Nedelja, 14.04.2019.

12:10

Španija slavi pobedu — Britanija ispušta Gibraltar iz svojih ruku?

Priznavanje Gibraltara za britansku koloniju je bila prava diplomatska pobeda za Španiju, smatra šef španske diplomatije Žozep Borel.

Izvor: Sputnjik

Španija slavi pobedu — Britanija ispušta Gibraltar iz svojih ruku? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

27 Komentari

Sortiraj po:

posteni janjicar

pre 5 godina

Da, čim Turska vrati svoj evropski deo zajedno sa Istanbulom Grčkoj i Bugarskoj. Pošto su tu došli sredinom 15. veka, kao i Španci u Seutu i Melilju. (Samo dijalog, 14. april 2019 17:07)

Aha, znaci 300 godina nije dovoljno, a 400 ili 500 vec jeste? Oprosti, a gde to pise? I pise li gde je tacno granica, kad vazi, a kad ne? I zasto bas tamo?

Sevillana

pre 5 godina

Meni je zaista smešno što se ti Španci sa Gibraltara izjasnjavaju kao Englezi. On se zove José García ali ako ga pitaš on je Englez. Ali to je ono sve tuđe je bolje i ja sam Englez i vredim više od vas Španaca. Ovakvo stanje za sad odgovara svima. Španci iz okoline idu da rade u Gibraltar i pošto je poreski raj prenose robu: cigare, alkohol itd. A Gibraltarci Englezi, uključujući i predsednika žive u Španiji jer im je jeftinije. U slučaju nezavisnosti i van EU stvari se malo komplikuju.

Samo dijalog

pre 5 godina

Hoće li Španija da oblast-grad Seutu (preko moreuza Giblatara na afirčkoj strani) da vrati Maroku? Ko ne veruje neka pogleda mapu i sazna u istoriji.
(Nesha, 14. april 2019 14:13)

Da, čim Turska vrati svoj evropski deo zajedno sa Istanbulom Grčkoj i Bugarskoj. Pošto su tu došli sredinom 15. veka, kao i Španci u Seutu i Melilju.

Lelemood

pre 5 godina

Imam poznanike tamo i iz price sa njima mogu samo da vam kazem da oni sebe smatraju britancima. Meni je to bilo smesno u pocetku ali su oni jako ozbiljni kad pricaju na tu temu. Bez obzira sto su vise "etnicki" spanci.Njih ne interesuje Spanija osim da odu tamo u shopping, do aerodroma i slicno. U slucaju da ih Britanija ne bude zelela vise (malo verovatno), vise su za potpunu nezavisnost nego pripajanje spaniji.

C i n i k

pre 5 godina

To je drugacija prica od ove propale sa Kosovom ali je i slicna.
Drugacija jer je GB u 3 navrata na Gibraltaru organizovala plebiscit,sva 3 x su stanovnici Gibraltara rekli NE pripajanju Spaniji.
Kod nas Kosovu nikad nije dobroboljno dato pravo da albanci odluce sami,zato je doslo do rata koji smo izgubili.
Sad nemamo bas nista sem na papiru (Ustav)sto je besmisleno.
Slicno je,jer kao i Spanija, i Srbija polaze neko pravo na teritoriju ali bez naroda,i tamo i ovde narod koji zivi na toj teritoriji ne zeli pod Madrid tj pod vlast Bgd.
I u oba slucaja, i Madrid i Bgd ce izgubiti jer se postuje volja naroda.

Kiklop, Blok 70

pre 5 godina

Britanci ce se povuci samo ako to isto budu hteli stanovnici Gibraltara, Spanija se tu nista ne pita. Imaju uticaja na britansku mornaricu na Gibraltaru kiliko i mi na Bondstil. Britanija je imala puno kolonija, ali Gibraltar nije jedna; Spanija ga je prepisala nakon serije vojnih poraza, koje je sama inicirala. Malo istorije je potrebno da bi se razumela situacija. Spanija je, uz podrsku Vatikana, napala protestantsku Englesku nekoliko desetina puta. Dobili po usima svaki put i izgubili teritoriju.

haha

pre 5 godina

@PAOK
Nisu oni najureni iz Indije, nego otisli. Najureni su npr. Rusi iz svih republika SSSR-a, pa onda iz citave istocne Evrope, iz baza po Africi i Aziji... a Englezi nisu najureni.
Pokusali su da ih najure Argentinci sa Folklanda, pa znamo kako se to zavrsilo.
Britanija je posle SAD, najveca svetska sila. Veca od Rusije npr, jer ima veci medjunarodni uticaj, ima jacu ekonomiju, moc da projektuje vojnu silu bilo gde na svetu, zahvaljujuci bazama i mornarici... dok npr. Rusija prakticno nema baze van SSSR-a i Sirije, moc ne moze da projektuje ni na svojim granicama kojima se setaju NATO vojnici, a o ekonomskoj “moci” da ne pricamo.

Nesha

pre 5 godina

Hoće li Španija da oblast-grad Seutu (preko moreuza Giblatara na afirčkoj strani) da vrati Maroku? Ko ne veruje neka pogleda mapu i sazna u istoriji.

baraka

pre 5 godina

Spanije moze vrlo lako da ostane bez Katalonije i Baskije a takodje drzi bar jedan grad u Africi koji su uzeli od Maroka. Obje su bile kolonijalne sile s tim sto su Englezi malo veca i jaca sila. Gibraltar je na referendumu izjasnio da ostaje Britanija. Tacka

Konstantin

pre 5 godina

Треба позвати заинтересеоване стране да забораве векове несугласица, спорова, ипак је 21. век и живи смо људи, треба градити заједничку будућност без обзира на даљи ток евро(дез)интеграција у том света, нема места ликовању,сви су победници на неки начин...оу, вејт...

A

pre 5 godina

Da li Gibraltar i dalje ima strateški značaj i da li naplaćuju prolaz brodovima kroz teritorijalne vode?
Plus sujeta bivših kolonijalnih sila,pitanje prestiža i stari računi.

andreas kisser

pre 5 godina

Ma sve su potresli od Engleza.Kad su najureni iz Indije,odavde ima da budu najureni jos lakse.
(PAOK, 14. april 2019 13:11)

kakvo nepoznavanje istorije! za razliku od francuza (alzir i vijetnam), britanci nisu 'najureni' ni iz jedne svoje bivse kolonije, a narocito ne iz indije, odakle su se povukli 1947. kada je prva posleratna laburisticka vlada klementa atlija procenila da odrzavanje kontrole nad indijom nije vise oportuno (uz glasne proteste torijevaca na celu sa cercilom i idnom). sve britanske kolonije, sem par nekih izuzetaka poput irske koja je istupila 1930ih, su zadrzale ekonomske, drustvene i kulturne, pa i neraskidive sportske veze (cuo nekad za igre komonvelta) sa UK preko komonvelta, koji se na srpski prevodi sa 'brit. zajednica naroda'. pa ti vidi kako se na potpuno dobrovoljnoj osnovi, na krajnje kulturan nacin, sprovodi meka sila i ekonomski odrzava vrlo unosna veza sa ljudima koje si nekada brutalno pljackao! lekcija koju francuzi, nemci, spanci i portugalci nikada nisu savladali. usostalom, dodji ovde, pa se prosetaj po najsupljim privatnim skolama (godina ide od £20K pa nagore) i prebroj koliko ima dece engleze, a koliko bogatih indijaca, pakistanaca, malezijaca, nigerijaca... a bogami i ruskih tajkuna i kineskih bogatasa :-) sto se tice ove vesti, ovo su nadanja spanaca, a ko misli da ce UK prepustiti kontrolu nad gibraltarom tako olako sve dok vecina stanovnika gibraltara to ne zeli, ne zna nista ni o istoriji, ni o politici ove drzave.

PAOK

pre 5 godina

Samo nek se igraju sa Britanijom i njenim teritorijama pa ce vrlo lako pola Spanije da postane pridruzeni clan Velike Britanije..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (beogradski dalmatinac emigrant iz UK, 14. april 2019 12:30)

Ma sve su potresli od Engleza.Kad su najureni iz Indije,odavde ima da budu najureni jos lakse.

Valentino

pre 5 godina

Nisam ljubitelj Britanije i ne bih imao problem da se Gibraltar vrati (tj pripoji) Spanjolskoj, ali isto bih volio da ta ista drzava vrati svoje enklave po sjeveru Afrike Maroku. Ne ide? E pa onda nemam ni neku empatiju za vas.

janbo

pre 5 godina

1. Predali ste ga
2. Ko to tamo živi?
3. UK nije banana i sa njima niko sem USA ne može da se igra geopolitike, a naročito ako se radi o morima i prolazima..

Tako da ništa od toga...

beogradski dalmatinac emigrant iz UK

pre 5 godina

Samo nek se igraju sa Britanijom i njenim teritorijama pa ce vrlo lako pola Spanije da postane pridruzeni clan Velike Britanije..

janbo

pre 5 godina

1. Predali ste ga
2. Ko to tamo živi?
3. UK nije banana i sa njima niko sem USA ne može da se igra geopolitike, a naročito ako se radi o morima i prolazima..

Tako da ništa od toga...

Nesha

pre 5 godina

Hoće li Španija da oblast-grad Seutu (preko moreuza Giblatara na afirčkoj strani) da vrati Maroku? Ko ne veruje neka pogleda mapu i sazna u istoriji.

Valentino

pre 5 godina

Nisam ljubitelj Britanije i ne bih imao problem da se Gibraltar vrati (tj pripoji) Spanjolskoj, ali isto bih volio da ta ista drzava vrati svoje enklave po sjeveru Afrike Maroku. Ne ide? E pa onda nemam ni neku empatiju za vas.

andreas kisser

pre 5 godina

Ma sve su potresli od Engleza.Kad su najureni iz Indije,odavde ima da budu najureni jos lakse.
(PAOK, 14. april 2019 13:11)

kakvo nepoznavanje istorije! za razliku od francuza (alzir i vijetnam), britanci nisu 'najureni' ni iz jedne svoje bivse kolonije, a narocito ne iz indije, odakle su se povukli 1947. kada je prva posleratna laburisticka vlada klementa atlija procenila da odrzavanje kontrole nad indijom nije vise oportuno (uz glasne proteste torijevaca na celu sa cercilom i idnom). sve britanske kolonije, sem par nekih izuzetaka poput irske koja je istupila 1930ih, su zadrzale ekonomske, drustvene i kulturne, pa i neraskidive sportske veze (cuo nekad za igre komonvelta) sa UK preko komonvelta, koji se na srpski prevodi sa 'brit. zajednica naroda'. pa ti vidi kako se na potpuno dobrovoljnoj osnovi, na krajnje kulturan nacin, sprovodi meka sila i ekonomski odrzava vrlo unosna veza sa ljudima koje si nekada brutalno pljackao! lekcija koju francuzi, nemci, spanci i portugalci nikada nisu savladali. usostalom, dodji ovde, pa se prosetaj po najsupljim privatnim skolama (godina ide od £20K pa nagore) i prebroj koliko ima dece engleze, a koliko bogatih indijaca, pakistanaca, malezijaca, nigerijaca... a bogami i ruskih tajkuna i kineskih bogatasa :-) sto se tice ove vesti, ovo su nadanja spanaca, a ko misli da ce UK prepustiti kontrolu nad gibraltarom tako olako sve dok vecina stanovnika gibraltara to ne zeli, ne zna nista ni o istoriji, ni o politici ove drzave.

C i n i k

pre 5 godina

To je drugacija prica od ove propale sa Kosovom ali je i slicna.
Drugacija jer je GB u 3 navrata na Gibraltaru organizovala plebiscit,sva 3 x su stanovnici Gibraltara rekli NE pripajanju Spaniji.
Kod nas Kosovu nikad nije dobroboljno dato pravo da albanci odluce sami,zato je doslo do rata koji smo izgubili.
Sad nemamo bas nista sem na papiru (Ustav)sto je besmisleno.
Slicno je,jer kao i Spanija, i Srbija polaze neko pravo na teritoriju ali bez naroda,i tamo i ovde narod koji zivi na toj teritoriji ne zeli pod Madrid tj pod vlast Bgd.
I u oba slucaja, i Madrid i Bgd ce izgubiti jer se postuje volja naroda.

beogradski dalmatinac emigrant iz UK

pre 5 godina

Samo nek se igraju sa Britanijom i njenim teritorijama pa ce vrlo lako pola Spanije da postane pridruzeni clan Velike Britanije..

PAOK

pre 5 godina

Samo nek se igraju sa Britanijom i njenim teritorijama pa ce vrlo lako pola Spanije da postane pridruzeni clan Velike Britanije..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (beogradski dalmatinac emigrant iz UK, 14. april 2019 12:30)

Ma sve su potresli od Engleza.Kad su najureni iz Indije,odavde ima da budu najureni jos lakse.

A

pre 5 godina

Da li Gibraltar i dalje ima strateški značaj i da li naplaćuju prolaz brodovima kroz teritorijalne vode?
Plus sujeta bivših kolonijalnih sila,pitanje prestiža i stari računi.

baraka

pre 5 godina

Spanije moze vrlo lako da ostane bez Katalonije i Baskije a takodje drzi bar jedan grad u Africi koji su uzeli od Maroka. Obje su bile kolonijalne sile s tim sto su Englezi malo veca i jaca sila. Gibraltar je na referendumu izjasnio da ostaje Britanija. Tacka

Samo dijalog

pre 5 godina

Hoće li Španija da oblast-grad Seutu (preko moreuza Giblatara na afirčkoj strani) da vrati Maroku? Ko ne veruje neka pogleda mapu i sazna u istoriji.
(Nesha, 14. april 2019 14:13)

Da, čim Turska vrati svoj evropski deo zajedno sa Istanbulom Grčkoj i Bugarskoj. Pošto su tu došli sredinom 15. veka, kao i Španci u Seutu i Melilju.

Kiklop, Blok 70

pre 5 godina

Britanci ce se povuci samo ako to isto budu hteli stanovnici Gibraltara, Spanija se tu nista ne pita. Imaju uticaja na britansku mornaricu na Gibraltaru kiliko i mi na Bondstil. Britanija je imala puno kolonija, ali Gibraltar nije jedna; Spanija ga je prepisala nakon serije vojnih poraza, koje je sama inicirala. Malo istorije je potrebno da bi se razumela situacija. Spanija je, uz podrsku Vatikana, napala protestantsku Englesku nekoliko desetina puta. Dobili po usima svaki put i izgubili teritoriju.

haha

pre 5 godina

@PAOK
Nisu oni najureni iz Indije, nego otisli. Najureni su npr. Rusi iz svih republika SSSR-a, pa onda iz citave istocne Evrope, iz baza po Africi i Aziji... a Englezi nisu najureni.
Pokusali su da ih najure Argentinci sa Folklanda, pa znamo kako se to zavrsilo.
Britanija je posle SAD, najveca svetska sila. Veca od Rusije npr, jer ima veci medjunarodni uticaj, ima jacu ekonomiju, moc da projektuje vojnu silu bilo gde na svetu, zahvaljujuci bazama i mornarici... dok npr. Rusija prakticno nema baze van SSSR-a i Sirije, moc ne moze da projektuje ni na svojim granicama kojima se setaju NATO vojnici, a o ekonomskoj “moci” da ne pricamo.

Lelemood

pre 5 godina

Imam poznanike tamo i iz price sa njima mogu samo da vam kazem da oni sebe smatraju britancima. Meni je to bilo smesno u pocetku ali su oni jako ozbiljni kad pricaju na tu temu. Bez obzira sto su vise "etnicki" spanci.Njih ne interesuje Spanija osim da odu tamo u shopping, do aerodroma i slicno. U slucaju da ih Britanija ne bude zelela vise (malo verovatno), vise su za potpunu nezavisnost nego pripajanje spaniji.

Konstantin

pre 5 godina

Треба позвати заинтересеоване стране да забораве векове несугласица, спорова, ипак је 21. век и живи смо људи, треба градити заједничку будућност без обзира на даљи ток евро(дез)интеграција у том света, нема места ликовању,сви су победници на неки начин...оу, вејт...

Sevillana

pre 5 godina

Meni je zaista smešno što se ti Španci sa Gibraltara izjasnjavaju kao Englezi. On se zove José García ali ako ga pitaš on je Englez. Ali to je ono sve tuđe je bolje i ja sam Englez i vredim više od vas Španaca. Ovakvo stanje za sad odgovara svima. Španci iz okoline idu da rade u Gibraltar i pošto je poreski raj prenose robu: cigare, alkohol itd. A Gibraltarci Englezi, uključujući i predsednika žive u Španiji jer im je jeftinije. U slučaju nezavisnosti i van EU stvari se malo komplikuju.

posteni janjicar

pre 5 godina

Da, čim Turska vrati svoj evropski deo zajedno sa Istanbulom Grčkoj i Bugarskoj. Pošto su tu došli sredinom 15. veka, kao i Španci u Seutu i Melilju. (Samo dijalog, 14. april 2019 17:07)

Aha, znaci 300 godina nije dovoljno, a 400 ili 500 vec jeste? Oprosti, a gde to pise? I pise li gde je tacno granica, kad vazi, a kad ne? I zasto bas tamo?

beogradski dalmatinac emigrant iz UK

pre 5 godina

Samo nek se igraju sa Britanijom i njenim teritorijama pa ce vrlo lako pola Spanije da postane pridruzeni clan Velike Britanije..

janbo

pre 5 godina

1. Predali ste ga
2. Ko to tamo živi?
3. UK nije banana i sa njima niko sem USA ne može da se igra geopolitike, a naročito ako se radi o morima i prolazima..

Tako da ništa od toga...

C i n i k

pre 5 godina

To je drugacija prica od ove propale sa Kosovom ali je i slicna.
Drugacija jer je GB u 3 navrata na Gibraltaru organizovala plebiscit,sva 3 x su stanovnici Gibraltara rekli NE pripajanju Spaniji.
Kod nas Kosovu nikad nije dobroboljno dato pravo da albanci odluce sami,zato je doslo do rata koji smo izgubili.
Sad nemamo bas nista sem na papiru (Ustav)sto je besmisleno.
Slicno je,jer kao i Spanija, i Srbija polaze neko pravo na teritoriju ali bez naroda,i tamo i ovde narod koji zivi na toj teritoriji ne zeli pod Madrid tj pod vlast Bgd.
I u oba slucaja, i Madrid i Bgd ce izgubiti jer se postuje volja naroda.

PAOK

pre 5 godina

Samo nek se igraju sa Britanijom i njenim teritorijama pa ce vrlo lako pola Spanije da postane pridruzeni clan Velike Britanije..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (beogradski dalmatinac emigrant iz UK, 14. april 2019 12:30)

Ma sve su potresli od Engleza.Kad su najureni iz Indije,odavde ima da budu najureni jos lakse.

haha

pre 5 godina

@PAOK
Nisu oni najureni iz Indije, nego otisli. Najureni su npr. Rusi iz svih republika SSSR-a, pa onda iz citave istocne Evrope, iz baza po Africi i Aziji... a Englezi nisu najureni.
Pokusali su da ih najure Argentinci sa Folklanda, pa znamo kako se to zavrsilo.
Britanija je posle SAD, najveca svetska sila. Veca od Rusije npr, jer ima veci medjunarodni uticaj, ima jacu ekonomiju, moc da projektuje vojnu silu bilo gde na svetu, zahvaljujuci bazama i mornarici... dok npr. Rusija prakticno nema baze van SSSR-a i Sirije, moc ne moze da projektuje ni na svojim granicama kojima se setaju NATO vojnici, a o ekonomskoj “moci” da ne pricamo.

baraka

pre 5 godina

Spanije moze vrlo lako da ostane bez Katalonije i Baskije a takodje drzi bar jedan grad u Africi koji su uzeli od Maroka. Obje su bile kolonijalne sile s tim sto su Englezi malo veca i jaca sila. Gibraltar je na referendumu izjasnio da ostaje Britanija. Tacka

andreas kisser

pre 5 godina

Ma sve su potresli od Engleza.Kad su najureni iz Indije,odavde ima da budu najureni jos lakse.
(PAOK, 14. april 2019 13:11)

kakvo nepoznavanje istorije! za razliku od francuza (alzir i vijetnam), britanci nisu 'najureni' ni iz jedne svoje bivse kolonije, a narocito ne iz indije, odakle su se povukli 1947. kada je prva posleratna laburisticka vlada klementa atlija procenila da odrzavanje kontrole nad indijom nije vise oportuno (uz glasne proteste torijevaca na celu sa cercilom i idnom). sve britanske kolonije, sem par nekih izuzetaka poput irske koja je istupila 1930ih, su zadrzale ekonomske, drustvene i kulturne, pa i neraskidive sportske veze (cuo nekad za igre komonvelta) sa UK preko komonvelta, koji se na srpski prevodi sa 'brit. zajednica naroda'. pa ti vidi kako se na potpuno dobrovoljnoj osnovi, na krajnje kulturan nacin, sprovodi meka sila i ekonomski odrzava vrlo unosna veza sa ljudima koje si nekada brutalno pljackao! lekcija koju francuzi, nemci, spanci i portugalci nikada nisu savladali. usostalom, dodji ovde, pa se prosetaj po najsupljim privatnim skolama (godina ide od £20K pa nagore) i prebroj koliko ima dece engleze, a koliko bogatih indijaca, pakistanaca, malezijaca, nigerijaca... a bogami i ruskih tajkuna i kineskih bogatasa :-) sto se tice ove vesti, ovo su nadanja spanaca, a ko misli da ce UK prepustiti kontrolu nad gibraltarom tako olako sve dok vecina stanovnika gibraltara to ne zeli, ne zna nista ni o istoriji, ni o politici ove drzave.

Nesha

pre 5 godina

Hoće li Španija da oblast-grad Seutu (preko moreuza Giblatara na afirčkoj strani) da vrati Maroku? Ko ne veruje neka pogleda mapu i sazna u istoriji.

Valentino

pre 5 godina

Nisam ljubitelj Britanije i ne bih imao problem da se Gibraltar vrati (tj pripoji) Spanjolskoj, ali isto bih volio da ta ista drzava vrati svoje enklave po sjeveru Afrike Maroku. Ne ide? E pa onda nemam ni neku empatiju za vas.

Kiklop, Blok 70

pre 5 godina

Britanci ce se povuci samo ako to isto budu hteli stanovnici Gibraltara, Spanija se tu nista ne pita. Imaju uticaja na britansku mornaricu na Gibraltaru kiliko i mi na Bondstil. Britanija je imala puno kolonija, ali Gibraltar nije jedna; Spanija ga je prepisala nakon serije vojnih poraza, koje je sama inicirala. Malo istorije je potrebno da bi se razumela situacija. Spanija je, uz podrsku Vatikana, napala protestantsku Englesku nekoliko desetina puta. Dobili po usima svaki put i izgubili teritoriju.

Konstantin

pre 5 godina

Треба позвати заинтересеоване стране да забораве векове несугласица, спорова, ипак је 21. век и живи смо људи, треба градити заједничку будућност без обзира на даљи ток евро(дез)интеграција у том света, нема места ликовању,сви су победници на неки начин...оу, вејт...

Samo dijalog

pre 5 godina

Hoće li Španija da oblast-grad Seutu (preko moreuza Giblatara na afirčkoj strani) da vrati Maroku? Ko ne veruje neka pogleda mapu i sazna u istoriji.
(Nesha, 14. april 2019 14:13)

Da, čim Turska vrati svoj evropski deo zajedno sa Istanbulom Grčkoj i Bugarskoj. Pošto su tu došli sredinom 15. veka, kao i Španci u Seutu i Melilju.

A

pre 5 godina

Da li Gibraltar i dalje ima strateški značaj i da li naplaćuju prolaz brodovima kroz teritorijalne vode?
Plus sujeta bivših kolonijalnih sila,pitanje prestiža i stari računi.

Lelemood

pre 5 godina

Imam poznanike tamo i iz price sa njima mogu samo da vam kazem da oni sebe smatraju britancima. Meni je to bilo smesno u pocetku ali su oni jako ozbiljni kad pricaju na tu temu. Bez obzira sto su vise "etnicki" spanci.Njih ne interesuje Spanija osim da odu tamo u shopping, do aerodroma i slicno. U slucaju da ih Britanija ne bude zelela vise (malo verovatno), vise su za potpunu nezavisnost nego pripajanje spaniji.

Sevillana

pre 5 godina

Meni je zaista smešno što se ti Španci sa Gibraltara izjasnjavaju kao Englezi. On se zove José García ali ako ga pitaš on je Englez. Ali to je ono sve tuđe je bolje i ja sam Englez i vredim više od vas Španaca. Ovakvo stanje za sad odgovara svima. Španci iz okoline idu da rade u Gibraltar i pošto je poreski raj prenose robu: cigare, alkohol itd. A Gibraltarci Englezi, uključujući i predsednika žive u Španiji jer im je jeftinije. U slučaju nezavisnosti i van EU stvari se malo komplikuju.

posteni janjicar

pre 5 godina

Da, čim Turska vrati svoj evropski deo zajedno sa Istanbulom Grčkoj i Bugarskoj. Pošto su tu došli sredinom 15. veka, kao i Španci u Seutu i Melilju. (Samo dijalog, 14. april 2019 17:07)

Aha, znaci 300 godina nije dovoljno, a 400 ili 500 vec jeste? Oprosti, a gde to pise? I pise li gde je tacno granica, kad vazi, a kad ne? I zasto bas tamo?