Kristijano
pre 5 godina
Ima li sendvica i u njihovim autobisima?
Subota, 23.03.2019.
15:05
Desetine hiljada ljudi marširalo je ulicama Londona tražeći još jedan referendum, protiveći se Bregzitu koji bi uskoro trebalo da se okonča, javlja BBC.
Izvor: B92
pre 5 godina
Ima li sendvica i u njihovim autobisima?
pre 5 godina
Pozdrav iz Londona
(Bogart,
Cak i da UK ponovo glasa i odluci da ne zeli da izadje iz EU, EU ih nece primiti nazad jer su za razliku od UK i dalje respektabilan institucija.
pre 5 godina
(waters, 23. mart 2019 23:18)
Britanija nema ustav.
pre 5 godina
Andreas Kisser: Potpuno sa slazem. Uzgred svega toga, Remain opcija je osvojila 48%. Onih ostaih 52% su se skupili kroz nekoliko razlicitih u uzajamno iskljucujucih opcija: (a) izlazak sa dogovorom za zajednicko trziste, (b) izlazak u EEA, (c) izlazak uz carinsku uniju, (d) izlazak bez dogovora, itd.
pre 5 godina
Možda u britanskom ustavu, koji je mislim najstariji na svetu, referendum nije pravno obavezujući, ali za političare, partije i parlament on to jeste. U Britaniji se poštuje volja naroda, mnogo, mnogo više nego u ostalim evropskim zemljama. Moguće je da se kaju što su ga uopšte raspisali, ali sada je kasno. Ponavljanje referenduma je malo verovatno,jer to ozbiljne zemlje ne rade, a i ništa se ne bi promenilo. Referendum jeste najdemokratskiji način izražavanja volje naroda.
pre 5 godina
U redu, bio je referendum, mnogo nisu izasli jer nisu ocekivali takav ishod. Drugo, ljudi koji su zagovarali izalzak nisu lijepo ljudima objasnili kako ce to da izgleda. Kad su zagrebali malo dublje shvatili su da imaju ogromnu stetu od izlaska. Demonstracije su takodje vid demokratije. Licno sam mislio da ce Uk biti bolje izvan EU ali eam izgleda pogrijesio.
pre 5 godina
Cak i da po britanskom zakonu referendumi nisu obavezujuci, vecina je glasal za izlazak a duznost vlade je da to onda mora da ispostuje po svaku cenu, bez obzira da li se politicari koji tu vladu vode slazu ili ne sa takvom odlukom. TRo su osnovi principi demokratije, u slucaju da do izlaska ne dodje to ce biti najgrublej gazenje volje gradjana, i jos u zemlji koja se ponosi svojim demokratskim principima
pre 5 godina
Referendum u Britaniji je savjetodavni. Samo što su političari prije raspisivanja referenduma rekli, da će poštovati volju naroda. Da je pravno obvezujući, onda parlament nebi imao o čemu donositi odluke niti raspravljati, nego ga je morao jednostavno sprovesti.
pre 5 godina
Kobaja Grande: "A, neeee....pa vecinski ste izglasali da hocete iz EU. Sad nema nazad."
Cinjenica: U demokratiji narod ima pravo da promeni misljenje. Po definiciji.
Deda Cvetko: "Referendum itekako IMA pravno dejstvo, mada vlade koje ga raspisuju imaju opciju da ga ucine iskljucivo savetodavnim, sto se - koliko je meni poznato - nikada i nigde nije desilo."
Cinjenica: Izjava je netacna. Upravo Brexit referendum je zvanicno i pravno savetodavan ("advisory") i sam po sebi nema nikako pravno dejstvo. To je sto je Tory stranka prihvatila rezultat je njihov politicki izbor.
Pozdrav iz Londona
pre 5 godina
Prvo, referendum je bio samo savetodavne prirode (advisory). Drugo, Tereza Mej nikada nije bila za EU i podrzavala je ostanak jer je u tom trenutku izgledalo da ce ta opcija pobediti. Njen dogovor, koji je najgora moguca opcija (hard Brexit) to pokazuje. Trece, zena je potpuno izgubila kompas i jos uvek je na poziciji iskljucivo zato sto niko trenutno ne zeli to mesto. Cetvrto, aurobuse su sami zakupili i platili demonstranti. Licno sam na FB videla pozive da se ljudi koji ne zive u Londonu skupe i organizuju.
pre 5 godina
A je l' može prvo novi referendum o nezavisnosti Škotske?
pre 5 godina
I u Makedoniji je bio referendum, pa znamo šta se desilo. Inače, referendum bi trebalo da bude najdemokratskiji izraz volje naroda. (SSSS, 23. mart 2019 15:57)
Da. Više od 90% izašlih na referendum je prihvatilo dogovor s Grčkom i promjenu imena.(leptirica, 23. mart 2019 20:19)Samo što referendum nije uspeo, jer nije izašlo ni blizu potrebnih 50% glasača.
pre 5 godina
(DEDA CVETKO, 23. mart 2019 17:24)
referendumi u UK nisu pravno obavezujuci (za razliku od recimo svajcarske), jer nisu propisani ni jednim britanskim zakonom. tako da je ovo u svakom pogledu bio referendum sa savetodavnim karakterom. da ne govorimo tek o pravno neobavezujucem referendumu tokom cije kampanje je jedna strana flagrantno lagala, cime je dovela u zabludu veliki deo glasaca, pa stoga rezultat ovog referenduma nema nikakav legitimitet! sledeci put izguglaj stvari koje ne znas, pre nego sto komentarises.
pre 5 godina
U našem jadnom zakonu, referendum je savetodavan, a čak i kao takav, nikad se ni za šta (sem za razdvajanje sa CG) nije održao.
U razvijenim zemljama on je itetako obavezujuć i narod mnogo više direktno utiče na odlučivanje dok ovde, nas niko ni za šta ne pita.
A što se tiče Brexita, zaista su smešni, kao narod su mi najljigaviji a evo još jednog dokaza za to. Ovakvo premišljanje je baš degutantno.
pre 5 godina
I u Makedoniji je bio referendum, pa znamo šta se desilo. Inače, referendum bi trebalo da bude najdemokratskiji izraz volje naroda.
(SSSS, 23. mart 2019 15:57)
Da. Više od 90% izašlih na referendum je prihvatilo dogovor s Grčkom i promjenu imena.
pre 5 godina
(DEDA CVETKO, 23. mart 2019 17:24)
Ne, nisi u pravu, referendum ne može imati nikakvu pravnu snagu jer se za sve odlučuje u parlamentu, i ja ako sam izabrani poslanik u parlamentu niko meni ne može diktirati kako ću ja za šta glasati, mogu glasati protiv stavova svoje stranke i njihovih stranačkih stavova ako želim, taman da su na referendumu izglasali 101% za Brexit ja mogu autonomno i samostalno glasati protiv i tu mi niko ništa ne može, no ako to učinim bit ću kažnjen na idućim izborima, ali referendum mene ni na šta ne obavezuje.
pre 5 godina
point_of_sale To o čemu ti pričaš se zove plebiscit. To je oblik referenduma.
pre 5 godina
Neka neka, samo neka se se medjusobno dele.
pre 5 godina
Referendum nikad nije bio izraz demokracije, već upravo suprotno - instrument kojim se demokracija izigrava, a totalitarni režimi manipuliraju zaglupljenim masama.
pre 5 godina
Britanci su odavno moglu da budu van EU da nije bilo Tereze Mej. Postaviti pro-EU politicara da rukovodi Brexitom je ludost! U svakom slucaju mislim da ce izaci, a ceo ovaj cirkus je u dilu sa EU birokratama kako bi se obeshrabila svaka dalja upotreba demokratije u ovako neglobalisticke svrhe. Mora da izgleda sto uzasnije i sto odvratnije moguce.
pre 5 godina
Ne, to su izbori, referendum ti više dođe ko anketa, da vide kako ljudi "dišu", nema nikakvu pravnu snagu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Yayara, 23. mart 2019 16:44)
-
Netacno. Pobrkao si referendum sa anketom. Referendum itekako IMA pravno dejstvo, mada vlade koje ga raspisuju imaju opciju da ga ucine iskljucivo savetodavnim, sto se - koliko je meni poznato - nikada i nigde nije desilo.
Referendum (koji se negde naziva i plebiscitom) je DIREKTNO (dakle ne parlamentarno ili posredno) glasanje u kojem se CELO biracko telo pita da se izjasni po jednom jasno (i kratko) definisanom pitanju ili zakonskom predlogu (ili, redje, po nekoliko takvih pitanja) od sustinskog znacaja za zivot nacije. Referendum se najcesce raspisuje kada politicke snage nisu u stanju da postignu konsenzus po pitanju od velikog nacionalnog znacaja.
Mada, teorijski, referendum moze da se zavrsi u pat poziciji ili pasivnom prihvatanju nerazresive situacije, meni nije poznat nijedan referendum kroz istoriju koji nije rezultirao u zvanicnom prihvatanju pravno obavezujucih akata, sto jasno i nedvosmisleno govori o njegovoj pravno obavezujucoj prirodi. Drugo je pitanje da li je pravno obavezujuca priroda referenduma rezultat politicke ekspeditivnosti (stranka koja se oglusi o volju naroda ima okruglo nula procenata sanse da dobije parlamentarne izbore) ili njegovog izricitog pravnog dejstva. To varira od slucaja do slucaja.
pre 5 godina
Izgleda daje cena izlaska previsoka pa ih to sve vise boli. Zato protestuju.
pre 5 godina
Eto vam je demokratija u koju se toliko kunete. Ali nije problem u sistemu, već u ljudima.
pre 5 godina
I u Makedoniji je bio referendum, pa znamo šta se desilo. Inače, referendum bi trebalo da bude najdemokratskiji izraz volje naroda.
(SSSS, 23. mart 2019 15:57)
Ne, to su izbori, referendum ti više dođe ko anketa, da vide kako ljudi "dišu", nema nikakvu pravnu snagu.
pre 5 godina
Demokratija je odavno reč bez smisla i služi da bi se pokrile razne prljavštine. Sposobni "političari" je koriste da bi ostvarili ciljeve koji su često u suprotnosti sa poštenjem i razumom.
pre 5 godina
Referendum je bio,,neobavezan“a to daje pravo parlamentu da ga usvoji ili odbaci.Prvo su ga usvojili a kada su.videli štetu od napuštanja EU,neki od najtvrđih zagovornika su promenili ploču.
To im omogućuju pomalo čudni britanski zakoni,dobro smišljeni sa ciljem da uvek mogu da se izvade iz takvih situacija.Nisu oni ni malo naivni.
pre 5 godina
Ovo postaje smesno, pogazice oni onaj referendum i obesmisliti ga kao instituciju.
@ ne mogu da ga obesmisle kao instituciju, posto referendum i nije institucija.
pre 5 godina
Pa glasali ste, šta sad ocete
pre 5 godina
Bas su nesposobni ovi Britanci.
pre 5 godina
ajde englezi...zbrzajte to i izadjite vise..!
pre 5 godina
A, neeee....pa vecinski ste izglasali da hocete iz EU. Sad nema nazad.
pre 5 godina
Ovo postaje smesno, pogazice oni onaj referendum i obesmisliti ga kao instituciju.
pre 5 godina
Jel' se ikada demokratski izglasana volja jednog naroda, rastezala u nekoj kraljevini, više od Bregzita?
pre 5 godina
Podrska narodu,
pre 5 godina
Velika Britanija ima skoro 70.000.000 stanovnika. Desetina hiljada koje šetaju su nedovovljni... A i šta ćemo sa onima koji su glasali za izlazak?
pre 5 godina
Pa zar nisu imali referendum?! Nit moze EU bez Britanije, ni Britanija bez EU!
pre 5 godina
malo oću malo neću...može mi se
pre 5 godina
Ko placa te autobuse?
pre 5 godina
Referendum. Nije samo London Engleska!
pre 5 godina
Znaci bili su na glasanju, glasali demokratski za istup iz EU. I sta sada sledi? Tacno! Jednom delu glasaca ne dopada se glasanje, pa hajde opet na glasanje i sto je najbolje, bunice se dok ne dobiju ono sto zele
pre 5 godina
oo, hoćete, hoćete...
pre 5 godina
Karikatura je vrhunska hahaha
pre 5 godina
Zanimljivo je koliko ljudi ovde na bilo kojoj vesti navijaju da UK izađe iz EU, a nemaju apsolutno nikakve veze sa tim...
pre 5 godina
Brexit se pretvara u cirkus. Nesto kao demonstracije u Srbiji samo sto su Britanci bogati. .
pre 5 godina
Traže novi referendum. I tako sve dok ne dobiju rezultat koji im je po volji. Smešno.
pre 5 godina
Vecina je na referendumu izglasala Bexit. Nece valjda saka demonstranata da menja volju vecine?
pre 5 godina
I tako sve dok se ne održi novi referendum, a rezultat bude protiv Brexita. To je ta demokratija.
pre 5 godina
Nema ništa od toga Britanci...glasali ste sada kusajte čorbu a mislili ste da će vas EU na kolenima moliti da ostanete....nije niti će ikada.
pre 5 godina
Foliranti, kao i uvek.
pre 5 godina
I u Makedoniji je bio referendum, pa znamo šta se desilo. Inače, referendum bi trebalo da bude najdemokratskiji izraz volje naroda.
pre 5 godina
Jel' se ikada demokratski izglasana volja jednog naroda, rastezala u nekoj kraljevini, više od Bregzita?
pre 5 godina
Traže novi referendum. I tako sve dok ne dobiju rezultat koji im je po volji. Smešno.
pre 5 godina
Velika Britanija ima skoro 70.000.000 stanovnika. Desetina hiljada koje šetaju su nedovovljni... A i šta ćemo sa onima koji su glasali za izlazak?
pre 5 godina
A, neeee....pa vecinski ste izglasali da hocete iz EU. Sad nema nazad.
pre 5 godina
Brexit se pretvara u cirkus. Nesto kao demonstracije u Srbiji samo sto su Britanci bogati. .
pre 5 godina
Znaci bili su na glasanju, glasali demokratski za istup iz EU. I sta sada sledi? Tacno! Jednom delu glasaca ne dopada se glasanje, pa hajde opet na glasanje i sto je najbolje, bunice se dok ne dobiju ono sto zele
pre 5 godina
Ovo postaje smesno, pogazice oni onaj referendum i obesmisliti ga kao instituciju.
pre 5 godina
Karikatura je vrhunska hahaha
pre 5 godina
Referendum. Nije samo London Engleska!
pre 5 godina
malo oću malo neću...može mi se
pre 5 godina
Zanimljivo je koliko ljudi ovde na bilo kojoj vesti navijaju da UK izađe iz EU, a nemaju apsolutno nikakve veze sa tim...
pre 5 godina
Nema ništa od toga Britanci...glasali ste sada kusajte čorbu a mislili ste da će vas EU na kolenima moliti da ostanete....nije niti će ikada.
pre 5 godina
Ko placa te autobuse?
pre 5 godina
I u Makedoniji je bio referendum, pa znamo šta se desilo. Inače, referendum bi trebalo da bude najdemokratskiji izraz volje naroda.
pre 5 godina
ajde englezi...zbrzajte to i izadjite vise..!
pre 5 godina
Vecina je na referendumu izglasala Bexit. Nece valjda saka demonstranata da menja volju vecine?
pre 5 godina
Foliranti, kao i uvek.
pre 5 godina
Eto vam je demokratija u koju se toliko kunete. Ali nije problem u sistemu, već u ljudima.
pre 5 godina
Referendum je bio,,neobavezan“a to daje pravo parlamentu da ga usvoji ili odbaci.Prvo su ga usvojili a kada su.videli štetu od napuštanja EU,neki od najtvrđih zagovornika su promenili ploču.
To im omogućuju pomalo čudni britanski zakoni,dobro smišljeni sa ciljem da uvek mogu da se izvade iz takvih situacija.Nisu oni ni malo naivni.
pre 5 godina
Referendum nikad nije bio izraz demokracije, već upravo suprotno - instrument kojim se demokracija izigrava, a totalitarni režimi manipuliraju zaglupljenim masama.
pre 5 godina
Izgleda daje cena izlaska previsoka pa ih to sve vise boli. Zato protestuju.
pre 5 godina
I tako sve dok se ne održi novi referendum, a rezultat bude protiv Brexita. To je ta demokratija.
pre 5 godina
Ovo postaje smesno, pogazice oni onaj referendum i obesmisliti ga kao instituciju.
@ ne mogu da ga obesmisle kao instituciju, posto referendum i nije institucija.
pre 5 godina
Pa glasali ste, šta sad ocete
pre 5 godina
Demokratija je odavno reč bez smisla i služi da bi se pokrile razne prljavštine. Sposobni "političari" je koriste da bi ostvarili ciljeve koji su često u suprotnosti sa poštenjem i razumom.
pre 5 godina
Britanci su odavno moglu da budu van EU da nije bilo Tereze Mej. Postaviti pro-EU politicara da rukovodi Brexitom je ludost! U svakom slucaju mislim da ce izaci, a ceo ovaj cirkus je u dilu sa EU birokratama kako bi se obeshrabila svaka dalja upotreba demokratije u ovako neglobalisticke svrhe. Mora da izgleda sto uzasnije i sto odvratnije moguce.
pre 5 godina
U redu, bio je referendum, mnogo nisu izasli jer nisu ocekivali takav ishod. Drugo, ljudi koji su zagovarali izalzak nisu lijepo ljudima objasnili kako ce to da izgleda. Kad su zagrebali malo dublje shvatili su da imaju ogromnu stetu od izlaska. Demonstracije su takodje vid demokratije. Licno sam mislio da ce Uk biti bolje izvan EU ali eam izgleda pogrijesio.
pre 5 godina
Neka neka, samo neka se se medjusobno dele.
pre 5 godina
Podrska narodu,
pre 5 godina
I u Makedoniji je bio referendum, pa znamo šta se desilo. Inače, referendum bi trebalo da bude najdemokratskiji izraz volje naroda.
(SSSS, 23. mart 2019 15:57)
Da. Više od 90% izašlih na referendum je prihvatilo dogovor s Grčkom i promjenu imena.
pre 5 godina
A je l' može prvo novi referendum o nezavisnosti Škotske?
pre 5 godina
oo, hoćete, hoćete...
pre 5 godina
Ne, to su izbori, referendum ti više dođe ko anketa, da vide kako ljudi "dišu", nema nikakvu pravnu snagu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Yayara, 23. mart 2019 16:44)
-
Netacno. Pobrkao si referendum sa anketom. Referendum itekako IMA pravno dejstvo, mada vlade koje ga raspisuju imaju opciju da ga ucine iskljucivo savetodavnim, sto se - koliko je meni poznato - nikada i nigde nije desilo.
Referendum (koji se negde naziva i plebiscitom) je DIREKTNO (dakle ne parlamentarno ili posredno) glasanje u kojem se CELO biracko telo pita da se izjasni po jednom jasno (i kratko) definisanom pitanju ili zakonskom predlogu (ili, redje, po nekoliko takvih pitanja) od sustinskog znacaja za zivot nacije. Referendum se najcesce raspisuje kada politicke snage nisu u stanju da postignu konsenzus po pitanju od velikog nacionalnog znacaja.
Mada, teorijski, referendum moze da se zavrsi u pat poziciji ili pasivnom prihvatanju nerazresive situacije, meni nije poznat nijedan referendum kroz istoriju koji nije rezultirao u zvanicnom prihvatanju pravno obavezujucih akata, sto jasno i nedvosmisleno govori o njegovoj pravno obavezujucoj prirodi. Drugo je pitanje da li je pravno obavezujuca priroda referenduma rezultat politicke ekspeditivnosti (stranka koja se oglusi o volju naroda ima okruglo nula procenata sanse da dobije parlamentarne izbore) ili njegovog izricitog pravnog dejstva. To varira od slucaja do slucaja.
pre 5 godina
Bas su nesposobni ovi Britanci.
pre 5 godina
(DEDA CVETKO, 23. mart 2019 17:24)
Ne, nisi u pravu, referendum ne može imati nikakvu pravnu snagu jer se za sve odlučuje u parlamentu, i ja ako sam izabrani poslanik u parlamentu niko meni ne može diktirati kako ću ja za šta glasati, mogu glasati protiv stavova svoje stranke i njihovih stranačkih stavova ako želim, taman da su na referendumu izglasali 101% za Brexit ja mogu autonomno i samostalno glasati protiv i tu mi niko ništa ne može, no ako to učinim bit ću kažnjen na idućim izborima, ali referendum mene ni na šta ne obavezuje.
pre 5 godina
Pa zar nisu imali referendum?! Nit moze EU bez Britanije, ni Britanija bez EU!
pre 5 godina
I u Makedoniji je bio referendum, pa znamo šta se desilo. Inače, referendum bi trebalo da bude najdemokratskiji izraz volje naroda.
(SSSS, 23. mart 2019 15:57)
Ne, to su izbori, referendum ti više dođe ko anketa, da vide kako ljudi "dišu", nema nikakvu pravnu snagu.
pre 5 godina
Prvo, referendum je bio samo savetodavne prirode (advisory). Drugo, Tereza Mej nikada nije bila za EU i podrzavala je ostanak jer je u tom trenutku izgledalo da ce ta opcija pobediti. Njen dogovor, koji je najgora moguca opcija (hard Brexit) to pokazuje. Trece, zena je potpuno izgubila kompas i jos uvek je na poziciji iskljucivo zato sto niko trenutno ne zeli to mesto. Cetvrto, aurobuse su sami zakupili i platili demonstranti. Licno sam na FB videla pozive da se ljudi koji ne zive u Londonu skupe i organizuju.
pre 5 godina
Kobaja Grande: "A, neeee....pa vecinski ste izglasali da hocete iz EU. Sad nema nazad."
Cinjenica: U demokratiji narod ima pravo da promeni misljenje. Po definiciji.
Deda Cvetko: "Referendum itekako IMA pravno dejstvo, mada vlade koje ga raspisuju imaju opciju da ga ucine iskljucivo savetodavnim, sto se - koliko je meni poznato - nikada i nigde nije desilo."
Cinjenica: Izjava je netacna. Upravo Brexit referendum je zvanicno i pravno savetodavan ("advisory") i sam po sebi nema nikako pravno dejstvo. To je sto je Tory stranka prihvatila rezultat je njihov politicki izbor.
Pozdrav iz Londona
pre 5 godina
Možda u britanskom ustavu, koji je mislim najstariji na svetu, referendum nije pravno obavezujući, ali za političare, partije i parlament on to jeste. U Britaniji se poštuje volja naroda, mnogo, mnogo više nego u ostalim evropskim zemljama. Moguće je da se kaju što su ga uopšte raspisali, ali sada je kasno. Ponavljanje referenduma je malo verovatno,jer to ozbiljne zemlje ne rade, a i ništa se ne bi promenilo. Referendum jeste najdemokratskiji način izražavanja volje naroda.
pre 5 godina
U našem jadnom zakonu, referendum je savetodavan, a čak i kao takav, nikad se ni za šta (sem za razdvajanje sa CG) nije održao.
U razvijenim zemljama on je itetako obavezujuć i narod mnogo više direktno utiče na odlučivanje dok ovde, nas niko ni za šta ne pita.
A što se tiče Brexita, zaista su smešni, kao narod su mi najljigaviji a evo još jednog dokaza za to. Ovakvo premišljanje je baš degutantno.
pre 5 godina
I u Makedoniji je bio referendum, pa znamo šta se desilo. Inače, referendum bi trebalo da bude najdemokratskiji izraz volje naroda. (SSSS, 23. mart 2019 15:57)
Da. Više od 90% izašlih na referendum je prihvatilo dogovor s Grčkom i promjenu imena.(leptirica, 23. mart 2019 20:19)Samo što referendum nije uspeo, jer nije izašlo ni blizu potrebnih 50% glasača.
pre 5 godina
Cak i da po britanskom zakonu referendumi nisu obavezujuci, vecina je glasal za izlazak a duznost vlade je da to onda mora da ispostuje po svaku cenu, bez obzira da li se politicari koji tu vladu vode slazu ili ne sa takvom odlukom. TRo su osnovi principi demokratije, u slucaju da do izlaska ne dodje to ce biti najgrublej gazenje volje gradjana, i jos u zemlji koja se ponosi svojim demokratskim principima
pre 5 godina
(DEDA CVETKO, 23. mart 2019 17:24)
referendumi u UK nisu pravno obavezujuci (za razliku od recimo svajcarske), jer nisu propisani ni jednim britanskim zakonom. tako da je ovo u svakom pogledu bio referendum sa savetodavnim karakterom. da ne govorimo tek o pravno neobavezujucem referendumu tokom cije kampanje je jedna strana flagrantno lagala, cime je dovela u zabludu veliki deo glasaca, pa stoga rezultat ovog referenduma nema nikakav legitimitet! sledeci put izguglaj stvari koje ne znas, pre nego sto komentarises.
pre 5 godina
Referendum u Britaniji je savjetodavni. Samo što su političari prije raspisivanja referenduma rekli, da će poštovati volju naroda. Da je pravno obvezujući, onda parlament nebi imao o čemu donositi odluke niti raspravljati, nego ga je morao jednostavno sprovesti.
pre 5 godina
Andreas Kisser: Potpuno sa slazem. Uzgred svega toga, Remain opcija je osvojila 48%. Onih ostaih 52% su se skupili kroz nekoliko razlicitih u uzajamno iskljucujucih opcija: (a) izlazak sa dogovorom za zajednicko trziste, (b) izlazak u EEA, (c) izlazak uz carinsku uniju, (d) izlazak bez dogovora, itd.
pre 5 godina
point_of_sale To o čemu ti pričaš se zove plebiscit. To je oblik referenduma.
pre 5 godina
Ima li sendvica i u njihovim autobisima?
pre 5 godina
(waters, 23. mart 2019 23:18)
Britanija nema ustav.
pre 5 godina
Pozdrav iz Londona
(Bogart,
Cak i da UK ponovo glasa i odluci da ne zeli da izadje iz EU, EU ih nece primiti nazad jer su za razliku od UK i dalje respektabilan institucija.
pre 5 godina
Brexit se pretvara u cirkus. Nesto kao demonstracije u Srbiji samo sto su Britanci bogati. .
pre 5 godina
Traže novi referendum. I tako sve dok ne dobiju rezultat koji im je po volji. Smešno.
pre 5 godina
Znaci bili su na glasanju, glasali demokratski za istup iz EU. I sta sada sledi? Tacno! Jednom delu glasaca ne dopada se glasanje, pa hajde opet na glasanje i sto je najbolje, bunice se dok ne dobiju ono sto zele
pre 5 godina
Ovo postaje smesno, pogazice oni onaj referendum i obesmisliti ga kao instituciju.
pre 5 godina
Velika Britanija ima skoro 70.000.000 stanovnika. Desetina hiljada koje šetaju su nedovovljni... A i šta ćemo sa onima koji su glasali za izlazak?
pre 5 godina
A, neeee....pa vecinski ste izglasali da hocete iz EU. Sad nema nazad.
pre 5 godina
Britanci su odavno moglu da budu van EU da nije bilo Tereze Mej. Postaviti pro-EU politicara da rukovodi Brexitom je ludost! U svakom slucaju mislim da ce izaci, a ceo ovaj cirkus je u dilu sa EU birokratama kako bi se obeshrabila svaka dalja upotreba demokratije u ovako neglobalisticke svrhe. Mora da izgleda sto uzasnije i sto odvratnije moguce.
pre 5 godina
I u Makedoniji je bio referendum, pa znamo šta se desilo. Inače, referendum bi trebalo da bude najdemokratskiji izraz volje naroda.
(SSSS, 23. mart 2019 15:57)
Ne, to su izbori, referendum ti više dođe ko anketa, da vide kako ljudi "dišu", nema nikakvu pravnu snagu.
pre 5 godina
Zanimljivo je koliko ljudi ovde na bilo kojoj vesti navijaju da UK izađe iz EU, a nemaju apsolutno nikakve veze sa tim...
pre 5 godina
Jel' se ikada demokratski izglasana volja jednog naroda, rastezala u nekoj kraljevini, više od Bregzita?
pre 5 godina
Vecina je na referendumu izglasala Bexit. Nece valjda saka demonstranata da menja volju vecine?
pre 5 godina
Neka neka, samo neka se se medjusobno dele.
pre 5 godina
I u Makedoniji je bio referendum, pa znamo šta se desilo. Inače, referendum bi trebalo da bude najdemokratskiji izraz volje naroda.
(SSSS, 23. mart 2019 15:57)
Da. Više od 90% izašlih na referendum je prihvatilo dogovor s Grčkom i promjenu imena.
pre 5 godina
Pa zar nisu imali referendum?! Nit moze EU bez Britanije, ni Britanija bez EU!
pre 5 godina
Referendum. Nije samo London Engleska!
pre 5 godina
Eto vam je demokratija u koju se toliko kunete. Ali nije problem u sistemu, već u ljudima.
pre 5 godina
Referendum nikad nije bio izraz demokracije, već upravo suprotno - instrument kojim se demokracija izigrava, a totalitarni režimi manipuliraju zaglupljenim masama.
pre 5 godina
Ovo postaje smesno, pogazice oni onaj referendum i obesmisliti ga kao instituciju.
@ ne mogu da ga obesmisle kao instituciju, posto referendum i nije institucija.
pre 5 godina
malo oću malo neću...može mi se
pre 5 godina
Podrska narodu,
pre 5 godina
Nema ništa od toga Britanci...glasali ste sada kusajte čorbu a mislili ste da će vas EU na kolenima moliti da ostanete....nije niti će ikada.
pre 5 godina
I u Makedoniji je bio referendum, pa znamo šta se desilo. Inače, referendum bi trebalo da bude najdemokratskiji izraz volje naroda.
pre 5 godina
ajde englezi...zbrzajte to i izadjite vise..!
pre 5 godina
I tako sve dok se ne održi novi referendum, a rezultat bude protiv Brexita. To je ta demokratija.
pre 5 godina
Ne, to su izbori, referendum ti više dođe ko anketa, da vide kako ljudi "dišu", nema nikakvu pravnu snagu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Yayara, 23. mart 2019 16:44)
-
Netacno. Pobrkao si referendum sa anketom. Referendum itekako IMA pravno dejstvo, mada vlade koje ga raspisuju imaju opciju da ga ucine iskljucivo savetodavnim, sto se - koliko je meni poznato - nikada i nigde nije desilo.
Referendum (koji se negde naziva i plebiscitom) je DIREKTNO (dakle ne parlamentarno ili posredno) glasanje u kojem se CELO biracko telo pita da se izjasni po jednom jasno (i kratko) definisanom pitanju ili zakonskom predlogu (ili, redje, po nekoliko takvih pitanja) od sustinskog znacaja za zivot nacije. Referendum se najcesce raspisuje kada politicke snage nisu u stanju da postignu konsenzus po pitanju od velikog nacionalnog znacaja.
Mada, teorijski, referendum moze da se zavrsi u pat poziciji ili pasivnom prihvatanju nerazresive situacije, meni nije poznat nijedan referendum kroz istoriju koji nije rezultirao u zvanicnom prihvatanju pravno obavezujucih akata, sto jasno i nedvosmisleno govori o njegovoj pravno obavezujucoj prirodi. Drugo je pitanje da li je pravno obavezujuca priroda referenduma rezultat politicke ekspeditivnosti (stranka koja se oglusi o volju naroda ima okruglo nula procenata sanse da dobije parlamentarne izbore) ili njegovog izricitog pravnog dejstva. To varira od slucaja do slucaja.
pre 5 godina
(DEDA CVETKO, 23. mart 2019 17:24)
Ne, nisi u pravu, referendum ne može imati nikakvu pravnu snagu jer se za sve odlučuje u parlamentu, i ja ako sam izabrani poslanik u parlamentu niko meni ne može diktirati kako ću ja za šta glasati, mogu glasati protiv stavova svoje stranke i njihovih stranačkih stavova ako želim, taman da su na referendumu izglasali 101% za Brexit ja mogu autonomno i samostalno glasati protiv i tu mi niko ništa ne može, no ako to učinim bit ću kažnjen na idućim izborima, ali referendum mene ni na šta ne obavezuje.
pre 5 godina
Foliranti, kao i uvek.
pre 5 godina
Bas su nesposobni ovi Britanci.
pre 5 godina
U redu, bio je referendum, mnogo nisu izasli jer nisu ocekivali takav ishod. Drugo, ljudi koji su zagovarali izalzak nisu lijepo ljudima objasnili kako ce to da izgleda. Kad su zagrebali malo dublje shvatili su da imaju ogromnu stetu od izlaska. Demonstracije su takodje vid demokratije. Licno sam mislio da ce Uk biti bolje izvan EU ali eam izgleda pogrijesio.
pre 5 godina
Karikatura je vrhunska hahaha
pre 5 godina
Ko placa te autobuse?
pre 5 godina
U našem jadnom zakonu, referendum je savetodavan, a čak i kao takav, nikad se ni za šta (sem za razdvajanje sa CG) nije održao.
U razvijenim zemljama on je itetako obavezujuć i narod mnogo više direktno utiče na odlučivanje dok ovde, nas niko ni za šta ne pita.
A što se tiče Brexita, zaista su smešni, kao narod su mi najljigaviji a evo još jednog dokaza za to. Ovakvo premišljanje je baš degutantno.
pre 5 godina
oo, hoćete, hoćete...
pre 5 godina
Referendum je bio,,neobavezan“a to daje pravo parlamentu da ga usvoji ili odbaci.Prvo su ga usvojili a kada su.videli štetu od napuštanja EU,neki od najtvrđih zagovornika su promenili ploču.
To im omogućuju pomalo čudni britanski zakoni,dobro smišljeni sa ciljem da uvek mogu da se izvade iz takvih situacija.Nisu oni ni malo naivni.
pre 5 godina
(DEDA CVETKO, 23. mart 2019 17:24)
referendumi u UK nisu pravno obavezujuci (za razliku od recimo svajcarske), jer nisu propisani ni jednim britanskim zakonom. tako da je ovo u svakom pogledu bio referendum sa savetodavnim karakterom. da ne govorimo tek o pravno neobavezujucem referendumu tokom cije kampanje je jedna strana flagrantno lagala, cime je dovela u zabludu veliki deo glasaca, pa stoga rezultat ovog referenduma nema nikakav legitimitet! sledeci put izguglaj stvari koje ne znas, pre nego sto komentarises.
pre 5 godina
Možda u britanskom ustavu, koji je mislim najstariji na svetu, referendum nije pravno obavezujući, ali za političare, partije i parlament on to jeste. U Britaniji se poštuje volja naroda, mnogo, mnogo više nego u ostalim evropskim zemljama. Moguće je da se kaju što su ga uopšte raspisali, ali sada je kasno. Ponavljanje referenduma je malo verovatno,jer to ozbiljne zemlje ne rade, a i ništa se ne bi promenilo. Referendum jeste najdemokratskiji način izražavanja volje naroda.
pre 5 godina
Pa glasali ste, šta sad ocete
pre 5 godina
Izgleda daje cena izlaska previsoka pa ih to sve vise boli. Zato protestuju.
pre 5 godina
A je l' može prvo novi referendum o nezavisnosti Škotske?
pre 5 godina
Cak i da po britanskom zakonu referendumi nisu obavezujuci, vecina je glasal za izlazak a duznost vlade je da to onda mora da ispostuje po svaku cenu, bez obzira da li se politicari koji tu vladu vode slazu ili ne sa takvom odlukom. TRo su osnovi principi demokratije, u slucaju da do izlaska ne dodje to ce biti najgrublej gazenje volje gradjana, i jos u zemlji koja se ponosi svojim demokratskim principima
pre 5 godina
Prvo, referendum je bio samo savetodavne prirode (advisory). Drugo, Tereza Mej nikada nije bila za EU i podrzavala je ostanak jer je u tom trenutku izgledalo da ce ta opcija pobediti. Njen dogovor, koji je najgora moguca opcija (hard Brexit) to pokazuje. Trece, zena je potpuno izgubila kompas i jos uvek je na poziciji iskljucivo zato sto niko trenutno ne zeli to mesto. Cetvrto, aurobuse su sami zakupili i platili demonstranti. Licno sam na FB videla pozive da se ljudi koji ne zive u Londonu skupe i organizuju.
pre 5 godina
Demokratija je odavno reč bez smisla i služi da bi se pokrile razne prljavštine. Sposobni "političari" je koriste da bi ostvarili ciljeve koji su često u suprotnosti sa poštenjem i razumom.
pre 5 godina
Kobaja Grande: "A, neeee....pa vecinski ste izglasali da hocete iz EU. Sad nema nazad."
Cinjenica: U demokratiji narod ima pravo da promeni misljenje. Po definiciji.
Deda Cvetko: "Referendum itekako IMA pravno dejstvo, mada vlade koje ga raspisuju imaju opciju da ga ucine iskljucivo savetodavnim, sto se - koliko je meni poznato - nikada i nigde nije desilo."
Cinjenica: Izjava je netacna. Upravo Brexit referendum je zvanicno i pravno savetodavan ("advisory") i sam po sebi nema nikako pravno dejstvo. To je sto je Tory stranka prihvatila rezultat je njihov politicki izbor.
Pozdrav iz Londona
pre 5 godina
Referendum u Britaniji je savjetodavni. Samo što su političari prije raspisivanja referenduma rekli, da će poštovati volju naroda. Da je pravno obvezujući, onda parlament nebi imao o čemu donositi odluke niti raspravljati, nego ga je morao jednostavno sprovesti.
pre 5 godina
Andreas Kisser: Potpuno sa slazem. Uzgred svega toga, Remain opcija je osvojila 48%. Onih ostaih 52% su se skupili kroz nekoliko razlicitih u uzajamno iskljucujucih opcija: (a) izlazak sa dogovorom za zajednicko trziste, (b) izlazak u EEA, (c) izlazak uz carinsku uniju, (d) izlazak bez dogovora, itd.
pre 5 godina
I u Makedoniji je bio referendum, pa znamo šta se desilo. Inače, referendum bi trebalo da bude najdemokratskiji izraz volje naroda. (SSSS, 23. mart 2019 15:57)
Da. Više od 90% izašlih na referendum je prihvatilo dogovor s Grčkom i promjenu imena.(leptirica, 23. mart 2019 20:19)Samo što referendum nije uspeo, jer nije izašlo ni blizu potrebnih 50% glasača.
pre 5 godina
point_of_sale To o čemu ti pričaš se zove plebiscit. To je oblik referenduma.
pre 5 godina
Pozdrav iz Londona
(Bogart,
Cak i da UK ponovo glasa i odluci da ne zeli da izadje iz EU, EU ih nece primiti nazad jer su za razliku od UK i dalje respektabilan institucija.
pre 5 godina
(waters, 23. mart 2019 23:18)
Britanija nema ustav.
pre 5 godina
Ima li sendvica i u njihovim autobisima?
50 Komentari
Sortiraj po: