Utorak, 19.03.2019.

12:24

Šta pokazuje analiza Komisije za posledice bombardovanja

"Deca rođena između 1999. i 2015. godine bila su izložena toksičnom faktoru koji je uticao da budu podložni malignim bolestima."

Izvor: Beta

Šta pokazuje analiza Komisije za posledice bombardovanja IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

96 Komentari

Sortiraj po:

ivan

pre 5 godina

Pogledajte film o Cernobilskoj katastrofi,veci deo radioaktivnog oblaka je presao preko Nemacke,Austije,dela Italije i zahvatio je veci deo bivse SFRJ.U vecini evropskih drzava se dugo krilo od javnosti a tek kod nas da ne pricamo.Mislim da je sad doslo sve na naplatu.Inace najveca nuklearna katastrofa na teritoriji eu.

Mirko

pre 5 godina

@Titula iz 1946: Vrlo rado cu procitati tu studiju, a,pogotovo ako uspeju da je objave u kakvom naucnom casopisu (peer-reviewed, non open source, sa SCI liste). Veoma me zanima kako ce pokazati da je incidencija raka kod dece sa podrucja koja su gadjana projektilima sa OU statisticki veca nego inace. Inace, zanimljivo je i kako izgleda poredjenje incidencije decjih kancera u Srbiji i nekim drugim zemljama. Da li studija navodi ovo poredjenje?

Bojan

pre 5 godina

Hajde onda da proverimo i kakvo se sve đubrivo baca na njive i šta se sve koristi pri uzgoju stoke, kakav nam je kvalitet vode za piće ( pojedine reke liče na kanalizaciju ) i koliko nam je vazduh zagađen, pa da vidimo ima li i to neke veze.

okrecite Beograd

pre 5 godina

Trpimo različite posledice zračenja, od bombardovanja ‘99 do novije istorije i zračenja od RTSa, pinka, informera...
Za bombardovanje ne znam kako nekoga da privedemo pravdi ali zašto čekamo ove zaslužne za sadasnje zračenje, nije mi jasno...

radoje

pre 5 godina

U Loznici ovih dana posekoše svo zdravo drvece po parkovima sađeno i čuvano decenijama!!! Valjda ih mrzi da idu u šumu nego kradu po gradu. Ne treba nama ni NATO ni uranijum sami smo sebi najgori.

VeteranRata

pre 5 godina

Nadam se da se formirati komisija da utvrdi mentalno stanje nacije,naroda koga truju godinama sa sledeci mediji.Pink,HappyTV,Informer,Kurir,Srpski Telegraf,Alo i ostale novine slicnog tipa i razni lokalni mediji.
Mislim da je narod moralno i kulturolski skroz zastranio,gledajuci i citajuci te medije.Razboleo zbog prekovremenog gledanja i citanja istih.Masa samoubistava i ubistava,pohlepe,razni poroci emitovanih sa tih kanala i procitanih uticali su i dalje uticu na masovan odlazak ljudi iz Srbije,na kolektivni bes i traganje za zivotom kriminalaca,pevacica i pevaca najnizeg nivoa znanja,kao i promocije nekulture politicara kojekakvih koji su zloupotrebili profesiju radi blamaze sopstvene,ali pozitivne na njihov rejting kod polupismenog i zatucanog naroda. Zakljucak po meni je da nam uticaj gore navedenih unistio naciju zdravstveno i svakojako vise nego Nato bombardovanje najmanje deset puta vise.

Titula iz 1946

pre 5 godina

Koliko ja vidim, to sto neko pusi i jede masno automatski znaci da ga mogu bombardovati do mile volje cime god zele jer izgleda zacinjeno meso i prljave ruke 100% izazivaju rak a uranijum 0%. A to sto su nasi dedovi deset puta vise duvanili i jeli iskljucivo na svinjskoj masti pa raka kod njihove unucadi nije bilo ni 10% kao od 1999 do danas to je "akcidentalna korelacija i sinhronicitet". Da, duvan ubija, kao i losa hrana, losa higijena i neuredan zivot. Ali drugacijim mehanizmima nego zracenje, koje takodje ubija i to je i bila svrha ove studije. A sad je procitajte do kraja i videcete da je jasno dokazano da mnogo vise dece oboljeva i umire tamo gde je bombardovano i u periodima kad je bombardovano.

cokan

pre 5 godina

Jedno je černobil, i divlje deponije, ugalj i sl.A bombardovanje srbije osiromašenim uranijumom je zločin, bez kazne je dvostruki zločin.

Midland/Odessa

pre 5 godina

A jeste, bas bez komisije ne bih znao kako su nas gadjali po RS. Cime su, cak i nebitno tada bilo, sve je ubijalo, samo ludaci nisu napustali pozicije. Nije njih zanimalo ko ce i kako tamo posle ziveti, jedino su zeleli promeniti situaciju na terenu pred Dejton. Nek istrazuje sad ko sta hoce, rat je bio, nismo se gadjali zdravom hranom, a oni su bili jaci. Da sam mogao, ja bih ih i gorim gadjao, al nisam imao cime. Ne kaze se bez razloga da rat ne gubi svijetlo oruzje, vec rat gubi srce u junaka

milojko

pre 5 godina

Predsednik komisije daje političke izjave! Dok mu je "analiza" sve drugo samo ne naučno istraživanje (što i sam priznaje). Uz to, siguran sam da nije prihvaćena konsenzusom. Dokle ide laicizam? Jedino relevantni bi rezultati bili da je upoređeno stanje od Černobilja 1986. do 1999. sa ovim drugim.

Deša

pre 5 godina

Vidim pre neki dan neki auto, zatvoreni prozori, roditelji sede napred i puse dok deca sede pozadi. Ja sam pusac ali tako nesto nikada ne bi mogao da uradim.
(max, 19. mart 2019 16:39)
To je merilo nase kulture.Nema dalje!

nepotpune informacije

pre 5 godina

Majke mi, ovi sto kritikuju divlje deponije su klasicni retardi.deponije jesu problem, ali visestruko manje opasan od uranijuma koji su posijali po zemlji.a drugo, vrate ti zemlju par vijekova unazad i jedno 150-200 milijardi evra.imalo bi od toga para da se saniraju i te deponije.poruse ti zemlju i jos uzimas kredit od istih da bi je obnovio.i ove sa istoka i ove sa zapada nataknem na ....!!!!!molim objavite komentar.

revizor

pre 5 godina

Grejemo se na drva i ugalj,jer smo sirotinja.Jedemo lošu hranu,jer smo sirotinja.Fabrike koje dovode,zagađuju nam vazduh samo tako.Termoelektrane nam proizvode struju 70%,ogromni zagađivači.Pušimo možda najviše u Evropi,neki i kod kuće u sobama sa decom.Pijemo alkohol dosta.Stres svaki dan,situacija u društvu nikad gora.Černobillj.Bombardovanje.Sve,ali sve je krivo,a ne samo bombardovanje,da bi skinuli krivicu sa sebe.

Члан комисије

pre 5 godina

Da li ste istražili uticaj zagađenja vazduha, deponija opasnih materija, kvalitet hrane, posebno hrane za decu, aflatoksin u mleku? Gde je teritorijalna raspodela bačenih bombi i pojave raka kod dece pa da uporedimo i nadjemo ili ne nadjemo podudaranje?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sumnjivko, 19. mart 2019 12:54) # Link komentara

Да, јесмо, све смо то урадили како и налаже струка. И шта ћемо сад? Има ли још стручних питања?

I

pre 5 godina

Ako tvrdite da je bombardovanje osiromašenim uranijumom odgovorno, zašto lepo ne uzmete Gajgerov brojač u ruke i ne pokažete nam gde je to ozračena Srbija iznad nivoa prirodnog zračenja? U Černobil kad odeš, Gajgerov brojač ti jasno pokaze da si na ozračenoj teritoriji.

max

pre 5 godina

Vidim pre neki dan neki auto, zatvoreni prozori, roditelji sede napred i puse dok deca sede pozadi. Ja sam pusac ali tako nesto nikada ne bi mogao da uradim.

SVEMIJEJASNO

pre 5 godina

Srbija mora da tuzi NATO i da se on zvanicno osudi za svoja zlodela, i kolektivno i pojedinacno.
(DEX, 19. mart 2019 12:52)
A kome? Ko je taj sudija koji će da donese pravednu presudu? U kojoj zemlji živi i radi taj super sudija? I kad ga nadjemo i kad on donese tu neverovatnu presudu (a to je nemoguće), ko će da natera NATO pakt da plati odštetu? Zašto se bre, zanosimo i trošimo pare na kojekakva istraživanja a niti šta možemo da dokažemo osim sebi samima a to ionako već znamo. Bolje bi bilo da te pare potrošimo na neku bolnicu, na neki aparat , da nam deca ne idu na lečenje po belom svetu.

nnn

pre 5 godina

Iz teksta Ko je oklevetao uranijum Lj. Smajlović:
"Moj prijatelj Džon Parker, čije ćete ime naći na odjavnoj špici Klunijevog Tri kralja, filma iz 1999 koji mu je posmrtno posvećem, umro je od raka jednjaka desetak godina nakon što je ratovao u Iraku, pre nego što je saznao kakvoj je kontaminaciji bio izložen.Pentagon je 1998. javno priznao grešku (vojnici su bili “nepotrebno izloženi” zagađenju), ali ne i odgovornost za posledice po njihovo zdravlje. Još 1995. je institut američke vojske zaključio da bi optužnica protiv osiromašenog uranijuma prouzrokovala “prekomerne finansijske implikacije” u vidu medicinskih troškova i dugogodišnje odštete.Ništa od ovog nije novo. Nova je samo twiter akcija srpskih novinara protiv klevetanja NATO-a. To što je italijanski sud dosudio odštetu oficiru obolelom na Kosovu ostavlja ih ravnodušnim, oni čekaju dokaze kakve bi uvažio američki sud. Neretko se radi o kolegama koji sve oko sebe optuže za fašizam i rasizam, ali da NATO neko optužuje bez čvrstih dokaza? To smatraju užasno nemoralnim.I nisu jedini. Na srpskim sajtovima osvanu stotine komentara anonimnih posetilaca na svaku vest o tome da NATO osiromašeni uranijum nije doprineo zdravlju civila. Srbija je oštro anti–NATO raspoložena, a virtuelna Srbija ipak strašno brine o dobroj reputaciji najjače vojne alijanse u istoriji čovečanstva. Stotine nikova svakodnevno na srpskom skače u odbranu oklevetanog uranijuma.Botovi, možda? Jer teško mi je da poverujem da je ovde toliko Babčenka."

zmajognjeni

pre 5 godina

Ljudi, sa cime se ovo uporedjuje? Oni su samo konstatovali koji su tumori kod osoba rodjenih izmedju 1999 do 2015, nista drugo. Da li te podatke uporedjuju sa npr podacima o obolelima u ranijim periodima na istom podrucju, ili sa obolelima na drugim podrucja u istom periodu, npr onima koji su bili izlozeni OU i onima koji nisu a uporedivi su sa nama (zemlje regiona). Oni imaju samo frekvence i iz toga zakljucuju da je NATO odgovoran za tumore!!! Ovo je zaista ludilo.

Zamislite, tako mozemo da tvrdimo bilo sta i dovodimo bilo koja dva fenomena u vezu. Vestbruk ima prosek triple double prosle godine, a to je zato sto je to rekordna godina po investicijama u Srbiji. Nesumnjivo!

to je to

pre 5 godina

Ovo sto kaze ovaj gospodin lako se demantuju od ovog spiska Svetske fondacije za istraživanje kancera i američkog instituta za istraživanje kancera.

Na čelu spiska gde ima najviše pojave kancera na 100.000 stanovnika su države gde nije bilo nikakvog bombardovanja.

Spisak pokazuje recimo da SAD ze nalaze u mnogo lošijoj situaciji od Srbije i jak je dokaz da pojava kancera nema veze sa bombardovanjem. SAD ima oko 350 pojave kancera na 100 hiljada stanovnika na godišnjem nivou dok Srbija ima oko 310.

Kosovo nije u taj spisak ali prema svim raspoloživim podacima koje daje universitetska klinika u Prištini sa novih 1500 slučajeva godišnje ispada da na Kosovo jeste odlično stanje kada se pogleda taj spisak jer Kosovo bi trebalo da ima manje od 100 slucajeva na 100.000 stanovnika sto je impresivno o najbolji dokaz da nema reči da bombardovanje utice na pojavu kancera.

Ceo spisak: https://www.wcrf.org/dietandcancer/cancer-trends/data-cancer-frequency-country

niko

pre 5 godina

A ko ce nam biti kriv za ovu zagadjenost vazduha,vode I zemlje(samo vatru nismo zagadili)
A da,Dilas,Solak,Jeremic....
Pa vise nas je ozracila bratska Rusija 86,nego ovo...

KPJ SFRJ

pre 5 godina

Sta je uzeto kao kontrolna grupa?
(T, 19. mart 2019 14:48)

Deca koja su se lečila i leče na Institutu majke i dete na odeljenju obolelih od karcinoma raznih vrsta.

leptirica

pre 5 godina

Ajde ovako. Sigurno da nije djelovalo na poboljšanje zdravstvenog stanja, a dal je djelovanje bilo štetno ili nije iz ovakvih analiza se nemože vidjeti. Koliko mi je poznato Srbija je po broju otkrivenih tumora ispod Europskog prosjeka, ali je iznad po broju smrtnosti od tumora. Analiza bi trebala sadržavati broj oboljelih, usporedbu sa zemljama u okruženju sa sličnim životnim uvjetima, ali koje nisu bile gađane OU i po mogućnosti ispitivanja tla na mjestima koja su gađana OU. Ovako ovo nije analiza, već nečije mišljenje koje nije nikakav dokaz.

KPJ SFRJ

pre 5 godina

Šokiran sam neozbiljnošću koja odiše iz ovog izveštaja. Govoriti o jednoj ovako ozbiljnoj temi na ovaj način je sramno. Komisija je izdala politički pamflet a ne rezultate istraživanja iz koga bi bilo šta mogli da zaključimo. Ovo je sramota! 
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dux, 19. mart 2019 14:28) 

Naravno. I sve to u sklopu kontinuirane kampanje protiv članstva u NATO koju sprovode restlovi Miloševićevog režima , koji i danas donose odluke u ovoj zemlji. Uz svesrdnu podršku Rusije koja je do guše u problemima i kojoj trebaju žetoni za igru sa zapadom... 

Kad je formirana ovakva " komisija" , otprilike se i znalo šta su njeni ciljevi. To što zaključci bilo kakvog ozbiljnog istraživanja dolaze na njegovom kraju, a ne na sredini ili na početku, ne zanima ih puno.
(Zox, 19. mart 2019 14:58)

Deca nam umiru od raznih vrsta raka sve više a vi ste šokirani izveštajem. Jutros sam bio u Zavodu za transfuziju krvi radi davanja trombocita za jedno takvo dete, dečaka Strahinju Marinkovića. Još troje ljudi je došlo za devojčicu mislim da se zove Anastazija Jovanović. A onda čujem od doktorke koja me je pregledala da takve dece ima još. Shvatite da i najneozbiljnije istrazivanje ovog tipa moze da se potvrdi u Zavodu za transfuziju krvi kada se pogleda spisak dece kojima je potrebna zamena krvi. I to je pitanje do kada će im biti potrebno jer ne moze da se da tacna prognoza duzine lečenja. Zato ne u NATO, ubicu naše dece.

muddy

pre 5 godina

Baš pre neki dan gledam na joutubu deo snimka suđenja američkom veteranu zbog prolaska kroz crveno svetlo. Kaže da je 90%invalid,operisao kancer. Ima potvrdu od strane zdravstvenog centra da je kacer posledica izloženosti osiromašenom uranijumu, dok je služio u Iraku. Naravno da američka vojska i vlada to zvanično nikada neće priznati, američki mediji se tim pitanjem neće baviti, ali to ne znači da treba da ćutimo i pomirimo se tim da ništa ne možemo promeniti.

bole

pre 5 godina

Dajte podatke pre 1999... A, da, tada su nas lečili vodom iz Pekama i svi hranom na bonove. Što se tiče karcinoma, sve će više da ga bude jer smo sada postali svesni istog. Do 1999. ljudi su umirali od nepoznatog uzroka. Jadna i tendenciozna analiza.

ferdinand

pre 5 godina

(BSN, 19. mart 2019 13:55)

Trebalo bi tebi da se napravi kuća na Pljačkovici, da vidimo "in vivo" eksperiment, pošto si, vidim, vrlo siguran u svoje stavove. Da, i da tamo budeš sa ženom i decom, ako ih imaš...

Deki

pre 5 godina

Formirana komisija za ovo? Izneti su statistički podaci koji su već u Batutu i mogao je portparol da ih iznese. Traćenje vremena i para bez faktički ikakvog zaključka. Dajte korelacije ako su ustanovljene da se jasno vide uzročno-posledične veze, ovako opet ne znamo na čemu smo. Nedovršen posao.

Dragoljub

pre 5 godina

Na osnovu vesti (nisam video izvestaj Komisije): 1. Ne tvrdi se da je doslo do povecanja incidencije decjih kancera; 2. Implicira se da je do promene distribucije vrsti decjih kancera doslo zbpg prisustva nekakvog (ali se cak ne pretpostavlja kog!) faktora sredine i indirektno se tvrdi da je taj faktor sredine povezan sa bombardovanjem. 3. Nije pronadjen tj. merenja nisu ustanovila prisustvo takvog faktora (doduse, to se pravda nedostatkom merne opreme, sto takodje nije obrazlozeno). 4. Pretpostavlja se da duvanski dim nije bio preovladjujuci faktor za oboljevanje dece od raka jer deca ne puse, a apsolutno se zanemaruje "second hand" smoking tj. izlozenost dece duvanskom dimu. Dakle, "studija" koja nije uspela ni da dokaze povecanje ucestalosti raka, ni da je uzrok takvom (nepostojecem)povecanju bombardovanje. Bacen novac poreskih obveznika u propagandne svrhe.

Aleksandar Arsovic

pre 5 godina

Voleo bi da NATO I'll jos bolje receno Americka vojska objavi rezultat komisije za pracenje tromesecne vezbe sa bojevom municijom bilo gde.Ostalo nije za uporedjivanje.

Micko

pre 5 godina

Повратак отписаних.
Милошевићеви наследници покушавају да дезавуишу јавност оваквим глупостима, уместо да се бавимо питањем зашто нас је Милошевић својом самоубилачком политиком, довео у ситуацију да нас бомбардује најјача војна алијанса. Бомбардовање није ни киша, ни снег...

Igor

pre 5 godina

Ne postoji vest na ovom portalu koja toliko brzo sakupi milion iskljucivo negativnih komentara kao bilo koja vest o IKAKVOM uticaju bombardovanja 1999. na povecaje broja dece obolele od raka. I svi su kvazistrucnjaci za fiziku i medicinu, i svi pominju cigare, svinjokolj, dizel i hranu, i svi govore o alfa cesticama (a stetnih cestica ima 7 vrsta, a zracenja 14). Pa onda svi kazu "ali to nisu lekari i fizicari rekli", pa kad kazu bas fizicari i lekari onda su pristrasni i nekompetentni, pa kad NATO kaze jeste stetno onda kazu "pogresno ste protumacili", pa kad na Kosovu obole civili i NATO vojnici onda kazu "pa to je slucajno, ne bi oni svoje"...i tako u nedogled.
Sustina je da je lako zakljuciti, na osnovu prostog empirijskog posmatranja komentara, da je apsolutno nemoguce da ste svi slucajno bas toliko strucni, toliko motivisani i toliko organizovani u tom pljuvanju.
Naravno da postoji mogucnost da par ljudi ima pristojno obrazovanje i da podrzavaju stav da NATO nije kriv i sad ajde, daj da napisem komentar. Ali ne i desetine ljudi, sa kilometarskim komentarima, sa navedenih 150 studija koje pobijaju stetnost (i sa ogavnim nivoom sofisterije gde se svi koji misle ili cak naucno dokazu suprotno odmah neosnovano diskvalifikuju ili cak nemusto vredjaju), istog momenta kad se vest postavi.
Ovoliki nivo kulturolosko-nacionalnog kanibalizma nigde nije vidjen. I ne postoji promil sanse da je slucajan, neorganizovan i dobronameran.

Zox

pre 5 godina

Šokiran sam neozbiljnošću koja odiše iz ovog izveštaja. Govoriti o jednoj ovako ozbiljnoj temi na ovaj način je sramno. Komisija je izdala politički pamflet a ne rezultate istraživanja iz koga bi bilo šta mogli da zaključimo. Ovo je sramota!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dux, 19. mart 2019 14:28)

Naravno. I sve to u sklopu kontinuirane kampanje protiv članstva u NATO koju sprovode restlovi Miloševićevog režima , koji i danas donose odluke u ovoj zemlji. Uz svesrdnu podršku Rusije koja je do guše u problemima i kojoj trebaju žetoni za igru sa zapadom...

Kad je formirana ovakva " komisija" , otprilike se i znalo šta su njeni ciljevi. To što zaključci bilo kakvog ozbiljnog istraživanja dolaze na njegovom kraju, a ne na sredini ili na početku, ne zanima ih puno.

srpska posla

pre 5 godina

Da se opravda naša sopstvena odgovornost za zagađenost prirode i čovekove okoline koje su mnogo gore i dugotrajnije naše vlasti a i mnogi građani guslaju samo jednu priču - bombardovanje.

John

pre 5 godina

Znači, samo je bitno čime su nas bombardovali?
A nije bitno šta jedemo, šta pijemo, šta dišemo, pod kakvim uslovima živimo (stres)... Tu samo pomerimo zarez i gotovo.

dux

pre 5 godina

Šokiran sam neozbiljnošću koja odiše iz ovog izveštaja. Govoriti o jednoj ovako ozbiljnoj temi na ovaj način je sramno. Komisija je izdala politički pamflet a ne rezultate istraživanja iz koga bi bilo šta mogli da zaključimo. Ovo je sramota!

morava

pre 5 godina

Predsednik te komisije Darko Laketić kazao je novinarima u Skupštini Srbije da se istraživanje odnosilo samo na decu, jer su ona manje izložena drugim faktorima rizika poput pušenja... Potrebne su godine izloženosti zagađenom vazduhu, vodi i poljoprivrednim proizvodima sa zagađenog zemljišta da bi se stvorile maligne ćelije. Kod dece to jednostavno nije moguće, jer ne postoji dovoljan vremenski period. Samo je potrebno uzeti podatke o broju obolele dece 80-ih i 90-ih i uporediti ih sa podacima u zadnje dve decenije. To je ovog puta urađeno i podaci govore u prilog tezi da je znatno povećano oboljevanja dece od malignih i retkih bolesti. Za ovo nam nisu bili potrebni stručnjaci, to je mogao svako da uradi uvidom u zvaničnu statistiku. Ne razumem zašto to nije urađeno ranije. Za neku ozbiljniju analizu su potrebni stručnjaci, oprema i vreme. Analiza je neophodna kako bi se napravila strategija borbe protiv posledica bombardovanja. U ostalom smanjiće se zdravstveni troškovi za državu.

Superbike

pre 5 godina

Treba kupiti svu tu opremu za istraživanje koju nemamo, ne smemo biti naivni i prepustiti istragu onima koji su bacali bombe na nas!
Istražiti i dokazati čime su nas sve gađali i tražiti odštetu za svaku osobu koja je obolela u tom vremenskom periodu kao i za svu infrastrukturu i sve ostalo što je bilo zahvaćeno njihovim bombama!
U knjigama za istoriju da bude napisano i izučavano kako je svet bezdušno napao na jednu malu zemlju i jedan mali narod, sa ciljem, kako oni kažu, da zaustave život u Srbiji!!!
Priča o srbima kao nekim agresorima je završena.
Sad i oni uviđaju da su preterali ali to nikad neće priznati, nego mi to trebamo iskoristiti, taj povoljan momenat po nas i na sve moguće načine izvući kakvu takvu korist!
Tad smo bili navodni agresori, ali sad imamo šansu da se predstavimo kao žrtve, što i jesmo bili!

ja

pre 5 godina

Nisam najbolje shvatio. Je li povećano oboljevanje dece od navedenih bolesti ili komisija pretpostavlja da bi do toga moglo doći u narednom periodu?
Odrasli su elegantno izostavljeni iz istraživanja jer očigledno nema dokaza u povećanom oboljevanju. Izgovor da na njih utiču i drugi faktori ne stoji, jer dobrim istraživanjem je moguće ukjlučiti i te faktora, ali izgleda da komisija nema znanja ili volje da to uradi.
Na kraju jedan podatak za razmišljanje. Od kraja 70ih do 2000. životni vek u Srbiji je stagnirao. Od 2000. je porastao za četiri godine. Kako se ovo uklapa s pogubnim uticajem bombardovanja na zdravlje ljudi?

hipokrat

pre 5 godina

"Ovo istraživanje nam nedvosmisleno pokazuje da je više generacija u određenom osetljivom periodu bilo izloženo nekom faktoru koji ih je učinio osetljivijim za oboljevanje od određene maligne bolesti u odnosu na druge generacije u istom uzrastu", rekao je Laketić."

Koliko je ovo povrsno! Pa oni nisu uradili istrazivanje, nego su izvukli evidenciju iz baze podataka, sto moze da uradi i daktilograf sa srednjom skolom. Kopi pejst...
Niti su uradili detaljnu longitudinalnu studiju (kolika su konkretno povecanja u odnosu na period pre 1999., pod uslovom da je vodjena precizna evidencija, u suprotnom ne vredi istrazivati), niti su poceli da istrazuju sve faktore. Da li znate koliko postoji tipova varijabli relevantnih za ovakvo istrazivanje? Umesto da podgrevaju nacionalnu histeriju statistikom, oni treba da se jave tek onda kada zavrse istrazivanje, a to podrazumeva detaljnu analizu i interpretaciju statistickih podataka. Jedna varijabla je zagadjen vazduh, a podvarijable su vam uticaj grejanja, fabrika, eventualni porast automobila na ulicama, itd itd. Sledeca varijabla je hrana. Kakva je bila ishrana obolele dece i da li postoje neke relevantne razlike u toj grupi u odnosu na grupu onih koji nisu oboleli. Dalje, kakva je incidencija oboljevanja u odnosu na druge zemlje - i to uzmete zemlje iz razlicitih kategorija. Takodje, pitanje dijagnostike, itd itd. Ako vec uzimate novce za istrazivanje, onda uradite istrazivanje.

Miha

pre 5 godina

Iz ovako prenete vesti se ne vidi ni jedan dokaz da je do povećanja malignih bolesti došlo zbog bombardovanja (druge bolesti se ni ne spominju). Zašto je bolest nekog deteta 2013. godine posledica bombardovanja, a ne povećanje potrošnje fosilnih goriva (rapidno povećanja broja vozila), povećane upotrebe pesticida (malo malo pa vest o mrtvim životinjama na našim njivama), izloženosti drugim štetnim faktorima (duvanski dim pre svega) i brojnih drugih? Što se tiče dečijih bolesti, dat je samo dominantan tip malignih bolesti prema godištima dece, ali tih bolesti bi bilo, na žalost, i bez bombardovanja.

nemanja

pre 5 godina

@dusandrugi

Dajes komentare bez prethodnog istrazivanja, prvo na kosovu ima mnogo obolelih od rakova, tumora itd. Posto je vecina albanskog porekla o tome se ne prica mnogo kod nas, a gde ces veci dokaz od toga da su italijanima isplacene ogromne pare od NATO-a kada je vecina njihovih vojnika "cuvalo mir" na kosovu i za par godina mnogo njih umrlo. Izmerili su 100 000 puta vecu radijaciju od dozvoljene u planinama na kosovu i blizu Vranja

Neobjektivno

pre 5 godina

"Istrazivanje" za mase. Naravno da nas nisu gadjali cvecem, naravno da bombardovanie ima posledica, ali posledice sopstvenog trovanja su barem 5x gore. I zasto istrazivaci imaju politicke izjave?

BSN

pre 5 godina

Dajes komentare bez prethodnog istrazivanja, prvo na kosovu ima mnogo obolelih od rakova, tumora itd. Posto je vecina albanskog porekla o tome se ne prica mnogo kod nas, a gde ces veci dokaz od toga da su italijanima isplacene ogromne pare od NATO-a kada je vecina njihovih vojnika "cuvalo mir" na kosovu i za par godina mnogo njih umrlo. Izmerili su 100 000 puta vecu radijaciju od dozvoljene u planinama na kosovu i blizu Vranja
(nemanja, 19. mart 2019 13:25)

1) Italijanima su isplacene ogromne sume za smrtne slucajeve 1998. - 2001. koji nikako ne mogu biti dovedeni u vezu sa osiromasenim uranijumom, nego sa greskama u vakcinaciji trupa za angazman u inostranstvu. Tumori od kojih su vojnici umrli u relativno kratkom roku (limfom i tumor stitne zlezde) nisu mogli biti od OU. Mogu da navedem nalaze italijanske parlamentarne komisije o ovome ako treba, ima na Internetu.
2) ovo za 100000 puta vece zracenje je glupost i laz.
3) tipovi tumora navedeni kod dece nisu oni koji se ocekuju od OU. OU napada bubrege i pluca, i to pre svega toksicnim (a ne radioaktivnim) dejstvom. Njegova radioaktivnost je izuzetno slaba a oblast rizika je samo u okolini pogotka odredjenom municijom.
4) KiM nema nikakvo dramaticno povecanje incidence raka u odnosu na susedstvo. Pogledajmo neke druge evropske zemlje, sampione u pojavi tumora (ali ne i u SMRTNOSTI od njih, to je rezervisano za rupe od drzave kao sto je nasa).

Milos

pre 5 godina

Za bombardovanje je kriv Slobodan Milosevic i njegova politika. Morao je da bude svestan sta nas ceka u sukobu sa najmocnijom alijansom na svetu. Sve ostalo je patetika.

V. B

pre 5 godina

A rezultate istraživanja objavili baš uoči godišnjice...slučajno.
(Neko iz mase, 19. mart 2019 12:51)Naravno da nije slučajno, već je povezano sa obeležavanje dve decenije od bombardovanja. Kao kad se postavlja spomenik nekom velikanu iz istorije na dan njegovog rođenja.

Cemivo

pre 5 godina

Po ovom saopštenju se ne može ništa zaključiti. Komisija je protracila godinu dana.
Članstvo u organizacijama se ostvaruje zbog interesa a ne zbog emocija. Nemačku su razvalili potpuno ali ona sa svima može da sarađuje. Poljaci u Varšavskom paktu, južne države u USA, primera ima milion...Vreme je da istoriju ostavimo naučnicima a političari da se bave stvarnošću i realnošću. Samo pragmatizam nas vodi napred.

Bojan

pre 5 godina

Ako mi kazu da su uzeli u obzir i neopstojanje nacionalne laboratorije za kontrolu hrane, koja ne postoji skoro jednako dugo koliko vreme od 1999. do danas, verovacu im 100%. Jos uvek ne znamo sta jedemo, a sva hrana koja stize iz nekih zemalja (EU) se ne kontrolise uopste. Da de objavi ceo izvestaj, stvar je izuetno ozbiljna i ne sme biti podlozna bilo kakvim kalkulacijama.

Kosmopolita

pre 5 godina

....i dalje nisam video uzrocno posledicnu analizu na osnovu rezultata iz testova koji dokazuju hipotezu.
Da li su u ovoj analizi uzeti i faktori koji takodje mogu da uticu kao uzrok malignih bolesti poput:
- Srbija nema razvijenu kanalizaciju i vodovod, vecina stanvonistva ne zna sta pije.
- Voda je zatrovana raznim hemijskim otpadom koji se baca na njive sirom Srbije.
- Hrana je zatrovana pesticidima, hormonima, raznim otrovima, prodaje se kao bioloska bez rigorozne kontrole
- Vazduh je decenijama zagadjen pepelom termoelektrana (melem za dušu), za grejanje se sagoreva kameni ugalj, drvo koje je odgovorno za smog širom Srbije, koje naša deca udišu pored ostalih štetnih gasova iz industrije (spomenimo Pancevo), masovnog koriscenja najzagadjenijih modela (dizel) automobila, prastarih kamiona i autobusa......
- Stres izazvan nemastinom, ratovima, teskim socijalnim stanjem

Mnoge maligne bolesti su tek postale poznate tokom 90-ih zbog napretka medicinske nauke na tom polju, pre toga su postojale ali lekari nisu tacno znali od cega su ljudi umirali.
Politizacija ove tragedije koja se odvija u Srbiji nece pomoci ako se odgovorni ljudi a i sami gradjani ne uhvate u kostac sa losim mentalitetom (baci smece u prirodu, idem po hleb autom umesto biciklom, sagorevam sta bilo samo da mi bude toplo, baci na njivu isparice, isprazni septicku jamu na njivu.....itd) i sa uzrocima problema industrije, energetike itd....znaci vlast ima ozbiljnijeg posla od sirenja propagande.

dosta demagogije

pre 5 godina

Za bombardovanje je kriv Slobodan Milosevic i njegova politika. Morao je da bude svestan sta nas ceka u sukobu sa najmocnijom alijansom na svetu. Sve ostalo je patetika.
(Milos, 19. mart 2019 13:22)

Mogli su ga skinuti i bez bombardovanja.

naprednjacko blato!

pre 5 godina

Da smo "ekoloska" drzava, da nemamo zakopano djubre ispod celokupne Srbije, da, umesto da sadimo, ne secemo i ono malo drveca koje je preostalo, da imamo filtere za otpadne vode, da imamo vetroparkove, umesto termoelektrana na ugalj, da se na vest o prisustvu aflatoksina u mleku, istog dana zabranila prodaja i unistilo zarazeno mleko, MOZDA BIH VAM I POVEROVALA, OVAKO...!

pentax

pre 5 godina

Raduje me sto je istrazivanje zaobislo tj ne zasniva se na upotrebi osiromasenog uranijuma. Ukratko: osiromaseni uranijum se ne nalazi u punjenjima bombi, raketa i sl sto su nam istresali na glavu i cime su nas bombardovali. On se nalazi samo i JEDINO u dve varijante: tenkovskom projektilu za abrams tenkove, koji nijednog trenutka nisu bili upotrebljeni i drugo, kao projektil za top a10 aviona koji sluzi kao ubica tenkova. Dakle upotreba osiromasenog uranijuma je izuzetno mala i ogranicena i ne moze da sluzi kao valjan dokaz da je, a jeste, zdravlje na ovim prostorima ugrozeno kako ondasnjim tako i buducim generacijama za sta se nadam da ce oni zlikovci i odgovarati.

Olja

pre 5 godina

Dostaviti to u UN i traziti da se izjasnjenje. Ako ishod ne bude odgovarajuci, tuziti NATO i traziti i odstetu. Valjda ovo nije radjeno tek onako, da se zna.

Ivana1985

pre 5 godina

Ovo je analiza??? Bez ijedne brojke, bez apsolutnih iznosa, bez procenata, bez upoređenja sa drugim državama, bez ponderisanja sa drugim faktorima... Šarlatanski.

Bronhitis

pre 5 godina

Jedini nadležni da odrede jesu instituti za merenje radijacije, odnosno Institut za jonizujuće zrake. Tek kad oni utvrde da je Srbija radioaktivna bila i kad, onda može da se kaže da radijacija ima uticaja na bolesti. U protivnom sve su nagadjanja. Gde je ovde tačan podatak da deca u 1998. manje obolevaju od dece u 1999. Gde su imena doktora, gde analize? Komisija ustanovljena prošle godine jer im se nisu svideli izveštaji komisija u proteklih 19 godina koji kažu da radijacije nema.

Vladimir Rolovic

pre 5 godina

"...Srbija ima novac za istraživanje posledica NATO bombardovanja, ..... ali nije siguran da ima dovoljno sofisticirane opreme, ..."
Ako ima para za istrazivanje kako nema para za opremu?
Ako nema opreme cime istrazuju?

Marija

pre 5 godina

Bili smo pokusni kunici za eksperiment ,kako se to naziva?Sto je najstrasnije to su uradili oni koji se nazivaju najcivilizovanijim delom sveta!

janbo

pre 5 godina

I onda mi neko veliča tu vlast, doduše mi imamo opet iste ili slične na vlasti što opet govori o nama? Ej bre pa prva i osnovna dužnost čoveka koji je na vlasti mora biti zaštita fizičkog opstanka naroda, ne smeš dozvoliti da 1 lice izgubi život zbog tvojih loših odluka, a ne na hiljade razorena infrastruktura i zatrovana životna sredina!!! Strašno, a zbog čega zbog imiginarnih želja i mitova, što je najgore sve posle je potpisano opet isto, da li smo mi normalni...

Sumnjivko

pre 5 godina

Da li ste istražili uticaj zagađenja vazduha, deponija opasnih materija, kvalitet hrane, posebno hrane za decu, aflatoksin u mleku? Gde je teritorijalna raspodela bačenih bombi i pojave raka kod dece pa da uporedimo i nadjemo ili ne nadjemo podudaranje?

Sumnjivko

pre 5 godina

Da li ste istražili uticaj zagađenja vazduha, deponija opasnih materija, kvalitet hrane, posebno hrane za decu, aflatoksin u mleku? Gde je teritorijalna raspodela bačenih bombi i pojave raka kod dece pa da uporedimo i nadjemo ili ne nadjemo podudaranje?

naprednjacko blato!

pre 5 godina

Da smo "ekoloska" drzava, da nemamo zakopano djubre ispod celokupne Srbije, da, umesto da sadimo, ne secemo i ono malo drveca koje je preostalo, da imamo filtere za otpadne vode, da imamo vetroparkove, umesto termoelektrana na ugalj, da se na vest o prisustvu aflatoksina u mleku, istog dana zabranila prodaja i unistilo zarazeno mleko, MOZDA BIH VAM I POVEROVALA, OVAKO...!

Milos

pre 5 godina

Za bombardovanje je kriv Slobodan Milosevic i njegova politika. Morao je da bude svestan sta nas ceka u sukobu sa najmocnijom alijansom na svetu. Sve ostalo je patetika.

janbo

pre 5 godina

I onda mi neko veliča tu vlast, doduše mi imamo opet iste ili slične na vlasti što opet govori o nama? Ej bre pa prva i osnovna dužnost čoveka koji je na vlasti mora biti zaštita fizičkog opstanka naroda, ne smeš dozvoliti da 1 lice izgubi život zbog tvojih loših odluka, a ne na hiljade razorena infrastruktura i zatrovana životna sredina!!! Strašno, a zbog čega zbog imiginarnih želja i mitova, što je najgore sve posle je potpisano opet isto, da li smo mi normalni...

Vladimir Rolovic

pre 5 godina

"...Srbija ima novac za istraživanje posledica NATO bombardovanja, ..... ali nije siguran da ima dovoljno sofisticirane opreme, ..."
Ako ima para za istrazivanje kako nema para za opremu?
Ako nema opreme cime istrazuju?

revizor

pre 5 godina

Grejemo se na drva i ugalj,jer smo sirotinja.Jedemo lošu hranu,jer smo sirotinja.Fabrike koje dovode,zagađuju nam vazduh samo tako.Termoelektrane nam proizvode struju 70%,ogromni zagađivači.Pušimo možda najviše u Evropi,neki i kod kuće u sobama sa decom.Pijemo alkohol dosta.Stres svaki dan,situacija u društvu nikad gora.Černobillj.Bombardovanje.Sve,ali sve je krivo,a ne samo bombardovanje,da bi skinuli krivicu sa sebe.

Neobjektivno

pre 5 godina

"Istrazivanje" za mase. Naravno da nas nisu gadjali cvecem, naravno da bombardovanie ima posledica, ali posledice sopstvenog trovanja su barem 5x gore. I zasto istrazivaci imaju politicke izjave?

hipokrat

pre 5 godina

"Ovo istraživanje nam nedvosmisleno pokazuje da je više generacija u određenom osetljivom periodu bilo izloženo nekom faktoru koji ih je učinio osetljivijim za oboljevanje od određene maligne bolesti u odnosu na druge generacije u istom uzrastu", rekao je Laketić."

Koliko je ovo povrsno! Pa oni nisu uradili istrazivanje, nego su izvukli evidenciju iz baze podataka, sto moze da uradi i daktilograf sa srednjom skolom. Kopi pejst...
Niti su uradili detaljnu longitudinalnu studiju (kolika su konkretno povecanja u odnosu na period pre 1999., pod uslovom da je vodjena precizna evidencija, u suprotnom ne vredi istrazivati), niti su poceli da istrazuju sve faktore. Da li znate koliko postoji tipova varijabli relevantnih za ovakvo istrazivanje? Umesto da podgrevaju nacionalnu histeriju statistikom, oni treba da se jave tek onda kada zavrse istrazivanje, a to podrazumeva detaljnu analizu i interpretaciju statistickih podataka. Jedna varijabla je zagadjen vazduh, a podvarijable su vam uticaj grejanja, fabrika, eventualni porast automobila na ulicama, itd itd. Sledeca varijabla je hrana. Kakva je bila ishrana obolele dece i da li postoje neke relevantne razlike u toj grupi u odnosu na grupu onih koji nisu oboleli. Dalje, kakva je incidencija oboljevanja u odnosu na druge zemlje - i to uzmete zemlje iz razlicitih kategorija. Takodje, pitanje dijagnostike, itd itd. Ako vec uzimate novce za istrazivanje, onda uradite istrazivanje.

dosta demagogije

pre 5 godina

Za bombardovanje je kriv Slobodan Milosevic i njegova politika. Morao je da bude svestan sta nas ceka u sukobu sa najmocnijom alijansom na svetu. Sve ostalo je patetika.
(Milos, 19. mart 2019 13:22)

Mogli su ga skinuti i bez bombardovanja.

Ivana1985

pre 5 godina

Ovo je analiza??? Bez ijedne brojke, bez apsolutnih iznosa, bez procenata, bez upoređenja sa drugim državama, bez ponderisanja sa drugim faktorima... Šarlatanski.

VeteranRata

pre 5 godina

Nadam se da se formirati komisija da utvrdi mentalno stanje nacije,naroda koga truju godinama sa sledeci mediji.Pink,HappyTV,Informer,Kurir,Srpski Telegraf,Alo i ostale novine slicnog tipa i razni lokalni mediji.
Mislim da je narod moralno i kulturolski skroz zastranio,gledajuci i citajuci te medije.Razboleo zbog prekovremenog gledanja i citanja istih.Masa samoubistava i ubistava,pohlepe,razni poroci emitovanih sa tih kanala i procitanih uticali su i dalje uticu na masovan odlazak ljudi iz Srbije,na kolektivni bes i traganje za zivotom kriminalaca,pevacica i pevaca najnizeg nivoa znanja,kao i promocije nekulture politicara kojekakvih koji su zloupotrebili profesiju radi blamaze sopstvene,ali pozitivne na njihov rejting kod polupismenog i zatucanog naroda. Zakljucak po meni je da nam uticaj gore navedenih unistio naciju zdravstveno i svakojako vise nego Nato bombardovanje najmanje deset puta vise.

Deša

pre 5 godina

Vidim pre neki dan neki auto, zatvoreni prozori, roditelji sede napred i puse dok deca sede pozadi. Ja sam pusac ali tako nesto nikada ne bi mogao da uradim.
(max, 19. mart 2019 16:39)
To je merilo nase kulture.Nema dalje!

I

pre 5 godina

Ako tvrdite da je bombardovanje osiromašenim uranijumom odgovorno, zašto lepo ne uzmete Gajgerov brojač u ruke i ne pokažete nam gde je to ozračena Srbija iznad nivoa prirodnog zračenja? U Černobil kad odeš, Gajgerov brojač ti jasno pokaze da si na ozračenoj teritoriji.

radoje

pre 5 godina

U Loznici ovih dana posekoše svo zdravo drvece po parkovima sađeno i čuvano decenijama!!! Valjda ih mrzi da idu u šumu nego kradu po gradu. Ne treba nama ni NATO ni uranijum sami smo sebi najgori.

BSN

pre 5 godina

Dajes komentare bez prethodnog istrazivanja, prvo na kosovu ima mnogo obolelih od rakova, tumora itd. Posto je vecina albanskog porekla o tome se ne prica mnogo kod nas, a gde ces veci dokaz od toga da su italijanima isplacene ogromne pare od NATO-a kada je vecina njihovih vojnika "cuvalo mir" na kosovu i za par godina mnogo njih umrlo. Izmerili su 100 000 puta vecu radijaciju od dozvoljene u planinama na kosovu i blizu Vranja
(nemanja, 19. mart 2019 13:25)

1) Italijanima su isplacene ogromne sume za smrtne slucajeve 1998. - 2001. koji nikako ne mogu biti dovedeni u vezu sa osiromasenim uranijumom, nego sa greskama u vakcinaciji trupa za angazman u inostranstvu. Tumori od kojih su vojnici umrli u relativno kratkom roku (limfom i tumor stitne zlezde) nisu mogli biti od OU. Mogu da navedem nalaze italijanske parlamentarne komisije o ovome ako treba, ima na Internetu.
2) ovo za 100000 puta vece zracenje je glupost i laz.
3) tipovi tumora navedeni kod dece nisu oni koji se ocekuju od OU. OU napada bubrege i pluca, i to pre svega toksicnim (a ne radioaktivnim) dejstvom. Njegova radioaktivnost je izuzetno slaba a oblast rizika je samo u okolini pogotka odredjenom municijom.
4) KiM nema nikakvo dramaticno povecanje incidence raka u odnosu na susedstvo. Pogledajmo neke druge evropske zemlje, sampione u pojavi tumora (ali ne i u SMRTNOSTI od njih, to je rezervisano za rupe od drzave kao sto je nasa).

Marija

pre 5 godina

Bili smo pokusni kunici za eksperiment ,kako se to naziva?Sto je najstrasnije to su uradili oni koji se nazivaju najcivilizovanijim delom sveta!

bole

pre 5 godina

Dajte podatke pre 1999... A, da, tada su nas lečili vodom iz Pekama i svi hranom na bonove. Što se tiče karcinoma, sve će više da ga bude jer smo sada postali svesni istog. Do 1999. ljudi su umirali od nepoznatog uzroka. Jadna i tendenciozna analiza.

niko

pre 5 godina

A ko ce nam biti kriv za ovu zagadjenost vazduha,vode I zemlje(samo vatru nismo zagadili)
A da,Dilas,Solak,Jeremic....
Pa vise nas je ozracila bratska Rusija 86,nego ovo...

dux

pre 5 godina

Šokiran sam neozbiljnošću koja odiše iz ovog izveštaja. Govoriti o jednoj ovako ozbiljnoj temi na ovaj način je sramno. Komisija je izdala politički pamflet a ne rezultate istraživanja iz koga bi bilo šta mogli da zaključimo. Ovo je sramota!

max

pre 5 godina

Vidim pre neki dan neki auto, zatvoreni prozori, roditelji sede napred i puse dok deca sede pozadi. Ja sam pusac ali tako nesto nikada ne bi mogao da uradim.

John

pre 5 godina

Znači, samo je bitno čime su nas bombardovali?
A nije bitno šta jedemo, šta pijemo, šta dišemo, pod kakvim uslovima živimo (stres)... Tu samo pomerimo zarez i gotovo.

Micko

pre 5 godina

Повратак отписаних.
Милошевићеви наследници покушавају да дезавуишу јавност оваквим глупостима, уместо да се бавимо питањем зашто нас је Милошевић својом самоубилачком политиком, довео у ситуацију да нас бомбардује најјача војна алијанса. Бомбардовање није ни киша, ни снег...

Bojan

pre 5 godina

Ako mi kazu da su uzeli u obzir i neopstojanje nacionalne laboratorije za kontrolu hrane, koja ne postoji skoro jednako dugo koliko vreme od 1999. do danas, verovacu im 100%. Jos uvek ne znamo sta jedemo, a sva hrana koja stize iz nekih zemalja (EU) se ne kontrolise uopste. Da de objavi ceo izvestaj, stvar je izuetno ozbiljna i ne sme biti podlozna bilo kakvim kalkulacijama.

Kosmopolita

pre 5 godina

....i dalje nisam video uzrocno posledicnu analizu na osnovu rezultata iz testova koji dokazuju hipotezu.
Da li su u ovoj analizi uzeti i faktori koji takodje mogu da uticu kao uzrok malignih bolesti poput:
- Srbija nema razvijenu kanalizaciju i vodovod, vecina stanvonistva ne zna sta pije.
- Voda je zatrovana raznim hemijskim otpadom koji se baca na njive sirom Srbije.
- Hrana je zatrovana pesticidima, hormonima, raznim otrovima, prodaje se kao bioloska bez rigorozne kontrole
- Vazduh je decenijama zagadjen pepelom termoelektrana (melem za dušu), za grejanje se sagoreva kameni ugalj, drvo koje je odgovorno za smog širom Srbije, koje naša deca udišu pored ostalih štetnih gasova iz industrije (spomenimo Pancevo), masovnog koriscenja najzagadjenijih modela (dizel) automobila, prastarih kamiona i autobusa......
- Stres izazvan nemastinom, ratovima, teskim socijalnim stanjem

Mnoge maligne bolesti su tek postale poznate tokom 90-ih zbog napretka medicinske nauke na tom polju, pre toga su postojale ali lekari nisu tacno znali od cega su ljudi umirali.
Politizacija ove tragedije koja se odvija u Srbiji nece pomoci ako se odgovorni ljudi a i sami gradjani ne uhvate u kostac sa losim mentalitetom (baci smece u prirodu, idem po hleb autom umesto biciklom, sagorevam sta bilo samo da mi bude toplo, baci na njivu isparice, isprazni septicku jamu na njivu.....itd) i sa uzrocima problema industrije, energetike itd....znaci vlast ima ozbiljnijeg posla od sirenja propagande.

ja

pre 5 godina

Nisam najbolje shvatio. Je li povećano oboljevanje dece od navedenih bolesti ili komisija pretpostavlja da bi do toga moglo doći u narednom periodu?
Odrasli su elegantno izostavljeni iz istraživanja jer očigledno nema dokaza u povećanom oboljevanju. Izgovor da na njih utiču i drugi faktori ne stoji, jer dobrim istraživanjem je moguće ukjlučiti i te faktora, ali izgleda da komisija nema znanja ili volje da to uradi.
Na kraju jedan podatak za razmišljanje. Od kraja 70ih do 2000. životni vek u Srbiji je stagnirao. Od 2000. je porastao za četiri godine. Kako se ovo uklapa s pogubnim uticajem bombardovanja na zdravlje ljudi?

Bojan

pre 5 godina

Hajde onda da proverimo i kakvo se sve đubrivo baca na njive i šta se sve koristi pri uzgoju stoke, kakav nam je kvalitet vode za piće ( pojedine reke liče na kanalizaciju ) i koliko nam je vazduh zagađen, pa da vidimo ima li i to neke veze.

okrecite Beograd

pre 5 godina

Trpimo različite posledice zračenja, od bombardovanja ‘99 do novije istorije i zračenja od RTSa, pinka, informera...
Za bombardovanje ne znam kako nekoga da privedemo pravdi ali zašto čekamo ove zaslužne za sadasnje zračenje, nije mi jasno...

SVEMIJEJASNO

pre 5 godina

Srbija mora da tuzi NATO i da se on zvanicno osudi za svoja zlodela, i kolektivno i pojedinacno.
(DEX, 19. mart 2019 12:52)
A kome? Ko je taj sudija koji će da donese pravednu presudu? U kojoj zemlji živi i radi taj super sudija? I kad ga nadjemo i kad on donese tu neverovatnu presudu (a to je nemoguće), ko će da natera NATO pakt da plati odštetu? Zašto se bre, zanosimo i trošimo pare na kojekakva istraživanja a niti šta možemo da dokažemo osim sebi samima a to ionako već znamo. Bolje bi bilo da te pare potrošimo na neku bolnicu, na neki aparat , da nam deca ne idu na lečenje po belom svetu.

nnn

pre 5 godina

Iz teksta Ko je oklevetao uranijum Lj. Smajlović:
"Moj prijatelj Džon Parker, čije ćete ime naći na odjavnoj špici Klunijevog Tri kralja, filma iz 1999 koji mu je posmrtno posvećem, umro je od raka jednjaka desetak godina nakon što je ratovao u Iraku, pre nego što je saznao kakvoj je kontaminaciji bio izložen.Pentagon je 1998. javno priznao grešku (vojnici su bili “nepotrebno izloženi” zagađenju), ali ne i odgovornost za posledice po njihovo zdravlje. Još 1995. je institut američke vojske zaključio da bi optužnica protiv osiromašenog uranijuma prouzrokovala “prekomerne finansijske implikacije” u vidu medicinskih troškova i dugogodišnje odštete.Ništa od ovog nije novo. Nova je samo twiter akcija srpskih novinara protiv klevetanja NATO-a. To što je italijanski sud dosudio odštetu oficiru obolelom na Kosovu ostavlja ih ravnodušnim, oni čekaju dokaze kakve bi uvažio američki sud. Neretko se radi o kolegama koji sve oko sebe optuže za fašizam i rasizam, ali da NATO neko optužuje bez čvrstih dokaza? To smatraju užasno nemoralnim.I nisu jedini. Na srpskim sajtovima osvanu stotine komentara anonimnih posetilaca na svaku vest o tome da NATO osiromašeni uranijum nije doprineo zdravlju civila. Srbija je oštro anti–NATO raspoložena, a virtuelna Srbija ipak strašno brine o dobroj reputaciji najjače vojne alijanse u istoriji čovečanstva. Stotine nikova svakodnevno na srpskom skače u odbranu oklevetanog uranijuma.Botovi, možda? Jer teško mi je da poverujem da je ovde toliko Babčenka."

milojko

pre 5 godina

Predsednik komisije daje političke izjave! Dok mu je "analiza" sve drugo samo ne naučno istraživanje (što i sam priznaje). Uz to, siguran sam da nije prihvaćena konsenzusom. Dokle ide laicizam? Jedino relevantni bi rezultati bili da je upoređeno stanje od Černobilja 1986. do 1999. sa ovim drugim.

Cemivo

pre 5 godina

Po ovom saopštenju se ne može ništa zaključiti. Komisija je protracila godinu dana.
Članstvo u organizacijama se ostvaruje zbog interesa a ne zbog emocija. Nemačku su razvalili potpuno ali ona sa svima može da sarađuje. Poljaci u Varšavskom paktu, južne države u USA, primera ima milion...Vreme je da istoriju ostavimo naučnicima a političari da se bave stvarnošću i realnošću. Samo pragmatizam nas vodi napred.

Miha

pre 5 godina

Iz ovako prenete vesti se ne vidi ni jedan dokaz da je do povećanja malignih bolesti došlo zbog bombardovanja (druge bolesti se ni ne spominju). Zašto je bolest nekog deteta 2013. godine posledica bombardovanja, a ne povećanje potrošnje fosilnih goriva (rapidno povećanja broja vozila), povećane upotrebe pesticida (malo malo pa vest o mrtvim životinjama na našim njivama), izloženosti drugim štetnim faktorima (duvanski dim pre svega) i brojnih drugih? Što se tiče dečijih bolesti, dat je samo dominantan tip malignih bolesti prema godištima dece, ali tih bolesti bi bilo, na žalost, i bez bombardovanja.

Bronhitis

pre 5 godina

Jedini nadležni da odrede jesu instituti za merenje radijacije, odnosno Institut za jonizujuće zrake. Tek kad oni utvrde da je Srbija radioaktivna bila i kad, onda može da se kaže da radijacija ima uticaja na bolesti. U protivnom sve su nagadjanja. Gde je ovde tačan podatak da deca u 1998. manje obolevaju od dece u 1999. Gde su imena doktora, gde analize? Komisija ustanovljena prošle godine jer im se nisu svideli izveštaji komisija u proteklih 19 godina koji kažu da radijacije nema.

Zox

pre 5 godina

Šokiran sam neozbiljnošću koja odiše iz ovog izveštaja. Govoriti o jednoj ovako ozbiljnoj temi na ovaj način je sramno. Komisija je izdala politički pamflet a ne rezultate istraživanja iz koga bi bilo šta mogli da zaključimo. Ovo je sramota!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dux, 19. mart 2019 14:28)

Naravno. I sve to u sklopu kontinuirane kampanje protiv članstva u NATO koju sprovode restlovi Miloševićevog režima , koji i danas donose odluke u ovoj zemlji. Uz svesrdnu podršku Rusije koja je do guše u problemima i kojoj trebaju žetoni za igru sa zapadom...

Kad je formirana ovakva " komisija" , otprilike se i znalo šta su njeni ciljevi. To što zaključci bilo kakvog ozbiljnog istraživanja dolaze na njegovom kraju, a ne na sredini ili na početku, ne zanima ih puno.

Igor

pre 5 godina

Ne postoji vest na ovom portalu koja toliko brzo sakupi milion iskljucivo negativnih komentara kao bilo koja vest o IKAKVOM uticaju bombardovanja 1999. na povecaje broja dece obolele od raka. I svi su kvazistrucnjaci za fiziku i medicinu, i svi pominju cigare, svinjokolj, dizel i hranu, i svi govore o alfa cesticama (a stetnih cestica ima 7 vrsta, a zracenja 14). Pa onda svi kazu "ali to nisu lekari i fizicari rekli", pa kad kazu bas fizicari i lekari onda su pristrasni i nekompetentni, pa kad NATO kaze jeste stetno onda kazu "pogresno ste protumacili", pa kad na Kosovu obole civili i NATO vojnici onda kazu "pa to je slucajno, ne bi oni svoje"...i tako u nedogled.
Sustina je da je lako zakljuciti, na osnovu prostog empirijskog posmatranja komentara, da je apsolutno nemoguce da ste svi slucajno bas toliko strucni, toliko motivisani i toliko organizovani u tom pljuvanju.
Naravno da postoji mogucnost da par ljudi ima pristojno obrazovanje i da podrzavaju stav da NATO nije kriv i sad ajde, daj da napisem komentar. Ali ne i desetine ljudi, sa kilometarskim komentarima, sa navedenih 150 studija koje pobijaju stetnost (i sa ogavnim nivoom sofisterije gde se svi koji misle ili cak naucno dokazu suprotno odmah neosnovano diskvalifikuju ili cak nemusto vredjaju), istog momenta kad se vest postavi.
Ovoliki nivo kulturolosko-nacionalnog kanibalizma nigde nije vidjen. I ne postoji promil sanse da je slucajan, neorganizovan i dobronameran.

KPJ SFRJ

pre 5 godina

Šokiran sam neozbiljnošću koja odiše iz ovog izveštaja. Govoriti o jednoj ovako ozbiljnoj temi na ovaj način je sramno. Komisija je izdala politički pamflet a ne rezultate istraživanja iz koga bi bilo šta mogli da zaključimo. Ovo je sramota! 
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dux, 19. mart 2019 14:28) 

Naravno. I sve to u sklopu kontinuirane kampanje protiv članstva u NATO koju sprovode restlovi Miloševićevog režima , koji i danas donose odluke u ovoj zemlji. Uz svesrdnu podršku Rusije koja je do guše u problemima i kojoj trebaju žetoni za igru sa zapadom... 

Kad je formirana ovakva " komisija" , otprilike se i znalo šta su njeni ciljevi. To što zaključci bilo kakvog ozbiljnog istraživanja dolaze na njegovom kraju, a ne na sredini ili na početku, ne zanima ih puno.
(Zox, 19. mart 2019 14:58)

Deca nam umiru od raznih vrsta raka sve više a vi ste šokirani izveštajem. Jutros sam bio u Zavodu za transfuziju krvi radi davanja trombocita za jedno takvo dete, dečaka Strahinju Marinkovića. Još troje ljudi je došlo za devojčicu mislim da se zove Anastazija Jovanović. A onda čujem od doktorke koja me je pregledala da takve dece ima još. Shvatite da i najneozbiljnije istrazivanje ovog tipa moze da se potvrdi u Zavodu za transfuziju krvi kada se pogleda spisak dece kojima je potrebna zamena krvi. I to je pitanje do kada će im biti potrebno jer ne moze da se da tacna prognoza duzine lečenja. Zato ne u NATO, ubicu naše dece.

pentax

pre 5 godina

Raduje me sto je istrazivanje zaobislo tj ne zasniva se na upotrebi osiromasenog uranijuma. Ukratko: osiromaseni uranijum se ne nalazi u punjenjima bombi, raketa i sl sto su nam istresali na glavu i cime su nas bombardovali. On se nalazi samo i JEDINO u dve varijante: tenkovskom projektilu za abrams tenkove, koji nijednog trenutka nisu bili upotrebljeni i drugo, kao projektil za top a10 aviona koji sluzi kao ubica tenkova. Dakle upotreba osiromasenog uranijuma je izuzetno mala i ogranicena i ne moze da sluzi kao valjan dokaz da je, a jeste, zdravlje na ovim prostorima ugrozeno kako ondasnjim tako i buducim generacijama za sta se nadam da ce oni zlikovci i odgovarati.

nepotpune informacije

pre 5 godina

Majke mi, ovi sto kritikuju divlje deponije su klasicni retardi.deponije jesu problem, ali visestruko manje opasan od uranijuma koji su posijali po zemlji.a drugo, vrate ti zemlju par vijekova unazad i jedno 150-200 milijardi evra.imalo bi od toga para da se saniraju i te deponije.poruse ti zemlju i jos uzimas kredit od istih da bi je obnovio.i ove sa istoka i ove sa zapada nataknem na ....!!!!!molim objavite komentar.

Dragoljub

pre 5 godina

Na osnovu vesti (nisam video izvestaj Komisije): 1. Ne tvrdi se da je doslo do povecanja incidencije decjih kancera; 2. Implicira se da je do promene distribucije vrsti decjih kancera doslo zbpg prisustva nekakvog (ali se cak ne pretpostavlja kog!) faktora sredine i indirektno se tvrdi da je taj faktor sredine povezan sa bombardovanjem. 3. Nije pronadjen tj. merenja nisu ustanovila prisustvo takvog faktora (doduse, to se pravda nedostatkom merne opreme, sto takodje nije obrazlozeno). 4. Pretpostavlja se da duvanski dim nije bio preovladjujuci faktor za oboljevanje dece od raka jer deca ne puse, a apsolutno se zanemaruje "second hand" smoking tj. izlozenost dece duvanskom dimu. Dakle, "studija" koja nije uspela ni da dokaze povecanje ucestalosti raka, ni da je uzrok takvom (nepostojecem)povecanju bombardovanje. Bacen novac poreskih obveznika u propagandne svrhe.

srpska posla

pre 5 godina

Da se opravda naša sopstvena odgovornost za zagađenost prirode i čovekove okoline koje su mnogo gore i dugotrajnije naše vlasti a i mnogi građani guslaju samo jednu priču - bombardovanje.

to je to

pre 5 godina

Ovo sto kaze ovaj gospodin lako se demantuju od ovog spiska Svetske fondacije za istraživanje kancera i američkog instituta za istraživanje kancera.

Na čelu spiska gde ima najviše pojave kancera na 100.000 stanovnika su države gde nije bilo nikakvog bombardovanja.

Spisak pokazuje recimo da SAD ze nalaze u mnogo lošijoj situaciji od Srbije i jak je dokaz da pojava kancera nema veze sa bombardovanjem. SAD ima oko 350 pojave kancera na 100 hiljada stanovnika na godišnjem nivou dok Srbija ima oko 310.

Kosovo nije u taj spisak ali prema svim raspoloživim podacima koje daje universitetska klinika u Prištini sa novih 1500 slučajeva godišnje ispada da na Kosovo jeste odlično stanje kada se pogleda taj spisak jer Kosovo bi trebalo da ima manje od 100 slucajeva na 100.000 stanovnika sto je impresivno o najbolji dokaz da nema reči da bombardovanje utice na pojavu kancera.

Ceo spisak: https://www.wcrf.org/dietandcancer/cancer-trends/data-cancer-frequency-country

zmajognjeni

pre 5 godina

Ljudi, sa cime se ovo uporedjuje? Oni su samo konstatovali koji su tumori kod osoba rodjenih izmedju 1999 do 2015, nista drugo. Da li te podatke uporedjuju sa npr podacima o obolelima u ranijim periodima na istom podrucju, ili sa obolelima na drugim podrucja u istom periodu, npr onima koji su bili izlozeni OU i onima koji nisu a uporedivi su sa nama (zemlje regiona). Oni imaju samo frekvence i iz toga zakljucuju da je NATO odgovoran za tumore!!! Ovo je zaista ludilo.

Zamislite, tako mozemo da tvrdimo bilo sta i dovodimo bilo koja dva fenomena u vezu. Vestbruk ima prosek triple double prosle godine, a to je zato sto je to rekordna godina po investicijama u Srbiji. Nesumnjivo!

nemanja

pre 5 godina

@dusandrugi

Dajes komentare bez prethodnog istrazivanja, prvo na kosovu ima mnogo obolelih od rakova, tumora itd. Posto je vecina albanskog porekla o tome se ne prica mnogo kod nas, a gde ces veci dokaz od toga da su italijanima isplacene ogromne pare od NATO-a kada je vecina njihovih vojnika "cuvalo mir" na kosovu i za par godina mnogo njih umrlo. Izmerili su 100 000 puta vecu radijaciju od dozvoljene u planinama na kosovu i blizu Vranja

leptirica

pre 5 godina

Ajde ovako. Sigurno da nije djelovalo na poboljšanje zdravstvenog stanja, a dal je djelovanje bilo štetno ili nije iz ovakvih analiza se nemože vidjeti. Koliko mi je poznato Srbija je po broju otkrivenih tumora ispod Europskog prosjeka, ali je iznad po broju smrtnosti od tumora. Analiza bi trebala sadržavati broj oboljelih, usporedbu sa zemljama u okruženju sa sličnim životnim uvjetima, ali koje nisu bile gađane OU i po mogućnosti ispitivanja tla na mjestima koja su gađana OU. Ovako ovo nije analiza, već nečije mišljenje koje nije nikakav dokaz.

Deki

pre 5 godina

Formirana komisija za ovo? Izneti su statistički podaci koji su već u Batutu i mogao je portparol da ih iznese. Traćenje vremena i para bez faktički ikakvog zaključka. Dajte korelacije ako su ustanovljene da se jasno vide uzročno-posledične veze, ovako opet ne znamo na čemu smo. Nedovršen posao.

Olja

pre 5 godina

Dostaviti to u UN i traziti da se izjasnjenje. Ako ishod ne bude odgovarajuci, tuziti NATO i traziti i odstetu. Valjda ovo nije radjeno tek onako, da se zna.

V. B

pre 5 godina

A rezultate istraživanja objavili baš uoči godišnjice...slučajno.
(Neko iz mase, 19. mart 2019 12:51)Naravno da nije slučajno, već je povezano sa obeležavanje dve decenije od bombardovanja. Kao kad se postavlja spomenik nekom velikanu iz istorije na dan njegovog rođenja.

cokan

pre 5 godina

Jedno je černobil, i divlje deponije, ugalj i sl.A bombardovanje srbije osiromašenim uranijumom je zločin, bez kazne je dvostruki zločin.

Titula iz 1946

pre 5 godina

Koliko ja vidim, to sto neko pusi i jede masno automatski znaci da ga mogu bombardovati do mile volje cime god zele jer izgleda zacinjeno meso i prljave ruke 100% izazivaju rak a uranijum 0%. A to sto su nasi dedovi deset puta vise duvanili i jeli iskljucivo na svinjskoj masti pa raka kod njihove unucadi nije bilo ni 10% kao od 1999 do danas to je "akcidentalna korelacija i sinhronicitet". Da, duvan ubija, kao i losa hrana, losa higijena i neuredan zivot. Ali drugacijim mehanizmima nego zracenje, koje takodje ubija i to je i bila svrha ove studije. A sad je procitajte do kraja i videcete da je jasno dokazano da mnogo vise dece oboljeva i umire tamo gde je bombardovano i u periodima kad je bombardovano.

muddy

pre 5 godina

Baš pre neki dan gledam na joutubu deo snimka suđenja američkom veteranu zbog prolaska kroz crveno svetlo. Kaže da je 90%invalid,operisao kancer. Ima potvrdu od strane zdravstvenog centra da je kacer posledica izloženosti osiromašenom uranijumu, dok je služio u Iraku. Naravno da američka vojska i vlada to zvanično nikada neće priznati, američki mediji se tim pitanjem neće baviti, ali to ne znači da treba da ćutimo i pomirimo se tim da ništa ne možemo promeniti.

ferdinand

pre 5 godina

(BSN, 19. mart 2019 13:55)

Trebalo bi tebi da se napravi kuća na Pljačkovici, da vidimo "in vivo" eksperiment, pošto si, vidim, vrlo siguran u svoje stavove. Da, i da tamo budeš sa ženom i decom, ako ih imaš...

Члан комисије

pre 5 godina

Da li ste istražili uticaj zagađenja vazduha, deponija opasnih materija, kvalitet hrane, posebno hrane za decu, aflatoksin u mleku? Gde je teritorijalna raspodela bačenih bombi i pojave raka kod dece pa da uporedimo i nadjemo ili ne nadjemo podudaranje?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sumnjivko, 19. mart 2019 12:54) # Link komentara

Да, јесмо, све смо то урадили како и налаже струка. И шта ћемо сад? Има ли још стручних питања?

KPJ SFRJ

pre 5 godina

Sta je uzeto kao kontrolna grupa?
(T, 19. mart 2019 14:48)

Deca koja su se lečila i leče na Institutu majke i dete na odeljenju obolelih od karcinoma raznih vrsta.

Mirko

pre 5 godina

@Titula iz 1946: Vrlo rado cu procitati tu studiju, a,pogotovo ako uspeju da je objave u kakvom naucnom casopisu (peer-reviewed, non open source, sa SCI liste). Veoma me zanima kako ce pokazati da je incidencija raka kod dece sa podrucja koja su gadjana projektilima sa OU statisticki veca nego inace. Inace, zanimljivo je i kako izgleda poredjenje incidencije decjih kancera u Srbiji i nekim drugim zemljama. Da li studija navodi ovo poredjenje?

ivan

pre 5 godina

Pogledajte film o Cernobilskoj katastrofi,veci deo radioaktivnog oblaka je presao preko Nemacke,Austije,dela Italije i zahvatio je veci deo bivse SFRJ.U vecini evropskih drzava se dugo krilo od javnosti a tek kod nas da ne pricamo.Mislim da je sad doslo sve na naplatu.Inace najveca nuklearna katastrofa na teritoriji eu.

Superbike

pre 5 godina

Treba kupiti svu tu opremu za istraživanje koju nemamo, ne smemo biti naivni i prepustiti istragu onima koji su bacali bombe na nas!
Istražiti i dokazati čime su nas sve gađali i tražiti odštetu za svaku osobu koja je obolela u tom vremenskom periodu kao i za svu infrastrukturu i sve ostalo što je bilo zahvaćeno njihovim bombama!
U knjigama za istoriju da bude napisano i izučavano kako je svet bezdušno napao na jednu malu zemlju i jedan mali narod, sa ciljem, kako oni kažu, da zaustave život u Srbiji!!!
Priča o srbima kao nekim agresorima je završena.
Sad i oni uviđaju da su preterali ali to nikad neće priznati, nego mi to trebamo iskoristiti, taj povoljan momenat po nas i na sve moguće načine izvući kakvu takvu korist!
Tad smo bili navodni agresori, ali sad imamo šansu da se predstavimo kao žrtve, što i jesmo bili!

morava

pre 5 godina

Predsednik te komisije Darko Laketić kazao je novinarima u Skupštini Srbije da se istraživanje odnosilo samo na decu, jer su ona manje izložena drugim faktorima rizika poput pušenja... Potrebne su godine izloženosti zagađenom vazduhu, vodi i poljoprivrednim proizvodima sa zagađenog zemljišta da bi se stvorile maligne ćelije. Kod dece to jednostavno nije moguće, jer ne postoji dovoljan vremenski period. Samo je potrebno uzeti podatke o broju obolele dece 80-ih i 90-ih i uporediti ih sa podacima u zadnje dve decenije. To je ovog puta urađeno i podaci govore u prilog tezi da je znatno povećano oboljevanja dece od malignih i retkih bolesti. Za ovo nam nisu bili potrebni stručnjaci, to je mogao svako da uradi uvidom u zvaničnu statistiku. Ne razumem zašto to nije urađeno ranije. Za neku ozbiljniju analizu su potrebni stručnjaci, oprema i vreme. Analiza je neophodna kako bi se napravila strategija borbe protiv posledica bombardovanja. U ostalom smanjiće se zdravstveni troškovi za državu.

Midland/Odessa

pre 5 godina

A jeste, bas bez komisije ne bih znao kako su nas gadjali po RS. Cime su, cak i nebitno tada bilo, sve je ubijalo, samo ludaci nisu napustali pozicije. Nije njih zanimalo ko ce i kako tamo posle ziveti, jedino su zeleli promeniti situaciju na terenu pred Dejton. Nek istrazuje sad ko sta hoce, rat je bio, nismo se gadjali zdravom hranom, a oni su bili jaci. Da sam mogao, ja bih ih i gorim gadjao, al nisam imao cime. Ne kaze se bez razloga da rat ne gubi svijetlo oruzje, vec rat gubi srce u junaka

Aleksandar Arsovic

pre 5 godina

Voleo bi da NATO I'll jos bolje receno Americka vojska objavi rezultat komisije za pracenje tromesecne vezbe sa bojevom municijom bilo gde.Ostalo nije za uporedjivanje.

Milos

pre 5 godina

Za bombardovanje je kriv Slobodan Milosevic i njegova politika. Morao je da bude svestan sta nas ceka u sukobu sa najmocnijom alijansom na svetu. Sve ostalo je patetika.

Marija

pre 5 godina

Bili smo pokusni kunici za eksperiment ,kako se to naziva?Sto je najstrasnije to su uradili oni koji se nazivaju najcivilizovanijim delom sveta!

nepotpune informacije

pre 5 godina

Majke mi, ovi sto kritikuju divlje deponije su klasicni retardi.deponije jesu problem, ali visestruko manje opasan od uranijuma koji su posijali po zemlji.a drugo, vrate ti zemlju par vijekova unazad i jedno 150-200 milijardi evra.imalo bi od toga para da se saniraju i te deponije.poruse ti zemlju i jos uzimas kredit od istih da bi je obnovio.i ove sa istoka i ove sa zapada nataknem na ....!!!!!molim objavite komentar.

nemanja

pre 5 godina

@dusandrugi

Dajes komentare bez prethodnog istrazivanja, prvo na kosovu ima mnogo obolelih od rakova, tumora itd. Posto je vecina albanskog porekla o tome se ne prica mnogo kod nas, a gde ces veci dokaz od toga da su italijanima isplacene ogromne pare od NATO-a kada je vecina njihovih vojnika "cuvalo mir" na kosovu i za par godina mnogo njih umrlo. Izmerili su 100 000 puta vecu radijaciju od dozvoljene u planinama na kosovu i blizu Vranja

Sumnjivko

pre 5 godina

Da li ste istražili uticaj zagađenja vazduha, deponija opasnih materija, kvalitet hrane, posebno hrane za decu, aflatoksin u mleku? Gde je teritorijalna raspodela bačenih bombi i pojave raka kod dece pa da uporedimo i nadjemo ili ne nadjemo podudaranje?

Члан комисије

pre 5 godina

Da li ste istražili uticaj zagađenja vazduha, deponija opasnih materija, kvalitet hrane, posebno hrane za decu, aflatoksin u mleku? Gde je teritorijalna raspodela bačenih bombi i pojave raka kod dece pa da uporedimo i nadjemo ili ne nadjemo podudaranje?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sumnjivko, 19. mart 2019 12:54) # Link komentara

Да, јесмо, све смо то урадили како и налаже струка. И шта ћемо сад? Има ли још стручних питања?

dosta demagogije

pre 5 godina

Za bombardovanje je kriv Slobodan Milosevic i njegova politika. Morao je da bude svestan sta nas ceka u sukobu sa najmocnijom alijansom na svetu. Sve ostalo je patetika.
(Milos, 19. mart 2019 13:22)

Mogli su ga skinuti i bez bombardovanja.

KPJ SFRJ

pre 5 godina

Šokiran sam neozbiljnošću koja odiše iz ovog izveštaja. Govoriti o jednoj ovako ozbiljnoj temi na ovaj način je sramno. Komisija je izdala politički pamflet a ne rezultate istraživanja iz koga bi bilo šta mogli da zaključimo. Ovo je sramota! 
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dux, 19. mart 2019 14:28) 

Naravno. I sve to u sklopu kontinuirane kampanje protiv članstva u NATO koju sprovode restlovi Miloševićevog režima , koji i danas donose odluke u ovoj zemlji. Uz svesrdnu podršku Rusije koja je do guše u problemima i kojoj trebaju žetoni za igru sa zapadom... 

Kad je formirana ovakva " komisija" , otprilike se i znalo šta su njeni ciljevi. To što zaključci bilo kakvog ozbiljnog istraživanja dolaze na njegovom kraju, a ne na sredini ili na početku, ne zanima ih puno.
(Zox, 19. mart 2019 14:58)

Deca nam umiru od raznih vrsta raka sve više a vi ste šokirani izveštajem. Jutros sam bio u Zavodu za transfuziju krvi radi davanja trombocita za jedno takvo dete, dečaka Strahinju Marinkovića. Još troje ljudi je došlo za devojčicu mislim da se zove Anastazija Jovanović. A onda čujem od doktorke koja me je pregledala da takve dece ima još. Shvatite da i najneozbiljnije istrazivanje ovog tipa moze da se potvrdi u Zavodu za transfuziju krvi kada se pogleda spisak dece kojima je potrebna zamena krvi. I to je pitanje do kada će im biti potrebno jer ne moze da se da tacna prognoza duzine lečenja. Zato ne u NATO, ubicu naše dece.

Micko

pre 5 godina

Повратак отписаних.
Милошевићеви наследници покушавају да дезавуишу јавност оваквим глупостима, уместо да се бавимо питањем зашто нас је Милошевић својом самоубилачком политиком, довео у ситуацију да нас бомбардује најјача војна алијанса. Бомбардовање није ни киша, ни снег...

Neobjektivno

pre 5 godina

"Istrazivanje" za mase. Naravno da nas nisu gadjali cvecem, naravno da bombardovanie ima posledica, ali posledice sopstvenog trovanja su barem 5x gore. I zasto istrazivaci imaju politicke izjave?

nnn

pre 5 godina

Iz teksta Ko je oklevetao uranijum Lj. Smajlović:
"Moj prijatelj Džon Parker, čije ćete ime naći na odjavnoj špici Klunijevog Tri kralja, filma iz 1999 koji mu je posmrtno posvećem, umro je od raka jednjaka desetak godina nakon što je ratovao u Iraku, pre nego što je saznao kakvoj je kontaminaciji bio izložen.Pentagon je 1998. javno priznao grešku (vojnici su bili “nepotrebno izloženi” zagađenju), ali ne i odgovornost za posledice po njihovo zdravlje. Još 1995. je institut američke vojske zaključio da bi optužnica protiv osiromašenog uranijuma prouzrokovala “prekomerne finansijske implikacije” u vidu medicinskih troškova i dugogodišnje odštete.Ništa od ovog nije novo. Nova je samo twiter akcija srpskih novinara protiv klevetanja NATO-a. To što je italijanski sud dosudio odštetu oficiru obolelom na Kosovu ostavlja ih ravnodušnim, oni čekaju dokaze kakve bi uvažio američki sud. Neretko se radi o kolegama koji sve oko sebe optuže za fašizam i rasizam, ali da NATO neko optužuje bez čvrstih dokaza? To smatraju užasno nemoralnim.I nisu jedini. Na srpskim sajtovima osvanu stotine komentara anonimnih posetilaca na svaku vest o tome da NATO osiromašeni uranijum nije doprineo zdravlju civila. Srbija je oštro anti–NATO raspoložena, a virtuelna Srbija ipak strašno brine o dobroj reputaciji najjače vojne alijanse u istoriji čovečanstva. Stotine nikova svakodnevno na srpskom skače u odbranu oklevetanog uranijuma.Botovi, možda? Jer teško mi je da poverujem da je ovde toliko Babčenka."

BSN

pre 5 godina

Dajes komentare bez prethodnog istrazivanja, prvo na kosovu ima mnogo obolelih od rakova, tumora itd. Posto je vecina albanskog porekla o tome se ne prica mnogo kod nas, a gde ces veci dokaz od toga da su italijanima isplacene ogromne pare od NATO-a kada je vecina njihovih vojnika "cuvalo mir" na kosovu i za par godina mnogo njih umrlo. Izmerili su 100 000 puta vecu radijaciju od dozvoljene u planinama na kosovu i blizu Vranja
(nemanja, 19. mart 2019 13:25)

1) Italijanima su isplacene ogromne sume za smrtne slucajeve 1998. - 2001. koji nikako ne mogu biti dovedeni u vezu sa osiromasenim uranijumom, nego sa greskama u vakcinaciji trupa za angazman u inostranstvu. Tumori od kojih su vojnici umrli u relativno kratkom roku (limfom i tumor stitne zlezde) nisu mogli biti od OU. Mogu da navedem nalaze italijanske parlamentarne komisije o ovome ako treba, ima na Internetu.
2) ovo za 100000 puta vece zracenje je glupost i laz.
3) tipovi tumora navedeni kod dece nisu oni koji se ocekuju od OU. OU napada bubrege i pluca, i to pre svega toksicnim (a ne radioaktivnim) dejstvom. Njegova radioaktivnost je izuzetno slaba a oblast rizika je samo u okolini pogotka odredjenom municijom.
4) KiM nema nikakvo dramaticno povecanje incidence raka u odnosu na susedstvo. Pogledajmo neke druge evropske zemlje, sampione u pojavi tumora (ali ne i u SMRTNOSTI od njih, to je rezervisano za rupe od drzave kao sto je nasa).

Olja

pre 5 godina

Dostaviti to u UN i traziti da se izjasnjenje. Ako ishod ne bude odgovarajuci, tuziti NATO i traziti i odstetu. Valjda ovo nije radjeno tek onako, da se zna.

Igor

pre 5 godina

Ne postoji vest na ovom portalu koja toliko brzo sakupi milion iskljucivo negativnih komentara kao bilo koja vest o IKAKVOM uticaju bombardovanja 1999. na povecaje broja dece obolele od raka. I svi su kvazistrucnjaci za fiziku i medicinu, i svi pominju cigare, svinjokolj, dizel i hranu, i svi govore o alfa cesticama (a stetnih cestica ima 7 vrsta, a zracenja 14). Pa onda svi kazu "ali to nisu lekari i fizicari rekli", pa kad kazu bas fizicari i lekari onda su pristrasni i nekompetentni, pa kad NATO kaze jeste stetno onda kazu "pogresno ste protumacili", pa kad na Kosovu obole civili i NATO vojnici onda kazu "pa to je slucajno, ne bi oni svoje"...i tako u nedogled.
Sustina je da je lako zakljuciti, na osnovu prostog empirijskog posmatranja komentara, da je apsolutno nemoguce da ste svi slucajno bas toliko strucni, toliko motivisani i toliko organizovani u tom pljuvanju.
Naravno da postoji mogucnost da par ljudi ima pristojno obrazovanje i da podrzavaju stav da NATO nije kriv i sad ajde, daj da napisem komentar. Ali ne i desetine ljudi, sa kilometarskim komentarima, sa navedenih 150 studija koje pobijaju stetnost (i sa ogavnim nivoom sofisterije gde se svi koji misle ili cak naucno dokazu suprotno odmah neosnovano diskvalifikuju ili cak nemusto vredjaju), istog momenta kad se vest postavi.
Ovoliki nivo kulturolosko-nacionalnog kanibalizma nigde nije vidjen. I ne postoji promil sanse da je slucajan, neorganizovan i dobronameran.

naprednjacko blato!

pre 5 godina

Da smo "ekoloska" drzava, da nemamo zakopano djubre ispod celokupne Srbije, da, umesto da sadimo, ne secemo i ono malo drveca koje je preostalo, da imamo filtere za otpadne vode, da imamo vetroparkove, umesto termoelektrana na ugalj, da se na vest o prisustvu aflatoksina u mleku, istog dana zabranila prodaja i unistilo zarazeno mleko, MOZDA BIH VAM I POVEROVALA, OVAKO...!

Titula iz 1946

pre 5 godina

Koliko ja vidim, to sto neko pusi i jede masno automatski znaci da ga mogu bombardovati do mile volje cime god zele jer izgleda zacinjeno meso i prljave ruke 100% izazivaju rak a uranijum 0%. A to sto su nasi dedovi deset puta vise duvanili i jeli iskljucivo na svinjskoj masti pa raka kod njihove unucadi nije bilo ni 10% kao od 1999 do danas to je "akcidentalna korelacija i sinhronicitet". Da, duvan ubija, kao i losa hrana, losa higijena i neuredan zivot. Ali drugacijim mehanizmima nego zracenje, koje takodje ubija i to je i bila svrha ove studije. A sad je procitajte do kraja i videcete da je jasno dokazano da mnogo vise dece oboljeva i umire tamo gde je bombardovano i u periodima kad je bombardovano.

Zox

pre 5 godina

Šokiran sam neozbiljnošću koja odiše iz ovog izveštaja. Govoriti o jednoj ovako ozbiljnoj temi na ovaj način je sramno. Komisija je izdala politički pamflet a ne rezultate istraživanja iz koga bi bilo šta mogli da zaključimo. Ovo je sramota!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dux, 19. mart 2019 14:28)

Naravno. I sve to u sklopu kontinuirane kampanje protiv članstva u NATO koju sprovode restlovi Miloševićevog režima , koji i danas donose odluke u ovoj zemlji. Uz svesrdnu podršku Rusije koja je do guše u problemima i kojoj trebaju žetoni za igru sa zapadom...

Kad je formirana ovakva " komisija" , otprilike se i znalo šta su njeni ciljevi. To što zaključci bilo kakvog ozbiljnog istraživanja dolaze na njegovom kraju, a ne na sredini ili na početku, ne zanima ih puno.

Superbike

pre 5 godina

Treba kupiti svu tu opremu za istraživanje koju nemamo, ne smemo biti naivni i prepustiti istragu onima koji su bacali bombe na nas!
Istražiti i dokazati čime su nas sve gađali i tražiti odštetu za svaku osobu koja je obolela u tom vremenskom periodu kao i za svu infrastrukturu i sve ostalo što je bilo zahvaćeno njihovim bombama!
U knjigama za istoriju da bude napisano i izučavano kako je svet bezdušno napao na jednu malu zemlju i jedan mali narod, sa ciljem, kako oni kažu, da zaustave život u Srbiji!!!
Priča o srbima kao nekim agresorima je završena.
Sad i oni uviđaju da su preterali ali to nikad neće priznati, nego mi to trebamo iskoristiti, taj povoljan momenat po nas i na sve moguće načine izvući kakvu takvu korist!
Tad smo bili navodni agresori, ali sad imamo šansu da se predstavimo kao žrtve, što i jesmo bili!

to je to

pre 5 godina

Ovo sto kaze ovaj gospodin lako se demantuju od ovog spiska Svetske fondacije za istraživanje kancera i američkog instituta za istraživanje kancera.

Na čelu spiska gde ima najviše pojave kancera na 100.000 stanovnika su države gde nije bilo nikakvog bombardovanja.

Spisak pokazuje recimo da SAD ze nalaze u mnogo lošijoj situaciji od Srbije i jak je dokaz da pojava kancera nema veze sa bombardovanjem. SAD ima oko 350 pojave kancera na 100 hiljada stanovnika na godišnjem nivou dok Srbija ima oko 310.

Kosovo nije u taj spisak ali prema svim raspoloživim podacima koje daje universitetska klinika u Prištini sa novih 1500 slučajeva godišnje ispada da na Kosovo jeste odlično stanje kada se pogleda taj spisak jer Kosovo bi trebalo da ima manje od 100 slucajeva na 100.000 stanovnika sto je impresivno o najbolji dokaz da nema reči da bombardovanje utice na pojavu kancera.

Ceo spisak: https://www.wcrf.org/dietandcancer/cancer-trends/data-cancer-frequency-country

ferdinand

pre 5 godina

(BSN, 19. mart 2019 13:55)

Trebalo bi tebi da se napravi kuća na Pljačkovici, da vidimo "in vivo" eksperiment, pošto si, vidim, vrlo siguran u svoje stavove. Da, i da tamo budeš sa ženom i decom, ako ih imaš...

janbo

pre 5 godina

I onda mi neko veliča tu vlast, doduše mi imamo opet iste ili slične na vlasti što opet govori o nama? Ej bre pa prva i osnovna dužnost čoveka koji je na vlasti mora biti zaštita fizičkog opstanka naroda, ne smeš dozvoliti da 1 lice izgubi život zbog tvojih loših odluka, a ne na hiljade razorena infrastruktura i zatrovana životna sredina!!! Strašno, a zbog čega zbog imiginarnih želja i mitova, što je najgore sve posle je potpisano opet isto, da li smo mi normalni...

bole

pre 5 godina

Dajte podatke pre 1999... A, da, tada su nas lečili vodom iz Pekama i svi hranom na bonove. Što se tiče karcinoma, sve će više da ga bude jer smo sada postali svesni istog. Do 1999. ljudi su umirali od nepoznatog uzroka. Jadna i tendenciozna analiza.

niko

pre 5 godina

A ko ce nam biti kriv za ovu zagadjenost vazduha,vode I zemlje(samo vatru nismo zagadili)
A da,Dilas,Solak,Jeremic....
Pa vise nas je ozracila bratska Rusija 86,nego ovo...

V. B

pre 5 godina

A rezultate istraživanja objavili baš uoči godišnjice...slučajno.
(Neko iz mase, 19. mart 2019 12:51)Naravno da nije slučajno, već je povezano sa obeležavanje dve decenije od bombardovanja. Kao kad se postavlja spomenik nekom velikanu iz istorije na dan njegovog rođenja.

cokan

pre 5 godina

Jedno je černobil, i divlje deponije, ugalj i sl.A bombardovanje srbije osiromašenim uranijumom je zločin, bez kazne je dvostruki zločin.

pentax

pre 5 godina

Raduje me sto je istrazivanje zaobislo tj ne zasniva se na upotrebi osiromasenog uranijuma. Ukratko: osiromaseni uranijum se ne nalazi u punjenjima bombi, raketa i sl sto su nam istresali na glavu i cime su nas bombardovali. On se nalazi samo i JEDINO u dve varijante: tenkovskom projektilu za abrams tenkove, koji nijednog trenutka nisu bili upotrebljeni i drugo, kao projektil za top a10 aviona koji sluzi kao ubica tenkova. Dakle upotreba osiromasenog uranijuma je izuzetno mala i ogranicena i ne moze da sluzi kao valjan dokaz da je, a jeste, zdravlje na ovim prostorima ugrozeno kako ondasnjim tako i buducim generacijama za sta se nadam da ce oni zlikovci i odgovarati.

dux

pre 5 godina

Šokiran sam neozbiljnošću koja odiše iz ovog izveštaja. Govoriti o jednoj ovako ozbiljnoj temi na ovaj način je sramno. Komisija je izdala politički pamflet a ne rezultate istraživanja iz koga bi bilo šta mogli da zaključimo. Ovo je sramota!

KPJ SFRJ

pre 5 godina

Sta je uzeto kao kontrolna grupa?
(T, 19. mart 2019 14:48)

Deca koja su se lečila i leče na Institutu majke i dete na odeljenju obolelih od karcinoma raznih vrsta.

Cemivo

pre 5 godina

Po ovom saopštenju se ne može ništa zaključiti. Komisija je protracila godinu dana.
Članstvo u organizacijama se ostvaruje zbog interesa a ne zbog emocija. Nemačku su razvalili potpuno ali ona sa svima može da sarađuje. Poljaci u Varšavskom paktu, južne države u USA, primera ima milion...Vreme je da istoriju ostavimo naučnicima a političari da se bave stvarnošću i realnošću. Samo pragmatizam nas vodi napred.

I

pre 5 godina

Ako tvrdite da je bombardovanje osiromašenim uranijumom odgovorno, zašto lepo ne uzmete Gajgerov brojač u ruke i ne pokažete nam gde je to ozračena Srbija iznad nivoa prirodnog zračenja? U Černobil kad odeš, Gajgerov brojač ti jasno pokaze da si na ozračenoj teritoriji.

ja

pre 5 godina

Nisam najbolje shvatio. Je li povećano oboljevanje dece od navedenih bolesti ili komisija pretpostavlja da bi do toga moglo doći u narednom periodu?
Odrasli su elegantno izostavljeni iz istraživanja jer očigledno nema dokaza u povećanom oboljevanju. Izgovor da na njih utiču i drugi faktori ne stoji, jer dobrim istraživanjem je moguće ukjlučiti i te faktora, ali izgleda da komisija nema znanja ili volje da to uradi.
Na kraju jedan podatak za razmišljanje. Od kraja 70ih do 2000. životni vek u Srbiji je stagnirao. Od 2000. je porastao za četiri godine. Kako se ovo uklapa s pogubnim uticajem bombardovanja na zdravlje ljudi?

SVEMIJEJASNO

pre 5 godina

Srbija mora da tuzi NATO i da se on zvanicno osudi za svoja zlodela, i kolektivno i pojedinacno.
(DEX, 19. mart 2019 12:52)
A kome? Ko je taj sudija koji će da donese pravednu presudu? U kojoj zemlji živi i radi taj super sudija? I kad ga nadjemo i kad on donese tu neverovatnu presudu (a to je nemoguće), ko će da natera NATO pakt da plati odštetu? Zašto se bre, zanosimo i trošimo pare na kojekakva istraživanja a niti šta možemo da dokažemo osim sebi samima a to ionako već znamo. Bolje bi bilo da te pare potrošimo na neku bolnicu, na neki aparat , da nam deca ne idu na lečenje po belom svetu.

muddy

pre 5 godina

Baš pre neki dan gledam na joutubu deo snimka suđenja američkom veteranu zbog prolaska kroz crveno svetlo. Kaže da je 90%invalid,operisao kancer. Ima potvrdu od strane zdravstvenog centra da je kacer posledica izloženosti osiromašenom uranijumu, dok je služio u Iraku. Naravno da američka vojska i vlada to zvanično nikada neće priznati, američki mediji se tim pitanjem neće baviti, ali to ne znači da treba da ćutimo i pomirimo se tim da ništa ne možemo promeniti.

milojko

pre 5 godina

Predsednik komisije daje političke izjave! Dok mu je "analiza" sve drugo samo ne naučno istraživanje (što i sam priznaje). Uz to, siguran sam da nije prihvaćena konsenzusom. Dokle ide laicizam? Jedino relevantni bi rezultati bili da je upoređeno stanje od Černobilja 1986. do 1999. sa ovim drugim.

hipokrat

pre 5 godina

"Ovo istraživanje nam nedvosmisleno pokazuje da je više generacija u određenom osetljivom periodu bilo izloženo nekom faktoru koji ih je učinio osetljivijim za oboljevanje od određene maligne bolesti u odnosu na druge generacije u istom uzrastu", rekao je Laketić."

Koliko je ovo povrsno! Pa oni nisu uradili istrazivanje, nego su izvukli evidenciju iz baze podataka, sto moze da uradi i daktilograf sa srednjom skolom. Kopi pejst...
Niti su uradili detaljnu longitudinalnu studiju (kolika su konkretno povecanja u odnosu na period pre 1999., pod uslovom da je vodjena precizna evidencija, u suprotnom ne vredi istrazivati), niti su poceli da istrazuju sve faktore. Da li znate koliko postoji tipova varijabli relevantnih za ovakvo istrazivanje? Umesto da podgrevaju nacionalnu histeriju statistikom, oni treba da se jave tek onda kada zavrse istrazivanje, a to podrazumeva detaljnu analizu i interpretaciju statistickih podataka. Jedna varijabla je zagadjen vazduh, a podvarijable su vam uticaj grejanja, fabrika, eventualni porast automobila na ulicama, itd itd. Sledeca varijabla je hrana. Kakva je bila ishrana obolele dece i da li postoje neke relevantne razlike u toj grupi u odnosu na grupu onih koji nisu oboleli. Dalje, kakva je incidencija oboljevanja u odnosu na druge zemlje - i to uzmete zemlje iz razlicitih kategorija. Takodje, pitanje dijagnostike, itd itd. Ako vec uzimate novce za istrazivanje, onda uradite istrazivanje.

srpska posla

pre 5 godina

Da se opravda naša sopstvena odgovornost za zagađenost prirode i čovekove okoline koje su mnogo gore i dugotrajnije naše vlasti a i mnogi građani guslaju samo jednu priču - bombardovanje.

Bronhitis

pre 5 godina

Jedini nadležni da odrede jesu instituti za merenje radijacije, odnosno Institut za jonizujuće zrake. Tek kad oni utvrde da je Srbija radioaktivna bila i kad, onda može da se kaže da radijacija ima uticaja na bolesti. U protivnom sve su nagadjanja. Gde je ovde tačan podatak da deca u 1998. manje obolevaju od dece u 1999. Gde su imena doktora, gde analize? Komisija ustanovljena prošle godine jer im se nisu svideli izveštaji komisija u proteklih 19 godina koji kažu da radijacije nema.

Kosmopolita

pre 5 godina

....i dalje nisam video uzrocno posledicnu analizu na osnovu rezultata iz testova koji dokazuju hipotezu.
Da li su u ovoj analizi uzeti i faktori koji takodje mogu da uticu kao uzrok malignih bolesti poput:
- Srbija nema razvijenu kanalizaciju i vodovod, vecina stanvonistva ne zna sta pije.
- Voda je zatrovana raznim hemijskim otpadom koji se baca na njive sirom Srbije.
- Hrana je zatrovana pesticidima, hormonima, raznim otrovima, prodaje se kao bioloska bez rigorozne kontrole
- Vazduh je decenijama zagadjen pepelom termoelektrana (melem za dušu), za grejanje se sagoreva kameni ugalj, drvo koje je odgovorno za smog širom Srbije, koje naša deca udišu pored ostalih štetnih gasova iz industrije (spomenimo Pancevo), masovnog koriscenja najzagadjenijih modela (dizel) automobila, prastarih kamiona i autobusa......
- Stres izazvan nemastinom, ratovima, teskim socijalnim stanjem

Mnoge maligne bolesti su tek postale poznate tokom 90-ih zbog napretka medicinske nauke na tom polju, pre toga su postojale ali lekari nisu tacno znali od cega su ljudi umirali.
Politizacija ove tragedije koja se odvija u Srbiji nece pomoci ako se odgovorni ljudi a i sami gradjani ne uhvate u kostac sa losim mentalitetom (baci smece u prirodu, idem po hleb autom umesto biciklom, sagorevam sta bilo samo da mi bude toplo, baci na njivu isparice, isprazni septicku jamu na njivu.....itd) i sa uzrocima problema industrije, energetike itd....znaci vlast ima ozbiljnijeg posla od sirenja propagande.

Dragoljub

pre 5 godina

Na osnovu vesti (nisam video izvestaj Komisije): 1. Ne tvrdi se da je doslo do povecanja incidencije decjih kancera; 2. Implicira se da je do promene distribucije vrsti decjih kancera doslo zbpg prisustva nekakvog (ali se cak ne pretpostavlja kog!) faktora sredine i indirektno se tvrdi da je taj faktor sredine povezan sa bombardovanjem. 3. Nije pronadjen tj. merenja nisu ustanovila prisustvo takvog faktora (doduse, to se pravda nedostatkom merne opreme, sto takodje nije obrazlozeno). 4. Pretpostavlja se da duvanski dim nije bio preovladjujuci faktor za oboljevanje dece od raka jer deca ne puse, a apsolutno se zanemaruje "second hand" smoking tj. izlozenost dece duvanskom dimu. Dakle, "studija" koja nije uspela ni da dokaze povecanje ucestalosti raka, ni da je uzrok takvom (nepostojecem)povecanju bombardovanje. Bacen novac poreskih obveznika u propagandne svrhe.

Midland/Odessa

pre 5 godina

A jeste, bas bez komisije ne bih znao kako su nas gadjali po RS. Cime su, cak i nebitno tada bilo, sve je ubijalo, samo ludaci nisu napustali pozicije. Nije njih zanimalo ko ce i kako tamo posle ziveti, jedino su zeleli promeniti situaciju na terenu pred Dejton. Nek istrazuje sad ko sta hoce, rat je bio, nismo se gadjali zdravom hranom, a oni su bili jaci. Da sam mogao, ja bih ih i gorim gadjao, al nisam imao cime. Ne kaze se bez razloga da rat ne gubi svijetlo oruzje, vec rat gubi srce u junaka

John

pre 5 godina

Znači, samo je bitno čime su nas bombardovali?
A nije bitno šta jedemo, šta pijemo, šta dišemo, pod kakvim uslovima živimo (stres)... Tu samo pomerimo zarez i gotovo.

Miha

pre 5 godina

Iz ovako prenete vesti se ne vidi ni jedan dokaz da je do povećanja malignih bolesti došlo zbog bombardovanja (druge bolesti se ni ne spominju). Zašto je bolest nekog deteta 2013. godine posledica bombardovanja, a ne povećanje potrošnje fosilnih goriva (rapidno povećanja broja vozila), povećane upotrebe pesticida (malo malo pa vest o mrtvim životinjama na našim njivama), izloženosti drugim štetnim faktorima (duvanski dim pre svega) i brojnih drugih? Što se tiče dečijih bolesti, dat je samo dominantan tip malignih bolesti prema godištima dece, ali tih bolesti bi bilo, na žalost, i bez bombardovanja.

Ivana1985

pre 5 godina

Ovo je analiza??? Bez ijedne brojke, bez apsolutnih iznosa, bez procenata, bez upoređenja sa drugim državama, bez ponderisanja sa drugim faktorima... Šarlatanski.

morava

pre 5 godina

Predsednik te komisije Darko Laketić kazao je novinarima u Skupštini Srbije da se istraživanje odnosilo samo na decu, jer su ona manje izložena drugim faktorima rizika poput pušenja... Potrebne su godine izloženosti zagađenom vazduhu, vodi i poljoprivrednim proizvodima sa zagađenog zemljišta da bi se stvorile maligne ćelije. Kod dece to jednostavno nije moguće, jer ne postoji dovoljan vremenski period. Samo je potrebno uzeti podatke o broju obolele dece 80-ih i 90-ih i uporediti ih sa podacima u zadnje dve decenije. To je ovog puta urađeno i podaci govore u prilog tezi da je znatno povećano oboljevanja dece od malignih i retkih bolesti. Za ovo nam nisu bili potrebni stručnjaci, to je mogao svako da uradi uvidom u zvaničnu statistiku. Ne razumem zašto to nije urađeno ranije. Za neku ozbiljniju analizu su potrebni stručnjaci, oprema i vreme. Analiza je neophodna kako bi se napravila strategija borbe protiv posledica bombardovanja. U ostalom smanjiće se zdravstveni troškovi za državu.

zmajognjeni

pre 5 godina

Ljudi, sa cime se ovo uporedjuje? Oni su samo konstatovali koji su tumori kod osoba rodjenih izmedju 1999 do 2015, nista drugo. Da li te podatke uporedjuju sa npr podacima o obolelima u ranijim periodima na istom podrucju, ili sa obolelima na drugim podrucja u istom periodu, npr onima koji su bili izlozeni OU i onima koji nisu a uporedivi su sa nama (zemlje regiona). Oni imaju samo frekvence i iz toga zakljucuju da je NATO odgovoran za tumore!!! Ovo je zaista ludilo.

Zamislite, tako mozemo da tvrdimo bilo sta i dovodimo bilo koja dva fenomena u vezu. Vestbruk ima prosek triple double prosle godine, a to je zato sto je to rekordna godina po investicijama u Srbiji. Nesumnjivo!

Aleksandar Arsovic

pre 5 godina

Voleo bi da NATO I'll jos bolje receno Americka vojska objavi rezultat komisije za pracenje tromesecne vezbe sa bojevom municijom bilo gde.Ostalo nije za uporedjivanje.

revizor

pre 5 godina

Grejemo se na drva i ugalj,jer smo sirotinja.Jedemo lošu hranu,jer smo sirotinja.Fabrike koje dovode,zagađuju nam vazduh samo tako.Termoelektrane nam proizvode struju 70%,ogromni zagađivači.Pušimo možda najviše u Evropi,neki i kod kuće u sobama sa decom.Pijemo alkohol dosta.Stres svaki dan,situacija u društvu nikad gora.Černobillj.Bombardovanje.Sve,ali sve je krivo,a ne samo bombardovanje,da bi skinuli krivicu sa sebe.

Vladimir Rolovic

pre 5 godina

"...Srbija ima novac za istraživanje posledica NATO bombardovanja, ..... ali nije siguran da ima dovoljno sofisticirane opreme, ..."
Ako ima para za istrazivanje kako nema para za opremu?
Ako nema opreme cime istrazuju?

leptirica

pre 5 godina

Ajde ovako. Sigurno da nije djelovalo na poboljšanje zdravstvenog stanja, a dal je djelovanje bilo štetno ili nije iz ovakvih analiza se nemože vidjeti. Koliko mi je poznato Srbija je po broju otkrivenih tumora ispod Europskog prosjeka, ali je iznad po broju smrtnosti od tumora. Analiza bi trebala sadržavati broj oboljelih, usporedbu sa zemljama u okruženju sa sličnim životnim uvjetima, ali koje nisu bile gađane OU i po mogućnosti ispitivanja tla na mjestima koja su gađana OU. Ovako ovo nije analiza, već nečije mišljenje koje nije nikakav dokaz.

max

pre 5 godina

Vidim pre neki dan neki auto, zatvoreni prozori, roditelji sede napred i puse dok deca sede pozadi. Ja sam pusac ali tako nesto nikada ne bi mogao da uradim.

Deki

pre 5 godina

Formirana komisija za ovo? Izneti su statistički podaci koji su već u Batutu i mogao je portparol da ih iznese. Traćenje vremena i para bez faktički ikakvog zaključka. Dajte korelacije ako su ustanovljene da se jasno vide uzročno-posledične veze, ovako opet ne znamo na čemu smo. Nedovršen posao.

Bojan

pre 5 godina

Ako mi kazu da su uzeli u obzir i neopstojanje nacionalne laboratorije za kontrolu hrane, koja ne postoji skoro jednako dugo koliko vreme od 1999. do danas, verovacu im 100%. Jos uvek ne znamo sta jedemo, a sva hrana koja stize iz nekih zemalja (EU) se ne kontrolise uopste. Da de objavi ceo izvestaj, stvar je izuetno ozbiljna i ne sme biti podlozna bilo kakvim kalkulacijama.

Mirko

pre 5 godina

@Titula iz 1946: Vrlo rado cu procitati tu studiju, a,pogotovo ako uspeju da je objave u kakvom naucnom casopisu (peer-reviewed, non open source, sa SCI liste). Veoma me zanima kako ce pokazati da je incidencija raka kod dece sa podrucja koja su gadjana projektilima sa OU statisticki veca nego inace. Inace, zanimljivo je i kako izgleda poredjenje incidencije decjih kancera u Srbiji i nekim drugim zemljama. Da li studija navodi ovo poredjenje?

Bojan

pre 5 godina

Hajde onda da proverimo i kakvo se sve đubrivo baca na njive i šta se sve koristi pri uzgoju stoke, kakav nam je kvalitet vode za piće ( pojedine reke liče na kanalizaciju ) i koliko nam je vazduh zagađen, pa da vidimo ima li i to neke veze.

radoje

pre 5 godina

U Loznici ovih dana posekoše svo zdravo drvece po parkovima sađeno i čuvano decenijama!!! Valjda ih mrzi da idu u šumu nego kradu po gradu. Ne treba nama ni NATO ni uranijum sami smo sebi najgori.

Deša

pre 5 godina

Vidim pre neki dan neki auto, zatvoreni prozori, roditelji sede napred i puse dok deca sede pozadi. Ja sam pusac ali tako nesto nikada ne bi mogao da uradim.
(max, 19. mart 2019 16:39)
To je merilo nase kulture.Nema dalje!

ivan

pre 5 godina

Pogledajte film o Cernobilskoj katastrofi,veci deo radioaktivnog oblaka je presao preko Nemacke,Austije,dela Italije i zahvatio je veci deo bivse SFRJ.U vecini evropskih drzava se dugo krilo od javnosti a tek kod nas da ne pricamo.Mislim da je sad doslo sve na naplatu.Inace najveca nuklearna katastrofa na teritoriji eu.

VeteranRata

pre 5 godina

Nadam se da se formirati komisija da utvrdi mentalno stanje nacije,naroda koga truju godinama sa sledeci mediji.Pink,HappyTV,Informer,Kurir,Srpski Telegraf,Alo i ostale novine slicnog tipa i razni lokalni mediji.
Mislim da je narod moralno i kulturolski skroz zastranio,gledajuci i citajuci te medije.Razboleo zbog prekovremenog gledanja i citanja istih.Masa samoubistava i ubistava,pohlepe,razni poroci emitovanih sa tih kanala i procitanih uticali su i dalje uticu na masovan odlazak ljudi iz Srbije,na kolektivni bes i traganje za zivotom kriminalaca,pevacica i pevaca najnizeg nivoa znanja,kao i promocije nekulture politicara kojekakvih koji su zloupotrebili profesiju radi blamaze sopstvene,ali pozitivne na njihov rejting kod polupismenog i zatucanog naroda. Zakljucak po meni je da nam uticaj gore navedenih unistio naciju zdravstveno i svakojako vise nego Nato bombardovanje najmanje deset puta vise.

okrecite Beograd

pre 5 godina

Trpimo različite posledice zračenja, od bombardovanja ‘99 do novije istorije i zračenja od RTSa, pinka, informera...
Za bombardovanje ne znam kako nekoga da privedemo pravdi ali zašto čekamo ove zaslužne za sadasnje zračenje, nije mi jasno...