Sreda, 20.02.2019.

07:14

Srbija - 51, Hrvatska - 1.396

Na spisku hrvatskih pravosudnih organa, dostavljenom Srbiji, nalazi se 1.396 imena osoba koje su optužene ili osuđene za ratne zločine, piše "Politika".

Izvor: Tanjug

Srbija - 51, Hrvatska - 1.396 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

38 Komentari

Sortiraj po:

John

pre 5 godina

(leptirica, 20. februar 2019 10:54)

Jok.
Pre svega, ovde se uopšte ne radi o "običnim" zločinima - krađe, prevare, razbojništva... Čak je i termin "ratni zločini" pogrešan.
Radi se o takozvanim "međunarodnim krivičnim delima" čije kažnjavanje se tiče svih "civilizovanih naroda" (nije floskula, već zvanični termin i institut međunarodnog prava".
Što bi se Srbiju ticalo ako je Kinez opljačkao banku u Nemačkoj i onda zbrisao u Australiju?
Ali sa genocidom, ratnim zločinima, zločinom protiv čovečnosti je druga stvar (a tu spadaju i međunarodni terorizam i piratstvo (ne piraterija)). Ako država X neće ili ne može da sudi, zašto to ne bi učinila država Y? Jer ako se to tiče cele međunarodne zajednice, tiče se bilo koje države.

Uostalom, prilično je licemerno što oni šize zbog univerzalne jurisdikcije, a i sami je imaju u zakonu (Član 16, KZ RH) i to preciznije od Srbije.

1991

pre 5 godina

(Ante, Zadar, 20. februar 2019 09:41)
Служио сам ЈНА у околини Задра 1991. године. Пролазио сам кроз Ваш град и видео спаљене локале и станове са натписима ”Србин”. Официри су слали у затвор ко скине петокраку, а њихови синови су ноћу нападали нашу касарну. Можете сада да причате о романима који би се дали написати о томе шта се дешавало у граду и његовом ”залеђу”, колико хоћете, али ја сам имао ту несрећу да Ваше суграђане видим на делу и мени негативце нећете продати као позитивце. А ни мојој деци. Имате среће што нисте ратовали са Србијом, него са Југославијом.

Rodja

pre 5 godina

@John "Izrael je u Jerusalimu sudio Nemcu za zločine počinjene u Nemačkoj i Poljskoj i to nakon što su ga "dobavili" iz Argentine."


Aman ljudi, moramo da shvatimo da ono sto mogu Kina, SAD, Rusija, a narocito Izrael, nikada nece moci Srbija i Hrvatska, niti bilo koja druga beznacajna drzava. Nije pravedno, ali je jednostavno tako. Sto pre to budemo razumeli, pre cemo postati deo normalnog sveta, pa se mozda jednog dana i izborimo za nekakav znacaj i uticaj. Ovako, izigravanje balkanskog serifa, ali bez nadleznosti, bez pistolja i municije nije bas mnogo korisno.

Stipo

pre 5 godina

Ljudi moji dragi. Zlocin je zlocin. Nema veze da li ga je pocinio netko tvoje ili tudje nacije. Bitna je suradnja od oba pravosudja, ali isto i tako od ljudi koji su prozivjeli zlocine nad njima ili njihovim bliznjima. Tek nakon sto se procesuiraju divljaci koji su vrsili zlocine nad civilima ili nad vec pobjedjenom vojskom, moze doci do napredka izmedju nasa dva naroda.
Isto tako je bitno da gledamo na sve to objektivno i da nismo skloni lazi i pretjerivanju, kao sto se dogadjalo u razdoblju nakon drugog svjetskog rata. Da je se bar tako postupilo i tada, da je se tocno istrazio broj ubijenih od svih strana, bili to partizani, ustase, cetnici, nijemci, ili neki drugi, a ne brojevi poput 1'000'000 ubijenih u Jasenovcu koji su se pred raspad Juge smanjili na 80'000.
Jako je bitno da se imena i prezimena svih ubijenih i mucenih saznaju, kao i njihovi posmrtni ostaci, ali i imena ljudi koji su te strahote radili.

Tek nakon sto se sve to ustvrdi, moci cemo se vratiti na ono razdoblje prije 1918 kada su se nasa dva naroda slagala i postovala.

Za jednu bolju i ljepsu buducnost ove dvije susjedne drzava!

Dragan M

pre 5 godina

Ne nego je to broj optuženih i osuđenih za dijela ratnog zločina. Ovaj popis samo govori da je Hrvatska optužila ili osudila za dijela ratnog zločina 1396 lica, među kojima su i Hrvati i kako se navodi u tekstu 2 Hrvatska generala. Pošto rat ni nije vođen na teritoriju Srbije, logično je da Hrvatsko pravosuđe procesuira te zločine.
(leptirica, 20. februar 2019 08:32)

kako si bistra... nije vodjen na prostoru Hrvatske nego SFRJ a Hrvat sada treba da sudi Hrvatu sto je ubijao Srbe. Neka hvala, saljite ih ovamo....

Ostin A

pre 5 godina

Iskreno ja baš ne kapiram.

Hrvatski državljani, počinili zločine u Hrvatskoj... koliko god da nas bolelo, njima ni po kojem osnovu ne može da se sudi u Srbiji.

leptirica

pre 5 godina

(Susjed, 20. februar 2019 09:16) 

Izrael je u Jerusalimu sudio Nemcu za zločine počinjene u Nemačkoj i Poljskoj i to nakon što su ga "dobavili" iz Argentine. 
Eto, ista ta logika. 

Inače, logika se zove "Univerzalna jurisdikcija" i mnoge zemlje je primenjuju.
(John, 20. februar 2019 10:15)

Da. Ali po međunarodnom pravu to ima svoja pravila.
Po međunarodnom pravu država može suditi stranom drzavljanu za zlocine pocinjene na teritoriju druge države, ako su prvo dostavili dokaze državi na čijem je teritoriju počinjen zločin i ta država nije pokrenula postupak. Znači prednost u procesuiranju zločina ima država na čijem se teritoriju zločin dogodio. Nema u međunarodnom pravu ja ću suditi kome hoću i kad hoću, uvijek prednost ima država na čijem se teritoriju zločin dogodio. U tom dijelu se Srpski zakon koji čak ni nije o univerzalnoj jurisdikciji, već što opet nema u međunarodnom pravu samo za prostor bivse Jugoslavije kosi sa međunarodnim pravom. To je ujedno i razlog zašto Srbiji Interpol odbija tjeralice koje se temelje na tom zakonu.

Miodrag

pre 5 godina

Rat se vodio na njihovoj teritoriji da se vodio kod nas bio bi drugačiji odnos. Zato mnogo više lica potražuje Hrvatska strana s tim da je među tih 1300 ljudi određen broj Hrvata koje oni potražuju i terete za ratne zločine nad Srbima. Da se ide u dobrom pravcu konačnog smirivanja napetosti sad će se videti na ovom slučaju kada su napadnuti vaterpolisti zvezde. Treba podsetiti 2012 posle rukometnih dešavanja u N Sadu Srbija je uhapsila desetak huligana koji su pravili nerede uništavali auta koji su pušteni posle par dana bez ikakvih kazni što nas je tada disfalifikovalo pred svetom.

John

pre 5 godina

(Susjed, 20. februar 2019 09:16)

Izrael je u Jerusalimu sudio Nemcu za zločine počinjene u Nemačkoj i Poljskoj i to nakon što su ga "dobavili" iz Argentine.
Eto, ista ta logika.

Inače, logika se zove "Univerzalna jurisdikcija" i mnoge zemlje je primenjuju.

Sinko

pre 5 godina

'I dobro koja je razumna logika iza toga da Srbija nekome sudi za zločin u Bjelovaru, ili Gosiću ili Kninu? Koja je to država? Jeste li priznali tu državu? Kako bi vi u Beogradu reagirali da hrvatsko pravosuđe osudi 50 Srba za zločine u BiH ili Kosovu???'
Razumna logika se sastoji u tome što je u poslednjih 10 godina hrvatsko pravosuđe punopravno osudilo i sprovelo kaznu nad 1 (JEDNA!) osobom hrvatske nacionalnosti za ratne zločine nad licima srpske nacionalnosti počinjenim na teritoriji RH. Slobodno provjerite ove podatke u DIC Veritas ili sličnoj međunarodnoj organizaciji. Hrvatska ima sreću što Srbija nije Izrael, pa na primer, hrvatske drzavljane srpski specijalci ne kidnapuju sa jahti na jadranu i privode u sud u Beogradu, kao što radi država koja ne prašta genocid.

max

pre 5 godina

SINKO "hrvatsko pravosuđe punopravno osudilo i sprovelo kaznu nad 1 (JEDNA!) osobom hrvatske nacionalnosti za ratne zločine"

Pomažu li te laži i obmane da se bolje osećaš? Pa samo u ovom članku su spomenuta 2 visokorangirana Hrvata koji su osuđeni, a naravno da je osuđeno daleko više. Ako ti je Veritas/Štrbac izvor informacija onda je dalje sve jasno.

Ante, Zadar

pre 5 godina

@ Znam da smo svi mi iz Hrvatske davali izjave, ali to Srbiju ne interesuje, jer podrzava Hrvatsku u iluziji o agresiji na nju i domovinskom ratu.
(Gordana, 20. februar 2019 08:39)

Gospođo Gordana - neki dan sam razgovarao s jednim čovjekom koji je za vrijeme rata živio na području kojeg ste vi zvali "Republika Srpska Krajina" te kad sam mu pričao iskustva nas s (nazovimo) "hrvatske strane", onda se nije mogao prestati čuditi.

Ne, cijenjena gospođo, ne radi se o nikakvoj "iluziji". Hrvatska je napadnuta, Šibenik, Biograd, Zadar (evo da se zadržim samo na svom kraju) su bestijalno granatirani niz godina, a ako se maknemo u zaleđe tihi gradova, užaš koji se tek tamo dešavao ne bi stao niti u jedan roman, iako priča ima više elemenata nekog horor filma.

Tako da, te naše "iluzije" o kojima vi pričate su itekako realnost. I to crna realnost za koju mnogi akteri još nisu niti odgovarali, a vi to ne znate odnosno ne želite znati.

Ako, s druge strane, vi imate neka svojedočanstva nad zločinima nad onima koje smatrate "svojom stranom", hrvatsko pravosuđe je adresa na koju se morate obratiti.

Devedesetih ste se obraćali Srbiji u potrazi za zaštitom, pa znate i sami kako ste od te silne "zaštite" završili 1995. godine. Nitko ne spori na pri tome nije bilo tužnih zločina nad Srbima niti itko normalan spori da se ti zločini trebaju kazniti, ali, ponavljam, Hrvatska je za to adresa, a ne Srbija - koja ionako voli živjeti u bajci da s ratom u RH nema veze, zar ne?

Susjed

pre 5 godina

I dobro koja je razumna logika iza toga da Srbija nekome sudi za zločin u Bjelovaru, ili Gosiću ili Kninu? Koja je to država? Jeste li priznali tu državu? Kako bi vi u Beogradu reagirali da hrvatsko pravosuđe osudi 50 Srba za zločine u BiH ili Kosovu???

leptirica

pre 5 godina

Ovo samo znači jedno. Da smo naši (srpski) sunarodnici činili 26 puta više zločine nego druga strana. Da imamo mi dokaze za zločine prema nama, vrlo rado bismo ih prezentovali, nego ih nemamo.
(Deux, 20. februar 2019 07:49)

Ne nego je to broj optuženih i osuđenih za dijela ratnog zločina. Ovaj popis samo govori da je Hrvatska optužila ili osudila za dijela ratnog zločina 1396 lica, među kojima su i Hrvati i kako se navodi u tekstu 2 Hrvatska generala. Pošto rat ni nije vođen na teritoriju Srbije, logično je da Hrvatsko pravosuđe procesuira te zločine.

Laki Lućano

pre 5 godina

Ne razumem u čemu je problem, sve te optužnice i eventualna suđenja su pod međunarodnom lupom, imamo Šredera i Blera, i verovatno Klintona da rade za nas, ako oni nisu uspeli da naprave bolji odnos optuženih s obe strane niko ne može!

matori

pre 5 godina

Logicno.Rat je bio na teritoriji Republike Hrvatske , koja je po mnogim parametrima pobednik u sukopbu protiv JNA i paravojnih formacija podsticanih iz Srbije.

prcko

pre 5 godina

kad treba da se ljudima sudi onda su hrvatski gradjani koji trebaju biti prcesuirani na hrvtaskoj teritoriji a kada se radi o imovini, stanovima, zemlji onda ne treba da se vracaju jer im je sve oteto.

Gordana

pre 5 godina

Srbija sistematski radi na umanjivanju zlocina pocinjenih nad Srbima iz Hrvatske. Ovo je samo jos jedan dokaz. Srbija sigurno ima dokaze o zlocinima. Znam da smo svi mi iz Hrvatske davali izjave, ali to Srbiju ne interesuje, jer podrzava Hrvatsku u iluziji o agresiji na nju i domovinskom ratu.

pazarac

pre 5 godina

Državljanon Hrvatske
Počinio zločin na teritoriji Hrvatske
I jeste nelogično da mu sude sudovi Srbije. Koliko god da mi mislimo da mu neće biti fer suđenje. Džaba. Mi smo priznali Hrvatsku a time i njene sudove.

Deux

pre 5 godina

Ovo samo znači jedno. Da smo naši (srpski) sunarodnici činili 26 puta više zločine nego druga strana. Da imamo mi dokaze za zločine prema nama, vrlo rado bismo ih prezentovali, nego ih nemamo.

Lazo

pre 5 godina

Znaci spisak Hrvatska dostavila Srbiji u aprilu prosle godine a da nismo kao gradjani bili obavesteni ranije.U Srbiji se sve krije od gradjana ali se ipak i sazna.

Lazo

pre 5 godina

Znaci spisak Hrvatska dostavila Srbiji u aprilu prosle godine a da nismo kao gradjani bili obavesteni ranije.U Srbiji se sve krije od gradjana ali se ipak i sazna.

Gordana

pre 5 godina

Srbija sistematski radi na umanjivanju zlocina pocinjenih nad Srbima iz Hrvatske. Ovo je samo jos jedan dokaz. Srbija sigurno ima dokaze o zlocinima. Znam da smo svi mi iz Hrvatske davali izjave, ali to Srbiju ne interesuje, jer podrzava Hrvatsku u iluziji o agresiji na nju i domovinskom ratu.

pazarac

pre 5 godina

Državljanon Hrvatske
Počinio zločin na teritoriji Hrvatske
I jeste nelogično da mu sude sudovi Srbije. Koliko god da mi mislimo da mu neće biti fer suđenje. Džaba. Mi smo priznali Hrvatsku a time i njene sudove.

Deux

pre 5 godina

Ovo samo znači jedno. Da smo naši (srpski) sunarodnici činili 26 puta više zločine nego druga strana. Da imamo mi dokaze za zločine prema nama, vrlo rado bismo ih prezentovali, nego ih nemamo.

matori

pre 5 godina

Logicno.Rat je bio na teritoriji Republike Hrvatske , koja je po mnogim parametrima pobednik u sukopbu protiv JNA i paravojnih formacija podsticanih iz Srbije.

Ante, Zadar

pre 5 godina

@ Znam da smo svi mi iz Hrvatske davali izjave, ali to Srbiju ne interesuje, jer podrzava Hrvatsku u iluziji o agresiji na nju i domovinskom ratu.
(Gordana, 20. februar 2019 08:39)

Gospođo Gordana - neki dan sam razgovarao s jednim čovjekom koji je za vrijeme rata živio na području kojeg ste vi zvali "Republika Srpska Krajina" te kad sam mu pričao iskustva nas s (nazovimo) "hrvatske strane", onda se nije mogao prestati čuditi.

Ne, cijenjena gospođo, ne radi se o nikakvoj "iluziji". Hrvatska je napadnuta, Šibenik, Biograd, Zadar (evo da se zadržim samo na svom kraju) su bestijalno granatirani niz godina, a ako se maknemo u zaleđe tihi gradova, užaš koji se tek tamo dešavao ne bi stao niti u jedan roman, iako priča ima više elemenata nekog horor filma.

Tako da, te naše "iluzije" o kojima vi pričate su itekako realnost. I to crna realnost za koju mnogi akteri još nisu niti odgovarali, a vi to ne znate odnosno ne želite znati.

Ako, s druge strane, vi imate neka svojedočanstva nad zločinima nad onima koje smatrate "svojom stranom", hrvatsko pravosuđe je adresa na koju se morate obratiti.

Devedesetih ste se obraćali Srbiji u potrazi za zaštitom, pa znate i sami kako ste od te silne "zaštite" završili 1995. godine. Nitko ne spori na pri tome nije bilo tužnih zločina nad Srbima niti itko normalan spori da se ti zločini trebaju kazniti, ali, ponavljam, Hrvatska je za to adresa, a ne Srbija - koja ionako voli živjeti u bajci da s ratom u RH nema veze, zar ne?

prcko

pre 5 godina

kad treba da se ljudima sudi onda su hrvatski gradjani koji trebaju biti prcesuirani na hrvtaskoj teritoriji a kada se radi o imovini, stanovima, zemlji onda ne treba da se vracaju jer im je sve oteto.

Susjed

pre 5 godina

I dobro koja je razumna logika iza toga da Srbija nekome sudi za zločin u Bjelovaru, ili Gosiću ili Kninu? Koja je to država? Jeste li priznali tu državu? Kako bi vi u Beogradu reagirali da hrvatsko pravosuđe osudi 50 Srba za zločine u BiH ili Kosovu???

leptirica

pre 5 godina

Ovo samo znači jedno. Da smo naši (srpski) sunarodnici činili 26 puta više zločine nego druga strana. Da imamo mi dokaze za zločine prema nama, vrlo rado bismo ih prezentovali, nego ih nemamo.
(Deux, 20. februar 2019 07:49)

Ne nego je to broj optuženih i osuđenih za dijela ratnog zločina. Ovaj popis samo govori da je Hrvatska optužila ili osudila za dijela ratnog zločina 1396 lica, među kojima su i Hrvati i kako se navodi u tekstu 2 Hrvatska generala. Pošto rat ni nije vođen na teritoriju Srbije, logično je da Hrvatsko pravosuđe procesuira te zločine.

1991

pre 5 godina

(Ante, Zadar, 20. februar 2019 09:41)
Служио сам ЈНА у околини Задра 1991. године. Пролазио сам кроз Ваш град и видео спаљене локале и станове са натписима ”Србин”. Официри су слали у затвор ко скине петокраку, а њихови синови су ноћу нападали нашу касарну. Можете сада да причате о романима који би се дали написати о томе шта се дешавало у граду и његовом ”залеђу”, колико хоћете, али ја сам имао ту несрећу да Ваше суграђане видим на делу и мени негативце нећете продати као позитивце. А ни мојој деци. Имате среће што нисте ратовали са Србијом, него са Југославијом.

Miodrag

pre 5 godina

Rat se vodio na njihovoj teritoriji da se vodio kod nas bio bi drugačiji odnos. Zato mnogo više lica potražuje Hrvatska strana s tim da je među tih 1300 ljudi određen broj Hrvata koje oni potražuju i terete za ratne zločine nad Srbima. Da se ide u dobrom pravcu konačnog smirivanja napetosti sad će se videti na ovom slučaju kada su napadnuti vaterpolisti zvezde. Treba podsetiti 2012 posle rukometnih dešavanja u N Sadu Srbija je uhapsila desetak huligana koji su pravili nerede uništavali auta koji su pušteni posle par dana bez ikakvih kazni što nas je tada disfalifikovalo pred svetom.

max

pre 5 godina

SINKO "hrvatsko pravosuđe punopravno osudilo i sprovelo kaznu nad 1 (JEDNA!) osobom hrvatske nacionalnosti za ratne zločine"

Pomažu li te laži i obmane da se bolje osećaš? Pa samo u ovom članku su spomenuta 2 visokorangirana Hrvata koji su osuđeni, a naravno da je osuđeno daleko više. Ako ti je Veritas/Štrbac izvor informacija onda je dalje sve jasno.

John

pre 5 godina

(Susjed, 20. februar 2019 09:16)

Izrael je u Jerusalimu sudio Nemcu za zločine počinjene u Nemačkoj i Poljskoj i to nakon što su ga "dobavili" iz Argentine.
Eto, ista ta logika.

Inače, logika se zove "Univerzalna jurisdikcija" i mnoge zemlje je primenjuju.

Ostin A

pre 5 godina

Iskreno ja baš ne kapiram.

Hrvatski državljani, počinili zločine u Hrvatskoj... koliko god da nas bolelo, njima ni po kojem osnovu ne može da se sudi u Srbiji.

Sinko

pre 5 godina

'I dobro koja je razumna logika iza toga da Srbija nekome sudi za zločin u Bjelovaru, ili Gosiću ili Kninu? Koja je to država? Jeste li priznali tu državu? Kako bi vi u Beogradu reagirali da hrvatsko pravosuđe osudi 50 Srba za zločine u BiH ili Kosovu???'
Razumna logika se sastoji u tome što je u poslednjih 10 godina hrvatsko pravosuđe punopravno osudilo i sprovelo kaznu nad 1 (JEDNA!) osobom hrvatske nacionalnosti za ratne zločine nad licima srpske nacionalnosti počinjenim na teritoriji RH. Slobodno provjerite ove podatke u DIC Veritas ili sličnoj međunarodnoj organizaciji. Hrvatska ima sreću što Srbija nije Izrael, pa na primer, hrvatske drzavljane srpski specijalci ne kidnapuju sa jahti na jadranu i privode u sud u Beogradu, kao što radi država koja ne prašta genocid.

Laki Lućano

pre 5 godina

Ne razumem u čemu je problem, sve te optužnice i eventualna suđenja su pod međunarodnom lupom, imamo Šredera i Blera, i verovatno Klintona da rade za nas, ako oni nisu uspeli da naprave bolji odnos optuženih s obe strane niko ne može!

leptirica

pre 5 godina

(Susjed, 20. februar 2019 09:16) 

Izrael je u Jerusalimu sudio Nemcu za zločine počinjene u Nemačkoj i Poljskoj i to nakon što su ga "dobavili" iz Argentine. 
Eto, ista ta logika. 

Inače, logika se zove "Univerzalna jurisdikcija" i mnoge zemlje je primenjuju.
(John, 20. februar 2019 10:15)

Da. Ali po međunarodnom pravu to ima svoja pravila.
Po međunarodnom pravu država može suditi stranom drzavljanu za zlocine pocinjene na teritoriju druge države, ako su prvo dostavili dokaze državi na čijem je teritoriju počinjen zločin i ta država nije pokrenula postupak. Znači prednost u procesuiranju zločina ima država na čijem se teritoriju zločin dogodio. Nema u međunarodnom pravu ja ću suditi kome hoću i kad hoću, uvijek prednost ima država na čijem se teritoriju zločin dogodio. U tom dijelu se Srpski zakon koji čak ni nije o univerzalnoj jurisdikciji, već što opet nema u međunarodnom pravu samo za prostor bivse Jugoslavije kosi sa međunarodnim pravom. To je ujedno i razlog zašto Srbiji Interpol odbija tjeralice koje se temelje na tom zakonu.

Rodja

pre 5 godina

@John "Izrael je u Jerusalimu sudio Nemcu za zločine počinjene u Nemačkoj i Poljskoj i to nakon što su ga "dobavili" iz Argentine."


Aman ljudi, moramo da shvatimo da ono sto mogu Kina, SAD, Rusija, a narocito Izrael, nikada nece moci Srbija i Hrvatska, niti bilo koja druga beznacajna drzava. Nije pravedno, ali je jednostavno tako. Sto pre to budemo razumeli, pre cemo postati deo normalnog sveta, pa se mozda jednog dana i izborimo za nekakav znacaj i uticaj. Ovako, izigravanje balkanskog serifa, ali bez nadleznosti, bez pistolja i municije nije bas mnogo korisno.

Dragan M

pre 5 godina

Ne nego je to broj optuženih i osuđenih za dijela ratnog zločina. Ovaj popis samo govori da je Hrvatska optužila ili osudila za dijela ratnog zločina 1396 lica, među kojima su i Hrvati i kako se navodi u tekstu 2 Hrvatska generala. Pošto rat ni nije vođen na teritoriju Srbije, logično je da Hrvatsko pravosuđe procesuira te zločine.
(leptirica, 20. februar 2019 08:32)

kako si bistra... nije vodjen na prostoru Hrvatske nego SFRJ a Hrvat sada treba da sudi Hrvatu sto je ubijao Srbe. Neka hvala, saljite ih ovamo....

Stipo

pre 5 godina

Ljudi moji dragi. Zlocin je zlocin. Nema veze da li ga je pocinio netko tvoje ili tudje nacije. Bitna je suradnja od oba pravosudja, ali isto i tako od ljudi koji su prozivjeli zlocine nad njima ili njihovim bliznjima. Tek nakon sto se procesuiraju divljaci koji su vrsili zlocine nad civilima ili nad vec pobjedjenom vojskom, moze doci do napredka izmedju nasa dva naroda.
Isto tako je bitno da gledamo na sve to objektivno i da nismo skloni lazi i pretjerivanju, kao sto se dogadjalo u razdoblju nakon drugog svjetskog rata. Da je se bar tako postupilo i tada, da je se tocno istrazio broj ubijenih od svih strana, bili to partizani, ustase, cetnici, nijemci, ili neki drugi, a ne brojevi poput 1'000'000 ubijenih u Jasenovcu koji su se pred raspad Juge smanjili na 80'000.
Jako je bitno da se imena i prezimena svih ubijenih i mucenih saznaju, kao i njihovi posmrtni ostaci, ali i imena ljudi koji su te strahote radili.

Tek nakon sto se sve to ustvrdi, moci cemo se vratiti na ono razdoblje prije 1918 kada su se nasa dva naroda slagala i postovala.

Za jednu bolju i ljepsu buducnost ove dvije susjedne drzava!

John

pre 5 godina

(leptirica, 20. februar 2019 10:54)

Jok.
Pre svega, ovde se uopšte ne radi o "običnim" zločinima - krađe, prevare, razbojništva... Čak je i termin "ratni zločini" pogrešan.
Radi se o takozvanim "međunarodnim krivičnim delima" čije kažnjavanje se tiče svih "civilizovanih naroda" (nije floskula, već zvanični termin i institut međunarodnog prava".
Što bi se Srbiju ticalo ako je Kinez opljačkao banku u Nemačkoj i onda zbrisao u Australiju?
Ali sa genocidom, ratnim zločinima, zločinom protiv čovečnosti je druga stvar (a tu spadaju i međunarodni terorizam i piratstvo (ne piraterija)). Ako država X neće ili ne može da sudi, zašto to ne bi učinila država Y? Jer ako se to tiče cele međunarodne zajednice, tiče se bilo koje države.

Uostalom, prilično je licemerno što oni šize zbog univerzalne jurisdikcije, a i sami je imaju u zakonu (Član 16, KZ RH) i to preciznije od Srbije.

Deux

pre 5 godina

Ovo samo znači jedno. Da smo naši (srpski) sunarodnici činili 26 puta više zločine nego druga strana. Da imamo mi dokaze za zločine prema nama, vrlo rado bismo ih prezentovali, nego ih nemamo.

matori

pre 5 godina

Logicno.Rat je bio na teritoriji Republike Hrvatske , koja je po mnogim parametrima pobednik u sukopbu protiv JNA i paravojnih formacija podsticanih iz Srbije.

Gordana

pre 5 godina

Srbija sistematski radi na umanjivanju zlocina pocinjenih nad Srbima iz Hrvatske. Ovo je samo jos jedan dokaz. Srbija sigurno ima dokaze o zlocinima. Znam da smo svi mi iz Hrvatske davali izjave, ali to Srbiju ne interesuje, jer podrzava Hrvatsku u iluziji o agresiji na nju i domovinskom ratu.

Susjed

pre 5 godina

I dobro koja je razumna logika iza toga da Srbija nekome sudi za zločin u Bjelovaru, ili Gosiću ili Kninu? Koja je to država? Jeste li priznali tu državu? Kako bi vi u Beogradu reagirali da hrvatsko pravosuđe osudi 50 Srba za zločine u BiH ili Kosovu???

Ante, Zadar

pre 5 godina

@ Znam da smo svi mi iz Hrvatske davali izjave, ali to Srbiju ne interesuje, jer podrzava Hrvatsku u iluziji o agresiji na nju i domovinskom ratu.
(Gordana, 20. februar 2019 08:39)

Gospođo Gordana - neki dan sam razgovarao s jednim čovjekom koji je za vrijeme rata živio na području kojeg ste vi zvali "Republika Srpska Krajina" te kad sam mu pričao iskustva nas s (nazovimo) "hrvatske strane", onda se nije mogao prestati čuditi.

Ne, cijenjena gospođo, ne radi se o nikakvoj "iluziji". Hrvatska je napadnuta, Šibenik, Biograd, Zadar (evo da se zadržim samo na svom kraju) su bestijalno granatirani niz godina, a ako se maknemo u zaleđe tihi gradova, užaš koji se tek tamo dešavao ne bi stao niti u jedan roman, iako priča ima više elemenata nekog horor filma.

Tako da, te naše "iluzije" o kojima vi pričate su itekako realnost. I to crna realnost za koju mnogi akteri još nisu niti odgovarali, a vi to ne znate odnosno ne želite znati.

Ako, s druge strane, vi imate neka svojedočanstva nad zločinima nad onima koje smatrate "svojom stranom", hrvatsko pravosuđe je adresa na koju se morate obratiti.

Devedesetih ste se obraćali Srbiji u potrazi za zaštitom, pa znate i sami kako ste od te silne "zaštite" završili 1995. godine. Nitko ne spori na pri tome nije bilo tužnih zločina nad Srbima niti itko normalan spori da se ti zločini trebaju kazniti, ali, ponavljam, Hrvatska je za to adresa, a ne Srbija - koja ionako voli živjeti u bajci da s ratom u RH nema veze, zar ne?

pazarac

pre 5 godina

Državljanon Hrvatske
Počinio zločin na teritoriji Hrvatske
I jeste nelogično da mu sude sudovi Srbije. Koliko god da mi mislimo da mu neće biti fer suđenje. Džaba. Mi smo priznali Hrvatsku a time i njene sudove.

Sinko

pre 5 godina

'I dobro koja je razumna logika iza toga da Srbija nekome sudi za zločin u Bjelovaru, ili Gosiću ili Kninu? Koja je to država? Jeste li priznali tu državu? Kako bi vi u Beogradu reagirali da hrvatsko pravosuđe osudi 50 Srba za zločine u BiH ili Kosovu???'
Razumna logika se sastoji u tome što je u poslednjih 10 godina hrvatsko pravosuđe punopravno osudilo i sprovelo kaznu nad 1 (JEDNA!) osobom hrvatske nacionalnosti za ratne zločine nad licima srpske nacionalnosti počinjenim na teritoriji RH. Slobodno provjerite ove podatke u DIC Veritas ili sličnoj međunarodnoj organizaciji. Hrvatska ima sreću što Srbija nije Izrael, pa na primer, hrvatske drzavljane srpski specijalci ne kidnapuju sa jahti na jadranu i privode u sud u Beogradu, kao što radi država koja ne prašta genocid.

leptirica

pre 5 godina

Ovo samo znači jedno. Da smo naši (srpski) sunarodnici činili 26 puta više zločine nego druga strana. Da imamo mi dokaze za zločine prema nama, vrlo rado bismo ih prezentovali, nego ih nemamo.
(Deux, 20. februar 2019 07:49)

Ne nego je to broj optuženih i osuđenih za dijela ratnog zločina. Ovaj popis samo govori da je Hrvatska optužila ili osudila za dijela ratnog zločina 1396 lica, među kojima su i Hrvati i kako se navodi u tekstu 2 Hrvatska generala. Pošto rat ni nije vođen na teritoriju Srbije, logično je da Hrvatsko pravosuđe procesuira te zločine.

Dragan M

pre 5 godina

Ne nego je to broj optuženih i osuđenih za dijela ratnog zločina. Ovaj popis samo govori da je Hrvatska optužila ili osudila za dijela ratnog zločina 1396 lica, među kojima su i Hrvati i kako se navodi u tekstu 2 Hrvatska generala. Pošto rat ni nije vođen na teritoriju Srbije, logično je da Hrvatsko pravosuđe procesuira te zločine.
(leptirica, 20. februar 2019 08:32)

kako si bistra... nije vodjen na prostoru Hrvatske nego SFRJ a Hrvat sada treba da sudi Hrvatu sto je ubijao Srbe. Neka hvala, saljite ih ovamo....

1991

pre 5 godina

(Ante, Zadar, 20. februar 2019 09:41)
Служио сам ЈНА у околини Задра 1991. године. Пролазио сам кроз Ваш град и видео спаљене локале и станове са натписима ”Србин”. Официри су слали у затвор ко скине петокраку, а њихови синови су ноћу нападали нашу касарну. Можете сада да причате о романима који би се дали написати о томе шта се дешавало у граду и његовом ”залеђу”, колико хоћете, али ја сам имао ту несрећу да Ваше суграђане видим на делу и мени негативце нећете продати као позитивце. А ни мојој деци. Имате среће што нисте ратовали са Србијом, него са Југославијом.

prcko

pre 5 godina

kad treba da se ljudima sudi onda su hrvatski gradjani koji trebaju biti prcesuirani na hrvtaskoj teritoriji a kada se radi o imovini, stanovima, zemlji onda ne treba da se vracaju jer im je sve oteto.

John

pre 5 godina

(Susjed, 20. februar 2019 09:16)

Izrael je u Jerusalimu sudio Nemcu za zločine počinjene u Nemačkoj i Poljskoj i to nakon što su ga "dobavili" iz Argentine.
Eto, ista ta logika.

Inače, logika se zove "Univerzalna jurisdikcija" i mnoge zemlje je primenjuju.

Ostin A

pre 5 godina

Iskreno ja baš ne kapiram.

Hrvatski državljani, počinili zločine u Hrvatskoj... koliko god da nas bolelo, njima ni po kojem osnovu ne može da se sudi u Srbiji.

Laki Lućano

pre 5 godina

Ne razumem u čemu je problem, sve te optužnice i eventualna suđenja su pod međunarodnom lupom, imamo Šredera i Blera, i verovatno Klintona da rade za nas, ako oni nisu uspeli da naprave bolji odnos optuženih s obe strane niko ne može!

max

pre 5 godina

SINKO "hrvatsko pravosuđe punopravno osudilo i sprovelo kaznu nad 1 (JEDNA!) osobom hrvatske nacionalnosti za ratne zločine"

Pomažu li te laži i obmane da se bolje osećaš? Pa samo u ovom članku su spomenuta 2 visokorangirana Hrvata koji su osuđeni, a naravno da je osuđeno daleko više. Ako ti je Veritas/Štrbac izvor informacija onda je dalje sve jasno.

Miodrag

pre 5 godina

Rat se vodio na njihovoj teritoriji da se vodio kod nas bio bi drugačiji odnos. Zato mnogo više lica potražuje Hrvatska strana s tim da je među tih 1300 ljudi određen broj Hrvata koje oni potražuju i terete za ratne zločine nad Srbima. Da se ide u dobrom pravcu konačnog smirivanja napetosti sad će se videti na ovom slučaju kada su napadnuti vaterpolisti zvezde. Treba podsetiti 2012 posle rukometnih dešavanja u N Sadu Srbija je uhapsila desetak huligana koji su pravili nerede uništavali auta koji su pušteni posle par dana bez ikakvih kazni što nas je tada disfalifikovalo pred svetom.

John

pre 5 godina

(leptirica, 20. februar 2019 10:54)

Jok.
Pre svega, ovde se uopšte ne radi o "običnim" zločinima - krađe, prevare, razbojništva... Čak je i termin "ratni zločini" pogrešan.
Radi se o takozvanim "međunarodnim krivičnim delima" čije kažnjavanje se tiče svih "civilizovanih naroda" (nije floskula, već zvanični termin i institut međunarodnog prava".
Što bi se Srbiju ticalo ako je Kinez opljačkao banku u Nemačkoj i onda zbrisao u Australiju?
Ali sa genocidom, ratnim zločinima, zločinom protiv čovečnosti je druga stvar (a tu spadaju i međunarodni terorizam i piratstvo (ne piraterija)). Ako država X neće ili ne može da sudi, zašto to ne bi učinila država Y? Jer ako se to tiče cele međunarodne zajednice, tiče se bilo koje države.

Uostalom, prilično je licemerno što oni šize zbog univerzalne jurisdikcije, a i sami je imaju u zakonu (Član 16, KZ RH) i to preciznije od Srbije.

leptirica

pre 5 godina

(Susjed, 20. februar 2019 09:16) 

Izrael je u Jerusalimu sudio Nemcu za zločine počinjene u Nemačkoj i Poljskoj i to nakon što su ga "dobavili" iz Argentine. 
Eto, ista ta logika. 

Inače, logika se zove "Univerzalna jurisdikcija" i mnoge zemlje je primenjuju.
(John, 20. februar 2019 10:15)

Da. Ali po međunarodnom pravu to ima svoja pravila.
Po međunarodnom pravu država može suditi stranom drzavljanu za zlocine pocinjene na teritoriju druge države, ako su prvo dostavili dokaze državi na čijem je teritoriju počinjen zločin i ta država nije pokrenula postupak. Znači prednost u procesuiranju zločina ima država na čijem se teritoriju zločin dogodio. Nema u međunarodnom pravu ja ću suditi kome hoću i kad hoću, uvijek prednost ima država na čijem se teritoriju zločin dogodio. U tom dijelu se Srpski zakon koji čak ni nije o univerzalnoj jurisdikciji, već što opet nema u međunarodnom pravu samo za prostor bivse Jugoslavije kosi sa međunarodnim pravom. To je ujedno i razlog zašto Srbiji Interpol odbija tjeralice koje se temelje na tom zakonu.

Stipo

pre 5 godina

Ljudi moji dragi. Zlocin je zlocin. Nema veze da li ga je pocinio netko tvoje ili tudje nacije. Bitna je suradnja od oba pravosudja, ali isto i tako od ljudi koji su prozivjeli zlocine nad njima ili njihovim bliznjima. Tek nakon sto se procesuiraju divljaci koji su vrsili zlocine nad civilima ili nad vec pobjedjenom vojskom, moze doci do napredka izmedju nasa dva naroda.
Isto tako je bitno da gledamo na sve to objektivno i da nismo skloni lazi i pretjerivanju, kao sto se dogadjalo u razdoblju nakon drugog svjetskog rata. Da je se bar tako postupilo i tada, da je se tocno istrazio broj ubijenih od svih strana, bili to partizani, ustase, cetnici, nijemci, ili neki drugi, a ne brojevi poput 1'000'000 ubijenih u Jasenovcu koji su se pred raspad Juge smanjili na 80'000.
Jako je bitno da se imena i prezimena svih ubijenih i mucenih saznaju, kao i njihovi posmrtni ostaci, ali i imena ljudi koji su te strahote radili.

Tek nakon sto se sve to ustvrdi, moci cemo se vratiti na ono razdoblje prije 1918 kada su se nasa dva naroda slagala i postovala.

Za jednu bolju i ljepsu buducnost ove dvije susjedne drzava!

Rodja

pre 5 godina

@John "Izrael je u Jerusalimu sudio Nemcu za zločine počinjene u Nemačkoj i Poljskoj i to nakon što su ga "dobavili" iz Argentine."


Aman ljudi, moramo da shvatimo da ono sto mogu Kina, SAD, Rusija, a narocito Izrael, nikada nece moci Srbija i Hrvatska, niti bilo koja druga beznacajna drzava. Nije pravedno, ali je jednostavno tako. Sto pre to budemo razumeli, pre cemo postati deo normalnog sveta, pa se mozda jednog dana i izborimo za nekakav znacaj i uticaj. Ovako, izigravanje balkanskog serifa, ali bez nadleznosti, bez pistolja i municije nije bas mnogo korisno.

Lazo

pre 5 godina

Znaci spisak Hrvatska dostavila Srbiji u aprilu prosle godine a da nismo kao gradjani bili obavesteni ranije.U Srbiji se sve krije od gradjana ali se ipak i sazna.