Sreda, 06.02.2019.

09:21

Dvadeset godina od "mirovnog debakla" FOTO/VIDEO

Pre tačno 20 godina počela je mirovna konferencija o situaciji na Kosovu i Metohiji u francuskom dvorcu Rambuje.

Izvor: B92

Dvadeset godina od "mirovnog debakla" FOTO/VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

ios

pre 5 godina

@Petar S.
Secam se ja te propagande, kako se NATO ljuja, kako samo sto se nije raspao, pa kasnije... kako bi NATO ostao bez MUNICIJE da smo izdrzali jos samo nekoliko dana...
A u stvari, sve su to lazi u cilju propagande. Nemacka je bila jedan od najvecih zagovornika bombardovanja, na celu sa nasim prjateljem Srederom, Francuska bila jedna od onih koje su podrzavale kopneni napad. Dakle, pricas nebuloze. Grcka sabotirala!? Da je htela, Grcka je mogla da glasa protiv, ulozi veto i bombardovanja ne bi bilo. Ali nije. Da li je po tebi Grcka sabotirala tako sto je na njenoj teiritoriji bilo iskrcano nekoliko desetina hiljada NATO vojnika i jos nekoliko hiljada tenkova i oklopnih vozila, koja su dopremljena za kopneni napad?
Da li si ti uopste realan, da li razmisljas glavom? Nas su bombardovali da ne bi u sred Evrope vrsili kopnenu invaziju. Medjutim, kada su videli da nase politicare zabole sto im ruse drzavu, da je vojska kukavicka i krije se dok joj ruse gradove, oni su zapretili kopnenim napadom. I Slobica se odmah predao.

Petar S.

pre 5 godina

Za rat protiv NATO?
(MC5, 6. februar 2019 12:58)

DA. Upravo to. Za rat protiv NATOa.
Ljudi u Srbiji nisu ni svesni koliko se tada NATO LJULJAO. Od male Srbije (iCG).
Nemacka je masovno bila protiv, Grcka otvoreno sabotirala napore, Francuzi ne preterano agresivni, JEDINI koji su bili za je bio Klinton sa Blerom.
Najbolji dokaz za to je bio pocetak operacije koji su okarakterisali kao "Humanitarno Bombardovanje" (oficijelni zaziv "PLEMENITI nakovanj" - ne znam sta je tu bilo plemenito, ali znam da ODATLE vuce onaj nadimak "Milosrdni Andjeo").

A nakon toga se operacija pretvorila U SPASAVANJE UGLEDA NATOa!!
I NATO nesme da izgubi.
I to je javno objavljivano.

s.

pre 5 godina

Imali smo delegaciju do bola. Samo se pitam gde su bili Rusi sve to vreme da nas brane. Kakva delegacija takav i sporazum.
(Beograd, 6. februar 2019 13:17)

Za delegaciju se slažem, mislim čak mnogo gore o njoj, samo mi nije jasno zašto misliš da bi nas rusi branili?
Ovo danas je samo zbog njihovog interesa da nerviraju Zapad i slabe EU, nikakve tu "slovensko/pravoslavne ljubavi i bratstva" nema, samo prst u oko njihovim protivnicima, boli njih za Srbiju.

Swarog

pre 5 godina

Zbog "održavanje referendum na Kosovu, posle tri godine." to nije bila "propustena prilika", isto kao sto i rezolucija 1224 nije bila nikakva "pobeda" niti ona garantuje teritorijalni integritet Srbiji, jer ima istu tu klauzulu o referendumu (a znamo kako takav referendum jedino moze da zavrsi). Jedino sto je propusteno je da se izbegnu zrtve, steta i ponizenje bombardovanja i sve ovo sto se danas desava a to nije malo!

Zoran

pre 5 godina

@Windows Phone is dead :(,

"Lako je to sada reći, ti si sad kao najveci general posle lose bitke.
Ali tada smo jos uvek imali nesto nacionalnog ponosa, pa i vojne snage. Za razliku od danas, kad bi dali sve, i sto nam traze i sto nam ne traze."

Ne znam, ja i danas svakom kazem, da je Vucic pametan, punudio bi Batajnicu za bazu NATO, danas.

Mozda bi uspeo da ih nagovori da batale Bondstil u zamenu za Batajnicu.

Србија

pre 5 godina

Била је то, у режији америчке дипломатије, свесно постављена замка да се КиМ отме елегантно, за столом.

За случај неуспеха, припремљен је још опаснији сценарио - рат.

Znam ja nas, .... ti nas!

pre 5 godina

Milosevic ispao glup kao i u mnogim drugim prilikama. 

Lepo je mogao da pozove NATO da ima bazu na Batrajnici, i da NATO garantuje neprovredivost granica SRJ.
(Zoran, 06. februar 2019 09:29)

Nudjeno je to. Nisu htjeli Amerikanci. Cak i bilo koji dogovor kasnije sa Albancima sto smo izdejstvovali, jednostavno mi dosli Ameri i rekli ne moze!

Danny Crane

pre 5 godina

Devedesetih sam govorio da će Milošević izgubiti prve izbore posle rada. Razumeo sam da je ratove vodio samo da bi opstao na vlasti po principu, dok je rata, narod će biti jedinstven uz jednog vođu. Bio sam u pravu, jer je posle Dejtonskog mira 1995. godine izgubio lokalne izbore 1996 (pokušao krađu, ali tromesečne demonstracije mu nisu dozvolile), izgubio je predsedničke izbore 1997 (pobedio Šešelj Lilića, pa su morali da ponište izbore i bolje našteluju pobedu Milutinovića) i republičke izbore 1997 (većinu su imali opozicioni SPO i SRS). Ono što nisam predvideo je da on radi opstanka na vlasti može izazvati još jedan rat i tu u Srbiji (Kosovu). Te 1997 je Sloba bio faktor stabilnosti i mira, prodat je Telekom italijanima za dobre pare, a OVK je Vašington stavio na listu terorističkih organizacija. Šta se promenilo za samo jednu godinu, jer već sledeće 1998. samo što nas nisu bombardovali. Promenilo se to što se Slobo ponovo okrenuo protiv zapada. Umesto da posle izbora 1997 udje u koaliciju sa SPO kao što je mesecima najavljivano, u zadnjem trenutku je ušao u koaliciju sa radikalima, počeo da zaoštrava na Kosovu i sukobljava se sa zapadom. Zašto je to uradio? Procenio je da će jedino tako ostati na vlasti, jer u periodu mira koji je kao što rekoh trajao tri godine izgubio je tri puta izbore. Ostatak znate. Ova istina se danas krije od nas, pre svega jer nacionalna istorija mora biti bajkovita, a ima i praktičnih razloga. Na vlasti su danas oni koji su podržavali Slobu.

Nije sve u parama nesto je i u novcu

pre 5 godina

Uvek smo gledali na Albance sa visine, a oni ispali pametniji od nasu svakom pogledu, sto vojnom, sto diplomatskom. Neko rece eto ih jadni na Kosovu jos u gorem je stanju nego kad smo mi vladali... e moj slepi narode svet ide unapred tako i oni, nemojte se zavaravati da nas cekaju i da od nas zavise, daleko su oni u svakom pogledu u odnosu na celokupnu Srbiju sem Beograda. Hocu da kazem i dalje smo zaslepljeni i nabedjeno da smo neko i nesto...

miki

pre 5 godina

To je prilika koju je Sloba propustio i epilog toga je više hiljada poginulih, steta veća od 30 milijardi dolara, zauvek izgubljeko Kosovo, uvod u stvaranje Velike Albanije....

33 33

pre 5 godina

Protivnik sam teorije da uzmemo 5%,a da priznamo 95% to je sramota. AP Kosovo i Metohija treba da se rešava kada dodje neko bolje vreme,a do tada ne prihvatati nakaradne "Komromise" i tako legalizovati okupaciju naše vekovne zemlje. 
(Doktor Vl, 6. februar 2019 09:54) 

Nešto se ne sećam da je bilo puno protivnika kada smo od Hrvarske hteli da uzmemo 33 % i od Bosne 72%....

Kojih 5 % ko nam ih daje?

fk

pre 5 godina

Pogresno je dogadjaje u Rambujeu nazivati mirovnom konferencijom.

To nije bilo nista drugo nego pokusaj prevare nase delegacije da pristane na ono na sta niti jedna suverena drzava ne bi pristala, a posebno sto nije bilo nikakvog dijaloga nego je primenjen princip uzmili ili ostavi.

Amerikanci su znali da mi necemo da pristanemo na njihovu ucenu a sve je tako i organizovano da bude uvod u potonje NATo bombardovanje Srbije zarad otimanja njenog Kosova i Metohije.

Serbistan

pre 5 godina

Nije tadasnja vlast branila Kosovo i Srbiju, branili su sebe, svoje pozicije. Uspeli su u tome, sacuvali su svu vlast, ali su izgubili Kosovo i pola stanovnistva Srbije.

Toliko

pre 5 godina

I tada i sve do sada sam smatrao da je bila velika greška što SRJ nije potpisala taj sporazum. Nakon što sam pročitao ovaj članak, promenio sam mišljenje.

Kao guske u magli

pre 5 godina

Prođoše dve decenije, a komentari su nam i dalje na nivou slavskih političara. Jedno je jasno - toliko nemamo nikakvu viziju, niti bar nacrt nekog plana iza koga bi stali da je to zastrašujuće.

MC5

pre 5 godina

Ali tada smo jos uvek imali nesto nacionalnog ponosa, pa i vojne snage. Za razliku od danas, kad bi dali sve, i sto nam traze i sto nam ne traze.
 (Windows Phone is dead :(, 6. februar 2019 11:39)

Vojne snage? Za rat protiv NATO? Pa još smo dobro i prošli sa takvom pameti.

Zoran

pre 5 godina

"... Dodaću i tvrdnju da je bio američki čovek sve vreme, dok im je trebao, dok je sarađivao po pitanju Hrvatske i Bosne koje je rešio u potpunosti u skladu sa američkim željama, sve dok nije rekao "e, Kosovo ne može"..."
(miša, 6. februar 2019 10:21)

I kao nagradu svojoj lojalnosti, Amerikanci su mu sklonili i udomili zenu i sina u Vasingtonu, jel?
I nije te sramota da pises takve gluposti?

мр

pre 5 godina

Исто тако може да буде и наслов 20 година од доласка запада на КиМ. И шта имамо на КиМ данас? Имамо исто оно што је Србија оставила само у далеко горем стање и са далеко мање становништва. Поред Срба који су протерани по проценама негде око 150-200 хиљада, такође по статистикама из западних извора неких око 300-400 хиљада њихових је напустило рај убог безнађа. Дакле читавих 20 година је мало за моћни запад да подигне неку фабрику. Ето то је слика интересовања запада за КиМ. И сада можемо да се вратимо на Рамбује и његове циљеве, и изгледа да је једини циљ био бомбардовање Србије. Па управо на КиМ је пало навише бомби са уранијумом, па ко још посипа уранијум тамо где планира нешто озбиљно. Дакле може се слободно рећи да је циљ запада са КиМ исти као што је био и са Авганистаном, Сиријом, Либијом, а то је чиста деструкција, нема ту нигде ни најмање жеље да се уради нешто конструктивно за та друштва и људе. Са друге стране пример рецимо Вијетнама, са УСА у љутом рату, међутим промешаше се карте, дође Обама на састанак и тамо на хиљаде УСА фирми. Е кад у овим крајевима будемо видели на десетине УСА и западних фирми, е онда можемо рећи да овде имају озбиљне намере а не само посипање бомби и борбе за људска права и остале глупости. Без капитала све је само фразерај.

Panac

pre 5 godina

20 godina kasnije, u Srbiji su na vlasti isti ljudi čija je politika i dovela do bombardovanja.
(Aleksa, 06. februar 2019 09:27)

Narod sam bira vlast... tko će donositi odluke u njihovo ime!!!
Tako je i danas

holivudski frizer

pre 5 godina

Ja mislim š obzirom na sve što se desilo u prošlosti da Srbija ne treba više nikad da ratuje jer u ratu je Srbija izgubila i teritoriju i rat i ljude i dovela sebe tu gde danas i sada jeste. Molim boga da niko u Srbiji ne sanja više o ratovima i vel ikkim pobedama Srpske vojske. Amen!

Dobrosav

pre 5 godina

(Ante, 6. februar 2019 10:56)

Komsija, sustina je u tome da je Milosevic sa jos par kompletnih idi*ta pokusavao da ozivi komunizam (on i njegova zena su sedeli pod lipom u dvoristu njihove kuce u Pozarevcu, posmatrali nebo i pevali Podmoskovske veceri - tako nekako je ona pisala u svojim "memoarima"). Da li je to radio iz ideoloskog slepila (upravo se tada to zlo urusavalo po celoj Istocnoj Evropi i jedna po jedna zemlja otimala iz zagrljaja Rusa) ili je za to bio masno placen, ostaje tajna za sad. Cinjenica je da su mu Rusi sklonili i zastitili zenu i sina kao znak zahvalnosti za odradjen zadatak.
Cena, vise hiljada uzalud pobijene i osakacene vase i nase dece u besmislenim sukobima, materijalno, moralno i svako drugo posrnuce je prava sitnica u glavama takvih monstruma kada je u pitanju odbrana njihovih suludih namera i/ili zadataka za koje su bili placeni.

Windows Phone is dead :(

pre 5 godina

@Zoran

Lako je to sada reći, ti si sad kao najveci general posle lose bitke.
Ali tada smo jos uvek imali nesto nacionalnog ponosa, pa i vojne snage. Za razliku od danas, kad bi dali sve, i sto nam traze i sto nam ne traze.

Pro Patria

pre 5 godina

Rambuje (Rambouillet) je frencuska komuna na jugu Departmana des Yvelines, u regionu Ile-de-France, u kojoj se nalazi taj, po nas nesretni dvorac.

Pera Matori

pre 5 godina

Plan za Kosovo je uz ugovore preko američkih lobista započeo 1997.godine, navodnim nezadovoljstvom naroda u Albaniji koji je zbog nezadovoljstva provalio ne u banke, nego u skladišta naoružanja. Oružje je od leta 1997.prebacivano za potrebe pobunjenika na Kosovu. Oružana.faza je počela u proleće 1998. godine, a bombardovanje je bilo planirano za kraj septembra 1998.godine.Računalo se da SR Jugoslavija neće prihvatiti tzv “Vokerovu“ misiju. Rambuje je održan “pro forme“ da bi se zadovoljilo javno mnijenje i nije bilo šanse da se izbegne bombardovanje. 1996. je tražen ulazak u NATO i postavljanje baza u Srbiji, ali je to Milošević “faktor mira“ (kakva fraza?) , odbio. Rambuje je bio pozorište za narod.

Pobeda za 2DM

pre 5 godina

Protivnik sam teorije da uzmemo 5%,a da priznamo 95% to je sramota. AP Kosovo i Metohija treba da se rešava kada dodje neko bolje vreme,a do tada ne prihvatati nakaradne "Komromise" i tako legalizovati okupaciju naše vekovne zemlje.
(Doktor Vl, 6. februar 2019 09:54)

I ja sam bio protivnik ljudi koji su glasali za Milosevica i SPS kada je uzimao izbore kao od sale zato sto sam znao da ce to da vodi u krvoprolice preko nasih zivota dok oni ubiru ratno profiterske njima mrske marke i dolare.

Ovo sto imamo danas je epilog glasaca u Srbiji i NEMA nikakve sanse da cu ja da prihvatim da moja deca i unuci sede i tonu dok cekaju neke bolje uslove da bi se Kosovo resilo. Cekajuci bolje uslove znaci gubiti vreme i podrzavati politiku glasaca koji su nas doveli dovde. Ne to nikako.

Lepo treba preseci i resiti Kosovo kao uslov da Srbija skine omcu sa svog vrata koju su joj stavili ljudi koji su glasali za SPS/SRS/JUL opciju tokom devedesetih. Prstom uperiti direktno u njih i reci im u lice sta su uradili. Da se ja pitam ja bi svakog od njih poslao u neku instituciju na jednomesecni boravak gde ce im se lepo objasniti sta je njihova odluka znacila za njihovu i nasu buducnost. Slikovnicama ako treba samo da ukapiraju sta su radili i sta dan danas rade.

Nikakav Milosevic, Seselj, Klinton, Tudjman ili Taci nama nisu krivi. Krive su ruke koje su zaokruzivale glasacke listice jer ne znaju sta su posledice njihovih akcija.

Ante

pre 5 godina

I da ste prihvatili, nakon 3 godine bi Albanci izglasali nezavisnost na referendumu. NATO je bio potreban da u te 3 godine ne završite što ste počeli, a to je etničko čišćenje, koje bi jedino moglo da promijeni rezultat referenduma.
Ali biste imali 3 godine, i mogućnost da se nešto promijeni.
Ovako unaprijed ste odbili, još sami sebi vezali ruke referendum om! Pa šta će narod pod utjecajem režimske propagande da glasa, nego prst u oko cijelom svijetu!
Odbili unaprijed, i olakšali Albancima, koji su kao prihvatili, a u stvari ne bi, ali prihvaćanje nije važno kad su znali da Srbija odbija. ISTO KAO PLAN Z4! Tuđman ne bi prihvatio plan Z4, ali nakon Martićevog "Rat može završiti jedino totalnim porazom nas ili njih" Tuđman je dobio poklon na ruke bolji od 20 diviziona S-300!
"Načelno je prihvatio", kad su pregovori propali zbog odbijanja Martića da uopće primi plan Z4 u ruke, Tuđman pokrenuo Oluju, što brže, dok se netko od Srba ne predomisli. Uzalud je Babić vikao "prihvaćamo" iz Srbije, kad je HV pregazio sve linije obrane SVK, nije imao više s čim da pregovara. Ostalo je jedino da spasite RS, što ste uz pomoć AMERIKE i uspjeli, sačuvavši Banja Luku od pada.
Gledajući danas, vas su vodili teški amateri u politici. Doslovno su lagali vlastiti narod o posljedicama nerazumnih odnosa. Normalno da će se "nepravdom" pokušati skinuti odgovornost, sa sebe i sa naroda.

Svemijejasno

pre 5 godina

(miša, 06. februar 2019 10:21)
Čitajući vas komentar jasno se vidi da ste Milosevicev sledbenik i ne verujem vam ni rec da ste govorili protiv njega i placali neku cenu kako kazete.
Milosevic je imao pogrešnu politiku od 87. pa sve do smrti. I unutrasnju i spoljnu , pa ako hocete i licnu. Imao je naravno svestranu pomoc u razbijanju SFRJ i od drugih politicara i medjunarodnih faktora ali to njegovu ulogu ne umanjuje. Referendum koji pominjete je bio cista farsa i to ce vam reci svi zdravomisleci ljudi. Nema ovde mesta da vam objasnim sta je sve Milosevic uradio.

realista

pre 5 godina

Pored 28.juna I 28.jula 1914, 1.decembra 1918, 27.marta1941, 23 I 30 decembra 1990 I ovaj datum moze da se stavi u najvecih promasajea Srba i Srbije, od kojih se Srbija I Srbi nikada nece oporaviti, svi ti datumi su nas kostali zivota, teritorija, standarda.

Velibor

pre 5 godina

Tada se ni Rusi nisu bunili protiv NATO pakta.Sada imamo tu situaciju da je NATO dobio mogućnost prolaska svojih snaga kroz Srbiju pod njihovim uslovima,a Srbija ostala bez Kosova.Hvala našoj vlasti što nas ovako brani i čuva.

DR

pre 5 godina

Šta sve neću ovde od "stručnjaka" da pročitam. Kaže NATO trupe bi garantovale teritorijalni integritet SRJ. Tako je, ali samo tri godine, kasnije je bio predviđen referendum za nezavisnost. Rambuje je bio ili prihvatite nezavisnost ili bombardovanje. Prestanite da pametujete i pričate bajke putem interneta o stvarima kojim ne znate ništa.

bgd

pre 5 godina

Da rezimiramo: Sloba je odbio sporazum po kome bi NATO bio na Kosovu uz našu vojsku, a dobio je posle 3 meseca bombardovanja i nekoliko 1000 poginulih NATO vojsku bez naše vojske. Pa čovek je "legenda".

Bacvanin

pre 5 godina

Pre 20 godina je trazeno da budu posmatraci samo na Kosovu, a da se VJ, policija, sudstvo, poreska, i sve ostane na Kosovu. Niko nije trazio nista drugo nego samo posmatrace!
Srbi rekli NE na referendumu, izgubili celo Kosovo. Sad kmece za Sever Kosova, a mogli imati sve, samo da su pustili posmatrace da dodju.
Doduse, tada bi isplivalo puno groznog sto je Milosevic radio.

pfc

pre 5 godina

Nismo prihvatili prisustvo NATO-a, ali na kraju posle 78 dana bombardovanja ipak jesmo. Uzalud su nam rušili zemlju i ubijali ljude, drugačiji ishod nije bio moguć.

leptirica

pre 5 godina

Sve se svodi na jedno, da nije bilo rata u Hrvatskoj i BiH, nitko nebi ništa rekao na intervenciju na Kosovu. Kosovo je izgubljeno jer je svijetu bilo dosta ratova.

gemini

pre 5 godina

U Rambujeu zapadne sile nisu bile medijatori, oni su se vodili iskljucivo svojim interesima i prvenstveno je najbitnije bila njihova korist. Jeste da je nase rukovodstvo pravilo greske ali ne moze mi niko reci da su Vilijam Voker, Dzejmi Sej i Medlin Olbrajt i pravu.

cobo

pre 5 godina

Gg@
Nije im trebalo dva dana jer su oni to vec isplanirali 1998,sve ima crno po belom a to sto je postavljen uslov za slobodno kretanje Nato vojnika po celoj teritoriji Srbije i to sa diplomatskim imunitetom je bila samo farsa,karte su pale i napad nije moglo nista zaustaviti,da je to Milosevic potpisao onda bi nasli nesto drugo,npr.trazili privremenu upravu nad Srbijom ili sl. :(

natalija

pre 5 godina

Rusi zabranili Slobi da potpiše ugovor iz Rambujea to je to. Po tom ugovoru Kosovo nije bilo država, znači veoma loše za geostrateške interese Rusije. Šta se posle dešavalo zna svako ko želi da zna, crveno-crna koalicija nas je uvela u rat s NATO tj. izveli su samoubistvo Srbije, a to traje do danas, ista ratna mržnja kao i tada... nema Srbija kapacitete za vođenje 30 godinjeg rata...

miša

pre 5 godina

Zorane, ali i svi oni koji stvar svode na "Milošević je glup i nije prihvatio", malo se informišite.
Milošević je 1998 raspisao referendum na kome je 94,73% izašlih reklo NE učešću stranih posrednika. Dakle, na najdemokratskiji način konsultovana je volja građana o najbitnijem od svih ustavnih pitanja - suverenitetu. I pored toga, prihvatio je učešće u Rambujeu.
Nadalje, na YouTube ćete naći izjave Milana Milutinovića koji kaže da je u Rambujeu Kristoferu Hilu direktno rekao "Kris, zašto mi lepo ne uđemo u NATO...", i naravno odgovor koji je dobio.
Rambuje je napravljen sa razlogom da NATO napadne SR Jugoslaviju, i ništa, ali ništa na ovom svetu nije to moglo da spreči.
Ja sam govorio i radio ono što sam mislio o Slobodanu Miloševiću u vreme dok je bio na vlasti, plaćao cenu, ali i dan dan mislim da na unutrašnjem planu nije smeo da radi to što je radio, cela priča o JUL-u i tome slično.
Ali na spoljnopolitičkom, pa u tom kontekstu ako hoećete državničkom planu, Milošević je postupao onako kako su Ustav i narod nalagali. Dodaću i tvrdnju da je bio američki čovek sve vreme, dok im je trebao, dok je sarađivao po pitanju Hrvatske i Bosne koje je rešio u potpunosti u skladu sa američkim željama, sve dok nije rekao "e, Kosovo ne može".
Priča da je Milošević kriv za sve je izlizana i jednostavno duboko netačna.
Na posletku, posle njega dođoše oni koji su govorili da će njegovim odlaskom sve procvetati, dali sve, pa pogledajte šta nam je "prijateljski Zapad" od tada uradio.

s.

pre 5 godina

(Dundjer, 6. februar 2019 09:56)

Taj tvoj "Sloba", kako mu tepaš, je sve samo ne levičar, kao i njegova žena i članovi njene partije (Vulini i ostali).

комша

pre 5 godina

Ултиматум који ниједна држава не би потписала. Сличан као ултиматум Аустроугарске. Написан тако да је немогуће прихватити услове.

Gorka istina

pre 5 godina

"Njima" cilj nije bio rat. Mi smo vec od 1998 vodili rat na Kosovu, niskog intenziteta. Evropi ni NATO-u nije trebao rat. Sve je moglo da stane da su nasi prihvatili bilo sta. Bilo sta. Ali nema pameti ovde. Jos od 1991, Vens-Ovenovog plana, plana Z-4, zapad je uvek nudio mir, mi smo uvek srljali u rat. Isto i u Rambujeu. Nasi su otisli sa ciljem da nista ne prihvate i da odugovlace vreme. A onda je vreme isteklo i medjunarodna zajednica je efektno zavrsila ratna dejstva na Balkanu u roku od tri meseca.

Coa

pre 5 godina

Sada imamo Nato snage na Kosovu i Metohija, ono je za deo sveta suverena drzava a mi u medju vremenu bombardovani. Kakva je razlika od onog sto je nudjeno tada na pregovorima osim sto smo u jos i stradali. Nije trebalo biti prepametan pa predvideti sta moze da sledi narednih godina i decenija ako se odbije predlog. Ne kazem da smo trebali prihvatiti to, samo "glasno razmisljam".

Glavni arhivator

pre 5 godina

Zorane druže, ne znam jel znaš, bilo je sličnih ponuda sa naše strane, cilj je bio rat od samog početka sa njihove, zato ih se nije ticalo da čuju nešto sa naše strane!

Ben Dover

pre 5 godina

Trebalo je uraditi ovo, trebalo je uraditi ono...
Ljudi, zavrnuli su nam ja.ca i uradili ono što su oni hteli.
Grešili smo mi samo tako, ali ipak smo doživeli veliku nepravdu.
Ne ponovilo se!

Dundjer

pre 5 godina

Cilj je bio rat, pregovori puka formalnost da ne bude eto nismo ni pokusali. Sta ce Nato trupe u zemlji koja nije clanica. Okupacija u prevodu. ko misli drugacije, zapravo i ne misli. Trebao je Sloba Milosevic da iskoristi priliku ali sta ce levicar nego najgoru soluciju da nadje

Debeli Sava

pre 5 godina

G.glavni arhivatore,koje smo mi to ponude davali NATO ? Suve šljive i orase? Ruska ekipa u BG bi pre rasturila celu zemlju nego dala NATO bilo šta.

Blek

pre 5 godina

Zorane druže, ne znam jel znaš, bilo je sličnih ponuda sa naše strane, cilj je bio rat od samog početka sa njihove, zato ih se nije ticalo da čuju nešto sa naše strane!
(Glavni arhivator, 6. februar 2019 09:34)

Ako je to tacno, onda je politika Slobodana Milosevica bila - evo ti suverenitet, evo ti baza na mojoj teritoriji, bombarduj moj narod ako bas moras onda , jedino sto ne dolazi u obzir je da sidjem sa vlasti.

Zoran

pre 5 godina

@Glavni arhivator

Ne znam, ali iz teksta:

"Pre razmatranja ovih pitanja, Kristofer Hil je otišao u Beograd i sa celokupnim planom, uključujući i anekse o bezbednosti, upoznao Slobodana Miloševića, a sutradan se sa njim upoznala i delegacija u Rambujeu.

U prvom odeljku Poglavlja 7, "Implementacija II", navodi se: "Poziva se Savet bezbednosti UN da usvoji rezoluciju po Glavi VI Povelje, podržavajući i prihvatajući aranžmane predviđene ovim poglavljem, uključujući uspostavljanje multinacionalnih vojnih snaga na Kosovu. Strane pozivaju NATO da uspostavi vojne snage i rukovodi njima kako bi pomogle da se obezbedi pridržavanje odredbi ovog poglavlja. One potvrđuju suverenitet i teritorijalni integritet SR Jugoslavije".

I umesto da prihvati to, i da im ponudi bazu na Batajnici, Milosevic je odbio.

Koje reference ti imas pa tvrdis suprotno? Daj dokaze.

Zoran

pre 5 godina

Milosevic ispao glup kao i u mnogim drugim prilikama.

Lepo je mogao da pozove NATO da ima bazu na Batrajnici, i da NATO garantuje neprovredivost granica SRJ.

Doktor Vl

pre 5 godina

Protivnik sam teorije da uzmemo 5%,a da priznamo 95% to je sramota. AP Kosovo i Metohija treba da se rešava kada dodje neko bolje vreme,a do tada ne prihvatati nakaradne "Komromise" i tako legalizovati okupaciju naše vekovne zemlje.

Gg

pre 5 godina

"Dva dana kasnije, 24. marta, NATO-a je započeo bombardovanje SR Jugoslavije..."

Dva dana kasnije! Ne znam da li su ljudi svesni koliko je vremena potrebno da se isplaniraju ovakve akcije, posebno jedna koja je bila prilicno precizno odradjena, poput bombardovanja SRJ. U principu, sve delegacije su (ukljucujuci i nasu) znale da ce do najcrnjeg doci.

Zoran

pre 5 godina

Milosevic ispao glup kao i u mnogim drugim prilikama.

Lepo je mogao da pozove NATO da ima bazu na Batrajnici, i da NATO garantuje neprovredivost granica SRJ.

Gg

pre 5 godina

"Dva dana kasnije, 24. marta, NATO-a je započeo bombardovanje SR Jugoslavije..."

Dva dana kasnije! Ne znam da li su ljudi svesni koliko je vremena potrebno da se isplaniraju ovakve akcije, posebno jedna koja je bila prilicno precizno odradjena, poput bombardovanja SRJ. U principu, sve delegacije su (ukljucujuci i nasu) znale da ce do najcrnjeg doci.

Ben Dover

pre 5 godina

Trebalo je uraditi ovo, trebalo je uraditi ono...
Ljudi, zavrnuli su nam ja.ca i uradili ono što su oni hteli.
Grešili smo mi samo tako, ali ipak smo doživeli veliku nepravdu.
Ne ponovilo se!

Glavni arhivator

pre 5 godina

Zorane druže, ne znam jel znaš, bilo je sličnih ponuda sa naše strane, cilj je bio rat od samog početka sa njihove, zato ih se nije ticalo da čuju nešto sa naše strane!

DR

pre 5 godina

Šta sve neću ovde od "stručnjaka" da pročitam. Kaže NATO trupe bi garantovale teritorijalni integritet SRJ. Tako je, ali samo tri godine, kasnije je bio predviđen referendum za nezavisnost. Rambuje je bio ili prihvatite nezavisnost ili bombardovanje. Prestanite da pametujete i pričate bajke putem interneta o stvarima kojim ne znate ništa.

s.

pre 5 godina

(Dundjer, 6. februar 2019 09:56)

Taj tvoj "Sloba", kako mu tepaš, je sve samo ne levičar, kao i njegova žena i članovi njene partije (Vulini i ostali).

Gorka istina

pre 5 godina

"Njima" cilj nije bio rat. Mi smo vec od 1998 vodili rat na Kosovu, niskog intenziteta. Evropi ni NATO-u nije trebao rat. Sve je moglo da stane da su nasi prihvatili bilo sta. Bilo sta. Ali nema pameti ovde. Jos od 1991, Vens-Ovenovog plana, plana Z-4, zapad je uvek nudio mir, mi smo uvek srljali u rat. Isto i u Rambujeu. Nasi su otisli sa ciljem da nista ne prihvate i da odugovlace vreme. A onda je vreme isteklo i medjunarodna zajednica je efektno zavrsila ratna dejstva na Balkanu u roku od tri meseca.

Ante

pre 5 godina

I da ste prihvatili, nakon 3 godine bi Albanci izglasali nezavisnost na referendumu. NATO je bio potreban da u te 3 godine ne završite što ste počeli, a to je etničko čišćenje, koje bi jedino moglo da promijeni rezultat referenduma.
Ali biste imali 3 godine, i mogućnost da se nešto promijeni.
Ovako unaprijed ste odbili, još sami sebi vezali ruke referendum om! Pa šta će narod pod utjecajem režimske propagande da glasa, nego prst u oko cijelom svijetu!
Odbili unaprijed, i olakšali Albancima, koji su kao prihvatili, a u stvari ne bi, ali prihvaćanje nije važno kad su znali da Srbija odbija. ISTO KAO PLAN Z4! Tuđman ne bi prihvatio plan Z4, ali nakon Martićevog "Rat može završiti jedino totalnim porazom nas ili njih" Tuđman je dobio poklon na ruke bolji od 20 diviziona S-300!
"Načelno je prihvatio", kad su pregovori propali zbog odbijanja Martića da uopće primi plan Z4 u ruke, Tuđman pokrenuo Oluju, što brže, dok se netko od Srba ne predomisli. Uzalud je Babić vikao "prihvaćamo" iz Srbije, kad je HV pregazio sve linije obrane SVK, nije imao više s čim da pregovara. Ostalo je jedino da spasite RS, što ste uz pomoć AMERIKE i uspjeli, sačuvavši Banja Luku od pada.
Gledajući danas, vas su vodili teški amateri u politici. Doslovno su lagali vlastiti narod o posljedicama nerazumnih odnosa. Normalno da će se "nepravdom" pokušati skinuti odgovornost, sa sebe i sa naroda.

Bacvanin

pre 5 godina

Pre 20 godina je trazeno da budu posmatraci samo na Kosovu, a da se VJ, policija, sudstvo, poreska, i sve ostane na Kosovu. Niko nije trazio nista drugo nego samo posmatrace!
Srbi rekli NE na referendumu, izgubili celo Kosovo. Sad kmece za Sever Kosova, a mogli imati sve, samo da su pustili posmatrace da dodju.
Doduse, tada bi isplivalo puno groznog sto je Milosevic radio.

Dobrosav

pre 5 godina

(Ante, 6. februar 2019 10:56)

Komsija, sustina je u tome da je Milosevic sa jos par kompletnih idi*ta pokusavao da ozivi komunizam (on i njegova zena su sedeli pod lipom u dvoristu njihove kuce u Pozarevcu, posmatrali nebo i pevali Podmoskovske veceri - tako nekako je ona pisala u svojim "memoarima"). Da li je to radio iz ideoloskog slepila (upravo se tada to zlo urusavalo po celoj Istocnoj Evropi i jedna po jedna zemlja otimala iz zagrljaja Rusa) ili je za to bio masno placen, ostaje tajna za sad. Cinjenica je da su mu Rusi sklonili i zastitili zenu i sina kao znak zahvalnosti za odradjen zadatak.
Cena, vise hiljada uzalud pobijene i osakacene vase i nase dece u besmislenim sukobima, materijalno, moralno i svako drugo posrnuce je prava sitnica u glavama takvih monstruma kada je u pitanju odbrana njihovih suludih namera i/ili zadataka za koje su bili placeni.

bgd

pre 5 godina

Da rezimiramo: Sloba je odbio sporazum po kome bi NATO bio na Kosovu uz našu vojsku, a dobio je posle 3 meseca bombardovanja i nekoliko 1000 poginulih NATO vojsku bez naše vojske. Pa čovek je "legenda".

Pobeda za 2DM

pre 5 godina

Protivnik sam teorije da uzmemo 5%,a da priznamo 95% to je sramota. AP Kosovo i Metohija treba da se rešava kada dodje neko bolje vreme,a do tada ne prihvatati nakaradne "Komromise" i tako legalizovati okupaciju naše vekovne zemlje.
(Doktor Vl, 6. februar 2019 09:54)

I ja sam bio protivnik ljudi koji su glasali za Milosevica i SPS kada je uzimao izbore kao od sale zato sto sam znao da ce to da vodi u krvoprolice preko nasih zivota dok oni ubiru ratno profiterske njima mrske marke i dolare.

Ovo sto imamo danas je epilog glasaca u Srbiji i NEMA nikakve sanse da cu ja da prihvatim da moja deca i unuci sede i tonu dok cekaju neke bolje uslove da bi se Kosovo resilo. Cekajuci bolje uslove znaci gubiti vreme i podrzavati politiku glasaca koji su nas doveli dovde. Ne to nikako.

Lepo treba preseci i resiti Kosovo kao uslov da Srbija skine omcu sa svog vrata koju su joj stavili ljudi koji su glasali za SPS/SRS/JUL opciju tokom devedesetih. Prstom uperiti direktno u njih i reci im u lice sta su uradili. Da se ja pitam ja bi svakog od njih poslao u neku instituciju na jednomesecni boravak gde ce im se lepo objasniti sta je njihova odluka znacila za njihovu i nasu buducnost. Slikovnicama ako treba samo da ukapiraju sta su radili i sta dan danas rade.

Nikakav Milosevic, Seselj, Klinton, Tudjman ili Taci nama nisu krivi. Krive su ruke koje su zaokruzivale glasacke listice jer ne znaju sta su posledice njihovih akcija.

Velibor

pre 5 godina

Tada se ni Rusi nisu bunili protiv NATO pakta.Sada imamo tu situaciju da je NATO dobio mogućnost prolaska svojih snaga kroz Srbiju pod njihovim uslovima,a Srbija ostala bez Kosova.Hvala našoj vlasti što nas ovako brani i čuva.

holivudski frizer

pre 5 godina

Ja mislim š obzirom na sve što se desilo u prošlosti da Srbija ne treba više nikad da ratuje jer u ratu je Srbija izgubila i teritoriju i rat i ljude i dovela sebe tu gde danas i sada jeste. Molim boga da niko u Srbiji ne sanja više o ratovima i vel ikkim pobedama Srpske vojske. Amen!

Danny Crane

pre 5 godina

Devedesetih sam govorio da će Milošević izgubiti prve izbore posle rada. Razumeo sam da je ratove vodio samo da bi opstao na vlasti po principu, dok je rata, narod će biti jedinstven uz jednog vođu. Bio sam u pravu, jer je posle Dejtonskog mira 1995. godine izgubio lokalne izbore 1996 (pokušao krađu, ali tromesečne demonstracije mu nisu dozvolile), izgubio je predsedničke izbore 1997 (pobedio Šešelj Lilića, pa su morali da ponište izbore i bolje našteluju pobedu Milutinovića) i republičke izbore 1997 (većinu su imali opozicioni SPO i SRS). Ono što nisam predvideo je da on radi opstanka na vlasti može izazvati još jedan rat i tu u Srbiji (Kosovu). Te 1997 je Sloba bio faktor stabilnosti i mira, prodat je Telekom italijanima za dobre pare, a OVK je Vašington stavio na listu terorističkih organizacija. Šta se promenilo za samo jednu godinu, jer već sledeće 1998. samo što nas nisu bombardovali. Promenilo se to što se Slobo ponovo okrenuo protiv zapada. Umesto da posle izbora 1997 udje u koaliciju sa SPO kao što je mesecima najavljivano, u zadnjem trenutku je ušao u koaliciju sa radikalima, počeo da zaoštrava na Kosovu i sukobljava se sa zapadom. Zašto je to uradio? Procenio je da će jedino tako ostati na vlasti, jer u periodu mira koji je kao što rekoh trajao tri godine izgubio je tri puta izbore. Ostatak znate. Ova istina se danas krije od nas, pre svega jer nacionalna istorija mora biti bajkovita, a ima i praktičnih razloga. Na vlasti su danas oni koji su podržavali Slobu.

realista

pre 5 godina

Pored 28.juna I 28.jula 1914, 1.decembra 1918, 27.marta1941, 23 I 30 decembra 1990 I ovaj datum moze da se stavi u najvecih promasajea Srba i Srbije, od kojih se Srbija I Srbi nikada nece oporaviti, svi ti datumi su nas kostali zivota, teritorija, standarda.

Dundjer

pre 5 godina

Cilj je bio rat, pregovori puka formalnost da ne bude eto nismo ni pokusali. Sta ce Nato trupe u zemlji koja nije clanica. Okupacija u prevodu. ko misli drugacije, zapravo i ne misli. Trebao je Sloba Milosevic da iskoristi priliku ali sta ce levicar nego najgoru soluciju da nadje

MC5

pre 5 godina

Ali tada smo jos uvek imali nesto nacionalnog ponosa, pa i vojne snage. Za razliku od danas, kad bi dali sve, i sto nam traze i sto nam ne traze.
 (Windows Phone is dead :(, 6. februar 2019 11:39)

Vojne snage? Za rat protiv NATO? Pa još smo dobro i prošli sa takvom pameti.

Nije sve u parama nesto je i u novcu

pre 5 godina

Uvek smo gledali na Albance sa visine, a oni ispali pametniji od nasu svakom pogledu, sto vojnom, sto diplomatskom. Neko rece eto ih jadni na Kosovu jos u gorem je stanju nego kad smo mi vladali... e moj slepi narode svet ide unapred tako i oni, nemojte se zavaravati da nas cekaju i da od nas zavise, daleko su oni u svakom pogledu u odnosu na celokupnu Srbiju sem Beograda. Hocu da kazem i dalje smo zaslepljeni i nabedjeno da smo neko i nesto...

мр

pre 5 godina

Исто тако може да буде и наслов 20 година од доласка запада на КиМ. И шта имамо на КиМ данас? Имамо исто оно што је Србија оставила само у далеко горем стање и са далеко мање становништва. Поред Срба који су протерани по проценама негде око 150-200 хиљада, такође по статистикама из западних извора неких око 300-400 хиљада њихових је напустило рај убог безнађа. Дакле читавих 20 година је мало за моћни запад да подигне неку фабрику. Ето то је слика интересовања запада за КиМ. И сада можемо да се вратимо на Рамбује и његове циљеве, и изгледа да је једини циљ био бомбардовање Србије. Па управо на КиМ је пало навише бомби са уранијумом, па ко још посипа уранијум тамо где планира нешто озбиљно. Дакле може се слободно рећи да је циљ запада са КиМ исти као што је био и са Авганистаном, Сиријом, Либијом, а то је чиста деструкција, нема ту нигде ни најмање жеље да се уради нешто конструктивно за та друштва и људе. Са друге стране пример рецимо Вијетнама, са УСА у љутом рату, међутим промешаше се карте, дође Обама на састанак и тамо на хиљаде УСА фирми. Е кад у овим крајевима будемо видели на десетине УСА и западних фирми, е онда можемо рећи да овде имају озбиљне намере а не само посипање бомби и борбе за људска права и остале глупости. Без капитала све је само фразерај.

Pera Matori

pre 5 godina

Plan za Kosovo je uz ugovore preko američkih lobista započeo 1997.godine, navodnim nezadovoljstvom naroda u Albaniji koji je zbog nezadovoljstva provalio ne u banke, nego u skladišta naoružanja. Oružje je od leta 1997.prebacivano za potrebe pobunjenika na Kosovu. Oružana.faza je počela u proleće 1998. godine, a bombardovanje je bilo planirano za kraj septembra 1998.godine.Računalo se da SR Jugoslavija neće prihvatiti tzv “Vokerovu“ misiju. Rambuje je održan “pro forme“ da bi se zadovoljilo javno mnijenje i nije bilo šanse da se izbegne bombardovanje. 1996. je tražen ulazak u NATO i postavljanje baza u Srbiji, ali je to Milošević “faktor mira“ (kakva fraza?) , odbio. Rambuje je bio pozorište za narod.

Panac

pre 5 godina

20 godina kasnije, u Srbiji su na vlasti isti ljudi čija je politika i dovela do bombardovanja.
(Aleksa, 06. februar 2019 09:27)

Narod sam bira vlast... tko će donositi odluke u njihovo ime!!!
Tako je i danas

miša

pre 5 godina

Zorane, ali i svi oni koji stvar svode na "Milošević je glup i nije prihvatio", malo se informišite.
Milošević je 1998 raspisao referendum na kome je 94,73% izašlih reklo NE učešću stranih posrednika. Dakle, na najdemokratskiji način konsultovana je volja građana o najbitnijem od svih ustavnih pitanja - suverenitetu. I pored toga, prihvatio je učešće u Rambujeu.
Nadalje, na YouTube ćete naći izjave Milana Milutinovića koji kaže da je u Rambujeu Kristoferu Hilu direktno rekao "Kris, zašto mi lepo ne uđemo u NATO...", i naravno odgovor koji je dobio.
Rambuje je napravljen sa razlogom da NATO napadne SR Jugoslaviju, i ništa, ali ništa na ovom svetu nije to moglo da spreči.
Ja sam govorio i radio ono što sam mislio o Slobodanu Miloševiću u vreme dok je bio na vlasti, plaćao cenu, ali i dan dan mislim da na unutrašnjem planu nije smeo da radi to što je radio, cela priča o JUL-u i tome slično.
Ali na spoljnopolitičkom, pa u tom kontekstu ako hoećete državničkom planu, Milošević je postupao onako kako su Ustav i narod nalagali. Dodaću i tvrdnju da je bio američki čovek sve vreme, dok im je trebao, dok je sarađivao po pitanju Hrvatske i Bosne koje je rešio u potpunosti u skladu sa američkim željama, sve dok nije rekao "e, Kosovo ne može".
Priča da je Milošević kriv za sve je izlizana i jednostavno duboko netačna.
Na posletku, posle njega dođoše oni koji su govorili da će njegovim odlaskom sve procvetati, dali sve, pa pogledajte šta nam je "prijateljski Zapad" od tada uradio.

Zoran

pre 5 godina

"... Dodaću i tvrdnju da je bio američki čovek sve vreme, dok im je trebao, dok je sarađivao po pitanju Hrvatske i Bosne koje je rešio u potpunosti u skladu sa američkim željama, sve dok nije rekao "e, Kosovo ne može"..."
(miša, 6. februar 2019 10:21)

I kao nagradu svojoj lojalnosti, Amerikanci su mu sklonili i udomili zenu i sina u Vasingtonu, jel?
I nije te sramota da pises takve gluposti?

natalija

pre 5 godina

Rusi zabranili Slobi da potpiše ugovor iz Rambujea to je to. Po tom ugovoru Kosovo nije bilo država, znači veoma loše za geostrateške interese Rusije. Šta se posle dešavalo zna svako ko želi da zna, crveno-crna koalicija nas je uvela u rat s NATO tj. izveli su samoubistvo Srbije, a to traje do danas, ista ratna mržnja kao i tada... nema Srbija kapacitete za vođenje 30 godinjeg rata...

pfc

pre 5 godina

Nismo prihvatili prisustvo NATO-a, ali na kraju posle 78 dana bombardovanja ipak jesmo. Uzalud su nam rušili zemlju i ubijali ljude, drugačiji ishod nije bio moguć.

Debeli Sava

pre 5 godina

G.glavni arhivatore,koje smo mi to ponude davali NATO ? Suve šljive i orase? Ruska ekipa u BG bi pre rasturila celu zemlju nego dala NATO bilo šta.

Svemijejasno

pre 5 godina

(miša, 06. februar 2019 10:21)
Čitajući vas komentar jasno se vidi da ste Milosevicev sledbenik i ne verujem vam ni rec da ste govorili protiv njega i placali neku cenu kako kazete.
Milosevic je imao pogrešnu politiku od 87. pa sve do smrti. I unutrasnju i spoljnu , pa ako hocete i licnu. Imao je naravno svestranu pomoc u razbijanju SFRJ i od drugih politicara i medjunarodnih faktora ali to njegovu ulogu ne umanjuje. Referendum koji pominjete je bio cista farsa i to ce vam reci svi zdravomisleci ljudi. Nema ovde mesta da vam objasnim sta je sve Milosevic uradio.

Blek

pre 5 godina

Zorane druže, ne znam jel znaš, bilo je sličnih ponuda sa naše strane, cilj je bio rat od samog početka sa njihove, zato ih se nije ticalo da čuju nešto sa naše strane!
(Glavni arhivator, 6. februar 2019 09:34)

Ako je to tacno, onda je politika Slobodana Milosevica bila - evo ti suverenitet, evo ti baza na mojoj teritoriji, bombarduj moj narod ako bas moras onda , jedino sto ne dolazi u obzir je da sidjem sa vlasti.

Kao guske u magli

pre 5 godina

Prođoše dve decenije, a komentari su nam i dalje na nivou slavskih političara. Jedno je jasno - toliko nemamo nikakvu viziju, niti bar nacrt nekog plana iza koga bi stali da je to zastrašujuće.

Doktor Vl

pre 5 godina

Protivnik sam teorije da uzmemo 5%,a da priznamo 95% to je sramota. AP Kosovo i Metohija treba da se rešava kada dodje neko bolje vreme,a do tada ne prihvatati nakaradne "Komromise" i tako legalizovati okupaciju naše vekovne zemlje.

gemini

pre 5 godina

U Rambujeu zapadne sile nisu bile medijatori, oni su se vodili iskljucivo svojim interesima i prvenstveno je najbitnije bila njihova korist. Jeste da je nase rukovodstvo pravilo greske ali ne moze mi niko reci da su Vilijam Voker, Dzejmi Sej i Medlin Olbrajt i pravu.

Serbistan

pre 5 godina

Nije tadasnja vlast branila Kosovo i Srbiju, branili su sebe, svoje pozicije. Uspeli su u tome, sacuvali su svu vlast, ali su izgubili Kosovo i pola stanovnistva Srbije.

Zoran

pre 5 godina

@Glavni arhivator

Ne znam, ali iz teksta:

"Pre razmatranja ovih pitanja, Kristofer Hil je otišao u Beograd i sa celokupnim planom, uključujući i anekse o bezbednosti, upoznao Slobodana Miloševića, a sutradan se sa njim upoznala i delegacija u Rambujeu.

U prvom odeljku Poglavlja 7, "Implementacija II", navodi se: "Poziva se Savet bezbednosti UN da usvoji rezoluciju po Glavi VI Povelje, podržavajući i prihvatajući aranžmane predviđene ovim poglavljem, uključujući uspostavljanje multinacionalnih vojnih snaga na Kosovu. Strane pozivaju NATO da uspostavi vojne snage i rukovodi njima kako bi pomogle da se obezbedi pridržavanje odredbi ovog poglavlja. One potvrđuju suverenitet i teritorijalni integritet SR Jugoslavije".

I umesto da prihvati to, i da im ponudi bazu na Batajnici, Milosevic je odbio.

Koje reference ti imas pa tvrdis suprotno? Daj dokaze.

33 33

pre 5 godina

Protivnik sam teorije da uzmemo 5%,a da priznamo 95% to je sramota. AP Kosovo i Metohija treba da se rešava kada dodje neko bolje vreme,a do tada ne prihvatati nakaradne "Komromise" i tako legalizovati okupaciju naše vekovne zemlje. 
(Doktor Vl, 6. februar 2019 09:54) 

Nešto se ne sećam da je bilo puno protivnika kada smo od Hrvarske hteli da uzmemo 33 % i od Bosne 72%....

Kojih 5 % ko nam ih daje?

leptirica

pre 5 godina

Sve se svodi na jedno, da nije bilo rata u Hrvatskoj i BiH, nitko nebi ništa rekao na intervenciju na Kosovu. Kosovo je izgubljeno jer je svijetu bilo dosta ratova.

Coa

pre 5 godina

Sada imamo Nato snage na Kosovu i Metohija, ono je za deo sveta suverena drzava a mi u medju vremenu bombardovani. Kakva je razlika od onog sto je nudjeno tada na pregovorima osim sto smo u jos i stradali. Nije trebalo biti prepametan pa predvideti sta moze da sledi narednih godina i decenija ako se odbije predlog. Ne kazem da smo trebali prihvatiti to, samo "glasno razmisljam".

miki

pre 5 godina

To je prilika koju je Sloba propustio i epilog toga je više hiljada poginulih, steta veća od 30 milijardi dolara, zauvek izgubljeko Kosovo, uvod u stvaranje Velike Albanije....

комша

pre 5 godina

Ултиматум који ниједна држава не би потписала. Сличан као ултиматум Аустроугарске. Написан тако да је немогуће прихватити услове.

s.

pre 5 godina

Imali smo delegaciju do bola. Samo se pitam gde su bili Rusi sve to vreme da nas brane. Kakva delegacija takav i sporazum.
(Beograd, 6. februar 2019 13:17)

Za delegaciju se slažem, mislim čak mnogo gore o njoj, samo mi nije jasno zašto misliš da bi nas rusi branili?
Ovo danas je samo zbog njihovog interesa da nerviraju Zapad i slabe EU, nikakve tu "slovensko/pravoslavne ljubavi i bratstva" nema, samo prst u oko njihovim protivnicima, boli njih za Srbiju.

Windows Phone is dead :(

pre 5 godina

@Zoran

Lako je to sada reći, ti si sad kao najveci general posle lose bitke.
Ali tada smo jos uvek imali nesto nacionalnog ponosa, pa i vojne snage. Za razliku od danas, kad bi dali sve, i sto nam traze i sto nam ne traze.

Swarog

pre 5 godina

Zbog "održavanje referendum na Kosovu, posle tri godine." to nije bila "propustena prilika", isto kao sto i rezolucija 1224 nije bila nikakva "pobeda" niti ona garantuje teritorijalni integritet Srbiji, jer ima istu tu klauzulu o referendumu (a znamo kako takav referendum jedino moze da zavrsi). Jedino sto je propusteno je da se izbegnu zrtve, steta i ponizenje bombardovanja i sve ovo sto se danas desava a to nije malo!

fk

pre 5 godina

Pogresno je dogadjaje u Rambujeu nazivati mirovnom konferencijom.

To nije bilo nista drugo nego pokusaj prevare nase delegacije da pristane na ono na sta niti jedna suverena drzava ne bi pristala, a posebno sto nije bilo nikakvog dijaloga nego je primenjen princip uzmili ili ostavi.

Amerikanci su znali da mi necemo da pristanemo na njihovu ucenu a sve je tako i organizovano da bude uvod u potonje NATo bombardovanje Srbije zarad otimanja njenog Kosova i Metohije.

Znam ja nas, .... ti nas!

pre 5 godina

Milosevic ispao glup kao i u mnogim drugim prilikama. 

Lepo je mogao da pozove NATO da ima bazu na Batrajnici, i da NATO garantuje neprovredivost granica SRJ.
(Zoran, 06. februar 2019 09:29)

Nudjeno je to. Nisu htjeli Amerikanci. Cak i bilo koji dogovor kasnije sa Albancima sto smo izdejstvovali, jednostavno mi dosli Ameri i rekli ne moze!

Petar S.

pre 5 godina

Za rat protiv NATO?
(MC5, 6. februar 2019 12:58)

DA. Upravo to. Za rat protiv NATOa.
Ljudi u Srbiji nisu ni svesni koliko se tada NATO LJULJAO. Od male Srbije (iCG).
Nemacka je masovno bila protiv, Grcka otvoreno sabotirala napore, Francuzi ne preterano agresivni, JEDINI koji su bili za je bio Klinton sa Blerom.
Najbolji dokaz za to je bio pocetak operacije koji su okarakterisali kao "Humanitarno Bombardovanje" (oficijelni zaziv "PLEMENITI nakovanj" - ne znam sta je tu bilo plemenito, ali znam da ODATLE vuce onaj nadimak "Milosrdni Andjeo").

A nakon toga se operacija pretvorila U SPASAVANJE UGLEDA NATOa!!
I NATO nesme da izgubi.
I to je javno objavljivano.

Србија

pre 5 godina

Била је то, у режији америчке дипломатије, свесно постављена замка да се КиМ отме елегантно, за столом.

За случај неуспеха, припремљен је још опаснији сценарио - рат.

ios

pre 5 godina

@Petar S.
Secam se ja te propagande, kako se NATO ljuja, kako samo sto se nije raspao, pa kasnije... kako bi NATO ostao bez MUNICIJE da smo izdrzali jos samo nekoliko dana...
A u stvari, sve su to lazi u cilju propagande. Nemacka je bila jedan od najvecih zagovornika bombardovanja, na celu sa nasim prjateljem Srederom, Francuska bila jedna od onih koje su podrzavale kopneni napad. Dakle, pricas nebuloze. Grcka sabotirala!? Da je htela, Grcka je mogla da glasa protiv, ulozi veto i bombardovanja ne bi bilo. Ali nije. Da li je po tebi Grcka sabotirala tako sto je na njenoj teiritoriji bilo iskrcano nekoliko desetina hiljada NATO vojnika i jos nekoliko hiljada tenkova i oklopnih vozila, koja su dopremljena za kopneni napad?
Da li si ti uopste realan, da li razmisljas glavom? Nas su bombardovali da ne bi u sred Evrope vrsili kopnenu invaziju. Medjutim, kada su videli da nase politicare zabole sto im ruse drzavu, da je vojska kukavicka i krije se dok joj ruse gradove, oni su zapretili kopnenim napadom. I Slobica se odmah predao.

cobo

pre 5 godina

Gg@
Nije im trebalo dva dana jer su oni to vec isplanirali 1998,sve ima crno po belom a to sto je postavljen uslov za slobodno kretanje Nato vojnika po celoj teritoriji Srbije i to sa diplomatskim imunitetom je bila samo farsa,karte su pale i napad nije moglo nista zaustaviti,da je to Milosevic potpisao onda bi nasli nesto drugo,npr.trazili privremenu upravu nad Srbijom ili sl. :(

Zoran

pre 5 godina

@Windows Phone is dead :(,

"Lako je to sada reći, ti si sad kao najveci general posle lose bitke.
Ali tada smo jos uvek imali nesto nacionalnog ponosa, pa i vojne snage. Za razliku od danas, kad bi dali sve, i sto nam traze i sto nam ne traze."

Ne znam, ja i danas svakom kazem, da je Vucic pametan, punudio bi Batajnicu za bazu NATO, danas.

Mozda bi uspeo da ih nagovori da batale Bondstil u zamenu za Batajnicu.

Toliko

pre 5 godina

I tada i sve do sada sam smatrao da je bila velika greška što SRJ nije potpisala taj sporazum. Nakon što sam pročitao ovaj članak, promenio sam mišljenje.

Pro Patria

pre 5 godina

Rambuje (Rambouillet) je frencuska komuna na jugu Departmana des Yvelines, u regionu Ile-de-France, u kojoj se nalazi taj, po nas nesretni dvorac.

Glavni arhivator

pre 5 godina

Zorane druže, ne znam jel znaš, bilo je sličnih ponuda sa naše strane, cilj je bio rat od samog početka sa njihove, zato ih se nije ticalo da čuju nešto sa naše strane!

Zoran

pre 5 godina

Milosevic ispao glup kao i u mnogim drugim prilikama.

Lepo je mogao da pozove NATO da ima bazu na Batrajnici, i da NATO garantuje neprovredivost granica SRJ.

miša

pre 5 godina

Zorane, ali i svi oni koji stvar svode na "Milošević je glup i nije prihvatio", malo se informišite.
Milošević je 1998 raspisao referendum na kome je 94,73% izašlih reklo NE učešću stranih posrednika. Dakle, na najdemokratskiji način konsultovana je volja građana o najbitnijem od svih ustavnih pitanja - suverenitetu. I pored toga, prihvatio je učešće u Rambujeu.
Nadalje, na YouTube ćete naći izjave Milana Milutinovića koji kaže da je u Rambujeu Kristoferu Hilu direktno rekao "Kris, zašto mi lepo ne uđemo u NATO...", i naravno odgovor koji je dobio.
Rambuje je napravljen sa razlogom da NATO napadne SR Jugoslaviju, i ništa, ali ništa na ovom svetu nije to moglo da spreči.
Ja sam govorio i radio ono što sam mislio o Slobodanu Miloševiću u vreme dok je bio na vlasti, plaćao cenu, ali i dan dan mislim da na unutrašnjem planu nije smeo da radi to što je radio, cela priča o JUL-u i tome slično.
Ali na spoljnopolitičkom, pa u tom kontekstu ako hoećete državničkom planu, Milošević je postupao onako kako su Ustav i narod nalagali. Dodaću i tvrdnju da je bio američki čovek sve vreme, dok im je trebao, dok je sarađivao po pitanju Hrvatske i Bosne koje je rešio u potpunosti u skladu sa američkim željama, sve dok nije rekao "e, Kosovo ne može".
Priča da je Milošević kriv za sve je izlizana i jednostavno duboko netačna.
Na posletku, posle njega dođoše oni koji su govorili da će njegovim odlaskom sve procvetati, dali sve, pa pogledajte šta nam je "prijateljski Zapad" od tada uradio.

Bacvanin

pre 5 godina

Pre 20 godina je trazeno da budu posmatraci samo na Kosovu, a da se VJ, policija, sudstvo, poreska, i sve ostane na Kosovu. Niko nije trazio nista drugo nego samo posmatrace!
Srbi rekli NE na referendumu, izgubili celo Kosovo. Sad kmece za Sever Kosova, a mogli imati sve, samo da su pustili posmatrace da dodju.
Doduse, tada bi isplivalo puno groznog sto je Milosevic radio.

Gorka istina

pre 5 godina

"Njima" cilj nije bio rat. Mi smo vec od 1998 vodili rat na Kosovu, niskog intenziteta. Evropi ni NATO-u nije trebao rat. Sve je moglo da stane da su nasi prihvatili bilo sta. Bilo sta. Ali nema pameti ovde. Jos od 1991, Vens-Ovenovog plana, plana Z-4, zapad je uvek nudio mir, mi smo uvek srljali u rat. Isto i u Rambujeu. Nasi su otisli sa ciljem da nista ne prihvate i da odugovlace vreme. A onda je vreme isteklo i medjunarodna zajednica je efektno zavrsila ratna dejstva na Balkanu u roku od tri meseca.

Doktor Vl

pre 5 godina

Protivnik sam teorije da uzmemo 5%,a da priznamo 95% to je sramota. AP Kosovo i Metohija treba da se rešava kada dodje neko bolje vreme,a do tada ne prihvatati nakaradne "Komromise" i tako legalizovati okupaciju naše vekovne zemlje.

Petar S.

pre 5 godina

Za rat protiv NATO?
(MC5, 6. februar 2019 12:58)

DA. Upravo to. Za rat protiv NATOa.
Ljudi u Srbiji nisu ni svesni koliko se tada NATO LJULJAO. Od male Srbije (iCG).
Nemacka je masovno bila protiv, Grcka otvoreno sabotirala napore, Francuzi ne preterano agresivni, JEDINI koji su bili za je bio Klinton sa Blerom.
Najbolji dokaz za to je bio pocetak operacije koji su okarakterisali kao "Humanitarno Bombardovanje" (oficijelni zaziv "PLEMENITI nakovanj" - ne znam sta je tu bilo plemenito, ali znam da ODATLE vuce onaj nadimak "Milosrdni Andjeo").

A nakon toga se operacija pretvorila U SPASAVANJE UGLEDA NATOa!!
I NATO nesme da izgubi.
I to je javno objavljivano.

DR

pre 5 godina

Šta sve neću ovde od "stručnjaka" da pročitam. Kaže NATO trupe bi garantovale teritorijalni integritet SRJ. Tako je, ali samo tri godine, kasnije je bio predviđen referendum za nezavisnost. Rambuje je bio ili prihvatite nezavisnost ili bombardovanje. Prestanite da pametujete i pričate bajke putem interneta o stvarima kojim ne znate ništa.

Ante

pre 5 godina

I da ste prihvatili, nakon 3 godine bi Albanci izglasali nezavisnost na referendumu. NATO je bio potreban da u te 3 godine ne završite što ste počeli, a to je etničko čišćenje, koje bi jedino moglo da promijeni rezultat referenduma.
Ali biste imali 3 godine, i mogućnost da se nešto promijeni.
Ovako unaprijed ste odbili, još sami sebi vezali ruke referendum om! Pa šta će narod pod utjecajem režimske propagande da glasa, nego prst u oko cijelom svijetu!
Odbili unaprijed, i olakšali Albancima, koji su kao prihvatili, a u stvari ne bi, ali prihvaćanje nije važno kad su znali da Srbija odbija. ISTO KAO PLAN Z4! Tuđman ne bi prihvatio plan Z4, ali nakon Martićevog "Rat može završiti jedino totalnim porazom nas ili njih" Tuđman je dobio poklon na ruke bolji od 20 diviziona S-300!
"Načelno je prihvatio", kad su pregovori propali zbog odbijanja Martića da uopće primi plan Z4 u ruke, Tuđman pokrenuo Oluju, što brže, dok se netko od Srba ne predomisli. Uzalud je Babić vikao "prihvaćamo" iz Srbije, kad je HV pregazio sve linije obrane SVK, nije imao više s čim da pregovara. Ostalo je jedino da spasite RS, što ste uz pomoć AMERIKE i uspjeli, sačuvavši Banja Luku od pada.
Gledajući danas, vas su vodili teški amateri u politici. Doslovno su lagali vlastiti narod o posljedicama nerazumnih odnosa. Normalno da će se "nepravdom" pokušati skinuti odgovornost, sa sebe i sa naroda.

Dundjer

pre 5 godina

Cilj je bio rat, pregovori puka formalnost da ne bude eto nismo ni pokusali. Sta ce Nato trupe u zemlji koja nije clanica. Okupacija u prevodu. ko misli drugacije, zapravo i ne misli. Trebao je Sloba Milosevic da iskoristi priliku ali sta ce levicar nego najgoru soluciju da nadje

Toliko

pre 5 godina

I tada i sve do sada sam smatrao da je bila velika greška što SRJ nije potpisala taj sporazum. Nakon što sam pročitao ovaj članak, promenio sam mišljenje.

комша

pre 5 godina

Ултиматум који ниједна држава не би потписала. Сличан као ултиматум Аустроугарске. Написан тако да је немогуће прихватити услове.

cobo

pre 5 godina

Gg@
Nije im trebalo dva dana jer su oni to vec isplanirali 1998,sve ima crno po belom a to sto je postavljen uslov za slobodno kretanje Nato vojnika po celoj teritoriji Srbije i to sa diplomatskim imunitetom je bila samo farsa,karte su pale i napad nije moglo nista zaustaviti,da je to Milosevic potpisao onda bi nasli nesto drugo,npr.trazili privremenu upravu nad Srbijom ili sl. :(

gemini

pre 5 godina

U Rambujeu zapadne sile nisu bile medijatori, oni su se vodili iskljucivo svojim interesima i prvenstveno je najbitnije bila njihova korist. Jeste da je nase rukovodstvo pravilo greske ali ne moze mi niko reci da su Vilijam Voker, Dzejmi Sej i Medlin Olbrajt i pravu.

leptirica

pre 5 godina

Sve se svodi na jedno, da nije bilo rata u Hrvatskoj i BiH, nitko nebi ništa rekao na intervenciju na Kosovu. Kosovo je izgubljeno jer je svijetu bilo dosta ratova.

natalija

pre 5 godina

Rusi zabranili Slobi da potpiše ugovor iz Rambujea to je to. Po tom ugovoru Kosovo nije bilo država, znači veoma loše za geostrateške interese Rusije. Šta se posle dešavalo zna svako ko želi da zna, crveno-crna koalicija nas je uvela u rat s NATO tj. izveli su samoubistvo Srbije, a to traje do danas, ista ratna mržnja kao i tada... nema Srbija kapacitete za vođenje 30 godinjeg rata...

Znam ja nas, .... ti nas!

pre 5 godina

Milosevic ispao glup kao i u mnogim drugim prilikama. 

Lepo je mogao da pozove NATO da ima bazu na Batrajnici, i da NATO garantuje neprovredivost granica SRJ.
(Zoran, 06. februar 2019 09:29)

Nudjeno je to. Nisu htjeli Amerikanci. Cak i bilo koji dogovor kasnije sa Albancima sto smo izdejstvovali, jednostavno mi dosli Ameri i rekli ne moze!

miki

pre 5 godina

To je prilika koju je Sloba propustio i epilog toga je više hiljada poginulih, steta veća od 30 milijardi dolara, zauvek izgubljeko Kosovo, uvod u stvaranje Velike Albanije....

fk

pre 5 godina

Pogresno je dogadjaje u Rambujeu nazivati mirovnom konferencijom.

To nije bilo nista drugo nego pokusaj prevare nase delegacije da pristane na ono na sta niti jedna suverena drzava ne bi pristala, a posebno sto nije bilo nikakvog dijaloga nego je primenjen princip uzmili ili ostavi.

Amerikanci su znali da mi necemo da pristanemo na njihovu ucenu a sve je tako i organizovano da bude uvod u potonje NATo bombardovanje Srbije zarad otimanja njenog Kosova i Metohije.

Windows Phone is dead :(

pre 5 godina

@Zoran

Lako je to sada reći, ti si sad kao najveci general posle lose bitke.
Ali tada smo jos uvek imali nesto nacionalnog ponosa, pa i vojne snage. Za razliku od danas, kad bi dali sve, i sto nam traze i sto nam ne traze.

33 33

pre 5 godina

Protivnik sam teorije da uzmemo 5%,a da priznamo 95% to je sramota. AP Kosovo i Metohija treba da se rešava kada dodje neko bolje vreme,a do tada ne prihvatati nakaradne "Komromise" i tako legalizovati okupaciju naše vekovne zemlje. 
(Doktor Vl, 6. februar 2019 09:54) 

Nešto se ne sećam da je bilo puno protivnika kada smo od Hrvarske hteli da uzmemo 33 % i od Bosne 72%....

Kojih 5 % ko nam ih daje?

Gg

pre 5 godina

"Dva dana kasnije, 24. marta, NATO-a je započeo bombardovanje SR Jugoslavije..."

Dva dana kasnije! Ne znam da li su ljudi svesni koliko je vremena potrebno da se isplaniraju ovakve akcije, posebno jedna koja je bila prilicno precizno odradjena, poput bombardovanja SRJ. U principu, sve delegacije su (ukljucujuci i nasu) znale da ce do najcrnjeg doci.

Ben Dover

pre 5 godina

Trebalo je uraditi ovo, trebalo je uraditi ono...
Ljudi, zavrnuli su nam ja.ca i uradili ono što su oni hteli.
Grešili smo mi samo tako, ali ipak smo doživeli veliku nepravdu.
Ne ponovilo se!

Pro Patria

pre 5 godina

Rambuje (Rambouillet) je frencuska komuna na jugu Departmana des Yvelines, u regionu Ile-de-France, u kojoj se nalazi taj, po nas nesretni dvorac.

Pera Matori

pre 5 godina

Plan za Kosovo je uz ugovore preko američkih lobista započeo 1997.godine, navodnim nezadovoljstvom naroda u Albaniji koji je zbog nezadovoljstva provalio ne u banke, nego u skladišta naoružanja. Oružje je od leta 1997.prebacivano za potrebe pobunjenika na Kosovu. Oružana.faza je počela u proleće 1998. godine, a bombardovanje je bilo planirano za kraj septembra 1998.godine.Računalo se da SR Jugoslavija neće prihvatiti tzv “Vokerovu“ misiju. Rambuje je održan “pro forme“ da bi se zadovoljilo javno mnijenje i nije bilo šanse da se izbegne bombardovanje. 1996. je tražen ulazak u NATO i postavljanje baza u Srbiji, ali je to Milošević “faktor mira“ (kakva fraza?) , odbio. Rambuje je bio pozorište za narod.

realista

pre 5 godina

Pored 28.juna I 28.jula 1914, 1.decembra 1918, 27.marta1941, 23 I 30 decembra 1990 I ovaj datum moze da se stavi u najvecih promasajea Srba i Srbije, od kojih se Srbija I Srbi nikada nece oporaviti, svi ti datumi su nas kostali zivota, teritorija, standarda.

Pobeda za 2DM

pre 5 godina

Protivnik sam teorije da uzmemo 5%,a da priznamo 95% to je sramota. AP Kosovo i Metohija treba da se rešava kada dodje neko bolje vreme,a do tada ne prihvatati nakaradne "Komromise" i tako legalizovati okupaciju naše vekovne zemlje.
(Doktor Vl, 6. februar 2019 09:54)

I ja sam bio protivnik ljudi koji su glasali za Milosevica i SPS kada je uzimao izbore kao od sale zato sto sam znao da ce to da vodi u krvoprolice preko nasih zivota dok oni ubiru ratno profiterske njima mrske marke i dolare.

Ovo sto imamo danas je epilog glasaca u Srbiji i NEMA nikakve sanse da cu ja da prihvatim da moja deca i unuci sede i tonu dok cekaju neke bolje uslove da bi se Kosovo resilo. Cekajuci bolje uslove znaci gubiti vreme i podrzavati politiku glasaca koji su nas doveli dovde. Ne to nikako.

Lepo treba preseci i resiti Kosovo kao uslov da Srbija skine omcu sa svog vrata koju su joj stavili ljudi koji su glasali za SPS/SRS/JUL opciju tokom devedesetih. Prstom uperiti direktno u njih i reci im u lice sta su uradili. Da se ja pitam ja bi svakog od njih poslao u neku instituciju na jednomesecni boravak gde ce im se lepo objasniti sta je njihova odluka znacila za njihovu i nasu buducnost. Slikovnicama ako treba samo da ukapiraju sta su radili i sta dan danas rade.

Nikakav Milosevic, Seselj, Klinton, Tudjman ili Taci nama nisu krivi. Krive su ruke koje su zaokruzivale glasacke listice jer ne znaju sta su posledice njihovih akcija.

Zoran

pre 5 godina

@Glavni arhivator

Ne znam, ali iz teksta:

"Pre razmatranja ovih pitanja, Kristofer Hil je otišao u Beograd i sa celokupnim planom, uključujući i anekse o bezbednosti, upoznao Slobodana Miloševića, a sutradan se sa njim upoznala i delegacija u Rambujeu.

U prvom odeljku Poglavlja 7, "Implementacija II", navodi se: "Poziva se Savet bezbednosti UN da usvoji rezoluciju po Glavi VI Povelje, podržavajući i prihvatajući aranžmane predviđene ovim poglavljem, uključujući uspostavljanje multinacionalnih vojnih snaga na Kosovu. Strane pozivaju NATO da uspostavi vojne snage i rukovodi njima kako bi pomogle da se obezbedi pridržavanje odredbi ovog poglavlja. One potvrđuju suverenitet i teritorijalni integritet SR Jugoslavije".

I umesto da prihvati to, i da im ponudi bazu na Batajnici, Milosevic je odbio.

Koje reference ti imas pa tvrdis suprotno? Daj dokaze.

мр

pre 5 godina

Исто тако може да буде и наслов 20 година од доласка запада на КиМ. И шта имамо на КиМ данас? Имамо исто оно што је Србија оставила само у далеко горем стање и са далеко мање становништва. Поред Срба који су протерани по проценама негде око 150-200 хиљада, такође по статистикама из западних извора неких око 300-400 хиљада њихових је напустило рај убог безнађа. Дакле читавих 20 година је мало за моћни запад да подигне неку фабрику. Ето то је слика интересовања запада за КиМ. И сада можемо да се вратимо на Рамбује и његове циљеве, и изгледа да је једини циљ био бомбардовање Србије. Па управо на КиМ је пало навише бомби са уранијумом, па ко још посипа уранијум тамо где планира нешто озбиљно. Дакле може се слободно рећи да је циљ запада са КиМ исти као што је био и са Авганистаном, Сиријом, Либијом, а то је чиста деструкција, нема ту нигде ни најмање жеље да се уради нешто конструктивно за та друштва и људе. Са друге стране пример рецимо Вијетнама, са УСА у љутом рату, међутим промешаше се карте, дође Обама на састанак и тамо на хиљаде УСА фирми. Е кад у овим крајевима будемо видели на десетине УСА и западних фирми, е онда можемо рећи да овде имају озбиљне намере а не само посипање бомби и борбе за људска права и остале глупости. Без капитала све је само фразерај.

Blek

pre 5 godina

Zorane druže, ne znam jel znaš, bilo je sličnih ponuda sa naše strane, cilj je bio rat od samog početka sa njihove, zato ih se nije ticalo da čuju nešto sa naše strane!
(Glavni arhivator, 6. februar 2019 09:34)

Ako je to tacno, onda je politika Slobodana Milosevica bila - evo ti suverenitet, evo ti baza na mojoj teritoriji, bombarduj moj narod ako bas moras onda , jedino sto ne dolazi u obzir je da sidjem sa vlasti.

Zoran

pre 5 godina

"... Dodaću i tvrdnju da je bio američki čovek sve vreme, dok im je trebao, dok je sarađivao po pitanju Hrvatske i Bosne koje je rešio u potpunosti u skladu sa američkim željama, sve dok nije rekao "e, Kosovo ne može"..."
(miša, 6. februar 2019 10:21)

I kao nagradu svojoj lojalnosti, Amerikanci su mu sklonili i udomili zenu i sina u Vasingtonu, jel?
I nije te sramota da pises takve gluposti?

Dobrosav

pre 5 godina

(Ante, 6. februar 2019 10:56)

Komsija, sustina je u tome da je Milosevic sa jos par kompletnih idi*ta pokusavao da ozivi komunizam (on i njegova zena su sedeli pod lipom u dvoristu njihove kuce u Pozarevcu, posmatrali nebo i pevali Podmoskovske veceri - tako nekako je ona pisala u svojim "memoarima"). Da li je to radio iz ideoloskog slepila (upravo se tada to zlo urusavalo po celoj Istocnoj Evropi i jedna po jedna zemlja otimala iz zagrljaja Rusa) ili je za to bio masno placen, ostaje tajna za sad. Cinjenica je da su mu Rusi sklonili i zastitili zenu i sina kao znak zahvalnosti za odradjen zadatak.
Cena, vise hiljada uzalud pobijene i osakacene vase i nase dece u besmislenim sukobima, materijalno, moralno i svako drugo posrnuce je prava sitnica u glavama takvih monstruma kada je u pitanju odbrana njihovih suludih namera i/ili zadataka za koje su bili placeni.

MC5

pre 5 godina

Ali tada smo jos uvek imali nesto nacionalnog ponosa, pa i vojne snage. Za razliku od danas, kad bi dali sve, i sto nam traze i sto nam ne traze.
 (Windows Phone is dead :(, 6. februar 2019 11:39)

Vojne snage? Za rat protiv NATO? Pa još smo dobro i prošli sa takvom pameti.

holivudski frizer

pre 5 godina

Ja mislim š obzirom na sve što se desilo u prošlosti da Srbija ne treba više nikad da ratuje jer u ratu je Srbija izgubila i teritoriju i rat i ljude i dovela sebe tu gde danas i sada jeste. Molim boga da niko u Srbiji ne sanja više o ratovima i vel ikkim pobedama Srpske vojske. Amen!

Debeli Sava

pre 5 godina

G.glavni arhivatore,koje smo mi to ponude davali NATO ? Suve šljive i orase? Ruska ekipa u BG bi pre rasturila celu zemlju nego dala NATO bilo šta.

bgd

pre 5 godina

Da rezimiramo: Sloba je odbio sporazum po kome bi NATO bio na Kosovu uz našu vojsku, a dobio je posle 3 meseca bombardovanja i nekoliko 1000 poginulih NATO vojsku bez naše vojske. Pa čovek je "legenda".

s.

pre 5 godina

(Dundjer, 6. februar 2019 09:56)

Taj tvoj "Sloba", kako mu tepaš, je sve samo ne levičar, kao i njegova žena i članovi njene partije (Vulini i ostali).

Velibor

pre 5 godina

Tada se ni Rusi nisu bunili protiv NATO pakta.Sada imamo tu situaciju da je NATO dobio mogućnost prolaska svojih snaga kroz Srbiju pod njihovim uslovima,a Srbija ostala bez Kosova.Hvala našoj vlasti što nas ovako brani i čuva.

Coa

pre 5 godina

Sada imamo Nato snage na Kosovu i Metohija, ono je za deo sveta suverena drzava a mi u medju vremenu bombardovani. Kakva je razlika od onog sto je nudjeno tada na pregovorima osim sto smo u jos i stradali. Nije trebalo biti prepametan pa predvideti sta moze da sledi narednih godina i decenija ako se odbije predlog. Ne kazem da smo trebali prihvatiti to, samo "glasno razmisljam".

Svemijejasno

pre 5 godina

(miša, 06. februar 2019 10:21)
Čitajući vas komentar jasno se vidi da ste Milosevicev sledbenik i ne verujem vam ni rec da ste govorili protiv njega i placali neku cenu kako kazete.
Milosevic je imao pogrešnu politiku od 87. pa sve do smrti. I unutrasnju i spoljnu , pa ako hocete i licnu. Imao je naravno svestranu pomoc u razbijanju SFRJ i od drugih politicara i medjunarodnih faktora ali to njegovu ulogu ne umanjuje. Referendum koji pominjete je bio cista farsa i to ce vam reci svi zdravomisleci ljudi. Nema ovde mesta da vam objasnim sta je sve Milosevic uradio.

pfc

pre 5 godina

Nismo prihvatili prisustvo NATO-a, ali na kraju posle 78 dana bombardovanja ipak jesmo. Uzalud su nam rušili zemlju i ubijali ljude, drugačiji ishod nije bio moguć.

Panac

pre 5 godina

20 godina kasnije, u Srbiji su na vlasti isti ljudi čija je politika i dovela do bombardovanja.
(Aleksa, 06. februar 2019 09:27)

Narod sam bira vlast... tko će donositi odluke u njihovo ime!!!
Tako je i danas

Србија

pre 5 godina

Била је то, у режији америчке дипломатије, свесно постављена замка да се КиМ отме елегантно, за столом.

За случај неуспеха, припремљен је још опаснији сценарио - рат.

Nije sve u parama nesto je i u novcu

pre 5 godina

Uvek smo gledali na Albance sa visine, a oni ispali pametniji od nasu svakom pogledu, sto vojnom, sto diplomatskom. Neko rece eto ih jadni na Kosovu jos u gorem je stanju nego kad smo mi vladali... e moj slepi narode svet ide unapred tako i oni, nemojte se zavaravati da nas cekaju i da od nas zavise, daleko su oni u svakom pogledu u odnosu na celokupnu Srbiju sem Beograda. Hocu da kazem i dalje smo zaslepljeni i nabedjeno da smo neko i nesto...

ios

pre 5 godina

@Petar S.
Secam se ja te propagande, kako se NATO ljuja, kako samo sto se nije raspao, pa kasnije... kako bi NATO ostao bez MUNICIJE da smo izdrzali jos samo nekoliko dana...
A u stvari, sve su to lazi u cilju propagande. Nemacka je bila jedan od najvecih zagovornika bombardovanja, na celu sa nasim prjateljem Srederom, Francuska bila jedna od onih koje su podrzavale kopneni napad. Dakle, pricas nebuloze. Grcka sabotirala!? Da je htela, Grcka je mogla da glasa protiv, ulozi veto i bombardovanja ne bi bilo. Ali nije. Da li je po tebi Grcka sabotirala tako sto je na njenoj teiritoriji bilo iskrcano nekoliko desetina hiljada NATO vojnika i jos nekoliko hiljada tenkova i oklopnih vozila, koja su dopremljena za kopneni napad?
Da li si ti uopste realan, da li razmisljas glavom? Nas su bombardovali da ne bi u sred Evrope vrsili kopnenu invaziju. Medjutim, kada su videli da nase politicare zabole sto im ruse drzavu, da je vojska kukavicka i krije se dok joj ruse gradove, oni su zapretili kopnenim napadom. I Slobica se odmah predao.

Danny Crane

pre 5 godina

Devedesetih sam govorio da će Milošević izgubiti prve izbore posle rada. Razumeo sam da je ratove vodio samo da bi opstao na vlasti po principu, dok je rata, narod će biti jedinstven uz jednog vođu. Bio sam u pravu, jer je posle Dejtonskog mira 1995. godine izgubio lokalne izbore 1996 (pokušao krađu, ali tromesečne demonstracije mu nisu dozvolile), izgubio je predsedničke izbore 1997 (pobedio Šešelj Lilića, pa su morali da ponište izbore i bolje našteluju pobedu Milutinovića) i republičke izbore 1997 (većinu su imali opozicioni SPO i SRS). Ono što nisam predvideo je da on radi opstanka na vlasti može izazvati još jedan rat i tu u Srbiji (Kosovu). Te 1997 je Sloba bio faktor stabilnosti i mira, prodat je Telekom italijanima za dobre pare, a OVK je Vašington stavio na listu terorističkih organizacija. Šta se promenilo za samo jednu godinu, jer već sledeće 1998. samo što nas nisu bombardovali. Promenilo se to što se Slobo ponovo okrenuo protiv zapada. Umesto da posle izbora 1997 udje u koaliciju sa SPO kao što je mesecima najavljivano, u zadnjem trenutku je ušao u koaliciju sa radikalima, počeo da zaoštrava na Kosovu i sukobljava se sa zapadom. Zašto je to uradio? Procenio je da će jedino tako ostati na vlasti, jer u periodu mira koji je kao što rekoh trajao tri godine izgubio je tri puta izbore. Ostatak znate. Ova istina se danas krije od nas, pre svega jer nacionalna istorija mora biti bajkovita, a ima i praktičnih razloga. Na vlasti su danas oni koji su podržavali Slobu.

Zoran

pre 5 godina

@Windows Phone is dead :(,

"Lako je to sada reći, ti si sad kao najveci general posle lose bitke.
Ali tada smo jos uvek imali nesto nacionalnog ponosa, pa i vojne snage. Za razliku od danas, kad bi dali sve, i sto nam traze i sto nam ne traze."

Ne znam, ja i danas svakom kazem, da je Vucic pametan, punudio bi Batajnicu za bazu NATO, danas.

Mozda bi uspeo da ih nagovori da batale Bondstil u zamenu za Batajnicu.

Serbistan

pre 5 godina

Nije tadasnja vlast branila Kosovo i Srbiju, branili su sebe, svoje pozicije. Uspeli su u tome, sacuvali su svu vlast, ali su izgubili Kosovo i pola stanovnistva Srbije.

s.

pre 5 godina

Imali smo delegaciju do bola. Samo se pitam gde su bili Rusi sve to vreme da nas brane. Kakva delegacija takav i sporazum.
(Beograd, 6. februar 2019 13:17)

Za delegaciju se slažem, mislim čak mnogo gore o njoj, samo mi nije jasno zašto misliš da bi nas rusi branili?
Ovo danas je samo zbog njihovog interesa da nerviraju Zapad i slabe EU, nikakve tu "slovensko/pravoslavne ljubavi i bratstva" nema, samo prst u oko njihovim protivnicima, boli njih za Srbiju.

Kao guske u magli

pre 5 godina

Prođoše dve decenije, a komentari su nam i dalje na nivou slavskih političara. Jedno je jasno - toliko nemamo nikakvu viziju, niti bar nacrt nekog plana iza koga bi stali da je to zastrašujuće.

Swarog

pre 5 godina

Zbog "održavanje referendum na Kosovu, posle tri godine." to nije bila "propustena prilika", isto kao sto i rezolucija 1224 nije bila nikakva "pobeda" niti ona garantuje teritorijalni integritet Srbiji, jer ima istu tu klauzulu o referendumu (a znamo kako takav referendum jedino moze da zavrsi). Jedino sto je propusteno je da se izbegnu zrtve, steta i ponizenje bombardovanja i sve ovo sto se danas desava a to nije malo!