Ponedeljak, 21.01.2019.

15:19

Ministar se oglasio povodom "ljotićevaca"

Teme koje se tiču naše bliže ili dalje istorije moraju biti predmet ozbiljnog istraživanja istoričara.

Izvor: Tanjug

Ministar se oglasio povodom "ljotiæevaca" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

32 Komentari

Sortiraj po:

kostadin

pre 5 godina

Pokušaću da kažem nešto pametno. Da li će biti objavljeno?
Dakle, ubeđen sam da je Zabavnik u velikim finansijskim problemima. Ovakvom, politizovanom anti-reklamom se pokušava povećati čitanost, što i sugeriše objašnjenje odgovornog, kako će se u sledećem broju sve razjasniti. Naravno tu je i politika pre zabave!

Netko

pre 5 godina

Ne živim u Srbiji već BiH i Politikin Zabavnik kupovao sam kao dijete 80'ih od đeparca koji bih dobio. Sačuvao sam ih do današnjeg dana nekoliko stotina i to u izvrsnom stanju. Maloprije sam ih sve pobacao!
(adams, 21. januar 2019 18:37)

Nisi nista pametniji od ovih sto menjaju istoriju. Ti stari zabavnici su kvalitetno napisani. Imaju vrednost! Baciti takvo nesto je velika glupost.

Treba pobacati samo ove nove.. ili ih ne kupovati uopste.

Erdoglija

pre 5 godina

Pominje se ovde više puta muzej 21 oktobar u Kragujevcu. Grad odavno ne zanima ova ustanova i to se vidi po "stručnjacima" koji tamo rade. Stranci bolje da ne dolaze bez prevodioca. Ministar bi trebao da se pozabavi ovim muzejom jer on odavno nema kvalitet u kadrovima kakav zaslužuje. Najbolje je da tamo pošaljete ministre vaše ljude kao posetioce, tada ćete videti najbolju sliku kakve kustose ima ovaj muzej. Mene kao Kragujevčanina je sramota da goste povedem u ovaj muzej jer znam šta ih tamo čeka. Imali ste u ovoj ustanovi i aferu sa nemačkim vojničkim grobljem koju je lokalna vlast zataškala zbog svojih kadrova koji ovde "rade"... "Psi laju, karavani prolaze", ministre.

Inzenjer Babic

pre 5 godina

Ovo je adekvatan komentar ministra, koji je adekvatan za trenutnu vlast u Srbiji.

Povampirili se kvislinzi u poslednjih par decenija, prave reviziju nespornih istorijskih zbivanja, pljuju po najboljima koje je naš narod imao a promovišu izdajnike i zločince ruku krvavih do lakata.

Groblje oslobodilaca Beograda nikada i ne bi bilo sređeno da Putin svojevremeno nije naterao četničkog vojvodu tomislava nikolića na to (koja šizofrenija, četnik salutira poginulim partizanima i crvenoarmejcima)...

Iskopavaju dražu, rehabilituju nedića, menjaju imena ulica i škola koje su se zvale po najvećim herojima i dokazanim junacima, a uvode kojekakve kraljeve i kneginje. Crkva otovoreno promoviše sve najnazadnije, a i trenutni predsednik države je osvedočeni ratni huškač.

Sad udaraju na najmlađe, hoće i njih da zatruju ideologijom izdjaništva i zločina...

Smrt fašizmu - Sloboda narodu

NikolaKG

pre 5 godina

Ljoticevci su bili divni ljudi ..dvojica tih divnih ljudi su mojoj rodjenoj babi odveli rodjenog brata (imao 17 godina) i oca na streljanje..sto je jos gore obojica su znali moju familiju od ranije,znali gde ih vode i jos ih slagali da ne bi pruzali otpor...najodvratniji olos kome jednog stigla osveta od drugog brata moje babe 1944 a drugi uspeo da pobegne u inostranstvo.
Srecom baba mi nije ziva da ne gleda ovu bruku od reviziranja istorije.

Klaun

pre 5 godina

Ministre kulture, Vi imate veliki problem. Nije u pitanju samo "Zabavnik", to je samo poslednje ogledalo desavanja u ovoj zamlji. U Srbiji se javlja nesto sto ovde nikada nisam je postojalo, a to je fasizam. Kada dodjete u Kragujevac idite u muzej Sumarice. Zatrazite da vas kroz muzej proseta u isprica pricu kustos obucen u crnu uniformu. Ne verujete da takav postoji!? Naravno, jer vas niko nije ni izvestio. Zasto? Zato sto je to normalno! Jos kada bude saznali ciji je simpatizer. Evo asocijacije: "ZABAVNIK". Najljubaznije molim objavite.

Misko

pre 5 godina

@ Andrej

Ako vec ne verujete istoriji koju su pisali "crveni" pogledajte cetnicke izvore sta govore o zlocincu Ljoticu i njegovoj placenickoj paravojsci.Zdruzeni napad Gruzanskog Cetnickog odreda i Kragujevackog Partizanskog odreda na kolonu Nemaca je bio povod za zlocin u Sumaricama a relativizacija krivice Ljoticevaca polazi od toga da su oni iz hangara izvlacili lojalne i imucne (za nadohnadu) a Nemcima su u zamenu davali simpatizere komunista,cetnika,Rome i ostale njima nebitne ljude koje su nasumice hapsili u nasumicnim racijama. Takodje su kontrolisali ukop ubijenih,skidali satove i burme sa leseva i praznili dzepove ubijenih. Dobrostojece familije su njima placale otkup lesa da bi ih sahranili u porodicnim grobnicama.Pre zlocina su oni sprovodili naredbu o zabrani napustanja Kragujevca (seljake koji su dolazili u grad na posao su pustali) i pripadnici ZBOR-a su kruzili gradom ubedjujuci narod da se sve desava zbog naredbe o zameni dokumenata pa su tako ljudi koji su izbegli hapsenje sami dolazili "po nova dokumenta" verujuci fasistickoj bandi sa Sajkacom na glavi. Oni su jedini Srbi koji su dobili GER penziju kao vojnici Vermahta.
P.S. Obavezno uvesti maturantske ekskurzije i posetu muzeju 21 Oktobar da deca vide autenticna poslednja pisma koja su pisana neposredno pred streljanje od strane njihovih vrsnjaka. Nikom normalnom posle toga nece pasti na pamet da idealizuje Ljotica i relativizuje zlocine fasista

adams

pre 5 godina

Ne živim u Srbiji već BiH i Politikin Zabavnik kupovao sam kao dijete 80'ih od đeparca koji bih dobio. Sačuvao sam ih do današnjeg dana nekoliko stotina i to u izvrsnom stanju. Maloprije sam ih sve pobacao!

Miloš

pre 5 godina

Kakva je ovo izjava?! Fašisti glorifikovani u "Politikinom zabavniku"? Ovo saopštenje treba da ima dve rečenice proširene. Prva izvinjenje i konstatacija šta se desilo, druga lista kazni i otpuštenih ljudi. To je to.

Марко

pre 5 godina

Какав млак осврт на један текст намењен најмлађој публици, који пуца од релативизације улоге фашиста љотићеваца, па чак и потпуног историјског ревизионизма. Политика је лист у власништву државе, тако да ако њен одговорни уредник Зефирин Граси (који је и уредник самог "Политикиног забавника"), као и сам аутор текста Немања Баћковић после овако срамног текста задрже своја радна места, сасвим ће бити јасно да фашистички апологетизам може бити потпуно легитимно становиште у јавном дискурсу, које не повлачи било какве друштвене последице по особе које га шире. Ако поменута господа не буду смењена, поставља се легитимно питање да ли се и даље можемо сматрати државом која безрезервно баштини традицију антифашизма.

kraja

pre 5 godina

"Димитрије Љотић није оно што сте гледали као млади у филмовима СФРЈ."

...slazem se...
...on je mnogo gori...
...punokrvni fasist...

mrmlj

pre 5 godina

ja ne vidim gde su ovde kontroverze.
ljotic je bio kvisling i saradnik okupatora. snage pod njegovom kontrolom su ucestvovale u mnogim zlocinima, medju kojima i streljanje djaka u kragujevcu.

tu nema dvosmislenosti. nije mogao i ucestvovati i ne ucestvovati, i saradjivati i ne saradjivati.
nemojmo prekrajati istoriju, makar iz postovanja prema zrtvama tog rezima i nacista uopsteno.

naravno, to ne znaci da ne treba ispitati i sta su sve komunisti, cetnici i ostali radili, pa osuditi i njihove postupke koji su za osudu, ali to sto su se neki izvukli za neke zlocine ne znaci da treba i druge da aboliramo da bi se "izjednacili".

hm

pre 5 godina

Sa time da moraju biti predmet ozbiljnog istrazivanja istoricara, rekao je doslovno isto sto komsije govore za Jasenovac. To bio kao valjda bili novokompanovani istoricari koji ce da utvrde da se radilo o radnom logoru u kojem su se ljudi druzili, vezbali raditi i pevali pesmice, a pomrli su svi valjda od obicne gripe.

prcko

pre 5 godina

ako ne zelis monokromatski pristup gosp. ministre sto se onda cudis hrvatima koji stepinca proglasavaju svecem i nevinim, jasenovac malte ne u odmaraliste pretvorise.

Dzoni

pre 5 godina

Sta prica ovaj covek??? Cuj Ljotic delikatna tema...Ovo je otvoreno propagiranje nacizma, i to jos u casopisu kao sto je Politikin zabavnik...Sramota!

Dobro Informisan

pre 5 godina

Fašizam je ideologija anti-demokratije. Vlast je u potpunosti u rukama države i svi državljani iste se moraju povinovati volji državnih vlasti.

Nacizam je rasistička i antisemitistička ideologija po kojoj je Arijevska rasa superiornija u odnosu na druge (uključujući i Srbe). Vlada non-stop ističe važnost čistote arjevske rase.

Gde su bili Ljotićevci? Zna li se?

ivan

pre 5 godina

Ljoicu i politici nije mesto u Zabavniku (koji je odavno propao).
Moje misljenje o Ljoticu... da li je vazno? Tome nije mesto u Zabavniku, a nije ni Titu ni nicemu sto ima veze sa onim delom istorije oko koga smo smrtno podeljeni!

Til Ojlenšpigel

pre 5 godina

Молим вас који коментаришете да се прво упознате са историјом која није писана под Брозовим капутом, може се десити да вас неке истине (поткрепљене чврстим доказима) а које су познате историчарима изненаде! Димитрије Љотић није оно што сте гледали као млади у филмовима СФРЈ.
(Андреј, 21. januar 2019 16:57)

Meni lično su dovoljne fotografije sprovođenja dece na streljanje. Za Vas lično ne znam.

John

pre 5 godina

(Андреј, 21. januar 2019 16:57)

Da, da, kako da ne...
Jedino što građani Kragujevca 1941. nisu gledali nikave filmove već su imali priliku da sve to gledaju uživo. A mnogima je to bilo i poslednje što su videli.
Al' sve je to, naravno, propaganda. Oni su zapravo prijavljivali i hapsili sami sebe, a po naređenju Kominterne (i Vatikana) kako bi napakostili finim, časnim, poštenim, bogobojažljivim, plemenitim, srpskim ljotićevcima i čoveku koji je bio kandidat za Nobelovu nagradu za mir...
Verovatno su i straljali sami sebe. U stvari, to je previše komplikovano... To su, ipak, izveli partizani preobučeni u Nemce...

Андреј

pre 5 godina

Молим вас који коментаришете да се прво упознате са историјом која није писана под Брозовим капутом, може се десити да вас неке истине (поткрепљене чврстим доказима) а које су познате историчарима изненаде! Димитрије Љотић није оно што сте гледали као млади у филмовима СФРЈ.

aleksandar

pre 5 godina

neveseo primer?!
kakav je ovo vokabular, ministre?!
da li osuđuješ ovaj tekst ili ne? ne možeš biti na obe strane...
poenta je samo istražiti da li je bilo zle namere...
a verovatno jeste jer nemoguće da neko ne zna istoriju u toj meri, a piše članak u novinama...
Mora da je doktor...:)

Til Ojlenšpigel

pre 5 godina

Ja nemam nikakav problem. Za mene su Ljotićevci bili najveće zlo u novijoj Srpskoj istoriji. Ne može me niko ubediti pored fotografija na kojima vode stanovnike Kragujevac na streljanje da uopšte uzmem u obzir bilo kakvu akademsku raspravu u obzir. Što je još gore, na tim fotografijama su deca. Bože Gospode DECA!!! Deca predata u ruke Nemcima! I postoje dokumenta da su znali šta rade. Oni su bili čisto otelotvorenje zla na zemlji. Užas!

crni sin

pre 5 godina

o kakvim bre kontraverzama i istrazivanjima ovaj prica? nekada ugledni casopis za decu glorifikuje oficira otvoreno pronacisticke kolaboracionisticke nazovi vojske (ciji su pripadnici aktivno ucestovali u streljanju u kragujevcu kao i u drugim brojnim zlocinima nad civilima,uglavnom jevrejima,romima i "svojim" srbima)a ministar bi da neko nesto tu dalje istrazuje? jedino logicno objasnjenje ovako ogavnog relativizatorskog stava je moguca simpatija prema liku i delu d.ljotica

Til Ojlenšpigel

pre 5 godina

Ja nemam nikakav problem. Za mene su Ljotićevci bili najveće zlo u novijoj Srpskoj istoriji. Ne može me niko ubediti pored fotografija na kojima vode stanovnike Kragujevac na streljanje da uopšte uzmem u obzir bilo kakvu akademsku raspravu u obzir. Što je još gore, na tim fotografijama su deca. Bože Gospode DECA!!! Deca predata u ruke Nemcima! I postoje dokumenta da su znali šta rade. Oni su bili čisto otelotvorenje zla na zemlji. Užas!

crni sin

pre 5 godina

o kakvim bre kontraverzama i istrazivanjima ovaj prica? nekada ugledni casopis za decu glorifikuje oficira otvoreno pronacisticke kolaboracionisticke nazovi vojske (ciji su pripadnici aktivno ucestovali u streljanju u kragujevcu kao i u drugim brojnim zlocinima nad civilima,uglavnom jevrejima,romima i "svojim" srbima)a ministar bi da neko nesto tu dalje istrazuje? jedino logicno objasnjenje ovako ogavnog relativizatorskog stava je moguca simpatija prema liku i delu d.ljotica

aleksandar

pre 5 godina

neveseo primer?!
kakav je ovo vokabular, ministre?!
da li osuđuješ ovaj tekst ili ne? ne možeš biti na obe strane...
poenta je samo istražiti da li je bilo zle namere...
a verovatno jeste jer nemoguće da neko ne zna istoriju u toj meri, a piše članak u novinama...
Mora da je doktor...:)

mrmlj

pre 5 godina

ja ne vidim gde su ovde kontroverze.
ljotic je bio kvisling i saradnik okupatora. snage pod njegovom kontrolom su ucestvovale u mnogim zlocinima, medju kojima i streljanje djaka u kragujevcu.

tu nema dvosmislenosti. nije mogao i ucestvovati i ne ucestvovati, i saradjivati i ne saradjivati.
nemojmo prekrajati istoriju, makar iz postovanja prema zrtvama tog rezima i nacista uopsteno.

naravno, to ne znaci da ne treba ispitati i sta su sve komunisti, cetnici i ostali radili, pa osuditi i njihove postupke koji su za osudu, ali to sto su se neki izvukli za neke zlocine ne znaci da treba i druge da aboliramo da bi se "izjednacili".

Dzoni

pre 5 godina

Sta prica ovaj covek??? Cuj Ljotic delikatna tema...Ovo je otvoreno propagiranje nacizma, i to jos u casopisu kao sto je Politikin zabavnik...Sramota!

Til Ojlenšpigel

pre 5 godina

Молим вас који коментаришете да се прво упознате са историјом која није писана под Брозовим капутом, може се десити да вас неке истине (поткрепљене чврстим доказима) а које су познате историчарима изненаде! Димитрије Љотић није оно што сте гледали као млади у филмовима СФРЈ.
(Андреј, 21. januar 2019 16:57)

Meni lično su dovoljne fotografije sprovođenja dece na streljanje. Za Vas lično ne znam.

Марко

pre 5 godina

Какав млак осврт на један текст намењен најмлађој публици, који пуца од релативизације улоге фашиста љотићеваца, па чак и потпуног историјског ревизионизма. Политика је лист у власништву државе, тако да ако њен одговорни уредник Зефирин Граси (који је и уредник самог "Политикиног забавника"), као и сам аутор текста Немања Баћковић после овако срамног текста задрже своја радна места, сасвим ће бити јасно да фашистички апологетизам може бити потпуно легитимно становиште у јавном дискурсу, које не повлачи било какве друштвене последице по особе које га шире. Ако поменута господа не буду смењена, поставља се легитимно питање да ли се и даље можемо сматрати државом која безрезервно баштини традицију антифашизма.

kraja

pre 5 godina

"Димитрије Љотић није оно што сте гледали као млади у филмовима СФРЈ."

...slazem se...
...on je mnogo gori...
...punokrvni fasist...

John

pre 5 godina

(Андреј, 21. januar 2019 16:57)

Da, da, kako da ne...
Jedino što građani Kragujevca 1941. nisu gledali nikave filmove već su imali priliku da sve to gledaju uživo. A mnogima je to bilo i poslednje što su videli.
Al' sve je to, naravno, propaganda. Oni su zapravo prijavljivali i hapsili sami sebe, a po naređenju Kominterne (i Vatikana) kako bi napakostili finim, časnim, poštenim, bogobojažljivim, plemenitim, srpskim ljotićevcima i čoveku koji je bio kandidat za Nobelovu nagradu za mir...
Verovatno su i straljali sami sebe. U stvari, to je previše komplikovano... To su, ipak, izveli partizani preobučeni u Nemce...

Андреј

pre 5 godina

Молим вас који коментаришете да се прво упознате са историјом која није писана под Брозовим капутом, може се десити да вас неке истине (поткрепљене чврстим доказима) а које су познате историчарима изненаде! Димитрије Љотић није оно што сте гледали као млади у филмовима СФРЈ.

Miloš

pre 5 godina

Kakva je ovo izjava?! Fašisti glorifikovani u "Politikinom zabavniku"? Ovo saopštenje treba da ima dve rečenice proširene. Prva izvinjenje i konstatacija šta se desilo, druga lista kazni i otpuštenih ljudi. To je to.

hm

pre 5 godina

Sa time da moraju biti predmet ozbiljnog istrazivanja istoricara, rekao je doslovno isto sto komsije govore za Jasenovac. To bio kao valjda bili novokompanovani istoricari koji ce da utvrde da se radilo o radnom logoru u kojem su se ljudi druzili, vezbali raditi i pevali pesmice, a pomrli su svi valjda od obicne gripe.

Inzenjer Babic

pre 5 godina

Ovo je adekvatan komentar ministra, koji je adekvatan za trenutnu vlast u Srbiji.

Povampirili se kvislinzi u poslednjih par decenija, prave reviziju nespornih istorijskih zbivanja, pljuju po najboljima koje je naš narod imao a promovišu izdajnike i zločince ruku krvavih do lakata.

Groblje oslobodilaca Beograda nikada i ne bi bilo sređeno da Putin svojevremeno nije naterao četničkog vojvodu tomislava nikolića na to (koja šizofrenija, četnik salutira poginulim partizanima i crvenoarmejcima)...

Iskopavaju dražu, rehabilituju nedića, menjaju imena ulica i škola koje su se zvale po najvećim herojima i dokazanim junacima, a uvode kojekakve kraljeve i kneginje. Crkva otovoreno promoviše sve najnazadnije, a i trenutni predsednik države je osvedočeni ratni huškač.

Sad udaraju na najmlađe, hoće i njih da zatruju ideologijom izdjaništva i zločina...

Smrt fašizmu - Sloboda narodu

prcko

pre 5 godina

ako ne zelis monokromatski pristup gosp. ministre sto se onda cudis hrvatima koji stepinca proglasavaju svecem i nevinim, jasenovac malte ne u odmaraliste pretvorise.

NikolaKG

pre 5 godina

Ljoticevci su bili divni ljudi ..dvojica tih divnih ljudi su mojoj rodjenoj babi odveli rodjenog brata (imao 17 godina) i oca na streljanje..sto je jos gore obojica su znali moju familiju od ranije,znali gde ih vode i jos ih slagali da ne bi pruzali otpor...najodvratniji olos kome jednog stigla osveta od drugog brata moje babe 1944 a drugi uspeo da pobegne u inostranstvo.
Srecom baba mi nije ziva da ne gleda ovu bruku od reviziranja istorije.

Misko

pre 5 godina

@ Andrej

Ako vec ne verujete istoriji koju su pisali "crveni" pogledajte cetnicke izvore sta govore o zlocincu Ljoticu i njegovoj placenickoj paravojsci.Zdruzeni napad Gruzanskog Cetnickog odreda i Kragujevackog Partizanskog odreda na kolonu Nemaca je bio povod za zlocin u Sumaricama a relativizacija krivice Ljoticevaca polazi od toga da su oni iz hangara izvlacili lojalne i imucne (za nadohnadu) a Nemcima su u zamenu davali simpatizere komunista,cetnika,Rome i ostale njima nebitne ljude koje su nasumice hapsili u nasumicnim racijama. Takodje su kontrolisali ukop ubijenih,skidali satove i burme sa leseva i praznili dzepove ubijenih. Dobrostojece familije su njima placale otkup lesa da bi ih sahranili u porodicnim grobnicama.Pre zlocina su oni sprovodili naredbu o zabrani napustanja Kragujevca (seljake koji su dolazili u grad na posao su pustali) i pripadnici ZBOR-a su kruzili gradom ubedjujuci narod da se sve desava zbog naredbe o zameni dokumenata pa su tako ljudi koji su izbegli hapsenje sami dolazili "po nova dokumenta" verujuci fasistickoj bandi sa Sajkacom na glavi. Oni su jedini Srbi koji su dobili GER penziju kao vojnici Vermahta.
P.S. Obavezno uvesti maturantske ekskurzije i posetu muzeju 21 Oktobar da deca vide autenticna poslednja pisma koja su pisana neposredno pred streljanje od strane njihovih vrsnjaka. Nikom normalnom posle toga nece pasti na pamet da idealizuje Ljotica i relativizuje zlocine fasista

Netko

pre 5 godina

Ne živim u Srbiji već BiH i Politikin Zabavnik kupovao sam kao dijete 80'ih od đeparca koji bih dobio. Sačuvao sam ih do današnjeg dana nekoliko stotina i to u izvrsnom stanju. Maloprije sam ih sve pobacao!
(adams, 21. januar 2019 18:37)

Nisi nista pametniji od ovih sto menjaju istoriju. Ti stari zabavnici su kvalitetno napisani. Imaju vrednost! Baciti takvo nesto je velika glupost.

Treba pobacati samo ove nove.. ili ih ne kupovati uopste.

ivan

pre 5 godina

Ljoicu i politici nije mesto u Zabavniku (koji je odavno propao).
Moje misljenje o Ljoticu... da li je vazno? Tome nije mesto u Zabavniku, a nije ni Titu ni nicemu sto ima veze sa onim delom istorije oko koga smo smrtno podeljeni!

Dobro Informisan

pre 5 godina

Fašizam je ideologija anti-demokratije. Vlast je u potpunosti u rukama države i svi državljani iste se moraju povinovati volji državnih vlasti.

Nacizam je rasistička i antisemitistička ideologija po kojoj je Arijevska rasa superiornija u odnosu na druge (uključujući i Srbe). Vlada non-stop ističe važnost čistote arjevske rase.

Gde su bili Ljotićevci? Zna li se?

Erdoglija

pre 5 godina

Pominje se ovde više puta muzej 21 oktobar u Kragujevcu. Grad odavno ne zanima ova ustanova i to se vidi po "stručnjacima" koji tamo rade. Stranci bolje da ne dolaze bez prevodioca. Ministar bi trebao da se pozabavi ovim muzejom jer on odavno nema kvalitet u kadrovima kakav zaslužuje. Najbolje je da tamo pošaljete ministre vaše ljude kao posetioce, tada ćete videti najbolju sliku kakve kustose ima ovaj muzej. Mene kao Kragujevčanina je sramota da goste povedem u ovaj muzej jer znam šta ih tamo čeka. Imali ste u ovoj ustanovi i aferu sa nemačkim vojničkim grobljem koju je lokalna vlast zataškala zbog svojih kadrova koji ovde "rade"... "Psi laju, karavani prolaze", ministre.

Klaun

pre 5 godina

Ministre kulture, Vi imate veliki problem. Nije u pitanju samo "Zabavnik", to je samo poslednje ogledalo desavanja u ovoj zamlji. U Srbiji se javlja nesto sto ovde nikada nisam je postojalo, a to je fasizam. Kada dodjete u Kragujevac idite u muzej Sumarice. Zatrazite da vas kroz muzej proseta u isprica pricu kustos obucen u crnu uniformu. Ne verujete da takav postoji!? Naravno, jer vas niko nije ni izvestio. Zasto? Zato sto je to normalno! Jos kada bude saznali ciji je simpatizer. Evo asocijacije: "ZABAVNIK". Najljubaznije molim objavite.

adams

pre 5 godina

Ne živim u Srbiji već BiH i Politikin Zabavnik kupovao sam kao dijete 80'ih od đeparca koji bih dobio. Sačuvao sam ih do današnjeg dana nekoliko stotina i to u izvrsnom stanju. Maloprije sam ih sve pobacao!

kostadin

pre 5 godina

Pokušaću da kažem nešto pametno. Da li će biti objavljeno?
Dakle, ubeđen sam da je Zabavnik u velikim finansijskim problemima. Ovakvom, politizovanom anti-reklamom se pokušava povećati čitanost, što i sugeriše objašnjenje odgovornog, kako će se u sledećem broju sve razjasniti. Naravno tu je i politika pre zabave!

Андреј

pre 5 godina

Молим вас који коментаришете да се прво упознате са историјом која није писана под Брозовим капутом, може се десити да вас неке истине (поткрепљене чврстим доказима) а које су познате историчарима изненаде! Димитрије Љотић није оно што сте гледали као млади у филмовима СФРЈ.

Til Ojlenšpigel

pre 5 godina

Ja nemam nikakav problem. Za mene su Ljotićevci bili najveće zlo u novijoj Srpskoj istoriji. Ne može me niko ubediti pored fotografija na kojima vode stanovnike Kragujevac na streljanje da uopšte uzmem u obzir bilo kakvu akademsku raspravu u obzir. Što je još gore, na tim fotografijama su deca. Bože Gospode DECA!!! Deca predata u ruke Nemcima! I postoje dokumenta da su znali šta rade. Oni su bili čisto otelotvorenje zla na zemlji. Užas!

crni sin

pre 5 godina

o kakvim bre kontraverzama i istrazivanjima ovaj prica? nekada ugledni casopis za decu glorifikuje oficira otvoreno pronacisticke kolaboracionisticke nazovi vojske (ciji su pripadnici aktivno ucestovali u streljanju u kragujevcu kao i u drugim brojnim zlocinima nad civilima,uglavnom jevrejima,romima i "svojim" srbima)a ministar bi da neko nesto tu dalje istrazuje? jedino logicno objasnjenje ovako ogavnog relativizatorskog stava je moguca simpatija prema liku i delu d.ljotica

adams

pre 5 godina

Ne živim u Srbiji već BiH i Politikin Zabavnik kupovao sam kao dijete 80'ih od đeparca koji bih dobio. Sačuvao sam ih do današnjeg dana nekoliko stotina i to u izvrsnom stanju. Maloprije sam ih sve pobacao!

mrmlj

pre 5 godina

ja ne vidim gde su ovde kontroverze.
ljotic je bio kvisling i saradnik okupatora. snage pod njegovom kontrolom su ucestvovale u mnogim zlocinima, medju kojima i streljanje djaka u kragujevcu.

tu nema dvosmislenosti. nije mogao i ucestvovati i ne ucestvovati, i saradjivati i ne saradjivati.
nemojmo prekrajati istoriju, makar iz postovanja prema zrtvama tog rezima i nacista uopsteno.

naravno, to ne znaci da ne treba ispitati i sta su sve komunisti, cetnici i ostali radili, pa osuditi i njihove postupke koji su za osudu, ali to sto su se neki izvukli za neke zlocine ne znaci da treba i druge da aboliramo da bi se "izjednacili".

aleksandar

pre 5 godina

neveseo primer?!
kakav je ovo vokabular, ministre?!
da li osuđuješ ovaj tekst ili ne? ne možeš biti na obe strane...
poenta je samo istražiti da li je bilo zle namere...
a verovatno jeste jer nemoguće da neko ne zna istoriju u toj meri, a piše članak u novinama...
Mora da je doktor...:)

Til Ojlenšpigel

pre 5 godina

Молим вас који коментаришете да се прво упознате са историјом која није писана под Брозовим капутом, може се десити да вас неке истине (поткрепљене чврстим доказима) а које су познате историчарима изненаде! Димитрије Љотић није оно што сте гледали као млади у филмовима СФРЈ.
(Андреј, 21. januar 2019 16:57)

Meni lično su dovoljne fotografije sprovođenja dece na streljanje. Za Vas lično ne znam.

kraja

pre 5 godina

"Димитрије Љотић није оно што сте гледали као млади у филмовима СФРЈ."

...slazem se...
...on je mnogo gori...
...punokrvni fasist...

ivan

pre 5 godina

Ljoicu i politici nije mesto u Zabavniku (koji je odavno propao).
Moje misljenje o Ljoticu... da li je vazno? Tome nije mesto u Zabavniku, a nije ni Titu ni nicemu sto ima veze sa onim delom istorije oko koga smo smrtno podeljeni!

prcko

pre 5 godina

ako ne zelis monokromatski pristup gosp. ministre sto se onda cudis hrvatima koji stepinca proglasavaju svecem i nevinim, jasenovac malte ne u odmaraliste pretvorise.

Dzoni

pre 5 godina

Sta prica ovaj covek??? Cuj Ljotic delikatna tema...Ovo je otvoreno propagiranje nacizma, i to jos u casopisu kao sto je Politikin zabavnik...Sramota!

Марко

pre 5 godina

Какав млак осврт на један текст намењен најмлађој публици, који пуца од релативизације улоге фашиста љотићеваца, па чак и потпуног историјског ревизионизма. Политика је лист у власништву државе, тако да ако њен одговорни уредник Зефирин Граси (који је и уредник самог "Политикиног забавника"), као и сам аутор текста Немања Баћковић после овако срамног текста задрже своја радна места, сасвим ће бити јасно да фашистички апологетизам може бити потпуно легитимно становиште у јавном дискурсу, које не повлачи било какве друштвене последице по особе које га шире. Ако поменута господа не буду смењена, поставља се легитимно питање да ли се и даље можемо сматрати државом која безрезервно баштини традицију антифашизма.

John

pre 5 godina

(Андреј, 21. januar 2019 16:57)

Da, da, kako da ne...
Jedino što građani Kragujevca 1941. nisu gledali nikave filmove već su imali priliku da sve to gledaju uživo. A mnogima je to bilo i poslednje što su videli.
Al' sve je to, naravno, propaganda. Oni su zapravo prijavljivali i hapsili sami sebe, a po naređenju Kominterne (i Vatikana) kako bi napakostili finim, časnim, poštenim, bogobojažljivim, plemenitim, srpskim ljotićevcima i čoveku koji je bio kandidat za Nobelovu nagradu za mir...
Verovatno su i straljali sami sebe. U stvari, to je previše komplikovano... To su, ipak, izveli partizani preobučeni u Nemce...

Miloš

pre 5 godina

Kakva je ovo izjava?! Fašisti glorifikovani u "Politikinom zabavniku"? Ovo saopštenje treba da ima dve rečenice proširene. Prva izvinjenje i konstatacija šta se desilo, druga lista kazni i otpuštenih ljudi. To je to.

hm

pre 5 godina

Sa time da moraju biti predmet ozbiljnog istrazivanja istoricara, rekao je doslovno isto sto komsije govore za Jasenovac. To bio kao valjda bili novokompanovani istoricari koji ce da utvrde da se radilo o radnom logoru u kojem su se ljudi druzili, vezbali raditi i pevali pesmice, a pomrli su svi valjda od obicne gripe.

Inzenjer Babic

pre 5 godina

Ovo je adekvatan komentar ministra, koji je adekvatan za trenutnu vlast u Srbiji.

Povampirili se kvislinzi u poslednjih par decenija, prave reviziju nespornih istorijskih zbivanja, pljuju po najboljima koje je naš narod imao a promovišu izdajnike i zločince ruku krvavih do lakata.

Groblje oslobodilaca Beograda nikada i ne bi bilo sređeno da Putin svojevremeno nije naterao četničkog vojvodu tomislava nikolića na to (koja šizofrenija, četnik salutira poginulim partizanima i crvenoarmejcima)...

Iskopavaju dražu, rehabilituju nedića, menjaju imena ulica i škola koje su se zvale po najvećim herojima i dokazanim junacima, a uvode kojekakve kraljeve i kneginje. Crkva otovoreno promoviše sve najnazadnije, a i trenutni predsednik države je osvedočeni ratni huškač.

Sad udaraju na najmlađe, hoće i njih da zatruju ideologijom izdjaništva i zločina...

Smrt fašizmu - Sloboda narodu

Dobro Informisan

pre 5 godina

Fašizam je ideologija anti-demokratije. Vlast je u potpunosti u rukama države i svi državljani iste se moraju povinovati volji državnih vlasti.

Nacizam je rasistička i antisemitistička ideologija po kojoj je Arijevska rasa superiornija u odnosu na druge (uključujući i Srbe). Vlada non-stop ističe važnost čistote arjevske rase.

Gde su bili Ljotićevci? Zna li se?

Misko

pre 5 godina

@ Andrej

Ako vec ne verujete istoriji koju su pisali "crveni" pogledajte cetnicke izvore sta govore o zlocincu Ljoticu i njegovoj placenickoj paravojsci.Zdruzeni napad Gruzanskog Cetnickog odreda i Kragujevackog Partizanskog odreda na kolonu Nemaca je bio povod za zlocin u Sumaricama a relativizacija krivice Ljoticevaca polazi od toga da su oni iz hangara izvlacili lojalne i imucne (za nadohnadu) a Nemcima su u zamenu davali simpatizere komunista,cetnika,Rome i ostale njima nebitne ljude koje su nasumice hapsili u nasumicnim racijama. Takodje su kontrolisali ukop ubijenih,skidali satove i burme sa leseva i praznili dzepove ubijenih. Dobrostojece familije su njima placale otkup lesa da bi ih sahranili u porodicnim grobnicama.Pre zlocina su oni sprovodili naredbu o zabrani napustanja Kragujevca (seljake koji su dolazili u grad na posao su pustali) i pripadnici ZBOR-a su kruzili gradom ubedjujuci narod da se sve desava zbog naredbe o zameni dokumenata pa su tako ljudi koji su izbegli hapsenje sami dolazili "po nova dokumenta" verujuci fasistickoj bandi sa Sajkacom na glavi. Oni su jedini Srbi koji su dobili GER penziju kao vojnici Vermahta.
P.S. Obavezno uvesti maturantske ekskurzije i posetu muzeju 21 Oktobar da deca vide autenticna poslednja pisma koja su pisana neposredno pred streljanje od strane njihovih vrsnjaka. Nikom normalnom posle toga nece pasti na pamet da idealizuje Ljotica i relativizuje zlocine fasista

Klaun

pre 5 godina

Ministre kulture, Vi imate veliki problem. Nije u pitanju samo "Zabavnik", to je samo poslednje ogledalo desavanja u ovoj zamlji. U Srbiji se javlja nesto sto ovde nikada nisam je postojalo, a to je fasizam. Kada dodjete u Kragujevac idite u muzej Sumarice. Zatrazite da vas kroz muzej proseta u isprica pricu kustos obucen u crnu uniformu. Ne verujete da takav postoji!? Naravno, jer vas niko nije ni izvestio. Zasto? Zato sto je to normalno! Jos kada bude saznali ciji je simpatizer. Evo asocijacije: "ZABAVNIK". Najljubaznije molim objavite.

NikolaKG

pre 5 godina

Ljoticevci su bili divni ljudi ..dvojica tih divnih ljudi su mojoj rodjenoj babi odveli rodjenog brata (imao 17 godina) i oca na streljanje..sto je jos gore obojica su znali moju familiju od ranije,znali gde ih vode i jos ih slagali da ne bi pruzali otpor...najodvratniji olos kome jednog stigla osveta od drugog brata moje babe 1944 a drugi uspeo da pobegne u inostranstvo.
Srecom baba mi nije ziva da ne gleda ovu bruku od reviziranja istorije.

Netko

pre 5 godina

Ne živim u Srbiji već BiH i Politikin Zabavnik kupovao sam kao dijete 80'ih od đeparca koji bih dobio. Sačuvao sam ih do današnjeg dana nekoliko stotina i to u izvrsnom stanju. Maloprije sam ih sve pobacao!
(adams, 21. januar 2019 18:37)

Nisi nista pametniji od ovih sto menjaju istoriju. Ti stari zabavnici su kvalitetno napisani. Imaju vrednost! Baciti takvo nesto je velika glupost.

Treba pobacati samo ove nove.. ili ih ne kupovati uopste.

kostadin

pre 5 godina

Pokušaću da kažem nešto pametno. Da li će biti objavljeno?
Dakle, ubeđen sam da je Zabavnik u velikim finansijskim problemima. Ovakvom, politizovanom anti-reklamom se pokušava povećati čitanost, što i sugeriše objašnjenje odgovornog, kako će se u sledećem broju sve razjasniti. Naravno tu je i politika pre zabave!

Erdoglija

pre 5 godina

Pominje se ovde više puta muzej 21 oktobar u Kragujevcu. Grad odavno ne zanima ova ustanova i to se vidi po "stručnjacima" koji tamo rade. Stranci bolje da ne dolaze bez prevodioca. Ministar bi trebao da se pozabavi ovim muzejom jer on odavno nema kvalitet u kadrovima kakav zaslužuje. Najbolje je da tamo pošaljete ministre vaše ljude kao posetioce, tada ćete videti najbolju sliku kakve kustose ima ovaj muzej. Mene kao Kragujevčanina je sramota da goste povedem u ovaj muzej jer znam šta ih tamo čeka. Imali ste u ovoj ustanovi i aferu sa nemačkim vojničkim grobljem koju je lokalna vlast zataškala zbog svojih kadrova koji ovde "rade"... "Psi laju, karavani prolaze", ministre.