Četvrtak, 27.12.2018.

15:59

KV: Navijaju i snimaju dok jedan učenik tuče drugog VIDEO

Snimak vršnjačkog nasilja koje se desilo u Domu učenika srednje tehničke škole u Kraljevu pojavio se na društvenim mrežama i pokazao brutalnost među decom.

Izvor: Tanjug

KV: Navijaju i snimaju dok jedan uèenik tuèe drugog VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

Maja

pre 5 godina

Ono što mi ovde smeta je nereagovanje vaspitača. Oni su saznali za incident tek posle objavljivanja na društvenim mrežama. To je po meni ključni i najveći problem. Deca su se uvek tukla i tući će se, ali da izostane briga vaspitača o tome šta se dešava u domu to je već problem. Da li bi neko od njih voleo da se o njihovoj deci tako,, staraju,,? Proveriti šta vaspitači rade u radno vreme i čime se bave ako ne decom. To činiti redovno u svim domovima, a ne samo tamo gde je bio problem. Znači, uvesti iznenadne, ne najavljene kontrole vaspitača.

Bole

pre 5 godina

Siledžije su zapravo slabići koji su iz porodica gde je običn otac slabić i svoju agresiju ispoljava na slabijima, ženi i deci. Zapravo i otac je isto tako prošao od svojih roditelja tako da možete da naslitite da imate čitavu lozu kokosara i slabica. Moj primer danas, moj deda beše siromah, materijalno, a znam da je imao šanse i mogućnosti da bude mnogo bogatiji, ja ga jednom prilikom upitam sto bre deda nisi iskoristio svoje znanje i mogućnosti da steknes nešto više. On mi kratko odgovori ja sam svoj život posvetio deci i njihovom vremenu. Inače ima 3 sina i ćerku. Sada je jako star i ima za sada 14 praunucica. Pošto svi živimo blizu jednih drugih zajedno smo išli i u školu a Bogu hvala i moja najstarija ćerka 1 razred ide u istu školu sa još 3 brata i dve sestre. I svi se drže zajedno. Kao što smo i mi to radili kada smo išli u školu... Možda je to ključ da vam decu niko ne maltreira. U svakom slučaju nisam za to da deca sa 16 godina budu odvojena od porodice i ostavljena u nekom internatu.

Baneson

pre 5 godina

Ma roditelje po dzepu toliko da imanje moraju da prodaju plus drustveno koristan rad za bizgova. Ne ono nesto 5-10000 dinara nego 1000 evra prvi, 5000 drugi, 20000 evra treci prekrsaj. Pa da ga ja kuci oducim od zivota sto sam dedinu njivu morao da prodam!

Baneson

pre 5 godina

@ jasdf

Kako te nije sramota, mator covek a laze? Pa zar ti mislis da mi ovde nemamo nemacke skole, francuske? Mislis da se tamo ne desavaju incindenti? I ja znam za primer iz prve ruke, ne samo verbalno, nego ozbiljno fizicko zlostavljanje u jednoj od tih skola i kazna je opomena. A tamo kod vas za verbalno dobro ih iz zemlje nisu proterali. Sram te bilo, trujes ovde. Zemlje u kojima su zatvori ko stacionari tako da se ponasaju u tom uzrastu i da ne daju drugu sansu!? Jos verbalno kazes. Od cele situacije kakva je ovde vi mi kao so na ranu dodjete. Pobegli pa mislite da ste najpametniji.

HanSolo

pre 5 godina

Joj dajte više ovo je klasična školska tuča.Svako od nas je ovo prošao."Bio sam tučen i ja sam tukao".Uostalom momak koji je dobio batine je stao u gard na početku.Dobio batine i ćao.To treba da ga očvrsti i napravi boljim muškarcem.Da radim na sebi i da vrati njemu i svima na drugi način.Pravite od muškaraca mekušce. 
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Medicinski pobratim., 27. decembar 2018 16:15) 

Potpuno razuman i normalan komentar. Nasilje je deo odrastanja tinejdžera, bilo i biće. Testosteron radi svoje, sa ili bez mobilnihh, društvenih mreža, video igara...Jedan na jedan, nekad izgubiš, nekad dobiješ. Slažem se sa drugim komentarima o količini nasilja u medijima i uticaju na mlade, ali ovde to nije slučaj. Ko se nije makar jednom potukao, nije muškarac.
(Mojo, 27. decembar 2018 17:25)

Ovi komentari pokazuju stanje naše države.. Ovo je jezivo.. Zato nas svi ignorišu u svetu.. Umorili se od naše duboke "inteligencije".. Puna nacija ovakvih tzv "muškaraca"..

realno

pre 5 godina

Kaže direktor to se nije pre dešavalo i stručna služba nije mogla da primeti. Da nije objavljen snimak, ni tad ne bi bilo. A ova deca što govore da je to dogovoreno (a samo su čuli da je tako) je klasičan primer prikrivanja nasilnika (kasnije kriminalca)da li zbog straha, ili zato što je on njihov vođa-idol-faca. Vaspitne mere se moraju preduzeti(a biće tu, mlad je, ne treba i njemu uništiti život, bla, bla) i kazna za roditelje. A ono što je najvažnije, preventiva. A za to smo mi odrasli odgovorni, treba im omogućiti da mogu nečim da se bave, sport, muzika, folklor, gluma itd. i edukacija roditelja za vaspitavanje, što podrazumeva i njihovu odgovornost.

BAKI

pre 5 godina

Ovakvo vaspitanje je doneto iz kuće što znači da nema kućnog vaspitanja. Ne manji problem je navijanje tzv. "drugara" koji se i ne trude da prekinu već i podržavaju nastavak nasilja.Ovi momci shvataju stvari onako kako im se servira stvarnost, zdravo za gotovo.Zar nisu najgledanije i najpopularnije scene REALITY SHOW-a (ima ih više na našim televizijama,dostupne u svako vreme) one scene gde se iskazuje nasilje,nekultura i sl.? Što znači da u glavama ovih mladih ljudi funcioniše realnost trenutka-što si nasilniji i nekulturniji pre ćeš postati poznatiji u društvu. Dokle će tako,videćemo..."OJ,SRBIJO MEĐU ŠLJIVAMA..."

Vatra

pre 5 godina

Covece ja sam isao u srednju Masinsku, kaobojsku skolu, ali imao sam ektra drugive u razredu i ovako nesto ne bi moglo da prodje ni u ludilu, a da se ostali ne umesaju. Cuo sam da je bilo maltretiranja u drugim razredima ali ja to nisam video, u svm nisam mogao ni da zamislim. Ne razumem kako ostali stoje mirno, verovatno je ovaj neki kabadahija i da ima nekog da mu cuva ledja pa niko ne sme da se mesa da se ne bi okomio i na njega, ali ako bi se svi umesali to bi bilo nesto drugo.
Moze ovaj da se dovede u red samo treba volje.

Filip Fikus

pre 5 godina

I sam sam bio zrtva zlostavljanja , te tvrdim da fizicka bol nije ni prici psihickoj torturi pogotovo kada se covek oseca da je sam samcat.

Bobi

pre 5 godina

Ja bih se deci čestitao, i uz osmeh ih poslao na društveno koristan rad.
I ove što su se tukli (na jedno 3 meseca), i ove što su navijali (na jedno mesec dana).
Tukli ste se? Super. Tama treba da se počisti oko škole, da se uglancaju toaleti, da se posadi drveće...

Pitanje da li bih izdržao, ako istekne kazna, a još nije sve završeno oko čišćenja, da ih čikam, i da im predložim još jedu tuču, da bih imao osnova za još društvenog korisnog rada.

Milan

pre 5 godina

Nažalost, ništa se nije promijenilo od prije 53 godine. Ja sam kao tučena strana doživio isto u đačkom domu 1965. Imao sam jedno komplesaša , malo spretnijeg od mene koji me je stalno maltretirao. Ostali iz moje grupe u domu mi nisu pomogli nego su navijali kao i ovi ovdje. Da su imali mobitel, sigurno bi bilo na Youtube. Propust je to odgajatelja koji nisu razvijali svijest svojih pitomaca u smislu tolerancije i uvažavanja. Shvatio sam to i nisam se žalio. Nastojao sam izbjegavati nasilnika i psihički i fizički se pripremati za odgovor. Trebalo je godinu dana izdržati. Nakon toga nasilnik je pokušao isto ali je sam dobio batine pred svima. Nije se nikom žalio ali više nikad nije pokušao. Nažalost, u takvim uvjetima svatko se mora izboriti za svoj status u grupi - netko reče gore u komentaru, to je dio odrastanja.

Pedja

pre 5 godina

Svakodnevnica mog detinjstva, iako nisam maltretira slabije svi drugovi oko mene jesu i to je jednostavno bilo tako nikog nije bilo briga tada kao ni danas a sada 15ak godina kasnije kad se stavim u njihovu poziciju i razmislim jako mi teško padne što je to sve tako...

alex

pre 5 godina

Dokle god je ovo balkansko razmišljanje da je ovo sve "normalno" dotle će mo biti na dnu i talogu Evrope i sveta. Prosto ne verujem šta čitam. Da li vi znate uopšte kakve posledice na psihu može imati ovakva vrsta fizičkog maltretiranja? Pa jel čitate novine vi kako se takva deca vešaju i samoubijaju na različite načine? Za ovakve stvari na zapadu se ide na robiju za maloletnike i posle dobiješ kriminalni dosije da više nikad ne možeš normalan posao raditi. A vi ovde govorite o nekom čeličenju. Da čovek ne veruje šta čita...

Blup

pre 5 godina

Aman ljudi stanite malo!
Kakvi crni popravni domovi?
Jedina pomoc ovde je zabrana upotrebe telefona, interneta, youtube, facebooka i ostalog ali to je nemoguce.
Danas je normalno da lazete sami sebe na FB.
Sta ocekujete od ove generacije?

Ненад

pre 5 godina

Evo, vidite, u sređenim zemljama ovo bi bila vest jedno sat vremena, sankcionisali bi se najstrožije i nasilnik i roditelji i kraj priče. A u nakaradnoj i državi u pokušaju kakva je Srbija ovo će biti vest narednih mesec dana i niko neće biti sankcionisan.

aca

pre 5 godina

@boro, ne razumem zasto kaznjavati vaspitace? Ovo vrlo lako mogu biti punoletne osobe, nisu deca iz vrtica pa da neko drugi odgovara za njihove postupke. Gresis ako mislis da u svakoj sobi mora da dezura po jedan vaspitac. I pre 20+god. je bilo nasilja po skolama i internatima samo sto su se tad takve stvari resavale po kratkom postupku-izbacivanjem!

Miki

pre 5 godina

Odem danas u skolu da obidjem klinca(skola na periferiji kraljeva).Veliki odmor je u toku, ulazim u hol, docekuje me galama nesnosna Dezerna nastavnica trci za decom bezuspešno, pokusava da zavede red.Nekako dodjos do razrednog, galama ne prestaje znaci katastrofa...pitam dezurnu nastavnicu jel svaki dan ovako , ona sleze ramenima .Kazem joj da malo podvikne , jer u moje vreme(pre tridesetak godina)muva nije smela da se cuje, ona odgovara da ne sme jer su djaci zasticeni kao beli medvedi....Znaci slatko bi im izvukao usi i verovatno bi bili bolji ljudi...U uredjenju drzave u odnosu na Evropu krenuli smo otpozadi...

realno

pre 5 godina

(batica iz kraja, 27. decembar 2018 16:44)
Da li si ti taj dečko? Ne tvrdi niko da tad nije bilo tuča, šorki... ali tad su institucije preduzimale mere, a postojala je odgovornost roditelja za maloletnu decu. A šta su trebali da urade sa dečakom koji je bio žrtva dok nije bacio ciglu. Oni su njega maltretirali, a on je mogao ubiti. Za takve stvari zakon su bili nastavnici starog kova (lenjir, zulufi, a i ćuška za nešto veće) a roditelji nisu apriori branili decu, a optuživali nastavnike, nego kući održe vaspitnu lekciju.

Lanister

pre 5 godina

Posto sam i licno tokom srednje skole bio zrtva nasilja na ovaj nacin, moram nesto da napomenem. Mnogi gledajuci ovo pomisle “Pa cekaj zasto mu ne vrati? Zasto se ne brani od njega? Ne deluje fizicki slabije”.

Ali situacija je mnogo mnogo opasnija. Kao prvo, uvek iza kamere stoje bar tri cetiri druga od nasilnika koji su spremni u svakom momentu da napadnu zrtvu ako ovaj nesto pokusa. Kao drugo, zrtve su gotovo uvek pre ovakvih scena sistematski maltretirane od grupe nasilnika koje mu jasno stave do znanja da ako samo digne ruku da se brani, kad ugase telefon proci ce mnogo gore nego kad ga snimaju. Jedino sto zrtvi preostaje jeste da istrpi izivljavanje jednog i posle prijavi sve, nego da se suprostavi pa da trpi izivljavanje citave grupe.


Ponavaljam, bio sam zrtva i znam kako je to. Bukvalno jedan stane ispred mene i izaziva me da ga udarim, a iza njega jos petorica stoji i prelaze sebi rulama preko vrata aludirajuci mi na klanje. Mislite da to ne budi strah u 16-godisnjem decaku? Itekako budi i pretvara ga u osobu koja se boji svega.

sinisa

pre 5 godina

Stvar je prosta za normalne drzave ,decak siledzija iskljucen iz skole i doma normalno,plus roditelji da odgovaraju i plate pretrpljen dusevni i fiziki bol decaku.Ostali snimatelji i navijaci iskljuciti iz domai dati ukor pred iskljucenje to je najmanje sto se moze uraditi.Ko hoce da bude nasilnik nema pravo na privilegije subvencionisanog smestaja,a siledzija da odgovara jer ce kad odraste ciniti mnogo teza krivicna dela.Ovako sastanci komislije ,predlozi i na kraju nista,pouka za druge nista.

jasdf

pre 5 godina

@realno
Prica pokazuje da ke sistem bio los. Te institucije koje spominjele nisu zastitile zrtvu niti kaznile zlostavljace. Kada se decko branio, on je bio kaznjen. Za sta? Za to sto se branio od nasilnika? Kazete zamalo ga ubio. Pa sta? Da nasilnik nije pokusao da ga napadne to se ne bi desilo. Moje subjektivno misljenje, ne bi bila steta ni da ga je ubio, i ostalu dvojicu takodje.
Primer iz skolovanja moje dece. Sinov skolski drug je bio verbalno maltreriran u skoli. Sazvan je zbor roditelja i skolski odbor. Svi koji su ucestvovali u verbalnom nasilju su suspendovani istog dana, do kraja nedelje izbaceni. Skola je ponudila svu mogucu pomoc zrtvi i porodici, od psihologa, savetnika do pravne pomoci i pomoci u eventualnim tuzbama prema zlostavljacima. Naravno, lokacija je "truli zapad".

Mojo

pre 5 godina

Joj dajte više ovo je klasična školska tuča.Svako od nas je ovo prošao."Bio sam tučen i ja sam tukao".Uostalom momak koji je dobio batine je stao u gard na početku.Dobio batine i ćao.To treba da ga očvrsti i napravi boljim muškarcem.Da radim na sebi i da vrati njemu i svima na drugi način.Pravite od muškaraca mekušce.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Medicinski pobratim., 27. decembar 2018 16:15)

Potpuno razuman i normalan komentar. Nasilje je deo odrastanja tinejdžera, bilo i biće. Testosteron radi svoje, sa ili bez mobilnihh, društvenih mreža, video igara...Jedan na jedan, nekad izgubiš, nekad dobiješ. Slažem se sa drugim komentarima o količini nasilja u medijima i uticaju na mlade, ali ovde to nije slučaj. Ko se nije makar jednom potukao, nije muškarac.

batica iz kraja

pre 5 godina

Bilo je toga i u mojoj skoli. Jednog decka su tako sistematski tukli, bacali mu stvari kroz prozor, otimali mu uzinu ... Roditelji bi se onda zalili skoli, nakon cega bi usledile jos zesce batine. Jednom tako, dok je isao da pokupi torbu koju su mu bacili, naisla su trojica iz te grupe siledzija. Nedaleko od te torbe zadesila se gomila nekih cigala i crepova. U momentu kada je jedan od siledzija prisao s namerom da ga udari, decko je ugrabio ciglu i bacio je u pravcu napadaca i pogodio ga je u glavu. Ova druga dvojica su, videvsi da ima jos cigala, pobegli glavom bez obzira. Na veliku zalost, tu prici nije kraj. Povredjeni siledzija je ispao zrtva, a decko je ispao najgori kriminalac, maloletni delinkvent, odlukom suda je zavrsio u popravnom domu ... Otac je obisao sve instance, u svakoj drzavnoj sluzbi su mu govorili kako niko ne sme da uzima pravdu u svoje ruke. Pravdu?! Koju bre pravdu?! Jedva su ga izvukli i to samo zato sto siledzija nije imao trajne povrede! Sta je ta porodica prezivela to ne bih pozeleo ni najgorem neprijatelju. Toliko o tome. I da, to se desilo davnih 70-ih, u drzavi za koju svi kazu kako je bila bezbedna, kako tih stvari nije bilo (ma nemoj?), kako su svi voleli druga Tita i ziveli lepo (ajde???), kako je isti zakon vazio za sve (ma da, samo su neki bili "jednakiji" od drugih - citaj: deca diplomata, udbasa, generala ...).

Zoki

pre 5 godina

Društveno - korisni rad. Da čiste wc-e u tom domu narednih par meseci. Najdelotvornije. Ne mogu nažalost ni roditelji ni vaspitači uticati na te klince...

Medicinski pobratim.

pre 5 godina

Joj dajte više ovo je klasična školska tuča.Svako od nas je ovo prošao."Bio sam tučen i ja sam tukao".Uostalom momak koji je dobio batine je stao u gard na početku.Dobio batine i ćao.To treba da ga očvrsti i napravi boljim muškarcem.Da radim na sebi i da vrati njemu i svima na drugi način.Pravite od muškaraca mekušce.

imaginarijumSrbija

pre 5 godina

Jadna deca, zive i rastu u rijaliti drzavi. Uz rijaliti programe pune psovki svadja i golotinje...Ne cudi sto mnogi pocnu da primenjuju taj obrazac ponasanja..

boro

pre 5 godina

Ja stvarno ne vidim problem.Vaspitaci 25% od plate narednih 6 mjeseci,direktor razrijesen duznosti,nasilnik izbacen plus novcana kazna za roditelje,ovi sto su navijali ukor pred izbacivanje.A da,sad vidim problem.Zivimo u mracnoj rupi na ovoj kugli zemaljskoj.

Nebojša

pre 5 godina

Lako je to rešiti ako ima volje izbacivanje, novčana kazna, društveno korisni rad zatvor ako treba sve se može samo treba nadležni da rade svoj posao kazniti i navijače jer ako ne za koju godinu će postati "navijači" treba problem saseći u korenu i na vreme dok možda još i mogu da se poprave.

Belmont

pre 5 godina

to sto je bilo i mi kad smo bili u skoli ali nismo imali mobilne da snimimo, ne znaci da bi trebalo da se nastavi i da se smatra normalnim delom odrastanja.

da l' je moguce da uopste treba to da napisem kao odgovor ovima sto komentarisu... ma paljba odavde

hm

pre 5 godina

Jeste. Bilo je toga i pre, pa zato sada i imamo sistem tipa - kakav otac, takav i sin. Ako ne pocne da se reseva nastaviti ce se i dalje. Nema smisla zatvarati oci na lose pojave u drustvu. To nas je i dovelo tu gde jesmo.

ma 'ajde

pre 5 godina

"Dodaje da je kratko razgovarao sa dečakom koji je tučen i da mu je rekao da je "to bila šala"."

Sala ili ne, ovaj siledzija bi po pravilu morao da leti napolje. Tek da shvati da takve "sale" nisu dozvoljene. A i za primer drugim potencijalnim "saljivdzijama".A i "navijacima" bi trebalo priustiti istu kaznu. Jer da nije bilo njih, mozda se ni ovaj divljak ne bi ovoliko dugo izivljavao.

goblin

pre 5 godina

Pa naravno da je žrtva rekla:" da je sve bila šala",ko ce ga zaštiti ako kaže istinu?Ova imitacija od države??? Još je i cimer sa ovim nasilnikom,ko zna koliko dugo trpi zlostavljanje.Treba uzeti Američki sistem.AKO RODITELJI NISU SPOSOBNI DA VASPITAJU DETE,ONDA TO RADI DRŽAVA,a to znači popravni dom za nasilnika.A epilog znamo svi.MOMAK KOJI JE ŽRTVA POBEĆI ĆE IZ SRBIJE GLAVOM BEZ OBZIRA(posle završene skole) A NASILNIK JE "BUDUĆNOST SRBIJE" I SAVRŠENO CE SE UKLOPITI U SISTEM.NEGATIVNA SELEKCIJA,ZATO SMO I PROPALI.

zami

pre 5 godina

Najpre bih kaznila "navijace" koji su snimali I objavili snimak na drustvenim mrezama! Jos je klinac molio nasilnika da prestane a ovi frajeri zdusno navijali I nasladjivali se maltretiranjem skolskog druga. I treba objaviti puna imena I prezimena sa sve slikama...za primer! A vaspitaci....sakrili se...

godzila

pre 5 godina

Al su vam kazne!!!
Šta će da dobije, strogi ukor pred isključenje? Baš ga zabole!
A da mu sude ko odraslom, pa da fasuje 5-6 godina na mardelju, da vidite kako bi mu bilo žao. Ceo život
I oni i drugi koji bi da rade slično bi se debelo razmislili!

goblin

pre 5 godina

Pa naravno da je žrtva rekla:" da je sve bila šala",ko ce ga zaštiti ako kaže istinu?Ova imitacija od države??? Još je i cimer sa ovim nasilnikom,ko zna koliko dugo trpi zlostavljanje.Treba uzeti Američki sistem.AKO RODITELJI NISU SPOSOBNI DA VASPITAJU DETE,ONDA TO RADI DRŽAVA,a to znači popravni dom za nasilnika.A epilog znamo svi.MOMAK KOJI JE ŽRTVA POBEĆI ĆE IZ SRBIJE GLAVOM BEZ OBZIRA(posle završene skole) A NASILNIK JE "BUDUĆNOST SRBIJE" I SAVRŠENO CE SE UKLOPITI U SISTEM.NEGATIVNA SELEKCIJA,ZATO SMO I PROPALI.

batica iz kraja

pre 5 godina

Bilo je toga i u mojoj skoli. Jednog decka su tako sistematski tukli, bacali mu stvari kroz prozor, otimali mu uzinu ... Roditelji bi se onda zalili skoli, nakon cega bi usledile jos zesce batine. Jednom tako, dok je isao da pokupi torbu koju su mu bacili, naisla su trojica iz te grupe siledzija. Nedaleko od te torbe zadesila se gomila nekih cigala i crepova. U momentu kada je jedan od siledzija prisao s namerom da ga udari, decko je ugrabio ciglu i bacio je u pravcu napadaca i pogodio ga je u glavu. Ova druga dvojica su, videvsi da ima jos cigala, pobegli glavom bez obzira. Na veliku zalost, tu prici nije kraj. Povredjeni siledzija je ispao zrtva, a decko je ispao najgori kriminalac, maloletni delinkvent, odlukom suda je zavrsio u popravnom domu ... Otac je obisao sve instance, u svakoj drzavnoj sluzbi su mu govorili kako niko ne sme da uzima pravdu u svoje ruke. Pravdu?! Koju bre pravdu?! Jedva su ga izvukli i to samo zato sto siledzija nije imao trajne povrede! Sta je ta porodica prezivela to ne bih pozeleo ni najgorem neprijatelju. Toliko o tome. I da, to se desilo davnih 70-ih, u drzavi za koju svi kazu kako je bila bezbedna, kako tih stvari nije bilo (ma nemoj?), kako su svi voleli druga Tita i ziveli lepo (ajde???), kako je isti zakon vazio za sve (ma da, samo su neki bili "jednakiji" od drugih - citaj: deca diplomata, udbasa, generala ...).

boro

pre 5 godina

Ja stvarno ne vidim problem.Vaspitaci 25% od plate narednih 6 mjeseci,direktor razrijesen duznosti,nasilnik izbacen plus novcana kazna za roditelje,ovi sto su navijali ukor pred izbacivanje.A da,sad vidim problem.Zivimo u mracnoj rupi na ovoj kugli zemaljskoj.

godzila

pre 5 godina

Al su vam kazne!!!
Šta će da dobije, strogi ukor pred isključenje? Baš ga zabole!
A da mu sude ko odraslom, pa da fasuje 5-6 godina na mardelju, da vidite kako bi mu bilo žao. Ceo život
I oni i drugi koji bi da rade slično bi se debelo razmislili!

Miki

pre 5 godina

Odem danas u skolu da obidjem klinca(skola na periferiji kraljeva).Veliki odmor je u toku, ulazim u hol, docekuje me galama nesnosna Dezerna nastavnica trci za decom bezuspešno, pokusava da zavede red.Nekako dodjos do razrednog, galama ne prestaje znaci katastrofa...pitam dezurnu nastavnicu jel svaki dan ovako , ona sleze ramenima .Kazem joj da malo podvikne , jer u moje vreme(pre tridesetak godina)muva nije smela da se cuje, ona odgovara da ne sme jer su djaci zasticeni kao beli medvedi....Znaci slatko bi im izvukao usi i verovatno bi bili bolji ljudi...U uredjenju drzave u odnosu na Evropu krenuli smo otpozadi...

ma 'ajde

pre 5 godina

"Dodaje da je kratko razgovarao sa dečakom koji je tučen i da mu je rekao da je "to bila šala"."

Sala ili ne, ovaj siledzija bi po pravilu morao da leti napolje. Tek da shvati da takve "sale" nisu dozvoljene. A i za primer drugim potencijalnim "saljivdzijama".A i "navijacima" bi trebalo priustiti istu kaznu. Jer da nije bilo njih, mozda se ni ovaj divljak ne bi ovoliko dugo izivljavao.

zami

pre 5 godina

Najpre bih kaznila "navijace" koji su snimali I objavili snimak na drustvenim mrezama! Jos je klinac molio nasilnika da prestane a ovi frajeri zdusno navijali I nasladjivali se maltretiranjem skolskog druga. I treba objaviti puna imena I prezimena sa sve slikama...za primer! A vaspitaci....sakrili se...

Filip Fikus

pre 5 godina

I sam sam bio zrtva zlostavljanja , te tvrdim da fizicka bol nije ni prici psihickoj torturi pogotovo kada se covek oseca da je sam samcat.

Nebojša

pre 5 godina

Lako je to rešiti ako ima volje izbacivanje, novčana kazna, društveno korisni rad zatvor ako treba sve se može samo treba nadležni da rade svoj posao kazniti i navijače jer ako ne za koju godinu će postati "navijači" treba problem saseći u korenu i na vreme dok možda još i mogu da se poprave.

imaginarijumSrbija

pre 5 godina

Jadna deca, zive i rastu u rijaliti drzavi. Uz rijaliti programe pune psovki svadja i golotinje...Ne cudi sto mnogi pocnu da primenjuju taj obrazac ponasanja..

alex

pre 5 godina

Dokle god je ovo balkansko razmišljanje da je ovo sve "normalno" dotle će mo biti na dnu i talogu Evrope i sveta. Prosto ne verujem šta čitam. Da li vi znate uopšte kakve posledice na psihu može imati ovakva vrsta fizičkog maltretiranja? Pa jel čitate novine vi kako se takva deca vešaju i samoubijaju na različite načine? Za ovakve stvari na zapadu se ide na robiju za maloletnike i posle dobiješ kriminalni dosije da više nikad ne možeš normalan posao raditi. A vi ovde govorite o nekom čeličenju. Da čovek ne veruje šta čita...

Belmont

pre 5 godina

to sto je bilo i mi kad smo bili u skoli ali nismo imali mobilne da snimimo, ne znaci da bi trebalo da se nastavi i da se smatra normalnim delom odrastanja.

da l' je moguce da uopste treba to da napisem kao odgovor ovima sto komentarisu... ma paljba odavde

Lanister

pre 5 godina

Posto sam i licno tokom srednje skole bio zrtva nasilja na ovaj nacin, moram nesto da napomenem. Mnogi gledajuci ovo pomisle “Pa cekaj zasto mu ne vrati? Zasto se ne brani od njega? Ne deluje fizicki slabije”.

Ali situacija je mnogo mnogo opasnija. Kao prvo, uvek iza kamere stoje bar tri cetiri druga od nasilnika koji su spremni u svakom momentu da napadnu zrtvu ako ovaj nesto pokusa. Kao drugo, zrtve su gotovo uvek pre ovakvih scena sistematski maltretirane od grupe nasilnika koje mu jasno stave do znanja da ako samo digne ruku da se brani, kad ugase telefon proci ce mnogo gore nego kad ga snimaju. Jedino sto zrtvi preostaje jeste da istrpi izivljavanje jednog i posle prijavi sve, nego da se suprostavi pa da trpi izivljavanje citave grupe.


Ponavaljam, bio sam zrtva i znam kako je to. Bukvalno jedan stane ispred mene i izaziva me da ga udarim, a iza njega jos petorica stoji i prelaze sebi rulama preko vrata aludirajuci mi na klanje. Mislite da to ne budi strah u 16-godisnjem decaku? Itekako budi i pretvara ga u osobu koja se boji svega.

Zoki

pre 5 godina

Društveno - korisni rad. Da čiste wc-e u tom domu narednih par meseci. Najdelotvornije. Ne mogu nažalost ni roditelji ni vaspitači uticati na te klince...

realno

pre 5 godina

(batica iz kraja, 27. decembar 2018 16:44)
Da li si ti taj dečko? Ne tvrdi niko da tad nije bilo tuča, šorki... ali tad su institucije preduzimale mere, a postojala je odgovornost roditelja za maloletnu decu. A šta su trebali da urade sa dečakom koji je bio žrtva dok nije bacio ciglu. Oni su njega maltretirali, a on je mogao ubiti. Za takve stvari zakon su bili nastavnici starog kova (lenjir, zulufi, a i ćuška za nešto veće) a roditelji nisu apriori branili decu, a optuživali nastavnike, nego kući održe vaspitnu lekciju.

Milan

pre 5 godina

Nažalost, ništa se nije promijenilo od prije 53 godine. Ja sam kao tučena strana doživio isto u đačkom domu 1965. Imao sam jedno komplesaša , malo spretnijeg od mene koji me je stalno maltretirao. Ostali iz moje grupe u domu mi nisu pomogli nego su navijali kao i ovi ovdje. Da su imali mobitel, sigurno bi bilo na Youtube. Propust je to odgajatelja koji nisu razvijali svijest svojih pitomaca u smislu tolerancije i uvažavanja. Shvatio sam to i nisam se žalio. Nastojao sam izbjegavati nasilnika i psihički i fizički se pripremati za odgovor. Trebalo je godinu dana izdržati. Nakon toga nasilnik je pokušao isto ali je sam dobio batine pred svima. Nije se nikom žalio ali više nikad nije pokušao. Nažalost, u takvim uvjetima svatko se mora izboriti za svoj status u grupi - netko reče gore u komentaru, to je dio odrastanja.

hm

pre 5 godina

Jeste. Bilo je toga i pre, pa zato sada i imamo sistem tipa - kakav otac, takav i sin. Ako ne pocne da se reseva nastaviti ce se i dalje. Nema smisla zatvarati oci na lose pojave u drustvu. To nas je i dovelo tu gde jesmo.

Ненад

pre 5 godina

Evo, vidite, u sređenim zemljama ovo bi bila vest jedno sat vremena, sankcionisali bi se najstrožije i nasilnik i roditelji i kraj priče. A u nakaradnoj i državi u pokušaju kakva je Srbija ovo će biti vest narednih mesec dana i niko neće biti sankcionisan.

jasdf

pre 5 godina

@realno
Prica pokazuje da ke sistem bio los. Te institucije koje spominjele nisu zastitile zrtvu niti kaznile zlostavljace. Kada se decko branio, on je bio kaznjen. Za sta? Za to sto se branio od nasilnika? Kazete zamalo ga ubio. Pa sta? Da nasilnik nije pokusao da ga napadne to se ne bi desilo. Moje subjektivno misljenje, ne bi bila steta ni da ga je ubio, i ostalu dvojicu takodje.
Primer iz skolovanja moje dece. Sinov skolski drug je bio verbalno maltreriran u skoli. Sazvan je zbor roditelja i skolski odbor. Svi koji su ucestvovali u verbalnom nasilju su suspendovani istog dana, do kraja nedelje izbaceni. Skola je ponudila svu mogucu pomoc zrtvi i porodici, od psihologa, savetnika do pravne pomoci i pomoci u eventualnim tuzbama prema zlostavljacima. Naravno, lokacija je "truli zapad".

Vatra

pre 5 godina

Covece ja sam isao u srednju Masinsku, kaobojsku skolu, ali imao sam ektra drugive u razredu i ovako nesto ne bi moglo da prodje ni u ludilu, a da se ostali ne umesaju. Cuo sam da je bilo maltretiranja u drugim razredima ali ja to nisam video, u svm nisam mogao ni da zamislim. Ne razumem kako ostali stoje mirno, verovatno je ovaj neki kabadahija i da ima nekog da mu cuva ledja pa niko ne sme da se mesa da se ne bi okomio i na njega, ali ako bi se svi umesali to bi bilo nesto drugo.
Moze ovaj da se dovede u red samo treba volje.

HanSolo

pre 5 godina

Joj dajte više ovo je klasična školska tuča.Svako od nas je ovo prošao."Bio sam tučen i ja sam tukao".Uostalom momak koji je dobio batine je stao u gard na početku.Dobio batine i ćao.To treba da ga očvrsti i napravi boljim muškarcem.Da radim na sebi i da vrati njemu i svima na drugi način.Pravite od muškaraca mekušce. 
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Medicinski pobratim., 27. decembar 2018 16:15) 

Potpuno razuman i normalan komentar. Nasilje je deo odrastanja tinejdžera, bilo i biće. Testosteron radi svoje, sa ili bez mobilnihh, društvenih mreža, video igara...Jedan na jedan, nekad izgubiš, nekad dobiješ. Slažem se sa drugim komentarima o količini nasilja u medijima i uticaju na mlade, ali ovde to nije slučaj. Ko se nije makar jednom potukao, nije muškarac.
(Mojo, 27. decembar 2018 17:25)

Ovi komentari pokazuju stanje naše države.. Ovo je jezivo.. Zato nas svi ignorišu u svetu.. Umorili se od naše duboke "inteligencije".. Puna nacija ovakvih tzv "muškaraca"..

sinisa

pre 5 godina

Stvar je prosta za normalne drzave ,decak siledzija iskljucen iz skole i doma normalno,plus roditelji da odgovaraju i plate pretrpljen dusevni i fiziki bol decaku.Ostali snimatelji i navijaci iskljuciti iz domai dati ukor pred iskljucenje to je najmanje sto se moze uraditi.Ko hoce da bude nasilnik nema pravo na privilegije subvencionisanog smestaja,a siledzija da odgovara jer ce kad odraste ciniti mnogo teza krivicna dela.Ovako sastanci komislije ,predlozi i na kraju nista,pouka za druge nista.

Pedja

pre 5 godina

Svakodnevnica mog detinjstva, iako nisam maltretira slabije svi drugovi oko mene jesu i to je jednostavno bilo tako nikog nije bilo briga tada kao ni danas a sada 15ak godina kasnije kad se stavim u njihovu poziciju i razmislim jako mi teško padne što je to sve tako...

Bobi

pre 5 godina

Ja bih se deci čestitao, i uz osmeh ih poslao na društveno koristan rad.
I ove što su se tukli (na jedno 3 meseca), i ove što su navijali (na jedno mesec dana).
Tukli ste se? Super. Tama treba da se počisti oko škole, da se uglancaju toaleti, da se posadi drveće...

Pitanje da li bih izdržao, ako istekne kazna, a još nije sve završeno oko čišćenja, da ih čikam, i da im predložim još jedu tuču, da bih imao osnova za još društvenog korisnog rada.

aca

pre 5 godina

@boro, ne razumem zasto kaznjavati vaspitace? Ovo vrlo lako mogu biti punoletne osobe, nisu deca iz vrtica pa da neko drugi odgovara za njihove postupke. Gresis ako mislis da u svakoj sobi mora da dezura po jedan vaspitac. I pre 20+god. je bilo nasilja po skolama i internatima samo sto su se tad takve stvari resavale po kratkom postupku-izbacivanjem!

Medicinski pobratim.

pre 5 godina

Joj dajte više ovo je klasična školska tuča.Svako od nas je ovo prošao."Bio sam tučen i ja sam tukao".Uostalom momak koji je dobio batine je stao u gard na početku.Dobio batine i ćao.To treba da ga očvrsti i napravi boljim muškarcem.Da radim na sebi i da vrati njemu i svima na drugi način.Pravite od muškaraca mekušce.

BAKI

pre 5 godina

Ovakvo vaspitanje je doneto iz kuće što znači da nema kućnog vaspitanja. Ne manji problem je navijanje tzv. "drugara" koji se i ne trude da prekinu već i podržavaju nastavak nasilja.Ovi momci shvataju stvari onako kako im se servira stvarnost, zdravo za gotovo.Zar nisu najgledanije i najpopularnije scene REALITY SHOW-a (ima ih više na našim televizijama,dostupne u svako vreme) one scene gde se iskazuje nasilje,nekultura i sl.? Što znači da u glavama ovih mladih ljudi funcioniše realnost trenutka-što si nasilniji i nekulturniji pre ćeš postati poznatiji u društvu. Dokle će tako,videćemo..."OJ,SRBIJO MEĐU ŠLJIVAMA..."

Baneson

pre 5 godina

Ma roditelje po dzepu toliko da imanje moraju da prodaju plus drustveno koristan rad za bizgova. Ne ono nesto 5-10000 dinara nego 1000 evra prvi, 5000 drugi, 20000 evra treci prekrsaj. Pa da ga ja kuci oducim od zivota sto sam dedinu njivu morao da prodam!

realno

pre 5 godina

Kaže direktor to se nije pre dešavalo i stručna služba nije mogla da primeti. Da nije objavljen snimak, ni tad ne bi bilo. A ova deca što govore da je to dogovoreno (a samo su čuli da je tako) je klasičan primer prikrivanja nasilnika (kasnije kriminalca)da li zbog straha, ili zato što je on njihov vođa-idol-faca. Vaspitne mere se moraju preduzeti(a biće tu, mlad je, ne treba i njemu uništiti život, bla, bla) i kazna za roditelje. A ono što je najvažnije, preventiva. A za to smo mi odrasli odgovorni, treba im omogućiti da mogu nečim da se bave, sport, muzika, folklor, gluma itd. i edukacija roditelja za vaspitavanje, što podrazumeva i njihovu odgovornost.

Bole

pre 5 godina

Siledžije su zapravo slabići koji su iz porodica gde je običn otac slabić i svoju agresiju ispoljava na slabijima, ženi i deci. Zapravo i otac je isto tako prošao od svojih roditelja tako da možete da naslitite da imate čitavu lozu kokosara i slabica. Moj primer danas, moj deda beše siromah, materijalno, a znam da je imao šanse i mogućnosti da bude mnogo bogatiji, ja ga jednom prilikom upitam sto bre deda nisi iskoristio svoje znanje i mogućnosti da steknes nešto više. On mi kratko odgovori ja sam svoj život posvetio deci i njihovom vremenu. Inače ima 3 sina i ćerku. Sada je jako star i ima za sada 14 praunucica. Pošto svi živimo blizu jednih drugih zajedno smo išli i u školu a Bogu hvala i moja najstarija ćerka 1 razred ide u istu školu sa još 3 brata i dve sestre. I svi se drže zajedno. Kao što smo i mi to radili kada smo išli u školu... Možda je to ključ da vam decu niko ne maltreira. U svakom slučaju nisam za to da deca sa 16 godina budu odvojena od porodice i ostavljena u nekom internatu.

Maja

pre 5 godina

Ono što mi ovde smeta je nereagovanje vaspitača. Oni su saznali za incident tek posle objavljivanja na društvenim mrežama. To je po meni ključni i najveći problem. Deca su se uvek tukla i tući će se, ali da izostane briga vaspitača o tome šta se dešava u domu to je već problem. Da li bi neko od njih voleo da se o njihovoj deci tako,, staraju,,? Proveriti šta vaspitači rade u radno vreme i čime se bave ako ne decom. To činiti redovno u svim domovima, a ne samo tamo gde je bio problem. Znači, uvesti iznenadne, ne najavljene kontrole vaspitača.

Blup

pre 5 godina

Aman ljudi stanite malo!
Kakvi crni popravni domovi?
Jedina pomoc ovde je zabrana upotrebe telefona, interneta, youtube, facebooka i ostalog ali to je nemoguce.
Danas je normalno da lazete sami sebe na FB.
Sta ocekujete od ove generacije?

Mojo

pre 5 godina

Joj dajte više ovo je klasična školska tuča.Svako od nas je ovo prošao."Bio sam tučen i ja sam tukao".Uostalom momak koji je dobio batine je stao u gard na početku.Dobio batine i ćao.To treba da ga očvrsti i napravi boljim muškarcem.Da radim na sebi i da vrati njemu i svima na drugi način.Pravite od muškaraca mekušce.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Medicinski pobratim., 27. decembar 2018 16:15)

Potpuno razuman i normalan komentar. Nasilje je deo odrastanja tinejdžera, bilo i biće. Testosteron radi svoje, sa ili bez mobilnihh, društvenih mreža, video igara...Jedan na jedan, nekad izgubiš, nekad dobiješ. Slažem se sa drugim komentarima o količini nasilja u medijima i uticaju na mlade, ali ovde to nije slučaj. Ko se nije makar jednom potukao, nije muškarac.

Baneson

pre 5 godina

@ jasdf

Kako te nije sramota, mator covek a laze? Pa zar ti mislis da mi ovde nemamo nemacke skole, francuske? Mislis da se tamo ne desavaju incindenti? I ja znam za primer iz prve ruke, ne samo verbalno, nego ozbiljno fizicko zlostavljanje u jednoj od tih skola i kazna je opomena. A tamo kod vas za verbalno dobro ih iz zemlje nisu proterali. Sram te bilo, trujes ovde. Zemlje u kojima su zatvori ko stacionari tako da se ponasaju u tom uzrastu i da ne daju drugu sansu!? Jos verbalno kazes. Od cele situacije kakva je ovde vi mi kao so na ranu dodjete. Pobegli pa mislite da ste najpametniji.

Medicinski pobratim.

pre 5 godina

Joj dajte više ovo je klasična školska tuča.Svako od nas je ovo prošao."Bio sam tučen i ja sam tukao".Uostalom momak koji je dobio batine je stao u gard na početku.Dobio batine i ćao.To treba da ga očvrsti i napravi boljim muškarcem.Da radim na sebi i da vrati njemu i svima na drugi način.Pravite od muškaraca mekušce.

Mojo

pre 5 godina

Joj dajte više ovo je klasična školska tuča.Svako od nas je ovo prošao."Bio sam tučen i ja sam tukao".Uostalom momak koji je dobio batine je stao u gard na početku.Dobio batine i ćao.To treba da ga očvrsti i napravi boljim muškarcem.Da radim na sebi i da vrati njemu i svima na drugi način.Pravite od muškaraca mekušce.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Medicinski pobratim., 27. decembar 2018 16:15)

Potpuno razuman i normalan komentar. Nasilje je deo odrastanja tinejdžera, bilo i biće. Testosteron radi svoje, sa ili bez mobilnihh, društvenih mreža, video igara...Jedan na jedan, nekad izgubiš, nekad dobiješ. Slažem se sa drugim komentarima o količini nasilja u medijima i uticaju na mlade, ali ovde to nije slučaj. Ko se nije makar jednom potukao, nije muškarac.

Blup

pre 5 godina

Aman ljudi stanite malo!
Kakvi crni popravni domovi?
Jedina pomoc ovde je zabrana upotrebe telefona, interneta, youtube, facebooka i ostalog ali to je nemoguce.
Danas je normalno da lazete sami sebe na FB.
Sta ocekujete od ove generacije?

boro

pre 5 godina

Ja stvarno ne vidim problem.Vaspitaci 25% od plate narednih 6 mjeseci,direktor razrijesen duznosti,nasilnik izbacen plus novcana kazna za roditelje,ovi sto su navijali ukor pred izbacivanje.A da,sad vidim problem.Zivimo u mracnoj rupi na ovoj kugli zemaljskoj.

batica iz kraja

pre 5 godina

Bilo je toga i u mojoj skoli. Jednog decka su tako sistematski tukli, bacali mu stvari kroz prozor, otimali mu uzinu ... Roditelji bi se onda zalili skoli, nakon cega bi usledile jos zesce batine. Jednom tako, dok je isao da pokupi torbu koju su mu bacili, naisla su trojica iz te grupe siledzija. Nedaleko od te torbe zadesila se gomila nekih cigala i crepova. U momentu kada je jedan od siledzija prisao s namerom da ga udari, decko je ugrabio ciglu i bacio je u pravcu napadaca i pogodio ga je u glavu. Ova druga dvojica su, videvsi da ima jos cigala, pobegli glavom bez obzira. Na veliku zalost, tu prici nije kraj. Povredjeni siledzija je ispao zrtva, a decko je ispao najgori kriminalac, maloletni delinkvent, odlukom suda je zavrsio u popravnom domu ... Otac je obisao sve instance, u svakoj drzavnoj sluzbi su mu govorili kako niko ne sme da uzima pravdu u svoje ruke. Pravdu?! Koju bre pravdu?! Jedva su ga izvukli i to samo zato sto siledzija nije imao trajne povrede! Sta je ta porodica prezivela to ne bih pozeleo ni najgorem neprijatelju. Toliko o tome. I da, to se desilo davnih 70-ih, u drzavi za koju svi kazu kako je bila bezbedna, kako tih stvari nije bilo (ma nemoj?), kako su svi voleli druga Tita i ziveli lepo (ajde???), kako je isti zakon vazio za sve (ma da, samo su neki bili "jednakiji" od drugih - citaj: deca diplomata, udbasa, generala ...).

realno

pre 5 godina

(batica iz kraja, 27. decembar 2018 16:44)
Da li si ti taj dečko? Ne tvrdi niko da tad nije bilo tuča, šorki... ali tad su institucije preduzimale mere, a postojala je odgovornost roditelja za maloletnu decu. A šta su trebali da urade sa dečakom koji je bio žrtva dok nije bacio ciglu. Oni su njega maltretirali, a on je mogao ubiti. Za takve stvari zakon su bili nastavnici starog kova (lenjir, zulufi, a i ćuška za nešto veće) a roditelji nisu apriori branili decu, a optuživali nastavnike, nego kući održe vaspitnu lekciju.

Milan

pre 5 godina

Nažalost, ništa se nije promijenilo od prije 53 godine. Ja sam kao tučena strana doživio isto u đačkom domu 1965. Imao sam jedno komplesaša , malo spretnijeg od mene koji me je stalno maltretirao. Ostali iz moje grupe u domu mi nisu pomogli nego su navijali kao i ovi ovdje. Da su imali mobitel, sigurno bi bilo na Youtube. Propust je to odgajatelja koji nisu razvijali svijest svojih pitomaca u smislu tolerancije i uvažavanja. Shvatio sam to i nisam se žalio. Nastojao sam izbjegavati nasilnika i psihički i fizički se pripremati za odgovor. Trebalo je godinu dana izdržati. Nakon toga nasilnik je pokušao isto ali je sam dobio batine pred svima. Nije se nikom žalio ali više nikad nije pokušao. Nažalost, u takvim uvjetima svatko se mora izboriti za svoj status u grupi - netko reče gore u komentaru, to je dio odrastanja.

goblin

pre 5 godina

Pa naravno da je žrtva rekla:" da je sve bila šala",ko ce ga zaštiti ako kaže istinu?Ova imitacija od države??? Još je i cimer sa ovim nasilnikom,ko zna koliko dugo trpi zlostavljanje.Treba uzeti Američki sistem.AKO RODITELJI NISU SPOSOBNI DA VASPITAJU DETE,ONDA TO RADI DRŽAVA,a to znači popravni dom za nasilnika.A epilog znamo svi.MOMAK KOJI JE ŽRTVA POBEĆI ĆE IZ SRBIJE GLAVOM BEZ OBZIRA(posle završene skole) A NASILNIK JE "BUDUĆNOST SRBIJE" I SAVRŠENO CE SE UKLOPITI U SISTEM.NEGATIVNA SELEKCIJA,ZATO SMO I PROPALI.

Belmont

pre 5 godina

to sto je bilo i mi kad smo bili u skoli ali nismo imali mobilne da snimimo, ne znaci da bi trebalo da se nastavi i da se smatra normalnim delom odrastanja.

da l' je moguce da uopste treba to da napisem kao odgovor ovima sto komentarisu... ma paljba odavde

Baneson

pre 5 godina

@ jasdf

Kako te nije sramota, mator covek a laze? Pa zar ti mislis da mi ovde nemamo nemacke skole, francuske? Mislis da se tamo ne desavaju incindenti? I ja znam za primer iz prve ruke, ne samo verbalno, nego ozbiljno fizicko zlostavljanje u jednoj od tih skola i kazna je opomena. A tamo kod vas za verbalno dobro ih iz zemlje nisu proterali. Sram te bilo, trujes ovde. Zemlje u kojima su zatvori ko stacionari tako da se ponasaju u tom uzrastu i da ne daju drugu sansu!? Jos verbalno kazes. Od cele situacije kakva je ovde vi mi kao so na ranu dodjete. Pobegli pa mislite da ste najpametniji.

godzila

pre 5 godina

Al su vam kazne!!!
Šta će da dobije, strogi ukor pred isključenje? Baš ga zabole!
A da mu sude ko odraslom, pa da fasuje 5-6 godina na mardelju, da vidite kako bi mu bilo žao. Ceo život
I oni i drugi koji bi da rade slično bi se debelo razmislili!

Miki

pre 5 godina

Odem danas u skolu da obidjem klinca(skola na periferiji kraljeva).Veliki odmor je u toku, ulazim u hol, docekuje me galama nesnosna Dezerna nastavnica trci za decom bezuspešno, pokusava da zavede red.Nekako dodjos do razrednog, galama ne prestaje znaci katastrofa...pitam dezurnu nastavnicu jel svaki dan ovako , ona sleze ramenima .Kazem joj da malo podvikne , jer u moje vreme(pre tridesetak godina)muva nije smela da se cuje, ona odgovara da ne sme jer su djaci zasticeni kao beli medvedi....Znaci slatko bi im izvukao usi i verovatno bi bili bolji ljudi...U uredjenju drzave u odnosu na Evropu krenuli smo otpozadi...

Bobi

pre 5 godina

Ja bih se deci čestitao, i uz osmeh ih poslao na društveno koristan rad.
I ove što su se tukli (na jedno 3 meseca), i ove što su navijali (na jedno mesec dana).
Tukli ste se? Super. Tama treba da se počisti oko škole, da se uglancaju toaleti, da se posadi drveće...

Pitanje da li bih izdržao, ako istekne kazna, a još nije sve završeno oko čišćenja, da ih čikam, i da im predložim još jedu tuču, da bih imao osnova za još društvenog korisnog rada.

HanSolo

pre 5 godina

Joj dajte više ovo je klasična školska tuča.Svako od nas je ovo prošao."Bio sam tučen i ja sam tukao".Uostalom momak koji je dobio batine je stao u gard na početku.Dobio batine i ćao.To treba da ga očvrsti i napravi boljim muškarcem.Da radim na sebi i da vrati njemu i svima na drugi način.Pravite od muškaraca mekušce. 
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Medicinski pobratim., 27. decembar 2018 16:15) 

Potpuno razuman i normalan komentar. Nasilje je deo odrastanja tinejdžera, bilo i biće. Testosteron radi svoje, sa ili bez mobilnihh, društvenih mreža, video igara...Jedan na jedan, nekad izgubiš, nekad dobiješ. Slažem se sa drugim komentarima o količini nasilja u medijima i uticaju na mlade, ali ovde to nije slučaj. Ko se nije makar jednom potukao, nije muškarac.
(Mojo, 27. decembar 2018 17:25)

Ovi komentari pokazuju stanje naše države.. Ovo je jezivo.. Zato nas svi ignorišu u svetu.. Umorili se od naše duboke "inteligencije".. Puna nacija ovakvih tzv "muškaraca"..

alex

pre 5 godina

Dokle god je ovo balkansko razmišljanje da je ovo sve "normalno" dotle će mo biti na dnu i talogu Evrope i sveta. Prosto ne verujem šta čitam. Da li vi znate uopšte kakve posledice na psihu može imati ovakva vrsta fizičkog maltretiranja? Pa jel čitate novine vi kako se takva deca vešaju i samoubijaju na različite načine? Za ovakve stvari na zapadu se ide na robiju za maloletnike i posle dobiješ kriminalni dosije da više nikad ne možeš normalan posao raditi. A vi ovde govorite o nekom čeličenju. Da čovek ne veruje šta čita...

Nebojša

pre 5 godina

Lako je to rešiti ako ima volje izbacivanje, novčana kazna, društveno korisni rad zatvor ako treba sve se može samo treba nadležni da rade svoj posao kazniti i navijače jer ako ne za koju godinu će postati "navijači" treba problem saseći u korenu i na vreme dok možda još i mogu da se poprave.

imaginarijumSrbija

pre 5 godina

Jadna deca, zive i rastu u rijaliti drzavi. Uz rijaliti programe pune psovki svadja i golotinje...Ne cudi sto mnogi pocnu da primenjuju taj obrazac ponasanja..

hm

pre 5 godina

Jeste. Bilo je toga i pre, pa zato sada i imamo sistem tipa - kakav otac, takav i sin. Ako ne pocne da se reseva nastaviti ce se i dalje. Nema smisla zatvarati oci na lose pojave u drustvu. To nas je i dovelo tu gde jesmo.

Bole

pre 5 godina

Siledžije su zapravo slabići koji su iz porodica gde je običn otac slabić i svoju agresiju ispoljava na slabijima, ženi i deci. Zapravo i otac je isto tako prošao od svojih roditelja tako da možete da naslitite da imate čitavu lozu kokosara i slabica. Moj primer danas, moj deda beše siromah, materijalno, a znam da je imao šanse i mogućnosti da bude mnogo bogatiji, ja ga jednom prilikom upitam sto bre deda nisi iskoristio svoje znanje i mogućnosti da steknes nešto više. On mi kratko odgovori ja sam svoj život posvetio deci i njihovom vremenu. Inače ima 3 sina i ćerku. Sada je jako star i ima za sada 14 praunucica. Pošto svi živimo blizu jednih drugih zajedno smo išli i u školu a Bogu hvala i moja najstarija ćerka 1 razred ide u istu školu sa još 3 brata i dve sestre. I svi se drže zajedno. Kao što smo i mi to radili kada smo išli u školu... Možda je to ključ da vam decu niko ne maltreira. U svakom slučaju nisam za to da deca sa 16 godina budu odvojena od porodice i ostavljena u nekom internatu.

Ненад

pre 5 godina

Evo, vidite, u sređenim zemljama ovo bi bila vest jedno sat vremena, sankcionisali bi se najstrožije i nasilnik i roditelji i kraj priče. A u nakaradnoj i državi u pokušaju kakva je Srbija ovo će biti vest narednih mesec dana i niko neće biti sankcionisan.

ma 'ajde

pre 5 godina

"Dodaje da je kratko razgovarao sa dečakom koji je tučen i da mu je rekao da je "to bila šala"."

Sala ili ne, ovaj siledzija bi po pravilu morao da leti napolje. Tek da shvati da takve "sale" nisu dozvoljene. A i za primer drugim potencijalnim "saljivdzijama".A i "navijacima" bi trebalo priustiti istu kaznu. Jer da nije bilo njih, mozda se ni ovaj divljak ne bi ovoliko dugo izivljavao.

jasdf

pre 5 godina

@realno
Prica pokazuje da ke sistem bio los. Te institucije koje spominjele nisu zastitile zrtvu niti kaznile zlostavljace. Kada se decko branio, on je bio kaznjen. Za sta? Za to sto se branio od nasilnika? Kazete zamalo ga ubio. Pa sta? Da nasilnik nije pokusao da ga napadne to se ne bi desilo. Moje subjektivno misljenje, ne bi bila steta ni da ga je ubio, i ostalu dvojicu takodje.
Primer iz skolovanja moje dece. Sinov skolski drug je bio verbalno maltreriran u skoli. Sazvan je zbor roditelja i skolski odbor. Svi koji su ucestvovali u verbalnom nasilju su suspendovani istog dana, do kraja nedelje izbaceni. Skola je ponudila svu mogucu pomoc zrtvi i porodici, od psihologa, savetnika do pravne pomoci i pomoci u eventualnim tuzbama prema zlostavljacima. Naravno, lokacija je "truli zapad".

BAKI

pre 5 godina

Ovakvo vaspitanje je doneto iz kuće što znači da nema kućnog vaspitanja. Ne manji problem je navijanje tzv. "drugara" koji se i ne trude da prekinu već i podržavaju nastavak nasilja.Ovi momci shvataju stvari onako kako im se servira stvarnost, zdravo za gotovo.Zar nisu najgledanije i najpopularnije scene REALITY SHOW-a (ima ih više na našim televizijama,dostupne u svako vreme) one scene gde se iskazuje nasilje,nekultura i sl.? Što znači da u glavama ovih mladih ljudi funcioniše realnost trenutka-što si nasilniji i nekulturniji pre ćeš postati poznatiji u društvu. Dokle će tako,videćemo..."OJ,SRBIJO MEĐU ŠLJIVAMA..."

aca

pre 5 godina

@boro, ne razumem zasto kaznjavati vaspitace? Ovo vrlo lako mogu biti punoletne osobe, nisu deca iz vrtica pa da neko drugi odgovara za njihove postupke. Gresis ako mislis da u svakoj sobi mora da dezura po jedan vaspitac. I pre 20+god. je bilo nasilja po skolama i internatima samo sto su se tad takve stvari resavale po kratkom postupku-izbacivanjem!

Maja

pre 5 godina

Ono što mi ovde smeta je nereagovanje vaspitača. Oni su saznali za incident tek posle objavljivanja na društvenim mrežama. To je po meni ključni i najveći problem. Deca su se uvek tukla i tući će se, ali da izostane briga vaspitača o tome šta se dešava u domu to je već problem. Da li bi neko od njih voleo da se o njihovoj deci tako,, staraju,,? Proveriti šta vaspitači rade u radno vreme i čime se bave ako ne decom. To činiti redovno u svim domovima, a ne samo tamo gde je bio problem. Znači, uvesti iznenadne, ne najavljene kontrole vaspitača.

Pedja

pre 5 godina

Svakodnevnica mog detinjstva, iako nisam maltretira slabije svi drugovi oko mene jesu i to je jednostavno bilo tako nikog nije bilo briga tada kao ni danas a sada 15ak godina kasnije kad se stavim u njihovu poziciju i razmislim jako mi teško padne što je to sve tako...

zami

pre 5 godina

Najpre bih kaznila "navijace" koji su snimali I objavili snimak na drustvenim mrezama! Jos je klinac molio nasilnika da prestane a ovi frajeri zdusno navijali I nasladjivali se maltretiranjem skolskog druga. I treba objaviti puna imena I prezimena sa sve slikama...za primer! A vaspitaci....sakrili se...

Zoki

pre 5 godina

Društveno - korisni rad. Da čiste wc-e u tom domu narednih par meseci. Najdelotvornije. Ne mogu nažalost ni roditelji ni vaspitači uticati na te klince...

sinisa

pre 5 godina

Stvar je prosta za normalne drzave ,decak siledzija iskljucen iz skole i doma normalno,plus roditelji da odgovaraju i plate pretrpljen dusevni i fiziki bol decaku.Ostali snimatelji i navijaci iskljuciti iz domai dati ukor pred iskljucenje to je najmanje sto se moze uraditi.Ko hoce da bude nasilnik nema pravo na privilegije subvencionisanog smestaja,a siledzija da odgovara jer ce kad odraste ciniti mnogo teza krivicna dela.Ovako sastanci komislije ,predlozi i na kraju nista,pouka za druge nista.

Baneson

pre 5 godina

Ma roditelje po dzepu toliko da imanje moraju da prodaju plus drustveno koristan rad za bizgova. Ne ono nesto 5-10000 dinara nego 1000 evra prvi, 5000 drugi, 20000 evra treci prekrsaj. Pa da ga ja kuci oducim od zivota sto sam dedinu njivu morao da prodam!

Lanister

pre 5 godina

Posto sam i licno tokom srednje skole bio zrtva nasilja na ovaj nacin, moram nesto da napomenem. Mnogi gledajuci ovo pomisle “Pa cekaj zasto mu ne vrati? Zasto se ne brani od njega? Ne deluje fizicki slabije”.

Ali situacija je mnogo mnogo opasnija. Kao prvo, uvek iza kamere stoje bar tri cetiri druga od nasilnika koji su spremni u svakom momentu da napadnu zrtvu ako ovaj nesto pokusa. Kao drugo, zrtve su gotovo uvek pre ovakvih scena sistematski maltretirane od grupe nasilnika koje mu jasno stave do znanja da ako samo digne ruku da se brani, kad ugase telefon proci ce mnogo gore nego kad ga snimaju. Jedino sto zrtvi preostaje jeste da istrpi izivljavanje jednog i posle prijavi sve, nego da se suprostavi pa da trpi izivljavanje citave grupe.


Ponavaljam, bio sam zrtva i znam kako je to. Bukvalno jedan stane ispred mene i izaziva me da ga udarim, a iza njega jos petorica stoji i prelaze sebi rulama preko vrata aludirajuci mi na klanje. Mislite da to ne budi strah u 16-godisnjem decaku? Itekako budi i pretvara ga u osobu koja se boji svega.

Filip Fikus

pre 5 godina

I sam sam bio zrtva zlostavljanja , te tvrdim da fizicka bol nije ni prici psihickoj torturi pogotovo kada se covek oseca da je sam samcat.

Vatra

pre 5 godina

Covece ja sam isao u srednju Masinsku, kaobojsku skolu, ali imao sam ektra drugive u razredu i ovako nesto ne bi moglo da prodje ni u ludilu, a da se ostali ne umesaju. Cuo sam da je bilo maltretiranja u drugim razredima ali ja to nisam video, u svm nisam mogao ni da zamislim. Ne razumem kako ostali stoje mirno, verovatno je ovaj neki kabadahija i da ima nekog da mu cuva ledja pa niko ne sme da se mesa da se ne bi okomio i na njega, ali ako bi se svi umesali to bi bilo nesto drugo.
Moze ovaj da se dovede u red samo treba volje.

realno

pre 5 godina

Kaže direktor to se nije pre dešavalo i stručna služba nije mogla da primeti. Da nije objavljen snimak, ni tad ne bi bilo. A ova deca što govore da je to dogovoreno (a samo su čuli da je tako) je klasičan primer prikrivanja nasilnika (kasnije kriminalca)da li zbog straha, ili zato što je on njihov vođa-idol-faca. Vaspitne mere se moraju preduzeti(a biće tu, mlad je, ne treba i njemu uništiti život, bla, bla) i kazna za roditelje. A ono što je najvažnije, preventiva. A za to smo mi odrasli odgovorni, treba im omogućiti da mogu nečim da se bave, sport, muzika, folklor, gluma itd. i edukacija roditelja za vaspitavanje, što podrazumeva i njihovu odgovornost.