Utorak, 13.11.2018.

14:24

Kad Marin le Pen "brani" Srbiju

Predsednica francuske opozicione stranke Nacionalno okupljanje Marin le Pen kazala je da je "šokirana" odnosom prema Srbiji u Parizu.

Izvor: Tanjug

Kad Marin le Pen "brani" Srbiju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

cudni botovi

pre 5 godina

@cudni ljudi
Princip nije iz Srbije, nego iz Bosne.
Srbija nema nikakve veze sa ubistvom Ferdinanda, niti je Gavrilo Princip uzrok svetskog rata, kako to placeni botovi obmanjuju.
Kosovo nije postojalo do Jajca 1943., a nikad nije bilo drzava.

артиљерац

pre 5 godina

@ ostap bender Види синак,ја имам 62 године и више сам школа завршио него
што си ти прошао поред њих.Твоје образовање и моје се не могу поредити,на твоју штету,јер ти си НЕОБРАЗОВАН.А ја с таквима немам шта да разговарам.Цео
СВЕТ зна да су Енглеска и Немачка спремале сукоб још од 1896(потписан Савез
Централних сила)само ТИ то не знаш.А с таквим људима се нема шта разговарати.
ОБРАЗУЈ СЕ,није тешко и не боли.

Rade Božić

pre 5 godina

A sad juriš u nove pobede.Neki ćete da poginete, neki ćemo da ostanemo.Ko ostane bogalj umreće kao poslednja crkotina.Vidim kako se grozno ponašaju prema onoj mladeži koja se borila na Košarama.Oj Srbijo među šljivama.

Veteran.

Svi protiv Srba

pre 5 godina

Neko pise kako smo mogli da izbegnemo rat sa ili bez atentata? Pa lepo, da smo stali na stranu AU i Nemaca danas bi imali 3 puta vise zivih Srba. Vidite moja baba me naucila necemu, ako zelis uvek da hodas uzdignute glave postoji i cena za to da platis. Strasno je da bi vecina komentatora radije opet, danas, sutra, da nestane pola stanovnistva samo da bi Srbi terali politiku kontra svih, posebno kontra velikih. To je neracionalan stav i dovodi do stalnog smanjivanja Srbije. Mudrije je ponekad saviti siju i pustiti da se veliki lome, a spasiti svoje resurse i opet izaci jaci nego pre. To mi Srbi nikada nismo znali.

Miloš

pre 5 godina

Za sve vas koji NEznate, a ima vas dosta, rat su i tekako želeli Nemci i Englezi zbog nafte, procitajte malo zvaničnu istoriju vi koji branite srBstvo. Rat je bio neizbežan.

Marija

pre 5 godina

Nema nikakve zavere u ovom cinu, jednostavno Francuksa olicena u Makronu je ovim cinom ucinila korak u dodvoravanju Americi i pokusaj da preuzme vodjstvo u Evropi kao jedina nuklearna sila clanica iste. Za to vodjstvo joj treba Amerika. Prosto i jednostavno.

Ostap Bender

pre 5 godina

artiljerac. Ne lupetaj , majke ti! Obrazuj se malo makar preko Vikipedije ... Rusi su uzeli odmah Galiciju i deo Poljske . A Englezi su ušli u rat jer su bili svesni da će, ako Nemci okupiraju Francusku, što je bilo izvesno, prekoputa Lamanša imati, kao najbližeg suseda, Nemačku koja vlada Evropom...!
Inače britanska vojska brojala je 1914. oko 80.000 vojnika...a Nemačka tri miliona...
Verovatno si u školi učio o sedam neprijateljskih ofanziva ... a ovo preskočio...
I batali škrabanje na slične teme, kad ne znaš istoriju!

артиљерац

pre 5 godina

@ nikola Први светски рат није припреман између Русије и Немачке,него између
Велике Британије и Немачке.Русија је ЈЕДИНА учесница Првог светског рата која
није имала ратне циљеве.Ушла је у рат због Србије и зато што је била чланица
Антанте.

Aleksandar, Beograd

pre 5 godina

Koliko ja znam najveći problem je ne pominjanje srpskih žrtava na "ceremoniji" u Parizu, a tek onda možemo govoriti o rasporedu sedenja. Predsednik Francuske nije zgazio predsednika Srbije, već je zgazio naše potomke. Zgazio je 25% srpskog stanovništva koje je život dalo za slobodu prvo Srbije, a onda i za slobodu Evrope. Moj pradeda je preživeo golgotu preko Albanije, preživeo Krf, jurišao sa još 61.999 svojih saboraca u proboj Solunskog fronta. I njih je zgazio predsednik Francuske. Taj isti Makron dolazi u Srbiju i biće to prilika i za predsednika Vučića i za vas novinare, komplentnu javnost da tražite objašnjenje od predsednika Francuske. Dočekajte Makrona veličanstveno, ali ništa manje pred očima celog sveta, zahtevajte odgovore na brojna pitanja. Naši preci zaslužuju odgovore i moraju ih dobiti. Naši preci nisu živote dali da bi ih neki poput Makrona bacili pod noge i u blato. Ovde nije bitno ko je za Vučića, a ko protiv! Ovde su bitni oni koji više nisu sa nama. Izvinjenja od Francuza ne prihvatam jer od njih nemam ništa. Oprostiti ne mogu jer ne mogu praštati umesto naših žrtava. A i da mogu, ne bih to učinio! Nemački car Vilhelm II bugarskom kralju Ferdinandu: „Šezdeset dve hiljade srpskih vojnika odlučilo je ishod rata. Sramota!”

inženjer

pre 5 godina

Raspored sedenja nije greska, očigledno se odnosio na danasnja savezništva a ne na ona od pre 100 godina.
Mi smo jedini narod koji je uspeo da zarati sa većinom bivsih saveznika i bivsih neprijatelja. Da li je to moguće? Jeste.
A nas predsednik je bio u vrhu vlasti i propagator tih ratova.

DEDA CVETKO

pre 5 godina

Ferdinand je bio protiv rata (kao i nemacki visoki oficiri), ali visokim austrijskim oficirima i ostatku vrha drzave je rat bio potreban
(risus sardonicus, 13. novembar 2018 16:58)

--

Da, potpuno sam uveren da je Ferdi bio ubedjeni i nadahnuti pacifista. Verovatno zato je u Bosnu stigao sa 100.000 do zuba naoruzanih austrougarskih vojnika, nekoliko desetina hiljada artiljerijskog oruzja, teskom konjicom i armaturom i ko zna koliko stotina hiljada topovskih granata (avijacija, logistika i nekoliko stotina katolickih kapelana obaska). I, naravno, svi ti budisti i pacifisti se uputise - kakva cast! - bas na levu obalu Drine da tamo kampuju i prizivaju Gandijev mirotvorni duh. Samo su im jos falili Majka Tereza, Nelson Mandela i Dzimi Hendriks pa da na lepoj plavoj Drini odrade Vudstok 2.

Milan

pre 5 godina

Pa realno 90-ih godina a i kasnije su francuski salonski levicari (poput Barnarda Anri Levija) i globalisti (poput Širaka) bili najvatrenijij srpski neprijatelji. Oni su u nama videli simbol "prevazidjenog" nacionalizma (kod siptarskog, hrvatskog i bosnjackog su malo zazmurili na oba oka) i nekoga od koga treba napraviti "poruku" za sve ostale koji stoji na putu "hrabrog novog sveta".
Sad istim tim zarom sada mrze i prosecnog Francuza koji ne zeli da mu se zemlja pretvori u Kongo 2.0 i koji glasa za Marin le Pen.

Sve moj do mojega

pre 5 godina

Baš me je obradovala izjava Mari Le Pen, čiji otac je zdušno baštinio naci-fašističku ideologiju, koju ona nastavlja da zagovara. Tako da je naš Vođa, posle viđenih prijatelja - diktatora i desničara u svojim zemljama (Erdogan - Turska, Orban - Mađarska, Putin - Rusija i sl.) dobio i prijateljicu. Bruka !!!

Nikola

pre 5 godina

a kako smo mogli da izbegnemo?u prvom svetskom ratu bismo svakako ucestvovali zato sto bi nas svakako napali austrougari i nemci..taj atentat je bio samo povod za napad,nasli bi oni vec drugi...hteli su da nas osvoje tada...a uspeli su tek u ovom danasnjem periodu,zavisimo ekonomski od njih i radimo sve kako oni kazu,drzava nam je sve manja i manja...duznicko ropstvo je najgore.

Rat je pripreman dugo izmedju Rusije i Nemacke,ali nije bilo potrebno da pocne u Srbiji.Da nije bilo Sarajevskkog atentata i zavedene i izmanipulisane omladine,Srbija bi mnogo bolje prosla u tom istorijskom trenutku.

rt

pre 5 godina

Srbija je to mesto zasluzila jer je pre 100 godina dala tolike zrtve!
(Pevac, 13. novembar 2018 17:45)

Ali je tokom tih 100 godina ( a narocito poslednih 30 godina) izgubila to mesto.

maconii

pre 5 godina

Bravo! Mi smo toliko glupi da smatramo pogibiju milion i dvesta hiljada ljudi necim s cim se treba ponositi. Da nismo ucestvovali u WW1 i WW2 bilo bi Srba sada 24 miliona - nasi sociolozi i istoricari su dosli do tog podatka u istrazivanju pre par godina.
(Nazalost Srbin, 13. novembar 2018 16:29)

a kako smo mogli da izbegnemo?u prvom svetskom ratu bismo svakako ucestvovali zato sto bi nas svakako napali austrougari i nemci..taj atentat je bio samo povod za napad,nasli bi oni vec drugi...hteli su da nas osvoje tada...a uspeli su tek u ovom danasnjem periodu,zavisimo ekonomski od njih i radimo sve kako oni kazu,drzava nam je sve manja i manja...duznicko ropstvo je najgore.

Anja

pre 5 godina

Jako je vazno KO je taj ko o nama govori i KAKO.

Pre neki dan na francuskom radiju, Bernar Geta (novinar, specijalista za geopolitiku, je podsetio slusaoce na raspad Jugoslavije, prevashodno na cinjenicu da samo godinu dana pre pocetka gradjanskog rata vecina nije mogla da poveruje da ce do neceg takvog doci. Svi smo bili zajedno.

Sustina je da na takvu mogucnost UVEK treba mislite i svoje bliznje i susede tretirati s postovanjem. Ne zatvarati se u svoje krugove (pa makar oni bili i elitni) i dobro osluskivati sopstveni narod, koji mora bolje da se edukuje.

Nece biti mira dok se koriste reci kao "pobeda" i "poraz". Kako dve nekada zaracene strane mogu da zive u miru kada se jedni smatraju pobendicima a drugi gubitnicima?

Svi ektremisti upravo koriste ovakav recnik koji vodi u dalje podele i razmirice.

Sretnem danas jednu Ruskinju koja sva ozarena sto je razumem, stade da hvali nasu vlast... i Putina. Dakle, ponavljam, JESTE vazno ko vas hvali...

NIJE SVEJEDNO.

dejan76

pre 5 godina

Današnja Srbija se kiti perjem svojih predaka a pritom ne stiče nove zasluge kojim će potomstvu ostaviti razloge da ostane da u Srbiji gradi svoju budućnost. To što bi predsednik hteo tretman kakav imaju ugledni evropski lideri, to je njegova uobrazilja.

Poziv za učešće nije bio prema zaslugama u ratu, već sa idejom da i pobednici i poraženi (a i oni koji rat nisu ni videli), mogu zajedno da grade mirnu budućnost.

Pevac

pre 5 godina

Srboljube... Slavi se 100 godina od pobede u PRVOM SVETSKOM ratu,a ti postavljas pitanje cime je to Srbija DANAS zaluzila mesto u prvom redu?!Srbija je to mesto zasluzila jer je pre 100 godina dala tolike zrtve!

DEDA CVETKO

pre 5 godina

@cudni ljudi, I onda prelistas malo istoriju, i vidis da prva zemlja napadnuta od strane AU nije Srbija, vec Belgija. (risus sardonicus, 13. novembar 2018 16:58)

--

A onda prelistas istoriju malo bolje i pazljivije i ustanovis da je Nemacka napala Belgiju 4. Avgusta 1914., a da je Austro-Ugarska pocela da bombarduje Beograd 29. Jula 1914., jedan dan posto je AU objavila rat Srbiji.

Kad sam poslednji put brstio svoj kalendar, mesec Juli je stizao PRE meseca Avgusta. Jel' se tu nesto promenilo?

Cudni ljudi

pre 5 godina

@risus sardonicus ... Svakako da bi rata bilo ... ali odmazda i teror koji smo propatili je daleko vec a i pitanje bi bilo da li bi oni napali nas tom zestinom.
Ipak moje misljenje ja da je taj teroristicki cinnumnogome doprineo nasim stradanjima i egzodusu. I na kraju ipak smo sve izgubili 20 godina kasnije .. Dobili drzavu u kojoj niko nije hteo , izgubili identitet imena (od Kreljevine Srbije do Kreljevine SHS ) i na kraju veka izgubili vise miliona zivota u suludim ratovima ... Dal je to sve vredelo ...

marko

pre 5 godina

Kako je to Makron "pljunuo" na spske žrtve? Obeležavanje primirja nije prošlo po našim zamislima? Ok, Kusturica će snimiti kako treba, Bećković opevati šta treba, u međuvremenu duboko uvređeni, moderni, samoostvareni, kraće: složen-obožen-razmnožen Srbin moraće da frustracije potraži u rasporedu sedenja svatova na svadbama. Jer o, potomci junaka, obeležavanje nije samo vezano za dešavanja od pre sto godina, obeležavanje je pre svega prilika da se (uz refrene o tome da se nikad ne ponovi) države uređene, jake politički, ekonomski, kako god, čiji stanovnici imaju stanard i sigurnost, pokažu i prikažu kao pobednice današnjice. Gde je tu Srbija? Kojom pobedom DANAS ona zaslužuje mesto u prvom redu? Standardno zapletena u svoja istorijsko-mitska snoviđenja, daleko od realnosti, sa brižljivo negovanim srbocentričnim pogledom na svet, u brizi šta će preci i sveci reći, a bezbrižna za sudbinu budućih generacija, sasvim je logično da ih opasne pojave a la Le Pen hvale, solidarišu se i šatro dele zabrinutost.
(Srboljub, 13. novembar 2018 16:45)

O cemu ti covece pricas?
Prvo, ova ceremonija je pre svega odrzana u cast ljudi koji su izgubili zivot zrtvujuci se za slobodu. Ceremonija da se prikazu zemlje pobednice danasnjice!? Onda je i Austrija trebalo da bude ukljucena, jer je jelte uredjena i bogata drzava. Svasta.
Dakle, danasnja srpska politika nema nikakve veze sa ceremonijom.
Svi ste vi ostri na recima i osudama, preko tastature. A sta ste zapravo uradili za covecanstvo? Jeste li ikada nesto donirali u dobrotvorne svrhe? Ni cokoladu? Cetvrtina Srbije je donirala svoje ZIVOTE sa slobodu, a ti si u stanju da raspored sedenja uporedis sa rasporedom svatova na svadbi. Tuzno.
Na ovoj ceremoniji je pre svega simbolika bitna.

Nazalost Srbin

pre 5 godina

A da Gavrilo nije oresao Drinu sad bi tih 1200000 mucenika i junaka imalo 5-6000000 unuka .. 
Ja tako gledam a vi kako god ...
(Cudni ljudi, 13. novembar 2018 16:21)

Bravo! Mi smo toliko glupi da smatramo pogibiju milion i dvesta hiljada ljudi necim s cim se treba ponositi. Da nismo ucestvovali u WW1 i WW2 bilo bi Srba sada 24 miliona - nasi sociolozi i istoricari su dosli do tog podatka u istrazivanju pre par godina.

risus sardonicus

pre 5 godina

@cudni ljudi, I onda prelistas malo istoriju, i vidis da prva zemlja napadnuta od strane AU nije Srbija, vec Belgija. Ubistvo Ferdinanda, zapravo njegovo zrtvovanje od strane vlasti u AU, nije bio razlog pocetka rata, vec izgovor. Ferdinand je bio protiv rata (kao i nemacki visoki oficiri), ali visokim austrijskim oficirima i ostatku vrha drzave je rat bio potreban, pa je Ferdinand "namesten" i igrom slucaja ubijen. Ceo dan njegove posete Sarajevu je bio vrlo cudan, jos kada se prvi put pripucalo na kolonu, umesto da se vrate nazad i otkazu posetu, oni su nastavili kroz grad. Pusti ti Gavrila, rata bi bilo pre ili kasnije, da ga nije ubio odlozilo bi se sve mozda na mesec-dva "dok ne smisle nesto drugo".

simbol

pre 5 godina

A ko je "ispravan"? Makron koji je pljunuo na 1 200 000 srpskih junaka palih za slobodu citave Evrope?(hill, 13. novembar 2018 15:36)Pljunuo je Makron i na francuske žrtve i na saveznike, koji su pomagali Francusku u oba rata. Razumem pomirenje i sve što ide u uz to, ali ne može se veće poštovanje davati tadašnjim neprijateljima nego saveznicima. U SAD-u, Britaniji i Rusiji nije tako.

Toške

pre 5 godina

Pa ima žena pravo. Cela ceremonija je bila potpuni fijasko, koncepcijski; za zaborav. Vidi se da ju je organizovao tunjavi, nesposobni Makronov tim. Front svoju strategiju zasniva upravo na snažnim patriotskim osećanjima Francuza, a Prvi svetski rat i dalje ima snažnu ulogu u toj zemlji, koja je jako propatila u tom ratu a na pobedi izgradila identitet u 20. veku (sve do poraza 1940.)

petar

pre 5 godina

Francuska je samo pokazala koliko ceni Vucica. Lepo su nam dali do znanja ko je covek koji nas predstavlja I kakav ugled ima. Na nama je da to promenimo.

Ilija

pre 5 godina

Ljudi u Srbiji ne znaju da je u Francuskoj najgora ekonomska situacija u celoj zapadnoj Evropi.Za subotu su zakazani protesti u Parizu zbog ekonomskih mera koje vlada preduzima. Običan narod živi najgore u poslednjih 50god,standard je drastično opao,klasne razlike su sve veće dok u Nemačkoj se privreda oporavlja i imaju potrebu za novom radnom snagom dok to u Francuskoj nije slučaj i zato nemojte nipodastavati Mari Le Pen jer ima sve više pristalica u odnosu na liberala Makrona.

lune

pre 5 godina

Nije ova pogrešna. Umalo je pobedila na prošlim izborima. Nadam se da će na sledećim. Problem je što nazovi liberali iz celog sveta se potrude da njihov protivnik bilo gde, izgubi.

Referendum

pre 5 godina

Francuska je samo pokazala koliko ceni Vucica. Lepo su nam dali do znanja ko je covek koji nas predstavlja I kakav ugled ima. Na nama je da to promenimo.
(petar, 13. novembar 2018 16:14)

Nemoj mi reci da Taci ima bolji ugled. Ne radi se o Vucicu radi se o odnosu prema Srbiji a jedino sto predsednik treba da uradi je da raspise referendum oko Kosova i da narod zapadnim silama jasno kaze da Srbija nikada i ni po koju cenu nece priznati nezavisnost Kosova. Da zavrsimo tu temu jednom za svagda.

Srboljub

pre 5 godina

Kako nas uvek brane pogrešni!?
(pa šta, 13. novembar 2018 15:08)
A ko je "ispravan"? Makron koji je pljunuo na 1 200 000 srpskih junaka palih za slobodu citave Evrope?
(hill, 13. novembar 2018 15:36)

Kako je to Makron "pljunuo" na spske žrtve? Obeležavanje primirja nije prošlo po našim zamislima? Ok, Kusturica će snimiti kako treba, Bećković opevati šta treba, u međuvremenu duboko uvređeni, moderni, samoostvareni, kraće: složen-obožen-razmnožen Srbin moraće da frustracije potraži u rasporedu sedenja svatova na svadbama. Jer o, potomci junaka, obeležavanje nije samo vezano za dešavanja od pre sto godina, obeležavanje je pre svega prilika da se (uz refrene o tome da se nikad ne ponovi) države uređene, jake politički, ekonomski, kako god, čiji stanovnici imaju stanard i sigurnost, pokažu i prikažu kao pobednice današnjice. Gde je tu Srbija? Kojom pobedom DANAS ona zaslužuje mesto u prvom redu? Standardno zapletena u svoja istorijsko-mitska snoviđenja, daleko od realnosti, sa brižljivo negovanim srbocentričnim pogledom na svet, u brizi šta će preci i sveci reći, a bezbrižna za sudbinu budućih generacija, sasvim je logično da ih opasne pojave a la Le Pen hvale, solidarišu se i šatro dele zabrinutost.

Nikola

pre 5 godina

@cudni ljudi

A ti misliš da je prvi svetski rat počeo zato što je Gavrilo Princip ubio Ferdinanda? Misliš da rata ne bi bilo da nije bilo atentata?

Nico kao ja

pre 5 godina

Mi moramo konačno da shvatimo jednu stvar, a to je da u zvaničnoj politici nema mesta za sentimente. To što G-dja Le Pen, sada priča o skandalu, ambasador Francuskie se izvinjava Bog zna kako, sve je to politički PR. To što se desilo, to je važno, a svi znamo šta se desilo. A pre svega, tako izgleda poredak u Evropi iz perspektive zvanične Francuske. Na svu sreću, za nas, to je samo jedna od evropskih perspektiva...

hill

pre 5 godina

Kako nas uvek brane pogrešni!?
(pa šta, 13. novembar 2018 15:08)

A ko je "ispravan"? Makron koji je pljunuo na 1 200 000 srpskih junaka palih za slobodu citave Evrope?

Maja

pre 5 godina

To nema veze sa aktuelnom vlascu...oni su promenili svoje priorite i interese. To je ono sto mi ne razumemo. Mi se ocajno tesko menjamo. To se videlo i 90 tih kada je bilo jasno da je leva opcija izgubila mi smo i dalje bili crveni...Sedimo na peronu istorije i cekamo voz koji nikad nece stici...

hill

pre 5 godina

Kako nas uvek brane pogrešni!?
(pa šta, 13. novembar 2018 15:08)

A ko je "ispravan"? Makron koji je pljunuo na 1 200 000 srpskih junaka palih za slobodu citave Evrope?

lune

pre 5 godina

Nije ova pogrešna. Umalo je pobedila na prošlim izborima. Nadam se da će na sledećim. Problem je što nazovi liberali iz celog sveta se potrude da njihov protivnik bilo gde, izgubi.

Nikola

pre 5 godina

@cudni ljudi

A ti misliš da je prvi svetski rat počeo zato što je Gavrilo Princip ubio Ferdinanda? Misliš da rata ne bi bilo da nije bilo atentata?

Pevac

pre 5 godina

Srboljube... Slavi se 100 godina od pobede u PRVOM SVETSKOM ratu,a ti postavljas pitanje cime je to Srbija DANAS zaluzila mesto u prvom redu?!Srbija je to mesto zasluzila jer je pre 100 godina dala tolike zrtve!

simbol

pre 5 godina

A ko je "ispravan"? Makron koji je pljunuo na 1 200 000 srpskih junaka palih za slobodu citave Evrope?(hill, 13. novembar 2018 15:36)Pljunuo je Makron i na francuske žrtve i na saveznike, koji su pomagali Francusku u oba rata. Razumem pomirenje i sve što ide u uz to, ali ne može se veće poštovanje davati tadašnjim neprijateljima nego saveznicima. U SAD-u, Britaniji i Rusiji nije tako.

risus sardonicus

pre 5 godina

@cudni ljudi, I onda prelistas malo istoriju, i vidis da prva zemlja napadnuta od strane AU nije Srbija, vec Belgija. Ubistvo Ferdinanda, zapravo njegovo zrtvovanje od strane vlasti u AU, nije bio razlog pocetka rata, vec izgovor. Ferdinand je bio protiv rata (kao i nemacki visoki oficiri), ali visokim austrijskim oficirima i ostatku vrha drzave je rat bio potreban, pa je Ferdinand "namesten" i igrom slucaja ubijen. Ceo dan njegove posete Sarajevu je bio vrlo cudan, jos kada se prvi put pripucalo na kolonu, umesto da se vrate nazad i otkazu posetu, oni su nastavili kroz grad. Pusti ti Gavrila, rata bi bilo pre ili kasnije, da ga nije ubio odlozilo bi se sve mozda na mesec-dva "dok ne smisle nesto drugo".

Toške

pre 5 godina

Pa ima žena pravo. Cela ceremonija je bila potpuni fijasko, koncepcijski; za zaborav. Vidi se da ju je organizovao tunjavi, nesposobni Makronov tim. Front svoju strategiju zasniva upravo na snažnim patriotskim osećanjima Francuza, a Prvi svetski rat i dalje ima snažnu ulogu u toj zemlji, koja je jako propatila u tom ratu a na pobedi izgradila identitet u 20. veku (sve do poraza 1940.)

Ilija

pre 5 godina

Ljudi u Srbiji ne znaju da je u Francuskoj najgora ekonomska situacija u celoj zapadnoj Evropi.Za subotu su zakazani protesti u Parizu zbog ekonomskih mera koje vlada preduzima. Običan narod živi najgore u poslednjih 50god,standard je drastično opao,klasne razlike su sve veće dok u Nemačkoj se privreda oporavlja i imaju potrebu za novom radnom snagom dok to u Francuskoj nije slučaj i zato nemojte nipodastavati Mari Le Pen jer ima sve više pristalica u odnosu na liberala Makrona.

Maja

pre 5 godina

To nema veze sa aktuelnom vlascu...oni su promenili svoje priorite i interese. To je ono sto mi ne razumemo. Mi se ocajno tesko menjamo. To se videlo i 90 tih kada je bilo jasno da je leva opcija izgubila mi smo i dalje bili crveni...Sedimo na peronu istorije i cekamo voz koji nikad nece stici...

petar

pre 5 godina

Francuska je samo pokazala koliko ceni Vucica. Lepo su nam dali do znanja ko je covek koji nas predstavlja I kakav ugled ima. Na nama je da to promenimo.

Marija

pre 5 godina

Nema nikakve zavere u ovom cinu, jednostavno Francuksa olicena u Makronu je ovim cinom ucinila korak u dodvoravanju Americi i pokusaj da preuzme vodjstvo u Evropi kao jedina nuklearna sila clanica iste. Za to vodjstvo joj treba Amerika. Prosto i jednostavno.

Referendum

pre 5 godina

Francuska je samo pokazala koliko ceni Vucica. Lepo su nam dali do znanja ko je covek koji nas predstavlja I kakav ugled ima. Na nama je da to promenimo.
(petar, 13. novembar 2018 16:14)

Nemoj mi reci da Taci ima bolji ugled. Ne radi se o Vucicu radi se o odnosu prema Srbiji a jedino sto predsednik treba da uradi je da raspise referendum oko Kosova i da narod zapadnim silama jasno kaze da Srbija nikada i ni po koju cenu nece priznati nezavisnost Kosova. Da zavrsimo tu temu jednom za svagda.

marko

pre 5 godina

Kako je to Makron "pljunuo" na spske žrtve? Obeležavanje primirja nije prošlo po našim zamislima? Ok, Kusturica će snimiti kako treba, Bećković opevati šta treba, u međuvremenu duboko uvređeni, moderni, samoostvareni, kraće: složen-obožen-razmnožen Srbin moraće da frustracije potraži u rasporedu sedenja svatova na svadbama. Jer o, potomci junaka, obeležavanje nije samo vezano za dešavanja od pre sto godina, obeležavanje je pre svega prilika da se (uz refrene o tome da se nikad ne ponovi) države uređene, jake politički, ekonomski, kako god, čiji stanovnici imaju stanard i sigurnost, pokažu i prikažu kao pobednice današnjice. Gde je tu Srbija? Kojom pobedom DANAS ona zaslužuje mesto u prvom redu? Standardno zapletena u svoja istorijsko-mitska snoviđenja, daleko od realnosti, sa brižljivo negovanim srbocentričnim pogledom na svet, u brizi šta će preci i sveci reći, a bezbrižna za sudbinu budućih generacija, sasvim je logično da ih opasne pojave a la Le Pen hvale, solidarišu se i šatro dele zabrinutost.
(Srboljub, 13. novembar 2018 16:45)

O cemu ti covece pricas?
Prvo, ova ceremonija je pre svega odrzana u cast ljudi koji su izgubili zivot zrtvujuci se za slobodu. Ceremonija da se prikazu zemlje pobednice danasnjice!? Onda je i Austrija trebalo da bude ukljucena, jer je jelte uredjena i bogata drzava. Svasta.
Dakle, danasnja srpska politika nema nikakve veze sa ceremonijom.
Svi ste vi ostri na recima i osudama, preko tastature. A sta ste zapravo uradili za covecanstvo? Jeste li ikada nesto donirali u dobrotvorne svrhe? Ni cokoladu? Cetvrtina Srbije je donirala svoje ZIVOTE sa slobodu, a ti si u stanju da raspored sedenja uporedis sa rasporedom svatova na svadbi. Tuzno.
Na ovoj ceremoniji je pre svega simbolika bitna.

Nico kao ja

pre 5 godina

Mi moramo konačno da shvatimo jednu stvar, a to je da u zvaničnoj politici nema mesta za sentimente. To što G-dja Le Pen, sada priča o skandalu, ambasador Francuskie se izvinjava Bog zna kako, sve je to politički PR. To što se desilo, to je važno, a svi znamo šta se desilo. A pre svega, tako izgleda poredak u Evropi iz perspektive zvanične Francuske. Na svu sreću, za nas, to je samo jedna od evropskih perspektiva...

DEDA CVETKO

pre 5 godina

@cudni ljudi, I onda prelistas malo istoriju, i vidis da prva zemlja napadnuta od strane AU nije Srbija, vec Belgija. (risus sardonicus, 13. novembar 2018 16:58)

--

A onda prelistas istoriju malo bolje i pazljivije i ustanovis da je Nemacka napala Belgiju 4. Avgusta 1914., a da je Austro-Ugarska pocela da bombarduje Beograd 29. Jula 1914., jedan dan posto je AU objavila rat Srbiji.

Kad sam poslednji put brstio svoj kalendar, mesec Juli je stizao PRE meseca Avgusta. Jel' se tu nesto promenilo?

maconii

pre 5 godina

Bravo! Mi smo toliko glupi da smatramo pogibiju milion i dvesta hiljada ljudi necim s cim se treba ponositi. Da nismo ucestvovali u WW1 i WW2 bilo bi Srba sada 24 miliona - nasi sociolozi i istoricari su dosli do tog podatka u istrazivanju pre par godina.
(Nazalost Srbin, 13. novembar 2018 16:29)

a kako smo mogli da izbegnemo?u prvom svetskom ratu bismo svakako ucestvovali zato sto bi nas svakako napali austrougari i nemci..taj atentat je bio samo povod za napad,nasli bi oni vec drugi...hteli su da nas osvoje tada...a uspeli su tek u ovom danasnjem periodu,zavisimo ekonomski od njih i radimo sve kako oni kazu,drzava nam je sve manja i manja...duznicko ropstvo je najgore.

артиљерац

pre 5 godina

@ nikola Први светски рат није припреман између Русије и Немачке,него између
Велике Британије и Немачке.Русија је ЈЕДИНА учесница Првог светског рата која
није имала ратне циљеве.Ушла је у рат због Србије и зато што је била чланица
Антанте.

Milan

pre 5 godina

Pa realno 90-ih godina a i kasnije su francuski salonski levicari (poput Barnarda Anri Levija) i globalisti (poput Širaka) bili najvatrenijij srpski neprijatelji. Oni su u nama videli simbol "prevazidjenog" nacionalizma (kod siptarskog, hrvatskog i bosnjackog su malo zazmurili na oba oka) i nekoga od koga treba napraviti "poruku" za sve ostale koji stoji na putu "hrabrog novog sveta".
Sad istim tim zarom sada mrze i prosecnog Francuza koji ne zeli da mu se zemlja pretvori u Kongo 2.0 i koji glasa za Marin le Pen.

Nazalost Srbin

pre 5 godina

A da Gavrilo nije oresao Drinu sad bi tih 1200000 mucenika i junaka imalo 5-6000000 unuka .. 
Ja tako gledam a vi kako god ...
(Cudni ljudi, 13. novembar 2018 16:21)

Bravo! Mi smo toliko glupi da smatramo pogibiju milion i dvesta hiljada ljudi necim s cim se treba ponositi. Da nismo ucestvovali u WW1 i WW2 bilo bi Srba sada 24 miliona - nasi sociolozi i istoricari su dosli do tog podatka u istrazivanju pre par godina.

Srboljub

pre 5 godina

Kako nas uvek brane pogrešni!?
(pa šta, 13. novembar 2018 15:08)
A ko je "ispravan"? Makron koji je pljunuo na 1 200 000 srpskih junaka palih za slobodu citave Evrope?
(hill, 13. novembar 2018 15:36)

Kako je to Makron "pljunuo" na spske žrtve? Obeležavanje primirja nije prošlo po našim zamislima? Ok, Kusturica će snimiti kako treba, Bećković opevati šta treba, u međuvremenu duboko uvređeni, moderni, samoostvareni, kraće: složen-obožen-razmnožen Srbin moraće da frustracije potraži u rasporedu sedenja svatova na svadbama. Jer o, potomci junaka, obeležavanje nije samo vezano za dešavanja od pre sto godina, obeležavanje je pre svega prilika da se (uz refrene o tome da se nikad ne ponovi) države uređene, jake politički, ekonomski, kako god, čiji stanovnici imaju stanard i sigurnost, pokažu i prikažu kao pobednice današnjice. Gde je tu Srbija? Kojom pobedom DANAS ona zaslužuje mesto u prvom redu? Standardno zapletena u svoja istorijsko-mitska snoviđenja, daleko od realnosti, sa brižljivo negovanim srbocentričnim pogledom na svet, u brizi šta će preci i sveci reći, a bezbrižna za sudbinu budućih generacija, sasvim je logično da ih opasne pojave a la Le Pen hvale, solidarišu se i šatro dele zabrinutost.

Miloš

pre 5 godina

Za sve vas koji NEznate, a ima vas dosta, rat su i tekako želeli Nemci i Englezi zbog nafte, procitajte malo zvaničnu istoriju vi koji branite srBstvo. Rat je bio neizbežan.

артиљерац

pre 5 godina

@ ostap bender Види синак,ја имам 62 године и више сам школа завршио него
што си ти прошао поред њих.Твоје образовање и моје се не могу поредити,на твоју штету,јер ти си НЕОБРАЗОВАН.А ја с таквима немам шта да разговарам.Цео
СВЕТ зна да су Енглеска и Немачка спремале сукоб још од 1896(потписан Савез
Централних сила)само ТИ то не знаш.А с таквим људима се нема шта разговарати.
ОБРАЗУЈ СЕ,није тешко и не боли.

Aleksandar, Beograd

pre 5 godina

Koliko ja znam najveći problem je ne pominjanje srpskih žrtava na "ceremoniji" u Parizu, a tek onda možemo govoriti o rasporedu sedenja. Predsednik Francuske nije zgazio predsednika Srbije, već je zgazio naše potomke. Zgazio je 25% srpskog stanovništva koje je život dalo za slobodu prvo Srbije, a onda i za slobodu Evrope. Moj pradeda je preživeo golgotu preko Albanije, preživeo Krf, jurišao sa još 61.999 svojih saboraca u proboj Solunskog fronta. I njih je zgazio predsednik Francuske. Taj isti Makron dolazi u Srbiju i biće to prilika i za predsednika Vučića i za vas novinare, komplentnu javnost da tražite objašnjenje od predsednika Francuske. Dočekajte Makrona veličanstveno, ali ništa manje pred očima celog sveta, zahtevajte odgovore na brojna pitanja. Naši preci zaslužuju odgovore i moraju ih dobiti. Naši preci nisu živote dali da bi ih neki poput Makrona bacili pod noge i u blato. Ovde nije bitno ko je za Vučića, a ko protiv! Ovde su bitni oni koji više nisu sa nama. Izvinjenja od Francuza ne prihvatam jer od njih nemam ništa. Oprostiti ne mogu jer ne mogu praštati umesto naših žrtava. A i da mogu, ne bih to učinio! Nemački car Vilhelm II bugarskom kralju Ferdinandu: „Šezdeset dve hiljade srpskih vojnika odlučilo je ishod rata. Sramota!”

cudni botovi

pre 5 godina

@cudni ljudi
Princip nije iz Srbije, nego iz Bosne.
Srbija nema nikakve veze sa ubistvom Ferdinanda, niti je Gavrilo Princip uzrok svetskog rata, kako to placeni botovi obmanjuju.
Kosovo nije postojalo do Jajca 1943., a nikad nije bilo drzava.

rt

pre 5 godina

Srbija je to mesto zasluzila jer je pre 100 godina dala tolike zrtve!
(Pevac, 13. novembar 2018 17:45)

Ali je tokom tih 100 godina ( a narocito poslednih 30 godina) izgubila to mesto.

DEDA CVETKO

pre 5 godina

Ferdinand je bio protiv rata (kao i nemacki visoki oficiri), ali visokim austrijskim oficirima i ostatku vrha drzave je rat bio potreban
(risus sardonicus, 13. novembar 2018 16:58)

--

Da, potpuno sam uveren da je Ferdi bio ubedjeni i nadahnuti pacifista. Verovatno zato je u Bosnu stigao sa 100.000 do zuba naoruzanih austrougarskih vojnika, nekoliko desetina hiljada artiljerijskog oruzja, teskom konjicom i armaturom i ko zna koliko stotina hiljada topovskih granata (avijacija, logistika i nekoliko stotina katolickih kapelana obaska). I, naravno, svi ti budisti i pacifisti se uputise - kakva cast! - bas na levu obalu Drine da tamo kampuju i prizivaju Gandijev mirotvorni duh. Samo su im jos falili Majka Tereza, Nelson Mandela i Dzimi Hendriks pa da na lepoj plavoj Drini odrade Vudstok 2.

Anja

pre 5 godina

Jako je vazno KO je taj ko o nama govori i KAKO.

Pre neki dan na francuskom radiju, Bernar Geta (novinar, specijalista za geopolitiku, je podsetio slusaoce na raspad Jugoslavije, prevashodno na cinjenicu da samo godinu dana pre pocetka gradjanskog rata vecina nije mogla da poveruje da ce do neceg takvog doci. Svi smo bili zajedno.

Sustina je da na takvu mogucnost UVEK treba mislite i svoje bliznje i susede tretirati s postovanjem. Ne zatvarati se u svoje krugove (pa makar oni bili i elitni) i dobro osluskivati sopstveni narod, koji mora bolje da se edukuje.

Nece biti mira dok se koriste reci kao "pobeda" i "poraz". Kako dve nekada zaracene strane mogu da zive u miru kada se jedni smatraju pobendicima a drugi gubitnicima?

Svi ektremisti upravo koriste ovakav recnik koji vodi u dalje podele i razmirice.

Sretnem danas jednu Ruskinju koja sva ozarena sto je razumem, stade da hvali nasu vlast... i Putina. Dakle, ponavljam, JESTE vazno ko vas hvali...

NIJE SVEJEDNO.

Nikola

pre 5 godina

a kako smo mogli da izbegnemo?u prvom svetskom ratu bismo svakako ucestvovali zato sto bi nas svakako napali austrougari i nemci..taj atentat je bio samo povod za napad,nasli bi oni vec drugi...hteli su da nas osvoje tada...a uspeli su tek u ovom danasnjem periodu,zavisimo ekonomski od njih i radimo sve kako oni kazu,drzava nam je sve manja i manja...duznicko ropstvo je najgore.

Rat je pripreman dugo izmedju Rusije i Nemacke,ali nije bilo potrebno da pocne u Srbiji.Da nije bilo Sarajevskkog atentata i zavedene i izmanipulisane omladine,Srbija bi mnogo bolje prosla u tom istorijskom trenutku.

Cudni ljudi

pre 5 godina

@risus sardonicus ... Svakako da bi rata bilo ... ali odmazda i teror koji smo propatili je daleko vec a i pitanje bi bilo da li bi oni napali nas tom zestinom.
Ipak moje misljenje ja da je taj teroristicki cinnumnogome doprineo nasim stradanjima i egzodusu. I na kraju ipak smo sve izgubili 20 godina kasnije .. Dobili drzavu u kojoj niko nije hteo , izgubili identitet imena (od Kreljevine Srbije do Kreljevine SHS ) i na kraju veka izgubili vise miliona zivota u suludim ratovima ... Dal je to sve vredelo ...

inženjer

pre 5 godina

Raspored sedenja nije greska, očigledno se odnosio na danasnja savezništva a ne na ona od pre 100 godina.
Mi smo jedini narod koji je uspeo da zarati sa većinom bivsih saveznika i bivsih neprijatelja. Da li je to moguće? Jeste.
A nas predsednik je bio u vrhu vlasti i propagator tih ratova.

dejan76

pre 5 godina

Današnja Srbija se kiti perjem svojih predaka a pritom ne stiče nove zasluge kojim će potomstvu ostaviti razloge da ostane da u Srbiji gradi svoju budućnost. To što bi predsednik hteo tretman kakav imaju ugledni evropski lideri, to je njegova uobrazilja.

Poziv za učešće nije bio prema zaslugama u ratu, već sa idejom da i pobednici i poraženi (a i oni koji rat nisu ni videli), mogu zajedno da grade mirnu budućnost.

Rade Božić

pre 5 godina

A sad juriš u nove pobede.Neki ćete da poginete, neki ćemo da ostanemo.Ko ostane bogalj umreće kao poslednja crkotina.Vidim kako se grozno ponašaju prema onoj mladeži koja se borila na Košarama.Oj Srbijo među šljivama.

Veteran.

Svi protiv Srba

pre 5 godina

Neko pise kako smo mogli da izbegnemo rat sa ili bez atentata? Pa lepo, da smo stali na stranu AU i Nemaca danas bi imali 3 puta vise zivih Srba. Vidite moja baba me naucila necemu, ako zelis uvek da hodas uzdignute glave postoji i cena za to da platis. Strasno je da bi vecina komentatora radije opet, danas, sutra, da nestane pola stanovnistva samo da bi Srbi terali politiku kontra svih, posebno kontra velikih. To je neracionalan stav i dovodi do stalnog smanjivanja Srbije. Mudrije je ponekad saviti siju i pustiti da se veliki lome, a spasiti svoje resurse i opet izaci jaci nego pre. To mi Srbi nikada nismo znali.

Sve moj do mojega

pre 5 godina

Baš me je obradovala izjava Mari Le Pen, čiji otac je zdušno baštinio naci-fašističku ideologiju, koju ona nastavlja da zagovara. Tako da je naš Vođa, posle viđenih prijatelja - diktatora i desničara u svojim zemljama (Erdogan - Turska, Orban - Mađarska, Putin - Rusija i sl.) dobio i prijateljicu. Bruka !!!

Ostap Bender

pre 5 godina

artiljerac. Ne lupetaj , majke ti! Obrazuj se malo makar preko Vikipedije ... Rusi su uzeli odmah Galiciju i deo Poljske . A Englezi su ušli u rat jer su bili svesni da će, ako Nemci okupiraju Francusku, što je bilo izvesno, prekoputa Lamanša imati, kao najbližeg suseda, Nemačku koja vlada Evropom...!
Inače britanska vojska brojala je 1914. oko 80.000 vojnika...a Nemačka tri miliona...
Verovatno si u školi učio o sedam neprijateljskih ofanziva ... a ovo preskočio...
I batali škrabanje na slične teme, kad ne znaš istoriju!

Maja

pre 5 godina

To nema veze sa aktuelnom vlascu...oni su promenili svoje priorite i interese. To je ono sto mi ne razumemo. Mi se ocajno tesko menjamo. To se videlo i 90 tih kada je bilo jasno da je leva opcija izgubila mi smo i dalje bili crveni...Sedimo na peronu istorije i cekamo voz koji nikad nece stici...

Referendum

pre 5 godina

Francuska je samo pokazala koliko ceni Vucica. Lepo su nam dali do znanja ko je covek koji nas predstavlja I kakav ugled ima. Na nama je da to promenimo.
(petar, 13. novembar 2018 16:14)

Nemoj mi reci da Taci ima bolji ugled. Ne radi se o Vucicu radi se o odnosu prema Srbiji a jedino sto predsednik treba da uradi je da raspise referendum oko Kosova i da narod zapadnim silama jasno kaze da Srbija nikada i ni po koju cenu nece priznati nezavisnost Kosova. Da zavrsimo tu temu jednom za svagda.

maconii

pre 5 godina

Bravo! Mi smo toliko glupi da smatramo pogibiju milion i dvesta hiljada ljudi necim s cim se treba ponositi. Da nismo ucestvovali u WW1 i WW2 bilo bi Srba sada 24 miliona - nasi sociolozi i istoricari su dosli do tog podatka u istrazivanju pre par godina.
(Nazalost Srbin, 13. novembar 2018 16:29)

a kako smo mogli da izbegnemo?u prvom svetskom ratu bismo svakako ucestvovali zato sto bi nas svakako napali austrougari i nemci..taj atentat je bio samo povod za napad,nasli bi oni vec drugi...hteli su da nas osvoje tada...a uspeli su tek u ovom danasnjem periodu,zavisimo ekonomski od njih i radimo sve kako oni kazu,drzava nam je sve manja i manja...duznicko ropstvo je najgore.

petar

pre 5 godina

Francuska je samo pokazala koliko ceni Vucica. Lepo su nam dali do znanja ko je covek koji nas predstavlja I kakav ugled ima. Na nama je da to promenimo.

Nazalost Srbin

pre 5 godina

A da Gavrilo nije oresao Drinu sad bi tih 1200000 mucenika i junaka imalo 5-6000000 unuka .. 
Ja tako gledam a vi kako god ...
(Cudni ljudi, 13. novembar 2018 16:21)

Bravo! Mi smo toliko glupi da smatramo pogibiju milion i dvesta hiljada ljudi necim s cim se treba ponositi. Da nismo ucestvovali u WW1 i WW2 bilo bi Srba sada 24 miliona - nasi sociolozi i istoricari su dosli do tog podatka u istrazivanju pre par godina.

rt

pre 5 godina

Srbija je to mesto zasluzila jer je pre 100 godina dala tolike zrtve!
(Pevac, 13. novembar 2018 17:45)

Ali je tokom tih 100 godina ( a narocito poslednih 30 godina) izgubila to mesto.

Srboljub

pre 5 godina

Kako nas uvek brane pogrešni!?
(pa šta, 13. novembar 2018 15:08)
A ko je "ispravan"? Makron koji je pljunuo na 1 200 000 srpskih junaka palih za slobodu citave Evrope?
(hill, 13. novembar 2018 15:36)

Kako je to Makron "pljunuo" na spske žrtve? Obeležavanje primirja nije prošlo po našim zamislima? Ok, Kusturica će snimiti kako treba, Bećković opevati šta treba, u međuvremenu duboko uvređeni, moderni, samoostvareni, kraće: složen-obožen-razmnožen Srbin moraće da frustracije potraži u rasporedu sedenja svatova na svadbama. Jer o, potomci junaka, obeležavanje nije samo vezano za dešavanja od pre sto godina, obeležavanje je pre svega prilika da se (uz refrene o tome da se nikad ne ponovi) države uređene, jake politički, ekonomski, kako god, čiji stanovnici imaju stanard i sigurnost, pokažu i prikažu kao pobednice današnjice. Gde je tu Srbija? Kojom pobedom DANAS ona zaslužuje mesto u prvom redu? Standardno zapletena u svoja istorijsko-mitska snoviđenja, daleko od realnosti, sa brižljivo negovanim srbocentričnim pogledom na svet, u brizi šta će preci i sveci reći, a bezbrižna za sudbinu budućih generacija, sasvim je logično da ih opasne pojave a la Le Pen hvale, solidarišu se i šatro dele zabrinutost.

Sve moj do mojega

pre 5 godina

Baš me je obradovala izjava Mari Le Pen, čiji otac je zdušno baštinio naci-fašističku ideologiju, koju ona nastavlja da zagovara. Tako da je naš Vođa, posle viđenih prijatelja - diktatora i desničara u svojim zemljama (Erdogan - Turska, Orban - Mađarska, Putin - Rusija i sl.) dobio i prijateljicu. Bruka !!!

dejan76

pre 5 godina

Današnja Srbija se kiti perjem svojih predaka a pritom ne stiče nove zasluge kojim će potomstvu ostaviti razloge da ostane da u Srbiji gradi svoju budućnost. To što bi predsednik hteo tretman kakav imaju ugledni evropski lideri, to je njegova uobrazilja.

Poziv za učešće nije bio prema zaslugama u ratu, već sa idejom da i pobednici i poraženi (a i oni koji rat nisu ni videli), mogu zajedno da grade mirnu budućnost.

Nico kao ja

pre 5 godina

Mi moramo konačno da shvatimo jednu stvar, a to je da u zvaničnoj politici nema mesta za sentimente. To što G-dja Le Pen, sada priča o skandalu, ambasador Francuskie se izvinjava Bog zna kako, sve je to politički PR. To što se desilo, to je važno, a svi znamo šta se desilo. A pre svega, tako izgleda poredak u Evropi iz perspektive zvanične Francuske. Na svu sreću, za nas, to je samo jedna od evropskih perspektiva...

inženjer

pre 5 godina

Raspored sedenja nije greska, očigledno se odnosio na danasnja savezništva a ne na ona od pre 100 godina.
Mi smo jedini narod koji je uspeo da zarati sa većinom bivsih saveznika i bivsih neprijatelja. Da li je to moguće? Jeste.
A nas predsednik je bio u vrhu vlasti i propagator tih ratova.

Cudni ljudi

pre 5 godina

@risus sardonicus ... Svakako da bi rata bilo ... ali odmazda i teror koji smo propatili je daleko vec a i pitanje bi bilo da li bi oni napali nas tom zestinom.
Ipak moje misljenje ja da je taj teroristicki cinnumnogome doprineo nasim stradanjima i egzodusu. I na kraju ipak smo sve izgubili 20 godina kasnije .. Dobili drzavu u kojoj niko nije hteo , izgubili identitet imena (od Kreljevine Srbije do Kreljevine SHS ) i na kraju veka izgubili vise miliona zivota u suludim ratovima ... Dal je to sve vredelo ...

Svi protiv Srba

pre 5 godina

Neko pise kako smo mogli da izbegnemo rat sa ili bez atentata? Pa lepo, da smo stali na stranu AU i Nemaca danas bi imali 3 puta vise zivih Srba. Vidite moja baba me naucila necemu, ako zelis uvek da hodas uzdignute glave postoji i cena za to da platis. Strasno je da bi vecina komentatora radije opet, danas, sutra, da nestane pola stanovnistva samo da bi Srbi terali politiku kontra svih, posebno kontra velikih. To je neracionalan stav i dovodi do stalnog smanjivanja Srbije. Mudrije je ponekad saviti siju i pustiti da se veliki lome, a spasiti svoje resurse i opet izaci jaci nego pre. To mi Srbi nikada nismo znali.

Rade Božić

pre 5 godina

A sad juriš u nove pobede.Neki ćete da poginete, neki ćemo da ostanemo.Ko ostane bogalj umreće kao poslednja crkotina.Vidim kako se grozno ponašaju prema onoj mladeži koja se borila na Košarama.Oj Srbijo među šljivama.

Veteran.

Ostap Bender

pre 5 godina

artiljerac. Ne lupetaj , majke ti! Obrazuj se malo makar preko Vikipedije ... Rusi su uzeli odmah Galiciju i deo Poljske . A Englezi su ušli u rat jer su bili svesni da će, ako Nemci okupiraju Francusku, što je bilo izvesno, prekoputa Lamanša imati, kao najbližeg suseda, Nemačku koja vlada Evropom...!
Inače britanska vojska brojala je 1914. oko 80.000 vojnika...a Nemačka tri miliona...
Verovatno si u školi učio o sedam neprijateljskih ofanziva ... a ovo preskočio...
I batali škrabanje na slične teme, kad ne znaš istoriju!

hill

pre 5 godina

Kako nas uvek brane pogrešni!?
(pa šta, 13. novembar 2018 15:08)

A ko je "ispravan"? Makron koji je pljunuo na 1 200 000 srpskih junaka palih za slobodu citave Evrope?

Anja

pre 5 godina

Jako je vazno KO je taj ko o nama govori i KAKO.

Pre neki dan na francuskom radiju, Bernar Geta (novinar, specijalista za geopolitiku, je podsetio slusaoce na raspad Jugoslavije, prevashodno na cinjenicu da samo godinu dana pre pocetka gradjanskog rata vecina nije mogla da poveruje da ce do neceg takvog doci. Svi smo bili zajedno.

Sustina je da na takvu mogucnost UVEK treba mislite i svoje bliznje i susede tretirati s postovanjem. Ne zatvarati se u svoje krugove (pa makar oni bili i elitni) i dobro osluskivati sopstveni narod, koji mora bolje da se edukuje.

Nece biti mira dok se koriste reci kao "pobeda" i "poraz". Kako dve nekada zaracene strane mogu da zive u miru kada se jedni smatraju pobendicima a drugi gubitnicima?

Svi ektremisti upravo koriste ovakav recnik koji vodi u dalje podele i razmirice.

Sretnem danas jednu Ruskinju koja sva ozarena sto je razumem, stade da hvali nasu vlast... i Putina. Dakle, ponavljam, JESTE vazno ko vas hvali...

NIJE SVEJEDNO.

lune

pre 5 godina

Nije ova pogrešna. Umalo je pobedila na prošlim izborima. Nadam se da će na sledećim. Problem je što nazovi liberali iz celog sveta se potrude da njihov protivnik bilo gde, izgubi.

risus sardonicus

pre 5 godina

@cudni ljudi, I onda prelistas malo istoriju, i vidis da prva zemlja napadnuta od strane AU nije Srbija, vec Belgija. Ubistvo Ferdinanda, zapravo njegovo zrtvovanje od strane vlasti u AU, nije bio razlog pocetka rata, vec izgovor. Ferdinand je bio protiv rata (kao i nemacki visoki oficiri), ali visokim austrijskim oficirima i ostatku vrha drzave je rat bio potreban, pa je Ferdinand "namesten" i igrom slucaja ubijen. Ceo dan njegove posete Sarajevu je bio vrlo cudan, jos kada se prvi put pripucalo na kolonu, umesto da se vrate nazad i otkazu posetu, oni su nastavili kroz grad. Pusti ti Gavrila, rata bi bilo pre ili kasnije, da ga nije ubio odlozilo bi se sve mozda na mesec-dva "dok ne smisle nesto drugo".

marko

pre 5 godina

Kako je to Makron "pljunuo" na spske žrtve? Obeležavanje primirja nije prošlo po našim zamislima? Ok, Kusturica će snimiti kako treba, Bećković opevati šta treba, u međuvremenu duboko uvređeni, moderni, samoostvareni, kraće: složen-obožen-razmnožen Srbin moraće da frustracije potraži u rasporedu sedenja svatova na svadbama. Jer o, potomci junaka, obeležavanje nije samo vezano za dešavanja od pre sto godina, obeležavanje je pre svega prilika da se (uz refrene o tome da se nikad ne ponovi) države uređene, jake politički, ekonomski, kako god, čiji stanovnici imaju stanard i sigurnost, pokažu i prikažu kao pobednice današnjice. Gde je tu Srbija? Kojom pobedom DANAS ona zaslužuje mesto u prvom redu? Standardno zapletena u svoja istorijsko-mitska snoviđenja, daleko od realnosti, sa brižljivo negovanim srbocentričnim pogledom na svet, u brizi šta će preci i sveci reći, a bezbrižna za sudbinu budućih generacija, sasvim je logično da ih opasne pojave a la Le Pen hvale, solidarišu se i šatro dele zabrinutost.
(Srboljub, 13. novembar 2018 16:45)

O cemu ti covece pricas?
Prvo, ova ceremonija je pre svega odrzana u cast ljudi koji su izgubili zivot zrtvujuci se za slobodu. Ceremonija da se prikazu zemlje pobednice danasnjice!? Onda je i Austrija trebalo da bude ukljucena, jer je jelte uredjena i bogata drzava. Svasta.
Dakle, danasnja srpska politika nema nikakve veze sa ceremonijom.
Svi ste vi ostri na recima i osudama, preko tastature. A sta ste zapravo uradili za covecanstvo? Jeste li ikada nesto donirali u dobrotvorne svrhe? Ni cokoladu? Cetvrtina Srbije je donirala svoje ZIVOTE sa slobodu, a ti si u stanju da raspored sedenja uporedis sa rasporedom svatova na svadbi. Tuzno.
Na ovoj ceremoniji je pre svega simbolika bitna.

Nikola

pre 5 godina

a kako smo mogli da izbegnemo?u prvom svetskom ratu bismo svakako ucestvovali zato sto bi nas svakako napali austrougari i nemci..taj atentat je bio samo povod za napad,nasli bi oni vec drugi...hteli su da nas osvoje tada...a uspeli su tek u ovom danasnjem periodu,zavisimo ekonomski od njih i radimo sve kako oni kazu,drzava nam je sve manja i manja...duznicko ropstvo je najgore.

Rat je pripreman dugo izmedju Rusije i Nemacke,ali nije bilo potrebno da pocne u Srbiji.Da nije bilo Sarajevskkog atentata i zavedene i izmanipulisane omladine,Srbija bi mnogo bolje prosla u tom istorijskom trenutku.

Ilija

pre 5 godina

Ljudi u Srbiji ne znaju da je u Francuskoj najgora ekonomska situacija u celoj zapadnoj Evropi.Za subotu su zakazani protesti u Parizu zbog ekonomskih mera koje vlada preduzima. Običan narod živi najgore u poslednjih 50god,standard je drastično opao,klasne razlike su sve veće dok u Nemačkoj se privreda oporavlja i imaju potrebu za novom radnom snagom dok to u Francuskoj nije slučaj i zato nemojte nipodastavati Mari Le Pen jer ima sve više pristalica u odnosu na liberala Makrona.

Toške

pre 5 godina

Pa ima žena pravo. Cela ceremonija je bila potpuni fijasko, koncepcijski; za zaborav. Vidi se da ju je organizovao tunjavi, nesposobni Makronov tim. Front svoju strategiju zasniva upravo na snažnim patriotskim osećanjima Francuza, a Prvi svetski rat i dalje ima snažnu ulogu u toj zemlji, koja je jako propatila u tom ratu a na pobedi izgradila identitet u 20. veku (sve do poraza 1940.)

Pevac

pre 5 godina

Srboljube... Slavi se 100 godina od pobede u PRVOM SVETSKOM ratu,a ti postavljas pitanje cime je to Srbija DANAS zaluzila mesto u prvom redu?!Srbija je to mesto zasluzila jer je pre 100 godina dala tolike zrtve!

simbol

pre 5 godina

A ko je "ispravan"? Makron koji je pljunuo na 1 200 000 srpskih junaka palih za slobodu citave Evrope?(hill, 13. novembar 2018 15:36)Pljunuo je Makron i na francuske žrtve i na saveznike, koji su pomagali Francusku u oba rata. Razumem pomirenje i sve što ide u uz to, ali ne može se veće poštovanje davati tadašnjim neprijateljima nego saveznicima. U SAD-u, Britaniji i Rusiji nije tako.

Nikola

pre 5 godina

@cudni ljudi

A ti misliš da je prvi svetski rat počeo zato što je Gavrilo Princip ubio Ferdinanda? Misliš da rata ne bi bilo da nije bilo atentata?

Milan

pre 5 godina

Pa realno 90-ih godina a i kasnije su francuski salonski levicari (poput Barnarda Anri Levija) i globalisti (poput Širaka) bili najvatrenijij srpski neprijatelji. Oni su u nama videli simbol "prevazidjenog" nacionalizma (kod siptarskog, hrvatskog i bosnjackog su malo zazmurili na oba oka) i nekoga od koga treba napraviti "poruku" za sve ostale koji stoji na putu "hrabrog novog sveta".
Sad istim tim zarom sada mrze i prosecnog Francuza koji ne zeli da mu se zemlja pretvori u Kongo 2.0 i koji glasa za Marin le Pen.

DEDA CVETKO

pre 5 godina

@cudni ljudi, I onda prelistas malo istoriju, i vidis da prva zemlja napadnuta od strane AU nije Srbija, vec Belgija. (risus sardonicus, 13. novembar 2018 16:58)

--

A onda prelistas istoriju malo bolje i pazljivije i ustanovis da je Nemacka napala Belgiju 4. Avgusta 1914., a da je Austro-Ugarska pocela da bombarduje Beograd 29. Jula 1914., jedan dan posto je AU objavila rat Srbiji.

Kad sam poslednji put brstio svoj kalendar, mesec Juli je stizao PRE meseca Avgusta. Jel' se tu nesto promenilo?

артиљерац

pre 5 godina

@ nikola Први светски рат није припреман између Русије и Немачке,него између
Велике Британије и Немачке.Русија је ЈЕДИНА учесница Првог светског рата која
није имала ратне циљеве.Ушла је у рат због Србије и зато што је била чланица
Антанте.

DEDA CVETKO

pre 5 godina

Ferdinand je bio protiv rata (kao i nemacki visoki oficiri), ali visokim austrijskim oficirima i ostatku vrha drzave je rat bio potreban
(risus sardonicus, 13. novembar 2018 16:58)

--

Da, potpuno sam uveren da je Ferdi bio ubedjeni i nadahnuti pacifista. Verovatno zato je u Bosnu stigao sa 100.000 do zuba naoruzanih austrougarskih vojnika, nekoliko desetina hiljada artiljerijskog oruzja, teskom konjicom i armaturom i ko zna koliko stotina hiljada topovskih granata (avijacija, logistika i nekoliko stotina katolickih kapelana obaska). I, naravno, svi ti budisti i pacifisti se uputise - kakva cast! - bas na levu obalu Drine da tamo kampuju i prizivaju Gandijev mirotvorni duh. Samo su im jos falili Majka Tereza, Nelson Mandela i Dzimi Hendriks pa da na lepoj plavoj Drini odrade Vudstok 2.

Aleksandar, Beograd

pre 5 godina

Koliko ja znam najveći problem je ne pominjanje srpskih žrtava na "ceremoniji" u Parizu, a tek onda možemo govoriti o rasporedu sedenja. Predsednik Francuske nije zgazio predsednika Srbije, već je zgazio naše potomke. Zgazio je 25% srpskog stanovništva koje je život dalo za slobodu prvo Srbije, a onda i za slobodu Evrope. Moj pradeda je preživeo golgotu preko Albanije, preživeo Krf, jurišao sa još 61.999 svojih saboraca u proboj Solunskog fronta. I njih je zgazio predsednik Francuske. Taj isti Makron dolazi u Srbiju i biće to prilika i za predsednika Vučića i za vas novinare, komplentnu javnost da tražite objašnjenje od predsednika Francuske. Dočekajte Makrona veličanstveno, ali ništa manje pred očima celog sveta, zahtevajte odgovore na brojna pitanja. Naši preci zaslužuju odgovore i moraju ih dobiti. Naši preci nisu živote dali da bi ih neki poput Makrona bacili pod noge i u blato. Ovde nije bitno ko je za Vučića, a ko protiv! Ovde su bitni oni koji više nisu sa nama. Izvinjenja od Francuza ne prihvatam jer od njih nemam ništa. Oprostiti ne mogu jer ne mogu praštati umesto naših žrtava. A i da mogu, ne bih to učinio! Nemački car Vilhelm II bugarskom kralju Ferdinandu: „Šezdeset dve hiljade srpskih vojnika odlučilo je ishod rata. Sramota!”

cudni botovi

pre 5 godina

@cudni ljudi
Princip nije iz Srbije, nego iz Bosne.
Srbija nema nikakve veze sa ubistvom Ferdinanda, niti je Gavrilo Princip uzrok svetskog rata, kako to placeni botovi obmanjuju.
Kosovo nije postojalo do Jajca 1943., a nikad nije bilo drzava.

артиљерац

pre 5 godina

@ ostap bender Види синак,ја имам 62 године и више сам школа завршио него
што си ти прошао поред њих.Твоје образовање и моје се не могу поредити,на твоју штету,јер ти си НЕОБРАЗОВАН.А ја с таквима немам шта да разговарам.Цео
СВЕТ зна да су Енглеска и Немачка спремале сукоб још од 1896(потписан Савез
Централних сила)само ТИ то не знаш.А с таквим људима се нема шта разговарати.
ОБРАЗУЈ СЕ,није тешко и не боли.

Marija

pre 5 godina

Nema nikakve zavere u ovom cinu, jednostavno Francuksa olicena u Makronu je ovim cinom ucinila korak u dodvoravanju Americi i pokusaj da preuzme vodjstvo u Evropi kao jedina nuklearna sila clanica iste. Za to vodjstvo joj treba Amerika. Prosto i jednostavno.

Miloš

pre 5 godina

Za sve vas koji NEznate, a ima vas dosta, rat su i tekako želeli Nemci i Englezi zbog nafte, procitajte malo zvaničnu istoriju vi koji branite srBstvo. Rat je bio neizbežan.