Veteran
pre 5 godina
Vrlo je teško graničit sa Rusijom, nikad ne znaš kad će im pasti na pamet da te vojno napadne, zauzme teritoriju i proglasi je svojom, uz priču da im je pripadala vekovima... Isto vredi i za jednu malu balkansku državu.
Ponedeljak, 29.10.2018.
13:32
Rusija će morati da stvori odbrambeni pojas u blizini Sočija ukoliko Gruzija postane članica NATO.
Izvor: Tanjug
pre 5 godina
Vrlo je teško graničit sa Rusijom, nikad ne znaš kad će im pasti na pamet da te vojno napadne, zauzme teritoriju i proglasi je svojom, uz priču da im je pripadala vekovima... Isto vredi i za jednu malu balkansku državu.
pre 5 godina
Ima u tim državama mnogo onih koji su protiv Rusije i bivšeg Sovjetskog režima. Ali ima i mnogo njih koji pate za tim vremenom i režimom kao u bivšoj YU. Možda Rusi šalju u NATO trojanskog konja
pre 5 godina
@Svi junaci
Jeste, evo Amerikanci cekaju da im Gruzija i Ukrajina osvoje Staljingrad. Njima to ne treba, Rusija je izolovana, pod sankcijama i sama ce se raspasti. Kad pricas o srcu u junaka i istoriji, pogledaj malo istoriju Rusa. Srce im je takvo da nisu decenijama smeli da zucnu komunistima koji su ih ubijali po Sibiru. I to srce u junaka? Ma vazi.
pre 5 godina
Ništa više nije preostalo. Osim praznih pretnji.
pre 5 godina
I posle mene hvata paranoja. Pa svaka politika je zasnovana na temeljima paranoje.
pre 5 godina
Ako Gruzija udje u NATO...?!
Problem je ako NATO udje u Gruziju!
pre 5 godina
Баш би волео да дочекам те новопечене поносне чланице НАТО кад им амери заповеде нови јуриш на Стаљинград. А ако баш буде ескалирало у нуклеарни није више битно ко је у НАТО ко не, глобално смо колатерални. Само да подсетим бројаче тенкова и економисте, сви до једног су прво добрано потценили исток пре својих напада. " Бој не бије свијетло оружје него срце у јунака"
pre 5 godina
@dragaN
Rusija nema savez, tako da ne postoji ta opcija. Dalje, Rusija nije u mogucnosti da bilo koga zastiti od NATO-a, dok s druge strane NATO garantuje bezbednost svojim clanicama.
Da nam patriJote nisu krojile politiku, mi bismo u NATO usli pre 25 godina i dana ne bismo uopste razmisljali o Kosovu, Albancima itd. Ali ne, neko je tada poverovao u pricu o mocnoj Rusiji koja ce nas da cuva, cak nas ubacivali u neki savez sa Rusijom i Belorusijom. Tada pevali pesme Jeljcinu, danas Putinu, a sve za svoje dzepove, dok Srbija nepovratno propada.
pre 5 godina
@ Totenkopf
Ni Amerika nema prijatelja,imperiji su potrebni vazali a ne prijatelji.
pre 5 godina
@raketaš
Gde i kada je potpisan taj sporazum po kojem NATO ne sme da se siri na istok? Koji americki predsednik je dao to obecanje i na kojoj televiziji?
Sta ce Gruzija u NATO? A zasto ne bi usla u NATO, ako Gruzija to zeli? Ima pravo. Ko je Rusija da joj to brani?
O kakvoj ti istoriji pricas? Rusija je vise puta pobedjena i unistena. Nije Rusija SSSR, niti je NATO Nemacka ili Napoleonova Francuska.
NATO ima neuporedivo vise oruzja od Rusije. Neuporedivo. Ima moderno oruzje, Rusija ima sovjetske prastare poluproizvode. NATO vojska je PROFESIONALNA vojska. Dakle, obuceni profesionalci koji se celog zivota obucavaju i spremaju za rat. Rusku vojsku cine regruti, koji idu u vojsku da ih ne uhapse i koje zabole i za Rusiju i za ratovanje. Znamo kako smo mi prosli sa nasim regrutima, pusti bradu, uzme bocu rakije i “ratuje”.
Zapadni ljudi su mnogo cvrsci od Rusa. Nisu navikli na bedu i nestasice struje ali bas zbog toga su veoma opasni kada ratuju protiv onih koji zele da im uniste drzave koje su im omogucile blagostanje. Zasto bi neki Rus ginuo za Rusiju koja mu je omogucila bedu, nestasice hrane i struje? Nebulozno.
U slucaju rata, Rusija bi bila unistena u kratkom roku, napadnuta sa vise strana, superiornim oruzjem, raspala bi se sva njena odbrana, a ne bi joj pomoglo ni to sto bi pola vojske dezertiralo, kao u slucaju Iraka i Avganistana. I tamo su navikli na nestasice struje pa vidimo kako su se borili :)
pre 5 godina
(Slavisa, 29. oktobar 2018 17:07)
Kad Rusofil proziva NATO-file....
Poučeni dosadašnjim iskustvima evo na primjeru Krima, Rusija nebi otvoreno ušla u sukob jer se boji ne reakcije Amerikanaca već ekonomskih sankcija. Od svih potencijalnih teritorija najveći strateški položaj za Rusiju je imao Krim,a čak ni tamo nisu javno sudjelovali u sukobu,pa sigurno nebi ni za manje bitne teritorije. Znači samo bi budala riskirala potencijalne sankcije i ekonomsku izolaciju,a Putin nije budala. Rusija je iako jedna od svjetskih vojnih sila, ekonomski patuljak.
pre 5 godina
Rusija nije SSSR, i ne kontroliše više pola sveta.'
U pravu ste da Rusija nije SSSR. Rusija je kapitalistička zemlja, u mnogo čemu sličnija SAD nego evropskim socijaldemokratijama. I ima najveće prirodne resurse na svetu i samim tim i potencijal za rast. I to je ono što boli zapad. Vreme nije na njegovoj strani.
(Sinko, 29. oktobar 2018 17:39)
Džaba resursi kada Rus radi za 300-400e. Ceo vek žive u komunizmu, bedi i totalitarizmu drugih vrsta. Motiv prosečnog Rusa da brani takvu državu je mnogo manji. Oni zapravo i nisu država već su teritorija pod kontrolom mafijaških bandi. Politička ubistva su normalna pojava na toj teritoriji. Sud se ponaša onako kako glavni bos kaže. Tragedija je što Srbija sve više liči na tu antidržavu. Ali Srbi vole diktatore a beže na mrski zapad... Ceo vek nije na strani običnog Rusa.
pre 5 godina
@Sinko
SSSR je bio DRUGA ekonomska sila sveta decenijama, imao je vojni savez koji je kontrolisao pola Evrope i imao je dominantan politicki uticaj u ogromnom delu sveta. Uz sve to, imao je mnoogooo vise prirodnih resursa od Rusije, duplo vise stanovnika, neuporedivo mocniju vojsku i neuporedivo veci politicki uticaj. I opet nista nije mogao protiv SAD-a i NATO pakta. Iako je tadasnji NATO pakt bio mnogo manji od danasnjeg i nije imao ekonomsku i vojnu nadmoc kakvu danas ima nad Rusijom.
Ruska ekonomija je na nivou spanske i italijanske. Kao takva, nema novca da finansira vojsku. Ruski vojni budzet je 45 milijardi dolara, americki 700 milijardi.
Mislis li da je sovjetski savez nekada imao vojni budzet manji od Britanije, Kine ili Saudijske Arabije? Ne.
Zato je vazno upamtiti da Rusija nije SSSR niti ima ni pribliznu moc onoj koju je imao SSSR.
Zemlja bez saveznika, sa zastarelom vojskom, sa slabom ekonomijom, pod sankcijama, bez politickog uticaja, sa siromasnim narodom... to je Rusija.
pre 5 godina
@brt
Ekonomska moc zemlje ne posmatra se u kontekstu smaka sveta i toga sta bi ko trazio u slucaju rata.
Rusija je ekonomski patuljak u odnosu na SAD. Americki BDP je 19 000 milijardi, ruski 1 500. Na nivou Spanije koja ima 4 puta manje stanovnika od Rusije.
Pored tih silnih prirodnih resursa, koje Rusija nikako da iskoristi, pola Rusa je gladno i 300 000 godisnje pobegne na zapad.
O kakvom brasnu ti pricas? Da li uopste znas da je Amerika najveci proizvodjac hrane, mnogo veci od Rusije. Ima sve resurse koje ima i Rusija, a ima i one koje Rusija nema.
Rusija je drzava koja ne proizvodi nista konkurentno. Ima nekoliko puta manju ekonomiju od Nemacke, Francuske, Britanije... a neuporedivo je veca od njih.
Zasto prepametni Rusi nemaju Mercedes, BMW, Audi, Ford, Krajsler, Boing, Erbas, Fiat, Ferari, Mikrosoft, Epl, Rols Rojs, Reno, Pezo, SAAB.... nego ostadose na Ladi.
pre 5 godina
Strasno koliko je internet ratnika koji izgleda vole da pucaju iz misha po Rusiji.
Ako Ukrajina ili Gruzija pokusaju da udju u NATO, Armija Ruske Federacije ce uci tenkovima u te drzave. To je jasno ko dan i to znaju i Amerikanci. Amerikanci nece i ne mogu da dobace a EU zemlje nece sigurno da ratuju za Gruziju ili Ukrajinu. I to svi znaju, ko nije nato bot i ko ima malo pameti.
Ako bude konvencionalnog rata u Evropi na takvom nivou, sigurno ce da propadne svetska ekonomija - u najboljem slucaju (za sve) veliki segmenti privrede ce da se ugase. Nastace ogromna depresija, otpustanja, demonstracije, i naravo previranja i nasilja u evropi i americi.
Zato molim ove nato-botove da budu manje glupi. Moze belaj da bude i bez nuklearnog oruzja. Setite se rata u BiH pa pomnozite sa faktorom cirka oko 120-150.
Ono kad budu u Svedskoj nemiri. zdraaaavo.
pre 5 godina
@Miloš
Ali stom prednošću što će Rusja da preživi, za razliku od mnogih, iz prostog razloga što je nuklearna sila. A narednih par nedelja će biti svašta, jer SAD neće propustiti priliku da se šetaju i nude oružje u Ruskom dvorištu. Nije ovde problem Rusija, problem su kalkulacije u SAD koje su izgleda više sklone nestabilnosti nego dogovoru. A Rusija jeste geopolitička trulež, uvek je to bila, ali ona stoga i postaje sila tek kada je neko potkači, jer je to pritisak koji joj da smer u onom paklu od prostora. NATO je uspeo, jer je sprečio pojavu velikih sila u evropi, pojedinačno nisu kadri sebe da brane od daleko manjeg protivnika, što nije provociralo SSSR da reaguje dublje, jer to je njena priroda, pravljenje distance. A ekonomska kriza je stigla i zapad i on se raspada, ali ta razliku od Rusa, ovi dušu nemaju, pa da kažu gotovo, samo zube krvave i apetit za još.
pre 5 godina
'U novom hladnom ratu će proći gore nego SSSR.
Rusija nije SSSR, i ne kontroliše više pola sveta.'
U pravu ste da Rusija nije SSSR. Rusija je kapitalistička zemlja, u mnogo čemu sličnija SAD nego evropskim socijaldemokratijama. I ima najveće prirodne resurse na svetu i samim tim i potencijal za rast. I to je ono što boli zapad. Vreme nije na njegovoj strani.
pre 5 godina
NATO će se proširiti bez obzira na stav rusije.Jednostavno,to je zemlja bez prijatelja i budućnost im sigurno nije lijepa.
pre 5 godina
Juznu Osetiju i Abhaziju je Rusija odbranila uz velike zrtve od nasrtaja oficira NATO pakta na gruzijskim tenkovima.Rusi pricaju kao i amerikanci i evropljani, neka bude koliko zele NATO snaga u Gruziji, sanse su nikakve, naucili Rusi lekciju.
pre 5 godina
@Badji
Ajmo redom...
Rusija ima oko 15 000 tenkova, od toga 95% proizvedenih jos u vreme SSSR-a. Nema ih vise od ostatka sveta, NATO pakt npr. ima oko 30 000 tenkova i to modernih.
Uz to, SAD imaju 14 000 vojnih aviona i helikoptera, NATO 24 000, Rusija 3 500. Mornarica SAD ima vise aviona od cele Rusije...
Dalje, Rusija nema najbolje PVO sisteme. Pogledaj malo sta su THAAD, PATRIOT, o antiraketnom stitu SAD-a da ne pricamo.
Mentalitet ruskih vojnika!? Mislis na one ruske vojnike kojima se raspala drzava (SSSR), koje su Ceceni ubijali kao muve ili iste one koji po izjavi ruskih zvanicnika nemaju carape jer Rusija nema novca za to?
Koje su to najbolje ruske podmornice, prosvetli nas? Sve stare sovjetske, neke donekle modernizovane, ali ni blizu americkim podmornicama, uz naravno cinjenicu da SAD imaju neuporedivo vise podmornica i brodova od Rusije.
Dakle, Rusija je u poredjenju sa SAD i NATO paktom vojni patuljak, iako je globalno vojna sila. Ali u poredjenju sa SAD, Rusija je patuljak.
pre 5 godina
Dobro ljudi jel se netko zapita zašto zemlje oko Rusije žele u NATO? Da nema opasnosti dal bi bilo potrebe za tim? Jednostavno nek im Rusija ponudi garancije da će poštovati njihov teritorijalni integritet i riješen problem ili je to za Rusiju iz nekog razloga problem? Ako je ,onda dal itko može kriviti Ruske susjede što žele u NATO i dal im to netko onda može zabraniti? Dal se svodi na zakon jačeg i mogućnost istog da uzme tuđe i nitko mu ništa ne može? Ko ovo odobrava,odobrava i krađu Kosova jer princip je jako sličan,ako ne i isti.
pre 5 godina
Jedino sto ja nerazumem je kako ijednom normalnom coveku moze da bude drago izazivanje ratova I konfrotancija.
pre 5 godina
To vam opisuje koliko daleko seže ruski uticaj, samo do neposrednog susedstva, Ukrajine i Gruzije. Zato ne precenjujte ruski uticaj na Srbiju, Makedoniju, CG ili BiH, ovde je ruski uticaj zanemarljiv. Doduše, naši lokalni lideri vole da se ugledaju na Putina, ali ne znaju ni da oponašaju svog uzora.
pre 5 godina
Svi vi "analitičari" koji prebrojavate tenkove i bojeve glave treba da znate da je i hladni rat bio ekonomski rat-rat ekonomskog iscrplivanja.
Rusija definitivno jeste ekonomski patuljak jer živi od predaje sirovina i tehnološki je na nezavidnom nivou.
U novom hladnom ratu će proći gore nego SSSR.
Rusija nije SSSR, i ne kontroliše više pola sveta. Okruženi su neprijateljima izuzev prevrtljivog Lukašenka.
Kinu ne interesuju 2% , a u Kini je inače Američki kapital.
Od Putinovog režima svi beže a prvo njihov narod.
pre 5 godina
Rusija veq 100 godina ako ovo mi ono, ako tako mi ovako...smejurija.
pre 5 godina
Vojni patuljak sa više tenkova nego ceo svet zajedno, sa najboljim podmornicama, sa najboljim PVO-om, sa mentalitetom vojnika koji će braniti svoju zemlju i zubima ako treba. Rusija jedina stoji na putu američkoj "demokratiji".
@(Badji, 29. oktobar 2018 14:32)
+ sa najboljim ofanzivnim raketnim sistemima na svetu, sa najviše nuklearnih bojevih glava na svetu (više nego svi ostali zajedno) i sa najboljim vojnim kosmičkim programom na svetu, a i lovačka avijacija im je sam vrh, doduše ne po kvantitetu, ali po kvalitetu sigurno.
pre 5 godina
Uopšte nisam rusofil ali na neke stvari oni zaista moraju reagovati. Šta će NATO u Gruziji. Kada je rasformiran istočni blolk zapadne zemlje i Rusija su dogovirili da se alijansa neće širiti na istok. Naravno, slagali su i primili su sve istočnoevropske zemlje a sada evo hoće i Gruziju. Kako bi SAD reagovale da im Rusija rasporedi svoje snage na meksičku granicu ili po Kubi recimo. Očigledno je da hoće da rastegnu i iznure Rusiju koliko god mogu. Mislim da nisu ništa naučili iz istorije. Rusija se ne može pokoriti niti pobediti. Koji će to vojnici iz Nemačke, Francuske, VB, SAD-a da ratuju protiv Rusa. Oni nemaju ozbiljnu vojsku u smislu ljudstva. Imaju oružje ali kada dođe do kopnenog sukoba Rusi ne bi stali do Atlantika. Zaista ne bih voleo ovakav scenario ali zašto čačkaju. Oni da ratuju, da moguće ostanu bez vode, struje ili hrane pa i na samo dva tri dana. Teško.
pre 5 godina
Vojni patuljak...sa 8000 nuklearnih bojevih glava, dometa od 500 do 11000 km @(ex ljubomir, 29. oktobar 2018 14:11)
Zapravo domet pojedinih ruskih raketa sa nuklearnim bojevim glavama ide i do 18000 kilometara.
pre 5 godina
Kakva ekonomija, pametnjakovici?! Ovde je u pitanju drzavna bezbednost, koju ce Rusija da ocuva i nuklearkama ako treba. A trolovi neka se samo smeju.
pre 5 godina
@Badji
Amerika je zemlja u koju ljudi dolaze. Rusija je zemlja iz koje ljudi odlaze. Svake godine 300 000 Rusa napusti Rusiju.
pre 5 godina
Normalno da ce da udju, ne nego ce da strepe da im ne otmete jos koje parce teritorije, kao sto ste uzeli juznu Osetiju i Abhaziju. Zar ne vidite da vam svi okrecu ledja?
Mozda je problem u vama?
(sha, 29. oktobar 2018 14:21)
Kladim se da si ti prvi za ulazak u NATO. Zanimljivo, po logici koju primenjujes na Gruziju, mi bi smo trebalo da udjemo u savez sa Rusijom, zar ne? Da nam NATO ne bi uzeo jos neko parce teritorije. Zar ne?
pre 5 godina
Ko vam brani da napravite odmbrambeni pojas. A ko brani Gruziji ili Ukrajni da pristupi kom god hoce savezu. Ne svidja vam se - vas problem. Ponudite im bolje ako mozete. Samo, tesko da mozete, vec su bili pod vasom cizmom, znaju dobro kako je...
pre 5 godina
Ako misle da budu ozbiljna sila ne smeju ni da dozvole da Gruzija i Ukrajina uđu u NATO.
pre 5 godina
Ova Rusija svakim danom sve smješnija!
pre 5 godina
Nije Rusija patuljak ni ekonomski. Svetska ekonomija se zasniva na brojevima, berzama, bankarskim kreditima i virtuelnim trgovinama. Ruska ekonomija se zasniva na ogromnim prirodnim resursima, hrana, energija i sirovine. Trend je da ljudi placaju skupo telefon, a da je rata dali bi sve za kilo brasna. Mi bar to znamo. Ne sekiram se ni za SAD ni za Rusiju
pre 5 godina
Silna Rusija!
pre 5 godina
@Rusija jedina stoji na putu američkoj "demokratiji".
(Badji, 29. oktobar 2018 14:32)
To i nije neka pohvala. Svako ko je bio u jednoj i drugoj zemlji zna koji je sistem bolji. Rusija je medju vodecim zemljama po broju migranata u SAD i druga po broju migranata u EU. Umesto da stvore funkcionalno drustvo po uzoru na zapad oni stvaraju drustvo kojem je jedina prednost to sto je na putu sloboda i demokratije.
pre 5 godina
Vojni patuljak...sa 8000 nuklearnih bojevih glava, dometa od 500 do 11000 km !
pre 5 godina
Drugim recima Abhazija, koja je granicna oblast Gruzije prema Rusiji, postaje granicna oblast Rusije prema Gruziji.
pre 5 godina
Normalno da ce da udju, ne nego ce da strepe da im ne otmete jos koje parce teritorije, kao sto ste uzeli juznu Osetiju i Abhaziju. Zar ne vidite da vam svi okrecu ledja?
Mozda je problem u vama?
pre 5 godina
Vojni patuljak...sa 8000 nuklearnih bojevih glava, dometa od 500 do 11000 km !
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ex ljubomir, 29. oktobar 2018 14:11)
Vojni mozda i nije, ali ekonomski definitivno!!
pre 5 godina
Vojni patuljak sa više tenkova nego ceo svet zajedno, sa najboljim podmornicama, sa najboljim PVO-om, sa mentalitetom vojnika koji će braniti svoju zemlju i zubima ako treba. Rusija jedina stoji na putu američkoj "demokratiji".
pre 5 godina
Vojni patuljak...sa 8000 nuklearnih bojevih glava, dometa od 500 do 11000 km !
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ex ljubomir, 29. oktobar 2018 14:11)
i to je jedina stvar po kojoj se rusija gleda kao sila.
ostalo je prema kini i usa jedno veliko nista.
pre 5 godina
.... e onda cemo se tri dana duriti pa vi vidite šta ćete
pre 5 godina
Znači više ne pretite da Ukrajina i Gruzija nesmu ući u Nato nego Ako uđu i Kad uđu.
pre 5 godina
Odavno je Rusija okruzena i inferiorna u odnosu na NATO. Rusija nije SSSR, u vojnom i ekonomskom smislu ona je vojni patuljak u odnosu na NATO pakt i SAD.
pre 5 godina
Vojni patuljak sa više tenkova nego ceo svet zajedno, sa najboljim podmornicama, sa najboljim PVO-om, sa mentalitetom vojnika koji će braniti svoju zemlju i zubima ako treba. Rusija jedina stoji na putu američkoj "demokratiji".
pre 5 godina
Odavno je Rusija okruzena i inferiorna u odnosu na NATO. Rusija nije SSSR, u vojnom i ekonomskom smislu ona je vojni patuljak u odnosu na NATO pakt i SAD.
pre 5 godina
Vojni patuljak...sa 8000 nuklearnih bojevih glava, dometa od 500 do 11000 km !
pre 5 godina
Vojni patuljak...sa 8000 nuklearnih bojevih glava, dometa od 500 do 11000 km !
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ex ljubomir, 29. oktobar 2018 14:11)
Vojni mozda i nije, ali ekonomski definitivno!!
pre 5 godina
Ko vam brani da napravite odmbrambeni pojas. A ko brani Gruziji ili Ukrajni da pristupi kom god hoce savezu. Ne svidja vam se - vas problem. Ponudite im bolje ako mozete. Samo, tesko da mozete, vec su bili pod vasom cizmom, znaju dobro kako je...
pre 5 godina
Normalno da ce da udju, ne nego ce da strepe da im ne otmete jos koje parce teritorije, kao sto ste uzeli juznu Osetiju i Abhaziju. Zar ne vidite da vam svi okrecu ledja?
Mozda je problem u vama?
pre 5 godina
Vojni patuljak...sa 8000 nuklearnih bojevih glava, dometa od 500 do 11000 km !
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ex ljubomir, 29. oktobar 2018 14:11)
i to je jedina stvar po kojoj se rusija gleda kao sila.
ostalo je prema kini i usa jedno veliko nista.
pre 5 godina
@Badji
Amerika je zemlja u koju ljudi dolaze. Rusija je zemlja iz koje ljudi odlaze. Svake godine 300 000 Rusa napusti Rusiju.
pre 5 godina
@Rusija jedina stoji na putu američkoj "demokratiji".
(Badji, 29. oktobar 2018 14:32)
To i nije neka pohvala. Svako ko je bio u jednoj i drugoj zemlji zna koji je sistem bolji. Rusija je medju vodecim zemljama po broju migranata u SAD i druga po broju migranata u EU. Umesto da stvore funkcionalno drustvo po uzoru na zapad oni stvaraju drustvo kojem je jedina prednost to sto je na putu sloboda i demokratije.
pre 5 godina
Ova Rusija svakim danom sve smješnija!
pre 5 godina
Normalno da ce da udju, ne nego ce da strepe da im ne otmete jos koje parce teritorije, kao sto ste uzeli juznu Osetiju i Abhaziju. Zar ne vidite da vam svi okrecu ledja?
Mozda je problem u vama?
(sha, 29. oktobar 2018 14:21)
Kladim se da si ti prvi za ulazak u NATO. Zanimljivo, po logici koju primenjujes na Gruziju, mi bi smo trebalo da udjemo u savez sa Rusijom, zar ne? Da nam NATO ne bi uzeo jos neko parce teritorije. Zar ne?
pre 5 godina
Drugim recima Abhazija, koja je granicna oblast Gruzije prema Rusiji, postaje granicna oblast Rusije prema Gruziji.
pre 5 godina
.... e onda cemo se tri dana duriti pa vi vidite šta ćete
pre 5 godina
Znači više ne pretite da Ukrajina i Gruzija nesmu ući u Nato nego Ako uđu i Kad uđu.
pre 5 godina
Nije Rusija patuljak ni ekonomski. Svetska ekonomija se zasniva na brojevima, berzama, bankarskim kreditima i virtuelnim trgovinama. Ruska ekonomija se zasniva na ogromnim prirodnim resursima, hrana, energija i sirovine. Trend je da ljudi placaju skupo telefon, a da je rata dali bi sve za kilo brasna. Mi bar to znamo. Ne sekiram se ni za SAD ni za Rusiju
pre 5 godina
Svi vi "analitičari" koji prebrojavate tenkove i bojeve glave treba da znate da je i hladni rat bio ekonomski rat-rat ekonomskog iscrplivanja.
Rusija definitivno jeste ekonomski patuljak jer živi od predaje sirovina i tehnološki je na nezavidnom nivou.
U novom hladnom ratu će proći gore nego SSSR.
Rusija nije SSSR, i ne kontroliše više pola sveta. Okruženi su neprijateljima izuzev prevrtljivog Lukašenka.
Kinu ne interesuju 2% , a u Kini je inače Američki kapital.
Od Putinovog režima svi beže a prvo njihov narod.
pre 5 godina
Ako misle da budu ozbiljna sila ne smeju ni da dozvole da Gruzija i Ukrajina uđu u NATO.
pre 5 godina
Silna Rusija!
pre 5 godina
Rusija veq 100 godina ako ovo mi ono, ako tako mi ovako...smejurija.
pre 5 godina
Vojni patuljak...sa 8000 nuklearnih bojevih glava, dometa od 500 do 11000 km @(ex ljubomir, 29. oktobar 2018 14:11)
Zapravo domet pojedinih ruskih raketa sa nuklearnim bojevim glavama ide i do 18000 kilometara.
pre 5 godina
Kakva ekonomija, pametnjakovici?! Ovde je u pitanju drzavna bezbednost, koju ce Rusija da ocuva i nuklearkama ako treba. A trolovi neka se samo smeju.
pre 5 godina
@Sinko
SSSR je bio DRUGA ekonomska sila sveta decenijama, imao je vojni savez koji je kontrolisao pola Evrope i imao je dominantan politicki uticaj u ogromnom delu sveta. Uz sve to, imao je mnoogooo vise prirodnih resursa od Rusije, duplo vise stanovnika, neuporedivo mocniju vojsku i neuporedivo veci politicki uticaj. I opet nista nije mogao protiv SAD-a i NATO pakta. Iako je tadasnji NATO pakt bio mnogo manji od danasnjeg i nije imao ekonomsku i vojnu nadmoc kakvu danas ima nad Rusijom.
Ruska ekonomija je na nivou spanske i italijanske. Kao takva, nema novca da finansira vojsku. Ruski vojni budzet je 45 milijardi dolara, americki 700 milijardi.
Mislis li da je sovjetski savez nekada imao vojni budzet manji od Britanije, Kine ili Saudijske Arabije? Ne.
Zato je vazno upamtiti da Rusija nije SSSR niti ima ni pribliznu moc onoj koju je imao SSSR.
Zemlja bez saveznika, sa zastarelom vojskom, sa slabom ekonomijom, pod sankcijama, bez politickog uticaja, sa siromasnim narodom... to je Rusija.
pre 5 godina
Rusija nije SSSR, i ne kontroliše više pola sveta.'
U pravu ste da Rusija nije SSSR. Rusija je kapitalistička zemlja, u mnogo čemu sličnija SAD nego evropskim socijaldemokratijama. I ima najveće prirodne resurse na svetu i samim tim i potencijal za rast. I to je ono što boli zapad. Vreme nije na njegovoj strani.
(Sinko, 29. oktobar 2018 17:39)
Džaba resursi kada Rus radi za 300-400e. Ceo vek žive u komunizmu, bedi i totalitarizmu drugih vrsta. Motiv prosečnog Rusa da brani takvu državu je mnogo manji. Oni zapravo i nisu država već su teritorija pod kontrolom mafijaških bandi. Politička ubistva su normalna pojava na toj teritoriji. Sud se ponaša onako kako glavni bos kaže. Tragedija je što Srbija sve više liči na tu antidržavu. Ali Srbi vole diktatore a beže na mrski zapad... Ceo vek nije na strani običnog Rusa.
pre 5 godina
@dragaN
Rusija nema savez, tako da ne postoji ta opcija. Dalje, Rusija nije u mogucnosti da bilo koga zastiti od NATO-a, dok s druge strane NATO garantuje bezbednost svojim clanicama.
Da nam patriJote nisu krojile politiku, mi bismo u NATO usli pre 25 godina i dana ne bismo uopste razmisljali o Kosovu, Albancima itd. Ali ne, neko je tada poverovao u pricu o mocnoj Rusiji koja ce nas da cuva, cak nas ubacivali u neki savez sa Rusijom i Belorusijom. Tada pevali pesme Jeljcinu, danas Putinu, a sve za svoje dzepove, dok Srbija nepovratno propada.
pre 5 godina
Uopšte nisam rusofil ali na neke stvari oni zaista moraju reagovati. Šta će NATO u Gruziji. Kada je rasformiran istočni blolk zapadne zemlje i Rusija su dogovirili da se alijansa neće širiti na istok. Naravno, slagali su i primili su sve istočnoevropske zemlje a sada evo hoće i Gruziju. Kako bi SAD reagovale da im Rusija rasporedi svoje snage na meksičku granicu ili po Kubi recimo. Očigledno je da hoće da rastegnu i iznure Rusiju koliko god mogu. Mislim da nisu ništa naučili iz istorije. Rusija se ne može pokoriti niti pobediti. Koji će to vojnici iz Nemačke, Francuske, VB, SAD-a da ratuju protiv Rusa. Oni nemaju ozbiljnu vojsku u smislu ljudstva. Imaju oružje ali kada dođe do kopnenog sukoba Rusi ne bi stali do Atlantika. Zaista ne bih voleo ovakav scenario ali zašto čačkaju. Oni da ratuju, da moguće ostanu bez vode, struje ili hrane pa i na samo dva tri dana. Teško.
pre 5 godina
NATO će se proširiti bez obzira na stav rusije.Jednostavno,to je zemlja bez prijatelja i budućnost im sigurno nije lijepa.
pre 5 godina
@raketaš
Gde i kada je potpisan taj sporazum po kojem NATO ne sme da se siri na istok? Koji americki predsednik je dao to obecanje i na kojoj televiziji?
Sta ce Gruzija u NATO? A zasto ne bi usla u NATO, ako Gruzija to zeli? Ima pravo. Ko je Rusija da joj to brani?
O kakvoj ti istoriji pricas? Rusija je vise puta pobedjena i unistena. Nije Rusija SSSR, niti je NATO Nemacka ili Napoleonova Francuska.
NATO ima neuporedivo vise oruzja od Rusije. Neuporedivo. Ima moderno oruzje, Rusija ima sovjetske prastare poluproizvode. NATO vojska je PROFESIONALNA vojska. Dakle, obuceni profesionalci koji se celog zivota obucavaju i spremaju za rat. Rusku vojsku cine regruti, koji idu u vojsku da ih ne uhapse i koje zabole i za Rusiju i za ratovanje. Znamo kako smo mi prosli sa nasim regrutima, pusti bradu, uzme bocu rakije i “ratuje”.
Zapadni ljudi su mnogo cvrsci od Rusa. Nisu navikli na bedu i nestasice struje ali bas zbog toga su veoma opasni kada ratuju protiv onih koji zele da im uniste drzave koje su im omogucile blagostanje. Zasto bi neki Rus ginuo za Rusiju koja mu je omogucila bedu, nestasice hrane i struje? Nebulozno.
U slucaju rata, Rusija bi bila unistena u kratkom roku, napadnuta sa vise strana, superiornim oruzjem, raspala bi se sva njena odbrana, a ne bi joj pomoglo ni to sto bi pola vojske dezertiralo, kao u slucaju Iraka i Avganistana. I tamo su navikli na nestasice struje pa vidimo kako su se borili :)
pre 5 godina
Vojni patuljak sa više tenkova nego ceo svet zajedno, sa najboljim podmornicama, sa najboljim PVO-om, sa mentalitetom vojnika koji će braniti svoju zemlju i zubima ako treba. Rusija jedina stoji na putu američkoj "demokratiji".
@(Badji, 29. oktobar 2018 14:32)
+ sa najboljim ofanzivnim raketnim sistemima na svetu, sa najviše nuklearnih bojevih glava na svetu (više nego svi ostali zajedno) i sa najboljim vojnim kosmičkim programom na svetu, a i lovačka avijacija im je sam vrh, doduše ne po kvantitetu, ali po kvalitetu sigurno.
pre 5 godina
Dobro ljudi jel se netko zapita zašto zemlje oko Rusije žele u NATO? Da nema opasnosti dal bi bilo potrebe za tim? Jednostavno nek im Rusija ponudi garancije da će poštovati njihov teritorijalni integritet i riješen problem ili je to za Rusiju iz nekog razloga problem? Ako je ,onda dal itko može kriviti Ruske susjede što žele u NATO i dal im to netko onda može zabraniti? Dal se svodi na zakon jačeg i mogućnost istog da uzme tuđe i nitko mu ništa ne može? Ko ovo odobrava,odobrava i krađu Kosova jer princip je jako sličan,ako ne i isti.
pre 5 godina
@Badji
Ajmo redom...
Rusija ima oko 15 000 tenkova, od toga 95% proizvedenih jos u vreme SSSR-a. Nema ih vise od ostatka sveta, NATO pakt npr. ima oko 30 000 tenkova i to modernih.
Uz to, SAD imaju 14 000 vojnih aviona i helikoptera, NATO 24 000, Rusija 3 500. Mornarica SAD ima vise aviona od cele Rusije...
Dalje, Rusija nema najbolje PVO sisteme. Pogledaj malo sta su THAAD, PATRIOT, o antiraketnom stitu SAD-a da ne pricamo.
Mentalitet ruskih vojnika!? Mislis na one ruske vojnike kojima se raspala drzava (SSSR), koje su Ceceni ubijali kao muve ili iste one koji po izjavi ruskih zvanicnika nemaju carape jer Rusija nema novca za to?
Koje su to najbolje ruske podmornice, prosvetli nas? Sve stare sovjetske, neke donekle modernizovane, ali ni blizu americkim podmornicama, uz naravno cinjenicu da SAD imaju neuporedivo vise podmornica i brodova od Rusije.
Dakle, Rusija je u poredjenju sa SAD i NATO paktom vojni patuljak, iako je globalno vojna sila. Ali u poredjenju sa SAD, Rusija je patuljak.
pre 5 godina
@brt
Ekonomska moc zemlje ne posmatra se u kontekstu smaka sveta i toga sta bi ko trazio u slucaju rata.
Rusija je ekonomski patuljak u odnosu na SAD. Americki BDP je 19 000 milijardi, ruski 1 500. Na nivou Spanije koja ima 4 puta manje stanovnika od Rusije.
Pored tih silnih prirodnih resursa, koje Rusija nikako da iskoristi, pola Rusa je gladno i 300 000 godisnje pobegne na zapad.
O kakvom brasnu ti pricas? Da li uopste znas da je Amerika najveci proizvodjac hrane, mnogo veci od Rusije. Ima sve resurse koje ima i Rusija, a ima i one koje Rusija nema.
Rusija je drzava koja ne proizvodi nista konkurentno. Ima nekoliko puta manju ekonomiju od Nemacke, Francuske, Britanije... a neuporedivo je veca od njih.
Zasto prepametni Rusi nemaju Mercedes, BMW, Audi, Ford, Krajsler, Boing, Erbas, Fiat, Ferari, Mikrosoft, Epl, Rols Rojs, Reno, Pezo, SAAB.... nego ostadose na Ladi.
pre 5 godina
To vam opisuje koliko daleko seže ruski uticaj, samo do neposrednog susedstva, Ukrajine i Gruzije. Zato ne precenjujte ruski uticaj na Srbiju, Makedoniju, CG ili BiH, ovde je ruski uticaj zanemarljiv. Doduše, naši lokalni lideri vole da se ugledaju na Putina, ali ne znaju ni da oponašaju svog uzora.
pre 5 godina
Jedino sto ja nerazumem je kako ijednom normalnom coveku moze da bude drago izazivanje ratova I konfrotancija.
pre 5 godina
Strasno koliko je internet ratnika koji izgleda vole da pucaju iz misha po Rusiji.
Ako Ukrajina ili Gruzija pokusaju da udju u NATO, Armija Ruske Federacije ce uci tenkovima u te drzave. To je jasno ko dan i to znaju i Amerikanci. Amerikanci nece i ne mogu da dobace a EU zemlje nece sigurno da ratuju za Gruziju ili Ukrajinu. I to svi znaju, ko nije nato bot i ko ima malo pameti.
Ako bude konvencionalnog rata u Evropi na takvom nivou, sigurno ce da propadne svetska ekonomija - u najboljem slucaju (za sve) veliki segmenti privrede ce da se ugase. Nastace ogromna depresija, otpustanja, demonstracije, i naravo previranja i nasilja u evropi i americi.
Zato molim ove nato-botove da budu manje glupi. Moze belaj da bude i bez nuklearnog oruzja. Setite se rata u BiH pa pomnozite sa faktorom cirka oko 120-150.
Ono kad budu u Svedskoj nemiri. zdraaaavo.
pre 5 godina
'U novom hladnom ratu će proći gore nego SSSR.
Rusija nije SSSR, i ne kontroliše više pola sveta.'
U pravu ste da Rusija nije SSSR. Rusija je kapitalistička zemlja, u mnogo čemu sličnija SAD nego evropskim socijaldemokratijama. I ima najveće prirodne resurse na svetu i samim tim i potencijal za rast. I to je ono što boli zapad. Vreme nije na njegovoj strani.
pre 5 godina
(Slavisa, 29. oktobar 2018 17:07)
Kad Rusofil proziva NATO-file....
Poučeni dosadašnjim iskustvima evo na primjeru Krima, Rusija nebi otvoreno ušla u sukob jer se boji ne reakcije Amerikanaca već ekonomskih sankcija. Od svih potencijalnih teritorija najveći strateški položaj za Rusiju je imao Krim,a čak ni tamo nisu javno sudjelovali u sukobu,pa sigurno nebi ni za manje bitne teritorije. Znači samo bi budala riskirala potencijalne sankcije i ekonomsku izolaciju,a Putin nije budala. Rusija je iako jedna od svjetskih vojnih sila, ekonomski patuljak.
pre 5 godina
@ Totenkopf
Ni Amerika nema prijatelja,imperiji su potrebni vazali a ne prijatelji.
pre 5 godina
@Svi junaci
Jeste, evo Amerikanci cekaju da im Gruzija i Ukrajina osvoje Staljingrad. Njima to ne treba, Rusija je izolovana, pod sankcijama i sama ce se raspasti. Kad pricas o srcu u junaka i istoriji, pogledaj malo istoriju Rusa. Srce im je takvo da nisu decenijama smeli da zucnu komunistima koji su ih ubijali po Sibiru. I to srce u junaka? Ma vazi.
pre 5 godina
Ako Gruzija udje u NATO...?!
Problem je ako NATO udje u Gruziju!
pre 5 godina
Ništa više nije preostalo. Osim praznih pretnji.
pre 5 godina
@Miloš
Ali stom prednošću što će Rusja da preživi, za razliku od mnogih, iz prostog razloga što je nuklearna sila. A narednih par nedelja će biti svašta, jer SAD neće propustiti priliku da se šetaju i nude oružje u Ruskom dvorištu. Nije ovde problem Rusija, problem su kalkulacije u SAD koje su izgleda više sklone nestabilnosti nego dogovoru. A Rusija jeste geopolitička trulež, uvek je to bila, ali ona stoga i postaje sila tek kada je neko potkači, jer je to pritisak koji joj da smer u onom paklu od prostora. NATO je uspeo, jer je sprečio pojavu velikih sila u evropi, pojedinačno nisu kadri sebe da brane od daleko manjeg protivnika, što nije provociralo SSSR da reaguje dublje, jer to je njena priroda, pravljenje distance. A ekonomska kriza je stigla i zapad i on se raspada, ali ta razliku od Rusa, ovi dušu nemaju, pa da kažu gotovo, samo zube krvave i apetit za još.
pre 5 godina
Баш би волео да дочекам те новопечене поносне чланице НАТО кад им амери заповеде нови јуриш на Стаљинград. А ако баш буде ескалирало у нуклеарни није више битно ко је у НАТО ко не, глобално смо колатерални. Само да подсетим бројаче тенкова и економисте, сви до једног су прво добрано потценили исток пре својих напада. " Бој не бије свијетло оружје него срце у јунака"
pre 5 godina
Vrlo je teško graničit sa Rusijom, nikad ne znaš kad će im pasti na pamet da te vojno napadne, zauzme teritoriju i proglasi je svojom, uz priču da im je pripadala vekovima... Isto vredi i za jednu malu balkansku državu.
pre 5 godina
I posle mene hvata paranoja. Pa svaka politika je zasnovana na temeljima paranoje.
pre 5 godina
Juznu Osetiju i Abhaziju je Rusija odbranila uz velike zrtve od nasrtaja oficira NATO pakta na gruzijskim tenkovima.Rusi pricaju kao i amerikanci i evropljani, neka bude koliko zele NATO snaga u Gruziji, sanse su nikakve, naucili Rusi lekciju.
pre 5 godina
Ima u tim državama mnogo onih koji su protiv Rusije i bivšeg Sovjetskog režima. Ali ima i mnogo njih koji pate za tim vremenom i režimom kao u bivšoj YU. Možda Rusi šalju u NATO trojanskog konja
pre 5 godina
Odavno je Rusija okruzena i inferiorna u odnosu na NATO. Rusija nije SSSR, u vojnom i ekonomskom smislu ona je vojni patuljak u odnosu na NATO pakt i SAD.
pre 5 godina
Vojni patuljak sa više tenkova nego ceo svet zajedno, sa najboljim podmornicama, sa najboljim PVO-om, sa mentalitetom vojnika koji će braniti svoju zemlju i zubima ako treba. Rusija jedina stoji na putu američkoj "demokratiji".
pre 5 godina
Normalno da ce da udju, ne nego ce da strepe da im ne otmete jos koje parce teritorije, kao sto ste uzeli juznu Osetiju i Abhaziju. Zar ne vidite da vam svi okrecu ledja?
Mozda je problem u vama?
pre 5 godina
Vojni patuljak...sa 8000 nuklearnih bojevih glava, dometa od 500 do 11000 km !
pre 5 godina
Vojni patuljak...sa 8000 nuklearnih bojevih glava, dometa od 500 do 11000 km !
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ex ljubomir, 29. oktobar 2018 14:11)
i to je jedina stvar po kojoj se rusija gleda kao sila.
ostalo je prema kini i usa jedno veliko nista.
pre 5 godina
Normalno da ce da udju, ne nego ce da strepe da im ne otmete jos koje parce teritorije, kao sto ste uzeli juznu Osetiju i Abhaziju. Zar ne vidite da vam svi okrecu ledja?
Mozda je problem u vama?
(sha, 29. oktobar 2018 14:21)
Kladim se da si ti prvi za ulazak u NATO. Zanimljivo, po logici koju primenjujes na Gruziju, mi bi smo trebalo da udjemo u savez sa Rusijom, zar ne? Da nam NATO ne bi uzeo jos neko parce teritorije. Zar ne?
pre 5 godina
Vojni patuljak...sa 8000 nuklearnih bojevih glava, dometa od 500 do 11000 km !
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ex ljubomir, 29. oktobar 2018 14:11)
Vojni mozda i nije, ali ekonomski definitivno!!
pre 5 godina
Ova Rusija svakim danom sve smješnija!
pre 5 godina
@Rusija jedina stoji na putu američkoj "demokratiji".
(Badji, 29. oktobar 2018 14:32)
To i nije neka pohvala. Svako ko je bio u jednoj i drugoj zemlji zna koji je sistem bolji. Rusija je medju vodecim zemljama po broju migranata u SAD i druga po broju migranata u EU. Umesto da stvore funkcionalno drustvo po uzoru na zapad oni stvaraju drustvo kojem je jedina prednost to sto je na putu sloboda i demokratije.
pre 5 godina
Silna Rusija!
pre 5 godina
Ko vam brani da napravite odmbrambeni pojas. A ko brani Gruziji ili Ukrajni da pristupi kom god hoce savezu. Ne svidja vam se - vas problem. Ponudite im bolje ako mozete. Samo, tesko da mozete, vec su bili pod vasom cizmom, znaju dobro kako je...
pre 5 godina
@Badji
Amerika je zemlja u koju ljudi dolaze. Rusija je zemlja iz koje ljudi odlaze. Svake godine 300 000 Rusa napusti Rusiju.
pre 5 godina
Ako misle da budu ozbiljna sila ne smeju ni da dozvole da Gruzija i Ukrajina uđu u NATO.
pre 5 godina
Kakva ekonomija, pametnjakovici?! Ovde je u pitanju drzavna bezbednost, koju ce Rusija da ocuva i nuklearkama ako treba. A trolovi neka se samo smeju.
pre 5 godina
Nije Rusija patuljak ni ekonomski. Svetska ekonomija se zasniva na brojevima, berzama, bankarskim kreditima i virtuelnim trgovinama. Ruska ekonomija se zasniva na ogromnim prirodnim resursima, hrana, energija i sirovine. Trend je da ljudi placaju skupo telefon, a da je rata dali bi sve za kilo brasna. Mi bar to znamo. Ne sekiram se ni za SAD ni za Rusiju
pre 5 godina
Vojni patuljak sa više tenkova nego ceo svet zajedno, sa najboljim podmornicama, sa najboljim PVO-om, sa mentalitetom vojnika koji će braniti svoju zemlju i zubima ako treba. Rusija jedina stoji na putu američkoj "demokratiji".
@(Badji, 29. oktobar 2018 14:32)
+ sa najboljim ofanzivnim raketnim sistemima na svetu, sa najviše nuklearnih bojevih glava na svetu (više nego svi ostali zajedno) i sa najboljim vojnim kosmičkim programom na svetu, a i lovačka avijacija im je sam vrh, doduše ne po kvantitetu, ali po kvalitetu sigurno.
pre 5 godina
Uopšte nisam rusofil ali na neke stvari oni zaista moraju reagovati. Šta će NATO u Gruziji. Kada je rasformiran istočni blolk zapadne zemlje i Rusija su dogovirili da se alijansa neće širiti na istok. Naravno, slagali su i primili su sve istočnoevropske zemlje a sada evo hoće i Gruziju. Kako bi SAD reagovale da im Rusija rasporedi svoje snage na meksičku granicu ili po Kubi recimo. Očigledno je da hoće da rastegnu i iznure Rusiju koliko god mogu. Mislim da nisu ništa naučili iz istorije. Rusija se ne može pokoriti niti pobediti. Koji će to vojnici iz Nemačke, Francuske, VB, SAD-a da ratuju protiv Rusa. Oni nemaju ozbiljnu vojsku u smislu ljudstva. Imaju oružje ali kada dođe do kopnenog sukoba Rusi ne bi stali do Atlantika. Zaista ne bih voleo ovakav scenario ali zašto čačkaju. Oni da ratuju, da moguće ostanu bez vode, struje ili hrane pa i na samo dva tri dana. Teško.
pre 5 godina
Svi vi "analitičari" koji prebrojavate tenkove i bojeve glave treba da znate da je i hladni rat bio ekonomski rat-rat ekonomskog iscrplivanja.
Rusija definitivno jeste ekonomski patuljak jer živi od predaje sirovina i tehnološki je na nezavidnom nivou.
U novom hladnom ratu će proći gore nego SSSR.
Rusija nije SSSR, i ne kontroliše više pola sveta. Okruženi su neprijateljima izuzev prevrtljivog Lukašenka.
Kinu ne interesuju 2% , a u Kini je inače Američki kapital.
Od Putinovog režima svi beže a prvo njihov narod.
pre 5 godina
.... e onda cemo se tri dana duriti pa vi vidite šta ćete
pre 5 godina
@raketaš
Gde i kada je potpisan taj sporazum po kojem NATO ne sme da se siri na istok? Koji americki predsednik je dao to obecanje i na kojoj televiziji?
Sta ce Gruzija u NATO? A zasto ne bi usla u NATO, ako Gruzija to zeli? Ima pravo. Ko je Rusija da joj to brani?
O kakvoj ti istoriji pricas? Rusija je vise puta pobedjena i unistena. Nije Rusija SSSR, niti je NATO Nemacka ili Napoleonova Francuska.
NATO ima neuporedivo vise oruzja od Rusije. Neuporedivo. Ima moderno oruzje, Rusija ima sovjetske prastare poluproizvode. NATO vojska je PROFESIONALNA vojska. Dakle, obuceni profesionalci koji se celog zivota obucavaju i spremaju za rat. Rusku vojsku cine regruti, koji idu u vojsku da ih ne uhapse i koje zabole i za Rusiju i za ratovanje. Znamo kako smo mi prosli sa nasim regrutima, pusti bradu, uzme bocu rakije i “ratuje”.
Zapadni ljudi su mnogo cvrsci od Rusa. Nisu navikli na bedu i nestasice struje ali bas zbog toga su veoma opasni kada ratuju protiv onih koji zele da im uniste drzave koje su im omogucile blagostanje. Zasto bi neki Rus ginuo za Rusiju koja mu je omogucila bedu, nestasice hrane i struje? Nebulozno.
U slucaju rata, Rusija bi bila unistena u kratkom roku, napadnuta sa vise strana, superiornim oruzjem, raspala bi se sva njena odbrana, a ne bi joj pomoglo ni to sto bi pola vojske dezertiralo, kao u slucaju Iraka i Avganistana. I tamo su navikli na nestasice struje pa vidimo kako su se borili :)
pre 5 godina
@Sinko
SSSR je bio DRUGA ekonomska sila sveta decenijama, imao je vojni savez koji je kontrolisao pola Evrope i imao je dominantan politicki uticaj u ogromnom delu sveta. Uz sve to, imao je mnoogooo vise prirodnih resursa od Rusije, duplo vise stanovnika, neuporedivo mocniju vojsku i neuporedivo veci politicki uticaj. I opet nista nije mogao protiv SAD-a i NATO pakta. Iako je tadasnji NATO pakt bio mnogo manji od danasnjeg i nije imao ekonomsku i vojnu nadmoc kakvu danas ima nad Rusijom.
Ruska ekonomija je na nivou spanske i italijanske. Kao takva, nema novca da finansira vojsku. Ruski vojni budzet je 45 milijardi dolara, americki 700 milijardi.
Mislis li da je sovjetski savez nekada imao vojni budzet manji od Britanije, Kine ili Saudijske Arabije? Ne.
Zato je vazno upamtiti da Rusija nije SSSR niti ima ni pribliznu moc onoj koju je imao SSSR.
Zemlja bez saveznika, sa zastarelom vojskom, sa slabom ekonomijom, pod sankcijama, bez politickog uticaja, sa siromasnim narodom... to je Rusija.
pre 5 godina
Strasno koliko je internet ratnika koji izgleda vole da pucaju iz misha po Rusiji.
Ako Ukrajina ili Gruzija pokusaju da udju u NATO, Armija Ruske Federacije ce uci tenkovima u te drzave. To je jasno ko dan i to znaju i Amerikanci. Amerikanci nece i ne mogu da dobace a EU zemlje nece sigurno da ratuju za Gruziju ili Ukrajinu. I to svi znaju, ko nije nato bot i ko ima malo pameti.
Ako bude konvencionalnog rata u Evropi na takvom nivou, sigurno ce da propadne svetska ekonomija - u najboljem slucaju (za sve) veliki segmenti privrede ce da se ugase. Nastace ogromna depresija, otpustanja, demonstracije, i naravo previranja i nasilja u evropi i americi.
Zato molim ove nato-botove da budu manje glupi. Moze belaj da bude i bez nuklearnog oruzja. Setite se rata u BiH pa pomnozite sa faktorom cirka oko 120-150.
Ono kad budu u Svedskoj nemiri. zdraaaavo.
pre 5 godina
Znači više ne pretite da Ukrajina i Gruzija nesmu ući u Nato nego Ako uđu i Kad uđu.
pre 5 godina
'U novom hladnom ratu će proći gore nego SSSR.
Rusija nije SSSR, i ne kontroliše više pola sveta.'
U pravu ste da Rusija nije SSSR. Rusija je kapitalistička zemlja, u mnogo čemu sličnija SAD nego evropskim socijaldemokratijama. I ima najveće prirodne resurse na svetu i samim tim i potencijal za rast. I to je ono što boli zapad. Vreme nije na njegovoj strani.
pre 5 godina
Баш би волео да дочекам те новопечене поносне чланице НАТО кад им амери заповеде нови јуриш на Стаљинград. А ако баш буде ескалирало у нуклеарни није више битно ко је у НАТО ко не, глобално смо колатерални. Само да подсетим бројаче тенкова и економисте, сви до једног су прво добрано потценили исток пре својих напада. " Бој не бије свијетло оружје него срце у јунака"
pre 5 godina
Juznu Osetiju i Abhaziju je Rusija odbranila uz velike zrtve od nasrtaja oficira NATO pakta na gruzijskim tenkovima.Rusi pricaju kao i amerikanci i evropljani, neka bude koliko zele NATO snaga u Gruziji, sanse su nikakve, naucili Rusi lekciju.
pre 5 godina
Vojni patuljak...sa 8000 nuklearnih bojevih glava, dometa od 500 do 11000 km @(ex ljubomir, 29. oktobar 2018 14:11)
Zapravo domet pojedinih ruskih raketa sa nuklearnim bojevim glavama ide i do 18000 kilometara.
pre 5 godina
@Miloš
Ali stom prednošću što će Rusja da preživi, za razliku od mnogih, iz prostog razloga što je nuklearna sila. A narednih par nedelja će biti svašta, jer SAD neće propustiti priliku da se šetaju i nude oružje u Ruskom dvorištu. Nije ovde problem Rusija, problem su kalkulacije u SAD koje su izgleda više sklone nestabilnosti nego dogovoru. A Rusija jeste geopolitička trulež, uvek je to bila, ali ona stoga i postaje sila tek kada je neko potkači, jer je to pritisak koji joj da smer u onom paklu od prostora. NATO je uspeo, jer je sprečio pojavu velikih sila u evropi, pojedinačno nisu kadri sebe da brane od daleko manjeg protivnika, što nije provociralo SSSR da reaguje dublje, jer to je njena priroda, pravljenje distance. A ekonomska kriza je stigla i zapad i on se raspada, ali ta razliku od Rusa, ovi dušu nemaju, pa da kažu gotovo, samo zube krvave i apetit za još.
pre 5 godina
Dobro ljudi jel se netko zapita zašto zemlje oko Rusije žele u NATO? Da nema opasnosti dal bi bilo potrebe za tim? Jednostavno nek im Rusija ponudi garancije da će poštovati njihov teritorijalni integritet i riješen problem ili je to za Rusiju iz nekog razloga problem? Ako je ,onda dal itko može kriviti Ruske susjede što žele u NATO i dal im to netko onda može zabraniti? Dal se svodi na zakon jačeg i mogućnost istog da uzme tuđe i nitko mu ništa ne može? Ko ovo odobrava,odobrava i krađu Kosova jer princip je jako sličan,ako ne i isti.
pre 5 godina
NATO će se proširiti bez obzira na stav rusije.Jednostavno,to je zemlja bez prijatelja i budućnost im sigurno nije lijepa.
pre 5 godina
Rusija nije SSSR, i ne kontroliše više pola sveta.'
U pravu ste da Rusija nije SSSR. Rusija je kapitalistička zemlja, u mnogo čemu sličnija SAD nego evropskim socijaldemokratijama. I ima najveće prirodne resurse na svetu i samim tim i potencijal za rast. I to je ono što boli zapad. Vreme nije na njegovoj strani.
(Sinko, 29. oktobar 2018 17:39)
Džaba resursi kada Rus radi za 300-400e. Ceo vek žive u komunizmu, bedi i totalitarizmu drugih vrsta. Motiv prosečnog Rusa da brani takvu državu je mnogo manji. Oni zapravo i nisu država već su teritorija pod kontrolom mafijaških bandi. Politička ubistva su normalna pojava na toj teritoriji. Sud se ponaša onako kako glavni bos kaže. Tragedija je što Srbija sve više liči na tu antidržavu. Ali Srbi vole diktatore a beže na mrski zapad... Ceo vek nije na strani običnog Rusa.
pre 5 godina
@Badji
Ajmo redom...
Rusija ima oko 15 000 tenkova, od toga 95% proizvedenih jos u vreme SSSR-a. Nema ih vise od ostatka sveta, NATO pakt npr. ima oko 30 000 tenkova i to modernih.
Uz to, SAD imaju 14 000 vojnih aviona i helikoptera, NATO 24 000, Rusija 3 500. Mornarica SAD ima vise aviona od cele Rusije...
Dalje, Rusija nema najbolje PVO sisteme. Pogledaj malo sta su THAAD, PATRIOT, o antiraketnom stitu SAD-a da ne pricamo.
Mentalitet ruskih vojnika!? Mislis na one ruske vojnike kojima se raspala drzava (SSSR), koje su Ceceni ubijali kao muve ili iste one koji po izjavi ruskih zvanicnika nemaju carape jer Rusija nema novca za to?
Koje su to najbolje ruske podmornice, prosvetli nas? Sve stare sovjetske, neke donekle modernizovane, ali ni blizu americkim podmornicama, uz naravno cinjenicu da SAD imaju neuporedivo vise podmornica i brodova od Rusije.
Dakle, Rusija je u poredjenju sa SAD i NATO paktom vojni patuljak, iako je globalno vojna sila. Ali u poredjenju sa SAD, Rusija je patuljak.
pre 5 godina
@brt
Ekonomska moc zemlje ne posmatra se u kontekstu smaka sveta i toga sta bi ko trazio u slucaju rata.
Rusija je ekonomski patuljak u odnosu na SAD. Americki BDP je 19 000 milijardi, ruski 1 500. Na nivou Spanije koja ima 4 puta manje stanovnika od Rusije.
Pored tih silnih prirodnih resursa, koje Rusija nikako da iskoristi, pola Rusa je gladno i 300 000 godisnje pobegne na zapad.
O kakvom brasnu ti pricas? Da li uopste znas da je Amerika najveci proizvodjac hrane, mnogo veci od Rusije. Ima sve resurse koje ima i Rusija, a ima i one koje Rusija nema.
Rusija je drzava koja ne proizvodi nista konkurentno. Ima nekoliko puta manju ekonomiju od Nemacke, Francuske, Britanije... a neuporedivo je veca od njih.
Zasto prepametni Rusi nemaju Mercedes, BMW, Audi, Ford, Krajsler, Boing, Erbas, Fiat, Ferari, Mikrosoft, Epl, Rols Rojs, Reno, Pezo, SAAB.... nego ostadose na Ladi.
pre 5 godina
@dragaN
Rusija nema savez, tako da ne postoji ta opcija. Dalje, Rusija nije u mogucnosti da bilo koga zastiti od NATO-a, dok s druge strane NATO garantuje bezbednost svojim clanicama.
Da nam patriJote nisu krojile politiku, mi bismo u NATO usli pre 25 godina i dana ne bismo uopste razmisljali o Kosovu, Albancima itd. Ali ne, neko je tada poverovao u pricu o mocnoj Rusiji koja ce nas da cuva, cak nas ubacivali u neki savez sa Rusijom i Belorusijom. Tada pevali pesme Jeljcinu, danas Putinu, a sve za svoje dzepove, dok Srbija nepovratno propada.
pre 5 godina
Rusija veq 100 godina ako ovo mi ono, ako tako mi ovako...smejurija.
pre 5 godina
@Svi junaci
Jeste, evo Amerikanci cekaju da im Gruzija i Ukrajina osvoje Staljingrad. Njima to ne treba, Rusija je izolovana, pod sankcijama i sama ce se raspasti. Kad pricas o srcu u junaka i istoriji, pogledaj malo istoriju Rusa. Srce im je takvo da nisu decenijama smeli da zucnu komunistima koji su ih ubijali po Sibiru. I to srce u junaka? Ma vazi.
pre 5 godina
Drugim recima Abhazija, koja je granicna oblast Gruzije prema Rusiji, postaje granicna oblast Rusije prema Gruziji.
pre 5 godina
@ Totenkopf
Ni Amerika nema prijatelja,imperiji su potrebni vazali a ne prijatelji.
pre 5 godina
Ima u tim državama mnogo onih koji su protiv Rusije i bivšeg Sovjetskog režima. Ali ima i mnogo njih koji pate za tim vremenom i režimom kao u bivšoj YU. Možda Rusi šalju u NATO trojanskog konja
pre 5 godina
(Slavisa, 29. oktobar 2018 17:07)
Kad Rusofil proziva NATO-file....
Poučeni dosadašnjim iskustvima evo na primjeru Krima, Rusija nebi otvoreno ušla u sukob jer se boji ne reakcije Amerikanaca već ekonomskih sankcija. Od svih potencijalnih teritorija najveći strateški položaj za Rusiju je imao Krim,a čak ni tamo nisu javno sudjelovali u sukobu,pa sigurno nebi ni za manje bitne teritorije. Znači samo bi budala riskirala potencijalne sankcije i ekonomsku izolaciju,a Putin nije budala. Rusija je iako jedna od svjetskih vojnih sila, ekonomski patuljak.
pre 5 godina
To vam opisuje koliko daleko seže ruski uticaj, samo do neposrednog susedstva, Ukrajine i Gruzije. Zato ne precenjujte ruski uticaj na Srbiju, Makedoniju, CG ili BiH, ovde je ruski uticaj zanemarljiv. Doduše, naši lokalni lideri vole da se ugledaju na Putina, ali ne znaju ni da oponašaju svog uzora.
pre 5 godina
Vrlo je teško graničit sa Rusijom, nikad ne znaš kad će im pasti na pamet da te vojno napadne, zauzme teritoriju i proglasi je svojom, uz priču da im je pripadala vekovima... Isto vredi i za jednu malu balkansku državu.
pre 5 godina
Ako Gruzija udje u NATO...?!
Problem je ako NATO udje u Gruziju!
pre 5 godina
Ništa više nije preostalo. Osim praznih pretnji.
pre 5 godina
Jedino sto ja nerazumem je kako ijednom normalnom coveku moze da bude drago izazivanje ratova I konfrotancija.
pre 5 godina
I posle mene hvata paranoja. Pa svaka politika je zasnovana na temeljima paranoje.
46 Komentari
Sortiraj po: