1. @Vs
    "Ostaviti auto na putu ili autoputu i pobeci sto dalje”???????? Nek nam je bog na pomoci."

    Tako je jer postoje i druga resenja, na pr. poslati auto SMS-om, Viberom ili Messingerom ispred magle i, dopuzati do njega ili poslati ga odmah kuci u garazu, ili voziti na slepo dok ne udaris u bankinu ili nekog drugog. Ili mozda ostati u autu i cekati kamion ili bus da se zabije u tebe, masuci mu zutim prslukom ?
    (
    (Verujem da ima ljudi koji nikada nisu videli pravu maglu, 10. oktobar 2018 17:03)

    # Link komentara

  2. A ja sam mislila da je on za nesto nadlezan
    (tja, 10. oktobar 2018 10:18)
    Pa i jeste. Za nenadleznost!
    (Nadležni organ, 10. oktobar 2018 16:32)

    # Link komentara

  3. Sreća moja nemam vozačku ni kola.
     (Partizan 1917, 10. oktobar 2018 15:57)

    # Link komentara

  4. O čemu mi pričamo? Neki dan vozim putem Kljajićevo Sombor negde 90km/h (i ja prekoračujem brzinu), put je stvarno dobar i prav, dobra je preglednost i pogledam u retrovizor šleper dao žmigavac i obilazi me kao da stojim. Obišao i ode čovek izgubi se iz vidnog polja? Ne znam da li njih neko kontroliše, da li neko očita tahograf ali ovo kako voze je užas?
     (Džoni, 10. oktobar 2018 14:27)

    # Link komentara

  5. Na svakih pet kilometara postaviti plastičnu (da ne bi završila kao sekundarna sirovina) tablu sa natpisom "Ne brže od života" na srpskom ćiriličnom i latiničnom pismu, engleskom i turskom na gornjoj polovini i sa slikom smrskanog auta ili prevrnutog šlepera na donjoj polovini. Natpis i slika da budu reflektujući.

    PS: Ima mnogo domaćih firmi koje proizvode police i razne plastične stvari. Samo da ne bude 'burazerski' javni tender.
    (A., 10. oktobar 2018 14:02)

    # Link komentara

  6. Šta je to što se očekuje kao krajnja mera koja treba da se preduzme? Zašto se za početak ne ispoštuje postojeći zakon? Neka se utvrdi koliko vozila nije imalo uključena svetla za maglu. Pošto su vozila zgužvana do neprepoznatljivosti, mnogi nisu usporili. Neka se pokuša sa skidanjem tahografa i određivanjem brzina u trenutku udara. Svi preživeli vozači koji nisu ispoštovali propise neka se osude na maksimalnih 12 godina zatvora. Odgovorni nikako da shvate da su nesreće posledica selektivnog kažnjavanja vozača tj. pecanja na prekršaj. Niko nikada nije kažnjen jer se drugom nabio u gepek pri brzini od 130kmh ili ako je isekao drugog vozača i pravio osmice po putu, kao što nije uhvaćen onaj što je iz obesti vozio BMW u suprotnom smeru.
    (Milivoje, 10. oktobar 2018 13:17)

    # Link komentara

  7. @vp

    Tacno je, postoje tacke, i ti prilagodis brzinu, ali onaj iza tebe ne i tako te spuca od pozadi jer nema vremena da reaguje, ti mu dodjes kao iznenadna prepreka. 80% nasih vozaca ne zna ili ne postuje propise.
     (Ljubisa livac, 10. oktobar 2018 13:17)

    # Link komentara

  8. Drugari Srbi, je prosto ne vjerujem da je glavni uzročnik brzina. Je sigurno jedan od glavnih, ali ne i glavni. Ceste, signalizacija, infrastruktura, sve igra ulogu. Pa vaše table (auti) su svugdje najsporije. U HR rijetko tko vozi više od 120 km/h, a HR gotovo svi barem 150 km/h (toliko možeš bez kazne).
    (Jole, 10. oktobar 2018 13:15)

    # Link komentara

  9. Ko hoće da ide 90 ILi 100 u tim uslovima može u brzoj traci, ko hoće 20 ili 30 nek ide u sporoj. I nema tu sta. Batako ako hoćeš da se zaustavis nemoj ako nije pumpa ili mesto za to. Ko hoće brzo, nek drži brzi traku ostali nek se sklone. Ili nek stanu ako im tako lakše. I naravno sva 4 migavca ko vozi i ko nevozi.
    (markokiki, 10. oktobar 2018 13:06)

    # Link komentara

  10. Kod ovakvih slučajeva policija je ta koja treba da regulise saobraćaj. Kod slucajeva guste magle, poledice, velikog iznenadnog snega policija vodi kolonu sa upaljenim rotacionim svetlima i znakom "za zabranjeno preticanje", regulise brzinu. U slucaju da je malo jedna patrola ukljucuje se koliko je potrebno.
    Okanoviću smatram da to treba da znaš. (Ako se text objavi i Okanovic ga pročita).
    (Slobodan gradjanin, 10. oktobar 2018 13:06)

    # Link komentara

  11. @milos
    "Najgora opcija koja postoji je da zaustavis vozilo na sred autoputa u gustoj magli ,ok ti si izasao i na bezbednom si i onda se desi sto se juce deslio"

    A sta da uradis kada ispred tebe stoje dva kamiona i ne mozes da mrdnes ? Da se telepromtujes ? I nije najgora opcija da ostavis auto, jos gora je da ostanes u njemu.
    (
    (Logo, 10. oktobar 2018 13:02)

    # Link komentara

  12. Dok se ne podigne svest naših vozača ništa neće pomoći.Šta vredi displej ako većina neće poštovati upozorenja.Ako neko vidi maglu zar nije normalno da smanji brzinu i bez upozorenja.Pogledajte kako se vozi bahato gde više od 60% vozača ne aktiviraju migavce tokom promene pravca kretanja.Takvi ne poštuju ni znake ni upozorenja.Rešenje problema je pokriti kamerama što više saobraćajnica i kažnjavati bez milosti i za najmanji prekršaj dok se Srbadija ne dovede u red.
     (Boki S., 10. oktobar 2018 12:55)

    # Link komentara

  13. Velike nesrece pri maglovitom vremenu desavaju se u celom svetu, nije ovde nikakav izuzetak, ali ljudski faktor je presudan u saobracaju, sto pokazuje naknadni udes kod Svilajnca. Ljudski faktor je i to neoprezno spaljivanje strnjika uz autoput. Ljudski faktor je i idiotsko cackanje po telefonu dok vozite, a to vidjam svakodnevno, kao i nekoriscenje pojasa.
    Upala sam jednom u zivotu, vozeci dzip, u gust dim od sumskog pozara, dok je istovremeno pocela da pada sitna kisica i napravila se i para. Precrkla sam od straha dok nisam izasla iz tog dima, sve ocekujuci da ce iz dima izroniti neki kamion na mene.
    (Zvoncica, 10. oktobar 2018 12:55)

    # Link komentara

  14. Ja cu samo reci da na autoputu POSTOJE tacke vidljivosti kao merilo gustine magle i jasno je oznaceno kojom brzinom se i tom slucaju krece. Da su ljudi to postovali, verovatno poginulih ne bi bilo
    (vp, 10. oktobar 2018 12:27)
    Upravo je objasnio da to nije dovoljno. I nije dovoljno. Gde je signalizacija koja bi upozorila pre ulaska u maglu, pa da se vozači spreme i prilagode brzinu.
    (realno, 10. oktobar 2018 12:50)

    # Link komentara

  15. Slucaj kod Svilajnca, kamion preticao kamion preko pune. Slucaj na autoputu, kamion udario u bankinu i preprecio put. Koliko vidim u oba slucaja kamioni a to se nesto i ne spominje. Inace vrlo se slazem da brzina mora da se prilagodi uslovima vidljivosti. Velika brzina na suvom, suncanom, preglednom rasterecenom saobracaju je jedno, a guste magle kise je nesto sasvim drugo. Doduse, problem su i oni sto kad je magla spuste vrzinu previse. Vozio sam na magistralnom po magli 50, videlo se sasvim doboljno za tu brzinu i ispred mene auto koji ide, kunem vam se, 15na sat bez sva 4. I to je vrlo opasno i podjednako neodgovorno.
    (Ukratko, 10. oktobar 2018 12:49)

    # Link komentara

  16. @vp
    Tacke vidljivosti nisu dovoljno. Ja sam vozio iz Beograda ka Nisu prosle zime, kada sam iz savrseno suvog puta i izuzetne vidljivosti, niotkuda uleteo u gustu maglu i na zaledjen kolovoz. Odmah sam krenuo sa uporavnjam, a pritom nesmem usporavati naglo. Da se u trenutku kada sam usao u maglu, neko nasao ispred mene ko je naglo usporio, kad bih ga video, vec bi bilo kasno, pogotovu na klizavom kolovozu. I jos jednom napominjem, do ulaska u maglu, put je bio savrsen za voznju, i nije bilo nikakve najave problema koji ce uslediti.
    (sasa, 10. oktobar 2018 12:42)

    # Link komentara

  17. Ja cu samo reci da na autoputu POSTOJE tacke vidljivosti kao merilo gustine magle i jasno je oznaceno kojom brzinom se i tom slucaju krece. Da su ljudi to postovali, verovatno poginulih ne bi bilo
     (vp, 10. oktobar 2018 12:27)

    # Link komentara

  18. Za vlast u Srbiji ŽIVOT građanina je najjeftinija reč. Zato ništa i ne preduzimaju. Godinama.
    (velko, 10. oktobar 2018 12:27)

    # Link komentara

  19. Do ovoga ne bi doslo da se postovalo propisano rastojanje, da se brzina smanjila na 50 km/h, kao sto treba u slučaju guste magle...To je to. Juce sam vozio od NS do Beograda, kod Beske pocinje jako gusta magla, vozaci su nastavili da voze kao da se nista ne desava...Strasno koja neodgovornost. Za ovakve stvari su krivi samo i samo neodgovorni vozaci.
    (MaironDrake, 10. oktobar 2018 11:03

    Ne slazem se sa tobom. Do nesrece je i doslo jer je neko naglo smanjio brzinu i drugo vozilo je naletelo na njega. Verovatno nisi nikada naisao na pravi zid od magle. Tu se ne vidi ni kraj svoje haube. Tu drzanje rastojanja ne znaci nista. Jedino sto je moglo da na displejima na auto putu budu upozorenja na gustu maglu, pa cak i da saobracaj bude zaustavljen na sat, dva dok se magla ne razidje. Sve drugo su prazne price, kako sam ja bolji vozac od drugih.
    (Bob, 10. oktobar 2018 11:28)

    Drzanje rastojanja i smanjenje brzine je sveto pismo prilikom losih uslova...Taj koji je naglo smanjio brzinu je verovatno imao nekog na braniku...Kada udaris nekog sa 40 km/h, od nazad...jako tesko da moze doci do smrtnog ishoda, jos ako kocis...Nema sanse. Problem su i vozaci koji su jurili 90 km/h ili vise u izmaglici. Naleteo sam par puta na zid od magle, smanjio brzinu na 40 km/h i beybedno stigao...
    (Mairon Drake, 10. oktobar 2018 12:22)

    # Link komentara

  20. @Mediokritet
    Covek predstavlja svoju privatnu firmu tj udruzenje koje se zove Srpski komitet za bezbednost saobracaja, naziv malo zbunjuje. Udruzenje u Srbiji mozes napraviti ako skupis jos 2 ortaka i popunis papirologiju. Odes lepo na sajt APR i proveris. Inace covek nema veze sa saobracajem, po struci je pravnik.
    (drvobradi, 10. oktobar 2018 12:20)

    # Link komentara

  21. Шта је паметњаковићи? Крив Окановић, крива полиција, крива држава, крив нови светски поредак, крив распоред планета али никако ви? Ви возите та кола, ви одговарате за своје (не)знање за воланом, за своје поступке. Нико други. Увек је неко или нешто криво само не ви. Тражите да држава реагује и заведе ред, па кад заведе и ожеже по новчанику, онда иста та држава дере јадан немушти и неуки народ који је ето, жељан само белог хлеба. Ма море, кажњавао бих ја вас у стотинама хиљада, одузимањем дозвола и покретне имовине. Па знаш кад би вам пало на памет да претичете преко пуне линије или скрећете без показивача правца.
     (?, 10. oktobar 2018 12:19)

    # Link komentara

  22. (Mediokritet, 10. oktobar 2018 11:42)

    Iza gospodina ne stoji niko, ni država ni pojedinac. Čovek stoji iza svoje nevladine organizacije i daje savete jel to voli. Niko ih ne finansira niti dobijaju pare iz budžeta. Ovo radi jednostavno zato što želi da pomogne.
    Sve ovo što kaže upućeno je Agenciji za bezbednost saobraćaja koju je osnovala Vlada RS.
    i sve što kaže ovaj gospodin je tačno ali on ne može da to i uradi jer su očigledno gluvi ljudi u Agenciji.
     (Mad Max, 10. oktobar 2018 12:17)

    # Link komentara

  23. Kako brane sebe. U normalnom svetu, na auto putu, imaju elektronska obaveštenja, o brzini i ako ima neki problem. Oduvek je bila magla između Jagodine i Ćuprije. I oni nemogu da postave jednu patrolu da signalizira problem. Njima je najbitnije da kažnjavaju vozace, da bi punili budžet.
     (Krojač, 10. oktobar 2018 12:16)

    # Link komentara

  24. Ne slazem se sa tobom. Do nesrece je i doslo jer je neko naglo smanjio brzinu i drugo vozilo je naletelo na njega. Verovatno nisi nikada naisao na pravi zid od magle. Tu se ne vidi ni kraj svoje haube. Tu drzanje rastojanja ne znaci nista. Jedino sto je moglo da na displejima na auto putu budu upozorenja na gustu maglu, pa cak i da saobracaj bude zaustavljen na sat, dva dok se magla ne razidje. Sve drugo su prazne price, kako sam ja bolji vozac od drugih.
    (Bob, 10. oktobar 2018 11:28)

    Ne slazem se sa tobom. Ako je neko naglo smanjio brzinu a neko se zakucao u njega znači da taj drugi nije postovao proise i "zalepio" se ovom prvom u rep. Mnogo puta sam bio u situaciji gde sa 120 obilazim drugo vozilo a majstor se pojavi niotkuda u mom repu i blica da se sklonin jet on kora da vozi 150-200. Ja sam pre mesec dana naleteo na kisu Jagodine gde se nije video prst pred okom. Nas nekoliko je vozilo 30 na sat sa sva 4 a na kraju stalo u zutu traku sa upaljena jer nije imalo svrhe dalje. I gle cuda niko nije nastradao jer i oni koji su nas obilazili jer su smatrali da mogu dalje nisu vozili brze od 40-50.
     (Dogovor kuću gradi, ali tu?u, 10. oktobar 2018 12:03)

    # Link komentara

  25. Smanjite gas !
     (BG, 10. oktobar 2018 11:59)

    # Link komentara

  26. moglo je biti 0.... da svi voze normalno... i drže se pravila......sudar nikad ne dodje.... ok nikuda.... čovek je kriv..... 99.99% slučajeva.....
     (knjaz miloš, 10. oktobar 2018 11:57)

    # Link komentara

  27. Opet u sledećoj ulici koja ima dve trake, desnom sporijom trakom ide gradski autobus, a neki privatni auto ga polako obilazi levom bržom trakom.
    (Sheriff, 10. oktobar 2018 11:28)
    У граду не постоји бржа тј претицајна трака. Ограничење је исто у обе траке. Људи често мисле да је то бржа трака пошто у крајњој левој морају да возе спора возила. Лева трака је обавезна за спора возила као што су бусеви, камиони, аутошколе, бициклисти ако нема стаза за њих, мопеди и сл.
     (горан, 10. oktobar 2018 11:57)

    # Link komentara

  28. I 7 je mnogo. A sve se da spreciti preventivom koje nema. Nema je vec 30 godina. Preventiva nisu reklame i kazne. Preventiva je da "kazna ne sme i ne moze da se sredi poznanicima, politicarima i mafijasima", preventiva je da za cetvorostruko ubistvo u bahatoj voznji ne mozes da dobijes samo 2-4 godine zatvora, preventiva je policija ne pravi iste one prekrsaje za koje kasnije bez blama kaznjava ostale vozace, preventiva je postoji prava signalizacija na pravim mestima, preventiva je da se radovi obeleze najmanje 5 kilometara ranije a ne 300m ranije, preventiva je da kada vozaci dugo vremena upozoravaju na neke nelogicnosti neko odreaguje i promeni clanove zakona a ne da ceka po 4-5 godina pa onda menja ceo zakon itd itd itd ....
     (Dogovor kuću gradi, ali tu?u, 10. oktobar 2018 11:56)

    # Link komentara

  29. Sve sto je u vezi saobracaja u Srbiji ravno je katastrofi. Da resenja nema ni na vidiku je ovakav nacin razmisljanja gospodina Okanovica.” Ostaviti auto na putu ili autoputu i pobeci sto dalje”???????? Nek nam je bog na pomoci.
    (Vs, 10. oktobar 2018 11:55)

    # Link komentara

  30. koga jos ovo zanima...a drzavu ponajmanje...
     (Realno, 10. oktobar 2018 11:51)

    # Link komentara

  31. Slazem se sa svim primedbama koje su vezane za auto skole. Pedeset godina u auto skolama je isto. I posle pitaju zasto su vozaci takvi kakvi su. Daleke 1989. godine cetri puta su me obarali na rucnoj kocnici. Da ironija bude veca pogresioa sam jednom na rucnoj kocnici. Sigurno je bilo da samo uzmu pare. Jer logika saobracajnog obrazovnog sistema je kod nas, Koliko para toliko muzike. Jos kada vidim balave klince kako ludo voze po gradovima i putevima, pitam se zasto sam uopste isao u auto skolu.
    (Skroz realno., 10. oktobar 2018 11:49)

    # Link komentara

  32. Ljudi, ja i dalje ne kapiram ko je ovaj gospodin. Koga on predstavlja. Da li neku instituciju ili je u pitanju NVO? Ili možda, stručnu javnost? Molim gospodina da se jasno i glasno predstavi.
    (Mediokritet, 10. oktobar 2018 11:42)

    # Link komentara

  33. Ma da nećete možda da uvedete ponovo obuku i polaganje za one koji imaju vozačku već skoro pola veka? :D Malo da dopunite budžet? ZAKRPITE RUPE!
    (Lepi, 10. oktobar 2018 11:42)

    # Link komentara

  34. Tacke kojom je obelezen auto put u slucaju magle su itekako korisne samo sto moraju svi da postuju, a drugo svest vozaca je na najnizem nivou jer prvi ko prodje kroz maglu treba da obavesti policiju da odmah izadju na tom delu i uspore saobracaj kao sto je slucaj kod odrona a i drugih prepreka.
     (aca, 10. oktobar 2018 11:41)

    # Link komentara

  35. @Yugosloven Gospodin Okanović je iz privatne firme koja se zove "Komitet za bezbednost saobraćaja". Nije ovlašćen od države ama baš ni za šta. A kao i svaki privatnik, i on je podložan analizi stručnosti.
     (katintata, 10. oktobar 2018 11:33)

    # Link komentara

  36. U uslovima magla, jaka kiša, noć, preporučujem naočare za takve uslove ( žuta stakla) koštaju od 100 do 1000 din. Ali ono što me juče jako nerviralo i činilo besnim je krajnja bahatost pojedinih vozača. Iako je kolona stala oni pokušavaju da se probiju napred valjda računajući da će se provući na mufte i tako stvore gužvu da su hitne službe se jedva probijale. Ima na netu snimak negde iz Japana ili Koreje gde u trenutku idesa svi oni koji su se bezbedno zaustavili sklanjaju svoja vozila te hitne službe stižu bez problema.
     (učenik x, 10. oktobar 2018 11:29)

    # Link komentara

  37. Do ovoga ne bi doslo da se postovalo propisano rastojanje, da se brzina smanjila na 50 km/h, kao sto treba u slučaju guste magle...To je to. Juce sam vozio od NS do Beograda, kod Beske pocinje jako gusta magla, vozaci su nastavili da voze kao da se nista ne desava...Strasno koja neodgovornost. Za ovakve stvari su krivi samo i samo neodgovorni vozaci.
    (MaironDrake, 10. oktobar 2018 11:03

    Ne slazem se sa tobom. Do nesrece je i doslo jer je neko naglo smanjio brzinu i drugo vozilo je naletelo na njega. Verovatno nisi nikada naisao na pravi zid od magle. Tu se ne vidi ni kraj svoje haube. Tu drzanje rastojanja ne znaci nista. Jedino sto je moglo da na displejima na auto putu budu upozorenja na gustu maglu, pa cak i da saobracaj bude zaustavljen na sat, dva dok se magla ne razidje. Sve drugo su prazne price, kako sam ja bolji vozac od drugih.
    (Bob, 10. oktobar 2018 11:28)

    # Link komentara

  38. U normalnim državama su odavno našli rešenje za nedisciplinu u saobraćaju, samo ovi naši još uvek tragaju za toplom vodom. Kod nas prvo policija ništa ne poštuje. Primer od juče: ulica ima dve trake, jedna za skretanje desno, a druga za skretanje levo, jer nema pravo (T raskrsnica). U traci za levo stoji 10-ak automobila na crvenom svetlu i čeka da skrene levo, dok u desnoj nema nikoga. Interventna sa džipom desnom trakom koja je inače isključivo za skretanje desno zaobilazi sve ove koji stoje u levoj traci i staje ispred prvog koji stoji u levoj traci i to staje na pešački prelaz. Kasnije, u sledećoj ulici ih vidim voze normalno tj. nisu na zadatku, nemaju rotaciju, ništa. Opet u sledećoj ulici koja ima dve trake, desnom sporijom trakom ide gradski autobus, a neki privatni auto ga polako obilazi levom bržom trakom. Interventna se nabija ovom autu koji obilazi autobus i ablenduje mu da se skloni, a čovek regularno prolazi pored autobusa. Kada se ovako divljački ponašaju oni koji predstavljaju zakon, šta da očekujemo. Kakav osećaj građanin može imati kada vidi ovako nešto? Šta da pomisli? To su obični dripci u uniformama i ja ih lično apsolutno ne doživljavam kao nekoga ko nas treba da štiti od kriminalaca, već ih doživljavam kao jednu bandu van svake kontrole koja se krije iza znački i uniformi. Ništa nisu bolji od kriminalaca. Sve dok tako bude nama pomoći nema i to treba da bude jasno. O korupciji saobraćajaca ne bih ni govorio, o tome tek roman može da se napiše.
    (Sheriff, 10. oktobar 2018 11:28)

    # Link komentara

  39. @dragan,
    Pa nisu do lancanog udesa doveli oni sto su isli nego oni sto su kocili.
     (Boki, 10. oktobar 2018 11:24)

    # Link komentara

  40. Aman ljudi, nije bila gusta magla nego sumaglica, moglo je da se vozi 90 km/h glat, nije bilo strašno. I onda se u sekundi upalo u oblak (on se nije video od sumaglice, nije predmet da se uoči, nije moglo da se stekne utisak da je to drastično gušća magla). Razumem zašto je neko naglo kočio jer je to verovatno instiktivno uradio, ali nagle promene brzine na autoputu su uvod u katastrofu jer onaj koji je iza ne očekuje to i verovatno ne vidi što i onaj prvi. Pričam sve ovo jer sam juče bio tamo od 7:30 do 11h. I sam sam video kakva je to magla bila.
     (Miki, 10. oktobar 2018 11:23)

    # Link komentara

  41. Svakodnevno prolazim Ibarskom ....ovi šleperi ništa nepoštuju, voze kroz naseljeno mesto kao "ludi" i još mi trube i ablenduju što poštujem ograničenje....zalepe mi se za branik. UŽAS!


    Apsolutno ista situacija na putu Vrsac-Pancevo u selima Vladimirovac i Banatsko Novo Selo.Samo sto me ne biju kamiondzije zato sto vozim 50 a ne brze.
    (Bari1991, 10. oktobar 2018 11:22)

    # Link komentara

  42. Uporedio bi dve škole učenja vožnje pošto sam obe završio. U Holandiji se na primer u auto školi vozi do 5 km (tolerancija radara) brže od ograničenja jer će tako vozoti sutra u saobraćaju. Kod nas se mili za vreme obuke da bi se šzedeo benzin valjda a kasnije se divlja po putevima a da za to nismo obučeni.
     (Sloba, 10. oktobar 2018 11:22)

    # Link komentara

  43. Kada imate spoj nedovoljne svesti, selektivno koriscenje zakona, neadekvatnu obuku gde se uci sve osim ono sto treba znaci nista sustinski i upotrebljivo u stvarnom zivotu i voznji, ovakav ishod je neizbezan a ne treba izmisljati toplu vodu vec videti i kopirati kako rade ljudi u drugim uredjenim drzavama a za sta ne treba milion eura vec samo dobra volja. Primer iz Svedske:
    1. Kada je jaka kisa,magla, dim tim ljudima ne treba policija da kaze ili neki svemirski uredjaj da brzinu treba smanjiti sa postovanjem rastojanja i svi se tako ponasaju kao po dogovoru tako da je milina videti osim par balkanskih mentaliteta koji projure projure ali izgledaju tada kao da nose tablu na sebi "ja sam budala".
    2. Maximalna brzina je 110 km/h i to sa putevima koji 50% sami navode ispravan auto na ispravno kretanje.
    3.Svetlosna signalizacija je senzorska tako da auto na praznoj raskrsnici ne mora da ceka 2 minuta a pesak sam ukljucuje sebi zeleno i dobija kad se steknu uslovi.
    3.edukacija jos u vrticu, kada pesak zeli da predje na pesackom koji nema semafor, vozac STAJE OBAVEZNO a pesak podize ruku u znak postovanja prema tom vozacu beez obzira da li ima 5 ili 105 godina.
    Hvala svakom ko je procitao ovo do kraja, zvuci neskromno ali mislim da ovo treba da procitaju svi :) svako dobro!
    (Nebitno, 10. oktobar 2018 11:21)

    # Link komentara

  44. Daj Okanovicu okani nas se ..
     (Kolibri, 10. oktobar 2018 11:18)

    # Link komentara

  45. Ko kontroliše ponašanje kamiondžija, pretiču, ne drže rastojanje, voze u koloni. Levom trakom, ma haos. Onda ih zaustave i prođu sa 500din u saobraćajnoj.....
    (HM, 10. oktobar 2018 11:15)

    # Link komentara

  46. Evo par primera iz komentara koliko se ne poznaju propisi.
    @Maja Ako je pešak na prelazu i ako mu je crveno svetlo vozač je dužan da ga propusti. Razlog je vrlo jednostavan, ne postoji žuto svetlo za pešake, tako da oni mogu slobodno da započnu prelazak na zeleno, ako se upali crveno dok su na prelazu imaju dovoljno vrmena da završe započetu radnju. Ono što je kažnjivo je započinjanje prelaska na crveno svetlo. Tako da nije frka ako se upali crveno dok si na prelazu. Samo to mnogi maj ... pardon neuki vozači ne znaju, kao i čemu služi uslovno zeleno.
    @IĆ Naravno da treba da se vezuješ i naravno da je pričanje preko mobilnog mnogo opasno, a naročito kuckanje poruka u toku vožnje. To se ne sreće u civilizovanom svetu, a oni i dalje imaju velike kampanje protiv toga, da se ne zaboravi. I u naseljenim mestima postoje zone koje su 30km/h, to je sasvim normalno i u skladu sa naprednim civilizacijama. Recimo kvart između Vasine, Dušanove, Francuske i Tadeuša u BGD je takav. Ne vidim nikakav problem u tome (živim u njemu) i drago mi je da je tako. Stanari poštuju, jedino imamo probleme sa "došljacima" vikendom, ali sve manje. Dodatno treba uvesti i red u kuluturu vožnje po autoputu. Jedno drugo ne isključuju i oba su važna.
    A činjenica je da se u autoškolama iči definicija tricikla i razne gluposti, ali ne i stvari koje vam mogu spasiti život.
    Ne trebaju veće kazne nego neselektivno sprovođenje postojećeg zakona i već će biti bolje.
    (boris, 10. oktobar 2018 11:12)

    # Link komentara

  47. Sta rade na ulazu u Lajkovac ovih dana ...
     (Belegradeboyyysss, 10. oktobar 2018 11:09)

    # Link komentara

  48. Sad od jednom nadležni da reaguju a za šta on prima platu ?
    U zadnje vreme su samo namete i veće kazne izmišljali...
    Mogli bi malo da poboljšaju puteve, RASVETU na autoputu i sporednim putevima.
    Malo i da ulože novca a ne samo da smišljaju HARAČE
    (PEtar, 10. oktobar 2018 11:07)

    # Link komentara

  49. Само брзина да се смањи и драконске казне за брзину чувају безбедност
     (м. миљанов, 10. oktobar 2018 11:04)

    # Link komentara

  50. citam komentare, i tesko mi je da odolim a da ne prokomentarisem u vezi sa ljudima koji bi da vrate 120kmh ili cak i da se smanji. Ajmo malo racionalno da razmisljamo. Uzmimo da imamo sve iste vozace kao i juce, koji se krecu istim vozilima kao i juce, na istoj dionici puta kao i juce. I sada uklonite maglu i dim. Da li mislite da bi se desila nesreca. Mislim da je poprilicno sigurno da ne bi. Dakle, nije problem 130kmh, problem je 130kmh u magli. Nisam iz SRB, i ne znam iskreno ni sta su te tacke pored puta za maglu i kako bi trebalo da se koriste. Ali i da jesam iz SRB, imam osjecaj da ne bih znao. Mala anketa bi to otkrila, da li vozaci znaju da ih koriste. Na stranu sto izgleda krajnje user unfriendly. Dakle, problem je sto nije postavljeno posebno ogranicenje za uslove magle, odnosno posebne table sa posebnim obavjestenjima u zavisnosti od uslova na putu. Trosak jeste, ali se zna gdje su uslovi povecane magle i/ili vjetra cesti, pa da zahtijevaju postavljanje ovakvih tabli. A siguran sam da ima i nacina za automatsko mjerenje vidljivosti koje bi automatski proracunavalo ogranicenje brzine. Uvijek treba obezbijediti uslove, pa onda primjenjivati kaznjavanje. A dodatno u vezi sa brzinama, svaka ozbiljna stuedija je utvrdila da su najopasniji oni koji se krecu znacajno razlicitim brzinama od vecine ucesnika. Dakle, ako vozite presporo autoputem, jednako ste opasni kao i onaj koji vozi prebrzo, U ODNOSU na vecinu vozaca.
    (requiem, 10. oktobar 2018 11:04)

    # Link komentara

  51. Do ovoga ne bi doslo da se postovalo propisano rastojanje, da se brzina smanjila na 50 km/h, kao sto treba u slučaju guste magle...To je to. Juce sam vozio od NS do Beograda, kod Beske pocinje jako gusta magla, vozaci su nastavili da voze kao da se nista ne desava...Strasno koja neodgovornost. Za ovakve stvari su krivi samo i samo neodgovorni vozaci.
    (MaironDrake, 10. oktobar 2018 11:03)

    # Link komentara

  52. Ne živi se od predloga, već od pametnih zakona koji MORAJU da se primenjuju...

    Ne možemo mi odmah kao Švajcarska, ali možemo kao CG... Imamo sličan mentalitet, ali Crnogorci voze u koloni kao bele lale, dozvoljena brzina d 50, maks.60 km/h se poštuje, niko se ne pravi pametan i ne pretiče...Ni nalik onoj samoubilačkoj vožnji od pre nekoliko godina kad neko na izlasku iz tunela pretiče, pa ili će se ubiti, ili još nekog ubiti...
     (law is law..., 10. oktobar 2018 11:02)

    # Link komentara

  53. Kamioni non stop preticu, pa cak i na delu autoputa koji prolazi kroz grad, a policije ili barem kamera nema nigde.
    (Marko, 10. oktobar 2018 10:21)


    A što ne bi preticali? Ako nema signalizacije koja im zabranjuje, zašto ne bi imali pravo da pretiču?

    Pišem kao neko ko nema nikakve veze sa kamionima.
    (Globtroter, 10. oktobar 2018 11:01)

    # Link komentara

  54. Krajnja opomena mogu biti procena ili nesreća sa materijalnom štetom. Pogibija sedmoro, odnosno jedanaestoro ljudi ne može biti opomena, nego tragedija za koju neko mora da snosi odgovornost.
    (Beograd011, 10. oktobar 2018 10:59)

    # Link komentara

  55. Hoce li biti privedeni oni koji su doveli do i jednog i drugog lancanog sudara jer nisu smanjili brzinu?
    (dragan, 10. oktobar 2018 10:57)

    # Link komentara

  56. Do pre nekoliko godina je na delu autoputa kroz Beograd bila postavljena saobraćajna signalizacija o zabrani preticanja za kamione. Sada su ti znakovi uklonjeni, jer, navodno, kamioni više ne prolaze kroz grad. Nije mi samo jasno na kakve onda kamione na autoputu svakodnevno nailazim!
    Kada će da se uvede zabrana saobraćaja za kamione na regionalnim i magistralnim putevima u vreme vikenda (recimo od petka u 16 h do nedelje do 24.00h)?
    (Staka Zulu, 10. oktobar 2018 10:57)

    # Link komentara

  57. "Ukoliko se i desi da vozač zaustavi vozilo u gustoj magli na autoputu, on mora odmah izaći iz vozila, udaljiti se od njega ali i od autoputa jer ako ostane blizu vozila i tu mu preti opasnost od sigurne smrti. Jer, kako objašnjava Olanović, kada na vozilo naleti šleper tu spasa nema."

    Kaze Damir Okanovic iz komiteta za bezbednost saobracaja.

    Znaci neko ko je stao na autoputu i udaljio se od svog vozila je spasio svoj zivot ali da li ce na njegov auto naleteti u punoj brzini citav niz automobila i ugroziti mnoge zivote to u ovom slucaju uopste za g. Okanovica iz komiteta za bezbednost saobracaja nije bitno i to se potpuno ignorise.
    I onda se pitamo zasto dolazi do ovakvih nesreca.
    (L.M., 10. oktobar 2018 10:49)

    # Link komentara

  58. O cemu mi pricamo kad ovaj narod ne postuje Zone skole??? Kad vozim 30 ili cak koji kilometar vise svi mi se zalepe iza i jos trube?? Jelte da gospoda ne zakasne pola selunde negde, a decu ko...
     (Covek po imenu Uve, 10. oktobar 2018 10:48)

    # Link komentara

  59. Zamolio bih ovog stručnjaka a i ljude koji komentarišu, da obrate pažnju na to, da je u ovim saobraćajnim nesrećama učestvovao veliki broj stranih državljana (iako je normalno da na našem putu bude više naših državljana). Molim vas, prestanite više sa defektizmom i ponižavanjem naših ljudi i pričama kako smo glupi, nesposobni, divlji... Ne zaboravite, da se slični i mnogo teži slučajevi dešavaju svuda u svetu.

    Šta se tiča infrastrukture i pasivne sigurnisti, verujem da tu postoji mesta za poboljšanje.
    (Tozlar, 10. oktobar 2018 10:45)

    # Link komentara

  60. Vozaci kamiona prebrzo voze. Kamionu treba vise vremena i prostora da stane.
     (Zoran, 10. oktobar 2018 10:44)

    # Link komentara

  61. Drzavni organi su trebali zatvoriti auto-put zbog magle. Ko je odgovoran?
     (Heroj, 10. oktobar 2018 10:40)

    # Link komentara

  62. Uveli ste nam elektronsko merenje brzine, zabranili brže vožnje autoputem, i šta bi ovo? Nesreća je uvek bilo i biće, i zato ne treba zabranjivati brze vožnje autoputem. Spora vožnja mene zamara i pada mi koncentracija. Nesreće suzbijajte na Ibarskoj magistrali, ostavite nam autoput.
    (A, 10. oktobar 2018 10:33)

    # Link komentara

  63. "...opomena nadleznima na NESTO urade..." Kaze covek koji je placen da brine o bezbednosti saobracaja?!?! Mozda da, pri registraciji platimo svi jos po 50-100 evra?
    (Baba Sera, 10. oktobar 2018 10:27)

    # Link komentara

  64. Sve je ovo "pricam ti pricu", ubiranje politickih poena i nacin kako se bolje pozicionirati u trenutnom haosu i konfuziji na ovom podneblju. Aerodromi i putevi u savremenom i razvijenom svetu resavaju vrlo jednostavno probleme magle, posipanjem gasnih soli, kamion ili avion a sada ima i dron- prodje i zaprasi oblast gde je nastala magla. Cene su vrlo male a efekti nemerljivi. U savremenom svetu ovakvi politikanti bi bili najureni sa svih funkcija, odgovorni vec smenjeni i na birou sa visegodisnjim zabranama obavljanja funkcija.
    (kada ce izbori, 10. oktobar 2018 10:22)

    # Link komentara

  65. Kamioni non stop preticu, pa cak i na delu autoputa koji prolazi kroz grad, a policije ili barem kamera nema nigde.
    (Marko, 10. oktobar 2018 10:21)

    # Link komentara

  66. G.okanović je već dao i predlog nije samo pričao šta se desilo kao drugo on je i ovlašćen iškolavan i to mu je struka da to kaže i da konkretan predlog,samo država je ta joja mora da odobri sredstva i da sprovede konkretno do kraja projekat....podržimo nemoj samo da polemišemo jer od toga niko nema koristi hvala....
    (Yugosloven, 10. oktobar 2018 10:20)

    # Link komentara

  67. "Ukoliko se i desi da vozač zaustavi vozilo u gustoj magli na autoputu, on mora odmah izaći iz vozila, udaljiti se od njega ali i od autoputa jer ako ostane blizu vozila i tu mu preti opasnost od sigurne smrti. Jer, kako objašnjava Olanović, kada na vozilo naleti šleper tu spasa nema."

    Najgora opcija koja postoji je da zaustavis vozilo na sred autoputa u gustoj magli ,ok ti si izasao i na bezbednom si i onda se desi sto se juce deslio
    (milos, 10. oktobar 2018 10:18)

    # Link komentara

  68. A ja sam mislila da je on za nesto nadlezan
    (tja, 10. oktobar 2018 10:18)

    # Link komentara

  69. @Laki Njegova organizacija je privatna organizacija i nema veze sa vlascu. Ime je zbunjujuce i deluje kao da je neka drzavna institucija, zapravo nije.
    (T, 10. oktobar 2018 10:18)

    # Link komentara

  70. Podnesi ostavku!
     (ns, 10. oktobar 2018 10:16)

    # Link komentara

  71. "Ukoliko se i desi da vozač zaustavi vozilo u gustoj magli na autoputu, on mora odmah izaći iz vozila, udaljiti se od njega ali i od autoputa jer ako ostane blizu vozila i tu mu preti opasnost od sigurne smrti. Jer, kako objašnjava Olanović, kada na vozilo naleti šleper tu spasa nema".

    Zato postoji zaustavna traka, za zaustavljanje u vanrednim situacijama. Onda ne može šleper da naleti, sem ako ne vozi zaustavnom trakom. Ove godine triput sam uleteo u nemoguć pljusak na autoputu. Sva tri puta bi u trenutku kada bi postalo nepodnošljivo auti ispred mene, ja za njima, a onda i auti za mnom usporili i polako se prebacili u zaustavnu, gde bi stali jedan iza drugog na bezbednom odstojanju. Upaljena sva četiri plus kočnica da se vide i štop svetla. Pa sačekaš da se pljusak smiri i nastaviš dalje.
    (expert, 10. oktobar 2018 10:14)

    # Link komentara

  72. Mudro zbori Okanovic. Samo, secam se kako je branio nov zakon o auto-skolama. Sad opet skole ne valjaju.

    Ja bih ipak rekao da su mentalitet i nedostatak kulture u saobracaju presudni.
     (Gazda Dojkan, 10. oktobar 2018 10:12)

    # Link komentara

  73. To da su u Srbiji krivci isključivo vozači jer ne poštuju propise, ograničenja, saobraćajne znake, semafore, zaustavne trake i sl., ima i drugu stranu medalje. Nestručna lica se bave saobraćajnom strukom, propisi su nelogični, nekonsekventni, nedosledni, ograničenja brzine naročito IRITANTNA (npr. na i iza Pupinovog mosta je ograničenje 50kmh iako su saobraćajnice odlične, put pregledan bez objekata pa čak i bez rastinja, a saobraćajne patrole nalaze da je za bezbednost saobraćaja upravo tu mesto gde će kažnjavati sve koji voze 51kmh), itd. Semafor u centru Bgd (Svetogorska) drži vozila, taksije, autobuse, trolejbuse, dostavna vozila... minut i 15 sekundi na raskrsnici sa Palmotićevom kojom za to vreme prođe jedno ili nijedno vozilo. Pisao sam sekretarijatu za saobraćaj i... naravno NIŠTA nisu preduzeli. I naravno da NIŠTA ne možemo ni očekivati kada Srbiju vode neodrovorni, šta više zlonamerni ljudi.
    (karburator, 10. oktobar 2018 10:11)

    # Link komentara

  74. S obzirom u kakvom su stanju nasi autoputevi, umesto povecanja dozvoljene maksimalne brzine sa 120 km/h na 130 km/h, logicnije je bilo da je doslo do smanjenja. Sto se tice konkretnog problema, za pocetak treba postaviti elektronske displeje i znakove duz auto puta koji bi obavestavali vozace o aktuelnom stanju na putevima i kako bi se u zavisnosti od trenutn situacije mogla regulisati maksimalna dozvoljena brzina.
    (Goran, 10. oktobar 2018 10:11)

    # Link komentara

  75. Kamioni samo desnom trakom, maksimalno 100kmh, kao u dalekoj madjarskoj
    (petar, 10. oktobar 2018 10:10)

    # Link komentara

  76. Sad ce opet povecati cenu registracije....
    (000007, 10. oktobar 2018 10:10)

    # Link komentara

  77. Ma nemas ti Okanovicu, mi vozaci znamo, pokazali smo juce da smo sposobni da poginemo samo tako.
    Na to najmanje 10 komentatora je reklo da u slucaju magke treba stati. Tih 10 je sasvim dovoljno i na 1000 automobila da se desi ovako nesto kao sto je bilo juce.
    O vozacima kamiona da ne pricam. O stepenu ostecenja (smrskanosti) pojedinih automobila jasno je da pojedinci uopste nisu smanjivali brzinu nego vozim druze pa sta bude.
    Mozda je proslo 100 puta ali ovaj put nije.
    Drugo, obelezavanje autoputa ce pomoci ali bahatosti u kraj moze stati samo represija i nista drugo. Eno u Hrvatskoj imate elektronsko obelezavanje brzine i to postoje manje od 40% vozaca.
    Nisu po Evropi pametni i fini zato sto su takvi nego sto su svesni posledica svojih postupaka. Kod nas imas najblaze receno ludake koji ne shvataju sta moze da izazove njihov postupak.
    Najbolje je rekao jedan decko juce koji je ucestvovao u karambolu:"preziveli smo jer smo isli polako".
     (lemi, 10. oktobar 2018 10:07)

    # Link komentara

  78. Okanoviću, kao vozač sa stažom od preko 30 godina tvrdim da se u auto školama bar toliko, a izvesno i duže, uči samo da se položi ispit ali SE NE UČI DA SE VOZI, snađe ili preživi u saobraćaju. Posledice ste svi videli juče.
    I da dodam, ne videh da je bilo ko od političara bilo šta izjavio zbog gubitka 12 života, a još manje šta će povodom toga ova zemlja da urade. ALO BRE i AMAN ...
    Komitet neće, a i ne može ništa
    (Nemirni, 10. oktobar 2018 10:06)

    # Link komentara

  79. U potpunosti se slažem sa stavovima Mr.Okanovica.
    U skladu sa tim se potpuno slažem sa sledecom inicijativom Komiteta za saobracaj da se povecaju kazne za ne paljenje svetla po danu, ne puštanje pešaka, ne stavljanje pojasa i razgovor mobilnim telefonima u uslovima gradske voznje, kao i da se smanji max brzina u gradu na npr. 35Km/h, te da se poveća broj saobraćajnih kamera po gradovima Srbije.
    Mislim da bi to odlucujuce doprinelo da se izbegnu ovakve nesrece na auto-putu, po magli.
    (, 10. oktobar 2018 10:05)

    # Link komentara

  80. Slaba obuka vozaca i slaba kontrola na drumovima i po gradovima. Ne pamtim kada sam videla saobracajca na ulici. A mnogo znaci da bude vidljiv za vozace! Nazalost tu su kada se udes vec desi. Preventiva, preventiva! A i semafori po ulicama su katastrofa. Kod starog Merkatora N Bgd. dodjete do pola prsackog a zeleno vec pocne da trepce. Pesak na zelenom mora biti siguran, a to nije slucaj napadaju ga oni koji presecaju raskrsnicu! Neki vozaci stanu i puste vas ali nazalost tu su i oni koji se zalecu u pesake. Mora postojati medju hod u semaforu za one koji presecaju raskrsnicu. Nekada su studenti Saobracajnog sedeli na raskrsnicama i snimali protok saobracaja i usladivali rad semafora.Nema toga vise...
     (Maja, 10. oktobar 2018 10:04)

    # Link komentara

  81. Strašno! Šta ima da se upozorava na magli!????valjda se vidi da je magla, zatim postoje ograničenja brzine......Svakodnevno prolazim Ibarskom ....ovi šleperi ništa nepoštuju, voze kroz naseljeno mesto kao "ludi" i još mi trube i ablenduju što poštujem ograničenje....zalepe mi se za branik. UŽAS! Što se tiče paljenja pored puta , pa dovoljno je da komunalna policija 2-3 puta prođe Ibarskom (samo) od Beograda do Lazarevca i napuniće debelo budžet. Kultura i svest su nam na vrlo niskom nivou. SAMO PO DŽEPU!
    (Bilja, 10. oktobar 2018 10:04)

    # Link komentara

  82. Strašno je što se izdešavalo. Zaista velika tragedija. Nisam stručnjak šta mogu uraditi nadležne institucije da se izbegnu, ili smanje ovakve tragedije. Ali kao šofer znam šta je u Srbiji generalno veliki problem. Vozači ne poštuju držanje distance izmedju vozila. Nalepljeni jedni na druge voze svuda. Posebno kad je magla se to praktikuje zbog, kako mnogi kažu, bolje orjentacije u magli. "Sednem nekom na rep pa ga pratim..." Ne znam koliko se tome posvećuje pažnja u autoškolama.
    (vladimir, 10. oktobar 2018 10:03)

    # Link komentara

  83. AMAN stručnjak bi mogao da izadje sa konkretnim predlozima i da ukaže na konkretna imena iz vlasti koja su odgovorna za nerad u oblasti bezbednosti saobraćaja. Jasno se zna ko su resorni ministri i ko je za šta odgovoran. AMAN stručnjače konkretno i ne ulizički ....
    (Branko, 10. oktobar 2018 10:03)

    # Link komentara

  84. Zanima me koliko li koštaju ti paneli? Da li je moguće da naša država ne može da uvede ono što u Evropi postoji skoro 20 godina? Brojimo tačke u 21 veku? Eeeeej bre Srbijo, vilajet si balkanski!!!
    (Darko, 10. oktobar 2018 09:57)

    # Link komentara

  85. Dobro je da ovaj Okanović nije u komitetima za bezbednost poslednjih 15 godina...
    (Kucamo na vrata zaboravljenih asova..., 10. oktobar 2018 09:52)

    # Link komentara

  86. Koja je svrha pozicije gdina Okanovica osim da daje izjave kada se nesto desi??? Da daje izjave kakve daje on realno moze svako, nije tu potrebna neka strucnost. Ajde da vidimo da gospodin izadje sa nekim planom i programom da se postojeci problemi rese, ali ne samo to, nego i da zasuce rukave i da se potrudi da nadlezni sve to i sprovedu od pocetka do kraja. Ovako, gdin Okanovic stalno vrti istu pricu, i to je sve.
     (Cheburator karburator, 10. oktobar 2018 09:49)

    # Link komentara

  87. inače šta? ljudi moraju sami da se promene u razmišljanju, ništa ih ne može naterati da se promene ako to ne žele. ko želi da jurca, jurcaće dokle on budeo hteo, ako mu zabraniš, jurcaće još više.
     (hordaŠ, 10. oktobar 2018 09:49)

    # Link komentara

  88. Pa, ti si nadležni!
     (Laki, 10. oktobar 2018 09:48)

    # Link komentara

  89. Za pocetak, ukinite Okanovica!
    (Unapred hvala., 10. oktobar 2018 09:48)

    # Link komentara