Sreda, 19.09.2018.

11:16

Srbiju na putu ka EU ne koči Hrvatska već druge dve države

Iako se u Srbiji misli da će joj glavna prepreka na putu ka EU biti Hrvatska, prava "opasnost" dolazi iz jednog pravila koje EU neće da menja, piše Euraktiv.

Izvor: Jutarnji list

Srbiju na putu ka EU ne koèi Hrvatska veæ druge dve države IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

kiza

pre 5 godina

P.S. Sećam se kada se govorilo da je jedini uslov bio da se uhapse Mladić i Karadžić...
(Amater, 19. septembar 2018 15:27)

Slabo se secas, to nikada nije bio jedini uslov, i ono najbitnije je da se uslovi NE MENJAJU, oni su jasni svima i od pocetka. Druga je stvar sto se kod nas sire razne price, mitomanija i teorije zavere, drugi su usli bez da ispune a nas teraju, "mrze nas", i ostale budalastine svojstvene samo nama. Zato i jesmo tu gde smo - na dnu lestvice. Slazem se sa onima komentatorima koji kazu da Srbiju najvise koci Srbija - i dodao bi Srbi.
Sto se pre osvestimo, shvatimo da svet nije budala, da treba mi da radimo i da se potrudimo, to ce nam pre biti bolje. A mozemo da radimo kao i do sada, i da se zalimo i tesimo da su nam drugi krivi, i garantovano nam je mestu pri dnu tabele.

Бата Стојковић

pre 5 godina

Те две земље ће и довести до распада ЕУ, пазите шта вам кажем.

ketiS

pre 5 godina

Ovo je potpuni "spin" od clanka. Naravno da se Nemacka i Francuska kao dve kljucne zemlje EU najvise pitaju, ali one su u isto vreme najvise i zainteresovane da obezbede sopstvene interese na jednom geopoliticki osetljivom podrucju kao sto je Balkan. Drugim recima, jasno je da one imaju interes da se EU prosiri na Srbiju i Zapadni Balkan, te da ce njihova volja i zelja biti odlucujuca, a ne zelja malih "utripovanih velicina" poput Hrvatske ili njoj slicnih. Ovo je dakle samo potvrda onoga sto je jasno svakom iole politicki pismenom, a sto upravo komentatori iz Hrvatske pokusavaju (neuspesno) da ospore.

Samo rokaj kume

pre 5 godina

Кина има више воље да улаже од ЕУ. Њима је инвестиција од пар милијарди евра ситница, а нама значи доста. Битно нам је да нисмо изоловани од ЕУ, а чланство има, поред предности, доста и мана.
(aco, 19. septembar 2018 14:00)

A u prilog tvojoj tvrdnji, dragi Aco, govore i investicije velikih kineskih kompanija kao što su Ikea, Fiat, Mišelin, Lidl... da pomenem samo one koje su mi prve pale na pamet.

sempervivum

pre 5 godina

Србију коче 3 ствари:
1) Србија има СПЕЦИЈАЛНЕ услове за улазак - много теже него претходно примљене чланице (иако се прича да исти услови важе за све). Нпр. од Хрватске није тражено да испуни елементарни демократски услов - да омогући избеглицама повратак, а од нас се тражи да прихватимо промену сопствених граница (на пример). О Румунији и Бугарској да не причамо;
2) Наша актуелна власт је декларативно за ЕУ, само ради приступних пара, али неке промене овој власти просто не одговарају (сузбијање корупције, самостално правосуђе, слободни медији, боља екологија...)
3) Србија објективно није потребна ЕУ... Бугарска и Румунија су примљене због приближавања Натоа Русији и због контроле територије. С обзиром да смо ми "флека" окружена Нато земљама, и да смо задужени и зависни од ЕУ, ми више нисмо ни битни...

kibo

pre 5 godina

Iskreno? Umoran sam od čekanja da uđemo u EU. Voleo bih, al imamo i drugih lepih stvari , a tako i opcija.
Mislim da je to predsednik Vučić slično više puta rekao.
Taj vremenski prostor čekanja ili takozvani put ka EU, koriste druge zemlje i uspostavljaju svoj sistem.
Shvatio sam posle ovoliko godina čekanja na EU, da je politika izuzetno zamršena stvar, komplikovana i teško se dolazi do win win situacije....

e

pre 5 godina

Tačno je da naši vlastodršci nisu svi za ulazak u EU. Lako je to ustanoviti ko je za i ko protiv. Jednako je bilo i u vlasti od 2000. do 2012. Eto ako ovo pogledate lako je uočiti. Ove partije koje su stalno na vlasti ne od 2000. nego od 1990, njihov vrh je po profesiji "političar" i nikako im neide naruku da ikada budu opozicija.

ribica

pre 5 godina

Mi moramo isto kao nekada Rumunija i Bugarska, da pokazemo uniji, ako nas ne prihvati, u taj prostor ce utrcati drugi. Kina, Rusija, Turska. Sa te strane su nasi odnosi sa pomenutim drzavama neophodni iz mnogo, mnogo razloga. Moramo da im pokazemo da sasvim lepo mozemo i bez unije.
 (izhlapjeli starac, 19. septembar 2018 12:17)


I super... mislis da ce vam Rusija koja također grca u dugovima i korupciji, lazima i podvalama; koja na vas uvijek gleda s visoka puno pomoci? Koliko znam od II svjetskog rata su imali tu mogucnost - pomoci vam, obogatiti vas, vi ste se uvijek uzdali u njih... i gdje je ta konjica, gdje su ti silni milioni i prosperitet građana Srbije zahvaljujuci Rusima (Turcima ili Kinezima)?

S druge strane pogledaj Irsku, Cesku, Poljsku i Slovacku koji su od vecih bijednika se uzdigli u organizirana, bogatija i uređenija drustva od nasih balkanskih bas uz pomoc te EU.
Gledaj dalje od svog sokaka, pa ce ti i horizonti biti dalji...

Amater

pre 5 godina

Nikako ne shvatam zasto se ulazak u EU predstavlja kao naš "najvažniji zadatak" (valjda imamo i nešto važnije od toga). Ne verujem ni da aktuelna vlast (ili makar deo nje) baš iskreno želi u EU, iako se deklarativno za to zalaže. Mislim da ni prethodna vlast nije imala veliku želju iako su se predstavljali kao "Evropejci" (doduše ovi današnji se predstavljaju kao "Najevropljani" -kakav preokret u odnosu na period pre jula 2008.). Kada bi mi kao narod sami uredili svoju državu bilo bi nam sasvim OK i van EU (ima primera za to i u samoj Evropi) ali ... P.S. Sećam se kada se govorilo da je jedini uslov bio da se uhapse Mladić i Karadžić...

Ante

pre 5 godina

Ispravak: u Sloveniji JEST bio referendum i oko 60% glasovalo je ZA ulazak Hrvatske a 40% protiv!
Prema tome, bit će referendum i u Hrvatskoj o ulasku Srbije...

@(situacija, 19. septembar 2018 11:46)
"HR je tijesno prošla na referendumu u Sloveniji..."
U Sloveniji uopće nije bilo referenduma o Hrvatskoj. Nisam Vidoviti Milan ali sumnjam da bi bilo tijesno.
(Danke Slowenien, 19. septembar 2018 13:10)

Točno,nije bilo referenduma, to je pravilo uvedeno nedavno,ali je Slovenija među zadnjima ratificirala ugovor o pristupanju Hrvatske i 2 godine blokirala pregovore. Nisu htjeli ratificirali ugovor o pristupanju Hrvatske NATO-u,ali je SAD zaprijetio pa su brzo odustali.

Veljko

pre 5 godina

Ovo je potpuna glupost od članka. Sistem kvalifikovane većine najviše odgovara Francuskoj i Nemačkoj, jer imaju ogromno stanovništvo. Ne odgovara upravo malim zemljama tipa-Hrvatska. Da bi SPREČILE da nešto prodje kvalifikovanom većinom, njima treba preko 45% Država članica (što je teško), ILI grupa Država članica koja sadrži ukupno preko 35% stanovništva. Kada ode Velika Britanija, EU će imati manje od 450 miliona stanovnika. 35% je 157 miliona. Francuska i Nemačka zajedno imaju skoro 150. Dakle, fali im samo jedna Austrija da blokiraju šta god hoće.

sasa the red baron

pre 5 godina

KOga jos intersuje EU?
Hajde da sredimo ekonomiju, ne zaposlenost, kriminal, pa onda da pricamo o EU.
U ostalom, nisu oni Englezi bili glupi kad su izasli....
Manite se EU prica, nama je bilo dosta Jugoslavija, evo vidite i sami i da se ova Evropska Jugoslavija, raspada bas kao i ona pre nje....
Gomila Briselski birokrata i Angela Merkel kao sef.

aco

pre 5 godina

Не треба нам чланство у ЕУ, али треба да будемо опрезни због економске одмазде. Кина има више воље да улаже од ЕУ. Њима је инвестиција од пар милијарди евра ситница, а нама значи доста. Битно нам је да нисмо изоловани од ЕУ, а чланство има, поред предности, доста и мана.

Dragojlo

pre 5 godina

Da li je u bilo kojoj oblasti Srbija dostigla standad EU.
(Deki, 19. septembar 2018 12:15)


Da li su Hrvatska, Rumunija, Bugarska, Madjarska, Poljska i sl. drzave dostigle bilo koji standard EU do dan danas? Srbija bi mogla sutra da udje u EU kad bi priznala Kosovo, usla u NATO i uvela Rusiji sankcije. Niko ne bi od nje trazio da ispunjava neke tzv. EU standarde. Pomenute drzave, i ne samo njih, u EU je ugurala Amerika zbog svojih nacionalnih interesa u Evropi, zbog sirenja NATO pakta prema ruskim granicama.

vesnik

pre 5 godina

hrvatska koci koliko moze, ali oni su nebitni, legnu na rudu kad ih gazde pritisnu. najveci kocnicar je nemacka, nas dragi i veliki partner koji je uveo pravno obavezujuci sporazum sa tzv. kosovom i to uslov uslova posle svih poglavlja.

Milanche

pre 5 godina

Realno, to i nama odgovara - da ne uđemo u EU.

Kakve koristi imaju male siromašne članice, kao što su Hrvatska, Bugarska, Rumunija ? Gotovo nikakve.

Mi treba da uredimo svoju državu, pokrenemo privredu i prestanemo da se zadužujemo, a manje je važno da li ćemo u EU.

leptirica

pre 5 godina

@(situacija, 19. septembar 2018 11:46) 
"HR je tijesno prošla na referendumu u Sloveniji..." 
U Sloveniji uopće nije bilo referenduma o Hrvatskoj. Nisam Vidoviti Milan ali sumnjam da bi bilo tijesno.
(Danke Slowenien, 19. septembar 2018 13:10)

Točno,nije bilo referenduma, to je pravilo uvedeno nedavno,ali je Slovenija među zadnjima ratificirala ugovor o pristupanju Hrvatske i 2 godine blokirala pregovore. Nisu htjeli ratificirali ugovor o pristupanju Hrvatske NATO-u,ali je SAD zaprijetio pa su brzo odustali.

situacija

pre 5 godina

Danke Slowenien
u Sloveniji je bio referendum o ulasku HR u EU. I kako sam već napisao tijesno je prošao. Ne znam čemu tako kategorički stav ako ste već toliko neinformirani.

Danke Slowenien

pre 5 godina

@(situacija, 19. septembar 2018 11:46)
"HR je tijesno prošla na referendumu u Sloveniji..."
U Sloveniji uopće nije bilo referenduma o Hrvatskoj. Nisam Vidoviti Milan ali sumnjam da bi bilo tijesno.

bolje grob nego njihov bolesnik

pre 5 godina

Srbiji EU nije potrebna kao nekima. A EU dobro zna da bi to značilo promenu i regiona ako primi Srbiju. Avako je iscepkano i pod njihovom supremacijom i nikada im neće ugroziti poziciju najpametnijih , najspobnijih i jedino onih koji imaju prava da odlučuju (da neće možda neko drugi da im traži ista prava od ovih u EU, jedva da Madjarska sme da gukne i to odmah razvodnjavaju u nekakve užase i koja je Madjarska postala preko noći). Srbija koja funkcioniše u EU je opasnost po interese zapadnih zemalja (njih EU ne zanima, a ni njihove gradjene, VB je to prva pokazala), koje su se našle u raskoraku sa SAD koje više ne žele da sponzorišu njihove vizije NATO kao plaćenika.(SAD su odbile intervenciju u Egiptu, jer se uvidelo šta evropljani rade na primeru Libije, a isplativosti NATO intervencija kao što se isplatilo po pitanju SFRJ više nema za sve). Kao i uvek zveri se same dohvate kada im se učini da ona druga ima veću korist nego što zaslužuje. Dokle god su u takvom stanju Srbija će imati pomaka, kada i ako se konsoliduju, udariće svim silama da nadoknade. Sve što nam poture mora da bude odloženo, preispitano i imunizirano, ali bez utroška energije. U suprtonom prihvatamo drugorazredno postojanje sa kvalitetom života teškog bolesnika, koji pomoć jedino može da nadje u inostranstvu, ali nikada i izlečenje. Usvajati inovacije i aparate i ono što će institucije biti u novom dobu, je jedino ispravno. Sve drugo je nenadoknadiv trošak.

marko

pre 5 godina

Да се не враћамо у 1991. Ајде да се вратимо после 2000-те. Било је гомила одлука од стране немачког парламента и њиховог спољнополитичког комитета, као и гомила изјава од стране разних битних немачких личности, и никад није било ни једне једине могућности да Србија буде у ЕУ. То само слеп није могао да види. Наравно Немачка као држава која нема битнију спољну политику, сав свој утицај а слободно се може рећи и фрустрираност избацује управо на боранији као што је Србија. У односима на нивоу ЕУ па чак и оно мало што дају саопштења за шире прилике, има се утисак да су значаја негде рецимо Хрватска или Португалија.

Goran

pre 5 godina

Jedna drzava koci srbiju, a to je sama srbija, tj ona srbija koja se sastoji od burazera i nesposobnih i lenjih koji su se uglavili na pozicije i misle da su time ostvarili nevidjeni uspeh, koji gaze sve pred sobom kako bi "uspeli u zivotu", ne mareci ni za koga drugog, jer oni su sposobni i uspesni i oni ce uspeti, a ostale ko j**e kad su nesposobni
(Neuspesni, 19. septembar 2018 11:44)

Bravo za komentar, bas tako...

Coco Bill

pre 5 godina

Ukratko. Ovo je više opravdanje za našu vlast. Dakle, ako ne budemo primljeni "krivi" su....nabrojte zemlje po vašem ličnom ubeđenju, a ne oni sa vođenjem takve politiike

EU

pre 5 godina

Srbiju ne koči Hrvatska.
Srbiju ne koče Francuska i Njemačka.
Srbiju ne koči Kosovo.

Srbija koči sama sebe.
Srbija zna pravila igre i ako želi moze da ih ispuni.
Za Srbiju neće postojati nikakva druga pravila već ista koja važe za sve ostale.

Srbija zna da MORA uskladiti spoljnu politiku sa spoljnom politikom EU.
Srbija zna da MORA uskladiti bezbednosnu politiku sa bezbednosnom politiko EU.
Srbija zna da MORA da normalizuje odnos sa Kosovom tj. da podrži da Kosovo postane član UN.
Srbija zna da mora da poštuje granice BiH.
Srbija zna da mora da reši granice sa komšijama.
Srbija zna da mora da kaže gdje su grobovi “nestalih”.
Srbija zna da mora da postane pravna i slobodna država (sudovi, korupcija, mito, manjine, sloboda medija).
Sva ostala pitanja su bilateralna stvar.
Sve te uslove moraju da ispune i drugi kandidati. Samo drugima je te uslove lakše ispuniti.

Vladimir

pre 5 godina

Увек ће бити неких додатних препрека и зачкољица Србији на путу уласка у ЕУ.

dr

pre 5 godina

Може да каже ко шта хоће, али је више него очигледно да се ради по питању економског напретка, баланс дипломатије, отворености ка свету, прихватанњу различитости и добросуседским односима. Дух Југославије се поново протеже кроз Југосферу, добра времена полако долазе. Заслужили смо...

ili

pre 5 godina

A s druge strane ako uvedu kvalifikovanu vecinu umesto koncenzusa to moze olaksati prijem Kosova u EU uprkos protivljenju Spanije, Rumunije i drugih zemalja koje ih nisu primile.

Branka

pre 5 godina

Ma kakvi! To ništa ne vredi! Hrvati moraju da budu dežurni krivci i glavni kočničari našeg ulaska u EU iza kojeg će da se sakriju naše lenje i nesposobne elite, jer je uvek lakše da se optuži komšija šta sopstvenu kravu nismo nahranili ni vode dali da pije. Tako da autor teksta nema pojma šta piše naši političari veoma dobro znaju ko je glavni "krivac".

izhlapjeli starac

pre 5 godina

Mi moramo isto kao nekada Rumunija i Bugarska, da pokazemo uniji, ako nas ne prihvati, u taj prostor ce utrcati drugi. Kina, Rusija, Turska. Sa te strane su nasi odnosi sa pomenutim drzavama neophodni iz mnogo, mnogo razloga. Moramo da im pokazemo da sasvim lepo mozemo i bez unije.

sustina

pre 5 godina

Pre svega, Srbija koci sama sebe, jer Srbijom vlada korupcija i mafio-partokratija u vidu politickih stranaka, koje su iznad zakona i prava. EU ima puno svojih problema, samo joj jos fali haoticna muljatorska Srbija.

Dragan Miladinovic

pre 5 godina

Dosadne su ovakve vesti i to odavno. Možda je bilo zanimljivo do pre desetak godina da se ložimo. Ali sada je valjda jasno da je to samo zamajavanje i da se polako čak udaljavamo od EU i od njenih organizacija.

e viva montenegro

pre 5 godina

Necemo ni mi ni vi nikada uci u EU. Sto prije shvatimo to bice nam bolje jer gubimo potencijalne partnere i poslove pokusavajuci da zadovoljimo uslove a mislim da sve to radimo za dzabe. Mozda grijesim ali tako mi se cini! Pozz iz CG

leptirica

pre 5 godina

Pa cemu onda otvaranja i zatvaranja pogljava, ako na kraju iako zatvorite sva poglavlja jedna ili vise clanica mogu da vam do kraja postojanja Zemaljske kugle mogu kociti prijem u EU. I ako se ne varam poglavlja su vec definisana o cemu se pregovara tako da se naknadno ne mogu u pogljavja ubacivate nakande zelje jedne ili vise clanica EU.
(Prekinuti pregovore sa EU, 19. septembar 2018 11:49)

Tako je. Srbija treba riješiti sve što je dogovoreno i definirano. Riješiti otvorena pitanja i uskladiti politiku sa EU i onda ako i bude odbijanja pojedine članice da ratificira ugovor o pristupanju ostali će napraviti pritisak da se i to riješi. Ovog prava koje se spiminje u tekstu se nitko ne želi odreći, a spada u temeljna prava članica EU i da bi se ukinulo potrebna je suglasnost svih članica. Problem Srbije je da ne riješava uvjete iz poglavlja i ne usklađuje politiku sa EU, a ne u potencijalnim blokadama.

Candyman

pre 5 godina

To je jasno. Ko misli da je EU savez jednakih drzava taj se vara. Ko misli da ce nas vise postovati ako udjemo taj se isto vara. Odricemo se spoljne politike i mnogo cega radi nesto malo prava. Sto sam stariji vise mislim da ne treba da udjemo ali treba da uredimo zemlju po EU standardima.

Prekinuti pregovore sa EU

pre 5 godina

Pa cemu onda otvaranja i zatvaranja pogljava, ako na kraju iako zatvorite sva poglavlja jedna ili vise clanica mogu da vam do kraja postojanja Zemaljske kugle mogu kociti prijem u EU. I ako se ne varam poglavlja su vec definisana o cemu se pregovara tako da se naknadno ne mogu u pogljavja ubacivate nakande zelje jedne ili vise clanica EU.

situacija

pre 5 godina

HR je tijesno prošla na referendumu u Sloveniji i to prvenstveno zahvaljujući vlasnicima na tisuće vikendica na našem moru. Pobojali su se što će biti s njihovom imovinom ako ne uđemo u EU. Nekoliko godina koliko su nas sprečavali oduzelo nam vrijeme kada su EU fondovi bili ponajveći. Srbija bi u HR prošla na referendumu ukoliko se adekvatno riješi pitanje granica, reprociteta zastupljenosti Hrvata u srbijanskom parlamentu i na nižim razinama te otvori arhiv JNA i obavještajne službe koji jedino mogu pomoći da se pronađu lokacije traženih nestalih osoba.

bobo

pre 5 godina

Pa eto sve po starom toliko puta su obecali da nece biti novih uslova pa ih ipak bilo i sad na kraju nema obecanja kad ce Srbija da udje u EU ili ako ce uopste uci.
Ali svi mogu da vide kako je hrvatima lepo u EU , skoro svi beze iz zemlje.

Croata

pre 5 godina

Nama puno vise odgovara da Srbija uđe u EU. Iz raznih razloga uglavnom ekonomskih. Drugima sto su dalje to manje odgovara. Hrvatska ce biti među prvima koji verificirati ulazak kad zavrse pregovori. Oni neće zavrsiti sve dok je poludiktatura, to mora biti jasno. Drugim rijecima, Dok je Vučić nema zavrsetka. Slicno je bilo kod nas sa Sanaderom, ali Vucic nije Sanader i on se mirno neće povući.

Neuspesni

pre 5 godina

Jedna drzava koci srbiju, a to je sama srbija, tj ona srbija koja se sastoji od burazera i nesposobnih i lenjih koji su se uglavili na pozicije i misle da su time ostvarili nevidjeni uspeh, koji gaze sve pred sobom kako bi "uspeli u zivotu", ne mareci ni za koga drugog, jer oni su sposobni i uspesni i oni ce uspeti, a ostale ko j**e kad su nesposobni

izhlapjeli starac

pre 5 godina

Mi moramo isto kao nekada Rumunija i Bugarska, da pokazemo uniji, ako nas ne prihvati, u taj prostor ce utrcati drugi. Kina, Rusija, Turska. Sa te strane su nasi odnosi sa pomenutim drzavama neophodni iz mnogo, mnogo razloga. Moramo da im pokazemo da sasvim lepo mozemo i bez unije.

Neuspesni

pre 5 godina

Jedna drzava koci srbiju, a to je sama srbija, tj ona srbija koja se sastoji od burazera i nesposobnih i lenjih koji su se uglavili na pozicije i misle da su time ostvarili nevidjeni uspeh, koji gaze sve pred sobom kako bi "uspeli u zivotu", ne mareci ni za koga drugog, jer oni su sposobni i uspesni i oni ce uspeti, a ostale ko j**e kad su nesposobni

Vladimir

pre 5 godina

Увек ће бити неких додатних препрека и зачкољица Србији на путу уласка у ЕУ.

Candyman

pre 5 godina

To je jasno. Ko misli da je EU savez jednakih drzava taj se vara. Ko misli da ce nas vise postovati ako udjemo taj se isto vara. Odricemo se spoljne politike i mnogo cega radi nesto malo prava. Sto sam stariji vise mislim da ne treba da udjemo ali treba da uredimo zemlju po EU standardima.

sustina

pre 5 godina

Pre svega, Srbija koci sama sebe, jer Srbijom vlada korupcija i mafio-partokratija u vidu politickih stranaka, koje su iznad zakona i prava. EU ima puno svojih problema, samo joj jos fali haoticna muljatorska Srbija.

Branka

pre 5 godina

Ma kakvi! To ništa ne vredi! Hrvati moraju da budu dežurni krivci i glavni kočničari našeg ulaska u EU iza kojeg će da se sakriju naše lenje i nesposobne elite, jer je uvek lakše da se optuži komšija šta sopstvenu kravu nismo nahranili ni vode dali da pije. Tako da autor teksta nema pojma šta piše naši političari veoma dobro znaju ko je glavni "krivac".

situacija

pre 5 godina

HR je tijesno prošla na referendumu u Sloveniji i to prvenstveno zahvaljujući vlasnicima na tisuće vikendica na našem moru. Pobojali su se što će biti s njihovom imovinom ako ne uđemo u EU. Nekoliko godina koliko su nas sprečavali oduzelo nam vrijeme kada su EU fondovi bili ponajveći. Srbija bi u HR prošla na referendumu ukoliko se adekvatno riješi pitanje granica, reprociteta zastupljenosti Hrvata u srbijanskom parlamentu i na nižim razinama te otvori arhiv JNA i obavještajne službe koji jedino mogu pomoći da se pronađu lokacije traženih nestalih osoba.

bobo

pre 5 godina

Pa eto sve po starom toliko puta su obecali da nece biti novih uslova pa ih ipak bilo i sad na kraju nema obecanja kad ce Srbija da udje u EU ili ako ce uopste uci.
Ali svi mogu da vide kako je hrvatima lepo u EU , skoro svi beze iz zemlje.

Croata

pre 5 godina

Nama puno vise odgovara da Srbija uđe u EU. Iz raznih razloga uglavnom ekonomskih. Drugima sto su dalje to manje odgovara. Hrvatska ce biti među prvima koji verificirati ulazak kad zavrse pregovori. Oni neće zavrsiti sve dok je poludiktatura, to mora biti jasno. Drugim rijecima, Dok je Vučić nema zavrsetka. Slicno je bilo kod nas sa Sanaderom, ali Vucic nije Sanader i on se mirno neće povući.

Prekinuti pregovore sa EU

pre 5 godina

Pa cemu onda otvaranja i zatvaranja pogljava, ako na kraju iako zatvorite sva poglavlja jedna ili vise clanica mogu da vam do kraja postojanja Zemaljske kugle mogu kociti prijem u EU. I ako se ne varam poglavlja su vec definisana o cemu se pregovara tako da se naknadno ne mogu u pogljavja ubacivate nakande zelje jedne ili vise clanica EU.

EU

pre 5 godina

Srbiju ne koči Hrvatska.
Srbiju ne koče Francuska i Njemačka.
Srbiju ne koči Kosovo.

Srbija koči sama sebe.
Srbija zna pravila igre i ako želi moze da ih ispuni.
Za Srbiju neće postojati nikakva druga pravila već ista koja važe za sve ostale.

Srbija zna da MORA uskladiti spoljnu politiku sa spoljnom politikom EU.
Srbija zna da MORA uskladiti bezbednosnu politiku sa bezbednosnom politiko EU.
Srbija zna da MORA da normalizuje odnos sa Kosovom tj. da podrži da Kosovo postane član UN.
Srbija zna da mora da poštuje granice BiH.
Srbija zna da mora da reši granice sa komšijama.
Srbija zna da mora da kaže gdje su grobovi “nestalih”.
Srbija zna da mora da postane pravna i slobodna država (sudovi, korupcija, mito, manjine, sloboda medija).
Sva ostala pitanja su bilateralna stvar.
Sve te uslove moraju da ispune i drugi kandidati. Samo drugima je te uslove lakše ispuniti.

e viva montenegro

pre 5 godina

Necemo ni mi ni vi nikada uci u EU. Sto prije shvatimo to bice nam bolje jer gubimo potencijalne partnere i poslove pokusavajuci da zadovoljimo uslove a mislim da sve to radimo za dzabe. Mozda grijesim ali tako mi se cini! Pozz iz CG

ili

pre 5 godina

A s druge strane ako uvedu kvalifikovanu vecinu umesto koncenzusa to moze olaksati prijem Kosova u EU uprkos protivljenju Spanije, Rumunije i drugih zemalja koje ih nisu primile.

Dragan Miladinovic

pre 5 godina

Dosadne su ovakve vesti i to odavno. Možda je bilo zanimljivo do pre desetak godina da se ložimo. Ali sada je valjda jasno da je to samo zamajavanje i da se polako čak udaljavamo od EU i od njenih organizacija.

Coco Bill

pre 5 godina

Ukratko. Ovo je više opravdanje za našu vlast. Dakle, ako ne budemo primljeni "krivi" su....nabrojte zemlje po vašem ličnom ubeđenju, a ne oni sa vođenjem takve politiike

Goran

pre 5 godina

Jedna drzava koci srbiju, a to je sama srbija, tj ona srbija koja se sastoji od burazera i nesposobnih i lenjih koji su se uglavili na pozicije i misle da su time ostvarili nevidjeni uspeh, koji gaze sve pred sobom kako bi "uspeli u zivotu", ne mareci ni za koga drugog, jer oni su sposobni i uspesni i oni ce uspeti, a ostale ko j**e kad su nesposobni
(Neuspesni, 19. septembar 2018 11:44)

Bravo za komentar, bas tako...

leptirica

pre 5 godina

Pa cemu onda otvaranja i zatvaranja pogljava, ako na kraju iako zatvorite sva poglavlja jedna ili vise clanica mogu da vam do kraja postojanja Zemaljske kugle mogu kociti prijem u EU. I ako se ne varam poglavlja su vec definisana o cemu se pregovara tako da se naknadno ne mogu u pogljavja ubacivate nakande zelje jedne ili vise clanica EU.
(Prekinuti pregovore sa EU, 19. septembar 2018 11:49)

Tako je. Srbija treba riješiti sve što je dogovoreno i definirano. Riješiti otvorena pitanja i uskladiti politiku sa EU i onda ako i bude odbijanja pojedine članice da ratificira ugovor o pristupanju ostali će napraviti pritisak da se i to riješi. Ovog prava koje se spiminje u tekstu se nitko ne želi odreći, a spada u temeljna prava članica EU i da bi se ukinulo potrebna je suglasnost svih članica. Problem Srbije je da ne riješava uvjete iz poglavlja i ne usklađuje politiku sa EU, a ne u potencijalnim blokadama.

Danke Slowenien

pre 5 godina

@(situacija, 19. septembar 2018 11:46)
"HR je tijesno prošla na referendumu u Sloveniji..."
U Sloveniji uopće nije bilo referenduma o Hrvatskoj. Nisam Vidoviti Milan ali sumnjam da bi bilo tijesno.

dr

pre 5 godina

Може да каже ко шта хоће, али је више него очигледно да се ради по питању економског напретка, баланс дипломатије, отворености ка свету, прихватанњу различитости и добросуседским односима. Дух Југославије се поново протеже кроз Југосферу, добра времена полако долазе. Заслужили смо...

Dragojlo

pre 5 godina

Da li je u bilo kojoj oblasti Srbija dostigla standad EU.
(Deki, 19. septembar 2018 12:15)


Da li su Hrvatska, Rumunija, Bugarska, Madjarska, Poljska i sl. drzave dostigle bilo koji standard EU do dan danas? Srbija bi mogla sutra da udje u EU kad bi priznala Kosovo, usla u NATO i uvela Rusiji sankcije. Niko ne bi od nje trazio da ispunjava neke tzv. EU standarde. Pomenute drzave, i ne samo njih, u EU je ugurala Amerika zbog svojih nacionalnih interesa u Evropi, zbog sirenja NATO pakta prema ruskim granicama.

leptirica

pre 5 godina

@(situacija, 19. septembar 2018 11:46) 
"HR je tijesno prošla na referendumu u Sloveniji..." 
U Sloveniji uopće nije bilo referenduma o Hrvatskoj. Nisam Vidoviti Milan ali sumnjam da bi bilo tijesno.
(Danke Slowenien, 19. septembar 2018 13:10)

Točno,nije bilo referenduma, to je pravilo uvedeno nedavno,ali je Slovenija među zadnjima ratificirala ugovor o pristupanju Hrvatske i 2 godine blokirala pregovore. Nisu htjeli ratificirali ugovor o pristupanju Hrvatske NATO-u,ali je SAD zaprijetio pa su brzo odustali.

vesnik

pre 5 godina

hrvatska koci koliko moze, ali oni su nebitni, legnu na rudu kad ih gazde pritisnu. najveci kocnicar je nemacka, nas dragi i veliki partner koji je uveo pravno obavezujuci sporazum sa tzv. kosovom i to uslov uslova posle svih poglavlja.

sempervivum

pre 5 godina

Србију коче 3 ствари:
1) Србија има СПЕЦИЈАЛНЕ услове за улазак - много теже него претходно примљене чланице (иако се прича да исти услови важе за све). Нпр. од Хрватске није тражено да испуни елементарни демократски услов - да омогући избеглицама повратак, а од нас се тражи да прихватимо промену сопствених граница (на пример). О Румунији и Бугарској да не причамо;
2) Наша актуелна власт је декларативно за ЕУ, само ради приступних пара, али неке промене овој власти просто не одговарају (сузбијање корупције, самостално правосуђе, слободни медији, боља екологија...)
3) Србија објективно није потребна ЕУ... Бугарска и Румунија су примљене због приближавања Натоа Русији и због контроле територије. С обзиром да смо ми "флека" окружена Нато земљама, и да смо задужени и зависни од ЕУ, ми више нисмо ни битни...

sasa the red baron

pre 5 godina

KOga jos intersuje EU?
Hajde da sredimo ekonomiju, ne zaposlenost, kriminal, pa onda da pricamo o EU.
U ostalom, nisu oni Englezi bili glupi kad su izasli....
Manite se EU prica, nama je bilo dosta Jugoslavija, evo vidite i sami i da se ova Evropska Jugoslavija, raspada bas kao i ona pre nje....
Gomila Briselski birokrata i Angela Merkel kao sef.

ribica

pre 5 godina

Mi moramo isto kao nekada Rumunija i Bugarska, da pokazemo uniji, ako nas ne prihvati, u taj prostor ce utrcati drugi. Kina, Rusija, Turska. Sa te strane su nasi odnosi sa pomenutim drzavama neophodni iz mnogo, mnogo razloga. Moramo da im pokazemo da sasvim lepo mozemo i bez unije.
 (izhlapjeli starac, 19. septembar 2018 12:17)


I super... mislis da ce vam Rusija koja također grca u dugovima i korupciji, lazima i podvalama; koja na vas uvijek gleda s visoka puno pomoci? Koliko znam od II svjetskog rata su imali tu mogucnost - pomoci vam, obogatiti vas, vi ste se uvijek uzdali u njih... i gdje je ta konjica, gdje su ti silni milioni i prosperitet građana Srbije zahvaljujuci Rusima (Turcima ili Kinezima)?

S druge strane pogledaj Irsku, Cesku, Poljsku i Slovacku koji su od vecih bijednika se uzdigli u organizirana, bogatija i uređenija drustva od nasih balkanskih bas uz pomoc te EU.
Gledaj dalje od svog sokaka, pa ce ti i horizonti biti dalji...

Milanche

pre 5 godina

Realno, to i nama odgovara - da ne uđemo u EU.

Kakve koristi imaju male siromašne članice, kao što su Hrvatska, Bugarska, Rumunija ? Gotovo nikakve.

Mi treba da uredimo svoju državu, pokrenemo privredu i prestanemo da se zadužujemo, a manje je važno da li ćemo u EU.

Ante

pre 5 godina

Ispravak: u Sloveniji JEST bio referendum i oko 60% glasovalo je ZA ulazak Hrvatske a 40% protiv!
Prema tome, bit će referendum i u Hrvatskoj o ulasku Srbije...

@(situacija, 19. septembar 2018 11:46)
"HR je tijesno prošla na referendumu u Sloveniji..."
U Sloveniji uopće nije bilo referenduma o Hrvatskoj. Nisam Vidoviti Milan ali sumnjam da bi bilo tijesno.
(Danke Slowenien, 19. septembar 2018 13:10)

Točno,nije bilo referenduma, to je pravilo uvedeno nedavno,ali je Slovenija među zadnjima ratificirala ugovor o pristupanju Hrvatske i 2 godine blokirala pregovore. Nisu htjeli ratificirali ugovor o pristupanju Hrvatske NATO-u,ali je SAD zaprijetio pa su brzo odustali.

aco

pre 5 godina

Не треба нам чланство у ЕУ, али треба да будемо опрезни због економске одмазде. Кина има више воље да улаже од ЕУ. Њима је инвестиција од пар милијарди евра ситница, а нама значи доста. Битно нам је да нисмо изоловани од ЕУ, а чланство има, поред предности, доста и мана.

Samo rokaj kume

pre 5 godina

Кина има више воље да улаже од ЕУ. Њима је инвестиција од пар милијарди евра ситница, а нама значи доста. Битно нам је да нисмо изоловани од ЕУ, а чланство има, поред предности, доста и мана.
(aco, 19. septembar 2018 14:00)

A u prilog tvojoj tvrdnji, dragi Aco, govore i investicije velikih kineskih kompanija kao što su Ikea, Fiat, Mišelin, Lidl... da pomenem samo one koje su mi prve pale na pamet.

Veljko

pre 5 godina

Ovo je potpuna glupost od članka. Sistem kvalifikovane većine najviše odgovara Francuskoj i Nemačkoj, jer imaju ogromno stanovništvo. Ne odgovara upravo malim zemljama tipa-Hrvatska. Da bi SPREČILE da nešto prodje kvalifikovanom većinom, njima treba preko 45% Država članica (što je teško), ILI grupa Država članica koja sadrži ukupno preko 35% stanovništva. Kada ode Velika Britanija, EU će imati manje od 450 miliona stanovnika. 35% je 157 miliona. Francuska i Nemačka zajedno imaju skoro 150. Dakle, fali im samo jedna Austrija da blokiraju šta god hoće.

kibo

pre 5 godina

Iskreno? Umoran sam od čekanja da uđemo u EU. Voleo bih, al imamo i drugih lepih stvari , a tako i opcija.
Mislim da je to predsednik Vučić slično više puta rekao.
Taj vremenski prostor čekanja ili takozvani put ka EU, koriste druge zemlje i uspostavljaju svoj sistem.
Shvatio sam posle ovoliko godina čekanja na EU, da je politika izuzetno zamršena stvar, komplikovana i teško se dolazi do win win situacije....

e

pre 5 godina

Tačno je da naši vlastodršci nisu svi za ulazak u EU. Lako je to ustanoviti ko je za i ko protiv. Jednako je bilo i u vlasti od 2000. do 2012. Eto ako ovo pogledate lako je uočiti. Ove partije koje su stalno na vlasti ne od 2000. nego od 1990, njihov vrh je po profesiji "političar" i nikako im neide naruku da ikada budu opozicija.

Amater

pre 5 godina

Nikako ne shvatam zasto se ulazak u EU predstavlja kao naš "najvažniji zadatak" (valjda imamo i nešto važnije od toga). Ne verujem ni da aktuelna vlast (ili makar deo nje) baš iskreno želi u EU, iako se deklarativno za to zalaže. Mislim da ni prethodna vlast nije imala veliku želju iako su se predstavljali kao "Evropejci" (doduše ovi današnji se predstavljaju kao "Najevropljani" -kakav preokret u odnosu na period pre jula 2008.). Kada bi mi kao narod sami uredili svoju državu bilo bi nam sasvim OK i van EU (ima primera za to i u samoj Evropi) ali ... P.S. Sećam se kada se govorilo da je jedini uslov bio da se uhapse Mladić i Karadžić...

situacija

pre 5 godina

Danke Slowenien
u Sloveniji je bio referendum o ulasku HR u EU. I kako sam već napisao tijesno je prošao. Ne znam čemu tako kategorički stav ako ste već toliko neinformirani.

bolje grob nego njihov bolesnik

pre 5 godina

Srbiji EU nije potrebna kao nekima. A EU dobro zna da bi to značilo promenu i regiona ako primi Srbiju. Avako je iscepkano i pod njihovom supremacijom i nikada im neće ugroziti poziciju najpametnijih , najspobnijih i jedino onih koji imaju prava da odlučuju (da neće možda neko drugi da im traži ista prava od ovih u EU, jedva da Madjarska sme da gukne i to odmah razvodnjavaju u nekakve užase i koja je Madjarska postala preko noći). Srbija koja funkcioniše u EU je opasnost po interese zapadnih zemalja (njih EU ne zanima, a ni njihove gradjene, VB je to prva pokazala), koje su se našle u raskoraku sa SAD koje više ne žele da sponzorišu njihove vizije NATO kao plaćenika.(SAD su odbile intervenciju u Egiptu, jer se uvidelo šta evropljani rade na primeru Libije, a isplativosti NATO intervencija kao što se isplatilo po pitanju SFRJ više nema za sve). Kao i uvek zveri se same dohvate kada im se učini da ona druga ima veću korist nego što zaslužuje. Dokle god su u takvom stanju Srbija će imati pomaka, kada i ako se konsoliduju, udariće svim silama da nadoknade. Sve što nam poture mora da bude odloženo, preispitano i imunizirano, ali bez utroška energije. U suprtonom prihvatamo drugorazredno postojanje sa kvalitetom života teškog bolesnika, koji pomoć jedino može da nadje u inostranstvu, ali nikada i izlečenje. Usvajati inovacije i aparate i ono što će institucije biti u novom dobu, je jedino ispravno. Sve drugo je nenadoknadiv trošak.

kiza

pre 5 godina

P.S. Sećam se kada se govorilo da je jedini uslov bio da se uhapse Mladić i Karadžić...
(Amater, 19. septembar 2018 15:27)

Slabo se secas, to nikada nije bio jedini uslov, i ono najbitnije je da se uslovi NE MENJAJU, oni su jasni svima i od pocetka. Druga je stvar sto se kod nas sire razne price, mitomanija i teorije zavere, drugi su usli bez da ispune a nas teraju, "mrze nas", i ostale budalastine svojstvene samo nama. Zato i jesmo tu gde smo - na dnu lestvice. Slazem se sa onima komentatorima koji kazu da Srbiju najvise koci Srbija - i dodao bi Srbi.
Sto se pre osvestimo, shvatimo da svet nije budala, da treba mi da radimo i da se potrudimo, to ce nam pre biti bolje. A mozemo da radimo kao i do sada, i da se zalimo i tesimo da su nam drugi krivi, i garantovano nam je mestu pri dnu tabele.

marko

pre 5 godina

Да се не враћамо у 1991. Ајде да се вратимо после 2000-те. Било је гомила одлука од стране немачког парламента и њиховог спољнополитичког комитета, као и гомила изјава од стране разних битних немачких личности, и никад није било ни једне једине могућности да Србија буде у ЕУ. То само слеп није могао да види. Наравно Немачка као држава која нема битнију спољну политику, сав свој утицај а слободно се може рећи и фрустрираност избацује управо на боранији као што је Србија. У односима на нивоу ЕУ па чак и оно мало што дају саопштења за шире прилике, има се утисак да су значаја негде рецимо Хрватска или Португалија.

ketiS

pre 5 godina

Ovo je potpuni "spin" od clanka. Naravno da se Nemacka i Francuska kao dve kljucne zemlje EU najvise pitaju, ali one su u isto vreme najvise i zainteresovane da obezbede sopstvene interese na jednom geopoliticki osetljivom podrucju kao sto je Balkan. Drugim recima, jasno je da one imaju interes da se EU prosiri na Srbiju i Zapadni Balkan, te da ce njihova volja i zelja biti odlucujuca, a ne zelja malih "utripovanih velicina" poput Hrvatske ili njoj slicnih. Ovo je dakle samo potvrda onoga sto je jasno svakom iole politicki pismenom, a sto upravo komentatori iz Hrvatske pokusavaju (neuspesno) da ospore.

Бата Стојковић

pre 5 godina

Те две земље ће и довести до распада ЕУ, пазите шта вам кажем.

Neuspesni

pre 5 godina

Jedna drzava koci srbiju, a to je sama srbija, tj ona srbija koja se sastoji od burazera i nesposobnih i lenjih koji su se uglavili na pozicije i misle da su time ostvarili nevidjeni uspeh, koji gaze sve pred sobom kako bi "uspeli u zivotu", ne mareci ni za koga drugog, jer oni su sposobni i uspesni i oni ce uspeti, a ostale ko j**e kad su nesposobni

Candyman

pre 5 godina

To je jasno. Ko misli da je EU savez jednakih drzava taj se vara. Ko misli da ce nas vise postovati ako udjemo taj se isto vara. Odricemo se spoljne politike i mnogo cega radi nesto malo prava. Sto sam stariji vise mislim da ne treba da udjemo ali treba da uredimo zemlju po EU standardima.

Prekinuti pregovore sa EU

pre 5 godina

Pa cemu onda otvaranja i zatvaranja pogljava, ako na kraju iako zatvorite sva poglavlja jedna ili vise clanica mogu da vam do kraja postojanja Zemaljske kugle mogu kociti prijem u EU. I ako se ne varam poglavlja su vec definisana o cemu se pregovara tako da se naknadno ne mogu u pogljavja ubacivate nakande zelje jedne ili vise clanica EU.

e viva montenegro

pre 5 godina

Necemo ni mi ni vi nikada uci u EU. Sto prije shvatimo to bice nam bolje jer gubimo potencijalne partnere i poslove pokusavajuci da zadovoljimo uslove a mislim da sve to radimo za dzabe. Mozda grijesim ali tako mi se cini! Pozz iz CG

Branka

pre 5 godina

Ma kakvi! To ništa ne vredi! Hrvati moraju da budu dežurni krivci i glavni kočničari našeg ulaska u EU iza kojeg će da se sakriju naše lenje i nesposobne elite, jer je uvek lakše da se optuži komšija šta sopstvenu kravu nismo nahranili ni vode dali da pije. Tako da autor teksta nema pojma šta piše naši političari veoma dobro znaju ko je glavni "krivac".

ili

pre 5 godina

A s druge strane ako uvedu kvalifikovanu vecinu umesto koncenzusa to moze olaksati prijem Kosova u EU uprkos protivljenju Spanije, Rumunije i drugih zemalja koje ih nisu primile.

sustina

pre 5 godina

Pre svega, Srbija koci sama sebe, jer Srbijom vlada korupcija i mafio-partokratija u vidu politickih stranaka, koje su iznad zakona i prava. EU ima puno svojih problema, samo joj jos fali haoticna muljatorska Srbija.

leptirica

pre 5 godina

Pa cemu onda otvaranja i zatvaranja pogljava, ako na kraju iako zatvorite sva poglavlja jedna ili vise clanica mogu da vam do kraja postojanja Zemaljske kugle mogu kociti prijem u EU. I ako se ne varam poglavlja su vec definisana o cemu se pregovara tako da se naknadno ne mogu u pogljavja ubacivate nakande zelje jedne ili vise clanica EU.
(Prekinuti pregovore sa EU, 19. septembar 2018 11:49)

Tako je. Srbija treba riješiti sve što je dogovoreno i definirano. Riješiti otvorena pitanja i uskladiti politiku sa EU i onda ako i bude odbijanja pojedine članice da ratificira ugovor o pristupanju ostali će napraviti pritisak da se i to riješi. Ovog prava koje se spiminje u tekstu se nitko ne želi odreći, a spada u temeljna prava članica EU i da bi se ukinulo potrebna je suglasnost svih članica. Problem Srbije je da ne riješava uvjete iz poglavlja i ne usklađuje politiku sa EU, a ne u potencijalnim blokadama.

Coco Bill

pre 5 godina

Ukratko. Ovo je više opravdanje za našu vlast. Dakle, ako ne budemo primljeni "krivi" su....nabrojte zemlje po vašem ličnom ubeđenju, a ne oni sa vođenjem takve politiike

Dragan Miladinovic

pre 5 godina

Dosadne su ovakve vesti i to odavno. Možda je bilo zanimljivo do pre desetak godina da se ložimo. Ali sada je valjda jasno da je to samo zamajavanje i da se polako čak udaljavamo od EU i od njenih organizacija.

marko

pre 5 godina

Да се не враћамо у 1991. Ајде да се вратимо после 2000-те. Било је гомила одлука од стране немачког парламента и њиховог спољнополитичког комитета, као и гомила изјава од стране разних битних немачких личности, и никад није било ни једне једине могућности да Србија буде у ЕУ. То само слеп није могао да види. Наравно Немачка као држава која нема битнију спољну политику, сав свој утицај а слободно се може рећи и фрустрираност избацује управо на боранији као што је Србија. У односима на нивоу ЕУ па чак и оно мало што дају саопштења за шире прилике, има се утисак да су значаја негде рецимо Хрватска или Португалија.

EU

pre 5 godina

Srbiju ne koči Hrvatska.
Srbiju ne koče Francuska i Njemačka.
Srbiju ne koči Kosovo.

Srbija koči sama sebe.
Srbija zna pravila igre i ako želi moze da ih ispuni.
Za Srbiju neće postojati nikakva druga pravila već ista koja važe za sve ostale.

Srbija zna da MORA uskladiti spoljnu politiku sa spoljnom politikom EU.
Srbija zna da MORA uskladiti bezbednosnu politiku sa bezbednosnom politiko EU.
Srbija zna da MORA da normalizuje odnos sa Kosovom tj. da podrži da Kosovo postane član UN.
Srbija zna da mora da poštuje granice BiH.
Srbija zna da mora da reši granice sa komšijama.
Srbija zna da mora da kaže gdje su grobovi “nestalih”.
Srbija zna da mora da postane pravna i slobodna država (sudovi, korupcija, mito, manjine, sloboda medija).
Sva ostala pitanja su bilateralna stvar.
Sve te uslove moraju da ispune i drugi kandidati. Samo drugima je te uslove lakše ispuniti.

Amater

pre 5 godina

Nikako ne shvatam zasto se ulazak u EU predstavlja kao naš "najvažniji zadatak" (valjda imamo i nešto važnije od toga). Ne verujem ni da aktuelna vlast (ili makar deo nje) baš iskreno želi u EU, iako se deklarativno za to zalaže. Mislim da ni prethodna vlast nije imala veliku želju iako su se predstavljali kao "Evropejci" (doduše ovi današnji se predstavljaju kao "Najevropljani" -kakav preokret u odnosu na period pre jula 2008.). Kada bi mi kao narod sami uredili svoju državu bilo bi nam sasvim OK i van EU (ima primera za to i u samoj Evropi) ali ... P.S. Sećam se kada se govorilo da je jedini uslov bio da se uhapse Mladić i Karadžić...

Goran

pre 5 godina

Jedna drzava koci srbiju, a to je sama srbija, tj ona srbija koja se sastoji od burazera i nesposobnih i lenjih koji su se uglavili na pozicije i misle da su time ostvarili nevidjeni uspeh, koji gaze sve pred sobom kako bi "uspeli u zivotu", ne mareci ni za koga drugog, jer oni su sposobni i uspesni i oni ce uspeti, a ostale ko j**e kad su nesposobni
(Neuspesni, 19. septembar 2018 11:44)

Bravo za komentar, bas tako...

sasa the red baron

pre 5 godina

KOga jos intersuje EU?
Hajde da sredimo ekonomiju, ne zaposlenost, kriminal, pa onda da pricamo o EU.
U ostalom, nisu oni Englezi bili glupi kad su izasli....
Manite se EU prica, nama je bilo dosta Jugoslavija, evo vidite i sami i da se ova Evropska Jugoslavija, raspada bas kao i ona pre nje....
Gomila Briselski birokrata i Angela Merkel kao sef.

e

pre 5 godina

Tačno je da naši vlastodršci nisu svi za ulazak u EU. Lako je to ustanoviti ko je za i ko protiv. Jednako je bilo i u vlasti od 2000. do 2012. Eto ako ovo pogledate lako je uočiti. Ove partije koje su stalno na vlasti ne od 2000. nego od 1990, njihov vrh je po profesiji "političar" i nikako im neide naruku da ikada budu opozicija.

sempervivum

pre 5 godina

Србију коче 3 ствари:
1) Србија има СПЕЦИЈАЛНЕ услове за улазак - много теже него претходно примљене чланице (иако се прича да исти услови важе за све). Нпр. од Хрватске није тражено да испуни елементарни демократски услов - да омогући избеглицама повратак, а од нас се тражи да прихватимо промену сопствених граница (на пример). О Румунији и Бугарској да не причамо;
2) Наша актуелна власт је декларативно за ЕУ, само ради приступних пара, али неке промене овој власти просто не одговарају (сузбијање корупције, самостално правосуђе, слободни медији, боља екологија...)
3) Србија објективно није потребна ЕУ... Бугарска и Румунија су примљене због приближавања Натоа Русији и због контроле територије. С обзиром да смо ми "флека" окружена Нато земљама, и да смо задужени и зависни од ЕУ, ми више нисмо ни битни...

Samo rokaj kume

pre 5 godina

Кина има више воље да улаже од ЕУ. Њима је инвестиција од пар милијарди евра ситница, а нама значи доста. Битно нам је да нисмо изоловани од ЕУ, а чланство има, поред предности, доста и мана.
(aco, 19. septembar 2018 14:00)

A u prilog tvojoj tvrdnji, dragi Aco, govore i investicije velikih kineskih kompanija kao što su Ikea, Fiat, Mišelin, Lidl... da pomenem samo one koje su mi prve pale na pamet.

Croata

pre 5 godina

Nama puno vise odgovara da Srbija uđe u EU. Iz raznih razloga uglavnom ekonomskih. Drugima sto su dalje to manje odgovara. Hrvatska ce biti među prvima koji verificirati ulazak kad zavrse pregovori. Oni neće zavrsiti sve dok je poludiktatura, to mora biti jasno. Drugim rijecima, Dok je Vučić nema zavrsetka. Slicno je bilo kod nas sa Sanaderom, ali Vucic nije Sanader i on se mirno neće povući.

vesnik

pre 5 godina

hrvatska koci koliko moze, ali oni su nebitni, legnu na rudu kad ih gazde pritisnu. najveci kocnicar je nemacka, nas dragi i veliki partner koji je uveo pravno obavezujuci sporazum sa tzv. kosovom i to uslov uslova posle svih poglavlja.

situacija

pre 5 godina

Danke Slowenien
u Sloveniji je bio referendum o ulasku HR u EU. I kako sam već napisao tijesno je prošao. Ne znam čemu tako kategorički stav ako ste već toliko neinformirani.

Milanche

pre 5 godina

Realno, to i nama odgovara - da ne uđemo u EU.

Kakve koristi imaju male siromašne članice, kao što su Hrvatska, Bugarska, Rumunija ? Gotovo nikakve.

Mi treba da uredimo svoju državu, pokrenemo privredu i prestanemo da se zadužujemo, a manje je važno da li ćemo u EU.

Veljko

pre 5 godina

Ovo je potpuna glupost od članka. Sistem kvalifikovane većine najviše odgovara Francuskoj i Nemačkoj, jer imaju ogromno stanovništvo. Ne odgovara upravo malim zemljama tipa-Hrvatska. Da bi SPREČILE da nešto prodje kvalifikovanom većinom, njima treba preko 45% Država članica (što je teško), ILI grupa Država članica koja sadrži ukupno preko 35% stanovništva. Kada ode Velika Britanija, EU će imati manje od 450 miliona stanovnika. 35% je 157 miliona. Francuska i Nemačka zajedno imaju skoro 150. Dakle, fali im samo jedna Austrija da blokiraju šta god hoće.

situacija

pre 5 godina

HR je tijesno prošla na referendumu u Sloveniji i to prvenstveno zahvaljujući vlasnicima na tisuće vikendica na našem moru. Pobojali su se što će biti s njihovom imovinom ako ne uđemo u EU. Nekoliko godina koliko su nas sprečavali oduzelo nam vrijeme kada su EU fondovi bili ponajveći. Srbija bi u HR prošla na referendumu ukoliko se adekvatno riješi pitanje granica, reprociteta zastupljenosti Hrvata u srbijanskom parlamentu i na nižim razinama te otvori arhiv JNA i obavještajne službe koji jedino mogu pomoći da se pronađu lokacije traženih nestalih osoba.

bobo

pre 5 godina

Pa eto sve po starom toliko puta su obecali da nece biti novih uslova pa ih ipak bilo i sad na kraju nema obecanja kad ce Srbija da udje u EU ili ako ce uopste uci.
Ali svi mogu da vide kako je hrvatima lepo u EU , skoro svi beze iz zemlje.

bolje grob nego njihov bolesnik

pre 5 godina

Srbiji EU nije potrebna kao nekima. A EU dobro zna da bi to značilo promenu i regiona ako primi Srbiju. Avako je iscepkano i pod njihovom supremacijom i nikada im neće ugroziti poziciju najpametnijih , najspobnijih i jedino onih koji imaju prava da odlučuju (da neće možda neko drugi da im traži ista prava od ovih u EU, jedva da Madjarska sme da gukne i to odmah razvodnjavaju u nekakve užase i koja je Madjarska postala preko noći). Srbija koja funkcioniše u EU je opasnost po interese zapadnih zemalja (njih EU ne zanima, a ni njihove gradjene, VB je to prva pokazala), koje su se našle u raskoraku sa SAD koje više ne žele da sponzorišu njihove vizije NATO kao plaćenika.(SAD su odbile intervenciju u Egiptu, jer se uvidelo šta evropljani rade na primeru Libije, a isplativosti NATO intervencija kao što se isplatilo po pitanju SFRJ više nema za sve). Kao i uvek zveri se same dohvate kada im se učini da ona druga ima veću korist nego što zaslužuje. Dokle god su u takvom stanju Srbija će imati pomaka, kada i ako se konsoliduju, udariće svim silama da nadoknade. Sve što nam poture mora da bude odloženo, preispitano i imunizirano, ali bez utroška energije. U suprtonom prihvatamo drugorazredno postojanje sa kvalitetom života teškog bolesnika, koji pomoć jedino može da nadje u inostranstvu, ali nikada i izlečenje. Usvajati inovacije i aparate i ono što će institucije biti u novom dobu, je jedino ispravno. Sve drugo je nenadoknadiv trošak.

Dragojlo

pre 5 godina

Da li je u bilo kojoj oblasti Srbija dostigla standad EU.
(Deki, 19. septembar 2018 12:15)


Da li su Hrvatska, Rumunija, Bugarska, Madjarska, Poljska i sl. drzave dostigle bilo koji standard EU do dan danas? Srbija bi mogla sutra da udje u EU kad bi priznala Kosovo, usla u NATO i uvela Rusiji sankcije. Niko ne bi od nje trazio da ispunjava neke tzv. EU standarde. Pomenute drzave, i ne samo njih, u EU je ugurala Amerika zbog svojih nacionalnih interesa u Evropi, zbog sirenja NATO pakta prema ruskim granicama.

dr

pre 5 godina

Може да каже ко шта хоће, али је више него очигледно да се ради по питању економског напретка, баланс дипломатије, отворености ка свету, прихватанњу различитости и добросуседским односима. Дух Југославије се поново протеже кроз Југосферу, добра времена полако долазе. Заслужили смо...

izhlapjeli starac

pre 5 godina

Mi moramo isto kao nekada Rumunija i Bugarska, da pokazemo uniji, ako nas ne prihvati, u taj prostor ce utrcati drugi. Kina, Rusija, Turska. Sa te strane su nasi odnosi sa pomenutim drzavama neophodni iz mnogo, mnogo razloga. Moramo da im pokazemo da sasvim lepo mozemo i bez unije.

aco

pre 5 godina

Не треба нам чланство у ЕУ, али треба да будемо опрезни због економске одмазде. Кина има више воље да улаже од ЕУ. Њима је инвестиција од пар милијарди евра ситница, а нама значи доста. Битно нам је да нисмо изоловани од ЕУ, а чланство има, поред предности, доста и мана.

kibo

pre 5 godina

Iskreno? Umoran sam od čekanja da uđemo u EU. Voleo bih, al imamo i drugih lepih stvari , a tako i opcija.
Mislim da je to predsednik Vučić slično više puta rekao.
Taj vremenski prostor čekanja ili takozvani put ka EU, koriste druge zemlje i uspostavljaju svoj sistem.
Shvatio sam posle ovoliko godina čekanja na EU, da je politika izuzetno zamršena stvar, komplikovana i teško se dolazi do win win situacije....

Danke Slowenien

pre 5 godina

@(situacija, 19. septembar 2018 11:46)
"HR je tijesno prošla na referendumu u Sloveniji..."
U Sloveniji uopće nije bilo referenduma o Hrvatskoj. Nisam Vidoviti Milan ali sumnjam da bi bilo tijesno.

Vladimir

pre 5 godina

Увек ће бити неких додатних препрека и зачкољица Србији на путу уласка у ЕУ.

ketiS

pre 5 godina

Ovo je potpuni "spin" od clanka. Naravno da se Nemacka i Francuska kao dve kljucne zemlje EU najvise pitaju, ali one su u isto vreme najvise i zainteresovane da obezbede sopstvene interese na jednom geopoliticki osetljivom podrucju kao sto je Balkan. Drugim recima, jasno je da one imaju interes da se EU prosiri na Srbiju i Zapadni Balkan, te da ce njihova volja i zelja biti odlucujuca, a ne zelja malih "utripovanih velicina" poput Hrvatske ili njoj slicnih. Ovo je dakle samo potvrda onoga sto je jasno svakom iole politicki pismenom, a sto upravo komentatori iz Hrvatske pokusavaju (neuspesno) da ospore.

ribica

pre 5 godina

Mi moramo isto kao nekada Rumunija i Bugarska, da pokazemo uniji, ako nas ne prihvati, u taj prostor ce utrcati drugi. Kina, Rusija, Turska. Sa te strane su nasi odnosi sa pomenutim drzavama neophodni iz mnogo, mnogo razloga. Moramo da im pokazemo da sasvim lepo mozemo i bez unije.
 (izhlapjeli starac, 19. septembar 2018 12:17)


I super... mislis da ce vam Rusija koja također grca u dugovima i korupciji, lazima i podvalama; koja na vas uvijek gleda s visoka puno pomoci? Koliko znam od II svjetskog rata su imali tu mogucnost - pomoci vam, obogatiti vas, vi ste se uvijek uzdali u njih... i gdje je ta konjica, gdje su ti silni milioni i prosperitet građana Srbije zahvaljujuci Rusima (Turcima ili Kinezima)?

S druge strane pogledaj Irsku, Cesku, Poljsku i Slovacku koji su od vecih bijednika se uzdigli u organizirana, bogatija i uređenija drustva od nasih balkanskih bas uz pomoc te EU.
Gledaj dalje od svog sokaka, pa ce ti i horizonti biti dalji...

leptirica

pre 5 godina

@(situacija, 19. septembar 2018 11:46) 
"HR je tijesno prošla na referendumu u Sloveniji..." 
U Sloveniji uopće nije bilo referenduma o Hrvatskoj. Nisam Vidoviti Milan ali sumnjam da bi bilo tijesno.
(Danke Slowenien, 19. septembar 2018 13:10)

Točno,nije bilo referenduma, to je pravilo uvedeno nedavno,ali je Slovenija među zadnjima ratificirala ugovor o pristupanju Hrvatske i 2 godine blokirala pregovore. Nisu htjeli ratificirali ugovor o pristupanju Hrvatske NATO-u,ali je SAD zaprijetio pa su brzo odustali.

Ante

pre 5 godina

Ispravak: u Sloveniji JEST bio referendum i oko 60% glasovalo je ZA ulazak Hrvatske a 40% protiv!
Prema tome, bit će referendum i u Hrvatskoj o ulasku Srbije...

@(situacija, 19. septembar 2018 11:46)
"HR je tijesno prošla na referendumu u Sloveniji..."
U Sloveniji uopće nije bilo referenduma o Hrvatskoj. Nisam Vidoviti Milan ali sumnjam da bi bilo tijesno.
(Danke Slowenien, 19. septembar 2018 13:10)

Točno,nije bilo referenduma, to je pravilo uvedeno nedavno,ali je Slovenija među zadnjima ratificirala ugovor o pristupanju Hrvatske i 2 godine blokirala pregovore. Nisu htjeli ratificirali ugovor o pristupanju Hrvatske NATO-u,ali je SAD zaprijetio pa su brzo odustali.

Бата Стојковић

pre 5 godina

Те две земље ће и довести до распада ЕУ, пазите шта вам кажем.

kiza

pre 5 godina

P.S. Sećam se kada se govorilo da je jedini uslov bio da se uhapse Mladić i Karadžić...
(Amater, 19. septembar 2018 15:27)

Slabo se secas, to nikada nije bio jedini uslov, i ono najbitnije je da se uslovi NE MENJAJU, oni su jasni svima i od pocetka. Druga je stvar sto se kod nas sire razne price, mitomanija i teorije zavere, drugi su usli bez da ispune a nas teraju, "mrze nas", i ostale budalastine svojstvene samo nama. Zato i jesmo tu gde smo - na dnu lestvice. Slazem se sa onima komentatorima koji kazu da Srbiju najvise koci Srbija - i dodao bi Srbi.
Sto se pre osvestimo, shvatimo da svet nije budala, da treba mi da radimo i da se potrudimo, to ce nam pre biti bolje. A mozemo da radimo kao i do sada, i da se zalimo i tesimo da su nam drugi krivi, i garantovano nam je mestu pri dnu tabele.