Utorak, 18.09.2018.

15:06

Putin se oglasio povodom obaranja ruskog aviona

Ruski predsednik Vladimir Putin se oglasio povodom obaranja ruskog vojnog aviona iznad Sirije.

Izvor: B92

Putin se oglasio povodom obaranja ruskog aviona IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

Aleksandar

pre 5 godina

@(Zaoka, 18. septembar 2018 17:16)

Isto šta i Rusija - svoje interese. E sad, ni jednima ni drugima, objektivno, tu nije mesto al' tako je ustrojen ovaj svet, nažalost...

djoka

pre 5 godina

Kako je krenulo i mi ima da oborimo neki Ruski avion i to sa onim krntijama što su nam "poklonili" za 200 miliona dolara, naravno ako su ih sklopili do sad.

netko

pre 5 godina

(acomurija, 18. septembar 2018 18:31)

ne volim ni jedne ni druge, samo sam realan za razliku od vecine ovde.

Ameri (nato) su mnogo blize rusiji nego rusi americi.

ameri su rusiji maltene na samoj granici (japan,poljska,rumunija,balticke drzave) + imaju baze po celom svetu.

ti bombarderi iz hladnog rata su stvar proslosti, nece rusi stime nikog ugroziti (ameriku pogotovo).

ako se ne racunaju nuklearke, rusi nemaju bas nista narocito bolje od ostalih vojski na zemlji (cak ih kinezi a narocito ameri razvaljuju po pitanju avijacije,mmornarice i sl).

haha

pre 5 godina

@Pedja
Rusi da zatvore vazdusni prostor Sirije za Izrael!?
Cime? Idi lepo pogledaj kakvo je izraelsko vazduhoplovstvo. Jedan SOVJETSKI SAVEZ nije uspeo da zatvori VP Sirije i Libana za Izraelce, a kamoli Rusija.
Rusija nema cime to da ostvari. Bolje da paze da njima ne zatvore vazdusni prostor SAD i Izrael:

acomurija

pre 5 godina

(netko, 18. septembar 2018 17:43)@, al' ga ti natrabunja, iz svog supljeg antiruskog zida.
Mislis da bi u konfliktu Rusi se ponasali kao u tvom omiljenom filmu "Okrsaj kod OK korala"?
Da ti je pamcenje duze od mrznje, setio bi se da su Ruski strateski bombarderi kretali iz baza sa oboda Arktika, obilazili Norvesku, Englesku, iznad Gibraltara, Sredozemnim morem dolazili do obale Sirije i vracali se natrag.
Da su iz reona Kaspijskog basena, iz Taganjke, s dna Urala.., gadjali mocnim raketama ciljeve u Siriji. S rastojanja 6 i vise hiljada km.
A ti prebrajas ko koliko vojnika ima u regiji Bliskog istoka!
Uostalom, Ruske strateske rakete nisu na obicnom dohvatu ni Americkih nosaca, ni baza, a gusto naseljene obale Amerike jesu u zahvatu Ruskih - i sa istoka i sa zapada!
Kao i cela Evropa.
Jos 1948. je Elonora Ruzvelt rekla: ko ima silu da jednom unisti planetu isto je jak kao onaj ko moze sto puta!

nenad

pre 5 godina

Kakavi crni ustupci preko pobijenih vojnika?! Jako je lose kada jedna vojno mocna zemlja nema hrabrosti da odgovori adekvatno na pogibiju, odnosno ubijanje svojih vojnika.Ako ministar odbrane jasno optuži Izrael kao izvornog krivca, a predsednik to zanemari - stvar je jasna. Putin se boji novih sankcija i uvlacenja u niz incidenata sa raznih strana. Otuda su Rusi pravi glineni golubovi i Siriji. Njih napadaju i islamisti, i SAD i Turci, i Kudsi i Izraelci, a sutra i Francuzi, Britanci ili Nemci. Oveo je pokazivanje nove slabosti, nakon blamaze sa par bombradovanja sirijske teritorije i rusenja jednog borbenog aviona Rusa, Kremlj opet podvija rep. Pa provokacije ce biti sada sve ucastalije kada ja jasno da Rusija nece odgovoriti odmazdom. Yamislite da je neko obori avion i ubio 15 izraelskih , ameri;kih ili britasnjih vojnika. Vec bi radili tomahavci, f-22 itd...Ovaj rat u Siriji , sutisinski, pretvara se u rusku blamazu. Sto intervenises, ako ne smes? Oceekujem da Sojgu, kao kvalitetan i ozbiljan ministar, podnese ostavku nakon ove reakcije Putina.

leptirica

pre 5 godina

Путин је стратег, не сировина. Одговор ће бити једноставан: испорука С-300 Сирији. 
(Ivan, 18. septembar 2018 16:40) 

Evo čim pročita tvoj komentar ima da im isporuči S 300. 
Pa rat traje već 7 godina šta ga je sprečavalo da im ga do sada isporuči a Sirija im je najvažniji saveznik na Svetu ?
(gojko 12, 18. septembar 2018 17:03)

Zato jer je Izrael rekao da nesmije. Bilo je već o tome, Netanjahu je to rekao Putinu na paradi u Moskvi. Izrael je moćan i mnogo više Putinu vrijede dobri odnosi sa Izraelom nego Asad.

Pedja

pre 5 godina

Ruski je sluzbeni jezik u Izraelu jer ima dosta Ruskih jevreja tamo, pre neku nedelju je i Roman Abramovic postao drzavljanin Izraela. Jedino sto ce se sada promeniti je to da IDF vise nece moci na svoju ruku da napada nenajavljeno. Najgore po Izrael sto moze da se desi je da Rusi zatvore vazdusni prostor (za to su i te kako sposobni, kako sa PVO tako i sa RV koje imaju tamo).

dragan

pre 5 godina

Ovaj koncepr rusko-sirisjkig vojnog saveza je nesto sto svet jos nije video.Rusi dođu na poziv sirijske vlade, idu zajedno u akcije, a onda protivnik puca po Sirijscima i moze sve da ih pobije, a Rusi ce to da usmeno osude i nikom nista?! Pa gde to jos ima? Ne meozes reci - mi nismo u savezu, a zajedno ici u akcije i koristiti resurse te zemlje. Ta ruska ideje je besmislena i neodrziva. Sve vise eim se razbija o glavu. Ispadaju smesni, a ruske zrtve ce se uvecavati. Ko ce sa Rusima u vojni savez kada vidi kako oni brane Sirijce? Ovo je Monti Pajton. Celi Pentagon se smeje, a verovatno i Tel Aviv. Tako mogu da sravne Damask za zemljom, a Rusi ce da sede u bazi u Hmejimu. Da li Putin shvata koliko je ovo jadno?

ikac klisa

pre 5 godina

@fleet nije bukvalno gurnut ispred raketa pa da je avion "naleteo" na rakete vec je napad dosao sa mora a Iljusin se takodje vracao sam mora u vazdusnu bazu. Pvo je alarmiran da brani nebo nad Latakijom i kad su videli na radaru avion koji dolazi sa mediterana u nedostatku komunikacije sa rusima su dejstvovali po njemu. Ovo sto pera govori je moguce samo u bondovim filmovima...

gojko 12

pre 5 godina

Путин је стратег, не сировина. Одговор ће бити једноставан: испорука С-300 Сирији.
(Ivan, 18. septembar 2018 16:40)

Evo čim pročita tvoj komentar ima da im isporuči S 300.
Pa rat traje već 7 godina šta ga je sprečavalo da im ga do sada isporuči a Sirija im je najvažniji saveznik na Svetu ?

Gospodar Zarin

pre 5 godina

Ovo sa "guranjem na putanju rakete" je za naivčine. Zar bi se sirijska AD bez dozvole usudila da ispaljuje raketu prema dolazećem Iljušinu!? I to AD koja je integrisana sa ruskom AD (!) i sistemom ranog upozoravanja? A još prema špijunskom avionu filovanom elektronikom kojeg obara zastareli S-200 nadograđen ruskom elektronikom koja ne prepoznaje avion? I sve se to desi za minut u kome, kao na usporenom snimku, izraelski avioni iskrsavaju niotkuda iza ponirućeg aviona, dok francuska fregata ispaljuje rakete, a to istovremeno radi i sirijska AD? U jeee kakav tajming, za akcioni triler! Nema ta verzija veze sa životom...

bole

pre 5 godina

Leteti transportnim avionom u zoni dejstva "neprijateljskih" aviona po "prijateljskim" ciljevima i sve to dok "prijateljska" PVO deluje po "neprijateljskim" avionima je ravno ludilu...

Major

pre 5 godina

Ako se raketa navodi toplotom, brzi avion dovoljno da proleti blizu drugog i udalji se ... Totalno laicki zakljucujem da je moguce.
(neko ko zna, 18. septembar 2018 16:27)

I ja sam to pomislio ali sam onda pročitao da S-200 ne prati trag toplote već ga navodi radar sa zemlje. Čak i ne pogodi cilj nego eksplodira u njegovoj blizini. Geleri odrade svoje.

partizan

pre 5 godina

O Putinovu Rusiju svako brise noge. Tuzno je to gledati, a lako uporediti sa Srbijom.
(Nenad, 18. septembar 2018 16:11
Da, vidim. Samo osvojili celu Siriju.

netko

pre 5 godina

el može neko stručniji da objasni kako se avion "gurne na putanju rakete"? Nisam ekspert, znam ponešto o ovome ali nikada nisam čuo da je neko ovo uspeo.
(fleet, 18. septembar 2018 15:59)

Ako se raketa navodi toplotom, brzi avion dovoljno da proleti blizu drugog i udalji se ... Totalno laicki zakljucujem da je moguce.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (neko ko zna, 18. septembar 2018 16:27)

s200 se navodi radarom.

sto se ruskog naoruzanog odgovora tice, normalno da ga nece biti na zalost mnogih iz srbije.

a na srecu rusa i ostatka planete.

naime, dragi moji putinoljubci, rusi u siriji imaju jednu bazu sa ne bas jakom pvo i max nekoliko desetina aviona.

da rusi ulete u rat sa zapadom, da baza bi nestala vrlo brzo jer su rusi tamo brojcano slabiji (pa i od izraela), da ne pricamo da je rusija daleko i da ta baza ne bi imala bas neku pomoc iz rusije. ako padne baza, pada i asad i sirija prelazi u ruke turaka i tamo nekih glavoseca sto ponovo nije po ukusu rusa.

ni na mediteranu nisu bas jaki, svi ti brodovi i ostalo imaju medju zapadnjacima mnogo vecu brojnost (pa i kvalitet).

naravno ni jednima ni drugima nije do rata, zrtve na svim stranama bi bile (pre)velike.

Doprvak

pre 5 godina

O Putinovu Rusiju svako brise noge. Tuzno je to gledati, a lako uporediti sa Srbijom.
(Nenad, 18. septembar 2018 16:11)


Da, bas ce da najavi svoj potez. Ima jedna mudra izreka "Pas koji laje ne ujeda"...

South Park

pre 5 godina

Jel može neko stručniji da objasni kako se avion "gurne na putanju rakete"? Nisam ekspert, znam ponešto o ovome ali nikada nisam čuo da je neko ovo uspeo.
(fleet, 18. septembar 2018 15:59)
Ovaj Ruski avion bio je 30ak kilometara od mete koju su gadjali Izraelski f-16 a oni su to ispalili sa mozda 50 kilometara tj 20 ispred toga Ruskog ili jos blize koji je sa zemlje gledano bio u istoj ravni sa ovim Izraelskim.Ovi F-16 brzo su pobegli a ova propelerska krsina dobila raketu upucenu Izraelcima.

Pera

pre 5 godina

@Fleet. Nisam ni ja strucnjak ali pretpostavljam da su izraelski avioni, nakon sto su dobili alarm da prema njima ide raketa, skrenuli i proleteli kraj ruskog aviona da bi raketu skrenuli ka vecem cilju, tj. transportnom avionu.

Ivan

pre 5 godina

Путин је стратег, не сировина. Одговор ће бити једноставан: испорука С-300 Сирији.

Goran

pre 5 godina

Mnogi ovde koji pljuju politiku Putina, isto su reagovali i posle obaranja ruskog aviona od strane Turske. Pogledajte kakvi su danas odnosi Rusije i Turske i razmislite sta je Rusija izgubila, a sta dobila tim incidentom. Velika politika se ne vodi praznom pricom i nepromisljenim sapostenjima, vec iza kulisa, direktno ili diplomatskim kanalima. Ako je Izrael ikako odgovoran za ovaj incident, ne sumnjam da ce to Putin da naplati visestruko, kao i u slucaju Turske.

Student

pre 5 godina

Realno je ovo loše za Ruse i njihov vojni ugled, ali koliko je tek loše za Natov ugled što su Rusi potukli njihove saveznike u Siriji. Mislite o tome. Očekujte uskoro oboren Izraelski avion.

acomurija

pre 5 godina

"Navuci avion na putanju raketne protivavionske vatre", u sustini, nije tesko, ali se smatra nemoralnim.
Avion-agresor napadne tacku na tlu, potom se "sakrije" u senku drugog aviona, po pravilu sporijeg i "prijateljskog", pa poslata raketa sa tla pogodi taj "prijateljski" avion. Tako se u zargonu i zove: prijateljska vatra. U Afganistanu, a narocito u Iraku, stradanja aviona, pre svih F18, je bilo jako cesto, kao posledica straha i nekoordiranosti posada Americkih trupa na tlu. Ali se o tome nisu iznosili podaci, uglavnom su odgovori njihovih Vulina bili: No Comment.
Skoro sigurno je tako nastradao nesrecni putnicki avion iznad Ukraine, u Ukrainskoj smicalici...

howz e madad

pre 5 godina

jbg. desava se, secam se dok sam radio u Avganistanu da su specijalci vlasti 2011 negde na prolece, greskom pucali na improvizivani kamion sa marincima koji su bili u mojoj bazi. Oficir je poginuo, 2 vojnika su ostali invalidi. Jos sam u kontaktu sa njima. Glupava sudbina. Idi*tski

neko ko zna

pre 5 godina

Jel može neko stručniji da objasni kako se avion "gurne na putanju rakete"? Nisam ekspert, znam ponešto o ovome ali nikada nisam čuo da je neko ovo uspeo.
(fleet, 18. septembar 2018 15:59)

Ako se raketa navodi toplotom, brzi avion dovoljno da proleti blizu drugog i udalji se ... Totalno laicki zakljucujem da je moguce.

Papirni tigar

pre 5 godina

Javnost ima iskrivljenu predstavu, odnosno ocekivanja, o Rusiji i Putinu.
Reakcija je primerena snazi Rusije, ovo je realnost.
Rusija je slaba, da bi ulazila u bilo kakav, pa i diplomatski, vid konflikta sa Izraelom.

Nak

pre 5 godina

On je istakao da su letelicu tipa Il-20 oborile sirijske snage, a ceo događaj je opisao kao “lanac tragičnih slučajnih okolnosti“.

Patetika ali, dobar eufemizam.

ivan

pre 5 godina

Jadna ta Sirija koliko vojski tamo ratuje. Najmanje dvadeset regularnih i hiljade paravojnih milicija i slično. Čudi me da nema više ovakvih slučajeva.

fleet

pre 5 godina

Jel može neko stručniji da objasni kako se avion "gurne na putanju rakete"? Nisam ekspert, znam ponešto o ovome ali nikada nisam čuo da je neko ovo uspeo.

ivan

pre 5 godina

Jadna ta Sirija koliko vojski tamo ratuje. Najmanje dvadeset regularnih i hiljade paravojnih milicija i slično. Čudi me da nema više ovakvih slučajeva.

Nak

pre 5 godina

On je istakao da su letelicu tipa Il-20 oborile sirijske snage, a ceo događaj je opisao kao “lanac tragičnih slučajnih okolnosti“.

Patetika ali, dobar eufemizam.

Papirni tigar

pre 5 godina

Javnost ima iskrivljenu predstavu, odnosno ocekivanja, o Rusiji i Putinu.
Reakcija je primerena snazi Rusije, ovo je realnost.
Rusija je slaba, da bi ulazila u bilo kakav, pa i diplomatski, vid konflikta sa Izraelom.

howz e madad

pre 5 godina

jbg. desava se, secam se dok sam radio u Avganistanu da su specijalci vlasti 2011 negde na prolece, greskom pucali na improvizivani kamion sa marincima koji su bili u mojoj bazi. Oficir je poginuo, 2 vojnika su ostali invalidi. Jos sam u kontaktu sa njima. Glupava sudbina. Idi*tski

Goran

pre 5 godina

Mnogi ovde koji pljuju politiku Putina, isto su reagovali i posle obaranja ruskog aviona od strane Turske. Pogledajte kakvi su danas odnosi Rusije i Turske i razmislite sta je Rusija izgubila, a sta dobila tim incidentom. Velika politika se ne vodi praznom pricom i nepromisljenim sapostenjima, vec iza kulisa, direktno ili diplomatskim kanalima. Ako je Izrael ikako odgovoran za ovaj incident, ne sumnjam da ce to Putin da naplati visestruko, kao i u slucaju Turske.

gojko 12

pre 5 godina

Путин је стратег, не сировина. Одговор ће бити једноставан: испорука С-300 Сирији.
(Ivan, 18. septembar 2018 16:40)

Evo čim pročita tvoj komentar ima da im isporuči S 300.
Pa rat traje već 7 godina šta ga je sprečavalo da im ga do sada isporuči a Sirija im je najvažniji saveznik na Svetu ?

fleet

pre 5 godina

Jel može neko stručniji da objasni kako se avion "gurne na putanju rakete"? Nisam ekspert, znam ponešto o ovome ali nikada nisam čuo da je neko ovo uspeo.

neko ko zna

pre 5 godina

Jel može neko stručniji da objasni kako se avion "gurne na putanju rakete"? Nisam ekspert, znam ponešto o ovome ali nikada nisam čuo da je neko ovo uspeo.
(fleet, 18. septembar 2018 15:59)

Ako se raketa navodi toplotom, brzi avion dovoljno da proleti blizu drugog i udalji se ... Totalno laicki zakljucujem da je moguce.

dragan

pre 5 godina

Ovaj koncepr rusko-sirisjkig vojnog saveza je nesto sto svet jos nije video.Rusi dođu na poziv sirijske vlade, idu zajedno u akcije, a onda protivnik puca po Sirijscima i moze sve da ih pobije, a Rusi ce to da usmeno osude i nikom nista?! Pa gde to jos ima? Ne meozes reci - mi nismo u savezu, a zajedno ici u akcije i koristiti resurse te zemlje. Ta ruska ideje je besmislena i neodrziva. Sve vise eim se razbija o glavu. Ispadaju smesni, a ruske zrtve ce se uvecavati. Ko ce sa Rusima u vojni savez kada vidi kako oni brane Sirijce? Ovo je Monti Pajton. Celi Pentagon se smeje, a verovatno i Tel Aviv. Tako mogu da sravne Damask za zemljom, a Rusi ce da sede u bazi u Hmejimu. Da li Putin shvata koliko je ovo jadno?

Ivan

pre 5 godina

Путин је стратег, не сировина. Одговор ће бити једноставан: испорука С-300 Сирији.

Student

pre 5 godina

Realno je ovo loše za Ruse i njihov vojni ugled, ali koliko je tek loše za Natov ugled što su Rusi potukli njihove saveznike u Siriji. Mislite o tome. Očekujte uskoro oboren Izraelski avion.

Pera

pre 5 godina

@Fleet. Nisam ni ja strucnjak ali pretpostavljam da su izraelski avioni, nakon sto su dobili alarm da prema njima ide raketa, skrenuli i proleteli kraj ruskog aviona da bi raketu skrenuli ka vecem cilju, tj. transportnom avionu.

bole

pre 5 godina

Leteti transportnim avionom u zoni dejstva "neprijateljskih" aviona po "prijateljskim" ciljevima i sve to dok "prijateljska" PVO deluje po "neprijateljskim" avionima je ravno ludilu...

South Park

pre 5 godina

Jel može neko stručniji da objasni kako se avion "gurne na putanju rakete"? Nisam ekspert, znam ponešto o ovome ali nikada nisam čuo da je neko ovo uspeo.
(fleet, 18. septembar 2018 15:59)
Ovaj Ruski avion bio je 30ak kilometara od mete koju su gadjali Izraelski f-16 a oni su to ispalili sa mozda 50 kilometara tj 20 ispred toga Ruskog ili jos blize koji je sa zemlje gledano bio u istoj ravni sa ovim Izraelskim.Ovi F-16 brzo su pobegli a ova propelerska krsina dobila raketu upucenu Izraelcima.

acomurija

pre 5 godina

"Navuci avion na putanju raketne protivavionske vatre", u sustini, nije tesko, ali se smatra nemoralnim.
Avion-agresor napadne tacku na tlu, potom se "sakrije" u senku drugog aviona, po pravilu sporijeg i "prijateljskog", pa poslata raketa sa tla pogodi taj "prijateljski" avion. Tako se u zargonu i zove: prijateljska vatra. U Afganistanu, a narocito u Iraku, stradanja aviona, pre svih F18, je bilo jako cesto, kao posledica straha i nekoordiranosti posada Americkih trupa na tlu. Ali se o tome nisu iznosili podaci, uglavnom su odgovori njihovih Vulina bili: No Comment.
Skoro sigurno je tako nastradao nesrecni putnicki avion iznad Ukraine, u Ukrainskoj smicalici...

nenad

pre 5 godina

Kakavi crni ustupci preko pobijenih vojnika?! Jako je lose kada jedna vojno mocna zemlja nema hrabrosti da odgovori adekvatno na pogibiju, odnosno ubijanje svojih vojnika.Ako ministar odbrane jasno optuži Izrael kao izvornog krivca, a predsednik to zanemari - stvar je jasna. Putin se boji novih sankcija i uvlacenja u niz incidenata sa raznih strana. Otuda su Rusi pravi glineni golubovi i Siriji. Njih napadaju i islamisti, i SAD i Turci, i Kudsi i Izraelci, a sutra i Francuzi, Britanci ili Nemci. Oveo je pokazivanje nove slabosti, nakon blamaze sa par bombradovanja sirijske teritorije i rusenja jednog borbenog aviona Rusa, Kremlj opet podvija rep. Pa provokacije ce biti sada sve ucastalije kada ja jasno da Rusija nece odgovoriti odmazdom. Yamislite da je neko obori avion i ubio 15 izraelskih , ameri;kih ili britasnjih vojnika. Vec bi radili tomahavci, f-22 itd...Ovaj rat u Siriji , sutisinski, pretvara se u rusku blamazu. Sto intervenises, ako ne smes? Oceekujem da Sojgu, kao kvalitetan i ozbiljan ministar, podnese ostavku nakon ove reakcije Putina.

partizan

pre 5 godina

O Putinovu Rusiju svako brise noge. Tuzno je to gledati, a lako uporediti sa Srbijom.
(Nenad, 18. septembar 2018 16:11
Da, vidim. Samo osvojili celu Siriju.

netko

pre 5 godina

el može neko stručniji da objasni kako se avion "gurne na putanju rakete"? Nisam ekspert, znam ponešto o ovome ali nikada nisam čuo da je neko ovo uspeo.
(fleet, 18. septembar 2018 15:59)

Ako se raketa navodi toplotom, brzi avion dovoljno da proleti blizu drugog i udalji se ... Totalno laicki zakljucujem da je moguce.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (neko ko zna, 18. septembar 2018 16:27)

s200 se navodi radarom.

sto se ruskog naoruzanog odgovora tice, normalno da ga nece biti na zalost mnogih iz srbije.

a na srecu rusa i ostatka planete.

naime, dragi moji putinoljubci, rusi u siriji imaju jednu bazu sa ne bas jakom pvo i max nekoliko desetina aviona.

da rusi ulete u rat sa zapadom, da baza bi nestala vrlo brzo jer su rusi tamo brojcano slabiji (pa i od izraela), da ne pricamo da je rusija daleko i da ta baza ne bi imala bas neku pomoc iz rusije. ako padne baza, pada i asad i sirija prelazi u ruke turaka i tamo nekih glavoseca sto ponovo nije po ukusu rusa.

ni na mediteranu nisu bas jaki, svi ti brodovi i ostalo imaju medju zapadnjacima mnogo vecu brojnost (pa i kvalitet).

naravno ni jednima ni drugima nije do rata, zrtve na svim stranama bi bile (pre)velike.

Gospodar Zarin

pre 5 godina

Ovo sa "guranjem na putanju rakete" je za naivčine. Zar bi se sirijska AD bez dozvole usudila da ispaljuje raketu prema dolazećem Iljušinu!? I to AD koja je integrisana sa ruskom AD (!) i sistemom ranog upozoravanja? A još prema špijunskom avionu filovanom elektronikom kojeg obara zastareli S-200 nadograđen ruskom elektronikom koja ne prepoznaje avion? I sve se to desi za minut u kome, kao na usporenom snimku, izraelski avioni iskrsavaju niotkuda iza ponirućeg aviona, dok francuska fregata ispaljuje rakete, a to istovremeno radi i sirijska AD? U jeee kakav tajming, za akcioni triler! Nema ta verzija veze sa životom...

Doprvak

pre 5 godina

O Putinovu Rusiju svako brise noge. Tuzno je to gledati, a lako uporediti sa Srbijom.
(Nenad, 18. septembar 2018 16:11)


Da, bas ce da najavi svoj potez. Ima jedna mudra izreka "Pas koji laje ne ujeda"...

haha

pre 5 godina

@Pedja
Rusi da zatvore vazdusni prostor Sirije za Izrael!?
Cime? Idi lepo pogledaj kakvo je izraelsko vazduhoplovstvo. Jedan SOVJETSKI SAVEZ nije uspeo da zatvori VP Sirije i Libana za Izraelce, a kamoli Rusija.
Rusija nema cime to da ostvari. Bolje da paze da njima ne zatvore vazdusni prostor SAD i Izrael:

leptirica

pre 5 godina

Путин је стратег, не сировина. Одговор ће бити једноставан: испорука С-300 Сирији. 
(Ivan, 18. septembar 2018 16:40) 

Evo čim pročita tvoj komentar ima da im isporuči S 300. 
Pa rat traje već 7 godina šta ga je sprečavalo da im ga do sada isporuči a Sirija im je najvažniji saveznik na Svetu ?
(gojko 12, 18. septembar 2018 17:03)

Zato jer je Izrael rekao da nesmije. Bilo je već o tome, Netanjahu je to rekao Putinu na paradi u Moskvi. Izrael je moćan i mnogo više Putinu vrijede dobri odnosi sa Izraelom nego Asad.

djoka

pre 5 godina

Kako je krenulo i mi ima da oborimo neki Ruski avion i to sa onim krntijama što su nam "poklonili" za 200 miliona dolara, naravno ako su ih sklopili do sad.

netko

pre 5 godina

(acomurija, 18. septembar 2018 18:31)

ne volim ni jedne ni druge, samo sam realan za razliku od vecine ovde.

Ameri (nato) su mnogo blize rusiji nego rusi americi.

ameri su rusiji maltene na samoj granici (japan,poljska,rumunija,balticke drzave) + imaju baze po celom svetu.

ti bombarderi iz hladnog rata su stvar proslosti, nece rusi stime nikog ugroziti (ameriku pogotovo).

ako se ne racunaju nuklearke, rusi nemaju bas nista narocito bolje od ostalih vojski na zemlji (cak ih kinezi a narocito ameri razvaljuju po pitanju avijacije,mmornarice i sl).

Major

pre 5 godina

Ako se raketa navodi toplotom, brzi avion dovoljno da proleti blizu drugog i udalji se ... Totalno laicki zakljucujem da je moguce.
(neko ko zna, 18. septembar 2018 16:27)

I ja sam to pomislio ali sam onda pročitao da S-200 ne prati trag toplote već ga navodi radar sa zemlje. Čak i ne pogodi cilj nego eksplodira u njegovoj blizini. Geleri odrade svoje.

acomurija

pre 5 godina

(netko, 18. septembar 2018 17:43)@, al' ga ti natrabunja, iz svog supljeg antiruskog zida.
Mislis da bi u konfliktu Rusi se ponasali kao u tvom omiljenom filmu "Okrsaj kod OK korala"?
Da ti je pamcenje duze od mrznje, setio bi se da su Ruski strateski bombarderi kretali iz baza sa oboda Arktika, obilazili Norvesku, Englesku, iznad Gibraltara, Sredozemnim morem dolazili do obale Sirije i vracali se natrag.
Da su iz reona Kaspijskog basena, iz Taganjke, s dna Urala.., gadjali mocnim raketama ciljeve u Siriji. S rastojanja 6 i vise hiljada km.
A ti prebrajas ko koliko vojnika ima u regiji Bliskog istoka!
Uostalom, Ruske strateske rakete nisu na obicnom dohvatu ni Americkih nosaca, ni baza, a gusto naseljene obale Amerike jesu u zahvatu Ruskih - i sa istoka i sa zapada!
Kao i cela Evropa.
Jos 1948. je Elonora Ruzvelt rekla: ko ima silu da jednom unisti planetu isto je jak kao onaj ko moze sto puta!

Pedja

pre 5 godina

Ruski je sluzbeni jezik u Izraelu jer ima dosta Ruskih jevreja tamo, pre neku nedelju je i Roman Abramovic postao drzavljanin Izraela. Jedino sto ce se sada promeniti je to da IDF vise nece moci na svoju ruku da napada nenajavljeno. Najgore po Izrael sto moze da se desi je da Rusi zatvore vazdusni prostor (za to su i te kako sposobni, kako sa PVO tako i sa RV koje imaju tamo).

ikac klisa

pre 5 godina

@fleet nije bukvalno gurnut ispred raketa pa da je avion "naleteo" na rakete vec je napad dosao sa mora a Iljusin se takodje vracao sam mora u vazdusnu bazu. Pvo je alarmiran da brani nebo nad Latakijom i kad su videli na radaru avion koji dolazi sa mediterana u nedostatku komunikacije sa rusima su dejstvovali po njemu. Ovo sto pera govori je moguce samo u bondovim filmovima...

Aleksandar

pre 5 godina

@(Zaoka, 18. septembar 2018 17:16)

Isto šta i Rusija - svoje interese. E sad, ni jednima ni drugima, objektivno, tu nije mesto al' tako je ustrojen ovaj svet, nažalost...

Student

pre 5 godina

Realno je ovo loše za Ruse i njihov vojni ugled, ali koliko je tek loše za Natov ugled što su Rusi potukli njihove saveznike u Siriji. Mislite o tome. Očekujte uskoro oboren Izraelski avion.

Ivan

pre 5 godina

Путин је стратег, не сировина. Одговор ће бити једноставан: испорука С-300 Сирији.

Goran

pre 5 godina

Mnogi ovde koji pljuju politiku Putina, isto su reagovali i posle obaranja ruskog aviona od strane Turske. Pogledajte kakvi su danas odnosi Rusije i Turske i razmislite sta je Rusija izgubila, a sta dobila tim incidentom. Velika politika se ne vodi praznom pricom i nepromisljenim sapostenjima, vec iza kulisa, direktno ili diplomatskim kanalima. Ako je Izrael ikako odgovoran za ovaj incident, ne sumnjam da ce to Putin da naplati visestruko, kao i u slucaju Turske.

partizan

pre 5 godina

O Putinovu Rusiju svako brise noge. Tuzno je to gledati, a lako uporediti sa Srbijom.
(Nenad, 18. septembar 2018 16:11
Da, vidim. Samo osvojili celu Siriju.

Pedja

pre 5 godina

Ruski je sluzbeni jezik u Izraelu jer ima dosta Ruskih jevreja tamo, pre neku nedelju je i Roman Abramovic postao drzavljanin Izraela. Jedino sto ce se sada promeniti je to da IDF vise nece moci na svoju ruku da napada nenajavljeno. Najgore po Izrael sto moze da se desi je da Rusi zatvore vazdusni prostor (za to su i te kako sposobni, kako sa PVO tako i sa RV koje imaju tamo).

Papirni tigar

pre 5 godina

Javnost ima iskrivljenu predstavu, odnosno ocekivanja, o Rusiji i Putinu.
Reakcija je primerena snazi Rusije, ovo je realnost.
Rusija je slaba, da bi ulazila u bilo kakav, pa i diplomatski, vid konflikta sa Izraelom.

Doprvak

pre 5 godina

O Putinovu Rusiju svako brise noge. Tuzno je to gledati, a lako uporediti sa Srbijom.
(Nenad, 18. septembar 2018 16:11)


Da, bas ce da najavi svoj potez. Ima jedna mudra izreka "Pas koji laje ne ujeda"...

acomurija

pre 5 godina

(netko, 18. septembar 2018 17:43)@, al' ga ti natrabunja, iz svog supljeg antiruskog zida.
Mislis da bi u konfliktu Rusi se ponasali kao u tvom omiljenom filmu "Okrsaj kod OK korala"?
Da ti je pamcenje duze od mrznje, setio bi se da su Ruski strateski bombarderi kretali iz baza sa oboda Arktika, obilazili Norvesku, Englesku, iznad Gibraltara, Sredozemnim morem dolazili do obale Sirije i vracali se natrag.
Da su iz reona Kaspijskog basena, iz Taganjke, s dna Urala.., gadjali mocnim raketama ciljeve u Siriji. S rastojanja 6 i vise hiljada km.
A ti prebrajas ko koliko vojnika ima u regiji Bliskog istoka!
Uostalom, Ruske strateske rakete nisu na obicnom dohvatu ni Americkih nosaca, ni baza, a gusto naseljene obale Amerike jesu u zahvatu Ruskih - i sa istoka i sa zapada!
Kao i cela Evropa.
Jos 1948. je Elonora Ruzvelt rekla: ko ima silu da jednom unisti planetu isto je jak kao onaj ko moze sto puta!

fleet

pre 5 godina

Jel može neko stručniji da objasni kako se avion "gurne na putanju rakete"? Nisam ekspert, znam ponešto o ovome ali nikada nisam čuo da je neko ovo uspeo.

Nak

pre 5 godina

On je istakao da su letelicu tipa Il-20 oborile sirijske snage, a ceo događaj je opisao kao “lanac tragičnih slučajnih okolnosti“.

Patetika ali, dobar eufemizam.

acomurija

pre 5 godina

"Navuci avion na putanju raketne protivavionske vatre", u sustini, nije tesko, ali se smatra nemoralnim.
Avion-agresor napadne tacku na tlu, potom se "sakrije" u senku drugog aviona, po pravilu sporijeg i "prijateljskog", pa poslata raketa sa tla pogodi taj "prijateljski" avion. Tako se u zargonu i zove: prijateljska vatra. U Afganistanu, a narocito u Iraku, stradanja aviona, pre svih F18, je bilo jako cesto, kao posledica straha i nekoordiranosti posada Americkih trupa na tlu. Ali se o tome nisu iznosili podaci, uglavnom su odgovori njihovih Vulina bili: No Comment.
Skoro sigurno je tako nastradao nesrecni putnicki avion iznad Ukraine, u Ukrainskoj smicalici...

howz e madad

pre 5 godina

jbg. desava se, secam se dok sam radio u Avganistanu da su specijalci vlasti 2011 negde na prolece, greskom pucali na improvizivani kamion sa marincima koji su bili u mojoj bazi. Oficir je poginuo, 2 vojnika su ostali invalidi. Jos sam u kontaktu sa njima. Glupava sudbina. Idi*tski

neko ko zna

pre 5 godina

Jel može neko stručniji da objasni kako se avion "gurne na putanju rakete"? Nisam ekspert, znam ponešto o ovome ali nikada nisam čuo da je neko ovo uspeo.
(fleet, 18. septembar 2018 15:59)

Ako se raketa navodi toplotom, brzi avion dovoljno da proleti blizu drugog i udalji se ... Totalno laicki zakljucujem da je moguce.

Pera

pre 5 godina

@Fleet. Nisam ni ja strucnjak ali pretpostavljam da su izraelski avioni, nakon sto su dobili alarm da prema njima ide raketa, skrenuli i proleteli kraj ruskog aviona da bi raketu skrenuli ka vecem cilju, tj. transportnom avionu.

gojko 12

pre 5 godina

Путин је стратег, не сировина. Одговор ће бити једноставан: испорука С-300 Сирији.
(Ivan, 18. septembar 2018 16:40)

Evo čim pročita tvoj komentar ima da im isporuči S 300.
Pa rat traje već 7 godina šta ga je sprečavalo da im ga do sada isporuči a Sirija im je najvažniji saveznik na Svetu ?

ivan

pre 5 godina

Jadna ta Sirija koliko vojski tamo ratuje. Najmanje dvadeset regularnih i hiljade paravojnih milicija i slično. Čudi me da nema više ovakvih slučajeva.

haha

pre 5 godina

@Pedja
Rusi da zatvore vazdusni prostor Sirije za Izrael!?
Cime? Idi lepo pogledaj kakvo je izraelsko vazduhoplovstvo. Jedan SOVJETSKI SAVEZ nije uspeo da zatvori VP Sirije i Libana za Izraelce, a kamoli Rusija.
Rusija nema cime to da ostvari. Bolje da paze da njima ne zatvore vazdusni prostor SAD i Izrael:

netko

pre 5 godina

el može neko stručniji da objasni kako se avion "gurne na putanju rakete"? Nisam ekspert, znam ponešto o ovome ali nikada nisam čuo da je neko ovo uspeo.
(fleet, 18. septembar 2018 15:59)

Ako se raketa navodi toplotom, brzi avion dovoljno da proleti blizu drugog i udalji se ... Totalno laicki zakljucujem da je moguce.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (neko ko zna, 18. septembar 2018 16:27)

s200 se navodi radarom.

sto se ruskog naoruzanog odgovora tice, normalno da ga nece biti na zalost mnogih iz srbije.

a na srecu rusa i ostatka planete.

naime, dragi moji putinoljubci, rusi u siriji imaju jednu bazu sa ne bas jakom pvo i max nekoliko desetina aviona.

da rusi ulete u rat sa zapadom, da baza bi nestala vrlo brzo jer su rusi tamo brojcano slabiji (pa i od izraela), da ne pricamo da je rusija daleko i da ta baza ne bi imala bas neku pomoc iz rusije. ako padne baza, pada i asad i sirija prelazi u ruke turaka i tamo nekih glavoseca sto ponovo nije po ukusu rusa.

ni na mediteranu nisu bas jaki, svi ti brodovi i ostalo imaju medju zapadnjacima mnogo vecu brojnost (pa i kvalitet).

naravno ni jednima ni drugima nije do rata, zrtve na svim stranama bi bile (pre)velike.

netko

pre 5 godina

(acomurija, 18. septembar 2018 18:31)

ne volim ni jedne ni druge, samo sam realan za razliku od vecine ovde.

Ameri (nato) su mnogo blize rusiji nego rusi americi.

ameri su rusiji maltene na samoj granici (japan,poljska,rumunija,balticke drzave) + imaju baze po celom svetu.

ti bombarderi iz hladnog rata su stvar proslosti, nece rusi stime nikog ugroziti (ameriku pogotovo).

ako se ne racunaju nuklearke, rusi nemaju bas nista narocito bolje od ostalih vojski na zemlji (cak ih kinezi a narocito ameri razvaljuju po pitanju avijacije,mmornarice i sl).

Gospodar Zarin

pre 5 godina

Ovo sa "guranjem na putanju rakete" je za naivčine. Zar bi se sirijska AD bez dozvole usudila da ispaljuje raketu prema dolazećem Iljušinu!? I to AD koja je integrisana sa ruskom AD (!) i sistemom ranog upozoravanja? A još prema špijunskom avionu filovanom elektronikom kojeg obara zastareli S-200 nadograđen ruskom elektronikom koja ne prepoznaje avion? I sve se to desi za minut u kome, kao na usporenom snimku, izraelski avioni iskrsavaju niotkuda iza ponirućeg aviona, dok francuska fregata ispaljuje rakete, a to istovremeno radi i sirijska AD? U jeee kakav tajming, za akcioni triler! Nema ta verzija veze sa životom...

djoka

pre 5 godina

Kako je krenulo i mi ima da oborimo neki Ruski avion i to sa onim krntijama što su nam "poklonili" za 200 miliona dolara, naravno ako su ih sklopili do sad.

nenad

pre 5 godina

Kakavi crni ustupci preko pobijenih vojnika?! Jako je lose kada jedna vojno mocna zemlja nema hrabrosti da odgovori adekvatno na pogibiju, odnosno ubijanje svojih vojnika.Ako ministar odbrane jasno optuži Izrael kao izvornog krivca, a predsednik to zanemari - stvar je jasna. Putin se boji novih sankcija i uvlacenja u niz incidenata sa raznih strana. Otuda su Rusi pravi glineni golubovi i Siriji. Njih napadaju i islamisti, i SAD i Turci, i Kudsi i Izraelci, a sutra i Francuzi, Britanci ili Nemci. Oveo je pokazivanje nove slabosti, nakon blamaze sa par bombradovanja sirijske teritorije i rusenja jednog borbenog aviona Rusa, Kremlj opet podvija rep. Pa provokacije ce biti sada sve ucastalije kada ja jasno da Rusija nece odgovoriti odmazdom. Yamislite da je neko obori avion i ubio 15 izraelskih , ameri;kih ili britasnjih vojnika. Vec bi radili tomahavci, f-22 itd...Ovaj rat u Siriji , sutisinski, pretvara se u rusku blamazu. Sto intervenises, ako ne smes? Oceekujem da Sojgu, kao kvalitetan i ozbiljan ministar, podnese ostavku nakon ove reakcije Putina.

dragan

pre 5 godina

Ovaj koncepr rusko-sirisjkig vojnog saveza je nesto sto svet jos nije video.Rusi dođu na poziv sirijske vlade, idu zajedno u akcije, a onda protivnik puca po Sirijscima i moze sve da ih pobije, a Rusi ce to da usmeno osude i nikom nista?! Pa gde to jos ima? Ne meozes reci - mi nismo u savezu, a zajedno ici u akcije i koristiti resurse te zemlje. Ta ruska ideje je besmislena i neodrziva. Sve vise eim se razbija o glavu. Ispadaju smesni, a ruske zrtve ce se uvecavati. Ko ce sa Rusima u vojni savez kada vidi kako oni brane Sirijce? Ovo je Monti Pajton. Celi Pentagon se smeje, a verovatno i Tel Aviv. Tako mogu da sravne Damask za zemljom, a Rusi ce da sede u bazi u Hmejimu. Da li Putin shvata koliko je ovo jadno?

leptirica

pre 5 godina

Путин је стратег, не сировина. Одговор ће бити једноставан: испорука С-300 Сирији. 
(Ivan, 18. septembar 2018 16:40) 

Evo čim pročita tvoj komentar ima da im isporuči S 300. 
Pa rat traje već 7 godina šta ga je sprečavalo da im ga do sada isporuči a Sirija im je najvažniji saveznik na Svetu ?
(gojko 12, 18. septembar 2018 17:03)

Zato jer je Izrael rekao da nesmije. Bilo je već o tome, Netanjahu je to rekao Putinu na paradi u Moskvi. Izrael je moćan i mnogo više Putinu vrijede dobri odnosi sa Izraelom nego Asad.

ikac klisa

pre 5 godina

@fleet nije bukvalno gurnut ispred raketa pa da je avion "naleteo" na rakete vec je napad dosao sa mora a Iljusin se takodje vracao sam mora u vazdusnu bazu. Pvo je alarmiran da brani nebo nad Latakijom i kad su videli na radaru avion koji dolazi sa mediterana u nedostatku komunikacije sa rusima su dejstvovali po njemu. Ovo sto pera govori je moguce samo u bondovim filmovima...

South Park

pre 5 godina

Jel može neko stručniji da objasni kako se avion "gurne na putanju rakete"? Nisam ekspert, znam ponešto o ovome ali nikada nisam čuo da je neko ovo uspeo.
(fleet, 18. septembar 2018 15:59)
Ovaj Ruski avion bio je 30ak kilometara od mete koju su gadjali Izraelski f-16 a oni su to ispalili sa mozda 50 kilometara tj 20 ispred toga Ruskog ili jos blize koji je sa zemlje gledano bio u istoj ravni sa ovim Izraelskim.Ovi F-16 brzo su pobegli a ova propelerska krsina dobila raketu upucenu Izraelcima.

bole

pre 5 godina

Leteti transportnim avionom u zoni dejstva "neprijateljskih" aviona po "prijateljskim" ciljevima i sve to dok "prijateljska" PVO deluje po "neprijateljskim" avionima je ravno ludilu...

Major

pre 5 godina

Ako se raketa navodi toplotom, brzi avion dovoljno da proleti blizu drugog i udalji se ... Totalno laicki zakljucujem da je moguce.
(neko ko zna, 18. septembar 2018 16:27)

I ja sam to pomislio ali sam onda pročitao da S-200 ne prati trag toplote već ga navodi radar sa zemlje. Čak i ne pogodi cilj nego eksplodira u njegovoj blizini. Geleri odrade svoje.

Aleksandar

pre 5 godina

@(Zaoka, 18. septembar 2018 17:16)

Isto šta i Rusija - svoje interese. E sad, ni jednima ni drugima, objektivno, tu nije mesto al' tako je ustrojen ovaj svet, nažalost...