Četvrtak, 13.09.2018.

09:00

"Zbogom istorijo..."

Izvor: Spasoje Veselinoviæ

"Zbogom istorijo..." IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

Tema

pre 5 godina

Za Topolsku postoji i drugi ugao gledanja. Kuća je u privatnom vlasništvu, i vlasnik hoće da promeni način kako živi i da zaradi nešto. Zašto mu je to zabranjeno? U Americi i svi projekti Frenka Lojda Rajta nisu sačuvani...vremena se menjaju...

aca

pre 5 godina

Samo pogledajte ko rukovodi železnicom.Železnica je komplet kriminogeno mesto.Direktor bivši magacioner,bivši pružni radnik,bivši bravar.I svi se oparili još za vreme komunista i do dan danas niko otpušten.Pitajte šta bi sa nestankom cisterne nafte o kojoj ste pisali pre nekoliko godina.Šta bi sa pljačkom železničkih prostorija i alata ?

boban

pre 5 godina

ovo mogu samo oni sa vlasti da urade,oni koje ne interesuje ni pfoslost ni buducnost.Samo ih trenutno interesuje boja novca.Isrkli smo nasu proslost koja da moze da vidi sadasnjost bi isekla sama sebe.

Klorinda

pre 5 godina

Znate one varvare koji su rusili Koloseum da bi iz njega vadili gvozdje koje su koristili da bi od njega pravili oruzje? E, pa ova banda, to su potomci tih varvara.

sofronije

pre 5 godina

Neka botovi opet neumorno rade. Kako Aca ne shvata da svaki botovski plus ili minus jasno govori da znamo odakle stizu naredjenja za rusenje!

Grdoba na vodi i posledice

pre 5 godina

Istorija Beograda je tragicna. U gotovo jednakim vremenskim periodima gradjani odlaze, a neki novi, cesto neobrazovani, ljudi dolaze sa sela i iz raznih palanki i unistavaju grad iz neznanja i gramzljivosti. Ovo sto se sada dogadja je moguci pocetak kraja postojanja Beograda kao metropole. Postace napredna kasaba.

KadPorastemBićuKengur

pre 5 godina

Apelujem na B92 da ukine glasanje za komentare.
Molim vas!
Ova navala SNS-ovaca na svaki kritičan i zdravorazumski stav je nepodnošljiva.
Evo još jednom vas molim, ukinite glasanje.

Pilipenda

pre 5 godina

Zastrašujuće... Srbija živi kapitalizam u njegovom najprimitivnijem obliku. Političari se prave da su popili svu pamet sveta, a u suštini tanko je njihovo znanje, morala nemaju ni u tragovima. Njihova najveća veština je, punjenje sopstvenih džepova, dok igraju u kolu sa tajkunima i kriminalcima. Harmonikaš sve brže svira, i kolo se ludački okreće, videćemo kako će ko završiti...

brm

pre 5 godina

Nekako ti još uzaludnije deluje što su naši preci ginuli za slobodu. Možda bismo bili uređeniji da smo po okupacijom. Džaba ti sloboda, ako sam svoju kulturnu baštinu uništavaš. To nije sloboda, to je samookupacija.

Dr A

pre 5 godina

Miljane, opasno si promašio temu. Inače, dešavanja vezana za nelegalnu ili legalnu gradnju koja nije u skladu sa urb. uslovima (šta je to u Srbiji za neke ljude) me uvek podsete na situaciju u samom centru Novog Sada, zgrada koja pripada palati Gvozdeni čovek i Katoličkoj porti - stanarki, koja je stan nasledila od majke, grad ne dozvoljava da u skladu sa originalnim izgledom restaurira ulazna vrata, a neko na istoj zgradi nadogradio nelegalno CEO jedan sprat. Dakle, nije pitanje šta, kako i gde - nego ko.

kiki

pre 5 godina

samo daj da se jede i pije...nista im nije sveto... u topolskoj ne moze dozvolu za gradnju dobiti neko ko nije simpatizer partije...pa mogla je topolska 15 biti neko javno dobro,muzej,obdaniste, bilo sta...

Jovan Jovanovic

pre 5 godina

1. Ko su tih 16 ljudi sa brenerima?? Hocemo imena, slike, njihovu biografiju...pa na tesku robiju!

2. Ko, kada i kako ih je organizovao za ovaj vandalizam?

3. Svi odgovorni koji nisu adekvatno cuvali ovu imovinu - na tesku robiju! Bez milosti i patetike! Dok ne budu kaznjeni svi odgovorni do tada nema izlaza iz opste drustvene agonije i beznadja!

4. Gde su i sta rade ministarstva za kulturu, obrazovanje i unutrasnje poslove! U ovom i
mnogim drugim slucajevima ogromna je njihova odgovornost. Njihov nemar i neobezbedjenje je krivicno delo!

Dakle, sve lepo imenovati, dokumentovati i ppublikovati u svim medijima iz dana u dan dok se narod ne otrezni i osvesti...

Otvoriti sajt na internetu koji ovo sve ilustruhe i argumentuje suvim cinjenicama.

Hajde mladi i obrazovani u zemlji i inostranstvu - pokrenite se, udruzite preko kompjuterskih mreza, pa pokrenite akciju za smenu nakaradne vlasti kad vajni akademici i svi ostali kulturni i prosvetni radnici sede pasivno!! Spasavajte svoju buducnost!!

Studenti i djaci - gde ste??

Na ulice sa serpama iznova! Jel se secate sta je Zoran Djindjic govorio “kad Srbija stane”! Pogledajte dokumentarni film na Internetu iznova!!

Hajde opozicijo - pokreni se!!

Spasavajte sto se spasiti moze...

Jos nije kasno, ali ako se niko ne pokrene uskoro ce zaista biti kasno...

Jovana

pre 5 godina

Tekst je odlican, stanje u drzavi isto kao i uvek, korupcija i beznadje, ali moram da priznam da mi ni direktor muzeja nije bas jasan. Sada pisti po medijima ko lokomotiva a s druge strane pistavlja se pitanje zasto muzej nema internet stranicu, zasto nije na drustveim mrezama, pa u tome ih niko nije sprecavao, a realno, jedan dan posla da se napravi iole pristojan sajt...o stanju muzeja i eksponata da ne govorimo, to je sramota za sebe. Drzavni i gradski vrh je kriminalna organizacija, tu nema zbora, ali da zaposleni u muzeju nisu radili ama bas nista za svoj muzej, i to je cinjenica...a mogli su, bar nesto malo.

Ante

pre 5 godina

Ne znam za lokomotivu, ali za tu staru vilu... Ja sam vlasnik jedne obične stare kuce, na nesreću, u centru jednog starog dalmatinskog sela, uz samu crkvu. I ZA SVAKU INTERVENCIJU, ma da prozore mijenjam, moram da trče u konzervatorski odjel po mišljenje i dozvolu. Nikakva vila, obična stara kamena kuća. Da im dodjem s pričom da je želim rušiti, vjerovatno bih u pritvoru čekao objašnjenje da može, al da nova bude ISTA kao stara. A ove stare vile po Zadru, talijanske.. Mijenjaju vlasnika svakih par godina, ali nema šanse da itko dirne u strukturu same gradjevine, a kamoli da je ruši, iako su na pozicijama idealnim za hotele itd..
Iako mi to stvara probleme, apsolutno podržavam ta pravila.

kraja

pre 5 godina

...nekima se ovde prividja razlika u nazivu stranke...
...dva najveca muzeja su zatvorile DEMOKRATE...
...sto se mene tice, nema medju njima neke bitne razlike...
...30 godina zivota nam je propalo ispod 3-4 stranke...

...najmanji zajednicki imenitelj im je PINK...
...kako ste tako brzo zaboravili sta je sve rasprodano i burazerizovano u vreme demokrata...???
...ubijen je jedan premijer i njegov ubica u narednih 9 godina demokratske vlasti nije otkriven...
...zvezdana ne racunam...
...nama trebaju zakoni koji ce onemoguciti ili bar ograniciti izivljavanje politicke mafije...
...ali njima ne trebaju...
...a donose ih oni...
...catch 22...

goran

pre 5 godina

Колико смо крви пролили за слободу, колико смо се борили за ово парче земље, остаје ми криво због предака, због мог чукундеде који је прешо Албанију, због моје прабабе и мог деде који су чували српске партизане, али боље да будемо под окупацијом, јер преживели смо под Турцима и Угарима,два пута победили Немце, али бојим се да сами себе нећемо да преживимо и победимо. Кривим све политичаре од 1918 до данас због тога што немам срећну и безбрижну младост, и што је још горе ме видим никакву перспективу

Кики

pre 5 godina

... тако треба и Народну библиотеку Србије да сруше, под изговором да су се двоје људи ту угушили (додуше својом кривицом), да ту подигну тржни центар “Абу Нихад”, са луна парком, ем народ не мора да чита и учи, ем су нам арапски “пријатељи” задовљни са пуним џеповима (кад исплате кумове) ...

Neinformisan

pre 5 godina

Nepotrebno je siriti konteskt, jednostavno lopovi su dosli u nebranjen prostor i ukrali materijale za koje ce dobiti pare. Nisu krivi lopovi sa brenerima, njih svuda ima. Krivi su lopovi na mestima gradske uprave, direktorskim foteljama itd koji su omogucili da se to desi. Kulturu i nasledje jedne drzave cine ljudi koji je odgovorno cuvaju i razvijaju a ne gomila sumnjivih partijskih kadrova koji trpaju sebi u dzepove i gledaju na koji ce nacin da izrade sebi poslove ne mareci ni za koga i ni za sta.

Miljan

pre 5 godina

Da se ne lazemo, sve te stvari koje mi sad cuvamo kao kustosi istorije, ljude koji su ih pravili je bas brigalo za njihovu istoriju dok su ih pravili. Da li je Murdoka i Rejnoldsa brinulo kako ce se ocuvati zaprezna vozila dok su pravili lokomotive 1780ih? Naravno da nije. Konzervacionizam i napredak ne idu bas ruku pod ruku, drugaciji je mentalni sklop ljudi koji guraju napred i koji su optereceni istorijom.

bogi

pre 5 godina

Trebalo bi ljudski pritegnuti "majstore" koji su isekli lokomotivu da priznaju gde su iseceni delovi, pa uraditi rekonstrukciju, nije to nista sto se ne da srediti. Ako treba angazovati i najbolje svetske restauratore. A ovim divljacima dati kazne za primer, da nikom nikad ne padne na pamet da pokusa nesto slicno.. Naravno, troskovi rekonstrukcije treba da idu na njihov teret. Da li to nekom odgovara da se stvori atmosfera da je sa secenjem zavrsena prica o lokomotivi i da se nista vise ne moze uraditi?

ESP

pre 5 godina

u Majamiju zakon stiti stare zgrade i kuce izgradjene u art-deco stilu. Mozete da menjate enterijer i da uredjujete kako hocete, ali eksterijer ostaje isti.
Ali ovo sa muzejom i rusenjem starih grada je simbol ne samo Beograda vec citave Srbije gde se staro vise ne postuje i nicemi i nikome ne trebe.

Jocke

pre 5 godina

Kao turističkog radnika (i kao živo biće, što je još važnije), ne znam da li me više boli depo Železnice, srušena zgrada u Topolskoj, ižvrljane zgrade stare preko stotinu godina u centru, ili nesposobnost da iskoristimo sav turistički potencijal koji ova zemlja ima. Znate kako kažu - ljudi ne zaslužuju pse. Isto tako Srbi ne zaslužuju Srbiju. Raduje me što bar u većini civilizovanih država nije tako - oni zaslužuju svoje države. Pogledajte samo jezgro Brisela, Londona, Amsterdama, Kopenhagena, Rejkjavika... Cigleni zidovi (SVI u sličnim nijansama), puzavice, kaldrmisane ulice... NIŠTA ne štrči i sve se uklapa. Ovde strance lažemo kako je Beograd arhitektonsko čudo, miks zapada i istoka, starog i novog - a zapravo je čudo sramote jer gradi i ruši ko šta stigne. Pa jedan Berlin koji na prste ruku može nabrojati objekte od izuzetnog kulturnog značaja pre bombardovanja '45 sada izgleda isto, i bolje nego nekad. Tamo su na ruševinama izgradili opet staro, a kod nas obrnuto - rušimo staro i autentično da izgradimo novo i kul (beton i staklo), čega se stranci ZGRAŽAVAJU već decenijama. Zaostala nacija, eto šta smo.

Detektiv

pre 5 godina

Da se ne lazemo, na delu nije nikakva dilema oko modernog staromodnog... nego klasicna lopovija i klasicna nesposobnost da se spreci otimacina... Nisu u stanju ni da obezbede valjano funkcionisanje muzeja... a hteli bi da nas vode u moderno...

Che

pre 5 godina

Koliko smo mi ispred ISIS-a covece, oni primitivci gadjaju i ruse u teroristickim napadima istorijske spomenike, mi lepo s Vesicem, lagano, gospodski, malo skadarlija, malo savamala, malo vile moderne po topolskoj, malo najstarije lokomotive...

janko

pre 5 godina

Ma i onaj spomenik na Avali, samo smeta a i nikome ne treba. Nego to da se razbije, imam ja dobru ekipu sa štemajzima, pa da se nazida neka vila ima da ide za 5000 kvadrat.

KadPorastemBićuKengur

pre 5 godina

(izhlapjeli starac, 13. septembar 2018 11:39)

Inteligentna i duhovita izjava.
Ne slažem se, samo sa tim, da su u depou muzeja delovi od "Štuke". U pitanju su bili ili jesu delovi P-38 "Lightning". Naravno ovo ne menja suštinu onog napisanog u postu.
Pozdrav !

Nebojsa

pre 5 godina

Možda će zvučati malo izlizano, ali...

Pa dobro, majku mu, šta ste svi očekivali kada ste (ne)glasanjem omogućili Neoradikalima da steknu još jedan mandat da divljaju po Beogradu i o njega prave džinovsku palanku?!? I to sa muzejem, i ovo sa višespratnicama na Vračaru, i BGH2O, i svaki besmisleni tržni centar i "poslovno-stambeni kompleks" (koji samo ne znam ko će više da popunjava).....sve je to jedna velika svinjarija oligarhije koja se okupila oko jednog čoveka (svi znamo ko je u pitanju). Ti likovi ne rade to namerno, oni jednostavno ne umeju drugačije. Ne znaju za bolje, neprosvećeni su, nekulturni i bahati i jedini orjentir im je koliki će procenat od prodaje/rentiranja moći da namaknu.

Ali pošto se i prosečan Beograđanin očigledno "ne bavi politikom", ili se prodaje za "2 crvene", ili "nema za koga da glasa jer su svi isti", onda i ne zaslužujemo bolje. I treba da se pokoravamo novim kreatorima nakaradnog sistema vrednosti, odnosno ljudima koji Beograd i Srbiju ne vole, već je isljučivo vide kao plen.

A vi, Srbi, sedite na rukama i čekajte da vam neko drugi donese boljitak...

Igor

pre 5 godina

Ajde da se ne zezamo. Sve u tom delu grada mora da se izmesti zbog Beograda na vodi. Ovo su upali neki fantomi i unistili sve. Sad ce da izmeste muzej negde pod tim izgovorom.
(Koza, 13. septembar 2018 11:39)

Netacno, projektom je predvidjen muzej na mestu lozionice bas sa tematikom same zeleznice.

Problem sa "eksponatima" ovde nije poceo od BnV vec traje sigurno 20 godina, da li unutrasnjost ovog "muzeja" ikome lici na muzej? Prasina i rdja svuda i na svemu.

Pre ce biti da ce biti ili su vec pokrenuti radovi na tom delu, pa je direktor "muzeja" skontoa da ce mu nebriga o istom izaci na videlo te je na sav glas pustio vest kako je eto neko preko noci unistio muzej, a inace o istom ne brine vec 20 godina!

.

pre 5 godina

Spasoje, ko god bio, a što nisi ovakav tekst pokušao da napišeš i objaviš ranije? Iz toga što si napisao lako je zaključiti da ti je već odavno sve jasno, pa što si onda ćutao ako si imao šta da kažeš... Tekst je dobar. Čini mi se da je trebalo još više naglasiti da za ovakve događaje značajan deo krivice snose oni koji su mogli da ih predvide a nisu ih sprečili...

Sima

pre 5 godina

Sramota me sredine u kojoj zivim. Ovo ja kanibalizacija svoje istorije i tradicije, ekstremna kratkovidost. Secemo granu na kojoj sedimo. U realnom vremenu gledamo svoje koracanje u propast. Ima li leka? Kako se to zaustavlja?? Nisam nasilan, ali me svrbi ruka da okacim na Terazije one koji dozvoljavaju ovakve stvari. Nedavno su unistili i legendarnu zagradu Ikarusa na Nbgd. I jos puno toga, materijalnog i nematerijalnog nasledja.

igop

pre 5 godina

eno vam Novi Sad, pogledajte taj "divan" moderni grad... Vecinu starih kuca i gradjevina u centru i oko centra (osim eto bas u Jovinoj) su srusili i izgradili nove "divne" zgrade pune stakla i plastike koje jos nisu ni gotove a vec im otpada malter...
Studirao sam u tom gradu pre 15-tak godina i vec tada je to uzimao maha. Kada sam ove godine ponovo bio tamo, prosto nisam mogao da verujem...

A svi vole da odu u Bec, Budimpestu, Pariz i dive se tim gradovima....

I da me ne razumete pogresno, moderno i novo naravno treba da se gradi ali za to treba odrediti delove grada a da stari i vredni delovi budu sanirani i restaurirani. tako se cuva nasledje i kultura... No ove dve poslednje reci su nepoznanica vecini danasnjih politicara pa i onih koji imaju novac i sebi kupuju i grade takve objekte....

izhlapjeli starac

pre 5 godina

Kalemegdan. Moderno oruzje je fortifikaciju odavno ucinilo gomilom cigle i kamena. Porusiti, ocistiti, prosiriti Beograd na vodi. Kalemegdan je potpuno beskoristan. A kvadrati bi se prodavali basnoslovno.....
Mi smo divljaci u svakom segmentu postojanja. Tako je bila afera sa delovima od "Stuke" u aero muzeju. Ko zna sta je sve unisteno a da se ne zna.

Nemanja

pre 5 godina

Lepo napisano, nema sta. ALI i ovaj tekst se koristi u politicke svrhe, nema veze sa sustinom problema. Danas procitano a sutra zaboravljeno jer ce vec sutra da se cita "tehnopolis" i o najnovijem mobilnom telefonu i koliko kosta. Realno koga briga za "gomilu gvozdja". Svet se ubrzano menja, nove sile se pojavljuju na horizontu, stare zalaze. Sto je danas vazno, sutra vec nije. Realno ja sam mislio da je to neki otpad na slikama a ne "muzej". Time treba da se bavi naucna elita i generalno elita Srbije. A elita voli da sopinguje po raznim centrima, nekad su to mogli samo u Parizu itd. a sad mogu i u Beogradu.
Tekst je vazan, ali u ovom trenutku suvisan. Da je napisan i da se pisalo ranije mozda bi bilo drugacije.

Čubura je Raj

pre 5 godina

Najveći je problem u Beogradu, zato što Beograd zadnjih 70. godina "vode" ljudi koji su iz provincije došli u grad iz blata na asfalt. Znate oni mrze železničku stanicu i voz, jer je ona svedok da su se tu, na tom mestu, prvi put ukrstili njihovi životi sa kaldrmom Balkanske ulice. Oni, provincijalci, mrze stare Vračarske vile, jer ih potsećaju da ima neko stariji od njih koji je generacijama u ovom gradu i čiji su preci ovaj grad Beograd pretvorili iz obične Kasabe na putu od Londona do Konstantinopolja u jedno pristojno i lepo mesto za život. Svi ti, novodošli, daleko se prijatnije i komotnije osećaju u okruženju novih zgrada oivičenih prostim betonom i staklom, bez forme, jer tada postaju egal jedni sa drugima i mogu slobodno da viču: "Pa pobogu, svi smo mi odnekuda došli...."Zato se ovalo olako ruši Beograd, jer ljudi koji ga vode nemaju ljubavi za njega, u deficitu su sa etikom i estetikom i nemaju osećanja i stida.

Koza

pre 5 godina

Ajde da se ne zezamo. Sve u tom delu grada mora da se izmesti zbog Beograda na vodi. Ovo su upali neki fantomi i unistili sve. Sad ce da izmeste muzej negde pod tim izgovorom.

Koza

pre 5 godina

Ajde da se ne zezamo. Sve u tom delu grada mora da se izmesti zbog Beograda na vodi. Ovo su upali neki fantomi i unistili sve. Sad ce da izmeste muzej negde pod tim izgovorom.

izhlapjeli starac

pre 5 godina

Kalemegdan. Moderno oruzje je fortifikaciju odavno ucinilo gomilom cigle i kamena. Porusiti, ocistiti, prosiriti Beograd na vodi. Kalemegdan je potpuno beskoristan. A kvadrati bi se prodavali basnoslovno.....
Mi smo divljaci u svakom segmentu postojanja. Tako je bila afera sa delovima od "Stuke" u aero muzeju. Ko zna sta je sve unisteno a da se ne zna.

Miljan

pre 5 godina

Da se ne lazemo, sve te stvari koje mi sad cuvamo kao kustosi istorije, ljude koji su ih pravili je bas brigalo za njihovu istoriju dok su ih pravili. Da li je Murdoka i Rejnoldsa brinulo kako ce se ocuvati zaprezna vozila dok su pravili lokomotive 1780ih? Naravno da nije. Konzervacionizam i napredak ne idu bas ruku pod ruku, drugaciji je mentalni sklop ljudi koji guraju napred i koji su optereceni istorijom.

Klorinda

pre 5 godina

Znate one varvare koji su rusili Koloseum da bi iz njega vadili gvozdje koje su koristili da bi od njega pravili oruzje? E, pa ova banda, to su potomci tih varvara.

Che

pre 5 godina

Koliko smo mi ispred ISIS-a covece, oni primitivci gadjaju i ruse u teroristickim napadima istorijske spomenike, mi lepo s Vesicem, lagano, gospodski, malo skadarlija, malo savamala, malo vile moderne po topolskoj, malo najstarije lokomotive...

goran

pre 5 godina

Колико смо крви пролили за слободу, колико смо се борили за ово парче земље, остаје ми криво због предака, због мог чукундеде који је прешо Албанију, због моје прабабе и мог деде који су чували српске партизане, али боље да будемо под окупацијом, јер преживели смо под Турцима и Угарима,два пута победили Немце, али бојим се да сами себе нећемо да преживимо и победимо. Кривим све политичаре од 1918 до данас због тога што немам срећну и безбрижну младост, и што је још горе ме видим никакву перспективу

Nebojsa

pre 5 godina

Možda će zvučati malo izlizano, ali...

Pa dobro, majku mu, šta ste svi očekivali kada ste (ne)glasanjem omogućili Neoradikalima da steknu još jedan mandat da divljaju po Beogradu i o njega prave džinovsku palanku?!? I to sa muzejem, i ovo sa višespratnicama na Vračaru, i BGH2O, i svaki besmisleni tržni centar i "poslovno-stambeni kompleks" (koji samo ne znam ko će više da popunjava).....sve je to jedna velika svinjarija oligarhije koja se okupila oko jednog čoveka (svi znamo ko je u pitanju). Ti likovi ne rade to namerno, oni jednostavno ne umeju drugačije. Ne znaju za bolje, neprosvećeni su, nekulturni i bahati i jedini orjentir im je koliki će procenat od prodaje/rentiranja moći da namaknu.

Ali pošto se i prosečan Beograđanin očigledno "ne bavi politikom", ili se prodaje za "2 crvene", ili "nema za koga da glasa jer su svi isti", onda i ne zaslužujemo bolje. I treba da se pokoravamo novim kreatorima nakaradnog sistema vrednosti, odnosno ljudima koji Beograd i Srbiju ne vole, već je isljučivo vide kao plen.

A vi, Srbi, sedite na rukama i čekajte da vam neko drugi donese boljitak...

bogi

pre 5 godina

Trebalo bi ljudski pritegnuti "majstore" koji su isekli lokomotivu da priznaju gde su iseceni delovi, pa uraditi rekonstrukciju, nije to nista sto se ne da srediti. Ako treba angazovati i najbolje svetske restauratore. A ovim divljacima dati kazne za primer, da nikom nikad ne padne na pamet da pokusa nesto slicno.. Naravno, troskovi rekonstrukcije treba da idu na njihov teret. Da li to nekom odgovara da se stvori atmosfera da je sa secenjem zavrsena prica o lokomotivi i da se nista vise ne moze uraditi?

Neinformisan

pre 5 godina

Nepotrebno je siriti konteskt, jednostavno lopovi su dosli u nebranjen prostor i ukrali materijale za koje ce dobiti pare. Nisu krivi lopovi sa brenerima, njih svuda ima. Krivi su lopovi na mestima gradske uprave, direktorskim foteljama itd koji su omogucili da se to desi. Kulturu i nasledje jedne drzave cine ljudi koji je odgovorno cuvaju i razvijaju a ne gomila sumnjivih partijskih kadrova koji trpaju sebi u dzepove i gledaju na koji ce nacin da izrade sebi poslove ne mareci ni za koga i ni za sta.

igop

pre 5 godina

eno vam Novi Sad, pogledajte taj "divan" moderni grad... Vecinu starih kuca i gradjevina u centru i oko centra (osim eto bas u Jovinoj) su srusili i izgradili nove "divne" zgrade pune stakla i plastike koje jos nisu ni gotove a vec im otpada malter...
Studirao sam u tom gradu pre 15-tak godina i vec tada je to uzimao maha. Kada sam ove godine ponovo bio tamo, prosto nisam mogao da verujem...

A svi vole da odu u Bec, Budimpestu, Pariz i dive se tim gradovima....

I da me ne razumete pogresno, moderno i novo naravno treba da se gradi ali za to treba odrediti delove grada a da stari i vredni delovi budu sanirani i restaurirani. tako se cuva nasledje i kultura... No ove dve poslednje reci su nepoznanica vecini danasnjih politicara pa i onih koji imaju novac i sebi kupuju i grade takve objekte....

Jocke

pre 5 godina

Kao turističkog radnika (i kao živo biće, što je još važnije), ne znam da li me više boli depo Železnice, srušena zgrada u Topolskoj, ižvrljane zgrade stare preko stotinu godina u centru, ili nesposobnost da iskoristimo sav turistički potencijal koji ova zemlja ima. Znate kako kažu - ljudi ne zaslužuju pse. Isto tako Srbi ne zaslužuju Srbiju. Raduje me što bar u većini civilizovanih država nije tako - oni zaslužuju svoje države. Pogledajte samo jezgro Brisela, Londona, Amsterdama, Kopenhagena, Rejkjavika... Cigleni zidovi (SVI u sličnim nijansama), puzavice, kaldrmisane ulice... NIŠTA ne štrči i sve se uklapa. Ovde strance lažemo kako je Beograd arhitektonsko čudo, miks zapada i istoka, starog i novog - a zapravo je čudo sramote jer gradi i ruši ko šta stigne. Pa jedan Berlin koji na prste ruku može nabrojati objekte od izuzetnog kulturnog značaja pre bombardovanja '45 sada izgleda isto, i bolje nego nekad. Tamo su na ruševinama izgradili opet staro, a kod nas obrnuto - rušimo staro i autentično da izgradimo novo i kul (beton i staklo), čega se stranci ZGRAŽAVAJU već decenijama. Zaostala nacija, eto šta smo.

Igor

pre 5 godina

Ajde da se ne zezamo. Sve u tom delu grada mora da se izmesti zbog Beograda na vodi. Ovo su upali neki fantomi i unistili sve. Sad ce da izmeste muzej negde pod tim izgovorom.
(Koza, 13. septembar 2018 11:39)

Netacno, projektom je predvidjen muzej na mestu lozionice bas sa tematikom same zeleznice.

Problem sa "eksponatima" ovde nije poceo od BnV vec traje sigurno 20 godina, da li unutrasnjost ovog "muzeja" ikome lici na muzej? Prasina i rdja svuda i na svemu.

Pre ce biti da ce biti ili su vec pokrenuti radovi na tom delu, pa je direktor "muzeja" skontoa da ce mu nebriga o istom izaci na videlo te je na sav glas pustio vest kako je eto neko preko noci unistio muzej, a inace o istom ne brine vec 20 godina!

Čubura je Raj

pre 5 godina

Najveći je problem u Beogradu, zato što Beograd zadnjih 70. godina "vode" ljudi koji su iz provincije došli u grad iz blata na asfalt. Znate oni mrze železničku stanicu i voz, jer je ona svedok da su se tu, na tom mestu, prvi put ukrstili njihovi životi sa kaldrmom Balkanske ulice. Oni, provincijalci, mrze stare Vračarske vile, jer ih potsećaju da ima neko stariji od njih koji je generacijama u ovom gradu i čiji su preci ovaj grad Beograd pretvorili iz obične Kasabe na putu od Londona do Konstantinopolja u jedno pristojno i lepo mesto za život. Svi ti, novodošli, daleko se prijatnije i komotnije osećaju u okruženju novih zgrada oivičenih prostim betonom i staklom, bez forme, jer tada postaju egal jedni sa drugima i mogu slobodno da viču: "Pa pobogu, svi smo mi odnekuda došli...."Zato se ovalo olako ruši Beograd, jer ljudi koji ga vode nemaju ljubavi za njega, u deficitu su sa etikom i estetikom i nemaju osećanja i stida.

Detektiv

pre 5 godina

Da se ne lazemo, na delu nije nikakva dilema oko modernog staromodnog... nego klasicna lopovija i klasicna nesposobnost da se spreci otimacina... Nisu u stanju ni da obezbede valjano funkcionisanje muzeja... a hteli bi da nas vode u moderno...

Кики

pre 5 godina

... тако треба и Народну библиотеку Србије да сруше, под изговором да су се двоје људи ту угушили (додуше својом кривицом), да ту подигну тржни центар “Абу Нихад”, са луна парком, ем народ не мора да чита и учи, ем су нам арапски “пријатељи” задовљни са пуним џеповима (кад исплате кумове) ...

Sima

pre 5 godina

Sramota me sredine u kojoj zivim. Ovo ja kanibalizacija svoje istorije i tradicije, ekstremna kratkovidost. Secemo granu na kojoj sedimo. U realnom vremenu gledamo svoje koracanje u propast. Ima li leka? Kako se to zaustavlja?? Nisam nasilan, ali me svrbi ruka da okacim na Terazije one koji dozvoljavaju ovakve stvari. Nedavno su unistili i legendarnu zagradu Ikarusa na Nbgd. I jos puno toga, materijalnog i nematerijalnog nasledja.

ESP

pre 5 godina

u Majamiju zakon stiti stare zgrade i kuce izgradjene u art-deco stilu. Mozete da menjate enterijer i da uredjujete kako hocete, ali eksterijer ostaje isti.
Ali ovo sa muzejom i rusenjem starih grada je simbol ne samo Beograda vec citave Srbije gde se staro vise ne postuje i nicemi i nikome ne trebe.

janko

pre 5 godina

Ma i onaj spomenik na Avali, samo smeta a i nikome ne treba. Nego to da se razbije, imam ja dobru ekipu sa štemajzima, pa da se nazida neka vila ima da ide za 5000 kvadrat.

KadPorastemBićuKengur

pre 5 godina

Apelujem na B92 da ukine glasanje za komentare.
Molim vas!
Ova navala SNS-ovaca na svaki kritičan i zdravorazumski stav je nepodnošljiva.
Evo još jednom vas molim, ukinite glasanje.

.

pre 5 godina

Spasoje, ko god bio, a što nisi ovakav tekst pokušao da napišeš i objaviš ranije? Iz toga što si napisao lako je zaključiti da ti je već odavno sve jasno, pa što si onda ćutao ako si imao šta da kažeš... Tekst je dobar. Čini mi se da je trebalo još više naglasiti da za ovakve događaje značajan deo krivice snose oni koji su mogli da ih predvide a nisu ih sprečili...

sofronije

pre 5 godina

Neka botovi opet neumorno rade. Kako Aca ne shvata da svaki botovski plus ili minus jasno govori da znamo odakle stizu naredjenja za rusenje!

KadPorastemBićuKengur

pre 5 godina

(izhlapjeli starac, 13. septembar 2018 11:39)

Inteligentna i duhovita izjava.
Ne slažem se, samo sa tim, da su u depou muzeja delovi od "Štuke". U pitanju su bili ili jesu delovi P-38 "Lightning". Naravno ovo ne menja suštinu onog napisanog u postu.
Pozdrav !

Grdoba na vodi i posledice

pre 5 godina

Istorija Beograda je tragicna. U gotovo jednakim vremenskim periodima gradjani odlaze, a neki novi, cesto neobrazovani, ljudi dolaze sa sela i iz raznih palanki i unistavaju grad iz neznanja i gramzljivosti. Ovo sto se sada dogadja je moguci pocetak kraja postojanja Beograda kao metropole. Postace napredna kasaba.

Ante

pre 5 godina

Ne znam za lokomotivu, ali za tu staru vilu... Ja sam vlasnik jedne obične stare kuce, na nesreću, u centru jednog starog dalmatinskog sela, uz samu crkvu. I ZA SVAKU INTERVENCIJU, ma da prozore mijenjam, moram da trče u konzervatorski odjel po mišljenje i dozvolu. Nikakva vila, obična stara kamena kuća. Da im dodjem s pričom da je želim rušiti, vjerovatno bih u pritvoru čekao objašnjenje da može, al da nova bude ISTA kao stara. A ove stare vile po Zadru, talijanske.. Mijenjaju vlasnika svakih par godina, ali nema šanse da itko dirne u strukturu same gradjevine, a kamoli da je ruši, iako su na pozicijama idealnim za hotele itd..
Iako mi to stvara probleme, apsolutno podržavam ta pravila.

Pilipenda

pre 5 godina

Zastrašujuće... Srbija živi kapitalizam u njegovom najprimitivnijem obliku. Političari se prave da su popili svu pamet sveta, a u suštini tanko je njihovo znanje, morala nemaju ni u tragovima. Njihova najveća veština je, punjenje sopstvenih džepova, dok igraju u kolu sa tajkunima i kriminalcima. Harmonikaš sve brže svira, i kolo se ludački okreće, videćemo kako će ko završiti...

kraja

pre 5 godina

...nekima se ovde prividja razlika u nazivu stranke...
...dva najveca muzeja su zatvorile DEMOKRATE...
...sto se mene tice, nema medju njima neke bitne razlike...
...30 godina zivota nam je propalo ispod 3-4 stranke...

...najmanji zajednicki imenitelj im je PINK...
...kako ste tako brzo zaboravili sta je sve rasprodano i burazerizovano u vreme demokrata...???
...ubijen je jedan premijer i njegov ubica u narednih 9 godina demokratske vlasti nije otkriven...
...zvezdana ne racunam...
...nama trebaju zakoni koji ce onemoguciti ili bar ograniciti izivljavanje politicke mafije...
...ali njima ne trebaju...
...a donose ih oni...
...catch 22...

kiki

pre 5 godina

samo daj da se jede i pije...nista im nije sveto... u topolskoj ne moze dozvolu za gradnju dobiti neko ko nije simpatizer partije...pa mogla je topolska 15 biti neko javno dobro,muzej,obdaniste, bilo sta...

Jovan Jovanovic

pre 5 godina

1. Ko su tih 16 ljudi sa brenerima?? Hocemo imena, slike, njihovu biografiju...pa na tesku robiju!

2. Ko, kada i kako ih je organizovao za ovaj vandalizam?

3. Svi odgovorni koji nisu adekvatno cuvali ovu imovinu - na tesku robiju! Bez milosti i patetike! Dok ne budu kaznjeni svi odgovorni do tada nema izlaza iz opste drustvene agonije i beznadja!

4. Gde su i sta rade ministarstva za kulturu, obrazovanje i unutrasnje poslove! U ovom i
mnogim drugim slucajevima ogromna je njihova odgovornost. Njihov nemar i neobezbedjenje je krivicno delo!

Dakle, sve lepo imenovati, dokumentovati i ppublikovati u svim medijima iz dana u dan dok se narod ne otrezni i osvesti...

Otvoriti sajt na internetu koji ovo sve ilustruhe i argumentuje suvim cinjenicama.

Hajde mladi i obrazovani u zemlji i inostranstvu - pokrenite se, udruzite preko kompjuterskih mreza, pa pokrenite akciju za smenu nakaradne vlasti kad vajni akademici i svi ostali kulturni i prosvetni radnici sede pasivno!! Spasavajte svoju buducnost!!

Studenti i djaci - gde ste??

Na ulice sa serpama iznova! Jel se secate sta je Zoran Djindjic govorio “kad Srbija stane”! Pogledajte dokumentarni film na Internetu iznova!!

Hajde opozicijo - pokreni se!!

Spasavajte sto se spasiti moze...

Jos nije kasno, ali ako se niko ne pokrene uskoro ce zaista biti kasno...

Dr A

pre 5 godina

Miljane, opasno si promašio temu. Inače, dešavanja vezana za nelegalnu ili legalnu gradnju koja nije u skladu sa urb. uslovima (šta je to u Srbiji za neke ljude) me uvek podsete na situaciju u samom centru Novog Sada, zgrada koja pripada palati Gvozdeni čovek i Katoličkoj porti - stanarki, koja je stan nasledila od majke, grad ne dozvoljava da u skladu sa originalnim izgledom restaurira ulazna vrata, a neko na istoj zgradi nadogradio nelegalno CEO jedan sprat. Dakle, nije pitanje šta, kako i gde - nego ko.

boban

pre 5 godina

ovo mogu samo oni sa vlasti da urade,oni koje ne interesuje ni pfoslost ni buducnost.Samo ih trenutno interesuje boja novca.Isrkli smo nasu proslost koja da moze da vidi sadasnjost bi isekla sama sebe.

Jovana

pre 5 godina

Tekst je odlican, stanje u drzavi isto kao i uvek, korupcija i beznadje, ali moram da priznam da mi ni direktor muzeja nije bas jasan. Sada pisti po medijima ko lokomotiva a s druge strane pistavlja se pitanje zasto muzej nema internet stranicu, zasto nije na drustveim mrezama, pa u tome ih niko nije sprecavao, a realno, jedan dan posla da se napravi iole pristojan sajt...o stanju muzeja i eksponata da ne govorimo, to je sramota za sebe. Drzavni i gradski vrh je kriminalna organizacija, tu nema zbora, ali da zaposleni u muzeju nisu radili ama bas nista za svoj muzej, i to je cinjenica...a mogli su, bar nesto malo.

brm

pre 5 godina

Nekako ti još uzaludnije deluje što su naši preci ginuli za slobodu. Možda bismo bili uređeniji da smo po okupacijom. Džaba ti sloboda, ako sam svoju kulturnu baštinu uništavaš. To nije sloboda, to je samookupacija.

Nemanja

pre 5 godina

Lepo napisano, nema sta. ALI i ovaj tekst se koristi u politicke svrhe, nema veze sa sustinom problema. Danas procitano a sutra zaboravljeno jer ce vec sutra da se cita "tehnopolis" i o najnovijem mobilnom telefonu i koliko kosta. Realno koga briga za "gomilu gvozdja". Svet se ubrzano menja, nove sile se pojavljuju na horizontu, stare zalaze. Sto je danas vazno, sutra vec nije. Realno ja sam mislio da je to neki otpad na slikama a ne "muzej". Time treba da se bavi naucna elita i generalno elita Srbije. A elita voli da sopinguje po raznim centrima, nekad su to mogli samo u Parizu itd. a sad mogu i u Beogradu.
Tekst je vazan, ali u ovom trenutku suvisan. Da je napisan i da se pisalo ranije mozda bi bilo drugacije.

aca

pre 5 godina

Samo pogledajte ko rukovodi železnicom.Železnica je komplet kriminogeno mesto.Direktor bivši magacioner,bivši pružni radnik,bivši bravar.I svi se oparili još za vreme komunista i do dan danas niko otpušten.Pitajte šta bi sa nestankom cisterne nafte o kojoj ste pisali pre nekoliko godina.Šta bi sa pljačkom železničkih prostorija i alata ?

Tema

pre 5 godina

Za Topolsku postoji i drugi ugao gledanja. Kuća je u privatnom vlasništvu, i vlasnik hoće da promeni način kako živi i da zaradi nešto. Zašto mu je to zabranjeno? U Americi i svi projekti Frenka Lojda Rajta nisu sačuvani...vremena se menjaju...

Koza

pre 5 godina

Ajde da se ne zezamo. Sve u tom delu grada mora da se izmesti zbog Beograda na vodi. Ovo su upali neki fantomi i unistili sve. Sad ce da izmeste muzej negde pod tim izgovorom.

izhlapjeli starac

pre 5 godina

Kalemegdan. Moderno oruzje je fortifikaciju odavno ucinilo gomilom cigle i kamena. Porusiti, ocistiti, prosiriti Beograd na vodi. Kalemegdan je potpuno beskoristan. A kvadrati bi se prodavali basnoslovno.....
Mi smo divljaci u svakom segmentu postojanja. Tako je bila afera sa delovima od "Stuke" u aero muzeju. Ko zna sta je sve unisteno a da se ne zna.

goran

pre 5 godina

Колико смо крви пролили за слободу, колико смо се борили за ово парче земље, остаје ми криво због предака, због мог чукундеде који је прешо Албанију, због моје прабабе и мог деде који су чували српске партизане, али боље да будемо под окупацијом, јер преживели смо под Турцима и Угарима,два пута победили Немце, али бојим се да сами себе нећемо да преживимо и победимо. Кривим све политичаре од 1918 до данас због тога што немам срећну и безбрижну младост, и што је још горе ме видим никакву перспективу

Che

pre 5 godina

Koliko smo mi ispred ISIS-a covece, oni primitivci gadjaju i ruse u teroristickim napadima istorijske spomenike, mi lepo s Vesicem, lagano, gospodski, malo skadarlija, malo savamala, malo vile moderne po topolskoj, malo najstarije lokomotive...

Grdoba na vodi i posledice

pre 5 godina

Istorija Beograda je tragicna. U gotovo jednakim vremenskim periodima gradjani odlaze, a neki novi, cesto neobrazovani, ljudi dolaze sa sela i iz raznih palanki i unistavaju grad iz neznanja i gramzljivosti. Ovo sto se sada dogadja je moguci pocetak kraja postojanja Beograda kao metropole. Postace napredna kasaba.

Jocke

pre 5 godina

Kao turističkog radnika (i kao živo biće, što je još važnije), ne znam da li me više boli depo Železnice, srušena zgrada u Topolskoj, ižvrljane zgrade stare preko stotinu godina u centru, ili nesposobnost da iskoristimo sav turistički potencijal koji ova zemlja ima. Znate kako kažu - ljudi ne zaslužuju pse. Isto tako Srbi ne zaslužuju Srbiju. Raduje me što bar u većini civilizovanih država nije tako - oni zaslužuju svoje države. Pogledajte samo jezgro Brisela, Londona, Amsterdama, Kopenhagena, Rejkjavika... Cigleni zidovi (SVI u sličnim nijansama), puzavice, kaldrmisane ulice... NIŠTA ne štrči i sve se uklapa. Ovde strance lažemo kako je Beograd arhitektonsko čudo, miks zapada i istoka, starog i novog - a zapravo je čudo sramote jer gradi i ruši ko šta stigne. Pa jedan Berlin koji na prste ruku može nabrojati objekte od izuzetnog kulturnog značaja pre bombardovanja '45 sada izgleda isto, i bolje nego nekad. Tamo su na ruševinama izgradili opet staro, a kod nas obrnuto - rušimo staro i autentično da izgradimo novo i kul (beton i staklo), čega se stranci ZGRAŽAVAJU već decenijama. Zaostala nacija, eto šta smo.

Neinformisan

pre 5 godina

Nepotrebno je siriti konteskt, jednostavno lopovi su dosli u nebranjen prostor i ukrali materijale za koje ce dobiti pare. Nisu krivi lopovi sa brenerima, njih svuda ima. Krivi su lopovi na mestima gradske uprave, direktorskim foteljama itd koji su omogucili da se to desi. Kulturu i nasledje jedne drzave cine ljudi koji je odgovorno cuvaju i razvijaju a ne gomila sumnjivih partijskih kadrova koji trpaju sebi u dzepove i gledaju na koji ce nacin da izrade sebi poslove ne mareci ni za koga i ni za sta.

boban

pre 5 godina

ovo mogu samo oni sa vlasti da urade,oni koje ne interesuje ni pfoslost ni buducnost.Samo ih trenutno interesuje boja novca.Isrkli smo nasu proslost koja da moze da vidi sadasnjost bi isekla sama sebe.

igop

pre 5 godina

eno vam Novi Sad, pogledajte taj "divan" moderni grad... Vecinu starih kuca i gradjevina u centru i oko centra (osim eto bas u Jovinoj) su srusili i izgradili nove "divne" zgrade pune stakla i plastike koje jos nisu ni gotove a vec im otpada malter...
Studirao sam u tom gradu pre 15-tak godina i vec tada je to uzimao maha. Kada sam ove godine ponovo bio tamo, prosto nisam mogao da verujem...

A svi vole da odu u Bec, Budimpestu, Pariz i dive se tim gradovima....

I da me ne razumete pogresno, moderno i novo naravno treba da se gradi ali za to treba odrediti delove grada a da stari i vredni delovi budu sanirani i restaurirani. tako se cuva nasledje i kultura... No ove dve poslednje reci su nepoznanica vecini danasnjih politicara pa i onih koji imaju novac i sebi kupuju i grade takve objekte....

Dr A

pre 5 godina

Miljane, opasno si promašio temu. Inače, dešavanja vezana za nelegalnu ili legalnu gradnju koja nije u skladu sa urb. uslovima (šta je to u Srbiji za neke ljude) me uvek podsete na situaciju u samom centru Novog Sada, zgrada koja pripada palati Gvozdeni čovek i Katoličkoj porti - stanarki, koja je stan nasledila od majke, grad ne dozvoljava da u skladu sa originalnim izgledom restaurira ulazna vrata, a neko na istoj zgradi nadogradio nelegalno CEO jedan sprat. Dakle, nije pitanje šta, kako i gde - nego ko.

Nebojsa

pre 5 godina

Možda će zvučati malo izlizano, ali...

Pa dobro, majku mu, šta ste svi očekivali kada ste (ne)glasanjem omogućili Neoradikalima da steknu još jedan mandat da divljaju po Beogradu i o njega prave džinovsku palanku?!? I to sa muzejem, i ovo sa višespratnicama na Vračaru, i BGH2O, i svaki besmisleni tržni centar i "poslovno-stambeni kompleks" (koji samo ne znam ko će više da popunjava).....sve je to jedna velika svinjarija oligarhije koja se okupila oko jednog čoveka (svi znamo ko je u pitanju). Ti likovi ne rade to namerno, oni jednostavno ne umeju drugačije. Ne znaju za bolje, neprosvećeni su, nekulturni i bahati i jedini orjentir im je koliki će procenat od prodaje/rentiranja moći da namaknu.

Ali pošto se i prosečan Beograđanin očigledno "ne bavi politikom", ili se prodaje za "2 crvene", ili "nema za koga da glasa jer su svi isti", onda i ne zaslužujemo bolje. I treba da se pokoravamo novim kreatorima nakaradnog sistema vrednosti, odnosno ljudima koji Beograd i Srbiju ne vole, već je isljučivo vide kao plen.

A vi, Srbi, sedite na rukama i čekajte da vam neko drugi donese boljitak...

Detektiv

pre 5 godina

Da se ne lazemo, na delu nije nikakva dilema oko modernog staromodnog... nego klasicna lopovija i klasicna nesposobnost da se spreci otimacina... Nisu u stanju ni da obezbede valjano funkcionisanje muzeja... a hteli bi da nas vode u moderno...

Sima

pre 5 godina

Sramota me sredine u kojoj zivim. Ovo ja kanibalizacija svoje istorije i tradicije, ekstremna kratkovidost. Secemo granu na kojoj sedimo. U realnom vremenu gledamo svoje koracanje u propast. Ima li leka? Kako se to zaustavlja?? Nisam nasilan, ali me svrbi ruka da okacim na Terazije one koji dozvoljavaju ovakve stvari. Nedavno su unistili i legendarnu zagradu Ikarusa na Nbgd. I jos puno toga, materijalnog i nematerijalnog nasledja.

.

pre 5 godina

Spasoje, ko god bio, a što nisi ovakav tekst pokušao da napišeš i objaviš ranije? Iz toga što si napisao lako je zaključiti da ti je već odavno sve jasno, pa što si onda ćutao ako si imao šta da kažeš... Tekst je dobar. Čini mi se da je trebalo još više naglasiti da za ovakve događaje značajan deo krivice snose oni koji su mogli da ih predvide a nisu ih sprečili...

Кики

pre 5 godina

... тако треба и Народну библиотеку Србије да сруше, под изговором да су се двоје људи ту угушили (додуше својом кривицом), да ту подигну тржни центар “Абу Нихад”, са луна парком, ем народ не мора да чита и учи, ем су нам арапски “пријатељи” задовљни са пуним џеповима (кад исплате кумове) ...

aca

pre 5 godina

Samo pogledajte ko rukovodi železnicom.Železnica je komplet kriminogeno mesto.Direktor bivši magacioner,bivši pružni radnik,bivši bravar.I svi se oparili još za vreme komunista i do dan danas niko otpušten.Pitajte šta bi sa nestankom cisterne nafte o kojoj ste pisali pre nekoliko godina.Šta bi sa pljačkom železničkih prostorija i alata ?

Pilipenda

pre 5 godina

Zastrašujuće... Srbija živi kapitalizam u njegovom najprimitivnijem obliku. Političari se prave da su popili svu pamet sveta, a u suštini tanko je njihovo znanje, morala nemaju ni u tragovima. Njihova najveća veština je, punjenje sopstvenih džepova, dok igraju u kolu sa tajkunima i kriminalcima. Harmonikaš sve brže svira, i kolo se ludački okreće, videćemo kako će ko završiti...

janko

pre 5 godina

Ma i onaj spomenik na Avali, samo smeta a i nikome ne treba. Nego to da se razbije, imam ja dobru ekipu sa štemajzima, pa da se nazida neka vila ima da ide za 5000 kvadrat.

sofronije

pre 5 godina

Neka botovi opet neumorno rade. Kako Aca ne shvata da svaki botovski plus ili minus jasno govori da znamo odakle stizu naredjenja za rusenje!

Čubura je Raj

pre 5 godina

Najveći je problem u Beogradu, zato što Beograd zadnjih 70. godina "vode" ljudi koji su iz provincije došli u grad iz blata na asfalt. Znate oni mrze železničku stanicu i voz, jer je ona svedok da su se tu, na tom mestu, prvi put ukrstili njihovi životi sa kaldrmom Balkanske ulice. Oni, provincijalci, mrze stare Vračarske vile, jer ih potsećaju da ima neko stariji od njih koji je generacijama u ovom gradu i čiji su preci ovaj grad Beograd pretvorili iz obične Kasabe na putu od Londona do Konstantinopolja u jedno pristojno i lepo mesto za život. Svi ti, novodošli, daleko se prijatnije i komotnije osećaju u okruženju novih zgrada oivičenih prostim betonom i staklom, bez forme, jer tada postaju egal jedni sa drugima i mogu slobodno da viču: "Pa pobogu, svi smo mi odnekuda došli...."Zato se ovalo olako ruši Beograd, jer ljudi koji ga vode nemaju ljubavi za njega, u deficitu su sa etikom i estetikom i nemaju osećanja i stida.

ESP

pre 5 godina

u Majamiju zakon stiti stare zgrade i kuce izgradjene u art-deco stilu. Mozete da menjate enterijer i da uredjujete kako hocete, ali eksterijer ostaje isti.
Ali ovo sa muzejom i rusenjem starih grada je simbol ne samo Beograda vec citave Srbije gde se staro vise ne postuje i nicemi i nikome ne trebe.

KadPorastemBićuKengur

pre 5 godina

Apelujem na B92 da ukine glasanje za komentare.
Molim vas!
Ova navala SNS-ovaca na svaki kritičan i zdravorazumski stav je nepodnošljiva.
Evo još jednom vas molim, ukinite glasanje.

kiki

pre 5 godina

samo daj da se jede i pije...nista im nije sveto... u topolskoj ne moze dozvolu za gradnju dobiti neko ko nije simpatizer partije...pa mogla je topolska 15 biti neko javno dobro,muzej,obdaniste, bilo sta...

Jovan Jovanovic

pre 5 godina

1. Ko su tih 16 ljudi sa brenerima?? Hocemo imena, slike, njihovu biografiju...pa na tesku robiju!

2. Ko, kada i kako ih je organizovao za ovaj vandalizam?

3. Svi odgovorni koji nisu adekvatno cuvali ovu imovinu - na tesku robiju! Bez milosti i patetike! Dok ne budu kaznjeni svi odgovorni do tada nema izlaza iz opste drustvene agonije i beznadja!

4. Gde su i sta rade ministarstva za kulturu, obrazovanje i unutrasnje poslove! U ovom i
mnogim drugim slucajevima ogromna je njihova odgovornost. Njihov nemar i neobezbedjenje je krivicno delo!

Dakle, sve lepo imenovati, dokumentovati i ppublikovati u svim medijima iz dana u dan dok se narod ne otrezni i osvesti...

Otvoriti sajt na internetu koji ovo sve ilustruhe i argumentuje suvim cinjenicama.

Hajde mladi i obrazovani u zemlji i inostranstvu - pokrenite se, udruzite preko kompjuterskih mreza, pa pokrenite akciju za smenu nakaradne vlasti kad vajni akademici i svi ostali kulturni i prosvetni radnici sede pasivno!! Spasavajte svoju buducnost!!

Studenti i djaci - gde ste??

Na ulice sa serpama iznova! Jel se secate sta je Zoran Djindjic govorio “kad Srbija stane”! Pogledajte dokumentarni film na Internetu iznova!!

Hajde opozicijo - pokreni se!!

Spasavajte sto se spasiti moze...

Jos nije kasno, ali ako se niko ne pokrene uskoro ce zaista biti kasno...

Nemanja

pre 5 godina

Lepo napisano, nema sta. ALI i ovaj tekst se koristi u politicke svrhe, nema veze sa sustinom problema. Danas procitano a sutra zaboravljeno jer ce vec sutra da se cita "tehnopolis" i o najnovijem mobilnom telefonu i koliko kosta. Realno koga briga za "gomilu gvozdja". Svet se ubrzano menja, nove sile se pojavljuju na horizontu, stare zalaze. Sto je danas vazno, sutra vec nije. Realno ja sam mislio da je to neki otpad na slikama a ne "muzej". Time treba da se bavi naucna elita i generalno elita Srbije. A elita voli da sopinguje po raznim centrima, nekad su to mogli samo u Parizu itd. a sad mogu i u Beogradu.
Tekst je vazan, ali u ovom trenutku suvisan. Da je napisan i da se pisalo ranije mozda bi bilo drugacije.

KadPorastemBićuKengur

pre 5 godina

(izhlapjeli starac, 13. septembar 2018 11:39)

Inteligentna i duhovita izjava.
Ne slažem se, samo sa tim, da su u depou muzeja delovi od "Štuke". U pitanju su bili ili jesu delovi P-38 "Lightning". Naravno ovo ne menja suštinu onog napisanog u postu.
Pozdrav !

Ante

pre 5 godina

Ne znam za lokomotivu, ali za tu staru vilu... Ja sam vlasnik jedne obične stare kuce, na nesreću, u centru jednog starog dalmatinskog sela, uz samu crkvu. I ZA SVAKU INTERVENCIJU, ma da prozore mijenjam, moram da trče u konzervatorski odjel po mišljenje i dozvolu. Nikakva vila, obična stara kamena kuća. Da im dodjem s pričom da je želim rušiti, vjerovatno bih u pritvoru čekao objašnjenje da može, al da nova bude ISTA kao stara. A ove stare vile po Zadru, talijanske.. Mijenjaju vlasnika svakih par godina, ali nema šanse da itko dirne u strukturu same gradjevine, a kamoli da je ruši, iako su na pozicijama idealnim za hotele itd..
Iako mi to stvara probleme, apsolutno podržavam ta pravila.

Jovana

pre 5 godina

Tekst je odlican, stanje u drzavi isto kao i uvek, korupcija i beznadje, ali moram da priznam da mi ni direktor muzeja nije bas jasan. Sada pisti po medijima ko lokomotiva a s druge strane pistavlja se pitanje zasto muzej nema internet stranicu, zasto nije na drustveim mrezama, pa u tome ih niko nije sprecavao, a realno, jedan dan posla da se napravi iole pristojan sajt...o stanju muzeja i eksponata da ne govorimo, to je sramota za sebe. Drzavni i gradski vrh je kriminalna organizacija, tu nema zbora, ali da zaposleni u muzeju nisu radili ama bas nista za svoj muzej, i to je cinjenica...a mogli su, bar nesto malo.

kraja

pre 5 godina

...nekima se ovde prividja razlika u nazivu stranke...
...dva najveca muzeja su zatvorile DEMOKRATE...
...sto se mene tice, nema medju njima neke bitne razlike...
...30 godina zivota nam je propalo ispod 3-4 stranke...

...najmanji zajednicki imenitelj im je PINK...
...kako ste tako brzo zaboravili sta je sve rasprodano i burazerizovano u vreme demokrata...???
...ubijen je jedan premijer i njegov ubica u narednih 9 godina demokratske vlasti nije otkriven...
...zvezdana ne racunam...
...nama trebaju zakoni koji ce onemoguciti ili bar ograniciti izivljavanje politicke mafije...
...ali njima ne trebaju...
...a donose ih oni...
...catch 22...

Miljan

pre 5 godina

Da se ne lazemo, sve te stvari koje mi sad cuvamo kao kustosi istorije, ljude koji su ih pravili je bas brigalo za njihovu istoriju dok su ih pravili. Da li je Murdoka i Rejnoldsa brinulo kako ce se ocuvati zaprezna vozila dok su pravili lokomotive 1780ih? Naravno da nije. Konzervacionizam i napredak ne idu bas ruku pod ruku, drugaciji je mentalni sklop ljudi koji guraju napred i koji su optereceni istorijom.

brm

pre 5 godina

Nekako ti još uzaludnije deluje što su naši preci ginuli za slobodu. Možda bismo bili uređeniji da smo po okupacijom. Džaba ti sloboda, ako sam svoju kulturnu baštinu uništavaš. To nije sloboda, to je samookupacija.

Igor

pre 5 godina

Ajde da se ne zezamo. Sve u tom delu grada mora da se izmesti zbog Beograda na vodi. Ovo su upali neki fantomi i unistili sve. Sad ce da izmeste muzej negde pod tim izgovorom.
(Koza, 13. septembar 2018 11:39)

Netacno, projektom je predvidjen muzej na mestu lozionice bas sa tematikom same zeleznice.

Problem sa "eksponatima" ovde nije poceo od BnV vec traje sigurno 20 godina, da li unutrasnjost ovog "muzeja" ikome lici na muzej? Prasina i rdja svuda i na svemu.

Pre ce biti da ce biti ili su vec pokrenuti radovi na tom delu, pa je direktor "muzeja" skontoa da ce mu nebriga o istom izaci na videlo te je na sav glas pustio vest kako je eto neko preko noci unistio muzej, a inace o istom ne brine vec 20 godina!

Tema

pre 5 godina

Za Topolsku postoji i drugi ugao gledanja. Kuća je u privatnom vlasništvu, i vlasnik hoće da promeni način kako živi i da zaradi nešto. Zašto mu je to zabranjeno? U Americi i svi projekti Frenka Lojda Rajta nisu sačuvani...vremena se menjaju...

Klorinda

pre 5 godina

Znate one varvare koji su rusili Koloseum da bi iz njega vadili gvozdje koje su koristili da bi od njega pravili oruzje? E, pa ova banda, to su potomci tih varvara.

bogi

pre 5 godina

Trebalo bi ljudski pritegnuti "majstore" koji su isekli lokomotivu da priznaju gde su iseceni delovi, pa uraditi rekonstrukciju, nije to nista sto se ne da srediti. Ako treba angazovati i najbolje svetske restauratore. A ovim divljacima dati kazne za primer, da nikom nikad ne padne na pamet da pokusa nesto slicno.. Naravno, troskovi rekonstrukcije treba da idu na njihov teret. Da li to nekom odgovara da se stvori atmosfera da je sa secenjem zavrsena prica o lokomotivi i da se nista vise ne moze uraditi?