Petak, 20.07.2018.

11:23

Sporazum ukida Rezoluciju 1244, ali Rusija ne da?

Profesor studija jugoistočne Evrope na Univerzitetu u Gracu Florian Biber ocenio da bi sporazum Srbije i Kosova morao da vodi ka ukidanju Rezolucije 1244.

Izvor: Beta

Sporazum ukida Rezoluciju 1244, ali Rusija ne da? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

54 Komentari

Sortiraj po:

Bitno je imati "ч" u prezimenu

pre 5 godina

Posto vidim da se povela strucna polemika (sto mi je jako drago), hajde da probam da vas razdrmam sa analogijom...U braku sam sa svojom zenom. Kupujemo stan. Kupujemo ga mojim parama. Stan je kupljen u vreme trajanja bracne zajednice i predstavlja zajednicku imovinu. Drugim recima, u slucaju razvoda braka po zakonu zena i ja polazemo pravo na stan po principu "fifti-fifti". Znajuci to, sklapam sa zenom privatan ugovor u kome ona daje pismenu saglasnost da se u slucaju razvoda odrice svojih 50% koji joj po zakonu pripadaju. I sad vas ja pitam...ako do razvoda dodje, sta ce pred sudom imati vecu pravnu snagu, zakon o braku i porodici (rez.1244) ili privatan ugovor izmedju zene i mene (sporazum Bg - Pr)?

Nikola

pre 5 godina

Neka Kosovo prihvati realnost da ne moze da postane clanica UN. Realnost je da Kosovo moze biti predstavljeno u UN kao deo Srbije. U razgovorima se moze diskutovati o tome u kojim medjunarodnim institucijama Kosovo moze da nastupa samostalno, ali ta institucija zasigurno nije UN.
Uticaj Rusije na Srbiju moze da se smanji tako sto zapadne zemlje priznaju Kosovo kao deo Srbije, i stoga Srbija nece imati potrebe da se oslanja na Ruski veto u UN.

Petar S.

pre 5 godina

@(Ja, 20. jul 2018 14:37)

Potpuno tacno i ispravno.
Ali kao sto je 2008 R1244 prekrsena priznanjima svake zemlje koja je priznala nelegalnu dravu KiM, tako ce PROMOTERI nezavisnosti Kosova da probaju da uguse R1244.
Proglase je zastarelom.
Jer je doslo do sporazuma BG i PR.
P.S Pojasnjenje: SRJ je nasledila dugovanja SFRJ, a Srbija preuzela finasijska dugovanja od SRJ. Prema tome Srbija je pravna nsalednica SRJ. DA nije. Nebi dugovala ni dug iz SFRJ ni iz SRJ.
Jer je nova drzava.

Smesto

pre 5 godina

(Ako cemo iskreno):
Pa ako cemo zaista iskreno!Pitam se zasta onda zele da uniste Rezoluciju 1244,kada vec imaju tolikva prava...Zar u toj Rezoluciju ne stoji da je kosovo u sastavu Srbije...Neki ljudi zaista zamisljaju da su pametniji,ali realnost je nesto drugo.

Sto dalje od vas

pre 5 godina

Zapadno pravo, argument sile!
mrki, 20. jul 2018 13:11

Kada nam je to isto ZAPADNO PRAVO dodelilo Vojvodinu onda je bilo dobro.
Srpska dvolicnost i licemerje nema granice.

Petar S.

pre 5 godina

@(ako cemo iskreno, 20. jul 2018 11:59)

U R1244 se osim pomenutog dokumenta iz Rambujea, pominje i jos 10ak drugih rezolucija kao Helshinski akt koji gorvori o NE MENJANJU GRANICA RATOM U EVROPI posle 2. Svetskog rata. A granice Srbije su promenjene agresijom NATOa 1999.
Prema tome ima tu kontradiktornih dokumenata. Sto znaci da je I dalje "Nezavisnost" Kosmeta NE-LEGALNA, ALI se to moze promeniti "Politickim Resenjem" koje se pominje u R1244 izmedju BG i PR.

Aleksandar

pre 5 godina

uskoro će nas lečiti šamani s obzirom na odliv medicinskog kadra, da ne pominjem kadriranje i "stručnost" u drugim oblastima, ali - hej! "Kosovo je Srbija!"
(Srboljub, 20. jul 2018 12:59)

Ok ako danas priznamo "realnost" koliko lekara i stručnjaka će se vratiti sutra? Ako ćemo već da se bacamo parolama mislim da je naša mladež najbolje shvatila onu "Evropa nema alternativu", za nju glasamo već 18 godina.

Ja

pre 5 godina

Rezoluciju Saveta bezbednosti moze da ukine samo to isto telo ili neko vise od njega. To vam je hijerarhija kod donosenja pravnih akata. Tacno se zna koji organ moze da donese koji pravni akt, u smislu pravne snage. Isto tako, svaki akt nizeg organa koji nije u skladu sa njim, nema nikakvu pravnu snagu, nevazeci je, drugarice i drugovi neznalice! Ne moze Dacic da obara rezolucije Saveta bezbednosti svojim netransparentnim i neovlascenim sporazumima sa predstavnicima bivse OVK, niti su oni validna strana u pregovoru, niti su pregovori legalni i legitimni, jer pregovara se o krsenju pozitivnog ustava i medjunarodnih akata, bez ikakvog pravnog ovlascenja i pravnog osnova! Dakle, sve to zajedno je jedna velika pravna nistavost!

kit

pre 5 godina

To sto mi tvrdimo da je Srbija pravni naslednik SRJ je isto kao da smo rekli da smo pravni naslednik Burkine Faso.

Toliko o toj famoznoj Rezoluciji.
(ako cemo iskreno, 20. jul 2018 11:59)

Ne tvrdimo mi ništa i nema šta tu da se tvrdi i pametuje, kada je sve odavno utvrđeno...Srbija jeste država-pravna naslednica SRJ..to je jedina relevantna pravna činjenica kada su međudržavni i međunarodni odnosi u pitanju....to nije filozofsko pitanje. Tvrditi da Srbija nije pravna naslednica SRJ je, blago rečeno, smešno.

andre

pre 5 godina

@ako cemo iskreno

RS je naslednik SRJ, preuzete su sve medjunarodne obaveze nastale iz tog vremena, svi spoljni dugovi, sva članstva u međunarodnim oranizacijama (kao npr. u UN i Savetu Evrope, gde nismo morali ponovo da apliciramo za članstvo, nego smo nastavili da budemo članovi), u sporazumu o sukcesiji bivših jugoslovenskih republika, zaključenom 2001. godine, Crna Gora ne učestvuje, jer nije naslednik SRJ, već samo RS i sve što se u sporazumu odnosilo na SRJ, sada se odnosi na RS... U vezi sa UNSC rezolucijom 1244 (1999), niko ne spori da se referenca na SRJ odnosi u datim okolnostima na RS.

Plivač

pre 5 godina

Niko ne dopusta u Svetu, pa ni EU da Tramp i Putin odlučuju u njihovo ime, samo gradjane Srbije niko nista ne pita i odlučuju u njihovo ime.

honorarac

pre 5 godina

Alo bre rođaci, realnost je da smo jedina država na svetu kojoj je na izmaku 20og veka OTET deo države van svakog međunarodnog prava!
(Sabre, 20. jul 2018 13:00). Osim sto je Ukrajini otet Krim, Gruziji Osetija. No u pravu si, to je već 21. vijek.

mrki

pre 5 godina

Zanimljiv eksper međunarodnog prava. Kaže čovek, obezbediti dogovor, da Rusija nebi mogla reći, kako brani Srbiju. A ako obezbedite taj sporazum, uvek se može tvrditi kako ste oteli Srbiji deo teritorije. Zapadno pravo, argument sile!

Milan_PT

pre 5 godina

@Petar S., ne znam da li si pravnik ili ne, ali Rezolucijom 1244 nije predviđeno nikakvo "zaobilazno" rešenje. Pročitaj ponovo Rezoluciju, pa ćeš videti da se svaki put kad se pomene rešenje, ono nigde ne pominje nikakvu nezavisnost Kosova, već se uvek insistira na političkom dogovoru obe strane koje bi dovele do uspostavljanja "suštinske samouprave za Kosovo, uzimajući u potpunosti u obzir sporazume iz Rambujea i principe suvereniteta i teritorijalnog integriteta SR Jugoslavije i drugih zemalja regiona". Dakle, nikakvi drugi pregovori ne mogu da proisteknu iz te Rezolucije, osim samouprave o čijoj širini bi se pregovaralo.
Jedini način da se zaobiđe takvo rešenje, jeste da se obe strane prvo dogovore oko samouprave Kosova u okviru Srbije, da se zatim zatvori Rezolucija 1244, jer bi ona u potpunosti ispunila svoju svrhu, pa da nakon toga Srbija dopusti oscepljenje Kosova, odnosno da mu da nezavisnost. Nikakvo drugo rešenje, osim suštinske autonomije Kosova u Srbiji, nije predviđeno pomenutom Rezolucijom. Bilo koje drugo rešenje, čak i da Srbija pristane na njega, bilo bi protivno Rezoluciji i može da izazove veto stalnih članica Saveta Bezbednosti...

123

pre 5 godina

Alo bre rođaci, realnost je da smo jedina država na svetu kojoj je na izmaku 20og veka OTET deo države van svakog međunarodnog prava!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sabre, 20. jul 2018 13:00)

Da, ali se to dešavalo milion puta. Svaka država ima parče teritorije koje je u drugoj državi, a ne bi trebalo.

marija

pre 5 godina

Džaba vam pričanije, profesori, šta bi bilo kad bi bilo.
Srbija se, bar se iskreno nadam, još uvek nije rastala s pameću,
koliko god to izgledalo neverovatno.

Hvala Rusiji.

Stefan

pre 5 godina

Molim Vas bez tih smicalica kako se 1244 odnosila na SRJ, pa toboze ne vazi sada za Srbiju. Svi znamo da je Srbija pravni naslednik SRJ. Hajde da se bavimo sustinom, a ne formalnim podvalama. Ja jesam za resenje, neku vrstu kompromisa, mozda i podele, dakle prilazenju ovom problemu na trezven nacin, ali isto tako i iskren nacin bez podvaljivanja.

Ilija Čvorović

pre 5 godina

И после толико година најјачи аргумент Србије је резолуција који је, хтели ми то признати или не, испословао човек којег сви оспоравају... Сви политичари који су се додворавали западу након њега постигли су за Србију једно велико ништа...

Milojko

pre 5 godina

Izgleda da se svi u svetu pitaju oko statusa KiM osim srpskog naroda !! Odakle njima pravo da odlucuju u nase ime ?!!! Samo gradjani Srbije i svi Srbi sirom sveta, na referendumu mogu da se izjasne u vezi sa statusom Kosova i Metohije. Bilo kakvo priznavanje vestacke tvorevine na nasoj teritoriji ne dolazi u obzir !!!

Toma

pre 5 godina

Osednutost Rusijom, totalna autističnost i bahatost. Pazi, da mi priznamo (ne dobijemo ništa osim sramote) da bi sprečili uticaj Rusije!? Ludilo.

Sine, samo ništa ne potpisuj!

pre 5 godina

"realnost - nezavisnost Kosova"?! Da kako da ne... a ja mislio da je realnost to da KiM ne može da postane članica UN, da se povlače priznanja, da je ne priznaju ni sve članice EU, da je ne priznaju sile budućnosti - Kina, Indija, Rusija, da Trampa baš briga i za NATO a kamoli za Kosovo, itd. Ali izgleda da ove "eksperte" zanima samo njihova virtuelna realnost...

marsovac

pre 5 godina

Da nije bilo Rezolucije 1244, KiM bi odavno bilo samostalna država, tako da nema promene, dopune i prepravljanja Rezolucije 1244. KiM jeste i mora da ostane deo Republike Srbije, a o stepenu autonomuje možemo da razgovaramo.

Srboljub

pre 5 godina

Neverovatno kako komentatori imaju iluziju da smo pobedili 1999. i misle da je postojeća rezolucija i "zamrznut konflikt" nešto dugoročno dobro za Srbiju: uskoro će nas lečiti šamani s obzirom na odliv medicinskog kadra, da ne pominjem kadriranje i "stručnost" u drugim oblastima, ali - hej! "Kosovo je Srbija!"

Voljko

pre 5 godina

Plot twist: zasto EU ne pridobije Srbiju tako sto ce u UN da brani Srbiju i njen stav o nepriznavanju Kosova?
(Veljko, 20. jul 2018 12:06)

Plot twist 2: Zasto bi EU branila interese de facto Ruske gubernije, gde premijerka nosi zapis svog intervjua na noge ruskom ambasadoru?

Gavrilo

pre 5 godina

Albanski građani imaju predsednike i premijere koji za njih otimaju teritoriju zemlje a građani Srbije treba da imaju predsednika koji će rasparčavati Srbiju.

Dragan Miladinovic

pre 5 godina

Naravno da je potrebna nova rezolucija UN da bi se redefinisalo stanje. Ovako bi bilo kao da neko uzme i na osnovu odluke saveta stanara poništi odluku suda.

Petar S.

pre 5 godina

Cisto tehnicki ovo sto je receno je tacno.
Svako ko je procitao R1244 I RAZUMEO je, zna da R1244 "Reafirmise Suverenitet SRJ, odnosno Srbije kao njene pravne naslednice (posto je pristala da prihvati medjunarodna dogovanja SRJ, finansijskim poveriocima), ali samo DO POLITICKOG RESENJA izmedju BG i PR.
Briselski sporazum sam po sebi ne ugrozava R1244, posto, PRVA stvar koju je SRB trazila je da on bude STATUSNO NEUTRALAN.
I to je prihvaceno.
ALI, u kombinaciji sa "Pravno obavezujucim dokumentom", koji bi mogao da obezbedi da Kosmet dobije stolicu u UNu, (bez obzira dali ce Srbija priznaje KiM ili ne), TAJ SPORAZUM bi mogao da bude proglasen za POLITICKO RESENJE (pomenuto u R1244).
TO znaci da formalno R1244 nebi morala da se UKINE U SB UNa.
Vec bi automatski bila suspendovana i poslata u Istoriju. RU nebi mogla da ulozi VETO na to. Tako bi Kosmet postao nezavisna srzava sa stolicom u UNu ZAOBILAZECI R1244.

Goran

pre 5 godina

Prvo, u Aneksu se spominje PRIVREMENO resenje. Trajno je ovo iz tacke 4. Drugo, SRJ je prestala da postoji u bilo kojoj formi 2006, izlaskom Crne Gore. Kostunica je jedini srpski politicar koji se do kraja borio za opstanak tog vestackog saveza, jer savez sa Crnom Gorom, kakav-takav, bio poslednja linija odbrane Kosova. Raspadom tog saveza ponistava se veci deo clanova Rezolucije 1244 i Albanci su, znajuci to, vec 2 godine kasnije proglasili nezavisnost. To sto mi tvrdimo da je Srbija pravni naslednik SRJ je isto kao da smo rekli da smo pravni naslednik Burkine Faso.

Toliko o toj famoznoj Rezoluciji.
(ako cemo iskreno, 20. jul 2018 11:59)

Al si se ti druze izlupetao onako bas bas...

Prvo, KiM nije bio sastavni deo Jugoslavije nego je oduvek sastavni deo Republike SRBIJE, i potpuno je nebitno sto je Srbija bila u savezu sa Crnom Gorom, jer KiM nije republika.
Taj savez su cinile dve Republike, Srbija i Crna Gora.

KiM nikada nije bila republika.

Po tvom osnovu i Vojvodina ima pravo da bira automatski gde ce posle raspada Jugoslavije...mozda bi ti to na kraju i zeleo, al to tako ne funkcionise.

DAvorr

pre 5 godina

ako cemo iskreno.....Pa i ne ide ti baš filozofija..Niko ne tvrdi da je Srbija naslednik SRJ nego je to pravni fakat sve što se odnosi na SRJ sad važi za Srbiju ..inače bi Srbija morla da traži novi prijem u UN a sudjenja BiH protvi SRJ u Hagu bila prekinuta raspadom SRJ tj SCG ..samim tim rezolucijom 1244 je povtrđen teritorijalni integritet Srbije na Kosovu a što je potvrdio i Medjunarodni Sud Pravde što naš predsednik iz nekog razloga odbija da potencira.

Srboljub

pre 5 godina

Da li zagovornici ostajanja status quo, odnosno čuvanja ruskih aduta na Balkanu, imaju možda ideju šta sa tihim umiranjem Srbije, skrajnute od pomoći zapada, tokova kapitala i ostalog što nas održava? Da li neko ima iluziju da će kontriranje Briselu produžiti sredstva koja odande stižu. Ah, da, ješćemo korenje, šči i boršč, a i "znamo da se bijemo", zar ne?

ako cemo iskreno

pre 5 godina

Bez obzira koliko ne podnosim Dzudu, ali on je ovog puta u pravu. Rezolucija 1244 omogucava Albancima prakticno trajno otcepljenje Kosova. Za one koji ne umeju da citaju, citiracu clan 4 Rezolucije 1244:

"4. Olakšavanje političkog procesa zamišljenog da odredi budući status Kosova, uzimajući u obzir sporazum iz Rambujea (S/1999/648)";

Sporazum iz Rambujea S/1999/648 kaze: "Konačni status Kosova biće određen na osnovu volje naroda Kosova, mišljenja važnih međunarodnih činilaca i Helsinškog završnog akta".

Pametnom dosta. A ima i Aneks 1 Rezolucije 1244 gde se navodi: "Politički proces u pravcu uspostavljanja privremenog okvirnog političkog sporazuma koji će da obezbediznačajnu samoupravu na Kosovu, uzimajući u potpunosti u obzir sporazum iz Rambujea i načela suvereniteta i teritorijalnog integriteta Savezne republike Jugoslavije i ostalih država u regionu"

Prvo, u Aneksu se spominje PRIVREMENO resenje. Trajno je ovo iz tacke 4. Drugo, SRJ je prestala da postoji u bilo kojoj formi 2006, izlaskom Crne Gore. Kostunica je jedini srpski politicar koji se do kraja borio za opstanak tog vestackog saveza, jer savez sa Crnom Gorom, kakav-takav, bio poslednja linija odbrane Kosova. Raspadom tog saveza ponistava se veci deo clanova Rezolucije 1244 i Albanci su, znajuci to, vec 2 godine kasnije proglasili nezavisnost. To sto mi tvrdimo da je Srbija pravni naslednik SRJ je isto kao da smo rekli da smo pravni naslednik Burkine Faso.

Toliko o toj famoznoj Rezoluciji.

Šruder protiv Šredera

pre 5 godina

Ma nema problema, prihvatamo mi Srbi realnost čim EU prihvati realnost na Krimu i dozvole Kataloniji da se odvoji (pošto realna želja postoji). I da nam se skinu svi dugovi. Eto, pošteno.

Gavrilo

pre 5 godina

Albanski građani imaju predsednike i premijere koji za njih otimaju teritoriju zemlje a građani Srbije treba da imaju predsednika koji će rasparčavati Srbiju.

Milojko

pre 5 godina

Izgleda da se svi u svetu pitaju oko statusa KiM osim srpskog naroda !! Odakle njima pravo da odlucuju u nase ime ?!!! Samo gradjani Srbije i svi Srbi sirom sveta, na referendumu mogu da se izjasne u vezi sa statusom Kosova i Metohije. Bilo kakvo priznavanje vestacke tvorevine na nasoj teritoriji ne dolazi u obzir !!!

Šruder protiv Šredera

pre 5 godina

Ma nema problema, prihvatamo mi Srbi realnost čim EU prihvati realnost na Krimu i dozvole Kataloniji da se odvoji (pošto realna želja postoji). I da nam se skinu svi dugovi. Eto, pošteno.

Srboljub

pre 5 godina

Da li zagovornici ostajanja status quo, odnosno čuvanja ruskih aduta na Balkanu, imaju možda ideju šta sa tihim umiranjem Srbije, skrajnute od pomoći zapada, tokova kapitala i ostalog što nas održava? Da li neko ima iluziju da će kontriranje Briselu produžiti sredstva koja odande stižu. Ah, da, ješćemo korenje, šči i boršč, a i "znamo da se bijemo", zar ne?

Sine, samo ništa ne potpisuj!

pre 5 godina

"realnost - nezavisnost Kosova"?! Da kako da ne... a ja mislio da je realnost to da KiM ne može da postane članica UN, da se povlače priznanja, da je ne priznaju ni sve članice EU, da je ne priznaju sile budućnosti - Kina, Indija, Rusija, da Trampa baš briga i za NATO a kamoli za Kosovo, itd. Ali izgleda da ove "eksperte" zanima samo njihova virtuelna realnost...

mrki

pre 5 godina

Zanimljiv eksper međunarodnog prava. Kaže čovek, obezbediti dogovor, da Rusija nebi mogla reći, kako brani Srbiju. A ako obezbedite taj sporazum, uvek se može tvrditi kako ste oteli Srbiji deo teritorije. Zapadno pravo, argument sile!

marija

pre 5 godina

Džaba vam pričanije, profesori, šta bi bilo kad bi bilo.
Srbija se, bar se iskreno nadam, još uvek nije rastala s pameću,
koliko god to izgledalo neverovatno.

Hvala Rusiji.

marsovac

pre 5 godina

Da nije bilo Rezolucije 1244, KiM bi odavno bilo samostalna država, tako da nema promene, dopune i prepravljanja Rezolucije 1244. KiM jeste i mora da ostane deo Republike Srbije, a o stepenu autonomuje možemo da razgovaramo.

Dragan Miladinovic

pre 5 godina

Naravno da je potrebna nova rezolucija UN da bi se redefinisalo stanje. Ovako bi bilo kao da neko uzme i na osnovu odluke saveta stanara poništi odluku suda.

kit

pre 5 godina

To sto mi tvrdimo da je Srbija pravni naslednik SRJ je isto kao da smo rekli da smo pravni naslednik Burkine Faso.

Toliko o toj famoznoj Rezoluciji.
(ako cemo iskreno, 20. jul 2018 11:59)

Ne tvrdimo mi ništa i nema šta tu da se tvrdi i pametuje, kada je sve odavno utvrđeno...Srbija jeste država-pravna naslednica SRJ..to je jedina relevantna pravna činjenica kada su međudržavni i međunarodni odnosi u pitanju....to nije filozofsko pitanje. Tvrditi da Srbija nije pravna naslednica SRJ je, blago rečeno, smešno.

Goran

pre 5 godina

Prvo, u Aneksu se spominje PRIVREMENO resenje. Trajno je ovo iz tacke 4. Drugo, SRJ je prestala da postoji u bilo kojoj formi 2006, izlaskom Crne Gore. Kostunica je jedini srpski politicar koji se do kraja borio za opstanak tog vestackog saveza, jer savez sa Crnom Gorom, kakav-takav, bio poslednja linija odbrane Kosova. Raspadom tog saveza ponistava se veci deo clanova Rezolucije 1244 i Albanci su, znajuci to, vec 2 godine kasnije proglasili nezavisnost. To sto mi tvrdimo da je Srbija pravni naslednik SRJ je isto kao da smo rekli da smo pravni naslednik Burkine Faso.

Toliko o toj famoznoj Rezoluciji.
(ako cemo iskreno, 20. jul 2018 11:59)

Al si se ti druze izlupetao onako bas bas...

Prvo, KiM nije bio sastavni deo Jugoslavije nego je oduvek sastavni deo Republike SRBIJE, i potpuno je nebitno sto je Srbija bila u savezu sa Crnom Gorom, jer KiM nije republika.
Taj savez su cinile dve Republike, Srbija i Crna Gora.

KiM nikada nije bila republika.

Po tvom osnovu i Vojvodina ima pravo da bira automatski gde ce posle raspada Jugoslavije...mozda bi ti to na kraju i zeleo, al to tako ne funkcionise.

Stefan

pre 5 godina

Molim Vas bez tih smicalica kako se 1244 odnosila na SRJ, pa toboze ne vazi sada za Srbiju. Svi znamo da je Srbija pravni naslednik SRJ. Hajde da se bavimo sustinom, a ne formalnim podvalama. Ja jesam za resenje, neku vrstu kompromisa, mozda i podele, dakle prilazenju ovom problemu na trezven nacin, ali isto tako i iskren nacin bez podvaljivanja.

ako cemo iskreno

pre 5 godina

Bez obzira koliko ne podnosim Dzudu, ali on je ovog puta u pravu. Rezolucija 1244 omogucava Albancima prakticno trajno otcepljenje Kosova. Za one koji ne umeju da citaju, citiracu clan 4 Rezolucije 1244:

"4. Olakšavanje političkog procesa zamišljenog da odredi budući status Kosova, uzimajući u obzir sporazum iz Rambujea (S/1999/648)";

Sporazum iz Rambujea S/1999/648 kaze: "Konačni status Kosova biće određen na osnovu volje naroda Kosova, mišljenja važnih međunarodnih činilaca i Helsinškog završnog akta".

Pametnom dosta. A ima i Aneks 1 Rezolucije 1244 gde se navodi: "Politički proces u pravcu uspostavljanja privremenog okvirnog političkog sporazuma koji će da obezbediznačajnu samoupravu na Kosovu, uzimajući u potpunosti u obzir sporazum iz Rambujea i načela suvereniteta i teritorijalnog integriteta Savezne republike Jugoslavije i ostalih država u regionu"

Prvo, u Aneksu se spominje PRIVREMENO resenje. Trajno je ovo iz tacke 4. Drugo, SRJ je prestala da postoji u bilo kojoj formi 2006, izlaskom Crne Gore. Kostunica je jedini srpski politicar koji se do kraja borio za opstanak tog vestackog saveza, jer savez sa Crnom Gorom, kakav-takav, bio poslednja linija odbrane Kosova. Raspadom tog saveza ponistava se veci deo clanova Rezolucije 1244 i Albanci su, znajuci to, vec 2 godine kasnije proglasili nezavisnost. To sto mi tvrdimo da je Srbija pravni naslednik SRJ je isto kao da smo rekli da smo pravni naslednik Burkine Faso.

Toliko o toj famoznoj Rezoluciji.

123

pre 5 godina

Alo bre rođaci, realnost je da smo jedina država na svetu kojoj je na izmaku 20og veka OTET deo države van svakog međunarodnog prava!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sabre, 20. jul 2018 13:00)

Da, ali se to dešavalo milion puta. Svaka država ima parče teritorije koje je u drugoj državi, a ne bi trebalo.

Smesto

pre 5 godina

(Ako cemo iskreno):
Pa ako cemo zaista iskreno!Pitam se zasta onda zele da uniste Rezoluciju 1244,kada vec imaju tolikva prava...Zar u toj Rezoluciju ne stoji da je kosovo u sastavu Srbije...Neki ljudi zaista zamisljaju da su pametniji,ali realnost je nesto drugo.

Nikola

pre 5 godina

Neka Kosovo prihvati realnost da ne moze da postane clanica UN. Realnost je da Kosovo moze biti predstavljeno u UN kao deo Srbije. U razgovorima se moze diskutovati o tome u kojim medjunarodnim institucijama Kosovo moze da nastupa samostalno, ali ta institucija zasigurno nije UN.
Uticaj Rusije na Srbiju moze da se smanji tako sto zapadne zemlje priznaju Kosovo kao deo Srbije, i stoga Srbija nece imati potrebe da se oslanja na Ruski veto u UN.

Ilija Čvorović

pre 5 godina

И после толико година најјачи аргумент Србије је резолуција који је, хтели ми то признати или не, испословао човек којег сви оспоравају... Сви политичари који су се додворавали западу након њега постигли су за Србију једно велико ништа...

Toma

pre 5 godina

Osednutost Rusijom, totalna autističnost i bahatost. Pazi, da mi priznamo (ne dobijemo ništa osim sramote) da bi sprečili uticaj Rusije!? Ludilo.

Petar S.

pre 5 godina

Cisto tehnicki ovo sto je receno je tacno.
Svako ko je procitao R1244 I RAZUMEO je, zna da R1244 "Reafirmise Suverenitet SRJ, odnosno Srbije kao njene pravne naslednice (posto je pristala da prihvati medjunarodna dogovanja SRJ, finansijskim poveriocima), ali samo DO POLITICKOG RESENJA izmedju BG i PR.
Briselski sporazum sam po sebi ne ugrozava R1244, posto, PRVA stvar koju je SRB trazila je da on bude STATUSNO NEUTRALAN.
I to je prihvaceno.
ALI, u kombinaciji sa "Pravno obavezujucim dokumentom", koji bi mogao da obezbedi da Kosmet dobije stolicu u UNu, (bez obzira dali ce Srbija priznaje KiM ili ne), TAJ SPORAZUM bi mogao da bude proglasen za POLITICKO RESENJE (pomenuto u R1244).
TO znaci da formalno R1244 nebi morala da se UKINE U SB UNa.
Vec bi automatski bila suspendovana i poslata u Istoriju. RU nebi mogla da ulozi VETO na to. Tako bi Kosmet postao nezavisna srzava sa stolicom u UNu ZAOBILAZECI R1244.

Sto dalje od vas

pre 5 godina

Zapadno pravo, argument sile!
mrki, 20. jul 2018 13:11

Kada nam je to isto ZAPADNO PRAVO dodelilo Vojvodinu onda je bilo dobro.
Srpska dvolicnost i licemerje nema granice.

Srboljub

pre 5 godina

Neverovatno kako komentatori imaju iluziju da smo pobedili 1999. i misle da je postojeća rezolucija i "zamrznut konflikt" nešto dugoročno dobro za Srbiju: uskoro će nas lečiti šamani s obzirom na odliv medicinskog kadra, da ne pominjem kadriranje i "stručnost" u drugim oblastima, ali - hej! "Kosovo je Srbija!"

Ja

pre 5 godina

Rezoluciju Saveta bezbednosti moze da ukine samo to isto telo ili neko vise od njega. To vam je hijerarhija kod donosenja pravnih akata. Tacno se zna koji organ moze da donese koji pravni akt, u smislu pravne snage. Isto tako, svaki akt nizeg organa koji nije u skladu sa njim, nema nikakvu pravnu snagu, nevazeci je, drugarice i drugovi neznalice! Ne moze Dacic da obara rezolucije Saveta bezbednosti svojim netransparentnim i neovlascenim sporazumima sa predstavnicima bivse OVK, niti su oni validna strana u pregovoru, niti su pregovori legalni i legitimni, jer pregovara se o krsenju pozitivnog ustava i medjunarodnih akata, bez ikakvog pravnog ovlascenja i pravnog osnova! Dakle, sve to zajedno je jedna velika pravna nistavost!

Aleksandar

pre 5 godina

uskoro će nas lečiti šamani s obzirom na odliv medicinskog kadra, da ne pominjem kadriranje i "stručnost" u drugim oblastima, ali - hej! "Kosovo je Srbija!"
(Srboljub, 20. jul 2018 12:59)

Ok ako danas priznamo "realnost" koliko lekara i stručnjaka će se vratiti sutra? Ako ćemo već da se bacamo parolama mislim da je naša mladež najbolje shvatila onu "Evropa nema alternativu", za nju glasamo već 18 godina.

Petar S.

pre 5 godina

@(ako cemo iskreno, 20. jul 2018 11:59)

U R1244 se osim pomenutog dokumenta iz Rambujea, pominje i jos 10ak drugih rezolucija kao Helshinski akt koji gorvori o NE MENJANJU GRANICA RATOM U EVROPI posle 2. Svetskog rata. A granice Srbije su promenjene agresijom NATOa 1999.
Prema tome ima tu kontradiktornih dokumenata. Sto znaci da je I dalje "Nezavisnost" Kosmeta NE-LEGALNA, ALI se to moze promeniti "Politickim Resenjem" koje se pominje u R1244 izmedju BG i PR.

DAvorr

pre 5 godina

ako cemo iskreno.....Pa i ne ide ti baš filozofija..Niko ne tvrdi da je Srbija naslednik SRJ nego je to pravni fakat sve što se odnosi na SRJ sad važi za Srbiju ..inače bi Srbija morla da traži novi prijem u UN a sudjenja BiH protvi SRJ u Hagu bila prekinuta raspadom SRJ tj SCG ..samim tim rezolucijom 1244 je povtrđen teritorijalni integritet Srbije na Kosovu a što je potvrdio i Medjunarodni Sud Pravde što naš predsednik iz nekog razloga odbija da potencira.

honorarac

pre 5 godina

Alo bre rođaci, realnost je da smo jedina država na svetu kojoj je na izmaku 20og veka OTET deo države van svakog međunarodnog prava!
(Sabre, 20. jul 2018 13:00). Osim sto je Ukrajini otet Krim, Gruziji Osetija. No u pravu si, to je već 21. vijek.

Voljko

pre 5 godina

Plot twist: zasto EU ne pridobije Srbiju tako sto ce u UN da brani Srbiju i njen stav o nepriznavanju Kosova?
(Veljko, 20. jul 2018 12:06)

Plot twist 2: Zasto bi EU branila interese de facto Ruske gubernije, gde premijerka nosi zapis svog intervjua na noge ruskom ambasadoru?

andre

pre 5 godina

@ako cemo iskreno

RS je naslednik SRJ, preuzete su sve medjunarodne obaveze nastale iz tog vremena, svi spoljni dugovi, sva članstva u međunarodnim oranizacijama (kao npr. u UN i Savetu Evrope, gde nismo morali ponovo da apliciramo za članstvo, nego smo nastavili da budemo članovi), u sporazumu o sukcesiji bivših jugoslovenskih republika, zaključenom 2001. godine, Crna Gora ne učestvuje, jer nije naslednik SRJ, već samo RS i sve što se u sporazumu odnosilo na SRJ, sada se odnosi na RS... U vezi sa UNSC rezolucijom 1244 (1999), niko ne spori da se referenca na SRJ odnosi u datim okolnostima na RS.

Milan_PT

pre 5 godina

@Petar S., ne znam da li si pravnik ili ne, ali Rezolucijom 1244 nije predviđeno nikakvo "zaobilazno" rešenje. Pročitaj ponovo Rezoluciju, pa ćeš videti da se svaki put kad se pomene rešenje, ono nigde ne pominje nikakvu nezavisnost Kosova, već se uvek insistira na političkom dogovoru obe strane koje bi dovele do uspostavljanja "suštinske samouprave za Kosovo, uzimajući u potpunosti u obzir sporazume iz Rambujea i principe suvereniteta i teritorijalnog integriteta SR Jugoslavije i drugih zemalja regiona". Dakle, nikakvi drugi pregovori ne mogu da proisteknu iz te Rezolucije, osim samouprave o čijoj širini bi se pregovaralo.
Jedini način da se zaobiđe takvo rešenje, jeste da se obe strane prvo dogovore oko samouprave Kosova u okviru Srbije, da se zatim zatvori Rezolucija 1244, jer bi ona u potpunosti ispunila svoju svrhu, pa da nakon toga Srbija dopusti oscepljenje Kosova, odnosno da mu da nezavisnost. Nikakvo drugo rešenje, osim suštinske autonomije Kosova u Srbiji, nije predviđeno pomenutom Rezolucijom. Bilo koje drugo rešenje, čak i da Srbija pristane na njega, bilo bi protivno Rezoluciji i može da izazove veto stalnih članica Saveta Bezbednosti...

Plivač

pre 5 godina

Niko ne dopusta u Svetu, pa ni EU da Tramp i Putin odlučuju u njihovo ime, samo gradjane Srbije niko nista ne pita i odlučuju u njihovo ime.

Petar S.

pre 5 godina

@(Ja, 20. jul 2018 14:37)

Potpuno tacno i ispravno.
Ali kao sto je 2008 R1244 prekrsena priznanjima svake zemlje koja je priznala nelegalnu dravu KiM, tako ce PROMOTERI nezavisnosti Kosova da probaju da uguse R1244.
Proglase je zastarelom.
Jer je doslo do sporazuma BG i PR.
P.S Pojasnjenje: SRJ je nasledila dugovanja SFRJ, a Srbija preuzela finasijska dugovanja od SRJ. Prema tome Srbija je pravna nsalednica SRJ. DA nije. Nebi dugovala ni dug iz SFRJ ni iz SRJ.
Jer je nova drzava.

Bitno je imati "ч" u prezimenu

pre 5 godina

Posto vidim da se povela strucna polemika (sto mi je jako drago), hajde da probam da vas razdrmam sa analogijom...U braku sam sa svojom zenom. Kupujemo stan. Kupujemo ga mojim parama. Stan je kupljen u vreme trajanja bracne zajednice i predstavlja zajednicku imovinu. Drugim recima, u slucaju razvoda braka po zakonu zena i ja polazemo pravo na stan po principu "fifti-fifti". Znajuci to, sklapam sa zenom privatan ugovor u kome ona daje pismenu saglasnost da se u slucaju razvoda odrice svojih 50% koji joj po zakonu pripadaju. I sad vas ja pitam...ako do razvoda dodje, sta ce pred sudom imati vecu pravnu snagu, zakon o braku i porodici (rez.1244) ili privatan ugovor izmedju zene i mene (sporazum Bg - Pr)?

ako cemo iskreno

pre 5 godina

Bez obzira koliko ne podnosim Dzudu, ali on je ovog puta u pravu. Rezolucija 1244 omogucava Albancima prakticno trajno otcepljenje Kosova. Za one koji ne umeju da citaju, citiracu clan 4 Rezolucije 1244:

"4. Olakšavanje političkog procesa zamišljenog da odredi budući status Kosova, uzimajući u obzir sporazum iz Rambujea (S/1999/648)";

Sporazum iz Rambujea S/1999/648 kaze: "Konačni status Kosova biće određen na osnovu volje naroda Kosova, mišljenja važnih međunarodnih činilaca i Helsinškog završnog akta".

Pametnom dosta. A ima i Aneks 1 Rezolucije 1244 gde se navodi: "Politički proces u pravcu uspostavljanja privremenog okvirnog političkog sporazuma koji će da obezbediznačajnu samoupravu na Kosovu, uzimajući u potpunosti u obzir sporazum iz Rambujea i načela suvereniteta i teritorijalnog integriteta Savezne republike Jugoslavije i ostalih država u regionu"

Prvo, u Aneksu se spominje PRIVREMENO resenje. Trajno je ovo iz tacke 4. Drugo, SRJ je prestala da postoji u bilo kojoj formi 2006, izlaskom Crne Gore. Kostunica je jedini srpski politicar koji se do kraja borio za opstanak tog vestackog saveza, jer savez sa Crnom Gorom, kakav-takav, bio poslednja linija odbrane Kosova. Raspadom tog saveza ponistava se veci deo clanova Rezolucije 1244 i Albanci su, znajuci to, vec 2 godine kasnije proglasili nezavisnost. To sto mi tvrdimo da je Srbija pravni naslednik SRJ je isto kao da smo rekli da smo pravni naslednik Burkine Faso.

Toliko o toj famoznoj Rezoluciji.

Toma

pre 5 godina

Osednutost Rusijom, totalna autističnost i bahatost. Pazi, da mi priznamo (ne dobijemo ništa osim sramote) da bi sprečili uticaj Rusije!? Ludilo.

Srboljub

pre 5 godina

Neverovatno kako komentatori imaju iluziju da smo pobedili 1999. i misle da je postojeća rezolucija i "zamrznut konflikt" nešto dugoročno dobro za Srbiju: uskoro će nas lečiti šamani s obzirom na odliv medicinskog kadra, da ne pominjem kadriranje i "stručnost" u drugim oblastima, ali - hej! "Kosovo je Srbija!"

Goran

pre 5 godina

Prvo, u Aneksu se spominje PRIVREMENO resenje. Trajno je ovo iz tacke 4. Drugo, SRJ je prestala da postoji u bilo kojoj formi 2006, izlaskom Crne Gore. Kostunica je jedini srpski politicar koji se do kraja borio za opstanak tog vestackog saveza, jer savez sa Crnom Gorom, kakav-takav, bio poslednja linija odbrane Kosova. Raspadom tog saveza ponistava se veci deo clanova Rezolucije 1244 i Albanci su, znajuci to, vec 2 godine kasnije proglasili nezavisnost. To sto mi tvrdimo da je Srbija pravni naslednik SRJ je isto kao da smo rekli da smo pravni naslednik Burkine Faso.

Toliko o toj famoznoj Rezoluciji.
(ako cemo iskreno, 20. jul 2018 11:59)

Al si se ti druze izlupetao onako bas bas...

Prvo, KiM nije bio sastavni deo Jugoslavije nego je oduvek sastavni deo Republike SRBIJE, i potpuno je nebitno sto je Srbija bila u savezu sa Crnom Gorom, jer KiM nije republika.
Taj savez su cinile dve Republike, Srbija i Crna Gora.

KiM nikada nije bila republika.

Po tvom osnovu i Vojvodina ima pravo da bira automatski gde ce posle raspada Jugoslavije...mozda bi ti to na kraju i zeleo, al to tako ne funkcionise.

Ilija Čvorović

pre 5 godina

И после толико година најјачи аргумент Србије је резолуција који је, хтели ми то признати или не, испословао човек којег сви оспоравају... Сви политичари који су се додворавали западу након њега постигли су за Србију једно велико ништа...

Petar S.

pre 5 godina

@(ako cemo iskreno, 20. jul 2018 11:59)

U R1244 se osim pomenutog dokumenta iz Rambujea, pominje i jos 10ak drugih rezolucija kao Helshinski akt koji gorvori o NE MENJANJU GRANICA RATOM U EVROPI posle 2. Svetskog rata. A granice Srbije su promenjene agresijom NATOa 1999.
Prema tome ima tu kontradiktornih dokumenata. Sto znaci da je I dalje "Nezavisnost" Kosmeta NE-LEGALNA, ALI se to moze promeniti "Politickim Resenjem" koje se pominje u R1244 izmedju BG i PR.

Sto dalje od vas

pre 5 godina

Zapadno pravo, argument sile!
mrki, 20. jul 2018 13:11

Kada nam je to isto ZAPADNO PRAVO dodelilo Vojvodinu onda je bilo dobro.
Srpska dvolicnost i licemerje nema granice.

Voljko

pre 5 godina

Plot twist: zasto EU ne pridobije Srbiju tako sto ce u UN da brani Srbiju i njen stav o nepriznavanju Kosova?
(Veljko, 20. jul 2018 12:06)

Plot twist 2: Zasto bi EU branila interese de facto Ruske gubernije, gde premijerka nosi zapis svog intervjua na noge ruskom ambasadoru?

Aleksandar

pre 5 godina

uskoro će nas lečiti šamani s obzirom na odliv medicinskog kadra, da ne pominjem kadriranje i "stručnost" u drugim oblastima, ali - hej! "Kosovo je Srbija!"
(Srboljub, 20. jul 2018 12:59)

Ok ako danas priznamo "realnost" koliko lekara i stručnjaka će se vratiti sutra? Ako ćemo već da se bacamo parolama mislim da je naša mladež najbolje shvatila onu "Evropa nema alternativu", za nju glasamo već 18 godina.

DAvorr

pre 5 godina

ako cemo iskreno.....Pa i ne ide ti baš filozofija..Niko ne tvrdi da je Srbija naslednik SRJ nego je to pravni fakat sve što se odnosi na SRJ sad važi za Srbiju ..inače bi Srbija morla da traži novi prijem u UN a sudjenja BiH protvi SRJ u Hagu bila prekinuta raspadom SRJ tj SCG ..samim tim rezolucijom 1244 je povtrđen teritorijalni integritet Srbije na Kosovu a što je potvrdio i Medjunarodni Sud Pravde što naš predsednik iz nekog razloga odbija da potencira.

honorarac

pre 5 godina

Alo bre rođaci, realnost je da smo jedina država na svetu kojoj je na izmaku 20og veka OTET deo države van svakog međunarodnog prava!
(Sabre, 20. jul 2018 13:00). Osim sto je Ukrajini otet Krim, Gruziji Osetija. No u pravu si, to je već 21. vijek.

Ja

pre 5 godina

Rezoluciju Saveta bezbednosti moze da ukine samo to isto telo ili neko vise od njega. To vam je hijerarhija kod donosenja pravnih akata. Tacno se zna koji organ moze da donese koji pravni akt, u smislu pravne snage. Isto tako, svaki akt nizeg organa koji nije u skladu sa njim, nema nikakvu pravnu snagu, nevazeci je, drugarice i drugovi neznalice! Ne moze Dacic da obara rezolucije Saveta bezbednosti svojim netransparentnim i neovlascenim sporazumima sa predstavnicima bivse OVK, niti su oni validna strana u pregovoru, niti su pregovori legalni i legitimni, jer pregovara se o krsenju pozitivnog ustava i medjunarodnih akata, bez ikakvog pravnog ovlascenja i pravnog osnova! Dakle, sve to zajedno je jedna velika pravna nistavost!

Plivač

pre 5 godina

Niko ne dopusta u Svetu, pa ni EU da Tramp i Putin odlučuju u njihovo ime, samo gradjane Srbije niko nista ne pita i odlučuju u njihovo ime.

Bitno je imati "ч" u prezimenu

pre 5 godina

Posto vidim da se povela strucna polemika (sto mi je jako drago), hajde da probam da vas razdrmam sa analogijom...U braku sam sa svojom zenom. Kupujemo stan. Kupujemo ga mojim parama. Stan je kupljen u vreme trajanja bracne zajednice i predstavlja zajednicku imovinu. Drugim recima, u slucaju razvoda braka po zakonu zena i ja polazemo pravo na stan po principu "fifti-fifti". Znajuci to, sklapam sa zenom privatan ugovor u kome ona daje pismenu saglasnost da se u slucaju razvoda odrice svojih 50% koji joj po zakonu pripadaju. I sad vas ja pitam...ako do razvoda dodje, sta ce pred sudom imati vecu pravnu snagu, zakon o braku i porodici (rez.1244) ili privatan ugovor izmedju zene i mene (sporazum Bg - Pr)?

Srboljub

pre 5 godina

Da li zagovornici ostajanja status quo, odnosno čuvanja ruskih aduta na Balkanu, imaju možda ideju šta sa tihim umiranjem Srbije, skrajnute od pomoći zapada, tokova kapitala i ostalog što nas održava? Da li neko ima iluziju da će kontriranje Briselu produžiti sredstva koja odande stižu. Ah, da, ješćemo korenje, šči i boršč, a i "znamo da se bijemo", zar ne?

Dragan Miladinovic

pre 5 godina

Naravno da je potrebna nova rezolucija UN da bi se redefinisalo stanje. Ovako bi bilo kao da neko uzme i na osnovu odluke saveta stanara poništi odluku suda.

Milojko

pre 5 godina

Izgleda da se svi u svetu pitaju oko statusa KiM osim srpskog naroda !! Odakle njima pravo da odlucuju u nase ime ?!!! Samo gradjani Srbije i svi Srbi sirom sveta, na referendumu mogu da se izjasne u vezi sa statusom Kosova i Metohije. Bilo kakvo priznavanje vestacke tvorevine na nasoj teritoriji ne dolazi u obzir !!!

Šruder protiv Šredera

pre 5 godina

Ma nema problema, prihvatamo mi Srbi realnost čim EU prihvati realnost na Krimu i dozvole Kataloniji da se odvoji (pošto realna želja postoji). I da nam se skinu svi dugovi. Eto, pošteno.

marija

pre 5 godina

Džaba vam pričanije, profesori, šta bi bilo kad bi bilo.
Srbija se, bar se iskreno nadam, još uvek nije rastala s pameću,
koliko god to izgledalo neverovatno.

Hvala Rusiji.

123

pre 5 godina

Alo bre rođaci, realnost je da smo jedina država na svetu kojoj je na izmaku 20og veka OTET deo države van svakog međunarodnog prava!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Sabre, 20. jul 2018 13:00)

Da, ali se to dešavalo milion puta. Svaka država ima parče teritorije koje je u drugoj državi, a ne bi trebalo.

marsovac

pre 5 godina

Da nije bilo Rezolucije 1244, KiM bi odavno bilo samostalna država, tako da nema promene, dopune i prepravljanja Rezolucije 1244. KiM jeste i mora da ostane deo Republike Srbije, a o stepenu autonomuje možemo da razgovaramo.

Gavrilo

pre 5 godina

Albanski građani imaju predsednike i premijere koji za njih otimaju teritoriju zemlje a građani Srbije treba da imaju predsednika koji će rasparčavati Srbiju.

kit

pre 5 godina

To sto mi tvrdimo da je Srbija pravni naslednik SRJ je isto kao da smo rekli da smo pravni naslednik Burkine Faso.

Toliko o toj famoznoj Rezoluciji.
(ako cemo iskreno, 20. jul 2018 11:59)

Ne tvrdimo mi ništa i nema šta tu da se tvrdi i pametuje, kada je sve odavno utvrđeno...Srbija jeste država-pravna naslednica SRJ..to je jedina relevantna pravna činjenica kada su međudržavni i međunarodni odnosi u pitanju....to nije filozofsko pitanje. Tvrditi da Srbija nije pravna naslednica SRJ je, blago rečeno, smešno.

Petar S.

pre 5 godina

Cisto tehnicki ovo sto je receno je tacno.
Svako ko je procitao R1244 I RAZUMEO je, zna da R1244 "Reafirmise Suverenitet SRJ, odnosno Srbije kao njene pravne naslednice (posto je pristala da prihvati medjunarodna dogovanja SRJ, finansijskim poveriocima), ali samo DO POLITICKOG RESENJA izmedju BG i PR.
Briselski sporazum sam po sebi ne ugrozava R1244, posto, PRVA stvar koju je SRB trazila je da on bude STATUSNO NEUTRALAN.
I to je prihvaceno.
ALI, u kombinaciji sa "Pravno obavezujucim dokumentom", koji bi mogao da obezbedi da Kosmet dobije stolicu u UNu, (bez obzira dali ce Srbija priznaje KiM ili ne), TAJ SPORAZUM bi mogao da bude proglasen za POLITICKO RESENJE (pomenuto u R1244).
TO znaci da formalno R1244 nebi morala da se UKINE U SB UNa.
Vec bi automatski bila suspendovana i poslata u Istoriju. RU nebi mogla da ulozi VETO na to. Tako bi Kosmet postao nezavisna srzava sa stolicom u UNu ZAOBILAZECI R1244.

Sine, samo ništa ne potpisuj!

pre 5 godina

"realnost - nezavisnost Kosova"?! Da kako da ne... a ja mislio da je realnost to da KiM ne može da postane članica UN, da se povlače priznanja, da je ne priznaju ni sve članice EU, da je ne priznaju sile budućnosti - Kina, Indija, Rusija, da Trampa baš briga i za NATO a kamoli za Kosovo, itd. Ali izgleda da ove "eksperte" zanima samo njihova virtuelna realnost...

Nikola

pre 5 godina

Neka Kosovo prihvati realnost da ne moze da postane clanica UN. Realnost je da Kosovo moze biti predstavljeno u UN kao deo Srbije. U razgovorima se moze diskutovati o tome u kojim medjunarodnim institucijama Kosovo moze da nastupa samostalno, ali ta institucija zasigurno nije UN.
Uticaj Rusije na Srbiju moze da se smanji tako sto zapadne zemlje priznaju Kosovo kao deo Srbije, i stoga Srbija nece imati potrebe da se oslanja na Ruski veto u UN.

mrki

pre 5 godina

Zanimljiv eksper međunarodnog prava. Kaže čovek, obezbediti dogovor, da Rusija nebi mogla reći, kako brani Srbiju. A ako obezbedite taj sporazum, uvek se može tvrditi kako ste oteli Srbiji deo teritorije. Zapadno pravo, argument sile!

Stefan

pre 5 godina

Molim Vas bez tih smicalica kako se 1244 odnosila na SRJ, pa toboze ne vazi sada za Srbiju. Svi znamo da je Srbija pravni naslednik SRJ. Hajde da se bavimo sustinom, a ne formalnim podvalama. Ja jesam za resenje, neku vrstu kompromisa, mozda i podele, dakle prilazenju ovom problemu na trezven nacin, ali isto tako i iskren nacin bez podvaljivanja.

Milan_PT

pre 5 godina

@Petar S., ne znam da li si pravnik ili ne, ali Rezolucijom 1244 nije predviđeno nikakvo "zaobilazno" rešenje. Pročitaj ponovo Rezoluciju, pa ćeš videti da se svaki put kad se pomene rešenje, ono nigde ne pominje nikakvu nezavisnost Kosova, već se uvek insistira na političkom dogovoru obe strane koje bi dovele do uspostavljanja "suštinske samouprave za Kosovo, uzimajući u potpunosti u obzir sporazume iz Rambujea i principe suvereniteta i teritorijalnog integriteta SR Jugoslavije i drugih zemalja regiona". Dakle, nikakvi drugi pregovori ne mogu da proisteknu iz te Rezolucije, osim samouprave o čijoj širini bi se pregovaralo.
Jedini način da se zaobiđe takvo rešenje, jeste da se obe strane prvo dogovore oko samouprave Kosova u okviru Srbije, da se zatim zatvori Rezolucija 1244, jer bi ona u potpunosti ispunila svoju svrhu, pa da nakon toga Srbija dopusti oscepljenje Kosova, odnosno da mu da nezavisnost. Nikakvo drugo rešenje, osim suštinske autonomije Kosova u Srbiji, nije predviđeno pomenutom Rezolucijom. Bilo koje drugo rešenje, čak i da Srbija pristane na njega, bilo bi protivno Rezoluciji i može da izazove veto stalnih članica Saveta Bezbednosti...

Smesto

pre 5 godina

(Ako cemo iskreno):
Pa ako cemo zaista iskreno!Pitam se zasta onda zele da uniste Rezoluciju 1244,kada vec imaju tolikva prava...Zar u toj Rezoluciju ne stoji da je kosovo u sastavu Srbije...Neki ljudi zaista zamisljaju da su pametniji,ali realnost je nesto drugo.

Petar S.

pre 5 godina

@(Ja, 20. jul 2018 14:37)

Potpuno tacno i ispravno.
Ali kao sto je 2008 R1244 prekrsena priznanjima svake zemlje koja je priznala nelegalnu dravu KiM, tako ce PROMOTERI nezavisnosti Kosova da probaju da uguse R1244.
Proglase je zastarelom.
Jer je doslo do sporazuma BG i PR.
P.S Pojasnjenje: SRJ je nasledila dugovanja SFRJ, a Srbija preuzela finasijska dugovanja od SRJ. Prema tome Srbija je pravna nsalednica SRJ. DA nije. Nebi dugovala ni dug iz SFRJ ni iz SRJ.
Jer je nova drzava.

andre

pre 5 godina

@ako cemo iskreno

RS je naslednik SRJ, preuzete su sve medjunarodne obaveze nastale iz tog vremena, svi spoljni dugovi, sva članstva u međunarodnim oranizacijama (kao npr. u UN i Savetu Evrope, gde nismo morali ponovo da apliciramo za članstvo, nego smo nastavili da budemo članovi), u sporazumu o sukcesiji bivših jugoslovenskih republika, zaključenom 2001. godine, Crna Gora ne učestvuje, jer nije naslednik SRJ, već samo RS i sve što se u sporazumu odnosilo na SRJ, sada se odnosi na RS... U vezi sa UNSC rezolucijom 1244 (1999), niko ne spori da se referenca na SRJ odnosi u datim okolnostima na RS.