1. Najveći heroji nastaju u miru. Slava ti.
    (Dragan, 7. jul 2018 15:08)

    # Link komentara

  2. laka ti zemlja junace,zao mi je kao da sam te poznavao
     (ognjen, 7. jul 2018 00:31)

    # Link komentara

  3. I vojska i specijalci, svi rade, a nisu u stanju da naprave mehur. Dovoljno je da se jedno malo veće bure napuni kiseonikom, iseče se donji deo i da se boca kiseonika pušta u taj deo da se dodaje po malo kiseonika i pod vodom može i da se hoda. Ne treba nikakva teška oprema i obuka. Sigurno ste gledali na televiziji kako kad se okrene naopako brzo čamac, oni hodaju pod vodom bez opreme jer ima kiseonika. To je taj princip. S tim što je pošto pećina ima lavirinte, mora bure i mora po jedna osoba. Do sada su mogli sve da ih izvuku napolje 100 puta. Glupi ljudi.
    (Pametnjaković, 6. jul 2018 20:58)

    # Link komentara

  4. Ima nade, rano ste počeli.

    Večna slava heroju.

    Deci je odneo kiseonik, a za sebe nije imao.
    Tuga.
    (marija, 6. jul 2018 20:14)

    # Link komentara

  5. Gde god moze da prodje ronioc moze i cev neka fleksibilna da se provuce do dece.Bilo bi kao mali tunel.Za deset dana su mogli napravit deset kilometara takve cevi . Svagde vani se koriste takve cevi za struju i vodu.Fleksi su i skreces njima gde hoces i pod kojim uglom hoces,naravno ovde s vecim precnikom samo. Sigurno je i ta opcija otpala,bas me zanima zasto?!
    (moram reci, 6. jul 2018 18:40)

    # Link komentara

  6. Ne znam ništa o ronjenju ali ako se pogledaju slike spasioca jasno se vidi da na bocama koje nose na leđima piše Nitrox. Tako da mislim da nema šta više da se polemiše koju smesu gasova koriste. Bitno je samo da izvuku žive klince i trenera.
    (viveca, 6. jul 2018 17:53)

    # Link komentara

  7. Daj Bože da ih spasu. Na mapi spilje se vidi da postoje tri vodena džepa, jedan problematican u obliku slova V. Po oceni mape, od 4km puta do izlaza pod vodom je mozda oko 900m gde je potrebno ronjenje. Prilicno puno i komplikovano, naravno za decu tog uzrasta. Pojavila se vest da su spasioci prodrli kroz planinu do samih decaka, ali je ipak situacija teza nego se misli.
    (beli, 6. jul 2018 17:51)

    # Link komentara

  8. Da li ste svesni koliko ljudi sa svih strana sveta volontira u ovoj uzasnoj nesreci: doktori ronioci koji prave drustvo deci u pecini, desetine ronilaca koji im dostavljaju kiseonik, hranu, svetlo, lekove, pa i ovaj nesrecni covek sto je izgubio zivot. Imajte postovanja prema svim tim ljudima koji rizikuju zivot da bi pomogli i molite se Bogu da deca i spasioci prezive (umesto zluradih komentara).
    (lola, 6. jul 2018 16:06)

    # Link komentara

  9. O njima ce se snimati filmovi ako sve bude kako treba a valjda hoce.
    Trener je često kažu vodio klince na ekskurziju i izlete.Grupa je ušla u pecinu ali je potom počela kiša-monsunska sezona je na samom startu i nadošli su voda i mulj preprečivši im put.Dečaci su bježali od vode dok nisu naišli na parče suvog tla nekoliko kilometara u utrobi pecine.
    U potragu su se uključili najbolji ronilački timovi iz čitavog sveta predvodjeni američkim fokama.Ipak do dečaka su prvi stigli Britanci.I to oko 400 metara od mjesta na kojem su pronadjee patike prije čak 8 dana.Poslata im je hrana a stigao je i tim lekara kako bi se uvrdilo kakvog su zdravstenog stanja.Najviše brige je da li ima dovoljno svezeg vazduha.Stručnjaci kazu da je mnogo opasnije izvlačiti ih nego ostaviti u pecini.Da bi izašli morali bi da rone za šta naravno nisu obučeni.Eksperti pokušavaju da bušilicama otvore drugi izlaz ali i to ima svoje opasnosti.Pitanje je jesu li deca bezbedna čak i ako voda nastavi da nadolazi.Ako je odg potvrdan mozda ih je najbolje ostaviti dok se razmatraju sve opcije.Spasavanje bi moglo da potraje nekoliko dana ali i nekoliko mjeseci-primera radi kada se završi sezona kiša u septembru ili oktobru.
     (Kanidja PG, 6. jul 2018 15:58)

    # Link komentara

  10. @zoran ivkovic

    Nije ih trener namerno vodio tako duboko, nego ih je iznenadila veoma jaka kisa dok su bili unutra. Bezeci od bujice morali su ici sve dublje u pecinu, na zalost.
    (MaliKinez, 6. jul 2018 15:55)

    # Link komentara

  11. Balkan, pronašli su nekoliko ćorsokaka, nažalost, i objavili da sutra nastavljaju.
     (bb, 6. jul 2018 15:50)

    # Link komentara

  12. Stiže Iron men Elon Musk.
     (Vuk iz Pančeva., 6. jul 2018 15:37)

    # Link komentara

  13. @(Ne širite gluposti, 06. jul 2018 11:55)

    Druže gde sam ja napisao da su ova deca pod pritiskom od 5bara??! Ja sam samo dao objasnio dečku da ne širi gluposti u smislu da u nitroxu i trimixu nema kiseonika. Takođe sam u kratkim crtama objasnio u kojim situacijama i za koje tipove zarona se koriste specijalne mešavine. Nijednu reč nisam napisao u vezi ove dece, niti sam predlagao bilo koji vid spasavanja istih, pošto se u to ne razumem. Ovo tvoje objašnjenje svrhe nitroxa i trimixa je jedan takav nivo lupetanja koji neću ni da komentarisem. Čuj njega, nitrox sa 40% kiseonika da bi se produžilo ronjenje na velikim dubinama. Auuuuu. Pa na većim dubinama i tih 21% kiseonika je previse za čoveka... imam P2 po CMAS-u, pedesetak zarona od toga nekih 20 sa max dubinama preko 30m, i 2 zarona na preko 40m, i u životu nisam koristio niti nitrox niti trimix niti bilo sta osim običnog vazduha u boci. Azotna narkoza me je zveknula par puta od toga jednom je bilo bas neprijatno iskustvo ostalo ok. Znači nisam ni najpametniji, niti sam najbolji ronilac na svetu. Ali neke osnove teorije poznajem...
     (CMAS P2, 6. jul 2018 15:25)

    # Link komentara

  14. Najnovija vest:
    Spasioci izgleda pronasli prolaz/alternativni izlaz i po svim prilikama deca ce biti brzo na vazduhu :).
    (balkan, 6. jul 2018 15:23)

    # Link komentara

  15. Prethodno se mislilo da je moguće ostaviti djecu u pećini dok se ne smisli solidan plan za spasavanje. Nažalost to više nije slučaj...nivo kiseonika u vazduhu je opao na 15 posto, i sve se glasnije čuje da je sada momenat za izvlačenje jer je nivo vode nešto smanjen, a očekuju se nove padavine. Nije laka odluka, ali izgleda da opcija da čekaju kraj kišne sezone nije moguća.
     (una, 6. jul 2018 15:14)

    # Link komentara

  16. @JRM Split: a ti prijatelju nisi ronio još od vremena Juge. Uglavnom su svi komentari ovde vezani za ronjenje čiste gluposti i samo u ponekim slučajevima delimično tačni. Pominju se nitroxi, trimiksi, parcijalni pritisci, uticaj azota i kiseonika, a realno su to samo delovi celokupne priče i teorije ronjenja. Ko nije u tome svaki dan i ne prati nova otkrića i razvoj ovog sporta (ja bih pre rekao aktivnosti) jako brzo počinje da iznosi parcijale zaključke i onoga što je ostalo u sećanju iz vremena obuke. Ja bih samo kratko naglasio da nije sve baš toliko jednostavno i da svi gasovi koje udišemo pod pritiskom prilikom ronjenja utiču na ljudsko telo i da je situacija sve gora kako se dubina i/ili vreme ronjenja povećava. Svi dalji zaključci su predmet malo dužeg obrazlaganja i nije im mesto ovde.
    (Giovanni, 6. jul 2018 15:12)

    # Link komentara

  17. (prcko, 6. jul 2018 12:09)
    Pa da, reci ti njima, ovaj covek sto je danas poginuo, on je bio amater pa se udavio, trebao je tebe da pita
    (Ana, 6. jul 2018 15:12)

    # Link komentara

  18. Siguran sam da postoje bolje pumpe za ispumpavanje nego sto koriste ovi na Tajlandu. Samo jos da im neko od Amera, Rusa ili Kineza pomogne.
    (Roger, 6. jul 2018 14:43)

    # Link komentara

  19. Da li je izvodljivo, da se dete uspava inekcijom, zatim da se veže, postavi mala ili normalna boca koja odgovara vremenu izvlačenja sa naravno maskom i da spasioc izvuče po jednog? Nemam nikakve veze sa ronjenjem, ali je jasno da je nemoguće da dete preroni takvu dužinu u tim uslovima.Ako ne mogu da izbuše 1 km kroz planinu, a dete ne može samo da pregnjuri, ja ne vidim drugo rešenje ako je i ovo uopšte izvodljivo. 4 meseca živeti u pećini?
    (Deki, 6. jul 2018 14:42)

    # Link komentara

  20. (Ne širite gluposti, 6. jul 2018 11:55)
    Dobro si upotrebi tehniku copy/paste sa neta pa se napravio pametan. Kakve veze ima parcijalni pritisak sa vodom u pecini koja je ispunila pojedine kanale pecine? Ama bas nikakve. Dalje, Azot nema veze sa vremenskom dužinom zarona, vec iskljucivo sa dubinom vode, gde se pod vecim pritiskom pretvara u tečno stanje. Da si ikad bio i blizu ronilaca (pošto nikad nisi ni metar zaroni) znao bi sta znaci parcijalni pritisak u ronjenu! Shvati, da sto neko napisa ovde, nije ovde rec o klasicnom zaronu, i ekstremnom zaronu (70m+) gde pritisak na ljudsko telo deluje srazmerno dubini vode, vec iskljucivo preronjavanju kanala pecine, gde pp ne postoji, ili je zanemarljiv jer kanali koliko videh na CNN-u nisu toliko duboki (par metara). Još napisa nebuloza o izdisanju CO2, a neinformisan si da je pecina toliko šuplja da deca u apsolutnoj tišini čuju zvukove koji dolaze s polja, samim tim vazduh prodire još više. Šanse da im nestane O2 ne postoje po svim procenama stručnjaka. I nemoj da odgovaraš, jer me ne zanima tvoje i mišljenje drugih sličnih tebi.
    (JRM Split 88, 6. jul 2018 14:34)

    # Link komentara

  21. @Msc Stefan
    I opet npr dok su Svajcarci pravili najduzi tunel na svetu od 55km, poginulo je za vreme dugogodisnjih radova 4 radnika. Verujem da je jako opasno kao sto i vi kazete da se odjednom resi ‘busimo!’. Nadam se da ce sve izaci na dobro.
    (kako da ne, 6. jul 2018 14:34)

    # Link komentara

  22. mnogo mi toga ovde nije jasno . imao sam priliku da udjem u neke srpske pecine i naravno imali smo vodica . ono sto mi je ostavilo lep utisak govor vodica . svaka pecina ima svoju duzinu i dubinu na kojoj se prostire nalik je na lavirint .neke su 100 posto istrazene neke nisu ali imaju odredjenu zonu dokle su bezbedne za posetioce i do te zone vodi vodic . vlaznost je velika ima i plafona sa slepim misevim,klizavost velika na mesta kapuce voda sa plafona . meni nikad nece biti jasno sto jetaj vodic tener decu odveo tako duboko u nebezbednu zonu ili ako je sezona kisa sto ih je uopste vodio .sad imamo tesku sitvaciju ..busenje 1 od nacina ali opasan zbog obrusavanja ...ronjenje nije nacin cim spasilac nije uspeo ..opasnost od nadolaska vode velika.....samo da se rizikuje busenjem da se stvori otvor za ulazak vazduha svetlosti i dopremanje hrane i da se tu spuste creva za pumpe za vodu u slucaju nadolaska ali je rizik od obrusavanja veliki ....opet mi nije jasno sto odose tako duboko u pecinu u nebezbednu zonu
     (zoran ivkovic, 6. jul 2018 14:33)

    # Link komentara

  23. Nisam neki strucnjak ali koliko se ja razumem i obicno busenje tunela potrebno je planirati godinu dana, mozda manje ali opet dugacak period... Svako ko ke radio na tunelu kazace vam da ima uvek ne planiranih odrona, koje ovde mogu lose uticati i da zaglave tu decu bez ikakvih mogucnosti.... Tunel da se busi duzi pd kilometra znate li koje vreme je potrebno a da se obezbedi da se nesto ne urusi, zato bez praznih prica, na zalost ronjenje je jedini nacin da se crpi voda, rade vodeci strucnjaci a mi iz fotelje samo da pruzimo podrsku ako nista drugo i da sve bude kako treba...
     (Msc@Srefan, 6. jul 2018 14:14)

    # Link komentara

  24. Instruktor sam ronjenja i ronio sam par puta u pecinama, koje su nista u odnosu na ovu duzinu i velicinu na Tajlandu. I mogu vam reci da je jezivo. Prvi koji prodje, jos i vidi dok se voda ne zamuti, sto se desi jako brzo. Posle toga je potrebno duuuugo dok se opet slegne. Uze takodje nije resenje. Uze hoce da sklizne u procep, i to je jedan gadan osecaj, kada se prati uze, pipa se, polako se napreduje, a onda uze ide u procep izmedju dve stene gde covek ne moze da prodje. Onda vrlo lako krene panika, a resenje je da se trazi levo ili desno gde je siri procep da se prodje. Za decu prakticno neizvodivo!
    (Danger, 6. jul 2018 14:09)

    # Link komentara

  25. Moze li se osvetliti nekako ta pecina celom duzinom, da ne gube vreme prilikom izvlacenja ili nema poente ako je voda mutna?
     (ls, 6. jul 2018 14:06)

    # Link komentara

  26. Elon Musk je poslao tim americkih inzenjera da predloze svoj plan Tajlandskoj vladi. Deca bi trebalo da rone 2,5 milje sto je ekstremno rizicno. Americki inzenjeri predlazu ugradnju najlonskih cevi precnika 1,5 metra ispunjene vazduhom. Deca bi puzala kroz cevi. U istom timu su i inzenjeri The Boring Co. najbolje kompanije na svetu sto se tice busenja. Elon Musk je ponudio i pumpe, baterije velike snage i kapaciteta koje koristi SpaceX.
    (Elon Musk, 6. jul 2018 14:04)

    # Link komentara

  27. Iggy.
    ne bi verovao ali dva volontera.
    uključeno je zaista mnogo spasilačkih timova. pratim ovu vest i molim se ko zna kome samo da izađu što pre..... ovo su strašne, strašne stvari....... samo na trenutak se stavite na mesto roditelja, ne dao bog nikome.. ....
     (cojans, 6. jul 2018 13:44)

    # Link komentara

  28. ne širi gluposti.
    bravo za komentar i pojašnjenja je samo Bih dodao da na nekim mestima prolaz je toliko uzak da su ronioci skidali opremu da bi prošli...... zaroni trenutno nisu veliki, koliko sam pratio do pet metara dubine. ali i sam osećaj stavljati masku na lice je strašan...... voda je mutna i apsolutno se ništa ne vidi dalje od deset centimetara....... vaditi decu na taj način je "pokušaj očajnika" (što reče jedan komentar ovde). ja mislim da će radije ispumpavati vodu i čekati septembar (kraj monsuna) nego izvlačiti decu ronjenjem u ekstremnim uslovima...... oni imaju ceo plan da deca tamo ostanu naredna četiri meseca.....
     (cojans, 6. jul 2018 13:37)

    # Link komentara

  29. ovde su potrebni najbolji i najiskusniji inzenjeri...ili busenjem probiti zid pecine gde je najtanji i gde je bezbedno da ne bi doslo do obrusavanja,mada to moze da potraje... ili konstantno ispumpavati vodu najjacim mogucim pumpama,a pri tome nekako spreciti istovremeno ulazenje vode u pecinu sto je moguce tako sto ce se voda preusmetiti...da ta deca rone toliku daljunu to ne dolazi u obzir...iscrpljeni su u strahu su i ne znaju da plivaju...a da ostanu tamo nekoliko meseci to tek ne dolazi u obzir...moraju da rese to pre tog kisnog perioda
    (maconii, 6. jul 2018 13:27)

    # Link komentara

  30. Razdaljina od dečaka do ulaza u pećinu je tačno 4 km.
    Delovi pećine koji vode do dečaka su i dalje puni vode do 'plafona' pećine.
    Pokušavaju da ispumpaju vodu da dečacima bude do struka ili malo više, da ne bi morali da rone, ali to je spor proces a sezona Monsuna je u toku i nivo vode može još više da naraste kako vreme prolazi.
    Ovo je trinaesti dan kako su zarobljeni u pećini.
    Za sad, rešenje se ne nazire a vreme prolazi?
    Ne znam da li sve ima neku političku pozadinu, ili nema, ali činjenica je da su skoro dve nedelje zarobljeni u pećini a još NIKO nije pronašao rešenje kako da spasi tu decu.
    (P.Simke, 6. jul 2018 13:27)

    # Link komentara

  31. Anesteziolog uspava dete, ubace ga u skafander ili kapsulu sa kiseonikom i mešavinom anestetika (kao u toku operacije) i iznesu ga napolje. Ako nemaju pogodnu kapsula onda ronilačko odelo, intubacija i respirator (LTV 1000 je odličan) uz zaštitu lica. To sada izgleda kao jedina opcija da sirota deca prespavaju užas prolaska kroz to. Nema šanse da se neko bez iskustva ne uspaniči.
     (Pero, 6. jul 2018 13:20)

    # Link komentara

  32. Ne vidim drugu mogucnost nego da cekaju par meseci da probiju cev odozgo. Ronjenjem ce sigurno poginuti bar pola ako ne i svi. To jedino ako im nestaje vazduha kao zadnja opcija pa sta bude. Nek im dostave zanimacije i odecu nhranu i lekove i lekara pa nek sede tamo i cekaju ako misle da prezive. Pa profesionalni ronilac specijalnih jedinica je poginuo kako ste zamisli da prezive deca koja nikad nisu zaronila ni na moru
     (4k4.Dex, 6. jul 2018 13:12)

    # Link komentara

  33. Sramota me srpskog naroda kad vidim kojekakve debilne komentare!

    Daj bože da se spasu.....
    (Mnz, 6. jul 2018 13:09)

    # Link komentara

  34. Ja samo ne kapiram ko je njih snimao i kako je dosao do dole
    (iggy, 06. jul 2018 08:52)

    Čitaj malo pažljivije. Ronioci mogu da dođu do njih ali je put jako opasan i dug. Zato je i problem da se deca izvuku jer bi morali dugo da rone a potpuno su nepripremljeni za to
     (stoper4, 6. jul 2018 13:06)

    # Link komentara

  35. Ako su tuneli tako mali kako su deca došla dotle ?U Novom Sadu ima sličan problem-traženje prolaza ispod Dunava od tvrđave do Novog Sada.Navodno su ronioci dobili odobrenje .O prolazu je govorio bračni par koji je prošao 1909g od crkve u Petrovaradinu do crkve u Novom Sadu.Sad je problem zaroniti u mulj Dunava i videti da li tamo ima nešto.
     (dragan, 6. jul 2018 13:05)

    # Link komentara

  36. Ronilacki strucnjaci (ovi sto pominju smese za boce, pp itd), pod 1) dubina vode odredjuje pritisak 10m = 1atm itd. Pod 2) nigde u pecini pritisak nije iznad 1atm. Znaci najveci problem samog ronjenja ne postoji. Pod 3) cela pecina nije pod vodom, tacnije put izlaska, ( ima shema na CNN/u) vec samo neki delovi puta koji su pod vodom. Dakle ronjenje ne traje 4h vec ceo tok izlaska. I na kraju najbolje resenje je ispumpavanje vode ili prodor sa povrsine.
    (JNA JRM, 6. jul 2018 13:03)

    # Link komentara

  37. @Plavo nebo - plava ptica
    Rusi su odmah ponudili pomoc, da dodje njihov МЧС. To su verovatno najbolje spasilacke jedinice na svetu.
    Kad su kod nas bile poplave, drugar mi je ucestvovao u spasavanju, posto je profesionalni ronilac i instruktor ronjenja. Bio je u Obrenovcu. Kaze da to sto su oni uradili, tj. mi, da je bilo mala maca dok nije dosao МЧС! Kaze da su ovi toliko obuceni, spremni, organizovani, profesionalni, iskusni, da je on sa 25 godina ronilackog iskustva ostao zadivljen.
    (shandonjito, 6. jul 2018 13:00)

    # Link komentara

  38. Nisam ronioc. Nisam ni strucnjak za pecine niti bilo sta sto moze pomoci ovim klincima. Nemam ni uslova da kao dobrovoljac stignem do Tajlanda. Ostaje mi da se molim i kao roditelj drhtim zajedno sa ovim jadnim roditeljima i njihovom decom. Pomoci ce dobri Bog!
    (Luna, 6. jul 2018 12:55)

    # Link komentara

  39. Ne znam odakle ta informacija da treba 6 sati da se roni?
    Treba sat i po' najviše dva - po rečima profesionalnog ronioca koji je tamo na licu mesta.
    Dakle oni stižu za sat, a sa decom bi trajalo najviše dva sata.
    E sad druga je stvar što je i to jako puno vremena a teren je težak za ronjenje kao što vidimo
    i profesionalnim roniocima. Znači ta ideja je poslednja, za ne daj bože, ako voda krene naglo
    da raste i nema se više vremena. Dotle, ljudi pokušavaju da pronađu rešenje.
    Nije lako dopremiti teške mašine, a tek bušiti?
    I šta ako se obruši sve na te nesrećne dečake. Pa lakše je poslati robot na Mars, ako pričamo o komplikacijama, samo što je to skuplje od ove akcije, ali ova akcija je komplikovana jer svaka greška košta život mlade dece.
    Pa nije to crtani film pa ajde probuši planinu i skoči u rupu i izvuci svu decu...
    Zato i traje dugo jer deca imaju hranu, vodu, lekove, živa su i zdrava, pa se temeljno razmatra plan spasavanja koji neće dovesti do žrtava.
    (pozz, 6. jul 2018 12:50)

    # Link komentara

  40. Cisto da napomenem da trener je isto klinac od 25 godina...
    (nzm, 6. jul 2018 12:50)

    # Link komentara

  41. Jbm ti zivot... Sedis i cekas smrt. Najezim se pri samoj pomisli.
    (Gile, 6. jul 2018 12:44)

    # Link komentara

  42. Gledam ova njihova lica, dobijaju hranu, vodu, sve sto im je potrebno, govore im kako dolaze po njih i shvatam da oni uopste nisu svesni koliko su im sanse za prezivljavanje male i koliko muke ih ceka u najboljem slucaju.
     (my way, 6. jul 2018 12:44)

    # Link komentara

  43. Trener je kriv za celu situaciju oko ovoga. On ih je zavukao tamo.
    (GGG, 6. jul 2018 12:34)

    # Link komentara

  44. Iz mog ronilačkog iskustva sa obukom dece za ronjenje u „kontrolisanim uslovima“ - bazen ili plića otvorena voda, mogu da kazem da pre 15. ili 16-te godine velika većina dece nije emotivno spremna da istrpi sve napore i sile koje deluju na njih. Oko 50% odustane na početku, nakon prvog probnog zarona ili nakon prvih par zarona na obuci. Kurs završavaju deca koja imaju veliku podršku roditelja i gde su roditelji uz njih na obuci. Čak i tako sam se nagledao dečijih suza i napada panike, a ovde pričamo o motivisanoj i zdravoj deci koja znaju da plivaju, žele da nauče da rone i roditelji su uz njih u gotovo savrsenim uslovima. U slučaju dečaka u pećini sve je suprotno plus se radi o najopasnijoj vrsti ronjenja koja zahteva godine islustva i obuke. Mogu samo reći da su spasioci sigurno svesni svih rizika i da se ne bi odlučili na tu pogubnu opciju da imaju bilo koju drugu alternativu. Neka im je svima bog u pomoći!
    (Giovanni, 6. jul 2018 12:33)

    # Link komentara

  45. @ Ne širite gluposti: preduhitrio si me u komentaru, neverovatno je koliko neki ljudi nemaju pojma a trpaju se da objasne stvari kao „najveći stručnjaci“ i još puni sebe ulaze u rasprave...
    (Ronjenje je jako opasan sport, 6. jul 2018 12:12)

    # Link komentara

  46. pa nece oni roniti u ekstremnim uslovima da se moraju provlaciti sa cevima za kisik kroz iglene usi. oni su kao grupa prosli pesice taj put bez provlacenja i istim putem se vracaju ali kroz vodu. tamo gde je grupa od 20 njih mogla proci ne moze biti toliko vratolomno usko i opasno. biti ce vezani. jedini problem je panika, to su male bebe jos. ali bez ronjenja im nema izlaza
    (prcko, 6. jul 2018 12:09)

    # Link komentara

  47. Spike i CMAS P2... ne pričajte o stvarima koje ne znate i samo ste ih čuli iz tudjih priča. Pa vas dvojica nemate dovoljno znanja ni da povedete nekog drugog na rekreativni zaron, a ne da raspravljate o ronilačkoj spasilačkoj akciji u pećini. Ajmo redom, Nitrox je mešavina koja se koristi da bi se produžilo vreme ronjenja u rekreativnim zaronima uglavnom do 30m, korišćenjem vazduha obogaćrnog kiseonikom do 40% kiseonika u mešavini, čime se produžava vreme koje je potrebno da bi se ušlo u dekompresiono ronjenje. Potpuno je beskorisan na većim dubinama.
    Drugo, nisam pogledao profil pećine, ali ako je u pitanju višesatno ronjenje, onda ronioci koriste verovatno neki trimix.
    Ono što vi ne razumete i ne primećujete je da je čovek nosio kiseonik za decu. Deca se nalaze u pećini na suvom. Tamo gde se oni nalaze (pretpostavimo da je to nekih 40m ispod nivoa mora) ne vlada pritisak od 5 bari jer nisu u vodi nego na suvom, tako da je pritisak neznatno veći nego na nivou mora. Dečaci udišu vazduh i izdišu ugljen dioksid i potrebno im je dostaviti kiseonik kako bi vazduh u pećini na suvom gde se oni nalaze bio dobar za disanje (16-21% kiseonika u vazduhu). Ovo nema nikakve veze sa parcijalnim pritiskom jer se ne radi o ronjenju, dečaci su van vode.
    Na kraju, dete izvlačiti kroz uzanu pećinu u situaciji kada nikada nije ronilo pre toga je ekstremno komplikovano i stresno. Ako je zaista u pitanju dug zaron, to znači da bi se očekivalo da neko uzme tu decu i povede ih na taj zaron znajući da ukoliko bilo šta krene naopako, na primer dete se uspanici, ne postoji nikakva šansa da se pomogne i može da se samo posmatra kako dete umire. A sigurno bi nešto krenulo naopako. To mi deluje kao nerealno rešenje.
     (Ne širite gluposti, 6. jul 2018 11:55)

    # Link komentara

  48. Ljudi, zaista je taška situacija. Vidim da ima mnogo nejasnoća i različitih tumačennja i shvatanja cele situacije. Da ne bi nagađali i pričali svašta najbolje je pogledajte skicu na linku [link]
    (ja, 6. jul 2018 11:54)

    # Link komentara

  49. laik sam naravno i nisam strucan za ovo, ali vise je nego jasno da ronjenjem ne mogu biti spaseni...manite se vise te ideje!
    (milos, 06. jul 2018 08:17)

    Na žalost izgleda da će to biti jedini mogući način.
     (3210, 6. jul 2018 11:43)

    # Link komentara

  50. A nasi genijalci u komentarima misle da su jedini dobili ideju da se deca vezu za ronioca i da se spusti kanap itd... Na ovom slucaju rade najveci strucnjaci iz ove oblasti, ne pokusavajte da ih nadmutrite, situacija je veoma teska. Evo zasto. Do povrsine idu uski krivudavi tuneli dovoljno veliki da covek prodje kroz njih, koji su poplavljeni. U pitanju je mrkli mrak, i izuzetno mutna voda, ne vidi se dalje od pola metra ispred sebe. Tunel je pun ostrog kamenja, ivica, ali i sporednih skretanja, gde ako slucajno zadjes, dok shvatis da si skrenuo, dovidjenja. Profesionalni ronilac sam treba da se ubije od koncentracije da bi prosao tuda. A najgore od svega - potrebno je 4 sata ronjenja! 4 sata...kroz uski tunel gde fakticki ne vidis nista. Frka je roniti i na otvorenom moru, gde mozes da se odgurnes i krenes ka povrsini ako nesto krene po zlu, ako spadne maska, boca zakaze... A zamisli da si u tunelu punom vode. Nema izlaza ako nesto bude lose, kao sto smo sad videli. Povrh svega, kad rone ka izlazu, ide vodena struja koja ih gura nazad (tj lakse je doci do dece nego od dece nazad) tako da je potrebno i mnogo snage. A sad stavi u tu poziciju uplasenog klinca, koji ce vrlo verovatno paniciti i na kraju ubiti i sebe i ronioca za kog je zavezan.
    (Flash, 6. jul 2018 11:29)

    # Link komentara

  51. Nije bušenje stene tako jednostavno ali je jedino rešenje, ova deca ne bi izdržala ni pola sata ronjenja u takvoj mutnoj vodi gde strah oduzima i taj kiseonik u takvoj panici, svako ko je malo ozbiljnije ronio zna o čemu se radi, u Čileu su stene bile drugačijih proporcija, ovde mora da se nacilja ugao, pravac, i to ako pođe po zlu gotovo je, mislim nažalost da su ovde šanse minimalne pogotovo ako monsun traje jako, daj bože da postoji neko treće rešenje sa tim pumpama, u to se ne razumem, ali kao višegodišnji ronioc u okeanima tvrdin da je ta vrsta spasavanja nemoguća misija, svako dobro...
     (Delije Čikago, 6. jul 2018 11:18)

    # Link komentara

  52. Neka ovi nasi posalju pumpe koje ispumpavaju vodu iz Beograda na vodi da pomognu jadnoj deci.
    (Zoran, 6. jul 2018 11:14)

    # Link komentara

  53. Da bi deca stigla tu gde jesu, morala su da se provlace kroz te iste pukotine i kanale, samo bez vode.Sumanuto, 4 km !!! Verujem u uspeh operacije ali treneru nema spasa!
    (vlada, 6. jul 2018 11:05)

    # Link komentara

  54. Mislim da je previše vremena već izgubljeno. Juče sam pisao o tome da treba ODMAH krenuti sa bušenjem (trebalo je još prvog dana) i da mi organizacija spasavanja ne uliva previše poverenja, ali to nije objavljeno. A onda je došlo do upumpavanja vode i smrti jednog od spasilaca.

    A za one koji u svakoj kritici ili izrečenoj sumnji vide teoriju zavere, poruka: setite se helikoptera.
    (gigatrend, 6. jul 2018 11:02)

    # Link komentara

  55. Ja samo ne kapiram ko je njih snimao i kako je dosao do dole
    (iggy, 6. jul 2018 08:52)

    Ronilac spasilac iz Britanije koji je angazovan sa kolegama u akciji spasavanja.
    (N., 6. jul 2018 10:54)

    # Link komentara

  56. ŽalosNo,svaka čast na komentaru!
     (Bob Dylan, 6. jul 2018 10:53)

    # Link komentara

  57. zasto se ne uzmu pumpe za vodu?
     (Stefan, 6. jul 2018 10:52)

    # Link komentara

  58. Junacka smrt! Slava mu!

    Sto se tice busenja i najboljim busilicama trebalo bi dosta vremena da izbuse otvor za evakuaciju, u Cileu je trebalo nesto vise od mesec dana a duzina busenja je bila manja plus se tacno znao plan samog rudnika i struktura zemljista, ovde se ne zna dosta toga i trebalo bi vremena da se utvrdili plan pecine i zemljista. Tako da je najbolja opcija da se dovuce sto vise pumpi i ispuma voda i lepo izadju iz pecine.
    (Miloš, 6. jul 2018 10:44)

    # Link komentara

  59. Dečaci tvrde da u potpunom miru čuju zvuke ptica i kokošaka, tako da im valjda vazduha neće faliti; ono što meni nije jasno je kako to da spasioci na površini nisu pronašli otvor kroz koji prodiru zvukovi 800 - 1000 m duboko u planinu?

    Koliko kokošarnika može da bude iznad njih?
    (Torrente, 6. jul 2018 10:41)

    # Link komentara

  60. Postoji li način da se zabrane komentari na pojedine vesti? Da se ne brukamo kao narod.
    (ŽalosNo, 6. jul 2018 10:37)

    # Link komentara

  61. ljudi lete na mesec a oni ne mogu decu da izvuku!? daj mehanizaciju, beton... dobnesite 100000 pumpi za vodu i resena stvar.
    (milam, 06. jul 2018 08:11)

    Jedino sto vise pumpi ce izbaviti decu
     (defekt, 6. jul 2018 10:29)

    # Link komentara

  62. @Gavro, nije to prava linija pa da moze konopcem da se izvlaci.
    (SAMO BAHATO, 6. jul 2018 10:28)

    # Link komentara

  63. Tesko da je postavljao boce sa kiseonikom. Kiseonik je toksican vec na 6m dubine. Pre ce biti da je u pitanju nitrox (mesavine gasova). Uglavnom, izvlacenje dece ronjenjem, je potez ocajnika, imajuci u vidu da bi totalne pocetnike i nepripremljene i iznurene klince trebalo baciti u speleoronjenje - ubedljivo najzahtevniji i najopasniji vid ronjenja. Film "Sanctum" uzivo.
    (Spike, 06. jul 2018 08:51)

    lepi, i da su im dostavljali specijalne mešavine tipa nitrox, novinar ni u čemu nije pogrešio kada je koristio reč "kiseonik", iz razloga što je procenat kiseonika (oxygen) npr u nitrox mešavini približno isti kao i normalnom vazduhu. U nitroxu i ostalim specijalnim mešavinama, smanjen je procenat azota (nitrogen) sa 72% koliko ima u običnom vazduhu oko nas, na mnogo manje ili na nulu, i isti taj azot, koji postaje otrov za naše telo pod većim parcijalnim pritiskom, tj na 5bara i većim pritiskom što odgovara dubini od 40+ metara, i isti taj azot se u pomenutim mešavinama zamenjuje sa helijumom i drugim neutralnim glasovima, kako bi se izbeglo toksično (narkotično) dejstvo azota na većim dubinama.

    Pre ego što se praviš pametan, i time širiš dezinformacije neupućenima, nauči da razlikuješ reč "vazduh" od reči "kiseonik"
     (CMAS P2, 6. jul 2018 10:26)

    # Link komentara

  64. Mrni ovo lici na to kada politicari hoce da dokazu svetu kako su njihove sluzbe i zemlja dorasli ovakvom zadatku. Sto bi Svet tapsao,Kinezima,Rusima,..ako moze Tajcima.
    Vrlo moguce da nisu dobro izracunali koliko ce poginuli kiseonika trositi pod opterecenjem zbog nosenja tereta boca za decu.
    Ne znam konfiguraciju puta kojim rone i da li moraju da se provlace ali mozda,mozda bi moglo da bude resenje ronjenje u tandemu (kao skakanje padobranom kada je amater privezan za padobranca i ne radi nista u toku skoka. Mozda dodati i jos jednog ronioca iza kao osiguranje ili dva. Ako vec misle da pumpama nece nista uspeti. Moraju da imaju plan za poslednji minut.
    (Vlada, 6. jul 2018 10:23)

    # Link komentara

  65. Strasno...jezivo...jadna decica! U akciju spasavanja treba da se ukljuce experti I da se iskljuce kamere! Nadajmo se da ce ugledati dnevnu svetlost!
     (žami, 6. jul 2018 10:16)

    # Link komentara

  66. Treba čitati ove vesti od samog početka. Nije moguće uopšte izvlačiti ovu decu tako lako jer u pojedinim delovima pećine ronioci mogu da se provlače tako što drže boce ispred sebe jer su uzani prolazi. Drugo oni moraju da rone sve vreme u vodi koja je opisana kao "hladna kafa sa mlekom"To znači da se ne vidi prst pred okom.Poznati ronioci koji imaju više desetina godina ronjenja iza sebe kažu da je to izuzetno klaustrofobična i jako jako neprijatna situacija jer može se roniti samo putem kanapa za koji se ronilac drži. E sad zamislite ove mučene dečake koji ne znaju ni da plivaju a kamoli da rone kako će se osećati kada budu morali da prolaze kroz te uske tunele pune vode skoro 6 sati a pritom idu jake monsunske kiše koje će još više potapati te tunele. Mislim da bi najbolje rešenje bilo brzo kopanje tunela ka dečacima odozgo pa sa strane tako da se ne uruši tunel na njih a pritom kopati i drugi tunel kuda bi odvlačili vodu na neku drugu stranu.Ma otkud znam ja ili bilo ko od nas ovo je stvarno strašno i nadajmo se da će ovaj put čovek pobediti prirodu uz malo Božije pomoći i sreće.
    (mali radojica, 6. jul 2018 10:16)

    # Link komentara

  67. sta se ceka, verovatno traze najjeftinije resenje.
     (birokrate, 6. jul 2018 10:16)

    # Link komentara

  68. Da li je moguce da pisete svakakve gluposti, ubacis dete u bure izvuces ga, vezes uze pa da roni uz njega. jeste ti si se iz fotelje setio a strucnjaci ne mogu. Pogledajte na guglu animacije konfugaracije pecine, pretesko i za profesionalce.
     (zrno, 6. jul 2018 10:15)

    # Link komentara

  69. ljudi lete na mesec a oni ne mogu decu da izvuku!? daj mehanizaciju, beton... dobnesite 100000 pumpi za vodu i resena stvar.
    (milam, 06. jul 2018 08:11)

    ma da, nesposobni stranci. ti i tvoje tri četiri zemare biste to rešili sa tom vašom mehanizacijomuz gaju piva i flašu rakije za dva sata
     (aalborg, 6. jul 2018 10:12)

    # Link komentara

  70. Ovu vest pažljivo pratim jer će biti primer kuda ovaj svet ide. Nemoguće je da ne postoji rešenje da se ova deca spasu. Pre svega mislim na SAD i Rusiju. Naravno i Japan pre svega.
    (Plavo nebo - plava ptica, 6. jul 2018 08:24) # Link komentara
    Исто, тако! Вест да је Чешка понудила помоћ у виду пумпи највећег капацитета на свету (не постоје јаче) које испумпавају појединачно на дан свака готово 35.000 кубика, је прошла тотално испод радара медија. Замислите шта може да се уради са таквих 5 пумпи то је 175.000 кубика дневно. Па за 10 дана те пумпе би испумпале омање језеро.
    Мени се чини да некоме треба крв овде!
    (Lajavi, 6. jul 2018 09:43)

    aman covece smaras vise sa tim ceskim pumpama, na svaku vest o ovoj drami ostavljas iste komentar, j....le te ceske pumpe! na stranu sto juce nisi umeo ni da prevedes u kubike X litara vode koliko se dnevno ispumpa! jeste, bas su tajlandjani ludi pa ce da odbiju bilo ciju pomoc u ovom trenutku. nadjite drugu manje potresnu vest da sirite teorije zavere.
    (andreas kisser, 6. jul 2018 10:09)

    # Link komentara

  71. ja ne mogu da verujem gde ih je odveo ovaj njihov “trener” ... koja budaletina ... bože me sačuvaj
    (pančo banila, 06. jul 2018 08:33)

    Ako ne znas nesto, ne pravi se pametan. Trener ih je stavio tu da bi ih sakrio od jake kise. Voda je krenula da nadire i tako su se povlacili unutra i ostali zarobljeni.
    (drmr, 6. jul 2018 09:59)

    # Link komentara

  72. Na ova dva videa sa jutjuba se moze videti virtuelni prikaz pecine.

    [link]
    [link]

    Busenje bi isto trajalo dugo, jer je problem I nepristupacni teren. To je veoma sumovita planina, nije kao u Cileu, kad su rudari bili zarobljeni u rudniku. Pristup tom rudniku je bio mnogo laksi
     (halo, 6. jul 2018 09:58)

    # Link komentara

  73. Crni humor.
     (moskri, 6. jul 2018 09:47)

    # Link komentara

  74. 4 meseca u pecini je nemoguca misija za prezivljavanje. Ovde ce morati da se ide na veliki rizik, da se miniranjem skine jedan sloj stena, dok to ne ugrozava bezbednost, pa da se onda busi. Po meni ovde su dani u pitanju. Nadam se da ce uspeti da ih izvuku.
    (sasa jokic, 6. jul 2018 09:47)

    # Link komentara

  75. Jedini nacin je busenje rupe odozgo...Na isti nacin na koji su spasena 33 rudara u Cileu.Naravno postoji i tu velika opasnost od obrusavanja pecine ali ako odmah ne pocnu da buse i za to ce biti kasno...
    (Samo kazem, 6. jul 2018 09:45)

    # Link komentara

  76. ljudi lete na mesec a oni ne mogu decu da izvuku!? daj mehanizaciju, beton... dobnesite 100000 pumpi za vodu i resena stvar.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (milam, 6. jul 2018 08:11)

    Ne, ne, mora i da se pucne prstima.
    (123, 6. jul 2018 09:44)

    # Link komentara

  77. Ovu vest pažljivo pratim jer će biti primer kuda ovaj svet ide. Nemoguće je da ne postoji rešenje da se ova deca spasu. Pre svega mislim na SAD i Rusiju. Naravno i Japan pre svega.
    (Plavo nebo - plava ptica, 6. jul 2018 08:24) # Link komentara
    Исто, тако! Вест да је Чешка понудила помоћ у виду пумпи највећег капацитета на свету (не постоје јаче) које испумпавају појединачно на дан свака готово 35.000 кубика, је прошла тотално испод радара медија. Замислите шта може да се уради са таквих 5 пумпи то је 175.000 кубика дневно. Па за 10 дана те пумпе би испумпале омање језеро.
    Мени се чини да некоме треба крв овде!
    (Lajavi, 6. jul 2018 09:43)

    # Link komentara

  78. Ovo je sada dodalo na tezini dogadjaja...Sve masine ovog sveta da dodju i izbuse stenu i izvuku tu decu...Sta se ceka??? Rusi,Ameri, Kinezi spasavajte!!!
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Maja, 6. jul 2018 08:19)

    Šta znam, verovatno je život puno lakši kad se ovako simplifikuju stvari. Verovatno kinezi imaju specijalizovanu mašinu za vađenje ljudi iz stene, ali neće da im pozajme.
    (Jfk, 6. jul 2018 09:42)

    # Link komentara

  79. zasto tako pesimisticno i nihilisticki. mozda monsun bude kasnio i uspeju da ispumpaju znacajnu kolicinu vode da mogu da isplivaju bez ronjenja. ne mogu ni da zamislim neki drugi izlaz ili opciju nego da budu spaseni. nade uvek ima i uvek ce je biti.
    (prcko, 6. jul 2018 09:33)

    # Link komentara

  80. Bušiti stenu odmah. Sve države koje imaju potrebnu mehanizaciju su u moralnoj obavezi da pomognu
     (Bane., 6. jul 2018 09:27)

    # Link komentara

  81. Kakav zaplet...:(
     (Smuleco, 6. jul 2018 09:25)

    # Link komentara

  82. Odmah da se iskljuce sve kamere! Gledacemo umiranje uzivo???? Gde su svi mocnici ovog sveta da pomognu? Busite tu stenu i spasavajte decu. 6 dati da rone ds bi izasli iz pecine??? Profesionalac pa nije uspeo kako ce uspeti iznemogla deca. Kamete da se gase!!!!
     (Ana, 6. jul 2018 09:24)

    # Link komentara

  83. Sest sati ronjenja zreba da se stigne do decaka?! Nas je szrasno! Da li je moguce 4 meseca ziveti u pecini....
    (Maja, 06. jul 2018 08:12)

    zivjeti ne ali prezivjeti da. tako da bolje je i cekati 4mj. pa da izadju nego riskirati zivot ijednog djecaka.
    zvuci grozno ali jos groznija je pomisao da se onako mali nejaki probijaju kroz mutnu vodu i mrak pa ne isplivaju.
     (Antisha, 6. jul 2018 09:18)

    # Link komentara

  84. Мени није јасно како је могуће да Американци, Руси или Британци немају да им понуде неко техничко средство којим би спасавање могло бити изведено. Рецимо херметички затворену комору са резервом кисеоника за неколико сати (налик саркофагу) у којој би лежала особа коју извлаче и да их рониоци извуку једног по једног.
    (Pantagruel, 6. jul 2018 09:15)

    # Link komentara

  85. Profesionalni ronilac i udavio se?! Pa kolike su sanse za decu onda.Uzas,bas uzas.Ceo svet prati i da niko nemoze da im pomogne nemoguce.
     (Bajo, 6. jul 2018 09:13)

    # Link komentara

  86. Rekord u dužini boravka u pećini od 400 i nešto dana drži Milutin Veljković u pećini Kopajkošara.
     (boris, 6. jul 2018 09:06)

    # Link komentara

  87. Dosta je bilo. Dečaci su predugo tamo. Kakva pumpa?! Gledam ono smešno crevo kojim pokušavaju da ispumpaju vodu, dajte bre stavite 150 takvih creva i pumpi! Gasite kamere i pozovite ozbiljan, najbolji spasilački tim koji će ovo da reši. IZVEDITE DECU NAPOLJE i ne pravite rijaliti od njhove situacije sram vas bre bilo! Ovo je 21. vek, može do Marsa da se dođe...
    (Simon, 6. jul 2018 09:04)

    # Link komentara

  88. Nisam upucen u ronjenje uopste.Zanima me kad bi deci dali boce sa kiseonikom(cuo sam da nije lako disati kroz te boce ali za ovo vreme su ih sigurno mogli nauciti),prslukom,kad bi nasli neko uze ili nesto sto moze da ih izvuce u duzuni od 4 km. zakacili za te prsluke i krenuli sporom brzinom od npr 2km/h izvlacenje,zar to ne bi bilo moguce? Deca bi imala kiseonika,a konopac bi ih polako usmeravao da ne kazem vukao ka izlazu ali dovoljno sporom brzinom da se ne povrede a ipak i dovoljno brzom da bi za neka 2 sata bila na povrsini?
     (Gavro, 6. jul 2018 09:03)

    # Link komentara

  89. Svetski rialiti za siroku masu
     (Igor, 6. jul 2018 09:03)

    # Link komentara

  90. Ko god misli da moze prvi put u zivotu roniti kroz mracni tunel, pa i sa najmodernijom opremom, lud je covek. Ronjenje se uci godinama. I najobicnije, a kamoli ekstremno u tim uslovima. I odrastao covek bi se uspanicio i ugusio posle nekoliko metara. Dakle..... neka im je Bog u pomoci.
     (M. Radosavljevic, 6. jul 2018 09:03)

    # Link komentara

  91. Predlazem da im se gurne,dostavi tanko crevo sa kiseonikom, da bismo dobili na vremenu.
    (milos, 6. jul 2018 08:22)

    Slazem se. Nece biti jeftino, ali kiseonik im omogucava da disu pod zemljom i drzace vodu dalje od njih, zbog pritiska koji ce se stvoriti u toj komori gde se nalaze, koji ce nadjacati pritisak vode. Na taj nacin su rudarima u Cileu omogucili da prezive pod zemljom.
    (Mirko, 6. jul 2018 09:02)

    # Link komentara

  92. Novinari slave. Jos leseva za jedenje. Zapravo ovakve vesti i ne citam zbog ovog nastranog uzivanja koje novinari imaju dok izvestavaju o nesrecama...

    Istina. Ali neprikosnoveni šampion u naslađivanju tragedijama je svakako Blic.
    (Igorr, 6. jul 2018 09:01)

    # Link komentara

  93. Ceo svet treba da pomogne, ovo je ispit humanosti
    (Sveti, 6. jul 2018 08:59)

    # Link komentara

  94. ja ne mogu da verujem gde ih je odveo ovaj njihov “trener” ... koja budaletina ... bože me sačuvaj
    (pančo banila, 6. jul 2018 08:33)

    Nisu oni jedini koji su to radili...Ali su jedini koji nisu imali srece...
    (MaironDrake, 6. jul 2018 08:59)

    # Link komentara

  95. Česi im nude pomoć sa pumpama velikog kapaciteta za ispumpavanje vode. Šta taktiziraju toliko? Mogu da pokušaju da smanje nivo vode i da decu izvuku bez potrebe da rone. Ovako samo gube trku sa vremenom jer se najavljuje početak sezone monsunskih kiša.
     (Nije mi jasno, 6. jul 2018 08:57)

    # Link komentara

  96. @plavo nebo - plava ptica
    Slazem se!
    I Kinezi!
    Svi oni sto za nedelju dana srede zemlju razorenu zemljotresom, za 6 meseci izgrade milion km mosta na vodi, grade autoputeve kroz kineske vukoj&**ine, vade naftu po pustinjama, tundrama, severnim polovima i slicno....
    (kloks, 6. jul 2018 08:56)

    # Link komentara

  97. Ja samo ne kapiram ko je njih snimao i kako je dosao do dole
    (iggy, 6. jul 2018 08:52)

    # Link komentara

  98. Bure sa dorim poklopcem vežite vrengijom, i izvlači.
    (ZLOBEX, 6. jul 2018 08:52)

    # Link komentara

  99. Tesko da je postavljao boce sa kiseonikom. Kiseonik je toksican vec na 6m dubine. Pre ce biti da je u pitanju nitrox (mesavine gasova). Uglavnom, izvlacenje dece ronjenjem, je potez ocajnika, imajuci u vidu da bi totalne pocetnike i nepripremljene i iznurene klince trebalo baciti u speleoronjenje - ubedljivo najzahtevniji i najopasniji vid ronjenja. Film "Sanctum" uzivo.
    (Spike, 6. jul 2018 08:51)

    # Link komentara

  100. Saucesce preminulom heroju.Daj boze samo da se dobro zavrsi ovaj pakao,najvise mi zao ove preplasene dece..Izdrzite!!
     (albatros, 6. jul 2018 08:49)

    # Link komentara

  101. Još jedan dokaz koliko je čovek bio na mesecu i one stanice po vasioni ili spejsatlovi.....a nestade avion pa ne mogu zaroniti na 8km ispod nivoa mora pa evo sad ova deca....
    Priroda je čudo i svakog dana nam dokazuje istinu koju nećemo da vidimo.ili ne želimo da je vidimo.Samo onaj gore ima moć.
    Ali covek veruje lažima i lizalima
     (Mirko Kojotovski, 6. jul 2018 08:48)

    # Link komentara

  102. I sada se vidi koliko smo mali, džaba sva vojna tehnika, istraživanje svemira, itd...
     (Dejan B, 6. jul 2018 08:48)

    # Link komentara

  103. Novinari slave. Jos leseva za jedenje. Zapravo ovakve vesti i ne citam zbog ovog nastranog uzivanja koje novinari imaju dok izvestavaju o nesrecama...
     (olo, 6. jul 2018 08:45)

    # Link komentara

  104. ja ne mogu da verujem gde ih je odveo ovaj njihov “trener” ... koja budaletina ... bože me sačuvaj
    (pančo banila, 6. jul 2018 08:33)

    # Link komentara

  105. Znači, biće mnogo gore pre nego što bude bolje. Uh.
    (Dug je život ovaj..., 6. jul 2018 08:30)

    # Link komentara

  106. Strašno.
     (Miroslav, 6. jul 2018 08:29)

    # Link komentara

  107. Ovu vest pažljivo pratim jer će biti primer kuda ovaj svet ide. Nemoguće je da ne postoji rešenje da se ova deca spasu. Pre svega mislim na SAD i Rusiju. Naravno i Japan pre svega.
    (Plavo nebo - plava ptica, 6. jul 2018 08:24)

    # Link komentara

  108. Predlazem da im se gurne,dostavi tanko crevo sa kiseonikom, da bismo dobili na vremenu.
    (milos, 6. jul 2018 08:22)

    # Link komentara

  109. Ovo je sada dodalo na tezini dogadjaja...Sve masine ovog sveta da dodju i izbuse stenu i izvuku tu decu...Sta se ceka??? Rusi,Ameri, Kinezi spasavajte!!!
     (Maja, 6. jul 2018 08:19)

    # Link komentara

  110. Drzite se deco!!! Ceo svet moli za vas.
     (Udji slobodno, 6. jul 2018 08:18)

    # Link komentara

  111. Upumpali? Akciju vodi Marko Djuric?
     (nista o nicemu, 6. jul 2018 08:17)

    # Link komentara

  112. laik sam naravno i nisam strucan za ovo, ali vise je nego jasno da ronjenjem ne mogu biti spaseni...manite se vise te ideje!
     (milos, 6. jul 2018 08:17)

    # Link komentara

  113. Hajdemo, svetski mocnici!!! Vi koji ne poznajete granice u osvajanju svemira i tehnika u proizvodnji oruzja nadjite nacin da pomognete u spasavanju malih ljudskih zivota. Sada je momenat da pokazete koliko ste mocni!!!
    (Svetlana, 6. jul 2018 08:16)

    # Link komentara

  114. Majke mi mene jeza hvata od same pomisli da sam 1km u dubini neke pecine, a tek da ostanem danima tu.
    Samo nemojte lupati o idejama kako ih spasiti, nista bure, dati im boce da rone itd..
     (sarajevo.ba, 6. jul 2018 08:15)

    # Link komentara

  115. Ovo je van svake pameti
    (drax, 6. jul 2018 08:14)

    # Link komentara

  116. Sest sati ronjenja zreba da se stigne do decaka?! Nas je szrasno! Da li je moguce 4 meseca ziveti u pecini....
     (Maja, 6. jul 2018 08:12)

    # Link komentara

  117. ljudi lete na mesec a oni ne mogu decu da izvuku!? daj mehanizaciju, beton... dobnesite 100000 pumpi za vodu i resena stvar.
     (milam, 6. jul 2018 08:11)

    # Link komentara

  118. Svete pomozi im, pa sigurno moze nesto da se uradi, neka se ukljuce i druge drzave u pomoc.
     (sj, 6. jul 2018 08:11)

    # Link komentara

  119. Slava mu.
     (momke, 6. jul 2018 08:10)

    # Link komentara