Subota, 02.06.2018.

17:52

Malinari i dalje blokiraju put, jedna osoba privedena

Malinari prijepoljskog i užičkog kraja posle mirnog protesta u Prijepolju blokirali su magistralni put od Prijepolja ka Crnoj Gori.

Izvor: B92

Malinari i dalje blokiraju put, jedna osoba privedena IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

123 Komentari

Sortiraj po:

Bogdan Jocović

pre 5 godina

Kvalitetno ocedito ili drenirano zemljište, kvalitetan rasad (4 komada po dužnom metru), dobri bagremovi stubovi (neko stavlja i betonske), tri jake pocinkovane žice po svakom redu, konstrukcija za protivgradnu mrežu, protivgradna mreža, voćarske cevi za kap po kap zalivanje, dovodne krute cevi sa kontrolnim ventilima, kvalitetan izvor ili kopanje bunara, elektro, dizel ili benzinska pumpa za vodu...

To Vam otprilike treba za start, uz mnogo rada. Malina je biljka koja traži stalnu prisutnost i stalan rad. I malo toga se može odraditi mašinski, a da se ne utiče na smanjenje količine ili kvaliteta roda. Ko misli da će imati neki prinos oslanjajući se na čisto prirodne uslove ili višu silu, bez drenaže, protivgradne zaštite, zalivanja... bolje neka ne počinje bilo šta. Ja je radim u zatvorenom prostoru, u plasteniku, na nekih 6 ari, mada mi je jagoda glavna preokupacija. I svu malinu sam prodao po jako dobroj ceni jer mi je berba počela četvrtog maja, odnosno 40 dana pre optimalnog roka.

Dižite ruke od vanjskih zasada, niko vas ne štiti, sva roba vam zri vrlo kasno, i ne zaleđavajte, ono što naberete, obavezno u pet ambalažu i u gepek, kombi, i pravac Bg, Kg, Kv ili bilo koji od većih gradova sa kvantaškom pijacom. Radim tako već godinama i briga me i za hladnjače i za hladnjačare. Dajte biljci optimalne uslove, kontrolisane, i poranite sa proizvodnjom, tj. berbom, cena neće izostati.

Pozdrav iz okoline Čačka!

Bogdan Čuburac

pre 5 godina

Malinari, dojadi ste više sa kuknjavom.Pa udružite se i napravite vi hladnjače!Tako se radi svuda.Idite ispred vlade pa njih blokirajte a ne da maltretirate običan svet. Sram vas bre bilo.Ko da samo vi imate muku, A pre neku godinu kad ste se ubili od kinte, što ne uložiste u hladnjače.

Sladja

pre 5 godina

Sramno je da negativne komentare o protestu malinara daju ljudi koji su malune videli samo na fotografijama. Maline gajim preko 25 godina. Nikada nije bilo ovako. Umesto da se da podsticaj kako bi se ljudi vratili na selo da rade i zive od svog rada do cega smo dosli! Imanje koje posedujem je u Jablanickom kraju gde je monopolizam i bezobrazluk hladnjacara strasan. Dosli smo u situaciju da u proizvodnju ulazemo 120 dinara po kilogramu, a drsko dobijamo za taj isti kilogram 50. Kako se to naziva? Kod nas trzisna ekonomija!!!! Savremene drzave stite glavni poljoprivredni proizvod od kog puni drzavnu kasu. Kod nas se takva proizvodnja unistava neozbiljnom politikom. Prinudjeni smo da ugasimo malinjake i da prodajemo imanja jer se ovde ne isplati nista proizvoditi.

zemunac

pre 5 godina

Zar nije bilo prosle godine neko mesanje raznih sorti od strane izvoznika pa su im iz EU vratili kontigente? Uvozili cini mi se poljsku i mesali sa nasom. Pa sad kazu ne mogu da prodaju ono od prosle godine pa naravno da ne mogu jer bi im opet vratili. Po meni tu je kriva drzava mi smo inace po tome ko narod odavno poznati, pre vise od veka u Ameriku smo izvozili sir a na dnu bio beli kamen pa samo popili samo takvu zabranu a mislim da smo muvali i sa sljivama. E to resava drzava npr ko to radi jadno bicevanje pa tek onda novcana kazna pa zatvor, ko u Singapuru. Pa da vidite kako od korumpirane drzave za deceniju postanu lider u postovanju zakona. Ali za to treba imati politicare koji to hoce da sprovedu a mi to nemamo vec decenijama :(

Pedja

pre 5 godina

Koncept gde imas 500 proizvodjaca maline sa po 50 ari zemlje je u startu osudjen u propast.Ni jedan trgovinski lanac nece da pregovara sa nekim ko sadi malinu na 0,5-1 hektar zemlje..sve je u ukrupnjavanju i zato velimi proizvodjaci npr jabuke bolje prolaze..Malinarima jedino preostaje da se sami organizuju i udruze..problem je naravno organizacija jer malinar nije menadzer,mesto skladiscenja robe znaci hladnjace i nsravno movac da se to sve organizuje.Sve to u ovom trenutku izgleda nemoguce jer za rakvu organizaciju treba doata vremena i odricanja narocito finansiskih a pitanje je koliko to mogu ljudi i njihove porodice da izdrze..jer kada bi se to organizovalo onds bi ovi mogli da se dogovaraju koliko hoce o otkupnoj ceni maline..plus preuzeli bi onda i drugo voce..ali je ovo u ovakom vremenu i situaciji tesko izvodljivo poznavajuci nas..2 Srbina 3 misljenja.Dotle Vam ostaje da ovako blokirate puteve ali dzaba

Nemanja

pre 5 godina

Нисам прочитао све коментаре да се не бих узалуд нервирао. Прочитао сам само почетне и могу рећи само једно - Свака Вам част на разумевању! У нашем крају шљиве не дају приносе већ годинама уназад. Зашто? Питајте природу. Имамо тај кромпир који продајемо по цени од 10-12 динара за килограм. Знате и сми колико он кошта у продавницама и на пијаци. А друга ствар. Код малине се све, али апсолутно све ради ручно. Није као у Војводини да лепо седнеш у трактор, пустиш музику и вози цео дан. Овде се све ради ручно. Морате бити свесни да је главни циљ државе и света да нас посвађају. Ја не подржавам блокирање магистралног пута али треба се борити за своја права. Кажете како малинари купују станове итд. Где је мени стан?? Где?? Молиш Бога да не падне град да би имао макар неки динар да зарадиш. После "златних година" када су комуњаре владале и када су сва села испразнили и отерали у фабрике дошли смо у ситуацију да ниједна фабрика у нашем крају не ради. Малина је једини извор прихода и малина једино може успети у нашем крају јер је издржљива када дођу мразеви и снегови. Није у реду да тако реагујете а да не знате колико нас пљачкају. На пијацама у Београду је цена малине 600-700 динара по килограму а код нас 120.(наводим пример од прошле године) Он је само дошао, узео исту и дотерао у Београд да је продаје по пет пута већој цени. Покушајте да разумете и нас. Поздрав из Ивањице.

kralj

pre 5 godina

Podrska malinarima ali blokirajte zgradu vlade i parlament a ne saobracajnice,nekome takodje egzistencija zavisi od tog auto puta ili magistrale.Pozovite sve poljpprivrednike da vam se pridruze i brate blokirajte presednistvo,vladu,parlament,osobe koje odlucuju o svemu a ne nas obicne smrtnike.Meni ova blokada apsolutno ne smeta ali to je sebicno razmisljanje a i vi treba tako da razmisljate.

Шоне

pre 5 godina

Daleko od toga da podržavam ovu nakradu koju ste sami birali, ali ne podržavam ni malinare. Zašto? Zato što je gomili zinulo da uzme deo kolača od cene koju maline na razmaženim tržištima zapada dobijaju. Zato što su kao i velika većina proizvođača alavi na novac, zato što žele da se preko noći obogate, zato što misle da je samo njima najteže i da oni najteže rade, zato što im je svako kriv kada ne mogu da ostvare planirani profit, kada padne grad, kiša, sunce, sneg, mraz. Slušajući domaće seljake koji su izgleda u hibernaciji ostali u 19 veku, dobro, neka bude u 20 veku, čovek bi pomislio da se njihovi proizvodi prave u nuklearnim laboratorijama, da je za kilogram bilo čega potreban rad desetina hiljada što inžinjera, što manuelnih radnika, pa zato moraju da imaju cene kao da se radi o suvom zlatu. Poštujem ja svačiji rad, ali, ne videh da su se bunili oni nesrećnici kojima su sinovi i snaje otišli da arbajtuju po Nemačkoj, i ostalim jakim državama, unuci spavaju do pola sedam uvečei obilaze splavove, a oni, ikao su ih stigle godine rade. Ne, nego se bude oni koji bi da im država garantuje da će od ovogodišnjeg roda da im se poploča avlija, digne sprat, oženi sin, uda ćerka, kupi stan u BG, ili uleti novi auto u dvorište. Dok istovremeno svoje sunarodnike deru. E pa gospodo, nema. Jer, i ja bi da mi daju američki radni sat moje struke. Ali nema.

xxl

pre 5 godina

Malinari sjasite vec jednom dosadili ste ovom narodu.
Vidim da dosta malinara nije u malinjaku nego po ceo dan komentarise.
Jeste li probali da umesto malina sadite eksere, oni dobro radjaju a ne zahtevaju hladnjace.
Sta hocete da vas ja organizujem a vi meni prodajete kg malina za trecinu moje dnevnice.
Oladite vec jednom !

Djoka

pre 5 godina

Malinari ujedinite se i plasirajte svoje proizvode preko svoje nove organizacije radite na tome da dobijete zelene certifikate i otvorice vam se veliko trziste evrope i USA .
Vi mora da budete svesni da sami mora da trazite trzista i kupce da plasirate svoj proizvod tako je jedino realno zato ne blokirate puteve nego nadzite nacin da plasirate svoj proizvod, sta bi bilo kada bi svi kojima ide loze blokiraju puteve ???uzmimo na primer industriju nema prodaje nema proizvodnje sta sad treba da svi industrijalci izadzu i blokiraju puteve ili covek otvori restoran ulozi vreme, nova lokal i ako nema posla ili ne dobije dobru cenu za svoje proizvode sta treba da izadze i blokira put ???

dipl. ing

pre 5 godina

Komentari i cela situacija samo polazuju gde se nalazimo. Sa jesne strane imamo alavu drzavu, sa druge-jos alavije malinare.
Da li dragi komentatori znaju koliko malinar zaradi od hektara maline? Da li zna koji su mu rizici u proizvodnji i koliko mu vremena i energije treba za sve to? Da li znate da malinar po hektaru zaradi 30 puta vise od poljoprivrednika, koji uzgaja psenicu?
Zbog cega se alavi malinari niau setili da prerade svoje proizvode i izvoze po jos vecoj ceni? Ne, samo prodaj po otkupnoj, otkupna da bude enormna i kupi stan u Beogradu... . Dok je tsko, bice nam kako nam je. Grozan nam je mentalitet.

ognjen

pre 5 godina

Pre svega da naglasim da apsolutno podrzavam svakog konse bori za svoja prava, pogotovo one koji se bore protiv tajkuna, monopola, i iskoristavanja obicnog coveka. Sa druge strane, apsolutno sam protiv akcije da se blokira magistralni put i da se na taj nacin zagorcava zivot isto obicnim ljudima, jer manistsr, premijerka ili predsednik se ne klackaju po ibarskoj. Tako da iz CG sa dvoje male dece ne mogu da idem tim putem, nego na sasvim drugu stranu, i put ce trajati preko deset sati. Poenta je udariti/vrsiti pritisak na institucije, a ne obican svet.

Озбиљан научни радник

pre 5 godina

Овима што се питају, како то да малинари траже помоћ за берзанску робу? Лако, исто као што рецимо САД или ЕУ субвенционишу своју пољопривредну производњу. Јел оно на Хаитију домаћа производња пиринча беше масакрирана са увозом субвенционисаног из УСА? Да ли се ико запитао који је ниво субвенције, рецимо по килограму свињске плећке у земљи ЕУ, која на крају заврши у Србији? И како се то одражава на српско сточарство?
Даље, приче око удруживања, задруга, хладњача. Лепо у теорији. У пракси, зна се - плаћаш на ћуприји, ако нећеш мост. Кад је воће у питању, Србија је класичан олигопсон - пар великих откупљивача код којих се налази оловка. Да се малинари удруже, како нам већ искуство казује, увек би им недостајао један папир. Можда печат, и тако... Генерално, читава пољопривреда је таква. Зна се ко држи мед, ко кукуруз, ко соју...
Ови што критикују сорте, само да кажем - срам Вас било.
Даље, студентима економије - видите на класичном примеру, шта се дешава када се привреда једне државе заснива на извозу сировина, које су последице кад немате квалитетну индустрију. Ситуација иста у буквално свим гранама.

Да не дужим даље, подршка малинарима. Истрајте у својим захтевима.

marija

pre 5 godina

Malina je precenjeno voće, šljiva je zakon.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Uzgedbudirečeno, 2. jun 2018 19:58)

Nije daleko od istine. Moj tata je prosle godine prodao celokupan rod sljive (a trazilo se i vise nego sto je rodilo u nasem kraju), nit' se zalio na cenu, nit' da nema kupaca.
Sad, razumem da ne moze svako da otkupljuje i izvozi malinu, i da to nije fer. Ali taj izvoznik ima ugovoren izvoz, i mora da otkupi odredjenu kolicinu maline koju ce izvoziti. On nudi cenu koju hoce da plati, i nema problem da otkupi malinu po toj ceni jer je ocigledno realna (trziste ju je odredilo). Ako proizvodjac dobije nerealno nisku cenu, on ne treba da proda. Onda izvoznik nema sta da izveze i propada mu ugovoreni posao. Onda mora da nudi vecu cenu. A posto izvoznici ne daju visoke cene, znaci da maline ima dovoljno, da je realno odrediti joj nisku cenu jer mogu da je kupe po toj ceni. Proizvodjaci koji u toj ceni ne nalaze racunicu su jednostavno promasili sortu voca koju ce da proizvode i odabrali onu kojom je trziste prezasiceno. Tu nije kriva drzava. Taj problem se vuce odavno. Vlasti se izmenjale, a problem je ostao.

sladjan

pre 5 godina

Vlast ne kaže "pa zašto ne izvozite sami", zato što samo odabrani monopolisti mogu da izvoze jer dobijaju izvozne dozvole. Kao što za uvoz baznog ulja treba dozvola pa ga uvoze odabrani. A zašto se malinarima ne priključe svi ugnjetavani gradjani. Zato što smo neuki i ne shvatamo koliko je važan opšti interes. Dalje od svog nosa ne vidimo i zato nam je tako.
(Danny Crane, 02. jun 2018 23:07)
Nije tacno da su potrebne izvozne dozvole, izvozna dozvola je potrebna za veoma malo stvari. U to spadaju vecina akciznih roba, oruzije i municija za oruzije. Ne postoji izvozna dozvola za prehrambene proizvode itd.
Prvo citaj zakon i posle se buni

preduvani balon

pre 5 godina

Sve ima svoj kapacitet.

Maline su poceli da sade i zubari i ginekolozi i neka su, svi imaju pravo da sade ako od toga imaju korist.
Kada pocinje da se gubi racunica prelazis na nesto drugo.Pitajte vojvodjanskog seljaka sta je sve sadio.Jedne sezone dobra cena,sledece losa.
Sadi nesto drugo.
Verujem vam da je ovde umesana politika kao i u sve u Srbiji, ali ili se organizujte po pitanju hladnjaca ili po pitanju izbora, ili kljuc u bravu.

Pa niko nema tapiju na proizvodnju malina niti ugovor o zagarantovanoj ceni maline sa drzavom.Slava se prenosi sa kolena na koleno ali malina ne , nego sadi ono sto donosi profit.
Sadilo vas 1000 maline i zarada dobra.Sada sadi vas 50 000 i ocekujete istu zaradu?!

Koliko je izvezeno pre 5 godina koliko prosle godine?
Kako se kotira nasa malina u svetu?
Kolika je svetska potraznja za malinom i kolika je ponuda iste na svetskom trzistu.Gde je omanula i gde je uspela ove godine?

Ma jok sve ovo nije bitno, bitno je da se dobije isto ili vise kao pre dve godine.Sta tradicija?

Pa i zlato varira sa cenom.

Kao sto rekoh na pocetku sve ima svoj kjapacitet.Ova grana je ocigledno preopterecena i lagano puca pomirite se sa tim ili konacno organizujte ukoliko racunica i dalje postoji.

Znam kosta i radnik, radi se na 40 stepeni a treba nesto i da ostane, ali ako para vise nema........

Pored svih novajlija koji su poceli da sade malinu i oni stari su 2 ,3 ili 5 puta uvecali zemljiste pod malinom u zadnjih desetak godina.

Mihailo

pre 5 godina

Незнам шта конкретно траже малинари? Да хладњачари купе малину скупље или држава да нареди хладњачарима да откупе малину скупље? Зашто се ово дешава сваке године? Може ли временом процес да еволуира бар по оном хегеловом теза, антитеза, синтеза или ће се вртети у зачараном кругу док се деловањем неког спољашњег утицаја (или стицајем вишег нивоа свести) не прекине ово циклично лудило?

ja

pre 5 godina

Vlast ne kaže "pa zašto ne izvozite sami", zato što samo odabrani monopolisti mogu da izvoze jer dobijaju izvozne dozvole......
(Danny Crane, 02. jun 2018 23:07)

Ne laži i ne širi dezinformacije, svako može da izvozibilo koje voće bez ograničenja. Ja, sam, voćar, imam 5 hektara jabuke i 5 hektara kruške i nikada nisam ni pomislio da mi država kompenzuje gubitak, a, bilo je godina. Moj hektar jabuke košta : 15. 000 eur mreža, 15.000 sadnice, 3.000 navodnjavanje. Mogu da zaradim 5.000 di 8.000 eur ako nema mraza i ako je godina korektna i to samo ako imam ekstra klasu, a, toliko imam i ulaganja u prihranu, navodnjavanje zastitu. Koliko vi ulažete u hektar gospodo malinari? Vi zaradite sa 10 ari koliko ja sa hektara a treba mi 500 dana za jedan turnus od rezidbe do naplate i ne budem isplaćen uvek, nekad me i prevare. Udružite se kao sto smo se nas 7 udruzili i napravili hladnjaču, a ne da ulažete par stotina evra u proizvodnju a naplatite 5 - 6 hiljada sa 10 ari i shvatite da je malina kao i jabuka proizvedena u većoj količini nego sto treba tržištu.

nekada je malina bila crveno zlato

pre 5 godina

Evo ga zlatno doba, tu je...
Napaćeni vredni ljudi, izborite se sa zakulisnim radnjama “liberalizma” u formiranju cene maline. Svim srcem sam uz vas! Ovi što vas ne razumeju i misle da zanovetate, neka razmisle kada u gradskim marketima u sred sezone kutijicu sa 200 g maline plate 200 dinara, a seljak koji se peče na suncu ceo dan dobije 140 dinara za kilogram; tako je bilo prošle godine, a ove godine može biti još gore...

Milan

pre 5 godina

Svake godine ista prica, u sred aprila i maja meseca bude nevreme (grad) pokosi sve, u pomoc zovu drzavu. I sada hocu malinari otkupnu cenu 180 do 350 dinara. Sta trebaju ljudi koji na hektare imaju grozdje, dunje, visnje, sljive da li oni moraju da blokiraju granice poput rumunije i bugarske i da traze vecu otkupnu cenu. Trebalo to ranije misliti a ne sad pred berbu.

Studija

pre 5 godina

Malinari, umesto sto blokirate puteve, platite ekonomsku studiju koja će da uporedi situaciju sa cenama malina u svetu sa onom u Srbiji... pa onda vidite da li je to što se dešava sa cenama standard ili aberacija. Mladi tim stručnjaka (2-3?) bi mogao takvu studiju da napravi za jedno mesec dana ili brze.

Samo kažem

pre 5 godina

Nisam siguran kome bih dao za pravo. Princip "zaštitnih cena" odavno je napušten u korist principa "slobodnog tržišta". Ali i slobodno tržište u razvijenim zemljama uređeno je propisima, kao pravilima ponašanja a u cilju suzbijanja monopola. Kod nas slobodno tržište nije ni minimalno regulisano. Dosta je prostora za špekulativne igre u kojima proizvođač puni džepove monopolskoj nadgradnji. Ali tako je godinama, ne može se reći da malinari ne znaju za to. Svesno ulaze u rizik u kome će biti žrtve. Pri tome, vreme ne radi za njih. Proći će sezona berbe, mešetari ne moraju da je okupe, a nisu na gubitku jer će novac uložiti na otkup sledećeg sezonskog voća. Žrtva je nova, princip je isti. Za razbijanje monopola svi poljoprivrednici se moraju ujediniti u jednu partju ili jedan sindikat.

komentator

pre 5 godina

Nemaju pravo da blokiraju put, zašto da obični, nedužni ljudi trpe štetu i maltretiranje? Jel treba i ja da blokiram njihove voćnjake kada nisam zadovoljan cenom svojeg proizvoda? Idite u Beograd pa blokirajte skupštinu, ministarstvo poljoprivrede, kabinet predsednika! Organizujte se, tražite izvozne dozvole, saglasnost da napravite hladnjače, povežite se sa kupcima u inostranstvu! Nečija roba ne može da dođe do kupca zbog vas, neko će da izgubi platu zbog vaše blokade i imaće štetu! Ne budite sebični, vlast ste sami birali a samim tim i njihove tajkune i monopoliste!

milan

pre 5 godina

Svuda u Evropi poljoprivreda se debelo subvencioniše i pomaže, pogotovo u najsiromašnijim oblastima i za stariju populaciju koja se teško zapošljava. Kod nas se najugroženiji i najslabiji teraju na surovo otvoreno tržište, a najveći i stranci dobijaju monopole i subvencije.

Takav odnos države prema ljudima, dugoročno je neodrživ, i zato se i površine i izvoz malina smanjuje, a dole je sve manje naroda.

Tale'S

pre 5 godina

Srbija je razmazila seljaka,premije,otkup,stimulacija,osiguranje itd. Radi ako imas racunicu,ako nemas uhvati se necega drugog ili prebiraj po kontejneru.Nije valjao socijalizam,ne valja kapitalizam,samo mi valjamo i gledamo kako su lepi Evri u EU i kako bi ih mi znali trositi kada bi nam poslali a mi da uzivamo sa 10 ari malina celu godinu sa sve porodicom.

Danny Crane

pre 5 godina

Vlast ne kaže "pa zašto ne izvozite sami", zato što samo odabrani monopolisti mogu da izvoze jer dobijaju izvozne dozvole. Kao što za uvoz baznog ulja treba dozvola pa ga uvoze odabrani. A zašto se malinarima ne priključe svi ugnjetavani gradjani. Zato što smo neuki i ne shvatamo koliko je važan opšti interes. Dalje od svog nosa ne vidimo i zato nam je tako.

Jad i beda

pre 5 godina

Jedna stvar mi nije jasna.Zašto malinari sami ne prodaju svoje maline? Pa neka se udruže, daju hipoteke,naprave sebi hladnjaču, pa ih niko neće ucenjivali!? Sami prodaju kad im cena bude odgovarala.

saxxx

pre 5 godina

U Prijepolju se radja novo bratstvo jedinstvo izmedju dva naroda(muslimana i srba).
Tako sam se danas osecao srecno kada sam vidio jedinstvo i zajednistvo i samo na taj nacin cemo se izboriti sa svim nedacama.
Pozdrav iz Prijepolja za cijelu Srbiju i za sve dobre ljude.

rob

pre 5 godina

Kada su se taksisi u Beogradu bunili i blokirali citav grad, zato sto ce imati konkurenciju, reslila im je premijerka problem za dan. Podrska malinarima.

boban

pre 5 godina

Mesate babe i zabe ljudi , jedno je cena svezih malina a sasvim druga za smrznutu malinu koja je visestruko manja . Malina iz Srbije ide na trziste kao smrznuta a kao sveza ni 1% a upravo takvu trziste EU trazi sada i placa visoku cenu pa onaj ko hoce da zaradi treba da se organizuje u tom pravcu - hladnjaca,pakeraj,transport...naravno pre toga da nadje strateskog partnera preko . Medjutim neko od autoriteta treba da kaze istinu ljudima da nasa malina nije superorna kako mi ovde mislimo , da imamo zastareli sortiment i samu tehnologiju uzgoja i da nema perspektive na duze staze ako se stanje iz korena ne promeni a pogotovu nema perspektive za trziste sveze maline sa ovim sortama .

zoro

pre 5 godina

Evo još bolje da vas informišem.. alternativnog puta nema, ne mogu krpz grad ići jer je alternativni šut preko Šarampovskog mosta a taj most je zatvoren jer se sanira..Tako da ko planira za CG da ide neka odustane.. ili da čeka do uveče dok se malinari ne raziđu.
Ima preko Novog Pazara.

Dragomir Hadzi Antic

pre 5 godina

Koliko je meni poznato,malina je berzanska roba,a malinarima niko ne brani da se udruzuju i samostalno prodaju robu na trzistu.
Ne vidim nijedan razlog zasto se oslanjaju na drzavni otkup?

Problem nastaje ,kada treba da se ulaze nekoliko sezona u hladnjace,susare i sl. kako bi sa svojom robom mogao da nastupas samostalno i izbeglo placanje onima koji iamju hladnjace ,a ne i uzgoj.

Neverovatno je za sta je drzava sve kriva !
Kriva je sto pada kisa,kriva je sto ne pada,a za grad je najkrivlja,a najvise je kriva sto malinari ne placaju osiguranja i ne kupuju protivgradne mreze.
Da sam ja ta idiotska drzava,doneo bih zakon niko ne sme da gaji bilo sta bez obezbedjivanja roda,ali to bi se protumacilo kao fasizam i bio bih ispljuvan.

Referendum

pre 5 godina

 U lancu marketa Edeka u Nemackoj, odlicna malina i nije skupa. Marokanska, sa obronaka Atlas planina. A vi blokirajte put.
(Beli, 02. jun 2018 18:32)

Bas tako prijatelju marokanska cileanska kineska i slicne se prodaju za 20 evra po kilu. Srpske maline po marketima nema a ti manipulatoru se zapitaj sto i kolika je njena cena. Podrska malinarima i svim ljudima koji se bore protiv ovog sistema.

Vlajko

pre 5 godina

Zamisli da svako ko nešto proizvodi, zbog niske cene blokira put. Bilo bi sve blokirano jer ni jedna grana voćarstva pa i kompletne poljoprivrede nema dobre cene. Neka sade kruške, lešnik ili orah, tu kažu da može da ostane neki dinar.

Goblin

pre 5 godina

Ja sam za liberalizam, dakle neka Pera posadi maline i naplati 1000 din/kg, pa ce pre ili kasnije (u zavisnosti od razvijenosti preduzetnickog duha) njegov komsija da posadi, pa drugi komsija, treci...

Nemam nista protiv da pakovanje od 200 grama maline kosta 2000 din, pa ce pre ili kasnije neko drugi da se pojavi sa svojim pakovanjem, pa treci...i onda ce lepo trziste to da sredi.

Ali, ovo kod nas nema nikave veze sa liberalizmom (lat. libera-sloboda). Sto se tice malina ja verujem da ovde postoji organizovani kriminal, od strane odredjenih ljudi u odelima za koje su "Hels angels" male mace.

Joca

pre 5 godina

Ne razumem ovw koji kazu kupitw hladnjacu izvozite... U Srbiji ni dozvolu za kamion sa hranom ne mogu da dobijem jer se plase da cu da odem na setaliste BG na vodi gde su njihovi sa dozvolama. A ne smwju da napisu dozvola ne vazi za tu lokaciju. A sad zamisli tek kako je tamo gde se vrti 200 miliona eura. Zato i oni sto nisu ugrozeni napustaju Srbiju. Lakse cu i kao stranac dobiti dozvolu na zapadu nego u mojoj zemlji.

IronMan

pre 5 godina

@Dok SANU cuti

Napisi pismeno komentar da ti se odmah potpisem.. Sve nam ke tudje bolje, nase nista ne valja.. Po stoti pit cu reci.. Narod je postao gori od vlasti, pa cak i ovakve...

Sremac

pre 5 godina

Ruzna slika i pogresan nacin da se iskaze svoje nezadovoljstvo. Ovako je iz godine u godinu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bulb, 2. jun 2018 18:01)

Lako je vama botovima, vi ne radite ništa...

pera

pre 5 godina

Imam resenje za malinare. Prvo podrzati politicara koji ce im omoguciti da sami osnuju izvozna preduzeca, koji ce primeniti zakon i kaznjavati monopole. Posle jednog svog posalju na skolu i taj da im dogovara cene za izvoz, pregovara sa stranim kupcima, njihov covek da stiti njihove interese.Ako mislite da ce ovi sad sto drze sve da vam daju bolje uslove, toga nece biti.

Mare

pre 5 godina

Dokle više ovi malinari ? Ovako je zadnjih 15 godina ! Svake godine maltretiraju građane. Zamislite da ja u ponedeljak stanem ispred firme, blokiram ulaz i zahtev platu od 500.000 dinara. Šta mislite da će se desiti ?
(NesKO, 02. jun 2018 18:16)

1. Ne mozes da trazis platu 500 hiljada dinara, jer ni malinari ne traze da otkupna cena maline bude 500 hiljada dinara.

2. Da protestvujes mozes slobodno ako imas razlog i ako si zakinut za platu ili uslove rada. Dakle mozes, ali znamo da to neces uraditi jer si beskičmenjak naucen da ćutis i trpiš.

n

pre 5 godina

Puna podrška ljudima da istraju u odbrani svog dostojanstva i egzistencije. Sramota je da pojedinci nemaju saosećanja i jos ismevaju ili su besni na hrabrost ovih ljudi. Sprdate se u komentarima vi, koji ste zavaljeni u neku privremenu bezbriznost i smejete se drugom koji zarađuje manje. Zavidite vi, koji se plasite da drugi ne zaradi vise od vas. Shvatite i jedni i drugi, samo zajedno menjamo stvari nabolje.

Miloš

pre 5 godina

378
Sutra blokiram put jer nisam zadovoljan cenom robe koju ja prodajem. Zelim da mi kupci placaju duplo vise nego sad. E, eto.
(Nazalost Srbin, 02. jun 2018 19:59) Stvarno nazalost. Nazalost ima vas mnogo,zato nikada necemo moci da se izborimo za pravdu. Danas citam kako su se u Nemackoj za dan izborili sa poskupljenjem goriva... Nazalost.

samo ostro i bez veze

pre 5 godina

Ovako ce biti sve dok se ne peizna Kosovo,onda ce ovi sa zapada da puste barabu Vucica i njegovog burazera niz vodu.Sve do tada drace nam kozu sa ledja jer mu sve tolerisu.Bratija ce do tada lepo da se nafatira i posle paljba preko.Zivi bili pa videli!

Kavric

pre 5 godina

a malinari iz ostalog dela Srbije **pe u stranu i cekaju da im ovi zavrse posao?! Sram vas bilo! To isto vazi i za sve ostale poljoprivrednike! Jednom podrzite kolege iako vas to direktno ne pogadja...ali nemamo mi taj nivo svesti!

Realan

pre 5 godina

U pravu su ljudi, ovo se tiče svih, nije ovo samo puko blokiranje magistrale onako,od besa. Ovo je revolt na nešto što država radi sopstvenom narodu koji se bori za opstanak u devastiranom potpuno uništenom kraju od bivših i sadašnjih funkcionera koji su razvalili sve što je u tim krajevima bilo vredno između ostalog i Fap pa su sad ti isti postali ugledni hladnjačari i privatni preduzetnici, država treba minimum izvoznu cenu da dà tim ljudima koji se bore da prežive...

Dok SANU cuti

pre 5 godina

Zasto je ovo ruzna slika?! Kad izadju Grci, Katalonci ili bilo ko tudji na ulice, vi ih odusevljeno pozdravljate i podrzavate kao ponosne i dostojanstvene, a svoje, ako podignu glavu i progovore ljudski,pljujete i grozite se. Nisu izasli da se slikaju, nego da se bune protiv ropstva u vlastitoj zemlji I na svojoj zemlji. Ovako treba, i bez odustajanja.

bljak

pre 5 godina

Cekajte malo,zar ne rece doticni da nas ocekuje zlatno doba ?
(Ivan, 02. jun 2018 19:15)

Ne, greska u prenosu vesti, bilo je nerazgovetno, rekao je da nas ocekuje "blatno doba" ili "gladno doba"...

BeKo

pre 5 godina

“Ono što se mora objasniti nije činjenica da čovek koji je gladan krade ili činjenica da čovek koji je eksploatisan štrajkuje, već zašto većina gladnih ne krade i većina gladnih ne štrajkuje?

Wilhem Reich

meri

pre 5 godina

Ruzna slika i pogresan nacin da se iskaze svoje nezadovoljstvo. Ovako je iz godine u godinu.
(bulb, 02. jun 2018 18:01) A kad taksisti blokiraju Slaviju to je ok, jel? Tada nema ni kordona.

miljas

pre 5 godina

"Kajmak" mora mocnicima, proizvodjac mora da rmba i da cuti. Pre dve godine
cena maline 250.- dinara, prosle 180 din. a ove ce da otmu. Strasno.

SergioBg

pre 5 godina

Bravo ljudi, samo se borite i nadam se da cete izboriti ono sto trazite!!! Jedino je protest resenje na zalost, sramota od drzave sto nece da pomogne i smiri situaciju. Posten rad i treba vala dobro da se naplati , a drzava nek se okrene i pocne da proverava racune brojnih tajkuna biznismena i kriminalaca, a nek ostavi posten narod!!!!!!!

Petar

pre 5 godina

@bulb a kako mislis da se ljudi ponasaju u ovoj debilnoj i raspadnutoj drzavi?
vazno da celnici daju 10mil evra ljudima koji vec imaju pare, i posle nadoknadjuju od siromasnih. ovako treba, nikako drugacije. treba blokirati sve glavne saobracajnice

gojko 12

pre 5 godina

Ruzna slika i pogresan nacin da se iskaze svoje nezadovoljstvo. Ovako je iz godine u godinu.
(bulb, 02. jun 2018 18:01)

Šta predlažeš?
Da se pospu pepelom ili medom pa ulepe perijem?

Nego šta nego blokada i to blokada cele Srbije...da ih podrže radnici i ne odustanu od zahteva da minimalna plata bude barem 40 000 dinara sve ispod toga je uvreda dostojanstva.

Haris

pre 5 godina

Evo još bolje da vas informišem.. alternativnog puta nema, ne mogu krpz grad ići jer je alternativni šut preko Šarampovskog mosta a taj most je zatvoren jer se sanira..Tako da ko planira za CG da ide neka odustane.. ili da čeka do uveče dok se malinari ne raziđu.

ja pa ja

pre 5 godina

Ruzna slika i pogresan nacin da se iskaze svoje nezadovoljstvo. Ovako je iz godine u godinu.
(bulb, 02. jun 2018 18:01)

Ljudi se bore za svoj boljitak.Ne može svako da ceka povećanje plate od 20 posto.
Neko mora i krvavo da zaradi. Da bi povećanje moglo da dodje.
Tesko je zaraditi za sve.Za PreCednika, brata, hladnjacare, povećanje plata i penzija, a na kraju i za sebe.

sasa

pre 5 godina

jeste ruzna slika al jedino ovako mogu da se bar cuju. nije mi jasno da zanrznuta malina od 400gr vredi dva puta vise od kilogram sveze maline. e i treba da protestvuju. al im nista nece pomoci.

NesKO

pre 5 godina

Dokle više ovi malinari ? Ovako je zadnjih 15 godina ! Svake godine maltretiraju građane. Zamislite da ja u ponedeljak stanem ispred firme, blokiram ulaz i zahtev platu od 500.000 dinara. Šta mislite da će se desiti ?

Pera Peric vas verni citalac kome ne objavljujete opet komentare

pre 5 godina

Tako jeeee puna podrska! Casa od dva dl sa malinama kosta 100dinara! Ej pa ko tu koga sisa!?

Boris

pre 5 godina

Podrška malinarima iz Beograda, dosta je sa tajkunsko - državno-hladnjačarskom mafijom koja ponižava te ljude, dozvolite da se izvozom može svako baviti ili da ovi ljudi koji su najbitniji u ovom lancu budu zadovoljni.

miki

pre 5 godina

Zasto im se tolerise blokada puta? Zar to nije nezakonito? Ako jeste zasto policija ne postupa u skladu sa zakonom i svojim ovlascenjima? U redu je da protestvuju ako za to imaju razloga ali ne na ovaj nacin.

Mile

pre 5 godina

Za sve vas koji cete da komentarisete protiv malinara argumentima da to nije stvar drzave nego trzista, i da su dosadni sto ovako rade svake godine, samo da vas, kao proizvodjac malina i jagoda, obavestim da je trziste uredjeno kroz drzavu tj kroz jednu stranku i da je otkup monopolizovan. Tako da malinari imaju pravo kad se bune protiv drzave zato sto drzava neposredno uredjuje trziste a ne bi smela. Isti ti otkupljivaci visestruko zarade po kilogramu maline, porodice idu po dva puta na zimovanje i letovanje a proizvodjac radi za hleb i sir.

gojko 12

pre 5 godina

Ruzna slika i pogresan nacin da se iskaze svoje nezadovoljstvo. Ovako je iz godine u godinu.
(bulb, 02. jun 2018 18:01)

Šta predlažeš?
Da se pospu pepelom ili medom pa ulepe perijem?

Nego šta nego blokada i to blokada cele Srbije...da ih podrže radnici i ne odustanu od zahteva da minimalna plata bude barem 40 000 dinara sve ispod toga je uvreda dostojanstva.

Mile

pre 5 godina

Za sve vas koji cete da komentarisete protiv malinara argumentima da to nije stvar drzave nego trzista, i da su dosadni sto ovako rade svake godine, samo da vas, kao proizvodjac malina i jagoda, obavestim da je trziste uredjeno kroz drzavu tj kroz jednu stranku i da je otkup monopolizovan. Tako da malinari imaju pravo kad se bune protiv drzave zato sto drzava neposredno uredjuje trziste a ne bi smela. Isti ti otkupljivaci visestruko zarade po kilogramu maline, porodice idu po dva puta na zimovanje i letovanje a proizvodjac radi za hleb i sir.

Kavric

pre 5 godina

a malinari iz ostalog dela Srbije **pe u stranu i cekaju da im ovi zavrse posao?! Sram vas bilo! To isto vazi i za sve ostale poljoprivrednike! Jednom podrzite kolege iako vas to direktno ne pogadja...ali nemamo mi taj nivo svesti!

ja pa ja

pre 5 godina

Ruzna slika i pogresan nacin da se iskaze svoje nezadovoljstvo. Ovako je iz godine u godinu.
(bulb, 02. jun 2018 18:01)

Ljudi se bore za svoj boljitak.Ne može svako da ceka povećanje plate od 20 posto.
Neko mora i krvavo da zaradi. Da bi povećanje moglo da dodje.
Tesko je zaraditi za sve.Za PreCednika, brata, hladnjacare, povećanje plata i penzija, a na kraju i za sebe.

Dok SANU cuti

pre 5 godina

Zasto je ovo ruzna slika?! Kad izadju Grci, Katalonci ili bilo ko tudji na ulice, vi ih odusevljeno pozdravljate i podrzavate kao ponosne i dostojanstvene, a svoje, ako podignu glavu i progovore ljudski,pljujete i grozite se. Nisu izasli da se slikaju, nego da se bune protiv ropstva u vlastitoj zemlji I na svojoj zemlji. Ovako treba, i bez odustajanja.

meri

pre 5 godina

Ruzna slika i pogresan nacin da se iskaze svoje nezadovoljstvo. Ovako je iz godine u godinu.
(bulb, 02. jun 2018 18:01) A kad taksisti blokiraju Slaviju to je ok, jel? Tada nema ni kordona.

rob

pre 5 godina

Kada su se taksisi u Beogradu bunili i blokirali citav grad, zato sto ce imati konkurenciju, reslila im je premijerka problem za dan. Podrska malinarima.

saxxx

pre 5 godina

U Prijepolju se radja novo bratstvo jedinstvo izmedju dva naroda(muslimana i srba).
Tako sam se danas osecao srecno kada sam vidio jedinstvo i zajednistvo i samo na taj nacin cemo se izboriti sa svim nedacama.
Pozdrav iz Prijepolja za cijelu Srbiju i za sve dobre ljude.

miljas

pre 5 godina

"Kajmak" mora mocnicima, proizvodjac mora da rmba i da cuti. Pre dve godine
cena maline 250.- dinara, prosle 180 din. a ove ce da otmu. Strasno.

Boris

pre 5 godina

Podrška malinarima iz Beograda, dosta je sa tajkunsko - državno-hladnjačarskom mafijom koja ponižava te ljude, dozvolite da se izvozom može svako baviti ili da ovi ljudi koji su najbitniji u ovom lancu budu zadovoljni.

Danny Crane

pre 5 godina

Vlast ne kaže "pa zašto ne izvozite sami", zato što samo odabrani monopolisti mogu da izvoze jer dobijaju izvozne dozvole. Kao što za uvoz baznog ulja treba dozvola pa ga uvoze odabrani. A zašto se malinarima ne priključe svi ugnjetavani gradjani. Zato što smo neuki i ne shvatamo koliko je važan opšti interes. Dalje od svog nosa ne vidimo i zato nam je tako.

Petar

pre 5 godina

@bulb a kako mislis da se ljudi ponasaju u ovoj debilnoj i raspadnutoj drzavi?
vazno da celnici daju 10mil evra ljudima koji vec imaju pare, i posle nadoknadjuju od siromasnih. ovako treba, nikako drugacije. treba blokirati sve glavne saobracajnice

Mare

pre 5 godina

Dokle više ovi malinari ? Ovako je zadnjih 15 godina ! Svake godine maltretiraju građane. Zamislite da ja u ponedeljak stanem ispred firme, blokiram ulaz i zahtev platu od 500.000 dinara. Šta mislite da će se desiti ?
(NesKO, 02. jun 2018 18:16)

1. Ne mozes da trazis platu 500 hiljada dinara, jer ni malinari ne traze da otkupna cena maline bude 500 hiljada dinara.

2. Da protestvujes mozes slobodno ako imas razlog i ako si zakinut za platu ili uslove rada. Dakle mozes, ali znamo da to neces uraditi jer si beskičmenjak naucen da ćutis i trpiš.

bljak

pre 5 godina

Cekajte malo,zar ne rece doticni da nas ocekuje zlatno doba ?
(Ivan, 02. jun 2018 19:15)

Ne, greska u prenosu vesti, bilo je nerazgovetno, rekao je da nas ocekuje "blatno doba" ili "gladno doba"...

SergioBg

pre 5 godina

Bravo ljudi, samo se borite i nadam se da cete izboriti ono sto trazite!!! Jedino je protest resenje na zalost, sramota od drzave sto nece da pomogne i smiri situaciju. Posten rad i treba vala dobro da se naplati , a drzava nek se okrene i pocne da proverava racune brojnih tajkuna biznismena i kriminalaca, a nek ostavi posten narod!!!!!!!

Referendum

pre 5 godina

 U lancu marketa Edeka u Nemackoj, odlicna malina i nije skupa. Marokanska, sa obronaka Atlas planina. A vi blokirajte put.
(Beli, 02. jun 2018 18:32)

Bas tako prijatelju marokanska cileanska kineska i slicne se prodaju za 20 evra po kilu. Srpske maline po marketima nema a ti manipulatoru se zapitaj sto i kolika je njena cena. Podrska malinarima i svim ljudima koji se bore protiv ovog sistema.

sasa

pre 5 godina

jeste ruzna slika al jedino ovako mogu da se bar cuju. nije mi jasno da zanrznuta malina od 400gr vredi dva puta vise od kilogram sveze maline. e i treba da protestvuju. al im nista nece pomoci.

Sremac

pre 5 godina

Ruzna slika i pogresan nacin da se iskaze svoje nezadovoljstvo. Ovako je iz godine u godinu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bulb, 2. jun 2018 18:01)

Lako je vama botovima, vi ne radite ništa...

Realan

pre 5 godina

U pravu su ljudi, ovo se tiče svih, nije ovo samo puko blokiranje magistrale onako,od besa. Ovo je revolt na nešto što država radi sopstvenom narodu koji se bori za opstanak u devastiranom potpuno uništenom kraju od bivših i sadašnjih funkcionera koji su razvalili sve što je u tim krajevima bilo vredno između ostalog i Fap pa su sad ti isti postali ugledni hladnjačari i privatni preduzetnici, država treba minimum izvoznu cenu da dà tim ljudima koji se bore da prežive...

samo ostro i bez veze

pre 5 godina

Ovako ce biti sve dok se ne peizna Kosovo,onda ce ovi sa zapada da puste barabu Vucica i njegovog burazera niz vodu.Sve do tada drace nam kozu sa ledja jer mu sve tolerisu.Bratija ce do tada lepo da se nafatira i posle paljba preko.Zivi bili pa videli!

Pera Peric vas verni citalac kome ne objavljujete opet komentare

pre 5 godina

Tako jeeee puna podrska! Casa od dva dl sa malinama kosta 100dinara! Ej pa ko tu koga sisa!?

BeKo

pre 5 godina

“Ono što se mora objasniti nije činjenica da čovek koji je gladan krade ili činjenica da čovek koji je eksploatisan štrajkuje, već zašto većina gladnih ne krade i većina gladnih ne štrajkuje?

Wilhem Reich

Miloš

pre 5 godina

378
Sutra blokiram put jer nisam zadovoljan cenom robe koju ja prodajem. Zelim da mi kupci placaju duplo vise nego sad. E, eto.
(Nazalost Srbin, 02. jun 2018 19:59) Stvarno nazalost. Nazalost ima vas mnogo,zato nikada necemo moci da se izborimo za pravdu. Danas citam kako su se u Nemackoj za dan izborili sa poskupljenjem goriva... Nazalost.

Goblin

pre 5 godina

Ja sam za liberalizam, dakle neka Pera posadi maline i naplati 1000 din/kg, pa ce pre ili kasnije (u zavisnosti od razvijenosti preduzetnickog duha) njegov komsija da posadi, pa drugi komsija, treci...

Nemam nista protiv da pakovanje od 200 grama maline kosta 2000 din, pa ce pre ili kasnije neko drugi da se pojavi sa svojim pakovanjem, pa treci...i onda ce lepo trziste to da sredi.

Ali, ovo kod nas nema nikave veze sa liberalizmom (lat. libera-sloboda). Sto se tice malina ja verujem da ovde postoji organizovani kriminal, od strane odredjenih ljudi u odelima za koje su "Hels angels" male mace.

n

pre 5 godina

Puna podrška ljudima da istraju u odbrani svog dostojanstva i egzistencije. Sramota je da pojedinci nemaju saosećanja i jos ismevaju ili su besni na hrabrost ovih ljudi. Sprdate se u komentarima vi, koji ste zavaljeni u neku privremenu bezbriznost i smejete se drugom koji zarađuje manje. Zavidite vi, koji se plasite da drugi ne zaradi vise od vas. Shvatite i jedni i drugi, samo zajedno menjamo stvari nabolje.

Joca

pre 5 godina

Ne razumem ovw koji kazu kupitw hladnjacu izvozite... U Srbiji ni dozvolu za kamion sa hranom ne mogu da dobijem jer se plase da cu da odem na setaliste BG na vodi gde su njihovi sa dozvolama. A ne smwju da napisu dozvola ne vazi za tu lokaciju. A sad zamisli tek kako je tamo gde se vrti 200 miliona eura. Zato i oni sto nisu ugrozeni napustaju Srbiju. Lakse cu i kao stranac dobiti dozvolu na zapadu nego u mojoj zemlji.

pera

pre 5 godina

Imam resenje za malinare. Prvo podrzati politicara koji ce im omoguciti da sami osnuju izvozna preduzeca, koji ce primeniti zakon i kaznjavati monopole. Posle jednog svog posalju na skolu i taj da im dogovara cene za izvoz, pregovara sa stranim kupcima, njihov covek da stiti njihove interese.Ako mislite da ce ovi sad sto drze sve da vam daju bolje uslove, toga nece biti.

Haris

pre 5 godina

Evo još bolje da vas informišem.. alternativnog puta nema, ne mogu krpz grad ići jer je alternativni šut preko Šarampovskog mosta a taj most je zatvoren jer se sanira..Tako da ko planira za CG da ide neka odustane.. ili da čeka do uveče dok se malinari ne raziđu.

zoro

pre 5 godina

Evo još bolje da vas informišem.. alternativnog puta nema, ne mogu krpz grad ići jer je alternativni šut preko Šarampovskog mosta a taj most je zatvoren jer se sanira..Tako da ko planira za CG da ide neka odustane.. ili da čeka do uveče dok se malinari ne raziđu.
Ima preko Novog Pazara.

NesKO

pre 5 godina

Dokle više ovi malinari ? Ovako je zadnjih 15 godina ! Svake godine maltretiraju građane. Zamislite da ja u ponedeljak stanem ispred firme, blokiram ulaz i zahtev platu od 500.000 dinara. Šta mislite da će se desiti ?

boban

pre 5 godina

Mesate babe i zabe ljudi , jedno je cena svezih malina a sasvim druga za smrznutu malinu koja je visestruko manja . Malina iz Srbije ide na trziste kao smrznuta a kao sveza ni 1% a upravo takvu trziste EU trazi sada i placa visoku cenu pa onaj ko hoce da zaradi treba da se organizuje u tom pravcu - hladnjaca,pakeraj,transport...naravno pre toga da nadje strateskog partnera preko . Medjutim neko od autoriteta treba da kaze istinu ljudima da nasa malina nije superorna kako mi ovde mislimo , da imamo zastareli sortiment i samu tehnologiju uzgoja i da nema perspektive na duze staze ako se stanje iz korena ne promeni a pogotovu nema perspektive za trziste sveze maline sa ovim sortama .

Jad i beda

pre 5 godina

Jedna stvar mi nije jasna.Zašto malinari sami ne prodaju svoje maline? Pa neka se udruže, daju hipoteke,naprave sebi hladnjaču, pa ih niko neće ucenjivali!? Sami prodaju kad im cena bude odgovarala.

IronMan

pre 5 godina

@Dok SANU cuti

Napisi pismeno komentar da ti se odmah potpisem.. Sve nam ke tudje bolje, nase nista ne valja.. Po stoti pit cu reci.. Narod je postao gori od vlasti, pa cak i ovakve...

Dragomir Hadzi Antic

pre 5 godina

Koliko je meni poznato,malina je berzanska roba,a malinarima niko ne brani da se udruzuju i samostalno prodaju robu na trzistu.
Ne vidim nijedan razlog zasto se oslanjaju na drzavni otkup?

Problem nastaje ,kada treba da se ulaze nekoliko sezona u hladnjace,susare i sl. kako bi sa svojom robom mogao da nastupas samostalno i izbeglo placanje onima koji iamju hladnjace ,a ne i uzgoj.

Neverovatno je za sta je drzava sve kriva !
Kriva je sto pada kisa,kriva je sto ne pada,a za grad je najkrivlja,a najvise je kriva sto malinari ne placaju osiguranja i ne kupuju protivgradne mreze.
Da sam ja ta idiotska drzava,doneo bih zakon niko ne sme da gaji bilo sta bez obezbedjivanja roda,ali to bi se protumacilo kao fasizam i bio bih ispljuvan.

kralj

pre 5 godina

Podrska malinarima ali blokirajte zgradu vlade i parlament a ne saobracajnice,nekome takodje egzistencija zavisi od tog auto puta ili magistrale.Pozovite sve poljpprivrednike da vam se pridruze i brate blokirajte presednistvo,vladu,parlament,osobe koje odlucuju o svemu a ne nas obicne smrtnike.Meni ova blokada apsolutno ne smeta ali to je sebicno razmisljanje a i vi treba tako da razmisljate.

Озбиљан научни радник

pre 5 godina

Овима што се питају, како то да малинари траже помоћ за берзанску робу? Лако, исто као што рецимо САД или ЕУ субвенционишу своју пољопривредну производњу. Јел оно на Хаитију домаћа производња пиринча беше масакрирана са увозом субвенционисаног из УСА? Да ли се ико запитао који је ниво субвенције, рецимо по килограму свињске плећке у земљи ЕУ, која на крају заврши у Србији? И како се то одражава на српско сточарство?
Даље, приче око удруживања, задруга, хладњача. Лепо у теорији. У пракси, зна се - плаћаш на ћуприји, ако нећеш мост. Кад је воће у питању, Србија је класичан олигопсон - пар великих откупљивача код којих се налази оловка. Да се малинари удруже, како нам већ искуство казује, увек би им недостајао један папир. Можда печат, и тако... Генерално, читава пољопривреда је таква. Зна се ко држи мед, ко кукуруз, ко соју...
Ови што критикују сорте, само да кажем - срам Вас било.
Даље, студентима економије - видите на класичном примеру, шта се дешава када се привреда једне државе заснива на извозу сировина, које су последице кад немате квалитетну индустрију. Ситуација иста у буквално свим гранама.

Да не дужим даље, подршка малинарима. Истрајте у својим захтевима.

Vlajko

pre 5 godina

Zamisli da svako ko nešto proizvodi, zbog niske cene blokira put. Bilo bi sve blokirano jer ni jedna grana voćarstva pa i kompletne poljoprivrede nema dobre cene. Neka sade kruške, lešnik ili orah, tu kažu da može da ostane neki dinar.

miki

pre 5 godina

Zasto im se tolerise blokada puta? Zar to nije nezakonito? Ako jeste zasto policija ne postupa u skladu sa zakonom i svojim ovlascenjima? U redu je da protestvuju ako za to imaju razloga ali ne na ovaj nacin.

nekada je malina bila crveno zlato

pre 5 godina

Evo ga zlatno doba, tu je...
Napaćeni vredni ljudi, izborite se sa zakulisnim radnjama “liberalizma” u formiranju cene maline. Svim srcem sam uz vas! Ovi što vas ne razumeju i misle da zanovetate, neka razmisle kada u gradskim marketima u sred sezone kutijicu sa 200 g maline plate 200 dinara, a seljak koji se peče na suncu ceo dan dobije 140 dinara za kilogram; tako je bilo prošle godine, a ove godine može biti još gore...

Nemanja

pre 5 godina

Нисам прочитао све коментаре да се не бих узалуд нервирао. Прочитао сам само почетне и могу рећи само једно - Свака Вам част на разумевању! У нашем крају шљиве не дају приносе већ годинама уназад. Зашто? Питајте природу. Имамо тај кромпир који продајемо по цени од 10-12 динара за килограм. Знате и сми колико он кошта у продавницама и на пијаци. А друга ствар. Код малине се све, али апсолутно све ради ручно. Није као у Војводини да лепо седнеш у трактор, пустиш музику и вози цео дан. Овде се све ради ручно. Морате бити свесни да је главни циљ државе и света да нас посвађају. Ја не подржавам блокирање магистралног пута али треба се борити за своја права. Кажете како малинари купују станове итд. Где је мени стан?? Где?? Молиш Бога да не падне град да би имао макар неки динар да зарадиш. После "златних година" када су комуњаре владале и када су сва села испразнили и отерали у фабрике дошли смо у ситуацију да ниједна фабрика у нашем крају не ради. Малина је једини извор прихода и малина једино може успети у нашем крају јер је издржљива када дођу мразеви и снегови. Није у реду да тако реагујете а да не знате колико нас пљачкају. На пијацама у Београду је цена малине 600-700 динара по килограму а код нас 120.(наводим пример од прошле године) Он је само дошао, узео исту и дотерао у Београд да је продаје по пет пута већој цени. Покушајте да разумете и нас. Поздрав из Ивањице.

milan

pre 5 godina

Svuda u Evropi poljoprivreda se debelo subvencioniše i pomaže, pogotovo u najsiromašnijim oblastima i za stariju populaciju koja se teško zapošljava. Kod nas se najugroženiji i najslabiji teraju na surovo otvoreno tržište, a najveći i stranci dobijaju monopole i subvencije.

Takav odnos države prema ljudima, dugoročno je neodrživ, i zato se i površine i izvoz malina smanjuje, a dole je sve manje naroda.

Шоне

pre 5 godina

Daleko od toga da podržavam ovu nakradu koju ste sami birali, ali ne podržavam ni malinare. Zašto? Zato što je gomili zinulo da uzme deo kolača od cene koju maline na razmaženim tržištima zapada dobijaju. Zato što su kao i velika većina proizvođača alavi na novac, zato što žele da se preko noći obogate, zato što misle da je samo njima najteže i da oni najteže rade, zato što im je svako kriv kada ne mogu da ostvare planirani profit, kada padne grad, kiša, sunce, sneg, mraz. Slušajući domaće seljake koji su izgleda u hibernaciji ostali u 19 veku, dobro, neka bude u 20 veku, čovek bi pomislio da se njihovi proizvodi prave u nuklearnim laboratorijama, da je za kilogram bilo čega potreban rad desetina hiljada što inžinjera, što manuelnih radnika, pa zato moraju da imaju cene kao da se radi o suvom zlatu. Poštujem ja svačiji rad, ali, ne videh da su se bunili oni nesrećnici kojima su sinovi i snaje otišli da arbajtuju po Nemačkoj, i ostalim jakim državama, unuci spavaju do pola sedam uvečei obilaze splavove, a oni, ikao su ih stigle godine rade. Ne, nego se bude oni koji bi da im država garantuje da će od ovogodišnjeg roda da im se poploča avlija, digne sprat, oženi sin, uda ćerka, kupi stan u BG, ili uleti novi auto u dvorište. Dok istovremeno svoje sunarodnike deru. E pa gospodo, nema. Jer, i ja bi da mi daju američki radni sat moje struke. Ali nema.

dipl. ing

pre 5 godina

Komentari i cela situacija samo polazuju gde se nalazimo. Sa jesne strane imamo alavu drzavu, sa druge-jos alavije malinare.
Da li dragi komentatori znaju koliko malinar zaradi od hektara maline? Da li zna koji su mu rizici u proizvodnji i koliko mu vremena i energije treba za sve to? Da li znate da malinar po hektaru zaradi 30 puta vise od poljoprivrednika, koji uzgaja psenicu?
Zbog cega se alavi malinari niau setili da prerade svoje proizvode i izvoze po jos vecoj ceni? Ne, samo prodaj po otkupnoj, otkupna da bude enormna i kupi stan u Beogradu... . Dok je tsko, bice nam kako nam je. Grozan nam je mentalitet.

komentator

pre 5 godina

Nemaju pravo da blokiraju put, zašto da obični, nedužni ljudi trpe štetu i maltretiranje? Jel treba i ja da blokiram njihove voćnjake kada nisam zadovoljan cenom svojeg proizvoda? Idite u Beograd pa blokirajte skupštinu, ministarstvo poljoprivrede, kabinet predsednika! Organizujte se, tražite izvozne dozvole, saglasnost da napravite hladnjače, povežite se sa kupcima u inostranstvu! Nečija roba ne može da dođe do kupca zbog vas, neko će da izgubi platu zbog vaše blokade i imaće štetu! Ne budite sebični, vlast ste sami birali a samim tim i njihove tajkune i monopoliste!

xxl

pre 5 godina

Malinari sjasite vec jednom dosadili ste ovom narodu.
Vidim da dosta malinara nije u malinjaku nego po ceo dan komentarise.
Jeste li probali da umesto malina sadite eksere, oni dobro radjaju a ne zahtevaju hladnjace.
Sta hocete da vas ja organizujem a vi meni prodajete kg malina za trecinu moje dnevnice.
Oladite vec jednom !

ognjen

pre 5 godina

Pre svega da naglasim da apsolutno podrzavam svakog konse bori za svoja prava, pogotovo one koji se bore protiv tajkuna, monopola, i iskoristavanja obicnog coveka. Sa druge strane, apsolutno sam protiv akcije da se blokira magistralni put i da se na taj nacin zagorcava zivot isto obicnim ljudima, jer manistsr, premijerka ili predsednik se ne klackaju po ibarskoj. Tako da iz CG sa dvoje male dece ne mogu da idem tim putem, nego na sasvim drugu stranu, i put ce trajati preko deset sati. Poenta je udariti/vrsiti pritisak na institucije, a ne obican svet.

Samo kažem

pre 5 godina

Nisam siguran kome bih dao za pravo. Princip "zaštitnih cena" odavno je napušten u korist principa "slobodnog tržišta". Ali i slobodno tržište u razvijenim zemljama uređeno je propisima, kao pravilima ponašanja a u cilju suzbijanja monopola. Kod nas slobodno tržište nije ni minimalno regulisano. Dosta je prostora za špekulativne igre u kojima proizvođač puni džepove monopolskoj nadgradnji. Ali tako je godinama, ne može se reći da malinari ne znaju za to. Svesno ulaze u rizik u kome će biti žrtve. Pri tome, vreme ne radi za njih. Proći će sezona berbe, mešetari ne moraju da je okupe, a nisu na gubitku jer će novac uložiti na otkup sledećeg sezonskog voća. Žrtva je nova, princip je isti. Za razbijanje monopola svi poljoprivrednici se moraju ujediniti u jednu partju ili jedan sindikat.

Djoka

pre 5 godina

Malinari ujedinite se i plasirajte svoje proizvode preko svoje nove organizacije radite na tome da dobijete zelene certifikate i otvorice vam se veliko trziste evrope i USA .
Vi mora da budete svesni da sami mora da trazite trzista i kupce da plasirate svoj proizvod tako je jedino realno zato ne blokirate puteve nego nadzite nacin da plasirate svoj proizvod, sta bi bilo kada bi svi kojima ide loze blokiraju puteve ???uzmimo na primer industriju nema prodaje nema proizvodnje sta sad treba da svi industrijalci izadzu i blokiraju puteve ili covek otvori restoran ulozi vreme, nova lokal i ako nema posla ili ne dobije dobru cenu za svoje proizvode sta treba da izadze i blokira put ???

zemunac

pre 5 godina

Zar nije bilo prosle godine neko mesanje raznih sorti od strane izvoznika pa su im iz EU vratili kontigente? Uvozili cini mi se poljsku i mesali sa nasom. Pa sad kazu ne mogu da prodaju ono od prosle godine pa naravno da ne mogu jer bi im opet vratili. Po meni tu je kriva drzava mi smo inace po tome ko narod odavno poznati, pre vise od veka u Ameriku smo izvozili sir a na dnu bio beli kamen pa samo popili samo takvu zabranu a mislim da smo muvali i sa sljivama. E to resava drzava npr ko to radi jadno bicevanje pa tek onda novcana kazna pa zatvor, ko u Singapuru. Pa da vidite kako od korumpirane drzave za deceniju postanu lider u postovanju zakona. Ali za to treba imati politicare koji to hoce da sprovedu a mi to nemamo vec decenijama :(

ja

pre 5 godina

Vlast ne kaže "pa zašto ne izvozite sami", zato što samo odabrani monopolisti mogu da izvoze jer dobijaju izvozne dozvole......
(Danny Crane, 02. jun 2018 23:07)

Ne laži i ne širi dezinformacije, svako može da izvozibilo koje voće bez ograničenja. Ja, sam, voćar, imam 5 hektara jabuke i 5 hektara kruške i nikada nisam ni pomislio da mi država kompenzuje gubitak, a, bilo je godina. Moj hektar jabuke košta : 15. 000 eur mreža, 15.000 sadnice, 3.000 navodnjavanje. Mogu da zaradim 5.000 di 8.000 eur ako nema mraza i ako je godina korektna i to samo ako imam ekstra klasu, a, toliko imam i ulaganja u prihranu, navodnjavanje zastitu. Koliko vi ulažete u hektar gospodo malinari? Vi zaradite sa 10 ari koliko ja sa hektara a treba mi 500 dana za jedan turnus od rezidbe do naplate i ne budem isplaćen uvek, nekad me i prevare. Udružite se kao sto smo se nas 7 udruzili i napravili hladnjaču, a ne da ulažete par stotina evra u proizvodnju a naplatite 5 - 6 hiljada sa 10 ari i shvatite da je malina kao i jabuka proizvedena u većoj količini nego sto treba tržištu.

Sladja

pre 5 godina

Sramno je da negativne komentare o protestu malinara daju ljudi koji su malune videli samo na fotografijama. Maline gajim preko 25 godina. Nikada nije bilo ovako. Umesto da se da podsticaj kako bi se ljudi vratili na selo da rade i zive od svog rada do cega smo dosli! Imanje koje posedujem je u Jablanickom kraju gde je monopolizam i bezobrazluk hladnjacara strasan. Dosli smo u situaciju da u proizvodnju ulazemo 120 dinara po kilogramu, a drsko dobijamo za taj isti kilogram 50. Kako se to naziva? Kod nas trzisna ekonomija!!!! Savremene drzave stite glavni poljoprivredni proizvod od kog puni drzavnu kasu. Kod nas se takva proizvodnja unistava neozbiljnom politikom. Prinudjeni smo da ugasimo malinjake i da prodajemo imanja jer se ovde ne isplati nista proizvoditi.

Milan

pre 5 godina

Svake godine ista prica, u sred aprila i maja meseca bude nevreme (grad) pokosi sve, u pomoc zovu drzavu. I sada hocu malinari otkupnu cenu 180 do 350 dinara. Sta trebaju ljudi koji na hektare imaju grozdje, dunje, visnje, sljive da li oni moraju da blokiraju granice poput rumunije i bugarske i da traze vecu otkupnu cenu. Trebalo to ranije misliti a ne sad pred berbu.

Pedja

pre 5 godina

Koncept gde imas 500 proizvodjaca maline sa po 50 ari zemlje je u startu osudjen u propast.Ni jedan trgovinski lanac nece da pregovara sa nekim ko sadi malinu na 0,5-1 hektar zemlje..sve je u ukrupnjavanju i zato velimi proizvodjaci npr jabuke bolje prolaze..Malinarima jedino preostaje da se sami organizuju i udruze..problem je naravno organizacija jer malinar nije menadzer,mesto skladiscenja robe znaci hladnjace i nsravno movac da se to sve organizuje.Sve to u ovom trenutku izgleda nemoguce jer za rakvu organizaciju treba doata vremena i odricanja narocito finansiskih a pitanje je koliko to mogu ljudi i njihove porodice da izdrze..jer kada bi se to organizovalo onds bi ovi mogli da se dogovaraju koliko hoce o otkupnoj ceni maline..plus preuzeli bi onda i drugo voce..ali je ovo u ovakom vremenu i situaciji tesko izvodljivo poznavajuci nas..2 Srbina 3 misljenja.Dotle Vam ostaje da ovako blokirate puteve ali dzaba

preduvani balon

pre 5 godina

Sve ima svoj kapacitet.

Maline su poceli da sade i zubari i ginekolozi i neka su, svi imaju pravo da sade ako od toga imaju korist.
Kada pocinje da se gubi racunica prelazis na nesto drugo.Pitajte vojvodjanskog seljaka sta je sve sadio.Jedne sezone dobra cena,sledece losa.
Sadi nesto drugo.
Verujem vam da je ovde umesana politika kao i u sve u Srbiji, ali ili se organizujte po pitanju hladnjaca ili po pitanju izbora, ili kljuc u bravu.

Pa niko nema tapiju na proizvodnju malina niti ugovor o zagarantovanoj ceni maline sa drzavom.Slava se prenosi sa kolena na koleno ali malina ne , nego sadi ono sto donosi profit.
Sadilo vas 1000 maline i zarada dobra.Sada sadi vas 50 000 i ocekujete istu zaradu?!

Koliko je izvezeno pre 5 godina koliko prosle godine?
Kako se kotira nasa malina u svetu?
Kolika je svetska potraznja za malinom i kolika je ponuda iste na svetskom trzistu.Gde je omanula i gde je uspela ove godine?

Ma jok sve ovo nije bitno, bitno je da se dobije isto ili vise kao pre dve godine.Sta tradicija?

Pa i zlato varira sa cenom.

Kao sto rekoh na pocetku sve ima svoj kjapacitet.Ova grana je ocigledno preopterecena i lagano puca pomirite se sa tim ili konacno organizujte ukoliko racunica i dalje postoji.

Znam kosta i radnik, radi se na 40 stepeni a treba nesto i da ostane, ali ako para vise nema........

Pored svih novajlija koji su poceli da sade malinu i oni stari su 2 ,3 ili 5 puta uvecali zemljiste pod malinom u zadnjih desetak godina.

Studija

pre 5 godina

Malinari, umesto sto blokirate puteve, platite ekonomsku studiju koja će da uporedi situaciju sa cenama malina u svetu sa onom u Srbiji... pa onda vidite da li je to što se dešava sa cenama standard ili aberacija. Mladi tim stručnjaka (2-3?) bi mogao takvu studiju da napravi za jedno mesec dana ili brze.

marija

pre 5 godina

Malina je precenjeno voće, šljiva je zakon.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Uzgedbudirečeno, 2. jun 2018 19:58)

Nije daleko od istine. Moj tata je prosle godine prodao celokupan rod sljive (a trazilo se i vise nego sto je rodilo u nasem kraju), nit' se zalio na cenu, nit' da nema kupaca.
Sad, razumem da ne moze svako da otkupljuje i izvozi malinu, i da to nije fer. Ali taj izvoznik ima ugovoren izvoz, i mora da otkupi odredjenu kolicinu maline koju ce izvoziti. On nudi cenu koju hoce da plati, i nema problem da otkupi malinu po toj ceni jer je ocigledno realna (trziste ju je odredilo). Ako proizvodjac dobije nerealno nisku cenu, on ne treba da proda. Onda izvoznik nema sta da izveze i propada mu ugovoreni posao. Onda mora da nudi vecu cenu. A posto izvoznici ne daju visoke cene, znaci da maline ima dovoljno, da je realno odrediti joj nisku cenu jer mogu da je kupe po toj ceni. Proizvodjaci koji u toj ceni ne nalaze racunicu su jednostavno promasili sortu voca koju ce da proizvode i odabrali onu kojom je trziste prezasiceno. Tu nije kriva drzava. Taj problem se vuce odavno. Vlasti se izmenjale, a problem je ostao.

Mihailo

pre 5 godina

Незнам шта конкретно траже малинари? Да хладњачари купе малину скупље или држава да нареди хладњачарима да откупе малину скупље? Зашто се ово дешава сваке године? Може ли временом процес да еволуира бар по оном хегеловом теза, антитеза, синтеза или ће се вртети у зачараном кругу док се деловањем неког спољашњег утицаја (или стицајем вишег нивоа свести) не прекине ово циклично лудило?

sladjan

pre 5 godina

Vlast ne kaže "pa zašto ne izvozite sami", zato što samo odabrani monopolisti mogu da izvoze jer dobijaju izvozne dozvole. Kao što za uvoz baznog ulja treba dozvola pa ga uvoze odabrani. A zašto se malinarima ne priključe svi ugnjetavani gradjani. Zato što smo neuki i ne shvatamo koliko je važan opšti interes. Dalje od svog nosa ne vidimo i zato nam je tako.
(Danny Crane, 02. jun 2018 23:07)
Nije tacno da su potrebne izvozne dozvole, izvozna dozvola je potrebna za veoma malo stvari. U to spadaju vecina akciznih roba, oruzije i municija za oruzije. Ne postoji izvozna dozvola za prehrambene proizvode itd.
Prvo citaj zakon i posle se buni

Tale'S

pre 5 godina

Srbija je razmazila seljaka,premije,otkup,stimulacija,osiguranje itd. Radi ako imas racunicu,ako nemas uhvati se necega drugog ili prebiraj po kontejneru.Nije valjao socijalizam,ne valja kapitalizam,samo mi valjamo i gledamo kako su lepi Evri u EU i kako bi ih mi znali trositi kada bi nam poslali a mi da uzivamo sa 10 ari malina celu godinu sa sve porodicom.

Bogdan Čuburac

pre 5 godina

Malinari, dojadi ste više sa kuknjavom.Pa udružite se i napravite vi hladnjače!Tako se radi svuda.Idite ispred vlade pa njih blokirajte a ne da maltretirate običan svet. Sram vas bre bilo.Ko da samo vi imate muku, A pre neku godinu kad ste se ubili od kinte, što ne uložiste u hladnjače.

Bogdan Jocović

pre 5 godina

Kvalitetno ocedito ili drenirano zemljište, kvalitetan rasad (4 komada po dužnom metru), dobri bagremovi stubovi (neko stavlja i betonske), tri jake pocinkovane žice po svakom redu, konstrukcija za protivgradnu mrežu, protivgradna mreža, voćarske cevi za kap po kap zalivanje, dovodne krute cevi sa kontrolnim ventilima, kvalitetan izvor ili kopanje bunara, elektro, dizel ili benzinska pumpa za vodu...

To Vam otprilike treba za start, uz mnogo rada. Malina je biljka koja traži stalnu prisutnost i stalan rad. I malo toga se može odraditi mašinski, a da se ne utiče na smanjenje količine ili kvaliteta roda. Ko misli da će imati neki prinos oslanjajući se na čisto prirodne uslove ili višu silu, bez drenaže, protivgradne zaštite, zalivanja... bolje neka ne počinje bilo šta. Ja je radim u zatvorenom prostoru, u plasteniku, na nekih 6 ari, mada mi je jagoda glavna preokupacija. I svu malinu sam prodao po jako dobroj ceni jer mi je berba počela četvrtog maja, odnosno 40 dana pre optimalnog roka.

Dižite ruke od vanjskih zasada, niko vas ne štiti, sva roba vam zri vrlo kasno, i ne zaleđavajte, ono što naberete, obavezno u pet ambalažu i u gepek, kombi, i pravac Bg, Kg, Kv ili bilo koji od većih gradova sa kvantaškom pijacom. Radim tako već godinama i briga me i za hladnjače i za hladnjačare. Dajte biljci optimalne uslove, kontrolisane, i poranite sa proizvodnjom, tj. berbom, cena neće izostati.

Pozdrav iz okoline Čačka!

NesKO

pre 5 godina

Dokle više ovi malinari ? Ovako je zadnjih 15 godina ! Svake godine maltretiraju građane. Zamislite da ja u ponedeljak stanem ispred firme, blokiram ulaz i zahtev platu od 500.000 dinara. Šta mislite da će se desiti ?

miki

pre 5 godina

Zasto im se tolerise blokada puta? Zar to nije nezakonito? Ako jeste zasto policija ne postupa u skladu sa zakonom i svojim ovlascenjima? U redu je da protestvuju ako za to imaju razloga ali ne na ovaj nacin.

Vlajko

pre 5 godina

Zamisli da svako ko nešto proizvodi, zbog niske cene blokira put. Bilo bi sve blokirano jer ni jedna grana voćarstva pa i kompletne poljoprivrede nema dobre cene. Neka sade kruške, lešnik ili orah, tu kažu da može da ostane neki dinar.

Dragomir Hadzi Antic

pre 5 godina

Koliko je meni poznato,malina je berzanska roba,a malinarima niko ne brani da se udruzuju i samostalno prodaju robu na trzistu.
Ne vidim nijedan razlog zasto se oslanjaju na drzavni otkup?

Problem nastaje ,kada treba da se ulaze nekoliko sezona u hladnjace,susare i sl. kako bi sa svojom robom mogao da nastupas samostalno i izbeglo placanje onima koji iamju hladnjace ,a ne i uzgoj.

Neverovatno je za sta je drzava sve kriva !
Kriva je sto pada kisa,kriva je sto ne pada,a za grad je najkrivlja,a najvise je kriva sto malinari ne placaju osiguranja i ne kupuju protivgradne mreze.
Da sam ja ta idiotska drzava,doneo bih zakon niko ne sme da gaji bilo sta bez obezbedjivanja roda,ali to bi se protumacilo kao fasizam i bio bih ispljuvan.

Jad i beda

pre 5 godina

Jedna stvar mi nije jasna.Zašto malinari sami ne prodaju svoje maline? Pa neka se udruže, daju hipoteke,naprave sebi hladnjaču, pa ih niko neće ucenjivali!? Sami prodaju kad im cena bude odgovarala.

boban

pre 5 godina

Mesate babe i zabe ljudi , jedno je cena svezih malina a sasvim druga za smrznutu malinu koja je visestruko manja . Malina iz Srbije ide na trziste kao smrznuta a kao sveza ni 1% a upravo takvu trziste EU trazi sada i placa visoku cenu pa onaj ko hoce da zaradi treba da se organizuje u tom pravcu - hladnjaca,pakeraj,transport...naravno pre toga da nadje strateskog partnera preko . Medjutim neko od autoriteta treba da kaze istinu ljudima da nasa malina nije superorna kako mi ovde mislimo , da imamo zastareli sortiment i samu tehnologiju uzgoja i da nema perspektive na duze staze ako se stanje iz korena ne promeni a pogotovu nema perspektive za trziste sveze maline sa ovim sortama .

xxl

pre 5 godina

Malinari sjasite vec jednom dosadili ste ovom narodu.
Vidim da dosta malinara nije u malinjaku nego po ceo dan komentarise.
Jeste li probali da umesto malina sadite eksere, oni dobro radjaju a ne zahtevaju hladnjace.
Sta hocete da vas ja organizujem a vi meni prodajete kg malina za trecinu moje dnevnice.
Oladite vec jednom !

Шоне

pre 5 godina

Daleko od toga da podržavam ovu nakradu koju ste sami birali, ali ne podržavam ni malinare. Zašto? Zato što je gomili zinulo da uzme deo kolača od cene koju maline na razmaženim tržištima zapada dobijaju. Zato što su kao i velika većina proizvođača alavi na novac, zato što žele da se preko noći obogate, zato što misle da je samo njima najteže i da oni najteže rade, zato što im je svako kriv kada ne mogu da ostvare planirani profit, kada padne grad, kiša, sunce, sneg, mraz. Slušajući domaće seljake koji su izgleda u hibernaciji ostali u 19 veku, dobro, neka bude u 20 veku, čovek bi pomislio da se njihovi proizvodi prave u nuklearnim laboratorijama, da je za kilogram bilo čega potreban rad desetina hiljada što inžinjera, što manuelnih radnika, pa zato moraju da imaju cene kao da se radi o suvom zlatu. Poštujem ja svačiji rad, ali, ne videh da su se bunili oni nesrećnici kojima su sinovi i snaje otišli da arbajtuju po Nemačkoj, i ostalim jakim državama, unuci spavaju do pola sedam uvečei obilaze splavove, a oni, ikao su ih stigle godine rade. Ne, nego se bude oni koji bi da im država garantuje da će od ovogodišnjeg roda da im se poploča avlija, digne sprat, oženi sin, uda ćerka, kupi stan u BG, ili uleti novi auto u dvorište. Dok istovremeno svoje sunarodnike deru. E pa gospodo, nema. Jer, i ja bi da mi daju američki radni sat moje struke. Ali nema.

Mare

pre 5 godina

Dokle više ovi malinari ? Ovako je zadnjih 15 godina ! Svake godine maltretiraju građane. Zamislite da ja u ponedeljak stanem ispred firme, blokiram ulaz i zahtev platu od 500.000 dinara. Šta mislite da će se desiti ?
(NesKO, 02. jun 2018 18:16)

1. Ne mozes da trazis platu 500 hiljada dinara, jer ni malinari ne traze da otkupna cena maline bude 500 hiljada dinara.

2. Da protestvujes mozes slobodno ako imas razlog i ako si zakinut za platu ili uslove rada. Dakle mozes, ali znamo da to neces uraditi jer si beskičmenjak naucen da ćutis i trpiš.

dipl. ing

pre 5 godina

Komentari i cela situacija samo polazuju gde se nalazimo. Sa jesne strane imamo alavu drzavu, sa druge-jos alavije malinare.
Da li dragi komentatori znaju koliko malinar zaradi od hektara maline? Da li zna koji su mu rizici u proizvodnji i koliko mu vremena i energije treba za sve to? Da li znate da malinar po hektaru zaradi 30 puta vise od poljoprivrednika, koji uzgaja psenicu?
Zbog cega se alavi malinari niau setili da prerade svoje proizvode i izvoze po jos vecoj ceni? Ne, samo prodaj po otkupnoj, otkupna da bude enormna i kupi stan u Beogradu... . Dok je tsko, bice nam kako nam je. Grozan nam je mentalitet.

Mile

pre 5 godina

Za sve vas koji cete da komentarisete protiv malinara argumentima da to nije stvar drzave nego trzista, i da su dosadni sto ovako rade svake godine, samo da vas, kao proizvodjac malina i jagoda, obavestim da je trziste uredjeno kroz drzavu tj kroz jednu stranku i da je otkup monopolizovan. Tako da malinari imaju pravo kad se bune protiv drzave zato sto drzava neposredno uredjuje trziste a ne bi smela. Isti ti otkupljivaci visestruko zarade po kilogramu maline, porodice idu po dva puta na zimovanje i letovanje a proizvodjac radi za hleb i sir.

Kavric

pre 5 godina

a malinari iz ostalog dela Srbije **pe u stranu i cekaju da im ovi zavrse posao?! Sram vas bilo! To isto vazi i za sve ostale poljoprivrednike! Jednom podrzite kolege iako vas to direktno ne pogadja...ali nemamo mi taj nivo svesti!

gojko 12

pre 5 godina

Ruzna slika i pogresan nacin da se iskaze svoje nezadovoljstvo. Ovako je iz godine u godinu.
(bulb, 02. jun 2018 18:01)

Šta predlažeš?
Da se pospu pepelom ili medom pa ulepe perijem?

Nego šta nego blokada i to blokada cele Srbije...da ih podrže radnici i ne odustanu od zahteva da minimalna plata bude barem 40 000 dinara sve ispod toga je uvreda dostojanstva.

Referendum

pre 5 godina

 U lancu marketa Edeka u Nemackoj, odlicna malina i nije skupa. Marokanska, sa obronaka Atlas planina. A vi blokirajte put.
(Beli, 02. jun 2018 18:32)

Bas tako prijatelju marokanska cileanska kineska i slicne se prodaju za 20 evra po kilu. Srpske maline po marketima nema a ti manipulatoru se zapitaj sto i kolika je njena cena. Podrska malinarima i svim ljudima koji se bore protiv ovog sistema.

meri

pre 5 godina

Ruzna slika i pogresan nacin da se iskaze svoje nezadovoljstvo. Ovako je iz godine u godinu.
(bulb, 02. jun 2018 18:01) A kad taksisti blokiraju Slaviju to je ok, jel? Tada nema ni kordona.

saxxx

pre 5 godina

U Prijepolju se radja novo bratstvo jedinstvo izmedju dva naroda(muslimana i srba).
Tako sam se danas osecao srecno kada sam vidio jedinstvo i zajednistvo i samo na taj nacin cemo se izboriti sa svim nedacama.
Pozdrav iz Prijepolja za cijelu Srbiju i za sve dobre ljude.

Milan

pre 5 godina

Svake godine ista prica, u sred aprila i maja meseca bude nevreme (grad) pokosi sve, u pomoc zovu drzavu. I sada hocu malinari otkupnu cenu 180 do 350 dinara. Sta trebaju ljudi koji na hektare imaju grozdje, dunje, visnje, sljive da li oni moraju da blokiraju granice poput rumunije i bugarske i da traze vecu otkupnu cenu. Trebalo to ranije misliti a ne sad pred berbu.

Boris

pre 5 godina

Podrška malinarima iz Beograda, dosta je sa tajkunsko - državno-hladnjačarskom mafijom koja ponižava te ljude, dozvolite da se izvozom može svako baviti ili da ovi ljudi koji su najbitniji u ovom lancu budu zadovoljni.

komentator

pre 5 godina

Nemaju pravo da blokiraju put, zašto da obični, nedužni ljudi trpe štetu i maltretiranje? Jel treba i ja da blokiram njihove voćnjake kada nisam zadovoljan cenom svojeg proizvoda? Idite u Beograd pa blokirajte skupštinu, ministarstvo poljoprivrede, kabinet predsednika! Organizujte se, tražite izvozne dozvole, saglasnost da napravite hladnjače, povežite se sa kupcima u inostranstvu! Nečija roba ne može da dođe do kupca zbog vas, neko će da izgubi platu zbog vaše blokade i imaće štetu! Ne budite sebični, vlast ste sami birali a samim tim i njihove tajkune i monopoliste!

Sremac

pre 5 godina

Ruzna slika i pogresan nacin da se iskaze svoje nezadovoljstvo. Ovako je iz godine u godinu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bulb, 2. jun 2018 18:01)

Lako je vama botovima, vi ne radite ništa...

n

pre 5 godina

Puna podrška ljudima da istraju u odbrani svog dostojanstva i egzistencije. Sramota je da pojedinci nemaju saosećanja i jos ismevaju ili su besni na hrabrost ovih ljudi. Sprdate se u komentarima vi, koji ste zavaljeni u neku privremenu bezbriznost i smejete se drugom koji zarađuje manje. Zavidite vi, koji se plasite da drugi ne zaradi vise od vas. Shvatite i jedni i drugi, samo zajedno menjamo stvari nabolje.

Tale'S

pre 5 godina

Srbija je razmazila seljaka,premije,otkup,stimulacija,osiguranje itd. Radi ako imas racunicu,ako nemas uhvati se necega drugog ili prebiraj po kontejneru.Nije valjao socijalizam,ne valja kapitalizam,samo mi valjamo i gledamo kako su lepi Evri u EU i kako bi ih mi znali trositi kada bi nam poslali a mi da uzivamo sa 10 ari malina celu godinu sa sve porodicom.

Realan

pre 5 godina

U pravu su ljudi, ovo se tiče svih, nije ovo samo puko blokiranje magistrale onako,od besa. Ovo je revolt na nešto što država radi sopstvenom narodu koji se bori za opstanak u devastiranom potpuno uništenom kraju od bivših i sadašnjih funkcionera koji su razvalili sve što je u tim krajevima bilo vredno između ostalog i Fap pa su sad ti isti postali ugledni hladnjačari i privatni preduzetnici, država treba minimum izvoznu cenu da dà tim ljudima koji se bore da prežive...

rob

pre 5 godina

Kada su se taksisi u Beogradu bunili i blokirali citav grad, zato sto ce imati konkurenciju, reslila im je premijerka problem za dan. Podrska malinarima.

Danny Crane

pre 5 godina

Vlast ne kaže "pa zašto ne izvozite sami", zato što samo odabrani monopolisti mogu da izvoze jer dobijaju izvozne dozvole. Kao što za uvoz baznog ulja treba dozvola pa ga uvoze odabrani. A zašto se malinarima ne priključe svi ugnjetavani gradjani. Zato što smo neuki i ne shvatamo koliko je važan opšti interes. Dalje od svog nosa ne vidimo i zato nam je tako.

ja pa ja

pre 5 godina

Ruzna slika i pogresan nacin da se iskaze svoje nezadovoljstvo. Ovako je iz godine u godinu.
(bulb, 02. jun 2018 18:01)

Ljudi se bore za svoj boljitak.Ne može svako da ceka povećanje plate od 20 posto.
Neko mora i krvavo da zaradi. Da bi povećanje moglo da dodje.
Tesko je zaraditi za sve.Za PreCednika, brata, hladnjacare, povećanje plata i penzija, a na kraju i za sebe.

ja

pre 5 godina

Vlast ne kaže "pa zašto ne izvozite sami", zato što samo odabrani monopolisti mogu da izvoze jer dobijaju izvozne dozvole......
(Danny Crane, 02. jun 2018 23:07)

Ne laži i ne širi dezinformacije, svako može da izvozibilo koje voće bez ograničenja. Ja, sam, voćar, imam 5 hektara jabuke i 5 hektara kruške i nikada nisam ni pomislio da mi država kompenzuje gubitak, a, bilo je godina. Moj hektar jabuke košta : 15. 000 eur mreža, 15.000 sadnice, 3.000 navodnjavanje. Mogu da zaradim 5.000 di 8.000 eur ako nema mraza i ako je godina korektna i to samo ako imam ekstra klasu, a, toliko imam i ulaganja u prihranu, navodnjavanje zastitu. Koliko vi ulažete u hektar gospodo malinari? Vi zaradite sa 10 ari koliko ja sa hektara a treba mi 500 dana za jedan turnus od rezidbe do naplate i ne budem isplaćen uvek, nekad me i prevare. Udružite se kao sto smo se nas 7 udruzili i napravili hladnjaču, a ne da ulažete par stotina evra u proizvodnju a naplatite 5 - 6 hiljada sa 10 ari i shvatite da je malina kao i jabuka proizvedena u većoj količini nego sto treba tržištu.

Pedja

pre 5 godina

Koncept gde imas 500 proizvodjaca maline sa po 50 ari zemlje je u startu osudjen u propast.Ni jedan trgovinski lanac nece da pregovara sa nekim ko sadi malinu na 0,5-1 hektar zemlje..sve je u ukrupnjavanju i zato velimi proizvodjaci npr jabuke bolje prolaze..Malinarima jedino preostaje da se sami organizuju i udruze..problem je naravno organizacija jer malinar nije menadzer,mesto skladiscenja robe znaci hladnjace i nsravno movac da se to sve organizuje.Sve to u ovom trenutku izgleda nemoguce jer za rakvu organizaciju treba doata vremena i odricanja narocito finansiskih a pitanje je koliko to mogu ljudi i njihove porodice da izdrze..jer kada bi se to organizovalo onds bi ovi mogli da se dogovaraju koliko hoce o otkupnoj ceni maline..plus preuzeli bi onda i drugo voce..ali je ovo u ovakom vremenu i situaciji tesko izvodljivo poznavajuci nas..2 Srbina 3 misljenja.Dotle Vam ostaje da ovako blokirate puteve ali dzaba

Bogdan Čuburac

pre 5 godina

Malinari, dojadi ste više sa kuknjavom.Pa udružite se i napravite vi hladnjače!Tako se radi svuda.Idite ispred vlade pa njih blokirajte a ne da maltretirate običan svet. Sram vas bre bilo.Ko da samo vi imate muku, A pre neku godinu kad ste se ubili od kinte, što ne uložiste u hladnjače.

samo ostro i bez veze

pre 5 godina

Ovako ce biti sve dok se ne peizna Kosovo,onda ce ovi sa zapada da puste barabu Vucica i njegovog burazera niz vodu.Sve do tada drace nam kozu sa ledja jer mu sve tolerisu.Bratija ce do tada lepo da se nafatira i posle paljba preko.Zivi bili pa videli!

sasa

pre 5 godina

jeste ruzna slika al jedino ovako mogu da se bar cuju. nije mi jasno da zanrznuta malina od 400gr vredi dva puta vise od kilogram sveze maline. e i treba da protestvuju. al im nista nece pomoci.

SergioBg

pre 5 godina

Bravo ljudi, samo se borite i nadam se da cete izboriti ono sto trazite!!! Jedino je protest resenje na zalost, sramota od drzave sto nece da pomogne i smiri situaciju. Posten rad i treba vala dobro da se naplati , a drzava nek se okrene i pocne da proverava racune brojnih tajkuna biznismena i kriminalaca, a nek ostavi posten narod!!!!!!!

miljas

pre 5 godina

"Kajmak" mora mocnicima, proizvodjac mora da rmba i da cuti. Pre dve godine
cena maline 250.- dinara, prosle 180 din. a ove ce da otmu. Strasno.

Miloš

pre 5 godina

378
Sutra blokiram put jer nisam zadovoljan cenom robe koju ja prodajem. Zelim da mi kupci placaju duplo vise nego sad. E, eto.
(Nazalost Srbin, 02. jun 2018 19:59) Stvarno nazalost. Nazalost ima vas mnogo,zato nikada necemo moci da se izborimo za pravdu. Danas citam kako su se u Nemackoj za dan izborili sa poskupljenjem goriva... Nazalost.

Studija

pre 5 godina

Malinari, umesto sto blokirate puteve, platite ekonomsku studiju koja će da uporedi situaciju sa cenama malina u svetu sa onom u Srbiji... pa onda vidite da li je to što se dešava sa cenama standard ili aberacija. Mladi tim stručnjaka (2-3?) bi mogao takvu studiju da napravi za jedno mesec dana ili brze.

Dok SANU cuti

pre 5 godina

Zasto je ovo ruzna slika?! Kad izadju Grci, Katalonci ili bilo ko tudji na ulice, vi ih odusevljeno pozdravljate i podrzavate kao ponosne i dostojanstvene, a svoje, ako podignu glavu i progovore ljudski,pljujete i grozite se. Nisu izasli da se slikaju, nego da se bune protiv ropstva u vlastitoj zemlji I na svojoj zemlji. Ovako treba, i bez odustajanja.

Pera Peric vas verni citalac kome ne objavljujete opet komentare

pre 5 godina

Tako jeeee puna podrska! Casa od dva dl sa malinama kosta 100dinara! Ej pa ko tu koga sisa!?

Petar

pre 5 godina

@bulb a kako mislis da se ljudi ponasaju u ovoj debilnoj i raspadnutoj drzavi?
vazno da celnici daju 10mil evra ljudima koji vec imaju pare, i posle nadoknadjuju od siromasnih. ovako treba, nikako drugacije. treba blokirati sve glavne saobracajnice

Haris

pre 5 godina

Evo još bolje da vas informišem.. alternativnog puta nema, ne mogu krpz grad ići jer je alternativni šut preko Šarampovskog mosta a taj most je zatvoren jer se sanira..Tako da ko planira za CG da ide neka odustane.. ili da čeka do uveče dok se malinari ne raziđu.

Joca

pre 5 godina

Ne razumem ovw koji kazu kupitw hladnjacu izvozite... U Srbiji ni dozvolu za kamion sa hranom ne mogu da dobijem jer se plase da cu da odem na setaliste BG na vodi gde su njihovi sa dozvolama. A ne smwju da napisu dozvola ne vazi za tu lokaciju. A sad zamisli tek kako je tamo gde se vrti 200 miliona eura. Zato i oni sto nisu ugrozeni napustaju Srbiju. Lakse cu i kao stranac dobiti dozvolu na zapadu nego u mojoj zemlji.

Goblin

pre 5 godina

Ja sam za liberalizam, dakle neka Pera posadi maline i naplati 1000 din/kg, pa ce pre ili kasnije (u zavisnosti od razvijenosti preduzetnickog duha) njegov komsija da posadi, pa drugi komsija, treci...

Nemam nista protiv da pakovanje od 200 grama maline kosta 2000 din, pa ce pre ili kasnije neko drugi da se pojavi sa svojim pakovanjem, pa treci...i onda ce lepo trziste to da sredi.

Ali, ovo kod nas nema nikave veze sa liberalizmom (lat. libera-sloboda). Sto se tice malina ja verujem da ovde postoji organizovani kriminal, od strane odredjenih ljudi u odelima za koje su "Hels angels" male mace.

pera

pre 5 godina

Imam resenje za malinare. Prvo podrzati politicara koji ce im omoguciti da sami osnuju izvozna preduzeca, koji ce primeniti zakon i kaznjavati monopole. Posle jednog svog posalju na skolu i taj da im dogovara cene za izvoz, pregovara sa stranim kupcima, njihov covek da stiti njihove interese.Ako mislite da ce ovi sad sto drze sve da vam daju bolje uslove, toga nece biti.

sladjan

pre 5 godina

Vlast ne kaže "pa zašto ne izvozite sami", zato što samo odabrani monopolisti mogu da izvoze jer dobijaju izvozne dozvole. Kao što za uvoz baznog ulja treba dozvola pa ga uvoze odabrani. A zašto se malinarima ne priključe svi ugnjetavani gradjani. Zato što smo neuki i ne shvatamo koliko je važan opšti interes. Dalje od svog nosa ne vidimo i zato nam je tako.
(Danny Crane, 02. jun 2018 23:07)
Nije tacno da su potrebne izvozne dozvole, izvozna dozvola je potrebna za veoma malo stvari. U to spadaju vecina akciznih roba, oruzije i municija za oruzije. Ne postoji izvozna dozvola za prehrambene proizvode itd.
Prvo citaj zakon i posle se buni

BeKo

pre 5 godina

“Ono što se mora objasniti nije činjenica da čovek koji je gladan krade ili činjenica da čovek koji je eksploatisan štrajkuje, već zašto većina gladnih ne krade i većina gladnih ne štrajkuje?

Wilhem Reich

bljak

pre 5 godina

Cekajte malo,zar ne rece doticni da nas ocekuje zlatno doba ?
(Ivan, 02. jun 2018 19:15)

Ne, greska u prenosu vesti, bilo je nerazgovetno, rekao je da nas ocekuje "blatno doba" ili "gladno doba"...

preduvani balon

pre 5 godina

Sve ima svoj kapacitet.

Maline su poceli da sade i zubari i ginekolozi i neka su, svi imaju pravo da sade ako od toga imaju korist.
Kada pocinje da se gubi racunica prelazis na nesto drugo.Pitajte vojvodjanskog seljaka sta je sve sadio.Jedne sezone dobra cena,sledece losa.
Sadi nesto drugo.
Verujem vam da je ovde umesana politika kao i u sve u Srbiji, ali ili se organizujte po pitanju hladnjaca ili po pitanju izbora, ili kljuc u bravu.

Pa niko nema tapiju na proizvodnju malina niti ugovor o zagarantovanoj ceni maline sa drzavom.Slava se prenosi sa kolena na koleno ali malina ne , nego sadi ono sto donosi profit.
Sadilo vas 1000 maline i zarada dobra.Sada sadi vas 50 000 i ocekujete istu zaradu?!

Koliko je izvezeno pre 5 godina koliko prosle godine?
Kako se kotira nasa malina u svetu?
Kolika je svetska potraznja za malinom i kolika je ponuda iste na svetskom trzistu.Gde je omanula i gde je uspela ove godine?

Ma jok sve ovo nije bitno, bitno je da se dobije isto ili vise kao pre dve godine.Sta tradicija?

Pa i zlato varira sa cenom.

Kao sto rekoh na pocetku sve ima svoj kjapacitet.Ova grana je ocigledno preopterecena i lagano puca pomirite se sa tim ili konacno organizujte ukoliko racunica i dalje postoji.

Znam kosta i radnik, radi se na 40 stepeni a treba nesto i da ostane, ali ako para vise nema........

Pored svih novajlija koji su poceli da sade malinu i oni stari su 2 ,3 ili 5 puta uvecali zemljiste pod malinom u zadnjih desetak godina.

IronMan

pre 5 godina

@Dok SANU cuti

Napisi pismeno komentar da ti se odmah potpisem.. Sve nam ke tudje bolje, nase nista ne valja.. Po stoti pit cu reci.. Narod je postao gori od vlasti, pa cak i ovakve...

Mihailo

pre 5 godina

Незнам шта конкретно траже малинари? Да хладњачари купе малину скупље или држава да нареди хладњачарима да откупе малину скупље? Зашто се ово дешава сваке године? Може ли временом процес да еволуира бар по оном хегеловом теза, антитеза, синтеза или ће се вртети у зачараном кругу док се деловањем неког спољашњег утицаја (или стицајем вишег нивоа свести) не прекине ово циклично лудило?

marija

pre 5 godina

Malina je precenjeno voće, šljiva je zakon.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Uzgedbudirečeno, 2. jun 2018 19:58)

Nije daleko od istine. Moj tata je prosle godine prodao celokupan rod sljive (a trazilo se i vise nego sto je rodilo u nasem kraju), nit' se zalio na cenu, nit' da nema kupaca.
Sad, razumem da ne moze svako da otkupljuje i izvozi malinu, i da to nije fer. Ali taj izvoznik ima ugovoren izvoz, i mora da otkupi odredjenu kolicinu maline koju ce izvoziti. On nudi cenu koju hoce da plati, i nema problem da otkupi malinu po toj ceni jer je ocigledno realna (trziste ju je odredilo). Ako proizvodjac dobije nerealno nisku cenu, on ne treba da proda. Onda izvoznik nema sta da izveze i propada mu ugovoreni posao. Onda mora da nudi vecu cenu. A posto izvoznici ne daju visoke cene, znaci da maline ima dovoljno, da je realno odrediti joj nisku cenu jer mogu da je kupe po toj ceni. Proizvodjaci koji u toj ceni ne nalaze racunicu su jednostavno promasili sortu voca koju ce da proizvode i odabrali onu kojom je trziste prezasiceno. Tu nije kriva drzava. Taj problem se vuce odavno. Vlasti se izmenjale, a problem je ostao.

Djoka

pre 5 godina

Malinari ujedinite se i plasirajte svoje proizvode preko svoje nove organizacije radite na tome da dobijete zelene certifikate i otvorice vam se veliko trziste evrope i USA .
Vi mora da budete svesni da sami mora da trazite trzista i kupce da plasirate svoj proizvod tako je jedino realno zato ne blokirate puteve nego nadzite nacin da plasirate svoj proizvod, sta bi bilo kada bi svi kojima ide loze blokiraju puteve ???uzmimo na primer industriju nema prodaje nema proizvodnje sta sad treba da svi industrijalci izadzu i blokiraju puteve ili covek otvori restoran ulozi vreme, nova lokal i ako nema posla ili ne dobije dobru cenu za svoje proizvode sta treba da izadze i blokira put ???

kralj

pre 5 godina

Podrska malinarima ali blokirajte zgradu vlade i parlament a ne saobracajnice,nekome takodje egzistencija zavisi od tog auto puta ili magistrale.Pozovite sve poljpprivrednike da vam se pridruze i brate blokirajte presednistvo,vladu,parlament,osobe koje odlucuju o svemu a ne nas obicne smrtnike.Meni ova blokada apsolutno ne smeta ali to je sebicno razmisljanje a i vi treba tako da razmisljate.

Озбиљан научни радник

pre 5 godina

Овима што се питају, како то да малинари траже помоћ за берзанску робу? Лако, исто као што рецимо САД или ЕУ субвенционишу своју пољопривредну производњу. Јел оно на Хаитију домаћа производња пиринча беше масакрирана са увозом субвенционисаног из УСА? Да ли се ико запитао који је ниво субвенције, рецимо по килограму свињске плећке у земљи ЕУ, која на крају заврши у Србији? И како се то одражава на српско сточарство?
Даље, приче око удруживања, задруга, хладњача. Лепо у теорији. У пракси, зна се - плаћаш на ћуприји, ако нећеш мост. Кад је воће у питању, Србија је класичан олигопсон - пар великих откупљивача код којих се налази оловка. Да се малинари удруже, како нам већ искуство казује, увек би им недостајао један папир. Можда печат, и тако... Генерално, читава пољопривреда је таква. Зна се ко држи мед, ко кукуруз, ко соју...
Ови што критикују сорте, само да кажем - срам Вас било.
Даље, студентима економије - видите на класичном примеру, шта се дешава када се привреда једне државе заснива на извозу сировина, које су последице кад немате квалитетну индустрију. Ситуација иста у буквално свим гранама.

Да не дужим даље, подршка малинарима. Истрајте у својим захтевима.

ognjen

pre 5 godina

Pre svega da naglasim da apsolutno podrzavam svakog konse bori za svoja prava, pogotovo one koji se bore protiv tajkuna, monopola, i iskoristavanja obicnog coveka. Sa druge strane, apsolutno sam protiv akcije da se blokira magistralni put i da se na taj nacin zagorcava zivot isto obicnim ljudima, jer manistsr, premijerka ili predsednik se ne klackaju po ibarskoj. Tako da iz CG sa dvoje male dece ne mogu da idem tim putem, nego na sasvim drugu stranu, i put ce trajati preko deset sati. Poenta je udariti/vrsiti pritisak na institucije, a ne obican svet.

nekada je malina bila crveno zlato

pre 5 godina

Evo ga zlatno doba, tu je...
Napaćeni vredni ljudi, izborite se sa zakulisnim radnjama “liberalizma” u formiranju cene maline. Svim srcem sam uz vas! Ovi što vas ne razumeju i misle da zanovetate, neka razmisle kada u gradskim marketima u sred sezone kutijicu sa 200 g maline plate 200 dinara, a seljak koji se peče na suncu ceo dan dobije 140 dinara za kilogram; tako je bilo prošle godine, a ove godine može biti još gore...

Sladja

pre 5 godina

Sramno je da negativne komentare o protestu malinara daju ljudi koji su malune videli samo na fotografijama. Maline gajim preko 25 godina. Nikada nije bilo ovako. Umesto da se da podsticaj kako bi se ljudi vratili na selo da rade i zive od svog rada do cega smo dosli! Imanje koje posedujem je u Jablanickom kraju gde je monopolizam i bezobrazluk hladnjacara strasan. Dosli smo u situaciju da u proizvodnju ulazemo 120 dinara po kilogramu, a drsko dobijamo za taj isti kilogram 50. Kako se to naziva? Kod nas trzisna ekonomija!!!! Savremene drzave stite glavni poljoprivredni proizvod od kog puni drzavnu kasu. Kod nas se takva proizvodnja unistava neozbiljnom politikom. Prinudjeni smo da ugasimo malinjake i da prodajemo imanja jer se ovde ne isplati nista proizvoditi.

Nemanja

pre 5 godina

Нисам прочитао све коментаре да се не бих узалуд нервирао. Прочитао сам само почетне и могу рећи само једно - Свака Вам част на разумевању! У нашем крају шљиве не дају приносе већ годинама уназад. Зашто? Питајте природу. Имамо тај кромпир који продајемо по цени од 10-12 динара за килограм. Знате и сми колико он кошта у продавницама и на пијаци. А друга ствар. Код малине се све, али апсолутно све ради ручно. Није као у Војводини да лепо седнеш у трактор, пустиш музику и вози цео дан. Овде се све ради ручно. Морате бити свесни да је главни циљ државе и света да нас посвађају. Ја не подржавам блокирање магистралног пута али треба се борити за своја права. Кажете како малинари купују станове итд. Где је мени стан?? Где?? Молиш Бога да не падне град да би имао макар неки динар да зарадиш. После "златних година" када су комуњаре владале и када су сва села испразнили и отерали у фабрике дошли смо у ситуацију да ниједна фабрика у нашем крају не ради. Малина је једини извор прихода и малина једино може успети у нашем крају јер је издржљива када дођу мразеви и снегови. Није у реду да тако реагујете а да не знате колико нас пљачкају. На пијацама у Београду је цена малине 600-700 динара по килограму а код нас 120.(наводим пример од прошле године) Он је само дошао, узео исту и дотерао у Београд да је продаје по пет пута већој цени. Покушајте да разумете и нас. Поздрав из Ивањице.

zoro

pre 5 godina

Evo još bolje da vas informišem.. alternativnog puta nema, ne mogu krpz grad ići jer je alternativni šut preko Šarampovskog mosta a taj most je zatvoren jer se sanira..Tako da ko planira za CG da ide neka odustane.. ili da čeka do uveče dok se malinari ne raziđu.
Ima preko Novog Pazara.

Samo kažem

pre 5 godina

Nisam siguran kome bih dao za pravo. Princip "zaštitnih cena" odavno je napušten u korist principa "slobodnog tržišta". Ali i slobodno tržište u razvijenim zemljama uređeno je propisima, kao pravilima ponašanja a u cilju suzbijanja monopola. Kod nas slobodno tržište nije ni minimalno regulisano. Dosta je prostora za špekulativne igre u kojima proizvođač puni džepove monopolskoj nadgradnji. Ali tako je godinama, ne može se reći da malinari ne znaju za to. Svesno ulaze u rizik u kome će biti žrtve. Pri tome, vreme ne radi za njih. Proći će sezona berbe, mešetari ne moraju da je okupe, a nisu na gubitku jer će novac uložiti na otkup sledećeg sezonskog voća. Žrtva je nova, princip je isti. Za razbijanje monopola svi poljoprivrednici se moraju ujediniti u jednu partju ili jedan sindikat.

zemunac

pre 5 godina

Zar nije bilo prosle godine neko mesanje raznih sorti od strane izvoznika pa su im iz EU vratili kontigente? Uvozili cini mi se poljsku i mesali sa nasom. Pa sad kazu ne mogu da prodaju ono od prosle godine pa naravno da ne mogu jer bi im opet vratili. Po meni tu je kriva drzava mi smo inace po tome ko narod odavno poznati, pre vise od veka u Ameriku smo izvozili sir a na dnu bio beli kamen pa samo popili samo takvu zabranu a mislim da smo muvali i sa sljivama. E to resava drzava npr ko to radi jadno bicevanje pa tek onda novcana kazna pa zatvor, ko u Singapuru. Pa da vidite kako od korumpirane drzave za deceniju postanu lider u postovanju zakona. Ali za to treba imati politicare koji to hoce da sprovedu a mi to nemamo vec decenijama :(

milan

pre 5 godina

Svuda u Evropi poljoprivreda se debelo subvencioniše i pomaže, pogotovo u najsiromašnijim oblastima i za stariju populaciju koja se teško zapošljava. Kod nas se najugroženiji i najslabiji teraju na surovo otvoreno tržište, a najveći i stranci dobijaju monopole i subvencije.

Takav odnos države prema ljudima, dugoročno je neodrživ, i zato se i površine i izvoz malina smanjuje, a dole je sve manje naroda.

Bogdan Jocović

pre 5 godina

Kvalitetno ocedito ili drenirano zemljište, kvalitetan rasad (4 komada po dužnom metru), dobri bagremovi stubovi (neko stavlja i betonske), tri jake pocinkovane žice po svakom redu, konstrukcija za protivgradnu mrežu, protivgradna mreža, voćarske cevi za kap po kap zalivanje, dovodne krute cevi sa kontrolnim ventilima, kvalitetan izvor ili kopanje bunara, elektro, dizel ili benzinska pumpa za vodu...

To Vam otprilike treba za start, uz mnogo rada. Malina je biljka koja traži stalnu prisutnost i stalan rad. I malo toga se može odraditi mašinski, a da se ne utiče na smanjenje količine ili kvaliteta roda. Ko misli da će imati neki prinos oslanjajući se na čisto prirodne uslove ili višu silu, bez drenaže, protivgradne zaštite, zalivanja... bolje neka ne počinje bilo šta. Ja je radim u zatvorenom prostoru, u plasteniku, na nekih 6 ari, mada mi je jagoda glavna preokupacija. I svu malinu sam prodao po jako dobroj ceni jer mi je berba počela četvrtog maja, odnosno 40 dana pre optimalnog roka.

Dižite ruke od vanjskih zasada, niko vas ne štiti, sva roba vam zri vrlo kasno, i ne zaleđavajte, ono što naberete, obavezno u pet ambalažu i u gepek, kombi, i pravac Bg, Kg, Kv ili bilo koji od većih gradova sa kvantaškom pijacom. Radim tako već godinama i briga me i za hladnjače i za hladnjačare. Dajte biljci optimalne uslove, kontrolisane, i poranite sa proizvodnjom, tj. berbom, cena neće izostati.

Pozdrav iz okoline Čačka!