Andria
pre 5 godina
Ovo je jako ozbiljna tema i svakako je treba proveriti na referendumu.
Utorak, 22.05.2018.
09:21
Udruženje građana Ateisti Srbije zatražilo da država obaveže SPC da plaća porez, a vernike da plaćaju crkveni porez od svojih zarada.
Izvor: Beta
pre 5 godina
Ovo je jako ozbiljna tema i svakako je treba proveriti na referendumu.
pre 5 godina
Kad bi takva udruženja uvela članarinu i finansiranje iz svog džepa ne bi imalo članova kolkio da popune prostoriju u Francuskoj ulici ili u drugim punktovima u Beogradu gde se dnevno podeli oko 2.000 obroka najsiromašnijima.
Nisam siguran ni da li bi bilo dovoljno da popune broj dnevnih volontera koji pomažu tim ljudima....Kad od ivera ne vidiš......
(Milan Nikolić, 22. maj 2018 13:30)
Udruženje građanja Ateisti Srbije ima godišnju članarinu od 1200 RSD i finansira se isključivo iz džepa svojih članova. Imaš li još neku nepotvrđenu neistinu koju želiš da javno tvrdiš?
pre 5 godina
Nisam za to da svaki vernik treba da se izjasni kao takav i da mu se odbija porez od plate. Medjutim, SPC ima i sopstvene prihode jer nenormalno mnogo naplacuje obrede, cak i one koji bi trebalo da budu ili besplatni ili da imaju neku minimalnu cenu. Zbog takve situacije, mislim da bi najpravednije bilo da i oni placaju porez kao i svi ostali.
pre 5 godina
pojede vas zavist ljudi ateisti. Ali je nazalost tacno da ima mnogo formalnih vernika. Ali ako i 10 vernika ima, pre bi pitao njih nego vas za savet. Jer vernike savetuje Onaj u koga veruju, a ko vas savetuje?
(Lazarus, 22. maj 2018 10:08)
Zdrav razum.
pre 5 godina
@(SrbEUin, 22. maj 2018 11:28)
I jeste rec o javnom interesu jer je HSS turisticka atrakcija. Samo prosle godine 15000 turista je posetilo Beograd.
pre 5 godina
Cudne li koincidencije. Vucko se pre neki dan nesto potkacio sa SPC.
pre 5 godina
Potpuno podržavam, ali se ne nadam preterano da ovako nešto može ( još) da bude usvojeno u Srbiji, pogotovo što je "javna tajna" da se od dela tih 7 mil. € finansiraju i raznorazne mutne organizacije tipa Obraz, Dveri i sl. klerofašistička bratija
pre 5 godina
Не мора 9%, нек пробају са 3-4%.
pre 5 godina
Srbija je sekularna drzava a ne teokratija, kada sam poslednji put proveravao. Vera i religija su pravo i sloboda izbora svakog pojedinacno, ALI u okviru njegova 4 zida (stan, kuca, crkva) i u njegovoj glavi, i neka svoju veru drzi za sebe i svoje istomisljenike a ne projektuje je kao drzavnu.
pre 5 godina
Hmm... Ako Crkva bude plaćala porez, niko neće moći da joj zabrani aktivnu ulogu u politici, a s obzirom na to kolika je to organizacija, koliko je stara, iskusna i uspešna, brzo bi se, potpuno legalno i transparentno, spojila sa državom. Veliko je to preduzeće.
pre 5 godina
bilo bi....i mnogo vise ali je red da svi placaju porez...
pre 5 godina
Ja kao ateista ne podrzavam ovakve ideje.
SPC je deo identiteta moga naroda, kao sto je to i Stuidenica, Hilandar, Sopocani, Mileseva, Decani, Pecka patrijarsija i sl..
Kao sto sam i portiv rata a dajem pare za vojsku jer je to neophodni deo moje drzave, tako nemam problem i da se deo mojih para daje za SPC, kao za nesto sto je jako bitno za moj narod.
A mene, kao ateistu niko ne tera ni d aidem u crkvu, ni da slavim slave, tako da ne znam sto bih se bunio portiv onih koji veruju.
(Dejan, 22. maj 2018 12:16)
Tvoje je apsolutno pravo da postujes i mislis sta zelis,kao i da placas ono sa cime se slazes,ali ne ocekuj da i ja imam takvo misljenje i da placam nesto sto se tebi dopada.
Crkva nije obavezna,niti potrebna,kao sto je to slucaj sa vojskom i policijom.
Sto se tice naseg identiteta kao naroda,ako je on uslovljen crkvom i verskim objektima,onda nije ni steta da nestanemo.Tacno je,religija je igrala bitnu ulogu u nasoj proslosti,ali ako cemo zbg toga da zanemarimo buducnost,u kojoj ona svakako nije potrebna ,a i stetna je,onda nemamo sta da ocekujemo i nestacemo.
Svako ima pravo da postuje svoju istoriju,ali ne i da je izmislja,kao sto to mnogi danas cine.SPC ima svoju ulogu u nasoj istoriji,ali ona nije uvek pozitivna,posto je cesto sluzila kao kocnica napretku,pogotovo kada je pocela da gubi uticaj u narodu.
pre 5 godina
Iz budzeta se izdcajaju sredstva i za LGBT populaciju, bez obzira sto svi nisu LGBT. Iz budzeta sredstva sobijaju i za promenu pola, bez obzira sto svi to ne zelimo. I tako ...
(neko ko zna, 22. maj 2018 11:55)
Iz budžeta se izdvajaju sredstva i za zdravstveno a ja nisam bio godinama bolestan. Nemam decu, a iz budžeta se izdvajaju sredstva za školstvo. Ne znam šta hoćete time da kažete? Nije isto to što Vi pričate, menjate teze namerno da biste zbunili ljude.
Crkva je organizacija, dok su školstvo, zdravstvo službe koje pomažu građanima. Država IMA obaveze prema svim građanima, bilo koje vere/seksualne orjentacije/itd. ALI nema obaveze da izdržava crkvu. Svi smo građani Srbije i svi trebaju da budu porkiveni zakonima (LGBT pripadnici, ljudi svih vera i ateisti, svih nacionalnosti tj. SVI mi koji živimo u Srbiji), a institucije, organizacije (kao što je crkva) bi trebalo da plaćaju svoje poreze, kao što i Vi i ja plaćamo poreze u Srbiji.
pre 5 godina
Kad bi takva udruženja uvela članarinu i finansiranje iz svog džepa ne bi imalo članova kolkio da popune prostoriju u Francuskoj ulici ili u drugim punktovima u Beogradu gde se dnevno podeli oko 2.000 obroka najsiromašnijima.
Nisam siguran ni da li bi bilo dovoljno da popune broj dnevnih volontera koji pomažu tim ljudima....Kad od ivera ne vidiš......
(Milan Nikolić, 22. maj 2018 13:30)
Pa mozda ti malo razmislis da to opet placas ti samo u tom protoku novca od tebe do drzave pa do crkve ..dobar deo zavrsi na privatnim racunima svestenika i crkvenjaka..a mali procenat ode na javne obroke...tu je ta maska ...kapiras da te pljackaju tebe i mene...
pre 5 godina
Ako je vec tako, zasto se ne ukine finansiranje i ne postoji obaveza na placanje poreza i druge dazbine drzavi, i za druge verske zajednice, kao i sva udruzenja gradjana i nevladine organizacije?
pre 5 godina
Ateista sam i nisam licemer. Ne koristim slobodan dan za slavu, nije mi problem da radim na Bozic i Uskrs, dete mi ide na gradjansko... Postujem istoriju svoje zemlje, koja je cesto olicena u pravoslavlju, i istu tu istoriju (davanja za ocuvanje kulturnog blaga) mogu da finansiram, crkvu aka NVO-NECU! Malo li im je sto zive u izobilju, sto su se bacili u gradnju stambeno poslovnih kompleksa, sto su nam crkve od mermera i zlata a bolnice i skole u fazi urusavanja.
pre 5 godina
Kad bi takva udruženja uvela članarinu i finansiranje iz svog džepa ne bi imalo članova kolkio da popune prostoriju u Francuskoj ulici ili u drugim punktovima u Beogradu gde se dnevno podeli oko 2.000 obroka najsiromašnijima.
Nisam siguran ni da li bi bilo dovoljno da popune broj dnevnih volontera koji pomažu tim ljudima....Kad od ivera ne vidiš......
pre 5 godina
Hvala bogu da neko krene sa tim...ja verujem u boga i netreba mi crkva da bih verovao...u srbiji crkva je samo jedan parazit koji u pozadini trosi nase pare...ko hoce da placa da bih isao u crkvu neka placa iz svog dzepa...a ne da se oni voze u tamnim limuzinama a moja ulica nema kanalizaciju i asfalt...dalje da ne navodim
pre 5 godina
SPC je deo identiteta srpskog naroda. Njoj se veruje,ona je na prvom mestu po rejtingu.Zato ne mlatite praznu slamu.SPC se nosi u srcu,a ne u vašim pogledima o profitu. Treba da vas je sramota .Ja nemam ništa protiv što ste ateisti,moram priznati da i ja nisam toliki vernik da idem redovno u crku,ali je verujem u nju.I prestanite da se glupirate
(bane, 22. maj 2018 12:52)
Svaka čast. Lepo je to što veruješ u SPC i nosiš je u srcu. Ali, kao što vidiš ima mnogo onih koji ne dele te stavove i osećanja, a imaju i prilično jake , OPIPLJIVE argumente za to.
pre 5 godina
Нека врати држава оно што је отела од Цркве па ће Црква да плаћа порез.
pre 5 godina
Као искрени верник, апсолутно подржавам став да СПЦ мора да буде једнака пред законима као и било који грађанин Србије. Цару царево, Богу Божије. Верујем да би се и број свештеника драстично смањио, за вернике нисам сигуран.
pre 5 godina
Htedoh da objasnim da je u pitanju zamena teza, pa odustadoh jer sumnjam da bi to bilo adekvatno shvaceno.
TZV ateisti Srbije mogu da traze sta god hoce, to im nece pomoci da im zelje budu uslisene.
pre 5 godina
Apsolutno podržavam inicijativu.Nikad mi ni nije bilo jasno zašto je SPC van sistema ..uzmite primer Grčke čija je pravoslavna crkva u regularnom poreskom sistemu...znači ne mora oporezivanje vernika ali njihovih usluga apsolutno da ..
pre 5 godina
SPC je deo identiteta srpskog naroda. Njoj se veruje,ona je na prvom mestu po rejtingu.Zato ne mlatite praznu slamu.SPC se nosi u srcu,a ne u vašim pogledima o profitu. Treba da vas je sramota .Ja nemam ništa protiv što ste ateisti,moram priznati da i ja nisam toliki vernik da idem redovno u crku,ali je verujem u nju.I prestanite da se glupirate
pre 5 godina
pojede vas zavist ljudi ateisti. Ali je nazalost tacno da ima mnogo formalnih vernika. Ali ako i 10 vernika ima, pre bi pitao njih nego vas za savet. Jer vernike savetuje Onaj u koga veruju, a ko vas savetuje?
(Lazarus, 22. maj 2018 10:08)
Mene savetuje moj mozak koji kaze da bog (malo b) ne postoji i da je to izmisljotina uz pomoc koje su vladari drzali stado na okupu sasvim lako i bez po muke. Kontam da su ljudi pre par hiljada godina bili zatucani i sujeverni, ali..aloooo..21. vek je!!! BOG NE POSTOJI NITI BILO KAKVE SLICNE GLUPOSTI! Verujte u sta god zelite, ali ne terajte mene da vam to placam! Ja verujem u Milka cokoladu..ocete da mi platite nesto za to!? Necete, a? Pa, sto? Ipak je to moja vera!A za ove koji prozivaju ateiste da su komunisti samo jedna digresija - imam 24 godine, nemam pojma sta je komunizam niti me zanima, tako da svoje frustracije ne treba da generalizujete.
pre 5 godina
"Nemačkoj, gde se za crkve i verske zajednice izdvaja osam ili devet odsto bruto plate"
Nije od bruto plate nego 9% (u većini pokrajina, u nekima 8%) od poreza na dohodak!
Da je od bruto plate, ne bi crkve više imale članova.
pre 5 godina
U Nemačkoj punoletni ateisi i oni koi nisu u braku imaj dodatni porez.
Tako treba i kod nas da bude.
(Bačvan, 22. maj 2018 10:52)
Ne može kod nas tako da bude. Pripadnik sam LGBT populacije i meni nije dozvoljeno da se venčam sa mojim dugogodišnjim partnerom. Pa bih plaćao porez, iako sam, tehnički, u zajednici. U Nemačkoj je gej zajednica (brak) legalizovan, pa svi koji žele, mogu da ostvare pravo na brak i tako je moguće oporezovati one koji stvarno nisu ni sa kim u zajednici. Tu je ogromna razlika, ne možemo da gledamo samo ono što nam odgovara iz Nemačke.
Drugo, crkva mora da nađe svoje mesto u narodu, jer bi trebala da bude duhovni predvodnik tog istog naroda. Ne mogu da se voze besni automobili, oblažu freske zlatom, spucavaju milioni na Hramove, grade stanovi za prodaju a da, istovremeno, taj narod leči svoju decu SMS porukama. Meni taj disbalans nije noramlan, ne znam vama da li jeste? Imaju višak novca očigledno, neka ga vrate u budžet kroz porez i neka žive kao što živi ostatak zemlje.
pre 5 godina
Organizacija odnosno firma kao i svaka druga...ima prihode,rashode jedino porez ne plaća?! I još je častimo sa 7 milona zvanično svake godine,plus ko zna koliko para za neke "projekte"? Odvojite od tih 7 miliona jedan moj euro i uplatite mi na ziro račun,pošto sa njima nemam nikakve veze,zašto bi ih plaćao?
pre 5 godina
U redu je beinuti za budžet (kamo sreće kada bi se za svako trošenje postavljala pitanja i uspostavljala pravila) ali zašto je tim predligom obuhvaçena samo SPC?
Odrediti deo poreza za verske,humanitarne i ostale NVO organizacije i da više niko ne "podstiče projekte" iz državne kase ,nego da svaki građanin odluči kojoj verskoj organizaciji ili građanskom udruženju će dati novac.
Pošteno.Ovako ljudi hteli ne hteli daju za SPC ali i za finansiranje gomile "programa" sa kojima se čak duboko ne slažu.
U suštini predlog o unapred opredeljenom porezu uopšte nije loša stvar ako se ne sprovodi selektivno.
Naravno,država to neće prihvatiti jer joj to "vezuje ruke" - zamislite da 70% cene goriva ode tamo gde je "namenjeno" da akcize od cigareta i alkohola idu zdravstvu, da izdaci za šume i vode budu korišćeni samo za to,itd.itd...Gde je tu peostor za tendere,agencije,aktiviste raznih boja i dezena?
Bez sveobuhvatnog sistemskog rešenja koje bi se bavilo suštinskim pitanjem (gde su naši novci?) ovo postaje samo najobičniji napad na SPC.
Inače sam za ukidanje veronauke i građanskog u školama i protiv sam prisustva verskih organizaxija u vojsci,policiji i drugim državnim organima.
pre 5 godina
Ja kao ateista ne podrzavam ovakve ideje.
SPC je deo identiteta moga naroda, kao sto je to i Stuidenica, Hilandar, Sopocani, Mileseva, Decani, Pecka patrijarsija i sl..
Kao sto sam i portiv rata a dajem pare za vojsku jer je to neophodni deo moje drzave, tako nemam problem i da se deo mojih para daje za SPC, kao za nesto sto je jako bitno za moj narod.
A mene, kao ateistu niko ne tera ni d aidem u crkvu, ni da slavim slave, tako da ne znam sto bih se bunio portiv onih koji veruju.
pre 5 godina
Bilo bi pošteno da se ukine davanje iz državnog budžeta za crkvu. Kažu da država planira da smanji poreze i doprinose na plate. Pošto radnici od tog smanjenja neće i onako videti nikakve koristi, možda ne bi bila loša ideja da se svakome omogući da odredi gde želi da se usmeri taj novac koji će ostati nakon tog smanjenja (AKO smanjenja bude). Na primer: 30% za crkvu, 50% za decu obolelu od raka i 20% za lečenje retkih bolesti. Ili već kako i za šta se ko odluči. Vernici neka daju više (ili sve) crkvi, ako misle da tako treba, a ostali po svojoj volji. Kao što nije korektno da se uzima od onih koji nisu vernici da bi se davalo crkvi, tako nema logike de se mi koji nismo vernici mešamo u način na koji će crkva i vernici finansirati funkcionisanje svoje zajednice. Da li će to biti zarada od crkvene imovine, porez koji bi plaćali vernici, prilozi ili plaćanje verskih obreda, to je na njima da odluče, a ne na nama.
pre 5 godina
СПЦ није само црква, већ и национална институција од великог значаја. То тешко могу да схвате интернационалистички Југословени и бивши Титови пионири и чланови Савеза комуниста Југославије. Већ су ту направили грешку у корацима и тек кад пређу то градиво, можемо даље да дискутујемо.
(Петровград, 22. maj 2018 11:02)
Slažem se sa tobom, to jeste na našu žalost nacionalna institucija (kao UDBA ili MUP) umesto da bude hrišćanska crkva, što joj i jeste bio cilj kada je osnovana. Medjutim, ni crkva ni institucije nisu same po sebi ništa, već ih čine ljudi koji joj služe i od kojih žive. Ako se u toj instituciji nakaleme lopovi, kriminalci, pedofili i ubice, da li je normalno da kradju i nepočinstva smatramo delom nacionalnog identiteta?
pre 5 godina
Kada neko navikne da živi tako kako živi i ti mu kažes"Ne možeš tako više da ziviš" šta će taj uraditi da bi nastavio da živi tako kako je i navikao da živi celog zivota?
pre 5 godina
zasto je Srbiji zabranjeno da bude srpska i pravislavna zemlja? samo pitam nemojte da se ljutite.
(moje misljenje, 22. maj 2018 10:52)
Ko Srbiji zabranjuje da bude pravoslavna zemlja?
Problem je sto to kosta ,a niko ne zeli da to placa.
Naime,SPC je bogatija nego ikada u svojoj istoriji,zive kao bubreg u loju,ne placaju nista,niti imaju bilo kakve obaveze prema drzavi,osim mozda da placaju struju i vodu,ali je i to upitno.
Realno, u Srbiji i nema vise od 5000 vernika,koji u crkvu idu i zanju nesto o tome u sta veruju,za razliku od ostatk ,koji su obicni pomodari,koji samo prate trendove,iako o crkvi i religiji ne znaju bas nista,niti ih interesuje da nauce.
Ja nisam vernik,a nisam ni ateista.Ja sam antiteista i apsolutno sam protiv svakog oblika religije,za koje smatraam da su odgovorne za mrak u kojem se covecanstvo i dalje nalazi.Posto sam i gradjanin Srbije,poseban pik imam na SPC,koja ulaze neverovatnu kolicinu energije, ne bi li nas u tom mraku sto duze odrzala i bastion je nazadnih ideja. Njihovi predlozi za Kosovo su budalastina, koju nijedan ozbiljan covek ne bi trebalo ni da uzme u razmatranje.
Svako ima pravo da veruje u bilo sta,samo ako je spreman da za to i plati,a ne da ocekuje da ja placam za njega.Hocete crkve, hocete manastire, onda ih i finansirajte, a ne da kukate zasto dzava to ne cini, iako ne vidim zasto bi to bila njena obaveza?
pre 5 godina
zasto je Srbiji zabranjeno da bude srpska i pravislavna zemlja? samo pitam nemojte da se ljutite.
(moje misljenje, 22. maj 2018 10:52)
i da u srbiji zive samo srbi pravoslavci, ostale da proteramo? predlog je dobar, vernici, izvolite, od vasih plata placajte porez i odrzavajte pedofilima audije, ja porez, a od poreza koji ja placam drzavi, neka se sreduju domovi kulture, zdravlja, pojaca briga za siromasne i bolesne. bog ne postoji, zivot posle smrti ne postoji, sve religije svets su od pocetka pa do danasnjeg dana sluzile da pod kontrolom drze slabomislece stado oliceno u ljudskom obliku.
pre 5 godina
SPC je nestala sa Patrijarhom Pavlom.
pre 5 godina
Tamo neke 2004 godine na Skupštini inženjerske komore Srbije kao vanredna tačka dnevnog reda postavio se zahtev Upravnog odbora komore da se sva sredstva prikupljena naplatom članarinom Komore kolektivno prenesu Fondu za obnovu Hrama Svetog Save na Vračaru. Na moje pitanje (odborničko) da li su svi članovi komore pravoslavne veroispovesti, i ako nisu koliko ima članova ostalih konfesija i da li će i kolika sredstva biti prosleđena i drugim konfesijama ukoliko se budu pojavili takvi zahtevi, predsedik komore mi je javno pred punim sazivom skupštine komore odgovorio da se radi o nacionalnom interesu i da na tu temu neće biti diskusije.
Toliko o odvojenosti crkve od države.
pre 5 godina
Naravno da ima smisla, u Nemačkoj postoji crkveni porez i možeš da odbiješ da ga plaćaš prostim deklarisanjem da si ateista ili neke druge veroispovesti (recimo pravoslavac). Crkva doduše ubira pare od hiljade hektara zemlje koju izdaje, tako da su i inače puni para. Našoj crkvi su komunisti sve oduzeli.
pre 5 godina
Vernici katoličke crkve već svakako plaćaju godišnji doprinos u svojim župama, tako da za njih ovo neće biti ništa novo. Slažem se sa tim da se javno izjasnimo i prihvatimo svoje obaveze prema verskoj zajednici kojoj pripadamo.
pre 5 godina
Ako se ne prijavim kao vernik i ne platim porez, jel imam pravo na slobodan dan za krsnu slavu?
pre 5 godina
Bas je to pravi problem u Srbiji. Pretpostavljam da Atesiti Srbije na svoja vencanja, sahrane ne pozivaju pripadnike verskih organizacija pa ne razumem u cemu se osecaju ugrozenim jer ne placaju te stvari. I ne razumem zasto je u naslovu SPC, a u izjavi u tekstu pise verske organizacije. Potrosi se mnogo vise od tih 7 mil evra godisnje na vece gluposti u ovoj drzavi pa se niko ne buni. Mislim da, posto nam ovako dobro ide kako pise u skoro svim medijima, nije neophodno puniti buzdet dodatno. Sredice to sve izvrsitelji...
pre 5 godina
Podsetili su da Srpska pravoslavna crkva iz budžeta Srbije dobije godišnje oko sedam miliona evra, i to od svih građana Srbije, bez obzira da li su vernici ili nisu.
_________
Iz budzeta se izdcajaju sredstva i za LGBT populaciju, bez obzira sto svi nisu LGBT. Iz budzeta sredstva sobijaju i za promenu pola, bez obzira sto svi to ne zelimo. I tako ...
pre 5 godina
Bravo!
pre 5 godina
Kao neko ko nije vjernik a poznaje u matematiku mogu da kazem sledecu stvar: Statistika je surova gospodo iz Ateisti Srbije, vecina ljudi u Srbiji JESU vjernici, ako bismo crkvi davali samo od njihovog poreza opet bi sve bilo isto. Ljudi se boje smrti i dace svoj novac u jedinu nadu da smrt nije kraj.
Porez prosto nije transparentna stvar i slazem se da bi trebalo da bude, mislim da bi najbolje bilo da imamo 2 tipa poreza:
-Obavezni
-Opcioni
Pa sad jedan procenat, recimo veci, ide u obavezni a on ce da se potrosi u zdravrstvo, skolstvo, itd... a jedan procenat recimo manji bude opciona stvar, moras da ga platis ali biras gdje ide, recimo ja ne bih dao NISTA u sport ali bih dao u kulturu, ali to i dalje, kao i u ovom slucaju gospodo iz Ateisti Srbije, ne bi mnogo promjenilo stvari, ljudi prosto vole sportsku zabavi vise od kulture, kao sto rekoh na pocetku: statistika je surova.
pre 5 godina
KAO VERNIK::
Kao vernik smatram da je stavljanje crkve na drzavni budzet najgora stvar koja se ikad i mogla desiti crkvi.
Onog momenta kad dobijas platu od drzave, ti si zaposleni u drzavnom aparatu, i za tebe kao i za sve druge, vazi ono sto drzava kaze, a ne Biblija.
Tako da cu apsolutno podrzati...
Naravno, stim da nam se i ateisti skinu sa budzeta, da vrate crkvi svu zemlju koju su "nacionalizovali" sve objekte koje su oteli.
Takodje, da prestanu da svojataju umetnost, muziku, koju je crkva stvorila, kao "srpku narodnu bastinu" jer ona to nije, nego je samo oteta od crkve, bas kao i zemlja i objekti...
Takodje, za ne zaposlene ateiste, ja ne vidim zasto bi ja placao za vasu finansisku pomoc?Sta, ne mozete naci posao? MOzda da prbate u zavodu za zaposljavanje? Ne vidim zasto bi ja placao za to? A ni za vasu socialnu ili medicinsko osiguranje? Zaposlite se, placajte svoje...
pre 5 godina
A sunce ti. Ja kao ateista pkdrzavam da crkva treba da dobija novce, ne zbog religije nego zbog toga sto je ocuvala srpstvo i nasu istoriju. Skoro niko nije vodio nikakve zapise sta se gde i kad desavalo od Srba. A be treba se oslannati samo na strane izvore koji mohu da se kroje kako nekom odgovara
pre 5 godina
Apsolutno podržavam. Zašto bi oni bili privilegovani i živeli na mojoj grbači. Ja da plaćam porez a oni da ne plaćaju i još uzimaju iz budžeta.
pre 5 godina
Eto i da hoću da verujem dodju ovakvi komentatori pa mi ogade crkvu i kao instituciju i kao ideju.
Jel kaže biblija dajte bogu božije a caru carevo . pa što onda crkva ima problem sa careviim porezom ?
Jel kaže biblija da je srebroljublje greh. Pa šta će crkvi kamare srebra i zlata ?
Jel svaki vladika položio zavet skromnosti. pa šta će mu audi od 200 000 evra.
Jel se crkva puna skandala koje gledamo svaki dan. Pa kako ja sad da poverujem da moj prota nije polagao kod onog glumca u filmovima za odrasle Kačavende kad crkva umesto lustracije u svojim redovima radi na političkom polju i polemiše sa sektom na vlasti ?
Kad sve ovo uzmem u obzir mišljenja sam da nije crkva sačuvala našu tradiciju već naprotiv naš divalj i paganski mentalitet koji ne trpi autoritete.
pre 5 godina
Neće 10% ali jedan posto će dati. Sveštenici inače nemaju platu a ovako bi je imali. 1% bi dao svaki vernik, i u to mu ulazi slava, krštenje, venčanje, opelo... Šta god.
pre 5 godina
СПЦ није само црква, већ и национална институција од великог значаја. То тешко могу да схвате интернационалистички Југословени и бивши Титови пионири и чланови Савеза комуниста Југославије. Већ су ту направили грешку у корацима и тек кад пређу то градиво, можемо даље да дискутујемо.
pre 5 godina
U potpunosti se slazemо,i ako sam vernik. Unutra su sve sami lopovi,koji zive na grbaci ovog naroda. Oni imaju veze sa bogom,kao sto sam ja Denzel Vosington.
pre 5 godina
Podrška!
pre 5 godina
Zar nije mogao SNS direktno da izjavi ovo, nego 'udruženje' >_>
pre 5 godina
Кад се већ позивају на разум и немачку праксу Атеисти Србије би могли мало да проуче како она функционише. Црквени порез није 8 посто од бруто плате, већ 8 посто од пореза који човек иначе плаћа. Ако плаћа 1000 евра пореза месечно, са црквеним порезом то ће бити 1080 евра. Није математика тешка, само је треба мало научити.
pre 5 godina
Ne znam ko me vise nervira, nasi pravoslavni fanatici i popstvo ili ovi ateisti... Slazem se da crkva treba d aplaca porez, da se osmisli sistem koji je odrziv i funkcionalan ali da vernici placaju porez je potpuno apsurdno! Drugari ostavite ljude koji veruju da veruju, vi ne verujte i svima lepo... Oni predlazu kao u Nemackoj!? Pa rodjaci idite u Nemacku ako vam se tako svidja... Ja iskreno nisam vernik ali nemam nikakav problem da ljudi veruju u nesto i ne mislim da trebaju to da placaju, ta ideja d anije idiotska bila bi smesna...
pre 5 godina
Moze, odlican predlog, ja posto sam ateista mogu mene slobodno da preskoce, a ovi sto viču Slava bogu i sto se mole bogu mogu slobodno da placaju. Zasto bih ja da placam necije hirove u koje ja licno ne verujem?
pre 5 godina
e srbijo, među šljivama... ovo bi trebalo da bude prva i najveća vest, a kod nas će proći kao blasfemija i bogohuljenje od koga je najmanja šteta okrenuti glavu i oćutati. a svi znaju da je svaka reč ovde izrečena tačna!
pre 5 godina
U Nemačkoj punoletni ateisi i oni koi nisu u braku imaj dodatni porez.
Tako treba i kod nas da bude.
pre 5 godina
Ovo je sjajna ideja... treba uvesti porez svima koji su clanovi neke stranke a oni koji primaju zaradu iz budzeta da placaju duplo.
Ko je popove terao da daju svoj stav o Kosovu - da su cutali kao predstavnici ostalih verskih zajednica mogli su jos da "rade" ....
pre 5 godina
U pravu su.
pre 5 godina
A ovaj tekst ide baš kada je crkva kritikovala Vučića u vezi Kosova...
E šta ti je slučajnost :D
pre 5 godina
Hehe mnogo su mi smešni ovi ateisti. Sta vas briga za SPC gledajte svoja posla. SPC se ne oporezuje iz nekih potpuno drugih razloga.
pre 5 godina
Mislim da je to sjajna ideja, dosta je muljanja i crne ekonomije u verskim zajednicama.
pre 5 godina
Kad bi porez bio uveden na prihode i nekretnine verskih zajednica njih ne bi bilo nigde u svetu a ne samo u Srbiji. Nije dzaba Tom Kruz "investirao" svoje milione u one Sajentologe jer i tamo nema nikakvog poreza na te prevarante ...
pre 5 godina
pojede vas zavist ljudi ateisti. Ali je nazalost tacno da ima mnogo formalnih vernika. Ali ako i 10 vernika ima, pre bi pitao njih nego vas za savet. Jer vernike savetuje Onaj u koga veruju, a ko vas savetuje?
pre 5 godina
Da li su Turci naplaćivali harač Srpskoj crkvi ?
pre 5 godina
zasto je Srbiji zabranjeno da bude srpska i pravislavna zemlja? samo pitam nemojte da se ljutite.
pre 5 godina
Trenutno u Srbiji je najmnogobrojnija religija SNS a najomiljeniji Bog je AV. Tek na drugom mestu mozda dodje SPC.
pre 5 godina
na ovo treba dodati i to da ne postoji cenovnik usluga, vec je sve odokativno i zavisi od svestenika i lokacije. negde je 100 evra, negde 50, a negde dz.
kum i ja se prepiremo ko ce da plati krstenje deteta, a svestenik prilazi i kaze, oce ti toliko, kume ti toliko. molim lepo... pomoze nam covek u sekundi.
takodje, pare se daju na ruke svestenicima i ne postoji evidencija. fiskalna kasa, racun i to je to. ako neko hoce da da dobrovoljni prilog, neka ostavi na ikoni, ili neka da na ruke svesteniku, ili staresini crkve, ili kome god.
da ne pricam o razlicitim tumacenjima verskih 'zakona' - ja sam iskusio da nisam mogao da se vencam u nedelji nakon uskrsa dok je jedan drugi par to mogao par stotina km dalje (oba mesta u srbiji)
pre 5 godina
Podrška udruženju! Decu lečimo sms porukama i kutijama po marketima a bradonje čašćavamo iz budžeta!
pre 5 godina
prvi put da čujemo nesto pametno od ljudi iz srbije. ovo je ne dobro, nego pogodak u centar mete.
pre 5 godina
Bravo. Potpisujem od reci do reci.
pre 5 godina
Podržavam.
pre 5 godina
Hahahaaaaaa.....ovi objasnili sve!!!
pre 5 godina
Ovi su ljudi u pravu.
pre 5 godina
Poistovjećujete vjeru s religijom i crkvom, vjera je jedna bez obzira na religiju, Bog je jedan bez obzira na religiju. Bilo bi vjernika jednako koliko ih je i sada, samo mnogi ne bi plaćali raskalašenoj crkvi harač!
pre 5 godina
Slazem se 100%
pre 5 godina
Udruženje ateista Srbije?? Zar i to postoji!?
pre 5 godina
Podrška udruženju! Decu lečimo sms porukama i kutijama po marketima a bradonje čašćavamo iz budžeta!
pre 5 godina
Trenutno u Srbiji je najmnogobrojnija religija SNS a najomiljeniji Bog je AV. Tek na drugom mestu mozda dodje SPC.
pre 5 godina
Apsolutno podržavam. Zašto bi oni bili privilegovani i živeli na mojoj grbači. Ja da plaćam porez a oni da ne plaćaju i još uzimaju iz budžeta.
pre 5 godina
prvi put da čujemo nesto pametno od ljudi iz srbije. ovo je ne dobro, nego pogodak u centar mete.
pre 5 godina
Slazem se 100%
pre 5 godina
U potpunosti se slazemо,i ako sam vernik. Unutra su sve sami lopovi,koji zive na grbaci ovog naroda. Oni imaju veze sa bogom,kao sto sam ja Denzel Vosington.
pre 5 godina
Podržavam.
pre 5 godina
A ovaj tekst ide baš kada je crkva kritikovala Vučića u vezi Kosova...
E šta ti je slučajnost :D
pre 5 godina
Bravo. Potpisujem od reci do reci.
pre 5 godina
Ovi su ljudi u pravu.
pre 5 godina
Zar nije mogao SNS direktno da izjavi ovo, nego 'udruženje' >_>
pre 5 godina
Hahahaaaaaa.....ovi objasnili sve!!!
pre 5 godina
СПЦ није само црква, већ и национална институција од великог значаја. То тешко могу да схвате интернационалистички Југословени и бивши Титови пионири и чланови Савеза комуниста Југославије. Већ су ту направили грешку у корацима и тек кад пређу то градиво, можемо даље да дискутујемо.
pre 5 godina
Moze, odlican predlog, ja posto sam ateista mogu mene slobodno da preskoce, a ovi sto viču Slava bogu i sto se mole bogu mogu slobodno da placaju. Zasto bih ja da placam necije hirove u koje ja licno ne verujem?
pre 5 godina
Ovo je sjajna ideja... treba uvesti porez svima koji su clanovi neke stranke a oni koji primaju zaradu iz budzeta da placaju duplo.
Ko je popove terao da daju svoj stav o Kosovu - da su cutali kao predstavnici ostalih verskih zajednica mogli su jos da "rade" ....
pre 5 godina
СПЦ није само црква, већ и национална институција од великог значаја. То тешко могу да схвате интернационалистички Југословени и бивши Титови пионири и чланови Савеза комуниста Југославије. Већ су ту направили грешку у корацима и тек кад пређу то градиво, можемо даље да дискутујемо.
(Петровград, 22. maj 2018 11:02)
Slažem se sa tobom, to jeste na našu žalost nacionalna institucija (kao UDBA ili MUP) umesto da bude hrišćanska crkva, što joj i jeste bio cilj kada je osnovana. Medjutim, ni crkva ni institucije nisu same po sebi ništa, već ih čine ljudi koji joj služe i od kojih žive. Ako se u toj instituciji nakaleme lopovi, kriminalci, pedofili i ubice, da li je normalno da kradju i nepočinstva smatramo delom nacionalnog identiteta?
pre 5 godina
pojede vas zavist ljudi ateisti. Ali je nazalost tacno da ima mnogo formalnih vernika. Ali ako i 10 vernika ima, pre bi pitao njih nego vas za savet. Jer vernike savetuje Onaj u koga veruju, a ko vas savetuje?
(Lazarus, 22. maj 2018 10:08)
Mene savetuje moj mozak koji kaze da bog (malo b) ne postoji i da je to izmisljotina uz pomoc koje su vladari drzali stado na okupu sasvim lako i bez po muke. Kontam da su ljudi pre par hiljada godina bili zatucani i sujeverni, ali..aloooo..21. vek je!!! BOG NE POSTOJI NITI BILO KAKVE SLICNE GLUPOSTI! Verujte u sta god zelite, ali ne terajte mene da vam to placam! Ja verujem u Milka cokoladu..ocete da mi platite nesto za to!? Necete, a? Pa, sto? Ipak je to moja vera!A za ove koji prozivaju ateiste da su komunisti samo jedna digresija - imam 24 godine, nemam pojma sta je komunizam niti me zanima, tako da svoje frustracije ne treba da generalizujete.
pre 5 godina
na ovo treba dodati i to da ne postoji cenovnik usluga, vec je sve odokativno i zavisi od svestenika i lokacije. negde je 100 evra, negde 50, a negde dz.
kum i ja se prepiremo ko ce da plati krstenje deteta, a svestenik prilazi i kaze, oce ti toliko, kume ti toliko. molim lepo... pomoze nam covek u sekundi.
takodje, pare se daju na ruke svestenicima i ne postoji evidencija. fiskalna kasa, racun i to je to. ako neko hoce da da dobrovoljni prilog, neka ostavi na ikoni, ili neka da na ruke svesteniku, ili staresini crkve, ili kome god.
da ne pricam o razlicitim tumacenjima verskih 'zakona' - ja sam iskusio da nisam mogao da se vencam u nedelji nakon uskrsa dok je jedan drugi par to mogao par stotina km dalje (oba mesta u srbiji)
pre 5 godina
Ako se ne prijavim kao vernik i ne platim porez, jel imam pravo na slobodan dan za krsnu slavu?
pre 5 godina
e srbijo, među šljivama... ovo bi trebalo da bude prva i najveća vest, a kod nas će proći kao blasfemija i bogohuljenje od koga je najmanja šteta okrenuti glavu i oćutati. a svi znaju da je svaka reč ovde izrečena tačna!
pre 5 godina
Apsolutno podržavam inicijativu.Nikad mi ni nije bilo jasno zašto je SPC van sistema ..uzmite primer Grčke čija je pravoslavna crkva u regularnom poreskom sistemu...znači ne mora oporezivanje vernika ali njihovih usluga apsolutno da ..
pre 5 godina
A sunce ti. Ja kao ateista pkdrzavam da crkva treba da dobija novce, ne zbog religije nego zbog toga sto je ocuvala srpstvo i nasu istoriju. Skoro niko nije vodio nikakve zapise sta se gde i kad desavalo od Srba. A be treba se oslannati samo na strane izvore koji mohu da se kroje kako nekom odgovara
pre 5 godina
Eto i da hoću da verujem dodju ovakvi komentatori pa mi ogade crkvu i kao instituciju i kao ideju.
Jel kaže biblija dajte bogu božije a caru carevo . pa što onda crkva ima problem sa careviim porezom ?
Jel kaže biblija da je srebroljublje greh. Pa šta će crkvi kamare srebra i zlata ?
Jel svaki vladika položio zavet skromnosti. pa šta će mu audi od 200 000 evra.
Jel se crkva puna skandala koje gledamo svaki dan. Pa kako ja sad da poverujem da moj prota nije polagao kod onog glumca u filmovima za odrasle Kačavende kad crkva umesto lustracije u svojim redovima radi na političkom polju i polemiše sa sektom na vlasti ?
Kad sve ovo uzmem u obzir mišljenja sam da nije crkva sačuvala našu tradiciju već naprotiv naš divalj i paganski mentalitet koji ne trpi autoritete.
pre 5 godina
Tamo neke 2004 godine na Skupštini inženjerske komore Srbije kao vanredna tačka dnevnog reda postavio se zahtev Upravnog odbora komore da se sva sredstva prikupljena naplatom članarinom Komore kolektivno prenesu Fondu za obnovu Hrama Svetog Save na Vračaru. Na moje pitanje (odborničko) da li su svi članovi komore pravoslavne veroispovesti, i ako nisu koliko ima članova ostalih konfesija i da li će i kolika sredstva biti prosleđena i drugim konfesijama ukoliko se budu pojavili takvi zahtevi, predsedik komore mi je javno pred punim sazivom skupštine komore odgovorio da se radi o nacionalnom interesu i da na tu temu neće biti diskusije.
Toliko o odvojenosti crkve od države.
pre 5 godina
Neće 10% ali jedan posto će dati. Sveštenici inače nemaju platu a ovako bi je imali. 1% bi dao svaki vernik, i u to mu ulazi slava, krštenje, venčanje, opelo... Šta god.
pre 5 godina
Mislim da je to sjajna ideja, dosta je muljanja i crne ekonomije u verskim zajednicama.
pre 5 godina
U Nemačkoj punoletni ateisi i oni koi nisu u braku imaj dodatni porez.
Tako treba i kod nas da bude.
(Bačvan, 22. maj 2018 10:52)
Ne može kod nas tako da bude. Pripadnik sam LGBT populacije i meni nije dozvoljeno da se venčam sa mojim dugogodišnjim partnerom. Pa bih plaćao porez, iako sam, tehnički, u zajednici. U Nemačkoj je gej zajednica (brak) legalizovan, pa svi koji žele, mogu da ostvare pravo na brak i tako je moguće oporezovati one koji stvarno nisu ni sa kim u zajednici. Tu je ogromna razlika, ne možemo da gledamo samo ono što nam odgovara iz Nemačke.
Drugo, crkva mora da nađe svoje mesto u narodu, jer bi trebala da bude duhovni predvodnik tog istog naroda. Ne mogu da se voze besni automobili, oblažu freske zlatom, spucavaju milioni na Hramove, grade stanovi za prodaju a da, istovremeno, taj narod leči svoju decu SMS porukama. Meni taj disbalans nije noramlan, ne znam vama da li jeste? Imaju višak novca očigledno, neka ga vrate u budžet kroz porez i neka žive kao što živi ostatak zemlje.
pre 5 godina
zasto je Srbiji zabranjeno da bude srpska i pravislavna zemlja? samo pitam nemojte da se ljutite.
(moje misljenje, 22. maj 2018 10:52)
Ko Srbiji zabranjuje da bude pravoslavna zemlja?
Problem je sto to kosta ,a niko ne zeli da to placa.
Naime,SPC je bogatija nego ikada u svojoj istoriji,zive kao bubreg u loju,ne placaju nista,niti imaju bilo kakve obaveze prema drzavi,osim mozda da placaju struju i vodu,ali je i to upitno.
Realno, u Srbiji i nema vise od 5000 vernika,koji u crkvu idu i zanju nesto o tome u sta veruju,za razliku od ostatk ,koji su obicni pomodari,koji samo prate trendove,iako o crkvi i religiji ne znaju bas nista,niti ih interesuje da nauce.
Ja nisam vernik,a nisam ni ateista.Ja sam antiteista i apsolutno sam protiv svakog oblika religije,za koje smatraam da su odgovorne za mrak u kojem se covecanstvo i dalje nalazi.Posto sam i gradjanin Srbije,poseban pik imam na SPC,koja ulaze neverovatnu kolicinu energije, ne bi li nas u tom mraku sto duze odrzala i bastion je nazadnih ideja. Njihovi predlozi za Kosovo su budalastina, koju nijedan ozbiljan covek ne bi trebalo ni da uzme u razmatranje.
Svako ima pravo da veruje u bilo sta,samo ako je spreman da za to i plati,a ne da ocekuje da ja placam za njega.Hocete crkve, hocete manastire, onda ih i finansirajte, a ne da kukate zasto dzava to ne cini, iako ne vidim zasto bi to bila njena obaveza?
pre 5 godina
Кад се већ позивају на разум и немачку праксу Атеисти Србије би могли мало да проуче како она функционише. Црквени порез није 8 посто од бруто плате, већ 8 посто од пореза који човек иначе плаћа. Ако плаћа 1000 евра пореза месечно, са црквеним порезом то ће бити 1080 евра. Није математика тешка, само је треба мало научити.
pre 5 godina
Organizacija odnosno firma kao i svaka druga...ima prihode,rashode jedino porez ne plaća?! I još je častimo sa 7 milona zvanično svake godine,plus ko zna koliko para za neke "projekte"? Odvojite od tih 7 miliona jedan moj euro i uplatite mi na ziro račun,pošto sa njima nemam nikakve veze,zašto bi ih plaćao?
pre 5 godina
U pravu su.
pre 5 godina
Poistovjećujete vjeru s religijom i crkvom, vjera je jedna bez obzira na religiju, Bog je jedan bez obzira na religiju. Bilo bi vjernika jednako koliko ih je i sada, samo mnogi ne bi plaćali raskalašenoj crkvi harač!
pre 5 godina
Ja kao ateista ne podrzavam ovakve ideje.
SPC je deo identiteta moga naroda, kao sto je to i Stuidenica, Hilandar, Sopocani, Mileseva, Decani, Pecka patrijarsija i sl..
Kao sto sam i portiv rata a dajem pare za vojsku jer je to neophodni deo moje drzave, tako nemam problem i da se deo mojih para daje za SPC, kao za nesto sto je jako bitno za moj narod.
A mene, kao ateistu niko ne tera ni d aidem u crkvu, ni da slavim slave, tako da ne znam sto bih se bunio portiv onih koji veruju.
pre 5 godina
U Nemačkoj punoletni ateisi i oni koi nisu u braku imaj dodatni porez.
Tako treba i kod nas da bude.
pre 5 godina
Bravo!
pre 5 godina
Podrška!
pre 5 godina
Udruženje ateista Srbije?? Zar i to postoji!?
pre 5 godina
zasto je Srbiji zabranjeno da bude srpska i pravislavna zemlja? samo pitam nemojte da se ljutite.
pre 5 godina
Као искрени верник, апсолутно подржавам став да СПЦ мора да буде једнака пред законима као и било који грађанин Србије. Цару царево, Богу Божије. Верујем да би се и број свештеника драстично смањио, за вернике нисам сигуран.
pre 5 godina
Hvala bogu da neko krene sa tim...ja verujem u boga i netreba mi crkva da bih verovao...u srbiji crkva je samo jedan parazit koji u pozadini trosi nase pare...ko hoce da placa da bih isao u crkvu neka placa iz svog dzepa...a ne da se oni voze u tamnim limuzinama a moja ulica nema kanalizaciju i asfalt...dalje da ne navodim
pre 5 godina
Ateista sam i nisam licemer. Ne koristim slobodan dan za slavu, nije mi problem da radim na Bozic i Uskrs, dete mi ide na gradjansko... Postujem istoriju svoje zemlje, koja je cesto olicena u pravoslavlju, i istu tu istoriju (davanja za ocuvanje kulturnog blaga) mogu da finansiram, crkvu aka NVO-NECU! Malo li im je sto zive u izobilju, sto su se bacili u gradnju stambeno poslovnih kompleksa, sto su nam crkve od mermera i zlata a bolnice i skole u fazi urusavanja.
pre 5 godina
SPC je nestala sa Patrijarhom Pavlom.
pre 5 godina
Kad bi porez bio uveden na prihode i nekretnine verskih zajednica njih ne bi bilo nigde u svetu a ne samo u Srbiji. Nije dzaba Tom Kruz "investirao" svoje milione u one Sajentologe jer i tamo nema nikakvog poreza na te prevarante ...
pre 5 godina
Podsetili su da Srpska pravoslavna crkva iz budžeta Srbije dobije godišnje oko sedam miliona evra, i to od svih građana Srbije, bez obzira da li su vernici ili nisu.
_________
Iz budzeta se izdcajaju sredstva i za LGBT populaciju, bez obzira sto svi nisu LGBT. Iz budzeta sredstva sobijaju i za promenu pola, bez obzira sto svi to ne zelimo. I tako ...
pre 5 godina
Ne znam ko me vise nervira, nasi pravoslavni fanatici i popstvo ili ovi ateisti... Slazem se da crkva treba d aplaca porez, da se osmisli sistem koji je odrziv i funkcionalan ali da vernici placaju porez je potpuno apsurdno! Drugari ostavite ljude koji veruju da veruju, vi ne verujte i svima lepo... Oni predlazu kao u Nemackoj!? Pa rodjaci idite u Nemacku ako vam se tako svidja... Ja iskreno nisam vernik ali nemam nikakav problem da ljudi veruju u nesto i ne mislim da trebaju to da placaju, ta ideja d anije idiotska bila bi smesna...
pre 5 godina
SPC je deo identiteta srpskog naroda. Njoj se veruje,ona je na prvom mestu po rejtingu.Zato ne mlatite praznu slamu.SPC se nosi u srcu,a ne u vašim pogledima o profitu. Treba da vas je sramota .Ja nemam ništa protiv što ste ateisti,moram priznati da i ja nisam toliki vernik da idem redovno u crku,ali je verujem u nju.I prestanite da se glupirate
(bane, 22. maj 2018 12:52)
Svaka čast. Lepo je to što veruješ u SPC i nosiš je u srcu. Ali, kao što vidiš ima mnogo onih koji ne dele te stavove i osećanja, a imaju i prilično jake , OPIPLJIVE argumente za to.
pre 5 godina
zasto je Srbiji zabranjeno da bude srpska i pravislavna zemlja? samo pitam nemojte da se ljutite.
(moje misljenje, 22. maj 2018 10:52)
i da u srbiji zive samo srbi pravoslavci, ostale da proteramo? predlog je dobar, vernici, izvolite, od vasih plata placajte porez i odrzavajte pedofilima audije, ja porez, a od poreza koji ja placam drzavi, neka se sreduju domovi kulture, zdravlja, pojaca briga za siromasne i bolesne. bog ne postoji, zivot posle smrti ne postoji, sve religije svets su od pocetka pa do danasnjeg dana sluzile da pod kontrolom drze slabomislece stado oliceno u ljudskom obliku.
pre 5 godina
Vernici katoličke crkve već svakako plaćaju godišnji doprinos u svojim župama, tako da za njih ovo neće biti ništa novo. Slažem se sa tim da se javno izjasnimo i prihvatimo svoje obaveze prema verskoj zajednici kojoj pripadamo.
pre 5 godina
pojede vas zavist ljudi ateisti. Ali je nazalost tacno da ima mnogo formalnih vernika. Ali ako i 10 vernika ima, pre bi pitao njih nego vas za savet. Jer vernike savetuje Onaj u koga veruju, a ko vas savetuje?
pre 5 godina
Hehe mnogo su mi smešni ovi ateisti. Sta vas briga za SPC gledajte svoja posla. SPC se ne oporezuje iz nekih potpuno drugih razloga.
pre 5 godina
Iz budzeta se izdcajaju sredstva i za LGBT populaciju, bez obzira sto svi nisu LGBT. Iz budzeta sredstva sobijaju i za promenu pola, bez obzira sto svi to ne zelimo. I tako ...
(neko ko zna, 22. maj 2018 11:55)
Iz budžeta se izdvajaju sredstva i za zdravstveno a ja nisam bio godinama bolestan. Nemam decu, a iz budžeta se izdvajaju sredstva za školstvo. Ne znam šta hoćete time da kažete? Nije isto to što Vi pričate, menjate teze namerno da biste zbunili ljude.
Crkva je organizacija, dok su školstvo, zdravstvo službe koje pomažu građanima. Država IMA obaveze prema svim građanima, bilo koje vere/seksualne orjentacije/itd. ALI nema obaveze da izdržava crkvu. Svi smo građani Srbije i svi trebaju da budu porkiveni zakonima (LGBT pripadnici, ljudi svih vera i ateisti, svih nacionalnosti tj. SVI mi koji živimo u Srbiji), a institucije, organizacije (kao što je crkva) bi trebalo da plaćaju svoje poreze, kao što i Vi i ja plaćamo poreze u Srbiji.
pre 5 godina
Srbija je sekularna drzava a ne teokratija, kada sam poslednji put proveravao. Vera i religija su pravo i sloboda izbora svakog pojedinacno, ALI u okviru njegova 4 zida (stan, kuca, crkva) i u njegovoj glavi, i neka svoju veru drzi za sebe i svoje istomisljenike a ne projektuje je kao drzavnu.
pre 5 godina
SPC je deo identiteta srpskog naroda. Njoj se veruje,ona je na prvom mestu po rejtingu.Zato ne mlatite praznu slamu.SPC se nosi u srcu,a ne u vašim pogledima o profitu. Treba da vas je sramota .Ja nemam ništa protiv što ste ateisti,moram priznati da i ja nisam toliki vernik da idem redovno u crku,ali je verujem u nju.I prestanite da se glupirate
pre 5 godina
Naravno da ima smisla, u Nemačkoj postoji crkveni porez i možeš da odbiješ da ga plaćaš prostim deklarisanjem da si ateista ili neke druge veroispovesti (recimo pravoslavac). Crkva doduše ubira pare od hiljade hektara zemlje koju izdaje, tako da su i inače puni para. Našoj crkvi su komunisti sve oduzeli.
pre 5 godina
Ja kao ateista ne podrzavam ovakve ideje.
SPC je deo identiteta moga naroda, kao sto je to i Stuidenica, Hilandar, Sopocani, Mileseva, Decani, Pecka patrijarsija i sl..
Kao sto sam i portiv rata a dajem pare za vojsku jer je to neophodni deo moje drzave, tako nemam problem i da se deo mojih para daje za SPC, kao za nesto sto je jako bitno za moj narod.
A mene, kao ateistu niko ne tera ni d aidem u crkvu, ni da slavim slave, tako da ne znam sto bih se bunio portiv onih koji veruju.
(Dejan, 22. maj 2018 12:16)
Tvoje je apsolutno pravo da postujes i mislis sta zelis,kao i da placas ono sa cime se slazes,ali ne ocekuj da i ja imam takvo misljenje i da placam nesto sto se tebi dopada.
Crkva nije obavezna,niti potrebna,kao sto je to slucaj sa vojskom i policijom.
Sto se tice naseg identiteta kao naroda,ako je on uslovljen crkvom i verskim objektima,onda nije ni steta da nestanemo.Tacno je,religija je igrala bitnu ulogu u nasoj proslosti,ali ako cemo zbg toga da zanemarimo buducnost,u kojoj ona svakako nije potrebna ,a i stetna je,onda nemamo sta da ocekujemo i nestacemo.
Svako ima pravo da postuje svoju istoriju,ali ne i da je izmislja,kao sto to mnogi danas cine.SPC ima svoju ulogu u nasoj istoriji,ali ona nije uvek pozitivna,posto je cesto sluzila kao kocnica napretku,pogotovo kada je pocela da gubi uticaj u narodu.
pre 5 godina
"Nemačkoj, gde se za crkve i verske zajednice izdvaja osam ili devet odsto bruto plate"
Nije od bruto plate nego 9% (u većini pokrajina, u nekima 8%) od poreza na dohodak!
Da je od bruto plate, ne bi crkve više imale članova.
pre 5 godina
U redu je beinuti za budžet (kamo sreće kada bi se za svako trošenje postavljala pitanja i uspostavljala pravila) ali zašto je tim predligom obuhvaçena samo SPC?
Odrediti deo poreza za verske,humanitarne i ostale NVO organizacije i da više niko ne "podstiče projekte" iz državne kase ,nego da svaki građanin odluči kojoj verskoj organizaciji ili građanskom udruženju će dati novac.
Pošteno.Ovako ljudi hteli ne hteli daju za SPC ali i za finansiranje gomile "programa" sa kojima se čak duboko ne slažu.
U suštini predlog o unapred opredeljenom porezu uopšte nije loša stvar ako se ne sprovodi selektivno.
Naravno,država to neće prihvatiti jer joj to "vezuje ruke" - zamislite da 70% cene goriva ode tamo gde je "namenjeno" da akcize od cigareta i alkohola idu zdravstvu, da izdaci za šume i vode budu korišćeni samo za to,itd.itd...Gde je tu peostor za tendere,agencije,aktiviste raznih boja i dezena?
Bez sveobuhvatnog sistemskog rešenja koje bi se bavilo suštinskim pitanjem (gde su naši novci?) ovo postaje samo najobičniji napad na SPC.
Inače sam za ukidanje veronauke i građanskog u školama i protiv sam prisustva verskih organizaxija u vojsci,policiji i drugim državnim organima.
pre 5 godina
Bilo bi pošteno da se ukine davanje iz državnog budžeta za crkvu. Kažu da država planira da smanji poreze i doprinose na plate. Pošto radnici od tog smanjenja neće i onako videti nikakve koristi, možda ne bi bila loša ideja da se svakome omogući da odredi gde želi da se usmeri taj novac koji će ostati nakon tog smanjenja (AKO smanjenja bude). Na primer: 30% za crkvu, 50% za decu obolelu od raka i 20% za lečenje retkih bolesti. Ili već kako i za šta se ko odluči. Vernici neka daju više (ili sve) crkvi, ako misle da tako treba, a ostali po svojoj volji. Kao što nije korektno da se uzima od onih koji nisu vernici da bi se davalo crkvi, tako nema logike de se mi koji nismo vernici mešamo u način na koji će crkva i vernici finansirati funkcionisanje svoje zajednice. Da li će to biti zarada od crkvene imovine, porez koji bi plaćali vernici, prilozi ili plaćanje verskih obreda, to je na njima da odluče, a ne na nama.
pre 5 godina
Da li su Turci naplaćivali harač Srpskoj crkvi ?
pre 5 godina
KAO VERNIK::
Kao vernik smatram da je stavljanje crkve na drzavni budzet najgora stvar koja se ikad i mogla desiti crkvi.
Onog momenta kad dobijas platu od drzave, ti si zaposleni u drzavnom aparatu, i za tebe kao i za sve druge, vazi ono sto drzava kaze, a ne Biblija.
Tako da cu apsolutno podrzati...
Naravno, stim da nam se i ateisti skinu sa budzeta, da vrate crkvi svu zemlju koju su "nacionalizovali" sve objekte koje su oteli.
Takodje, da prestanu da svojataju umetnost, muziku, koju je crkva stvorila, kao "srpku narodnu bastinu" jer ona to nije, nego je samo oteta od crkve, bas kao i zemlja i objekti...
Takodje, za ne zaposlene ateiste, ja ne vidim zasto bi ja placao za vasu finansisku pomoc?Sta, ne mozete naci posao? MOzda da prbate u zavodu za zaposljavanje? Ne vidim zasto bi ja placao za to? A ni za vasu socialnu ili medicinsko osiguranje? Zaposlite se, placajte svoje...
pre 5 godina
Kada neko navikne da živi tako kako živi i ti mu kažes"Ne možeš tako više da ziviš" šta će taj uraditi da bi nastavio da živi tako kako je i navikao da živi celog zivota?
pre 5 godina
Kad bi takva udruženja uvela članarinu i finansiranje iz svog džepa ne bi imalo članova kolkio da popune prostoriju u Francuskoj ulici ili u drugim punktovima u Beogradu gde se dnevno podeli oko 2.000 obroka najsiromašnijima.
Nisam siguran ni da li bi bilo dovoljno da popune broj dnevnih volontera koji pomažu tim ljudima....Kad od ivera ne vidiš......
(Milan Nikolić, 22. maj 2018 13:30)
Pa mozda ti malo razmislis da to opet placas ti samo u tom protoku novca od tebe do drzave pa do crkve ..dobar deo zavrsi na privatnim racunima svestenika i crkvenjaka..a mali procenat ode na javne obroke...tu je ta maska ...kapiras da te pljackaju tebe i mene...
pre 5 godina
Нека врати држава оно што је отела од Цркве па ће Црква да плаћа порез.
pre 5 godina
Htedoh da objasnim da je u pitanju zamena teza, pa odustadoh jer sumnjam da bi to bilo adekvatno shvaceno.
TZV ateisti Srbije mogu da traze sta god hoce, to im nece pomoci da im zelje budu uslisene.
pre 5 godina
Ako je vec tako, zasto se ne ukine finansiranje i ne postoji obaveza na placanje poreza i druge dazbine drzavi, i za druge verske zajednice, kao i sva udruzenja gradjana i nevladine organizacije?
pre 5 godina
Kad bi takva udruženja uvela članarinu i finansiranje iz svog džepa ne bi imalo članova kolkio da popune prostoriju u Francuskoj ulici ili u drugim punktovima u Beogradu gde se dnevno podeli oko 2.000 obroka najsiromašnijima.
Nisam siguran ni da li bi bilo dovoljno da popune broj dnevnih volontera koji pomažu tim ljudima....Kad od ivera ne vidiš......
pre 5 godina
Bas je to pravi problem u Srbiji. Pretpostavljam da Atesiti Srbije na svoja vencanja, sahrane ne pozivaju pripadnike verskih organizacija pa ne razumem u cemu se osecaju ugrozenim jer ne placaju te stvari. I ne razumem zasto je u naslovu SPC, a u izjavi u tekstu pise verske organizacije. Potrosi se mnogo vise od tih 7 mil evra godisnje na vece gluposti u ovoj drzavi pa se niko ne buni. Mislim da, posto nam ovako dobro ide kako pise u skoro svim medijima, nije neophodno puniti buzdet dodatno. Sredice to sve izvrsitelji...
pre 5 godina
Kao neko ko nije vjernik a poznaje u matematiku mogu da kazem sledecu stvar: Statistika je surova gospodo iz Ateisti Srbije, vecina ljudi u Srbiji JESU vjernici, ako bismo crkvi davali samo od njihovog poreza opet bi sve bilo isto. Ljudi se boje smrti i dace svoj novac u jedinu nadu da smrt nije kraj.
Porez prosto nije transparentna stvar i slazem se da bi trebalo da bude, mislim da bi najbolje bilo da imamo 2 tipa poreza:
-Obavezni
-Opcioni
Pa sad jedan procenat, recimo veci, ide u obavezni a on ce da se potrosi u zdravrstvo, skolstvo, itd... a jedan procenat recimo manji bude opciona stvar, moras da ga platis ali biras gdje ide, recimo ja ne bih dao NISTA u sport ali bih dao u kulturu, ali to i dalje, kao i u ovom slucaju gospodo iz Ateisti Srbije, ne bi mnogo promjenilo stvari, ljudi prosto vole sportsku zabavi vise od kulture, kao sto rekoh na pocetku: statistika je surova.
pre 5 godina
bilo bi....i mnogo vise ali je red da svi placaju porez...
pre 5 godina
Не мора 9%, нек пробају са 3-4%.
pre 5 godina
Cudne li koincidencije. Vucko se pre neki dan nesto potkacio sa SPC.
pre 5 godina
Hmm... Ako Crkva bude plaćala porez, niko neće moći da joj zabrani aktivnu ulogu u politici, a s obzirom na to kolika je to organizacija, koliko je stara, iskusna i uspešna, brzo bi se, potpuno legalno i transparentno, spojila sa državom. Veliko je to preduzeće.
pre 5 godina
pojede vas zavist ljudi ateisti. Ali je nazalost tacno da ima mnogo formalnih vernika. Ali ako i 10 vernika ima, pre bi pitao njih nego vas za savet. Jer vernike savetuje Onaj u koga veruju, a ko vas savetuje?
(Lazarus, 22. maj 2018 10:08)
Zdrav razum.
pre 5 godina
Kad bi takva udruženja uvela članarinu i finansiranje iz svog džepa ne bi imalo članova kolkio da popune prostoriju u Francuskoj ulici ili u drugim punktovima u Beogradu gde se dnevno podeli oko 2.000 obroka najsiromašnijima.
Nisam siguran ni da li bi bilo dovoljno da popune broj dnevnih volontera koji pomažu tim ljudima....Kad od ivera ne vidiš......
(Milan Nikolić, 22. maj 2018 13:30)
Udruženje građanja Ateisti Srbije ima godišnju članarinu od 1200 RSD i finansira se isključivo iz džepa svojih članova. Imaš li još neku nepotvrđenu neistinu koju želiš da javno tvrdiš?
pre 5 godina
Potpuno podržavam, ali se ne nadam preterano da ovako nešto može ( još) da bude usvojeno u Srbiji, pogotovo što je "javna tajna" da se od dela tih 7 mil. € finansiraju i raznorazne mutne organizacije tipa Obraz, Dveri i sl. klerofašistička bratija
pre 5 godina
Nisam za to da svaki vernik treba da se izjasni kao takav i da mu se odbija porez od plate. Medjutim, SPC ima i sopstvene prihode jer nenormalno mnogo naplacuje obrede, cak i one koji bi trebalo da budu ili besplatni ili da imaju neku minimalnu cenu. Zbog takve situacije, mislim da bi najpravednije bilo da i oni placaju porez kao i svi ostali.
pre 5 godina
@(SrbEUin, 22. maj 2018 11:28)
I jeste rec o javnom interesu jer je HSS turisticka atrakcija. Samo prosle godine 15000 turista je posetilo Beograd.
pre 5 godina
Ovo je jako ozbiljna tema i svakako je treba proveriti na referendumu.
pre 5 godina
СПЦ није само црква, већ и национална институција од великог значаја. То тешко могу да схвате интернационалистички Југословени и бивши Титови пионири и чланови Савеза комуниста Југославије. Већ су ту направили грешку у корацима и тек кад пређу то градиво, можемо даље да дискутујемо.
pre 5 godina
A sunce ti. Ja kao ateista pkdrzavam da crkva treba da dobija novce, ne zbog religije nego zbog toga sto je ocuvala srpstvo i nasu istoriju. Skoro niko nije vodio nikakve zapise sta se gde i kad desavalo od Srba. A be treba se oslannati samo na strane izvore koji mohu da se kroje kako nekom odgovara
pre 5 godina
Hehe mnogo su mi smešni ovi ateisti. Sta vas briga za SPC gledajte svoja posla. SPC se ne oporezuje iz nekih potpuno drugih razloga.
pre 5 godina
pojede vas zavist ljudi ateisti. Ali je nazalost tacno da ima mnogo formalnih vernika. Ali ako i 10 vernika ima, pre bi pitao njih nego vas za savet. Jer vernike savetuje Onaj u koga veruju, a ko vas savetuje?
pre 5 godina
zasto je Srbiji zabranjeno da bude srpska i pravislavna zemlja? samo pitam nemojte da se ljutite.
pre 5 godina
SPC je deo identiteta srpskog naroda. Njoj se veruje,ona je na prvom mestu po rejtingu.Zato ne mlatite praznu slamu.SPC se nosi u srcu,a ne u vašim pogledima o profitu. Treba da vas je sramota .Ja nemam ništa protiv što ste ateisti,moram priznati da i ja nisam toliki vernik da idem redovno u crku,ali je verujem u nju.I prestanite da se glupirate
pre 5 godina
Ne znam ko me vise nervira, nasi pravoslavni fanatici i popstvo ili ovi ateisti... Slazem se da crkva treba d aplaca porez, da se osmisli sistem koji je odrziv i funkcionalan ali da vernici placaju porez je potpuno apsurdno! Drugari ostavite ljude koji veruju da veruju, vi ne verujte i svima lepo... Oni predlazu kao u Nemackoj!? Pa rodjaci idite u Nemacku ako vam se tako svidja... Ja iskreno nisam vernik ali nemam nikakav problem da ljudi veruju u nesto i ne mislim da trebaju to da placaju, ta ideja d anije idiotska bila bi smesna...
pre 5 godina
U Nemačkoj punoletni ateisi i oni koi nisu u braku imaj dodatni porez.
Tako treba i kod nas da bude.
pre 5 godina
Ja kao ateista ne podrzavam ovakve ideje.
SPC je deo identiteta moga naroda, kao sto je to i Stuidenica, Hilandar, Sopocani, Mileseva, Decani, Pecka patrijarsija i sl..
Kao sto sam i portiv rata a dajem pare za vojsku jer je to neophodni deo moje drzave, tako nemam problem i da se deo mojih para daje za SPC, kao za nesto sto je jako bitno za moj narod.
A mene, kao ateistu niko ne tera ni d aidem u crkvu, ni da slavim slave, tako da ne znam sto bih se bunio portiv onih koji veruju.
pre 5 godina
Udruženje ateista Srbije?? Zar i to postoji!?
pre 5 godina
Apsolutno podržavam. Zašto bi oni bili privilegovani i živeli na mojoj grbači. Ja da plaćam porez a oni da ne plaćaju i još uzimaju iz budžeta.
pre 5 godina
Podrška udruženju! Decu lečimo sms porukama i kutijama po marketima a bradonje čašćavamo iz budžeta!
pre 5 godina
prvi put da čujemo nesto pametno od ljudi iz srbije. ovo je ne dobro, nego pogodak u centar mete.
pre 5 godina
Htedoh da objasnim da je u pitanju zamena teza, pa odustadoh jer sumnjam da bi to bilo adekvatno shvaceno.
TZV ateisti Srbije mogu da traze sta god hoce, to im nece pomoci da im zelje budu uslisene.
pre 5 godina
pojede vas zavist ljudi ateisti. Ali je nazalost tacno da ima mnogo formalnih vernika. Ali ako i 10 vernika ima, pre bi pitao njih nego vas za savet. Jer vernike savetuje Onaj u koga veruju, a ko vas savetuje?
(Lazarus, 22. maj 2018 10:08)
Mene savetuje moj mozak koji kaze da bog (malo b) ne postoji i da je to izmisljotina uz pomoc koje su vladari drzali stado na okupu sasvim lako i bez po muke. Kontam da su ljudi pre par hiljada godina bili zatucani i sujeverni, ali..aloooo..21. vek je!!! BOG NE POSTOJI NITI BILO KAKVE SLICNE GLUPOSTI! Verujte u sta god zelite, ali ne terajte mene da vam to placam! Ja verujem u Milka cokoladu..ocete da mi platite nesto za to!? Necete, a? Pa, sto? Ipak je to moja vera!A za ove koji prozivaju ateiste da su komunisti samo jedna digresija - imam 24 godine, nemam pojma sta je komunizam niti me zanima, tako da svoje frustracije ne treba da generalizujete.
pre 5 godina
Poistovjećujete vjeru s religijom i crkvom, vjera je jedna bez obzira na religiju, Bog je jedan bez obzira na religiju. Bilo bi vjernika jednako koliko ih je i sada, samo mnogi ne bi plaćali raskalašenoj crkvi harač!
pre 5 godina
Bas je to pravi problem u Srbiji. Pretpostavljam da Atesiti Srbije na svoja vencanja, sahrane ne pozivaju pripadnike verskih organizacija pa ne razumem u cemu se osecaju ugrozenim jer ne placaju te stvari. I ne razumem zasto je u naslovu SPC, a u izjavi u tekstu pise verske organizacije. Potrosi se mnogo vise od tih 7 mil evra godisnje na vece gluposti u ovoj drzavi pa se niko ne buni. Mislim da, posto nam ovako dobro ide kako pise u skoro svim medijima, nije neophodno puniti buzdet dodatno. Sredice to sve izvrsitelji...
pre 5 godina
Podržavam.
pre 5 godina
Slazem se 100%
pre 5 godina
Нека врати држава оно што је отела од Цркве па ће Црква да плаћа порез.
pre 5 godina
KAO VERNIK::
Kao vernik smatram da je stavljanje crkve na drzavni budzet najgora stvar koja se ikad i mogla desiti crkvi.
Onog momenta kad dobijas platu od drzave, ti si zaposleni u drzavnom aparatu, i za tebe kao i za sve druge, vazi ono sto drzava kaze, a ne Biblija.
Tako da cu apsolutno podrzati...
Naravno, stim da nam se i ateisti skinu sa budzeta, da vrate crkvi svu zemlju koju su "nacionalizovali" sve objekte koje su oteli.
Takodje, da prestanu da svojataju umetnost, muziku, koju je crkva stvorila, kao "srpku narodnu bastinu" jer ona to nije, nego je samo oteta od crkve, bas kao i zemlja i objekti...
Takodje, za ne zaposlene ateiste, ja ne vidim zasto bi ja placao za vasu finansisku pomoc?Sta, ne mozete naci posao? MOzda da prbate u zavodu za zaposljavanje? Ne vidim zasto bi ja placao za to? A ni za vasu socialnu ili medicinsko osiguranje? Zaposlite se, placajte svoje...
pre 5 godina
Bravo. Potpisujem od reci do reci.
pre 5 godina
U potpunosti se slazemо,i ako sam vernik. Unutra su sve sami lopovi,koji zive na grbaci ovog naroda. Oni imaju veze sa bogom,kao sto sam ja Denzel Vosington.
pre 5 godina
Podsetili su da Srpska pravoslavna crkva iz budžeta Srbije dobije godišnje oko sedam miliona evra, i to od svih građana Srbije, bez obzira da li su vernici ili nisu.
_________
Iz budzeta se izdcajaju sredstva i za LGBT populaciju, bez obzira sto svi nisu LGBT. Iz budzeta sredstva sobijaju i za promenu pola, bez obzira sto svi to ne zelimo. I tako ...
pre 5 godina
Ovi su ljudi u pravu.
pre 5 godina
Hahahaaaaaa.....ovi objasnili sve!!!
pre 5 godina
e srbijo, među šljivama... ovo bi trebalo da bude prva i najveća vest, a kod nas će proći kao blasfemija i bogohuljenje od koga je najmanja šteta okrenuti glavu i oćutati. a svi znaju da je svaka reč ovde izrečena tačna!
pre 5 godina
Moze, odlican predlog, ja posto sam ateista mogu mene slobodno da preskoce, a ovi sto viču Slava bogu i sto se mole bogu mogu slobodno da placaju. Zasto bih ja da placam necije hirove u koje ja licno ne verujem?
pre 5 godina
Bravo!
pre 5 godina
U pravu su.
pre 5 godina
Ja kao ateista ne podrzavam ovakve ideje.
SPC je deo identiteta moga naroda, kao sto je to i Stuidenica, Hilandar, Sopocani, Mileseva, Decani, Pecka patrijarsija i sl..
Kao sto sam i portiv rata a dajem pare za vojsku jer je to neophodni deo moje drzave, tako nemam problem i da se deo mojih para daje za SPC, kao za nesto sto je jako bitno za moj narod.
A mene, kao ateistu niko ne tera ni d aidem u crkvu, ni da slavim slave, tako da ne znam sto bih se bunio portiv onih koji veruju.
(Dejan, 22. maj 2018 12:16)
Tvoje je apsolutno pravo da postujes i mislis sta zelis,kao i da placas ono sa cime se slazes,ali ne ocekuj da i ja imam takvo misljenje i da placam nesto sto se tebi dopada.
Crkva nije obavezna,niti potrebna,kao sto je to slucaj sa vojskom i policijom.
Sto se tice naseg identiteta kao naroda,ako je on uslovljen crkvom i verskim objektima,onda nije ni steta da nestanemo.Tacno je,religija je igrala bitnu ulogu u nasoj proslosti,ali ako cemo zbg toga da zanemarimo buducnost,u kojoj ona svakako nije potrebna ,a i stetna je,onda nemamo sta da ocekujemo i nestacemo.
Svako ima pravo da postuje svoju istoriju,ali ne i da je izmislja,kao sto to mnogi danas cine.SPC ima svoju ulogu u nasoj istoriji,ali ona nije uvek pozitivna,posto je cesto sluzila kao kocnica napretku,pogotovo kada je pocela da gubi uticaj u narodu.
pre 5 godina
Kao neko ko nije vjernik a poznaje u matematiku mogu da kazem sledecu stvar: Statistika je surova gospodo iz Ateisti Srbije, vecina ljudi u Srbiji JESU vjernici, ako bismo crkvi davali samo od njihovog poreza opet bi sve bilo isto. Ljudi se boje smrti i dace svoj novac u jedinu nadu da smrt nije kraj.
Porez prosto nije transparentna stvar i slazem se da bi trebalo da bude, mislim da bi najbolje bilo da imamo 2 tipa poreza:
-Obavezni
-Opcioni
Pa sad jedan procenat, recimo veci, ide u obavezni a on ce da se potrosi u zdravrstvo, skolstvo, itd... a jedan procenat recimo manji bude opciona stvar, moras da ga platis ali biras gdje ide, recimo ja ne bih dao NISTA u sport ali bih dao u kulturu, ali to i dalje, kao i u ovom slucaju gospodo iz Ateisti Srbije, ne bi mnogo promjenilo stvari, ljudi prosto vole sportsku zabavi vise od kulture, kao sto rekoh na pocetku: statistika je surova.
pre 5 godina
Zar nije mogao SNS direktno da izjavi ovo, nego 'udruženje' >_>
pre 5 godina
zasto je Srbiji zabranjeno da bude srpska i pravislavna zemlja? samo pitam nemojte da se ljutite.
(moje misljenje, 22. maj 2018 10:52)
Ko Srbiji zabranjuje da bude pravoslavna zemlja?
Problem je sto to kosta ,a niko ne zeli da to placa.
Naime,SPC je bogatija nego ikada u svojoj istoriji,zive kao bubreg u loju,ne placaju nista,niti imaju bilo kakve obaveze prema drzavi,osim mozda da placaju struju i vodu,ali je i to upitno.
Realno, u Srbiji i nema vise od 5000 vernika,koji u crkvu idu i zanju nesto o tome u sta veruju,za razliku od ostatk ,koji su obicni pomodari,koji samo prate trendove,iako o crkvi i religiji ne znaju bas nista,niti ih interesuje da nauce.
Ja nisam vernik,a nisam ni ateista.Ja sam antiteista i apsolutno sam protiv svakog oblika religije,za koje smatraam da su odgovorne za mrak u kojem se covecanstvo i dalje nalazi.Posto sam i gradjanin Srbije,poseban pik imam na SPC,koja ulaze neverovatnu kolicinu energije, ne bi li nas u tom mraku sto duze odrzala i bastion je nazadnih ideja. Njihovi predlozi za Kosovo su budalastina, koju nijedan ozbiljan covek ne bi trebalo ni da uzme u razmatranje.
Svako ima pravo da veruje u bilo sta,samo ako je spreman da za to i plati,a ne da ocekuje da ja placam za njega.Hocete crkve, hocete manastire, onda ih i finansirajte, a ne da kukate zasto dzava to ne cini, iako ne vidim zasto bi to bila njena obaveza?
pre 5 godina
Hmm... Ako Crkva bude plaćala porez, niko neće moći da joj zabrani aktivnu ulogu u politici, a s obzirom na to kolika je to organizacija, koliko je stara, iskusna i uspešna, brzo bi se, potpuno legalno i transparentno, spojila sa državom. Veliko je to preduzeće.
pre 5 godina
Da li su Turci naplaćivali harač Srpskoj crkvi ?
pre 5 godina
Podrška!
pre 5 godina
A ovaj tekst ide baš kada je crkva kritikovala Vučića u vezi Kosova...
E šta ti je slučajnost :D
pre 5 godina
Mislim da je to sjajna ideja, dosta je muljanja i crne ekonomije u verskim zajednicama.
pre 5 godina
SPC je nestala sa Patrijarhom Pavlom.
pre 5 godina
Naravno da ima smisla, u Nemačkoj postoji crkveni porez i možeš da odbiješ da ga plaćaš prostim deklarisanjem da si ateista ili neke druge veroispovesti (recimo pravoslavac). Crkva doduše ubira pare od hiljade hektara zemlje koju izdaje, tako da su i inače puni para. Našoj crkvi su komunisti sve oduzeli.
pre 5 godina
U Nemačkoj punoletni ateisi i oni koi nisu u braku imaj dodatni porez.
Tako treba i kod nas da bude.
(Bačvan, 22. maj 2018 10:52)
Ne može kod nas tako da bude. Pripadnik sam LGBT populacije i meni nije dozvoljeno da se venčam sa mojim dugogodišnjim partnerom. Pa bih plaćao porez, iako sam, tehnički, u zajednici. U Nemačkoj je gej zajednica (brak) legalizovan, pa svi koji žele, mogu da ostvare pravo na brak i tako je moguće oporezovati one koji stvarno nisu ni sa kim u zajednici. Tu je ogromna razlika, ne možemo da gledamo samo ono što nam odgovara iz Nemačke.
Drugo, crkva mora da nađe svoje mesto u narodu, jer bi trebala da bude duhovni predvodnik tog istog naroda. Ne mogu da se voze besni automobili, oblažu freske zlatom, spucavaju milioni na Hramove, grade stanovi za prodaju a da, istovremeno, taj narod leči svoju decu SMS porukama. Meni taj disbalans nije noramlan, ne znam vama da li jeste? Imaju višak novca očigledno, neka ga vrate u budžet kroz porez i neka žive kao što živi ostatak zemlje.
pre 5 godina
Ovo je sjajna ideja... treba uvesti porez svima koji su clanovi neke stranke a oni koji primaju zaradu iz budzeta da placaju duplo.
Ko je popove terao da daju svoj stav o Kosovu - da su cutali kao predstavnici ostalih verskih zajednica mogli su jos da "rade" ....
pre 5 godina
Organizacija odnosno firma kao i svaka druga...ima prihode,rashode jedino porez ne plaća?! I još je častimo sa 7 milona zvanično svake godine,plus ko zna koliko para za neke "projekte"? Odvojite od tih 7 miliona jedan moj euro i uplatite mi na ziro račun,pošto sa njima nemam nikakve veze,zašto bi ih plaćao?
pre 5 godina
zasto je Srbiji zabranjeno da bude srpska i pravislavna zemlja? samo pitam nemojte da se ljutite.
(moje misljenje, 22. maj 2018 10:52)
i da u srbiji zive samo srbi pravoslavci, ostale da proteramo? predlog je dobar, vernici, izvolite, od vasih plata placajte porez i odrzavajte pedofilima audije, ja porez, a od poreza koji ja placam drzavi, neka se sreduju domovi kulture, zdravlja, pojaca briga za siromasne i bolesne. bog ne postoji, zivot posle smrti ne postoji, sve religije svets su od pocetka pa do danasnjeg dana sluzile da pod kontrolom drze slabomislece stado oliceno u ljudskom obliku.
pre 5 godina
Apsolutno podržavam inicijativu.Nikad mi ni nije bilo jasno zašto je SPC van sistema ..uzmite primer Grčke čija je pravoslavna crkva u regularnom poreskom sistemu...znači ne mora oporezivanje vernika ali njihovih usluga apsolutno da ..
pre 5 godina
Kad bi takva udruženja uvela članarinu i finansiranje iz svog džepa ne bi imalo članova kolkio da popune prostoriju u Francuskoj ulici ili u drugim punktovima u Beogradu gde se dnevno podeli oko 2.000 obroka najsiromašnijima.
Nisam siguran ni da li bi bilo dovoljno da popune broj dnevnih volontera koji pomažu tim ljudima....Kad od ivera ne vidiš......
pre 5 godina
SPC je deo identiteta srpskog naroda. Njoj se veruje,ona je na prvom mestu po rejtingu.Zato ne mlatite praznu slamu.SPC se nosi u srcu,a ne u vašim pogledima o profitu. Treba da vas je sramota .Ja nemam ništa protiv što ste ateisti,moram priznati da i ja nisam toliki vernik da idem redovno u crku,ali je verujem u nju.I prestanite da se glupirate
(bane, 22. maj 2018 12:52)
Svaka čast. Lepo je to što veruješ u SPC i nosiš je u srcu. Ali, kao što vidiš ima mnogo onih koji ne dele te stavove i osećanja, a imaju i prilično jake , OPIPLJIVE argumente za to.
pre 5 godina
СПЦ није само црква, већ и национална институција од великог значаја. То тешко могу да схвате интернационалистички Југословени и бивши Титови пионири и чланови Савеза комуниста Југославије. Већ су ту направили грешку у корацима и тек кад пређу то градиво, можемо даље да дискутујемо.
(Петровград, 22. maj 2018 11:02)
Slažem se sa tobom, to jeste na našu žalost nacionalna institucija (kao UDBA ili MUP) umesto da bude hrišćanska crkva, što joj i jeste bio cilj kada je osnovana. Medjutim, ni crkva ni institucije nisu same po sebi ništa, već ih čine ljudi koji joj služe i od kojih žive. Ako se u toj instituciji nakaleme lopovi, kriminalci, pedofili i ubice, da li je normalno da kradju i nepočinstva smatramo delom nacionalnog identiteta?
pre 5 godina
Iz budzeta se izdcajaju sredstva i za LGBT populaciju, bez obzira sto svi nisu LGBT. Iz budzeta sredstva sobijaju i za promenu pola, bez obzira sto svi to ne zelimo. I tako ...
(neko ko zna, 22. maj 2018 11:55)
Iz budžeta se izdvajaju sredstva i za zdravstveno a ja nisam bio godinama bolestan. Nemam decu, a iz budžeta se izdvajaju sredstva za školstvo. Ne znam šta hoćete time da kažete? Nije isto to što Vi pričate, menjate teze namerno da biste zbunili ljude.
Crkva je organizacija, dok su školstvo, zdravstvo službe koje pomažu građanima. Država IMA obaveze prema svim građanima, bilo koje vere/seksualne orjentacije/itd. ALI nema obaveze da izdržava crkvu. Svi smo građani Srbije i svi trebaju da budu porkiveni zakonima (LGBT pripadnici, ljudi svih vera i ateisti, svih nacionalnosti tj. SVI mi koji živimo u Srbiji), a institucije, organizacije (kao što je crkva) bi trebalo da plaćaju svoje poreze, kao što i Vi i ja plaćamo poreze u Srbiji.
pre 5 godina
Кад се већ позивају на разум и немачку праксу Атеисти Србије би могли мало да проуче како она функционише. Црквени порез није 8 посто од бруто плате, већ 8 посто од пореза који човек иначе плаћа. Ако плаћа 1000 евра пореза месечно, са црквеним порезом то ће бити 1080 евра. Није математика тешка, само је треба мало научити.
pre 5 godina
Hvala bogu da neko krene sa tim...ja verujem u boga i netreba mi crkva da bih verovao...u srbiji crkva je samo jedan parazit koji u pozadini trosi nase pare...ko hoce da placa da bih isao u crkvu neka placa iz svog dzepa...a ne da se oni voze u tamnim limuzinama a moja ulica nema kanalizaciju i asfalt...dalje da ne navodim
pre 5 godina
Tamo neke 2004 godine na Skupštini inženjerske komore Srbije kao vanredna tačka dnevnog reda postavio se zahtev Upravnog odbora komore da se sva sredstva prikupljena naplatom članarinom Komore kolektivno prenesu Fondu za obnovu Hrama Svetog Save na Vračaru. Na moje pitanje (odborničko) da li su svi članovi komore pravoslavne veroispovesti, i ako nisu koliko ima članova ostalih konfesija i da li će i kolika sredstva biti prosleđena i drugim konfesijama ukoliko se budu pojavili takvi zahtevi, predsedik komore mi je javno pred punim sazivom skupštine komore odgovorio da se radi o nacionalnom interesu i da na tu temu neće biti diskusije.
Toliko o odvojenosti crkve od države.
pre 5 godina
Kad bi porez bio uveden na prihode i nekretnine verskih zajednica njih ne bi bilo nigde u svetu a ne samo u Srbiji. Nije dzaba Tom Kruz "investirao" svoje milione u one Sajentologe jer i tamo nema nikakvog poreza na te prevarante ...
pre 5 godina
Eto i da hoću da verujem dodju ovakvi komentatori pa mi ogade crkvu i kao instituciju i kao ideju.
Jel kaže biblija dajte bogu božije a caru carevo . pa što onda crkva ima problem sa careviim porezom ?
Jel kaže biblija da je srebroljublje greh. Pa šta će crkvi kamare srebra i zlata ?
Jel svaki vladika položio zavet skromnosti. pa šta će mu audi od 200 000 evra.
Jel se crkva puna skandala koje gledamo svaki dan. Pa kako ja sad da poverujem da moj prota nije polagao kod onog glumca u filmovima za odrasle Kačavende kad crkva umesto lustracije u svojim redovima radi na političkom polju i polemiše sa sektom na vlasti ?
Kad sve ovo uzmem u obzir mišljenja sam da nije crkva sačuvala našu tradiciju već naprotiv naš divalj i paganski mentalitet koji ne trpi autoritete.
pre 5 godina
Ako se ne prijavim kao vernik i ne platim porez, jel imam pravo na slobodan dan za krsnu slavu?
pre 5 godina
Trenutno u Srbiji je najmnogobrojnija religija SNS a najomiljeniji Bog je AV. Tek na drugom mestu mozda dodje SPC.
pre 5 godina
Srbija je sekularna drzava a ne teokratija, kada sam poslednji put proveravao. Vera i religija su pravo i sloboda izbora svakog pojedinacno, ALI u okviru njegova 4 zida (stan, kuca, crkva) i u njegovoj glavi, i neka svoju veru drzi za sebe i svoje istomisljenike a ne projektuje je kao drzavnu.
pre 5 godina
bilo bi....i mnogo vise ali je red da svi placaju porez...
pre 5 godina
Ateista sam i nisam licemer. Ne koristim slobodan dan za slavu, nije mi problem da radim na Bozic i Uskrs, dete mi ide na gradjansko... Postujem istoriju svoje zemlje, koja je cesto olicena u pravoslavlju, i istu tu istoriju (davanja za ocuvanje kulturnog blaga) mogu da finansiram, crkvu aka NVO-NECU! Malo li im je sto zive u izobilju, sto su se bacili u gradnju stambeno poslovnih kompleksa, sto su nam crkve od mermera i zlata a bolnice i skole u fazi urusavanja.
pre 5 godina
Као искрени верник, апсолутно подржавам став да СПЦ мора да буде једнака пред законима као и било који грађанин Србије. Цару царево, Богу Божије. Верујем да би се и број свештеника драстично смањио, за вернике нисам сигуран.
pre 5 godina
Neće 10% ali jedan posto će dati. Sveštenici inače nemaju platu a ovako bi je imali. 1% bi dao svaki vernik, i u to mu ulazi slava, krštenje, venčanje, opelo... Šta god.
pre 5 godina
Bilo bi pošteno da se ukine davanje iz državnog budžeta za crkvu. Kažu da država planira da smanji poreze i doprinose na plate. Pošto radnici od tog smanjenja neće i onako videti nikakve koristi, možda ne bi bila loša ideja da se svakome omogući da odredi gde želi da se usmeri taj novac koji će ostati nakon tog smanjenja (AKO smanjenja bude). Na primer: 30% za crkvu, 50% za decu obolelu od raka i 20% za lečenje retkih bolesti. Ili već kako i za šta se ko odluči. Vernici neka daju više (ili sve) crkvi, ako misle da tako treba, a ostali po svojoj volji. Kao što nije korektno da se uzima od onih koji nisu vernici da bi se davalo crkvi, tako nema logike de se mi koji nismo vernici mešamo u način na koji će crkva i vernici finansirati funkcionisanje svoje zajednice. Da li će to biti zarada od crkvene imovine, porez koji bi plaćali vernici, prilozi ili plaćanje verskih obreda, to je na njima da odluče, a ne na nama.
pre 5 godina
na ovo treba dodati i to da ne postoji cenovnik usluga, vec je sve odokativno i zavisi od svestenika i lokacije. negde je 100 evra, negde 50, a negde dz.
kum i ja se prepiremo ko ce da plati krstenje deteta, a svestenik prilazi i kaze, oce ti toliko, kume ti toliko. molim lepo... pomoze nam covek u sekundi.
takodje, pare se daju na ruke svestenicima i ne postoji evidencija. fiskalna kasa, racun i to je to. ako neko hoce da da dobrovoljni prilog, neka ostavi na ikoni, ili neka da na ruke svesteniku, ili staresini crkve, ili kome god.
da ne pricam o razlicitim tumacenjima verskih 'zakona' - ja sam iskusio da nisam mogao da se vencam u nedelji nakon uskrsa dok je jedan drugi par to mogao par stotina km dalje (oba mesta u srbiji)
pre 5 godina
pojede vas zavist ljudi ateisti. Ali je nazalost tacno da ima mnogo formalnih vernika. Ali ako i 10 vernika ima, pre bi pitao njih nego vas za savet. Jer vernike savetuje Onaj u koga veruju, a ko vas savetuje?
(Lazarus, 22. maj 2018 10:08)
Zdrav razum.
pre 5 godina
Vernici katoličke crkve već svakako plaćaju godišnji doprinos u svojim župama, tako da za njih ovo neće biti ništa novo. Slažem se sa tim da se javno izjasnimo i prihvatimo svoje obaveze prema verskoj zajednici kojoj pripadamo.
pre 5 godina
Kad bi takva udruženja uvela članarinu i finansiranje iz svog džepa ne bi imalo članova kolkio da popune prostoriju u Francuskoj ulici ili u drugim punktovima u Beogradu gde se dnevno podeli oko 2.000 obroka najsiromašnijima.
Nisam siguran ni da li bi bilo dovoljno da popune broj dnevnih volontera koji pomažu tim ljudima....Kad od ivera ne vidiš......
(Milan Nikolić, 22. maj 2018 13:30)
Pa mozda ti malo razmislis da to opet placas ti samo u tom protoku novca od tebe do drzave pa do crkve ..dobar deo zavrsi na privatnim racunima svestenika i crkvenjaka..a mali procenat ode na javne obroke...tu je ta maska ...kapiras da te pljackaju tebe i mene...
pre 5 godina
Не мора 9%, нек пробају са 3-4%.
pre 5 godina
Kada neko navikne da živi tako kako živi i ti mu kažes"Ne možeš tako više da ziviš" šta će taj uraditi da bi nastavio da živi tako kako je i navikao da živi celog zivota?
pre 5 godina
Kad bi takva udruženja uvela članarinu i finansiranje iz svog džepa ne bi imalo članova kolkio da popune prostoriju u Francuskoj ulici ili u drugim punktovima u Beogradu gde se dnevno podeli oko 2.000 obroka najsiromašnijima.
Nisam siguran ni da li bi bilo dovoljno da popune broj dnevnih volontera koji pomažu tim ljudima....Kad od ivera ne vidiš......
(Milan Nikolić, 22. maj 2018 13:30)
Udruženje građanja Ateisti Srbije ima godišnju članarinu od 1200 RSD i finansira se isključivo iz džepa svojih članova. Imaš li još neku nepotvrđenu neistinu koju želiš da javno tvrdiš?
pre 5 godina
U redu je beinuti za budžet (kamo sreće kada bi se za svako trošenje postavljala pitanja i uspostavljala pravila) ali zašto je tim predligom obuhvaçena samo SPC?
Odrediti deo poreza za verske,humanitarne i ostale NVO organizacije i da više niko ne "podstiče projekte" iz državne kase ,nego da svaki građanin odluči kojoj verskoj organizaciji ili građanskom udruženju će dati novac.
Pošteno.Ovako ljudi hteli ne hteli daju za SPC ali i za finansiranje gomile "programa" sa kojima se čak duboko ne slažu.
U suštini predlog o unapred opredeljenom porezu uopšte nije loša stvar ako se ne sprovodi selektivno.
Naravno,država to neće prihvatiti jer joj to "vezuje ruke" - zamislite da 70% cene goriva ode tamo gde je "namenjeno" da akcize od cigareta i alkohola idu zdravstvu, da izdaci za šume i vode budu korišćeni samo za to,itd.itd...Gde je tu peostor za tendere,agencije,aktiviste raznih boja i dezena?
Bez sveobuhvatnog sistemskog rešenja koje bi se bavilo suštinskim pitanjem (gde su naši novci?) ovo postaje samo najobičniji napad na SPC.
Inače sam za ukidanje veronauke i građanskog u školama i protiv sam prisustva verskih organizaxija u vojsci,policiji i drugim državnim organima.
pre 5 godina
Ako je vec tako, zasto se ne ukine finansiranje i ne postoji obaveza na placanje poreza i druge dazbine drzavi, i za druge verske zajednice, kao i sva udruzenja gradjana i nevladine organizacije?
pre 5 godina
Potpuno podržavam, ali se ne nadam preterano da ovako nešto može ( još) da bude usvojeno u Srbiji, pogotovo što je "javna tajna" da se od dela tih 7 mil. € finansiraju i raznorazne mutne organizacije tipa Obraz, Dveri i sl. klerofašistička bratija
pre 5 godina
"Nemačkoj, gde se za crkve i verske zajednice izdvaja osam ili devet odsto bruto plate"
Nije od bruto plate nego 9% (u većini pokrajina, u nekima 8%) od poreza na dohodak!
Da je od bruto plate, ne bi crkve više imale članova.
pre 5 godina
Cudne li koincidencije. Vucko se pre neki dan nesto potkacio sa SPC.
pre 5 godina
@(SrbEUin, 22. maj 2018 11:28)
I jeste rec o javnom interesu jer je HSS turisticka atrakcija. Samo prosle godine 15000 turista je posetilo Beograd.
pre 5 godina
Nisam za to da svaki vernik treba da se izjasni kao takav i da mu se odbija porez od plate. Medjutim, SPC ima i sopstvene prihode jer nenormalno mnogo naplacuje obrede, cak i one koji bi trebalo da budu ili besplatni ili da imaju neku minimalnu cenu. Zbog takve situacije, mislim da bi najpravednije bilo da i oni placaju porez kao i svi ostali.
pre 5 godina
Ovo je jako ozbiljna tema i svakako je treba proveriti na referendumu.
78 Komentari
Sortiraj po: