Nedelja, 20.05.2018.

11:08

Novo zaoštravanje: Kineski bombarderi "bocnuli" Pentagon

Pentagon je kritkovao "nastavak militarizacije" kineskih položaja na ostrvima u spornom delu Južnog kineskog mora.

Izvor: Beta

Novo zaoštravanje: Kineski bombarderi "bocnuli" Pentagon IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

crni

pre 5 godina

@(Činjenica, 20. maj 2018 16:08)

Činjenica je da je Kina još pre više godina razbila indonežanske gusare i to u njihovim teritorijalnim vodama, ne pitajući nikog za to, kao što je činjenica da s vremena na vreme potopi neki indonežanski brod i nikom ništa. Jer Indonezija je znaš vrlo jaka sila, kao i Malezija, Filipini, a Bruneji pogotovo. Pa Singapur je jači od njih. Sve će ih Kinezi kolonizovati kao što su Singapur gde je danas 3/4 etničkih Kineza. Činjenica je da su i somalijske gusare razbili u njihovim vodama i da brodovima plove nesmetano do svoje vojne baze u Džibutiju,.. ili možda misliš da se teleportuju do tamo.

crni

pre 5 godina

@(Luft, 20. maj 2018 15:26)

Ne iznosi budalaštine i dezinformacije! Nikakva Amerika nije oslobodila Kinu, ne pričaj gluposti! Pogledaj vreme oslobađanja Kine i vreme kapitulacije Japana i biće ti jasno. Opšte je poznato i to je činjenica da je kineska vojska predvođena Čang Kai Šekom pobedila japansku vojsku. Zato je Čang Kai Šek postao đeneralisimus(general sa šest zvezdica) zvanje koje se dobija kada se pobedi general sa pet zvezdica(maršal) druge vojske. Zatim je izbio građanski rat u Kini i Šeka je pobedio Mao Ce Tung i on je postao đeneralisimus. Tek tada se umešao SAD na strani Šeka i zaštitio ga na Tajvanu. Kinezi su sami oslobodili Kini, sem Mandžurije i Mongolije i još nekih krajeva na severu koje je oslobodila Rusija, koja je oslobodila i Koreju do dogovorenog meridijana sa Jalte i kad se spremala da se iskrca na Hokaido, Ameri su bacili atomsku bombu, time kršeći dogovor sa Jalte. A to da su se iskrcali na Spratle posle Drugog Svetskog rata je glupost nad glupostima i o ovome sam već govorio. Ova ostrva su njihova istorijska još iz vremena carske Kine i predstavljala su postaje i stražarske položaje protiv gusara iz Malaje, a Kinezi su u ta vremena odlazili na mnoga ostrva malajskog arhipelaga i istraživali okolinu, čak su mapirali sever Australije.

pprvi dan skole u svedskoj

pre 5 godina

'Ajde redom za "cvrku" Amerika ne duguje pare nikome pa ni kini...stalno pricate o dugu koji ne postoji...to sto kina ima su americke obveznice koje se kupuju na trzistu...te obveznice su najbolji vrednosni papiri na svetu...i Srbija prodaje obveznice zasto ih kinezi ne kupuju pitajte njih...kina je stara civilizacija pa su "pametni"...Egipat je jos starija civilizacija pa nesto ne vidim napredak...isto tako bi bilo i sa kinom da SAD nisu donele odluku da im pomognu...ogromne pare su ulozene u kinu ne samo Amerike vec i zapada...kada tolike pare uloze u Egipat i on ce prosperirati...teritorijalnih voda sto se tice kina nije u pravu ona pokusava da se nametne...kineski susedi misle drugacije zato su pozvali SAD...Vijetnam je ratovao sa Amerikom ali se ipak odlucio za nju ne za kinu...iskustvo im kaze da ne veruju kini...to vazi i za ostale zemlje u aziji...Amerika se kako vi kazete "mesa" u sukobe i tudje stvari...odmah treba da vam bude jasno kad se Amerika umesa rusi su tu... sada i kina...secate se Vijetnama...on je bio francuska kolonija...podeljen je kao Koreja na sever i jug...rusi su ratovali na strani severa i pomagali ga...kad je bilo izvesno da ce francuzi izgubiti pozvali su SAD ostalo je istorija...to vazi za sve sukobe u 20 veku...rusi su zapocinjali sukobe tek tada bi se Amerika umesala...Bliski istok,Afganistan,Laos,Kambodza,Nikaragva,razne treroristicke grupe od "Crvenih Brigada" do ID...ima jos ali nema karaktera?

Vladimir

pre 5 godina

Nuklearna velesila!, armija od koliko hoces vojnika!!,preko milijardu i tri stotine miliona stanovnika!postoji hiljadama godina! ta zemlja se jednostavno,ne moze pobediti!,mozda i moze,al u toj varijanti smo svi ugasili!!

Carnex tranzicija

pre 5 godina

Ti kineski avioni su kao naš galeb.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Pečenje, jagnje, odojče i jarić, 20. maj 2018 16:49)

Zašto misliš da je Xian H6 gori od recimo B52?

Što se ostalih aviona tiče, samo tri zemlje na svetu proizvode stelt lovce pete generacije: USA - F22, Rusija - Sukhoi PAK FA i Kina - J20. Da budem iskren, mislim da su Kinezi prešišale Ruse u tome. Što se ostalih aviona tiče, imaju i najmodernije Sukhoi, ali i prave svoje po licenci.

Napredak Kine niko i ništa ne može da zaustavi. To nije samo zemlja bogate istorije i tradicije, već i zemlja najvećih tehnoloških, infrastrukturnih i građevinskih poduhvata. Kao sam već rekao, oni imaju sve - znanje, resurse, kapital. Kapitala verovatno i najviše. Rusiju su prešišali, EU je za njih boranija, samo još USA i postaju svetska sila broj 1!

netko

pre 5 godina

Vidim da vecina nije upucena da J Kinesko more nema nikakvu vezu sa Kinom niti je blizu Kine.To je kao kada bi neko izasao iz svog dvorista i rekao ova raskrsnica je moja.
(South park, 20. maj 2018 12:54)

Ne, ima veze sa SAD i blizu je granicama SAD?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Sale, 20. maj 2018 13:26)

ne, nego ima veze sa tajvanom,indonezijom, juznom korejom,filipinima, pa cek i sa vijetnamom ( a uskoro i sa indijom
) koji su zbog kineza postali maltene americki saveznici i mole amere da budu u tim vodama.

W

pre 5 godina

@turgidson
Nije promašena poenta. Ako ljudi ne vole Ameriku, onda u ovom duelu ne bi trebali da budu uz Kinu jer u ovom duelu Kina je Amerika odnosno tako se ponaša. Ako već ne voliš Ameriku onda trebaš da pokažeš svetu drugačiju alternativu, a ne da kritikujes Ameriku za neko ponašanje a ti koji bi da zamenis Ameriku se ponašaš isto. Znaci poenta nije u “lošoj” Americi već sto vi hoćete da budete sultan umesto sultana. Ameriku ne volite zbog njenog ponašanja, a onda podržavate Kinu koja se ponaša isto. Znaci vi niste ništa bolji i pravedniji od Amerike.

Činjenica

pre 5 godina

Deda Cvetko i mnogi njemu slicni ne znaju da je Kina pokusala da plovi i indonezijskim morem, jer su hteli da vide dokle smeju da idu. Onda im je Indonezija potopila brod i zapretila da vise nece uopste da plove njihovim morem. Kinezi se povukli. Sve zemlje koje imaju spor sa kinom u vezi mora su otocne i broje pola milijarde stanovnika. Kina bi se u sukobu sa njima razbila kao barka od greben. Dosli su negde do Singapura. Sad si pogledaj gde je to od Kine, i tamo su imali okrsaj sa indonezijskom patrolom. Samo treba da se malo trazi po netu pa ce da se nadje...
I onda kazes da srbija poklanja kosovo i da to nitko drugi ne radi. Pa u ovom slucaju ti to odobravas. Sto se cudis zapadu sto zeli da nam otme deo teritorije. Al kad to radi Kina, onda je to ok. I indiji su uzeli deo teritorije.

Carnex tranzicija

pre 5 godina

Kina - uskoro najjača svetska sila. I vojno i ekonomski. Sve imaju, znanje, resurse, kapital...Da znam kojim putem se ide do Južno Kineskog mora, sad bih krenuo da pomognem braći Kinezima.

Hahaha

pre 5 godina

(артиљерац, 20. maj 2018 15:40) 

Koja laz!!! Pa ja zivim u Nemackoj. Ovde su plakali kad su amerikanci iz svojih baza odlazili. Jel ti znas koliko je amerika trosila para u Nemackoj kao i americka vojska? A gde su sve te silne americke baze? Ja nigde ne vidim te silne americke vojnike.
To sto je guverner Okinawe rekao nije merodavno niti znak nicega. Japanci vole amere i najveci su im trgovinski partner. Tamo prodaju najvise automobila. Tako da mi nemoj ko Deda Cvetko da pricas kakp su se Filipini dobrovoljno odrekli svog mora. Onda se ne cudi ako se nasi politicari odricu Kosova. Filipini i ostale zemlje trenutno nisu dovoljno jake da se suprotstave Kini...inace bi kinezi odavno bili na svojoj strani mora.

Marija

pre 5 godina

Na konto rasprave u komentarima: Da USA ukine vize za državljane Kine ne znam ko bi ostao u Kini. Toliko o velikoj sili i ekonomskom čudu. Da ne pričamo o ljudskim pravima, cenzuri... Ko je živeo u Kini zna o čemu pričam. Nažalost, USA je daleko ispred Kine u svim segmentima života!

Mirkosoft

pre 5 godina

A koliko je američkih nosača aviona po celom svetu? Svaki pojedinačno ima moć kao avijacija dobro stojeće prosečne države.
Zašto je problem par ostrva na drugom kraju sveta koja su statična?

Danilo

pre 5 godina

"SAD koje nemaju nikakve teritorijalne preteznije, ali insistiraju na slobodi plovidbe i mirnom rešenju sporova bez prisile ili pretnje silom kritikovale su taj kineski potez." Pametnom dosta.

Luft

pre 5 godina

@DEDA CVETKO, Filipini nisu odustali od zahteva u JKM. Možda si par godina proveo pod kamenom pa da ti javim da su Filipini pokrenuli sudski postupak protiv Kine u UN u sudu za pomorstvo i dobili su spor. Sud je 2016. presudio u njihovu korist. Odakle ti ideja da su Filipini odustali od svojih ostrva u JKM i zašto širiš lažne vesti? Što se Amerike tiče, Amerika nema pretenzije na teritoriju, naravno. Ali Amerika radi veliku trgovinu tim morem i američka mornarica već 110 godina patrolira tim područjem i štiti svoje trgovinske interese. Sigurno ne znate za podatak da je kineska noga prvi put stupila na ostrvo Spratli koji Kinezi smatraju da je njihovo tek nakon što im je američka mornarica poklonila motorni brod nakon Drugog Svetskog rata. O, možda sam zaboravio da pomenem da je Amerika oslobodila Kinu od Japana i porazila Japan i borila se po ostrvima u JKM. Amerika će zauvek ostati u JKM i štitit svoje ekonomske interese. Kinezi mogu da pevajuali je fakat da Amerika danas ima dva nosača aviona u JKM, a često dodje i treći. Ima bazu na Filipinima i uskoro i bazu u Vijetnamu. Kina ne može ama baš ništa da uradi jer ako isprovocira incident to će se pretvoriti u nuklearni rat. Pragmatično gledano, Kina će da tvrdi da je njihovo, u realnosti mogu samo da posmatraju američke brodove kako plove po JKM. Uostalom, ako je JKM kinesko, zašto Kina ne zabrani Americi da plovi? Neka neko odgovori. I japanska mornarica je danas daleko jača od kineske. A američka? Mnogo puta jača.

артиљерац

pre 5 godina

@ dusan Потпуно нетачно.Пре 2-3 године Мира Адања Полак је направила емисију
о Окинави.Ту је једна од највећих америчких база.И каже јој гувернер Окинаве,
приликом интервјуа:Најсретнији дан мог живота ће бити кад Американцима видим
леђа.На Филипинима исто,у Италији исто и горе,у Немачкој исто.Једино,можда у
Енглеској.Мада су и у Енглеској демонстрирали испред америчких база.P.S.Јапан
је преко 50 година био окупиран од стране САД.Па је пре 10-ак година речано
да је Јапан пријатељска држава,али ће трупе САД остати да их штите од Руса.
И ти Јапан плаћа 50 милијарди$+бесплатна струја,вода,телефони...

Milanče

pre 5 godina

@cvrko Evo da ja odgovorim da li sam ikad kupio proizvod Made in USA?
A kada si ti zadnji puta kupio proizvod Made in Germany? Pre 30 godina mozda. Nije vazno gde se proizvodi, nego tko je vlasnik te tvornice.
Npr Bosch ima tvornicu u Srbiji, znaci Srbija je sila, a Bosch njihov vazal. Jer pise Made in Serbia. O proizvodnji kablova da ne govorim. Tvornice su kao kockice, cas ih selis vamo, cas tamo. Vidi se da nemas pojmao ekonomiji. U srbiji se zalimo da smo jeftina radna snaga bogatih, a kad se isto desava u Kini, onda je to znak da su oni sila.

A to sto ti negiras stvarnost i cinjenicu da je Kina tu izjavu dala zajedno sa americkim predesdnikom, da ce da olabave zakone i kupuju jos vise americku robu, i time priznali poraz...to je tvoj problem. A sto se duga tice, Kinezi ne smeju nista da urade amerikancima sa tim dugom jer bi nastetili i sami sebi. Opet slabo poznavanje ekonomije.to je lancana reakcija. Jer da mogu, odavno bi ih unistili.

Da li si ti ikada kupio nesto proizvedeno u Kanadi?

pre 5 godina

Jedno pitanje,da li si ti ikada kupio jedan produkt gde pise "Made in USA"?
(cvrko, 20. maj 2018 13:53)
Ovo ti je kao kriterijum da pokazes kako Amerika nista ne proizvodi? Zanimljivo, posto pretpostavljam da kupujes puno proizvoda iz zemalja koje isto tako propadaju, tipa Norveska, Svedska, Danska, UK.

dusan

pre 5 godina

Jedna bitna razlika izmedju americke i kineske ekspanzije je sto americko vojno prisustvo u raznim delovima sveta je prihvaceno ili cak trazeno od lokalnih vlasti i stanovnistva...

Aca Bokan

pre 5 godina

Kina se usuđuje da demonstrira silu! Ameri zveckaju oružjem gde god stignu a kinezi ih kopiraju u sopstvenom dvorištu! Kakav bezobrazluk!

turgidson

pre 5 godina

(W, 20. maj 2018 11:55)

Ispravno razmišljanje, ali promašena poenta. Suština je da ljudi ne vole Ameriku, stoga u ovom duelu su uz Kinu. Pored toga, SAD radi po celom svetu takve stvari (znači - ne susedima, ali sasvim sigurno manjim i slabijim zemljama), a na kraju krajeva i nama.

Sale

pre 5 godina

Vidim da vecina nije upucena da J Kinesko more nema nikakvu vezu sa Kinom niti je blizu Kine.To je kao kada bi neko izasao iz svog dvorista i rekao ova raskrsnica je moja.
(South park, 20. maj 2018 12:54)

Ne, ima veze sa SAD i blizu je granicama SAD?

Mnogo ih ne fermaju

pre 5 godina

Koliko ih ne fermaju 2% hahahahahah.. 
Zivim u Kini, ljudi moji koja je ovo sila.. I kakva ce tek biti za 2-3 godine.
 (šlogiranaKoala, 20. maj 2018 11:24)

Da li ste vi ljudi videli kartu juznog kineskog mora??? To bi bilo kao kad bi Turska rekla da je celo sredozemlje njeno pa iza gibraltara da trecine atlantika.

A koliko kinezi ne fermaju amerikance...evo ti najnovija vest o trgovinskom ratu kinebi amerike i kako su kinezi podvili rep.
SJEDINJENE Države i Kina dogovorile su mjere kojima će smanjiti američki trgovinski deficiti u robnoj razmjeni s Kinom tako što je Kina pristala kupovati više američke robe, navodi se u ZAJEDNICKOJ izjavi. 

"Suglasili smo se poduzeti učinkovite mjere kako bismo u velikoj mjeri smanjili trgovinski deficit Sjedinjenih Država u robnoj razmjeni s Kinom", stoji u izjavi.

"Da bi odgovorila na rastuću potrebe za potrošnjom kineskog naroda i potrebu za visokokvalitetnim gospodarskim razvojem, Kina će znatno povećati kupnju roba i usluga iz Sjedinjenih Država. Time će pomoći podržati rast i zapošljavanje u Sjedinjenim Državama", navodi se.Kina će "donijeti relevantne amandmane na svoje zakone i propise" i time omogućiti veći uvoz iz SAD-a, uključujući i izmjene zakona o patentima. 

vlada

pre 5 godina

Ne verovatno je gubljenje osecaja realnosti u komentarima kada je sa jedne strane nekog spora SAD , drzsva u kojoj zive nasa deca i unuci, nas saveznik iz velikih ratova i pobeda, sve do rezima koji je vladao Srbijom 1991-2000, koji nas je uspesno zavadio sa svima pa i Amerima, a sa druge strane neko drugi .

DEDA CVETKO

pre 5 godina

"Kina ima više sporova sa svojim manjim susedima oko ostrva, koralnih grebena i laguna u tim vodama važnim za globalnu trgovinu, bogatim ribom i potencijalnim naftnim i gasnim rezervama. "

Ne, Kina nema "vise sporova" sa svojim susedima, niti je status Juznog Kineskog Mora ikada bio legalno diskutabilan po Vilsonovim tezama ("14 tacaka") nacionalnog suverenitata (1918.). Prvo, neki od tih suseda su de facto odustali od svojih zahteva (Filipini), a drugi se nesto nisu pretrgli od aktivnog trazenja morske teritorije koja lezi hiljadama milja od njihove obale (Malezija, Indonezija, Brunej). U principu, jedino Vijetnam ima nekakav tinjajuci sukob sa Kinom, ali to je rivalstvo koje ide stotinama godina unazad i nema nikakve veze sa JKM.

Ovo su sve regionalni sukobi interesa niskog intenziteta koje odredjena stranka izvan regiona aktivno provocira i podriva kako bi imala izgovor za "false flag" ratne provokacije kojih smo se za poslednjih 30 godina siti nagledali po Bosni, Kosovu, Siriji, Libiji, Iraku, Iranu, Pakistanu, Avganistanu i Ukrajini.

Uostalom, priupitajte se ciji Kongres je pre dva dana doneo rezoluciju kojom se Kina zigose kao "najveca strateska pretnja" doticnoj sili. Mala pripomoc: nije Rusija, nije Evropska Unija, nije Japan, nije Indija, nije Izrael. Ko, o ko bi to mogao da bude?

cvrko

pre 5 godina

Mnogo ih ne fermaju@
Koju americku robu,pa oni nemaju dovoljno ni za sebe:( zato duguju Kini 4000 milijardi $ i toga se Kina boji,da li ce dobiti ikada pare za svoju robu.
Jedno pitanje,da li si ti ikada kupio jedan produkt gde pise "Made in USA"?

South park

pre 5 godina

Vidim da vecina nije upucena da J Kinesko more nema nikakvu vezu sa Kinom niti je blizu Kine.To je kao kada bi neko izasao iz svog dvorista i rekao ova raskrsnica je moja.

Ante

pre 5 godina

Nije problem more, nego sto rim putem prolazi oko 60% svjetske trgovinske razmjene.
Amerika je djete prema Kini, sto se tice povijesti i strategije. Kina je 5000 godina bila najrazvijenija civilizacija u Aziji, a glavni sistem im je bio, naprimjer, da su podrzavali razlicita plemena Mongola, da se medjusobno ubijaju i slabe, istovremeno uzimajuci svaku teritoriju koja im je bila vazna.
Njima je globalna dominacija nevazna, iskljucivo gledaju svoje dvoriste i granice. Realno, Amerika im je glavni trgovinski partner, Rusija je u vecoj opasnosti od Kine, od Amerike. Svatko ko imalo zna Kinesku povijest, toga je svjestan, a pogotovo Rusi. Rusi uvijek jednim okom gledaju na Kinu.
Kinezi ne mrze nikog, cak ni Japan. Ali nemaju ni "prijateljstva". Nevjerovatno pragmatican narod i vlast. Iskljucivo interes, i to dugorocni. Realno, najjaca i najdugotrajnija civilizacija. Mozemo biti sretni sto ih ne zanima globalna dominacija, i sto jos 50-tak godina nece ni imati mogucnost da je ostvare. Jer da mogu, Amerika i Rusija su male bebe sta bi oni radili..

M. Radosavljevic

pre 5 godina

@321
To more se samo zove kinesko, ali nije celo samo njeno. Ne znam zašto podržavate Kinu koja otima more mnogim manjim susedima. Pa tako bi i Srbiji otela more da je Srbija u tom regionu. Ako mrzite USA, to ne treba da bude razlog da podržavate Kinu da otima more drugim zemljama, jer u tom slučaju podržavate Ameriku koja se zove Kina. Voleo bih da je Srbija sused kineski, da upoznate malo bolje Kinu, video bih tada da li biste voleli Kinu.
(W, 20. maj 2018 11:55) # Link komentara

Upravo to za Kineze sam pisao nekoliko puta. Kada bi Srbi samo znali jedan deo, kaki su Kinezi, od blata bi pravili Amerikance i sve ostale zapadnjake. Jedine osobe koje mogu da osete delic te kineske "dobrote", su na zalost nase ranice u njihovim prodavnicama. Ja sam dozivljavao nekoliko puta, jer sam isao sluzbeno u dva njihova grada. Azijski kapitalizam i sve ostalo u domenu zivota, su najsuroviji od svih.

lord

pre 5 godina

naravno da juzno kinesko more nije samo kinesko ima tamo i drugih kojima pripada deo, i koji su nama prijateljski nastrojeni kao sto je vijetnam, ali ono sto mi nije jasno je sta pentagon ima da se mesa....

dusan

pre 5 godina

Da su Rusija i Kina stigli ili cak prestigi Ameriku je jednostavno netacno!Oni su samo bleda kopija Ameriku i nista vise..U stvarnosti podviju rep cim im se zapreti nekim sankcijama. To su dve zemlje u kojima je demokratija misaona imenica i ne razumem one koji ih velicaju.Ne daj Boze da oni zavladaju svetom. ..plakali bi za Amerikom! !

Trovach

pre 5 godina

Sleteli su zastarelim avionima (koji su, uzgred, i dosta dobri) samo da bi provocirali i dokazivali svoju snagu. Ovo je samo "pokazivanje misica". Svi to rade.

Dejan

pre 5 godina

@W Jedini realni komentar pored gomile raznog blebetanja neupucenih ljudi kojima je bitno samo da se pise protiv Amerike. Kina vrsi AGRESIJU u tom moru protiv svih okolnih drzava i namece svoju "nine dash line" kojom prisvaja CELO more usprkos svim medjunarodnim zakonima i sporazumima o razgranicenju na moru.Jel moze malo google da se koristi pre nego sto se naluoeta po komentarima? Za neupucene oko naziv=vlasnistvo nad morem: jel mislite da je Japansko more isto tako samo vlasnistvo Japana?

vlajko

pre 5 godina

Slazem se. Vietnam cak nudi amerikancima da uspostave baze zbog zastite od Kine i pored svega sto se desavalo. Sa druge strane Fikipini su takodje ugrozeni Kineskom ekspanzijom, koji je takodje americki saveznik, kao i Malezija. To sto se u Srbiji Amerika mrzi iz dna duse ne znaci da su Kinezi neki romanticni borci za pravdu i lose se pise svima ako oni postanu svetski policajac.

apolo

pre 5 godina

Sa Kinom i Rusijom nema jezika sile, kao sa manjim zemljama. Njihovo je da su nezadovoljni, na Kini je da ih baš briga šta će Pentagon da kaže.

ko vas šta pita?

pre 5 godina

Ameri bi kao i uvek da guraju svoj nos svugde, najviše tamo gde mu nije mesto. Samo vremena se menjaju, Rusi i Kinezi više nikog nizašta ne pitaju, tako da ovi mogu samo da "oštro osuđuju". Njihovo vreme polako ali sigurno prolazi.

kluzo

pre 5 godina

Da nece mozda njih da pitaju sta da rade u svojim vodama. Cuj cinizma, nemamo nikakve teritorijalne pretenzije, ali eto hocemo da se pitamo o stvarima o kojima nemamo nikakve veze i koja nas se ne ticu

W

pre 5 godina

@321
To more se samo zove kinesko, ali nije celo samo njeno. Ne znam zašto podržavate Kinu koja otima more mnogim manjim susedima. Pa tako bi i Srbiji otela more da je Srbija u tom regionu. Ako mrzite USA, to ne treba da bude razlog da podržavate Kinu da otima more drugim zemljama, jer u tom slučaju podržavate Ameriku koja se zove Kina. Voleo bih da je Srbija sused kineski, da upoznate malo bolje Kinu, video bih tada da li biste voleli Kinu.

ko vas šta pita?

pre 5 godina

Ameri bi kao i uvek da guraju svoj nos svugde, najviše tamo gde mu nije mesto. Samo vremena se menjaju, Rusi i Kinezi više nikog nizašta ne pitaju, tako da ovi mogu samo da "oštro osuđuju". Njihovo vreme polako ali sigurno prolazi.

W

pre 5 godina

@321
To more se samo zove kinesko, ali nije celo samo njeno. Ne znam zašto podržavate Kinu koja otima more mnogim manjim susedima. Pa tako bi i Srbiji otela more da je Srbija u tom regionu. Ako mrzite USA, to ne treba da bude razlog da podržavate Kinu da otima more drugim zemljama, jer u tom slučaju podržavate Ameriku koja se zove Kina. Voleo bih da je Srbija sused kineski, da upoznate malo bolje Kinu, video bih tada da li biste voleli Kinu.

Ante

pre 5 godina

Nije problem more, nego sto rim putem prolazi oko 60% svjetske trgovinske razmjene.
Amerika je djete prema Kini, sto se tice povijesti i strategije. Kina je 5000 godina bila najrazvijenija civilizacija u Aziji, a glavni sistem im je bio, naprimjer, da su podrzavali razlicita plemena Mongola, da se medjusobno ubijaju i slabe, istovremeno uzimajuci svaku teritoriju koja im je bila vazna.
Njima je globalna dominacija nevazna, iskljucivo gledaju svoje dvoriste i granice. Realno, Amerika im je glavni trgovinski partner, Rusija je u vecoj opasnosti od Kine, od Amerike. Svatko ko imalo zna Kinesku povijest, toga je svjestan, a pogotovo Rusi. Rusi uvijek jednim okom gledaju na Kinu.
Kinezi ne mrze nikog, cak ni Japan. Ali nemaju ni "prijateljstva". Nevjerovatno pragmatican narod i vlast. Iskljucivo interes, i to dugorocni. Realno, najjaca i najdugotrajnija civilizacija. Mozemo biti sretni sto ih ne zanima globalna dominacija, i sto jos 50-tak godina nece ni imati mogucnost da je ostvare. Jer da mogu, Amerika i Rusija su male bebe sta bi oni radili..

kluzo

pre 5 godina

Da nece mozda njih da pitaju sta da rade u svojim vodama. Cuj cinizma, nemamo nikakve teritorijalne pretenzije, ali eto hocemo da se pitamo o stvarima o kojima nemamo nikakve veze i koja nas se ne ticu

Sale

pre 5 godina

Vidim da vecina nije upucena da J Kinesko more nema nikakvu vezu sa Kinom niti je blizu Kine.To je kao kada bi neko izasao iz svog dvorista i rekao ova raskrsnica je moja.
(South park, 20. maj 2018 12:54)

Ne, ima veze sa SAD i blizu je granicama SAD?

vlajko

pre 5 godina

Slazem se. Vietnam cak nudi amerikancima da uspostave baze zbog zastite od Kine i pored svega sto se desavalo. Sa druge strane Fikipini su takodje ugrozeni Kineskom ekspanzijom, koji je takodje americki saveznik, kao i Malezija. To sto se u Srbiji Amerika mrzi iz dna duse ne znaci da su Kinezi neki romanticni borci za pravdu i lose se pise svima ako oni postanu svetski policajac.

M. Radosavljevic

pre 5 godina

@321
To more se samo zove kinesko, ali nije celo samo njeno. Ne znam zašto podržavate Kinu koja otima more mnogim manjim susedima. Pa tako bi i Srbiji otela more da je Srbija u tom regionu. Ako mrzite USA, to ne treba da bude razlog da podržavate Kinu da otima more drugim zemljama, jer u tom slučaju podržavate Ameriku koja se zove Kina. Voleo bih da je Srbija sused kineski, da upoznate malo bolje Kinu, video bih tada da li biste voleli Kinu.
(W, 20. maj 2018 11:55) # Link komentara

Upravo to za Kineze sam pisao nekoliko puta. Kada bi Srbi samo znali jedan deo, kaki su Kinezi, od blata bi pravili Amerikance i sve ostale zapadnjake. Jedine osobe koje mogu da osete delic te kineske "dobrote", su na zalost nase ranice u njihovim prodavnicama. Ja sam dozivljavao nekoliko puta, jer sam isao sluzbeno u dva njihova grada. Azijski kapitalizam i sve ostalo u domenu zivota, su najsuroviji od svih.

apolo

pre 5 godina

Sa Kinom i Rusijom nema jezika sile, kao sa manjim zemljama. Njihovo je da su nezadovoljni, na Kini je da ih baš briga šta će Pentagon da kaže.

Aca Bokan

pre 5 godina

Kina se usuđuje da demonstrira silu! Ameri zveckaju oružjem gde god stignu a kinezi ih kopiraju u sopstvenom dvorištu! Kakav bezobrazluk!

South park

pre 5 godina

Vidim da vecina nije upucena da J Kinesko more nema nikakvu vezu sa Kinom niti je blizu Kine.To je kao kada bi neko izasao iz svog dvorista i rekao ova raskrsnica je moja.

DEDA CVETKO

pre 5 godina

"Kina ima više sporova sa svojim manjim susedima oko ostrva, koralnih grebena i laguna u tim vodama važnim za globalnu trgovinu, bogatim ribom i potencijalnim naftnim i gasnim rezervama. "

Ne, Kina nema "vise sporova" sa svojim susedima, niti je status Juznog Kineskog Mora ikada bio legalno diskutabilan po Vilsonovim tezama ("14 tacaka") nacionalnog suverenitata (1918.). Prvo, neki od tih suseda su de facto odustali od svojih zahteva (Filipini), a drugi se nesto nisu pretrgli od aktivnog trazenja morske teritorije koja lezi hiljadama milja od njihove obale (Malezija, Indonezija, Brunej). U principu, jedino Vijetnam ima nekakav tinjajuci sukob sa Kinom, ali to je rivalstvo koje ide stotinama godina unazad i nema nikakve veze sa JKM.

Ovo su sve regionalni sukobi interesa niskog intenziteta koje odredjena stranka izvan regiona aktivno provocira i podriva kako bi imala izgovor za "false flag" ratne provokacije kojih smo se za poslednjih 30 godina siti nagledali po Bosni, Kosovu, Siriji, Libiji, Iraku, Iranu, Pakistanu, Avganistanu i Ukrajini.

Uostalom, priupitajte se ciji Kongres je pre dva dana doneo rezoluciju kojom se Kina zigose kao "najveca strateska pretnja" doticnoj sili. Mala pripomoc: nije Rusija, nije Evropska Unija, nije Japan, nije Indija, nije Izrael. Ko, o ko bi to mogao da bude?

dusan

pre 5 godina

Da su Rusija i Kina stigli ili cak prestigi Ameriku je jednostavno netacno!Oni su samo bleda kopija Ameriku i nista vise..U stvarnosti podviju rep cim im se zapreti nekim sankcijama. To su dve zemlje u kojima je demokratija misaona imenica i ne razumem one koji ih velicaju.Ne daj Boze da oni zavladaju svetom. ..plakali bi za Amerikom! !

lord

pre 5 godina

naravno da juzno kinesko more nije samo kinesko ima tamo i drugih kojima pripada deo, i koji su nama prijateljski nastrojeni kao sto je vijetnam, ali ono sto mi nije jasno je sta pentagon ima da se mesa....

Dejan

pre 5 godina

@W Jedini realni komentar pored gomile raznog blebetanja neupucenih ljudi kojima je bitno samo da se pise protiv Amerike. Kina vrsi AGRESIJU u tom moru protiv svih okolnih drzava i namece svoju "nine dash line" kojom prisvaja CELO more usprkos svim medjunarodnim zakonima i sporazumima o razgranicenju na moru.Jel moze malo google da se koristi pre nego sto se naluoeta po komentarima? Za neupucene oko naziv=vlasnistvo nad morem: jel mislite da je Japansko more isto tako samo vlasnistvo Japana?

Milanče

pre 5 godina

@cvrko Evo da ja odgovorim da li sam ikad kupio proizvod Made in USA?
A kada si ti zadnji puta kupio proizvod Made in Germany? Pre 30 godina mozda. Nije vazno gde se proizvodi, nego tko je vlasnik te tvornice.
Npr Bosch ima tvornicu u Srbiji, znaci Srbija je sila, a Bosch njihov vazal. Jer pise Made in Serbia. O proizvodnji kablova da ne govorim. Tvornice su kao kockice, cas ih selis vamo, cas tamo. Vidi se da nemas pojmao ekonomiji. U srbiji se zalimo da smo jeftina radna snaga bogatih, a kad se isto desava u Kini, onda je to znak da su oni sila.

A to sto ti negiras stvarnost i cinjenicu da je Kina tu izjavu dala zajedno sa americkim predesdnikom, da ce da olabave zakone i kupuju jos vise americku robu, i time priznali poraz...to je tvoj problem. A sto se duga tice, Kinezi ne smeju nista da urade amerikancima sa tim dugom jer bi nastetili i sami sebi. Opet slabo poznavanje ekonomije.to je lancana reakcija. Jer da mogu, odavno bi ih unistili.

vlada

pre 5 godina

Ne verovatno je gubljenje osecaja realnosti u komentarima kada je sa jedne strane nekog spora SAD , drzsva u kojoj zive nasa deca i unuci, nas saveznik iz velikih ratova i pobeda, sve do rezima koji je vladao Srbijom 1991-2000, koji nas je uspesno zavadio sa svima pa i Amerima, a sa druge strane neko drugi .

turgidson

pre 5 godina

(W, 20. maj 2018 11:55)

Ispravno razmišljanje, ali promašena poenta. Suština je da ljudi ne vole Ameriku, stoga u ovom duelu su uz Kinu. Pored toga, SAD radi po celom svetu takve stvari (znači - ne susedima, ali sasvim sigurno manjim i slabijim zemljama), a na kraju krajeva i nama.

Da li si ti ikada kupio nesto proizvedeno u Kanadi?

pre 5 godina

Jedno pitanje,da li si ti ikada kupio jedan produkt gde pise "Made in USA"?
(cvrko, 20. maj 2018 13:53)
Ovo ti je kao kriterijum da pokazes kako Amerika nista ne proizvodi? Zanimljivo, posto pretpostavljam da kupujes puno proizvoda iz zemalja koje isto tako propadaju, tipa Norveska, Svedska, Danska, UK.

cvrko

pre 5 godina

Mnogo ih ne fermaju@
Koju americku robu,pa oni nemaju dovoljno ni za sebe:( zato duguju Kini 4000 milijardi $ i toga se Kina boji,da li ce dobiti ikada pare za svoju robu.
Jedno pitanje,da li si ti ikada kupio jedan produkt gde pise "Made in USA"?

dusan

pre 5 godina

Jedna bitna razlika izmedju americke i kineske ekspanzije je sto americko vojno prisustvo u raznim delovima sveta je prihvaceno ili cak trazeno od lokalnih vlasti i stanovnistva...

Mnogo ih ne fermaju

pre 5 godina

Koliko ih ne fermaju 2% hahahahahah.. 
Zivim u Kini, ljudi moji koja je ovo sila.. I kakva ce tek biti za 2-3 godine.
 (šlogiranaKoala, 20. maj 2018 11:24)

Da li ste vi ljudi videli kartu juznog kineskog mora??? To bi bilo kao kad bi Turska rekla da je celo sredozemlje njeno pa iza gibraltara da trecine atlantika.

A koliko kinezi ne fermaju amerikance...evo ti najnovija vest o trgovinskom ratu kinebi amerike i kako su kinezi podvili rep.
SJEDINJENE Države i Kina dogovorile su mjere kojima će smanjiti američki trgovinski deficiti u robnoj razmjeni s Kinom tako što je Kina pristala kupovati više američke robe, navodi se u ZAJEDNICKOJ izjavi. 

"Suglasili smo se poduzeti učinkovite mjere kako bismo u velikoj mjeri smanjili trgovinski deficit Sjedinjenih Država u robnoj razmjeni s Kinom", stoji u izjavi.

"Da bi odgovorila na rastuću potrebe za potrošnjom kineskog naroda i potrebu za visokokvalitetnim gospodarskim razvojem, Kina će znatno povećati kupnju roba i usluga iz Sjedinjenih Država. Time će pomoći podržati rast i zapošljavanje u Sjedinjenim Državama", navodi se.Kina će "donijeti relevantne amandmane na svoje zakone i propise" i time omogućiti veći uvoz iz SAD-a, uključujući i izmjene zakona o patentima. 

артиљерац

pre 5 godina

@ dusan Потпуно нетачно.Пре 2-3 године Мира Адања Полак је направила емисију
о Окинави.Ту је једна од највећих америчких база.И каже јој гувернер Окинаве,
приликом интервјуа:Најсретнији дан мог живота ће бити кад Американцима видим
леђа.На Филипинима исто,у Италији исто и горе,у Немачкој исто.Једино,можда у
Енглеској.Мада су и у Енглеској демонстрирали испред америчких база.P.S.Јапан
је преко 50 година био окупиран од стране САД.Па је пре 10-ак година речано
да је Јапан пријатељска држава,али ће трупе САД остати да их штите од Руса.
И ти Јапан плаћа 50 милијарди$+бесплатна струја,вода,телефони...

Mirkosoft

pre 5 godina

A koliko je američkih nosača aviona po celom svetu? Svaki pojedinačno ima moć kao avijacija dobro stojeće prosečne države.
Zašto je problem par ostrva na drugom kraju sveta koja su statična?

Trovach

pre 5 godina

Sleteli su zastarelim avionima (koji su, uzgred, i dosta dobri) samo da bi provocirali i dokazivali svoju snagu. Ovo je samo "pokazivanje misica". Svi to rade.

Marija

pre 5 godina

Na konto rasprave u komentarima: Da USA ukine vize za državljane Kine ne znam ko bi ostao u Kini. Toliko o velikoj sili i ekonomskom čudu. Da ne pričamo o ljudskim pravima, cenzuri... Ko je živeo u Kini zna o čemu pričam. Nažalost, USA je daleko ispred Kine u svim segmentima života!

Luft

pre 5 godina

@DEDA CVETKO, Filipini nisu odustali od zahteva u JKM. Možda si par godina proveo pod kamenom pa da ti javim da su Filipini pokrenuli sudski postupak protiv Kine u UN u sudu za pomorstvo i dobili su spor. Sud je 2016. presudio u njihovu korist. Odakle ti ideja da su Filipini odustali od svojih ostrva u JKM i zašto širiš lažne vesti? Što se Amerike tiče, Amerika nema pretenzije na teritoriju, naravno. Ali Amerika radi veliku trgovinu tim morem i američka mornarica već 110 godina patrolira tim područjem i štiti svoje trgovinske interese. Sigurno ne znate za podatak da je kineska noga prvi put stupila na ostrvo Spratli koji Kinezi smatraju da je njihovo tek nakon što im je američka mornarica poklonila motorni brod nakon Drugog Svetskog rata. O, možda sam zaboravio da pomenem da je Amerika oslobodila Kinu od Japana i porazila Japan i borila se po ostrvima u JKM. Amerika će zauvek ostati u JKM i štitit svoje ekonomske interese. Kinezi mogu da pevajuali je fakat da Amerika danas ima dva nosača aviona u JKM, a često dodje i treći. Ima bazu na Filipinima i uskoro i bazu u Vijetnamu. Kina ne može ama baš ništa da uradi jer ako isprovocira incident to će se pretvoriti u nuklearni rat. Pragmatično gledano, Kina će da tvrdi da je njihovo, u realnosti mogu samo da posmatraju američke brodove kako plove po JKM. Uostalom, ako je JKM kinesko, zašto Kina ne zabrani Americi da plovi? Neka neko odgovori. I japanska mornarica je danas daleko jača od kineske. A američka? Mnogo puta jača.

Činjenica

pre 5 godina

Deda Cvetko i mnogi njemu slicni ne znaju da je Kina pokusala da plovi i indonezijskim morem, jer su hteli da vide dokle smeju da idu. Onda im je Indonezija potopila brod i zapretila da vise nece uopste da plove njihovim morem. Kinezi se povukli. Sve zemlje koje imaju spor sa kinom u vezi mora su otocne i broje pola milijarde stanovnika. Kina bi se u sukobu sa njima razbila kao barka od greben. Dosli su negde do Singapura. Sad si pogledaj gde je to od Kine, i tamo su imali okrsaj sa indonezijskom patrolom. Samo treba da se malo trazi po netu pa ce da se nadje...
I onda kazes da srbija poklanja kosovo i da to nitko drugi ne radi. Pa u ovom slucaju ti to odobravas. Sto se cudis zapadu sto zeli da nam otme deo teritorije. Al kad to radi Kina, onda je to ok. I indiji su uzeli deo teritorije.

Carnex tranzicija

pre 5 godina

Kina - uskoro najjača svetska sila. I vojno i ekonomski. Sve imaju, znanje, resurse, kapital...Da znam kojim putem se ide do Južno Kineskog mora, sad bih krenuo da pomognem braći Kinezima.

Danilo

pre 5 godina

"SAD koje nemaju nikakve teritorijalne preteznije, ali insistiraju na slobodi plovidbe i mirnom rešenju sporova bez prisile ili pretnje silom kritikovale su taj kineski potez." Pametnom dosta.

W

pre 5 godina

@turgidson
Nije promašena poenta. Ako ljudi ne vole Ameriku, onda u ovom duelu ne bi trebali da budu uz Kinu jer u ovom duelu Kina je Amerika odnosno tako se ponaša. Ako već ne voliš Ameriku onda trebaš da pokažeš svetu drugačiju alternativu, a ne da kritikujes Ameriku za neko ponašanje a ti koji bi da zamenis Ameriku se ponašaš isto. Znaci poenta nije u “lošoj” Americi već sto vi hoćete da budete sultan umesto sultana. Ameriku ne volite zbog njenog ponašanja, a onda podržavate Kinu koja se ponaša isto. Znaci vi niste ništa bolji i pravedniji od Amerike.

Vladimir

pre 5 godina

Nuklearna velesila!, armija od koliko hoces vojnika!!,preko milijardu i tri stotine miliona stanovnika!postoji hiljadama godina! ta zemlja se jednostavno,ne moze pobediti!,mozda i moze,al u toj varijanti smo svi ugasili!!

netko

pre 5 godina

Vidim da vecina nije upucena da J Kinesko more nema nikakvu vezu sa Kinom niti je blizu Kine.To je kao kada bi neko izasao iz svog dvorista i rekao ova raskrsnica je moja.
(South park, 20. maj 2018 12:54)

Ne, ima veze sa SAD i blizu je granicama SAD?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Sale, 20. maj 2018 13:26)

ne, nego ima veze sa tajvanom,indonezijom, juznom korejom,filipinima, pa cek i sa vijetnamom ( a uskoro i sa indijom
) koji su zbog kineza postali maltene americki saveznici i mole amere da budu u tim vodama.

Carnex tranzicija

pre 5 godina

Ti kineski avioni su kao naš galeb.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Pečenje, jagnje, odojče i jarić, 20. maj 2018 16:49)

Zašto misliš da je Xian H6 gori od recimo B52?

Što se ostalih aviona tiče, samo tri zemlje na svetu proizvode stelt lovce pete generacije: USA - F22, Rusija - Sukhoi PAK FA i Kina - J20. Da budem iskren, mislim da su Kinezi prešišale Ruse u tome. Što se ostalih aviona tiče, imaju i najmodernije Sukhoi, ali i prave svoje po licenci.

Napredak Kine niko i ništa ne može da zaustavi. To nije samo zemlja bogate istorije i tradicije, već i zemlja najvećih tehnoloških, infrastrukturnih i građevinskih poduhvata. Kao sam već rekao, oni imaju sve - znanje, resurse, kapital. Kapitala verovatno i najviše. Rusiju su prešišali, EU je za njih boranija, samo još USA i postaju svetska sila broj 1!

Hahaha

pre 5 godina

(артиљерац, 20. maj 2018 15:40) 

Koja laz!!! Pa ja zivim u Nemackoj. Ovde su plakali kad su amerikanci iz svojih baza odlazili. Jel ti znas koliko je amerika trosila para u Nemackoj kao i americka vojska? A gde su sve te silne americke baze? Ja nigde ne vidim te silne americke vojnike.
To sto je guverner Okinawe rekao nije merodavno niti znak nicega. Japanci vole amere i najveci su im trgovinski partner. Tamo prodaju najvise automobila. Tako da mi nemoj ko Deda Cvetko da pricas kakp su se Filipini dobrovoljno odrekli svog mora. Onda se ne cudi ako se nasi politicari odricu Kosova. Filipini i ostale zemlje trenutno nisu dovoljno jake da se suprotstave Kini...inace bi kinezi odavno bili na svojoj strani mora.

pprvi dan skole u svedskoj

pre 5 godina

'Ajde redom za "cvrku" Amerika ne duguje pare nikome pa ni kini...stalno pricate o dugu koji ne postoji...to sto kina ima su americke obveznice koje se kupuju na trzistu...te obveznice su najbolji vrednosni papiri na svetu...i Srbija prodaje obveznice zasto ih kinezi ne kupuju pitajte njih...kina je stara civilizacija pa su "pametni"...Egipat je jos starija civilizacija pa nesto ne vidim napredak...isto tako bi bilo i sa kinom da SAD nisu donele odluku da im pomognu...ogromne pare su ulozene u kinu ne samo Amerike vec i zapada...kada tolike pare uloze u Egipat i on ce prosperirati...teritorijalnih voda sto se tice kina nije u pravu ona pokusava da se nametne...kineski susedi misle drugacije zato su pozvali SAD...Vijetnam je ratovao sa Amerikom ali se ipak odlucio za nju ne za kinu...iskustvo im kaze da ne veruju kini...to vazi i za ostale zemlje u aziji...Amerika se kako vi kazete "mesa" u sukobe i tudje stvari...odmah treba da vam bude jasno kad se Amerika umesa rusi su tu... sada i kina...secate se Vijetnama...on je bio francuska kolonija...podeljen je kao Koreja na sever i jug...rusi su ratovali na strani severa i pomagali ga...kad je bilo izvesno da ce francuzi izgubiti pozvali su SAD ostalo je istorija...to vazi za sve sukobe u 20 veku...rusi su zapocinjali sukobe tek tada bi se Amerika umesala...Bliski istok,Afganistan,Laos,Kambodza,Nikaragva,razne treroristicke grupe od "Crvenih Brigada" do ID...ima jos ali nema karaktera?

crni

pre 5 godina

@(Luft, 20. maj 2018 15:26)

Ne iznosi budalaštine i dezinformacije! Nikakva Amerika nije oslobodila Kinu, ne pričaj gluposti! Pogledaj vreme oslobađanja Kine i vreme kapitulacije Japana i biće ti jasno. Opšte je poznato i to je činjenica da je kineska vojska predvođena Čang Kai Šekom pobedila japansku vojsku. Zato je Čang Kai Šek postao đeneralisimus(general sa šest zvezdica) zvanje koje se dobija kada se pobedi general sa pet zvezdica(maršal) druge vojske. Zatim je izbio građanski rat u Kini i Šeka je pobedio Mao Ce Tung i on je postao đeneralisimus. Tek tada se umešao SAD na strani Šeka i zaštitio ga na Tajvanu. Kinezi su sami oslobodili Kini, sem Mandžurije i Mongolije i još nekih krajeva na severu koje je oslobodila Rusija, koja je oslobodila i Koreju do dogovorenog meridijana sa Jalte i kad se spremala da se iskrca na Hokaido, Ameri su bacili atomsku bombu, time kršeći dogovor sa Jalte. A to da su se iskrcali na Spratle posle Drugog Svetskog rata je glupost nad glupostima i o ovome sam već govorio. Ova ostrva su njihova istorijska još iz vremena carske Kine i predstavljala su postaje i stražarske položaje protiv gusara iz Malaje, a Kinezi su u ta vremena odlazili na mnoga ostrva malajskog arhipelaga i istraživali okolinu, čak su mapirali sever Australije.

crni

pre 5 godina

@(Činjenica, 20. maj 2018 16:08)

Činjenica je da je Kina još pre više godina razbila indonežanske gusare i to u njihovim teritorijalnim vodama, ne pitajući nikog za to, kao što je činjenica da s vremena na vreme potopi neki indonežanski brod i nikom ništa. Jer Indonezija je znaš vrlo jaka sila, kao i Malezija, Filipini, a Bruneji pogotovo. Pa Singapur je jači od njih. Sve će ih Kinezi kolonizovati kao što su Singapur gde je danas 3/4 etničkih Kineza. Činjenica je da su i somalijske gusare razbili u njihovim vodama i da brodovima plove nesmetano do svoje vojne baze u Džibutiju,.. ili možda misliš da se teleportuju do tamo.

W

pre 5 godina

@321
To more se samo zove kinesko, ali nije celo samo njeno. Ne znam zašto podržavate Kinu koja otima more mnogim manjim susedima. Pa tako bi i Srbiji otela more da je Srbija u tom regionu. Ako mrzite USA, to ne treba da bude razlog da podržavate Kinu da otima more drugim zemljama, jer u tom slučaju podržavate Ameriku koja se zove Kina. Voleo bih da je Srbija sused kineski, da upoznate malo bolje Kinu, video bih tada da li biste voleli Kinu.

dusan

pre 5 godina

Da su Rusija i Kina stigli ili cak prestigi Ameriku je jednostavno netacno!Oni su samo bleda kopija Ameriku i nista vise..U stvarnosti podviju rep cim im se zapreti nekim sankcijama. To su dve zemlje u kojima je demokratija misaona imenica i ne razumem one koji ih velicaju.Ne daj Boze da oni zavladaju svetom. ..plakali bi za Amerikom! !

South park

pre 5 godina

Vidim da vecina nije upucena da J Kinesko more nema nikakvu vezu sa Kinom niti je blizu Kine.To je kao kada bi neko izasao iz svog dvorista i rekao ova raskrsnica je moja.

vlada

pre 5 godina

Ne verovatno je gubljenje osecaja realnosti u komentarima kada je sa jedne strane nekog spora SAD , drzsva u kojoj zive nasa deca i unuci, nas saveznik iz velikih ratova i pobeda, sve do rezima koji je vladao Srbijom 1991-2000, koji nas je uspesno zavadio sa svima pa i Amerima, a sa druge strane neko drugi .

Marija

pre 5 godina

Na konto rasprave u komentarima: Da USA ukine vize za državljane Kine ne znam ko bi ostao u Kini. Toliko o velikoj sili i ekonomskom čudu. Da ne pričamo o ljudskim pravima, cenzuri... Ko je živeo u Kini zna o čemu pričam. Nažalost, USA je daleko ispred Kine u svim segmentima života!

vlajko

pre 5 godina

Slazem se. Vietnam cak nudi amerikancima da uspostave baze zbog zastite od Kine i pored svega sto se desavalo. Sa druge strane Fikipini su takodje ugrozeni Kineskom ekspanzijom, koji je takodje americki saveznik, kao i Malezija. To sto se u Srbiji Amerika mrzi iz dna duse ne znaci da su Kinezi neki romanticni borci za pravdu i lose se pise svima ako oni postanu svetski policajac.

ko vas šta pita?

pre 5 godina

Ameri bi kao i uvek da guraju svoj nos svugde, najviše tamo gde mu nije mesto. Samo vremena se menjaju, Rusi i Kinezi više nikog nizašta ne pitaju, tako da ovi mogu samo da "oštro osuđuju". Njihovo vreme polako ali sigurno prolazi.

kluzo

pre 5 godina

Da nece mozda njih da pitaju sta da rade u svojim vodama. Cuj cinizma, nemamo nikakve teritorijalne pretenzije, ali eto hocemo da se pitamo o stvarima o kojima nemamo nikakve veze i koja nas se ne ticu

Činjenica

pre 5 godina

Deda Cvetko i mnogi njemu slicni ne znaju da je Kina pokusala da plovi i indonezijskim morem, jer su hteli da vide dokle smeju da idu. Onda im je Indonezija potopila brod i zapretila da vise nece uopste da plove njihovim morem. Kinezi se povukli. Sve zemlje koje imaju spor sa kinom u vezi mora su otocne i broje pola milijarde stanovnika. Kina bi se u sukobu sa njima razbila kao barka od greben. Dosli su negde do Singapura. Sad si pogledaj gde je to od Kine, i tamo su imali okrsaj sa indonezijskom patrolom. Samo treba da se malo trazi po netu pa ce da se nadje...
I onda kazes da srbija poklanja kosovo i da to nitko drugi ne radi. Pa u ovom slucaju ti to odobravas. Sto se cudis zapadu sto zeli da nam otme deo teritorije. Al kad to radi Kina, onda je to ok. I indiji su uzeli deo teritorije.

dusan

pre 5 godina

Jedna bitna razlika izmedju americke i kineske ekspanzije je sto americko vojno prisustvo u raznim delovima sveta je prihvaceno ili cak trazeno od lokalnih vlasti i stanovnistva...

cvrko

pre 5 godina

Mnogo ih ne fermaju@
Koju americku robu,pa oni nemaju dovoljno ni za sebe:( zato duguju Kini 4000 milijardi $ i toga se Kina boji,da li ce dobiti ikada pare za svoju robu.
Jedno pitanje,da li si ti ikada kupio jedan produkt gde pise "Made in USA"?

Sale

pre 5 godina

Vidim da vecina nije upucena da J Kinesko more nema nikakvu vezu sa Kinom niti je blizu Kine.To je kao kada bi neko izasao iz svog dvorista i rekao ova raskrsnica je moja.
(South park, 20. maj 2018 12:54)

Ne, ima veze sa SAD i blizu je granicama SAD?

Luft

pre 5 godina

@DEDA CVETKO, Filipini nisu odustali od zahteva u JKM. Možda si par godina proveo pod kamenom pa da ti javim da su Filipini pokrenuli sudski postupak protiv Kine u UN u sudu za pomorstvo i dobili su spor. Sud je 2016. presudio u njihovu korist. Odakle ti ideja da su Filipini odustali od svojih ostrva u JKM i zašto širiš lažne vesti? Što se Amerike tiče, Amerika nema pretenzije na teritoriju, naravno. Ali Amerika radi veliku trgovinu tim morem i američka mornarica već 110 godina patrolira tim područjem i štiti svoje trgovinske interese. Sigurno ne znate za podatak da je kineska noga prvi put stupila na ostrvo Spratli koji Kinezi smatraju da je njihovo tek nakon što im je američka mornarica poklonila motorni brod nakon Drugog Svetskog rata. O, možda sam zaboravio da pomenem da je Amerika oslobodila Kinu od Japana i porazila Japan i borila se po ostrvima u JKM. Amerika će zauvek ostati u JKM i štitit svoje ekonomske interese. Kinezi mogu da pevajuali je fakat da Amerika danas ima dva nosača aviona u JKM, a često dodje i treći. Ima bazu na Filipinima i uskoro i bazu u Vijetnamu. Kina ne može ama baš ništa da uradi jer ako isprovocira incident to će se pretvoriti u nuklearni rat. Pragmatično gledano, Kina će da tvrdi da je njihovo, u realnosti mogu samo da posmatraju američke brodove kako plove po JKM. Uostalom, ako je JKM kinesko, zašto Kina ne zabrani Americi da plovi? Neka neko odgovori. I japanska mornarica je danas daleko jača od kineske. A američka? Mnogo puta jača.

Mnogo ih ne fermaju

pre 5 godina

Koliko ih ne fermaju 2% hahahahahah.. 
Zivim u Kini, ljudi moji koja je ovo sila.. I kakva ce tek biti za 2-3 godine.
 (šlogiranaKoala, 20. maj 2018 11:24)

Da li ste vi ljudi videli kartu juznog kineskog mora??? To bi bilo kao kad bi Turska rekla da je celo sredozemlje njeno pa iza gibraltara da trecine atlantika.

A koliko kinezi ne fermaju amerikance...evo ti najnovija vest o trgovinskom ratu kinebi amerike i kako su kinezi podvili rep.
SJEDINJENE Države i Kina dogovorile su mjere kojima će smanjiti američki trgovinski deficiti u robnoj razmjeni s Kinom tako što je Kina pristala kupovati više američke robe, navodi se u ZAJEDNICKOJ izjavi. 

"Suglasili smo se poduzeti učinkovite mjere kako bismo u velikoj mjeri smanjili trgovinski deficit Sjedinjenih Država u robnoj razmjeni s Kinom", stoji u izjavi.

"Da bi odgovorila na rastuću potrebe za potrošnjom kineskog naroda i potrebu za visokokvalitetnim gospodarskim razvojem, Kina će znatno povećati kupnju roba i usluga iz Sjedinjenih Država. Time će pomoći podržati rast i zapošljavanje u Sjedinjenim Državama", navodi se.Kina će "donijeti relevantne amandmane na svoje zakone i propise" i time omogućiti veći uvoz iz SAD-a, uključujući i izmjene zakona o patentima. 

M. Radosavljevic

pre 5 godina

@321
To more se samo zove kinesko, ali nije celo samo njeno. Ne znam zašto podržavate Kinu koja otima more mnogim manjim susedima. Pa tako bi i Srbiji otela more da je Srbija u tom regionu. Ako mrzite USA, to ne treba da bude razlog da podržavate Kinu da otima more drugim zemljama, jer u tom slučaju podržavate Ameriku koja se zove Kina. Voleo bih da je Srbija sused kineski, da upoznate malo bolje Kinu, video bih tada da li biste voleli Kinu.
(W, 20. maj 2018 11:55) # Link komentara

Upravo to za Kineze sam pisao nekoliko puta. Kada bi Srbi samo znali jedan deo, kaki su Kinezi, od blata bi pravili Amerikance i sve ostale zapadnjake. Jedine osobe koje mogu da osete delic te kineske "dobrote", su na zalost nase ranice u njihovim prodavnicama. Ja sam dozivljavao nekoliko puta, jer sam isao sluzbeno u dva njihova grada. Azijski kapitalizam i sve ostalo u domenu zivota, su najsuroviji od svih.

Dejan

pre 5 godina

@W Jedini realni komentar pored gomile raznog blebetanja neupucenih ljudi kojima je bitno samo da se pise protiv Amerike. Kina vrsi AGRESIJU u tom moru protiv svih okolnih drzava i namece svoju "nine dash line" kojom prisvaja CELO more usprkos svim medjunarodnim zakonima i sporazumima o razgranicenju na moru.Jel moze malo google da se koristi pre nego sto se naluoeta po komentarima? Za neupucene oko naziv=vlasnistvo nad morem: jel mislite da je Japansko more isto tako samo vlasnistvo Japana?

DEDA CVETKO

pre 5 godina

"Kina ima više sporova sa svojim manjim susedima oko ostrva, koralnih grebena i laguna u tim vodama važnim za globalnu trgovinu, bogatim ribom i potencijalnim naftnim i gasnim rezervama. "

Ne, Kina nema "vise sporova" sa svojim susedima, niti je status Juznog Kineskog Mora ikada bio legalno diskutabilan po Vilsonovim tezama ("14 tacaka") nacionalnog suverenitata (1918.). Prvo, neki od tih suseda su de facto odustali od svojih zahteva (Filipini), a drugi se nesto nisu pretrgli od aktivnog trazenja morske teritorije koja lezi hiljadama milja od njihove obale (Malezija, Indonezija, Brunej). U principu, jedino Vijetnam ima nekakav tinjajuci sukob sa Kinom, ali to je rivalstvo koje ide stotinama godina unazad i nema nikakve veze sa JKM.

Ovo su sve regionalni sukobi interesa niskog intenziteta koje odredjena stranka izvan regiona aktivno provocira i podriva kako bi imala izgovor za "false flag" ratne provokacije kojih smo se za poslednjih 30 godina siti nagledali po Bosni, Kosovu, Siriji, Libiji, Iraku, Iranu, Pakistanu, Avganistanu i Ukrajini.

Uostalom, priupitajte se ciji Kongres je pre dva dana doneo rezoluciju kojom se Kina zigose kao "najveca strateska pretnja" doticnoj sili. Mala pripomoc: nije Rusija, nije Evropska Unija, nije Japan, nije Indija, nije Izrael. Ko, o ko bi to mogao da bude?

apolo

pre 5 godina

Sa Kinom i Rusijom nema jezika sile, kao sa manjim zemljama. Njihovo je da su nezadovoljni, na Kini je da ih baš briga šta će Pentagon da kaže.

Milanče

pre 5 godina

@cvrko Evo da ja odgovorim da li sam ikad kupio proizvod Made in USA?
A kada si ti zadnji puta kupio proizvod Made in Germany? Pre 30 godina mozda. Nije vazno gde se proizvodi, nego tko je vlasnik te tvornice.
Npr Bosch ima tvornicu u Srbiji, znaci Srbija je sila, a Bosch njihov vazal. Jer pise Made in Serbia. O proizvodnji kablova da ne govorim. Tvornice su kao kockice, cas ih selis vamo, cas tamo. Vidi se da nemas pojmao ekonomiji. U srbiji se zalimo da smo jeftina radna snaga bogatih, a kad se isto desava u Kini, onda je to znak da su oni sila.

A to sto ti negiras stvarnost i cinjenicu da je Kina tu izjavu dala zajedno sa americkim predesdnikom, da ce da olabave zakone i kupuju jos vise americku robu, i time priznali poraz...to je tvoj problem. A sto se duga tice, Kinezi ne smeju nista da urade amerikancima sa tim dugom jer bi nastetili i sami sebi. Opet slabo poznavanje ekonomije.to je lancana reakcija. Jer da mogu, odavno bi ih unistili.

Carnex tranzicija

pre 5 godina

Kina - uskoro najjača svetska sila. I vojno i ekonomski. Sve imaju, znanje, resurse, kapital...Da znam kojim putem se ide do Južno Kineskog mora, sad bih krenuo da pomognem braći Kinezima.

pprvi dan skole u svedskoj

pre 5 godina

'Ajde redom za "cvrku" Amerika ne duguje pare nikome pa ni kini...stalno pricate o dugu koji ne postoji...to sto kina ima su americke obveznice koje se kupuju na trzistu...te obveznice su najbolji vrednosni papiri na svetu...i Srbija prodaje obveznice zasto ih kinezi ne kupuju pitajte njih...kina je stara civilizacija pa su "pametni"...Egipat je jos starija civilizacija pa nesto ne vidim napredak...isto tako bi bilo i sa kinom da SAD nisu donele odluku da im pomognu...ogromne pare su ulozene u kinu ne samo Amerike vec i zapada...kada tolike pare uloze u Egipat i on ce prosperirati...teritorijalnih voda sto se tice kina nije u pravu ona pokusava da se nametne...kineski susedi misle drugacije zato su pozvali SAD...Vijetnam je ratovao sa Amerikom ali se ipak odlucio za nju ne za kinu...iskustvo im kaze da ne veruju kini...to vazi i za ostale zemlje u aziji...Amerika se kako vi kazete "mesa" u sukobe i tudje stvari...odmah treba da vam bude jasno kad se Amerika umesa rusi su tu... sada i kina...secate se Vijetnama...on je bio francuska kolonija...podeljen je kao Koreja na sever i jug...rusi su ratovali na strani severa i pomagali ga...kad je bilo izvesno da ce francuzi izgubiti pozvali su SAD ostalo je istorija...to vazi za sve sukobe u 20 veku...rusi su zapocinjali sukobe tek tada bi se Amerika umesala...Bliski istok,Afganistan,Laos,Kambodza,Nikaragva,razne treroristicke grupe od "Crvenih Brigada" do ID...ima jos ali nema karaktera?

Ante

pre 5 godina

Nije problem more, nego sto rim putem prolazi oko 60% svjetske trgovinske razmjene.
Amerika je djete prema Kini, sto se tice povijesti i strategije. Kina je 5000 godina bila najrazvijenija civilizacija u Aziji, a glavni sistem im je bio, naprimjer, da su podrzavali razlicita plemena Mongola, da se medjusobno ubijaju i slabe, istovremeno uzimajuci svaku teritoriju koja im je bila vazna.
Njima je globalna dominacija nevazna, iskljucivo gledaju svoje dvoriste i granice. Realno, Amerika im je glavni trgovinski partner, Rusija je u vecoj opasnosti od Kine, od Amerike. Svatko ko imalo zna Kinesku povijest, toga je svjestan, a pogotovo Rusi. Rusi uvijek jednim okom gledaju na Kinu.
Kinezi ne mrze nikog, cak ni Japan. Ali nemaju ni "prijateljstva". Nevjerovatno pragmatican narod i vlast. Iskljucivo interes, i to dugorocni. Realno, najjaca i najdugotrajnija civilizacija. Mozemo biti sretni sto ih ne zanima globalna dominacija, i sto jos 50-tak godina nece ni imati mogucnost da je ostvare. Jer da mogu, Amerika i Rusija su male bebe sta bi oni radili..

turgidson

pre 5 godina

(W, 20. maj 2018 11:55)

Ispravno razmišljanje, ali promašena poenta. Suština je da ljudi ne vole Ameriku, stoga u ovom duelu su uz Kinu. Pored toga, SAD radi po celom svetu takve stvari (znači - ne susedima, ali sasvim sigurno manjim i slabijim zemljama), a na kraju krajeva i nama.

lord

pre 5 godina

naravno da juzno kinesko more nije samo kinesko ima tamo i drugih kojima pripada deo, i koji su nama prijateljski nastrojeni kao sto je vijetnam, ali ono sto mi nije jasno je sta pentagon ima da se mesa....

Aca Bokan

pre 5 godina

Kina se usuđuje da demonstrira silu! Ameri zveckaju oružjem gde god stignu a kinezi ih kopiraju u sopstvenom dvorištu! Kakav bezobrazluk!

W

pre 5 godina

@turgidson
Nije promašena poenta. Ako ljudi ne vole Ameriku, onda u ovom duelu ne bi trebali da budu uz Kinu jer u ovom duelu Kina je Amerika odnosno tako se ponaša. Ako već ne voliš Ameriku onda trebaš da pokažeš svetu drugačiju alternativu, a ne da kritikujes Ameriku za neko ponašanje a ti koji bi da zamenis Ameriku se ponašaš isto. Znaci poenta nije u “lošoj” Americi već sto vi hoćete da budete sultan umesto sultana. Ameriku ne volite zbog njenog ponašanja, a onda podržavate Kinu koja se ponaša isto. Znaci vi niste ništa bolji i pravedniji od Amerike.

Mirkosoft

pre 5 godina

A koliko je američkih nosača aviona po celom svetu? Svaki pojedinačno ima moć kao avijacija dobro stojeće prosečne države.
Zašto je problem par ostrva na drugom kraju sveta koja su statična?

Danilo

pre 5 godina

"SAD koje nemaju nikakve teritorijalne preteznije, ali insistiraju na slobodi plovidbe i mirnom rešenju sporova bez prisile ili pretnje silom kritikovale su taj kineski potez." Pametnom dosta.

артиљерац

pre 5 godina

@ dusan Потпуно нетачно.Пре 2-3 године Мира Адања Полак је направила емисију
о Окинави.Ту је једна од највећих америчких база.И каже јој гувернер Окинаве,
приликом интервјуа:Најсретнији дан мог живота ће бити кад Американцима видим
леђа.На Филипинима исто,у Италији исто и горе,у Немачкој исто.Једино,можда у
Енглеској.Мада су и у Енглеској демонстрирали испред америчких база.P.S.Јапан
је преко 50 година био окупиран од стране САД.Па је пре 10-ак година речано
да је Јапан пријатељска држава,али ће трупе САД остати да их штите од Руса.
И ти Јапан плаћа 50 милијарди$+бесплатна струја,вода,телефони...

Hahaha

pre 5 godina

(артиљерац, 20. maj 2018 15:40) 

Koja laz!!! Pa ja zivim u Nemackoj. Ovde su plakali kad su amerikanci iz svojih baza odlazili. Jel ti znas koliko je amerika trosila para u Nemackoj kao i americka vojska? A gde su sve te silne americke baze? Ja nigde ne vidim te silne americke vojnike.
To sto je guverner Okinawe rekao nije merodavno niti znak nicega. Japanci vole amere i najveci su im trgovinski partner. Tamo prodaju najvise automobila. Tako da mi nemoj ko Deda Cvetko da pricas kakp su se Filipini dobrovoljno odrekli svog mora. Onda se ne cudi ako se nasi politicari odricu Kosova. Filipini i ostale zemlje trenutno nisu dovoljno jake da se suprotstave Kini...inace bi kinezi odavno bili na svojoj strani mora.

Da li si ti ikada kupio nesto proizvedeno u Kanadi?

pre 5 godina

Jedno pitanje,da li si ti ikada kupio jedan produkt gde pise "Made in USA"?
(cvrko, 20. maj 2018 13:53)
Ovo ti je kao kriterijum da pokazes kako Amerika nista ne proizvodi? Zanimljivo, posto pretpostavljam da kupujes puno proizvoda iz zemalja koje isto tako propadaju, tipa Norveska, Svedska, Danska, UK.

Carnex tranzicija

pre 5 godina

Ti kineski avioni su kao naš galeb.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Pečenje, jagnje, odojče i jarić, 20. maj 2018 16:49)

Zašto misliš da je Xian H6 gori od recimo B52?

Što se ostalih aviona tiče, samo tri zemlje na svetu proizvode stelt lovce pete generacije: USA - F22, Rusija - Sukhoi PAK FA i Kina - J20. Da budem iskren, mislim da su Kinezi prešišale Ruse u tome. Što se ostalih aviona tiče, imaju i najmodernije Sukhoi, ali i prave svoje po licenci.

Napredak Kine niko i ništa ne može da zaustavi. To nije samo zemlja bogate istorije i tradicije, već i zemlja najvećih tehnoloških, infrastrukturnih i građevinskih poduhvata. Kao sam već rekao, oni imaju sve - znanje, resurse, kapital. Kapitala verovatno i najviše. Rusiju su prešišali, EU je za njih boranija, samo još USA i postaju svetska sila broj 1!

netko

pre 5 godina

Vidim da vecina nije upucena da J Kinesko more nema nikakvu vezu sa Kinom niti je blizu Kine.To je kao kada bi neko izasao iz svog dvorista i rekao ova raskrsnica je moja.
(South park, 20. maj 2018 12:54)

Ne, ima veze sa SAD i blizu je granicama SAD?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Sale, 20. maj 2018 13:26)

ne, nego ima veze sa tajvanom,indonezijom, juznom korejom,filipinima, pa cek i sa vijetnamom ( a uskoro i sa indijom
) koji su zbog kineza postali maltene americki saveznici i mole amere da budu u tim vodama.

Vladimir

pre 5 godina

Nuklearna velesila!, armija od koliko hoces vojnika!!,preko milijardu i tri stotine miliona stanovnika!postoji hiljadama godina! ta zemlja se jednostavno,ne moze pobediti!,mozda i moze,al u toj varijanti smo svi ugasili!!

Trovach

pre 5 godina

Sleteli su zastarelim avionima (koji su, uzgred, i dosta dobri) samo da bi provocirali i dokazivali svoju snagu. Ovo je samo "pokazivanje misica". Svi to rade.

crni

pre 5 godina

@(Luft, 20. maj 2018 15:26)

Ne iznosi budalaštine i dezinformacije! Nikakva Amerika nije oslobodila Kinu, ne pričaj gluposti! Pogledaj vreme oslobađanja Kine i vreme kapitulacije Japana i biće ti jasno. Opšte je poznato i to je činjenica da je kineska vojska predvođena Čang Kai Šekom pobedila japansku vojsku. Zato je Čang Kai Šek postao đeneralisimus(general sa šest zvezdica) zvanje koje se dobija kada se pobedi general sa pet zvezdica(maršal) druge vojske. Zatim je izbio građanski rat u Kini i Šeka je pobedio Mao Ce Tung i on je postao đeneralisimus. Tek tada se umešao SAD na strani Šeka i zaštitio ga na Tajvanu. Kinezi su sami oslobodili Kini, sem Mandžurije i Mongolije i još nekih krajeva na severu koje je oslobodila Rusija, koja je oslobodila i Koreju do dogovorenog meridijana sa Jalte i kad se spremala da se iskrca na Hokaido, Ameri su bacili atomsku bombu, time kršeći dogovor sa Jalte. A to da su se iskrcali na Spratle posle Drugog Svetskog rata je glupost nad glupostima i o ovome sam već govorio. Ova ostrva su njihova istorijska još iz vremena carske Kine i predstavljala su postaje i stražarske položaje protiv gusara iz Malaje, a Kinezi su u ta vremena odlazili na mnoga ostrva malajskog arhipelaga i istraživali okolinu, čak su mapirali sever Australije.

crni

pre 5 godina

@(Činjenica, 20. maj 2018 16:08)

Činjenica je da je Kina još pre više godina razbila indonežanske gusare i to u njihovim teritorijalnim vodama, ne pitajući nikog za to, kao što je činjenica da s vremena na vreme potopi neki indonežanski brod i nikom ništa. Jer Indonezija je znaš vrlo jaka sila, kao i Malezija, Filipini, a Bruneji pogotovo. Pa Singapur je jači od njih. Sve će ih Kinezi kolonizovati kao što su Singapur gde je danas 3/4 etničkih Kineza. Činjenica je da su i somalijske gusare razbili u njihovim vodama i da brodovima plove nesmetano do svoje vojne baze u Džibutiju,.. ili možda misliš da se teleportuju do tamo.