Ponedeljak, 07.05.2018.

21:10

"Tatjana, imaš 15 dana da podneseš ostavku, u suprotnom.."

Profesionalna upravnica zgrada Tatjana Strugar iz Beograda dobila je, na adresu firme u kojoj je zaposlena, anonimnu preteću poruku zbog koje sada živi u strahu

Izvor: B92

"Tatjana, imaš 15 dana da podneseš ostavku, u suprotnom.." IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

Ona, On, Mi, Svi,

pre 5 godina

Treba onda sistem skroz da se izmeni u nekim zemljama se kupuje stanarsko pravo ali stan nije vaš čovek može da proda stanarsko pravo i to je samo jedan primer.
Ali problem je što ljudi ne misle kao posle drugog svetskog rata da svi trebaju da pomažu a ne kao sada "zašto ja da recimo održavam zgradu nije sve to moje mislim samo na moje.

оће то

pre 5 godina

@iskustvo sa drugih prostoraTaj princip placanja po kvadraturi je cist debilizam, jer se odrazavaju zajednicke prostorije (hodnik i ostalo), pa i spoljasnjost zgrade. A ono sto je u tvom stanu odrzavas ti i ono sto nastane kao veci problem, za to se zovu majstori.
(NoName, 08. maj 2018 13:19) Површина твог стана је у одређеној пропорцији с укупном површином зграде, па тако и са заједничким деловима зграде. Када би број чланова домаћинства био критеријум за одређивање износа за одржавање, а сутра се ти и твоја нпр. четворочлана породица одселите а усели се самац - ко би то контролисао и прерачунавао? Површина је сталан и независан критеријум. И сада је у многим зградама проблем број пријављених у односу на стваран број станара код поделе износа рачуна за воду. Замисли шта би тек било код овог првог.

eh

pre 5 godina

Ako su takvi problemi u jednom novom naselju gde je sve regulisano, mislim na vlasnistvo, zajednicke prostorije....Zamislite situaciju u objektima koji nisu uknjizeni, stanovi nisu uknjizeni, narod nesto otkupio a pojma nema sta, placa porez na imovinu, a u katastru nije registrovan kao neko ko ima imovinu,tesko naci nekoga ko nije pregradio,zastaklio,uzeo deo zajednickog,odnosno nicijeg....dvorista oko objekata,nicija, ma haos. Neresiv problem.

Igor

pre 5 godina

400 dinara ne ide njoj vec ide na troskove odrzavanja zgrade.

Naravno, velika je muka naterati prosecnog gradjanina Srbije da odrzava i cisti iza sebe. Bolje da fasada pada ljudima na glavu, ne?

brm

pre 5 godina

Al ova mlati lovu
(Dare, 7. maj 2018 22:05)

Ona ne mlati lovu, ali možda njena firma mlati. Ona je samo zaposlena u firmi koja ima ovlašćenje da se bavi tim poslovima, a zaposleni imaju bedne plate. Moj drugar je radio to kao prelazno rešenje, i psihički se raspao posle 2 meseca. Zvali su ga u dva ujutru da ga pitaju što ne radi kablovska a svaki ulaz ima teških ljudi pa je bio dodatan problem, isto su mu pretili...i dobijao je 35 hiljada za to. Samo je jednom rekao da ne može više to, pokupio se i otišao. Srećom, našao je mnogo bolji posao u skladu sa svojom fakultetskom diplomom.

Stanar

pre 5 godina

Kada su veliki radovi na zgradi, i nema dovoljno para na budzetu zgrade, stanari se sastanu sa firmom za odrzavanje i pravi se procena dodatnog placanja. Inace se obicno odabere neki stanar,koji je zaduzen za kontakte sa firmom. Ovo u principu funkcionise, i naravno, u zavisnosti od mesecne rate I odrzavanje zgrada je bolje ili losije.
(iskustvo sa drugih prostora, 8. maj 2018 10:08)

E vidis, ovo bas i ne funkcionise u Srbiji. Zivim u zgradi (koja nije jedina sa takvim stanarima) gde ne mozes da sakupis ni 6 coveka iz 25 stana za sastanak. Oluci su propali, fasada se rusi i niko ne zeli da da zutu banku za popravke. Srecom imamo dve firme u prizemlju i finansirali su za nove oluke, ali fasada je katastrofa, nije sredjivana od kad je izgradjena - 1976. I onda neko komentarise da ne zeli nikog sa strane da mu se mesa u zivot zgrade... A nijedan stanar ne zeli da bude upravnik, iako bi se platio isto kao i taj sa strane. A posle im smeta sto taj sa strane uzima pare...

Srbija je sama po sebi najveci paradoks, ljudi to samo potvrdjuju.

NoName

pre 5 godina

@iskustvo sa drugih prostora

Taj princip placanja po kvadraturi je cist debilizam, jer se odrazavaju zajednicke prostorije (hodnik i ostalo), pa i spoljasnjost zgrade. A ono sto je u tvom stanu odrzavas ti i ono sto nastane kao veci problem, za to se zovu majstori.

PROFA

pre 5 godina

Ovde je država napravila problem. Poznato je svima nama da postoji veliki broj ljudi u javnom sektoru koji tamo nema šta da traži. A što sve te koji džabalebare niste obučili da budu upravnici zgrada, jer oni već primaju platu koju ne zarađuju. Mnoge zgrade kao recimo moja, imaju ugovor sa Gradskim stambenim preduzećem o održavanju zgrade, a sada se pojavljuje pametar koji traži dodatna ulaganja i nove troškove. Ovde se jednostavno kroz sistem prinude, a pod izgovorom uvođenja reda, nastoji da se građani pljačkaju, a da sve bude legalno. Uveli ste i komunalnu policiju da bi zavela komunalni red i šta je uradila. NIŠTA! Samo imamo gomilu bahatih stranačkih službenika koji glume policajce od kojih nikakve koristi nema, a primaju plate veće od pravih policajaca. Ova država je rešila da pljačka građane i to institucionalno, jer se svaki dan takvi zakoni i donose. Naravno, daleko od toga, da sam protiv uvođenja reda, ali država prvo mora u svojim redovima da uvede red, a ona to nikako ne čini, već se svakim danom situacija samo pogoršava. Profesionalni upravnici zgrada su najobičnija glupost, nego sve te iz javnog sektora koji ne rade ništa, pošaljite na obuku i dajte im to novo zaduženje, a ko ne prođe obuku, onda otkaz. Narodu je dosta plaćanja nesposobnoih i bahatih državnih službenika. A što se održavanja zgrada tiče, zgrade se moraju održavati, a one zgrade koje nemaju ugovore za održavanje, moraju ih napraviti sa nekom od firimi koje se time bave. To je jedino pravo rešenje.

mrmlj

pre 5 godina

doslo vreme da ljudi nauce da imaju odgovornost i prema zajednickim prostorijama u zgradi - ulazinim vratima, stepenistu, liftu, krovu, fasadi, zajednickim istalacijama, da mora da se odrzava sve to i samim tim i da se placa. dosta je bilo “ja sam u prizemlju, necu da placam za lift ni za krov” ili “ja sam na n-tom spratu, sta me briga za podrum” prica i stavova. nazalost, nas narod mnogo voli da se fokusira na prava koja ima a da ignorise obaveze, tako da ce naredni period biti neprijatan vecini.

mufljuz

pre 5 godina

Opet zamena teza. Pretnja svakako nije nacin i sigurno da je ne odobravam, ali ljudi vec ne znaju kako da se odbrane od nasilnog nametanja drzavnog reketa. Drzava donese zakon kojime nasilno nametne dodatne namete gradjanstvu i odjednom stvori privilegovano zanimanje koje ostvaruje 3-4 prosecne inzenjerske plate. Isto kao i notari i prinudni privatni uterivaci i sl. Zar je slucajno drzava odredila sve te silne duznosti "profesionalnih" nastojnika i od svake zgrade napravila preduzece ili holding? I ko je onda normalan od stanara voljan da se toga prihvati? Niko! I onda, sta drugo, evo ti "profesionalaca". Ti ljudi nece nista pospesiti, otkloniti, popraviti ... oni ce samo ORGANIZOVATI, drugim recima menadzerisati, i pri tom biti "zbirovi sa dozvolom. Nista se nece poboljsati, sem sto ce ljudima biti uveden jos dodatni namet. Pre neki dan se na TV-u jedan "profesionalac" vec zalio kako je suma od 300 din. mala i da je potrebno minimum 1000 din izdvajati mesecno po stanu! Otvoreno, sistem je zakuvao a posledice su pocele polako biti vidljive.

iskustvo sa drugih prostora

pre 5 godina

Ne razumem koncept upravnika zgrade. Mozda je problem na obadve strane, sa jedne strane stanari nenaviknuti na placanje odrzavanja zgrade, sa druge strane osecaj gubitka privatnosti od strane drzave. Zivim u Portugalu, i vec kada kupujete stan znate kolika je taksa za odrzavanje zgrade na mesecnom nivou. Obicno se placa neka firma koja uvek ispostavi racun. Odrzavanje se placa u odnosu na kvadraturu stana. To mi je bilo cudno, znaci ako u velikom stanu zivi jedna osoba, placa vise nego ako u manjem stanu zivi porodica od cetvoro, koja sigurno vise koristi zajednicki prostor.Rekli su mi da se pravila znaju pri kupovini stana I to je tako. Inace nema pomisli o popisivanju stanara, vlasnik je uknjizen gde treba I nema sta ko da kontrolise ko zivi u stanu. Naravno, ima iznajmljivanja stanova, prijavljeno ili ne, ali dok god se ne uznemiravaju drugi, niko ne pravi probleme. Kada su veliki radovi na zgradi, i nema dovoljno para na budzetu zgrade, stanari se sastanu sa firmom za odrzavanje i pravi se procena dodatnog placanja. Inace se obicno odabere neki stanar,koji je zaduzen za kontakte sa firmom. Ovo u principu funkcionise, i naravno, u zavisnosti od mesecne rate I odrzavanje zgrada je bolje ili losije.

Slobodan

pre 5 godina

Stanar sam u jednom od ulaza u Stepi gde je gospodja Strugar upravnica.
Zena je veoma fina i kulturna i prilicno je dobro opisala situaciju kako izgledaju skupstine stanara.
Sa druge strane, imam srecu (valjda?) da zivim u ulazu gde i pored toga sto se voli pametovati na sastancima uspemo da donesemo i odluke.
I kod nas je bila mogucnost da se neko od stanara prihvati posla upravnik ali to niko nije hteo (cak i uz placanje funkcije).
Moje je iskustvo da od kada nam je gospodja Strugar upravnik stvari se pokrecu i funkcionisu...i to za 200 din mesecno placanja te usluge.

Zaista je neverovatno koliko ljudi ovde ocekuje da ce neko da se bavi poslom upravnika a da se to ne plati. Volontarizam obicno slabo funkcionise, budimo realni malo...

hehe

pre 5 godina

Pa kada se bolje razmisli 1500 domacinstvata sa najmenje po 3 clana cini skor 5000 ljudi. U Srbiji ne postoji Upravnik ili Direktor koji upravlja sa toliko ljudi. Potpuno je nenormalno da neko ko ne zivi u zgradi upravlja zgradom jer sta on uopste zna o problemima te zgrade osim da uzima harac i obavlja poverljive poslove kao sto je na primer cinkaranje ko krije podstanara ili dryi papagaja u kuhinji? Ne cudi me sto je neko toliko ogorcen da je dospeo dotle da napise pretece pismo....Stari dobri domari ili nastojnici bili su istovremeno i majstori za sitne porpravke i to je bilo nesto. Ovo je nista.

Pop

pre 5 godina

Onaj ko je i suvlasnik u zgradi i ima jedan ili više stanova mora da plaća održavanje zgrade. Mora da osigura stan u slučaju požara i poplave i drugih oštećenja koja se mogu desiti kako vlasniku osiguranog stana tako i komšiji koji to isto može da se desi.
Ovi koji prete na plakat pa javno da se objave, jer predstavljaju opasnost. Ako nekom nešto ne odgovara niko mu ne zabranjuje da proda stan i kupi kuću pa neka je sam održava.
Bolje je imati nekog ko je suvlasnik zgrade kao upravnika odnosno presednika kućnog saveta ili ti presednika skupštine stanara, jer sve nedaće lakše se rešavaju kroz sastanke nego da neko sa strane to rešava. Na zapadu osim presednika skupštine stanara postoje i firme koje se okupiraju za više zgrada i organizuju preko svojih preduzimača tenderima najeftinije popravke u zgradama i spoljašnjim delovima kao i farbanje fasada, a ne da nam infostan održava i ne radi ništa ozbiljno na održavanju zgrada. Infostan treba da ima konkurente inače nam džabe i skupština stanara i upravnici.

marko

pre 5 godina

Da, kad ste svoji na svome onda je mrtva trka ko će zauzeti koji prostor, ostavljati kutije od pice ispred vrata od stana, kutije od novih cipela (da se pokaže komšiluku) i slični primitivizmi.
(Toni, 7. maj 2018 23:42)

Стварно не могу а да се не запитам где сте ви то људи живели у Београду и како сте ту уопште приметили, те кутије од нових ципела и слично. Пешачим више пута по доста спратова у више зграда тј слабо користим лифт, и врло ретко па скоро па никад видим испред нечијих врата нешто, мада и то вероватно тренутно, и да сада због једног случаја поистевећујем читаву зграду и све људе, па стварно ми је жао, али толико озлојеђен нисам. Тако да баталите нас више тих генерализованих прича. Појединци су појединци и тачка. И има их свакаквих и у тим земљама где ви живите.

LOris

pre 5 godina

Niti mi je ikada ušla u kuću, niti ima potrebe za tim.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (j., 7. maj 2018 23:46)

Ne znam zašto se ta priča o ulasku stalno provlači kroz komentare. Pa to se samo jednom do sada desilo u celoj Srbiji!

Mik

pre 5 godina

Poznajem gospodju kojoj se preti i to je jedna fina i kulturna osoba. Nisam optimista, ali voleo bih da se ovaj nasilnik (ili nasilnica) koji je ovo napisao, uhvati sto pre. Verujem da se u sustini radi o obicnoj jajari koja nesto nece da plati i misli da ce to da izbegne preteci upravnici. Za one koji umesto da razmisljaju i brinu o nasilju, preracunavaju koliko novca mesecno moze da zaradi upravnik - nemam reci. Ja samo znam da to nikad ne bih radio. U tih 40 ulaza vecina su normalni ljudi, ali ima bar 100 budala, bolesnika, alkoholicara, gušača i gušačica, prepametnjakovi?a kojima uvek nešto smeta.

GIF

pre 5 godina

Iz komentara se zaključuje sledeće:

1. Uspeh se i dalje ne prašta.
2. Ljudi u principu žele red, ali ne bi baš da plate, niti da se late nekog posla.
3. Većina komentariše bez da je proverila funkciju upravnika na internetu. Posao od 5 minuta.

voodoo

pre 5 godina

Pretiti ovako nekom je lose i protiv zakonito. Druga strane medalje ono sto sam procitao o trazenju podrske i planu da se formira neki tim komunalnih policajaca, to vec deluje opasno i preterivanje, zakon postoji, medjutim kao i mnogi u ovoj zemlji neprimenjuje se, nisu problem uvek samo u zakonu, pa da sad treba da se salju gorile sa ovim upravnicima po zgradama da sta oni rade tamo, zavrcu ruke neposlusnim stanarima. Takodje ceo koncept upravnika zgrada je smesan, za mnogo manje stvari drzava je postavila teze uslove, a ovde je bilo potrebno dati 30 hiljada i neka smesna obuka i vi ste postali i pravnik i ekonomista prakticno jedne zgrade. Takodje ljudi su sa pravom besni, decenijama se u neke zgrade nije ulozio dinar dok su bile u nadleznosti drzave, tj opstine, a odvajalo se ranije i za stambeno, a onda dodjete i kazete e ovo je sada vase i vi ste duzni da sredite sve, nema problema zgrada pripada stanarima, ali pre primopredaje neka je onaj ko je dotle bio nadlezan dovede u redovno stanje pa cemo da je odrzavamo ili barem vrate novac koji su uzeli za to. To je problem svega, decenije ne ulaganja, propadanja, bezakonja i onda odjednom sada je to vase i vi treba da zakrpite sve sto mi nismo decenijama radili, meni iskreno cudi da je reakcija ljudi ovako blago, mislim generalno, ne na ovu pretnju, za koju ponavljem, i ona je protiv zakona, ne smete da pretite ljudima i treba sankcionisati, ali generalno smo i ovo progutali cuteci.

Hmmm

pre 5 godina

Biće ovoga sve vise. Narod je gladan, jedva krpi kraj s krajem i sad treba od usta deci da odvaja da namiri partijske trutove
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (goran, 7. maj 2018 22:43)

Gorane, ne morate u vašoj zgradi imati upravnika koji se plaća. Evo, možete vi da budete upravnik. Samo se nešto mislim da nećete. Iz tog razloga morate da platite za takve usluge.

Pa da

pre 5 godina

40 ulaza u Stepi? To znači po 6-7 spratova po ulazu? Pa jel ima neko ograničenje o koliko ulaza upravnik može maksimalno da brine? Ovo je nenormalno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Nenad, 7. maj 2018 22:40

Vrlo je jednostavno, zaposlila je ljude.

zoran

pre 5 godina

@Ilija:sudeći po tekstu koji si napisao ti nikada nisi bio na nekom sastanku SK.stanara.Sve odluke donose stanari glasanjem, pr.sk.stanara(po starom) ili upravitel -sada sve to sprovodi u delo, ne može niko od Upravitelja da nameće svoju volju vlasnicima stanova.Bio sam pr.sk.st.3god.u svom ulazu, stanare ne intetesuje ništa( sem usko ličnih interesa) ne dolaze na sastanke za jedan isti problem zakazujem datanak 5-6 puta i opet se odluka donosi bez kvoruma.Ako Gos.koji je napisao preteću poruku dotičnoj ona smeta:ZAŠO? se nije prijavio da sam obavlja tu dužnost na svom ulazu- to je mogao i tvrdim da bi ostali stanari
ulaza to podr¿ali kao u mom ulazu.
Ne želimo da radimo( da rešavamo probleme svog ulaza- kuće)a kritike samo pljušte.Gos.Tijana je zagrizla veliki zalogaj, veliki i odgovoran je to posao.Koliko zaradjuje( i pored toga je u stalnom rad.odnosu u firmi C.D.-GILE. to je sada drugo pitanje! ali upravitelj zgrade mora da postoji !

ђокица

pre 5 godina

у свакој згради треба да буде управник неко ко ту живи, као што је до сада био председник скупштине станара. једино што има смисла. код нас у згради је тако. сад тој жени дајемо по 300 динара, јер и она има више обавеза него пре. свима препоручујем исто решење. дајте људи организујте се!!! какви бре професионални масовни управници?!?!?!

Slavko

pre 5 godina

Nase celokupno drustvo je srozano do te mere da narod vise ne vidi izlaz. Ova vlast samo obmanjuje gradjane, zakon ne postoji, kao ni pravna drzava. Da ne govorim o finansijskoj situaciji koja je katastrofalna na terenu. Zato se sve ovo desava.

zaq

pre 5 godina

Tatjana radi za firmu CD Gile koja je dosad odrzavala gotovo celo naselje Stepa Stepanovic. Prilicno su profesionalni za jednu srpsku firmu:), ali posle nekoliko godina rada nakupilo se tu i dosta propusta, sto je i logicno. Sa novim zakonom su se pojavile i druge firme koje nude usluge upravljanja i odrzavanja. Cini mi se da je firma Moj Upravnik tu preuzela solidan procenat naselja, ali evo vidim (zivim u Stepi) da su i oni poceli da daju ostavke. Od "obavestenih" komsija cujem da su poceli da dobijaju poruke slicnog sadrzaja kao Tatjana...
Ocigledno je da se svakakve sumnjive ekipe ukljucuju u ovaj biznis i pokusavaju da ociste konkurenciju, a vecina normalnih stanara, tipicno za ovo podeblje, dozvoljava sebi da bude talac 2-3 komsija "pacijenata" i 30% nezainteresovanih... Na kraju, "pacijenti" ce da izguraju ove sumnjive zbog 100 din jeftinije ponude i kraj price.
Policija, da hoce, bi ovo resila za dva dana.

nex

pre 5 godina

ne razumem cemu cudjenje kako 40 ulaza itd? pa ima firmu,ima zaposlene, ne odrzava 1500 stanova vec 40 zgrada, niti se cisti svaki dan. ja u svojoj zgradi odrzavanje placam 600 din,nemamo upravnika, cisti se 2x nedeljno. znaci jedna osoba u nedelji moze da odradi 3 ulaza,da ima 10-15 zaposlenih,ne vidim u cemu je problem? nece sigurno voditi firmu i ziveti od jednog ulaza,bez ambicija???? smesno!

M

pre 5 godina

Da slažem se da je 40 ulaza previše, ali šta ste je napali, ko da ne znate kakvi su naši ljudi.... U 2018. godini treba nekome govoriti da nije lepo da pljuje i baca smeće preko terase, da vaspitaju decu da ne uništavaju liftove, da ne lome ulazna vrata zato što uh mrzi da nose ključ od zgrade... A stare da ne kisele kupus po zajedničkom prostirijama pa da cela zgrada smrdi zbog nečeg što može u prodavnici da se kupi za smešne pare danas, da ne prave špajzeve od svetlarnika... U moj zgradi su nestale neke zajedničke prostorije jednostavno... Ljudi bre tu žive... Ulaz pored, koriste za sastanke stanara, u mom ulazu, neko živi tu, na garažama digli spratove... Ma mogo bih do sutra ovako, uglavnom, brate, ako hoćeš da živiš kao u kući, ti lepo idi na selo pa živi tako... U zgradi mora da se zna neki red ipak, a taj red u većini slučajeva ne može da zavede "komšija" upravnik, penzioner... A u mnogim slučajevima, on je isti takav tako da nikome red nije ni u interesu...
Što se mene tiče, ja sam za ove upravnike Profesionalne dok god su im namere iskrene koliki je ti moguće i rade svoj posao pošteno 240 dinara mi nije puno da dajem na njegovu platu.

max

pre 5 godina

Tatjana je upravnica i nase zgrade i veliki je profesionalac, sve zgrade u Stepi imaju ugovor sa agencijom a ona je ispred agencije te nije problem i 50 zgrada da vodi, ovo je velika sramota.

Dragomir Hadzi Antic

pre 5 godina

Biće ovoga sve vise. Narod je gladan, jedva krpi kraj s krajem i sad treba od usta deci da odvaja da namiri partijske trutove
(goran, 7. maj 2018 22:43)
Kakve veze ima gladan narod sa upravnicima zgrada?

To je institucija koja postoji bukvalno svuda u civilizovanom svetu i ona kosta.Ko nije u stanju da plati 500 din mesecno za osobu koja se brine o njegovom ulazu,ne zasluzuje da zivi u stambenom objektu sa vise stanova,kao sto je to slucaj i na Zapadu.Jednostavno,ako ne mozes da placas,ides tamo gde je jeftinije....
Ljudi se ne bune zbog 500 dindzi mesecno,vec zato sto drzava uvodi red i prisiljava vlasnike da se brinu o svojoj imovini,koja propada,dok oni kukaju na drzavu sto im ona to ne odrzava,iako drzava nije vlasnik tih objekata.
Zgrade koje su i dalje u drzavnom vlasnistvu,odlicno su odrzavane.

Placanje upravnika,mnogima smeta,ali sta ce biti kada dodju na red ulaganja u sam objekat?
Da,upravnik je duzan da organizuje prikupljanje novca za liftove,fasadu,krov,ciscenje,a mnogima to ne odgovara,jer bi da zive u centru grada,a da se ponasaju kao da zive u nekoj selendri.To ne moze i vise nece moci,niti treba da bude.

zvezdarac

pre 5 godina

@ana

Glupost iz mnogo razloga. Prvo i osnovno, upravljanje zgradom od 5 i od 90 stanova nije ni nalik jedno drugom. Drugo, 300 dinara po stanu je u jednom slučaju 1500 dinara mesečno a u drugom 27000 mesečno. Misliš da bilo ko pravio firmu da bi mu bruto promet bio 13 eur?

Ana

pre 5 godina

Uvesti ogranicenje jedan upravnik da moze da upravlja najvise sa jednim ulazom. Da ne bi bilo monopola takodje jedna firma ne moze da upravlja sa vise od jedngog ulaza profesionalno !

j.

pre 5 godina

Ana, 'leba ti, kako jedna firma može da opstane, plaća poslovni prostor, plate i doprinose zaposlenima, poreze, upravljajući jednim ulazom, 400 dinara po stanu. Zapitate li se vi, ljudi, da le ceo svet lud, a samo vi normalni? Živim u Italiji, moj kondominijum od 12 stanova plaća upravnici 1000 eura godišnje. Ona ima 10-15 kondominijuma, o svemu se brine. Niti mi je ikada ušla u kuću, niti ima potrebe za tim. Pošto se voda plaća po članu porodice, valjda je i u mom interesu da 4 neprijavljena podstanara plaćaju koliko sleduje, a ne kao jedan. Zgrada ima 25 godina, a u boljem je stanju nego beogradske zgrade od pre 3 godine. Bob Sent Kler, pa i nije niko znao da održava zgradu, jer zaista katastrofalno izgledaju.
Lepo je mozaks napisao, narod nije kulturološki spreman za civilizaciju.

Toni

pre 5 godina

Ovo sa nametnutim nadzornim organom, u cilju uhodjenja i lova na potencijalne harace, mi nekako ne ide u smeru EU. Bez sale, kao da nas vracaju u doba kontrole, da ne smemo ni u sopstvenoj kuci da budemo svoji na svome.
(Dobrica, 7. maj 2018 22:16)

Da, kad ste svoji na svome onda je mrtva trka ko će zauzeti koji prostor, ostavljati kutije od pice ispred vrata od stana, kutije od novih cipela (da se pokaže komšiluku) i slični primitivizmi. Ne znam koliko je ovo dobra ideja za upravnike, ali je sve bolje od anarhije u srpskom fazonu.

Брдовити Балкан

pre 5 godina

@mozaks
Мешаш бабе и жабе, професионални управници постоје тамо где су власници зграда фирме или приватна лица па се сви станови издају. Нормално да у тим случајевима неко мора да води рачуна о томе како се користе станови и око текућег одржавања. То код нас није случај него бахатост власти као и у свим другим сегментима живота.

Boris

pre 5 godina

Upravnici se bahate i ponašaju kao gazde stanarima, a obratno je. Stanari ih plaćaju i oni trebaju da im naređuju i izdaju zadatke.
(ljilja, 07. maj 2018 22:41)
@Ljilja
Koje bre bahaćenje to još nije ni zaživelo, gotovo da ni nema pozitivnih ili negativnih primera. Najbolje da živimo u smrdljivim neurednim zgradama gde beograđani ni sijalicu ne menjaju a kad je zamene onda je neko ukrade. Ovde samo sila sa ovakvim ljudima, nema druge. Ja skidam kapu tim upravnicima, ja da se bakćem sa raznoraznim tipovima, da mi prete, ne plaćaju, ucenjuju, razni kriminalci, narkomani, neradnici... neka hvala, i 5 000eura je malo za to.

Pedja

pre 5 godina

Bog te! 40 ulaza, oko 1500 stanova, al ova mlati lovu i to samo od naplate stanarima, a realno sta ona moze da uradi u 40 ulaza uspesno? Nista! Kao da vodis 40 firmi odjednom!

Carnex tranzicija

pre 5 godina

Kako je rekla za B92.net, u poruci preteće sadržine piše: "Tatjana, ugrozila si mnoge porodice. Imaš 15 dana da podneseš ostavku svuda gde si upravnik zgrade i da se mirno povučeš. Shvati ovo kao dobru nameru. U suprotnom…"

...prestaćemo da ti uplaćujemo po 400 dinara mesečno na ime mesečne nadoknade.

Vlajko

pre 5 godina

Kao i svaki posao gde ima para. Ubaci se mafija, samo ona veća tamo gde su velike pare a ovde ona boranija pajseraši, koja radi na ovakav prizeman način.

Uvek je NEKO TAMO kriv

pre 5 godina

"Svaki drugi, treći sastanak NEKO OD STANARA napravi pometnju..."

Naravno, to su ti NEKI tamo koji prave pometnju. NEKI koji bi zeleli haos, NEKI koji time ruse drzavu, NEKI koji su placeni od strane NEKIH TAMO, znamo kojih....

navijac

pre 5 godina

Cekaj malo, ona je upravnica za 1500 stanova!? Pa nek je 400din po stanu to je 600 hiljada mesecno! Ko je njoj uopste dozvolio da vodi toliko stanova, kako ona uopste moze da kvalitetno obavlja svoj posao?

Baltasar

pre 5 godina

Naravno nikad nećemo čuti drugi stranu (na koji je način ugrozila mnoge porodice?)...a i zašto bismo? Narod je jedno stado ovaca kojim mora i treba da se manipuliše, a ko hoće punu istinu moraće dobrano da se pomuči da nje dođe, tako vam je to uvek ne samo u ovoj prolaznoj priči, nikad vam se istina neće servirati tek tako, previše je to dragocena roba da bi se tek tako delila.

Zoran

pre 5 godina

Nekorektan, nedžentlmenski, kompleksaško-kukavički i bolesnički potez. Na žalost dosta i previše imamo ovakvih kreatura. Podrška za gospođu!!!

Rale

pre 5 godina

ima svega tu...jedan od upravnika koji cesto gostuje na tv duguje citavom bloku novac od kirije u iznosu od vise desetina hiljada eura. Sto cetrdeset porodica protiv njega vodi sudski spor a drzava mu da jos zrtava....Sve ce to da se raspadne kao kula od karata jer pravo nad vlasnistvom je najcece i svi ti upravnici su mahom haus majstori samo..

kraja

pre 5 godina

...znaci, sada ce i upravnici zgrada da dobiju status sluzbenih lica...
...uskoro cemo ziveti kao oni nesretnici iz filma "brazil" terija giliama...
...tatl, batl, mi ne pravimo greske...

Nenad

pre 5 godina

40 ulaza u Stepi? To znači po 6-7 spratova po ulazu? Pa jel ima neko ograničenje o koliko ulaza upravnik može maksimalno da brine? Ovo je nenormalno.

samo da kazem...

pre 5 godina

Nije lako biti organ upravljanja. Svi bi voleli vlast... Preteća poruka je grozna stvar, treba sankcionisati onoga ko ju je poslao, ali treba pomisliti i koga je ona sve ugrozila, kao što piše u pismu. Istina je negde na sredini.

mozaks

pre 5 godina

mislim da mi kulturloski i moralno nismo spremni na taj vid upravljanja odredjenim stanarskim pravima,iako ti upravnici zgrada su na zapadu odavno.ustrojeni.i sam sam prvi.put bio.iznenadjen u jednom.gradu,u jednoj zemlji EU,kada sam cuo za taj vid strucnih radnika.nakon razgovora i objasnjenja nekih stvari,koje su mi bile zaista cudne i smesne,prihvatio sam da postoji i taj vid posla.to je za nas narod,mentalitet,prosto u ovom.momentu nepojmljivo.
vi neke stvari morate da prijavite pravdate nekoj osobi koja nadgleda vas,i ostale stanare,sta radite kako se ponasate u vasem stanu mozda(ako ste ga otkupili..)jer delite krov,stepeniste,hodnik,ulaz i jos dosta drugih stvari sa drugima..

Bob Sent Kler

pre 5 godina

Ma da, niko nije znao da održava zgradu pa ste se sad vi setili. Takodje ovi što iznajmljuju razne štekove jedva čekaju da vas vide. Umesto policija da ih popisuje ona uvalila civilima da radi njihov posao. Na kraju će se sve svesti na to da će u celom gradu ostati 2-3 firme koje se bave upravljanjem zgradama, i to one koje imaju polumafijaške metode i takvo zaledje. Pošteni će se iz ovog posla povući, neki svojevoljno neki prisilno od strane tih mafijaških firmi. Ali sve nam to tako treba kad ne znamo da se složimo i kad nemamo dovoljno hrabrosti da se usprotivimo bahatom iz sopstve zgrade i da mu stavimo do znanja da neće cela zgrada biti taoc ovično jednog čoveka ili budale nazovite kako hoćete.

Dobrica

pre 5 godina

Ovo sa nametnutim nadzornim organom, u cilju uhodjenja i lova na potencijalne harace, mi nekako ne ide u smeru EU. Bez sale, kao da nas vracaju u doba kontrole, da ne smemo ni u sopstvenoj kuci da budemo svoji na svome.

milan010

pre 5 godina

Mislim da se ovim profesionalnim upravnicima treba dozvoliti da nose pistolj i da svaki od njih dobija po 2 clana obezbedjenja. To ce doprineti utisku profesionalnosti a i pomoci da se zaposli jos dosta onih koji treba da zaradjuju a ne rade nista.

navijac

pre 5 godina

Cekaj malo, ona je upravnica za 1500 stanova!? Pa nek je 400din po stanu to je 600 hiljada mesecno! Ko je njoj uopste dozvolio da vodi toliko stanova, kako ona uopste moze da kvalitetno obavlja svoj posao?

Nenad

pre 5 godina

40 ulaza u Stepi? To znači po 6-7 spratova po ulazu? Pa jel ima neko ograničenje o koliko ulaza upravnik može maksimalno da brine? Ovo je nenormalno.

Carnex tranzicija

pre 5 godina

Kako je rekla za B92.net, u poruci preteće sadržine piše: "Tatjana, ugrozila si mnoge porodice. Imaš 15 dana da podneseš ostavku svuda gde si upravnik zgrade i da se mirno povučeš. Shvati ovo kao dobru nameru. U suprotnom…"

...prestaćemo da ti uplaćujemo po 400 dinara mesečno na ime mesečne nadoknade.

milan010

pre 5 godina

Mislim da se ovim profesionalnim upravnicima treba dozvoliti da nose pistolj i da svaki od njih dobija po 2 clana obezbedjenja. To ce doprineti utisku profesionalnosti a i pomoci da se zaposli jos dosta onih koji treba da zaradjuju a ne rade nista.

Uvek je NEKO TAMO kriv

pre 5 godina

"Svaki drugi, treći sastanak NEKO OD STANARA napravi pometnju..."

Naravno, to su ti NEKI tamo koji prave pometnju. NEKI koji bi zeleli haos, NEKI koji time ruse drzavu, NEKI koji su placeni od strane NEKIH TAMO, znamo kojih....

Bob Sent Kler

pre 5 godina

Ma da, niko nije znao da održava zgradu pa ste se sad vi setili. Takodje ovi što iznajmljuju razne štekove jedva čekaju da vas vide. Umesto policija da ih popisuje ona uvalila civilima da radi njihov posao. Na kraju će se sve svesti na to da će u celom gradu ostati 2-3 firme koje se bave upravljanjem zgradama, i to one koje imaju polumafijaške metode i takvo zaledje. Pošteni će se iz ovog posla povući, neki svojevoljno neki prisilno od strane tih mafijaških firmi. Ali sve nam to tako treba kad ne znamo da se složimo i kad nemamo dovoljno hrabrosti da se usprotivimo bahatom iz sopstve zgrade i da mu stavimo do znanja da neće cela zgrada biti taoc ovično jednog čoveka ili budale nazovite kako hoćete.

Vlajko

pre 5 godina

Kao i svaki posao gde ima para. Ubaci se mafija, samo ona veća tamo gde su velike pare a ovde ona boranija pajseraši, koja radi na ovakav prizeman način.

Pedja

pre 5 godina

Bog te! 40 ulaza, oko 1500 stanova, al ova mlati lovu i to samo od naplate stanarima, a realno sta ona moze da uradi u 40 ulaza uspesno? Nista! Kao da vodis 40 firmi odjednom!

Rale

pre 5 godina

ima svega tu...jedan od upravnika koji cesto gostuje na tv duguje citavom bloku novac od kirije u iznosu od vise desetina hiljada eura. Sto cetrdeset porodica protiv njega vodi sudski spor a drzava mu da jos zrtava....Sve ce to da se raspadne kao kula od karata jer pravo nad vlasnistvom je najcece i svi ti upravnici su mahom haus majstori samo..

Baltasar

pre 5 godina

Naravno nikad nećemo čuti drugi stranu (na koji je način ugrozila mnoge porodice?)...a i zašto bismo? Narod je jedno stado ovaca kojim mora i treba da se manipuliše, a ko hoće punu istinu moraće dobrano da se pomuči da nje dođe, tako vam je to uvek ne samo u ovoj prolaznoj priči, nikad vam se istina neće servirati tek tako, previše je to dragocena roba da bi se tek tako delila.

Ana

pre 5 godina

Uvesti ogranicenje jedan upravnik da moze da upravlja najvise sa jednim ulazom. Da ne bi bilo monopola takodje jedna firma ne moze da upravlja sa vise od jedngog ulaza profesionalno !

kraja

pre 5 godina

...znaci, sada ce i upravnici zgrada da dobiju status sluzbenih lica...
...uskoro cemo ziveti kao oni nesretnici iz filma "brazil" terija giliama...
...tatl, batl, mi ne pravimo greske...

Dobrica

pre 5 godina

Ovo sa nametnutim nadzornim organom, u cilju uhodjenja i lova na potencijalne harace, mi nekako ne ide u smeru EU. Bez sale, kao da nas vracaju u doba kontrole, da ne smemo ni u sopstvenoj kuci da budemo svoji na svome.

j.

pre 5 godina

Ana, 'leba ti, kako jedna firma može da opstane, plaća poslovni prostor, plate i doprinose zaposlenima, poreze, upravljajući jednim ulazom, 400 dinara po stanu. Zapitate li se vi, ljudi, da le ceo svet lud, a samo vi normalni? Živim u Italiji, moj kondominijum od 12 stanova plaća upravnici 1000 eura godišnje. Ona ima 10-15 kondominijuma, o svemu se brine. Niti mi je ikada ušla u kuću, niti ima potrebe za tim. Pošto se voda plaća po članu porodice, valjda je i u mom interesu da 4 neprijavljena podstanara plaćaju koliko sleduje, a ne kao jedan. Zgrada ima 25 godina, a u boljem je stanju nego beogradske zgrade od pre 3 godine. Bob Sent Kler, pa i nije niko znao da održava zgradu, jer zaista katastrofalno izgledaju.
Lepo je mozaks napisao, narod nije kulturološki spreman za civilizaciju.

samo da kazem...

pre 5 godina

Nije lako biti organ upravljanja. Svi bi voleli vlast... Preteća poruka je grozna stvar, treba sankcionisati onoga ko ju je poslao, ali treba pomisliti i koga je ona sve ugrozila, kao što piše u pismu. Istina je negde na sredini.

zvezdarac

pre 5 godina

@ana

Glupost iz mnogo razloga. Prvo i osnovno, upravljanje zgradom od 5 i od 90 stanova nije ni nalik jedno drugom. Drugo, 300 dinara po stanu je u jednom slučaju 1500 dinara mesečno a u drugom 27000 mesečno. Misliš da bilo ko pravio firmu da bi mu bruto promet bio 13 eur?

Брдовити Балкан

pre 5 godina

@mozaks
Мешаш бабе и жабе, професионални управници постоје тамо где су власници зграда фирме или приватна лица па се сви станови издају. Нормално да у тим случајевима неко мора да води рачуна о томе како се користе станови и око текућег одржавања. То код нас није случај него бахатост власти као и у свим другим сегментима живота.

Toni

pre 5 godina

Ovo sa nametnutim nadzornim organom, u cilju uhodjenja i lova na potencijalne harace, mi nekako ne ide u smeru EU. Bez sale, kao da nas vracaju u doba kontrole, da ne smemo ni u sopstvenoj kuci da budemo svoji na svome.
(Dobrica, 7. maj 2018 22:16)

Da, kad ste svoji na svome onda je mrtva trka ko će zauzeti koji prostor, ostavljati kutije od pice ispred vrata od stana, kutije od novih cipela (da se pokaže komšiluku) i slični primitivizmi. Ne znam koliko je ovo dobra ideja za upravnike, ali je sve bolje od anarhije u srpskom fazonu.

Boris

pre 5 godina

Upravnici se bahate i ponašaju kao gazde stanarima, a obratno je. Stanari ih plaćaju i oni trebaju da im naređuju i izdaju zadatke.
(ljilja, 07. maj 2018 22:41)
@Ljilja
Koje bre bahaćenje to još nije ni zaživelo, gotovo da ni nema pozitivnih ili negativnih primera. Najbolje da živimo u smrdljivim neurednim zgradama gde beograđani ni sijalicu ne menjaju a kad je zamene onda je neko ukrade. Ovde samo sila sa ovakvim ljudima, nema druge. Ja skidam kapu tim upravnicima, ja da se bakćem sa raznoraznim tipovima, da mi prete, ne plaćaju, ucenjuju, razni kriminalci, narkomani, neradnici... neka hvala, i 5 000eura je malo za to.

zaq

pre 5 godina

Tatjana radi za firmu CD Gile koja je dosad odrzavala gotovo celo naselje Stepa Stepanovic. Prilicno su profesionalni za jednu srpsku firmu:), ali posle nekoliko godina rada nakupilo se tu i dosta propusta, sto je i logicno. Sa novim zakonom su se pojavile i druge firme koje nude usluge upravljanja i odrzavanja. Cini mi se da je firma Moj Upravnik tu preuzela solidan procenat naselja, ali evo vidim (zivim u Stepi) da su i oni poceli da daju ostavke. Od "obavestenih" komsija cujem da su poceli da dobijaju poruke slicnog sadrzaja kao Tatjana...
Ocigledno je da se svakakve sumnjive ekipe ukljucuju u ovaj biznis i pokusavaju da ociste konkurenciju, a vecina normalnih stanara, tipicno za ovo podeblje, dozvoljava sebi da bude talac 2-3 komsija "pacijenata" i 30% nezainteresovanih... Na kraju, "pacijenti" ce da izguraju ove sumnjive zbog 100 din jeftinije ponude i kraj price.
Policija, da hoce, bi ovo resila za dva dana.

Hmmm

pre 5 godina

Biće ovoga sve vise. Narod je gladan, jedva krpi kraj s krajem i sad treba od usta deci da odvaja da namiri partijske trutove
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (goran, 7. maj 2018 22:43)

Gorane, ne morate u vašoj zgradi imati upravnika koji se plaća. Evo, možete vi da budete upravnik. Samo se nešto mislim da nećete. Iz tog razloga morate da platite za takve usluge.

Mik

pre 5 godina

Poznajem gospodju kojoj se preti i to je jedna fina i kulturna osoba. Nisam optimista, ali voleo bih da se ovaj nasilnik (ili nasilnica) koji je ovo napisao, uhvati sto pre. Verujem da se u sustini radi o obicnoj jajari koja nesto nece da plati i misli da ce to da izbegne preteci upravnici. Za one koji umesto da razmisljaju i brinu o nasilju, preracunavaju koliko novca mesecno moze da zaradi upravnik - nemam reci. Ja samo znam da to nikad ne bih radio. U tih 40 ulaza vecina su normalni ljudi, ali ima bar 100 budala, bolesnika, alkoholicara, gušača i gušačica, prepametnjakovi?a kojima uvek nešto smeta.

mozaks

pre 5 godina

mislim da mi kulturloski i moralno nismo spremni na taj vid upravljanja odredjenim stanarskim pravima,iako ti upravnici zgrada su na zapadu odavno.ustrojeni.i sam sam prvi.put bio.iznenadjen u jednom.gradu,u jednoj zemlji EU,kada sam cuo za taj vid strucnih radnika.nakon razgovora i objasnjenja nekih stvari,koje su mi bile zaista cudne i smesne,prihvatio sam da postoji i taj vid posla.to je za nas narod,mentalitet,prosto u ovom.momentu nepojmljivo.
vi neke stvari morate da prijavite pravdate nekoj osobi koja nadgleda vas,i ostale stanare,sta radite kako se ponasate u vasem stanu mozda(ako ste ga otkupili..)jer delite krov,stepeniste,hodnik,ulaz i jos dosta drugih stvari sa drugima..

ђокица

pre 5 godina

у свакој згради треба да буде управник неко ко ту живи, као што је до сада био председник скупштине станара. једино што има смисла. код нас у згради је тако. сад тој жени дајемо по 300 динара, јер и она има више обавеза него пре. свима препоручујем исто решење. дајте људи организујте се!!! какви бре професионални масовни управници?!?!?!

Slavko

pre 5 godina

Nase celokupno drustvo je srozano do te mere da narod vise ne vidi izlaz. Ova vlast samo obmanjuje gradjane, zakon ne postoji, kao ni pravna drzava. Da ne govorim o finansijskoj situaciji koja je katastrofalna na terenu. Zato se sve ovo desava.

voodoo

pre 5 godina

Pretiti ovako nekom je lose i protiv zakonito. Druga strane medalje ono sto sam procitao o trazenju podrske i planu da se formira neki tim komunalnih policajaca, to vec deluje opasno i preterivanje, zakon postoji, medjutim kao i mnogi u ovoj zemlji neprimenjuje se, nisu problem uvek samo u zakonu, pa da sad treba da se salju gorile sa ovim upravnicima po zgradama da sta oni rade tamo, zavrcu ruke neposlusnim stanarima. Takodje ceo koncept upravnika zgrada je smesan, za mnogo manje stvari drzava je postavila teze uslove, a ovde je bilo potrebno dati 30 hiljada i neka smesna obuka i vi ste postali i pravnik i ekonomista prakticno jedne zgrade. Takodje ljudi su sa pravom besni, decenijama se u neke zgrade nije ulozio dinar dok su bile u nadleznosti drzave, tj opstine, a odvajalo se ranije i za stambeno, a onda dodjete i kazete e ovo je sada vase i vi ste duzni da sredite sve, nema problema zgrada pripada stanarima, ali pre primopredaje neka je onaj ko je dotle bio nadlezan dovede u redovno stanje pa cemo da je odrzavamo ili barem vrate novac koji su uzeli za to. To je problem svega, decenije ne ulaganja, propadanja, bezakonja i onda odjednom sada je to vase i vi treba da zakrpite sve sto mi nismo decenijama radili, meni iskreno cudi da je reakcija ljudi ovako blago, mislim generalno, ne na ovu pretnju, za koju ponavljem, i ona je protiv zakona, ne smete da pretite ljudima i treba sankcionisati, ali generalno smo i ovo progutali cuteci.

Zoran

pre 5 godina

Nekorektan, nedžentlmenski, kompleksaško-kukavički i bolesnički potez. Na žalost dosta i previše imamo ovakvih kreatura. Podrška za gospođu!!!

Pa da

pre 5 godina

40 ulaza u Stepi? To znači po 6-7 spratova po ulazu? Pa jel ima neko ograničenje o koliko ulaza upravnik može maksimalno da brine? Ovo je nenormalno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Nenad, 7. maj 2018 22:40

Vrlo je jednostavno, zaposlila je ljude.

Slobodan

pre 5 godina

Stanar sam u jednom od ulaza u Stepi gde je gospodja Strugar upravnica.
Zena je veoma fina i kulturna i prilicno je dobro opisala situaciju kako izgledaju skupstine stanara.
Sa druge strane, imam srecu (valjda?) da zivim u ulazu gde i pored toga sto se voli pametovati na sastancima uspemo da donesemo i odluke.
I kod nas je bila mogucnost da se neko od stanara prihvati posla upravnik ali to niko nije hteo (cak i uz placanje funkcije).
Moje je iskustvo da od kada nam je gospodja Strugar upravnik stvari se pokrecu i funkcionisu...i to za 200 din mesecno placanja te usluge.

Zaista je neverovatno koliko ljudi ovde ocekuje da ce neko da se bavi poslom upravnika a da se to ne plati. Volontarizam obicno slabo funkcionise, budimo realni malo...

mufljuz

pre 5 godina

Opet zamena teza. Pretnja svakako nije nacin i sigurno da je ne odobravam, ali ljudi vec ne znaju kako da se odbrane od nasilnog nametanja drzavnog reketa. Drzava donese zakon kojime nasilno nametne dodatne namete gradjanstvu i odjednom stvori privilegovano zanimanje koje ostvaruje 3-4 prosecne inzenjerske plate. Isto kao i notari i prinudni privatni uterivaci i sl. Zar je slucajno drzava odredila sve te silne duznosti "profesionalnih" nastojnika i od svake zgrade napravila preduzece ili holding? I ko je onda normalan od stanara voljan da se toga prihvati? Niko! I onda, sta drugo, evo ti "profesionalaca". Ti ljudi nece nista pospesiti, otkloniti, popraviti ... oni ce samo ORGANIZOVATI, drugim recima menadzerisati, i pri tom biti "zbirovi sa dozvolom. Nista se nece poboljsati, sem sto ce ljudima biti uveden jos dodatni namet. Pre neki dan se na TV-u jedan "profesionalac" vec zalio kako je suma od 300 din. mala i da je potrebno minimum 1000 din izdvajati mesecno po stanu! Otvoreno, sistem je zakuvao a posledice su pocele polako biti vidljive.

GIF

pre 5 godina

Iz komentara se zaključuje sledeće:

1. Uspeh se i dalje ne prašta.
2. Ljudi u principu žele red, ali ne bi baš da plate, niti da se late nekog posla.
3. Većina komentariše bez da je proverila funkciju upravnika na internetu. Posao od 5 minuta.

hehe

pre 5 godina

Pa kada se bolje razmisli 1500 domacinstvata sa najmenje po 3 clana cini skor 5000 ljudi. U Srbiji ne postoji Upravnik ili Direktor koji upravlja sa toliko ljudi. Potpuno je nenormalno da neko ko ne zivi u zgradi upravlja zgradom jer sta on uopste zna o problemima te zgrade osim da uzima harac i obavlja poverljive poslove kao sto je na primer cinkaranje ko krije podstanara ili dryi papagaja u kuhinji? Ne cudi me sto je neko toliko ogorcen da je dospeo dotle da napise pretece pismo....Stari dobri domari ili nastojnici bili su istovremeno i majstori za sitne porpravke i to je bilo nesto. Ovo je nista.

Stanar

pre 5 godina

Kada su veliki radovi na zgradi, i nema dovoljno para na budzetu zgrade, stanari se sastanu sa firmom za odrzavanje i pravi se procena dodatnog placanja. Inace se obicno odabere neki stanar,koji je zaduzen za kontakte sa firmom. Ovo u principu funkcionise, i naravno, u zavisnosti od mesecne rate I odrzavanje zgrada je bolje ili losije.
(iskustvo sa drugih prostora, 8. maj 2018 10:08)

E vidis, ovo bas i ne funkcionise u Srbiji. Zivim u zgradi (koja nije jedina sa takvim stanarima) gde ne mozes da sakupis ni 6 coveka iz 25 stana za sastanak. Oluci su propali, fasada se rusi i niko ne zeli da da zutu banku za popravke. Srecom imamo dve firme u prizemlju i finansirali su za nove oluke, ali fasada je katastrofa, nije sredjivana od kad je izgradjena - 1976. I onda neko komentarise da ne zeli nikog sa strane da mu se mesa u zivot zgrade... A nijedan stanar ne zeli da bude upravnik, iako bi se platio isto kao i taj sa strane. A posle im smeta sto taj sa strane uzima pare...

Srbija je sama po sebi najveci paradoks, ljudi to samo potvrdjuju.

brm

pre 5 godina

Al ova mlati lovu
(Dare, 7. maj 2018 22:05)

Ona ne mlati lovu, ali možda njena firma mlati. Ona je samo zaposlena u firmi koja ima ovlašćenje da se bavi tim poslovima, a zaposleni imaju bedne plate. Moj drugar je radio to kao prelazno rešenje, i psihički se raspao posle 2 meseca. Zvali su ga u dva ujutru da ga pitaju što ne radi kablovska a svaki ulaz ima teških ljudi pa je bio dodatan problem, isto su mu pretili...i dobijao je 35 hiljada za to. Samo je jednom rekao da ne može više to, pokupio se i otišao. Srećom, našao je mnogo bolji posao u skladu sa svojom fakultetskom diplomom.

Dragomir Hadzi Antic

pre 5 godina

Biće ovoga sve vise. Narod je gladan, jedva krpi kraj s krajem i sad treba od usta deci da odvaja da namiri partijske trutove
(goran, 7. maj 2018 22:43)
Kakve veze ima gladan narod sa upravnicima zgrada?

To je institucija koja postoji bukvalno svuda u civilizovanom svetu i ona kosta.Ko nije u stanju da plati 500 din mesecno za osobu koja se brine o njegovom ulazu,ne zasluzuje da zivi u stambenom objektu sa vise stanova,kao sto je to slucaj i na Zapadu.Jednostavno,ako ne mozes da placas,ides tamo gde je jeftinije....
Ljudi se ne bune zbog 500 dindzi mesecno,vec zato sto drzava uvodi red i prisiljava vlasnike da se brinu o svojoj imovini,koja propada,dok oni kukaju na drzavu sto im ona to ne odrzava,iako drzava nije vlasnik tih objekata.
Zgrade koje su i dalje u drzavnom vlasnistvu,odlicno su odrzavane.

Placanje upravnika,mnogima smeta,ali sta ce biti kada dodju na red ulaganja u sam objekat?
Da,upravnik je duzan da organizuje prikupljanje novca za liftove,fasadu,krov,ciscenje,a mnogima to ne odgovara,jer bi da zive u centru grada,a da se ponasaju kao da zive u nekoj selendri.To ne moze i vise nece moci,niti treba da bude.

M

pre 5 godina

Da slažem se da je 40 ulaza previše, ali šta ste je napali, ko da ne znate kakvi su naši ljudi.... U 2018. godini treba nekome govoriti da nije lepo da pljuje i baca smeće preko terase, da vaspitaju decu da ne uništavaju liftove, da ne lome ulazna vrata zato što uh mrzi da nose ključ od zgrade... A stare da ne kisele kupus po zajedničkom prostirijama pa da cela zgrada smrdi zbog nečeg što može u prodavnici da se kupi za smešne pare danas, da ne prave špajzeve od svetlarnika... U moj zgradi su nestale neke zajedničke prostorije jednostavno... Ljudi bre tu žive... Ulaz pored, koriste za sastanke stanara, u mom ulazu, neko živi tu, na garažama digli spratove... Ma mogo bih do sutra ovako, uglavnom, brate, ako hoćeš da živiš kao u kući, ti lepo idi na selo pa živi tako... U zgradi mora da se zna neki red ipak, a taj red u većini slučajeva ne može da zavede "komšija" upravnik, penzioner... A u mnogim slučajevima, on je isti takav tako da nikome red nije ni u interesu...
Što se mene tiče, ja sam za ove upravnike Profesionalne dok god su im namere iskrene koliki je ti moguće i rade svoj posao pošteno 240 dinara mi nije puno da dajem na njegovu platu.

PROFA

pre 5 godina

Ovde je država napravila problem. Poznato je svima nama da postoji veliki broj ljudi u javnom sektoru koji tamo nema šta da traži. A što sve te koji džabalebare niste obučili da budu upravnici zgrada, jer oni već primaju platu koju ne zarađuju. Mnoge zgrade kao recimo moja, imaju ugovor sa Gradskim stambenim preduzećem o održavanju zgrade, a sada se pojavljuje pametar koji traži dodatna ulaganja i nove troškove. Ovde se jednostavno kroz sistem prinude, a pod izgovorom uvođenja reda, nastoji da se građani pljačkaju, a da sve bude legalno. Uveli ste i komunalnu policiju da bi zavela komunalni red i šta je uradila. NIŠTA! Samo imamo gomilu bahatih stranačkih službenika koji glume policajce od kojih nikakve koristi nema, a primaju plate veće od pravih policajaca. Ova država je rešila da pljačka građane i to institucionalno, jer se svaki dan takvi zakoni i donose. Naravno, daleko od toga, da sam protiv uvođenja reda, ali država prvo mora u svojim redovima da uvede red, a ona to nikako ne čini, već se svakim danom situacija samo pogoršava. Profesionalni upravnici zgrada su najobičnija glupost, nego sve te iz javnog sektora koji ne rade ništa, pošaljite na obuku i dajte im to novo zaduženje, a ko ne prođe obuku, onda otkaz. Narodu je dosta plaćanja nesposobnoih i bahatih državnih službenika. A što se održavanja zgrada tiče, zgrade se moraju održavati, a one zgrade koje nemaju ugovore za održavanje, moraju ih napraviti sa nekom od firimi koje se time bave. To je jedino pravo rešenje.

mrmlj

pre 5 godina

doslo vreme da ljudi nauce da imaju odgovornost i prema zajednickim prostorijama u zgradi - ulazinim vratima, stepenistu, liftu, krovu, fasadi, zajednickim istalacijama, da mora da se odrzava sve to i samim tim i da se placa. dosta je bilo “ja sam u prizemlju, necu da placam za lift ni za krov” ili “ja sam na n-tom spratu, sta me briga za podrum” prica i stavova. nazalost, nas narod mnogo voli da se fokusira na prava koja ima a da ignorise obaveze, tako da ce naredni period biti neprijatan vecini.

nex

pre 5 godina

ne razumem cemu cudjenje kako 40 ulaza itd? pa ima firmu,ima zaposlene, ne odrzava 1500 stanova vec 40 zgrada, niti se cisti svaki dan. ja u svojoj zgradi odrzavanje placam 600 din,nemamo upravnika, cisti se 2x nedeljno. znaci jedna osoba u nedelji moze da odradi 3 ulaza,da ima 10-15 zaposlenih,ne vidim u cemu je problem? nece sigurno voditi firmu i ziveti od jednog ulaza,bez ambicija???? smesno!

iskustvo sa drugih prostora

pre 5 godina

Ne razumem koncept upravnika zgrade. Mozda je problem na obadve strane, sa jedne strane stanari nenaviknuti na placanje odrzavanja zgrade, sa druge strane osecaj gubitka privatnosti od strane drzave. Zivim u Portugalu, i vec kada kupujete stan znate kolika je taksa za odrzavanje zgrade na mesecnom nivou. Obicno se placa neka firma koja uvek ispostavi racun. Odrzavanje se placa u odnosu na kvadraturu stana. To mi je bilo cudno, znaci ako u velikom stanu zivi jedna osoba, placa vise nego ako u manjem stanu zivi porodica od cetvoro, koja sigurno vise koristi zajednicki prostor.Rekli su mi da se pravila znaju pri kupovini stana I to je tako. Inace nema pomisli o popisivanju stanara, vlasnik je uknjizen gde treba I nema sta ko da kontrolise ko zivi u stanu. Naravno, ima iznajmljivanja stanova, prijavljeno ili ne, ali dok god se ne uznemiravaju drugi, niko ne pravi probleme. Kada su veliki radovi na zgradi, i nema dovoljno para na budzetu zgrade, stanari se sastanu sa firmom za odrzavanje i pravi se procena dodatnog placanja. Inace se obicno odabere neki stanar,koji je zaduzen za kontakte sa firmom. Ovo u principu funkcionise, i naravno, u zavisnosti od mesecne rate I odrzavanje zgrada je bolje ili losije.

marko

pre 5 godina

Da, kad ste svoji na svome onda je mrtva trka ko će zauzeti koji prostor, ostavljati kutije od pice ispred vrata od stana, kutije od novih cipela (da se pokaže komšiluku) i slični primitivizmi.
(Toni, 7. maj 2018 23:42)

Стварно не могу а да се не запитам где сте ви то људи живели у Београду и како сте ту уопште приметили, те кутије од нових ципела и слично. Пешачим више пута по доста спратова у више зграда тј слабо користим лифт, и врло ретко па скоро па никад видим испред нечијих врата нешто, мада и то вероватно тренутно, и да сада због једног случаја поистевећујем читаву зграду и све људе, па стварно ми је жао, али толико озлојеђен нисам. Тако да баталите нас више тих генерализованих прича. Појединци су појединци и тачка. И има их свакаквих и у тим земљама где ви живите.

max

pre 5 godina

Tatjana je upravnica i nase zgrade i veliki je profesionalac, sve zgrade u Stepi imaju ugovor sa agencijom a ona je ispred agencije te nije problem i 50 zgrada da vodi, ovo je velika sramota.

zoran

pre 5 godina

@Ilija:sudeći po tekstu koji si napisao ti nikada nisi bio na nekom sastanku SK.stanara.Sve odluke donose stanari glasanjem, pr.sk.stanara(po starom) ili upravitel -sada sve to sprovodi u delo, ne može niko od Upravitelja da nameće svoju volju vlasnicima stanova.Bio sam pr.sk.st.3god.u svom ulazu, stanare ne intetesuje ništa( sem usko ličnih interesa) ne dolaze na sastanke za jedan isti problem zakazujem datanak 5-6 puta i opet se odluka donosi bez kvoruma.Ako Gos.koji je napisao preteću poruku dotičnoj ona smeta:ZAŠO? se nije prijavio da sam obavlja tu dužnost na svom ulazu- to je mogao i tvrdim da bi ostali stanari
ulaza to podr¿ali kao u mom ulazu.
Ne želimo da radimo( da rešavamo probleme svog ulaza- kuće)a kritike samo pljušte.Gos.Tijana je zagrizla veliki zalogaj, veliki i odgovoran je to posao.Koliko zaradjuje( i pored toga je u stalnom rad.odnosu u firmi C.D.-GILE. to je sada drugo pitanje! ali upravitelj zgrade mora da postoji !

eh

pre 5 godina

Ako su takvi problemi u jednom novom naselju gde je sve regulisano, mislim na vlasnistvo, zajednicke prostorije....Zamislite situaciju u objektima koji nisu uknjizeni, stanovi nisu uknjizeni, narod nesto otkupio a pojma nema sta, placa porez na imovinu, a u katastru nije registrovan kao neko ko ima imovinu,tesko naci nekoga ko nije pregradio,zastaklio,uzeo deo zajednickog,odnosno nicijeg....dvorista oko objekata,nicija, ma haos. Neresiv problem.

Igor

pre 5 godina

400 dinara ne ide njoj vec ide na troskove odrzavanja zgrade.

Naravno, velika je muka naterati prosecnog gradjanina Srbije da odrzava i cisti iza sebe. Bolje da fasada pada ljudima na glavu, ne?

LOris

pre 5 godina

Niti mi je ikada ušla u kuću, niti ima potrebe za tim.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (j., 7. maj 2018 23:46)

Ne znam zašto se ta priča o ulasku stalno provlači kroz komentare. Pa to se samo jednom do sada desilo u celoj Srbiji!

NoName

pre 5 godina

@iskustvo sa drugih prostora

Taj princip placanja po kvadraturi je cist debilizam, jer se odrazavaju zajednicke prostorije (hodnik i ostalo), pa i spoljasnjost zgrade. A ono sto je u tvom stanu odrzavas ti i ono sto nastane kao veci problem, za to se zovu majstori.

Pop

pre 5 godina

Onaj ko je i suvlasnik u zgradi i ima jedan ili više stanova mora da plaća održavanje zgrade. Mora da osigura stan u slučaju požara i poplave i drugih oštećenja koja se mogu desiti kako vlasniku osiguranog stana tako i komšiji koji to isto može da se desi.
Ovi koji prete na plakat pa javno da se objave, jer predstavljaju opasnost. Ako nekom nešto ne odgovara niko mu ne zabranjuje da proda stan i kupi kuću pa neka je sam održava.
Bolje je imati nekog ko je suvlasnik zgrade kao upravnika odnosno presednika kućnog saveta ili ti presednika skupštine stanara, jer sve nedaće lakše se rešavaju kroz sastanke nego da neko sa strane to rešava. Na zapadu osim presednika skupštine stanara postoje i firme koje se okupiraju za više zgrada i organizuju preko svojih preduzimača tenderima najeftinije popravke u zgradama i spoljašnjim delovima kao i farbanje fasada, a ne da nam infostan održava i ne radi ništa ozbiljno na održavanju zgrada. Infostan treba da ima konkurente inače nam džabe i skupština stanara i upravnici.

оће то

pre 5 godina

@iskustvo sa drugih prostoraTaj princip placanja po kvadraturi je cist debilizam, jer se odrazavaju zajednicke prostorije (hodnik i ostalo), pa i spoljasnjost zgrade. A ono sto je u tvom stanu odrzavas ti i ono sto nastane kao veci problem, za to se zovu majstori.
(NoName, 08. maj 2018 13:19) Површина твог стана је у одређеној пропорцији с укупном површином зграде, па тако и са заједничким деловима зграде. Када би број чланова домаћинства био критеријум за одређивање износа за одржавање, а сутра се ти и твоја нпр. четворочлана породица одселите а усели се самац - ко би то контролисао и прерачунавао? Површина је сталан и независан критеријум. И сада је у многим зградама проблем број пријављених у односу на стваран број станара код поделе износа рачуна за воду. Замисли шта би тек било код овог првог.

Ona, On, Mi, Svi,

pre 5 godina

Treba onda sistem skroz da se izmeni u nekim zemljama se kupuje stanarsko pravo ali stan nije vaš čovek može da proda stanarsko pravo i to je samo jedan primer.
Ali problem je što ljudi ne misle kao posle drugog svetskog rata da svi trebaju da pomažu a ne kao sada "zašto ja da recimo održavam zgradu nije sve to moje mislim samo na moje.

Zoran

pre 5 godina

Nekorektan, nedžentlmenski, kompleksaško-kukavički i bolesnički potez. Na žalost dosta i previše imamo ovakvih kreatura. Podrška za gospođu!!!

Ana

pre 5 godina

Uvesti ogranicenje jedan upravnik da moze da upravlja najvise sa jednim ulazom. Da ne bi bilo monopola takodje jedna firma ne moze da upravlja sa vise od jedngog ulaza profesionalno !

mozaks

pre 5 godina

mislim da mi kulturloski i moralno nismo spremni na taj vid upravljanja odredjenim stanarskim pravima,iako ti upravnici zgrada su na zapadu odavno.ustrojeni.i sam sam prvi.put bio.iznenadjen u jednom.gradu,u jednoj zemlji EU,kada sam cuo za taj vid strucnih radnika.nakon razgovora i objasnjenja nekih stvari,koje su mi bile zaista cudne i smesne,prihvatio sam da postoji i taj vid posla.to je za nas narod,mentalitet,prosto u ovom.momentu nepojmljivo.
vi neke stvari morate da prijavite pravdate nekoj osobi koja nadgleda vas,i ostale stanare,sta radite kako se ponasate u vasem stanu mozda(ako ste ga otkupili..)jer delite krov,stepeniste,hodnik,ulaz i jos dosta drugih stvari sa drugima..

Boris

pre 5 godina

Upravnici se bahate i ponašaju kao gazde stanarima, a obratno je. Stanari ih plaćaju i oni trebaju da im naređuju i izdaju zadatke.
(ljilja, 07. maj 2018 22:41)
@Ljilja
Koje bre bahaćenje to još nije ni zaživelo, gotovo da ni nema pozitivnih ili negativnih primera. Najbolje da živimo u smrdljivim neurednim zgradama gde beograđani ni sijalicu ne menjaju a kad je zamene onda je neko ukrade. Ovde samo sila sa ovakvim ljudima, nema druge. Ja skidam kapu tim upravnicima, ja da se bakćem sa raznoraznim tipovima, da mi prete, ne plaćaju, ucenjuju, razni kriminalci, narkomani, neradnici... neka hvala, i 5 000eura je malo za to.

Mik

pre 5 godina

Poznajem gospodju kojoj se preti i to je jedna fina i kulturna osoba. Nisam optimista, ali voleo bih da se ovaj nasilnik (ili nasilnica) koji je ovo napisao, uhvati sto pre. Verujem da se u sustini radi o obicnoj jajari koja nesto nece da plati i misli da ce to da izbegne preteci upravnici. Za one koji umesto da razmisljaju i brinu o nasilju, preracunavaju koliko novca mesecno moze da zaradi upravnik - nemam reci. Ja samo znam da to nikad ne bih radio. U tih 40 ulaza vecina su normalni ljudi, ali ima bar 100 budala, bolesnika, alkoholicara, gušača i gušačica, prepametnjakovi?a kojima uvek nešto smeta.

GIF

pre 5 godina

Iz komentara se zaključuje sledeće:

1. Uspeh se i dalje ne prašta.
2. Ljudi u principu žele red, ali ne bi baš da plate, niti da se late nekog posla.
3. Većina komentariše bez da je proverila funkciju upravnika na internetu. Posao od 5 minuta.

j.

pre 5 godina

Ana, 'leba ti, kako jedna firma može da opstane, plaća poslovni prostor, plate i doprinose zaposlenima, poreze, upravljajući jednim ulazom, 400 dinara po stanu. Zapitate li se vi, ljudi, da le ceo svet lud, a samo vi normalni? Živim u Italiji, moj kondominijum od 12 stanova plaća upravnici 1000 eura godišnje. Ona ima 10-15 kondominijuma, o svemu se brine. Niti mi je ikada ušla u kuću, niti ima potrebe za tim. Pošto se voda plaća po članu porodice, valjda je i u mom interesu da 4 neprijavljena podstanara plaćaju koliko sleduje, a ne kao jedan. Zgrada ima 25 godina, a u boljem je stanju nego beogradske zgrade od pre 3 godine. Bob Sent Kler, pa i nije niko znao da održava zgradu, jer zaista katastrofalno izgledaju.
Lepo je mozaks napisao, narod nije kulturološki spreman za civilizaciju.

Toni

pre 5 godina

Ovo sa nametnutim nadzornim organom, u cilju uhodjenja i lova na potencijalne harace, mi nekako ne ide u smeru EU. Bez sale, kao da nas vracaju u doba kontrole, da ne smemo ni u sopstvenoj kuci da budemo svoji na svome.
(Dobrica, 7. maj 2018 22:16)

Da, kad ste svoji na svome onda je mrtva trka ko će zauzeti koji prostor, ostavljati kutije od pice ispred vrata od stana, kutije od novih cipela (da se pokaže komšiluku) i slični primitivizmi. Ne znam koliko je ovo dobra ideja za upravnike, ali je sve bolje od anarhije u srpskom fazonu.

navijac

pre 5 godina

Cekaj malo, ona je upravnica za 1500 stanova!? Pa nek je 400din po stanu to je 600 hiljada mesecno! Ko je njoj uopste dozvolio da vodi toliko stanova, kako ona uopste moze da kvalitetno obavlja svoj posao?

Брдовити Балкан

pre 5 godina

@mozaks
Мешаш бабе и жабе, професионални управници постоје тамо где су власници зграда фирме или приватна лица па се сви станови издају. Нормално да у тим случајевима неко мора да води рачуна о томе како се користе станови и око текућег одржавања. То код нас није случај него бахатост власти као и у свим другим сегментима живота.

milan010

pre 5 godina

Mislim da se ovim profesionalnim upravnicima treba dozvoliti da nose pistolj i da svaki od njih dobija po 2 clana obezbedjenja. To ce doprineti utisku profesionalnosti a i pomoci da se zaposli jos dosta onih koji treba da zaradjuju a ne rade nista.

samo da kazem...

pre 5 godina

Nije lako biti organ upravljanja. Svi bi voleli vlast... Preteća poruka je grozna stvar, treba sankcionisati onoga ko ju je poslao, ali treba pomisliti i koga je ona sve ugrozila, kao što piše u pismu. Istina je negde na sredini.

Hmmm

pre 5 godina

Biće ovoga sve vise. Narod je gladan, jedva krpi kraj s krajem i sad treba od usta deci da odvaja da namiri partijske trutove
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (goran, 7. maj 2018 22:43)

Gorane, ne morate u vašoj zgradi imati upravnika koji se plaća. Evo, možete vi da budete upravnik. Samo se nešto mislim da nećete. Iz tog razloga morate da platite za takve usluge.

Pedja

pre 5 godina

Bog te! 40 ulaza, oko 1500 stanova, al ova mlati lovu i to samo od naplate stanarima, a realno sta ona moze da uradi u 40 ulaza uspesno? Nista! Kao da vodis 40 firmi odjednom!

max

pre 5 godina

Tatjana je upravnica i nase zgrade i veliki je profesionalac, sve zgrade u Stepi imaju ugovor sa agencijom a ona je ispred agencije te nije problem i 50 zgrada da vodi, ovo je velika sramota.

Dragomir Hadzi Antic

pre 5 godina

Biće ovoga sve vise. Narod je gladan, jedva krpi kraj s krajem i sad treba od usta deci da odvaja da namiri partijske trutove
(goran, 7. maj 2018 22:43)
Kakve veze ima gladan narod sa upravnicima zgrada?

To je institucija koja postoji bukvalno svuda u civilizovanom svetu i ona kosta.Ko nije u stanju da plati 500 din mesecno za osobu koja se brine o njegovom ulazu,ne zasluzuje da zivi u stambenom objektu sa vise stanova,kao sto je to slucaj i na Zapadu.Jednostavno,ako ne mozes da placas,ides tamo gde je jeftinije....
Ljudi se ne bune zbog 500 dindzi mesecno,vec zato sto drzava uvodi red i prisiljava vlasnike da se brinu o svojoj imovini,koja propada,dok oni kukaju na drzavu sto im ona to ne odrzava,iako drzava nije vlasnik tih objekata.
Zgrade koje su i dalje u drzavnom vlasnistvu,odlicno su odrzavane.

Placanje upravnika,mnogima smeta,ali sta ce biti kada dodju na red ulaganja u sam objekat?
Da,upravnik je duzan da organizuje prikupljanje novca za liftove,fasadu,krov,ciscenje,a mnogima to ne odgovara,jer bi da zive u centru grada,a da se ponasaju kao da zive u nekoj selendri.To ne moze i vise nece moci,niti treba da bude.

Pa da

pre 5 godina

40 ulaza u Stepi? To znači po 6-7 spratova po ulazu? Pa jel ima neko ograničenje o koliko ulaza upravnik može maksimalno da brine? Ovo je nenormalno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Nenad, 7. maj 2018 22:40

Vrlo je jednostavno, zaposlila je ljude.

Dobrica

pre 5 godina

Ovo sa nametnutim nadzornim organom, u cilju uhodjenja i lova na potencijalne harace, mi nekako ne ide u smeru EU. Bez sale, kao da nas vracaju u doba kontrole, da ne smemo ni u sopstvenoj kuci da budemo svoji na svome.

Uvek je NEKO TAMO kriv

pre 5 godina

"Svaki drugi, treći sastanak NEKO OD STANARA napravi pometnju..."

Naravno, to su ti NEKI tamo koji prave pometnju. NEKI koji bi zeleli haos, NEKI koji time ruse drzavu, NEKI koji su placeni od strane NEKIH TAMO, znamo kojih....

Baltasar

pre 5 godina

Naravno nikad nećemo čuti drugi stranu (na koji je način ugrozila mnoge porodice?)...a i zašto bismo? Narod je jedno stado ovaca kojim mora i treba da se manipuliše, a ko hoće punu istinu moraće dobrano da se pomuči da nje dođe, tako vam je to uvek ne samo u ovoj prolaznoj priči, nikad vam se istina neće servirati tek tako, previše je to dragocena roba da bi se tek tako delila.

nex

pre 5 godina

ne razumem cemu cudjenje kako 40 ulaza itd? pa ima firmu,ima zaposlene, ne odrzava 1500 stanova vec 40 zgrada, niti se cisti svaki dan. ja u svojoj zgradi odrzavanje placam 600 din,nemamo upravnika, cisti se 2x nedeljno. znaci jedna osoba u nedelji moze da odradi 3 ulaza,da ima 10-15 zaposlenih,ne vidim u cemu je problem? nece sigurno voditi firmu i ziveti od jednog ulaza,bez ambicija???? smesno!

Carnex tranzicija

pre 5 godina

Kako je rekla za B92.net, u poruci preteće sadržine piše: "Tatjana, ugrozila si mnoge porodice. Imaš 15 dana da podneseš ostavku svuda gde si upravnik zgrade i da se mirno povučeš. Shvati ovo kao dobru nameru. U suprotnom…"

...prestaćemo da ti uplaćujemo po 400 dinara mesečno na ime mesečne nadoknade.

Igor

pre 5 godina

400 dinara ne ide njoj vec ide na troskove odrzavanja zgrade.

Naravno, velika je muka naterati prosecnog gradjanina Srbije da odrzava i cisti iza sebe. Bolje da fasada pada ljudima na glavu, ne?

hehe

pre 5 godina

Pa kada se bolje razmisli 1500 domacinstvata sa najmenje po 3 clana cini skor 5000 ljudi. U Srbiji ne postoji Upravnik ili Direktor koji upravlja sa toliko ljudi. Potpuno je nenormalno da neko ko ne zivi u zgradi upravlja zgradom jer sta on uopste zna o problemima te zgrade osim da uzima harac i obavlja poverljive poslove kao sto je na primer cinkaranje ko krije podstanara ili dryi papagaja u kuhinji? Ne cudi me sto je neko toliko ogorcen da je dospeo dotle da napise pretece pismo....Stari dobri domari ili nastojnici bili su istovremeno i majstori za sitne porpravke i to je bilo nesto. Ovo je nista.

Slobodan

pre 5 godina

Stanar sam u jednom od ulaza u Stepi gde je gospodja Strugar upravnica.
Zena je veoma fina i kulturna i prilicno je dobro opisala situaciju kako izgledaju skupstine stanara.
Sa druge strane, imam srecu (valjda?) da zivim u ulazu gde i pored toga sto se voli pametovati na sastancima uspemo da donesemo i odluke.
I kod nas je bila mogucnost da se neko od stanara prihvati posla upravnik ali to niko nije hteo (cak i uz placanje funkcije).
Moje je iskustvo da od kada nam je gospodja Strugar upravnik stvari se pokrecu i funkcionisu...i to za 200 din mesecno placanja te usluge.

Zaista je neverovatno koliko ljudi ovde ocekuje da ce neko da se bavi poslom upravnika a da se to ne plati. Volontarizam obicno slabo funkcionise, budimo realni malo...

zvezdarac

pre 5 godina

@ana

Glupost iz mnogo razloga. Prvo i osnovno, upravljanje zgradom od 5 i od 90 stanova nije ni nalik jedno drugom. Drugo, 300 dinara po stanu je u jednom slučaju 1500 dinara mesečno a u drugom 27000 mesečno. Misliš da bilo ko pravio firmu da bi mu bruto promet bio 13 eur?

zoran

pre 5 godina

@Ilija:sudeći po tekstu koji si napisao ti nikada nisi bio na nekom sastanku SK.stanara.Sve odluke donose stanari glasanjem, pr.sk.stanara(po starom) ili upravitel -sada sve to sprovodi u delo, ne može niko od Upravitelja da nameće svoju volju vlasnicima stanova.Bio sam pr.sk.st.3god.u svom ulazu, stanare ne intetesuje ništa( sem usko ličnih interesa) ne dolaze na sastanke za jedan isti problem zakazujem datanak 5-6 puta i opet se odluka donosi bez kvoruma.Ako Gos.koji je napisao preteću poruku dotičnoj ona smeta:ZAŠO? se nije prijavio da sam obavlja tu dužnost na svom ulazu- to je mogao i tvrdim da bi ostali stanari
ulaza to podr¿ali kao u mom ulazu.
Ne želimo da radimo( da rešavamo probleme svog ulaza- kuće)a kritike samo pljušte.Gos.Tijana je zagrizla veliki zalogaj, veliki i odgovoran je to posao.Koliko zaradjuje( i pored toga je u stalnom rad.odnosu u firmi C.D.-GILE. to je sada drugo pitanje! ali upravitelj zgrade mora da postoji !

voodoo

pre 5 godina

Pretiti ovako nekom je lose i protiv zakonito. Druga strane medalje ono sto sam procitao o trazenju podrske i planu da se formira neki tim komunalnih policajaca, to vec deluje opasno i preterivanje, zakon postoji, medjutim kao i mnogi u ovoj zemlji neprimenjuje se, nisu problem uvek samo u zakonu, pa da sad treba da se salju gorile sa ovim upravnicima po zgradama da sta oni rade tamo, zavrcu ruke neposlusnim stanarima. Takodje ceo koncept upravnika zgrada je smesan, za mnogo manje stvari drzava je postavila teze uslove, a ovde je bilo potrebno dati 30 hiljada i neka smesna obuka i vi ste postali i pravnik i ekonomista prakticno jedne zgrade. Takodje ljudi su sa pravom besni, decenijama se u neke zgrade nije ulozio dinar dok su bile u nadleznosti drzave, tj opstine, a odvajalo se ranije i za stambeno, a onda dodjete i kazete e ovo je sada vase i vi ste duzni da sredite sve, nema problema zgrada pripada stanarima, ali pre primopredaje neka je onaj ko je dotle bio nadlezan dovede u redovno stanje pa cemo da je odrzavamo ili barem vrate novac koji su uzeli za to. To je problem svega, decenije ne ulaganja, propadanja, bezakonja i onda odjednom sada je to vase i vi treba da zakrpite sve sto mi nismo decenijama radili, meni iskreno cudi da je reakcija ljudi ovako blago, mislim generalno, ne na ovu pretnju, za koju ponavljem, i ona je protiv zakona, ne smete da pretite ljudima i treba sankcionisati, ali generalno smo i ovo progutali cuteci.

Nenad

pre 5 godina

40 ulaza u Stepi? To znači po 6-7 spratova po ulazu? Pa jel ima neko ograničenje o koliko ulaza upravnik može maksimalno da brine? Ovo je nenormalno.

M

pre 5 godina

Da slažem se da je 40 ulaza previše, ali šta ste je napali, ko da ne znate kakvi su naši ljudi.... U 2018. godini treba nekome govoriti da nije lepo da pljuje i baca smeće preko terase, da vaspitaju decu da ne uništavaju liftove, da ne lome ulazna vrata zato što uh mrzi da nose ključ od zgrade... A stare da ne kisele kupus po zajedničkom prostirijama pa da cela zgrada smrdi zbog nečeg što može u prodavnici da se kupi za smešne pare danas, da ne prave špajzeve od svetlarnika... U moj zgradi su nestale neke zajedničke prostorije jednostavno... Ljudi bre tu žive... Ulaz pored, koriste za sastanke stanara, u mom ulazu, neko živi tu, na garažama digli spratove... Ma mogo bih do sutra ovako, uglavnom, brate, ako hoćeš da živiš kao u kući, ti lepo idi na selo pa živi tako... U zgradi mora da se zna neki red ipak, a taj red u većini slučajeva ne može da zavede "komšija" upravnik, penzioner... A u mnogim slučajevima, on je isti takav tako da nikome red nije ni u interesu...
Što se mene tiče, ja sam za ove upravnike Profesionalne dok god su im namere iskrene koliki je ti moguće i rade svoj posao pošteno 240 dinara mi nije puno da dajem na njegovu platu.

mrmlj

pre 5 godina

doslo vreme da ljudi nauce da imaju odgovornost i prema zajednickim prostorijama u zgradi - ulazinim vratima, stepenistu, liftu, krovu, fasadi, zajednickim istalacijama, da mora da se odrzava sve to i samim tim i da se placa. dosta je bilo “ja sam u prizemlju, necu da placam za lift ni za krov” ili “ja sam na n-tom spratu, sta me briga za podrum” prica i stavova. nazalost, nas narod mnogo voli da se fokusira na prava koja ima a da ignorise obaveze, tako da ce naredni period biti neprijatan vecini.

Bob Sent Kler

pre 5 godina

Ma da, niko nije znao da održava zgradu pa ste se sad vi setili. Takodje ovi što iznajmljuju razne štekove jedva čekaju da vas vide. Umesto policija da ih popisuje ona uvalila civilima da radi njihov posao. Na kraju će se sve svesti na to da će u celom gradu ostati 2-3 firme koje se bave upravljanjem zgradama, i to one koje imaju polumafijaške metode i takvo zaledje. Pošteni će se iz ovog posla povući, neki svojevoljno neki prisilno od strane tih mafijaških firmi. Ali sve nam to tako treba kad ne znamo da se složimo i kad nemamo dovoljno hrabrosti da se usprotivimo bahatom iz sopstve zgrade i da mu stavimo do znanja da neće cela zgrada biti taoc ovično jednog čoveka ili budale nazovite kako hoćete.

kraja

pre 5 godina

...znaci, sada ce i upravnici zgrada da dobiju status sluzbenih lica...
...uskoro cemo ziveti kao oni nesretnici iz filma "brazil" terija giliama...
...tatl, batl, mi ne pravimo greske...

Rale

pre 5 godina

ima svega tu...jedan od upravnika koji cesto gostuje na tv duguje citavom bloku novac od kirije u iznosu od vise desetina hiljada eura. Sto cetrdeset porodica protiv njega vodi sudski spor a drzava mu da jos zrtava....Sve ce to da se raspadne kao kula od karata jer pravo nad vlasnistvom je najcece i svi ti upravnici su mahom haus majstori samo..

Vlajko

pre 5 godina

Kao i svaki posao gde ima para. Ubaci se mafija, samo ona veća tamo gde su velike pare a ovde ona boranija pajseraši, koja radi na ovakav prizeman način.

Pop

pre 5 godina

Onaj ko je i suvlasnik u zgradi i ima jedan ili više stanova mora da plaća održavanje zgrade. Mora da osigura stan u slučaju požara i poplave i drugih oštećenja koja se mogu desiti kako vlasniku osiguranog stana tako i komšiji koji to isto može da se desi.
Ovi koji prete na plakat pa javno da se objave, jer predstavljaju opasnost. Ako nekom nešto ne odgovara niko mu ne zabranjuje da proda stan i kupi kuću pa neka je sam održava.
Bolje je imati nekog ko je suvlasnik zgrade kao upravnika odnosno presednika kućnog saveta ili ti presednika skupštine stanara, jer sve nedaće lakše se rešavaju kroz sastanke nego da neko sa strane to rešava. Na zapadu osim presednika skupštine stanara postoje i firme koje se okupiraju za više zgrada i organizuju preko svojih preduzimača tenderima najeftinije popravke u zgradama i spoljašnjim delovima kao i farbanje fasada, a ne da nam infostan održava i ne radi ništa ozbiljno na održavanju zgrada. Infostan treba da ima konkurente inače nam džabe i skupština stanara i upravnici.

ђокица

pre 5 godina

у свакој згради треба да буде управник неко ко ту живи, као што је до сада био председник скупштине станара. једино што има смисла. код нас у згради је тако. сад тој жени дајемо по 300 динара, јер и она има више обавеза него пре. свима препоручујем исто решење. дајте људи организујте се!!! какви бре професионални масовни управници?!?!?!

LOris

pre 5 godina

Niti mi je ikada ušla u kuću, niti ima potrebe za tim.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (j., 7. maj 2018 23:46)

Ne znam zašto se ta priča o ulasku stalno provlači kroz komentare. Pa to se samo jednom do sada desilo u celoj Srbiji!

zaq

pre 5 godina

Tatjana radi za firmu CD Gile koja je dosad odrzavala gotovo celo naselje Stepa Stepanovic. Prilicno su profesionalni za jednu srpsku firmu:), ali posle nekoliko godina rada nakupilo se tu i dosta propusta, sto je i logicno. Sa novim zakonom su se pojavile i druge firme koje nude usluge upravljanja i odrzavanja. Cini mi se da je firma Moj Upravnik tu preuzela solidan procenat naselja, ali evo vidim (zivim u Stepi) da su i oni poceli da daju ostavke. Od "obavestenih" komsija cujem da su poceli da dobijaju poruke slicnog sadrzaja kao Tatjana...
Ocigledno je da se svakakve sumnjive ekipe ukljucuju u ovaj biznis i pokusavaju da ociste konkurenciju, a vecina normalnih stanara, tipicno za ovo podeblje, dozvoljava sebi da bude talac 2-3 komsija "pacijenata" i 30% nezainteresovanih... Na kraju, "pacijenti" ce da izguraju ove sumnjive zbog 100 din jeftinije ponude i kraj price.
Policija, da hoce, bi ovo resila za dva dana.

Slavko

pre 5 godina

Nase celokupno drustvo je srozano do te mere da narod vise ne vidi izlaz. Ova vlast samo obmanjuje gradjane, zakon ne postoji, kao ni pravna drzava. Da ne govorim o finansijskoj situaciji koja je katastrofalna na terenu. Zato se sve ovo desava.

mufljuz

pre 5 godina

Opet zamena teza. Pretnja svakako nije nacin i sigurno da je ne odobravam, ali ljudi vec ne znaju kako da se odbrane od nasilnog nametanja drzavnog reketa. Drzava donese zakon kojime nasilno nametne dodatne namete gradjanstvu i odjednom stvori privilegovano zanimanje koje ostvaruje 3-4 prosecne inzenjerske plate. Isto kao i notari i prinudni privatni uterivaci i sl. Zar je slucajno drzava odredila sve te silne duznosti "profesionalnih" nastojnika i od svake zgrade napravila preduzece ili holding? I ko je onda normalan od stanara voljan da se toga prihvati? Niko! I onda, sta drugo, evo ti "profesionalaca". Ti ljudi nece nista pospesiti, otkloniti, popraviti ... oni ce samo ORGANIZOVATI, drugim recima menadzerisati, i pri tom biti "zbirovi sa dozvolom. Nista se nece poboljsati, sem sto ce ljudima biti uveden jos dodatni namet. Pre neki dan se na TV-u jedan "profesionalac" vec zalio kako je suma od 300 din. mala i da je potrebno minimum 1000 din izdvajati mesecno po stanu! Otvoreno, sistem je zakuvao a posledice su pocele polako biti vidljive.

PROFA

pre 5 godina

Ovde je država napravila problem. Poznato je svima nama da postoji veliki broj ljudi u javnom sektoru koji tamo nema šta da traži. A što sve te koji džabalebare niste obučili da budu upravnici zgrada, jer oni već primaju platu koju ne zarađuju. Mnoge zgrade kao recimo moja, imaju ugovor sa Gradskim stambenim preduzećem o održavanju zgrade, a sada se pojavljuje pametar koji traži dodatna ulaganja i nove troškove. Ovde se jednostavno kroz sistem prinude, a pod izgovorom uvođenja reda, nastoji da se građani pljačkaju, a da sve bude legalno. Uveli ste i komunalnu policiju da bi zavela komunalni red i šta je uradila. NIŠTA! Samo imamo gomilu bahatih stranačkih službenika koji glume policajce od kojih nikakve koristi nema, a primaju plate veće od pravih policajaca. Ova država je rešila da pljačka građane i to institucionalno, jer se svaki dan takvi zakoni i donose. Naravno, daleko od toga, da sam protiv uvođenja reda, ali država prvo mora u svojim redovima da uvede red, a ona to nikako ne čini, već se svakim danom situacija samo pogoršava. Profesionalni upravnici zgrada su najobičnija glupost, nego sve te iz javnog sektora koji ne rade ništa, pošaljite na obuku i dajte im to novo zaduženje, a ko ne prođe obuku, onda otkaz. Narodu je dosta plaćanja nesposobnoih i bahatih državnih službenika. A što se održavanja zgrada tiče, zgrade se moraju održavati, a one zgrade koje nemaju ugovore za održavanje, moraju ih napraviti sa nekom od firimi koje se time bave. To je jedino pravo rešenje.

brm

pre 5 godina

Al ova mlati lovu
(Dare, 7. maj 2018 22:05)

Ona ne mlati lovu, ali možda njena firma mlati. Ona je samo zaposlena u firmi koja ima ovlašćenje da se bavi tim poslovima, a zaposleni imaju bedne plate. Moj drugar je radio to kao prelazno rešenje, i psihički se raspao posle 2 meseca. Zvali su ga u dva ujutru da ga pitaju što ne radi kablovska a svaki ulaz ima teških ljudi pa je bio dodatan problem, isto su mu pretili...i dobijao je 35 hiljada za to. Samo je jednom rekao da ne može više to, pokupio se i otišao. Srećom, našao je mnogo bolji posao u skladu sa svojom fakultetskom diplomom.

iskustvo sa drugih prostora

pre 5 godina

Ne razumem koncept upravnika zgrade. Mozda je problem na obadve strane, sa jedne strane stanari nenaviknuti na placanje odrzavanja zgrade, sa druge strane osecaj gubitka privatnosti od strane drzave. Zivim u Portugalu, i vec kada kupujete stan znate kolika je taksa za odrzavanje zgrade na mesecnom nivou. Obicno se placa neka firma koja uvek ispostavi racun. Odrzavanje se placa u odnosu na kvadraturu stana. To mi je bilo cudno, znaci ako u velikom stanu zivi jedna osoba, placa vise nego ako u manjem stanu zivi porodica od cetvoro, koja sigurno vise koristi zajednicki prostor.Rekli su mi da se pravila znaju pri kupovini stana I to je tako. Inace nema pomisli o popisivanju stanara, vlasnik je uknjizen gde treba I nema sta ko da kontrolise ko zivi u stanu. Naravno, ima iznajmljivanja stanova, prijavljeno ili ne, ali dok god se ne uznemiravaju drugi, niko ne pravi probleme. Kada su veliki radovi na zgradi, i nema dovoljno para na budzetu zgrade, stanari se sastanu sa firmom za odrzavanje i pravi se procena dodatnog placanja. Inace se obicno odabere neki stanar,koji je zaduzen za kontakte sa firmom. Ovo u principu funkcionise, i naravno, u zavisnosti od mesecne rate I odrzavanje zgrada je bolje ili losije.

Stanar

pre 5 godina

Kada su veliki radovi na zgradi, i nema dovoljno para na budzetu zgrade, stanari se sastanu sa firmom za odrzavanje i pravi se procena dodatnog placanja. Inace se obicno odabere neki stanar,koji je zaduzen za kontakte sa firmom. Ovo u principu funkcionise, i naravno, u zavisnosti od mesecne rate I odrzavanje zgrada je bolje ili losije.
(iskustvo sa drugih prostora, 8. maj 2018 10:08)

E vidis, ovo bas i ne funkcionise u Srbiji. Zivim u zgradi (koja nije jedina sa takvim stanarima) gde ne mozes da sakupis ni 6 coveka iz 25 stana za sastanak. Oluci su propali, fasada se rusi i niko ne zeli da da zutu banku za popravke. Srecom imamo dve firme u prizemlju i finansirali su za nove oluke, ali fasada je katastrofa, nije sredjivana od kad je izgradjena - 1976. I onda neko komentarise da ne zeli nikog sa strane da mu se mesa u zivot zgrade... A nijedan stanar ne zeli da bude upravnik, iako bi se platio isto kao i taj sa strane. A posle im smeta sto taj sa strane uzima pare...

Srbija je sama po sebi najveci paradoks, ljudi to samo potvrdjuju.

marko

pre 5 godina

Da, kad ste svoji na svome onda je mrtva trka ko će zauzeti koji prostor, ostavljati kutije od pice ispred vrata od stana, kutije od novih cipela (da se pokaže komšiluku) i slični primitivizmi.
(Toni, 7. maj 2018 23:42)

Стварно не могу а да се не запитам где сте ви то људи живели у Београду и како сте ту уопште приметили, те кутије од нових ципела и слично. Пешачим више пута по доста спратова у више зграда тј слабо користим лифт, и врло ретко па скоро па никад видим испред нечијих врата нешто, мада и то вероватно тренутно, и да сада због једног случаја поистевећујем читаву зграду и све људе, па стварно ми је жао, али толико озлојеђен нисам. Тако да баталите нас више тих генерализованих прича. Појединци су појединци и тачка. И има их свакаквих и у тим земљама где ви живите.

NoName

pre 5 godina

@iskustvo sa drugih prostora

Taj princip placanja po kvadraturi je cist debilizam, jer se odrazavaju zajednicke prostorije (hodnik i ostalo), pa i spoljasnjost zgrade. A ono sto je u tvom stanu odrzavas ti i ono sto nastane kao veci problem, za to se zovu majstori.

eh

pre 5 godina

Ako su takvi problemi u jednom novom naselju gde je sve regulisano, mislim na vlasnistvo, zajednicke prostorije....Zamislite situaciju u objektima koji nisu uknjizeni, stanovi nisu uknjizeni, narod nesto otkupio a pojma nema sta, placa porez na imovinu, a u katastru nije registrovan kao neko ko ima imovinu,tesko naci nekoga ko nije pregradio,zastaklio,uzeo deo zajednickog,odnosno nicijeg....dvorista oko objekata,nicija, ma haos. Neresiv problem.

оће то

pre 5 godina

@iskustvo sa drugih prostoraTaj princip placanja po kvadraturi je cist debilizam, jer se odrazavaju zajednicke prostorije (hodnik i ostalo), pa i spoljasnjost zgrade. A ono sto je u tvom stanu odrzavas ti i ono sto nastane kao veci problem, za to se zovu majstori.
(NoName, 08. maj 2018 13:19) Површина твог стана је у одређеној пропорцији с укупном површином зграде, па тако и са заједничким деловима зграде. Када би број чланова домаћинства био критеријум за одређивање износа за одржавање, а сутра се ти и твоја нпр. четворочлана породица одселите а усели се самац - ко би то контролисао и прерачунавао? Површина је сталан и независан критеријум. И сада је у многим зградама проблем број пријављених у односу на стваран број станара код поделе износа рачуна за воду. Замисли шта би тек било код овог првог.

Ona, On, Mi, Svi,

pre 5 godina

Treba onda sistem skroz da se izmeni u nekim zemljama se kupuje stanarsko pravo ali stan nije vaš čovek može da proda stanarsko pravo i to je samo jedan primer.
Ali problem je što ljudi ne misle kao posle drugog svetskog rata da svi trebaju da pomažu a ne kao sada "zašto ja da recimo održavam zgradu nije sve to moje mislim samo na moje.