Nedelja, 18.03.2018.

10:01

"Vučić je stao na čelo tima jer je alarmantno stanje"

Ministar za rad, zapošljavanje, boračku i socijalnu zaštitu Zoran Đordević rekao je da pokazatelji govore da nas u jedom trenutku neće biti.

Izvor: Tanjug

"Vuèiæ je stao na èelo tima jer je alarmantno stanje" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

Kata

pre 6 godina

Nadam se de ce mladi parovu u Srbiji sada imati vise hrabrosti da se ostvare u ulozi roditelja, kao i d ce oni sa dvoje dece, sada moci da prosire svoju porodicu.

Zemlja Utopija

pre 6 godina

@(Miodrag, 18. mart 2018 20:27)

Lepo zboris. Samo drzave koje navodis kao primere, su dosta dobro organizovane drustvene sredine sa vrlo preciznim dobro primenjenim pravilima. One nisu bukvalno drustvena zgarista kao sto je Srbija. Uglavnom, kamen poticanja je ta prosta recenica: "Trebalo bi" ili Moramo". Ne znam kolko ti je godina, a meni je sedamdeset! Od ranog detinjstva, takoreci sest decenija slusam te proklete reci "trebalo bi" i "moramo". I do danas je uvek ostajalo na tome, jer se u medjuvremenu pojave neke "objektivne teskoce" i sve to padne u vodu. I jos jedno pitanje: Kako naterati jednu malu privatnu firmu da zaposli nekog sa skracenim radnim vremenom? Mozda ima specificnih radnih mesta, gde je to moguce, ali da li takva mesta odgovaraju eventualnim kadidakinjama?I jos ako se radi o cisto proizvodnoj delatnosti, ne verujem.

Miodrag

pre 6 godina

@Zemlja Utopija
Nisi u pravu. Ne moze ostati "neodradjen posao". Treba zaposliti jos nekoga pola radnog vremena.
Inace cak i kolevka kapitalizma, UK, ima takve opcije za majke, 4 i 6 sati, ili tri dana nedljeno i sl. Puna je zapadna Evropa takvih primera takodje. Plus kad su deca prvaci u skoli u Francuskoj, Belgiji, slobodna je sreda. Prosto podesis poreski sistem da najvise daju samci i bogati i nadomestis vecinu troskova. Ako se nekome ne svidjda, demokratija radi, moze da proba politicki da promeni pravila ili da promeni sredinu.

Miodrag

pre 6 godina

@Zemlja Utopija
Nisi u pravu. Ne moze ostati "neodradjen posao". Treba zaposliti jos nekoga pola radnog vremena.
Inace cak i kolevka kapitalizma, UK, ima takve opcije za majke, 4 i 6 sati, ili tri dana nedljeno i sl. Puna je zapadna Evropa takvih primera takodje. Plus kad su deca prvaci u skoli u Francuskoj, Belgiji, slobodna je sreda. Prosto podesis poreski sistem da najvise daju samci i bogati i nadomestis vecinu troskova. Ako se nekome ne svidjda, demokratija radi, moze da proba politicki da promeni pravila ili da promeni sredinu.

Anamarija

pre 6 godina

Ma ljudi problem je sto nam ode mlad svet iz drzave i ovi mladi sto stizu samo o tome misle kako da odu iz Srbije. Ovo je ozbiljna tema i potrebna je ozbiljna strategija! Sve u lancu da funkcionise a ne samo izdvojili smo novac i to je to. Sta je sa zenama koje odu na porodiljsko pa dobiju otkaz, sta je sa zenama koje rade po 10 i vise sati, da li u vrticima ima mesta da mozete da snestite dete? Pa treba vam debela veza. I na kraju sta je sa onima koji jos uvek zive sa mamom i tatom i ne planiraju porodice?

Zemlja Utopija

pre 6 godina

@(EFIKASAN RAD, 18. mart 2018 10:14)

Samo jos da nam objasnis KOJI ce to PRIVATNIK da zaposli zenu pod navedenim uslovima. Pa cak i ako drzava dopuni iz budzeta plate majkama, ostaje neodradjeni posao. Jer priznacete, cilj svake proizvodne firme je PRODUKTIVNOST a ne nroj zaposlenih.

Ne, resenje je eventualno imati pristojna radna mesta sa KOREKTNIM platama, vrtice za decu sa PRIHVATLJIVIM cenama, pogodan pristupacan javni transport.... Ali to je vec UTOPIJA! Zar ne?

supernaut

pre 6 godina

Crni Zorane, cime ti/nama on moze pomoci? Izbegavanjem direktnog pitanja, demagogijom ili mozda prodavanjem magle, jer tu se on nalazi kao riba u vodi, to je vec svima jasno, zato nam ide i dobro, jer je doveo priucene ljude koji nemaju pojma o tome sta rade, ali su, bez brige, dobro placeni i trudice se da ostanu tamo gde su ih smestili.

Dragan

pre 6 godina

Zvanični podaci o stopi nezaposlenosti u poslednjih 5 godina u stvari predstavljaju odliv radno sposobnog stanovništva. Podaci su dodatno fingirani, pa je situacija još gora. Danas je manje zaposlenih nego pre 5 godina, pa u odnosu na cifre utvrdite koliko nas je ostalo. Na sledećem popisu 2021. godine Srbija će brojati najviše 6 miliona ljudi, bojim se i manje. Mladi ne trpe autoritete, jasno prepoznaju i najmanju laž i vide da se ovde ništa neće promeniti. Najviše ih bole nepotizam i korupcija. Kriminal takođe.

Komša

pre 6 godina

@mama sa 4 veće dece
Zapravo,tek od 10 godine počinju veći troškovi a upisom u srednju školu se često udvostručuju,utrostručuju kada su u pitanju troškovi školovanja.
Recimo,stariji sin kada nam je krenuo u prvi srednje pored knjiga morali smo da izdvojimo trostruko veću sumu za sredstva neophodna za praktičnu nastavu.Kasnije su se izdaci za praksu smanjili ali nisu bili zanemarljivi.Kada je to u pitanju olakšica je bila samo što se škola pobrinula da se ti instrumenti u prvoj godini nabavljaju u veleprodaji i što nije moralo sve odmah sa se plati .Da ne govorimo o prevozu (1100 din mesečno) i ishrani (srednje škole su obično udaljene i više od sat se putuje pa je vreme 6,7 časova + put = mora klopa da se plati).
Za mladju decu (osnovci)smo jedno vreme imali popust (troje imamo) a sada,kada je najstariji završio nemano to pravo - znači 150 evrića u najavi (bez pribora i ostalih dažbina).

Kole

pre 6 godina

Da je ovo demokratska zemlja i da si ti pravi ministar, sam bi pravio strategiju i formirao tim koji bi doneo najbolje zakone za podsticaj nataliteta u skladu sa realnim mogucnostima države i njenom ekonomskom snagom. Ovako cemo po navici imati bombastična obecanja koja se nece ispuniti.

Bradilko

pre 6 godina

Država je u problemu zato što projekcije pokazuju veliko smanjenje broja ljudi , a niko koliko vidim nije napisao pravi razlog , on je da partokratska država može da opstane samo ako ima ljudi koji su prinuđeni da rade za male plate . Sa tim što primaju , oni preživljavaju i nalaze se u procepu da ne smeju da se bune jer mogu i to da izgube , plus se razvija automatizam kod ljudi da samo rade i spavaju , jer nemaju para za bilo sta drugo . Naravno da je onda politika zadnja briga , i zato se vlada sa 25 posto podrške . Sa mladima se postupa drugačije , oni su projektovani da idu u inostranstvo , prvi razlog je što bi oni kad završe fakultete konkurisali na mesta sa boljim platama , a ona su rezervisana za partijce . Drugi razlog je što se tako slabi opozicioni kapacitet , a treći što će oni slati neki novac kućama , što indirektno potpomaže opstanak režima koji ih tera da odu . Partije koje su kvazi opozicija i kojima je samo cilj da udju u sistem i funkcionišu kao biznis , su posebna tema . Zaključak je da resenja nema , biće sve gore po ovom pitanju , jer jedino što bi pomoglo je kompletan reset , da se rešimo birokratije i partokratije , a to se ovde nikad neće desiti . Ovo se dešavalo i u Slobino vreme , malo se smanjilo za vreme 2000tih , sad je posle 2012 eskaliralo . Voleo bih da je tačna ona izreka " Spasa nam nema , propasti ne možemo ".

mama sa 4 veće dece

pre 6 godina

A za nas koji već imamo više dece nema nikakvog olakšanja... Trebalo bi deci iz višečlanih porodica omogućiti da na državnim fakultetima imaju smanjene školarine, da imaju besplatan prevoz vozom, GSP i sl. Trebalo bi i majkama koje imaju više dece smanjiti bilo radno vreme, bilo porez na samostalne delatnosti, ranije penzije ili sl. Nije lako ni posle desete godine... Organizacija života majki sa više dece podrazumeva da su radne mogućnosti umanjene... Ovako ispada, država će da pomogne do desete godine, a onda kada troškovi postanu veći , jer troškovi za decu rastu sa njima, nikom ništa... Da li je ovo pravljeno za nepromišljene, da se polakome na prvi period... Ili samo za one koji se neće školovati...

Aster Blistok

pre 6 godina

Zar stvarno mislite da je resenje to sto cete dovesti Vucica na celo tima i raditi posao koji nikada nije radio u svom zivotu? Naprosto ne mogu verovati kakve vesti citam. Mi smo stvarno zemlja fantazije i magle dok odgovorni ljudi ovako pricaju...

koja prava imaju ta deca?

pre 6 godina

Prvo neka objasne da li ta deca treba da rade za minimalac ili imaju pravo na obrazovanje, karijeru i profesionalno ostvarenje?

Tamara

pre 6 godina

E evo i iz ugla jednog poslodavca: suprug i ja imamo preduzetnicku radnju i cetiri zaposlena-cetiri zene. Od ove godine obavezna minimalna plata neto je 29600, a bruto 46600 po zaposlenom( jer je av najavio povecanje plata ali samo kod privatnika jer u skoli spremacica ima oko 22000). Pored toga, placamo enormne iznose na ime poreza, naknade za sviranje tihe muzike u radnji, za reklamu napolju, za koriscenje zemljista.....jos malo i za vazduh. Imamo jedno dete jer nismo u mogucnosti za vise, jer radimo kao Crnci citav dan i sve sto zaradimo dajemo drugom. Ako misli da preko privatnog sektora bude dobar vodja, mislim da ce nas sve proterati, jer cemo svi poslovati sa velikim gubitkom.

zoka

pre 6 godina

Moze i muskarci ako ce za to vreme da odrade i sve kucne poslove
(Naravno, 18. mart 2018 12:11)
Zivim i radim u Njemackoj,sam.Imam stan,kuvam ,perem sve mi je pod konac.Saljem pare svom djetetu za skolovanje.Sta mislis da mi muskarci nismo dovoljno pametni da odradimo tako "komplikovane"poslove?

Aleksandar

pre 6 godina

@(Komša, 18. mart 2018 11:12)

Komšo, ti si malo pobrkao lončiće pošto maltene u istoj rečenici zagovaraš kako bi 'gospoda izdavači' trebalo da 'prave novac na tržištu bez pomoći države' i onda navodiš da država treba da se obaveže da kupi te udžbenike i da ih podeli osnovcima. Država će, naravno, odabrati samo jednog izdavača i ona umesto postojećeg oligopola dobiješ čist monopol gde se neko dobro očeša o državu umesto da prodaje svoju robu na tržištu.

Tamo gde država propisuje i koji se udžbenici koriste i sama ih otkupljuje nema ni govora o tržišnoj utakmici i neizbežno se završi kao najskuplje rešenje isprepletano korupcijom i nepotizmom. Uvek.

Mack

pre 6 godina

Primeri odlaska iz zemlje iz mog najbližeg okruženja u poslednjih par meseci:
-3 devojke bez posla u dvadesetim godinama se dogovaraju da idu za Beč, jedna dobija posao kod privatnika i odustajanje od odlaska jer ima posao od 240€, druge dve odlaze. E ova što je ostala, dobija otkaz posle dva meseca jer je višak sad kad su otvorili radnju i primili robu za milione dinara. Sad je i ona otišla za Beč,jer su se drugarice već snašle...
Drugi je moj brat koji je radio na jednoj mašini dobro i kao nagradu je dobio da radi i na drugoj jer mu ide, kada je posle par meseci pitao za malo veću platu od dosadašnjih 24 hiljada, dobio je odgovor da nema šanse. Sačekao je odmor i nije se vratio ni u zemlju,a kamoli u firmu. I eto tako ostadosmo bez nekoliko mladih ljudi u reproduktivnom dobu. Ne podiže se natalitet crkavicom vođinom...

Naravno

pre 6 godina

Zivim i radim u Njemackoj,sam.Imam stan,kuvam ,perem sve mi je pod konac.Saljem pare svom djetetu za skolovanje.Sta mislis da mi muskarci nismo dovoljno pametni da odradimo tako "komplikovane"poslove?
(zoka, 18. mart 2018 13:15)
Zivis sam pa moras, ovde se to masovno uvaljuje zeni koja i sama radi ne sto su ti poslovi komplikovani :-)) vec sto su nam muskarci lenji. A kad trazi podelu posla onda zvoca. Sta se pravite blesavi kao ne znate kako to ide?

kako da ne

pre 6 godina

6 godina na vlasti, a i dalje pricaju i ponasaju se kao da su dosli, JUČE! Neverovatno. Obraz? 2009-2010-te je odlazilo iz Srbije 10-15.000 ljudi, taj broj krece mnogo da skace od 2013-te, doslo je do broja od 80.000 u 2017.godini. 80.000 samo sto se zna da su NAPUSTILI Srbiju. Racunajte da tamo negde dobiju barem po 2 deteta, mnogi vise, pa racunajte koliko je Srbija zaista izgubila te godine. Plus slab natalitet, slab jer sa platama od 200e ljudi ne mogu tako lako da se upuste u roditeljstvo, gubljenje posla cim je zena trudna i jos mnogo toga. Totalno im je pogresna informacija koliko ce Srbija imati stanovnika do te godine koju su naveli, to ce biti mnogo, mnogo ranije. U Svajcarskoj porodilje imaju samo 4 meseca porodiljsko, najmanje na svetu, ali i dalje je natalitet dobar, malo opao i oni reagovali tako sto za dete daju 1500fr plus naravno odmah krece deciji dodatak od 250 mesecno. Plate su dobre, zato i dalje ima radjanja, radno mesto te ceka. Od 1. Januara krenuo zakon da ko ima rak ne moze dobiti otkaz, drzava ce firmi davati deo za tog radnika koji ce raditi koliko ce raditi dok moze, kada ne moze drzava preuzima na sebe.

s.

pre 6 godina

"Treba spreciti trend iseljavanja iz zemlje, to je u stvari jedini problem. A taj trend se moze jedino spreciti novim radnim mestima, ali i dobrim platama".
(Nenad, 18. mart 2018 10:13)

Kada Srbe i Hrvate, iseljenike, pitaju šta im je najbolje u novoj sredini, identičan odgovor, za obe nacije je : Ovde me poštuju kao čoveka.

drp

pre 6 godina

Jedini nacin da se popravi demografska situacija je da se promeni ekonomska i socijalna politika. Smanjiti opterecenje privrede, povecati zaposlenost i BDP, promeniti poresku politiku (smanjiti porez na imovinu u razumne okvire, oporezovati 0,1% najbogatijih a skinuti teret sa 0statka nacije...). Obezbediti potpunu socijalnu zastitu za trudnice i majke. Tek onda dolaze podsticaji za prvorotke, drugorotke... Predlozene mere koje pocinju sa trecim redom mera su osudjene na neuspeh i imliciraju da Predsednik ocigledno zeli da stvori privid da rezim ima nameru da nesto uradi. One sasvim sigurno izolovane nece dati skoro nikakav efekat. Pokusavano je to u Ukrajini ranije ali se zavrsilo krahom i gubitkom 10% stanovnistva. Mi vremena za ponavljanje tudjih gresaka nemamo.
Kolike su nam sanse? Skoro nikakve jer rezim koji je i doveo do ove situacije sigurno nece preduzeti mere na svoju stetu a na korist demografskog rasta. Umesto toga bacice prasinu u oci kao sto sada radi, formalno se zalazuci za demografski rast a realno svojim losim radom uzrokujuci demografski pad. Uzalud vicemo ovde na sajtu, uzalud vice opozicija u skupstini dok ovaj stetocinski rezim tera decu u emigraciju (imajuci korist od toga jer odlaze oni koji bi glasali protiv njega).

Jegulja

pre 6 godina

zemlja bezakonja, korupcije, monopola, sile, botova, politicara, demagogije... lova je najmanji problem. od 5. oktobra radili su sve samo nisu uveli sistem koji ce da eliminise sve sto je gore pomenuto. zato se ljudi iseljavaju i treba da se iseljavaju.

milan banovo brdo

pre 6 godina

ova država mladima realno ne nudi nikakvu perspektivu....i eto kuda nas to vodi.

svo ovo predugo traje, ratovi, besparica, ljudima je lakse da prelome i pokusaju negde drugde jer ovde nema sanse da bude bolje jos dugo, dugo. a zivoti prolaze.

gojko

pre 6 godina

Ne treba tu Vučić da vam nudi rešenje evo ja ću dati predlog !

Rešenje je JEDNOSTAVNO - podignite minimalac na 400 e i biće dece.
Dvoje mladih u braku pa i sa dva minimalca ukupno 800 e mogu da planiraju decu .....sve ispod toga je jad,čemer i beda !!!!

Naravno

pre 6 godina

Drugo , zasto i ocevi ne bi mogli da rade isto 4 sata kao i zene i da tih 4 sata provedu sa detetom.
(bbb, 18. mart 2018 11:57)
Moze i muskarci ako ce za to vreme da odrade i sve kucne poslove

Komša

pre 6 godina

Daću vam jedan primer.Primer besplstnih udžbenika.Na prvu loptu izgleda da tu imamo dve interesne grupe - roditelje osnovaca i državu.A nije tako.
Mi tu imamo dve interesne grupe - izdavačke kuće,koje svakoj porodici za vreme osnovnog školovanja deteta uzmu oko 60000 donara i roditelje.
Argument države je bio da nije u redu da neko ko ima dobre prihode dobije besplatne udžbenike za dete i on samo delimično pije vodu - samo kada se stvar posmatra u odnosu država - roditelj.Kada posmatramo odnos izdavači (i autori) - roditelji shvatamo da je činjenica da će po neki dobrostojeći ušićariti udžbenike gubi ma značaju.
Koliko je dobrostojećih? Možda 10% (po našim merilima,po evropskim 1-2%). Zanemarljivo.
Čini mi se da je država Srbija u ovom slučaju stala na stranu izdavačkog lobija.
Osnovna škola je obavezna - kada proglasiš nešto obaveznim i kada propišeš sankcije za nepoštovanje onda je red da obezbediš sve.Bukvalno.U vojsci je obavezno idržavanje lične higijene - ne pita komandir kome je tata bogat nego svako dobije najosnovnije - sapun,penu i pastu za brijane i odredjen novčani iznos za žilete i šampon. E,kad ispuni obaveze vojska uteruje disciplinu...
Šta mi imamo? Punjenje guše izdavačima i otimanje rodoteljima a stanje u školstvu se šminka keceljama...
Gospoda izdavači nek prave novac na tržištu bez pomoći državi.
Troškovi države (2 kompleta po učeniku) su jednokratni jer udžbenike koristi više generacija.

Komša

pre 6 godina

@iz rasejanja
U našem komšiluku ima par ljudi koji su davno otišli u SAD i vremenom "povukli" rodjake.Ima i par ljudi koji su se iselili u Rusiju čak ( obrazovaniji,inženjer i arhitekta) i još par koje znam da su po Evropi...Sve ljude lično poznajem.
Ono što se nekada dešavalo po selima u srpskim (odeš u jedno selo a svaka kuća ima nekog u Francuskoj,u drugo- Nemčka ,treće - svi u Beču) sada se dešava u Beogradu.
I nije samo novac u pitanju (u ovim slučajevima koje sam nabrojao jeste bio - uglavnom VK ljudi koji svoje znanje nisu mogli da naplate ovde).
Promer komšije koji je otišao u Kanadu bih naveo kao zabrinjavajući.Čovek/mladić u kasnim dvadesetim,živeo s matorcima (penzija),sestra udata,kuća vredna sigurno oko 200000, sopstveni lokal.Sigurno 5-6 godina je imao privatnu štampariju i radio.
Prodao mašine,ugasio firmu i otišao u Kanadu gde radi isto to,samo kao radnik.
Ne treba pominjati da mu ne pada na pamet da se vrati...
Ono što je najgore je što ćemo ulaskom u EU ostati bez bar 15% stanovništva - i to onog najsposobnijeg,izmedju 25 i 40 godina starosti.To se mora očekivati jer je to doživela svaka zemlja koja je ušla.
Nama beže šoferi- obuče se dve godine u GSP (praksa) i paljba preko...pogledajte upis za medicinske sestre (na jeno mesto za upis u školu 10-20 kandidatkinja) ,šta mislite ,zašto?

iz rasejanja

pre 6 godina

"Treba spreciti trend iseljavanja iz zemlje, to je u stvari jedini problem. A taj trend se moze jedino spreciti novim radnim mestima, ali i dobrim platama".
(Nenad, 18. mart 2018 10:13)

Iseljavanje nema veze ni sa platama ni sa radnim mestima. Znam nekolicinu ljudi koji su u Srbiji zaradjivali veoma lepe pare, ali su se ipak spakovali i otisli. Razlozi?

Slucaj prvi - jednom programeru koji je zaradjivao i do 3000 evra mesecno tzv. upravnik stambene zgrade je trazio potvrdu da je prijavljen u socijalnom. Kada mu je ovaj odbrusio da to nije njegova briga i zalupio mu vrata, upravnik ga je otkucao i za par dana ga je privela policija, pod sumnjom da je utajio poreze i doprinose. Pokazao im je sve uredne papire i pustili su ga. Spakovao se i otsiao.

Slucaj drugi - u firmu koja je uspesno poslovala upali su nekakvi inspektori i trazili licence za softver. Posto firma razvija sve pod Linuxom pokazali su GPL i rekli da je Linux besplatan. Potom je stigla policija i zaplenili su im svu opremu, koju su im vratili posle 3 meseca. Za to vreme je posao pukao, a svi developeri su otisli u inostranstvo. Na kraju i gazda za njima.

Slucaj treci - coveka od 45 pozvali na neku vojnu vezbu iako je bio na Kosovu 1999. On ih je ignorisao. Zato su mu poslali policiju na kucu, zena ga je sprecila da ih napadne. Cim je guzva prosla spakovao je kofere i uprkos godinama dao otkaz na itekako dobrom drzavnom poslu u Srbiji i otisao u Cesku da vozi kamion.

Toliko o tome.

otišao

pre 6 godina

Ja i žena smo otišli iako smo oboje imali vrhunsku platu. Otišli smo još u vreme DS jer mi je dosadio javasluk, korupcija i neuredjen sistem. Seo sa ženom za sto, popricali, zaključili da neće biti bolje i da ne želimo da nam deca rastu u tom sistemu. Ceo poduhvat iseljenja nam je trajao preko godinu dana jer smo hteli da se dobro spremimo. Otišli i nismo pogrešili jer radimo za odlične plate, ali uz razliku da javasluk i korupcija nama makar nisu vidljivi i ne utiču direktno na nas, a sistem je daleko uredjeniji. Nije sve u parama već ima nešto i u tom prokletom sistemu koji se menja nego samo nagogradjuje na gore...

drp

pre 6 godina

Od predlozenih mera nece biti nikakve koristi. Nazalost nece biti nikoga ko ce to moci da potvrdi. Tako kaze matematika. Pretpostavimo da danas imamo 100 000 mladih u generaciji (50 000devojaka i 50 000 momaka). Reproduktivni period je od 20-40. dakle reproduktivno sposobnih danas ima 20 x 100 000=2 miliona. Od toga prosle godine zemlju je napustilo 80 000 a pretprosle 60 000. Dakle ove godine ce emigrirati 100000. Ostaje 1,9 miliona. Ako svaki par dobije 1 dete tada ce za 20 godina reproduktivna masa biti 0,95 miliona a rodice se 450 000 dece. za sledecih 20 godina broj ce pasti na 200 000. za sledecih 20 na 100 000 pa 50, pa 25, pa 12, pa 6, pa 3, pa 1,5 pa 750, pa 300..pa 2 pa 1...Eksponencijalni pad je posledica veoma lose ekonomske i socijalne politike ovog (i ranijih) rezima. Mladi odlaze zbog besperspektivnosti. Oni koji ostaju nisu u stanju da izdrzavaju vise od jednog, dvoje dece. Mnogi ostaju samci. Ovo sto ste procitali je optimisticka procena. Verujem da ce biti i gore i ceo proces stecaja Srbije biti brzi.

Salle

pre 6 godina

Ja da sam na ovoj funkciji ovako nešto izjavio, moralno bih podneo ostavku.Znači svi ovi su totalno nesposobni, i kad god se njihova nesposobnost ispolji i upali alarm, najsposobniji "predsednik" preuzima kormilo.

bbb

pre 6 godina

(EFIKASAN RAD,


A sve to sto predlazete o trosku poslodavca , jer ne verujem da ce drzava da placa tj dotira 1 platu ako se zaposle 2 na 4 sata umesto 1 na 8 h.
Drugo , zasto i ocevi ne bi mogli da rade isto 4 sata kao i zene i da tih 4 sata provedu sa detetom.

rale

pre 6 godina

Uvek mi je najbolje poređenje za priču oko negativnog prirasta bilo ono sa životonjama u ZOO vrtu. Životinje u ovim vrtovima se mnogo ređe razmnožavaju, agresivne su jedne prema drugima ili depresivne i vrtovi vrlo često pribegavaju veštačkoj oplodnji za zaštićene vrste. Zašto? Zato što životinja jednostavno oseća da je u neprirodnom zatvoru iz kojeg je jedini izlaz smrt. Isto se može opisati i za život u ovim krajevima.

Debeli Sava

pre 6 godina

Kažite Vi nama g.ministre koliko ima državnih službenika koji rade po pet i više godina na određeno.Uredite prvo svoje dvorište a ostalo će doći samo.

nisam bot, ali bi mi sendvic prijao

pre 6 godina

stanje je stvarno alarmantno... najgore sto nas taj vodja vec svakodnevno **** a mi nikako da se razmnozimo... Izgleda se jedino prima kad to radi ovim tupavima, njih nekako sve vise i vise

RajkoM

pre 6 godina

Tih 100 hilhada znaci porodici dosta. Ali to nije ono sto je neophodno za natalitet. Vecina radnika kod poslodavca radi na ugovor od tri meseca i manje,taj ugovor se stalno produzava. Tako da mlada zena i ako hoce da zasnuje porodicu nesme da ode na trudnicko jer ugovor nece biti produzen. Poslodavac nemora da navodi razlog zasto nije produzio ugovor. Drugo poslodavci u Srbiji koriste mogucnost minimalnog licnog dohotka ne zele da povecaju plate iako dobro posluju. Kazu zasto bih povecao platu kad nemoram. To je samo mali deo onog sto utice na natalitet u nasoj zemlji. Treba se spustiti iz oblaka medju sirotinju da bi se videle neke stvari.

Nenad

pre 6 godina

Treba spreciti trend iseljavanja iz zemlje, to je u stvari jedini problem. A taj trend se moze jedino spreciti novim radnim mestima, ali i dobrim platama.

EFIKASAN RAD

pre 6 godina

Problem je taj što Vučić ima LOŠ TIM, koji ne zna da donese PRAVE mere koje će povećati NATALITET kod ZAPOSLENIH majki u Srbiji.
Zato, evo da im pomognem :
1). Majka sa DVOJE dece - da rade 6 sati za punu platu o trošku države
(tako će da izbegnu saobraćajne gužve, opušteno rade i imaju više vremena za decu i muža);
2). Majke sa TROJE dece - da rade 4 sata, za punu platu
(tako bi se na jednom radnom mestu zaposlile dve majke sa više dece)!!

Skraćeno radno vreme, zadovoljne majke i očevi = veći natalitet !!

Q

pre 6 godina

Sto bi rekli stariji "ode mast u propast" ili "kako sejes, tako zanjes". A Vucic bas hteo da o njegovim uspesima citaju buduce generacije. Ovako nista..

Priča bez kraja

pre 6 godina

Spin majstori. Imao je Bler koga da uči. Da li postoji jedan posao koji ste započeli a da je dao realne rezultate? Ne misli iz vaših analiza, MMF i SB.

SaleTzar

pre 6 godina

Nas trenutno sada u ovoj jadnoj i napacenoj drzavi verovatno nema ni 6 miliona te vase price o 7 miliona ljudi su pusta zelja a od Kada ste VI dosli taj broj ubrzano opada,sto zbog ljudi koji beze a sto zbog nesretnika koji su bukvalno umirali od GLADI ili se zbog iste sami ubijali....Ako zaista zelite da ovaj narod opstane najbolje bi bilo da vi NESTANETE jer u suprotnom kad vam poumire i ovo malo penzionera sto glasa za vas sem vas i vasih botova nece ostati vise NIKO.......

xyz

pre 6 godina

Sve te probleme je vrlo lako rešiti, jednim potezom: Srbiju iz prostora kojim vlada volja Aleksandra Vučića pretvoriti u državu kojom vladaju zakoni.

veterinarBG

pre 6 godina

Ukinite partijsko zaposljavanje , nego po strucnosti, pa nam se deca mozda , kazem MOZDA, i vrate...Dok soferi i keramicari vode ministarstva i najvece kompanije, nema leba..

Vladica Stojanovic

pre 6 godina

Jasno je kao dan sta je uzrok tome kod nas. Finansije i stambeno pitanje. Mi npr.imamo dve ceerkice i voleli bi da imamo jos dve...ali ne mozemo. Podstanari smo, niko ne zeli da nam pomogne da na placu koji smo kupili napravimo 2 sobe da ne placamo kiriju. Deciji dodatak onaj od 2500 dinara, ne mozemo da dobijemo jer nam traze hiljadu papira a mi zivimo u Beogradu i to je nemoguce srediti. Neki papiri iz katastra u mestu rodjenja...iz katastra mesta boravka...i jos nekih desetak...i nemoguce je to sve dobaviti ako moras raditi 14 sati danas da bi prehranio porodicu,platis sve i da prezivis. Najgore je sto ako sve to i skupis ima neko "ali" da li ces dobiti taj dodatak. Prema tome kod nas i ovo sto pricaju nekako ne verujem u iskrene namere. Sta li ce traziti za te pare koje obecavaju, ko zna...crvena krvna zrnca i pregled sa skenera verovatno. To su verovatno price za popravljanje atmosfere a mi cemo i dalje morati kako ko moze i zna. Zivela Srbija!

Пеђа

pre 6 godina

опет председник наступа ван ингеренција и бави се послом који је предвиђен за Владу.

Miladin

pre 6 godina

Mladi odlaze, stari izumiru, jedino je broj SNS glasaca konstantan u Srbiji. Ova SNS/SPS ekipa kao 90tih dobija svake izbore, a gubitnici su svi gradjani Srbije.

veterinarBG

pre 6 godina

Ukinite partijsko zaposljavanje , nego po strucnosti, pa nam se deca mozda , kazem MOZDA, i vrate...Dok soferi i keramicari vode ministarstva i najvece kompanije, nema leba..

Miladin

pre 6 godina

Mladi odlaze, stari izumiru, jedino je broj SNS glasaca konstantan u Srbiji. Ova SNS/SPS ekipa kao 90tih dobija svake izbore, a gubitnici su svi gradjani Srbije.

Пеђа

pre 6 godina

опет председник наступа ван ингеренција и бави се послом који је предвиђен за Владу.

xyz

pre 6 godina

Sve te probleme je vrlo lako rešiti, jednim potezom: Srbiju iz prostora kojim vlada volja Aleksandra Vučića pretvoriti u državu kojom vladaju zakoni.

rale

pre 6 godina

Uvek mi je najbolje poređenje za priču oko negativnog prirasta bilo ono sa životonjama u ZOO vrtu. Životinje u ovim vrtovima se mnogo ređe razmnožavaju, agresivne su jedne prema drugima ili depresivne i vrtovi vrlo često pribegavaju veštačkoj oplodnji za zaštićene vrste. Zašto? Zato što životinja jednostavno oseća da je u neprirodnom zatvoru iz kojeg je jedini izlaz smrt. Isto se može opisati i za život u ovim krajevima.

nisam bot, ali bi mi sendvic prijao

pre 6 godina

stanje je stvarno alarmantno... najgore sto nas taj vodja vec svakodnevno **** a mi nikako da se razmnozimo... Izgleda se jedino prima kad to radi ovim tupavima, njih nekako sve vise i vise

iz rasejanja

pre 6 godina

"Treba spreciti trend iseljavanja iz zemlje, to je u stvari jedini problem. A taj trend se moze jedino spreciti novim radnim mestima, ali i dobrim platama".
(Nenad, 18. mart 2018 10:13)

Iseljavanje nema veze ni sa platama ni sa radnim mestima. Znam nekolicinu ljudi koji su u Srbiji zaradjivali veoma lepe pare, ali su se ipak spakovali i otisli. Razlozi?

Slucaj prvi - jednom programeru koji je zaradjivao i do 3000 evra mesecno tzv. upravnik stambene zgrade je trazio potvrdu da je prijavljen u socijalnom. Kada mu je ovaj odbrusio da to nije njegova briga i zalupio mu vrata, upravnik ga je otkucao i za par dana ga je privela policija, pod sumnjom da je utajio poreze i doprinose. Pokazao im je sve uredne papire i pustili su ga. Spakovao se i otsiao.

Slucaj drugi - u firmu koja je uspesno poslovala upali su nekakvi inspektori i trazili licence za softver. Posto firma razvija sve pod Linuxom pokazali su GPL i rekli da je Linux besplatan. Potom je stigla policija i zaplenili su im svu opremu, koju su im vratili posle 3 meseca. Za to vreme je posao pukao, a svi developeri su otisli u inostranstvo. Na kraju i gazda za njima.

Slucaj treci - coveka od 45 pozvali na neku vojnu vezbu iako je bio na Kosovu 1999. On ih je ignorisao. Zato su mu poslali policiju na kucu, zena ga je sprecila da ih napadne. Cim je guzva prosla spakovao je kofere i uprkos godinama dao otkaz na itekako dobrom drzavnom poslu u Srbiji i otisao u Cesku da vozi kamion.

Toliko o tome.

Nenad

pre 6 godina

Treba spreciti trend iseljavanja iz zemlje, to je u stvari jedini problem. A taj trend se moze jedino spreciti novim radnim mestima, ali i dobrim platama.

Q

pre 6 godina

Sto bi rekli stariji "ode mast u propast" ili "kako sejes, tako zanjes". A Vucic bas hteo da o njegovim uspesima citaju buduce generacije. Ovako nista..

SaleTzar

pre 6 godina

Nas trenutno sada u ovoj jadnoj i napacenoj drzavi verovatno nema ni 6 miliona te vase price o 7 miliona ljudi su pusta zelja a od Kada ste VI dosli taj broj ubrzano opada,sto zbog ljudi koji beze a sto zbog nesretnika koji su bukvalno umirali od GLADI ili se zbog iste sami ubijali....Ako zaista zelite da ovaj narod opstane najbolje bi bilo da vi NESTANETE jer u suprotnom kad vam poumire i ovo malo penzionera sto glasa za vas sem vas i vasih botova nece ostati vise NIKO.......

Priča bez kraja

pre 6 godina

Spin majstori. Imao je Bler koga da uči. Da li postoji jedan posao koji ste započeli a da je dao realne rezultate? Ne misli iz vaših analiza, MMF i SB.

otišao

pre 6 godina

Ja i žena smo otišli iako smo oboje imali vrhunsku platu. Otišli smo još u vreme DS jer mi je dosadio javasluk, korupcija i neuredjen sistem. Seo sa ženom za sto, popricali, zaključili da neće biti bolje i da ne želimo da nam deca rastu u tom sistemu. Ceo poduhvat iseljenja nam je trajao preko godinu dana jer smo hteli da se dobro spremimo. Otišli i nismo pogrešili jer radimo za odlične plate, ali uz razliku da javasluk i korupcija nama makar nisu vidljivi i ne utiču direktno na nas, a sistem je daleko uredjeniji. Nije sve u parama već ima nešto i u tom prokletom sistemu koji se menja nego samo nagogradjuje na gore...

Debeli Sava

pre 6 godina

Kažite Vi nama g.ministre koliko ima državnih službenika koji rade po pet i više godina na određeno.Uredite prvo svoje dvorište a ostalo će doći samo.

Vladica Stojanovic

pre 6 godina

Jasno je kao dan sta je uzrok tome kod nas. Finansije i stambeno pitanje. Mi npr.imamo dve ceerkice i voleli bi da imamo jos dve...ali ne mozemo. Podstanari smo, niko ne zeli da nam pomogne da na placu koji smo kupili napravimo 2 sobe da ne placamo kiriju. Deciji dodatak onaj od 2500 dinara, ne mozemo da dobijemo jer nam traze hiljadu papira a mi zivimo u Beogradu i to je nemoguce srediti. Neki papiri iz katastra u mestu rodjenja...iz katastra mesta boravka...i jos nekih desetak...i nemoguce je to sve dobaviti ako moras raditi 14 sati danas da bi prehranio porodicu,platis sve i da prezivis. Najgore je sto ako sve to i skupis ima neko "ali" da li ces dobiti taj dodatak. Prema tome kod nas i ovo sto pricaju nekako ne verujem u iskrene namere. Sta li ce traziti za te pare koje obecavaju, ko zna...crvena krvna zrnca i pregled sa skenera verovatno. To su verovatno price za popravljanje atmosfere a mi cemo i dalje morati kako ko moze i zna. Zivela Srbija!

Komša

pre 6 godina

@iz rasejanja
U našem komšiluku ima par ljudi koji su davno otišli u SAD i vremenom "povukli" rodjake.Ima i par ljudi koji su se iselili u Rusiju čak ( obrazovaniji,inženjer i arhitekta) i još par koje znam da su po Evropi...Sve ljude lično poznajem.
Ono što se nekada dešavalo po selima u srpskim (odeš u jedno selo a svaka kuća ima nekog u Francuskoj,u drugo- Nemčka ,treće - svi u Beču) sada se dešava u Beogradu.
I nije samo novac u pitanju (u ovim slučajevima koje sam nabrojao jeste bio - uglavnom VK ljudi koji svoje znanje nisu mogli da naplate ovde).
Promer komšije koji je otišao u Kanadu bih naveo kao zabrinjavajući.Čovek/mladić u kasnim dvadesetim,živeo s matorcima (penzija),sestra udata,kuća vredna sigurno oko 200000, sopstveni lokal.Sigurno 5-6 godina je imao privatnu štampariju i radio.
Prodao mašine,ugasio firmu i otišao u Kanadu gde radi isto to,samo kao radnik.
Ne treba pominjati da mu ne pada na pamet da se vrati...
Ono što je najgore je što ćemo ulaskom u EU ostati bez bar 15% stanovništva - i to onog najsposobnijeg,izmedju 25 i 40 godina starosti.To se mora očekivati jer je to doživela svaka zemlja koja je ušla.
Nama beže šoferi- obuče se dve godine u GSP (praksa) i paljba preko...pogledajte upis za medicinske sestre (na jeno mesto za upis u školu 10-20 kandidatkinja) ,šta mislite ,zašto?

gojko

pre 6 godina

Ne treba tu Vučić da vam nudi rešenje evo ja ću dati predlog !

Rešenje je JEDNOSTAVNO - podignite minimalac na 400 e i biće dece.
Dvoje mladih u braku pa i sa dva minimalca ukupno 800 e mogu da planiraju decu .....sve ispod toga je jad,čemer i beda !!!!

Salle

pre 6 godina

Ja da sam na ovoj funkciji ovako nešto izjavio, moralno bih podneo ostavku.Znači svi ovi su totalno nesposobni, i kad god se njihova nesposobnost ispolji i upali alarm, najsposobniji "predsednik" preuzima kormilo.

Mack

pre 6 godina

Primeri odlaska iz zemlje iz mog najbližeg okruženja u poslednjih par meseci:
-3 devojke bez posla u dvadesetim godinama se dogovaraju da idu za Beč, jedna dobija posao kod privatnika i odustajanje od odlaska jer ima posao od 240€, druge dve odlaze. E ova što je ostala, dobija otkaz posle dva meseca jer je višak sad kad su otvorili radnju i primili robu za milione dinara. Sad je i ona otišla za Beč,jer su se drugarice već snašle...
Drugi je moj brat koji je radio na jednoj mašini dobro i kao nagradu je dobio da radi i na drugoj jer mu ide, kada je posle par meseci pitao za malo veću platu od dosadašnjih 24 hiljada, dobio je odgovor da nema šanse. Sačekao je odmor i nije se vratio ni u zemlju,a kamoli u firmu. I eto tako ostadosmo bez nekoliko mladih ljudi u reproduktivnom dobu. Ne podiže se natalitet crkavicom vođinom...

Aleksandar

pre 6 godina

@(Komša, 18. mart 2018 11:12)

Komšo, ti si malo pobrkao lončiće pošto maltene u istoj rečenici zagovaraš kako bi 'gospoda izdavači' trebalo da 'prave novac na tržištu bez pomoći države' i onda navodiš da država treba da se obaveže da kupi te udžbenike i da ih podeli osnovcima. Država će, naravno, odabrati samo jednog izdavača i ona umesto postojećeg oligopola dobiješ čist monopol gde se neko dobro očeša o državu umesto da prodaje svoju robu na tržištu.

Tamo gde država propisuje i koji se udžbenici koriste i sama ih otkupljuje nema ni govora o tržišnoj utakmici i neizbežno se završi kao najskuplje rešenje isprepletano korupcijom i nepotizmom. Uvek.

zoka

pre 6 godina

Moze i muskarci ako ce za to vreme da odrade i sve kucne poslove
(Naravno, 18. mart 2018 12:11)
Zivim i radim u Njemackoj,sam.Imam stan,kuvam ,perem sve mi je pod konac.Saljem pare svom djetetu za skolovanje.Sta mislis da mi muskarci nismo dovoljno pametni da odradimo tako "komplikovane"poslove?

s.

pre 6 godina

"Treba spreciti trend iseljavanja iz zemlje, to je u stvari jedini problem. A taj trend se moze jedino spreciti novim radnim mestima, ali i dobrim platama".
(Nenad, 18. mart 2018 10:13)

Kada Srbe i Hrvate, iseljenike, pitaju šta im je najbolje u novoj sredini, identičan odgovor, za obe nacije je : Ovde me poštuju kao čoveka.

drp

pre 6 godina

Od predlozenih mera nece biti nikakve koristi. Nazalost nece biti nikoga ko ce to moci da potvrdi. Tako kaze matematika. Pretpostavimo da danas imamo 100 000 mladih u generaciji (50 000devojaka i 50 000 momaka). Reproduktivni period je od 20-40. dakle reproduktivno sposobnih danas ima 20 x 100 000=2 miliona. Od toga prosle godine zemlju je napustilo 80 000 a pretprosle 60 000. Dakle ove godine ce emigrirati 100000. Ostaje 1,9 miliona. Ako svaki par dobije 1 dete tada ce za 20 godina reproduktivna masa biti 0,95 miliona a rodice se 450 000 dece. za sledecih 20 godina broj ce pasti na 200 000. za sledecih 20 na 100 000 pa 50, pa 25, pa 12, pa 6, pa 3, pa 1,5 pa 750, pa 300..pa 2 pa 1...Eksponencijalni pad je posledica veoma lose ekonomske i socijalne politike ovog (i ranijih) rezima. Mladi odlaze zbog besperspektivnosti. Oni koji ostaju nisu u stanju da izdrzavaju vise od jednog, dvoje dece. Mnogi ostaju samci. Ovo sto ste procitali je optimisticka procena. Verujem da ce biti i gore i ceo proces stecaja Srbije biti brzi.

EFIKASAN RAD

pre 6 godina

Problem je taj što Vučić ima LOŠ TIM, koji ne zna da donese PRAVE mere koje će povećati NATALITET kod ZAPOSLENIH majki u Srbiji.
Zato, evo da im pomognem :
1). Majka sa DVOJE dece - da rade 6 sati za punu platu o trošku države
(tako će da izbegnu saobraćajne gužve, opušteno rade i imaju više vremena za decu i muža);
2). Majke sa TROJE dece - da rade 4 sata, za punu platu
(tako bi se na jednom radnom mestu zaposlile dve majke sa više dece)!!

Skraćeno radno vreme, zadovoljne majke i očevi = veći natalitet !!

Jegulja

pre 6 godina

zemlja bezakonja, korupcije, monopola, sile, botova, politicara, demagogije... lova je najmanji problem. od 5. oktobra radili su sve samo nisu uveli sistem koji ce da eliminise sve sto je gore pomenuto. zato se ljudi iseljavaju i treba da se iseljavaju.

Aster Blistok

pre 6 godina

Zar stvarno mislite da je resenje to sto cete dovesti Vucica na celo tima i raditi posao koji nikada nije radio u svom zivotu? Naprosto ne mogu verovati kakve vesti citam. Mi smo stvarno zemlja fantazije i magle dok odgovorni ljudi ovako pricaju...

RajkoM

pre 6 godina

Tih 100 hilhada znaci porodici dosta. Ali to nije ono sto je neophodno za natalitet. Vecina radnika kod poslodavca radi na ugovor od tri meseca i manje,taj ugovor se stalno produzava. Tako da mlada zena i ako hoce da zasnuje porodicu nesme da ode na trudnicko jer ugovor nece biti produzen. Poslodavac nemora da navodi razlog zasto nije produzio ugovor. Drugo poslodavci u Srbiji koriste mogucnost minimalnog licnog dohotka ne zele da povecaju plate iako dobro posluju. Kazu zasto bih povecao platu kad nemoram. To je samo mali deo onog sto utice na natalitet u nasoj zemlji. Treba se spustiti iz oblaka medju sirotinju da bi se videle neke stvari.

Komša

pre 6 godina

Daću vam jedan primer.Primer besplstnih udžbenika.Na prvu loptu izgleda da tu imamo dve interesne grupe - roditelje osnovaca i državu.A nije tako.
Mi tu imamo dve interesne grupe - izdavačke kuće,koje svakoj porodici za vreme osnovnog školovanja deteta uzmu oko 60000 donara i roditelje.
Argument države je bio da nije u redu da neko ko ima dobre prihode dobije besplatne udžbenike za dete i on samo delimično pije vodu - samo kada se stvar posmatra u odnosu država - roditelj.Kada posmatramo odnos izdavači (i autori) - roditelji shvatamo da je činjenica da će po neki dobrostojeći ušićariti udžbenike gubi ma značaju.
Koliko je dobrostojećih? Možda 10% (po našim merilima,po evropskim 1-2%). Zanemarljivo.
Čini mi se da je država Srbija u ovom slučaju stala na stranu izdavačkog lobija.
Osnovna škola je obavezna - kada proglasiš nešto obaveznim i kada propišeš sankcije za nepoštovanje onda je red da obezbediš sve.Bukvalno.U vojsci je obavezno idržavanje lične higijene - ne pita komandir kome je tata bogat nego svako dobije najosnovnije - sapun,penu i pastu za brijane i odredjen novčani iznos za žilete i šampon. E,kad ispuni obaveze vojska uteruje disciplinu...
Šta mi imamo? Punjenje guše izdavačima i otimanje rodoteljima a stanje u školstvu se šminka keceljama...
Gospoda izdavači nek prave novac na tržištu bez pomoći državi.
Troškovi države (2 kompleta po učeniku) su jednokratni jer udžbenike koristi više generacija.

drp

pre 6 godina

Jedini nacin da se popravi demografska situacija je da se promeni ekonomska i socijalna politika. Smanjiti opterecenje privrede, povecati zaposlenost i BDP, promeniti poresku politiku (smanjiti porez na imovinu u razumne okvire, oporezovati 0,1% najbogatijih a skinuti teret sa 0statka nacije...). Obezbediti potpunu socijalnu zastitu za trudnice i majke. Tek onda dolaze podsticaji za prvorotke, drugorotke... Predlozene mere koje pocinju sa trecim redom mera su osudjene na neuspeh i imliciraju da Predsednik ocigledno zeli da stvori privid da rezim ima nameru da nesto uradi. One sasvim sigurno izolovane nece dati skoro nikakav efekat. Pokusavano je to u Ukrajini ranije ali se zavrsilo krahom i gubitkom 10% stanovnistva. Mi vremena za ponavljanje tudjih gresaka nemamo.
Kolike su nam sanse? Skoro nikakve jer rezim koji je i doveo do ove situacije sigurno nece preduzeti mere na svoju stetu a na korist demografskog rasta. Umesto toga bacice prasinu u oci kao sto sada radi, formalno se zalazuci za demografski rast a realno svojim losim radom uzrokujuci demografski pad. Uzalud vicemo ovde na sajtu, uzalud vice opozicija u skupstini dok ovaj stetocinski rezim tera decu u emigraciju (imajuci korist od toga jer odlaze oni koji bi glasali protiv njega).

milan banovo brdo

pre 6 godina

ova država mladima realno ne nudi nikakvu perspektivu....i eto kuda nas to vodi.

svo ovo predugo traje, ratovi, besparica, ljudima je lakse da prelome i pokusaju negde drugde jer ovde nema sanse da bude bolje jos dugo, dugo. a zivoti prolaze.

Naravno

pre 6 godina

Drugo , zasto i ocevi ne bi mogli da rade isto 4 sata kao i zene i da tih 4 sata provedu sa detetom.
(bbb, 18. mart 2018 11:57)
Moze i muskarci ako ce za to vreme da odrade i sve kucne poslove

kako da ne

pre 6 godina

6 godina na vlasti, a i dalje pricaju i ponasaju se kao da su dosli, JUČE! Neverovatno. Obraz? 2009-2010-te je odlazilo iz Srbije 10-15.000 ljudi, taj broj krece mnogo da skace od 2013-te, doslo je do broja od 80.000 u 2017.godini. 80.000 samo sto se zna da su NAPUSTILI Srbiju. Racunajte da tamo negde dobiju barem po 2 deteta, mnogi vise, pa racunajte koliko je Srbija zaista izgubila te godine. Plus slab natalitet, slab jer sa platama od 200e ljudi ne mogu tako lako da se upuste u roditeljstvo, gubljenje posla cim je zena trudna i jos mnogo toga. Totalno im je pogresna informacija koliko ce Srbija imati stanovnika do te godine koju su naveli, to ce biti mnogo, mnogo ranije. U Svajcarskoj porodilje imaju samo 4 meseca porodiljsko, najmanje na svetu, ali i dalje je natalitet dobar, malo opao i oni reagovali tako sto za dete daju 1500fr plus naravno odmah krece deciji dodatak od 250 mesecno. Plate su dobre, zato i dalje ima radjanja, radno mesto te ceka. Od 1. Januara krenuo zakon da ko ima rak ne moze dobiti otkaz, drzava ce firmi davati deo za tog radnika koji ce raditi koliko ce raditi dok moze, kada ne moze drzava preuzima na sebe.

Bradilko

pre 6 godina

Država je u problemu zato što projekcije pokazuju veliko smanjenje broja ljudi , a niko koliko vidim nije napisao pravi razlog , on je da partokratska država može da opstane samo ako ima ljudi koji su prinuđeni da rade za male plate . Sa tim što primaju , oni preživljavaju i nalaze se u procepu da ne smeju da se bune jer mogu i to da izgube , plus se razvija automatizam kod ljudi da samo rade i spavaju , jer nemaju para za bilo sta drugo . Naravno da je onda politika zadnja briga , i zato se vlada sa 25 posto podrške . Sa mladima se postupa drugačije , oni su projektovani da idu u inostranstvo , prvi razlog je što bi oni kad završe fakultete konkurisali na mesta sa boljim platama , a ona su rezervisana za partijce . Drugi razlog je što se tako slabi opozicioni kapacitet , a treći što će oni slati neki novac kućama , što indirektno potpomaže opstanak režima koji ih tera da odu . Partije koje su kvazi opozicija i kojima je samo cilj da udju u sistem i funkcionišu kao biznis , su posebna tema . Zaključak je da resenja nema , biće sve gore po ovom pitanju , jer jedino što bi pomoglo je kompletan reset , da se rešimo birokratije i partokratije , a to se ovde nikad neće desiti . Ovo se dešavalo i u Slobino vreme , malo se smanjilo za vreme 2000tih , sad je posle 2012 eskaliralo . Voleo bih da je tačna ona izreka " Spasa nam nema , propasti ne možemo ".

Dragan

pre 6 godina

Zvanični podaci o stopi nezaposlenosti u poslednjih 5 godina u stvari predstavljaju odliv radno sposobnog stanovništva. Podaci su dodatno fingirani, pa je situacija još gora. Danas je manje zaposlenih nego pre 5 godina, pa u odnosu na cifre utvrdite koliko nas je ostalo. Na sledećem popisu 2021. godine Srbija će brojati najviše 6 miliona ljudi, bojim se i manje. Mladi ne trpe autoritete, jasno prepoznaju i najmanju laž i vide da se ovde ništa neće promeniti. Najviše ih bole nepotizam i korupcija. Kriminal takođe.

Tamara

pre 6 godina

E evo i iz ugla jednog poslodavca: suprug i ja imamo preduzetnicku radnju i cetiri zaposlena-cetiri zene. Od ove godine obavezna minimalna plata neto je 29600, a bruto 46600 po zaposlenom( jer je av najavio povecanje plata ali samo kod privatnika jer u skoli spremacica ima oko 22000). Pored toga, placamo enormne iznose na ime poreza, naknade za sviranje tihe muzike u radnji, za reklamu napolju, za koriscenje zemljista.....jos malo i za vazduh. Imamo jedno dete jer nismo u mogucnosti za vise, jer radimo kao Crnci citav dan i sve sto zaradimo dajemo drugom. Ako misli da preko privatnog sektora bude dobar vodja, mislim da ce nas sve proterati, jer cemo svi poslovati sa velikim gubitkom.

Miodrag

pre 6 godina

@Zemlja Utopija
Nisi u pravu. Ne moze ostati "neodradjen posao". Treba zaposliti jos nekoga pola radnog vremena.
Inace cak i kolevka kapitalizma, UK, ima takve opcije za majke, 4 i 6 sati, ili tri dana nedljeno i sl. Puna je zapadna Evropa takvih primera takodje. Plus kad su deca prvaci u skoli u Francuskoj, Belgiji, slobodna je sreda. Prosto podesis poreski sistem da najvise daju samci i bogati i nadomestis vecinu troskova. Ako se nekome ne svidjda, demokratija radi, moze da proba politicki da promeni pravila ili da promeni sredinu.

koja prava imaju ta deca?

pre 6 godina

Prvo neka objasne da li ta deca treba da rade za minimalac ili imaju pravo na obrazovanje, karijeru i profesionalno ostvarenje?

Kole

pre 6 godina

Da je ovo demokratska zemlja i da si ti pravi ministar, sam bi pravio strategiju i formirao tim koji bi doneo najbolje zakone za podsticaj nataliteta u skladu sa realnim mogucnostima države i njenom ekonomskom snagom. Ovako cemo po navici imati bombastična obecanja koja se nece ispuniti.

mama sa 4 veće dece

pre 6 godina

A za nas koji već imamo više dece nema nikakvog olakšanja... Trebalo bi deci iz višečlanih porodica omogućiti da na državnim fakultetima imaju smanjene školarine, da imaju besplatan prevoz vozom, GSP i sl. Trebalo bi i majkama koje imaju više dece smanjiti bilo radno vreme, bilo porez na samostalne delatnosti, ranije penzije ili sl. Nije lako ni posle desete godine... Organizacija života majki sa više dece podrazumeva da su radne mogućnosti umanjene... Ovako ispada, država će da pomogne do desete godine, a onda kada troškovi postanu veći , jer troškovi za decu rastu sa njima, nikom ništa... Da li je ovo pravljeno za nepromišljene, da se polakome na prvi period... Ili samo za one koji se neće školovati...

supernaut

pre 6 godina

Crni Zorane, cime ti/nama on moze pomoci? Izbegavanjem direktnog pitanja, demagogijom ili mozda prodavanjem magle, jer tu se on nalazi kao riba u vodi, to je vec svima jasno, zato nam ide i dobro, jer je doveo priucene ljude koji nemaju pojma o tome sta rade, ali su, bez brige, dobro placeni i trudice se da ostanu tamo gde su ih smestili.

Komša

pre 6 godina

@mama sa 4 veće dece
Zapravo,tek od 10 godine počinju veći troškovi a upisom u srednju školu se često udvostručuju,utrostručuju kada su u pitanju troškovi školovanja.
Recimo,stariji sin kada nam je krenuo u prvi srednje pored knjiga morali smo da izdvojimo trostruko veću sumu za sredstva neophodna za praktičnu nastavu.Kasnije su se izdaci za praksu smanjili ali nisu bili zanemarljivi.Kada je to u pitanju olakšica je bila samo što se škola pobrinula da se ti instrumenti u prvoj godini nabavljaju u veleprodaji i što nije moralo sve odmah sa se plati .Da ne govorimo o prevozu (1100 din mesečno) i ishrani (srednje škole su obično udaljene i više od sat se putuje pa je vreme 6,7 časova + put = mora klopa da se plati).
Za mladju decu (osnovci)smo jedno vreme imali popust (troje imamo) a sada,kada je najstariji završio nemano to pravo - znači 150 evrića u najavi (bez pribora i ostalih dažbina).

Miodrag

pre 6 godina

@Zemlja Utopija
Nisi u pravu. Ne moze ostati "neodradjen posao". Treba zaposliti jos nekoga pola radnog vremena.
Inace cak i kolevka kapitalizma, UK, ima takve opcije za majke, 4 i 6 sati, ili tri dana nedljeno i sl. Puna je zapadna Evropa takvih primera takodje. Plus kad su deca prvaci u skoli u Francuskoj, Belgiji, slobodna je sreda. Prosto podesis poreski sistem da najvise daju samci i bogati i nadomestis vecinu troskova. Ako se nekome ne svidjda, demokratija radi, moze da proba politicki da promeni pravila ili da promeni sredinu.

Naravno

pre 6 godina

Zivim i radim u Njemackoj,sam.Imam stan,kuvam ,perem sve mi je pod konac.Saljem pare svom djetetu za skolovanje.Sta mislis da mi muskarci nismo dovoljno pametni da odradimo tako "komplikovane"poslove?
(zoka, 18. mart 2018 13:15)
Zivis sam pa moras, ovde se to masovno uvaljuje zeni koja i sama radi ne sto su ti poslovi komplikovani :-)) vec sto su nam muskarci lenji. A kad trazi podelu posla onda zvoca. Sta se pravite blesavi kao ne znate kako to ide?

bbb

pre 6 godina

(EFIKASAN RAD,


A sve to sto predlazete o trosku poslodavca , jer ne verujem da ce drzava da placa tj dotira 1 platu ako se zaposle 2 na 4 sata umesto 1 na 8 h.
Drugo , zasto i ocevi ne bi mogli da rade isto 4 sata kao i zene i da tih 4 sata provedu sa detetom.

Anamarija

pre 6 godina

Ma ljudi problem je sto nam ode mlad svet iz drzave i ovi mladi sto stizu samo o tome misle kako da odu iz Srbije. Ovo je ozbiljna tema i potrebna je ozbiljna strategija! Sve u lancu da funkcionise a ne samo izdvojili smo novac i to je to. Sta je sa zenama koje odu na porodiljsko pa dobiju otkaz, sta je sa zenama koje rade po 10 i vise sati, da li u vrticima ima mesta da mozete da snestite dete? Pa treba vam debela veza. I na kraju sta je sa onima koji jos uvek zive sa mamom i tatom i ne planiraju porodice?

Zemlja Utopija

pre 6 godina

@(EFIKASAN RAD, 18. mart 2018 10:14)

Samo jos da nam objasnis KOJI ce to PRIVATNIK da zaposli zenu pod navedenim uslovima. Pa cak i ako drzava dopuni iz budzeta plate majkama, ostaje neodradjeni posao. Jer priznacete, cilj svake proizvodne firme je PRODUKTIVNOST a ne nroj zaposlenih.

Ne, resenje je eventualno imati pristojna radna mesta sa KOREKTNIM platama, vrtice za decu sa PRIHVATLJIVIM cenama, pogodan pristupacan javni transport.... Ali to je vec UTOPIJA! Zar ne?

Zemlja Utopija

pre 6 godina

@(Miodrag, 18. mart 2018 20:27)

Lepo zboris. Samo drzave koje navodis kao primere, su dosta dobro organizovane drustvene sredine sa vrlo preciznim dobro primenjenim pravilima. One nisu bukvalno drustvena zgarista kao sto je Srbija. Uglavnom, kamen poticanja je ta prosta recenica: "Trebalo bi" ili Moramo". Ne znam kolko ti je godina, a meni je sedamdeset! Od ranog detinjstva, takoreci sest decenija slusam te proklete reci "trebalo bi" i "moramo". I do danas je uvek ostajalo na tome, jer se u medjuvremenu pojave neke "objektivne teskoce" i sve to padne u vodu. I jos jedno pitanje: Kako naterati jednu malu privatnu firmu da zaposli nekog sa skracenim radnim vremenom? Mozda ima specificnih radnih mesta, gde je to moguce, ali da li takva mesta odgovaraju eventualnim kadidakinjama?I jos ako se radi o cisto proizvodnoj delatnosti, ne verujem.

Kata

pre 6 godina

Nadam se de ce mladi parovu u Srbiji sada imati vise hrabrosti da se ostvare u ulozi roditelja, kao i d ce oni sa dvoje dece, sada moci da prosire svoju porodicu.

veterinarBG

pre 6 godina

Ukinite partijsko zaposljavanje , nego po strucnosti, pa nam se deca mozda , kazem MOZDA, i vrate...Dok soferi i keramicari vode ministarstva i najvece kompanije, nema leba..

Пеђа

pre 6 godina

опет председник наступа ван ингеренција и бави се послом који је предвиђен за Владу.

Priča bez kraja

pre 6 godina

Spin majstori. Imao je Bler koga da uči. Da li postoji jedan posao koji ste započeli a da je dao realne rezultate? Ne misli iz vaših analiza, MMF i SB.

gojko

pre 6 godina

Ne treba tu Vučić da vam nudi rešenje evo ja ću dati predlog !

Rešenje je JEDNOSTAVNO - podignite minimalac na 400 e i biće dece.
Dvoje mladih u braku pa i sa dva minimalca ukupno 800 e mogu da planiraju decu .....sve ispod toga je jad,čemer i beda !!!!

EFIKASAN RAD

pre 6 godina

Problem je taj što Vučić ima LOŠ TIM, koji ne zna da donese PRAVE mere koje će povećati NATALITET kod ZAPOSLENIH majki u Srbiji.
Zato, evo da im pomognem :
1). Majka sa DVOJE dece - da rade 6 sati za punu platu o trošku države
(tako će da izbegnu saobraćajne gužve, opušteno rade i imaju više vremena za decu i muža);
2). Majke sa TROJE dece - da rade 4 sata, za punu platu
(tako bi se na jednom radnom mestu zaposlile dve majke sa više dece)!!

Skraćeno radno vreme, zadovoljne majke i očevi = veći natalitet !!

nisam bot, ali bi mi sendvic prijao

pre 6 godina

stanje je stvarno alarmantno... najgore sto nas taj vodja vec svakodnevno **** a mi nikako da se razmnozimo... Izgleda se jedino prima kad to radi ovim tupavima, njih nekako sve vise i vise

bbb

pre 6 godina

(EFIKASAN RAD,


A sve to sto predlazete o trosku poslodavca , jer ne verujem da ce drzava da placa tj dotira 1 platu ako se zaposle 2 na 4 sata umesto 1 na 8 h.
Drugo , zasto i ocevi ne bi mogli da rade isto 4 sata kao i zene i da tih 4 sata provedu sa detetom.

Dragan

pre 6 godina

Zvanični podaci o stopi nezaposlenosti u poslednjih 5 godina u stvari predstavljaju odliv radno sposobnog stanovništva. Podaci su dodatno fingirani, pa je situacija još gora. Danas je manje zaposlenih nego pre 5 godina, pa u odnosu na cifre utvrdite koliko nas je ostalo. Na sledećem popisu 2021. godine Srbija će brojati najviše 6 miliona ljudi, bojim se i manje. Mladi ne trpe autoritete, jasno prepoznaju i najmanju laž i vide da se ovde ništa neće promeniti. Najviše ih bole nepotizam i korupcija. Kriminal takođe.

Bradilko

pre 6 godina

Država je u problemu zato što projekcije pokazuju veliko smanjenje broja ljudi , a niko koliko vidim nije napisao pravi razlog , on je da partokratska država može da opstane samo ako ima ljudi koji su prinuđeni da rade za male plate . Sa tim što primaju , oni preživljavaju i nalaze se u procepu da ne smeju da se bune jer mogu i to da izgube , plus se razvija automatizam kod ljudi da samo rade i spavaju , jer nemaju para za bilo sta drugo . Naravno da je onda politika zadnja briga , i zato se vlada sa 25 posto podrške . Sa mladima se postupa drugačije , oni su projektovani da idu u inostranstvo , prvi razlog je što bi oni kad završe fakultete konkurisali na mesta sa boljim platama , a ona su rezervisana za partijce . Drugi razlog je što se tako slabi opozicioni kapacitet , a treći što će oni slati neki novac kućama , što indirektno potpomaže opstanak režima koji ih tera da odu . Partije koje su kvazi opozicija i kojima je samo cilj da udju u sistem i funkcionišu kao biznis , su posebna tema . Zaključak je da resenja nema , biće sve gore po ovom pitanju , jer jedino što bi pomoglo je kompletan reset , da se rešimo birokratije i partokratije , a to se ovde nikad neće desiti . Ovo se dešavalo i u Slobino vreme , malo se smanjilo za vreme 2000tih , sad je posle 2012 eskaliralo . Voleo bih da je tačna ona izreka " Spasa nam nema , propasti ne možemo ".

Salle

pre 6 godina

Ja da sam na ovoj funkciji ovako nešto izjavio, moralno bih podneo ostavku.Znači svi ovi su totalno nesposobni, i kad god se njihova nesposobnost ispolji i upali alarm, najsposobniji "predsednik" preuzima kormilo.

Naravno

pre 6 godina

Zivim i radim u Njemackoj,sam.Imam stan,kuvam ,perem sve mi je pod konac.Saljem pare svom djetetu za skolovanje.Sta mislis da mi muskarci nismo dovoljno pametni da odradimo tako "komplikovane"poslove?
(zoka, 18. mart 2018 13:15)
Zivis sam pa moras, ovde se to masovno uvaljuje zeni koja i sama radi ne sto su ti poslovi komplikovani :-)) vec sto su nam muskarci lenji. A kad trazi podelu posla onda zvoca. Sta se pravite blesavi kao ne znate kako to ide?

Tamara

pre 6 godina

E evo i iz ugla jednog poslodavca: suprug i ja imamo preduzetnicku radnju i cetiri zaposlena-cetiri zene. Od ove godine obavezna minimalna plata neto je 29600, a bruto 46600 po zaposlenom( jer je av najavio povecanje plata ali samo kod privatnika jer u skoli spremacica ima oko 22000). Pored toga, placamo enormne iznose na ime poreza, naknade za sviranje tihe muzike u radnji, za reklamu napolju, za koriscenje zemljista.....jos malo i za vazduh. Imamo jedno dete jer nismo u mogucnosti za vise, jer radimo kao Crnci citav dan i sve sto zaradimo dajemo drugom. Ako misli da preko privatnog sektora bude dobar vodja, mislim da ce nas sve proterati, jer cemo svi poslovati sa velikim gubitkom.

Kole

pre 6 godina

Da je ovo demokratska zemlja i da si ti pravi ministar, sam bi pravio strategiju i formirao tim koji bi doneo najbolje zakone za podsticaj nataliteta u skladu sa realnim mogucnostima države i njenom ekonomskom snagom. Ovako cemo po navici imati bombastična obecanja koja se nece ispuniti.

Mack

pre 6 godina

Primeri odlaska iz zemlje iz mog najbližeg okruženja u poslednjih par meseci:
-3 devojke bez posla u dvadesetim godinama se dogovaraju da idu za Beč, jedna dobija posao kod privatnika i odustajanje od odlaska jer ima posao od 240€, druge dve odlaze. E ova što je ostala, dobija otkaz posle dva meseca jer je višak sad kad su otvorili radnju i primili robu za milione dinara. Sad je i ona otišla za Beč,jer su se drugarice već snašle...
Drugi je moj brat koji je radio na jednoj mašini dobro i kao nagradu je dobio da radi i na drugoj jer mu ide, kada je posle par meseci pitao za malo veću platu od dosadašnjih 24 hiljada, dobio je odgovor da nema šanse. Sačekao je odmor i nije se vratio ni u zemlju,a kamoli u firmu. I eto tako ostadosmo bez nekoliko mladih ljudi u reproduktivnom dobu. Ne podiže se natalitet crkavicom vođinom...

Komša

pre 6 godina

Daću vam jedan primer.Primer besplstnih udžbenika.Na prvu loptu izgleda da tu imamo dve interesne grupe - roditelje osnovaca i državu.A nije tako.
Mi tu imamo dve interesne grupe - izdavačke kuće,koje svakoj porodici za vreme osnovnog školovanja deteta uzmu oko 60000 donara i roditelje.
Argument države je bio da nije u redu da neko ko ima dobre prihode dobije besplatne udžbenike za dete i on samo delimično pije vodu - samo kada se stvar posmatra u odnosu država - roditelj.Kada posmatramo odnos izdavači (i autori) - roditelji shvatamo da je činjenica da će po neki dobrostojeći ušićariti udžbenike gubi ma značaju.
Koliko je dobrostojećih? Možda 10% (po našim merilima,po evropskim 1-2%). Zanemarljivo.
Čini mi se da je država Srbija u ovom slučaju stala na stranu izdavačkog lobija.
Osnovna škola je obavezna - kada proglasiš nešto obaveznim i kada propišeš sankcije za nepoštovanje onda je red da obezbediš sve.Bukvalno.U vojsci je obavezno idržavanje lične higijene - ne pita komandir kome je tata bogat nego svako dobije najosnovnije - sapun,penu i pastu za brijane i odredjen novčani iznos za žilete i šampon. E,kad ispuni obaveze vojska uteruje disciplinu...
Šta mi imamo? Punjenje guše izdavačima i otimanje rodoteljima a stanje u školstvu se šminka keceljama...
Gospoda izdavači nek prave novac na tržištu bez pomoći državi.
Troškovi države (2 kompleta po učeniku) su jednokratni jer udžbenike koristi više generacija.

otišao

pre 6 godina

Ja i žena smo otišli iako smo oboje imali vrhunsku platu. Otišli smo još u vreme DS jer mi je dosadio javasluk, korupcija i neuredjen sistem. Seo sa ženom za sto, popricali, zaključili da neće biti bolje i da ne želimo da nam deca rastu u tom sistemu. Ceo poduhvat iseljenja nam je trajao preko godinu dana jer smo hteli da se dobro spremimo. Otišli i nismo pogrešili jer radimo za odlične plate, ali uz razliku da javasluk i korupcija nama makar nisu vidljivi i ne utiču direktno na nas, a sistem je daleko uredjeniji. Nije sve u parama već ima nešto i u tom prokletom sistemu koji se menja nego samo nagogradjuje na gore...

Vladica Stojanovic

pre 6 godina

Jasno je kao dan sta je uzrok tome kod nas. Finansije i stambeno pitanje. Mi npr.imamo dve ceerkice i voleli bi da imamo jos dve...ali ne mozemo. Podstanari smo, niko ne zeli da nam pomogne da na placu koji smo kupili napravimo 2 sobe da ne placamo kiriju. Deciji dodatak onaj od 2500 dinara, ne mozemo da dobijemo jer nam traze hiljadu papira a mi zivimo u Beogradu i to je nemoguce srediti. Neki papiri iz katastra u mestu rodjenja...iz katastra mesta boravka...i jos nekih desetak...i nemoguce je to sve dobaviti ako moras raditi 14 sati danas da bi prehranio porodicu,platis sve i da prezivis. Najgore je sto ako sve to i skupis ima neko "ali" da li ces dobiti taj dodatak. Prema tome kod nas i ovo sto pricaju nekako ne verujem u iskrene namere. Sta li ce traziti za te pare koje obecavaju, ko zna...crvena krvna zrnca i pregled sa skenera verovatno. To su verovatno price za popravljanje atmosfere a mi cemo i dalje morati kako ko moze i zna. Zivela Srbija!

rale

pre 6 godina

Uvek mi je najbolje poređenje za priču oko negativnog prirasta bilo ono sa životonjama u ZOO vrtu. Životinje u ovim vrtovima se mnogo ređe razmnožavaju, agresivne su jedne prema drugima ili depresivne i vrtovi vrlo često pribegavaju veštačkoj oplodnji za zaštićene vrste. Zašto? Zato što životinja jednostavno oseća da je u neprirodnom zatvoru iz kojeg je jedini izlaz smrt. Isto se može opisati i za život u ovim krajevima.

xyz

pre 6 godina

Sve te probleme je vrlo lako rešiti, jednim potezom: Srbiju iz prostora kojim vlada volja Aleksandra Vučića pretvoriti u državu kojom vladaju zakoni.

supernaut

pre 6 godina

Crni Zorane, cime ti/nama on moze pomoci? Izbegavanjem direktnog pitanja, demagogijom ili mozda prodavanjem magle, jer tu se on nalazi kao riba u vodi, to je vec svima jasno, zato nam ide i dobro, jer je doveo priucene ljude koji nemaju pojma o tome sta rade, ali su, bez brige, dobro placeni i trudice se da ostanu tamo gde su ih smestili.

SaleTzar

pre 6 godina

Nas trenutno sada u ovoj jadnoj i napacenoj drzavi verovatno nema ni 6 miliona te vase price o 7 miliona ljudi su pusta zelja a od Kada ste VI dosli taj broj ubrzano opada,sto zbog ljudi koji beze a sto zbog nesretnika koji su bukvalno umirali od GLADI ili se zbog iste sami ubijali....Ako zaista zelite da ovaj narod opstane najbolje bi bilo da vi NESTANETE jer u suprotnom kad vam poumire i ovo malo penzionera sto glasa za vas sem vas i vasih botova nece ostati vise NIKO.......

Komša

pre 6 godina

@mama sa 4 veće dece
Zapravo,tek od 10 godine počinju veći troškovi a upisom u srednju školu se često udvostručuju,utrostručuju kada su u pitanju troškovi školovanja.
Recimo,stariji sin kada nam je krenuo u prvi srednje pored knjiga morali smo da izdvojimo trostruko veću sumu za sredstva neophodna za praktičnu nastavu.Kasnije su se izdaci za praksu smanjili ali nisu bili zanemarljivi.Kada je to u pitanju olakšica je bila samo što se škola pobrinula da se ti instrumenti u prvoj godini nabavljaju u veleprodaji i što nije moralo sve odmah sa se plati .Da ne govorimo o prevozu (1100 din mesečno) i ishrani (srednje škole su obično udaljene i više od sat se putuje pa je vreme 6,7 časova + put = mora klopa da se plati).
Za mladju decu (osnovci)smo jedno vreme imali popust (troje imamo) a sada,kada je najstariji završio nemano to pravo - znači 150 evrića u najavi (bez pribora i ostalih dažbina).

Jegulja

pre 6 godina

zemlja bezakonja, korupcije, monopola, sile, botova, politicara, demagogije... lova je najmanji problem. od 5. oktobra radili su sve samo nisu uveli sistem koji ce da eliminise sve sto je gore pomenuto. zato se ljudi iseljavaju i treba da se iseljavaju.

Naravno

pre 6 godina

Drugo , zasto i ocevi ne bi mogli da rade isto 4 sata kao i zene i da tih 4 sata provedu sa detetom.
(bbb, 18. mart 2018 11:57)
Moze i muskarci ako ce za to vreme da odrade i sve kucne poslove

Miladin

pre 6 godina

Mladi odlaze, stari izumiru, jedino je broj SNS glasaca konstantan u Srbiji. Ova SNS/SPS ekipa kao 90tih dobija svake izbore, a gubitnici su svi gradjani Srbije.

kako da ne

pre 6 godina

6 godina na vlasti, a i dalje pricaju i ponasaju se kao da su dosli, JUČE! Neverovatno. Obraz? 2009-2010-te je odlazilo iz Srbije 10-15.000 ljudi, taj broj krece mnogo da skace od 2013-te, doslo je do broja od 80.000 u 2017.godini. 80.000 samo sto se zna da su NAPUSTILI Srbiju. Racunajte da tamo negde dobiju barem po 2 deteta, mnogi vise, pa racunajte koliko je Srbija zaista izgubila te godine. Plus slab natalitet, slab jer sa platama od 200e ljudi ne mogu tako lako da se upuste u roditeljstvo, gubljenje posla cim je zena trudna i jos mnogo toga. Totalno im je pogresna informacija koliko ce Srbija imati stanovnika do te godine koju su naveli, to ce biti mnogo, mnogo ranije. U Svajcarskoj porodilje imaju samo 4 meseca porodiljsko, najmanje na svetu, ali i dalje je natalitet dobar, malo opao i oni reagovali tako sto za dete daju 1500fr plus naravno odmah krece deciji dodatak od 250 mesecno. Plate su dobre, zato i dalje ima radjanja, radno mesto te ceka. Od 1. Januara krenuo zakon da ko ima rak ne moze dobiti otkaz, drzava ce firmi davati deo za tog radnika koji ce raditi koliko ce raditi dok moze, kada ne moze drzava preuzima na sebe.

iz rasejanja

pre 6 godina

"Treba spreciti trend iseljavanja iz zemlje, to je u stvari jedini problem. A taj trend se moze jedino spreciti novim radnim mestima, ali i dobrim platama".
(Nenad, 18. mart 2018 10:13)

Iseljavanje nema veze ni sa platama ni sa radnim mestima. Znam nekolicinu ljudi koji su u Srbiji zaradjivali veoma lepe pare, ali su se ipak spakovali i otisli. Razlozi?

Slucaj prvi - jednom programeru koji je zaradjivao i do 3000 evra mesecno tzv. upravnik stambene zgrade je trazio potvrdu da je prijavljen u socijalnom. Kada mu je ovaj odbrusio da to nije njegova briga i zalupio mu vrata, upravnik ga je otkucao i za par dana ga je privela policija, pod sumnjom da je utajio poreze i doprinose. Pokazao im je sve uredne papire i pustili su ga. Spakovao se i otsiao.

Slucaj drugi - u firmu koja je uspesno poslovala upali su nekakvi inspektori i trazili licence za softver. Posto firma razvija sve pod Linuxom pokazali su GPL i rekli da je Linux besplatan. Potom je stigla policija i zaplenili su im svu opremu, koju su im vratili posle 3 meseca. Za to vreme je posao pukao, a svi developeri su otisli u inostranstvo. Na kraju i gazda za njima.

Slucaj treci - coveka od 45 pozvali na neku vojnu vezbu iako je bio na Kosovu 1999. On ih je ignorisao. Zato su mu poslali policiju na kucu, zena ga je sprecila da ih napadne. Cim je guzva prosla spakovao je kofere i uprkos godinama dao otkaz na itekako dobrom drzavnom poslu u Srbiji i otisao u Cesku da vozi kamion.

Toliko o tome.

drp

pre 6 godina

Od predlozenih mera nece biti nikakve koristi. Nazalost nece biti nikoga ko ce to moci da potvrdi. Tako kaze matematika. Pretpostavimo da danas imamo 100 000 mladih u generaciji (50 000devojaka i 50 000 momaka). Reproduktivni period je od 20-40. dakle reproduktivno sposobnih danas ima 20 x 100 000=2 miliona. Od toga prosle godine zemlju je napustilo 80 000 a pretprosle 60 000. Dakle ove godine ce emigrirati 100000. Ostaje 1,9 miliona. Ako svaki par dobije 1 dete tada ce za 20 godina reproduktivna masa biti 0,95 miliona a rodice se 450 000 dece. za sledecih 20 godina broj ce pasti na 200 000. za sledecih 20 na 100 000 pa 50, pa 25, pa 12, pa 6, pa 3, pa 1,5 pa 750, pa 300..pa 2 pa 1...Eksponencijalni pad je posledica veoma lose ekonomske i socijalne politike ovog (i ranijih) rezima. Mladi odlaze zbog besperspektivnosti. Oni koji ostaju nisu u stanju da izdrzavaju vise od jednog, dvoje dece. Mnogi ostaju samci. Ovo sto ste procitali je optimisticka procena. Verujem da ce biti i gore i ceo proces stecaja Srbije biti brzi.

drp

pre 6 godina

Jedini nacin da se popravi demografska situacija je da se promeni ekonomska i socijalna politika. Smanjiti opterecenje privrede, povecati zaposlenost i BDP, promeniti poresku politiku (smanjiti porez na imovinu u razumne okvire, oporezovati 0,1% najbogatijih a skinuti teret sa 0statka nacije...). Obezbediti potpunu socijalnu zastitu za trudnice i majke. Tek onda dolaze podsticaji za prvorotke, drugorotke... Predlozene mere koje pocinju sa trecim redom mera su osudjene na neuspeh i imliciraju da Predsednik ocigledno zeli da stvori privid da rezim ima nameru da nesto uradi. One sasvim sigurno izolovane nece dati skoro nikakav efekat. Pokusavano je to u Ukrajini ranije ali se zavrsilo krahom i gubitkom 10% stanovnistva. Mi vremena za ponavljanje tudjih gresaka nemamo.
Kolike su nam sanse? Skoro nikakve jer rezim koji je i doveo do ove situacije sigurno nece preduzeti mere na svoju stetu a na korist demografskog rasta. Umesto toga bacice prasinu u oci kao sto sada radi, formalno se zalazuci za demografski rast a realno svojim losim radom uzrokujuci demografski pad. Uzalud vicemo ovde na sajtu, uzalud vice opozicija u skupstini dok ovaj stetocinski rezim tera decu u emigraciju (imajuci korist od toga jer odlaze oni koji bi glasali protiv njega).

Komša

pre 6 godina

@iz rasejanja
U našem komšiluku ima par ljudi koji su davno otišli u SAD i vremenom "povukli" rodjake.Ima i par ljudi koji su se iselili u Rusiju čak ( obrazovaniji,inženjer i arhitekta) i još par koje znam da su po Evropi...Sve ljude lično poznajem.
Ono što se nekada dešavalo po selima u srpskim (odeš u jedno selo a svaka kuća ima nekog u Francuskoj,u drugo- Nemčka ,treće - svi u Beču) sada se dešava u Beogradu.
I nije samo novac u pitanju (u ovim slučajevima koje sam nabrojao jeste bio - uglavnom VK ljudi koji svoje znanje nisu mogli da naplate ovde).
Promer komšije koji je otišao u Kanadu bih naveo kao zabrinjavajući.Čovek/mladić u kasnim dvadesetim,živeo s matorcima (penzija),sestra udata,kuća vredna sigurno oko 200000, sopstveni lokal.Sigurno 5-6 godina je imao privatnu štampariju i radio.
Prodao mašine,ugasio firmu i otišao u Kanadu gde radi isto to,samo kao radnik.
Ne treba pominjati da mu ne pada na pamet da se vrati...
Ono što je najgore je što ćemo ulaskom u EU ostati bez bar 15% stanovništva - i to onog najsposobnijeg,izmedju 25 i 40 godina starosti.To se mora očekivati jer je to doživela svaka zemlja koja je ušla.
Nama beže šoferi- obuče se dve godine u GSP (praksa) i paljba preko...pogledajte upis za medicinske sestre (na jeno mesto za upis u školu 10-20 kandidatkinja) ,šta mislite ,zašto?

mama sa 4 veće dece

pre 6 godina

A za nas koji već imamo više dece nema nikakvog olakšanja... Trebalo bi deci iz višečlanih porodica omogućiti da na državnim fakultetima imaju smanjene školarine, da imaju besplatan prevoz vozom, GSP i sl. Trebalo bi i majkama koje imaju više dece smanjiti bilo radno vreme, bilo porez na samostalne delatnosti, ranije penzije ili sl. Nije lako ni posle desete godine... Organizacija života majki sa više dece podrazumeva da su radne mogućnosti umanjene... Ovako ispada, država će da pomogne do desete godine, a onda kada troškovi postanu veći , jer troškovi za decu rastu sa njima, nikom ništa... Da li je ovo pravljeno za nepromišljene, da se polakome na prvi period... Ili samo za one koji se neće školovati...

Aster Blistok

pre 6 godina

Zar stvarno mislite da je resenje to sto cete dovesti Vucica na celo tima i raditi posao koji nikada nije radio u svom zivotu? Naprosto ne mogu verovati kakve vesti citam. Mi smo stvarno zemlja fantazije i magle dok odgovorni ljudi ovako pricaju...

Debeli Sava

pre 6 godina

Kažite Vi nama g.ministre koliko ima državnih službenika koji rade po pet i više godina na određeno.Uredite prvo svoje dvorište a ostalo će doći samo.

RajkoM

pre 6 godina

Tih 100 hilhada znaci porodici dosta. Ali to nije ono sto je neophodno za natalitet. Vecina radnika kod poslodavca radi na ugovor od tri meseca i manje,taj ugovor se stalno produzava. Tako da mlada zena i ako hoce da zasnuje porodicu nesme da ode na trudnicko jer ugovor nece biti produzen. Poslodavac nemora da navodi razlog zasto nije produzio ugovor. Drugo poslodavci u Srbiji koriste mogucnost minimalnog licnog dohotka ne zele da povecaju plate iako dobro posluju. Kazu zasto bih povecao platu kad nemoram. To je samo mali deo onog sto utice na natalitet u nasoj zemlji. Treba se spustiti iz oblaka medju sirotinju da bi se videle neke stvari.

koja prava imaju ta deca?

pre 6 godina

Prvo neka objasne da li ta deca treba da rade za minimalac ili imaju pravo na obrazovanje, karijeru i profesionalno ostvarenje?

Q

pre 6 godina

Sto bi rekli stariji "ode mast u propast" ili "kako sejes, tako zanjes". A Vucic bas hteo da o njegovim uspesima citaju buduce generacije. Ovako nista..

milan banovo brdo

pre 6 godina

ova država mladima realno ne nudi nikakvu perspektivu....i eto kuda nas to vodi.

svo ovo predugo traje, ratovi, besparica, ljudima je lakse da prelome i pokusaju negde drugde jer ovde nema sanse da bude bolje jos dugo, dugo. a zivoti prolaze.

s.

pre 6 godina

"Treba spreciti trend iseljavanja iz zemlje, to je u stvari jedini problem. A taj trend se moze jedino spreciti novim radnim mestima, ali i dobrim platama".
(Nenad, 18. mart 2018 10:13)

Kada Srbe i Hrvate, iseljenike, pitaju šta im je najbolje u novoj sredini, identičan odgovor, za obe nacije je : Ovde me poštuju kao čoveka.

Zemlja Utopija

pre 6 godina

@(EFIKASAN RAD, 18. mart 2018 10:14)

Samo jos da nam objasnis KOJI ce to PRIVATNIK da zaposli zenu pod navedenim uslovima. Pa cak i ako drzava dopuni iz budzeta plate majkama, ostaje neodradjeni posao. Jer priznacete, cilj svake proizvodne firme je PRODUKTIVNOST a ne nroj zaposlenih.

Ne, resenje je eventualno imati pristojna radna mesta sa KOREKTNIM platama, vrtice za decu sa PRIHVATLJIVIM cenama, pogodan pristupacan javni transport.... Ali to je vec UTOPIJA! Zar ne?

Anamarija

pre 6 godina

Ma ljudi problem je sto nam ode mlad svet iz drzave i ovi mladi sto stizu samo o tome misle kako da odu iz Srbije. Ovo je ozbiljna tema i potrebna je ozbiljna strategija! Sve u lancu da funkcionise a ne samo izdvojili smo novac i to je to. Sta je sa zenama koje odu na porodiljsko pa dobiju otkaz, sta je sa zenama koje rade po 10 i vise sati, da li u vrticima ima mesta da mozete da snestite dete? Pa treba vam debela veza. I na kraju sta je sa onima koji jos uvek zive sa mamom i tatom i ne planiraju porodice?

Nenad

pre 6 godina

Treba spreciti trend iseljavanja iz zemlje, to je u stvari jedini problem. A taj trend se moze jedino spreciti novim radnim mestima, ali i dobrim platama.

Aleksandar

pre 6 godina

@(Komša, 18. mart 2018 11:12)

Komšo, ti si malo pobrkao lončiće pošto maltene u istoj rečenici zagovaraš kako bi 'gospoda izdavači' trebalo da 'prave novac na tržištu bez pomoći države' i onda navodiš da država treba da se obaveže da kupi te udžbenike i da ih podeli osnovcima. Država će, naravno, odabrati samo jednog izdavača i ona umesto postojećeg oligopola dobiješ čist monopol gde se neko dobro očeša o državu umesto da prodaje svoju robu na tržištu.

Tamo gde država propisuje i koji se udžbenici koriste i sama ih otkupljuje nema ni govora o tržišnoj utakmici i neizbežno se završi kao najskuplje rešenje isprepletano korupcijom i nepotizmom. Uvek.

zoka

pre 6 godina

Moze i muskarci ako ce za to vreme da odrade i sve kucne poslove
(Naravno, 18. mart 2018 12:11)
Zivim i radim u Njemackoj,sam.Imam stan,kuvam ,perem sve mi je pod konac.Saljem pare svom djetetu za skolovanje.Sta mislis da mi muskarci nismo dovoljno pametni da odradimo tako "komplikovane"poslove?

Kata

pre 6 godina

Nadam se de ce mladi parovu u Srbiji sada imati vise hrabrosti da se ostvare u ulozi roditelja, kao i d ce oni sa dvoje dece, sada moci da prosire svoju porodicu.

Miodrag

pre 6 godina

@Zemlja Utopija
Nisi u pravu. Ne moze ostati "neodradjen posao". Treba zaposliti jos nekoga pola radnog vremena.
Inace cak i kolevka kapitalizma, UK, ima takve opcije za majke, 4 i 6 sati, ili tri dana nedljeno i sl. Puna je zapadna Evropa takvih primera takodje. Plus kad su deca prvaci u skoli u Francuskoj, Belgiji, slobodna je sreda. Prosto podesis poreski sistem da najvise daju samci i bogati i nadomestis vecinu troskova. Ako se nekome ne svidjda, demokratija radi, moze da proba politicki da promeni pravila ili da promeni sredinu.

Miodrag

pre 6 godina

@Zemlja Utopija
Nisi u pravu. Ne moze ostati "neodradjen posao". Treba zaposliti jos nekoga pola radnog vremena.
Inace cak i kolevka kapitalizma, UK, ima takve opcije za majke, 4 i 6 sati, ili tri dana nedljeno i sl. Puna je zapadna Evropa takvih primera takodje. Plus kad su deca prvaci u skoli u Francuskoj, Belgiji, slobodna je sreda. Prosto podesis poreski sistem da najvise daju samci i bogati i nadomestis vecinu troskova. Ako se nekome ne svidjda, demokratija radi, moze da proba politicki da promeni pravila ili da promeni sredinu.

Zemlja Utopija

pre 6 godina

@(Miodrag, 18. mart 2018 20:27)

Lepo zboris. Samo drzave koje navodis kao primere, su dosta dobro organizovane drustvene sredine sa vrlo preciznim dobro primenjenim pravilima. One nisu bukvalno drustvena zgarista kao sto je Srbija. Uglavnom, kamen poticanja je ta prosta recenica: "Trebalo bi" ili Moramo". Ne znam kolko ti je godina, a meni je sedamdeset! Od ranog detinjstva, takoreci sest decenija slusam te proklete reci "trebalo bi" i "moramo". I do danas je uvek ostajalo na tome, jer se u medjuvremenu pojave neke "objektivne teskoce" i sve to padne u vodu. I jos jedno pitanje: Kako naterati jednu malu privatnu firmu da zaposli nekog sa skracenim radnim vremenom? Mozda ima specificnih radnih mesta, gde je to moguce, ali da li takva mesta odgovaraju eventualnim kadidakinjama?I jos ako se radi o cisto proizvodnoj delatnosti, ne verujem.