Petak, 16.03.2018.

07:56

Pretučeni radnici firme Bus-plus; Vesić: Agresivna manjina

Jutros pretučena dva radnika firme "Bus plus", kažu iz Hitne pomoći. Gradski menadžer Goran Vesić osudio napad na kontrolore.

Izvor: Tanjug

Pretuèeni radnici firme Bus-plus; Vesiæ: Agresivna manjina IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

Nbgd

pre 6 godina

Placam kartu redovno, firma mi uplacuje, ali sta vredi kad ne mogu da udjem ujutru u autobus i da se vozim kao čovek. Odvratni su ti kontrolori, bahati, neljubazni, žene neke strašno agresivne i primitivne.Ne cudi me da se ovo dogodilo.Obezbedite dovoljan broj vozila i ljudske uslove, vozac otvori vrata, putnici naslagani,i nikom nista...

Vojvodino moja

pre 6 godina

I onda kada se pitaju da li ima potrebe za komunalnom policinom...pa naravno da ima!
Komunalna policija služi za normalno funkcionisanje grada u komunalnom smislu!

autoportret

pre 6 godina

(Pera, 16. mart 2018 14:28)
Odrzavanje i plate se isplacuju od prodatih karata i dotacija iz budzeta. Dakle prvo obezbedis sve kako treba pa onda (s pravom) trazis naplatu.

Kao sto i od poreza i doprinosa placamo infrastrukturu, skole, bolnice, itd. Ako neko pokrade te pare pa onda za kratere i ruine hoce da naplati kao za normalno, nece moci. Zaboravi da samo uzimas i izmisljas nove i vece troskove i kazne a s tim novcem nista ne uradis, to vreme je proslo.

Placalo se decenijama za sve a nista se ne odrzava. Nadjite te pare gde su pa sve popravite i napravite/kupite novo pa se onda javite za efikasniju naplatu i vece cene. Do tada mrka kapa

Aleksandar

pre 6 godina

@(Milan, 16. mart 2018 09:28)

Za Pariz ne znam jer sam se tamo vozao samo metroom i sopstvenim prevozom, al' i u Londonu i u Njujorku nećeš videti kontrolore zato što ne možeš da uđeš u vozilo a da ne platiš kartu - ulaz je isključivo kod vozača koji pri ulasku služi i kao kontrolor. Ako ne platiš kartu, nema ulaska, ako se praviš pametan vozač pozove policiju pa te izbace iz vozila i a onda ti stigne kazna koja pokriva troškove tvog glupiranja a od koje ćeš se godinama češati. Fino, kulturno, efikasno.

Ali to nije primenjivo u Beogradu gde od svih bedastoća koje je Đilas napravio ljudi ponajviše ne mogu da mu zaborave to što ih je, zamisli molim te, pokušao naterati da ulaze na prednja vrata kao što je to slučaj bilo gde u civilizovanom svetu...

Always look at the bright side of life

pre 6 godina

Nažalost, ljudi su besni što se za skupu kartu voze u krševima, pa nastrada onaj koji im to mučenje naplaćuje. Pišem ovo iz 23 „japanca“, prljave, polomljenih stolica, u kojoj guše izduvni gasovi koji ulaze u autobus.

Pera

pre 6 godina

Kad autobusi budu bili ispravni i čisti kao u Parizu, Londonu, Njujorku onda ću da plaćam kartu. O platama neću ni da počinjem. Dotle se švercujem, kome smeta od vas botova neka plače.
(sima, 16. mart 2018 12:01)

1. Busevi u Beogradu su od svile i kadife u poredjenju sa Njujorskim.

2. Ako ne placas kartu, onda GSP nema naplatu, bez para ne mogu da obezbede plate mehanicarima, radnicima, vozacima. Takodje, ne mogu da odrzavaju vozila, da kupe rezervne delove, gorivo. Ergo, sto se vise ljudi svercuje, to ce ti autobusi biti ruzniji, prljaviji, raspadnutiji, sa manje vozila, manje kvalitetnih ljudi koji rade u GSP, sto sve zajedno cini servis gorim.

3. Ti svojim svercovanjem dakle doprinosis da servis bude jos gori od onog kakvog ga ocekujes, pa je tvoj zahtev bizaran.

3. Ti bi se svercovao i da su autobusi u BG-u kao i u Londonu ili Parizu. Tada bi nasao drugi iygovor. Ono sto je potrebno je da se daju sira ovlascenja kontroli i policiji, a vas svercere treba kaznjavati. Zasto bi vi protivpravno i besplatno uzivali u servisima koje placaju drugi? Zato je potrebna pravna drzava i policija koja ce da vas propisno kaznjava.

MilanM

pre 6 godina

Interesantno je kako se svaka prica o svercovanju u prevozu zavrsi insistiranjem na pravima i na kvalitetu usluge. Rekao bi covek da oni koji se pozivaju na prava treba da postuju i obaveze iz kojih ta prava proisticu ili da ce oni kojima se ne svidja usluga prestati da je koriste. Ne, naravno, njihova prava se ne smeju ugrozavati, a usluga im se ne sme uskracivati. Cini mi se da to tako nigde nece funkcionisati.

idi pravi kulen

pre 6 godina

Novosađanine, dođi u Beograd pa se vozi malo u špicu, bez klime u prljavštini na 40 stepeni, u prepunoj 95-ici staroj 30 godina, među 2 miliona sugrađana? Dođi pa nam pričaj o redu i kako treba da se plati karta?

Ica

pre 6 godina

Prošle nedelje moja majka i njena prijateljica dolaze na lekarski pregled u Beograd. Majka greškom kuca jednu kartu, umesto grupnu. Nailazi kontrola, i nastaje problem. Isti nekako rešavaju. Na kraju, kontrolor izlazi iz prevoza i dobacuje majki, u stilu da je znao od početka da se pravi blesava...

Zoran

pre 6 godina

Meni je kontrolor u prisustvu komunalne inspektorke uzeo 2000 dinara na ime kazne a nije hteo da mi izda račun . Automat za kucanje karte je bio neispravan a ja nisam obratio pažnju da karta nije otkucana . Kontrolor i inspektorka nisu hteli da uvaže moju primedbu i provere aparat već su me pod pretnjom fizičkog obračuna izveli iz tramvaja i uzeli mi 2000 dinara na ime karte ( ???!!!) a kada sam zatražio ispravan račun za plaćenu kartu kontrolor je krenuo na mene da se fizički obračuna. Na moju sreću , tu je bilo desetak ljudi koji su čekali gradski prevoz i oterali su kontrolora siledžiju. Prijavio sam slučaj njegovoj centrali ali su mi odgovorili da je on ispravno postupio !? Po takvom odgovoru verujem da oni dele tako uzete pare.
Eto to je moje iskustvo sa GSP kontrolorom i komunalnom inspektorkom koja je bila sa njim. Gospodine Vesiću nadam se da nisu svi kontrolori ovakvi , a ako sprečite ovakve kradje karte za javni prevoz bi verovatno mogle biti jevtinije.

megaloman

pre 6 godina

"To sto vi u Beogradu ne placate kartu i trazite da ako nemate i uhvati vas kontrola da jednostavno izadjete, placamo mi iz ostatka Srbije ! Ja bih to odmah resio, ukine se GSP pa hodaj peske. U Novom Sadu se ulazi na prednja vrata i ako nemas kartu, ne mozes da udjes. Procenat ljudi koji placaju je 100%. Cim se ide juznije,prestaje civilizacija.Ako vi nemate para za bus,sta da mi ostali kazemo. Pola vas je zaposleno preko grbace u kancelarijama,jedna fabrika ne radi u gradu.
(LalaNS, 16. mart 2018 12:46)"

Ne, ne plaćate vi iz ostatka Srbije beogradski GSP već građani Beograda. Dosta sa tim glupostima.

LalaNS

pre 6 godina

To sto vi u Beogradu ne placate kartu i trazite da ako nemate i uhvati vas kontrola da jednostavno izadjete, placamo mi iz ostatka Srbije ! Ja bih to odmah resio, ukine se GSP pa hodaj peske. U Novom Sadu se ulazi na prednja vrata i ako nemas kartu, ne mozes da udjes. Procenat ljudi koji placaju je 100%. Cim se ide juznije,prestaje civilizacija.Ako vi nemate para za bus,sta da mi ostali kazemo. Pola vas je zaposleno preko grbace u kancelarijama,jedna fabrika ne radi u gradu.

Mikica

pre 6 godina

Da podsetimo Vesića:
Vučić: Država trenutno nema snage za borbu protiv huligana.
A što se bus plusa tiče, njegovo ukidanje je takodje obećano od sadašnje vlasti.

Ranger

pre 6 godina

Kao neko ko redovno koristi gradski prevoz i izmiruje obaveze prema istom,podržavam kontrolu,ali samo ako se zakonski i propisno sprovodi.Lično sam prisustvovao situacijama,gde kada uđe kontrola u vozilo,pola(da pola)putnika iz autobusa izađe napolje na sledećoj stanici jer nemaju kartu,a ja koji plaćam redovno često ne mogu da uđem u vozilo jer je prepun putnika i "slepih putnika".
Sa druge strane zameram kontrolorima koji loše rade svoj posao,a ima ih dosta.Na primer kada selektivno sprovode kontrolu,uđu u vozilo,od svih prisutnih samo meni traže kartu,a ostale putnike ignorišu.Ja sam im pokazao kartu i kada sam ih upitao zašto tako rade,dobio sam bahati odgovor u stilu da im se tako može.Kada sam im tražio broj službene legitimacije radi prijave,ponovo su bili bahati,vređali nisu hteli da pokažu legitimaciju i pobegli su iz vozila na sledećoj stanici.
Naravno,ne opravdavam nasilje ni prema kontrolorima ni prema putnicima,ali nekada su sami krivi i jedni i drugi što dolazi do eskalacije istog.

sima

pre 6 godina

Kad autobusi budu bili ispravni i čisti kao u Parizu, Londonu, Njujorku onda ću da plaćam kartu. O platama neću ni da počinjem. Dotle se švercujem, kome smeta od vas botova neka plače.

Voo Doo Instalater

pre 6 godina

"Gradski menadžer Goran Vesić najoštrije je danas osudio prebijanje dva kontrolora u gradskom prevozu, navodeći da je ovaj slučaj još jedan dokaz da huligani misle da mogu da terorišu većinu građana koji žive mirno i poštuju pravila i zakone."

Oni to ne misle! ONI TO RADE a vi ih ne sprečavate nego negujete...

(Žuti su krivi! A, Vesiću? Na svim izborima manje-više na kvarno dobijate od 2012. 25% od upisanih. Ko je ondaK većina a ko manjina?)

vampirbg

pre 6 godina

U principu kontrolori cesto prekorace svoja ovlascenje. Njihovo ovlascenje je da ti traze kartu i ako istu nemas da ti ponude da kupis doplatnu kartu ili da te zamole da izadjes iz vozila. Vrlo cesto prete ili pokusavaju da naplate doplatnu kartu i kad ljudi izadju. Kontrolor ne moze ds naplati kaznu posto zakonski nije ovlascen. Samo policija i sud mogu da kaznjavaju. Ne sme ni da zaustavi autobus sa zatvorenim vratima niti da te sprecava da odes. Sve to spada u sprecavanje slobode kretanja i vuce vece kazne od one za doplatnu kartu :)

groK

pre 6 godina

Svi vi koji branite kontrolere, voleo bih da vidim vaše karte svaki put kada ste u prevozu i da li bi ste prihvatili da vam neko napiše kaznu ako ste npr. žurili na posao u 5 ujutru i niste stigli da uplatite ili je niste otkucali (jer da i tada dosađuju da se plati kazna a ne samo da se otkuca i nastavi put) ili nije radio sistem kao što to inače ume da se desi, da li bi ste tada bili na strani kontrolera koji, da maltretiraju ljude kao da rade na proviziju pa što više kazni više para dobijaju. Licemerje na nivou od strane stranačkih poltrona. Karta treba da se plati ali u sistemu koji funkcioniše po principu gde ti je omogućeno da to sebi priuštiš a ne da svakog meseca razmišljaš šta ćeš jesti i kako ćeš prehraniti porodicu.
A konto maltretiranja, u to spada onaj trenutak gde oni zadržavaju ceo autobus/tramvaj itd zarad jednog putnika i time direktno krše zakon o slobodnom kretanju drugih građana. Oni nisu službena lica, niko nije u obavezi da se povinuje njihovim zahtevima da se ostane na licu mesta na šta oni često grabe za ruke i ne dozvoljavaju da osoba ode, što se opet može tretirati kao fizički nasrtaj, pritom većinom su to stariji ljudi i devojke. SNS obećao ukidanje a oni još povećali cene prevoza molim lepo, vi koji ste glasali za to vi plaćajte karte, ja lično neću i brige me.

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 6 godina

Pre neki dan cekam autobus...posle pola sata stize pun ko oko...na sledecoj stanici ulazi kontrola...ja ih pitam zasto nema autobusa...njihov odgovor je bio :"kako ja da znam ne radim u GSP-u...nisam mu pokazao kartu?

transform

pre 6 godina

(Demokratija je pljacka po zakonu, 16. mart 2018 09:11)

Pogresno ti je poredjenje. Treba porediti cene I kurs nekoliko dana pre uvodjenja busplusa sa cenom I kursom nekoliko dana posle uvodjenja. To ce ti realno prikazati razliku. Sve je u medjuvremenu poskupelo, pa I karte za prevoz.
Ne mozes da poredis cene I kurs mnogo pre uvodjenja sa cenom I kursom danas. Ova cena busplusa nije bila u pocetku, bilo je jeftinije.
Busplus je uveden u febuaru 2012. Kurs evra je tog meseca bio 110. Dva meseca pre kurs je bio 104, dva meseca posle je bio 111.
I samo jos nesto sto dosta ljudi ne zna. Cenu karte odredjuje Direkcija za javni prevoz, ne busplus. Pare idu Direkciji pa ona rasporedjuju GSP-u I privatnim prevoznicima

Joksa

pre 6 godina

@mozaks Slazem se da se u inostranstvu placa, evo ja kad bio u Svedskoj kod brata platili smo po 2e bus kartu. Njegova plata 3000e a platio 2e, u Srbiji ja platio bus kartu 0.5e, moja plata 300e. Eto vidis razliku i zasto ljudi nece da placaju i zivci su im zategnuti ko strune.

rudarproleter

pre 6 godina

CITAT: mi smo na zalost toliko ne kulturni i na sve moguce nacine se trudimo da ne postujemo zakone, da je to prevazislo sve granice...

Bravo, opisao si sam vrh države...

mozaks

pre 6 godina

vi.koji kritikujete i kontrolore i osoblje.koje naplacuje karte za prevoz-konduktere,dali ste putovali van srbije,busom,vozom,avionom?dali ste i tamo.izbegavali placanje.karte za prevoz?
mozda niste znali da je tamo.akcenat stavljen.na.putnika,i ako vas nadju bez vozne karte,placate i.kartu i kaznu.a vi pokusajte da izbegnete,pa vam dodje.i pokicija pa platite i kaznu za pokusaj sverca,izlazak.policije na teren,ne postovanje sluzbenih lica itd..pa cete u buduce platiti kartu bez pitanja dodatnih.
mozda je taj.kontrolor bio grub..glasniji,ali to ne daje za pravo putniku da ne.plati kartu!
pokazes svoju kartu,kontrolor-kondukter ti je.proveri,overi.i zavrsena prica..
to sto ste mozda oboje ustali na.levu nogu,sto vam se ne svidja.mozda ta osoba,to vam.ne daje za pravo da ne.platite kartu!
mi smo na zalost toliko.ne kulturni i na sve moguce nacine se trudimo da ne postujemo zakone,da je to prevazislo sve granice...
Vi.koji napadate i.kritikujete i branite tog putnika,dali biste voleli,da vam taj.isti putnik,udje u vas stan i uzme nesto iz stana,bez vaseg odobrenja???

miletrans

pre 6 godina

Za sve koji se iščuđavate što se u inostranstvu niko ne švercuje, a kazne su drakonske:
Kad kupim kartu u Hamburgu, taj novac se upotrebljava za pranje vozila, nabavku rezervnih delova, plate vozačima...
AKO kupim kartu u Beogradu taj novac se upotrebljava za sendviče, jelke, fontane, švalerke... Vozila se peru kišom, za red vožnje niko ne zna čemu služi, a ozbiljan tehnički pregled ne bi prošlo ni svako deseto vozilo.
Rešite te stvari, pa onda uterujte harač. Može karta da košta 5 dinara, za sendviče ovima što će da mi nalupaju minuse NE DAM.

Beo

pre 6 godina

(Karte na pregled molim!

Ovaj komentar moze da napise neko ko radi u javnom sektoru uz pomoc veze i vozi se kolima na posao. Apsurd je da nezaposoleni bez prihoda mora da plate 1120 dinara mesecno ili 89 din voznju od 1,5 sata (a kaze im se da bude aktivni u trazenju posla i da kucaju od vrata do vrata) a da se penzioneri sa penzijama od 20,30,40 tak i vise hiljada voze za 407 dinara godisnje (jer su glasacka masinerija ovih na vlasti ) a da radnici koji rintaju za 20 tak hiljada kod privatnika (ako nisu imlai veze da rade u javnom za 40 tak hiajlda) placaju prevoz od 3275 dinara mesecno ili isto jednu voznju od 1,5 sat 89 dinara.

infrastar

pre 6 godina

@mozaks
Da, jesmo. Ne postoji grad u svetu a da stanovništvo ne pokušava da se švercuje gradskim prevozom!
Tamo gde je standard viši, a cene gsp-a prilagođene platežnoj moći, te vozila uvek čista, adekvatno opremljena, tu je i ređi šverc. Čak i tu kontrolor nema pravo da bude agresivan ili fizički preti. To ni policija ne sme da radi iz čista mira.
Konačno, u ne malom broju gradova na svetu testira se i koncept besplatnog prevoza jer ipak ostavljamo svi pare od poreza, a to nije namenjeno samo predizborne kampanje, te te molim da se maniš tog kvazimoralisanja koje ti uopšte ne ide.

Пoclodavaц

pre 6 godina

Ко нема карту нека му се омогући куповина карте на лицу места. Како купити карту када их нема на 70% киоска у Београду? Или ускладити цену карте код возача, нема логике да она буде 150 динара за 5 минута до некога киоска на којем је могуће купити бус плус.

Oliver

pre 6 godina

Svi gradajni treba da znaju 3 stvari: kontrolori nemaju pravo da legitimisu ljude,to moze samo policija,kontrolori nemaju pravo da vam ogranicavaju slobodu kretanja u vozilu i trece,kontrolori nemaju pravo da vam ogranicavaju slobodu kretanja van vozila,na ulici. Znaci,kad nemate kartu samo izadjete na sledecoj stanici,bez rasprave,bez icega.Ako vas dotaknu fizicki,imate pravo da se branite.Oni ne smeju bukvalno nista bez komunalne policije.

Grejmer

pre 6 godina

Ni ne pokušavajte da objasnite švercerima kako nisu u pravu i kako karta mora da se plati, to je uzaludna bitka. Oni koji hoće da plate, oni plaćaju, oni koji neće, naći će milion razloga i opravdanja. Plaćam mesečnu markicu od 2004. godine i u životu nikada nisam doživeo maltretiranja bilo kakve vrste od kontrolora, čak želim da kažem da su neki i vrlo ljubazni, devojke najčešće. Izvolite sad pa saspite minusima, prijatan dan vam želim.

Igor

pre 6 godina

Pa kad bi uveli normalne cijene sigurno bi se ljudi neusporedivo manje švercali.
(Frere Jacques, 16. mart 2018 08:36)

Da se kladimo da ne bi uzimali karte cak i da su besplatne?

To je isti mentalitet koji ceka kuci da mu drzava nadje posao, baca smece sa terase i pikavce kroz prozor automobila pritom parkirajuci na trotoaru ispred pesackog prelaza. To nije naviklo nikome da polaze racune niti da bude odgovorno za bilo sta. Ali ako ti njemu nesto ne platis to je onda drama opsta.

malisa

pre 6 godina

"Treba da govorimo otvoreno da u našem gradu postoji agresivna manjina koja želi da teroriše većinu ljudi".

Zanimljiva konstatacija plus može da se primeni i na celu zemlju.

Jelena

pre 6 godina

Cesto sam bila u situaciji da se nadjem u autobusu i vidim kako se bahato i bezobrazno ponasaju kontrolori, kao zandarmi bukvalno. I uglavnom se nakace na nekog slabog pa ga vredjaju i ponizavaju. Verovarno je do incidenta doslo zbog toga, a ne zbog neplacene karte.

dragan

pre 6 godina

Odakle im ideja da kontrolisu kadas narod ide na posao i kada je nervozan. Kontrolisite van vremena odlaska i vracanja, pustite radni narod na miru. Inace tacno je da vole da maltretiraju zene, to je moja zena licno iskusila.

Demokratija je pljacka po zakonu

pre 6 godina

@Karte na pregled molim
"Ako nemaš kartu,idi peške."

Pre Bus plusa, karta 42 din, Evro 80 din, karta znaci 52.5 Centi.
Sa Bus plusom karta 89 din plus papir ili plastika, Evro 118 din, znaci 75.4 Centi. Samo nesto ispod 50% povecanje cene. Koliko bi trebalo da bude povecanje cene da ne kazete "Ako nemaš kartu,idi peške." ?
Ako bi se cena hleba povecala za na pr 10 puta da li bi i onda napisali, "Ako nemas za hleb, nemoj da jedes" ?

Dobitnik tranzicije 1990-1997 SPS 97-00 JUL 2000-2012 DS 2012- SNS

pre 6 godina

Uvek je lepo videti da se pošten svet argumentovano obračunava. A vi kako ste?

Milan

pre 6 godina

Uopšte nije bilo tako. Bila sam tamo jotros. Kontrolor je maltretirao ženu koja nije imala kartu. Ne opravdavam to ali... Verovatno postoji i snimak tog događaja jer sam videla ljude da snimaju mobilnim telefonom. Žena je poludela i zvala u pomoć.
(vesna, 16. mart 2018 08:21) A pod maltretiranjem podrazumevate šta?!? Tražio joj da plati kaznu, izađe iz vozila ili šta? Ajde svi da ne plaćamo prevoz! Svi bi prava ali niko ne želi obaveze! Aj da vidimo da u Parizu, Londonu, Njujorku neko smatra da ima prava da se vozi gradskim prevozom a da ne plati kartu! Kako bi njihovi kontrolori trebali da reaguju?!?

aa

pre 6 godina

Eto žena nije imala kartu i kontrolori su sada krivi.Zašto nije platila kaznu,koja je predviđena u ovakvim slučajevima.Gledao sam i gospodu koja lupaju ovde minuse a iživljavaju se nad kontrolorima do te mere da slobodno mogu da kažem, da pojedinci maltretiraju službenike bus +a.Kupi kartu pokaži je na uvid i svar je u redu!Nego smo mi težak i nedokazan narod...Bili i ostaćemo!

Josko

pre 6 godina

Koliko su bolesne ove policijske vesti. U sukobu bilo koja dva lica podnosi se prijava protiv oba, pa sudija sudi ko je kome sta. Naravno osim u slucaju da nosis stranacku knjiyicu u džepu.
Onda si uvek žrtva.

vesna

pre 6 godina

Uopšte nije bilo tako. Bila sam tamo jotros. Kontrolor je maltretirao ženu koja nije imala kartu. Ne opravdavam to ali... Verovatno postoji i snimak tog događaja jer sam videla ljude da snimaju mobilnim telefonom. Žena je poludela i zvala u pomoć.

Bender

pre 6 godina

@Vesna - “Kontrolor je maltretirao ženu koja nije imala kartu. “
Kako mislis “maltretirao”? Jel to, u prevodu:
Kontrolor: “Nemate kartu? Moracu Vam napisati kaznu”.
Zena (derici se): “LOPOVI! Ostavi me na miru!! Upomoc! Ostavite me da se vozim!!!”
Onda dva mlada majmuna zeljna tuce skoce i prebiju kontrolora.

Frere Jacques

pre 6 godina

Ni težeg posla,ni goreg naroda...Ako nemaš kartu,idi peške.
(Karte na pregled molim!, 16. mart 2018 08:09)

Pa kad bi uveli normalne cijene sigurno bi se ljudi neusporedivo manje švercali.
U Zagrebu je puna cijena mjesečne karte 5400 dinara, ako si penzioner, socijalni slučaj ili si đak ili student cijena je 1600 dinara, pojedinačna karta koja vrijedi 30 minuta je 60 dinara s neograničenim brojem presjedanja, a za 90 minuta je 150 dinara, a ako imaš manje od 30.000 dinara po članu domaćinstva karta je besplatna, tako da u Zagrebu stvarno nema opravdanja za švercanje.

vesna

pre 6 godina

Uopšte nije bilo tako. Bila sam tamo jotros. Kontrolor je maltretirao ženu koja nije imala kartu. Ne opravdavam to ali... Verovatno postoji i snimak tog događaja jer sam videla ljude da snimaju mobilnim telefonom. Žena je poludela i zvala u pomoć.

Josko

pre 6 godina

Koliko su bolesne ove policijske vesti. U sukobu bilo koja dva lica podnosi se prijava protiv oba, pa sudija sudi ko je kome sta. Naravno osim u slucaju da nosis stranacku knjiyicu u džepu.
Onda si uvek žrtva.

Demokratija je pljacka po zakonu

pre 6 godina

@Karte na pregled molim
"Ako nemaš kartu,idi peške."

Pre Bus plusa, karta 42 din, Evro 80 din, karta znaci 52.5 Centi.
Sa Bus plusom karta 89 din plus papir ili plastika, Evro 118 din, znaci 75.4 Centi. Samo nesto ispod 50% povecanje cene. Koliko bi trebalo da bude povecanje cene da ne kazete "Ako nemaš kartu,idi peške." ?
Ako bi se cena hleba povecala za na pr 10 puta da li bi i onda napisali, "Ako nemas za hleb, nemoj da jedes" ?

dragan

pre 6 godina

Odakle im ideja da kontrolisu kadas narod ide na posao i kada je nervozan. Kontrolisite van vremena odlaska i vracanja, pustite radni narod na miru. Inace tacno je da vole da maltretiraju zene, to je moja zena licno iskusila.

Frere Jacques

pre 6 godina

Ni težeg posla,ni goreg naroda...Ako nemaš kartu,idi peške.
(Karte na pregled molim!, 16. mart 2018 08:09)

Pa kad bi uveli normalne cijene sigurno bi se ljudi neusporedivo manje švercali.
U Zagrebu je puna cijena mjesečne karte 5400 dinara, ako si penzioner, socijalni slučaj ili si đak ili student cijena je 1600 dinara, pojedinačna karta koja vrijedi 30 minuta je 60 dinara s neograničenim brojem presjedanja, a za 90 minuta je 150 dinara, a ako imaš manje od 30.000 dinara po članu domaćinstva karta je besplatna, tako da u Zagrebu stvarno nema opravdanja za švercanje.

Jelena

pre 6 godina

Cesto sam bila u situaciji da se nadjem u autobusu i vidim kako se bahato i bezobrazno ponasaju kontrolori, kao zandarmi bukvalno. I uglavnom se nakace na nekog slabog pa ga vredjaju i ponizavaju. Verovarno je do incidenta doslo zbog toga, a ne zbog neplacene karte.

miletrans

pre 6 godina

Za sve koji se iščuđavate što se u inostranstvu niko ne švercuje, a kazne su drakonske:
Kad kupim kartu u Hamburgu, taj novac se upotrebljava za pranje vozila, nabavku rezervnih delova, plate vozačima...
AKO kupim kartu u Beogradu taj novac se upotrebljava za sendviče, jelke, fontane, švalerke... Vozila se peru kišom, za red vožnje niko ne zna čemu služi, a ozbiljan tehnički pregled ne bi prošlo ni svako deseto vozilo.
Rešite te stvari, pa onda uterujte harač. Može karta da košta 5 dinara, za sendviče ovima što će da mi nalupaju minuse NE DAM.

malisa

pre 6 godina

"Treba da govorimo otvoreno da u našem gradu postoji agresivna manjina koja želi da teroriše većinu ljudi".

Zanimljiva konstatacija plus može da se primeni i na celu zemlju.

Oliver

pre 6 godina

Svi gradajni treba da znaju 3 stvari: kontrolori nemaju pravo da legitimisu ljude,to moze samo policija,kontrolori nemaju pravo da vam ogranicavaju slobodu kretanja u vozilu i trece,kontrolori nemaju pravo da vam ogranicavaju slobodu kretanja van vozila,na ulici. Znaci,kad nemate kartu samo izadjete na sledecoj stanici,bez rasprave,bez icega.Ako vas dotaknu fizicki,imate pravo da se branite.Oni ne smeju bukvalno nista bez komunalne policije.

Mikica

pre 6 godina

Da podsetimo Vesića:
Vučić: Država trenutno nema snage za borbu protiv huligana.
A što se bus plusa tiče, njegovo ukidanje je takodje obećano od sadašnje vlasti.

groK

pre 6 godina

Svi vi koji branite kontrolere, voleo bih da vidim vaše karte svaki put kada ste u prevozu i da li bi ste prihvatili da vam neko napiše kaznu ako ste npr. žurili na posao u 5 ujutru i niste stigli da uplatite ili je niste otkucali (jer da i tada dosađuju da se plati kazna a ne samo da se otkuca i nastavi put) ili nije radio sistem kao što to inače ume da se desi, da li bi ste tada bili na strani kontrolera koji, da maltretiraju ljude kao da rade na proviziju pa što više kazni više para dobijaju. Licemerje na nivou od strane stranačkih poltrona. Karta treba da se plati ali u sistemu koji funkcioniše po principu gde ti je omogućeno da to sebi priuštiš a ne da svakog meseca razmišljaš šta ćeš jesti i kako ćeš prehraniti porodicu.
A konto maltretiranja, u to spada onaj trenutak gde oni zadržavaju ceo autobus/tramvaj itd zarad jednog putnika i time direktno krše zakon o slobodnom kretanju drugih građana. Oni nisu službena lica, niko nije u obavezi da se povinuje njihovim zahtevima da se ostane na licu mesta na šta oni često grabe za ruke i ne dozvoljavaju da osoba ode, što se opet može tretirati kao fizički nasrtaj, pritom većinom su to stariji ljudi i devojke. SNS obećao ukidanje a oni još povećali cene prevoza molim lepo, vi koji ste glasali za to vi plaćajte karte, ja lično neću i brige me.

sima

pre 6 godina

Kad autobusi budu bili ispravni i čisti kao u Parizu, Londonu, Njujorku onda ću da plaćam kartu. O platama neću ni da počinjem. Dotle se švercujem, kome smeta od vas botova neka plače.

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 6 godina

Pre neki dan cekam autobus...posle pola sata stize pun ko oko...na sledecoj stanici ulazi kontrola...ja ih pitam zasto nema autobusa...njihov odgovor je bio :"kako ja da znam ne radim u GSP-u...nisam mu pokazao kartu?

vampirbg

pre 6 godina

U principu kontrolori cesto prekorace svoja ovlascenje. Njihovo ovlascenje je da ti traze kartu i ako istu nemas da ti ponude da kupis doplatnu kartu ili da te zamole da izadjes iz vozila. Vrlo cesto prete ili pokusavaju da naplate doplatnu kartu i kad ljudi izadju. Kontrolor ne moze ds naplati kaznu posto zakonski nije ovlascen. Samo policija i sud mogu da kaznjavaju. Ne sme ni da zaustavi autobus sa zatvorenim vratima niti da te sprecava da odes. Sve to spada u sprecavanje slobode kretanja i vuce vece kazne od one za doplatnu kartu :)

Beo

pre 6 godina

(Karte na pregled molim!

Ovaj komentar moze da napise neko ko radi u javnom sektoru uz pomoc veze i vozi se kolima na posao. Apsurd je da nezaposoleni bez prihoda mora da plate 1120 dinara mesecno ili 89 din voznju od 1,5 sata (a kaze im se da bude aktivni u trazenju posla i da kucaju od vrata do vrata) a da se penzioneri sa penzijama od 20,30,40 tak i vise hiljada voze za 407 dinara godisnje (jer su glasacka masinerija ovih na vlasti ) a da radnici koji rintaju za 20 tak hiljada kod privatnika (ako nisu imlai veze da rade u javnom za 40 tak hiajlda) placaju prevoz od 3275 dinara mesecno ili isto jednu voznju od 1,5 sat 89 dinara.

Joksa

pre 6 godina

@mozaks Slazem se da se u inostranstvu placa, evo ja kad bio u Svedskoj kod brata platili smo po 2e bus kartu. Njegova plata 3000e a platio 2e, u Srbiji ja platio bus kartu 0.5e, moja plata 300e. Eto vidis razliku i zasto ljudi nece da placaju i zivci su im zategnuti ko strune.

Dobitnik tranzicije 1990-1997 SPS 97-00 JUL 2000-2012 DS 2012- SNS

pre 6 godina

Uvek je lepo videti da se pošten svet argumentovano obračunava. A vi kako ste?

Ranger

pre 6 godina

Kao neko ko redovno koristi gradski prevoz i izmiruje obaveze prema istom,podržavam kontrolu,ali samo ako se zakonski i propisno sprovodi.Lično sam prisustvovao situacijama,gde kada uđe kontrola u vozilo,pola(da pola)putnika iz autobusa izađe napolje na sledećoj stanici jer nemaju kartu,a ja koji plaćam redovno često ne mogu da uđem u vozilo jer je prepun putnika i "slepih putnika".
Sa druge strane zameram kontrolorima koji loše rade svoj posao,a ima ih dosta.Na primer kada selektivno sprovode kontrolu,uđu u vozilo,od svih prisutnih samo meni traže kartu,a ostale putnike ignorišu.Ja sam im pokazao kartu i kada sam ih upitao zašto tako rade,dobio sam bahati odgovor u stilu da im se tako može.Kada sam im tražio broj službene legitimacije radi prijave,ponovo su bili bahati,vređali nisu hteli da pokažu legitimaciju i pobegli su iz vozila na sledećoj stanici.
Naravno,ne opravdavam nasilje ni prema kontrolorima ni prema putnicima,ali nekada su sami krivi i jedni i drugi što dolazi do eskalacije istog.

Igor

pre 6 godina

Pa kad bi uveli normalne cijene sigurno bi se ljudi neusporedivo manje švercali.
(Frere Jacques, 16. mart 2018 08:36)

Da se kladimo da ne bi uzimali karte cak i da su besplatne?

To je isti mentalitet koji ceka kuci da mu drzava nadje posao, baca smece sa terase i pikavce kroz prozor automobila pritom parkirajuci na trotoaru ispred pesackog prelaza. To nije naviklo nikome da polaze racune niti da bude odgovorno za bilo sta. Ali ako ti njemu nesto ne platis to je onda drama opsta.

rudarproleter

pre 6 godina

CITAT: mi smo na zalost toliko ne kulturni i na sve moguce nacine se trudimo da ne postujemo zakone, da je to prevazislo sve granice...

Bravo, opisao si sam vrh države...

infrastar

pre 6 godina

@mozaks
Da, jesmo. Ne postoji grad u svetu a da stanovništvo ne pokušava da se švercuje gradskim prevozom!
Tamo gde je standard viši, a cene gsp-a prilagođene platežnoj moći, te vozila uvek čista, adekvatno opremljena, tu je i ređi šverc. Čak i tu kontrolor nema pravo da bude agresivan ili fizički preti. To ni policija ne sme da radi iz čista mira.
Konačno, u ne malom broju gradova na svetu testira se i koncept besplatnog prevoza jer ipak ostavljamo svi pare od poreza, a to nije namenjeno samo predizborne kampanje, te te molim da se maniš tog kvazimoralisanja koje ti uopšte ne ide.

Voo Doo Instalater

pre 6 godina

"Gradski menadžer Goran Vesić najoštrije je danas osudio prebijanje dva kontrolora u gradskom prevozu, navodeći da je ovaj slučaj još jedan dokaz da huligani misle da mogu da terorišu većinu građana koji žive mirno i poštuju pravila i zakone."

Oni to ne misle! ONI TO RADE a vi ih ne sprečavate nego negujete...

(Žuti su krivi! A, Vesiću? Na svim izborima manje-više na kvarno dobijate od 2012. 25% od upisanih. Ko je ondaK većina a ko manjina?)

idi pravi kulen

pre 6 godina

Novosađanine, dođi u Beograd pa se vozi malo u špicu, bez klime u prljavštini na 40 stepeni, u prepunoj 95-ici staroj 30 godina, među 2 miliona sugrađana? Dođi pa nam pričaj o redu i kako treba da se plati karta?

Пoclodavaц

pre 6 godina

Ко нема карту нека му се омогући куповина карте на лицу места. Како купити карту када их нема на 70% киоска у Београду? Или ускладити цену карте код возача, нема логике да она буде 150 динара за 5 минута до некога киоска на којем је могуће купити бус плус.

Bender

pre 6 godina

@Vesna - “Kontrolor je maltretirao ženu koja nije imala kartu. “
Kako mislis “maltretirao”? Jel to, u prevodu:
Kontrolor: “Nemate kartu? Moracu Vam napisati kaznu”.
Zena (derici se): “LOPOVI! Ostavi me na miru!! Upomoc! Ostavite me da se vozim!!!”
Onda dva mlada majmuna zeljna tuce skoce i prebiju kontrolora.

Milan

pre 6 godina

Uopšte nije bilo tako. Bila sam tamo jotros. Kontrolor je maltretirao ženu koja nije imala kartu. Ne opravdavam to ali... Verovatno postoji i snimak tog događaja jer sam videla ljude da snimaju mobilnim telefonom. Žena je poludela i zvala u pomoć.
(vesna, 16. mart 2018 08:21) A pod maltretiranjem podrazumevate šta?!? Tražio joj da plati kaznu, izađe iz vozila ili šta? Ajde svi da ne plaćamo prevoz! Svi bi prava ali niko ne želi obaveze! Aj da vidimo da u Parizu, Londonu, Njujorku neko smatra da ima prava da se vozi gradskim prevozom a da ne plati kartu! Kako bi njihovi kontrolori trebali da reaguju?!?

megaloman

pre 6 godina

"To sto vi u Beogradu ne placate kartu i trazite da ako nemate i uhvati vas kontrola da jednostavno izadjete, placamo mi iz ostatka Srbije ! Ja bih to odmah resio, ukine se GSP pa hodaj peske. U Novom Sadu se ulazi na prednja vrata i ako nemas kartu, ne mozes da udjes. Procenat ljudi koji placaju je 100%. Cim se ide juznije,prestaje civilizacija.Ako vi nemate para za bus,sta da mi ostali kazemo. Pola vas je zaposleno preko grbace u kancelarijama,jedna fabrika ne radi u gradu.
(LalaNS, 16. mart 2018 12:46)"

Ne, ne plaćate vi iz ostatka Srbije beogradski GSP već građani Beograda. Dosta sa tim glupostima.

aa

pre 6 godina

Eto žena nije imala kartu i kontrolori su sada krivi.Zašto nije platila kaznu,koja je predviđena u ovakvim slučajevima.Gledao sam i gospodu koja lupaju ovde minuse a iživljavaju se nad kontrolorima do te mere da slobodno mogu da kažem, da pojedinci maltretiraju službenike bus +a.Kupi kartu pokaži je na uvid i svar je u redu!Nego smo mi težak i nedokazan narod...Bili i ostaćemo!

Zoran

pre 6 godina

Meni je kontrolor u prisustvu komunalne inspektorke uzeo 2000 dinara na ime kazne a nije hteo da mi izda račun . Automat za kucanje karte je bio neispravan a ja nisam obratio pažnju da karta nije otkucana . Kontrolor i inspektorka nisu hteli da uvaže moju primedbu i provere aparat već su me pod pretnjom fizičkog obračuna izveli iz tramvaja i uzeli mi 2000 dinara na ime karte ( ???!!!) a kada sam zatražio ispravan račun za plaćenu kartu kontrolor je krenuo na mene da se fizički obračuna. Na moju sreću , tu je bilo desetak ljudi koji su čekali gradski prevoz i oterali su kontrolora siledžiju. Prijavio sam slučaj njegovoj centrali ali su mi odgovorili da je on ispravno postupio !? Po takvom odgovoru verujem da oni dele tako uzete pare.
Eto to je moje iskustvo sa GSP kontrolorom i komunalnom inspektorkom koja je bila sa njim. Gospodine Vesiću nadam se da nisu svi kontrolori ovakvi , a ako sprečite ovakve kradje karte za javni prevoz bi verovatno mogle biti jevtinije.

Ica

pre 6 godina

Prošle nedelje moja majka i njena prijateljica dolaze na lekarski pregled u Beograd. Majka greškom kuca jednu kartu, umesto grupnu. Nailazi kontrola, i nastaje problem. Isti nekako rešavaju. Na kraju, kontrolor izlazi iz prevoza i dobacuje majki, u stilu da je znao od početka da se pravi blesava...

Always look at the bright side of life

pre 6 godina

Nažalost, ljudi su besni što se za skupu kartu voze u krševima, pa nastrada onaj koji im to mučenje naplaćuje. Pišem ovo iz 23 „japanca“, prljave, polomljenih stolica, u kojoj guše izduvni gasovi koji ulaze u autobus.

LalaNS

pre 6 godina

To sto vi u Beogradu ne placate kartu i trazite da ako nemate i uhvati vas kontrola da jednostavno izadjete, placamo mi iz ostatka Srbije ! Ja bih to odmah resio, ukine se GSP pa hodaj peske. U Novom Sadu se ulazi na prednja vrata i ako nemas kartu, ne mozes da udjes. Procenat ljudi koji placaju je 100%. Cim se ide juznije,prestaje civilizacija.Ako vi nemate para za bus,sta da mi ostali kazemo. Pola vas je zaposleno preko grbace u kancelarijama,jedna fabrika ne radi u gradu.

mozaks

pre 6 godina

vi.koji kritikujete i kontrolore i osoblje.koje naplacuje karte za prevoz-konduktere,dali ste putovali van srbije,busom,vozom,avionom?dali ste i tamo.izbegavali placanje.karte za prevoz?
mozda niste znali da je tamo.akcenat stavljen.na.putnika,i ako vas nadju bez vozne karte,placate i.kartu i kaznu.a vi pokusajte da izbegnete,pa vam dodje.i pokicija pa platite i kaznu za pokusaj sverca,izlazak.policije na teren,ne postovanje sluzbenih lica itd..pa cete u buduce platiti kartu bez pitanja dodatnih.
mozda je taj.kontrolor bio grub..glasniji,ali to ne daje za pravo putniku da ne.plati kartu!
pokazes svoju kartu,kontrolor-kondukter ti je.proveri,overi.i zavrsena prica..
to sto ste mozda oboje ustali na.levu nogu,sto vam se ne svidja.mozda ta osoba,to vam.ne daje za pravo da ne.platite kartu!
mi smo na zalost toliko.ne kulturni i na sve moguce nacine se trudimo da ne postujemo zakone,da je to prevazislo sve granice...
Vi.koji napadate i.kritikujete i branite tog putnika,dali biste voleli,da vam taj.isti putnik,udje u vas stan i uzme nesto iz stana,bez vaseg odobrenja???

Grejmer

pre 6 godina

Ni ne pokušavajte da objasnite švercerima kako nisu u pravu i kako karta mora da se plati, to je uzaludna bitka. Oni koji hoće da plate, oni plaćaju, oni koji neće, naći će milion razloga i opravdanja. Plaćam mesečnu markicu od 2004. godine i u životu nikada nisam doživeo maltretiranja bilo kakve vrste od kontrolora, čak želim da kažem da su neki i vrlo ljubazni, devojke najčešće. Izvolite sad pa saspite minusima, prijatan dan vam želim.

autoportret

pre 6 godina

(Pera, 16. mart 2018 14:28)
Odrzavanje i plate se isplacuju od prodatih karata i dotacija iz budzeta. Dakle prvo obezbedis sve kako treba pa onda (s pravom) trazis naplatu.

Kao sto i od poreza i doprinosa placamo infrastrukturu, skole, bolnice, itd. Ako neko pokrade te pare pa onda za kratere i ruine hoce da naplati kao za normalno, nece moci. Zaboravi da samo uzimas i izmisljas nove i vece troskove i kazne a s tim novcem nista ne uradis, to vreme je proslo.

Placalo se decenijama za sve a nista se ne odrzava. Nadjite te pare gde su pa sve popravite i napravite/kupite novo pa se onda javite za efikasniju naplatu i vece cene. Do tada mrka kapa

Aleksandar

pre 6 godina

@(Milan, 16. mart 2018 09:28)

Za Pariz ne znam jer sam se tamo vozao samo metroom i sopstvenim prevozom, al' i u Londonu i u Njujorku nećeš videti kontrolore zato što ne možeš da uđeš u vozilo a da ne platiš kartu - ulaz je isključivo kod vozača koji pri ulasku služi i kao kontrolor. Ako ne platiš kartu, nema ulaska, ako se praviš pametan vozač pozove policiju pa te izbace iz vozila i a onda ti stigne kazna koja pokriva troškove tvog glupiranja a od koje ćeš se godinama češati. Fino, kulturno, efikasno.

Ali to nije primenjivo u Beogradu gde od svih bedastoća koje je Đilas napravio ljudi ponajviše ne mogu da mu zaborave to što ih je, zamisli molim te, pokušao naterati da ulaze na prednja vrata kao što je to slučaj bilo gde u civilizovanom svetu...

Pera

pre 6 godina

Kad autobusi budu bili ispravni i čisti kao u Parizu, Londonu, Njujorku onda ću da plaćam kartu. O platama neću ni da počinjem. Dotle se švercujem, kome smeta od vas botova neka plače.
(sima, 16. mart 2018 12:01)

1. Busevi u Beogradu su od svile i kadife u poredjenju sa Njujorskim.

2. Ako ne placas kartu, onda GSP nema naplatu, bez para ne mogu da obezbede plate mehanicarima, radnicima, vozacima. Takodje, ne mogu da odrzavaju vozila, da kupe rezervne delove, gorivo. Ergo, sto se vise ljudi svercuje, to ce ti autobusi biti ruzniji, prljaviji, raspadnutiji, sa manje vozila, manje kvalitetnih ljudi koji rade u GSP, sto sve zajedno cini servis gorim.

3. Ti svojim svercovanjem dakle doprinosis da servis bude jos gori od onog kakvog ga ocekujes, pa je tvoj zahtev bizaran.

3. Ti bi se svercovao i da su autobusi u BG-u kao i u Londonu ili Parizu. Tada bi nasao drugi iygovor. Ono sto je potrebno je da se daju sira ovlascenja kontroli i policiji, a vas svercere treba kaznjavati. Zasto bi vi protivpravno i besplatno uzivali u servisima koje placaju drugi? Zato je potrebna pravna drzava i policija koja ce da vas propisno kaznjava.

transform

pre 6 godina

(Demokratija je pljacka po zakonu, 16. mart 2018 09:11)

Pogresno ti je poredjenje. Treba porediti cene I kurs nekoliko dana pre uvodjenja busplusa sa cenom I kursom nekoliko dana posle uvodjenja. To ce ti realno prikazati razliku. Sve je u medjuvremenu poskupelo, pa I karte za prevoz.
Ne mozes da poredis cene I kurs mnogo pre uvodjenja sa cenom I kursom danas. Ova cena busplusa nije bila u pocetku, bilo je jeftinije.
Busplus je uveden u febuaru 2012. Kurs evra je tog meseca bio 110. Dva meseca pre kurs je bio 104, dva meseca posle je bio 111.
I samo jos nesto sto dosta ljudi ne zna. Cenu karte odredjuje Direkcija za javni prevoz, ne busplus. Pare idu Direkciji pa ona rasporedjuju GSP-u I privatnim prevoznicima

Vojvodino moja

pre 6 godina

I onda kada se pitaju da li ima potrebe za komunalnom policinom...pa naravno da ima!
Komunalna policija služi za normalno funkcionisanje grada u komunalnom smislu!

MilanM

pre 6 godina

Interesantno je kako se svaka prica o svercovanju u prevozu zavrsi insistiranjem na pravima i na kvalitetu usluge. Rekao bi covek da oni koji se pozivaju na prava treba da postuju i obaveze iz kojih ta prava proisticu ili da ce oni kojima se ne svidja usluga prestati da je koriste. Ne, naravno, njihova prava se ne smeju ugrozavati, a usluga im se ne sme uskracivati. Cini mi se da to tako nigde nece funkcionisati.

Nbgd

pre 6 godina

Placam kartu redovno, firma mi uplacuje, ali sta vredi kad ne mogu da udjem ujutru u autobus i da se vozim kao čovek. Odvratni su ti kontrolori, bahati, neljubazni, žene neke strašno agresivne i primitivne.Ne cudi me da se ovo dogodilo.Obezbedite dovoljan broj vozila i ljudske uslove, vozac otvori vrata, putnici naslagani,i nikom nista...

Milan

pre 6 godina

Uopšte nije bilo tako. Bila sam tamo jotros. Kontrolor je maltretirao ženu koja nije imala kartu. Ne opravdavam to ali... Verovatno postoji i snimak tog događaja jer sam videla ljude da snimaju mobilnim telefonom. Žena je poludela i zvala u pomoć.
(vesna, 16. mart 2018 08:21) A pod maltretiranjem podrazumevate šta?!? Tražio joj da plati kaznu, izađe iz vozila ili šta? Ajde svi da ne plaćamo prevoz! Svi bi prava ali niko ne želi obaveze! Aj da vidimo da u Parizu, Londonu, Njujorku neko smatra da ima prava da se vozi gradskim prevozom a da ne plati kartu! Kako bi njihovi kontrolori trebali da reaguju?!?

Bender

pre 6 godina

@Vesna - “Kontrolor je maltretirao ženu koja nije imala kartu. “
Kako mislis “maltretirao”? Jel to, u prevodu:
Kontrolor: “Nemate kartu? Moracu Vam napisati kaznu”.
Zena (derici se): “LOPOVI! Ostavi me na miru!! Upomoc! Ostavite me da se vozim!!!”
Onda dva mlada majmuna zeljna tuce skoce i prebiju kontrolora.

aa

pre 6 godina

Eto žena nije imala kartu i kontrolori su sada krivi.Zašto nije platila kaznu,koja je predviđena u ovakvim slučajevima.Gledao sam i gospodu koja lupaju ovde minuse a iživljavaju se nad kontrolorima do te mere da slobodno mogu da kažem, da pojedinci maltretiraju službenike bus +a.Kupi kartu pokaži je na uvid i svar je u redu!Nego smo mi težak i nedokazan narod...Bili i ostaćemo!

mozaks

pre 6 godina

vi.koji kritikujete i kontrolore i osoblje.koje naplacuje karte za prevoz-konduktere,dali ste putovali van srbije,busom,vozom,avionom?dali ste i tamo.izbegavali placanje.karte za prevoz?
mozda niste znali da je tamo.akcenat stavljen.na.putnika,i ako vas nadju bez vozne karte,placate i.kartu i kaznu.a vi pokusajte da izbegnete,pa vam dodje.i pokicija pa platite i kaznu za pokusaj sverca,izlazak.policije na teren,ne postovanje sluzbenih lica itd..pa cete u buduce platiti kartu bez pitanja dodatnih.
mozda je taj.kontrolor bio grub..glasniji,ali to ne daje za pravo putniku da ne.plati kartu!
pokazes svoju kartu,kontrolor-kondukter ti je.proveri,overi.i zavrsena prica..
to sto ste mozda oboje ustali na.levu nogu,sto vam se ne svidja.mozda ta osoba,to vam.ne daje za pravo da ne.platite kartu!
mi smo na zalost toliko.ne kulturni i na sve moguce nacine se trudimo da ne postujemo zakone,da je to prevazislo sve granice...
Vi.koji napadate i.kritikujete i branite tog putnika,dali biste voleli,da vam taj.isti putnik,udje u vas stan i uzme nesto iz stana,bez vaseg odobrenja???

Vojvodino moja

pre 6 godina

I onda kada se pitaju da li ima potrebe za komunalnom policinom...pa naravno da ima!
Komunalna policija služi za normalno funkcionisanje grada u komunalnom smislu!

Grejmer

pre 6 godina

Ni ne pokušavajte da objasnite švercerima kako nisu u pravu i kako karta mora da se plati, to je uzaludna bitka. Oni koji hoće da plate, oni plaćaju, oni koji neće, naći će milion razloga i opravdanja. Plaćam mesečnu markicu od 2004. godine i u životu nikada nisam doživeo maltretiranja bilo kakve vrste od kontrolora, čak želim da kažem da su neki i vrlo ljubazni, devojke najčešće. Izvolite sad pa saspite minusima, prijatan dan vam želim.

LalaNS

pre 6 godina

To sto vi u Beogradu ne placate kartu i trazite da ako nemate i uhvati vas kontrola da jednostavno izadjete, placamo mi iz ostatka Srbije ! Ja bih to odmah resio, ukine se GSP pa hodaj peske. U Novom Sadu se ulazi na prednja vrata i ako nemas kartu, ne mozes da udjes. Procenat ljudi koji placaju je 100%. Cim se ide juznije,prestaje civilizacija.Ako vi nemate para za bus,sta da mi ostali kazemo. Pola vas je zaposleno preko grbace u kancelarijama,jedna fabrika ne radi u gradu.

Igor

pre 6 godina

Pa kad bi uveli normalne cijene sigurno bi se ljudi neusporedivo manje švercali.
(Frere Jacques, 16. mart 2018 08:36)

Da se kladimo da ne bi uzimali karte cak i da su besplatne?

To je isti mentalitet koji ceka kuci da mu drzava nadje posao, baca smece sa terase i pikavce kroz prozor automobila pritom parkirajuci na trotoaru ispred pesackog prelaza. To nije naviklo nikome da polaze racune niti da bude odgovorno za bilo sta. Ali ako ti njemu nesto ne platis to je onda drama opsta.

Pera

pre 6 godina

Kad autobusi budu bili ispravni i čisti kao u Parizu, Londonu, Njujorku onda ću da plaćam kartu. O platama neću ni da počinjem. Dotle se švercujem, kome smeta od vas botova neka plače.
(sima, 16. mart 2018 12:01)

1. Busevi u Beogradu su od svile i kadife u poredjenju sa Njujorskim.

2. Ako ne placas kartu, onda GSP nema naplatu, bez para ne mogu da obezbede plate mehanicarima, radnicima, vozacima. Takodje, ne mogu da odrzavaju vozila, da kupe rezervne delove, gorivo. Ergo, sto se vise ljudi svercuje, to ce ti autobusi biti ruzniji, prljaviji, raspadnutiji, sa manje vozila, manje kvalitetnih ljudi koji rade u GSP, sto sve zajedno cini servis gorim.

3. Ti svojim svercovanjem dakle doprinosis da servis bude jos gori od onog kakvog ga ocekujes, pa je tvoj zahtev bizaran.

3. Ti bi se svercovao i da su autobusi u BG-u kao i u Londonu ili Parizu. Tada bi nasao drugi iygovor. Ono sto je potrebno je da se daju sira ovlascenja kontroli i policiji, a vas svercere treba kaznjavati. Zasto bi vi protivpravno i besplatno uzivali u servisima koje placaju drugi? Zato je potrebna pravna drzava i policija koja ce da vas propisno kaznjava.

dragan

pre 6 godina

Odakle im ideja da kontrolisu kadas narod ide na posao i kada je nervozan. Kontrolisite van vremena odlaska i vracanja, pustite radni narod na miru. Inace tacno je da vole da maltretiraju zene, to je moja zena licno iskusila.

vesna

pre 6 godina

Uopšte nije bilo tako. Bila sam tamo jotros. Kontrolor je maltretirao ženu koja nije imala kartu. Ne opravdavam to ali... Verovatno postoji i snimak tog događaja jer sam videla ljude da snimaju mobilnim telefonom. Žena je poludela i zvala u pomoć.

sima

pre 6 godina

Kad autobusi budu bili ispravni i čisti kao u Parizu, Londonu, Njujorku onda ću da plaćam kartu. O platama neću ni da počinjem. Dotle se švercujem, kome smeta od vas botova neka plače.

Demokratija je pljacka po zakonu

pre 6 godina

@Karte na pregled molim
"Ako nemaš kartu,idi peške."

Pre Bus plusa, karta 42 din, Evro 80 din, karta znaci 52.5 Centi.
Sa Bus plusom karta 89 din plus papir ili plastika, Evro 118 din, znaci 75.4 Centi. Samo nesto ispod 50% povecanje cene. Koliko bi trebalo da bude povecanje cene da ne kazete "Ako nemaš kartu,idi peške." ?
Ako bi se cena hleba povecala za na pr 10 puta da li bi i onda napisali, "Ako nemas za hleb, nemoj da jedes" ?

MilanM

pre 6 godina

Interesantno je kako se svaka prica o svercovanju u prevozu zavrsi insistiranjem na pravima i na kvalitetu usluge. Rekao bi covek da oni koji se pozivaju na prava treba da postuju i obaveze iz kojih ta prava proisticu ili da ce oni kojima se ne svidja usluga prestati da je koriste. Ne, naravno, njihova prava se ne smeju ugrozavati, a usluga im se ne sme uskracivati. Cini mi se da to tako nigde nece funkcionisati.

Josko

pre 6 godina

Koliko su bolesne ove policijske vesti. U sukobu bilo koja dva lica podnosi se prijava protiv oba, pa sudija sudi ko je kome sta. Naravno osim u slucaju da nosis stranacku knjiyicu u džepu.
Onda si uvek žrtva.

Frere Jacques

pre 6 godina

Ni težeg posla,ni goreg naroda...Ako nemaš kartu,idi peške.
(Karte na pregled molim!, 16. mart 2018 08:09)

Pa kad bi uveli normalne cijene sigurno bi se ljudi neusporedivo manje švercali.
U Zagrebu je puna cijena mjesečne karte 5400 dinara, ako si penzioner, socijalni slučaj ili si đak ili student cijena je 1600 dinara, pojedinačna karta koja vrijedi 30 minuta je 60 dinara s neograničenim brojem presjedanja, a za 90 minuta je 150 dinara, a ako imaš manje od 30.000 dinara po članu domaćinstva karta je besplatna, tako da u Zagrebu stvarno nema opravdanja za švercanje.

Jelena

pre 6 godina

Cesto sam bila u situaciji da se nadjem u autobusu i vidim kako se bahato i bezobrazno ponasaju kontrolori, kao zandarmi bukvalno. I uglavnom se nakace na nekog slabog pa ga vredjaju i ponizavaju. Verovarno je do incidenta doslo zbog toga, a ne zbog neplacene karte.

Aleksandar

pre 6 godina

@(Milan, 16. mart 2018 09:28)

Za Pariz ne znam jer sam se tamo vozao samo metroom i sopstvenim prevozom, al' i u Londonu i u Njujorku nećeš videti kontrolore zato što ne možeš da uđeš u vozilo a da ne platiš kartu - ulaz je isključivo kod vozača koji pri ulasku služi i kao kontrolor. Ako ne platiš kartu, nema ulaska, ako se praviš pametan vozač pozove policiju pa te izbace iz vozila i a onda ti stigne kazna koja pokriva troškove tvog glupiranja a od koje ćeš se godinama češati. Fino, kulturno, efikasno.

Ali to nije primenjivo u Beogradu gde od svih bedastoća koje je Đilas napravio ljudi ponajviše ne mogu da mu zaborave to što ih je, zamisli molim te, pokušao naterati da ulaze na prednja vrata kao što je to slučaj bilo gde u civilizovanom svetu...

megaloman

pre 6 godina

"To sto vi u Beogradu ne placate kartu i trazite da ako nemate i uhvati vas kontrola da jednostavno izadjete, placamo mi iz ostatka Srbije ! Ja bih to odmah resio, ukine se GSP pa hodaj peske. U Novom Sadu se ulazi na prednja vrata i ako nemas kartu, ne mozes da udjes. Procenat ljudi koji placaju je 100%. Cim se ide juznije,prestaje civilizacija.Ako vi nemate para za bus,sta da mi ostali kazemo. Pola vas je zaposleno preko grbace u kancelarijama,jedna fabrika ne radi u gradu.
(LalaNS, 16. mart 2018 12:46)"

Ne, ne plaćate vi iz ostatka Srbije beogradski GSP već građani Beograda. Dosta sa tim glupostima.

groK

pre 6 godina

Svi vi koji branite kontrolere, voleo bih da vidim vaše karte svaki put kada ste u prevozu i da li bi ste prihvatili da vam neko napiše kaznu ako ste npr. žurili na posao u 5 ujutru i niste stigli da uplatite ili je niste otkucali (jer da i tada dosađuju da se plati kazna a ne samo da se otkuca i nastavi put) ili nije radio sistem kao što to inače ume da se desi, da li bi ste tada bili na strani kontrolera koji, da maltretiraju ljude kao da rade na proviziju pa što više kazni više para dobijaju. Licemerje na nivou od strane stranačkih poltrona. Karta treba da se plati ali u sistemu koji funkcioniše po principu gde ti je omogućeno da to sebi priuštiš a ne da svakog meseca razmišljaš šta ćeš jesti i kako ćeš prehraniti porodicu.
A konto maltretiranja, u to spada onaj trenutak gde oni zadržavaju ceo autobus/tramvaj itd zarad jednog putnika i time direktno krše zakon o slobodnom kretanju drugih građana. Oni nisu službena lica, niko nije u obavezi da se povinuje njihovim zahtevima da se ostane na licu mesta na šta oni često grabe za ruke i ne dozvoljavaju da osoba ode, što se opet može tretirati kao fizički nasrtaj, pritom većinom su to stariji ljudi i devojke. SNS obećao ukidanje a oni još povećali cene prevoza molim lepo, vi koji ste glasali za to vi plaćajte karte, ja lično neću i brige me.

Ranger

pre 6 godina

Kao neko ko redovno koristi gradski prevoz i izmiruje obaveze prema istom,podržavam kontrolu,ali samo ako se zakonski i propisno sprovodi.Lično sam prisustvovao situacijama,gde kada uđe kontrola u vozilo,pola(da pola)putnika iz autobusa izađe napolje na sledećoj stanici jer nemaju kartu,a ja koji plaćam redovno često ne mogu da uđem u vozilo jer je prepun putnika i "slepih putnika".
Sa druge strane zameram kontrolorima koji loše rade svoj posao,a ima ih dosta.Na primer kada selektivno sprovode kontrolu,uđu u vozilo,od svih prisutnih samo meni traže kartu,a ostale putnike ignorišu.Ja sam im pokazao kartu i kada sam ih upitao zašto tako rade,dobio sam bahati odgovor u stilu da im se tako može.Kada sam im tražio broj službene legitimacije radi prijave,ponovo su bili bahati,vređali nisu hteli da pokažu legitimaciju i pobegli su iz vozila na sledećoj stanici.
Naravno,ne opravdavam nasilje ni prema kontrolorima ni prema putnicima,ali nekada su sami krivi i jedni i drugi što dolazi do eskalacije istog.

miletrans

pre 6 godina

Za sve koji se iščuđavate što se u inostranstvu niko ne švercuje, a kazne su drakonske:
Kad kupim kartu u Hamburgu, taj novac se upotrebljava za pranje vozila, nabavku rezervnih delova, plate vozačima...
AKO kupim kartu u Beogradu taj novac se upotrebljava za sendviče, jelke, fontane, švalerke... Vozila se peru kišom, za red vožnje niko ne zna čemu služi, a ozbiljan tehnički pregled ne bi prošlo ni svako deseto vozilo.
Rešite te stvari, pa onda uterujte harač. Može karta da košta 5 dinara, za sendviče ovima što će da mi nalupaju minuse NE DAM.

idi pravi kulen

pre 6 godina

Novosađanine, dođi u Beograd pa se vozi malo u špicu, bez klime u prljavštini na 40 stepeni, u prepunoj 95-ici staroj 30 godina, među 2 miliona sugrađana? Dođi pa nam pričaj o redu i kako treba da se plati karta?

Joksa

pre 6 godina

@mozaks Slazem se da se u inostranstvu placa, evo ja kad bio u Svedskoj kod brata platili smo po 2e bus kartu. Njegova plata 3000e a platio 2e, u Srbiji ja platio bus kartu 0.5e, moja plata 300e. Eto vidis razliku i zasto ljudi nece da placaju i zivci su im zategnuti ko strune.

Dobitnik tranzicije 1990-1997 SPS 97-00 JUL 2000-2012 DS 2012- SNS

pre 6 godina

Uvek je lepo videti da se pošten svet argumentovano obračunava. A vi kako ste?

vampirbg

pre 6 godina

U principu kontrolori cesto prekorace svoja ovlascenje. Njihovo ovlascenje je da ti traze kartu i ako istu nemas da ti ponude da kupis doplatnu kartu ili da te zamole da izadjes iz vozila. Vrlo cesto prete ili pokusavaju da naplate doplatnu kartu i kad ljudi izadju. Kontrolor ne moze ds naplati kaznu posto zakonski nije ovlascen. Samo policija i sud mogu da kaznjavaju. Ne sme ni da zaustavi autobus sa zatvorenim vratima niti da te sprecava da odes. Sve to spada u sprecavanje slobode kretanja i vuce vece kazne od one za doplatnu kartu :)

Oliver

pre 6 godina

Svi gradajni treba da znaju 3 stvari: kontrolori nemaju pravo da legitimisu ljude,to moze samo policija,kontrolori nemaju pravo da vam ogranicavaju slobodu kretanja u vozilu i trece,kontrolori nemaju pravo da vam ogranicavaju slobodu kretanja van vozila,na ulici. Znaci,kad nemate kartu samo izadjete na sledecoj stanici,bez rasprave,bez icega.Ako vas dotaknu fizicki,imate pravo da se branite.Oni ne smeju bukvalno nista bez komunalne policije.

Beo

pre 6 godina

(Karte na pregled molim!

Ovaj komentar moze da napise neko ko radi u javnom sektoru uz pomoc veze i vozi se kolima na posao. Apsurd je da nezaposoleni bez prihoda mora da plate 1120 dinara mesecno ili 89 din voznju od 1,5 sata (a kaze im se da bude aktivni u trazenju posla i da kucaju od vrata do vrata) a da se penzioneri sa penzijama od 20,30,40 tak i vise hiljada voze za 407 dinara godisnje (jer su glasacka masinerija ovih na vlasti ) a da radnici koji rintaju za 20 tak hiljada kod privatnika (ako nisu imlai veze da rade u javnom za 40 tak hiajlda) placaju prevoz od 3275 dinara mesecno ili isto jednu voznju od 1,5 sat 89 dinara.

transform

pre 6 godina

(Demokratija je pljacka po zakonu, 16. mart 2018 09:11)

Pogresno ti je poredjenje. Treba porediti cene I kurs nekoliko dana pre uvodjenja busplusa sa cenom I kursom nekoliko dana posle uvodjenja. To ce ti realno prikazati razliku. Sve je u medjuvremenu poskupelo, pa I karte za prevoz.
Ne mozes da poredis cene I kurs mnogo pre uvodjenja sa cenom I kursom danas. Ova cena busplusa nije bila u pocetku, bilo je jeftinije.
Busplus je uveden u febuaru 2012. Kurs evra je tog meseca bio 110. Dva meseca pre kurs je bio 104, dva meseca posle je bio 111.
I samo jos nesto sto dosta ljudi ne zna. Cenu karte odredjuje Direkcija za javni prevoz, ne busplus. Pare idu Direkciji pa ona rasporedjuju GSP-u I privatnim prevoznicima

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 6 godina

Pre neki dan cekam autobus...posle pola sata stize pun ko oko...na sledecoj stanici ulazi kontrola...ja ih pitam zasto nema autobusa...njihov odgovor je bio :"kako ja da znam ne radim u GSP-u...nisam mu pokazao kartu?

infrastar

pre 6 godina

@mozaks
Da, jesmo. Ne postoji grad u svetu a da stanovništvo ne pokušava da se švercuje gradskim prevozom!
Tamo gde je standard viši, a cene gsp-a prilagođene platežnoj moći, te vozila uvek čista, adekvatno opremljena, tu je i ređi šverc. Čak i tu kontrolor nema pravo da bude agresivan ili fizički preti. To ni policija ne sme da radi iz čista mira.
Konačno, u ne malom broju gradova na svetu testira se i koncept besplatnog prevoza jer ipak ostavljamo svi pare od poreza, a to nije namenjeno samo predizborne kampanje, te te molim da se maniš tog kvazimoralisanja koje ti uopšte ne ide.

malisa

pre 6 godina

"Treba da govorimo otvoreno da u našem gradu postoji agresivna manjina koja želi da teroriše većinu ljudi".

Zanimljiva konstatacija plus može da se primeni i na celu zemlju.

Voo Doo Instalater

pre 6 godina

"Gradski menadžer Goran Vesić najoštrije je danas osudio prebijanje dva kontrolora u gradskom prevozu, navodeći da je ovaj slučaj još jedan dokaz da huligani misle da mogu da terorišu većinu građana koji žive mirno i poštuju pravila i zakone."

Oni to ne misle! ONI TO RADE a vi ih ne sprečavate nego negujete...

(Žuti su krivi! A, Vesiću? Na svim izborima manje-više na kvarno dobijate od 2012. 25% od upisanih. Ko je ondaK većina a ko manjina?)

Always look at the bright side of life

pre 6 godina

Nažalost, ljudi su besni što se za skupu kartu voze u krševima, pa nastrada onaj koji im to mučenje naplaćuje. Pišem ovo iz 23 „japanca“, prljave, polomljenih stolica, u kojoj guše izduvni gasovi koji ulaze u autobus.

rudarproleter

pre 6 godina

CITAT: mi smo na zalost toliko ne kulturni i na sve moguce nacine se trudimo da ne postujemo zakone, da je to prevazislo sve granice...

Bravo, opisao si sam vrh države...

Mikica

pre 6 godina

Da podsetimo Vesića:
Vučić: Država trenutno nema snage za borbu protiv huligana.
A što se bus plusa tiče, njegovo ukidanje je takodje obećano od sadašnje vlasti.

Пoclodavaц

pre 6 godina

Ко нема карту нека му се омогући куповина карте на лицу места. Како купити карту када их нема на 70% киоска у Београду? Или ускладити цену карте код возача, нема логике да она буде 150 динара за 5 минута до некога киоска на којем је могуће купити бус плус.

Ica

pre 6 godina

Prošle nedelje moja majka i njena prijateljica dolaze na lekarski pregled u Beograd. Majka greškom kuca jednu kartu, umesto grupnu. Nailazi kontrola, i nastaje problem. Isti nekako rešavaju. Na kraju, kontrolor izlazi iz prevoza i dobacuje majki, u stilu da je znao od početka da se pravi blesava...

autoportret

pre 6 godina

(Pera, 16. mart 2018 14:28)
Odrzavanje i plate se isplacuju od prodatih karata i dotacija iz budzeta. Dakle prvo obezbedis sve kako treba pa onda (s pravom) trazis naplatu.

Kao sto i od poreza i doprinosa placamo infrastrukturu, skole, bolnice, itd. Ako neko pokrade te pare pa onda za kratere i ruine hoce da naplati kao za normalno, nece moci. Zaboravi da samo uzimas i izmisljas nove i vece troskove i kazne a s tim novcem nista ne uradis, to vreme je proslo.

Placalo se decenijama za sve a nista se ne odrzava. Nadjite te pare gde su pa sve popravite i napravite/kupite novo pa se onda javite za efikasniju naplatu i vece cene. Do tada mrka kapa

Zoran

pre 6 godina

Meni je kontrolor u prisustvu komunalne inspektorke uzeo 2000 dinara na ime kazne a nije hteo da mi izda račun . Automat za kucanje karte je bio neispravan a ja nisam obratio pažnju da karta nije otkucana . Kontrolor i inspektorka nisu hteli da uvaže moju primedbu i provere aparat već su me pod pretnjom fizičkog obračuna izveli iz tramvaja i uzeli mi 2000 dinara na ime karte ( ???!!!) a kada sam zatražio ispravan račun za plaćenu kartu kontrolor je krenuo na mene da se fizički obračuna. Na moju sreću , tu je bilo desetak ljudi koji su čekali gradski prevoz i oterali su kontrolora siledžiju. Prijavio sam slučaj njegovoj centrali ali su mi odgovorili da je on ispravno postupio !? Po takvom odgovoru verujem da oni dele tako uzete pare.
Eto to je moje iskustvo sa GSP kontrolorom i komunalnom inspektorkom koja je bila sa njim. Gospodine Vesiću nadam se da nisu svi kontrolori ovakvi , a ako sprečite ovakve kradje karte za javni prevoz bi verovatno mogle biti jevtinije.

Nbgd

pre 6 godina

Placam kartu redovno, firma mi uplacuje, ali sta vredi kad ne mogu da udjem ujutru u autobus i da se vozim kao čovek. Odvratni su ti kontrolori, bahati, neljubazni, žene neke strašno agresivne i primitivne.Ne cudi me da se ovo dogodilo.Obezbedite dovoljan broj vozila i ljudske uslove, vozac otvori vrata, putnici naslagani,i nikom nista...