SPC menja ime zbog Kosova?

Beograd -- Iza predloga promene imena SPC stoji namera da se za Crkvu veže Kosovo, navodi Sputnjik.

Izvor: Tanjug, Sputnjik
Pošaljite komentar
  1. Tako su sve crkve radile od postanka prilagodjavale se vremenu i ljudima. Pa vi joj verujte da je Istina put i zivot kako kaze. Valjda ce nekada neka generacija ukinuti tu izmisljotinu i na religiju gledati sa jedne vise distance a ne kroz crkve.
    (Kaja, 7. mart 2018 22:53)

    # Link komentara

  2. Ovo daje sasvim novo znacenje izreci "besposlen pop jarice krsti".
    (DEDA CVETKO, 7. mart 2018 21:38)

    # Link komentara

  3. Molim najljubaznije sve ateiste i pripadnike drugih religija da ne vredjaju osecanja pravoslavaca. Ako vi ne verujete u isto, molim vas suzdrzite se i ne vredjajte osecanja vecine. Prava vaze za sve, tako i za moderatora ove stranice. Molim da se svi komentari koji vredjaju uklone. Ima mnogo primera za sve religijske zajednice koje nisu SPC . Ostavite nas koji osecamo tu crkvu kao svoju da resimo to. Zamislite ovakav upliv u izbor kardinala ili reis ul uleme? Nemojte nas gaziti vise i ponizavati. Svud ima gresaka. Mi smo ih najvise platili i nasa crkva ke gresila mnogo puta. Gresili i katolici i pripadnici islamske zajednice. Dajte da se barem jednom ne hulimo medjusobno. Kao drzavljani ove zemlje. Ljubavlju vete mozda nekada imati vise vernika ili nevernika ali mrznjom prema vecini samo pomazete daljim podelama. Ima li vecina pravo na misljenje? Hvala
    (Breja, 7. mart 2018 18:36)

    # Link komentara

  4. Čije stado onog i livada!

    Nisam ja izmislio nego srpski narod, preosvešćjajušći oci. Tek da se zna.
    (Zoran, 7. mart 2018 18:24)

    # Link komentara

  5. Kako god se sada zvala,opet neće plaćati porez.....
     (RacQ, 7. mart 2018 17:56)

    # Link komentara

  6. Ono kad si nezadovoljna sobom pa promenis boju kose.
    (kjm, 7. mart 2018 17:35)

    # Link komentara

  7. Šta ste toliko zapeli sa džipovima u posedu SPC velmoža - pa to samo govori koliko je to vizionarska organizacija! Znate vi gde je Peć i kakvi su putevi do Peći? Pa ne može se to prevaliti u osrednjem vozilu B kategorije a da bubrezi ostanu na mestu...

    Ovako SPC, znajući da će ponovo postati Pećka patrijaršija, unapred priprema uslove da prebaci patrijarha i vascelo sveštenstvo nazad u Peć pa zato i nabavlja adekvatni vozni park. Čim skupe dovoljno eto njih nazad 'dole'. Evo, samo što nisu, za dve, najkasnije dve i po godine... Taman kad "onaj" postane i Patrijarh zbog čega se i menja sistem žreba...
    (Aleksandar, 7. mart 2018 17:18)

    # Link komentara

  8. Patrijarh u Peći, a patrijaršija u Beogradu... Tako je i onaj Arsenije u 17.veku digao narod , napustio patrijaršiju i otišao u Madjarsku...Mi uvek dobro radimo, samo nam uvek drugi krivi... Kad napustiš zemlju sa narodom onda nema povratka, ko ostane njegova je.(Mister Hajd, 07. mart 2018 14:50)Nisu Srbi sa Kosova i iz centralne Srbije pošli sa patrijarhom Arsenijem u Austrougarsku zato što su ekonomski uslovi severno od Save i Dunava bili povoljniji,već su pobegli od Otomanske torture.Zapadni putopisci,koji su putovali kroz Šumadiju u 17-om su izveštavali da vrlo malo ljudi nastanjuje tu regiju.Tek krajem 18-og i tokom 19-og veka Šumadiju naseljavaju Srbi iz Crne Gore,Hercegovine,Kosova i Makedonije,a nakon oslobođenja od Turaka dolaze(vraćaju se) i Srbi iz Austrougarske.Isto tako je skoro 250000 Srba izbeglo sa Kosova 1999-e godine,nakon povlačenja vojske i policije,da bi se spaslo od pogroma.Ako su se Jevreji vratili u svoju zemlju nakon 2000 godina,valjda mogu to i Srbi,pogotovo što su i dalje vlasnici većeg dela teritorija na Kosovu i što se na toj teritoriji nalazi preko 100 srednjovekovnih manastira i crkava.
     (V.B, 7. mart 2018 17:06)

    # Link komentara

  9. U sto banke da je ovo ideja velikog vodje
    (Marko, 7. mart 2018 17:04)

    # Link komentara

  10. Sutra bi, da mi država Srbija prizna 91,92,95.99 i dala sva prava kao borcu vratio na moju dedovinu u Peći u koju nikad nisam živeo i uživao ali bi se vratio. Jel tamo su moji preci sahranjeni, zato bi se vratio i ostao sa ženom i decom.
    Odreći se nećeg je trajno, kad ti oduzmu uvek možeš da vratiš.
    (mig, 7. mart 2018 15:34)

    # Link komentara

  11. Ne slazem se sa predlozenim izmenama izbora Patrijarha jer je ovaj nacin najbolji. Ako patrijarha bude birala vecina ili dve trecine vladika tu ce nesumnjivo pokusati da uticu aktuelne vlasti da proture svoje kandidate.
    (marko stankov, 7. mart 2018 13:36)

    U pravu si! Pravi motiv ove promene je svakako što pojedini svemoćni ljudi ne mogu da podnesu da ima nešto na šta ne mogu da utiču. Žele da je izbor stvar njihovog dogovora i odluke a ne slučajnosti ili duhovnosti (ako tako religiozni tumače)
    (Marek, 7. mart 2018 15:29)

    # Link komentara

  12. Premestiti sediste u Pec. Tako ce najbolje odbraniti Kosovo. Cistom promenom imena , nema nikakav efekat
     (mare, 7. mart 2018 15:10)

    # Link komentara

  13. Patrijarh u Peći, a patrijaršija u Beogradu... Tako je i onaj Arsenije u 17.veku digao narod , napustio patrijaršiju i otišao u Madjarsku...Mi uvek dobro radimo, samo nam uvek drugi krivi... Kad napustiš zemlju sa narodom onda nema povratka, ko ostane njegova je.
     (Mister Hajd, 7. mart 2018 14:50)

    # Link komentara

  14. Umesto promene imena neka promene mesto prebivališta. Svi skupa iz Beograda u Peć. To bi bilo iskrenije i imalo bi veći efekat, a desiće se nikad.
    (Zemljoradnik, 7. mart 2018 14:29)

    # Link komentara

  15. Ne slazem se sa predlozenim izmenama izbora Patrijarha jer je ovaj nacin najbolji. Ako patrijarha bude birala vecina ili dve trecine vladika tu ce nesumnjivo pokusati da uticu aktuelne vlasti da proture svoje kandidate.
    (marko stankov, 7. mart 2018 13:36)

    # Link komentara

  16. vratiti partrijarsiju u Pec je prioritet!
     (Kowalski, 7. mart 2018 13:31)

    # Link komentara

  17. (abc, 7. mart 2018 12:31)
    Moram da ti odgovorim.
    Pozvacu se samo na vreme posle drugog sveckog rata, kada je crkvi oduzeta ogromna imovina. Oduzeta je imovina koju je crkva dobila kao poklon. Pored šuma i livada, mnogobrojnih objekata oduzimane su kuce i palate u velikim gradovima npr. na Dedinju, i u centru Beograda ...... Kasnije je država iste te oduzete nekretnine prodala pa novac uzela za sebe.
    Primera radi cela metohija sa Plavskim jezerom u Crnoj Gori su bili vlasništvo manastira Visoki Dečani. Celo Kraljevo je sagrađeno na imanju manastira Žiča, takvih primera ima za svaki manastir. Igumanova palata u centru Beograda, podigao ju je Sima Andrejević Igumanov i poklonio crkvi za izdržavanje bogoslovije...….. (na netu svako od vas može da vidi koja je to palata)
    Moje pitanje je da li bi ti plaćao porez da ti drzava oduzme imovinu i posle je proda?
    Mnogo vas stalno insistira da SPC plaća porez, a nikoga ne zanima to što NVO ne plaćaju porez, zato što su strani investitori oslobođeni poreza na dobit ....
    (VladaBGD, 7. mart 2018 13:06)

    # Link komentara

  18. ja bi pre dao punu podrsku da se crkva uvede u sistem PDVa, kao i da predju na gregorijanski kalendar!
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (abc, 7. mart 2018 12:31)

    ni advokati nisu u sistemu PDV, pa nikom ne smeta, a promena gregorijanskog kalendara je nemoguća, ako malo razmisliš....lično bih voleo Milankovićev kalendar, i da se ukine brojanje godina od Hrista, već kako je to uvek bilo, od Iskona...
    (milan, 7. mart 2018 12:58)

    # Link komentara

  19. "...arhiepiskop pećki, mitropolit beogradsko-karlovački i patrijarh srpskih i pomorskih zemalja."

    Da li će, u tom slučaju, SPC da ima i pomorsku flotu?
    (Ribarenje duša, 7. mart 2018 12:56)

    # Link komentara

  20. А да пређете на нови календар? Кад могу Грци који су већи верници од нас, можемо и ми!
    (комша, 7. mart 2018 12:48)

    # Link komentara

  21. moram da se nadovezem na komentar Vuka: ni meni nije jasno zasto SPC ne trazi da joj se vrati zemljiste na KiM oduzeto u periodu nakon drugog svetskog rata.
     (LepaMara, 7. mart 2018 12:47)

    # Link komentara

  22. Puna podrška promeni naziva crkve kao i uskladjivanju crkvenog ustava toj promeni
    (VladaBGD, 07. mart 2018 12:04)

    ja bi pre dao punu podrsku da se crkva uvede u sistem PDVa, kao i da predju na gregorijanski kalendar!
     (abc, 7. mart 2018 12:31)

    # Link komentara

  23. @borac...lepo je pomagati svoje vernike i uticati da ne napuste svoje domove. Još bi lepše bilo kada bi uz tu manjinu u neprijateljskom okruženju , bio i stalno Patrijarh i Episkopi. Npr.Jerusalimski je usred rata Jevreja i Arapa ..i nije napustio Svetu zemlju. Inače muči me jedno pitanje. 1939 u katastarskim knjigama na Kosovu , Metoh je bio više od 51% upisanog zemljišta. Metoh je poklonjena tj. zaveštana zemlja SPC. Komunisti su je oduzeli SPC. Nove domokratske vlasti nisu vršile restituciju. Šta je SPC uradila sa tužbom da joj se vrati oduzeta zemlja u posed? Kako u periodu 1945-1990, tako i od 1990 do danas...Zločin prema ljudskom životu i imovini ne zastareva. Sada smo deo kapitalističkog sveta. Zašto SPC ne tuži državu i lica koja su joj oduzela zemlju? Metoh kada bi se vratio vlasniku , Albanci bi mogli na njoj da žive samo kao podstanari.
     (VUK, 7. mart 2018 12:17)

    # Link komentara

  24. U samom tekstu postoji greška. Titula patrijarha nije episkop Pećki nego arhiepiskop Pećki.
    Primecuje se da vecina komentatora nema pojma o cemu pise, jer ne znaju nista o ustrojstvu crkve. Gospodo draga, crkva nije ad hok politicka organizacija. Crkva je institucija koja je svojom mudroscu prezivela stravicne progone kroz istoriju, najezde kojekakvih osvajaca, oba velika rata..... prezivece i ovo, bez obzira na globalnu antihriscansku kampanju.
    Kosovo ima svog episkopa. Teritorija Kosova je deo Rasko Prizrenske eparhije. Episkop na Kosovu je Teodosije. Njemu patrijarh nije sef, on samostalno upravlja. Postavio ga je sabor SPC i samo saboru odgovara za svoje postupke. Patrijarh samo nosi titulu Arhiepiskopa Peckog, njegovo sediste je u Beogradu jer je Beograd glavni grad. Kada bi nekim slucajem glavni grad bio preseljen npr. u Kragujevac i sediste patrijarha bi bilo u Kragujevcu.
    Puna podrška promeni naziva crkve kao i uskladjivanju crkvenog ustava toj promeni
     (VladaBGD, 7. mart 2018 12:04)

    # Link komentara

  25. Kako god, ali nasi rukovodioci (verski, politicki, strucni...), bar ovi zadnjih 60-70 godina, donose "nove" ideje i odluke koje kasne bar 20-ak godina, obicno posle teskog, dubokog i iscrpljujuceg razmisljanja.

    Jedva cekam Vucicevo saopstenje o "istorijskloj odluci" u vezi Kosova, da potvrdi ovo sto sam napisao - ne radi mene vec da nam jos jednom dokaze (on, oni...) da imamo ubedljivo najgore vodjstvo jos od balkanskih ratova i da izgleda imamo tezak i neresiv problem kao narod koji opet i opet naseda na iste trikove i pada na ista obecanja. Neizlecivo smo propali.

    Oni budisti sa Tibeta bi mogli da uce od nas strpljenje, upornost i nepokolebljivost koju mi imamo za sve promasene i prevazidjene ideje ovog sveta.
    (Sima, 7. mart 2018 11:57)

    # Link komentara

  26. Pa nemorate da menjate ime, nek se patrijarh sa sve mercedesima i patrijaršijom presele u Peć !
     (Miki_Fr, 7. mart 2018 11:54)

    # Link komentara

  27. Bravo! Kosovo je srce Srbije
     (RS, 7. mart 2018 11:29)

    # Link komentara

  28. nisam vernik, ali svaka cast na inicijativi promene/dopune imena.
     (milodar, 7. mart 2018 11:15)

    # Link komentara

  29. U Peci zive Srbi Crnogorci koji i jesu originalni Srbi kao i pecka patrijarsija a Sremski Karlovci i Beograd su bili vise pod austro-ugarskim uticajem,fakticki dijaspora.
     (cobo, 7. mart 2018 10:59)

    # Link komentara

  30. Ja sam za da se zove samo Pecka Partijashija.
    (Vila sa Dedinja, 7. mart 2018 10:58)

    # Link komentara

  31. Иначе, историјски прво седиште аутокефалне (независне од Цариграда и било кога другог) српске Архиепископије - оне коју нам је донео Св. Сава - било је манастиру Жичи, која је старија од Пећке патријаршије. Тек нешто касније, кад је запретила опасност по Жичу од стране крсташа, који су туда пролазили на свом походу ка Светој земљи, Св. Сава је послао свог ученика и каснијег наследника на трону српске Архиепископије, Св. Арсенија Сремца, да пронађе ново, безбедније место за седиште Цркве. И он је пронашао једно место у подножју Проклетија, недалеко од Пећи.
     (Bora, 7. mart 2018 10:47)

    # Link komentara

  32. Trebalo je još 1992. preneti sedište iz Beograda u Peć.
    A i Prištinu proglasiti glavnim gradom Srbije.
    Sad je kasno.
    (Pierre de Kuberten, 7. mart 2018 10:47)

    # Link komentara

  33. A da ne menjate ime nego da se prebacite tamo? To bi pokazalo da ste zaista za Kosovo, a ovako samo lažete sebe, vernike i Boga.
     (Milan, 7. mart 2018 10:41)

    # Link komentara

  34. Велики проблем нас Срба, а поготово млађе генерације, је што не верује ни у шта, према свему је подозрива и исмева све што се ради и покушава да се сачува и оно мало српског што је на Косову остало.
    Да је по вама који се свему смејете, Србија би и Београд изгубила, јер немате вере ни у сeбе ни у друге, колико црно испод нокта.
    Да је својевремено и Лазар послушао оне који су га одвраћали од борбе, не би било ничега што би исписало велико српско име на Косову.
    "Ја не одлучујем да ли ћу ићи у битку по томе колика је сила која ми прети, него по томе колику светињу браним"
    Историју пишу људи велики срцем и снажни духом, а малодушници су духовни отпад који иду у заборав.
    На Косову се поново бране наше светиње које чине нашу историју и наше постојање на тим просторима. Ако вам је ишта свето у животу, и ако има већег иделала у вама од хамбургера и кока-коле, покажите бар мало више поштовања за оне које и даље бране наше светиње.
    (Живица, 7. mart 2018 10:39)

    # Link komentara

  35. Patrijarh i ostali pravac Peć. Lako je u Beogradu "čuvati" Kosovo!
     (Važi, 7. mart 2018 10:38)

    # Link komentara

  36. SPC je najstarija i najvažnija nevladina institucija u zemlji.Zato uživa veliki ugled i poštovanje u svetu.Crkva ne može biti mnogo bolja o naroda,jer ona je deo njega.Kako se menja narod tako se menja i crkva.
     (vortex, 7. mart 2018 10:27)

    # Link komentara

  37. Nismo ga cuvali kad je trebalo, al cemo sada kada je otislo, da promenimo ime, da bi im "pokazali" da ce biti uvek nase...u nebeskoj Srbiji?(Che, 07. mart 2018 09:24)Pećka Patrijaršija je bilo ime crkve vekovima.Sve do oslobođenja od Turaka sedište srpske crkve je bilo u Srem. Karlovcima,u Austrougarskoj.Ovo je samo delimično vraćanje na stari naziv.
     (blato, 7. mart 2018 10:24)

    # Link komentara

  38. Nadam se da ćete se svi preseliti tamo!
    (Danda, 7. mart 2018 10:17)

    # Link komentara

  39. Da ste upuceni znali bi da se jedino jos SPC i Anri Gijon bori za Kosovo i Metohiju.
    (dragan, 7. mart 2018 09:13)

    Да те упутим, тај човек се зове Арно Гујон. Или је можда и он променио име.
    (Мики, 7. mart 2018 10:14)

    # Link komentara

  40. Što se crkve tiče, mene samo zanima kada će početi da plaća porez.
     (Domaćin, 7. mart 2018 10:12)

    # Link komentara

  41. Da je naše Episkope interesovalo Kosovo , ne bi Patrijarh i Sinod stolovali u Beogradu kraj Saborne crkve , već bi bili sve ove decenije stradanja bili u Peći uz svoje vernike. Ovako , mučno je kada čoveka nanese put pored parkinga Patrijaršije u Beogradu. Svi ti velikodostojnici odavno samo verbalno imaju vezu sa Kosovom. Samo fali i ova farsa sa imenom.(VUK, 07. mart 2018 08:20)SPC je jedina srpska institucija na Kosovu.Nije se povukla sa vojskom i nije potpisivala sporazume o ukidanju svoje delatnosti,kao što je uradila država.U prethodnih 20 godina SPC je bila jedina institucija koja se borila za prava Srba,svojih vernika na Kosovu.Srbi u kosovskim enklavama jedinu pomoć dobijaju od SPC i nekoliko humanitarnih organizacija.Da im nije toga odavno bi napustili svoje domove.Zato se manastiri i crkve na Kosovu konstantno pale i ruše,a sve uz podršku vlasti u Prištini.Patrijarh često obilazi manastire i sveštenstvo Raško-priznrenske eparhije.Daleko od toga da se crkva za preostale Srbe na Kosovu bori samo verbalno.Najvažnija je duhovna borba i neodustajnje od kosovskog zaveta,na čijim temeljima je u 19-om veku stvorena moderna srpska država.
     (borac, 7. mart 2018 10:06)

    # Link komentara

  42. Hoće li i sedište prebaciti tamo? Ide i patrijah? Mislim, onda bi to izgledalo ozbiljnije. I naravno audije moraju da prevezu u Pećku patrijaršiju, da im budu na raspolaganju sve vreme.(Bojan, 07. mart 2018 08:16)Sedište SPC je u Beogradu još od oslobođenja Srbije od Turaka.Pre toga sedište je bilo u Austrougarskoj.Tada se SPC zvala Pećka Patrijaršija,to ime je imala vekovima.Tada isto kao i sada Kosovo nije bilo pod vlašću Beograda.
     (sloga, 7. mart 2018 09:54)

    # Link komentara

  43. Ako se patrijarh, svi sabori i vozni parkovi SPC, presele u Peć... nemam ništa protiv. Za informaciju, u Peći trenutno živi 0,5% Srba, i oko 2% pravoslavaca. Zadnji put da su pravoslavci imali većinu u Peći, je bilo oko balkanskih ratova (ali tada je Peć imala oko 4.000 stanovnika, a danas ima 50.000). Nek se manu ćorava posla, i skoncentrišu na područija gde zaista žive pravoslavci.(Ostin A, 07. mart 2018 09:23)Po toj logici bi prva među pravoslavnim crkvama,Vaseljenska pravoslavna crkva trebalo da napusti Istanbul pošto tamo skoro da nema hrišćana.Život i istorija ne počinje i ne završava se sa nama.
     (sloga, 7. mart 2018 09:46)

    # Link komentara

  44. Nismo ga cuvali kad je trebalo, al cemo sada kada je otislo, da promenimo ime, da bi im "pokazali" da ce biti uvek nase...u nebeskoj Srbiji?
     (Che, 7. mart 2018 09:24)

    # Link komentara

  45. Ako se patrijarh, svi sabori i vozni parkovi SPC, presele u Peć... nemam ništa protiv.
    Za informaciju, u Peći trenutno živi 0,5% Srba, i oko 2% pravoslavaca. Zadnji put da su pravoslavci imali većinu u Peći, je bilo oko balkanskih ratova (ali tada je Peć imala oko 4.000 stanovnika, a danas ima 50.000).

    Nek se manu ćorava posla, i skoncentrišu na područija gde zaista žive pravoslavci.
    (Ostin A, 7. mart 2018 09:23)

    # Link komentara

  46. Ima li ijedan komentar koji ne napada SPC i prelaze selidbu u Pec? Ili da ne postavlja pitanje sta je SPC uradila za Kosovo. Da ste upuceni znali bi da se jedino jos SPC i Anri Gijon bori za Kosovo i Metohiju.
    (dragan, 7. mart 2018 09:13)

    # Link komentara

  47. Да се ја питам, СПЦ би расписивала конкурс за генералног спонзора једном у 4 године. Изабран би био онак кандидат који понуди највећи износ за завршетак Храма Светог Саве и за време трајања спонзорског уговора СПЦ би у продужетку назива имала и назив спонзора или његовог бренда. Наравно, тек пошто легну паре на рачун. Били би то и економски и етички оправдано јер би се нашла средства за капиталне пројекте а поред тога СПЦ би се бар краткорочно одужила задужбинарима.
    (Глас разума, 7. mart 2018 09:06)

    # Link komentara

  48. Treba da ostane jedino naziv Srpska Pravoslavna Crkva posto Srba ima svuda u belom Svetu. Ovo je totalna nebuloza, zamislite onda naziv SPC Prohor Pčinjski (zbog problema sa Makedoncima), ili SPC Raska Eparhija (zbog problema u Sandzaku). Ovo su čisto polotičke poruke i nije im mesto u Crkvi. Jel SPC crkva ili je postalo vasariste, treba da se pozabave dilerima droge u svojim redovima, a ne da prave svoju prciju od crkve i udaljavaju sve vise ljude od duhovnosti. Hrišćanstvo nije ovo što propagirsju današnji sveštenici u Srbiji! Čast izuzecima!
    (Zoran, 7. mart 2018 09:03)

    # Link komentara

  49. A? Sta sam ja upravo procitao?
     (draganche, 7. mart 2018 08:41)

    # Link komentara

  50. Znaci vlast ce birati sve ??!!! Neverovatno je gde zivimo, paljba iz zemlje ljudi.
    (andjeo sa neba, 7. mart 2018 08:40)

    # Link komentara

  51. Ahtisarijev dokument je ugradjen kao temelj ustava Kosova. U njemu pise da su pravoslavni manastiri i crkve na KiM ,kao i sva njihova imovina u vlasnistvu SPC sa sedistem u Beogradu. Prvobitno je Ahtisari u predlog
    dokumenta stavio da je ta imovina u vlasnistvu rasko-prizrenske eparhije, ali je na molbu tadasnjeg ministra spoljnih poslova Vuka Draskovica to prepravio. Ni eventualno clanstvo Kosova u UNESKO ne moze dovesti u
    pitanje imovinu SPC na KiM. Promena ustava Kosova po bilo kom pitanju nije moguca bez saglasnosti predstavnika Srba u kosovskom parlamentu.
    (Zemun grad SPO, 7. mart 2018 08:37)

    # Link komentara

  52. Ime je zaista najbitnija stvar, to ce mnoge stvari resiti
    (555, 7. mart 2018 08:26)

    # Link komentara

  53. Подршка за поделу Београда као што и Атина има три епископа.
    (Ђуро, 7. mart 2018 08:22)

    # Link komentara

  54. wow, e sad ce svima biti bolji zivot u srbiji
     (Torcida, 7. mart 2018 08:22)

    # Link komentara

  55. Da je naše Episkope interesovalo Kosovo , ne bi Patrijarh i Sinod stolovali u Beogradu kraj Saborne crkve , već bi bili sve ove decenije stradanja bili u Peći uz svoje vernike. Ovako , mučno je kada čoveka nanese put pored parkinga Patrijaršije u Beogradu. Svi ti velikodostojnici odavno samo verbalno imaju vezu sa Kosovom. Samo fali i ova farsa sa imenom.
     (VUK, 7. mart 2018 08:20)

    # Link komentara

  56. Pa do 1921 se i zvala Pećka patrijaršija, pa su je onda promenili u spc da bi objediniti sve crkve.
     (ivan steew, 7. mart 2018 08:18)

    # Link komentara

  57. Ja jos samo verujem SPC-u i nikome drugome.
    (Ns, 7. mart 2018 08:18)

    # Link komentara

  58. Hoće li i sedište prebaciti tamo? Ide i patrijah? Mislim, onda bi to izgledalo ozbiljnije. I naravno audije moraju da prevezu u Pećku patrijaršiju, da im budu na raspolaganju sve vreme.
    (Bojan, 7. mart 2018 08:16)

    # Link komentara

  59. Odlicno, nek' se preseli skroz!
     (bot i celi, 7. mart 2018 08:12)

    # Link komentara

  60. promena poglavara je sustina, a ne ime ... kosovo je samo spin
     (goran NS, 7. mart 2018 08:09)

    # Link komentara

  61. Da im je stvarno stalo do Kosova preselili bi patrijaršiju i svoju flotu audija dole u Peć. Ovako, ovo menjanje imena je čisto zamazivanje očiju.
    (Vd, 7. mart 2018 08:08)

    # Link komentara

  62. Ma promenite vi kalendar da slavimo Bozic k'o i vecina Pravoslavnih danas, 25-og Decembra,samo smo mi i Rusi ostali na Julianskom kalendaru koji je netacniji od Gregorijanskog ali ne treba prelaziti ni na Gregorijanski vec na Milankovicev kalendar.
    (Promenimo Kalendar, 7. mart 2018 08:06)

    # Link komentara

  63. ja jako volim sto nama sputnjik objasnjava sto spc menja ime
     (cypress, 7. mart 2018 08:04)

    # Link komentara

  64. A sad palite džipove i pravac Peć. Patrijarh nek ostane da živi i radi u prestonici Srpske pravoslavne crkve Pećka patrijaršija . Narod će početi da im veruje kad vidi da su sveti oci sa svojim stadom. I svi sabori sa svim vladikama da se u Peći održavaju. Kao što patrijarh reče skoro na TV vladike voze džipove da se razlikuju od svog stada, razlika ce doći do izražaja na Metohiji. U suprotnom ako je do zvrljanja po papiru možete napisati i Tokijska patrijaršija.
     (dr.kuzma, 7. mart 2018 07:53)

    # Link komentara

  65. Vi ste bre totalno prolupali...
    (Aleksandar, 7. mart 2018 07:37)

    # Link komentara