Petak, 23.02.2018.

12:14

Mural s likom Đinđića već prekrečen, trajao je dva dana

Mural s likom Zorana Đinđića, koji je osvanuo u Beogradu na dan kada je pre 21 godine izabran za gradonačelnika Beograda, već je prekrečen.

Izvor: B92

Mural s likom Ðinðiæa veæ prekreèen, trajao je dva dana IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

80 Komentari

Sortiraj po:

pedja

pre 6 godina

Zvezdarac-Danas je hrana bar 10x skuplja, dosta toga što si napisao samo delimično jeste tačno, ali većina nije. Vidi isao sam svake godine, od 1993, na more, a kako bih isao da nije bilo goriva, kako bih isao ako cela plata ode na to što ti kažeš. Elektrane i sve je tada 10x bolje radilo jer si tada imao mnogo više ljudi koji su znali svoje poslove, a danas većina dolazi do mesta preko stranke. E bre za vreme bombardovanja pogode stanicu ovde u blizini moje zgrade, a nama struju vrate vrlo brzo. Prošle godine nestane struja i današnjim "majstorima" trebao ceo dan da nam ponovo uključe...

zvezdarac

pre 6 godina

@aco
Covek bio na vlasti 2 godine i dva meseca i veći deo vremena ga saplitali sa svih strana. Dobro je sta je i uradio za to vreme i u tim uslovima.

zvezdarac

pre 6 godina

@box
Kolika je to vremenska distanca? Prošlo je 15 godina. Čekati do pomru svi koji se sećaju ko je sta govorio i radio pa da onda neki kvazi istoričari prekrajaju istoriju? Neće moći!

zvezdarac

pre 6 godina

@matrix

Covek ipak u pravu. U to vreme, Đinđić u narodu uopšte nije bio popularan nešto značajno. Voleli su Koštunicu koji nije radio ništa (fikus style) i G17 ekipu (jer su kao apoliticni profi likovi). Zoran je bio povezan sa surcincima, sa zemuncima, sa švabama, sa albancima, sa Milom, sa ovim i onim. To su bile priče iz raznih kurira i drugih kretenskih novina koje narod masovno guta. Svaki dan gledam kako ljudi kupuju plaćeničke Novosti, ludake iz Politike i u neverovatnim količinama bilten partije (informer). Odnos prema listu "danas" je 1:100 (u korist informera). E I tad su kupovali bilten mafije koja je pripremala atentat naĐinđića mesecima, prvo u novinama.
Narod voli dobre ljude samo kad umru. Mislim da bi Karađorđa "izručili" Turcima da ga nije onaj ubio na spavanju.

Антифашиста Влатко

pre 6 godina

I jos nesto, mozda niste znali, Djindjic je ubijen krajem zime 2003. Izracunajte koliko dugo je bio na vlasti, pa onda sagledavajte rezultate.
I pozdravite vodju, i on je prelepljivao njegovo ime...
(Uguseni sopstvenom bezvrednoscu

Ђинђић је био кратко на власти. Да је био дуже, можда би иза њега остали велики резултати. Међутим, то не знамо и нема начина да сазнамо. Овако, остала је, код одређеног броја људи, вера, да је он био велики и највећи од свих. Неки други не верују у то.

zvezdarac

pre 6 godina

@priznajtenda ste na budzetu


Slabo se ti sećaš.
Benzin se od 1992.do zime 1995/96 kupovao vise na ulici nego na pumpama. U tom periodu si na pumpi mogao da ga kupiš samo ako imaš bonove i ako uspeš da dođeš do pumpe dok ne prekinu tocenje (jer pola cisterne prodaju na crno). U gradu je bilo mozda 7-8 pumpi koje su dobijale gorivo i to ne svaki dan. 1993. godine je cena dostigla u jednom trenutku preko 5 maraka za litar za "zeleni grčki super" na kantu od 20 litara (na manje je bio i 6 DEM). E al bilo je dobro da se vozi, nije bilo gužve nigde po gradu!
Te iste godine sam više puta dobio platu ujutru, oko 15 DEM a dok dođem s posla, popodne sam mogao da kupim 10! Džaba mi takav posao. Inače, milka čokolada je 1994. - 1996. Koštala oko 1dem (na ulici od 0.5 do 0.7). Danas je oko 1 eur.

Jeste, struja je bila jeftina, ako pogledaš u markama, 3 dana posle izdavanja računa sam platio 1/150 deo od onoga kolike je to bilo u dem kad je stigao račun. Jedini je problem što je zimi 93/94 nije bilo mnogo pošto su toplane jedva grejale, svi trošili struju a elektrane nisu imale kapacitete pa je bilo restrikcija.
1994. je Avramovic konsolidovao kurs i uveo stabilnost u finansijama dok ovi nisu shvatili da im to ne odgovara. Krajem te godine je opet krenula inflacija i manje ili više do 1999. i rata opet je kurs nekad sporije nekad brže išao gore. A da, u bankama i dalje nisi mogao da kupis devize.
Hrana je bila jeftina, kad pogledaš plate na zapadu. Kad pogledaš naše plate i posle 1994. ništa tu nije bilo jeftino. Morao si da daš pola plate na hranu koje godinama nije ni bilo u prodavnicama. Jesi čekao mleko i hleb ujutro od 6h?

Priznajte da ste na budzetu !

pre 6 godina

@Postujem vredne, pametne i obrazovane ljude

zaboravili ste da su devedesete trajale 10 godina i da nije svih 10 godina bilo tako kako ste opisali. ja se na pr. secam da sam benzin kupovao na pumpama, a iz flasa mozda manje od odinu dana. A sto se tice stndarda tada sam radio i imao posao, danas ga nemam. Takodje moja drugarica tada je radila na prelomu novina, danas pere baba po Nemackoj !
A sto se tice deviza tada je bar kurs marke bio realan nije bio lopovski potcenjen kao danas evra ! Hrana je bila jeftinija nego u nemackoj, benzin i energija takodje a danas ?

stajebreovo

pre 6 godina

zaboravili ste da su devedesete trajale 10 godina i da nije svih 10 godina bilo tako kako ste opisali. ja se na pr. secam da sam benzin kupovao na pumpama, a iz flasa mozda manje od odinu dana. A sto se tice stndarda tada sam radio i imao posao, danas ga nemam. Takodje moja drugarica tada je radila na prelomu novina, danas pere baba po Nemackoj !
A sto se tice deviza tada je bar kurs marke bio realan nije bio lopovski potcenjen kao danas evra ! Hrana je bila jeftinija nego u nemackoj, benzin i energija takodje a danas ?
(Priznajte da ste na budzetu !, 23. februar 2018 18:25)

Jel ovo sarkazam? molim te reci mi da je sarkazam!

Ivan

pre 6 godina

Jao, jao, kakav grozan, neuspesan crtez!

Sta ste navalili sa tim 'muralima'? Pa to su crtezi na nivou sedmogodisnjeg deteta! Da li je moguce da neko zaista zamislja da je 'umetnik' kad nazvrlja nesto tako ocajno!?

To NIJE umetnost vec RUGLO! I nema nikakve veze ko se na slici nalazi!

Vladimir

pre 6 godina

Jedini političar koji se nije bavio politikom. Sve sam rekao. Žalosno što se takav čovek ne označi jasno i glasno, nazivima ulica, trgova, institucija...

Uguseni sopstvenom bezvrednoscu

pre 6 godina

@aco
Da ga postujete, ne bi tako pisali, a proverili bi cinjenice.
Svako poredjenje Ilica i Djindjica dovoljno govori o nivou vaseg sagledavanja stvari, ali i o postovanju ljudi koji su ekstra klasa.
I jos nesto, mozda niste znali, Djindjic je ubijen krajem zime 2003. Izracunajte koliko dugo je bio na vlasti, pa onda sagledavajte rezultate.
I pozdravite vodju, i on je prelepljivao njegovo ime...

Matrix

pre 6 godina

"Stvarno interesantno. Iako nisam posebno pratio srpsku politiku sjecam se da Djindjic uopste nije bio omiljen kod naroda, tek kad su ga ubili ljudi pricaju u smislu, a joj da ga nisu ubili sad bi mi bili...Suprotno od njega, sjecam se koliko je Kostunica bio popularan u narodu..."

Druze pogledaj video na youtube "Kad Srbija stane", a potom probaj da nadjes slicno za MIlosevica, Kostunice i slicne. Nema ih jer se nikad nisu bavili sirom slikom Srbije nego su igrali za licnu korist i dnevno politicke potrebe. Dok je bio ziv ja sam ga obozavao jer je uneo pozitivnu energiju u razorenu i tmuran zivot u Srbiji, desavalo se da upalim tv i cujem nesto stvarno iskreno i pozitivno sto mi je budilo nadu da ce nam biti bolje i da cemo i mi sami biti bolji. Toga danas nema ni na vidiku, samo price i price...

Hmh...

pre 6 godina

Ne umemo mi da napravimo institucije koje su trajnije od bilo kog pojedinca. Američko društvo je bilo užasno uzdrmano Kenedijevim ubistvom, ali su institucije bile jače i preživele su. Njegova smrt nije dovela do raspada Ustavnog suda, policije, vojske ili suspenzije Ustava. Kod nas, kad prva državna glava padne (ili sa vlasti ili bukvalno), sve se za njom ruši i nestaje, te se sve zida ispočetka. Dakako, pola naroda "tu ništa ne bi diralo", a pola bi sve menjalo da bude naopačke. Dok ne naučimo da jedan čovek ništa ne znači, koliko god on lično bio jak, pametan, uspešan i dobar, nema nam boljitka - stalno ćemo da kukumavčimo za nekim. Žalili smo kralja, Dražu, Tita, Slobu, Đinđića - sutra kad padne SNS, pola države će da kuka za njima, a druga polovina će da slavi - a institucije ćemo opet praviti od početka. Ode svet u svemir dok se mi smislimo. Đinđić jednostavno nije stigao da napravi ono što je zamislio; da smo nastavili istim putem, danas bismo ga žalili kao mladog čoveka ubijenog zbog politike. Ovako, malo žalimo njega, a malo sopstvenu gorku sudbinu. Inače, mural je bespotreban - nije nikakva "okrugla" godišnjica; kao da je neko želeo da nas podseti na Đinđića (jamačno oni koji su odavno zaboravili njegove ideje), a oni drugi su jedva dočekali da se mu se i mrtvom osvete. Isto će biti i sa spomenikom - ne gine mu "krečenje", pa osude, pa sređivanje, pa prepucavanja... I tako u krug. E zato (odgovor na vest sa istog sajta) mi nismo Švajcarska, a ne samo zbog ratova.

BGD

pre 6 godina

Dokle bre više šarate ovaj grad. Ja bih vas sve u zatvor, a po kazni da prekrečite sve u jednu boju. U svom stanu, kući, pišite, crtajte. Koji je ovo način i dokle bre više, ceo grad preškrabaste.
(Srđan Jovanović, 23. februar 2018 13:05) Ti očigledno ne znaš da miral predstavlja vid moderne, urbane umetnosti. Nije to nikakvo šaranje, to umetničko delo i omaž osobi za koju se radi. Skoro svuda u svetu murali se čuvaju i ostaju deo grada kojim se njegovi stanovnici ponose.

pero

pre 6 godina

Stvarno interesantno. Iako nisam posebno pratio srpsku politiku sjecam se da Djindjic uopste nije bio omiljen kod naroda, tek kad su ga ubili ljudi pricaju u smislu, a joj da ga nisu ubili sad bi mi bili...Suprotno od njega, sjecam se koliko je Kostunica bio popularan u narodu...

mirko

pre 6 godina

Zorana Đinđića sam poštovao, ali ni ovima koje ne poštujem ne bih nikada skrnavio obilježje, pa ni Šešelju koga uopšte ne poštujem.
Neki tvrde da je mural loše urađen , moguće je, ali on nije prekrečen zbog toga, nego zato što je Đinđićev.
Zgražamo se kada vidimo oskrnavljena srpska groblja na Kosovu, a eto neki od nas rade slične stvari.

Svet je pun budala

pre 6 godina

"A ako sada Srbija stane, ma koliko sporo da neko procenjuje da ide, da bi se ponovo pokrenula proci ce deset godina."
Nije stala, kotrlja se unazad...

depos

pre 6 godina

Nijedan politicar nije zasluzio mural. Ende.(sladoledsmesom, 23. februar 2018 14:54)Možda neko od političara pre Prvog svetskog rata(do 1918-e),ali to je bila neka druga država i neki drugi narod.Taj narod,nepismen i siromašan nije veličao svoje vladare i nije prestajao da se bori za slobodu.

alo

pre 6 godina

Ja sam voleo Đinđića
(Bata, 23. februar 2018 15:44)

Nista se kod nas ne menja. Oni voleli Tita, ucili decu u skoli da ga vole. Posle voleli Slobu, drzali slike njegove na zidu. Zatim ti i tebi slicni voleli Djindjica pa recitovali njegove 'metafore'... Ovi sada vole Vucica, vicu 'svaka cast' sta god da kaze ili uradi. Uzas... politicari se ne vole nego se pragmaticno sagledava kakva je korist od njih.

SM

pre 6 godina

Nas je civilizacija zaobišla , Srbin ne prihvata da neko ima drugojačije mišljenje ili ukus !

Teret devedesetih nas pritisnuo i ne pušta !
(s.nikolić, austrija, 23. februar 2018 14:00)

Upravo to. Kad dobrom delu Srba kažeš da se ne slažeš sa njihovim mišljenjem i obrazložiš neko svoje viđenje situacije, kreće paranoja, svađa, pretnje, vređanje (izdajnik, strani agent, itd) ...

Bata

pre 6 godina

Ja sam voleo Đinđića, ali mi je drago što je ono prefarbano jer je bilo loše naslikano. I inače mi je dosta tih "murala" koje ko zna kakvi nabeđeni kvazislikari sebi daju za pravo da "slikaju" iako im ni zvanična ni nezvanična zajednica to nije ni tražila niti su pitali ikoga. A tek da ne komentarišem da su to u 90% slučajeva LOŠE NASLIKANI portreti koji više ismevaju lik kojem su posvećeni nego što ga ili je slave.

s.nikolić, austrija

pre 6 godina

aco@ , čovek je imao viziju , znao je šta će biti za dvadeset godina unapred ako ne .....pogledamo istinu u oči !

On.nije dobio šansu da nešto uradi , ubijen od strane onih.kojima ovo današnje stanje odgovara !

Razmisli malo prikane moj !

31

pre 6 godina

U danjasnoj vesti "Da nije bilo ratova , Srbija bi bila kao Svajcarska"
Djindjic je jedini bio u tom proseku u rangu svajcaraca.
Zbog naseg mentaliteta nikada necemo biti ni blizu Svajcaraca nego u rangu Albanije i Bosne.

Predrag

pre 6 godina

Svim mrziteljima Zorana Đinđića poručujem: Njegova veličanstvena sahrana na koju je narod spontano došao (ne kao sendvičari koje za sendič i sok vodaju po Srbji autobusima) je najbolji pokazatelj kolika je veličina bio Zoran i da je njegov trag neizbrisiv.

usamljeni strelac

pre 6 godina

Covek je imao "viziju" i zbog toga treba da ga slavimo? Da Tesla svoje vizije nije pretvorio u dela, niko ga ne bi ni spiminjao. Djindjic nije nista znacajno uradio za Srbiju. Ucestvovao je u svrgavanju Milosevica, ali ni u tome nije imao najznacajniju ulogu. Njegova vlada nije imala nikakve rezultate da ga uzdizemo.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (aco, 23. februar 2018 13:42)

jel ti znas sta si napisao???

jel je tebi i tebi slicnima doslo do mozga da ga UBISE??
KAKO DA OSTVARI VIZIJE IZ GROBA????

od mene bi bio predsednik dok je ziv, barem je znao da se ponasa ko covek, zracio je nekom dobrotom a najvaznije je da nije lagao cim je usta otvorio kao SVI ostali posle njega.

gde god je otiso u inostranstvo vise su ga postovali i cenili od nas ovde. kod nas se dobrota ne ceni. na ceni je bahatost i bezobrazluk.

seljo

pre 6 godina

Najbolji su mi komentari..."Ništa mu ne možete..". Kako ne shvatate da - MOGU što se vidi iz priloženog. Ubili čoveka i sve što se borio, vratili nas i zakucali u srednji vek bez nade skorog napretka. Evo, mogu i mural da prekrece..bez problema. Možda je u vašoj glavi drugačije, ali REALNOST je na NJIHOVOJ strani! A i vi živite u njoj.

Postujem vredne, pametne i obrazovane ljude

pre 6 godina

@aco
Nije, Aco, u pravu si.
Bolje je bilo slusati "devize, devize" nego otici u banku, isto kao i traziti pogledom kantu na ulici, umesto sipati benzin na pumpi. Lepo je bilo i cekati redove ispred ambasada, ispisivati cekove da bi se kupio hleb, itd, itd... Ipak sve ovo je zabavno, u odnosu na ljudske zrtve koju je rezim pre Djindjica napravio. Od narucenih politickih ubistava, preko kriminalnih obracuna, do ratova...
Ono sto je cinjenica, Zoran je bio previse bolji od proseka. A zasto je ubijen, razmislite sami.

aco

pre 6 godina

@Postujem vredne, pametne i obrazovane ljude
Posle rata, sankcija i dolaska prozapadne vlade, toliko bi mogao postici i Velja Ilic kao premijer. Djindjicu svaka cast na inetlektu i sto je bio vredan covek, ali kao drzavnik nema nikakve bitne rezultate. "Vizija" nije bitna sve dok se ne pretvori u delo.

šumadinac

pre 6 godina

Najbolji su mi komentari..."Ništa mu ne možete..". Kako ne shvatate da - MOGU što se vidi iz priloženog. Ubili čoveka i sve što se borio, vratili nas i zakucali u srednji vek bez nade skorog napretka. Evo, mogu i mural da prekrece..bez problema. Možda je u vašoj glavi drugačije, ali REALNOST je na NJIHOVOJ strani! A i vi živite u njoj.
(seljo, 23. februar 2018 14:13)

Pa znaš šta je još gore, Đinđić je ada govorio da nema povratka sa puta EU da je to jedini pravi put za koji se i ovi danas zalažu. Sećam se kako je Điki govorio za Kosovo "Nemojte da izgubimo 15 godina, mislite na ove mlade naraštaje, jer Kosovo je izgubljeno, samo ćemo da se zavaravamo i narod će jedini da ispašta". Bolje je progutati žabu odjednom nego da se davimo dok se ne udavimo. Njega su tada stavljali na stub srama, proglašavali ga izdajnikom a pogledaj ove!!

laki78

pre 6 godina

Nismo mi kao narod bili spremni za Đinđića i još uvek to nismo.To pokazuje i ko danas osvaja vlast u Srbiji.Ljudi koji su po sistemu vrednosti i razmišljanja 40 godina iza Zorana danas vladaju, a nisu mnogo bolji ni ovi koji čine opoziciju.Đinđić je ostavio trag za to kratko vreme dok je bio premijer i to mu niko ne može oduzeti.Ove pre i posle njega istorija će pamtiti samo po lošem.

Polo

pre 6 godina

Nemam nista protiv murala iskljucivo ako umetnik to oslika na svojoj kuci, a ne na javnim povrsinama bez icije dozvole i estecke uskladjenosti sa sredinom gde je oslikan...

netko

pre 6 godina

PatriJotski rukopis.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (WTF, 23. februar 2018 12:37)

bas sam nesto slicno hteo napisati.

covek nije bio "patriota" (kao oni sto su nas pokrali i uvukose u ratove) kao i sto nije bio opcinjen do besvesti rusijom i to mu se najvise zamera kod najveceg dela stanovnistva ovde.

izgleda da nisi patriota ako hoces svojoj zemlji dobro na neki normalan nacin.

patriota si kad si bezobrazan, lazes sta stignes, bahatis se do besvesti i sl..

takvi i imaju prodju ovde.

sn/stop cenzuri

pre 6 godina

najveca greska pokojnika je bila sto nije izvrsio lustraciju...svi ovi sto su danas na vlasti bili bi na robiji,on bi bio ziv a mi davno u evropskoj uniji ,sa najmanje duplo vecim standardom...

s.nikolić, austrija

pre 6 godina

Vidim da je veći problem što je loše nacrtan a ne što je prefarban !

Nas je civilizacija zaobišla , Srbin ne prihvata da neko ima drugojačije mišljenje ili ukus !

Teret devedesetih nas pritisnuo i ne pušta !

Srđan Jovanović

pre 6 godina

Dokle bre više šarate ovaj grad. Ja bih vas sve u zatvor, a po kazni da prekrečite sve u jednu boju. U svom stanu, kući, pišite, crtajte. Koji je ovo način i dokle bre više, ceo grad preškrabaste.

Viktor Dimitrijev

pre 6 godina

Iscrtajte opet njegov mural i stavite kamere. I obezbedjenje u blizini da uhvati pocinioce. Pa ako ponovo pokushaju da ga prekrece neka plate kaznu.. i to debelu. Sve se moze kad se hocje.

aco

pre 6 godina

Covek je imao "viziju" i zbog toga treba da ga slavimo? Da Tesla svoje vizije nije pretvorio u dela, niko ga ne bi ni spiminjao. Djindjic nije nista znacajno uradio za Srbiju. Ucestvovao je u svrgavanju Milosevica, ali ni u tome nije imao najznacajniju ulogu. Njegova vlada nije imala nikakve rezultate da ga uzdizemo.

...cekajuci pravi mural.

pre 6 godina

Na stranu sto osudjujem ovo unistavanje murala ali ovaj je bio bruka oslikan. Dete drugi razred bi ga bolje potrefilo. Sada ako to neko zeli da uradi treba vise da se potrudi, zasluzuje to Zoran.

gologuzov

pre 6 godina

Ne zalazeći u politiku i ko je šta bio i ko je sad "neko", imam par običnih gtrađanskih pitanja:
Kako niko nije primetio ( a i kod raniji murala) da neko noću farba gde mu prohte? Zašto je dozvoljeno tzv. umetnicima da oslikavaju poznate i manje poznate likove gde god stignu? Zašto nije ZABRANJENA prodaja sprej farbi maloletnicima? Zašto se ti sprejovi ne prodavaju kupcima uz obaveznan prikaz( i evidenciju) lićne karte?
Zar je ćudno što ovi naši nevaspitani klinci pišu svakakve gluposti svuda po fasadama kao "pravda za grobare" i slićno.
Na šta liče naše ulice, objekti, spomenici??? Da imamo šta pokazati strancima ?
I na kraju, šta radi komunalna pšolicija? Da, na radnom mestu su ( a možda i nisu ) od 7 do 15 sati...
Da dalje ne nabrajam a problemi su pregolemi.

Жељко

pre 6 godina

Ništa mu ne možete ma koliko se trudili. Čovek koji je bio 20 godina ispred svog vremena imali smo veliku šansu sa njim ali kao i uvek sve što valja Srbi brzo unište.

box

pre 6 godina

Ovo ne treba da iznenadi. Jednostavno murale i ostale javne spomenike treba dizati posle odredjenog vremena i posle dovoljne istorijske distance jer tad znamo da ih je doticna osoba zavredela. Ovako dok smo jos uvek "vruci" i mi i vreme, desavace se slicne stvari jer ne postoji opsti konsenzus u zajednici o vrednosti i doprinosu slavljene osobe.

Жељко

pre 6 godina

Ništa mu ne možete ma koliko se trudili. Čovek koji je bio 20 godina ispred svog vremena imali smo veliku šansu sa njim ali kao i uvek sve što valja Srbi brzo unište.

šumadinac

pre 6 godina

Najbolji su mi komentari..."Ništa mu ne možete..". Kako ne shvatate da - MOGU što se vidi iz priloženog. Ubili čoveka i sve što se borio, vratili nas i zakucali u srednji vek bez nade skorog napretka. Evo, mogu i mural da prekrece..bez problema. Možda je u vašoj glavi drugačije, ali REALNOST je na NJIHOVOJ strani! A i vi živite u njoj.
(seljo, 23. februar 2018 14:13)

Pa znaš šta je još gore, Đinđić je ada govorio da nema povratka sa puta EU da je to jedini pravi put za koji se i ovi danas zalažu. Sećam se kako je Điki govorio za Kosovo "Nemojte da izgubimo 15 godina, mislite na ove mlade naraštaje, jer Kosovo je izgubljeno, samo ćemo da se zavaravamo i narod će jedini da ispašta". Bolje je progutati žabu odjednom nego da se davimo dok se ne udavimo. Njega su tada stavljali na stub srama, proglašavali ga izdajnikom a pogledaj ove!!

usamljeni strelac

pre 6 godina

Covek je imao "viziju" i zbog toga treba da ga slavimo? Da Tesla svoje vizije nije pretvorio u dela, niko ga ne bi ni spiminjao. Djindjic nije nista znacajno uradio za Srbiju. Ucestvovao je u svrgavanju Milosevica, ali ni u tome nije imao najznacajniju ulogu. Njegova vlada nije imala nikakve rezultate da ga uzdizemo.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (aco, 23. februar 2018 13:42)

jel ti znas sta si napisao???

jel je tebi i tebi slicnima doslo do mozga da ga UBISE??
KAKO DA OSTVARI VIZIJE IZ GROBA????

od mene bi bio predsednik dok je ziv, barem je znao da se ponasa ko covek, zracio je nekom dobrotom a najvaznije je da nije lagao cim je usta otvorio kao SVI ostali posle njega.

gde god je otiso u inostranstvo vise su ga postovali i cenili od nas ovde. kod nas se dobrota ne ceni. na ceni je bahatost i bezobrazluk.

Predrag

pre 6 godina

Svim mrziteljima Zorana Đinđića poručujem: Njegova veličanstvena sahrana na koju je narod spontano došao (ne kao sendvičari koje za sendič i sok vodaju po Srbji autobusima) je najbolji pokazatelj kolika je veličina bio Zoran i da je njegov trag neizbrisiv.

seljo

pre 6 godina

Najbolji su mi komentari..."Ništa mu ne možete..". Kako ne shvatate da - MOGU što se vidi iz priloženog. Ubili čoveka i sve što se borio, vratili nas i zakucali u srednji vek bez nade skorog napretka. Evo, mogu i mural da prekrece..bez problema. Možda je u vašoj glavi drugačije, ali REALNOST je na NJIHOVOJ strani! A i vi živite u njoj.

sn/stop cenzuri

pre 6 godina

najveca greska pokojnika je bila sto nije izvrsio lustraciju...svi ovi sto su danas na vlasti bili bi na robiji,on bi bio ziv a mi davno u evropskoj uniji ,sa najmanje duplo vecim standardom...

Srđan Jovanović

pre 6 godina

Dokle bre više šarate ovaj grad. Ja bih vas sve u zatvor, a po kazni da prekrečite sve u jednu boju. U svom stanu, kući, pišite, crtajte. Koji je ovo način i dokle bre više, ceo grad preškrabaste.

Postujem vredne, pametne i obrazovane ljude

pre 6 godina

@aco
Nije, Aco, u pravu si.
Bolje je bilo slusati "devize, devize" nego otici u banku, isto kao i traziti pogledom kantu na ulici, umesto sipati benzin na pumpi. Lepo je bilo i cekati redove ispred ambasada, ispisivati cekove da bi se kupio hleb, itd, itd... Ipak sve ovo je zabavno, u odnosu na ljudske zrtve koju je rezim pre Djindjica napravio. Od narucenih politickih ubistava, preko kriminalnih obracuna, do ratova...
Ono sto je cinjenica, Zoran je bio previse bolji od proseka. A zasto je ubijen, razmislite sami.

laki78

pre 6 godina

Nismo mi kao narod bili spremni za Đinđića i još uvek to nismo.To pokazuje i ko danas osvaja vlast u Srbiji.Ljudi koji su po sistemu vrednosti i razmišljanja 40 godina iza Zorana danas vladaju, a nisu mnogo bolji ni ovi koji čine opoziciju.Đinđić je ostavio trag za to kratko vreme dok je bio premijer i to mu niko ne može oduzeti.Ove pre i posle njega istorija će pamtiti samo po lošem.

31

pre 6 godina

U danjasnoj vesti "Da nije bilo ratova , Srbija bi bila kao Svajcarska"
Djindjic je jedini bio u tom proseku u rangu svajcaraca.
Zbog naseg mentaliteta nikada necemo biti ni blizu Svajcaraca nego u rangu Albanije i Bosne.

SM

pre 6 godina

Nas je civilizacija zaobišla , Srbin ne prihvata da neko ima drugojačije mišljenje ili ukus !

Teret devedesetih nas pritisnuo i ne pušta !
(s.nikolić, austrija, 23. februar 2018 14:00)

Upravo to. Kad dobrom delu Srba kažeš da se ne slažeš sa njihovim mišljenjem i obrazložiš neko svoje viđenje situacije, kreće paranoja, svađa, pretnje, vređanje (izdajnik, strani agent, itd) ...

aco

pre 6 godina

Covek je imao "viziju" i zbog toga treba da ga slavimo? Da Tesla svoje vizije nije pretvorio u dela, niko ga ne bi ni spiminjao. Djindjic nije nista znacajno uradio za Srbiju. Ucestvovao je u svrgavanju Milosevica, ali ni u tome nije imao najznacajniju ulogu. Njegova vlada nije imala nikakve rezultate da ga uzdizemo.

s.nikolić, austrija

pre 6 godina

aco@ , čovek je imao viziju , znao je šta će biti za dvadeset godina unapred ako ne .....pogledamo istinu u oči !

On.nije dobio šansu da nešto uradi , ubijen od strane onih.kojima ovo današnje stanje odgovara !

Razmisli malo prikane moj !

netko

pre 6 godina

PatriJotski rukopis.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (WTF, 23. februar 2018 12:37)

bas sam nesto slicno hteo napisati.

covek nije bio "patriota" (kao oni sto su nas pokrali i uvukose u ratove) kao i sto nije bio opcinjen do besvesti rusijom i to mu se najvise zamera kod najveceg dela stanovnistva ovde.

izgleda da nisi patriota ako hoces svojoj zemlji dobro na neki normalan nacin.

patriota si kad si bezobrazan, lazes sta stignes, bahatis se do besvesti i sl..

takvi i imaju prodju ovde.

s.nikolić, austrija

pre 6 godina

Vidim da je veći problem što je loše nacrtan a ne što je prefarban !

Nas je civilizacija zaobišla , Srbin ne prihvata da neko ima drugojačije mišljenje ili ukus !

Teret devedesetih nas pritisnuo i ne pušta !

alo

pre 6 godina

Ja sam voleo Đinđića
(Bata, 23. februar 2018 15:44)

Nista se kod nas ne menja. Oni voleli Tita, ucili decu u skoli da ga vole. Posle voleli Slobu, drzali slike njegove na zidu. Zatim ti i tebi slicni voleli Djindjica pa recitovali njegove 'metafore'... Ovi sada vole Vucica, vicu 'svaka cast' sta god da kaze ili uradi. Uzas... politicari se ne vole nego se pragmaticno sagledava kakva je korist od njih.

Svet je pun budala

pre 6 godina

"A ako sada Srbija stane, ma koliko sporo da neko procenjuje da ide, da bi se ponovo pokrenula proci ce deset godina."
Nije stala, kotrlja se unazad...

Viktor Dimitrijev

pre 6 godina

Iscrtajte opet njegov mural i stavite kamere. I obezbedjenje u blizini da uhvati pocinioce. Pa ako ponovo pokushaju da ga prekrece neka plate kaznu.. i to debelu. Sve se moze kad se hocje.

...cekajuci pravi mural.

pre 6 godina

Na stranu sto osudjujem ovo unistavanje murala ali ovaj je bio bruka oslikan. Dete drugi razred bi ga bolje potrefilo. Sada ako to neko zeli da uradi treba vise da se potrudi, zasluzuje to Zoran.

Polo

pre 6 godina

Nemam nista protiv murala iskljucivo ako umetnik to oslika na svojoj kuci, a ne na javnim povrsinama bez icije dozvole i estecke uskladjenosti sa sredinom gde je oslikan...

depos

pre 6 godina

Nijedan politicar nije zasluzio mural. Ende.(sladoledsmesom, 23. februar 2018 14:54)Možda neko od političara pre Prvog svetskog rata(do 1918-e),ali to je bila neka druga država i neki drugi narod.Taj narod,nepismen i siromašan nije veličao svoje vladare i nije prestajao da se bori za slobodu.

aco

pre 6 godina

@Postujem vredne, pametne i obrazovane ljude
Posle rata, sankcija i dolaska prozapadne vlade, toliko bi mogao postici i Velja Ilic kao premijer. Djindjicu svaka cast na inetlektu i sto je bio vredan covek, ali kao drzavnik nema nikakve bitne rezultate. "Vizija" nije bitna sve dok se ne pretvori u delo.

mirko

pre 6 godina

Zorana Đinđića sam poštovao, ali ni ovima koje ne poštujem ne bih nikada skrnavio obilježje, pa ni Šešelju koga uopšte ne poštujem.
Neki tvrde da je mural loše urađen , moguće je, ali on nije prekrečen zbog toga, nego zato što je Đinđićev.
Zgražamo se kada vidimo oskrnavljena srpska groblja na Kosovu, a eto neki od nas rade slične stvari.

gologuzov

pre 6 godina

Ne zalazeći u politiku i ko je šta bio i ko je sad "neko", imam par običnih gtrađanskih pitanja:
Kako niko nije primetio ( a i kod raniji murala) da neko noću farba gde mu prohte? Zašto je dozvoljeno tzv. umetnicima da oslikavaju poznate i manje poznate likove gde god stignu? Zašto nije ZABRANJENA prodaja sprej farbi maloletnicima? Zašto se ti sprejovi ne prodavaju kupcima uz obaveznan prikaz( i evidenciju) lićne karte?
Zar je ćudno što ovi naši nevaspitani klinci pišu svakakve gluposti svuda po fasadama kao "pravda za grobare" i slićno.
Na šta liče naše ulice, objekti, spomenici??? Da imamo šta pokazati strancima ?
I na kraju, šta radi komunalna pšolicija? Da, na radnom mestu su ( a možda i nisu ) od 7 do 15 sati...
Da dalje ne nabrajam a problemi su pregolemi.

Matrix

pre 6 godina

"Stvarno interesantno. Iako nisam posebno pratio srpsku politiku sjecam se da Djindjic uopste nije bio omiljen kod naroda, tek kad su ga ubili ljudi pricaju u smislu, a joj da ga nisu ubili sad bi mi bili...Suprotno od njega, sjecam se koliko je Kostunica bio popularan u narodu..."

Druze pogledaj video na youtube "Kad Srbija stane", a potom probaj da nadjes slicno za MIlosevica, Kostunice i slicne. Nema ih jer se nikad nisu bavili sirom slikom Srbije nego su igrali za licnu korist i dnevno politicke potrebe. Dok je bio ziv ja sam ga obozavao jer je uneo pozitivnu energiju u razorenu i tmuran zivot u Srbiji, desavalo se da upalim tv i cujem nesto stvarno iskreno i pozitivno sto mi je budilo nadu da ce nam biti bolje i da cemo i mi sami biti bolji. Toga danas nema ni na vidiku, samo price i price...

BGD

pre 6 godina

Dokle bre više šarate ovaj grad. Ja bih vas sve u zatvor, a po kazni da prekrečite sve u jednu boju. U svom stanu, kući, pišite, crtajte. Koji je ovo način i dokle bre više, ceo grad preškrabaste.
(Srđan Jovanović, 23. februar 2018 13:05) Ti očigledno ne znaš da miral predstavlja vid moderne, urbane umetnosti. Nije to nikakvo šaranje, to umetničko delo i omaž osobi za koju se radi. Skoro svuda u svetu murali se čuvaju i ostaju deo grada kojim se njegovi stanovnici ponose.

box

pre 6 godina

Ovo ne treba da iznenadi. Jednostavno murale i ostale javne spomenike treba dizati posle odredjenog vremena i posle dovoljne istorijske distance jer tad znamo da ih je doticna osoba zavredela. Ovako dok smo jos uvek "vruci" i mi i vreme, desavace se slicne stvari jer ne postoji opsti konsenzus u zajednici o vrednosti i doprinosu slavljene osobe.

Bata

pre 6 godina

Ja sam voleo Đinđića, ali mi je drago što je ono prefarbano jer je bilo loše naslikano. I inače mi je dosta tih "murala" koje ko zna kakvi nabeđeni kvazislikari sebi daju za pravo da "slikaju" iako im ni zvanična ni nezvanična zajednica to nije ni tražila niti su pitali ikoga. A tek da ne komentarišem da su to u 90% slučajeva LOŠE NASLIKANI portreti koji više ismevaju lik kojem su posvećeni nego što ga ili je slave.

Uguseni sopstvenom bezvrednoscu

pre 6 godina

@aco
Da ga postujete, ne bi tako pisali, a proverili bi cinjenice.
Svako poredjenje Ilica i Djindjica dovoljno govori o nivou vaseg sagledavanja stvari, ali i o postovanju ljudi koji su ekstra klasa.
I jos nesto, mozda niste znali, Djindjic je ubijen krajem zime 2003. Izracunajte koliko dugo je bio na vlasti, pa onda sagledavajte rezultate.
I pozdravite vodju, i on je prelepljivao njegovo ime...

pero

pre 6 godina

Stvarno interesantno. Iako nisam posebno pratio srpsku politiku sjecam se da Djindjic uopste nije bio omiljen kod naroda, tek kad su ga ubili ljudi pricaju u smislu, a joj da ga nisu ubili sad bi mi bili...Suprotno od njega, sjecam se koliko je Kostunica bio popularan u narodu...

Hmh...

pre 6 godina

Ne umemo mi da napravimo institucije koje su trajnije od bilo kog pojedinca. Američko društvo je bilo užasno uzdrmano Kenedijevim ubistvom, ali su institucije bile jače i preživele su. Njegova smrt nije dovela do raspada Ustavnog suda, policije, vojske ili suspenzije Ustava. Kod nas, kad prva državna glava padne (ili sa vlasti ili bukvalno), sve se za njom ruši i nestaje, te se sve zida ispočetka. Dakako, pola naroda "tu ništa ne bi diralo", a pola bi sve menjalo da bude naopačke. Dok ne naučimo da jedan čovek ništa ne znači, koliko god on lično bio jak, pametan, uspešan i dobar, nema nam boljitka - stalno ćemo da kukumavčimo za nekim. Žalili smo kralja, Dražu, Tita, Slobu, Đinđića - sutra kad padne SNS, pola države će da kuka za njima, a druga polovina će da slavi - a institucije ćemo opet praviti od početka. Ode svet u svemir dok se mi smislimo. Đinđić jednostavno nije stigao da napravi ono što je zamislio; da smo nastavili istim putem, danas bismo ga žalili kao mladog čoveka ubijenog zbog politike. Ovako, malo žalimo njega, a malo sopstvenu gorku sudbinu. Inače, mural je bespotreban - nije nikakva "okrugla" godišnjica; kao da je neko želeo da nas podseti na Đinđića (jamačno oni koji su odavno zaboravili njegove ideje), a oni drugi su jedva dočekali da se mu se i mrtvom osvete. Isto će biti i sa spomenikom - ne gine mu "krečenje", pa osude, pa sređivanje, pa prepucavanja... I tako u krug. E zato (odgovor na vest sa istog sajta) mi nismo Švajcarska, a ne samo zbog ratova.

Vladimir

pre 6 godina

Jedini političar koji se nije bavio politikom. Sve sam rekao. Žalosno što se takav čovek ne označi jasno i glasno, nazivima ulica, trgova, institucija...

Priznajte da ste na budzetu !

pre 6 godina

@Postujem vredne, pametne i obrazovane ljude

zaboravili ste da su devedesete trajale 10 godina i da nije svih 10 godina bilo tako kako ste opisali. ja se na pr. secam da sam benzin kupovao na pumpama, a iz flasa mozda manje od odinu dana. A sto se tice stndarda tada sam radio i imao posao, danas ga nemam. Takodje moja drugarica tada je radila na prelomu novina, danas pere baba po Nemackoj !
A sto se tice deviza tada je bar kurs marke bio realan nije bio lopovski potcenjen kao danas evra ! Hrana je bila jeftinija nego u nemackoj, benzin i energija takodje a danas ?

stajebreovo

pre 6 godina

zaboravili ste da su devedesete trajale 10 godina i da nije svih 10 godina bilo tako kako ste opisali. ja se na pr. secam da sam benzin kupovao na pumpama, a iz flasa mozda manje od odinu dana. A sto se tice stndarda tada sam radio i imao posao, danas ga nemam. Takodje moja drugarica tada je radila na prelomu novina, danas pere baba po Nemackoj !
A sto se tice deviza tada je bar kurs marke bio realan nije bio lopovski potcenjen kao danas evra ! Hrana je bila jeftinija nego u nemackoj, benzin i energija takodje a danas ?
(Priznajte da ste na budzetu !, 23. februar 2018 18:25)

Jel ovo sarkazam? molim te reci mi da je sarkazam!

Ivan

pre 6 godina

Jao, jao, kakav grozan, neuspesan crtez!

Sta ste navalili sa tim 'muralima'? Pa to su crtezi na nivou sedmogodisnjeg deteta! Da li je moguce da neko zaista zamislja da je 'umetnik' kad nazvrlja nesto tako ocajno!?

To NIJE umetnost vec RUGLO! I nema nikakve veze ko se na slici nalazi!

zvezdarac

pre 6 godina

@aco
Covek bio na vlasti 2 godine i dva meseca i veći deo vremena ga saplitali sa svih strana. Dobro je sta je i uradio za to vreme i u tim uslovima.

zvezdarac

pre 6 godina

@priznajtenda ste na budzetu


Slabo se ti sećaš.
Benzin se od 1992.do zime 1995/96 kupovao vise na ulici nego na pumpama. U tom periodu si na pumpi mogao da ga kupiš samo ako imaš bonove i ako uspeš da dođeš do pumpe dok ne prekinu tocenje (jer pola cisterne prodaju na crno). U gradu je bilo mozda 7-8 pumpi koje su dobijale gorivo i to ne svaki dan. 1993. godine je cena dostigla u jednom trenutku preko 5 maraka za litar za "zeleni grčki super" na kantu od 20 litara (na manje je bio i 6 DEM). E al bilo je dobro da se vozi, nije bilo gužve nigde po gradu!
Te iste godine sam više puta dobio platu ujutru, oko 15 DEM a dok dođem s posla, popodne sam mogao da kupim 10! Džaba mi takav posao. Inače, milka čokolada je 1994. - 1996. Koštala oko 1dem (na ulici od 0.5 do 0.7). Danas je oko 1 eur.

Jeste, struja je bila jeftina, ako pogledaš u markama, 3 dana posle izdavanja računa sam platio 1/150 deo od onoga kolike je to bilo u dem kad je stigao račun. Jedini je problem što je zimi 93/94 nije bilo mnogo pošto su toplane jedva grejale, svi trošili struju a elektrane nisu imale kapacitete pa je bilo restrikcija.
1994. je Avramovic konsolidovao kurs i uveo stabilnost u finansijama dok ovi nisu shvatili da im to ne odgovara. Krajem te godine je opet krenula inflacija i manje ili više do 1999. i rata opet je kurs nekad sporije nekad brže išao gore. A da, u bankama i dalje nisi mogao da kupis devize.
Hrana je bila jeftina, kad pogledaš plate na zapadu. Kad pogledaš naše plate i posle 1994. ništa tu nije bilo jeftino. Morao si da daš pola plate na hranu koje godinama nije ni bilo u prodavnicama. Jesi čekao mleko i hleb ujutro od 6h?

zvezdarac

pre 6 godina

@box
Kolika je to vremenska distanca? Prošlo je 15 godina. Čekati do pomru svi koji se sećaju ko je sta govorio i radio pa da onda neki kvazi istoričari prekrajaju istoriju? Neće moći!

pedja

pre 6 godina

Zvezdarac-Danas je hrana bar 10x skuplja, dosta toga što si napisao samo delimično jeste tačno, ali većina nije. Vidi isao sam svake godine, od 1993, na more, a kako bih isao da nije bilo goriva, kako bih isao ako cela plata ode na to što ti kažeš. Elektrane i sve je tada 10x bolje radilo jer si tada imao mnogo više ljudi koji su znali svoje poslove, a danas većina dolazi do mesta preko stranke. E bre za vreme bombardovanja pogode stanicu ovde u blizini moje zgrade, a nama struju vrate vrlo brzo. Prošle godine nestane struja i današnjim "majstorima" trebao ceo dan da nam ponovo uključe...

zvezdarac

pre 6 godina

@matrix

Covek ipak u pravu. U to vreme, Đinđić u narodu uopšte nije bio popularan nešto značajno. Voleli su Koštunicu koji nije radio ništa (fikus style) i G17 ekipu (jer su kao apoliticni profi likovi). Zoran je bio povezan sa surcincima, sa zemuncima, sa švabama, sa albancima, sa Milom, sa ovim i onim. To su bile priče iz raznih kurira i drugih kretenskih novina koje narod masovno guta. Svaki dan gledam kako ljudi kupuju plaćeničke Novosti, ludake iz Politike i u neverovatnim količinama bilten partije (informer). Odnos prema listu "danas" je 1:100 (u korist informera). E I tad su kupovali bilten mafije koja je pripremala atentat naĐinđića mesecima, prvo u novinama.
Narod voli dobre ljude samo kad umru. Mislim da bi Karađorđa "izručili" Turcima da ga nije onaj ubio na spavanju.

Антифашиста Влатко

pre 6 godina

I jos nesto, mozda niste znali, Djindjic je ubijen krajem zime 2003. Izracunajte koliko dugo je bio na vlasti, pa onda sagledavajte rezultate.
I pozdravite vodju, i on je prelepljivao njegovo ime...
(Uguseni sopstvenom bezvrednoscu

Ђинђић је био кратко на власти. Да је био дуже, можда би иза њега остали велики резултати. Међутим, то не знамо и нема начина да сазнамо. Овако, остала је, код одређеног броја људи, вера, да је он био велики и највећи од свих. Неки други не верују у то.

aco

pre 6 godina

Covek je imao "viziju" i zbog toga treba da ga slavimo? Da Tesla svoje vizije nije pretvorio u dela, niko ga ne bi ni spiminjao. Djindjic nije nista znacajno uradio za Srbiju. Ucestvovao je u svrgavanju Milosevica, ali ni u tome nije imao najznacajniju ulogu. Njegova vlada nije imala nikakve rezultate da ga uzdizemo.

Srđan Jovanović

pre 6 godina

Dokle bre više šarate ovaj grad. Ja bih vas sve u zatvor, a po kazni da prekrečite sve u jednu boju. U svom stanu, kući, pišite, crtajte. Koji je ovo način i dokle bre više, ceo grad preškrabaste.

Жељко

pre 6 godina

Ništa mu ne možete ma koliko se trudili. Čovek koji je bio 20 godina ispred svog vremena imali smo veliku šansu sa njim ali kao i uvek sve što valja Srbi brzo unište.

Polo

pre 6 godina

Nemam nista protiv murala iskljucivo ako umetnik to oslika na svojoj kuci, a ne na javnim povrsinama bez icije dozvole i estecke uskladjenosti sa sredinom gde je oslikan...

Viktor Dimitrijev

pre 6 godina

Iscrtajte opet njegov mural i stavite kamere. I obezbedjenje u blizini da uhvati pocinioce. Pa ako ponovo pokushaju da ga prekrece neka plate kaznu.. i to debelu. Sve se moze kad se hocje.

aco

pre 6 godina

@Postujem vredne, pametne i obrazovane ljude
Posle rata, sankcija i dolaska prozapadne vlade, toliko bi mogao postici i Velja Ilic kao premijer. Djindjicu svaka cast na inetlektu i sto je bio vredan covek, ali kao drzavnik nema nikakve bitne rezultate. "Vizija" nije bitna sve dok se ne pretvori u delo.

gologuzov

pre 6 godina

Ne zalazeći u politiku i ko je šta bio i ko je sad "neko", imam par običnih gtrađanskih pitanja:
Kako niko nije primetio ( a i kod raniji murala) da neko noću farba gde mu prohte? Zašto je dozvoljeno tzv. umetnicima da oslikavaju poznate i manje poznate likove gde god stignu? Zašto nije ZABRANJENA prodaja sprej farbi maloletnicima? Zašto se ti sprejovi ne prodavaju kupcima uz obaveznan prikaz( i evidenciju) lićne karte?
Zar je ćudno što ovi naši nevaspitani klinci pišu svakakve gluposti svuda po fasadama kao "pravda za grobare" i slićno.
Na šta liče naše ulice, objekti, spomenici??? Da imamo šta pokazati strancima ?
I na kraju, šta radi komunalna pšolicija? Da, na radnom mestu su ( a možda i nisu ) od 7 do 15 sati...
Da dalje ne nabrajam a problemi su pregolemi.

31

pre 6 godina

U danjasnoj vesti "Da nije bilo ratova , Srbija bi bila kao Svajcarska"
Djindjic je jedini bio u tom proseku u rangu svajcaraca.
Zbog naseg mentaliteta nikada necemo biti ni blizu Svajcaraca nego u rangu Albanije i Bosne.

box

pre 6 godina

Ovo ne treba da iznenadi. Jednostavno murale i ostale javne spomenike treba dizati posle odredjenog vremena i posle dovoljne istorijske distance jer tad znamo da ih je doticna osoba zavredela. Ovako dok smo jos uvek "vruci" i mi i vreme, desavace se slicne stvari jer ne postoji opsti konsenzus u zajednici o vrednosti i doprinosu slavljene osobe.

usamljeni strelac

pre 6 godina

Covek je imao "viziju" i zbog toga treba da ga slavimo? Da Tesla svoje vizije nije pretvorio u dela, niko ga ne bi ni spiminjao. Djindjic nije nista znacajno uradio za Srbiju. Ucestvovao je u svrgavanju Milosevica, ali ni u tome nije imao najznacajniju ulogu. Njegova vlada nije imala nikakve rezultate da ga uzdizemo.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (aco, 23. februar 2018 13:42)

jel ti znas sta si napisao???

jel je tebi i tebi slicnima doslo do mozga da ga UBISE??
KAKO DA OSTVARI VIZIJE IZ GROBA????

od mene bi bio predsednik dok je ziv, barem je znao da se ponasa ko covek, zracio je nekom dobrotom a najvaznije je da nije lagao cim je usta otvorio kao SVI ostali posle njega.

gde god je otiso u inostranstvo vise su ga postovali i cenili od nas ovde. kod nas se dobrota ne ceni. na ceni je bahatost i bezobrazluk.

Predrag

pre 6 godina

Svim mrziteljima Zorana Đinđića poručujem: Njegova veličanstvena sahrana na koju je narod spontano došao (ne kao sendvičari koje za sendič i sok vodaju po Srbji autobusima) je najbolji pokazatelj kolika je veličina bio Zoran i da je njegov trag neizbrisiv.

laki78

pre 6 godina

Nismo mi kao narod bili spremni za Đinđića i još uvek to nismo.To pokazuje i ko danas osvaja vlast u Srbiji.Ljudi koji su po sistemu vrednosti i razmišljanja 40 godina iza Zorana danas vladaju, a nisu mnogo bolji ni ovi koji čine opoziciju.Đinđić je ostavio trag za to kratko vreme dok je bio premijer i to mu niko ne može oduzeti.Ove pre i posle njega istorija će pamtiti samo po lošem.

Bata

pre 6 godina

Ja sam voleo Đinđića, ali mi je drago što je ono prefarbano jer je bilo loše naslikano. I inače mi je dosta tih "murala" koje ko zna kakvi nabeđeni kvazislikari sebi daju za pravo da "slikaju" iako im ni zvanična ni nezvanična zajednica to nije ni tražila niti su pitali ikoga. A tek da ne komentarišem da su to u 90% slučajeva LOŠE NASLIKANI portreti koji više ismevaju lik kojem su posvećeni nego što ga ili je slave.

s.nikolić, austrija

pre 6 godina

Vidim da je veći problem što je loše nacrtan a ne što je prefarban !

Nas je civilizacija zaobišla , Srbin ne prihvata da neko ima drugojačije mišljenje ili ukus !

Teret devedesetih nas pritisnuo i ne pušta !

Postujem vredne, pametne i obrazovane ljude

pre 6 godina

@aco
Nije, Aco, u pravu si.
Bolje je bilo slusati "devize, devize" nego otici u banku, isto kao i traziti pogledom kantu na ulici, umesto sipati benzin na pumpi. Lepo je bilo i cekati redove ispred ambasada, ispisivati cekove da bi se kupio hleb, itd, itd... Ipak sve ovo je zabavno, u odnosu na ljudske zrtve koju je rezim pre Djindjica napravio. Od narucenih politickih ubistava, preko kriminalnih obracuna, do ratova...
Ono sto je cinjenica, Zoran je bio previse bolji od proseka. A zasto je ubijen, razmislite sami.

...cekajuci pravi mural.

pre 6 godina

Na stranu sto osudjujem ovo unistavanje murala ali ovaj je bio bruka oslikan. Dete drugi razred bi ga bolje potrefilo. Sada ako to neko zeli da uradi treba vise da se potrudi, zasluzuje to Zoran.

Priznajte da ste na budzetu !

pre 6 godina

@Postujem vredne, pametne i obrazovane ljude

zaboravili ste da su devedesete trajale 10 godina i da nije svih 10 godina bilo tako kako ste opisali. ja se na pr. secam da sam benzin kupovao na pumpama, a iz flasa mozda manje od odinu dana. A sto se tice stndarda tada sam radio i imao posao, danas ga nemam. Takodje moja drugarica tada je radila na prelomu novina, danas pere baba po Nemackoj !
A sto se tice deviza tada je bar kurs marke bio realan nije bio lopovski potcenjen kao danas evra ! Hrana je bila jeftinija nego u nemackoj, benzin i energija takodje a danas ?

netko

pre 6 godina

PatriJotski rukopis.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (WTF, 23. februar 2018 12:37)

bas sam nesto slicno hteo napisati.

covek nije bio "patriota" (kao oni sto su nas pokrali i uvukose u ratove) kao i sto nije bio opcinjen do besvesti rusijom i to mu se najvise zamera kod najveceg dela stanovnistva ovde.

izgleda da nisi patriota ako hoces svojoj zemlji dobro na neki normalan nacin.

patriota si kad si bezobrazan, lazes sta stignes, bahatis se do besvesti i sl..

takvi i imaju prodju ovde.

sn/stop cenzuri

pre 6 godina

najveca greska pokojnika je bila sto nije izvrsio lustraciju...svi ovi sto su danas na vlasti bili bi na robiji,on bi bio ziv a mi davno u evropskoj uniji ,sa najmanje duplo vecim standardom...

seljo

pre 6 godina

Najbolji su mi komentari..."Ništa mu ne možete..". Kako ne shvatate da - MOGU što se vidi iz priloženog. Ubili čoveka i sve što se borio, vratili nas i zakucali u srednji vek bez nade skorog napretka. Evo, mogu i mural da prekrece..bez problema. Možda je u vašoj glavi drugačije, ali REALNOST je na NJIHOVOJ strani! A i vi živite u njoj.

s.nikolić, austrija

pre 6 godina

aco@ , čovek je imao viziju , znao je šta će biti za dvadeset godina unapred ako ne .....pogledamo istinu u oči !

On.nije dobio šansu da nešto uradi , ubijen od strane onih.kojima ovo današnje stanje odgovara !

Razmisli malo prikane moj !

šumadinac

pre 6 godina

Najbolji su mi komentari..."Ništa mu ne možete..". Kako ne shvatate da - MOGU što se vidi iz priloženog. Ubili čoveka i sve što se borio, vratili nas i zakucali u srednji vek bez nade skorog napretka. Evo, mogu i mural da prekrece..bez problema. Možda je u vašoj glavi drugačije, ali REALNOST je na NJIHOVOJ strani! A i vi živite u njoj.
(seljo, 23. februar 2018 14:13)

Pa znaš šta je još gore, Đinđić je ada govorio da nema povratka sa puta EU da je to jedini pravi put za koji se i ovi danas zalažu. Sećam se kako je Điki govorio za Kosovo "Nemojte da izgubimo 15 godina, mislite na ove mlade naraštaje, jer Kosovo je izgubljeno, samo ćemo da se zavaravamo i narod će jedini da ispašta". Bolje je progutati žabu odjednom nego da se davimo dok se ne udavimo. Njega su tada stavljali na stub srama, proglašavali ga izdajnikom a pogledaj ove!!

SM

pre 6 godina

Nas je civilizacija zaobišla , Srbin ne prihvata da neko ima drugojačije mišljenje ili ukus !

Teret devedesetih nas pritisnuo i ne pušta !
(s.nikolić, austrija, 23. februar 2018 14:00)

Upravo to. Kad dobrom delu Srba kažeš da se ne slažeš sa njihovim mišljenjem i obrazložiš neko svoje viđenje situacije, kreće paranoja, svađa, pretnje, vređanje (izdajnik, strani agent, itd) ...

BGD

pre 6 godina

Dokle bre više šarate ovaj grad. Ja bih vas sve u zatvor, a po kazni da prekrečite sve u jednu boju. U svom stanu, kući, pišite, crtajte. Koji je ovo način i dokle bre više, ceo grad preškrabaste.
(Srđan Jovanović, 23. februar 2018 13:05) Ti očigledno ne znaš da miral predstavlja vid moderne, urbane umetnosti. Nije to nikakvo šaranje, to umetničko delo i omaž osobi za koju se radi. Skoro svuda u svetu murali se čuvaju i ostaju deo grada kojim se njegovi stanovnici ponose.

depos

pre 6 godina

Nijedan politicar nije zasluzio mural. Ende.(sladoledsmesom, 23. februar 2018 14:54)Možda neko od političara pre Prvog svetskog rata(do 1918-e),ali to je bila neka druga država i neki drugi narod.Taj narod,nepismen i siromašan nije veličao svoje vladare i nije prestajao da se bori za slobodu.

pero

pre 6 godina

Stvarno interesantno. Iako nisam posebno pratio srpsku politiku sjecam se da Djindjic uopste nije bio omiljen kod naroda, tek kad su ga ubili ljudi pricaju u smislu, a joj da ga nisu ubili sad bi mi bili...Suprotno od njega, sjecam se koliko je Kostunica bio popularan u narodu...

Ivan

pre 6 godina

Jao, jao, kakav grozan, neuspesan crtez!

Sta ste navalili sa tim 'muralima'? Pa to su crtezi na nivou sedmogodisnjeg deteta! Da li je moguce da neko zaista zamislja da je 'umetnik' kad nazvrlja nesto tako ocajno!?

To NIJE umetnost vec RUGLO! I nema nikakve veze ko se na slici nalazi!

Vladimir

pre 6 godina

Jedini političar koji se nije bavio politikom. Sve sam rekao. Žalosno što se takav čovek ne označi jasno i glasno, nazivima ulica, trgova, institucija...

Matrix

pre 6 godina

"Stvarno interesantno. Iako nisam posebno pratio srpsku politiku sjecam se da Djindjic uopste nije bio omiljen kod naroda, tek kad su ga ubili ljudi pricaju u smislu, a joj da ga nisu ubili sad bi mi bili...Suprotno od njega, sjecam se koliko je Kostunica bio popularan u narodu..."

Druze pogledaj video na youtube "Kad Srbija stane", a potom probaj da nadjes slicno za MIlosevica, Kostunice i slicne. Nema ih jer se nikad nisu bavili sirom slikom Srbije nego su igrali za licnu korist i dnevno politicke potrebe. Dok je bio ziv ja sam ga obozavao jer je uneo pozitivnu energiju u razorenu i tmuran zivot u Srbiji, desavalo se da upalim tv i cujem nesto stvarno iskreno i pozitivno sto mi je budilo nadu da ce nam biti bolje i da cemo i mi sami biti bolji. Toga danas nema ni na vidiku, samo price i price...

alo

pre 6 godina

Ja sam voleo Đinđića
(Bata, 23. februar 2018 15:44)

Nista se kod nas ne menja. Oni voleli Tita, ucili decu u skoli da ga vole. Posle voleli Slobu, drzali slike njegove na zidu. Zatim ti i tebi slicni voleli Djindjica pa recitovali njegove 'metafore'... Ovi sada vole Vucica, vicu 'svaka cast' sta god da kaze ili uradi. Uzas... politicari se ne vole nego se pragmaticno sagledava kakva je korist od njih.

Svet je pun budala

pre 6 godina

"A ako sada Srbija stane, ma koliko sporo da neko procenjuje da ide, da bi se ponovo pokrenula proci ce deset godina."
Nije stala, kotrlja se unazad...

mirko

pre 6 godina

Zorana Đinđića sam poštovao, ali ni ovima koje ne poštujem ne bih nikada skrnavio obilježje, pa ni Šešelju koga uopšte ne poštujem.
Neki tvrde da je mural loše urađen , moguće je, ali on nije prekrečen zbog toga, nego zato što je Đinđićev.
Zgražamo se kada vidimo oskrnavljena srpska groblja na Kosovu, a eto neki od nas rade slične stvari.

Uguseni sopstvenom bezvrednoscu

pre 6 godina

@aco
Da ga postujete, ne bi tako pisali, a proverili bi cinjenice.
Svako poredjenje Ilica i Djindjica dovoljno govori o nivou vaseg sagledavanja stvari, ali i o postovanju ljudi koji su ekstra klasa.
I jos nesto, mozda niste znali, Djindjic je ubijen krajem zime 2003. Izracunajte koliko dugo je bio na vlasti, pa onda sagledavajte rezultate.
I pozdravite vodju, i on je prelepljivao njegovo ime...

stajebreovo

pre 6 godina

zaboravili ste da su devedesete trajale 10 godina i da nije svih 10 godina bilo tako kako ste opisali. ja se na pr. secam da sam benzin kupovao na pumpama, a iz flasa mozda manje od odinu dana. A sto se tice stndarda tada sam radio i imao posao, danas ga nemam. Takodje moja drugarica tada je radila na prelomu novina, danas pere baba po Nemackoj !
A sto se tice deviza tada je bar kurs marke bio realan nije bio lopovski potcenjen kao danas evra ! Hrana je bila jeftinija nego u nemackoj, benzin i energija takodje a danas ?
(Priznajte da ste na budzetu !, 23. februar 2018 18:25)

Jel ovo sarkazam? molim te reci mi da je sarkazam!

zvezdarac

pre 6 godina

@aco
Covek bio na vlasti 2 godine i dva meseca i veći deo vremena ga saplitali sa svih strana. Dobro je sta je i uradio za to vreme i u tim uslovima.

pedja

pre 6 godina

Zvezdarac-Danas je hrana bar 10x skuplja, dosta toga što si napisao samo delimično jeste tačno, ali većina nije. Vidi isao sam svake godine, od 1993, na more, a kako bih isao da nije bilo goriva, kako bih isao ako cela plata ode na to što ti kažeš. Elektrane i sve je tada 10x bolje radilo jer si tada imao mnogo više ljudi koji su znali svoje poslove, a danas većina dolazi do mesta preko stranke. E bre za vreme bombardovanja pogode stanicu ovde u blizini moje zgrade, a nama struju vrate vrlo brzo. Prošle godine nestane struja i današnjim "majstorima" trebao ceo dan da nam ponovo uključe...

Hmh...

pre 6 godina

Ne umemo mi da napravimo institucije koje su trajnije od bilo kog pojedinca. Američko društvo je bilo užasno uzdrmano Kenedijevim ubistvom, ali su institucije bile jače i preživele su. Njegova smrt nije dovela do raspada Ustavnog suda, policije, vojske ili suspenzije Ustava. Kod nas, kad prva državna glava padne (ili sa vlasti ili bukvalno), sve se za njom ruši i nestaje, te se sve zida ispočetka. Dakako, pola naroda "tu ništa ne bi diralo", a pola bi sve menjalo da bude naopačke. Dok ne naučimo da jedan čovek ništa ne znači, koliko god on lično bio jak, pametan, uspešan i dobar, nema nam boljitka - stalno ćemo da kukumavčimo za nekim. Žalili smo kralja, Dražu, Tita, Slobu, Đinđića - sutra kad padne SNS, pola države će da kuka za njima, a druga polovina će da slavi - a institucije ćemo opet praviti od početka. Ode svet u svemir dok se mi smislimo. Đinđić jednostavno nije stigao da napravi ono što je zamislio; da smo nastavili istim putem, danas bismo ga žalili kao mladog čoveka ubijenog zbog politike. Ovako, malo žalimo njega, a malo sopstvenu gorku sudbinu. Inače, mural je bespotreban - nije nikakva "okrugla" godišnjica; kao da je neko želeo da nas podseti na Đinđića (jamačno oni koji su odavno zaboravili njegove ideje), a oni drugi su jedva dočekali da se mu se i mrtvom osvete. Isto će biti i sa spomenikom - ne gine mu "krečenje", pa osude, pa sređivanje, pa prepucavanja... I tako u krug. E zato (odgovor na vest sa istog sajta) mi nismo Švajcarska, a ne samo zbog ratova.

zvezdarac

pre 6 godina

@priznajtenda ste na budzetu


Slabo se ti sećaš.
Benzin se od 1992.do zime 1995/96 kupovao vise na ulici nego na pumpama. U tom periodu si na pumpi mogao da ga kupiš samo ako imaš bonove i ako uspeš da dođeš do pumpe dok ne prekinu tocenje (jer pola cisterne prodaju na crno). U gradu je bilo mozda 7-8 pumpi koje su dobijale gorivo i to ne svaki dan. 1993. godine je cena dostigla u jednom trenutku preko 5 maraka za litar za "zeleni grčki super" na kantu od 20 litara (na manje je bio i 6 DEM). E al bilo je dobro da se vozi, nije bilo gužve nigde po gradu!
Te iste godine sam više puta dobio platu ujutru, oko 15 DEM a dok dođem s posla, popodne sam mogao da kupim 10! Džaba mi takav posao. Inače, milka čokolada je 1994. - 1996. Koštala oko 1dem (na ulici od 0.5 do 0.7). Danas je oko 1 eur.

Jeste, struja je bila jeftina, ako pogledaš u markama, 3 dana posle izdavanja računa sam platio 1/150 deo od onoga kolike je to bilo u dem kad je stigao račun. Jedini je problem što je zimi 93/94 nije bilo mnogo pošto su toplane jedva grejale, svi trošili struju a elektrane nisu imale kapacitete pa je bilo restrikcija.
1994. je Avramovic konsolidovao kurs i uveo stabilnost u finansijama dok ovi nisu shvatili da im to ne odgovara. Krajem te godine je opet krenula inflacija i manje ili više do 1999. i rata opet je kurs nekad sporije nekad brže išao gore. A da, u bankama i dalje nisi mogao da kupis devize.
Hrana je bila jeftina, kad pogledaš plate na zapadu. Kad pogledaš naše plate i posle 1994. ništa tu nije bilo jeftino. Morao si da daš pola plate na hranu koje godinama nije ni bilo u prodavnicama. Jesi čekao mleko i hleb ujutro od 6h?

zvezdarac

pre 6 godina

@box
Kolika je to vremenska distanca? Prošlo je 15 godina. Čekati do pomru svi koji se sećaju ko je sta govorio i radio pa da onda neki kvazi istoričari prekrajaju istoriju? Neće moći!

zvezdarac

pre 6 godina

@matrix

Covek ipak u pravu. U to vreme, Đinđić u narodu uopšte nije bio popularan nešto značajno. Voleli su Koštunicu koji nije radio ništa (fikus style) i G17 ekipu (jer su kao apoliticni profi likovi). Zoran je bio povezan sa surcincima, sa zemuncima, sa švabama, sa albancima, sa Milom, sa ovim i onim. To su bile priče iz raznih kurira i drugih kretenskih novina koje narod masovno guta. Svaki dan gledam kako ljudi kupuju plaćeničke Novosti, ludake iz Politike i u neverovatnim količinama bilten partije (informer). Odnos prema listu "danas" je 1:100 (u korist informera). E I tad su kupovali bilten mafije koja je pripremala atentat naĐinđića mesecima, prvo u novinama.
Narod voli dobre ljude samo kad umru. Mislim da bi Karađorđa "izručili" Turcima da ga nije onaj ubio na spavanju.

Антифашиста Влатко

pre 6 godina

I jos nesto, mozda niste znali, Djindjic je ubijen krajem zime 2003. Izracunajte koliko dugo je bio na vlasti, pa onda sagledavajte rezultate.
I pozdravite vodju, i on je prelepljivao njegovo ime...
(Uguseni sopstvenom bezvrednoscu

Ђинђић је био кратко на власти. Да је био дуже, можда би иза њега остали велики резултати. Међутим, то не знамо и нема начина да сазнамо. Овако, остала је, код одређеног броја људи, вера, да је он био велики и највећи од свих. Неки други не верују у то.