1. hahahha,sve znalac do znalca i zbog naziva filma "VARIOLA VERA" prozvase Variolu usput i "Vera" :)
    VARIOLA su bile boginje a Variola VERA=NAZIV FILMA snimljen o tome a ne naziv boginja :)
    I onda se busate u prsa da sve znate a pojma bre nemate!
    (Ljudi pojma nemate, 21. februar 2018 19:52)

    Variolu ili Velike boginje izazivaju Variola Vera major i Variola Vera minor sojevi Variola virusa. Vera je nominativ latinskog naziva Verus sto znaci pravi ili stvaran. U novije vreme je naziv Vera ispusten jer do danas nisu nadjene nove modifikacije soja Variola a i Velike boginje su iskorenjene. Ne bi trebalo da vredjate ljude na osnovu sopstvenog misljenja koje moze a i ne mora biti tacno.
    (Nesa, 22. februar 2018 08:28)

    # Link komentara

  2. za one koji lupaju gluposti kako su morbile bile skoro iskorenjene i da ih godinama nije bilo neka odu na sajt Instituta Batut i videće da je u Srbiji (bez Kosova) u 2011 godini bilo 370 obolelih od morbila, у 2014. било је 22, у 2015 било је 214 а у 2016 само 9. U 2011 i 2015 imali epidemije u Srbiji (preko 200 obolelih). Ali tada nije dizana ovolika panika i nije bilo smrtnih slučajeva. S obzirom na to da oni sa jednom dozom nisu zaštićeni, da se (izgleda) ne stiče trajni imunitet ni sa dve doze već da traje određeni broj godina, da i potpuno vakcinisan može da oboli (blaža klinička slika ali zato zarazan, nije mi jasno kako se može postići kolektivni imunitet. Sigurno se ne ože postići samo tako što se bebe vakcinišu. Neophodna bi bila revakcinacija nepopuno zaštićenih i vakcinacija ranije nevakcinisanih. Mislim da je to jasno i Ministru, ali u tom pravcu se ništa ne preduziama jer je izgleda jedini cilj da se utroše kupljene vakcine.
    (Statističar, 21. februar 2018 22:48)

    # Link komentara

  3. Koje su to male boginje od kojih se umire?mi generacija od 50 do 60 god proslog veka nismo vakcinisani ali smo skoro svi preležali male boginje bez tolike smrtnosti pa to je decija bolest.SA ČIME NAM VAKCINIŠETE DECU?????
    (Dusanka, 21. februar 2018 22:07)

    # Link komentara

  4. @....
    Ljudi su uvek umirali od malih boginja. U XX veku koji spominjes to je bilo mnogo cesce. To sto si ih ti prelezao bez problema ne znaci da su bezopasne, priblizno 1promil obolelih je umirao. Zbog vecih epidemija pre sedamdesetih, od tada se vakcinisu i jako su retke, taj broj je bio dosta velik.
     (jasdf, 21. februar 2018 20:40)

    # Link komentara

  5. hahahha,sve znalac do znalca i zbog naziva filma "VARIOLA VERA" prozvase Variolu usput i "Vera" :)
    VARIOLA su bile boginje a Variola VERA=NAZIV FILMA snimljen o tome a ne naziv boginja :)
    I onda se busate u prsa da sve znate a pojma bre nemate!
    (Ljudi pojma nemate, 21. februar 2018 19:52)

    # Link komentara

  6. Lupetas. Nevakcinisani ljudi potkopavaju imunitet krda i ugrozavaju one sa oslabljenim imunitetom. Sta je sledece - daces deci da nose oruzje u skolu i zahtevaces da drugi postuju tvoj izbor i da "preuzmu rizik iz svojih razloga"?!

    Inace to sto propagiras je eugenika/fasizam.
    (Hm, 21. februar 2018 18:49)

    Osnovni nedostatak logike. Poenta je bila da nevakcinisani preuzimaju rizik za SVOJE zdravlje (vakcinisani su zasticeni). A kod primera sa oruzjem, naoruzani su rizik za TUDJE zdravlje. Dakle, razmisliti pre pisanja je krajnje preporucljivo.
    Fasizam provise vrednosti jedne grupacije u odnosu na druge. Tekst o HOlandiji govori o obicajima i pravilima ponasanja u jednoj drzavi nevezano za populaciju. U toj drzavi je vecina vakcinisana, ali se daje mogucnost izbora. I svi rade na jacanju svog imuniteta prirodnim putem, bez obzira da li su primili vakcinu ili ne.
    (pojasnjenje, 21. februar 2018 19:43)

    # Link komentara

  7. Samo sto ja biram da li cu uci u taj avion ili ne.Totalni je nonsense da se nekome namece obaveza,a da sa druge strange ne preuzima nikakvu odgovornost za nezeljena dejstva.Ako ja donesm neku odluku za nju snosim i odgovornost.A ovde,ako dobro razumem,ja snosim odgovornost ako moje dete ima nezeljena dejstva na vakcinu,iako to nije moja odluka vec prisila od onih koji nece da snose odgovornost?!!!
    (Bane, 21. februar 2018 19:32)

    # Link komentara

  8. @civilizovano, molim, 21. februar 2018 17:34

    Da potvrdim skoro sve sto si napisao i za Svajcarsku. I ovde je kao i drugde u Evropi "epidemija" malih boginja u odnosu na prethodne godine, ali nema vristanja o obaveznom vakcinisianju. Sve vakcine se PREPORUCUJU, ali vas nike ne moze naterati da vakcinisete decu, niti ce vas diskriminisati ako niste vakcinisani. Ali kod nas je totalitaran nacin misljenja o skoro svemu toliko uzeo korena, da se to odrazava u svakom aspektu. Samo bi zatvarali, besili, zabranjivali... cudo jedno
    (Mirko, 21. februar 2018 19:30)

    # Link komentara

  9. (Aleksandar 18:15)
    Samo sto kada se desi i padne avion kompanija isplacuje porodicama obestecenje.A kod vakcine niko ne snosi posledice ako se pojavi neka kontraindikacija!
     (Steva, 21. februar 2018 19:25)

    # Link komentara

  10. Lupetas. Nevakcinisani ljudi potkopavaju imunitet krda i ugrozavaju one sa oslabljenim imunitetom. Sta je sledece - daces deci da nose oruzje u skolu i zahtevaces da drugi postuju tvoj izbor i da "preuzmu rizik iz svojih razloga"?!
    Inace to sto propagiras je eugenika/fasizam.
    (Hm, 21. februar 2018 18:49)

    Zbog tona vaseg komentara cu ponoviti svoj nik i u tekstu: civilizovano, molim.
    Ne razumem odakle vam ova teza od eugenici/fasizmu. Ja sam pricao o nacinu ponasanja u zemlji Holandiji gde zive ljudi svih boja, religija i originalnih nacionalnosti. I niko od na ne dobijam antibiotike bez preke potrebe (znaci ni na kakav nacin ne izdvajam nikoga). Takodje, VECINA ovih ljudi je prihvatila i holandske metode podizanja dece, gde se deci dopusta da idu bosa, gola, da jedu sa poda itt. Time se njihov imunitet jaca na prirodan nacin. Ovo, dakle, primenjuje velika vecina gradjana i oni sa slabijim i sa jacim imunitetom, tako da ne razumem o kakvoj vi eugenici pricate (da ne iskoristim neku prikladniju rec)???
    Kada smo kod "potkopavanja imuniteta krda" nisam bas razumeo formulaciju. Ali, ako pretpostavimo da ste hteli da kazete da nevakcinisani ljudi uticu negativno na imunitet celokupne populacije, to apsolutno nema veze za zivotom. Oni koji su vakcinisani su svakako sigurni, a oni koji nisu ce, znajuci da nisu vakcinisani, raditi na jacanju svog imuniteta (bas kao sto vecina ljudi radi u vreme epidemija gripa). To ce, po svakoj logici, podici celokupni imunitet drustva.
    (civilizovano, molim, 21. februar 2018 19:18)

    # Link komentara

  11. Kako je moguce da su mnoge druge zarazne bolesti gotovo nestale bez bilo kakve upotrebe vakcina?sarlah na primer.Nekada,u 19.veku je odnosio mnogo zivota,danas jedva da se moze cuti da je Neko dobio sarlah.Vakcina za sarlah nikad nije postojala.Za Zutu groznicu takodje...Cak I da se prihvati da je pobol od morbila recimo smanjen,to ne umanjuje cinjenicu da je smrtnost opala Jos davno
    pre uvodjenja prve vakcine protiv morbila.Jedan cuveni pedijatar je izjavio,da li smo zauske I morbile zamenili raznim autoimunim bolestima i neurorazvojnim poremecajima?I daleko od toga da ljudi slusaju estradne zvezde pa po njihovom savetu ne vakcinisu decu,vec o tome mnogo promisljaju I citaju strcnu I zvanicnu medicinsku literature. Mnogi svetski I srpski poznati deciji lekari iznose ozbiljne sumnje u bezbednost I efikasnost vakcina.Dobar deo tih lekara(medju kojima su I nacelnici u beogradskim decijim klinikama)vrlo otvoreno o tome govore.A kad to navode,pozivaju se na studije(I to ne na studije slucaja vec na meta studije),a ne na opskurne navode priucenih lekara koji jedva da znaju da navedu 3 komponente vakcine,a kamoli da se ozbiljno time pozabave.
    (Ina, 21. februar 2018 19:10)

    # Link komentara

  12. Зашто сви медицински радници нису вакцинисани ??!?! Министар да поднесе оставку !!!!!!
     (да да, 21. februar 2018 19:01)

    # Link komentara

  13. moje troje dece sam vakcinisao i imao srece da su dobro, ali potpun podrzavam sve koji se bore da to sam odlucim, a ne da mi se preti.
    (ivan bg, 21. februar 2018 15:21)

    Znaci tu je jadac - bahatim Srbima smeta jer im neko "preti". Balkanski sindrom muzevnosti, niko nama nece da preti da nesto moramo da uradimo.
    - Nemoj da skaces u bunar!
    - E bas hocu!

    Srecno srbi, putuj Evropo.
    (Hehe, 21. februar 2018 18:53)

    # Link komentara

  14. Dakle, u skladu sa tim i u Holandiji ima ljudi koji ne vakcinisu svoju decu (i to vrlo obrazovanih ljudi koje licno poznajem). A onima koji vakcinisu svoju ne pada na pamet da prozivaju one koji to ne cine, ili traze zabranu njihovoj deci da pohadjaju skolu. A zasto bi kada su vakcinisana deca zasticena, time sto dolaze u skolu nevakcinisana deca su potencijalno ugrozena(jer neko moze imati na rukama virus cak i kada je vakcinisan)? Ukratko svako ima slobodu izbora i svako postuje tudji izbor - vakcinisani su zasticeni, a nevakcinisani preuzimaju rizik iz svojih razloga.
    (civilizovano, molim, 21. februar 2018 17:34)

    Lupetas. Nevakcinisani ljudi potkopavaju imunitet krda i ugrozavaju one sa oslabljenim imunitetom. Sta je sledece - daces deci da nose oruzje u skolu i zahtevaces da drugi postuju tvoj izbor i da "preuzmu rizik iz svojih razloga"?!

    Inace to sto propagiras je eugenika/fasizam.
    (Hm, 21. februar 2018 18:49)

    # Link komentara

  15. Kako zanimljivo da baš sada u Hrv. na HRT 1 ide porodična serija dr. Bergmann (radni dan u 10:20) ali koja je snimljena 2012-2013. I baš je bila nedavno epizoda o čovjeku koji se nije cjepio pa od sina dobije ospice. Majka nije htjela cjepiti sina dok je suprug zatajio ženi da ni sam nije cjepljen, uglavnom zarazi se i jedva preživi uz komplikovanu upalu pluća.
     (megatronman, 21. februar 2018 18:24)

    # Link komentara

  16. @(pribil, 21. februar 2018 15:07)

    Ne poznajem, a poznaješ li ti makar jednog pilota koji potpiše, pod materijalnom i krivičnom odgovornošću, da ćeš ti izaći živ iz 'njegovog' aviona? A za druge tipove prevoza? Je l' ti svuda ideš pešaka jer niko neće da ti garantuje da ti se ništa desiti neće? Je l' ti pekar potpiše da ti nećeš odjednom razviti celijakliju i stradati od njegovog hleba? Je l' ti ribar potpiše da ti njegova riba neće izazvati anafilaktički šok i ubiti te na mestu?

    Bizarne stvari se dešavaju, retko ali se dešavaju i niko ne može da ti garantuje da baš ti nećeš izvući kratku slamčicu u kosmičkoj lutriji. Svaki lek ima kontraindikacije ali koliko znaš ljudi koji neće da popiju aspirin (ili daju svojoj deci) jer je jedna od potencijalnih nuspojava i smrt? Vakcine su spasle milione, ako ne i milijarde života do sad i to je nepobitna činjenica. Šanse da se nešto loše desi usled vakcinisanja su skoro zanemarljive, šanse da se nešto loše desi zbog nevakcinisanja su velike a o ugrožavanju šire zajednice i da ne govorimo. Da je obrnuto ne bismo se vakcinisali i to mu dođe to.

    Ustvari zašto li objašnjavam, evo ja ću da ti potpišem da je vakcinisanje bezbedno i da ću ja lično odgovarati za eventualne posledice. Takav 'potpis' ne bi značio ništa na sudu a ako će tebi biti lakše da ti neko obeća nešto nemoguće, što da ne.
    (Aleksandar, 21. februar 2018 18:15)

    # Link komentara

  17. @(Zoki, 21. februar 2018 15:13)

    Manje od desetine godišnje, zapravo. Kad se skupe svi podaci sa celog ex-SFRJ područja (dakle 20-ak miliona ljudi) od 1985. do 2015. (mada se mora reći da podaci iz '90-ih nisu preterano pouzdani) je bilo tek nešto više od 200 obolelih sa svega 5 smrtnih slučajeva (a i to mahom jer se morbili nisu ni očekivali pa dok se dijagnostikovalo...). Toliko sada ima u Srbiji od početka godine, pa narod neka slobodno nastavi da veruje pevaljkama umesto epidemiolozima...
    (Aleksandar, 21. februar 2018 17:52)

    # Link komentara

  18. Vakcine, braćo moja, vakcine, a ne zvona i praporce!
    (KingVi, 21. februar 2018 17:52)

    # Link komentara

  19. Napisao sam pre par nedelja, meseci, svejedno, da ce svakako biti mrtvih, uzimajuci u obzir statistiku i bio sam u pravu, nazalost.

    Ljudi su mislili da ce internet poboljsati obrazovanje, ali sve sto je uradio je da istakne u prvi plan ignoramuse, koji su ubedljivo najglasniji, po pravilu. Ne znamo vise, jednostavno danas samo znamo gde treba traziti, na kom pretrazivacu, uopste se ne bavimo time koliko je informacija tacna, da li je potpomognuta drugim dokazima ili relevantnim, validnim, verodostojnim izvorima/dokazima. Naucno nepismena nacija, svet.

    Nije problem ne znati, problem je ne znati da ne znas, problem je ne hteti da znas... Problem je pisati o necemu o cemu ne znas, a proveo si minut trazeci to na Guglu. Strucna lica koja su proveli decenije istrazivajuci se ignorisu, ignorisu se istrazivanja nad milionima dece sa svih strana sveta, istrazivanja koja su besplatno dostupna svima, znaci bukvalno je neko proveo godine mukotrpno, danonocno radeci na istrazivanju i sada trebamo da poverujemo da neko ko je jedva zavrsio srednju skolu je na istoj ravni kao ti strucnjaci koji poseduju dokaze.

    Nece biti nikada, zivimo u univerzumu u kome objektivne, empirijske cinjenice postoje, a dok oni sa srebrnim jezikom mozda ubede laike, nikada nece ubediti profesionalce ako nemaju dokaze.

    "Vase neznanje nikada nece biti isto kao moje znanje" - parafraziranje cuvenog citata Asimova
    (zdrav skepticizam, 21. februar 2018 17:45)

    # Link komentara

  20. @Sibil u vreme kada su vaspitacice bile deca nisi imao pravo izbora da li hoces ili neces vakcinu. E sad u zavisnosti od njihovih godina su one delimicno ili potpuno zasticene i to ne svojom voljom. Kao ja sto sam delimicno zasticena a hronicni sam bolesnik i samo mi morbile fale u zivotu. Deca su mi naravno vakcinisana
    (OMG, 21. februar 2018 17:38)

    # Link komentara

  21. Zivim u Holandiji. Redovno uplacujem donacije Drustvu za borbu protiv raka. Pre dve godine, bas u ovo vreme, dobijem od njih pismo gde se zahvaljuju i kazu da jedan od tri coveka u Holandiji dobije rak tokom zivota. Ovo je za mene bio sokantan podatak i svojevrsno otreznjenje. Ne moze se sve spreciti u zivotu. Sustina je u imunitetu, jer cak i kada covek oboli vece sanse imaju oni sa dobrim imunitetom! Zato Holandjani ne daju antibiotike ljudima dok zaista nisu potrebni - ponekad cak i preteraju sa tim, pa se povremeno zavrsi lose za pacijenta. Ali statisticki su u pravu. Zato im deca kada su mala jedu sa poda, stalno su slinava i inficirana, a kasnije su svi jaki i dugo zive. Kao neko ko je Srbiji uzimao antibiotike za svaku sitnicu, bio sam prvo zgrozen, onda zacudjen, a onda sam shvatio da to sve ima smisla.
    Dakle, u skladu sa tim i u Holandiji ima ljudi koji ne vakcinisu svoju decu (i to vrlo obrazovanih ljudi koje licno poznajem). A onima koji vakcinisu svoju ne pada na pamet da prozivaju one koji to ne cine, ili traze zabranu njihovoj deci da pohadjaju skolu. A zasto bi kada su vakcinisana deca zasticena, time sto dolaze u skolu nevakcinisana deca su potencijalno ugrozena(jer neko moze imati na rukama virus cak i kada je vakcinisan)? Ukratko svako ima slobodu izbora i svako postuje tudji izbor - vakcinisani su zasticeni, a nevakcinisani preuzimaju rizik iz svojih razloga.
    (civilizovano, molim, 21. februar 2018 17:34)

    # Link komentara

  22. @Matori Milan

    Baš tako je bilo, i ja se sećam. Relativno normalno funkcionisao grad, mislim da samo bioskopi nisu radili ali zato policija i vojska angažovani, karantin na Avali, vrlo ozbiljno, sve kao u američkom filmu nekom je bilo. Lekare su poslali kao po vojnoj dužnosti - nema hoću neću, ko se zarazi zarazi. Ali su je brzo iskorenili, za primer zaista.
    (Matora Vesna, 21. februar 2018 17:25)

    # Link komentara

  23. @(Matori Milan, 21. februar 2018 15:26) 
    Ja se ne sećam da je tako bilo bar ovde U NS sigurno nije bilo. Jedino što smo onda bili više država nego ovaj cirkus danas ali i onda je bilo 'bisera' ali ne ovakvih.
    (još matoriji, 21. februar 2018 15:47)

    Da, tako je bilo. Proglasena je vojna uprava, ogranicenje kretanja i transporta, medicinske ekipe sa sirokim ovlascenjima su procesljale celu zemlju i u rekordnom roku cela jugoslovenska populacija je bila vakcinisana. Mozda je kod nas u Beogradu bilo strozije jer je variola vera sa Kosova preko Cacka stigla u beogradske bolnice gde nije odmah pravilno dijagnostikovana.
    Ja se secam kako smo mi djaci stajali u redu dok nas je namrgodjeni doktor u uniformi cepio necim sto je licilo na pero za tus, i ostavljalo dve tanke ogrebotine na nasoj kozi. Pored njega na stocicu tecnost za vakcinu u koju je umakao pero i mala alkoholna lampa kroz ciji plamen je provlacio to pero posle svakog od nas. A u vazduhu strah, neverica i zbunjenost.
     (Matori Milan, 21. februar 2018 17:05)

    # Link komentara

  24. @Papa Ameikano

    Ne, ovo su measles. Da li ti misliš da se toliko urgira i apeluje da se vakcinišu deca od varičele?! Pobogu...
    (Ivana, 21. februar 2018 17:02)

    # Link komentara

  25. @Limes nema sta da se ministar pita. sada se i vakcinisu stariji jer neodgovorni roditelji nisu vakcinisali svoju decu.
    (milodar, 21. februar 2018 16:06)
    Nije tacno.Upravo se on pita kao i tim epidemiologa.Vakcinusu se pored dece samo jos i medicnski radnici zbog povecanog rizika.(tek je sada pocelo).Nijedna druga grupa stanovnistva.Postoje protokoli o vakcinaciji.Vakcina nije aspirin pa uzmes na svoju ruku.Zato postoje epidemiolozi i ministar koji vrse procenu o velicini epidemije.
    (@milodar, 21. februar 2018 16:55)

    # Link komentara

  26. (Papa Amerikano): kakav Gugl - probaj sa knjigama. A u knjigama piše da su to o čemu Ti pričaš Velike boginje (Variola) a da se male boginje zovu još i morbili. Prve jesu zvanično iskorenjene sedamdesetih a druge su svuda oko nas. Prve su veoma opasne a druge neuporedivo manje, sudeći po smrtnosti - ali je problem ako oboli milion ljudi jer će onda svakako biti mnogo mrtvih i od morbila. Eto, to je ono čega se plašimo svi mi koji radimo nešto u zdravstvu ove naše zemlje. Da, i kravlje i ovčije boginje (Vaccinia i Varicella) su posebne bolesti i relativno nebitne za našu priču, čisto ako u knjigama naiđeš na njih.
    (Čitao knjige, 21. februar 2018 16:54)

    # Link komentara

  27. @pribil
    Da, vakcina je obavezna zato sto ste vi koji medicinske savete uzimate od Karleuse uzrok epidemije. Sta ces ako ti dete umre jer nije vakcinisano? Sta ces onda da radis? Da krivis sebe, Karleusu ili da krivis citav svet?
    (ups, 21. februar 2018 16:50)

    # Link komentara

  28. don kihot@ Ljudi ne zele da vakcinisu decu ili sebe iz straha od posledica. Doktor ne zeli da potpise iz straha da nekom stvarno vakcina naskodi, ti mene osudjujes iz straha da ima jos takvih ko ja pa ce stoga virusi uzimati danak. Sve se vrti oko straha. Zato ne treba nikog osudjivati. Edukacija i SLOBODAN IZBOR.
     (pribil, 21. februar 2018 16:40)

    # Link komentara

  29. dr.ns@ Ali antibiotike ne moram uzimati. A vakcina je obavezna. To ste zaboravili doktore.
     (pribil, 21. februar 2018 16:34)

    # Link komentara

  30. (pribil, 21. februar 2018 15:07) Da li to onda znači da za svaki kafetin, aspirin, sprej, sirup, antibiotik, itd. treba neko da ti garantuje i potpisuje da ti neće biti ništa?
    (Mira, 21. februar 2018 16:29)

    # Link komentara

  31. Imal neko od vas Google? Male boginje, smallpox, variola, zadnji slučaj je zabeležen 1977 godine. Ovo su chicken pox, sto mi zovemo ovcije boginje...
    (Papa Ameikano, 21. februar 2018 16:20)

    # Link komentara

  32. @Dragan

    Odeš u privatnu laboratoriju i tražiš da ti urade antitela na morbile. Ne košta mnogo, a znači da znaš na čemu si. Moja žena je trudnica i radila je to. Čekamo rezultate. Kažu u laboratoriji da su oni svi morali da rade antitela.
    (Goran, 21. februar 2018 16:16)

    # Link komentara

  33. Pribile kad vec pitaš. Nijedan lekar ti nece garantovati da nećeš imati nikakve posledice ni od nekog antibiotika. Svaki lek ima nuspojave ali su one retke i mere se u odnosu na koristi leka. U slučaju vakcina koristi daleko prevazilaze eventualnu štetu. U normalnom svetu se o tome ne raspravlja. Kod nas naravno da jer se svi razumeju u sve osim u svoj posao
    Dobronamerni odgovor
     (dr NS, 21. februar 2018 16:13)

    # Link komentara

  34. @Limes nema sta da se ministar pita. sada se i vakcinisu stariji jer neodgovorni roditelji nisu vakcinisali svoju decu.
     (milodar, 21. februar 2018 16:06)

    # Link komentara

  35. Dragi sugrađani. Hajde da malo mućnemo glavom u celom ovom ludilu. Puno dece se ne prima u vrtiće ovih dana jer nisu vakcinisana. Roditelji su primorani da prilože vakcinacioni karton. Ali nisam čula da se iko setio da traži vakcinacioni karton vaspitačicama koje su isto tako deo kolektiva i svaki dan su u dodiru sa tom decom. Ne postoji razlika u veličini rizika izmedju deteta i odrasle osobe. Koliko su malisani u riziku da prenesu boginje, toliko su i odrasli. Zato, ako već maltretiramo roditelje koji nisu iz nekog razloga vakcinisali svoju decu, hajde da maltretiramo i te vaspitačice. A ne da diskriminisemo ovako decu samo zato što su deca. Iskreno da imam dete koje je uredno vakcinisano i ide u vrtić, ja bih lično tražila karton vakcinacije vaspitacica. Tako da ne razumem te roditelje koji se bune protiv ne vakcinisane dece a na vaspitačice niko ne obraća pažnju. Mogu da potpišem da je mnogo veći procenat nevakcinisanih odraslih nego dece. Mnogo.
     (Sibil, 21. februar 2018 15:58)

    # Link komentara

  36. Te davne 1972. u zemlji je bilo uvedeno vanredno stanje (kazu i vojna uprava) i obavezna vakcinacija za sve. Secam se kako smo u skoli svi bili vakcinisani a na ulazu u skolu dve kante sa lizolom u koje smo svi morali da umocimo ruke dolazeci na nastavu. Nije bilo vrdanja, svi smo primili vakcinu i epidemija je za nekoliko meseci zauzdana.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Matori Milan, 21. februar 2018 15:26)

    U USA, na epidemiologiji, se uci na primeru velikih boginja u Jugoslaviji kako se efikasno resava pitanje opasne epidemije.
    (Stranac, 21. februar 2018 15:54)

    # Link komentara

  37. Pokoj joj dusi. Neka pociva u miru.
     (Gospodin Co'ek, 21. februar 2018 15:53)

    # Link komentara

  38. @pribil

    Da li si ti spreman da potpišeš i snosiš odgovornost za širenje epidemije ako ne vakcinišeš svoje dete, i nadoknadu štete žrtvama?

    Toliko je tvoj zahtev glupav.
    (Don Kihot, 21. februar 2018 15:49)

    # Link komentara

  39. @(Matori Milan, 21. februar 2018 15:26)
    Ja se ne sećam da je tako bilo bar ovde U NS sigurno nije bilo. Jedino što smo onda bili više država nego ovaj cirkus danas ali i onda je bilo 'bisera' ali ne ovakvih.
    (još matoriji, 21. februar 2018 15:47)

    # Link komentara

  40. @stanoje
    Nisi imao "ptičiji" grip nego "svinjski" tipa A-H1N1. Ptičiji je još opasniji ali se ne prenosi sa čoveka na čoveka već samo sa živine na ljude. U aziji je dosta ljudi stradalo od njega.
     (zvezdarac, 21. februar 2018 15:43)

    # Link komentara

  41. Срећа да ови антивакцинаши нису деловали 70-их, јер би нас вариола истребила ко вашке.
    (Мифо, 21. februar 2018 11:04)

    Te davne 1972. u zemlji je bilo uvedeno vanredno stanje (kazu i vojna uprava) i obavezna vakcinacija za sve. Secam se kako smo u skoli svi bili vakcinisani a na ulazu u skolu dve kante sa lizolom u koje smo svi morali da umocimo ruke dolazeci na nastavu. Nije bilo vrdanja, svi smo primili vakcinu i epidemija je za nekoliko meseci zauzdana.
     (Matori Milan, 21. februar 2018 15:26)

    # Link komentara

  42. "ili nepoznatog statusa"
    bilo bi interesantno ako neko moze da da podatak koji procenat sveukupne populacije je nepoznatog statusa.
    poznanica iz beograda je trebalo da ode u inostranstvo i trebalo je da prilozi karton imunizacije. ispalo je da je i ona nepoznatog statusa sa svojih 30 i nesto. da ne pricam o starijima i o manje azurnim sredinama od novog beograda.
    male boginje su 3 puta manje smrtnosti od obicnog sezonskog gripa (po dr Predragu Konu koji je na celu borbe protiv vaskolikih pandemija). jedino sto su male boginje pred iskorenjivanjem, a grip nije.
    licno mi se gadi ovo lozenje proste raje na vakcinaciju i potpuno sam za slobodu izbora.
    moje troje dece sam vakcinisao i imao srece da su dobro, ali potpun podrzavam sve koji se bore da to sam odlucim, a ne da mi se preti.
    (ivan bg, 21. februar 2018 15:21)

    # Link komentara

  43. Dok se u svetu iz zezanja ispaljuju automobili u svemir, mi pričamo o vakcinama....
    (Konstatacija, 21. februar 2018 15:17)

    # Link komentara

  44. Iako je slučajeva malih boginja bilo svega par desetina godišnje, u poslednje tri decenije, na komentare na portalima redovno se javljaju likovi koji su navodno imali male boginje. Koja je verovatnoća da svi oni čitaju i odgovaraju po portalima?
    (Zoki, 21. februar 2018 15:13)

    # Link komentara

  45. Male boginje se sire i Evropom zato sto ima mnogo nevakcinisanih koji se razbole,pa prenose zarazu dalje....
    Te boginje jesu neugodne, ali se prezive (uglavnom....) ako se preleze u decijem dobu.....Stariji ih mnooogo teze podnose, i ako preminu, to se desava zbog komplikacija....
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (jasna....., 21. februar 2018 12:52)
    Ako je to tako kao sto si napisao zasto se ne vakcinisu stariji?Zasto to neko ne pita ministra nego kao papagaji ponavljate jedno te isto.
    (Limes, 21. februar 2018 15:11)

    # Link komentara

  46. Jerry, imao si rubeole ili ovčje boginje, svakako nisi imao male boginje. Postoje 4 vrste boginja, deca preleže rubeole i ovčje, a male i velike su opasne i često smrtonosne, zato se ljudi vakcinišu protiv malih i velikih, niko se ne vakciniše protiv ovčjih i rubeola.
    (samo kažem, 21. februar 2018 12:29)

    Vakcinacija protiv velikih boginja, koje su daleko smrtonosnije od morbila (Variola vera virus - smallpox) se ne sprovodi više od 30 godina, pošto se bolest smatra iskorenjenom. Ja sam primio tu vakcinu 1972 za vreme epidemije u Jugoslaviji (175 zaraženih, 35 umrlih).
    (1959, 21. februar 2018 15:08)

    # Link komentara

  47. Aleksandar@ Poznajes li nekog lekara ili strucnjaka iz medicine koji bi potpisao da je vakcinisanje bezbedno i da ce on licno odgovarati za eventualne posledice?( Samo pitam, neuk sam).
     (pribil, 21. februar 2018 15:07)

    # Link komentara

  48. Срећа да ови антивакцинаши нису деловали 70-их, јер би нас вариола истребила ко вашке.
    (Мифо,
    Nije to sreca SFRJ je bila ozbiljna drzava...svi su morali da se vakcinisu...izuzetaka nije bilo?
    (pprvi dan skole u Svedskoj, 21. februar 2018 15:01)

    # Link komentara

  49. Čak i ako je tačno da "ljudi više veruju Jeleni Karleuši nego lekarima" to je problem tih lekara, a ne Jelene Karleuše.

    Kada bi iz medicine bili izbačeni svi koji su učestvovali u grandioznoj laži oko ptičjeg gripa (da ne govorimo o zatvoru), danas više ne bi bilo medicinara. E zato im niko ne veruje, a ne zbog Karleuše. Ili tačnije, veruju im oni koji su i onda, pa i oni ne svi.

    Ne vičite "VUK!" ako nema vuka ili na svakog psa kog vidite. Onda će vam se verovati. Onome koji je već previše vikao "VUK!" neće se verovati nikada.
    (CATAPA, 21. februar 2018 12:41)

    Tada kada je bio aktuelan ptičji grip ja sam imao sve simptome. Sreća pa sam zdrav ali verujte da 5 dana konstantne temperature od 40 stepeni nije nimalo prijatno niti bezazleno. Poslednjeg dana sam imao strašne glavobolje i počeo sam paničiti a lekari nisu znali kako da mi skinu temperaturu. Ni rakija i ostale stvari nisu pomagale. Moji ukućani su prošli sa mnogo blažim simptomima. Da sam znao i da smo znali kako će uticati na mene vakcinisali bi se protiv gripa.
    (Stanoje, 21. februar 2018 14:48)

    # Link komentara

  50. I brat i ja smo prelezali MALE boginje, rodjeni smo pedesetih, roditelji su nam bili lekari, sve revnosno decije bolesti naše registrirovali.Ja sam decu vakcinisala, rodjeni osamdesetih.
    Mislim, da vakcinu, kad već postoji, treba davati deci, osim ukoliko lekar, ne odredi drugačije.
    Da li su produzete sve mere, da se bolest ne širi, nisam sigurna.
    (Iskustvo, 21. februar 2018 14:14)

    # Link komentara

  51. @(1244, 21. februar 2018 11:31)

    Sve to što vi zovete "nepoznatim" je apsolutno poznato i dostupno uz svaku vakcinu. Ako mi ne verujete, blagoizvolite do prvog doma zdravlja da se uverite pre nego što samouvereno počnete da komentarišete na internetu.

    Ljudi poput vas su gori i od svih otvorenih anti-vaksera koji iz ko zna kojih pobuda navijaju da nam se vrate davno iskorenjene bolesti - gori zato što na jednu Karleušu dođe par hiljada vas koji ste nešto načuli, odmah poverovali i onda krenuli dalje da širite svoje neznanje ne obazirući se na posledice poput ove iz vesti na koju komentarišete.
    (Aleksandar, 21. februar 2018 14:00)

    # Link komentara

  52. Uzas. Koliko ljudi treba jos da umre da bi se ovaj narod opametio ili ti probudio...
    (Ale, 21. februar 2018 13:46)

    # Link komentara

  53. @...

    Brkate male i ovcije boginje. Male boginje su oduvek bile vrlo opasne, i onaj ko bi vas poslao namerno da se zarazite bi bio vrlo okrutan.
    Nr, vi ste isli da se zarazite ovcijim boginjama, a malim niste mogli, jer su one bile izuzetno retke. Cak su ih i lekari vrlo retko vidjali u periodu od nekoliko decenija.
     (dex, 21. februar 2018 13:46)

    # Link komentara

  54. Ljudi, je l' mene neko zeza, sta se ovo desava?? Ljudi umiru od MALIH BOGINJA eeeeej, pa ovo kao da je neki vic. Mi smo trcali kod druga/drugarice koji ih dobiju da se zarazimo i zavrsimo sa tim, ovo ne samo deca umiru, nego i stariji. U XXI veku ljudi umiru od necega od cega nisu u XX. Boze me sacuvaj, kad se "otope" one starije bolesti, mi necemo imati sanse
    (..., 21. februar 2018 11:17)

    Zezas sam sebe i to opasno, nije u pitanju ista bolest, informisi se.
    (Igor, 21. februar 2018)

    Hvala ti sto ti meni pricas sta sam ja prelezao, verovatno imas moj zdravstveni karton ispred sebe. Ako mislis na varicele, niko njih ovde nije pomenuo, one nisu bile toliko aktuelne u moje vreme. Bilo bi lepo da ljudi ne lupaju i da misle da sve znaju.
     (..., 21. februar 2018 13:17)

    # Link komentara

  55. Vidim da ima jos dosta ljudi koji ne znaju sta su male boginje. Nisu isto kao i ovcije, varicele. Pisu kako su ih prelezali i kako smo ih svi dobijali itd. Aj malo se informisite!
    (Grgur, 21. februar 2018 13:09)

    # Link komentara

  56. Ljudi, je l' mene neko zeza, sta se ovo desava?? Ljudi umiru od MALIH BOGINJA eeeeej, pa ovo kao da je neki vic. Mi smo trcali kod druga/drugarice koji ih dobiju da se zarazimo i zavrsimo sa tim, ovo ne samo deca umiru, nego i stariji. U XXI veku ljudi umiru od necega od cega nisu u XX. Boze me sacuvaj, kad se "otope" one starije bolesti, mi necemo imati sanse
    (..., 21. februar 2018 11:17)

    Zezas sam sebe i to opasno, nije u pitanju ista bolest, informisi se.
    (Igor, 21. februar 2018 13:03)

    # Link komentara

  57. @beogradski

    Male boginje se sire i Evropom zato sto ima mnogo nevakcinisanih koji se razbole,pa prenose zarazu dalje....
    Te boginje jesu neugodne, ali se prezive (uglavnom....) ako se preleze u decijem dobu.....Stariji ih mnooogo teze podnose, i ako preminu, to se desava zbog komplikacija....
     (jasna....., 21. februar 2018 12:52)

    # Link komentara

  58. ...pa se vi ne vakcinišite (ili ne revakcinišite) jer slušate 'velike eksperte' koji bez ikakvih validnih dokaza plasiraju 'rezultate' nepostojećih istraživanja o tome kako su ovakve vakcine opasne!
    Svaki lek i svaka vakcina ima i nepoželjne efekte na jako mali procenat populacije i na žalost, to je cena koja se uvek plaćala za svaki važan lek. Ja sam alergična na penicilin i imala sam kao mala anifilaktički šok ali to ne znači da antibiotik ove vrste drugi ljudi ne treba da uzimaju kada je to neophodno! Da je suprotno u pitanju, svi bismo već umrli od raznih infekcija. Postoje slučajevi (deca i odrasli) koji su loše reagovali na vakcinu protiv malih boginja ali taj broj je neznatan u odnosu na one ljude koji su imali veliku korist o MMR vakcine. Niko ne želi da mu dete pati ili umre od nuspijava nekog leka ili vakcine. Na žalost, ne postoji drugi način da se iskorene ovakve infektivne bolesti!
    Ja sam svoje dete vakcinisala jer razmišljam racionalno i odgovorno.
    Naš najveći neprijatelj je neznanje i/ili plasiranje pogrešnih informacija.
    Milsite o tome!
     (Biolog, 21. februar 2018 12:45)

    # Link komentara

  59. Čak i ako je tačno da "ljudi više veruju Jeleni Karleuši nego lekarima" to je problem tih lekara, a ne Jelene Karleuše.

    Kada bi iz medicine bili izbačeni svi koji su učestvovali u grandioznoj laži oko ptičjeg gripa (da ne govorimo o zatvoru), danas više ne bi bilo medicinara. E zato im niko ne veruje, a ne zbog Karleuše. Ili tačnije, veruju im oni koji su i onda, pa i oni ne svi.

    Ne vičite "VUK!" ako nema vuka ili na svakog psa kog vidite. Onda će vam se verovati. Onome koji je već previše vikao "VUK!" neće se verovati nikada.
    (CATAPA, 21. februar 2018 12:41)

    # Link komentara

  60. @(jerry, 21. februar 2018 10:11)

    Te boginje koje je imao "skoro ceo razred" gotovo sigurno nisu bile male boginje nego "ovcije" boginje iliti varicele, a one nisu ni blizu opasne kao male boginje. Mnogi komentatori mesaju ta dva termina.
    (K-9 se javlja na raport, 21. februar 2018 12:38)

    # Link komentara

  61. Ne razumem zašto javni tužilac a i lekarska komora ništa ne preduzimaju. Iznosi se da svako ima pravo na svoje mišljenje pa i ako javnim istupima stvaraju paniku i tako ugrožavaju narod.
    Koristeći pravo na svoje mišljenje saobraćajnom policajcu rekoh da nisam uključio svetla jer ne trebaju usred suncanog podneva. Napisa mi ipak kaznu jer sam prektšio ZAKON.
     (ŠTA JE TO ZAKON, 21. februar 2018 12:33)

    # Link komentara

  62. Male boginje su problem u celoj Evropi ne samo kod nas. 
    Kao dete sam imao male boginje, imali smo ih skoro svi u razredu, samo ne u isto vreme, niko nije bio zivotno ugruzen niti je bilo ko umro. 
    Desilo se nesto sa boginjama ili sa vakcino pa je doslo do epidemije.
    (jerry, 21. februar 2018 10:11)

    Jerry, imao si rubeole ili ovčje boginje, svakako nisi imao male boginje. Postoje 4 vrste boginja, deca preleže rubeole i ovčje, a male i velike su opasne i često smrtonosne, zato se ljudi vakcinišu protiv malih i velikih, niko se ne vakciniše protiv ovčjih i rubeola.
     (samo kažem, 21. februar 2018 12:29)

    # Link komentara

  63. Pa jel' bila hronično bolesna ili potpuno zdrava?
    (Radomir, 21. februar 2018 12:26)

    # Link komentara

  64. @viktor

    Viktore, male boginje su bile skoro istrebljene, vrlo mali broj ljudi je obolevao, i cak su ih i doktori retko vidjali, sto znaci da ih niste prelezali, niti mozete da uporedjujete sadasnju situaciju sa nekadasnjom. Imali ste ovcije boginje, a to je drasticno drugacije. Respiratorni problemi su oduvek isli uz male boginje.
     (dex, 21. februar 2018 12:21)

    # Link komentara

  65. Sta ste se svi uhvatili za Srbiju? Cela prica je dosla sa zapada.
    Velike epidemije malih boginja zabeležene su u 15 evropskih zemalja prošle godine, Najteže pogođena zemlja prošle godine bila je Rumunija gde su zabeležena 5.562 slučaja malih boginja, sledi Italija sa 5.006 slučajeva i Ukrajina sa 4.767.

    U Grčkoj je 2017. bilo 967 obolelih, u Nemačkoj 927, u Srbiji 702, u Tadžikistanu 649, Francuskoj 520, Rusiji 408, u Belgiji 369, Velikoj Britaniji 282, u Bugarskoj 167, Španiji 152, Češkoj 146, Švajcarskoj 105, navodi BBC.

    Sta sad, sve te drzave su zatucane I zive u srednjem veku... Nista se Srbija ne razlikuje od drugih
    (kiza, 21. februar 2018 11:56)

    # Link komentara

  66. Ovo jeste tužna vest, saučešće porodici.

    Sa druge strane, koliko shvatam nije pitanje ili problem da li treba dete vakcinisati, već se sumnja u kvalitet vakcina koje su namenjene nama (neki koji imaju mogućnost svojoj deci daju vakcine namenjene deci u razvijenim zemljama, tj. boljeg kvaliteta) kao i pitanje da li je neophodno dati je kao koktel više vakcina jer ima slučajeva da su neka deca teško podnela, u nekima ostavljajući trajne posljedice.
     (ljuba, 21. februar 2018 11:50)

    # Link komentara

  67. Jel bila sestra vakcinisana protiv malih biginja i ako jeste kako ih je dobila? Nigde u tekstu ne pise.
    (Sinak, 21. februar 2018 11:47)

    # Link komentara

  68. Saučešće. težak je posao u zdravstvu. i opasan....u ovakvoj konstelaciji raznih saveta od raznih....
    (Pop, 21. februar 2018 11:38)

    # Link komentara

  69. Ни један здрав човек није против вакцинације али је и пуно образованих људи,чак и из медицинских струка против КОКТЕЛ вакцина,па још непознатог порекла.
    Непознатог - родитељи са правом траже да им се покаже сертификат вакцине која се убризгава детету - ко ју је произвео,када,где,по којим стандардима је чувана,транспортована.
    (1244, 21. februar 2018 11:31)

    # Link komentara

  70. Ljudi, je l' mene neko zeza, sta se ovo desava?? Ljudi umiru od MALIH BOGINJA eeeeej, pa ovo kao da je neki vic. Mi smo trcali kod druga/drugarice koji ih dobiju da se zarazimo i zavrsimo sa tim, ovo ne samo deca umiru, nego i stariji. U XXI veku ljudi umiru od necega od cega nisu u XX. Boze me sacuvaj, kad se "otope" one starije bolesti, mi necemo imati sanse
     (..., 21. februar 2018 11:17)

    # Link komentara

  71. Pokoj joj duši, svi koji su ležali na endokrinologiji su je znali.
    Ide na dušu vlasti koja nije na vreme obezbedila vakcine zdravstvenim radnicima, kao i svim ovim anti-vakcinašima.
     (rema, 21. februar 2018 11:15)

    # Link komentara

  72. Izuzetno zabrinjavajuca, vremena ! Glorifikuju i cene se samo lose osobine, neznanje, bahatost, senzacionalizam.. ! Ovaj oblik drustvenog uredjenja vise ne funkcionise uveliko, vide se rezultati politike u korist bogatih, "vlasti" odaaavno vise ne rade u korist naroda, vec u korist onih koji zele da zadrze i uvecaju svoje bogatstvo i koji su ih i doveli na vlast ! Kultura i obrazovanje su srozani na najnize grane, vrsi se negativna selekcija decenijama mozda i namerno jer je najlakse manipulisati , pljackati i ponizavati neuki narod ! Srpski narod se ubija medjusobno, umiremo u smradu na muljevitom dnu, spali smo na najnize grane ikada ! Necu ni da trosim reci na anti-vakcinase , ravno-zemljase i slicne.. Mi ne valjamo nista, i zasluzujemo sve ovo ocigledno jer da imamo ikakvih kvaliteta ne bi ovo trpeli, problem je sto se normalni ne vide od primitivnih skotova kojih ima na svakom koraku ..
    (Bane, 21. februar 2018 11:13)

    # Link komentara

  73. Što više pišete o ovome, ljudi se manje vakcinišu. Pre se vakcinisalo po inerciji, sad ljudi pitaju šta se to ubrizgava, ko je pravio vakcinu, šta su nus-pojave...
     (Galija, 21. februar 2018 11:09)

    # Link komentara

  74. Срећа да ови антивакцинаши нису деловали 70-их, јер би нас вариола истребила ко вашке.
    (Мифо, 21. februar 2018 11:04)

    # Link komentara

  75. Pa medicinski radnici su svi vakcinisani. Kako je to moguce?
    (Slovenac, 21. februar 2018 10:59)

    # Link komentara

  76. Imam 28 godina, kako da znam da li sam vakcinisan? Pitam roditelje, ni oni ne znaju kažu primio si sve vakcine u zabavištu i školi kao i sva druga deca, kako da znam da li sam primio i ovu vakcinu?
    (Dragan, 21. februar 2018 10:58)

    # Link komentara

  77. Teorija zavere vezana za protivljenje pojedinih grupa i pojedinaca dovodi do povratka malih boginja i smrtnosti. Sve sami stručnjaci. Što reče neko "Srbi, izađite iz pećine!".
     (Mister NO, 21. februar 2018 10:53)

    # Link komentara

  78. Lepo uvesti zakonom obaveznu vakcinaciju, a roditelje kaznjavati. Za Srbistan je potreban jedan scenario poput Ekvilibrijima.
    Isprani mozgovi ugrozavaju i ovo malo normalnog naroda sto je ostalo.
     (Lish, 21. februar 2018 10:37)

    # Link komentara

  79. Aman, hoce neko da se pojavi na TV-u u vezi ovoga, i objasni ljudima da je 21. vek! Pokrecu svakakve kampanje, ali o vaznosti vakcine nista!
     (Verbal Kint, 21. februar 2018 10:25)

    # Link komentara

  80. pre nego što opletete po srbiji i srbima, pročitajte vest do kraja, lepo piše da se male boginje šire celom evropom.......jadna žena, saučešće porordici
    (beogradski, 21. februar 2018 10:23)

    # Link komentara

  81. pre par meseci su u zvaničnom medicinskom žurnalu engleske objavljeni rezultati najobimnije studije do sada na temu nusposledica vakcinacije gde je utvrđeno da vakcine nemaju nikakve veze sa izazivanjem autizma ili drugih bolesti. Ali valjda Jelena Kobiluša i ravnozemljaši znaju bolje od Oksfordskih timova doktora. U budalimin rukama i internet je smrtonosno oružje...
     (pečalba je za srbiju keva, 21. februar 2018 10:23)

    # Link komentara

  82. Nesto tu ne stima u Srbiji, jer je ocigledno da kod obolelih od malih boginja (sto se desavalo i ranije) dolazi do ozbiljnih respiratornih ili drugih komplikacija, koje su dovele do ovih pet slucajeva smrti pacijenata.
    Mada je naslov malo senzacionalisticki "zdravstvena radnica" i implicira dok se ne procita tekst, kao da se zarazila na radnom mestu, a u tekstu pise da je bolesna duze vremena od neke druge hronicne bolesti, na koju su se usled oslabljenog imuniteta nadovezale male boginje, a onda na to jos nesto od cega je umrla nesrecnica. Malo vise odgovornosti medija ne bi bilo na odmet, a ne kao sa pticijim i svinjskim gripom u Srbiji svojevremeno. Za ostale evo dobrog clanka o malim boginjama [link]/
    (Viktor, 21. februar 2018 10:21)

    # Link komentara

  83. Mici
    Pa nije ovo SFRJ koja je pre pola veka izašla na kraj sa variolom verom. Sećam se, svi smo bili vakcinisani.
     (Sloba, 21. februar 2018 10:17)

    # Link komentara

  84. Pitanje je zašto narod više veruje estradnim zvezdama nego ministarstvu.
     (nebojša, 21. februar 2018 10:16)

    # Link komentara

  85. Otkud ovakve epidemije samo u Srbiji?!
     (Zoki, 21. februar 2018 10:14)

    # Link komentara

  86. Kako se brzo proširi ova epidemija...
     (Ljubomilko, 21. februar 2018 10:12)

    # Link komentara

  87. Male boginje su problem u celoj Evropi ne samo kod nas.
    Kao dete sam imao male boginje, imali smo ih skoro svi u razredu, samo ne u isto vreme, niko nije bio zivotno ugruzen niti je bilo ko umro.
    Desilo se nesto sa boginjama ili sa vakcino pa je doslo do epidemije.
     (jerry, 21. februar 2018 10:11)

    # Link komentara

  88. U veterinarskoj praksi kada se pojavi zarazna bolest koja je opasna za druge životinje i ljude, sprovode se mere koje sprečavaju širenje bolesti. U zdravstvu niko ništa nije radio, već su samo pričali da su krivi pojedinci koji su javno pozivali na bojkot vakcinacije. Ako je pretila opasnost od širenja bolesti, obavezati stanovništvo na vakcinaciju, posebno nevakcinisanu decu i zdravstvene radnike. Tako se radilo kada je bila epidemija velikih boginja i te bolesti više nema.
    (veterinar, 21. februar 2018 10:11)

    # Link komentara

  89. 'alo srbi, izadjite iz pecine!
    (dr. dolittle, 21. februar 2018 10:10)

    # Link komentara

  90. Srednji vek, samo jos kugu da dobijemo.
    (MS, 21. februar 2018 10:05)

    # Link komentara

  91. Godina 2018,a mi i dalje raspravljamo da li je potrebna vakcinacija ili ne.Moj bože....Par "Selebretija" sa završenom osnovnom školom reklo je ne,hajde da ih poslusamo,hajde i struju da ukinemo,da ukinemo bolnice i škole,da se lepo vratimo u 15 vek,i da zamolimo Erdogana da nam posalje nekog sultana da nas vodi.Saučešće porodici.
     (goblin, 21. februar 2018 10:02)

    # Link komentara

  92. Jedna stvar mi nije jasna. Zasto ljudi koji ne znaju dovoljno osecaju potrebu da komentarisu? Stavise, zasto uopste imaju misljenje o onome sto ne poznaju? Svako ko prica protiv vakcina samo nek razume da je to kao kad bi sad imao stav o tome kako najbolje posmatrati ptice ili koji su najefikasniji metodi za konstrukciju naftnih busotina. Prosto, niste ornitolozi, niste geolozi, i nema sta da se bakcete s tim. Isto i za ovo. Niti se bavite medicinom, niti farmakologijom, niti citate strucnu literaturu, niti razumete metodologiju istrazivanja. Cemu onda potreba za misljenjem? Videli ste od ovih drugih neznalica i alternativnih medicinara? Hajte nam onda malo pricajte i o tome kako funkcionise hidraulika aviona, jer jednako znate o svemu tome. I molim vas da vise niko ne pominje osobu zvanu 'Karleusa'. Eks dame ubijenih mafijasa koje imaju publicitet zahvaljujuci opstoj funkcionalnoj nepismenosti: 1) nemaju mesta u ozbiljnim vestima i 2) nisu nikog naterale da se ne vakcinise.
    I za kraj, nesto ste i osvojili ako takve slusate i pretrpite posledicd: Jednu lepo ganc novu Darvinovu nagradu.
    A sad za vest: ovako se vesti ne pisu. Prenesete da je bio smrtni slucaj, ali zato ne kazete nista o relevantnoj opstoj klinickoj slici. Dakle nije vest samo da je neko umro, nego zasto je osoba x umrla, a osoba z nije.
     (hipokrat, 21. februar 2018 10:02)

    # Link komentara

  93. Zeleo bih povodom ove tuzne vesti da u javnost sa izjavom istupe Karleusa,Volk i ostali nadrilekari. Ili makar da izjave saucesce porodici
    (Mareska, 21. februar 2018 09:58)

    # Link komentara

  94. Sve je to draga gospodo samo rezultat opce neinformisanosti i neobraznovanosti stanovnistva u srbiji danas. Bitna je samo politika, utjecaj, moc, lobiranje i punjenje vlastitih dzepova. U narod se ne ulaze, u interesu je da narod ostane glup i da postavlja glupa pitanja, kao npr. vakcinacija.
    Ukinite obveznu vakcinaciju, vratite Srbiju u srednji vek, a poneke susedne drzave gde je stanovnistvo obrazovanije od naseg neka dignu zid sa srbijom.
    Tuga i jad 21. veka. Umesto prema napred mi vec godinama u nazad, al tako nam i treba, sami smo si sudbinu krojili. Lep pozdrav.
    (Gogi, 21. februar 2018 09:56)

    # Link komentara

  95. @Mici Zato sto je 95% ljudi posle 77me godine vakcinisano. I ko ima visok titar ne mora da se vakcinise. Manje pametuj.
     (Agent Smith, 21. februar 2018 09:55)

    # Link komentara

  96. Па ти српски народе настави да слушаш медицинске савете од Карлеуше и осталих сличних, у најмању руку незналица!
     (Даба, 21. februar 2018 09:54)

    # Link komentara

  97. Ma pustite vi sta pricaju lekari. Ko to joj slusa.
    Recite mi sta kaze Karleusa na ovo? Jel to mozda svetska zavera? Mozda ubijaju ljude po Srbiji, pa onda laziraju da su umrli od malih boginja?
    Ili je to zbog Harpa? Mozda je i posto je zemlja ravna ploca uticaj lednika na ivicama ploce je nepovoljan po horoskopske znakove ljudi koji su umrli od boginja?
    Ja verujem da su umrli od svega, samo ne od boginja.
    Jer kako to da sam ja preboleo boginje kao mali? I ko to kaze da sam ja prelezao "Varicele" a da su ovo "Male boginje" nesto drugo? Meni je to isto, sta oni znaju. Travarica Milica zna bolje, eto leci ljude od raka sa svinjskom balegom...

    Antivakcinaski pokreti postoje u svim zemljama ali je njihov uticaj zanemarljiv. Naravno u Srbiji je rec babe sa pijace jaca od misljanja lekara.
    E Srbiju medju sljivama...ovo je sve direktan uticaj srozavanja duhovnosti i kulture ovog naroda. Rijaliti drzava. Jer volovima se lakse upravlja.
    (niko, 21. februar 2018 09:49)

    # Link komentara

  98. Najjaci argument ovih antivakcinasa je sta nama smeta njihovo nevakcinisano dete u vrticu ako je nase vakcinisano. Potpuno pogresna predstava o tome kako zaraze funkcionisu. Interesantno je jos kako su se poslednjih par meseci, posle ovakvog fijaska, isti ti sakrili u rupu i javno cute (po drustvenim mrezama koje su im bile glavno oruzje itd.), a jos interesantnije je da oni i dalje, u krugovima svojih prijatelja i poznanika, teraju po svome. Kao da su i podaci iz ovog clanka izmisljotina i deo teorije zavere izmedju ostalog. Zao mi je porodica zrtava i ljudi koji su ni krivi ni duzni doziveli smrt od malih boginja u 21. veku, zbog ovakvog neodgovornog ponasanja pojedinaca. Da li ce neko da snosi posledice? Ili cemo da cekamo neku novu epidemiju u skorijoj buducnosti, poput lepre ili kuge, to jos nismo dostigli. Pa da zaokruzimo sve.
    (sky, 21. februar 2018 09:43)

    # Link komentara

  99. ministre OSTAVKA!!!!
     (Nišlija, 21. februar 2018 09:43)

    # Link komentara

  100. Treba da se vakcinisem. Nikako da shvatim... slabo kapiram neke stvari. Ni u skoli mi nije islo bas najbolje.
     (Dr Vax, 21. februar 2018 09:42)

    # Link komentara

  101. Kad postoje ljudi koji veruju Karleuši i sličnima...
    (Bole, 21. februar 2018 09:40)

    # Link komentara

  102. I sta kažu protivnici vakcine da ovo možda nije istina nego deo zavere?
    Svi lekovi mogu da imaju ne poželjene efekte ali ako 1000ljudi od 1milion to dobiju pa to nije razlog da se ne vakciniše.
    Neka zemlja na zapadu za dve godine su oko 40ljudi dobili teško oštečenje jetre u nekim slučajevima su morali na transplantaciju i zašto? uzimali dodatak zelenog ćaja ali koncentrat baš velika doza.
     (Borat, 21. februar 2018 09:40)

    # Link komentara

  103. ...ovo nece prestati...
    ...nadam se da ce bar ostati pouka za buducnost da nam karleuse i slicni ne kroje zdravstvene protokole...
    ...dobar je trenutak i da se utvrde koji su to lekari davali lazne potvrde o vakcinaciji...
    ...zabrana bavljenja profesijom na 10 godina...
    ...opasno su pomesali hipokriziju sa hipokratom...
    ...odraditi dopunske testove na svoj deci koja idu u vrtice i skole...
    ...mozda se negde presece ovo ludilo...
    ...6 ljudi je umrlo od bolesti koja je prakticno bila eradicirana u srbiji...
    (kraja, 21. februar 2018 09:36)

    # Link komentara

  104. Zašto odmah po početku epidemije nisu vakcinisani SVI zdravstveni radnici?
    (Mici, 21. februar 2018 09:30)

    # Link komentara

  105. Pitam se, osecaju li grizu savesti ljudi, koji aktivno propagiraju trend nevakcinisanja? Zivoti ljudi, koji umru zato sto im je neko uverljivo pricao da se ne treba vakcinisati, su prerano zavrseni upravo zbog propagande. Da li propagatori uopste shvataju tezinu svojih reci? Ako ne shvataju, mozda bi pravosudni organi stvarno trebalo da reaguju i da im objasne, pre nego dalji zivoti bespotrebno budu prekinuti.
    (Bobo, jaa ne nosim, 21. februar 2018 09:27)

    # Link komentara

  106. Od ovakvih vesti me hvata bes zato što ljudi umiru od nečega što je lako moglo da se spreči vakcinacijom.
    Zatucanost uzima danak u bednoj srbiji.
    Zbog ovoga bih svakoga ko se oglasi i kaže nešto protiv vakcine pozvao na krivičnu odgovornost.
    Vreme je da ljudi počnu da snose odgovornost za ono što kažu a ne da lupetaju o navodnoj štetnosti vakcina.
    A ne da u 21. veku ljudi umiru od bolesti koja je bila pred nestankom.
    (Praher, 21. februar 2018 09:24)

    # Link komentara