Subota, 17.02.2018.

16:00

"Podela Kosova? Balkan bi opet postao bure baruta"

Podela Kosova pokrenula bi domino efekat širom Balkana sa užasnim posledicama za sve, navodi iguman manastira Visoki Dečani Sava Janjić.

Izvor: B92

"Podela Kosova? Balkan bi opet postao bure baruta" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

34 Komentari

Sortiraj po:

Jankov

pre 6 godina

Podelu Kosova verovatno zagovara i Vučić jer jako drugcije protumaticiti njegovu izjavu o kompromisu kao rešenju u kojem jedna strana ne dobiva sve a druga ne gubi sve.

srle

pre 6 godina

Nema potrebe za podelom dela srpske teritorije. Ako to nije fakticko stanje trenutno, bice opet za 5, 20 ili 50 godina. Problem je samo sto je nase aktuelno rukovodstvo nestrpljivo, misli da sve pocinje i zavrsava se sa njima i da su jedino oni pozvani i to bas u ovom trenutku da resavaju to pitanje, a ne vide da trenutno dijalog mogu da vode samo sami sa sobom. Jednostavno na kraju ce morati da prihvate zamrznuto stanje jer aktuelni odnos snaga nama ne ide na ruku. Kada vise ne bude bilo tako, povraticemo Kosovo.

bane

pre 6 godina

Ne podeli, ne priznanju? I? Čekamo III Svetski rat pa ako nas ne počiste atomske bombe da se bijemo za Kosovo? Jadan ovaj narod, jadna ova deca. Večiti gubitnici, eto to smo mi.
Da je bilo pameti podelili bi ga pre 30 godina. Albanci ne žele da zive sa nama a ja još manje sa njima. A vi?

Nesa

pre 6 godina

Srbiji Sever Kosova i Srbija da idmah orizna Kosovo kao suverenu drzavu. Odmah da se potpise medjudrzavni sporazum o zajednickom ulasku u EU, sa Kosovom. Kosovo i Srbija ulaze zajedno u EU i nema vise granice izmedju Srbine i Kosova.Ljudi nesmerano putuju, trguju....zivimo normalno.

M.

pre 6 godina

E bas ovi popovi i propovednici pricaju svasta i isto tako su i nekonstruktivni i totalno van vremena. Ja niti sam ikada bio na Kosovu niti cu ikada ici i predpostavljam vecina nas koji zivimo u Srbiji ili van nje, tj u inostranstvu. Da, sve je to ok, necemo mi njih da priznamo. Pa tako neka i bude onda. Necemo ih priznati, nema puno kompromisa i stalno ih podesecati na njihovu glupost. Neka ostanu tu dole u rupi, za bolje i nisu. Preko nas ne mogu i da hoce. Mi smo tu kao na nekom gubitku, ustvari sve ide dalje, zemlja se kotrlja, pa sto kaze ovaj neka bude kako bude, da smo mi zivi i zdravi, a Kosovo, pa nesto im ne ide u svakom slucaju, tako da ce to samo od sebe doci na svoje mesto, ne treba se opterecivati.

Zoran

pre 6 godina

@Oliver Nedeljkovic, zapamtite to ime!
Ako je sve tako kako kazete, zasto pratite b92. Zasto komentarisete? Koga vi ovde ubedjujete u sve to? Nas ili sebe?

ej bre

pre 6 godina

Kosovo je ratovima izgubljeno 1389,povraćeno 1912-14 i ponovo izgubljeno 1999.Ende!
(Ujka Vasa, 17. februar 2018 22:33)

Izgubljeno je bilo i 1941 pa vraceno 1945. Pa ponovo oteto 99. Zasto mislis da je bas tu kraj? Ja bas mislim da ce se niz nastaviti.

Bardami

pre 6 godina

Igumane, nije politika za tebe. Ništa konkretno nisi rekao, ni ponudio. Albancima je jasno da će bez priznanja Srbije ostati
kvazi država. Za konačno rešenje i Kosovo u Ujedinjenim Nacijama Srbija mora nešto dobiti. Toga postaju svesni i tvrdokorni Amerikanci. Jer Ameri Rusiju, Indiju, Kinu i Brazil ne mogu potkupiti.

iskren sam

pre 6 godina

ja bih na referendumu zaokruzio da se prizna kosovo . zasto ? sem onog naseg kosovo je srbija ja eto od 1980 nisam cuo kako, sta i na koji nacin , populaciju albanaca ubediti da zive zajedno sa nama i da zajedno gradimo to kosovo . mi hocemo teritoriju a sta cemo sa ljudima , a nasih skoro da tamo nema :(

sryugos

pre 6 godina

Albanci koji cine 90% populacije Kosova nikada nece hteti i pristati na vlast iz Beograda.
Srbi koji su vecina na severu i manjina na jugu nece prihvatiti vlast iz Pristine.
Koji kompromis je tu moguc? Cista situacija za podelu. Uzimajte taj sever i resite vise ovu muku koja traje 20 godina. Ljudi u svetu napreduju dok se mi na Balkanu i dalje svadjamo oko (kilo)metara kvadratnih granica...

BOTinator

pre 6 godina

mi hocemo teritoriju a sta cemo sa ljudima , a nasih skoro da tamo nema :(
(iskren sam, 17. februar 2018 23:13)

Samo 115.000, od cega su 2/3 juzno od Ibra.

janbo

pre 6 godina

Dosadni ste više, imam 30 godina, otkad znam za sebe samo slušam Kosovo, EU, Kosovo, EU. Ima li dana da na TV ili po novinama ne slušam, čitam o ove dve teme. Samo ova država ima nacionalne teme i nema pojma šta hoće i gde ide a već je 2018. godina.
Nisam bio nikad na Kosovu, ne živim ni blizu, nikoga ne poznajem sa Kosova, tačnije samo jednog momka koji je došao u BG još 1999. Živim u Vojvodini u koju sam doteran iz Dalmacije kao malo dete, i nikoga nije bilo briga.
Hoću li dočekati da neke nove korisne, životne teme postanu primat u ovom društvu...

(nad)realan

pre 6 godina

Rešenje za Kosovo prosto nije moguće. Situacija je takva da Srbija (narod, a onda i vlast) nikad neće priznati Kosovo kao nezavisnu državu. Podelu neće drugi dozvoliti (šansa je svojevremeno propuštena), a Albanci sa Kosova nikad više neće dozvoliti Beogradu ni delić političke i teritorijalne premoći. Znači, ovaj status quo će se još dugo održavati i biti plodno tle (za obe strane) za razne manipulacije i malverzacije. Nažalost.

srba pravdoljub

pre 6 godina

srba za 100 godina nece biti dovoljno ni da popune centralnu srbiju. guslanje o kosovu iz bg, ns, banjaluke ili amerike je u najmanju ruku licemerno. prava pitanja su zasto decu lecimo sms porukama, na sta nam lice bolnice, kako se lece teski bolesnici, kakvu hranu jedemo i kad ce ovde i neki veliki lopov da zavrsi u zatvoru. a uskoro su izbori pa razmislite jel su svi oni isti ili moze i bolje. zivimo u skladu sa svojim izborom.

Objektivan

pre 6 godina

Ljudi manite se ćorava posla,Srbija je izgubika Kosovo.Sve drugo je mlaćenje prazne slame od strane srpskih političara.Trebate sačuvati jug srbije,a ne kao sada sve prodati Albancima i onda svi drugi krivi.

Oliver Nedeljković, zapamtite to ime!

pre 6 godina

Moj pope nema tu pomirenja, a ni resenja, nego ce se politicko-mafijaske strukture pobrinuti da status kvo potraje dugo, a narod ce i dalje dobijati na kasicicu, samo da ne krepa. Zbog toga vas sve pozdravljam iz Nemacke. Moja deca su vec integrisana i polako srecom zaboravljaju korene, a ovde nisu ni bitni.

Dex

pre 6 godina

OK svestenice, onda ce im ostati sve. Pitanje je samo da li Srbiji ostaje delic, ili poklanja apsolutno svu teritoriju, imovinu i ljude. No slazem se, ne bih ni ja ginuo za Srbiju. Od nje nisam nista lepo doziveo tokom svog zivota, lepe stvari mi se desavaju uprkos ove drzave i njenog drustva. Ovakvog ponizenja nigde nema, da se na svakih pet do deset godina menja velicina, ime i politicko uredjenje drzave. Jedino zajednicko je da je plata manja nego u Ugandi. A da, manja je. To se ne bi moglo reci za cene. Ja bih radije pricao o svim Ugandama ovog sveta i toga gde mi idemo u odnosu na njih, no o Kosovu. Ko voli istoriju nek nauci prvo postojecu, pre no sto pokusava da kreira novu. Retki znaju i da pisu, a vode politiku.

Miloš Pajović

pre 6 godina

Referenduma o Kosovu kod nas sigurno neće biti. To Vučić tvrdi pazar i poručuje Briselu da će odluku prepustiti narodu. Istovremeno, tako se ovde predstavlja kao čvrst. Ali od toga nema ništa, pa nisu oni naivni, da na Balkanu dozvole referendum o bilo čemu. Biće kako oni kažu, a referendum baš i nije sredstvo da se to ostvari. A kontrolisani mediji i kontrolisani građani već govore o tome kako će biti referenduma i izjašnjavaju se kako će glasati. Živi bili pa videli. Inače, sadržina tog obavezujućeg sporazuma se zna odavno, ali se i naši političari i stranci prave ludi pa kao ne znaju. Treba da se razgraničimo, stolica Kosovu u UN i to je to.

nv

pre 6 godina

Poštujem ovu izjavu igumana Janjića, kao i sve druge oko KiM. Ali zašto niko ne izadje za konkretnim predlogom oko naše južne pokrajine? Već se vrtimo u krug a dim je sve veći.

Dejan Đokić

pre 6 godina

Malo vraćanje u prošlost da podsetim mladje kako nacionalisti brane Kosovo. 1999. godine su radikali sve sa Šešeljem, Vučićem i Nikolićem mesecima izjavljivali da ako strana čizma kroči na Kosovo, oni momentalno izlaze iz Vlade sa socijalistima Miloševića i prelaze u opoziciju. Kada se to konačno dogodilo posle Kumanovskog sporazuma u ulaska NATO, znate li šta su oni uradili. Izašli su iz Vlade na nekih mesec dana, a zatim ponovo ušli u istu tu Vladu sa istim tim socijalistima koji potpisaše predaju Kosova. Eto koliko im vredi Kosovo, jedna mesec dana van vlasti. Ako im je tada vredelo toliko, zamislite koliko danas posle 20 godina vredi Kosovo u tim krugovima.

Knjiga o Milutinu

pre 6 godina

Jedno sigurno znam, a to je da nam je od 1999te do danas pregovaračka pozicija sve gora. U ovako izuzetno teskoj situaciji potrebni su izuzetno kvalitetni i pošteni političari a mi ih nemamo.

Dejan Đokić

pre 6 godina

Malo vraćanje u prošlost da podsetim mladje kako nacionalisti brane Kosovo. 1999. godine su radikali sve sa Šešeljem, Vučićem i Nikolićem mesecima izjavljivali da ako strana čizma kroči na Kosovo, oni momentalno izlaze iz Vlade sa socijalistima Miloševića i prelaze u opoziciju. Kada se to konačno dogodilo posle Kumanovskog sporazuma u ulaska NATO, znate li šta su oni uradili. Izašli su iz Vlade na nekih mesec dana, a zatim ponovo ušli u istu tu Vladu sa istim tim socijalistima koji potpisaše predaju Kosova. Eto koliko im vredi Kosovo, jedna mesec dana van vlasti. Ako im je tada vredelo toliko, zamislite koliko danas posle 20 godina vredi Kosovo u tim krugovima.

janbo

pre 6 godina

Dosadni ste više, imam 30 godina, otkad znam za sebe samo slušam Kosovo, EU, Kosovo, EU. Ima li dana da na TV ili po novinama ne slušam, čitam o ove dve teme. Samo ova država ima nacionalne teme i nema pojma šta hoće i gde ide a već je 2018. godina.
Nisam bio nikad na Kosovu, ne živim ni blizu, nikoga ne poznajem sa Kosova, tačnije samo jednog momka koji je došao u BG još 1999. Živim u Vojvodini u koju sam doteran iz Dalmacije kao malo dete, i nikoga nije bilo briga.
Hoću li dočekati da neke nove korisne, životne teme postanu primat u ovom društvu...

srba pravdoljub

pre 6 godina

srba za 100 godina nece biti dovoljno ni da popune centralnu srbiju. guslanje o kosovu iz bg, ns, banjaluke ili amerike je u najmanju ruku licemerno. prava pitanja su zasto decu lecimo sms porukama, na sta nam lice bolnice, kako se lece teski bolesnici, kakvu hranu jedemo i kad ce ovde i neki veliki lopov da zavrsi u zatvoru. a uskoro su izbori pa razmislite jel su svi oni isti ili moze i bolje. zivimo u skladu sa svojim izborom.

Knjiga o Milutinu

pre 6 godina

Jedno sigurno znam, a to je da nam je od 1999te do danas pregovaračka pozicija sve gora. U ovako izuzetno teskoj situaciji potrebni su izuzetno kvalitetni i pošteni političari a mi ih nemamo.

Oliver Nedeljković, zapamtite to ime!

pre 6 godina

Moj pope nema tu pomirenja, a ni resenja, nego ce se politicko-mafijaske strukture pobrinuti da status kvo potraje dugo, a narod ce i dalje dobijati na kasicicu, samo da ne krepa. Zbog toga vas sve pozdravljam iz Nemacke. Moja deca su vec integrisana i polako srecom zaboravljaju korene, a ovde nisu ni bitni.

(nad)realan

pre 6 godina

Rešenje za Kosovo prosto nije moguće. Situacija je takva da Srbija (narod, a onda i vlast) nikad neće priznati Kosovo kao nezavisnu državu. Podelu neće drugi dozvoliti (šansa je svojevremeno propuštena), a Albanci sa Kosova nikad više neće dozvoliti Beogradu ni delić političke i teritorijalne premoći. Znači, ovaj status quo će se još dugo održavati i biti plodno tle (za obe strane) za razne manipulacije i malverzacije. Nažalost.

Dex

pre 6 godina

OK svestenice, onda ce im ostati sve. Pitanje je samo da li Srbiji ostaje delic, ili poklanja apsolutno svu teritoriju, imovinu i ljude. No slazem se, ne bih ni ja ginuo za Srbiju. Od nje nisam nista lepo doziveo tokom svog zivota, lepe stvari mi se desavaju uprkos ove drzave i njenog drustva. Ovakvog ponizenja nigde nema, da se na svakih pet do deset godina menja velicina, ime i politicko uredjenje drzave. Jedino zajednicko je da je plata manja nego u Ugandi. A da, manja je. To se ne bi moglo reci za cene. Ja bih radije pricao o svim Ugandama ovog sveta i toga gde mi idemo u odnosu na njih, no o Kosovu. Ko voli istoriju nek nauci prvo postojecu, pre no sto pokusava da kreira novu. Retki znaju i da pisu, a vode politiku.

Objektivan

pre 6 godina

Ljudi manite se ćorava posla,Srbija je izgubika Kosovo.Sve drugo je mlaćenje prazne slame od strane srpskih političara.Trebate sačuvati jug srbije,a ne kao sada sve prodati Albancima i onda svi drugi krivi.

nv

pre 6 godina

Poštujem ovu izjavu igumana Janjića, kao i sve druge oko KiM. Ali zašto niko ne izadje za konkretnim predlogom oko naše južne pokrajine? Već se vrtimo u krug a dim je sve veći.

iskren sam

pre 6 godina

ja bih na referendumu zaokruzio da se prizna kosovo . zasto ? sem onog naseg kosovo je srbija ja eto od 1980 nisam cuo kako, sta i na koji nacin , populaciju albanaca ubediti da zive zajedno sa nama i da zajedno gradimo to kosovo . mi hocemo teritoriju a sta cemo sa ljudima , a nasih skoro da tamo nema :(

ej bre

pre 6 godina

Kosovo je ratovima izgubljeno 1389,povraćeno 1912-14 i ponovo izgubljeno 1999.Ende!
(Ujka Vasa, 17. februar 2018 22:33)

Izgubljeno je bilo i 1941 pa vraceno 1945. Pa ponovo oteto 99. Zasto mislis da je bas tu kraj? Ja bas mislim da ce se niz nastaviti.

Miloš Pajović

pre 6 godina

Referenduma o Kosovu kod nas sigurno neće biti. To Vučić tvrdi pazar i poručuje Briselu da će odluku prepustiti narodu. Istovremeno, tako se ovde predstavlja kao čvrst. Ali od toga nema ništa, pa nisu oni naivni, da na Balkanu dozvole referendum o bilo čemu. Biće kako oni kažu, a referendum baš i nije sredstvo da se to ostvari. A kontrolisani mediji i kontrolisani građani već govore o tome kako će biti referenduma i izjašnjavaju se kako će glasati. Živi bili pa videli. Inače, sadržina tog obavezujućeg sporazuma se zna odavno, ali se i naši političari i stranci prave ludi pa kao ne znaju. Treba da se razgraničimo, stolica Kosovu u UN i to je to.

sryugos

pre 6 godina

Albanci koji cine 90% populacije Kosova nikada nece hteti i pristati na vlast iz Beograda.
Srbi koji su vecina na severu i manjina na jugu nece prihvatiti vlast iz Pristine.
Koji kompromis je tu moguc? Cista situacija za podelu. Uzimajte taj sever i resite vise ovu muku koja traje 20 godina. Ljudi u svetu napreduju dok se mi na Balkanu i dalje svadjamo oko (kilo)metara kvadratnih granica...

Bardami

pre 6 godina

Igumane, nije politika za tebe. Ništa konkretno nisi rekao, ni ponudio. Albancima je jasno da će bez priznanja Srbije ostati
kvazi država. Za konačno rešenje i Kosovo u Ujedinjenim Nacijama Srbija mora nešto dobiti. Toga postaju svesni i tvrdokorni Amerikanci. Jer Ameri Rusiju, Indiju, Kinu i Brazil ne mogu potkupiti.

BOTinator

pre 6 godina

mi hocemo teritoriju a sta cemo sa ljudima , a nasih skoro da tamo nema :(
(iskren sam, 17. februar 2018 23:13)

Samo 115.000, od cega su 2/3 juzno od Ibra.

bane

pre 6 godina

Ne podeli, ne priznanju? I? Čekamo III Svetski rat pa ako nas ne počiste atomske bombe da se bijemo za Kosovo? Jadan ovaj narod, jadna ova deca. Večiti gubitnici, eto to smo mi.
Da je bilo pameti podelili bi ga pre 30 godina. Albanci ne žele da zive sa nama a ja još manje sa njima. A vi?

srle

pre 6 godina

Nema potrebe za podelom dela srpske teritorije. Ako to nije fakticko stanje trenutno, bice opet za 5, 20 ili 50 godina. Problem je samo sto je nase aktuelno rukovodstvo nestrpljivo, misli da sve pocinje i zavrsava se sa njima i da su jedino oni pozvani i to bas u ovom trenutku da resavaju to pitanje, a ne vide da trenutno dijalog mogu da vode samo sami sa sobom. Jednostavno na kraju ce morati da prihvate zamrznuto stanje jer aktuelni odnos snaga nama ne ide na ruku. Kada vise ne bude bilo tako, povraticemo Kosovo.

Jankov

pre 6 godina

Podelu Kosova verovatno zagovara i Vučić jer jako drugcije protumaticiti njegovu izjavu o kompromisu kao rešenju u kojem jedna strana ne dobiva sve a druga ne gubi sve.

Nesa

pre 6 godina

Srbiji Sever Kosova i Srbija da idmah orizna Kosovo kao suverenu drzavu. Odmah da se potpise medjudrzavni sporazum o zajednickom ulasku u EU, sa Kosovom. Kosovo i Srbija ulaze zajedno u EU i nema vise granice izmedju Srbine i Kosova.Ljudi nesmerano putuju, trguju....zivimo normalno.

M.

pre 6 godina

E bas ovi popovi i propovednici pricaju svasta i isto tako su i nekonstruktivni i totalno van vremena. Ja niti sam ikada bio na Kosovu niti cu ikada ici i predpostavljam vecina nas koji zivimo u Srbiji ili van nje, tj u inostranstvu. Da, sve je to ok, necemo mi njih da priznamo. Pa tako neka i bude onda. Necemo ih priznati, nema puno kompromisa i stalno ih podesecati na njihovu glupost. Neka ostanu tu dole u rupi, za bolje i nisu. Preko nas ne mogu i da hoce. Mi smo tu kao na nekom gubitku, ustvari sve ide dalje, zemlja se kotrlja, pa sto kaze ovaj neka bude kako bude, da smo mi zivi i zdravi, a Kosovo, pa nesto im ne ide u svakom slucaju, tako da ce to samo od sebe doci na svoje mesto, ne treba se opterecivati.

Zoran

pre 6 godina

@Oliver Nedeljkovic, zapamtite to ime!
Ako je sve tako kako kazete, zasto pratite b92. Zasto komentarisete? Koga vi ovde ubedjujete u sve to? Nas ili sebe?

Oliver Nedeljković, zapamtite to ime!

pre 6 godina

Moj pope nema tu pomirenja, a ni resenja, nego ce se politicko-mafijaske strukture pobrinuti da status kvo potraje dugo, a narod ce i dalje dobijati na kasicicu, samo da ne krepa. Zbog toga vas sve pozdravljam iz Nemacke. Moja deca su vec integrisana i polako srecom zaboravljaju korene, a ovde nisu ni bitni.

Objektivan

pre 6 godina

Ljudi manite se ćorava posla,Srbija je izgubika Kosovo.Sve drugo je mlaćenje prazne slame od strane srpskih političara.Trebate sačuvati jug srbije,a ne kao sada sve prodati Albancima i onda svi drugi krivi.

janbo

pre 6 godina

Dosadni ste više, imam 30 godina, otkad znam za sebe samo slušam Kosovo, EU, Kosovo, EU. Ima li dana da na TV ili po novinama ne slušam, čitam o ove dve teme. Samo ova država ima nacionalne teme i nema pojma šta hoće i gde ide a već je 2018. godina.
Nisam bio nikad na Kosovu, ne živim ni blizu, nikoga ne poznajem sa Kosova, tačnije samo jednog momka koji je došao u BG još 1999. Živim u Vojvodini u koju sam doteran iz Dalmacije kao malo dete, i nikoga nije bilo briga.
Hoću li dočekati da neke nove korisne, životne teme postanu primat u ovom društvu...

iskren sam

pre 6 godina

ja bih na referendumu zaokruzio da se prizna kosovo . zasto ? sem onog naseg kosovo je srbija ja eto od 1980 nisam cuo kako, sta i na koji nacin , populaciju albanaca ubediti da zive zajedno sa nama i da zajedno gradimo to kosovo . mi hocemo teritoriju a sta cemo sa ljudima , a nasih skoro da tamo nema :(

Bardami

pre 6 godina

Igumane, nije politika za tebe. Ništa konkretno nisi rekao, ni ponudio. Albancima je jasno da će bez priznanja Srbije ostati
kvazi država. Za konačno rešenje i Kosovo u Ujedinjenim Nacijama Srbija mora nešto dobiti. Toga postaju svesni i tvrdokorni Amerikanci. Jer Ameri Rusiju, Indiju, Kinu i Brazil ne mogu potkupiti.

ej bre

pre 6 godina

Kosovo je ratovima izgubljeno 1389,povraćeno 1912-14 i ponovo izgubljeno 1999.Ende!
(Ujka Vasa, 17. februar 2018 22:33)

Izgubljeno je bilo i 1941 pa vraceno 1945. Pa ponovo oteto 99. Zasto mislis da je bas tu kraj? Ja bas mislim da ce se niz nastaviti.

sryugos

pre 6 godina

Albanci koji cine 90% populacije Kosova nikada nece hteti i pristati na vlast iz Beograda.
Srbi koji su vecina na severu i manjina na jugu nece prihvatiti vlast iz Pristine.
Koji kompromis je tu moguc? Cista situacija za podelu. Uzimajte taj sever i resite vise ovu muku koja traje 20 godina. Ljudi u svetu napreduju dok se mi na Balkanu i dalje svadjamo oko (kilo)metara kvadratnih granica...

Dex

pre 6 godina

OK svestenice, onda ce im ostati sve. Pitanje je samo da li Srbiji ostaje delic, ili poklanja apsolutno svu teritoriju, imovinu i ljude. No slazem se, ne bih ni ja ginuo za Srbiju. Od nje nisam nista lepo doziveo tokom svog zivota, lepe stvari mi se desavaju uprkos ove drzave i njenog drustva. Ovakvog ponizenja nigde nema, da se na svakih pet do deset godina menja velicina, ime i politicko uredjenje drzave. Jedino zajednicko je da je plata manja nego u Ugandi. A da, manja je. To se ne bi moglo reci za cene. Ja bih radije pricao o svim Ugandama ovog sveta i toga gde mi idemo u odnosu na njih, no o Kosovu. Ko voli istoriju nek nauci prvo postojecu, pre no sto pokusava da kreira novu. Retki znaju i da pisu, a vode politiku.

srba pravdoljub

pre 6 godina

srba za 100 godina nece biti dovoljno ni da popune centralnu srbiju. guslanje o kosovu iz bg, ns, banjaluke ili amerike je u najmanju ruku licemerno. prava pitanja su zasto decu lecimo sms porukama, na sta nam lice bolnice, kako se lece teski bolesnici, kakvu hranu jedemo i kad ce ovde i neki veliki lopov da zavrsi u zatvoru. a uskoro su izbori pa razmislite jel su svi oni isti ili moze i bolje. zivimo u skladu sa svojim izborom.

Miloš Pajović

pre 6 godina

Referenduma o Kosovu kod nas sigurno neće biti. To Vučić tvrdi pazar i poručuje Briselu da će odluku prepustiti narodu. Istovremeno, tako se ovde predstavlja kao čvrst. Ali od toga nema ništa, pa nisu oni naivni, da na Balkanu dozvole referendum o bilo čemu. Biće kako oni kažu, a referendum baš i nije sredstvo da se to ostvari. A kontrolisani mediji i kontrolisani građani već govore o tome kako će biti referenduma i izjašnjavaju se kako će glasati. Živi bili pa videli. Inače, sadržina tog obavezujućeg sporazuma se zna odavno, ali se i naši političari i stranci prave ludi pa kao ne znaju. Treba da se razgraničimo, stolica Kosovu u UN i to je to.

nv

pre 6 godina

Poštujem ovu izjavu igumana Janjića, kao i sve druge oko KiM. Ali zašto niko ne izadje za konkretnim predlogom oko naše južne pokrajine? Već se vrtimo u krug a dim je sve veći.

Dejan Đokić

pre 6 godina

Malo vraćanje u prošlost da podsetim mladje kako nacionalisti brane Kosovo. 1999. godine su radikali sve sa Šešeljem, Vučićem i Nikolićem mesecima izjavljivali da ako strana čizma kroči na Kosovo, oni momentalno izlaze iz Vlade sa socijalistima Miloševića i prelaze u opoziciju. Kada se to konačno dogodilo posle Kumanovskog sporazuma u ulaska NATO, znate li šta su oni uradili. Izašli su iz Vlade na nekih mesec dana, a zatim ponovo ušli u istu tu Vladu sa istim tim socijalistima koji potpisaše predaju Kosova. Eto koliko im vredi Kosovo, jedna mesec dana van vlasti. Ako im je tada vredelo toliko, zamislite koliko danas posle 20 godina vredi Kosovo u tim krugovima.

Knjiga o Milutinu

pre 6 godina

Jedno sigurno znam, a to je da nam je od 1999te do danas pregovaračka pozicija sve gora. U ovako izuzetno teskoj situaciji potrebni su izuzetno kvalitetni i pošteni političari a mi ih nemamo.

BOTinator

pre 6 godina

mi hocemo teritoriju a sta cemo sa ljudima , a nasih skoro da tamo nema :(
(iskren sam, 17. februar 2018 23:13)

Samo 115.000, od cega su 2/3 juzno od Ibra.

srle

pre 6 godina

Nema potrebe za podelom dela srpske teritorije. Ako to nije fakticko stanje trenutno, bice opet za 5, 20 ili 50 godina. Problem je samo sto je nase aktuelno rukovodstvo nestrpljivo, misli da sve pocinje i zavrsava se sa njima i da su jedino oni pozvani i to bas u ovom trenutku da resavaju to pitanje, a ne vide da trenutno dijalog mogu da vode samo sami sa sobom. Jednostavno na kraju ce morati da prihvate zamrznuto stanje jer aktuelni odnos snaga nama ne ide na ruku. Kada vise ne bude bilo tako, povraticemo Kosovo.

Nesa

pre 6 godina

Srbiji Sever Kosova i Srbija da idmah orizna Kosovo kao suverenu drzavu. Odmah da se potpise medjudrzavni sporazum o zajednickom ulasku u EU, sa Kosovom. Kosovo i Srbija ulaze zajedno u EU i nema vise granice izmedju Srbine i Kosova.Ljudi nesmerano putuju, trguju....zivimo normalno.

(nad)realan

pre 6 godina

Rešenje za Kosovo prosto nije moguće. Situacija je takva da Srbija (narod, a onda i vlast) nikad neće priznati Kosovo kao nezavisnu državu. Podelu neće drugi dozvoliti (šansa je svojevremeno propuštena), a Albanci sa Kosova nikad više neće dozvoliti Beogradu ni delić političke i teritorijalne premoći. Znači, ovaj status quo će se još dugo održavati i biti plodno tle (za obe strane) za razne manipulacije i malverzacije. Nažalost.

bane

pre 6 godina

Ne podeli, ne priznanju? I? Čekamo III Svetski rat pa ako nas ne počiste atomske bombe da se bijemo za Kosovo? Jadan ovaj narod, jadna ova deca. Večiti gubitnici, eto to smo mi.
Da je bilo pameti podelili bi ga pre 30 godina. Albanci ne žele da zive sa nama a ja još manje sa njima. A vi?

M.

pre 6 godina

E bas ovi popovi i propovednici pricaju svasta i isto tako su i nekonstruktivni i totalno van vremena. Ja niti sam ikada bio na Kosovu niti cu ikada ici i predpostavljam vecina nas koji zivimo u Srbiji ili van nje, tj u inostranstvu. Da, sve je to ok, necemo mi njih da priznamo. Pa tako neka i bude onda. Necemo ih priznati, nema puno kompromisa i stalno ih podesecati na njihovu glupost. Neka ostanu tu dole u rupi, za bolje i nisu. Preko nas ne mogu i da hoce. Mi smo tu kao na nekom gubitku, ustvari sve ide dalje, zemlja se kotrlja, pa sto kaze ovaj neka bude kako bude, da smo mi zivi i zdravi, a Kosovo, pa nesto im ne ide u svakom slucaju, tako da ce to samo od sebe doci na svoje mesto, ne treba se opterecivati.

Zoran

pre 6 godina

@Oliver Nedeljkovic, zapamtite to ime!
Ako je sve tako kako kazete, zasto pratite b92. Zasto komentarisete? Koga vi ovde ubedjujete u sve to? Nas ili sebe?

Jankov

pre 6 godina

Podelu Kosova verovatno zagovara i Vučić jer jako drugcije protumaticiti njegovu izjavu o kompromisu kao rešenju u kojem jedna strana ne dobiva sve a druga ne gubi sve.