Sreda, 14.02.2018.

10:51

"Samo smo mi, Srbi, Grci i Jevreji rekli 'ne' Hitleru"

Premijer Poljske Mateuš Moravjecki izjavio da je nedopustivo optuživati Poljake za "tuđe ratne zločine".

Izvor: Beta

"Samo smo mi, Srbi, Grci i Jevreji rekli 'ne' Hitleru" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

Komša

pre 6 godina

@jasdf
Oprosti,pričaš o selektivnom učenju istorije a pominješ nastanak Rusije od Petra Velikog?
Ko je bio knez Igor? Njegov sin Svjatoslav? Vladimir?
Svjatoslav ,razoritelj Hazarije je stigao do Vizantije,kao što je njegov otac pre njega.Može se reći da je otac ruske imperijalne misli ,nepravedno zapostavljen čak i u ruskoj istoriji (zbog sina Vladimira koji je "pobrao" lovorike jer je postao Hrišćanin).Dakle,Rusija postoji od sredine osmog veka i početkom XI prima hrišćanstvo.
To je možda neka škola istorije kao ona koja kaže da Srbija postoji tek od Berlinskog kongresa (desi se komentarima).
Odnos Poljaka i Rusa je komplikovan i težak i plid je mnogo stvari.Kulminiralo je početkom 17. veka - Smutna vremena i od tada se u kontinuitetu ponavlja.Do te mere da verovatno više i me mogu da raspetljaju ko je "kriv" za sukob i zašto postoji netrpeljivost.
To je sukob koji veoma deli Slovenski svet i mnogo je dublji i teži od sukoba Srba i Hrvata - naš ima patologije u sebi,što zbog balkanskog temperamenta,što zbog identitetskih razloga ali ovo su dva najveća slovenska naroda koji su skoro pola milenijuma u sukobu.Tragično.

Malo vise istorije

pre 6 godina

Poljaci su podrzavali Hitlera i podrzavali su komadanje Cehoslovacke. Uzeli su i jedan njen deo (Ceska Silesija) aneksijom koja se desila 1. novembra 1938. godine, samo mesec dana nakon sto su delove uzeli Nemacka i Madjarska. Sam Cercil ih je u svojim memoarima (The Gathering Storm, poglavlje 19) nazvao "nezasitom hijenom Evrope". Poljaci su imali potpisan pakt sa Francuskom jos iz 1921. godine. Predlogali su da zajednicki sa njima izvrse "preventivni rat" sa Nemackom 1933. dok su, u isto vrame, pregovarali sa nacistima. Potpisali su ga dva Jesefa, Pilsudcki i Gebels 26.1.1934. godine, a glavna okoksnica pakta je bio napad na SSSR. Zivotni prostor za Poljake i Nemce na istoku. Za ovo se kasnije optuzuju samo nacisti. Razdor je nastao kada su Nemcima odbili dogovor o slobodnom prolazu da grada "Slobodnog grada Gdanjska" (Gdañsk) autonomne oblasti pod zastitom Lige nacija. Ni 20 godina ranije to je bila Pruska. Nemci su grad zvali Freie Stadt Danzig. Strasno je da je, nakon nemacke okupacije, tamo izvrsen masakr Poljaka i Jevreja u lokanom kampu Sztutowo (Stutthof). Procenjeno je da je stradalo skoro 70,000 stanovnika grada.
Nesporno je da su podneli velike zrtve ali ponasnje Poljske u godinama pre sukoba nikako ne moze biti ocenjeno pozitivno. Mogu zahvaliti trupama koje su ucestvovale na strani Saveznika u iskrcavanju na Normandiju sto ih je svrstalo na stranu pobednika. Zato ove delove ne ucimo niti mi niti oni u skolskom gradivu predmeta koji zovemo Istorija.

Slovenac

pre 6 godina

Zaboravljate na SLovence. Danasnja Slovenija je bila podeljena na tri okupacione cone, a Slovenci planirani za nestanak, na stotine hiljada ih je slano u radne logore u danasnjoj Poljskoj i Nemackoj, a ogroman broj ih je proteran u Srbiju, gde su, to treba iskreno da se prizna, bratski docekani od strane Srba. Isto ne treba zaboraviti cinjenicu da su jedne od prvih nemackih zrtava na teritoriji Treceg rajha - dve trecine danasnje Slovenije su prikljucene Nemackoj, pale od strane slovenackih partizana u Drazgoskoj bici.

Jasdf

pre 6 godina

@ Није било никакве окупације источне Пољске од стране СССР.СССР је ушао на територије које су до 1919 вековима припадале Русији.Додељене Пољској
1919 на версајској мировној конференцији,кад је Пољска поново основана.Јер није ни постојала од 1795.Пољско-руска
граница је 1939,пре 17.септембра,кад је СССР ушао не те територије,била код
места Барановићи(у Белорусији,) а у
Украјини код места Шепетовка,.Држала туђе територије.Које су јој дале
Енглеска,Француска и САД.
(артиљерац, 14. februar 2018 18:25)
Istorija je lepa nauka i ne treba je citat selektivno. Poljska je nastala u desetom veku (osnovao je Mesko negde oko 962.), puno vekova pre Rusije (osnovao je Petar Veliki 1721.). Ta podrucja o kojiama pricas su bila vekovna poljska podrucja koja su vremenom okupirali Moskva a kasnije Rusija. Kada se Poljska oslobodila okupacije formirala je drzavu na delu svojih tradicionalnih teritorija, dok je deo ostao pod vlascu drugih drzava, SSSR-a, Nemacke, Cehoslovacke... Godine 1939. SSSR u saradnji sa Nemackom vrsi agresiju na Poljsku i okupira njen istocni deo dok Nemacka okupira zapadni, u skladu sa linijom interesnih sfera. Obe zemlje vrse masakre nevidjenih razmera na teritoriji Poljske, od cijih posledica stradaju milioni ljudi (6-8 miliona etnickih Poljaka od strane Nemaca i 1-2 od strane Rusa).
Ili ti mislis da je cela Srbija, bar do Dunava i Save, vekovna Turska teritorija koju su veliki sile poklonile Srbiji?

Svedok

pre 6 godina

Nadam se da nije kasno za komentar. Ljudi, ovo je bliska istorija, nije praistorija gde nema dokumenata i fakta. Poljska je okupirana i bila je žrtva. Kao i uvek, bilo je mnogo pojedinaca, koji su sarađivali sa okupatorom ili su koristili tuđu nesreću. Logori su bili nemački. Što se Hrvatske tiče, treba razlikovati NDH i delove pod italijanskom okupacijom. Većina Hrvata u NDH je bila listom uz Nemce. Nisu svi ubijali Srbe, ali nije bilo ni mnogo onih, koji su ih štitili. Dakle, partizani u NDH su bili listom Srbi. Padom Italije rasplamsava se NOB u Dalmaciji i zahvaljujući Dalmatincima imamo masovnije učešće Hrvata u NOB. Tačka.

Duerte legendo

pre 6 godina

Poljaci su uparvu. Ne moze se pričati o poljskom holokaustu i poljskim logorima. Te logire nije osnovala poljska država, već Nemačka nakon okupacije Poljske. Verujem da je bilo i Poljaka koji su sarađivali s okupatorom, ali koliko znam u poljskoj nije postojao kvislinški režim

apsolutno tacno

pre 6 godina

Ceo svet je kriv za ovo kad ljudi upoređuju NDH i Srbiju i Pavelića i dražu to je ludo, bilo je SS vojnika iz Holandije, Danske, Belgije itd ali to je mala grupa ljudi i ne može da se uporedi sa recimo NDH i sada neki Hrvati još pričaju kako bilo više Hrvata među antifašistima i to je apsurdno.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Borat, 14. februar 2018 18:25)

Apsolutno tacno, zivim u Holandiji i ti kolaboracionisti su bili manjina. Uostalom, Roterdam je tesko izbombardovan jer su Holandjani odbili da saradjuju sa Nemcima. Posle toga su kapitulirali.
Nijedna od kolaboracionistickih grupacija u okupiranoj Evropi ne moze da se poredi sa NDH - kolaboracionisti su bili grupe ljudi u okupiranim zemljama koje su bile okupirane zato sto su bile protiv Hitlera. NDH nije bila ZEMLJA koja je bila za Hitlera i kao takva nikada nije ni bila okupirana.

артиљерац

pre 6 godina

@ jirzi Није било никакве окупације источне Пољске од стране СССР.СССР је ушао на територије које су до 1919 вековима припадале Русији.Додељене Пољској
1919 на версајској мировној конференцији,кад је Пољска поново основана.Јер није ни постојала од 1795.Научи историју.И не читај је селективно.Пољско-руска
граница је 1939,пре 17.септембра,кад је СССР ушао не те територије,била код
места Барановићи(у Белорусији,200 км од данашње белоруско-пољске границе) а у
Украјини код места Шепетовка,270 км од данашње пољско-украјинске границе.
Пољска је била дупло већа него данас.Држала туђе територије.Које су јој дале
Енглеска,Француска и САД.

mali radojica

pre 6 godina

Pjort o čemu ti pričaš kakvi jugosloveni!!Pobogu čoveče pa u Jasenovcu su ubijani samo Srbi Romi i Jevreji pa gde su one silne partizankse jedinice koje su bile sačinjene od 80% Srba i Crnogoraca a ostalo je bilo nešto malo Makedonaca Bosanaca i veoma malo ali veoma malo Hrvata. Svi ostali su ili bili u ustašama ili sedeli kući. Kada su streljani taoci BEFEL je glasio 100 SRBA za 1 Nemca,nešto se ne sećam da su pominjali jugoslovene. Dakle da rezimiramo,ovaj lik je potpuno u pravu i jedini koji su se suprotstavili nacistima su oni koje je on pomenuo mada je mogao i Francuski pokret otpora da doda.svi ostali su bili verni saveznici nacista i do samog kraja su se borili zajedno sa Wermachtom.To su istorijske činjenice i fakti a sve ostalo je politikanstvo i fake news a videli smo koliko to neke boli naročito kad se otvorila ona izložba u UN. Te slike i dokumentarci to je teško danas u eri interneta sakriti i sve više ljudi saznaje punu istinu o učešću nekih u II sv.ratu.

Samo kažem

pre 6 godina

@rango, da li je moguće da ovo pišeš?! Hrvati prvi ustali? Izginuli najviše? Da li je ovo moguće? Kada vam odgovara onda Hrvatima proglasavate sve koji su živeli na teritoriji banovine Hrvatske, a u tvom slučaju su ti silni izginuli i ucesnici NOB koji su ustvari mahom bili Srbi iz Hrvatske i Bosne. Hrvati su se većinom stavili pod službu NDH i Nemacke. Logore bez srama nazivate radnim logorima i masovno smanjujete broj mucenih i ubijenih u istim. Ne sporim da su Hrvati takođe bili deo NOB i to niko neće osporiti, ali su bili u manjini u odnosu na pripadnike Ustasa i zvanicne NDH tog perioda. Čuj Hrvati prvi digli ustanak...

U fudbalu je rešenje

pre 6 godina

.Samo da te podsjetim da su Hrvati ustali 22.06.1941g u šumi pored Siska kao prvi narod od ex SFRJ. 
Isto tako u velikim bitkama (Sutjeska i Neretva) udio poginulih hrvata s razmjerom na brojnost je bio najveći. 
Tako da mani se mitomanije i današnjeg gledanja na povijest Hrvata i Srba jer brojevi i NOB mirovine sve govore.
(rango, 14. februar 2018 17:04)

Podsjeti se ti 10.04.1941 i povjesnog ulaska nacista u Zagreb. O čemu ti dečko pričaš?

Borat

pre 6 godina

@ratomir: Ne može nikako da se uporedi Srbija i NDH pa ni Nedić ni Pavelić , Nedić je uzeo priliku da postane glavni i ako to znači spavati sa đavolom ali Pavelić i Ustaška politička partija koji su postojali od pre drugog svetskog rata su od početka bili fašisti i Jasenovac je bukvalno bio kopia Aušvica i Nedić nije imao takav logor i bilo je i drugih logora u NDH , ljudi u Beogradu nisu bacali cveće kad su nemci došli kao u Zagrebu.
Ceo svet je kriv za ovo kad ljudi upoređuju NDH i Srbiju i Pavelića i dražu to je ludo, bilo je SS vojnika iz Holandije, Danske, Belgije itd ali to je mala grupa ljudi i ne može da se uporedi sa recimo NDH i sada neki Hrvati još pričaju kako bilo više Hrvata među antifašistima i to je apsurdno.

beogradski

pre 6 godina

...Samo da te podsjetim da su Hrvati ustali 22.06.1941g u šumi pored Siska kao prvi narod od ex SFRJ.
Isto tako u velikim bitkama (Sutjeska i Neretva) udio poginulih hrvata s razmjerom na brojnost je bio najveći.
Tako da mani se mitomanije i današnjeg gledanja na povijest Hrvata i Srba jer brojevi i NOB mirovine sve govore.
(rango, 14. februar 2018 17:04)

samo da te podsetim da nisu ustali hrvati nego srbi iz hrvatske....hrvati se masovni prikljucuju tek posle 43.

Антифашиста Влатко

pre 6 godina

Srpska dobrovoljacka komanda je ucestvovala na strani SS jedinica pod zidinama Staljingrada.
(poljak

У бици код Стаљинграда (нема тамо никаквих зидина) нацистичке снаге су чиниле следеће земље: Немачка, Италија, Румунија, братска Хрватска и Мађарска.
Ово о Србима код Стаљинграда је још једна лаж као што су годинама тврдили да је логор Сајмиште био део некаквог учешћа Србије у истребљењу Јевреја.

jirži

pre 6 godina

@Aron

Sve stoji što kažeš, ali nakon okupacije istočne Poljske od strane SSSR 1939. i masakra u Katinskoj šumi (neki sa Balkana bi rekli da je to bio genocid) ne možeš da im zameriš rusofobiju

buzzz

pre 6 godina

Poljska vlada čini sve da dokaže da nisu sarađivali sa Hitlerom, a naša vlast čini sve da dokaže da jesmo tesno sarađivali sa Hitlerom i pušta neonaciste po Beogradu da slave Nedića.(Mile, 14. februar 2018 12:34)Pa ne može vlada da zabrani skup.U ostalom ovo je demokratska zemlja i svako može da protestvuju i da podržava bilo koga.Onaj nakaradni zakon,koji je donela DS,dok je vladala je kršenje demokratije i ljudskih prava.Moraju se poštovati svačija ljudska prava,pa i onih koji podržavaju Hitlera ili Staljina ili Čerčila.Nedić nije bio nacista,već izdajnik i kolaboracionista.Na tom skupu je bilo par desetina ljudi,dok je na sličnom skupu u Poljskoj bilo nekoliko desetina hiljada,a zajedno sa njima predstsvnici vlasti.

Bax NK

pre 6 godina

...Samo da te podsjetim da su Hrvati ustali 22.06.1941g u šumi pored Siska kao prvi narod od ex SFRJ. 
Isto tako u velikim bitkama (Sutjeska i Neretva) udio poginulih hrvata s razmjerom na brojnost je bio najveći. 
Tako da mani se mitomanije i današnjeg gledanja na povijest Hrvata i Srba jer brojevi i NOB mirovine sve govore.
(rango, 14. februar 2018 17:04)

hahaha slatko me nasmija, "...broj hrvata srazmjerom na brojnost..." e pa vidi koliko je ucesnika ima iz C. Gore u tim bitkama i u NOBu uopste (a kasnije i na Golom Otoku) i broj stanovnika CG tada (a i sada) pa pricaj o srazmjernosti... kad smo vazda avetinje bili, jurisali i ginuli, a drugi se kitili...

Zoran

pre 6 godina

rango
O cemu ti pricas covece? Srbi iz Hrvatske su dizali ustanak i ginuli. Hrvati 1944 promenili uniformu i stavili petokraku i sad „prvoborci“.

rango

pre 6 godina

Očekujem da braća kroati donesu neki sličan zakon
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Pedu, 14. februar 2018 15:43)
...Samo da te podsjetim da su Hrvati ustali 22.06.1941g u šumi pored Siska kao prvi narod od ex SFRJ.
Isto tako u velikim bitkama (Sutjeska i Neretva) udio poginulih hrvata s razmjerom na brojnost je bio najveći.
Tako da mani se mitomanije i današnjeg gledanja na povijest Hrvata i Srba jer brojevi i NOB mirovine sve govore.

poljak

pre 6 godina

Banjica, Topovske sume, Veliki Beckerek (Zrenjanin), Crveni krst (Nis), Dulag 183 (Sabac), Svilara (Pancevo), Paracin, Sajmiste...Otac Nediceve Srbije i Paveliceve NDH je bio general Edmund Vessenmayer, ciji je zadatak bio da stvori dve prijateljske drzave Hitlerovoj Nemackoj. Srpska dobrovoljacka komanda je ucestvovala na strani SS jedinica pod zidinama Staljingrada. 1941 cetnici Draze MIhajlovica i Koste Pecanca ucestvuju na strani nemaca u slomu Uzicke Republike, a za zahvalu Nedic salje novac, opremu i oruzje na Ravnu Goru da bi pomogao pokret Draze Mihajlovica. Zivimo u 2018, wikipedija je cudo...ako ne znate, potrazite...

Dragan

pre 6 godina

(Ivica Đurović, 14. februar 2018 11:56)
I Grci su uzasno stradali. Kao i Holandjani koje su bukvalno izgladnjivali do smrti. Slicno se desilo i delovima Dalmacije 1944.
Svaka zrtva mora da se racuna.

Jel tako stoje stvari jugoslaveni, pa se sad ex tampon zona pravi još i bitnom je li?

pre 6 godina

Za ovog "jugoslavena" što se pobunio i sve druge, treba napomenuti još i ovo:

Poljska i Srbija su jedine koje su rekle ne i fašizmu i komunizmu. Svako iz svojih razloga, ali je ipak činjenica ta i takva!!!

A Srbija prva u svetu rekla ne fašistima, posle je birala samo manje zlo.

Jer da je ovde bio komunizam, a ne frankejštajn tampon zona, ne bi moskovljani dolazili u BG da konzumiraju zapadanju kulturu, niti bi zapadnjaci dolazili u BG da konzumiraju ruske klasike, balet i predstave.

Jer Jugaslaveni version 1.2, ne ona verzija 1.1, su po difoltu u svom operativnom sistemu bili programski komunisti, a fašisti su za komuniste anđeli!

Svidelo se to nekome ili ne!

A da ja vas ovde onlajn prosvetljujem i edukujem niti hoću niti mogu, ali kad progledate, shvatićete da je veća sramota bila biti komunista nego fašista. Ali za to treba da znate celu priču! A ne površinu. Mora se roniti u dubinu! I oken deluje kao da je samo voda... ali na dnu ga drži zemlja!
E, kad naučite šta je dno ili temelj fašizma, a šta komunizma javite se.

A do tad zahavalite Bogu što silom svojom sačuva veliku Rusiju da se vrati veri, i ovu malu napaćenu Srbiju nikad do kraja nije dao u bunar pogrešnih ideologija niti je dao čist komunizam. Jer ako smo bili komunisti, od kud koka kola, R'n'R i sav zapadni tehnološki napredak kod nas a, rusko jedino naouržanje?

Isto je danas Turska, islamska zemlja vrlo fundamentalna, a ipak u NATO, jak standard zapadnog kapitala, a kupuje s400!

sparrow

pre 6 godina

Za (Ratomir, 14. februar 2018 11:36)
Mala ispravka :
Logor Sajmište (Semlin Judenlager) se nalazio na teritoriji NDH,upravu nad logorom je imao nemački SS do maja 1944.Posle toga komandu nad logorom preuzimaju ustaše.NDH je na zahtev Nemaca tu teritoriju ustupila i na njoj dozvolila uspostavljanje logora, pod uslovom hrvatske vlade ”...da u logoru ne bude srpskih stražara ili policajaca i da se logor snabdeva i finansira iz Beograda.Samo toliko za one koji komentarišu nesto,a nemaju pojma.

my way

pre 6 godina

Ispravka..ne srbi vec jugosloveni!
(Pjotr, 14. februar 2018 12:28)
Da, zato su Nemci ubijali 100 Jugoslovena za jednog njihovog, zato je broj stradalih tako jugoslovenski ujednacen, imali smo Nezavisnu drzavu Jugoslaviju koja nas je jelte srazmerno istrebljivalja, ma sto ja uopste na ovako sraman i besmislen komentar odgovaram?. Rekao bih ti da se stidis, ali avaj...

Gagi

pre 6 godina

Pa dobro, istina je to što čovek kaže... osim te male i beznačajne epizode tokom Sudetske krize '38-me, kada su imali dil sa Hićinim Dojčlandom, pa su iskoristili priliku da od Čeha zgrabe grad Tešin i okolinu.

zloba

pre 6 godina

Zar Nedić nije bio Srbin?
(Ivana1985, 14. februar 2018 11:23)
A jeste li čuli za 27 mart,kad je narod Srbije rekao ne Hitleru...to piše u tekstu.

Mile

pre 6 godina

Poljska vlada čini sve da dokaže da nisu sarađivali sa Hitlerom, a naša vlast čini sve da dokaže da jesmo tesno sarađivali sa Hitlerom i pušta neonaciste po Beogradu da slave Nedića.

Aron

pre 6 godina

Poljaci su u pravu 100%, mislim da jevrejske organizacije nažalost u nekim slučajevima žele da instrumentalizuju Holokaust u dnevno političke svrhe. Da li je bilo među Poljacima onih koji su učestvovali u napadima na Jevreje? Naravno da je bilo, isto kao što je bilo među Srbima ali su to bili ekstremni izuzeci a ne pravilo. Poljacima se može dosta toga zameriti, preterana verska katolička ograničenost, poltronski odnos prema Americi, Rusofobija...Ali ne može se postaviti odgovornost za Holokust.

Nešo

pre 6 godina

Jedino smo mi srbi rekli ne hitleru...vas poljake, grke i jevreje niko nije pitao hoćete li rat ili nećete...mi smo mogli da sačuvamo i narod i državu da smo ćutali i izdržali 4 godine...kao što su npr. bugari uradili pa ih je poginulo manje u oba rata nego nas u prvom sv. ratu..a mi pametni srbi tražimo "bolje grob nego rob"...to što smo trazili to smo i dobili...

Milorad

pre 6 godina

Svaka cast Poljacima sto nas stavljaju u dobar kontekst, ovde se medjutim radi o zlocinima Poljaka nad malobrojnim Jevrejima koji su se vracali iz logora a njihove kuce su vec bile uzurpirane od strane Poljaka i pocinjeni su uzasni zlocini i prema deci. To se nesumnjivo i dogodilo (1945-1946), ali nije poljski narod u celini napravio ta zlodela vec pojedinci koji su imali korist od toga sto su Jevreji proterani/ubijeni.

Voja

pre 6 godina

Samo? A sta cemo sa onim hiljadama hrvata koji su junacki bacali cvece na nemacke tenkove u Zagrebu? Bojim se da se nikada nece utvrditi koliko je ruza, karanfila, i ostalog cveca pregazeno od strane nacista tih dana.

Ratomir

pre 6 godina

Ne treba zaboraviti da je Kraljevina Jugoslavija potpusala Anti Kominterna Pakt ovde nazivan Trojni Pakt, da je Srbija imala Vladu generala Nedica, koncentracioni logor na Starom sajmistu, da je Hrvatska imala Nezavisnu drzavu Hrvatsku i koncentracilni logor Jasenovac...

zambezi

pre 6 godina

Ne znam detalje zakona i cele priče sa Izraelom, ali istorijska je činjenica da su Poljaci najviše stradali od svih Slovena u istoriji. Na vetrometini između Nemaca i "braće" Rusa, mogu da zahvale samo svojoj brojnosti što su opstali.

Voja

pre 6 godina

Samo? A sta cemo sa onim hiljadama hrvata koji su junacki bacali cvece na nemacke tenkove u Zagrebu? Bojim se da se nikada nece utvrditi koliko je ruza, karanfila, i ostalog cveca pregazeno od strane nacista tih dana.

my way

pre 6 godina

Ispravka..ne srbi vec jugosloveni!
(Pjotr, 14. februar 2018 12:28)
Da, zato su Nemci ubijali 100 Jugoslovena za jednog njihovog, zato je broj stradalih tako jugoslovenski ujednacen, imali smo Nezavisnu drzavu Jugoslaviju koja nas je jelte srazmerno istrebljivalja, ma sto ja uopste na ovako sraman i besmislen komentar odgovaram?. Rekao bih ti da se stidis, ali avaj...

Nešo

pre 6 godina

Jedino smo mi srbi rekli ne hitleru...vas poljake, grke i jevreje niko nije pitao hoćete li rat ili nećete...mi smo mogli da sačuvamo i narod i državu da smo ćutali i izdržali 4 godine...kao što su npr. bugari uradili pa ih je poginulo manje u oba rata nego nas u prvom sv. ratu..a mi pametni srbi tražimo "bolje grob nego rob"...to što smo trazili to smo i dobili...

zloba

pre 6 godina

Zar Nedić nije bio Srbin?
(Ivana1985, 14. februar 2018 11:23)
A jeste li čuli za 27 mart,kad je narod Srbije rekao ne Hitleru...to piše u tekstu.

Mile

pre 6 godina

Poljska vlada čini sve da dokaže da nisu sarađivali sa Hitlerom, a naša vlast čini sve da dokaže da jesmo tesno sarađivali sa Hitlerom i pušta neonaciste po Beogradu da slave Nedića.

Aron

pre 6 godina

Poljaci su u pravu 100%, mislim da jevrejske organizacije nažalost u nekim slučajevima žele da instrumentalizuju Holokaust u dnevno političke svrhe. Da li je bilo među Poljacima onih koji su učestvovali u napadima na Jevreje? Naravno da je bilo, isto kao što je bilo među Srbima ali su to bili ekstremni izuzeci a ne pravilo. Poljacima se može dosta toga zameriti, preterana verska katolička ograničenost, poltronski odnos prema Americi, Rusofobija...Ali ne može se postaviti odgovornost za Holokust.

zambezi

pre 6 godina

Ne znam detalje zakona i cele priče sa Izraelom, ali istorijska je činjenica da su Poljaci najviše stradali od svih Slovena u istoriji. Na vetrometini između Nemaca i "braće" Rusa, mogu da zahvale samo svojoj brojnosti što su opstali.

Milorad

pre 6 godina

Svaka cast Poljacima sto nas stavljaju u dobar kontekst, ovde se medjutim radi o zlocinima Poljaka nad malobrojnim Jevrejima koji su se vracali iz logora a njihove kuce su vec bile uzurpirane od strane Poljaka i pocinjeni su uzasni zlocini i prema deci. To se nesumnjivo i dogodilo (1945-1946), ali nije poljski narod u celini napravio ta zlodela vec pojedinci koji su imali korist od toga sto su Jevreji proterani/ubijeni.

sparrow

pre 6 godina

Za (Ratomir, 14. februar 2018 11:36)
Mala ispravka :
Logor Sajmište (Semlin Judenlager) se nalazio na teritoriji NDH,upravu nad logorom je imao nemački SS do maja 1944.Posle toga komandu nad logorom preuzimaju ustaše.NDH je na zahtev Nemaca tu teritoriju ustupila i na njoj dozvolila uspostavljanje logora, pod uslovom hrvatske vlade ”...da u logoru ne bude srpskih stražara ili policajaca i da se logor snabdeva i finansira iz Beograda.Samo toliko za one koji komentarišu nesto,a nemaju pojma.

Gagi

pre 6 godina

Pa dobro, istina je to što čovek kaže... osim te male i beznačajne epizode tokom Sudetske krize '38-me, kada su imali dil sa Hićinim Dojčlandom, pa su iskoristili priliku da od Čeha zgrabe grad Tešin i okolinu.

Samo kažem

pre 6 godina

@rango, da li je moguće da ovo pišeš?! Hrvati prvi ustali? Izginuli najviše? Da li je ovo moguće? Kada vam odgovara onda Hrvatima proglasavate sve koji su živeli na teritoriji banovine Hrvatske, a u tvom slučaju su ti silni izginuli i ucesnici NOB koji su ustvari mahom bili Srbi iz Hrvatske i Bosne. Hrvati su se većinom stavili pod službu NDH i Nemacke. Logore bez srama nazivate radnim logorima i masovno smanjujete broj mucenih i ubijenih u istim. Ne sporim da su Hrvati takođe bili deo NOB i to niko neće osporiti, ali su bili u manjini u odnosu na pripadnike Ustasa i zvanicne NDH tog perioda. Čuj Hrvati prvi digli ustanak...

U fudbalu je rešenje

pre 6 godina

.Samo da te podsjetim da su Hrvati ustali 22.06.1941g u šumi pored Siska kao prvi narod od ex SFRJ. 
Isto tako u velikim bitkama (Sutjeska i Neretva) udio poginulih hrvata s razmjerom na brojnost je bio najveći. 
Tako da mani se mitomanije i današnjeg gledanja na povijest Hrvata i Srba jer brojevi i NOB mirovine sve govore.
(rango, 14. februar 2018 17:04)

Podsjeti se ti 10.04.1941 i povjesnog ulaska nacista u Zagreb. O čemu ti dečko pričaš?

beogradski

pre 6 godina

...Samo da te podsjetim da su Hrvati ustali 22.06.1941g u šumi pored Siska kao prvi narod od ex SFRJ.
Isto tako u velikim bitkama (Sutjeska i Neretva) udio poginulih hrvata s razmjerom na brojnost je bio najveći.
Tako da mani se mitomanije i današnjeg gledanja na povijest Hrvata i Srba jer brojevi i NOB mirovine sve govore.
(rango, 14. februar 2018 17:04)

samo da te podsetim da nisu ustali hrvati nego srbi iz hrvatske....hrvati se masovni prikljucuju tek posle 43.

Zoran

pre 6 godina

rango
O cemu ti pricas covece? Srbi iz Hrvatske su dizali ustanak i ginuli. Hrvati 1944 promenili uniformu i stavili petokraku i sad „prvoborci“.

Антифашиста Влатко

pre 6 godina

Srpska dobrovoljacka komanda je ucestvovala na strani SS jedinica pod zidinama Staljingrada.
(poljak

У бици код Стаљинграда (нема тамо никаквих зидина) нацистичке снаге су чиниле следеће земље: Немачка, Италија, Румунија, братска Хрватска и Мађарска.
Ово о Србима код Стаљинграда је још једна лаж као што су годинама тврдили да је логор Сајмиште био део некаквог учешћа Србије у истребљењу Јевреја.

Ratomir

pre 6 godina

Ne treba zaboraviti da je Kraljevina Jugoslavija potpusala Anti Kominterna Pakt ovde nazivan Trojni Pakt, da je Srbija imala Vladu generala Nedica, koncentracioni logor na Starom sajmistu, da je Hrvatska imala Nezavisnu drzavu Hrvatsku i koncentracilni logor Jasenovac...

Bax NK

pre 6 godina

...Samo da te podsjetim da su Hrvati ustali 22.06.1941g u šumi pored Siska kao prvi narod od ex SFRJ. 
Isto tako u velikim bitkama (Sutjeska i Neretva) udio poginulih hrvata s razmjerom na brojnost je bio najveći. 
Tako da mani se mitomanije i današnjeg gledanja na povijest Hrvata i Srba jer brojevi i NOB mirovine sve govore.
(rango, 14. februar 2018 17:04)

hahaha slatko me nasmija, "...broj hrvata srazmjerom na brojnost..." e pa vidi koliko je ucesnika ima iz C. Gore u tim bitkama i u NOBu uopste (a kasnije i na Golom Otoku) i broj stanovnika CG tada (a i sada) pa pricaj o srazmjernosti... kad smo vazda avetinje bili, jurisali i ginuli, a drugi se kitili...

mali radojica

pre 6 godina

Pjort o čemu ti pričaš kakvi jugosloveni!!Pobogu čoveče pa u Jasenovcu su ubijani samo Srbi Romi i Jevreji pa gde su one silne partizankse jedinice koje su bile sačinjene od 80% Srba i Crnogoraca a ostalo je bilo nešto malo Makedonaca Bosanaca i veoma malo ali veoma malo Hrvata. Svi ostali su ili bili u ustašama ili sedeli kući. Kada su streljani taoci BEFEL je glasio 100 SRBA za 1 Nemca,nešto se ne sećam da su pominjali jugoslovene. Dakle da rezimiramo,ovaj lik je potpuno u pravu i jedini koji su se suprotstavili nacistima su oni koje je on pomenuo mada je mogao i Francuski pokret otpora da doda.svi ostali su bili verni saveznici nacista i do samog kraja su se borili zajedno sa Wermachtom.To su istorijske činjenice i fakti a sve ostalo je politikanstvo i fake news a videli smo koliko to neke boli naročito kad se otvorila ona izložba u UN. Te slike i dokumentarci to je teško danas u eri interneta sakriti i sve više ljudi saznaje punu istinu o učešću nekih u II sv.ratu.

Borat

pre 6 godina

@ratomir: Ne može nikako da se uporedi Srbija i NDH pa ni Nedić ni Pavelić , Nedić je uzeo priliku da postane glavni i ako to znači spavati sa đavolom ali Pavelić i Ustaška politička partija koji su postojali od pre drugog svetskog rata su od početka bili fašisti i Jasenovac je bukvalno bio kopia Aušvica i Nedić nije imao takav logor i bilo je i drugih logora u NDH , ljudi u Beogradu nisu bacali cveće kad su nemci došli kao u Zagrebu.
Ceo svet je kriv za ovo kad ljudi upoređuju NDH i Srbiju i Pavelića i dražu to je ludo, bilo je SS vojnika iz Holandije, Danske, Belgije itd ali to je mala grupa ljudi i ne može da se uporedi sa recimo NDH i sada neki Hrvati još pričaju kako bilo više Hrvata među antifašistima i to je apsurdno.

Svedok

pre 6 godina

Nadam se da nije kasno za komentar. Ljudi, ovo je bliska istorija, nije praistorija gde nema dokumenata i fakta. Poljska je okupirana i bila je žrtva. Kao i uvek, bilo je mnogo pojedinaca, koji su sarađivali sa okupatorom ili su koristili tuđu nesreću. Logori su bili nemački. Što se Hrvatske tiče, treba razlikovati NDH i delove pod italijanskom okupacijom. Većina Hrvata u NDH je bila listom uz Nemce. Nisu svi ubijali Srbe, ali nije bilo ni mnogo onih, koji su ih štitili. Dakle, partizani u NDH su bili listom Srbi. Padom Italije rasplamsava se NOB u Dalmaciji i zahvaljujući Dalmatincima imamo masovnije učešće Hrvata u NOB. Tačka.

Dragan

pre 6 godina

(Ivica Đurović, 14. februar 2018 11:56)
I Grci su uzasno stradali. Kao i Holandjani koje su bukvalno izgladnjivali do smrti. Slicno se desilo i delovima Dalmacije 1944.
Svaka zrtva mora da se racuna.

poljak

pre 6 godina

Banjica, Topovske sume, Veliki Beckerek (Zrenjanin), Crveni krst (Nis), Dulag 183 (Sabac), Svilara (Pancevo), Paracin, Sajmiste...Otac Nediceve Srbije i Paveliceve NDH je bio general Edmund Vessenmayer, ciji je zadatak bio da stvori dve prijateljske drzave Hitlerovoj Nemackoj. Srpska dobrovoljacka komanda je ucestvovala na strani SS jedinica pod zidinama Staljingrada. 1941 cetnici Draze MIhajlovica i Koste Pecanca ucestvuju na strani nemaca u slomu Uzicke Republike, a za zahvalu Nedic salje novac, opremu i oruzje na Ravnu Goru da bi pomogao pokret Draze Mihajlovica. Zivimo u 2018, wikipedija je cudo...ako ne znate, potrazite...

buzzz

pre 6 godina

Poljska vlada čini sve da dokaže da nisu sarađivali sa Hitlerom, a naša vlast čini sve da dokaže da jesmo tesno sarađivali sa Hitlerom i pušta neonaciste po Beogradu da slave Nedića.(Mile, 14. februar 2018 12:34)Pa ne može vlada da zabrani skup.U ostalom ovo je demokratska zemlja i svako može da protestvuju i da podržava bilo koga.Onaj nakaradni zakon,koji je donela DS,dok je vladala je kršenje demokratije i ljudskih prava.Moraju se poštovati svačija ljudska prava,pa i onih koji podržavaju Hitlera ili Staljina ili Čerčila.Nedić nije bio nacista,već izdajnik i kolaboracionista.Na tom skupu je bilo par desetina ljudi,dok je na sličnom skupu u Poljskoj bilo nekoliko desetina hiljada,a zajedno sa njima predstsvnici vlasti.

apsolutno tacno

pre 6 godina

Ceo svet je kriv za ovo kad ljudi upoređuju NDH i Srbiju i Pavelića i dražu to je ludo, bilo je SS vojnika iz Holandije, Danske, Belgije itd ali to je mala grupa ljudi i ne može da se uporedi sa recimo NDH i sada neki Hrvati još pričaju kako bilo više Hrvata među antifašistima i to je apsurdno.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Borat, 14. februar 2018 18:25)

Apsolutno tacno, zivim u Holandiji i ti kolaboracionisti su bili manjina. Uostalom, Roterdam je tesko izbombardovan jer su Holandjani odbili da saradjuju sa Nemcima. Posle toga su kapitulirali.
Nijedna od kolaboracionistickih grupacija u okupiranoj Evropi ne moze da se poredi sa NDH - kolaboracionisti su bili grupe ljudi u okupiranim zemljama koje su bile okupirane zato sto su bile protiv Hitlera. NDH nije bila ZEMLJA koja je bila za Hitlera i kao takva nikada nije ni bila okupirana.

jirži

pre 6 godina

@Aron

Sve stoji što kažeš, ali nakon okupacije istočne Poljske od strane SSSR 1939. i masakra u Katinskoj šumi (neki sa Balkana bi rekli da je to bio genocid) ne možeš da im zameriš rusofobiju

Jel tako stoje stvari jugoslaveni, pa se sad ex tampon zona pravi još i bitnom je li?

pre 6 godina

Za ovog "jugoslavena" što se pobunio i sve druge, treba napomenuti još i ovo:

Poljska i Srbija su jedine koje su rekle ne i fašizmu i komunizmu. Svako iz svojih razloga, ali je ipak činjenica ta i takva!!!

A Srbija prva u svetu rekla ne fašistima, posle je birala samo manje zlo.

Jer da je ovde bio komunizam, a ne frankejštajn tampon zona, ne bi moskovljani dolazili u BG da konzumiraju zapadanju kulturu, niti bi zapadnjaci dolazili u BG da konzumiraju ruske klasike, balet i predstave.

Jer Jugaslaveni version 1.2, ne ona verzija 1.1, su po difoltu u svom operativnom sistemu bili programski komunisti, a fašisti su za komuniste anđeli!

Svidelo se to nekome ili ne!

A da ja vas ovde onlajn prosvetljujem i edukujem niti hoću niti mogu, ali kad progledate, shvatićete da je veća sramota bila biti komunista nego fašista. Ali za to treba da znate celu priču! A ne površinu. Mora se roniti u dubinu! I oken deluje kao da je samo voda... ali na dnu ga drži zemlja!
E, kad naučite šta je dno ili temelj fašizma, a šta komunizma javite se.

A do tad zahavalite Bogu što silom svojom sačuva veliku Rusiju da se vrati veri, i ovu malu napaćenu Srbiju nikad do kraja nije dao u bunar pogrešnih ideologija niti je dao čist komunizam. Jer ako smo bili komunisti, od kud koka kola, R'n'R i sav zapadni tehnološki napredak kod nas a, rusko jedino naouržanje?

Isto je danas Turska, islamska zemlja vrlo fundamentalna, a ipak u NATO, jak standard zapadnog kapitala, a kupuje s400!

rango

pre 6 godina

Očekujem da braća kroati donesu neki sličan zakon
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Pedu, 14. februar 2018 15:43)
...Samo da te podsjetim da su Hrvati ustali 22.06.1941g u šumi pored Siska kao prvi narod od ex SFRJ.
Isto tako u velikim bitkama (Sutjeska i Neretva) udio poginulih hrvata s razmjerom na brojnost je bio najveći.
Tako da mani se mitomanije i današnjeg gledanja na povijest Hrvata i Srba jer brojevi i NOB mirovine sve govore.

артиљерац

pre 6 godina

@ jirzi Није било никакве окупације источне Пољске од стране СССР.СССР је ушао на територије које су до 1919 вековима припадале Русији.Додељене Пољској
1919 на версајској мировној конференцији,кад је Пољска поново основана.Јер није ни постојала од 1795.Научи историју.И не читај је селективно.Пољско-руска
граница је 1939,пре 17.септембра,кад је СССР ушао не те територије,била код
места Барановићи(у Белорусији,200 км од данашње белоруско-пољске границе) а у
Украјини код места Шепетовка,270 км од данашње пољско-украјинске границе.
Пољска је била дупло већа него данас.Држала туђе територије.Које су јој дале
Енглеска,Француска и САД.

Duerte legendo

pre 6 godina

Poljaci su uparvu. Ne moze se pričati o poljskom holokaustu i poljskim logorima. Te logire nije osnovala poljska država, već Nemačka nakon okupacije Poljske. Verujem da je bilo i Poljaka koji su sarađivali s okupatorom, ali koliko znam u poljskoj nije postojao kvislinški režim

Malo vise istorije

pre 6 godina

Poljaci su podrzavali Hitlera i podrzavali su komadanje Cehoslovacke. Uzeli su i jedan njen deo (Ceska Silesija) aneksijom koja se desila 1. novembra 1938. godine, samo mesec dana nakon sto su delove uzeli Nemacka i Madjarska. Sam Cercil ih je u svojim memoarima (The Gathering Storm, poglavlje 19) nazvao "nezasitom hijenom Evrope". Poljaci su imali potpisan pakt sa Francuskom jos iz 1921. godine. Predlogali su da zajednicki sa njima izvrse "preventivni rat" sa Nemackom 1933. dok su, u isto vrame, pregovarali sa nacistima. Potpisali su ga dva Jesefa, Pilsudcki i Gebels 26.1.1934. godine, a glavna okoksnica pakta je bio napad na SSSR. Zivotni prostor za Poljake i Nemce na istoku. Za ovo se kasnije optuzuju samo nacisti. Razdor je nastao kada su Nemcima odbili dogovor o slobodnom prolazu da grada "Slobodnog grada Gdanjska" (Gdañsk) autonomne oblasti pod zastitom Lige nacija. Ni 20 godina ranije to je bila Pruska. Nemci su grad zvali Freie Stadt Danzig. Strasno je da je, nakon nemacke okupacije, tamo izvrsen masakr Poljaka i Jevreja u lokanom kampu Sztutowo (Stutthof). Procenjeno je da je stradalo skoro 70,000 stanovnika grada.
Nesporno je da su podneli velike zrtve ali ponasnje Poljske u godinama pre sukoba nikako ne moze biti ocenjeno pozitivno. Mogu zahvaliti trupama koje su ucestvovale na strani Saveznika u iskrcavanju na Normandiju sto ih je svrstalo na stranu pobednika. Zato ove delove ne ucimo niti mi niti oni u skolskom gradivu predmeta koji zovemo Istorija.

Slovenac

pre 6 godina

Zaboravljate na SLovence. Danasnja Slovenija je bila podeljena na tri okupacione cone, a Slovenci planirani za nestanak, na stotine hiljada ih je slano u radne logore u danasnjoj Poljskoj i Nemackoj, a ogroman broj ih je proteran u Srbiju, gde su, to treba iskreno da se prizna, bratski docekani od strane Srba. Isto ne treba zaboraviti cinjenicu da su jedne od prvih nemackih zrtava na teritoriji Treceg rajha - dve trecine danasnje Slovenije su prikljucene Nemackoj, pale od strane slovenackih partizana u Drazgoskoj bici.

Komša

pre 6 godina

@jasdf
Oprosti,pričaš o selektivnom učenju istorije a pominješ nastanak Rusije od Petra Velikog?
Ko je bio knez Igor? Njegov sin Svjatoslav? Vladimir?
Svjatoslav ,razoritelj Hazarije je stigao do Vizantije,kao što je njegov otac pre njega.Može se reći da je otac ruske imperijalne misli ,nepravedno zapostavljen čak i u ruskoj istoriji (zbog sina Vladimira koji je "pobrao" lovorike jer je postao Hrišćanin).Dakle,Rusija postoji od sredine osmog veka i početkom XI prima hrišćanstvo.
To je možda neka škola istorije kao ona koja kaže da Srbija postoji tek od Berlinskog kongresa (desi se komentarima).
Odnos Poljaka i Rusa je komplikovan i težak i plid je mnogo stvari.Kulminiralo je početkom 17. veka - Smutna vremena i od tada se u kontinuitetu ponavlja.Do te mere da verovatno više i me mogu da raspetljaju ko je "kriv" za sukob i zašto postoji netrpeljivost.
To je sukob koji veoma deli Slovenski svet i mnogo je dublji i teži od sukoba Srba i Hrvata - naš ima patologije u sebi,što zbog balkanskog temperamenta,što zbog identitetskih razloga ali ovo su dva najveća slovenska naroda koji su skoro pola milenijuma u sukobu.Tragično.

Jasdf

pre 6 godina

@ Није било никакве окупације источне Пољске од стране СССР.СССР је ушао на територије које су до 1919 вековима припадале Русији.Додељене Пољској
1919 на версајској мировној конференцији,кад је Пољска поново основана.Јер није ни постојала од 1795.Пољско-руска
граница је 1939,пре 17.септембра,кад је СССР ушао не те територије,била код
места Барановићи(у Белорусији,) а у
Украјини код места Шепетовка,.Држала туђе територије.Које су јој дале
Енглеска,Француска и САД.
(артиљерац, 14. februar 2018 18:25)
Istorija je lepa nauka i ne treba je citat selektivno. Poljska je nastala u desetom veku (osnovao je Mesko negde oko 962.), puno vekova pre Rusije (osnovao je Petar Veliki 1721.). Ta podrucja o kojiama pricas su bila vekovna poljska podrucja koja su vremenom okupirali Moskva a kasnije Rusija. Kada se Poljska oslobodila okupacije formirala je drzavu na delu svojih tradicionalnih teritorija, dok je deo ostao pod vlascu drugih drzava, SSSR-a, Nemacke, Cehoslovacke... Godine 1939. SSSR u saradnji sa Nemackom vrsi agresiju na Poljsku i okupira njen istocni deo dok Nemacka okupira zapadni, u skladu sa linijom interesnih sfera. Obe zemlje vrse masakre nevidjenih razmera na teritoriji Poljske, od cijih posledica stradaju milioni ljudi (6-8 miliona etnickih Poljaka od strane Nemaca i 1-2 od strane Rusa).
Ili ti mislis da je cela Srbija, bar do Dunava i Save, vekovna Turska teritorija koju su veliki sile poklonile Srbiji?

Ratomir

pre 6 godina

Ne treba zaboraviti da je Kraljevina Jugoslavija potpusala Anti Kominterna Pakt ovde nazivan Trojni Pakt, da je Srbija imala Vladu generala Nedica, koncentracioni logor na Starom sajmistu, da je Hrvatska imala Nezavisnu drzavu Hrvatsku i koncentracilni logor Jasenovac...

poljak

pre 6 godina

Banjica, Topovske sume, Veliki Beckerek (Zrenjanin), Crveni krst (Nis), Dulag 183 (Sabac), Svilara (Pancevo), Paracin, Sajmiste...Otac Nediceve Srbije i Paveliceve NDH je bio general Edmund Vessenmayer, ciji je zadatak bio da stvori dve prijateljske drzave Hitlerovoj Nemackoj. Srpska dobrovoljacka komanda je ucestvovala na strani SS jedinica pod zidinama Staljingrada. 1941 cetnici Draze MIhajlovica i Koste Pecanca ucestvuju na strani nemaca u slomu Uzicke Republike, a za zahvalu Nedic salje novac, opremu i oruzje na Ravnu Goru da bi pomogao pokret Draze Mihajlovica. Zivimo u 2018, wikipedija je cudo...ako ne znate, potrazite...

rango

pre 6 godina

Očekujem da braća kroati donesu neki sličan zakon
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Pedu, 14. februar 2018 15:43)
...Samo da te podsjetim da su Hrvati ustali 22.06.1941g u šumi pored Siska kao prvi narod od ex SFRJ.
Isto tako u velikim bitkama (Sutjeska i Neretva) udio poginulih hrvata s razmjerom na brojnost je bio najveći.
Tako da mani se mitomanije i današnjeg gledanja na povijest Hrvata i Srba jer brojevi i NOB mirovine sve govore.

Jel tako stoje stvari jugoslaveni, pa se sad ex tampon zona pravi još i bitnom je li?

pre 6 godina

Za ovog "jugoslavena" što se pobunio i sve druge, treba napomenuti još i ovo:

Poljska i Srbija su jedine koje su rekle ne i fašizmu i komunizmu. Svako iz svojih razloga, ali je ipak činjenica ta i takva!!!

A Srbija prva u svetu rekla ne fašistima, posle je birala samo manje zlo.

Jer da je ovde bio komunizam, a ne frankejštajn tampon zona, ne bi moskovljani dolazili u BG da konzumiraju zapadanju kulturu, niti bi zapadnjaci dolazili u BG da konzumiraju ruske klasike, balet i predstave.

Jer Jugaslaveni version 1.2, ne ona verzija 1.1, su po difoltu u svom operativnom sistemu bili programski komunisti, a fašisti su za komuniste anđeli!

Svidelo se to nekome ili ne!

A da ja vas ovde onlajn prosvetljujem i edukujem niti hoću niti mogu, ali kad progledate, shvatićete da je veća sramota bila biti komunista nego fašista. Ali za to treba da znate celu priču! A ne površinu. Mora se roniti u dubinu! I oken deluje kao da je samo voda... ali na dnu ga drži zemlja!
E, kad naučite šta je dno ili temelj fašizma, a šta komunizma javite se.

A do tad zahavalite Bogu što silom svojom sačuva veliku Rusiju da se vrati veri, i ovu malu napaćenu Srbiju nikad do kraja nije dao u bunar pogrešnih ideologija niti je dao čist komunizam. Jer ako smo bili komunisti, od kud koka kola, R'n'R i sav zapadni tehnološki napredak kod nas a, rusko jedino naouržanje?

Isto je danas Turska, islamska zemlja vrlo fundamentalna, a ipak u NATO, jak standard zapadnog kapitala, a kupuje s400!

Nešo

pre 6 godina

Jedino smo mi srbi rekli ne hitleru...vas poljake, grke i jevreje niko nije pitao hoćete li rat ili nećete...mi smo mogli da sačuvamo i narod i državu da smo ćutali i izdržali 4 godine...kao što su npr. bugari uradili pa ih je poginulo manje u oba rata nego nas u prvom sv. ratu..a mi pametni srbi tražimo "bolje grob nego rob"...to što smo trazili to smo i dobili...

Voja

pre 6 godina

Samo? A sta cemo sa onim hiljadama hrvata koji su junacki bacali cvece na nemacke tenkove u Zagrebu? Bojim se da se nikada nece utvrditi koliko je ruza, karanfila, i ostalog cveca pregazeno od strane nacista tih dana.

zambezi

pre 6 godina

Ne znam detalje zakona i cele priče sa Izraelom, ali istorijska je činjenica da su Poljaci najviše stradali od svih Slovena u istoriji. Na vetrometini između Nemaca i "braće" Rusa, mogu da zahvale samo svojoj brojnosti što su opstali.

Mile

pre 6 godina

Poljska vlada čini sve da dokaže da nisu sarađivali sa Hitlerom, a naša vlast čini sve da dokaže da jesmo tesno sarađivali sa Hitlerom i pušta neonaciste po Beogradu da slave Nedića.

my way

pre 6 godina

Ispravka..ne srbi vec jugosloveni!
(Pjotr, 14. februar 2018 12:28)
Da, zato su Nemci ubijali 100 Jugoslovena za jednog njihovog, zato je broj stradalih tako jugoslovenski ujednacen, imali smo Nezavisnu drzavu Jugoslaviju koja nas je jelte srazmerno istrebljivalja, ma sto ja uopste na ovako sraman i besmislen komentar odgovaram?. Rekao bih ti da se stidis, ali avaj...

zloba

pre 6 godina

Zar Nedić nije bio Srbin?
(Ivana1985, 14. februar 2018 11:23)
A jeste li čuli za 27 mart,kad je narod Srbije rekao ne Hitleru...to piše u tekstu.

Aron

pre 6 godina

Poljaci su u pravu 100%, mislim da jevrejske organizacije nažalost u nekim slučajevima žele da instrumentalizuju Holokaust u dnevno političke svrhe. Da li je bilo među Poljacima onih koji su učestvovali u napadima na Jevreje? Naravno da je bilo, isto kao što je bilo među Srbima ali su to bili ekstremni izuzeci a ne pravilo. Poljacima se može dosta toga zameriti, preterana verska katolička ograničenost, poltronski odnos prema Americi, Rusofobija...Ali ne može se postaviti odgovornost za Holokust.

sparrow

pre 6 godina

Za (Ratomir, 14. februar 2018 11:36)
Mala ispravka :
Logor Sajmište (Semlin Judenlager) se nalazio na teritoriji NDH,upravu nad logorom je imao nemački SS do maja 1944.Posle toga komandu nad logorom preuzimaju ustaše.NDH je na zahtev Nemaca tu teritoriju ustupila i na njoj dozvolila uspostavljanje logora, pod uslovom hrvatske vlade ”...da u logoru ne bude srpskih stražara ili policajaca i da se logor snabdeva i finansira iz Beograda.Samo toliko za one koji komentarišu nesto,a nemaju pojma.

артиљерац

pre 6 godina

@ jirzi Није било никакве окупације источне Пољске од стране СССР.СССР је ушао на територије које су до 1919 вековима припадале Русији.Додељене Пољској
1919 на версајској мировној конференцији,кад је Пољска поново основана.Јер није ни постојала од 1795.Научи историју.И не читај је селективно.Пољско-руска
граница је 1939,пре 17.септембра,кад је СССР ушао не те територије,била код
места Барановићи(у Белорусији,200 км од данашње белоруско-пољске границе) а у
Украјини код места Шепетовка,270 км од данашње пољско-украјинске границе.
Пољска је била дупло већа него данас.Држала туђе територије.Које су јој дале
Енглеска,Француска и САД.

Zoran

pre 6 godina

rango
O cemu ti pricas covece? Srbi iz Hrvatske su dizali ustanak i ginuli. Hrvati 1944 promenili uniformu i stavili petokraku i sad „prvoborci“.

Bax NK

pre 6 godina

...Samo da te podsjetim da su Hrvati ustali 22.06.1941g u šumi pored Siska kao prvi narod od ex SFRJ. 
Isto tako u velikim bitkama (Sutjeska i Neretva) udio poginulih hrvata s razmjerom na brojnost je bio najveći. 
Tako da mani se mitomanije i današnjeg gledanja na povijest Hrvata i Srba jer brojevi i NOB mirovine sve govore.
(rango, 14. februar 2018 17:04)

hahaha slatko me nasmija, "...broj hrvata srazmjerom na brojnost..." e pa vidi koliko je ucesnika ima iz C. Gore u tim bitkama i u NOBu uopste (a kasnije i na Golom Otoku) i broj stanovnika CG tada (a i sada) pa pricaj o srazmjernosti... kad smo vazda avetinje bili, jurisali i ginuli, a drugi se kitili...

Jasdf

pre 6 godina

@ Није било никакве окупације источне Пољске од стране СССР.СССР је ушао на територије које су до 1919 вековима припадале Русији.Додељене Пољској
1919 на версајској мировној конференцији,кад је Пољска поново основана.Јер није ни постојала од 1795.Пољско-руска
граница је 1939,пре 17.септембра,кад је СССР ушао не те територије,била код
места Барановићи(у Белорусији,) а у
Украјини код места Шепетовка,.Држала туђе територије.Које су јој дале
Енглеска,Француска и САД.
(артиљерац, 14. februar 2018 18:25)
Istorija je lepa nauka i ne treba je citat selektivno. Poljska je nastala u desetom veku (osnovao je Mesko negde oko 962.), puno vekova pre Rusije (osnovao je Petar Veliki 1721.). Ta podrucja o kojiama pricas su bila vekovna poljska podrucja koja su vremenom okupirali Moskva a kasnije Rusija. Kada se Poljska oslobodila okupacije formirala je drzavu na delu svojih tradicionalnih teritorija, dok je deo ostao pod vlascu drugih drzava, SSSR-a, Nemacke, Cehoslovacke... Godine 1939. SSSR u saradnji sa Nemackom vrsi agresiju na Poljsku i okupira njen istocni deo dok Nemacka okupira zapadni, u skladu sa linijom interesnih sfera. Obe zemlje vrse masakre nevidjenih razmera na teritoriji Poljske, od cijih posledica stradaju milioni ljudi (6-8 miliona etnickih Poljaka od strane Nemaca i 1-2 od strane Rusa).
Ili ti mislis da je cela Srbija, bar do Dunava i Save, vekovna Turska teritorija koju su veliki sile poklonile Srbiji?

beogradski

pre 6 godina

...Samo da te podsjetim da su Hrvati ustali 22.06.1941g u šumi pored Siska kao prvi narod od ex SFRJ.
Isto tako u velikim bitkama (Sutjeska i Neretva) udio poginulih hrvata s razmjerom na brojnost je bio najveći.
Tako da mani se mitomanije i današnjeg gledanja na povijest Hrvata i Srba jer brojevi i NOB mirovine sve govore.
(rango, 14. februar 2018 17:04)

samo da te podsetim da nisu ustali hrvati nego srbi iz hrvatske....hrvati se masovni prikljucuju tek posle 43.

U fudbalu je rešenje

pre 6 godina

.Samo da te podsjetim da su Hrvati ustali 22.06.1941g u šumi pored Siska kao prvi narod od ex SFRJ. 
Isto tako u velikim bitkama (Sutjeska i Neretva) udio poginulih hrvata s razmjerom na brojnost je bio najveći. 
Tako da mani se mitomanije i današnjeg gledanja na povijest Hrvata i Srba jer brojevi i NOB mirovine sve govore.
(rango, 14. februar 2018 17:04)

Podsjeti se ti 10.04.1941 i povjesnog ulaska nacista u Zagreb. O čemu ti dečko pričaš?

Milorad

pre 6 godina

Svaka cast Poljacima sto nas stavljaju u dobar kontekst, ovde se medjutim radi o zlocinima Poljaka nad malobrojnim Jevrejima koji su se vracali iz logora a njihove kuce su vec bile uzurpirane od strane Poljaka i pocinjeni su uzasni zlocini i prema deci. To se nesumnjivo i dogodilo (1945-1946), ali nije poljski narod u celini napravio ta zlodela vec pojedinci koji su imali korist od toga sto su Jevreji proterani/ubijeni.

Samo kažem

pre 6 godina

@rango, da li je moguće da ovo pišeš?! Hrvati prvi ustali? Izginuli najviše? Da li je ovo moguće? Kada vam odgovara onda Hrvatima proglasavate sve koji su živeli na teritoriji banovine Hrvatske, a u tvom slučaju su ti silni izginuli i ucesnici NOB koji su ustvari mahom bili Srbi iz Hrvatske i Bosne. Hrvati su se većinom stavili pod službu NDH i Nemacke. Logore bez srama nazivate radnim logorima i masovno smanjujete broj mucenih i ubijenih u istim. Ne sporim da su Hrvati takođe bili deo NOB i to niko neće osporiti, ali su bili u manjini u odnosu na pripadnike Ustasa i zvanicne NDH tog perioda. Čuj Hrvati prvi digli ustanak...

buzzz

pre 6 godina

Poljska vlada čini sve da dokaže da nisu sarađivali sa Hitlerom, a naša vlast čini sve da dokaže da jesmo tesno sarađivali sa Hitlerom i pušta neonaciste po Beogradu da slave Nedića.(Mile, 14. februar 2018 12:34)Pa ne može vlada da zabrani skup.U ostalom ovo je demokratska zemlja i svako može da protestvuju i da podržava bilo koga.Onaj nakaradni zakon,koji je donela DS,dok je vladala je kršenje demokratije i ljudskih prava.Moraju se poštovati svačija ljudska prava,pa i onih koji podržavaju Hitlera ili Staljina ili Čerčila.Nedić nije bio nacista,već izdajnik i kolaboracionista.Na tom skupu je bilo par desetina ljudi,dok je na sličnom skupu u Poljskoj bilo nekoliko desetina hiljada,a zajedno sa njima predstsvnici vlasti.

Borat

pre 6 godina

@ratomir: Ne može nikako da se uporedi Srbija i NDH pa ni Nedić ni Pavelić , Nedić je uzeo priliku da postane glavni i ako to znači spavati sa đavolom ali Pavelić i Ustaška politička partija koji su postojali od pre drugog svetskog rata su od početka bili fašisti i Jasenovac je bukvalno bio kopia Aušvica i Nedić nije imao takav logor i bilo je i drugih logora u NDH , ljudi u Beogradu nisu bacali cveće kad su nemci došli kao u Zagrebu.
Ceo svet je kriv za ovo kad ljudi upoređuju NDH i Srbiju i Pavelića i dražu to je ludo, bilo je SS vojnika iz Holandije, Danske, Belgije itd ali to je mala grupa ljudi i ne može da se uporedi sa recimo NDH i sada neki Hrvati još pričaju kako bilo više Hrvata među antifašistima i to je apsurdno.

Gagi

pre 6 godina

Pa dobro, istina je to što čovek kaže... osim te male i beznačajne epizode tokom Sudetske krize '38-me, kada su imali dil sa Hićinim Dojčlandom, pa su iskoristili priliku da od Čeha zgrabe grad Tešin i okolinu.

jirži

pre 6 godina

@Aron

Sve stoji što kažeš, ali nakon okupacije istočne Poljske od strane SSSR 1939. i masakra u Katinskoj šumi (neki sa Balkana bi rekli da je to bio genocid) ne možeš da im zameriš rusofobiju

mali radojica

pre 6 godina

Pjort o čemu ti pričaš kakvi jugosloveni!!Pobogu čoveče pa u Jasenovcu su ubijani samo Srbi Romi i Jevreji pa gde su one silne partizankse jedinice koje su bile sačinjene od 80% Srba i Crnogoraca a ostalo je bilo nešto malo Makedonaca Bosanaca i veoma malo ali veoma malo Hrvata. Svi ostali su ili bili u ustašama ili sedeli kući. Kada su streljani taoci BEFEL je glasio 100 SRBA za 1 Nemca,nešto se ne sećam da su pominjali jugoslovene. Dakle da rezimiramo,ovaj lik je potpuno u pravu i jedini koji su se suprotstavili nacistima su oni koje je on pomenuo mada je mogao i Francuski pokret otpora da doda.svi ostali su bili verni saveznici nacista i do samog kraja su se borili zajedno sa Wermachtom.To su istorijske činjenice i fakti a sve ostalo je politikanstvo i fake news a videli smo koliko to neke boli naročito kad se otvorila ona izložba u UN. Te slike i dokumentarci to je teško danas u eri interneta sakriti i sve više ljudi saznaje punu istinu o učešću nekih u II sv.ratu.

Антифашиста Влатко

pre 6 godina

Srpska dobrovoljacka komanda je ucestvovala na strani SS jedinica pod zidinama Staljingrada.
(poljak

У бици код Стаљинграда (нема тамо никаквих зидина) нацистичке снаге су чиниле следеће земље: Немачка, Италија, Румунија, братска Хрватска и Мађарска.
Ово о Србима код Стаљинграда је још једна лаж као што су годинама тврдили да је логор Сајмиште био део некаквог учешћа Србије у истребљењу Јевреја.

apsolutno tacno

pre 6 godina

Ceo svet je kriv za ovo kad ljudi upoređuju NDH i Srbiju i Pavelića i dražu to je ludo, bilo je SS vojnika iz Holandije, Danske, Belgije itd ali to je mala grupa ljudi i ne može da se uporedi sa recimo NDH i sada neki Hrvati još pričaju kako bilo više Hrvata među antifašistima i to je apsurdno.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Borat, 14. februar 2018 18:25)

Apsolutno tacno, zivim u Holandiji i ti kolaboracionisti su bili manjina. Uostalom, Roterdam je tesko izbombardovan jer su Holandjani odbili da saradjuju sa Nemcima. Posle toga su kapitulirali.
Nijedna od kolaboracionistickih grupacija u okupiranoj Evropi ne moze da se poredi sa NDH - kolaboracionisti su bili grupe ljudi u okupiranim zemljama koje su bile okupirane zato sto su bile protiv Hitlera. NDH nije bila ZEMLJA koja je bila za Hitlera i kao takva nikada nije ni bila okupirana.

Dragan

pre 6 godina

(Ivica Đurović, 14. februar 2018 11:56)
I Grci su uzasno stradali. Kao i Holandjani koje su bukvalno izgladnjivali do smrti. Slicno se desilo i delovima Dalmacije 1944.
Svaka zrtva mora da se racuna.

Svedok

pre 6 godina

Nadam se da nije kasno za komentar. Ljudi, ovo je bliska istorija, nije praistorija gde nema dokumenata i fakta. Poljska je okupirana i bila je žrtva. Kao i uvek, bilo je mnogo pojedinaca, koji su sarađivali sa okupatorom ili su koristili tuđu nesreću. Logori su bili nemački. Što se Hrvatske tiče, treba razlikovati NDH i delove pod italijanskom okupacijom. Većina Hrvata u NDH je bila listom uz Nemce. Nisu svi ubijali Srbe, ali nije bilo ni mnogo onih, koji su ih štitili. Dakle, partizani u NDH su bili listom Srbi. Padom Italije rasplamsava se NOB u Dalmaciji i zahvaljujući Dalmatincima imamo masovnije učešće Hrvata u NOB. Tačka.

Malo vise istorije

pre 6 godina

Poljaci su podrzavali Hitlera i podrzavali su komadanje Cehoslovacke. Uzeli su i jedan njen deo (Ceska Silesija) aneksijom koja se desila 1. novembra 1938. godine, samo mesec dana nakon sto su delove uzeli Nemacka i Madjarska. Sam Cercil ih je u svojim memoarima (The Gathering Storm, poglavlje 19) nazvao "nezasitom hijenom Evrope". Poljaci su imali potpisan pakt sa Francuskom jos iz 1921. godine. Predlogali su da zajednicki sa njima izvrse "preventivni rat" sa Nemackom 1933. dok su, u isto vrame, pregovarali sa nacistima. Potpisali su ga dva Jesefa, Pilsudcki i Gebels 26.1.1934. godine, a glavna okoksnica pakta je bio napad na SSSR. Zivotni prostor za Poljake i Nemce na istoku. Za ovo se kasnije optuzuju samo nacisti. Razdor je nastao kada su Nemcima odbili dogovor o slobodnom prolazu da grada "Slobodnog grada Gdanjska" (Gdañsk) autonomne oblasti pod zastitom Lige nacija. Ni 20 godina ranije to je bila Pruska. Nemci su grad zvali Freie Stadt Danzig. Strasno je da je, nakon nemacke okupacije, tamo izvrsen masakr Poljaka i Jevreja u lokanom kampu Sztutowo (Stutthof). Procenjeno je da je stradalo skoro 70,000 stanovnika grada.
Nesporno je da su podneli velike zrtve ali ponasnje Poljske u godinama pre sukoba nikako ne moze biti ocenjeno pozitivno. Mogu zahvaliti trupama koje su ucestvovale na strani Saveznika u iskrcavanju na Normandiju sto ih je svrstalo na stranu pobednika. Zato ove delove ne ucimo niti mi niti oni u skolskom gradivu predmeta koji zovemo Istorija.

Slovenac

pre 6 godina

Zaboravljate na SLovence. Danasnja Slovenija je bila podeljena na tri okupacione cone, a Slovenci planirani za nestanak, na stotine hiljada ih je slano u radne logore u danasnjoj Poljskoj i Nemackoj, a ogroman broj ih je proteran u Srbiju, gde su, to treba iskreno da se prizna, bratski docekani od strane Srba. Isto ne treba zaboraviti cinjenicu da su jedne od prvih nemackih zrtava na teritoriji Treceg rajha - dve trecine danasnje Slovenije su prikljucene Nemackoj, pale od strane slovenackih partizana u Drazgoskoj bici.

Duerte legendo

pre 6 godina

Poljaci su uparvu. Ne moze se pričati o poljskom holokaustu i poljskim logorima. Te logire nije osnovala poljska država, već Nemačka nakon okupacije Poljske. Verujem da je bilo i Poljaka koji su sarađivali s okupatorom, ali koliko znam u poljskoj nije postojao kvislinški režim

Komša

pre 6 godina

@jasdf
Oprosti,pričaš o selektivnom učenju istorije a pominješ nastanak Rusije od Petra Velikog?
Ko je bio knez Igor? Njegov sin Svjatoslav? Vladimir?
Svjatoslav ,razoritelj Hazarije je stigao do Vizantije,kao što je njegov otac pre njega.Može se reći da je otac ruske imperijalne misli ,nepravedno zapostavljen čak i u ruskoj istoriji (zbog sina Vladimira koji je "pobrao" lovorike jer je postao Hrišćanin).Dakle,Rusija postoji od sredine osmog veka i početkom XI prima hrišćanstvo.
To je možda neka škola istorije kao ona koja kaže da Srbija postoji tek od Berlinskog kongresa (desi se komentarima).
Odnos Poljaka i Rusa je komplikovan i težak i plid je mnogo stvari.Kulminiralo je početkom 17. veka - Smutna vremena i od tada se u kontinuitetu ponavlja.Do te mere da verovatno više i me mogu da raspetljaju ko je "kriv" za sukob i zašto postoji netrpeljivost.
To je sukob koji veoma deli Slovenski svet i mnogo je dublji i teži od sukoba Srba i Hrvata - naš ima patologije u sebi,što zbog balkanskog temperamenta,što zbog identitetskih razloga ali ovo su dva najveća slovenska naroda koji su skoro pola milenijuma u sukobu.Tragično.