Eto!
pre 6 godina
Jedino sto nama zaista treba su rodbina i prijatelji u inostranstvu, da bar malo pomognu da sto pre pobegnemo odavde.
Tacka!
Subota, 13.01.2018.
12:56
Planirana je nabavka raketnog sistema velikog i srednjeg dometa koji može da vodi borbu na daljinama većim od 400 km ali je rano govoriti o konkretnim rešenjima
Izvor: RTS
pre 6 godina
Jedino sto nama zaista treba su rodbina i prijatelji u inostranstvu, da bar malo pomognu da sto pre pobegnemo odavde.
Tacka!
pre 6 godina
Ovdje sam pročitao dosta neistina.
Članstvo u NATO paktu predviđa da države troše 2% svog BDP-a na naoružanje. Kažem predviđa jer većina članica ne troši toliko uključujući Hrvatsku. Sada se Tramp pjeni da neće braniti zemlje NATO pakta jer ne ulažu dosta u naoružanje (čitaj u kupnju oružja od SAD-a). Može on pričat što hoće, a može i istupit iz NATO pakta ako mu ne odgovara. Ne postoji mehanizam prisile da netko mora kupiti naoružanje. Dakle i ako uđete u NATO kupovat ćete što i koliko hoćete.
Šta će vama PVO dometa 400 km? TKo vam je prijetnja? Znate li što to znači za okolne članice NATO pakta? Vjerojatno bi SVE zatražile kupnju slične opreme od SAD-a jer bi označile Srbiju kao prijetnju sa raketama dometa 400 km. Da li bi vama odgovarao isti sistem postavljen u Hravtskoj, Mađarskoj, Rumunjskoj, Bugarskoj, Crnoj Gori i Kosovu? Bili bi 10 puta ugroženiji nego danas, a novce bi potrošili.
Zato prvo dobro promisliti. Jedino ove vaše usijane glavešine nisu se ohladile još otkako ste "pobjedili" NATO.
pre 6 godina
Vojska , ma koliko realne zahteve imala, nikada nece biti uzeta za ozbiljno dok je budu vodili likovi poput Voolina. Isto vazi i za Crkvu dok joj je na celu ovaj zatupasti Patrijarh, ili za policiju dok joj je ministar doktor Nesa iz Beograda.
U ozbiljnim zemljama ovakvim analizama uglavnom se ne bavi gradjanstvo, vec ozbiljan vojni aparat. Ali kako ostati ozbiljan i kredibilian ako ti se tu stalno vrzma neko poput Voolina u maskirnoj uniformi?
pre 6 godina
Gde staviste sliku ovog alkoholicar I Vodjinog poltrona ?? On je sramota za ionako jadnu vojsku skoro kao I ona nakaza komunisticka Julin !
pre 6 godina
U Srbiju treba vratiti Redovno sluzenje vojnog roka.
Mozemo mi da imamo profesionalanu Vojsku, ali ako se ona sprema i trenira na poligonima "Pasuljanskim livadama" i Bazi "Jug" to nije dovoljno za odbranu Srbije. TO je dovoljno za tamo neke asistencije NATOu, po Africi, Aziji, Bliskom Istoku. SALI NE da bi se odbranila Srbija.
Treba nam vojni rok bar na 6 meseci, da se hrani i spava kod kuce (da bi se smanjili troskovi), a preko dana da i ide na obuku.
I 2 puta, zimi i leti da ide na pokretno. da upoznaju teren Srbije, a ne samo sa NATO/RU vezbaju po poligonima.
I neke Zapadne zemlje imaju redovno sluzenje Vojnog roka.
pre 6 godina
Generale, je l' može jedna cost-benefit analiza za tu igračku koju bi da nabavljaš? Koliko to košta naspram onog što bi to branilo? Da li je uopšte u Srbiji i ostalo nešto vredno odbrane?
pre 6 godina
Јака војска служи за одвраћање непријатеља. Ниједно ненаоружано друштво током историје није опстало.
pre 6 godina
".. da odgovori na sve pretnje po bezbednost građana Srbije..", a odakle dolaze pretnje Srbiji, najsiromašnijoj državi Evrope? Država Srbija nije u stanju svojim gradjanima da obezbedi ni minimum dostojan čoveka, plate naših profesora,lekara su niže nego u afričkim državama, to je pretnja.
pre 6 godina
Šta će to nama?
pre 6 godina
@Željko, 13. januar 2018 13:24
Slađem se Željko, ali prozori nisu od marmelade.
Civilizacija je takva, dok god su potrebni nedostupni resursi biće i ratova.
pre 6 godina
Svaki put kad se kupuje neko oruzje citam iste komentare "necemo da ratujemo" -A ko hoce doktore, vojska radi sa oruzjem a ne sa povrcem. Kupovina oruzja nije spremanje za rat vec osnovna potreba svake drzave na svetu pa i neutralne Svajcarske.
"Gladni smo" Ok gladni smo hajde da rasformiramo drzavu jer smo gladni besmislen argument primenjiv na sve: "gladni smo - ukini policiju" "gladni smo ukini biblioteke i muzeje"...
pre 6 godina
Nama je za sada najpotrebnija PAMET. To se može rešiti donošenjem Novog Ustava Srbije i prateće zakonske regulative. Predsedniku Vučiću se pružila šansa da to pitanje reši u toku svog mandata.
Vojsku Srbije trebaprioritetno opremiti tako da se 0bezbedi:
osposobljavanje vojnika, starešina, komandi, jedinica i ustanova za realizaciju misija i zadataka; učešće u međunarodnoj vojnoj saradnji i mirovnim operacijama pod okriljem OUN i sistema kolektivne bezbednosti; pružanje pomoći u slučaju prirodnih nepogoda i katastrofa većih razmera, u kojima su ugroženi ljudski životi, životna sredina i materijalna dobra.
pre 6 godina
Nama trebaju PROTIVGRADNE RAKETE, LEDOLOMCI I ČISTI KANALI, ne PVO i slično. Trebaju nam SKENERI, RENDGENI, MAGNETNE REZONANCE. Sad ako bude zakovao Dunav šta ćemo da radimo? Ako na proleće opet krenu poplave i klizišta šta ćemo da radimo? Trebaju nam normalni krediti za mala i srednja preduzeća, pomoć zemljoradnicima, uredbe o pesticidima dok još nismo pobili ceo ptičji svet Evrope, a uz njih i nas. Ja razumem zašto general ovo priča, to mu je posao, ali ne razumem marvu koja se prima. Da biste koristili s300 ili s400 treba neko njime da upravlja, a još malo neće biti nikog. Svi koji imaju 2 zdrave žice u glavi će otići odavde.
pre 6 godina
@dragan
"Ni mi 1999. nismo planirali niti nameravali da ratujemo niti je iko mislio da ce se to desiti"
E,svasta!
Ako ste bili punoletni te 1999. i ako ste ziveli u Srbiji,kako ste mogli da PREVIDITE da se ovde svi pripremaju za rat sa NATO-om....Jos su mislili da cemo mi pobediti....
Kad je posle 78 dana prestalo bombardovanje, Milosevic nas je obavestio da smo mi pobedili....
pre 6 godina
(Fpn-ovac, 13. januar 2018 17:45)
Dragi prijatelju, u Srbiji je na jednog zaposlenog jedan penzioner.Nemamo sistem za navodnjavanje. Vozovi nam idu sporije nego pre II.Svetskog rata. Ulaganja u selo su minimalna, pa ona ostaju pusta.Sve vece projekte finansira nam EU i druge drzave. Vecina zaposlenih nema vece plate od 250 evra, a za racune se mora izdvojiti vise od polovine te sume. U takvim uslovima Vi predlazete da se povecaju izdavanja za naoruzanje.
Kompletno okruzenje Srbije je u NATO. Ostajanjem van te organizacije bicemo ,,crna ovca" u koju ce svi da upiru kao u dezurnog krivca za balkanske nedace. Sve drzave ce imati podrsku NATO u eventualnim sporovima sa nama. Neutralnost, koju nam niko na svetu nije priznao, znaci dalje iscrpljivanje drzave i njenih gradjana. To je skupa i opasna varijanta koja nam produzava neizvesnost i jaca opasnost od reprize polozaja u kojem smo bili devedesetih. NATO je apsolutni gospodar na KiM. Tamosnjim Srbima ce vise znaciti Srbija koja je u tom savezu. Ako ne budemo sedeli sa nasim susedima za istim stolom u Briselu, zavrsicemo na njihovom meniju. Voleti Rusiju je ok. Medjutim, politika drzave i nacije se ne vodi emocijama i strastima, vec drzavnim i ekonomskim interesima.
pre 6 godina
Citam i ne verujem kakve budalastine ljudi pisu. “Sta ce nam odbrana”, “sta ce nam vojska”, “bolje daj pare za bolnicu”, pa onda sprdnja sa ruskim avionima(sve sami eksperti za naoruzanje)..,
Drzava koja ima raspadnutu bandu od vojske, prastaro naoruzanje, bez aviona i raketnih sistema..,takva drzava ne samo da ce biti osvojena i razorena u slucaju rata, vec i tokom mira ona je uvek inferiorna u igri diplomatije i medjunarodne politike, u pregovorima ce uvek da dobija deblji kraj, mrvice i ostatke, uvek ce sve skuplje da placa i uvek ce biti tretirana nize od onih vojno jacih zemalja(ne mislim samo na Ameriku vec bilo koju zemlju: Rumuniju, Portugaliju, Austriju...).
Znaci taj vojni prestiz itekako utice i na ekonomiju i poziciju drzave u bilo kakvim pregovorima.
(Za mase, 13. januar 2018 14:57)
Kako mislis da imas vojsku bez ekonomije ? vojska nije besplatna
pre 6 godina
Ni mi 1999. nismo planirali niti nameravali da ratujemo niti je iko mislio pa se eto desilo. Neutralnost se inace najlakse brani dobrim naoruzanjem,verovala ili ne. Inace pvo sistem je cisto defanzivo oruzje pa ne brinite,bice vam ti izraelski f16 ok, a ti se zapitaj zasto vi kao clanica nato trosite 600-700 miliona dolara na te avione,uz ostalo oruzje
(dragan, 13. januar 2018 17:20)
Pa o tome ti i pričam. Srbija si oružje koje može odvratiti NATO ili Rusiju nemože priuštiti. Ta 1999.g. ti je primjer. Imali ste mislim 16 mig29 koji je tada još bio dobra tehnologija, pa ih je NATO obarao kao glinene golubove , trenutno imate 3 operativna mig29. To Srbiju može zaštiti jedino od napada Makedonije ili BiH. Sad mi reci da nije bolje te novce usmjeriti u gospodarski razvoj zemlje? Budimo realni S400 košta milijarde koje nemate, a i pored njega u Siriji su SAD krstarećim raketama razbijale Asadovu vojsku. Jednostavno jeftinije je ući u savez sa Rusijom ili u NATO nego biti neutralan.
pre 6 godina
>>A sta ce nam? Jel da se odbranimo kao pre >>20tak godina? Nego lepo clanstvo u NATO pa >>placati koliko treba clanarinu. To ce biti opet >>manje i jeftinije nego nazovi ruske "donacije" i >>njihovi pokloni.
>>(ma ajde)
Hahaha! Kakvo lupetaranje! Placas clanarinu 200 din u NATO kao u biblioteci, a oni ti onda poklone svo oruzje, avione, tenkove, opremu i obuce ti vojsku BESPLATNO! Hahaha-hohohohi!!
Pitam se jel ljudi imaju imalo pameti kada misle da svet ovako funkcionise.
Ne, to ne ide tako: ako si clan NATO, drzava je PRIMORANA da odvoji procenat budzeta za KUPOVINU njihovog oruzja i opreme, I onda nema hocu-necu nego ima svi da placamo porez da bi nam americke korporacije prodavale preskupo naoruzanje i municiju, odrzavanje, delove, obuku...to su ogromne svote novca, nema nista za dzabe na ovom svetu.
Zasto je prosecan Srbin toliko ekonomski nepismen i kao pao s Marsa, da ne ne moze to da shvati?
pre 6 godina
Samo nov raketni sistem može nešto da učini, polovni krševi nikako, domet je nebitan. Danas ratuje elektronika protiv PVO sistema, samo zapadni sistem bi bio odgovarajući.
pre 6 godina
a zar ne bi bilo Bolje clanstvo u NATO pa da ne boli glava?Svi komsije su vec clanovi(skoro svi)..a mi bi sa Rusijom!Meni je ovo kao politika moskve!
pre 6 godina
I meni je potreban državni posao! Može?
pre 6 godina
Kljuc uspeha svake zemlje zasniva se na kvalitetu kadrova, a Srbiju su odavno napustili oni koji vrede. I ono sto je ostalo, a znaju posao, povuklo se, nisu u pravom planu.Jugoslavija je imala kvalitetne kadrove, u svim oblastima. Sa ovakvim nacelnik Generalstaba ne mozemo napred. I samo da podsetim, u demokratskim zemljama gde je vojska pod civilnom konzrolom, odluku o nabavci novih tipova naoruzanja donosi Vlada, a ne nacelnik Generalstaba
pre 6 godina
(Vlada, 13. januar 2018 17:02)
Pre bih odvajao pare za NATO i novo oružje nego za ono rusko staro gvožđe koje košta više nego novo NATO oružje
pre 6 godina
Prvo nabava mig29 je dobar posao za Srbiju. Nešto skuplje si Srbija jednostavno nemože priuštiti i to je realnost, a opet mig29 će omogućiti da se održi vojna aviacija. Šta se tiče protuzračne obrane ne vjerujem da itko ima namjeru napasti Srbiju, pa bi ovakav trošak bio nepotreban, a i šalje krivu poruku jer šta će ti npr s300 ako se deklariraš kao neutralna država i ne planiraš ratovati. Nemojte me krivo shvatiti super je ulagati u vojsku, ali dok radnici rade za 200 eura kupovati skupo naoružanje i ponavljati kako je Srbija neutralna?!?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (leptirica, 13. januar 2018 15:57)
Ni mi 1999. nismo planirali niti nameravali da ratujemo niti je iko mislio pa se eto desilo. Neutralnost se inace najlakse brani dobrim naoruzanjem,verovala ili ne. Inace pvo sistem je cisto defanzivo oruzje pa ne brinite,bice vam ti izraelski f16 ok, a ti se zapitaj zasto vi kao clanica nato trosite 600-700 miliona dolara na te avione,uz ostalo oruzje
pre 6 godina
Logicno, vojska ce uvek zeleti sto vise i sto bolje oruzje. Ne sumnjam da Dikovic ne bi nista imao ni protiv atomske bombe, ali spustimo se na zemlju. Da li nam to treba i protiv koga? Zar nas najveci problem nije unistena ekonomija, odlazak mladih i obrazovanih, a slab prirodni prirastaj?
pre 6 godina
Gresite Generale, pobegose vam omladina i mlade porodice u NATO drzave da zive i rade i njima porez da placaju. Nece Vama nikakv S ni T ni M pomoci, kad vise ne bude bilo koga da proizvodi u privredi, da placa porez i da salje sina na zakletvu.
pre 6 godina
Sa rusima bi imalo smisla dati im u zakup na 25-30 godina jednu od naših većih neaktivnih kasarni za njihovu vojnu bazu, a za uzvrat obnoviti potpuno vojnu tehniku u vrednosti od nekoliko milijardi USD. Mi to jedino na taj način možemo ostvariti, a u ovom haosu koji je ostao posle 90ih čini mi se da je to neophodno. Pritom, ruska baza u Srbiji ne mora da znaci kraj vojne neutralnosti, jer bi aranžman bio jednostran: oni bi garantovali našu neutralnost, s mi ne bismo imali obavezu da ih pratimo u njihovim eventualnim oružanim sukobima.
(Doktor, 13. januar 2018 15:40)
Doktore, kako bi došli Rusi u tu bazu? Okolo je sve NATO i mogu jednostavno da zatvore sve.
pre 6 godina
"Potreban nam i raketni sistem PVO dometa 400 kilometara"
Potreban je i meni novi polovni auto. Ali s obzirom da sam sirotinja, idem biciklom i ne lupam gluposti.
pre 6 godina
@leptirica
Srbija da bi održala vojno-neutralni status baš treba da ima veću i potentniju vojsku od svih okolnih zemalja članica Nato. Kupovina vojne opreme pozitivno utiče na stabilnost i ugled zemlje kao i na transfer tehnologija. I neophodno je ulagati u vojsku kako bi se izbegao nepovoljan pritisak u bilo kakvim pregovorima.
Inače, prosečna plata u Srbiji je 400€, nakon povećanja će biti oko 430-440€, a i ekonomija Srbija koja svakako nije razvijena ima više projekcije rasta od Hrvatske u narednih 5 godina jer je diverzivifikovanija i tercijarni sektor tek počinje da se isplaćuje 3-4 godine nakon pokretanja poslova gde je otišlo puno investicija u poslednje vreme, kao i to da infrastrukturna ulaganja koja su viša u Srbiji trenutno imaju povratni efekat tek desetak godina kasnije.
Tako da Vaši argumenti slabo imaju osnova.
pre 6 godina
Berkut Orao, 13. januar 2018 15:25)
Дегман није произведен већ модернизована,како и наш М-84АС...није лепо лагати људе.
(смена страже, 13. januar 2018 16:46)
Modaernizovan M-84 je Vihor 91 a Degman M 95 napravljen proizveden u Đuri Đakoviću oko negde oko 45 - 50 komada.Sada proizvode - sklapaju Patriju.
pre 6 godina
Ne brate, mozak nam je potrebniji jer ovo cime sada raspolazemo ne valja.
pre 6 godina
sta ce nam ?
pre 6 godina
Потребан је ПВО али пре тога и функционална, богата држава.
pre 6 godina
Da branimo drzavu koju ne postujemo?
pre 6 godina
A sto ste sve tenkove istopili?
pre 6 godina
Nama treba ljudi a ne raketni sistemi. Trošimo pare na oružje umesto na mlade bračne parove, svake godine nas je 50000 manje, čitavi krajevi Srbije su pusti a vi kupujete raketne sisteme koji nam nisu ni potrebni. Protiv NATO-a nećemo više ratovati, zato što nas je NATO okupirao 2000. godine. Jedine opštine koje imaju pozitivni prirodni priraštaj u Srbiji su Sjenica,Tutin, Novi Pazar, Preševo i Bujanovac, njima ne trebaju raketni sistemi...
pre 6 godina
Sve i kada bi kupili S300 ili S400, kuda bi te sisteme dopremili do Srbije? Koja bi NATO clanica dozvolila transport tih sistema do nase zemlje? i drugo, protiv kojeg eventualnog protivnika bi ih mi koristili? Nama je jedini moguci neprijatelj NATO pakt, ali ako su nam neprijatelji, zasto onda sa njima imamo i po 30 vojnih vezbi svake godine? Zasto onda docekujemo "Nacionalnu gardu Ohaja" kao kumove u Beogradu hlebom i solju? Ovo je bacanje prasine u oci, zna Vucic da mi S300 ili S400 NIKADA necemo kupiti, prvo zato sto nam ne treba, jer mi sa NATO paktom nikada vise necemo ratovati, a kao drugo, jer nam NATO NIKADA ne bi dozvolio da ga dopremimo u Srbiju!
pre 6 godina
Kud mu ne dadoše vizu.
pre 6 godina
Berkut Orao, 13. januar 2018 15:25)
Дегман није произведен већ модернизована,како и наш М-84АС...није лепо лагати људе.
pre 6 godina
Meni potrebna veća plata...
pre 6 godina
Obican poiticki govor koji, kao i svaki u ovoj zemlji, nema veze sa realnoscu.
pre 6 godina
Sistem PVO sa dometom od 400 km (u teoriji) je ili s-400 ili novi američki sistem dugog dometa za koji Srbija ni približno nema para. Nekoliko komada BUK-3 (dosta poboljšan u odnosu na BUK 2) je maksimum koji (i to je pitanje) možemo da nabavima a da je baš dobar za narednih 20-tak godina. Inače S-300 i najnovija verzija je pri kraju tehnološke ere. Živela Srbija!
pre 6 godina
I ja hocu barem 1000E platu .
pre 6 godina
Maximus
Ja mislim da bi tenkove mogli Dunavom da doteraju. Nema nikakvih sankcija prema našoj zemlji i ne vidim bilo kakav problem da tako dodju. U protivnom zemlje koje bi to blokirale (Rumunija i Bugarska kršile bi medjunarodne zakone a i mi bi njihovu plovidbu Dunavom mogli da blokiramo. Tako da problem nije u transportu. Jala vojska i sposobna jrste garant mira a i skupa je. Pročitah da vozač gradske čistoće ima veću platu od pilota u RV. Insče podržavam sve koji se zalažu za unapredjenje zdavsta, školsta i t.d. medjutim ne stoji da vojska uživa u blagodeti dok drugi nemaju uostalom i pripadnici vojske imaju decu, porodicu, familiju, bolesne...pa je za podizanje njihovog morala potrebno unaprediti nabrojano. Srećna nam svima Nova godina.
pre 6 godina
Treba, tačno. Ali nam treba i mnogo čega drugog, daleko bitnijeg.
Stanje u Vojsci Srbije je katastrofalno, nemože se rečima opisati. Veće gubitke u ljudstvu (u smislu napuštanja posla - tada nažalost izbacivanja iz stroja) na dnevnom nivou vojska trpi sada nego za vreme bombardovanja '99. godine.
pre 6 godina
Sa rusima bi imalo smisla dati im u zakup na 25-30 godina jednu od naših većih neaktivnih kasarni za njihovu vojnu bazu, a za uzvrat obnoviti potpuno vojnu tehniku u vrednosti od nekoliko milijardi USD. Mi to jedino na taj način možemo ostvariti, a u ovom haosu koji je ostao posle 90ih čini mi se da je to neophodno. Pritom, ruska baza u Srbiji ne mora da znaci kraj vojne neutralnosti, jer bi aranžman bio jednostran: oni bi garantovali našu neutralnost, s mi ne bismo imali obavezu da ih pratimo u njihovim eventualnim oružanim sukobima.
pre 6 godina
cekaj cekaj...kako 30 tenkova T72s? zar nije bilo 300?? ..ko koga ovde kopca na ledja?
pre 6 godina
Samo jedno pitanje : Koji su to raketni sistemi dometa 400km? Ja vama ni praćku ne bih dao!!!!
(Ludi Milojko,
E moj Milojko, pre no što rešiš da pljuneš na nekog prvo se malo raspitaj, raketa 40N6 je doe naoružanja sistema S-400 i ima domet od 400 km.
pre 6 godina
Naš modernizovani M-84 je bolji tenk u svakom pogledu. Ali dobro, poklonu se u zube ne gleda.
(drekavac, 13. januar 2018 14:00)
Koji naš tenk M-84 - ako je naš što ga ne proizvodimo?
Taj tenk se idalje proizvodi samo je odavno unapređen i svetlosnu godinu je ispred verzije od pre 30+ godina koju mi posedujemo - naravno proizvodi se u Hrvatskoj i zove se M-95 DEGMAN
pre 6 godina
@horo
Nije dato 240 miliona eura, cak sta vise nije dato nista, dobijeni su na poklon. Modernizacija koju sprovode a koja se svodi na jedna mali displej i par radio-navigacionih uredjaja na 6 komada je manje od 0.5 milion usd po komadu a rezevni delovi i remont su kupljeni i ugovoreni za 6+4 komad i oni ne kostaju vise od 30 miliona usd.
Modernizacija o kojoj se brujalo SM/SMT ukljucujuci i nabavku raketa izradu kaponira i mnogo stosta nije ni ugovorena.
Slazem se da se za te novce moze kupiti stosta drugoga ali to nije izgovor da se ne oprema Vojska.
Para ima pitanje je samo kako se trose dakle para ima i CT i druge skenere i aparate kao i za Vojsku ali izgleda odose sve pare u fontane...
Da, nama treba i S-400 kao i svakoj normalnoj zemlji, nece NATO da besplatno brani i da smo tamo jos vece pare bi morale da se daju za vojsku, nece SAD da brani ako se ne daje 2% od budzeta a mi jedva na pola procenta.
Pogledajte kako se samo Rumunija naoruzava(7 diviziona Patriot za 3.9 MILIJARDI dolara u narednih par godina) i sta je jos sve porucila, ako smo u NATO morali bi jos daleko vise da se naoruzavamo.
Od ovih sada na vlasti i poltrona u Vojsci ocekujte ovakve najave samo kao predizbornu kampanju i ne mesajte CT skenove sa stanjem u vojsci i bezbednoscu vec pogledajte koliko i gde se godisnje para nenamenski potrosi....
pre 6 godina
Smarate sa bolnicama i decom. To treba da trazi Ministar zdravlja a kada bude trazio podrzacemo naravno.
pre 6 godina
Secam se da smo za vreme Titove vladavine bili cetvrta vojna sila u Evropi.
Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Darko, 13. januar 2018 14:14)
Posle Rusije (SSSR), Nemacke, Britanije, Italije, Spanije, Turske i Francuske, mozda smo bili 7 ili 8 vojna sila u Evropu. 4 nikako, jos jedan komunisticki mit.
pre 6 godina
Normalnim zemljama takve stvari o kojima priča ovaj vrsni general zatrebaju jednom u 50 g., a možda i redje. Znamo svi kada su nam bili potrebni lovci i raketni sistemi. Prošao voz, to nam više ne treba i neće nam ni trebati. Bolje je da kupimo opremu za škole, bolnice i poljoprivredu, inače za 50-100 g. neće imati koga da čuva ta vojska.
pre 6 godina
Za pocetak, da li imaju svi bojnici po dva(2) para cizama?
pre 6 godina
Ko nehrani svoju vojsku hranice tudju. Stara narodna izreka koja je danas aktuelnija nego ikada.
A da bi hranio svoju vojsku i imao pristojne bolnice i sl. moras da imas jaku ekonomiju.
pre 6 godina
Prvo nabava mig29 je dobar posao za Srbiju. Nešto skuplje si Srbija jednostavno nemože priuštiti i to je realnost, a opet mig29 će omogućiti da se održi vojna aviacija. Šta se tiče protuzračne obrane ne vjerujem da itko ima namjeru napasti Srbiju, pa bi ovakav trošak bio nepotreban, a i šalje krivu poruku jer šta će ti npr s300 ako se deklariraš kao neutralna država i ne planiraš ratovati. Nemojte me krivo shvatiti super je ulagati u vojsku, ali dok radnici rade za 200 eura kupovati skupo naoružanje i ponavljati kako je Srbija neutralna?!?
pre 6 godina
I sta nam je to znacilo? Kakve smo koristi imali od toga?
(garixx, 13. januar 2018 14:48)
Pa recimo niko nije smeo sa te bombarduje, unistava fabrike i napravi stetu od 50 milijardi dolara. Niko nije mogao da te ucenjuje i uslovljava.
pre 6 godina
Zamenite, za početak, JNA svečane oficirske uniforme i šapke. Degutantno ih je više koristiti!
pre 6 godina
@Darko
То је једна полуистина која је временом прерасла у велику заблуду. Наша војска је једном само била четврта сила Европе, и то маја 1945, када смо имали 800 000 бораца и огромно наоружање добијено од СССР-а, САД, Велике Британије, плус заплењено од Немаца. Француска се опорављала од окупације још увек, Италија је била прегажена, Шпанија је још увек осећала последице грађанског рата из 30-их, а Турска није толико улагала у војску у то време јер је била неутрална. Тако да је те 1945. године после СССР, САД и Велике Британије наша војска била најјача.
Касније, у време СФРЈ, 60-их и 70-их испред нас су били САД, СССР, Велика Британија, Француска, Западна Немачка, Пољска, Турска, Шпанија и Италија (добро, САД нису у Европи, али рачунајмо и њих због присуства њихових трупа у Немачкој). Такорећи, тек на десетом месту смо били.
pre 6 godina
@maximus
Rusima još uvek ništa nismo platili. Platili smo samo Airbus-ove helikoptere!
pre 6 godina
a ste ce nam to,ako smo neutralni???
(.bb, 13. januar 2018 13:35)
Па баш због тога, што смо "неутрални" нам треба добро опремљена војска.
pre 6 godina
Mnogo bogatije zemlje jedva da mogu da kupe te sistem a ne mi sirotinja...ne mozes da okacis LCD televizor u pećinu i da mislis da ti je ok....
pre 6 godina
Polako, prvo da popravimo migove a onda da vratimo Grcima 40 miliona.
pre 6 godina
240 miliona eura za 6 polovnih mig-29 i par starih raketa. Inace jedna magnetna rezonanca je oko milion eura, ct isto tako, pet scan oko 2 miliona eura. Mogli su kupiti 50 magnetnih, 50 ct i 50 pet scan, i ostalo za obuku i potrosni materijal, niko ne bi cekao suludih 6,12,18 meseci za pregled, vec najvise 7 dana. Hiljade spasenih zivota u drzavi sa smrtnosti od 14 na hiljadu ljudi, sto je jedna od najvisih stopa smrtnosti u svetu, u top 10 zemalja smo po tome, drugi u evropi.
pre 6 godina
Potrebno je okreciti porodilista i napraviti sobu za boravak u bolnicama roditeljima cija deca imaju rak. Ali tu ne moze niko da se utali tako da nista od toga.
pre 6 godina
sta ce nam kad nas brane "braca"?
pre 6 godina
Citam i ne verujem kakve budalastine ljudi pisu. “Sta ce nam odbrana”, “sta ce nam vojska”, “bolje daj pare za bolnicu”, pa onda sprdnja sa ruskim avionima(sve sami eksperti za naoruzanje)..,
Drzava koja ima raspadnutu bandu od vojske, prastaro naoruzanje, bez aviona i raketnih sistema..,takva drzava ne samo da ce biti osvojena i razorena u slucaju rata, vec i tokom mira ona je uvek inferiorna u igri diplomatije i medjunarodne politike, u pregovorima ce uvek da dobija deblji kraj, mrvice i ostatke, uvek ce sve skuplje da placa i uvek ce biti tretirana nize od onih vojno jacih zemalja(ne mislim samo na Ameriku vec bilo koju zemlju: Rumuniju, Portugaliju, Austriju...).
Znaci taj vojni prestiz itekako utice i na ekonomiju i poziciju drzave u bilo kakvim pregovorima.
pre 6 godina
Alo, komadante ne znam šta je tebi potrebno,ali meni je potreban MIR..
pre 6 godina
Jel to ko sa Migovima? Doteras 6 starudija,slikas se sa njima na aerodromu,pre toga platis transport i vratis ih nazad u Rusiju. Mi smo jedva 2 Mi 17 kupili i to da se onaj nije srusio ne bi ih ni kupili. Nego potrebni su velikom vodji za slikanje,voznju i za pozare u manjem obimu i hitan transport bolesnih.
pre 6 godina
Znači dobijamo verziju S, a ne B3 T-72'jke (kako sam se ja nadao). S verzija je jeftina izvozna varijanta verzije B, sa starim Kontak-1 reaktivnim oklopom, i to u obogaljenoj verziji. Naš modernizovani M-84 je bolji tenk u svakom pogledu. Ali dobro, poklonu se u zube ne gleda.
pre 6 godina
Secam se da smo za vreme Titove vladavine bili cetvrta vojna sila u Evropi.
pre 6 godina
A za šta nam je potreban ?
pre 6 godina
Da prevedem ovima sto misle da je sve ovo navedeno u tekstu tacno.
Ovako, VS je u raspadu, para nema, vozaci gradske cistoce imaju vece plate od pilota u RV, nema ko da leti na Mig-ovima i kvalitetno obucenih nece biti jos 10 godina. Nema para za gorivo, za normalan broj naleta. PVO prakticno ne postoji, a u modernom svetu, ovo sto gospoda hoce da nabavljaju ne vredi vise nista. Moral je toliko nizak da su letos izasli da strajkuju, jer ljudi vise nemaju kuda!
Eto to je istina, a sve ovo sto prica doticni je napisano negde drugde...
pre 6 godina
Nerazumem kako donaciju smatraju poklonom kad moramo da je platimo.
Hvala Rusima sto smo platili donaciju od 6 Migova za samo 180 miliona eur i jos toliko za tenkove. Usput jedno pitanje kako misle da doteraju te tenkove do Srbije? Ni Migove nismo mogli da doteramo a kamoli tenkove. Moraju previ kroz NATO zemlje a oni ne zele da ih puste.
pre 6 godina
Sta ce nam, zar nemamo 6 "svemogucih" Migova...?
pre 6 godina
Secam se da smo za vreme Titove vladavine bili cetvrta vojna sila u Evropi.
Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Darko, 13. januar 2018 14:14)
I sta nam je to znacilo? Kakve smo koristi imali od toga?
pre 6 godina
s300 je prevazidjen
kupite s400
pre 6 godina
A sta ce nam? Jel da se odbranimo kao pre 20tak godina? Nego lepo clanstvo u NATO pa placati koliko treba clanarinu. To ce biti opet manje i jeftinije nego nazovi ruske "donacije" i njihovi pokloni. Bolje razmislite o sirotiji koja je na svakom koraku i po kontejnerima trazi nesto da pojede i prezivi i o mladim pametnim ljudima koji beze iz ove nesrecne zemlje!
pre 6 godina
Ne postoji taj u vise u ovoj zemlji za koga bi ja ili svoje dete poslao u rat.Ti se naoruzavaj a zemlju nek ti brane oni koji su je i prvi put uvukli u ratove 90-tih.
pre 6 godina
S-400??, bilo bi lepo!
pre 6 godina
A cemu to nama koristi?
Od koga i cega cemo se sa time braniti?
pre 6 godina
Potrebno nam je 400 godina neratovanja. Pamet u glavu!!!
pre 6 godina
govori u svoje ime. meni ne treba.
pre 6 godina
Samo jedno pitanje : Koji su to raketni sistemi dometa 400km? Ja vama ni praćku ne bih dao!!!!
pre 6 godina
dikovicu nahrani vojsku prvo.
pre 6 godina
a ste ce nam to,ako smo neutralni???
pre 6 godina
Potrebne su nam veće plate - veće radničke plate,plate u proizvodnji a ne oružjie.
Šta će nam oružje hoće neko da na porobi - okupira?
Ako nas neko i okupira raj neko će sigurno smanjiti poreze i dostojanstveno platiti radnika ...evo ja bi prvi pristao da me Nemci ili Amerikanci pa čak i Rusi okupuraju svi oni bi nas više cenili nego ovi naši Zulumćari.
pre 6 godina
narod je gladan,ne trebaju nam te beskorisne kante!
pre 6 godina
Potrebna nam je i oprema za bolnice, da ljudi ne umiru kao u 18.-om veku. Sta li je hitnije nabaviti?!
pre 6 godina
Au, modernizacija starog gvozdja, napredno, skoro svi pobrojani sistemi su za otpad i livnicu...
pre 6 godina
Te nase generale je Miloseviceva politika odvela do Haga.
pre 6 godina
Ajde bre oladite vise s oruzjem i ratovanjem.Nama jedino sta je potrebno su mnogo vece plate da bi mogli da zivimo kao ljudi.
pre 6 godina
Potrebno je okreciti porodilista i napraviti sobu za boravak u bolnicama roditeljima cija deca imaju rak. Ali tu ne moze niko da se utali tako da nista od toga.
pre 6 godina
Potrebno nam je 400 godina neratovanja. Pamet u glavu!!!
pre 6 godina
Potrebna nam je i oprema za bolnice, da ljudi ne umiru kao u 18.-om veku. Sta li je hitnije nabaviti?!
pre 6 godina
Sta ce nam, zar nemamo 6 "svemogucih" Migova...?
pre 6 godina
Da prevedem ovima sto misle da je sve ovo navedeno u tekstu tacno.
Ovako, VS je u raspadu, para nema, vozaci gradske cistoce imaju vece plate od pilota u RV, nema ko da leti na Mig-ovima i kvalitetno obucenih nece biti jos 10 godina. Nema para za gorivo, za normalan broj naleta. PVO prakticno ne postoji, a u modernom svetu, ovo sto gospoda hoce da nabavljaju ne vredi vise nista. Moral je toliko nizak da su letos izasli da strajkuju, jer ljudi vise nemaju kuda!
Eto to je istina, a sve ovo sto prica doticni je napisano negde drugde...
pre 6 godina
A za šta nam je potreban ?
pre 6 godina
narod je gladan,ne trebaju nam te beskorisne kante!
pre 6 godina
Potrebne su nam veće plate - veće radničke plate,plate u proizvodnji a ne oružjie.
Šta će nam oružje hoće neko da na porobi - okupira?
Ako nas neko i okupira raj neko će sigurno smanjiti poreze i dostojanstveno platiti radnika ...evo ja bi prvi pristao da me Nemci ili Amerikanci pa čak i Rusi okupuraju svi oni bi nas više cenili nego ovi naši Zulumćari.
pre 6 godina
Alo, komadante ne znam šta je tebi potrebno,ali meni je potreban MIR..
pre 6 godina
govori u svoje ime. meni ne treba.
pre 6 godina
240 miliona eura za 6 polovnih mig-29 i par starih raketa. Inace jedna magnetna rezonanca je oko milion eura, ct isto tako, pet scan oko 2 miliona eura. Mogli su kupiti 50 magnetnih, 50 ct i 50 pet scan, i ostalo za obuku i potrosni materijal, niko ne bi cekao suludih 6,12,18 meseci za pregled, vec najvise 7 dana. Hiljade spasenih zivota u drzavi sa smrtnosti od 14 na hiljadu ljudi, sto je jedna od najvisih stopa smrtnosti u svetu, u top 10 zemalja smo po tome, drugi u evropi.
pre 6 godina
Te nase generale je Miloseviceva politika odvela do Haga.
pre 6 godina
dikovicu nahrani vojsku prvo.
pre 6 godina
Ajde bre oladite vise s oruzjem i ratovanjem.Nama jedino sta je potrebno su mnogo vece plate da bi mogli da zivimo kao ljudi.
pre 6 godina
Nerazumem kako donaciju smatraju poklonom kad moramo da je platimo.
Hvala Rusima sto smo platili donaciju od 6 Migova za samo 180 miliona eur i jos toliko za tenkove. Usput jedno pitanje kako misle da doteraju te tenkove do Srbije? Ni Migove nismo mogli da doteramo a kamoli tenkove. Moraju previ kroz NATO zemlje a oni ne zele da ih puste.
pre 6 godina
A cemu to nama koristi?
Od koga i cega cemo se sa time braniti?
pre 6 godina
sta ce nam kad nas brane "braca"?
pre 6 godina
Secam se da smo za vreme Titove vladavine bili cetvrta vojna sila u Evropi.
Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Darko, 13. januar 2018 14:14)
I sta nam je to znacilo? Kakve smo koristi imali od toga?
pre 6 godina
Secam se da smo za vreme Titove vladavine bili cetvrta vojna sila u Evropi.
Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Darko, 13. januar 2018 14:14)
Posle Rusije (SSSR), Nemacke, Britanije, Italije, Spanije, Turske i Francuske, mozda smo bili 7 ili 8 vojna sila u Evropu. 4 nikako, jos jedan komunisticki mit.
pre 6 godina
A sta ce nam? Jel da se odbranimo kao pre 20tak godina? Nego lepo clanstvo u NATO pa placati koliko treba clanarinu. To ce biti opet manje i jeftinije nego nazovi ruske "donacije" i njihovi pokloni. Bolje razmislite o sirotiji koja je na svakom koraku i po kontejnerima trazi nesto da pojede i prezivi i o mladim pametnim ljudima koji beze iz ove nesrecne zemlje!
pre 6 godina
Nama treba ljudi a ne raketni sistemi. Trošimo pare na oružje umesto na mlade bračne parove, svake godine nas je 50000 manje, čitavi krajevi Srbije su pusti a vi kupujete raketne sisteme koji nam nisu ni potrebni. Protiv NATO-a nećemo više ratovati, zato što nas je NATO okupirao 2000. godine. Jedine opštine koje imaju pozitivni prirodni priraštaj u Srbiji su Sjenica,Tutin, Novi Pazar, Preševo i Bujanovac, njima ne trebaju raketni sistemi...
pre 6 godina
Jel to ko sa Migovima? Doteras 6 starudija,slikas se sa njima na aerodromu,pre toga platis transport i vratis ih nazad u Rusiju. Mi smo jedva 2 Mi 17 kupili i to da se onaj nije srusio ne bi ih ni kupili. Nego potrebni su velikom vodji za slikanje,voznju i za pozare u manjem obimu i hitan transport bolesnih.
pre 6 godina
Polako, prvo da popravimo migove a onda da vratimo Grcima 40 miliona.
pre 6 godina
Ne postoji taj u vise u ovoj zemlji za koga bi ja ili svoje dete poslao u rat.Ti se naoruzavaj a zemlju nek ti brane oni koji su je i prvi put uvukli u ratove 90-tih.
pre 6 godina
Samo jedno pitanje : Koji su to raketni sistemi dometa 400km? Ja vama ni praćku ne bih dao!!!!
pre 6 godina
a ste ce nam to,ako smo neutralni???
pre 6 godina
Au, modernizacija starog gvozdja, napredno, skoro svi pobrojani sistemi su za otpad i livnicu...
pre 6 godina
Ko nehrani svoju vojsku hranice tudju. Stara narodna izreka koja je danas aktuelnija nego ikada.
A da bi hranio svoju vojsku i imao pristojne bolnice i sl. moras da imas jaku ekonomiju.
pre 6 godina
Za pocetak, da li imaju svi bojnici po dva(2) para cizama?
pre 6 godina
Meni potrebna veća plata...
pre 6 godina
Zamenite, za početak, JNA svečane oficirske uniforme i šapke. Degutantno ih je više koristiti!
pre 6 godina
Normalnim zemljama takve stvari o kojima priča ovaj vrsni general zatrebaju jednom u 50 g., a možda i redje. Znamo svi kada su nam bili potrebni lovci i raketni sistemi. Prošao voz, to nam više ne treba i neće nam ni trebati. Bolje je da kupimo opremu za škole, bolnice i poljoprivredu, inače za 50-100 g. neće imati koga da čuva ta vojska.
pre 6 godina
"Potreban nam i raketni sistem PVO dometa 400 kilometara"
Potreban je i meni novi polovni auto. Ali s obzirom da sam sirotinja, idem biciklom i ne lupam gluposti.
pre 6 godina
I ja hocu barem 1000E platu .
pre 6 godina
Gresite Generale, pobegose vam omladina i mlade porodice u NATO drzave da zive i rade i njima porez da placaju. Nece Vama nikakv S ni T ni M pomoci, kad vise ne bude bilo koga da proizvodi u privredi, da placa porez i da salje sina na zakletvu.
pre 6 godina
Mnogo bogatije zemlje jedva da mogu da kupe te sistem a ne mi sirotinja...ne mozes da okacis LCD televizor u pećinu i da mislis da ti je ok....
pre 6 godina
Nama trebaju PROTIVGRADNE RAKETE, LEDOLOMCI I ČISTI KANALI, ne PVO i slično. Trebaju nam SKENERI, RENDGENI, MAGNETNE REZONANCE. Sad ako bude zakovao Dunav šta ćemo da radimo? Ako na proleće opet krenu poplave i klizišta šta ćemo da radimo? Trebaju nam normalni krediti za mala i srednja preduzeća, pomoć zemljoradnicima, uredbe o pesticidima dok još nismo pobili ceo ptičji svet Evrope, a uz njih i nas. Ja razumem zašto general ovo priča, to mu je posao, ali ne razumem marvu koja se prima. Da biste koristili s300 ili s400 treba neko njime da upravlja, a još malo neće biti nikog. Svi koji imaju 2 zdrave žice u glavi će otići odavde.
pre 6 godina
Da branimo drzavu koju ne postujemo?
pre 6 godina
Sve i kada bi kupili S300 ili S400, kuda bi te sisteme dopremili do Srbije? Koja bi NATO clanica dozvolila transport tih sistema do nase zemlje? i drugo, protiv kojeg eventualnog protivnika bi ih mi koristili? Nama je jedini moguci neprijatelj NATO pakt, ali ako su nam neprijatelji, zasto onda sa njima imamo i po 30 vojnih vezbi svake godine? Zasto onda docekujemo "Nacionalnu gardu Ohaja" kao kumove u Beogradu hlebom i solju? Ovo je bacanje prasine u oci, zna Vucic da mi S300 ili S400 NIKADA necemo kupiti, prvo zato sto nam ne treba, jer mi sa NATO paktom nikada vise necemo ratovati, a kao drugo, jer nam NATO NIKADA ne bi dozvolio da ga dopremimo u Srbiju!
pre 6 godina
S-400??, bilo bi lepo!
pre 6 godina
Treba, tačno. Ali nam treba i mnogo čega drugog, daleko bitnijeg.
Stanje u Vojsci Srbije je katastrofalno, nemože se rečima opisati. Veće gubitke u ljudstvu (u smislu napuštanja posla - tada nažalost izbacivanja iz stroja) na dnevnom nivou vojska trpi sada nego za vreme bombardovanja '99. godine.
pre 6 godina
Obican poiticki govor koji, kao i svaki u ovoj zemlji, nema veze sa realnoscu.
pre 6 godina
Naš modernizovani M-84 je bolji tenk u svakom pogledu. Ali dobro, poklonu se u zube ne gleda.
(drekavac, 13. januar 2018 14:00)
Koji naš tenk M-84 - ako je naš što ga ne proizvodimo?
Taj tenk se idalje proizvodi samo je odavno unapređen i svetlosnu godinu je ispred verzije od pre 30+ godina koju mi posedujemo - naravno proizvodi se u Hrvatskoj i zove se M-95 DEGMAN
pre 6 godina
Потребан је ПВО али пре тога и функционална, богата држава.
pre 6 godina
Ne brate, mozak nam je potrebniji jer ovo cime sada raspolazemo ne valja.
pre 6 godina
I meni je potreban državni posao! Može?
pre 6 godina
(Fpn-ovac, 13. januar 2018 17:45)
Dragi prijatelju, u Srbiji je na jednog zaposlenog jedan penzioner.Nemamo sistem za navodnjavanje. Vozovi nam idu sporije nego pre II.Svetskog rata. Ulaganja u selo su minimalna, pa ona ostaju pusta.Sve vece projekte finansira nam EU i druge drzave. Vecina zaposlenih nema vece plate od 250 evra, a za racune se mora izdvojiti vise od polovine te sume. U takvim uslovima Vi predlazete da se povecaju izdavanja za naoruzanje.
Kompletno okruzenje Srbije je u NATO. Ostajanjem van te organizacije bicemo ,,crna ovca" u koju ce svi da upiru kao u dezurnog krivca za balkanske nedace. Sve drzave ce imati podrsku NATO u eventualnim sporovima sa nama. Neutralnost, koju nam niko na svetu nije priznao, znaci dalje iscrpljivanje drzave i njenih gradjana. To je skupa i opasna varijanta koja nam produzava neizvesnost i jaca opasnost od reprize polozaja u kojem smo bili devedesetih. NATO je apsolutni gospodar na KiM. Tamosnjim Srbima ce vise znaciti Srbija koja je u tom savezu. Ako ne budemo sedeli sa nasim susedima za istim stolom u Briselu, zavrsicemo na njihovom meniju. Voleti Rusiju je ok. Medjutim, politika drzave i nacije se ne vodi emocijama i strastima, vec drzavnim i ekonomskim interesima.
pre 6 godina
@Darko
То је једна полуистина која је временом прерасла у велику заблуду. Наша војска је једном само била четврта сила Европе, и то маја 1945, када смо имали 800 000 бораца и огромно наоружање добијено од СССР-а, САД, Велике Британије, плус заплењено од Немаца. Француска се опорављала од окупације још увек, Италија је била прегажена, Шпанија је још увек осећала последице грађанског рата из 30-их, а Турска није толико улагала у војску у то време јер је била неутрална. Тако да је те 1945. године после СССР, САД и Велике Британије наша војска била најјача.
Касније, у време СФРЈ, 60-их и 70-их испред нас су били САД, СССР, Велика Британија, Француска, Западна Немачка, Пољска, Турска, Шпанија и Италија (добро, САД нису у Европи, али рачунајмо и њих због присуства њихових трупа у Немачкој). Такорећи, тек на десетом месту смо били.
pre 6 godina
A sto ste sve tenkove istopili?
pre 6 godina
(Vlada, 13. januar 2018 17:02)
Pre bih odvajao pare za NATO i novo oružje nego za ono rusko staro gvožđe koje košta više nego novo NATO oružje
pre 6 godina
a zar ne bi bilo Bolje clanstvo u NATO pa da ne boli glava?Svi komsije su vec clanovi(skoro svi)..a mi bi sa Rusijom!Meni je ovo kao politika moskve!
pre 6 godina
Logicno, vojska ce uvek zeleti sto vise i sto bolje oruzje. Ne sumnjam da Dikovic ne bi nista imao ni protiv atomske bombe, ali spustimo se na zemlju. Da li nam to treba i protiv koga? Zar nas najveci problem nije unistena ekonomija, odlazak mladih i obrazovanih, a slab prirodni prirastaj?
pre 6 godina
a ste ce nam to,ako smo neutralni???
(.bb, 13. januar 2018 13:35)
Па баш због тога, што смо "неутрални" нам треба добро опремљена војска.
pre 6 godina
Kud mu ne dadoše vizu.
pre 6 godina
@dragan
"Ni mi 1999. nismo planirali niti nameravali da ratujemo niti je iko mislio da ce se to desiti"
E,svasta!
Ako ste bili punoletni te 1999. i ako ste ziveli u Srbiji,kako ste mogli da PREVIDITE da se ovde svi pripremaju za rat sa NATO-om....Jos su mislili da cemo mi pobediti....
Kad je posle 78 dana prestalo bombardovanje, Milosevic nas je obavestio da smo mi pobedili....
pre 6 godina
Citam i ne verujem kakve budalastine ljudi pisu. “Sta ce nam odbrana”, “sta ce nam vojska”, “bolje daj pare za bolnicu”, pa onda sprdnja sa ruskim avionima(sve sami eksperti za naoruzanje)..,
Drzava koja ima raspadnutu bandu od vojske, prastaro naoruzanje, bez aviona i raketnih sistema..,takva drzava ne samo da ce biti osvojena i razorena u slucaju rata, vec i tokom mira ona je uvek inferiorna u igri diplomatije i medjunarodne politike, u pregovorima ce uvek da dobija deblji kraj, mrvice i ostatke, uvek ce sve skuplje da placa i uvek ce biti tretirana nize od onih vojno jacih zemalja(ne mislim samo na Ameriku vec bilo koju zemlju: Rumuniju, Portugaliju, Austriju...).
Znaci taj vojni prestiz itekako utice i na ekonomiju i poziciju drzave u bilo kakvim pregovorima.
pre 6 godina
Citam i ne verujem kakve budalastine ljudi pisu. “Sta ce nam odbrana”, “sta ce nam vojska”, “bolje daj pare za bolnicu”, pa onda sprdnja sa ruskim avionima(sve sami eksperti za naoruzanje)..,
Drzava koja ima raspadnutu bandu od vojske, prastaro naoruzanje, bez aviona i raketnih sistema..,takva drzava ne samo da ce biti osvojena i razorena u slucaju rata, vec i tokom mira ona je uvek inferiorna u igri diplomatije i medjunarodne politike, u pregovorima ce uvek da dobija deblji kraj, mrvice i ostatke, uvek ce sve skuplje da placa i uvek ce biti tretirana nize od onih vojno jacih zemalja(ne mislim samo na Ameriku vec bilo koju zemlju: Rumuniju, Portugaliju, Austriju...).
Znaci taj vojni prestiz itekako utice i na ekonomiju i poziciju drzave u bilo kakvim pregovorima.
(Za mase, 13. januar 2018 14:57)
Kako mislis da imas vojsku bez ekonomije ? vojska nije besplatna
pre 6 godina
Secam se da smo za vreme Titove vladavine bili cetvrta vojna sila u Evropi.
pre 6 godina
Znači dobijamo verziju S, a ne B3 T-72'jke (kako sam se ja nadao). S verzija je jeftina izvozna varijanta verzije B, sa starim Kontak-1 reaktivnim oklopom, i to u obogaljenoj verziji. Naš modernizovani M-84 je bolji tenk u svakom pogledu. Ali dobro, poklonu se u zube ne gleda.
pre 6 godina
Sa rusima bi imalo smisla dati im u zakup na 25-30 godina jednu od naših većih neaktivnih kasarni za njihovu vojnu bazu, a za uzvrat obnoviti potpuno vojnu tehniku u vrednosti od nekoliko milijardi USD. Mi to jedino na taj način možemo ostvariti, a u ovom haosu koji je ostao posle 90ih čini mi se da je to neophodno. Pritom, ruska baza u Srbiji ne mora da znaci kraj vojne neutralnosti, jer bi aranžman bio jednostran: oni bi garantovali našu neutralnost, s mi ne bismo imali obavezu da ih pratimo u njihovim eventualnim oružanim sukobima.
(Doktor, 13. januar 2018 15:40)
Doktore, kako bi došli Rusi u tu bazu? Okolo je sve NATO i mogu jednostavno da zatvore sve.
pre 6 godina
".. da odgovori na sve pretnje po bezbednost građana Srbije..", a odakle dolaze pretnje Srbiji, najsiromašnijoj državi Evrope? Država Srbija nije u stanju svojim gradjanima da obezbedi ni minimum dostojan čoveka, plate naših profesora,lekara su niže nego u afričkim državama, to je pretnja.
pre 6 godina
Smarate sa bolnicama i decom. To treba da trazi Ministar zdravlja a kada bude trazio podrzacemo naravno.
pre 6 godina
@horo
Nije dato 240 miliona eura, cak sta vise nije dato nista, dobijeni su na poklon. Modernizacija koju sprovode a koja se svodi na jedna mali displej i par radio-navigacionih uredjaja na 6 komada je manje od 0.5 milion usd po komadu a rezevni delovi i remont su kupljeni i ugovoreni za 6+4 komad i oni ne kostaju vise od 30 miliona usd.
Modernizacija o kojoj se brujalo SM/SMT ukljucujuci i nabavku raketa izradu kaponira i mnogo stosta nije ni ugovorena.
Slazem se da se za te novce moze kupiti stosta drugoga ali to nije izgovor da se ne oprema Vojska.
Para ima pitanje je samo kako se trose dakle para ima i CT i druge skenere i aparate kao i za Vojsku ali izgleda odose sve pare u fontane...
Da, nama treba i S-400 kao i svakoj normalnoj zemlji, nece NATO da besplatno brani i da smo tamo jos vece pare bi morale da se daju za vojsku, nece SAD da brani ako se ne daje 2% od budzeta a mi jedva na pola procenta.
Pogledajte kako se samo Rumunija naoruzava(7 diviziona Patriot za 3.9 MILIJARDI dolara u narednih par godina) i sta je jos sve porucila, ako smo u NATO morali bi jos daleko vise da se naoruzavamo.
Od ovih sada na vlasti i poltrona u Vojsci ocekujte ovakve najave samo kao predizbornu kampanju i ne mesajte CT skenove sa stanjem u vojsci i bezbednoscu vec pogledajte koliko i gde se godisnje para nenamenski potrosi....
pre 6 godina
Prvo nabava mig29 je dobar posao za Srbiju. Nešto skuplje si Srbija jednostavno nemože priuštiti i to je realnost, a opet mig29 će omogućiti da se održi vojna aviacija. Šta se tiče protuzračne obrane ne vjerujem da itko ima namjeru napasti Srbiju, pa bi ovakav trošak bio nepotreban, a i šalje krivu poruku jer šta će ti npr s300 ako se deklariraš kao neutralna država i ne planiraš ratovati. Nemojte me krivo shvatiti super je ulagati u vojsku, ali dok radnici rade za 200 eura kupovati skupo naoružanje i ponavljati kako je Srbija neutralna?!?
pre 6 godina
Maximus
Ja mislim da bi tenkove mogli Dunavom da doteraju. Nema nikakvih sankcija prema našoj zemlji i ne vidim bilo kakav problem da tako dodju. U protivnom zemlje koje bi to blokirale (Rumunija i Bugarska kršile bi medjunarodne zakone a i mi bi njihovu plovidbu Dunavom mogli da blokiramo. Tako da problem nije u transportu. Jala vojska i sposobna jrste garant mira a i skupa je. Pročitah da vozač gradske čistoće ima veću platu od pilota u RV. Insče podržavam sve koji se zalažu za unapredjenje zdavsta, školsta i t.d. medjutim ne stoji da vojska uživa u blagodeti dok drugi nemaju uostalom i pripadnici vojske imaju decu, porodicu, familiju, bolesne...pa je za podizanje njihovog morala potrebno unaprediti nabrojano. Srećna nam svima Nova godina.
pre 6 godina
>>A sta ce nam? Jel da se odbranimo kao pre >>20tak godina? Nego lepo clanstvo u NATO pa >>placati koliko treba clanarinu. To ce biti opet >>manje i jeftinije nego nazovi ruske "donacije" i >>njihovi pokloni.
>>(ma ajde)
Hahaha! Kakvo lupetaranje! Placas clanarinu 200 din u NATO kao u biblioteci, a oni ti onda poklone svo oruzje, avione, tenkove, opremu i obuce ti vojsku BESPLATNO! Hahaha-hohohohi!!
Pitam se jel ljudi imaju imalo pameti kada misle da svet ovako funkcionise.
Ne, to ne ide tako: ako si clan NATO, drzava je PRIMORANA da odvoji procenat budzeta za KUPOVINU njihovog oruzja i opreme, I onda nema hocu-necu nego ima svi da placamo porez da bi nam americke korporacije prodavale preskupo naoruzanje i municiju, odrzavanje, delove, obuku...to su ogromne svote novca, nema nista za dzabe na ovom svetu.
Zasto je prosecan Srbin toliko ekonomski nepismen i kao pao s Marsa, da ne ne moze to da shvati?
pre 6 godina
sta ce nam ?
pre 6 godina
Ni mi 1999. nismo planirali niti nameravali da ratujemo niti je iko mislio pa se eto desilo. Neutralnost se inace najlakse brani dobrim naoruzanjem,verovala ili ne. Inace pvo sistem je cisto defanzivo oruzje pa ne brinite,bice vam ti izraelski f16 ok, a ti se zapitaj zasto vi kao clanica nato trosite 600-700 miliona dolara na te avione,uz ostalo oruzje
(dragan, 13. januar 2018 17:20)
Pa o tome ti i pričam. Srbija si oružje koje može odvratiti NATO ili Rusiju nemože priuštiti. Ta 1999.g. ti je primjer. Imali ste mislim 16 mig29 koji je tada još bio dobra tehnologija, pa ih je NATO obarao kao glinene golubove , trenutno imate 3 operativna mig29. To Srbiju može zaštiti jedino od napada Makedonije ili BiH. Sad mi reci da nije bolje te novce usmjeriti u gospodarski razvoj zemlje? Budimo realni S400 košta milijarde koje nemate, a i pored njega u Siriji su SAD krstarećim raketama razbijale Asadovu vojsku. Jednostavno jeftinije je ući u savez sa Rusijom ili u NATO nego biti neutralan.
pre 6 godina
Kljuc uspeha svake zemlje zasniva se na kvalitetu kadrova, a Srbiju su odavno napustili oni koji vrede. I ono sto je ostalo, a znaju posao, povuklo se, nisu u pravom planu.Jugoslavija je imala kvalitetne kadrove, u svim oblastima. Sa ovakvim nacelnik Generalstaba ne mozemo napred. I samo da podsetim, u demokratskim zemljama gde je vojska pod civilnom konzrolom, odluku o nabavci novih tipova naoruzanja donosi Vlada, a ne nacelnik Generalstaba
pre 6 godina
Sistem PVO sa dometom od 400 km (u teoriji) je ili s-400 ili novi američki sistem dugog dometa za koji Srbija ni približno nema para. Nekoliko komada BUK-3 (dosta poboljšan u odnosu na BUK 2) je maksimum koji (i to je pitanje) možemo da nabavima a da je baš dobar za narednih 20-tak godina. Inače S-300 i najnovija verzija je pri kraju tehnološke ere. Živela Srbija!
pre 6 godina
I sta nam je to znacilo? Kakve smo koristi imali od toga?
(garixx, 13. januar 2018 14:48)
Pa recimo niko nije smeo sa te bombarduje, unistava fabrike i napravi stetu od 50 milijardi dolara. Niko nije mogao da te ucenjuje i uslovljava.
pre 6 godina
Svaki put kad se kupuje neko oruzje citam iste komentare "necemo da ratujemo" -A ko hoce doktore, vojska radi sa oruzjem a ne sa povrcem. Kupovina oruzja nije spremanje za rat vec osnovna potreba svake drzave na svetu pa i neutralne Svajcarske.
"Gladni smo" Ok gladni smo hajde da rasformiramo drzavu jer smo gladni besmislen argument primenjiv na sve: "gladni smo - ukini policiju" "gladni smo ukini biblioteke i muzeje"...
pre 6 godina
s300 je prevazidjen
kupite s400
pre 6 godina
Samo jedno pitanje : Koji su to raketni sistemi dometa 400km? Ja vama ni praćku ne bih dao!!!!
(Ludi Milojko,
E moj Milojko, pre no što rešiš da pljuneš na nekog prvo se malo raspitaj, raketa 40N6 je doe naoružanja sistema S-400 i ima domet od 400 km.
pre 6 godina
Generale, je l' može jedna cost-benefit analiza za tu igračku koju bi da nabavljaš? Koliko to košta naspram onog što bi to branilo? Da li je uopšte u Srbiji i ostalo nešto vredno odbrane?
pre 6 godina
@maximus
Rusima još uvek ništa nismo platili. Platili smo samo Airbus-ove helikoptere!
pre 6 godina
Sa rusima bi imalo smisla dati im u zakup na 25-30 godina jednu od naših većih neaktivnih kasarni za njihovu vojnu bazu, a za uzvrat obnoviti potpuno vojnu tehniku u vrednosti od nekoliko milijardi USD. Mi to jedino na taj način možemo ostvariti, a u ovom haosu koji je ostao posle 90ih čini mi se da je to neophodno. Pritom, ruska baza u Srbiji ne mora da znaci kraj vojne neutralnosti, jer bi aranžman bio jednostran: oni bi garantovali našu neutralnost, s mi ne bismo imali obavezu da ih pratimo u njihovim eventualnim oružanim sukobima.
pre 6 godina
Јака војска служи за одвраћање непријатеља. Ниједно ненаоружано друштво током историје није опстало.
pre 6 godina
Berkut Orao, 13. januar 2018 15:25)
Дегман није произведен већ модернизована,како и наш М-84АС...није лепо лагати људе.
pre 6 godina
Šta će to nama?
pre 6 godina
cekaj cekaj...kako 30 tenkova T72s? zar nije bilo 300?? ..ko koga ovde kopca na ledja?
pre 6 godina
Prvo nabava mig29 je dobar posao za Srbiju. Nešto skuplje si Srbija jednostavno nemože priuštiti i to je realnost, a opet mig29 će omogućiti da se održi vojna aviacija. Šta se tiče protuzračne obrane ne vjerujem da itko ima namjeru napasti Srbiju, pa bi ovakav trošak bio nepotreban, a i šalje krivu poruku jer šta će ti npr s300 ako se deklariraš kao neutralna država i ne planiraš ratovati. Nemojte me krivo shvatiti super je ulagati u vojsku, ali dok radnici rade za 200 eura kupovati skupo naoružanje i ponavljati kako je Srbija neutralna?!?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (leptirica, 13. januar 2018 15:57)
Ni mi 1999. nismo planirali niti nameravali da ratujemo niti je iko mislio pa se eto desilo. Neutralnost se inace najlakse brani dobrim naoruzanjem,verovala ili ne. Inace pvo sistem je cisto defanzivo oruzje pa ne brinite,bice vam ti izraelski f16 ok, a ti se zapitaj zasto vi kao clanica nato trosite 600-700 miliona dolara na te avione,uz ostalo oruzje
pre 6 godina
Samo nov raketni sistem može nešto da učini, polovni krševi nikako, domet je nebitan. Danas ratuje elektronika protiv PVO sistema, samo zapadni sistem bi bio odgovarajući.
pre 6 godina
Berkut Orao, 13. januar 2018 15:25)
Дегман није произведен већ модернизована,како и наш М-84АС...није лепо лагати људе.
(смена страже, 13. januar 2018 16:46)
Modaernizovan M-84 je Vihor 91 a Degman M 95 napravljen proizveden u Đuri Đakoviću oko negde oko 45 - 50 komada.Sada proizvode - sklapaju Patriju.
pre 6 godina
Vojska , ma koliko realne zahteve imala, nikada nece biti uzeta za ozbiljno dok je budu vodili likovi poput Voolina. Isto vazi i za Crkvu dok joj je na celu ovaj zatupasti Patrijarh, ili za policiju dok joj je ministar doktor Nesa iz Beograda.
U ozbiljnim zemljama ovakvim analizama uglavnom se ne bavi gradjanstvo, vec ozbiljan vojni aparat. Ali kako ostati ozbiljan i kredibilian ako ti se tu stalno vrzma neko poput Voolina u maskirnoj uniformi?
pre 6 godina
@Željko, 13. januar 2018 13:24
Slađem se Željko, ali prozori nisu od marmelade.
Civilizacija je takva, dok god su potrebni nedostupni resursi biće i ratova.
pre 6 godina
@leptirica
Srbija da bi održala vojno-neutralni status baš treba da ima veću i potentniju vojsku od svih okolnih zemalja članica Nato. Kupovina vojne opreme pozitivno utiče na stabilnost i ugled zemlje kao i na transfer tehnologija. I neophodno je ulagati u vojsku kako bi se izbegao nepovoljan pritisak u bilo kakvim pregovorima.
Inače, prosečna plata u Srbiji je 400€, nakon povećanja će biti oko 430-440€, a i ekonomija Srbija koja svakako nije razvijena ima više projekcije rasta od Hrvatske u narednih 5 godina jer je diverzivifikovanija i tercijarni sektor tek počinje da se isplaćuje 3-4 godine nakon pokretanja poslova gde je otišlo puno investicija u poslednje vreme, kao i to da infrastrukturna ulaganja koja su viša u Srbiji trenutno imaju povratni efekat tek desetak godina kasnije.
Tako da Vaši argumenti slabo imaju osnova.
pre 6 godina
Gde staviste sliku ovog alkoholicar I Vodjinog poltrona ?? On je sramota za ionako jadnu vojsku skoro kao I ona nakaza komunisticka Julin !
pre 6 godina
Jedino sto nama zaista treba su rodbina i prijatelji u inostranstvu, da bar malo pomognu da sto pre pobegnemo odavde.
Tacka!
pre 6 godina
Nama je za sada najpotrebnija PAMET. To se može rešiti donošenjem Novog Ustava Srbije i prateće zakonske regulative. Predsedniku Vučiću se pružila šansa da to pitanje reši u toku svog mandata.
Vojsku Srbije trebaprioritetno opremiti tako da se 0bezbedi:
osposobljavanje vojnika, starešina, komandi, jedinica i ustanova za realizaciju misija i zadataka; učešće u međunarodnoj vojnoj saradnji i mirovnim operacijama pod okriljem OUN i sistema kolektivne bezbednosti; pružanje pomoći u slučaju prirodnih nepogoda i katastrofa većih razmera, u kojima su ugroženi ljudski životi, životna sredina i materijalna dobra.
pre 6 godina
U Srbiju treba vratiti Redovno sluzenje vojnog roka.
Mozemo mi da imamo profesionalanu Vojsku, ali ako se ona sprema i trenira na poligonima "Pasuljanskim livadama" i Bazi "Jug" to nije dovoljno za odbranu Srbije. TO je dovoljno za tamo neke asistencije NATOu, po Africi, Aziji, Bliskom Istoku. SALI NE da bi se odbranila Srbija.
Treba nam vojni rok bar na 6 meseci, da se hrani i spava kod kuce (da bi se smanjili troskovi), a preko dana da i ide na obuku.
I 2 puta, zimi i leti da ide na pokretno. da upoznaju teren Srbije, a ne samo sa NATO/RU vezbaju po poligonima.
I neke Zapadne zemlje imaju redovno sluzenje Vojnog roka.
pre 6 godina
Ovdje sam pročitao dosta neistina.
Članstvo u NATO paktu predviđa da države troše 2% svog BDP-a na naoružanje. Kažem predviđa jer većina članica ne troši toliko uključujući Hrvatsku. Sada se Tramp pjeni da neće braniti zemlje NATO pakta jer ne ulažu dosta u naoružanje (čitaj u kupnju oružja od SAD-a). Može on pričat što hoće, a može i istupit iz NATO pakta ako mu ne odgovara. Ne postoji mehanizam prisile da netko mora kupiti naoružanje. Dakle i ako uđete u NATO kupovat ćete što i koliko hoćete.
Šta će vama PVO dometa 400 km? TKo vam je prijetnja? Znate li što to znači za okolne članice NATO pakta? Vjerojatno bi SVE zatražile kupnju slične opreme od SAD-a jer bi označile Srbiju kao prijetnju sa raketama dometa 400 km. Da li bi vama odgovarao isti sistem postavljen u Hravtskoj, Mađarskoj, Rumunjskoj, Bugarskoj, Crnoj Gori i Kosovu? Bili bi 10 puta ugroženiji nego danas, a novce bi potrošili.
Zato prvo dobro promisliti. Jedino ove vaše usijane glavešine nisu se ohladile još otkako ste "pobjedili" NATO.
pre 6 godina
S-400??, bilo bi lepo!
pre 6 godina
Secam se da smo za vreme Titove vladavine bili cetvrta vojna sila u Evropi.
pre 6 godina
Citam i ne verujem kakve budalastine ljudi pisu. “Sta ce nam odbrana”, “sta ce nam vojska”, “bolje daj pare za bolnicu”, pa onda sprdnja sa ruskim avionima(sve sami eksperti za naoruzanje)..,
Drzava koja ima raspadnutu bandu od vojske, prastaro naoruzanje, bez aviona i raketnih sistema..,takva drzava ne samo da ce biti osvojena i razorena u slucaju rata, vec i tokom mira ona je uvek inferiorna u igri diplomatije i medjunarodne politike, u pregovorima ce uvek da dobija deblji kraj, mrvice i ostatke, uvek ce sve skuplje da placa i uvek ce biti tretirana nize od onih vojno jacih zemalja(ne mislim samo na Ameriku vec bilo koju zemlju: Rumuniju, Portugaliju, Austriju...).
Znaci taj vojni prestiz itekako utice i na ekonomiju i poziciju drzave u bilo kakvim pregovorima.
pre 6 godina
@leptirica
Srbija da bi održala vojno-neutralni status baš treba da ima veću i potentniju vojsku od svih okolnih zemalja članica Nato. Kupovina vojne opreme pozitivno utiče na stabilnost i ugled zemlje kao i na transfer tehnologija. I neophodno je ulagati u vojsku kako bi se izbegao nepovoljan pritisak u bilo kakvim pregovorima.
Inače, prosečna plata u Srbiji je 400€, nakon povećanja će biti oko 430-440€, a i ekonomija Srbija koja svakako nije razvijena ima više projekcije rasta od Hrvatske u narednih 5 godina jer je diverzivifikovanija i tercijarni sektor tek počinje da se isplaćuje 3-4 godine nakon pokretanja poslova gde je otišlo puno investicija u poslednje vreme, kao i to da infrastrukturna ulaganja koja su viša u Srbiji trenutno imaju povratni efekat tek desetak godina kasnije.
Tako da Vaši argumenti slabo imaju osnova.
pre 6 godina
Sa rusima bi imalo smisla dati im u zakup na 25-30 godina jednu od naših većih neaktivnih kasarni za njihovu vojnu bazu, a za uzvrat obnoviti potpuno vojnu tehniku u vrednosti od nekoliko milijardi USD. Mi to jedino na taj način možemo ostvariti, a u ovom haosu koji je ostao posle 90ih čini mi se da je to neophodno. Pritom, ruska baza u Srbiji ne mora da znaci kraj vojne neutralnosti, jer bi aranžman bio jednostran: oni bi garantovali našu neutralnost, s mi ne bismo imali obavezu da ih pratimo u njihovim eventualnim oružanim sukobima.
pre 6 godina
Smarate sa bolnicama i decom. To treba da trazi Ministar zdravlja a kada bude trazio podrzacemo naravno.
pre 6 godina
Sta ce nam, zar nemamo 6 "svemogucih" Migova...?
pre 6 godina
I sta nam je to znacilo? Kakve smo koristi imali od toga?
(garixx, 13. januar 2018 14:48)
Pa recimo niko nije smeo sa te bombarduje, unistava fabrike i napravi stetu od 50 milijardi dolara. Niko nije mogao da te ucenjuje i uslovljava.
pre 6 godina
Nerazumem kako donaciju smatraju poklonom kad moramo da je platimo.
Hvala Rusima sto smo platili donaciju od 6 Migova za samo 180 miliona eur i jos toliko za tenkove. Usput jedno pitanje kako misle da doteraju te tenkove do Srbije? Ni Migove nismo mogli da doteramo a kamoli tenkove. Moraju previ kroz NATO zemlje a oni ne zele da ih puste.
pre 6 godina
A sta ce nam? Jel da se odbranimo kao pre 20tak godina? Nego lepo clanstvo u NATO pa placati koliko treba clanarinu. To ce biti opet manje i jeftinije nego nazovi ruske "donacije" i njihovi pokloni. Bolje razmislite o sirotiji koja je na svakom koraku i po kontejnerima trazi nesto da pojede i prezivi i o mladim pametnim ljudima koji beze iz ove nesrecne zemlje!
pre 6 godina
narod je gladan,ne trebaju nam te beskorisne kante!
pre 6 godina
Potrebno je okreciti porodilista i napraviti sobu za boravak u bolnicama roditeljima cija deca imaju rak. Ali tu ne moze niko da se utali tako da nista od toga.
pre 6 godina
a ste ce nam to,ako smo neutralni???
(.bb, 13. januar 2018 13:35)
Па баш због тога, што смо "неутрални" нам треба добро опремљена војска.
pre 6 godina
govori u svoje ime. meni ne treba.
pre 6 godina
Samo jedno pitanje : Koji su to raketni sistemi dometa 400km? Ja vama ni praćku ne bih dao!!!!
(Ludi Milojko,
E moj Milojko, pre no što rešiš da pljuneš na nekog prvo se malo raspitaj, raketa 40N6 je doe naoružanja sistema S-400 i ima domet od 400 km.
pre 6 godina
A za šta nam je potreban ?
pre 6 godina
A cemu to nama koristi?
Od koga i cega cemo se sa time braniti?
pre 6 godina
Potrebne su nam veće plate - veće radničke plate,plate u proizvodnji a ne oružjie.
Šta će nam oružje hoće neko da na porobi - okupira?
Ako nas neko i okupira raj neko će sigurno smanjiti poreze i dostojanstveno platiti radnika ...evo ja bi prvi pristao da me Nemci ili Amerikanci pa čak i Rusi okupuraju svi oni bi nas više cenili nego ovi naši Zulumćari.
pre 6 godina
Te nase generale je Miloseviceva politika odvela do Haga.
pre 6 godina
Potrebna nam je i oprema za bolnice, da ljudi ne umiru kao u 18.-om veku. Sta li je hitnije nabaviti?!
pre 6 godina
a zar ne bi bilo Bolje clanstvo u NATO pa da ne boli glava?Svi komsije su vec clanovi(skoro svi)..a mi bi sa Rusijom!Meni je ovo kao politika moskve!
pre 6 godina
Potrebno nam je 400 godina neratovanja. Pamet u glavu!!!
pre 6 godina
sta ce nam kad nas brane "braca"?
pre 6 godina
Prvo nabava mig29 je dobar posao za Srbiju. Nešto skuplje si Srbija jednostavno nemože priuštiti i to je realnost, a opet mig29 će omogućiti da se održi vojna aviacija. Šta se tiče protuzračne obrane ne vjerujem da itko ima namjeru napasti Srbiju, pa bi ovakav trošak bio nepotreban, a i šalje krivu poruku jer šta će ti npr s300 ako se deklariraš kao neutralna država i ne planiraš ratovati. Nemojte me krivo shvatiti super je ulagati u vojsku, ali dok radnici rade za 200 eura kupovati skupo naoružanje i ponavljati kako je Srbija neutralna?!?
pre 6 godina
>>A sta ce nam? Jel da se odbranimo kao pre >>20tak godina? Nego lepo clanstvo u NATO pa >>placati koliko treba clanarinu. To ce biti opet >>manje i jeftinije nego nazovi ruske "donacije" i >>njihovi pokloni.
>>(ma ajde)
Hahaha! Kakvo lupetaranje! Placas clanarinu 200 din u NATO kao u biblioteci, a oni ti onda poklone svo oruzje, avione, tenkove, opremu i obuce ti vojsku BESPLATNO! Hahaha-hohohohi!!
Pitam se jel ljudi imaju imalo pameti kada misle da svet ovako funkcionise.
Ne, to ne ide tako: ako si clan NATO, drzava je PRIMORANA da odvoji procenat budzeta za KUPOVINU njihovog oruzja i opreme, I onda nema hocu-necu nego ima svi da placamo porez da bi nam americke korporacije prodavale preskupo naoruzanje i municiju, odrzavanje, delove, obuku...to su ogromne svote novca, nema nista za dzabe na ovom svetu.
Zasto je prosecan Srbin toliko ekonomski nepismen i kao pao s Marsa, da ne ne moze to da shvati?
pre 6 godina
(Vlada, 13. januar 2018 17:02)
Pre bih odvajao pare za NATO i novo oružje nego za ono rusko staro gvožđe koje košta više nego novo NATO oružje
pre 6 godina
cekaj cekaj...kako 30 tenkova T72s? zar nije bilo 300?? ..ko koga ovde kopca na ledja?
pre 6 godina
Ni mi 1999. nismo planirali niti nameravali da ratujemo niti je iko mislio pa se eto desilo. Neutralnost se inace najlakse brani dobrim naoruzanjem,verovala ili ne. Inace pvo sistem je cisto defanzivo oruzje pa ne brinite,bice vam ti izraelski f16 ok, a ti se zapitaj zasto vi kao clanica nato trosite 600-700 miliona dolara na te avione,uz ostalo oruzje
(dragan, 13. januar 2018 17:20)
Pa o tome ti i pričam. Srbija si oružje koje može odvratiti NATO ili Rusiju nemože priuštiti. Ta 1999.g. ti je primjer. Imali ste mislim 16 mig29 koji je tada još bio dobra tehnologija, pa ih je NATO obarao kao glinene golubove , trenutno imate 3 operativna mig29. To Srbiju može zaštiti jedino od napada Makedonije ili BiH. Sad mi reci da nije bolje te novce usmjeriti u gospodarski razvoj zemlje? Budimo realni S400 košta milijarde koje nemate, a i pored njega u Siriji su SAD krstarećim raketama razbijale Asadovu vojsku. Jednostavno jeftinije je ući u savez sa Rusijom ili u NATO nego biti neutralan.
pre 6 godina
Svaki put kad se kupuje neko oruzje citam iste komentare "necemo da ratujemo" -A ko hoce doktore, vojska radi sa oruzjem a ne sa povrcem. Kupovina oruzja nije spremanje za rat vec osnovna potreba svake drzave na svetu pa i neutralne Svajcarske.
"Gladni smo" Ok gladni smo hajde da rasformiramo drzavu jer smo gladni besmislen argument primenjiv na sve: "gladni smo - ukini policiju" "gladni smo ukini biblioteke i muzeje"...
pre 6 godina
a ste ce nam to,ako smo neutralni???
pre 6 godina
Prvo nabava mig29 je dobar posao za Srbiju. Nešto skuplje si Srbija jednostavno nemože priuštiti i to je realnost, a opet mig29 će omogućiti da se održi vojna aviacija. Šta se tiče protuzračne obrane ne vjerujem da itko ima namjeru napasti Srbiju, pa bi ovakav trošak bio nepotreban, a i šalje krivu poruku jer šta će ti npr s300 ako se deklariraš kao neutralna država i ne planiraš ratovati. Nemojte me krivo shvatiti super je ulagati u vojsku, ali dok radnici rade za 200 eura kupovati skupo naoružanje i ponavljati kako je Srbija neutralna?!?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (leptirica, 13. januar 2018 15:57)
Ni mi 1999. nismo planirali niti nameravali da ratujemo niti je iko mislio pa se eto desilo. Neutralnost se inace najlakse brani dobrim naoruzanjem,verovala ili ne. Inace pvo sistem je cisto defanzivo oruzje pa ne brinite,bice vam ti izraelski f16 ok, a ti se zapitaj zasto vi kao clanica nato trosite 600-700 miliona dolara na te avione,uz ostalo oruzje
pre 6 godina
Ajde bre oladite vise s oruzjem i ratovanjem.Nama jedino sta je potrebno su mnogo vece plate da bi mogli da zivimo kao ljudi.
pre 6 godina
Samo jedno pitanje : Koji su to raketni sistemi dometa 400km? Ja vama ni praćku ne bih dao!!!!
pre 6 godina
Alo, komadante ne znam šta je tebi potrebno,ali meni je potreban MIR..
pre 6 godina
Sve i kada bi kupili S300 ili S400, kuda bi te sisteme dopremili do Srbije? Koja bi NATO clanica dozvolila transport tih sistema do nase zemlje? i drugo, protiv kojeg eventualnog protivnika bi ih mi koristili? Nama je jedini moguci neprijatelj NATO pakt, ali ako su nam neprijatelji, zasto onda sa njima imamo i po 30 vojnih vezbi svake godine? Zasto onda docekujemo "Nacionalnu gardu Ohaja" kao kumove u Beogradu hlebom i solju? Ovo je bacanje prasine u oci, zna Vucic da mi S300 ili S400 NIKADA necemo kupiti, prvo zato sto nam ne treba, jer mi sa NATO paktom nikada vise necemo ratovati, a kao drugo, jer nam NATO NIKADA ne bi dozvolio da ga dopremimo u Srbiju!
pre 6 godina
Samo nov raketni sistem može nešto da učini, polovni krševi nikako, domet je nebitan. Danas ratuje elektronika protiv PVO sistema, samo zapadni sistem bi bio odgovarajući.
pre 6 godina
240 miliona eura za 6 polovnih mig-29 i par starih raketa. Inace jedna magnetna rezonanca je oko milion eura, ct isto tako, pet scan oko 2 miliona eura. Mogli su kupiti 50 magnetnih, 50 ct i 50 pet scan, i ostalo za obuku i potrosni materijal, niko ne bi cekao suludih 6,12,18 meseci za pregled, vec najvise 7 dana. Hiljade spasenih zivota u drzavi sa smrtnosti od 14 na hiljadu ljudi, sto je jedna od najvisih stopa smrtnosti u svetu, u top 10 zemalja smo po tome, drugi u evropi.
pre 6 godina
Јака војска служи за одвраћање непријатеља. Ниједно ненаоружано друштво током историје није опстало.
pre 6 godina
Naš modernizovani M-84 je bolji tenk u svakom pogledu. Ali dobro, poklonu se u zube ne gleda.
(drekavac, 13. januar 2018 14:00)
Koji naš tenk M-84 - ako je naš što ga ne proizvodimo?
Taj tenk se idalje proizvodi samo je odavno unapređen i svetlosnu godinu je ispred verzije od pre 30+ godina koju mi posedujemo - naravno proizvodi se u Hrvatskoj i zove se M-95 DEGMAN
pre 6 godina
Znači dobijamo verziju S, a ne B3 T-72'jke (kako sam se ja nadao). S verzija je jeftina izvozna varijanta verzije B, sa starim Kontak-1 reaktivnim oklopom, i to u obogaljenoj verziji. Naš modernizovani M-84 je bolji tenk u svakom pogledu. Ali dobro, poklonu se u zube ne gleda.
pre 6 godina
Da prevedem ovima sto misle da je sve ovo navedeno u tekstu tacno.
Ovako, VS je u raspadu, para nema, vozaci gradske cistoce imaju vece plate od pilota u RV, nema ko da leti na Mig-ovima i kvalitetno obucenih nece biti jos 10 godina. Nema para za gorivo, za normalan broj naleta. PVO prakticno ne postoji, a u modernom svetu, ovo sto gospoda hoce da nabavljaju ne vredi vise nista. Moral je toliko nizak da su letos izasli da strajkuju, jer ljudi vise nemaju kuda!
Eto to je istina, a sve ovo sto prica doticni je napisano negde drugde...
pre 6 godina
Jel to ko sa Migovima? Doteras 6 starudija,slikas se sa njima na aerodromu,pre toga platis transport i vratis ih nazad u Rusiju. Mi smo jedva 2 Mi 17 kupili i to da se onaj nije srusio ne bi ih ni kupili. Nego potrebni su velikom vodji za slikanje,voznju i za pozare u manjem obimu i hitan transport bolesnih.
pre 6 godina
Maximus
Ja mislim da bi tenkove mogli Dunavom da doteraju. Nema nikakvih sankcija prema našoj zemlji i ne vidim bilo kakav problem da tako dodju. U protivnom zemlje koje bi to blokirale (Rumunija i Bugarska kršile bi medjunarodne zakone a i mi bi njihovu plovidbu Dunavom mogli da blokiramo. Tako da problem nije u transportu. Jala vojska i sposobna jrste garant mira a i skupa je. Pročitah da vozač gradske čistoće ima veću platu od pilota u RV. Insče podržavam sve koji se zalažu za unapredjenje zdavsta, školsta i t.d. medjutim ne stoji da vojska uživa u blagodeti dok drugi nemaju uostalom i pripadnici vojske imaju decu, porodicu, familiju, bolesne...pa je za podizanje njihovog morala potrebno unaprediti nabrojano. Srećna nam svima Nova godina.
pre 6 godina
Nama je za sada najpotrebnija PAMET. To se može rešiti donošenjem Novog Ustava Srbije i prateće zakonske regulative. Predsedniku Vučiću se pružila šansa da to pitanje reši u toku svog mandata.
Vojsku Srbije trebaprioritetno opremiti tako da se 0bezbedi:
osposobljavanje vojnika, starešina, komandi, jedinica i ustanova za realizaciju misija i zadataka; učešće u međunarodnoj vojnoj saradnji i mirovnim operacijama pod okriljem OUN i sistema kolektivne bezbednosti; pružanje pomoći u slučaju prirodnih nepogoda i katastrofa većih razmera, u kojima su ugroženi ljudski životi, životna sredina i materijalna dobra.
pre 6 godina
Secam se da smo za vreme Titove vladavine bili cetvrta vojna sila u Evropi.
Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Darko, 13. januar 2018 14:14)
I sta nam je to znacilo? Kakve smo koristi imali od toga?
pre 6 godina
Au, modernizacija starog gvozdja, napredno, skoro svi pobrojani sistemi su za otpad i livnicu...
pre 6 godina
Ne postoji taj u vise u ovoj zemlji za koga bi ja ili svoje dete poslao u rat.Ti se naoruzavaj a zemlju nek ti brane oni koji su je i prvi put uvukli u ratove 90-tih.
pre 6 godina
Sa rusima bi imalo smisla dati im u zakup na 25-30 godina jednu od naših većih neaktivnih kasarni za njihovu vojnu bazu, a za uzvrat obnoviti potpuno vojnu tehniku u vrednosti od nekoliko milijardi USD. Mi to jedino na taj način možemo ostvariti, a u ovom haosu koji je ostao posle 90ih čini mi se da je to neophodno. Pritom, ruska baza u Srbiji ne mora da znaci kraj vojne neutralnosti, jer bi aranžman bio jednostran: oni bi garantovali našu neutralnost, s mi ne bismo imali obavezu da ih pratimo u njihovim eventualnim oružanim sukobima.
(Doktor, 13. januar 2018 15:40)
Doktore, kako bi došli Rusi u tu bazu? Okolo je sve NATO i mogu jednostavno da zatvore sve.
pre 6 godina
Normalnim zemljama takve stvari o kojima priča ovaj vrsni general zatrebaju jednom u 50 g., a možda i redje. Znamo svi kada su nam bili potrebni lovci i raketni sistemi. Prošao voz, to nam više ne treba i neće nam ni trebati. Bolje je da kupimo opremu za škole, bolnice i poljoprivredu, inače za 50-100 g. neće imati koga da čuva ta vojska.
pre 6 godina
@horo
Nije dato 240 miliona eura, cak sta vise nije dato nista, dobijeni su na poklon. Modernizacija koju sprovode a koja se svodi na jedna mali displej i par radio-navigacionih uredjaja na 6 komada je manje od 0.5 milion usd po komadu a rezevni delovi i remont su kupljeni i ugovoreni za 6+4 komad i oni ne kostaju vise od 30 miliona usd.
Modernizacija o kojoj se brujalo SM/SMT ukljucujuci i nabavku raketa izradu kaponira i mnogo stosta nije ni ugovorena.
Slazem se da se za te novce moze kupiti stosta drugoga ali to nije izgovor da se ne oprema Vojska.
Para ima pitanje je samo kako se trose dakle para ima i CT i druge skenere i aparate kao i za Vojsku ali izgleda odose sve pare u fontane...
Da, nama treba i S-400 kao i svakoj normalnoj zemlji, nece NATO da besplatno brani i da smo tamo jos vece pare bi morale da se daju za vojsku, nece SAD da brani ako se ne daje 2% od budzeta a mi jedva na pola procenta.
Pogledajte kako se samo Rumunija naoruzava(7 diviziona Patriot za 3.9 MILIJARDI dolara u narednih par godina) i sta je jos sve porucila, ako smo u NATO morali bi jos daleko vise da se naoruzavamo.
Od ovih sada na vlasti i poltrona u Vojsci ocekujte ovakve najave samo kao predizbornu kampanju i ne mesajte CT skenove sa stanjem u vojsci i bezbednoscu vec pogledajte koliko i gde se godisnje para nenamenski potrosi....
pre 6 godina
Citam i ne verujem kakve budalastine ljudi pisu. “Sta ce nam odbrana”, “sta ce nam vojska”, “bolje daj pare za bolnicu”, pa onda sprdnja sa ruskim avionima(sve sami eksperti za naoruzanje)..,
Drzava koja ima raspadnutu bandu od vojske, prastaro naoruzanje, bez aviona i raketnih sistema..,takva drzava ne samo da ce biti osvojena i razorena u slucaju rata, vec i tokom mira ona je uvek inferiorna u igri diplomatije i medjunarodne politike, u pregovorima ce uvek da dobija deblji kraj, mrvice i ostatke, uvek ce sve skuplje da placa i uvek ce biti tretirana nize od onih vojno jacih zemalja(ne mislim samo na Ameriku vec bilo koju zemlju: Rumuniju, Portugaliju, Austriju...).
Znaci taj vojni prestiz itekako utice i na ekonomiju i poziciju drzave u bilo kakvim pregovorima.
(Za mase, 13. januar 2018 14:57)
Kako mislis da imas vojsku bez ekonomije ? vojska nije besplatna
pre 6 godina
dikovicu nahrani vojsku prvo.
pre 6 godina
Šta će to nama?
pre 6 godina
(Fpn-ovac, 13. januar 2018 17:45)
Dragi prijatelju, u Srbiji je na jednog zaposlenog jedan penzioner.Nemamo sistem za navodnjavanje. Vozovi nam idu sporije nego pre II.Svetskog rata. Ulaganja u selo su minimalna, pa ona ostaju pusta.Sve vece projekte finansira nam EU i druge drzave. Vecina zaposlenih nema vece plate od 250 evra, a za racune se mora izdvojiti vise od polovine te sume. U takvim uslovima Vi predlazete da se povecaju izdavanja za naoruzanje.
Kompletno okruzenje Srbije je u NATO. Ostajanjem van te organizacije bicemo ,,crna ovca" u koju ce svi da upiru kao u dezurnog krivca za balkanske nedace. Sve drzave ce imati podrsku NATO u eventualnim sporovima sa nama. Neutralnost, koju nam niko na svetu nije priznao, znaci dalje iscrpljivanje drzave i njenih gradjana. To je skupa i opasna varijanta koja nam produzava neizvesnost i jaca opasnost od reprize polozaja u kojem smo bili devedesetih. NATO je apsolutni gospodar na KiM. Tamosnjim Srbima ce vise znaciti Srbija koja je u tom savezu. Ako ne budemo sedeli sa nasim susedima za istim stolom u Briselu, zavrsicemo na njihovom meniju. Voleti Rusiju je ok. Medjutim, politika drzave i nacije se ne vodi emocijama i strastima, vec drzavnim i ekonomskim interesima.
pre 6 godina
Nama trebaju PROTIVGRADNE RAKETE, LEDOLOMCI I ČISTI KANALI, ne PVO i slično. Trebaju nam SKENERI, RENDGENI, MAGNETNE REZONANCE. Sad ako bude zakovao Dunav šta ćemo da radimo? Ako na proleće opet krenu poplave i klizišta šta ćemo da radimo? Trebaju nam normalni krediti za mala i srednja preduzeća, pomoć zemljoradnicima, uredbe o pesticidima dok još nismo pobili ceo ptičji svet Evrope, a uz njih i nas. Ja razumem zašto general ovo priča, to mu je posao, ali ne razumem marvu koja se prima. Da biste koristili s300 ili s400 treba neko njime da upravlja, a još malo neće biti nikog. Svi koji imaju 2 zdrave žice u glavi će otići odavde.
pre 6 godina
Za pocetak, da li imaju svi bojnici po dva(2) para cizama?
pre 6 godina
Mnogo bogatije zemlje jedva da mogu da kupe te sistem a ne mi sirotinja...ne mozes da okacis LCD televizor u pećinu i da mislis da ti je ok....
pre 6 godina
s300 je prevazidjen
kupite s400
pre 6 godina
"Potreban nam i raketni sistem PVO dometa 400 kilometara"
Potreban je i meni novi polovni auto. Ali s obzirom da sam sirotinja, idem biciklom i ne lupam gluposti.
pre 6 godina
@dragan
"Ni mi 1999. nismo planirali niti nameravali da ratujemo niti je iko mislio da ce se to desiti"
E,svasta!
Ako ste bili punoletni te 1999. i ako ste ziveli u Srbiji,kako ste mogli da PREVIDITE da se ovde svi pripremaju za rat sa NATO-om....Jos su mislili da cemo mi pobediti....
Kad je posle 78 dana prestalo bombardovanje, Milosevic nas je obavestio da smo mi pobedili....
pre 6 godina
Polako, prvo da popravimo migove a onda da vratimo Grcima 40 miliona.
pre 6 godina
Zamenite, za početak, JNA svečane oficirske uniforme i šapke. Degutantno ih je više koristiti!
pre 6 godina
Secam se da smo za vreme Titove vladavine bili cetvrta vojna sila u Evropi.
Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Darko, 13. januar 2018 14:14)
Posle Rusije (SSSR), Nemacke, Britanije, Italije, Spanije, Turske i Francuske, mozda smo bili 7 ili 8 vojna sila u Evropu. 4 nikako, jos jedan komunisticki mit.
pre 6 godina
Nama treba ljudi a ne raketni sistemi. Trošimo pare na oružje umesto na mlade bračne parove, svake godine nas je 50000 manje, čitavi krajevi Srbije su pusti a vi kupujete raketne sisteme koji nam nisu ni potrebni. Protiv NATO-a nećemo više ratovati, zato što nas je NATO okupirao 2000. godine. Jedine opštine koje imaju pozitivni prirodni priraštaj u Srbiji su Sjenica,Tutin, Novi Pazar, Preševo i Bujanovac, njima ne trebaju raketni sistemi...
pre 6 godina
sta ce nam ?
pre 6 godina
Generale, je l' može jedna cost-benefit analiza za tu igračku koju bi da nabavljaš? Koliko to košta naspram onog što bi to branilo? Da li je uopšte u Srbiji i ostalo nešto vredno odbrane?
pre 6 godina
Meni potrebna veća plata...
pre 6 godina
Sistem PVO sa dometom od 400 km (u teoriji) je ili s-400 ili novi američki sistem dugog dometa za koji Srbija ni približno nema para. Nekoliko komada BUK-3 (dosta poboljšan u odnosu na BUK 2) je maksimum koji (i to je pitanje) možemo da nabavima a da je baš dobar za narednih 20-tak godina. Inače S-300 i najnovija verzija je pri kraju tehnološke ere. Živela Srbija!
pre 6 godina
Gresite Generale, pobegose vam omladina i mlade porodice u NATO drzave da zive i rade i njima porez da placaju. Nece Vama nikakv S ni T ni M pomoci, kad vise ne bude bilo koga da proizvodi u privredi, da placa porez i da salje sina na zakletvu.
pre 6 godina
A sto ste sve tenkove istopili?
pre 6 godina
Berkut Orao, 13. januar 2018 15:25)
Дегман није произведен већ модернизована,како и наш М-84АС...није лепо лагати људе.
(смена страже, 13. januar 2018 16:46)
Modaernizovan M-84 je Vihor 91 a Degman M 95 napravljen proizveden u Đuri Đakoviću oko negde oko 45 - 50 komada.Sada proizvode - sklapaju Patriju.
pre 6 godina
I ja hocu barem 1000E platu .
pre 6 godina
Ko nehrani svoju vojsku hranice tudju. Stara narodna izreka koja je danas aktuelnija nego ikada.
A da bi hranio svoju vojsku i imao pristojne bolnice i sl. moras da imas jaku ekonomiju.
pre 6 godina
Logicno, vojska ce uvek zeleti sto vise i sto bolje oruzje. Ne sumnjam da Dikovic ne bi nista imao ni protiv atomske bombe, ali spustimo se na zemlju. Da li nam to treba i protiv koga? Zar nas najveci problem nije unistena ekonomija, odlazak mladih i obrazovanih, a slab prirodni prirastaj?
pre 6 godina
Obican poiticki govor koji, kao i svaki u ovoj zemlji, nema veze sa realnoscu.
pre 6 godina
".. da odgovori na sve pretnje po bezbednost građana Srbije..", a odakle dolaze pretnje Srbiji, najsiromašnijoj državi Evrope? Država Srbija nije u stanju svojim gradjanima da obezbedi ni minimum dostojan čoveka, plate naših profesora,lekara su niže nego u afričkim državama, to je pretnja.
pre 6 godina
U Srbiju treba vratiti Redovno sluzenje vojnog roka.
Mozemo mi da imamo profesionalanu Vojsku, ali ako se ona sprema i trenira na poligonima "Pasuljanskim livadama" i Bazi "Jug" to nije dovoljno za odbranu Srbije. TO je dovoljno za tamo neke asistencije NATOu, po Africi, Aziji, Bliskom Istoku. SALI NE da bi se odbranila Srbija.
Treba nam vojni rok bar na 6 meseci, da se hrani i spava kod kuce (da bi se smanjili troskovi), a preko dana da i ide na obuku.
I 2 puta, zimi i leti da ide na pokretno. da upoznaju teren Srbije, a ne samo sa NATO/RU vezbaju po poligonima.
I neke Zapadne zemlje imaju redovno sluzenje Vojnog roka.
pre 6 godina
I meni je potreban državni posao! Može?
pre 6 godina
Berkut Orao, 13. januar 2018 15:25)
Дегман није произведен већ модернизована,како и наш М-84АС...није лепо лагати људе.
pre 6 godina
@Darko
То је једна полуистина која је временом прерасла у велику заблуду. Наша војска је једном само била четврта сила Европе, и то маја 1945, када смо имали 800 000 бораца и огромно наоружање добијено од СССР-а, САД, Велике Британије, плус заплењено од Немаца. Француска се опорављала од окупације још увек, Италија је била прегажена, Шпанија је још увек осећала последице грађанског рата из 30-их, а Турска није толико улагала у војску у то време јер је била неутрална. Тако да је те 1945. године после СССР, САД и Велике Британије наша војска била најјача.
Касније, у време СФРЈ, 60-их и 70-их испред нас су били САД, СССР, Велика Британија, Француска, Западна Немачка, Пољска, Турска, Шпанија и Италија (добро, САД нису у Европи, али рачунајмо и њих због присуства њихових трупа у Немачкој). Такорећи, тек на десетом месту смо били.
pre 6 godina
Kljuc uspeha svake zemlje zasniva se na kvalitetu kadrova, a Srbiju su odavno napustili oni koji vrede. I ono sto je ostalo, a znaju posao, povuklo se, nisu u pravom planu.Jugoslavija je imala kvalitetne kadrove, u svim oblastima. Sa ovakvim nacelnik Generalstaba ne mozemo napred. I samo da podsetim, u demokratskim zemljama gde je vojska pod civilnom konzrolom, odluku o nabavci novih tipova naoruzanja donosi Vlada, a ne nacelnik Generalstaba
pre 6 godina
Kud mu ne dadoše vizu.
pre 6 godina
Ne brate, mozak nam je potrebniji jer ovo cime sada raspolazemo ne valja.
pre 6 godina
@Željko, 13. januar 2018 13:24
Slađem se Željko, ali prozori nisu od marmelade.
Civilizacija je takva, dok god su potrebni nedostupni resursi biće i ratova.
pre 6 godina
@maximus
Rusima još uvek ništa nismo platili. Platili smo samo Airbus-ove helikoptere!
pre 6 godina
Потребан је ПВО али пре тога и функционална, богата држава.
pre 6 godina
Da branimo drzavu koju ne postujemo?
pre 6 godina
Treba, tačno. Ali nam treba i mnogo čega drugog, daleko bitnijeg.
Stanje u Vojsci Srbije je katastrofalno, nemože se rečima opisati. Veće gubitke u ljudstvu (u smislu napuštanja posla - tada nažalost izbacivanja iz stroja) na dnevnom nivou vojska trpi sada nego za vreme bombardovanja '99. godine.
pre 6 godina
Ovdje sam pročitao dosta neistina.
Članstvo u NATO paktu predviđa da države troše 2% svog BDP-a na naoružanje. Kažem predviđa jer većina članica ne troši toliko uključujući Hrvatsku. Sada se Tramp pjeni da neće braniti zemlje NATO pakta jer ne ulažu dosta u naoružanje (čitaj u kupnju oružja od SAD-a). Može on pričat što hoće, a može i istupit iz NATO pakta ako mu ne odgovara. Ne postoji mehanizam prisile da netko mora kupiti naoružanje. Dakle i ako uđete u NATO kupovat ćete što i koliko hoćete.
Šta će vama PVO dometa 400 km? TKo vam je prijetnja? Znate li što to znači za okolne članice NATO pakta? Vjerojatno bi SVE zatražile kupnju slične opreme od SAD-a jer bi označile Srbiju kao prijetnju sa raketama dometa 400 km. Da li bi vama odgovarao isti sistem postavljen u Hravtskoj, Mađarskoj, Rumunjskoj, Bugarskoj, Crnoj Gori i Kosovu? Bili bi 10 puta ugroženiji nego danas, a novce bi potrošili.
Zato prvo dobro promisliti. Jedino ove vaše usijane glavešine nisu se ohladile još otkako ste "pobjedili" NATO.
pre 6 godina
Jedino sto nama zaista treba su rodbina i prijatelji u inostranstvu, da bar malo pomognu da sto pre pobegnemo odavde.
Tacka!
pre 6 godina
Gde staviste sliku ovog alkoholicar I Vodjinog poltrona ?? On je sramota za ionako jadnu vojsku skoro kao I ona nakaza komunisticka Julin !
pre 6 godina
Vojska , ma koliko realne zahteve imala, nikada nece biti uzeta za ozbiljno dok je budu vodili likovi poput Voolina. Isto vazi i za Crkvu dok joj je na celu ovaj zatupasti Patrijarh, ili za policiju dok joj je ministar doktor Nesa iz Beograda.
U ozbiljnim zemljama ovakvim analizama uglavnom se ne bavi gradjanstvo, vec ozbiljan vojni aparat. Ali kako ostati ozbiljan i kredibilian ako ti se tu stalno vrzma neko poput Voolina u maskirnoj uniformi?
92 Komentari
Sortiraj po: