Sreda, 10.01.2018.

08:19

Srbija dobija novi državni praznik?

Srbija će ove godine dobiti novi državni praznik - Dan Ćirila i Metodija, koji će se obeležavati 24. maja, pišu "Večernje novosti".

Izvor: Tanjug

Srbija dobija novi državni praznik? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

112 Komentari

Sortiraj po:

Šta znam ja

pre 6 godina

A možda bi nam više značila naša fabrika koja proizvodi naše proizvode i plasira na druga tržišta, a pritom zapošljavs naše ljude uz korektan zakon o radu, pa da ljudi pošteno žive i prehranjuju svoju decu...ili neki novi praznik, ime ulice, sokaka ili jarbol...

Tili

pre 6 godina

Kada govorimo o državnim praznicima, neračunajući internacionalne i verske, mi zapravo proslavljamo samo dva dana- Sretenje i Dan primirja u Prvom svetskom ratu...po mom mišljenju to je žalosno- zar od tolike naše istorije, zar od stoljeća sedmog, što bi neki rekli, mi slavimo samo dva dana, DVA DANA... zar mi ne možemo imati, slaviti ili obeležavati Dan nezavisnosti ( 13. jul- Berlinski kongres 1878), Dan antifašističke borbe ( 7. jul- sećanje na ustanak građana ove zemlje protiv fašizma 1941), Dan pobede ( sećanje na 8/9. maj 1945), pa i Dan Svetog Save kao državni praznik, kao dan obrazovanja i kulture, Dan ujedinjenja ( 24. i 25. novembar, sećanje na pripajanje Srema i ostatka Vojvodine tadašnoj Kraljevini Srbiji) i mnogi drugi značajni datumi. Radi se naizgled o sitnicama, ali koje znače puno i koje mogu barem malo podići svest građana i građanki o našoj zemlji, da probude barem ljubav prema domovini ( poštovanje teško).

Vladimir

pre 6 godina

Cobani iz glagoljice je pronikla cirilica i nosi ime po Cirilu...nisu srbi da ali ne znaci da ih se ne treba secati..uz to Sava ih je poprilicno cenio bas kao i Vuk Karadzic. Dakle to sto danas pisete i citate zahvalite njima pa svima ostalima srbima koje ste nabrojali. Ovo je upuceno ponajvise onima koji pricaju srbski.

Влада

pre 6 godina

Сад ћемо још да славимо ту двојицу глагољаша!? А за шта су то они заслужни, за писмо, за глагољицу која нема везе са нашом азбуком? Помози Боже. гледај шта нам раде.

Влада

pre 6 godina

Пробој Солунског фронта да буде државни празник. Дан победе на Кајмакчалану да буде државни празник. Оба нерадна. Ми ни данас нисмо свесни жртве коју су наши преци поднели да би данас живели слободно у својој земљи.

Goran

pre 6 godina

Kao prvo,mi imamo pismo mnogo pre Cirila i Metodija. To je vincansko,tako da nema potrebe njih slaviti. Neko je u komentaru napisao ko sve slavi takav praznik,a koliko vidim sve slovenske tj.ilirske zemlje ili Srpske kako god.a oni su to poceli slaviti pre nego je vincansko pismo proglaseno za pismo.

zoran

pre 6 godina

Orvo što se tiče slave mi ateisti i ostalu vernici ćemo tužiti državu za uskraćivanje prava.Koje dane plaćene a slobodne dobija ateista ? Nekad je postojalo da imate dva plaćena slobodna dana u toku godine.Drugo dan Ćirila i Metodija je postojao u SFRJ.E sad i treći problem u državi sa 50% funkcionalno nepismenih imamo Vuka,Dosuteja,Savu,Ćirila i Metodija! Uz to ova dvojica nisu ustanovili ćirilicu već glagoljicu.

.орг

pre 6 godina

Just for the record ... U Izaraelu je sve napisano na TRI jezika: hebrejski, engleski i arapski, pocev od naziva ulica, gradova, znakova pa na dalje. Pametni ljudi tako rade. A mi se odricemo latinice kao "hrvatskog" pisma!!! Koje li budalastine! Verovatno i ostatak sveta koristi "hrvatsko" pismo. Kod nas misle da se identitet ispoljava SAMO i JEDINO cirilicom.
(mikin, 10. januar 2018 13:31)

још један уџбенички пример како су незнање и неписменост подлога за ароганцију и искључивост, а које се притом, другима приписују.

Komša

pre 6 godina

@HBSCNR
Ne samo da ima indicija da je pismenost postojala (ne mislim samo na čerte i reze o kojima je Černorizac Hrabar pisao) već i da su oni gljagoljicu kao pismo samo zabeležili a ne osmislili a da je Ćirilica njihovo delo koje su Kliment i Naum samo nastavili.
Neverovatno je da se potpuno zapostavlja sv.Jeronim i njegova uloga u stvaranju ili bar beleženju slovenskog pisma.
Pominju se bukvica,runica...
Ne bi trebalo žuriti - valjalo bi da istoričari daju svoj sud o tim pitanjima.

Dex

pre 6 godina

@Dex
Božić jeste hrišćanski ali i narodni praznik.Božić se slavio i pre Hrista - 22.12. ,slavila ga je čitava Evropa,cela indoevropska civilizacija.Kao i Zadušnice i drugi običaji koje su Crkve prihvatile i uvrstile u svoj kalendar.
(Komša, 10. januar 2018 16:02)

Ako nisam hriscanin, ne znaci ni da sam pripadnik drevne slovenske, keltske, nordijske, rimske ili ma koje religije. Kakve to veze ima s nama danas? Bozic jeste verski praznik, koji iz pomodarstva slave i neki nepripadnici hriscanske religije. To sto je verski praznik ga ne cini manje vrednim, ali to nije praznik svih nas. A to sto se bazira na paganskim obicajima je nesto sto moze (ili ne mora) da dotice same vernike i crkvu.

HBSCNR govorno podrucje

pre 6 godina

Ma to kako god hoce, neka bude praznik, jos jedan neradan dan, super. Medjutim istorijski i kulturoloski ta dva lika su vrlo sumnjiva, posle pronalaska pecata kneza Strojmira, koji datira iz vremana pre samog rodjenja cirila i metodija, tesko je poverovati da su oni doneli neku pismenost, jer cirilica je postojala mnogo pre toga. Druga stvar je ono neubedljivo objasnjenje odakle oni znaju takozvani staroslovenski, kao naucile ih dadilje, ispada da je svako u Solunu imao po jednu dadilju da ih uci jeziku. Njihova prica se samo dobro uklapa u celu sliku o tom nekakvom doseljavanju slovena i nista vise od toga.

petar

pre 6 godina

@milodar
Nije uopste na mestu!
Za slavu dobije dan onaj ko slavi a ne cela Srbija!

Meni je dosta pravljenja praznika po verskoj osnovi. U ustavu pise da smo sekularna drzava a svi drzavni praznici pravljeni po hriscanskom osnovu!
Ja sam se zalio na povredu ustava pri uvodjenju slave moje opstine ali nije proslo. Valjda se ne razumeju u ustav i pravo... Od toga i od slava obrazovnih i kulturnih ustanova nema vece gluposti! Ja opstinsku slavu sigurno necu obelezavati a ostali kako hoce!

Pera

pre 6 godina

Ja@. Ne radi se samo o pismenosti vec su Ciril i Metod bili i prosvetitelji. Znacajni su jer su preveli Bibliju na slovenski jezik i poceli pokrstavanje Slovena na narodnom jeziku. Sediste im je bilo u danasnjoj Slovackoj u Nitri kod Bratislave. Slovenski jezik iz okoline Soluna je tada bio dosta slican jeziku Slovena u podrucju danasnje Slovacke i Moravske u Ceskoj i nazvan je crkvenoslovenskim ili staroslovenskim, sto ne treba mesati sa protoslovenskim. Pored latinskog, grckog i hebrejskog po prvi puta se Sveto pismo pojavilo na cetvrtom jeziku. To je najveci doprinos Cirila i Metoda. Karlu Velikom se to nije svidelo i ognjem i macem je zaustavio Cirila i Metoda i njihove ucenike.

Dušan

pre 6 godina

@mrz
Država Izrael je formirana odlukom Ujedninjenih nacija, čime je ukinut dotadašnji britanski mandat. Tamo su živeli i Arapi i Jevreji, jer ko bi se inače odupro arapskoj agresiji dan nakon osnivanja Izraela?

mrmlj

pre 6 godina

@(milodar, 10. januar 2018 15:46)
slava je verski praznik, isto kao i bozic.
praznuju se neradno jer se vecina stanovnista (bar na papiru) svrstava u tu versku zajednicu.
ne vidim sta tu nije jasno.

Hajde da se foliramo

pre 6 godina

Dzaba. Ja i dalje NECU da pisem cirilicom i NECU da slavim "srpski" Bozic i Novu Godinu, ali vrlo rado necu raditi na taj "novi" praznik!

E moj narode, hebo nas I nismo za bolje

pre 6 godina

Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (slep vodi dok mutav govori kuda, 10.



Placen si 60 hiljada a prijavljen na 30 hiljada...
I plus si se potpisao sa slep vodi dok mutav govori.
Imas li ti ogledalo u kuci jbt...

E pa vidis to kod nemackog radnika retko da bi proslo
Zato je Nemacka tu gde jeste a mi ovde gde smo.
Jel mozemo mi politicare menjati svaki Dan Ali dok se mi narod u celini ne promenimo dzaba sve...
I da najlakse je naci neki izgovor zasto je to tako I zbaciti svoj deo krivice na nekog drugog I kukati i kukati I kukati...

Komša

pre 6 godina

@Dex
Božić jeste hrišćanski ali i narodni praznik.Božić se slavio i pre Hrista - 22.12. ,slavila ga je čitava Evropa,cela indoevropska civilizacija.Kao i Zadušnice i drugi običaji koje su Crkve prihvatile i uvrstile u svoj kalendar.

slep vodi dok mutav govori kuda

pre 6 godina

Praznik mora biti i 8. januar. Sramota je da ne bude. Pogledajte samo kako svi katolici proslavljaju svoj Bozic. I koliko dana.
A ja licno da se pitam (i premda nije moja slava), smatram da i Sveti Nikola treba da bude praznik.
I na kraju, za svoju slavu, svi bi trebali da imaju dva dana (a ne samo dan slave).
Toliko od mene, pa ko odlucuje neka razmisli... Ionako mi Srbi spadamo u narode sveta koji nemaju puno praznika.
(Komsija iz Barajeva, 10. januar 2018 09:26)

Ne znam da li ste upoznati sa Ustavom Srbije, po istom mi smo u drzavi koja je sekularna. To znaci da je drzava razdvojena od crkve tj vere. Ja ne vidim razlog da se ima pored regularnih praznika dodatni dani. Naravno da se potreba za neradnim danima javlja zbog ne postovanja zakona o radu gde 80% zaposlenih radi 6 dana u nedelji i najcesce ne dobijaju dane za odmor koji im po zakonu sleduju kao i da oni koji odu na odmor ne dobijaju platu za to vreme. Da ne pominjem prekovremeni rad . Ja radim nedeljno u proseku 72 sata, placen sam mesecno 60k dinara, prijavljen na 30k, za odmor dobijem koliko hocu radnih dana ali neplacenih. Mogu da se izlezavam na moru i na planini po 2 nedelje ali odradim za svaki dan odmora duplo. Dok ne dodju deca, posle se sve komplikuje.:)

mrmlj

pre 6 godina

Sramota je da se Bozic kao najveci hriscanski praznik ne smatra drzavnim praznikom vec samo verskim
(citalac, 10. januar 2018 13:23)

znaci, "najveci HRISCANSKI praznik" nije verski nego DRZAVNI praznik?

mrz

pre 6 godina

@mikin
Normalno da se u Izraelu pise na engleskom i arapskom kada su tu drzavu formirali Britanci na tlu gde su tada ziveli Arapi. Ostatak sveta koji pominjes je tek oko 40% jer oko 60% planete ne pise latinicom, pocev od Jevreja i Arapa koje pominjes pa preko Kineza, Indijaca, Japanaca, Rusa, Bugara itd...itd... A trece, cirilica je potvrdjeno nekih 300 godina starija od latinice, obzirom da je nastala (zvanicno) 900 g.pr.n.ere i uticala na razvoj grckog alfabeta iz kojeg se razvio etrurski, pa runski pa tek latinica 600 g.pr.n.ere (Dejvid Saks: Savrsena slova). Cetvrto, nekom ko ne zna srpski jezik sasvim je svejedno da li je napisan na cirilici, latici, hiragani ili nekom petom pismu. Postepenim odumiranjem cirilice odumire kultura naseg naroda, a samim time unistava se i kulturoloski diverzitet planete, sto svakako nije dobro, ne samo za nas, vec za svet...

Nidža

pre 6 godina

@DS "Dan Cirila i Metodija se proslavlja kao "Dan slovenske pismenosti i kulture" u sledecim dzavama:

Rusija, Ukrajina, Ceska, Slovacka, Bugarska" a samo je u Bigarskoj neradni dan.

Komša

pre 6 godina

@Xman
Ne vidim kako bi strancu pomoglo kada bi mu napisali nešto srpski ,latinicom?
Da li bi tebi značio madjarski ćirilični natpis? Ili nešto na norveškom jeziku da bude ispisano azbukom?
Za turiste koristiti turističke table na engleskom,ruskom,kineskom,španakom... što da ne.
Što se tiče praznika - samo praznovanje u čast Vuka Karadžića.

Ljiljana

pre 6 godina

U svim zemljama je Bozic drzavni praznik pa cak i Duhovi Bogojavljenje Vwlika gospojina i dan mrtvih nase zadusnice.
Mi ko da se stidimo nase vere.
Pravoslavni Bozic bi trebao da bude drzavni praznik i neradni dan a normalno za pripadnike katilicke i muslimanske veroispovesti treba da imaju slobodan dan za katolicki Bozic Bajram i Ramazan.
Na Kosovu je za sve zaposlene u drzavnim institucijama poneseljakb8.januar bio neradni dan .

Milo

pre 6 godina

Mi nekoristimo više Glagoljicu. Ona je napuštena kao i sva ona pisma koje smo imali pre nje. Trenutno koristimo Azbuku i treba da slavimo Vuka.

Dex

pre 6 godina

Sramota je da se Bozic kao najveci hriscanski praznik ne smatra drzavnim praznikom vec samo verskim
(citalac, 10. januar 2018 13:23)

Sekularna drzava? Moram li ja biti hriscanin?

boki

pre 6 godina

A sta cemo sa postojecim drzavnim praznicima koje nam poslodavci uskracuju?
Na svu srecu radim u firmi koja strogo postuje drzavne praznike ali zena radi u apoteci. Radila je 02.01, radi svaki 11.11, za prvi maj dobiju samo 01.05 ali ne i 02.05....oba ‚‚neradna‚‚ dana u februaru su joj radna itd itd itd.

Ko to kontrolise? Da li poslodovac treba da odgovara drzavi zato sto ne postuje drzavne praznike?

Bika

pre 6 godina

A da pre svega toga uvedete obavezni slobodni dan kada je državni praznik? Voleo bih da vidim jednog čoveka koji za dan državnosti ne radi, a da je zaposlen kod provatnika (i da praznik nije nedeljom).

neradnik

pre 6 godina

Srbija ima najmanje neradnih dana od svih suseda!
(Das, 10. januar 2018 10:00)

Ne samo od suseda. Manje neradnih dana imaju samo Meksiko, Holandija, V. Britanija i Norveška. Naravno, to je samo na papiru. Naši kapitalisti će ti "dati" Novu godinu, Božić, Prvi maj i slavu, a zbog te njihove velikodušnosti osetićeš obavezu da odradiš svaku od 52 "neradne" subote tokom godine...

mikin

pre 6 godina

@Xman
Just for the record ... U Izaraelu je sve napisano na TRI jezika: hebrejski, engleski i arapski, pocev od naziva ulica, gradova, znakova pa na dalje. Pametni ljudi tako rade. A mi se odricemo latinice kao "hrvatskog" pisma!!! Koje li budalastine! Verovatno i ostatak sveta koristi "hrvatsko" pismo. Kod nas misle da se identitet ispoljava SAMO i JEDINO cirilicom.

dragaN

pre 6 godina

A onda se pojave pametnjakovici koji nam svima i svuda namecu cirilicu. Turisti kad dodju u Srbiju misle da su u Rusiji i nista ne razumeju. Kao kada bi Izraelci sve ispisali onim njihovim slovima, a Grci svojim. Ko sisa strane turiste, ne trebaju nam jer smo puni para pa nam samo smetaju.
(Xman, 10. januar 2018 11:43)

U pravu si. Zato u Rusiji nema turista, niko nece da putuje tamo zbog cirilice, jer ne mogu nista da procitaju. U Moskvi i Peterburgu ni mikroskopom ne mozes da vidis turistu, prosto nema ih.

Недоумица

pre 6 godina

Видим предлоге да св Никола - 19.12. буде државни празник. И са њима се слажем. Пола људи и онако на тај дан не ради. У школама су скраћени часови, распоред је испретуран јер и пола наставника и професора не ради, бар 30% деце није на часовима. У 15h тог дана на улицама Београда скоро да није било аутомобила(иначе је то моменат када иначе увелико траје колапс). Уједно, продуктивно пропао дан па не видим разлог да не буде нерадан, тј празник.

.орг

pre 6 godina

@Kao kada bi Izraelci sve ispisali onim njihovim slovima, a Grci svojim. Ko sisa strane turiste, ne trebaju nam jer smo puni para pa nam samo smetaju. 
(Xman, 10. januar 2018 11:43) 

твој предлог је да уместо београдска тврђава испишемо beogradska tvrdjava и странцима ће све бити јасно?
сви све знају и нико ништа не пита...јер сви све знају.

ja

pre 6 godina

@ (milos, 10. januar 2018 09:20)

Pa obrneš Zakon o državnim praznicima i vidiš da i sada ima nekoliko praznika koji se praznuju radno: Sv.Sava, Vidovdan, Dan pobede u 2. sv. ratu,...

Дејан

pre 6 godina

...Осим тога,ко не зна нашу азбуку,нека чита натписе и остало на енглеском,иако нико није дужан за исте.Тако је у већини других држава које држе до себе!

Saladin

pre 6 godina

"A onda se pojave pametnjakovici koji nam svima i svuda namecu cirilicu. Turisti kad dodju u Srbiju misle da su u Rusiji i nista ne razumeju. Kao kada bi Izraelci sve ispisali onim njihovim slovima, a Grci svojim. Ko sisa strane turiste, ne trebaju nam jer smo puni para pa nam samo smetaju.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije
(Xman, 10. januar 2018 11:43)"

Kad odem u Kinu, mislim da sam u Japanu, jer pišu tim njihovim japanskim slovima. Misle li Kinezi na turiste, kao što to rade u Mongoliji: pišu ćirilicom, odma' sam kod kuće.

Недоумица

pre 6 godina

Хоће ли то бити паралелно и државни и верски празник као Божић и Ускрс?

Low Key Lyesmith

pre 6 godina

@Radomir Istoricar i Geograf, 10. januar 2018 09:40
Kad smo kod bruke i neznanja, sjajan primer toga bi mogao biti upravo Vaš komentar. Istina, nema nekakav stvarni međunardni karakter, ali dobro.
"Cirilo i Metodije su bili bugarski prosvetitelji - pitajte Bugare o detaljima, dok neko hoce da se kiti sa tudjim perjem." Svašta. Naročito se ističe ono "...pitajte Bugare o detaljima...". Bugari - narod koji je među najvećim mitomanima u Europi, možda i u svetu, sa dugom i slavnom tradicijom aproprijacije tuđeg i kićenja tuđim perjem. Pomalo banalan primer - Bugari smatraju Vukašina Mrnjavčevića Bugarinom. Čoveka rođenog u Zahumlju, koji s Bugarskom i Bugarima ima veze koliko i, say, Edvard Grieg s Shaka Zuluom...
BTW, ako niste troll, ubuduće ono Istoricar i Geograf stavljajte u navodnike...

Dan posvećen Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος, je prilično dobra ideja. Usput, za one koji tvrde kako oni nemaju veze s Srbijom i pismenošću u Srbiji - to baš i nije tačno. Naime, njih se ne slavi toliko zbog kreiranja glagoljice, koja se u najvećoj meri nije zapatila međ' Srbima, koliko zbog kodifikacije sveslovenskog jezika, poznatog kao crkvenoslovenski. Alternativni naziv - staroslovenski - nije pogrešan, ali je popularizovan u vreme komunističke diktature. Upravo zbog činjenice da su Κύριλλος i Μεθόδιος kodifikovali jezik iz koga su se, manje-više, razvili svi slovenski jezici danas u upotrebi, dan posvećen njima je dobra ideja.

Igor

pre 6 godina

@Kao kada bi Izraelci sve ispisali onim njihovim slovima, a Grci svojim. Ko sisa strane turiste, ne trebaju nam jer smo puni para pa nam samo smetaju.
(Xman, 10. januar 2018 11:43)

Grci to i rade. Udjes u prodavnicu i na bilo kom grckom proizvodu nemas ni jedno jedino slovo latinice. Uzmes teglicu necega i nemas pojma sta je to. Mozda bi ga i kupio ali ajd sad, sta je to sto bi kupio?

Bora

pre 6 godina

@"Pravoslavac" Da si zaista pravoslavac znao bi da se Sv. Kirilo i Metodije crkveno proslavljaju baš tog dana, 24. maja (11. maja po starom kalendaru).

DS

pre 6 godina

Dan Cirila i Metodija se proslavlja kao "Dan slovenske pismenosti i kulture" u sledecim dzavama:

Rusija, Ukrajina, Ceska, Slovacka, Bugarska

Brain

pre 6 godina

Dobro je da se obeležava radno, samo nam treba još jedan praznik i onako je sirotinja ove godine radila i na badnje veče i za oba dana Božića i to bez uvećane satnica kod privatnika.

M

pre 6 godina

Lepo je da se obeleži dan Ćirila i Metodija ali nam fali neradni praznik u drugoj polovini godine, na primer u septembru ili oktobru
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (darth vlader, 10. januar 2018 10:33)

Evo ja dajem predlog,
da se moj rođendan ,
početkom septembra slavi kao državni praznik i praznuje 7 dana!

Xman

pre 6 godina

A onda se pojave pametnjakovici koji nam svima i svuda namecu cirilicu. Turisti kad dodju u Srbiju misle da su u Rusiji i nista ne razumeju. Kao kada bi Izraelci sve ispisali onim njihovim slovima, a Grci svojim. Ko sisa strane turiste, ne trebaju nam jer smo puni para pa nam samo smetaju.

Zoki021

pre 6 godina

Ovi ne znaju ništa nego samo da dele ordenje i izmišljaju praznike!! Što onda lepo nisu uzeli i 25. maj pa da slavimo Dan Mladosti ? Samo ko će ovo da slavi? Zar nemaju i sv. Savu kao svetitelja i prosvetitelja nego sad i ova dva GRka?

Začuđeni u Zemlji Čuda

pre 6 godina

Vidim da ljudi mahom ne znaju razliku između svetovnog i duhovnog, sekularnog i religijskog...Jedini dobar predlog koji pročitah ovde je da sv.Nikola postane neradni dan i to iz čisto praktičnih razloga a nikako iz religijskih, sve ostale datume mačku o rep.
Nova godina, Božić, Sretenje Uskrs i to je to! Kakvi bre prosvetitelji, dani primirija i ostalo...

darth vlader

pre 6 godina

Lepo je da se obeleži dan Ćirila i Metodija ali nam fali neradni praznik u drugoj polovini godine, na primer u septembru ili oktobru

EU Citizen

pre 6 godina

To nam nameće neradnička i socijalistička EU, daleko od toga da ne mislim da se dan ljudi koji su nam doneli pismenost i hrišćanstvo ne treba obeležiti, ali još jedan praznik i neradan dan u narodu koji i ovako ima problena sa radnom etikom i produktivnošću je poslednha stvar koja nam treba. Mi smo surotinja koja treba da puno radi, pametno razmišlja i odgovorno živi da bismo tek za koju deceniju možda ponovo postali uspešna i bogata nacija, a ne da izmišljamo nove praznike po uzoru na propalu EU koja četvrt veka baš zbog takvog pristupa i bolesne levičarske ideologije ekonomski stagnira i zaostaje za konkurencijom.

Дамир

pre 6 godina

О овоме се причало и прошле године у ово време за 2017. и није се то догодило. Нема СПЦ са овим ништа. Не улазим у полемику да ли је ово потребно или не и да ли је потребно пре овога обележавати Дан Вука, Доситеја и др. Подсећам да се овај празник у готово свим словенским државама обележава као Дан словенске писмености и културе.
Христос се роди!
П.С. Да не буде забуне и "минуса", овим поздравом се православни хришћани поздрављају све до Богојављења.

ja

pre 6 godina

@ (Branko, 10. januar 2018 08:55)

Mnogo volim ove Deretićeve sledbenike koji ostavljaju besmislene komentare i dobijaju gomile pluseva. Vinčansko "pismo" se i ne tretira kao pismo, već kao simboli. Ima ih desetak (ne 22) i uopšte ne liče na naša slova, već su samo crtice i kružići za koje se i ne zna šta zapravo znače, jer, kao što već rekoh, nije postojao ustaljen sistem značenja da bi mogli da se jedinstveno tumače. S druge strane, tačno je da Ćirilo i Metodije nisu imali mnogo veze sa našom pismenošću, jer su oni radili najviše u današnjoj Češkoj. Oni su izumeli glagoljicu koja se uopšte nije primila kod Srba (taj smo deo pismenosti preskočili). Za nas su mnogo značajniji Kliment i Naum, jer su oni finalizovali ćirilicu u Bugarskom carstvu, koja se proširila na Srbiju u nekom 11-12. veku i, sa manjim izmenama, se i danas koristi.

Radomir Istoricar i Geograf

pre 6 godina

To je najveca glupost koju je izmislio neko (SPC) u Srbiji jer nema druga posla. Cirilo i Metodije su bili bugarski prosvetitelji - pitajte Bugare o detaljima, dok neko hoce da se kiti sa tudjim perjem. Zar ne znate da ce Bugari da vas tuze medjunarodnom sudu pravde za prisvajanje njihovih prosvetitelja. Bice to medjunarodna bruka za neznanje da Srbija nije postojala u njihovo vreme. Izgleda da nepismena SPC nema sta da radi nego izmislja netacne dogadjaje i prisvaja tudje prosvetitelje i tudje vladare.

Komsija iz Barajeva

pre 6 godina

Praznik mora biti i 8. januar. Sramota je da ne bude. Pogledajte samo kako svi katolici proslavljaju svoj Bozic. I koliko dana.
A ja licno da se pitam (i premda nije moja slava), smatram da i Sveti Nikola treba da bude praznik.
I na kraju, za svoju slavu, svi bi trebali da imaju dva dana (a ne samo dan slave).
Toliko od mene, pa ko odlucuje neka razmisli... Ionako mi Srbi spadamo u narode sveta koji nemaju puno praznika.

1389

pre 6 godina

Volim ovu srednjevekovnu tradiciju i vraćanje u srednji vek, ja mislim da Ćirilo i Metodije nisu bili srbi nego su poslati iz Vizantije da bi pokrštavali slovene koji su tad dolazili na balkan..

Ивана

pre 6 godina

Радим у компанији која поштује све законске одредбе, и када се дешава да сектор продаје ради на неке празнике, запосленима се плаћа дупла дневница. То је увек скраћено радно време, довољно је да ради једна смена, али оно што је тужно је што се запослени боре између себе, не ко ће да има слободан дан, него ко ће да ради, због новца, због те дупле дневнице. Сиромашани смо, убијени у појам, немамо никакве животне радости, радимо од јутра до мрака, али то ме спречава председника да нас назива нерадницима и третира као последње робље...

Ayala

pre 6 godina

Ja bih uveo ka drzavne praznike. Sv Savu. dan Vuka Karadzica i dan Nikole Tesle. Jedan nas je prosvetio, drugi opismenio, a treci obasjao. Inace zbog njih sam ponosan sto sam Srbin.

abc

pre 6 godina

Gde se u svetu jos praznuje 1 dan Bozica-nigde, samo kod nas, ev.u CG, svi postuju Bozic, a nasi kazu to je verski praznik...
(Milan, 10. januar 2018 08:43)

eto u Nemackoj se praznuje Bozic 2 dana, ali je zato Nova godina samo 01.01. i nema pomeranja neradnog dana ako praznik pada u subotu ili nedelju... tako da bih rekao da je ipak u Srbiji bolja situacija.

Vlada

pre 6 godina

Milan@Da, Božić i jeste verski praznik, a ne državni. Čak i ako je tako, evo, kod mene u kraju su radile na Božić samo dve trafike: jednu drži musliman i ok što je radio, njemu dobro zbog profita, nama dobro jer smo imali gde da kupimo pljuge i tako te stvari, a drugu drži jedan idiot koji je terao svoju jedinu zaposlenu da radi puno radno vreme na njegov, ali i njen najveći verski praznik, ali su ga svi bojkotovali, i kupovali kod komše muslimana. Da pomenem, ni Maksi, ni Idea ne radiše taj dan. Prvi drži Belgijanac, drugi Hrvati, a niko im nije naredio da ne rade, jer kako ti reče: Božić je verski, a ne državni praznik. I tako treba i da ostane, jer u suprotnom vređamo našeg komšu muslimana terajući ga da ne radi na praznik koji nije njegov, a vlasnike Maksija i Idee nije ni potrebno terati, jer očigledno njihov menadžment ovde poštuje praznik koji praznuje ogromna većina zaposlenih.

Paul Kersey

pre 6 godina

Gde se u svetu jos praznuje 1 dan Bozica-nigde, samo kod nas, ev.u CG, svi postuju Bozic, a nasi kazu to je verski praznik... (Milan, 10. januar 2018 08:43)

Pa, vidi, sve dok se Božić slavi 25. decembra po kalendaru koji država ne priznaje, on će i biti verski praznik. Onog trenutka kada počnemo Božić da slavimo 25. decembra po zvaničnom, a ne po zastarelom kalendaru koji primenjuje samo crkva, onda možemo i da ga nazovemo pravim državnim praznikom i da ga slavimo dva dana, kako i treba.

mikica

pre 6 godina

Kiril i Meodij bili su deo grupe koja je pokušala uz pomoć novokomponovanog "pisma" Glagoljice da opismeni Slavjane/Slovene. Međutim, to pismo je biloo teško, nepraktično, nerazumljivo, slabo je uspevalo u širim nadodnim masama. Kada su ih Nemci oterali iz današnje Češke, na putu ka jugu prolazili su kroz današnji Beograd, pa i kroz Vinču. Tu su uspeli da pronađu staro srpsko Pismo, Azbuku, Alfabet, kojeg su odmah prisvojili i u Bugarskoj uspeli da plasiraju kao "Ćirilicu". Staro srpsko pismo starije je najmanje 2000 godina u odnosu na prosvetitelje Kirila i Metodija. Istočni Sloveni, Rusi, Belorusi, Ukrajinci i Bugari prihvatili su staro srpsko pismo iz Vinče. To pismo je bilo razumljivo i efikasno u praksi, za razliku od Glagoljice koju su "izmislili" Kiril i Metodij.

Neske86

pre 6 godina

Ma koliko to apsurdno bilo, broj neradnih dana je u Srbiji mnogo manji nego u nekim razvijenijim zemljama. Japan, na primer, ima mnogo veci broj neradnih dana. Ali nama problem nisu neradni dani, nego mala produktivnost u toku radnih dana. Ja se slazem da se prosvetiteljski rad Cirila i Metodija mora obeleziti, sto je i obicaj u mnogim slovenskim zemljama. Jedan drzavni praznik koji bi imao smisla, jer slavi obrazovanje, vaspitanje i kulturu.

despina

pre 6 godina

U mnogim evropskim državama gde je hrišćanstvo preovlađujuća vera, neradno se slavi Velika Gospojina (Uspenje presvetle Bogorodice). Bilo bi dobro da se naša crkva izbori za neradno slavljenje ovog praznika (kao Grčka, BJRMakedonija, Rumunija, Nemačka, Španija...)

Dalibor

pre 6 godina

Ma kakav slobodan dan. I postojeći neradni praznici treba da se pomere na treću subotu u mesecu,a dvodnevni da se razdvoje na dve uzastopne subote. Godišnji odmor da se skrati na 2-3 dana, jer mi smo radni narod, najveći evropski pregalnici.

pokojni Bata Paskaljevic

pre 6 godina

Bravo! Siguran sam da vecima gradjana srbije podrzava uvodjenje ovog "praznika", jer nam samo to fali pa da procvetamo nepojamno, posto smo sve ostalo uredili tip-top, drzava nam je kao Svajcarska, narod sit i bogat, pa samo jos ovaj "praznik" da uvedemo da potrosimo visak novca koji nam na sve strane preliva. Uostalom, i previse smo se integrisali sa normalnim drzavama Evrope, krajnje je vreme da produbimo razlike koje nas razdvajaju: cirilicu, pravoslavlje, demenciju, korupciju, kriminal, alkoholizam, besomucno zagadjivanje prirodne sredine, pljuvanje po ulici... Jel smo Srbi ili nismo??

Milan

pre 6 godina

Divno, a gde je dan Vuka Karadzica, Dositeja Obradovica, gde je ijedan praznik iz istorije SFRJ posvecen Josipu Brozu, ipak, u njegovo vreme se najbolje zivelo, zatim gde je tu Nikola Tesla, gde su ostali...Gde se u svetu jos praznuje 1 dan Bozica-nigde, samo kod nas, ev.u CG, svi postuju Bozic, a nasi kazu to je verski praznik...

Branko

pre 6 godina

Čirilo i Metodije nemaju nikakve veze sa našom pismenošću pošto je 22 ćiriličnih slova istovetno slovima iz Vinčanskog pisma, koje je staro oko 8.000 godina. Naša ćirilica je ustvari VINČANSKO pismo.

Marko

pre 6 godina

Ako nije neradni, nemojte ga ni uvoditi zvanično, nego neka Ministarstvo kulture obeležava dan na način na koji smatra da je primeren. Ovako, stvara se iluzija da imamo puno praznika, a kada sve sabereš, jako je to sve tanko po izmučenog srpskog radnika.

Marko

pre 6 godina

Ako nije neradni, nemojte ga ni uvoditi zvanično, nego neka Ministarstvo kulture obeležava dan na način na koji smatra da je primeren. Ovako, stvara se iluzija da imamo puno praznika, a kada sve sabereš, jako je to sve tanko po izmučenog srpskog radnika.

Dalibor

pre 6 godina

Ma kakav slobodan dan. I postojeći neradni praznici treba da se pomere na treću subotu u mesecu,a dvodnevni da se razdvoje na dve uzastopne subote. Godišnji odmor da se skrati na 2-3 dana, jer mi smo radni narod, najveći evropski pregalnici.

Ивана

pre 6 godina

Радим у компанији која поштује све законске одредбе, и када се дешава да сектор продаје ради на неке празнике, запосленима се плаћа дупла дневница. То је увек скраћено радно време, довољно је да ради једна смена, али оно што је тужно је што се запослени боре између себе, не ко ће да има слободан дан, него ко ће да ради, због новца, због те дупле дневнице. Сиромашани смо, убијени у појам, немамо никакве животне радости, радимо од јутра до мрака, али то ме спречава председника да нас назива нерадницима и третира као последње робље...

Vlada

pre 6 godina

Milan@Da, Božić i jeste verski praznik, a ne državni. Čak i ako je tako, evo, kod mene u kraju su radile na Božić samo dve trafike: jednu drži musliman i ok što je radio, njemu dobro zbog profita, nama dobro jer smo imali gde da kupimo pljuge i tako te stvari, a drugu drži jedan idiot koji je terao svoju jedinu zaposlenu da radi puno radno vreme na njegov, ali i njen najveći verski praznik, ali su ga svi bojkotovali, i kupovali kod komše muslimana. Da pomenem, ni Maksi, ni Idea ne radiše taj dan. Prvi drži Belgijanac, drugi Hrvati, a niko im nije naredio da ne rade, jer kako ti reče: Božić je verski, a ne državni praznik. I tako treba i da ostane, jer u suprotnom vređamo našeg komšu muslimana terajući ga da ne radi na praznik koji nije njegov, a vlasnike Maksija i Idee nije ni potrebno terati, jer očigledno njihov menadžment ovde poštuje praznik koji praznuje ogromna većina zaposlenih.

Milan

pre 6 godina

Divno, a gde je dan Vuka Karadzica, Dositeja Obradovica, gde je ijedan praznik iz istorije SFRJ posvecen Josipu Brozu, ipak, u njegovo vreme se najbolje zivelo, zatim gde je tu Nikola Tesla, gde su ostali...Gde se u svetu jos praznuje 1 dan Bozica-nigde, samo kod nas, ev.u CG, svi postuju Bozic, a nasi kazu to je verski praznik...

ja

pre 6 godina

@ (Branko, 10. januar 2018 08:55)

Mnogo volim ove Deretićeve sledbenike koji ostavljaju besmislene komentare i dobijaju gomile pluseva. Vinčansko "pismo" se i ne tretira kao pismo, već kao simboli. Ima ih desetak (ne 22) i uopšte ne liče na naša slova, već su samo crtice i kružići za koje se i ne zna šta zapravo znače, jer, kao što već rekoh, nije postojao ustaljen sistem značenja da bi mogli da se jedinstveno tumače. S druge strane, tačno je da Ćirilo i Metodije nisu imali mnogo veze sa našom pismenošću, jer su oni radili najviše u današnjoj Češkoj. Oni su izumeli glagoljicu koja se uopšte nije primila kod Srba (taj smo deo pismenosti preskočili). Za nas su mnogo značajniji Kliment i Naum, jer su oni finalizovali ćirilicu u Bugarskom carstvu, koja se proširila na Srbiju u nekom 11-12. veku i, sa manjim izmenama, se i danas koristi.

pokojni Bata Paskaljevic

pre 6 godina

Bravo! Siguran sam da vecima gradjana srbije podrzava uvodjenje ovog "praznika", jer nam samo to fali pa da procvetamo nepojamno, posto smo sve ostalo uredili tip-top, drzava nam je kao Svajcarska, narod sit i bogat, pa samo jos ovaj "praznik" da uvedemo da potrosimo visak novca koji nam na sve strane preliva. Uostalom, i previse smo se integrisali sa normalnim drzavama Evrope, krajnje je vreme da produbimo razlike koje nas razdvajaju: cirilicu, pravoslavlje, demenciju, korupciju, kriminal, alkoholizam, besomucno zagadjivanje prirodne sredine, pljuvanje po ulici... Jel smo Srbi ili nismo??

Branko

pre 6 godina

Čirilo i Metodije nemaju nikakve veze sa našom pismenošću pošto je 22 ćiriličnih slova istovetno slovima iz Vinčanskog pisma, koje je staro oko 8.000 godina. Naša ćirilica je ustvari VINČANSKO pismo.

Komsija iz Barajeva

pre 6 godina

Praznik mora biti i 8. januar. Sramota je da ne bude. Pogledajte samo kako svi katolici proslavljaju svoj Bozic. I koliko dana.
A ja licno da se pitam (i premda nije moja slava), smatram da i Sveti Nikola treba da bude praznik.
I na kraju, za svoju slavu, svi bi trebali da imaju dva dana (a ne samo dan slave).
Toliko od mene, pa ko odlucuje neka razmisli... Ionako mi Srbi spadamo u narode sveta koji nemaju puno praznika.

Влада

pre 6 godina

Пробој Солунског фронта да буде државни празник. Дан победе на Кајмакчалану да буде државни празник. Оба нерадна. Ми ни данас нисмо свесни жртве коју су наши преци поднели да би данас живели слободно у својој земљи.

Brain

pre 6 godina

Dobro je da se obeležava radno, samo nam treba još jedan praznik i onako je sirotinja ove godine radila i na badnje veče i za oba dana Božića i to bez uvećane satnica kod privatnika.

Paul Kersey

pre 6 godina

Gde se u svetu jos praznuje 1 dan Bozica-nigde, samo kod nas, ev.u CG, svi postuju Bozic, a nasi kazu to je verski praznik... (Milan, 10. januar 2018 08:43)

Pa, vidi, sve dok se Božić slavi 25. decembra po kalendaru koji država ne priznaje, on će i biti verski praznik. Onog trenutka kada počnemo Božić da slavimo 25. decembra po zvaničnom, a ne po zastarelom kalendaru koji primenjuje samo crkva, onda možemo i da ga nazovemo pravim državnim praznikom i da ga slavimo dva dana, kako i treba.

Ayala

pre 6 godina

Ja bih uveo ka drzavne praznike. Sv Savu. dan Vuka Karadzica i dan Nikole Tesle. Jedan nas je prosvetio, drugi opismenio, a treci obasjao. Inace zbog njih sam ponosan sto sam Srbin.

1389

pre 6 godina

Volim ovu srednjevekovnu tradiciju i vraćanje u srednji vek, ja mislim da Ćirilo i Metodije nisu bili srbi nego su poslati iz Vizantije da bi pokrštavali slovene koji su tad dolazili na balkan..

M

pre 6 godina

Lepo je da se obeleži dan Ćirila i Metodija ali nam fali neradni praznik u drugoj polovini godine, na primer u septembru ili oktobru
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (darth vlader, 10. januar 2018 10:33)

Evo ja dajem predlog,
da se moj rođendan ,
početkom septembra slavi kao državni praznik i praznuje 7 dana!

Radomir Istoricar i Geograf

pre 6 godina

To je najveca glupost koju je izmislio neko (SPC) u Srbiji jer nema druga posla. Cirilo i Metodije su bili bugarski prosvetitelji - pitajte Bugare o detaljima, dok neko hoce da se kiti sa tudjim perjem. Zar ne znate da ce Bugari da vas tuze medjunarodnom sudu pravde za prisvajanje njihovih prosvetitelja. Bice to medjunarodna bruka za neznanje da Srbija nije postojala u njihovo vreme. Izgleda da nepismena SPC nema sta da radi nego izmislja netacne dogadjaje i prisvaja tudje prosvetitelje i tudje vladare.

Zoki021

pre 6 godina

Ovi ne znaju ništa nego samo da dele ordenje i izmišljaju praznike!! Što onda lepo nisu uzeli i 25. maj pa da slavimo Dan Mladosti ? Samo ko će ovo da slavi? Zar nemaju i sv. Savu kao svetitelja i prosvetitelja nego sad i ova dva GRka?

mikica

pre 6 godina

Kiril i Meodij bili su deo grupe koja je pokušala uz pomoć novokomponovanog "pisma" Glagoljice da opismeni Slavjane/Slovene. Međutim, to pismo je biloo teško, nepraktično, nerazumljivo, slabo je uspevalo u širim nadodnim masama. Kada su ih Nemci oterali iz današnje Češke, na putu ka jugu prolazili su kroz današnji Beograd, pa i kroz Vinču. Tu su uspeli da pronađu staro srpsko Pismo, Azbuku, Alfabet, kojeg su odmah prisvojili i u Bugarskoj uspeli da plasiraju kao "Ćirilicu". Staro srpsko pismo starije je najmanje 2000 godina u odnosu na prosvetitelje Kirila i Metodija. Istočni Sloveni, Rusi, Belorusi, Ukrajinci i Bugari prihvatili su staro srpsko pismo iz Vinče. To pismo je bilo razumljivo i efikasno u praksi, za razliku od Glagoljice koju su "izmislili" Kiril i Metodij.

Igor

pre 6 godina

@Kao kada bi Izraelci sve ispisali onim njihovim slovima, a Grci svojim. Ko sisa strane turiste, ne trebaju nam jer smo puni para pa nam samo smetaju.
(Xman, 10. januar 2018 11:43)

Grci to i rade. Udjes u prodavnicu i na bilo kom grckom proizvodu nemas ni jedno jedino slovo latinice. Uzmes teglicu necega i nemas pojma sta je to. Mozda bi ga i kupio ali ajd sad, sta je to sto bi kupio?

dragaN

pre 6 godina

A onda se pojave pametnjakovici koji nam svima i svuda namecu cirilicu. Turisti kad dodju u Srbiju misle da su u Rusiji i nista ne razumeju. Kao kada bi Izraelci sve ispisali onim njihovim slovima, a Grci svojim. Ko sisa strane turiste, ne trebaju nam jer smo puni para pa nam samo smetaju.
(Xman, 10. januar 2018 11:43)

U pravu si. Zato u Rusiji nema turista, niko nece da putuje tamo zbog cirilice, jer ne mogu nista da procitaju. U Moskvi i Peterburgu ni mikroskopom ne mozes da vidis turistu, prosto nema ih.

abc

pre 6 godina

Gde se u svetu jos praznuje 1 dan Bozica-nigde, samo kod nas, ev.u CG, svi postuju Bozic, a nasi kazu to je verski praznik...
(Milan, 10. januar 2018 08:43)

eto u Nemackoj se praznuje Bozic 2 dana, ali je zato Nova godina samo 01.01. i nema pomeranja neradnog dana ako praznik pada u subotu ili nedelju... tako da bih rekao da je ipak u Srbiji bolja situacija.

Neske86

pre 6 godina

Ma koliko to apsurdno bilo, broj neradnih dana je u Srbiji mnogo manji nego u nekim razvijenijim zemljama. Japan, na primer, ima mnogo veci broj neradnih dana. Ali nama problem nisu neradni dani, nego mala produktivnost u toku radnih dana. Ja se slazem da se prosvetiteljski rad Cirila i Metodija mora obeleziti, sto je i obicaj u mnogim slovenskim zemljama. Jedan drzavni praznik koji bi imao smisla, jer slavi obrazovanje, vaspitanje i kulturu.

darth vlader

pre 6 godina

Lepo je da se obeleži dan Ćirila i Metodija ali nam fali neradni praznik u drugoj polovini godine, na primer u septembru ili oktobru

neradnik

pre 6 godina

Srbija ima najmanje neradnih dana od svih suseda!
(Das, 10. januar 2018 10:00)

Ne samo od suseda. Manje neradnih dana imaju samo Meksiko, Holandija, V. Britanija i Norveška. Naravno, to je samo na papiru. Naši kapitalisti će ti "dati" Novu godinu, Božić, Prvi maj i slavu, a zbog te njihove velikodušnosti osetićeš obavezu da odradiš svaku od 52 "neradne" subote tokom godine...

mikin

pre 6 godina

@Xman
Just for the record ... U Izaraelu je sve napisano na TRI jezika: hebrejski, engleski i arapski, pocev od naziva ulica, gradova, znakova pa na dalje. Pametni ljudi tako rade. A mi se odricemo latinice kao "hrvatskog" pisma!!! Koje li budalastine! Verovatno i ostatak sveta koristi "hrvatsko" pismo. Kod nas misle da se identitet ispoljava SAMO i JEDINO cirilicom.

Xman

pre 6 godina

A onda se pojave pametnjakovici koji nam svima i svuda namecu cirilicu. Turisti kad dodju u Srbiju misle da su u Rusiji i nista ne razumeju. Kao kada bi Izraelci sve ispisali onim njihovim slovima, a Grci svojim. Ko sisa strane turiste, ne trebaju nam jer smo puni para pa nam samo smetaju.

Дамир

pre 6 godina

О овоме се причало и прошле године у ово време за 2017. и није се то догодило. Нема СПЦ са овим ништа. Не улазим у полемику да ли је ово потребно или не и да ли је потребно пре овога обележавати Дан Вука, Доситеја и др. Подсећам да се овај празник у готово свим словенским државама обележава као Дан словенске писмености и културе.
Христос се роди!
П.С. Да не буде забуне и "минуса", овим поздравом се православни хришћани поздрављају све до Богојављења.

Dex

pre 6 godina

Sramota je da se Bozic kao najveci hriscanski praznik ne smatra drzavnim praznikom vec samo verskim
(citalac, 10. januar 2018 13:23)

Sekularna drzava? Moram li ja biti hriscanin?

Začuđeni u Zemlji Čuda

pre 6 godina

Vidim da ljudi mahom ne znaju razliku između svetovnog i duhovnog, sekularnog i religijskog...Jedini dobar predlog koji pročitah ovde je da sv.Nikola postane neradni dan i to iz čisto praktičnih razloga a nikako iz religijskih, sve ostale datume mačku o rep.
Nova godina, Božić, Sretenje Uskrs i to je to! Kakvi bre prosvetitelji, dani primirija i ostalo...

boki

pre 6 godina

A sta cemo sa postojecim drzavnim praznicima koje nam poslodavci uskracuju?
Na svu srecu radim u firmi koja strogo postuje drzavne praznike ali zena radi u apoteci. Radila je 02.01, radi svaki 11.11, za prvi maj dobiju samo 01.05 ali ne i 02.05....oba ‚‚neradna‚‚ dana u februaru su joj radna itd itd itd.

Ko to kontrolise? Da li poslodovac treba da odgovara drzavi zato sto ne postuje drzavne praznike?

slep vodi dok mutav govori kuda

pre 6 godina

Praznik mora biti i 8. januar. Sramota je da ne bude. Pogledajte samo kako svi katolici proslavljaju svoj Bozic. I koliko dana.
A ja licno da se pitam (i premda nije moja slava), smatram da i Sveti Nikola treba da bude praznik.
I na kraju, za svoju slavu, svi bi trebali da imaju dva dana (a ne samo dan slave).
Toliko od mene, pa ko odlucuje neka razmisli... Ionako mi Srbi spadamo u narode sveta koji nemaju puno praznika.
(Komsija iz Barajeva, 10. januar 2018 09:26)

Ne znam da li ste upoznati sa Ustavom Srbije, po istom mi smo u drzavi koja je sekularna. To znaci da je drzava razdvojena od crkve tj vere. Ja ne vidim razlog da se ima pored regularnih praznika dodatni dani. Naravno da se potreba za neradnim danima javlja zbog ne postovanja zakona o radu gde 80% zaposlenih radi 6 dana u nedelji i najcesce ne dobijaju dane za odmor koji im po zakonu sleduju kao i da oni koji odu na odmor ne dobijaju platu za to vreme. Da ne pominjem prekovremeni rad . Ja radim nedeljno u proseku 72 sata, placen sam mesecno 60k dinara, prijavljen na 30k, za odmor dobijem koliko hocu radnih dana ali neplacenih. Mogu da se izlezavam na moru i na planini po 2 nedelje ali odradim za svaki dan odmora duplo. Dok ne dodju deca, posle se sve komplikuje.:)

Влада

pre 6 godina

Сад ћемо још да славимо ту двојицу глагољаша!? А за шта су то они заслужни, за писмо, за глагољицу која нема везе са нашом азбуком? Помози Боже. гледај шта нам раде.

Saladin

pre 6 godina

"A onda se pojave pametnjakovici koji nam svima i svuda namecu cirilicu. Turisti kad dodju u Srbiju misle da su u Rusiji i nista ne razumeju. Kao kada bi Izraelci sve ispisali onim njihovim slovima, a Grci svojim. Ko sisa strane turiste, ne trebaju nam jer smo puni para pa nam samo smetaju.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije
(Xman, 10. januar 2018 11:43)"

Kad odem u Kinu, mislim da sam u Japanu, jer pišu tim njihovim japanskim slovima. Misle li Kinezi na turiste, kao što to rade u Mongoliji: pišu ćirilicom, odma' sam kod kuće.

Bika

pre 6 godina

A da pre svega toga uvedete obavezni slobodni dan kada je državni praznik? Voleo bih da vidim jednog čoveka koji za dan državnosti ne radi, a da je zaposlen kod provatnika (i da praznik nije nedeljom).

Hajde da se foliramo

pre 6 godina

Dzaba. Ja i dalje NECU da pisem cirilicom i NECU da slavim "srpski" Bozic i Novu Godinu, ali vrlo rado necu raditi na taj "novi" praznik!

.орг

pre 6 godina

Just for the record ... U Izaraelu je sve napisano na TRI jezika: hebrejski, engleski i arapski, pocev od naziva ulica, gradova, znakova pa na dalje. Pametni ljudi tako rade. A mi se odricemo latinice kao "hrvatskog" pisma!!! Koje li budalastine! Verovatno i ostatak sveta koristi "hrvatsko" pismo. Kod nas misle da se identitet ispoljava SAMO i JEDINO cirilicom.
(mikin, 10. januar 2018 13:31)

још један уџбенички пример како су незнање и неписменост подлога за ароганцију и искључивост, а које се притом, другима приписују.

petar

pre 6 godina

@milodar
Nije uopste na mestu!
Za slavu dobije dan onaj ko slavi a ne cela Srbija!

Meni je dosta pravljenja praznika po verskoj osnovi. U ustavu pise da smo sekularna drzava a svi drzavni praznici pravljeni po hriscanskom osnovu!
Ja sam se zalio na povredu ustava pri uvodjenju slave moje opstine ali nije proslo. Valjda se ne razumeju u ustav i pravo... Od toga i od slava obrazovnih i kulturnih ustanova nema vece gluposti! Ja opstinsku slavu sigurno necu obelezavati a ostali kako hoce!

zoran

pre 6 godina

Orvo što se tiče slave mi ateisti i ostalu vernici ćemo tužiti državu za uskraćivanje prava.Koje dane plaćene a slobodne dobija ateista ? Nekad je postojalo da imate dva plaćena slobodna dana u toku godine.Drugo dan Ćirila i Metodija je postojao u SFRJ.E sad i treći problem u državi sa 50% funkcionalno nepismenih imamo Vuka,Dosuteja,Savu,Ćirila i Metodija! Uz to ova dvojica nisu ustanovili ćirilicu već glagoljicu.

despina

pre 6 godina

U mnogim evropskim državama gde je hrišćanstvo preovlađujuća vera, neradno se slavi Velika Gospojina (Uspenje presvetle Bogorodice). Bilo bi dobro da se naša crkva izbori za neradno slavljenje ovog praznika (kao Grčka, BJRMakedonija, Rumunija, Nemačka, Španija...)

HBSCNR govorno podrucje

pre 6 godina

Ma to kako god hoce, neka bude praznik, jos jedan neradan dan, super. Medjutim istorijski i kulturoloski ta dva lika su vrlo sumnjiva, posle pronalaska pecata kneza Strojmira, koji datira iz vremana pre samog rodjenja cirila i metodija, tesko je poverovati da su oni doneli neku pismenost, jer cirilica je postojala mnogo pre toga. Druga stvar je ono neubedljivo objasnjenje odakle oni znaju takozvani staroslovenski, kao naucile ih dadilje, ispada da je svako u Solunu imao po jednu dadilju da ih uci jeziku. Njihova prica se samo dobro uklapa u celu sliku o tom nekakvom doseljavanju slovena i nista vise od toga.

.орг

pre 6 godina

@Kao kada bi Izraelci sve ispisali onim njihovim slovima, a Grci svojim. Ko sisa strane turiste, ne trebaju nam jer smo puni para pa nam samo smetaju. 
(Xman, 10. januar 2018 11:43) 

твој предлог је да уместо београдска тврђава испишемо beogradska tvrdjava и странцима ће све бити јасно?
сви све знају и нико ништа не пита...јер сви све знају.

mrz

pre 6 godina

@mikin
Normalno da se u Izraelu pise na engleskom i arapskom kada su tu drzavu formirali Britanci na tlu gde su tada ziveli Arapi. Ostatak sveta koji pominjes je tek oko 40% jer oko 60% planete ne pise latinicom, pocev od Jevreja i Arapa koje pominjes pa preko Kineza, Indijaca, Japanaca, Rusa, Bugara itd...itd... A trece, cirilica je potvrdjeno nekih 300 godina starija od latinice, obzirom da je nastala (zvanicno) 900 g.pr.n.ere i uticala na razvoj grckog alfabeta iz kojeg se razvio etrurski, pa runski pa tek latinica 600 g.pr.n.ere (Dejvid Saks: Savrsena slova). Cetvrto, nekom ko ne zna srpski jezik sasvim je svejedno da li je napisan na cirilici, latici, hiragani ili nekom petom pismu. Postepenim odumiranjem cirilice odumire kultura naseg naroda, a samim time unistava se i kulturoloski diverzitet planete, sto svakako nije dobro, ne samo za nas, vec za svet...

mrmlj

pre 6 godina

Sramota je da se Bozic kao najveci hriscanski praznik ne smatra drzavnim praznikom vec samo verskim
(citalac, 10. januar 2018 13:23)

znaci, "najveci HRISCANSKI praznik" nije verski nego DRZAVNI praznik?

Dex

pre 6 godina

@Dex
Božić jeste hrišćanski ali i narodni praznik.Božić se slavio i pre Hrista - 22.12. ,slavila ga je čitava Evropa,cela indoevropska civilizacija.Kao i Zadušnice i drugi običaji koje su Crkve prihvatile i uvrstile u svoj kalendar.
(Komša, 10. januar 2018 16:02)

Ako nisam hriscanin, ne znaci ni da sam pripadnik drevne slovenske, keltske, nordijske, rimske ili ma koje religije. Kakve to veze ima s nama danas? Bozic jeste verski praznik, koji iz pomodarstva slave i neki nepripadnici hriscanske religije. To sto je verski praznik ga ne cini manje vrednim, ali to nije praznik svih nas. A to sto se bazira na paganskim obicajima je nesto sto moze (ili ne mora) da dotice same vernike i crkvu.

Vladimir

pre 6 godina

Cobani iz glagoljice je pronikla cirilica i nosi ime po Cirilu...nisu srbi da ali ne znaci da ih se ne treba secati..uz to Sava ih je poprilicno cenio bas kao i Vuk Karadzic. Dakle to sto danas pisete i citate zahvalite njima pa svima ostalima srbima koje ste nabrojali. Ovo je upuceno ponajvise onima koji pricaju srbski.

Milo

pre 6 godina

Mi nekoristimo više Glagoljicu. Ona je napuštena kao i sva ona pisma koje smo imali pre nje. Trenutno koristimo Azbuku i treba da slavimo Vuka.

Недоумица

pre 6 godina

Хоће ли то бити паралелно и државни и верски празник као Божић и Ускрс?

Ljiljana

pre 6 godina

U svim zemljama je Bozic drzavni praznik pa cak i Duhovi Bogojavljenje Vwlika gospojina i dan mrtvih nase zadusnice.
Mi ko da se stidimo nase vere.
Pravoslavni Bozic bi trebao da bude drzavni praznik i neradni dan a normalno za pripadnike katilicke i muslimanske veroispovesti treba da imaju slobodan dan za katolicki Bozic Bajram i Ramazan.
Na Kosovu je za sve zaposlene u drzavnim institucijama poneseljakb8.januar bio neradni dan .

Tili

pre 6 godina

Kada govorimo o državnim praznicima, neračunajući internacionalne i verske, mi zapravo proslavljamo samo dva dana- Sretenje i Dan primirja u Prvom svetskom ratu...po mom mišljenju to je žalosno- zar od tolike naše istorije, zar od stoljeća sedmog, što bi neki rekli, mi slavimo samo dva dana, DVA DANA... zar mi ne možemo imati, slaviti ili obeležavati Dan nezavisnosti ( 13. jul- Berlinski kongres 1878), Dan antifašističke borbe ( 7. jul- sećanje na ustanak građana ove zemlje protiv fašizma 1941), Dan pobede ( sećanje na 8/9. maj 1945), pa i Dan Svetog Save kao državni praznik, kao dan obrazovanja i kulture, Dan ujedinjenja ( 24. i 25. novembar, sećanje na pripajanje Srema i ostatka Vojvodine tadašnoj Kraljevini Srbiji) i mnogi drugi značajni datumi. Radi se naizgled o sitnicama, ali koje znače puno i koje mogu barem malo podići svest građana i građanki o našoj zemlji, da probude barem ljubav prema domovini ( poštovanje teško).

Недоумица

pre 6 godina

Видим предлоге да св Никола - 19.12. буде државни празник. И са њима се слажем. Пола људи и онако на тај дан не ради. У школама су скраћени часови, распоред је испретуран јер и пола наставника и професора не ради, бар 30% деце није на часовима. У 15h тог дана на улицама Београда скоро да није било аутомобила(иначе је то моменат када иначе увелико траје колапс). Уједно, продуктивно пропао дан па не видим разлог да не буде нерадан, тј празник.

E moj narode, hebo nas I nismo za bolje

pre 6 godina

Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (slep vodi dok mutav govori kuda, 10.



Placen si 60 hiljada a prijavljen na 30 hiljada...
I plus si se potpisao sa slep vodi dok mutav govori.
Imas li ti ogledalo u kuci jbt...

E pa vidis to kod nemackog radnika retko da bi proslo
Zato je Nemacka tu gde jeste a mi ovde gde smo.
Jel mozemo mi politicare menjati svaki Dan Ali dok se mi narod u celini ne promenimo dzaba sve...
I da najlakse je naci neki izgovor zasto je to tako I zbaciti svoj deo krivice na nekog drugog I kukati i kukati I kukati...

Low Key Lyesmith

pre 6 godina

@Radomir Istoricar i Geograf, 10. januar 2018 09:40
Kad smo kod bruke i neznanja, sjajan primer toga bi mogao biti upravo Vaš komentar. Istina, nema nekakav stvarni međunardni karakter, ali dobro.
"Cirilo i Metodije su bili bugarski prosvetitelji - pitajte Bugare o detaljima, dok neko hoce da se kiti sa tudjim perjem." Svašta. Naročito se ističe ono "...pitajte Bugare o detaljima...". Bugari - narod koji je među najvećim mitomanima u Europi, možda i u svetu, sa dugom i slavnom tradicijom aproprijacije tuđeg i kićenja tuđim perjem. Pomalo banalan primer - Bugari smatraju Vukašina Mrnjavčevića Bugarinom. Čoveka rođenog u Zahumlju, koji s Bugarskom i Bugarima ima veze koliko i, say, Edvard Grieg s Shaka Zuluom...
BTW, ako niste troll, ubuduće ono Istoricar i Geograf stavljajte u navodnike...

Dan posvećen Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος, je prilično dobra ideja. Usput, za one koji tvrde kako oni nemaju veze s Srbijom i pismenošću u Srbiji - to baš i nije tačno. Naime, njih se ne slavi toliko zbog kreiranja glagoljice, koja se u najvećoj meri nije zapatila međ' Srbima, koliko zbog kodifikacije sveslovenskog jezika, poznatog kao crkvenoslovenski. Alternativni naziv - staroslovenski - nije pogrešan, ali je popularizovan u vreme komunističke diktature. Upravo zbog činjenice da su Κύριλλος i Μεθόδιος kodifikovali jezik iz koga su se, manje-više, razvili svi slovenski jezici danas u upotrebi, dan posvećen njima je dobra ideja.

Nidža

pre 6 godina

@DS "Dan Cirila i Metodija se proslavlja kao "Dan slovenske pismenosti i kulture" u sledecim dzavama:

Rusija, Ukrajina, Ceska, Slovacka, Bugarska" a samo je u Bigarskoj neradni dan.

Pera

pre 6 godina

Ja@. Ne radi se samo o pismenosti vec su Ciril i Metod bili i prosvetitelji. Znacajni su jer su preveli Bibliju na slovenski jezik i poceli pokrstavanje Slovena na narodnom jeziku. Sediste im je bilo u danasnjoj Slovackoj u Nitri kod Bratislave. Slovenski jezik iz okoline Soluna je tada bio dosta slican jeziku Slovena u podrucju danasnje Slovacke i Moravske u Ceskoj i nazvan je crkvenoslovenskim ili staroslovenskim, sto ne treba mesati sa protoslovenskim. Pored latinskog, grckog i hebrejskog po prvi puta se Sveto pismo pojavilo na cetvrtom jeziku. To je najveci doprinos Cirila i Metoda. Karlu Velikom se to nije svidelo i ognjem i macem je zaustavio Cirila i Metoda i njihove ucenike.

Goran

pre 6 godina

Kao prvo,mi imamo pismo mnogo pre Cirila i Metodija. To je vincansko,tako da nema potrebe njih slaviti. Neko je u komentaru napisao ko sve slavi takav praznik,a koliko vidim sve slovenske tj.ilirske zemlje ili Srpske kako god.a oni su to poceli slaviti pre nego je vincansko pismo proglaseno za pismo.

Дејан

pre 6 godina

...Осим тога,ко не зна нашу азбуку,нека чита натписе и остало на енглеском,иако нико није дужан за исте.Тако је у већини других држава које држе до себе!

ja

pre 6 godina

@ (milos, 10. januar 2018 09:20)

Pa obrneš Zakon o državnim praznicima i vidiš da i sada ima nekoliko praznika koji se praznuju radno: Sv.Sava, Vidovdan, Dan pobede u 2. sv. ratu,...

Bora

pre 6 godina

@"Pravoslavac" Da si zaista pravoslavac znao bi da se Sv. Kirilo i Metodije crkveno proslavljaju baš tog dana, 24. maja (11. maja po starom kalendaru).

Komša

pre 6 godina

@HBSCNR
Ne samo da ima indicija da je pismenost postojala (ne mislim samo na čerte i reze o kojima je Černorizac Hrabar pisao) već i da su oni gljagoljicu kao pismo samo zabeležili a ne osmislili a da je Ćirilica njihovo delo koje su Kliment i Naum samo nastavili.
Neverovatno je da se potpuno zapostavlja sv.Jeronim i njegova uloga u stvaranju ili bar beleženju slovenskog pisma.
Pominju se bukvica,runica...
Ne bi trebalo žuriti - valjalo bi da istoričari daju svoj sud o tim pitanjima.

mrmlj

pre 6 godina

@(milodar, 10. januar 2018 15:46)
slava je verski praznik, isto kao i bozic.
praznuju se neradno jer se vecina stanovnista (bar na papiru) svrstava u tu versku zajednicu.
ne vidim sta tu nije jasno.

EU Citizen

pre 6 godina

To nam nameće neradnička i socijalistička EU, daleko od toga da ne mislim da se dan ljudi koji su nam doneli pismenost i hrišćanstvo ne treba obeležiti, ali još jedan praznik i neradan dan u narodu koji i ovako ima problena sa radnom etikom i produktivnošću je poslednha stvar koja nam treba. Mi smo surotinja koja treba da puno radi, pametno razmišlja i odgovorno živi da bismo tek za koju deceniju možda ponovo postali uspešna i bogata nacija, a ne da izmišljamo nove praznike po uzoru na propalu EU koja četvrt veka baš zbog takvog pristupa i bolesne levičarske ideologije ekonomski stagnira i zaostaje za konkurencijom.

DS

pre 6 godina

Dan Cirila i Metodija se proslavlja kao "Dan slovenske pismenosti i kulture" u sledecim dzavama:

Rusija, Ukrajina, Ceska, Slovacka, Bugarska

Komša

pre 6 godina

@Xman
Ne vidim kako bi strancu pomoglo kada bi mu napisali nešto srpski ,latinicom?
Da li bi tebi značio madjarski ćirilični natpis? Ili nešto na norveškom jeziku da bude ispisano azbukom?
Za turiste koristiti turističke table na engleskom,ruskom,kineskom,španakom... što da ne.
Što se tiče praznika - samo praznovanje u čast Vuka Karadžića.

Komša

pre 6 godina

@Dex
Božić jeste hrišćanski ali i narodni praznik.Božić se slavio i pre Hrista - 22.12. ,slavila ga je čitava Evropa,cela indoevropska civilizacija.Kao i Zadušnice i drugi običaji koje su Crkve prihvatile i uvrstile u svoj kalendar.

Dušan

pre 6 godina

@mrz
Država Izrael je formirana odlukom Ujedninjenih nacija, čime je ukinut dotadašnji britanski mandat. Tamo su živeli i Arapi i Jevreji, jer ko bi se inače odupro arapskoj agresiji dan nakon osnivanja Izraela?

Šta znam ja

pre 6 godina

A možda bi nam više značila naša fabrika koja proizvodi naše proizvode i plasira na druga tržišta, a pritom zapošljavs naše ljude uz korektan zakon o radu, pa da ljudi pošteno žive i prehranjuju svoju decu...ili neki novi praznik, ime ulice, sokaka ili jarbol...

Branko

pre 6 godina

Čirilo i Metodije nemaju nikakve veze sa našom pismenošću pošto je 22 ćiriličnih slova istovetno slovima iz Vinčanskog pisma, koje je staro oko 8.000 godina. Naša ćirilica je ustvari VINČANSKO pismo.

Xman

pre 6 godina

A onda se pojave pametnjakovici koji nam svima i svuda namecu cirilicu. Turisti kad dodju u Srbiju misle da su u Rusiji i nista ne razumeju. Kao kada bi Izraelci sve ispisali onim njihovim slovima, a Grci svojim. Ko sisa strane turiste, ne trebaju nam jer smo puni para pa nam samo smetaju.

Radomir Istoricar i Geograf

pre 6 godina

To je najveca glupost koju je izmislio neko (SPC) u Srbiji jer nema druga posla. Cirilo i Metodije su bili bugarski prosvetitelji - pitajte Bugare o detaljima, dok neko hoce da se kiti sa tudjim perjem. Zar ne znate da ce Bugari da vas tuze medjunarodnom sudu pravde za prisvajanje njihovih prosvetitelja. Bice to medjunarodna bruka za neznanje da Srbija nije postojala u njihovo vreme. Izgleda da nepismena SPC nema sta da radi nego izmislja netacne dogadjaje i prisvaja tudje prosvetitelje i tudje vladare.

Milan

pre 6 godina

Divno, a gde je dan Vuka Karadzica, Dositeja Obradovica, gde je ijedan praznik iz istorije SFRJ posvecen Josipu Brozu, ipak, u njegovo vreme se najbolje zivelo, zatim gde je tu Nikola Tesla, gde su ostali...Gde se u svetu jos praznuje 1 dan Bozica-nigde, samo kod nas, ev.u CG, svi postuju Bozic, a nasi kazu to je verski praznik...

mikica

pre 6 godina

Kiril i Meodij bili su deo grupe koja je pokušala uz pomoć novokomponovanog "pisma" Glagoljice da opismeni Slavjane/Slovene. Međutim, to pismo je biloo teško, nepraktično, nerazumljivo, slabo je uspevalo u širim nadodnim masama. Kada su ih Nemci oterali iz današnje Češke, na putu ka jugu prolazili su kroz današnji Beograd, pa i kroz Vinču. Tu su uspeli da pronađu staro srpsko Pismo, Azbuku, Alfabet, kojeg su odmah prisvojili i u Bugarskoj uspeli da plasiraju kao "Ćirilicu". Staro srpsko pismo starije je najmanje 2000 godina u odnosu na prosvetitelje Kirila i Metodija. Istočni Sloveni, Rusi, Belorusi, Ukrajinci i Bugari prihvatili su staro srpsko pismo iz Vinče. To pismo je bilo razumljivo i efikasno u praksi, za razliku od Glagoljice koju su "izmislili" Kiril i Metodij.

EU Citizen

pre 6 godina

To nam nameće neradnička i socijalistička EU, daleko od toga da ne mislim da se dan ljudi koji su nam doneli pismenost i hrišćanstvo ne treba obeležiti, ali još jedan praznik i neradan dan u narodu koji i ovako ima problena sa radnom etikom i produktivnošću je poslednha stvar koja nam treba. Mi smo surotinja koja treba da puno radi, pametno razmišlja i odgovorno živi da bismo tek za koju deceniju možda ponovo postali uspešna i bogata nacija, a ne da izmišljamo nove praznike po uzoru na propalu EU koja četvrt veka baš zbog takvog pristupa i bolesne levičarske ideologije ekonomski stagnira i zaostaje za konkurencijom.

Paul Kersey

pre 6 godina

Gde se u svetu jos praznuje 1 dan Bozica-nigde, samo kod nas, ev.u CG, svi postuju Bozic, a nasi kazu to je verski praznik... (Milan, 10. januar 2018 08:43)

Pa, vidi, sve dok se Božić slavi 25. decembra po kalendaru koji država ne priznaje, on će i biti verski praznik. Onog trenutka kada počnemo Božić da slavimo 25. decembra po zvaničnom, a ne po zastarelom kalendaru koji primenjuje samo crkva, onda možemo i da ga nazovemo pravim državnim praznikom i da ga slavimo dva dana, kako i treba.

pokojni Bata Paskaljevic

pre 6 godina

Bravo! Siguran sam da vecima gradjana srbije podrzava uvodjenje ovog "praznika", jer nam samo to fali pa da procvetamo nepojamno, posto smo sve ostalo uredili tip-top, drzava nam je kao Svajcarska, narod sit i bogat, pa samo jos ovaj "praznik" da uvedemo da potrosimo visak novca koji nam na sve strane preliva. Uostalom, i previse smo se integrisali sa normalnim drzavama Evrope, krajnje je vreme da produbimo razlike koje nas razdvajaju: cirilicu, pravoslavlje, demenciju, korupciju, kriminal, alkoholizam, besomucno zagadjivanje prirodne sredine, pljuvanje po ulici... Jel smo Srbi ili nismo??

Hajde da se foliramo

pre 6 godina

Dzaba. Ja i dalje NECU da pisem cirilicom i NECU da slavim "srpski" Bozic i Novu Godinu, ali vrlo rado necu raditi na taj "novi" praznik!

Začuđeni u Zemlji Čuda

pre 6 godina

Vidim da ljudi mahom ne znaju razliku između svetovnog i duhovnog, sekularnog i religijskog...Jedini dobar predlog koji pročitah ovde je da sv.Nikola postane neradni dan i to iz čisto praktičnih razloga a nikako iz religijskih, sve ostale datume mačku o rep.
Nova godina, Božić, Sretenje Uskrs i to je to! Kakvi bre prosvetitelji, dani primirija i ostalo...

Komsija iz Barajeva

pre 6 godina

Praznik mora biti i 8. januar. Sramota je da ne bude. Pogledajte samo kako svi katolici proslavljaju svoj Bozic. I koliko dana.
A ja licno da se pitam (i premda nije moja slava), smatram da i Sveti Nikola treba da bude praznik.
I na kraju, za svoju slavu, svi bi trebali da imaju dva dana (a ne samo dan slave).
Toliko od mene, pa ko odlucuje neka razmisli... Ionako mi Srbi spadamo u narode sveta koji nemaju puno praznika.

Влада

pre 6 godina

Сад ћемо још да славимо ту двојицу глагољаша!? А за шта су то они заслужни, за писмо, за глагољицу која нема везе са нашом азбуком? Помози Боже. гледај шта нам раде.

.орг

pre 6 godina

Just for the record ... U Izaraelu je sve napisano na TRI jezika: hebrejski, engleski i arapski, pocev od naziva ulica, gradova, znakova pa na dalje. Pametni ljudi tako rade. A mi se odricemo latinice kao "hrvatskog" pisma!!! Koje li budalastine! Verovatno i ostatak sveta koristi "hrvatsko" pismo. Kod nas misle da se identitet ispoljava SAMO i JEDINO cirilicom.
(mikin, 10. januar 2018 13:31)

још један уџбенички пример како су незнање и неписменост подлога за ароганцију и искључивост, а које се притом, другима приписују.

ja

pre 6 godina

@ (Branko, 10. januar 2018 08:55)

Mnogo volim ove Deretićeve sledbenike koji ostavljaju besmislene komentare i dobijaju gomile pluseva. Vinčansko "pismo" se i ne tretira kao pismo, već kao simboli. Ima ih desetak (ne 22) i uopšte ne liče na naša slova, već su samo crtice i kružići za koje se i ne zna šta zapravo znače, jer, kao što već rekoh, nije postojao ustaljen sistem značenja da bi mogli da se jedinstveno tumače. S druge strane, tačno je da Ćirilo i Metodije nisu imali mnogo veze sa našom pismenošću, jer su oni radili najviše u današnjoj Češkoj. Oni su izumeli glagoljicu koja se uopšte nije primila kod Srba (taj smo deo pismenosti preskočili). Za nas su mnogo značajniji Kliment i Naum, jer su oni finalizovali ćirilicu u Bugarskom carstvu, koja se proširila na Srbiju u nekom 11-12. veku i, sa manjim izmenama, se i danas koristi.

Goran

pre 6 godina

Kao prvo,mi imamo pismo mnogo pre Cirila i Metodija. To je vincansko,tako da nema potrebe njih slaviti. Neko je u komentaru napisao ko sve slavi takav praznik,a koliko vidim sve slovenske tj.ilirske zemlje ili Srpske kako god.a oni su to poceli slaviti pre nego je vincansko pismo proglaseno za pismo.

Vladimir

pre 6 godina

Cobani iz glagoljice je pronikla cirilica i nosi ime po Cirilu...nisu srbi da ali ne znaci da ih se ne treba secati..uz to Sava ih je poprilicno cenio bas kao i Vuk Karadzic. Dakle to sto danas pisete i citate zahvalite njima pa svima ostalima srbima koje ste nabrojali. Ovo je upuceno ponajvise onima koji pricaju srbski.

despina

pre 6 godina

U mnogim evropskim državama gde je hrišćanstvo preovlađujuća vera, neradno se slavi Velika Gospojina (Uspenje presvetle Bogorodice). Bilo bi dobro da se naša crkva izbori za neradno slavljenje ovog praznika (kao Grčka, BJRMakedonija, Rumunija, Nemačka, Španija...)

Zoki021

pre 6 godina

Ovi ne znaju ništa nego samo da dele ordenje i izmišljaju praznike!! Što onda lepo nisu uzeli i 25. maj pa da slavimo Dan Mladosti ? Samo ko će ovo da slavi? Zar nemaju i sv. Savu kao svetitelja i prosvetitelja nego sad i ova dva GRka?

zoran

pre 6 godina

Orvo što se tiče slave mi ateisti i ostalu vernici ćemo tužiti državu za uskraćivanje prava.Koje dane plaćene a slobodne dobija ateista ? Nekad je postojalo da imate dva plaćena slobodna dana u toku godine.Drugo dan Ćirila i Metodija je postojao u SFRJ.E sad i treći problem u državi sa 50% funkcionalno nepismenih imamo Vuka,Dosuteja,Savu,Ćirila i Metodija! Uz to ova dvojica nisu ustanovili ćirilicu već glagoljicu.

Dalibor

pre 6 godina

Ma kakav slobodan dan. I postojeći neradni praznici treba da se pomere na treću subotu u mesecu,a dvodnevni da se razdvoje na dve uzastopne subote. Godišnji odmor da se skrati na 2-3 dana, jer mi smo radni narod, najveći evropski pregalnici.

abc

pre 6 godina

Gde se u svetu jos praznuje 1 dan Bozica-nigde, samo kod nas, ev.u CG, svi postuju Bozic, a nasi kazu to je verski praznik...
(Milan, 10. januar 2018 08:43)

eto u Nemackoj se praznuje Bozic 2 dana, ali je zato Nova godina samo 01.01. i nema pomeranja neradnog dana ako praznik pada u subotu ili nedelju... tako da bih rekao da je ipak u Srbiji bolja situacija.

1389

pre 6 godina

Volim ovu srednjevekovnu tradiciju i vraćanje u srednji vek, ja mislim da Ćirilo i Metodije nisu bili srbi nego su poslati iz Vizantije da bi pokrštavali slovene koji su tad dolazili na balkan..

Vlada

pre 6 godina

Milan@Da, Božić i jeste verski praznik, a ne državni. Čak i ako je tako, evo, kod mene u kraju su radile na Božić samo dve trafike: jednu drži musliman i ok što je radio, njemu dobro zbog profita, nama dobro jer smo imali gde da kupimo pljuge i tako te stvari, a drugu drži jedan idiot koji je terao svoju jedinu zaposlenu da radi puno radno vreme na njegov, ali i njen najveći verski praznik, ali su ga svi bojkotovali, i kupovali kod komše muslimana. Da pomenem, ni Maksi, ni Idea ne radiše taj dan. Prvi drži Belgijanac, drugi Hrvati, a niko im nije naredio da ne rade, jer kako ti reče: Božić je verski, a ne državni praznik. I tako treba i da ostane, jer u suprotnom vređamo našeg komšu muslimana terajući ga da ne radi na praznik koji nije njegov, a vlasnike Maksija i Idee nije ni potrebno terati, jer očigledno njihov menadžment ovde poštuje praznik koji praznuje ogromna većina zaposlenih.

Дамир

pre 6 godina

О овоме се причало и прошле године у ово време за 2017. и није се то догодило. Нема СПЦ са овим ништа. Не улазим у полемику да ли је ово потребно или не и да ли је потребно пре овога обележавати Дан Вука, Доситеја и др. Подсећам да се овај празник у готово свим словенским државама обележава као Дан словенске писмености и културе.
Христос се роди!
П.С. Да не буде забуне и "минуса", овим поздравом се православни хришћани поздрављају све до Богојављења.

Ayala

pre 6 godina

Ja bih uveo ka drzavne praznike. Sv Savu. dan Vuka Karadzica i dan Nikole Tesle. Jedan nas je prosvetio, drugi opismenio, a treci obasjao. Inace zbog njih sam ponosan sto sam Srbin.

mikin

pre 6 godina

@Xman
Just for the record ... U Izaraelu je sve napisano na TRI jezika: hebrejski, engleski i arapski, pocev od naziva ulica, gradova, znakova pa na dalje. Pametni ljudi tako rade. A mi se odricemo latinice kao "hrvatskog" pisma!!! Koje li budalastine! Verovatno i ostatak sveta koristi "hrvatsko" pismo. Kod nas misle da se identitet ispoljava SAMO i JEDINO cirilicom.

petar

pre 6 godina

@milodar
Nije uopste na mestu!
Za slavu dobije dan onaj ko slavi a ne cela Srbija!

Meni je dosta pravljenja praznika po verskoj osnovi. U ustavu pise da smo sekularna drzava a svi drzavni praznici pravljeni po hriscanskom osnovu!
Ja sam se zalio na povredu ustava pri uvodjenju slave moje opstine ali nije proslo. Valjda se ne razumeju u ustav i pravo... Od toga i od slava obrazovnih i kulturnih ustanova nema vece gluposti! Ja opstinsku slavu sigurno necu obelezavati a ostali kako hoce!

Dex

pre 6 godina

@Dex
Božić jeste hrišćanski ali i narodni praznik.Božić se slavio i pre Hrista - 22.12. ,slavila ga je čitava Evropa,cela indoevropska civilizacija.Kao i Zadušnice i drugi običaji koje su Crkve prihvatile i uvrstile u svoj kalendar.
(Komša, 10. januar 2018 16:02)

Ako nisam hriscanin, ne znaci ni da sam pripadnik drevne slovenske, keltske, nordijske, rimske ili ma koje religije. Kakve to veze ima s nama danas? Bozic jeste verski praznik, koji iz pomodarstva slave i neki nepripadnici hriscanske religije. To sto je verski praznik ga ne cini manje vrednim, ali to nije praznik svih nas. A to sto se bazira na paganskim obicajima je nesto sto moze (ili ne mora) da dotice same vernike i crkvu.

Dex

pre 6 godina

Sramota je da se Bozic kao najveci hriscanski praznik ne smatra drzavnim praznikom vec samo verskim
(citalac, 10. januar 2018 13:23)

Sekularna drzava? Moram li ja biti hriscanin?

Milo

pre 6 godina

Mi nekoristimo više Glagoljicu. Ona je napuštena kao i sva ona pisma koje smo imali pre nje. Trenutno koristimo Azbuku i treba da slavimo Vuka.

slep vodi dok mutav govori kuda

pre 6 godina

Praznik mora biti i 8. januar. Sramota je da ne bude. Pogledajte samo kako svi katolici proslavljaju svoj Bozic. I koliko dana.
A ja licno da se pitam (i premda nije moja slava), smatram da i Sveti Nikola treba da bude praznik.
I na kraju, za svoju slavu, svi bi trebali da imaju dva dana (a ne samo dan slave).
Toliko od mene, pa ko odlucuje neka razmisli... Ionako mi Srbi spadamo u narode sveta koji nemaju puno praznika.
(Komsija iz Barajeva, 10. januar 2018 09:26)

Ne znam da li ste upoznati sa Ustavom Srbije, po istom mi smo u drzavi koja je sekularna. To znaci da je drzava razdvojena od crkve tj vere. Ja ne vidim razlog da se ima pored regularnih praznika dodatni dani. Naravno da se potreba za neradnim danima javlja zbog ne postovanja zakona o radu gde 80% zaposlenih radi 6 dana u nedelji i najcesce ne dobijaju dane za odmor koji im po zakonu sleduju kao i da oni koji odu na odmor ne dobijaju platu za to vreme. Da ne pominjem prekovremeni rad . Ja radim nedeljno u proseku 72 sata, placen sam mesecno 60k dinara, prijavljen na 30k, za odmor dobijem koliko hocu radnih dana ali neplacenih. Mogu da se izlezavam na moru i na planini po 2 nedelje ali odradim za svaki dan odmora duplo. Dok ne dodju deca, posle se sve komplikuje.:)

.орг

pre 6 godina

@Kao kada bi Izraelci sve ispisali onim njihovim slovima, a Grci svojim. Ko sisa strane turiste, ne trebaju nam jer smo puni para pa nam samo smetaju. 
(Xman, 10. januar 2018 11:43) 

твој предлог је да уместо београдска тврђава испишемо beogradska tvrdjava и странцима ће све бити јасно?
сви све знају и нико ништа не пита...јер сви све знају.

Komša

pre 6 godina

@Dex
Božić jeste hrišćanski ali i narodni praznik.Božić se slavio i pre Hrista - 22.12. ,slavila ga je čitava Evropa,cela indoevropska civilizacija.Kao i Zadušnice i drugi običaji koje su Crkve prihvatile i uvrstile u svoj kalendar.

Low Key Lyesmith

pre 6 godina

@Radomir Istoricar i Geograf, 10. januar 2018 09:40
Kad smo kod bruke i neznanja, sjajan primer toga bi mogao biti upravo Vaš komentar. Istina, nema nekakav stvarni međunardni karakter, ali dobro.
"Cirilo i Metodije su bili bugarski prosvetitelji - pitajte Bugare o detaljima, dok neko hoce da se kiti sa tudjim perjem." Svašta. Naročito se ističe ono "...pitajte Bugare o detaljima...". Bugari - narod koji je među najvećim mitomanima u Europi, možda i u svetu, sa dugom i slavnom tradicijom aproprijacije tuđeg i kićenja tuđim perjem. Pomalo banalan primer - Bugari smatraju Vukašina Mrnjavčevića Bugarinom. Čoveka rođenog u Zahumlju, koji s Bugarskom i Bugarima ima veze koliko i, say, Edvard Grieg s Shaka Zuluom...
BTW, ako niste troll, ubuduće ono Istoricar i Geograf stavljajte u navodnike...

Dan posvećen Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος, je prilično dobra ideja. Usput, za one koji tvrde kako oni nemaju veze s Srbijom i pismenošću u Srbiji - to baš i nije tačno. Naime, njih se ne slavi toliko zbog kreiranja glagoljice, koja se u najvećoj meri nije zapatila međ' Srbima, koliko zbog kodifikacije sveslovenskog jezika, poznatog kao crkvenoslovenski. Alternativni naziv - staroslovenski - nije pogrešan, ali je popularizovan u vreme komunističke diktature. Upravo zbog činjenice da su Κύριλλος i Μεθόδιος kodifikovali jezik iz koga su se, manje-više, razvili svi slovenski jezici danas u upotrebi, dan posvećen njima je dobra ideja.

dragaN

pre 6 godina

A onda se pojave pametnjakovici koji nam svima i svuda namecu cirilicu. Turisti kad dodju u Srbiju misle da su u Rusiji i nista ne razumeju. Kao kada bi Izraelci sve ispisali onim njihovim slovima, a Grci svojim. Ko sisa strane turiste, ne trebaju nam jer smo puni para pa nam samo smetaju.
(Xman, 10. januar 2018 11:43)

U pravu si. Zato u Rusiji nema turista, niko nece da putuje tamo zbog cirilice, jer ne mogu nista da procitaju. U Moskvi i Peterburgu ni mikroskopom ne mozes da vidis turistu, prosto nema ih.

darth vlader

pre 6 godina

Lepo je da se obeleži dan Ćirila i Metodija ali nam fali neradni praznik u drugoj polovini godine, na primer u septembru ili oktobru

mrz

pre 6 godina

@mikin
Normalno da se u Izraelu pise na engleskom i arapskom kada su tu drzavu formirali Britanci na tlu gde su tada ziveli Arapi. Ostatak sveta koji pominjes je tek oko 40% jer oko 60% planete ne pise latinicom, pocev od Jevreja i Arapa koje pominjes pa preko Kineza, Indijaca, Japanaca, Rusa, Bugara itd...itd... A trece, cirilica je potvrdjeno nekih 300 godina starija od latinice, obzirom da je nastala (zvanicno) 900 g.pr.n.ere i uticala na razvoj grckog alfabeta iz kojeg se razvio etrurski, pa runski pa tek latinica 600 g.pr.n.ere (Dejvid Saks: Savrsena slova). Cetvrto, nekom ko ne zna srpski jezik sasvim je svejedno da li je napisan na cirilici, latici, hiragani ili nekom petom pismu. Postepenim odumiranjem cirilice odumire kultura naseg naroda, a samim time unistava se i kulturoloski diverzitet planete, sto svakako nije dobro, ne samo za nas, vec za svet...

Влада

pre 6 godina

Пробој Солунског фронта да буде државни празник. Дан победе на Кајмакчалану да буде државни празник. Оба нерадна. Ми ни данас нисмо свесни жртве коју су наши преци поднели да би данас живели слободно у својој земљи.

Marko

pre 6 godina

Ako nije neradni, nemojte ga ni uvoditi zvanično, nego neka Ministarstvo kulture obeležava dan na način na koji smatra da je primeren. Ovako, stvara se iluzija da imamo puno praznika, a kada sve sabereš, jako je to sve tanko po izmučenog srpskog radnika.

Igor

pre 6 godina

@Kao kada bi Izraelci sve ispisali onim njihovim slovima, a Grci svojim. Ko sisa strane turiste, ne trebaju nam jer smo puni para pa nam samo smetaju.
(Xman, 10. januar 2018 11:43)

Grci to i rade. Udjes u prodavnicu i na bilo kom grckom proizvodu nemas ni jedno jedino slovo latinice. Uzmes teglicu necega i nemas pojma sta je to. Mozda bi ga i kupio ali ajd sad, sta je to sto bi kupio?

Недоумица

pre 6 godina

Хоће ли то бити паралелно и државни и верски празник као Божић и Ускрс?

Pera

pre 6 godina

Ja@. Ne radi se samo o pismenosti vec su Ciril i Metod bili i prosvetitelji. Znacajni su jer su preveli Bibliju na slovenski jezik i poceli pokrstavanje Slovena na narodnom jeziku. Sediste im je bilo u danasnjoj Slovackoj u Nitri kod Bratislave. Slovenski jezik iz okoline Soluna je tada bio dosta slican jeziku Slovena u podrucju danasnje Slovacke i Moravske u Ceskoj i nazvan je crkvenoslovenskim ili staroslovenskim, sto ne treba mesati sa protoslovenskim. Pored latinskog, grckog i hebrejskog po prvi puta se Sveto pismo pojavilo na cetvrtom jeziku. To je najveci doprinos Cirila i Metoda. Karlu Velikom se to nije svidelo i ognjem i macem je zaustavio Cirila i Metoda i njihove ucenike.

Komša

pre 6 godina

@Xman
Ne vidim kako bi strancu pomoglo kada bi mu napisali nešto srpski ,latinicom?
Da li bi tebi značio madjarski ćirilični natpis? Ili nešto na norveškom jeziku da bude ispisano azbukom?
Za turiste koristiti turističke table na engleskom,ruskom,kineskom,španakom... što da ne.
Što se tiče praznika - samo praznovanje u čast Vuka Karadžića.

mrmlj

pre 6 godina

@(milodar, 10. januar 2018 15:46)
slava je verski praznik, isto kao i bozic.
praznuju se neradno jer se vecina stanovnista (bar na papiru) svrstava u tu versku zajednicu.
ne vidim sta tu nije jasno.

Ивана

pre 6 godina

Радим у компанији која поштује све законске одредбе, и када се дешава да сектор продаје ради на неке празнике, запосленима се плаћа дупла дневница. То је увек скраћено радно време, довољно је да ради једна смена, али оно што је тужно је што се запослени боре између себе, не ко ће да има слободан дан, него ко ће да ради, због новца, због те дупле дневнице. Сиромашани смо, убијени у појам, немамо никакве животне радости, радимо од јутра до мрака, али то ме спречава председника да нас назива нерадницима и третира као последње робље...

M

pre 6 godina

Lepo je da se obeleži dan Ćirila i Metodija ali nam fali neradni praznik u drugoj polovini godine, na primer u septembru ili oktobru
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (darth vlader, 10. januar 2018 10:33)

Evo ja dajem predlog,
da se moj rođendan ,
početkom septembra slavi kao državni praznik i praznuje 7 dana!

Ljiljana

pre 6 godina

U svim zemljama je Bozic drzavni praznik pa cak i Duhovi Bogojavljenje Vwlika gospojina i dan mrtvih nase zadusnice.
Mi ko da se stidimo nase vere.
Pravoslavni Bozic bi trebao da bude drzavni praznik i neradni dan a normalno za pripadnike katilicke i muslimanske veroispovesti treba da imaju slobodan dan za katolicki Bozic Bajram i Ramazan.
Na Kosovu je za sve zaposlene u drzavnim institucijama poneseljakb8.januar bio neradni dan .

HBSCNR govorno podrucje

pre 6 godina

Ma to kako god hoce, neka bude praznik, jos jedan neradan dan, super. Medjutim istorijski i kulturoloski ta dva lika su vrlo sumnjiva, posle pronalaska pecata kneza Strojmira, koji datira iz vremana pre samog rodjenja cirila i metodija, tesko je poverovati da su oni doneli neku pismenost, jer cirilica je postojala mnogo pre toga. Druga stvar je ono neubedljivo objasnjenje odakle oni znaju takozvani staroslovenski, kao naucile ih dadilje, ispada da je svako u Solunu imao po jednu dadilju da ih uci jeziku. Njihova prica se samo dobro uklapa u celu sliku o tom nekakvom doseljavanju slovena i nista vise od toga.

Недоумица

pre 6 godina

Видим предлоге да св Никола - 19.12. буде државни празник. И са њима се слажем. Пола људи и онако на тај дан не ради. У школама су скраћени часови, распоред је испретуран јер и пола наставника и професора не ради, бар 30% деце није на часовима. У 15h тог дана на улицама Београда скоро да није било аутомобила(иначе је то моменат када иначе увелико траје колапс). Уједно, продуктивно пропао дан па не видим разлог да не буде нерадан, тј празник.

mrmlj

pre 6 godina

Sramota je da se Bozic kao najveci hriscanski praznik ne smatra drzavnim praznikom vec samo verskim
(citalac, 10. januar 2018 13:23)

znaci, "najveci HRISCANSKI praznik" nije verski nego DRZAVNI praznik?

Neske86

pre 6 godina

Ma koliko to apsurdno bilo, broj neradnih dana je u Srbiji mnogo manji nego u nekim razvijenijim zemljama. Japan, na primer, ima mnogo veci broj neradnih dana. Ali nama problem nisu neradni dani, nego mala produktivnost u toku radnih dana. Ja se slazem da se prosvetiteljski rad Cirila i Metodija mora obeleziti, sto je i obicaj u mnogim slovenskim zemljama. Jedan drzavni praznik koji bi imao smisla, jer slavi obrazovanje, vaspitanje i kulturu.

Дејан

pre 6 godina

...Осим тога,ко не зна нашу азбуку,нека чита натписе и остало на енглеском,иако нико није дужан за исте.Тако је у већини других држава које држе до себе!

Brain

pre 6 godina

Dobro je da se obeležava radno, samo nam treba još jedan praznik i onako je sirotinja ove godine radila i na badnje veče i za oba dana Božića i to bez uvećane satnica kod privatnika.

Saladin

pre 6 godina

"A onda se pojave pametnjakovici koji nam svima i svuda namecu cirilicu. Turisti kad dodju u Srbiju misle da su u Rusiji i nista ne razumeju. Kao kada bi Izraelci sve ispisali onim njihovim slovima, a Grci svojim. Ko sisa strane turiste, ne trebaju nam jer smo puni para pa nam samo smetaju.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije
(Xman, 10. januar 2018 11:43)"

Kad odem u Kinu, mislim da sam u Japanu, jer pišu tim njihovim japanskim slovima. Misle li Kinezi na turiste, kao što to rade u Mongoliji: pišu ćirilicom, odma' sam kod kuće.

E moj narode, hebo nas I nismo za bolje

pre 6 godina

Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (slep vodi dok mutav govori kuda, 10.



Placen si 60 hiljada a prijavljen na 30 hiljada...
I plus si se potpisao sa slep vodi dok mutav govori.
Imas li ti ogledalo u kuci jbt...

E pa vidis to kod nemackog radnika retko da bi proslo
Zato je Nemacka tu gde jeste a mi ovde gde smo.
Jel mozemo mi politicare menjati svaki Dan Ali dok se mi narod u celini ne promenimo dzaba sve...
I da najlakse je naci neki izgovor zasto je to tako I zbaciti svoj deo krivice na nekog drugog I kukati i kukati I kukati...

DS

pre 6 godina

Dan Cirila i Metodija se proslavlja kao "Dan slovenske pismenosti i kulture" u sledecim dzavama:

Rusija, Ukrajina, Ceska, Slovacka, Bugarska

Komša

pre 6 godina

@HBSCNR
Ne samo da ima indicija da je pismenost postojala (ne mislim samo na čerte i reze o kojima je Černorizac Hrabar pisao) već i da su oni gljagoljicu kao pismo samo zabeležili a ne osmislili a da je Ćirilica njihovo delo koje su Kliment i Naum samo nastavili.
Neverovatno je da se potpuno zapostavlja sv.Jeronim i njegova uloga u stvaranju ili bar beleženju slovenskog pisma.
Pominju se bukvica,runica...
Ne bi trebalo žuriti - valjalo bi da istoričari daju svoj sud o tim pitanjima.

Bora

pre 6 godina

@"Pravoslavac" Da si zaista pravoslavac znao bi da se Sv. Kirilo i Metodije crkveno proslavljaju baš tog dana, 24. maja (11. maja po starom kalendaru).

neradnik

pre 6 godina

Srbija ima najmanje neradnih dana od svih suseda!
(Das, 10. januar 2018 10:00)

Ne samo od suseda. Manje neradnih dana imaju samo Meksiko, Holandija, V. Britanija i Norveška. Naravno, to je samo na papiru. Naši kapitalisti će ti "dati" Novu godinu, Božić, Prvi maj i slavu, a zbog te njihove velikodušnosti osetićeš obavezu da odradiš svaku od 52 "neradne" subote tokom godine...

Dušan

pre 6 godina

@mrz
Država Izrael je formirana odlukom Ujedninjenih nacija, čime je ukinut dotadašnji britanski mandat. Tamo su živeli i Arapi i Jevreji, jer ko bi se inače odupro arapskoj agresiji dan nakon osnivanja Izraela?

boki

pre 6 godina

A sta cemo sa postojecim drzavnim praznicima koje nam poslodavci uskracuju?
Na svu srecu radim u firmi koja strogo postuje drzavne praznike ali zena radi u apoteci. Radila je 02.01, radi svaki 11.11, za prvi maj dobiju samo 01.05 ali ne i 02.05....oba ‚‚neradna‚‚ dana u februaru su joj radna itd itd itd.

Ko to kontrolise? Da li poslodovac treba da odgovara drzavi zato sto ne postuje drzavne praznike?

Nidža

pre 6 godina

@DS "Dan Cirila i Metodija se proslavlja kao "Dan slovenske pismenosti i kulture" u sledecim dzavama:

Rusija, Ukrajina, Ceska, Slovacka, Bugarska" a samo je u Bigarskoj neradni dan.

Tili

pre 6 godina

Kada govorimo o državnim praznicima, neračunajući internacionalne i verske, mi zapravo proslavljamo samo dva dana- Sretenje i Dan primirja u Prvom svetskom ratu...po mom mišljenju to je žalosno- zar od tolike naše istorije, zar od stoljeća sedmog, što bi neki rekli, mi slavimo samo dva dana, DVA DANA... zar mi ne možemo imati, slaviti ili obeležavati Dan nezavisnosti ( 13. jul- Berlinski kongres 1878), Dan antifašističke borbe ( 7. jul- sećanje na ustanak građana ove zemlje protiv fašizma 1941), Dan pobede ( sećanje na 8/9. maj 1945), pa i Dan Svetog Save kao državni praznik, kao dan obrazovanja i kulture, Dan ujedinjenja ( 24. i 25. novembar, sećanje na pripajanje Srema i ostatka Vojvodine tadašnoj Kraljevini Srbiji) i mnogi drugi značajni datumi. Radi se naizgled o sitnicama, ali koje znače puno i koje mogu barem malo podići svest građana i građanki o našoj zemlji, da probude barem ljubav prema domovini ( poštovanje teško).

Bika

pre 6 godina

A da pre svega toga uvedete obavezni slobodni dan kada je državni praznik? Voleo bih da vidim jednog čoveka koji za dan državnosti ne radi, a da je zaposlen kod provatnika (i da praznik nije nedeljom).

ja

pre 6 godina

@ (milos, 10. januar 2018 09:20)

Pa obrneš Zakon o državnim praznicima i vidiš da i sada ima nekoliko praznika koji se praznuju radno: Sv.Sava, Vidovdan, Dan pobede u 2. sv. ratu,...

Šta znam ja

pre 6 godina

A možda bi nam više značila naša fabrika koja proizvodi naše proizvode i plasira na druga tržišta, a pritom zapošljavs naše ljude uz korektan zakon o radu, pa da ljudi pošteno žive i prehranjuju svoju decu...ili neki novi praznik, ime ulice, sokaka ili jarbol...