"Puši kao Srbin": Stiže li u 2018. potpuna zabrana pušenja?

Pred svaku Novu godinu u Srbiji se pominje ista tema – potpuna zabrana pušenja na javnim mestima, koja se već godinama odlaže, a tim povodom razgovarali smo sa Srmenom Krstev, koja je predsednica Republičke stručne komisije za kontrolu duvana.

Pošaljite komentar
  1. Muslimani NE PIJU ALKOHOL,NE PUSE i ne jedu svinjetinu,umesto kafe piju caj,zato su zdraviji,zilaviji i otporniji,mogli bi malo da se ugledamo na njih.
    (ugledajmo se na Arape, 2. januar 2018 19:58)

    # Link komentara

  2. u tom slucaju alkohol zabraniti da se prodaje i uopste proizvodi.
    (alkohol ubija ljude,ne vozite kad pijete!, 2. januar 2018 19:44)

    # Link komentara

  3. Potpuna zabrana zvuči super ali hajde molim vas počnite prvo od porodilišta, za ostalo ćemo lako.
    (Ivana, 2. januar 2018 18:11)

    # Link komentara

  4. Prosto pogledati primere zemalja koje su zabranile pusenje u svim javnim objektima ukljucujuci kafice i restorane i uraditi isto. Secam se ovde u Kanadi je isto bilo kuknjave, te izgubice biznis restorani, pusaci hoce svoja prava, pa su u pocetku uveli pusacki deo. Medjutim samo par godina kasnije su uveli potpunu zabranu i svi su se vremenom navikli.
    Mi recimo imamo problem jer se skoro na svakoj slavi na koju idemo pusi u kuci a supruga ima problema sa sinusima i astmom tako da svaki put tokom sezone slava (november i decembar) mora da uzima antibiotike barem jednom.
    Kada ovo pricamo na poslu niko ne moze da veruje da neko jos pusi u kuci.
    Verujte mi nije tako tesko kao sto vam izgleda, naviknes se da pusis samo napolju pa kad bude -15 ili kao sada -25 eto ti prilike da lakse batalis cigare :)
    Kako recimo svi mogu da izdrze da ne puse na preko okeanskom letu od skoro deset sati?
    (Milosav, 2. januar 2018 18:07)

    # Link komentara

  5. Primer shvatanja pojedinih nepušača letos iz Grčke. U malo skuplji i ograđen beach bar ulazi ekipa od dve srpske porodice sa hrpom male dece i smeštaju se kao čerga na neke peškire između plaćenih ležaljki (tu je razmak bio malo veći). U istom trenutku kreće pakao za normalne goste, koji su regularno platili svoj boravak u tom beach baru. Baš u tom ćošku su se smestili uglavnom 50+ gosti, koji su hteli na miru da uživaju. Deca novopridošlih "gostiju" su neprekidno cičala i pištala, ona malo starija trčkaralo okolo, udarala u stoliće sa kafama i ležaljke gostiju, pogađala goste loptom, vršila nuždu tu na plaži i svašta još. Da napomenem da su uzurpatori, izuzev svojeg i ponašanja svoje dece, delovali kao obrazovana srednja klasa.

    Na to sve su dotični počeli onima, koje su prepoznali kao zemljake , da prigovaraju, kako se to usuđuju da u prisustvu njihove male dece puše. Eej, ljudima, koji su pre njih stigli, koji su poštovali pravila bara i regularno platili za svoje piće/ležaljke, ovi nametljivci divljaci, koji su prostrli tu svoje ponjave između ležaljki i koji su maltretirali sve živo oko sebe, još nešto i prigovaraju zbog pušenja.

    Na kraju umalo da su se potukli sa grčkim konobarima, koji su im ljubazno objasnili da ili moraju da poštuju pravila i plaćenim pićem zakupe ležaljke ili napuste beach bar, a da ih kao divlje "goste" niko ne pita, da li im smeta pušenje. Pojedini komentari ovde me zbilja baš podesećaju na tu družinu.
    (Putnik, 2. januar 2018 17:46)

    # Link komentara

  6. U Cikagu zabranjeno pusenje, u nasim kafanama svi puse. Nije samo do zemlje i zakona. Do ljudi je.
    (Dejan, 2. januar 2018 17:21)

    # Link komentara

  7. Sloboda jednih završava tamo gde počinje da ugrožava slobodu drugih. Bilo kakvo nametanje bilo čijeg fanatizma na silu drugome je neproduktivno i uvod u diktaturu i niz posledičnih pojava.

    Poštujem nepušače i nikad u nepušačkoj kući nisam zapalio. Medjutim, takve kuće retko posećujem i posle 2 sata nađem izgovor da idem. Neću ni u restoranu zapaliti u društvu nepušača, ali i takva druženja svodim na minimum, jer mi ne omogućavaju opuštanje. Ne postoji zabrana, koja će me naterati da se više družim sa ljudima, čije su mi potrebe naporne (jednako izbegavam društvo sa malom decom, jer me cika i vriska iritiraju ili ljubitelje opijanja i buke). Ne namećem svoje nikome i ne dopuštam ikome da mi svoje nametne. Promena socijalnog aspekta, kome se pojedine fanatične apologete apsolutnih zabrana nadaju, u zemlji inadžija neće proći. Shvatite da možete samo sa "svojima" da se družite i ne možete nikoga da isilujete da se druži sa vama, ali samo pod vašim uslovima, a da neko drugi snosi troškove za to (kafedžije, kojima se to nametne). Družite se sa istomišljenicima i posećujte više "svoje" kafiće, kako bi pokazali, da i nepušačka mesta mogu da budu profitabilna, umesto da bilo kome namećete teraformiranje na vaše uslove. Ako nemate baš sav izbor društva i mesta, to je vaš problem, tu vam slobodu nikakav zakon ne garantuje.

    Jedino realno i demokratsko rešenje je da se za sve potrebe stvore separatna mesta (uključujući mesta bez beba i male dece). Svi zadovoljni i mirna Bačka.
    (Putnik, 2. januar 2018 17:18)

    # Link komentara

  8. Ne dimim , al kad pročitam komentare radikalnih eko-nepušača dođe mi da zadimim iz inata .ISIS kažnjava bičevanjem za cigarete i alkohol , pa bih radikalnim nepušačima predložio da se ugledaju na džihadiste , a uz to da se odreknu automobila i pređu na biciklove ili kočije , zatim da ne koriste dezodoranse i sličnu hemiju već da se peru krmećakom, a suđe da ribaju pepelom i peskom , da deci ne kupuju pelene za jednokratnu upotrebu već da kao naše babe nekad peru platnene pelene i iskuvavaju ih u loncu , da se odreknu klima uređaja,da se leče samo travkama i čajevima i povrh svega da u kući ne drže ljubimce koji nuždu vrše po parkovima i ulicama .Pušenje je štetno ali to je izbor pušača.
    (Isnogud Alusrah, 2. januar 2018 16:39)

    # Link komentara

  9. kakva jadna drzava! av ne moze da resi problem pusenja i problem navijaca, a mogao bi jednim udarcem da resi oba problema
    (silikonska usna, 2. januar 2018 16:34)

    # Link komentara

  10. @ Ne razumem ljude koji se non stop bune da im smeta dim a da konstantno ulaze u lokale gde je pušenje dozvoljeno.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Aleksandar, 1. januar 2018 15:18)

    Evo da odgovorim tebi i na još hrpu sličnih komentara. Ulazim jer nisam psihopata pa da na piće idem isključivo sam. Uglavnom odem sa prijateljima, nas 3-4 i obično je jedan pušač. Zbog njega moramo da sednemo u deo za pušače. Naravno da ne očekujem od njega da izlazi napolje kad hoće da zapali, jer to niko ne radi u Srbiji. Ali se nadam da ćemo i mi uskoro da dostignemo taj civilizacijski nivo.
    (Joker, 2. januar 2018 13:47)

    # Link komentara

  11. Samo se nadam da je ova pametna gospodja pokaznjavala poslanike za pusenje u restoranu skupstine ili lekare za pusenje u ordinacijama.
    Kao pusac sam za to da se nicije pravo ne ugrozava, ali onda drzava neka zabrani prodaju cigareta i mirna backa. Muka mi je da se nad pusacima sprovodi diskriminacija i ako treba dajte jedan novi logor da sve nas potamanimo i omogucimo visoj rasi nepusacima da zivi. Naravno da ce vladati bivsi pusaci ili oni koji se vesto kriju.
    (ultrasrbin, 2. januar 2018 13:29)

    # Link komentara

  12. Ma neka podignu cenu paklice na 5-6 eura kao sto je svuda u Evropi, pa ko hoce neka dimi, naravno u svom domu.
    (Milan, 2. januar 2018 11:09)

    U zemljama u kojima kutija cigareta kosta 5-6 evra prosecna plata je 3-4.000 evra. Za mesecnu platu mogu da kupe oko 640 kutija cigareta, Kod nas prosecna plata je 440 evra za kutija cigareta koje se puse u zemljama EU (npr. Marlboro) 2,5 evra. Znaci za prosecnu platu moze da se kupi oko 170 kutija cigareta. Kod nas su cigarete realno 3,8 puta skuplje nego u zemljama EU. Trzisna inspekcija cuti. Pokret za zastitu potrosaca cuti. Uprava za borbu protiv organizovanog kriminala cuti. Ovo je zemlja organizovanog kriminala.
    (Statisticar, 2. januar 2018 13:05)

    # Link komentara

  13. Ma neka podignu cenu paklice na 5-6 eura kao sto je svuda u Evropi, pa ko hoce neka dimi, naravno u svom domu.
    (Milan, 2. januar 2018 11:09)

    # Link komentara

  14. Kada drzava nije ustanju da donese zakon o stetnosti pusenja u zatvorenom prostoru, paiakoga onako polovicno donese nikoga ne sprovodi.toje znak da drzava povaduje da se ne zameri kako proizvodacima duvana tako i ugostiteljima,jer kava ne ide bez cigarete. gospodo vi koji donosite zakone u vezi sa pusenjem to se odnosi na Poslanike, ondaga i sprovedite.Neka jedna delegacija dode ovde u holandiju po tom pitanju i vide kako je ovde taj problem resen samo posle daga primene tamo u praksi bez nekig velikig muka.Do duse i oni su se u pocetku mucili bijo je veliki otpor, ali drzava je jaca od pojedinca i zakon se doslovice postuje.Nema vise pusenja nikgde u zatvorenom javnom prostoru i toje to.
    (R.Zivkovic, 2. januar 2018 10:11)

    # Link komentara

  15. evo braco nepusaci da vam napisem nema raka bez genetike i tacka koliko vas zna za neki slucaj iz vase okoline da je umro od raka pluca ja neznam ni
    jedan ali znam mnooogo slucajeva da je neko umro od ciroze jetre od raka debelog creva prostate ali nikoga od raka pluca sto znaci da je veci problem nacin zivota od 90-tih na ovamo i neispravnost hrane nego duvan ja licno dimim ko lokomotiva vec 41 g pre dva meseca sam bio na sistematskom i slikao sam pluca posle vise od pedeset godina i doktorica me ni pet ni sest pita da li se secam da sam nekada prelezao upalu pluca jer ima oziljak na donjem delu ja je pitam imali nesto u vezi duvana kaze nista tako da vise ne smarate pustite kafedzije da odluce hoce li se u njihovom objektu pusiti ili ne zasto se ako drzava vodi racuna o narodu ne zabrani proizvodnja i prodaja duvana nece zbog akciza i nece se ona njh odreci pa makar svi prestali da pusimo ona ce odmah da podigne akcize na alkoholna i bezalkoholna pica i gorivo a ako nema dosta podicice poreze takse i pdv ko sto neko napisa ja nevozim kola i zahtevam da automobili mogu da se voze izvan naseljenog mesta osim gradskog prevoza koju zahtevam da bude na struju ili prirodni gas i jos ovo ima vise od dve godine kako sam presao na duvan i ne kupujem cigarete od drzave i mene kutija izadje 50 din i pusim jednu kutiju dnevno a dok sam pusio kupovne cigare koje izgleda imaju neke navlakace i pojacivace ukusa nesto ima pusio sam 3-4 kutije toliko o brizi drzave
    (smarate braco nepusaci, 1. januar 2018 22:59)

    # Link komentara

  16. Provodim dosta vremena u Bukureštu i mogu da kažem da ta "zabrana" pušenja samo izgleda da radi. U većini poznatijih lokala u starom gradu je moguće najnormalnije zapaliti cigaretu. City Grill je poslednje mesto gde sam video pušače, negde u novembru ove godine.
    Naplašili su ih detektorima dima koji su povezani direktno sa vatrogascima, ali kad su provalili kako detektori rade, promenili su priču
    (horezu, 1. januar 2018 22:30)

    # Link komentara

  17. Da li su oni koji planiraju te rigorozne zakone protiv ne/pušenja znaju da mi pušači punimo budžet i da pušenjem finansiramo i potrebe nepušača i nihove dece?
    (Samosvesna gradjanka, 1. januar 2018 14:19)
    ja molim i tebe o ostale pusace poput tebe nemojte molim vas vi da finansirate moje potrebe i potrebe moje dece!!! jadni mi ako ne mozemo da zivimo ako nas vi pusaci ne finansirate. otkud ti uopste ideja da ja sam ne finansiram potrebe moje porodice pa zavisimo od tebe i drugih pusaca???? kakva neverovatna zamena teza,cega sve pusaci nece da sete kako bi opravdali svoje pravo da slobodno truju druge koji to moraju da trpe bez pogovora
    (ezop, 1. januar 2018 15:46)

    Besplatan lek nije stvarno besplatan, on ima svoju cenu a besplatan je zato što je plaćen onim novcem koji država uzme od nas pušača; isto važi za školovanje i ,,milion'' drugih besplatnih ili jevtinih proizvoda i besplatnih usluga koje mi pušači plaćamo preko akciza a niko nas, pušače, ne pita da li želimo ili ne želimo da to plaćamo (ja bih volela da mojim novcem bude finansirana izgradnja azila za životinje i kupovina hrane za njih, ali, nažalost, nije tako)...
    Dakle: Mi, pušači, sufinansiramo i potrebe nepušača i potrebe njihove dece, samo što Vi lično a i ostali nepušači ne znate kako se puni budžet...

    PS: neko je napisao da su samo siromašni građani pušači; ne znam za druge građane, ali znam za sebe - ni po kojim kriterijumima nisam siromašan stanovnik ove države, a pušač sam...
    (Samosvesna gradjanka, 1. januar 2018 22:02)

    # Link komentara

  18. Kada u 21. veku uopšte moraš da objašnjavaš nekome da je granica slobode tamo gde počinješ da ugrožavaš druge, onda je jasno na kakvom smo intelektualnom nivou kao nacija i zašto živimo kako živimo i zašto nas decenijama vode oni koji nas vode.
    (Nikola, 1. januar 2018 16:41)

    Isto važi i za drugu stranu. Ne vidim da je ugrožavanje nekoga ako nema baš sve kafiće na raspolaganju. A ugrožavanje drugih je i silovanje vlasnika ugostiteljskih objekata da moraju samo jednoj strani da se povinuju. Kafić niti je obaveza niti je ustavno pravo. Kome se zadimljen kafić ne dopada, on može da ga eskivira. Za restorane se slažem da se uvede opšta zabrana pušenja.

    Ponekad imam osećaj da najfanatičnijim nepušačima nije toliko do zdravlja koliko do socijalnog aspekta. Šta da vam kažem, družite se samo sa istomišljenicima na mestima, koja vama odgovaraju i mirna bačka. A nemojte sebe da nemaćete drugima, vlasnicima kafića i pušačima. Imate pravo da vas niko ne truje, to stoji. Nemate pravo da druge naterate da se priklone vašem načinu života. Neka svako ima svoje separatno mesto za izlazak i rešen problem. Posećujte malo više nepušačka mesta umesto da na silu želite da teraformirate pušačka mesta.
    (Putnik, 1. januar 2018 21:22)

    # Link komentara

  19. Nebriga države o zdravlju nacije je slika i prilika našeg zaostajanja za civilizovanim svetom. Čak i u Bukureštu zabrana pušenja funkcioniše. Ko hoće izađe ispred restorana ili kafića pa zapali. Ovamo se zanosimo pričama da smo regionalni lideri. Samo ne znam u čemu.
    (Impresionista, 1. januar 2018 17:22)

    # Link komentara

  20. Povremeno radim i živim u Nemačkoj.U EU je mnogo dosadno i ne udobno.U Srbiji očigledno svi mlate praznu slamu.Čuj,zabraniti pušenje u kafani,kafiću.Zdrav život ne postoji,postoji samo genetika.Verovatno nećete objaviti komentar,ali nepušače se pro......ju.Usput,ne pušač sam.Ropstvo je jednostavno,a sloboda složena.
    (Dendy, 1. januar 2018 17:08)

    # Link komentara

  21. @dule: zabranu ili dozvolu daje lice koje zivi od novca svojih musterija, a ne pusaci ili nepusaci... zasto im uskratiti to pravo???
    neka se otvori 99 kafica za nepusace na svaki 1 za pusace... ako mi se pije kafa u kaficu, ja cu se prosetati tamo gde mi odgovara...
     (lal, 1. januar 2018 17:08)

    # Link komentara

  22. Pusenje je nezdrava, odvratna, skupa i beskorisna navika, zapravo porok.
    Ako vam se to mora objasnjavati, onda vam nema spasa.
    (Miloje, 1. januar 2018 17:04)

    # Link komentara

  23. Ja prestao da pusim cigarete ima 6 godina...sad samo tompuse I cigarilose koji se ne uvlace. Pluca mi cista a dimim kao dimnjak
     (jokso, 1. januar 2018 16:59)

    # Link komentara

  24. (Jelka, 1. januar 2018 16:38)

    Zato što bi nastale nasilne demonstracije ako bi država ukinula prodaju duvana, vi ste jače biračko telo od penzionera, samo ne diraj pušače i miran si.
    (bajko, 1. januar 2018 16:51)

    # Link komentara

  25. Srbija je druga u svetu ne samo po procentu pusaca nego i po procentu broja obolelih od raka pluca. Rak pluca je u oko 70% slucajeva neizleciv a dobija se i aktivnim i pasivnim pusenjem. Oko 15% slucajeva je izazvano pasivnim pusenjem. I zato je vazna ova zabrana i sve druge zabrane koje uticu na smanjenje pusenja. Zasto da umiremo i da gledamo svoje voljene kako umiru kad imamo izbor.
    (LoshMi, 1. januar 2018 16:44)

    # Link komentara

  26. Ja sam bivsi pusac. I kazem vam da je zivot uz duvan pakao.
     (pribil, 1. januar 2018 16:42)

    # Link komentara

  27. Kada u 21. veku uopšte moraš da objašnjavaš nekome da je granica slobode tamo gde počinješ da ugrožavaš druge, onda je jasno na kakvom smo intelektualnom nivou kao nacija i zašto živimo kako živimo i zašto nas decenijama vode oni koji nas vode.
    (Nikola, 1. januar 2018 16:41)

    # Link komentara

  28. ja molim i tebe o ostale pusace poput tebe nemojte molim vas vi da finansirate moje potrebe i potrebe moje dece!!! jadni mi ako ne mozemo da zivimo ako nas vi pusaci ne finansirate. otkud ti uopste ideja da ja sam ne finansiram potrebe moje porodice pa zavisimo od tebe i drugih pusaca???? kakva neverovatna zamena teza,cega sve pusaci nece da sete kako bi opravdali svoje pravo da slobodno truju druge koji to moraju da trpe bez pogovora
    (ezop, 01. januar 2018 15:46)

    E pa vidi, pusaci daju najvise para preko akciza, i tako drzava lepo skuplja pare. Ja kao pusac se ne bunim. Ako hocu da pusim ja i placam, ali gde je moje pravo da mogu da pusim? Ako je toliko stetno zasto drzava na zabrani prodaju duvana i tako resi problem pusaca?
    Zasto se ne pobunis protiv nezdrave (cesto i zarazene) hrane koja se nesmetano prodaje po prodavnicama a koju nadlezne institucije pustaju u prodaju? Zar takva hrana nije stetnija od j...nog duvana? Ako nista drugo deca je konzumiraju. Imala bih jos stosta ali ne bih vise da komentarisem.
     (Jelka, 1. januar 2018 16:38)

    # Link komentara

  29. @Sanja

    Da li sam ja to dobro procitao da Vi govorite ljudima sta treba da rade u SOPSTVENOM domu?

    Da ne puse u kuci?

    Pa znate kako, razmislite doooobro sta radite, da nema malo diskriminacije u vasem ponasanju, uz svo duzno postovanje, dok ne proglasite pusenje krivicnim delom, Vi na tako nesto nemate prava i mogli biste biti podlozni sankcijama zbog diskriminatornog ponasanja.
    (uros, 1. januar 2018 16:30)

    # Link komentara

  30. Kako nasi kad odu preko mogu da postuju rigorozna pravila i zabrane pušenja jedino ovde pune porez i smatraju se ugroženima. U Americi nema pušenja u parkovima, plažama, mora se stajati par metara od bašte restorana (iako sedite u istom), hoteli imaju pusacke sobe (pa ako pustite u nepusackoj eto kazne), nema pušenja u rentiranom stanu (moze da se desi da popijete kaznu i ne vidite depozit)...jedino u Srbiji svi ugrozeni. Moja majka radi kod privatnika u Srbijo u Beogradu i imaju "pusnice". I gle cuda postuje se. Kao nepušač kazem radite sta god hocete, ali nemojte se posle buniti da zemlja ne sprovodi zakone itd. Država je uprava onakva kakvi su joj gradjani sebicna. Jer ako ti kao pušač ne shvataš da svojim ponasanjem ugrozovas nekoga, a to moze da bude i rodjeno dete (primer moje majke dok nije batalila cigare), nemoj da se bunis ako neko drugi ugrozava tebe.
    (Samo zena, 1. januar 2018 16:18)

    # Link komentara

  31. Upamtite jedno: Uvek je gori bivši pušač nego nepušač u isterivanju pravde kako je duvanski dim štetan, smrdi i slično...
    (Bole, 1. januar 2018 16:11)

    # Link komentara

  32. 70% naroda čine pušači. Zašto se na javnim mestima ne naprave prostorije za pušače? Smeta vam miris dima u državi koja je okupana uraniumom pre 18 godina,desetine hiljada ljudi godišnje oboli od teških bolesti.Živimo u blatu do guše a smeta nam crno ispod nokta... :(
     (Aleksandar, 1. januar 2018 16:09)

    # Link komentara

  33. Zivim u inostranstvu gdje je pusenje zabranjeno prije nekih 7-8 godina. Rezultat; pusenje se nije smanjilo, ali su mnogi pabovi zatvoreni zbog nedostatka gostiju - pusaca. zar nije logicno da budes umjeren i ostavis neke kafice za pusace a neke ne, pa ko voli nek izvoli. Samo treba biti jasan koja sa pusacka a koja ne mijesta. Jadna je drzava koja ne zna misliti sama nego samo odradjuje ono sto joj drugi nametnu.
    (pero, 1. januar 2018 16:03)

    # Link komentara

  34. ja sam ne pusac,ali ne podrzavam, uz kazu ide i cigareta, bar za pusace, e sad ovi na vlast sto glume postenjacine, dajte zabranite cigarete uopste, ako smete, tako cete spasiti zdravije pusacima, ali ne, mora da se zaraboti para od prodaje cigarete. to ko da dozvolite prodaju droge, ali je zabraneto koristiti je.
     (Salerno, 1. januar 2018 16:00)

    # Link komentara

  35. ma super naj smesniji su mi ovi sto podrzavaju ove smesne zakone i evo zasto kao nasa drzava misli na zdravlje nasih ljudi a svaki malo imucniji gradjanin ode u inostranstvo da se leci a mi obicni smrtnici ostanemo kod ovih nasih samana i vraceva tu ne mislim stomologe i oftamologe tu je obrnuto i nema veze sa pusenjem drugo drzava se ne odrice akciza i ostalih nameta koje uzima od prodatog duvana sta me briga ko pusi i gde pusi ako placa te namete i ne uzima od mene koji nepusim ovako kadgod neko odustane od pusenja udri mene po dzepu da je obrnuto onda uredu a koliko vidim niko ne prestaje da pusi nego se prebaci na svercovani duvan drzava ostane bez nameta a njega kutija kosta umesto 200 din 50 din
    (krik naglas, 1. januar 2018 15:55)

    # Link komentara

  36. Svakodnevno citam zalopojke..kako nemate pare detetu patike da kupite,ma za hleb nemate pa vam deca jadna gladna.Radite kod privatnika po 12 sati za nistavnu platu.12 sati to bi bilo otprilike da zavrsavate oko 6-7 uvece a onda se mrtvi umorni rusite u krevet.Recite vi meni onda ..kad nadjete to vreme da vodite decu u restoran.Subotom?Kazete i subotom radite.Neko premoren ne svrcka se nedeljom vec odmara.Sad pare.Od te vase plate sanse nema za restoran sa decom kako kazete eventualno kokice napolju.Pusenje vam najgore?Pijani covek pokolje zenu,decu i komsije a onda sedne u auto i pobije jos neduznih.Drogeras?Proda i zadavi i rodjenu mater za drogu ,rasproda i pokrade od svih.Na kraju umire.Od pijandure i drogerasa ne mozes da se spasis.Nisam jos cula da je pusac napao nekoga. i da..ja ne pusim.
    (ja, 1. januar 2018 15:55)

    # Link komentara

  37. Da li su oni koji planiraju te rigorozne zakone protiv ne/pušenja znaju da mi pušači punimo budžet i da pušenjem finansiramo i potrebe nepušača i nihove dece?
    (Samosvesna gradjanka, 1. januar 2018 14:19)
    ja molim i tebe o ostale pusace poput tebe nemojte molim vas vi da finansirate moje potrebe i potrebe moje dece!!! jadni mi ako ne mozemo da zivimo ako nas vi pusaci ne finansirate. otkud ti uopste ideja da ja sam ne finansiram potrebe moje porodice pa zavisimo od tebe i drugih pusaca???? kakva neverovatna zamena teza,cega sve pusaci nece da sete kako bi opravdali svoje pravo da slobodno truju druge koji to moraju da trpe bez pogovora
    (ezop, 1. januar 2018 15:46)

    # Link komentara

  38. Ostavio cigarete na današnji dn pre tačno 10 godina! Nuikad nisam zapalio nakon toga, nisam imao krize, nisam išao kod psihića, a pušio sam preko 20 godina.Apsolutno podržavam zabranu pušenja , nemate pojma kako je lepše bez duvanskog dima!
    (preletačavić, 1. januar 2018 15:38)

    # Link komentara

  39. U Kanadi ne da ne smeš da zapališ unutra nego kad izađeš sa posla da popušiš cigaru moraš da budeš udaljen 9m od ulaza. Ako pušite u kolima a vozite malo dete to se smatra kao zlostavljanje deteta.
     (CND, 1. januar 2018 15:37)

    # Link komentara

  40. Zabranjeno samo na papiru. Idite u bilo koju državnu ustavnovu pa da vidite kako se puši po kancelarijama.
    Lekari po ordinacijama u DZ isto puše a sakirvaju pepeljare po fiokama i iza saksija cveća.
    Inspekcija kada dođe portiri ih zadrže kao da im uzmu podatke a dotle obaveste koga treba da je stigla inspekcija i da sakriju pepeljare i cigare.
    Nikada se u Srbiji ta navika neće iskoreniti...
    (......., 1. januar 2018 10:39) # Link komentara

    izmisljas kojesta,evo ja radim u drzavnoj instituciji sa vise od 200 zaposlenij i ni u jednoj kamcelariji nisam video ni osetio da se pusi. takodje ne secam se kad sam video da neki lekar pusim sve sto ti pricas jesu izgovori pusaca da neometano nastave da truju druge oko sebe
    (bivsi, 1. januar 2018 15:36)

    # Link komentara

  41. "citam komentare pojedinaca koji pisu sve i svasta o restoranima, a siguran sam da idu jednom u pet godina" Baš zato što mi je odvratno zbog dima po restoranima, restoran gde idem najčešće je McDonalds.
    (T, 1. januar 2018 15:36)

    # Link komentara

  42. 1996. god. sam dosao u Kanadu. Okean sam preleteo KLM-ovim avionom u kojem je bilo zabranjeno pusenje. Kao pusacu, najteze sam se "poneo" sa tom zabranom - totalno sam bio nepripremljen na to. Kad smo sleteli u Mtl, u aerodromskoj zgradi nije bilo pusenja, pa smo zena i ja na -22 celzijusa "na brzaka" povukli po "2-3 dima". Tada je puklo u meni: "Jarane, MORAS se prilagoditi novim situacijama i zakonima."

    Sada se vrlo lako nosim sa tim da mogu da pusim samo u svom stanu, na ulici (ali 9 m. daleko od bilo kakve zgrade) i... NIGDE VISE. Do pre nekoliko godina je, npr., bilo dozvoljeno pacijentima u starackim domovima da puse u svojim sobama, ali ne i osoblju koje ih opsluzuje. Sada je i to zabranjeno. Mojim prvim komsijama (susedna zgrada) je zabranjeno da puse i na parkingu (otvorenom)...

    Moj brat nikad nije bio pusac, a oboleo je od karcinoma grla.

    Licno mislim da je stvar u tome da treba prihvatiti stvari (kad su u pitanju ovakvi zakoni, navike i obicaji) onakvim kakve jesu i da treba postovati i navike okoline. To sto ja pusim je moj izbor, a u obavezi sam da postujem izbor drugih da ne puse.
    (Postovati sebe i druge, 1. januar 2018 15:35)

    # Link komentara

  43. Kao pusac Vas molim da zabranite...karakter mi je kao zvaka - tako da ste mi Vi jedina nada!
     (Kako ko, pa ja, 1. januar 2018 15:31)

    # Link komentara

  44. Забава за неуку сиротињу, зна и види се у којим слојевима друштва је дим најпопуларнији, оставио пре 4 године на овај дан и једва чекам да други ураде исто моја подршка за све рестриктивне законе а живце затежите на изборима и свима ће бити боље.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Филип, 1. januar 2018 13:46)

    Ja pusim tompuse, komad je 20evra. Jel sam i ja sirotinja? Zaradjujem vise hiljada evra mesecno. Svakog dana jedem u kafani i volim kafanski dim. I sta sad?
    (nexus, 1. januar 2018 15:31)

    # Link komentara

  45. Koja mrznja izmedju pusaca i nepusaca se stvara :) Svidja mi se kako nepusaci i protivnici pusenja razmisljaju ( ovi sto puse pa bi pomocu zakona da ostave, karakterni ljudi ). Po vama ove zabrane nisu udarac na slobodu iz mnogo razloga koje ste vec naveli (kafici, deca, zatvoreni prostor bez ventilacije itd.) i stvarno kada vas covek slusa u pravu ste u potpunosti. Ali cisto da vas obavestim, ako mislite da ovo drzava radi za vase dobro ili za vase zdravlje, mnogo ste se zeznuli :) Ako mislite da je ovo vasa odluka u smislu donosenja zakona na osnovu vase zelje, opet se varate :) Proci ce ovaj zakon u potpunosti vremenom, samo je pitanje koja je sledeca zabrana. Tada ce ta zabrana i vas nepusace da dotakne al hvala Bogu vi to necete povezati opet sa slobodom :) Da je drzavi stalo do vaseg zdravlja ima tu stetnijih stvari od duvana koje bi mogle da se zabrane, al je veci profit za drzavu pa zabrane nece biti jos dugo... Ne zaboravite da je vise pusaca medju sirotinjom nego medju srednjom i visom klasom, dalje sracunajte sami cista ekonomija je u pitanju :) Sretno nepusaci, "strasteni protivnici pusenja", udisacete "cist" vazduh i manje cete da oboljevate od raka, zivite zivot punim plucima :D
    (strastveni-pusac, 1. januar 2018 15:26)

    # Link komentara

  46. Ma kakva zabrana, samo stavite da pakla cigareta bude minimalna 5eur ili 600 dinara pa da vidimo ko ce da pusi.
     (brate mitar, 1. januar 2018 15:26)

    # Link komentara

  47. niko nije ubio zenu pod dejstvom cigarete nego pod dejstvom alkohola,niko nije pregazio nekog pod dejstvom cigarete nego alkohola itd...
     (boksi, 1. januar 2018 15:25)

    # Link komentara

  48. A ja sam za sada uspešni bivši pušač, nemam krize i probleme, ali ovu zabranu doživljavam kao napad na sebe lično. Verovatno još uvek sebe ne vidim kao nepušača, ali me nervira što ljudima brane da žive slobodno. Ako mi smeta dim izaći ću iz kafića a neću terati druge da se mrznu napolju zbog mog komfora. Ljudi su previše sebični.
    (perapk, 1. januar 2018 13:05)

    Prijatelju, mislim da si obrnuo logiku naopako. Zvanično procenat pušača u S. je oko 35%. Em su manjina em truju ostale dimom i ugrožavaju im zdravlje. Upravo oni su ti koji su ignorantni i sebični, u tome je stvar. Ove mere se uvode u ime zdravlja tihe većine, budućnosti naše dece.. Apsurdno je bilko šta i diskutovati sa njima pošto oni nastupaju iz ugla svoje organske zavisnosti i ne mogu da budu objektivni. Kao što bi bilo smešno voditi javnu debatu za i protiv sa alkoholičarima ili narkomanima.
    (pripadnik dvotrećinske većine od 65% nepušača, 1. januar 2018 15:23)

    # Link komentara

  49. @ uzdravlje
    alkohol ima vrlo malo pozitivnih stvari ali mnogo vise negativnih...ja cu pusiti 100 godina i necu na primer ubiti nikog...ti ces popiti par piva, sesti u auto i ubices par njih...pa ti sada vidi ko je napravio vecu stetu...ja koji pusim ili ti kao ljubitelj alkohola
     (ilke kv, 1. januar 2018 15:19)

    # Link komentara

  50. ok je da se uvede ali je i ok da ima lokala gde je dozvoljeno pušenje ,da svako može da izabere gde će da sedi i izadje. Ne razumem ljude koji se non stop bune da im smeta dim a da konstantno ulaze u lokale gde je pušenje dozvoljeno.
     (Aleksandar, 1. januar 2018 15:18)

    # Link komentara

  51. Znaci ja koj ne pijem alkohol trazim svoja prava. Ugrozavaju me pijani ljudi. Galame i to utice negativno na moje zivce, zeljni su da ulaze i konflikte i tuce sto mi izaziva stres, ugrozavaju me u saobracaju. Molim da se onda potpuno zabrani alkohol! Ja kad zapalim cigaretu necu u toj meri nikoga ugroziti.
    (Dusan K., 1. januar 2018 15:17)

    # Link komentara

  52. @uzdravlje
    alkoholicar ako gledas uskogrudo unistava samo sebe, ali...uvek ima ali...napije se i unistava svoju jetru, ali ako ima los karakter, svadljiv i td. unistavace i one oko sebe, povredice nekog, ubiti...pijan sedne u auto i nazalost ne ubije samo sebe kada izazove sudar vec povede i jos par njih sa sobom
     (ilke kv, 1. januar 2018 15:16)

    # Link komentara

  53. Pusenje nije hobi vec bolest zavisnosti.
    (Proka, 1. januar 2018 15:16)

    # Link komentara

  54. Činjenica je da se ljudima, koji su za zabranu pušenja, ne živi duže od oko 112 godina. Da podsetim osoba koja je bila pušač zvanično je živela najduže u poslednjih 300 godina a živela je duže od 124 godine. Nama kojima imamo barem nadu da ćemo živeti duže od 124 godine ne želimo da se uskrati ta nada po cenu cepanja države u mnogo paramparčadi. Primećeno je da nepušači idu namerno među pušače a banalan primer su kockarnice u kojima postoje delovi samo za nepušače a ipak oni idu gde su pušači. Smatram da su jako zli, pokvareni, zavidni, surovi ljudi koji su za zabrane a sudeći po komentarima i odnosu zeleno naspram crveno većina Srba je baš takva što je poražavajuće i razočaravajuće a takvu situaciju su u prošlosti vešto koristili Turci, Nemci, Bugari, Mađari, Rimljani, Italijani itd.
    (sarma, 1. januar 2018 15:13)

    # Link komentara

  55. Pre 25+ godina duvan nije bio opterećen akcizama, procentualno pušilo je najmanje duplo više stanovnika, pušenje je bilo dozvoljeno u kancelarijama, restoranima, hotelima, crkvama, državnim ustanovama, opštinama, fabrikama, prodavnicama, sudovima i većini ostalih javnih mesta. Čak i u avionima postojala su sedišta (50%) predviđena za pušače. Danas imamo zabrane, akcize, kazne, pad broja stanovnika, stalni rast broja obolelih i smrtnost od raka i kardiovaskulatnih obolenja u odnosu na prethodnu godinu i godine kada je pušači nisu bilo pljačkani i maltretirani i manje budžetske prihode od kojih bi se između ostalog finansiralo i lečenje stanovništva. Umalo da zaboravim, pre 30+ godina ako se neko razboli (ili njegovo dete) a ima overenu zdravstvenu knjižicu nije morao da plaća ni pregled, ni lekove, ni operaciju, ni terapiju.
    (Branko, 1. januar 2018 13:51) # Link komentara

    zanimljivo je videti tvoje hvalospeve o pusackom raju i sfrj gde je smrdeo duvan na sve strane a niko nije bio bolestan,ali nazalost podaci te demantuju. verovao ili ne 1980. godine u sfrj prosecni zivotni vek za muskarce je bio 68 godina a sad je 71. bilo bi jos bolje da nije bilo onih ratova sankcija razaranja. za zene je porast i veci. sto znaci da neke mere ipak pokazuju rezultate
    (asteroid, 1. januar 2018 15:13)

    # Link komentara

  56. ...
    Dakle potreban je koncenzus i iskren razgovor jer Srbija ima oko 40% pusaca i nije po mentalitetu Skandinavija.Ovde ljudi iz jedne krajnoati prelaze odmah u drugu a to nikako nije dobro.
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (republika, 1. januar 2018 13:41)


    Fantastičan komentar koji udara na patetiku i pokušava da skrene sa teme. A činjenice su sledeće:

    U Srbiji ima oko 35% pušača (ne 40% kao u tvom komentaru) i oko 1-2% kafića/kafana/restorana gde je zabranjeno pušenje. Da ste vi pušači bili malo tolerantniji (ovde baš jako lepo upada tvoj komentar o krajnostima) pa da je bilo barem 30% ovakvih mesta niko ne bi uvodio zabrane. Ali, koliko ste vi bili tolerantni prema nama nepušačima toliko ćemo mi sad biti tolerantni prema vama.

    E, i da, ako mi napišeš da mi vi nama niste ništa zabranjivali odmah ću ti odgovoriti da ni mi vas uopšte ne teramo da idete u kafane/restorane/kafiće, pušite kod kuće koliko vam srce želi.
    (dule, 1. januar 2018 15:12)

    # Link komentara

  57. (Branko, 1. januar 2018 13:51)

    Na koju foru ste povezali porast broja obolelih od raka sa "pljačkom" pušača? U civilizovanim zemljama vas namerno i destimulišu da pušite baš zato da bi smanjili porast broja obolelih od kojekakvih boleština.

    Ne živim više u Srbiji, i najlepši deo večernjeg izlaska jeste činjenica da ne dođem kući izdimljen kao pršuta.
    (Bojan, 1. januar 2018 15:09)

    # Link komentara

  58. Ovo je licemerje.
    Ako je drzavi stalo da nema pusenja, onda nek apsolutno zabrani proizvodnju, promet, uvoz i prodaju cigareta. I tacka.
    Sve drugo je foliranje.
    Ja razumem da je zabranjeno pusenje u javnim institucijamja, po kancelarijama u javnom sektoru ali ako privatan gazda kafane hoce da ima pusacku kafanu i da mu dolaze gosti koji puse, to je njegovo pravo, kao i moje da odem ili ne odem u tu kafanu.
    Niko ne brani nepusacima da otvore svoje kafane, i da napisu da je u njima zabranjeno pusenje, pa tako ne trebe niko da brani i nama pusacima da idemo tamo gde moze da se pusi.
     (Kimi, 1. januar 2018 15:08)

    # Link komentara

  59. Super, ne znam samo ko ce mene kao pesaka da zastiti od otrovnih automobilskih gasova svakog dana! Licemerni ste svi i bez mozga i bezobrazni! Trebalo bi vam zabraniti da vozite automobile! Idite lepo peske, jer meni smeta smrad a i narusavate moje zdravlje i to ozbiljno!
    (Ja, 1. januar 2018 15:07)

    # Link komentara

  60. Baš sam pričao sa prijateljicom koja je prestala da puši, pored zdravstvenih problema koje one uzrokuju puşači daju ogroman novac da bo se trovali, računali smo, ona je pušula pola pakle od 220 din 4 godine, to je za te 4 godine trošak od oko 1300 eura!!! Eto kako se duvanska industrija bogati, na svesnom samotrovanju onih koji puše.
     (Iggy Pop, 1. januar 2018 15:05)

    # Link komentara

  61. @Branko,

    Upravo takvo "vrlo" vreme i ponašanje od pre 30+ godina kako kažete su glavni razlog učestale incidence raka danas u Srbiji, jer rak u proseku pogadja stariju i sredovečnu populaciju, pa rak pluća neće dobiti mlad pušač od 20 ( a u to vrelo vreme se počinjalo sa 15, jer nikoga nije bilo briga), nego sa 50, 60, 70.

    A što se tiče pada stanovništva, takodje je za to krivo vreme od pre 30+ godina kad se nije nita radilo na povećanju nataliteta iako su stručnjaci itekako upozoravali ( a počelo se u ovo novo "užasno" vreme), pa se posledice tek sad manifestuju (to jest rezultati i pozitivne populacione politike se vide tek za par decenija, kao i one negativne, a mi po demografima imamo problem već 70 godina...zanimljivo, baš kad je krenulo to "dobro vreme )
    (roadrunner, 1. januar 2018 15:05)

    # Link komentara

  62. Drzava je dala mogucnost vlasnicima lokala da na legalan nacin izvrse diskriminaciju tako sto ce u svom lokalu zabraniti pusenje. To je sve sto drzava treba da radi, a na nepusacima je podrze takve ugostitelje.

    Drzava treba da resava mnogo bitnije stvari kao sto su grejanje na ugalj, paljenje djubreta na deponijama, nekontrolisana upotreba pesticida i insekticda, hormona i antibiotika, termoelektrane na ugalj i mazut, otpadne vode, kvalitet goriva, saobracaj, nedostatak zelenih povrsina, neispravna voda za pice, promet i upotreba otrovnih,kancerogenih i mutagenih supstanci, uvoz i distribucija hrane nezadovoljavajucih standarda... To su stvari koje direktno uticu na kvalitet zivota i zdravlje gradjana Srbije mnogo vise od pasivnog pusenja a u domenu su vec postojecih zakona i u obavezi drzave.
    Na zalost, u Srbiji uvek "riba smrdi od glave a cisti se od repa"

    Sto se tice izjava da pusaci treba da placaju zdravstvene usluge, mogu reci samo da su licemerne. Eticki bi onda trebali dodatno naplacivati svima koji svoje zdravlje ugrozavaju na neke druge nacine te isto raditi i ljudima koji jedu masno, jedu secer, piju alkohol, gazirane sokove, ljudima koji ne vezbaju redovno, ljudima koji ne spavaju dovoljno, ljudima koji zive pod stresom, ljudima koji piju alkohol, ljudima koji citaju vesti sa ekrana elektronskih uredjaja, roditeljima koji nisu vaspitali decu da kad trce ne smeju da padnu, ljudima koji izazovu saobracajnu nesrecu ili se potuku...
    (internista, 1. januar 2018 15:02)

    # Link komentara

  63. @Branko - radikalna misao - SFRJ je ipak bilo bolje mesto za život?
     (Labud, 1. januar 2018 15:02)

    # Link komentara

  64. Ako mi smeta dim izaći ću iz kafića a neću terati druge da se mrznu napolju zbog mog komfora. Ljudi su previše sebični.
    (perapk, 01. januar 2018 13:05)

    Potpuna zamena teza. Nepusenje je prirodno stanje (niko se ne radja kao pusac), tako da ja kao nepusac polazem pravo za zadrzim prirodno stanje.
    Dalje, ja kao nepusac nikoga ne ugrozavam, covek za susednim stolom u kafani ne oseca moje prisustvo ni na kakav nacin - a obrnuto je itetako slucaj, to je svojevrstan akt agresije, sedim za stolom i obedujem, dodje ekipa zapali cigarete, vise ne mogu ljudski da disem, presedne mi hrana i jos moram svo odelo da bacim na pranje kada dodjem kuci.
    Trenutno sam u poseti Bg (zivim u Holandiji) i JEDINA stvar koja mi je pokvarila praznike je pusenje - na Balasevicevom koncertu u subotu uvece sam sedeo odmah pored ulaza i na tom izlazu se nakupila gomila pusaca (iako je pusenje u hali zabranjeno, al oni valjda misle da ulaz nije deo hale). Posle dva sata koncerta sam poceo da kasljem, a do kraja koncerta mi je svo odelo bilo smrdljivo i osecao sam mucninu od tolikog duvana. Posle toga sam ozbiljno razmisljao da izbegnem docek NG.
    A da ne pricamo o ljudima koji boluju od astme, imaju srcanih problema itt. Ukratko, pusenje je uporedivo sa zarazom koju neko siri - svi se slazu da nosioci zaraznih bolesti treba da izbegavaju socijalne kontakte da ne bi ugrozili zdravlje drugih - pa, na koji nacin je to drugacije od pusenja u prisustvu ljudi kojima to smeta???
    (zamena teza, 1. januar 2018 14:59)

    # Link komentara

  65. Ironija od tolikog kukanja nepusaca je da se u svim zemljama propali nepusacki kafici kada postoji izbor, zato kod nas ova trenutna mera, gde lokal ima izbor da bude pusacki ili nepusacki nije uspela, jer ti nepusaci koji toliko kukaju ne idu u nepusacke kafice, nije zanimljivo sedeti u 20% popunjenom kaficu i kafani. Zato vlasnici istih i odustali, iako su u pocetku neki mislili da upravo ta opcija im moze doneti vise musterija, jer kad covek pogleda ovako komentare rekao bi da je pun pogodak da otvori restoran, kafic gde je zabranjeno pusenje, gledajuci koliko njih to podrzava. Medjutim u praksi svi ovi sto kukaju i moralisu na takva mesta ne idu. To znaci da ste ipak malo licemerni, jer eto vase pravo da ne budete izlozeni duvanskom dimu ste predali radi socijalnog aspekta i ne zelite da ga koristite, jer da vas vise ide u nepusacke objekte vise bi takvih objekata i bilo, ljudi lokal drze zarad novca, ne zbog hobija, a onda istovremeno podrzavate neku zabranu u slobodi nekome, sto vlasniku nekog lokala da odlucuje sam kakav tip lokala zeli i sta mu pravi zaradu, sto musterijama kojima bi da zabranite nesto jer kao vama smeta, a vi zapravo imate izbor, samo ne zelite da ga koristite.
     (who cares, 1. januar 2018 14:57)

    # Link komentara

  66. Zivim u zemlji u kojoj ne samo da postoje vec se i sprovode zakoni protiv duvanskog dima na javnim mestima. Broj pusaca je drasticno manji nego kod nas. Zaista se lakse dise.
    Medjutim i dalje ima situacija koje nisu do kraja regulisane. Mnogo zavisi od opste kulture i vaspitanja pojedinaca.

    Kao neko ko nikada nije pusio, jako sam osetljiva na dim bilo koje vrste. Kada cekam autobus na otvorenom, pada kisa i stojim ispod nadstresnice, smeta mi sto neko pusi iako smo na ulici. Moram da budem na stanici, moram da se sklonim od kise. Nemam izbora, moram da stojim pored nekoga ko ne samo da truje sebe vec i mene.

    Drugi problem koji imam je sa komsijama koji puse. Ziveli smo u zgradi koja je imala unutrasnju ventilaciju. WC je cesto smrdeo dim cigarete jer je se neko u nasoj vertikali "krio" u svom WC dok pusi. Nije bilo pomoci. Nikad nismo saznali ko je da mu objasnimo da i nama zagadjuje prostor.

    Sada zivimo u zgradi gde su ljudi pusili na prozorima. Imali smo srece da su komsije fine, pa su razumeli kad smo im objasnili da dim ulazi direktno kod nas u stan. A leti kada je preko 40 nemamo izbra vec moramo da drzimo otvorene prozore.

    Teskoje pusacima da shvate da je njihovo ponasanje direktno opasno po ljude u okolini. Sve to nazivaju prenemaganjem. Ne mislim da je prenemaganje to sto ne zelim da smrdim na duvanci dim, a o steti po zdravlje da i ne govorim. Sto je stepen edukacije veci (a verovatno i standard) to je broj pusaca manji.
    (Sanja, 1. januar 2018 14:56)

    # Link komentara

  67. A ko beše najviše placa borbu protiv pušenja? A da,narko karteli..ma nebitno..u selu gde živim ima sve manje pušača ali ima tričavih 400 registrovanih narkomana...ma koga je briga..parice su presudne u svemu. Ali i vi plaćeni novinari tako lako ignorišete istrazivanja u ovom slučaju Norvežana,kada vam nisu u skladu sa direktivama..Ček,skoro beše da su elektronske cigarete isto stetne koliko i duvanske..to ćemo isto da se pravimo ludi..niko nije kriv,al se neko dobrano obogatio.
     (necer, 1. januar 2018 14:50)

    # Link komentara

  68. Cuh negde da ni jedna mera protiv pusenja nije nekoga naterala da prestane da pusi nego mu je zivot ucinila jos bednijim. Bolji pristup je raditi na pomoci ljudima koji zele da prestanu da puse, reklamirati progame za odvikavanje, edukovati ljude. Inace u zivotu nisam zapalio cigaretu, a zivio sam i u vreme kada se pusilo svugde pa i u avionima, a na kiosku sam kao dete kupovao cigarete za starije i nikad nisam dosao u iskusenje da zapalim....
    (Traagovi u pesku, 1. januar 2018 14:47)

    # Link komentara

  69. Lagano samoubistvo mora da se zabrani i paklica da bude 5000 dinara.
    (Pera, 1. januar 2018 10:22)

    Mnogo, kume mnogo! Al' za pocetak bi moglo bar 10€ po pakli i totalna zabrana na SVIM javnim mestima.
    (nepusac, 1. januar 2018 14:43)

    # Link komentara

  70. Posto su, kao i uvek, pare na ovoj teritoriji koji neki od miloste zovu drzava najbitnije, predlazem resenje: neka meni drzava vrati SVE pare, sa kamatom, koje sam u zadnjih 3 godine uplatio za zdravstvo, a ja cu da se lecim o svom trosku.

    Iz moje perspektive ovo itekako ima smisla, posto sam, sasvim slucajno, pre neki dan saznao da je moj izabrani lekar otisao u penziju pre tri godine.

    Savrseno nije bitno jesam li pusac ili ne - iznos koji sam ja uplatio visestruko prelazi iznos koji je drzava na mene potrosila (0 dinara). Sledeci logiku drzave, treba da mi vrate pare... i to ozbiljnu kolicinu, negde oko 12.000 eura plus kamata.
     (Sinisa Mihajlovic, 1. januar 2018 14:42)

    # Link komentara

  71. Okupljace se pusaci kao hriscani u katakombama.Sve zabranite Evrotalibani.
    (Schaumburg Illinois, 1. januar 2018 14:41)

    # Link komentara

  72. Kao ugostiteljski radnik u potpunosti podržavam zabranu pušenja na javnim mestima.Nepušač sam,ali ne vredi konstantno se osećam na duvan.Zabranu treba uvesti što pre kao i drastično poskupljenje duvana.
     (milos, 1. januar 2018 14:40)

    # Link komentara

  73. 2016. godine od raka je obolelo za 48% vise stanovnistva nego 1976. godine kada je pusenje uglavnom svuda bilo dozvoljeno, u cenu duvana nisu ulazuli bezobrazno veliki haraci i kada je pusilo neuporedivo vise gradjana nego danas. Umalo da zaboravim. Pre 40 godina radile su fabrike poput Zorke, Župe, Prve iskre, Rekorda, Viskoze i ostalih manjih i vecih zagadjivaca vazduha. Da te kompanije rade danas, rast broja obolelih u odnosu na pre 40 godina bio bi mnogo veci od ovih 48%. Od mene toliko o tome sta se i koliko postiglo zabranama, akcizama i kaznama.
    (Statistika, 1. januar 2018 14:35)

    # Link komentara

  74. Podržavam 100%, nadam se da zakon zaživi što je pre moguće.
    Izuzev ratova i sličnih okolonsti pušenje je najnecivilizovaniji način ugrožavanja integriteta i slodode svih onih koji nisu odabrali pušenje.
    Nemam absolutno ništa protiv pušača, naravno to su ljudi kao i svi ostali. Ali sam zaista protiv dima koji pušači izbacuju.
    Argumenti kao što su “moja baba je pušila pa je živela 100 godina” i slično tome su slabi argumenti. Naravno da će neko da preživi pušenje dugo godina ali statistika govori svoje.
    A da nepričamo o tome kako se deca ugrožavaju u Srbiji.
    Mentalitet pušenja u Srbiji je totalna katastrofa i pušači jedino šta znaju da kažu je “ja se osećam napadnut”.
    Halo Srbija! Probudi se! 2018-a je! A vi još pušite i punite đzepove stranih duvanskih industrja.
    Jeste svesni koliko para možete da uštedite samo na duvan?
    Nek ja pakla 200 din to bude oko 600€ godišnje za one koji puše paklu na dan.
    Za deset godina 6000€, za dvadeset 12000€, za trideset ...
    A ljudi se žale nemaju pare za ovo za ono.

    Pušači, moj savet vam je oslobodite se vašeg egoa i shvatite zabranu pušenja kao jednu pozitivnu akciju za vaše zdravlje, zdravlje vaše dece, zdravlje vaših sugrađana i za “zdravlje” vašeg novčanika. A zdravlje svih građana Srbije je i zdravlje jedne zemlje t.j. Srbije.

    Želim vam Srećnu Novu Godinu 2018-u bez dima.

    /Radikani nepušač ali korektan.
    (Vazduh, 1. januar 2018 14:32)

    # Link komentara

  75. Nikada, niti jedno istraživanje nije nepobitno dokazalo vezu između pušenja i raka pluća, sve se svodi na izračunavanje vjerojatnosti i statistike, a ko zna koji parametri možda nisu ni uzeti u obzir!
    (Wunderknabe, 1. januar 2018 13:45)

    Aha, verovatno mislis na parametre da je Zemlja ravna ploca i da je drze u vasioni cetiri kornjace.
    (Mile, 1. januar 2018 14:31)

    # Link komentara

  76. Ja ne vozim auto, samim tim ne zagadjujem ostale. Molim da se uvede zabrana koriscenja automobila, jer nema smisla da vozaci truju nevozace. Hajde da teramo mak na konac. Najveci smaraci su bivsi pusaci, cak veci I od stalnih nepusaca. Ako je duvanski dim stetan, onda zatvorite fabrike ali svi znamo da to nikada necete uraditi.
     (neutralni trougao, 1. januar 2018 14:29)

    # Link komentara

  77. Ja sam nepušač ali ovo dijagnostika lečenje koštaju državu je takvo licemerje da je to strašno. A šta ćemo sa našim termoelektranama koje su u top 10 u Evropi po zagađivanju vazduha u evropi kakvom zabranom ćemo to da sredimo... Sve same gluposti.
    (samo kažem, 1. januar 2018 14:25)

    # Link komentara

  78. U Leskovackom domu zdravlja na trecem spratu zaposleni u administraciji puse u svojim kancelarijama.Verujte mi tako je u vecini kancelarija u drzavnim firmama I nikom nista ?Sramota
     (Dragan, 1. januar 2018 14:22)

    # Link komentara

  79. Strastveni pušač sam već duže od 40 godina, što znači da sam pušač 2/3 svog života i nemam nameru da prestanem. Ko hoće, neka postane ili neka prestane da bude pušač, ali ja na prestajanje i ne pomišljam. Ako u Srbiji na snagu stupi zakon o potpunoj zabrani pušenja na javnim površinama (pa i na autoputu, u pauzi vožnje ili svuda kuda idem u meni omiljenu brzu jednosatnu šetnju - tako sam razumela tekst) a osoba sam koja ceo život poslušno poštujem sve zakone, biću u gadnom problemu: putujem satima i ni u toku pauze / odmora ne smem popušiti cigaretu, pa stvarno će biti gadno.
    Da li su oni koji planiraju te rigorozne zakone protiv ne/pušenja znaju da mi pušači punimo budžet i da pušenjem finansiramo i potrebe nepušača i nihove dece?
    Sigurno je da neću postati nepušač, i po cenu da iz dvorišta ne odem dalje od pola sta brzog hoda i nazad u dvorište...
    (Samosvesna gradjanka, 1. januar 2018 14:19)

    # Link komentara

  80. Iako sam strastveni NEpusac mislim da treba ostaviti na vlasnicima lokala da odluce da li zele pusacki ili nepusacki lokal. To je moj lokal i ima da pravim pravila kako ja hocu.
    (Kalimero, 1. januar 2018 10:19)
    Vlasnici lokala treba da poštuju zakon i ne treba da se "pitaju" u pogledu pušenja. Ugostiteljski objekti su radno mesto osoblja, a pošto i postojeći zakon propisuje zabranu pušenja na radnom mestu, treba omogućiti zaposlenima da ne budu pod uticajem toksičnog dima 8 sati svakog dana. Postojeći zakon je kontradiktoran i 95% bi Ustavni sud stavio van snage odredbe koje se odnose na "izbor". Nacrt novog zakona je rigorozniji, ali opet ostavlja mogućnost razdvajanja prostora ako je veći od 80m2.
    (pajero, 1. januar 2018 14:17)

    # Link komentara

  81. Nisam pusac, a sinoc sam sa doceka dosla kao da sam teski zavisnik, sva sam smrdela od odece,do kose i koze, uzas.
    (MARIJANA, 1. januar 2018 14:16)

    # Link komentara

  82. Nepušač je sistematski diskriminisana kategorija,koliko god ovo što pišem nekom pušaču izgledalo patetično.A pušači su itekako jedna većinski nekulturna i bezobzirna kategorija,pa kada ih zamolite da u vašoj kući ne mogu da zapale,osjete se jako uvrijeđenim,adje ni u jednom kafiću,restoranu ne možeš da udahneš čist vazduh,već bi ti i u tvojoj kući određivali pravila.To su makar moja iskustva,čast onim uviđavnijim pušačima koji su velika manjina.Naravno da ovo podržavam,ali ako se u tekstu kaže da dobit imaju samo duvanske kompanije,a da su indirektni troškovi kroz liječenje oboljelih mnogostruko veći,pitanje je koliko je onda država korumpirana od strane duvanskog lobija,jer se to nameće kao jedini logičan zaključak zašto nema ništa od donošenja takvog zakona.Činjenica je da državni budžet pribira značajna sredstva od akciza na cigare.Bilo kako bilo kad tad takav će zakon biti donešen samo je pitanje vremena.
    (PeruN, 1. januar 2018 14:16)

    # Link komentara

  83. Branko@
    Pre je sve bilo bolje :)
     (cvrko, 1. januar 2018 14:15)

    # Link komentara

  84. Ja ne idem u lokale u kojima je zabranjeno pušenje i rešena stvar.
    (Dragoslav, 1. januar 2018 14:09)

    # Link komentara

  85. Srbija jw jedino mesto na svetu gde je dozvoljeno pusenje u decjim igraonicama.
     (turista, 1. januar 2018 14:08)

    # Link komentara

  86. @ Dubrovčanin
    Pa baš zato se ovde priča o POTPUNOJ zabrani pušenja. I u SRB trenutno imamo sličan, još blaži nakaradni zakon koji je, kako neko već reče, samo preporuka...
     (Stara Hercegovina, 1. januar 2018 14:07)

    # Link komentara

  87. Pusio 40 godina 2 pakle dnevno. Ne pusim 15 meseci i necu nikada ponovo propusiti.

    Jedina peticija koju sam ikada potpisao je bila protiv zabrane pusenja 2009 organizovana od strane grupe ugostitelja.

    Iako ne pusim, opet bih je potpisao.

    Treba ugostiteljima ostaviti izbor i odluku, u Nemackoj, Austriji, Hrvatskoj, Grckoj clanicama EU ima ugostiteljskih lokala (ili delova istih) u kojima se pusi, zasto mi moramo uvek da budemo pametniji od pape?

    Potpuna zabrana je ozbiljna diskriminacija i ugrozavanje prava na izbor, kada bi pusenje tj njegova zabrana predstavljalo resenje svih ili mnogih zdravstvenih problema mozda bih se i ja saglasio...ovako je samo najobicnija propagandno marketinska zvaka za ludaka.

    Paljevinama koje se loze da pusaci i njih indirektno truju porucujem da krenu u borbu protiv upotrebe SUS motora u automobilima i prelezak na elektromotore. Posto su oni nekoliko stotina puta veci zagadjivaci od pusaca.

    Inace, ova direktorka agencija koju citirate u tekstu masno laze / apropo direktne stete i koristi za drzavni budzet, mogucnosti da se pusi u javnim prostorima u pojedinim zemljama...kao da smo Severna Koreja pa niko nikada ne prelazi granicu...
    (ex bmw fun, 1. januar 2018 14:05)

    # Link komentara

  88. prvo vi zabranite ragovor mobilnim u kolima i primenjujte to. za pusenje cemo lako. sto se mene tice posle zabrane po firmama sada je jos smesnije jer se ispred firmi skupljaju pusaci ko dzankoze sa sve kafama.
     (lucchese, 1. januar 2018 13:56)

    # Link komentara

  89. Pre 25+ godina duvan nije bio opterećen akcizama, procentualno pušilo je najmanje duplo više stanovnika, pušenje je bilo dozvoljeno u kancelarijama, restoranima, hotelima, crkvama, državnim ustanovama, opštinama, fabrikama, prodavnicama, sudovima i većini ostalih javnih mesta. Čak i u avionima postojala su sedišta (50%) predviđena za pušače. Danas imamo zabrane, akcize, kazne, pad broja stanovnika, stalni rast broja obolelih i smrtnost od raka i kardiovaskulatnih obolenja u odnosu na prethodnu godinu i godine kada je pušači nisu bilo pljačkani i maltretirani i manje budžetske prihode od kojih bi se između ostalog finansiralo i lečenje stanovništva. Umalo da zaboravim, pre 30+ godina ako se neko razboli (ili njegovo dete) a ima overenu zdravstvenu knjižicu nije morao da plaća ni pregled, ni lekove, ni operaciju, ni terapiju.
    (Branko, 1. januar 2018 13:51)

    # Link komentara

  90. Podrzavam zabranu pusenja na javnim mestima.
    (Bubi, 1. januar 2018 13:49)

    # Link komentara

  91. U Švedskoj je zabranjeno:
    Rökning = dimljenje = pušenje

    Dakle i elektronske cigarete koji dime, zamagljuju itd itd.

    Zabranjena je i prodaja automatizovanog osveživača jer je udisanje svake vrste aerosola koji sadrže mirise/arome kancerogeno. Gde logično ulazi i elektronska cigareta.
     (Swedenonline, 1. januar 2018 13:49)

    # Link komentara

  92. Забава за неуку сиротињу, зна и види се у којим слојевима друштва је дим најпопуларнији, оставио пре 4 године на овај дан и једва чекам да други ураде исто моја подршка за све рестриктивне законе а живце затежите на изборима и свима ће бити боље.
     (Филип, 1. januar 2018 13:46)

    # Link komentara

  93. A ja sam za sada uspešni bivši pušač, nemam krize i probleme, ali ovu zabranu doživljavam kao napad na sebe lično. Verovatno još uvek sebe ne vidim kao nepušača, ali me nervira što ljudima brane da žive slobodno. Ako mi smeta dim izaći ću iz kafića a neću terati druge da se mrznu napolju zbog mog komfora. Ljudi su previše sebični.
    (perapk, 01. januar 2018 13:05)

    A zašto nepušači da se, kako ti kažeš "mrznu" napolje, da bi pušači uživali u komforu? Gde je tvoja logika?
    Glupost.
    Činjenica je da ceo svet izbacuje duvanski dim, samo ga srbi (i bosanci) (i dalje) uvode.
    Kod kuće pušačima niko ne brani da se truju, ali, niko nije dužan da se truje na javnom mestu.
    To što su kod nas u pitanju razna podilaženja drugim (finansijskim) interesima, to je druga priča.
     (Lala iz Banata, 1. januar 2018 13:45)

    # Link komentara

  94. Nikada, niti jedno istraživanje nije nepobitno dokazalo vezu između pušenja i raka pluća, sve se svodi na izračunavanje vjerojatnosti i statistike, a ko zna koji parametri možda nisu ni uzeti u obzir!
    (Wunderknabe, 1. januar 2018 13:45)

    # Link komentara

  95. Ja se više ne družim sa pušačima i prestao sam da idem na pušačka mesta. Drugačije ne može, zato što nepušači nemaju zaštitu od države
     (j, 1. januar 2018 13:43)

    # Link komentara

  96. Povecati cenu na 500din. a zakon naravno da stupi na snagu.
     (Elien, 1. januar 2018 13:42)

    # Link komentara

  97. posto zivim napolju jasna mi je razlika izmedju zabrane pusenja na javnim mestima i situacije u srbiji. ne moze da se poredi koliko se osecate ugodnije i mi pusaci, i nepusaci. kontam da gazde lokala napolju pevaju. treba malo da se navikne ali zamisli milinu kad se vratis iz izlaska i samo uskocis u krevet (nakon eventualno opranih zuba) i nema onog odvratnog smrada. drugo, ici u restoran je neuporedivo bolje a i manje se pusi plus su ljudi upuceni jedni na druge kad izlaze napolje da puse tako i da dolazi do price sto se barem u NS, retko desava. kafane bi moze mogle da budu izuzetak ali za to treba neki kafanski sindikat da se pobrine...
     (prezivecete, 1. januar 2018 13:42)

    # Link komentara

  98. Iskustva iz Hrvatske....kad je zakon stupio na snagu inspekcije su kontrolirale njegovu provedbu pa su oni koji su lovili u mutnom vrlo brzo shvatili da im se ne isplati kršiti zakon jer su kazne vrlo visoke, Vrlo brzo su se gazde kafića počele prilagođavati zakonu pa su ugrađivali odgovarajuće ventilacije, a manji kafići koji za to nisu imali uvjeta su propali. Danas se u Hrvatskoj puši u 80% kafića, u restoranima i drugim lokalima u kojima se poslužuje hrana na snazi je totalna zabrana pušenja, ali zato većina njih ima terase, na kojima zimi drže šatore ili vanjske grijalice, pa je i pušačima omogućeno da posjećuju restorane. Jedno od iskustava je da su neprilagođeni kafići u početku trpili ogroman pad prometa jer su pušači odlazili u kafiće u kojima se moglo pušiti. Nepušači koji su najviše kukali i podržavali takav zakon NISU odlazili u kafiće za nepušače čime su pridonijeli zatvaranju malih nepušačkih kafića.
    (Dubrovčanin, 1. januar 2018 13:42)

    # Link komentara

  99. @Marko
    Pominjes tvoju trudnu zenu ?
    Nadam se da si dobio divno,zdravo i srecno dete i zelim mu sve najbolje na ovom svetu samo nemoj da zaboravis da postojimo i mi pusaci koji nemamo decu i od mog poreza,akciza...itd tvoje dete ce ici u vrtic,skolu,imati bolje lecenje...itd dakle kada pricas o ukidanju prava na moj bemedit nwmoj da zaboravis da i ja cinim nesto za tebe i tvoju porodicu a gle cude to je pozitivno.
    Dakle potreban je koncenzus i iskren razgovor jer Srbija ima oko 40% pusaca i nije po mentalitetu Skandinavija.Ovde ljudi iz jedne krajnoati prelaze odmah u drugu a to nikako nije dobro.
     (republika, 1. januar 2018 13:41)

    # Link komentara

  100. Pušač sam desetak godina, podržavam ovakav vid borbe protiv nikotina. 1. Manje cigara popušim
    2. Prostorija nije zadimljena, više se popije.
    3. Holanđanin čini mi se reče, stvara se nova socijalna interakcija - čovek potpuno u pravu!

    Naravno da niko neće zatvoriti lokal zbog ove odluke.
    (Bayrot, 1. januar 2018 13:40)

    # Link komentara

  101. A da pre toga zabranimo kradju ? Da donesemo zakon da se odmah sece ruka ko pipne nesto tudje, pa makar bio i nadcovek politicar ?
    (Selo gori a baba o pusenju, 1. januar 2018 13:38)

    # Link komentara

  102. Klonim se pušača kad god mogu, ali nisam ekstreman po tom pitanju, jer neću da umrem zbog malo dima koji progutam da bih sedeo sa nekim dragim i zanimljivim ljudima. Pušače treba edukovati i stalno ponavljati na medijima da je nepristojno pušiti u društvu nepušača. Ranije su oni pušenje na svakom mestu smatrali neotuđivim pravom, kao što su neki smatrali da imaju pravo da tuku gej osobe, ili ubijaju pse. Svet se menja, pa se menjaju i ljudi. Nekad su pušači kod mene na slavi pušili za slavskom trpezom, a obzirom da je to u maju, zadnjih par godina na terasi iako im nisam ništa prigovarao. Najviše me nerviraju pušači na bus stanicama koji se uvek zalepe za mene i pale cigaretu.
    (kole, 1. januar 2018 13:32)

    # Link komentara

  103. Zabranite proizvodnju duvana u Svetu pa onda valjda nece biti i pusaca.
    (Goca, 1. januar 2018 13:28)

    # Link komentara

  104. Kako ste samo pateticni, pa ovde u sloveniji se je profit restorana, kafica, diskoteka povecao, kafane su jos uvek pune, restorani puni a nepusi se unutra, za mene su pusaci jako sebicni ljudi, vade se na svoja prava, pa i mi imamo pravo, da kad jedem ili pijem pice u kafani da ne udisem taj smrad, kome da se ja zalim za svoja prava, i nemojte samo da kazete pa idi onda tamo gde se nepusi, cigarete smrde i tacka...
     (Milan_C, 1. januar 2018 13:27)

    # Link komentara

  105. Donijeti zakon o zabrani pušenja kao i zakon o zaštiti nepušača koji je na snazi u Njemačkoj.Jedva čekam da to konačno zaživi i u BiH. Makedonija već ima taj zakon i provodi se u većoj mjeri. Mogućnost zaobilaženja postoji ako je npr. vlasnik kafića blizak vlasti.
    (Nenad, 1. januar 2018 13:21)

    # Link komentara

  106. @grogon: ja sam ih video... cak sam i pricao sa vlasnicima istih... imaju svoju racunicu... misle da vise dobijaju na gostima koji nece da udju u dim, nego sto gube na onima koji nece da udje ukoliko ne mogu da prave dim...
    da stvar bude jos "sokantnija" bio sam na mestu koje je specijalizovano za pravljenje milion vrsta kafi... i pusenje je zabranjeno... siti smo se ispricali, naravno kada sam zatrazio pikslu i saznao da je zabranjeno pusenje, zamolio sam coveka da mi promeni narudzbinu i popio sam koka kolu... :p
    sa druge strane znam neke koji su bili primorani da zabrane pusenje (trzni centri)... neki su odavno prodali lokale, dok neke vadi letnji period i baste...
     (lal, 1. januar 2018 13:21)

    # Link komentara

  107. Kod nas se ne poštuje ni ovaj zakon.
     (nemanja.s, 1. januar 2018 13:19)

    # Link komentara

  108. Врхунски чланак!

    Златибор Лончар да стави прст на челу и замисли се шта ради од 2015-те кад је стигао нацрт закона. Коме одговара вакво стање?
     (Mika, 1. januar 2018 13:19)

    # Link komentara

  109. Ja se bacio sa reci na dela! Sprovodim svoju Novogodisnju zelju - nema vise pusenja, dosta je bilo.
    (Pera, 1. januar 2018 13:19)

    # Link komentara

  110. Apsolutno podrzavam. Truj se u svojoj jazbini, nisam duzan da udisem tvoje otrove!
    (Dulo, 1. januar 2018 13:16)

    # Link komentara

  111. To za bolesti nista dokazano nije sve drugo vise utice na zdravlje i bolesti. Kad su kafići ja bi dozvolio pusenje i u malim lokalima uz propisanu ventilaciju
    (mirko, 01. januar 2018 10:05)


    Jedva čeka, pa da i zimi mogu da dođem na odmor. A išao bih i na skijanje u Srbiju. Ovako sam sve suspendovao!
    A što se tiče propisne ventilac, pa baš zbog toga bi to pušenje i trebalo da bude zabranjeno. Ne pada ta tolika struja sa neba, pa ni to grejanje što se na tu toliku ventilaciju naknadno utroši!
     (ekspert, 1. januar 2018 13:15)

    # Link komentara

  112. A ja sam za sada uspešni bivši pušač, nemam krize i probleme, ali ovu zabranu doživljavam kao napad na sebe lično. Verovatno još uvek sebe ne vidim kao nepušača, ali me nervira što ljudima brane da žive slobodno. Ako mi smeta dim izaći ću iz kafića a neću terati druge da se mrznu napolju zbog mog komfora. Ljudi su previše sebični.
     (perapk, 1. januar 2018 13:05)

    # Link komentara

  113. "ekonomski postoji ili blago povecanje prometa ili ostaje isto"... moje pitanje je zasto onda vlasnici ugostiteljskih objekata sami ne zabrane pusenje u istima??? deluje kao da mogu da dobiju, ali nemaju sta da izgube...
    drugo pitanje je, ako ce se smanjiti broj pusaca za 4%, zasto se onda ne zabrani prodavanje cigareta??? kapiram da bi efekti bili visestruko bolji...
    ja mogu da vam kazem iz mog ugla... ako ukinu pusenje u ugostiteljskim objektima, smanjicu broj kafa za 3-4 dnevno i broj obroka za 3-4 mesecno... verovatno ce se smanjiti i broj popusenih cigareta, posto naravno pusim vise uz kafu, ali to ce biti samo u situacijama u kojima nemam mogucnost da istu popijem na privatnom posedu...
     (lal, 1. januar 2018 13:04)

    # Link komentara

  114. kao neko.ko.je bio strastven pusac i prekinuo,razumem i jedne i druge.medjutim vise se priklanjam naravno ne pusacima.
    hocete da regulise zabranu pusenja..jednostavno primenjujte zakon sa novcanim kaznama i resen problem.kada nekoga udarite po dzepu 2,3x i to drakonski,nece vise ..
     (mozaks, 1. januar 2018 13:02)

    # Link komentara

  115. Ja cu da se trujem i dalje.Moj problem. Mogu da dignu cenu pakle cigara i 200%. Imam za cigare i za kafanu i za ostala zadovoljstva. I spreman sam da snosim zdravstvene poosledice.Ali mi se ne svidj sto zabrana se odnosi i na kafane. U jednu kafanu odlazim 35 godina.Drustvo advokati, profesori univerziteta, sportisti veterani, i ovi danasnji, glumci... Kafana je unuverzitet , institucija, .I nikome ko ne pusi ne smeta. Ako se uvede zabrana prestaje i druzenje.Da li treba da se druzimo na Kalemegdanu, Tasmajdanu uz pljosku viskija, vodke? Ili da svaki cas ustajemo od stola izlazimo napolje da bi zapalili cigaretu i sve zbog nekog koji navrati jednom mesecno ad hoc? Od takvih vlasnik nema koristi
     (Marlboro, 1. januar 2018 12:55)

    # Link komentara

  116. Kad vec pišete o Nemackoj onda bar napišite kako jeste! U kaficima do 75 qm, tj gde radi samo jedan/a osoba je pušenje je dozvoljeno, veci kafici imaju ekstra prostorije za pušace, tj isto je kafic samo ogra?en staklom. Ima cak i diskoteke u kojima se puši, kao i trzni centri(ne svuda i svaki) gde je dozvoljeno!
     (SAŠA FRANKFURT, 1. januar 2018 12:52)

    # Link komentara

  117. Ovim putem,molim drzavu da ne brine o mom zdravlju.Njihova briga sa svakodnevnim poskupljenjima cigareta ce me pokopati,mnogo ranije,nego sto mogu da izdrzim.Predlazem,ako toliko misle o zdravlju ljudi,da totalno zabrane prodaju cigareta!A sta ce onda puniti buzdet?
     (Dr.Rakar, 1. januar 2018 12:52)

    # Link komentara

  118. Jedva čekam pa ću možda i češće da odem na kafu ili sednem da pojedem nešto!
     (Marko, 1. januar 2018 12:51)

    # Link komentara

  119. U Francuskoj je zabranjeno pusenje na svim javnim mestima. Od trenutka zabrane mnogi su prestali na puše. Tako treba i kod nas. Kazne i za pusace i za vlasnike lokala gde se zabrana ne poštuje
     (perisic, 1. januar 2018 12:50)

    # Link komentara

  120. evo ja sam strastveni pusac i vlasnik ugostiteljskog objekta, boga molim da zabrane, ali svima!!!
    (sin, 01. januar 2018 10:44)
    Nemoj da molis biga nego ulozi malo u lokal, napravi ventilaciju prijatelju, nemoj da si cicija, znas da naplatis pice, ali uslove ko sisa.
     (who cares, 1. januar 2018 12:48)

    # Link komentara

  121. Ja sam pusac iz Holandije (i ne planiram da stanem). Ovde zabrana vec odavno na snazi i iskreno da kazem nemam problema sa tim. Kad izadjem u kafic pusaci lepo ponekad izadju napolje i stvori se neka socijalna dinamika uzmedju pusaca (i upoznas nove ljude). U kuci isto ne pusim vise (izadjem ponekad na svoj balkon) - i ustedim €2000 godisnje (paklja je ovde €8). Od tih para lepo idem na odmore. A i vise uzivam kad zapalim.
    (Dejan, 1. januar 2018 12:40)

    # Link komentara

  122. E da znate sta jedete i pijete pusili bi 3 pakle..
    Ko hoce da pusi neka pusi,njegova stvar!
    Vise alkoholisanih u saobracaju ubije ljudi nego pusenje.
     (Tihi, 1. januar 2018 12:38)

    # Link komentara

  123. upravo sam u bukurestu. zabrana pusenja je u svim mogucim objektima. neki od ugostiteljskih objekata imaju terase sa grejalicama gde izadjes i ispusis cigaru. pusac sam ali je bolje bez duvanskog dima.
     (n6, 1. januar 2018 12:35)

    # Link komentara

  124. Sumnjam, ali iakreno priželjkujem. kod na se ne puši, već se cigarete bukvalno žderu. Izvinjavam se na rečniku, ali tako je
     (vladimir, 1. januar 2018 12:31)

    # Link komentara

  125. cigare su opasnije od bombi, ovo je zakon samo za tupave cisto da ih uce da slusaju. da se zaista brinu za zdravlje ljudi ukinuli bi mnoge drhge stvari pa i cigarete i to njih na kraju,sigurno je da manje stete od avionskih izduvnih? gasova
     (parapapa, 1. januar 2018 12:30)

    # Link komentara

  126. Ma naravno da zabrana ne bi donela stetu ugostiteljima niti ikom uopste osim proizvodjacima. Nikad ne ulazim u lokale gde se pusi a znam i druge koji to ne rade.
    U Srbiji je svest o tome na jako niskom nivou. Najgluplje kad pitaju pusaci "jel vam smeta da zapalim?" Pa naravno da mi smeta, i vama smeta, samo ste vi to izabrali, ali ne mozete mene da maltretirate. U vrhu smo po broju pusaca kao i po broju obolelih i umrlih od nekoliko vrsta kancera, ne obavezno vezanih samo za pusenje, nego recimo i za nepravilnu ishranu.
    Druga glupost je sto najvise puse oni sa najmanjim primanjima kako kaze statistika, a moze se primetiti i golim okom - na primer zaposleni ispred samoposluga, malih prodavnica, itd.
    Nije im zao ni zdravlja, ni para, ne plase se ni "pusackog tena", ni "pusacke noge", svaka cast.
    (totalna zabrana, 1. januar 2018 12:30)

    # Link komentara

  127. Ljudi koji govore da je pusenje licna stvar ne shvataju jedan ogroman problem. Kada pusis na metar oko moje trudne zene i mene, onda je to i moja stvar. Tvoja licna sloboda je ogranicena mojom.
    Kao sto ja ne mogu da pod izgovorom licne slobode pustam muziku do daske u 3 ujutru svaki dan a da nemam regisrovan klub, tako ne mozes i ti da pusis na metar od mene. Zao mi je pusaca ali mi je uvek zalije mene i moje porodice jer mi nismo pusaci a moramo da snocimo posledice vasih licnih izbora.
    (Marko, 1. januar 2018 12:29)

    # Link komentara

  128. Sve je to bajno sjajno,međutim ni postojeće zabrane niko ne sprovodi.
    Aman puši se po svim bolnicama a pošto je promaja opasnija od dima niko prozor da otvori i bazdi gore nego po kafanama.
    Srećna nova godina!
    (Svedok, 1. januar 2018 12:29)

    # Link komentara

  129. Volim Kafane, mrzim dim...
     (Ziv je Draza, 1. januar 2018 12:28)

    # Link komentara

  130. Haha sto nikotinski zavisnici pokusavaju da izjednace efekte duvanskog dima i alkohola, prva i osnovna stvar alkohol ima i pozitivno dejstvo na telo a duvan je 100% stetan, druga podjednako bitna stvar pusac truje sve zivo oko sebe a alkoholicar samo sebe
    (uzdravlje, 1. januar 2018 12:27)

    # Link komentara

  131. Mi imamo jednu kancelariju dimenzije 6X4 m koja je namenjena iskljucivo za pusenje. Ima 5 stolova, 20 stolica, klima uredjaj i stari odavno otpisani racunar na kojem se pusta MP3 muzika. Uglavnom pusaci plate kafu, caj ili bezalkoholno pice, donesu u tu prostoriju i popiju uz jednu ili dve cigarete. U proseku se zadrze 15 minuta koliko po zakonu iznosi pauza za pusenje. Kapacitet prostoji ne dozvoljava duze zadrzavanje. Nisu izlozeni kisi, vetru, snegu, vrucini tako da im zdravlje nije naruseno kao kada bi pusili ispred zgrade. Nepusacima je za vreme pauze na raspolaganju restoran u kojem je (kao i u svim ostalim prostorijama) pusenje zabranjeno. Niko nikome ne smeta. Niko nikoga ne ugrozava. Sve u svemu, jedna harmonija u duhu dobrih medjuljudskih odnosa.
    (Dragan, 1. januar 2018 12:25)

    # Link komentara

  132. (Damir, 01. januar 2018 10:47)

    kazes "lepo stoje napolju", a izvini, sta je tu lepo? Jel izasli na pice u, ili ispred bara? Jel ti, kad izadjes sa prijateljima, sedis unutra dok oni stoje ispred ili si sa njima napolju, ili se podelite pusaci/nepisaci pa neki unutra neki napolju? Ili ne izlazis sa prijateljima pusacima?

    Nepisac sam, a mislim da su ovo nevidjee gluposti.
     (ivan, 1. januar 2018 12:16)

    # Link komentara

  133. Komsija ima dvoje male dece kojoj smeta duvanski dim. Zato on izadje u hodnik i tu pusi. Onda dim smeta meni ali nemam kud, moram da ulazim i izlazim iz stana kroz taj hodnik / stepeniste.
    (Langus, 01. januar 2018 10:11)Da,komsija toliko pusi da ima fotelju i tv u hodniku zgrade,pusi covek ne vidi se od dima 8 spratova zadimio.a ti toliko izlazis u ulazis da komsije misle da radis kao kurir.
     (A3, 1. januar 2018 12:16)

    # Link komentara

  134. Ovi sto sada lupetaju o tome kako su zatvarani lokali na zapadu zbog zabrane pusenja, ocigledno nisu maknuli iz svog sela nigde, a po najmanje na zapad... ili na istok... ili bilo gde kada bolje razmislim :)
     (zekan, 1. januar 2018 12:14)

    # Link komentara

  135. ja sam pusac i nemam nista protiv zabrane pusenja...ali citam komentare pojedinaca koji pisu sve i svasta o restoranima, a siguran sam da idu jednom u pet godina a ovamo se nesto zgrazavaju...ne volim takve ljude....imam prijatelje koji ne puse i ja to postujem i nikada ne zapalim cigaretu kod njih...ali sam ipak da i mi pusaci imano neke restorane ili kafice gde je to dozvoljeno pa onda nepusaci nece zalaziti u takve lokale vec ce imati svoje...neko je predlozio da se podigne cena cigareta i tu nemam nista protiv i neka se podigne cena alkoholnih pica jer ja ne pijem i ne dopadaju mi se ljudi koji piju jer ne znam sta su u stanju da urade kada popiju flasu piva ili neke zestine, da li ce im se pomraciti um i ubiti nekog ili sesti u auto i izazvati sudar...neka cena pakle cigareta bude 1000 dinara...flasa piva 500 dinara...casica zestine u kaficu minimum 1000 dinara
     (ilke kv, 1. januar 2018 12:13)

    # Link komentara

  136. Zao mi garderobu koju uvek nabazdim u kaficima..!
    Daj Boze da zazivi.
    (Greenwood, 1. januar 2018 12:12)

    # Link komentara

  137. Pusenje je izuzetno nezdravo, a vi kako hocete, trujte se.
     (objava, 1. januar 2018 12:07)

    # Link komentara

  138. Sa sigurnošću tvrdim da je izgovaranje nekih ugostitelja čisto neznanje. Zabrana pušenja u zatvorenim prostorijama je samo izboljšanje. Zdravlje i kultura pre svega.
    (Saša, 1. januar 2018 12:06)

    # Link komentara

  139. Ne kaze se ,,Pusi ko Srbin"", Vec ..Pusi ko Turcin". Pa gosodo kod mene u firmi ne mogu da zabrane pusenje, alkohol. Pored svih znakova zabrane upozorenja, pusi se i tam gde je ,,opasno" rad sa hemikalijama, i.td, a kako to da se uradi na javnom mestu??.
    (Radnik, 1. januar 2018 12:05)

    # Link komentara

  140. Stvarno je sramota da u Srbiji, kao evropskoj drzavi, vlast ne vodi racuna o zdravlju gradjana na najlaksi nacon poput potpune zabrane pusenja u svim objektima. Ako neko stvarno zeli dobro gradjanima onda je zabrana pusenja najjednostavniji nacin da se to uradi. Da ne pominjemo to koliko je to vazno kada se preracuna u rizike od iznenadnih snrti i karcinoma, pa ustede u zdravstvenoj zastiti, ustede u gubicima u privredi zbog bolesti izazvanih pusenjem kod radno sposobnog stanovnistva... Takodje, tako stitimo i najmladje gradjane koji se truju u restoranima i kaficima ne svojom voljom...
     (zekan, 1. januar 2018 11:56)

    # Link komentara

  141. ne vredi,
    srbi puse kao ocajnici, pale jednu za drugom, dzepovi busni, pozutela osusena lica, usta puna nepravde prema njima, place se kmechi o ljudskim pravima, a oci bi iskopali svima pri samoj pomisli na zabranu..

    beda & ocaj na svim nivoima, ovo je samo vrh ledenog brega
    (wer, 1. januar 2018 11:39)

    # Link komentara

  142. a zasto gospoda ne ukine proizvodnju tog otrova na koje dajem 600 dinara svaki dan??? zabranjujete, poskupljujete..pravite zakone protiv pusenja e pa ukinite ih! al trt, od toga se puni budzet. sta ce onda gospoda da krde!!
     (rtt, 1. januar 2018 11:35)

    # Link komentara

  143. Udjite u kancelariju nacelnika opstinske uprave u Kikindi pa da vidite kako se primenjuje.
     (Zoran, 1. januar 2018 11:33)

    # Link komentara

  144. Daj Boze za potpunu zabranu pusenja u zatvorenim prostorima i drakonske kazne!! Pusaci izvinite ali ne zelim vise da smrdim!
    (Vuk, 1. januar 2018 11:32)

    # Link komentara

  145. Iako sam strastveni NEpusac mislim da treba ostaviti na vlasnicima lokala da odluce da li zele pusacki ili nepusacki lokal. To je moj lokal i ima da pravim pravila kako ja hocu.
    (Kalimero, 01. januar 2018 10:19
    Zbog takvog razmisljanja veliki broj majki nedeljom po radnjama cami, a tate za volanom bleje umesto da porodice budu na okupu. Niko ne bi nista promenio ukoliko nije pod obavezno!
     (Lalos, 1. januar 2018 11:29)

    # Link komentara

  146. Pa ako hoce u Evropu, morace hah..podrzavam potpuno..neke stvari treba kod nas iz korena menjati..ovo je jedna od njih.
    (miki, 1. januar 2018 11:20)

    # Link komentara

  147. Na zalost, pobornici zabrane pusenja laziraju podatke. Ja sam bio u Britaniji kada je uvedena zabrana pusenja, i prisustvovao sam zatvaranju hiljada pub-ova i to i dalje traje, sve je prazno a ljudi kupe pice pa puse kod kuce sa decom! O tome nikada niko nije razmisljao.
    (Vladimir Srdanovic, 1. januar 2018 11:12)

    # Link komentara

  148. U Italiji se u zatvorenom prostoru ne puši od 2003. Niti su se bunili ugostitelji, niti su se bunili gosti, niti se manje izlazi, niti se smanjio broj turista. Kad dodjem u Beograd zimi i treba da izađem, lepo mi se smuči.
     (jelena, 1. januar 2018 11:10)

    # Link komentara

  149. "Iako sam strastveni NEpusac mislim da treba ostaviti na vlasnicima lokala da odluce da li zele pusacki ili nepusacki lokal. To je moj lokal i ima da pravim pravila kako ja hocu."
    @Kalimero

    to postoji odavno, nego jes ti video negde, care, nepusacki lokal u Srbiji? posto ja nisam ni jedan...
    (grogon, 1. januar 2018 11:10)

    # Link komentara

  150. Ili je zabrana ili nije?
    Čime su elektronske cigarete zasluzile da budu izuzete? Očigledno lobiranje interesnih grupa...
    (ispod žita, 1. januar 2018 11:10)

    # Link komentara

  151. Pisem komentar iz Praga. Ono sto nedostaje ovom gradu, osim gostoljubivosti, je upravo ta sloboda koja se medju ostalom ogleda i u pusenju. Ispred lokala vise ljudi nego unutra, pa jel onda treba da se 100 posto ljudi smrzava da bi 0 posto nepusaca tad konkretno bilo zadovoljno?

    Nepushach sam, bas me briga hoce li zabraniti ili ne, ali se ljudi sve vise prave robotima i vredjaju tako sto se tretiraju kao svinje u torovima.
    (Sin Bludimir, 1. januar 2018 11:05)

    # Link komentara

  152. licemerno je brinuti o nekom a prodavati mu i drati ga akcizama, sta je sa alkoholom, koliko zivota je odneo, brakova rasturio, bacio u bedu, super je sto smo sve probleme resili jos duvan i eto sreca jedna neopisiva
    (braske, 1. januar 2018 11:03)

    # Link komentara

  153. Ove što bi da dižu cenu cigareta na 5000 bih pitao da li isto traže za alkohol. I pre nego što mi objasnite da nije isto, znam da nije isto. Ali ako ja pušim u svoja četiri zida, šta vas briga koliko me to košta. I da, verovali ili ne, slažem se sa zabranom pušenja na javnim mestima. Jedino kad zapalim na ulici, pre nego što mi nešto kažete, pogledajte oko sebe u dizele iz 90ih i u vazduh koji dišete bio ja tu ili ne.
     (..., 1. januar 2018 10:49)

    # Link komentara

  154. Pre neki dan sam bio u Bugarskoj u restoranu uvece. Izasao napolje i vidim nesto mi cudno, ne smrdim na cigare. Nestvaran osecaj. Pusaci lepo stoje napolju, poneo svako svoju casu, pijuckaju i puse. Ako mogu Bugari, vala mozemo i mi.
    (Damir, 1. januar 2018 10:47)

    # Link komentara

  155. Zaposlio se u državnu firmu preko min prosvete kao mladi naučnik (dakle ne preko partije) i propušio od muke. Što se mene tiče, potpuna zabrana!
    (Milan, 1. januar 2018 10:04)

    Uh, sine, imas srece sto se nisi zaposlio kod privatnika u Srbiji inace bi poceo da se drogiras...
    (sofronije, 1. januar 2018 10:46)

    # Link komentara

  156. Normalno da treba zabraniti. Sinoc na doceku za stolom od 10 ljudi, njih 4 pusilo...ugusili nas, stukli svako po paklu najmanje
     (bicuri, 1. januar 2018 10:44)

    # Link komentara

  157. evo ja sam strastveni pusac i vlasnik ugostiteljskog objekta, boga molim da zabrane, ali svima!!!
    (sin, 1. januar 2018 10:44)

    # Link komentara

  158. @Pera,
    ne samo duvan vec i alkohol treba zabranit ne samo na javnim mestima vec i u domacinstvu sa maloletnom decom. Osim toga cena da bude toliko visoka da pokrije troskove vlastitog lecenja i lecenja pasivnih pusaca.
    Naravno da prvi EU zakon koji treba sprovesti u realnoje je zabrana pravljenja vlastitog alkohola. Samo registrovani i oporezovani da imaju pravo da ga proizvode.
    (samo ostro, 1. januar 2018 10:42)

    # Link komentara

  159. Lagano samoubistvo mora da se zabrani i paklica da bude 5000 dinara.
    (Pera, 1. januar 2018 10:22)

    moze, ali onda i limenka/flasa piva od 500 din pa navise, vina od 1000 din a zestoka pica od 5000 pa navise....
    (mr no, 1. januar 2018 10:42)

    # Link komentara

  160. Ja bih definitivno vise isao u restorane , poslasticarnice itd da postoji zabrana pusenja u takvim objektima. Jednostavno ne zelim moje petoro djece da izlazem duvanskom dimu. Povratnici smo sa zapada ( Sjeverna Amerika ) i tamo odavno postoji zabrana i svi se pridrzavaju toga. Ako hoces da zapalis fino izadjes napolje i na odstojanju od 15 stopa od ulaznih vrata zapalis i nikome ne duvas u lice ili u tanjir . Bice to vrlo tesko sprovesti jer ovde cak i trudnice i oboljeli od karcinoma puse i misle da to nije stetno. Truj sebe koliko god hoces , ali nemoj nas koji smo nepusaci.
    (zubac, 1. januar 2018 10:41)

    # Link komentara

  161. Kao postoji zabrana pušenja na radnom mestu. Pa da li ste vi ušli u sud ili neki drugi državni organ, tamo najviše puše lica koja su zadužena za kontrolu pušenja. Biće taj zakon mrtvo slovo na papiru, isto kao što je i do sada ovaj bio.
    (marko, 1. januar 2018 10:40)

    # Link komentara

  162. Zabranjeno samo na papiru. Idite u bilo koju državnu ustavnovu pa da vidite kako se puši po kancelarijama.
    Lekari po ordinacijama u DZ isto puše a sakirvaju pepeljare po fiokama i iza saksija cveća.
    Inspekcija kada dođe portiri ih zadrže kao da im uzmu podatke a dotle obaveste koga treba da je stigla inspekcija i da sakriju pepeljare i cigare.
    Nikada se u Srbiji ta navika neće iskoreniti...
    (......., 1. januar 2018 10:39)

    # Link komentara

  163. Zabraniti cigare i alkohol svima. Deca od 13 godina puše i piju, a ovde se givori o uspešnoj Srbiji. Zbog rakije i cigara smo tu gde jesmo. Nema narod novca za gaće ali ima za rakiju.
     (Saša, 1. januar 2018 10:38)

    # Link komentara

  164. Nadam se da ce konacno u ovoj godini ova zabrana zaziveti. Nema gore navike od pusenja, i onaj sto se drogira, i alkoholicar, jedino sebe unistavaju, dok pusac truje i sebe i one oko sebe! Pored ove zabrane treba najjeftinija paklica da bude 10 evra, pa ko hoce nek pusi. Gledam ljude oko mene koji puse po dve pakle dnevno, tj oko 500din na dan, a rade za 30 hiljada. I posle kukaju kako nemaju pare...
     (navijac, 1. januar 2018 10:37)

    # Link komentara

  165. Pusio sam tri pakle dnevno.Ostavio sam duvan pre 26 godina. I nikada nisam vise zapalio cigaretu. U kafani sam skoro svakodnevno.Ne smetaju mi pusaci oko mene.Kafana mora da ima dobru ventilaciju. Uvesti jos veci namet na cigare gde bi sredstva isla u zdravstvo. Pa ko voli neka izvoli. Zasto onemugocavati pusacima da uzivaju sa svojim drustvom u kafani. Kome smeta duvanski dim ne mora bas u tu kafanu. Ne moze i jare i pare.Drzava dovela proizvidjace cigara od kojih na ime poreza skida kajmak ali bi da zabrani pusenje. Borci za zabranu nigde iz svojih kuca ne idu. U Americi pusaci skuplje placaju sve zdravstvene usluge
     (Doktor, 1. januar 2018 10:37)

    # Link komentara

  166. U državnim organima koje ja posećujem (sudovi, katastri i sl.) se puši po kancelarijama bez pardona.
    (Krle, 1. januar 2018 10:34)

    # Link komentara

  167. Da li neko stvarno veruje da je nekome u državi zaista stalo do vašeg zdravlja?
    (Glogy, 1. januar 2018 10:28)

    # Link komentara

  168. A zar taj zakon nije vec odavno na snazi?
    (slabo pamtim, 1. januar 2018 10:25)

    # Link komentara

  169. Blago nama kad nas država čuva od nas samih...
    Tamo pojas, ovamo cigare,... čak je i samoubistvo krivično delo.
    Što nas ista država ubija nekontrolisanom hranom prepunom otrova, hormona, antibiotika, zagađenom vodom, bacanjem kanalizacije u reke iz kojih pijemo, uništenjem kompletne privrede,...
    (Duca, 1. januar 2018 10:23)

    # Link komentara

  170. Rusi pre par godina uveli zabranu, i odmah poceli strogu primenu, od restorana, hotela, na poslu i sve redom, cak i u nekim parkovima na otvorenom. Pre je na aerodromu Seremetevo bilo pusionica na svakih 50-tak metara, sada nema nista nego napolju na 50 metara od zgrade.
    A kod nas su davno uvedene zabrane, ali se slabo postuju.
    (AlCapo, 1. januar 2018 10:22)

    # Link komentara

  171. Ne da ne treba da zabrane, nego treba i marihuanu da legalizuju. Da vidite kako bi stranci poceli da dolaze. Odmah bi i turizam i poljoprivreda osetili napredak.
    (Nislijka, 1. januar 2018 10:22)

    # Link komentara

  172. Hajde vise zabranjujte...poumiracemo od silnog dima i grozne atmosfere po zatvorenim prostorima
     (Papagaj, 1. januar 2018 10:22)

    # Link komentara

  173. Lagano samoubistvo mora da se zabrani i paklica da bude 5000 dinara.
    (Pera, 1. januar 2018 10:22)

    # Link komentara

  174. Nadamo se.
    (Anakonda, 1. januar 2018 10:21)

    # Link komentara

  175. Lepe vesti u 2018-toj
     (Fudzicu, 1. januar 2018 10:19)

    # Link komentara

  176. Iako sam strastveni NEpusac mislim da treba ostaviti na vlasnicima lokala da odluce da li zele pusacki ili nepusacki lokal. To je moj lokal i ima da pravim pravila kako ja hocu.
     (Kalimero, 1. januar 2018 10:19)

    # Link komentara

  177. DA! DA! i DA!
    Jedva čekam da mogu dete na miru da odvedem u restoran, da nisam kao dimljena haringa svaki put kada izađem iz nekog kluba ili sa koncerta, i da me ne rastura glavudža od dima.

    Ugostiteljski lobi će shvatiti da su u zabludi što su i do sada zagovarali ovo stanje. Šta više, zarade će se nakon 1-2 meseca stabilizovati, kasnije i povećati.

    A duvanske kompanije, uopšte se ne saželjavam nad trovačima...
     (bačvanin, 1. januar 2018 10:14)

    # Link komentara

  178. trebamo da budemo lider u pozitivnom a ne u trovanju, super ako je to istina
    (ognjen, 1. januar 2018 10:14)

    # Link komentara

  179. U lokalima stoji da je zabranjeno pusenje a svi pale cigare.
     (Heroj, 1. januar 2018 10:13)

    # Link komentara

  180. Jedva cakam da zabrana zazivi i kod nas. Mnogi pusaci iz inostranstva koji dodju kod nas negoduju na veliku kolicinu dima u kaficima i klubovina. Odvikli se ljudi od toga da kad izadju u grad smrde kao da su ispali iz auspuha.
    (Bambi, 1. januar 2018 10:12)

    # Link komentara

  181. Ha ha ,i dalje se pusi u prostorijama, policije ,vatrogascima... ni to nemogu da rese.
    (miki, 1. januar 2018 10:12)

    # Link komentara

  182. U Srbiji samo potpuna zabrana pušenja može imati efekta. Postojeći zakon već propisuje istu na radnom mestu, a kafići i restorani su radno mesto kelnera i osoblja i oni su 8 sati dnevno izloženi otrovima i smradu. Drugo, postojeća sanitarna inspekcija ne radi skoro ništa, a i licemerni su. Odgovorno tvrdim da se u sedištu sanitarne inspekcije u Oml.brigada 1 (SIV-3) u N. Beogradu puši na sve strane, od same inspekcije do kancelarija svih institucija u objektu. Postojeći zakon je postao samo sugestija.
     (zux, 1. januar 2018 10:12)

    # Link komentara

  183. Komsija ima dvoje male dece kojoj smeta duvanski dim. Zato on izadje u hodnik i tu pusi. Onda dim smeta meni ali nemam kud, moram da ulazim i izlazim iz stana kroz taj hodnik / stepeniste.
    (Langus, 1. januar 2018 10:11)

    # Link komentara

  184. Treba malo jaca kontrola u drzavne institucije, ima primera gde sudija pusi cigare u kancelariju, ali ko moze njih da kazni ipak su oni zakon.
    (nex, 1. januar 2018 10:10)

    # Link komentara

  185. Ако бог да !! Без двоумљења и без дилеме , што прије увести закон !! Пушач сам , али треба кренути у борбу против никотина..
     (Тарми пфк, 1. januar 2018 10:09)

    # Link komentara

  186. A plata direktorska kolika je?
    (zuki, 1. januar 2018 10:09)

    # Link komentara

  187. Krajnje je vreme! Nepusac sam i pravo mi je mucenje boravak u kaficima i restoranima zimi.
     (Maja, 1. januar 2018 10:08)

    # Link komentara

  188. To za bolesti nista dokazano nije sve drugo vise utice na zdravlje i bolesti. Kad su kafići ja bi dozvolio pusenje i u malim lokalima uz propisanu ventilaciju
    (mirko, 1. januar 2018 10:05)

    # Link komentara

  189. Zaposlio se u državnu firmu preko min prosvete kao mladi naučnik (dakle ne preko partije) i propušio od muke. Što se mene tiče, potpuna zabrana!
     (Milan, 1. januar 2018 10:04)

    # Link komentara

  190. U potpunosti podržavam, ali ne samo da bude deklerativno već da stvarno zaživi, pošto kod nas u Srbiji sve je u glavnom na papiru, a ništa se ne sprovodi na delu. Pre neka dan sam svratio ujtro u jednom ugostiteljskom objektu da popijem kafu i deca po sok, kada tamo naravno pušača puno sve se zadimilo, ventilacije nema, ništa se ne vidi, štipa za oči... katastrofa.
    (sale, 1. januar 2018 10:02)

    # Link komentara