1. @Pera,

    Niko ne ignoriše muslimane.
    Islam gradi i temelji svoje učenje na pet stubova koji održavaju i čine islam baš onakvim kakvim jeste. Tih pet stubova su „šehadet” svedočenje o jednome Bogu, i Muhamedu kao njegovom proroku, „namaz” ili ti molitva koja se obavlja pet puta u toku jednog dana, „zekat” naredba za imućne muslimane da jednom godišnje izdvoje deo svojih prihoda za siromašne, „zaum” odnosno, potpuni post za vreme obdanice u mesecu ramazanu, i „hadžiluk” pokloničko putovanje u najsvetiji grad Islama, a to je Meka.

    Svih pet stubova igraju važnu ulogu u životu svakog muslimana, izostavljanje jednog od ovih stubova, gubi smisao lepote islamske vere. Stubovi su međusobno povezani, što znači da nije poželjno da neko obavi hodočašće, a da ne posti ili ne obavlja molitvu. Muslimani posebnu pažnju poklanjanju hadžiluku i svetom gradu Meki, iz razloga što je grad Meka odigrao ključnu ulogu u formiranju islama kao religije, kao i sama činjenica da se u Meki nalazi prvi i najstariji hram posvećen Bogu koje je sagradio Ibrahim.

    Dakle, muslimani imaju svoj predivni sveti grad Meku u koju na hadžiluk svake godine dodje oko 2 miliona ljudi.
    Problem je sa Iranom.
    Meka je mesto nastanka islama, grad rodjenja proroka Muhameda i nastanka Kurana. Sveti grad muslimana.
    A ne Jerusalim.
    (marija, 19. decembar 2017 11:28)

    # Link komentara

  2. Kao Hrišćanin imam stav, ali kao objektivni posmatrač analizu istorije Jerusalima 50 godina unazad smatram užasnim primitivizmom i neukošću!!
    Jerusalim kao grad ima izuzetnu istoriju, može se smatrati na neki način jednom kolevkom civilizacija koje danas postoje, obzirom da je mesto gde su se susretale, preplitale i sukobljavale različite kulture, religije i običaji vekovima.
    Slažem se da su Izraelci narod koji je Jerusalimu dao najveći značaj, i sa najviše pažnje vodi računa o kulturnim i istorijskim spomenicima, ali to je moj subjektivni stav. Zašto onda Izraelu dati pravo na raspolaganje Jerusalimom na osnovu snage i moći, oružja i sile!?
    Zar tim gestom SAD nije uvredilo i unizilo smisao nasleđa i religije samog Jerusalima?
    To pitanje kao osetljivo treba se sa posebnom pažnjom rešavati, a ne kao slon u prodavnici porcelana.
    Odnosi Izraela i okolnih zemalja su tek posebna priča, koja se ne može olako uzimati zdravo za gotovo.
    (Milentije, 19. decembar 2017 09:57)

    # Link komentara

  3. To bi bilo skoro kao kada bi Srbija proglasila Prištinu za glavni grad, a Putin i Rusija priznale Prištinu za glavni grad Srbije i preselile svoju ambasadu tamo.

    Da su želeli da Jerusalim i okolinu ostave čistim od muslimana uradili bi to mnogo ranije, ali nisu. Konstanta napetost koja se održava dugi niz godina je možda i Božije, a možda i Đavolje delo. Sve zavisi kako na to ko gleda.
    Božije, kao patnja, jer ne priznaše Hrista, a Đavolje jer su ostali istrajni i pokorni Bogu od najdavnijih vremena.
    (Perfiderijum, 19. decembar 2017 09:08)

    # Link komentara

  4. Najnormalnije je da se vec jednom zavrsi taj zamrznuti konflikt oko grada Jerisalima koji postoji vec duze od 50 godina. Ustvari ova 2017-ta godina je pedeseta godina i Tramp je povukao jedini ispravan potez a to je da se taj konflikt konacno resi i da se resi onako kako je jedino ispravno. Jerusalim je najsvetiji hriscanski grad i nema nikakvog vise opravdanja da on bude podeljen i da se u njemu pravi kalifat. Takve stvari moraju da se resavaju a ne da se stavljaju pod tepih.A ovi sto su bili protiv toga zaista ne vidim cega se boje.Osim da nece da resavaju probleme.
    (Lena, 19. decembar 2017 09:06)

    # Link komentara

  5. Marija@. Jerusalim postoji mnogo pre nego sto su Jevreji stigli u “Obecanu zemlju”. Gotovo 3000 godina pre Hrista se vec pominje u Mesopotamiji kao Urusalim. Jedno vreme je bio i pod egipatskom upravom i tek onda dolaze Jevreji i okupiraju ovo podrucje. Jerusalim postaje sveto mesto judaizma, hriscanstva ali i islama. Ne mozemo se tako ponasati i ignorisati muslimane.
    (Pera, 19. decembar 2017 08:32)

    # Link komentara

  6. Interesntno je da kao i prethodni predstavnici SAD u UN, i Hejli je drska, prepotentna, direktna i kočoperna, i nažalost kao i prethodnici greši i nije u pravu.
    Moram primetiti da je za razliku od mnogih prethodnih glasanja, sada jasnije nego ikada ko štrči.
    Ranije su SAD pretnjama i ucenama uspevale prisiliti druge članice da podrže SAD interese, ovoga puta to nije bio slučaj, i ceo svet je video usamljenu SAD koja isteruje neki svoj interes na drugoj strani sveta.
    Kada bi recimo Indija to isto pokušala u SAD to bi se smatralo agresijom, provokacijom, kršenjem međunarodnog prava, možda i povodom za ratne sukobe...ali kada to radi SAD onda se to mora tumačiti kao poruka mira, pomirenje...bez obzira što svi vide da je izazvala sukobe i nemire u čitavom regionu, lagarije SAD mora slušati ceo svet.
    Čudi me da Hejli nije predložila sednicu u sred Jerusalima, ako može na razgraničenju sa Palestinom, da svima pokaže rezultat svog postupka.
    (David-ov, 19. decembar 2017 08:06)

    # Link komentara

  7. napomenula je da su SAD dale Palestincima više od pet milijardi dolara ,... OK. sad imate pravo da im radite sta 'ocete !!!
    (Ma neeeeeeeeeeeee, 19. decembar 2017 07:54)

    # Link komentara

  8. Americka odluka o premestanju ambasade u Jerusalim je doprinela da istina izadje na videlo. Ne istina ciji je Jerusalim, to je vec odavno jasno, na kraju ce najverovatnije biti podeljen, vec je stav Palestinaca koji su na demonstracijama jasnl izrazili neprihvatanje postojanja Izraela. Ne samo u Jerusalimu ili Zapadnoj Obali, vec uopste.
    Sto se tice bacanja bombi na Gazu, to je totalna zamena teza. Posle Trampove odluke, iz Gaze su opet letele rakete na izraelsko stanovnistvo, tako da komentari na tu temu dolaze ili od neobavestenih ili od licemernih.
    (Danilo, 19. decembar 2017 07:35)

    # Link komentara

  9. Amerika je ovaj put na strani pravde.

    Jerusalim je u Izraelu i Izrael ima pravo da odlučuje koji je glavni grad Izraela.

    Nikad Jerusalim nije bio glavni grad neke arapske države... ni kad su Arapi krenuli od 7. veka u osvajanja teritorija van Arabije i kada su bili zauzeli Jerusalim, nisu Jerusalim proglašavali svojim glavnim gradom, nego im je glavni grad bio Medina, pa posle Kufa, pa posle Damask... itd.

    A Jerusalim je bio glavni grad Izraela i pre 3000 godina.

    Nakon proglašenja današnjeg Izraela (u dvadesetom veku), kada je Izrael već odredio Jerusalim za glavni grad su Arapi počeli da izmišljaju neke "statuse" kao Jordan kad je proglasio da je to navodno "drugi glavni grad Jordana" iako im je Amman zvanično ostao glavni grad Jordana.

    A Jordan je izvršio agresiju na Jerusalim '48... i Jordan se ponašao kao okupator dok je istočnu polovinu Jerusalima držao pod okupacijom... Jordan je pokušavao je da protera ne-arapsko stanovništvo i mnogi stari verski objekti su za vreme jordanske okupacije prolazili kao srpski manastiri na Kosovu... pa je '67 kada je Jordan nastavio sa agresijom Izrael oslobodio Jerusalim od jordanske okupacije.


    "British Mandate for Palestine" nije bila nikakva "arapska država" da je Arapi svojataju, nego je to bio privremeni britanski mandat za upravu regijom (nakon raspada Osmanlijskog carstva) do uspostavljanja Jevrejske domovine (to jest Izraela).

    Pročitajte Balfour deklaraciju (Srbija je bila prva država koja ju je priznala).
    (Jerusalim, 19. decembar 2017 07:32)

    # Link komentara

  10. Normalno da su SAD stavile veto na rezoluciju. Sta se ocekivalo, da same sebi pljunu u usta? Ne vidim oko cega tolika frka. Jeruzalem je za Jevreje glavni grad 3000 godina, imali oni drzavu ili ne. Jeruzalem je glavni grad Izraela i od 1948 kada je osnovana moderna drzava. To svi znaju. Tramp je samo javno rekao ono sto je svima poznato. To nista ne menja po pitanju religije, bilo koje od tri monoteisticke. Sve i dalje ostaje dostupno svima kao sto je i bilo. Menja politicki jer su "Palestinci" hteli Jeruzalem kao glavni grad! Na njihovu zalost, taj grad je vec kao glavni ... zauzet. Nije bio njihov ni do sada. Sta ce se promeniti selenjem americke ambasade iz TelAviva u Jeruzalem?
    (mikin, 19. decembar 2017 06:58)

    # Link komentara

  11. SAD nikada nisu bile posvećenije miru na Bliskom istoku! Aha, a onda priznate Jerusalim kao glavni grad Izraela znajuci da ce to pokrenuti talas nasilja!
    (Steve G, 19. decembar 2017 06:58)

    # Link komentara

  12. Ja razumem mrznju prema nato i americkoj politici prema nama ali to mi nije opravdanje da glasam protov izraela i svete zemlje i ovde ne podrzim ameriku. Ovi koji su pritiv rezolucije ne razumeju o cemu je rec glavu dajem. Mislim ovde u komentarima.
    (Dr. za rock and roll, 19. decembar 2017 06:51)

    # Link komentara

  13. ...Kako je zaključila, "ovo je još jedan primer da Ujedinjene nacije nanose više štete nego što donose koristi u rešavanju izraelsko-palestinskog sukoba"....

    Pa vi istupite kao onomad iz Uneska! Ko vas brani, da to uradite. Nego previse ste licemerni za tako nesto, cak i sam Trump je sam sebe izgleda iznenadijo. Bijo je svet i pre vas, bice i posle vas, ovo bi reko da je jedna prekretnica u svetu, mozda mala ali dovoljno velika, da americka politika nema vise mesta, da radi kako hoce bez nekih posledica, pa makar to bilo i na ovakav nacin, da niste vise glavni kolovodja.
     (mihajlo, 19. decembar 2017 02:41)

    # Link komentara

  14. лако се вређају :-)
     (mile, 19. decembar 2017 01:35)

    # Link komentara

  15. Jerusalim bi trebalo proglasiti glavnim gradom sveta doduse mozda nebi bilo mozda utedu ali uz saglasnost istoka tj hindusa, budista ... mozda bi upalilo ili svi da otvore ambasade tamo ili niko
     (Paul Banyan, 19. decembar 2017 01:33)

    # Link komentara

  16. Da li to znaci da su i SAD poslusnici otkazali poslusnost velikom vodji svetske demokratije prilikom ovog glasanja. Ovako nesto ne bi moglo da se desi u vreme T. Blera i M. Sarkozija....
    (mlekadzija, 19. decembar 2017 00:53)

    # Link komentara

  17. Koliko god da je Tramp u pravu po pitanju Jerusalima, ipak nije vreme za takvu odluku Bele kuce. Tek sto je ID bacena na noge, evo novog razloga za destabilizaciju i podele. Medjutim, stav Trampa najvise steti SAD jer je protiv Vasingtona okrenuo citav muslimanski svet. Populisticki i islamofobicni Trampovi ispadi vec su zategli odnose Amerike sa Turskom i Nemackom, a oni ekonomski jos u pocetku sa Kinom. Tramp takvom politikom rizikuje siri front protiv sebe u SAD ciji politicki i ekonomski faktori nece dopustiti nastavak srozavanja americkog ugleda i moci u svetu.
    (Zemun grad SPO, 19. decembar 2017 00:49)

    # Link komentara

  18. Ovo je pocetak pada jedne super sile.
     (nebojsa, 19. decembar 2017 00:45)

    # Link komentara

  19. @marija bravo za komentar. I ne shvatam zbog cega toliko minusa? Sta nije tacno? Koje smo mi kratke pameti.Pa arapske zemlje su prednjacile u kampanji izbacivanja SRJ iz svih medj organizacija, uvodjenja sankcija, priznavanja KiM. A mi se ovakvim komentarima "zahvaljujemo" Izraelu koji nije trazio od Trampa da prizna Jerusalem za glavni grad. Netanjahu je i sam bio iznenadjen. A sta je sa nasim glasom kada se rakete ispaljuje sa podrucja Gaze i padaju na izraelske gradove?
    (dvolicnost, 19. decembar 2017 00:28)

    # Link komentara

  20. Palestinci nisu samo muslimani vec i hriscani. jevreji hoce da je sve njihovo.
     (Golub, 19. decembar 2017 00:13)

    # Link komentara

  21. Odnosi izmedju S. Arabije i Amerike, i Izraela i Amerike su dva najbizarnija spoljno-politicka odnosa u istoriji ljudskog roda. To su jedina dva primera gde daleko mocnija zemlja (Amerika) deluje kao setelit drzava u odnosu na manje mocne zemlje (S. Arabija i Izrael). U proslosti smo imali primere da Poljska radi sve sto joj SSSR naredi, ili da Madjarska radi sve sto joj Nemacka naredi, ali zamislite situaciju gde Hitler konstantno ispunjava hirove Hortija, bez da dobije ista znacajno zauzvrat??? Tramp je makar mogao da uceni Izrael i da za priznavanje Jerusalima trazi uklanjanje naseobina na Zapadnoj Obali, ili da ukinu totalnu blokadu Gaze, ali ne... Izrael dobija 100% onoga sto trazi, a zauzvrat niko ne dobija nista. Zaista bizarno i neobjasnjivo.
    (#logika, 19. decembar 2017 00:07)

    # Link komentara

  22. Jerusalim, najsvetiji grad na svetu. O gradu koji svake godine privlači milione hodočasnika.
    Takav je Jerusalim, glavni grad Izraela, jedini grad na svetu koji nosi 70 imena ljubavi i čežnje, grad koji se na drevnim mapama pojavljuje kao centar sveta.
    Isus Hrist je tu živeo i umro. Samo u Hrišćanskom kvartu nalazi se približno 40 verskih objekata (crkava, manastira i konačišta za hodočasnike). Jedno od najistaknutijih i najznačajnijih mesta u ovom delu grada je Via Dolorosa (Stradalni put ili Ulica tuge), poslednja ulica kojom je Isus hodao, a koja je, po hrišćanskoj tradiciji, vodila do sudnice na brdu Golgota, gde je razapet i sahranjen.

    Ni jedan drugi grad nije imao tako značajnu ulogu u istoriji, kulturi i religiji nekog naroda kao što je to Jerusalim imao za Jevreje.

    Brojni hodočasnici dolaze u Jerusalim da bi hodali Isusovim stopama. Crkva Svetog groba je mesto hodočašća miliona hrišćana iz celog sveta, dok je crkva svetog arhanđela Mihaila, zadužbina svetog kralja Milutina Nemanjića, takođe značajno mesto za pravoslavne vernike u Jerusalimu.

    Tu ne može i neće biti kalifat i ne treba nikoga zavaravati.
    Tramp je u pravu,
    Arapi se skoro nisu ni suprotstavili, a ostali ne žele da imaju probleme sa komšijama, inače bi ga priznali.
    (marija, 18. decembar 2017 23:48)

    # Link komentara

  23. UN su postale sprdnja još od devedesetih i od slučajeva SFRJ i Irak. A i ovih 14 kao nešto kao zabrinuti za mir na bliskom istoku. I to smo videli na primerima Egipta, Libije, Sirije, Avganistana, Jemena ... Bole bre njih briga za sve što je dalje od 100 kilometara od njihove granice.
     (Džaba krečimo, 18. decembar 2017 23:42)

    # Link komentara

  24. I ne bi trebalo zaboraviti koliko ste izgubili kredibilitet u svetu jer se ponasate nasilnicki i jer sebi dajete za pravo da prepotentno zahtevate od SB UN da vam ispunjavaju zelje.
    (neobavezno, 18. decembar 2017 23:32)

    # Link komentara

  25. "Hejli je napomenula da su SAD dale Palestincima više od pet milijardi dolara od 1994. što je, kako je navela, više nego što je ijedna druga zemlja izdvaja". Nije pomenula rakete na Gazu koju SAD nijednom nije osudila. Naravno oni svakome daju novac koji niko i ne traži da bi posle time ucenivali. To rade i nama.
    (1983, 18. decembar 2017 23:30)

    # Link komentara

  26. SAD nikada nisu bile posvećenije miru na Bliskom istoku
    ... ovo je valjda taj americki smisao za humor ...
    ... samo bahato ...
    (Berlinac, 18. decembar 2017 23:30)

    # Link komentara

  27. "Nijedna zemlja neće govoriti Sjedinjenim Američkim Državama gde treba da uspostave svoju ambasadu"

    Bahato samo bahato. Ajde u Siriji uspostavite ambasadu tamo gde želite. Čik.
     (Urbano samo urbano, 18. decembar 2017 23:19)

    # Link komentara

  28. Pa nemojte vi prvi govoriti suverenim zemljama šta treba da rade. Celom svetu ste pokazali sad vaše licemerje. Sramota.
     (Brando, 18. decembar 2017 23:13)

    # Link komentara

  29. sami protiv svih...???
     (Danilo, 18. decembar 2017 23:05)

    # Link komentara

  30. Vauuu...ovih preostalih 14 se tresu od straha...
     (maximus, 18. decembar 2017 22:55)

    # Link komentara