Subota, 16.12.2017.

12:45

Ko je Hrvat osumnjičen za napad na Banske dvore?

Pilot Davor Lukić, hrvatski državljanin iz Požege, bio je jedan od šestorike koja je učestvovala u napadu na Banske dvore 1991. godine.

Izvor: Jutarnji list

Ko je Hrvat osumnjièen za napad na Banske dvore? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

53 Komentari

Sortiraj po:

Goran

pre 6 godina

Koga bre interesuje 1991. Alo hrvati, alo srbi, sada je 2017. a narod bezi glavom bez obzira, vise nego sto su bezali pred tim bombama iz 1991. Prestanite zamajavati narod pricama iz proslog veka...

nn12

pre 6 godina

Iznenadjen sam da se nakon 26 godina uopće priznaje da se napad uopće desio i to po naređenju JNA. Godinama slušam kako je napad laž,kako su to Hrvati iscenirali, a eto sada se zaista desio, naredio ga je oficir JNA koji to i priznaje i eto sada je nakon 26 godina vama legitiman. (zašto se u Srbiji 26 godina pričao da se nije ni desio ako ej bio legitiman?)
Oficir je bio jako dobro informiran jer je znao tko se sastoji u tom momentu. Tako da ne vjerujem da je djelovao samostalno.
Dok Mesića i Tuđmana kao cilj mogu i razumjeti, zašto se htijelo skinuti Markovića koji je i danas Jugosloven?
Ono što mi još uvijek ne ide u glavu nakon svih ovih godina jest da ima Srba (i ne samo Srba) uvjerenih da je JNA višenacionalna vojska koja je bila neutralna u nacionalističkom divljanju. Dovoljno je malo proći po youtube-u baciti oko na vojnu opremu pobunjenih Srba, pogledati datume na snimkama, poslušati svjedočenja gdje Srbi otvoreno govore o podršci JNA. Na kraju krajeva pogledajte pad Vukovara, rezervisti, TO, Beli orlovi, Arkoanovci, regularna vojska... svi rame uz rame i onda malo o jugoslovenstvu...
JNA je svojim postupcima okrenula i projugoslavenske Hrvate, kolebljivce i komuniste protiv sebe.
I još jdna stvar, imam dobrog prijatelja iz sela Poljaci pored Zadra on mi i danas kaže da je njegov tata dobio pušku od JNA u jesen 90. Bio je pametan i zbriso u Njemačku. Eto...

Vlada

pre 6 godina

@Ante
Pa zar stvarno mislis da bi Tudjman zeleo konfederaciju? To je bio samo manevar da svet ne shvati plebiscit kao ratnu provokaciju, a cak i da je doslo do konfederacije bila bi trajna kao srpsko-crnogorska.

Jeste tacno da je Milosevic pustio duha iz boce, medjutim kljucni konceptualni problem Jugoslavije ste bili vi Hrvati koji ladno verujete da ste nesto drugacije od nas ostalih Jugoslovena. Valjda da vas je toliko zadojila nemacka kultura da ste i vi sad mini Nemci, i zato morate ziveti odvojeno. A paradoks tog koncepta potpuno se vidi u Bosni. Prosto, mi smo nedeljivo izmesani zato sto smo ISTO. Da ste vi to shvatali pomogli bi nam da skinemo Milosevica, jer u Jugoslaviji on je svakako bio u manjini. Gde bi nam svima bio kraj.

Medjutim sada je pala krv i tu vise bratstva ne moze biti, sto je tragicno za sve nas pojedinacno i kao grupu.

leptirica

pre 6 godina

Častan čovek koji je branio svoju drzavu od terorista i izveo napad direktno na teroristički štab da bi zaustavio dalje stradanje civila.Na žalost nije uspeo. 
(Lesa, 16. decembar 2017 14:20) 

Pa što onda nije bombardovao balvan-barikade kraj Knina i bradate teroriste s kalašnjikovima i bombama?
(Zg, 16. decembar 2017 16:01)

Istina.
1. Prije uopće bilo kakvih otcjepljenja su se poceli otcjepljivati Srbi iz Knina i nisu spadali u nikakvu legalnu vojnu formaciju. Znači ako je vojska tada postojala da štiti ustavni poredak morala ih je razoružati, a dogodilo se upravo suprotno.
2. Izvršen je napad osim na Tuđmana na tada predsjednika predsjedništva SFRJ Stipu Mesića. To je opet bilo rušenje ustavnog poretka SFRJ i već su za to trebali odgovarati pred vojnim sudom.
3. Kad se vojska povukla iz Slovenije opet je prekršila svoju zakletvu i ustav SFRJ.

Kad netko selektivno tumači ustav SFRJ i pokušava skrenuti pažnju samo na poteze Hrvatske, a zanemaruje kršenja ustava od strane Miloševića koja su počela nakon slavnog govora na Kosovu polju čak dvije godine prije visestranacja i osnutka HDZ-a i više od godinu dana prije referenduma za otcjepljenje od SFRJ. Kako vojska nije raketirala Miloševića kad je protuustavno ukinuo autonomne pokrajine? Trebala ga je najmanje uhapsiti.

zeljac

pre 6 godina

Tog dana, sat vremena pre granatiranja koleginica sa posla mi je rekla da
krenem kuci. I da kazem svom bratu to isto. Znala je, naravno, dugo smo radile zajedno, da mi je otac vojno lice I da se nasa zgrada nadgleda. Bila je na vojno bezbedonosno zanimljivom mestu. Poslusala Sam je. Dok smo utrcavali u garazu zgrade gde smo silazili za vreme vazdusnih uzbuna culo se granatiranje. Moj otac nije bio visokog cina, a njoj je informaciju dao svekar koji je, koliko se secam, radio u Ministarstvu ekonomije Ili slicno. Sasvim sigurno, lica koja nisu bila od vaznosti Majstorima Igre. Toliko o tajnosti tog dogadjanja.

gulag

pre 6 godina

@Đoka

"Ajde važi, nije nikakav problem ako se podigne optužnica protiv svakog pilota koji je bombardovao Srbiju. Mislim da je to fer..."

Srbija i jest podigla optužnicu i osudila časnike NATO-a, ali je problem što su oni nedostupni srpskom pravosuđu, kao što su ovi piloti nedostupni hrvatskom pravosuđu.

Mile JNA

pre 6 godina

za bruder jakoba@... taj pilot je polozio zakletvu...da ce u toj borbi dati i svoj zivot...i zasto sad napadate tog coveka...izvrsavao je naredjenje...a o tome da vas tamo nije bilo briga ko je hrvat,a ko srbin...bas vam ne verujem...kao klinac krajem 70 ih i pocetkom 80 ih...licno sam ,svake godine tj leta vidjao kako u splitu,bacaju kola sa bg tablicama u more...u radnjama nije postojao hleb vec kruh i te fore..tako da tu pricu mozes da pricas nekom mladjem koji nije rodjen 50 ih ili 60 ih...

Ante

pre 6 godina

Jeste, na referendumu je 93% glasalo za Hrvatsku kao samostalnu drzavu, koja moze uci u savez s ostalim iz exJugoslavije.
Prvo, 93% je bilo jer su Srbi bojkotovali referendum. I jeste, 90% Hrvata bi prihvatilo KONFEDERACIJU, koju su i predlagali, i koju su prihvatili svi, cak i Bulatovic iz CG, osim Milosevica. Pobuna Srba u Hrvatskoj, bujanje nacionalistickih grupa u Srbiji i Hrvatskoj, uzasno huskanje po medijima na obje strane, dovelo je do toga da je Konfeseracija brzo pala u drugi plan. Nazalost, jer ja i dan danas mislim da smo svi mogli naci interes u zajednici koja bi bila kao Velika Britanija, a sigurno ne bi bilo rata i svih posljedica koje osjecamo dan danas.

gulag

pre 6 godina

@Rada

"Srbija ga je trebala proglasiti herojem jel je slusao komande Beograda."

Čekaj, pa oni tvrde da su branili Jugoslaviju a ne Srbiju. A o Jugoslaviji valjda odlučuju sve republike, a ne samo jedna. Ili smatraš da je Jugoslavija proširena Srbija? To onda mijenja na stvari..

Zg

pre 6 godina

Častan čovek koji je branio svoju drzavu od terorista i izveo napad direktno na teroristički štab da bi zaustavio dalje stradanje civila.Na žalost nije uspeo.
(Lesa, 16. decembar 2017 14:20)

Pa što onda nije bombardovao balvan-barikade kraj Knina i bradate teroriste s kalašnjikovima i bombama?

dragaN

pre 6 godina

Znam mnogo Hrvata koji su bili iskreno za Jugoslaviju.
Istina je da je na referendum otcepljenje Hrvatske podržalo svega 35% ukupnog broja upisanih glasača.
(Referendum je majka, 16. decembar 2017 13:51)

ajde ne lazi ili se informiraj malo ako stvarno u to vjerujes... za izlazak iz jugoslavije je bilo 93.24% glasaca
(123, 16. decembar 2017 15:31)

Bilo bi tebi bolje da se malo ti informises. Mozda je glasalo 93% ali za sta? Pitanja na referedumu su glasila:

1. Jeste li za to da Republika Hrvatska, kao suverena i samostalna država, koja jamči kulturnu autonomiju i sva građanska prava Srbima i pripadnicima drugih nacionalnosti u Hrvatskoj, MOZE STUPITI U SAVEZ suverenih država s drugim republikama (prema prijedlogu Republike Hrvatske i Republike Slovenije za rješenje državne krize SFRJ)?”

2. Jeste li za to da Republika Hrvatska ostane u Jugoslaviji kao jedinstvenoj saveznoj državi (prema prijedlogu Republike Srbije i Socijalističke Republike Crne Gore za rješenje državne krize u SFRJ)?

Link: https://hr.wikipedia.org/wiki/Referendum_o_hrvatskoj_samostalnosti

93% je glasalo za prvo pitanje, ali to prvo pitaje sugerise glasacima da ce Hrvatska osttai u savezu sa ostalim republikama SFRJ. Znaci nije bilo pitanje da li ste za to da Hrvatska izadje iz Jugoslavije i da bude potpuno samostalna drzava.
Znaci 93% gradjana Hrvatske je glasalo za to da Hrvatska kao samostalna drzava ostane u savezu sa ostalim republikama SFRJ.

Posmatrach

pre 6 godina

@referendm je majka
Na referendum o Hrvatskoj nezavisnosti je izaslo skoro 84% od ukupnog glasackog tela. Od toga je preko 94% glasalo "za", tako da vas komentar ne pravi mnogo smisla(?)

toša

pre 6 godina

@Ljubiša

Eh da je sreće pa da je taj vojni udar uspeo. Da je JNA uspešni počistila sve separatiste i uspostavila vojnu upravu, danas bi SFRJ i dalje postojala, rat bi bio zaustavljen u samom začetku i verovatno bi sve bilo mirnije. Ali džaba kada taj napad od 7 oktobra nije imao podršku političara pa čak ni cele JNA već samo jedne njene frakcije.

Biće da se Srbijanci stide, pa se ne javljaju

pre 6 godina

Interesantno, nema ni jednog vašeg muškog prijatelja da napiše nešto protiv Srba, a u korist jaaadnih Hrvata.
Uostalom, biće da su Srbima važniji neki pobijeni kanadski milijarderi u podrumu svoje kuće; tako da - dajte nam nešto holivudsko, kao filmove na vašem TV programu.

T

pre 6 godina

@zoran Napad na civilnu zgradu u cilju ubistva predsednika republike, predsednika predsedništva SFRJ i predsednika vlade SFRJ je po tebi legitimna vojna akcija?

Ljubiša

pre 6 godina

Zašto nitko ne nazove stvari pravim imenom. Napad na Banske dvore je bio pokušaj vojnog udara od strane vojnog vrha JNA, odnosno pokušaj likvidacije predsednika vlade i predsenika predsedništva SFRJ!

123

pre 6 godina

Znam mnogo Hrvata koji su bili iskreno za Jugoslaviju.
Istina je da je na referendum otcepljenje Hrvatske podržalo svega 35% ukupnog broja upisanih glasača.
(Referendum je majka, 16. decembar 2017 13:51)

ajde ne lazi ili se informiraj malo ako stvarno u to vjerujes... za izlazak iz jugoslavije je bilo 93.24% glasaca

Tatko

pre 6 godina

Da je te pravde, o kojoj zbori Kitarović, pola Hrvatske bi bilo osudjeno posle Prvog, a druga polovina posle Drugog svetskog rata.
Pozdrav svima!

zoran

pre 6 godina

o kakvom zlocinu se ovde prica? 1991 je, SFRJ jos postoji i JNA je delovala u skladu sa svojim ovlascenjima, branivsi svoju drzavu i ustav. Nije bilo napada na civilno stanovnistvo, nego na politicki vrh koji je kovao zaveru protiv drzave koju oni brane. Dakle sta je ovde bilo protivzakonito, ili u neskladu sa zenevskom konvencijom o pravilima ratovanja?

Milos

pre 6 godina

Ovde u srbiji se i dan danas negira da je do napada uopste i doslo. Pa to Ce prvi opovrgnuti nas vrli predsednik. E sta se sve krije od srpskog naroda..

смена страже

pre 6 godina

Каква су ово времена када се попреко гледа на човека који је веран својој војсци и држави,те неће да се придружи паравојним формацијама и терористима... страхота.

Ненад

pre 6 godina

Лукић и Зарић па још Хрвати... Они само мисле да су Хрвати, а чињенице су нешто друго.

Lesa

pre 6 godina

Častan čovek koji je branio svoju drzavu od terorista i izveo napad direktno na teroristički štab da bi zaustavio dalje stradanje civila.Na žalost nije uspeo.

thetrashhero

pre 6 godina

Pa i ne pokazaše se kao ni dobri borbeni piloti. Njih dvojica, bez ikakvog uticaja pvo na njih, ispaljuju šest projektila vazduh-zemlja i nijedna od njih ne pogađa u potpunosti cilj i ne uništava metu.

I tako...

pre 6 godina

Što bi piloti odgovarali kad su samo radili svoj posao, kao i onaj Amerikanac što smo ga oborili u nevidljivom avionu? Ili to da je „pilot samo radio svoj posao“ važi samo za Amerikance?

Bruder Jakob

pre 6 godina

Da odgovorim na komentare iz prošlog članka na ovu temu...
Kao prvo, nemojte ko papagaji ponavljati šta je rekao senilni Boljkovac dok je imao 146 godina, fino navedite kada i kako je to Hrvatska prva napala Jugoslaviju!
Dok je Sloba na Gazimestanu najavljivao oružane bitke i milion ljudi vrištalo da ga vole u Hrvatskoj je bio mir, živjeli smo najnormalnije sa Srbima, nismo ni znali ko su Srbi i to nikog nije bilo briga, tada smo još uvijek naivno vjerovali u bratsvo i jedinstvo.
Čitali smo srpske Zagora i Bleka Stenu, gledali partizanske filmove, Bolji život i seriju o Vuku Karadžiću koja je majke ti bila gledana ko Twin Peaks.
Tada još niko nije čuo za tamo nekog Franju Tuđmana niti je kome na pamet nije padalo nikakvo otcjepljenje, imali smo popularnog Ivicu Račana i Markvićeve reforme i bilo nam je OK, a i kad Franjo je došao na vlast malo ljudi je željelo otcjepljenje.
Srbi su u ljeto '90. uz pomoć JNA koja ih je uzela u zaštitu i naoružavala digli oružanu pobunu bez ikakvog povoda i razloga, to je bilo mjesecima prije famozne ustavne "degradacije" i ukidanja besmislene kostitutivnosti. Ko fol bojali su se nove NDH i Jasenovca što je totalna idiotarija, čak da smo i htjeli tako nešto, a nismo, to bi bilo apsolutno nemoguće i neizvedivo, ne samo zbog JNA nego i cijelog svijeta, to je bio samo izmišljeni povod da započno Slobine "bitke", od samog početka Balvan revolucije JNA je bila pod direktnom Slobinom komandom, nije ovaj general ništa naredio na svoju ruku!

seljadin

pre 6 godina

Jugoslavija nije bila isto sto i Srbija, prema tome, ovo sto pise bivsi kolega nije istina, pilot je bio odan Jugoslaviji a ne Srbiji, danas u hrvatskoj propagandi se prenebregava cinjenica da je Hrvatska davala predsednike Jugoslaviji i da je imala mnogo vecu nezavisnost nego danas u NATO i EU, uostalom i daleko manje iseljavanje nego danas kad je sve u HR unisteno od strane te iste EU i demokracije tj. pretvorena je HR u koloniju i nista vise.

Sloba

pre 6 godina

Nas su u Srbiji mediji obmanjivali da je to sve iscenirano. Secam se komentara nekog oficira na osnovu fotografije lustera koji je pao doneo zakljucak da to nikako ne moze biti od avionsog projekrila. Nijedan novinar iz tog vremena nikakve sankcije nije trpeo zbog bezocnih lazi kojima su nas zasipali. Stave sliku "Na majcinom grobu" i srceparajuci tekst ispod kao da se radi o fotografiji a ne slici nastaloj pre 150 godina. Lazu nas i dan danas isti ljudi...(Objavite komentar ako ste B92 koji ste pre 26 godina bili)

goran...

pre 6 godina

ako bog da srece i da pravda stigne svakog onda se bogami hrvati i njihova ustaska tvorevina trebaju puno vise da boje....to bi gospodja predsjednica trebala da zna...

Referendum je majka

pre 6 godina

Znam mnogo Hrvata koji su bili iskreno za Jugoslaviju.
Istina je da je na referendum otcepljenje Hrvatske podržalo svega 35% ukupnog broja upisanih glasača.

zoran

pre 6 godina

Ako se ovim ljudima bude sudilo u Srbiji zbog ovoga ili ako ih Srbija isporuci Hrvatskoj, mi smo definitivno nenormalan narod.
Ti piloti su napali Banske dvore gde je bio stacioniran tudjman kao ratni zlocinac sto je potvrdjeno u presudi i Praljku a da ne govorimo o tome da u hrvatskoj niko nije odgovarao za oluju i bljesak..pobeglo toliko ljudi tek tako po njima plus im padale nicije rakete na glave i ubijale ih.

Tatko

pre 6 godina

Da je te pravde, o kojoj zbori Kitarović, pola Hrvatske bi bilo osudjeno posle Prvog, a druga polovina posle Drugog svetskog rata.
Pozdrav svima!

Lesa

pre 6 godina

Častan čovek koji je branio svoju drzavu od terorista i izveo napad direktno na teroristički štab da bi zaustavio dalje stradanje civila.Na žalost nije uspeo.

zoran

pre 6 godina

o kakvom zlocinu se ovde prica? 1991 je, SFRJ jos postoji i JNA je delovala u skladu sa svojim ovlascenjima, branivsi svoju drzavu i ustav. Nije bilo napada na civilno stanovnistvo, nego na politicki vrh koji je kovao zaveru protiv drzave koju oni brane. Dakle sta je ovde bilo protivzakonito, ili u neskladu sa zenevskom konvencijom o pravilima ratovanja?

Bruder Jakob

pre 6 godina

Da odgovorim na komentare iz prošlog članka na ovu temu...
Kao prvo, nemojte ko papagaji ponavljati šta je rekao senilni Boljkovac dok je imao 146 godina, fino navedite kada i kako je to Hrvatska prva napala Jugoslaviju!
Dok je Sloba na Gazimestanu najavljivao oružane bitke i milion ljudi vrištalo da ga vole u Hrvatskoj je bio mir, živjeli smo najnormalnije sa Srbima, nismo ni znali ko su Srbi i to nikog nije bilo briga, tada smo još uvijek naivno vjerovali u bratsvo i jedinstvo.
Čitali smo srpske Zagora i Bleka Stenu, gledali partizanske filmove, Bolji život i seriju o Vuku Karadžiću koja je majke ti bila gledana ko Twin Peaks.
Tada još niko nije čuo za tamo nekog Franju Tuđmana niti je kome na pamet nije padalo nikakvo otcjepljenje, imali smo popularnog Ivicu Račana i Markvićeve reforme i bilo nam je OK, a i kad Franjo je došao na vlast malo ljudi je željelo otcjepljenje.
Srbi su u ljeto '90. uz pomoć JNA koja ih je uzela u zaštitu i naoružavala digli oružanu pobunu bez ikakvog povoda i razloga, to je bilo mjesecima prije famozne ustavne "degradacije" i ukidanja besmislene kostitutivnosti. Ko fol bojali su se nove NDH i Jasenovca što je totalna idiotarija, čak da smo i htjeli tako nešto, a nismo, to bi bilo apsolutno nemoguće i neizvedivo, ne samo zbog JNA nego i cijelog svijeta, to je bio samo izmišljeni povod da započno Slobine "bitke", od samog početka Balvan revolucije JNA je bila pod direktnom Slobinom komandom, nije ovaj general ništa naredio na svoju ruku!

Sloba

pre 6 godina

Nas su u Srbiji mediji obmanjivali da je to sve iscenirano. Secam se komentara nekog oficira na osnovu fotografije lustera koji je pao doneo zakljucak da to nikako ne moze biti od avionsog projekrila. Nijedan novinar iz tog vremena nikakve sankcije nije trpeo zbog bezocnih lazi kojima su nas zasipali. Stave sliku "Na majcinom grobu" i srceparajuci tekst ispod kao da se radi o fotografiji a ne slici nastaloj pre 150 godina. Lazu nas i dan danas isti ljudi...(Objavite komentar ako ste B92 koji ste pre 26 godina bili)

I tako...

pre 6 godina

Što bi piloti odgovarali kad su samo radili svoj posao, kao i onaj Amerikanac što smo ga oborili u nevidljivom avionu? Ili to da je „pilot samo radio svoj posao“ važi samo za Amerikance?

Zg

pre 6 godina

Častan čovek koji je branio svoju drzavu od terorista i izveo napad direktno na teroristički štab da bi zaustavio dalje stradanje civila.Na žalost nije uspeo.
(Lesa, 16. decembar 2017 14:20)

Pa što onda nije bombardovao balvan-barikade kraj Knina i bradate teroriste s kalašnjikovima i bombama?

Ljubiša

pre 6 godina

Zašto nitko ne nazove stvari pravim imenom. Napad na Banske dvore je bio pokušaj vojnog udara od strane vojnog vrha JNA, odnosno pokušaj likvidacije predsednika vlade i predsenika predsedništva SFRJ!

смена страже

pre 6 godina

Каква су ово времена када се попреко гледа на човека који је веран својој војсци и држави,те неће да се придружи паравојним формацијама и терористима... страхота.

Ненад

pre 6 godina

Лукић и Зарић па још Хрвати... Они само мисле да су Хрвати, а чињенице су нешто друго.

Mile JNA

pre 6 godina

za bruder jakoba@... taj pilot je polozio zakletvu...da ce u toj borbi dati i svoj zivot...i zasto sad napadate tog coveka...izvrsavao je naredjenje...a o tome da vas tamo nije bilo briga ko je hrvat,a ko srbin...bas vam ne verujem...kao klinac krajem 70 ih i pocetkom 80 ih...licno sam ,svake godine tj leta vidjao kako u splitu,bacaju kola sa bg tablicama u more...u radnjama nije postojao hleb vec kruh i te fore..tako da tu pricu mozes da pricas nekom mladjem koji nije rodjen 50 ih ili 60 ih...

seljadin

pre 6 godina

Jugoslavija nije bila isto sto i Srbija, prema tome, ovo sto pise bivsi kolega nije istina, pilot je bio odan Jugoslaviji a ne Srbiji, danas u hrvatskoj propagandi se prenebregava cinjenica da je Hrvatska davala predsednike Jugoslaviji i da je imala mnogo vecu nezavisnost nego danas u NATO i EU, uostalom i daleko manje iseljavanje nego danas kad je sve u HR unisteno od strane te iste EU i demokracije tj. pretvorena je HR u koloniju i nista vise.

zoran

pre 6 godina

Ako se ovim ljudima bude sudilo u Srbiji zbog ovoga ili ako ih Srbija isporuci Hrvatskoj, mi smo definitivno nenormalan narod.
Ti piloti su napali Banske dvore gde je bio stacioniran tudjman kao ratni zlocinac sto je potvrdjeno u presudi i Praljku a da ne govorimo o tome da u hrvatskoj niko nije odgovarao za oluju i bljesak..pobeglo toliko ljudi tek tako po njima plus im padale nicije rakete na glave i ubijale ih.

toša

pre 6 godina

@Ljubiša

Eh da je sreće pa da je taj vojni udar uspeo. Da je JNA uspešni počistila sve separatiste i uspostavila vojnu upravu, danas bi SFRJ i dalje postojala, rat bi bio zaustavljen u samom začetku i verovatno bi sve bilo mirnije. Ali džaba kada taj napad od 7 oktobra nije imao podršku političara pa čak ni cele JNA već samo jedne njene frakcije.

dragaN

pre 6 godina

Znam mnogo Hrvata koji su bili iskreno za Jugoslaviju.
Istina je da je na referendum otcepljenje Hrvatske podržalo svega 35% ukupnog broja upisanih glasača.
(Referendum je majka, 16. decembar 2017 13:51)

ajde ne lazi ili se informiraj malo ako stvarno u to vjerujes... za izlazak iz jugoslavije je bilo 93.24% glasaca
(123, 16. decembar 2017 15:31)

Bilo bi tebi bolje da se malo ti informises. Mozda je glasalo 93% ali za sta? Pitanja na referedumu su glasila:

1. Jeste li za to da Republika Hrvatska, kao suverena i samostalna država, koja jamči kulturnu autonomiju i sva građanska prava Srbima i pripadnicima drugih nacionalnosti u Hrvatskoj, MOZE STUPITI U SAVEZ suverenih država s drugim republikama (prema prijedlogu Republike Hrvatske i Republike Slovenije za rješenje državne krize SFRJ)?”

2. Jeste li za to da Republika Hrvatska ostane u Jugoslaviji kao jedinstvenoj saveznoj državi (prema prijedlogu Republike Srbije i Socijalističke Republike Crne Gore za rješenje državne krize u SFRJ)?

Link: https://hr.wikipedia.org/wiki/Referendum_o_hrvatskoj_samostalnosti

93% je glasalo za prvo pitanje, ali to prvo pitaje sugerise glasacima da ce Hrvatska osttai u savezu sa ostalim republikama SFRJ. Znaci nije bilo pitanje da li ste za to da Hrvatska izadje iz Jugoslavije i da bude potpuno samostalna drzava.
Znaci 93% gradjana Hrvatske je glasalo za to da Hrvatska kao samostalna drzava ostane u savezu sa ostalim republikama SFRJ.

goran...

pre 6 godina

ako bog da srece i da pravda stigne svakog onda se bogami hrvati i njihova ustaska tvorevina trebaju puno vise da boje....to bi gospodja predsjednica trebala da zna...

123

pre 6 godina

Znam mnogo Hrvata koji su bili iskreno za Jugoslaviju.
Istina je da je na referendum otcepljenje Hrvatske podržalo svega 35% ukupnog broja upisanih glasača.
(Referendum je majka, 16. decembar 2017 13:51)

ajde ne lazi ili se informiraj malo ako stvarno u to vjerujes... za izlazak iz jugoslavije je bilo 93.24% glasaca

leptirica

pre 6 godina

Častan čovek koji je branio svoju drzavu od terorista i izveo napad direktno na teroristički štab da bi zaustavio dalje stradanje civila.Na žalost nije uspeo. 
(Lesa, 16. decembar 2017 14:20) 

Pa što onda nije bombardovao balvan-barikade kraj Knina i bradate teroriste s kalašnjikovima i bombama?
(Zg, 16. decembar 2017 16:01)

Istina.
1. Prije uopće bilo kakvih otcjepljenja su se poceli otcjepljivati Srbi iz Knina i nisu spadali u nikakvu legalnu vojnu formaciju. Znači ako je vojska tada postojala da štiti ustavni poredak morala ih je razoružati, a dogodilo se upravo suprotno.
2. Izvršen je napad osim na Tuđmana na tada predsjednika predsjedništva SFRJ Stipu Mesića. To je opet bilo rušenje ustavnog poretka SFRJ i već su za to trebali odgovarati pred vojnim sudom.
3. Kad se vojska povukla iz Slovenije opet je prekršila svoju zakletvu i ustav SFRJ.

Kad netko selektivno tumači ustav SFRJ i pokušava skrenuti pažnju samo na poteze Hrvatske, a zanemaruje kršenja ustava od strane Miloševića koja su počela nakon slavnog govora na Kosovu polju čak dvije godine prije visestranacja i osnutka HDZ-a i više od godinu dana prije referenduma za otcjepljenje od SFRJ. Kako vojska nije raketirala Miloševića kad je protuustavno ukinuo autonomne pokrajine? Trebala ga je najmanje uhapsiti.

Milos

pre 6 godina

Ovde u srbiji se i dan danas negira da je do napada uopste i doslo. Pa to Ce prvi opovrgnuti nas vrli predsednik. E sta se sve krije od srpskog naroda..

Ante

pre 6 godina

Jeste, na referendumu je 93% glasalo za Hrvatsku kao samostalnu drzavu, koja moze uci u savez s ostalim iz exJugoslavije.
Prvo, 93% je bilo jer su Srbi bojkotovali referendum. I jeste, 90% Hrvata bi prihvatilo KONFEDERACIJU, koju su i predlagali, i koju su prihvatili svi, cak i Bulatovic iz CG, osim Milosevica. Pobuna Srba u Hrvatskoj, bujanje nacionalistickih grupa u Srbiji i Hrvatskoj, uzasno huskanje po medijima na obje strane, dovelo je do toga da je Konfeseracija brzo pala u drugi plan. Nazalost, jer ja i dan danas mislim da smo svi mogli naci interes u zajednici koja bi bila kao Velika Britanija, a sigurno ne bi bilo rata i svih posljedica koje osjecamo dan danas.

thetrashhero

pre 6 godina

Pa i ne pokazaše se kao ni dobri borbeni piloti. Njih dvojica, bez ikakvog uticaja pvo na njih, ispaljuju šest projektila vazduh-zemlja i nijedna od njih ne pogađa u potpunosti cilj i ne uništava metu.

T

pre 6 godina

@zoran Napad na civilnu zgradu u cilju ubistva predsednika republike, predsednika predsedništva SFRJ i predsednika vlade SFRJ je po tebi legitimna vojna akcija?

Referendum je majka

pre 6 godina

Znam mnogo Hrvata koji su bili iskreno za Jugoslaviju.
Istina je da je na referendum otcepljenje Hrvatske podržalo svega 35% ukupnog broja upisanih glasača.

gulag

pre 6 godina

@Rada

"Srbija ga je trebala proglasiti herojem jel je slusao komande Beograda."

Čekaj, pa oni tvrde da su branili Jugoslaviju a ne Srbiju. A o Jugoslaviji valjda odlučuju sve republike, a ne samo jedna. Ili smatraš da je Jugoslavija proširena Srbija? To onda mijenja na stvari..

nn12

pre 6 godina

Iznenadjen sam da se nakon 26 godina uopće priznaje da se napad uopće desio i to po naređenju JNA. Godinama slušam kako je napad laž,kako su to Hrvati iscenirali, a eto sada se zaista desio, naredio ga je oficir JNA koji to i priznaje i eto sada je nakon 26 godina vama legitiman. (zašto se u Srbiji 26 godina pričao da se nije ni desio ako ej bio legitiman?)
Oficir je bio jako dobro informiran jer je znao tko se sastoji u tom momentu. Tako da ne vjerujem da je djelovao samostalno.
Dok Mesića i Tuđmana kao cilj mogu i razumjeti, zašto se htijelo skinuti Markovića koji je i danas Jugosloven?
Ono što mi još uvijek ne ide u glavu nakon svih ovih godina jest da ima Srba (i ne samo Srba) uvjerenih da je JNA višenacionalna vojska koja je bila neutralna u nacionalističkom divljanju. Dovoljno je malo proći po youtube-u baciti oko na vojnu opremu pobunjenih Srba, pogledati datume na snimkama, poslušati svjedočenja gdje Srbi otvoreno govore o podršci JNA. Na kraju krajeva pogledajte pad Vukovara, rezervisti, TO, Beli orlovi, Arkoanovci, regularna vojska... svi rame uz rame i onda malo o jugoslovenstvu...
JNA je svojim postupcima okrenula i projugoslavenske Hrvate, kolebljivce i komuniste protiv sebe.
I još jdna stvar, imam dobrog prijatelja iz sela Poljaci pored Zadra on mi i danas kaže da je njegov tata dobio pušku od JNA u jesen 90. Bio je pametan i zbriso u Njemačku. Eto...

zeljac

pre 6 godina

Tog dana, sat vremena pre granatiranja koleginica sa posla mi je rekla da
krenem kuci. I da kazem svom bratu to isto. Znala je, naravno, dugo smo radile zajedno, da mi je otac vojno lice I da se nasa zgrada nadgleda. Bila je na vojno bezbedonosno zanimljivom mestu. Poslusala Sam je. Dok smo utrcavali u garazu zgrade gde smo silazili za vreme vazdusnih uzbuna culo se granatiranje. Moj otac nije bio visokog cina, a njoj je informaciju dao svekar koji je, koliko se secam, radio u Ministarstvu ekonomije Ili slicno. Sasvim sigurno, lica koja nisu bila od vaznosti Majstorima Igre. Toliko o tajnosti tog dogadjanja.

Goran

pre 6 godina

Koga bre interesuje 1991. Alo hrvati, alo srbi, sada je 2017. a narod bezi glavom bez obzira, vise nego sto su bezali pred tim bombama iz 1991. Prestanite zamajavati narod pricama iz proslog veka...

Posmatrach

pre 6 godina

@referendm je majka
Na referendum o Hrvatskoj nezavisnosti je izaslo skoro 84% od ukupnog glasackog tela. Od toga je preko 94% glasalo "za", tako da vas komentar ne pravi mnogo smisla(?)

Vlada

pre 6 godina

@Ante
Pa zar stvarno mislis da bi Tudjman zeleo konfederaciju? To je bio samo manevar da svet ne shvati plebiscit kao ratnu provokaciju, a cak i da je doslo do konfederacije bila bi trajna kao srpsko-crnogorska.

Jeste tacno da je Milosevic pustio duha iz boce, medjutim kljucni konceptualni problem Jugoslavije ste bili vi Hrvati koji ladno verujete da ste nesto drugacije od nas ostalih Jugoslovena. Valjda da vas je toliko zadojila nemacka kultura da ste i vi sad mini Nemci, i zato morate ziveti odvojeno. A paradoks tog koncepta potpuno se vidi u Bosni. Prosto, mi smo nedeljivo izmesani zato sto smo ISTO. Da ste vi to shvatali pomogli bi nam da skinemo Milosevica, jer u Jugoslaviji on je svakako bio u manjini. Gde bi nam svima bio kraj.

Medjutim sada je pala krv i tu vise bratstva ne moze biti, sto je tragicno za sve nas pojedinacno i kao grupu.

Biće da se Srbijanci stide, pa se ne javljaju

pre 6 godina

Interesantno, nema ni jednog vašeg muškog prijatelja da napiše nešto protiv Srba, a u korist jaaadnih Hrvata.
Uostalom, biće da su Srbima važniji neki pobijeni kanadski milijarderi u podrumu svoje kuće; tako da - dajte nam nešto holivudsko, kao filmove na vašem TV programu.

gulag

pre 6 godina

@Đoka

"Ajde važi, nije nikakav problem ako se podigne optužnica protiv svakog pilota koji je bombardovao Srbiju. Mislim da je to fer..."

Srbija i jest podigla optužnicu i osudila časnike NATO-a, ali je problem što su oni nedostupni srpskom pravosuđu, kao što su ovi piloti nedostupni hrvatskom pravosuđu.

Bruder Jakob

pre 6 godina

Da odgovorim na komentare iz prošlog članka na ovu temu...
Kao prvo, nemojte ko papagaji ponavljati šta je rekao senilni Boljkovac dok je imao 146 godina, fino navedite kada i kako je to Hrvatska prva napala Jugoslaviju!
Dok je Sloba na Gazimestanu najavljivao oružane bitke i milion ljudi vrištalo da ga vole u Hrvatskoj je bio mir, živjeli smo najnormalnije sa Srbima, nismo ni znali ko su Srbi i to nikog nije bilo briga, tada smo još uvijek naivno vjerovali u bratsvo i jedinstvo.
Čitali smo srpske Zagora i Bleka Stenu, gledali partizanske filmove, Bolji život i seriju o Vuku Karadžiću koja je majke ti bila gledana ko Twin Peaks.
Tada još niko nije čuo za tamo nekog Franju Tuđmana niti je kome na pamet nije padalo nikakvo otcjepljenje, imali smo popularnog Ivicu Račana i Markvićeve reforme i bilo nam je OK, a i kad Franjo je došao na vlast malo ljudi je željelo otcjepljenje.
Srbi su u ljeto '90. uz pomoć JNA koja ih je uzela u zaštitu i naoružavala digli oružanu pobunu bez ikakvog povoda i razloga, to je bilo mjesecima prije famozne ustavne "degradacije" i ukidanja besmislene kostitutivnosti. Ko fol bojali su se nove NDH i Jasenovca što je totalna idiotarija, čak da smo i htjeli tako nešto, a nismo, to bi bilo apsolutno nemoguće i neizvedivo, ne samo zbog JNA nego i cijelog svijeta, to je bio samo izmišljeni povod da započno Slobine "bitke", od samog početka Balvan revolucije JNA je bila pod direktnom Slobinom komandom, nije ovaj general ništa naredio na svoju ruku!

Zg

pre 6 godina

Častan čovek koji je branio svoju drzavu od terorista i izveo napad direktno na teroristički štab da bi zaustavio dalje stradanje civila.Na žalost nije uspeo.
(Lesa, 16. decembar 2017 14:20)

Pa što onda nije bombardovao balvan-barikade kraj Knina i bradate teroriste s kalašnjikovima i bombama?

Biće da se Srbijanci stide, pa se ne javljaju

pre 6 godina

Interesantno, nema ni jednog vašeg muškog prijatelja da napiše nešto protiv Srba, a u korist jaaadnih Hrvata.
Uostalom, biće da su Srbima važniji neki pobijeni kanadski milijarderi u podrumu svoje kuće; tako da - dajte nam nešto holivudsko, kao filmove na vašem TV programu.

Referendum je majka

pre 6 godina

Znam mnogo Hrvata koji su bili iskreno za Jugoslaviju.
Istina je da je na referendum otcepljenje Hrvatske podržalo svega 35% ukupnog broja upisanih glasača.

zoran

pre 6 godina

o kakvom zlocinu se ovde prica? 1991 je, SFRJ jos postoji i JNA je delovala u skladu sa svojim ovlascenjima, branivsi svoju drzavu i ustav. Nije bilo napada na civilno stanovnistvo, nego na politicki vrh koji je kovao zaveru protiv drzave koju oni brane. Dakle sta je ovde bilo protivzakonito, ili u neskladu sa zenevskom konvencijom o pravilima ratovanja?

zoran

pre 6 godina

Ako se ovim ljudima bude sudilo u Srbiji zbog ovoga ili ako ih Srbija isporuci Hrvatskoj, mi smo definitivno nenormalan narod.
Ti piloti su napali Banske dvore gde je bio stacioniran tudjman kao ratni zlocinac sto je potvrdjeno u presudi i Praljku a da ne govorimo o tome da u hrvatskoj niko nije odgovarao za oluju i bljesak..pobeglo toliko ljudi tek tako po njima plus im padale nicije rakete na glave i ubijale ih.

Tatko

pre 6 godina

Da je te pravde, o kojoj zbori Kitarović, pola Hrvatske bi bilo osudjeno posle Prvog, a druga polovina posle Drugog svetskog rata.
Pozdrav svima!

123

pre 6 godina

Znam mnogo Hrvata koji su bili iskreno za Jugoslaviju.
Istina je da je na referendum otcepljenje Hrvatske podržalo svega 35% ukupnog broja upisanih glasača.
(Referendum je majka, 16. decembar 2017 13:51)

ajde ne lazi ili se informiraj malo ako stvarno u to vjerujes... za izlazak iz jugoslavije je bilo 93.24% glasaca

toša

pre 6 godina

@Ljubiša

Eh da je sreće pa da je taj vojni udar uspeo. Da je JNA uspešni počistila sve separatiste i uspostavila vojnu upravu, danas bi SFRJ i dalje postojala, rat bi bio zaustavljen u samom začetku i verovatno bi sve bilo mirnije. Ali džaba kada taj napad od 7 oktobra nije imao podršku političara pa čak ni cele JNA već samo jedne njene frakcije.

leptirica

pre 6 godina

Častan čovek koji je branio svoju drzavu od terorista i izveo napad direktno na teroristički štab da bi zaustavio dalje stradanje civila.Na žalost nije uspeo. 
(Lesa, 16. decembar 2017 14:20) 

Pa što onda nije bombardovao balvan-barikade kraj Knina i bradate teroriste s kalašnjikovima i bombama?
(Zg, 16. decembar 2017 16:01)

Istina.
1. Prije uopće bilo kakvih otcjepljenja su se poceli otcjepljivati Srbi iz Knina i nisu spadali u nikakvu legalnu vojnu formaciju. Znači ako je vojska tada postojala da štiti ustavni poredak morala ih je razoružati, a dogodilo se upravo suprotno.
2. Izvršen je napad osim na Tuđmana na tada predsjednika predsjedništva SFRJ Stipu Mesića. To je opet bilo rušenje ustavnog poretka SFRJ i već su za to trebali odgovarati pred vojnim sudom.
3. Kad se vojska povukla iz Slovenije opet je prekršila svoju zakletvu i ustav SFRJ.

Kad netko selektivno tumači ustav SFRJ i pokušava skrenuti pažnju samo na poteze Hrvatske, a zanemaruje kršenja ustava od strane Miloševića koja su počela nakon slavnog govora na Kosovu polju čak dvije godine prije visestranacja i osnutka HDZ-a i više od godinu dana prije referenduma za otcjepljenje od SFRJ. Kako vojska nije raketirala Miloševića kad je protuustavno ukinuo autonomne pokrajine? Trebala ga je najmanje uhapsiti.

Ljubiša

pre 6 godina

Zašto nitko ne nazove stvari pravim imenom. Napad na Banske dvore je bio pokušaj vojnog udara od strane vojnog vrha JNA, odnosno pokušaj likvidacije predsednika vlade i predsenika predsedništva SFRJ!

Lesa

pre 6 godina

Častan čovek koji je branio svoju drzavu od terorista i izveo napad direktno na teroristički štab da bi zaustavio dalje stradanje civila.Na žalost nije uspeo.

Milos

pre 6 godina

Ovde u srbiji se i dan danas negira da je do napada uopste i doslo. Pa to Ce prvi opovrgnuti nas vrli predsednik. E sta se sve krije od srpskog naroda..

Mile JNA

pre 6 godina

za bruder jakoba@... taj pilot je polozio zakletvu...da ce u toj borbi dati i svoj zivot...i zasto sad napadate tog coveka...izvrsavao je naredjenje...a o tome da vas tamo nije bilo briga ko je hrvat,a ko srbin...bas vam ne verujem...kao klinac krajem 70 ih i pocetkom 80 ih...licno sam ,svake godine tj leta vidjao kako u splitu,bacaju kola sa bg tablicama u more...u radnjama nije postojao hleb vec kruh i te fore..tako da tu pricu mozes da pricas nekom mladjem koji nije rodjen 50 ih ili 60 ih...

goran...

pre 6 godina

ako bog da srece i da pravda stigne svakog onda se bogami hrvati i njihova ustaska tvorevina trebaju puno vise da boje....to bi gospodja predsjednica trebala da zna...

Posmatrach

pre 6 godina

@referendm je majka
Na referendum o Hrvatskoj nezavisnosti je izaslo skoro 84% od ukupnog glasackog tela. Od toga je preko 94% glasalo "za", tako da vas komentar ne pravi mnogo smisla(?)

seljadin

pre 6 godina

Jugoslavija nije bila isto sto i Srbija, prema tome, ovo sto pise bivsi kolega nije istina, pilot je bio odan Jugoslaviji a ne Srbiji, danas u hrvatskoj propagandi se prenebregava cinjenica da je Hrvatska davala predsednike Jugoslaviji i da je imala mnogo vecu nezavisnost nego danas u NATO i EU, uostalom i daleko manje iseljavanje nego danas kad je sve u HR unisteno od strane te iste EU i demokracije tj. pretvorena je HR u koloniju i nista vise.

смена страже

pre 6 godina

Каква су ово времена када се попреко гледа на човека који је веран својој војсци и држави,те неће да се придружи паравојним формацијама и терористима... страхота.

Ненад

pre 6 godina

Лукић и Зарић па још Хрвати... Они само мисле да су Хрвати, а чињенице су нешто друго.

T

pre 6 godina

@zoran Napad na civilnu zgradu u cilju ubistva predsednika republike, predsednika predsedništva SFRJ i predsednika vlade SFRJ je po tebi legitimna vojna akcija?

nn12

pre 6 godina

Iznenadjen sam da se nakon 26 godina uopće priznaje da se napad uopće desio i to po naređenju JNA. Godinama slušam kako je napad laž,kako su to Hrvati iscenirali, a eto sada se zaista desio, naredio ga je oficir JNA koji to i priznaje i eto sada je nakon 26 godina vama legitiman. (zašto se u Srbiji 26 godina pričao da se nije ni desio ako ej bio legitiman?)
Oficir je bio jako dobro informiran jer je znao tko se sastoji u tom momentu. Tako da ne vjerujem da je djelovao samostalno.
Dok Mesića i Tuđmana kao cilj mogu i razumjeti, zašto se htijelo skinuti Markovića koji je i danas Jugosloven?
Ono što mi još uvijek ne ide u glavu nakon svih ovih godina jest da ima Srba (i ne samo Srba) uvjerenih da je JNA višenacionalna vojska koja je bila neutralna u nacionalističkom divljanju. Dovoljno je malo proći po youtube-u baciti oko na vojnu opremu pobunjenih Srba, pogledati datume na snimkama, poslušati svjedočenja gdje Srbi otvoreno govore o podršci JNA. Na kraju krajeva pogledajte pad Vukovara, rezervisti, TO, Beli orlovi, Arkoanovci, regularna vojska... svi rame uz rame i onda malo o jugoslovenstvu...
JNA je svojim postupcima okrenula i projugoslavenske Hrvate, kolebljivce i komuniste protiv sebe.
I još jdna stvar, imam dobrog prijatelja iz sela Poljaci pored Zadra on mi i danas kaže da je njegov tata dobio pušku od JNA u jesen 90. Bio je pametan i zbriso u Njemačku. Eto...

dragaN

pre 6 godina

Znam mnogo Hrvata koji su bili iskreno za Jugoslaviju.
Istina je da je na referendum otcepljenje Hrvatske podržalo svega 35% ukupnog broja upisanih glasača.
(Referendum je majka, 16. decembar 2017 13:51)

ajde ne lazi ili se informiraj malo ako stvarno u to vjerujes... za izlazak iz jugoslavije je bilo 93.24% glasaca
(123, 16. decembar 2017 15:31)

Bilo bi tebi bolje da se malo ti informises. Mozda je glasalo 93% ali za sta? Pitanja na referedumu su glasila:

1. Jeste li za to da Republika Hrvatska, kao suverena i samostalna država, koja jamči kulturnu autonomiju i sva građanska prava Srbima i pripadnicima drugih nacionalnosti u Hrvatskoj, MOZE STUPITI U SAVEZ suverenih država s drugim republikama (prema prijedlogu Republike Hrvatske i Republike Slovenije za rješenje državne krize SFRJ)?”

2. Jeste li za to da Republika Hrvatska ostane u Jugoslaviji kao jedinstvenoj saveznoj državi (prema prijedlogu Republike Srbije i Socijalističke Republike Crne Gore za rješenje državne krize u SFRJ)?

Link: https://hr.wikipedia.org/wiki/Referendum_o_hrvatskoj_samostalnosti

93% je glasalo za prvo pitanje, ali to prvo pitaje sugerise glasacima da ce Hrvatska osttai u savezu sa ostalim republikama SFRJ. Znaci nije bilo pitanje da li ste za to da Hrvatska izadje iz Jugoslavije i da bude potpuno samostalna drzava.
Znaci 93% gradjana Hrvatske je glasalo za to da Hrvatska kao samostalna drzava ostane u savezu sa ostalim republikama SFRJ.

gulag

pre 6 godina

@Rada

"Srbija ga je trebala proglasiti herojem jel je slusao komande Beograda."

Čekaj, pa oni tvrde da su branili Jugoslaviju a ne Srbiju. A o Jugoslaviji valjda odlučuju sve republike, a ne samo jedna. Ili smatraš da je Jugoslavija proširena Srbija? To onda mijenja na stvari..

Vlada

pre 6 godina

@Ante
Pa zar stvarno mislis da bi Tudjman zeleo konfederaciju? To je bio samo manevar da svet ne shvati plebiscit kao ratnu provokaciju, a cak i da je doslo do konfederacije bila bi trajna kao srpsko-crnogorska.

Jeste tacno da je Milosevic pustio duha iz boce, medjutim kljucni konceptualni problem Jugoslavije ste bili vi Hrvati koji ladno verujete da ste nesto drugacije od nas ostalih Jugoslovena. Valjda da vas je toliko zadojila nemacka kultura da ste i vi sad mini Nemci, i zato morate ziveti odvojeno. A paradoks tog koncepta potpuno se vidi u Bosni. Prosto, mi smo nedeljivo izmesani zato sto smo ISTO. Da ste vi to shvatali pomogli bi nam da skinemo Milosevica, jer u Jugoslaviji on je svakako bio u manjini. Gde bi nam svima bio kraj.

Medjutim sada je pala krv i tu vise bratstva ne moze biti, sto je tragicno za sve nas pojedinacno i kao grupu.

Sloba

pre 6 godina

Nas su u Srbiji mediji obmanjivali da je to sve iscenirano. Secam se komentara nekog oficira na osnovu fotografije lustera koji je pao doneo zakljucak da to nikako ne moze biti od avionsog projekrila. Nijedan novinar iz tog vremena nikakve sankcije nije trpeo zbog bezocnih lazi kojima su nas zasipali. Stave sliku "Na majcinom grobu" i srceparajuci tekst ispod kao da se radi o fotografiji a ne slici nastaloj pre 150 godina. Lazu nas i dan danas isti ljudi...(Objavite komentar ako ste B92 koji ste pre 26 godina bili)

I tako...

pre 6 godina

Što bi piloti odgovarali kad su samo radili svoj posao, kao i onaj Amerikanac što smo ga oborili u nevidljivom avionu? Ili to da je „pilot samo radio svoj posao“ važi samo za Amerikance?

Ante

pre 6 godina

Jeste, na referendumu je 93% glasalo za Hrvatsku kao samostalnu drzavu, koja moze uci u savez s ostalim iz exJugoslavije.
Prvo, 93% je bilo jer su Srbi bojkotovali referendum. I jeste, 90% Hrvata bi prihvatilo KONFEDERACIJU, koju su i predlagali, i koju su prihvatili svi, cak i Bulatovic iz CG, osim Milosevica. Pobuna Srba u Hrvatskoj, bujanje nacionalistickih grupa u Srbiji i Hrvatskoj, uzasno huskanje po medijima na obje strane, dovelo je do toga da je Konfeseracija brzo pala u drugi plan. Nazalost, jer ja i dan danas mislim da smo svi mogli naci interes u zajednici koja bi bila kao Velika Britanija, a sigurno ne bi bilo rata i svih posljedica koje osjecamo dan danas.

thetrashhero

pre 6 godina

Pa i ne pokazaše se kao ni dobri borbeni piloti. Njih dvojica, bez ikakvog uticaja pvo na njih, ispaljuju šest projektila vazduh-zemlja i nijedna od njih ne pogađa u potpunosti cilj i ne uništava metu.

gulag

pre 6 godina

@Đoka

"Ajde važi, nije nikakav problem ako se podigne optužnica protiv svakog pilota koji je bombardovao Srbiju. Mislim da je to fer..."

Srbija i jest podigla optužnicu i osudila časnike NATO-a, ali je problem što su oni nedostupni srpskom pravosuđu, kao što su ovi piloti nedostupni hrvatskom pravosuđu.

Goran

pre 6 godina

Koga bre interesuje 1991. Alo hrvati, alo srbi, sada je 2017. a narod bezi glavom bez obzira, vise nego sto su bezali pred tim bombama iz 1991. Prestanite zamajavati narod pricama iz proslog veka...

zeljac

pre 6 godina

Tog dana, sat vremena pre granatiranja koleginica sa posla mi je rekla da
krenem kuci. I da kazem svom bratu to isto. Znala je, naravno, dugo smo radile zajedno, da mi je otac vojno lice I da se nasa zgrada nadgleda. Bila je na vojno bezbedonosno zanimljivom mestu. Poslusala Sam je. Dok smo utrcavali u garazu zgrade gde smo silazili za vreme vazdusnih uzbuna culo se granatiranje. Moj otac nije bio visokog cina, a njoj je informaciju dao svekar koji je, koliko se secam, radio u Ministarstvu ekonomije Ili slicno. Sasvim sigurno, lica koja nisu bila od vaznosti Majstorima Igre. Toliko o tajnosti tog dogadjanja.