Četvrtak, 07.12.2017.

16:02

Od 1. marta za decu još jedna obavezna vakcina

Od 1. marta sledeće godine deca će primati još jednu obaveznu vakcinu protiv bakterije streptokokus pneumonija ili pneumokoka.

Izvor: Tanjug

Od 1. marta za decu još jedna obavezna vakcina IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

Ivana

pre 6 godina

Imam troje dece svo troje vakcinisana prevenar vakcinom izuzetno pozitivno iskustvo imam.Pre vakcinisanja najstarije ćerke ona je imala dve upale pluća za devet meseci i između nebrojeno puta upale grla,vakcina je spasila.

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

Da, ali ne s ovom vakcinom, postoji koktel koji je obavezan, a ostalo po želji, isto MMR nije obavezan.
(Bosanac aus München, 7. decembar 2017 20:38)

Znas li koji koktel u pitanju,da li je trovalentna ili petovalentna vakcina?
Naravno da deca moraju biti vakcinisana pre ulaska u kolektiv,osim ako vam bas nije stalo do njih ,pa i ako ne preteknu ,nije tako strasno?

Kod nas je drzavna strategija takva da su ove vakcine propisane,a to nije odlucivao Vucic,vec imunolozi koji su strucni za to.Svaka drzav ima svoju strategiju koju pravi na osnovu ucestalosti odredjenih bolesti,te se i javljaju razlike u vakcinama koje se daju.
Posto niko od vas ne putuje,pogotovo ne u Afriku ili Aziju,nemate pojma koje su sve vakcine obaveze,kako se ne bi vracali obuceni u drveni kaput,posto prirodni imunitet na njihove bolesti nemate.
U neke drzave se ne moze uci bez obaveznog dokaza o vakcinaciji.

Lavica

pre 6 godina

Moja kcerka (6) je u periodu od polovine oktobra pa do kraja novembra popila 3 doze antibiotika zbog cestih upala uha ( u brisu nosa izolovan streptokok u sva 3 slucaja). Ova bakterija je mnogo zeznuta, i dugo se leci, a kum (36) moje drugarice je pre 2 god preminuo od posledica streptokoka (donelo je dete iz vrtica). Ako se dugo ignorise i ne leci moze da prodje kroz mozdanu opnu ( kao u ovom slucaju)...budu katastrofalne posledice. Imam pozitivnu povratnu info o Prevenaru tako da cu da vakcinisem cerku i bebu, dok je organizam srednjeg sina mnogo otporniji i on obicno prodje bez nekih drasticnih upala, pa njega za sada necu vakcinisati...ali cerka mi je bas nagrabusila, mnogo brinem, bojim se da ne ostetimo sluh zbog ovih silnih upala. Ako neko ima neki savet neka napise. Hvala
Pozdrav

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

@Kupujmo domace!
Ljudski rod je postojao i pre nove ere, a opstao je u ovolikom broju upravo zahvaljujuci vakcinaciji.
(Katarina, 7. decembar 2017 17:14)

Tacno,opstao je ,ali je zato redovno filtriran svim mogucim bolestima,ratovima i drugim uzasima,tako da su samo najbolji i najaci prezivljavali i mnozili se.to znaci da je genetski materijal bio dobar,a los odsranjivan.
Evropa danas ima preko 500 miliona stanovnika,dok na pocetku 20. veka nije imala ni trecinu,a na svetu je bilo oko 1.6 milijardi stanovnika,dok ih danas ima preko 7 milijardi.

Ranije su ljudi umirali od svega. Mit je da su bili zdraviji nego mi danas,posto nije postojala moderna medicina,niti je postojala statistika,koliko ih je umiralo od srca,glave bubrega i drugih hronicnih oboljenja,koja samim tim nisu bila ni lecena,posto nisu znali kako da ih lece,niti njihove uzroke.
Prosecan zivotni vek je bio oko 50 godina,a cesto i kraci zbog ucestalih ratova,gde se mnogo ginulo.
Takodje je mit da su se zdravo hranili.
Hranili su se sa onim sto imaju,uglavnom retko i jednolicno,osim bogatih,naravno.
Takodje,imali su problem sa vodom,posto su izvori i reke bile zatrovane ljudskim fekalijama i drugim djubretom u okolini velikih gradova,kao sto je slucaj danas kod Amisa.

Bosanac aus München

pre 6 godina

U Nemackoj je nemoguce upisati nevakcinisano dete u vrtic ili skolu !
(Dimitrije Pantic, 7. decembar 2017 20:08)

Da, ali ne s ovom vakcinom, postoji koktel koji je obavezan, a ostalo po želji, isto MMR nije obavezan.

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

Gospodo mi smo deo civilizovane Evrope, ako vakcina nije obavezna u Nemackoj, nije ni ovde. Uskladite zakone sa EU. Hvala vam. EU ni nutelu ne proizvodi istu za sve, a treba da poverujemo da su vakcine jednakog kvaliteta. U Srbiji su sve obaveze u vezi sa odgojem dece prevaljene na roditelje, a sva prava zadrzala je drzava. Roditelji placaju hranu, odecu, skolovanje, sve druge troskove, a drzava se ponasa kao da su deca vlasnistvo drzave pa moze da ih bode sa cim god hoce.
(Ivan, 7. decembar 2017 16:58)

Ako vec pricas o civilizaciji,onda moras da prihvatis da tu postoje neka pravila.
U Nemackoj vakcinacija nije obavezna !

U Nemackoj je nemoguce upisati nevakcinisano dete u vrtic ili skolu !

Na ovaj nacin su zadovoljena pravila demokratije,kao i zdravog razuma.Kod nas mozemo da uvedemo ista pravila,ali se sve svodi na to da decu moramo vakcinisati,,ne zbog nas,vec zbog njih.

bob dylan

pre 6 godina

Kako to da deca danas primaju više vakcina nego njihovi roditelji pre 30 godina? Decu danas vakcinišu protiv zauški i rubeola(mMR) a to se pre nije radilo. Čovek bi očekivao da zbog bolje higijene i većeg standarda bude suprotno i da se danas prima manje vakcina. Stop farmakomafiji!

MisterNo

pre 6 godina

Mudrijasi!
Moja majka je 1945, kada je imala dve godine, krajem rata dobila difteriju. Ujak je dao SAV novac plus dukat lekaru koji joj je dao neku inekciju u grudi i rekao da se pomole do jutra. U toku noci su joj istrikali belu haljinicu za sahranu i pozvali svestenika da obavi sta treba (ne mogu da zamislim bakino stanje u tom trenutku, udovica, deda je poginuo).
Posto ja ovo pisem, ocito je prezivela, ali od tada ima asmu.

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

Зашто? Ако мене следује казна за невакцинацију детета, ко ће кривично да одговара ако шта крене по злу након вакцине и дете ми постане инвалид, или не дај Боже умре!? Или ће ми рећи: "Нажалост и то се дешава"!
(Тата спалио Ђенку, 7. decembar 2017 17:21)
Da,to se moze desiti i to se desava u izuzetno malom broju slucajeva,a cim je vakcina usla u upotrebu ,smatra se da je taj broj zanemarljiv.
Roditelju cije dete ima neku nezeljenu reakciju,to je svakako strasno,ali globalno,oni su samo statistika,jer je vakcinama brani celo drustvo,a ne samo pojedinci.To je ono sto je bitno,drustvo,a ne pojedinac.
U vakom drustvu postoji odredjeni deo koji nije vakcinisan,zato sto ne sme da bude zbog svog zravstvenog stanja,ali su oni zasticeni imunitetom krda,posto su svi oko njih vakcinisani.Kada je broj nevakcinisanih veliki,onda su epidemije normalna pojava,a tada i vakcinisani mogu oboleti,ali kako njihovi organizmi znaju kako da se bore,zahvaljujuci vakcini,stepen prezivljavanja je skoro apsolutan,dok nevakcinisani podlezu drugoj statistici.

Nislija

pre 6 godina

Moja majka ima jos tri sestre, i najmladja je od svih. Ali mozda se moja majka ne bi ni rodila da mojoj baki nisu umlra tri deteta, 2 sina i jedna kcer, od bolesti od kojih sada ne zele da im se deca vakcinisu. Ako je nekada bilo toliko bolje kazite mi da li znate nekoga kome su tri deteta umrla od malih boginja ili slicnih bolesti koje se sada sprecavaju vakcinama. I samo da napomenem, porodica moja bake je bila veoma imucna i imali su veoma dobre uslove za zivot, bar za ono vreme

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

Када будете валцинисали дечицу, сетите се недавних вести о повећаном броју стерилитета код младих људи!
(Тата спалио Ђенку, 7. decembar 2017 17:18)

Ne pada ti napamet da je sterilitet samo jos jedan od nacina kako priroda obuzdava rast populacije?
Naravno da nije !

Zahvaljujuci modernoj medicini ,koja vakcinama i lekovima pobedjuje mnoge bolesti ili ih cini manje ubojitim,covek je poceo da se nekontrolisano mnozi.
To samo po sebi ne bi bilo lose kada ne bi posedovali los genetski materijal i kada se on ne bi sirio.To je priroda nekada resavala svim onim strasnim bolestima,gde su najaci prezivljavali,a oni su imali i najbolji genetski materijal.
Bela kuga je takodje jedan od prirodnih mehanizama za kontrolu populacije,a javlja se u svim drustvima gde se ne zivi u bedi i siromastvu,gde vise nije potrebna konstantna borba za prezivljavanjem,te ljudi pocinju da vise uzivaju u zivotu ,te im nije vise potrebno da prave copore dece,vec prave jedno ili dvoje.

ja

pre 6 godina

@ (sui juris, 07. decembar 2017 17:11)

Evo par sofističkih kontrapitanja/odgovora:

Ako je kontrola vakcina kod nas slabija od one u Evropi ili SAD, zašto se tamo javlja više kontraindikacija na vakcine i zašto je stopa autizma u Evropi i SAD više stotina/hiljada puta veća nego u Srbiji?

A drugo pitanje - koliki profit zaista farmaceutske kuće prave na vakcinama, ako se zna da prihodi (pazi, PRIHODI) od vakcina čine oko 1,5% ukupnih prihoda globalne farmaceutske industrije?

HongKong

pre 6 godina

teoriju na stranu, postoji li zakonom definisana ustanova koja proverava sastav doticnih, i ostalih, vakcina?
ustanova koja ima iso 17025 sertifikovanu laboratoriju, akreditovane metode
postoji li jasno definisana granica aluminijuma, zive i slicnih neuro-toxicnih supstanci?
za svaki slucaj da se deklarisem - nisam apriori ni protiv vakcina ni protiv alopatske medicine ali i u ovoj oblasti su standardi spusteni ispod svake mere i sve se pretvorilo u bezumnu jurnjavu za profitom
(sui juris, 7. decembar 2017 17:11)

Bravo! Bravo! Bravo! U centar. Suština svega! Bravo još jednom.

ja

pre 6 godina

@ (duh sa sekirom, 07. decembar 2017 16:12)

Japan nije zabranio MMR vakcinu 1994. Možda je tada uveo u kalendar obavezne vakcinacije. MMR je u Japanu, pod pritiskom antivaksera, ukinut 2004. godine. Već sledeće godine je izbilo nekoliko epidemija malih boginja, pa je Japan, od strane WHO, označen kao zemlja izvoznica bolesti - jedina razvijena zemlja koja je ikada dobila taj "slavni" epitet. Inače, tada su im "društvo" pravili Avganistan i Kongo, čisto da možete da stavite u perspektivu koliko je to ozbiljno. Zbog toga su vratili monovalentne vakcine (tj. deca u Japanu prime 3 vakcine, umesto samo jedne), a nakon gotovo 15 godina vođenja evidencije, podaci kazuju da je stopa autizma nastavila da raste iz godine u godinu - nevezano za to da li su deca primala MMR ili monovalentne vakcine, ili uopšte nisu vakcinisana. Slučaj Japana je upravo i korišćen kao najuverljiviji dokaz da ne postoji veza između MMR vakcine i autizma...

veca

pre 6 godina

Ova vakcina je sjajna stvar. Vakcinisali smo dete pre uključivanja u kolektiv i dok su se drugi patili sa stalnim upalama uveta i pili antibiotike u krug, nase dete nikad nije imalo upalu uveta... Milina

ja

pre 6 godina

@ (Helios, 07. decembar 2017 17:00)

Tipični primer kvaziargumenata antivaksera. Da bi vakcina ispunila svoju svrhu, mora da bude vakcinisano 95% ljudi jer se tako stvara kolektivni imunitet. Da je tolika stopa vakcinacije, ne bi bilo epidemije - i to ti je onda 100% zaštite. U suprotnom slučaju, uloga vakcine je da stvori određeni nivo individualnog imuniteta, kako bi vakcinisana osoba uspela da izbegne oboljevanje, odn, u slučaju da oboli, da bi se lakše izborila sa bolešću. Drugo, nije trećina obolelih vakcinisana, već je 94% obolelih nevakcinisano, nepotpuno vakcinisano (dakle, nisu primili propisanu dozu revakcinacije, što je isto kao da se i nisu vakcinisali) ili ne postoje podaci o tome DA SU vakcinisani. Prema tome, svega 6% obolelih su uredno vakcinisani, što znači da je vakcina uspela da stvori individualni imunitet kod jako velikog broja ljudi. Treće, ko kaže da nije bilo smrtnih slučajeva? Žarište epidemije je na Kosovo i, koliko sam uspeo da ispratim albanske medije, već je umrlo troje dece...

Velicanstveni

pre 6 godina

Ova vakcina je dobra,prima se cini mi se iz dva puta,znam da sam je platio oko 30000 dinara ali dete vise nema bakteriju koja je pravila puno problema i izuzetno je opasna u nekim slucajevima.Konsultovao sam vise pedijatra,neki su bili apsultno za a neki izricito protiv.Znam da je ta vakcina u Evropi obavezna,bar u nekim evropskim zemljama.

zoran

pre 6 godina

Srecom zivim u U.K.
Dobijem pismo iz skole i uljudno me pitaju da li dozvoljavam da se dete vakcinise, a ja lepo i uljudno odgovorim da ne zelim i stvar zavrsena.
Tako se radi u civilizovanom drustvu.

uhleb

pre 6 godina

Meni je baba pricala kakva je bila vakcinacija izmedju 2 rata - dodju neki nepoznati u selo, uz pomoc lokalnih glavesina i vidjenijih i milicije/vojske nateraju sve za vakcinaciju u neki veci prostor (zadrugu i sl.) i sve redom, nema necu. I "konjske" injekcije i sta god treba. I zdravo.

Tako treba i sad, nista narod nije evoluirao, to sto vise na internetu i voze kola umesto zaprega nista ne znaci

majka

pre 6 godina

Hoću da vakcinišem decu sa vakcinama koje pravi naš "Batut", ali njih nema. Zašto? Sa njihovim vakcinama nije bilo nikakvih neželjenih posledica, a od ovih ko zna čijih i kakvih očigledno ima. Gde su vakcine iz "Batuta"?

sui juris

pre 6 godina

teoriju na stranu, postoji li zakonom definisana ustanova koja proverava sastav doticnih, i ostalih, vakcina?
ustanova koja ima iso 17025 sertifikovanu laboratoriju, akreditovane metode
postoji li jasno definisana granica aluminijuma, zive i slicnih neuro-toxicnih supstanci?
za svaki slucaj da se deklarisem - nisam apriori ni protiv vakcina ni protiv alopatske medicine ali i u ovoj oblasti su standardi spusteni ispod svake mere i sve se pretvorilo u bezumnu jurnjavu za profitom

JA

pre 6 godina

da se nosite i vi i vase vakcine i ko vam rece da ih uvedete kao obavezne!mi ne primasmo tolike vakcine pa nam nista ne fali a deca danas primaju silne vakcine i oboljevaju!pa ti jos drzava i demokratija ne daju pravo da biras.GORI STE OD HITLERA!

petar

pre 6 godina

Nemam nista protiv onih nekoliko vakcina koje smo svi dobivali pre 15, 20, 30 godina. Sa ovom danasnjom logikom, pitam se kako je ljudski rod opstao zadnjih 200000 godina, a bez vakcinisanja
(Kupujmo domace!, 07. decembar 2017 16:22)

pa opstao je, ali je životni vek bio u proseku 30 godina.. pogodices zbog čega, upravo tako, zbog nerazvijene medicine i loših životnih uslova.. mada više zbog prvonavedenog..

Тата спалио Ђенку

pre 6 godina

To je jako dobra vest, ali treba uvesti kazne za one roditelje koji ne vakcinišu decu, kao u CG 2000€
(gradjanin, 07. decembar 2017 16:38)

Зашто? Ако мене следује казна за невакцинацију детета, ко ће кривично да одговара ако шта крене по злу након вакцине и дете ми постане инвалид, или не дај Боже умре!? Или ће ми рећи: "Нажалост и то се дешава"!

Ivan

pre 6 godina

"Sa ovom danasnjom logikom, pitam se kako je ljudski rod opstao zadnjih 200000 godina, a bez vakcinisanja"(Kupujmo domace!, 7. decembar 2017 16:22)

Opstao je, ocigledno. Ali su deca padala ko muve. Ako hocete da se vratimo u kameno doba i da nam svako trece dete umire od sprecivih bolesti (a nekad i sva tri, kad naidje epidemija), onda vazi. Stopa smrtnosti od pneumokokalne infekcije je 10%, a 30% ogluvi ili postane paralisano.

"Zalazem se za vakcinaciju protiv bolesti za koje ne postoji lek (npr NMR vakcina je korisna) ali davanje vakcine protiv pneumokoka koji je osetljiv na penicilin i druge antibiotike, pri cemu imunitet traje samo par godina" (alek, 7. decembar 2017 16:33)

Otpornost na antibiotike je sve ozbiljniji problem, oko 3000 ljudi samo u V.Britaniji umre godisnje od otpornih bakterija, i broj samo raste. Drugo, imunitet od ove vakcije jeste samo oko 3 godine; ali shtiti u najpodloznijem periodu - uzrastu do dve godine. Nakon tog uzrasta, shanse su mnogo manje da se dete inficira.

Тата спалио Ђенку

pre 6 godina

Када будете валцинисали дечицу, сетите се недавних вести о повећаном броју стерилитета код младих људи!

lejla

pre 6 godina

Komentar za Joku, koja je napisala da je to pametno i da se obidju deca na instituzu Majka i dete. A sta mislite zbog čega deca leže tamo? Kada ste pre čuli da ovoliko dece ima onu najgoru bolest. Kada ste vi kao mali imali nekoliko puta godišnje stomačni virus i da ne nabrajam dalje. Uništili su imunitet i zdravlje deci ubacujući im već u prvom minutu života svakakve gadosti u telo. Presaberite se koliko se primi vakcina sada, a koliko smo mi (imam 40) primili. I da kakav je kvalitet naših vakcina? Farmakologija je najveća zver!!!!

slucajni prolaznik

pre 6 godina

@duh sa sekirom
Japan mozda jeste zabranio MMR, ali da si se redovno informisao putem naucnih casopisa, saznao bi da je autizam u Japanu jos uvek u porastu. Dakle, ne postoji direktna veza izmedju vakcina i autizma. Verujte nauci, ne senzacionalnim naslovima.

NL

pre 6 godina

Voleo bih kada bi neko od novinara prikazao statisticke podatke:
http://www.who.int/gho/immunization/en/
kako se vise ne bi sirile dezinformacije koje usled nevakcinacije mogu dovesti zivote ljudi u opasnost.

Helios

pre 6 godina

Trenutno smo u sred u ovom veku najgore epidemije. One ozbiljnih malih boginja.
Nedosledni zvanični podaci: srećom (za sada) 0 je ne samo fatalnih nego i onih sa trajnim posledicama a obolelo je negde oko 240-260 dece, od kojih 70-90 statusa ili-ili-ili: nevakcinisani, nepotpuno ili nepoznato. Da malo pojednostavim - većina verovatno nije, što znači da je trećina obolelih nevakcinisana. Drugim rečima dve trećine obolelih su - vakcinisana! E sad još ne znamo tačno koji je u stvari bio pre epidemije procenat vakcinisanih.
Zvanično to je tako negde oko dve trećine. Ako je tako onda nam činjenice govore da su potpuno isto obolela deca koja i jesu i koja nisu vakcinisana. S tim što ona koja su vakcinisana, rečeno nam je (osim u ekstremno retkim slučajevima) - neće oboleti uopšte!
Nezvanično i realno sumnja se da je u stvari malo dece vakcinisano, možda trećina, a da je nevakcinisanih duplo više. E onda tek dolazimo do neverovatne činjenice - da je verovatnoća da vakcinisano dete dobije male boginje - od kojih bi kao vakcina trebala da ih štiti skoro 100% - četiri puta veća nego ako dete nije vakcinisano!
Naravno potrebni su i bolji podaci i kompleksnija analiza ali ovo je za sada moguće na osnovu dosad javnosti poznatog.
"Zaštita krda"?! - jel vi vakcinišete bake i deke, doktore i prodavačice sa kojima dete kontaktira a odavno im isteklo? Ne? Šta čekate? A tek - da je pogrešan imunitet dobijen vakcinama u stvari slabljenje krda evo vidimo i kratkoročno - a pogotovu dugoročno.

Bane

pre 6 godina

Super, samo ne znam gde ce da je uglave jer je raspored prilicno zgusnut. Vec u porodilistu cim se rodi primi odmah 2, znaci ne jednu vec odmah 2. BSG i prvu dozu hepatitis B. Na prvoj kontroli sa mesec dana prima drugu dozu hepatitis B. Na drugoj kontroli sa dva meseca prima prvu dozu Pentaxima, pa sa tri i po meseca drugu dozu Pentaxima, pa sa pet meseci trecu dozu Pentaxima i vec sa sest meseci trecu dozu hepatitis B. Kako oni planiraju jos tri doze ovoga od drugog meseca ne znam ali to ce biti ravno deset ubrizganih vakcina do detetovih 6 meseci. Napomenuo bih da se deci ranije nisu uopste davale vakcine do 3 meseca a ni tada ako nije steklo kilazu vecu od 5 kg, vec se ceka da ispuni oba ta uslova....ali ocigledno su pedijatri gurnuti u stranu a imunolozi koji o pedijatriji pojma nemaju vode glavnu rec kada i koliko vakcinisati bebe. Da, da BEBE, jer stalno se prica o vakcinisanju DECE a to su jos BEBE, tri doze vakcine primi kao NOVORODJENCE do 40 dana zivota...

turista

pre 6 godina

Simfloreks je jako dobra vakcina i prava je steta sto je deca i ranije nisu primala kao obaveznu. Moja deca jesu srecom jer smo znali za ovu vakcinubiz inostranstva. Cena jedne doze je oko 10000 dinara sto je problem i verovatno zbog toga drzava nije htela da bude obavezna

Jupiii

pre 6 godina

Jupiiiiiii jos jedna vakcina za sto zdravije dete !!!! po dva komada ako moze da budu joss zdravija

Glupi filipinci povukli vakcine , i glupi francuzi povukli , ali srecom nasa deca ce zato moci po dve vakcine ima da budu dva puta zdravija od njihovih , jeeeeee , hvlaa Vucicu na fantasticnim potezima za ovo dece sto nije pobeglo , raselilo , i sto su pretekle rakove od uranijuma , da ih zastiti sa po jos 5 vakcina . Jeeeeee

Kupujmo domace!

pre 6 godina

Evo ideje, da se deca u prvih 18 godina u potpunosti presele u bolnice, da ih roditelji obilaze vikendom, i da ih bodu vakcinama i lekovima puno radno vreme.

Nemam nista protiv onih nekoliko vakcina koje smo svi dobivali pre 15, 20, 30 godina. Sa ovom danasnjom logikom, pitam se kako je ljudski rod opstao zadnjih 200000 godina, a bez vakcinisanja

alek

pre 6 godina

Zalazem se za vakcinaciju protiv bolesti za koje ne postoji lek (npr NMR vakcina je korisna) ali davanje vakcine protiv pneumokoka koji je osetljiv na penicilin i druge antibiotike, pri cemu imunitet traje samo par godina-mora da bude po principu slobodnog izbora. Istina je uvek jednostavna i ogoljena a lazi su kompikovane.

joka

pre 6 godina

Pametno. Za one koji se ne slažu da ovom odlukom, predlažem obilazak odeljenja na Institutu Majka i dete, gde leže mališani kojima ni antibiotici ne pomažu. Kad ste već krenuli, ponesite i neki poklončić da im vratite osmeh.

duh sa sekirom

pre 6 godina

Japan je 1994 g. posle 3 godine upotrebe zabranio MMR vakcinu, kako kažu veća je šteta nego korist od te vakcine (čuo sam i da je u Rusiji zabranjena)...statistički veća je šansa da imate negativne posledice od MMR’a nego da budete zaraženi virusom kojim ta vakcina treba da zaštiti.

Marko

pre 6 godina

Hocu prvo da znam ko je uvoznik vakcina i kolika mu je godisnja zarada. Ovo ce objasniti ovu anti-anti-vakcionu histeriju kojoj smo izlozeni poslednjih nekoliko meseci.

T

pre 6 godina

Ovo je gadna bakterija. Kada dete ima ozbiljnu upali i kada mu uzimaju bris, glavni je razlog da se vidi da li je ova bakterija, jer se tesko leci. Nisam znao da ima vakcina.

Ivan

pre 6 godina

Gospodo mi smo deo civilizovane Evrope, ako vakcina nije obavezna u Nemackoj, nije ni ovde. Uskladite zakone sa EU. Hvala vam. EU ni nutelu ne proizvodi istu za sve, a treba da poverujemo da su vakcine jednakog kvaliteta. U Srbiji su sve obaveze u vezi sa odgojem dece prevaljene na roditelje, a sva prava zadrzala je drzava. Roditelji placaju hranu, odecu, skolovanje, sve druge troskove, a drzava se ponasa kao da su deca vlasnistvo drzave pa moze da ih bode sa cim god hoce.

turista

pre 6 godina

Simfloreks je jako dobra vakcina i prava je steta sto je deca i ranije nisu primala kao obaveznu. Moja deca jesu srecom jer smo znali za ovu vakcinubiz inostranstva. Cena jedne doze je oko 10000 dinara sto je problem i verovatno zbog toga drzava nije htela da bude obavezna

slucajni prolaznik

pre 6 godina

@duh sa sekirom
Japan mozda jeste zabranio MMR, ali da si se redovno informisao putem naucnih casopisa, saznao bi da je autizam u Japanu jos uvek u porastu. Dakle, ne postoji direktna veza izmedju vakcina i autizma. Verujte nauci, ne senzacionalnim naslovima.

joka

pre 6 godina

Pametno. Za one koji se ne slažu da ovom odlukom, predlažem obilazak odeljenja na Institutu Majka i dete, gde leže mališani kojima ni antibiotici ne pomažu. Kad ste već krenuli, ponesite i neki poklončić da im vratite osmeh.

petar

pre 6 godina

Nemam nista protiv onih nekoliko vakcina koje smo svi dobivali pre 15, 20, 30 godina. Sa ovom danasnjom logikom, pitam se kako je ljudski rod opstao zadnjih 200000 godina, a bez vakcinisanja
(Kupujmo domace!, 07. decembar 2017 16:22)

pa opstao je, ali je životni vek bio u proseku 30 godina.. pogodices zbog čega, upravo tako, zbog nerazvijene medicine i loših životnih uslova.. mada više zbog prvonavedenog..

Ivan

pre 6 godina

Gospodo mi smo deo civilizovane Evrope, ako vakcina nije obavezna u Nemackoj, nije ni ovde. Uskladite zakone sa EU. Hvala vam. EU ni nutelu ne proizvodi istu za sve, a treba da poverujemo da su vakcine jednakog kvaliteta. U Srbiji su sve obaveze u vezi sa odgojem dece prevaljene na roditelje, a sva prava zadrzala je drzava. Roditelji placaju hranu, odecu, skolovanje, sve druge troskove, a drzava se ponasa kao da su deca vlasnistvo drzave pa moze da ih bode sa cim god hoce.

T

pre 6 godina

Ovo je gadna bakterija. Kada dete ima ozbiljnu upali i kada mu uzimaju bris, glavni je razlog da se vidi da li je ova bakterija, jer se tesko leci. Nisam znao da ima vakcina.

Jupiii

pre 6 godina

Jupiiiiiii jos jedna vakcina za sto zdravije dete !!!! po dva komada ako moze da budu joss zdravija

Glupi filipinci povukli vakcine , i glupi francuzi povukli , ali srecom nasa deca ce zato moci po dve vakcine ima da budu dva puta zdravija od njihovih , jeeeeee , hvlaa Vucicu na fantasticnim potezima za ovo dece sto nije pobeglo , raselilo , i sto su pretekle rakove od uranijuma , da ih zastiti sa po jos 5 vakcina . Jeeeeee

Kupujmo domace!

pre 6 godina

Evo ideje, da se deca u prvih 18 godina u potpunosti presele u bolnice, da ih roditelji obilaze vikendom, i da ih bodu vakcinama i lekovima puno radno vreme.

Nemam nista protiv onih nekoliko vakcina koje smo svi dobivali pre 15, 20, 30 godina. Sa ovom danasnjom logikom, pitam se kako je ljudski rod opstao zadnjih 200000 godina, a bez vakcinisanja

Тата спалио Ђенку

pre 6 godina

Када будете валцинисали дечицу, сетите се недавних вести о повећаном броју стерилитета код младих људи!

sui juris

pre 6 godina

teoriju na stranu, postoji li zakonom definisana ustanova koja proverava sastav doticnih, i ostalih, vakcina?
ustanova koja ima iso 17025 sertifikovanu laboratoriju, akreditovane metode
postoji li jasno definisana granica aluminijuma, zive i slicnih neuro-toxicnih supstanci?
za svaki slucaj da se deklarisem - nisam apriori ni protiv vakcina ni protiv alopatske medicine ali i u ovoj oblasti su standardi spusteni ispod svake mere i sve se pretvorilo u bezumnu jurnjavu za profitom

Marko

pre 6 godina

Hocu prvo da znam ko je uvoznik vakcina i kolika mu je godisnja zarada. Ovo ce objasniti ovu anti-anti-vakcionu histeriju kojoj smo izlozeni poslednjih nekoliko meseci.

alek

pre 6 godina

Zalazem se za vakcinaciju protiv bolesti za koje ne postoji lek (npr NMR vakcina je korisna) ali davanje vakcine protiv pneumokoka koji je osetljiv na penicilin i druge antibiotike, pri cemu imunitet traje samo par godina-mora da bude po principu slobodnog izbora. Istina je uvek jednostavna i ogoljena a lazi su kompikovane.

Bane

pre 6 godina

Super, samo ne znam gde ce da je uglave jer je raspored prilicno zgusnut. Vec u porodilistu cim se rodi primi odmah 2, znaci ne jednu vec odmah 2. BSG i prvu dozu hepatitis B. Na prvoj kontroli sa mesec dana prima drugu dozu hepatitis B. Na drugoj kontroli sa dva meseca prima prvu dozu Pentaxima, pa sa tri i po meseca drugu dozu Pentaxima, pa sa pet meseci trecu dozu Pentaxima i vec sa sest meseci trecu dozu hepatitis B. Kako oni planiraju jos tri doze ovoga od drugog meseca ne znam ali to ce biti ravno deset ubrizganih vakcina do detetovih 6 meseci. Napomenuo bih da se deci ranije nisu uopste davale vakcine do 3 meseca a ni tada ako nije steklo kilazu vecu od 5 kg, vec se ceka da ispuni oba ta uslova....ali ocigledno su pedijatri gurnuti u stranu a imunolozi koji o pedijatriji pojma nemaju vode glavnu rec kada i koliko vakcinisati bebe. Da, da BEBE, jer stalno se prica o vakcinisanju DECE a to su jos BEBE, tri doze vakcine primi kao NOVORODJENCE do 40 dana zivota...

duh sa sekirom

pre 6 godina

Japan je 1994 g. posle 3 godine upotrebe zabranio MMR vakcinu, kako kažu veća je šteta nego korist od te vakcine (čuo sam i da je u Rusiji zabranjena)...statistički veća je šansa da imate negativne posledice od MMR’a nego da budete zaraženi virusom kojim ta vakcina treba da zaštiti.

JA

pre 6 godina

da se nosite i vi i vase vakcine i ko vam rece da ih uvedete kao obavezne!mi ne primasmo tolike vakcine pa nam nista ne fali a deca danas primaju silne vakcine i oboljevaju!pa ti jos drzava i demokratija ne daju pravo da biras.GORI STE OD HITLERA!

ja

pre 6 godina

@ (duh sa sekirom, 07. decembar 2017 16:12)

Japan nije zabranio MMR vakcinu 1994. Možda je tada uveo u kalendar obavezne vakcinacije. MMR je u Japanu, pod pritiskom antivaksera, ukinut 2004. godine. Već sledeće godine je izbilo nekoliko epidemija malih boginja, pa je Japan, od strane WHO, označen kao zemlja izvoznica bolesti - jedina razvijena zemlja koja je ikada dobila taj "slavni" epitet. Inače, tada su im "društvo" pravili Avganistan i Kongo, čisto da možete da stavite u perspektivu koliko je to ozbiljno. Zbog toga su vratili monovalentne vakcine (tj. deca u Japanu prime 3 vakcine, umesto samo jedne), a nakon gotovo 15 godina vođenja evidencije, podaci kazuju da je stopa autizma nastavila da raste iz godine u godinu - nevezano za to da li su deca primala MMR ili monovalentne vakcine, ili uopšte nisu vakcinisana. Slučaj Japana je upravo i korišćen kao najuverljiviji dokaz da ne postoji veza između MMR vakcine i autizma...

majka

pre 6 godina

Hoću da vakcinišem decu sa vakcinama koje pravi naš "Batut", ali njih nema. Zašto? Sa njihovim vakcinama nije bilo nikakvih neželjenih posledica, a od ovih ko zna čijih i kakvih očigledno ima. Gde su vakcine iz "Batuta"?

Helios

pre 6 godina

Trenutno smo u sred u ovom veku najgore epidemije. One ozbiljnih malih boginja.
Nedosledni zvanični podaci: srećom (za sada) 0 je ne samo fatalnih nego i onih sa trajnim posledicama a obolelo je negde oko 240-260 dece, od kojih 70-90 statusa ili-ili-ili: nevakcinisani, nepotpuno ili nepoznato. Da malo pojednostavim - većina verovatno nije, što znači da je trećina obolelih nevakcinisana. Drugim rečima dve trećine obolelih su - vakcinisana! E sad još ne znamo tačno koji je u stvari bio pre epidemije procenat vakcinisanih.
Zvanično to je tako negde oko dve trećine. Ako je tako onda nam činjenice govore da su potpuno isto obolela deca koja i jesu i koja nisu vakcinisana. S tim što ona koja su vakcinisana, rečeno nam je (osim u ekstremno retkim slučajevima) - neće oboleti uopšte!
Nezvanično i realno sumnja se da je u stvari malo dece vakcinisano, možda trećina, a da je nevakcinisanih duplo više. E onda tek dolazimo do neverovatne činjenice - da je verovatnoća da vakcinisano dete dobije male boginje - od kojih bi kao vakcina trebala da ih štiti skoro 100% - četiri puta veća nego ako dete nije vakcinisano!
Naravno potrebni su i bolji podaci i kompleksnija analiza ali ovo je za sada moguće na osnovu dosad javnosti poznatog.
"Zaštita krda"?! - jel vi vakcinišete bake i deke, doktore i prodavačice sa kojima dete kontaktira a odavno im isteklo? Ne? Šta čekate? A tek - da je pogrešan imunitet dobijen vakcinama u stvari slabljenje krda evo vidimo i kratkoročno - a pogotovu dugoročno.

Тата спалио Ђенку

pre 6 godina

To je jako dobra vest, ali treba uvesti kazne za one roditelje koji ne vakcinišu decu, kao u CG 2000€
(gradjanin, 07. decembar 2017 16:38)

Зашто? Ако мене следује казна за невакцинацију детета, ко ће кривично да одговара ако шта крене по злу након вакцине и дете ми постане инвалид, или не дај Боже умре!? Или ће ми рећи: "Нажалост и то се дешава"!

lejla

pre 6 godina

Komentar za Joku, koja je napisala da je to pametno i da se obidju deca na instituzu Majka i dete. A sta mislite zbog čega deca leže tamo? Kada ste pre čuli da ovoliko dece ima onu najgoru bolest. Kada ste vi kao mali imali nekoliko puta godišnje stomačni virus i da ne nabrajam dalje. Uništili su imunitet i zdravlje deci ubacujući im već u prvom minutu života svakakve gadosti u telo. Presaberite se koliko se primi vakcina sada, a koliko smo mi (imam 40) primili. I da kakav je kvalitet naših vakcina? Farmakologija je najveća zver!!!!

Velicanstveni

pre 6 godina

Ova vakcina je dobra,prima se cini mi se iz dva puta,znam da sam je platio oko 30000 dinara ali dete vise nema bakteriju koja je pravila puno problema i izuzetno je opasna u nekim slucajevima.Konsultovao sam vise pedijatra,neki su bili apsultno za a neki izricito protiv.Znam da je ta vakcina u Evropi obavezna,bar u nekim evropskim zemljama.

Ivan

pre 6 godina

"Sa ovom danasnjom logikom, pitam se kako je ljudski rod opstao zadnjih 200000 godina, a bez vakcinisanja"(Kupujmo domace!, 7. decembar 2017 16:22)

Opstao je, ocigledno. Ali su deca padala ko muve. Ako hocete da se vratimo u kameno doba i da nam svako trece dete umire od sprecivih bolesti (a nekad i sva tri, kad naidje epidemija), onda vazi. Stopa smrtnosti od pneumokokalne infekcije je 10%, a 30% ogluvi ili postane paralisano.

"Zalazem se za vakcinaciju protiv bolesti za koje ne postoji lek (npr NMR vakcina je korisna) ali davanje vakcine protiv pneumokoka koji je osetljiv na penicilin i druge antibiotike, pri cemu imunitet traje samo par godina" (alek, 7. decembar 2017 16:33)

Otpornost na antibiotike je sve ozbiljniji problem, oko 3000 ljudi samo u V.Britaniji umre godisnje od otpornih bakterija, i broj samo raste. Drugo, imunitet od ove vakcije jeste samo oko 3 godine; ali shtiti u najpodloznijem periodu - uzrastu do dve godine. Nakon tog uzrasta, shanse su mnogo manje da se dete inficira.

zoran

pre 6 godina

Srecom zivim u U.K.
Dobijem pismo iz skole i uljudno me pitaju da li dozvoljavam da se dete vakcinise, a ja lepo i uljudno odgovorim da ne zelim i stvar zavrsena.
Tako se radi u civilizovanom drustvu.

ja

pre 6 godina

@ (sui juris, 07. decembar 2017 17:11)

Evo par sofističkih kontrapitanja/odgovora:

Ako je kontrola vakcina kod nas slabija od one u Evropi ili SAD, zašto se tamo javlja više kontraindikacija na vakcine i zašto je stopa autizma u Evropi i SAD više stotina/hiljada puta veća nego u Srbiji?

A drugo pitanje - koliki profit zaista farmaceutske kuće prave na vakcinama, ako se zna da prihodi (pazi, PRIHODI) od vakcina čine oko 1,5% ukupnih prihoda globalne farmaceutske industrije?

HongKong

pre 6 godina

teoriju na stranu, postoji li zakonom definisana ustanova koja proverava sastav doticnih, i ostalih, vakcina?
ustanova koja ima iso 17025 sertifikovanu laboratoriju, akreditovane metode
postoji li jasno definisana granica aluminijuma, zive i slicnih neuro-toxicnih supstanci?
za svaki slucaj da se deklarisem - nisam apriori ni protiv vakcina ni protiv alopatske medicine ali i u ovoj oblasti su standardi spusteni ispod svake mere i sve se pretvorilo u bezumnu jurnjavu za profitom
(sui juris, 7. decembar 2017 17:11)

Bravo! Bravo! Bravo! U centar. Suština svega! Bravo još jednom.

NL

pre 6 godina

Voleo bih kada bi neko od novinara prikazao statisticke podatke:
http://www.who.int/gho/immunization/en/
kako se vise ne bi sirile dezinformacije koje usled nevakcinacije mogu dovesti zivote ljudi u opasnost.

uhleb

pre 6 godina

Meni je baba pricala kakva je bila vakcinacija izmedju 2 rata - dodju neki nepoznati u selo, uz pomoc lokalnih glavesina i vidjenijih i milicije/vojske nateraju sve za vakcinaciju u neki veci prostor (zadrugu i sl.) i sve redom, nema necu. I "konjske" injekcije i sta god treba. I zdravo.

Tako treba i sad, nista narod nije evoluirao, to sto vise na internetu i voze kola umesto zaprega nista ne znaci

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

Gospodo mi smo deo civilizovane Evrope, ako vakcina nije obavezna u Nemackoj, nije ni ovde. Uskladite zakone sa EU. Hvala vam. EU ni nutelu ne proizvodi istu za sve, a treba da poverujemo da su vakcine jednakog kvaliteta. U Srbiji su sve obaveze u vezi sa odgojem dece prevaljene na roditelje, a sva prava zadrzala je drzava. Roditelji placaju hranu, odecu, skolovanje, sve druge troskove, a drzava se ponasa kao da su deca vlasnistvo drzave pa moze da ih bode sa cim god hoce.
(Ivan, 7. decembar 2017 16:58)

Ako vec pricas o civilizaciji,onda moras da prihvatis da tu postoje neka pravila.
U Nemackoj vakcinacija nije obavezna !

U Nemackoj je nemoguce upisati nevakcinisano dete u vrtic ili skolu !

Na ovaj nacin su zadovoljena pravila demokratije,kao i zdravog razuma.Kod nas mozemo da uvedemo ista pravila,ali se sve svodi na to da decu moramo vakcinisati,,ne zbog nas,vec zbog njih.

MisterNo

pre 6 godina

Mudrijasi!
Moja majka je 1945, kada je imala dve godine, krajem rata dobila difteriju. Ujak je dao SAV novac plus dukat lekaru koji joj je dao neku inekciju u grudi i rekao da se pomole do jutra. U toku noci su joj istrikali belu haljinicu za sahranu i pozvali svestenika da obavi sta treba (ne mogu da zamislim bakino stanje u tom trenutku, udovica, deda je poginuo).
Posto ja ovo pisem, ocito je prezivela, ali od tada ima asmu.

veca

pre 6 godina

Ova vakcina je sjajna stvar. Vakcinisali smo dete pre uključivanja u kolektiv i dok su se drugi patili sa stalnim upalama uveta i pili antibiotike u krug, nase dete nikad nije imalo upalu uveta... Milina

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

@Kupujmo domace!
Ljudski rod je postojao i pre nove ere, a opstao je u ovolikom broju upravo zahvaljujuci vakcinaciji.
(Katarina, 7. decembar 2017 17:14)

Tacno,opstao je ,ali je zato redovno filtriran svim mogucim bolestima,ratovima i drugim uzasima,tako da su samo najbolji i najaci prezivljavali i mnozili se.to znaci da je genetski materijal bio dobar,a los odsranjivan.
Evropa danas ima preko 500 miliona stanovnika,dok na pocetku 20. veka nije imala ni trecinu,a na svetu je bilo oko 1.6 milijardi stanovnika,dok ih danas ima preko 7 milijardi.

Ranije su ljudi umirali od svega. Mit je da su bili zdraviji nego mi danas,posto nije postojala moderna medicina,niti je postojala statistika,koliko ih je umiralo od srca,glave bubrega i drugih hronicnih oboljenja,koja samim tim nisu bila ni lecena,posto nisu znali kako da ih lece,niti njihove uzroke.
Prosecan zivotni vek je bio oko 50 godina,a cesto i kraci zbog ucestalih ratova,gde se mnogo ginulo.
Takodje je mit da su se zdravo hranili.
Hranili su se sa onim sto imaju,uglavnom retko i jednolicno,osim bogatih,naravno.
Takodje,imali su problem sa vodom,posto su izvori i reke bile zatrovane ljudskim fekalijama i drugim djubretom u okolini velikih gradova,kao sto je slucaj danas kod Amisa.

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

Da, ali ne s ovom vakcinom, postoji koktel koji je obavezan, a ostalo po želji, isto MMR nije obavezan.
(Bosanac aus München, 7. decembar 2017 20:38)

Znas li koji koktel u pitanju,da li je trovalentna ili petovalentna vakcina?
Naravno da deca moraju biti vakcinisana pre ulaska u kolektiv,osim ako vam bas nije stalo do njih ,pa i ako ne preteknu ,nije tako strasno?

Kod nas je drzavna strategija takva da su ove vakcine propisane,a to nije odlucivao Vucic,vec imunolozi koji su strucni za to.Svaka drzav ima svoju strategiju koju pravi na osnovu ucestalosti odredjenih bolesti,te se i javljaju razlike u vakcinama koje se daju.
Posto niko od vas ne putuje,pogotovo ne u Afriku ili Aziju,nemate pojma koje su sve vakcine obaveze,kako se ne bi vracali obuceni u drveni kaput,posto prirodni imunitet na njihove bolesti nemate.
U neke drzave se ne moze uci bez obaveznog dokaza o vakcinaciji.

Nislija

pre 6 godina

Moja majka ima jos tri sestre, i najmladja je od svih. Ali mozda se moja majka ne bi ni rodila da mojoj baki nisu umlra tri deteta, 2 sina i jedna kcer, od bolesti od kojih sada ne zele da im se deca vakcinisu. Ako je nekada bilo toliko bolje kazite mi da li znate nekoga kome su tri deteta umrla od malih boginja ili slicnih bolesti koje se sada sprecavaju vakcinama. I samo da napomenem, porodica moja bake je bila veoma imucna i imali su veoma dobre uslove za zivot, bar za ono vreme

bob dylan

pre 6 godina

Kako to da deca danas primaju više vakcina nego njihovi roditelji pre 30 godina? Decu danas vakcinišu protiv zauški i rubeola(mMR) a to se pre nije radilo. Čovek bi očekivao da zbog bolje higijene i većeg standarda bude suprotno i da se danas prima manje vakcina. Stop farmakomafiji!

Bosanac aus München

pre 6 godina

U Nemackoj je nemoguce upisati nevakcinisano dete u vrtic ili skolu !
(Dimitrije Pantic, 7. decembar 2017 20:08)

Da, ali ne s ovom vakcinom, postoji koktel koji je obavezan, a ostalo po želji, isto MMR nije obavezan.

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

Зашто? Ако мене следује казна за невакцинацију детета, ко ће кривично да одговара ако шта крене по злу након вакцине и дете ми постане инвалид, или не дај Боже умре!? Или ће ми рећи: "Нажалост и то се дешава"!
(Тата спалио Ђенку, 7. decembar 2017 17:21)
Da,to se moze desiti i to se desava u izuzetno malom broju slucajeva,a cim je vakcina usla u upotrebu ,smatra se da je taj broj zanemarljiv.
Roditelju cije dete ima neku nezeljenu reakciju,to je svakako strasno,ali globalno,oni su samo statistika,jer je vakcinama brani celo drustvo,a ne samo pojedinci.To je ono sto je bitno,drustvo,a ne pojedinac.
U vakom drustvu postoji odredjeni deo koji nije vakcinisan,zato sto ne sme da bude zbog svog zravstvenog stanja,ali su oni zasticeni imunitetom krda,posto su svi oko njih vakcinisani.Kada je broj nevakcinisanih veliki,onda su epidemije normalna pojava,a tada i vakcinisani mogu oboleti,ali kako njihovi organizmi znaju kako da se bore,zahvaljujuci vakcini,stepen prezivljavanja je skoro apsolutan,dok nevakcinisani podlezu drugoj statistici.

ja

pre 6 godina

@ (Helios, 07. decembar 2017 17:00)

Tipični primer kvaziargumenata antivaksera. Da bi vakcina ispunila svoju svrhu, mora da bude vakcinisano 95% ljudi jer se tako stvara kolektivni imunitet. Da je tolika stopa vakcinacije, ne bi bilo epidemije - i to ti je onda 100% zaštite. U suprotnom slučaju, uloga vakcine je da stvori određeni nivo individualnog imuniteta, kako bi vakcinisana osoba uspela da izbegne oboljevanje, odn, u slučaju da oboli, da bi se lakše izborila sa bolešću. Drugo, nije trećina obolelih vakcinisana, već je 94% obolelih nevakcinisano, nepotpuno vakcinisano (dakle, nisu primili propisanu dozu revakcinacije, što je isto kao da se i nisu vakcinisali) ili ne postoje podaci o tome DA SU vakcinisani. Prema tome, svega 6% obolelih su uredno vakcinisani, što znači da je vakcina uspela da stvori individualni imunitet kod jako velikog broja ljudi. Treće, ko kaže da nije bilo smrtnih slučajeva? Žarište epidemije je na Kosovo i, koliko sam uspeo da ispratim albanske medije, već je umrlo troje dece...

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

Када будете валцинисали дечицу, сетите се недавних вести о повећаном броју стерилитета код младих људи!
(Тата спалио Ђенку, 7. decembar 2017 17:18)

Ne pada ti napamet da je sterilitet samo jos jedan od nacina kako priroda obuzdava rast populacije?
Naravno da nije !

Zahvaljujuci modernoj medicini ,koja vakcinama i lekovima pobedjuje mnoge bolesti ili ih cini manje ubojitim,covek je poceo da se nekontrolisano mnozi.
To samo po sebi ne bi bilo lose kada ne bi posedovali los genetski materijal i kada se on ne bi sirio.To je priroda nekada resavala svim onim strasnim bolestima,gde su najaci prezivljavali,a oni su imali i najbolji genetski materijal.
Bela kuga je takodje jedan od prirodnih mehanizama za kontrolu populacije,a javlja se u svim drustvima gde se ne zivi u bedi i siromastvu,gde vise nije potrebna konstantna borba za prezivljavanjem,te ljudi pocinju da vise uzivaju u zivotu ,te im nije vise potrebno da prave copore dece,vec prave jedno ili dvoje.

Lavica

pre 6 godina

Moja kcerka (6) je u periodu od polovine oktobra pa do kraja novembra popila 3 doze antibiotika zbog cestih upala uha ( u brisu nosa izolovan streptokok u sva 3 slucaja). Ova bakterija je mnogo zeznuta, i dugo se leci, a kum (36) moje drugarice je pre 2 god preminuo od posledica streptokoka (donelo je dete iz vrtica). Ako se dugo ignorise i ne leci moze da prodje kroz mozdanu opnu ( kao u ovom slucaju)...budu katastrofalne posledice. Imam pozitivnu povratnu info o Prevenaru tako da cu da vakcinisem cerku i bebu, dok je organizam srednjeg sina mnogo otporniji i on obicno prodje bez nekih drasticnih upala, pa njega za sada necu vakcinisati...ali cerka mi je bas nagrabusila, mnogo brinem, bojim se da ne ostetimo sluh zbog ovih silnih upala. Ako neko ima neki savet neka napise. Hvala
Pozdrav

Ivana

pre 6 godina

Imam troje dece svo troje vakcinisana prevenar vakcinom izuzetno pozitivno iskustvo imam.Pre vakcinisanja najstarije ćerke ona je imala dve upale pluća za devet meseci i između nebrojeno puta upale grla,vakcina je spasila.

Jupiii

pre 6 godina

Jupiiiiiii jos jedna vakcina za sto zdravije dete !!!! po dva komada ako moze da budu joss zdravija

Glupi filipinci povukli vakcine , i glupi francuzi povukli , ali srecom nasa deca ce zato moci po dve vakcine ima da budu dva puta zdravija od njihovih , jeeeeee , hvlaa Vucicu na fantasticnim potezima za ovo dece sto nije pobeglo , raselilo , i sto su pretekle rakove od uranijuma , da ih zastiti sa po jos 5 vakcina . Jeeeeee

Kupujmo domace!

pre 6 godina

Evo ideje, da se deca u prvih 18 godina u potpunosti presele u bolnice, da ih roditelji obilaze vikendom, i da ih bodu vakcinama i lekovima puno radno vreme.

Nemam nista protiv onih nekoliko vakcina koje smo svi dobivali pre 15, 20, 30 godina. Sa ovom danasnjom logikom, pitam se kako je ljudski rod opstao zadnjih 200000 godina, a bez vakcinisanja

Тата спалио Ђенку

pre 6 godina

Када будете валцинисали дечицу, сетите се недавних вести о повећаном броју стерилитета код младих људи!

duh sa sekirom

pre 6 godina

Japan je 1994 g. posle 3 godine upotrebe zabranio MMR vakcinu, kako kažu veća je šteta nego korist od te vakcine (čuo sam i da je u Rusiji zabranjena)...statistički veća je šansa da imate negativne posledice od MMR’a nego da budete zaraženi virusom kojim ta vakcina treba da zaštiti.

JA

pre 6 godina

da se nosite i vi i vase vakcine i ko vam rece da ih uvedete kao obavezne!mi ne primasmo tolike vakcine pa nam nista ne fali a deca danas primaju silne vakcine i oboljevaju!pa ti jos drzava i demokratija ne daju pravo da biras.GORI STE OD HITLERA!

Helios

pre 6 godina

Trenutno smo u sred u ovom veku najgore epidemije. One ozbiljnih malih boginja.
Nedosledni zvanični podaci: srećom (za sada) 0 je ne samo fatalnih nego i onih sa trajnim posledicama a obolelo je negde oko 240-260 dece, od kojih 70-90 statusa ili-ili-ili: nevakcinisani, nepotpuno ili nepoznato. Da malo pojednostavim - većina verovatno nije, što znači da je trećina obolelih nevakcinisana. Drugim rečima dve trećine obolelih su - vakcinisana! E sad još ne znamo tačno koji je u stvari bio pre epidemije procenat vakcinisanih.
Zvanično to je tako negde oko dve trećine. Ako je tako onda nam činjenice govore da su potpuno isto obolela deca koja i jesu i koja nisu vakcinisana. S tim što ona koja su vakcinisana, rečeno nam je (osim u ekstremno retkim slučajevima) - neće oboleti uopšte!
Nezvanično i realno sumnja se da je u stvari malo dece vakcinisano, možda trećina, a da je nevakcinisanih duplo više. E onda tek dolazimo do neverovatne činjenice - da je verovatnoća da vakcinisano dete dobije male boginje - od kojih bi kao vakcina trebala da ih štiti skoro 100% - četiri puta veća nego ako dete nije vakcinisano!
Naravno potrebni su i bolji podaci i kompleksnija analiza ali ovo je za sada moguće na osnovu dosad javnosti poznatog.
"Zaštita krda"?! - jel vi vakcinišete bake i deke, doktore i prodavačice sa kojima dete kontaktira a odavno im isteklo? Ne? Šta čekate? A tek - da je pogrešan imunitet dobijen vakcinama u stvari slabljenje krda evo vidimo i kratkoročno - a pogotovu dugoročno.

turista

pre 6 godina

Simfloreks je jako dobra vakcina i prava je steta sto je deca i ranije nisu primala kao obaveznu. Moja deca jesu srecom jer smo znali za ovu vakcinubiz inostranstva. Cena jedne doze je oko 10000 dinara sto je problem i verovatno zbog toga drzava nije htela da bude obavezna

slucajni prolaznik

pre 6 godina

@duh sa sekirom
Japan mozda jeste zabranio MMR, ali da si se redovno informisao putem naucnih casopisa, saznao bi da je autizam u Japanu jos uvek u porastu. Dakle, ne postoji direktna veza izmedju vakcina i autizma. Verujte nauci, ne senzacionalnim naslovima.

Marko

pre 6 godina

Hocu prvo da znam ko je uvoznik vakcina i kolika mu je godisnja zarada. Ovo ce objasniti ovu anti-anti-vakcionu histeriju kojoj smo izlozeni poslednjih nekoliko meseci.

Ivan

pre 6 godina

Gospodo mi smo deo civilizovane Evrope, ako vakcina nije obavezna u Nemackoj, nije ni ovde. Uskladite zakone sa EU. Hvala vam. EU ni nutelu ne proizvodi istu za sve, a treba da poverujemo da su vakcine jednakog kvaliteta. U Srbiji su sve obaveze u vezi sa odgojem dece prevaljene na roditelje, a sva prava zadrzala je drzava. Roditelji placaju hranu, odecu, skolovanje, sve druge troskove, a drzava se ponasa kao da su deca vlasnistvo drzave pa moze da ih bode sa cim god hoce.

petar

pre 6 godina

Nemam nista protiv onih nekoliko vakcina koje smo svi dobivali pre 15, 20, 30 godina. Sa ovom danasnjom logikom, pitam se kako je ljudski rod opstao zadnjih 200000 godina, a bez vakcinisanja
(Kupujmo domace!, 07. decembar 2017 16:22)

pa opstao je, ali je životni vek bio u proseku 30 godina.. pogodices zbog čega, upravo tako, zbog nerazvijene medicine i loših životnih uslova.. mada više zbog prvonavedenog..

alek

pre 6 godina

Zalazem se za vakcinaciju protiv bolesti za koje ne postoji lek (npr NMR vakcina je korisna) ali davanje vakcine protiv pneumokoka koji je osetljiv na penicilin i druge antibiotike, pri cemu imunitet traje samo par godina-mora da bude po principu slobodnog izbora. Istina je uvek jednostavna i ogoljena a lazi su kompikovane.

joka

pre 6 godina

Pametno. Za one koji se ne slažu da ovom odlukom, predlažem obilazak odeljenja na Institutu Majka i dete, gde leže mališani kojima ni antibiotici ne pomažu. Kad ste već krenuli, ponesite i neki poklončić da im vratite osmeh.

lejla

pre 6 godina

Komentar za Joku, koja je napisala da je to pametno i da se obidju deca na instituzu Majka i dete. A sta mislite zbog čega deca leže tamo? Kada ste pre čuli da ovoliko dece ima onu najgoru bolest. Kada ste vi kao mali imali nekoliko puta godišnje stomačni virus i da ne nabrajam dalje. Uništili su imunitet i zdravlje deci ubacujući im već u prvom minutu života svakakve gadosti u telo. Presaberite se koliko se primi vakcina sada, a koliko smo mi (imam 40) primili. I da kakav je kvalitet naših vakcina? Farmakologija je najveća zver!!!!

ja

pre 6 godina

@ (sui juris, 07. decembar 2017 17:11)

Evo par sofističkih kontrapitanja/odgovora:

Ako je kontrola vakcina kod nas slabija od one u Evropi ili SAD, zašto se tamo javlja više kontraindikacija na vakcine i zašto je stopa autizma u Evropi i SAD više stotina/hiljada puta veća nego u Srbiji?

A drugo pitanje - koliki profit zaista farmaceutske kuće prave na vakcinama, ako se zna da prihodi (pazi, PRIHODI) od vakcina čine oko 1,5% ukupnih prihoda globalne farmaceutske industrije?

Velicanstveni

pre 6 godina

Ova vakcina je dobra,prima se cini mi se iz dva puta,znam da sam je platio oko 30000 dinara ali dete vise nema bakteriju koja je pravila puno problema i izuzetno je opasna u nekim slucajevima.Konsultovao sam vise pedijatra,neki su bili apsultno za a neki izricito protiv.Znam da je ta vakcina u Evropi obavezna,bar u nekim evropskim zemljama.

Тата спалио Ђенку

pre 6 godina

To je jako dobra vest, ali treba uvesti kazne za one roditelje koji ne vakcinišu decu, kao u CG 2000€
(gradjanin, 07. decembar 2017 16:38)

Зашто? Ако мене следује казна за невакцинацију детета, ко ће кривично да одговара ако шта крене по злу након вакцине и дете ми постане инвалид, или не дај Боже умре!? Или ће ми рећи: "Нажалост и то се дешава"!

majka

pre 6 godina

Hoću da vakcinišem decu sa vakcinama koje pravi naš "Batut", ali njih nema. Zašto? Sa njihovim vakcinama nije bilo nikakvih neželjenih posledica, a od ovih ko zna čijih i kakvih očigledno ima. Gde su vakcine iz "Batuta"?

zoran

pre 6 godina

Srecom zivim u U.K.
Dobijem pismo iz skole i uljudno me pitaju da li dozvoljavam da se dete vakcinise, a ja lepo i uljudno odgovorim da ne zelim i stvar zavrsena.
Tako se radi u civilizovanom drustvu.

uhleb

pre 6 godina

Meni je baba pricala kakva je bila vakcinacija izmedju 2 rata - dodju neki nepoznati u selo, uz pomoc lokalnih glavesina i vidjenijih i milicije/vojske nateraju sve za vakcinaciju u neki veci prostor (zadrugu i sl.) i sve redom, nema necu. I "konjske" injekcije i sta god treba. I zdravo.

Tako treba i sad, nista narod nije evoluirao, to sto vise na internetu i voze kola umesto zaprega nista ne znaci

sui juris

pre 6 godina

teoriju na stranu, postoji li zakonom definisana ustanova koja proverava sastav doticnih, i ostalih, vakcina?
ustanova koja ima iso 17025 sertifikovanu laboratoriju, akreditovane metode
postoji li jasno definisana granica aluminijuma, zive i slicnih neuro-toxicnih supstanci?
za svaki slucaj da se deklarisem - nisam apriori ni protiv vakcina ni protiv alopatske medicine ali i u ovoj oblasti su standardi spusteni ispod svake mere i sve se pretvorilo u bezumnu jurnjavu za profitom

veca

pre 6 godina

Ova vakcina je sjajna stvar. Vakcinisali smo dete pre uključivanja u kolektiv i dok su se drugi patili sa stalnim upalama uveta i pili antibiotike u krug, nase dete nikad nije imalo upalu uveta... Milina

T

pre 6 godina

Ovo je gadna bakterija. Kada dete ima ozbiljnu upali i kada mu uzimaju bris, glavni je razlog da se vidi da li je ova bakterija, jer se tesko leci. Nisam znao da ima vakcina.

Ivana

pre 6 godina

Imam troje dece svo troje vakcinisana prevenar vakcinom izuzetno pozitivno iskustvo imam.Pre vakcinisanja najstarije ćerke ona je imala dve upale pluća za devet meseci i između nebrojeno puta upale grla,vakcina je spasila.

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

Зашто? Ако мене следује казна за невакцинацију детета, ко ће кривично да одговара ако шта крене по злу након вакцине и дете ми постане инвалид, или не дај Боже умре!? Или ће ми рећи: "Нажалост и то се дешава"!
(Тата спалио Ђенку, 7. decembar 2017 17:21)
Da,to se moze desiti i to se desava u izuzetno malom broju slucajeva,a cim je vakcina usla u upotrebu ,smatra se da je taj broj zanemarljiv.
Roditelju cije dete ima neku nezeljenu reakciju,to je svakako strasno,ali globalno,oni su samo statistika,jer je vakcinama brani celo drustvo,a ne samo pojedinci.To je ono sto je bitno,drustvo,a ne pojedinac.
U vakom drustvu postoji odredjeni deo koji nije vakcinisan,zato sto ne sme da bude zbog svog zravstvenog stanja,ali su oni zasticeni imunitetom krda,posto su svi oko njih vakcinisani.Kada je broj nevakcinisanih veliki,onda su epidemije normalna pojava,a tada i vakcinisani mogu oboleti,ali kako njihovi organizmi znaju kako da se bore,zahvaljujuci vakcini,stepen prezivljavanja je skoro apsolutan,dok nevakcinisani podlezu drugoj statistici.

NL

pre 6 godina

Voleo bih kada bi neko od novinara prikazao statisticke podatke:
http://www.who.int/gho/immunization/en/
kako se vise ne bi sirile dezinformacije koje usled nevakcinacije mogu dovesti zivote ljudi u opasnost.

Bane

pre 6 godina

Super, samo ne znam gde ce da je uglave jer je raspored prilicno zgusnut. Vec u porodilistu cim se rodi primi odmah 2, znaci ne jednu vec odmah 2. BSG i prvu dozu hepatitis B. Na prvoj kontroli sa mesec dana prima drugu dozu hepatitis B. Na drugoj kontroli sa dva meseca prima prvu dozu Pentaxima, pa sa tri i po meseca drugu dozu Pentaxima, pa sa pet meseci trecu dozu Pentaxima i vec sa sest meseci trecu dozu hepatitis B. Kako oni planiraju jos tri doze ovoga od drugog meseca ne znam ali to ce biti ravno deset ubrizganih vakcina do detetovih 6 meseci. Napomenuo bih da se deci ranije nisu uopste davale vakcine do 3 meseca a ni tada ako nije steklo kilazu vecu od 5 kg, vec se ceka da ispuni oba ta uslova....ali ocigledno su pedijatri gurnuti u stranu a imunolozi koji o pedijatriji pojma nemaju vode glavnu rec kada i koliko vakcinisati bebe. Da, da BEBE, jer stalno se prica o vakcinisanju DECE a to su jos BEBE, tri doze vakcine primi kao NOVORODJENCE do 40 dana zivota...

ja

pre 6 godina

@ (duh sa sekirom, 07. decembar 2017 16:12)

Japan nije zabranio MMR vakcinu 1994. Možda je tada uveo u kalendar obavezne vakcinacije. MMR je u Japanu, pod pritiskom antivaksera, ukinut 2004. godine. Već sledeće godine je izbilo nekoliko epidemija malih boginja, pa je Japan, od strane WHO, označen kao zemlja izvoznica bolesti - jedina razvijena zemlja koja je ikada dobila taj "slavni" epitet. Inače, tada su im "društvo" pravili Avganistan i Kongo, čisto da možete da stavite u perspektivu koliko je to ozbiljno. Zbog toga su vratili monovalentne vakcine (tj. deca u Japanu prime 3 vakcine, umesto samo jedne), a nakon gotovo 15 godina vođenja evidencije, podaci kazuju da je stopa autizma nastavila da raste iz godine u godinu - nevezano za to da li su deca primala MMR ili monovalentne vakcine, ili uopšte nisu vakcinisana. Slučaj Japana je upravo i korišćen kao najuverljiviji dokaz da ne postoji veza između MMR vakcine i autizma...

ja

pre 6 godina

@ (Helios, 07. decembar 2017 17:00)

Tipični primer kvaziargumenata antivaksera. Da bi vakcina ispunila svoju svrhu, mora da bude vakcinisano 95% ljudi jer se tako stvara kolektivni imunitet. Da je tolika stopa vakcinacije, ne bi bilo epidemije - i to ti je onda 100% zaštite. U suprotnom slučaju, uloga vakcine je da stvori određeni nivo individualnog imuniteta, kako bi vakcinisana osoba uspela da izbegne oboljevanje, odn, u slučaju da oboli, da bi se lakše izborila sa bolešću. Drugo, nije trećina obolelih vakcinisana, već je 94% obolelih nevakcinisano, nepotpuno vakcinisano (dakle, nisu primili propisanu dozu revakcinacije, što je isto kao da se i nisu vakcinisali) ili ne postoje podaci o tome DA SU vakcinisani. Prema tome, svega 6% obolelih su uredno vakcinisani, što znači da je vakcina uspela da stvori individualni imunitet kod jako velikog broja ljudi. Treće, ko kaže da nije bilo smrtnih slučajeva? Žarište epidemije je na Kosovo i, koliko sam uspeo da ispratim albanske medije, već je umrlo troje dece...

Ivan

pre 6 godina

"Sa ovom danasnjom logikom, pitam se kako je ljudski rod opstao zadnjih 200000 godina, a bez vakcinisanja"(Kupujmo domace!, 7. decembar 2017 16:22)

Opstao je, ocigledno. Ali su deca padala ko muve. Ako hocete da se vratimo u kameno doba i da nam svako trece dete umire od sprecivih bolesti (a nekad i sva tri, kad naidje epidemija), onda vazi. Stopa smrtnosti od pneumokokalne infekcije je 10%, a 30% ogluvi ili postane paralisano.

"Zalazem se za vakcinaciju protiv bolesti za koje ne postoji lek (npr NMR vakcina je korisna) ali davanje vakcine protiv pneumokoka koji je osetljiv na penicilin i druge antibiotike, pri cemu imunitet traje samo par godina" (alek, 7. decembar 2017 16:33)

Otpornost na antibiotike je sve ozbiljniji problem, oko 3000 ljudi samo u V.Britaniji umre godisnje od otpornih bakterija, i broj samo raste. Drugo, imunitet od ove vakcije jeste samo oko 3 godine; ali shtiti u najpodloznijem periodu - uzrastu do dve godine. Nakon tog uzrasta, shanse su mnogo manje da se dete inficira.

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

Када будете валцинисали дечицу, сетите се недавних вести о повећаном броју стерилитета код младих људи!
(Тата спалио Ђенку, 7. decembar 2017 17:18)

Ne pada ti napamet da je sterilitet samo jos jedan od nacina kako priroda obuzdava rast populacije?
Naravno da nije !

Zahvaljujuci modernoj medicini ,koja vakcinama i lekovima pobedjuje mnoge bolesti ili ih cini manje ubojitim,covek je poceo da se nekontrolisano mnozi.
To samo po sebi ne bi bilo lose kada ne bi posedovali los genetski materijal i kada se on ne bi sirio.To je priroda nekada resavala svim onim strasnim bolestima,gde su najaci prezivljavali,a oni su imali i najbolji genetski materijal.
Bela kuga je takodje jedan od prirodnih mehanizama za kontrolu populacije,a javlja se u svim drustvima gde se ne zivi u bedi i siromastvu,gde vise nije potrebna konstantna borba za prezivljavanjem,te ljudi pocinju da vise uzivaju u zivotu ,te im nije vise potrebno da prave copore dece,vec prave jedno ili dvoje.

bob dylan

pre 6 godina

Kako to da deca danas primaju više vakcina nego njihovi roditelji pre 30 godina? Decu danas vakcinišu protiv zauški i rubeola(mMR) a to se pre nije radilo. Čovek bi očekivao da zbog bolje higijene i većeg standarda bude suprotno i da se danas prima manje vakcina. Stop farmakomafiji!

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

Gospodo mi smo deo civilizovane Evrope, ako vakcina nije obavezna u Nemackoj, nije ni ovde. Uskladite zakone sa EU. Hvala vam. EU ni nutelu ne proizvodi istu za sve, a treba da poverujemo da su vakcine jednakog kvaliteta. U Srbiji su sve obaveze u vezi sa odgojem dece prevaljene na roditelje, a sva prava zadrzala je drzava. Roditelji placaju hranu, odecu, skolovanje, sve druge troskove, a drzava se ponasa kao da su deca vlasnistvo drzave pa moze da ih bode sa cim god hoce.
(Ivan, 7. decembar 2017 16:58)

Ako vec pricas o civilizaciji,onda moras da prihvatis da tu postoje neka pravila.
U Nemackoj vakcinacija nije obavezna !

U Nemackoj je nemoguce upisati nevakcinisano dete u vrtic ili skolu !

Na ovaj nacin su zadovoljena pravila demokratije,kao i zdravog razuma.Kod nas mozemo da uvedemo ista pravila,ali se sve svodi na to da decu moramo vakcinisati,,ne zbog nas,vec zbog njih.

Lavica

pre 6 godina

Moja kcerka (6) je u periodu od polovine oktobra pa do kraja novembra popila 3 doze antibiotika zbog cestih upala uha ( u brisu nosa izolovan streptokok u sva 3 slucaja). Ova bakterija je mnogo zeznuta, i dugo se leci, a kum (36) moje drugarice je pre 2 god preminuo od posledica streptokoka (donelo je dete iz vrtica). Ako se dugo ignorise i ne leci moze da prodje kroz mozdanu opnu ( kao u ovom slucaju)...budu katastrofalne posledice. Imam pozitivnu povratnu info o Prevenaru tako da cu da vakcinisem cerku i bebu, dok je organizam srednjeg sina mnogo otporniji i on obicno prodje bez nekih drasticnih upala, pa njega za sada necu vakcinisati...ali cerka mi je bas nagrabusila, mnogo brinem, bojim se da ne ostetimo sluh zbog ovih silnih upala. Ako neko ima neki savet neka napise. Hvala
Pozdrav

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

Da, ali ne s ovom vakcinom, postoji koktel koji je obavezan, a ostalo po želji, isto MMR nije obavezan.
(Bosanac aus München, 7. decembar 2017 20:38)

Znas li koji koktel u pitanju,da li je trovalentna ili petovalentna vakcina?
Naravno da deca moraju biti vakcinisana pre ulaska u kolektiv,osim ako vam bas nije stalo do njih ,pa i ako ne preteknu ,nije tako strasno?

Kod nas je drzavna strategija takva da su ove vakcine propisane,a to nije odlucivao Vucic,vec imunolozi koji su strucni za to.Svaka drzav ima svoju strategiju koju pravi na osnovu ucestalosti odredjenih bolesti,te se i javljaju razlike u vakcinama koje se daju.
Posto niko od vas ne putuje,pogotovo ne u Afriku ili Aziju,nemate pojma koje su sve vakcine obaveze,kako se ne bi vracali obuceni u drveni kaput,posto prirodni imunitet na njihove bolesti nemate.
U neke drzave se ne moze uci bez obaveznog dokaza o vakcinaciji.

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

@Kupujmo domace!
Ljudski rod je postojao i pre nove ere, a opstao je u ovolikom broju upravo zahvaljujuci vakcinaciji.
(Katarina, 7. decembar 2017 17:14)

Tacno,opstao je ,ali je zato redovno filtriran svim mogucim bolestima,ratovima i drugim uzasima,tako da su samo najbolji i najaci prezivljavali i mnozili se.to znaci da je genetski materijal bio dobar,a los odsranjivan.
Evropa danas ima preko 500 miliona stanovnika,dok na pocetku 20. veka nije imala ni trecinu,a na svetu je bilo oko 1.6 milijardi stanovnika,dok ih danas ima preko 7 milijardi.

Ranije su ljudi umirali od svega. Mit je da su bili zdraviji nego mi danas,posto nije postojala moderna medicina,niti je postojala statistika,koliko ih je umiralo od srca,glave bubrega i drugih hronicnih oboljenja,koja samim tim nisu bila ni lecena,posto nisu znali kako da ih lece,niti njihove uzroke.
Prosecan zivotni vek je bio oko 50 godina,a cesto i kraci zbog ucestalih ratova,gde se mnogo ginulo.
Takodje je mit da su se zdravo hranili.
Hranili su se sa onim sto imaju,uglavnom retko i jednolicno,osim bogatih,naravno.
Takodje,imali su problem sa vodom,posto su izvori i reke bile zatrovane ljudskim fekalijama i drugim djubretom u okolini velikih gradova,kao sto je slucaj danas kod Amisa.

Nislija

pre 6 godina

Moja majka ima jos tri sestre, i najmladja je od svih. Ali mozda se moja majka ne bi ni rodila da mojoj baki nisu umlra tri deteta, 2 sina i jedna kcer, od bolesti od kojih sada ne zele da im se deca vakcinisu. Ako je nekada bilo toliko bolje kazite mi da li znate nekoga kome su tri deteta umrla od malih boginja ili slicnih bolesti koje se sada sprecavaju vakcinama. I samo da napomenem, porodica moja bake je bila veoma imucna i imali su veoma dobre uslove za zivot, bar za ono vreme

Bosanac aus München

pre 6 godina

U Nemackoj je nemoguce upisati nevakcinisano dete u vrtic ili skolu !
(Dimitrije Pantic, 7. decembar 2017 20:08)

Da, ali ne s ovom vakcinom, postoji koktel koji je obavezan, a ostalo po želji, isto MMR nije obavezan.

HongKong

pre 6 godina

teoriju na stranu, postoji li zakonom definisana ustanova koja proverava sastav doticnih, i ostalih, vakcina?
ustanova koja ima iso 17025 sertifikovanu laboratoriju, akreditovane metode
postoji li jasno definisana granica aluminijuma, zive i slicnih neuro-toxicnih supstanci?
za svaki slucaj da se deklarisem - nisam apriori ni protiv vakcina ni protiv alopatske medicine ali i u ovoj oblasti su standardi spusteni ispod svake mere i sve se pretvorilo u bezumnu jurnjavu za profitom
(sui juris, 7. decembar 2017 17:11)

Bravo! Bravo! Bravo! U centar. Suština svega! Bravo još jednom.

MisterNo

pre 6 godina

Mudrijasi!
Moja majka je 1945, kada je imala dve godine, krajem rata dobila difteriju. Ujak je dao SAV novac plus dukat lekaru koji joj je dao neku inekciju u grudi i rekao da se pomole do jutra. U toku noci su joj istrikali belu haljinicu za sahranu i pozvali svestenika da obavi sta treba (ne mogu da zamislim bakino stanje u tom trenutku, udovica, deda je poginuo).
Posto ja ovo pisem, ocito je prezivela, ali od tada ima asmu.