Ponedeljak, 13.11.2017.

08:24

Kucnuo je čas: I EU želi svoju vojsku, niče neki novi NATO

Najmanje 20 zemalja Evropske unije potpisaće danas u Briselu sporazum za novi odbrambeni savez za finansiranje i razvoj zajedničke vojne opreme, piše Sputnjik.

Izvor: Sputnjik

Kucnuo je èas: I EU želi svoju vojsku, nièe neki novi NATO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

32 Komentari

Sortiraj po:

Pravo i strategija, prvo bez drugog se zove EU.

pre 6 godina

Pravniokvir je daleko od vojske, a još dalje od stvarnog trošenja novca na konkretne projekte. Ako se dogovore,bie čudo, Francuska hoće čuda da se takmiči sa SAD, a Nemac je za masu, a kada se na to doadaju individualne potrebe i osobine, para za sve nema. lepo što su potpisali, eto jedinstva pod Bregzitom, ali to je samo potpis, a ako pogledamo istorju da se oko aurofajtera nisu mogli dogovoriti, neće verovatno ni sada, a nekima će zavisnost od nemačkih motora ili francuskih radara delovati pa baš tako kao zavisnost a ne kao rešenja. Neko će da pravi oružje, a neko će da ga nosi i bude meta.

povuci potegni...

pre 6 godina

@Miroslav
Što se SAD tiče i dalje je EU B-liga vojska, a zavisi i od američkih satelita, nema vojnu obaveštajnu... to bi moralo prvo da reše, logistika i obaveštajni sistemi. A onda gvoždje, ako budu mogli bez Britanaca (avio industrija). Skupo je i opasno, posebno ako se SAD ne svidi razvoj i izmakne nuklearni štit, razvoj raketa koje mogu precizno i brzo da dobace nije ni jednostavno ni jeftino, a oslanjanje na postojeće nuklerane i raketne tehnologije u EU nije baš ni moralno čak ni za nuklerano oružje. A i protiv koga da ga upere, jedino Rusa, ali ko će to oružje onda da parkira kod sebe i da ovom bude meta, njegove rakete su i brze i precizne i gadjaju više ciljeva odjednom. Drugo puke brojke masivne armije koja se brzo razmešta po ravnici je za SAD samo stvar brzine, a ima naznaka da su u stanju da uništavaju brzinom svetlosti, tako da razmeštanje trupa ne pomaže mnogo ma koliko da ih imaš. Ima tu posla i nije jasno na šta će da izadje.

leptirica

pre 6 godina

Super ideja. Lepo bi bilo da se Evropa oslobodi bilo kakvog uticaja USA i kreira svoju bezbedonosno, ekonomsku i svaku drugu politiku. Dosta je pod patronatom radila u korist svoje stete. Tipican primer su sankcije protiv RU, izbeglicka kriza itd.
(SremacSM, 13. novembar 2017 13:26)

Istina, ovisnost o NATO-u će se drastično smanjiti i ako SAD bude postavljao neke veće uvjete EU vojni savez može kolektivno odstupiti i funkcionirati van NATO-a. Odnosno malo je vjerojatno da će izaći iz NATO-a, ali ako nastupaju zajedno mogu lakše zaštiti svoje interese. Inače u odnosu prema SAD-u neće doći do nekih promjena jer je najveći uvoznik EU robe SAD, a oko prihvata izbjeglica se ne slažu zemlje članice EU, što opet nema veze sa SAD-om. Možda malo padne napetost prema Rusiji na vojnom planu jer do sada se najviše slušalo šta SAD kaže, ali na ekonomskom planu teško da će se išta mjenjati.

SremacSM

pre 6 godina

Super ideja. Lepo bi bilo da se Evropa oslobodi bilo kakvog uticaja USA i kreira svoju bezbedonosno, ekonomsku i svaku drugu politiku. Dosta je pod patronatom radila u korist svoje stete. Tipican primer su sankcije protiv RU, izbeglicka kriza itd.

BgHQ

pre 6 godina

Sve je to lepo, ali sta ce da bude: zemlje EU ce izdvajati vishe novca za vojske (sve treba opremiti), a NATO nece prestati da postoji (barem neko duze vreme). I opet se sve svodi na zaradu proizvodjaca i trgovaca vojnom opremom (najvishe na teritoriji SAD-a, jer verujem da ce vecinom kupovati njihove, avione, brodove, tenkove i ostala orudja). Znaci josh veci troskovi za zemlje EU, a ucinak?
(Petar IV, 13. novembar 

Ne bih bas tako potcenjivao Evropu.Mislis li da su u EU naivcine pa ce samo sebi da uvecaju troskove?Te drzave ne bi bile tako bogate i razvijene da ih vode glupi ljudi.Znaju oni mnogo vise od nas dvojice.

Petar IV

pre 6 godina

Sve je to lepo, ali sta ce da bude: zemlje EU ce izdvajati vishe novca za vojske (sve treba opremiti), a NATO nece prestati da postoji (barem neko duze vreme). I opet se sve svodi na zaradu proizvodjaca i trgovaca vojnom opremom (najvishe na teritoriji SAD-a, jer verujem da ce vecinom kupovati njihove, avione, brodove, tenkove i ostala orudja). Znaci josh veci troskovi za zemlje EU, a ucinak?

Smuleco

pre 6 godina

NATO je postao, nadnacionalna, naddržavna i nadnarodna vojna imperija, koja se otrgla kontroli, čak i od SAD i VB, koje su ga držale, na "uzdama". Opasno:((

pork barrel

pre 6 godina

Suština je u novcu. Tramp hoće da natera ostale NATO zemlje da "troše više na odbranu". U prevodu: da kupuju više proizvoda američke odbrambene industrije ili da plaćaju za američku intelektualnu svojinu u oblasti vojne tehnike (radi uniformnosti i kompatibilnosti, naravno), a Evropljeni hoće da rade ono što i Amerika: da javnim novcem finansiraju sopstveni deo privrede koji je "namenski", odnosno da dirguju javnom potrošnjom putem političkog upliva. Naravno, sve to je potpuno pogrešno sa stanovišta odbrane, ali izgleda da nema ozbiljnije pretnje na vidiku, ceo svet je uglavnom jedno carstvo u kome caruje drugarstvo ... ponekad će neki bezobrazni naivni siromasi da dobiju po glavi, čisto da se narod u razvijenim zemljama ne doseti da ga rade.

Undoomed

pre 6 godina

Ne, EU vojska zasigurno neće služiti da uguši bilo kakve anti-EU pokrete širom iste, a posebno ne da uspostavlja pokoravanje neizabranim i nedemokratskim briselskim glavonjama u svim svojim delovima. Ne vidim šta može poći po zlu.

misko

pre 6 godina

SAD od drugog svetskog rata razbijaju jedinstvenu evropu na ekonomskom planu i NIKADA joj neće dozvoliti da se vojno ujedini.Rovariće i dalje kao i do sada samo će biti umesto Britanaca drugi igrači npr.Poljska.Turska će biti veliki igrač a kome će se privoleti zavisi ko da više mada joj je glavni cilj ulazak u EU koji teško ide.

Gastarbajter

pre 6 godina

Kao i sve ostalo vezano za EU sem putovanja bez pasosa i pristupa trzistu rada ideja je dobra ali ce realizacija da bude veoma slaba. Takva zanimanja se u EU ne cene cak u vecini zemalja podcenjuju. Znaci mogu da zamislim vojsku EU ali ne i njene pripadnike koji su Nemackog, Holandskog ili Svedskog porekla. Svakako bice tu Turaka, Balkanaca i ostalih dodjosa prvo, drugo, trece koleno kojima je to premija zanimanje ali ja ipak vise volim da u Nemackoj vojsci sluze Nemci. Za zemlju je to najsigurnija varijanta. Tako da i ako dodje do realizacije nekada bice to jako traljav projekat kao u cela EU realno. Malo smo iskoristili to da vidimo celu EU bez problema ali je to daleko od funkcionisanja.

Miroslav

pre 6 godina

3 nosača aviona, 21 nuklearna podmornica, 37 razarača, 87 fregata, 7500 tenkova, 18000 oklopnih transportera, 2500 aviona, vojni budžet 230 milijardi dolara, 500 miliona stanovnika. EU je efektivno druga vojna sila na svetu samo treba da se organizuje.

Beli maharadža

pre 6 godina

NATO je relikt hladnoratovskih vremena i jedan od instrumenata kroz koje Amerika drži šapu nad Evropom. Pošto je prošlo više od 70 godina od kraja Drugog svetskog rata, najveće evropske sile, Francuska i Nemačka (V. Britaniju kao američkog satelita ne računamo), su rešile da je možda vreme da se izadje izvan američkog šinjela. Pogotovu u svetlu mogućeg budućeg sukoba sa Rusijom, u koji ove dve države sigurno ne žele da ulaze samo zato što imaju obavezu prema Americi. Francuzi i inače nisu nikad bili oduševljeni članovi NATO. Čak ih je De Gol svojevremeno izveo iz članstva. Znamo i da kad god ne moraju ne kupuju američko oružje i opremu. Nemci takodje žele da se kurtališu američke vojne okupacije, koja de facto traje od ‘45-e, dal’ kao direktna okupacija dal’ kroz podredjivanje nemačke vojske američkoj preko NATO. Nama u Srbiji je to možda malo teže da shvatimo, jer su za nas NATO i Zapad monolitne celine ali zapravo nije tako.

profesionalni komentator

pre 6 godina

Siguran sam da ce ova "Evropska" vojska dobro doci blagoslovenoj majci Markeli da lakse "ubedi" Visegradsku grupu da "demokratski" prihvate izbeglice

NikolaC

pre 6 godina

Zamislite taj scenario.
Raspadne se NATO, nastane nova alijansa. Sa ponovnim izborom njenih članica.
Šta će tada da se desi sa svim ovim slabijim zemljama koje su jedva čekale da se učlane. Ko će tad da ih "brani"?

Dragan A.

pre 6 godina

S obzirom na ekonomsku snagu, tehnoloski nivo i broj stanovnika EU, zajednicka evropska vojska bi po snazi lako mogla da zauzme drugo mesto na svetu, odmah posle SAD.

Dragan A.

pre 6 godina

S obzirom na ekonomsku snagu, tehnoloski nivo i broj stanovnika EU, zajednicka evropska vojska bi po snazi lako mogla da zauzme drugo mesto na svetu, odmah posle SAD.

Miroslav

pre 6 godina

3 nosača aviona, 21 nuklearna podmornica, 37 razarača, 87 fregata, 7500 tenkova, 18000 oklopnih transportera, 2500 aviona, vojni budžet 230 milijardi dolara, 500 miliona stanovnika. EU je efektivno druga vojna sila na svetu samo treba da se organizuje.

Beli maharadža

pre 6 godina

NATO je relikt hladnoratovskih vremena i jedan od instrumenata kroz koje Amerika drži šapu nad Evropom. Pošto je prošlo više od 70 godina od kraja Drugog svetskog rata, najveće evropske sile, Francuska i Nemačka (V. Britaniju kao američkog satelita ne računamo), su rešile da je možda vreme da se izadje izvan američkog šinjela. Pogotovu u svetlu mogućeg budućeg sukoba sa Rusijom, u koji ove dve države sigurno ne žele da ulaze samo zato što imaju obavezu prema Americi. Francuzi i inače nisu nikad bili oduševljeni članovi NATO. Čak ih je De Gol svojevremeno izveo iz članstva. Znamo i da kad god ne moraju ne kupuju američko oružje i opremu. Nemci takodje žele da se kurtališu američke vojne okupacije, koja de facto traje od ‘45-e, dal’ kao direktna okupacija dal’ kroz podredjivanje nemačke vojske američkoj preko NATO. Nama u Srbiji je to možda malo teže da shvatimo, jer su za nas NATO i Zapad monolitne celine ali zapravo nije tako.

misko

pre 6 godina

SAD od drugog svetskog rata razbijaju jedinstvenu evropu na ekonomskom planu i NIKADA joj neće dozvoliti da se vojno ujedini.Rovariće i dalje kao i do sada samo će biti umesto Britanaca drugi igrači npr.Poljska.Turska će biti veliki igrač a kome će se privoleti zavisi ko da više mada joj je glavni cilj ulazak u EU koji teško ide.

pork barrel

pre 6 godina

Suština je u novcu. Tramp hoće da natera ostale NATO zemlje da "troše više na odbranu". U prevodu: da kupuju više proizvoda američke odbrambene industrije ili da plaćaju za američku intelektualnu svojinu u oblasti vojne tehnike (radi uniformnosti i kompatibilnosti, naravno), a Evropljeni hoće da rade ono što i Amerika: da javnim novcem finansiraju sopstveni deo privrede koji je "namenski", odnosno da dirguju javnom potrošnjom putem političkog upliva. Naravno, sve to je potpuno pogrešno sa stanovišta odbrane, ali izgleda da nema ozbiljnije pretnje na vidiku, ceo svet je uglavnom jedno carstvo u kome caruje drugarstvo ... ponekad će neki bezobrazni naivni siromasi da dobiju po glavi, čisto da se narod u razvijenim zemljama ne doseti da ga rade.

Undoomed

pre 6 godina

Ne, EU vojska zasigurno neće služiti da uguši bilo kakve anti-EU pokrete širom iste, a posebno ne da uspostavlja pokoravanje neizabranim i nedemokratskim briselskim glavonjama u svim svojim delovima. Ne vidim šta može poći po zlu.

NikolaC

pre 6 godina

Zamislite taj scenario.
Raspadne se NATO, nastane nova alijansa. Sa ponovnim izborom njenih članica.
Šta će tada da se desi sa svim ovim slabijim zemljama koje su jedva čekale da se učlane. Ko će tad da ih "brani"?

profesionalni komentator

pre 6 godina

Siguran sam da ce ova "Evropska" vojska dobro doci blagoslovenoj majci Markeli da lakse "ubedi" Visegradsku grupu da "demokratski" prihvate izbeglice

Gastarbajter

pre 6 godina

Kao i sve ostalo vezano za EU sem putovanja bez pasosa i pristupa trzistu rada ideja je dobra ali ce realizacija da bude veoma slaba. Takva zanimanja se u EU ne cene cak u vecini zemalja podcenjuju. Znaci mogu da zamislim vojsku EU ali ne i njene pripadnike koji su Nemackog, Holandskog ili Svedskog porekla. Svakako bice tu Turaka, Balkanaca i ostalih dodjosa prvo, drugo, trece koleno kojima je to premija zanimanje ali ja ipak vise volim da u Nemackoj vojsci sluze Nemci. Za zemlju je to najsigurnija varijanta. Tako da i ako dodje do realizacije nekada bice to jako traljav projekat kao u cela EU realno. Malo smo iskoristili to da vidimo celu EU bez problema ali je to daleko od funkcionisanja.

Petar IV

pre 6 godina

Sve je to lepo, ali sta ce da bude: zemlje EU ce izdvajati vishe novca za vojske (sve treba opremiti), a NATO nece prestati da postoji (barem neko duze vreme). I opet se sve svodi na zaradu proizvodjaca i trgovaca vojnom opremom (najvishe na teritoriji SAD-a, jer verujem da ce vecinom kupovati njihove, avione, brodove, tenkove i ostala orudja). Znaci josh veci troskovi za zemlje EU, a ucinak?

BgHQ

pre 6 godina

Sve je to lepo, ali sta ce da bude: zemlje EU ce izdvajati vishe novca za vojske (sve treba opremiti), a NATO nece prestati da postoji (barem neko duze vreme). I opet se sve svodi na zaradu proizvodjaca i trgovaca vojnom opremom (najvishe na teritoriji SAD-a, jer verujem da ce vecinom kupovati njihove, avione, brodove, tenkove i ostala orudja). Znaci josh veci troskovi za zemlje EU, a ucinak?
(Petar IV, 13. novembar 

Ne bih bas tako potcenjivao Evropu.Mislis li da su u EU naivcine pa ce samo sebi da uvecaju troskove?Te drzave ne bi bile tako bogate i razvijene da ih vode glupi ljudi.Znaju oni mnogo vise od nas dvojice.

SremacSM

pre 6 godina

Super ideja. Lepo bi bilo da se Evropa oslobodi bilo kakvog uticaja USA i kreira svoju bezbedonosno, ekonomsku i svaku drugu politiku. Dosta je pod patronatom radila u korist svoje stete. Tipican primer su sankcije protiv RU, izbeglicka kriza itd.

Smuleco

pre 6 godina

NATO je postao, nadnacionalna, naddržavna i nadnarodna vojna imperija, koja se otrgla kontroli, čak i od SAD i VB, koje su ga držale, na "uzdama". Opasno:((

leptirica

pre 6 godina

Super ideja. Lepo bi bilo da se Evropa oslobodi bilo kakvog uticaja USA i kreira svoju bezbedonosno, ekonomsku i svaku drugu politiku. Dosta je pod patronatom radila u korist svoje stete. Tipican primer su sankcije protiv RU, izbeglicka kriza itd.
(SremacSM, 13. novembar 2017 13:26)

Istina, ovisnost o NATO-u će se drastično smanjiti i ako SAD bude postavljao neke veće uvjete EU vojni savez može kolektivno odstupiti i funkcionirati van NATO-a. Odnosno malo je vjerojatno da će izaći iz NATO-a, ali ako nastupaju zajedno mogu lakše zaštiti svoje interese. Inače u odnosu prema SAD-u neće doći do nekih promjena jer je najveći uvoznik EU robe SAD, a oko prihvata izbjeglica se ne slažu zemlje članice EU, što opet nema veze sa SAD-om. Možda malo padne napetost prema Rusiji na vojnom planu jer do sada se najviše slušalo šta SAD kaže, ali na ekonomskom planu teško da će se išta mjenjati.

povuci potegni...

pre 6 godina

@Miroslav
Što se SAD tiče i dalje je EU B-liga vojska, a zavisi i od američkih satelita, nema vojnu obaveštajnu... to bi moralo prvo da reše, logistika i obaveštajni sistemi. A onda gvoždje, ako budu mogli bez Britanaca (avio industrija). Skupo je i opasno, posebno ako se SAD ne svidi razvoj i izmakne nuklearni štit, razvoj raketa koje mogu precizno i brzo da dobace nije ni jednostavno ni jeftino, a oslanjanje na postojeće nuklerane i raketne tehnologije u EU nije baš ni moralno čak ni za nuklerano oružje. A i protiv koga da ga upere, jedino Rusa, ali ko će to oružje onda da parkira kod sebe i da ovom bude meta, njegove rakete su i brze i precizne i gadjaju više ciljeva odjednom. Drugo puke brojke masivne armije koja se brzo razmešta po ravnici je za SAD samo stvar brzine, a ima naznaka da su u stanju da uništavaju brzinom svetlosti, tako da razmeštanje trupa ne pomaže mnogo ma koliko da ih imaš. Ima tu posla i nije jasno na šta će da izadje.

Pravo i strategija, prvo bez drugog se zove EU.

pre 6 godina

Pravniokvir je daleko od vojske, a još dalje od stvarnog trošenja novca na konkretne projekte. Ako se dogovore,bie čudo, Francuska hoće čuda da se takmiči sa SAD, a Nemac je za masu, a kada se na to doadaju individualne potrebe i osobine, para za sve nema. lepo što su potpisali, eto jedinstva pod Bregzitom, ali to je samo potpis, a ako pogledamo istorju da se oko aurofajtera nisu mogli dogovoriti, neće verovatno ni sada, a nekima će zavisnost od nemačkih motora ili francuskih radara delovati pa baš tako kao zavisnost a ne kao rešenja. Neko će da pravi oružje, a neko će da ga nosi i bude meta.

Dragan A.

pre 6 godina

S obzirom na ekonomsku snagu, tehnoloski nivo i broj stanovnika EU, zajednicka evropska vojska bi po snazi lako mogla da zauzme drugo mesto na svetu, odmah posle SAD.

Miroslav

pre 6 godina

3 nosača aviona, 21 nuklearna podmornica, 37 razarača, 87 fregata, 7500 tenkova, 18000 oklopnih transportera, 2500 aviona, vojni budžet 230 milijardi dolara, 500 miliona stanovnika. EU je efektivno druga vojna sila na svetu samo treba da se organizuje.

Gastarbajter

pre 6 godina

Kao i sve ostalo vezano za EU sem putovanja bez pasosa i pristupa trzistu rada ideja je dobra ali ce realizacija da bude veoma slaba. Takva zanimanja se u EU ne cene cak u vecini zemalja podcenjuju. Znaci mogu da zamislim vojsku EU ali ne i njene pripadnike koji su Nemackog, Holandskog ili Svedskog porekla. Svakako bice tu Turaka, Balkanaca i ostalih dodjosa prvo, drugo, trece koleno kojima je to premija zanimanje ali ja ipak vise volim da u Nemackoj vojsci sluze Nemci. Za zemlju je to najsigurnija varijanta. Tako da i ako dodje do realizacije nekada bice to jako traljav projekat kao u cela EU realno. Malo smo iskoristili to da vidimo celu EU bez problema ali je to daleko od funkcionisanja.

misko

pre 6 godina

SAD od drugog svetskog rata razbijaju jedinstvenu evropu na ekonomskom planu i NIKADA joj neće dozvoliti da se vojno ujedini.Rovariće i dalje kao i do sada samo će biti umesto Britanaca drugi igrači npr.Poljska.Turska će biti veliki igrač a kome će se privoleti zavisi ko da više mada joj je glavni cilj ulazak u EU koji teško ide.

profesionalni komentator

pre 6 godina

Siguran sam da ce ova "Evropska" vojska dobro doci blagoslovenoj majci Markeli da lakse "ubedi" Visegradsku grupu da "demokratski" prihvate izbeglice

Beli maharadža

pre 6 godina

NATO je relikt hladnoratovskih vremena i jedan od instrumenata kroz koje Amerika drži šapu nad Evropom. Pošto je prošlo više od 70 godina od kraja Drugog svetskog rata, najveće evropske sile, Francuska i Nemačka (V. Britaniju kao američkog satelita ne računamo), su rešile da je možda vreme da se izadje izvan američkog šinjela. Pogotovu u svetlu mogućeg budućeg sukoba sa Rusijom, u koji ove dve države sigurno ne žele da ulaze samo zato što imaju obavezu prema Americi. Francuzi i inače nisu nikad bili oduševljeni članovi NATO. Čak ih je De Gol svojevremeno izveo iz članstva. Znamo i da kad god ne moraju ne kupuju američko oružje i opremu. Nemci takodje žele da se kurtališu američke vojne okupacije, koja de facto traje od ‘45-e, dal’ kao direktna okupacija dal’ kroz podredjivanje nemačke vojske američkoj preko NATO. Nama u Srbiji je to možda malo teže da shvatimo, jer su za nas NATO i Zapad monolitne celine ali zapravo nije tako.

pork barrel

pre 6 godina

Suština je u novcu. Tramp hoće da natera ostale NATO zemlje da "troše više na odbranu". U prevodu: da kupuju više proizvoda američke odbrambene industrije ili da plaćaju za američku intelektualnu svojinu u oblasti vojne tehnike (radi uniformnosti i kompatibilnosti, naravno), a Evropljeni hoće da rade ono što i Amerika: da javnim novcem finansiraju sopstveni deo privrede koji je "namenski", odnosno da dirguju javnom potrošnjom putem političkog upliva. Naravno, sve to je potpuno pogrešno sa stanovišta odbrane, ali izgleda da nema ozbiljnije pretnje na vidiku, ceo svet je uglavnom jedno carstvo u kome caruje drugarstvo ... ponekad će neki bezobrazni naivni siromasi da dobiju po glavi, čisto da se narod u razvijenim zemljama ne doseti da ga rade.

NikolaC

pre 6 godina

Zamislite taj scenario.
Raspadne se NATO, nastane nova alijansa. Sa ponovnim izborom njenih članica.
Šta će tada da se desi sa svim ovim slabijim zemljama koje su jedva čekale da se učlane. Ko će tad da ih "brani"?

Undoomed

pre 6 godina

Ne, EU vojska zasigurno neće služiti da uguši bilo kakve anti-EU pokrete širom iste, a posebno ne da uspostavlja pokoravanje neizabranim i nedemokratskim briselskim glavonjama u svim svojim delovima. Ne vidim šta može poći po zlu.

Petar IV

pre 6 godina

Sve je to lepo, ali sta ce da bude: zemlje EU ce izdvajati vishe novca za vojske (sve treba opremiti), a NATO nece prestati da postoji (barem neko duze vreme). I opet se sve svodi na zaradu proizvodjaca i trgovaca vojnom opremom (najvishe na teritoriji SAD-a, jer verujem da ce vecinom kupovati njihove, avione, brodove, tenkove i ostala orudja). Znaci josh veci troskovi za zemlje EU, a ucinak?

SremacSM

pre 6 godina

Super ideja. Lepo bi bilo da se Evropa oslobodi bilo kakvog uticaja USA i kreira svoju bezbedonosno, ekonomsku i svaku drugu politiku. Dosta je pod patronatom radila u korist svoje stete. Tipican primer su sankcije protiv RU, izbeglicka kriza itd.

Smuleco

pre 6 godina

NATO je postao, nadnacionalna, naddržavna i nadnarodna vojna imperija, koja se otrgla kontroli, čak i od SAD i VB, koje su ga držale, na "uzdama". Opasno:((

povuci potegni...

pre 6 godina

@Miroslav
Što se SAD tiče i dalje je EU B-liga vojska, a zavisi i od američkih satelita, nema vojnu obaveštajnu... to bi moralo prvo da reše, logistika i obaveštajni sistemi. A onda gvoždje, ako budu mogli bez Britanaca (avio industrija). Skupo je i opasno, posebno ako se SAD ne svidi razvoj i izmakne nuklearni štit, razvoj raketa koje mogu precizno i brzo da dobace nije ni jednostavno ni jeftino, a oslanjanje na postojeće nuklerane i raketne tehnologije u EU nije baš ni moralno čak ni za nuklerano oružje. A i protiv koga da ga upere, jedino Rusa, ali ko će to oružje onda da parkira kod sebe i da ovom bude meta, njegove rakete su i brze i precizne i gadjaju više ciljeva odjednom. Drugo puke brojke masivne armije koja se brzo razmešta po ravnici je za SAD samo stvar brzine, a ima naznaka da su u stanju da uništavaju brzinom svetlosti, tako da razmeštanje trupa ne pomaže mnogo ma koliko da ih imaš. Ima tu posla i nije jasno na šta će da izadje.

BgHQ

pre 6 godina

Sve je to lepo, ali sta ce da bude: zemlje EU ce izdvajati vishe novca za vojske (sve treba opremiti), a NATO nece prestati da postoji (barem neko duze vreme). I opet se sve svodi na zaradu proizvodjaca i trgovaca vojnom opremom (najvishe na teritoriji SAD-a, jer verujem da ce vecinom kupovati njihove, avione, brodove, tenkove i ostala orudja). Znaci josh veci troskovi za zemlje EU, a ucinak?
(Petar IV, 13. novembar 

Ne bih bas tako potcenjivao Evropu.Mislis li da su u EU naivcine pa ce samo sebi da uvecaju troskove?Te drzave ne bi bile tako bogate i razvijene da ih vode glupi ljudi.Znaju oni mnogo vise od nas dvojice.

leptirica

pre 6 godina

Super ideja. Lepo bi bilo da se Evropa oslobodi bilo kakvog uticaja USA i kreira svoju bezbedonosno, ekonomsku i svaku drugu politiku. Dosta je pod patronatom radila u korist svoje stete. Tipican primer su sankcije protiv RU, izbeglicka kriza itd.
(SremacSM, 13. novembar 2017 13:26)

Istina, ovisnost o NATO-u će se drastično smanjiti i ako SAD bude postavljao neke veće uvjete EU vojni savez može kolektivno odstupiti i funkcionirati van NATO-a. Odnosno malo je vjerojatno da će izaći iz NATO-a, ali ako nastupaju zajedno mogu lakše zaštiti svoje interese. Inače u odnosu prema SAD-u neće doći do nekih promjena jer je najveći uvoznik EU robe SAD, a oko prihvata izbjeglica se ne slažu zemlje članice EU, što opet nema veze sa SAD-om. Možda malo padne napetost prema Rusiji na vojnom planu jer do sada se najviše slušalo šta SAD kaže, ali na ekonomskom planu teško da će se išta mjenjati.

Pravo i strategija, prvo bez drugog se zove EU.

pre 6 godina

Pravniokvir je daleko od vojske, a još dalje od stvarnog trošenja novca na konkretne projekte. Ako se dogovore,bie čudo, Francuska hoće čuda da se takmiči sa SAD, a Nemac je za masu, a kada se na to doadaju individualne potrebe i osobine, para za sve nema. lepo što su potpisali, eto jedinstva pod Bregzitom, ali to je samo potpis, a ako pogledamo istorju da se oko aurofajtera nisu mogli dogovoriti, neće verovatno ni sada, a nekima će zavisnost od nemačkih motora ili francuskih radara delovati pa baš tako kao zavisnost a ne kao rešenja. Neko će da pravi oružje, a neko će da ga nosi i bude meta.