Petak, 16.06.2017.

09:32

"Ruski 'migovi' stižu u Srbiju veoma, veoma brzo..."

Ministar odbrane Srbije Zoran Đorđević izjavio je da ruski avioni tima "mig" stižu u Srbiju "veoma, veoma brzo".

Izvor: Beta

"Ruski 'migovi' stižu u Srbiju veoma, veoma brzo..." IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

70 Komentari

Sortiraj po:

AcaS

pre 6 godina

@Nenad
Nadzor vazdušnog prostora je obaveza države i u miru (u skladu sa evropskim sporazumima), što je nemoguće bez 6-8 aviona. Možeš i da platiš drugome, Slovencima nadziru Italijani npr. (koliko je to efikasno bez svojih aviona, videli smo kada je pre neku godinu civilna Cesna preletela preko Slovenije i Hrvatske da bi je tek mi presreli, samo što mediji neće da podsete na to). Teroristički napadi, otmice aviona i ostalo su nažalost realnost savremenog sveta. Kada se prekine komunikacija sa civilnim avionom kako možeš da znaš da li je u pitanju kvar ili neko hoće da ga spuca u Beogradjanku? PVO ne može da uspostavi vizuelni kontakt, pilot sa pilotom može i da ga sprovede na sletanje. U pitanju su ljudski životi, i kada kupim avionsku kartu ne želim da mislim da je nekome jeftinije da u slučaju kvara pobije sve nas nego da podigne dve mašine.

Dovla

pre 6 godina

@dali

E to me interesuje. Hvala na odgovoru. Smrkli su mi se ovi "pokloni" koji nikad ne stignu. Mislim ja imam prilično uprošćeno sagledavanje sveta, na nivou malog Đokice i znam da je vojna tehnika više stvar politike nego ekonomije, ali ako smo već neutralni onda daj da se ponašamo neutralno. Pitamo šta košta, ako imamo pare kupimo, ako nemamo sedimo i ćutimo i probamo da zaradimo. Zbog poklona uvek na****mo.

AcaS

pre 6 godina

@gde mi zivimo

Više bi nas koštalo, Rumune njihov dil sa polovnim F16 košta mnogo više nego ovaj nas. Promena tipa aviona se na količinu od 5-6aparata ne isplati, zavisni troškovi nabavke bi se merilj astronomskim ciframa. Preobuka osoblja, prilagodjavanje infrastrukture, nabavka opreme. Za promenu tila aviona ništa ispod jedne ili dve eskadrile novog tipa. Zato su se Rumuni žestoko i isprsili. F16 takodje dobijaju džabe iz Portugala (mislim da je u stvari za 1USD) ali sve ostalo delovi, rakete itd košta neverovatno. Na svaki avion ide toliko i toliko delova, kompletnih motora za zamenu, kompleta naoružanja i sl. A svaka američka raketa VV košta milon USD ili jače, Ruske su nešto jeftinije ali isto dosta koštaju. Nije to auto sipaš gorivo i vozi, zamisli nabavku auta gde uz svaki kupuješ još dva tri motora po autu, rezervne akumulatore, gume, felne i ostalo, pa plus nešto što se redovno troši (vežbe sa bojevim vadjanjem gde se troše) a košta solidan deo auta to su rakete.

Kako ko, pa ja

pre 6 godina

Objasnicu Vam odmah sve(do sad biste vec trebalo da znate kako oni funkcionisu):
To "veoma brzo" je 99% pred beogradske izbore...tad ce i da ih malo pokazu, kako bi Beogradjani odahnuli saznanjem da je nebo nad Beogradom konacno slobodno i onda mogu razdragano da daju glas kandidatu vlasti za gradonacelnika.

dusko

pre 6 godina

Alo ministe cekaj malo novinari te pitaju o statusu ruskog centra u nisu a ti im odgovaras da je srbija nezavisna i samostalna zemlja sto svi znamo.Nego kazi direktno dali ce srbija dati imunitet ruskom centru u nisu ili nece?a ne da samo okolo kao vucic idete sve izbegavajuci konkretna pitanja novinara

TARAS BULJBA

pre 6 godina

Pitam,ove pametne komentatore,a kuda to jest kojim nacinom ce ti avioni biti dopremleni?Vazduhom,neda nijedna zemlja prelet tim Migovima,a neda ni transportnim,koji bi ih eventualno doneli.Kopnom takodje nemoguce kroz NATO clanice,a zadnja kakva takva sansa je nestala pre neki dan mada za mene nije ni postojala a to je vodenim putem preko crne gore,jer i ona je od pre neki dan punopravni clan NATO.Dakle mislim da moze da se dopremaju samo u diplomatskoj posti kilo po kilo;a ako ih neko rastavi,nepostoji taj koji ce ih ponovo sastaviti.

leptirica

pre 6 godina

Pitam,ove pametne komentatore,a kuda to jest kojim nacinom ce ti avioni biti dopremleni?Vazduhom,neda nijedna zemlja prelet tim Migovima,a neda ni transportnim,koji bi ih eventualno doneli.Kopnom takodje nemoguce kroz NATO clanice,a zadnja kakva takva sansa je nestala pre neki dan mada za mene nije ni postojala a to je vodenim putem preko crne gore,jer i ona je od pre neki dan punopravni clan NATO.Dakle mislim da moze da se dopremaju samo u diplomatskoj posti kilo po kilo;a ako ih neko rastavi,nepostoji taj koji ce ih ponovo sastaviti.
(TARAS BULJBA, 16. jun 2017 12:26)

Srbija nema embargo na uvoz oružja i niti jedna zemlja joj neće zabraniti prevoz preko svojeg teritorija. Srbija slobodno izvozi i uvozi oružje. Moja pretpostavka je da će ići razmontirani ,osiguranim vlakom, prelet Ruskih aviona teško da će biti odobren,a i to su avioni za remont, ne radi se o novim letjelicama.

Samosvesna gradjanka

pre 6 godina

Brzina i ,,vrlo, vrlo brzo su relativan pojam; i kornjača ponekad može da se kreće brzo - u odnosu na prosečnu brzinu njenog kretanja.

Dejo

pre 6 godina

Da ja poklonim nekom zastavu 101 staru 35 godina uz obavezu da od mene kupi komplet delove za nju i da mu jos naplacujem razne savete , pa ja bih mu je ekspresno isporucio !!!

Licemeri

pre 6 godina

@N.P.P.
Nisi razumeo. Ta tri meseca se računaju od momenta kad god neko postavi pitanje gde su migovi. Pošto si ti sad pitao sad počinje odbrojavanje od 90 dana.

dali

pre 6 godina

Već duže vreme me interesuje i voleo bih da pitam, pa ako ima neko stručan neka odgovori. Ako bi mi hipotetički imali para (teško, ali zamislimo), da li je moguće raspisati neki tender ili tako nešto? U smislu, treba nam 5-6 aviona, tenkova, PVO sistema tako tih stvari, ko da boju ponudu, kupimo i mirna Bačka.
(Gde mi živimo, 16. jun 2017 10:37)

Naravno, pošalje se pismo namjere proizvođačima u kojima se traže specifikacije, a pošto često ovakve odluke oko kupovine budu i političke pismo se šalje i samim vladama država proizvođača.
Onda se raspisuje tender. Proizvođaći se takmiče ko će dati najbolju ponudu pa su tu u paketu kupovine najčešće i stvari koje nemaju veze sa samim avionima, poput offseta. Offset garantuje da će vlada države proizvođaća aviona izlobirati neke investicije u državu kupca.Južna Afrika je dobila od Šveđana offset ugovor u vrijednosti 250% samih aviona. Šveđani su uložili 2 i pol puta više u Južnoafričku republiku nego su ovi platili avione. Naravno ta su ulaganja i dalje u vlasništvu firmi Šveđana ali radna mjesta su otvorena u Africi. Mađari su dobili tvornicu Elektrlux od Šveđana za kupovinu aviona.Neki umjesto ovakvih direktnih ulaganja nude i transfer tehnologije poput Francuza koji su prodali svoje avione Indiji. Drugi poput Amerikanaca i Rusa nude svoju političku podršku. Rusi su tako Srbiji spriječili donošenje rezolucije o Srebrenici, a Srbija kupuje ''poklon'' od 6 aviona starih 35 godina za 180 miliona eura.

Alex

pre 6 godina

Molio bih ministra da se služi zvaničnim mernim jedinicama za vreme. Merna jedinica "veoma, veoma brzo", koliko ja znam, ne postoji. Osim ako on nije učio neke druge škole.

N.P.P.

pre 6 godina

Čekajte zar nije gospodin premijer, pardon, predsednik, u decembru rekao "za tri meseca MIG-ovi su u Srbiji"? Prema mojoj računici, od decembra do juna prošlo je šest meseci a ne tri... Da nije Gospodar Aca Veliki nešto slagao? Ma nije moguće...

Kiro

pre 6 godina

Ako sam ja imucan kupujem najskuplje automobile a imam nekog staror juga ja sada tog starog juga prodajem mom najbolje prijatelju.Umesto da kaze hvala ti sto ga oces vozi inace mi smeta ne treba mi ni dinar.Djordjevicu zar nije mogao tu starudiju da vam pokloni putin jel mi to dodje ponizavajuce da vam staro uvaljuje i da na toj starudiji zaradi na siromasnoj ali bratskoj Srbiji.

Gde mi živimo

pre 6 godina

Ovo kao da pravimo fuzioni reaktor. Već duže vreme me interesuje i voleo bih da pitam, pa ako ima neko stručan neka odgovori. Ako bi mi hipotetički imali para (teško, ali zamislimo), da li je moguće raspisati neki tender ili tako nešto? U smislu, treba nam 5-6 aviona, tenkova, PVO sistema tako tih stvari, ko da boju ponudu, kupimo i mirna Bačka. Znam da ima nekih zavrzlama oko NATO robe i sl. Naravno, ne pričam o ratu, ne dao Bog nikome, nego sramota da nam se deca voze u kantama koje mogu da se raspadnu bilo kad i bilo gde.

TemeljneReforme

pre 6 godina

Koji bre migovi i baronisanje, jutros u pola 7 ujutru nije moglo da se dise na Konjarnjiku od smrada iz Vince. Ako niste u stanju da vodite drzavu kako treba- zamolite Japance ili skandinavce da dodju i upravljajaju Srbijom, s njima bar necemo pocrkati od otrovnih isparenja.

Kucamo na vrata zaboravljenih asova...

pre 6 godina

Odavno nije bila bolja slika uz naslov.


Sad će migovi da stignu vrlo vrlo brzo, evo samo da okrpe gumu i pilotu da zaraste zanoktica i stižu, evo prespava se i kad se probudimo eto migova...


Kao kad smo bili klinci pa nas roditelji zamazuju za deda mraza ili tako nešto...

Dulex

pre 6 godina

A kako će se naš život razlikovati od ovog kad stignu ti MIG-ovi?
Šta će oni konkretno značiti za nas?
Da li ćemo da ratujemo sa nekim pa nam trebaju?

Duh iz prošlosti

pre 6 godina

Neozbiljnost Srbije kao države se vidi u tome da preko svih mogućih i nemogućih kanala obaveštava ceo svet o svom bezbednostnom i odbrambenom sistemu. Do tako nebitnih informacija u stilu samo što nismo. Amateri. Šveđani npr. lepo jednom objave: u sledećih pet godina nastaviće se modernizacija, između ostalog toliko i toliko Gripena, oklopnih vozila... i to je to. Pa ni ta informacija nije na naslovnim stranama medija. Koga interesuje neka se potrudi da dođe do onih informacija koje je vojska spremna da deli.

Nenad

pre 6 godina

Ruski rashidovani migovi koji ne lete i za ciju popravku ova sirotinja treba da izdvoji 270 mikiona evra? Isti ce u slucaju rata kao i prosli put biti oboreni u roku od 20 minuta. Ne razumem ovu kupovinu.

Makar sta

pre 6 godina

Prvo zelim da pohvalim odabir fotografije, a posle da podsetim da su slavni migovi trebali biti u Srbiji pocetkom marta!

Jos jedna prodaja magle u naprednom nizu...!

TemeljneReforme

pre 6 godina

Koji bre migovi i baronisanje, jutros u pola 7 ujutru nije moglo da se dise na Konjarnjiku od smrada iz Vince. Ako niste u stanju da vodite drzavu kako treba- zamolite Japance ili skandinavce da dodju i upravljajaju Srbijom, s njima bar necemo pocrkati od otrovnih isparenja.

Nenad

pre 6 godina

Ruski rashidovani migovi koji ne lete i za ciju popravku ova sirotinja treba da izdvoji 270 mikiona evra? Isti ce u slucaju rata kao i prosli put biti oboreni u roku od 20 minuta. Ne razumem ovu kupovinu.

N.P.P.

pre 6 godina

Čekajte zar nije gospodin premijer, pardon, predsednik, u decembru rekao "za tri meseca MIG-ovi su u Srbiji"? Prema mojoj računici, od decembra do juna prošlo je šest meseci a ne tri... Da nije Gospodar Aca Veliki nešto slagao? Ma nije moguće...

AcaS

pre 6 godina

@gde mi zivimo

Više bi nas koštalo, Rumune njihov dil sa polovnim F16 košta mnogo više nego ovaj nas. Promena tipa aviona se na količinu od 5-6aparata ne isplati, zavisni troškovi nabavke bi se merilj astronomskim ciframa. Preobuka osoblja, prilagodjavanje infrastrukture, nabavka opreme. Za promenu tila aviona ništa ispod jedne ili dve eskadrile novog tipa. Zato su se Rumuni žestoko i isprsili. F16 takodje dobijaju džabe iz Portugala (mislim da je u stvari za 1USD) ali sve ostalo delovi, rakete itd košta neverovatno. Na svaki avion ide toliko i toliko delova, kompletnih motora za zamenu, kompleta naoružanja i sl. A svaka američka raketa VV košta milon USD ili jače, Ruske su nešto jeftinije ali isto dosta koštaju. Nije to auto sipaš gorivo i vozi, zamisli nabavku auta gde uz svaki kupuješ još dva tri motora po autu, rezervne akumulatore, gume, felne i ostalo, pa plus nešto što se redovno troši (vežbe sa bojevim vadjanjem gde se troše) a košta solidan deo auta to su rakete.

Dulex

pre 6 godina

A kako će se naš život razlikovati od ovog kad stignu ti MIG-ovi?
Šta će oni konkretno značiti za nas?
Da li ćemo da ratujemo sa nekim pa nam trebaju?

Dejo

pre 6 godina

Da ja poklonim nekom zastavu 101 staru 35 godina uz obavezu da od mene kupi komplet delove za nju i da mu jos naplacujem razne savete , pa ja bih mu je ekspresno isporucio !!!

leptirica

pre 6 godina

Pitam,ove pametne komentatore,a kuda to jest kojim nacinom ce ti avioni biti dopremleni?Vazduhom,neda nijedna zemlja prelet tim Migovima,a neda ni transportnim,koji bi ih eventualno doneli.Kopnom takodje nemoguce kroz NATO clanice,a zadnja kakva takva sansa je nestala pre neki dan mada za mene nije ni postojala a to je vodenim putem preko crne gore,jer i ona je od pre neki dan punopravni clan NATO.Dakle mislim da moze da se dopremaju samo u diplomatskoj posti kilo po kilo;a ako ih neko rastavi,nepostoji taj koji ce ih ponovo sastaviti.
(TARAS BULJBA, 16. jun 2017 12:26)

Srbija nema embargo na uvoz oružja i niti jedna zemlja joj neće zabraniti prevoz preko svojeg teritorija. Srbija slobodno izvozi i uvozi oružje. Moja pretpostavka je da će ići razmontirani ,osiguranim vlakom, prelet Ruskih aviona teško da će biti odobren,a i to su avioni za remont, ne radi se o novim letjelicama.

Alex

pre 6 godina

Molio bih ministra da se služi zvaničnim mernim jedinicama za vreme. Merna jedinica "veoma, veoma brzo", koliko ja znam, ne postoji. Osim ako on nije učio neke druge škole.

Duh iz prošlosti

pre 6 godina

Neozbiljnost Srbije kao države se vidi u tome da preko svih mogućih i nemogućih kanala obaveštava ceo svet o svom bezbednostnom i odbrambenom sistemu. Do tako nebitnih informacija u stilu samo što nismo. Amateri. Šveđani npr. lepo jednom objave: u sledećih pet godina nastaviće se modernizacija, između ostalog toliko i toliko Gripena, oklopnih vozila... i to je to. Pa ni ta informacija nije na naslovnim stranama medija. Koga interesuje neka se potrudi da dođe do onih informacija koje je vojska spremna da deli.

Kucamo na vrata zaboravljenih asova...

pre 6 godina

Odavno nije bila bolja slika uz naslov.


Sad će migovi da stignu vrlo vrlo brzo, evo samo da okrpe gumu i pilotu da zaraste zanoktica i stižu, evo prespava se i kad se probudimo eto migova...


Kao kad smo bili klinci pa nas roditelji zamazuju za deda mraza ili tako nešto...

Kiro

pre 6 godina

Ako sam ja imucan kupujem najskuplje automobile a imam nekog staror juga ja sada tog starog juga prodajem mom najbolje prijatelju.Umesto da kaze hvala ti sto ga oces vozi inace mi smeta ne treba mi ni dinar.Djordjevicu zar nije mogao tu starudiju da vam pokloni putin jel mi to dodje ponizavajuce da vam staro uvaljuje i da na toj starudiji zaradi na siromasnoj ali bratskoj Srbiji.

Makar sta

pre 6 godina

Prvo zelim da pohvalim odabir fotografije, a posle da podsetim da su slavni migovi trebali biti u Srbiji pocetkom marta!

Jos jedna prodaja magle u naprednom nizu...!

Gde mi živimo

pre 6 godina

Ovo kao da pravimo fuzioni reaktor. Već duže vreme me interesuje i voleo bih da pitam, pa ako ima neko stručan neka odgovori. Ako bi mi hipotetički imali para (teško, ali zamislimo), da li je moguće raspisati neki tender ili tako nešto? U smislu, treba nam 5-6 aviona, tenkova, PVO sistema tako tih stvari, ko da boju ponudu, kupimo i mirna Bačka. Znam da ima nekih zavrzlama oko NATO robe i sl. Naravno, ne pričam o ratu, ne dao Bog nikome, nego sramota da nam se deca voze u kantama koje mogu da se raspadnu bilo kad i bilo gde.

dali

pre 6 godina

Već duže vreme me interesuje i voleo bih da pitam, pa ako ima neko stručan neka odgovori. Ako bi mi hipotetički imali para (teško, ali zamislimo), da li je moguće raspisati neki tender ili tako nešto? U smislu, treba nam 5-6 aviona, tenkova, PVO sistema tako tih stvari, ko da boju ponudu, kupimo i mirna Bačka.
(Gde mi živimo, 16. jun 2017 10:37)

Naravno, pošalje se pismo namjere proizvođačima u kojima se traže specifikacije, a pošto često ovakve odluke oko kupovine budu i političke pismo se šalje i samim vladama država proizvođača.
Onda se raspisuje tender. Proizvođaći se takmiče ko će dati najbolju ponudu pa su tu u paketu kupovine najčešće i stvari koje nemaju veze sa samim avionima, poput offseta. Offset garantuje da će vlada države proizvođaća aviona izlobirati neke investicije u državu kupca.Južna Afrika je dobila od Šveđana offset ugovor u vrijednosti 250% samih aviona. Šveđani su uložili 2 i pol puta više u Južnoafričku republiku nego su ovi platili avione. Naravno ta su ulaganja i dalje u vlasništvu firmi Šveđana ali radna mjesta su otvorena u Africi. Mađari su dobili tvornicu Elektrlux od Šveđana za kupovinu aviona.Neki umjesto ovakvih direktnih ulaganja nude i transfer tehnologije poput Francuza koji su prodali svoje avione Indiji. Drugi poput Amerikanaca i Rusa nude svoju političku podršku. Rusi su tako Srbiji spriječili donošenje rezolucije o Srebrenici, a Srbija kupuje ''poklon'' od 6 aviona starih 35 godina za 180 miliona eura.

Licemeri

pre 6 godina

@N.P.P.
Nisi razumeo. Ta tri meseca se računaju od momenta kad god neko postavi pitanje gde su migovi. Pošto si ti sad pitao sad počinje odbrojavanje od 90 dana.

dusko

pre 6 godina

Alo ministe cekaj malo novinari te pitaju o statusu ruskog centra u nisu a ti im odgovaras da je srbija nezavisna i samostalna zemlja sto svi znamo.Nego kazi direktno dali ce srbija dati imunitet ruskom centru u nisu ili nece?a ne da samo okolo kao vucic idete sve izbegavajuci konkretna pitanja novinara

Kako ko, pa ja

pre 6 godina

Objasnicu Vam odmah sve(do sad biste vec trebalo da znate kako oni funkcionisu):
To "veoma brzo" je 99% pred beogradske izbore...tad ce i da ih malo pokazu, kako bi Beogradjani odahnuli saznanjem da je nebo nad Beogradom konacno slobodno i onda mogu razdragano da daju glas kandidatu vlasti za gradonacelnika.

Samosvesna gradjanka

pre 6 godina

Brzina i ,,vrlo, vrlo brzo su relativan pojam; i kornjača ponekad može da se kreće brzo - u odnosu na prosečnu brzinu njenog kretanja.

TARAS BULJBA

pre 6 godina

Pitam,ove pametne komentatore,a kuda to jest kojim nacinom ce ti avioni biti dopremleni?Vazduhom,neda nijedna zemlja prelet tim Migovima,a neda ni transportnim,koji bi ih eventualno doneli.Kopnom takodje nemoguce kroz NATO clanice,a zadnja kakva takva sansa je nestala pre neki dan mada za mene nije ni postojala a to je vodenim putem preko crne gore,jer i ona je od pre neki dan punopravni clan NATO.Dakle mislim da moze da se dopremaju samo u diplomatskoj posti kilo po kilo;a ako ih neko rastavi,nepostoji taj koji ce ih ponovo sastaviti.

Dovla

pre 6 godina

@dali

E to me interesuje. Hvala na odgovoru. Smrkli su mi se ovi "pokloni" koji nikad ne stignu. Mislim ja imam prilično uprošćeno sagledavanje sveta, na nivou malog Đokice i znam da je vojna tehnika više stvar politike nego ekonomije, ali ako smo već neutralni onda daj da se ponašamo neutralno. Pitamo šta košta, ako imamo pare kupimo, ako nemamo sedimo i ćutimo i probamo da zaradimo. Zbog poklona uvek na****mo.

AcaS

pre 6 godina

@Nenad
Nadzor vazdušnog prostora je obaveza države i u miru (u skladu sa evropskim sporazumima), što je nemoguće bez 6-8 aviona. Možeš i da platiš drugome, Slovencima nadziru Italijani npr. (koliko je to efikasno bez svojih aviona, videli smo kada je pre neku godinu civilna Cesna preletela preko Slovenije i Hrvatske da bi je tek mi presreli, samo što mediji neće da podsete na to). Teroristički napadi, otmice aviona i ostalo su nažalost realnost savremenog sveta. Kada se prekine komunikacija sa civilnim avionom kako možeš da znaš da li je u pitanju kvar ili neko hoće da ga spuca u Beogradjanku? PVO ne može da uspostavi vizuelni kontakt, pilot sa pilotom može i da ga sprovede na sletanje. U pitanju su ljudski životi, i kada kupim avionsku kartu ne želim da mislim da je nekome jeftinije da u slučaju kvara pobije sve nas nego da podigne dve mašine.

Nenad

pre 6 godina

Ruski rashidovani migovi koji ne lete i za ciju popravku ova sirotinja treba da izdvoji 270 mikiona evra? Isti ce u slucaju rata kao i prosli put biti oboreni u roku od 20 minuta. Ne razumem ovu kupovinu.

N.P.P.

pre 6 godina

Čekajte zar nije gospodin premijer, pardon, predsednik, u decembru rekao "za tri meseca MIG-ovi su u Srbiji"? Prema mojoj računici, od decembra do juna prošlo je šest meseci a ne tri... Da nije Gospodar Aca Veliki nešto slagao? Ma nije moguće...

TemeljneReforme

pre 6 godina

Koji bre migovi i baronisanje, jutros u pola 7 ujutru nije moglo da se dise na Konjarnjiku od smrada iz Vince. Ako niste u stanju da vodite drzavu kako treba- zamolite Japance ili skandinavce da dodju i upravljajaju Srbijom, s njima bar necemo pocrkati od otrovnih isparenja.

Dulex

pre 6 godina

A kako će se naš život razlikovati od ovog kad stignu ti MIG-ovi?
Šta će oni konkretno značiti za nas?
Da li ćemo da ratujemo sa nekim pa nam trebaju?

Dejo

pre 6 godina

Da ja poklonim nekom zastavu 101 staru 35 godina uz obavezu da od mene kupi komplet delove za nju i da mu jos naplacujem razne savete , pa ja bih mu je ekspresno isporucio !!!

Kiro

pre 6 godina

Ako sam ja imucan kupujem najskuplje automobile a imam nekog staror juga ja sada tog starog juga prodajem mom najbolje prijatelju.Umesto da kaze hvala ti sto ga oces vozi inace mi smeta ne treba mi ni dinar.Djordjevicu zar nije mogao tu starudiju da vam pokloni putin jel mi to dodje ponizavajuce da vam staro uvaljuje i da na toj starudiji zaradi na siromasnoj ali bratskoj Srbiji.

Gde mi živimo

pre 6 godina

Ovo kao da pravimo fuzioni reaktor. Već duže vreme me interesuje i voleo bih da pitam, pa ako ima neko stručan neka odgovori. Ako bi mi hipotetički imali para (teško, ali zamislimo), da li je moguće raspisati neki tender ili tako nešto? U smislu, treba nam 5-6 aviona, tenkova, PVO sistema tako tih stvari, ko da boju ponudu, kupimo i mirna Bačka. Znam da ima nekih zavrzlama oko NATO robe i sl. Naravno, ne pričam o ratu, ne dao Bog nikome, nego sramota da nam se deca voze u kantama koje mogu da se raspadnu bilo kad i bilo gde.

Licemeri

pre 6 godina

@N.P.P.
Nisi razumeo. Ta tri meseca se računaju od momenta kad god neko postavi pitanje gde su migovi. Pošto si ti sad pitao sad počinje odbrojavanje od 90 dana.

dali

pre 6 godina

Već duže vreme me interesuje i voleo bih da pitam, pa ako ima neko stručan neka odgovori. Ako bi mi hipotetički imali para (teško, ali zamislimo), da li je moguće raspisati neki tender ili tako nešto? U smislu, treba nam 5-6 aviona, tenkova, PVO sistema tako tih stvari, ko da boju ponudu, kupimo i mirna Bačka.
(Gde mi živimo, 16. jun 2017 10:37)

Naravno, pošalje se pismo namjere proizvođačima u kojima se traže specifikacije, a pošto često ovakve odluke oko kupovine budu i političke pismo se šalje i samim vladama država proizvođača.
Onda se raspisuje tender. Proizvođaći se takmiče ko će dati najbolju ponudu pa su tu u paketu kupovine najčešće i stvari koje nemaju veze sa samim avionima, poput offseta. Offset garantuje da će vlada države proizvođaća aviona izlobirati neke investicije u državu kupca.Južna Afrika je dobila od Šveđana offset ugovor u vrijednosti 250% samih aviona. Šveđani su uložili 2 i pol puta više u Južnoafričku republiku nego su ovi platili avione. Naravno ta su ulaganja i dalje u vlasništvu firmi Šveđana ali radna mjesta su otvorena u Africi. Mađari su dobili tvornicu Elektrlux od Šveđana za kupovinu aviona.Neki umjesto ovakvih direktnih ulaganja nude i transfer tehnologije poput Francuza koji su prodali svoje avione Indiji. Drugi poput Amerikanaca i Rusa nude svoju političku podršku. Rusi su tako Srbiji spriječili donošenje rezolucije o Srebrenici, a Srbija kupuje ''poklon'' od 6 aviona starih 35 godina za 180 miliona eura.

Alex

pre 6 godina

Molio bih ministra da se služi zvaničnim mernim jedinicama za vreme. Merna jedinica "veoma, veoma brzo", koliko ja znam, ne postoji. Osim ako on nije učio neke druge škole.

Duh iz prošlosti

pre 6 godina

Neozbiljnost Srbije kao države se vidi u tome da preko svih mogućih i nemogućih kanala obaveštava ceo svet o svom bezbednostnom i odbrambenom sistemu. Do tako nebitnih informacija u stilu samo što nismo. Amateri. Šveđani npr. lepo jednom objave: u sledećih pet godina nastaviće se modernizacija, između ostalog toliko i toliko Gripena, oklopnih vozila... i to je to. Pa ni ta informacija nije na naslovnim stranama medija. Koga interesuje neka se potrudi da dođe do onih informacija koje je vojska spremna da deli.

Kucamo na vrata zaboravljenih asova...

pre 6 godina

Odavno nije bila bolja slika uz naslov.


Sad će migovi da stignu vrlo vrlo brzo, evo samo da okrpe gumu i pilotu da zaraste zanoktica i stižu, evo prespava se i kad se probudimo eto migova...


Kao kad smo bili klinci pa nas roditelji zamazuju za deda mraza ili tako nešto...

Dovla

pre 6 godina

@dali

E to me interesuje. Hvala na odgovoru. Smrkli su mi se ovi "pokloni" koji nikad ne stignu. Mislim ja imam prilično uprošćeno sagledavanje sveta, na nivou malog Đokice i znam da je vojna tehnika više stvar politike nego ekonomije, ali ako smo već neutralni onda daj da se ponašamo neutralno. Pitamo šta košta, ako imamo pare kupimo, ako nemamo sedimo i ćutimo i probamo da zaradimo. Zbog poklona uvek na****mo.

Makar sta

pre 6 godina

Prvo zelim da pohvalim odabir fotografije, a posle da podsetim da su slavni migovi trebali biti u Srbiji pocetkom marta!

Jos jedna prodaja magle u naprednom nizu...!

Kako ko, pa ja

pre 6 godina

Objasnicu Vam odmah sve(do sad biste vec trebalo da znate kako oni funkcionisu):
To "veoma brzo" je 99% pred beogradske izbore...tad ce i da ih malo pokazu, kako bi Beogradjani odahnuli saznanjem da je nebo nad Beogradom konacno slobodno i onda mogu razdragano da daju glas kandidatu vlasti za gradonacelnika.

Samosvesna gradjanka

pre 6 godina

Brzina i ,,vrlo, vrlo brzo su relativan pojam; i kornjača ponekad može da se kreće brzo - u odnosu na prosečnu brzinu njenog kretanja.

dusko

pre 6 godina

Alo ministe cekaj malo novinari te pitaju o statusu ruskog centra u nisu a ti im odgovaras da je srbija nezavisna i samostalna zemlja sto svi znamo.Nego kazi direktno dali ce srbija dati imunitet ruskom centru u nisu ili nece?a ne da samo okolo kao vucic idete sve izbegavajuci konkretna pitanja novinara

TARAS BULJBA

pre 6 godina

Pitam,ove pametne komentatore,a kuda to jest kojim nacinom ce ti avioni biti dopremleni?Vazduhom,neda nijedna zemlja prelet tim Migovima,a neda ni transportnim,koji bi ih eventualno doneli.Kopnom takodje nemoguce kroz NATO clanice,a zadnja kakva takva sansa je nestala pre neki dan mada za mene nije ni postojala a to je vodenim putem preko crne gore,jer i ona je od pre neki dan punopravni clan NATO.Dakle mislim da moze da se dopremaju samo u diplomatskoj posti kilo po kilo;a ako ih neko rastavi,nepostoji taj koji ce ih ponovo sastaviti.

AcaS

pre 6 godina

@Nenad
Nadzor vazdušnog prostora je obaveza države i u miru (u skladu sa evropskim sporazumima), što je nemoguće bez 6-8 aviona. Možeš i da platiš drugome, Slovencima nadziru Italijani npr. (koliko je to efikasno bez svojih aviona, videli smo kada je pre neku godinu civilna Cesna preletela preko Slovenije i Hrvatske da bi je tek mi presreli, samo što mediji neće da podsete na to). Teroristički napadi, otmice aviona i ostalo su nažalost realnost savremenog sveta. Kada se prekine komunikacija sa civilnim avionom kako možeš da znaš da li je u pitanju kvar ili neko hoće da ga spuca u Beogradjanku? PVO ne može da uspostavi vizuelni kontakt, pilot sa pilotom može i da ga sprovede na sletanje. U pitanju su ljudski životi, i kada kupim avionsku kartu ne želim da mislim da je nekome jeftinije da u slučaju kvara pobije sve nas nego da podigne dve mašine.

AcaS

pre 6 godina

@gde mi zivimo

Više bi nas koštalo, Rumune njihov dil sa polovnim F16 košta mnogo više nego ovaj nas. Promena tipa aviona se na količinu od 5-6aparata ne isplati, zavisni troškovi nabavke bi se merilj astronomskim ciframa. Preobuka osoblja, prilagodjavanje infrastrukture, nabavka opreme. Za promenu tila aviona ništa ispod jedne ili dve eskadrile novog tipa. Zato su se Rumuni žestoko i isprsili. F16 takodje dobijaju džabe iz Portugala (mislim da je u stvari za 1USD) ali sve ostalo delovi, rakete itd košta neverovatno. Na svaki avion ide toliko i toliko delova, kompletnih motora za zamenu, kompleta naoružanja i sl. A svaka američka raketa VV košta milon USD ili jače, Ruske su nešto jeftinije ali isto dosta koštaju. Nije to auto sipaš gorivo i vozi, zamisli nabavku auta gde uz svaki kupuješ još dva tri motora po autu, rezervne akumulatore, gume, felne i ostalo, pa plus nešto što se redovno troši (vežbe sa bojevim vadjanjem gde se troše) a košta solidan deo auta to su rakete.

leptirica

pre 6 godina

Pitam,ove pametne komentatore,a kuda to jest kojim nacinom ce ti avioni biti dopremleni?Vazduhom,neda nijedna zemlja prelet tim Migovima,a neda ni transportnim,koji bi ih eventualno doneli.Kopnom takodje nemoguce kroz NATO clanice,a zadnja kakva takva sansa je nestala pre neki dan mada za mene nije ni postojala a to je vodenim putem preko crne gore,jer i ona je od pre neki dan punopravni clan NATO.Dakle mislim da moze da se dopremaju samo u diplomatskoj posti kilo po kilo;a ako ih neko rastavi,nepostoji taj koji ce ih ponovo sastaviti.
(TARAS BULJBA, 16. jun 2017 12:26)

Srbija nema embargo na uvoz oružja i niti jedna zemlja joj neće zabraniti prevoz preko svojeg teritorija. Srbija slobodno izvozi i uvozi oružje. Moja pretpostavka je da će ići razmontirani ,osiguranim vlakom, prelet Ruskih aviona teško da će biti odobren,a i to su avioni za remont, ne radi se o novim letjelicama.