Ponedeljak, 15.05.2017.

14:18

"Kad vidi CG, Srbija će gledati NATO drugim očima"

Saradnik vašingtonskog Centra za analizu evropske politike smatra da je moguće da će ulazak Crne Gore u NATO promeniti sliku Alijanse u očima građana Srbije.

Izvor: Tanjug

"Kad vidi CG, Srbija æe gledati NATO drugim oèima" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

@

pre 6 godina

@Bojan
Prevrcu se tvoji preci, kao ventilatori, kad vide kako si prodao Kosovo i pobjegao umjesto da ga branis dok si ziv. Sta bi ti rekli da te vide sad?
Mi smo uveli CG u najmocniji vojni savez u istoriji covecanstva, postali saveznici sa najmocnijim silama svijeta, dok vi nemate saveznika. Sta bi ti preci rekli na to? Sram te bilo.

Neutral

pre 6 godina

@Ako se toliko hvalite sa demokratijom i širite je po svetu, dajte u Srbiji nezavisne medije i REFERENDUM o ulasku u EU i NATO, a ne da ucenjujete i namećete Vaš model društva i života.
(Cibe, 15. maj 2017 15:44) Zastocse trazi referendum, pa referendum je bio prosli mjesec kada su bili izbori pa koliko je ljudi uopce izaslo na izbore, sledeci put kada su izbori glasaj za nekog tko ne zeli ulazak u eu i nato, a ne AV-a koji otvoreno zagovara ulazak u eu.

Бојан

pre 6 godina

Кад се једна те иста власт која влада Црном Гором безмало 30 година, трансформисала из комунистичке у неолиберану, и када су грађани на изборима подржавали ту политичку акробацију која је Црну Гору довела до НАТО пакта и када су у стању да зажмуре и забораве тековине НАТО-а из '99., онда срећно им било! Мислим да се сада преврћу у гробу сви њихови преци, али...! Нема шансе да НАТО поправи имиџ у Србији због уласка Црне Горе у тај пакт! Десиће се управо супротно!

Zemun grad SPO

pre 6 godina

Videcemo tek kada rasteramo maglu zabluda i lazne istorije od 1941 do danas. Do tog trenutka ce u ocima vecine laz biti istina, glupost-pamet, a primitivni nacionalizam-patriotizam.
Sve drzave u nasem sirem okruzenju su u NATO ili su na putu da postanu clanice.Taj savez je vojni i politicki gospodar u regionu i sire, kao i administrator nad KiM i BiH-RS.Sve buduce eventualne sporove i ne daj Boze sukobe resavace NATO. Zato je u nasem interesu da udjemo u taj savez. U suprotnom cemo nastaviti sa gubitnickom politikom i ekonomski tonuti. Svi sporovi ce biti reseni na nasu stetu, jer onaj ko ne sedi za stolom za kojim se odlucuje, po pravilu zavrsi na meniu. Drzavna politika se ne vodi emocijama, vec razumom kako bi se ostvario maksimum moguceg nacionalnog interesa. Ni bombe na Hirosimu i Nagasaki nisu omele Japance da to shvate, pa je danas Japan prva ekonomija sveta. Francuzi i Nemci su u interesu buducnosti, presli preko milionskih zrtava iz medjusobnih ratova i danas su glavna vojna i ekonomska osovina EU. Danas Srbiju u rovovima iz 1999. drze politicki i ekonomski profiteri iz vremena zla devedesetih godina. Lazni patriotizam je haljina u koju uvijaju svoje zlocine i pljacku. Hoce da nas izmeste iz evropskih tokova i odguraju u poredak gde se hapse i na zatvorske kazne osudjuju mirni demonstranti...

natofil

pre 6 godina

Meni bombardovanje nije izgovor za neulazak u NATO.
Mene je politika (Miloseviceva) uvukla u rat sa NATO, iako nit sam podrzavao tu politiku nit sam bio za taj rat. Sada ja treba da budem veran toj politici, i cuvam njene "tekovine", samo zato sto je ta politika proizvela neke negativne posledice (koje se ne bi dogodile, da kojim slucajem nismo sledili tu pogubnu politiku). Sada meni simpatizeri Miloseviceve politike (grupisani danas u nekakav rusofilski tabor) nabijaju na nos kako sam ja nekakav izdajnik zato sto sam za NATO (natofil), koji nas je bombardovao, a precutkuju cinjenicu da se to bombardovanje i sve te lose zaostavistine iz proslosti, upravo posledica njihove gluposti i kratkovidosti.
Nama niko ne garantuje da nas i ovo danasnje inacenje sa zapadom nece odvesti opet u jos neku propast (a ne bi se zacudio), a posle ce da mi sve to objasnjavaju nekakvim svetskim zaverama. A danas kada se zauzimaju pozicije, oni nas navracaju da zauzmemo najgoru mogucu poziciju, gde cemo prvom prilikom cim se zaostri nekakva globalna situacija, mi biti prvi na listi za odstrel, posto ne uzivamo niciju zastitu, ili smo se ponudili da budemo necija moneta za potkusurivanje poput Sev. Koreje.

GetToDaChoppa

pre 6 godina

Koliko odsustvo osecaja za stvarnost u komentarima, cudo jedno. Pricamo o Rusima i Amerikancima, a po standardu smo iza Rumunije, Bugarske i C.Gore. H

Lukac

pre 6 godina

Mislite o ovome: koje su to dve zemlje koje su imale najstrasnije gubitke, a koje je im je napravila americka vojska? Koje su to dve zemlje koje se vec 50-ak godina smatraju skoro najblizim americkim saveznicima? Koje su to dve zemlje koje su skoro po svim parametrima progresa posmatrano, bolje od Amerike?
Da li su te zemlje Nemacka i Japan? Da li bi mi voleli da Srbija ima isti nivo progresa kao te dve zemlje? Ili bi mozda voleli da licimo na neke druge drzave?

parabola

pre 6 godina

Natomanija izgleda zapala u krizu pa im trebaju zemlje poput Crne Gore. Hvale se brojem aviona, tenkova, nosaca i uporedjuju sa Rusijom koja ima samo jednu bazu van svojih granica a kao najveca zemlja na svijetu prostire se preko dva kontinenta, od istoka do zapada i sta ce njoj nosaci aviona. Ako je u vezi zapadne superiornosti i nadmoci sve istina kako govorite evo im prilike da upadnu u Siriju i zavrse pricu za par dana, neka istjeraju Rusiju i Asada, ali braco natomani svi znamo da im se od same pomisli gace tresu jer iznad S400 ni ptica ne moze da proleti. Prvo NATO je organizacija od vise zemalja i odluke se donose koncenzusom, a drugo zar stvarno mislite da ce zemlje poput Holandije, Belgije, Ceske, Poljske, Madjarske i slicnih slati svoje vojnike i ratovati protiv nekoga na hiljadu kilometara udaljenosti.

Srbija

pre 6 godina

Sta vredi prijatelju kad to rusofilima ovde tesko mozes objasniti. Njima je mozak bukvalno ispran nekakvim glupim istorijskim pricama i pogresnom percepcijom kome treba i odgovara mir a ko bas zeli nemire i to na Balkanu.
Normalnim drustvima i drzavama koje zele trgovinu i da se razvijaju zele mir, POSEBNO SA KOMSIJAMA i buducim clanovima (EU), dok na drugoj strani svi znamo ko je protiv EU, ali ne vredi njima uopste pisati kad oni svet posmatraju kako im je Seselj prezentovao "Soros ovo, Soros ono", ne shvatajuci da "i Sorosima ovde odgovara mir".

Gradjanin

pre 6 godina

@Slabo si informisan. Irak je u vreme zalivskog rata imao zastareo PVO. Avijacija smesna. Navodis Mig 29, 25, 23?! Sta sa tim da rade protiv USA aviona iz tog vremena? Da im masu? Tenkovi isto starije generacije. Nije imao sanse nikakve protiv USA. Ako cemo posteno sa kojim to jakim neprijateljem je USA ratovala posle drugog svetskog rata?
(perica, 15. maj 2017 18:15)

Oni koji su jaki sede mirni, jer znaju na sta bi udarili. Sto se tice naziva Milosrdni andjeo, pa jok i nije bio milosrdan. Ljudi gledali da ti ubace bombu kroz prozor gde treba i gde su nasi postavljali lokatore kako bi ispalo da ovi gadjaju civile. Pred gadjanje TV Bastilje su 10 dana unapred javljali i zvanicno i slali dopise nasim vlastima da ce srusiti zgradu televizije u Amerdarevoj a Milanovic (Milosevicev covek) je naterao zaposlene da ne idu kuci vec da poginu kako bi kao oni vodili medijski rat (a i za to su bili glupavi) protiv NATO.
Pitajte porodice poginulih u zgradi RTS-a da li krive NATO ili drzavu Srbiju!! Ajde ako smete pa objavite izjave svih clanova porodica nastradalih.
Oni ne pljuju NATO jer znaju ko su bili domaci izdajnici a ne gospoda iz NATO koji su dzentlmenski gadjali. Svaku smrt je prouzrokovala nasa drzava (u 99% slucajeva) namerno postavljajuci vojsku u skole, kod bolnica i lokatore tamo gde moze neki civil da pogine.
Sram vas bilo, bar cutite.

Nisam član partije i nikada neću biti

pre 6 godina

Ja lično ne bih da mi uđemo u NATO, ali ne bih ni da ulazimo u neki vojni savez sa Rusima. Ako može da se trguje, da mi kupimo lepo šta nam treba i šta možemo (nikakvi pokloni i sl. gluposti). Prosto, ne bih. I zbog silnih žrtava, i zbog onih nekoliko noći u kojima sam se budio misleći da gađaju moje dvorište. Ali ako bi bio referendum i narod odlučio da uđemo onda neka bude. Međutim ono što je problem, jeste da mi se čini da niko u stvari i neće referendum, nego ako može ispod žita. Čak ni vrle zapadne demokrate. A i brate ako hoćete da vam se pridružimo, pa pokažite to na neki lep način. Uostalom mi smo na neki način već u NATO-u.

Zzzz

pre 6 godina

Natofili pokazuju izuzetno nepoznavanje svega o čemu pokušavaju da komentarišu. Glavni argument im je zašto Rusija nije napala Tursku zbog aviona. Treablo bi im objasniti da je rat pravno, političko, ekonomsko i u mnogim drugim aspektima vrlo složeno pitanje, i da bi se pokrenuo potrebni su vrlo jasni i precizni ciljevi i dovoljno veliki i značajni interesi, rat se ne pokreće zbog svakog incidenta, Rusija je pravno i politički potpuno adekvatno odreagovala, pravno je uspela da kroz sankcije poveća trgovinski suficit sa Turskom jer Turska nije imala izgovor da uvede reciprocitet, a politički tako što je naoružala Kurde u Turskom oružjem kojim je između ostalog oboren Turski helikopter prilikom čega su stradala dva pilota. Reakcija Turske nakon svega toga po raznim pitanjima odnosa sa Rusijom a pogotovu po pitanju rata u Siriji je jasan pokazatelj da je ruski odgovor bio sasvim efikasan.

srbistan

pre 6 godina

A za ove koji pisu o ozbiljnim sukobima...ma recite mi u kojim se to ozbiljnim sukobima dokazala ruska vojska? Njihovi famozni, nikad u ratu upotrebljeni S300, 400 i ostalo?
(jokejunior, 15. maj 2017 17:27)

za pocetak u II svetskom. a evo I kontra pitanja, a u kom americka? vijetnam?

podcenjivati s300 I 400 samo dokazuje da pojma nemas o cemu pricas. sistem je dobio pohvale a I strah cak I od njihovih konkurenata. edukuj se malo.

Rozenkranc

pre 6 godina

I kad bi nam stvarno bilo bolje u Nato, necu iz principa zbog samo jedne žrtve 1999. a kamoli svih 2000. Nikad ne zaboraviti...
Srbi imaju kratko pamćenje, zaboravise Jasenovac, Prvi i Drugi svetski rat, i štošta još... Veliki narodi nikad ne zaboravljaju niti prastaju, eventualno posle 100 godina i uz veliko izvinjenje i obeštećenje druge strane... Nikako drugačije...

wagner

pre 6 godina

Ne znam da li si upoznat, ali prosle godine su Turci, koji su clan NATO, oborili ruski avion i ubili ruskog pilota. Navedi mi razlog zasto Rusija nije odmah vojno odgovorila Turskoj nego je uvela sankcije na limun? Ako mislis da postoji drugi razlog osim NATO, objasni nam. Ovde svi pominju rusku avijaciju. Na osnovu cega ruska avijacija moze uopste da se poredi sa NATO? NATO vazduhoplovstvo broji 11500 borbenih aviona. Rusko vazduhoplovstvo 3700.
(itd, 15. maj 2017 16:28

Da l' je moguce da neko ovako rezonuje?? Vajan bi ti bio drzavnik ako bi zbog jednog oborenog aviona proglasavao rat, i Amerima malo, malo pa Iranci maznu dron, zarobe brod sa posadom pa ovi cute i placaju otkup, po tvojoj logici Ameri se plase Irana...

perica

pre 6 godina

@.,

Slabo si informisan. Irak je u vreme zalivskog rata imao zastareo PVO. Avijacija smesna. Navodis Mig 29, 25, 23?! Sta sa tim da rade protiv USA aviona iz tog vremena? Da im masu? Tenkovi isto starije generacije. Nije imao sanse nikakve protiv USA. Ako cemo posteno sa kojim to jakim neprijateljem je USA ratovala posle drugog svetskog rata?

Dali

pre 6 godina

@Milan1989

Pa sta ako Rusi imaju veliki broj tenkova. Imaju jer im trebaju na onoliku teritoriju. Rat se ne dobija tenkovima. Samo USA bez NATO ima preko 13.000 borbenih aviona, Rusija oko 3.000 i koji su uglavnom tehnoloski zastarili. Amerika 10 nosaca aviona na nuklearni pogon, Rusi jedan na ugalj koliko dimi. Tek Kinezi pokusavaju da izgrade flotu nosaca jer znaju njihovu vaznost. Jednostavno zna se u svijetu ko kosi, a ko vodu nosi.

Pantagruel

pre 6 godina

Неће, баш као што ни анексија Босне и Херцеговине из 1908. године није и позитивном смеру променила начин на који су наши стари гледали на Аустро-Угарску. Биће управо супротно.

ff

pre 6 godina

(e viva, 15. maj 2017 15:56)

E muka mi je više od tih priča kako je članstvo u nato garant bezbednosti i stabilnosti! Pa jel Turska članica NATO? Jeste! A jel bezbedna i stabilna zemlja? Nije! Vojni udari, politička nestabilnost, Erdoganova tiranija i progon političkih neistomišljenika, problemi sa Kurdima, terorizam, priseti se samo koliko je u Istanbulu i Ankari ljudi poginulo od bombaških napada samo u zadnjih godinu dana!? Turska je dokaz da članstvo u NATO nije garant bezbednosti i stabilnosti!

sale

pre 6 godina

Mi da smo pametan narod, već bi se 91 opredelili za NATO i zapad. A da smo to uradili, ne samo da ne bi nikada bilo bombardovanja, ne bismo izgubili ni Kosovo. A verovatno bi i Jugoslavija danas još postojala u nekom konfederalnom obliku. Ali šta ćeš, mi uvek sa luzerima....
(Zvezdan, 15. maj 2017 16:32)

Pročitaj opet ovaj deo:

"... da u članstvo uvede sve evropske zemlje koje ispunjavaju uslove za zajedničku odbranu, koje su DEMOKRATSKA društva, koje imaju REŠENO PITANJE GRANICA, koje su sprovele REFORME VOJSKE, koje imaju CIVILNO-VOJNE ODNOSE u skladu s odrdbama NATO i mnoge druge uslove, ..."

pa se onda priseti naše zemlje iz 1991. godine. Jel'da da si lupio?

Milan1989

pre 6 godina

(itd, 15. maj 2017 16:28)

Razlog zasto Rusija nije odmah delovala je taj sto imaju mozak i nisu harambase, a rezultat toga se video u tome sto je Erdogan dosao Putinu da se izvinjava i sada kao sto vidis jede mu iz sake, Rusi su iskusno iskoristili taj dogadjaj. U pravu si sto se tice broja, ali moras da shvatis da NATO zivi od napadanja manjih drzava sirom sveta i zbog toga i zavise od aviona dok Rusi vode odbrambenu politiku, mogli su i da zadrze ona dva nosaca ali su ih prodali Kinezima i Indijcima jer im ne trebaju. Avioni jesu efektivni protiv slabih malih drzava ali ne i protiv bilo koje jace vojne sile sa dobrom PVO, a Rusi su u tome deceniju ispred svih u raketnoj tehnologiji koja bi u slucaju sukoba bila ipak najbitnija. Spomeni malo podmornice koje bi bile prva udarna sila, Rusi sa novom klasom Borei su takodje daleko ispred svih, Ameri su zadnju podmornicu ove vrste (Ohio) napravili pre 20 godina. Rusija ima 3 puta vise tenkova od SAD i duplo vise od cele Evrope. Sto se tice interkontinentalnih nuklearnih raketa svako ko se malo razume zna da Rusi prednjace daleko ispred svih. Da su hteli pregazili bi i Ukrajinu i Tursku, ali nije u tome poenta, tako se ne vodi ozbiljna politika. Od 5 najmocnijih vojnih sila sveta, 3 su u Istocnom bloku, Rusija, Kina i Indija i tu se svaka prica zavrsava. Tako da mani se CNN-a, Holivuda i ostale propagande, sagledaj malo realno stvari.

.

pre 6 godina

@ff
U, jaka ti logika. Jel Tursku neko napao? Okupirao? Oteo joj deo teritorije? Nije i ne sme! Obore ruski avion i nista! A terorizma ima svuda. Jel Rusija "neutralna"? Jeste! Pa sta bi sa onim silnim teroristickim napadima? Pobiju im na stotine civila svake godine! Znaci da neutralnost ne garantuje bezbednost! Jel Srbija neutralna? Pa jel bombardovana, jel joj oteto Kosovo? Sta je Turskoj oteto!?

H

pre 6 godina

Nato nije nikakva federacija, nikakva konfederacija, to je obična međunarodna organizacija. I za države je obavezujuće jedino ono što je upisano u sporazum o pridruživanju, konkretno član pet, koji kaže da će svaka država napad na bilo koju državu članicu smatrati napadom na sebe, uopšte ne definišući šta to podrazumeva i kako ta država mora da reaguje, koliko trupa ili druge pomoći mora da pošalje. Tehnički, i da pošalju jednog vojnika sporazum bi bio ispoštovan. A Amerika bi tako prva uradila, sigurno ne bi rizikovala širi sukob sa Rusijom zbog tamo neke Estonije ili Crne Gore. A vojna moć natoa je vojna moć Amerike, ovo ostalo sve ukupno je smejurija, i nuklearno i konvencionalno.

.

pre 6 godina

@Samuilo
Irak je ZVANICNO imao petu po velicini vojsku na svetu. I imali su najmodernije naoruzanje tog vremena. Najmodernije avione ruske i francuske proizvodnje (MiG-29, MiG-25, MiG-23, Miraz, Suhoje...), ogromnu kopnenu vojsku sa modernim vozilima i tenkovima, najmodernije raketne sisteme, mocan PVO... ama bas sve! I opet su potuceni do nogu! Pricam o prvom Zalivskom ratu. Za nekoliko dana unistena peta armija planete. Rusija za to vremenije mogla gruzijsku vojsku da slomi. Toliko. Amerika je napala Irak koji je imao ogromnu i mocnu armiju, napala je i SRJ koja je imala snaznu vojsku, dok Rusija nikada nije pokazala svoju moc protiv neke jake vojske (jos od II sv rata).
Cinjenica je da su Turci oborili ruski avion, ubili pilota i jos pretili da je to tek pocetak, a Rusija nije smela ni metak da ispali na Turke jer je Turska NATO drzava.

S

pre 6 godina

"U ruskoj je tradiciji da započinju sukobe, a onda se ubace kao posrednici, čime jačaju svoju ulogu u regionu. Iz svih ovih razloga i činjenice da EU zapostavlja region i da on još uvek nije integrisan u NATO, Rusija ima više prilike da sprovodi svoju strategiju prema Zapadu. Ja to zovem 'mekim trbuhom Evrope', drugim rečima ono u šta možete jako udariti i stvoriti probleme Alijansi i Zapadu", rekao je američki analitičar." - ma sta naprica. Sad nam je jasno kako je poceo rat u bivsoj Jugoslaviji. Rusi ga izazvali i onda posredovali... A cekajte...

jokejunior

pre 6 godina

Sad cemo da vidimo kako ce CG da se razvije, da li ce biti vece plate od prosecnih 500-600 eur trenutno. Ne zaboravimo da su i neke od najsiromasnijih zemalja Evrope vec duze u natou, Alb, Bugarska, Rumunija.
(Jovica, 15. maj 2017 14:58)

Kakav spin...
Pa nije NATO ekonomska organizacija koja garantira ekonomski prosperitet svojim clanicama, za ime svijeta...

A za ove koji pisu o ozbiljnim sukobima...ma recite mi u kojim se to ozbiljnim sukobima dokazala ruska vojska? Njihovi famozni, nikad u ratu upotrebljeni S300, 400 i ostalo?

Aleksandar

pre 6 godina

@(Zare, 15. maj 2017 16:47)

A vidim da i ovi što ne znaju istoriju Kipra misle su ga Turci okupirali nakon što je Grčka ušla u NATO...

.

pre 6 godina

@H
Netacno! Obaveza NATO drzava je da brane napadnutu clanicu kao sto bi sebe branili da su oni napadnuti. Sasvim jasno i sasvim precizno odredjeno. Rusija je ta koja ne bi smela da rizikuje rat sa Amerikom i Evropom zbog CG ili bilo koje druge NATO drzave. Rusija nema saveznike, Amerika ima celu Evropu. Sve jasno!

Zvezdan

pre 6 godina

Mi da smo pametan narod, već bi se 91 opredelili za NATO i zapad. A da smo to uradili, ne samo da ne bi nikada bilo bombardovanja, ne bismo izgubili ni Kosovo. A verovatno bi i Jugoslavija danas još postojala u nekom konfederalnom obliku. Ali šta ćeš, mi uvek sa luzerima....

Samuilo

pre 6 godina

@.
Taj mit o petoj armiji sveta u zemlji sa 20 miliona stanovnika je iz amerike i potekao da bi bilo kako su oni razbili ne znam kakvu silu, (za mnogo duže od 4 dana koja ste izvoleli izmisliti), Irak nije imao nikavo moderno naoružanje, a i za to malo što su imali nisu imali ni jednog obučenog vojnika. I protiv Iraka oba puta, i Avganistana, i Srj je dobijen rat samo superironom avijacijom za koju nisu imali nikavu modernu pvo tehnologiju, zalivski rat je dobijen bukvalno tako što su mesecima izručlivali milion bombi na Irak, i onda se samo ušetali i bili dva dana kopneno ukupno. Sve to nije ni približno ozbiljnom sukobu. A o puzanju Turske nakon što je oborila avion misleći da je sirijski tek nema šta da se komentariše.

PeraKoyot

pre 6 godina

Ta prica da si clan NATO i EU i da ti cvetaju ruze je za malu decu i mozda ima smisla za zemlje koje imaju drugaciji mentalitet. Evo vm Hrvata i Bugara. Ne zna se ko je gori, Hrvati da nemaju more raspali bi se uzduz i popreko. A da ne pricam napamet, ja sam Hrvat koji zivi u Vojvodini i moja familija, pretezno iz Zagreba, nikada nije losije zivele kao u poslednjih 2-3 godine. Svi mladi ili cekaju leto da zarade na primorju ili idu napolje. BOlje je nego u Srbiji ali je bilo MNOGO bolje pre ulaska u EU. Suma sumarum dok se vlast i narod zamajavaju nacionalistickim pricama i nista se ne radi dzaba i NATO i EU i sve, dok se radi i vrednuje znanje i postuje svoja zemlja onda ti je svejedno i sigurno da ti NATO i EU moze jos vise pomoci. Srbija kada bude spremna ce uci u NATO sigurno kad tad jer p[ripada grupi evropskih naroda.

Zare

pre 6 godina

Mora da su i ovi sa Kipra mislili da je NATO garant. Pa preko noći dođoše Turci i uzeše im trećinu države.
Verovatno i Turci misle da im je NATO garant, pa se brže bolje dogovaraju sa Rusima, pre nego mečka zakuca i na njihova vrata.
Natofilska logika o prosperitetu najbolje se ogleda na Bugarsoj i Hrvatskoj. Prosto procvetali ljudi kako su ušli u NATO i EU.

.

pre 6 godina

@Samuilo
Da se pokaze u nekom ozbiljnom sukobu!? Da li si ozbiljan? Pa SAD su sa NATO saveznicima potukli Irak za 4 dana, i to Irak koji je tada imao 5 vojsku sveta, zatim SRJ, pa opet okupirali Irak i Avganistan bez ikakvih problema. I to nisu ozbiljni oruzani sukobi!? NATO drzavu niko nikada nece napasti jer ne smeju, da sme, Rusija bi odavno napala Letoniju, Estoniju, Poljsku ili mozda Tursku koja joj obara avione.

itd

pre 6 godina

Treba prvo da vidimo da se taj NATO pokaže u nekom ozbiljnom oružanom sukobu, da vidimo koliko je taj savez stvarno stabilan i jak, da se neće raspasti kao kula od karata nakon što prva NATO država bude napadnuta, ovako samo reči, obećanja, hvalisanja bez ikakve osnove i pogotovu ove budalaštine o nivou razvoja ruske vojne tehnologije i resursa kojima raspolaže.
(Samuilo, 15. maj 2017 15:54)
Ne znam da li si upoznat, ali prosle godine su Turci, koji su clan NATO, oborili ruski avion i ubili ruskog pilota. Navedi mi razlog zasto Rusija nije odmah vojno odgovorila Turskoj nego je uvela sankcije na limun? Ako mislis da postoji drugi razlog osim NATO, objasni nam. Ovde svi pominju rusku avijaciju. Na osnovu cega ruska avijacija moze uopste da se poredi sa NATO? NATO vazduhoplovstvo broji 11500 borbenih aviona. Rusko vazduhoplovstvo 3700.

povečalo

pre 6 godina

Evo ja sam Hrvat iz Hrvatske .od kad smo ušli u EU i NATO kod nas je katastrofa uskoro nećemo imati ni mirovine da isplatimo svi odoše da rade u Njemačku Švicu Irsku itd.Onda dođu na ljeto pa se sprdaju .zato vam savjetujem ne u EU i NATO.

Bojan

pre 6 godina

Nas problem nije clanstvo ili ne clanstvo u NATO i u EU. Nas problem je korumpirana partokratija, to je nasa rak rana. Trebaju nam najosnovnije stvari, da nema tajnih ugovora, da se svaka stavka u drzavnom budzetu i svim javnim preduzecima javno objavi. Da imamo nezavisno sudstvo i tuzilastvo koje se bira na izborima, a ne da budu partijski poslusnici. Da imamo jaku lokalnu samoupravu, a ne Beogradski partijasi da odlucuju o svemu. Da imamo direktne izbore za narodne poslankike, a ne da partijasi prave liste. Ovo bi preporodilo Srbiju, a ne NATO a da sve ostane isto kao sto je u Crnoj Gori.

dekameron

pre 6 godina

U svemu ovome je sreća što se Amerika i Evropa uopšte ne mešaju u dešavanja na Balkanu i uopšte ne vrše pritisak na te zemlje pa se tako jasno vidi ruski uticaj. Mislim, da li su oni normalni i stvarno misle da ovde žive samo imbecili koji veruju u ono što oni pričaju a ne svome osećaju. Da se razumemo, uopšte ne gotivim Ruse ali onima koji su na nas bacili tone osiromašenog uranijuma, ubili bar hiljadu civila, porušili hiljade objekata, držali pod sankcijama ne verujem ništa. Mi sa njima u vojni savez nikada. U zadnjih 26. godina ništa nisu uradili ali baš ništa u srpsku korist a gotovo svaki njihov potez na ovom prostoru je bio na našu štetu. Sa njima nikad.

ja

pre 6 godina

Sve ove price su mi toliko licemerne. Ako se toliko plasite Rusije primite na s vise u tu EU pa zalupite vrata toj Rusiji. Ionako nismo nista siromasniji od bugarske i rumunije kad su one usle u EU.

Pauly Ester

pre 6 godina

Što da uđemo u NATO kad možemo svi da odemo da radimo na zapad? Evo izvoz Fiata za Rusiju cveta, S300 tek što nisu stigle, Juzni tok sledi odmah posle toga. Ima da budemo lider u regionu.

Cibe

pre 6 godina

Ako se toliko hvalite sa demokratijom i širite je po svetu, dajte u Srbiji nezavisne medije i REFERENDUM o ulasku u EU i NATO, a ne da ucenjujete i namećete Vaš model društva i života.

Petar S.

pre 6 godina

I jos nesto,
Jedna od stavki NATOa koja je proklamovana kao ratni cilj 1999 je bila i "Povratak SVIH izbeglica na KiM".

Haradinaj preti Srbiji sa 20 000 Albanaca u 3 opstine na Jugu Srbije, a mi cutimo za 200 000 prognanih, koji bi trebalo da se vrate na KiM.

Svaki put treba podsecati NATO da nije zavrsio svoju misiju dok se ti ljudi ne vrate i dok im se ne vrati imovina.

Haradinaj je i pomenuo nesto u tom smislu, parafraziram "Kao sto im (Srbiji) stoji u Ustavu da je KiM deo Srbije, moglo bi i da im stoji da se ljudi vrate , koji su ziveli tamo" ili nesto vrlo slicno.
Koga ne mrzi nek potrazi i vidi izjavu Haradinaja o (vest)"brisanju KiM iz srpskog Ustava".
Kad se bude menjao Ustav, ako se nista ne promeni, uz stavku da je KiM teritorija Srbije (pod protektoratom) treba dodati i vracanje srpskih izbeglica na KiM.

J.B.T.

pre 6 godina

"Ali, pre ili kasnije, morate da birate"

Zasto moramo da biramo? Zasto smo im toliko bitni, niti imamo neki polozaj niti vojnu snagu, hocu da kazem NATO sa nama nista nece biti jaci nego bez nas, mi jedino zelimo da vise ne ratujemo i oni nama kazu da cemo jednog dana morati da ratujemo za neku od strana??

Dragana

pre 6 godina

A da se NATO prvo izvine za bombardovanje Srbije 99. Pa plati ratnu odstetu. Pa obeca i potpise da nam garantuje da nece podrzavati Albance u njihovom stvaranju velike Albanije na ustrb nase teritorije kao i sussednih zemalja. Za pocetak razgovora. Pa tek onda da razmislimo!

mrsh

pre 6 godina

"Vi niste Švajcarska, vi niste bogata zemlja sa specifičnom pozicijom"

Ma tako je mi smo sirotinja i zato treba da budemo topovsko meso u sluzbi imperijalista, ma bravo

VladimirNS

pre 6 godina

Samo vi gospodo iz NATO pakta platite ono što ste razorili tokom bombardovanja, pa će Srbija biti bogata i moći će sama da odredi svoj pravac.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jovo, 15. maj 2017 14:56)
E, Jovo neće Srbija nikad biti bogata dok čekamo pomoć i kukamo, već moramo da zasučemo rukave. Uzgred da li smo mi platili što smo razrušili Sarajevo, Vukovar? Znam neprijatno je to piatnje, ali moramo poći od sebe i urediti državu, institucije, a onda lako ćemo odlučiti u kom pravcu krenuti.

Danilo Markos

pre 6 godina

"U ruskoj je tradiciji da započinju sukobe, a onda se ubace kao posrednici,... U RUSKOJ???
A u zapadnoj tradiciji??? Zna se ko nije na nasoj strani, nikad u nato!

srce sumadije

pre 6 godina

Nece Srbija videti nista od toga.Kad je neko slep kod ociju leka nema.Ostace Srbija i to tvrdim da tumara kroz noc dugo dugo a mozda i zauvek.Zalosno ali istinito.Nece izaci Srbija iz 13-og veka nikad.

e viva

pre 6 godina

Nato pakt je garant.sigurnosti ! ja bih volio da vidim Srbiju u Nato paktu sa ostalim civilizovanim svijetom jer joj tamo i mjesto. Dusa me zaboli kad dodjem u Srbiju i vidim koliko sirotinje ima.Ni mi nismo nista bolji , tesko se zivi ali sada se makar nadamo. pozz za sve prijatelje iz Srbije.

Samuilo

pre 6 godina

Treba prvo da vidimo da se taj NATO pokaže u nekom ozbiljnom oružanom sukobu, da vidimo koliko je taj savez stvarno stabilan i jak, da se neće raspasti kao kula od karata nakon što prva NATO država bude napadnuta, ovako samo reči, obećanja, hvalisanja bez ikakve osnove i pogotovu ove budalaštine o nivou razvoja ruske vojne tehnologije i resursa kojima raspolaže. Do sad se NATO pokazao jedino protiv Srba dva puta, i, s obzirom na to kakav je bio odnos snaga, i nije se baš pokazao.

jovo

pre 6 godina

Samo vi gospodo iz NATO pakta platite ono što ste razorili tokom bombardovanja, pa će Srbija biti bogata i moći će sama da odredi svoj pravac.

Pedu

pre 6 godina

Vidimo blagodeti pristupanja NATO u Hrvatskoj.
Plus su u EU.
Plus im je turizam razvijeniji nego u CG.
Plus imaju vise plodne zemlje.
Mnogo im pomogao NATO.

Peđa

pre 6 godina

A i što bi smo ulazili u Nato i plaćali 2% bruto nacionalnog dohotka, kad smo ionako okruženi Nato zemljama ?

Ko i kako može da nas napadne ? Niko osim Nato, a protiv njega se ionako ne možemo boriti, pa makar imali i 100 aviona Mig 29.

Tako da - furaj svoju neutralnost, i kuliraj.

Petar S.

pre 6 godina

Kao prvo, mi u Srbiji smo 1999, mirisali iskljucivo NATO sibice, bez dileme. Iz Ujedinjene Nemacka je ilegalno uvezeno oruzije za secesioniste, a onda se NATO postavio kao neko ko "gasi pozar".

Kao drugo, cela Istocna Evropa (koja je sad u NATOu) je izdvajala manje od 3% BDP PRE ulaska u NATO, a sad mora da izdvoji 3%, prema tome cena za clanstvo u NATOu ce samo biti vece, a ne manje.
A o tome da je trenutno Rusija u Avijaciji i PVO kao i u nekim kopnenim borbenim sistemima ispred NATO, necu ni da komentarisem.
Odnosno drugom prilikom.

I trece, upravo zato sto za Srbiju nije reseno pitanje granica, Srbija NE MOZE da udje u NATO. Kao sto nije reseno ni pitanje procesiranja ratnih zlocina NAD SRBIMA, posto jos NIKO po komandnoj odgovornosti nije osudjen.

U mojoj tradiciji

pre 6 godina

Može biti da je sve što ovaj čovek kaže istina, ali mu ne verujem "na lepe oči". Ni njemu, niti onima iz suprotnog bloka. Neka on svoje tvrdnje potkrepi dokazima. Naravno, pravim, a ne fabrikovanim.

Marko

pre 6 godina

Kao Crnogorac volio bih da nam clanstvo u Nato donese finansijsku korist i ako sam protiv uclanjenja. Medjutim, gledajuci u kakvoj je situaciji Hrvatska gdje ljudi masovno odlaze na zapad, mislim da ce nam clanstvo u Nato i EU samo dati mogucnost da autobusi sa nasom radnom snagom brze dodju do Njemacke bez da se zadrzavaju na brojnim granicnim prelazima.

Jovica

pre 6 godina

Kakav govor, za one koji zele da uce ovo je odlican cas marketinga.

Sad cemo da vidimo kako ce CG da se razvije, da li ce biti vece plate od prosecnih 500-600 eur trenutno. Ne zaboravimo da su i neke od najsiromasnijih zemalja Evrope vec duze u natou, Alb, Bugarska, Rumunija.

idemo dalje

pre 6 godina

Nema potrebe za bilo kakvim intervencijama iz Moskve,jer zbog ovih ljudi i ovakvog razmišljanja građani Srbije su u ogromnoj većini protiv Nato pakta.

Givi

pre 6 godina

Neverovatno sta je covek sve izgovorio i da je od prve do poslednje reci sve klasican spin.
Rusi izazivaju sukobe i onda NATO dolazi da pomogne tako sto gadja bolnice...
Nato naouruzanje je sofisticirano, a rusko je zaostalo iako su borbenim avionima, podmornicama, tenkovima i raketnoj tehnologiji 30 godina ispred??

jovo

pre 6 godina

Samo vi gospodo iz NATO pakta platite ono što ste razorili tokom bombardovanja, pa će Srbija biti bogata i moći će sama da odredi svoj pravac.

Givi

pre 6 godina

Neverovatno sta je covek sve izgovorio i da je od prve do poslednje reci sve klasican spin.
Rusi izazivaju sukobe i onda NATO dolazi da pomogne tako sto gadja bolnice...
Nato naouruzanje je sofisticirano, a rusko je zaostalo iako su borbenim avionima, podmornicama, tenkovima i raketnoj tehnologiji 30 godina ispred??

e viva

pre 6 godina

Nato pakt je garant.sigurnosti ! ja bih volio da vidim Srbiju u Nato paktu sa ostalim civilizovanim svijetom jer joj tamo i mjesto. Dusa me zaboli kad dodjem u Srbiju i vidim koliko sirotinje ima.Ni mi nismo nista bolji , tesko se zivi ali sada se makar nadamo. pozz za sve prijatelje iz Srbije.

J.B.T.

pre 6 godina

"Ali, pre ili kasnije, morate da birate"

Zasto moramo da biramo? Zasto smo im toliko bitni, niti imamo neki polozaj niti vojnu snagu, hocu da kazem NATO sa nama nista nece biti jaci nego bez nas, mi jedino zelimo da vise ne ratujemo i oni nama kazu da cemo jednog dana morati da ratujemo za neku od strana??

Dragana

pre 6 godina

A da se NATO prvo izvine za bombardovanje Srbije 99. Pa plati ratnu odstetu. Pa obeca i potpise da nam garantuje da nece podrzavati Albance u njihovom stvaranju velike Albanije na ustrb nase teritorije kao i sussednih zemalja. Za pocetak razgovora. Pa tek onda da razmislimo!

Jovica

pre 6 godina

Kakav govor, za one koji zele da uce ovo je odlican cas marketinga.

Sad cemo da vidimo kako ce CG da se razvije, da li ce biti vece plate od prosecnih 500-600 eur trenutno. Ne zaboravimo da su i neke od najsiromasnijih zemalja Evrope vec duze u natou, Alb, Bugarska, Rumunija.

Marko

pre 6 godina

Kao Crnogorac volio bih da nam clanstvo u Nato donese finansijsku korist i ako sam protiv uclanjenja. Medjutim, gledajuci u kakvoj je situaciji Hrvatska gdje ljudi masovno odlaze na zapad, mislim da ce nam clanstvo u Nato i EU samo dati mogucnost da autobusi sa nasom radnom snagom brze dodju do Njemacke bez da se zadrzavaju na brojnim granicnim prelazima.

itd

pre 6 godina

Treba prvo da vidimo da se taj NATO pokaže u nekom ozbiljnom oružanom sukobu, da vidimo koliko je taj savez stvarno stabilan i jak, da se neće raspasti kao kula od karata nakon što prva NATO država bude napadnuta, ovako samo reči, obećanja, hvalisanja bez ikakve osnove i pogotovu ove budalaštine o nivou razvoja ruske vojne tehnologije i resursa kojima raspolaže.
(Samuilo, 15. maj 2017 15:54)
Ne znam da li si upoznat, ali prosle godine su Turci, koji su clan NATO, oborili ruski avion i ubili ruskog pilota. Navedi mi razlog zasto Rusija nije odmah vojno odgovorila Turskoj nego je uvela sankcije na limun? Ako mislis da postoji drugi razlog osim NATO, objasni nam. Ovde svi pominju rusku avijaciju. Na osnovu cega ruska avijacija moze uopste da se poredi sa NATO? NATO vazduhoplovstvo broji 11500 borbenih aviona. Rusko vazduhoplovstvo 3700.

U mojoj tradiciji

pre 6 godina

Može biti da je sve što ovaj čovek kaže istina, ali mu ne verujem "na lepe oči". Ni njemu, niti onima iz suprotnog bloka. Neka on svoje tvrdnje potkrepi dokazima. Naravno, pravim, a ne fabrikovanim.

.

pre 6 godina

@Samuilo
Da se pokaze u nekom ozbiljnom sukobu!? Da li si ozbiljan? Pa SAD su sa NATO saveznicima potukli Irak za 4 dana, i to Irak koji je tada imao 5 vojsku sveta, zatim SRJ, pa opet okupirali Irak i Avganistan bez ikakvih problema. I to nisu ozbiljni oruzani sukobi!? NATO drzavu niko nikada nece napasti jer ne smeju, da sme, Rusija bi odavno napala Letoniju, Estoniju, Poljsku ili mozda Tursku koja joj obara avione.

idemo dalje

pre 6 godina

Nema potrebe za bilo kakvim intervencijama iz Moskve,jer zbog ovih ljudi i ovakvog razmišljanja građani Srbije su u ogromnoj većini protiv Nato pakta.

Peđa

pre 6 godina

A i što bi smo ulazili u Nato i plaćali 2% bruto nacionalnog dohotka, kad smo ionako okruženi Nato zemljama ?

Ko i kako može da nas napadne ? Niko osim Nato, a protiv njega se ionako ne možemo boriti, pa makar imali i 100 aviona Mig 29.

Tako da - furaj svoju neutralnost, i kuliraj.

mrsh

pre 6 godina

"Vi niste Švajcarska, vi niste bogata zemlja sa specifičnom pozicijom"

Ma tako je mi smo sirotinja i zato treba da budemo topovsko meso u sluzbi imperijalista, ma bravo

Danilo Markos

pre 6 godina

"U ruskoj je tradiciji da započinju sukobe, a onda se ubace kao posrednici,... U RUSKOJ???
A u zapadnoj tradiciji??? Zna se ko nije na nasoj strani, nikad u nato!

Petar S.

pre 6 godina

I jos nesto,
Jedna od stavki NATOa koja je proklamovana kao ratni cilj 1999 je bila i "Povratak SVIH izbeglica na KiM".

Haradinaj preti Srbiji sa 20 000 Albanaca u 3 opstine na Jugu Srbije, a mi cutimo za 200 000 prognanih, koji bi trebalo da se vrate na KiM.

Svaki put treba podsecati NATO da nije zavrsio svoju misiju dok se ti ljudi ne vrate i dok im se ne vrati imovina.

Haradinaj je i pomenuo nesto u tom smislu, parafraziram "Kao sto im (Srbiji) stoji u Ustavu da je KiM deo Srbije, moglo bi i da im stoji da se ljudi vrate , koji su ziveli tamo" ili nesto vrlo slicno.
Koga ne mrzi nek potrazi i vidi izjavu Haradinaja o (vest)"brisanju KiM iz srpskog Ustava".
Kad se bude menjao Ustav, ako se nista ne promeni, uz stavku da je KiM teritorija Srbije (pod protektoratom) treba dodati i vracanje srpskih izbeglica na KiM.

Petar S.

pre 6 godina

Kao prvo, mi u Srbiji smo 1999, mirisali iskljucivo NATO sibice, bez dileme. Iz Ujedinjene Nemacka je ilegalno uvezeno oruzije za secesioniste, a onda se NATO postavio kao neko ko "gasi pozar".

Kao drugo, cela Istocna Evropa (koja je sad u NATOu) je izdvajala manje od 3% BDP PRE ulaska u NATO, a sad mora da izdvoji 3%, prema tome cena za clanstvo u NATOu ce samo biti vece, a ne manje.
A o tome da je trenutno Rusija u Avijaciji i PVO kao i u nekim kopnenim borbenim sistemima ispred NATO, necu ni da komentarisem.
Odnosno drugom prilikom.

I trece, upravo zato sto za Srbiju nije reseno pitanje granica, Srbija NE MOZE da udje u NATO. Kao sto nije reseno ni pitanje procesiranja ratnih zlocina NAD SRBIMA, posto jos NIKO po komandnoj odgovornosti nije osudjen.

Pauly Ester

pre 6 godina

Što da uđemo u NATO kad možemo svi da odemo da radimo na zapad? Evo izvoz Fiata za Rusiju cveta, S300 tek što nisu stigle, Juzni tok sledi odmah posle toga. Ima da budemo lider u regionu.

Zzzz

pre 6 godina

Natofili pokazuju izuzetno nepoznavanje svega o čemu pokušavaju da komentarišu. Glavni argument im je zašto Rusija nije napala Tursku zbog aviona. Treablo bi im objasniti da je rat pravno, političko, ekonomsko i u mnogim drugim aspektima vrlo složeno pitanje, i da bi se pokrenuo potrebni su vrlo jasni i precizni ciljevi i dovoljno veliki i značajni interesi, rat se ne pokreće zbog svakog incidenta, Rusija je pravno i politički potpuno adekvatno odreagovala, pravno je uspela da kroz sankcije poveća trgovinski suficit sa Turskom jer Turska nije imala izgovor da uvede reciprocitet, a politički tako što je naoružala Kurde u Turskom oružjem kojim je između ostalog oboren Turski helikopter prilikom čega su stradala dva pilota. Reakcija Turske nakon svega toga po raznim pitanjima odnosa sa Rusijom a pogotovu po pitanju rata u Siriji je jasan pokazatelj da je ruski odgovor bio sasvim efikasan.

povečalo

pre 6 godina

Evo ja sam Hrvat iz Hrvatske .od kad smo ušli u EU i NATO kod nas je katastrofa uskoro nećemo imati ni mirovine da isplatimo svi odoše da rade u Njemačku Švicu Irsku itd.Onda dođu na ljeto pa se sprdaju .zato vam savjetujem ne u EU i NATO.

Pedu

pre 6 godina

Vidimo blagodeti pristupanja NATO u Hrvatskoj.
Plus su u EU.
Plus im je turizam razvijeniji nego u CG.
Plus imaju vise plodne zemlje.
Mnogo im pomogao NATO.

ff

pre 6 godina

(e viva, 15. maj 2017 15:56)

E muka mi je više od tih priča kako je članstvo u nato garant bezbednosti i stabilnosti! Pa jel Turska članica NATO? Jeste! A jel bezbedna i stabilna zemlja? Nije! Vojni udari, politička nestabilnost, Erdoganova tiranija i progon političkih neistomišljenika, problemi sa Kurdima, terorizam, priseti se samo koliko je u Istanbulu i Ankari ljudi poginulo od bombaških napada samo u zadnjih godinu dana!? Turska je dokaz da članstvo u NATO nije garant bezbednosti i stabilnosti!

.

pre 6 godina

@ff
U, jaka ti logika. Jel Tursku neko napao? Okupirao? Oteo joj deo teritorije? Nije i ne sme! Obore ruski avion i nista! A terorizma ima svuda. Jel Rusija "neutralna"? Jeste! Pa sta bi sa onim silnim teroristickim napadima? Pobiju im na stotine civila svake godine! Znaci da neutralnost ne garantuje bezbednost! Jel Srbija neutralna? Pa jel bombardovana, jel joj oteto Kosovo? Sta je Turskoj oteto!?

Cibe

pre 6 godina

Ako se toliko hvalite sa demokratijom i širite je po svetu, dajte u Srbiji nezavisne medije i REFERENDUM o ulasku u EU i NATO, a ne da ucenjujete i namećete Vaš model društva i života.

Rozenkranc

pre 6 godina

I kad bi nam stvarno bilo bolje u Nato, necu iz principa zbog samo jedne žrtve 1999. a kamoli svih 2000. Nikad ne zaboraviti...
Srbi imaju kratko pamćenje, zaboravise Jasenovac, Prvi i Drugi svetski rat, i štošta još... Veliki narodi nikad ne zaboravljaju niti prastaju, eventualno posle 100 godina i uz veliko izvinjenje i obeštećenje druge strane... Nikako drugačije...

Milan1989

pre 6 godina

(itd, 15. maj 2017 16:28)

Razlog zasto Rusija nije odmah delovala je taj sto imaju mozak i nisu harambase, a rezultat toga se video u tome sto je Erdogan dosao Putinu da se izvinjava i sada kao sto vidis jede mu iz sake, Rusi su iskusno iskoristili taj dogadjaj. U pravu si sto se tice broja, ali moras da shvatis da NATO zivi od napadanja manjih drzava sirom sveta i zbog toga i zavise od aviona dok Rusi vode odbrambenu politiku, mogli su i da zadrze ona dva nosaca ali su ih prodali Kinezima i Indijcima jer im ne trebaju. Avioni jesu efektivni protiv slabih malih drzava ali ne i protiv bilo koje jace vojne sile sa dobrom PVO, a Rusi su u tome deceniju ispred svih u raketnoj tehnologiji koja bi u slucaju sukoba bila ipak najbitnija. Spomeni malo podmornice koje bi bile prva udarna sila, Rusi sa novom klasom Borei su takodje daleko ispred svih, Ameri su zadnju podmornicu ove vrste (Ohio) napravili pre 20 godina. Rusija ima 3 puta vise tenkova od SAD i duplo vise od cele Evrope. Sto se tice interkontinentalnih nuklearnih raketa svako ko se malo razume zna da Rusi prednjace daleko ispred svih. Da su hteli pregazili bi i Ukrajinu i Tursku, ali nije u tome poenta, tako se ne vodi ozbiljna politika. Od 5 najmocnijih vojnih sila sveta, 3 su u Istocnom bloku, Rusija, Kina i Indija i tu se svaka prica zavrsava. Tako da mani se CNN-a, Holivuda i ostale propagande, sagledaj malo realno stvari.

VladimirNS

pre 6 godina

Samo vi gospodo iz NATO pakta platite ono što ste razorili tokom bombardovanja, pa će Srbija biti bogata i moći će sama da odredi svoj pravac.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jovo, 15. maj 2017 14:56)
E, Jovo neće Srbija nikad biti bogata dok čekamo pomoć i kukamo, već moramo da zasučemo rukave. Uzgred da li smo mi platili što smo razrušili Sarajevo, Vukovar? Znam neprijatno je to piatnje, ali moramo poći od sebe i urediti državu, institucije, a onda lako ćemo odlučiti u kom pravcu krenuti.

dekameron

pre 6 godina

U svemu ovome je sreća što se Amerika i Evropa uopšte ne mešaju u dešavanja na Balkanu i uopšte ne vrše pritisak na te zemlje pa se tako jasno vidi ruski uticaj. Mislim, da li su oni normalni i stvarno misle da ovde žive samo imbecili koji veruju u ono što oni pričaju a ne svome osećaju. Da se razumemo, uopšte ne gotivim Ruse ali onima koji su na nas bacili tone osiromašenog uranijuma, ubili bar hiljadu civila, porušili hiljade objekata, držali pod sankcijama ne verujem ništa. Mi sa njima u vojni savez nikada. U zadnjih 26. godina ništa nisu uradili ali baš ništa u srpsku korist a gotovo svaki njihov potez na ovom prostoru je bio na našu štetu. Sa njima nikad.

Pantagruel

pre 6 godina

Неће, баш као што ни анексија Босне и Херцеговине из 1908. године није и позитивном смеру променила начин на који су наши стари гледали на Аустро-Угарску. Биће управо супротно.

S

pre 6 godina

"U ruskoj je tradiciji da započinju sukobe, a onda se ubace kao posrednici, čime jačaju svoju ulogu u regionu. Iz svih ovih razloga i činjenice da EU zapostavlja region i da on još uvek nije integrisan u NATO, Rusija ima više prilike da sprovodi svoju strategiju prema Zapadu. Ja to zovem 'mekim trbuhom Evrope', drugim rečima ono u šta možete jako udariti i stvoriti probleme Alijansi i Zapadu", rekao je američki analitičar." - ma sta naprica. Sad nam je jasno kako je poceo rat u bivsoj Jugoslaviji. Rusi ga izazvali i onda posredovali... A cekajte...

Samuilo

pre 6 godina

@.
Taj mit o petoj armiji sveta u zemlji sa 20 miliona stanovnika je iz amerike i potekao da bi bilo kako su oni razbili ne znam kakvu silu, (za mnogo duže od 4 dana koja ste izvoleli izmisliti), Irak nije imao nikavo moderno naoružanje, a i za to malo što su imali nisu imali ni jednog obučenog vojnika. I protiv Iraka oba puta, i Avganistana, i Srj je dobijen rat samo superironom avijacijom za koju nisu imali nikavu modernu pvo tehnologiju, zalivski rat je dobijen bukvalno tako što su mesecima izručlivali milion bombi na Irak, i onda se samo ušetali i bili dva dana kopneno ukupno. Sve to nije ni približno ozbiljnom sukobu. A o puzanju Turske nakon što je oborila avion misleći da je sirijski tek nema šta da se komentariše.

wagner

pre 6 godina

Ne znam da li si upoznat, ali prosle godine su Turci, koji su clan NATO, oborili ruski avion i ubili ruskog pilota. Navedi mi razlog zasto Rusija nije odmah vojno odgovorila Turskoj nego je uvela sankcije na limun? Ako mislis da postoji drugi razlog osim NATO, objasni nam. Ovde svi pominju rusku avijaciju. Na osnovu cega ruska avijacija moze uopste da se poredi sa NATO? NATO vazduhoplovstvo broji 11500 borbenih aviona. Rusko vazduhoplovstvo 3700.
(itd, 15. maj 2017 16:28

Da l' je moguce da neko ovako rezonuje?? Vajan bi ti bio drzavnik ako bi zbog jednog oborenog aviona proglasavao rat, i Amerima malo, malo pa Iranci maznu dron, zarobe brod sa posadom pa ovi cute i placaju otkup, po tvojoj logici Ameri se plase Irana...

Bojan

pre 6 godina

Nas problem nije clanstvo ili ne clanstvo u NATO i u EU. Nas problem je korumpirana partokratija, to je nasa rak rana. Trebaju nam najosnovnije stvari, da nema tajnih ugovora, da se svaka stavka u drzavnom budzetu i svim javnim preduzecima javno objavi. Da imamo nezavisno sudstvo i tuzilastvo koje se bira na izborima, a ne da budu partijski poslusnici. Da imamo jaku lokalnu samoupravu, a ne Beogradski partijasi da odlucuju o svemu. Da imamo direktne izbore za narodne poslankike, a ne da partijasi prave liste. Ovo bi preporodilo Srbiju, a ne NATO a da sve ostane isto kao sto je u Crnoj Gori.

Zare

pre 6 godina

Mora da su i ovi sa Kipra mislili da je NATO garant. Pa preko noći dođoše Turci i uzeše im trećinu države.
Verovatno i Turci misle da im je NATO garant, pa se brže bolje dogovaraju sa Rusima, pre nego mečka zakuca i na njihova vrata.
Natofilska logika o prosperitetu najbolje se ogleda na Bugarsoj i Hrvatskoj. Prosto procvetali ljudi kako su ušli u NATO i EU.

srbistan

pre 6 godina

A za ove koji pisu o ozbiljnim sukobima...ma recite mi u kojim se to ozbiljnim sukobima dokazala ruska vojska? Njihovi famozni, nikad u ratu upotrebljeni S300, 400 i ostalo?
(jokejunior, 15. maj 2017 17:27)

za pocetak u II svetskom. a evo I kontra pitanja, a u kom americka? vijetnam?

podcenjivati s300 I 400 samo dokazuje da pojma nemas o cemu pricas. sistem je dobio pohvale a I strah cak I od njihovih konkurenata. edukuj se malo.

Samuilo

pre 6 godina

Treba prvo da vidimo da se taj NATO pokaže u nekom ozbiljnom oružanom sukobu, da vidimo koliko je taj savez stvarno stabilan i jak, da se neće raspasti kao kula od karata nakon što prva NATO država bude napadnuta, ovako samo reči, obećanja, hvalisanja bez ikakve osnove i pogotovu ove budalaštine o nivou razvoja ruske vojne tehnologije i resursa kojima raspolaže. Do sad se NATO pokazao jedino protiv Srba dva puta, i, s obzirom na to kakav je bio odnos snaga, i nije se baš pokazao.

parabola

pre 6 godina

Natomanija izgleda zapala u krizu pa im trebaju zemlje poput Crne Gore. Hvale se brojem aviona, tenkova, nosaca i uporedjuju sa Rusijom koja ima samo jednu bazu van svojih granica a kao najveca zemlja na svijetu prostire se preko dva kontinenta, od istoka do zapada i sta ce njoj nosaci aviona. Ako je u vezi zapadne superiornosti i nadmoci sve istina kako govorite evo im prilike da upadnu u Siriju i zavrse pricu za par dana, neka istjeraju Rusiju i Asada, ali braco natomani svi znamo da im se od same pomisli gace tresu jer iznad S400 ni ptica ne moze da proleti. Prvo NATO je organizacija od vise zemalja i odluke se donose koncenzusom, a drugo zar stvarno mislite da ce zemlje poput Holandije, Belgije, Ceske, Poljske, Madjarske i slicnih slati svoje vojnike i ratovati protiv nekoga na hiljadu kilometara udaljenosti.

ja

pre 6 godina

Sve ove price su mi toliko licemerne. Ako se toliko plasite Rusije primite na s vise u tu EU pa zalupite vrata toj Rusiji. Ionako nismo nista siromasniji od bugarske i rumunije kad su one usle u EU.

PeraKoyot

pre 6 godina

Ta prica da si clan NATO i EU i da ti cvetaju ruze je za malu decu i mozda ima smisla za zemlje koje imaju drugaciji mentalitet. Evo vm Hrvata i Bugara. Ne zna se ko je gori, Hrvati da nemaju more raspali bi se uzduz i popreko. A da ne pricam napamet, ja sam Hrvat koji zivi u Vojvodini i moja familija, pretezno iz Zagreba, nikada nije losije zivele kao u poslednjih 2-3 godine. Svi mladi ili cekaju leto da zarade na primorju ili idu napolje. BOlje je nego u Srbiji ali je bilo MNOGO bolje pre ulaska u EU. Suma sumarum dok se vlast i narod zamajavaju nacionalistickim pricama i nista se ne radi dzaba i NATO i EU i sve, dok se radi i vrednuje znanje i postuje svoja zemlja onda ti je svejedno i sigurno da ti NATO i EU moze jos vise pomoci. Srbija kada bude spremna ce uci u NATO sigurno kad tad jer p[ripada grupi evropskih naroda.

Dali

pre 6 godina

@Milan1989

Pa sta ako Rusi imaju veliki broj tenkova. Imaju jer im trebaju na onoliku teritoriju. Rat se ne dobija tenkovima. Samo USA bez NATO ima preko 13.000 borbenih aviona, Rusija oko 3.000 i koji su uglavnom tehnoloski zastarili. Amerika 10 nosaca aviona na nuklearni pogon, Rusi jedan na ugalj koliko dimi. Tek Kinezi pokusavaju da izgrade flotu nosaca jer znaju njihovu vaznost. Jednostavno zna se u svijetu ko kosi, a ko vodu nosi.

srce sumadije

pre 6 godina

Nece Srbija videti nista od toga.Kad je neko slep kod ociju leka nema.Ostace Srbija i to tvrdim da tumara kroz noc dugo dugo a mozda i zauvek.Zalosno ali istinito.Nece izaci Srbija iz 13-og veka nikad.

perica

pre 6 godina

@.,

Slabo si informisan. Irak je u vreme zalivskog rata imao zastareo PVO. Avijacija smesna. Navodis Mig 29, 25, 23?! Sta sa tim da rade protiv USA aviona iz tog vremena? Da im masu? Tenkovi isto starije generacije. Nije imao sanse nikakve protiv USA. Ako cemo posteno sa kojim to jakim neprijateljem je USA ratovala posle drugog svetskog rata?

Zvezdan

pre 6 godina

Mi da smo pametan narod, već bi se 91 opredelili za NATO i zapad. A da smo to uradili, ne samo da ne bi nikada bilo bombardovanja, ne bismo izgubili ni Kosovo. A verovatno bi i Jugoslavija danas još postojala u nekom konfederalnom obliku. Ali šta ćeš, mi uvek sa luzerima....

sale

pre 6 godina

Mi da smo pametan narod, već bi se 91 opredelili za NATO i zapad. A da smo to uradili, ne samo da ne bi nikada bilo bombardovanja, ne bismo izgubili ni Kosovo. A verovatno bi i Jugoslavija danas još postojala u nekom konfederalnom obliku. Ali šta ćeš, mi uvek sa luzerima....
(Zvezdan, 15. maj 2017 16:32)

Pročitaj opet ovaj deo:

"... da u članstvo uvede sve evropske zemlje koje ispunjavaju uslove za zajedničku odbranu, koje su DEMOKRATSKA društva, koje imaju REŠENO PITANJE GRANICA, koje su sprovele REFORME VOJSKE, koje imaju CIVILNO-VOJNE ODNOSE u skladu s odrdbama NATO i mnoge druge uslove, ..."

pa se onda priseti naše zemlje iz 1991. godine. Jel'da da si lupio?

H

pre 6 godina

Nato nije nikakva federacija, nikakva konfederacija, to je obična međunarodna organizacija. I za države je obavezujuće jedino ono što je upisano u sporazum o pridruživanju, konkretno član pet, koji kaže da će svaka država napad na bilo koju državu članicu smatrati napadom na sebe, uopšte ne definišući šta to podrazumeva i kako ta država mora da reaguje, koliko trupa ili druge pomoći mora da pošalje. Tehnički, i da pošalju jednog vojnika sporazum bi bio ispoštovan. A Amerika bi tako prva uradila, sigurno ne bi rizikovala širi sukob sa Rusijom zbog tamo neke Estonije ili Crne Gore. A vojna moć natoa je vojna moć Amerike, ovo ostalo sve ukupno je smejurija, i nuklearno i konvencionalno.

natofil

pre 6 godina

Meni bombardovanje nije izgovor za neulazak u NATO.
Mene je politika (Miloseviceva) uvukla u rat sa NATO, iako nit sam podrzavao tu politiku nit sam bio za taj rat. Sada ja treba da budem veran toj politici, i cuvam njene "tekovine", samo zato sto je ta politika proizvela neke negativne posledice (koje se ne bi dogodile, da kojim slucajem nismo sledili tu pogubnu politiku). Sada meni simpatizeri Miloseviceve politike (grupisani danas u nekakav rusofilski tabor) nabijaju na nos kako sam ja nekakav izdajnik zato sto sam za NATO (natofil), koji nas je bombardovao, a precutkuju cinjenicu da se to bombardovanje i sve te lose zaostavistine iz proslosti, upravo posledica njihove gluposti i kratkovidosti.
Nama niko ne garantuje da nas i ovo danasnje inacenje sa zapadom nece odvesti opet u jos neku propast (a ne bi se zacudio), a posle ce da mi sve to objasnjavaju nekakvim svetskim zaverama. A danas kada se zauzimaju pozicije, oni nas navracaju da zauzmemo najgoru mogucu poziciju, gde cemo prvom prilikom cim se zaostri nekakva globalna situacija, mi biti prvi na listi za odstrel, posto ne uzivamo niciju zastitu, ili smo se ponudili da budemo necija moneta za potkusurivanje poput Sev. Koreje.

Lukac

pre 6 godina

Mislite o ovome: koje su to dve zemlje koje su imale najstrasnije gubitke, a koje je im je napravila americka vojska? Koje su to dve zemlje koje se vec 50-ak godina smatraju skoro najblizim americkim saveznicima? Koje su to dve zemlje koje su skoro po svim parametrima progresa posmatrano, bolje od Amerike?
Da li su te zemlje Nemacka i Japan? Da li bi mi voleli da Srbija ima isti nivo progresa kao te dve zemlje? Ili bi mozda voleli da licimo na neke druge drzave?

Gradjanin

pre 6 godina

@Slabo si informisan. Irak je u vreme zalivskog rata imao zastareo PVO. Avijacija smesna. Navodis Mig 29, 25, 23?! Sta sa tim da rade protiv USA aviona iz tog vremena? Da im masu? Tenkovi isto starije generacije. Nije imao sanse nikakve protiv USA. Ako cemo posteno sa kojim to jakim neprijateljem je USA ratovala posle drugog svetskog rata?
(perica, 15. maj 2017 18:15)

Oni koji su jaki sede mirni, jer znaju na sta bi udarili. Sto se tice naziva Milosrdni andjeo, pa jok i nije bio milosrdan. Ljudi gledali da ti ubace bombu kroz prozor gde treba i gde su nasi postavljali lokatore kako bi ispalo da ovi gadjaju civile. Pred gadjanje TV Bastilje su 10 dana unapred javljali i zvanicno i slali dopise nasim vlastima da ce srusiti zgradu televizije u Amerdarevoj a Milanovic (Milosevicev covek) je naterao zaposlene da ne idu kuci vec da poginu kako bi kao oni vodili medijski rat (a i za to su bili glupavi) protiv NATO.
Pitajte porodice poginulih u zgradi RTS-a da li krive NATO ili drzavu Srbiju!! Ajde ako smete pa objavite izjave svih clanova porodica nastradalih.
Oni ne pljuju NATO jer znaju ko su bili domaci izdajnici a ne gospoda iz NATO koji su dzentlmenski gadjali. Svaku smrt je prouzrokovala nasa drzava (u 99% slucajeva) namerno postavljajuci vojsku u skole, kod bolnica i lokatore tamo gde moze neki civil da pogine.
Sram vas bilo, bar cutite.

Nisam član partije i nikada neću biti

pre 6 godina

Ja lično ne bih da mi uđemo u NATO, ali ne bih ni da ulazimo u neki vojni savez sa Rusima. Ako može da se trguje, da mi kupimo lepo šta nam treba i šta možemo (nikakvi pokloni i sl. gluposti). Prosto, ne bih. I zbog silnih žrtava, i zbog onih nekoliko noći u kojima sam se budio misleći da gađaju moje dvorište. Ali ako bi bio referendum i narod odlučio da uđemo onda neka bude. Međutim ono što je problem, jeste da mi se čini da niko u stvari i neće referendum, nego ako može ispod žita. Čak ni vrle zapadne demokrate. A i brate ako hoćete da vam se pridružimo, pa pokažite to na neki lep način. Uostalom mi smo na neki način već u NATO-u.

.

pre 6 godina

@H
Netacno! Obaveza NATO drzava je da brane napadnutu clanicu kao sto bi sebe branili da su oni napadnuti. Sasvim jasno i sasvim precizno odredjeno. Rusija je ta koja ne bi smela da rizikuje rat sa Amerikom i Evropom zbog CG ili bilo koje druge NATO drzave. Rusija nema saveznike, Amerika ima celu Evropu. Sve jasno!

.

pre 6 godina

@Samuilo
Irak je ZVANICNO imao petu po velicini vojsku na svetu. I imali su najmodernije naoruzanje tog vremena. Najmodernije avione ruske i francuske proizvodnje (MiG-29, MiG-25, MiG-23, Miraz, Suhoje...), ogromnu kopnenu vojsku sa modernim vozilima i tenkovima, najmodernije raketne sisteme, mocan PVO... ama bas sve! I opet su potuceni do nogu! Pricam o prvom Zalivskom ratu. Za nekoliko dana unistena peta armija planete. Rusija za to vremenije mogla gruzijsku vojsku da slomi. Toliko. Amerika je napala Irak koji je imao ogromnu i mocnu armiju, napala je i SRJ koja je imala snaznu vojsku, dok Rusija nikada nije pokazala svoju moc protiv neke jake vojske (jos od II sv rata).
Cinjenica je da su Turci oborili ruski avion, ubili pilota i jos pretili da je to tek pocetak, a Rusija nije smela ni metak da ispali na Turke jer je Turska NATO drzava.

Zemun grad SPO

pre 6 godina

Videcemo tek kada rasteramo maglu zabluda i lazne istorije od 1941 do danas. Do tog trenutka ce u ocima vecine laz biti istina, glupost-pamet, a primitivni nacionalizam-patriotizam.
Sve drzave u nasem sirem okruzenju su u NATO ili su na putu da postanu clanice.Taj savez je vojni i politicki gospodar u regionu i sire, kao i administrator nad KiM i BiH-RS.Sve buduce eventualne sporove i ne daj Boze sukobe resavace NATO. Zato je u nasem interesu da udjemo u taj savez. U suprotnom cemo nastaviti sa gubitnickom politikom i ekonomski tonuti. Svi sporovi ce biti reseni na nasu stetu, jer onaj ko ne sedi za stolom za kojim se odlucuje, po pravilu zavrsi na meniu. Drzavna politika se ne vodi emocijama, vec razumom kako bi se ostvario maksimum moguceg nacionalnog interesa. Ni bombe na Hirosimu i Nagasaki nisu omele Japance da to shvate, pa je danas Japan prva ekonomija sveta. Francuzi i Nemci su u interesu buducnosti, presli preko milionskih zrtava iz medjusobnih ratova i danas su glavna vojna i ekonomska osovina EU. Danas Srbiju u rovovima iz 1999. drze politicki i ekonomski profiteri iz vremena zla devedesetih godina. Lazni patriotizam je haljina u koju uvijaju svoje zlocine i pljacku. Hoce da nas izmeste iz evropskih tokova i odguraju u poredak gde se hapse i na zatvorske kazne osudjuju mirni demonstranti...

GetToDaChoppa

pre 6 godina

Koliko odsustvo osecaja za stvarnost u komentarima, cudo jedno. Pricamo o Rusima i Amerikancima, a po standardu smo iza Rumunije, Bugarske i C.Gore. H

jokejunior

pre 6 godina

Sad cemo da vidimo kako ce CG da se razvije, da li ce biti vece plate od prosecnih 500-600 eur trenutno. Ne zaboravimo da su i neke od najsiromasnijih zemalja Evrope vec duze u natou, Alb, Bugarska, Rumunija.
(Jovica, 15. maj 2017 14:58)

Kakav spin...
Pa nije NATO ekonomska organizacija koja garantira ekonomski prosperitet svojim clanicama, za ime svijeta...

A za ove koji pisu o ozbiljnim sukobima...ma recite mi u kojim se to ozbiljnim sukobima dokazala ruska vojska? Njihovi famozni, nikad u ratu upotrebljeni S300, 400 i ostalo?

Srbija

pre 6 godina

Sta vredi prijatelju kad to rusofilima ovde tesko mozes objasniti. Njima je mozak bukvalno ispran nekakvim glupim istorijskim pricama i pogresnom percepcijom kome treba i odgovara mir a ko bas zeli nemire i to na Balkanu.
Normalnim drustvima i drzavama koje zele trgovinu i da se razvijaju zele mir, POSEBNO SA KOMSIJAMA i buducim clanovima (EU), dok na drugoj strani svi znamo ko je protiv EU, ali ne vredi njima uopste pisati kad oni svet posmatraju kako im je Seselj prezentovao "Soros ovo, Soros ono", ne shvatajuci da "i Sorosima ovde odgovara mir".

Aleksandar

pre 6 godina

@(Zare, 15. maj 2017 16:47)

A vidim da i ovi što ne znaju istoriju Kipra misle su ga Turci okupirali nakon što je Grčka ušla u NATO...

Бојан

pre 6 godina

Кад се једна те иста власт која влада Црном Гором безмало 30 година, трансформисала из комунистичке у неолиберану, и када су грађани на изборима подржавали ту политичку акробацију која је Црну Гору довела до НАТО пакта и када су у стању да зажмуре и забораве тековине НАТО-а из '99., онда срећно им било! Мислим да се сада преврћу у гробу сви њихови преци, али...! Нема шансе да НАТО поправи имиџ у Србији због уласка Црне Горе у тај пакт! Десиће се управо супротно!

Neutral

pre 6 godina

@Ako se toliko hvalite sa demokratijom i širite je po svetu, dajte u Srbiji nezavisne medije i REFERENDUM o ulasku u EU i NATO, a ne da ucenjujete i namećete Vaš model društva i života.
(Cibe, 15. maj 2017 15:44) Zastocse trazi referendum, pa referendum je bio prosli mjesec kada su bili izbori pa koliko je ljudi uopce izaslo na izbore, sledeci put kada su izbori glasaj za nekog tko ne zeli ulazak u eu i nato, a ne AV-a koji otvoreno zagovara ulazak u eu.

@

pre 6 godina

@Bojan
Prevrcu se tvoji preci, kao ventilatori, kad vide kako si prodao Kosovo i pobjegao umjesto da ga branis dok si ziv. Sta bi ti rekli da te vide sad?
Mi smo uveli CG u najmocniji vojni savez u istoriji covecanstva, postali saveznici sa najmocnijim silama svijeta, dok vi nemate saveznika. Sta bi ti preci rekli na to? Sram te bilo.

Givi

pre 6 godina

Neverovatno sta je covek sve izgovorio i da je od prve do poslednje reci sve klasican spin.
Rusi izazivaju sukobe i onda NATO dolazi da pomogne tako sto gadja bolnice...
Nato naouruzanje je sofisticirano, a rusko je zaostalo iako su borbenim avionima, podmornicama, tenkovima i raketnoj tehnologiji 30 godina ispred??

idemo dalje

pre 6 godina

Nema potrebe za bilo kakvim intervencijama iz Moskve,jer zbog ovih ljudi i ovakvog razmišljanja građani Srbije su u ogromnoj većini protiv Nato pakta.

Marko

pre 6 godina

Kao Crnogorac volio bih da nam clanstvo u Nato donese finansijsku korist i ako sam protiv uclanjenja. Medjutim, gledajuci u kakvoj je situaciji Hrvatska gdje ljudi masovno odlaze na zapad, mislim da ce nam clanstvo u Nato i EU samo dati mogucnost da autobusi sa nasom radnom snagom brze dodju do Njemacke bez da se zadrzavaju na brojnim granicnim prelazima.

mrsh

pre 6 godina

"Vi niste Švajcarska, vi niste bogata zemlja sa specifičnom pozicijom"

Ma tako je mi smo sirotinja i zato treba da budemo topovsko meso u sluzbi imperijalista, ma bravo

Pedu

pre 6 godina

Vidimo blagodeti pristupanja NATO u Hrvatskoj.
Plus su u EU.
Plus im je turizam razvijeniji nego u CG.
Plus imaju vise plodne zemlje.
Mnogo im pomogao NATO.

Danilo Markos

pre 6 godina

"U ruskoj je tradiciji da započinju sukobe, a onda se ubace kao posrednici,... U RUSKOJ???
A u zapadnoj tradiciji??? Zna se ko nije na nasoj strani, nikad u nato!

Cibe

pre 6 godina

Ako se toliko hvalite sa demokratijom i širite je po svetu, dajte u Srbiji nezavisne medije i REFERENDUM o ulasku u EU i NATO, a ne da ucenjujete i namećete Vaš model društva i života.

Peđa

pre 6 godina

A i što bi smo ulazili u Nato i plaćali 2% bruto nacionalnog dohotka, kad smo ionako okruženi Nato zemljama ?

Ko i kako može da nas napadne ? Niko osim Nato, a protiv njega se ionako ne možemo boriti, pa makar imali i 100 aviona Mig 29.

Tako da - furaj svoju neutralnost, i kuliraj.

povečalo

pre 6 godina

Evo ja sam Hrvat iz Hrvatske .od kad smo ušli u EU i NATO kod nas je katastrofa uskoro nećemo imati ni mirovine da isplatimo svi odoše da rade u Njemačku Švicu Irsku itd.Onda dođu na ljeto pa se sprdaju .zato vam savjetujem ne u EU i NATO.

VladimirNS

pre 6 godina

Samo vi gospodo iz NATO pakta platite ono što ste razorili tokom bombardovanja, pa će Srbija biti bogata i moći će sama da odredi svoj pravac.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jovo, 15. maj 2017 14:56)
E, Jovo neće Srbija nikad biti bogata dok čekamo pomoć i kukamo, već moramo da zasučemo rukave. Uzgred da li smo mi platili što smo razrušili Sarajevo, Vukovar? Znam neprijatno je to piatnje, ali moramo poći od sebe i urediti državu, institucije, a onda lako ćemo odlučiti u kom pravcu krenuti.

Rozenkranc

pre 6 godina

I kad bi nam stvarno bilo bolje u Nato, necu iz principa zbog samo jedne žrtve 1999. a kamoli svih 2000. Nikad ne zaboraviti...
Srbi imaju kratko pamćenje, zaboravise Jasenovac, Prvi i Drugi svetski rat, i štošta još... Veliki narodi nikad ne zaboravljaju niti prastaju, eventualno posle 100 godina i uz veliko izvinjenje i obeštećenje druge strane... Nikako drugačije...

Zare

pre 6 godina

Mora da su i ovi sa Kipra mislili da je NATO garant. Pa preko noći dođoše Turci i uzeše im trećinu države.
Verovatno i Turci misle da im je NATO garant, pa se brže bolje dogovaraju sa Rusima, pre nego mečka zakuca i na njihova vrata.
Natofilska logika o prosperitetu najbolje se ogleda na Bugarsoj i Hrvatskoj. Prosto procvetali ljudi kako su ušli u NATO i EU.

ja

pre 6 godina

Sve ove price su mi toliko licemerne. Ako se toliko plasite Rusije primite na s vise u tu EU pa zalupite vrata toj Rusiji. Ionako nismo nista siromasniji od bugarske i rumunije kad su one usle u EU.

Bojan

pre 6 godina

Nas problem nije clanstvo ili ne clanstvo u NATO i u EU. Nas problem je korumpirana partokratija, to je nasa rak rana. Trebaju nam najosnovnije stvari, da nema tajnih ugovora, da se svaka stavka u drzavnom budzetu i svim javnim preduzecima javno objavi. Da imamo nezavisno sudstvo i tuzilastvo koje se bira na izborima, a ne da budu partijski poslusnici. Da imamo jaku lokalnu samoupravu, a ne Beogradski partijasi da odlucuju o svemu. Da imamo direktne izbore za narodne poslankike, a ne da partijasi prave liste. Ovo bi preporodilo Srbiju, a ne NATO a da sve ostane isto kao sto je u Crnoj Gori.

S

pre 6 godina

"U ruskoj je tradiciji da započinju sukobe, a onda se ubace kao posrednici, čime jačaju svoju ulogu u regionu. Iz svih ovih razloga i činjenice da EU zapostavlja region i da on još uvek nije integrisan u NATO, Rusija ima više prilike da sprovodi svoju strategiju prema Zapadu. Ja to zovem 'mekim trbuhom Evrope', drugim rečima ono u šta možete jako udariti i stvoriti probleme Alijansi i Zapadu", rekao je američki analitičar." - ma sta naprica. Sad nam je jasno kako je poceo rat u bivsoj Jugoslaviji. Rusi ga izazvali i onda posredovali... A cekajte...

Milan1989

pre 6 godina

(itd, 15. maj 2017 16:28)

Razlog zasto Rusija nije odmah delovala je taj sto imaju mozak i nisu harambase, a rezultat toga se video u tome sto je Erdogan dosao Putinu da se izvinjava i sada kao sto vidis jede mu iz sake, Rusi su iskusno iskoristili taj dogadjaj. U pravu si sto se tice broja, ali moras da shvatis da NATO zivi od napadanja manjih drzava sirom sveta i zbog toga i zavise od aviona dok Rusi vode odbrambenu politiku, mogli su i da zadrze ona dva nosaca ali su ih prodali Kinezima i Indijcima jer im ne trebaju. Avioni jesu efektivni protiv slabih malih drzava ali ne i protiv bilo koje jace vojne sile sa dobrom PVO, a Rusi su u tome deceniju ispred svih u raketnoj tehnologiji koja bi u slucaju sukoba bila ipak najbitnija. Spomeni malo podmornice koje bi bile prva udarna sila, Rusi sa novom klasom Borei su takodje daleko ispred svih, Ameri su zadnju podmornicu ove vrste (Ohio) napravili pre 20 godina. Rusija ima 3 puta vise tenkova od SAD i duplo vise od cele Evrope. Sto se tice interkontinentalnih nuklearnih raketa svako ko se malo razume zna da Rusi prednjace daleko ispred svih. Da su hteli pregazili bi i Ukrajinu i Tursku, ali nije u tome poenta, tako se ne vodi ozbiljna politika. Od 5 najmocnijih vojnih sila sveta, 3 su u Istocnom bloku, Rusija, Kina i Indija i tu se svaka prica zavrsava. Tako da mani se CNN-a, Holivuda i ostale propagande, sagledaj malo realno stvari.

Samuilo

pre 6 godina

Treba prvo da vidimo da se taj NATO pokaže u nekom ozbiljnom oružanom sukobu, da vidimo koliko je taj savez stvarno stabilan i jak, da se neće raspasti kao kula od karata nakon što prva NATO država bude napadnuta, ovako samo reči, obećanja, hvalisanja bez ikakve osnove i pogotovu ove budalaštine o nivou razvoja ruske vojne tehnologije i resursa kojima raspolaže. Do sad se NATO pokazao jedino protiv Srba dva puta, i, s obzirom na to kakav je bio odnos snaga, i nije se baš pokazao.

wagner

pre 6 godina

Ne znam da li si upoznat, ali prosle godine su Turci, koji su clan NATO, oborili ruski avion i ubili ruskog pilota. Navedi mi razlog zasto Rusija nije odmah vojno odgovorila Turskoj nego je uvela sankcije na limun? Ako mislis da postoji drugi razlog osim NATO, objasni nam. Ovde svi pominju rusku avijaciju. Na osnovu cega ruska avijacija moze uopste da se poredi sa NATO? NATO vazduhoplovstvo broji 11500 borbenih aviona. Rusko vazduhoplovstvo 3700.
(itd, 15. maj 2017 16:28

Da l' je moguce da neko ovako rezonuje?? Vajan bi ti bio drzavnik ako bi zbog jednog oborenog aviona proglasavao rat, i Amerima malo, malo pa Iranci maznu dron, zarobe brod sa posadom pa ovi cute i placaju otkup, po tvojoj logici Ameri se plase Irana...

PeraKoyot

pre 6 godina

Ta prica da si clan NATO i EU i da ti cvetaju ruze je za malu decu i mozda ima smisla za zemlje koje imaju drugaciji mentalitet. Evo vm Hrvata i Bugara. Ne zna se ko je gori, Hrvati da nemaju more raspali bi se uzduz i popreko. A da ne pricam napamet, ja sam Hrvat koji zivi u Vojvodini i moja familija, pretezno iz Zagreba, nikada nije losije zivele kao u poslednjih 2-3 godine. Svi mladi ili cekaju leto da zarade na primorju ili idu napolje. BOlje je nego u Srbiji ali je bilo MNOGO bolje pre ulaska u EU. Suma sumarum dok se vlast i narod zamajavaju nacionalistickim pricama i nista se ne radi dzaba i NATO i EU i sve, dok se radi i vrednuje znanje i postuje svoja zemlja onda ti je svejedno i sigurno da ti NATO i EU moze jos vise pomoci. Srbija kada bude spremna ce uci u NATO sigurno kad tad jer p[ripada grupi evropskih naroda.

srce sumadije

pre 6 godina

Nece Srbija videti nista od toga.Kad je neko slep kod ociju leka nema.Ostace Srbija i to tvrdim da tumara kroz noc dugo dugo a mozda i zauvek.Zalosno ali istinito.Nece izaci Srbija iz 13-og veka nikad.

e viva

pre 6 godina

Nato pakt je garant.sigurnosti ! ja bih volio da vidim Srbiju u Nato paktu sa ostalim civilizovanim svijetom jer joj tamo i mjesto. Dusa me zaboli kad dodjem u Srbiju i vidim koliko sirotinje ima.Ni mi nismo nista bolji , tesko se zivi ali sada se makar nadamo. pozz za sve prijatelje iz Srbije.

Zvezdan

pre 6 godina

Mi da smo pametan narod, već bi se 91 opredelili za NATO i zapad. A da smo to uradili, ne samo da ne bi nikada bilo bombardovanja, ne bismo izgubili ni Kosovo. A verovatno bi i Jugoslavija danas još postojala u nekom konfederalnom obliku. Ali šta ćeš, mi uvek sa luzerima....

sale

pre 6 godina

Mi da smo pametan narod, već bi se 91 opredelili za NATO i zapad. A da smo to uradili, ne samo da ne bi nikada bilo bombardovanja, ne bismo izgubili ni Kosovo. A verovatno bi i Jugoslavija danas još postojala u nekom konfederalnom obliku. Ali šta ćeš, mi uvek sa luzerima....
(Zvezdan, 15. maj 2017 16:32)

Pročitaj opet ovaj deo:

"... da u članstvo uvede sve evropske zemlje koje ispunjavaju uslove za zajedničku odbranu, koje su DEMOKRATSKA društva, koje imaju REŠENO PITANJE GRANICA, koje su sprovele REFORME VOJSKE, koje imaju CIVILNO-VOJNE ODNOSE u skladu s odrdbama NATO i mnoge druge uslove, ..."

pa se onda priseti naše zemlje iz 1991. godine. Jel'da da si lupio?

H

pre 6 godina

Nato nije nikakva federacija, nikakva konfederacija, to je obična međunarodna organizacija. I za države je obavezujuće jedino ono što je upisano u sporazum o pridruživanju, konkretno član pet, koji kaže da će svaka država napad na bilo koju državu članicu smatrati napadom na sebe, uopšte ne definišući šta to podrazumeva i kako ta država mora da reaguje, koliko trupa ili druge pomoći mora da pošalje. Tehnički, i da pošalju jednog vojnika sporazum bi bio ispoštovan. A Amerika bi tako prva uradila, sigurno ne bi rizikovala širi sukob sa Rusijom zbog tamo neke Estonije ili Crne Gore. A vojna moć natoa je vojna moć Amerike, ovo ostalo sve ukupno je smejurija, i nuklearno i konvencionalno.

.

pre 6 godina

@H
Netacno! Obaveza NATO drzava je da brane napadnutu clanicu kao sto bi sebe branili da su oni napadnuti. Sasvim jasno i sasvim precizno odredjeno. Rusija je ta koja ne bi smela da rizikuje rat sa Amerikom i Evropom zbog CG ili bilo koje druge NATO drzave. Rusija nema saveznike, Amerika ima celu Evropu. Sve jasno!

GetToDaChoppa

pre 6 godina

Koliko odsustvo osecaja za stvarnost u komentarima, cudo jedno. Pricamo o Rusima i Amerikancima, a po standardu smo iza Rumunije, Bugarske i C.Gore. H

Dali

pre 6 godina

@Milan1989

Pa sta ako Rusi imaju veliki broj tenkova. Imaju jer im trebaju na onoliku teritoriju. Rat se ne dobija tenkovima. Samo USA bez NATO ima preko 13.000 borbenih aviona, Rusija oko 3.000 i koji su uglavnom tehnoloski zastarili. Amerika 10 nosaca aviona na nuklearni pogon, Rusi jedan na ugalj koliko dimi. Tek Kinezi pokusavaju da izgrade flotu nosaca jer znaju njihovu vaznost. Jednostavno zna se u svijetu ko kosi, a ko vodu nosi.

Zemun grad SPO

pre 6 godina

Videcemo tek kada rasteramo maglu zabluda i lazne istorije od 1941 do danas. Do tog trenutka ce u ocima vecine laz biti istina, glupost-pamet, a primitivni nacionalizam-patriotizam.
Sve drzave u nasem sirem okruzenju su u NATO ili su na putu da postanu clanice.Taj savez je vojni i politicki gospodar u regionu i sire, kao i administrator nad KiM i BiH-RS.Sve buduce eventualne sporove i ne daj Boze sukobe resavace NATO. Zato je u nasem interesu da udjemo u taj savez. U suprotnom cemo nastaviti sa gubitnickom politikom i ekonomski tonuti. Svi sporovi ce biti reseni na nasu stetu, jer onaj ko ne sedi za stolom za kojim se odlucuje, po pravilu zavrsi na meniu. Drzavna politika se ne vodi emocijama, vec razumom kako bi se ostvario maksimum moguceg nacionalnog interesa. Ni bombe na Hirosimu i Nagasaki nisu omele Japance da to shvate, pa je danas Japan prva ekonomija sveta. Francuzi i Nemci su u interesu buducnosti, presli preko milionskih zrtava iz medjusobnih ratova i danas su glavna vojna i ekonomska osovina EU. Danas Srbiju u rovovima iz 1999. drze politicki i ekonomski profiteri iz vremena zla devedesetih godina. Lazni patriotizam je haljina u koju uvijaju svoje zlocine i pljacku. Hoce da nas izmeste iz evropskih tokova i odguraju u poredak gde se hapse i na zatvorske kazne osudjuju mirni demonstranti...

natofil

pre 6 godina

Meni bombardovanje nije izgovor za neulazak u NATO.
Mene je politika (Miloseviceva) uvukla u rat sa NATO, iako nit sam podrzavao tu politiku nit sam bio za taj rat. Sada ja treba da budem veran toj politici, i cuvam njene "tekovine", samo zato sto je ta politika proizvela neke negativne posledice (koje se ne bi dogodile, da kojim slucajem nismo sledili tu pogubnu politiku). Sada meni simpatizeri Miloseviceve politike (grupisani danas u nekakav rusofilski tabor) nabijaju na nos kako sam ja nekakav izdajnik zato sto sam za NATO (natofil), koji nas je bombardovao, a precutkuju cinjenicu da se to bombardovanje i sve te lose zaostavistine iz proslosti, upravo posledica njihove gluposti i kratkovidosti.
Nama niko ne garantuje da nas i ovo danasnje inacenje sa zapadom nece odvesti opet u jos neku propast (a ne bi se zacudio), a posle ce da mi sve to objasnjavaju nekakvim svetskim zaverama. A danas kada se zauzimaju pozicije, oni nas navracaju da zauzmemo najgoru mogucu poziciju, gde cemo prvom prilikom cim se zaostri nekakva globalna situacija, mi biti prvi na listi za odstrel, posto ne uzivamo niciju zastitu, ili smo se ponudili da budemo necija moneta za potkusurivanje poput Sev. Koreje.

Aleksandar

pre 6 godina

@(Zare, 15. maj 2017 16:47)

A vidim da i ovi što ne znaju istoriju Kipra misle su ga Turci okupirali nakon što je Grčka ušla u NATO...

.

pre 6 godina

@Samuilo
Irak je ZVANICNO imao petu po velicini vojsku na svetu. I imali su najmodernije naoruzanje tog vremena. Najmodernije avione ruske i francuske proizvodnje (MiG-29, MiG-25, MiG-23, Miraz, Suhoje...), ogromnu kopnenu vojsku sa modernim vozilima i tenkovima, najmodernije raketne sisteme, mocan PVO... ama bas sve! I opet su potuceni do nogu! Pricam o prvom Zalivskom ratu. Za nekoliko dana unistena peta armija planete. Rusija za to vremenije mogla gruzijsku vojsku da slomi. Toliko. Amerika je napala Irak koji je imao ogromnu i mocnu armiju, napala je i SRJ koja je imala snaznu vojsku, dok Rusija nikada nije pokazala svoju moc protiv neke jake vojske (jos od II sv rata).
Cinjenica je da su Turci oborili ruski avion, ubili pilota i jos pretili da je to tek pocetak, a Rusija nije smela ni metak da ispali na Turke jer je Turska NATO drzava.

Lukac

pre 6 godina

Mislite o ovome: koje su to dve zemlje koje su imale najstrasnije gubitke, a koje je im je napravila americka vojska? Koje su to dve zemlje koje se vec 50-ak godina smatraju skoro najblizim americkim saveznicima? Koje su to dve zemlje koje su skoro po svim parametrima progresa posmatrano, bolje od Amerike?
Da li su te zemlje Nemacka i Japan? Da li bi mi voleli da Srbija ima isti nivo progresa kao te dve zemlje? Ili bi mozda voleli da licimo na neke druge drzave?

Gradjanin

pre 6 godina

@Slabo si informisan. Irak je u vreme zalivskog rata imao zastareo PVO. Avijacija smesna. Navodis Mig 29, 25, 23?! Sta sa tim da rade protiv USA aviona iz tog vremena? Da im masu? Tenkovi isto starije generacije. Nije imao sanse nikakve protiv USA. Ako cemo posteno sa kojim to jakim neprijateljem je USA ratovala posle drugog svetskog rata?
(perica, 15. maj 2017 18:15)

Oni koji su jaki sede mirni, jer znaju na sta bi udarili. Sto se tice naziva Milosrdni andjeo, pa jok i nije bio milosrdan. Ljudi gledali da ti ubace bombu kroz prozor gde treba i gde su nasi postavljali lokatore kako bi ispalo da ovi gadjaju civile. Pred gadjanje TV Bastilje su 10 dana unapred javljali i zvanicno i slali dopise nasim vlastima da ce srusiti zgradu televizije u Amerdarevoj a Milanovic (Milosevicev covek) je naterao zaposlene da ne idu kuci vec da poginu kako bi kao oni vodili medijski rat (a i za to su bili glupavi) protiv NATO.
Pitajte porodice poginulih u zgradi RTS-a da li krive NATO ili drzavu Srbiju!! Ajde ako smete pa objavite izjave svih clanova porodica nastradalih.
Oni ne pljuju NATO jer znaju ko su bili domaci izdajnici a ne gospoda iz NATO koji su dzentlmenski gadjali. Svaku smrt je prouzrokovala nasa drzava (u 99% slucajeva) namerno postavljajuci vojsku u skole, kod bolnica i lokatore tamo gde moze neki civil da pogine.
Sram vas bilo, bar cutite.

.

pre 6 godina

@Samuilo
Da se pokaze u nekom ozbiljnom sukobu!? Da li si ozbiljan? Pa SAD su sa NATO saveznicima potukli Irak za 4 dana, i to Irak koji je tada imao 5 vojsku sveta, zatim SRJ, pa opet okupirali Irak i Avganistan bez ikakvih problema. I to nisu ozbiljni oruzani sukobi!? NATO drzavu niko nikada nece napasti jer ne smeju, da sme, Rusija bi odavno napala Letoniju, Estoniju, Poljsku ili mozda Tursku koja joj obara avione.

itd

pre 6 godina

Treba prvo da vidimo da se taj NATO pokaže u nekom ozbiljnom oružanom sukobu, da vidimo koliko je taj savez stvarno stabilan i jak, da se neće raspasti kao kula od karata nakon što prva NATO država bude napadnuta, ovako samo reči, obećanja, hvalisanja bez ikakve osnove i pogotovu ove budalaštine o nivou razvoja ruske vojne tehnologije i resursa kojima raspolaže.
(Samuilo, 15. maj 2017 15:54)
Ne znam da li si upoznat, ali prosle godine su Turci, koji su clan NATO, oborili ruski avion i ubili ruskog pilota. Navedi mi razlog zasto Rusija nije odmah vojno odgovorila Turskoj nego je uvela sankcije na limun? Ako mislis da postoji drugi razlog osim NATO, objasni nam. Ovde svi pominju rusku avijaciju. Na osnovu cega ruska avijacija moze uopste da se poredi sa NATO? NATO vazduhoplovstvo broji 11500 borbenih aviona. Rusko vazduhoplovstvo 3700.

Srbija

pre 6 godina

Sta vredi prijatelju kad to rusofilima ovde tesko mozes objasniti. Njima je mozak bukvalno ispran nekakvim glupim istorijskim pricama i pogresnom percepcijom kome treba i odgovara mir a ko bas zeli nemire i to na Balkanu.
Normalnim drustvima i drzavama koje zele trgovinu i da se razvijaju zele mir, POSEBNO SA KOMSIJAMA i buducim clanovima (EU), dok na drugoj strani svi znamo ko je protiv EU, ali ne vredi njima uopste pisati kad oni svet posmatraju kako im je Seselj prezentovao "Soros ovo, Soros ono", ne shvatajuci da "i Sorosima ovde odgovara mir".

jovo

pre 6 godina

Samo vi gospodo iz NATO pakta platite ono što ste razorili tokom bombardovanja, pa će Srbija biti bogata i moći će sama da odredi svoj pravac.

jokejunior

pre 6 godina

Sad cemo da vidimo kako ce CG da se razvije, da li ce biti vece plate od prosecnih 500-600 eur trenutno. Ne zaboravimo da su i neke od najsiromasnijih zemalja Evrope vec duze u natou, Alb, Bugarska, Rumunija.
(Jovica, 15. maj 2017 14:58)

Kakav spin...
Pa nije NATO ekonomska organizacija koja garantira ekonomski prosperitet svojim clanicama, za ime svijeta...

A za ove koji pisu o ozbiljnim sukobima...ma recite mi u kojim se to ozbiljnim sukobima dokazala ruska vojska? Njihovi famozni, nikad u ratu upotrebljeni S300, 400 i ostalo?

Pauly Ester

pre 6 godina

Što da uđemo u NATO kad možemo svi da odemo da radimo na zapad? Evo izvoz Fiata za Rusiju cveta, S300 tek što nisu stigle, Juzni tok sledi odmah posle toga. Ima da budemo lider u regionu.

Dragana

pre 6 godina

A da se NATO prvo izvine za bombardovanje Srbije 99. Pa plati ratnu odstetu. Pa obeca i potpise da nam garantuje da nece podrzavati Albance u njihovom stvaranju velike Albanije na ustrb nase teritorije kao i sussednih zemalja. Za pocetak razgovora. Pa tek onda da razmislimo!

.

pre 6 godina

@ff
U, jaka ti logika. Jel Tursku neko napao? Okupirao? Oteo joj deo teritorije? Nije i ne sme! Obore ruski avion i nista! A terorizma ima svuda. Jel Rusija "neutralna"? Jeste! Pa sta bi sa onim silnim teroristickim napadima? Pobiju im na stotine civila svake godine! Znaci da neutralnost ne garantuje bezbednost! Jel Srbija neutralna? Pa jel bombardovana, jel joj oteto Kosovo? Sta je Turskoj oteto!?

Neutral

pre 6 godina

@Ako se toliko hvalite sa demokratijom i širite je po svetu, dajte u Srbiji nezavisne medije i REFERENDUM o ulasku u EU i NATO, a ne da ucenjujete i namećete Vaš model društva i života.
(Cibe, 15. maj 2017 15:44) Zastocse trazi referendum, pa referendum je bio prosli mjesec kada su bili izbori pa koliko je ljudi uopce izaslo na izbore, sledeci put kada su izbori glasaj za nekog tko ne zeli ulazak u eu i nato, a ne AV-a koji otvoreno zagovara ulazak u eu.

J.B.T.

pre 6 godina

"Ali, pre ili kasnije, morate da birate"

Zasto moramo da biramo? Zasto smo im toliko bitni, niti imamo neki polozaj niti vojnu snagu, hocu da kazem NATO sa nama nista nece biti jaci nego bez nas, mi jedino zelimo da vise ne ratujemo i oni nama kazu da cemo jednog dana morati da ratujemo za neku od strana??

srbistan

pre 6 godina

A za ove koji pisu o ozbiljnim sukobima...ma recite mi u kojim se to ozbiljnim sukobima dokazala ruska vojska? Njihovi famozni, nikad u ratu upotrebljeni S300, 400 i ostalo?
(jokejunior, 15. maj 2017 17:27)

za pocetak u II svetskom. a evo I kontra pitanja, a u kom americka? vijetnam?

podcenjivati s300 I 400 samo dokazuje da pojma nemas o cemu pricas. sistem je dobio pohvale a I strah cak I od njihovih konkurenata. edukuj se malo.

Petar S.

pre 6 godina

Kao prvo, mi u Srbiji smo 1999, mirisali iskljucivo NATO sibice, bez dileme. Iz Ujedinjene Nemacka je ilegalno uvezeno oruzije za secesioniste, a onda se NATO postavio kao neko ko "gasi pozar".

Kao drugo, cela Istocna Evropa (koja je sad u NATOu) je izdvajala manje od 3% BDP PRE ulaska u NATO, a sad mora da izdvoji 3%, prema tome cena za clanstvo u NATOu ce samo biti vece, a ne manje.
A o tome da je trenutno Rusija u Avijaciji i PVO kao i u nekim kopnenim borbenim sistemima ispred NATO, necu ni da komentarisem.
Odnosno drugom prilikom.

I trece, upravo zato sto za Srbiju nije reseno pitanje granica, Srbija NE MOZE da udje u NATO. Kao sto nije reseno ni pitanje procesiranja ratnih zlocina NAD SRBIMA, posto jos NIKO po komandnoj odgovornosti nije osudjen.

Jovica

pre 6 godina

Kakav govor, za one koji zele da uce ovo je odlican cas marketinga.

Sad cemo da vidimo kako ce CG da se razvije, da li ce biti vece plate od prosecnih 500-600 eur trenutno. Ne zaboravimo da su i neke od najsiromasnijih zemalja Evrope vec duze u natou, Alb, Bugarska, Rumunija.

parabola

pre 6 godina

Natomanija izgleda zapala u krizu pa im trebaju zemlje poput Crne Gore. Hvale se brojem aviona, tenkova, nosaca i uporedjuju sa Rusijom koja ima samo jednu bazu van svojih granica a kao najveca zemlja na svijetu prostire se preko dva kontinenta, od istoka do zapada i sta ce njoj nosaci aviona. Ako je u vezi zapadne superiornosti i nadmoci sve istina kako govorite evo im prilike da upadnu u Siriju i zavrse pricu za par dana, neka istjeraju Rusiju i Asada, ali braco natomani svi znamo da im se od same pomisli gace tresu jer iznad S400 ni ptica ne moze da proleti. Prvo NATO je organizacija od vise zemalja i odluke se donose koncenzusom, a drugo zar stvarno mislite da ce zemlje poput Holandije, Belgije, Ceske, Poljske, Madjarske i slicnih slati svoje vojnike i ratovati protiv nekoga na hiljadu kilometara udaljenosti.

Zzzz

pre 6 godina

Natofili pokazuju izuzetno nepoznavanje svega o čemu pokušavaju da komentarišu. Glavni argument im je zašto Rusija nije napala Tursku zbog aviona. Treablo bi im objasniti da je rat pravno, političko, ekonomsko i u mnogim drugim aspektima vrlo složeno pitanje, i da bi se pokrenuo potrebni su vrlo jasni i precizni ciljevi i dovoljno veliki i značajni interesi, rat se ne pokreće zbog svakog incidenta, Rusija je pravno i politički potpuno adekvatno odreagovala, pravno je uspela da kroz sankcije poveća trgovinski suficit sa Turskom jer Turska nije imala izgovor da uvede reciprocitet, a politički tako što je naoružala Kurde u Turskom oružjem kojim je između ostalog oboren Turski helikopter prilikom čega su stradala dva pilota. Reakcija Turske nakon svega toga po raznim pitanjima odnosa sa Rusijom a pogotovu po pitanju rata u Siriji je jasan pokazatelj da je ruski odgovor bio sasvim efikasan.

ff

pre 6 godina

(e viva, 15. maj 2017 15:56)

E muka mi je više od tih priča kako je članstvo u nato garant bezbednosti i stabilnosti! Pa jel Turska članica NATO? Jeste! A jel bezbedna i stabilna zemlja? Nije! Vojni udari, politička nestabilnost, Erdoganova tiranija i progon političkih neistomišljenika, problemi sa Kurdima, terorizam, priseti se samo koliko je u Istanbulu i Ankari ljudi poginulo od bombaških napada samo u zadnjih godinu dana!? Turska je dokaz da članstvo u NATO nije garant bezbednosti i stabilnosti!

Samuilo

pre 6 godina

@.
Taj mit o petoj armiji sveta u zemlji sa 20 miliona stanovnika je iz amerike i potekao da bi bilo kako su oni razbili ne znam kakvu silu, (za mnogo duže od 4 dana koja ste izvoleli izmisliti), Irak nije imao nikavo moderno naoružanje, a i za to malo što su imali nisu imali ni jednog obučenog vojnika. I protiv Iraka oba puta, i Avganistana, i Srj je dobijen rat samo superironom avijacijom za koju nisu imali nikavu modernu pvo tehnologiju, zalivski rat je dobijen bukvalno tako što su mesecima izručlivali milion bombi na Irak, i onda se samo ušetali i bili dva dana kopneno ukupno. Sve to nije ni približno ozbiljnom sukobu. A o puzanju Turske nakon što je oborila avion misleći da je sirijski tek nema šta da se komentariše.

Pantagruel

pre 6 godina

Неће, баш као што ни анексија Босне и Херцеговине из 1908. године није и позитивном смеру променила начин на који су наши стари гледали на Аустро-Угарску. Биће управо супротно.

Petar S.

pre 6 godina

I jos nesto,
Jedna od stavki NATOa koja je proklamovana kao ratni cilj 1999 je bila i "Povratak SVIH izbeglica na KiM".

Haradinaj preti Srbiji sa 20 000 Albanaca u 3 opstine na Jugu Srbije, a mi cutimo za 200 000 prognanih, koji bi trebalo da se vrate na KiM.

Svaki put treba podsecati NATO da nije zavrsio svoju misiju dok se ti ljudi ne vrate i dok im se ne vrati imovina.

Haradinaj je i pomenuo nesto u tom smislu, parafraziram "Kao sto im (Srbiji) stoji u Ustavu da je KiM deo Srbije, moglo bi i da im stoji da se ljudi vrate , koji su ziveli tamo" ili nesto vrlo slicno.
Koga ne mrzi nek potrazi i vidi izjavu Haradinaja o (vest)"brisanju KiM iz srpskog Ustava".
Kad se bude menjao Ustav, ako se nista ne promeni, uz stavku da je KiM teritorija Srbije (pod protektoratom) treba dodati i vracanje srpskih izbeglica na KiM.

dekameron

pre 6 godina

U svemu ovome je sreća što se Amerika i Evropa uopšte ne mešaju u dešavanja na Balkanu i uopšte ne vrše pritisak na te zemlje pa se tako jasno vidi ruski uticaj. Mislim, da li su oni normalni i stvarno misle da ovde žive samo imbecili koji veruju u ono što oni pričaju a ne svome osećaju. Da se razumemo, uopšte ne gotivim Ruse ali onima koji su na nas bacili tone osiromašenog uranijuma, ubili bar hiljadu civila, porušili hiljade objekata, držali pod sankcijama ne verujem ništa. Mi sa njima u vojni savez nikada. U zadnjih 26. godina ništa nisu uradili ali baš ništa u srpsku korist a gotovo svaki njihov potez na ovom prostoru je bio na našu štetu. Sa njima nikad.

U mojoj tradiciji

pre 6 godina

Može biti da je sve što ovaj čovek kaže istina, ali mu ne verujem "na lepe oči". Ni njemu, niti onima iz suprotnog bloka. Neka on svoje tvrdnje potkrepi dokazima. Naravno, pravim, a ne fabrikovanim.

Nisam član partije i nikada neću biti

pre 6 godina

Ja lično ne bih da mi uđemo u NATO, ali ne bih ni da ulazimo u neki vojni savez sa Rusima. Ako može da se trguje, da mi kupimo lepo šta nam treba i šta možemo (nikakvi pokloni i sl. gluposti). Prosto, ne bih. I zbog silnih žrtava, i zbog onih nekoliko noći u kojima sam se budio misleći da gađaju moje dvorište. Ali ako bi bio referendum i narod odlučio da uđemo onda neka bude. Međutim ono što je problem, jeste da mi se čini da niko u stvari i neće referendum, nego ako može ispod žita. Čak ni vrle zapadne demokrate. A i brate ako hoćete da vam se pridružimo, pa pokažite to na neki lep način. Uostalom mi smo na neki način već u NATO-u.

perica

pre 6 godina

@.,

Slabo si informisan. Irak je u vreme zalivskog rata imao zastareo PVO. Avijacija smesna. Navodis Mig 29, 25, 23?! Sta sa tim da rade protiv USA aviona iz tog vremena? Da im masu? Tenkovi isto starije generacije. Nije imao sanse nikakve protiv USA. Ako cemo posteno sa kojim to jakim neprijateljem je USA ratovala posle drugog svetskog rata?

@

pre 6 godina

@Bojan
Prevrcu se tvoji preci, kao ventilatori, kad vide kako si prodao Kosovo i pobjegao umjesto da ga branis dok si ziv. Sta bi ti rekli da te vide sad?
Mi smo uveli CG u najmocniji vojni savez u istoriji covecanstva, postali saveznici sa najmocnijim silama svijeta, dok vi nemate saveznika. Sta bi ti preci rekli na to? Sram te bilo.

Бојан

pre 6 godina

Кад се једна те иста власт која влада Црном Гором безмало 30 година, трансформисала из комунистичке у неолиберану, и када су грађани на изборима подржавали ту политичку акробацију која је Црну Гору довела до НАТО пакта и када су у стању да зажмуре и забораве тековине НАТО-а из '99., онда срећно им било! Мислим да се сада преврћу у гробу сви њихови преци, али...! Нема шансе да НАТО поправи имиџ у Србији због уласка Црне Горе у тај пакт! Десиће се управо супротно!