Nedelja, 05.02.2017.

16:51

Sudar auta i vozila Hitne pomoći, poginula pacijentkinja

Jedna osoba je poginula, a četiri su povređene u sudaru vozila Hitne pomoći i automobila marke “reno tvingo“ na Somborskom putu u Apatinu, preneli su mediji.

Izvor: RTS

Sudar auta i vozila Hitne pomoæi, poginula pacijentkinja IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

Ćomi92

pre 7 godina

@(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37)
U pravu su i jedni i drugi. Naime, vozilo IMA PRAVA da prođe na crveno ali AKO I SAMO AKO vozač utvrdi da je to bezbedno! Naime, igrom slučaja sam upoznat sa radom vatrogasaca i saniteta, i pravilo je da, jeste, imaju pravo, da prođu krzo crveno, kao što zakon nalaže, ali samo ako uspore u i utvrde da je to bezbedno!
E sad, to što ima likova koji projure ili šta već, u to ne ulazim, ali prolaz kroz crveno i jurcanje kroz crveno su različite stvari!
Ljudi, kad čujete sirenu, usporite, iako vam je zeleno!!!

solidarnost

pre 7 godina

mozete vi svi da pisete ovde sta hocete ali bih vas molio da na jutjubu pogledate snimak kako reaguju vozaci u budimpesti na rotaciju i sirenu hitne pomoci a imao sam prilike i sam da se uverim u isto zemljak je sa jednog kraja budimpeste na drugi dosao za osam minuta tj do bolnice i nema apsolutno nikakvih problema sa crvenim ili bilo kojim svetlom na semaforu a zasto tako reaguju iz prostog razloga jer danas sutra on ili neko od njegove porodice moze da se nadje u tim istim kolima hitne pomoci

szamar

pre 7 godina

Jbg nisi frajer, faca, mangup ako se sklonis sa strane. Gde da neko bude veci vozac od srbina i njegovog uvezenog krsa u koji se kune izmedju dva nedeljna servisa kod majstora za 500kinti

Neko iz publike

pre 7 godina

Očigledno da je malo njih pročitalo ZOBS, čak iako su dati i linkovi i koji su članovi na koje se ovo odnosi. Dakle u članu 108 lepo piše da vozila sa prvenstvom prolaza nemaju prednost ako imaju na semaforu crveno svetlo, ali ne piše da NE SMEJU da prođu kroz raskrsnicu. Znači mora da propusti ove što imaju zeleno. Normalni vozači će svakako da propuste vozila sa prvenstvom prolaza, čak i kada imaju zeleno svetlo.

Andrija

pre 7 godina

Na teritoriji Srbije vozila sa rotacijom NE smeju po zakonu proci na crveno svetlo. Imaju prednost na svim ostalim raskrsnicama koje nisu regulisane semaforom, bilo da imaju stop, trougao ili bilo sta drugo sto nije crveno svetlo . Naravno, oni prodju ako nema nikog jel ih niko nece kazniti.

Matori Kesa

pre 7 godina

Sestre Srpkinje i braco Srbi - ako postoji ZAKON o Bezbednosti u Saobracaju ON regulise sta Ko sme i sta Ko NE sme da radi ! A Nase licne utiske da ostavimo za utakmicu - tamo je sloboda izrazavanja po Nasem (prostackom) ukusu !

vaso

pre 7 godina

Koliko sam samo puta video da hitna pomoc prelazi na crvenom svetlu i umalo izaziva udese....NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM.Upamtite to, molim vas!
(VAZNO!, 05. februar 2017 17:37)

Sine, ti ako imaš vozačku idi i baci je, pa ponovo na polaganje saobraćajnih propisa.

Sine ti prvi to da uradiš, radi tvoje bezbednosti i bezbednosti drugih učesnika u sobraćaju. Plava rotacija ne sme da prođe na crveno, ne sme da prođe raskrsnicu ako policajac koji reguliše raskrsnicu daje znak da mu je prolazak zabranjen. Takođe vozila pod pratnjom imaju prednost u odnosu na plavu rotaciju...

smokni

pre 7 godina

zobs

http://www.mgsi.gov.rs/sites/default/files/Zakon%20o%20bezbednosti%20saobracaja%20na%20putevima.pdf

clan 106, stav 7
clan 108, stav 7

kaze da vozila pod pratnjom i vozila sa prvenstvom prolaza ne smeju da prodju na crveno svetlo

realno

pre 7 godina

vozila sa zvucnim i svetlosnom signalizacijom(vatrogasna, policija, hitna) mogu proci kroz crveno svetlo kad se uvere da nece doci do nezgode i snose krivicu ako do nje dodje. Ali neodgovaraju zakonu ako sve prodje bez problema(zbog crvenog svetla).....

goksa

pre 7 godina

( NoName)

E pa ne bih se slozio zato sto u vecernjim casovima nocu i rano svitanje odnosno ( zabranjena je upotreba zvucnih signala od prvog sumraka do potpunog svitanja clan zakona o saobracaju )

Zatim imate saobracajne znakove gde je zabranjena upotreba zv signala sirena itd kao u blizini bolnica porodilista decijih ustanova zoo vrtova itd a i nije ljudski bez nuzde u gusto naseljenim mestima trubiti sto je takodje regulisano zakonom svatovima se prasta haha

milojko

pre 7 godina

Juce sudar voza i autobusa, danas sudar hitne i automobila, povrede, stradanja...Oba slucaja imaju jednu zajednicku crtu - davanje prednosti, izgleda najtezi cin za sirovog srpskog vozaca. Ja sam svojim ocima gledao kako se pre neobezbedjenog pruznog prelaza voz po propisu ZAUSTAVLJA. Nailazi putnicko vozilo i mrtav hladan prelazi ispred zaustavljenog voza!!!

kurs iz engleskog

pre 7 godina

NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM. 

Upamtite to, molim vas! 
(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37) # Link komentara 

Netacno! 
Kada su upaljena rotaciona svetla i sirene vozila hitne pomoci i milicije mogu proci kroz crveno svetlo!
(zvrx, 05. februar 2017 18:29)

Netacno!
Vatrogasci, kola pod pratnjom I policajci smeju kroz crveno, a hitna pomoc ne sme.

jedna zelena

pre 7 godina

Bio sam na licu mesta,ko je kriv nije siguran ni nacelnik saobracajne policije. Desila se tragedija. Najvise je kriv sistem. Hitna pomoc Apatin ima neispravna vozila,taj sanitet pitanje jel bio ispravn,onda su morali iz tog saniteta da prebacuju u drugi opremu jel u Apatinu ima samo jedna kompletna oprema za hitnu. Koliko je sanitet star i jos sto pitanja. A vozac u hitnoj je placen malo vise pd spremacice itd idt

padavicar

pre 7 godina

Mlada doktorka je plakala u bonici jer toj zeni nije uspela spasiti zivot, pokusavala je ozivljavati iako je i ona bila povredjena.

NisamBasLjubitelj!

pre 7 godina

Moj uisak o danasnjim vozacima je da ili smo toliko postali bahati da smo prestali da marimo za tudje zivote i propise u saobracaju ili jednostanvo ne znamo sta da radimo u slucaju nailaska vozila sa upaljenom rotacijom. Nebrojeno puta, video sam da se vozaci uopste ne obaziru na kola hitne pomoci sa upaljenom rotacijom i uopste ne odreaguju usporavanjem (ili stajanjem) i pomicanjem sto vise u desnu stranu. Cesce bude da se iznenadim da kad to neko uradi (i onda, kao neki ludak, iako ga ne poznajem, pozdravim ga, mahnem ili pokaem palac gore)

nele

pre 7 godina

Dragi moji vozaci, po zakonu o saobracaju, niko pa ni hitna pomoc nema.pravo prolaska kroz crveno svetlo. U praksi je drugacije, vozaci ih po savesti pustaju da prodju kroz crveno.

Tamara

pre 7 godina

Svima treba da vam se oduzmu dozvole, vama koji tvrdite da smeju vozila sa rotacijom na crveno. NE SMEJU. NE SMEJU. NE SMEJU. TACKA. A zbog vozaca koji tako poznaji pravila saobracaja kao vi, i ima ovoliko nesreca. Gde ste kupovali dozvole?

Manoroth

pre 7 godina

Hm, vidim puno komentara u kojima ljudi ne znaju da li vozila sa rotacijom smeju da prodju na crveno svetlo...

Nemojte da vas mrzi da procitate zakon, koristice vam.

Ana

pre 7 godina

Pogledajte na youtube filmic kako se u Nemackoj ponasaju vozaci kad prolazi hitna pomoc sa rotacijom.Svi, bas svi se sklanjaju da prodje i onda je nemoguce da se desi ovako tragicna situacija.

Nenetacno = tačno

pre 7 godina

NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM. 

Upamtite to, molim vas! 
(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37) # Link komentara 

Netacno! 
Kada su upaljena rotaciona svetla i sirene vozila hitne pomoci i milicije mogu proci kroz crveno svetlo!
(zvrx, 05. februar 2017 18:29)

Kretanje vozila sa prvenstvom prolaza, 108. i109. član ZOBS!

crazyprocessor

pre 7 godina

Vozilo pod rotacijom NEMA prvenstvo prolaza ukoliko je crveno svetlo! Obaveza vozaca kada vidi vozila pod rotacijom je da uspori pomeri se u stranu i omoguci im prolaz. Normalna stvar je da ce svi usporiti i pustiti vozilo da prodje kroz crveno ako su na vreme primetili. Zakonom mora biti regulisano da NEMAJU prvenstvo jer bi onda bilo zescih sudara, i ne branite uvek vozaca hitne jer nisu oni DOKTORI, pricate o njima kao da su obuceni piloti. Vozio sam se po ibarkoj sa njima, neki misle da ostali vide i iza krivine kad oni preticu, umalo da se u sleper zakuca.

fisermankv

pre 7 godina

Svi vi koji pametujete da bilo ko može da prođe kroz crveno,zamislite situaciju da u poprecnoj ulici u koju ulece vozilo Hitne pomoci prelazi gluvo ili nagluvo lice,koje se uzda u taj isti semafor koji je za njega zelen?Kroz crveno ne moze niko!!!

B

pre 7 godina

Vidim ima par vozaca hitne ovdje. Takodje vozim u hitnoj. Zakonski ne smije niko kroz crveno ali jednostavno moramo da prolazimo da bi stigli da spasimo nekog. Naravno uz maksimalnu opreznost. Ako hitna prodje na crveno i desi se udes vozac hitne je kriv. I ljudi imajte obzira i propustajte vozila hitne pomoci jer svaka sekunda je nekad bitna. Zamislite da ste vi pozvali za nekoga svog.

RS 177

pre 7 godina

panadol@ vidim da pametuješ i deliš lekcije o zakonu u saobraćaju,evo druže,ja ću tebi reći : hitna pomoć po zakonu NE MOŽE proći na crveno svetlo,druga je stvar što oni uglavnom prolaze na crveno i sa jedne strane podržavam to ako vozač to uradi krajnje oprezno jer nekome sekunde igraju ulogu a isto tako nije vredno oduzeti život u pokušaju da spasiš drugi

genije

pre 7 godina

Za pametnjakoviće:
CRVENO NA SEMAFORU VAŽI ZA SVE:
link B92:
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?nav_id=995034
link:
http://ltablice.com/pravila-saobracaja/ostala-pravila-saobracaja/99-vozila-sa-prvenstvom-prolaza

Doduše, umeju da prođu na crveno i svakako ih propustim (pa i dam znak da prođu) u tom slučaju ali zakon kaže da semafor važi i za njih (što ne znači da ih vi ne smete/možete propustiti).

nele

pre 7 godina

Dragi moji vozaci po vazecem zakonu o saobracaju, niko nema pravo prolaska kroz crveno svetlo, pa ni hitna pomoc. Inace u praksi uglavnom ta vozila ostali vozaci pustaju da prodju kroz crveno, a policija ih po savesti ne kaznjava.

Prvenstvo razuma

pre 7 godina

Upamtite to, molim vas! 
(VAZNO!, 05. februar 2017 17:37) 

Upamti ti druze molim tee, da hitna pomoc MOZE da prolazi kroz crveno.Zato si ih druze i video kako to rade.Nadam se da si pesak a ne vozac.
(panadol, 05. februar 2017 18:31)

Nadam se da nisi ni pešak, nego da se neko stara o tebi jer i pešak mora da zna ponešto o saobraćaju. Po kom to članu zakona vozilo hitne pomoći sme da prođe kad je na semaforu crveno? Ovde se uvek postavlja pitanje moralnosti, ali ne poznajem nikoga ko poznaje nekoga ko je mesto vozača u hitnoj pomoći dobio na konkursu. Toliko o moralnosti! Stava sam da vozila hitne pomoći treba uvek da imaju prvenstvo prolaza jer im je namena za hitne intervencije. Dakle, ili u garaži, ili sa prvenstom prolaza jer vozilo hitne pomoći nema šta da traži na putu ako nije na hitnom zadatku. Valjda neko potpisuje te putne naloge! Neko moralan! Sad, što je kod nas uobičajeno da uključiš rotaciju i skokneš do pijace da kupiš džak kupusa, više govori o našem poimanju obaveza i odgovornosti i obavezno nas vraća na pitanje moralnosti.

Naglašavam: uvek ću propustiti vozilo sa rotacijom, makar ono prevozilo kupus, radije nego da razmišljam da li je moje slepo poštovanje slova zakona nekoga koštalo života!

goksa

pre 7 godina

( VAZNO)
iako si pravno gledano 100% u pravu nisi izmislio toplu vodu zato si i od mene dobio -
to vazi samo u slucaju nezgode
po nepisanom pravilu svi puste hitnu i na crveno.
zamisli da ne dao bog nikom pa ni tebi da ti zatreba nekad hitna da li bi mu rekao da propisno saceka signal crvenog svetla ili proba sto pre da prodje raskrsnicu.. hm

uostalom to je samo kod nas na balkanu u zapadnoj civilizaciji dispeceri na saobracajnom video nadzoru zatvaraju crvenim signalom sve pravce osim smera kojom se krece hitna a nekad i hitna moze da promeni crveno u zeleno kao i u svedskoj sto su skoro uveli da vam utisaju radio kako bi blagovremeno culi sirenu i omogucili prolaz.

dr

pre 7 godina

@VAŽNO!
U pravu si NIKO NE SME po zakonu da prođe na crveno svetlo("pa čak ni vozila sa rotacijom"),ja radim u hitnoj pomoći znam taj zakon vrlo dobro. A sad ja da pitam tebe nešto,kada ideš na poziv da je čovek bez svesti i ne diše i imaš 5-6 min da započneš reanimaciju ili je čovek mrtav da li bi ti stao na crveno i čekao minut-dva(koji nekome život znači) da se upali zeleno svetlo. Da se razumemo niko ne kaže da hitna pomoć treba ko muva bez glave da vozi i da prolazi kroz crvena svetla bez da prethodno uspori i proveri da li je bezbedno da prođe.

koviljka

pre 7 godina

Ironija stradati od Hitne pomoći. Saučešće.

Nije stradala od hitne pomoci nego u kolima hitne pomoci koja su se sudarila sa drugim kolima.

nex

pre 7 godina

Ja sam vozac hitne pomoci i moram nekolicini da repliciram. Slazem se da medju kolegama ima bahatih i nepromisljenih. Nisu smo svi bogom dani. I sto se prolaska na crveno,potpuno je tacno da niko,pa ni mi ni sa rotacijom ne smemo da prodjemo. Pobogu,pa logicno je. Smes,oprezno,ALI OPREZNO,da pridjes,stanes na liniju preglednosti,i ako se uveris da su te primetili i stali,da prodjes. Pa koliko treba da budes lud da proletis na dza-bu!?
Drugo,od 10 vozila,2-3 znaju sta treba da urade i kako kad naidjem pod rotacijom. Ostali,blagi uzas. Retrovizor ne postoji,ili zablokiraju,ili se uplase,a najgori su oni koji kad te vide,prepadnu se,i iz sve snage nabodu kocnicu a da ne mrdnu u desno. Vozacima slepera i autobusa svaka cast.
Ne znam sta je ovde bilo u pitanju,ali ovo su cinjenice

NoName

pre 7 godina

@alo

U hitbim situacijama, kola hitne pomoci uvek moraju imati ukljuceno vizuelno i audio upozorenje. Sto nije slucaj. Audio upozorenje pale samo kada je neka prepreka. Mali milon puta smo svedoci toga.

@alo

pre 7 godina

Alo pametnjakovicu, a ti si bio tamo pa znas kako je tacno bilo?? Normalno je da kola hitne pomoci imaju prvenstvo i kada god cujete sirenu i vidite rotaciju treba zaustaviti auto ili pomeriti i tako omoguciti prolaz ali bio sam prisutan kada su kola hitne pomoci kroz crveno samo upala kroz raskrsnicu,vozac ne gledajuci ni levo ni desno. Pa ne moze se ni tako,iako je ukljucio tu rotaciju,mora i on da vodi racuna jer i kada se vozi 50,kocenje se ne moze odraditi "u mestu"! Tako da ne prosipajte pamet a da ne znate sve cinjenice!

senilko

pre 7 godina

@(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37)
Naravno da vozilo sa ukljucenom rotacijom I sirenom ima pravo da prodje kroz crveno svetlo, i svi, ali BAS SVI ucesnici u saobracaju (i pesaci) moraju da se sklone da to vozilo prodje. Nadam se samo da tih 60-ak ljudi koji su na Vas komentar dali plus, nemaju vozacku dozvolu. Nepoznvaanje propisa je takodje cest uzrok saobracajnih nesreca.

panadol

pre 7 godina

Upamtite to, molim vas!
(VAZNO!, 05. februar 2017 17:37)

Upamti ti druze molim tee, da hitna pomoc MOZE da prolazi kroz crveno.Zato si ih druze i video kako to rade.Nadam se da si pesak a ne vozac.

zvrx

pre 7 godina

NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM.

Upamtite to, molim vas!
(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37) # Link komentara

Netacno!
Kada su upaljena rotaciona svetla i sirene vozila hitne pomoci i milicije mogu proci kroz crveno svetlo!

Libero Boskan

pre 7 godina

(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37)

Vozilo sa rotacionim svetlom ne sme da proleti na crveno, ali svakako sme da prodje na crveno, sa zaustavljanjem. Nesto kao znak 'stop' za obicne vozace.
U svakom slucaju bi ostali vozaci trebali da obrate paznju na situaciju oko sebe, i da se prilagode, a ne da voze autisticnu solo-voznju u kojoj ih ne interesuje nista oko njih.

Miki

pre 7 godina

Inace nam je divna kultura prilikom nailaska kola hitne pomoci. To je samo jedan od pokazatelja kako smo los narod. Dodje mi nekad da pratim nekog od onih sto nece da se skloni i da ga pitam, "sta je u tvojoj glavi zemljace."? Lose, vrlo lose. Postali svo vrlo opasno mesto za zivot. Zombiji pobedjuju.

uvrnuti

pre 7 godina

Iako je cinjenica da malo vozaca pokazuje bilo kakav normalan odnos prema vozilima prioriteta, moram da pomenem nesto sasvim drugo.
U 90% slucajeva pri susretu sa vozilima hitne pomoci, video sam ponasanje kakvo nikako nije primereno istima. Od potpuno sulude i nepromisljene voznje kada nisu pod rotacijom (obaveznog pricanja mobilnim, prolaska na crveno, preticanja i u gradu, na prometnim ulicama, pesackim, semaforima...), do potpune idiotske voznje pod rotacijom. Sam podatak da su ukljucili rotaciju i sirenu im je dovoljan da bez usporavanja i uzimanja u obzir faktore rizika (nesmotrenost drugih, nepreglednost, bezobrazluk.....) prelaze preko najrizicnijih mesta. Cak sam ih i na magistralnim putevima vidjao kako izlecu iz krivine, prelazeci na suprotnu stranu, zaklonjeni iza brda ili slicnih prepreka koje iskljucuju svaku mogucnost da budu na vreme primeceni.
Jednostavno, isti tip vozaca se danas nalazi profesionalnim zanimanjima, bez obzira da li se radi o dostavnim vozilima ili vozilima hitne pomoci. Ni policija nije nista bolja.

VAZNO!

pre 7 godina

Koliko sam samo puta video da hitna pomoc prelazi na crvenom svetlu i umalo izaziva udese....

NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM.

Upamtite to, molim vas!

Hohstapler

pre 7 godina

Koliko sam samo puta video da hitna pomoc prelazi na crvenom svetlu i umalo izaziva udese....NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM.Upamtite to, molim vas!
(VAZNO!, 05. februar 2017 17:37)

Sine, ti ako imaš vozačku idi i baci je, pa ponovo na polaganje saobraćajnih propisa.

Milos

pre 7 godina

Nemate pojma ni pod kojim uslovima ni sta se desilo, ali vec ste optuzili vozaca da se nije hteo skloniti hitnoj. Polako ljudi, niste vi najpametniji!

djoshha

pre 7 godina

@VAZNO!,dokle god ljudi (da ne kazem nesto pogrdnije) poput tebe dobijaju vozacke dozvole, bice i nesreca sa kolima hitne pomoci! Takvi kao ti koji ne pustaju vozilo sa rotacijom u kom mozda umire neko, koje ima pravo da prodje kroz crveno svetlo uz prethodnu proveru naravno da ne ugroze nekog, trebaju da ostanu trajno bez vozacke dozvole. Iskreno me ovo jako zabrinjava da neko ne zna osnovne stvari u saobracaju, jer mi je majka lekar koji je jako cesto upravo u tim kolima hitne pomoci, a kada citam ovakve vesti, kao i ove komentare vidim koliko je to nebezbedan posao....

alo

pre 7 godina

Alo ljudi, kada naidje kola hitne pomoći treba se zaustaviti, skloniti što više, propustiti i ne gledati na prvenstvo..hitna pomoć uvek ali uvek ima prvenstvo..ja lično čak i kad nije uključena sirena i rotacija! Čak treba propustiti i privatna kola u pratnji hitne..obično su to rođaci pacijenta.

Gong

pre 7 godina

Tužno, a prečesto nam se dešava. Koristim priliku da apelujem na mlade vozače da nikada muziku ne pojačavaju do daske, jer mogu doći u situaciju da ne čuju sirene, što vozila prioriteta, što drugih učesnika u saobraćaju. Pa ni zvuk motora svog automobila. Dok ne postanete iskusniji i naučite da pratite i predviđate situaciju, budite skromni u ponašanju u saobraćaju. Sve ovo pišem iz razloga što viđam mlađariju kako su više na Exitu, nego u saobraćaju dok su za volanom.

Miki

pre 7 godina

Inace nam je divna kultura prilikom nailaska kola hitne pomoci. To je samo jedan od pokazatelja kako smo los narod. Dodje mi nekad da pratim nekog od onih sto nece da se skloni i da ga pitam, "sta je u tvojoj glavi zemljace."? Lose, vrlo lose. Postali svo vrlo opasno mesto za zivot. Zombiji pobedjuju.

alo

pre 7 godina

Alo ljudi, kada naidje kola hitne pomoći treba se zaustaviti, skloniti što više, propustiti i ne gledati na prvenstvo..hitna pomoć uvek ali uvek ima prvenstvo..ja lično čak i kad nije uključena sirena i rotacija! Čak treba propustiti i privatna kola u pratnji hitne..obično su to rođaci pacijenta.

Milos

pre 7 godina

Nemate pojma ni pod kojim uslovima ni sta se desilo, ali vec ste optuzili vozaca da se nije hteo skloniti hitnoj. Polako ljudi, niste vi najpametniji!

uvrnuti

pre 7 godina

Iako je cinjenica da malo vozaca pokazuje bilo kakav normalan odnos prema vozilima prioriteta, moram da pomenem nesto sasvim drugo.
U 90% slucajeva pri susretu sa vozilima hitne pomoci, video sam ponasanje kakvo nikako nije primereno istima. Od potpuno sulude i nepromisljene voznje kada nisu pod rotacijom (obaveznog pricanja mobilnim, prolaska na crveno, preticanja i u gradu, na prometnim ulicama, pesackim, semaforima...), do potpune idiotske voznje pod rotacijom. Sam podatak da su ukljucili rotaciju i sirenu im je dovoljan da bez usporavanja i uzimanja u obzir faktore rizika (nesmotrenost drugih, nepreglednost, bezobrazluk.....) prelaze preko najrizicnijih mesta. Cak sam ih i na magistralnim putevima vidjao kako izlecu iz krivine, prelazeci na suprotnu stranu, zaklonjeni iza brda ili slicnih prepreka koje iskljucuju svaku mogucnost da budu na vreme primeceni.
Jednostavno, isti tip vozaca se danas nalazi profesionalnim zanimanjima, bez obzira da li se radi o dostavnim vozilima ili vozilima hitne pomoci. Ni policija nije nista bolja.

nex

pre 7 godina

Ja sam vozac hitne pomoci i moram nekolicini da repliciram. Slazem se da medju kolegama ima bahatih i nepromisljenih. Nisu smo svi bogom dani. I sto se prolaska na crveno,potpuno je tacno da niko,pa ni mi ni sa rotacijom ne smemo da prodjemo. Pobogu,pa logicno je. Smes,oprezno,ALI OPREZNO,da pridjes,stanes na liniju preglednosti,i ako se uveris da su te primetili i stali,da prodjes. Pa koliko treba da budes lud da proletis na dza-bu!?
Drugo,od 10 vozila,2-3 znaju sta treba da urade i kako kad naidjem pod rotacijom. Ostali,blagi uzas. Retrovizor ne postoji,ili zablokiraju,ili se uplase,a najgori su oni koji kad te vide,prepadnu se,i iz sve snage nabodu kocnicu a da ne mrdnu u desno. Vozacima slepera i autobusa svaka cast.
Ne znam sta je ovde bilo u pitanju,ali ovo su cinjenice

dr

pre 7 godina

@VAŽNO!
U pravu si NIKO NE SME po zakonu da prođe na crveno svetlo("pa čak ni vozila sa rotacijom"),ja radim u hitnoj pomoći znam taj zakon vrlo dobro. A sad ja da pitam tebe nešto,kada ideš na poziv da je čovek bez svesti i ne diše i imaš 5-6 min da započneš reanimaciju ili je čovek mrtav da li bi ti stao na crveno i čekao minut-dva(koji nekome život znači) da se upali zeleno svetlo. Da se razumemo niko ne kaže da hitna pomoć treba ko muva bez glave da vozi i da prolazi kroz crvena svetla bez da prethodno uspori i proveri da li je bezbedno da prođe.

VAZNO!

pre 7 godina

Koliko sam samo puta video da hitna pomoc prelazi na crvenom svetlu i umalo izaziva udese....

NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM.

Upamtite to, molim vas!

zvrx

pre 7 godina

NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM.

Upamtite to, molim vas!
(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37) # Link komentara

Netacno!
Kada su upaljena rotaciona svetla i sirene vozila hitne pomoci i milicije mogu proci kroz crveno svetlo!

senilko

pre 7 godina

@(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37)
Naravno da vozilo sa ukljucenom rotacijom I sirenom ima pravo da prodje kroz crveno svetlo, i svi, ali BAS SVI ucesnici u saobracaju (i pesaci) moraju da se sklone da to vozilo prodje. Nadam se samo da tih 60-ak ljudi koji su na Vas komentar dali plus, nemaju vozacku dozvolu. Nepoznvaanje propisa je takodje cest uzrok saobracajnih nesreca.

panadol

pre 7 godina

Upamtite to, molim vas!
(VAZNO!, 05. februar 2017 17:37)

Upamti ti druze molim tee, da hitna pomoc MOZE da prolazi kroz crveno.Zato si ih druze i video kako to rade.Nadam se da si pesak a ne vozac.

Hohstapler

pre 7 godina

Koliko sam samo puta video da hitna pomoc prelazi na crvenom svetlu i umalo izaziva udese....NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM.Upamtite to, molim vas!
(VAZNO!, 05. februar 2017 17:37)

Sine, ti ako imaš vozačku idi i baci je, pa ponovo na polaganje saobraćajnih propisa.

Libero Boskan

pre 7 godina

(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37)

Vozilo sa rotacionim svetlom ne sme da proleti na crveno, ali svakako sme da prodje na crveno, sa zaustavljanjem. Nesto kao znak 'stop' za obicne vozace.
U svakom slucaju bi ostali vozaci trebali da obrate paznju na situaciju oko sebe, i da se prilagode, a ne da voze autisticnu solo-voznju u kojoj ih ne interesuje nista oko njih.

djoshha

pre 7 godina

@VAZNO!,dokle god ljudi (da ne kazem nesto pogrdnije) poput tebe dobijaju vozacke dozvole, bice i nesreca sa kolima hitne pomoci! Takvi kao ti koji ne pustaju vozilo sa rotacijom u kom mozda umire neko, koje ima pravo da prodje kroz crveno svetlo uz prethodnu proveru naravno da ne ugroze nekog, trebaju da ostanu trajno bez vozacke dozvole. Iskreno me ovo jako zabrinjava da neko ne zna osnovne stvari u saobracaju, jer mi je majka lekar koji je jako cesto upravo u tim kolima hitne pomoci, a kada citam ovakve vesti, kao i ove komentare vidim koliko je to nebezbedan posao....

goksa

pre 7 godina

( VAZNO)
iako si pravno gledano 100% u pravu nisi izmislio toplu vodu zato si i od mene dobio -
to vazi samo u slucaju nezgode
po nepisanom pravilu svi puste hitnu i na crveno.
zamisli da ne dao bog nikom pa ni tebi da ti zatreba nekad hitna da li bi mu rekao da propisno saceka signal crvenog svetla ili proba sto pre da prodje raskrsnicu.. hm

uostalom to je samo kod nas na balkanu u zapadnoj civilizaciji dispeceri na saobracajnom video nadzoru zatvaraju crvenim signalom sve pravce osim smera kojom se krece hitna a nekad i hitna moze da promeni crveno u zeleno kao i u svedskoj sto su skoro uveli da vam utisaju radio kako bi blagovremeno culi sirenu i omogucili prolaz.

koviljka

pre 7 godina

Ironija stradati od Hitne pomoći. Saučešće.

Nije stradala od hitne pomoci nego u kolima hitne pomoci koja su se sudarila sa drugim kolima.

@alo

pre 7 godina

Alo pametnjakovicu, a ti si bio tamo pa znas kako je tacno bilo?? Normalno je da kola hitne pomoci imaju prvenstvo i kada god cujete sirenu i vidite rotaciju treba zaustaviti auto ili pomeriti i tako omoguciti prolaz ali bio sam prisutan kada su kola hitne pomoci kroz crveno samo upala kroz raskrsnicu,vozac ne gledajuci ni levo ni desno. Pa ne moze se ni tako,iako je ukljucio tu rotaciju,mora i on da vodi racuna jer i kada se vozi 50,kocenje se ne moze odraditi "u mestu"! Tako da ne prosipajte pamet a da ne znate sve cinjenice!

B

pre 7 godina

Vidim ima par vozaca hitne ovdje. Takodje vozim u hitnoj. Zakonski ne smije niko kroz crveno ali jednostavno moramo da prolazimo da bi stigli da spasimo nekog. Naravno uz maksimalnu opreznost. Ako hitna prodje na crveno i desi se udes vozac hitne je kriv. I ljudi imajte obzira i propustajte vozila hitne pomoci jer svaka sekunda je nekad bitna. Zamislite da ste vi pozvali za nekoga svog.

Gong

pre 7 godina

Tužno, a prečesto nam se dešava. Koristim priliku da apelujem na mlade vozače da nikada muziku ne pojačavaju do daske, jer mogu doći u situaciju da ne čuju sirene, što vozila prioriteta, što drugih učesnika u saobraćaju. Pa ni zvuk motora svog automobila. Dok ne postanete iskusniji i naučite da pratite i predviđate situaciju, budite skromni u ponašanju u saobraćaju. Sve ovo pišem iz razloga što viđam mlađariju kako su više na Exitu, nego u saobraćaju dok su za volanom.

vaso

pre 7 godina

Koliko sam samo puta video da hitna pomoc prelazi na crvenom svetlu i umalo izaziva udese....NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM.Upamtite to, molim vas!
(VAZNO!, 05. februar 2017 17:37)

Sine, ti ako imaš vozačku idi i baci je, pa ponovo na polaganje saobraćajnih propisa.

Sine ti prvi to da uradiš, radi tvoje bezbednosti i bezbednosti drugih učesnika u sobraćaju. Plava rotacija ne sme da prođe na crveno, ne sme da prođe raskrsnicu ako policajac koji reguliše raskrsnicu daje znak da mu je prolazak zabranjen. Takođe vozila pod pratnjom imaju prednost u odnosu na plavu rotaciju...

milojko

pre 7 godina

Juce sudar voza i autobusa, danas sudar hitne i automobila, povrede, stradanja...Oba slucaja imaju jednu zajednicku crtu - davanje prednosti, izgleda najtezi cin za sirovog srpskog vozaca. Ja sam svojim ocima gledao kako se pre neobezbedjenog pruznog prelaza voz po propisu ZAUSTAVLJA. Nailazi putnicko vozilo i mrtav hladan prelazi ispred zaustavljenog voza!!!

jedna zelena

pre 7 godina

Bio sam na licu mesta,ko je kriv nije siguran ni nacelnik saobracajne policije. Desila se tragedija. Najvise je kriv sistem. Hitna pomoc Apatin ima neispravna vozila,taj sanitet pitanje jel bio ispravn,onda su morali iz tog saniteta da prebacuju u drugi opremu jel u Apatinu ima samo jedna kompletna oprema za hitnu. Koliko je sanitet star i jos sto pitanja. A vozac u hitnoj je placen malo vise pd spremacice itd idt

Matori Kesa

pre 7 godina

Sestre Srpkinje i braco Srbi - ako postoji ZAKON o Bezbednosti u Saobracaju ON regulise sta Ko sme i sta Ko NE sme da radi ! A Nase licne utiske da ostavimo za utakmicu - tamo je sloboda izrazavanja po Nasem (prostackom) ukusu !

crazyprocessor

pre 7 godina

Vozilo pod rotacijom NEMA prvenstvo prolaza ukoliko je crveno svetlo! Obaveza vozaca kada vidi vozila pod rotacijom je da uspori pomeri se u stranu i omoguci im prolaz. Normalna stvar je da ce svi usporiti i pustiti vozilo da prodje kroz crveno ako su na vreme primetili. Zakonom mora biti regulisano da NEMAJU prvenstvo jer bi onda bilo zescih sudara, i ne branite uvek vozaca hitne jer nisu oni DOKTORI, pricate o njima kao da su obuceni piloti. Vozio sam se po ibarkoj sa njima, neki misle da ostali vide i iza krivine kad oni preticu, umalo da se u sleper zakuca.

smokni

pre 7 godina

zobs

http://www.mgsi.gov.rs/sites/default/files/Zakon%20o%20bezbednosti%20saobracaja%20na%20putevima.pdf

clan 106, stav 7
clan 108, stav 7

kaze da vozila pod pratnjom i vozila sa prvenstvom prolaza ne smeju da prodju na crveno svetlo

padavicar

pre 7 godina

Mlada doktorka je plakala u bonici jer toj zeni nije uspela spasiti zivot, pokusavala je ozivljavati iako je i ona bila povredjena.

fisermankv

pre 7 godina

Svi vi koji pametujete da bilo ko može da prođe kroz crveno,zamislite situaciju da u poprecnoj ulici u koju ulece vozilo Hitne pomoci prelazi gluvo ili nagluvo lice,koje se uzda u taj isti semafor koji je za njega zelen?Kroz crveno ne moze niko!!!

RS 177

pre 7 godina

panadol@ vidim da pametuješ i deliš lekcije o zakonu u saobraćaju,evo druže,ja ću tebi reći : hitna pomoć po zakonu NE MOŽE proći na crveno svetlo,druga je stvar što oni uglavnom prolaze na crveno i sa jedne strane podržavam to ako vozač to uradi krajnje oprezno jer nekome sekunde igraju ulogu a isto tako nije vredno oduzeti život u pokušaju da spasiš drugi

Andrija

pre 7 godina

Na teritoriji Srbije vozila sa rotacijom NE smeju po zakonu proci na crveno svetlo. Imaju prednost na svim ostalim raskrsnicama koje nisu regulisane semaforom, bilo da imaju stop, trougao ili bilo sta drugo sto nije crveno svetlo . Naravno, oni prodju ako nema nikog jel ih niko nece kazniti.

Tamara

pre 7 godina

Svima treba da vam se oduzmu dozvole, vama koji tvrdite da smeju vozila sa rotacijom na crveno. NE SMEJU. NE SMEJU. NE SMEJU. TACKA. A zbog vozaca koji tako poznaji pravila saobracaja kao vi, i ima ovoliko nesreca. Gde ste kupovali dozvole?

NoName

pre 7 godina

@alo

U hitbim situacijama, kola hitne pomoci uvek moraju imati ukljuceno vizuelno i audio upozorenje. Sto nije slucaj. Audio upozorenje pale samo kada je neka prepreka. Mali milon puta smo svedoci toga.

szamar

pre 7 godina

Jbg nisi frajer, faca, mangup ako se sklonis sa strane. Gde da neko bude veci vozac od srbina i njegovog uvezenog krsa u koji se kune izmedju dva nedeljna servisa kod majstora za 500kinti

nele

pre 7 godina

Dragi moji vozaci, po zakonu o saobracaju, niko pa ni hitna pomoc nema.pravo prolaska kroz crveno svetlo. U praksi je drugacije, vozaci ih po savesti pustaju da prodju kroz crveno.

Neko iz publike

pre 7 godina

Očigledno da je malo njih pročitalo ZOBS, čak iako su dati i linkovi i koji su članovi na koje se ovo odnosi. Dakle u članu 108 lepo piše da vozila sa prvenstvom prolaza nemaju prednost ako imaju na semaforu crveno svetlo, ali ne piše da NE SMEJU da prođu kroz raskrsnicu. Znači mora da propusti ove što imaju zeleno. Normalni vozači će svakako da propuste vozila sa prvenstvom prolaza, čak i kada imaju zeleno svetlo.

Prvenstvo razuma

pre 7 godina

Upamtite to, molim vas! 
(VAZNO!, 05. februar 2017 17:37) 

Upamti ti druze molim tee, da hitna pomoc MOZE da prolazi kroz crveno.Zato si ih druze i video kako to rade.Nadam se da si pesak a ne vozac.
(panadol, 05. februar 2017 18:31)

Nadam se da nisi ni pešak, nego da se neko stara o tebi jer i pešak mora da zna ponešto o saobraćaju. Po kom to članu zakona vozilo hitne pomoći sme da prođe kad je na semaforu crveno? Ovde se uvek postavlja pitanje moralnosti, ali ne poznajem nikoga ko poznaje nekoga ko je mesto vozača u hitnoj pomoći dobio na konkursu. Toliko o moralnosti! Stava sam da vozila hitne pomoći treba uvek da imaju prvenstvo prolaza jer im je namena za hitne intervencije. Dakle, ili u garaži, ili sa prvenstom prolaza jer vozilo hitne pomoći nema šta da traži na putu ako nije na hitnom zadatku. Valjda neko potpisuje te putne naloge! Neko moralan! Sad, što je kod nas uobičajeno da uključiš rotaciju i skokneš do pijace da kupiš džak kupusa, više govori o našem poimanju obaveza i odgovornosti i obavezno nas vraća na pitanje moralnosti.

Naglašavam: uvek ću propustiti vozilo sa rotacijom, makar ono prevozilo kupus, radije nego da razmišljam da li je moje slepo poštovanje slova zakona nekoga koštalo života!

nele

pre 7 godina

Dragi moji vozaci po vazecem zakonu o saobracaju, niko nema pravo prolaska kroz crveno svetlo, pa ni hitna pomoc. Inace u praksi uglavnom ta vozila ostali vozaci pustaju da prodju kroz crveno, a policija ih po savesti ne kaznjava.

genije

pre 7 godina

Za pametnjakoviće:
CRVENO NA SEMAFORU VAŽI ZA SVE:
link B92:
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?nav_id=995034
link:
http://ltablice.com/pravila-saobracaja/ostala-pravila-saobracaja/99-vozila-sa-prvenstvom-prolaza

Doduše, umeju da prođu na crveno i svakako ih propustim (pa i dam znak da prođu) u tom slučaju ali zakon kaže da semafor važi i za njih (što ne znači da ih vi ne smete/možete propustiti).

Manoroth

pre 7 godina

Hm, vidim puno komentara u kojima ljudi ne znaju da li vozila sa rotacijom smeju da prodju na crveno svetlo...

Nemojte da vas mrzi da procitate zakon, koristice vam.

Nenetacno = tačno

pre 7 godina

NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM. 

Upamtite to, molim vas! 
(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37) # Link komentara 

Netacno! 
Kada su upaljena rotaciona svetla i sirene vozila hitne pomoci i milicije mogu proci kroz crveno svetlo!
(zvrx, 05. februar 2017 18:29)

Kretanje vozila sa prvenstvom prolaza, 108. i109. član ZOBS!

realno

pre 7 godina

vozila sa zvucnim i svetlosnom signalizacijom(vatrogasna, policija, hitna) mogu proci kroz crveno svetlo kad se uvere da nece doci do nezgode i snose krivicu ako do nje dodje. Ali neodgovaraju zakonu ako sve prodje bez problema(zbog crvenog svetla).....

goksa

pre 7 godina

( NoName)

E pa ne bih se slozio zato sto u vecernjim casovima nocu i rano svitanje odnosno ( zabranjena je upotreba zvucnih signala od prvog sumraka do potpunog svitanja clan zakona o saobracaju )

Zatim imate saobracajne znakove gde je zabranjena upotreba zv signala sirena itd kao u blizini bolnica porodilista decijih ustanova zoo vrtova itd a i nije ljudski bez nuzde u gusto naseljenim mestima trubiti sto je takodje regulisano zakonom svatovima se prasta haha

NisamBasLjubitelj!

pre 7 godina

Moj uisak o danasnjim vozacima je da ili smo toliko postali bahati da smo prestali da marimo za tudje zivote i propise u saobracaju ili jednostanvo ne znamo sta da radimo u slucaju nailaska vozila sa upaljenom rotacijom. Nebrojeno puta, video sam da se vozaci uopste ne obaziru na kola hitne pomoci sa upaljenom rotacijom i uopste ne odreaguju usporavanjem (ili stajanjem) i pomicanjem sto vise u desnu stranu. Cesce bude da se iznenadim da kad to neko uradi (i onda, kao neki ludak, iako ga ne poznajem, pozdravim ga, mahnem ili pokaem palac gore)

Ana

pre 7 godina

Pogledajte na youtube filmic kako se u Nemackoj ponasaju vozaci kad prolazi hitna pomoc sa rotacijom.Svi, bas svi se sklanjaju da prodje i onda je nemoguce da se desi ovako tragicna situacija.

kurs iz engleskog

pre 7 godina

NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM. 

Upamtite to, molim vas! 
(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37) # Link komentara 

Netacno! 
Kada su upaljena rotaciona svetla i sirene vozila hitne pomoci i milicije mogu proci kroz crveno svetlo!
(zvrx, 05. februar 2017 18:29)

Netacno!
Vatrogasci, kola pod pratnjom I policajci smeju kroz crveno, a hitna pomoc ne sme.

solidarnost

pre 7 godina

mozete vi svi da pisete ovde sta hocete ali bih vas molio da na jutjubu pogledate snimak kako reaguju vozaci u budimpesti na rotaciju i sirenu hitne pomoci a imao sam prilike i sam da se uverim u isto zemljak je sa jednog kraja budimpeste na drugi dosao za osam minuta tj do bolnice i nema apsolutno nikakvih problema sa crvenim ili bilo kojim svetlom na semaforu a zasto tako reaguju iz prostog razloga jer danas sutra on ili neko od njegove porodice moze da se nadje u tim istim kolima hitne pomoci

Ćomi92

pre 7 godina

@(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37)
U pravu su i jedni i drugi. Naime, vozilo IMA PRAVA da prođe na crveno ali AKO I SAMO AKO vozač utvrdi da je to bezbedno! Naime, igrom slučaja sam upoznat sa radom vatrogasaca i saniteta, i pravilo je da, jeste, imaju pravo, da prođu krzo crveno, kao što zakon nalaže, ali samo ako uspore u i utvrde da je to bezbedno!
E sad, to što ima likova koji projure ili šta već, u to ne ulazim, ali prolaz kroz crveno i jurcanje kroz crveno su različite stvari!
Ljudi, kad čujete sirenu, usporite, iako vam je zeleno!!!

VAZNO!

pre 7 godina

Koliko sam samo puta video da hitna pomoc prelazi na crvenom svetlu i umalo izaziva udese....

NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM.

Upamtite to, molim vas!

zvrx

pre 7 godina

NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM.

Upamtite to, molim vas!
(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37) # Link komentara

Netacno!
Kada su upaljena rotaciona svetla i sirene vozila hitne pomoci i milicije mogu proci kroz crveno svetlo!

Hohstapler

pre 7 godina

Koliko sam samo puta video da hitna pomoc prelazi na crvenom svetlu i umalo izaziva udese....NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM.Upamtite to, molim vas!
(VAZNO!, 05. februar 2017 17:37)

Sine, ti ako imaš vozačku idi i baci je, pa ponovo na polaganje saobraćajnih propisa.

panadol

pre 7 godina

Upamtite to, molim vas!
(VAZNO!, 05. februar 2017 17:37)

Upamti ti druze molim tee, da hitna pomoc MOZE da prolazi kroz crveno.Zato si ih druze i video kako to rade.Nadam se da si pesak a ne vozac.

senilko

pre 7 godina

@(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37)
Naravno da vozilo sa ukljucenom rotacijom I sirenom ima pravo da prodje kroz crveno svetlo, i svi, ali BAS SVI ucesnici u saobracaju (i pesaci) moraju da se sklone da to vozilo prodje. Nadam se samo da tih 60-ak ljudi koji su na Vas komentar dali plus, nemaju vozacku dozvolu. Nepoznvaanje propisa je takodje cest uzrok saobracajnih nesreca.

kurs iz engleskog

pre 7 godina

NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM. 

Upamtite to, molim vas! 
(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37) # Link komentara 

Netacno! 
Kada su upaljena rotaciona svetla i sirene vozila hitne pomoci i milicije mogu proci kroz crveno svetlo!
(zvrx, 05. februar 2017 18:29)

Netacno!
Vatrogasci, kola pod pratnjom I policajci smeju kroz crveno, a hitna pomoc ne sme.

djoshha

pre 7 godina

@VAZNO!,dokle god ljudi (da ne kazem nesto pogrdnije) poput tebe dobijaju vozacke dozvole, bice i nesreca sa kolima hitne pomoci! Takvi kao ti koji ne pustaju vozilo sa rotacijom u kom mozda umire neko, koje ima pravo da prodje kroz crveno svetlo uz prethodnu proveru naravno da ne ugroze nekog, trebaju da ostanu trajno bez vozacke dozvole. Iskreno me ovo jako zabrinjava da neko ne zna osnovne stvari u saobracaju, jer mi je majka lekar koji je jako cesto upravo u tim kolima hitne pomoci, a kada citam ovakve vesti, kao i ove komentare vidim koliko je to nebezbedan posao....

alo

pre 7 godina

Alo ljudi, kada naidje kola hitne pomoći treba se zaustaviti, skloniti što više, propustiti i ne gledati na prvenstvo..hitna pomoć uvek ali uvek ima prvenstvo..ja lično čak i kad nije uključena sirena i rotacija! Čak treba propustiti i privatna kola u pratnji hitne..obično su to rođaci pacijenta.

uvrnuti

pre 7 godina

Iako je cinjenica da malo vozaca pokazuje bilo kakav normalan odnos prema vozilima prioriteta, moram da pomenem nesto sasvim drugo.
U 90% slucajeva pri susretu sa vozilima hitne pomoci, video sam ponasanje kakvo nikako nije primereno istima. Od potpuno sulude i nepromisljene voznje kada nisu pod rotacijom (obaveznog pricanja mobilnim, prolaska na crveno, preticanja i u gradu, na prometnim ulicama, pesackim, semaforima...), do potpune idiotske voznje pod rotacijom. Sam podatak da su ukljucili rotaciju i sirenu im je dovoljan da bez usporavanja i uzimanja u obzir faktore rizika (nesmotrenost drugih, nepreglednost, bezobrazluk.....) prelaze preko najrizicnijih mesta. Cak sam ih i na magistralnim putevima vidjao kako izlecu iz krivine, prelazeci na suprotnu stranu, zaklonjeni iza brda ili slicnih prepreka koje iskljucuju svaku mogucnost da budu na vreme primeceni.
Jednostavno, isti tip vozaca se danas nalazi profesionalnim zanimanjima, bez obzira da li se radi o dostavnim vozilima ili vozilima hitne pomoci. Ni policija nije nista bolja.

realno

pre 7 godina

vozila sa zvucnim i svetlosnom signalizacijom(vatrogasna, policija, hitna) mogu proci kroz crveno svetlo kad se uvere da nece doci do nezgode i snose krivicu ako do nje dodje. Ali neodgovaraju zakonu ako sve prodje bez problema(zbog crvenog svetla).....

Milos

pre 7 godina

Nemate pojma ni pod kojim uslovima ni sta se desilo, ali vec ste optuzili vozaca da se nije hteo skloniti hitnoj. Polako ljudi, niste vi najpametniji!

Miki

pre 7 godina

Inace nam je divna kultura prilikom nailaska kola hitne pomoci. To je samo jedan od pokazatelja kako smo los narod. Dodje mi nekad da pratim nekog od onih sto nece da se skloni i da ga pitam, "sta je u tvojoj glavi zemljace."? Lose, vrlo lose. Postali svo vrlo opasno mesto za zivot. Zombiji pobedjuju.

vaso

pre 7 godina

Koliko sam samo puta video da hitna pomoc prelazi na crvenom svetlu i umalo izaziva udese....NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM.Upamtite to, molim vas!
(VAZNO!, 05. februar 2017 17:37)

Sine, ti ako imaš vozačku idi i baci je, pa ponovo na polaganje saobraćajnih propisa.

Sine ti prvi to da uradiš, radi tvoje bezbednosti i bezbednosti drugih učesnika u sobraćaju. Plava rotacija ne sme da prođe na crveno, ne sme da prođe raskrsnicu ako policajac koji reguliše raskrsnicu daje znak da mu je prolazak zabranjen. Takođe vozila pod pratnjom imaju prednost u odnosu na plavu rotaciju...

Andrija

pre 7 godina

Na teritoriji Srbije vozila sa rotacijom NE smeju po zakonu proci na crveno svetlo. Imaju prednost na svim ostalim raskrsnicama koje nisu regulisane semaforom, bilo da imaju stop, trougao ili bilo sta drugo sto nije crveno svetlo . Naravno, oni prodju ako nema nikog jel ih niko nece kazniti.

Libero Boskan

pre 7 godina

(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37)

Vozilo sa rotacionim svetlom ne sme da proleti na crveno, ali svakako sme da prodje na crveno, sa zaustavljanjem. Nesto kao znak 'stop' za obicne vozace.
U svakom slucaju bi ostali vozaci trebali da obrate paznju na situaciju oko sebe, i da se prilagode, a ne da voze autisticnu solo-voznju u kojoj ih ne interesuje nista oko njih.

@alo

pre 7 godina

Alo pametnjakovicu, a ti si bio tamo pa znas kako je tacno bilo?? Normalno je da kola hitne pomoci imaju prvenstvo i kada god cujete sirenu i vidite rotaciju treba zaustaviti auto ili pomeriti i tako omoguciti prolaz ali bio sam prisutan kada su kola hitne pomoci kroz crveno samo upala kroz raskrsnicu,vozac ne gledajuci ni levo ni desno. Pa ne moze se ni tako,iako je ukljucio tu rotaciju,mora i on da vodi racuna jer i kada se vozi 50,kocenje se ne moze odraditi "u mestu"! Tako da ne prosipajte pamet a da ne znate sve cinjenice!

smokni

pre 7 godina

zobs

http://www.mgsi.gov.rs/sites/default/files/Zakon%20o%20bezbednosti%20saobracaja%20na%20putevima.pdf

clan 106, stav 7
clan 108, stav 7

kaze da vozila pod pratnjom i vozila sa prvenstvom prolaza ne smeju da prodju na crveno svetlo

dr

pre 7 godina

@VAŽNO!
U pravu si NIKO NE SME po zakonu da prođe na crveno svetlo("pa čak ni vozila sa rotacijom"),ja radim u hitnoj pomoći znam taj zakon vrlo dobro. A sad ja da pitam tebe nešto,kada ideš na poziv da je čovek bez svesti i ne diše i imaš 5-6 min da započneš reanimaciju ili je čovek mrtav da li bi ti stao na crveno i čekao minut-dva(koji nekome život znači) da se upali zeleno svetlo. Da se razumemo niko ne kaže da hitna pomoć treba ko muva bez glave da vozi i da prolazi kroz crvena svetla bez da prethodno uspori i proveri da li je bezbedno da prođe.

Tamara

pre 7 godina

Svima treba da vam se oduzmu dozvole, vama koji tvrdite da smeju vozila sa rotacijom na crveno. NE SMEJU. NE SMEJU. NE SMEJU. TACKA. A zbog vozaca koji tako poznaji pravila saobracaja kao vi, i ima ovoliko nesreca. Gde ste kupovali dozvole?

NoName

pre 7 godina

@alo

U hitbim situacijama, kola hitne pomoci uvek moraju imati ukljuceno vizuelno i audio upozorenje. Sto nije slucaj. Audio upozorenje pale samo kada je neka prepreka. Mali milon puta smo svedoci toga.

Prvenstvo razuma

pre 7 godina

Upamtite to, molim vas! 
(VAZNO!, 05. februar 2017 17:37) 

Upamti ti druze molim tee, da hitna pomoc MOZE da prolazi kroz crveno.Zato si ih druze i video kako to rade.Nadam se da si pesak a ne vozac.
(panadol, 05. februar 2017 18:31)

Nadam se da nisi ni pešak, nego da se neko stara o tebi jer i pešak mora da zna ponešto o saobraćaju. Po kom to članu zakona vozilo hitne pomoći sme da prođe kad je na semaforu crveno? Ovde se uvek postavlja pitanje moralnosti, ali ne poznajem nikoga ko poznaje nekoga ko je mesto vozača u hitnoj pomoći dobio na konkursu. Toliko o moralnosti! Stava sam da vozila hitne pomoći treba uvek da imaju prvenstvo prolaza jer im je namena za hitne intervencije. Dakle, ili u garaži, ili sa prvenstom prolaza jer vozilo hitne pomoći nema šta da traži na putu ako nije na hitnom zadatku. Valjda neko potpisuje te putne naloge! Neko moralan! Sad, što je kod nas uobičajeno da uključiš rotaciju i skokneš do pijace da kupiš džak kupusa, više govori o našem poimanju obaveza i odgovornosti i obavezno nas vraća na pitanje moralnosti.

Naglašavam: uvek ću propustiti vozilo sa rotacijom, makar ono prevozilo kupus, radije nego da razmišljam da li je moje slepo poštovanje slova zakona nekoga koštalo života!

Matori Kesa

pre 7 godina

Sestre Srpkinje i braco Srbi - ako postoji ZAKON o Bezbednosti u Saobracaju ON regulise sta Ko sme i sta Ko NE sme da radi ! A Nase licne utiske da ostavimo za utakmicu - tamo je sloboda izrazavanja po Nasem (prostackom) ukusu !

goksa

pre 7 godina

( NoName)

E pa ne bih se slozio zato sto u vecernjim casovima nocu i rano svitanje odnosno ( zabranjena je upotreba zvucnih signala od prvog sumraka do potpunog svitanja clan zakona o saobracaju )

Zatim imate saobracajne znakove gde je zabranjena upotreba zv signala sirena itd kao u blizini bolnica porodilista decijih ustanova zoo vrtova itd a i nije ljudski bez nuzde u gusto naseljenim mestima trubiti sto je takodje regulisano zakonom svatovima se prasta haha

jedna zelena

pre 7 godina

Bio sam na licu mesta,ko je kriv nije siguran ni nacelnik saobracajne policije. Desila se tragedija. Najvise je kriv sistem. Hitna pomoc Apatin ima neispravna vozila,taj sanitet pitanje jel bio ispravn,onda su morali iz tog saniteta da prebacuju u drugi opremu jel u Apatinu ima samo jedna kompletna oprema za hitnu. Koliko je sanitet star i jos sto pitanja. A vozac u hitnoj je placen malo vise pd spremacice itd idt

goksa

pre 7 godina

( VAZNO)
iako si pravno gledano 100% u pravu nisi izmislio toplu vodu zato si i od mene dobio -
to vazi samo u slucaju nezgode
po nepisanom pravilu svi puste hitnu i na crveno.
zamisli da ne dao bog nikom pa ni tebi da ti zatreba nekad hitna da li bi mu rekao da propisno saceka signal crvenog svetla ili proba sto pre da prodje raskrsnicu.. hm

uostalom to je samo kod nas na balkanu u zapadnoj civilizaciji dispeceri na saobracajnom video nadzoru zatvaraju crvenim signalom sve pravce osim smera kojom se krece hitna a nekad i hitna moze da promeni crveno u zeleno kao i u svedskoj sto su skoro uveli da vam utisaju radio kako bi blagovremeno culi sirenu i omogucili prolaz.

Ana

pre 7 godina

Pogledajte na youtube filmic kako se u Nemackoj ponasaju vozaci kad prolazi hitna pomoc sa rotacijom.Svi, bas svi se sklanjaju da prodje i onda je nemoguce da se desi ovako tragicna situacija.

Nenetacno = tačno

pre 7 godina

NA CRVENO SVETLO NIKO NEMA PRAVO DA PRODJE, PA CAK NI VOZILA SA ROTACIJOM. 

Upamtite to, molim vas! 
(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37) # Link komentara 

Netacno! 
Kada su upaljena rotaciona svetla i sirene vozila hitne pomoci i milicije mogu proci kroz crveno svetlo!
(zvrx, 05. februar 2017 18:29)

Kretanje vozila sa prvenstvom prolaza, 108. i109. član ZOBS!

crazyprocessor

pre 7 godina

Vozilo pod rotacijom NEMA prvenstvo prolaza ukoliko je crveno svetlo! Obaveza vozaca kada vidi vozila pod rotacijom je da uspori pomeri se u stranu i omoguci im prolaz. Normalna stvar je da ce svi usporiti i pustiti vozilo da prodje kroz crveno ako su na vreme primetili. Zakonom mora biti regulisano da NEMAJU prvenstvo jer bi onda bilo zescih sudara, i ne branite uvek vozaca hitne jer nisu oni DOKTORI, pricate o njima kao da su obuceni piloti. Vozio sam se po ibarkoj sa njima, neki misle da ostali vide i iza krivine kad oni preticu, umalo da se u sleper zakuca.

Neko iz publike

pre 7 godina

Očigledno da je malo njih pročitalo ZOBS, čak iako su dati i linkovi i koji su članovi na koje se ovo odnosi. Dakle u članu 108 lepo piše da vozila sa prvenstvom prolaza nemaju prednost ako imaju na semaforu crveno svetlo, ali ne piše da NE SMEJU da prođu kroz raskrsnicu. Znači mora da propusti ove što imaju zeleno. Normalni vozači će svakako da propuste vozila sa prvenstvom prolaza, čak i kada imaju zeleno svetlo.

nex

pre 7 godina

Ja sam vozac hitne pomoci i moram nekolicini da repliciram. Slazem se da medju kolegama ima bahatih i nepromisljenih. Nisu smo svi bogom dani. I sto se prolaska na crveno,potpuno je tacno da niko,pa ni mi ni sa rotacijom ne smemo da prodjemo. Pobogu,pa logicno je. Smes,oprezno,ALI OPREZNO,da pridjes,stanes na liniju preglednosti,i ako se uveris da su te primetili i stali,da prodjes. Pa koliko treba da budes lud da proletis na dza-bu!?
Drugo,od 10 vozila,2-3 znaju sta treba da urade i kako kad naidjem pod rotacijom. Ostali,blagi uzas. Retrovizor ne postoji,ili zablokiraju,ili se uplase,a najgori su oni koji kad te vide,prepadnu se,i iz sve snage nabodu kocnicu a da ne mrdnu u desno. Vozacima slepera i autobusa svaka cast.
Ne znam sta je ovde bilo u pitanju,ali ovo su cinjenice

fisermankv

pre 7 godina

Svi vi koji pametujete da bilo ko može da prođe kroz crveno,zamislite situaciju da u poprecnoj ulici u koju ulece vozilo Hitne pomoci prelazi gluvo ili nagluvo lice,koje se uzda u taj isti semafor koji je za njega zelen?Kroz crveno ne moze niko!!!

nele

pre 7 godina

Dragi moji vozaci po vazecem zakonu o saobracaju, niko nema pravo prolaska kroz crveno svetlo, pa ni hitna pomoc. Inace u praksi uglavnom ta vozila ostali vozaci pustaju da prodju kroz crveno, a policija ih po savesti ne kaznjava.

RS 177

pre 7 godina

panadol@ vidim da pametuješ i deliš lekcije o zakonu u saobraćaju,evo druže,ja ću tebi reći : hitna pomoć po zakonu NE MOŽE proći na crveno svetlo,druga je stvar što oni uglavnom prolaze na crveno i sa jedne strane podržavam to ako vozač to uradi krajnje oprezno jer nekome sekunde igraju ulogu a isto tako nije vredno oduzeti život u pokušaju da spasiš drugi

szamar

pre 7 godina

Jbg nisi frajer, faca, mangup ako se sklonis sa strane. Gde da neko bude veci vozac od srbina i njegovog uvezenog krsa u koji se kune izmedju dva nedeljna servisa kod majstora za 500kinti

Ćomi92

pre 7 godina

@(VAZNO!, 5. februar 2017 17:37)
U pravu su i jedni i drugi. Naime, vozilo IMA PRAVA da prođe na crveno ali AKO I SAMO AKO vozač utvrdi da je to bezbedno! Naime, igrom slučaja sam upoznat sa radom vatrogasaca i saniteta, i pravilo je da, jeste, imaju pravo, da prođu krzo crveno, kao što zakon nalaže, ali samo ako uspore u i utvrde da je to bezbedno!
E sad, to što ima likova koji projure ili šta već, u to ne ulazim, ali prolaz kroz crveno i jurcanje kroz crveno su različite stvari!
Ljudi, kad čujete sirenu, usporite, iako vam je zeleno!!!

Gong

pre 7 godina

Tužno, a prečesto nam se dešava. Koristim priliku da apelujem na mlade vozače da nikada muziku ne pojačavaju do daske, jer mogu doći u situaciju da ne čuju sirene, što vozila prioriteta, što drugih učesnika u saobraćaju. Pa ni zvuk motora svog automobila. Dok ne postanete iskusniji i naučite da pratite i predviđate situaciju, budite skromni u ponašanju u saobraćaju. Sve ovo pišem iz razloga što viđam mlađariju kako su više na Exitu, nego u saobraćaju dok su za volanom.

koviljka

pre 7 godina

Ironija stradati od Hitne pomoći. Saučešće.

Nije stradala od hitne pomoci nego u kolima hitne pomoci koja su se sudarila sa drugim kolima.

B

pre 7 godina

Vidim ima par vozaca hitne ovdje. Takodje vozim u hitnoj. Zakonski ne smije niko kroz crveno ali jednostavno moramo da prolazimo da bi stigli da spasimo nekog. Naravno uz maksimalnu opreznost. Ako hitna prodje na crveno i desi se udes vozac hitne je kriv. I ljudi imajte obzira i propustajte vozila hitne pomoci jer svaka sekunda je nekad bitna. Zamislite da ste vi pozvali za nekoga svog.

nele

pre 7 godina

Dragi moji vozaci, po zakonu o saobracaju, niko pa ni hitna pomoc nema.pravo prolaska kroz crveno svetlo. U praksi je drugacije, vozaci ih po savesti pustaju da prodju kroz crveno.

Manoroth

pre 7 godina

Hm, vidim puno komentara u kojima ljudi ne znaju da li vozila sa rotacijom smeju da prodju na crveno svetlo...

Nemojte da vas mrzi da procitate zakon, koristice vam.

NisamBasLjubitelj!

pre 7 godina

Moj uisak o danasnjim vozacima je da ili smo toliko postali bahati da smo prestali da marimo za tudje zivote i propise u saobracaju ili jednostanvo ne znamo sta da radimo u slucaju nailaska vozila sa upaljenom rotacijom. Nebrojeno puta, video sam da se vozaci uopste ne obaziru na kola hitne pomoci sa upaljenom rotacijom i uopste ne odreaguju usporavanjem (ili stajanjem) i pomicanjem sto vise u desnu stranu. Cesce bude da se iznenadim da kad to neko uradi (i onda, kao neki ludak, iako ga ne poznajem, pozdravim ga, mahnem ili pokaem palac gore)

padavicar

pre 7 godina

Mlada doktorka je plakala u bonici jer toj zeni nije uspela spasiti zivot, pokusavala je ozivljavati iako je i ona bila povredjena.

milojko

pre 7 godina

Juce sudar voza i autobusa, danas sudar hitne i automobila, povrede, stradanja...Oba slucaja imaju jednu zajednicku crtu - davanje prednosti, izgleda najtezi cin za sirovog srpskog vozaca. Ja sam svojim ocima gledao kako se pre neobezbedjenog pruznog prelaza voz po propisu ZAUSTAVLJA. Nailazi putnicko vozilo i mrtav hladan prelazi ispred zaustavljenog voza!!!

genije

pre 7 godina

Za pametnjakoviće:
CRVENO NA SEMAFORU VAŽI ZA SVE:
link B92:
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?nav_id=995034
link:
http://ltablice.com/pravila-saobracaja/ostala-pravila-saobracaja/99-vozila-sa-prvenstvom-prolaza

Doduše, umeju da prođu na crveno i svakako ih propustim (pa i dam znak da prođu) u tom slučaju ali zakon kaže da semafor važi i za njih (što ne znači da ih vi ne smete/možete propustiti).

solidarnost

pre 7 godina

mozete vi svi da pisete ovde sta hocete ali bih vas molio da na jutjubu pogledate snimak kako reaguju vozaci u budimpesti na rotaciju i sirenu hitne pomoci a imao sam prilike i sam da se uverim u isto zemljak je sa jednog kraja budimpeste na drugi dosao za osam minuta tj do bolnice i nema apsolutno nikakvih problema sa crvenim ili bilo kojim svetlom na semaforu a zasto tako reaguju iz prostog razloga jer danas sutra on ili neko od njegove porodice moze da se nadje u tim istim kolima hitne pomoci