1. Rumunija?Ona ista drzava koja krsi prava Madjarske nacionalne manjine?Uostalom,bice kako Merkelova kaze a na kraju krajeva,ja koji sam bio VATRENI ZAGOVORNIK ulaska u EU kako vreme prolazi pocinjem da preispitujem svoj stav...:(
    (Pih!, 19. avgust 2016 20:26)

    # Link komentara

  2. Ja sam Vlah, stanovnik Srbije i nemam nikakve veze s Rumunima i Rumunijom. Ovde me ponižavaju i ismevaju oko neke šatro crne magije i lavova na kapiji, a Rumuni bi da me uvuku u sebe. Užas.
    (Ivan't, 19. avgust 2016 19:53)

    # Link komentara

  3. Rumuni, Vlasi i Cincari se svake godine skupljaju i razmatraju teme vezane za nacionalnost i kulturu, i među njima trenutno vladaju različita mišljenja po pitanju njihove kulture i zajedničke kulture i porekla.
    Svako misli i zna da je nešto posebno, jedino bi Rumuni hteli da sve njih proglase Rumunima, što naravno Vlasi a posebno Cincari nemaju namere da urade.
    Jezik je sličan, poprilično, negde gotovo isti, negde i različit, fizički se razlikuju - ovi Cincari liče na Grke, jer im je država i bila u severnoj Grčkoj, prilično se razlikuju od Rumuna, Vlasi se opet malo razlikuju. Rumuni i nemaju neke preterane fizičke sličnosti međusobom, jer i oni (uostalom slično kao i mi) imaju različito poreklo, iako je većina romanskog porekla, jer je u rimsko vreme taj predeo bio neka vrsta izgnanstva za kriminalce i ostale prestupnike koji su proterivani u rumuniju, nešto slično kao rusi u sibir.
    Vlasi i Cincari smatraju da su na ovim prostorima mnogo pre tih rimskih doseljenika, što se meni čini kao istina. Sličnost im je jezik i muzikalnost, dok se fizički i po nekim drugim karakteristikama razlikuju.
    Otac mi je poreklom iz Makedonije i imam neke karakteristike Cincara, pored fizičkkog izgleda, i muzikalnosti, sve je to gotovo identično kao i Cincari, i poprilično znam o ovoj temi, i osećam te uticaje u sebi. Zato mislim da su Cincari prilično drugačiji od Rumuna, pa i Vlaha.
    (Mirko, 19. avgust 2016 19:39)

    # Link komentara

  4. Imamo i mi, i to nekoliko - nasu manjinu u Rumuniji, Madjare u ERdelju sa kojima se mozda moze praviti neka saradnja, rumunsku manjinu kod nas, imamo i pregovore u Versaju 1919. godine. A imamo i nauku na nasoj strani, ma sta Rumuni i navodni Rumuni medju Vlasima (posto kod nas ima i pravih Rumuna, u Vojvodini) Kako se samo pre ili kasnije gomila balkanske boranije pokaze kao upravo to - boranija, prevrtljivci, itd.
    (Milena, 19. avgust 2016 13:22)

    # Link komentara

  5. Preko 90% ljudi u Srbiji se toliko potrese na izjave pojedinih zemalja da će nas blokirati na našem dugom putovanju u Jevropu da možda, iz zdravstvenih razloga, ovakve vesti ne bi trebalo ni objavljivati.
    (dr Skočko, 19. avgust 2016 12:10)

    # Link komentara

  6. @buzz služilo se u crkvama širom istočne Srbije, u Pomoravlju i u Podunavlju, sve do Smedereva su bila rumunska, odnosno na srpskom vlaška, sela. Episkop je bio u Vidinu, rumunski. Svi vi imate neka poluznanja i to je vaš problem. Manastiri u Srbiji su građeni i od strane rumunksih vojvoda, čak je i Rakovica opravljana od strane rumunskih vojvoda i darivana je. Manastir Vratna, na primer, ili Manastirica kod Kladova i još dosta njih, su građeni od strane rumunskih-vlaških vojvoda. Od 1833. se vodi kampanja odnarođavnja, i to se vidi danas: veoma uspešno. Kažete da Vlasi nisu Rumuni? Nastankom Rumunije, ujedinjenjem Vlaške i Moldavije, nastao je i službeni i zvanični naziv - Rumun, kao zajednički naziv za Moldovljane i Vlahe! I, ovo nije pisanje napamet, imate toliko istorisjkih dokumenata, treba samo pročitati. Nažalost, kod Srba je tako da oni ne čitaju i ne žele da shvate da nije sve kako oni misle da jeste. Sada je sitiuacija takva da se na sve moguće načine sabotira potpisani sporazum! Tu je problem: potpisali ste i obavezali ste se na nešto, ali ne ispunjavate. Ako ste se obavezali, onda ispunite to. Prosto, k'o pasulj!
    (goran, 18. avgust 2016 21:41)

    # Link komentara

  7. Slusam mnoge komentare i zapanjuje me kolicina mrznje, ovoga puta prema rumunima.Vlah sam iz isyocne Srbije i osecam se rumunom i govorim rumunskim jezikom kako ga mi nazivamo.Inace je svacije pravo da se izjasnjava kako hoce, pa oni koji tvrde da su vlasi, a ne rumuni, to je njihovo pravo i nemoj da ga namecu meni. Inace Srbija i SPC sprovode brutalnu kampanju pritisaka i terora prema svima onima koji tvrde da su rumuni.Stvari su proste: ko zeli da bude srbin neka bude srbin, ko zeli fa bude vlah, neka bude vlah, a ko zeli da bude rumun treba da mu se to omoguci i da mu se omoguci skolovanje i bogosluzenje na maternjem jeziku.Jednostavno necu da budem srbin i imam prava na to!
    (Ivan, 18. avgust 2016 21:26)

    # Link komentara

  8. Vlahinja sam po očevoj strani i nosim vlaško prezime ( posrbljeno sa dodatim ić) inače sebe smatram Srpkinjom vlaškog porekla. Vlaški jezik na žalost ne govorim i ne razumem.

    Ima toga da su Vlasi najviše asimilizovani od svih naroda možda baš zbog toga što im nije bilo omogućeno očuvanje nacionalnog identiteta kao drugim manjinama ali oni nisu Rumuni i to će vam reći svaki Vlah. Sve ostalo kao što neko već reče ima veze sa ekonomskim interesom.

    Vlasi sebe smatraju potomcima romanizovanih starosedeoca Balkana koji su se tu nalazili mnogo pre Rumuna.

    Sami Vlasi državu Srbiju smatraju jedinom svojom državom sa kojom nikakvih problema nisu imali.

    Inače prelepo je videti kako su Vlasi u istočnoj Srbiji srpske pravoslavne običaje spojili sa svojim paganskim običajima i formirali svojevrsnu mističnost, lepotu i zanimljivost celog oovog dela Srbije

    Inače moram da dodam još jednu stvar. Iako već 20 godina živim u Beogradu moram da priznam da sam se susretala sa brojnim predrasudama samo zbog svog " čudnog" prezimena te me je to par puta navelo da se zapitam kako se osećaju pojedinci koji su zaista pripadnici neke nacionalne manjine.

    Pozdrav svim divnim Vlasima a ostalima preporučujem da upoznaju divnu istočnu Srbiju i ove divne ljude koji upravo čuvaju to- duh starih civilizacija Balkana.
    (patronela, 18. avgust 2016 18:26)

    # Link komentara

  9. Lord_Sarma je sve objasnio potanko. Rumuni daju velike pare vlaškoj manjini (ma bilo kome ko hoće pare), daju besplatno studiranje, besplatne ekskurzije... Ubacuju velike pare a razdor će sam doći.
    Ako je državu briga (što je veliki znak pitanja), onda bi ona morala da daje više od Rumunije u Istočnu Srbiju. Para ima, smao je pitanje gde će da ih preusmeri. No, posle da bude "pa nismo znali".
    (Vlauca, 18. avgust 2016 18:21)

    # Link komentara

  10. ....pratim povremeno ovaj portal nekih mjesec, dva i moram priznati da sam ugodno iznenađen sve većim brojem suvislih i realnih komentara, ali isto tako se još uvijek dobar postotak komentara bavi 2. svjetskim ratom, 1. svjetskim ratom, olujom, tko je ubio kojeg kralja, tko je koga prvi krivo pogledao itd., itd., ....otprilike preslika sa hrvatskih portala gdje ipak ima više "slobode" u smislu prostakluka pa to jedva dočekaju "veliki domoljubi" srpski i hrvatski i odmah krene novi rat, nebitno na kojoj se temi piše....u svakom slučaju koliko god se nazadnjaci opirali, Srbija će ući u EU, morati će progutati mnogo krupnih knedli kao i mi u Hrvatskoj ali ljudi dragi nema nam druge nego se primiti posla i što više love izvući od njih, pametniji smo mi od njih.....rat(ovi) su gotovi, treba delat....pozdrav iz Zagreba....
    (pruđe, 18. avgust 2016 18:02)

    # Link komentara

  11. Jaka licnost Trajan Basesku. Otprilike u rangu Voje Seselja.
    (Bata Stojkovic, 18. avgust 2016 17:42)

    # Link komentara

  12. Nek se oni lepo dogovore sa njima kako da se izjasnjavaju pa ako oce da se zovu Vlasi ili Rumuni to je njihova stvar.
    (Aleksandar, 18. avgust 2016 17:28)

    # Link komentara

  13. Radio sam u Temisvaru nekoliko godina. Srbija je jedina zemlja sa kojom Rumunija nije ratovala. Ljudi iz Rumunije nas vole vise nego ljudi iz bilo koje zemlje u regionu. Ne verujte svemu sto pise u novinama.
    (Profesor, 18. avgust 2016 17:27)

    # Link komentara

  14. Odnos prema manjinama u Srbiji je odlican,cak toliko dobar da se i ne osecam kao manjina. Moji preci su bili tu uz Srbe u svim patnjama koje su snasle Srbe. Moja jedina domovina je Srbija. Pozdrav od Slovaka.
    (jan, 18. avgust 2016 17:25)

    # Link komentara

  15. Ne mogu da verujem da bi se neko u Srbiji protivio stvaranju rumunskog entiteta.
    (Vlada Rumun, 18. avgust 2016 17:10)

    # Link komentara

  16. Ma samo neka stave veto ucinice uslugu Srbiji. A, sto se tice Vlaha i Rumuna neka biraju, njihova volja.
    (Milica, 18. avgust 2016 16:54)

    # Link komentara

  17. Rumunija u pravu. Moji rođaci u Srbiji, Crnogorci plašeći se posla i stanova pisali su se kao Srbi. Kao Crnogorac, Hrvat, Mađar, nemaš šanse za napredak na poslu.
    (slobodan petrovic, 18. avgust 2016 14:08)

    Rumunija nije u pravu, a ti nisi ni pročitao ni razumeo vest. Rumunija hoće da mi Vlahe u istočnoj Srbiji, koji se SAMI izjašnjavaju kao Vlasi proglasimo za Rumune. A u CG Srbi kojih ima blizu 30% nemaju pravo na korišćenje srpskog jezika, ko želi da radi u institucijama CG mora da se izjasni kao Crnogorac, ljudi se kriju kad kupuju novine na ćirilici. Znači, Rumuni nisu u pravu, a Crnogorci su poslednji koji Srbiji mogu da prigovore bilo šta. Dozvoljeno im je da dodju u Srbiju, žive i rade ovde, a Srbe u CG šikaniraju.
    (zlizlo, 18. avgust 2016 16:40)

    # Link komentara

  18. Mi smo vlasi a ne rumuni,starosedoci ...
    (Milos, 18. avgust 2016 16:32)

    # Link komentara

  19. Jedna rumunska izreka kaze: "Samo nas Bog i Srbi nisu izdali." Toliko
    (Konsultant, 18. avgust 2016 16:30)

    # Link komentara

  20. Haha "prenosi madjarska...". Pa naravno da ce Madjarski nacionalisti da izjave nesto ovako. Da bace bombu Rumunskim i Srpskim nacionalistima.
    Rumuni ne priznaju Kosovo i nisu dali da se korste njihove baze tokom '99 bombardovanja. Toliko o tome kako im je cilj da ugroze Srbe.
    Nacionalističke manjine nek se krljaju ako žele, a verovatno i oni ljudi ne žele. Samo neki zatucali političari a-la Šešelj
    (Ivana, 18. avgust 2016 16:24)

    # Link komentara

  21. Po popisu stanovnistva ciji pasos nosis automatski si to. Imas li dva ili vise nezanima nikoga ukoliko so drzavljanin zemlje popisa.
    A vasa sitna crevca sa Balkana deluju kao skembici. Smejurija.
    Ili jesi ili nisi, covek!
    (Swedenonline, 18. avgust 2016 16:18)

    # Link komentara

  22. Znaju oni i hrvatski jezik, ali razlika je u tomu što ga NISU DUŽNI koristiti jer je u Hrvatskoj i talijanski službeni jezik, to im je omogućila država i Istra i Rijeka. Dakle, imaju se potpuno pravo koristiti samo svojim jezikom, u pismu i govoru.

    To u Srbiji nije slučaj, jer je na teritoriju Srbije jedino srpski službeni jezik.
    (Loki, 18. avgust 2016 14:22)

    Znaš ti dobro prika ali si zlonameran. U Srbiji, u mestima gde je većina neka nac. manjina SLUŽBENI jezik , pored srpskog, je i taj jezik, pa bilo da se radi o Mađarskom, Rumunskom, Rusinskom, Hrvatskom ili Swahili, sve jedno!!!! NIKO NIKAD NIJE U SRBIJI branio NIKOME da govori SVOJ JEZIK: I TO UTUVITE SEBI U GLAVE OSTRAŠĆENE!!!!!!! Prvi ću JA!!! kao Srbin rođen u Srbiji, da se pobijem sa nekim ako TO pokuša!!!!!

    A vi ste u Hrvatskoj pali na ispitu među nacionalne trpeljivosti još pre 1000 godina a doktorirali ste sa prvom razbijenom tablom na zgradi Općine Vukovar koja je bila ispisana ćiriličnim pismom, koje ni ja ne koristim, ali se radi O PRINCIPIMA, prike.
    (Zoran, 18. avgust 2016 16:17)

    # Link komentara

  23. U Srbiji svaki gradjanin ima pravo da se izjasni o svojoj nacionalnoj pripadnosti onako kako zeli. Suprotno pistupanje bi bilo krsenje brojnih medjunarodnih standarda zastite ljudskih prava koje je Srbija prihvatila. Srbija kao ni Rumunija ne sme vrsiti pritisak na gradjane u vezi njihovog nacionalnog izjasnjavsnja. Ne verujem da Rumunija ima doboljno kapaciteta da ugrozi evropske integracije koje su inace ugrozene zbog drugih problema. Ako bi zaista uslov za Evropske integracije bilo ugrozavanje ljudskih prava ja bih radije ostao izvan EU.
    (Gradjanin, 18. avgust 2016 16:13)

    # Link komentara

  24. " Rumunija smatra da su i Vlasi koji žive u dolini Timoka Rumuni, dok Srbija tu zajednicu smatra vlaškom manjinom"

    A jel' pitao neko njih za šta oni sami sebe smatraju?
    (John, 18. avgust 2016 16:02)

    # Link komentara

  25. @pančevac: koliko Srba živi u Bratislavi?
    (poznavalac, 18. avgust 2016 15:49)

    # Link komentara

  26. Postavlja se pitanje u tekstu ko brani škole na rumunskom ili bogosluženje, a odgovor je: Država i SPC! I škole i bogosluženje su zabranjeni posle 1833. kada je sadašnja istočna Srbija pripojena Kneževini Srbiji. Kratko posle toga dolazi do zabrane rumunskih imena i do srbizacije istih, crkvene knjige na rumunskom se uništavaju i bogosluženje se zabranjuje. Dovode se sveštenici SPC, a rumunski se proteruju i sprovodi se veoma striktan program denacionalizacije "Vlaha".(goran, 18. avgust 2016 13)U kojim se crkvama služilo bogusluženje na rumunskom,kada rumunska pravoslavna crkva(RPC)tada nije ni postojala?Sve pravoslavne crkve su bile pod jurisdikcijom SPC.Najstarije pravoslavne crkve i manastiri u Rumuniji su podigli Srbi.Srbija i Rumunija,kao srpski i rumunski narod su oduvek imali dobre odnose i nikada se nisu sukobljavali,tako da ne znam kome je ovo u interesu.U svakom slučaju ovo nije ozbiljno pitanje,koje može da opterećuje odnose dve zemlje i dva naroda.
    (buzzz, 18. avgust 2016 15:48)

    # Link komentara

  27. Srbija je spasla na hiljade rumuna koji su bežali od Čaušeskua preko Dunava. Njima je od tadašnjih srpskih vlasti omogućeno da odu na zapad i nisu vraćani nazad u Rumuniju gde bi bili streljani po kratkom postupku. E sad ti isti rumuni ucenjuju Srbiju oko pregovora sa EU. Mada kad pomislim čine nam uslugu. Inače ja sam vlauca iz Kladova koji govori i vlaški i srpski i moja zemlja je Srbija a ne Rumunija!
    (komento, 18. avgust 2016 15:46)

    # Link komentara

  28. (goran, 18. avgust 2016 13:59)

    Колико ја познајем историју Влашка је много старији појам од Румуније, знам да су Србија и Влашка вековима били раме уз раме против Турака и под њима и делили исту судбину.
    (Евроталибан, 18. avgust 2016 15:39)

    # Link komentara

  29. @lala

    U Pančevu i Kovačici možeš da krstiš dete, to znam sigurno. To je i nekako logično, jer ima Slovaka koji žive u ove dve opštine, pa imaju i svoje crkve. Za Beograd ne znam, ali sigurno da postoji protestantska crkva.
    E sad, da li u Bratislavi postoji srpska crkva? Koliko znam, ne postoji.
    (pančevac, 18. avgust 2016 15:34)

    # Link komentara

  30. ako vlasi sami za sebe kazu da su vlasi , ne moze njih srbija da natera da se izjasne kao rumuni...
    (lord, 18. avgust 2016 15:32)

    # Link komentara

  31. Nacionalnost i religija se namecu odmah po rodjenju. Jedno zbog drzave rodjenja, drugo zbog porodice. I niko nista ne pita bebu, koje be moze ni da odgovori, sta bi ona zelela. Svi smo mi narod ove planete i takvi trebamo biti.
    (NoName, 18. avgust 2016 15:31)

    # Link komentara

  32. Slazem se da nam stopirate ulazak u EU i,kao vecina gradjana Srbije,bio bih vam zahvalan na tome do neba ali da Vlahe nazivaju Rumunima,to je jedna od vecih budalastina koje sam cuo u poslednje vreme.Tacno je da ima tamo i dosta Rumuna ali su oni tu mahom vikendom,dolaze iz Turnu Severina i pazare sve ono sto je u EU znatno skuplje,cigarete na prvom mestu.
    (Danubewalker, 18. avgust 2016 15:22)

    # Link komentara

  33. ima li i jedna granična zemlja da nema nesto protiv srbije?
    (dex, 18. avgust 2016 15:21)

    # Link komentara

  34. @loki

    Italijanski je službeni samo u Istri (čak i u mjestima gdje su Hrvati apsolutna većina kao u Rovinju) a ne u ostatku Hrvatske.
    U AP Vojvodini pet je službenih jezika a između ostalog i hrvatski dok u Vukovaru srpski nije službeni.
    (neko iz mase, 18. avgust 2016 15:21)

    # Link komentara

  35. За све вас који величате однос Србије према мањинама питање је где ја могу у Београду да крстим дете? Словак сам протестантске вере. Ја сам четврта генерација рођених у Београду. Хвала у напред.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (лала, 18. avgust 2016 14:35)

    Па погледај на сајту министарства правде републике Србије, и то у делу ,,списак цркава и верских објеката,,
    Значи овако:

    1)

    Словачка евангеличка црква а.в. у Србији
    Седиште: 21000 Нови Сад, Вука Караџића 2

    Овлашћени заступници: Самуел Врбовски и Павел Ломиански

    2)
    Протестантска Хришћанска заједница у Србији
    Седиште: 21000 Нови Сад, Новака Радоњића 21

    Овлашћени заступник: Душан Беређи

    3)
    Протестантска еванђеоска црква „Духовни центар“
    Седиште: 16000 Лесковац, Максима Горког 21

    Овлашћени заступник: Станко Станковић
    ...
    (П.С.Ето, кад ја православан морам теби протестанту да налазим протестантске цркве у Србији :) ).
    (Џејмс 007Bond, 18. avgust 2016 15:19)

    # Link komentara

  36. Ko god hoće neka stavi veto učiniće nam uslugu
    (Bre, 18. avgust 2016 15:19)

    # Link komentara

  37. Resenje je prosto, ko se izjasnio kao Vlah, on je Vlah. Ko se izjasnio kao Rumun, on je Rumun. Drzave Srbija i Rumunija to da konstatuju i resen problem.

    Inace imam drugara koji je po majci Vlah a po ocu Srbin, izjasnjava se kao Vla', kaze ono srpsko u njemu guta "h" na kraju. Ja volim da ga zovem Rumun kad ide tura na moj racun u kafani :D
    (jednostavan zivot, 18. avgust 2016 15:18)

    # Link komentara

  38. A nas Rumune iz Banata niko ne pita za ništa, mi koji čuvamo rumunsku kulturu za razliku od onih dole koji su 'Rumuni' od kad je ta zemlja ušla u EU, sramota kako se ophode prema nama...
    (Jonel, 18. avgust 2016 15:16)

    # Link komentara

  39. Problem je što se SPC zalaže i uspeva u tome za zabranu rada RPCa.
    (dragan, 18. avgust 2016 15:08)

    # Link komentara

  40. O ovome je Srbija trebala da razmislja 1989 a ne o jogurt revolucijama i ocuvanju Jugoslavije na silu. Dok su drugi gradili svoje pozicije ulaskom u Nato i Eu mi smo sami sebi sekli granu na kojoj sedimo tako da danas svako u avliji moze da nam lupa cvrge i ucenjuje..
    (Ora et labora, 18. avgust 2016 15:04)

    # Link komentara

  41. Da li smo potpisali taj sporazum ili nismo? Ako jesmo, onda valjda cemo da ga postujemo. Ako smo potpisali a sada necemo da ga postujemo, sto li smo ga uopste potpisivali? Onda i imaju pravo da nas ucenjuju. Valjda potpis znaci nesto, ili to kod nas nasa rec ne znaci nista?
    (T, 18. avgust 2016 15:00)

    # Link komentara

  42. Po obicaju rasprava se vodi o svemu samo ne o onome sto je srz problema. Da li Rumuni tj. Vlasi u Srbiji imaju skole, stampu i bogosluzenje na rumunskom jeziku? Ako nemaju, da li oni to uopste traze i da li je po zakonu Srbija duzna da im to obezbedi? Ako drzava Srbija to mora da im obezbedi, pa zasto onda to i ne uradi? Sve na svetu moze da se resi samo ako ljudi imaju volje za to. A kad ne zele problem da rese, e onda ce o tome mesecima da razglabaju, da formiraju komisije, nezavisne posmatrace itd.
    (dragan, 18. avgust 2016 14:50)

    # Link komentara

  43. Bese mi smo neki prijatelji
    (niidza, 18. avgust 2016 14:49)

    # Link komentara

  44. Neka stave odmah veto, znaci da pored hrvata ima jos onih, koji Srbiji misle dobro
    (gargamel, 18. avgust 2016 14:45)

    # Link komentara

  45. Hvala braćo Rumuni. Nama EU treba manje nego mi njoj ali ako nam zafali koji glas protiv, računamo na vašu pomoć.
    (Bravo, 18. avgust 2016 14:39)

    # Link komentara

  46. За све вас који величате однос Србије према мањинама питање је где ја могу у Београду да крстим дете? Словак сам протестантске вере. Ја сам четврта генерација рођених у Београду. Хвала у напред.
    (лала, 18. avgust 2016 14:35)

    # Link komentara

  47. A šta ovaj Balašević želi na vlaškom ili ne priznaje pravo Vlaha na postojanje?! Loša karta komšije, dobri smo prijatelji, Rumuni u Srbiji imaju mogucnost da ostvare sva prava, ali imaju i svi oni koji se osecaju Vlasima i ni po koju cenu to nije u redu uskratiti i menjati.
    (djuro022, 18. avgust 2016 14:31)

    # Link komentara

  48. ja sam vlah iz okoline gradista.mnogo pre srbin nego rumun.i deda je govorio da je srbin i vlah.a kad idem pre u rumuniju,odmah iza krajove mi treba prevodilac.nikada problem izmedju srba i vlaha nije bio,to vestacki prave i seju zlu krv u narodu.
    (janko, 18. avgust 2016 14:29)

    # Link komentara

  49. @ Milan
    "Taj problem imaju Hrvati i Slovenci u priobalnim mestima gde je italijanska manjina u vecini. Ljudi jednostavno znaju samo italijanski jezik i ciao bella..."

    @(Munze Ljux,

    Znaju oni i hrvatski jezik, ali razlika je u tomu što ga NISU DUŽNI koristiti jer je u Hrvatskoj i talijanski službeni jezik, to im je omogućila država i Istra i Rijeka. Dakle, imaju se potpuno pravo koristiti samo svojim jezikom, u pismu i govoru.

    To u Srbiji nije slučaj, jer je na teritoriju Srbije jedino srpski službeni jezik.
    (Loki, 18. avgust 2016 14:22)

    # Link komentara

  50. Jednostavno događa se to da su potpisani brojni sporazumi između Srbije i drugih zemalja i tim sporazumima su određenim manjinama jamcena određena prava,poput garantirano mjesto za pretstavnika u parlamentum,knjige na jeziku manjine financirane od strane države i slično.
    Nitko ne govori da tim ljudima nešto fali u Srbiji , ni da im je bolje ili gore nego Srbima. Radi se o isključivo pravima koja im je država Srbija sporazumom garantirala,a u stvarnosti ih ne provodi.
    Sad možemo tražiti izgovore zašto to Srbija ne primjenjuje,možemo govoriti tim ljudima ništa ne fali,možemo govoriti pa oni zapravo nisu Rumunji oni su Vlasi ili se možemo zapitati zašto država Srbija potpisuje sporazume koje ne misli primjenjivati.
    Na kraju krajeva Rumunjska samo traži da se ispoštuje sporazum koji je Srbija potpisala.
    (leptirica, 18. avgust 2016 14:16)

    # Link komentara

  51. Rumunija u pravu. Moji rođaci u Srbiji, Crnogorci plašeći se posla i stanova pisali su se kao Srbi. Kao Crnogorac, Hrvat, Mađar, nemaš šanse za napredak na poslu.
    (slobodan petrovic, 18. avgust 2016 14:08)

    # Link komentara

  52. (slavija, 18. avgust 2016 13:03)
    Hrvati ne "svojataju" Bunjevce, Bunjevci jesu Hrvati koji sue se u 17. stoljeću doselili iz Dalmacije, i oni sami sebe smatraju Hrvatima, možda ne svi nego kako je prethodni komentator napisao da se u Temišvaru 4% Srba izjašnjava kao Srbi.
    (Lukas aus Agram, 18. avgust 2016 14:06)

    # Link komentara

  53. Ma možete da staviti 100veta, nama to ništa ne znači jer i ovako nikada nećemo ući u Evropsku uniju. Ne trebamo im. Jedino što možemo da im pružimo - naše jadno i nikakvo tržište, to smo im i pružili, jer nema carina za robu iz EU i što se njih tiče ne vidim kako im išta više od nas treba!
    (vlada, 18. avgust 2016 14:02)

    # Link komentara

  54. Gluposti. Zivim u Boru, mnogi prijatelji su mi Vlasi i oni se smatraju i nazivaju Vlasima. Toliko o tome. Zasto je nama na Balkanu toliko tesko da pustimo ljude da se nacionalno izraze kako hoce? Da treba poboljsati njihov polozaj, stvarno treba, ali ovo nema veze sa mozgom. Na kraju krajeva, pitajmo te ljude kako Srbija moze da im bude bolja, a ne ovog politicara..
    (Neno, 18. avgust 2016 14:00)

    # Link komentara

  55. @ Slavija: na maternjem, rumunskom, mi kažemo da govorimo rumunskim, na sprpskom koristimo anahromizam "vlaški". Za sebe na maternjem ne kažemo da smo Vlasi već da smo Rumuni. Samo, Srbija i SPC igraju prilično lukavu igra deobe, nakon više od 100 godina asimilacije i uskraćivanja svih prava na slobodnu veroispovest i školovanje na svom jeziku. Ovi što pominju Francusku, Nemačku, Australiju... neka malo razmisle pre no što tako nešto napišu: ovde se radi o državljanima jedne zemlje, kojima su sva prava uskraćena ako žele da budu to što jesu i kojima je jedina mogućnost da se odreknu svog porekla i identiteta. Naše priče su identične pričama iz Rumunije, jezik je isti, običaji su najvećim delom isti, hrana nam je ista...
    (goran, 18. avgust 2016 13:59)

    # Link komentara

  56. Šta se palite, Basesku je desničar, nešto kao Orban i Šešelj, te lažni levičar Milanović. Zar stvarno mislite da će Rumunija, a ne Nemačka da odlučuje o tome?
    (Domaćin, 18. avgust 2016 13:57)

    # Link komentara

  57. Dajte nam veto, molim vas. Obecavam da cu svake godine posetiti i Arad i Temisvar i ostaviti brdo para tamo ako nam ovo ucinite.
    (ilaminat, 18. avgust 2016 13:55)

    # Link komentara

  58. Za sve vas: do sada ima samo nekoliko smislenih komentara, ostalo je ili zadojeno mržnjom prema svemu što nije srpsko (Srbi) ili nema pojma sa istorijom (tzv, Vlasi-Srbi). Na početku: Rumun = Vlah, rumunski jezik = vlaški jezik! Ima mnogo narečja, ali je JEDAN i isti jezik. Srbima se ne sviđa kada se njima oduzimaju prava, ali bi rado da svima baš oni oduzmu. Postavlja se pitanje u tekstu ko brani škole na rumunskom ili bogosluženje, a odgovor je: Država i SPC! I škole i bogosluženje su zabranjeni posle 1833. kada je sadašnja istočna Srbija pripojena Kneževini Srbiji. Kratko posle toga dolazi do zabrane rumunskih imena i do srbizacije istih, crkvene knjige na rumunskom se uništavaju i bogosluženje se zabranjuje. Dovode se sveštenici SPC, a rumunski se proteruju i sprovodi se veoma striktan program denacionalizacije "Vlaha". U tome je posebno aktivan bio episkop Melentije (Ljubomir) Vujić, koji je sa neskrivenom mržnjom prema Vlasima pokušavao da ih prevede u Srpstvo, dokumenta postoje. Program denacionalizacije, koji se sprovodi još od prve trećine 19. veka je dao rezultate i danas imamo "Vlahe", a ne Rumune (pogledati popis Kneževine i Kraljevine Srbije gde su svi današnjni "Vlasi" Rumuni!), koji su činili skoro 1/3 stanovništva. Za Mađare: Rumunija nije nikada proterala Mađare,nakon 1919. godine! Imate jednu od najodanijih manjina u zemlji i vi i te ljude maltretirate, kako vas nije sramota? Posle se pitate zašto niko ne želi da bude sa vama?
    (goran, 18. avgust 2016 13:48)

    # Link komentara

  59. Da li su Vlasi ili Rumuni valjda to oni sami znaju. Ljudi ce se izjasniti onako kako oni zele i osecaju. Nema tu nikakav Basesku da rovari ili savetuje. Ne bi bilo na odmet da se malo priseti kako su se Srbi odnosili prema Rumunima za vreme Causeskua i sta su sve cinili za njih. Ne trazimo nikakvu zahvalnost, ali ne zelimo ni klipove u tockove.
    (Mufljuz, 18. avgust 2016 13:47)

    # Link komentara

  60. @ Milan
    Taj problem imaju Hrvati i Slovenci u priobalnim mestima gde je italijanska manjina u vecini. Ljudi jednostavno zanju samo italijanski jezik i ciao bella. U Subotici sam neke klince pitao za neku ulicu i oni su se veoma ljubazno polomili da mi objasne, ali smo presli na engleski, jer deca srpski ne znaju. Ko je tu kriv i dali je to nekakva krivica ne znam, ali znam da ja zivim u nekoj drugoj zemlji, ona bi mi bila u srcu na prvom mestu, inace bih se vratio tamo gde mislim da pripadam.
    (Munze Ljux, 18. avgust 2016 13:46)

    # Link komentara

  61. Kao pripadnik manjinskog naroda mogu da potvrdim da u Srbiji vladaju najviši standardi po pitanju prava nacionalnih manjina.
    Ljudi treba da se izjasnjavaju po pitanju pripadnosti onako kako osecaju, a država Srbija im svakako obezbedjuje uslove da se slobodno izjašnjavaju.
    (manjinac, 18. avgust 2016 13:42)

    # Link komentara

  62. Ma da uvedemo islandski jezik kao zvanični. Možda se i oni pojave da traže svoja prava. Mislim, nikad se ne zna pa da unapred sredimo stvar.
    (bardarbunga, 18. avgust 2016 13:39)

    # Link komentara

  63. To je Americka ujdurma. Treba da se zakuva u Rumuniji zato sto ce Amerikanci da prebace nulearno oruzje iz Turske blize Rusima tj. u Rumuniju. I sada su se Rumuni okurazili i traze da Vlasi budu Rumuni inace ce ucenjivati. Amerika prica da hoce Srbiju da vidi u EU i da se za to zalaze. To su price za malu decu. Njima je stalo da dodju Rusiji glave, a kad to urade sve ostalo je reseno samo po sebi.
    (Stojko Krivi, 18. avgust 2016 13:39)

    # Link komentara

  64. E Srbijo šta si dočekala...!
    (Dejan, 18. avgust 2016 13:38)

    # Link komentara

  65. koji bre veto kad mi necemo u EU!
    (izadje na videlo, 18. avgust 2016 13:38)

    # Link komentara

  66. Ne traže manjine prava, nego politikanti koji ih kao zastupaju dižu frku da opravdaju svoje postojanje. Ako Evropska Unija zarad nekih interesa podržava da se nekom narodu zabrani da bude ono što hoće da bude onda mi u takvoj Uniji nemamo šta da tražimo. Ako zarad članstva moramo da budemo fašisti prema sopstvenom narodu, neka hvala! Osnovno pravo Vlaha je da budu Vlasi, kao i Bunjevaca da budu Bunjevci i država Srbija ga neće kršiti.
    (ma daj, 18. avgust 2016 13:37)

    # Link komentara

  67. a da prvo pitamo vlahe sta misle i kako se osecaju?
    (dobrovoljni davalac, 18. avgust 2016 13:36)

    # Link komentara

  68. Neverovatno kako je Srbija losom politikom na kojoj uporno istrajava vec 30-tak godina sve svoje komsije okrenula protiv sebe. Neki nas mnogo a neki nas manje mrze. U principu Srbiju niko ne voli. Zapitajmo se zasto je to tako. Pa do juce prijateljska Rumunija i bratska Crna gora su nam okrenule ledja. Insistiramo na nekoj bratskoj ljubavi sa Rusijom i to tako i treba ali Rusija je daleko, kao brat u inostranstvu kojeg retko vidjamo a sa komsijom hteli ili ne gledamo se svaki dan.
    (xxx, 18. avgust 2016 13:32)

    # Link komentara

  69. Dajte vi meni državljanstvo Rumunije, zašto toliko odugovlačite?Onda pričajte o pravima.
    (Rumun iz Banata, 18. avgust 2016 13:22)

    # Link komentara

  70. EU izgleda služi kako bi sve države propalog istoka pomislile da su neko i nešto i na taj način vlasti tih zemalja liječili svoje frustracije. Rumunija se pita koliko se pitao i ostatak EU prilikom prijema Rumunije i Bugarske (sasvim nezasluženo) u članstvo. Ako Srbija bude na pragu EU članstva zna se ko mora aminovati a to nije Rumunija. Srbija ne može i ne smije pripadnike jedne manjinske zajednice prisiljavati da se izjašnjavaju drugačije. Upravo bi takvim postupkom kršila njihova prava.
    (bez_cenzure, 18. avgust 2016 13:19)

    # Link komentara

  71. Evo ja sam Vlaškog porekla Trajane i ne osecam se Rumunom a ti opet praviš predizborni marketing, dalje ruke od Srbije. Pozdrav svim dobrim ljudima odoh da navijam za naše kajakaše u finalu.
    (fanatik de football, 18. avgust 2016 13:19)

    # Link komentara

  72. Биће како тета ангела каже
    (ИБАРСКА ЗУМЗАРА, 18. avgust 2016 13:17)

    # Link komentara

  73. slazem se,ali i siroku autonomiju sa mogucnosti referenduma
    (Nord, 18. avgust 2016 13:14)

    # Link komentara

  74. Kako da ides i teras nekoga da se pise onako kako drugi hoce? Ovo ne sme da pije vodu ne ovde vec nigde. Sloboda svakog pojedinca je da sam odlucuje kako ce i dali ce da se nacionalno deklarise!
    (X101, 18. avgust 2016 13:12)

    # Link komentara

  75. Svašta, svašta!Kako nam podmeću i mi ( Rumuni i mi Srbi) se pecamo. Problema između Rumuna i Srba nema. I nikad ih nije bilo. I nikad ih neće biti. Mislim da Rumunima u Srbiji treba dati sve, ali sve što žele i hoće jer oni neće ništa na štetu Srba. Kao što Srbi imaju sve u Rumuniji i činjenica je da se danas Srbi kad su van Srbije najugodnije osećaju upravo u Rumuniji. Zato, pod hitno rešiti i najmanji spor i nezadovoljsvo Rumuna ili Vlaha, nema veze kako se zovu, ne zbog EU, nego zbog naših odnosa sa nama apsolutno prijateljskim narodom. Po kratkom postupku, neka Rumuni napišu sve što žele, škole, crkva itd i hitno im sve ispuniti. Jer je Rumunija jedina država na svetu gde Srbi imaju punu slobodu, i gde Srpska pravoslavna crkva deluje potpuno slobodno, i nigde više na svetu.
    (Duško, 18. avgust 2016 13:07)

    # Link komentara

  76. Rumunija....ej Rumunijaaa,5 puta gori od nas a uslovljavaju...bolje sa Rusijom
    (Marko lucic, 18. avgust 2016 13:07)

    # Link komentara

  77. Neka se Vlasi u popisu koji bi se izveo pod međunarodnom kontrolom izjasne da li su stvarno Vlasi ili Rumuni. Srbija će poštovati njihov stav, a Rumuni će morati da umuknu. Ovo je isti slučaj kao kad Hrvati svojataju Bunjevce.
    (slavija, 18. avgust 2016 13:03)

    # Link komentara

  78. Da li ulazak u EU znaci gubljenje nacionalnog ili bilo kakvog identiteta? Svi hoce skole, stampe, knjige????? Moja braca u Fr. nemaju srpsku skolu, vecernje novosti itd. Idu u francusku skolu, uce na francuskom, uce njihovu istoriju. Sta li su odlepili svi ovi ljudi?
    (zlotrov, 18. avgust 2016 12:59)

    # Link komentara

  79. "Rumunija smatra da su i Vlasi koji žive u dolini Timoka Rumuni" - kakav bezobrazluk!

    ja sam jedan od tih vlaha iz istocne srbije, i nisam nikakav rumun - nemojte da nam namecete i podmecete svoje prljave politicke igre!
    ja sam srbin i vlah, ne trebaju mi nikakve rumunske crkve i liturgije niti ostale srednjovekovne gluposti i podele.
    rumunijo, mi nismo rumuni i ostavite nas na miru!
    (Milan, 18. avgust 2016 12:58)

    # Link komentara

  80. Ja kao pripadnik srpske nacionalne manjine (!!!) u svojoj zemlji nisam mogao u rumunskom selu Lokve (opština Alibunar) da u prodavnici u centru sela kupim odredjene proizvode zato što nisam mogao da se sporazumem sa prodavačicom jer ne znam rumunski!
    (Milan, 18. avgust 2016 12:50)

    # Link komentara

  81. Rumuni su politički pojam za Vlahe iz Vlaške, nastao osnivanjem moderne nacionalne države. Ta država ne obuhvata i nikada nije obuhvatala delove Srbije, gde takođe žive Vlasi. Ti Vlasi su autohton narod, i kao i oni u današnjoj Rumuniji najbliži srodnici Srbima koji takođe nose u sebi mnogo vlaške krvi. Da li je neko u Krajini Vlah ili Srbin zavisi od tesnog procenta vlaške ili srpske krvi, ili jednostavno osećanja, i sve je to u redu - ali Rumun sigurno nije nijedan, Rumuni su preko, ili u rumunska manjina u Banatu, ali smo svi skupa braća baš preko vlaške krvi.
    90-tih su mnogi pokušavali da zavade Srbe i Vlahe, pa nisu uspeli, neće ni ovaj Trajan. A o pretnjama (s bilo koje strane) o neulasku u EU, Srbe danas možeš samo zasmejati, to je isto kao kada bi nam zabranili da šaljemo sonde na Mars.
    (Sale, 18. avgust 2016 12:47)

    # Link komentara

  82. "Želimo da Srbija postane članica EU, ali želimo i da se i mi priključimo s našim osnovnim pravima: da imamo rumunske škole, liturgije na rumunskom i rumunsku štampu", rekao je Predrag Balašević, potpredsednik kulturnog udruženja Rumuna i Vlaha iz Srbije "Ariadne Filum"

    Gospodin Balašević uzima sebi za pravo da govori u ime svih ljudi koji imaju vlaško poreklo, iako ima podršku manje od deset procenata njih. Većina ljudi vlaškog porekla se izjašnjava kao Vlasi ili Srbi, vrlo mali procenat sebe smatra Rumunima. Rumunija je država nastala spajanjem kneževina Vlaške i Moldavije, pre nekih 170 godina, a ovaj narod živi ovde oduvek, tako da je veća šansa da deo Rumuna potiče od Vlaha, nego obrnuto. Uostalom, niko ne brani ljudima koji to žele da imaju obrazovanje i bogosluženje na rumunskom, ali ne želimo rumunizaciju i nasilno nametanje tuđe volje celoj populaciji. Većina nas doživljava Srbiju kao svoju domovinu i ne želi da to menja, na žalost ovih desničara u Rumuniji i njihovih istomišljenika u Timočkoj krajini.
    (Walachian, 18. avgust 2016 12:46)

    # Link komentara

  83. Pa vi Vlasi ne govorite Rumunski. To svaki Vlah moze da potvrdi. E sad ako Balasevic ima interesa da bude Rumun a i Rumuni zele da ih asimiluju na teritoriji druge drzave onda je to nesto sasvim drugo.... Sta ocekuju od Srbije? Da im uskrati pravo da se izjasne kao Vlasi i da ih sve natera da idu u Rumunske skole i neke crkve? Ovi rumunski desnicari su malkice bolji od Hrvatskih, ne zele Srbe da prekrste u Rumune kao sto bi to po ko zna koji put HDZ i ostali da ponove u HR....
    (VUK, 18. avgust 2016 12:43)

    # Link komentara

  84. A kada je pre petnaestak godina rumunija za jednu noc proterala na desetine hiljada madjara onda nikom nista.
    (toni, 18. avgust 2016 12:41)

    # Link komentara

  85. U srbiji postoje škole na rumunskom jeziku,tv emisije,rumunska štampa i rumunska crkva postoji i nikada nije rumunska manjina bila ugrožena od strane srbije..ako Vlasi žele da budu Vlasi,a ne Rumuni to je njihov izbor Srbija je demokratska država i svako ima pravo da se izjasni o svojoj nacionalnosti onako kako želi i oseća.Država Rumunija ne daje rumunima koji su rođeni u inostranstvu državljanstvo rumunije što znači da ih se odriče,a hteli bi vlahe da porumune zato što pričaju istim jezikom kao srbi i hrvati..Rumunija je svakako nebitna u EU i samo pogled Merkelove će biti dovoljan da na sve pristanu..
    (Dasty, 18. avgust 2016 12:41)

    # Link komentara

  86. Niti su oni rumuni, niti Rumunija ima bilo kakvu kartu u ruci, Srbija nece u EU i bez njihovog veta, izgleda da su oni mnogo vise optimisticni (nerealni) od nas.
    (123, 18. avgust 2016 12:40)

    # Link komentara

  87. Srbija je kao razmazeno dete.Trci u drustvo koje ga ne prihvata,koje ne zeli da ga prihvati i koje ga odbija ,i u kome nece nimada imati mesta,a ona,jadna,i dalje trci .Zivim za dan kada ce se to drustvo raspasti i puknuti jos vise,a i za dan ,kada cemo konacno biti suvereni.Sada smo daleko od toga svega.Nazalost.
    (Sinisa, 18. avgust 2016 12:38)

    # Link komentara

  88. Taman, ucinili bi nam veliku uslugu.
    (Slavisa, 18. avgust 2016 12:38)

    # Link komentara

  89. A ko brani Vlasima da se izjasne kao Rumuni kojih vec ima tako izjasnjenih u Srbiji? I ko im brani da imaju crkvu ili stampu?
    (marko, 18. avgust 2016 12:37)

    # Link komentara

  90. Nas zakon dozvoljava da se svako izjasnjava kako hoce. Sta sad realno treba Srbija da uradu? Da na zahtev Rumunije Vlahe nazovemo Rumunima i ako oni to ne zele? To se dragi Rumuni naziva fasizam.
    (Beograd, 18. avgust 2016 12:37)

    # Link komentara

  91. i autonomnu pokrajinu da damo ????
    (zodijak ns, 18. avgust 2016 12:36)

    # Link komentara

  92. Čista glupost, i to vam kažem kao Vlah! Vlasi nisu Rumuni, to je činjenica koju su svi znali i isticali pre 25 godina. Kako je ovde sve krenulo nizbrdo, tako su neki "pametnjakovići" opet krenuli to da potenciraju. I narod jadan i bedan je to prihvatio, zato što rumunska vlada pumpa ogorman novac raznoraznim organizacijama u Timočkoj krajini koja uspe da ubedi što više ljudi u tu laž. Dakle, Vlasi su iz čiste ekonomske koristi odjednom postali Rumuni, što bi se reklo prodali su veru za večereu. I to me nimalo ne čudi sobzirom na to koliko su ljudi iz mog kraja alavi na novac. Vlada Srbije mora tome odlučno da se usprotivi inače će Rumunija tim putem sprovesti rumunizaciju naroda u Timočkoj krajini. A država bi pre svega mogla malo da invetira u ovaj kraj, da sredi putnu mrežu koja je katastrofalna, da pokrene neke nove fabrike jer su u zadnjih 20 godina skoro sve jake firme u ovom kraju nestale. Pokažite pravu brigu za svoj narod ovde, da vam ga Rumuni ne preotmu! Ako to Vlada ne uradi onda nema pravo da kuka jedong dana ako se 100 odsto ljudi ovde izjasni da su Rumuni.
    (Lord_Sarma, 18. avgust 2016 12:31)

    # Link komentara

  93. U Temisvaru zivi 50000 Srba ali je na popisu bilo njih 2000 koji su se izjasnili kao Srbi.Zasto su to ucinili? Verovatno imaju iste probleme kao i Rumuni u Srbiji.
    (voja, 18. avgust 2016 12:31)

    # Link komentara

  94. Zivim u Negotinu-Timocka krajina koju spominje doticni ... prvo niko se ovde ne izjasnjava kao Rumun , vec se neki izjasnjavaju kao Vlasi , to sto doticni prica je cista politicka provokacija , drugo , ogromna vecina Vlaha iz Timocke krajine su po inostranstvu ...Austrija , Nemacka , Svajcarska... i ne pada im na pamet da se vracaju , dodju ovde za letnje i jesenje vasare da pojedu po jednu mekicu i pljeskavicu i da popiju po jedan klaker (valjda boluju od toga) i to je to.
    (Dragan, 18. avgust 2016 12:29)

    # Link komentara

  95. Umesto da mi drugima postavljamo uslove,dozivesmo da se svako cese o nas i daje sebi vaznosti.Ali da smo i odmah sledili put ka EU verovatno ne bi bilo ovoliko instant milionera,kontroverznih biznismena i likova poznatih policiji.Videla sam u Udinama u Italiji skolu koja drzi nastavu na slovenackom jeziku i nikom nista,zivot tece normalno.Zasto kod nas sve mora da ima primesu senzacionalizma?!
    (petrija, 18. avgust 2016 12:29)

    # Link komentara

  96. Прекопирајте наш Војвођански систем односа према национим мањинама...Јер ми имамо 6 службених језика: Српски,Мађарски, Словачки,Хрватски, Румунски и Русински... И свих 6 народа су једнаки, чине један систем и баш зато ником не пада на памет да се сепаратише, или да се мрзимо...И баш зато и сви ,,играју,, за један тим (Српски).
    (Џејмс 007Bond, 18. avgust 2016 12:25)

    # Link komentara

  97. Ja baš i ne razumem u čemu je problem?
    Pa bar sa Vlasima i Rumunima mi nemamo razmirica! Neka se svako slobodno izjasni ko je i šta je. Nemamo mi interesa da Rumune nazivamo Vlasima, možda postoje neki drugi interesi unutar same manjine. Ipak, ne treba dozvoliti da neko bude prinuđen da se izjasni kao Rumun ako to ne želi! Mi smo ih uvek zvali Vlasima, a oni će najbolje znati ko su i šta su!
    Isto je pitanje sa Bunjevcima na severu. Veliki je pritisak Hrvatske, pre svega preko katoličke crkve, na njih da se izjašnjavaju kao Hrvati. Ali, na kraju krajeva, neka ljudi budu ono što misle da jesu, a država treba da im obezbedi uslove da se slobodno izjašnjavaju i da spreči pritiske i spolja i iz same Srbije!
    (Mik, 18. avgust 2016 12:24)

    # Link komentara

  98. Prokleti nacionalizam...
    (alan ford, 18. avgust 2016 12:24)

    # Link komentara

  99. Mi sami treba da stavimo veto na jedino ispravan način, referendumom i da skinemo breme s naših komšija. Da se ne sekiraju i ne misle šta & kako.
    (Twitter antifašista, 18. avgust 2016 12:23)

    # Link komentara

  100. Stavite veto, nemate pojma koliko ima da nam pomognete tima, stop EU !!
    (Politicari = zlo, 18. avgust 2016 12:20)

    # Link komentara

  101. Stavite i onako vas ovaj narod ovde ne postuje i ne zaslulzuje EU.
    (neko, 18. avgust 2016 12:19)

    # Link komentara

  102. Pa da li je moguće da su ovde baš svi ugroženi?
    (čudim se, 18. avgust 2016 12:18)

    # Link komentara

  103. Realno bice kako kaze Angela ili neki njen naslednik...
    (Qwerty, 18. avgust 2016 12:18)

    # Link komentara

  104. hrvatske manjine hoće jezik i škole, rumunske isto, madjarske, albanske, bugarske... ima li još neko? a da se srbi isele recimo u australiju, velika je, pustara ima svuda. šta mi ovde radimo kada nam svako daje uslove.
    (odosmo, 18. avgust 2016 12:17)

    # Link komentara

  105. E, necemo u Eu, salili smo se sta se lozite. A necemo ni sa Rusijom, eto. Sami cemo kao i uvek do sada. Sad komsije mozete mirno da spavate...
    (brate, 18. avgust 2016 12:17)

    # Link komentara

  106. To bi bilo korektno od jedne zaista prijateljske zemlje. Ne treba nam karta za Titanik.
    (Kapetan Kuka, 18. avgust 2016 12:12)

    # Link komentara

  107. samo stavite veto, al odma...
    (leba bez motike, 18. avgust 2016 12:09)

    # Link komentara

  108. Zašto one prave članice EU ne prave probleme nego ove trećerazredne, koje su primljene iz veoma poznatih razloga
    (Dragan, 18. avgust 2016 12:09)

    # Link komentara

  109. Smesno.. Pa mi zbog EU pristajemo na sve tako da je to sitnica.. I da mađari traže Vojvodinu kao uslov za EU mi bi dali
    (.., 18. avgust 2016 12:07)

    # Link komentara

  110. ako se Srbija bude i dalje dvoumila oko EU ili Rusija uskoro ce i Kosovo da uslovljava srpski ulazak u EU
    (cile, 18. avgust 2016 12:07)

    # Link komentara

  111. Ucicemu u EU bez pola teritorija i pola naroda kako je krenulo.
    (Realno, 18. avgust 2016 12:06)

    # Link komentara

  112. E jos nas vi niste zezali...Zaboravljate mnogo komsije,mnogo...
    (Boks, 18. avgust 2016 12:05)

    # Link komentara

  113. E aj da ne ulazimo u EU ako ce svi da nas maltretiraju ovako...
    (., 18. avgust 2016 12:05)

    # Link komentara

  114. Stavi kartu, koga briga. Ionako mi ne zelimo u EU. A ni EU nas.
    (AntiBot, 18. avgust 2016 12:04)

    # Link komentara

  115. smesno... neka nase rumuni nesto kaze... mislim da im nista ne fali. Cemu bezpotrebne tenzije?
    (za kralja, 18. avgust 2016 12:03)

    # Link komentara

  116. Pusta zemljo.....
    (del pjero 1977, 18. avgust 2016 12:00)

    # Link komentara