Petak, 24.06.2016.

11:40

Kako je ko glasao: Penzioneri gurnuli Ostrvo od Evrope

Mladi Britanci su ubedljivo najmanje želeli da napuste Uniju, dok su najstariji građani Velike Britanije bili ti koji su odlučili na referendumu.

Izvor: B92

Kako je ko glasao: Penzioneri gurnuli Ostrvo od Evrope IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

115 Komentari

Sortiraj po:

antiprotivna

pre 7 godina

Ako se politicko misljenje mladih vrednuje vise od misljenja starih zasto parlamente svih zemalja popunjavaju stariji od 45 godina?

SijalicaSija

pre 7 godina

Da, da. Vidim kreću komentari u vezi penzionera. Oni su krivi za sve. "Mladi" bi da uvedu fašističke i diskriminatorske metode prema njima. Već viđeno kod nas posle svakih izbora. Imam 40-tak godina i moji su još uvek, hvala Bogu živi i mogu da se brinu o sebi, i ne pada mi na pamet da bi trebalo da im zabranjujem glasanje iako se ne slažemo po svim političkim pitanjima.

Za "Penzioner"

pre 7 godina

Poštovani gospodine, moram da repliciram, kako to mislite, jedna grupa ljudi odlučuje umesto druge? Stari odlučuju za mlade, itd. Zar ne mislite da je već sama ideja "demokratije" u današnje doba besmislena? Kako može šačica sedokosih besedologa u Parlamentu bilo koje države od 30+ miliona ljudi da predstavlja sve te milione ljudi? Zar nije demokratija imala daleko više smisla dok je bila direktna? Ja zaista ne mislim da mene Predsednik Nikolić predstavlja u svetu, nas dvoje nemamo ništa zajedničko, a osim toga nikako ne želim da napredak koji je ostvaren u mom životu bude sputan mišljenjem većine u mom okruženju. Koliko ljudi, toliko ćudi, prema tome niko nikoga ne može ni za šta da predstavlja. Demokratija je iluzija. Učenje, obrazovanje, savladavanje zanata i veština - u tome je ključ ljudskog napretka. Stanovništvo treba da se sastoji od individua svesnih sebe i života oko sebe. Sve ostalo je mlaćenje prazne slame.

Mirjana

pre 7 godina

Gle gle komentare mladih diskriminatora koji žive na grbači roditelja. Kožu im odraše, a voleli bi da ih nema. Vi ste već starci gospodo, ništa tužnije od mladih staraca, džangrizavih, sujetnih bez pokrića... strašno.

Shambles

pre 7 godina

U UK je velika razlika izmedju starijih i mladjih. Margaret Tacer, koja je unistila njihovu dotle socijalnu drzavu je jeftino rasprodala sve drzavne stanove i prestala da gradi nove drzavne stanove. Cene nekretnina su u medjuvremenu otisle u nebo, tako da sada omladina jedva prezivljava placajuci prevelike kirije a nov stan ne moze ni da pomisli da kupi.
--------------
O cemu ti druze? Tacerka nije prodala stanove, nego prakticno dala stanovnicima istih da ga otkupe za sitne pare. UK je jedna od retkih gde vecina ima svoje stanove, do tada su ziveli kao podstanari.
A cene su porasle od masovne imigracije i potraznje stambenog prostora i to se desilo stedinom 90-ih. Ko je tad stan kupio za 50K, danas mu vredi 400K. Simples.
Masa je prodala svoje u UK i odselila se u Spaniju na primer, gde su kupovali nekretnine za manje nego sto su inicijalno platili na ostrvu.
Jesi li kad bio u VB? Skolstvo i zdravstvo su besplatni.

procenti

pre 7 godina

Procenti i statistika lako zavaraju. Koliko u brojkama je glasača po kategorijama ? Zar nije najbrojnija kategorija stanovnika 25-65, zar ne živi većina stanovnika po gradovima, kako su mogle da ih nadglasaju penzioneri i ruralne sredine?

crno beli svet

pre 7 godina

U UK je velika razlika izmedju starijih i mladjih. Margaret Tacer, koja je unistila njihovu dotle socijalnu drzavu je jeftino rasprodala sve drzavne stanove i prestala da gradi nove drzavne stanove. Cene nekretnina su u medjuvremenu otisle u nebo, tako da sada omladina jedva prezivljava placajuci prevelike kirije a nov stan ne moze ni da pomisli da kupi. Ovi matori koju su uspeli da dodju do stana, posto su postali matori sada su i sebicni i oni zive u svom svetu, koji je prilicno drugaciji od sveta mladih. Pride, ljudi sa godinama postaju desnicari i jako sebicni, tako da uopste ne treba da se cudimo sto su glasovi mladih i starih u UK tako razliciti.

Jabučilo

pre 7 godina

@ Antigona

Obrazovanje nije dokaz pameti i zdravog razuma. Uostalom, kriterijumi za određivanje čiji glas je vredniji mogli bi da uzmu u obzir (pored obrazovanja), kvocijent inteligencije, bračno stanje, broj dece, imovinsko stanje, poreski cenzus, odsluženje vojnog roka ili ne, bavljenje društvenokorisnim radom ili ne, bolovanje od bolesti zavisnosti ili smrtonosne bolesti... Možemo do prekosutra. Ipak, ko bi odredio kriterijume, a da zloupotrebe ne bude? Jedan čovek - jedan glas nije idealno, ali je za sada najbolje moguće.

Marsovac

pre 7 godina

"ja sam pristalica da stariji od 65 godina ne bi trebalo da glasaju.Ne mogu stari da odlučuju o budućnosti mladih.
(Penzioner, 24. jun 2016 15:46)"
Au covece?!!! To su civilizacijske tekovine, pobogu!!!
I te kako stariji treba da odlucuju o buducnosti... da je po tvom, koliko bi trebalo vremena da prodje, da se ponovo dozvoli lapot?

Filmofil

pre 7 godina

Ovo nema veze sa godinama. @cica glisa je objasnio. Revolt engleske radnicke klase zbog pada zivotnog standarda. Ekonomska politika torijevaca previse restriktivna prema siromasnima im se osvetila. Nemojte da pretvarate diskusiju u matori -konzervativici i mladi liberali, jer to prosto nije tacno. Prilicno sam bila iznenadjena nedostatkom opsteg obrazovanja i konzervativizmom formalno mladjih ljudi sa Balkana i to ne onim ekonomskim koji je ponekad vise nego zdrav, vec socijalnim. Engleski penzosi su avangarda za ono sto se ponekad moze procitati ovde.

GB

pre 7 godina

Vecina komentara se fokusira na mlade/stare... Nije problem godiste - problem je, kao i uvek ekonomske prirode! London, kao i svi veci gradovi u Britaniji, su glasali za ostanak u EU!!! Za izlazak su glasali zapostavljeni ruralni regioni, u kojima nema poslova i koji su vec decenijama nezadovoljni i ogorceni. Ja zivim u Londonu i mogu da kazem iz prve ruke da su danas u mojoj firmi svi sokirani i razocarani, i mladi i stari, od portira do menadzmenta, koji celu noc nisu spavali prateci rezultate i praveci planove kako cemo kao firma da se nosimo sa ekonomskim sokom koji je isped nas!

Komša

pre 7 godina

@Antigona
Kažeš da se za referendum uglavnom zalažu desnočari i fašisti i da nije dobar jer na referendumu odlučuju neobrazovani pa predpostavljam da u tome da mali broj "prosvećenih" donese odluku umesto većine ne vidiš ništa loše ? Da nije to malo totalitarno?Ili malo više?
Da ukinemo onda i izbore ? I na njima svi glasaju.
Priča da demokratija ne valja jer glas glupog vredi koliko i glas pametnog je uvod u totalitarizam i robovlasništvo.Ako je taj pametnjaković pametan i dobronameran neka ubedi glupog i rečima i delima u svoju ideju.
Politika nije takmičenje u pameti nego način za ostvarivanje interesa.I onaj što nije prosvećen ima neki interes i ima ideju kako da ga ostvari.Ako nije proglašen pravno nesposobnim ima pravo da odlučuje - sve ostalo je diktatura.

kl

pre 7 godina

Tužno je koliko ima mladih ljudi koji misle da su za svojih 20-30 popili svu mudrost sveta i da sve najbolje znaju. Mudrost ide sa godinama. Naučićete, ima kad...

Penzioner

pre 7 godina

I u VB su penzioneri tj.moji isopisnici konzervativni deo društva,koji koči dalji napredak.Penzioneri i starije generacije, ne mogu da zaiustave napredak ali ga usporavaju.Većina mojih vršnjaka seća se navodno lepih nekadsašnjih vremena,jer nemaju budućnost i ne misle unapred.Misli moje generacije se 90% odnose na prošlost.Iako imam 72 godine za ovakva glasanja kao referendum u VB ja sam pristalica da stariji od 65 godina ne bi trebalo da glasaju.Ne mogu stari da odlučuju o budućnosti mladih.

Sole

pre 7 godina

@(Dobar potez, 24. jun 2016 12:51)
"Britanci u dobi od 25-49 su ZA IZLAZAK 52% njih."

NE, to NIJE tacno. U tu statistiku su uracunati i oni koji nisu izasli na glasanje tako da je stvaran broj 48% za ostanak, 39% za islazak a ostali nisu glasali, ako se racunaju samo izasli odnos je 56% prema 44% za ostanaku EU.

cica glisa

pre 7 godina

Mene zanima glasanje po stepenu obrazovanja.
(Obrazovani, 24. jun 2016 12:14)

Obrazovaniji su bili za ostanak. Srednja skola (cak i oni mladi) uglavnom za Leave. Prevagu je, cinise, odnela radnicka klasa koja je ostala bez posla usled krize 2009. Jos im je Kameron smanjio beneficije. Posebo izrazeno u Birmingham-u (veliki broj Pakistanaca i Indusa) i na severu.

Džo

pre 7 godina

Prijatelj vas pozove u bioskop da gledate film koji vam se ne gleda; vi nećete, ali vas on primora na to. Posle 10 minuta filma, on ustane i izađe, a vi morate ostati da gledate taj film. Jel je to u redu? Eto zašto stari ne treba da glasaju.

Tucfgjsj

pre 7 godina

Zar stvarno mislite da je rešenje u ograničavanju penzionera pri glasanju? Videćemo da li ćete tako misliti kad i sami budete u penziji. Rešenje je u motivisanju mladih. Nisu glasanje dobili penzioneri i neobrazovani već su glasanje izgubili mladi i obrazovani koji na glasanje nisu ni izašli

Milutin3000

pre 7 godina

@Antigona

Pismenost u Britaniji iznosi 99%, toliko o teorijama da su 'nepismeni seljaci' izbacili VB iz unije. Što se tiče nedemokratičnosti referenduma, podsetio bih Vas da je referendum najstariji demokratski oblik grupnog donošenja odluke. Švajcarska ga i dan danas rutinski, i to vrlo uspešno primenjuje.
Ili se, možda, Vama prosto ne dopada ishod ovog glasanja?

Pedja

pre 7 godina

Jadni penzioneri, oni su svugde krivi za sve. A da im je data penzija u visini one koju su redovno kroz obavezna doprinose uplacivali sebi kroz radni staz, pa da mogu lepo da putuju i baskare se po svetu sa svojim penzijama, ne bi ni bili tamo (ili ovde|)da glasaju i bas bi ih bolelo uvo za politiku.

Washington

pre 7 godina

Ovo je postao veliki problem svih demokratija. Sve nazadne ideologije se lako primaju kod najstarijih sugradjana. Srbija je vec decenijama rob penzionera, gde oni koji su u penziji odlucuju o buducnosti svojih unuka. Uvek je za privredu bolje vece trziste nego manje, konsekvento tome sleduje is sve ostalo, penzije, plate is sva ostala primanja.
(Jovan, 24. jun 2016 11:56)

Pa svako glaso za ono sto misli da je najbolje za njega. Sta da uradimo? Da vratimo komunizam, jednu partiju pa kako nam bude? Drugacije ne moze. Ili da otmemo pravo glasa svim ljudima iznad 65 godina?

poz

pre 7 godina

@antigona

obrazovanje je važno ali nije važan faktor u preuzimanju odgovornosti za svoje postupke koji ne utiču samo na tebe već i na druge ljude, društvo kome pripadas.

biti odgovoran glasac prema sebi i društvu je imperativ
To znači umeti sagledati potrebe celog društva, biti i empatican.
Empatican čovek nije nužno obrazovan.
Obrazovan covek nije nužno progresivan i dobar za društvo.
Mora se poći od toga da su svi glasači jednako važno jer jesu.

zena-zmaj

pre 7 godina

demokratija je legitiman nacin da dvije budale preglasaju jednog pametnog. e sad, pitanje je omjera i vrijeme ce pokazati da li je bilo 'mladost-ludost' ili 'staro, pa izblentavilo'.

Alex, London

pre 7 godina

Neki od tih 'penzionera' su svojom zrtvom omogucili mladima da danas zive u slobodi i demokratiji. Velika vecina njih je napravila Britaniju ovakvom kakva je. Ti 'penzioneri' su od ulaska Britanije u EU zaradili i poslali 380 milijardi funti u EU budzet. I sad kao ne bi trebali da glasaju.
Pored toga, vecina Britanaca starijih od 25 godina je glasala za izlazak, tako da je ova diskusija apsurdna.

mladost ludist

pre 7 godina

Ni u jednoj civilizaciji nisu odlucivale mlade usijane glave vec vece staraca, senat i slicno. Zamislite i kod slonova je isto. E kada budete imali vi 65 onda prepustite unucima od 19 sve odluke, ima da vam odmah prodaju stan, kupe kola i odu na Ibicu u stoli jednom se zivi.

Antigona

pre 7 godina

Referendum nikada nije imao smisla i ne znam kako se uopšte više dozvoljava taj suštinski nedemokratski postupak. Za referendum mora da postoji suštinska jednakost da bi on mogao da ponese epitet demokratski. A jednakost ne postoji sve dok većina ne bude obrazovana. Do tada, referendum je samo populistička metoda na koju se mahom pozivaju desničari i fašisti. Zamislite da se referendum održi na primer u jednom Egiptu gde od 80 miliona stanovnika njih 65 miliona NE ZNA da piše nego im na listićima crtaju tranzistore i slično.

Aleksandar

pre 7 godina

@ majtimajk
Bravo. Tipican primer danasnje omladine na Zapadu. Citao sam razna naucna istrazivanja sa Zapada i rezultati su zaista porazavajuci . To smo to mi mislimo da je aktivizam mladih veoma izrazen na Zapadu samo je opticka varka, generacije od 20 do 30 godina nisu zainteresvane za drusto u kome zive, veoma su neobavesteni, ne znaju svoja prava a ni obaveze. Sve je svedeno na zabavu, koncerte, muziku, alkohol i izlaske.
Nema kod njih neke ideje. Predstavu o EU gledaju kroz zurke na Ibici ili jeftino pivo u Estoniji .To i jeste najveci problem danasnje omladine na Zapadu, sve se gleda kroz zabavu, jednostavno nisu u stanju da sagledaju prave probleme, opasnosti a donosenje odluka koje mogu imati dalekosezne posledice za tu omladinu su nepoznata kategorija. Vazno je imati low cost letove, jeftinu garderobu, dovoljno novca za hostele, zabavu i alkohol i to je dugo smisao zivota. Kada se jedno jutro probude i shvate svu prazninu svog zivota onda se lako okrecu radikalizmu i krajnjoj desnici. Bez obrazovanja, bez realnog zivotnog iskustva upijaju ideje i u tome vide izlaz. Nije tek tako Isis najpopularniji bas kod te ciljne grupe na Zapadu medju muslimanskom omladinom i nije za dzabe radikalizam i desnica najpopularnija kod omladine izmedju 20 i 30 godina. Za to postoje debeli razlozi .

Zoran M.

pre 7 godina

Mene ne čudi što V.Britanije izlazi iz EU. Više me čudi što je uopšte ulazila? V.Britanija je zemlja koja pamti da je bombardovana sa obale Francuske od strane Nemačke. Naravno to ne mora biti razlog, ali ulaskom V.Britanije u EU pala je cena rada i najveći problem EU je taj što dozvoljava ulazak novih članica pri čemu se ne traži da nove članice imaju standard građana kao i građani EU.

demokratija

pre 7 godina

Danas ce mladi u VB shvatiti kako se mladi u SRB osecaju vec 20 godina...(Sedma sekcija, 24. jun 2016 12:23)Pa nismo više tako mladi.To je bilo pre više od dve deceije.Sada smo stariji i iskusniji,a možda i malo pametniji.

Yes

pre 7 godina

To je ono sto ja pricam, demokratija je prevara kao i kapitalizam ;-)

Sto se tice odluke nadam se raspadu EU jer ona nije nista drugo nego diktatorska unija.

dusan

pre 7 godina

Svaka odluka koju su doneli stari i/ili slabije obrazovani ljudi ne moze biti dobra. Stariji ljudi su obicno (70%) ogorceniji i odluke cesto prave iz afekta, koji proizilazi iz njihovih neostvarenih zivota. Osim toga, ne moraju da brinu o posledicama mnogo. Vecinom imaju penziju, ne treba im mnogo, ne moraju vise da putuju, izlaze ili profesionalno napreduju. A neobrazovani su jednostavno neobrazovani i veruju u sve sto se pise po tabloidima i sta im prodaju politicari. Sto radikalnije to bolje.

Pogledajte samo kod nas. Devedesete, ko je glasao sa Milosevica i Seselja? Ko poslednjih godina glasa za SNS? Ko drzi SPS vec 30 godina u parlamentu?

Hocete jos jedan primer? Ko je sada glasao za Trampa u SAD? Mahom neobrazovani juznjaci, stariji bigoti i rasisti i odredjeni deo radnicke populacije na severoistoku koja je ostala bez posla poslednjih 20 godina. Znaci, ponovo neobrazovanost i ogorcenost.

Britanci, ne znate u sta ste se uvalili. Za pet godina gledacete na ovo kao na uzasno vece pijanstva sa velikim posledicama. EU ce nastaviti, ne brinite.

braća

pre 7 godina

Penzioneri i stanovnici ruralnih dijelova odlučili o budućnosti Velike Britanije.Od kuda mi je ovo poznato?Joj, zašto se uopšte to pitam,pa penzioneri i ruralni djelovi godinama odlučuju o budućnosti balksanskih banana državica.Nazdravlje "braćo" Britanci!

nuboz

pre 7 godina

(Abrakapokus, 24. jun 2016 12:46)
isto tako reciprocno staviti granicu od 25 godina za glasanje na izborima.
Taman da se olade vrele glave.

Ispravka

pre 7 godina

Колико видим из текста за останак у ЕУ била је балавурдија од 18-25 година. Док је најпросперитетнији и најобразованији део друштва од 25-49 година већински био за одлазак из ЕУ. Јер људи од 25-40 година сигурно нису стари људи, напротив то су људи у пуној радној и свакој другој снази.
(Лајави, 24. jun 2016 13:19)

Ne vidis dobro - ljudi od 25-40 godina su 56% glasali za ostanak u EU.

lako je njima, mogu sta hoce..

pre 7 godina

Siguran sam da ce se Britanija ako oceni da im je ipak bolje u eu, vratiti u eu.Ako je pak bolje ovako, nece se vratiti.U svakom slucaju mocna Britanija je na dobitku.
A mi golje jok.

TheMilos

pre 7 godina

Za one koji ne znaju sta da misle o ovoj temi dovoljno je da pogledaju za koga su penzioneri glasali. Nikad nisu bili u pravu a sve i jedan izadje da glasa.

Лајави

pre 7 godina

Колико видим из текста за останак у ЕУ била је балавурдија од 18-25 година. Док је најпросперитетнији и најобразованији део друштва од 25-49 година већински био за одлазак из ЕУ. Јер људи од 25-40 година сигурно нису стари људи, напротив то су људи у пуној радној и свакој другој снази.

Penzioner, 43 god. staza

pre 7 godina

@ Zato kad prestaneš da budeš radno sposoban(tj kad postaneš penzioner) treba da prestaneš da imaš i pravo glasa...
(Hmmm, 24. jun 2016 12:12)

Glavno da ti imas pravo nasledja na sve ono sto su penzioneri kao i prethodne generacije celog zivota svojim radom sticali i stvarali.

Komša

pre 7 godina

Svi koji su stariji od 25 godina su glasali za izlazak.Penzioneri u većem procentu ali oni izmedju 25 i 49 su glasali 48% za ostanak.I oni do 64 godine - oni nisu penzioneri.

Mihailo

pre 7 godina

Jos jedan dokaz da je opste pravo glasa obicna nebuloza, nevezano za konkretno ovaj britanski referendum. Kada na izborima budu odlucivali visokoobrazovani ljudi izmedju 30 (dakle, mladi ali ipak ljudi sa iskusrvom) i 60 godina (sve iznad toga lagano klizi u demenciju ili tesku samozivost i neosetljivost za Probleme mladih) svet mozda i postane bolje nesto. Ovo sto danas personifikuje demokratiju ne vodi nigde, tj. ne vodi bilo cemu dobrom.

danguba

pre 7 godina

EU je jedna vrlo lijepa i plemenita ideja, ali se u praksi pokazuje sve svoje nedostatke. Ogroman birokratski aparat i ekonomska politika pogodovanja velikim kompanijama.. Zamislite samo da u slucaju raspada EU, SAD mora potpisivati TTIP sa svakom drzavnom pojedinacno, umjesto da jednostavno izlobiraju (podmite) EU politicare da im proguraju ...

banat

pre 7 godina

Problem je sto je prosecnom radniku Dzonu iz neke Engleske varosice poslove uzeli oni sto su dosli iz istocne Evrope i koji su spremni da rade za manju platu od njega. Posto ce deo njih otici kuci cim skupe dovoljno novca to znaci da ne moraju dugo da se bore sa Britanskim cenama.

Dosta vise Bre

pre 7 godina

Rezultati su uvek takvi jer vecinu cine: ne obrazovani, ruralni, semi obrazovani, ne kulturni glasaci iz ruralnih, pri gradskih naselja, nize klase! Ti i takvi, jer su brojniji od ostalih, odlucuju o buducnosti svake zemlje! Pogledajte izbore koji su bili i slede u Americi! Srbija je u ovom izuzetak! Svi obrazovani i sposobni su van nje i ne glasaju na izborima!

Dobar potez

pre 7 godina

Britanci u dobi od 25-49 su ZA IZLAZAK 52% njih. Jesu li to mladi ili stari ljudi? Ja bih rekao da su to ljudi u top mentalnoj formi. To je najveća snaga i mudrost jednog društva. Oni su odlučili da napuste EU. I oni iskusniji i mudriji su odlučili za izlazak. A mladi od 18-25 oni su 69% za ostanak. Gledaju kratkoročno da mogu trenutno putivati i školovati se bilo gdje ali nisu u stsnju vidjeti dalje od toga, sagledati dugoročne posljedice.

zlizlo

pre 7 godina

@ Jovan

Jeste evo u Švajcarskoj i Norveškoj su baš male plate,ljudi jedva krpe kraj sa krajem. Ili su im beše plate jače nego bili gde drugde u Evropi? Evo sad će UK da propadne samo tako. Njima su plate upravo manje zbog EU jer je priliv jeftine radne snage sa istoka Evrope oborio cenu rada na ostrvu. Pogledajte samo primer poljskih vodoinstalatera. Britanska ekonomija je jedna od najjačih na svetu i EU ima interesa da sa njima posluje čak i ako ih britanci napuste, tako da od tih vaših priča nema ništa.

Abrakapokus

pre 7 godina

Rekoh već nekoliko puta, ali nije zgoreg da ponovim: osobama iznad 65 godina ukinuti pravo glasa! Znam, možda je diskriminatorski, ali evo, i ja obećavam da posle 65. godine neću izlaziti na izbore i referendume. Zašto ja da svojim stavovima (koji će tada sigurno biti daleko konzervativniji i zastareli) i glasom zagorčavam život nekom ko ima 20-30-40 godina?

uvek ista prica

pre 7 godina

Mladi su uvek puni sebe, misle da su najpametniji, da je samo njima sve jasno i da su svi stariji glupi... dok sami malo ne omatore i ne shvate koliko su bili glupi i naivni u mladosti. Uvek je to isto, svako prodje kroz to bez greske. Tako cete i vi, nabedjeni mladi komentatori na ovoj temi ne sekirajte se nista.

jit

pre 7 godina

A ko je stvarao tu EU, da nije to mozda bas ta generacija penzionera? U poslednje vreme su se pojavile deformacije, prvobitna ideja je izvitoperena i glavnu rec sve vise preuzimaju krupan kapital i bezlicne birokrate koji deluju u njihovo ime.
A mladi uglavnom jos nemaju potreban nivo zrelosti i iskustva i lako potpadaju pod malo marketinga i medijskih efekata, tako da ce oni uvek biti laksa meta za medijsko-propagandni arsenal finansijske oligarhije.

NN

pre 7 godina

Kažu, mladi bi hteli da ostanu u EU, a stariji ne žele...pa naravno...šta znaju mladi?... stariji su dugo u EU, dali su joj šansu, radili, dočekali penzije i videli šta je EU i onda mogu da donesu sud da li ispravno biti u EU ili ne.... Mladi dosta odlučuju instiktivno a ne iskustvom... Jeste, "na mladima svet ostaje", ali ipak "bez starca nema udarca"

Владо Бања Лука

pre 7 godina

Ништа се не дешава случајно. Па, ни ово... Очигледно је у питању заузимање нових јачих позиција пред фрку које слиједи. Да ли је то неки нови рат на европском тлу или нека жестока економска криза, остаје да се види. Немојте ме погрешно разумјети, и ја се радујем резултатима и не волим ЕУ монструма, али треба сачекати како и шта ће се дешавати даље. Вјерујем и да бирократе из Брисела неће тако лако дозволити излазак. Биће ту бирократских цака и натезања...

sb

pre 7 godina

ozbiljno treba razmisliti o ukidanju prava glasa od nekog doba, recimo 65,70.
ti ljudi, medju njima i moji roditelji, jednostavno vise ne mogu da sagledaju stvari kako treba i glasaju po nekom starom shvatanju

SSUUUU

pre 7 godina

Ako treba traziti starosnu dob kada oduzeti pravo glasa za pitanja od nacionalnog značaja, kao što je ulazna starost 18, treba kupiti granicu do kada. Realno, za svaku zemlju zasebno ali je dobar reper gledati od koliko godina je teže naći posao zbog 'starosti'. Obrni okreni to se nalazi izmedju 40 i 50 varirajuci od zemlje do zemlje.
Preko tih godina imate problem gde rezultat glasanja prvobitno šteti mladima II njihovoj budućnosti, od onih koji budućnost nemaju.

srbofil

pre 7 godina

svet bi bio bolje mesto da je ljudima prekp 60 zabranjeno da glasaju.. pa sta ce penzos da glasa kakva ce da bude buducnost?! mladi nemaju prava da zive kako zele

Mich

pre 7 godina

Ma jeeeste sad su penzioneri odlucili, kako lupetaju ljudi to je strasno...
Odlucili da izadju, misle da je tako bolhe, pa valjda tome i sluzi demokratija, STA CE BITI, BICE, VREME CE POKAZATI, dali su trebali ili ne da izadju.

333

pre 7 godina

Mladi koji hoce da ostanu i napreduju , sad su zakljucani u UK.
Penzioneri koji nece biti zivi narednih nekoliko godina kroje sudbinu mladih... dno.

Aca

pre 7 godina

Ta razliku od nas Englezi će brzo svatiti da su i dali su napravili grešku,gledaće da je isprave i kazniti politički one koji su ih u nju gurnuli....A mi jovo nanovo biramo iste i nadamo se drugačijem rezultatu....

Alek

pre 7 godina

@ Jovan

Veoma je diskutabilno sta je nazadna a sta napredna ideologija. Ono sto u jednom trenutku deluje kao nazadna u drugom se smatra naprednom.
Vise je nego jasno da je imigraciona politika, odnosno nesposobnost EU doprinela odlasku UK. Svima je vise nego jasno da EU nije u stanju da resi veoma vazna pitanja jer se gusi u sopstvenoj birokratiji. Administracija EU jednostavno ne moze da donese ni jednu obavezujucu odluku kada je u pitanju imigraciona politika.
Sto se tice samog trzista, slobode kretanja i slicno nece se tu mnogo toga promeniti. Kao i pre 1992. Englezi ce ulaziti u Francusku sa licnom kartom a trziste ce i dalje funkcionisati . Engleski izvoz je prvenstveno orijentisan na usluge i izvoz u bivse kolonije. Odredjeno smanjenje prisustva na trzistu EU nece bas toliko uticati na ekonomiju UK jer ce sada moci nesmetano da deluje u ostatku sveta i bivsim klonijama a da za to ne potpisuje odredjene sporazume koje namece Brisel . Izvoz gotovih proizvoda cini tek 7 % izvoza i ne izvozi se samo u EU, vec i na trzista drugih zemalja. UK je vaznije trziste Amerike, Australiji, Indije, Afrike nego EU i tu lako moze nadoknaditi deo izvoza iz EU jer je na tim trzistima odavno prisutna.

Igor

pre 7 godina

Mapa sve govori. Desničarski oportunisti su lepo videli gde ima ovaca za šišanje, ispričali im priču i naravno ljudi se primili, jer su ovce. Ne kažem da su Škoti i Irci pametniji, oni prosto nisu bili ciljna grupa. Sada sledi ekonomski pad, što desničari i čekaju, jer onda će tek biti ovaca za šišanje.

stare stipse

pre 7 godina

Neobicno je sto su uopste i bili u njoj, s obzirom da je to nacija koja stampa milionske postere "usredite 0,99 penija", i koja je poznata po tome da samo uzima i nista, ili vrlo malo daje.

majtimajk

pre 7 godina

"Bilo bi interesantno videti i statistički podatak koliko je mladih odlučilo da izbleji taj dan po popodnevnim i večernjim kafama,pivama, da se "srede" za neki "klab" ili sl. umesto da odrade referendum...a sada šok,nevera"
(Robi Sarma, 24. jun 2016 11:59)

- juce-prekjuce je neko na radiju rekao, da su mladi vecinom za ostanak, ali je problem jer je leto, sezona festivala, koncerata... e paaa.... ako im je zaista vazniji bio jedan koncert ...

Vojin

pre 7 godina

Mladi i obrazovani gradjani koji zive u urbanim sredinama su izgubili od starih i neobrazovanih stanovnika ruralnih krajeva. Da li vam ovo zvuci poznato?

dule

pre 7 godina

Postoje velike nacije i male nacije .

Samo veliki rade velike stvari

Koliko god ja nepodnosio Engleze ipak su oni mnogo ozbiljan narod

Eu ce sada napraviti SPECIJALAN STATUS za sve gradjane Engleske i oni ce biti samostalni a povlasceni

Gledajte i ucite

Balkanska ruta

pre 7 godina

Penzos je i kod njih kao kod nas. Zeli kraj sveta da dodje s njegovim krajem. Glasaju protiv dece. Ovi nasi su imali tu cast da sada posle 90-tih glasaju i protiv unuka.

cinik ovdašnji

pre 7 godina

Referendum za izlazak iz Velike Britanije:

England : Remain
Scotland : Leave
Wales : Remain
Northern Ireland : Leave
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (eee, 24. jun 2016 12:03) # Link komentara 2:2...A da pucaju penale?

Славиша

pre 7 godina

Лондон, Манчестер, Ливерпул, Брајтон, Бристол, шта мислите која опција је убедљиво победила?

dovla

pre 7 godina

Za Britance bi najveca komedija bila kad bi neko u njihovim medijima objavio i preveo sve ove vesti i komentare strucnjaka iz Srbije, zemlje koja nije ni blizu ulaska u EU. Verovatno bi se prvo cudili pa onda i dobro nasmejali.

hiledner

pre 7 godina

Užas, oni kojih se budućnost najmanje tiče određuju sudbinu onih kojih se ona najviše tiče. Isto kao i kod nas, penzioneri uvek vuku nazad

Ce Gevera

pre 7 godina

Problem je sto je prosecnom radniku Dzonu iz neke Engleske varosice poslove uzeli oni sto su dosli iz istocne Evrope i koji su spremni da rade za manju platu od njega. Posto ce deo njih otici kuci cim skupe dovoljno novca to znaci da ne moraju dugo da se bore sa Britanskim cenama.
(banat, 24. jun 2016 12:08)

To sto si rekao Dzon i Engleska tako je svuda u EU ... i Fric u Nemackoj i Zan-Klod u Francuskoj ....
Mozda je prvima Englezima "prekipelo" da im se skupi jeftina radna snaga iz istocne evrope i unisti im standard zarad krupnog kapitala koji je sve bogatiji a srednja klasa time postaje niza klasa .....
Jednostavno, ljudi drugacije nesto i bore se .... nisu se predali ...

ivica

pre 7 godina

I u Srbiji penzioneri kroje kapu mladim ljudima.Ne mogu naci intelektualca koji je za ovu vlast(bivse radikale).To je sramota da neko ko je zavrsio radni vek odradjuje sudbinu mladim i perspektivnim ljudima.Gde je tu odgovornost,tolerancija.

Dex

pre 7 godina

Penzioneri su i ovde devedesetih 
masovno bili za 
Milosevica, Seselja, Nikolica, Vucica i ekipu.
(Pedja, 24. jun 2016 11:52)

A sad nisu? Fora je sto su ovo sad "noviji" penzioneri, sto znaci da ni tadasnja generacija pedesetogodisnjaka i nesto mladjih nije drugacije razmisljala. To se mi s pristupom internetu zaludjujemo kako nismo zestoka manjina. Kao sto mi je baba rekla pre deset godina: "Svi su za Seselja", cudila se kako ja nisam. Kad sam pitao zasto, rekla je da se u autobusu cuje samo takav glas. Ista stvar, samo drugi vid komunikacije. U busu mi nismo zeleli da pricamo licne stvari, a oni pristup tehnologiji jos uvek nemaju.

Salonski levičar

pre 7 godina

Demokratiji treba novo pravilo: Pošto su izborima svake 4 godine, imaš pravo izaći na 10 komada, do 58 ako si krenuo sa 18 i ćao. Vremena se menjaju, i ne mogu penzioneri više sa odlučuju o tome kako će živetmlađe generacije.

Edo

pre 7 godina

Da li bi ljudi glasali za izlazak uz EU da im je netko rekao da će im vrijednost ušteđevine, plaće i imovine u samo jednoj noći izgubiti više od 10% vrijednosti?

Dulex

pre 7 godina

Нити су млади британци фин, образовани и културан свет нити је 52% убедљив проценат.

Jovan

pre 7 godina

Ovo je postao veliki problem svih demokratija. Sve nazadne ideologije se lako primaju kod najstarijih sugradjana. Srbija je vec decenijama rob penzionera, gde oni koji su u penziji odlucuju o buducnosti svojih unuka. Uvek je za privredu bolje vece trziste nego manje, konsekvento tome sleduje is sve ostalo, penzije, plate is sva ostala primanja.

Aleksis Sanco Panco

pre 7 godina

I kod njih stariji cesto, na zalost, kroje situaciju. Nije da je lose istupanje iz EU. Necu da tvrdim posto ne znam, ali napravio bih paralelu gde i Srbijom, svojim glasom, upravljaju tako stariji gradjani umesto da stvar prepuste nama mladima.

Robi Sarma

pre 7 godina

Bilo bi interesantno videti i statistički podatak koliko je mladih odlučilo da izbleji taj dan po popodnevnim i večernjim kafama,pivama, da se "srede" za neki "klab" ili sl. umesto da odrade referendum...a sada šok,nevera

Jovan

pre 7 godina

Ovo je postao veliki problem svih demokratija. Sve nazadne ideologije se lako primaju kod najstarijih sugradjana. Srbija je vec decenijama rob penzionera, gde oni koji su u penziji odlucuju o buducnosti svojih unuka. Uvek je za privredu bolje vece trziste nego manje, konsekvento tome sleduje is sve ostalo, penzije, plate is sva ostala primanja.

Aleksis Sanco Panco

pre 7 godina

I kod njih stariji cesto, na zalost, kroje situaciju. Nije da je lose istupanje iz EU. Necu da tvrdim posto ne znam, ali napravio bih paralelu gde i Srbijom, svojim glasom, upravljaju tako stariji gradjani umesto da stvar prepuste nama mladima.

hiledner

pre 7 godina

Užas, oni kojih se budućnost najmanje tiče određuju sudbinu onih kojih se ona najviše tiče. Isto kao i kod nas, penzioneri uvek vuku nazad

Robi Sarma

pre 7 godina

Bilo bi interesantno videti i statistički podatak koliko je mladih odlučilo da izbleji taj dan po popodnevnim i večernjim kafama,pivama, da se "srede" za neki "klab" ili sl. umesto da odrade referendum...a sada šok,nevera

Vojin

pre 7 godina

Mladi i obrazovani gradjani koji zive u urbanim sredinama su izgubili od starih i neobrazovanih stanovnika ruralnih krajeva. Da li vam ovo zvuci poznato?

mladost ludist

pre 7 godina

Ni u jednoj civilizaciji nisu odlucivale mlade usijane glave vec vece staraca, senat i slicno. Zamislite i kod slonova je isto. E kada budete imali vi 65 onda prepustite unucima od 19 sve odluke, ima da vam odmah prodaju stan, kupe kola i odu na Ibicu u stoli jednom se zivi.

Dex

pre 7 godina

Penzioneri su i ovde devedesetih 
masovno bili za 
Milosevica, Seselja, Nikolica, Vucica i ekipu.
(Pedja, 24. jun 2016 11:52)

A sad nisu? Fora je sto su ovo sad "noviji" penzioneri, sto znaci da ni tadasnja generacija pedesetogodisnjaka i nesto mladjih nije drugacije razmisljala. To se mi s pristupom internetu zaludjujemo kako nismo zestoka manjina. Kao sto mi je baba rekla pre deset godina: "Svi su za Seselja", cudila se kako ja nisam. Kad sam pitao zasto, rekla je da se u autobusu cuje samo takav glas. Ista stvar, samo drugi vid komunikacije. U busu mi nismo zeleli da pricamo licne stvari, a oni pristup tehnologiji jos uvek nemaju.

Dulex

pre 7 godina

Нити су млади британци фин, образовани и културан свет нити је 52% убедљив проценат.

braća

pre 7 godina

Penzioneri i stanovnici ruralnih dijelova odlučili o budućnosti Velike Britanije.Od kuda mi je ovo poznato?Joj, zašto se uopšte to pitam,pa penzioneri i ruralni djelovi godinama odlučuju o budućnosti balksanskih banana državica.Nazdravlje "braćo" Britanci!

dusan

pre 7 godina

Svaka odluka koju su doneli stari i/ili slabije obrazovani ljudi ne moze biti dobra. Stariji ljudi su obicno (70%) ogorceniji i odluke cesto prave iz afekta, koji proizilazi iz njihovih neostvarenih zivota. Osim toga, ne moraju da brinu o posledicama mnogo. Vecinom imaju penziju, ne treba im mnogo, ne moraju vise da putuju, izlaze ili profesionalno napreduju. A neobrazovani su jednostavno neobrazovani i veruju u sve sto se pise po tabloidima i sta im prodaju politicari. Sto radikalnije to bolje.

Pogledajte samo kod nas. Devedesete, ko je glasao sa Milosevica i Seselja? Ko poslednjih godina glasa za SNS? Ko drzi SPS vec 30 godina u parlamentu?

Hocete jos jedan primer? Ko je sada glasao za Trampa u SAD? Mahom neobrazovani juznjaci, stariji bigoti i rasisti i odredjeni deo radnicke populacije na severoistoku koja je ostala bez posla poslednjih 20 godina. Znaci, ponovo neobrazovanost i ogorcenost.

Britanci, ne znate u sta ste se uvalili. Za pet godina gledacete na ovo kao na uzasno vece pijanstva sa velikim posledicama. EU ce nastaviti, ne brinite.

Aleksandar

pre 7 godina

@ majtimajk
Bravo. Tipican primer danasnje omladine na Zapadu. Citao sam razna naucna istrazivanja sa Zapada i rezultati su zaista porazavajuci . To smo to mi mislimo da je aktivizam mladih veoma izrazen na Zapadu samo je opticka varka, generacije od 20 do 30 godina nisu zainteresvane za drusto u kome zive, veoma su neobavesteni, ne znaju svoja prava a ni obaveze. Sve je svedeno na zabavu, koncerte, muziku, alkohol i izlaske.
Nema kod njih neke ideje. Predstavu o EU gledaju kroz zurke na Ibici ili jeftino pivo u Estoniji .To i jeste najveci problem danasnje omladine na Zapadu, sve se gleda kroz zabavu, jednostavno nisu u stanju da sagledaju prave probleme, opasnosti a donosenje odluka koje mogu imati dalekosezne posledice za tu omladinu su nepoznata kategorija. Vazno je imati low cost letove, jeftinu garderobu, dovoljno novca za hostele, zabavu i alkohol i to je dugo smisao zivota. Kada se jedno jutro probude i shvate svu prazninu svog zivota onda se lako okrecu radikalizmu i krajnjoj desnici. Bez obrazovanja, bez realnog zivotnog iskustva upijaju ideje i u tome vide izlaz. Nije tek tako Isis najpopularniji bas kod te ciljne grupe na Zapadu medju muslimanskom omladinom i nije za dzabe radikalizam i desnica najpopularnija kod omladine izmedju 20 i 30 godina. Za to postoje debeli razlozi .

sb

pre 7 godina

ozbiljno treba razmisliti o ukidanju prava glasa od nekog doba, recimo 65,70.
ti ljudi, medju njima i moji roditelji, jednostavno vise ne mogu da sagledaju stvari kako treba i glasaju po nekom starom shvatanju

Salonski levičar

pre 7 godina

Demokratiji treba novo pravilo: Pošto su izborima svake 4 godine, imaš pravo izaći na 10 komada, do 58 ako si krenuo sa 18 i ćao. Vremena se menjaju, i ne mogu penzioneri više sa odlučuju o tome kako će živetmlađe generacije.

Ispravka

pre 7 godina

Колико видим из текста за останак у ЕУ била је балавурдија од 18-25 година. Док је најпросперитетнији и најобразованији део друштва од 25-49 година већински био за одлазак из ЕУ. Јер људи од 25-40 година сигурно нису стари људи, напротив то су људи у пуној радној и свакој другој снази.
(Лајави, 24. jun 2016 13:19)

Ne vidis dobro - ljudi od 25-40 godina su 56% glasali za ostanak u EU.

Mihailo

pre 7 godina

Jos jedan dokaz da je opste pravo glasa obicna nebuloza, nevezano za konkretno ovaj britanski referendum. Kada na izborima budu odlucivali visokoobrazovani ljudi izmedju 30 (dakle, mladi ali ipak ljudi sa iskusrvom) i 60 godina (sve iznad toga lagano klizi u demenciju ili tesku samozivost i neosetljivost za Probleme mladih) svet mozda i postane bolje nesto. Ovo sto danas personifikuje demokratiju ne vodi nigde, tj. ne vodi bilo cemu dobrom.

Penzioner, 43 god. staza

pre 7 godina

@ Zato kad prestaneš da budeš radno sposoban(tj kad postaneš penzioner) treba da prestaneš da imaš i pravo glasa...
(Hmmm, 24. jun 2016 12:12)

Glavno da ti imas pravo nasledja na sve ono sto su penzioneri kao i prethodne generacije celog zivota svojim radom sticali i stvarali.

NN

pre 7 godina

Kažu, mladi bi hteli da ostanu u EU, a stariji ne žele...pa naravno...šta znaju mladi?... stariji su dugo u EU, dali su joj šansu, radili, dočekali penzije i videli šta je EU i onda mogu da donesu sud da li ispravno biti u EU ili ne.... Mladi dosta odlučuju instiktivno a ne iskustvom... Jeste, "na mladima svet ostaje", ali ipak "bez starca nema udarca"

dule

pre 7 godina

Postoje velike nacije i male nacije .

Samo veliki rade velike stvari

Koliko god ja nepodnosio Engleze ipak su oni mnogo ozbiljan narod

Eu ce sada napraviti SPECIJALAN STATUS za sve gradjane Engleske i oni ce biti samostalni a povlasceni

Gledajte i ucite

Igor

pre 7 godina

Mapa sve govori. Desničarski oportunisti su lepo videli gde ima ovaca za šišanje, ispričali im priču i naravno ljudi se primili, jer su ovce. Ne kažem da su Škoti i Irci pametniji, oni prosto nisu bili ciljna grupa. Sada sledi ekonomski pad, što desničari i čekaju, jer onda će tek biti ovaca za šišanje.

Balkanska ruta

pre 7 godina

Penzos je i kod njih kao kod nas. Zeli kraj sveta da dodje s njegovim krajem. Glasaju protiv dece. Ovi nasi su imali tu cast da sada posle 90-tih glasaju i protiv unuka.

banat

pre 7 godina

Problem je sto je prosecnom radniku Dzonu iz neke Engleske varosice poslove uzeli oni sto su dosli iz istocne Evrope i koji su spremni da rade za manju platu od njega. Posto ce deo njih otici kuci cim skupe dovoljno novca to znaci da ne moraju dugo da se bore sa Britanskim cenama.

uvek ista prica

pre 7 godina

Mladi su uvek puni sebe, misle da su najpametniji, da je samo njima sve jasno i da su svi stariji glupi... dok sami malo ne omatore i ne shvate koliko su bili glupi i naivni u mladosti. Uvek je to isto, svako prodje kroz to bez greske. Tako cete i vi, nabedjeni mladi komentatori na ovoj temi ne sekirajte se nista.

jit

pre 7 godina

A ko je stvarao tu EU, da nije to mozda bas ta generacija penzionera? U poslednje vreme su se pojavile deformacije, prvobitna ideja je izvitoperena i glavnu rec sve vise preuzimaju krupan kapital i bezlicne birokrate koji deluju u njihovo ime.
A mladi uglavnom jos nemaju potreban nivo zrelosti i iskustva i lako potpadaju pod malo marketinga i medijskih efekata, tako da ce oni uvek biti laksa meta za medijsko-propagandni arsenal finansijske oligarhije.

Abrakapokus

pre 7 godina

Rekoh već nekoliko puta, ali nije zgoreg da ponovim: osobama iznad 65 godina ukinuti pravo glasa! Znam, možda je diskriminatorski, ali evo, i ja obećavam da posle 65. godine neću izlaziti na izbore i referendume. Zašto ja da svojim stavovima (koji će tada sigurno biti daleko konzervativniji i zastareli) i glasom zagorčavam život nekom ko ima 20-30-40 godina?

Alex, London

pre 7 godina

Neki od tih 'penzionera' su svojom zrtvom omogucili mladima da danas zive u slobodi i demokratiji. Velika vecina njih je napravila Britaniju ovakvom kakva je. Ti 'penzioneri' su od ulaska Britanije u EU zaradili i poslali 380 milijardi funti u EU budzet. I sad kao ne bi trebali da glasaju.
Pored toga, vecina Britanaca starijih od 25 godina je glasala za izlazak, tako da je ova diskusija apsurdna.

Dobar potez

pre 7 godina

Britanci u dobi od 25-49 su ZA IZLAZAK 52% njih. Jesu li to mladi ili stari ljudi? Ja bih rekao da su to ljudi u top mentalnoj formi. To je najveća snaga i mudrost jednog društva. Oni su odlučili da napuste EU. I oni iskusniji i mudriji su odlučili za izlazak. A mladi od 18-25 oni su 69% za ostanak. Gledaju kratkoročno da mogu trenutno putivati i školovati se bilo gdje ali nisu u stsnju vidjeti dalje od toga, sagledati dugoročne posljedice.

TheMilos

pre 7 godina

Za one koji ne znaju sta da misle o ovoj temi dovoljno je da pogledaju za koga su penzioneri glasali. Nikad nisu bili u pravu a sve i jedan izadje da glasa.

Лајави

pre 7 godina

Колико видим из текста за останак у ЕУ била је балавурдија од 18-25 година. Док је најпросперитетнији и најобразованији део друштва од 25-49 година већински био за одлазак из ЕУ. Јер људи од 25-40 година сигурно нису стари људи, напротив то су људи у пуној радној и свакој другој снази.

majtimajk

pre 7 godina

"Bilo bi interesantno videti i statistički podatak koliko je mladih odlučilo da izbleji taj dan po popodnevnim i večernjim kafama,pivama, da se "srede" za neki "klab" ili sl. umesto da odrade referendum...a sada šok,nevera"
(Robi Sarma, 24. jun 2016 11:59)

- juce-prekjuce je neko na radiju rekao, da su mladi vecinom za ostanak, ali je problem jer je leto, sezona festivala, koncerata... e paaa.... ako im je zaista vazniji bio jedan koncert ...

Edo

pre 7 godina

Da li bi ljudi glasali za izlazak uz EU da im je netko rekao da će im vrijednost ušteđevine, plaće i imovine u samo jednoj noći izgubiti više od 10% vrijednosti?

ivica

pre 7 godina

I u Srbiji penzioneri kroje kapu mladim ljudima.Ne mogu naci intelektualca koji je za ovu vlast(bivse radikale).To je sramota da neko ko je zavrsio radni vek odradjuje sudbinu mladim i perspektivnim ljudima.Gde je tu odgovornost,tolerancija.

demokratija

pre 7 godina

Danas ce mladi u VB shvatiti kako se mladi u SRB osecaju vec 20 godina...(Sedma sekcija, 24. jun 2016 12:23)Pa nismo više tako mladi.To je bilo pre više od dve deceije.Sada smo stariji i iskusniji,a možda i malo pametniji.

Ce Gevera

pre 7 godina

Problem je sto je prosecnom radniku Dzonu iz neke Engleske varosice poslove uzeli oni sto su dosli iz istocne Evrope i koji su spremni da rade za manju platu od njega. Posto ce deo njih otici kuci cim skupe dovoljno novca to znaci da ne moraju dugo da se bore sa Britanskim cenama.
(banat, 24. jun 2016 12:08)

To sto si rekao Dzon i Engleska tako je svuda u EU ... i Fric u Nemackoj i Zan-Klod u Francuskoj ....
Mozda je prvima Englezima "prekipelo" da im se skupi jeftina radna snaga iz istocne evrope i unisti im standard zarad krupnog kapitala koji je sve bogatiji a srednja klasa time postaje niza klasa .....
Jednostavno, ljudi drugacije nesto i bore se .... nisu se predali ...

dovla

pre 7 godina

Za Britance bi najveca komedija bila kad bi neko u njihovim medijima objavio i preveo sve ove vesti i komentare strucnjaka iz Srbije, zemlje koja nije ni blizu ulaska u EU. Verovatno bi se prvo cudili pa onda i dobro nasmejali.

zlizlo

pre 7 godina

@ Jovan

Jeste evo u Švajcarskoj i Norveškoj su baš male plate,ljudi jedva krpe kraj sa krajem. Ili su im beše plate jače nego bili gde drugde u Evropi? Evo sad će UK da propadne samo tako. Njima su plate upravo manje zbog EU jer je priliv jeftine radne snage sa istoka Evrope oborio cenu rada na ostrvu. Pogledajte samo primer poljskih vodoinstalatera. Britanska ekonomija je jedna od najjačih na svetu i EU ima interesa da sa njima posluje čak i ako ih britanci napuste, tako da od tih vaših priča nema ništa.

nuboz

pre 7 godina

(Abrakapokus, 24. jun 2016 12:46)
isto tako reciprocno staviti granicu od 25 godina za glasanje na izborima.
Taman da se olade vrele glave.

Milutin3000

pre 7 godina

@Antigona

Pismenost u Britaniji iznosi 99%, toliko o teorijama da su 'nepismeni seljaci' izbacili VB iz unije. Što se tiče nedemokratičnosti referenduma, podsetio bih Vas da je referendum najstariji demokratski oblik grupnog donošenja odluke. Švajcarska ga i dan danas rutinski, i to vrlo uspešno primenjuje.
Ili se, možda, Vama prosto ne dopada ishod ovog glasanja?

kl

pre 7 godina

Tužno je koliko ima mladih ljudi koji misle da su za svojih 20-30 popili svu mudrost sveta i da sve najbolje znaju. Mudrost ide sa godinama. Naučićete, ima kad...

Yes

pre 7 godina

To je ono sto ja pricam, demokratija je prevara kao i kapitalizam ;-)

Sto se tice odluke nadam se raspadu EU jer ona nije nista drugo nego diktatorska unija.

Komša

pre 7 godina

Svi koji su stariji od 25 godina su glasali za izlazak.Penzioneri u većem procentu ali oni izmedju 25 i 49 su glasali 48% za ostanak.I oni do 64 godine - oni nisu penzioneri.

Aca

pre 7 godina

Ta razliku od nas Englezi će brzo svatiti da su i dali su napravili grešku,gledaće da je isprave i kazniti politički one koji su ih u nju gurnuli....A mi jovo nanovo biramo iste i nadamo se drugačijem rezultatu....

lako je njima, mogu sta hoce..

pre 7 godina

Siguran sam da ce se Britanija ako oceni da im je ipak bolje u eu, vratiti u eu.Ako je pak bolje ovako, nece se vratiti.U svakom slucaju mocna Britanija je na dobitku.
A mi golje jok.

danguba

pre 7 godina

EU je jedna vrlo lijepa i plemenita ideja, ali se u praksi pokazuje sve svoje nedostatke. Ogroman birokratski aparat i ekonomska politika pogodovanja velikim kompanijama.. Zamislite samo da u slucaju raspada EU, SAD mora potpisivati TTIP sa svakom drzavnom pojedinacno, umjesto da jednostavno izlobiraju (podmite) EU politicare da im proguraju ...

stare stipse

pre 7 godina

Neobicno je sto su uopste i bili u njoj, s obzirom da je to nacija koja stampa milionske postere "usredite 0,99 penija", i koja je poznata po tome da samo uzima i nista, ili vrlo malo daje.

Mich

pre 7 godina

Ma jeeeste sad su penzioneri odlucili, kako lupetaju ljudi to je strasno...
Odlucili da izadju, misle da je tako bolhe, pa valjda tome i sluzi demokratija, STA CE BITI, BICE, VREME CE POKAZATI, dali su trebali ili ne da izadju.

Washington

pre 7 godina

Ovo je postao veliki problem svih demokratija. Sve nazadne ideologije se lako primaju kod najstarijih sugradjana. Srbija je vec decenijama rob penzionera, gde oni koji su u penziji odlucuju o buducnosti svojih unuka. Uvek je za privredu bolje vece trziste nego manje, konsekvento tome sleduje is sve ostalo, penzije, plate is sva ostala primanja.
(Jovan, 24. jun 2016 11:56)

Pa svako glaso za ono sto misli da je najbolje za njega. Sta da uradimo? Da vratimo komunizam, jednu partiju pa kako nam bude? Drugacije ne moze. Ili da otmemo pravo glasa svim ljudima iznad 65 godina?

Tucfgjsj

pre 7 godina

Zar stvarno mislite da je rešenje u ograničavanju penzionera pri glasanju? Videćemo da li ćete tako misliti kad i sami budete u penziji. Rešenje je u motivisanju mladih. Nisu glasanje dobili penzioneri i neobrazovani već su glasanje izgubili mladi i obrazovani koji na glasanje nisu ni izašli

Славиша

pre 7 godina

Лондон, Манчестер, Ливерпул, Брајтон, Бристол, шта мислите која опција је убедљиво победила?

Владо Бања Лука

pre 7 godina

Ништа се не дешава случајно. Па, ни ово... Очигледно је у питању заузимање нових јачих позиција пред фрку које слиједи. Да ли је то неки нови рат на европском тлу или нека жестока економска криза, остаје да се види. Немојте ме погрешно разумјети, и ја се радујем резултатима и не волим ЕУ монструма, али треба сачекати како и шта ће се дешавати даље. Вјерујем и да бирократе из Брисела неће тако лако дозволити излазак. Биће ту бирократских цака и натезања...

Pedja

pre 7 godina

Jadni penzioneri, oni su svugde krivi za sve. A da im je data penzija u visini one koju su redovno kroz obavezna doprinose uplacivali sebi kroz radni staz, pa da mogu lepo da putuju i baskare se po svetu sa svojim penzijama, ne bi ni bili tamo (ili ovde|)da glasaju i bas bi ih bolelo uvo za politiku.

Marsovac

pre 7 godina

"ja sam pristalica da stariji od 65 godina ne bi trebalo da glasaju.Ne mogu stari da odlučuju o budućnosti mladih.
(Penzioner, 24. jun 2016 15:46)"
Au covece?!!! To su civilizacijske tekovine, pobogu!!!
I te kako stariji treba da odlucuju o buducnosti... da je po tvom, koliko bi trebalo vremena da prodje, da se ponovo dozvoli lapot?

Alek

pre 7 godina

@ Jovan

Veoma je diskutabilno sta je nazadna a sta napredna ideologija. Ono sto u jednom trenutku deluje kao nazadna u drugom se smatra naprednom.
Vise je nego jasno da je imigraciona politika, odnosno nesposobnost EU doprinela odlasku UK. Svima je vise nego jasno da EU nije u stanju da resi veoma vazna pitanja jer se gusi u sopstvenoj birokratiji. Administracija EU jednostavno ne moze da donese ni jednu obavezujucu odluku kada je u pitanju imigraciona politika.
Sto se tice samog trzista, slobode kretanja i slicno nece se tu mnogo toga promeniti. Kao i pre 1992. Englezi ce ulaziti u Francusku sa licnom kartom a trziste ce i dalje funkcionisati . Engleski izvoz je prvenstveno orijentisan na usluge i izvoz u bivse kolonije. Odredjeno smanjenje prisustva na trzistu EU nece bas toliko uticati na ekonomiju UK jer ce sada moci nesmetano da deluje u ostatku sveta i bivsim klonijama a da za to ne potpisuje odredjene sporazume koje namece Brisel . Izvoz gotovih proizvoda cini tek 7 % izvoza i ne izvozi se samo u EU, vec i na trzista drugih zemalja. UK je vaznije trziste Amerike, Australiji, Indije, Afrike nego EU i tu lako moze nadoknaditi deo izvoza iz EU jer je na tim trzistima odavno prisutna.

Penzioner

pre 7 godina

I u VB su penzioneri tj.moji isopisnici konzervativni deo društva,koji koči dalji napredak.Penzioneri i starije generacije, ne mogu da zaiustave napredak ali ga usporavaju.Većina mojih vršnjaka seća se navodno lepih nekadsašnjih vremena,jer nemaju budućnost i ne misle unapred.Misli moje generacije se 90% odnose na prošlost.Iako imam 72 godine za ovakva glasanja kao referendum u VB ja sam pristalica da stariji od 65 godina ne bi trebalo da glasaju.Ne mogu stari da odlučuju o budućnosti mladih.

Dosta vise Bre

pre 7 godina

Rezultati su uvek takvi jer vecinu cine: ne obrazovani, ruralni, semi obrazovani, ne kulturni glasaci iz ruralnih, pri gradskih naselja, nize klase! Ti i takvi, jer su brojniji od ostalih, odlucuju o buducnosti svake zemlje! Pogledajte izbore koji su bili i slede u Americi! Srbija je u ovom izuzetak! Svi obrazovani i sposobni su van nje i ne glasaju na izborima!

Komša

pre 7 godina

@Antigona
Kažeš da se za referendum uglavnom zalažu desnočari i fašisti i da nije dobar jer na referendumu odlučuju neobrazovani pa predpostavljam da u tome da mali broj "prosvećenih" donese odluku umesto većine ne vidiš ništa loše ? Da nije to malo totalitarno?Ili malo više?
Da ukinemo onda i izbore ? I na njima svi glasaju.
Priča da demokratija ne valja jer glas glupog vredi koliko i glas pametnog je uvod u totalitarizam i robovlasništvo.Ako je taj pametnjaković pametan i dobronameran neka ubedi glupog i rečima i delima u svoju ideju.
Politika nije takmičenje u pameti nego način za ostvarivanje interesa.I onaj što nije prosvećen ima neki interes i ima ideju kako da ga ostvari.Ako nije proglašen pravno nesposobnim ima pravo da odlučuje - sve ostalo je diktatura.

333

pre 7 godina

Mladi koji hoce da ostanu i napreduju , sad su zakljucani u UK.
Penzioneri koji nece biti zivi narednih nekoliko godina kroje sudbinu mladih... dno.

GB

pre 7 godina

Vecina komentara se fokusira na mlade/stare... Nije problem godiste - problem je, kao i uvek ekonomske prirode! London, kao i svi veci gradovi u Britaniji, su glasali za ostanak u EU!!! Za izlazak su glasali zapostavljeni ruralni regioni, u kojima nema poslova i koji su vec decenijama nezadovoljni i ogorceni. Ja zivim u Londonu i mogu da kazem iz prve ruke da su danas u mojoj firmi svi sokirani i razocarani, i mladi i stari, od portira do menadzmenta, koji celu noc nisu spavali prateci rezultate i praveci planove kako cemo kao firma da se nosimo sa ekonomskim sokom koji je isped nas!

poz

pre 7 godina

@antigona

obrazovanje je važno ali nije važan faktor u preuzimanju odgovornosti za svoje postupke koji ne utiču samo na tebe već i na druge ljude, društvo kome pripadas.

biti odgovoran glasac prema sebi i društvu je imperativ
To znači umeti sagledati potrebe celog društva, biti i empatican.
Empatican čovek nije nužno obrazovan.
Obrazovan covek nije nužno progresivan i dobar za društvo.
Mora se poći od toga da su svi glasači jednako važno jer jesu.

cinik ovdašnji

pre 7 godina

Referendum za izlazak iz Velike Britanije:

England : Remain
Scotland : Leave
Wales : Remain
Northern Ireland : Leave
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (eee, 24. jun 2016 12:03) # Link komentara 2:2...A da pucaju penale?

cica glisa

pre 7 godina

Mene zanima glasanje po stepenu obrazovanja.
(Obrazovani, 24. jun 2016 12:14)

Obrazovaniji su bili za ostanak. Srednja skola (cak i oni mladi) uglavnom za Leave. Prevagu je, cinise, odnela radnicka klasa koja je ostala bez posla usled krize 2009. Jos im je Kameron smanjio beneficije. Posebo izrazeno u Birmingham-u (veliki broj Pakistanaca i Indusa) i na severu.

Zoran M.

pre 7 godina

Mene ne čudi što V.Britanije izlazi iz EU. Više me čudi što je uopšte ulazila? V.Britanija je zemlja koja pamti da je bombardovana sa obale Francuske od strane Nemačke. Naravno to ne mora biti razlog, ali ulaskom V.Britanije u EU pala je cena rada i najveći problem EU je taj što dozvoljava ulazak novih članica pri čemu se ne traži da nove članice imaju standard građana kao i građani EU.

Jabučilo

pre 7 godina

@ Antigona

Obrazovanje nije dokaz pameti i zdravog razuma. Uostalom, kriterijumi za određivanje čiji glas je vredniji mogli bi da uzmu u obzir (pored obrazovanja), kvocijent inteligencije, bračno stanje, broj dece, imovinsko stanje, poreski cenzus, odsluženje vojnog roka ili ne, bavljenje društvenokorisnim radom ili ne, bolovanje od bolesti zavisnosti ili smrtonosne bolesti... Možemo do prekosutra. Ipak, ko bi odredio kriterijume, a da zloupotrebe ne bude? Jedan čovek - jedan glas nije idealno, ali je za sada najbolje moguće.

zena-zmaj

pre 7 godina

demokratija je legitiman nacin da dvije budale preglasaju jednog pametnog. e sad, pitanje je omjera i vrijeme ce pokazati da li je bilo 'mladost-ludost' ili 'staro, pa izblentavilo'.

Antigona

pre 7 godina

Referendum nikada nije imao smisla i ne znam kako se uopšte više dozvoljava taj suštinski nedemokratski postupak. Za referendum mora da postoji suštinska jednakost da bi on mogao da ponese epitet demokratski. A jednakost ne postoji sve dok većina ne bude obrazovana. Do tada, referendum je samo populistička metoda na koju se mahom pozivaju desničari i fašisti. Zamislite da se referendum održi na primer u jednom Egiptu gde od 80 miliona stanovnika njih 65 miliona NE ZNA da piše nego im na listićima crtaju tranzistore i slično.

Filmofil

pre 7 godina

Ovo nema veze sa godinama. @cica glisa je objasnio. Revolt engleske radnicke klase zbog pada zivotnog standarda. Ekonomska politika torijevaca previse restriktivna prema siromasnima im se osvetila. Nemojte da pretvarate diskusiju u matori -konzervativici i mladi liberali, jer to prosto nije tacno. Prilicno sam bila iznenadjena nedostatkom opsteg obrazovanja i konzervativizmom formalno mladjih ljudi sa Balkana i to ne onim ekonomskim koji je ponekad vise nego zdrav, vec socijalnim. Engleski penzosi su avangarda za ono sto se ponekad moze procitati ovde.

srbofil

pre 7 godina

svet bi bio bolje mesto da je ljudima prekp 60 zabranjeno da glasaju.. pa sta ce penzos da glasa kakva ce da bude buducnost?! mladi nemaju prava da zive kako zele

Džo

pre 7 godina

Prijatelj vas pozove u bioskop da gledate film koji vam se ne gleda; vi nećete, ali vas on primora na to. Posle 10 minuta filma, on ustane i izađe, a vi morate ostati da gledate taj film. Jel je to u redu? Eto zašto stari ne treba da glasaju.

procenti

pre 7 godina

Procenti i statistika lako zavaraju. Koliko u brojkama je glasača po kategorijama ? Zar nije najbrojnija kategorija stanovnika 25-65, zar ne živi većina stanovnika po gradovima, kako su mogle da ih nadglasaju penzioneri i ruralne sredine?

Mirjana

pre 7 godina

Gle gle komentare mladih diskriminatora koji žive na grbači roditelja. Kožu im odraše, a voleli bi da ih nema. Vi ste već starci gospodo, ništa tužnije od mladih staraca, džangrizavih, sujetnih bez pokrića... strašno.

crno beli svet

pre 7 godina

U UK je velika razlika izmedju starijih i mladjih. Margaret Tacer, koja je unistila njihovu dotle socijalnu drzavu je jeftino rasprodala sve drzavne stanove i prestala da gradi nove drzavne stanove. Cene nekretnina su u medjuvremenu otisle u nebo, tako da sada omladina jedva prezivljava placajuci prevelike kirije a nov stan ne moze ni da pomisli da kupi. Ovi matori koju su uspeli da dodju do stana, posto su postali matori sada su i sebicni i oni zive u svom svetu, koji je prilicno drugaciji od sveta mladih. Pride, ljudi sa godinama postaju desnicari i jako sebicni, tako da uopste ne treba da se cudimo sto su glasovi mladih i starih u UK tako razliciti.

SSUUUU

pre 7 godina

Ako treba traziti starosnu dob kada oduzeti pravo glasa za pitanja od nacionalnog značaja, kao što je ulazna starost 18, treba kupiti granicu do kada. Realno, za svaku zemlju zasebno ali je dobar reper gledati od koliko godina je teže naći posao zbog 'starosti'. Obrni okreni to se nalazi izmedju 40 i 50 varirajuci od zemlje do zemlje.
Preko tih godina imate problem gde rezultat glasanja prvobitno šteti mladima II njihovoj budućnosti, od onih koji budućnost nemaju.

Sole

pre 7 godina

@(Dobar potez, 24. jun 2016 12:51)
"Britanci u dobi od 25-49 su ZA IZLAZAK 52% njih."

NE, to NIJE tacno. U tu statistiku su uracunati i oni koji nisu izasli na glasanje tako da je stvaran broj 48% za ostanak, 39% za islazak a ostali nisu glasali, ako se racunaju samo izasli odnos je 56% prema 44% za ostanaku EU.

Shambles

pre 7 godina

U UK je velika razlika izmedju starijih i mladjih. Margaret Tacer, koja je unistila njihovu dotle socijalnu drzavu je jeftino rasprodala sve drzavne stanove i prestala da gradi nove drzavne stanove. Cene nekretnina su u medjuvremenu otisle u nebo, tako da sada omladina jedva prezivljava placajuci prevelike kirije a nov stan ne moze ni da pomisli da kupi.
--------------
O cemu ti druze? Tacerka nije prodala stanove, nego prakticno dala stanovnicima istih da ga otkupe za sitne pare. UK je jedna od retkih gde vecina ima svoje stanove, do tada su ziveli kao podstanari.
A cene su porasle od masovne imigracije i potraznje stambenog prostora i to se desilo stedinom 90-ih. Ko je tad stan kupio za 50K, danas mu vredi 400K. Simples.
Masa je prodala svoje u UK i odselila se u Spaniju na primer, gde su kupovali nekretnine za manje nego sto su inicijalno platili na ostrvu.
Jesi li kad bio u VB? Skolstvo i zdravstvo su besplatni.

SijalicaSija

pre 7 godina

Da, da. Vidim kreću komentari u vezi penzionera. Oni su krivi za sve. "Mladi" bi da uvedu fašističke i diskriminatorske metode prema njima. Već viđeno kod nas posle svakih izbora. Imam 40-tak godina i moji su još uvek, hvala Bogu živi i mogu da se brinu o sebi, i ne pada mi na pamet da bi trebalo da im zabranjujem glasanje iako se ne slažemo po svim političkim pitanjima.

Za "Penzioner"

pre 7 godina

Poštovani gospodine, moram da repliciram, kako to mislite, jedna grupa ljudi odlučuje umesto druge? Stari odlučuju za mlade, itd. Zar ne mislite da je već sama ideja "demokratije" u današnje doba besmislena? Kako može šačica sedokosih besedologa u Parlamentu bilo koje države od 30+ miliona ljudi da predstavlja sve te milione ljudi? Zar nije demokratija imala daleko više smisla dok je bila direktna? Ja zaista ne mislim da mene Predsednik Nikolić predstavlja u svetu, nas dvoje nemamo ništa zajedničko, a osim toga nikako ne želim da napredak koji je ostvaren u mom životu bude sputan mišljenjem većine u mom okruženju. Koliko ljudi, toliko ćudi, prema tome niko nikoga ne može ni za šta da predstavlja. Demokratija je iluzija. Učenje, obrazovanje, savladavanje zanata i veština - u tome je ključ ljudskog napretka. Stanovništvo treba da se sastoji od individua svesnih sebe i života oko sebe. Sve ostalo je mlaćenje prazne slame.

antiprotivna

pre 7 godina

Ako se politicko misljenje mladih vrednuje vise od misljenja starih zasto parlamente svih zemalja popunjavaju stariji od 45 godina?

sb

pre 7 godina

ozbiljno treba razmisliti o ukidanju prava glasa od nekog doba, recimo 65,70.
ti ljudi, medju njima i moji roditelji, jednostavno vise ne mogu da sagledaju stvari kako treba i glasaju po nekom starom shvatanju

Лајави

pre 7 godina

Колико видим из текста за останак у ЕУ била је балавурдија од 18-25 година. Док је најпросперитетнији и најобразованији део друштва од 25-49 година већински био за одлазак из ЕУ. Јер људи од 25-40 година сигурно нису стари људи, напротив то су људи у пуној радној и свакој другој снази.

NN

pre 7 godina

Kažu, mladi bi hteli da ostanu u EU, a stariji ne žele...pa naravno...šta znaju mladi?... stariji su dugo u EU, dali su joj šansu, radili, dočekali penzije i videli šta je EU i onda mogu da donesu sud da li ispravno biti u EU ili ne.... Mladi dosta odlučuju instiktivno a ne iskustvom... Jeste, "na mladima svet ostaje", ali ipak "bez starca nema udarca"

Abrakapokus

pre 7 godina

Rekoh već nekoliko puta, ali nije zgoreg da ponovim: osobama iznad 65 godina ukinuti pravo glasa! Znam, možda je diskriminatorski, ali evo, i ja obećavam da posle 65. godine neću izlaziti na izbore i referendume. Zašto ja da svojim stavovima (koji će tada sigurno biti daleko konzervativniji i zastareli) i glasom zagorčavam život nekom ko ima 20-30-40 godina?

dusan

pre 7 godina

Svaka odluka koju su doneli stari i/ili slabije obrazovani ljudi ne moze biti dobra. Stariji ljudi su obicno (70%) ogorceniji i odluke cesto prave iz afekta, koji proizilazi iz njihovih neostvarenih zivota. Osim toga, ne moraju da brinu o posledicama mnogo. Vecinom imaju penziju, ne treba im mnogo, ne moraju vise da putuju, izlaze ili profesionalno napreduju. A neobrazovani su jednostavno neobrazovani i veruju u sve sto se pise po tabloidima i sta im prodaju politicari. Sto radikalnije to bolje.

Pogledajte samo kod nas. Devedesete, ko je glasao sa Milosevica i Seselja? Ko poslednjih godina glasa za SNS? Ko drzi SPS vec 30 godina u parlamentu?

Hocete jos jedan primer? Ko je sada glasao za Trampa u SAD? Mahom neobrazovani juznjaci, stariji bigoti i rasisti i odredjeni deo radnicke populacije na severoistoku koja je ostala bez posla poslednjih 20 godina. Znaci, ponovo neobrazovanost i ogorcenost.

Britanci, ne znate u sta ste se uvalili. Za pet godina gledacete na ovo kao na uzasno vece pijanstva sa velikim posledicama. EU ce nastaviti, ne brinite.

Jovan

pre 7 godina

Ovo je postao veliki problem svih demokratija. Sve nazadne ideologije se lako primaju kod najstarijih sugradjana. Srbija je vec decenijama rob penzionera, gde oni koji su u penziji odlucuju o buducnosti svojih unuka. Uvek je za privredu bolje vece trziste nego manje, konsekvento tome sleduje is sve ostalo, penzije, plate is sva ostala primanja.

Džo

pre 7 godina

Prijatelj vas pozove u bioskop da gledate film koji vam se ne gleda; vi nećete, ali vas on primora na to. Posle 10 minuta filma, on ustane i izađe, a vi morate ostati da gledate taj film. Jel je to u redu? Eto zašto stari ne treba da glasaju.

Yes

pre 7 godina

To je ono sto ja pricam, demokratija je prevara kao i kapitalizam ;-)

Sto se tice odluke nadam se raspadu EU jer ona nije nista drugo nego diktatorska unija.

Antigona

pre 7 godina

Referendum nikada nije imao smisla i ne znam kako se uopšte više dozvoljava taj suštinski nedemokratski postupak. Za referendum mora da postoji suštinska jednakost da bi on mogao da ponese epitet demokratski. A jednakost ne postoji sve dok većina ne bude obrazovana. Do tada, referendum je samo populistička metoda na koju se mahom pozivaju desničari i fašisti. Zamislite da se referendum održi na primer u jednom Egiptu gde od 80 miliona stanovnika njih 65 miliona NE ZNA da piše nego im na listićima crtaju tranzistore i slično.

hiledner

pre 7 godina

Užas, oni kojih se budućnost najmanje tiče određuju sudbinu onih kojih se ona najviše tiče. Isto kao i kod nas, penzioneri uvek vuku nazad

uvek ista prica

pre 7 godina

Mladi su uvek puni sebe, misle da su najpametniji, da je samo njima sve jasno i da su svi stariji glupi... dok sami malo ne omatore i ne shvate koliko su bili glupi i naivni u mladosti. Uvek je to isto, svako prodje kroz to bez greske. Tako cete i vi, nabedjeni mladi komentatori na ovoj temi ne sekirajte se nista.

Salonski levičar

pre 7 godina

Demokratiji treba novo pravilo: Pošto su izborima svake 4 godine, imaš pravo izaći na 10 komada, do 58 ako si krenuo sa 18 i ćao. Vremena se menjaju, i ne mogu penzioneri više sa odlučuju o tome kako će živetmlađe generacije.

mladost ludist

pre 7 godina

Ni u jednoj civilizaciji nisu odlucivale mlade usijane glave vec vece staraca, senat i slicno. Zamislite i kod slonova je isto. E kada budete imali vi 65 onda prepustite unucima od 19 sve odluke, ima da vam odmah prodaju stan, kupe kola i odu na Ibicu u stoli jednom se zivi.

Mihailo

pre 7 godina

Jos jedan dokaz da je opste pravo glasa obicna nebuloza, nevezano za konkretno ovaj britanski referendum. Kada na izborima budu odlucivali visokoobrazovani ljudi izmedju 30 (dakle, mladi ali ipak ljudi sa iskusrvom) i 60 godina (sve iznad toga lagano klizi u demenciju ili tesku samozivost i neosetljivost za Probleme mladih) svet mozda i postane bolje nesto. Ovo sto danas personifikuje demokratiju ne vodi nigde, tj. ne vodi bilo cemu dobrom.

333

pre 7 godina

Mladi koji hoce da ostanu i napreduju , sad su zakljucani u UK.
Penzioneri koji nece biti zivi narednih nekoliko godina kroje sudbinu mladih... dno.

Vojin

pre 7 godina

Mladi i obrazovani gradjani koji zive u urbanim sredinama su izgubili od starih i neobrazovanih stanovnika ruralnih krajeva. Da li vam ovo zvuci poznato?

srbofil

pre 7 godina

svet bi bio bolje mesto da je ljudima prekp 60 zabranjeno da glasaju.. pa sta ce penzos da glasa kakva ce da bude buducnost?! mladi nemaju prava da zive kako zele

Ispravka

pre 7 godina

Колико видим из текста за останак у ЕУ била је балавурдија од 18-25 година. Док је најпросперитетнији и најобразованији део друштва од 25-49 година већински био за одлазак из ЕУ. Јер људи од 25-40 година сигурно нису стари људи, напротив то су људи у пуној радној и свакој другој снази.
(Лајави, 24. jun 2016 13:19)

Ne vidis dobro - ljudi od 25-40 godina su 56% glasali za ostanak u EU.

Balkanska ruta

pre 7 godina

Penzos je i kod njih kao kod nas. Zeli kraj sveta da dodje s njegovim krajem. Glasaju protiv dece. Ovi nasi su imali tu cast da sada posle 90-tih glasaju i protiv unuka.

Aleksis Sanco Panco

pre 7 godina

I kod njih stariji cesto, na zalost, kroje situaciju. Nije da je lose istupanje iz EU. Necu da tvrdim posto ne znam, ali napravio bih paralelu gde i Srbijom, svojim glasom, upravljaju tako stariji gradjani umesto da stvar prepuste nama mladima.

Владо Бања Лука

pre 7 godina

Ништа се не дешава случајно. Па, ни ово... Очигледно је у питању заузимање нових јачих позиција пред фрку које слиједи. Да ли је то неки нови рат на европском тлу или нека жестока економска криза, остаје да се види. Немојте ме погрешно разумјети, и ја се радујем резултатима и не волим ЕУ монструма, али треба сачекати како и шта ће се дешавати даље. Вјерујем и да бирократе из Брисела неће тако лако дозволити излазак. Биће ту бирократских цака и натезања...

TheMilos

pre 7 godina

Za one koji ne znaju sta da misle o ovoj temi dovoljno je da pogledaju za koga su penzioneri glasali. Nikad nisu bili u pravu a sve i jedan izadje da glasa.

kl

pre 7 godina

Tužno je koliko ima mladih ljudi koji misle da su za svojih 20-30 popili svu mudrost sveta i da sve najbolje znaju. Mudrost ide sa godinama. Naučićete, ima kad...

Igor

pre 7 godina

Mapa sve govori. Desničarski oportunisti su lepo videli gde ima ovaca za šišanje, ispričali im priču i naravno ljudi se primili, jer su ovce. Ne kažem da su Škoti i Irci pametniji, oni prosto nisu bili ciljna grupa. Sada sledi ekonomski pad, što desničari i čekaju, jer onda će tek biti ovaca za šišanje.

ivica

pre 7 godina

I u Srbiji penzioneri kroje kapu mladim ljudima.Ne mogu naci intelektualca koji je za ovu vlast(bivse radikale).To je sramota da neko ko je zavrsio radni vek odradjuje sudbinu mladim i perspektivnim ljudima.Gde je tu odgovornost,tolerancija.

Dosta vise Bre

pre 7 godina

Rezultati su uvek takvi jer vecinu cine: ne obrazovani, ruralni, semi obrazovani, ne kulturni glasaci iz ruralnih, pri gradskih naselja, nize klase! Ti i takvi, jer su brojniji od ostalih, odlucuju o buducnosti svake zemlje! Pogledajte izbore koji su bili i slede u Americi! Srbija je u ovom izuzetak! Svi obrazovani i sposobni su van nje i ne glasaju na izborima!

braća

pre 7 godina

Penzioneri i stanovnici ruralnih dijelova odlučili o budućnosti Velike Britanije.Od kuda mi je ovo poznato?Joj, zašto se uopšte to pitam,pa penzioneri i ruralni djelovi godinama odlučuju o budućnosti balksanskih banana državica.Nazdravlje "braćo" Britanci!

Dobar potez

pre 7 godina

Britanci u dobi od 25-49 su ZA IZLAZAK 52% njih. Jesu li to mladi ili stari ljudi? Ja bih rekao da su to ljudi u top mentalnoj formi. To je najveća snaga i mudrost jednog društva. Oni su odlučili da napuste EU. I oni iskusniji i mudriji su odlučili za izlazak. A mladi od 18-25 oni su 69% za ostanak. Gledaju kratkoročno da mogu trenutno putivati i školovati se bilo gdje ali nisu u stsnju vidjeti dalje od toga, sagledati dugoročne posljedice.

Penzioner

pre 7 godina

I u VB su penzioneri tj.moji isopisnici konzervativni deo društva,koji koči dalji napredak.Penzioneri i starije generacije, ne mogu da zaiustave napredak ali ga usporavaju.Većina mojih vršnjaka seća se navodno lepih nekadsašnjih vremena,jer nemaju budućnost i ne misle unapred.Misli moje generacije se 90% odnose na prošlost.Iako imam 72 godine za ovakva glasanja kao referendum u VB ja sam pristalica da stariji od 65 godina ne bi trebalo da glasaju.Ne mogu stari da odlučuju o budućnosti mladih.

Robi Sarma

pre 7 godina

Bilo bi interesantno videti i statistički podatak koliko je mladih odlučilo da izbleji taj dan po popodnevnim i večernjim kafama,pivama, da se "srede" za neki "klab" ili sl. umesto da odrade referendum...a sada šok,nevera

Edo

pre 7 godina

Da li bi ljudi glasali za izlazak uz EU da im je netko rekao da će im vrijednost ušteđevine, plaće i imovine u samo jednoj noći izgubiti više od 10% vrijednosti?

SSUUUU

pre 7 godina

Ako treba traziti starosnu dob kada oduzeti pravo glasa za pitanja od nacionalnog značaja, kao što je ulazna starost 18, treba kupiti granicu do kada. Realno, za svaku zemlju zasebno ali je dobar reper gledati od koliko godina je teže naći posao zbog 'starosti'. Obrni okreni to se nalazi izmedju 40 i 50 varirajuci od zemlje do zemlje.
Preko tih godina imate problem gde rezultat glasanja prvobitno šteti mladima II njihovoj budućnosti, od onih koji budućnost nemaju.

Alex, London

pre 7 godina

Neki od tih 'penzionera' su svojom zrtvom omogucili mladima da danas zive u slobodi i demokratiji. Velika vecina njih je napravila Britaniju ovakvom kakva je. Ti 'penzioneri' su od ulaska Britanije u EU zaradili i poslali 380 milijardi funti u EU budzet. I sad kao ne bi trebali da glasaju.
Pored toga, vecina Britanaca starijih od 25 godina je glasala za izlazak, tako da je ova diskusija apsurdna.

Zoran M.

pre 7 godina

Mene ne čudi što V.Britanije izlazi iz EU. Više me čudi što je uopšte ulazila? V.Britanija je zemlja koja pamti da je bombardovana sa obale Francuske od strane Nemačke. Naravno to ne mora biti razlog, ali ulaskom V.Britanije u EU pala je cena rada i najveći problem EU je taj što dozvoljava ulazak novih članica pri čemu se ne traži da nove članice imaju standard građana kao i građani EU.

Aleksandar

pre 7 godina

@ majtimajk
Bravo. Tipican primer danasnje omladine na Zapadu. Citao sam razna naucna istrazivanja sa Zapada i rezultati su zaista porazavajuci . To smo to mi mislimo da je aktivizam mladih veoma izrazen na Zapadu samo je opticka varka, generacije od 20 do 30 godina nisu zainteresvane za drusto u kome zive, veoma su neobavesteni, ne znaju svoja prava a ni obaveze. Sve je svedeno na zabavu, koncerte, muziku, alkohol i izlaske.
Nema kod njih neke ideje. Predstavu o EU gledaju kroz zurke na Ibici ili jeftino pivo u Estoniji .To i jeste najveci problem danasnje omladine na Zapadu, sve se gleda kroz zabavu, jednostavno nisu u stanju da sagledaju prave probleme, opasnosti a donosenje odluka koje mogu imati dalekosezne posledice za tu omladinu su nepoznata kategorija. Vazno je imati low cost letove, jeftinu garderobu, dovoljno novca za hostele, zabavu i alkohol i to je dugo smisao zivota. Kada se jedno jutro probude i shvate svu prazninu svog zivota onda se lako okrecu radikalizmu i krajnjoj desnici. Bez obrazovanja, bez realnog zivotnog iskustva upijaju ideje i u tome vide izlaz. Nije tek tako Isis najpopularniji bas kod te ciljne grupe na Zapadu medju muslimanskom omladinom i nije za dzabe radikalizam i desnica najpopularnija kod omladine izmedju 20 i 30 godina. Za to postoje debeli razlozi .

lako je njima, mogu sta hoce..

pre 7 godina

Siguran sam da ce se Britanija ako oceni da im je ipak bolje u eu, vratiti u eu.Ako je pak bolje ovako, nece se vratiti.U svakom slucaju mocna Britanija je na dobitku.
A mi golje jok.

jit

pre 7 godina

A ko je stvarao tu EU, da nije to mozda bas ta generacija penzionera? U poslednje vreme su se pojavile deformacije, prvobitna ideja je izvitoperena i glavnu rec sve vise preuzimaju krupan kapital i bezlicne birokrate koji deluju u njihovo ime.
A mladi uglavnom jos nemaju potreban nivo zrelosti i iskustva i lako potpadaju pod malo marketinga i medijskih efekata, tako da ce oni uvek biti laksa meta za medijsko-propagandni arsenal finansijske oligarhije.

Penzioner, 43 god. staza

pre 7 godina

@ Zato kad prestaneš da budeš radno sposoban(tj kad postaneš penzioner) treba da prestaneš da imaš i pravo glasa...
(Hmmm, 24. jun 2016 12:12)

Glavno da ti imas pravo nasledja na sve ono sto su penzioneri kao i prethodne generacije celog zivota svojim radom sticali i stvarali.

Dulex

pre 7 godina

Нити су млади британци фин, образовани и културан свет нити је 52% убедљив проценат.

zlizlo

pre 7 godina

@ Jovan

Jeste evo u Švajcarskoj i Norveškoj su baš male plate,ljudi jedva krpe kraj sa krajem. Ili su im beše plate jače nego bili gde drugde u Evropi? Evo sad će UK da propadne samo tako. Njima su plate upravo manje zbog EU jer je priliv jeftine radne snage sa istoka Evrope oborio cenu rada na ostrvu. Pogledajte samo primer poljskih vodoinstalatera. Britanska ekonomija je jedna od najjačih na svetu i EU ima interesa da sa njima posluje čak i ako ih britanci napuste, tako da od tih vaših priča nema ništa.

Marsovac

pre 7 godina

"ja sam pristalica da stariji od 65 godina ne bi trebalo da glasaju.Ne mogu stari da odlučuju o budućnosti mladih.
(Penzioner, 24. jun 2016 15:46)"
Au covece?!!! To su civilizacijske tekovine, pobogu!!!
I te kako stariji treba da odlucuju o buducnosti... da je po tvom, koliko bi trebalo vremena da prodje, da se ponovo dozvoli lapot?

crno beli svet

pre 7 godina

U UK je velika razlika izmedju starijih i mladjih. Margaret Tacer, koja je unistila njihovu dotle socijalnu drzavu je jeftino rasprodala sve drzavne stanove i prestala da gradi nove drzavne stanove. Cene nekretnina su u medjuvremenu otisle u nebo, tako da sada omladina jedva prezivljava placajuci prevelike kirije a nov stan ne moze ni da pomisli da kupi. Ovi matori koju su uspeli da dodju do stana, posto su postali matori sada su i sebicni i oni zive u svom svetu, koji je prilicno drugaciji od sveta mladih. Pride, ljudi sa godinama postaju desnicari i jako sebicni, tako da uopste ne treba da se cudimo sto su glasovi mladih i starih u UK tako razliciti.

Dex

pre 7 godina

Penzioneri su i ovde devedesetih 
masovno bili za 
Milosevica, Seselja, Nikolica, Vucica i ekipu.
(Pedja, 24. jun 2016 11:52)

A sad nisu? Fora je sto su ovo sad "noviji" penzioneri, sto znaci da ni tadasnja generacija pedesetogodisnjaka i nesto mladjih nije drugacije razmisljala. To se mi s pristupom internetu zaludjujemo kako nismo zestoka manjina. Kao sto mi je baba rekla pre deset godina: "Svi su za Seselja", cudila se kako ja nisam. Kad sam pitao zasto, rekla je da se u autobusu cuje samo takav glas. Ista stvar, samo drugi vid komunikacije. U busu mi nismo zeleli da pricamo licne stvari, a oni pristup tehnologiji jos uvek nemaju.

Sole

pre 7 godina

@(Dobar potez, 24. jun 2016 12:51)
"Britanci u dobi od 25-49 su ZA IZLAZAK 52% njih."

NE, to NIJE tacno. U tu statistiku su uracunati i oni koji nisu izasli na glasanje tako da je stvaran broj 48% za ostanak, 39% za islazak a ostali nisu glasali, ako se racunaju samo izasli odnos je 56% prema 44% za ostanaku EU.

Aca

pre 7 godina

Ta razliku od nas Englezi će brzo svatiti da su i dali su napravili grešku,gledaće da je isprave i kazniti politički one koji su ih u nju gurnuli....A mi jovo nanovo biramo iste i nadamo se drugačijem rezultatu....

Komša

pre 7 godina

Svi koji su stariji od 25 godina su glasali za izlazak.Penzioneri u većem procentu ali oni izmedju 25 i 49 su glasali 48% za ostanak.I oni do 64 godine - oni nisu penzioneri.

dule

pre 7 godina

Postoje velike nacije i male nacije .

Samo veliki rade velike stvari

Koliko god ja nepodnosio Engleze ipak su oni mnogo ozbiljan narod

Eu ce sada napraviti SPECIJALAN STATUS za sve gradjane Engleske i oni ce biti samostalni a povlasceni

Gledajte i ucite

banat

pre 7 godina

Problem je sto je prosecnom radniku Dzonu iz neke Engleske varosice poslove uzeli oni sto su dosli iz istocne Evrope i koji su spremni da rade za manju platu od njega. Posto ce deo njih otici kuci cim skupe dovoljno novca to znaci da ne moraju dugo da se bore sa Britanskim cenama.

Tucfgjsj

pre 7 godina

Zar stvarno mislite da je rešenje u ograničavanju penzionera pri glasanju? Videćemo da li ćete tako misliti kad i sami budete u penziji. Rešenje je u motivisanju mladih. Nisu glasanje dobili penzioneri i neobrazovani već su glasanje izgubili mladi i obrazovani koji na glasanje nisu ni izašli

Alek

pre 7 godina

@ Jovan

Veoma je diskutabilno sta je nazadna a sta napredna ideologija. Ono sto u jednom trenutku deluje kao nazadna u drugom se smatra naprednom.
Vise je nego jasno da je imigraciona politika, odnosno nesposobnost EU doprinela odlasku UK. Svima je vise nego jasno da EU nije u stanju da resi veoma vazna pitanja jer se gusi u sopstvenoj birokratiji. Administracija EU jednostavno ne moze da donese ni jednu obavezujucu odluku kada je u pitanju imigraciona politika.
Sto se tice samog trzista, slobode kretanja i slicno nece se tu mnogo toga promeniti. Kao i pre 1992. Englezi ce ulaziti u Francusku sa licnom kartom a trziste ce i dalje funkcionisati . Engleski izvoz je prvenstveno orijentisan na usluge i izvoz u bivse kolonije. Odredjeno smanjenje prisustva na trzistu EU nece bas toliko uticati na ekonomiju UK jer ce sada moci nesmetano da deluje u ostatku sveta i bivsim klonijama a da za to ne potpisuje odredjene sporazume koje namece Brisel . Izvoz gotovih proizvoda cini tek 7 % izvoza i ne izvozi se samo u EU, vec i na trzista drugih zemalja. UK je vaznije trziste Amerike, Australiji, Indije, Afrike nego EU i tu lako moze nadoknaditi deo izvoza iz EU jer je na tim trzistima odavno prisutna.

Mich

pre 7 godina

Ma jeeeste sad su penzioneri odlucili, kako lupetaju ljudi to je strasno...
Odlucili da izadju, misle da je tako bolhe, pa valjda tome i sluzi demokratija, STA CE BITI, BICE, VREME CE POKAZATI, dali su trebali ili ne da izadju.

Славиша

pre 7 godina

Лондон, Манчестер, Ливерпул, Брајтон, Бристол, шта мислите која опција је убедљиво победила?

GB

pre 7 godina

Vecina komentara se fokusira na mlade/stare... Nije problem godiste - problem je, kao i uvek ekonomske prirode! London, kao i svi veci gradovi u Britaniji, su glasali za ostanak u EU!!! Za izlazak su glasali zapostavljeni ruralni regioni, u kojima nema poslova i koji su vec decenijama nezadovoljni i ogorceni. Ja zivim u Londonu i mogu da kazem iz prve ruke da su danas u mojoj firmi svi sokirani i razocarani, i mladi i stari, od portira do menadzmenta, koji celu noc nisu spavali prateci rezultate i praveci planove kako cemo kao firma da se nosimo sa ekonomskim sokom koji je isped nas!

nuboz

pre 7 godina

(Abrakapokus, 24. jun 2016 12:46)
isto tako reciprocno staviti granicu od 25 godina za glasanje na izborima.
Taman da se olade vrele glave.

Pedja

pre 7 godina

Jadni penzioneri, oni su svugde krivi za sve. A da im je data penzija u visini one koju su redovno kroz obavezna doprinose uplacivali sebi kroz radni staz, pa da mogu lepo da putuju i baskare se po svetu sa svojim penzijama, ne bi ni bili tamo (ili ovde|)da glasaju i bas bi ih bolelo uvo za politiku.

demokratija

pre 7 godina

Danas ce mladi u VB shvatiti kako se mladi u SRB osecaju vec 20 godina...(Sedma sekcija, 24. jun 2016 12:23)Pa nismo više tako mladi.To je bilo pre više od dve deceije.Sada smo stariji i iskusniji,a možda i malo pametniji.

danguba

pre 7 godina

EU je jedna vrlo lijepa i plemenita ideja, ali se u praksi pokazuje sve svoje nedostatke. Ogroman birokratski aparat i ekonomska politika pogodovanja velikim kompanijama.. Zamislite samo da u slucaju raspada EU, SAD mora potpisivati TTIP sa svakom drzavnom pojedinacno, umjesto da jednostavno izlobiraju (podmite) EU politicare da im proguraju ...

Filmofil

pre 7 godina

Ovo nema veze sa godinama. @cica glisa je objasnio. Revolt engleske radnicke klase zbog pada zivotnog standarda. Ekonomska politika torijevaca previse restriktivna prema siromasnima im se osvetila. Nemojte da pretvarate diskusiju u matori -konzervativici i mladi liberali, jer to prosto nije tacno. Prilicno sam bila iznenadjena nedostatkom opsteg obrazovanja i konzervativizmom formalno mladjih ljudi sa Balkana i to ne onim ekonomskim koji je ponekad vise nego zdrav, vec socijalnim. Engleski penzosi su avangarda za ono sto se ponekad moze procitati ovde.

majtimajk

pre 7 godina

"Bilo bi interesantno videti i statistički podatak koliko je mladih odlučilo da izbleji taj dan po popodnevnim i večernjim kafama,pivama, da se "srede" za neki "klab" ili sl. umesto da odrade referendum...a sada šok,nevera"
(Robi Sarma, 24. jun 2016 11:59)

- juce-prekjuce je neko na radiju rekao, da su mladi vecinom za ostanak, ali je problem jer je leto, sezona festivala, koncerata... e paaa.... ako im je zaista vazniji bio jedan koncert ...

zena-zmaj

pre 7 godina

demokratija je legitiman nacin da dvije budale preglasaju jednog pametnog. e sad, pitanje je omjera i vrijeme ce pokazati da li je bilo 'mladost-ludost' ili 'staro, pa izblentavilo'.

Milutin3000

pre 7 godina

@Antigona

Pismenost u Britaniji iznosi 99%, toliko o teorijama da su 'nepismeni seljaci' izbacili VB iz unije. Što se tiče nedemokratičnosti referenduma, podsetio bih Vas da je referendum najstariji demokratski oblik grupnog donošenja odluke. Švajcarska ga i dan danas rutinski, i to vrlo uspešno primenjuje.
Ili se, možda, Vama prosto ne dopada ishod ovog glasanja?

Mirjana

pre 7 godina

Gle gle komentare mladih diskriminatora koji žive na grbači roditelja. Kožu im odraše, a voleli bi da ih nema. Vi ste već starci gospodo, ništa tužnije od mladih staraca, džangrizavih, sujetnih bez pokrića... strašno.

cica glisa

pre 7 godina

Mene zanima glasanje po stepenu obrazovanja.
(Obrazovani, 24. jun 2016 12:14)

Obrazovaniji su bili za ostanak. Srednja skola (cak i oni mladi) uglavnom za Leave. Prevagu je, cinise, odnela radnicka klasa koja je ostala bez posla usled krize 2009. Jos im je Kameron smanjio beneficije. Posebo izrazeno u Birmingham-u (veliki broj Pakistanaca i Indusa) i na severu.

Komša

pre 7 godina

@Antigona
Kažeš da se za referendum uglavnom zalažu desnočari i fašisti i da nije dobar jer na referendumu odlučuju neobrazovani pa predpostavljam da u tome da mali broj "prosvećenih" donese odluku umesto većine ne vidiš ništa loše ? Da nije to malo totalitarno?Ili malo više?
Da ukinemo onda i izbore ? I na njima svi glasaju.
Priča da demokratija ne valja jer glas glupog vredi koliko i glas pametnog je uvod u totalitarizam i robovlasništvo.Ako je taj pametnjaković pametan i dobronameran neka ubedi glupog i rečima i delima u svoju ideju.
Politika nije takmičenje u pameti nego način za ostvarivanje interesa.I onaj što nije prosvećen ima neki interes i ima ideju kako da ga ostvari.Ako nije proglašen pravno nesposobnim ima pravo da odlučuje - sve ostalo je diktatura.

Ce Gevera

pre 7 godina

Problem je sto je prosecnom radniku Dzonu iz neke Engleske varosice poslove uzeli oni sto su dosli iz istocne Evrope i koji su spremni da rade za manju platu od njega. Posto ce deo njih otici kuci cim skupe dovoljno novca to znaci da ne moraju dugo da se bore sa Britanskim cenama.
(banat, 24. jun 2016 12:08)

To sto si rekao Dzon i Engleska tako je svuda u EU ... i Fric u Nemackoj i Zan-Klod u Francuskoj ....
Mozda je prvima Englezima "prekipelo" da im se skupi jeftina radna snaga iz istocne evrope i unisti im standard zarad krupnog kapitala koji je sve bogatiji a srednja klasa time postaje niza klasa .....
Jednostavno, ljudi drugacije nesto i bore se .... nisu se predali ...

stare stipse

pre 7 godina

Neobicno je sto su uopste i bili u njoj, s obzirom da je to nacija koja stampa milionske postere "usredite 0,99 penija", i koja je poznata po tome da samo uzima i nista, ili vrlo malo daje.

cinik ovdašnji

pre 7 godina

Referendum za izlazak iz Velike Britanije:

England : Remain
Scotland : Leave
Wales : Remain
Northern Ireland : Leave
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (eee, 24. jun 2016 12:03) # Link komentara 2:2...A da pucaju penale?

dovla

pre 7 godina

Za Britance bi najveca komedija bila kad bi neko u njihovim medijima objavio i preveo sve ove vesti i komentare strucnjaka iz Srbije, zemlje koja nije ni blizu ulaska u EU. Verovatno bi se prvo cudili pa onda i dobro nasmejali.

Washington

pre 7 godina

Ovo je postao veliki problem svih demokratija. Sve nazadne ideologije se lako primaju kod najstarijih sugradjana. Srbija je vec decenijama rob penzionera, gde oni koji su u penziji odlucuju o buducnosti svojih unuka. Uvek je za privredu bolje vece trziste nego manje, konsekvento tome sleduje is sve ostalo, penzije, plate is sva ostala primanja.
(Jovan, 24. jun 2016 11:56)

Pa svako glaso za ono sto misli da je najbolje za njega. Sta da uradimo? Da vratimo komunizam, jednu partiju pa kako nam bude? Drugacije ne moze. Ili da otmemo pravo glasa svim ljudima iznad 65 godina?

poz

pre 7 godina

@antigona

obrazovanje je važno ali nije važan faktor u preuzimanju odgovornosti za svoje postupke koji ne utiču samo na tebe već i na druge ljude, društvo kome pripadas.

biti odgovoran glasac prema sebi i društvu je imperativ
To znači umeti sagledati potrebe celog društva, biti i empatican.
Empatican čovek nije nužno obrazovan.
Obrazovan covek nije nužno progresivan i dobar za društvo.
Mora se poći od toga da su svi glasači jednako važno jer jesu.

SijalicaSija

pre 7 godina

Da, da. Vidim kreću komentari u vezi penzionera. Oni su krivi za sve. "Mladi" bi da uvedu fašističke i diskriminatorske metode prema njima. Već viđeno kod nas posle svakih izbora. Imam 40-tak godina i moji su još uvek, hvala Bogu živi i mogu da se brinu o sebi, i ne pada mi na pamet da bi trebalo da im zabranjujem glasanje iako se ne slažemo po svim političkim pitanjima.

procenti

pre 7 godina

Procenti i statistika lako zavaraju. Koliko u brojkama je glasača po kategorijama ? Zar nije najbrojnija kategorija stanovnika 25-65, zar ne živi većina stanovnika po gradovima, kako su mogle da ih nadglasaju penzioneri i ruralne sredine?

Jabučilo

pre 7 godina

@ Antigona

Obrazovanje nije dokaz pameti i zdravog razuma. Uostalom, kriterijumi za određivanje čiji glas je vredniji mogli bi da uzmu u obzir (pored obrazovanja), kvocijent inteligencije, bračno stanje, broj dece, imovinsko stanje, poreski cenzus, odsluženje vojnog roka ili ne, bavljenje društvenokorisnim radom ili ne, bolovanje od bolesti zavisnosti ili smrtonosne bolesti... Možemo do prekosutra. Ipak, ko bi odredio kriterijume, a da zloupotrebe ne bude? Jedan čovek - jedan glas nije idealno, ali je za sada najbolje moguće.

Shambles

pre 7 godina

U UK je velika razlika izmedju starijih i mladjih. Margaret Tacer, koja je unistila njihovu dotle socijalnu drzavu je jeftino rasprodala sve drzavne stanove i prestala da gradi nove drzavne stanove. Cene nekretnina su u medjuvremenu otisle u nebo, tako da sada omladina jedva prezivljava placajuci prevelike kirije a nov stan ne moze ni da pomisli da kupi.
--------------
O cemu ti druze? Tacerka nije prodala stanove, nego prakticno dala stanovnicima istih da ga otkupe za sitne pare. UK je jedna od retkih gde vecina ima svoje stanove, do tada su ziveli kao podstanari.
A cene su porasle od masovne imigracije i potraznje stambenog prostora i to se desilo stedinom 90-ih. Ko je tad stan kupio za 50K, danas mu vredi 400K. Simples.
Masa je prodala svoje u UK i odselila se u Spaniju na primer, gde su kupovali nekretnine za manje nego sto su inicijalno platili na ostrvu.
Jesi li kad bio u VB? Skolstvo i zdravstvo su besplatni.

Za "Penzioner"

pre 7 godina

Poštovani gospodine, moram da repliciram, kako to mislite, jedna grupa ljudi odlučuje umesto druge? Stari odlučuju za mlade, itd. Zar ne mislite da je već sama ideja "demokratije" u današnje doba besmislena? Kako može šačica sedokosih besedologa u Parlamentu bilo koje države od 30+ miliona ljudi da predstavlja sve te milione ljudi? Zar nije demokratija imala daleko više smisla dok je bila direktna? Ja zaista ne mislim da mene Predsednik Nikolić predstavlja u svetu, nas dvoje nemamo ništa zajedničko, a osim toga nikako ne želim da napredak koji je ostvaren u mom životu bude sputan mišljenjem većine u mom okruženju. Koliko ljudi, toliko ćudi, prema tome niko nikoga ne može ni za šta da predstavlja. Demokratija je iluzija. Učenje, obrazovanje, savladavanje zanata i veština - u tome je ključ ljudskog napretka. Stanovništvo treba da se sastoji od individua svesnih sebe i života oko sebe. Sve ostalo je mlaćenje prazne slame.

antiprotivna

pre 7 godina

Ako se politicko misljenje mladih vrednuje vise od misljenja starih zasto parlamente svih zemalja popunjavaju stariji od 45 godina?