Ponedeljak, 21.03.2016.

16:58

Nema sredine - deca su ili predatori ili žrtve

Dečja agresivnost je uvek postojala, ali ovo što se sada događa je ekstrem, više nema sredine, kaže za B92 psihijatar Milan Milić.

Izvor: B92

Nema sredine - deca su ili predatori ili žrtve IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

osica

pre 8 godina

Pročitala sam sve komentare,verujte da sam ostala bez teksta. Moje je mišljenje da sve ide iz kuće, ne postaje neko nasilnik što mu se eto postaje, nego u 99% slučajeva preslikava ponašanje iz kuće. Nije obavezno da se roditelji svađaju i tuku, dovoljno je da čuju maminu ili tatinu priču kako su tamo nekog u prodavnici, pošti " postavili na svoje mesto ", obično pristojnu osobu koja ne želi da ulazi u rasprave. Takvi roditelji sasvim svesno prave od svog deteta barabu jer su i sami takvi. Ja ne poznajem mnogo takvih, ali tvrdim da je to uzrok.

Talion

pre 8 godina

Nije tacno da su deca ili pradatori ili zrtve. Cinjenica je da u gotovo svakom odeljenju postoji mali broj nasilnika, i mali broj onih koji su zrtve. Ti nasilnici uglavnom lako prepoznaju one koji nisu spremni da se brane, ili nisu u stanju da se brane i skoncentrisu svoje maltretiranje na njih. I retkost je da izlaze iz tog sablona, tj da diraju nekog drugog u odeljenju, iz jednostavnog razloga sto je vecina tih nazovi predatora gomila kukavica, i nikada ne udaraju tamo gde potencijalno moze biti tvrdo. Za to vreme vecina razreda gleda svoja posla. Resenje ovog problema nizu prazne price, vec ostre kazne. To je jedini jezik koji takvi razumeju. Lepo u popravni dom, pa kada par nedelja, meseci i sl, provedeu odvojeni od mame i tate, mobilnog, racunara i drustva uz recimo obavljanje nekod drustveno korisnog rada, pa da vidis kako bi im se ponasanje promenilo. Ovako znaju da kazne prakticno nema. Skola im ne moze nista, zakon je nikakav pa im i policija ne moze nista, i sve tako dok nekoga ne ubiju, a onda slusamo kako je od ranije bio poznat policiji.

Toronto

pre 8 godina

@Toronto, da li si cuo za 19sto godisnjeg Luku Gordica i njegovo ubistvo u Kanadi ? Siguran sam da jesi, samo za nedelju dana u malom kanadskom gradu jedan ubijen, vise izbodeno tinejdzera.

(seljadin, 21. mart 2016 19:23)

@ Seljadin: a da li si ti cuo da se danas neki lik razneo bombom u sred Beograda? Otvori slobodno hroniku na b92 i uporedi s hronikom u bilo kom gradu u Kanadi. Uzmi samo zadnjih mesec dana, pa uporedi nasilje, ubistva, pljacke, bombe itd itd. U Kanadi i ako se desi neki zlocin, razresi se u rekordnom roku a pocinitelj debelo kazni. A u Srbiji je kazna ' relativna stvar' i zavisi od mnogo faktora (najcesce vezanih za bankovni racun). Hocu da kazem da kriminala ima svuda, ali ja odbijam da zivim u Srbiji iz istog razloga iz kojeg ne zivim u Kolumbiji, ako me razumes.

Bunika

pre 8 godina

"Mi imamo agresiju kao biološki potencijal. Tu činjenicu ne možemo da zanemarimo i ne možemo da se pravimo da ona ne postojI", rekao je Milić.
Bolno je koliko je tacno sve sto je ovaj covek rekao. Ne mozemo se vecito vaditi na nizak standard i bedu, kad vidimo da su najagresivniji medju mladima obicno oni kojima ne fali na materijalnoj strani, vec na emotivnoj. To je cesto slucaj i kod dece. Na zalost, ako kazemo da sve pocinje iz kuce i porodice, a roditelji zlorabljeni od poslodavaca rade 6 dana u nedelji po ceo dan i nemaju odgovor na egzistencijalne probleme koji bi omogucio vise prisustva u kuci i uvid u medjuljudske odnose koje deca grade, onda mozemo i da krivimo materijalne probleme.
Ipak, ipak... nema izgovora za apatiju i toleranciju nasilja.

Brenki

pre 8 godina

Iskrivljen sistem vrednosti se duboko ukorenio u pore drustva cak medju populacijom srednjeg i starijeg doba. Mene to zabrinjava, anksioznost roditelja, vaspitaca, nastavnika, profesora, direktora, ministara i ostalih "odraslih" ljudi u cijim rukama se indirektno nalazi buducnost mladih, tj. onih koji treba jednog dana da preuzmu odgovornost. Ako imate takve "uzore" u svakodnevnici(deca uvek pokusavaju da imitiraju odrasle)koji se medijskim putem intezivno i obimno izlažu javnosti i ako se taj stil zivota smatra opste prihvacenim, cak pozeljnim... Crno nam se pise.

nikola1992

pre 8 godina

Problematicne dece ima mnogo, a veliki problem je i da ih ima sve vise i vise, ali nije istina da nema sredine. Ima je i ono sto je jos uvek dobro je to da je ona u vecini. Ipak, ja bih primetio nesto drugo. Osnovnu skolu sam zavrsio pre 9 godina i polako moze da se vidi ko je u kojem pravcu krenuo u zivotu i moze se primetiti da oni koji su bili problematicni, da su takvi i ostali. Pa su sada ili vec u zatvoru ili im se isti smesi. A to znaci da postojeci sistem nikako ne funkcionise i mora da se menja! Ostrije kazne, mnogo veca ovlascenja profesorima i zastita normalne dece.

dawgz

pre 8 godina

Meni se hvala bogu nista nije desilo, iako sam bio mnogo drugaciji od ostalih ali nagledao sam se uzasnih stvari (promenio sam 3 skole)

činjenice

pre 8 godina

moje dete se pre neki dan vratilo kući sa modricama.Tukla su ga deca.Ovo je stvarno više prešlo svaku meru.Ili smirujte nasilnike ili nećemo dozvoliti da nam deca nebezbedna idu u školu.I posle eto otkud samoubistva i sve.U Evropi se sve lepo rešava.Roditelji nasilnika dobiju kaznu(može biti čak i zatvor ukoliko je nasilnik detetu naneo teške telesne povrede)i tamo su deca mirnija.

BeKo

pre 8 godina

Pred čovekom stoje dve osnovne, međusobno suprotstavljene mogućnosti: biofilna (zasnovana na ljubavi prema životu i razvoju) i nekrofilna (određena ljubavlju prema smrti i uništavanju).
Čovek nije određen instiktivnim reakcijama već karakterom. Karakter je nadokanada za slabljenje instikata. Stvara se kroz životno iskustvo. Predstavlja relativno stalan način odnosa prema stvarima i prema ljudima. Za oblikovanje karaktera najvažniji je uticaj porodice, a preko porodice uticaj društveno dominantnih odnosa jer je porodica AGENT DRUŠTAVA.
Društvo nastoji da, posredstvom porodice, obrazovnih ustanova i sve više mas medija, utisne obeležja društvenog karaktera u psihu pojedinca, da u njemu razvije potrebu da čini, misli, oseća ono što je društveno poželjno.
Bez mentalno zdravog društva nema ni zdravog pojedinca.

WakeUpSheeple

pre 8 godina

Smarate sa parovima i farmom, to samo gledaju ljudi 50+. Pocnite malo da vodite racuna o svojoj deci umesto sto kukate "drzava da uradi nesto". Ljudi ispod 20god slabo i gledaju tv. Posto su za kompom mnogo vise vremena.

kolektivna odgovornost

pre 8 godina

lakse je sve svaliti na pojedince nego razumeti da je problem u drustvu. Ne govorimo o izolovanim slucajevima, nasilje je mnogo cesce grupnog karaktera i ima ga svuda.

Lea

pre 8 godina

Ovaj čovek zna šta priča. Ova tema, pitanje psihološkog zdravlja je jako važna. Bilo bi lepo da se pokreće češće i da se uradi nešto po tom pitanju. Mnogo je naprslo društvo u globalu.

Mare

pre 8 godina

Planiram da ako budem imao dece, obavezno ih rano usmerim na neku borilacku vestinu. Prvo, podizu samopouzdanje, drugo, ako bude trebalo mocice da "pokaze zube". Ocigledno da kao drustvo funkcionisemo na niskom nivou, tako da razgovor sa nasilnicima ne pomaze, a ja opet ne mogu da budem stalno pored njega.

Goran

pre 8 godina

Kako da resavamo probleme? Sa kadrom sa fakulteta za menadzment? Sa jedne strane prosvetnim radnicima smo prava sveli na minimum, sa druge doveli kadar bez adekvatnog obrazovanja. Ako na to dodamo decu zasticenih socijalnih ili politickih kadrova, dobijamo bas to sto imamo danas. Lose obrazovanje, vrsnjacko maltretiranje i opste nezadovoljstvo obrazovnim sistemom. Kakomenjati stvari, na zalost nikako Ceka nas jos mnogo ruznijih dogadjaja pre nego se svati da ovako vise ne ide Kada "zasticeni" potpuno upropaste skolstvo, krenuce privatne skole za izabranu decu koja danas cine osnovu problema.

Onako samo usput

pre 8 godina

Za psihičko nasilje je lako. Deca samo treba da nauče na verbalnoj osnovi da vrate spuštanjem. Mnoga deca po prirodi nisu nasilna ali su frustrirana i to ispoljavaju nasiljem. Kad nasilnik psihički maltretira a dobije poniženje od celog razreda, prestane da maltretira. Problem je što tad umesto da vrati takođe šalom, pa da između njih na verbalnoj osnovi i jedan i drugi se oslobode frustracija, ovaj prvi poteže pesnicu, nož a možda čak i bejzbol palicu ;)...

Jovan

pre 8 godina

Mene su maltretirali u skoli (osnovnoj i srednjoj) u jednom manjem mestu u srbiji. To su sve deca iz katastrofalnih porodica, vecina razvedenih roditelja. Danas oni rade na pijaci, u kopirnici ili igraju igrice. Ja ima saljem pozdrave ovom prilikom iz Njujorka. Toliko. Zeleo bih da porucim ovoj deci da ih samo ignorisu i da je ok biti drugaciji. Jednog dana ce se sve pokazati, samo radite na sebi ;) pozz

a koje boje su te kantice i lopatice?

pre 8 godina

Glupost sad je sistem zastitio decu od nastavnika nasilnika a podstakao decu nasilnike da maltretiraju drugu decu i nikom nista. Nema nacina da se deca od same dece sacuvaju jer je sve u slobodi.
@Pozz
Izvini, ali decu ne vaspitavaju nastavnici, nego roditelji, nastavnicima nije posao da uce decu moralu itd. Kad procitam ovakav komentar, kapiram da mnogi roditelji misle da je dovoljno samo da napravis dete, obezbedis mu hranu, odecu, i knjige za skolu i tvoj roditeljski posao je gotov .. Nije tako. Agresivno ponasanje je odraz roditelja i stanja u porodici .. Ako dete pocne da se drogira - roditelji su krivi, ako je nasilnik opet su roditelji krivi, sta god dete da radi lose ili dobro to je zasluga roditelja. Znaci, nisu krivi nastavnici, nije kriv zakon, nije kriva farma, nisu krivi drekavci .. krivi su samo roditelji.
Ali mnogo lakse je okriviti nekog, najcesce cuvena "upao u lose drustvo", kao da je to "lose drustvo" rupa na putu, pa tako ides, ides, i tek odjednom upadnes .. Taj izraz samo znaci da ti, roditelj, nemas pojma sa kim ti se dete druzi.

Ivan

pre 8 godina

Dok god se u ovoj zemlji nasilje i bahatost ne kaznjava imacemo ovo sto imamo.

Dok god je nekima dozvoljeno da vose zutom trakom, pod rotacijom, na crveno da prolaze, da ih sudije pustaju za svako delo a da mi ostali gradjani to gledamo - pravde nema i nece biti.

Deca samo prate pravce odraslih i kopiraju obrazac.

Ovo nije zemlja za slabice.

nemanja s.

pre 8 godina

Zaposleni u osnovnim školama su ovoga itekako svesni. Raste agresija i delikvencija. Vaspitana i vredna deca sve više trpe. Nastavnici nemaju prava da reaguju. Sve se završava na opomenama i ukorima!

Анархиста

pre 8 godina

Кад бисте све те "описане" почели да обарате на август у основној можда они не би умислили да су толико опасни па би оно који основну заиста заврше могли да се на миру школују а ови први не би могли да преко странке постану директори.

sandra

pre 8 godina

Ja imam djaka,..zgrozena sam na skolstvo!..Ma kakav bre deciji zakon,pa naravno da su sve agresivniji kad nastavnik ne sme da pisne!..I naravno zbog tog decijeg prava oni rade sta hoce ali bukvalno!..Iskacu kroz prozore,beze sa casova jer zbog neopravdanih mogu samo imati losu ocenu iz vladanja,svadjaju se sa nastavnicima,zato sto oni imaju prava...Nedaj boze da ga nastavnik posalje u cosak,pa to je zakonom zabranjeno!...I svaki put se zgrozim kad sa razrednom udjem u ucionicu a oni bukvalno bleje,niko ne ustaje!.I uvek naglas kazem..DALI SU VAM RODITELJI nekad pricali da su u nase vreme djaci ustajali kad udje nastavnik?!....LJUDI bre...ja sam u nastavnika gledala ko u boga!!!...

Filmofil

pre 8 godina

@Pera

Nisam iz Beograda. U skolu sam isla osamdesetih i potvrdicu ovo o cemu Veroljub prica. Ovo je problem celokupnog srpskog drustva.
Mali Aleksa je iz Nisa. Nekoliko ubistava, onaj decko sportista je ubijen od drugog zavidljivog iz cista mira. Nisam sigurna da je (bio) Beograd divljina, a ostatak Srbije pastoralna sredina.

Sanja

pre 8 godina

Klinac koji je nasilan ili ucini ozbiljan prekrsaj, ne treba da dobije samo ukor nego da bude izbacen iz skole barem na nedelju dana, kao sto se radi u nekim zemljana pa neka roditelji misli sta ce sa njim raditi za to vreme. A ako ponovi iste greske da leti iz skole!

Malcolm Muharem

pre 8 godina

Ne razumem zasto vas zapanjuje vrsnjacko nasilje. Kada je rec o fizickom kaznjavanju dece 90% vas je za batine, uz one izlizane poslovice o batini iz raja ili i nekog je otac tukao pa sta mi fali itd... Cim priznajete nasilje od malena nije ni cudo da ste kasnije nasilni prema drugima. Drugo, 90-te dolaze po naplatu. Da ne nabrajam, spisak je dug.

SAMO BAHATO

pre 8 godina

@zoran, moze i osnovnoj ili je bar moglo nekada. Ali dzabe to kad ce da nastave istu pricu, mozda i da ga cekaju ispred kuce da ga biju.

Bane

pre 8 godina

Ja sam branio žrtve od predatora; gde tu ja spadam..? "predatori su me mrzeli a žrtve su me se bojale..Shvatio sam vremenom da je mudrije gledati svoja posla i da ne poremetim "balans"..Žalosno ali istinito..

Maja

pre 8 godina

Zaboga,to su deca! DECA!!! Krivi su roditelji,škola i društvo! Deca se ponašaju onako,kako im se ponašaju roditelji!Oni su njihov uzor! Škola je odavno izgubila vaspitnu ulogu! O društvu da i ne govorimo! Nema autoriteta! Sa onoliko putera na glavi,kako da i budu! Deca sve znaju i vide!!!

supervisor

pre 8 godina

Mora se razmotriti i cinjenica da ovako nesto ne postoji samo kod dece vec i kod odraslih. Zovemo ga mobingom, ali neretko ima i elemenata i fizickog nasilja, narocito prema starijima, slabijima. Ne samo deca vec i odrasli su odavno skrenuli sa moralnog i normalnog puta i pitanje je ko ce na njima da radi.

glupo brdo

pre 8 godina

Pa o čemu mi pričamo kad su na TV-u Farma i Parovi,deca nisu izolovani svet,oni sve to prate i to negativno utiče na njih,naravno samo sam dao primer ovih rijalitija,takvo nam je citavo okruzenje,sve se resava nasiljem i to je ,,kul".kakva će nam biti budućnost,naravno nisu svi nasilnici,ali sve ih je vise.

seljadin

pre 8 godina

@Toronto, da li si cuo za 19sto godisnjeg Luku Gordica i njegovo ubistvo u Kanadi ? Siguran sam da jesi, samo za nedelju dana u malom kanadskom gradu jedan ubijen, vise izbodeno tinejdzera.
http://www.cbc.ca/news/canada/british-columbia/luka-gordic-19-killed-during-violent-whistler-may-long-weekend-1.3078435
Nevezano za tu tragediju, elem to su drzave gde morate nositi 10$ u dzepu, ako se nadjete u pogresnom kvartu i nemate, onda noz radi.

Kad sam bio u osnovnoj skoli, u osmom razredu, bio je jedan koji je voleo da maltretira druge, igrali smo kosarku, i slucajno sam rukom zakacio njegovu kosulju, otpalo mu dugme, i on mi opali samar. Tad mi je bilo svega dosta, iako je bio vislji 10cm od mene, tj. stariji 1 godinu, tako sam ga izlupao da se srusio na zemlju, od tada me vise nije dirao.

Aca

pre 8 godina

Što se tiče osnovne beše ovako, niti sam bio nasilan, tj. maltretirao druge, a ni mene niko nije maltretirao, jer je znao da će se loše provesti, bio sam za pola metra veći od svoje generacije, a i krupniji,i još karatista, smetalo je tim nasilnim što nisam hteo da im se pridružim pa su me u 6 razredu jednom i napala njih trojica,sva trojica su završili u hitnoj, i više im nikad nije palo na pamet da me diraju, a dobra stvar je što i ako mi se neko požalio da ga diraju u školi, nakon moje intervencije kod ovih nasilnih, više ga nisu dirali!
Bitno je da u jednom razredu onaj najjači-bukvalno, nije u grupi nasilnika, i da ima dobru komunikaciju sa svojim razrednim, što je bilo u mom slučaju !

Filmofil

pre 8 godina

@zoki

Bas tako kako ste napisali. Nisu krivi samo nasilnici, kriva je i cutljiva vecina. To je ono o cemu je pisao Martin Niemoeller posle II svetskog rata. Vama svaka cast za licni integritet u skolskom uzrastu i ematiju kod odraslog sada.

Toronto

pre 8 godina

Ne podizem decu u Srbiji vec u Kanadi. Ne zbog lose financijske situacije, vec jer se kod nas decenijama ne kaznjava nasilje i bahatost, sto je i dovelo do poremecaja vrednosti. Kako je na poslu, u ambulanti, kod zubara, u prometu, u skupstini, na splavu, na utakmici - tako je i u skoli! To je slika poremecenog drustva. I ja tu nemam sta da trazim, a kamoli moja deca. Kad bi se to promenilo, sutra bih se vratio. Ali po svemu sudeci.. pre ce biti zbogom zauvek, nego eto me nazad. Tuzno je to, ali jedan zivot imam. Zelim da ga prozivim dostojanstveno.

zenska pamet

pre 8 godina

Doktor ocigledno razmislja u krajnostima i svet vidi crno-belo, siri zablude, bez argumenata. Hvala Bogu da ima puno normalne i dobre dece po skolama, a ovi zlostavljaci su srecom u manjini.
Sustinski, problem moze da se resi samo preventivom, radom sa decom, sa roditeljima i sa nastavnicima, za korist buducih generacija. Ove sto su krenuli putem nasilja, moze samo dooobra kazna da opameti.

Lazarenko

pre 8 godina

(Veroljub, 21. mart 2016 17:55)

Potpisujem svaku reč koju si napisao. Ja imam dobru memoriju, dobro pamtim te "vesele osamdesete" i dobro znam da je ovoga bilo dosta i u to vreme, samo se guralo pod tepih.
Treba razlikovati vršnjačko maltretiranje od maloletničkog kriminala (tuče, otimanje novca i sl.). Vršnjačko maltretiranje obično sprovodi veća grupa, a neretko i ceo razred - par kolovodja, par aktivnih nasilnika i jedna poveća grupa koja se smeje i izruguje žrtvi (u ovoj grupi delovanje devojčica može da bude naročito "otrovno"). Žrtva je obično samo jedna, "najslabija karika" koja nosi užasan teret na nejakim plećima.
Sve u svemu, imate veće izglede da vam dete aktivno ili pasivno učestvuje u maltretiranju najslabijeg u razredu, nego da je ono žrtva. Pričajte sa svojom decom, edukujte ih, ali i "preduzimajte mere" kada nema druge. Naravno, ne sami - ovo je jako delikatna tema kojom aktivnije mora da se pozabavi i prosveta i roditelji i psiholozi i, na kraju, "nadležne službe". Mada, kada stvar dodje do policije, to znači da je već kasno i da je ceo lanac pre njih dobrano propustio da odradi svoj posao. Potrebno je da se ovom problemu posveti veća medijska pažnja, a potrebna je i šira akcija za koju, bojim se, naša država nema kapaciteta (kao i obično).

Kosovo je Srbija!!

pre 8 godina

Glupost, evo na primer moja skola je dokaz da ima normalne dece, u osnovnoj skoli je bio takav slucaj, ali u gimnazijama kao sto je moja nema takvih gluposti...

Pozz

pre 8 godina

Glupost sad je sistem zastitio decu od nastavnika nasilnika a podstakao decu nasilnike da maltretiraju drugu decu i nikom nista. Nema nacina da se deca od same dece sacuvaju jer je sve u slobodi.

Milan

pre 8 godina

Sistem ne radi. Mene su matletirali godinama, i svaki put kad je reagovao školski psiholog bili su gori, jer sam 'cinkara' i jer ih psiholog 'smara'. Jednom mi je puklo kada su me trojica držala dok me je treći pekao cigarom po ruci (od čega i dalje imam fizički ožiljak) i ovom što me pekao sam izbio zub nogom dok sam pokušavao da se oslobodim. Moji su bili tuženi zbog ozbiljne fizičke povrede i nasilnog ponašanja, a ja sam završio na lekovima za smirenje.

Psihologe treba ukinuti, ne služe ničemu. A zbog tog leka nisam dobio posao jer su mislili da sam sumanut (gazda iskopao karton).

Odselio sam se iz Srbije, živim normalno.

zoki

pre 8 godina

Kod mene u razredu u osnovnoj skoli je bilo bas tako. Po prirodi sam ne nasilan, ali sam imao neko postovanje i kod jednih i kod drugih. Kada su siledzije postale agresivnije ja sam se priklonio potlacenima i momentalno sam postao zrtva. Doduse treba biti hrabar i uzvratiti, a to sam i radio. Ipak i posle toga nastavio sam da se druzim sa potlacenima. Nakon dugo godina, sad imam 35, sretao sam tu potlacenu decu kao odrasle ljude. Nekima su ostale trajne traume, jedan drugar je bio fenomenalan djak a sada se odao alkoholu, jedan drugi je postao cudan u smislu da sada cupa obrve, a secam se da su ga najvise zbog toga zezali. Ovo su samo dva primera a znam ih jos puno. Mogu samo da kazem da je bilo evidentno u kojoj si grupi, nije bilo neutralnih. Nisu svi nuzno mucili i maltretrirali ali su podrzavali na neki nacin, makar i ne reagovanjem. Na kraju je jedan zlostavljac tesko povredio jedno dete metalnom stolicom. Nakon toga je izbacen iz skole. Cujem da je sada i gore u skolama...

tuzite ih

pre 8 godina

Za svaku povredu, maltretiranje, ponizavanje treba podneti tuzbu, privatnu, za povredu i pretrpljeni dusevni bol ili kako se to vec sroci. Traziti pare i to mnogo para pa kada roditelji dobiju da plate 20000e jer im dete divlja malo ce promeniti stav. Ali nas narod je cudan i kada neko ubije necije dete u saobrajci a roditelji traze odstetu jave se pametnjakovici da tvrde da je to sramota i da unovcavate smrt, povredu deteta, bilo sta. Gluposti. Kao na zapadu potrebno je sto vise takvih tuzbi. Oni su davno shvatili da je udar po dzepu najbolja terapija za raznorazne bezobzirne divljake. A mi ih imamo na izvoz.

Pera

pre 8 godina

@ Veroljub, 21. mart 2016 17:55)

Ne znam Veroljube u kakvu si to skolu iso. Mozda je toga bilo po Beogradu kao "naprednom" delu Srbije. U mojo skoli na jugu Srbije takvi nasilnici su dobijali trostruke batine: prvo od nastavnika, zatim od roditelja kad bi ih nastavnik na roditeljskom posramotio da im je sin nasilnik u skoli a mnogo puta su dobijlai batine i od jacih od sebe posto se ..*urce na nejakoj deci. Da se razumemo, bilo je tuca i svadja ali je uglavnom bilo izmedju rivalskih grupa i loklnaih mangupa koji su se medju sobom tabali i daleko od toga da su bili nejaki. O razlozima je tesko nagadjati tek da konstatujem da recimo u Americi gde deca gospodare nastavnicima vrsanjacko nasilje je tezak problem. Mozda nije slucajno da kad je i Srbija htela da bude mnogo pametna pa je dala deci da vode kolo da je doslo do porasta vrsnjackog nasilja. I da, ne povezujte vrsnjasko nasilje sa stanjem u zemilji. A Americi su nasilnici iz svih socijlanih kategorija a ponajvise oni iz bogatijih porodica.

Smuleco

pre 8 godina

Propale "vrednosti", u državi Srbiji. Može de reći, dezintegrisano "tkivo" morala, i pravih vrednosti! A deca su samo, najbolji primer toga.

tranzishn

pre 8 godina

Ma bre muka mi je vise od raznoraznih teoreticara. U ovoj drzavi, samo se truća i analizira, bez bilo kakve akcije. Ne zaposljavaju se strucni kadrovi za konkretne probleme, nema nikakve prevencije, podrske...i sad bih mogla do ujutro, al i to bi bilo razglabanje. U glavnom, s obzirom na stanje i to sta se svakodnevno plasira u medijima i td, dobro da ima i normalne dece.

srpska

pre 8 godina

Psihicko nasilje je nekad mnogo gore od fizickog. Svi zaboravljaju na to. Ja sam bio zrtva pre svega psihickog a delimicno i fizickog nasilja u skolskom periodu 1-8,osnovne i to vecim delom od strane organizivanih grupa devojcica , mahom starijih. Ko nema zastitu lose ce proci. Sistem zastite kod nas ne postoji , direktor, pedagog, nastavnik , to je kod nas samo smesna forma. Nacin za dobijanje plate. Neke rane se mogu zaleciti da , ali oziljci vecno ostaju ma sta mantrali psiholozi. Veoma vazan period za razvoj licnosti, posle je covek stena.

zoran

pre 8 godina

zakoni moraju da se menjaju pod hitno...vi danas imate u osnovnoj skoli nasilnike kojima niko nista ne moze..ej on psuje nastavnike,dize noge za vreme casa na sto,izadje i udje na cas kad hoce,maltretira slabije od sebe,roditelji ga stite jer su isti,a jedina kazna je ukor...kakva sprdnja,kakvo ponizenje za nastavnike....najstrasnije je sto trpe dobra deca..nastavnici ne mogu da se posvete nastavi jer resavaju svakodnevno ove probleme...ko vam kaze da ovo nije tacno taj vas laze..ovo iz prve ruke,supruga radi u osnovnoj skoli...da li ovo moze da se resi...naravno i to vrlo lako...dozvoliti kao u srednjoj skoli da moze da se iskljuci nasilnik iz skole...

Stojakowicy

pre 8 godina

Roditelji vaspitani u komunizmu i roditelji vaspitani tokom 90ih su krivi, kao i okolina koja stvara takvo okruženje gde decu ili stavlja na pijedestal ili ih ponižava i vređa. Zato ću ja stvarati porodicu samo ukoliko mi se ukaže mogućnost da odem u srećniju zemlju od ove...

Snoop Dogg

pre 8 godina

Ima sredine...Eto, npr. ja nikad (ni) u osnovnoj, a ni u srednjoj nisam dobio batine...Jer kad mi je neko pretio- uvek je ceo moj razred stao iza mene, i uvek sam se izvukao.,tako da me nikad nisu tukli.

I sve sam ja to vratio, tako da sam bio dužan da branim onih 12-13 muških što su me branili...Tako da smo bili u onom fazonu ,,svi za jednog, jedan za sve,,.

Ali, nekad smo se mi međusobno pokačili, ali to je sve bilo sitno, i već za pola sata smo ponovo bili dobri.

damedolla0

pre 8 godina

Kako nema sredine? Ja nikada u životu nisam nikog napao, nisam se iživljavao. Nemam dosije, nikad privođen. 19 godina. Ima normalnih likova, a ima i klošara koji su neiživljeni, pa svoje frustracije leče na drugima.

Do vidjenja

pre 8 godina

Lancana reakcija. Drzava se ponasa kao predator a svi mi ostali smo zrtve. Deca ono sto vide imitiraju i ispoljavaju na svoj nacin. Ako zaista hocete da se to stanje popravi, treba poceti od vrha. Od drzavnog vrha. Kad drzava pocne da se brine o narodu, tada ce i narod imati vremena da se pozabavi svojom decom. Do tad, mozete da mlatite praznu slamu, da filozoforate i analizirate, da pravite ankete i pamflete. Slobodno sve macku o rep okacite, nisu nasa deca glupa. Naprotiv: pripremaju se na svoj nacin za okrutan zivot u okrutnoj sredini.

knight

pre 8 godina

Vratite prava nastavnicima i profesorima da aktivno ucestvuju u vaspitavanju dece! Ovo je strasno sta se sve dozvoljava da ucenik kaze nastavniku ili profesoru.

Milutin

pre 8 godina

Kao sto vec napisah ranije, ovde na nekom od slicnih tema, Srbija veci problem od ovoga nema. Sve vam je ostalo u odnosu na ovo vrsnjacko nasilje - nista. EU, Rusija, USA... Sve je to nista. Znam da losa ekinomija povlaci jos raznih uzasa ali ovde se ne radi ni o tome, po meni, ovakvo stanje generisu rijaliti programi. Veoma uspesno, evidentno! Sistem vrednosti je klasicno deklasiran, nikautiran, na podu. Samo napred Srbijo.... Kakav uzas.

Veroljub

pre 8 godina

Razlika u odnosu na pocetak 80-ih godina je sto o ovome citate u novinama. Secam se da je isto takvog maltretiranja bilo i kod mene u osnovnoj skoli, gde su jednog nesrecnika svi tukli u njegovom razredu, ubacivali ga i zatvarali u kontejner, gazili hranu i mesali sa blatom i terali ga da jede. Skola u centru Beograda, mesavina od Roma iz udzerica, preko dece vojnih lica, komunistickih funkcionera, preostale gradjanske klase (onih pre II sv. rata) i nesto radnicke dece. Igrom slucaja, oni sto su ga maltretirali niti su bili Romi, niti sljakerska deca.....

да да

pre 8 godina

О чему ови причају ? Наравно да има нормалне деце, штавише, огромна већина их је нормална али то што у пар школа има неколицина будала којима нико ништа не сме је проблем који су створили наши партијски "стручњаци" !!! У моје време би такви били иизбацивани само тако из шкле, а о батинама које би добили на лицу места од наставника када претерају да и не говорим ! Према томе, не релативизујте ствари него ту проблематичну децу избацајте из школе без обзира ко су им маме и тате и право у поправни дом да се мало охладе !!!

jegood

pre 8 godina

Problem je sto ako i ima samo dvoje nasilnika u razredu od tridesetdvoje, tridesetoro nenasilne dece ce biti ugrozeno od strane to dvoje. Takav je sistem, kazneni pre svega. Deca nisu zasticena, nisu zasticena odgovarajucom kaznenom politikom ni skola ali i pravnog sistema..

да да

pre 8 godina

О чему ови причају ? Наравно да има нормалне деце, штавише, огромна већина их је нормална али то што у пар школа има неколицина будала којима нико ништа не сме је проблем који су створили наши партијски "стручњаци" !!! У моје време би такви били иизбацивани само тако из шкле, а о батинама које би добили на лицу места од наставника када претерају да и не говорим ! Према томе, не релативизујте ствари него ту проблематичну децу избацајте из школе без обзира ко су им маме и тате и право у поправни дом да се мало охладе !!!

damedolla0

pre 8 godina

Kako nema sredine? Ja nikada u životu nisam nikog napao, nisam se iživljavao. Nemam dosije, nikad privođen. 19 godina. Ima normalnih likova, a ima i klošara koji su neiživljeni, pa svoje frustracije leče na drugima.

zoran

pre 8 godina

zakoni moraju da se menjaju pod hitno...vi danas imate u osnovnoj skoli nasilnike kojima niko nista ne moze..ej on psuje nastavnike,dize noge za vreme casa na sto,izadje i udje na cas kad hoce,maltretira slabije od sebe,roditelji ga stite jer su isti,a jedina kazna je ukor...kakva sprdnja,kakvo ponizenje za nastavnike....najstrasnije je sto trpe dobra deca..nastavnici ne mogu da se posvete nastavi jer resavaju svakodnevno ove probleme...ko vam kaze da ovo nije tacno taj vas laze..ovo iz prve ruke,supruga radi u osnovnoj skoli...da li ovo moze da se resi...naravno i to vrlo lako...dozvoliti kao u srednjoj skoli da moze da se iskljuci nasilnik iz skole...

Snoop Dogg

pre 8 godina

Ima sredine...Eto, npr. ja nikad (ni) u osnovnoj, a ni u srednjoj nisam dobio batine...Jer kad mi je neko pretio- uvek je ceo moj razred stao iza mene, i uvek sam se izvukao.,tako da me nikad nisu tukli.

I sve sam ja to vratio, tako da sam bio dužan da branim onih 12-13 muških što su me branili...Tako da smo bili u onom fazonu ,,svi za jednog, jedan za sve,,.

Ali, nekad smo se mi međusobno pokačili, ali to je sve bilo sitno, i već za pola sata smo ponovo bili dobri.

knight

pre 8 godina

Vratite prava nastavnicima i profesorima da aktivno ucestvuju u vaspitavanju dece! Ovo je strasno sta se sve dozvoljava da ucenik kaze nastavniku ili profesoru.

Milan

pre 8 godina

Sistem ne radi. Mene su matletirali godinama, i svaki put kad je reagovao školski psiholog bili su gori, jer sam 'cinkara' i jer ih psiholog 'smara'. Jednom mi je puklo kada su me trojica držala dok me je treći pekao cigarom po ruci (od čega i dalje imam fizički ožiljak) i ovom što me pekao sam izbio zub nogom dok sam pokušavao da se oslobodim. Moji su bili tuženi zbog ozbiljne fizičke povrede i nasilnog ponašanja, a ja sam završio na lekovima za smirenje.

Psihologe treba ukinuti, ne služe ničemu. A zbog tog leka nisam dobio posao jer su mislili da sam sumanut (gazda iskopao karton).

Odselio sam se iz Srbije, živim normalno.

Milutin

pre 8 godina

Kao sto vec napisah ranije, ovde na nekom od slicnih tema, Srbija veci problem od ovoga nema. Sve vam je ostalo u odnosu na ovo vrsnjacko nasilje - nista. EU, Rusija, USA... Sve je to nista. Znam da losa ekinomija povlaci jos raznih uzasa ali ovde se ne radi ni o tome, po meni, ovakvo stanje generisu rijaliti programi. Veoma uspesno, evidentno! Sistem vrednosti je klasicno deklasiran, nikautiran, na podu. Samo napred Srbijo.... Kakav uzas.

srpska

pre 8 godina

Psihicko nasilje je nekad mnogo gore od fizickog. Svi zaboravljaju na to. Ja sam bio zrtva pre svega psihickog a delimicno i fizickog nasilja u skolskom periodu 1-8,osnovne i to vecim delom od strane organizivanih grupa devojcica , mahom starijih. Ko nema zastitu lose ce proci. Sistem zastite kod nas ne postoji , direktor, pedagog, nastavnik , to je kod nas samo smesna forma. Nacin za dobijanje plate. Neke rane se mogu zaleciti da , ali oziljci vecno ostaju ma sta mantrali psiholozi. Veoma vazan period za razvoj licnosti, posle je covek stena.

jegood

pre 8 godina

Problem je sto ako i ima samo dvoje nasilnika u razredu od tridesetdvoje, tridesetoro nenasilne dece ce biti ugrozeno od strane to dvoje. Takav je sistem, kazneni pre svega. Deca nisu zasticena, nisu zasticena odgovarajucom kaznenom politikom ni skola ali i pravnog sistema..

Jovan

pre 8 godina

Mene su maltretirali u skoli (osnovnoj i srednjoj) u jednom manjem mestu u srbiji. To su sve deca iz katastrofalnih porodica, vecina razvedenih roditelja. Danas oni rade na pijaci, u kopirnici ili igraju igrice. Ja ima saljem pozdrave ovom prilikom iz Njujorka. Toliko. Zeleo bih da porucim ovoj deci da ih samo ignorisu i da je ok biti drugaciji. Jednog dana ce se sve pokazati, samo radite na sebi ;) pozz

Toronto

pre 8 godina

Ne podizem decu u Srbiji vec u Kanadi. Ne zbog lose financijske situacije, vec jer se kod nas decenijama ne kaznjava nasilje i bahatost, sto je i dovelo do poremecaja vrednosti. Kako je na poslu, u ambulanti, kod zubara, u prometu, u skupstini, na splavu, na utakmici - tako je i u skoli! To je slika poremecenog drustva. I ja tu nemam sta da trazim, a kamoli moja deca. Kad bi se to promenilo, sutra bih se vratio. Ali po svemu sudeci.. pre ce biti zbogom zauvek, nego eto me nazad. Tuzno je to, ali jedan zivot imam. Zelim da ga prozivim dostojanstveno.

tuzite ih

pre 8 godina

Za svaku povredu, maltretiranje, ponizavanje treba podneti tuzbu, privatnu, za povredu i pretrpljeni dusevni bol ili kako se to vec sroci. Traziti pare i to mnogo para pa kada roditelji dobiju da plate 20000e jer im dete divlja malo ce promeniti stav. Ali nas narod je cudan i kada neko ubije necije dete u saobrajci a roditelji traze odstetu jave se pametnjakovici da tvrde da je to sramota i da unovcavate smrt, povredu deteta, bilo sta. Gluposti. Kao na zapadu potrebno je sto vise takvih tuzbi. Oni su davno shvatili da je udar po dzepu najbolja terapija za raznorazne bezobzirne divljake. A mi ih imamo na izvoz.

Veroljub

pre 8 godina

Razlika u odnosu na pocetak 80-ih godina je sto o ovome citate u novinama. Secam se da je isto takvog maltretiranja bilo i kod mene u osnovnoj skoli, gde su jednog nesrecnika svi tukli u njegovom razredu, ubacivali ga i zatvarali u kontejner, gazili hranu i mesali sa blatom i terali ga da jede. Skola u centru Beograda, mesavina od Roma iz udzerica, preko dece vojnih lica, komunistickih funkcionera, preostale gradjanske klase (onih pre II sv. rata) i nesto radnicke dece. Igrom slucaja, oni sto su ga maltretirali niti su bili Romi, niti sljakerska deca.....

sandra

pre 8 godina

Ja imam djaka,..zgrozena sam na skolstvo!..Ma kakav bre deciji zakon,pa naravno da su sve agresivniji kad nastavnik ne sme da pisne!..I naravno zbog tog decijeg prava oni rade sta hoce ali bukvalno!..Iskacu kroz prozore,beze sa casova jer zbog neopravdanih mogu samo imati losu ocenu iz vladanja,svadjaju se sa nastavnicima,zato sto oni imaju prava...Nedaj boze da ga nastavnik posalje u cosak,pa to je zakonom zabranjeno!...I svaki put se zgrozim kad sa razrednom udjem u ucionicu a oni bukvalno bleje,niko ne ustaje!.I uvek naglas kazem..DALI SU VAM RODITELJI nekad pricali da su u nase vreme djaci ustajali kad udje nastavnik?!....LJUDI bre...ja sam u nastavnika gledala ko u boga!!!...

Анархиста

pre 8 godina

Кад бисте све те "описане" почели да обарате на август у основној можда они не би умислили да су толико опасни па би оно који основну заиста заврше могли да се на миру школују а ови први не би могли да преко странке постану директори.

Do vidjenja

pre 8 godina

Lancana reakcija. Drzava se ponasa kao predator a svi mi ostali smo zrtve. Deca ono sto vide imitiraju i ispoljavaju na svoj nacin. Ako zaista hocete da se to stanje popravi, treba poceti od vrha. Od drzavnog vrha. Kad drzava pocne da se brine o narodu, tada ce i narod imati vremena da se pozabavi svojom decom. Do tad, mozete da mlatite praznu slamu, da filozoforate i analizirate, da pravite ankete i pamflete. Slobodno sve macku o rep okacite, nisu nasa deca glupa. Naprotiv: pripremaju se na svoj nacin za okrutan zivot u okrutnoj sredini.

Stojakowicy

pre 8 godina

Roditelji vaspitani u komunizmu i roditelji vaspitani tokom 90ih su krivi, kao i okolina koja stvara takvo okruženje gde decu ili stavlja na pijedestal ili ih ponižava i vređa. Zato ću ja stvarati porodicu samo ukoliko mi se ukaže mogućnost da odem u srećniju zemlju od ove...

tranzishn

pre 8 godina

Ma bre muka mi je vise od raznoraznih teoreticara. U ovoj drzavi, samo se truća i analizira, bez bilo kakve akcije. Ne zaposljavaju se strucni kadrovi za konkretne probleme, nema nikakve prevencije, podrske...i sad bih mogla do ujutro, al i to bi bilo razglabanje. U glavnom, s obzirom na stanje i to sta se svakodnevno plasira u medijima i td, dobro da ima i normalne dece.

Sanja

pre 8 godina

Klinac koji je nasilan ili ucini ozbiljan prekrsaj, ne treba da dobije samo ukor nego da bude izbacen iz skole barem na nedelju dana, kao sto se radi u nekim zemljana pa neka roditelji misli sta ce sa njim raditi za to vreme. A ako ponovi iste greske da leti iz skole!

zoki

pre 8 godina

Kod mene u razredu u osnovnoj skoli je bilo bas tako. Po prirodi sam ne nasilan, ali sam imao neko postovanje i kod jednih i kod drugih. Kada su siledzije postale agresivnije ja sam se priklonio potlacenima i momentalno sam postao zrtva. Doduse treba biti hrabar i uzvratiti, a to sam i radio. Ipak i posle toga nastavio sam da se druzim sa potlacenima. Nakon dugo godina, sad imam 35, sretao sam tu potlacenu decu kao odrasle ljude. Nekima su ostale trajne traume, jedan drugar je bio fenomenalan djak a sada se odao alkoholu, jedan drugi je postao cudan u smislu da sada cupa obrve, a secam se da su ga najvise zbog toga zezali. Ovo su samo dva primera a znam ih jos puno. Mogu samo da kazem da je bilo evidentno u kojoj si grupi, nije bilo neutralnih. Nisu svi nuzno mucili i maltretrirali ali su podrzavali na neki nacin, makar i ne reagovanjem. Na kraju je jedan zlostavljac tesko povredio jedno dete metalnom stolicom. Nakon toga je izbacen iz skole. Cujem da je sada i gore u skolama...

nemanja s.

pre 8 godina

Zaposleni u osnovnim školama su ovoga itekako svesni. Raste agresija i delikvencija. Vaspitana i vredna deca sve više trpe. Nastavnici nemaju prava da reaguju. Sve se završava na opomenama i ukorima!

Pozz

pre 8 godina

Glupost sad je sistem zastitio decu od nastavnika nasilnika a podstakao decu nasilnike da maltretiraju drugu decu i nikom nista. Nema nacina da se deca od same dece sacuvaju jer je sve u slobodi.

Lazarenko

pre 8 godina

(Veroljub, 21. mart 2016 17:55)

Potpisujem svaku reč koju si napisao. Ja imam dobru memoriju, dobro pamtim te "vesele osamdesete" i dobro znam da je ovoga bilo dosta i u to vreme, samo se guralo pod tepih.
Treba razlikovati vršnjačko maltretiranje od maloletničkog kriminala (tuče, otimanje novca i sl.). Vršnjačko maltretiranje obično sprovodi veća grupa, a neretko i ceo razred - par kolovodja, par aktivnih nasilnika i jedna poveća grupa koja se smeje i izruguje žrtvi (u ovoj grupi delovanje devojčica može da bude naročito "otrovno"). Žrtva je obično samo jedna, "najslabija karika" koja nosi užasan teret na nejakim plećima.
Sve u svemu, imate veće izglede da vam dete aktivno ili pasivno učestvuje u maltretiranju najslabijeg u razredu, nego da je ono žrtva. Pričajte sa svojom decom, edukujte ih, ali i "preduzimajte mere" kada nema druge. Naravno, ne sami - ovo je jako delikatna tema kojom aktivnije mora da se pozabavi i prosveta i roditelji i psiholozi i, na kraju, "nadležne službe". Mada, kada stvar dodje do policije, to znači da je već kasno i da je ceo lanac pre njih dobrano propustio da odradi svoj posao. Potrebno je da se ovom problemu posveti veća medijska pažnja, a potrebna je i šira akcija za koju, bojim se, naša država nema kapaciteta (kao i obično).

supervisor

pre 8 godina

Mora se razmotriti i cinjenica da ovako nesto ne postoji samo kod dece vec i kod odraslih. Zovemo ga mobingom, ali neretko ima i elemenata i fizickog nasilja, narocito prema starijima, slabijima. Ne samo deca vec i odrasli su odavno skrenuli sa moralnog i normalnog puta i pitanje je ko ce na njima da radi.

Aca

pre 8 godina

Što se tiče osnovne beše ovako, niti sam bio nasilan, tj. maltretirao druge, a ni mene niko nije maltretirao, jer je znao da će se loše provesti, bio sam za pola metra veći od svoje generacije, a i krupniji,i još karatista, smetalo je tim nasilnim što nisam hteo da im se pridružim pa su me u 6 razredu jednom i napala njih trojica,sva trojica su završili u hitnoj, i više im nikad nije palo na pamet da me diraju, a dobra stvar je što i ako mi se neko požalio da ga diraju u školi, nakon moje intervencije kod ovih nasilnih, više ga nisu dirali!
Bitno je da u jednom razredu onaj najjači-bukvalno, nije u grupi nasilnika, i da ima dobru komunikaciju sa svojim razrednim, što je bilo u mom slučaju !

Filmofil

pre 8 godina

@Pera

Nisam iz Beograda. U skolu sam isla osamdesetih i potvrdicu ovo o cemu Veroljub prica. Ovo je problem celokupnog srpskog drustva.
Mali Aleksa je iz Nisa. Nekoliko ubistava, onaj decko sportista je ubijen od drugog zavidljivog iz cista mira. Nisam sigurna da je (bio) Beograd divljina, a ostatak Srbije pastoralna sredina.

Pera

pre 8 godina

@ Veroljub, 21. mart 2016 17:55)

Ne znam Veroljube u kakvu si to skolu iso. Mozda je toga bilo po Beogradu kao "naprednom" delu Srbije. U mojo skoli na jugu Srbije takvi nasilnici su dobijali trostruke batine: prvo od nastavnika, zatim od roditelja kad bi ih nastavnik na roditeljskom posramotio da im je sin nasilnik u skoli a mnogo puta su dobijlai batine i od jacih od sebe posto se ..*urce na nejakoj deci. Da se razumemo, bilo je tuca i svadja ali je uglavnom bilo izmedju rivalskih grupa i loklnaih mangupa koji su se medju sobom tabali i daleko od toga da su bili nejaki. O razlozima je tesko nagadjati tek da konstatujem da recimo u Americi gde deca gospodare nastavnicima vrsanjacko nasilje je tezak problem. Mozda nije slucajno da kad je i Srbija htela da bude mnogo pametna pa je dala deci da vode kolo da je doslo do porasta vrsnjackog nasilja. I da, ne povezujte vrsnjasko nasilje sa stanjem u zemilji. A Americi su nasilnici iz svih socijlanih kategorija a ponajvise oni iz bogatijih porodica.

seljadin

pre 8 godina

@Toronto, da li si cuo za 19sto godisnjeg Luku Gordica i njegovo ubistvo u Kanadi ? Siguran sam da jesi, samo za nedelju dana u malom kanadskom gradu jedan ubijen, vise izbodeno tinejdzera.
http://www.cbc.ca/news/canada/british-columbia/luka-gordic-19-killed-during-violent-whistler-may-long-weekend-1.3078435
Nevezano za tu tragediju, elem to su drzave gde morate nositi 10$ u dzepu, ako se nadjete u pogresnom kvartu i nemate, onda noz radi.

Kad sam bio u osnovnoj skoli, u osmom razredu, bio je jedan koji je voleo da maltretira druge, igrali smo kosarku, i slucajno sam rukom zakacio njegovu kosulju, otpalo mu dugme, i on mi opali samar. Tad mi je bilo svega dosta, iako je bio vislji 10cm od mene, tj. stariji 1 godinu, tako sam ga izlupao da se srusio na zemlju, od tada me vise nije dirao.

WakeUpSheeple

pre 8 godina

Smarate sa parovima i farmom, to samo gledaju ljudi 50+. Pocnite malo da vodite racuna o svojoj deci umesto sto kukate "drzava da uradi nesto". Ljudi ispod 20god slabo i gledaju tv. Posto su za kompom mnogo vise vremena.

a koje boje su te kantice i lopatice?

pre 8 godina

Glupost sad je sistem zastitio decu od nastavnika nasilnika a podstakao decu nasilnike da maltretiraju drugu decu i nikom nista. Nema nacina da se deca od same dece sacuvaju jer je sve u slobodi.
@Pozz
Izvini, ali decu ne vaspitavaju nastavnici, nego roditelji, nastavnicima nije posao da uce decu moralu itd. Kad procitam ovakav komentar, kapiram da mnogi roditelji misle da je dovoljno samo da napravis dete, obezbedis mu hranu, odecu, i knjige za skolu i tvoj roditeljski posao je gotov .. Nije tako. Agresivno ponasanje je odraz roditelja i stanja u porodici .. Ako dete pocne da se drogira - roditelji su krivi, ako je nasilnik opet su roditelji krivi, sta god dete da radi lose ili dobro to je zasluga roditelja. Znaci, nisu krivi nastavnici, nije kriv zakon, nije kriva farma, nisu krivi drekavci .. krivi su samo roditelji.
Ali mnogo lakse je okriviti nekog, najcesce cuvena "upao u lose drustvo", kao da je to "lose drustvo" rupa na putu, pa tako ides, ides, i tek odjednom upadnes .. Taj izraz samo znaci da ti, roditelj, nemas pojma sa kim ti se dete druzi.

Maja

pre 8 godina

Zaboga,to su deca! DECA!!! Krivi su roditelji,škola i društvo! Deca se ponašaju onako,kako im se ponašaju roditelji!Oni su njihov uzor! Škola je odavno izgubila vaspitnu ulogu! O društvu da i ne govorimo! Nema autoriteta! Sa onoliko putera na glavi,kako da i budu! Deca sve znaju i vide!!!

Filmofil

pre 8 godina

@zoki

Bas tako kako ste napisali. Nisu krivi samo nasilnici, kriva je i cutljiva vecina. To je ono o cemu je pisao Martin Niemoeller posle II svetskog rata. Vama svaka cast za licni integritet u skolskom uzrastu i ematiju kod odraslog sada.

Bane

pre 8 godina

Ja sam branio žrtve od predatora; gde tu ja spadam..? "predatori su me mrzeli a žrtve su me se bojale..Shvatio sam vremenom da je mudrije gledati svoja posla i da ne poremetim "balans"..Žalosno ali istinito..

glupo brdo

pre 8 godina

Pa o čemu mi pričamo kad su na TV-u Farma i Parovi,deca nisu izolovani svet,oni sve to prate i to negativno utiče na njih,naravno samo sam dao primer ovih rijalitija,takvo nam je citavo okruzenje,sve se resava nasiljem i to je ,,kul".kakva će nam biti budućnost,naravno nisu svi nasilnici,ali sve ih je vise.

Malcolm Muharem

pre 8 godina

Ne razumem zasto vas zapanjuje vrsnjacko nasilje. Kada je rec o fizickom kaznjavanju dece 90% vas je za batine, uz one izlizane poslovice o batini iz raja ili i nekog je otac tukao pa sta mi fali itd... Cim priznajete nasilje od malena nije ni cudo da ste kasnije nasilni prema drugima. Drugo, 90-te dolaze po naplatu. Da ne nabrajam, spisak je dug.

Smuleco

pre 8 godina

Propale "vrednosti", u državi Srbiji. Može de reći, dezintegrisano "tkivo" morala, i pravih vrednosti! A deca su samo, najbolji primer toga.

Bunika

pre 8 godina

"Mi imamo agresiju kao biološki potencijal. Tu činjenicu ne možemo da zanemarimo i ne možemo da se pravimo da ona ne postojI", rekao je Milić.
Bolno je koliko je tacno sve sto je ovaj covek rekao. Ne mozemo se vecito vaditi na nizak standard i bedu, kad vidimo da su najagresivniji medju mladima obicno oni kojima ne fali na materijalnoj strani, vec na emotivnoj. To je cesto slucaj i kod dece. Na zalost, ako kazemo da sve pocinje iz kuce i porodice, a roditelji zlorabljeni od poslodavaca rade 6 dana u nedelji po ceo dan i nemaju odgovor na egzistencijalne probleme koji bi omogucio vise prisustva u kuci i uvid u medjuljudske odnose koje deca grade, onda mozemo i da krivimo materijalne probleme.
Ipak, ipak... nema izgovora za apatiju i toleranciju nasilja.

Mare

pre 8 godina

Planiram da ako budem imao dece, obavezno ih rano usmerim na neku borilacku vestinu. Prvo, podizu samopouzdanje, drugo, ako bude trebalo mocice da "pokaze zube". Ocigledno da kao drustvo funkcionisemo na niskom nivou, tako da razgovor sa nasilnicima ne pomaze, a ja opet ne mogu da budem stalno pored njega.

Ivan

pre 8 godina

Dok god se u ovoj zemlji nasilje i bahatost ne kaznjava imacemo ovo sto imamo.

Dok god je nekima dozvoljeno da vose zutom trakom, pod rotacijom, na crveno da prolaze, da ih sudije pustaju za svako delo a da mi ostali gradjani to gledamo - pravde nema i nece biti.

Deca samo prate pravce odraslih i kopiraju obrazac.

Ovo nije zemlja za slabice.

Talion

pre 8 godina

Nije tacno da su deca ili pradatori ili zrtve. Cinjenica je da u gotovo svakom odeljenju postoji mali broj nasilnika, i mali broj onih koji su zrtve. Ti nasilnici uglavnom lako prepoznaju one koji nisu spremni da se brane, ili nisu u stanju da se brane i skoncentrisu svoje maltretiranje na njih. I retkost je da izlaze iz tog sablona, tj da diraju nekog drugog u odeljenju, iz jednostavnog razloga sto je vecina tih nazovi predatora gomila kukavica, i nikada ne udaraju tamo gde potencijalno moze biti tvrdo. Za to vreme vecina razreda gleda svoja posla. Resenje ovog problema nizu prazne price, vec ostre kazne. To je jedini jezik koji takvi razumeju. Lepo u popravni dom, pa kada par nedelja, meseci i sl, provedeu odvojeni od mame i tate, mobilnog, racunara i drustva uz recimo obavljanje nekod drustveno korisnog rada, pa da vidis kako bi im se ponasanje promenilo. Ovako znaju da kazne prakticno nema. Skola im ne moze nista, zakon je nikakav pa im i policija ne moze nista, i sve tako dok nekoga ne ubiju, a onda slusamo kako je od ranije bio poznat policiji.

kolektivna odgovornost

pre 8 godina

lakse je sve svaliti na pojedince nego razumeti da je problem u drustvu. Ne govorimo o izolovanim slucajevima, nasilje je mnogo cesce grupnog karaktera i ima ga svuda.

Lea

pre 8 godina

Ovaj čovek zna šta priča. Ova tema, pitanje psihološkog zdravlja je jako važna. Bilo bi lepo da se pokreće češće i da se uradi nešto po tom pitanju. Mnogo je naprslo društvo u globalu.

zenska pamet

pre 8 godina

Doktor ocigledno razmislja u krajnostima i svet vidi crno-belo, siri zablude, bez argumenata. Hvala Bogu da ima puno normalne i dobre dece po skolama, a ovi zlostavljaci su srecom u manjini.
Sustinski, problem moze da se resi samo preventivom, radom sa decom, sa roditeljima i sa nastavnicima, za korist buducih generacija. Ove sto su krenuli putem nasilja, moze samo dooobra kazna da opameti.

Goran

pre 8 godina

Kako da resavamo probleme? Sa kadrom sa fakulteta za menadzment? Sa jedne strane prosvetnim radnicima smo prava sveli na minimum, sa druge doveli kadar bez adekvatnog obrazovanja. Ako na to dodamo decu zasticenih socijalnih ili politickih kadrova, dobijamo bas to sto imamo danas. Lose obrazovanje, vrsnjacko maltretiranje i opste nezadovoljstvo obrazovnim sistemom. Kakomenjati stvari, na zalost nikako Ceka nas jos mnogo ruznijih dogadjaja pre nego se svati da ovako vise ne ide Kada "zasticeni" potpuno upropaste skolstvo, krenuce privatne skole za izabranu decu koja danas cine osnovu problema.

Toronto

pre 8 godina

@Toronto, da li si cuo za 19sto godisnjeg Luku Gordica i njegovo ubistvo u Kanadi ? Siguran sam da jesi, samo za nedelju dana u malom kanadskom gradu jedan ubijen, vise izbodeno tinejdzera.

(seljadin, 21. mart 2016 19:23)

@ Seljadin: a da li si ti cuo da se danas neki lik razneo bombom u sred Beograda? Otvori slobodno hroniku na b92 i uporedi s hronikom u bilo kom gradu u Kanadi. Uzmi samo zadnjih mesec dana, pa uporedi nasilje, ubistva, pljacke, bombe itd itd. U Kanadi i ako se desi neki zlocin, razresi se u rekordnom roku a pocinitelj debelo kazni. A u Srbiji je kazna ' relativna stvar' i zavisi od mnogo faktora (najcesce vezanih za bankovni racun). Hocu da kazem da kriminala ima svuda, ali ja odbijam da zivim u Srbiji iz istog razloga iz kojeg ne zivim u Kolumbiji, ako me razumes.

činjenice

pre 8 godina

moje dete se pre neki dan vratilo kući sa modricama.Tukla su ga deca.Ovo je stvarno više prešlo svaku meru.Ili smirujte nasilnike ili nećemo dozvoliti da nam deca nebezbedna idu u školu.I posle eto otkud samoubistva i sve.U Evropi se sve lepo rešava.Roditelji nasilnika dobiju kaznu(može biti čak i zatvor ukoliko je nasilnik detetu naneo teške telesne povrede)i tamo su deca mirnija.

Kosovo je Srbija!!

pre 8 godina

Glupost, evo na primer moja skola je dokaz da ima normalne dece, u osnovnoj skoli je bio takav slucaj, ali u gimnazijama kao sto je moja nema takvih gluposti...

nikola1992

pre 8 godina

Problematicne dece ima mnogo, a veliki problem je i da ih ima sve vise i vise, ali nije istina da nema sredine. Ima je i ono sto je jos uvek dobro je to da je ona u vecini. Ipak, ja bih primetio nesto drugo. Osnovnu skolu sam zavrsio pre 9 godina i polako moze da se vidi ko je u kojem pravcu krenuo u zivotu i moze se primetiti da oni koji su bili problematicni, da su takvi i ostali. Pa su sada ili vec u zatvoru ili im se isti smesi. A to znaci da postojeci sistem nikako ne funkcionise i mora da se menja! Ostrije kazne, mnogo veca ovlascenja profesorima i zastita normalne dece.

BeKo

pre 8 godina

Pred čovekom stoje dve osnovne, međusobno suprotstavljene mogućnosti: biofilna (zasnovana na ljubavi prema životu i razvoju) i nekrofilna (određena ljubavlju prema smrti i uništavanju).
Čovek nije određen instiktivnim reakcijama već karakterom. Karakter je nadokanada za slabljenje instikata. Stvara se kroz životno iskustvo. Predstavlja relativno stalan način odnosa prema stvarima i prema ljudima. Za oblikovanje karaktera najvažniji je uticaj porodice, a preko porodice uticaj društveno dominantnih odnosa jer je porodica AGENT DRUŠTAVA.
Društvo nastoji da, posredstvom porodice, obrazovnih ustanova i sve više mas medija, utisne obeležja društvenog karaktera u psihu pojedinca, da u njemu razvije potrebu da čini, misli, oseća ono što je društveno poželjno.
Bez mentalno zdravog društva nema ni zdravog pojedinca.

dawgz

pre 8 godina

Meni se hvala bogu nista nije desilo, iako sam bio mnogo drugaciji od ostalih ali nagledao sam se uzasnih stvari (promenio sam 3 skole)

Brenki

pre 8 godina

Iskrivljen sistem vrednosti se duboko ukorenio u pore drustva cak medju populacijom srednjeg i starijeg doba. Mene to zabrinjava, anksioznost roditelja, vaspitaca, nastavnika, profesora, direktora, ministara i ostalih "odraslih" ljudi u cijim rukama se indirektno nalazi buducnost mladih, tj. onih koji treba jednog dana da preuzmu odgovornost. Ako imate takve "uzore" u svakodnevnici(deca uvek pokusavaju da imitiraju odrasle)koji se medijskim putem intezivno i obimno izlažu javnosti i ako se taj stil zivota smatra opste prihvacenim, cak pozeljnim... Crno nam se pise.

Onako samo usput

pre 8 godina

Za psihičko nasilje je lako. Deca samo treba da nauče na verbalnoj osnovi da vrate spuštanjem. Mnoga deca po prirodi nisu nasilna ali su frustrirana i to ispoljavaju nasiljem. Kad nasilnik psihički maltretira a dobije poniženje od celog razreda, prestane da maltretira. Problem je što tad umesto da vrati takođe šalom, pa da između njih na verbalnoj osnovi i jedan i drugi se oslobode frustracija, ovaj prvi poteže pesnicu, nož a možda čak i bejzbol palicu ;)...

SAMO BAHATO

pre 8 godina

@zoran, moze i osnovnoj ili je bar moglo nekada. Ali dzabe to kad ce da nastave istu pricu, mozda i da ga cekaju ispred kuce da ga biju.

osica

pre 8 godina

Pročitala sam sve komentare,verujte da sam ostala bez teksta. Moje je mišljenje da sve ide iz kuće, ne postaje neko nasilnik što mu se eto postaje, nego u 99% slučajeva preslikava ponašanje iz kuće. Nije obavezno da se roditelji svađaju i tuku, dovoljno je da čuju maminu ili tatinu priču kako su tamo nekog u prodavnici, pošti " postavili na svoje mesto ", obično pristojnu osobu koja ne želi da ulazi u rasprave. Takvi roditelji sasvim svesno prave od svog deteta barabu jer su i sami takvi. Ja ne poznajem mnogo takvih, ali tvrdim da je to uzrok.

Stojakowicy

pre 8 godina

Roditelji vaspitani u komunizmu i roditelji vaspitani tokom 90ih su krivi, kao i okolina koja stvara takvo okruženje gde decu ili stavlja na pijedestal ili ih ponižava i vređa. Zato ću ja stvarati porodicu samo ukoliko mi se ukaže mogućnost da odem u srećniju zemlju od ove...

Malcolm Muharem

pre 8 godina

Ne razumem zasto vas zapanjuje vrsnjacko nasilje. Kada je rec o fizickom kaznjavanju dece 90% vas je za batine, uz one izlizane poslovice o batini iz raja ili i nekog je otac tukao pa sta mi fali itd... Cim priznajete nasilje od malena nije ni cudo da ste kasnije nasilni prema drugima. Drugo, 90-te dolaze po naplatu. Da ne nabrajam, spisak je dug.

да да

pre 8 godina

О чему ови причају ? Наравно да има нормалне деце, штавише, огромна већина их је нормална али то што у пар школа има неколицина будала којима нико ништа не сме је проблем који су створили наши партијски "стручњаци" !!! У моје време би такви били иизбацивани само тако из шкле, а о батинама које би добили на лицу места од наставника када претерају да и не говорим ! Према томе, не релативизујте ствари него ту проблематичну децу избацајте из школе без обзира ко су им маме и тате и право у поправни дом да се мало охладе !!!

Kosovo je Srbija!!

pre 8 godina

Glupost, evo na primer moja skola je dokaz da ima normalne dece, u osnovnoj skoli je bio takav slucaj, ali u gimnazijama kao sto je moja nema takvih gluposti...

Snoop Dogg

pre 8 godina

Ima sredine...Eto, npr. ja nikad (ni) u osnovnoj, a ni u srednjoj nisam dobio batine...Jer kad mi je neko pretio- uvek je ceo moj razred stao iza mene, i uvek sam se izvukao.,tako da me nikad nisu tukli.

I sve sam ja to vratio, tako da sam bio dužan da branim onih 12-13 muških što su me branili...Tako da smo bili u onom fazonu ,,svi za jednog, jedan za sve,,.

Ali, nekad smo se mi međusobno pokačili, ali to je sve bilo sitno, i već za pola sata smo ponovo bili dobri.

Maja

pre 8 godina

Zaboga,to su deca! DECA!!! Krivi su roditelji,škola i društvo! Deca se ponašaju onako,kako im se ponašaju roditelji!Oni su njihov uzor! Škola je odavno izgubila vaspitnu ulogu! O društvu da i ne govorimo! Nema autoriteta! Sa onoliko putera na glavi,kako da i budu! Deca sve znaju i vide!!!

damedolla0

pre 8 godina

Kako nema sredine? Ja nikada u životu nisam nikog napao, nisam se iživljavao. Nemam dosije, nikad privođen. 19 godina. Ima normalnih likova, a ima i klošara koji su neiživljeni, pa svoje frustracije leče na drugima.

Do vidjenja

pre 8 godina

Lancana reakcija. Drzava se ponasa kao predator a svi mi ostali smo zrtve. Deca ono sto vide imitiraju i ispoljavaju na svoj nacin. Ako zaista hocete da se to stanje popravi, treba poceti od vrha. Od drzavnog vrha. Kad drzava pocne da se brine o narodu, tada ce i narod imati vremena da se pozabavi svojom decom. Do tad, mozete da mlatite praznu slamu, da filozoforate i analizirate, da pravite ankete i pamflete. Slobodno sve macku o rep okacite, nisu nasa deca glupa. Naprotiv: pripremaju se na svoj nacin za okrutan zivot u okrutnoj sredini.

Toronto

pre 8 godina

Ne podizem decu u Srbiji vec u Kanadi. Ne zbog lose financijske situacije, vec jer se kod nas decenijama ne kaznjava nasilje i bahatost, sto je i dovelo do poremecaja vrednosti. Kako je na poslu, u ambulanti, kod zubara, u prometu, u skupstini, na splavu, na utakmici - tako je i u skoli! To je slika poremecenog drustva. I ja tu nemam sta da trazim, a kamoli moja deca. Kad bi se to promenilo, sutra bih se vratio. Ali po svemu sudeci.. pre ce biti zbogom zauvek, nego eto me nazad. Tuzno je to, ali jedan zivot imam. Zelim da ga prozivim dostojanstveno.

Onako samo usput

pre 8 godina

Za psihičko nasilje je lako. Deca samo treba da nauče na verbalnoj osnovi da vrate spuštanjem. Mnoga deca po prirodi nisu nasilna ali su frustrirana i to ispoljavaju nasiljem. Kad nasilnik psihički maltretira a dobije poniženje od celog razreda, prestane da maltretira. Problem je što tad umesto da vrati takođe šalom, pa da između njih na verbalnoj osnovi i jedan i drugi se oslobode frustracija, ovaj prvi poteže pesnicu, nož a možda čak i bejzbol palicu ;)...

zenska pamet

pre 8 godina

Doktor ocigledno razmislja u krajnostima i svet vidi crno-belo, siri zablude, bez argumenata. Hvala Bogu da ima puno normalne i dobre dece po skolama, a ovi zlostavljaci su srecom u manjini.
Sustinski, problem moze da se resi samo preventivom, radom sa decom, sa roditeljima i sa nastavnicima, za korist buducih generacija. Ove sto su krenuli putem nasilja, moze samo dooobra kazna da opameti.

Pera

pre 8 godina

@ Veroljub, 21. mart 2016 17:55)

Ne znam Veroljube u kakvu si to skolu iso. Mozda je toga bilo po Beogradu kao "naprednom" delu Srbije. U mojo skoli na jugu Srbije takvi nasilnici su dobijali trostruke batine: prvo od nastavnika, zatim od roditelja kad bi ih nastavnik na roditeljskom posramotio da im je sin nasilnik u skoli a mnogo puta su dobijlai batine i od jacih od sebe posto se ..*urce na nejakoj deci. Da se razumemo, bilo je tuca i svadja ali je uglavnom bilo izmedju rivalskih grupa i loklnaih mangupa koji su se medju sobom tabali i daleko od toga da su bili nejaki. O razlozima je tesko nagadjati tek da konstatujem da recimo u Americi gde deca gospodare nastavnicima vrsanjacko nasilje je tezak problem. Mozda nije slucajno da kad je i Srbija htela da bude mnogo pametna pa je dala deci da vode kolo da je doslo do porasta vrsnjackog nasilja. I da, ne povezujte vrsnjasko nasilje sa stanjem u zemilji. A Americi su nasilnici iz svih socijlanih kategorija a ponajvise oni iz bogatijih porodica.

knight

pre 8 godina

Vratite prava nastavnicima i profesorima da aktivno ucestvuju u vaspitavanju dece! Ovo je strasno sta se sve dozvoljava da ucenik kaze nastavniku ili profesoru.

Aca

pre 8 godina

Što se tiče osnovne beše ovako, niti sam bio nasilan, tj. maltretirao druge, a ni mene niko nije maltretirao, jer je znao da će se loše provesti, bio sam za pola metra veći od svoje generacije, a i krupniji,i još karatista, smetalo je tim nasilnim što nisam hteo da im se pridružim pa su me u 6 razredu jednom i napala njih trojica,sva trojica su završili u hitnoj, i više im nikad nije palo na pamet da me diraju, a dobra stvar je što i ako mi se neko požalio da ga diraju u školi, nakon moje intervencije kod ovih nasilnih, više ga nisu dirali!
Bitno je da u jednom razredu onaj najjači-bukvalno, nije u grupi nasilnika, i da ima dobru komunikaciju sa svojim razrednim, što je bilo u mom slučaju !

Bane

pre 8 godina

Ja sam branio žrtve od predatora; gde tu ja spadam..? "predatori su me mrzeli a žrtve su me se bojale..Shvatio sam vremenom da je mudrije gledati svoja posla i da ne poremetim "balans"..Žalosno ali istinito..

Veroljub

pre 8 godina

Razlika u odnosu na pocetak 80-ih godina je sto o ovome citate u novinama. Secam se da je isto takvog maltretiranja bilo i kod mene u osnovnoj skoli, gde su jednog nesrecnika svi tukli u njegovom razredu, ubacivali ga i zatvarali u kontejner, gazili hranu i mesali sa blatom i terali ga da jede. Skola u centru Beograda, mesavina od Roma iz udzerica, preko dece vojnih lica, komunistickih funkcionera, preostale gradjanske klase (onih pre II sv. rata) i nesto radnicke dece. Igrom slucaja, oni sto su ga maltretirali niti su bili Romi, niti sljakerska deca.....

a koje boje su te kantice i lopatice?

pre 8 godina

Glupost sad je sistem zastitio decu od nastavnika nasilnika a podstakao decu nasilnike da maltretiraju drugu decu i nikom nista. Nema nacina da se deca od same dece sacuvaju jer je sve u slobodi.
@Pozz
Izvini, ali decu ne vaspitavaju nastavnici, nego roditelji, nastavnicima nije posao da uce decu moralu itd. Kad procitam ovakav komentar, kapiram da mnogi roditelji misle da je dovoljno samo da napravis dete, obezbedis mu hranu, odecu, i knjige za skolu i tvoj roditeljski posao je gotov .. Nije tako. Agresivno ponasanje je odraz roditelja i stanja u porodici .. Ako dete pocne da se drogira - roditelji su krivi, ako je nasilnik opet su roditelji krivi, sta god dete da radi lose ili dobro to je zasluga roditelja. Znaci, nisu krivi nastavnici, nije kriv zakon, nije kriva farma, nisu krivi drekavci .. krivi su samo roditelji.
Ali mnogo lakse je okriviti nekog, najcesce cuvena "upao u lose drustvo", kao da je to "lose drustvo" rupa na putu, pa tako ides, ides, i tek odjednom upadnes .. Taj izraz samo znaci da ti, roditelj, nemas pojma sa kim ti se dete druzi.

tranzishn

pre 8 godina

Ma bre muka mi je vise od raznoraznih teoreticara. U ovoj drzavi, samo se truća i analizira, bez bilo kakve akcije. Ne zaposljavaju se strucni kadrovi za konkretne probleme, nema nikakve prevencije, podrske...i sad bih mogla do ujutro, al i to bi bilo razglabanje. U glavnom, s obzirom na stanje i to sta se svakodnevno plasira u medijima i td, dobro da ima i normalne dece.

seljadin

pre 8 godina

@Toronto, da li si cuo za 19sto godisnjeg Luku Gordica i njegovo ubistvo u Kanadi ? Siguran sam da jesi, samo za nedelju dana u malom kanadskom gradu jedan ubijen, vise izbodeno tinejdzera.
http://www.cbc.ca/news/canada/british-columbia/luka-gordic-19-killed-during-violent-whistler-may-long-weekend-1.3078435
Nevezano za tu tragediju, elem to su drzave gde morate nositi 10$ u dzepu, ako se nadjete u pogresnom kvartu i nemate, onda noz radi.

Kad sam bio u osnovnoj skoli, u osmom razredu, bio je jedan koji je voleo da maltretira druge, igrali smo kosarku, i slucajno sam rukom zakacio njegovu kosulju, otpalo mu dugme, i on mi opali samar. Tad mi je bilo svega dosta, iako je bio vislji 10cm od mene, tj. stariji 1 godinu, tako sam ga izlupao da se srusio na zemlju, od tada me vise nije dirao.

Milutin

pre 8 godina

Kao sto vec napisah ranije, ovde na nekom od slicnih tema, Srbija veci problem od ovoga nema. Sve vam je ostalo u odnosu na ovo vrsnjacko nasilje - nista. EU, Rusija, USA... Sve je to nista. Znam da losa ekinomija povlaci jos raznih uzasa ali ovde se ne radi ni o tome, po meni, ovakvo stanje generisu rijaliti programi. Veoma uspesno, evidentno! Sistem vrednosti je klasicno deklasiran, nikautiran, na podu. Samo napred Srbijo.... Kakav uzas.

Jovan

pre 8 godina

Mene su maltretirali u skoli (osnovnoj i srednjoj) u jednom manjem mestu u srbiji. To su sve deca iz katastrofalnih porodica, vecina razvedenih roditelja. Danas oni rade na pijaci, u kopirnici ili igraju igrice. Ja ima saljem pozdrave ovom prilikom iz Njujorka. Toliko. Zeleo bih da porucim ovoj deci da ih samo ignorisu i da je ok biti drugaciji. Jednog dana ce se sve pokazati, samo radite na sebi ;) pozz

zoran

pre 8 godina

zakoni moraju da se menjaju pod hitno...vi danas imate u osnovnoj skoli nasilnike kojima niko nista ne moze..ej on psuje nastavnike,dize noge za vreme casa na sto,izadje i udje na cas kad hoce,maltretira slabije od sebe,roditelji ga stite jer su isti,a jedina kazna je ukor...kakva sprdnja,kakvo ponizenje za nastavnike....najstrasnije je sto trpe dobra deca..nastavnici ne mogu da se posvete nastavi jer resavaju svakodnevno ove probleme...ko vam kaze da ovo nije tacno taj vas laze..ovo iz prve ruke,supruga radi u osnovnoj skoli...da li ovo moze da se resi...naravno i to vrlo lako...dozvoliti kao u srednjoj skoli da moze da se iskljuci nasilnik iz skole...

srpska

pre 8 godina

Psihicko nasilje je nekad mnogo gore od fizickog. Svi zaboravljaju na to. Ja sam bio zrtva pre svega psihickog a delimicno i fizickog nasilja u skolskom periodu 1-8,osnovne i to vecim delom od strane organizivanih grupa devojcica , mahom starijih. Ko nema zastitu lose ce proci. Sistem zastite kod nas ne postoji , direktor, pedagog, nastavnik , to je kod nas samo smesna forma. Nacin za dobijanje plate. Neke rane se mogu zaleciti da , ali oziljci vecno ostaju ma sta mantrali psiholozi. Veoma vazan period za razvoj licnosti, posle je covek stena.

WakeUpSheeple

pre 8 godina

Smarate sa parovima i farmom, to samo gledaju ljudi 50+. Pocnite malo da vodite racuna o svojoj deci umesto sto kukate "drzava da uradi nesto". Ljudi ispod 20god slabo i gledaju tv. Posto su za kompom mnogo vise vremena.

Pozz

pre 8 godina

Glupost sad je sistem zastitio decu od nastavnika nasilnika a podstakao decu nasilnike da maltretiraju drugu decu i nikom nista. Nema nacina da se deca od same dece sacuvaju jer je sve u slobodi.

tuzite ih

pre 8 godina

Za svaku povredu, maltretiranje, ponizavanje treba podneti tuzbu, privatnu, za povredu i pretrpljeni dusevni bol ili kako se to vec sroci. Traziti pare i to mnogo para pa kada roditelji dobiju da plate 20000e jer im dete divlja malo ce promeniti stav. Ali nas narod je cudan i kada neko ubije necije dete u saobrajci a roditelji traze odstetu jave se pametnjakovici da tvrde da je to sramota i da unovcavate smrt, povredu deteta, bilo sta. Gluposti. Kao na zapadu potrebno je sto vise takvih tuzbi. Oni su davno shvatili da je udar po dzepu najbolja terapija za raznorazne bezobzirne divljake. A mi ih imamo na izvoz.

zoki

pre 8 godina

Kod mene u razredu u osnovnoj skoli je bilo bas tako. Po prirodi sam ne nasilan, ali sam imao neko postovanje i kod jednih i kod drugih. Kada su siledzije postale agresivnije ja sam se priklonio potlacenima i momentalno sam postao zrtva. Doduse treba biti hrabar i uzvratiti, a to sam i radio. Ipak i posle toga nastavio sam da se druzim sa potlacenima. Nakon dugo godina, sad imam 35, sretao sam tu potlacenu decu kao odrasle ljude. Nekima su ostale trajne traume, jedan drugar je bio fenomenalan djak a sada se odao alkoholu, jedan drugi je postao cudan u smislu da sada cupa obrve, a secam se da su ga najvise zbog toga zezali. Ovo su samo dva primera a znam ih jos puno. Mogu samo da kazem da je bilo evidentno u kojoj si grupi, nije bilo neutralnih. Nisu svi nuzno mucili i maltretrirali ali su podrzavali na neki nacin, makar i ne reagovanjem. Na kraju je jedan zlostavljac tesko povredio jedno dete metalnom stolicom. Nakon toga je izbacen iz skole. Cujem da je sada i gore u skolama...

sandra

pre 8 godina

Ja imam djaka,..zgrozena sam na skolstvo!..Ma kakav bre deciji zakon,pa naravno da su sve agresivniji kad nastavnik ne sme da pisne!..I naravno zbog tog decijeg prava oni rade sta hoce ali bukvalno!..Iskacu kroz prozore,beze sa casova jer zbog neopravdanih mogu samo imati losu ocenu iz vladanja,svadjaju se sa nastavnicima,zato sto oni imaju prava...Nedaj boze da ga nastavnik posalje u cosak,pa to je zakonom zabranjeno!...I svaki put se zgrozim kad sa razrednom udjem u ucionicu a oni bukvalno bleje,niko ne ustaje!.I uvek naglas kazem..DALI SU VAM RODITELJI nekad pricali da su u nase vreme djaci ustajali kad udje nastavnik?!....LJUDI bre...ja sam u nastavnika gledala ko u boga!!!...

Toronto

pre 8 godina

@Toronto, da li si cuo za 19sto godisnjeg Luku Gordica i njegovo ubistvo u Kanadi ? Siguran sam da jesi, samo za nedelju dana u malom kanadskom gradu jedan ubijen, vise izbodeno tinejdzera.

(seljadin, 21. mart 2016 19:23)

@ Seljadin: a da li si ti cuo da se danas neki lik razneo bombom u sred Beograda? Otvori slobodno hroniku na b92 i uporedi s hronikom u bilo kom gradu u Kanadi. Uzmi samo zadnjih mesec dana, pa uporedi nasilje, ubistva, pljacke, bombe itd itd. U Kanadi i ako se desi neki zlocin, razresi se u rekordnom roku a pocinitelj debelo kazni. A u Srbiji je kazna ' relativna stvar' i zavisi od mnogo faktora (najcesce vezanih za bankovni racun). Hocu da kazem da kriminala ima svuda, ali ja odbijam da zivim u Srbiji iz istog razloga iz kojeg ne zivim u Kolumbiji, ako me razumes.

Milan

pre 8 godina

Sistem ne radi. Mene su matletirali godinama, i svaki put kad je reagovao školski psiholog bili su gori, jer sam 'cinkara' i jer ih psiholog 'smara'. Jednom mi je puklo kada su me trojica držala dok me je treći pekao cigarom po ruci (od čega i dalje imam fizički ožiljak) i ovom što me pekao sam izbio zub nogom dok sam pokušavao da se oslobodim. Moji su bili tuženi zbog ozbiljne fizičke povrede i nasilnog ponašanja, a ja sam završio na lekovima za smirenje.

Psihologe treba ukinuti, ne služe ničemu. A zbog tog leka nisam dobio posao jer su mislili da sam sumanut (gazda iskopao karton).

Odselio sam se iz Srbije, živim normalno.

jegood

pre 8 godina

Problem je sto ako i ima samo dvoje nasilnika u razredu od tridesetdvoje, tridesetoro nenasilne dece ce biti ugrozeno od strane to dvoje. Takav je sistem, kazneni pre svega. Deca nisu zasticena, nisu zasticena odgovarajucom kaznenom politikom ni skola ali i pravnog sistema..

Smuleco

pre 8 godina

Propale "vrednosti", u državi Srbiji. Može de reći, dezintegrisano "tkivo" morala, i pravih vrednosti! A deca su samo, najbolji primer toga.

Анархиста

pre 8 godina

Кад бисте све те "описане" почели да обарате на август у основној можда они не би умислили да су толико опасни па би оно који основну заиста заврше могли да се на миру школују а ови први не би могли да преко странке постану директори.

činjenice

pre 8 godina

moje dete se pre neki dan vratilo kući sa modricama.Tukla su ga deca.Ovo je stvarno više prešlo svaku meru.Ili smirujte nasilnike ili nećemo dozvoliti da nam deca nebezbedna idu u školu.I posle eto otkud samoubistva i sve.U Evropi se sve lepo rešava.Roditelji nasilnika dobiju kaznu(može biti čak i zatvor ukoliko je nasilnik detetu naneo teške telesne povrede)i tamo su deca mirnija.

Lazarenko

pre 8 godina

(Veroljub, 21. mart 2016 17:55)

Potpisujem svaku reč koju si napisao. Ja imam dobru memoriju, dobro pamtim te "vesele osamdesete" i dobro znam da je ovoga bilo dosta i u to vreme, samo se guralo pod tepih.
Treba razlikovati vršnjačko maltretiranje od maloletničkog kriminala (tuče, otimanje novca i sl.). Vršnjačko maltretiranje obično sprovodi veća grupa, a neretko i ceo razred - par kolovodja, par aktivnih nasilnika i jedna poveća grupa koja se smeje i izruguje žrtvi (u ovoj grupi delovanje devojčica može da bude naročito "otrovno"). Žrtva je obično samo jedna, "najslabija karika" koja nosi užasan teret na nejakim plećima.
Sve u svemu, imate veće izglede da vam dete aktivno ili pasivno učestvuje u maltretiranju najslabijeg u razredu, nego da je ono žrtva. Pričajte sa svojom decom, edukujte ih, ali i "preduzimajte mere" kada nema druge. Naravno, ne sami - ovo je jako delikatna tema kojom aktivnije mora da se pozabavi i prosveta i roditelji i psiholozi i, na kraju, "nadležne službe". Mada, kada stvar dodje do policije, to znači da je već kasno i da je ceo lanac pre njih dobrano propustio da odradi svoj posao. Potrebno je da se ovom problemu posveti veća medijska pažnja, a potrebna je i šira akcija za koju, bojim se, naša država nema kapaciteta (kao i obično).

glupo brdo

pre 8 godina

Pa o čemu mi pričamo kad su na TV-u Farma i Parovi,deca nisu izolovani svet,oni sve to prate i to negativno utiče na njih,naravno samo sam dao primer ovih rijalitija,takvo nam je citavo okruzenje,sve se resava nasiljem i to je ,,kul".kakva će nam biti budućnost,naravno nisu svi nasilnici,ali sve ih je vise.

Lea

pre 8 godina

Ovaj čovek zna šta priča. Ova tema, pitanje psihološkog zdravlja je jako važna. Bilo bi lepo da se pokreće češće i da se uradi nešto po tom pitanju. Mnogo je naprslo društvo u globalu.

Mare

pre 8 godina

Planiram da ako budem imao dece, obavezno ih rano usmerim na neku borilacku vestinu. Prvo, podizu samopouzdanje, drugo, ako bude trebalo mocice da "pokaze zube". Ocigledno da kao drustvo funkcionisemo na niskom nivou, tako da razgovor sa nasilnicima ne pomaze, a ja opet ne mogu da budem stalno pored njega.

osica

pre 8 godina

Pročitala sam sve komentare,verujte da sam ostala bez teksta. Moje je mišljenje da sve ide iz kuće, ne postaje neko nasilnik što mu se eto postaje, nego u 99% slučajeva preslikava ponašanje iz kuće. Nije obavezno da se roditelji svađaju i tuku, dovoljno je da čuju maminu ili tatinu priču kako su tamo nekog u prodavnici, pošti " postavili na svoje mesto ", obično pristojnu osobu koja ne želi da ulazi u rasprave. Takvi roditelji sasvim svesno prave od svog deteta barabu jer su i sami takvi. Ja ne poznajem mnogo takvih, ali tvrdim da je to uzrok.

Filmofil

pre 8 godina

@zoki

Bas tako kako ste napisali. Nisu krivi samo nasilnici, kriva je i cutljiva vecina. To je ono o cemu je pisao Martin Niemoeller posle II svetskog rata. Vama svaka cast za licni integritet u skolskom uzrastu i ematiju kod odraslog sada.

nemanja s.

pre 8 godina

Zaposleni u osnovnim školama su ovoga itekako svesni. Raste agresija i delikvencija. Vaspitana i vredna deca sve više trpe. Nastavnici nemaju prava da reaguju. Sve se završava na opomenama i ukorima!

supervisor

pre 8 godina

Mora se razmotriti i cinjenica da ovako nesto ne postoji samo kod dece vec i kod odraslih. Zovemo ga mobingom, ali neretko ima i elemenata i fizickog nasilja, narocito prema starijima, slabijima. Ne samo deca vec i odrasli su odavno skrenuli sa moralnog i normalnog puta i pitanje je ko ce na njima da radi.

Filmofil

pre 8 godina

@Pera

Nisam iz Beograda. U skolu sam isla osamdesetih i potvrdicu ovo o cemu Veroljub prica. Ovo je problem celokupnog srpskog drustva.
Mali Aleksa je iz Nisa. Nekoliko ubistava, onaj decko sportista je ubijen od drugog zavidljivog iz cista mira. Nisam sigurna da je (bio) Beograd divljina, a ostatak Srbije pastoralna sredina.

Ivan

pre 8 godina

Dok god se u ovoj zemlji nasilje i bahatost ne kaznjava imacemo ovo sto imamo.

Dok god je nekima dozvoljeno da vose zutom trakom, pod rotacijom, na crveno da prolaze, da ih sudije pustaju za svako delo a da mi ostali gradjani to gledamo - pravde nema i nece biti.

Deca samo prate pravce odraslih i kopiraju obrazac.

Ovo nije zemlja za slabice.

Goran

pre 8 godina

Kako da resavamo probleme? Sa kadrom sa fakulteta za menadzment? Sa jedne strane prosvetnim radnicima smo prava sveli na minimum, sa druge doveli kadar bez adekvatnog obrazovanja. Ako na to dodamo decu zasticenih socijalnih ili politickih kadrova, dobijamo bas to sto imamo danas. Lose obrazovanje, vrsnjacko maltretiranje i opste nezadovoljstvo obrazovnim sistemom. Kakomenjati stvari, na zalost nikako Ceka nas jos mnogo ruznijih dogadjaja pre nego se svati da ovako vise ne ide Kada "zasticeni" potpuno upropaste skolstvo, krenuce privatne skole za izabranu decu koja danas cine osnovu problema.

Bunika

pre 8 godina

"Mi imamo agresiju kao biološki potencijal. Tu činjenicu ne možemo da zanemarimo i ne možemo da se pravimo da ona ne postojI", rekao je Milić.
Bolno je koliko je tacno sve sto je ovaj covek rekao. Ne mozemo se vecito vaditi na nizak standard i bedu, kad vidimo da su najagresivniji medju mladima obicno oni kojima ne fali na materijalnoj strani, vec na emotivnoj. To je cesto slucaj i kod dece. Na zalost, ako kazemo da sve pocinje iz kuce i porodice, a roditelji zlorabljeni od poslodavaca rade 6 dana u nedelji po ceo dan i nemaju odgovor na egzistencijalne probleme koji bi omogucio vise prisustva u kuci i uvid u medjuljudske odnose koje deca grade, onda mozemo i da krivimo materijalne probleme.
Ipak, ipak... nema izgovora za apatiju i toleranciju nasilja.

nikola1992

pre 8 godina

Problematicne dece ima mnogo, a veliki problem je i da ih ima sve vise i vise, ali nije istina da nema sredine. Ima je i ono sto je jos uvek dobro je to da je ona u vecini. Ipak, ja bih primetio nesto drugo. Osnovnu skolu sam zavrsio pre 9 godina i polako moze da se vidi ko je u kojem pravcu krenuo u zivotu i moze se primetiti da oni koji su bili problematicni, da su takvi i ostali. Pa su sada ili vec u zatvoru ili im se isti smesi. A to znaci da postojeci sistem nikako ne funkcionise i mora da se menja! Ostrije kazne, mnogo veca ovlascenja profesorima i zastita normalne dece.

SAMO BAHATO

pre 8 godina

@zoran, moze i osnovnoj ili je bar moglo nekada. Ali dzabe to kad ce da nastave istu pricu, mozda i da ga cekaju ispred kuce da ga biju.

Sanja

pre 8 godina

Klinac koji je nasilan ili ucini ozbiljan prekrsaj, ne treba da dobije samo ukor nego da bude izbacen iz skole barem na nedelju dana, kao sto se radi u nekim zemljana pa neka roditelji misli sta ce sa njim raditi za to vreme. A ako ponovi iste greske da leti iz skole!

kolektivna odgovornost

pre 8 godina

lakse je sve svaliti na pojedince nego razumeti da je problem u drustvu. Ne govorimo o izolovanim slucajevima, nasilje je mnogo cesce grupnog karaktera i ima ga svuda.

BeKo

pre 8 godina

Pred čovekom stoje dve osnovne, međusobno suprotstavljene mogućnosti: biofilna (zasnovana na ljubavi prema životu i razvoju) i nekrofilna (određena ljubavlju prema smrti i uništavanju).
Čovek nije određen instiktivnim reakcijama već karakterom. Karakter je nadokanada za slabljenje instikata. Stvara se kroz životno iskustvo. Predstavlja relativno stalan način odnosa prema stvarima i prema ljudima. Za oblikovanje karaktera najvažniji je uticaj porodice, a preko porodice uticaj društveno dominantnih odnosa jer je porodica AGENT DRUŠTAVA.
Društvo nastoji da, posredstvom porodice, obrazovnih ustanova i sve više mas medija, utisne obeležja društvenog karaktera u psihu pojedinca, da u njemu razvije potrebu da čini, misli, oseća ono što je društveno poželjno.
Bez mentalno zdravog društva nema ni zdravog pojedinca.

Talion

pre 8 godina

Nije tacno da su deca ili pradatori ili zrtve. Cinjenica je da u gotovo svakom odeljenju postoji mali broj nasilnika, i mali broj onih koji su zrtve. Ti nasilnici uglavnom lako prepoznaju one koji nisu spremni da se brane, ili nisu u stanju da se brane i skoncentrisu svoje maltretiranje na njih. I retkost je da izlaze iz tog sablona, tj da diraju nekog drugog u odeljenju, iz jednostavnog razloga sto je vecina tih nazovi predatora gomila kukavica, i nikada ne udaraju tamo gde potencijalno moze biti tvrdo. Za to vreme vecina razreda gleda svoja posla. Resenje ovog problema nizu prazne price, vec ostre kazne. To je jedini jezik koji takvi razumeju. Lepo u popravni dom, pa kada par nedelja, meseci i sl, provedeu odvojeni od mame i tate, mobilnog, racunara i drustva uz recimo obavljanje nekod drustveno korisnog rada, pa da vidis kako bi im se ponasanje promenilo. Ovako znaju da kazne prakticno nema. Skola im ne moze nista, zakon je nikakav pa im i policija ne moze nista, i sve tako dok nekoga ne ubiju, a onda slusamo kako je od ranije bio poznat policiji.

dawgz

pre 8 godina

Meni se hvala bogu nista nije desilo, iako sam bio mnogo drugaciji od ostalih ali nagledao sam se uzasnih stvari (promenio sam 3 skole)

Brenki

pre 8 godina

Iskrivljen sistem vrednosti se duboko ukorenio u pore drustva cak medju populacijom srednjeg i starijeg doba. Mene to zabrinjava, anksioznost roditelja, vaspitaca, nastavnika, profesora, direktora, ministara i ostalih "odraslih" ljudi u cijim rukama se indirektno nalazi buducnost mladih, tj. onih koji treba jednog dana da preuzmu odgovornost. Ako imate takve "uzore" u svakodnevnici(deca uvek pokusavaju da imitiraju odrasle)koji se medijskim putem intezivno i obimno izlažu javnosti i ako se taj stil zivota smatra opste prihvacenim, cak pozeljnim... Crno nam se pise.