Sreda, 16.12.2015.

13:08

Da li se Nedić ubio ili je bio ubijen?

Izvor: Branislav Grkoviæ

Da li se Nediæ ubio ili je bio ubijen? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

Cist racun duga ljubav

pre 7 godina

za (as, 17. decembar 2015 18:20)
Sam si naveo informacije - kazes da su komunisti pripremali da posle rata predaju zemlju Staljinu?
Pa kako su je to predali?
Uradili su upravo obrnuto - odbranili su zemlju od Staljina, 1948, sto tada nije bilo lako, za razliku od Nedica koje je predao zemlju Hitleru i nije smeo da pisne.

Dejan

pre 8 godina

Nedic je saradjivao sa nemackim okupatorom I zbog toga ne moze da bude rehabilitovan. Njegova rehabilitacija predstavljala bi reviziju istorije. Ono sto je potrebno uraditi je da se nepristrasno sagleda njegovo ponasanje I dela za vreme drugog svetskog rata.
Svi znamo da je radio na zbrinjavanju I prihvatu Srba iz NDH. Takodje se majcinski poneo I prema proteranim Slovencima. Ako je ikako moguce treba preispitati da li je specijalna policija bila pod direktnom kontrllom gestapoa ili je on imao I kakvog uticaja na nju. Sto se tice stradanja Jevreja I Roma takodje treba proveriti da li je on podsticao njihovo stradanje ili je bio nemi posmatrac onoga sto su Nemci radili.....

as

pre 8 godina

Hajde da vidimo kako se pobednicka strana ponasala i da li bi trebala da bude sudjena po istim osnovama.
Od svog osnivanja komunisti KPJ su bili peta kolona: u Aprilskom ratu su zajedno sa ustasama pomagali ulazak neprijatelja i okupaciju zemlje. Potom su bili saradnici okupatora do napada na USSR, a i kasnije u vise navrata barem do 1944. Za to vreme su pripremali posleratnu sovjetsku okupaciju i predaju zemlje Staljinu.
Uz sve ono sto su pocinili pre, za vreme i posle rata, moze se reci da Srbija nije iskusila vece zlocince od Titinih komunista. Gori su cak i od ustasa, jer su im bili saveznici i zastitnici.

Srboljub

pre 8 godina

Možete svakodnevno da stavljate članke o Nediću, da pišete knjige, Radašin opet da snima filmove i serije (epske promašaje, kako se već pokazalo), da ga ugurate u čitanke kao junaka - "žrtvu vremena" (i da tako utabate put za Ljotića) - kvisling ostaje kvisling; bićemo JEDINA država koja rehabilituje ljude sa gubitničke strane II svetskog rata i jedini narod koji zaslepljen ideološkom mržnjom prema sopstvenoj istoriji i Srbima koji su de facto bili komunisti frizira i/ili prilagođava činjenice potrebama elita (političke, crkvene i td). Ali, OK - mi smo ionako država samo u pokušaju.

max

pre 8 godina

Da smo 1945. završili sa ustašama, četnicima, baslistima i kapitalizmom, ne bi nam se dogodila 1991.
(Beopotok Lapšice, 16. decembar 2015 17:17)

ovo nije tacno! ljudi koji su najvise odgovorni za raspad jugoslavije kao i za krvavi bratoubilacki rat su slobodan milosevic-komunista, franjo tudjman-general komunisticke JNA, ratko mladic-komunisticki general JNA, stipe mesic KPJ i tako dalje.

Stella

pre 8 godina

Mnogo je tesko sudito ovakvim ljudima i njihovim (ne)delima. Cudan je bio taj rat, posto je sadrzao elemente i nacionalnog, i globalnog a za nas Srbe je bio pre svega gradjanski. Milan Nedic je kriv zato sto je saradjivao sa okupatorom i za to snosi istorijsku krivicu i odgovornost, ali sam siguran da je njegova krivica manja od one koju su komunisti (pobednici rata) prikazali. Svakako da je toj "pupet" drzavi trebala nekakva organizacija. Da je nije bilo u liku Nediceve ili neke druge vlade, verovatno bi Srbi jos vise postradali jer bi haos bio veci. A mozda i ne bi, nikad necemo saznati. Treba i u tom kontekstu gledati ulogu M.Nedica u istoriji Srbije. Da ne zaboravimo da je on tada bio legitiman lider, nakon kapitulacije KJ i instaliranja nemackog aparata u Srbiji. Tada su gerilci (cetnici/partizani) bili nelegitimne snage. Partizani su legitimitet sami uzeli, i prokazali sve koji nisu bili sa njima.

Dilema

pre 8 godina

@Dragan,

Slazem se sa Vama da su mnogi tajkuni stekli imetak tako kako su stekli. ALI su isto tako komunisti oduzeli imovinu i postenim ljudima koju su generacijama sticali bogatstvo, gradili kuce, oni su im oduzimali i zivot i vinograde. Ako oduzmes imovinu i ubijes deset ljudi od kojih je 5 steklo casno a 5 ukralo pare, da li si ti ucinio moralno delo ili si i sam ukrao? I samo nemojte ono da su svi koji imaju pare ukrali jer moze i posteno da se zaradi.

Komša

pre 8 godina

Ni jedan sud tog vremena (a ni sada) ga ne bi oslobodio krivice tako da ga nisu ubili jer nisu mogli da dokazu da je kriv.
Ubijen je jer bi se sigurbo na sudjenju pominjali pripadnici DM organizacije koni su hapseni i tamniceni na Banjici.To je bio problem a ne Nedic.

skr

pre 8 godina

Rehabilitujte Nedica i recite svojoj deci da sledeci put kada vide da siledzija tuce nekoga slabijeg od sebe to precute, vi kada vidite lopova na ulici kako napada stariju osobu pravite se da ne vidite, kada vidite da muz tuce zenu cutite, vaznije je sacuvati svoju glavu nego uraditi ispravnu stvar. Dobro razmislite kakav uticaj imate na vec raspali sistem vrednosti u ovom drustvu kada podrzavate licnosti kao sto je Nedic. I budite iskreni kada zamislite svoju reakciju da zapadne drzave rehabilituju svoje kvislinge.

neznamkome

pre 8 godina

Pitanje za sve koji misle da bi cetnici spasli Srbe preko Drine. Za njih je rat poceo i pre 1941. godine. Da li bi ih spasili Partizani, Cetnici, ili vlada Milana Nedica. Kada su oni poceli uspostavljati rezim u Beogradu, Srbi su vec uveliko plutali Savom. Draza nije naisao na pozitivan odziv u Bosni. Samo partizanski pokret je mogao zaustaviti pokolj Srba. Za neke neobavestene, KPJ je osnovana 1919. godine na ovim prostorima. Mnogi Veliki borci u Srpskom narodu su bili Spanski borci.

Don

pre 8 godina

Kad ste rehabilitovali fašistu Dražu, zbog čega ne biste i ovoga fašistu, sve su to ista govna. Laku noć Srbijo, od tebe ionako više ništa ne očekujem!

Zoki

pre 8 godina

Odličan tekst. Upravo je pitanje (samo)ubistva ono na osnovu čega treba doneti odluku. Možda neka formulacija koja potvrđuje da je bio saradnik okupatora a poništava odluku kojom je proglašen narodnim neprijateljem, lišen građanskih prava, i oduzeta mu imovina. "Ne dovodeći u pitanje saradnju Milana Nedića sa nemačkim okupacionim vlastima, budući da mu je bilo uskraćeno pravo na suđenje, sud poništava odluku...." U presudi naglasiti da je kolaboracija postojala i da bi bila kažnjiva da je Nediću suđeno.

borko

pre 8 godina

Onog jadnog Vuka Brankovića svi mrze generacijama jer je kao bio s Turcima, ustvari nije, al mrze ga...
Vuk Branković je simbol izdaje u srpskom narodu, prosečan Srbin razume o čemu se radi čim se pomene njegovo ime.
Kako niko ne vidi ovog ovde Nedića kao Vuka Brankovića modernih dana? Mislim, izdao sprski narod, služio okupatora, i ostalo... al ne, za njegovu kolaboraciju ima razumevanja, što je interesantno, baš kod onih koji gude uz gusle o izdaji Vuka Brankovića. Ovde ne prepoznaju izdaju.
Takvi ljudi slave one koji su na Kosovu izginuli za slobodu ne pitajući za cenu.
Oni koji su se borili za slobodu u drugom svetskom ratu često su osudjivani od strane mnogih čije srce brže zakuca kad se pomenu kosovski borci, jer ,eto, nisu hteli da se dogovaraju i pregovaraju sa silom, nego su se izložili pogibelji, i sebe i druge.
Volimo one koji su se borili za slobodu i pali kao žrtve nekada, ali kada se treba boriti za slobodu sada, i kad neko treba da izgubi glavu sada, nekako smo više za pregovore...
Jel može neko da objasni ovakvo stanje malo bliže?

Branislav

pre 8 godina

@ Mile:
Srbija nije prva istrebila svoje Jevreje jer:
1. Nije postojala Srbija;
2. Jevreji nisu istrebljeni, prezivelo ih je petina;
3. Poljska nije pre nikoga istrebila svoje Jevreje jer jednako kao Srbija nije postojala.
4. Ubijao je Gestapo, SS, SD...

Da razjasnimo jos nesto. Niko Nemcima nije dao ni morao dati nikakve spiskove. Niti je morao. Dosli i uzeli. Vecina Jevreja se sama prijavila na javni poziv i pretnju Nemaca.Dusegupka nikad nije vozila ulicama Beograda. Bila je s druge strane Save.

@ Berane: Da je u Srbiju umarsiralo 1000000 Amera, rat bi dobili cetnici, ali uslo je milion Sovjeta, Bugara, Enver Hodzinih partizana i NOVJ pa je ishod bio takav kakav je bio. Da nije bilo Crvene Armije pitanje je sta bi bilo i koliko bi jos trajao gradjanski rat.
Molim da mi objavite komentar posto me iz nepoznatih razloga cesto cenzurisete. Da li sam ideoloski nepodoban?

Jovan

pre 8 godina

@ student prava

sa stanovista zdravog razuma apsolutno si u pravu, samo je problem sto se pravnici njega sete samo kad im ide u prilog, a obicno ga izvrnu do ne prepoznovanja. Tako je i ovde slucaj trazi se njegova rehabilitiacija jer nije imao pravicno sudjenje, a ne jer nije ucinio dela za koja je osudjen, to je potpuno nebitno. Po zdravom razumu takav zahtev za rehabilitaciju bi trebalo odbaciti jer je dobio pravicno sudjenje po tadasnjim zakonima, pretpostavljam, koji su drasticno drugaciji od ovih sad. A pravi zahtev za rehabilitacijom bi bio da taj koji je trazi dokaze da nije kriv za to za sta je osudjen a ne da se poziva na proceduralne propuste. Toliko o zdravom razumu, a koliko je pogresno dovoljno govori sto su se hrvati nasli da nas prozivaju za neonacizam posle "rehabilitacije" Draze?

Berane

pre 8 godina

"Čak i da su četnici oslobodili Beograd, i oni bi ga osudili. To nije sporno."
Aahahahahahahhaha, ali nisu ga oslobodili, niti hteli, niti umeli, niti mogli. I verovatno ni Nedića ne bi osudlili. Oni bi osudili Dapčevića ili Tolbuhina ili nekog npr drugog od partizana... koji jesu oslobodili Beograd.
Poginulo je 3000 partizana - borca NOVJ i 1000 vojnika Crvene armije u oslobađanju Beograda.
Ne zaboravite to.
Smrt fašizmu - sloboda narodu!
Cao.

Arhivator

pre 8 godina

Zašto ste promenili naslov članka? Kao da je najbitnije da li se ubio ili bio ubijen? Rezultat je isti u svakom slučaju, a kako god da je bilo to ne menja ništa u onome šta je radio za vreme rata.
Uzgred, rođeni brat Milutin je izvršio samoubistvo u Austriji pre nego što je izručen Jugoslaviji. A ne kaže se džabe za samoubistvo "It runs in the family"... Plus što lepo piše da je i za vreme rata pretio samoubistvom.
I čemu iščuđavanje kako je čovek od 68 godina i 100 kila uspeo da skoči? Odlučan čovek koji nema više šta da izgubi može da uradi mnogo toga što se na prvi pogled čini teško zamislivim.

Ja

pre 8 godina

Da nije bio "kolaboracionista", nas danas ne bi bilo.
(bjela, 16. decembar 2015 13:37)

Kako to misliš? Nemačka je izgubila rat, a Nedićevo učešće svakako nije bilo presudno da se to dogodi.
Da nije bilo njega, bio bi neko drugi umesto njega. Svakako da je bilo poprilično onih koji bi rado seli u fotelju umesto njega.
Nemci su i princu Đorđu Karađorđeviću nudili da preuzme vlast u okupiranoj Srbiji. Odbio ih je. I zbog toga mu ni dlaka s glave nije falila. Ubeđen sam da su Nemci vuše cenili Đorđa zbog odbijanja nego Nedića zbog prihvatanja.

jovica buđavi

pre 8 godina

1944 god srbi su pobedili srbijance uz pomoć crvene armije i moralo je da se igra kozaračko kolo. epilog toga je suđenje svima koji nisu razumeli kozaru

Arci

pre 8 godina

(Baki, 16. decembar 2015 14:35)
Izmedju zavrsetka 1-og i pocetka 2-og rata je svega 26 godina. Period vladavine krimanala i korupcije. Citajte Nusica, Rajsa....dva razlicita nacina objasnjavanja politickog zivota u Srbiji i velike pljacke Srbije u tom periodu. Naravno, toga je bilo i takozvanih devedesetih, ali sve govori da je oktobarska revolucija odnela sve, ostade sirotinja i medijska propaganda.

D61

pre 8 godina

Sudeći i po ovom tekstu čovek je zaslužio da nastavi da vodi vladu, samo je trebalo objasniti "saveznicima", koji su nas gurnuli u ruke Rusima i partizanima, da ćemo završiti kako smo završili, u komunističkom gulagu. Da li je postojao neki partizan, a fin, to me kopka od kad sam bio dete...

treba pogledati

pre 8 godina

Sjajna emisija na televiziji N1 o Milanu Nedicu.
http://rs.n1info.com/a116362/Video/Snimak-cele-emisije-Pressing-gosti-Milan-Ristovic-i-Bojan-Dimitrijevic.html

Ja

pre 8 godina

Jedna bitna razlika između Petena i Nedića. Između njih je 22 godine razlike. Peten je imao 84 godine kada je doveden na čelo vlade, a Nedić 63. Peten je poprilično bio "jednom nogom u grobu" i u toj vladi se mnogo više pitao Pjer Laval nego on. Zato je Laval posle rata streljan, a PEten nije.
A što se tiče uloge u Prvom svetskom ratu:
Peten je već tada bio general i komandovao je odbranom Verdena. Nedić je dobar deo rata proveo u Vrhovnoj komandi kao generalštabni oficir (potpukovnik). I da, ima određene zasluge tokom povlačenja preko Albanije, ali držim da su zasluge Crnogoraca (Mojkovačka bitka) neuporedivo veće.

Milos

pre 8 godina

Jednostavno receno jedno nacisticki zlo je zamenjeno nesto blazim komunistickim zlom.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)
(Homo politicus, 16. decembar 2015 14:11)
Prava tragedija, narocito kada se ima u vidu srpski demokratski potencijal, nijansiran cetnicko-eticko-ljoticevskim nijansama neznih boja proleca, kada kame rade prekovremeno.

dragan

pre 8 godina

Cuj ove sto tvrde da mu treba vratiti imovinu...PA znate sta,vecina tih sto su pre rata posedovali "pola Beograda" su ondasnji tajkuni, lopurde, prevaranti, lihvari itd. Skoro svi ste za oduzimanje imovine Miskovicu, Beku, Kosticu, Matijevicu... i slicnima. E pa ti predratni su isti kao i ovi danas. I sta vama tu nije jasno?

O rehabilitaciji ne bih trosio reci, jer ako dozvolimo da bude rehabilitovan ovaj izdajnik i fasista onda zaista treba da trazimo i rehabilitaciju Pavelica i Hitlera. A Srbiju kao drzavu treba ukinuti.

Dejan

pre 8 godina

Недић јест формално био издајник, колаборациониста и био би суђен и да су победили Равниогорци.
У онаквој ситуацији у којој се била нашла Србија и српски народ те 1941. године, када су лешеви Срба масовно долазили Савом, када су Немци били пред Москвом, када му је постављен ултиматум: Или да преузмеш владу или се Србија дели север-Мађарима, исток-Бугарима, запад-Усташама и југ-Шиптарима, да ли бар неко ко само виче "издајник, издајник" да ли тај неко може да претпостави колике би још биле жртве да смо прапуштени на милост нашим "вековним пријатељима"???
Недићева побуда да прихвати да буде колаборациониста је из племенитих разлога, да покуша да спасе коју српску главу. И он је спасао многе, збринуо и нахранио избеглице, обезбедио да се преживи страховита глад...
Није њега "српском мајком" назвао неки политичар или аналитичар већ сам народ, онај мученички којем је он помогао. Није тај анрод био ни фашистички нити је волео Хитлера, тај народ је спас од смрти нашао у Недићевој Србији.
Као што има многих који га проклињу јер им је неког отерао у смрт, тако има и оних који му пале свећу јер их је спасао сигурне смрти.
Дакле, ја не умањујем никако Недићеву кривицу, и објективну и субјективну и сматрам да не може бити рехабилитован али је поштено, зарад покољења, зарад историјске истине да се о његовој жртви и о бројним животима које је спасао исто учи и говори као што се учи и говори о његовој издаји, колаборацији и кривице за многе стрељане.

realan '90

pre 8 godina

problem je sto Srbi znaju istoriju drugog rata gledajuci "otpisane" , "bitku na neretvi"
nemacki podaci , za vreme okupacije u beogradu do jeseni '44 nije ubijen niti jedan njihov vojnik!
"bitka na neretvi" , nemacki i britanski izvori se poklapaju 2 poginula nemacka vijnika...italijani cak akciju objasnjavaju kao pokusaj da se opkole cetnicke snage
Nedica ne treba rehabilitovati !!!
ali istoriju DA... Srbi vi ste gubitnici drugog rata!!!

student prava

pre 8 godina

@Jovan

Da, kada se utvrdi da neko nije imao pravicno sudjenje, kao sto je utvrdjeno u slucaju Draze, odluka se ponistava i moze da se pokrene novi postupak. Samo sto, ipak, zdrav razum ne dozvoljava da se sudi mrtvom coveku.

playmaker

pre 8 godina

Ko je mogao i smeo da se javno suptostavi bilo kojoj sili.Njegova je krivica sto ga osudjuje nasa hrabra vlada iz izbeglistva,hrabri ravnogorski pokret iz sume i na kraju izvrsitelji pobednici na ruskim tenkovima.Mrzeo je komuniste i masone i bio u pravu.Ja sam bio komunista i vidim da je to obicna laz,stvorena za otimacimu,koja na kraju dovodi do krvavog razlaza bivsih drugova.
(TrN, 16. decembar 2015 14:19)
Hahah,primecujem da je mnogo tyakvih kao ti. Zasto je kriv komunizam zbog one stoke koja je dosla da vlada Srbima od 40tih??? Nije kriv ni komunizam kao sto nije kriva ni svastika zbog onih koji su zloupotrebili to oboje. Komunizam stvoren za otimacinu?? Pa ti mora da se salis,u poredjenju sa pljackaskom kraljevinom i i ovom kvazi demokratijom ti uperujes prst u komunizam i vices lopovi?? :)) komedija

Baki

pre 8 godina

Ovo je do sada jedini intervju sa istoricarem koji podrobno govori o Nedicu. Imovina koju je Milan Nedic stekao i imao prije 2. Svjetskog rata treba da bude vracena i to je neupitno. Misljenje koje imam o njemu i samom postupku rehabilitacije cu zadrzati za sebe.

Micifu

pre 8 godina

Ma sta god dobro da je radio, on je bio uz naciste i tu nema sta dalje da se prica!
To sto su njegovi potomci dovoljno potplatili nekoga da pokrene postupak rehabilitacije je nasa danasnja bruka!

Lemi

pre 8 godina

Citao sam brdo tekstova komunistcki indokriniranih istoricara , prvi put se ukazala prilika jednom objektivnom pametnom čoveku i sve je jasno , konacno pokazana i bela strana sto je jako bitno, postojala je dobra namera , i sam general Nedic se malo izgubio u borbi protiv veceg zla koje nam je kasnije došlo , svaka čast za b92 prvi put narod ima priliku da procita kompletnu argumentovanu situaciju, molba za redakciju da godpodju Pintar intervijuise na temu na primer goli otok ili život i stradanje vojvode Bojovica od 1941.pa do smrti ! Pozdrav

Lukas aus Agram

pre 8 godina

Nemojte mi sad kako nikad nije osuđen, ni Draža ni on, nisu ni Hitler, Goebbels i Himmler nikad osuđeni.
Nedić je bio gori kvisling od francuskog maršala Petaina koji je bio omiljen među Francuzima kao junak 1.svjetskog rata i koji je osuđen na srmt pa je De Gaulle pretvorio tu kaznu u doživotni zatvor.
Obojica su surađivali s nacistima i izvršavali njihove naredbe pogotovo kod tzv. Konačnog rješenja, istrebljenje Jevreja kad je Srbija postala prva judenfrei država, proguglajte malo šta to znači.

Jovan

pre 8 godina

bio bi osudjen pred bilo kojim sudom kao i sto bi bio oslobodjen pred bilo kojim sudom sto sad rade lazno nazivajuci proces rehabilitacijom, jer covek zaista nije imao pravicno sudjenje. Sudija koji donese presudu da nije imao pravicno sudjenje odmah mora da pokrene postupak za novim sudjenjem, isto je trebalo uraditi i u slucaju Draze Mihajlovica. Ovako ispadamo veci fasisti i nacisti i od Musolinija i Hitlera, jer se eto jedino kod nas takve licnosti rehabilituju.

TrN

pre 8 godina

Ko je mogao i smeo da se javno suptostavi bilo kojoj sili.Njegova je krivica sto ga osudjuje nasa hrabra vlada iz izbeglistva,hrabri ravnogorski pokret iz sume i na kraju izvrsitelji pobednici na ruskim tenkovima.Mrzeo je komuniste i masone i bio u pravu.Ja sam bio komunista i vidim da je to obicna laz,stvorena za otimacimu,koja na kraju dovodi do krvavog razlaza bivsih drugova.

артиљерац

pre 8 godina

Тачно је то,што каже Др Стојановић.Недић је био колаборациониста,то
се не може порећи.СДС(српска државна стража)је рецимо учествовала у
привођењу,код стрељања у Крагујевцу.Али,с друге стране,заиста је,
колико је то био у могућности водио рачуна о томе да сачува српско
национално биће.Тома Максимовић,његов комесар за избеглице,је парама
откупљивао Србе из НДХ.Породицу моје мајке,Срби из Македоније,су 1941 протерали Бугари.У Србији су,врло организовано,дочекани од
стране тог Комесаријата за избеглице.На станици у Ћуприји су их
сачекали домаћини код којих су смештени.Мој ујак је 1942,кад је напунио 15 година послат на занат у Београд.Значи недићева "влада"
је чинила шта и колико је могла.Можда је најбоље рекао Др.Стојановић
на крају чланка:И четници би му судили,да су они победили.

Homo politicus

pre 8 godina

Lepo izlaganje istoricara, medjutim upada u oko jedna stvar oko eventualnog sudjenja Nedicu. Naime, prilikom izricanja presude uvek se uzima u obzir sta je to sto preteze na stranu Nedica, koje su to odlucne cinjenice koje mogu dovesti u povoljniji polozaj okrivljenog i na kraju do reheabilitacije. Cinjenice koje idu u prilog Nedicu su:
- Njegova istorijska uloga pre WW2
- Zahtevi upuceni Hitleru za osnivanje Sabora
- Zbrinjavanje izbeglih iz okupirane Kraljevine i NDH
- Zahtevi za prestankom ubijanja 100 za jednog
- Borba protiv komunista i njihove poltike (legitimno pravo)
- Stalna prismotra od strane Gestapo-a
I ono najvaznije, podsvesna zelja da posle rata na vlast ne dodju komunisti vec da se omoguci kontinuitet politickog sistema u vidu monarhije.
Na zalost, ovo poslednje je bilo pogubno po srpski narod i njegove drzavne i nacionalne interese (komunisti su dolaskom na vlast streljali sve pripadnike srpske garde pa i samog Nedica bez bilo kakvog sudskog postupka).
Jednostavno receno jedno nacisticki zlo je zamenjeno nesto blazim komunistickim zlom.

bgd

pre 8 godina

"Iz spisa se vidi da je Nedić govorio da je prihvatio da obrazuje tu vladu jer je postojala opasnost da Nemci intervenciju protiv ustanaka povere ustašama, Bugarima i Mađarima. "

Pa što se onda mešao?
Em bi ovi bili poraženi i pobijeni, em bi ustanici zarobili još više oružja, a saveznici se iskrcali na Balkanu i poslali pomoć...

Pavle

pre 8 godina

Ako ga je razalovala vlada u izbeglistvu taj covek ne zasluzuje rehabilitaciju ni u kakvom slucaju. Nedic je bio kolaboracionista sa okupatorom i za to postoje mnogobrojni dokazi. Zaista nema razloga da ove sramotne primere ponasanja u ratu ponovo izbacujemo na povrsinu i ponovo se "delimo" na one za i protiv. Sramota je prema onoj ogromnoj vecini antifasista i ogromnoj zrtvi koju je nas narod podneo u tom ratu.

Vera

pre 8 godina

Slazem se da Nedic ne bi trebalo da bude rehabilitovan (Iako nije ni docekao sudjenje) i da bude svrstan medju "dobre momke". Ali, ostaje jedno veliko pitanje koje se tice njega, njegove brace i potomaka, a to je podela cele imovine, od koje je veliki deo nasledjen od njihovih roditelja. U celoj ovoj zavrzlami, ostaje pitanje nasledstva imovine. I cinjenica da je imovina Milutina i Bozidara Nedica takodje nepodeljena zbog Milana Nedica. Nadjite pravni okvir da naslednicima vratite ono sto im pripada, a da Nedica ne svrstate medju pobednike.

bjela

pre 8 godina

Da nije bio "kolaboracionista", nas danas ne bi bilo.
Nego bismo bili novi Kurdi, Jermeni...
Opet, ne bi mi bili mi, da ne pljujemo po svojim izbaviteljima. Domaćim il stranim.
Srbi su, inače, na zapadu poznati kao prevrtljivci. Bar njihove "političke elite".
Nisu nas nazivali divljacima, šizmaticima, kako god... zbog naše kulture, nego zbog infantilnig osećanja drzavotvornog i sadizma prema sebi.

Istorik

pre 8 godina

A ko je okrivio Nedića da je izmislio holokaust. Izmislili su ga, davno pre Hitlera, Spanci, Rusi, Francuzi...Ali, Nedić je, i baš Nedić omogućio ubijanje srpskih Jevreja i Roma, on je davao Nemcima spiskove, on je dozvoljavo da beogradskim ulicama špartaju dušegupke. Možda po zaslugama Nedić nije dorastao Petenu, ali po izdaju svoje otadžbine sigurno jeste.

Moskwich

pre 8 godina

Mozda je on mislio da ce uspeti da prevesla Nemce, ali Vlada na cijoj teritoriji se desi streljanje dece u Kragujevcu,Banjicki logor, ubijaje Jevreja,Roma i Srba,itd.., nema cime da se odbrani .

Шогор

pre 8 godina

Једино што је изузетно сложено су ови текстови у циљу релативизације његове кривице и одговорности. За све остале, оне је једноставно квислинг.

Vlada komunista

pre 8 godina

Zlikovac i izdajnik, tačka. Moju porodicu su streljali i sad hoćete rehabilitaciju? Samo vi tako nastavite pa ćete dobiti šta zaslužujete, oko za oko zub za zub.

John

pre 8 godina

"Zašto su Nemci izabrali Nedića?"

Vrlo jednostavno. Prvi "pik" im je bio Ljotić, deklarisani pro-nacista još pre rata. Ali je on odbio. Nedić je bio u rodbinskim vezama sa Ljotićem i eto... veze i protekcije rade i kad je zemlja pod okupacijom.
Nađite na Vikipediji članak "Stanojevići".

"ili ima prostora za sumnju da je on ubijen?"
Novoj vlasti nije odgovaralo da ga ubiju. Izvodili su na suđenja sve kojih su mogli da se dočepaju. Oni kojih nisu uspeli da uhvate... pa, pitajte Maksa Luburića...

" Šta je to što je Nedić tražio od Nemaca?"
Čudno kako profesionalni vojnik ne shvara šta okupacija znači i podrazumeva. Okupator manje-više ima pravo da radi šta hoće. Na takozvanom "Talačkom procesu" u Nirnbergu (ne ono suđenje, drugo) sud je npr. zaključio da streljanje u Kragujevcu samo po sebi nije ratni zločin (okupator ima pravo da strelja u znak odmazde), ali da su preterali, streljali "nesrazmerno" i da zato ipak jeste zločin.

"za čiji je račun nemilosrdno pljačkao Srbiju"
Gering je pljačkao svuda, ne samo u Srbiji.

"Nedić je više puta tražio da Nemci definišu granice"
Nema. Srbija je pod okupacijom, ona ne postoji. NE mogu se definisati granice onoga čega nema.

"Njima Nemci nisu verovali"
Znali s kim imaju posla.

"kao što su recimo Francuzi sudili Petenu"
U Francuskoj se smatra da ni to suđenje nije bilo sasvim fer i pošteno, ali nikome ne pada na pamet da ga rehabilituje.

Mile

pre 8 godina

Cela prica o rehabilitaciji je pokrenuta od strane njegovih potomaka koji zele njegovo nasledje.
Za vreme njegove vlade Srbija je istrebila sve jevreje i bila PRVA drzava u Evropi koja je to uradila, pre Nemacke, pre Poljske.
Nasledje koje ima pripada pobijenim jevrejima, problem je sto niko ne moze da se buni protiv toga, jer jevreja u Srbiji vise nema.
Mislim da bi njegovu porodicu trebalo da bude sramota sto uopste pomislja na rehabilitaciju, on je bio ratni zlocinac i nijedna rodoljubiv izgovor nije dovoljan za ono sto je uradio.

Mile

pre 8 godina

Cela prica o rehabilitaciji je pokrenuta od strane njegovih potomaka koji zele njegovo nasledje.
Za vreme njegove vlade Srbija je istrebila sve jevreje i bila PRVA drzava u Evropi koja je to uradila, pre Nemacke, pre Poljske.
Nasledje koje ima pripada pobijenim jevrejima, problem je sto niko ne moze da se buni protiv toga, jer jevreja u Srbiji vise nema.
Mislim da bi njegovu porodicu trebalo da bude sramota sto uopste pomislja na rehabilitaciju, on je bio ratni zlocinac i nijedna rodoljubiv izgovor nije dovoljan za ono sto je uradio.

Moskwich

pre 8 godina

Mozda je on mislio da ce uspeti da prevesla Nemce, ali Vlada na cijoj teritoriji se desi streljanje dece u Kragujevcu,Banjicki logor, ubijaje Jevreja,Roma i Srba,itd.., nema cime da se odbrani .

Vlada komunista

pre 8 godina

Zlikovac i izdajnik, tačka. Moju porodicu su streljali i sad hoćete rehabilitaciju? Samo vi tako nastavite pa ćete dobiti šta zaslužujete, oko za oko zub za zub.

Istorik

pre 8 godina

A ko je okrivio Nedića da je izmislio holokaust. Izmislili su ga, davno pre Hitlera, Spanci, Rusi, Francuzi...Ali, Nedić je, i baš Nedić omogućio ubijanje srpskih Jevreja i Roma, on je davao Nemcima spiskove, on je dozvoljavo da beogradskim ulicama špartaju dušegupke. Možda po zaslugama Nedić nije dorastao Petenu, ali po izdaju svoje otadžbine sigurno jeste.

John

pre 8 godina

"Zašto su Nemci izabrali Nedića?"

Vrlo jednostavno. Prvi "pik" im je bio Ljotić, deklarisani pro-nacista još pre rata. Ali je on odbio. Nedić je bio u rodbinskim vezama sa Ljotićem i eto... veze i protekcije rade i kad je zemlja pod okupacijom.
Nađite na Vikipediji članak "Stanojevići".

"ili ima prostora za sumnju da je on ubijen?"
Novoj vlasti nije odgovaralo da ga ubiju. Izvodili su na suđenja sve kojih su mogli da se dočepaju. Oni kojih nisu uspeli da uhvate... pa, pitajte Maksa Luburića...

" Šta je to što je Nedić tražio od Nemaca?"
Čudno kako profesionalni vojnik ne shvara šta okupacija znači i podrazumeva. Okupator manje-više ima pravo da radi šta hoće. Na takozvanom "Talačkom procesu" u Nirnbergu (ne ono suđenje, drugo) sud je npr. zaključio da streljanje u Kragujevcu samo po sebi nije ratni zločin (okupator ima pravo da strelja u znak odmazde), ali da su preterali, streljali "nesrazmerno" i da zato ipak jeste zločin.

"za čiji je račun nemilosrdno pljačkao Srbiju"
Gering je pljačkao svuda, ne samo u Srbiji.

"Nedić je više puta tražio da Nemci definišu granice"
Nema. Srbija je pod okupacijom, ona ne postoji. NE mogu se definisati granice onoga čega nema.

"Njima Nemci nisu verovali"
Znali s kim imaju posla.

"kao što su recimo Francuzi sudili Petenu"
U Francuskoj se smatra da ni to suđenje nije bilo sasvim fer i pošteno, ali nikome ne pada na pamet da ga rehabilituje.

Berane

pre 8 godina

"Čak i da su četnici oslobodili Beograd, i oni bi ga osudili. To nije sporno."
Aahahahahahahhaha, ali nisu ga oslobodili, niti hteli, niti umeli, niti mogli. I verovatno ni Nedića ne bi osudlili. Oni bi osudili Dapčevića ili Tolbuhina ili nekog npr drugog od partizana... koji jesu oslobodili Beograd.
Poginulo je 3000 partizana - borca NOVJ i 1000 vojnika Crvene armije u oslobađanju Beograda.
Ne zaboravite to.
Smrt fašizmu - sloboda narodu!
Cao.

Homo politicus

pre 8 godina

Lepo izlaganje istoricara, medjutim upada u oko jedna stvar oko eventualnog sudjenja Nedicu. Naime, prilikom izricanja presude uvek se uzima u obzir sta je to sto preteze na stranu Nedica, koje su to odlucne cinjenice koje mogu dovesti u povoljniji polozaj okrivljenog i na kraju do reheabilitacije. Cinjenice koje idu u prilog Nedicu su:
- Njegova istorijska uloga pre WW2
- Zahtevi upuceni Hitleru za osnivanje Sabora
- Zbrinjavanje izbeglih iz okupirane Kraljevine i NDH
- Zahtevi za prestankom ubijanja 100 za jednog
- Borba protiv komunista i njihove poltike (legitimno pravo)
- Stalna prismotra od strane Gestapo-a
I ono najvaznije, podsvesna zelja da posle rata na vlast ne dodju komunisti vec da se omoguci kontinuitet politickog sistema u vidu monarhije.
Na zalost, ovo poslednje je bilo pogubno po srpski narod i njegove drzavne i nacionalne interese (komunisti su dolaskom na vlast streljali sve pripadnike srpske garde pa i samog Nedica bez bilo kakvog sudskog postupka).
Jednostavno receno jedno nacisticki zlo je zamenjeno nesto blazim komunistickim zlom.

Lemi

pre 8 godina

Citao sam brdo tekstova komunistcki indokriniranih istoricara , prvi put se ukazala prilika jednom objektivnom pametnom čoveku i sve je jasno , konacno pokazana i bela strana sto je jako bitno, postojala je dobra namera , i sam general Nedic se malo izgubio u borbi protiv veceg zla koje nam je kasnije došlo , svaka čast za b92 prvi put narod ima priliku da procita kompletnu argumentovanu situaciju, molba za redakciju da godpodju Pintar intervijuise na temu na primer goli otok ili život i stradanje vojvode Bojovica od 1941.pa do smrti ! Pozdrav

Dejan

pre 8 godina

Недић јест формално био издајник, колаборациониста и био би суђен и да су победили Равниогорци.
У онаквој ситуацији у којој се била нашла Србија и српски народ те 1941. године, када су лешеви Срба масовно долазили Савом, када су Немци били пред Москвом, када му је постављен ултиматум: Или да преузмеш владу или се Србија дели север-Мађарима, исток-Бугарима, запад-Усташама и југ-Шиптарима, да ли бар неко ко само виче "издајник, издајник" да ли тај неко може да претпостави колике би још биле жртве да смо прапуштени на милост нашим "вековним пријатељима"???
Недићева побуда да прихвати да буде колаборациониста је из племенитих разлога, да покуша да спасе коју српску главу. И он је спасао многе, збринуо и нахранио избеглице, обезбедио да се преживи страховита глад...
Није њега "српском мајком" назвао неки политичар или аналитичар већ сам народ, онај мученички којем је он помогао. Није тај анрод био ни фашистички нити је волео Хитлера, тај народ је спас од смрти нашао у Недићевој Србији.
Као што има многих који га проклињу јер им је неког отерао у смрт, тако има и оних који му пале свећу јер их је спасао сигурне смрти.
Дакле, ја не умањујем никако Недићеву кривицу, и објективну и субјективну и сматрам да не може бити рехабилитован али је поштено, зарад покољења, зарад историјске истине да се о његовој жртви и о бројним животима које је спасао исто учи и говори као што се учи и говори о његовој издаји, колаборацији и кривице за многе стрељане.

TrN

pre 8 godina

Ko je mogao i smeo da se javno suptostavi bilo kojoj sili.Njegova je krivica sto ga osudjuje nasa hrabra vlada iz izbeglistva,hrabri ravnogorski pokret iz sume i na kraju izvrsitelji pobednici na ruskim tenkovima.Mrzeo je komuniste i masone i bio u pravu.Ja sam bio komunista i vidim da je to obicna laz,stvorena za otimacimu,koja na kraju dovodi do krvavog razlaza bivsih drugova.

Baki

pre 8 godina

Ovo je do sada jedini intervju sa istoricarem koji podrobno govori o Nedicu. Imovina koju je Milan Nedic stekao i imao prije 2. Svjetskog rata treba da bude vracena i to je neupitno. Misljenje koje imam o njemu i samom postupku rehabilitacije cu zadrzati za sebe.

bjela

pre 8 godina

Da nije bio "kolaboracionista", nas danas ne bi bilo.
Nego bismo bili novi Kurdi, Jermeni...
Opet, ne bi mi bili mi, da ne pljujemo po svojim izbaviteljima. Domaćim il stranim.
Srbi su, inače, na zapadu poznati kao prevrtljivci. Bar njihove "političke elite".
Nisu nas nazivali divljacima, šizmaticima, kako god... zbog naše kulture, nego zbog infantilnig osećanja drzavotvornog i sadizma prema sebi.

Ja

pre 8 godina

Da nije bio "kolaboracionista", nas danas ne bi bilo.
(bjela, 16. decembar 2015 13:37)

Kako to misliš? Nemačka je izgubila rat, a Nedićevo učešće svakako nije bilo presudno da se to dogodi.
Da nije bilo njega, bio bi neko drugi umesto njega. Svakako da je bilo poprilično onih koji bi rado seli u fotelju umesto njega.
Nemci su i princu Đorđu Karađorđeviću nudili da preuzme vlast u okupiranoj Srbiji. Odbio ih je. I zbog toga mu ni dlaka s glave nije falila. Ubeđen sam da su Nemci vuše cenili Đorđa zbog odbijanja nego Nedića zbog prihvatanja.

Pavle

pre 8 godina

Ako ga je razalovala vlada u izbeglistvu taj covek ne zasluzuje rehabilitaciju ni u kakvom slucaju. Nedic je bio kolaboracionista sa okupatorom i za to postoje mnogobrojni dokazi. Zaista nema razloga da ove sramotne primere ponasanja u ratu ponovo izbacujemo na povrsinu i ponovo se "delimo" na one za i protiv. Sramota je prema onoj ogromnoj vecini antifasista i ogromnoj zrtvi koju je nas narod podneo u tom ratu.

Branislav

pre 8 godina

@ Mile:
Srbija nije prva istrebila svoje Jevreje jer:
1. Nije postojala Srbija;
2. Jevreji nisu istrebljeni, prezivelo ih je petina;
3. Poljska nije pre nikoga istrebila svoje Jevreje jer jednako kao Srbija nije postojala.
4. Ubijao je Gestapo, SS, SD...

Da razjasnimo jos nesto. Niko Nemcima nije dao ni morao dati nikakve spiskove. Niti je morao. Dosli i uzeli. Vecina Jevreja se sama prijavila na javni poziv i pretnju Nemaca.Dusegupka nikad nije vozila ulicama Beograda. Bila je s druge strane Save.

@ Berane: Da je u Srbiju umarsiralo 1000000 Amera, rat bi dobili cetnici, ali uslo je milion Sovjeta, Bugara, Enver Hodzinih partizana i NOVJ pa je ishod bio takav kakav je bio. Da nije bilo Crvene Armije pitanje je sta bi bilo i koliko bi jos trajao gradjanski rat.
Molim da mi objavite komentar posto me iz nepoznatih razloga cesto cenzurisete. Da li sam ideoloski nepodoban?

realan '90

pre 8 godina

problem je sto Srbi znaju istoriju drugog rata gledajuci "otpisane" , "bitku na neretvi"
nemacki podaci , za vreme okupacije u beogradu do jeseni '44 nije ubijen niti jedan njihov vojnik!
"bitka na neretvi" , nemacki i britanski izvori se poklapaju 2 poginula nemacka vijnika...italijani cak akciju objasnjavaju kao pokusaj da se opkole cetnicke snage
Nedica ne treba rehabilitovati !!!
ali istoriju DA... Srbi vi ste gubitnici drugog rata!!!

артиљерац

pre 8 godina

Тачно је то,што каже Др Стојановић.Недић је био колаборациониста,то
се не може порећи.СДС(српска државна стража)је рецимо учествовала у
привођењу,код стрељања у Крагујевцу.Али,с друге стране,заиста је,
колико је то био у могућности водио рачуна о томе да сачува српско
национално биће.Тома Максимовић,његов комесар за избеглице,је парама
откупљивао Србе из НДХ.Породицу моје мајке,Срби из Македоније,су 1941 протерали Бугари.У Србији су,врло организовано,дочекани од
стране тог Комесаријата за избеглице.На станици у Ћуприји су их
сачекали домаћини код којих су смештени.Мој ујак је 1942,кад је напунио 15 година послат на занат у Београд.Значи недићева "влада"
је чинила шта и колико је могла.Можда је најбоље рекао Др.Стојановић
на крају чланка:И четници би му судили,да су они победили.

Vera

pre 8 godina

Slazem se da Nedic ne bi trebalo da bude rehabilitovan (Iako nije ni docekao sudjenje) i da bude svrstan medju "dobre momke". Ali, ostaje jedno veliko pitanje koje se tice njega, njegove brace i potomaka, a to je podela cele imovine, od koje je veliki deo nasledjen od njihovih roditelja. U celoj ovoj zavrzlami, ostaje pitanje nasledstva imovine. I cinjenica da je imovina Milutina i Bozidara Nedica takodje nepodeljena zbog Milana Nedica. Nadjite pravni okvir da naslednicima vratite ono sto im pripada, a da Nedica ne svrstate medju pobednike.

Шогор

pre 8 godina

Једино што је изузетно сложено су ови текстови у циљу релативизације његове кривице и одговорности. За све остале, оне је једноставно квислинг.

jovica buđavi

pre 8 godina

1944 god srbi su pobedili srbijance uz pomoć crvene armije i moralo je da se igra kozaračko kolo. epilog toga je suđenje svima koji nisu razumeli kozaru

dragan

pre 8 godina

Cuj ove sto tvrde da mu treba vratiti imovinu...PA znate sta,vecina tih sto su pre rata posedovali "pola Beograda" su ondasnji tajkuni, lopurde, prevaranti, lihvari itd. Skoro svi ste za oduzimanje imovine Miskovicu, Beku, Kosticu, Matijevicu... i slicnima. E pa ti predratni su isti kao i ovi danas. I sta vama tu nije jasno?

O rehabilitaciji ne bih trosio reci, jer ako dozvolimo da bude rehabilitovan ovaj izdajnik i fasista onda zaista treba da trazimo i rehabilitaciju Pavelica i Hitlera. A Srbiju kao drzavu treba ukinuti.

neznamkome

pre 8 godina

Pitanje za sve koji misle da bi cetnici spasli Srbe preko Drine. Za njih je rat poceo i pre 1941. godine. Da li bi ih spasili Partizani, Cetnici, ili vlada Milana Nedica. Kada su oni poceli uspostavljati rezim u Beogradu, Srbi su vec uveliko plutali Savom. Draza nije naisao na pozitivan odziv u Bosni. Samo partizanski pokret je mogao zaustaviti pokolj Srba. Za neke neobavestene, KPJ je osnovana 1919. godine na ovim prostorima. Mnogi Veliki borci u Srpskom narodu su bili Spanski borci.

playmaker

pre 8 godina

Ko je mogao i smeo da se javno suptostavi bilo kojoj sili.Njegova je krivica sto ga osudjuje nasa hrabra vlada iz izbeglistva,hrabri ravnogorski pokret iz sume i na kraju izvrsitelji pobednici na ruskim tenkovima.Mrzeo je komuniste i masone i bio u pravu.Ja sam bio komunista i vidim da je to obicna laz,stvorena za otimacimu,koja na kraju dovodi do krvavog razlaza bivsih drugova.
(TrN, 16. decembar 2015 14:19)
Hahah,primecujem da je mnogo tyakvih kao ti. Zasto je kriv komunizam zbog one stoke koja je dosla da vlada Srbima od 40tih??? Nije kriv ni komunizam kao sto nije kriva ni svastika zbog onih koji su zloupotrebili to oboje. Komunizam stvoren za otimacinu?? Pa ti mora da se salis,u poredjenju sa pljackaskom kraljevinom i i ovom kvazi demokratijom ti uperujes prst u komunizam i vices lopovi?? :)) komedija

Don

pre 8 godina

Kad ste rehabilitovali fašistu Dražu, zbog čega ne biste i ovoga fašistu, sve su to ista govna. Laku noć Srbijo, od tebe ionako više ništa ne očekujem!

Dilema

pre 8 godina

@Dragan,

Slazem se sa Vama da su mnogi tajkuni stekli imetak tako kako su stekli. ALI su isto tako komunisti oduzeli imovinu i postenim ljudima koju su generacijama sticali bogatstvo, gradili kuce, oni su im oduzimali i zivot i vinograde. Ako oduzmes imovinu i ubijes deset ljudi od kojih je 5 steklo casno a 5 ukralo pare, da li si ti ucinio moralno delo ili si i sam ukrao? I samo nemojte ono da su svi koji imaju pare ukrali jer moze i posteno da se zaradi.

Jovan

pre 8 godina

bio bi osudjen pred bilo kojim sudom kao i sto bi bio oslobodjen pred bilo kojim sudom sto sad rade lazno nazivajuci proces rehabilitacijom, jer covek zaista nije imao pravicno sudjenje. Sudija koji donese presudu da nije imao pravicno sudjenje odmah mora da pokrene postupak za novim sudjenjem, isto je trebalo uraditi i u slucaju Draze Mihajlovica. Ovako ispadamo veci fasisti i nacisti i od Musolinija i Hitlera, jer se eto jedino kod nas takve licnosti rehabilituju.

Milos

pre 8 godina

Jednostavno receno jedno nacisticki zlo je zamenjeno nesto blazim komunistickim zlom.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)
(Homo politicus, 16. decembar 2015 14:11)
Prava tragedija, narocito kada se ima u vidu srpski demokratski potencijal, nijansiran cetnicko-eticko-ljoticevskim nijansama neznih boja proleca, kada kame rade prekovremeno.

Arhivator

pre 8 godina

Zašto ste promenili naslov članka? Kao da je najbitnije da li se ubio ili bio ubijen? Rezultat je isti u svakom slučaju, a kako god da je bilo to ne menja ništa u onome šta je radio za vreme rata.
Uzgred, rođeni brat Milutin je izvršio samoubistvo u Austriji pre nego što je izručen Jugoslaviji. A ne kaže se džabe za samoubistvo "It runs in the family"... Plus što lepo piše da je i za vreme rata pretio samoubistvom.
I čemu iščuđavanje kako je čovek od 68 godina i 100 kila uspeo da skoči? Odlučan čovek koji nema više šta da izgubi može da uradi mnogo toga što se na prvi pogled čini teško zamislivim.

skr

pre 8 godina

Rehabilitujte Nedica i recite svojoj deci da sledeci put kada vide da siledzija tuce nekoga slabijeg od sebe to precute, vi kada vidite lopova na ulici kako napada stariju osobu pravite se da ne vidite, kada vidite da muz tuce zenu cutite, vaznije je sacuvati svoju glavu nego uraditi ispravnu stvar. Dobro razmislite kakav uticaj imate na vec raspali sistem vrednosti u ovom drustvu kada podrzavate licnosti kao sto je Nedic. I budite iskreni kada zamislite svoju reakciju da zapadne drzave rehabilituju svoje kvislinge.

as

pre 8 godina

Hajde da vidimo kako se pobednicka strana ponasala i da li bi trebala da bude sudjena po istim osnovama.
Od svog osnivanja komunisti KPJ su bili peta kolona: u Aprilskom ratu su zajedno sa ustasama pomagali ulazak neprijatelja i okupaciju zemlje. Potom su bili saradnici okupatora do napada na USSR, a i kasnije u vise navrata barem do 1944. Za to vreme su pripremali posleratnu sovjetsku okupaciju i predaju zemlje Staljinu.
Uz sve ono sto su pocinili pre, za vreme i posle rata, moze se reci da Srbija nije iskusila vece zlocince od Titinih komunista. Gori su cak i od ustasa, jer su im bili saveznici i zastitnici.

borko

pre 8 godina

Onog jadnog Vuka Brankovića svi mrze generacijama jer je kao bio s Turcima, ustvari nije, al mrze ga...
Vuk Branković je simbol izdaje u srpskom narodu, prosečan Srbin razume o čemu se radi čim se pomene njegovo ime.
Kako niko ne vidi ovog ovde Nedića kao Vuka Brankovića modernih dana? Mislim, izdao sprski narod, služio okupatora, i ostalo... al ne, za njegovu kolaboraciju ima razumevanja, što je interesantno, baš kod onih koji gude uz gusle o izdaji Vuka Brankovića. Ovde ne prepoznaju izdaju.
Takvi ljudi slave one koji su na Kosovu izginuli za slobodu ne pitajući za cenu.
Oni koji su se borili za slobodu u drugom svetskom ratu često su osudjivani od strane mnogih čije srce brže zakuca kad se pomenu kosovski borci, jer ,eto, nisu hteli da se dogovaraju i pregovaraju sa silom, nego su se izložili pogibelji, i sebe i druge.
Volimo one koji su se borili za slobodu i pali kao žrtve nekada, ali kada se treba boriti za slobodu sada, i kad neko treba da izgubi glavu sada, nekako smo više za pregovore...
Jel može neko da objasni ovakvo stanje malo bliže?

Stella

pre 8 godina

Mnogo je tesko sudito ovakvim ljudima i njihovim (ne)delima. Cudan je bio taj rat, posto je sadrzao elemente i nacionalnog, i globalnog a za nas Srbe je bio pre svega gradjanski. Milan Nedic je kriv zato sto je saradjivao sa okupatorom i za to snosi istorijsku krivicu i odgovornost, ali sam siguran da je njegova krivica manja od one koju su komunisti (pobednici rata) prikazali. Svakako da je toj "pupet" drzavi trebala nekakva organizacija. Da je nije bilo u liku Nediceve ili neke druge vlade, verovatno bi Srbi jos vise postradali jer bi haos bio veci. A mozda i ne bi, nikad necemo saznati. Treba i u tom kontekstu gledati ulogu M.Nedica u istoriji Srbije. Da ne zaboravimo da je on tada bio legitiman lider, nakon kapitulacije KJ i instaliranja nemackog aparata u Srbiji. Tada su gerilci (cetnici/partizani) bili nelegitimne snage. Partizani su legitimitet sami uzeli, i prokazali sve koji nisu bili sa njima.

Srboljub

pre 8 godina

Možete svakodnevno da stavljate članke o Nediću, da pišete knjige, Radašin opet da snima filmove i serije (epske promašaje, kako se već pokazalo), da ga ugurate u čitanke kao junaka - "žrtvu vremena" (i da tako utabate put za Ljotića) - kvisling ostaje kvisling; bićemo JEDINA država koja rehabilituje ljude sa gubitničke strane II svetskog rata i jedini narod koji zaslepljen ideološkom mržnjom prema sopstvenoj istoriji i Srbima koji su de facto bili komunisti frizira i/ili prilagođava činjenice potrebama elita (političke, crkvene i td). Ali, OK - mi smo ionako država samo u pokušaju.

D61

pre 8 godina

Sudeći i po ovom tekstu čovek je zaslužio da nastavi da vodi vladu, samo je trebalo objasniti "saveznicima", koji su nas gurnuli u ruke Rusima i partizanima, da ćemo završiti kako smo završili, u komunističkom gulagu. Da li je postojao neki partizan, a fin, to me kopka od kad sam bio dete...

max

pre 8 godina

Da smo 1945. završili sa ustašama, četnicima, baslistima i kapitalizmom, ne bi nam se dogodila 1991.
(Beopotok Lapšice, 16. decembar 2015 17:17)

ovo nije tacno! ljudi koji su najvise odgovorni za raspad jugoslavije kao i za krvavi bratoubilacki rat su slobodan milosevic-komunista, franjo tudjman-general komunisticke JNA, ratko mladic-komunisticki general JNA, stipe mesic KPJ i tako dalje.

Lukas aus Agram

pre 8 godina

Nemojte mi sad kako nikad nije osuđen, ni Draža ni on, nisu ni Hitler, Goebbels i Himmler nikad osuđeni.
Nedić je bio gori kvisling od francuskog maršala Petaina koji je bio omiljen među Francuzima kao junak 1.svjetskog rata i koji je osuđen na srmt pa je De Gaulle pretvorio tu kaznu u doživotni zatvor.
Obojica su surađivali s nacistima i izvršavali njihove naredbe pogotovo kod tzv. Konačnog rješenja, istrebljenje Jevreja kad je Srbija postala prva judenfrei država, proguglajte malo šta to znači.

Arci

pre 8 godina

(Baki, 16. decembar 2015 14:35)
Izmedju zavrsetka 1-og i pocetka 2-og rata je svega 26 godina. Period vladavine krimanala i korupcije. Citajte Nusica, Rajsa....dva razlicita nacina objasnjavanja politickog zivota u Srbiji i velike pljacke Srbije u tom periodu. Naravno, toga je bilo i takozvanih devedesetih, ali sve govori da je oktobarska revolucija odnela sve, ostade sirotinja i medijska propaganda.

Ja

pre 8 godina

Jedna bitna razlika između Petena i Nedića. Između njih je 22 godine razlike. Peten je imao 84 godine kada je doveden na čelo vlade, a Nedić 63. Peten je poprilično bio "jednom nogom u grobu" i u toj vladi se mnogo više pitao Pjer Laval nego on. Zato je Laval posle rata streljan, a PEten nije.
A što se tiče uloge u Prvom svetskom ratu:
Peten je već tada bio general i komandovao je odbranom Verdena. Nedić je dobar deo rata proveo u Vrhovnoj komandi kao generalštabni oficir (potpukovnik). I da, ima određene zasluge tokom povlačenja preko Albanije, ali držim da su zasluge Crnogoraca (Mojkovačka bitka) neuporedivo veće.

Micifu

pre 8 godina

Ma sta god dobro da je radio, on je bio uz naciste i tu nema sta dalje da se prica!
To sto su njegovi potomci dovoljno potplatili nekoga da pokrene postupak rehabilitacije je nasa danasnja bruka!

bgd

pre 8 godina

"Iz spisa se vidi da je Nedić govorio da je prihvatio da obrazuje tu vladu jer je postojala opasnost da Nemci intervenciju protiv ustanaka povere ustašama, Bugarima i Mađarima. "

Pa što se onda mešao?
Em bi ovi bili poraženi i pobijeni, em bi ustanici zarobili još više oružja, a saveznici se iskrcali na Balkanu i poslali pomoć...

student prava

pre 8 godina

@Jovan

Da, kada se utvrdi da neko nije imao pravicno sudjenje, kao sto je utvrdjeno u slucaju Draze, odluka se ponistava i moze da se pokrene novi postupak. Samo sto, ipak, zdrav razum ne dozvoljava da se sudi mrtvom coveku.

Komša

pre 8 godina

Ni jedan sud tog vremena (a ni sada) ga ne bi oslobodio krivice tako da ga nisu ubili jer nisu mogli da dokazu da je kriv.
Ubijen je jer bi se sigurbo na sudjenju pominjali pripadnici DM organizacije koni su hapseni i tamniceni na Banjici.To je bio problem a ne Nedic.

Dejan

pre 8 godina

Nedic je saradjivao sa nemackim okupatorom I zbog toga ne moze da bude rehabilitovan. Njegova rehabilitacija predstavljala bi reviziju istorije. Ono sto je potrebno uraditi je da se nepristrasno sagleda njegovo ponasanje I dela za vreme drugog svetskog rata.
Svi znamo da je radio na zbrinjavanju I prihvatu Srba iz NDH. Takodje se majcinski poneo I prema proteranim Slovencima. Ako je ikako moguce treba preispitati da li je specijalna policija bila pod direktnom kontrllom gestapoa ili je on imao I kakvog uticaja na nju. Sto se tice stradanja Jevreja I Roma takodje treba proveriti da li je on podsticao njihovo stradanje ili je bio nemi posmatrac onoga sto su Nemci radili.....

Zoki

pre 8 godina

Odličan tekst. Upravo je pitanje (samo)ubistva ono na osnovu čega treba doneti odluku. Možda neka formulacija koja potvrđuje da je bio saradnik okupatora a poništava odluku kojom je proglašen narodnim neprijateljem, lišen građanskih prava, i oduzeta mu imovina. "Ne dovodeći u pitanje saradnju Milana Nedića sa nemačkim okupacionim vlastima, budući da mu je bilo uskraćeno pravo na suđenje, sud poništava odluku...." U presudi naglasiti da je kolaboracija postojala i da bi bila kažnjiva da je Nediću suđeno.

Jovan

pre 8 godina

@ student prava

sa stanovista zdravog razuma apsolutno si u pravu, samo je problem sto se pravnici njega sete samo kad im ide u prilog, a obicno ga izvrnu do ne prepoznovanja. Tako je i ovde slucaj trazi se njegova rehabilitiacija jer nije imao pravicno sudjenje, a ne jer nije ucinio dela za koja je osudjen, to je potpuno nebitno. Po zdravom razumu takav zahtev za rehabilitaciju bi trebalo odbaciti jer je dobio pravicno sudjenje po tadasnjim zakonima, pretpostavljam, koji su drasticno drugaciji od ovih sad. A pravi zahtev za rehabilitacijom bi bio da taj koji je trazi dokaze da nije kriv za to za sta je osudjen a ne da se poziva na proceduralne propuste. Toliko o zdravom razumu, a koliko je pogresno dovoljno govori sto su se hrvati nasli da nas prozivaju za neonacizam posle "rehabilitacije" Draze?

treba pogledati

pre 8 godina

Sjajna emisija na televiziji N1 o Milanu Nedicu.
http://rs.n1info.com/a116362/Video/Snimak-cele-emisije-Pressing-gosti-Milan-Ristovic-i-Bojan-Dimitrijevic.html

Cist racun duga ljubav

pre 7 godina

za (as, 17. decembar 2015 18:20)
Sam si naveo informacije - kazes da su komunisti pripremali da posle rata predaju zemlju Staljinu?
Pa kako su je to predali?
Uradili su upravo obrnuto - odbranili su zemlju od Staljina, 1948, sto tada nije bilo lako, za razliku od Nedica koje je predao zemlju Hitleru i nije smeo da pisne.

Vlada komunista

pre 8 godina

Zlikovac i izdajnik, tačka. Moju porodicu su streljali i sad hoćete rehabilitaciju? Samo vi tako nastavite pa ćete dobiti šta zaslužujete, oko za oko zub za zub.

Mile

pre 8 godina

Cela prica o rehabilitaciji je pokrenuta od strane njegovih potomaka koji zele njegovo nasledje.
Za vreme njegove vlade Srbija je istrebila sve jevreje i bila PRVA drzava u Evropi koja je to uradila, pre Nemacke, pre Poljske.
Nasledje koje ima pripada pobijenim jevrejima, problem je sto niko ne moze da se buni protiv toga, jer jevreja u Srbiji vise nema.
Mislim da bi njegovu porodicu trebalo da bude sramota sto uopste pomislja na rehabilitaciju, on je bio ratni zlocinac i nijedna rodoljubiv izgovor nije dovoljan za ono sto je uradio.

Berane

pre 8 godina

"Čak i da su četnici oslobodili Beograd, i oni bi ga osudili. To nije sporno."
Aahahahahahahhaha, ali nisu ga oslobodili, niti hteli, niti umeli, niti mogli. I verovatno ni Nedića ne bi osudlili. Oni bi osudili Dapčevića ili Tolbuhina ili nekog npr drugog od partizana... koji jesu oslobodili Beograd.
Poginulo je 3000 partizana - borca NOVJ i 1000 vojnika Crvene armije u oslobađanju Beograda.
Ne zaboravite to.
Smrt fašizmu - sloboda narodu!
Cao.

bjela

pre 8 godina

Da nije bio "kolaboracionista", nas danas ne bi bilo.
Nego bismo bili novi Kurdi, Jermeni...
Opet, ne bi mi bili mi, da ne pljujemo po svojim izbaviteljima. Domaćim il stranim.
Srbi su, inače, na zapadu poznati kao prevrtljivci. Bar njihove "političke elite".
Nisu nas nazivali divljacima, šizmaticima, kako god... zbog naše kulture, nego zbog infantilnig osećanja drzavotvornog i sadizma prema sebi.

Don

pre 8 godina

Kad ste rehabilitovali fašistu Dražu, zbog čega ne biste i ovoga fašistu, sve su to ista govna. Laku noć Srbijo, od tebe ionako više ništa ne očekujem!

Homo politicus

pre 8 godina

Lepo izlaganje istoricara, medjutim upada u oko jedna stvar oko eventualnog sudjenja Nedicu. Naime, prilikom izricanja presude uvek se uzima u obzir sta je to sto preteze na stranu Nedica, koje su to odlucne cinjenice koje mogu dovesti u povoljniji polozaj okrivljenog i na kraju do reheabilitacije. Cinjenice koje idu u prilog Nedicu su:
- Njegova istorijska uloga pre WW2
- Zahtevi upuceni Hitleru za osnivanje Sabora
- Zbrinjavanje izbeglih iz okupirane Kraljevine i NDH
- Zahtevi za prestankom ubijanja 100 za jednog
- Borba protiv komunista i njihove poltike (legitimno pravo)
- Stalna prismotra od strane Gestapo-a
I ono najvaznije, podsvesna zelja da posle rata na vlast ne dodju komunisti vec da se omoguci kontinuitet politickog sistema u vidu monarhije.
Na zalost, ovo poslednje je bilo pogubno po srpski narod i njegove drzavne i nacionalne interese (komunisti su dolaskom na vlast streljali sve pripadnike srpske garde pa i samog Nedica bez bilo kakvog sudskog postupka).
Jednostavno receno jedno nacisticki zlo je zamenjeno nesto blazim komunistickim zlom.

bgd

pre 8 godina

"Iz spisa se vidi da je Nedić govorio da je prihvatio da obrazuje tu vladu jer je postojala opasnost da Nemci intervenciju protiv ustanaka povere ustašama, Bugarima i Mađarima. "

Pa što se onda mešao?
Em bi ovi bili poraženi i pobijeni, em bi ustanici zarobili još više oružja, a saveznici se iskrcali na Balkanu i poslali pomoć...

Istorik

pre 8 godina

A ko je okrivio Nedića da je izmislio holokaust. Izmislili su ga, davno pre Hitlera, Spanci, Rusi, Francuzi...Ali, Nedić je, i baš Nedić omogućio ubijanje srpskih Jevreja i Roma, on je davao Nemcima spiskove, on je dozvoljavo da beogradskim ulicama špartaju dušegupke. Možda po zaslugama Nedić nije dorastao Petenu, ali po izdaju svoje otadžbine sigurno jeste.

Lukas aus Agram

pre 8 godina

Nemojte mi sad kako nikad nije osuđen, ni Draža ni on, nisu ni Hitler, Goebbels i Himmler nikad osuđeni.
Nedić je bio gori kvisling od francuskog maršala Petaina koji je bio omiljen među Francuzima kao junak 1.svjetskog rata i koji je osuđen na srmt pa je De Gaulle pretvorio tu kaznu u doživotni zatvor.
Obojica su surađivali s nacistima i izvršavali njihove naredbe pogotovo kod tzv. Konačnog rješenja, istrebljenje Jevreja kad je Srbija postala prva judenfrei država, proguglajte malo šta to znači.

Lemi

pre 8 godina

Citao sam brdo tekstova komunistcki indokriniranih istoricara , prvi put se ukazala prilika jednom objektivnom pametnom čoveku i sve je jasno , konacno pokazana i bela strana sto je jako bitno, postojala je dobra namera , i sam general Nedic se malo izgubio u borbi protiv veceg zla koje nam je kasnije došlo , svaka čast za b92 prvi put narod ima priliku da procita kompletnu argumentovanu situaciju, molba za redakciju da godpodju Pintar intervijuise na temu na primer goli otok ili život i stradanje vojvode Bojovica od 1941.pa do smrti ! Pozdrav

playmaker

pre 8 godina

Ko je mogao i smeo da se javno suptostavi bilo kojoj sili.Njegova je krivica sto ga osudjuje nasa hrabra vlada iz izbeglistva,hrabri ravnogorski pokret iz sume i na kraju izvrsitelji pobednici na ruskim tenkovima.Mrzeo je komuniste i masone i bio u pravu.Ja sam bio komunista i vidim da je to obicna laz,stvorena za otimacimu,koja na kraju dovodi do krvavog razlaza bivsih drugova.
(TrN, 16. decembar 2015 14:19)
Hahah,primecujem da je mnogo tyakvih kao ti. Zasto je kriv komunizam zbog one stoke koja je dosla da vlada Srbima od 40tih??? Nije kriv ni komunizam kao sto nije kriva ni svastika zbog onih koji su zloupotrebili to oboje. Komunizam stvoren za otimacinu?? Pa ti mora da se salis,u poredjenju sa pljackaskom kraljevinom i i ovom kvazi demokratijom ti uperujes prst u komunizam i vices lopovi?? :)) komedija

TrN

pre 8 godina

Ko je mogao i smeo da se javno suptostavi bilo kojoj sili.Njegova je krivica sto ga osudjuje nasa hrabra vlada iz izbeglistva,hrabri ravnogorski pokret iz sume i na kraju izvrsitelji pobednici na ruskim tenkovima.Mrzeo je komuniste i masone i bio u pravu.Ja sam bio komunista i vidim da je to obicna laz,stvorena za otimacimu,koja na kraju dovodi do krvavog razlaza bivsih drugova.

Milos

pre 8 godina

Jednostavno receno jedno nacisticki zlo je zamenjeno nesto blazim komunistickim zlom.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)
(Homo politicus, 16. decembar 2015 14:11)
Prava tragedija, narocito kada se ima u vidu srpski demokratski potencijal, nijansiran cetnicko-eticko-ljoticevskim nijansama neznih boja proleca, kada kame rade prekovremeno.

Шогор

pre 8 godina

Једино што је изузетно сложено су ови текстови у циљу релативизације његове кривице и одговорности. За све остале, оне је једноставно квислинг.

John

pre 8 godina

"Zašto su Nemci izabrali Nedića?"

Vrlo jednostavno. Prvi "pik" im je bio Ljotić, deklarisani pro-nacista još pre rata. Ali je on odbio. Nedić je bio u rodbinskim vezama sa Ljotićem i eto... veze i protekcije rade i kad je zemlja pod okupacijom.
Nađite na Vikipediji članak "Stanojevići".

"ili ima prostora za sumnju da je on ubijen?"
Novoj vlasti nije odgovaralo da ga ubiju. Izvodili su na suđenja sve kojih su mogli da se dočepaju. Oni kojih nisu uspeli da uhvate... pa, pitajte Maksa Luburića...

" Šta je to što je Nedić tražio od Nemaca?"
Čudno kako profesionalni vojnik ne shvara šta okupacija znači i podrazumeva. Okupator manje-više ima pravo da radi šta hoće. Na takozvanom "Talačkom procesu" u Nirnbergu (ne ono suđenje, drugo) sud je npr. zaključio da streljanje u Kragujevcu samo po sebi nije ratni zločin (okupator ima pravo da strelja u znak odmazde), ali da su preterali, streljali "nesrazmerno" i da zato ipak jeste zločin.

"za čiji je račun nemilosrdno pljačkao Srbiju"
Gering je pljačkao svuda, ne samo u Srbiji.

"Nedić je više puta tražio da Nemci definišu granice"
Nema. Srbija je pod okupacijom, ona ne postoji. NE mogu se definisati granice onoga čega nema.

"Njima Nemci nisu verovali"
Znali s kim imaju posla.

"kao što su recimo Francuzi sudili Petenu"
U Francuskoj se smatra da ni to suđenje nije bilo sasvim fer i pošteno, ali nikome ne pada na pamet da ga rehabilituje.

dragan

pre 8 godina

Cuj ove sto tvrde da mu treba vratiti imovinu...PA znate sta,vecina tih sto su pre rata posedovali "pola Beograda" su ondasnji tajkuni, lopurde, prevaranti, lihvari itd. Skoro svi ste za oduzimanje imovine Miskovicu, Beku, Kosticu, Matijevicu... i slicnima. E pa ti predratni su isti kao i ovi danas. I sta vama tu nije jasno?

O rehabilitaciji ne bih trosio reci, jer ako dozvolimo da bude rehabilitovan ovaj izdajnik i fasista onda zaista treba da trazimo i rehabilitaciju Pavelica i Hitlera. A Srbiju kao drzavu treba ukinuti.

neznamkome

pre 8 godina

Pitanje za sve koji misle da bi cetnici spasli Srbe preko Drine. Za njih je rat poceo i pre 1941. godine. Da li bi ih spasili Partizani, Cetnici, ili vlada Milana Nedica. Kada su oni poceli uspostavljati rezim u Beogradu, Srbi su vec uveliko plutali Savom. Draza nije naisao na pozitivan odziv u Bosni. Samo partizanski pokret je mogao zaustaviti pokolj Srba. Za neke neobavestene, KPJ je osnovana 1919. godine na ovim prostorima. Mnogi Veliki borci u Srpskom narodu su bili Spanski borci.

Baki

pre 8 godina

Ovo je do sada jedini intervju sa istoricarem koji podrobno govori o Nedicu. Imovina koju je Milan Nedic stekao i imao prije 2. Svjetskog rata treba da bude vracena i to je neupitno. Misljenje koje imam o njemu i samom postupku rehabilitacije cu zadrzati za sebe.

jovica buđavi

pre 8 godina

1944 god srbi su pobedili srbijance uz pomoć crvene armije i moralo je da se igra kozaračko kolo. epilog toga je suđenje svima koji nisu razumeli kozaru

Moskwich

pre 8 godina

Mozda je on mislio da ce uspeti da prevesla Nemce, ali Vlada na cijoj teritoriji se desi streljanje dece u Kragujevcu,Banjicki logor, ubijaje Jevreja,Roma i Srba,itd.., nema cime da se odbrani .

Pavle

pre 8 godina

Ako ga je razalovala vlada u izbeglistvu taj covek ne zasluzuje rehabilitaciju ni u kakvom slucaju. Nedic je bio kolaboracionista sa okupatorom i za to postoje mnogobrojni dokazi. Zaista nema razloga da ove sramotne primere ponasanja u ratu ponovo izbacujemo na povrsinu i ponovo se "delimo" na one za i protiv. Sramota je prema onoj ogromnoj vecini antifasista i ogromnoj zrtvi koju je nas narod podneo u tom ratu.

D61

pre 8 godina

Sudeći i po ovom tekstu čovek je zaslužio da nastavi da vodi vladu, samo je trebalo objasniti "saveznicima", koji su nas gurnuli u ruke Rusima i partizanima, da ćemo završiti kako smo završili, u komunističkom gulagu. Da li je postojao neki partizan, a fin, to me kopka od kad sam bio dete...

Dejan

pre 8 godina

Недић јест формално био издајник, колаборациониста и био би суђен и да су победили Равниогорци.
У онаквој ситуацији у којој се била нашла Србија и српски народ те 1941. године, када су лешеви Срба масовно долазили Савом, када су Немци били пред Москвом, када му је постављен ултиматум: Или да преузмеш владу или се Србија дели север-Мађарима, исток-Бугарима, запад-Усташама и југ-Шиптарима, да ли бар неко ко само виче "издајник, издајник" да ли тај неко може да претпостави колике би још биле жртве да смо прапуштени на милост нашим "вековним пријатељима"???
Недићева побуда да прихвати да буде колаборациониста је из племенитих разлога, да покуша да спасе коју српску главу. И он је спасао многе, збринуо и нахранио избеглице, обезбедио да се преживи страховита глад...
Није њега "српском мајком" назвао неки политичар или аналитичар већ сам народ, онај мученички којем је он помогао. Није тај анрод био ни фашистички нити је волео Хитлера, тај народ је спас од смрти нашао у Недићевој Србији.
Као што има многих који га проклињу јер им је неког отерао у смрт, тако има и оних који му пале свећу јер их је спасао сигурне смрти.
Дакле, ја не умањујем никако Недићеву кривицу, и објективну и субјективну и сматрам да не може бити рехабилитован али је поштено, зарад покољења, зарад историјске истине да се о његовој жртви и о бројним животима које је спасао исто учи и говори као што се учи и говори о његовој издаји, колаборацији и кривице за многе стрељане.

realan '90

pre 8 godina

problem je sto Srbi znaju istoriju drugog rata gledajuci "otpisane" , "bitku na neretvi"
nemacki podaci , za vreme okupacije u beogradu do jeseni '44 nije ubijen niti jedan njihov vojnik!
"bitka na neretvi" , nemacki i britanski izvori se poklapaju 2 poginula nemacka vijnika...italijani cak akciju objasnjavaju kao pokusaj da se opkole cetnicke snage
Nedica ne treba rehabilitovati !!!
ali istoriju DA... Srbi vi ste gubitnici drugog rata!!!

Vera

pre 8 godina

Slazem se da Nedic ne bi trebalo da bude rehabilitovan (Iako nije ni docekao sudjenje) i da bude svrstan medju "dobre momke". Ali, ostaje jedno veliko pitanje koje se tice njega, njegove brace i potomaka, a to je podela cele imovine, od koje je veliki deo nasledjen od njihovih roditelja. U celoj ovoj zavrzlami, ostaje pitanje nasledstva imovine. I cinjenica da je imovina Milutina i Bozidara Nedica takodje nepodeljena zbog Milana Nedica. Nadjite pravni okvir da naslednicima vratite ono sto im pripada, a da Nedica ne svrstate medju pobednike.

Micifu

pre 8 godina

Ma sta god dobro da je radio, on je bio uz naciste i tu nema sta dalje da se prica!
To sto su njegovi potomci dovoljno potplatili nekoga da pokrene postupak rehabilitacije je nasa danasnja bruka!

Ja

pre 8 godina

Da nije bio "kolaboracionista", nas danas ne bi bilo.
(bjela, 16. decembar 2015 13:37)

Kako to misliš? Nemačka je izgubila rat, a Nedićevo učešće svakako nije bilo presudno da se to dogodi.
Da nije bilo njega, bio bi neko drugi umesto njega. Svakako da je bilo poprilično onih koji bi rado seli u fotelju umesto njega.
Nemci su i princu Đorđu Karađorđeviću nudili da preuzme vlast u okupiranoj Srbiji. Odbio ih je. I zbog toga mu ni dlaka s glave nije falila. Ubeđen sam da su Nemci vuše cenili Đorđa zbog odbijanja nego Nedića zbog prihvatanja.

Arhivator

pre 8 godina

Zašto ste promenili naslov članka? Kao da je najbitnije da li se ubio ili bio ubijen? Rezultat je isti u svakom slučaju, a kako god da je bilo to ne menja ništa u onome šta je radio za vreme rata.
Uzgred, rođeni brat Milutin je izvršio samoubistvo u Austriji pre nego što je izručen Jugoslaviji. A ne kaže se džabe za samoubistvo "It runs in the family"... Plus što lepo piše da je i za vreme rata pretio samoubistvom.
I čemu iščuđavanje kako je čovek od 68 godina i 100 kila uspeo da skoči? Odlučan čovek koji nema više šta da izgubi može da uradi mnogo toga što se na prvi pogled čini teško zamislivim.

skr

pre 8 godina

Rehabilitujte Nedica i recite svojoj deci da sledeci put kada vide da siledzija tuce nekoga slabijeg od sebe to precute, vi kada vidite lopova na ulici kako napada stariju osobu pravite se da ne vidite, kada vidite da muz tuce zenu cutite, vaznije je sacuvati svoju glavu nego uraditi ispravnu stvar. Dobro razmislite kakav uticaj imate na vec raspali sistem vrednosti u ovom drustvu kada podrzavate licnosti kao sto je Nedic. I budite iskreni kada zamislite svoju reakciju da zapadne drzave rehabilituju svoje kvislinge.

Branislav

pre 8 godina

@ Mile:
Srbija nije prva istrebila svoje Jevreje jer:
1. Nije postojala Srbija;
2. Jevreji nisu istrebljeni, prezivelo ih je petina;
3. Poljska nije pre nikoga istrebila svoje Jevreje jer jednako kao Srbija nije postojala.
4. Ubijao je Gestapo, SS, SD...

Da razjasnimo jos nesto. Niko Nemcima nije dao ni morao dati nikakve spiskove. Niti je morao. Dosli i uzeli. Vecina Jevreja se sama prijavila na javni poziv i pretnju Nemaca.Dusegupka nikad nije vozila ulicama Beograda. Bila je s druge strane Save.

@ Berane: Da je u Srbiju umarsiralo 1000000 Amera, rat bi dobili cetnici, ali uslo je milion Sovjeta, Bugara, Enver Hodzinih partizana i NOVJ pa je ishod bio takav kakav je bio. Da nije bilo Crvene Armije pitanje je sta bi bilo i koliko bi jos trajao gradjanski rat.
Molim da mi objavite komentar posto me iz nepoznatih razloga cesto cenzurisete. Da li sam ideoloski nepodoban?

Jovan

pre 8 godina

bio bi osudjen pred bilo kojim sudom kao i sto bi bio oslobodjen pred bilo kojim sudom sto sad rade lazno nazivajuci proces rehabilitacijom, jer covek zaista nije imao pravicno sudjenje. Sudija koji donese presudu da nije imao pravicno sudjenje odmah mora da pokrene postupak za novim sudjenjem, isto je trebalo uraditi i u slucaju Draze Mihajlovica. Ovako ispadamo veci fasisti i nacisti i od Musolinija i Hitlera, jer se eto jedino kod nas takve licnosti rehabilituju.

Srboljub

pre 8 godina

Možete svakodnevno da stavljate članke o Nediću, da pišete knjige, Radašin opet da snima filmove i serije (epske promašaje, kako se već pokazalo), da ga ugurate u čitanke kao junaka - "žrtvu vremena" (i da tako utabate put za Ljotića) - kvisling ostaje kvisling; bićemo JEDINA država koja rehabilituje ljude sa gubitničke strane II svetskog rata i jedini narod koji zaslepljen ideološkom mržnjom prema sopstvenoj istoriji i Srbima koji su de facto bili komunisti frizira i/ili prilagođava činjenice potrebama elita (političke, crkvene i td). Ali, OK - mi smo ionako država samo u pokušaju.

Stella

pre 8 godina

Mnogo je tesko sudito ovakvim ljudima i njihovim (ne)delima. Cudan je bio taj rat, posto je sadrzao elemente i nacionalnog, i globalnog a za nas Srbe je bio pre svega gradjanski. Milan Nedic je kriv zato sto je saradjivao sa okupatorom i za to snosi istorijsku krivicu i odgovornost, ali sam siguran da je njegova krivica manja od one koju su komunisti (pobednici rata) prikazali. Svakako da je toj "pupet" drzavi trebala nekakva organizacija. Da je nije bilo u liku Nediceve ili neke druge vlade, verovatno bi Srbi jos vise postradali jer bi haos bio veci. A mozda i ne bi, nikad necemo saznati. Treba i u tom kontekstu gledati ulogu M.Nedica u istoriji Srbije. Da ne zaboravimo da je on tada bio legitiman lider, nakon kapitulacije KJ i instaliranja nemackog aparata u Srbiji. Tada su gerilci (cetnici/partizani) bili nelegitimne snage. Partizani su legitimitet sami uzeli, i prokazali sve koji nisu bili sa njima.

as

pre 8 godina

Hajde da vidimo kako se pobednicka strana ponasala i da li bi trebala da bude sudjena po istim osnovama.
Od svog osnivanja komunisti KPJ su bili peta kolona: u Aprilskom ratu su zajedno sa ustasama pomagali ulazak neprijatelja i okupaciju zemlje. Potom su bili saradnici okupatora do napada na USSR, a i kasnije u vise navrata barem do 1944. Za to vreme su pripremali posleratnu sovjetsku okupaciju i predaju zemlje Staljinu.
Uz sve ono sto su pocinili pre, za vreme i posle rata, moze se reci da Srbija nije iskusila vece zlocince od Titinih komunista. Gori su cak i od ustasa, jer su im bili saveznici i zastitnici.

Komša

pre 8 godina

Ni jedan sud tog vremena (a ni sada) ga ne bi oslobodio krivice tako da ga nisu ubili jer nisu mogli da dokazu da je kriv.
Ubijen je jer bi se sigurbo na sudjenju pominjali pripadnici DM organizacije koni su hapseni i tamniceni na Banjici.To je bio problem a ne Nedic.

max

pre 8 godina

Da smo 1945. završili sa ustašama, četnicima, baslistima i kapitalizmom, ne bi nam se dogodila 1991.
(Beopotok Lapšice, 16. decembar 2015 17:17)

ovo nije tacno! ljudi koji su najvise odgovorni za raspad jugoslavije kao i za krvavi bratoubilacki rat su slobodan milosevic-komunista, franjo tudjman-general komunisticke JNA, ratko mladic-komunisticki general JNA, stipe mesic KPJ i tako dalje.

Ja

pre 8 godina

Jedna bitna razlika između Petena i Nedića. Između njih je 22 godine razlike. Peten je imao 84 godine kada je doveden na čelo vlade, a Nedić 63. Peten je poprilično bio "jednom nogom u grobu" i u toj vladi se mnogo više pitao Pjer Laval nego on. Zato je Laval posle rata streljan, a PEten nije.
A što se tiče uloge u Prvom svetskom ratu:
Peten je već tada bio general i komandovao je odbranom Verdena. Nedić je dobar deo rata proveo u Vrhovnoj komandi kao generalštabni oficir (potpukovnik). I da, ima određene zasluge tokom povlačenja preko Albanije, ali držim da su zasluge Crnogoraca (Mojkovačka bitka) neuporedivo veće.

артиљерац

pre 8 godina

Тачно је то,што каже Др Стојановић.Недић је био колаборациониста,то
се не може порећи.СДС(српска државна стража)је рецимо учествовала у
привођењу,код стрељања у Крагујевцу.Али,с друге стране,заиста је,
колико је то био у могућности водио рачуна о томе да сачува српско
национално биће.Тома Максимовић,његов комесар за избеглице,је парама
откупљивао Србе из НДХ.Породицу моје мајке,Срби из Македоније,су 1941 протерали Бугари.У Србији су,врло организовано,дочекани од
стране тог Комесаријата за избеглице.На станици у Ћуприји су их
сачекали домаћини код којих су смештени.Мој ујак је 1942,кад је напунио 15 година послат на занат у Београд.Значи недићева "влада"
је чинила шта и колико је могла.Можда је најбоље рекао Др.Стојановић
на крају чланка:И четници би му судили,да су они победили.

Zoki

pre 8 godina

Odličan tekst. Upravo je pitanje (samo)ubistva ono na osnovu čega treba doneti odluku. Možda neka formulacija koja potvrđuje da je bio saradnik okupatora a poništava odluku kojom je proglašen narodnim neprijateljem, lišen građanskih prava, i oduzeta mu imovina. "Ne dovodeći u pitanje saradnju Milana Nedića sa nemačkim okupacionim vlastima, budući da mu je bilo uskraćeno pravo na suđenje, sud poništava odluku...." U presudi naglasiti da je kolaboracija postojala i da bi bila kažnjiva da je Nediću suđeno.

Dilema

pre 8 godina

@Dragan,

Slazem se sa Vama da su mnogi tajkuni stekli imetak tako kako su stekli. ALI su isto tako komunisti oduzeli imovinu i postenim ljudima koju su generacijama sticali bogatstvo, gradili kuce, oni su im oduzimali i zivot i vinograde. Ako oduzmes imovinu i ubijes deset ljudi od kojih je 5 steklo casno a 5 ukralo pare, da li si ti ucinio moralno delo ili si i sam ukrao? I samo nemojte ono da su svi koji imaju pare ukrali jer moze i posteno da se zaradi.

borko

pre 8 godina

Onog jadnog Vuka Brankovića svi mrze generacijama jer je kao bio s Turcima, ustvari nije, al mrze ga...
Vuk Branković je simbol izdaje u srpskom narodu, prosečan Srbin razume o čemu se radi čim se pomene njegovo ime.
Kako niko ne vidi ovog ovde Nedića kao Vuka Brankovića modernih dana? Mislim, izdao sprski narod, služio okupatora, i ostalo... al ne, za njegovu kolaboraciju ima razumevanja, što je interesantno, baš kod onih koji gude uz gusle o izdaji Vuka Brankovića. Ovde ne prepoznaju izdaju.
Takvi ljudi slave one koji su na Kosovu izginuli za slobodu ne pitajući za cenu.
Oni koji su se borili za slobodu u drugom svetskom ratu često su osudjivani od strane mnogih čije srce brže zakuca kad se pomenu kosovski borci, jer ,eto, nisu hteli da se dogovaraju i pregovaraju sa silom, nego su se izložili pogibelji, i sebe i druge.
Volimo one koji su se borili za slobodu i pali kao žrtve nekada, ali kada se treba boriti za slobodu sada, i kad neko treba da izgubi glavu sada, nekako smo više za pregovore...
Jel može neko da objasni ovakvo stanje malo bliže?

treba pogledati

pre 8 godina

Sjajna emisija na televiziji N1 o Milanu Nedicu.
http://rs.n1info.com/a116362/Video/Snimak-cele-emisije-Pressing-gosti-Milan-Ristovic-i-Bojan-Dimitrijevic.html

Jovan

pre 8 godina

@ student prava

sa stanovista zdravog razuma apsolutno si u pravu, samo je problem sto se pravnici njega sete samo kad im ide u prilog, a obicno ga izvrnu do ne prepoznovanja. Tako je i ovde slucaj trazi se njegova rehabilitiacija jer nije imao pravicno sudjenje, a ne jer nije ucinio dela za koja je osudjen, to je potpuno nebitno. Po zdravom razumu takav zahtev za rehabilitaciju bi trebalo odbaciti jer je dobio pravicno sudjenje po tadasnjim zakonima, pretpostavljam, koji su drasticno drugaciji od ovih sad. A pravi zahtev za rehabilitacijom bi bio da taj koji je trazi dokaze da nije kriv za to za sta je osudjen a ne da se poziva na proceduralne propuste. Toliko o zdravom razumu, a koliko je pogresno dovoljno govori sto su se hrvati nasli da nas prozivaju za neonacizam posle "rehabilitacije" Draze?

Dejan

pre 8 godina

Nedic je saradjivao sa nemackim okupatorom I zbog toga ne moze da bude rehabilitovan. Njegova rehabilitacija predstavljala bi reviziju istorije. Ono sto je potrebno uraditi je da se nepristrasno sagleda njegovo ponasanje I dela za vreme drugog svetskog rata.
Svi znamo da je radio na zbrinjavanju I prihvatu Srba iz NDH. Takodje se majcinski poneo I prema proteranim Slovencima. Ako je ikako moguce treba preispitati da li je specijalna policija bila pod direktnom kontrllom gestapoa ili je on imao I kakvog uticaja na nju. Sto se tice stradanja Jevreja I Roma takodje treba proveriti da li je on podsticao njihovo stradanje ili je bio nemi posmatrac onoga sto su Nemci radili.....

Arci

pre 8 godina

(Baki, 16. decembar 2015 14:35)
Izmedju zavrsetka 1-og i pocetka 2-og rata je svega 26 godina. Period vladavine krimanala i korupcije. Citajte Nusica, Rajsa....dva razlicita nacina objasnjavanja politickog zivota u Srbiji i velike pljacke Srbije u tom periodu. Naravno, toga je bilo i takozvanih devedesetih, ali sve govori da je oktobarska revolucija odnela sve, ostade sirotinja i medijska propaganda.

student prava

pre 8 godina

@Jovan

Da, kada se utvrdi da neko nije imao pravicno sudjenje, kao sto je utvrdjeno u slucaju Draze, odluka se ponistava i moze da se pokrene novi postupak. Samo sto, ipak, zdrav razum ne dozvoljava da se sudi mrtvom coveku.

Cist racun duga ljubav

pre 7 godina

za (as, 17. decembar 2015 18:20)
Sam si naveo informacije - kazes da su komunisti pripremali da posle rata predaju zemlju Staljinu?
Pa kako su je to predali?
Uradili su upravo obrnuto - odbranili su zemlju od Staljina, 1948, sto tada nije bilo lako, za razliku od Nedica koje je predao zemlju Hitleru i nije smeo da pisne.