Nedelja, 27.09.2015.

12:49

"Školujemo kadar za nepostojeća zanimanja"

U Srbiji je samo na državnim fakultetima evidentirano 139 zanimanja koja ne postoje u zvaničnom šifarniku zanimanja, rekao je prof. dr Miroslav Kuka.

Izvor: Tanjug

"Školujemo kadar za nepostojeæa zanimanja" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

51 Komentari

Sortiraj po:

Sundjer Bob

pre 8 godina

Zar autori ovog projekta i dalje veruju u iluziju da neko u našem sistemu obrazovanja uopšte želi da čuje a kamoli da pročita ili daleko bilo da prihvati tamo neku evropski ili svetski prihvaćenu vrednost iz Srbije.

Cezar

pre 8 godina

Zar su nam večno potrebni inostrani stručnjaci i njihova pamet, kada imamo dovoljno svoje. Međutim, kome pričati kada nema ko da čuje. Podržavam predložene promene u visokom obrazovanju!

slavisa

pre 8 godina

Slaviša A.



Obrazovanje je jednostavan sistem a kompleksnim ga čine oni koji od njega žive. Pa oko 30 različitih savetodavnih tela ima naše Ministarstvo prosvete, šta očekivati !?

Bojana Stanivuk

pre 8 godina

Našem visokom obrazovanju ne može da pomogne stotine dr Kuka ili timova stručnjaka. Sve vodi i sve se svodi na uzak krug uprosečenih ali pogodnih, par stotina ljudi.

Мирко - Панчево

pre 8 godina

Пре пар месеци из једног интервјуа сазнајем да је именовани аутор М. Кука самостално финансирао израду пројекта у коме је учествовало доста. Не могу веровати да у овом друштву још постоје ентузијасти утописти.

Đorđe O.

pre 8 godina

Uravnotežen um traži uravnoteženo okruženje. Želim da verujem da ovi ljudi na čelu sa dr. Kukom neće bespotrebno trošiti energiju ubeđujući one koji se ne mogu ubediti, jednostavno ne oni to ne razumeju.

Kristina Stojanović

pre 8 godina

Pozdravljam izuzetnog prof. Miroslava Kuku, bnila sam njegov student. Njegova razlika u odnosu na druge je tolika, da ga malo njih vole ali nesporno je da ga svi poštuju, mi studenti smo ga obožavali. Lakoća objašnjavanja, gotovo sve kroz osmeh i šalu. . . .smo napred! Kristina, generacija 2009/2010.

Odiseja

pre 8 godina

Nemoguće je prihvatiti program koji je izvan „ortačkog sistema“. Kada bi bilo ko nadležan prihvatio program o kome pišete, to postavlja pitanje: šta rade oni koji su za to plaćeni, koji uzimaju novac iz budžetu, koji prave programe zbog pravdanja sredstava.

Bojan-Niš

pre 8 godina

Kada promenimo svest i način razmišljanja, sve ćemo jasnije videti i racionalnije kritikovati. Za projekat sa toliko referenci po svetu, nisu nam potrebni lokalni tumači, koji će projekat ocenjivati iz svog uskog ugla gledanja.

No.1

pre 8 godina

Želim da verujem da će se naše društvo uzdići iznad trenutnog stanja. Na tom putu, obrazovanje je najvažniji putokaz. Zato menjajte, usklađujte, predlažite, prihvatajte ali sa saznanjem da i u Srbiji ima dovoljno pameti. Bez sujete molim!

Jelena iz Sokobanje

pre 8 godina

„Vaspitanje ima za cilj da formira karakter“, to su reči koje je citirajući tamo nekog, često izgovarao prof. Kuka. Da, da karakter !

200 iz mesta

pre 8 godina

Naše visoko obrazovanje se može opisati lepim rečima ali to neće promeniti istinu. Kada neko poput ovde imenovanog dr Kuke stanje opiše i činjenicama argumentuje onda to boli, smeta i treba ga udaljiti, marginalizovati.... Sudbina svih sposobnih ljudi u srbiji.

SP

pre 8 godina

Jedno je napraviti projekat i promovisati ga a sasvim drugi nivo inplementirati ga tamo gde je namenjen. Kod nas su ova dva nivoa toliko odvojena da su nepremostiva.

Sloba

pre 8 godina

Koliko apsurda, nerada i zataškavanja a i dalje sve čini sistem društva koje se navodno menja. Projekti, rešenja i sistemske promene pa ko sprečava ili opstruiše treba ga institucionalno distancirati a ne kao sada da prestavlja instituciju. Podržavam projekat!

Trifunović Dušan

pre 8 godina

Svi navodno traže promene u obrazovanju a gotovo niko nema konkretne predloge i rešenja. Kada se pojavi neko kao navedeni odmah se formira grupa zaslužnih činovnika ovog sistema koji minimiziraju, osporavaju..., razgovor sa njima ne treba voditi, to je izgubljeno vreme.

Šid

pre 8 godina

Moja deca su učila fiziku po udžbenicima dr Miroslava Kuke. Obrazovanje ne poznajem da bi ocenjivala i kritikovala ali sudeći po tim knjigama, interesovanjima i utiscima moje dece, rekla bi da ovaj čovek ima ispravna razmišljanja i racionalna zaključivanja.

Filmofil

pre 8 godina

Salvatore, 27. septembar 2015 15:52

Saglasna u potpunosti. Kopirajte i sacuvajte njegov komentar. Ti koji dele ove savete tudjoj deci, za svoju UVEK imaju drugu agendu.

Meduza

pre 8 godina

Ali nije samo to problem, pogledajte kakvu muziku slušaju studenti, pogledajte na koja mesta izlaze, kako se oblače i biće vam jasno kakve mi akademske građane imamo. Ovde vlada prostota, pa čak i obrazovaniji ljudi neretko napišu ne znam spojeno, bez preterivanja!

A dr. Kuka pravi greške...trebaće mi dve šlajfne da ispišem koje.

Marko

pre 8 godina

Pa po toj logici za nekoliko godina u Srbiji svako zanimanje ce biti "nepostojece". Potrebna ce biti samo diploma sega-mege, uniona, singija i stranacka knjizica nekoga ko je na vlasti ili masan koverat da bi ti neko izmislio funkciju ili dodao stolicu u drzavnu birokratsku ustanovu, agenciju ili javno preduzece.
Sta ce nam istoricari, filozofi, saobracajni inzenjeri itd.. kad pecenjar moze da vodi puteve, pravnik zdravstvenu ustanovu, diplomac sega mege galeriju, pravnik energetiku, frizerka da bude savetnik u poljoprivredi...

Pametnjaković - there can be only one!

pre 8 godina

"...postavlja se pitanje u čijem se interesu radi ako društvo, školujući studenta o sopstvenom trošku, sutra ne može da ga zaposli već ga izvozimo besplatno."

U interesu političara Srbije i njihovih. Imaju oni računicu od doznaka iz banaka. Ne izvoze se studenti besplatno, već ti studenti decenijama posle šalju devize svojima u Srbiji, a političari i njihovi paraziti se grebu o to. Pričamo o daleko većim parama, jer su doznake samo jedan deo para koje stižu u Srbiju, jer postoje i drugi kanali.

Alan Ford

pre 8 godina

"Školujemo kadar za nepostojeća znanja" - ovo je ispravna konstatacija, mahom proizvodimo diplome, znanja i veštine retko koja škola obezbedjuje (tehnički fakulteti), a veštine kako se ugraditi u sistem obezbedjuju pravni, ekonomski, čak i medicina....

expert

pre 8 godina

"On smatra da je tržištu realno potrebno manje od 20 odsto visokoobrazovane populacije i da bi broj studenata na budžetu trebalo određivati prema tržišnim potrebama".

Greška. Ukupan broj studenata bi trebalo tako određivati, a ne prema budžetu. Ovako fakulteti školuju na hiljade ljudi za profesije koje nisu tražene, samo da bi uzeli pare. Fakulteti zarađuju, a poreski obveznici sutra izdržavaju sve te socijalne slučajeve.

Ne slažem se

pre 8 godina

Ovo je standardna priča onih koji su živeli i žive u planskoj privredi, a pozivaju se, navodno, na tržišne principe. Državu ne treba da interesuje ko se za šta školuje (osim za vrlo mali procenat koji će raditi u njenim institucijama, ali to je možda 5%). Odgovornost je svake osobe da odluči šta će studirati i u kom pravcu će se razvijati. Ako posle ne može da nađe posao, što nije voldila računa prilikom upisa (ako je računala da se studira samo radi zaposlenja, što je takođe usko i pogrešno shvatanje). Ako ja znam da nema potrebe za nekim profilom, a hoću to studiram, Bože moj, moram posle živeti sa tim da verovatno neću moći da se zaposlim, to nije problem države, nego moj. To što država plaća - pa, hvala Bogu da plaća, u šta će ulagati nego u obrazovanje svojih stanovnika, pa taman oni nikad ne doprineli ništa. Najsvetija je stvar omogćiti čoveku da uči i da se usavršava, ako on i ode u inostranstvo, za mene je to pozitivan doprinos države - osposobila je svog državljanina i omogućila mu da radi na svom blagostanju. Dakle, obrazovni sistem se ne prilagođava prema potrebama tržišta rada, to je pogrešno. Savkome treba omogućitit da studira šta želi, ali niko nem prava da se buni kasnije i da traži od države da mu nađe posao. A država samo mora da gleda da može da popuni svoje kapacitete, tj. kapacitete svojih organa - prosveta, sudstvo, zdravstvo, koji u največoj meri već jesu puni. Ako fali neki profil - to se može stimulisati, ali ako je višak - sami ste tražili, izvolite.

dr

pre 8 godina

Dotični profesor nije kompetentan da reformiše srpski obrazovni sistem, jer je tipičan produkt propusta u našem visokom obrazovanju. Diplomirao je na fizici a doktorirao na pedagogiji, i to u Bitolju. Prolaznost na njegovim ispitima je 100%. Osim toga, pitanje je kako se predstavlja kao prof. dr, ako nikada nije izabran u zvanje redovnog profesora?

Milos

pre 8 godina

"Tako je na visokoj strukovnoj školi u Aleksincu, kandidat sa 130 bodova ispao, a kandidat sa 13,5 bodova bez problema bio primljen"

Stvarno! Bas cudno!

dusanmal

pre 8 godina

Presipanje iz supljeg u prazno. Osnova problema je u drzavnoj kontroli i finansiranju visokog obrazovanja. Problem koji je opisan resava sam sebe privatnim visokim obrazovanjem za koje se placa iz sopstvenog dzepa a ne tudjeg dzepa.

Nina

pre 8 godina

A da situaciju pogledamo iz drugog ugla? Svi koji su ucestvovali u tom Redefinisanju su visak i kao takvi su nepotrebni Srbiji. Iste prekvalifikovati do ponedeljka popodne i poslati u III smenu Jure da motaju kablove za 200 evra. Fakultet im vise ne treba, dakle brisu im se diplome.

Lelouch

pre 8 godina

Najbolje da se ukine visoko obrazovanje u Srbiji i da svi postanemo radna snaga za zapadne zemlje, da se prestane razmisljati i da se robuje. Hmm koji cika je imao slican plan za slovene 40-ih proslog veka??

Petar Petrovic

pre 8 godina

Najpre, mislim da Vas sagovornik nije ispravno potpisan. iskljucivo profesori univerziteta imaju pravo na prof. dr ispred imena, a koliko vidim on i nema dr, a onda prof mora da ide iza prezimena. radi stavljanja na znanje - ko je ko.
Drugo, Visoka skola u Aleksincu skoluje potpuno nepotreban kadar, s obzirom da se za vaspitace Zakonom zahteva fakultetskom obrazovanje. Zbog toga bi ona odmah mogla da bude ukinuta.
Trece, gospodin Kuka (a ni mnogi drugi) izgleda da nisu culi za princip autonomije univerziteta, pa bi oni da uredjuju izbor nastavnika, prave programe i sl. To predstavlja udar na autonomiju univerziteta, koja je garantovana svim medjunarodnim dokumentima o ljudskim pravima, ukljucujuci i Ustav Republike Srbije. To sto drzava nije za 20 godina u stanju da donese katalog zanimanja njen je problem, ali ako profili koji se sada skoluju nalaze svoj prostor za rad i u zemlji i u inostranstvu, nikakva kuka ne moze da ih sprecava u tome.

DPolitika

pre 8 godina

@Dr

Mislim da si malo preterao sa kvalifikacijama, ne postoje inzinjeri "spejs satla" iako razumem sta zelis reci smatram da nije problem u onome sto prof. dr Miroslav Kuka predlaze.

Nigde on ne predlaze da nemamo inzinjere i druge strucnjake koji ce moci da konstruisu avione, rakete, delove robota ili mobilnog telefona, nove materijale i tome slicno tj. da razvijaju visoku tehnologiju, naprotiv on upravo predlaze povecanje broja takvih inzinjera nasuprot zanimanjima koja maltene vise ne postoje ili za njih nema traznje u nekom duzem periodu.

I to predlaze na jedan veoma logican nacin koji prati svet u kojem zivimo a to izmedju ostalog ukljucuje i zanimanja kao sto su: astrofizicar, fizicari za elektroniku, atomske fizicari(Vinca gotovo zatvorena ako si nesto teo da kritikujes mislim se finansiramo stranu kompaniju Fiat naspram Vince sta reci), biofizicare, biokiberneticare, molekularne biloge, toksikologe, analiticare zagadjenosti vazduha, masinske inzinjere aeronauticare, elektronicare za informacioni inzinjering i za racunarski hardver, strucnjake za kadrove, inzinjere za razvoj softvera, programere web aplikacija, programere kompjuterskih igrica itd...

Kao sto vidis iz kratkog pregleda zanimanja koja sam naveo ono sto profesor zeli je apsolutno logicno i potrebno te usko povezano sa mnogim visokim tehnologijama i nedostacima u nasem drustvu a broj skolovanih za ta zanimanaj je smesan nasuprot mnogim drugim od kojih neka
i ne postoje.

Veljko

pre 8 godina

Studentski dom kosta 1400 din/ mesecno. Hrana 3 obroka kosta 170 dinara. ( 50, 70, 50). A nisu kasnije dizni drzavi NIŠTA. A pošto je zabavište?

Salvatore

pre 8 godina

Kada sam upisivao srednju skolu svi su me savetovali da upisem zanat jer su oni pametni i sa tim moze da se nadje posao. Sreca moja pa su se moji roditelji odlucivali o tome a ne neki drugi. Upisao "neupotrebljivu" ekonomsku skolu, zatim i ekonomski fakultet za koji su mi rekli da je neupotrebljiv jer ekonomista ima previse. Istina je da posla nema za mnoge kadrove u Srbiji ali meni je moj ekonomski fax omogucio da odem u inostranstvo i da radim u struci. Ne zavisim od roditelja i radim u kancelariji. Ja zadovoljan. Voleo bih da sam u Srbiji ali je lepo ziveti i u ino. Upisujte ono sto zelite i ono za sta ste talentovani jer samo tako cete sebi obezbediti mesto koje zelite. Ne slusajte statistiku i druge ljude pogotovo.

Slobodan

pre 8 godina

Dr Kuka? Pa nemojmo i dalje biti neozbiljni i ozbiljno primati svakog ko nosi titulu "dr". Taj čovek svojim "inovacijama" u obrazovanju i pompeznim naslovima u štampi samo zasmejava prosvetnu javnost. Hajd se malo raspitajte ko je taj "ekspert".

Zarkovac

pre 8 godina

Eto na Pmf tj Geografskom fax postoji smer Prostorno planiranje koji sam zavrsio.Za Planere nema posla u Srbiji oglasi za tu struku ne postoje.I svi cute i skoluju ne postojece kadrove.

Marko

pre 8 godina

Kvote za ekonomski i pravni?
U svetu u kojem su konstantno neke ekonomske krize,u svetu u kojem pravosudni organi rade za novac,a ne za pravdu.
Samo mi to objasnite.

Dr.

pre 8 godina

Profesor Kuka ima problema sa logičkim mišljenjem!
On zaključuje pošto privredi trenutno nisu potrebni određeni profili samim tim oni nisu potrebni društvu pa mogu biti ukinuti i time ostvarena ušteda. Čini se logičnim?
Da li je to tako?
Polazi se od pretpostavke da je sadašnja privreda idealna i da njenim trenutnim potrebama treba prilagoditi obrazovni sistem.
Ovo je klasična logička greška!
Privreda mora da se razvija i ako trenutno nema potrebe za nekim profilima to ne znači da joj sutra neće trebati.
Primer:
Privreda Srbije trenutno nema potrebe za inženjerima koji bi radili projekte spejs šatla ili mobilnog telefona. Ipak ako ne školujemo takav kadar onda nikada nećemo ni moći da razvijamo visoku tehnologiju.
Dakle prof Kuku bi trebalo vratiti u školu, da nauči da logički misli pa tek onda intervjuisati.
Obrazovanje diktira razvoj tehnologije a tehnološki razvoj otvara mogućnosti privredi.
Gde je naš problem?
Profesor na fakultetu za FH pre 20 godina patentirao je baterije. One se proizvode van Srbije. To je problem! Nije problem ni nedostatak kvalitetnog kadra (jer naši inženjeri masovno idu van), ni slabost privrede (jer koliko je novca uloženo u FIAT, Železaru Smederevo...). Problem je politička elita koja upravlja novcem i našim sudbinama, kojoj je zanimljivije da se bavi sobom, izbeglicama, merama i kontramerama...sve samo ne razvoj privrede i organizovanje društva.

Milan Niš

pre 8 godina

@Dr
Profesor je apsolutno u pravu,bar što se tiče Srbije i njoj sličnim zemljama.Ovde od visoke tehnologije nema ništa,zemlja je siromšna i pretvorena u šrafciger industriju,ko hoće u nemačku,SAD ili bilo koju razvijenu zemlju,treba tamo i da se školuje o njihovom trošku.

Nebojsa

pre 8 godina

Pa ukinite te smerove po fakultetima I stimulisite upisivanje ljudi na etf, masinski, tmf, pmf, ekonomski itd. Sistem nam je kao pre 30 godina. Skolujemo ljude za nepostojeca zanimanja? Smanjite kvote za pravni, filoloski, filozofski I slicne fakultete.

Dr.

pre 8 godina

Profesor Kuka ima problema sa logičkim mišljenjem!
On zaključuje pošto privredi trenutno nisu potrebni određeni profili samim tim oni nisu potrebni društvu pa mogu biti ukinuti i time ostvarena ušteda. Čini se logičnim?
Da li je to tako?
Polazi se od pretpostavke da je sadašnja privreda idealna i da njenim trenutnim potrebama treba prilagoditi obrazovni sistem.
Ovo je klasična logička greška!
Privreda mora da se razvija i ako trenutno nema potrebe za nekim profilima to ne znači da joj sutra neće trebati.
Primer:
Privreda Srbije trenutno nema potrebe za inženjerima koji bi radili projekte spejs šatla ili mobilnog telefona. Ipak ako ne školujemo takav kadar onda nikada nećemo ni moći da razvijamo visoku tehnologiju.
Dakle prof Kuku bi trebalo vratiti u školu, da nauči da logički misli pa tek onda intervjuisati.
Obrazovanje diktira razvoj tehnologije a tehnološki razvoj otvara mogućnosti privredi.
Gde je naš problem?
Profesor na fakultetu za FH pre 20 godina patentirao je baterije. One se proizvode van Srbije. To je problem! Nije problem ni nedostatak kvalitetnog kadra (jer naši inženjeri masovno idu van), ni slabost privrede (jer koliko je novca uloženo u FIAT, Železaru Smederevo...). Problem je politička elita koja upravlja novcem i našim sudbinama, kojoj je zanimljivije da se bavi sobom, izbeglicama, merama i kontramerama...sve samo ne razvoj privrede i organizovanje društva.

Marko

pre 8 godina

Kvote za ekonomski i pravni?
U svetu u kojem su konstantno neke ekonomske krize,u svetu u kojem pravosudni organi rade za novac,a ne za pravdu.
Samo mi to objasnite.

Nebojsa

pre 8 godina

Pa ukinite te smerove po fakultetima I stimulisite upisivanje ljudi na etf, masinski, tmf, pmf, ekonomski itd. Sistem nam je kao pre 30 godina. Skolujemo ljude za nepostojeca zanimanja? Smanjite kvote za pravni, filoloski, filozofski I slicne fakultete.

Zarkovac

pre 8 godina

Eto na Pmf tj Geografskom fax postoji smer Prostorno planiranje koji sam zavrsio.Za Planere nema posla u Srbiji oglasi za tu struku ne postoje.I svi cute i skoluju ne postojece kadrove.

Milan Niš

pre 8 godina

@Dr
Profesor je apsolutno u pravu,bar što se tiče Srbije i njoj sličnim zemljama.Ovde od visoke tehnologije nema ništa,zemlja je siromšna i pretvorena u šrafciger industriju,ko hoće u nemačku,SAD ili bilo koju razvijenu zemlju,treba tamo i da se školuje o njihovom trošku.

dr

pre 8 godina

Dotični profesor nije kompetentan da reformiše srpski obrazovni sistem, jer je tipičan produkt propusta u našem visokom obrazovanju. Diplomirao je na fizici a doktorirao na pedagogiji, i to u Bitolju. Prolaznost na njegovim ispitima je 100%. Osim toga, pitanje je kako se predstavlja kao prof. dr, ako nikada nije izabran u zvanje redovnog profesora?

Lelouch

pre 8 godina

Najbolje da se ukine visoko obrazovanje u Srbiji i da svi postanemo radna snaga za zapadne zemlje, da se prestane razmisljati i da se robuje. Hmm koji cika je imao slican plan za slovene 40-ih proslog veka??

Slobodan

pre 8 godina

Dr Kuka? Pa nemojmo i dalje biti neozbiljni i ozbiljno primati svakog ko nosi titulu "dr". Taj čovek svojim "inovacijama" u obrazovanju i pompeznim naslovima u štampi samo zasmejava prosvetnu javnost. Hajd se malo raspitajte ko je taj "ekspert".

Petar Petrovic

pre 8 godina

Najpre, mislim da Vas sagovornik nije ispravno potpisan. iskljucivo profesori univerziteta imaju pravo na prof. dr ispred imena, a koliko vidim on i nema dr, a onda prof mora da ide iza prezimena. radi stavljanja na znanje - ko je ko.
Drugo, Visoka skola u Aleksincu skoluje potpuno nepotreban kadar, s obzirom da se za vaspitace Zakonom zahteva fakultetskom obrazovanje. Zbog toga bi ona odmah mogla da bude ukinuta.
Trece, gospodin Kuka (a ni mnogi drugi) izgleda da nisu culi za princip autonomije univerziteta, pa bi oni da uredjuju izbor nastavnika, prave programe i sl. To predstavlja udar na autonomiju univerziteta, koja je garantovana svim medjunarodnim dokumentima o ljudskim pravima, ukljucujuci i Ustav Republike Srbije. To sto drzava nije za 20 godina u stanju da donese katalog zanimanja njen je problem, ali ako profili koji se sada skoluju nalaze svoj prostor za rad i u zemlji i u inostranstvu, nikakva kuka ne moze da ih sprecava u tome.

Meduza

pre 8 godina

Ali nije samo to problem, pogledajte kakvu muziku slušaju studenti, pogledajte na koja mesta izlaze, kako se oblače i biće vam jasno kakve mi akademske građane imamo. Ovde vlada prostota, pa čak i obrazovaniji ljudi neretko napišu ne znam spojeno, bez preterivanja!

A dr. Kuka pravi greške...trebaće mi dve šlajfne da ispišem koje.

Salvatore

pre 8 godina

Kada sam upisivao srednju skolu svi su me savetovali da upisem zanat jer su oni pametni i sa tim moze da se nadje posao. Sreca moja pa su se moji roditelji odlucivali o tome a ne neki drugi. Upisao "neupotrebljivu" ekonomsku skolu, zatim i ekonomski fakultet za koji su mi rekli da je neupotrebljiv jer ekonomista ima previse. Istina je da posla nema za mnoge kadrove u Srbiji ali meni je moj ekonomski fax omogucio da odem u inostranstvo i da radim u struci. Ne zavisim od roditelja i radim u kancelariji. Ja zadovoljan. Voleo bih da sam u Srbiji ali je lepo ziveti i u ino. Upisujte ono sto zelite i ono za sta ste talentovani jer samo tako cete sebi obezbediti mesto koje zelite. Ne slusajte statistiku i druge ljude pogotovo.

Ne slažem se

pre 8 godina

Ovo je standardna priča onih koji su živeli i žive u planskoj privredi, a pozivaju se, navodno, na tržišne principe. Državu ne treba da interesuje ko se za šta školuje (osim za vrlo mali procenat koji će raditi u njenim institucijama, ali to je možda 5%). Odgovornost je svake osobe da odluči šta će studirati i u kom pravcu će se razvijati. Ako posle ne može da nađe posao, što nije voldila računa prilikom upisa (ako je računala da se studira samo radi zaposlenja, što je takođe usko i pogrešno shvatanje). Ako ja znam da nema potrebe za nekim profilom, a hoću to studiram, Bože moj, moram posle živeti sa tim da verovatno neću moći da se zaposlim, to nije problem države, nego moj. To što država plaća - pa, hvala Bogu da plaća, u šta će ulagati nego u obrazovanje svojih stanovnika, pa taman oni nikad ne doprineli ništa. Najsvetija je stvar omogćiti čoveku da uči i da se usavršava, ako on i ode u inostranstvo, za mene je to pozitivan doprinos države - osposobila je svog državljanina i omogućila mu da radi na svom blagostanju. Dakle, obrazovni sistem se ne prilagođava prema potrebama tržišta rada, to je pogrešno. Savkome treba omogućitit da studira šta želi, ali niko nem prava da se buni kasnije i da traži od države da mu nađe posao. A država samo mora da gleda da može da popuni svoje kapacitete, tj. kapacitete svojih organa - prosveta, sudstvo, zdravstvo, koji u največoj meri već jesu puni. Ako fali neki profil - to se može stimulisati, ali ako je višak - sami ste tražili, izvolite.

Marko

pre 8 godina

Pa po toj logici za nekoliko godina u Srbiji svako zanimanje ce biti "nepostojece". Potrebna ce biti samo diploma sega-mege, uniona, singija i stranacka knjizica nekoga ko je na vlasti ili masan koverat da bi ti neko izmislio funkciju ili dodao stolicu u drzavnu birokratsku ustanovu, agenciju ili javno preduzece.
Sta ce nam istoricari, filozofi, saobracajni inzenjeri itd.. kad pecenjar moze da vodi puteve, pravnik zdravstvenu ustanovu, diplomac sega mege galeriju, pravnik energetiku, frizerka da bude savetnik u poljoprivredi...

Pametnjaković - there can be only one!

pre 8 godina

"...postavlja se pitanje u čijem se interesu radi ako društvo, školujući studenta o sopstvenom trošku, sutra ne može da ga zaposli već ga izvozimo besplatno."

U interesu političara Srbije i njihovih. Imaju oni računicu od doznaka iz banaka. Ne izvoze se studenti besplatno, već ti studenti decenijama posle šalju devize svojima u Srbiji, a političari i njihovi paraziti se grebu o to. Pričamo o daleko većim parama, jer su doznake samo jedan deo para koje stižu u Srbiju, jer postoje i drugi kanali.

expert

pre 8 godina

"On smatra da je tržištu realno potrebno manje od 20 odsto visokoobrazovane populacije i da bi broj studenata na budžetu trebalo određivati prema tržišnim potrebama".

Greška. Ukupan broj studenata bi trebalo tako određivati, a ne prema budžetu. Ovako fakulteti školuju na hiljade ljudi za profesije koje nisu tražene, samo da bi uzeli pare. Fakulteti zarađuju, a poreski obveznici sutra izdržavaju sve te socijalne slučajeve.

Filmofil

pre 8 godina

Salvatore, 27. septembar 2015 15:52

Saglasna u potpunosti. Kopirajte i sacuvajte njegov komentar. Ti koji dele ove savete tudjoj deci, za svoju UVEK imaju drugu agendu.

Milos

pre 8 godina

"Tako je na visokoj strukovnoj školi u Aleksincu, kandidat sa 130 bodova ispao, a kandidat sa 13,5 bodova bez problema bio primljen"

Stvarno! Bas cudno!

Nina

pre 8 godina

A da situaciju pogledamo iz drugog ugla? Svi koji su ucestvovali u tom Redefinisanju su visak i kao takvi su nepotrebni Srbiji. Iste prekvalifikovati do ponedeljka popodne i poslati u III smenu Jure da motaju kablove za 200 evra. Fakultet im vise ne treba, dakle brisu im se diplome.

dusanmal

pre 8 godina

Presipanje iz supljeg u prazno. Osnova problema je u drzavnoj kontroli i finansiranju visokog obrazovanja. Problem koji je opisan resava sam sebe privatnim visokim obrazovanjem za koje se placa iz sopstvenog dzepa a ne tudjeg dzepa.

Veljko

pre 8 godina

Studentski dom kosta 1400 din/ mesecno. Hrana 3 obroka kosta 170 dinara. ( 50, 70, 50). A nisu kasnije dizni drzavi NIŠTA. A pošto je zabavište?

Alan Ford

pre 8 godina

"Školujemo kadar za nepostojeća znanja" - ovo je ispravna konstatacija, mahom proizvodimo diplome, znanja i veštine retko koja škola obezbedjuje (tehnički fakulteti), a veštine kako se ugraditi u sistem obezbedjuju pravni, ekonomski, čak i medicina....

SP

pre 8 godina

Jedno je napraviti projekat i promovisati ga a sasvim drugi nivo inplementirati ga tamo gde je namenjen. Kod nas su ova dva nivoa toliko odvojena da su nepremostiva.

200 iz mesta

pre 8 godina

Naše visoko obrazovanje se može opisati lepim rečima ali to neće promeniti istinu. Kada neko poput ovde imenovanog dr Kuke stanje opiše i činjenicama argumentuje onda to boli, smeta i treba ga udaljiti, marginalizovati.... Sudbina svih sposobnih ljudi u srbiji.

DPolitika

pre 8 godina

@Dr

Mislim da si malo preterao sa kvalifikacijama, ne postoje inzinjeri "spejs satla" iako razumem sta zelis reci smatram da nije problem u onome sto prof. dr Miroslav Kuka predlaze.

Nigde on ne predlaze da nemamo inzinjere i druge strucnjake koji ce moci da konstruisu avione, rakete, delove robota ili mobilnog telefona, nove materijale i tome slicno tj. da razvijaju visoku tehnologiju, naprotiv on upravo predlaze povecanje broja takvih inzinjera nasuprot zanimanjima koja maltene vise ne postoje ili za njih nema traznje u nekom duzem periodu.

I to predlaze na jedan veoma logican nacin koji prati svet u kojem zivimo a to izmedju ostalog ukljucuje i zanimanja kao sto su: astrofizicar, fizicari za elektroniku, atomske fizicari(Vinca gotovo zatvorena ako si nesto teo da kritikujes mislim se finansiramo stranu kompaniju Fiat naspram Vince sta reci), biofizicare, biokiberneticare, molekularne biloge, toksikologe, analiticare zagadjenosti vazduha, masinske inzinjere aeronauticare, elektronicare za informacioni inzinjering i za racunarski hardver, strucnjake za kadrove, inzinjere za razvoj softvera, programere web aplikacija, programere kompjuterskih igrica itd...

Kao sto vidis iz kratkog pregleda zanimanja koja sam naveo ono sto profesor zeli je apsolutno logicno i potrebno te usko povezano sa mnogim visokim tehnologijama i nedostacima u nasem drustvu a broj skolovanih za ta zanimanaj je smesan nasuprot mnogim drugim od kojih neka
i ne postoje.

Šid

pre 8 godina

Moja deca su učila fiziku po udžbenicima dr Miroslava Kuke. Obrazovanje ne poznajem da bi ocenjivala i kritikovala ali sudeći po tim knjigama, interesovanjima i utiscima moje dece, rekla bi da ovaj čovek ima ispravna razmišljanja i racionalna zaključivanja.

Trifunović Dušan

pre 8 godina

Svi navodno traže promene u obrazovanju a gotovo niko nema konkretne predloge i rešenja. Kada se pojavi neko kao navedeni odmah se formira grupa zaslužnih činovnika ovog sistema koji minimiziraju, osporavaju..., razgovor sa njima ne treba voditi, to je izgubljeno vreme.

Odiseja

pre 8 godina

Nemoguće je prihvatiti program koji je izvan „ortačkog sistema“. Kada bi bilo ko nadležan prihvatio program o kome pišete, to postavlja pitanje: šta rade oni koji su za to plaćeni, koji uzimaju novac iz budžetu, koji prave programe zbog pravdanja sredstava.

Kristina Stojanović

pre 8 godina

Pozdravljam izuzetnog prof. Miroslava Kuku, bnila sam njegov student. Njegova razlika u odnosu na druge je tolika, da ga malo njih vole ali nesporno je da ga svi poštuju, mi studenti smo ga obožavali. Lakoća objašnjavanja, gotovo sve kroz osmeh i šalu. . . .smo napred! Kristina, generacija 2009/2010.

Мирко - Панчево

pre 8 godina

Пре пар месеци из једног интервјуа сазнајем да је именовани аутор М. Кука самостално финансирао израду пројекта у коме је учествовало доста. Не могу веровати да у овом друштву још постоје ентузијасти утописти.

Sloba

pre 8 godina

Koliko apsurda, nerada i zataškavanja a i dalje sve čini sistem društva koje se navodno menja. Projekti, rešenja i sistemske promene pa ko sprečava ili opstruiše treba ga institucionalno distancirati a ne kao sada da prestavlja instituciju. Podržavam projekat!

Bojan-Niš

pre 8 godina

Kada promenimo svest i način razmišljanja, sve ćemo jasnije videti i racionalnije kritikovati. Za projekat sa toliko referenci po svetu, nisu nam potrebni lokalni tumači, koji će projekat ocenjivati iz svog uskog ugla gledanja.

Jelena iz Sokobanje

pre 8 godina

„Vaspitanje ima za cilj da formira karakter“, to su reči koje je citirajući tamo nekog, često izgovarao prof. Kuka. Da, da karakter !

slavisa

pre 8 godina

Slaviša A.



Obrazovanje je jednostavan sistem a kompleksnim ga čine oni koji od njega žive. Pa oko 30 različitih savetodavnih tela ima naše Ministarstvo prosvete, šta očekivati !?

No.1

pre 8 godina

Želim da verujem da će se naše društvo uzdići iznad trenutnog stanja. Na tom putu, obrazovanje je najvažniji putokaz. Zato menjajte, usklađujte, predlažite, prihvatajte ali sa saznanjem da i u Srbiji ima dovoljno pameti. Bez sujete molim!

Đorđe O.

pre 8 godina

Uravnotežen um traži uravnoteženo okruženje. Želim da verujem da ovi ljudi na čelu sa dr. Kukom neće bespotrebno trošiti energiju ubeđujući one koji se ne mogu ubediti, jednostavno ne oni to ne razumeju.

Bojana Stanivuk

pre 8 godina

Našem visokom obrazovanju ne može da pomogne stotine dr Kuka ili timova stručnjaka. Sve vodi i sve se svodi na uzak krug uprosečenih ali pogodnih, par stotina ljudi.

Cezar

pre 8 godina

Zar su nam večno potrebni inostrani stručnjaci i njihova pamet, kada imamo dovoljno svoje. Međutim, kome pričati kada nema ko da čuje. Podržavam predložene promene u visokom obrazovanju!

Sundjer Bob

pre 8 godina

Zar autori ovog projekta i dalje veruju u iluziju da neko u našem sistemu obrazovanja uopšte želi da čuje a kamoli da pročita ili daleko bilo da prihvati tamo neku evropski ili svetski prihvaćenu vrednost iz Srbije.

Milan Niš

pre 8 godina

@Dr
Profesor je apsolutno u pravu,bar što se tiče Srbije i njoj sličnim zemljama.Ovde od visoke tehnologije nema ništa,zemlja je siromšna i pretvorena u šrafciger industriju,ko hoće u nemačku,SAD ili bilo koju razvijenu zemlju,treba tamo i da se školuje o njihovom trošku.

Nebojsa

pre 8 godina

Pa ukinite te smerove po fakultetima I stimulisite upisivanje ljudi na etf, masinski, tmf, pmf, ekonomski itd. Sistem nam je kao pre 30 godina. Skolujemo ljude za nepostojeca zanimanja? Smanjite kvote za pravni, filoloski, filozofski I slicne fakultete.

Dr.

pre 8 godina

Profesor Kuka ima problema sa logičkim mišljenjem!
On zaključuje pošto privredi trenutno nisu potrebni određeni profili samim tim oni nisu potrebni društvu pa mogu biti ukinuti i time ostvarena ušteda. Čini se logičnim?
Da li je to tako?
Polazi se od pretpostavke da je sadašnja privreda idealna i da njenim trenutnim potrebama treba prilagoditi obrazovni sistem.
Ovo je klasična logička greška!
Privreda mora da se razvija i ako trenutno nema potrebe za nekim profilima to ne znači da joj sutra neće trebati.
Primer:
Privreda Srbije trenutno nema potrebe za inženjerima koji bi radili projekte spejs šatla ili mobilnog telefona. Ipak ako ne školujemo takav kadar onda nikada nećemo ni moći da razvijamo visoku tehnologiju.
Dakle prof Kuku bi trebalo vratiti u školu, da nauči da logički misli pa tek onda intervjuisati.
Obrazovanje diktira razvoj tehnologije a tehnološki razvoj otvara mogućnosti privredi.
Gde je naš problem?
Profesor na fakultetu za FH pre 20 godina patentirao je baterije. One se proizvode van Srbije. To je problem! Nije problem ni nedostatak kvalitetnog kadra (jer naši inženjeri masovno idu van), ni slabost privrede (jer koliko je novca uloženo u FIAT, Železaru Smederevo...). Problem je politička elita koja upravlja novcem i našim sudbinama, kojoj je zanimljivije da se bavi sobom, izbeglicama, merama i kontramerama...sve samo ne razvoj privrede i organizovanje društva.

Zarkovac

pre 8 godina

Eto na Pmf tj Geografskom fax postoji smer Prostorno planiranje koji sam zavrsio.Za Planere nema posla u Srbiji oglasi za tu struku ne postoje.I svi cute i skoluju ne postojece kadrove.

Marko

pre 8 godina

Kvote za ekonomski i pravni?
U svetu u kojem su konstantno neke ekonomske krize,u svetu u kojem pravosudni organi rade za novac,a ne za pravdu.
Samo mi to objasnite.

Veljko

pre 8 godina

Studentski dom kosta 1400 din/ mesecno. Hrana 3 obroka kosta 170 dinara. ( 50, 70, 50). A nisu kasnije dizni drzavi NIŠTA. A pošto je zabavište?

Salvatore

pre 8 godina

Kada sam upisivao srednju skolu svi su me savetovali da upisem zanat jer su oni pametni i sa tim moze da se nadje posao. Sreca moja pa su se moji roditelji odlucivali o tome a ne neki drugi. Upisao "neupotrebljivu" ekonomsku skolu, zatim i ekonomski fakultet za koji su mi rekli da je neupotrebljiv jer ekonomista ima previse. Istina je da posla nema za mnoge kadrove u Srbiji ali meni je moj ekonomski fax omogucio da odem u inostranstvo i da radim u struci. Ne zavisim od roditelja i radim u kancelariji. Ja zadovoljan. Voleo bih da sam u Srbiji ali je lepo ziveti i u ino. Upisujte ono sto zelite i ono za sta ste talentovani jer samo tako cete sebi obezbediti mesto koje zelite. Ne slusajte statistiku i druge ljude pogotovo.

dr

pre 8 godina

Dotični profesor nije kompetentan da reformiše srpski obrazovni sistem, jer je tipičan produkt propusta u našem visokom obrazovanju. Diplomirao je na fizici a doktorirao na pedagogiji, i to u Bitolju. Prolaznost na njegovim ispitima je 100%. Osim toga, pitanje je kako se predstavlja kao prof. dr, ako nikada nije izabran u zvanje redovnog profesora?

dusanmal

pre 8 godina

Presipanje iz supljeg u prazno. Osnova problema je u drzavnoj kontroli i finansiranju visokog obrazovanja. Problem koji je opisan resava sam sebe privatnim visokim obrazovanjem za koje se placa iz sopstvenog dzepa a ne tudjeg dzepa.

Šid

pre 8 godina

Moja deca su učila fiziku po udžbenicima dr Miroslava Kuke. Obrazovanje ne poznajem da bi ocenjivala i kritikovala ali sudeći po tim knjigama, interesovanjima i utiscima moje dece, rekla bi da ovaj čovek ima ispravna razmišljanja i racionalna zaključivanja.

DPolitika

pre 8 godina

@Dr

Mislim da si malo preterao sa kvalifikacijama, ne postoje inzinjeri "spejs satla" iako razumem sta zelis reci smatram da nije problem u onome sto prof. dr Miroslav Kuka predlaze.

Nigde on ne predlaze da nemamo inzinjere i druge strucnjake koji ce moci da konstruisu avione, rakete, delove robota ili mobilnog telefona, nove materijale i tome slicno tj. da razvijaju visoku tehnologiju, naprotiv on upravo predlaze povecanje broja takvih inzinjera nasuprot zanimanjima koja maltene vise ne postoje ili za njih nema traznje u nekom duzem periodu.

I to predlaze na jedan veoma logican nacin koji prati svet u kojem zivimo a to izmedju ostalog ukljucuje i zanimanja kao sto su: astrofizicar, fizicari za elektroniku, atomske fizicari(Vinca gotovo zatvorena ako si nesto teo da kritikujes mislim se finansiramo stranu kompaniju Fiat naspram Vince sta reci), biofizicare, biokiberneticare, molekularne biloge, toksikologe, analiticare zagadjenosti vazduha, masinske inzinjere aeronauticare, elektronicare za informacioni inzinjering i za racunarski hardver, strucnjake za kadrove, inzinjere za razvoj softvera, programere web aplikacija, programere kompjuterskih igrica itd...

Kao sto vidis iz kratkog pregleda zanimanja koja sam naveo ono sto profesor zeli je apsolutno logicno i potrebno te usko povezano sa mnogim visokim tehnologijama i nedostacima u nasem drustvu a broj skolovanih za ta zanimanaj je smesan nasuprot mnogim drugim od kojih neka
i ne postoje.

Ne slažem se

pre 8 godina

Ovo je standardna priča onih koji su živeli i žive u planskoj privredi, a pozivaju se, navodno, na tržišne principe. Državu ne treba da interesuje ko se za šta školuje (osim za vrlo mali procenat koji će raditi u njenim institucijama, ali to je možda 5%). Odgovornost je svake osobe da odluči šta će studirati i u kom pravcu će se razvijati. Ako posle ne može da nađe posao, što nije voldila računa prilikom upisa (ako je računala da se studira samo radi zaposlenja, što je takođe usko i pogrešno shvatanje). Ako ja znam da nema potrebe za nekim profilom, a hoću to studiram, Bože moj, moram posle živeti sa tim da verovatno neću moći da se zaposlim, to nije problem države, nego moj. To što država plaća - pa, hvala Bogu da plaća, u šta će ulagati nego u obrazovanje svojih stanovnika, pa taman oni nikad ne doprineli ništa. Najsvetija je stvar omogćiti čoveku da uči i da se usavršava, ako on i ode u inostranstvo, za mene je to pozitivan doprinos države - osposobila je svog državljanina i omogućila mu da radi na svom blagostanju. Dakle, obrazovni sistem se ne prilagođava prema potrebama tržišta rada, to je pogrešno. Savkome treba omogućitit da studira šta želi, ali niko nem prava da se buni kasnije i da traži od države da mu nađe posao. A država samo mora da gleda da može da popuni svoje kapacitete, tj. kapacitete svojih organa - prosveta, sudstvo, zdravstvo, koji u največoj meri već jesu puni. Ako fali neki profil - to se može stimulisati, ali ako je višak - sami ste tražili, izvolite.

expert

pre 8 godina

"On smatra da je tržištu realno potrebno manje od 20 odsto visokoobrazovane populacije i da bi broj studenata na budžetu trebalo određivati prema tržišnim potrebama".

Greška. Ukupan broj studenata bi trebalo tako određivati, a ne prema budžetu. Ovako fakulteti školuju na hiljade ljudi za profesije koje nisu tražene, samo da bi uzeli pare. Fakulteti zarađuju, a poreski obveznici sutra izdržavaju sve te socijalne slučajeve.

Meduza

pre 8 godina

Ali nije samo to problem, pogledajte kakvu muziku slušaju studenti, pogledajte na koja mesta izlaze, kako se oblače i biće vam jasno kakve mi akademske građane imamo. Ovde vlada prostota, pa čak i obrazovaniji ljudi neretko napišu ne znam spojeno, bez preterivanja!

A dr. Kuka pravi greške...trebaće mi dve šlajfne da ispišem koje.

Alan Ford

pre 8 godina

"Školujemo kadar za nepostojeća znanja" - ovo je ispravna konstatacija, mahom proizvodimo diplome, znanja i veštine retko koja škola obezbedjuje (tehnički fakulteti), a veštine kako se ugraditi u sistem obezbedjuju pravni, ekonomski, čak i medicina....

Lelouch

pre 8 godina

Najbolje da se ukine visoko obrazovanje u Srbiji i da svi postanemo radna snaga za zapadne zemlje, da se prestane razmisljati i da se robuje. Hmm koji cika je imao slican plan za slovene 40-ih proslog veka??

Sloba

pre 8 godina

Koliko apsurda, nerada i zataškavanja a i dalje sve čini sistem društva koje se navodno menja. Projekti, rešenja i sistemske promene pa ko sprečava ili opstruiše treba ga institucionalno distancirati a ne kao sada da prestavlja instituciju. Podržavam projekat!

Slobodan

pre 8 godina

Dr Kuka? Pa nemojmo i dalje biti neozbiljni i ozbiljno primati svakog ko nosi titulu "dr". Taj čovek svojim "inovacijama" u obrazovanju i pompeznim naslovima u štampi samo zasmejava prosvetnu javnost. Hajd se malo raspitajte ko je taj "ekspert".

Petar Petrovic

pre 8 godina

Najpre, mislim da Vas sagovornik nije ispravno potpisan. iskljucivo profesori univerziteta imaju pravo na prof. dr ispred imena, a koliko vidim on i nema dr, a onda prof mora da ide iza prezimena. radi stavljanja na znanje - ko je ko.
Drugo, Visoka skola u Aleksincu skoluje potpuno nepotreban kadar, s obzirom da se za vaspitace Zakonom zahteva fakultetskom obrazovanje. Zbog toga bi ona odmah mogla da bude ukinuta.
Trece, gospodin Kuka (a ni mnogi drugi) izgleda da nisu culi za princip autonomije univerziteta, pa bi oni da uredjuju izbor nastavnika, prave programe i sl. To predstavlja udar na autonomiju univerziteta, koja je garantovana svim medjunarodnim dokumentima o ljudskim pravima, ukljucujuci i Ustav Republike Srbije. To sto drzava nije za 20 godina u stanju da donese katalog zanimanja njen je problem, ali ako profili koji se sada skoluju nalaze svoj prostor za rad i u zemlji i u inostranstvu, nikakva kuka ne moze da ih sprecava u tome.

Trifunović Dušan

pre 8 godina

Svi navodno traže promene u obrazovanju a gotovo niko nema konkretne predloge i rešenja. Kada se pojavi neko kao navedeni odmah se formira grupa zaslužnih činovnika ovog sistema koji minimiziraju, osporavaju..., razgovor sa njima ne treba voditi, to je izgubljeno vreme.

Kristina Stojanović

pre 8 godina

Pozdravljam izuzetnog prof. Miroslava Kuku, bnila sam njegov student. Njegova razlika u odnosu na druge je tolika, da ga malo njih vole ali nesporno je da ga svi poštuju, mi studenti smo ga obožavali. Lakoća objašnjavanja, gotovo sve kroz osmeh i šalu. . . .smo napred! Kristina, generacija 2009/2010.

Đorđe O.

pre 8 godina

Uravnotežen um traži uravnoteženo okruženje. Želim da verujem da ovi ljudi na čelu sa dr. Kukom neće bespotrebno trošiti energiju ubeđujući one koji se ne mogu ubediti, jednostavno ne oni to ne razumeju.

Milos

pre 8 godina

"Tako je na visokoj strukovnoj školi u Aleksincu, kandidat sa 130 bodova ispao, a kandidat sa 13,5 bodova bez problema bio primljen"

Stvarno! Bas cudno!

Nina

pre 8 godina

A da situaciju pogledamo iz drugog ugla? Svi koji su ucestvovali u tom Redefinisanju su visak i kao takvi su nepotrebni Srbiji. Iste prekvalifikovati do ponedeljka popodne i poslati u III smenu Jure da motaju kablove za 200 evra. Fakultet im vise ne treba, dakle brisu im se diplome.

Pametnjaković - there can be only one!

pre 8 godina

"...postavlja se pitanje u čijem se interesu radi ako društvo, školujući studenta o sopstvenom trošku, sutra ne može da ga zaposli već ga izvozimo besplatno."

U interesu političara Srbije i njihovih. Imaju oni računicu od doznaka iz banaka. Ne izvoze se studenti besplatno, već ti studenti decenijama posle šalju devize svojima u Srbiji, a političari i njihovi paraziti se grebu o to. Pričamo o daleko većim parama, jer su doznake samo jedan deo para koje stižu u Srbiju, jer postoje i drugi kanali.

Marko

pre 8 godina

Pa po toj logici za nekoliko godina u Srbiji svako zanimanje ce biti "nepostojece". Potrebna ce biti samo diploma sega-mege, uniona, singija i stranacka knjizica nekoga ko je na vlasti ili masan koverat da bi ti neko izmislio funkciju ili dodao stolicu u drzavnu birokratsku ustanovu, agenciju ili javno preduzece.
Sta ce nam istoricari, filozofi, saobracajni inzenjeri itd.. kad pecenjar moze da vodi puteve, pravnik zdravstvenu ustanovu, diplomac sega mege galeriju, pravnik energetiku, frizerka da bude savetnik u poljoprivredi...

Filmofil

pre 8 godina

Salvatore, 27. septembar 2015 15:52

Saglasna u potpunosti. Kopirajte i sacuvajte njegov komentar. Ti koji dele ove savete tudjoj deci, za svoju UVEK imaju drugu agendu.

SP

pre 8 godina

Jedno je napraviti projekat i promovisati ga a sasvim drugi nivo inplementirati ga tamo gde je namenjen. Kod nas su ova dva nivoa toliko odvojena da su nepremostiva.

Bojan-Niš

pre 8 godina

Kada promenimo svest i način razmišljanja, sve ćemo jasnije videti i racionalnije kritikovati. Za projekat sa toliko referenci po svetu, nisu nam potrebni lokalni tumači, koji će projekat ocenjivati iz svog uskog ugla gledanja.

Jelena iz Sokobanje

pre 8 godina

„Vaspitanje ima za cilj da formira karakter“, to su reči koje je citirajući tamo nekog, često izgovarao prof. Kuka. Da, da karakter !

200 iz mesta

pre 8 godina

Naše visoko obrazovanje se može opisati lepim rečima ali to neće promeniti istinu. Kada neko poput ovde imenovanog dr Kuke stanje opiše i činjenicama argumentuje onda to boli, smeta i treba ga udaljiti, marginalizovati.... Sudbina svih sposobnih ljudi u srbiji.

No.1

pre 8 godina

Želim da verujem da će se naše društvo uzdići iznad trenutnog stanja. Na tom putu, obrazovanje je najvažniji putokaz. Zato menjajte, usklađujte, predlažite, prihvatajte ali sa saznanjem da i u Srbiji ima dovoljno pameti. Bez sujete molim!

Odiseja

pre 8 godina

Nemoguće je prihvatiti program koji je izvan „ortačkog sistema“. Kada bi bilo ko nadležan prihvatio program o kome pišete, to postavlja pitanje: šta rade oni koji su za to plaćeni, koji uzimaju novac iz budžetu, koji prave programe zbog pravdanja sredstava.

Мирко - Панчево

pre 8 godina

Пре пар месеци из једног интервјуа сазнајем да је именовани аутор М. Кука самостално финансирао израду пројекта у коме је учествовало доста. Не могу веровати да у овом друштву још постоје ентузијасти утописти.

slavisa

pre 8 godina

Slaviša A.



Obrazovanje je jednostavan sistem a kompleksnim ga čine oni koji od njega žive. Pa oko 30 različitih savetodavnih tela ima naše Ministarstvo prosvete, šta očekivati !?

Bojana Stanivuk

pre 8 godina

Našem visokom obrazovanju ne može da pomogne stotine dr Kuka ili timova stručnjaka. Sve vodi i sve se svodi na uzak krug uprosečenih ali pogodnih, par stotina ljudi.

Cezar

pre 8 godina

Zar su nam večno potrebni inostrani stručnjaci i njihova pamet, kada imamo dovoljno svoje. Međutim, kome pričati kada nema ko da čuje. Podržavam predložene promene u visokom obrazovanju!

Sundjer Bob

pre 8 godina

Zar autori ovog projekta i dalje veruju u iluziju da neko u našem sistemu obrazovanja uopšte želi da čuje a kamoli da pročita ili daleko bilo da prihvati tamo neku evropski ili svetski prihvaćenu vrednost iz Srbije.