Nedelja, 28.06.2015.

20:37

"Ne dozvoljavam vređanje poklanih Srba"

Predsednici Srbije i Republike Srpske Tomislav Nikolić i Milorad Dodik prisustvovali su otkrivanju spomenika Gavrilu Principu u Finansijskom parku.

Izvor: Tanjug

"Ne dozvoljavam vreðanje poklanih Srba" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

118 Komentari

Sortiraj po:

C i n i k

pre 8 godina

Mnogo me razgaljuje kad procitam kako atentat Principa na Ferdinanda i nj.zenu,nikako ne moze da se uporedi sa atentatom na kralja Alexandra u Marseju.....?
Valjda nije isti kalibar bio,sta?
Mnogo ima necasnih i nepostenih ljudi ovde koji sami sebi nece da priznaju sta je i Pasic izjavio za Principa i njegovu kriminalnu druzinu iz šume!

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

Pa ko vredja poklane Srbe?!
Msm,sta je bre ovo vise?!
Ko nas napada,o cemu se radi ljudi moji?
Katastrofa ko je u foteljama,katastrofa!
(Lovac na botove, 28. jun 2015 23:29)

Radi se o manipulaciji gradjanima, zlobnoj i podloj, koja zapadne zemlje treba da prikaže kao aždaju koja mrzi Srbe, i to je nešto što u kontinuitetu isti likovi rade još od 90-tih.

Priča o putu ka EU je od dolaska ovog režima ostala samo priča. Ni jedno poglavlje za cele 3 godine nije otvoreno i ako se Vlada zaklinje u svoje demokratsko opredeljenje i članstvo u EU! Vi procenite da li je to istina ili laž....

Presvlačenje radikala u naprednjake, bio je samo manevar da se zavara svet, a uistinu da se zaustavi "propast" Srbije. Jednom radikal uvek radikal!

cg

pre 8 godina

Sad fino nek i makedonci dignu spomenik Vladi Cernozemskom i nek ide sve u pm.
Za nas su uvek naši atentatori bili heroji dok tudji atentatori su bili ubice i ološ.
Dok god budemo veličali ubistvo i proglasavali ga pucnjem za slobodu nece nam se lepo pisat.

vredi razmisliti

pre 8 godina

(C i n i k, 28. jun 2015 23:45) princip je uradio isto sto i cesi kad su ubili u atentatu nemackog namesnika a hitlerovog ljubimca, niko u ceskoj ih ne naziva teroristima a ni u nemackoj, e sad kad milkodebilko tumaci istoriju ispada da je bugarin ubio aleksandra posto mu je anektirao bugarsku i vozikao se po sofiji, malo morgen

Kvazimodo Sorabius

pre 8 godina

Nikako da inTelegentni komentatori, tipa "patriJoti", shvate da Princip nije pucao u Ferdinanda JUCE vec pre STO godina.
Otuda su danasnji kriteriji na tadasnje dogadjaje - maloumlje.
Pominjanje podmuklog ubistva Djindjica uz epitet "izdajnik" - nije "sloboda izrazavanja" vec teska kleveta coveka koji ne moze da se brani, sto znaci krivicno delo, i medijji ne bi smeli objavljivati takve komentare.
A tek uporedjivanje casnog cina borbe za slobodu Principovog (u sustini je Gavrilo samo slucajno dovrsio odluku Mladobosanaca, gde je najmanje bilo Srba) sa ubijanjem Kralja Aleksandra - za interes Hrvata, koje je taj isti Aleksandar oslobodio, i koji su bili najpovlasceniji u Kraljevini Jugoslaviji, je obicna propaganda, sracunata kasnije, da se opravdaju zlocini genocida ustasa nad Srbima.

lutati po dvoru, plasiti gospodu

pre 8 godina

Kao prvo, zeleo bih da kazem da se sarajevski atentat ne moze NIKAKO uporediti sa onim u Marseju jer se Princip borio za slobodu SVIH porobljenih naroda u Bosni i kao drugo, bio je Jugosloven po ubedjenju. Vidim da se komsije ogradjuju od njega nazivajuci ga srpskim nacionalistom i teroristom a da nije bilo njega bili bi jos uvek austrijski konjusari. i jos jedna stvar posto vidim da svoju istoriju ne poznajete dovoljno, atentat u Sarajevu je bio POVOD a ne razlog nastanka Prvog svetskog rata. Imajte to na umu :)

DPolitika

pre 8 godina

Svima koji i dan danas smatraju da Princip nije bio heroj samo mogu reci da je bio prilicno u svetu usamljen heroj i da je takvih nazalost i danas malo a puno je defetizma i kukaviluka bez ideja o buducnosti...

Sta je Adolf Hitler radio u Parizu 1940 godine?

Isto sto i Franc Ferninad 1914 u Sarajevu...

I jedan i druygi su obilazili okupirane teritorije.

Samo u Parizu nije bilo heroja kao Princip.

I svetski rat je doneo oslobodjenje citavih nacija a mnoge na balkanskim prostorima duguju slobodu Gavrilu Principu i Srpskom narodu i to ljubomorno danas kriju, gaze po njemu i izvrcu istoriju.

I sv rat je doneo promene u svetu kao i drugi pa mnogi komentatori danas umesto da bukvalno lizu cipele svojim gospodarima mogu da nipodastavaju svojim komentariam Srpski narod i njegove heroje te im je to na mas medijima i na druge nacine omoguceno.

Feudalizam i kolonijalizam je ispustio dusu i dosle su promene na bolje, ropstvo u Africi(belgijski i mnogi drugi zlotvori su pobegli), hindusi u Indiji i mnogi drugi narodi su dobili priliku da se oslobode a imperije koje su ih unistavale su se raspale.

Velikoj Britaniji je tesko palo sto je Gavrilo doprineo da ce u 21 veku ostati na samo pola ostrva te razumem u delu anglosaksonaca mrznju prema njemu zbog nemogucnosti da im i dalje sluge ciste kuce te da bolje se osvrnu na sopstveno danasnje masovno zlostavljanje hiljada dece i robova i islamskih zlocina u Britaniji koje zataskavaju u nedostatku svog Principa.

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

Super, samo tako nastavite. On nije iz Srbije. vec Bosanac, Srbin iz Bosne. Ubio je Ferdinanda i to nam Austrijanci nikad oprostiti neće. Zbog toga je počeo prvi svetski rat. A vi mu podižete spomenik bas danas u BG kad je 101. Godišnjica Ferdinandu. Eh dragi moj Nikolici, nikad mi u Evropu nećemo. Svi nas osuđuju i mrze, a s današnjim podizanjem spomenika, imaju i pravo.
(Svetozar, 28. jun 2015 22:04)

Procitaj malo istoriju,pa ces da skapiras da je to samo bio povod da nas napadnu!
A svetski rat je izbio,zato sto je u tom trenutku svugde mirisalo na rat,zategnuti odnosi na sve strane!
Zato ne pisi neke gluposti,nego se vrati u osnovnu skolu i obnovi malo istoriju!
(jovan, 28. jun 2015 22:17)

Da, I Sv. rat bi svakako izbio, ali da G. Princip nije bio povod, Srbi i Srbija ne bi bili toliko omraženi i ne bi onoliko nastradali, jer ne bi bilo odmazde kojoj je on lično uzrok!

G. Principu spomenik u Beogradu nikako nije smeo biti podignut, on je bio ATENTATOR, ubio je jednu okrunjenu glavu i trudnu ženu, što se nigde u civilizovanom svetu ne toleriše. Da li bi onda trebalo dići i spomenik Apisu? Tako nešto nije palo ni na pamet kralju Petru Karadjordjeviću, ni diktatoru Aleksandru, iako su samo oni profitirali od tog ubistva!

A da li ikome pada na pamet kako će na ovaj nonsens da gleda Austrija, koja nam je do sada bila veoma naklonjena?

Vrlo loš, politički kratkovid, potez režima, koji samo potvrdjuje da je Srbija i dalje necivilizovana zemlja.

drot četka i antirost

pre 8 godina

Kao ne Srbin ovo imam da dodam, samo da i ja prisustvujem ovom crkusu.

PS.
Super, opet radosti da se igra na kartu nacionalizam.
Ej moji Srbi nikada pameti.
Cela Vojvodina (jedina Srpska krajina koja nikada nije pala) nema pijaće vode sa česme!
Koga bre to šiša je li tako!
Ova gospoda pijuckaju flaširane vodice na račun građana i to na Dedinju.
Ahahahhaah
Početkom XXI. veka ope huškački govore! ahahhahaha to treba Srbima jbš hleb i čista voda i posao.
Mnogo jadno.

Malenčić

pre 8 godina

“Princip died in prison, and a monument erected in recent years by his fellow-countrymen records his infamy and their own.”
gde Predsednik vidi ovde GENOCID??

Влада

pre 8 godina

Са данашње временске дистанце Гаврило Принцип није никакав јунак, већ обична будала, да не кажем идиот. Толика страдања, због чега? Ових дана сам на Крфу, причам са емоцијама па вас молим да ми опростите ове речи, али заиста то мислим. Јадни наши јунаци, изгинуше и оставише кости далеко од свог огњишта, због једне будале, једног гоље, коме сада дижу споменик у сред Београда. Неко ће рећи да би рата свакако било, вероватно да је тако, али остаће записано да је тај чин званично био повод за рат.

El Cid

pre 8 godina

Podizanje ovog spomenika je besmisleno jer je potpuno prevaziđen politički i idealistički kontekst učinjenog dela (terorističkog akta uprkos činjenici da je žrtva atentata bila predstavnik agresivne osvajačke i porobljivačke politike). Gavrila Principa i Mlade Bosne vlasti su se odricale i po završetku Prvog svetskog rata kada je imalo određenog smisla podići im spomenik jer je ideja koju su zastupali dobila državno otelotvorenje. Suštinski oni su bili obična zaverenička grupa zavedenih omaldinaca kojom je upravljala zaverenička kamarila srpskih oficira. Njihovo jugoslovenstvo i ideali, koje poštujem i čije motive mogu razumeti, činjenično je doprinela ogromnom stradanju srpskog naroda i stvaranju jedne nesrećne i loše ustrojene države, čije naopako sklepano postojanje je dalo podsticaj nacionalističkim ekstremistima svih naroda. Znamo šta se desilo u Drugom ratu a šta posle njega i kako se sve tragično završilo pre dvadeset godina. Koju poruku šaljemo podizanjem ovog spomenika, da li time slavimo teroristički akt onda kada mislimo da nam odgovara a istovremeno osuđujemo jedan drugi teroristički akt u Marselju kada nam nije odgovarao! Da li je poruka da žalimo za Jugoslavijom i ujedinjenjem koji su na neki način podstakli Principa da učini to što je učinio u ime tog istog ujedinjenja i bratstva!? Zanimljivo obzirom da je jasno koliko je velika bila uloga Srbije u razbijanju Jugoslavije zbog pokušaja stvaranja hegemonističke uloge Srbije u istoj ili raspada!

C i n i k

pre 8 godina

Velika greska. Potpuno neshvatljivo. Nerazumno je podizati spomenik Principu koga je i Pasic nazvao zaludjenikom i ubicom koji nije znao sta je uradio.Od Principa se i Srpska Vlada odmah ogradila,a kao posledicu smo umalo izgibili sve,i cemu?
Jel heroj i Bugarin koji je ubio u Marseju kralja Aleksandra? Jel moze i njemu spomenik ali u Hr, posto je likvidaciju Bugarin izvrsio po direktnom nalogu Pavelica koji je tada bio begunac u Italiji.A za Hr je kraljevina SHS bila tamnica kako su pricali,pa im je ubistvo kralja doslo kao cin oslobodjenja!. Ako Hr sutra podignu spomenik ubici kralja Aleksandra,hocemo li da aplaudiramo? E pa to je isto kao i sa Principom,potpuno ista situacija.

Pesimista

pre 8 godina

Kroz istoriju kao da se nista ne menja,zrtve se i dalje proglasavaju agresorom , dok socijaldemokratske ideje za koje se Princip zalagao zive i danas.

Mitar

pre 8 godina

Zar covek nije, po danasnjim i svakdasnjim pravilima, terorista? Sta ce Dodik ovde? Blago svima koji su pobegli iz ovog mraka i od ovih mracnjaka. Sad dajte spomenik Apisu, ne valja da vodja zlocinacke organizacije nema neku ulicu ili spomenik na Kalemegdanu

nebojsa bg

pre 8 godina

Ne ulazeci u cin i u taj atentat, ja se samo pitam sledece. Doticni je pripadao organizaciji u kojoj je bilo i Hrvata, i Muslimana. Ko je sebi dao za pravo da mu spomenik osvestava Pravoslavni pop?

Dragan

pre 8 godina

gospodine Nikolicu.... Dozovite se pameti i ne trosite STO NIJE TVOJE !!! Urazumite se,nije Srbija za takvo razmetanje kako ti i ostali ovo krsite i lomite.. Nisu avioni,kamioni,automobili,racuni za proputovanje VASI.. to je Srbija.. MOLIM VAS DA SE DOZOVETE PAMETI AKO STE COVEK !

objavite i meni komentar

pre 8 godina

Srbija je talac svojih mitova i lazi i nece izaci iz mraka i bede dok se ne suoci sa realnoscu, prodje kroz istinsku lustraciju. To uracunava pre svega Nikolica, a onda i Dodika

remington

pre 8 godina

Samo ti Tomo teraj svoje principe pa če narod po tom principu i slečih 100 godina principialno plačati veliku cenu premaonima koji iza svojih principa stvarno i stoje.

Lovac na botove

pre 8 godina

Pa ko vredja poklane Srbe?!
Msm,sta je bre ovo vise?!
Ko nas napada,o cemu se radi ljudi moji?
Katastrofa ko je u foteljama,katastrofa!

mister x

pre 8 godina

Sjetili se da mu dignu spomenik na Vidovdan ?Ovo je toliko glup potez da ce imati posljedice po srbijansko drustvo,ubjedjen sam u to,? Kontam da je covjek nesto uradio vazno za drzavu Srbiju ,nema veze koja oblast pa mu se eto kao drustvo zahvalilo i podiglo mu spomenik ! Stvarno greska bez presedana ! politicki neukusna i bezobrazna a ponajvise iritirajuca .(ne za bosance fucka se njima) vez za Austriju ,SWeec,Njemacku i sav zapadni svijet.! Ne znam sta se zeli postici ovim cinom ? neko prkanje !Kome ? Ovako se ne vodi politika i oov je neozbiljno,Sastali se krkani Dodik i Nikolic/Vucic je malo pametniji misio sam..i kroje kapu zemlji Srbiji!? Ovo je dno dna ..

Balvanizacija

pre 8 godina

Zajedničko Principu i njegovim obožavateljima sa slike jesu LAKOMISLENOST I RATOVI.

SLIČAN SE SLIČNOM RADUJE.

A mene bi radovalo da gospoda sa slike ili promene teme svojih izlaganja ili svoja radna mesta.

Akciza na struju, taksa za RTS, poskupljenje benzina - TO JE MOJE SARAJEVO I MOJ PRINCIP.

Godina je 2015.-ta, mesec jun, a Srbija najsiromasnija zemlja u regionu.

Jel' zanima to još nekog sem mene?

Saxxo

pre 8 godina

Teško da bi se neko ko slavi budalu mogao nazvati pametnim, ili čak manje budalastim. Princip je bio samo jedan od "fazana", koji se, onako mlad i podložan manipulaciji, uspeo proslaviti svojim bezumljem.
1903 je osnovana teroristička organizacij mladih srpskih nacionalusta, "Ujedinjenje ili smrt", poznatija kao "Crna ruka". O njihovim idealima govori njihovo ime, ali sami nisu bili svesni da je za njihovo postojanje zaslužna austrougarska tajna služba. Austrougari su Crnorukaše manipulacijama pokušavali naganati na bezumna teroristička dela, koja bi Srbiju diskreditovala u očima evropske i svetske javnosti, i povezala srpsku vladu i srpsku krunu s teroristima i agresorima.
Tako su Crnorukaši, snabdeveni bombama srpske proizvodnje, putovali naokolo Austrougarskom, sve do do Crne Gore gde su pokušali atentat na kralja Nikolu. (Zavađanje Srba sa Srbima ima duže korene od doba Jova Kapičića ili Mila.)
A ista "Crna ruka" je umešana u atentat u Sarajevu, preko svoje filijale "Mlade Bosne". Ubijen je neomiljeni nadvojvoda Franc Ferdinand.
Kada je ubijen Zoran Đinđić, niko nije spomenuo da tetovirani patriJotski mefijaši povezani s atentatom, listom imaju hrvatske domovnice, i to u vreme kada ih ni Hrvat iz Srbije, sve i da dubi na glavi, nije mogao dobiti.
PatriJote su počinile patriJotsko delo, i ubivši izdajnika, ukopali Srbiju u mestu za narednu deceniju i po.

Bosanac

pre 8 godina

Mogu samo reci da du Srbi s obje strane Drine totalno pogubljeni u vremenu i prostoru.Dodik, donedavni zakleti socialdemokrata koji je prvi priznao genocid u Bosni danas je ultra nacionalista i to samo iz razloga sto jedino tako opstaje na vlasti.Nikolic i Vucic opet nekada ultranacionalisti dobise vlast kao demokrate da bi sada upravo Dodik probudio u njima to srbovanje namagarsivsi ih dotle da se cak i otvoreno stavljaju na njegovu stranu omalovazavajuci vise od pola RSa koji su glasali protiv Dodika.Mora mu se priznati da je majstor manipulacije, a ovoj dvojici srbovanje ocigledno postaje bitnije od ekonomskih tema.

Mario

pre 8 godina

"Nikolić i podsetio da Srbija tada, kao sada, kao i uvek bila protiv rata."
Da poznato nam je zato si huškao devedesetih godina i gdje mora biti granica ili imaš amneziju četnički vojvodo.

Boki

pre 8 godina

Neodrzivo je poredjenje atentata u Sarajevu i Marseju. Ljudi koji su ih izvrsili nisu isti i nisu imali iste pobude. To je neuporedivo. Uostalom razlicit je istorijski kontekst. Do austrougarske agresije na Srbiju bi doslo cak i bez Principa. To je svjetska nauka davno zakljucila.

Marko

pre 8 godina

Zikicu smo slavili a Gavrila Principa drzali u potaji.
(Mladen Mladenovic, 28. jun 2015 22:00)

Pored toga sto je ubio nevinog Srbina, Zikica je inace isao u Spaniju, bogu iza nogu, da ratuje i dize revoluciju. Toliko o tome koliko je bio svoj u glavi.

Til Ojlenšpigel

pre 8 godina

Ovde se jedni diče Srpstvom , drugi kukaju za Evropom, a svi vi zaboravljate da su svi oni bili pripadnici Crne Ruke- Mano Negra ANARHISTI koji sa samom Srbijom nisu imali u suštini nikakve veze. Ideja Jugoslovenstva da ali na njihov način - anarhistički ne onako kako ih svi sada svojataju ili krive. Sve to postoji u spisima samo ih treba pročitati. Od onih koji su preživeli i dočekali drugi svetski rat najistaknutiji je Mustafa Golubović koji se odrekao anarhista i postao jedan od najistaknutijih Stanjinovih egzekitora koji je organizovao ubistvo Trockog koji je bio anarhista i pokušao da ubije i Tita. Kako se istorija brzo zaboravlja i pretumbava. A Austrija bi nas napala i tako i bez Principa.

Mile

pre 8 godina

Princip se izjašnjavao kao Jugosloven a Srbija i Srbi su neviđeno stradali zbog njegovog ¨herojstva¨. Izvršio je atentat na Ferdinanda koji se zalagao za jednaka prava Slovena u AU i time gurnuo u propast pre svega Srbe. Ovaj spomenik treba što pre ukloniti da se ne sramotimo pred svetom ovakvim ¨herojima¨.

Gospodin Srbin iz Srbije

pre 8 godina

Prekodrinska Udba dize spomenik svom "junaku" Bosancu Gavrilu u sred Beograda i Srbije.

Naravno momenat za podizanje spomenika Bosancu Principu je pazljivo biran kako bi Udba gurnula prst u oci EU.

Tragedija je da gradjani Srbije ne poznaju svoju zvanicnu istoriju vec znaju samo laznu Udbasku istoriju Srbije gde je Bosanac Gavrilo opevan kao junak sa njegovom Mladom Bosnom.

Dok god Srbija ne dobije svoju zvanicnu istoriju , Udba ce ovde raditi to sto radi i postavljati spomenike njihovim "junacima" sa one strane Drine zbog kojih je Srbija i u Prvom i Drugom svetskom ratu i nakon zavrsetka ratova desetkovana.

Natalija Nikolic

pre 8 godina

Preporuka: pročitati teksta iz e-novina harisa imamovica "gavrilo princip čovek komične ličnosti kosovske misli "
Ps. A toma i dodik su našli i krivca za sve poraze od pamtiveka a to su englezi.
Eto za sve pogrešne korake, ratno ludilo, koje su vukli srpski staljinista-četnici od gazimestana 1987-2015 nisu oni krivi (ma gde da oni za nešto budu krivi) ma jok oni krivu su "englezi "!
A i unutar srbije za njih svi srbi koji nisu rusofili su izdajnici!

pravedno

pre 8 godina

Oreol pravednika i pobednika smo zaslužili i dobili za vreme i neposredno posle oba svetska rata,a Srbija je tada, kao i sada, kao i uvek bila protiv rata.

Đorđe

pre 8 godina

Podizanje spomenika Gavrilu Principu je znak zahvalnosti i divljenja za ono što se organizacija Mlada Bosna borila, a to je ujedinjenje i stvaranje drzave juznih Slovena. Međutim, posledica Sarajevskog atentata po srpski narod je katastrofalna. Naime, ako bi razumom a ne srcem sagledali celokupnu situaciju, videćemo da je Srbija u ratu izgubila 1/3 stanovništva pa je po meni plaćena prevelika cena za kasnije kako se pokazalo neuspešno ujedinjenje južnih Slovena. Srbija se od takvog demografske katastrofe neće nikada oporaviti da bi postala iole ozbiljan igrač na terenu Evrope.

Alexx

pre 8 godina

Mi ne postujemo ni svoje zrtve, kamoli tudje... Demagogija... Polovina srpskih muskaraca poginula posle herojskog akta Principa.. Mozda da nije ubio zenu I prestolonaslednika bi neko od pomenutih miliona srba preziveo...

Mladen Mladenovic

pre 8 godina

Tako sto je ubio žandarma 7 jula, pravi borac protiv okupatora nema šta.
(Dejan, 28. jun 2015 21:34)
-------
Ne zandarma, nego Srbina iz Like. Zandarm je bila samo njegova profesija. Ali i takav odnos ovoga gospodine je samo dokaz da je cak i kod ovog naroda, ubiti Srbina "prava vrlina", a ubiti tiranina i prestolonaslednika tudje drzave koja vrsi aneksiju tvojih teritorija, greh i zlocin. Zikicu smo slavili a Gavrila Principa drzali u potaji.

zoki

pre 8 godina

Srbija spomenikom treba da se oduzi i Zikici Jovanovicu Spancu, coveku za kog se smatra da je prvi zapoceo oruzani ustanak protiv nemacke okupatorske vlasti na prostoru Jugoslavije. (Ministar 011, 28. jun 2015 21:16)

Tako sto je ubio žandarma 7 jula, pravi borac protiv okupatora nema šta.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dejan, 28. jun 2015 21:34)

Zikica Spanac je ubio okupatora, a to sto je okupator bio srpski zandar a ne svaba - to je nasa sramota.

Borisav

pre 8 godina

Postaviti spomenik coveku koji je ubio prestolonaslednika koji je bio naklonjen Srbima - nedopustivo !
Da li ste Vi ljudi svesni da je Srbij u tom ratu izgubila 1/4 ukupnog stanovnista
Ostavili su nas na cedilu ama bas svi "bratski" narodi.
Dajte da od sutra gledamo samo jedan u drugoga i ono mozda i najvaznije - radimo.I to kao nikada do sada te odustanemo i od prijatelja i od neprijatelja,vec u se i u svoje kljuse!

lol

pre 8 godina

zašto se kod nas spomenici prave od metala i užasnih materijala? U Beču su spomenici od belog mermera i izgledaju prefinjeno i veličanstveno, nalik antičkim skulpturama, naši su kao da su napravljeni u železari Smederevo

Sasa Petrovic

pre 8 godina

Original iz Čerčilove knjige glasi: “Princip died in prison, and a monument erected in recent years by his fellow-countrymen records his infamy and their own.” Prevod je: "princip je umro u zatvoru a spomenik podignut ovih godina od strane njegovih sunarodnika obeležava njegovu i njihovu sramotu." Koliko ja vidim ovde se ne spominje nigde genocid što predsednik pomenu. Čak je i Nikola Pašić to video ne kao herojski čin već ubistvo. Taj Franc Ferdinand je bio omražen u Austrougarskom plemstvu i na dvoru jer je voleo Slovene pa je nakon njegovog ubistva bilo najviše srećnih upravo u Beču a medju njima i jedan Adolf Hitler!

danguba

pre 8 godina

Alooo, jel vise dosta mitomanije!? Mislite li nesto uraditi za nezaposlene, gladne, obespravljene...? Iza nas je nasramnijih 25 god. srpske istorije. I dalje zivimo u proslosti i kao posljedica toga i katastrofalne poltike, izgubili smo nekoliko ratova, dio teritorije, optuzeni smo za genocid, porazeni smo i ponizeni... Jos kada vidim kako nam studentarija razmislja, gubim svaku nadu u bolje sutra.

Citaoc.

pre 8 godina

Srbijom vec skoro 1 vek vladaju PrekoDrinci,Licani,CrnoGorci,Dinarci,Kosovari.Naprsve zvrcku kod sebe,pa bez u Srbiju.Pa da pocnemo:Princip,Tito,Savo Kovacevic,Kardelj,Bezbroj Lickih generala,Milosevici,Karadzici,Mladici,Seselji,Milo Martic,Djogo-Nogo,Kusturica,Hadzic,Biljana Plavsic,DODIG i njegova bulumenta itd,itd.
Srbijo urazumi se i uzmi sudbinu u svoje Ruke.Rusija uz pomoc navedenih,pravi haos na balkanu jos od Princip/Apis-crna ruka-Rusija/.

princip

pre 8 godina

Srbija,ni danas ne brani Principa i njegove drugove, već oni brane Srbiju svojom odbranom na suđenju koje nije bilo završeno kada je uveliko rat trajao, svojim istrajavanjem na istini, idejama i motivima, čak i onda kada su tamnovali u neljudskim uslovima i umirali na mukama.

Miki

pre 8 godina

Vama braci preko Drine iskreno zelim da vam Dodik bude sledeci predsednik. Zasto samo nama u Republici Srpskoj da bude dobro, neka malo i kod vas napravi raj na zemlji.

Aleksandar

pre 8 godina

A niko nije pomislio da je Gavrilo Princip bio jos jedan kome su isprali mozak, da bi bas zapoceo rat, koji je odavno bio u planu. Taj rat su pravili bankari i odredjeni politicari, samo im je trebao povod. Dosao je ispirac mozgova, koji skupljao omladinu, isprao istima mozak, a jedan od njih je bio i Gavrilo, koji je uspeo da izvrsi atentat i time je posao zapocinjanja rata bio zavrsen.
To se i dan danas radi. Tako je skenjana i Jugoslavija, tako su skenjane mnoge zemlje, uz pomoc huskaca, lozaca i ispiraca. A ovo je bilo pogodno tlo za sve ovo.

Antitheist

pre 8 godina

Nisi ti, Tomo, u situaciji da bilo šta dozvoliš ili ne. Verovatno ni sam sebe ne doživljavaš ozbiljno, o ostatku sveta da ne govorim...

Svetozar

pre 8 godina

Super, samo tako nastavite. On nije iz Srbije. vec Bosanac, Srbin iz Bosne. Ubio je Ferdinanda i to nam Austrijanci nikad oprostiti neće. Zbog toga je počeo prvi svetski rat. A vi mu podižete spomenik bas danas u BG kad je 101. Godišnjica Ferdinandu. Eh dragi moj Nikolici, nikad mi u Evropu nećemo. Svi nas osuđuju i mrze, a s današnjim podizanjem spomenika, imaju i pravo.

Llewelyn

pre 8 godina

Mi smo majstori da slavimo tragedije i poraze i pucamo sebi u nogu. Da nije bilo ovog coveka mozda ne bi izbio I sv. rat, a to znaci da bi Srba danas bilo 25 miliona. Do ovog broja je dosao jedan nas naucnik koji je radio istrazivanje. Pa vi vidite da li treba slaviti Principa. Sram bilo Tomislava Nikolica zbog ovog, izmedju ostalog. Ovakvi postupci su nepobitni pokazatelj da Srbija nikad nece biti prosperitetna zemlja i da cemo ostati ekononsko i kulturno slepo crevo Evrope koje smo uvek i bili.

jovan

pre 8 godina

Super, samo tako nastavite. On nije iz Srbije. vec Bosanac, Srbin iz Bosne. Ubio je Ferdinanda i to nam Austrijanci nikad oprostiti neće. Zbog toga je počeo prvi svetski rat. A vi mu podižete spomenik bas danas u BG kad je 101. Godišnjica Ferdinandu. Eh dragi moj Nikolici, nikad mi u Evropu nećemo. Svi nas osuđuju i mrze, a s današnjim podizanjem spomenika, imaju i pravo.
(Svetozar, 28. jun 2015 22:04)

Procitaj malo istoriju,pa ces da skapiras da je to samo bio povod da nas napadnu!
A svetski rat je izbio,zato sto je u tom trenutku svugde mirisalo na rat,zategnuti odnosi na sve strane!
Zato ne pisi neke gluposti,nego se vrati u osnovnu skolu i obnovi malo istoriju!

Savax

pre 8 godina

Još je zaboravio pomenuti kakve veze je imala Apisova "Crna ruka" s obaveštajcima carske Rusije, i zašto se ta veza krije? Da su Austrougarska i Nemačka planirale rat i ranije, to je nesporno za ozbiljne istoričare u Nemačkoj, Austriji, Engleskoj, Srbiji...Da se čekalo na pozitivan odgovor Engleske da se dozvoli ograničeni rat Austrougara protiv Srbije, i da je odgovor stigao i to nije sporno. Da su Francuzi bili protiv i to se zna.
Ali kako je to atentat u Sarajevu, bio u služni "izbegavanja rata", rata u kome je Srbija izgubila 1/4 stanovništva, u kome su Srbi internirani u prve evropske konc-logore na tlu Austrougarske?
Kako se to atentatom i započinjanjem kavge, rušenjem daleko jače susedne države bilo u službi "protiv rata". I zašto se atentatoru odužujemo spomenikom?
Princip je naročito slavljen u Kraljevini koja jenastala kao (plod) posledica tog "ujediniteljskog" ludila, započetog atentatom, što je razumljivo. Slavljen je i u drugoj Jugoslaviji. Danas znamo da su obe Jugoslavije bile jednako pogubne za Srbe.
Danas Principa u Srbiji slave samo ultra-nacionalisti, oni koji misle da bi i danas, nekim bezumnim činom, trebalo otpočeti novu žrtvu, baciti nekih milion, dva, tri, za Putina i bajkovitu, imaginarnu Rusiju iz njhihovih glava.
Ja niti ga slavim, niti ga ružim, Princip je samo stranica udžbenika istorije - ništa više.

Patriota

pre 8 godina

(Ministar 011, 28. jun 2015 21:16)

Taj Z.J. Spanac je zapoceo bratoubilacki rat a ne ''oruzani ustanak''. Uostalom ubio je 2 Srbina, vojnika, i nijednog nemca. Tako da... bolje ti navedi nekog ko je ubio nekog okupatorskog nemackog vojnika...

Neka ti je vecna slava, Gavrilo. Patrioto. Revolucionaru.

Dejan

pre 8 godina

Srbija spomenikom treba da se oduzi i Zikici Jovanovicu Spancu, coveku za kog se smatra da je prvi zapoceo oruzani ustanak protiv nemacke okupatorske vlasti na prostoru Jugoslavije. (Ministar 011, 28. jun 2015 21:16)

Tako sto je ubio žandarma 7 jula, pravi borac protiv okupatora nema šta.

goran bb

pre 8 godina

A da se ne preteruje malo sa ovim Dodikom? Malo se više meša u naša posla nego što bi to bilo normalno za nekoga ko ovde ima funkciju gosta iz susedne države.

Ministar 011

pre 8 godina

Srbija spomenikom treba da se oduzi i Zikici Jovanovicu Spancu, coveku za kog se smatra da je prvi zapoceo oruzani ustanak protiv nemacke okupatorske vlasti na prostoru Jugoslavije.

mattko

pre 8 godina

Gavrilo Princip je bio nadnacionalan, licno se izjasnjavao kao "SrboHrvat" u skladu sa nadnacionalnim teznjama organicacije Mlada Bosna koja je imala za cilj ujedinjenje i stvaranje drzave juznih Slovena.
To su cinjenice a politicari mogu kako im odgovara.

POVERENIK - RADE SA

pre 8 godina

Srbija je ponosna na svoju istoriju tako da je odlucna i nece menjati istoriju koja je svima dobro znana. Postavljanjem spomenika Gavrilu Principu Srbija je pokazala koliko istoriju postuje i ceni. Jer kako se kaze ko nema proslost nema ni buducnost.

Lazar

pre 8 godina

Ne smemo dozvoliti da ostane u istoriji zabeleženo da smo samo mi zločinci, da se saboravi stradanje Srba u poslednjih sti godina. Zločinaca ima na svim stranama, to svaki narod mora da prizna.

mirko

pre 8 godina

Onda nemoj ni dozvolit vredjanje ubijenih Bosnjaka i Hrvata...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (obostrano, 28. jun 2015 21:22)
A ko ih je vređao? U Srbiji niko relevantan, ne vređa tuđe žrtve.
Naprotiv postoje nevladina udruženja, koji ih uvažavaju više nego srpske, to nije moguće ni u jednoj drugoj bivšoj jugoslovenskoj republici.

bosnjak

pre 8 godina

Ja ne znam do kada će srpski političari u svakom nastupu govoriti o nekakvim zavjerama protiv Srbije, kako svi za sve u svijetu krive Srbe, najlakše je za sve okriviti Srbe i slično.Baš smiješno više postaje

Cipelica1

pre 8 godina

Srbija je odlucna i nece menjati istoriju koja je svima znana. Postavljanjem spomenika Srbija je pokazala koliko istoriju postuje i ceni! Podrzavam ovu Vladu!

Maden Mladenovic

pre 8 godina

Bravo za gospodina Nikolica. Rekao je sustu istinu koja se krila i iskrivljivala tacno godinu dana vise od jednog veka. Nije on jedini rodoljub i patriota, koji je kaznjen zato sto je bio "drzak" da svoj radni vek posveti Srbiji strpskom narodu ili, svoj zivot zrtvuje za slobodu svoga naroda. Jovan Ducic je cekao skoro isto ovoliko vremena da bude sahranjen na srpskoj zemlji. Bio je proteran i iz literature. Da svojim patriotizmom ne "pokvari" omladinu. Gavrilo Princip je svetli primer mladog coveka, koji je do kraja zivota bio svestan svoga cina, zbog koga se nikada nije pokajao, kao i tragedije koja se kasnije desavala srpskom narodu.

mamuza

pre 8 godina

Ograde i zidovi će tek da niču.
Tužno je pametovati i glumiti nevinog,
a do juče sejati mržnju, netoleranciju i vređanje.
Predsedniče dobro te znamo svi.

Mr. Moon

pre 8 godina

Bitno je da se mitovi neguju. Srbija uvek bila protiv rata, rece covek koji je jedan od odgovornih za to sto smo posle rata sa komsijama, uskoro zaratili i sa celim svetom.
Ovaj covek je personifikacija svega najgoreg sa ovih prostora.

Razmisljanje

pre 8 godina

Strasno je videti da smo mi kao jedan primeran narod sa izrazitom zeljom da budemo najbolji i cenjeni, ustvari totalno razjedinjen i raznogeni narod tako da nijedan komentar ne moze biti koristan da se stvori neko realno misljenje o bilo cemu. Normalno je da ljudi o svemu imaju razlicita misljenja ali je strasno kad o stvarima koje su najbitnije za opstanak i postovanje nacije uvek smo 100% podeljeni!

Zole

pre 8 godina

Gavrilo Princip je bio borac za slobodu koji se borio za slobodu Srpskog naroda od Austrijskog okupatora. To sto je neko proglasio njegovu borbu za uzrok početka prvog svetskog rata, to ne treba da bude naš problem već onoga koji to tako prestavljaju. Rat je počeo napadom Nemacke na Belgiju. Kakve veze ima Gavrilo Princip i atentat u Sarajevu sa ratom izmedju Nemačke i Belgije?

stefan24

pre 8 godina

Jedinstvo između Srbije i Srpske ni jedna granica ne može da rastavi, to je jedan narod sa istom istorijom. Srpski narod poštuje sve žrtve rata,ali neće dozvoliti vređanje i ponižavanje srpskih žrtava.

Zoran

pre 8 godina

Prvo da nije bilo SPS i SRS posredno ne bi ni bilo Srebrenice, a drugo: " Vinston Čerčil u svojoj knjizi 'Nepoznati rat' napisao da je Princip umro u zatvoru, a spomenik koji su njegovi sunarodnici podigli slavi njegov i njihov zločin i genocid, onda ne čudi i predlog rezolucije o Srebrenici, kojim bi od danas simbol zločina bila samo Srebrenica", poručio je Nikolić." ima li i malo mozga u ovoj rečenici i šta je hteo da kaže to samo on zna.

srbin

pre 8 godina

E, moj Nikolicu, kada dopustis da me zakolju, svejedno mi je da li ne dozvoljavas da me posle vredjaju.Ti to kao Sumadinac ne razumes, ali ja, kao potomak Srba iz podrucja gde su im glave letele, znam vrlo dobro sta je prioritet: da bar pokusas da mi spasis zivot ili da me mrtvog cuvas od uvreda. Kada su pre dvadeset godina Hrvati progonili Srbe, niko, bas niko sa srpske strane nije ni petardom zapretio da se to zaustavi, a sada obelezavate dan proterivanja. Isto kao Hrvati, samo iz razlicitih uglova.

stefan24

pre 8 godina

Jedinstvo između Srbije i Srpske ni jedna granica ne može da rastavi, to je jedan narod sa istom istorijom. Srpski narod poštuje sve žrtve rata,ali neće dozvoliti vređanje i ponižavanje srpskih žrtava.

Mr. Moon

pre 8 godina

Bitno je da se mitovi neguju. Srbija uvek bila protiv rata, rece covek koji je jedan od odgovornih za to sto smo posle rata sa komsijama, uskoro zaratili i sa celim svetom.
Ovaj covek je personifikacija svega najgoreg sa ovih prostora.

Zoran

pre 8 godina

Prvo da nije bilo SPS i SRS posredno ne bi ni bilo Srebrenice, a drugo: " Vinston Čerčil u svojoj knjizi 'Nepoznati rat' napisao da je Princip umro u zatvoru, a spomenik koji su njegovi sunarodnici podigli slavi njegov i njihov zločin i genocid, onda ne čudi i predlog rezolucije o Srebrenici, kojim bi od danas simbol zločina bila samo Srebrenica", poručio je Nikolić." ima li i malo mozga u ovoj rečenici i šta je hteo da kaže to samo on zna.

Ministar 011

pre 8 godina

Srbija spomenikom treba da se oduzi i Zikici Jovanovicu Spancu, coveku za kog se smatra da je prvi zapoceo oruzani ustanak protiv nemacke okupatorske vlasti na prostoru Jugoslavije.

Balvanizacija

pre 8 godina

Zajedničko Principu i njegovim obožavateljima sa slike jesu LAKOMISLENOST I RATOVI.

SLIČAN SE SLIČNOM RADUJE.

A mene bi radovalo da gospoda sa slike ili promene teme svojih izlaganja ili svoja radna mesta.

Akciza na struju, taksa za RTS, poskupljenje benzina - TO JE MOJE SARAJEVO I MOJ PRINCIP.

Godina je 2015.-ta, mesec jun, a Srbija najsiromasnija zemlja u regionu.

Jel' zanima to još nekog sem mene?

srbin

pre 8 godina

E, moj Nikolicu, kada dopustis da me zakolju, svejedno mi je da li ne dozvoljavas da me posle vredjaju.Ti to kao Sumadinac ne razumes, ali ja, kao potomak Srba iz podrucja gde su im glave letele, znam vrlo dobro sta je prioritet: da bar pokusas da mi spasis zivot ili da me mrtvog cuvas od uvreda. Kada su pre dvadeset godina Hrvati progonili Srbe, niko, bas niko sa srpske strane nije ni petardom zapretio da se to zaustavi, a sada obelezavate dan proterivanja. Isto kao Hrvati, samo iz razlicitih uglova.

Lovac na botove

pre 8 godina

Pa ko vredja poklane Srbe?!
Msm,sta je bre ovo vise?!
Ko nas napada,o cemu se radi ljudi moji?
Katastrofa ko je u foteljama,katastrofa!

Cipelica1

pre 8 godina

Srbija je odlucna i nece menjati istoriju koja je svima znana. Postavljanjem spomenika Srbija je pokazala koliko istoriju postuje i ceni! Podrzavam ovu Vladu!

Boki

pre 8 godina

Neodrzivo je poredjenje atentata u Sarajevu i Marseju. Ljudi koji su ih izvrsili nisu isti i nisu imali iste pobude. To je neuporedivo. Uostalom razlicit je istorijski kontekst. Do austrougarske agresije na Srbiju bi doslo cak i bez Principa. To je svjetska nauka davno zakljucila.

Mario

pre 8 godina

"Nikolić i podsetio da Srbija tada, kao sada, kao i uvek bila protiv rata."
Da poznato nam je zato si huškao devedesetih godina i gdje mora biti granica ili imaš amneziju četnički vojvodo.

Đorđe

pre 8 godina

Podizanje spomenika Gavrilu Principu je znak zahvalnosti i divljenja za ono što se organizacija Mlada Bosna borila, a to je ujedinjenje i stvaranje drzave juznih Slovena. Međutim, posledica Sarajevskog atentata po srpski narod je katastrofalna. Naime, ako bi razumom a ne srcem sagledali celokupnu situaciju, videćemo da je Srbija u ratu izgubila 1/3 stanovništva pa je po meni plaćena prevelika cena za kasnije kako se pokazalo neuspešno ujedinjenje južnih Slovena. Srbija se od takvog demografske katastrofe neće nikada oporaviti da bi postala iole ozbiljan igrač na terenu Evrope.

C i n i k

pre 8 godina

Velika greska. Potpuno neshvatljivo. Nerazumno je podizati spomenik Principu koga je i Pasic nazvao zaludjenikom i ubicom koji nije znao sta je uradio.Od Principa se i Srpska Vlada odmah ogradila,a kao posledicu smo umalo izgibili sve,i cemu?
Jel heroj i Bugarin koji je ubio u Marseju kralja Aleksandra? Jel moze i njemu spomenik ali u Hr, posto je likvidaciju Bugarin izvrsio po direktnom nalogu Pavelica koji je tada bio begunac u Italiji.A za Hr je kraljevina SHS bila tamnica kako su pricali,pa im je ubistvo kralja doslo kao cin oslobodjenja!. Ako Hr sutra podignu spomenik ubici kralja Aleksandra,hocemo li da aplaudiramo? E pa to je isto kao i sa Principom,potpuno ista situacija.

jovan

pre 8 godina

Super, samo tako nastavite. On nije iz Srbije. vec Bosanac, Srbin iz Bosne. Ubio je Ferdinanda i to nam Austrijanci nikad oprostiti neće. Zbog toga je počeo prvi svetski rat. A vi mu podižete spomenik bas danas u BG kad je 101. Godišnjica Ferdinandu. Eh dragi moj Nikolici, nikad mi u Evropu nećemo. Svi nas osuđuju i mrze, a s današnjim podizanjem spomenika, imaju i pravo.
(Svetozar, 28. jun 2015 22:04)

Procitaj malo istoriju,pa ces da skapiras da je to samo bio povod da nas napadnu!
A svetski rat je izbio,zato sto je u tom trenutku svugde mirisalo na rat,zategnuti odnosi na sve strane!
Zato ne pisi neke gluposti,nego se vrati u osnovnu skolu i obnovi malo istoriju!

Saxxo

pre 8 godina

Teško da bi se neko ko slavi budalu mogao nazvati pametnim, ili čak manje budalastim. Princip je bio samo jedan od "fazana", koji se, onako mlad i podložan manipulaciji, uspeo proslaviti svojim bezumljem.
1903 je osnovana teroristička organizacij mladih srpskih nacionalusta, "Ujedinjenje ili smrt", poznatija kao "Crna ruka". O njihovim idealima govori njihovo ime, ali sami nisu bili svesni da je za njihovo postojanje zaslužna austrougarska tajna služba. Austrougari su Crnorukaše manipulacijama pokušavali naganati na bezumna teroristička dela, koja bi Srbiju diskreditovala u očima evropske i svetske javnosti, i povezala srpsku vladu i srpsku krunu s teroristima i agresorima.
Tako su Crnorukaši, snabdeveni bombama srpske proizvodnje, putovali naokolo Austrougarskom, sve do do Crne Gore gde su pokušali atentat na kralja Nikolu. (Zavađanje Srba sa Srbima ima duže korene od doba Jova Kapičića ili Mila.)
A ista "Crna ruka" je umešana u atentat u Sarajevu, preko svoje filijale "Mlade Bosne". Ubijen je neomiljeni nadvojvoda Franc Ferdinand.
Kada je ubijen Zoran Đinđić, niko nije spomenuo da tetovirani patriJotski mefijaši povezani s atentatom, listom imaju hrvatske domovnice, i to u vreme kada ih ni Hrvat iz Srbije, sve i da dubi na glavi, nije mogao dobiti.
PatriJote su počinile patriJotsko delo, i ubivši izdajnika, ukopali Srbiju u mestu za narednu deceniju i po.

mamuza

pre 8 godina

Ograde i zidovi će tek da niču.
Tužno je pametovati i glumiti nevinog,
a do juče sejati mržnju, netoleranciju i vređanje.
Predsedniče dobro te znamo svi.

objavite i meni komentar

pre 8 godina

Srbija je talac svojih mitova i lazi i nece izaci iz mraka i bede dok se ne suoci sa realnoscu, prodje kroz istinsku lustraciju. To uracunava pre svega Nikolica, a onda i Dodika

Bosanac

pre 8 godina

Mogu samo reci da du Srbi s obje strane Drine totalno pogubljeni u vremenu i prostoru.Dodik, donedavni zakleti socialdemokrata koji je prvi priznao genocid u Bosni danas je ultra nacionalista i to samo iz razloga sto jedino tako opstaje na vlasti.Nikolic i Vucic opet nekada ultranacionalisti dobise vlast kao demokrate da bi sada upravo Dodik probudio u njima to srbovanje namagarsivsi ih dotle da se cak i otvoreno stavljaju na njegovu stranu omalovazavajuci vise od pola RSa koji su glasali protiv Dodika.Mora mu se priznati da je majstor manipulacije, a ovoj dvojici srbovanje ocigledno postaje bitnije od ekonomskih tema.

nebojsa bg

pre 8 godina

Ne ulazeci u cin i u taj atentat, ja se samo pitam sledece. Doticni je pripadao organizaciji u kojoj je bilo i Hrvata, i Muslimana. Ko je sebi dao za pravo da mu spomenik osvestava Pravoslavni pop?

Miki

pre 8 godina

Vama braci preko Drine iskreno zelim da vam Dodik bude sledeci predsednik. Zasto samo nama u Republici Srpskoj da bude dobro, neka malo i kod vas napravi raj na zemlji.

mister x

pre 8 godina

Sjetili se da mu dignu spomenik na Vidovdan ?Ovo je toliko glup potez da ce imati posljedice po srbijansko drustvo,ubjedjen sam u to,? Kontam da je covjek nesto uradio vazno za drzavu Srbiju ,nema veze koja oblast pa mu se eto kao drustvo zahvalilo i podiglo mu spomenik ! Stvarno greska bez presedana ! politicki neukusna i bezobrazna a ponajvise iritirajuca .(ne za bosance fucka se njima) vez za Austriju ,SWeec,Njemacku i sav zapadni svijet.! Ne znam sta se zeli postici ovim cinom ? neko prkanje !Kome ? Ovako se ne vodi politika i oov je neozbiljno,Sastali se krkani Dodik i Nikolic/Vucic je malo pametniji misio sam..i kroje kapu zemlji Srbiji!? Ovo je dno dna ..

Lazar

pre 8 godina

Ne smemo dozvoliti da ostane u istoriji zabeleženo da smo samo mi zločinci, da se saboravi stradanje Srba u poslednjih sti godina. Zločinaca ima na svim stranama, to svaki narod mora da prizna.

Maden Mladenovic

pre 8 godina

Bravo za gospodina Nikolica. Rekao je sustu istinu koja se krila i iskrivljivala tacno godinu dana vise od jednog veka. Nije on jedini rodoljub i patriota, koji je kaznjen zato sto je bio "drzak" da svoj radni vek posveti Srbiji strpskom narodu ili, svoj zivot zrtvuje za slobodu svoga naroda. Jovan Ducic je cekao skoro isto ovoliko vremena da bude sahranjen na srpskoj zemlji. Bio je proteran i iz literature. Da svojim patriotizmom ne "pokvari" omladinu. Gavrilo Princip je svetli primer mladog coveka, koji je do kraja zivota bio svestan svoga cina, zbog koga se nikada nije pokajao, kao i tragedije koja se kasnije desavala srpskom narodu.

remington

pre 8 godina

Samo ti Tomo teraj svoje principe pa če narod po tom principu i slečih 100 godina principialno plačati veliku cenu premaonima koji iza svojih principa stvarno i stoje.

Borisav

pre 8 godina

Postaviti spomenik coveku koji je ubio prestolonaslednika koji je bio naklonjen Srbima - nedopustivo !
Da li ste Vi ljudi svesni da je Srbij u tom ratu izgubila 1/4 ukupnog stanovnista
Ostavili su nas na cedilu ama bas svi "bratski" narodi.
Dajte da od sutra gledamo samo jedan u drugoga i ono mozda i najvaznije - radimo.I to kao nikada do sada te odustanemo i od prijatelja i od neprijatelja,vec u se i u svoje kljuse!

mirko

pre 8 godina

Onda nemoj ni dozvolit vredjanje ubijenih Bosnjaka i Hrvata...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (obostrano, 28. jun 2015 21:22)
A ko ih je vređao? U Srbiji niko relevantan, ne vređa tuđe žrtve.
Naprotiv postoje nevladina udruženja, koji ih uvažavaju više nego srpske, to nije moguće ni u jednoj drugoj bivšoj jugoslovenskoj republici.

danguba

pre 8 godina

Alooo, jel vise dosta mitomanije!? Mislite li nesto uraditi za nezaposlene, gladne, obespravljene...? Iza nas je nasramnijih 25 god. srpske istorije. I dalje zivimo u proslosti i kao posljedica toga i katastrofalne poltike, izgubili smo nekoliko ratova, dio teritorije, optuzeni smo za genocid, porazeni smo i ponizeni... Jos kada vidim kako nam studentarija razmislja, gubim svaku nadu u bolje sutra.

Citaoc.

pre 8 godina

Srbijom vec skoro 1 vek vladaju PrekoDrinci,Licani,CrnoGorci,Dinarci,Kosovari.Naprsve zvrcku kod sebe,pa bez u Srbiju.Pa da pocnemo:Princip,Tito,Savo Kovacevic,Kardelj,Bezbroj Lickih generala,Milosevici,Karadzici,Mladici,Seselji,Milo Martic,Djogo-Nogo,Kusturica,Hadzic,Biljana Plavsic,DODIG i njegova bulumenta itd,itd.
Srbijo urazumi se i uzmi sudbinu u svoje Ruke.Rusija uz pomoc navedenih,pravi haos na balkanu jos od Princip/Apis-crna ruka-Rusija/.

Mile

pre 8 godina

Princip se izjašnjavao kao Jugosloven a Srbija i Srbi su neviđeno stradali zbog njegovog ¨herojstva¨. Izvršio je atentat na Ferdinanda koji se zalagao za jednaka prava Slovena u AU i time gurnuo u propast pre svega Srbe. Ovaj spomenik treba što pre ukloniti da se ne sramotimo pred svetom ovakvim ¨herojima¨.

Patriota

pre 8 godina

(Ministar 011, 28. jun 2015 21:16)

Taj Z.J. Spanac je zapoceo bratoubilacki rat a ne ''oruzani ustanak''. Uostalom ubio je 2 Srbina, vojnika, i nijednog nemca. Tako da... bolje ti navedi nekog ko je ubio nekog okupatorskog nemackog vojnika...

Neka ti je vecna slava, Gavrilo. Patrioto. Revolucionaru.

Mitar

pre 8 godina

Zar covek nije, po danasnjim i svakdasnjim pravilima, terorista? Sta ce Dodik ovde? Blago svima koji su pobegli iz ovog mraka i od ovih mracnjaka. Sad dajte spomenik Apisu, ne valja da vodja zlocinacke organizacije nema neku ulicu ili spomenik na Kalemegdanu

Llewelyn

pre 8 godina

Mi smo majstori da slavimo tragedije i poraze i pucamo sebi u nogu. Da nije bilo ovog coveka mozda ne bi izbio I sv. rat, a to znaci da bi Srba danas bilo 25 miliona. Do ovog broja je dosao jedan nas naucnik koji je radio istrazivanje. Pa vi vidite da li treba slaviti Principa. Sram bilo Tomislava Nikolica zbog ovog, izmedju ostalog. Ovakvi postupci su nepobitni pokazatelj da Srbija nikad nece biti prosperitetna zemlja i da cemo ostati ekononsko i kulturno slepo crevo Evrope koje smo uvek i bili.

Savax

pre 8 godina

Još je zaboravio pomenuti kakve veze je imala Apisova "Crna ruka" s obaveštajcima carske Rusije, i zašto se ta veza krije? Da su Austrougarska i Nemačka planirale rat i ranije, to je nesporno za ozbiljne istoričare u Nemačkoj, Austriji, Engleskoj, Srbiji...Da se čekalo na pozitivan odgovor Engleske da se dozvoli ograničeni rat Austrougara protiv Srbije, i da je odgovor stigao i to nije sporno. Da su Francuzi bili protiv i to se zna.
Ali kako je to atentat u Sarajevu, bio u služni "izbegavanja rata", rata u kome je Srbija izgubila 1/4 stanovništva, u kome su Srbi internirani u prve evropske konc-logore na tlu Austrougarske?
Kako se to atentatom i započinjanjem kavge, rušenjem daleko jače susedne države bilo u službi "protiv rata". I zašto se atentatoru odužujemo spomenikom?
Princip je naročito slavljen u Kraljevini koja jenastala kao (plod) posledica tog "ujediniteljskog" ludila, započetog atentatom, što je razumljivo. Slavljen je i u drugoj Jugoslaviji. Danas znamo da su obe Jugoslavije bile jednako pogubne za Srbe.
Danas Principa u Srbiji slave samo ultra-nacionalisti, oni koji misle da bi i danas, nekim bezumnim činom, trebalo otpočeti novu žrtvu, baciti nekih milion, dva, tri, za Putina i bajkovitu, imaginarnu Rusiju iz njhihovih glava.
Ja niti ga slavim, niti ga ružim, Princip je samo stranica udžbenika istorije - ništa više.

Antitheist

pre 8 godina

Nisi ti, Tomo, u situaciji da bilo šta dozvoliš ili ne. Verovatno ni sam sebe ne doživljavaš ozbiljno, o ostatku sveta da ne govorim...

POVERENIK - RADE SA

pre 8 godina

Srbija je ponosna na svoju istoriju tako da je odlucna i nece menjati istoriju koja je svima dobro znana. Postavljanjem spomenika Gavrilu Principu Srbija je pokazala koliko istoriju postuje i ceni. Jer kako se kaze ko nema proslost nema ni buducnost.

bosnjak

pre 8 godina

Ja ne znam do kada će srpski političari u svakom nastupu govoriti o nekakvim zavjerama protiv Srbije, kako svi za sve u svijetu krive Srbe, najlakše je za sve okriviti Srbe i slično.Baš smiješno više postaje

Svetozar

pre 8 godina

Super, samo tako nastavite. On nije iz Srbije. vec Bosanac, Srbin iz Bosne. Ubio je Ferdinanda i to nam Austrijanci nikad oprostiti neće. Zbog toga je počeo prvi svetski rat. A vi mu podižete spomenik bas danas u BG kad je 101. Godišnjica Ferdinandu. Eh dragi moj Nikolici, nikad mi u Evropu nećemo. Svi nas osuđuju i mrze, a s današnjim podizanjem spomenika, imaju i pravo.

El Cid

pre 8 godina

Podizanje ovog spomenika je besmisleno jer je potpuno prevaziđen politički i idealistički kontekst učinjenog dela (terorističkog akta uprkos činjenici da je žrtva atentata bila predstavnik agresivne osvajačke i porobljivačke politike). Gavrila Principa i Mlade Bosne vlasti su se odricale i po završetku Prvog svetskog rata kada je imalo određenog smisla podići im spomenik jer je ideja koju su zastupali dobila državno otelotvorenje. Suštinski oni su bili obična zaverenička grupa zavedenih omaldinaca kojom je upravljala zaverenička kamarila srpskih oficira. Njihovo jugoslovenstvo i ideali, koje poštujem i čije motive mogu razumeti, činjenično je doprinela ogromnom stradanju srpskog naroda i stvaranju jedne nesrećne i loše ustrojene države, čije naopako sklepano postojanje je dalo podsticaj nacionalističkim ekstremistima svih naroda. Znamo šta se desilo u Drugom ratu a šta posle njega i kako se sve tragično završilo pre dvadeset godina. Koju poruku šaljemo podizanjem ovog spomenika, da li time slavimo teroristički akt onda kada mislimo da nam odgovara a istovremeno osuđujemo jedan drugi teroristički akt u Marselju kada nam nije odgovarao! Da li je poruka da žalimo za Jugoslavijom i ujedinjenjem koji su na neki način podstakli Principa da učini to što je učinio u ime tog istog ujedinjenja i bratstva!? Zanimljivo obzirom da je jasno koliko je velika bila uloga Srbije u razbijanju Jugoslavije zbog pokušaja stvaranja hegemonističke uloge Srbije u istoj ili raspada!

goran bb

pre 8 godina

A da se ne preteruje malo sa ovim Dodikom? Malo se više meša u naša posla nego što bi to bilo normalno za nekoga ko ovde ima funkciju gosta iz susedne države.

Sasa Petrovic

pre 8 godina

Original iz Čerčilove knjige glasi: “Princip died in prison, and a monument erected in recent years by his fellow-countrymen records his infamy and their own.” Prevod je: "princip je umro u zatvoru a spomenik podignut ovih godina od strane njegovih sunarodnika obeležava njegovu i njihovu sramotu." Koliko ja vidim ovde se ne spominje nigde genocid što predsednik pomenu. Čak je i Nikola Pašić to video ne kao herojski čin već ubistvo. Taj Franc Ferdinand je bio omražen u Austrougarskom plemstvu i na dvoru jer je voleo Slovene pa je nakon njegovog ubistva bilo najviše srećnih upravo u Beču a medju njima i jedan Adolf Hitler!

Dragan

pre 8 godina

gospodine Nikolicu.... Dozovite se pameti i ne trosite STO NIJE TVOJE !!! Urazumite se,nije Srbija za takvo razmetanje kako ti i ostali ovo krsite i lomite.. Nisu avioni,kamioni,automobili,racuni za proputovanje VASI.. to je Srbija.. MOLIM VAS DA SE DOZOVETE PAMETI AKO STE COVEK !

cg

pre 8 godina

Sad fino nek i makedonci dignu spomenik Vladi Cernozemskom i nek ide sve u pm.
Za nas su uvek naši atentatori bili heroji dok tudji atentatori su bili ubice i ološ.
Dok god budemo veličali ubistvo i proglasavali ga pucnjem za slobodu nece nam se lepo pisat.

Natalija Nikolic

pre 8 godina

Preporuka: pročitati teksta iz e-novina harisa imamovica "gavrilo princip čovek komične ličnosti kosovske misli "
Ps. A toma i dodik su našli i krivca za sve poraze od pamtiveka a to su englezi.
Eto za sve pogrešne korake, ratno ludilo, koje su vukli srpski staljinista-četnici od gazimestana 1987-2015 nisu oni krivi (ma gde da oni za nešto budu krivi) ma jok oni krivu su "englezi "!
A i unutar srbije za njih svi srbi koji nisu rusofili su izdajnici!

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

Pa ko vredja poklane Srbe?!
Msm,sta je bre ovo vise?!
Ko nas napada,o cemu se radi ljudi moji?
Katastrofa ko je u foteljama,katastrofa!
(Lovac na botove, 28. jun 2015 23:29)

Radi se o manipulaciji gradjanima, zlobnoj i podloj, koja zapadne zemlje treba da prikaže kao aždaju koja mrzi Srbe, i to je nešto što u kontinuitetu isti likovi rade još od 90-tih.

Priča o putu ka EU je od dolaska ovog režima ostala samo priča. Ni jedno poglavlje za cele 3 godine nije otvoreno i ako se Vlada zaklinje u svoje demokratsko opredeljenje i članstvo u EU! Vi procenite da li je to istina ili laž....

Presvlačenje radikala u naprednjake, bio je samo manevar da se zavara svet, a uistinu da se zaustavi "propast" Srbije. Jednom radikal uvek radikal!

Zole

pre 8 godina

Gavrilo Princip je bio borac za slobodu koji se borio za slobodu Srpskog naroda od Austrijskog okupatora. To sto je neko proglasio njegovu borbu za uzrok početka prvog svetskog rata, to ne treba da bude naš problem već onoga koji to tako prestavljaju. Rat je počeo napadom Nemacke na Belgiju. Kakve veze ima Gavrilo Princip i atentat u Sarajevu sa ratom izmedju Nemačke i Belgije?

Gospodin Srbin iz Srbije

pre 8 godina

Prekodrinska Udba dize spomenik svom "junaku" Bosancu Gavrilu u sred Beograda i Srbije.

Naravno momenat za podizanje spomenika Bosancu Principu je pazljivo biran kako bi Udba gurnula prst u oci EU.

Tragedija je da gradjani Srbije ne poznaju svoju zvanicnu istoriju vec znaju samo laznu Udbasku istoriju Srbije gde je Bosanac Gavrilo opevan kao junak sa njegovom Mladom Bosnom.

Dok god Srbija ne dobije svoju zvanicnu istoriju , Udba ce ovde raditi to sto radi i postavljati spomenike njihovim "junacima" sa one strane Drine zbog kojih je Srbija i u Prvom i Drugom svetskom ratu i nakon zavrsetka ratova desetkovana.

Til Ojlenšpigel

pre 8 godina

Ovde se jedni diče Srpstvom , drugi kukaju za Evropom, a svi vi zaboravljate da su svi oni bili pripadnici Crne Ruke- Mano Negra ANARHISTI koji sa samom Srbijom nisu imali u suštini nikakve veze. Ideja Jugoslovenstva da ali na njihov način - anarhistički ne onako kako ih svi sada svojataju ili krive. Sve to postoji u spisima samo ih treba pročitati. Od onih koji su preživeli i dočekali drugi svetski rat najistaknutiji je Mustafa Golubović koji se odrekao anarhista i postao jedan od najistaknutijih Stanjinovih egzekitora koji je organizovao ubistvo Trockog koji je bio anarhista i pokušao da ubije i Tita. Kako se istorija brzo zaboravlja i pretumbava. A Austrija bi nas napala i tako i bez Principa.

mattko

pre 8 godina

Gavrilo Princip je bio nadnacionalan, licno se izjasnjavao kao "SrboHrvat" u skladu sa nadnacionalnim teznjama organicacije Mlada Bosna koja je imala za cilj ujedinjenje i stvaranje drzave juznih Slovena.
To su cinjenice a politicari mogu kako im odgovara.

lol

pre 8 godina

zašto se kod nas spomenici prave od metala i užasnih materijala? U Beču su spomenici od belog mermera i izgledaju prefinjeno i veličanstveno, nalik antičkim skulpturama, naši su kao da su napravljeni u železari Smederevo

Dejan

pre 8 godina

Srbija spomenikom treba da se oduzi i Zikici Jovanovicu Spancu, coveku za kog se smatra da je prvi zapoceo oruzani ustanak protiv nemacke okupatorske vlasti na prostoru Jugoslavije. (Ministar 011, 28. jun 2015 21:16)

Tako sto je ubio žandarma 7 jula, pravi borac protiv okupatora nema šta.

Aleksandar

pre 8 godina

A niko nije pomislio da je Gavrilo Princip bio jos jedan kome su isprali mozak, da bi bas zapoceo rat, koji je odavno bio u planu. Taj rat su pravili bankari i odredjeni politicari, samo im je trebao povod. Dosao je ispirac mozgova, koji skupljao omladinu, isprao istima mozak, a jedan od njih je bio i Gavrilo, koji je uspeo da izvrsi atentat i time je posao zapocinjanja rata bio zavrsen.
To se i dan danas radi. Tako je skenjana i Jugoslavija, tako su skenjane mnoge zemlje, uz pomoc huskaca, lozaca i ispiraca. A ovo je bilo pogodno tlo za sve ovo.

Alexx

pre 8 godina

Mi ne postujemo ni svoje zrtve, kamoli tudje... Demagogija... Polovina srpskih muskaraca poginula posle herojskog akta Principa.. Mozda da nije ubio zenu I prestolonaslednika bi neko od pomenutih miliona srba preziveo...

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

Super, samo tako nastavite. On nije iz Srbije. vec Bosanac, Srbin iz Bosne. Ubio je Ferdinanda i to nam Austrijanci nikad oprostiti neće. Zbog toga je počeo prvi svetski rat. A vi mu podižete spomenik bas danas u BG kad je 101. Godišnjica Ferdinandu. Eh dragi moj Nikolici, nikad mi u Evropu nećemo. Svi nas osuđuju i mrze, a s današnjim podizanjem spomenika, imaju i pravo.
(Svetozar, 28. jun 2015 22:04)

Procitaj malo istoriju,pa ces da skapiras da je to samo bio povod da nas napadnu!
A svetski rat je izbio,zato sto je u tom trenutku svugde mirisalo na rat,zategnuti odnosi na sve strane!
Zato ne pisi neke gluposti,nego se vrati u osnovnu skolu i obnovi malo istoriju!
(jovan, 28. jun 2015 22:17)

Da, I Sv. rat bi svakako izbio, ali da G. Princip nije bio povod, Srbi i Srbija ne bi bili toliko omraženi i ne bi onoliko nastradali, jer ne bi bilo odmazde kojoj je on lično uzrok!

G. Principu spomenik u Beogradu nikako nije smeo biti podignut, on je bio ATENTATOR, ubio je jednu okrunjenu glavu i trudnu ženu, što se nigde u civilizovanom svetu ne toleriše. Da li bi onda trebalo dići i spomenik Apisu? Tako nešto nije palo ni na pamet kralju Petru Karadjordjeviću, ni diktatoru Aleksandru, iako su samo oni profitirali od tog ubistva!

A da li ikome pada na pamet kako će na ovaj nonsens da gleda Austrija, koja nam je do sada bila veoma naklonjena?

Vrlo loš, politički kratkovid, potez režima, koji samo potvrdjuje da je Srbija i dalje necivilizovana zemlja.

drot četka i antirost

pre 8 godina

Kao ne Srbin ovo imam da dodam, samo da i ja prisustvujem ovom crkusu.

PS.
Super, opet radosti da se igra na kartu nacionalizam.
Ej moji Srbi nikada pameti.
Cela Vojvodina (jedina Srpska krajina koja nikada nije pala) nema pijaće vode sa česme!
Koga bre to šiša je li tako!
Ova gospoda pijuckaju flaširane vodice na račun građana i to na Dedinju.
Ahahahhaah
Početkom XXI. veka ope huškački govore! ahahhahaha to treba Srbima jbš hleb i čista voda i posao.
Mnogo jadno.

zoki

pre 8 godina

Srbija spomenikom treba da se oduzi i Zikici Jovanovicu Spancu, coveku za kog se smatra da je prvi zapoceo oruzani ustanak protiv nemacke okupatorske vlasti na prostoru Jugoslavije. (Ministar 011, 28. jun 2015 21:16)

Tako sto je ubio žandarma 7 jula, pravi borac protiv okupatora nema šta.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dejan, 28. jun 2015 21:34)

Zikica Spanac je ubio okupatora, a to sto je okupator bio srpski zandar a ne svaba - to je nasa sramota.

Marko

pre 8 godina

Zikicu smo slavili a Gavrila Principa drzali u potaji.
(Mladen Mladenovic, 28. jun 2015 22:00)

Pored toga sto je ubio nevinog Srbina, Zikica je inace isao u Spaniju, bogu iza nogu, da ratuje i dize revoluciju. Toliko o tome koliko je bio svoj u glavi.

lutati po dvoru, plasiti gospodu

pre 8 godina

Kao prvo, zeleo bih da kazem da se sarajevski atentat ne moze NIKAKO uporediti sa onim u Marseju jer se Princip borio za slobodu SVIH porobljenih naroda u Bosni i kao drugo, bio je Jugosloven po ubedjenju. Vidim da se komsije ogradjuju od njega nazivajuci ga srpskim nacionalistom i teroristom a da nije bilo njega bili bi jos uvek austrijski konjusari. i jos jedna stvar posto vidim da svoju istoriju ne poznajete dovoljno, atentat u Sarajevu je bio POVOD a ne razlog nastanka Prvog svetskog rata. Imajte to na umu :)

C i n i k

pre 8 godina

Mnogo me razgaljuje kad procitam kako atentat Principa na Ferdinanda i nj.zenu,nikako ne moze da se uporedi sa atentatom na kralja Alexandra u Marseju.....?
Valjda nije isti kalibar bio,sta?
Mnogo ima necasnih i nepostenih ljudi ovde koji sami sebi nece da priznaju sta je i Pasic izjavio za Principa i njegovu kriminalnu druzinu iz šume!

vredi razmisliti

pre 8 godina

(C i n i k, 28. jun 2015 23:45) princip je uradio isto sto i cesi kad su ubili u atentatu nemackog namesnika a hitlerovog ljubimca, niko u ceskoj ih ne naziva teroristima a ni u nemackoj, e sad kad milkodebilko tumaci istoriju ispada da je bugarin ubio aleksandra posto mu je anektirao bugarsku i vozikao se po sofiji, malo morgen

Влада

pre 8 godina

Са данашње временске дистанце Гаврило Принцип није никакав јунак, већ обична будала, да не кажем идиот. Толика страдања, због чега? Ових дана сам на Крфу, причам са емоцијама па вас молим да ми опростите ове речи, али заиста то мислим. Јадни наши јунаци, изгинуше и оставише кости далеко од свог огњишта, због једне будале, једног гоље, коме сада дижу споменик у сред Београда. Неко ће рећи да би рата свакако било, вероватно да је тако, али остаће записано да је тај чин званично био повод за рат.

Mladen Mladenovic

pre 8 godina

Tako sto je ubio žandarma 7 jula, pravi borac protiv okupatora nema šta.
(Dejan, 28. jun 2015 21:34)
-------
Ne zandarma, nego Srbina iz Like. Zandarm je bila samo njegova profesija. Ali i takav odnos ovoga gospodine je samo dokaz da je cak i kod ovog naroda, ubiti Srbina "prava vrlina", a ubiti tiranina i prestolonaslednika tudje drzave koja vrsi aneksiju tvojih teritorija, greh i zlocin. Zikicu smo slavili a Gavrila Principa drzali u potaji.

pravedno

pre 8 godina

Oreol pravednika i pobednika smo zaslužili i dobili za vreme i neposredno posle oba svetska rata,a Srbija je tada, kao i sada, kao i uvek bila protiv rata.

Malenčić

pre 8 godina

“Princip died in prison, and a monument erected in recent years by his fellow-countrymen records his infamy and their own.”
gde Predsednik vidi ovde GENOCID??

Kvazimodo Sorabius

pre 8 godina

Nikako da inTelegentni komentatori, tipa "patriJoti", shvate da Princip nije pucao u Ferdinanda JUCE vec pre STO godina.
Otuda su danasnji kriteriji na tadasnje dogadjaje - maloumlje.
Pominjanje podmuklog ubistva Djindjica uz epitet "izdajnik" - nije "sloboda izrazavanja" vec teska kleveta coveka koji ne moze da se brani, sto znaci krivicno delo, i medijji ne bi smeli objavljivati takve komentare.
A tek uporedjivanje casnog cina borbe za slobodu Principovog (u sustini je Gavrilo samo slucajno dovrsio odluku Mladobosanaca, gde je najmanje bilo Srba) sa ubijanjem Kralja Aleksandra - za interes Hrvata, koje je taj isti Aleksandar oslobodio, i koji su bili najpovlasceniji u Kraljevini Jugoslaviji, je obicna propaganda, sracunata kasnije, da se opravdaju zlocini genocida ustasa nad Srbima.

Razmisljanje

pre 8 godina

Strasno je videti da smo mi kao jedan primeran narod sa izrazitom zeljom da budemo najbolji i cenjeni, ustvari totalno razjedinjen i raznogeni narod tako da nijedan komentar ne moze biti koristan da se stvori neko realno misljenje o bilo cemu. Normalno je da ljudi o svemu imaju razlicita misljenja ali je strasno kad o stvarima koje su najbitnije za opstanak i postovanje nacije uvek smo 100% podeljeni!

Pesimista

pre 8 godina

Kroz istoriju kao da se nista ne menja,zrtve se i dalje proglasavaju agresorom , dok socijaldemokratske ideje za koje se Princip zalagao zive i danas.

DPolitika

pre 8 godina

Svima koji i dan danas smatraju da Princip nije bio heroj samo mogu reci da je bio prilicno u svetu usamljen heroj i da je takvih nazalost i danas malo a puno je defetizma i kukaviluka bez ideja o buducnosti...

Sta je Adolf Hitler radio u Parizu 1940 godine?

Isto sto i Franc Ferninad 1914 u Sarajevu...

I jedan i druygi su obilazili okupirane teritorije.

Samo u Parizu nije bilo heroja kao Princip.

I svetski rat je doneo oslobodjenje citavih nacija a mnoge na balkanskim prostorima duguju slobodu Gavrilu Principu i Srpskom narodu i to ljubomorno danas kriju, gaze po njemu i izvrcu istoriju.

I sv rat je doneo promene u svetu kao i drugi pa mnogi komentatori danas umesto da bukvalno lizu cipele svojim gospodarima mogu da nipodastavaju svojim komentariam Srpski narod i njegove heroje te im je to na mas medijima i na druge nacine omoguceno.

Feudalizam i kolonijalizam je ispustio dusu i dosle su promene na bolje, ropstvo u Africi(belgijski i mnogi drugi zlotvori su pobegli), hindusi u Indiji i mnogi drugi narodi su dobili priliku da se oslobode a imperije koje su ih unistavale su se raspale.

Velikoj Britaniji je tesko palo sto je Gavrilo doprineo da ce u 21 veku ostati na samo pola ostrva te razumem u delu anglosaksonaca mrznju prema njemu zbog nemogucnosti da im i dalje sluge ciste kuce te da bolje se osvrnu na sopstveno danasnje masovno zlostavljanje hiljada dece i robova i islamskih zlocina u Britaniji koje zataskavaju u nedostatku svog Principa.

princip

pre 8 godina

Srbija,ni danas ne brani Principa i njegove drugove, već oni brane Srbiju svojom odbranom na suđenju koje nije bilo završeno kada je uveliko rat trajao, svojim istrajavanjem na istini, idejama i motivima, čak i onda kada su tamnovali u neljudskim uslovima i umirali na mukama.

Mr. Moon

pre 8 godina

Bitno je da se mitovi neguju. Srbija uvek bila protiv rata, rece covek koji je jedan od odgovornih za to sto smo posle rata sa komsijama, uskoro zaratili i sa celim svetom.
Ovaj covek je personifikacija svega najgoreg sa ovih prostora.

Zoran

pre 8 godina

Prvo da nije bilo SPS i SRS posredno ne bi ni bilo Srebrenice, a drugo: " Vinston Čerčil u svojoj knjizi 'Nepoznati rat' napisao da je Princip umro u zatvoru, a spomenik koji su njegovi sunarodnici podigli slavi njegov i njihov zločin i genocid, onda ne čudi i predlog rezolucije o Srebrenici, kojim bi od danas simbol zločina bila samo Srebrenica", poručio je Nikolić." ima li i malo mozga u ovoj rečenici i šta je hteo da kaže to samo on zna.

srbin

pre 8 godina

E, moj Nikolicu, kada dopustis da me zakolju, svejedno mi je da li ne dozvoljavas da me posle vredjaju.Ti to kao Sumadinac ne razumes, ali ja, kao potomak Srba iz podrucja gde su im glave letele, znam vrlo dobro sta je prioritet: da bar pokusas da mi spasis zivot ili da me mrtvog cuvas od uvreda. Kada su pre dvadeset godina Hrvati progonili Srbe, niko, bas niko sa srpske strane nije ni petardom zapretio da se to zaustavi, a sada obelezavate dan proterivanja. Isto kao Hrvati, samo iz razlicitih uglova.

Zole

pre 8 godina

Gavrilo Princip je bio borac za slobodu koji se borio za slobodu Srpskog naroda od Austrijskog okupatora. To sto je neko proglasio njegovu borbu za uzrok početka prvog svetskog rata, to ne treba da bude naš problem već onoga koji to tako prestavljaju. Rat je počeo napadom Nemacke na Belgiju. Kakve veze ima Gavrilo Princip i atentat u Sarajevu sa ratom izmedju Nemačke i Belgije?

stefan24

pre 8 godina

Jedinstvo između Srbije i Srpske ni jedna granica ne može da rastavi, to je jedan narod sa istom istorijom. Srpski narod poštuje sve žrtve rata,ali neće dozvoliti vređanje i ponižavanje srpskih žrtava.

Cipelica1

pre 8 godina

Srbija je odlucna i nece menjati istoriju koja je svima znana. Postavljanjem spomenika Srbija je pokazala koliko istoriju postuje i ceni! Podrzavam ovu Vladu!

bosnjak

pre 8 godina

Ja ne znam do kada će srpski političari u svakom nastupu govoriti o nekakvim zavjerama protiv Srbije, kako svi za sve u svijetu krive Srbe, najlakše je za sve okriviti Srbe i slično.Baš smiješno više postaje

Dejan

pre 8 godina

Srbija spomenikom treba da se oduzi i Zikici Jovanovicu Spancu, coveku za kog se smatra da je prvi zapoceo oruzani ustanak protiv nemacke okupatorske vlasti na prostoru Jugoslavije. (Ministar 011, 28. jun 2015 21:16)

Tako sto je ubio žandarma 7 jula, pravi borac protiv okupatora nema šta.

mamuza

pre 8 godina

Ograde i zidovi će tek da niču.
Tužno je pametovati i glumiti nevinog,
a do juče sejati mržnju, netoleranciju i vređanje.
Predsedniče dobro te znamo svi.

Mladen Mladenovic

pre 8 godina

Tako sto je ubio žandarma 7 jula, pravi borac protiv okupatora nema šta.
(Dejan, 28. jun 2015 21:34)
-------
Ne zandarma, nego Srbina iz Like. Zandarm je bila samo njegova profesija. Ali i takav odnos ovoga gospodine je samo dokaz da je cak i kod ovog naroda, ubiti Srbina "prava vrlina", a ubiti tiranina i prestolonaslednika tudje drzave koja vrsi aneksiju tvojih teritorija, greh i zlocin. Zikicu smo slavili a Gavrila Principa drzali u potaji.

Svetozar

pre 8 godina

Super, samo tako nastavite. On nije iz Srbije. vec Bosanac, Srbin iz Bosne. Ubio je Ferdinanda i to nam Austrijanci nikad oprostiti neće. Zbog toga je počeo prvi svetski rat. A vi mu podižete spomenik bas danas u BG kad je 101. Godišnjica Ferdinandu. Eh dragi moj Nikolici, nikad mi u Evropu nećemo. Svi nas osuđuju i mrze, a s današnjim podizanjem spomenika, imaju i pravo.

Maden Mladenovic

pre 8 godina

Bravo za gospodina Nikolica. Rekao je sustu istinu koja se krila i iskrivljivala tacno godinu dana vise od jednog veka. Nije on jedini rodoljub i patriota, koji je kaznjen zato sto je bio "drzak" da svoj radni vek posveti Srbiji strpskom narodu ili, svoj zivot zrtvuje za slobodu svoga naroda. Jovan Ducic je cekao skoro isto ovoliko vremena da bude sahranjen na srpskoj zemlji. Bio je proteran i iz literature. Da svojim patriotizmom ne "pokvari" omladinu. Gavrilo Princip je svetli primer mladog coveka, koji je do kraja zivota bio svestan svoga cina, zbog koga se nikada nije pokajao, kao i tragedije koja se kasnije desavala srpskom narodu.

Ministar 011

pre 8 godina

Srbija spomenikom treba da se oduzi i Zikici Jovanovicu Spancu, coveku za kog se smatra da je prvi zapoceo oruzani ustanak protiv nemacke okupatorske vlasti na prostoru Jugoslavije.

C i n i k

pre 8 godina

Velika greska. Potpuno neshvatljivo. Nerazumno je podizati spomenik Principu koga je i Pasic nazvao zaludjenikom i ubicom koji nije znao sta je uradio.Od Principa se i Srpska Vlada odmah ogradila,a kao posledicu smo umalo izgibili sve,i cemu?
Jel heroj i Bugarin koji je ubio u Marseju kralja Aleksandra? Jel moze i njemu spomenik ali u Hr, posto je likvidaciju Bugarin izvrsio po direktnom nalogu Pavelica koji je tada bio begunac u Italiji.A za Hr je kraljevina SHS bila tamnica kako su pricali,pa im je ubistvo kralja doslo kao cin oslobodjenja!. Ako Hr sutra podignu spomenik ubici kralja Aleksandra,hocemo li da aplaudiramo? E pa to je isto kao i sa Principom,potpuno ista situacija.

Alexx

pre 8 godina

Mi ne postujemo ni svoje zrtve, kamoli tudje... Demagogija... Polovina srpskih muskaraca poginula posle herojskog akta Principa.. Mozda da nije ubio zenu I prestolonaslednika bi neko od pomenutih miliona srba preziveo...

Savax

pre 8 godina

Još je zaboravio pomenuti kakve veze je imala Apisova "Crna ruka" s obaveštajcima carske Rusije, i zašto se ta veza krije? Da su Austrougarska i Nemačka planirale rat i ranije, to je nesporno za ozbiljne istoričare u Nemačkoj, Austriji, Engleskoj, Srbiji...Da se čekalo na pozitivan odgovor Engleske da se dozvoli ograničeni rat Austrougara protiv Srbije, i da je odgovor stigao i to nije sporno. Da su Francuzi bili protiv i to se zna.
Ali kako je to atentat u Sarajevu, bio u služni "izbegavanja rata", rata u kome je Srbija izgubila 1/4 stanovništva, u kome su Srbi internirani u prve evropske konc-logore na tlu Austrougarske?
Kako se to atentatom i započinjanjem kavge, rušenjem daleko jače susedne države bilo u službi "protiv rata". I zašto se atentatoru odužujemo spomenikom?
Princip je naročito slavljen u Kraljevini koja jenastala kao (plod) posledica tog "ujediniteljskog" ludila, započetog atentatom, što je razumljivo. Slavljen je i u drugoj Jugoslaviji. Danas znamo da su obe Jugoslavije bile jednako pogubne za Srbe.
Danas Principa u Srbiji slave samo ultra-nacionalisti, oni koji misle da bi i danas, nekim bezumnim činom, trebalo otpočeti novu žrtvu, baciti nekih milion, dva, tri, za Putina i bajkovitu, imaginarnu Rusiju iz njhihovih glava.
Ja niti ga slavim, niti ga ružim, Princip je samo stranica udžbenika istorije - ništa više.

Mile

pre 8 godina

Princip se izjašnjavao kao Jugosloven a Srbija i Srbi su neviđeno stradali zbog njegovog ¨herojstva¨. Izvršio je atentat na Ferdinanda koji se zalagao za jednaka prava Slovena u AU i time gurnuo u propast pre svega Srbe. Ovaj spomenik treba što pre ukloniti da se ne sramotimo pred svetom ovakvim ¨herojima¨.

Razmisljanje

pre 8 godina

Strasno je videti da smo mi kao jedan primeran narod sa izrazitom zeljom da budemo najbolji i cenjeni, ustvari totalno razjedinjen i raznogeni narod tako da nijedan komentar ne moze biti koristan da se stvori neko realno misljenje o bilo cemu. Normalno je da ljudi o svemu imaju razlicita misljenja ali je strasno kad o stvarima koje su najbitnije za opstanak i postovanje nacije uvek smo 100% podeljeni!

goran bb

pre 8 godina

A da se ne preteruje malo sa ovim Dodikom? Malo se više meša u naša posla nego što bi to bilo normalno za nekoga ko ovde ima funkciju gosta iz susedne države.

Sasa Petrovic

pre 8 godina

Original iz Čerčilove knjige glasi: “Princip died in prison, and a monument erected in recent years by his fellow-countrymen records his infamy and their own.” Prevod je: "princip je umro u zatvoru a spomenik podignut ovih godina od strane njegovih sunarodnika obeležava njegovu i njihovu sramotu." Koliko ja vidim ovde se ne spominje nigde genocid što predsednik pomenu. Čak je i Nikola Pašić to video ne kao herojski čin već ubistvo. Taj Franc Ferdinand je bio omražen u Austrougarskom plemstvu i na dvoru jer je voleo Slovene pa je nakon njegovog ubistva bilo najviše srećnih upravo u Beču a medju njima i jedan Adolf Hitler!

POVERENIK - RADE SA

pre 8 godina

Srbija je ponosna na svoju istoriju tako da je odlucna i nece menjati istoriju koja je svima dobro znana. Postavljanjem spomenika Gavrilu Principu Srbija je pokazala koliko istoriju postuje i ceni. Jer kako se kaze ko nema proslost nema ni buducnost.

Patriota

pre 8 godina

(Ministar 011, 28. jun 2015 21:16)

Taj Z.J. Spanac je zapoceo bratoubilacki rat a ne ''oruzani ustanak''. Uostalom ubio je 2 Srbina, vojnika, i nijednog nemca. Tako da... bolje ti navedi nekog ko je ubio nekog okupatorskog nemackog vojnika...

Neka ti je vecna slava, Gavrilo. Patrioto. Revolucionaru.

Citaoc.

pre 8 godina

Srbijom vec skoro 1 vek vladaju PrekoDrinci,Licani,CrnoGorci,Dinarci,Kosovari.Naprsve zvrcku kod sebe,pa bez u Srbiju.Pa da pocnemo:Princip,Tito,Savo Kovacevic,Kardelj,Bezbroj Lickih generala,Milosevici,Karadzici,Mladici,Seselji,Milo Martic,Djogo-Nogo,Kusturica,Hadzic,Biljana Plavsic,DODIG i njegova bulumenta itd,itd.
Srbijo urazumi se i uzmi sudbinu u svoje Ruke.Rusija uz pomoc navedenih,pravi haos na balkanu jos od Princip/Apis-crna ruka-Rusija/.

Saxxo

pre 8 godina

Teško da bi se neko ko slavi budalu mogao nazvati pametnim, ili čak manje budalastim. Princip je bio samo jedan od "fazana", koji se, onako mlad i podložan manipulaciji, uspeo proslaviti svojim bezumljem.
1903 je osnovana teroristička organizacij mladih srpskih nacionalusta, "Ujedinjenje ili smrt", poznatija kao "Crna ruka". O njihovim idealima govori njihovo ime, ali sami nisu bili svesni da je za njihovo postojanje zaslužna austrougarska tajna služba. Austrougari su Crnorukaše manipulacijama pokušavali naganati na bezumna teroristička dela, koja bi Srbiju diskreditovala u očima evropske i svetske javnosti, i povezala srpsku vladu i srpsku krunu s teroristima i agresorima.
Tako su Crnorukaši, snabdeveni bombama srpske proizvodnje, putovali naokolo Austrougarskom, sve do do Crne Gore gde su pokušali atentat na kralja Nikolu. (Zavađanje Srba sa Srbima ima duže korene od doba Jova Kapičića ili Mila.)
A ista "Crna ruka" je umešana u atentat u Sarajevu, preko svoje filijale "Mlade Bosne". Ubijen je neomiljeni nadvojvoda Franc Ferdinand.
Kada je ubijen Zoran Đinđić, niko nije spomenuo da tetovirani patriJotski mefijaši povezani s atentatom, listom imaju hrvatske domovnice, i to u vreme kada ih ni Hrvat iz Srbije, sve i da dubi na glavi, nije mogao dobiti.
PatriJote su počinile patriJotsko delo, i ubivši izdajnika, ukopali Srbiju u mestu za narednu deceniju i po.

mattko

pre 8 godina

Gavrilo Princip je bio nadnacionalan, licno se izjasnjavao kao "SrboHrvat" u skladu sa nadnacionalnim teznjama organicacije Mlada Bosna koja je imala za cilj ujedinjenje i stvaranje drzave juznih Slovena.
To su cinjenice a politicari mogu kako im odgovara.

Marko

pre 8 godina

Zikicu smo slavili a Gavrila Principa drzali u potaji.
(Mladen Mladenovic, 28. jun 2015 22:00)

Pored toga sto je ubio nevinog Srbina, Zikica je inace isao u Spaniju, bogu iza nogu, da ratuje i dize revoluciju. Toliko o tome koliko je bio svoj u glavi.

mirko

pre 8 godina

Onda nemoj ni dozvolit vredjanje ubijenih Bosnjaka i Hrvata...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (obostrano, 28. jun 2015 21:22)
A ko ih je vređao? U Srbiji niko relevantan, ne vređa tuđe žrtve.
Naprotiv postoje nevladina udruženja, koji ih uvažavaju više nego srpske, to nije moguće ni u jednoj drugoj bivšoj jugoslovenskoj republici.

jovan

pre 8 godina

Super, samo tako nastavite. On nije iz Srbije. vec Bosanac, Srbin iz Bosne. Ubio je Ferdinanda i to nam Austrijanci nikad oprostiti neće. Zbog toga je počeo prvi svetski rat. A vi mu podižete spomenik bas danas u BG kad je 101. Godišnjica Ferdinandu. Eh dragi moj Nikolici, nikad mi u Evropu nećemo. Svi nas osuđuju i mrze, a s današnjim podizanjem spomenika, imaju i pravo.
(Svetozar, 28. jun 2015 22:04)

Procitaj malo istoriju,pa ces da skapiras da je to samo bio povod da nas napadnu!
A svetski rat je izbio,zato sto je u tom trenutku svugde mirisalo na rat,zategnuti odnosi na sve strane!
Zato ne pisi neke gluposti,nego se vrati u osnovnu skolu i obnovi malo istoriju!

mister x

pre 8 godina

Sjetili se da mu dignu spomenik na Vidovdan ?Ovo je toliko glup potez da ce imati posljedice po srbijansko drustvo,ubjedjen sam u to,? Kontam da je covjek nesto uradio vazno za drzavu Srbiju ,nema veze koja oblast pa mu se eto kao drustvo zahvalilo i podiglo mu spomenik ! Stvarno greska bez presedana ! politicki neukusna i bezobrazna a ponajvise iritirajuca .(ne za bosance fucka se njima) vez za Austriju ,SWeec,Njemacku i sav zapadni svijet.! Ne znam sta se zeli postici ovim cinom ? neko prkanje !Kome ? Ovako se ne vodi politika i oov je neozbiljno,Sastali se krkani Dodik i Nikolic/Vucic je malo pametniji misio sam..i kroje kapu zemlji Srbiji!? Ovo je dno dna ..

Boki

pre 8 godina

Neodrzivo je poredjenje atentata u Sarajevu i Marseju. Ljudi koji su ih izvrsili nisu isti i nisu imali iste pobude. To je neuporedivo. Uostalom razlicit je istorijski kontekst. Do austrougarske agresije na Srbiju bi doslo cak i bez Principa. To je svjetska nauka davno zakljucila.

Pesimista

pre 8 godina

Kroz istoriju kao da se nista ne menja,zrtve se i dalje proglasavaju agresorom , dok socijaldemokratske ideje za koje se Princip zalagao zive i danas.

Lovac na botove

pre 8 godina

Pa ko vredja poklane Srbe?!
Msm,sta je bre ovo vise?!
Ko nas napada,o cemu se radi ljudi moji?
Katastrofa ko je u foteljama,katastrofa!

Llewelyn

pre 8 godina

Mi smo majstori da slavimo tragedije i poraze i pucamo sebi u nogu. Da nije bilo ovog coveka mozda ne bi izbio I sv. rat, a to znaci da bi Srba danas bilo 25 miliona. Do ovog broja je dosao jedan nas naucnik koji je radio istrazivanje. Pa vi vidite da li treba slaviti Principa. Sram bilo Tomislava Nikolica zbog ovog, izmedju ostalog. Ovakvi postupci su nepobitni pokazatelj da Srbija nikad nece biti prosperitetna zemlja i da cemo ostati ekononsko i kulturno slepo crevo Evrope koje smo uvek i bili.

Gospodin Srbin iz Srbije

pre 8 godina

Prekodrinska Udba dize spomenik svom "junaku" Bosancu Gavrilu u sred Beograda i Srbije.

Naravno momenat za podizanje spomenika Bosancu Principu je pazljivo biran kako bi Udba gurnula prst u oci EU.

Tragedija je da gradjani Srbije ne poznaju svoju zvanicnu istoriju vec znaju samo laznu Udbasku istoriju Srbije gde je Bosanac Gavrilo opevan kao junak sa njegovom Mladom Bosnom.

Dok god Srbija ne dobije svoju zvanicnu istoriju , Udba ce ovde raditi to sto radi i postavljati spomenike njihovim "junacima" sa one strane Drine zbog kojih je Srbija i u Prvom i Drugom svetskom ratu i nakon zavrsetka ratova desetkovana.

nebojsa bg

pre 8 godina

Ne ulazeci u cin i u taj atentat, ja se samo pitam sledece. Doticni je pripadao organizaciji u kojoj je bilo i Hrvata, i Muslimana. Ko je sebi dao za pravo da mu spomenik osvestava Pravoslavni pop?

El Cid

pre 8 godina

Podizanje ovog spomenika je besmisleno jer je potpuno prevaziđen politički i idealistički kontekst učinjenog dela (terorističkog akta uprkos činjenici da je žrtva atentata bila predstavnik agresivne osvajačke i porobljivačke politike). Gavrila Principa i Mlade Bosne vlasti su se odricale i po završetku Prvog svetskog rata kada je imalo određenog smisla podići im spomenik jer je ideja koju su zastupali dobila državno otelotvorenje. Suštinski oni su bili obična zaverenička grupa zavedenih omaldinaca kojom je upravljala zaverenička kamarila srpskih oficira. Njihovo jugoslovenstvo i ideali, koje poštujem i čije motive mogu razumeti, činjenično je doprinela ogromnom stradanju srpskog naroda i stvaranju jedne nesrećne i loše ustrojene države, čije naopako sklepano postojanje je dalo podsticaj nacionalističkim ekstremistima svih naroda. Znamo šta se desilo u Drugom ratu a šta posle njega i kako se sve tragično završilo pre dvadeset godina. Koju poruku šaljemo podizanjem ovog spomenika, da li time slavimo teroristički akt onda kada mislimo da nam odgovara a istovremeno osuđujemo jedan drugi teroristički akt u Marselju kada nam nije odgovarao! Da li je poruka da žalimo za Jugoslavijom i ujedinjenjem koji su na neki način podstakli Principa da učini to što je učinio u ime tog istog ujedinjenja i bratstva!? Zanimljivo obzirom da je jasno koliko je velika bila uloga Srbije u razbijanju Jugoslavije zbog pokušaja stvaranja hegemonističke uloge Srbije u istoj ili raspada!

princip

pre 8 godina

Srbija,ni danas ne brani Principa i njegove drugove, već oni brane Srbiju svojom odbranom na suđenju koje nije bilo završeno kada je uveliko rat trajao, svojim istrajavanjem na istini, idejama i motivima, čak i onda kada su tamnovali u neljudskim uslovima i umirali na mukama.

pravedno

pre 8 godina

Oreol pravednika i pobednika smo zaslužili i dobili za vreme i neposredno posle oba svetska rata,a Srbija je tada, kao i sada, kao i uvek bila protiv rata.

Balvanizacija

pre 8 godina

Zajedničko Principu i njegovim obožavateljima sa slike jesu LAKOMISLENOST I RATOVI.

SLIČAN SE SLIČNOM RADUJE.

A mene bi radovalo da gospoda sa slike ili promene teme svojih izlaganja ili svoja radna mesta.

Akciza na struju, taksa za RTS, poskupljenje benzina - TO JE MOJE SARAJEVO I MOJ PRINCIP.

Godina je 2015.-ta, mesec jun, a Srbija najsiromasnija zemlja u regionu.

Jel' zanima to još nekog sem mene?

Lazar

pre 8 godina

Ne smemo dozvoliti da ostane u istoriji zabeleženo da smo samo mi zločinci, da se saboravi stradanje Srba u poslednjih sti godina. Zločinaca ima na svim stranama, to svaki narod mora da prizna.

objavite i meni komentar

pre 8 godina

Srbija je talac svojih mitova i lazi i nece izaci iz mraka i bede dok se ne suoci sa realnoscu, prodje kroz istinsku lustraciju. To uracunava pre svega Nikolica, a onda i Dodika

Mitar

pre 8 godina

Zar covek nije, po danasnjim i svakdasnjim pravilima, terorista? Sta ce Dodik ovde? Blago svima koji su pobegli iz ovog mraka i od ovih mracnjaka. Sad dajte spomenik Apisu, ne valja da vodja zlocinacke organizacije nema neku ulicu ili spomenik na Kalemegdanu

lutati po dvoru, plasiti gospodu

pre 8 godina

Kao prvo, zeleo bih da kazem da se sarajevski atentat ne moze NIKAKO uporediti sa onim u Marseju jer se Princip borio za slobodu SVIH porobljenih naroda u Bosni i kao drugo, bio je Jugosloven po ubedjenju. Vidim da se komsije ogradjuju od njega nazivajuci ga srpskim nacionalistom i teroristom a da nije bilo njega bili bi jos uvek austrijski konjusari. i jos jedna stvar posto vidim da svoju istoriju ne poznajete dovoljno, atentat u Sarajevu je bio POVOD a ne razlog nastanka Prvog svetskog rata. Imajte to na umu :)

DPolitika

pre 8 godina

Svima koji i dan danas smatraju da Princip nije bio heroj samo mogu reci da je bio prilicno u svetu usamljen heroj i da je takvih nazalost i danas malo a puno je defetizma i kukaviluka bez ideja o buducnosti...

Sta je Adolf Hitler radio u Parizu 1940 godine?

Isto sto i Franc Ferninad 1914 u Sarajevu...

I jedan i druygi su obilazili okupirane teritorije.

Samo u Parizu nije bilo heroja kao Princip.

I svetski rat je doneo oslobodjenje citavih nacija a mnoge na balkanskim prostorima duguju slobodu Gavrilu Principu i Srpskom narodu i to ljubomorno danas kriju, gaze po njemu i izvrcu istoriju.

I sv rat je doneo promene u svetu kao i drugi pa mnogi komentatori danas umesto da bukvalno lizu cipele svojim gospodarima mogu da nipodastavaju svojim komentariam Srpski narod i njegove heroje te im je to na mas medijima i na druge nacine omoguceno.

Feudalizam i kolonijalizam je ispustio dusu i dosle su promene na bolje, ropstvo u Africi(belgijski i mnogi drugi zlotvori su pobegli), hindusi u Indiji i mnogi drugi narodi su dobili priliku da se oslobode a imperije koje su ih unistavale su se raspale.

Velikoj Britaniji je tesko palo sto je Gavrilo doprineo da ce u 21 veku ostati na samo pola ostrva te razumem u delu anglosaksonaca mrznju prema njemu zbog nemogucnosti da im i dalje sluge ciste kuce te da bolje se osvrnu na sopstveno danasnje masovno zlostavljanje hiljada dece i robova i islamskih zlocina u Britaniji koje zataskavaju u nedostatku svog Principa.

zoki

pre 8 godina

Srbija spomenikom treba da se oduzi i Zikici Jovanovicu Spancu, coveku za kog se smatra da je prvi zapoceo oruzani ustanak protiv nemacke okupatorske vlasti na prostoru Jugoslavije. (Ministar 011, 28. jun 2015 21:16)

Tako sto je ubio žandarma 7 jula, pravi borac protiv okupatora nema šta.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dejan, 28. jun 2015 21:34)

Zikica Spanac je ubio okupatora, a to sto je okupator bio srpski zandar a ne svaba - to je nasa sramota.

Mario

pre 8 godina

"Nikolić i podsetio da Srbija tada, kao sada, kao i uvek bila protiv rata."
Da poznato nam je zato si huškao devedesetih godina i gdje mora biti granica ili imaš amneziju četnički vojvodo.

Natalija Nikolic

pre 8 godina

Preporuka: pročitati teksta iz e-novina harisa imamovica "gavrilo princip čovek komične ličnosti kosovske misli "
Ps. A toma i dodik su našli i krivca za sve poraze od pamtiveka a to su englezi.
Eto za sve pogrešne korake, ratno ludilo, koje su vukli srpski staljinista-četnici od gazimestana 1987-2015 nisu oni krivi (ma gde da oni za nešto budu krivi) ma jok oni krivu su "englezi "!
A i unutar srbije za njih svi srbi koji nisu rusofili su izdajnici!

cg

pre 8 godina

Sad fino nek i makedonci dignu spomenik Vladi Cernozemskom i nek ide sve u pm.
Za nas su uvek naši atentatori bili heroji dok tudji atentatori su bili ubice i ološ.
Dok god budemo veličali ubistvo i proglasavali ga pucnjem za slobodu nece nam se lepo pisat.

Bosanac

pre 8 godina

Mogu samo reci da du Srbi s obje strane Drine totalno pogubljeni u vremenu i prostoru.Dodik, donedavni zakleti socialdemokrata koji je prvi priznao genocid u Bosni danas je ultra nacionalista i to samo iz razloga sto jedino tako opstaje na vlasti.Nikolic i Vucic opet nekada ultranacionalisti dobise vlast kao demokrate da bi sada upravo Dodik probudio u njima to srbovanje namagarsivsi ih dotle da se cak i otvoreno stavljaju na njegovu stranu omalovazavajuci vise od pola RSa koji su glasali protiv Dodika.Mora mu se priznati da je majstor manipulacije, a ovoj dvojici srbovanje ocigledno postaje bitnije od ekonomskih tema.

Borisav

pre 8 godina

Postaviti spomenik coveku koji je ubio prestolonaslednika koji je bio naklonjen Srbima - nedopustivo !
Da li ste Vi ljudi svesni da je Srbij u tom ratu izgubila 1/4 ukupnog stanovnista
Ostavili su nas na cedilu ama bas svi "bratski" narodi.
Dajte da od sutra gledamo samo jedan u drugoga i ono mozda i najvaznije - radimo.I to kao nikada do sada te odustanemo i od prijatelja i od neprijatelja,vec u se i u svoje kljuse!

Kvazimodo Sorabius

pre 8 godina

Nikako da inTelegentni komentatori, tipa "patriJoti", shvate da Princip nije pucao u Ferdinanda JUCE vec pre STO godina.
Otuda su danasnji kriteriji na tadasnje dogadjaje - maloumlje.
Pominjanje podmuklog ubistva Djindjica uz epitet "izdajnik" - nije "sloboda izrazavanja" vec teska kleveta coveka koji ne moze da se brani, sto znaci krivicno delo, i medijji ne bi smeli objavljivati takve komentare.
A tek uporedjivanje casnog cina borbe za slobodu Principovog (u sustini je Gavrilo samo slucajno dovrsio odluku Mladobosanaca, gde je najmanje bilo Srba) sa ubijanjem Kralja Aleksandra - za interes Hrvata, koje je taj isti Aleksandar oslobodio, i koji su bili najpovlasceniji u Kraljevini Jugoslaviji, je obicna propaganda, sracunata kasnije, da se opravdaju zlocini genocida ustasa nad Srbima.

lol

pre 8 godina

zašto se kod nas spomenici prave od metala i užasnih materijala? U Beču su spomenici od belog mermera i izgledaju prefinjeno i veličanstveno, nalik antičkim skulpturama, naši su kao da su napravljeni u železari Smederevo

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

Super, samo tako nastavite. On nije iz Srbije. vec Bosanac, Srbin iz Bosne. Ubio je Ferdinanda i to nam Austrijanci nikad oprostiti neće. Zbog toga je počeo prvi svetski rat. A vi mu podižete spomenik bas danas u BG kad je 101. Godišnjica Ferdinandu. Eh dragi moj Nikolici, nikad mi u Evropu nećemo. Svi nas osuđuju i mrze, a s današnjim podizanjem spomenika, imaju i pravo.
(Svetozar, 28. jun 2015 22:04)

Procitaj malo istoriju,pa ces da skapiras da je to samo bio povod da nas napadnu!
A svetski rat je izbio,zato sto je u tom trenutku svugde mirisalo na rat,zategnuti odnosi na sve strane!
Zato ne pisi neke gluposti,nego se vrati u osnovnu skolu i obnovi malo istoriju!
(jovan, 28. jun 2015 22:17)

Da, I Sv. rat bi svakako izbio, ali da G. Princip nije bio povod, Srbi i Srbija ne bi bili toliko omraženi i ne bi onoliko nastradali, jer ne bi bilo odmazde kojoj je on lično uzrok!

G. Principu spomenik u Beogradu nikako nije smeo biti podignut, on je bio ATENTATOR, ubio je jednu okrunjenu glavu i trudnu ženu, što se nigde u civilizovanom svetu ne toleriše. Da li bi onda trebalo dići i spomenik Apisu? Tako nešto nije palo ni na pamet kralju Petru Karadjordjeviću, ni diktatoru Aleksandru, iako su samo oni profitirali od tog ubistva!

A da li ikome pada na pamet kako će na ovaj nonsens da gleda Austrija, koja nam je do sada bila veoma naklonjena?

Vrlo loš, politički kratkovid, potez režima, koji samo potvrdjuje da je Srbija i dalje necivilizovana zemlja.

danguba

pre 8 godina

Alooo, jel vise dosta mitomanije!? Mislite li nesto uraditi za nezaposlene, gladne, obespravljene...? Iza nas je nasramnijih 25 god. srpske istorije. I dalje zivimo u proslosti i kao posljedica toga i katastrofalne poltike, izgubili smo nekoliko ratova, dio teritorije, optuzeni smo za genocid, porazeni smo i ponizeni... Jos kada vidim kako nam studentarija razmislja, gubim svaku nadu u bolje sutra.

Влада

pre 8 godina

Са данашње временске дистанце Гаврило Принцип није никакав јунак, већ обична будала, да не кажем идиот. Толика страдања, због чега? Ових дана сам на Крфу, причам са емоцијама па вас молим да ми опростите ове речи, али заиста то мислим. Јадни наши јунаци, изгинуше и оставише кости далеко од свог огњишта, због једне будале, једног гоље, коме сада дижу споменик у сред Београда. Неко ће рећи да би рата свакако било, вероватно да је тако, али остаће записано да је тај чин званично био повод за рат.

C i n i k

pre 8 godina

Mnogo me razgaljuje kad procitam kako atentat Principa na Ferdinanda i nj.zenu,nikako ne moze da se uporedi sa atentatom na kralja Alexandra u Marseju.....?
Valjda nije isti kalibar bio,sta?
Mnogo ima necasnih i nepostenih ljudi ovde koji sami sebi nece da priznaju sta je i Pasic izjavio za Principa i njegovu kriminalnu druzinu iz šume!

remington

pre 8 godina

Samo ti Tomo teraj svoje principe pa če narod po tom principu i slečih 100 godina principialno plačati veliku cenu premaonima koji iza svojih principa stvarno i stoje.

vredi razmisliti

pre 8 godina

(C i n i k, 28. jun 2015 23:45) princip je uradio isto sto i cesi kad su ubili u atentatu nemackog namesnika a hitlerovog ljubimca, niko u ceskoj ih ne naziva teroristima a ni u nemackoj, e sad kad milkodebilko tumaci istoriju ispada da je bugarin ubio aleksandra posto mu je anektirao bugarsku i vozikao se po sofiji, malo morgen

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

Pa ko vredja poklane Srbe?!
Msm,sta je bre ovo vise?!
Ko nas napada,o cemu se radi ljudi moji?
Katastrofa ko je u foteljama,katastrofa!
(Lovac na botove, 28. jun 2015 23:29)

Radi se o manipulaciji gradjanima, zlobnoj i podloj, koja zapadne zemlje treba da prikaže kao aždaju koja mrzi Srbe, i to je nešto što u kontinuitetu isti likovi rade još od 90-tih.

Priča o putu ka EU je od dolaska ovog režima ostala samo priča. Ni jedno poglavlje za cele 3 godine nije otvoreno i ako se Vlada zaklinje u svoje demokratsko opredeljenje i članstvo u EU! Vi procenite da li je to istina ili laž....

Presvlačenje radikala u naprednjake, bio je samo manevar da se zavara svet, a uistinu da se zaustavi "propast" Srbije. Jednom radikal uvek radikal!

Aleksandar

pre 8 godina

A niko nije pomislio da je Gavrilo Princip bio jos jedan kome su isprali mozak, da bi bas zapoceo rat, koji je odavno bio u planu. Taj rat su pravili bankari i odredjeni politicari, samo im je trebao povod. Dosao je ispirac mozgova, koji skupljao omladinu, isprao istima mozak, a jedan od njih je bio i Gavrilo, koji je uspeo da izvrsi atentat i time je posao zapocinjanja rata bio zavrsen.
To se i dan danas radi. Tako je skenjana i Jugoslavija, tako su skenjane mnoge zemlje, uz pomoc huskaca, lozaca i ispiraca. A ovo je bilo pogodno tlo za sve ovo.

Đorđe

pre 8 godina

Podizanje spomenika Gavrilu Principu je znak zahvalnosti i divljenja za ono što se organizacija Mlada Bosna borila, a to je ujedinjenje i stvaranje drzave juznih Slovena. Međutim, posledica Sarajevskog atentata po srpski narod je katastrofalna. Naime, ako bi razumom a ne srcem sagledali celokupnu situaciju, videćemo da je Srbija u ratu izgubila 1/3 stanovništva pa je po meni plaćena prevelika cena za kasnije kako se pokazalo neuspešno ujedinjenje južnih Slovena. Srbija se od takvog demografske katastrofe neće nikada oporaviti da bi postala iole ozbiljan igrač na terenu Evrope.

Miki

pre 8 godina

Vama braci preko Drine iskreno zelim da vam Dodik bude sledeci predsednik. Zasto samo nama u Republici Srpskoj da bude dobro, neka malo i kod vas napravi raj na zemlji.

Til Ojlenšpigel

pre 8 godina

Ovde se jedni diče Srpstvom , drugi kukaju za Evropom, a svi vi zaboravljate da su svi oni bili pripadnici Crne Ruke- Mano Negra ANARHISTI koji sa samom Srbijom nisu imali u suštini nikakve veze. Ideja Jugoslovenstva da ali na njihov način - anarhistički ne onako kako ih svi sada svojataju ili krive. Sve to postoji u spisima samo ih treba pročitati. Od onih koji su preživeli i dočekali drugi svetski rat najistaknutiji je Mustafa Golubović koji se odrekao anarhista i postao jedan od najistaknutijih Stanjinovih egzekitora koji je organizovao ubistvo Trockog koji je bio anarhista i pokušao da ubije i Tita. Kako se istorija brzo zaboravlja i pretumbava. A Austrija bi nas napala i tako i bez Principa.

Dragan

pre 8 godina

gospodine Nikolicu.... Dozovite se pameti i ne trosite STO NIJE TVOJE !!! Urazumite se,nije Srbija za takvo razmetanje kako ti i ostali ovo krsite i lomite.. Nisu avioni,kamioni,automobili,racuni za proputovanje VASI.. to je Srbija.. MOLIM VAS DA SE DOZOVETE PAMETI AKO STE COVEK !

Antitheist

pre 8 godina

Nisi ti, Tomo, u situaciji da bilo šta dozvoliš ili ne. Verovatno ni sam sebe ne doživljavaš ozbiljno, o ostatku sveta da ne govorim...

drot četka i antirost

pre 8 godina

Kao ne Srbin ovo imam da dodam, samo da i ja prisustvujem ovom crkusu.

PS.
Super, opet radosti da se igra na kartu nacionalizam.
Ej moji Srbi nikada pameti.
Cela Vojvodina (jedina Srpska krajina koja nikada nije pala) nema pijaće vode sa česme!
Koga bre to šiša je li tako!
Ova gospoda pijuckaju flaširane vodice na račun građana i to na Dedinju.
Ahahahhaah
Početkom XXI. veka ope huškački govore! ahahhahaha to treba Srbima jbš hleb i čista voda i posao.
Mnogo jadno.

Malenčić

pre 8 godina

“Princip died in prison, and a monument erected in recent years by his fellow-countrymen records his infamy and their own.”
gde Predsednik vidi ovde GENOCID??