Utorak, 21.04.2015.

17:11

927 lekara beži iz Srbije

Lekarska komora Srbije (LKS) izdala je u 2014. godini 927 sertifikata koji su lekarima potrebni pri prijavljivanju za rad u inostranstvu.

Izvor: Beta

927 lekara beži iz Srbije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

Dragana

pre 8 godina

zašto uopšte unajmljuju lekare iz penzije i sa njima sklpaju ugovore, zašto ne otvore radna mesta za nas mlade lekare i zašto nas ne šalju na specijalizacije, i zašto su uveli tzv apsurdne volonterske specijalizacije , gde da bi je dobio moras da si ili stalno zaposlen ili nezaposlen , a pri tom nit mozes da dobiijes posao , a kamoli stalan i odkale novac da nezaposlen lekar moze sebi da placa volontersku specijalizaciju...apsurd do apsurda....

i treba da se ode....
p.s. sve navedeno je iz perspektive doktora medicine, gde sam bez posla dve godine i sada sam jedva našla posao i to po preporuci u srednjoj školi , sa fondom od 40 posto časova , što je oko 18000 din , plus odbitak 2000din zato što sam štrajkovala sa kolegama iz škole.
Srbija, majka, zemlja apsurda i zemlja botova.

i naravno da se spremam da odem, makar radila i kao negovatelj

olivija

pre 9 godina

Mene samo jako nervira ono zakonsko i statističko "prilagođavanje" tipa: dovoljno je 1 lekar opšte medicine, npr., na 5000 stanovnika, ili 1 radiolog na 100 kreveta (?) u bolnici.Tako će nam genijalci koji vode zdravstvo u državi pomerati ove brojeve prema "novčaniku" države i prema,stvarno zabrinjavajućem,preostalom broju lekara.A očekivaće da se radi danonoćno,da pregled ,po RFZO-cenama, košta koliko modni časopis,da lekar ima platu vozača, a znanje nobelovca i human odnos prema pacijentu kao majka Tereza. Ne ide to nikako!

margos13

pre 9 godina

Slično je kod svih zanimanja u Srbiji. Najbolji, najškolovaniji i stručnjaci koji su se školovali i učili naporno i pošteno završavali škole ne mogu pronaći posao jer nemaju nemaju rođačko-kumovske i/ili stranačke veze. Ovde je naopaki sistem i ne cene ze znanje, zvanje, poštenje i čestitost, i takvi se ismevaju i gurnuti su na margine. I šta ovim školovanim i čestitim ljudima preostaje? Preostaje im da se valjaju u blatu sa ovima što nemaju znanja, niti zasluženih zvanja (lažni doktoranti na priv.fakultetima, itd..) i da mirno čekaju da im ovakvi foliranti naređuju i kroje sudbine ili da idu van zemlje i da svoj život stvaraju negde van ovoga blata i van ove zemlje? Foliranti sa nikavim znanjima i formalnim fuš-lažovskim zvanjima se boje da idu (znaju da ne znaju ništa, niti imaju volju da uče jer ni dosada nisu imali volje da uče. Oni su navikli da sve dobiju lako i nezasluženo, a to mogu samo u ovom blatu i ovoj zemlji). Dakle najbolji odlaze, a najgori dolaze (da ostanu, i ostaće). I tako je u svim zanimanjima, a ne samo kod lekara. I nije nam niko kriv, krivi smo sami (tj. kriva je većina građana ove zemlje), jer tako smo glasali (i sada i ranije), tako smo birali i takav sistem želimo i takav naopaki sistem stvaramo. Nismo bolje ni zaslužili, a za to nisu krivi Amerika, Vatikan, katolici ili muslimani, Albanci i Hrvati ili Jevreji, krivi smo mi, mi većina građana ove zemlje (ovde uključujem sve nacije i vere koji su građani ove zemlje). Dobili smo što smo želeli.

Milica

pre 9 godina

(Filip, 21. april 2015 19:02)

Otprilike je tako.

Najvise nemackih lekara odlazi u SAD, pa u UK. Sto zbog para, sto zbog znanja.

Nasi su pritom u Nemackoj daleko slabije placeni od nemackih, a vidim da neko pise o platama vozaca i lekara u Srbiji. Verovali ili ne, odnos plata je dosta slican i u Nemackoj, gde neko sa srednjom zanatskom zaradjuje 2,000€, a neko sa fakultetom i doktoratom 3,000€. Amerikanci su, makar kada govorimo o obrazovanim ljudima, i neralno naucnicima, daleko ispred svih, verujte, posebno Nemacke.

Radila sam kao lekar specijalista psihijatrije u Moskvi i Minhenu, a trenutno radim u Los Andjelesu, razlika po pitanju prvo ZNANJA (!), pa tek onda zarade je ogromna! Kolegijalnost i strucnost je puno, puno razvijenija... Probajte.

Nisam sigurna kako je danas, no dok sam radila u Nemackoj, ukoliko niste bili u braku, drzava vam skida duplo kroz porez. Meni je tacno 50% od bruto plate bilo oporezivano!

Drage kolege i zemljaci, ukoliko imate znanja i uredno obavljate posao, predjite okean.

aleksandar grozni

pre 9 godina

Zasto je tu bilo sta cudno?pa zar jedan polupismeni politicar ima visestruko veca primanja od jednog lekara ili specijaliste.Da ne govorimo o osionom ponasanju svih partija, pljackanju i varanju svoga naroda u svim segmentima drustva,korumpiranost na svim nivoima i u svim segmentima,gde policajci pijuckaju pice u kaficu koju drzi narko diler a kao pojma nemaju,gde se pravda sprovodi selektivno,gde se jedan te isti porez naplacuje po vise puta,gde se voda naplacuje otprilike pa ispada da svi imamo olimpijske bazene,gde mozes na sred pesackog prelaza da nekog usmrtis a da nista ne odgovaras,gde za enormnu pljacku dobijes nesto malo kucnog pritvora,gde je privatna imovina nezasticena zakonom,pa zar ovo navedeno nije dovoljno da se iz ove zemlje bezi glavom bez obzira u zemlji u kojoj se vredja zdrav razum na svakom koraku,gde nepismeni i polu pismeni odlucuju o sudbini pa i tih doktora i medicinskog osoblja koji odlaze.

Mr. Punch

pre 9 godina

@(A.Pavicevic, 21. april 2015 23:29)

A ovo piše u 'Politici' od danas, pod naslovom 'Uskoro će studirati samo imućni' "...Zvanični podaci OECD-a govore da je najniža školarina u Srbiji znatno viša od proseka u zemljama OECD-a,..."ne bih ništa ni komentarisao, ali vaš komentar me kao roditelja prilično iznervirao. Kad nešto komentarišete, bar se potrudite da je to nešto smisleno i odgovara realnosti (ili je zanimljivo i duhovito), ovako samo iritirate nas koji jako dobro znamo koliko školovanje ovde košta i kakve su ovde plate i penzije...

dabome

pre 9 godina

Vi sto kmecite kako ih je Srbija odskolovala, a oni tako eto otisli-Sta mislite da li su njihovim roditeljima odbijali od plata za "besplatno" skolovanje, preko poreza, doprinosa, svakojakih cuda? Da li im je drzava placala stan, hranu, knjige... Samo umsljajte kako svoju diplomu i skolovanje duguju licno vama, jer ste veliki dobrotvori pa ne dajete pare za skolovanje samo svoje nego i tudje dece. Kod nas je skolovanje preskupo u odnosu na primanja, a vi nastavite da piskarate komentare od zlobovine i kupate se u svojim frustracijama. Nije problem to sto odlaze mladi i obrazovani, i treba da odu, vec je problem uzrok.

doktor medicine

pre 9 godina

A. Pavićević. Veoma sam skupo platio svoje školovanje u Srbiji, moji roditelji su plaćali kroz poreze i doprinose, a za dalje školovanje i usavršavanje ovde nema ni uslova jer nam je medicina na dnu, a na fakultetu ostaju neznalice kojima su mame i tate stari profesori i koji su preko telefona polagali ispite i dobijali posao

igor

pre 9 godina

@realan Vozac u GSP-u ima startnu platu oko 34000 dinara, sa dodacima izadje 50000-55000. To ti je ziva istina, jer ti iz iskustva govorim. Nije bas da imam dva razreda skole, ali nisam ni Nikola Tesla. Ako smatras da je lako kako ti kazes da "samo vrte krugove", izvoli. Voleo bi da jedan dan provedes samnom na liniji 7, pa da vidis kakva je to robija. Leti pogotovo, kada se sve usija. Uzgred budi receno vozaci u cistoci imaju od 65000, pa i preko 100000 dinara, u zavisnosti kojim vozilima upravljaju i koju smenu rade. To je lako proverljivo. Lekari su brutalno malo placeni, ali je nekorektno da vam reper za uporedjivanje plate bude neko ko svoju platu i vise nego posteno zaradi. Ima mnogo drugih profesija, gde se lepo zaradjuje a ne radi nista.

Zoran

pre 9 godina

Treba uvesti ovde debelu skolarinu na svim ozbiljnim fakultetima ili obavezu radnog odradjivanja "budzetlijama"! Ako smo hteli kapitalizam onda neka i skole rade po tom sistemu pa da vidimo kolike plate ce biti...
(A.Pavicevic, 21. april 2015 23:29)

Slazem se. Ja sam isto i da gradjani placaju zdravstvo privatno, iz svog dzepa ili preko privatnog osiguranja, a ne da se svako grebe od drzave i da ja placam za tebe sto, recimo, pijes i pusis.

Jel moze? A ne moze? A sto?

orbita

pre 9 godina

Srbija ih je odškolovala, pa sada mogu i da beže.
(Zadnji, svetlo, EU, blabla, 21. april 2015 21:27)
Srbija nikoga nije odskolovala, oni sami su se odskolovali. Kroz poreze, takse, namete, harace, (hiper)inflacije, vise cene u odnosu na Evropu. O trajno narusenom psiho-fizickom zdravlju i ugledu zbog zemlje porekla da ni ne pocinjemo, da ne bi poceli sa tuzbama i odstetnim zahtevima od bar po milion evra!

joel

pre 9 godina

Moja sestra je iz Hrv otisla u Dansku. Startna placa 4000 € dok ide u skolu a kasnije ce bit placena vise.jer jos uce jezik. Danska daje najbolje uslove pa idu doktori tamo tj.u skandinaviju. Hrvatska joj ne fali jer tamo u danskoj vlada red i ljudi su normalni.postuju te kao osobu i cijeni se rad a u nas vlada nepotizam i licemjerstvo.

dr

pre 9 godina

@Goodby Serbia
Izvini, ali plata mi je zapravo maksimalno 450 evra. To je možda mnogo za većinu građana Srbije, ali za tako stresan i odgovoran posao je stvarno ponižavajuće i frustrirajuće. Novac uložen u obrazovanje nikad neće da mi se vrati, a ja i dalje nastavljam da ga ulažem, jer me na to tera sopstvena savest i radoznalost. Da ne govorim o lekarima koji su odvojeni od svojih porodica, a ipak srećni što su na specijalizaciji, usput devastirajući kućni budžet. Većina nas nije korumpirana i ima želju da ostane ovde, ali odnos države prema našoj struci i odsustvo ikakve nade dovodi do iscrpljenja. I da, građane Srbije stvarno neće imati ko da leči.

A.Pavicevic

pre 9 godina

Doktore medicine,koliko si platio svoje skolovanje u Srbiji? Bolje nam reci koliko kosta postati lekar na zapadu...Vas tamo uzimaju kao gotove proizvode ,jos malo i nostrifikacije ce ukinuti kako bi vas sve namamili...Treba uvesti ovde debelu skolarinu na svim ozbiljnim fakultetima ili obavezu radnog odradjivanja "budzetlijama"! Ako smo hteli kapitalizam onda neka i skole rade po tom sistemu pa da vidimo kolike plate ce biti...

Ljube

pre 9 godina

1."B2 fur Beruf",nije skup oko 8 hiljada dinara je polaganje u Goethe institutu u Knez Mihajlovoj u Beogradu a koje je pod direktnom inguerencijom Vlade Nemacke i bez koga nijedna firma drzavna/privatna u Nemackoj ma sta imali od diplome ne zeli da Vas zaposli.Nije tezak.3-6 aktivnog ucenja.Ko je zavrsio fakultet i ucio 6-7 godina naucice i ovo.Goethe intitut Srbija(google-ajte malo)daje besplatne materijale za pripremu ispita.

2.Sa "B2 fur Beruf" polozenim i diplomom bilo kog trazenijeg zanimanja u Nemackoj lepo googlas"Izrada sajtova jeftino" nadjes nekog pouzdanog ne preterano skupog i odgovornog da ti uradi poslovni sajt.

3.Kucas na google"prevodioci nemacki jezik jeftino
" i lepo na sajtu koji ti je agencija za izradu sajtova postavila sa prevodom na nemackom postavis na svom buducem poslovnom sajtu tipa www.mojeime.com sve sto znas da radis i kako radis i koliko dugo radis i kako ces kasnije nastaviti da radis.

4.Zamolis prevodioca koji ti je preveo to na Nemackom i sa svojim vec uradjenim profesionalnim poslovnim sajtova da ti prijavi sajt na oglasima za posao u tvojoj struci za svaki grad Nemacke.

Ukupna investicija u ovo sve cetiri navedeno je maksimalnih 500-700 eura.

Sanse da dobijete posao i da Vas neko pozove iz Nemacke su 90% vec u prva tri meseca,99% vec u prvih 6 meseci.Decko koji je tako uradio vec radi kao psihijatar u Nemackoj neki mali gradic blizu Stutgarda.Plata 3200 eura bruto.Ulozio u 4 gore stavke 400 eura mozda i manje.

WP

pre 9 godina

Nema veze, lečiće nas (a i školovati) oni što pišu ovde kako bi i za minimalac radili samo da im neko da... Kao onaj doktor iz Simpsonovih. Ove reforme će neke od nas koštati glave, čini mi se.

realan

pre 9 godina

ovako ce,biti sve dok specijalista ne,bude imao 3000e platu sto je realno za posao i rizik koji snosi,nema smisla da ima platu kao vozac gsp koji ide u krig plus a beneficirani,a nema 2 razreda skole.. ne vredjam samo nije normalno

Lekar

pre 9 godina

Otisao sam, jer nisam hteo da platim za posao, ili da budem stranacki obojem, a zeleo sam samo obicnu platu lekara opste prakse, i radno mesto u struci, bilo gde, selo ili grad, mir war ganz egal ?

jovica

pre 9 godina

Evo ako ne mrzi b92 novinare, mogu da odu do palate pravde ili msp-a da pitaju koliko je diploma nostrifikovano u poslednjih par godina (naravno ako mogu tako nesto da urade) pa cete onda da vidite koliko je jos fakultetski obrazovnih mimo doktora otislo. Pozdrav od vani.

andrijano

pre 9 godina

i treba....nego treba da dozvolite da vas politicke fukare omalovazavaju dok njihove zene nose haljine od 5000 evra..svaka cast onom ko je otisao iz ove zemlje,pogotovu lekarima i ljudima koji vrede...

Dali bocek

pre 9 godina

Opet neki ovde brkaju stvari; kada je neko na budzetu, taj PRIMA platu, pa makar bio i akademik, a ako je u firmi ili organizaciji koja se samostalno izdrzava, taj je ZARADjUJE. Zakljucak je lako izvesti. Zasto nekome jos vise uzeti, da bi nekom vise dali! Nazalost, neke plate, gde god se one dobijale ili zaradjivale, koje se vode kao velike, i dalje nisu dovoljne. Takodje, kada bi upitali recimo inzenjera koji radi u uspesnoj firmi, da li bi pristao da mu smanje platu da bi recimo njegov kolega po obrazovanju koji radi u prosveti imao veca primanja, pogodite kakav bi bio odgovor. Takodje, ima lekara koji zaista zaradjuju 450€ ili tako nesto, a bogami, ima dosta i onih koji bez mnogo muke zaradjuju petostruke iznose.

toza

pre 9 godina

Cekajte malo, neki prioriteti mora da se postuju, na drzavne jasle prvo oni sto su lepili plakate, nije mnogo izmedju 5 stotinjak ljudi i 50 do 80 'iljada, ne budite na kraj srca, bice i za placene specijalizacije, med sestre, lekare, prosvetare... Pa vi ste velike skole ucili, cek prvo da se zaposle ovi bez čkole

NIMARK

pre 9 godina

Ma šta će nama doktori. Pa zar nije ministar prosvete najavio pre 15-ak dana da će biti smanjen broj upisanih u srednje medicinske škole? Imamo vračare, pijavice i one koji nameštaju kosti.Šta će nam više.

Леонардо

pre 9 godina

@ poniženi

Почео сам да радим на замени у једној средњој школи, на месту секретара школе.Баш ме занима колико ћу као дипл.правник да примим у мају. Ако је тачно ово што пишеш (а нема разлога да лажеш), стварно смо испод дна.Потпуно подржавам све оне које своје образовање и мукотрпно и дуготрајно учење хоће да адекватно валоризују у иностранству. Ова држава је према својим грађанима најгора маћеха. Ништа ново нисам рекао, што није већ познато. Пас лаје, а каравани пролазе....

Donglai Pei

pre 9 godina

U domovima zdravlja nema pedijatara. Kažu nema ih ni na birou. Dakle, onaj ko se bavi listama specializacija mora da odgovara, a problem se ne može rešiti brzo. Sad da se počne, nekoliko godina je potrebno.
(papillon, 21. april 2015 17:43)

Nece se taj problem ni resavati nego ce i decu leciti lekari opste prakse. Imam prijatelja u Velikoj Britaniji, koja oda zapadnih zemalja navodno ima najbolji zdravstveni sistem, i on je bebu od nekoliko meseci kada se prehladila vodio kod lekara opste prakse. Tek ako se nesto zakomplikuje ide se kod specijaliste, pri cemu lekari opste prakse imaju preporuku da sto manje salju pacijente kod specijalista jer i tamo gledaju da ustede na zdravlju gradjana.

Filip

pre 9 godina

Nemacki lekari beze u SAD jer tamo su lekari mnogo vise placeni. Nemci negoduju i razumem ih zamisli da spadnes na to da te lece neki priuceni lekari iz Srbije, Rumunije .. koji si faks ili srednju zavrsili samo zato sto su im roditelji lekari da se najezis

JaUTorontu

pre 9 godina

Sta ce vam lekari, AV i njegovi ministri doktori/specijalisti za sve lece i rak kao od sale. Jedino im se ne isplati da lece vid i mozak...

Alex

pre 9 godina

Jasno je da ljudi odlaze zbog plate.To je jedini razlog zbog koga sve vise i vise lekara gleda kako da napusti zemlju a na ruku im idu veoma jednostavni uslovi da se zaposle na Zapadu.Meni su otac i sestra lekari i kada je recimo moj otac zavrsio Medicinu tada je za lekare bilo mnogo teze da dobiju posao recimo u Nemackoj nego sto je danas.Moja sestra je bez vecih problema dobila posao u Nemackoj.
Lekarima pod hitno morate povecati plate inace za 10 godina mi vise necemo imati lekare.Ja radim vec 10 godina kao stjuard i uvek sam imao duplo vecu platu nego moja sestra koja je lekar.Koliko su lekari malo placeni dovoljno govori cinjenica da na svetu ne postoji zemlja u kojoj stjuard zaradjuje duplo vise od lekara.U Srbiji je skroz poremecen sistem vrednosti.Sve dok lekar u Srbiji ne bude mogao da kupi na kredit jedan prosecan stan u Beogradu imacemo odliv lekara.Srbija je jedina zemlja u Evropi u kojoj lekari zive sa mamom i tatom dok mega dens strucnjaci bez problema resavaju svoja stambena pitanja.

Ex sns

pre 9 godina

Propaganda.
Odlaze svi ne samo oni.
Odlazi svako ko iole misli da moze da se snadje vani.
Odakle da mi platimo nove lekare kad nemamo privredu?
Sns bulumenta je zaustavila sve u Srbiji,samo se izborima bave i propagandom.
Unistili su privredu zato nemamo odakle da placamo vise od 1000 e koliko prosecno zaradi lekar spec.sa dezurstvima,ali je jos veci problem sto nasi lekari nemaju skoro nikakvu sansu da rade u struci bar za 10 g.u Eu jer pored nostrifikacije mora se znati jezik na nivou B2,i tu postoji problem sto Spanci,Italijani,Rumuni,Hrvati i Bugari takodje beze u srediste Eu pa je konkurencija velika.

Jack

pre 9 godina

Kada je svaki drugi lekar sa profesorskom titulom (radi dva posla u redovnom radnom vremenu, i prima dve plate), i kada svaki iole veći grad ima Medicinski fakultet da bi se taj silni profesorski kadar udomio, zbog toga i školujemo ogroman broj mladih lekara, koji nemaju mesta u srbskom zdravstvu.

(PENZIONERI u PENZIJU !!!, 21. april 2015 17:46)

To je samo deo problema, kad bi samo ljudi znali kako se sada skoluju specijalizanti - znanje im se bukvalno uskracuje, da bi placali kurseve koji naravno drze isti profesori-mentori koji su DUZNI da ih nauce jer su za to PLACENI, onda dolazimo do toga da za 20 godina ovde fakticki nece biti lekara koji zaista "znaju znanje". Informacije iz prve ruke, da kod nas postoji novinarstvo, moglo bi se i dokazati.

Poreski obveznik

pre 9 godina

Nemam nista protiv odlaska lekara trbuhom za kruhom, mada bi uveo da ako nisu trazili posao kod nas ili su ga trazili manje od npr 12 meseci, a zavrsili su fakultet na budzetu o trosku nasih poreksi obveznika, pre odlaska u inostranstvo treba da uplate drzavi cene skolovanja jednog studenta medicine na budzetu da se uzme cena od prosle godine . Oni koji su trazil posao vise od 12 meseci a bili su na budzetu da plate za tu potvrdu lekarke komore u budzet Srbije jednu godisnju skolarinu studenta na budzetu. Pa ako ih hoce nemci i ostali da ih uzmu da ih prime, neka plate za njih npr po nekoliko hiljada evra.

Goodby Serbia ?

pre 9 godina

Ovo je sasvim logičan sled događaja. Srbija i treba da ostane bez lekara, jer ih nije zaslužila. Odmah da se ogradim i napomenem da i u ovoj struci ima onih koji ne zaslužuju titulu dr med. ni po stručnosti ni po moralu. Nedopustivo je da jedan lekar posle svega što je uložio da bi bio lekar (novac, trud) bude srećan ako dobije posao posle par godina a onda platu od 500€ mesečno uz nemogućnost da se usavršava i dobije specijalizaciju koju želi. A od njega se očekuje da jedan izuzetno težak i odgovoran posao obavlja na visini zadatka. U ovoj zemlji dozvoljeno je a i u narodu sasvim normalno da ljudi sa SSS-om u javnim preduzećima imaju duplo veće plate od lekara, što je kranje ponižavajuće i nedopustivo!

nišlija

pre 9 godina

Malopre sam se vratio od lekara gde sam predao knjižicu među prvima a završio sam zadnji(posle počinju zakazani)a Ja sam bio kako nas zovu"nedokazan"to je naziv za one koji nisu zakazali pregled.Njih 7-8 je došlo čekalo pet minuta i bili prozivani,a Ja kada sam ostao zadnji BUKVALNO sam počeo da se kidam od smeha u hodniku.Koji li će stranci da zakasaju sa njima neznam,mora da i njima nešto fali.E a evo ideje za one koji hoće da se proslave,neka odu u niški dom zdravlja posle 19h(radno vreme im je do 20h) da snime dal ima nekog u ordinaciji i ako se i nađe neko dal će da ga prime na pregled haha...

Leteći cirkus

pre 9 godina

Medicinsko osoblje (i lekari i med. tehničari) radi u očajnim uslovima. Plate su im vrlo male, specijalizacije nedostižne, lekova nema, a pacijenti razdražljivi. Pogledajte samo na šta nam liče domovi zdravlja i bolnice?! Za poslednjih 25 godina 750.000 ljudi je napustilo Srbiju sa namerom da se nikada ne vrati. A mi i dalje vrtimo u krug ekipice koje su nas vodile u tih 25 godina. Bravo za nas! Da li postoji još neki mazohistički narod na svetu sa toliko suicidnih karakteristika?

poniženi

pre 9 godina

I treba. Pa nek ostanemo ovde da svi pocrkamo. Samo će politička elita imati da plati privatnog doktora u inostranstvu.

A pošto niko ne piše o tome da je danas prosvetarska plata još jednom umanjena. Samo da obavestim da je trenutna polovina 13.500 dinara za pun fond časova. Dakle 27.000 cela profesorska plata. Daleko ispod proseka. Imam dvoje maloletne dece. školarce. Idu kao klošari, ni za užinu nemam da im dam.
I da vas podsetim. Premijer je pre nekoliko godina, dok je još bio opozicija, pristao da učestvuje u ogledu, naime da pokuša da preživi sa prosečnom platom. Ako se neko seća, prekinuo je posle pet dana i rekao da ne može da dopusti da mu deca gladuju. E, pa prosveta je danas oko 15.000 ispod proseka! Pa ti idi na posao pun entuzijazma. Ovo je bruka. Država svoje građane tretira isto kao Nemci Jevreje za vreme Drugog svetskog rata.

papillon

pre 9 godina

Ružno je reći da beže. Idu ljudi gde će im možda biti bolje i to je sve.
U domovima zdravlja nema pedijatara. Kažu nema ih ni na birou. Dakle, onaj ko se bavi listama specializacija mora da odgovara, a problem se ne može rešiti brzo. Sad da se počne, nekoliko godina je potrebno.

Specijalista

pre 9 godina

Da ne pomisli bilo ko da je krivica mladih koji odlaze u tome sto nece biti specijalista da objansim par stvari kao osoba iz struke:
- specijalizacije se ne dele! (to je stopirano odlukom vodje a prosle godine ih je dodeljeno tek desetak najneophodnijih na nivou drzave)
- uvedena je volonterska specijalizacija, to u prevodu znaci da sami placate specijalizaciju po godini, da tih nekoliko godina nece imati od cega da zivite odnosno necete moci da radite a da bi usli u proces treba da imate vezu!
- Zatim ni taj broj lekara koji odlazi ne predstavlja problem jer se svake godine upise njih skoro 2.000 od kojih vecina zavrsi
- Posle svega navedenog ne odlaze samo mladi bez specijalizacije, oni srednjeg doba sa specijalizacijom posto mladih sa specijalizacijom nema su vec otisli
- Na kraju treba pomenuti da ovoj drzavi treba platiti par hiljada evra samo za dokumenta potrebna za rad u inostranstvu!


Za sve ovo je kriva vlast i samo vlast! Pored toga sto se urusava zdravstveni sistem mi ostajemo bez intelektualaca pa ce nam cela drzava uskoro biti jedna "farma" rijaliti sou.

PS Plate lekara u inostranstvu se krecu od 2.500 evra pa do 15.000 evra zavisno od struke i radnog staza. To su plate dostizne nasim ljudima u vecini slucajeva, ima naravno i ekstrema koji dobijaju daleko vise. Prosek je daleko iznad tih pocetnickih 2.500 a u vecini slucajeva je pocetnicka plata i preko 3.000 evra sto je cak i u inostranstvu u skupljim sredinama bolje nego kod nas u svakom pogledu.

PENZIONERI u PENZIJU !!!

pre 9 godina

Kada veliki broj lekara koji su odavno u penziji (napunili 65g. života), i dalje radi u državnim zdravstvenim institucijama, šta ostaje za 2.800 mladih i nezaposlenih lekara? Da ceo život provedu na Zavodu za zapošljavanje?
Kada je svaki drugi lekar sa profesorskom titulom (radi dva posla u redovnom radnom vremenu, i prima dve plate), i kada svaki iole veći grad ima Medicinski fakultet da bi se taj silni profesorski kadar udomio, zbog toga i školujemo ogroman broj mladih lekara, koji nemaju mesta u srbskom zdravstvu.
Zdravstvu trebaju korenite reforme, ali do njih nikada neće doći, jer u tu "baru punu krokodila", niko ne sme da pipne (profesorski klanovi, porodične lekarske dinastije, farmaceutska mafija, studije na ispitivanju lekova...).

poniženi

pre 9 godina

I treba. Pa nek ostanemo ovde da svi pocrkamo. Samo će politička elita imati da plati privatnog doktora u inostranstvu.

A pošto niko ne piše o tome da je danas prosvetarska plata još jednom umanjena. Samo da obavestim da je trenutna polovina 13.500 dinara za pun fond časova. Dakle 27.000 cela profesorska plata. Daleko ispod proseka. Imam dvoje maloletne dece. školarce. Idu kao klošari, ni za užinu nemam da im dam.
I da vas podsetim. Premijer je pre nekoliko godina, dok je još bio opozicija, pristao da učestvuje u ogledu, naime da pokuša da preživi sa prosečnom platom. Ako se neko seća, prekinuo je posle pet dana i rekao da ne može da dopusti da mu deca gladuju. E, pa prosveta je danas oko 15.000 ispod proseka! Pa ti idi na posao pun entuzijazma. Ovo je bruka. Država svoje građane tretira isto kao Nemci Jevreje za vreme Drugog svetskog rata.

Goodby Serbia ?

pre 9 godina

Ovo je sasvim logičan sled događaja. Srbija i treba da ostane bez lekara, jer ih nije zaslužila. Odmah da se ogradim i napomenem da i u ovoj struci ima onih koji ne zaslužuju titulu dr med. ni po stručnosti ni po moralu. Nedopustivo je da jedan lekar posle svega što je uložio da bi bio lekar (novac, trud) bude srećan ako dobije posao posle par godina a onda platu od 500€ mesečno uz nemogućnost da se usavršava i dobije specijalizaciju koju želi. A od njega se očekuje da jedan izuzetno težak i odgovoran posao obavlja na visini zadatka. U ovoj zemlji dozvoljeno je a i u narodu sasvim normalno da ljudi sa SSS-om u javnim preduzećima imaju duplo veće plate od lekara, što je kranje ponižavajuće i nedopustivo!

Leteći cirkus

pre 9 godina

Medicinsko osoblje (i lekari i med. tehničari) radi u očajnim uslovima. Plate su im vrlo male, specijalizacije nedostižne, lekova nema, a pacijenti razdražljivi. Pogledajte samo na šta nam liče domovi zdravlja i bolnice?! Za poslednjih 25 godina 750.000 ljudi je napustilo Srbiju sa namerom da se nikada ne vrati. A mi i dalje vrtimo u krug ekipice koje su nas vodile u tih 25 godina. Bravo za nas! Da li postoji još neki mazohistički narod na svetu sa toliko suicidnih karakteristika?

papillon

pre 9 godina

Ružno je reći da beže. Idu ljudi gde će im možda biti bolje i to je sve.
U domovima zdravlja nema pedijatara. Kažu nema ih ni na birou. Dakle, onaj ko se bavi listama specializacija mora da odgovara, a problem se ne može rešiti brzo. Sad da se počne, nekoliko godina je potrebno.

Specijalista

pre 9 godina

Da ne pomisli bilo ko da je krivica mladih koji odlaze u tome sto nece biti specijalista da objansim par stvari kao osoba iz struke:
- specijalizacije se ne dele! (to je stopirano odlukom vodje a prosle godine ih je dodeljeno tek desetak najneophodnijih na nivou drzave)
- uvedena je volonterska specijalizacija, to u prevodu znaci da sami placate specijalizaciju po godini, da tih nekoliko godina nece imati od cega da zivite odnosno necete moci da radite a da bi usli u proces treba da imate vezu!
- Zatim ni taj broj lekara koji odlazi ne predstavlja problem jer se svake godine upise njih skoro 2.000 od kojih vecina zavrsi
- Posle svega navedenog ne odlaze samo mladi bez specijalizacije, oni srednjeg doba sa specijalizacijom posto mladih sa specijalizacijom nema su vec otisli
- Na kraju treba pomenuti da ovoj drzavi treba platiti par hiljada evra samo za dokumenta potrebna za rad u inostranstvu!


Za sve ovo je kriva vlast i samo vlast! Pored toga sto se urusava zdravstveni sistem mi ostajemo bez intelektualaca pa ce nam cela drzava uskoro biti jedna "farma" rijaliti sou.

PS Plate lekara u inostranstvu se krecu od 2.500 evra pa do 15.000 evra zavisno od struke i radnog staza. To su plate dostizne nasim ljudima u vecini slucajeva, ima naravno i ekstrema koji dobijaju daleko vise. Prosek je daleko iznad tih pocetnickih 2.500 a u vecini slucajeva je pocetnicka plata i preko 3.000 evra sto je cak i u inostranstvu u skupljim sredinama bolje nego kod nas u svakom pogledu.

PENZIONERI u PENZIJU !!!

pre 9 godina

Kada veliki broj lekara koji su odavno u penziji (napunili 65g. života), i dalje radi u državnim zdravstvenim institucijama, šta ostaje za 2.800 mladih i nezaposlenih lekara? Da ceo život provedu na Zavodu za zapošljavanje?
Kada je svaki drugi lekar sa profesorskom titulom (radi dva posla u redovnom radnom vremenu, i prima dve plate), i kada svaki iole veći grad ima Medicinski fakultet da bi se taj silni profesorski kadar udomio, zbog toga i školujemo ogroman broj mladih lekara, koji nemaju mesta u srbskom zdravstvu.
Zdravstvu trebaju korenite reforme, ali do njih nikada neće doći, jer u tu "baru punu krokodila", niko ne sme da pipne (profesorski klanovi, porodične lekarske dinastije, farmaceutska mafija, studije na ispitivanju lekova...).

andrijano

pre 9 godina

i treba....nego treba da dozvolite da vas politicke fukare omalovazavaju dok njihove zene nose haljine od 5000 evra..svaka cast onom ko je otisao iz ove zemlje,pogotovu lekarima i ljudima koji vrede...

Lekar

pre 9 godina

Otisao sam, jer nisam hteo da platim za posao, ili da budem stranacki obojem, a zeleo sam samo obicnu platu lekara opste prakse, i radno mesto u struci, bilo gde, selo ili grad, mir war ganz egal ?

Ex sns

pre 9 godina

Propaganda.
Odlaze svi ne samo oni.
Odlazi svako ko iole misli da moze da se snadje vani.
Odakle da mi platimo nove lekare kad nemamo privredu?
Sns bulumenta je zaustavila sve u Srbiji,samo se izborima bave i propagandom.
Unistili su privredu zato nemamo odakle da placamo vise od 1000 e koliko prosecno zaradi lekar spec.sa dezurstvima,ali je jos veci problem sto nasi lekari nemaju skoro nikakvu sansu da rade u struci bar za 10 g.u Eu jer pored nostrifikacije mora se znati jezik na nivou B2,i tu postoji problem sto Spanci,Italijani,Rumuni,Hrvati i Bugari takodje beze u srediste Eu pa je konkurencija velika.

NIMARK

pre 9 godina

Ma šta će nama doktori. Pa zar nije ministar prosvete najavio pre 15-ak dana da će biti smanjen broj upisanih u srednje medicinske škole? Imamo vračare, pijavice i one koji nameštaju kosti.Šta će nam više.

Jack

pre 9 godina

Kada je svaki drugi lekar sa profesorskom titulom (radi dva posla u redovnom radnom vremenu, i prima dve plate), i kada svaki iole veći grad ima Medicinski fakultet da bi se taj silni profesorski kadar udomio, zbog toga i školujemo ogroman broj mladih lekara, koji nemaju mesta u srbskom zdravstvu.

(PENZIONERI u PENZIJU !!!, 21. april 2015 17:46)

To je samo deo problema, kad bi samo ljudi znali kako se sada skoluju specijalizanti - znanje im se bukvalno uskracuje, da bi placali kurseve koji naravno drze isti profesori-mentori koji su DUZNI da ih nauce jer su za to PLACENI, onda dolazimo do toga da za 20 godina ovde fakticki nece biti lekara koji zaista "znaju znanje". Informacije iz prve ruke, da kod nas postoji novinarstvo, moglo bi se i dokazati.

Alex

pre 9 godina

Jasno je da ljudi odlaze zbog plate.To je jedini razlog zbog koga sve vise i vise lekara gleda kako da napusti zemlju a na ruku im idu veoma jednostavni uslovi da se zaposle na Zapadu.Meni su otac i sestra lekari i kada je recimo moj otac zavrsio Medicinu tada je za lekare bilo mnogo teze da dobiju posao recimo u Nemackoj nego sto je danas.Moja sestra je bez vecih problema dobila posao u Nemackoj.
Lekarima pod hitno morate povecati plate inace za 10 godina mi vise necemo imati lekare.Ja radim vec 10 godina kao stjuard i uvek sam imao duplo vecu platu nego moja sestra koja je lekar.Koliko su lekari malo placeni dovoljno govori cinjenica da na svetu ne postoji zemlja u kojoj stjuard zaradjuje duplo vise od lekara.U Srbiji je skroz poremecen sistem vrednosti.Sve dok lekar u Srbiji ne bude mogao da kupi na kredit jedan prosecan stan u Beogradu imacemo odliv lekara.Srbija je jedina zemlja u Evropi u kojoj lekari zive sa mamom i tatom dok mega dens strucnjaci bez problema resavaju svoja stambena pitanja.

jovica

pre 9 godina

Evo ako ne mrzi b92 novinare, mogu da odu do palate pravde ili msp-a da pitaju koliko je diploma nostrifikovano u poslednjih par godina (naravno ako mogu tako nesto da urade) pa cete onda da vidite koliko je jos fakultetski obrazovnih mimo doktora otislo. Pozdrav od vani.

nišlija

pre 9 godina

Malopre sam se vratio od lekara gde sam predao knjižicu među prvima a završio sam zadnji(posle počinju zakazani)a Ja sam bio kako nas zovu"nedokazan"to je naziv za one koji nisu zakazali pregled.Njih 7-8 je došlo čekalo pet minuta i bili prozivani,a Ja kada sam ostao zadnji BUKVALNO sam počeo da se kidam od smeha u hodniku.Koji li će stranci da zakasaju sa njima neznam,mora da i njima nešto fali.E a evo ideje za one koji hoće da se proslave,neka odu u niški dom zdravlja posle 19h(radno vreme im je do 20h) da snime dal ima nekog u ordinaciji i ako se i nađe neko dal će da ga prime na pregled haha...

Леонардо

pre 9 godina

@ poniženi

Почео сам да радим на замени у једној средњој школи, на месту секретара школе.Баш ме занима колико ћу као дипл.правник да примим у мају. Ако је тачно ово што пишеш (а нема разлога да лажеш), стварно смо испод дна.Потпуно подржавам све оне које своје образовање и мукотрпно и дуготрајно учење хоће да адекватно валоризују у иностранству. Ова држава је према својим грађанима најгора маћеха. Ништа ново нисам рекао, што није већ познато. Пас лаје, а каравани пролазе....

toza

pre 9 godina

Cekajte malo, neki prioriteti mora da se postuju, na drzavne jasle prvo oni sto su lepili plakate, nije mnogo izmedju 5 stotinjak ljudi i 50 do 80 'iljada, ne budite na kraj srca, bice i za placene specijalizacije, med sestre, lekare, prosvetare... Pa vi ste velike skole ucili, cek prvo da se zaposle ovi bez čkole

JaUTorontu

pre 9 godina

Sta ce vam lekari, AV i njegovi ministri doktori/specijalisti za sve lece i rak kao od sale. Jedino im se ne isplati da lece vid i mozak...

realan

pre 9 godina

ovako ce,biti sve dok specijalista ne,bude imao 3000e platu sto je realno za posao i rizik koji snosi,nema smisla da ima platu kao vozac gsp koji ide u krig plus a beneficirani,a nema 2 razreda skole.. ne vredjam samo nije normalno

Filip

pre 9 godina

Nemacki lekari beze u SAD jer tamo su lekari mnogo vise placeni. Nemci negoduju i razumem ih zamisli da spadnes na to da te lece neki priuceni lekari iz Srbije, Rumunije .. koji si faks ili srednju zavrsili samo zato sto su im roditelji lekari da se najezis

Donglai Pei

pre 9 godina

U domovima zdravlja nema pedijatara. Kažu nema ih ni na birou. Dakle, onaj ko se bavi listama specializacija mora da odgovara, a problem se ne može rešiti brzo. Sad da se počne, nekoliko godina je potrebno.
(papillon, 21. april 2015 17:43)

Nece se taj problem ni resavati nego ce i decu leciti lekari opste prakse. Imam prijatelja u Velikoj Britaniji, koja oda zapadnih zemalja navodno ima najbolji zdravstveni sistem, i on je bebu od nekoliko meseci kada se prehladila vodio kod lekara opste prakse. Tek ako se nesto zakomplikuje ide se kod specijaliste, pri cemu lekari opste prakse imaju preporuku da sto manje salju pacijente kod specijalista jer i tamo gledaju da ustede na zdravlju gradjana.

WP

pre 9 godina

Nema veze, lečiće nas (a i školovati) oni što pišu ovde kako bi i za minimalac radili samo da im neko da... Kao onaj doktor iz Simpsonovih. Ove reforme će neke od nas koštati glave, čini mi se.

Ljube

pre 9 godina

1."B2 fur Beruf",nije skup oko 8 hiljada dinara je polaganje u Goethe institutu u Knez Mihajlovoj u Beogradu a koje je pod direktnom inguerencijom Vlade Nemacke i bez koga nijedna firma drzavna/privatna u Nemackoj ma sta imali od diplome ne zeli da Vas zaposli.Nije tezak.3-6 aktivnog ucenja.Ko je zavrsio fakultet i ucio 6-7 godina naucice i ovo.Goethe intitut Srbija(google-ajte malo)daje besplatne materijale za pripremu ispita.

2.Sa "B2 fur Beruf" polozenim i diplomom bilo kog trazenijeg zanimanja u Nemackoj lepo googlas"Izrada sajtova jeftino" nadjes nekog pouzdanog ne preterano skupog i odgovornog da ti uradi poslovni sajt.

3.Kucas na google"prevodioci nemacki jezik jeftino
" i lepo na sajtu koji ti je agencija za izradu sajtova postavila sa prevodom na nemackom postavis na svom buducem poslovnom sajtu tipa www.mojeime.com sve sto znas da radis i kako radis i koliko dugo radis i kako ces kasnije nastaviti da radis.

4.Zamolis prevodioca koji ti je preveo to na Nemackom i sa svojim vec uradjenim profesionalnim poslovnim sajtova da ti prijavi sajt na oglasima za posao u tvojoj struci za svaki grad Nemacke.

Ukupna investicija u ovo sve cetiri navedeno je maksimalnih 500-700 eura.

Sanse da dobijete posao i da Vas neko pozove iz Nemacke su 90% vec u prva tri meseca,99% vec u prvih 6 meseci.Decko koji je tako uradio vec radi kao psihijatar u Nemackoj neki mali gradic blizu Stutgarda.Plata 3200 eura bruto.Ulozio u 4 gore stavke 400 eura mozda i manje.

Dali bocek

pre 9 godina

Opet neki ovde brkaju stvari; kada je neko na budzetu, taj PRIMA platu, pa makar bio i akademik, a ako je u firmi ili organizaciji koja se samostalno izdrzava, taj je ZARADjUJE. Zakljucak je lako izvesti. Zasto nekome jos vise uzeti, da bi nekom vise dali! Nazalost, neke plate, gde god se one dobijale ili zaradjivale, koje se vode kao velike, i dalje nisu dovoljne. Takodje, kada bi upitali recimo inzenjera koji radi u uspesnoj firmi, da li bi pristao da mu smanje platu da bi recimo njegov kolega po obrazovanju koji radi u prosveti imao veca primanja, pogodite kakav bi bio odgovor. Takodje, ima lekara koji zaista zaradjuju 450€ ili tako nesto, a bogami, ima dosta i onih koji bez mnogo muke zaradjuju petostruke iznose.

dabome

pre 9 godina

Vi sto kmecite kako ih je Srbija odskolovala, a oni tako eto otisli-Sta mislite da li su njihovim roditeljima odbijali od plata za "besplatno" skolovanje, preko poreza, doprinosa, svakojakih cuda? Da li im je drzava placala stan, hranu, knjige... Samo umsljajte kako svoju diplomu i skolovanje duguju licno vama, jer ste veliki dobrotvori pa ne dajete pare za skolovanje samo svoje nego i tudje dece. Kod nas je skolovanje preskupo u odnosu na primanja, a vi nastavite da piskarate komentare od zlobovine i kupate se u svojim frustracijama. Nije problem to sto odlaze mladi i obrazovani, i treba da odu, vec je problem uzrok.

dr

pre 9 godina

@Goodby Serbia
Izvini, ali plata mi je zapravo maksimalno 450 evra. To je možda mnogo za većinu građana Srbije, ali za tako stresan i odgovoran posao je stvarno ponižavajuće i frustrirajuće. Novac uložen u obrazovanje nikad neće da mi se vrati, a ja i dalje nastavljam da ga ulažem, jer me na to tera sopstvena savest i radoznalost. Da ne govorim o lekarima koji su odvojeni od svojih porodica, a ipak srećni što su na specijalizaciji, usput devastirajući kućni budžet. Većina nas nije korumpirana i ima želju da ostane ovde, ali odnos države prema našoj struci i odsustvo ikakve nade dovodi do iscrpljenja. I da, građane Srbije stvarno neće imati ko da leči.

Poreski obveznik

pre 9 godina

Nemam nista protiv odlaska lekara trbuhom za kruhom, mada bi uveo da ako nisu trazili posao kod nas ili su ga trazili manje od npr 12 meseci, a zavrsili su fakultet na budzetu o trosku nasih poreksi obveznika, pre odlaska u inostranstvo treba da uplate drzavi cene skolovanja jednog studenta medicine na budzetu da se uzme cena od prosle godine . Oni koji su trazil posao vise od 12 meseci a bili su na budzetu da plate za tu potvrdu lekarke komore u budzet Srbije jednu godisnju skolarinu studenta na budzetu. Pa ako ih hoce nemci i ostali da ih uzmu da ih prime, neka plate za njih npr po nekoliko hiljada evra.

orbita

pre 9 godina

Srbija ih je odškolovala, pa sada mogu i da beže.
(Zadnji, svetlo, EU, blabla, 21. april 2015 21:27)
Srbija nikoga nije odskolovala, oni sami su se odskolovali. Kroz poreze, takse, namete, harace, (hiper)inflacije, vise cene u odnosu na Evropu. O trajno narusenom psiho-fizickom zdravlju i ugledu zbog zemlje porekla da ni ne pocinjemo, da ne bi poceli sa tuzbama i odstetnim zahtevima od bar po milion evra!

joel

pre 9 godina

Moja sestra je iz Hrv otisla u Dansku. Startna placa 4000 € dok ide u skolu a kasnije ce bit placena vise.jer jos uce jezik. Danska daje najbolje uslove pa idu doktori tamo tj.u skandinaviju. Hrvatska joj ne fali jer tamo u danskoj vlada red i ljudi su normalni.postuju te kao osobu i cijeni se rad a u nas vlada nepotizam i licemjerstvo.

doktor medicine

pre 9 godina

A. Pavićević. Veoma sam skupo platio svoje školovanje u Srbiji, moji roditelji su plaćali kroz poreze i doprinose, a za dalje školovanje i usavršavanje ovde nema ni uslova jer nam je medicina na dnu, a na fakultetu ostaju neznalice kojima su mame i tate stari profesori i koji su preko telefona polagali ispite i dobijali posao

Zoran

pre 9 godina

Treba uvesti ovde debelu skolarinu na svim ozbiljnim fakultetima ili obavezu radnog odradjivanja "budzetlijama"! Ako smo hteli kapitalizam onda neka i skole rade po tom sistemu pa da vidimo kolike plate ce biti...
(A.Pavicevic, 21. april 2015 23:29)

Slazem se. Ja sam isto i da gradjani placaju zdravstvo privatno, iz svog dzepa ili preko privatnog osiguranja, a ne da se svako grebe od drzave i da ja placam za tebe sto, recimo, pijes i pusis.

Jel moze? A ne moze? A sto?

igor

pre 9 godina

@realan Vozac u GSP-u ima startnu platu oko 34000 dinara, sa dodacima izadje 50000-55000. To ti je ziva istina, jer ti iz iskustva govorim. Nije bas da imam dva razreda skole, ali nisam ni Nikola Tesla. Ako smatras da je lako kako ti kazes da "samo vrte krugove", izvoli. Voleo bi da jedan dan provedes samnom na liniji 7, pa da vidis kakva je to robija. Leti pogotovo, kada se sve usija. Uzgred budi receno vozaci u cistoci imaju od 65000, pa i preko 100000 dinara, u zavisnosti kojim vozilima upravljaju i koju smenu rade. To je lako proverljivo. Lekari su brutalno malo placeni, ali je nekorektno da vam reper za uporedjivanje plate bude neko ko svoju platu i vise nego posteno zaradi. Ima mnogo drugih profesija, gde se lepo zaradjuje a ne radi nista.

A.Pavicevic

pre 9 godina

Doktore medicine,koliko si platio svoje skolovanje u Srbiji? Bolje nam reci koliko kosta postati lekar na zapadu...Vas tamo uzimaju kao gotove proizvode ,jos malo i nostrifikacije ce ukinuti kako bi vas sve namamili...Treba uvesti ovde debelu skolarinu na svim ozbiljnim fakultetima ili obavezu radnog odradjivanja "budzetlijama"! Ako smo hteli kapitalizam onda neka i skole rade po tom sistemu pa da vidimo kolike plate ce biti...

Mr. Punch

pre 9 godina

@(A.Pavicevic, 21. april 2015 23:29)

A ovo piše u 'Politici' od danas, pod naslovom 'Uskoro će studirati samo imućni' "...Zvanični podaci OECD-a govore da je najniža školarina u Srbiji znatno viša od proseka u zemljama OECD-a,..."ne bih ništa ni komentarisao, ali vaš komentar me kao roditelja prilično iznervirao. Kad nešto komentarišete, bar se potrudite da je to nešto smisleno i odgovara realnosti (ili je zanimljivo i duhovito), ovako samo iritirate nas koji jako dobro znamo koliko školovanje ovde košta i kakve su ovde plate i penzije...

aleksandar grozni

pre 9 godina

Zasto je tu bilo sta cudno?pa zar jedan polupismeni politicar ima visestruko veca primanja od jednog lekara ili specijaliste.Da ne govorimo o osionom ponasanju svih partija, pljackanju i varanju svoga naroda u svim segmentima drustva,korumpiranost na svim nivoima i u svim segmentima,gde policajci pijuckaju pice u kaficu koju drzi narko diler a kao pojma nemaju,gde se pravda sprovodi selektivno,gde se jedan te isti porez naplacuje po vise puta,gde se voda naplacuje otprilike pa ispada da svi imamo olimpijske bazene,gde mozes na sred pesackog prelaza da nekog usmrtis a da nista ne odgovaras,gde za enormnu pljacku dobijes nesto malo kucnog pritvora,gde je privatna imovina nezasticena zakonom,pa zar ovo navedeno nije dovoljno da se iz ove zemlje bezi glavom bez obzira u zemlji u kojoj se vredja zdrav razum na svakom koraku,gde nepismeni i polu pismeni odlucuju o sudbini pa i tih doktora i medicinskog osoblja koji odlaze.

Milica

pre 9 godina

(Filip, 21. april 2015 19:02)

Otprilike je tako.

Najvise nemackih lekara odlazi u SAD, pa u UK. Sto zbog para, sto zbog znanja.

Nasi su pritom u Nemackoj daleko slabije placeni od nemackih, a vidim da neko pise o platama vozaca i lekara u Srbiji. Verovali ili ne, odnos plata je dosta slican i u Nemackoj, gde neko sa srednjom zanatskom zaradjuje 2,000€, a neko sa fakultetom i doktoratom 3,000€. Amerikanci su, makar kada govorimo o obrazovanim ljudima, i neralno naucnicima, daleko ispred svih, verujte, posebno Nemacke.

Radila sam kao lekar specijalista psihijatrije u Moskvi i Minhenu, a trenutno radim u Los Andjelesu, razlika po pitanju prvo ZNANJA (!), pa tek onda zarade je ogromna! Kolegijalnost i strucnost je puno, puno razvijenija... Probajte.

Nisam sigurna kako je danas, no dok sam radila u Nemackoj, ukoliko niste bili u braku, drzava vam skida duplo kroz porez. Meni je tacno 50% od bruto plate bilo oporezivano!

Drage kolege i zemljaci, ukoliko imate znanja i uredno obavljate posao, predjite okean.

margos13

pre 9 godina

Slično je kod svih zanimanja u Srbiji. Najbolji, najškolovaniji i stručnjaci koji su se školovali i učili naporno i pošteno završavali škole ne mogu pronaći posao jer nemaju nemaju rođačko-kumovske i/ili stranačke veze. Ovde je naopaki sistem i ne cene ze znanje, zvanje, poštenje i čestitost, i takvi se ismevaju i gurnuti su na margine. I šta ovim školovanim i čestitim ljudima preostaje? Preostaje im da se valjaju u blatu sa ovima što nemaju znanja, niti zasluženih zvanja (lažni doktoranti na priv.fakultetima, itd..) i da mirno čekaju da im ovakvi foliranti naređuju i kroje sudbine ili da idu van zemlje i da svoj život stvaraju negde van ovoga blata i van ove zemlje? Foliranti sa nikavim znanjima i formalnim fuš-lažovskim zvanjima se boje da idu (znaju da ne znaju ništa, niti imaju volju da uče jer ni dosada nisu imali volje da uče. Oni su navikli da sve dobiju lako i nezasluženo, a to mogu samo u ovom blatu i ovoj zemlji). Dakle najbolji odlaze, a najgori dolaze (da ostanu, i ostaće). I tako je u svim zanimanjima, a ne samo kod lekara. I nije nam niko kriv, krivi smo sami (tj. kriva je većina građana ove zemlje), jer tako smo glasali (i sada i ranije), tako smo birali i takav sistem želimo i takav naopaki sistem stvaramo. Nismo bolje ni zaslužili, a za to nisu krivi Amerika, Vatikan, katolici ili muslimani, Albanci i Hrvati ili Jevreji, krivi smo mi, mi većina građana ove zemlje (ovde uključujem sve nacije i vere koji su građani ove zemlje). Dobili smo što smo želeli.

olivija

pre 9 godina

Mene samo jako nervira ono zakonsko i statističko "prilagođavanje" tipa: dovoljno je 1 lekar opšte medicine, npr., na 5000 stanovnika, ili 1 radiolog na 100 kreveta (?) u bolnici.Tako će nam genijalci koji vode zdravstvo u državi pomerati ove brojeve prema "novčaniku" države i prema,stvarno zabrinjavajućem,preostalom broju lekara.A očekivaće da se radi danonoćno,da pregled ,po RFZO-cenama, košta koliko modni časopis,da lekar ima platu vozača, a znanje nobelovca i human odnos prema pacijentu kao majka Tereza. Ne ide to nikako!

Dragana

pre 8 godina

zašto uopšte unajmljuju lekare iz penzije i sa njima sklpaju ugovore, zašto ne otvore radna mesta za nas mlade lekare i zašto nas ne šalju na specijalizacije, i zašto su uveli tzv apsurdne volonterske specijalizacije , gde da bi je dobio moras da si ili stalno zaposlen ili nezaposlen , a pri tom nit mozes da dobiijes posao , a kamoli stalan i odkale novac da nezaposlen lekar moze sebi da placa volontersku specijalizaciju...apsurd do apsurda....

i treba da se ode....
p.s. sve navedeno je iz perspektive doktora medicine, gde sam bez posla dve godine i sada sam jedva našla posao i to po preporuci u srednjoj školi , sa fondom od 40 posto časova , što je oko 18000 din , plus odbitak 2000din zato što sam štrajkovala sa kolegama iz škole.
Srbija, majka, zemlja apsurda i zemlja botova.

i naravno da se spremam da odem, makar radila i kao negovatelj

Poreski obveznik

pre 9 godina

Nemam nista protiv odlaska lekara trbuhom za kruhom, mada bi uveo da ako nisu trazili posao kod nas ili su ga trazili manje od npr 12 meseci, a zavrsili su fakultet na budzetu o trosku nasih poreksi obveznika, pre odlaska u inostranstvo treba da uplate drzavi cene skolovanja jednog studenta medicine na budzetu da se uzme cena od prosle godine . Oni koji su trazil posao vise od 12 meseci a bili su na budzetu da plate za tu potvrdu lekarke komore u budzet Srbije jednu godisnju skolarinu studenta na budzetu. Pa ako ih hoce nemci i ostali da ih uzmu da ih prime, neka plate za njih npr po nekoliko hiljada evra.

A.Pavicevic

pre 9 godina

Doktore medicine,koliko si platio svoje skolovanje u Srbiji? Bolje nam reci koliko kosta postati lekar na zapadu...Vas tamo uzimaju kao gotove proizvode ,jos malo i nostrifikacije ce ukinuti kako bi vas sve namamili...Treba uvesti ovde debelu skolarinu na svim ozbiljnim fakultetima ili obavezu radnog odradjivanja "budzetlijama"! Ako smo hteli kapitalizam onda neka i skole rade po tom sistemu pa da vidimo kolike plate ce biti...

Filip

pre 9 godina

Nemacki lekari beze u SAD jer tamo su lekari mnogo vise placeni. Nemci negoduju i razumem ih zamisli da spadnes na to da te lece neki priuceni lekari iz Srbije, Rumunije .. koji si faks ili srednju zavrsili samo zato sto su im roditelji lekari da se najezis

nišlija

pre 9 godina

Malopre sam se vratio od lekara gde sam predao knjižicu među prvima a završio sam zadnji(posle počinju zakazani)a Ja sam bio kako nas zovu"nedokazan"to je naziv za one koji nisu zakazali pregled.Njih 7-8 je došlo čekalo pet minuta i bili prozivani,a Ja kada sam ostao zadnji BUKVALNO sam počeo da se kidam od smeha u hodniku.Koji li će stranci da zakasaju sa njima neznam,mora da i njima nešto fali.E a evo ideje za one koji hoće da se proslave,neka odu u niški dom zdravlja posle 19h(radno vreme im je do 20h) da snime dal ima nekog u ordinaciji i ako se i nađe neko dal će da ga prime na pregled haha...

PENZIONERI u PENZIJU !!!

pre 9 godina

Kada veliki broj lekara koji su odavno u penziji (napunili 65g. života), i dalje radi u državnim zdravstvenim institucijama, šta ostaje za 2.800 mladih i nezaposlenih lekara? Da ceo život provedu na Zavodu za zapošljavanje?
Kada je svaki drugi lekar sa profesorskom titulom (radi dva posla u redovnom radnom vremenu, i prima dve plate), i kada svaki iole veći grad ima Medicinski fakultet da bi se taj silni profesorski kadar udomio, zbog toga i školujemo ogroman broj mladih lekara, koji nemaju mesta u srbskom zdravstvu.
Zdravstvu trebaju korenite reforme, ali do njih nikada neće doći, jer u tu "baru punu krokodila", niko ne sme da pipne (profesorski klanovi, porodične lekarske dinastije, farmaceutska mafija, studije na ispitivanju lekova...).

Dali bocek

pre 9 godina

Opet neki ovde brkaju stvari; kada je neko na budzetu, taj PRIMA platu, pa makar bio i akademik, a ako je u firmi ili organizaciji koja se samostalno izdrzava, taj je ZARADjUJE. Zakljucak je lako izvesti. Zasto nekome jos vise uzeti, da bi nekom vise dali! Nazalost, neke plate, gde god se one dobijale ili zaradjivale, koje se vode kao velike, i dalje nisu dovoljne. Takodje, kada bi upitali recimo inzenjera koji radi u uspesnoj firmi, da li bi pristao da mu smanje platu da bi recimo njegov kolega po obrazovanju koji radi u prosveti imao veca primanja, pogodite kakav bi bio odgovor. Takodje, ima lekara koji zaista zaradjuju 450€ ili tako nesto, a bogami, ima dosta i onih koji bez mnogo muke zaradjuju petostruke iznose.

realan

pre 9 godina

ovako ce,biti sve dok specijalista ne,bude imao 3000e platu sto je realno za posao i rizik koji snosi,nema smisla da ima platu kao vozac gsp koji ide u krig plus a beneficirani,a nema 2 razreda skole.. ne vredjam samo nije normalno

Goodby Serbia ?

pre 9 godina

Ovo je sasvim logičan sled događaja. Srbija i treba da ostane bez lekara, jer ih nije zaslužila. Odmah da se ogradim i napomenem da i u ovoj struci ima onih koji ne zaslužuju titulu dr med. ni po stručnosti ni po moralu. Nedopustivo je da jedan lekar posle svega što je uložio da bi bio lekar (novac, trud) bude srećan ako dobije posao posle par godina a onda platu od 500€ mesečno uz nemogućnost da se usavršava i dobije specijalizaciju koju želi. A od njega se očekuje da jedan izuzetno težak i odgovoran posao obavlja na visini zadatka. U ovoj zemlji dozvoljeno je a i u narodu sasvim normalno da ljudi sa SSS-om u javnim preduzećima imaju duplo veće plate od lekara, što je kranje ponižavajuće i nedopustivo!

poniženi

pre 9 godina

I treba. Pa nek ostanemo ovde da svi pocrkamo. Samo će politička elita imati da plati privatnog doktora u inostranstvu.

A pošto niko ne piše o tome da je danas prosvetarska plata još jednom umanjena. Samo da obavestim da je trenutna polovina 13.500 dinara za pun fond časova. Dakle 27.000 cela profesorska plata. Daleko ispod proseka. Imam dvoje maloletne dece. školarce. Idu kao klošari, ni za užinu nemam da im dam.
I da vas podsetim. Premijer je pre nekoliko godina, dok je još bio opozicija, pristao da učestvuje u ogledu, naime da pokuša da preživi sa prosečnom platom. Ako se neko seća, prekinuo je posle pet dana i rekao da ne može da dopusti da mu deca gladuju. E, pa prosveta je danas oko 15.000 ispod proseka! Pa ti idi na posao pun entuzijazma. Ovo je bruka. Država svoje građane tretira isto kao Nemci Jevreje za vreme Drugog svetskog rata.

Ex sns

pre 9 godina

Propaganda.
Odlaze svi ne samo oni.
Odlazi svako ko iole misli da moze da se snadje vani.
Odakle da mi platimo nove lekare kad nemamo privredu?
Sns bulumenta je zaustavila sve u Srbiji,samo se izborima bave i propagandom.
Unistili su privredu zato nemamo odakle da placamo vise od 1000 e koliko prosecno zaradi lekar spec.sa dezurstvima,ali je jos veci problem sto nasi lekari nemaju skoro nikakvu sansu da rade u struci bar za 10 g.u Eu jer pored nostrifikacije mora se znati jezik na nivou B2,i tu postoji problem sto Spanci,Italijani,Rumuni,Hrvati i Bugari takodje beze u srediste Eu pa je konkurencija velika.

Donglai Pei

pre 9 godina

U domovima zdravlja nema pedijatara. Kažu nema ih ni na birou. Dakle, onaj ko se bavi listama specializacija mora da odgovara, a problem se ne može rešiti brzo. Sad da se počne, nekoliko godina je potrebno.
(papillon, 21. april 2015 17:43)

Nece se taj problem ni resavati nego ce i decu leciti lekari opste prakse. Imam prijatelja u Velikoj Britaniji, koja oda zapadnih zemalja navodno ima najbolji zdravstveni sistem, i on je bebu od nekoliko meseci kada se prehladila vodio kod lekara opste prakse. Tek ako se nesto zakomplikuje ide se kod specijaliste, pri cemu lekari opste prakse imaju preporuku da sto manje salju pacijente kod specijalista jer i tamo gledaju da ustede na zdravlju gradjana.

Specijalista

pre 9 godina

Da ne pomisli bilo ko da je krivica mladih koji odlaze u tome sto nece biti specijalista da objansim par stvari kao osoba iz struke:
- specijalizacije se ne dele! (to je stopirano odlukom vodje a prosle godine ih je dodeljeno tek desetak najneophodnijih na nivou drzave)
- uvedena je volonterska specijalizacija, to u prevodu znaci da sami placate specijalizaciju po godini, da tih nekoliko godina nece imati od cega da zivite odnosno necete moci da radite a da bi usli u proces treba da imate vezu!
- Zatim ni taj broj lekara koji odlazi ne predstavlja problem jer se svake godine upise njih skoro 2.000 od kojih vecina zavrsi
- Posle svega navedenog ne odlaze samo mladi bez specijalizacije, oni srednjeg doba sa specijalizacijom posto mladih sa specijalizacijom nema su vec otisli
- Na kraju treba pomenuti da ovoj drzavi treba platiti par hiljada evra samo za dokumenta potrebna za rad u inostranstvu!


Za sve ovo je kriva vlast i samo vlast! Pored toga sto se urusava zdravstveni sistem mi ostajemo bez intelektualaca pa ce nam cela drzava uskoro biti jedna "farma" rijaliti sou.

PS Plate lekara u inostranstvu se krecu od 2.500 evra pa do 15.000 evra zavisno od struke i radnog staza. To su plate dostizne nasim ljudima u vecini slucajeva, ima naravno i ekstrema koji dobijaju daleko vise. Prosek je daleko iznad tih pocetnickih 2.500 a u vecini slucajeva je pocetnicka plata i preko 3.000 evra sto je cak i u inostranstvu u skupljim sredinama bolje nego kod nas u svakom pogledu.

Leteći cirkus

pre 9 godina

Medicinsko osoblje (i lekari i med. tehničari) radi u očajnim uslovima. Plate su im vrlo male, specijalizacije nedostižne, lekova nema, a pacijenti razdražljivi. Pogledajte samo na šta nam liče domovi zdravlja i bolnice?! Za poslednjih 25 godina 750.000 ljudi je napustilo Srbiju sa namerom da se nikada ne vrati. A mi i dalje vrtimo u krug ekipice koje su nas vodile u tih 25 godina. Bravo za nas! Da li postoji još neki mazohistički narod na svetu sa toliko suicidnih karakteristika?

papillon

pre 9 godina

Ružno je reći da beže. Idu ljudi gde će im možda biti bolje i to je sve.
U domovima zdravlja nema pedijatara. Kažu nema ih ni na birou. Dakle, onaj ko se bavi listama specializacija mora da odgovara, a problem se ne može rešiti brzo. Sad da se počne, nekoliko godina je potrebno.

Alex

pre 9 godina

Jasno je da ljudi odlaze zbog plate.To je jedini razlog zbog koga sve vise i vise lekara gleda kako da napusti zemlju a na ruku im idu veoma jednostavni uslovi da se zaposle na Zapadu.Meni su otac i sestra lekari i kada je recimo moj otac zavrsio Medicinu tada je za lekare bilo mnogo teze da dobiju posao recimo u Nemackoj nego sto je danas.Moja sestra je bez vecih problema dobila posao u Nemackoj.
Lekarima pod hitno morate povecati plate inace za 10 godina mi vise necemo imati lekare.Ja radim vec 10 godina kao stjuard i uvek sam imao duplo vecu platu nego moja sestra koja je lekar.Koliko su lekari malo placeni dovoljno govori cinjenica da na svetu ne postoji zemlja u kojoj stjuard zaradjuje duplo vise od lekara.U Srbiji je skroz poremecen sistem vrednosti.Sve dok lekar u Srbiji ne bude mogao da kupi na kredit jedan prosecan stan u Beogradu imacemo odliv lekara.Srbija je jedina zemlja u Evropi u kojoj lekari zive sa mamom i tatom dok mega dens strucnjaci bez problema resavaju svoja stambena pitanja.

Jack

pre 9 godina

Kada je svaki drugi lekar sa profesorskom titulom (radi dva posla u redovnom radnom vremenu, i prima dve plate), i kada svaki iole veći grad ima Medicinski fakultet da bi se taj silni profesorski kadar udomio, zbog toga i školujemo ogroman broj mladih lekara, koji nemaju mesta u srbskom zdravstvu.

(PENZIONERI u PENZIJU !!!, 21. april 2015 17:46)

To je samo deo problema, kad bi samo ljudi znali kako se sada skoluju specijalizanti - znanje im se bukvalno uskracuje, da bi placali kurseve koji naravno drze isti profesori-mentori koji su DUZNI da ih nauce jer su za to PLACENI, onda dolazimo do toga da za 20 godina ovde fakticki nece biti lekara koji zaista "znaju znanje". Informacije iz prve ruke, da kod nas postoji novinarstvo, moglo bi se i dokazati.

Lekar

pre 9 godina

Otisao sam, jer nisam hteo da platim za posao, ili da budem stranacki obojem, a zeleo sam samo obicnu platu lekara opste prakse, i radno mesto u struci, bilo gde, selo ili grad, mir war ganz egal ?

jovica

pre 9 godina

Evo ako ne mrzi b92 novinare, mogu da odu do palate pravde ili msp-a da pitaju koliko je diploma nostrifikovano u poslednjih par godina (naravno ako mogu tako nesto da urade) pa cete onda da vidite koliko je jos fakultetski obrazovnih mimo doktora otislo. Pozdrav od vani.

Ljube

pre 9 godina

1."B2 fur Beruf",nije skup oko 8 hiljada dinara je polaganje u Goethe institutu u Knez Mihajlovoj u Beogradu a koje je pod direktnom inguerencijom Vlade Nemacke i bez koga nijedna firma drzavna/privatna u Nemackoj ma sta imali od diplome ne zeli da Vas zaposli.Nije tezak.3-6 aktivnog ucenja.Ko je zavrsio fakultet i ucio 6-7 godina naucice i ovo.Goethe intitut Srbija(google-ajte malo)daje besplatne materijale za pripremu ispita.

2.Sa "B2 fur Beruf" polozenim i diplomom bilo kog trazenijeg zanimanja u Nemackoj lepo googlas"Izrada sajtova jeftino" nadjes nekog pouzdanog ne preterano skupog i odgovornog da ti uradi poslovni sajt.

3.Kucas na google"prevodioci nemacki jezik jeftino
" i lepo na sajtu koji ti je agencija za izradu sajtova postavila sa prevodom na nemackom postavis na svom buducem poslovnom sajtu tipa www.mojeime.com sve sto znas da radis i kako radis i koliko dugo radis i kako ces kasnije nastaviti da radis.

4.Zamolis prevodioca koji ti je preveo to na Nemackom i sa svojim vec uradjenim profesionalnim poslovnim sajtova da ti prijavi sajt na oglasima za posao u tvojoj struci za svaki grad Nemacke.

Ukupna investicija u ovo sve cetiri navedeno je maksimalnih 500-700 eura.

Sanse da dobijete posao i da Vas neko pozove iz Nemacke su 90% vec u prva tri meseca,99% vec u prvih 6 meseci.Decko koji je tako uradio vec radi kao psihijatar u Nemackoj neki mali gradic blizu Stutgarda.Plata 3200 eura bruto.Ulozio u 4 gore stavke 400 eura mozda i manje.

igor

pre 9 godina

@realan Vozac u GSP-u ima startnu platu oko 34000 dinara, sa dodacima izadje 50000-55000. To ti je ziva istina, jer ti iz iskustva govorim. Nije bas da imam dva razreda skole, ali nisam ni Nikola Tesla. Ako smatras da je lako kako ti kazes da "samo vrte krugove", izvoli. Voleo bi da jedan dan provedes samnom na liniji 7, pa da vidis kakva je to robija. Leti pogotovo, kada se sve usija. Uzgred budi receno vozaci u cistoci imaju od 65000, pa i preko 100000 dinara, u zavisnosti kojim vozilima upravljaju i koju smenu rade. To je lako proverljivo. Lekari su brutalno malo placeni, ali je nekorektno da vam reper za uporedjivanje plate bude neko ko svoju platu i vise nego posteno zaradi. Ima mnogo drugih profesija, gde se lepo zaradjuje a ne radi nista.

andrijano

pre 9 godina

i treba....nego treba da dozvolite da vas politicke fukare omalovazavaju dok njihove zene nose haljine od 5000 evra..svaka cast onom ko je otisao iz ove zemlje,pogotovu lekarima i ljudima koji vrede...

orbita

pre 9 godina

Srbija ih je odškolovala, pa sada mogu i da beže.
(Zadnji, svetlo, EU, blabla, 21. april 2015 21:27)
Srbija nikoga nije odskolovala, oni sami su se odskolovali. Kroz poreze, takse, namete, harace, (hiper)inflacije, vise cene u odnosu na Evropu. O trajno narusenom psiho-fizickom zdravlju i ugledu zbog zemlje porekla da ni ne pocinjemo, da ne bi poceli sa tuzbama i odstetnim zahtevima od bar po milion evra!

JaUTorontu

pre 9 godina

Sta ce vam lekari, AV i njegovi ministri doktori/specijalisti za sve lece i rak kao od sale. Jedino im se ne isplati da lece vid i mozak...

Леонардо

pre 9 godina

@ poniženi

Почео сам да радим на замени у једној средњој школи, на месту секретара школе.Баш ме занима колико ћу као дипл.правник да примим у мају. Ако је тачно ово што пишеш (а нема разлога да лажеш), стварно смо испод дна.Потпуно подржавам све оне које своје образовање и мукотрпно и дуготрајно учење хоће да адекватно валоризују у иностранству. Ова држава је према својим грађанима најгора маћеха. Ништа ново нисам рекао, што није већ познато. Пас лаје, а каравани пролазе....

Zoran

pre 9 godina

Treba uvesti ovde debelu skolarinu na svim ozbiljnim fakultetima ili obavezu radnog odradjivanja "budzetlijama"! Ako smo hteli kapitalizam onda neka i skole rade po tom sistemu pa da vidimo kolike plate ce biti...
(A.Pavicevic, 21. april 2015 23:29)

Slazem se. Ja sam isto i da gradjani placaju zdravstvo privatno, iz svog dzepa ili preko privatnog osiguranja, a ne da se svako grebe od drzave i da ja placam za tebe sto, recimo, pijes i pusis.

Jel moze? A ne moze? A sto?

WP

pre 9 godina

Nema veze, lečiće nas (a i školovati) oni što pišu ovde kako bi i za minimalac radili samo da im neko da... Kao onaj doktor iz Simpsonovih. Ove reforme će neke od nas koštati glave, čini mi se.

doktor medicine

pre 9 godina

A. Pavićević. Veoma sam skupo platio svoje školovanje u Srbiji, moji roditelji su plaćali kroz poreze i doprinose, a za dalje školovanje i usavršavanje ovde nema ni uslova jer nam je medicina na dnu, a na fakultetu ostaju neznalice kojima su mame i tate stari profesori i koji su preko telefona polagali ispite i dobijali posao

dabome

pre 9 godina

Vi sto kmecite kako ih je Srbija odskolovala, a oni tako eto otisli-Sta mislite da li su njihovim roditeljima odbijali od plata za "besplatno" skolovanje, preko poreza, doprinosa, svakojakih cuda? Da li im je drzava placala stan, hranu, knjige... Samo umsljajte kako svoju diplomu i skolovanje duguju licno vama, jer ste veliki dobrotvori pa ne dajete pare za skolovanje samo svoje nego i tudje dece. Kod nas je skolovanje preskupo u odnosu na primanja, a vi nastavite da piskarate komentare od zlobovine i kupate se u svojim frustracijama. Nije problem to sto odlaze mladi i obrazovani, i treba da odu, vec je problem uzrok.

NIMARK

pre 9 godina

Ma šta će nama doktori. Pa zar nije ministar prosvete najavio pre 15-ak dana da će biti smanjen broj upisanih u srednje medicinske škole? Imamo vračare, pijavice i one koji nameštaju kosti.Šta će nam više.

Milica

pre 9 godina

(Filip, 21. april 2015 19:02)

Otprilike je tako.

Najvise nemackih lekara odlazi u SAD, pa u UK. Sto zbog para, sto zbog znanja.

Nasi su pritom u Nemackoj daleko slabije placeni od nemackih, a vidim da neko pise o platama vozaca i lekara u Srbiji. Verovali ili ne, odnos plata je dosta slican i u Nemackoj, gde neko sa srednjom zanatskom zaradjuje 2,000€, a neko sa fakultetom i doktoratom 3,000€. Amerikanci su, makar kada govorimo o obrazovanim ljudima, i neralno naucnicima, daleko ispred svih, verujte, posebno Nemacke.

Radila sam kao lekar specijalista psihijatrije u Moskvi i Minhenu, a trenutno radim u Los Andjelesu, razlika po pitanju prvo ZNANJA (!), pa tek onda zarade je ogromna! Kolegijalnost i strucnost je puno, puno razvijenija... Probajte.

Nisam sigurna kako je danas, no dok sam radila u Nemackoj, ukoliko niste bili u braku, drzava vam skida duplo kroz porez. Meni je tacno 50% od bruto plate bilo oporezivano!

Drage kolege i zemljaci, ukoliko imate znanja i uredno obavljate posao, predjite okean.

dr

pre 9 godina

@Goodby Serbia
Izvini, ali plata mi je zapravo maksimalno 450 evra. To je možda mnogo za većinu građana Srbije, ali za tako stresan i odgovoran posao je stvarno ponižavajuće i frustrirajuće. Novac uložen u obrazovanje nikad neće da mi se vrati, a ja i dalje nastavljam da ga ulažem, jer me na to tera sopstvena savest i radoznalost. Da ne govorim o lekarima koji su odvojeni od svojih porodica, a ipak srećni što su na specijalizaciji, usput devastirajući kućni budžet. Većina nas nije korumpirana i ima želju da ostane ovde, ali odnos države prema našoj struci i odsustvo ikakve nade dovodi do iscrpljenja. I da, građane Srbije stvarno neće imati ko da leči.

Mr. Punch

pre 9 godina

@(A.Pavicevic, 21. april 2015 23:29)

A ovo piše u 'Politici' od danas, pod naslovom 'Uskoro će studirati samo imućni' "...Zvanični podaci OECD-a govore da je najniža školarina u Srbiji znatno viša od proseka u zemljama OECD-a,..."ne bih ništa ni komentarisao, ali vaš komentar me kao roditelja prilično iznervirao. Kad nešto komentarišete, bar se potrudite da je to nešto smisleno i odgovara realnosti (ili je zanimljivo i duhovito), ovako samo iritirate nas koji jako dobro znamo koliko školovanje ovde košta i kakve su ovde plate i penzije...

aleksandar grozni

pre 9 godina

Zasto je tu bilo sta cudno?pa zar jedan polupismeni politicar ima visestruko veca primanja od jednog lekara ili specijaliste.Da ne govorimo o osionom ponasanju svih partija, pljackanju i varanju svoga naroda u svim segmentima drustva,korumpiranost na svim nivoima i u svim segmentima,gde policajci pijuckaju pice u kaficu koju drzi narko diler a kao pojma nemaju,gde se pravda sprovodi selektivno,gde se jedan te isti porez naplacuje po vise puta,gde se voda naplacuje otprilike pa ispada da svi imamo olimpijske bazene,gde mozes na sred pesackog prelaza da nekog usmrtis a da nista ne odgovaras,gde za enormnu pljacku dobijes nesto malo kucnog pritvora,gde je privatna imovina nezasticena zakonom,pa zar ovo navedeno nije dovoljno da se iz ove zemlje bezi glavom bez obzira u zemlji u kojoj se vredja zdrav razum na svakom koraku,gde nepismeni i polu pismeni odlucuju o sudbini pa i tih doktora i medicinskog osoblja koji odlaze.

Dragana

pre 8 godina

zašto uopšte unajmljuju lekare iz penzije i sa njima sklpaju ugovore, zašto ne otvore radna mesta za nas mlade lekare i zašto nas ne šalju na specijalizacije, i zašto su uveli tzv apsurdne volonterske specijalizacije , gde da bi je dobio moras da si ili stalno zaposlen ili nezaposlen , a pri tom nit mozes da dobiijes posao , a kamoli stalan i odkale novac da nezaposlen lekar moze sebi da placa volontersku specijalizaciju...apsurd do apsurda....

i treba da se ode....
p.s. sve navedeno je iz perspektive doktora medicine, gde sam bez posla dve godine i sada sam jedva našla posao i to po preporuci u srednjoj školi , sa fondom od 40 posto časova , što je oko 18000 din , plus odbitak 2000din zato što sam štrajkovala sa kolegama iz škole.
Srbija, majka, zemlja apsurda i zemlja botova.

i naravno da se spremam da odem, makar radila i kao negovatelj

toza

pre 9 godina

Cekajte malo, neki prioriteti mora da se postuju, na drzavne jasle prvo oni sto su lepili plakate, nije mnogo izmedju 5 stotinjak ljudi i 50 do 80 'iljada, ne budite na kraj srca, bice i za placene specijalizacije, med sestre, lekare, prosvetare... Pa vi ste velike skole ucili, cek prvo da se zaposle ovi bez čkole

joel

pre 9 godina

Moja sestra je iz Hrv otisla u Dansku. Startna placa 4000 € dok ide u skolu a kasnije ce bit placena vise.jer jos uce jezik. Danska daje najbolje uslove pa idu doktori tamo tj.u skandinaviju. Hrvatska joj ne fali jer tamo u danskoj vlada red i ljudi su normalni.postuju te kao osobu i cijeni se rad a u nas vlada nepotizam i licemjerstvo.

margos13

pre 9 godina

Slično je kod svih zanimanja u Srbiji. Najbolji, najškolovaniji i stručnjaci koji su se školovali i učili naporno i pošteno završavali škole ne mogu pronaći posao jer nemaju nemaju rođačko-kumovske i/ili stranačke veze. Ovde je naopaki sistem i ne cene ze znanje, zvanje, poštenje i čestitost, i takvi se ismevaju i gurnuti su na margine. I šta ovim školovanim i čestitim ljudima preostaje? Preostaje im da se valjaju u blatu sa ovima što nemaju znanja, niti zasluženih zvanja (lažni doktoranti na priv.fakultetima, itd..) i da mirno čekaju da im ovakvi foliranti naređuju i kroje sudbine ili da idu van zemlje i da svoj život stvaraju negde van ovoga blata i van ove zemlje? Foliranti sa nikavim znanjima i formalnim fuš-lažovskim zvanjima se boje da idu (znaju da ne znaju ništa, niti imaju volju da uče jer ni dosada nisu imali volje da uče. Oni su navikli da sve dobiju lako i nezasluženo, a to mogu samo u ovom blatu i ovoj zemlji). Dakle najbolji odlaze, a najgori dolaze (da ostanu, i ostaće). I tako je u svim zanimanjima, a ne samo kod lekara. I nije nam niko kriv, krivi smo sami (tj. kriva je većina građana ove zemlje), jer tako smo glasali (i sada i ranije), tako smo birali i takav sistem želimo i takav naopaki sistem stvaramo. Nismo bolje ni zaslužili, a za to nisu krivi Amerika, Vatikan, katolici ili muslimani, Albanci i Hrvati ili Jevreji, krivi smo mi, mi većina građana ove zemlje (ovde uključujem sve nacije i vere koji su građani ove zemlje). Dobili smo što smo želeli.

olivija

pre 9 godina

Mene samo jako nervira ono zakonsko i statističko "prilagođavanje" tipa: dovoljno je 1 lekar opšte medicine, npr., na 5000 stanovnika, ili 1 radiolog na 100 kreveta (?) u bolnici.Tako će nam genijalci koji vode zdravstvo u državi pomerati ove brojeve prema "novčaniku" države i prema,stvarno zabrinjavajućem,preostalom broju lekara.A očekivaće da se radi danonoćno,da pregled ,po RFZO-cenama, košta koliko modni časopis,da lekar ima platu vozača, a znanje nobelovca i human odnos prema pacijentu kao majka Tereza. Ne ide to nikako!