Nedelja, 04.01.2015.

09:04

"Grčka lažima došla do €, neka ode"

Predsednik Češke Miloš Zeman podržao bi izlazak Grčke iz evrozone, ali ne i iz Evropske unije (EU) kao i nemačka kancelarka Angela Merkel.

Izvor: Beta

"Grèka lažima došla do €, neka ode" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

29 Komentari

Sortiraj po:

Branislav

pre 9 godina

Jel moguće da još nismo ukapirali da je novac dug tj. OBEĆANJE, na kojem se stvara poverenje tj. bonitet/kreditna sposobnost, da će onaj koji ga je uzeo nešto uraditi/dati/ispuniti/dati besu kod Albanaca... Zato smo i poraženi od njih, što ne držimo reč i ne ispunjavamo OBEĆANJE.

Marko

pre 9 godina

(matematichar, 4. januar 2015 14:19)`

Svaka ti je ko njegoseva, samo bih dodao da se tek namerno krije da je covek koji je u Goldman Saksu radio na skrivanju Grckog duga kasnije dobio novi posao. Sada je guverner ECB-a (Evropske Centralne Banke) i zove se Mario Dragi. Ako nekome to nije cudno i misli da ne postoji organizovana banda koja zeli da opljacka Grcku, onda svaka cast.

matematichar

pre 9 godina

Malo je nobichno da se prvo obavestenje o zaduzenju pojavi sa obavestenjem o 400.000.000.000evra duga. Malo je neobichno da im je Goldman i Saks uradio prethodnu reviziju sa falsifikovanim podacima. Josh je neobichnije da josh nikada ni jedna novina nije objavila redosled, namenu, garante i nachin ovog zaduzivanja,jer se sigurno nisu svi Grci zajedno zaduzili za te pare, kao sto nisu razdvojeni privatni i javni dug. Previse neobavestenosti kod velikih kreditora, josh vishe u velikim = svim medijima.
Sve ukazuje na veoma podlu konstrukciju.

Realno

pre 9 godina

Ovi nisu samo lazovi vec i kradljivci. Vidi na slici kako im je uniforma albansko tradicionalni kostum juznjaka, i jos njihovi istoricari priznaju da su je krali. "Hiljadama stara nacija" sa onolikim "dostignucama" a krade narodnu nosnju komsijama.
(penz, 4. januar 2015 12:20)

Ali su zato komsije postenjacine, pa ne kradu tudju istoriju, ni teritorije, mi crkve, ni manastire....

Dolecenzura

pre 9 godina

Lacerta
Tera te zapad da se zaduzujes.. Od 2008 u srbiji dug skocio sa 28% na 75% a na zapadu se utrkivali ko ce vise da pohvali vlast tad DSa sad SNSa.. Isto bilo i u Grckoj.. Pa nemacka sad na izborima podrzava te iste koji zaduzise grcku.

ko vrsi procene?

pre 9 godina

Jel ovaj pokusava Grcku da optuzi za ekonomsku krizu u kojoj su svi podaci lazirani?
To nisu radile grcke kompanije, nego ceo svet.

Lacerta

pre 9 godina

(Milan RS, 4. januar 2015 09:30)

Slažem se da su pare samo običan papir, ali ko te tera da se zadužuješ? A kad se i zadužuješ, zašto pozajmljeni novac ne ulažeš u nešto pametno što će ga vratiti, nego ga neodgovorno razbacuješ na šarene krpice i đinđuve?

Ili je glavni problem u tome što kao narkoman ne možeš da odoliš da uzmeš taj "običan papir" pa posle lagodno troškariš i razbacuješ pare na gluposti da bi hranio svoju sujetu i iluziju da si "uspeo" u životu jer si pun para, a usput se drugima koji ne rade kao ti još i podsmevaš kako "ne znaju da žive"? Na primer, ti se kao uvek "snađeš" za pare, pa letuješ 3-4 nedelje na moru, dok ostali paćenici ne mrdaju iz svog sela.

Najgore je kad takvo što rade političari (a grčki su u tome bili šampioni, mada ih naši ubrzano sustižu): besomučno zadužuju zemlju samo da bi podilazili glupoj masi koja to ne vidi i stvorili pogrešnu iluziju kako oni "uspešno" vode državu.

To je gore i nedgovornije od kriminala jer kad se pojedinac zaduži, dug je samo njegov, ali je bar nešto i lično profitirao od tog duga. Kad se država zaduži, dug pada na SVE njene građane, čak i one još nerođene koji neće videti ni žutu banku od tog duga koji će morati da otplate.

Šta bi se dogodilo kad bi Grcima (i nama) danas oprostili sve dugove? Ništa, već sutra bi otrčali u banku da naprave nove jer im (nam) je život na dug i trošenje iznad svoih mogućnosti postao stil života, a ne potreba.

brzi odgovor

pre 9 godina

@Kosovo ima budzetsku disciplinu pa im je zato dozvoljen Evro kao sredstvo placanja? Mogao bih i da razumem da su im dali $, ali oni koriste € ? I sad Grci ne valjaju, a CG i Kosovo su super?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Kancelarija za brze odgovore.., 4. januar 2015 11:49)

Da, Kosovo moze da koristi Euro kao sredstvo placanja, a Grci "ne valjaju" jer imaju pravo da njihova centralna banka izdaje (kuje, stampa) Euro monetu, a Kosovo nema to pravo. Uocavas li razliku? Za Euro kao monetu jos je i bolje da je sto vise takvih teritorija koje ga samo koriste za placanje, bez prava izdavanja (stampanja), jer ga tako na milijarde povlace iz opticaja iz same EMU zone, podizuci mu tako vrednost.

penz

pre 9 godina

Ovi nisu samo lazovi vec i kradljivci. Vidi na slici kako im je uniforma albansko tradicionalni kostum juznjaka, i jos njihovi istoricari priznaju da su je krali. "Hiljadama stara nacija" sa onolikim "dostignucama" a krade narodnu nosnju komsijama.

Mali zmaj

pre 9 godina

Za sve one, koji ne znaju! Laznu statistiku je napravila najmocnija americka banka Goldman Sachs i u tom poslu zaradila 2 milijarde dolara. A u to vreme je vice-sef banke bio Mario Draghi.

sale

pre 9 godina

Koji mit oko grka.ajde ne lozite se. Kao da su samo oni krivi za sve. Prvo, dole su izbori pa ih, naravno PLASE kao I nas neki. A Česi su pošteni do bola. Ex komunistička država....

Kancelarija za brze odgovore..

pre 9 godina

Kosovo ima budzetsku disciplinu pa im je zato dozvoljen Evro kao sredstvo placanja? Mogao bih i da razumem da su im dali $, ali oni koriste € ? I sad Grci ne valjaju, a CG i Kosovo su super?

zgubidan

pre 9 godina

ma o kakovim malevrazicijama i prevarama vi pričate? Svjetski rekorderi su HRvatski političari Josipović i Milanović ,kod nas jedne sedmice imamo 4,5 miliona birača samo 7 dana kasnije 3,8 miliona,svak ima svoj broj i upotrebljava ga kako mu paše!

Lemi

pre 9 godina

Grci su zaista neprikosnoveni prvaci sveta u prevarama i neregularnostima, mada, vidim da mi ozbiljno pretimo da ih prestignemo sa ovim našim statistikama o povećanju zaposlenosti, padu kriminala i nadolazećim investicijama koje se mere desetinama milijardi evra. Uostalom, čak ni kod grka ne može da se dogodi greška u budžetu lokalne samouprave od 7.000.000€...

Djura

pre 9 godina

Da, puno toga danas pociva na lazima. Tako npr. pre "smene" prosecan zivotni vek jednog stanovnika Srbije je bio 62.5 godina. Samo nekoliko meseci kasnije, kada je "sve obavljeno" prosecni vek istih je povecan na 75 godina... i kao rezultat toga uz kratka "potezanja" se radni prag stanovnistva povecao do starosne granioce od 65 godina... Ma dajte, molim vas... da ne nabrajam vise!

Roko

pre 9 godina

Oni bi je izbacili odavno samo nemaju mehanizme kako to uraditi. Sankcije za nepostovanje pravila monetarne politike ne postoje. Grci su uspeli da se delimicno u okviru svojih mogucnosti i sposobnosti razviju i zive iznad svojih mogucnosti troseci pozajmljene pare koje nikada nece vratiti. Naivna evropa je stvarala zakone u eri prosperiteta i nije mislila na sankcije za nepridrvavanje pravilima koji nisu ni predvideli mogucnost izbacivanja neke clanice iz EU zone.

Vladimir

pre 9 godina

Ne postoji pravni i legalan način da se (bilo koja) država članica EU i Evrozone isključi iz ove dve organizacije. Jednostavno, u ugovoru o pristupanju i članstvu ne postoji odredba koja tako nešto definiše, tj. tako nesto nije uopšte predviđeno kao mogućnost. I to ne kažem ja, već su to otvoreno rekli mnogi visoki zvaničnici EU.
Prema tome, postoje dve opcije. Prvo je povreda ugovora i zakona, i nelegalno izbacivanje Grčke iz Evrozone, pre njenog konačnog bankrotstva. Drugo je puštanje Grčke da bankrotira usled nedostatka novca, i onda joj, pod ucenom, dozvoliti da "sama" napusti Evrozonu. Prvi scenario je finansijski bezbedniji za EU, ali Grčka ima pravo žalbe i zakon je na njenoj strani. Drugi scenario će više potresti EU, ali će sva krivica biti svaljena na Grčku.

Circulus Vitiosus

pre 9 godina

Crna Gira je drzava koja je prihvatila evro kao valutu placanja, ali se ne nalazicu Evrozoni. Evrozona je podrucje jedinstvene monetarne i fiskalne politike bazirano na cetiri slobode kretanja unutar unije, dok je CG politika, ekonomija i trziste za sebe...

paks

pre 9 godina

Ne znam što se javlja Miloš Zeman kada Češka i nije u evrozoni? Kapiram ako je uz petu, šestu rakiju ćaskao s novinarima, tek, Česi se drže svoje krune (korune).

Vejn

pre 9 godina

Češki predsednik kritikuje Grčku, očigledno se razume u ono što priča, za to vreme Toma-diploma tumači proročanstva, nudi vodu iz Morave. Tužno, šta nas je snašlo.

Branko V.

pre 9 godina

Ako se ovo stvarno desi onda Srbija nema šta da traži u EU. Kod nas se toliko laže da statističari i kad bi hteli ne bi mogli da daju tačne podatke jer jednostavno ni oni sami ne znaju štaje tačno a šta lažno.

EU Citizen

pre 9 godina

Zeman je, doduše, neuračunljivi alkoholičar i gaf-majstor, ali ovog puta ima puno pravo, osim za ostanak u EU: države u kojima ekstremističke stranke uopšte mogu da dođu na vlast, gde nisu zabranjene i gde je svest stanovništva na tako niskom nivou da imaju makar i teoretsku šansu da dođu na vlast, nemaju šta da traže u EU - komunisti su najveći zločinci u istoriji sveta protiv kojih smo se borili više ld pola veka i potukli ih do nogu, i oni koje takve ideje privlače treba da idu, jer zemlja sa takvom vladom i biračima ne može da bude ni prijatelj, ni partner, ni saradnik, već samo neprijatelj

Milan RS

pre 9 godina

Citav svijetski sistem ne valja.Pola svijeta gladuje,a druga polovina drzi dijetu. Pare su samo obicni papir,kome dugujes ,mmf?Sta dugujes,umjesto papira,uzimaju ti jezera,ostrva itd.Sve je postalo imaginarno,zaduzis se pare,od mmf-a,niko ne vidi te pare,postajes rob,zbog papira.

Milan RS

pre 9 godina

Citav svijetski sistem ne valja.Pola svijeta gladuje,a druga polovina drzi dijetu. Pare su samo obicni papir,kome dugujes ,mmf?Sta dugujes,umjesto papira,uzimaju ti jezera,ostrva itd.Sve je postalo imaginarno,zaduzis se pare,od mmf-a,niko ne vidi te pare,postajes rob,zbog papira.

Vejn

pre 9 godina

Češki predsednik kritikuje Grčku, očigledno se razume u ono što priča, za to vreme Toma-diploma tumači proročanstva, nudi vodu iz Morave. Tužno, šta nas je snašlo.

Branko V.

pre 9 godina

Ako se ovo stvarno desi onda Srbija nema šta da traži u EU. Kod nas se toliko laže da statističari i kad bi hteli ne bi mogli da daju tačne podatke jer jednostavno ni oni sami ne znaju štaje tačno a šta lažno.

Lemi

pre 9 godina

Grci su zaista neprikosnoveni prvaci sveta u prevarama i neregularnostima, mada, vidim da mi ozbiljno pretimo da ih prestignemo sa ovim našim statistikama o povećanju zaposlenosti, padu kriminala i nadolazećim investicijama koje se mere desetinama milijardi evra. Uostalom, čak ni kod grka ne može da se dogodi greška u budžetu lokalne samouprave od 7.000.000€...

Mali zmaj

pre 9 godina

Za sve one, koji ne znaju! Laznu statistiku je napravila najmocnija americka banka Goldman Sachs i u tom poslu zaradila 2 milijarde dolara. A u to vreme je vice-sef banke bio Mario Draghi.

Djura

pre 9 godina

Da, puno toga danas pociva na lazima. Tako npr. pre "smene" prosecan zivotni vek jednog stanovnika Srbije je bio 62.5 godina. Samo nekoliko meseci kasnije, kada je "sve obavljeno" prosecni vek istih je povecan na 75 godina... i kao rezultat toga uz kratka "potezanja" se radni prag stanovnistva povecao do starosne granioce od 65 godina... Ma dajte, molim vas... da ne nabrajam vise!

Roko

pre 9 godina

Oni bi je izbacili odavno samo nemaju mehanizme kako to uraditi. Sankcije za nepostovanje pravila monetarne politike ne postoje. Grci su uspeli da se delimicno u okviru svojih mogucnosti i sposobnosti razviju i zive iznad svojih mogucnosti troseci pozajmljene pare koje nikada nece vratiti. Naivna evropa je stvarala zakone u eri prosperiteta i nije mislila na sankcije za nepridrvavanje pravilima koji nisu ni predvideli mogucnost izbacivanja neke clanice iz EU zone.

Lacerta

pre 9 godina

(Milan RS, 4. januar 2015 09:30)

Slažem se da su pare samo običan papir, ali ko te tera da se zadužuješ? A kad se i zadužuješ, zašto pozajmljeni novac ne ulažeš u nešto pametno što će ga vratiti, nego ga neodgovorno razbacuješ na šarene krpice i đinđuve?

Ili je glavni problem u tome što kao narkoman ne možeš da odoliš da uzmeš taj "običan papir" pa posle lagodno troškariš i razbacuješ pare na gluposti da bi hranio svoju sujetu i iluziju da si "uspeo" u životu jer si pun para, a usput se drugima koji ne rade kao ti još i podsmevaš kako "ne znaju da žive"? Na primer, ti se kao uvek "snađeš" za pare, pa letuješ 3-4 nedelje na moru, dok ostali paćenici ne mrdaju iz svog sela.

Najgore je kad takvo što rade političari (a grčki su u tome bili šampioni, mada ih naši ubrzano sustižu): besomučno zadužuju zemlju samo da bi podilazili glupoj masi koja to ne vidi i stvorili pogrešnu iluziju kako oni "uspešno" vode državu.

To je gore i nedgovornije od kriminala jer kad se pojedinac zaduži, dug je samo njegov, ali je bar nešto i lično profitirao od tog duga. Kad se država zaduži, dug pada na SVE njene građane, čak i one još nerođene koji neće videti ni žutu banku od tog duga koji će morati da otplate.

Šta bi se dogodilo kad bi Grcima (i nama) danas oprostili sve dugove? Ništa, već sutra bi otrčali u banku da naprave nove jer im (nam) je život na dug i trošenje iznad svoih mogućnosti postao stil života, a ne potreba.

sale

pre 9 godina

Koji mit oko grka.ajde ne lozite se. Kao da su samo oni krivi za sve. Prvo, dole su izbori pa ih, naravno PLASE kao I nas neki. A Česi su pošteni do bola. Ex komunistička država....

zgubidan

pre 9 godina

ma o kakovim malevrazicijama i prevarama vi pričate? Svjetski rekorderi su HRvatski političari Josipović i Milanović ,kod nas jedne sedmice imamo 4,5 miliona birača samo 7 dana kasnije 3,8 miliona,svak ima svoj broj i upotrebljava ga kako mu paše!

Vladimir

pre 9 godina

Ne postoji pravni i legalan način da se (bilo koja) država članica EU i Evrozone isključi iz ove dve organizacije. Jednostavno, u ugovoru o pristupanju i članstvu ne postoji odredba koja tako nešto definiše, tj. tako nesto nije uopšte predviđeno kao mogućnost. I to ne kažem ja, već su to otvoreno rekli mnogi visoki zvaničnici EU.
Prema tome, postoje dve opcije. Prvo je povreda ugovora i zakona, i nelegalno izbacivanje Grčke iz Evrozone, pre njenog konačnog bankrotstva. Drugo je puštanje Grčke da bankrotira usled nedostatka novca, i onda joj, pod ucenom, dozvoliti da "sama" napusti Evrozonu. Prvi scenario je finansijski bezbedniji za EU, ali Grčka ima pravo žalbe i zakon je na njenoj strani. Drugi scenario će više potresti EU, ali će sva krivica biti svaljena na Grčku.

Circulus Vitiosus

pre 9 godina

Crna Gira je drzava koja je prihvatila evro kao valutu placanja, ali se ne nalazicu Evrozoni. Evrozona je podrucje jedinstvene monetarne i fiskalne politike bazirano na cetiri slobode kretanja unutar unije, dok je CG politika, ekonomija i trziste za sebe...

EU Citizen

pre 9 godina

Zeman je, doduše, neuračunljivi alkoholičar i gaf-majstor, ali ovog puta ima puno pravo, osim za ostanak u EU: države u kojima ekstremističke stranke uopšte mogu da dođu na vlast, gde nisu zabranjene i gde je svest stanovništva na tako niskom nivou da imaju makar i teoretsku šansu da dođu na vlast, nemaju šta da traže u EU - komunisti su najveći zločinci u istoriji sveta protiv kojih smo se borili više ld pola veka i potukli ih do nogu, i oni koje takve ideje privlače treba da idu, jer zemlja sa takvom vladom i biračima ne može da bude ni prijatelj, ni partner, ni saradnik, već samo neprijatelj

paks

pre 9 godina

Ne znam što se javlja Miloš Zeman kada Češka i nije u evrozoni? Kapiram ako je uz petu, šestu rakiju ćaskao s novinarima, tek, Česi se drže svoje krune (korune).

Kancelarija za brze odgovore..

pre 9 godina

Kosovo ima budzetsku disciplinu pa im je zato dozvoljen Evro kao sredstvo placanja? Mogao bih i da razumem da su im dali $, ali oni koriste € ? I sad Grci ne valjaju, a CG i Kosovo su super?

brzi odgovor

pre 9 godina

@Kosovo ima budzetsku disciplinu pa im je zato dozvoljen Evro kao sredstvo placanja? Mogao bih i da razumem da su im dali $, ali oni koriste € ? I sad Grci ne valjaju, a CG i Kosovo su super?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Kancelarija za brze odgovore.., 4. januar 2015 11:49)

Da, Kosovo moze da koristi Euro kao sredstvo placanja, a Grci "ne valjaju" jer imaju pravo da njihova centralna banka izdaje (kuje, stampa) Euro monetu, a Kosovo nema to pravo. Uocavas li razliku? Za Euro kao monetu jos je i bolje da je sto vise takvih teritorija koje ga samo koriste za placanje, bez prava izdavanja (stampanja), jer ga tako na milijarde povlace iz opticaja iz same EMU zone, podizuci mu tako vrednost.

Realno

pre 9 godina

Ovi nisu samo lazovi vec i kradljivci. Vidi na slici kako im je uniforma albansko tradicionalni kostum juznjaka, i jos njihovi istoricari priznaju da su je krali. "Hiljadama stara nacija" sa onolikim "dostignucama" a krade narodnu nosnju komsijama.
(penz, 4. januar 2015 12:20)

Ali su zato komsije postenjacine, pa ne kradu tudju istoriju, ni teritorije, mi crkve, ni manastire....

ko vrsi procene?

pre 9 godina

Jel ovaj pokusava Grcku da optuzi za ekonomsku krizu u kojoj su svi podaci lazirani?
To nisu radile grcke kompanije, nego ceo svet.

Dolecenzura

pre 9 godina

Lacerta
Tera te zapad da se zaduzujes.. Od 2008 u srbiji dug skocio sa 28% na 75% a na zapadu se utrkivali ko ce vise da pohvali vlast tad DSa sad SNSa.. Isto bilo i u Grckoj.. Pa nemacka sad na izborima podrzava te iste koji zaduzise grcku.

matematichar

pre 9 godina

Malo je nobichno da se prvo obavestenje o zaduzenju pojavi sa obavestenjem o 400.000.000.000evra duga. Malo je neobichno da im je Goldman i Saks uradio prethodnu reviziju sa falsifikovanim podacima. Josh je neobichnije da josh nikada ni jedna novina nije objavila redosled, namenu, garante i nachin ovog zaduzivanja,jer se sigurno nisu svi Grci zajedno zaduzili za te pare, kao sto nisu razdvojeni privatni i javni dug. Previse neobavestenosti kod velikih kreditora, josh vishe u velikim = svim medijima.
Sve ukazuje na veoma podlu konstrukciju.

penz

pre 9 godina

Ovi nisu samo lazovi vec i kradljivci. Vidi na slici kako im je uniforma albansko tradicionalni kostum juznjaka, i jos njihovi istoricari priznaju da su je krali. "Hiljadama stara nacija" sa onolikim "dostignucama" a krade narodnu nosnju komsijama.

Marko

pre 9 godina

(matematichar, 4. januar 2015 14:19)`

Svaka ti je ko njegoseva, samo bih dodao da se tek namerno krije da je covek koji je u Goldman Saksu radio na skrivanju Grckog duga kasnije dobio novi posao. Sada je guverner ECB-a (Evropske Centralne Banke) i zove se Mario Dragi. Ako nekome to nije cudno i misli da ne postoji organizovana banda koja zeli da opljacka Grcku, onda svaka cast.

Branislav

pre 9 godina

Jel moguće da još nismo ukapirali da je novac dug tj. OBEĆANJE, na kojem se stvara poverenje tj. bonitet/kreditna sposobnost, da će onaj koji ga je uzeo nešto uraditi/dati/ispuniti/dati besu kod Albanaca... Zato smo i poraženi od njih, što ne držimo reč i ne ispunjavamo OBEĆANJE.

EU Citizen

pre 9 godina

Zeman je, doduše, neuračunljivi alkoholičar i gaf-majstor, ali ovog puta ima puno pravo, osim za ostanak u EU: države u kojima ekstremističke stranke uopšte mogu da dođu na vlast, gde nisu zabranjene i gde je svest stanovništva na tako niskom nivou da imaju makar i teoretsku šansu da dođu na vlast, nemaju šta da traže u EU - komunisti su najveći zločinci u istoriji sveta protiv kojih smo se borili više ld pola veka i potukli ih do nogu, i oni koje takve ideje privlače treba da idu, jer zemlja sa takvom vladom i biračima ne može da bude ni prijatelj, ni partner, ni saradnik, već samo neprijatelj

penz

pre 9 godina

Ovi nisu samo lazovi vec i kradljivci. Vidi na slici kako im je uniforma albansko tradicionalni kostum juznjaka, i jos njihovi istoricari priznaju da su je krali. "Hiljadama stara nacija" sa onolikim "dostignucama" a krade narodnu nosnju komsijama.

Milan RS

pre 9 godina

Citav svijetski sistem ne valja.Pola svijeta gladuje,a druga polovina drzi dijetu. Pare su samo obicni papir,kome dugujes ,mmf?Sta dugujes,umjesto papira,uzimaju ti jezera,ostrva itd.Sve je postalo imaginarno,zaduzis se pare,od mmf-a,niko ne vidi te pare,postajes rob,zbog papira.

paks

pre 9 godina

Ne znam što se javlja Miloš Zeman kada Češka i nije u evrozoni? Kapiram ako je uz petu, šestu rakiju ćaskao s novinarima, tek, Česi se drže svoje krune (korune).

sale

pre 9 godina

Koji mit oko grka.ajde ne lozite se. Kao da su samo oni krivi za sve. Prvo, dole su izbori pa ih, naravno PLASE kao I nas neki. A Česi su pošteni do bola. Ex komunistička država....

Kancelarija za brze odgovore..

pre 9 godina

Kosovo ima budzetsku disciplinu pa im je zato dozvoljen Evro kao sredstvo placanja? Mogao bih i da razumem da su im dali $, ali oni koriste € ? I sad Grci ne valjaju, a CG i Kosovo su super?

Mali zmaj

pre 9 godina

Za sve one, koji ne znaju! Laznu statistiku je napravila najmocnija americka banka Goldman Sachs i u tom poslu zaradila 2 milijarde dolara. A u to vreme je vice-sef banke bio Mario Draghi.

Vejn

pre 9 godina

Češki predsednik kritikuje Grčku, očigledno se razume u ono što priča, za to vreme Toma-diploma tumači proročanstva, nudi vodu iz Morave. Tužno, šta nas je snašlo.

Lemi

pre 9 godina

Grci su zaista neprikosnoveni prvaci sveta u prevarama i neregularnostima, mada, vidim da mi ozbiljno pretimo da ih prestignemo sa ovim našim statistikama o povećanju zaposlenosti, padu kriminala i nadolazećim investicijama koje se mere desetinama milijardi evra. Uostalom, čak ni kod grka ne može da se dogodi greška u budžetu lokalne samouprave od 7.000.000€...

Roko

pre 9 godina

Oni bi je izbacili odavno samo nemaju mehanizme kako to uraditi. Sankcije za nepostovanje pravila monetarne politike ne postoje. Grci su uspeli da se delimicno u okviru svojih mogucnosti i sposobnosti razviju i zive iznad svojih mogucnosti troseci pozajmljene pare koje nikada nece vratiti. Naivna evropa je stvarala zakone u eri prosperiteta i nije mislila na sankcije za nepridrvavanje pravilima koji nisu ni predvideli mogucnost izbacivanja neke clanice iz EU zone.

Vladimir

pre 9 godina

Ne postoji pravni i legalan način da se (bilo koja) država članica EU i Evrozone isključi iz ove dve organizacije. Jednostavno, u ugovoru o pristupanju i članstvu ne postoji odredba koja tako nešto definiše, tj. tako nesto nije uopšte predviđeno kao mogućnost. I to ne kažem ja, već su to otvoreno rekli mnogi visoki zvaničnici EU.
Prema tome, postoje dve opcije. Prvo je povreda ugovora i zakona, i nelegalno izbacivanje Grčke iz Evrozone, pre njenog konačnog bankrotstva. Drugo je puštanje Grčke da bankrotira usled nedostatka novca, i onda joj, pod ucenom, dozvoliti da "sama" napusti Evrozonu. Prvi scenario je finansijski bezbedniji za EU, ali Grčka ima pravo žalbe i zakon je na njenoj strani. Drugi scenario će više potresti EU, ali će sva krivica biti svaljena na Grčku.

Branko V.

pre 9 godina

Ako se ovo stvarno desi onda Srbija nema šta da traži u EU. Kod nas se toliko laže da statističari i kad bi hteli ne bi mogli da daju tačne podatke jer jednostavno ni oni sami ne znaju štaje tačno a šta lažno.

zgubidan

pre 9 godina

ma o kakovim malevrazicijama i prevarama vi pričate? Svjetski rekorderi su HRvatski političari Josipović i Milanović ,kod nas jedne sedmice imamo 4,5 miliona birača samo 7 dana kasnije 3,8 miliona,svak ima svoj broj i upotrebljava ga kako mu paše!

Lacerta

pre 9 godina

(Milan RS, 4. januar 2015 09:30)

Slažem se da su pare samo običan papir, ali ko te tera da se zadužuješ? A kad se i zadužuješ, zašto pozajmljeni novac ne ulažeš u nešto pametno što će ga vratiti, nego ga neodgovorno razbacuješ na šarene krpice i đinđuve?

Ili je glavni problem u tome što kao narkoman ne možeš da odoliš da uzmeš taj "običan papir" pa posle lagodno troškariš i razbacuješ pare na gluposti da bi hranio svoju sujetu i iluziju da si "uspeo" u životu jer si pun para, a usput se drugima koji ne rade kao ti još i podsmevaš kako "ne znaju da žive"? Na primer, ti se kao uvek "snađeš" za pare, pa letuješ 3-4 nedelje na moru, dok ostali paćenici ne mrdaju iz svog sela.

Najgore je kad takvo što rade političari (a grčki su u tome bili šampioni, mada ih naši ubrzano sustižu): besomučno zadužuju zemlju samo da bi podilazili glupoj masi koja to ne vidi i stvorili pogrešnu iluziju kako oni "uspešno" vode državu.

To je gore i nedgovornije od kriminala jer kad se pojedinac zaduži, dug je samo njegov, ali je bar nešto i lično profitirao od tog duga. Kad se država zaduži, dug pada na SVE njene građane, čak i one još nerođene koji neće videti ni žutu banku od tog duga koji će morati da otplate.

Šta bi se dogodilo kad bi Grcima (i nama) danas oprostili sve dugove? Ništa, već sutra bi otrčali u banku da naprave nove jer im (nam) je život na dug i trošenje iznad svoih mogućnosti postao stil života, a ne potreba.

Dolecenzura

pre 9 godina

Lacerta
Tera te zapad da se zaduzujes.. Od 2008 u srbiji dug skocio sa 28% na 75% a na zapadu se utrkivali ko ce vise da pohvali vlast tad DSa sad SNSa.. Isto bilo i u Grckoj.. Pa nemacka sad na izborima podrzava te iste koji zaduzise grcku.

Djura

pre 9 godina

Da, puno toga danas pociva na lazima. Tako npr. pre "smene" prosecan zivotni vek jednog stanovnika Srbije je bio 62.5 godina. Samo nekoliko meseci kasnije, kada je "sve obavljeno" prosecni vek istih je povecan na 75 godina... i kao rezultat toga uz kratka "potezanja" se radni prag stanovnistva povecao do starosne granioce od 65 godina... Ma dajte, molim vas... da ne nabrajam vise!

brzi odgovor

pre 9 godina

@Kosovo ima budzetsku disciplinu pa im je zato dozvoljen Evro kao sredstvo placanja? Mogao bih i da razumem da su im dali $, ali oni koriste € ? I sad Grci ne valjaju, a CG i Kosovo su super?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Kancelarija za brze odgovore.., 4. januar 2015 11:49)

Da, Kosovo moze da koristi Euro kao sredstvo placanja, a Grci "ne valjaju" jer imaju pravo da njihova centralna banka izdaje (kuje, stampa) Euro monetu, a Kosovo nema to pravo. Uocavas li razliku? Za Euro kao monetu jos je i bolje da je sto vise takvih teritorija koje ga samo koriste za placanje, bez prava izdavanja (stampanja), jer ga tako na milijarde povlace iz opticaja iz same EMU zone, podizuci mu tako vrednost.

Realno

pre 9 godina

Ovi nisu samo lazovi vec i kradljivci. Vidi na slici kako im je uniforma albansko tradicionalni kostum juznjaka, i jos njihovi istoricari priznaju da su je krali. "Hiljadama stara nacija" sa onolikim "dostignucama" a krade narodnu nosnju komsijama.
(penz, 4. januar 2015 12:20)

Ali su zato komsije postenjacine, pa ne kradu tudju istoriju, ni teritorije, mi crkve, ni manastire....

ko vrsi procene?

pre 9 godina

Jel ovaj pokusava Grcku da optuzi za ekonomsku krizu u kojoj su svi podaci lazirani?
To nisu radile grcke kompanije, nego ceo svet.

matematichar

pre 9 godina

Malo je nobichno da se prvo obavestenje o zaduzenju pojavi sa obavestenjem o 400.000.000.000evra duga. Malo je neobichno da im je Goldman i Saks uradio prethodnu reviziju sa falsifikovanim podacima. Josh je neobichnije da josh nikada ni jedna novina nije objavila redosled, namenu, garante i nachin ovog zaduzivanja,jer se sigurno nisu svi Grci zajedno zaduzili za te pare, kao sto nisu razdvojeni privatni i javni dug. Previse neobavestenosti kod velikih kreditora, josh vishe u velikim = svim medijima.
Sve ukazuje na veoma podlu konstrukciju.

Circulus Vitiosus

pre 9 godina

Crna Gira je drzava koja je prihvatila evro kao valutu placanja, ali se ne nalazicu Evrozoni. Evrozona je podrucje jedinstvene monetarne i fiskalne politike bazirano na cetiri slobode kretanja unutar unije, dok je CG politika, ekonomija i trziste za sebe...

Marko

pre 9 godina

(matematichar, 4. januar 2015 14:19)`

Svaka ti je ko njegoseva, samo bih dodao da se tek namerno krije da je covek koji je u Goldman Saksu radio na skrivanju Grckog duga kasnije dobio novi posao. Sada je guverner ECB-a (Evropske Centralne Banke) i zove se Mario Dragi. Ako nekome to nije cudno i misli da ne postoji organizovana banda koja zeli da opljacka Grcku, onda svaka cast.

Branislav

pre 9 godina

Jel moguće da još nismo ukapirali da je novac dug tj. OBEĆANJE, na kojem se stvara poverenje tj. bonitet/kreditna sposobnost, da će onaj koji ga je uzeo nešto uraditi/dati/ispuniti/dati besu kod Albanaca... Zato smo i poraženi od njih, što ne držimo reč i ne ispunjavamo OBEĆANJE.