Ponedeljak, 29.09.2014.

10:48

Evo kakvi smo mi u stvari radnici

Srbi su apsolutni rekorderi po broju lažnih bolovanja i izostajanjima s posla, ne samo u regionu već i u Evropi.

Izvor: Novosti

Evo kakvi smo mi u stvari radnici IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

69 Komentari

Sortiraj po:

švajcarac

pre 9 godina

U Srbiji država blokira a narod prevara i laže previše. Tako se zgorčuju dobri investitori. Šta da radi investitor kad u Rumuniju brže dođe do cilja nego u Srbiju? Zašto neki rođaci neće da uče strane jezike da odu iz Srbije? Niske plate su rezultat toga, a ne početak.

David Icke

pre 9 godina

Loše ste informisani, na zapadu ovako funkcioniše, uzmete bolovanje, posle izvesnog vremena dođu nadležni organi da vide da li ste kod kuće ako niste i ne dokažete da ste bili kod doktora, plaćate kaznu i ukida vam se pomoć, to znam sigurno, a za 1 mesec to ide na teret poslodavca e tu nisam siguran, još nešto lični lekar može da vam produži bilovanje do 12 meseci tek onda ako niste izlečeni idete na komisiju

miXajlo

pre 9 godina

8 godina kao preduzetnik, otprilike 20 dana odmora ukupno i 5 dana bolovanja.
10 godina u multinacionalki, svake godine mi propadalo 7-10 dana odmora, neplaceno prekovremeno, imao dva bolovanja, jedno od 3 dana zbog visoke temperature i drugo 10 dana zbog psihickih problema usled mobinga.
Vratio sam se u preduzetnike, nema puno para ali mi je bar glava zdrava...

3cp0

pre 9 godina

... kada radnici budu imali plate bar 1000€, sa sadašnjm cenama na tržištubroba i usluga... Poboljšaće se kvalitet rada, urednost, motovisanost... produktivnost. Još ako se seljaku omogući pristojna zarada u odnosu na uloženi rad... Sve će doći na svoje mesto.
Ovako, poslodavci očekuju da radimo k'o Švabe, a da nas plaćaju k'o Kineze... Od čega da školujemo decu, lečimo roditelje i sebe, priuštimo sebi po koji sirotinjski godišnji odmor, jel od 200-300€?

bajagibahat

pre 9 godina

kad je sve izvrnuto, 10 godina rada i nisam isao ni dan na bolovanje, da promenom poslodavca krece hajcenje radnika, pa operacije od pretezkih radova, sledeca promena poslodavca al naravno inostrani.. malo je bolje...

nehumani tip

pre 9 godina

za 8 godina staža u stranim kompanijama imam 2 nedelje bolovanja. Bolovanje neko vreme već ne koristim, već radije koristim odmor, pošto ga i onako već godinama u potpunosti ne iskoristim, a plata mi se ne umanjuje.
Imam dosta kontakta sa strancima i svi visoko cene naš odnos prema radu.
Verovatno firme u kojima sam radio ne oslikavaju verno sliku Srbije, ali je ta slika sasvim drugačija od opisane.
Mala plata nije prepreka da pošteno radite svoj posao, već je samo povod da sutra promenite ili platu ili poslodavca.

che

pre 9 godina

Motivacija za rad je zarada. Obzirom na prosecnu platu i da najveci broj ljudi prima oko 25.000 kakvu motivaciju, inovativnost, i kreativnost mozete da ocekujete? Ovo je anketa za drugi svet...neprimenljivo u Srbiji.

rale72

pre 9 godina

Pa normalno da cu na lazna bolovanja kad strani poslodavac daje platu od 15.000 din.i to kasni 6 meseci.dajte radniku normalnu platu da bi koliko/toliko mogao sa njom da prezivi pa nece biti laznih bolovanja,ali posto je kod nas skoro pa robovlasnicki sistem,tesko ce se tome stati na put.

ex-finansijer

pre 9 godina

Radio u stranoj banci 4 godine, 10 dana godišnjeg odmora ukupno (icepkano, "produženi vikendi" od dan, dva), plata 32.000, Beograd, 10 sati dvevno (sat pr ei posle smene), torture, mobing, iživljavanje, vanredni radni dani (subote, nedelje) koji se ne računaju, i srce jedan dan krene nejednako da kuca, tahikardija.

Dobijem bolovanje, krenulo ispitivanje, lekari, sve to kod nas sporo ide, i nakon 14 dana sačeka me otkaz, onaj blanko, koji smo svi potpisali kada smo se zapošljavali.

Već skoro dve godine sam bez posla. na sledećem, nikada više na bolovanje makar umro na poslu.

Istina izrecena

pre 9 godina

Nista nas ne moze stimulisati,
ni mala, ni velika plata, ni dobar poslodavac.
Komunizam je uradio svoje, drustvo apsolutno sarlatansko
i plitko u svakom pogledu. Vredni i pametni su odavno
otisli. Ostali su foliranti i agresivni, polupismeni i
lenji. Ostao sam i ja. Spadam u sve ove grupe i sada mi
je jako zao, ali pomoci nece biti.

Božić

pre 9 godina

Živeći u zemlji u kojoj se kod radnika neguju osobine prosečnog poltrona ili partijskog nesposobnjakovića, a ne te navedene bajkovite kategorije, šta smo drugo mogli da očekujemo. Zemlja u kojoj je radnik potpuno obespravljen, na granici siromaštva i margini društva u čijem su centru kriminalci, političari i "aktivisti", ništa drugo ne može očekivati.

Beogradjanin

pre 9 godina

Istina je da smo lenji i neradni ali koliki deo odgovornosti snose i poslodavci?
Ako neko radi 24/7, za minimalac na koji jos nije ni prijavljen, kako mozes da ga motivises da ne uzima laznja bolovanja i smislja nacine da izbegne posao?

Realista

pre 9 godina

Kao privatnik, 14 godina nisam bio na bolovanju niti mi je iko ista platio...radim po 10 sati dnevno u proseku sa mesecni prihod manji od prosecne plate u srbiji koja se racuna na osnovu plate u javnom sektoru koje se opet isplacuju iz mojih poreskih obaveza!
To je paradoksalno i zato je tako kako nam je.

Coffee room

pre 9 godina

Prvo mora da se odvoji efektivan o teorijskog rada. Mnogi poslovi koji zahtevaju osmo cadovno radno vreme mogu da se odrade za 2-3 sata efektivnog rada, to mislim na "intelektualni " rad. Fizicki rad je nesto drugo, kod njega je problem "norma" koja je cesto prevelika. A istina u celoj prici je uvek "negde izmedju" niti poslodavci treba toliko da "pritiskaju" radnike, niti radnici treba da se neprofesionalno odnose prema poslu. Cinjenica je da su kod nas svi radnici slabo placeni i to je cinjenica koju niko ne moze da opovrgne. Nije bitno cime se bavi, da li radi u "Maxiju" na kasi i prima 28000 ili leti u Air Serbiji i prima 230000. Plate moraju da se povecaju i tacka i mnogi problemi ce biti reseni, ali onda nece razni "dobrotvori" iz inostranstva da dolaze ovde i da nas izrabljuju kao Vijetnamce i Kineze, a na kraju vracamo se na krivca u celoj situaciji a to su politicari tj vlade svih "trecih zemalja" sveta, koji to dozvoljavaju. Ta kazu kod nas i u Kini itd itd, alo minimalac 1000 e, sta bi bilo, investitori bi se pokusali povuci u druge zemlje, ali kada bi videli da vise takvih nema opet bi se vratili i bili zadovoljni da sada od jednog para patika zarade 30$ a ne 80$. I tacka, tako je jednostavno, svi koji kazu drugacije prodaju maglu za velike pare.

Vladimir

pre 9 godina

Rad, rad i samo rad. Da se svaki građanin Srbije potrudi da radi 10% više, ova zemlja bi procvetala preko noći. Ali ne, svi bi prvo dobar posao i veliku platu pa tek onda (misle da će) ozbiljno da rade. Posle se čude što ih poslodavci tako tretiraju. Ako mi nisi koristan i ako mi ne pomažeš da pravim profit, šta ćeš mi?

Isterivac botova

pre 9 godina

Obrazlozenje je u najmanju ruku jako glupo. Koliko realno ima onih koji idu na selo da obavljaju sezonske poslove? 1000, 5000?
A drugo, pa to su ocigledno vredni ljudi cim su spremni na 40 stepeni da beru visnje za 10, 15 evra? Pa ko bi lud to zamenio sa dobrim radnim mestom sa normalnim uslovima?
Cinjenica je da u Srbiji ima mnogo vise ljudi kojima mesecima i godinama kasni plata i da je to pravi uzrok. Jer niko nije lud da seodrekne 35% plate od 20, 30, 50000 i vise. Plus sto su svi u kreditima..

Slobodni Klikeri

pre 9 godina

А исти ти људи раде одлично у другим државама/системима/условима, јел су онда проблем људи или ово друго? Каква будалаштина, и ово "истраживање" је урађено на основу анкете!? Веродостојно.
(popeye, 29. septembar 2014 11:35)
Ne,ne. Greska. Ti koji dobro i vredno rade u drugim drzavama oni su oduvek bili vredni,zato su i otisli van,da svojim radom zarde vise. A,ovi koji se spominju u anketama oni ostaju u Srbiji doveka. Sto je i logicno jer za takve Srbija je mila majka. Eventualno po neki od njih se prevari da proba da ode preko,raspomamljen pricama o zaradi,jer misli da svuda moze da se vara i zabusava,budu kratko,2-3 meseca pa se vrata nazad i pricaju kako je svuda sve propalo i kako nigde nije kao u Srbiji. I stvarno,nigde nije kao u Srbiji.
Nas mentalitet je sledeci-ako neko vidi ili zna da njegov pretpostavljeni ii kolega nesto krade,vara ili muva,on ne pokusava to da spreci,da upozori...vec se odmah pristupa oportunistickom sistemu "kad moze on mogu i ja".

uvek na strani naseg naroda i radnika

pre 9 godina

Prihvacen je nas radnik u svim zemljama sveta, hoce da radi kada ima siguran posao, sigurnu zaradu.
Nasi politicari su alavi kao i privatnici hoce za godinu dana da su najbogatiji, a to nema nigde i zato je nas radnik pocenjen, na zalost prvo od politicara koje treba da je sramota kada idu u svet da nas ponizavaju kao lenj narod.
Ne moze jedan radnik za sitne novce da stvara politicarima i privatnicima veliko bogatstvo.

SNS BOT BR.458

pre 9 godina

Gospodo kapitalisti kako to da su Srbi preko dobri radnici,ako ne i najbolji? Šta očekujte da vam neko gine na poslu za 200e, i puni vaše džepove.

Misirac

pre 9 godina

Radna navika i disciplna na radu se uči i stiče od starijih kolega.Ako te iste kolege spavaju na poslu i vuku se po bolovanjima po pola god.sta nov radnik ima i može da nauči.Naravno da plata igra glavnu ulogu.

Tesla

pre 9 godina

Nikada nisu ni bili radnici! Nasledstvo komunizma, geni su to! Navikli samo da kradu, otimaju varaju, kao u vreme komunizma! Ni ovamo preko nisu bolji, depresija nostalgija! Svaki lekarski izvestaj je takav.

Milos

pre 9 godina

Pa naravno kad stranci koji zapošljavaju radnike ovde plaćaju ih 250e i ako imaju srece, pa moraju da rade još dva posla kako bi preživeli, a doktori posle 10 godina učenja i specijalizacije imaju platu od koje ne može da se živi i sad očekujete da će svi da budu pošteni = glupi, da pošteno rade i zarade platu od koje ne mogu da prežive?! Kod nas je ceo sistem zasnovan na muvanju i muljanju pa što bi u ovoj oblasti bilo drugačije?

ajveks

pre 9 godina

Naravno da ovo pisu oni koji nemaju veze o zivotu kao ni dana radnog staza,pogledajte ove sto vode drzavu koliko imaju radnog staza i koji su im prvi poslovi u zivotu.

pribil

pre 9 godina

Za danasnje mizerne plate, da ne kazem tezu rec privatnici treba da slave sto imaju radnu snagu. Iluzorno je ocekivati da nego radi bez motivam Ljudima se ne placa prekovremeni ni praznici... Privatnici tesko izrabljuju ljude za sicu...To je prava istina! Na zapadu smo najbolji radnici...

Marko

pre 9 godina

Ovo istraživanje uopšte nije tačno.
Ovo odgovorno tvrdim. Radio sam u raznim firmama i nigde ovo nije bio slučaj što se ovde opisuje.
Postojali su slučajevi nerada i poneki slučaj zloupotrebe bolovanja koji su se pri prvoj reorganizaciji završavali sa otkazom.
Ostale kolege se satiru od posla, prave fantastične rezultate i izuzetno ozbiljno shvataju svoje radne obaveze. Na bolovanje se ide samo kada se čovek toliko loše oseća, da jednostavno ne može da dođe do posla.
o alkoholu pa čak ni pušenju tokom radnog vremena nema ni govora.
Ne znam na osnovu kojih podataka i istraživanja je ovaj izveštaj urađen, ali moram ponovo da ponovim: Nije istina ovo što u njemu piše.

marko

pre 9 godina

Па има и за то решење, смањите радницима пропорционално од плате, тих 35 %. Упс, па онда ће плата да дође до баснословних скоро 100 еура за месец рада, а то је евентуално лева ципела тих истих генијалних менаџера. Е кукавци, па јел има у њима и мало стида па да спасу и себе и нас од оваквих њихових бедних и јадних анализа. Дајте радницима поштене плате да људи више не иду ко слепци и ходају ко зомбији до судњег дана.

Sve je ništa i ništa je sve

pre 9 godina

Ništa je sve!
Dodajte 0, pa da pričamo...
Baš bih voleo da vidim karakter radnika u Nemačkoj, Švici, Austriji...kad bi i njima plata bila 200 €

ИБАРСКИ ВУК

pre 9 godina

не можете да нас плаћате мизерно, а да радимо ко у немачкој....,,...,...неиде,..........погледајте успех наших људи у иностранству, а плаћени.........,све је у србији наопако

ekonomista

pre 9 godina

a pise da je ovo bilo predstavljeno nemackim kompanijama. Sto Vucic ne usme ove podatke da pokaze "potencijalnim investitorima" kako je Srbija "super zemlja za investicije".

Brut

pre 9 godina

Možda je tako u državnim firmama ali ljudi ja radim u privatnoj firmi vec više od 2 godine i bio sam na bolovanju ukupno 2 dana. Oni koji zloupotrebljavaju bolovanje dobiju momentalni otkaz.

Sluzbenik

pre 9 godina

Ima tu svakakvih slucajeva,od neradnika,hvataca krivina i laznih invalida do ljudi kojima su stvarno trebali slobodni dani.Ja sam jedini put u svojoj karijeri uzeo lazno bolovanje i to kad sam cerku pratio na fakultet u Beograd,da smestim dete,jer supruga nije vozac.Nije mi zao,hteo sam da koristim godisnji odmor,uredno sam ga zatrazio jos mesec i po dana ranije,sef je nesto mudrovao o "potrebama sluzbe",ni hoce ni nece i na kraju sam preko prijatelja izdejstvovao bolovanje.I nije mi zao ni jedan sekund bilo.Naravno,"sluzba" nije nista pretrpela.

Sanja

pre 9 godina

Ovo istrazivanje je fantasticno! Poslodavci bi stvarno trebali da shvate sa kakvim kadrom imaju posla i da cuvaju ono sto vredi, ali oni su isuvise bahati, ne znaju da cene rad i trud, pa onda i treba da propadaju! I ove strane firme, dodje napravi milionsku fabriku na vrh male cuke i onda trazi strucni kadar medju stocarima, neka su im rekli!

NYC

pre 9 godina

Za sve ove "radnike" sto komentarisu da ce poceti da rade kako treba tek kad im neko da platu iz EU, mogu samo da porucim - spremite se na duze cekanje.
Ispada po komentarima da ovde sede sve neke pcelice i Japanci a u stvari NIKAD u Srbiji nije postojala adekvatna sposobna i obrazovana radna snaga na nivou bilo koje srednje razvijene EU zemlje. Prema tome Srbi - tu ste gde ste zato sto takvi ste.

rob

pre 9 godina

kako Vas nije sramota da objavljujete ovakve clanke, o cemu vi pricate.
Ja sam od Janura meseca do Avgusta promenila tri poslodavca od izmedjuostalog i nemackog poslodavca i svako ali svako od njih mi nije isplatio punu platu ili nikakavu platu jos ja finansirala troskove obroka i odlaska do posla i nazad i zaduzila se kao grcka i nika d dinara nisam videla osim obecanja bice i tako te navlace svakog dana da dolazis na posao u nadi bice.
E pa necu vise necu ja da radim za dzabe i za obecanja, moja deca su navikla da jedu svakog dana a ne kad se kome nakrivi.

A toga ima 99% u nasoj privredi ne racunam drzaven firme.
Sram Vas bilo za ovaj tekst.

Tanja

pre 9 godina

Ovako rađeno istraživanje je u najmanju ruku tendenciozno. Lepo je neko ispod u komentaru postavio pitanje: a kako to da ti isti ljudi, kada odu na "privremeni" rad u neku uređenu zemlju i rade taj isti, ili čak manje dobar posao za puno veću platu rade itekako dobro? Pa u Nemačkoj postoji gro naših ljudi koji tamo rade, kako to da se gazde u Nemačkoj ne žale na njih? Nego baš mi ovde ne valjamo? Neće biti da je tako. Normalno je da čovek BEZ ADEKVATNE MOTIVACIJE neće pokazati ni kreativnost, ni volju, ni interes za posao. Ako gospoda poslodavci na adekvatan način motivišu svoje radnike, pa plate ili na neki drugi način nagrade ono što čovek uradi preko norme ili prekovremeno, ili ako pokaže inicijativu, nađe pametno rešenje za poslovni problem, šta god, ako se nagradi zbog toga to će ga m o t i v i s a t i da i dalje radi isto ili još bolje. Zašto u tom istraživanju nisu napisali da u Srbiji vlada poslovna atmosfera koja podstiče nerad samim tim što rad i zalaganje ne nagrađuje, često čak i kažnjava. Kadriranje je po principu ko se šefu najviše sviđa, ili ko ima vezu, taj napreduje, a ne onaj koji je svojim radom, stručnošću, znanjem ili zalaganjem zaslužio. Ispade da svi uzimamo bolovanja da bismo išli na njivu, ja nemam njivu, ne uzimam bolovanje sem kad moram jer mi od plate skidaju trećinu za bolovanje, radim i kad sam bolesna. A koliko je meni poznato ni Nemci efektivno ne rade čitavih osam sati http://www.economist.com/blogs/freeexchange/2013/09/working-hours

soft

pre 9 godina

svako ko je barem jednom u zivotu trazio radnika zna koji je to pakao u Srbiji. Neradnici, prevaranti, lopovi i neznalice su samo neke od ''sorti'' radnika u Srbiji.

Kada na kraju uspete da pronadjete dobrog radnika,treba ga cuvati po svaku cenu jer je u Srbiji to prava retkost.

Srecom na poslu imamo malu ekipu od 7 radnika koji su super i rade dosta dugo (6-7 godina minimum). kada nam je jedan kolega otisao u Ameriku da zivi pre 2 godine, bukvalno 6 meseci nismo mogli da nadjemo zamenu. Ne mozete da verujete koji je to talog bio. 20ak radnika smo probali i tek nakon 6 meseci smo nasli pravog koji je bio voljan da uci i na kraju adekvatno zameni starijeg kolegu. Ne znam sta je u Srbiji gore. Ici u opstinu po neku dozvolu ili naci dobrog radnika.

Nev

pre 9 godina

Dali je ovo radjeno globalno ili podeljeno shodno dali je javna sluzba/drzavna firma ili privatna, koja vrsta posla je u pitanju (rizicna ili ne) i sl. Isto tako treba porediti uslove na poslu onih koji se porede jer sigurno nije isto raditi kod privatnika na tezgi u NS (ili bile gde u unutrasnjosti sa zescom klimom) ili na Jadranu tokom zimskih meseci. Isto tako treba porediti broj dozvoljenih dana na odmoru jer neki privatnici namerno zakidaju i to pravo radnicima skracujuci im pravo na odmor ili ih uslovljavaju da uzmu odmor kad njima odgovara. I ono sto je najvaznije plate radnika, socijalno, uredjenost drzavne uprave tj. potrebno vreme da se odrade obicna papirologija recimo za pasos i slicno.....
Bez toga ovo je glupost.

popeye

pre 9 godina

А исти ти људи раде одлично у другим државама/системима/условима, јел су онда проблем људи или ово друго? Каква будалаштина, и ово "истраживање" је урађено на основу анкете!? Веродостојно.

Vladimir

pre 9 godina

Zato smo tu gde jesmo. Bolje džaba da ležimo nego džaba da radimo. Ne može on mene toliko malo da plati koliko ja mogu malo da radim i sl. Ali duboko verujem da smo ipak vredna nacija i da je sve kako treba, pod tim mislim dobra plata, fiksno radno vreme, dobri uslovi rada, pravedno nagradjen trud i prekovremeni rad, kao i savest poslodavca da poštuje ljude koji mu donose zaradu, sve bi bilo drugačije...

s

pre 9 godina

srbija je duboko podeljena zemlja.50%ne radi nista i prima platu a 50%ne radi i ne prima platu.a 10%(=110%)se ubija od posla i ko zna šta dobiju.tako da ovaj clanak ima naucno obrazloženje .zašto nas posao ne interesuje.

NS

pre 9 godina

I onda nasi radnici odu "napolje" pa ih, sami poslodavci, pocnu hvaliti. Verovatno postoji razlika koja utice na promenu radnih navika? Meni odmah pada na pamet jedna! Kako se time nisu bavili?

alimpije petronijevic

pre 9 godina

odlicno, i treba da je tako. naravno da ce da ode na selo da radi letnje poslove kad mu to pomaze da prezivi godinu, za razliku od obecanja da ce jednog dana dobiti platu kojom, ako je ikad i dobije, moze da obrise zadnjicu. u nepostenoj, nakaradnoj drzavi neposteni su i nakaradni poslodavci, sto proizvodi i nepostene i nakaradne radnike. kad ti neko ne obezbedjuje normalne uslove za rad, sasvim je normalno ocekivati ovakve rezultate ispitivanja.
po meni, radno vreme ne bi trebalo da traje duze od pet sati neto rada (nema odmora, kafa, cigara i sl.), cetiri dana nedeljno. samo to bi poboljsalo produktivnost radnika. kada bi se jos od posla moglo pristojno ziveti, sve bi izgledalo drugacije.

Surovore@lan

pre 9 godina

Pa da su plate 1000€ ne bi sigurno neko trcao preko leta da radi na livadi na 40+ stepeni. Ovako radi za 250€ i to primi na svaka 3 meseca, a deci ce da da za dorucak obecanja od poslodavca.

Zoran

pre 9 godina

Zato su nam i plate najmanje, najmanje godisnjeg odmora imamo, najmanje praznika. Za bolovanje zaista sumnjam, to mozda u javnim preduzecima i drzavnim firmama. Ja radim u brodogradilistu gde je Holandjanin vlasnik i radimo 9 sati a placeni smo 8h jer pauza za rucak i kafe su na nas trosak. Imamo 20 dana godisnjeg odmora.

NS

pre 9 godina

I onda nasi radnici odu "napolje" pa ih, sami poslodavci, pocnu hvaliti. Verovatno postoji razlika koja utice na promenu radnih navika? Meni odmah pada na pamet jedna! Kako se time nisu bavili?

Surovore@lan

pre 9 godina

Pa da su plate 1000€ ne bi sigurno neko trcao preko leta da radi na livadi na 40+ stepeni. Ovako radi za 250€ i to primi na svaka 3 meseca, a deci ce da da za dorucak obecanja od poslodavca.

Zoran

pre 9 godina

Zato su nam i plate najmanje, najmanje godisnjeg odmora imamo, najmanje praznika. Za bolovanje zaista sumnjam, to mozda u javnim preduzecima i drzavnim firmama. Ja radim u brodogradilistu gde je Holandjanin vlasnik i radimo 9 sati a placeni smo 8h jer pauza za rucak i kafe su na nas trosak. Imamo 20 dana godisnjeg odmora.

popeye

pre 9 godina

А исти ти људи раде одлично у другим државама/системима/условима, јел су онда проблем људи или ово друго? Каква будалаштина, и ово "истраживање" је урађено на основу анкете!? Веродостојно.

soft

pre 9 godina

svako ko je barem jednom u zivotu trazio radnika zna koji je to pakao u Srbiji. Neradnici, prevaranti, lopovi i neznalice su samo neke od ''sorti'' radnika u Srbiji.

Kada na kraju uspete da pronadjete dobrog radnika,treba ga cuvati po svaku cenu jer je u Srbiji to prava retkost.

Srecom na poslu imamo malu ekipu od 7 radnika koji su super i rade dosta dugo (6-7 godina minimum). kada nam je jedan kolega otisao u Ameriku da zivi pre 2 godine, bukvalno 6 meseci nismo mogli da nadjemo zamenu. Ne mozete da verujete koji je to talog bio. 20ak radnika smo probali i tek nakon 6 meseci smo nasli pravog koji je bio voljan da uci i na kraju adekvatno zameni starijeg kolegu. Ne znam sta je u Srbiji gore. Ici u opstinu po neku dozvolu ili naci dobrog radnika.

Vladimir

pre 9 godina

Zato smo tu gde jesmo. Bolje džaba da ležimo nego džaba da radimo. Ne može on mene toliko malo da plati koliko ja mogu malo da radim i sl. Ali duboko verujem da smo ipak vredna nacija i da je sve kako treba, pod tim mislim dobra plata, fiksno radno vreme, dobri uslovi rada, pravedno nagradjen trud i prekovremeni rad, kao i savest poslodavca da poštuje ljude koji mu donose zaradu, sve bi bilo drugačije...

s

pre 9 godina

srbija je duboko podeljena zemlja.50%ne radi nista i prima platu a 50%ne radi i ne prima platu.a 10%(=110%)se ubija od posla i ko zna šta dobiju.tako da ovaj clanak ima naucno obrazloženje .zašto nas posao ne interesuje.

alimpije petronijevic

pre 9 godina

odlicno, i treba da je tako. naravno da ce da ode na selo da radi letnje poslove kad mu to pomaze da prezivi godinu, za razliku od obecanja da ce jednog dana dobiti platu kojom, ako je ikad i dobije, moze da obrise zadnjicu. u nepostenoj, nakaradnoj drzavi neposteni su i nakaradni poslodavci, sto proizvodi i nepostene i nakaradne radnike. kad ti neko ne obezbedjuje normalne uslove za rad, sasvim je normalno ocekivati ovakve rezultate ispitivanja.
po meni, radno vreme ne bi trebalo da traje duze od pet sati neto rada (nema odmora, kafa, cigara i sl.), cetiri dana nedeljno. samo to bi poboljsalo produktivnost radnika. kada bi se jos od posla moglo pristojno ziveti, sve bi izgledalo drugacije.

Istina izrecena

pre 9 godina

Nista nas ne moze stimulisati,
ni mala, ni velika plata, ni dobar poslodavac.
Komunizam je uradio svoje, drustvo apsolutno sarlatansko
i plitko u svakom pogledu. Vredni i pametni su odavno
otisli. Ostali su foliranti i agresivni, polupismeni i
lenji. Ostao sam i ja. Spadam u sve ove grupe i sada mi
je jako zao, ali pomoci nece biti.

ex-finansijer

pre 9 godina

Radio u stranoj banci 4 godine, 10 dana godišnjeg odmora ukupno (icepkano, "produženi vikendi" od dan, dva), plata 32.000, Beograd, 10 sati dvevno (sat pr ei posle smene), torture, mobing, iživljavanje, vanredni radni dani (subote, nedelje) koji se ne računaju, i srce jedan dan krene nejednako da kuca, tahikardija.

Dobijem bolovanje, krenulo ispitivanje, lekari, sve to kod nas sporo ide, i nakon 14 dana sačeka me otkaz, onaj blanko, koji smo svi potpisali kada smo se zapošljavali.

Već skoro dve godine sam bez posla. na sledećem, nikada više na bolovanje makar umro na poslu.

Beogradjanin

pre 9 godina

Istina je da smo lenji i neradni ali koliki deo odgovornosti snose i poslodavci?
Ako neko radi 24/7, za minimalac na koji jos nije ni prijavljen, kako mozes da ga motivises da ne uzima laznja bolovanja i smislja nacine da izbegne posao?

SNS BOT BR.458

pre 9 godina

Gospodo kapitalisti kako to da su Srbi preko dobri radnici,ako ne i najbolji? Šta očekujte da vam neko gine na poslu za 200e, i puni vaše džepove.

Slobodni Klikeri

pre 9 godina

А исти ти људи раде одлично у другим државама/системима/условима, јел су онда проблем људи или ово друго? Каква будалаштина, и ово "истраживање" је урађено на основу анкете!? Веродостојно.
(popeye, 29. septembar 2014 11:35)
Ne,ne. Greska. Ti koji dobro i vredno rade u drugim drzavama oni su oduvek bili vredni,zato su i otisli van,da svojim radom zarde vise. A,ovi koji se spominju u anketama oni ostaju u Srbiji doveka. Sto je i logicno jer za takve Srbija je mila majka. Eventualno po neki od njih se prevari da proba da ode preko,raspomamljen pricama o zaradi,jer misli da svuda moze da se vara i zabusava,budu kratko,2-3 meseca pa se vrata nazad i pricaju kako je svuda sve propalo i kako nigde nije kao u Srbiji. I stvarno,nigde nije kao u Srbiji.
Nas mentalitet je sledeci-ako neko vidi ili zna da njegov pretpostavljeni ii kolega nesto krade,vara ili muva,on ne pokusava to da spreci,da upozori...vec se odmah pristupa oportunistickom sistemu "kad moze on mogu i ja".

Misirac

pre 9 godina

Radna navika i disciplna na radu se uči i stiče od starijih kolega.Ako te iste kolege spavaju na poslu i vuku se po bolovanjima po pola god.sta nov radnik ima i može da nauči.Naravno da plata igra glavnu ulogu.

Realista

pre 9 godina

Kao privatnik, 14 godina nisam bio na bolovanju niti mi je iko ista platio...radim po 10 sati dnevno u proseku sa mesecni prihod manji od prosecne plate u srbiji koja se racuna na osnovu plate u javnom sektoru koje se opet isplacuju iz mojih poreskih obaveza!
To je paradoksalno i zato je tako kako nam je.

Brut

pre 9 godina

Možda je tako u državnim firmama ali ljudi ja radim u privatnoj firmi vec više od 2 godine i bio sam na bolovanju ukupno 2 dana. Oni koji zloupotrebljavaju bolovanje dobiju momentalni otkaz.

Isterivac botova

pre 9 godina

Obrazlozenje je u najmanju ruku jako glupo. Koliko realno ima onih koji idu na selo da obavljaju sezonske poslove? 1000, 5000?
A drugo, pa to su ocigledno vredni ljudi cim su spremni na 40 stepeni da beru visnje za 10, 15 evra? Pa ko bi lud to zamenio sa dobrim radnim mestom sa normalnim uslovima?
Cinjenica je da u Srbiji ima mnogo vise ljudi kojima mesecima i godinama kasni plata i da je to pravi uzrok. Jer niko nije lud da seodrekne 35% plate od 20, 30, 50000 i vise. Plus sto su svi u kreditima..

rob

pre 9 godina

kako Vas nije sramota da objavljujete ovakve clanke, o cemu vi pricate.
Ja sam od Janura meseca do Avgusta promenila tri poslodavca od izmedjuostalog i nemackog poslodavca i svako ali svako od njih mi nije isplatio punu platu ili nikakavu platu jos ja finansirala troskove obroka i odlaska do posla i nazad i zaduzila se kao grcka i nika d dinara nisam videla osim obecanja bice i tako te navlace svakog dana da dolazis na posao u nadi bice.
E pa necu vise necu ja da radim za dzabe i za obecanja, moja deca su navikla da jedu svakog dana a ne kad se kome nakrivi.

A toga ima 99% u nasoj privredi ne racunam drzaven firme.
Sram Vas bilo za ovaj tekst.

Coffee room

pre 9 godina

Prvo mora da se odvoji efektivan o teorijskog rada. Mnogi poslovi koji zahtevaju osmo cadovno radno vreme mogu da se odrade za 2-3 sata efektivnog rada, to mislim na "intelektualni " rad. Fizicki rad je nesto drugo, kod njega je problem "norma" koja je cesto prevelika. A istina u celoj prici je uvek "negde izmedju" niti poslodavci treba toliko da "pritiskaju" radnike, niti radnici treba da se neprofesionalno odnose prema poslu. Cinjenica je da su kod nas svi radnici slabo placeni i to je cinjenica koju niko ne moze da opovrgne. Nije bitno cime se bavi, da li radi u "Maxiju" na kasi i prima 28000 ili leti u Air Serbiji i prima 230000. Plate moraju da se povecaju i tacka i mnogi problemi ce biti reseni, ali onda nece razni "dobrotvori" iz inostranstva da dolaze ovde i da nas izrabljuju kao Vijetnamce i Kineze, a na kraju vracamo se na krivca u celoj situaciji a to su politicari tj vlade svih "trecih zemalja" sveta, koji to dozvoljavaju. Ta kazu kod nas i u Kini itd itd, alo minimalac 1000 e, sta bi bilo, investitori bi se pokusali povuci u druge zemlje, ali kada bi videli da vise takvih nema opet bi se vratili i bili zadovoljni da sada od jednog para patika zarade 30$ a ne 80$. I tacka, tako je jednostavno, svi koji kazu drugacije prodaju maglu za velike pare.

Tanja

pre 9 godina

Ovako rađeno istraživanje je u najmanju ruku tendenciozno. Lepo je neko ispod u komentaru postavio pitanje: a kako to da ti isti ljudi, kada odu na "privremeni" rad u neku uređenu zemlju i rade taj isti, ili čak manje dobar posao za puno veću platu rade itekako dobro? Pa u Nemačkoj postoji gro naših ljudi koji tamo rade, kako to da se gazde u Nemačkoj ne žale na njih? Nego baš mi ovde ne valjamo? Neće biti da je tako. Normalno je da čovek BEZ ADEKVATNE MOTIVACIJE neće pokazati ni kreativnost, ni volju, ni interes za posao. Ako gospoda poslodavci na adekvatan način motivišu svoje radnike, pa plate ili na neki drugi način nagrade ono što čovek uradi preko norme ili prekovremeno, ili ako pokaže inicijativu, nađe pametno rešenje za poslovni problem, šta god, ako se nagradi zbog toga to će ga m o t i v i s a t i da i dalje radi isto ili još bolje. Zašto u tom istraživanju nisu napisali da u Srbiji vlada poslovna atmosfera koja podstiče nerad samim tim što rad i zalaganje ne nagrađuje, često čak i kažnjava. Kadriranje je po principu ko se šefu najviše sviđa, ili ko ima vezu, taj napreduje, a ne onaj koji je svojim radom, stručnošću, znanjem ili zalaganjem zaslužio. Ispade da svi uzimamo bolovanja da bismo išli na njivu, ja nemam njivu, ne uzimam bolovanje sem kad moram jer mi od plate skidaju trećinu za bolovanje, radim i kad sam bolesna. A koliko je meni poznato ni Nemci efektivno ne rade čitavih osam sati http://www.economist.com/blogs/freeexchange/2013/09/working-hours

Milos

pre 9 godina

Pa naravno kad stranci koji zapošljavaju radnike ovde plaćaju ih 250e i ako imaju srece, pa moraju da rade još dva posla kako bi preživeli, a doktori posle 10 godina učenja i specijalizacije imaju platu od koje ne može da se živi i sad očekujete da će svi da budu pošteni = glupi, da pošteno rade i zarade platu od koje ne mogu da prežive?! Kod nas je ceo sistem zasnovan na muvanju i muljanju pa što bi u ovoj oblasti bilo drugačije?

3cp0

pre 9 godina

... kada radnici budu imali plate bar 1000€, sa sadašnjm cenama na tržištubroba i usluga... Poboljšaće se kvalitet rada, urednost, motovisanost... produktivnost. Još ako se seljaku omogući pristojna zarada u odnosu na uloženi rad... Sve će doći na svoje mesto.
Ovako, poslodavci očekuju da radimo k'o Švabe, a da nas plaćaju k'o Kineze... Od čega da školujemo decu, lečimo roditelje i sebe, priuštimo sebi po koji sirotinjski godišnji odmor, jel od 200-300€?

uvek na strani naseg naroda i radnika

pre 9 godina

Prihvacen je nas radnik u svim zemljama sveta, hoce da radi kada ima siguran posao, sigurnu zaradu.
Nasi politicari su alavi kao i privatnici hoce za godinu dana da su najbogatiji, a to nema nigde i zato je nas radnik pocenjen, na zalost prvo od politicara koje treba da je sramota kada idu u svet da nas ponizavaju kao lenj narod.
Ne moze jedan radnik za sitne novce da stvara politicarima i privatnicima veliko bogatstvo.

Sve je ništa i ništa je sve

pre 9 godina

Ništa je sve!
Dodajte 0, pa da pričamo...
Baš bih voleo da vidim karakter radnika u Nemačkoj, Švici, Austriji...kad bi i njima plata bila 200 €

Božić

pre 9 godina

Živeći u zemlji u kojoj se kod radnika neguju osobine prosečnog poltrona ili partijskog nesposobnjakovića, a ne te navedene bajkovite kategorije, šta smo drugo mogli da očekujemo. Zemlja u kojoj je radnik potpuno obespravljen, na granici siromaštva i margini društva u čijem su centru kriminalci, političari i "aktivisti", ništa drugo ne može očekivati.

Marko

pre 9 godina

Ovo istraživanje uopšte nije tačno.
Ovo odgovorno tvrdim. Radio sam u raznim firmama i nigde ovo nije bio slučaj što se ovde opisuje.
Postojali su slučajevi nerada i poneki slučaj zloupotrebe bolovanja koji su se pri prvoj reorganizaciji završavali sa otkazom.
Ostale kolege se satiru od posla, prave fantastične rezultate i izuzetno ozbiljno shvataju svoje radne obaveze. Na bolovanje se ide samo kada se čovek toliko loše oseća, da jednostavno ne može da dođe do posla.
o alkoholu pa čak ni pušenju tokom radnog vremena nema ni govora.
Ne znam na osnovu kojih podataka i istraživanja je ovaj izveštaj urađen, ali moram ponovo da ponovim: Nije istina ovo što u njemu piše.

ajveks

pre 9 godina

Naravno da ovo pisu oni koji nemaju veze o zivotu kao ni dana radnog staza,pogledajte ove sto vode drzavu koliko imaju radnog staza i koji su im prvi poslovi u zivotu.

che

pre 9 godina

Motivacija za rad je zarada. Obzirom na prosecnu platu i da najveci broj ljudi prima oko 25.000 kakvu motivaciju, inovativnost, i kreativnost mozete da ocekujete? Ovo je anketa za drugi svet...neprimenljivo u Srbiji.

NYC

pre 9 godina

Za sve ove "radnike" sto komentarisu da ce poceti da rade kako treba tek kad im neko da platu iz EU, mogu samo da porucim - spremite se na duze cekanje.
Ispada po komentarima da ovde sede sve neke pcelice i Japanci a u stvari NIKAD u Srbiji nije postojala adekvatna sposobna i obrazovana radna snaga na nivou bilo koje srednje razvijene EU zemlje. Prema tome Srbi - tu ste gde ste zato sto takvi ste.

pribil

pre 9 godina

Za danasnje mizerne plate, da ne kazem tezu rec privatnici treba da slave sto imaju radnu snagu. Iluzorno je ocekivati da nego radi bez motivam Ljudima se ne placa prekovremeni ni praznici... Privatnici tesko izrabljuju ljude za sicu...To je prava istina! Na zapadu smo najbolji radnici...

marko

pre 9 godina

Па има и за то решење, смањите радницима пропорционално од плате, тих 35 %. Упс, па онда ће плата да дође до баснословних скоро 100 еура за месец рада, а то је евентуално лева ципела тих истих генијалних менаџера. Е кукавци, па јел има у њима и мало стида па да спасу и себе и нас од оваквих њихових бедних и јадних анализа. Дајте радницима поштене плате да људи више не иду ко слепци и ходају ко зомбији до судњег дана.

Sluzbenik

pre 9 godina

Ima tu svakakvih slucajeva,od neradnika,hvataca krivina i laznih invalida do ljudi kojima su stvarno trebali slobodni dani.Ja sam jedini put u svojoj karijeri uzeo lazno bolovanje i to kad sam cerku pratio na fakultet u Beograd,da smestim dete,jer supruga nije vozac.Nije mi zao,hteo sam da koristim godisnji odmor,uredno sam ga zatrazio jos mesec i po dana ranije,sef je nesto mudrovao o "potrebama sluzbe",ni hoce ni nece i na kraju sam preko prijatelja izdejstvovao bolovanje.I nije mi zao ni jedan sekund bilo.Naravno,"sluzba" nije nista pretrpela.

Sanja

pre 9 godina

Ovo istrazivanje je fantasticno! Poslodavci bi stvarno trebali da shvate sa kakvim kadrom imaju posla i da cuvaju ono sto vredi, ali oni su isuvise bahati, ne znaju da cene rad i trud, pa onda i treba da propadaju! I ove strane firme, dodje napravi milionsku fabriku na vrh male cuke i onda trazi strucni kadar medju stocarima, neka su im rekli!

rale72

pre 9 godina

Pa normalno da cu na lazna bolovanja kad strani poslodavac daje platu od 15.000 din.i to kasni 6 meseci.dajte radniku normalnu platu da bi koliko/toliko mogao sa njom da prezivi pa nece biti laznih bolovanja,ali posto je kod nas skoro pa robovlasnicki sistem,tesko ce se tome stati na put.

ИБАРСКИ ВУК

pre 9 godina

не можете да нас плаћате мизерно, а да радимо ко у немачкој....,,...,...неиде,..........погледајте успех наших људи у иностранству, а плаћени.........,све је у србији наопако

nehumani tip

pre 9 godina

za 8 godina staža u stranim kompanijama imam 2 nedelje bolovanja. Bolovanje neko vreme već ne koristim, već radije koristim odmor, pošto ga i onako već godinama u potpunosti ne iskoristim, a plata mi se ne umanjuje.
Imam dosta kontakta sa strancima i svi visoko cene naš odnos prema radu.
Verovatno firme u kojima sam radio ne oslikavaju verno sliku Srbije, ali je ta slika sasvim drugačija od opisane.
Mala plata nije prepreka da pošteno radite svoj posao, već je samo povod da sutra promenite ili platu ili poslodavca.

Nev

pre 9 godina

Dali je ovo radjeno globalno ili podeljeno shodno dali je javna sluzba/drzavna firma ili privatna, koja vrsta posla je u pitanju (rizicna ili ne) i sl. Isto tako treba porediti uslove na poslu onih koji se porede jer sigurno nije isto raditi kod privatnika na tezgi u NS (ili bile gde u unutrasnjosti sa zescom klimom) ili na Jadranu tokom zimskih meseci. Isto tako treba porediti broj dozvoljenih dana na odmoru jer neki privatnici namerno zakidaju i to pravo radnicima skracujuci im pravo na odmor ili ih uslovljavaju da uzmu odmor kad njima odgovara. I ono sto je najvaznije plate radnika, socijalno, uredjenost drzavne uprave tj. potrebno vreme da se odrade obicna papirologija recimo za pasos i slicno.....
Bez toga ovo je glupost.

Vladimir

pre 9 godina

Rad, rad i samo rad. Da se svaki građanin Srbije potrudi da radi 10% više, ova zemlja bi procvetala preko noći. Ali ne, svi bi prvo dobar posao i veliku platu pa tek onda (misle da će) ozbiljno da rade. Posle se čude što ih poslodavci tako tretiraju. Ako mi nisi koristan i ako mi ne pomažeš da pravim profit, šta ćeš mi?

Tesla

pre 9 godina

Nikada nisu ni bili radnici! Nasledstvo komunizma, geni su to! Navikli samo da kradu, otimaju varaju, kao u vreme komunizma! Ni ovamo preko nisu bolji, depresija nostalgija! Svaki lekarski izvestaj je takav.

miXajlo

pre 9 godina

8 godina kao preduzetnik, otprilike 20 dana odmora ukupno i 5 dana bolovanja.
10 godina u multinacionalki, svake godine mi propadalo 7-10 dana odmora, neplaceno prekovremeno, imao dva bolovanja, jedno od 3 dana zbog visoke temperature i drugo 10 dana zbog psihickih problema usled mobinga.
Vratio sam se u preduzetnike, nema puno para ali mi je bar glava zdrava...

ekonomista

pre 9 godina

a pise da je ovo bilo predstavljeno nemackim kompanijama. Sto Vucic ne usme ove podatke da pokaze "potencijalnim investitorima" kako je Srbija "super zemlja za investicije".

bajagibahat

pre 9 godina

kad je sve izvrnuto, 10 godina rada i nisam isao ni dan na bolovanje, da promenom poslodavca krece hajcenje radnika, pa operacije od pretezkih radova, sledeca promena poslodavca al naravno inostrani.. malo je bolje...

David Icke

pre 9 godina

Loše ste informisani, na zapadu ovako funkcioniše, uzmete bolovanje, posle izvesnog vremena dođu nadležni organi da vide da li ste kod kuće ako niste i ne dokažete da ste bili kod doktora, plaćate kaznu i ukida vam se pomoć, to znam sigurno, a za 1 mesec to ide na teret poslodavca e tu nisam siguran, još nešto lični lekar može da vam produži bilovanje do 12 meseci tek onda ako niste izlečeni idete na komisiju

švajcarac

pre 9 godina

U Srbiji država blokira a narod prevara i laže previše. Tako se zgorčuju dobri investitori. Šta da radi investitor kad u Rumuniju brže dođe do cilja nego u Srbiju? Zašto neki rođaci neće da uče strane jezike da odu iz Srbije? Niske plate su rezultat toga, a ne početak.

soft

pre 9 godina

svako ko je barem jednom u zivotu trazio radnika zna koji je to pakao u Srbiji. Neradnici, prevaranti, lopovi i neznalice su samo neke od ''sorti'' radnika u Srbiji.

Kada na kraju uspete da pronadjete dobrog radnika,treba ga cuvati po svaku cenu jer je u Srbiji to prava retkost.

Srecom na poslu imamo malu ekipu od 7 radnika koji su super i rade dosta dugo (6-7 godina minimum). kada nam je jedan kolega otisao u Ameriku da zivi pre 2 godine, bukvalno 6 meseci nismo mogli da nadjemo zamenu. Ne mozete da verujete koji je to talog bio. 20ak radnika smo probali i tek nakon 6 meseci smo nasli pravog koji je bio voljan da uci i na kraju adekvatno zameni starijeg kolegu. Ne znam sta je u Srbiji gore. Ici u opstinu po neku dozvolu ili naci dobrog radnika.

Vladimir

pre 9 godina

Zato smo tu gde jesmo. Bolje džaba da ležimo nego džaba da radimo. Ne može on mene toliko malo da plati koliko ja mogu malo da radim i sl. Ali duboko verujem da smo ipak vredna nacija i da je sve kako treba, pod tim mislim dobra plata, fiksno radno vreme, dobri uslovi rada, pravedno nagradjen trud i prekovremeni rad, kao i savest poslodavca da poštuje ljude koji mu donose zaradu, sve bi bilo drugačije...

Surovore@lan

pre 9 godina

Pa da su plate 1000€ ne bi sigurno neko trcao preko leta da radi na livadi na 40+ stepeni. Ovako radi za 250€ i to primi na svaka 3 meseca, a deci ce da da za dorucak obecanja od poslodavca.

Istina izrecena

pre 9 godina

Nista nas ne moze stimulisati,
ni mala, ni velika plata, ni dobar poslodavac.
Komunizam je uradio svoje, drustvo apsolutno sarlatansko
i plitko u svakom pogledu. Vredni i pametni su odavno
otisli. Ostali su foliranti i agresivni, polupismeni i
lenji. Ostao sam i ja. Spadam u sve ove grupe i sada mi
je jako zao, ali pomoci nece biti.

Vladimir

pre 9 godina

Rad, rad i samo rad. Da se svaki građanin Srbije potrudi da radi 10% više, ova zemlja bi procvetala preko noći. Ali ne, svi bi prvo dobar posao i veliku platu pa tek onda (misle da će) ozbiljno da rade. Posle se čude što ih poslodavci tako tretiraju. Ako mi nisi koristan i ako mi ne pomažeš da pravim profit, šta ćeš mi?

alimpije petronijevic

pre 9 godina

odlicno, i treba da je tako. naravno da ce da ode na selo da radi letnje poslove kad mu to pomaze da prezivi godinu, za razliku od obecanja da ce jednog dana dobiti platu kojom, ako je ikad i dobije, moze da obrise zadnjicu. u nepostenoj, nakaradnoj drzavi neposteni su i nakaradni poslodavci, sto proizvodi i nepostene i nakaradne radnike. kad ti neko ne obezbedjuje normalne uslove za rad, sasvim je normalno ocekivati ovakve rezultate ispitivanja.
po meni, radno vreme ne bi trebalo da traje duze od pet sati neto rada (nema odmora, kafa, cigara i sl.), cetiri dana nedeljno. samo to bi poboljsalo produktivnost radnika. kada bi se jos od posla moglo pristojno ziveti, sve bi izgledalo drugacije.

Zoran

pre 9 godina

Zato su nam i plate najmanje, najmanje godisnjeg odmora imamo, najmanje praznika. Za bolovanje zaista sumnjam, to mozda u javnim preduzecima i drzavnim firmama. Ja radim u brodogradilistu gde je Holandjanin vlasnik i radimo 9 sati a placeni smo 8h jer pauza za rucak i kafe su na nas trosak. Imamo 20 dana godisnjeg odmora.

popeye

pre 9 godina

А исти ти људи раде одлично у другим државама/системима/условима, јел су онда проблем људи или ово друго? Каква будалаштина, и ово "истраживање" је урађено на основу анкете!? Веродостојно.

NS

pre 9 godina

I onda nasi radnici odu "napolje" pa ih, sami poslodavci, pocnu hvaliti. Verovatno postoji razlika koja utice na promenu radnih navika? Meni odmah pada na pamet jedna! Kako se time nisu bavili?

Tesla

pre 9 godina

Nikada nisu ni bili radnici! Nasledstvo komunizma, geni su to! Navikli samo da kradu, otimaju varaju, kao u vreme komunizma! Ni ovamo preko nisu bolji, depresija nostalgija! Svaki lekarski izvestaj je takav.

NYC

pre 9 godina

Za sve ove "radnike" sto komentarisu da ce poceti da rade kako treba tek kad im neko da platu iz EU, mogu samo da porucim - spremite se na duze cekanje.
Ispada po komentarima da ovde sede sve neke pcelice i Japanci a u stvari NIKAD u Srbiji nije postojala adekvatna sposobna i obrazovana radna snaga na nivou bilo koje srednje razvijene EU zemlje. Prema tome Srbi - tu ste gde ste zato sto takvi ste.

ex-finansijer

pre 9 godina

Radio u stranoj banci 4 godine, 10 dana godišnjeg odmora ukupno (icepkano, "produženi vikendi" od dan, dva), plata 32.000, Beograd, 10 sati dvevno (sat pr ei posle smene), torture, mobing, iživljavanje, vanredni radni dani (subote, nedelje) koji se ne računaju, i srce jedan dan krene nejednako da kuca, tahikardija.

Dobijem bolovanje, krenulo ispitivanje, lekari, sve to kod nas sporo ide, i nakon 14 dana sačeka me otkaz, onaj blanko, koji smo svi potpisali kada smo se zapošljavali.

Već skoro dve godine sam bez posla. na sledećem, nikada više na bolovanje makar umro na poslu.

Slobodni Klikeri

pre 9 godina

А исти ти људи раде одлично у другим државама/системима/условима, јел су онда проблем људи или ово друго? Каква будалаштина, и ово "истраживање" је урађено на основу анкете!? Веродостојно.
(popeye, 29. septembar 2014 11:35)
Ne,ne. Greska. Ti koji dobro i vredno rade u drugim drzavama oni su oduvek bili vredni,zato su i otisli van,da svojim radom zarde vise. A,ovi koji se spominju u anketama oni ostaju u Srbiji doveka. Sto je i logicno jer za takve Srbija je mila majka. Eventualno po neki od njih se prevari da proba da ode preko,raspomamljen pricama o zaradi,jer misli da svuda moze da se vara i zabusava,budu kratko,2-3 meseca pa se vrata nazad i pricaju kako je svuda sve propalo i kako nigde nije kao u Srbiji. I stvarno,nigde nije kao u Srbiji.
Nas mentalitet je sledeci-ako neko vidi ili zna da njegov pretpostavljeni ii kolega nesto krade,vara ili muva,on ne pokusava to da spreci,da upozori...vec se odmah pristupa oportunistickom sistemu "kad moze on mogu i ja".

s

pre 9 godina

srbija je duboko podeljena zemlja.50%ne radi nista i prima platu a 50%ne radi i ne prima platu.a 10%(=110%)se ubija od posla i ko zna šta dobiju.tako da ovaj clanak ima naucno obrazloženje .zašto nas posao ne interesuje.

ИБАРСКИ ВУК

pre 9 godina

не можете да нас плаћате мизерно, а да радимо ко у немачкој....,,...,...неиде,..........погледајте успех наших људи у иностранству, а плаћени.........,све је у србији наопако

SNS BOT BR.458

pre 9 godina

Gospodo kapitalisti kako to da su Srbi preko dobri radnici,ako ne i najbolji? Šta očekujte da vam neko gine na poslu za 200e, i puni vaše džepove.

Brut

pre 9 godina

Možda je tako u državnim firmama ali ljudi ja radim u privatnoj firmi vec više od 2 godine i bio sam na bolovanju ukupno 2 dana. Oni koji zloupotrebljavaju bolovanje dobiju momentalni otkaz.

Realista

pre 9 godina

Kao privatnik, 14 godina nisam bio na bolovanju niti mi je iko ista platio...radim po 10 sati dnevno u proseku sa mesecni prihod manji od prosecne plate u srbiji koja se racuna na osnovu plate u javnom sektoru koje se opet isplacuju iz mojih poreskih obaveza!
To je paradoksalno i zato je tako kako nam je.

Beogradjanin

pre 9 godina

Istina je da smo lenji i neradni ali koliki deo odgovornosti snose i poslodavci?
Ako neko radi 24/7, za minimalac na koji jos nije ni prijavljen, kako mozes da ga motivises da ne uzima laznja bolovanja i smislja nacine da izbegne posao?

nehumani tip

pre 9 godina

za 8 godina staža u stranim kompanijama imam 2 nedelje bolovanja. Bolovanje neko vreme već ne koristim, već radije koristim odmor, pošto ga i onako već godinama u potpunosti ne iskoristim, a plata mi se ne umanjuje.
Imam dosta kontakta sa strancima i svi visoko cene naš odnos prema radu.
Verovatno firme u kojima sam radio ne oslikavaju verno sliku Srbije, ali je ta slika sasvim drugačija od opisane.
Mala plata nije prepreka da pošteno radite svoj posao, već je samo povod da sutra promenite ili platu ili poslodavca.

rob

pre 9 godina

kako Vas nije sramota da objavljujete ovakve clanke, o cemu vi pricate.
Ja sam od Janura meseca do Avgusta promenila tri poslodavca od izmedjuostalog i nemackog poslodavca i svako ali svako od njih mi nije isplatio punu platu ili nikakavu platu jos ja finansirala troskove obroka i odlaska do posla i nazad i zaduzila se kao grcka i nika d dinara nisam videla osim obecanja bice i tako te navlace svakog dana da dolazis na posao u nadi bice.
E pa necu vise necu ja da radim za dzabe i za obecanja, moja deca su navikla da jedu svakog dana a ne kad se kome nakrivi.

A toga ima 99% u nasoj privredi ne racunam drzaven firme.
Sram Vas bilo za ovaj tekst.

Marko

pre 9 godina

Ovo istraživanje uopšte nije tačno.
Ovo odgovorno tvrdim. Radio sam u raznim firmama i nigde ovo nije bio slučaj što se ovde opisuje.
Postojali su slučajevi nerada i poneki slučaj zloupotrebe bolovanja koji su se pri prvoj reorganizaciji završavali sa otkazom.
Ostale kolege se satiru od posla, prave fantastične rezultate i izuzetno ozbiljno shvataju svoje radne obaveze. Na bolovanje se ide samo kada se čovek toliko loše oseća, da jednostavno ne može da dođe do posla.
o alkoholu pa čak ni pušenju tokom radnog vremena nema ni govora.
Ne znam na osnovu kojih podataka i istraživanja je ovaj izveštaj urađen, ali moram ponovo da ponovim: Nije istina ovo što u njemu piše.

uvek na strani naseg naroda i radnika

pre 9 godina

Prihvacen je nas radnik u svim zemljama sveta, hoce da radi kada ima siguran posao, sigurnu zaradu.
Nasi politicari su alavi kao i privatnici hoce za godinu dana da su najbogatiji, a to nema nigde i zato je nas radnik pocenjen, na zalost prvo od politicara koje treba da je sramota kada idu u svet da nas ponizavaju kao lenj narod.
Ne moze jedan radnik za sitne novce da stvara politicarima i privatnicima veliko bogatstvo.

švajcarac

pre 9 godina

U Srbiji država blokira a narod prevara i laže previše. Tako se zgorčuju dobri investitori. Šta da radi investitor kad u Rumuniju brže dođe do cilja nego u Srbiju? Zašto neki rođaci neće da uče strane jezike da odu iz Srbije? Niske plate su rezultat toga, a ne početak.

Sve je ništa i ništa je sve

pre 9 godina

Ništa je sve!
Dodajte 0, pa da pričamo...
Baš bih voleo da vidim karakter radnika u Nemačkoj, Švici, Austriji...kad bi i njima plata bila 200 €

pribil

pre 9 godina

Za danasnje mizerne plate, da ne kazem tezu rec privatnici treba da slave sto imaju radnu snagu. Iluzorno je ocekivati da nego radi bez motivam Ljudima se ne placa prekovremeni ni praznici... Privatnici tesko izrabljuju ljude za sicu...To je prava istina! Na zapadu smo najbolji radnici...

Tanja

pre 9 godina

Ovako rađeno istraživanje je u najmanju ruku tendenciozno. Lepo je neko ispod u komentaru postavio pitanje: a kako to da ti isti ljudi, kada odu na "privremeni" rad u neku uređenu zemlju i rade taj isti, ili čak manje dobar posao za puno veću platu rade itekako dobro? Pa u Nemačkoj postoji gro naših ljudi koji tamo rade, kako to da se gazde u Nemačkoj ne žale na njih? Nego baš mi ovde ne valjamo? Neće biti da je tako. Normalno je da čovek BEZ ADEKVATNE MOTIVACIJE neće pokazati ni kreativnost, ni volju, ni interes za posao. Ako gospoda poslodavci na adekvatan način motivišu svoje radnike, pa plate ili na neki drugi način nagrade ono što čovek uradi preko norme ili prekovremeno, ili ako pokaže inicijativu, nađe pametno rešenje za poslovni problem, šta god, ako se nagradi zbog toga to će ga m o t i v i s a t i da i dalje radi isto ili još bolje. Zašto u tom istraživanju nisu napisali da u Srbiji vlada poslovna atmosfera koja podstiče nerad samim tim što rad i zalaganje ne nagrađuje, često čak i kažnjava. Kadriranje je po principu ko se šefu najviše sviđa, ili ko ima vezu, taj napreduje, a ne onaj koji je svojim radom, stručnošću, znanjem ili zalaganjem zaslužio. Ispade da svi uzimamo bolovanja da bismo išli na njivu, ja nemam njivu, ne uzimam bolovanje sem kad moram jer mi od plate skidaju trećinu za bolovanje, radim i kad sam bolesna. A koliko je meni poznato ni Nemci efektivno ne rade čitavih osam sati http://www.economist.com/blogs/freeexchange/2013/09/working-hours

marko

pre 9 godina

Па има и за то решење, смањите радницима пропорционално од плате, тих 35 %. Упс, па онда ће плата да дође до баснословних скоро 100 еура за месец рада, а то је евентуално лева ципела тих истих генијалних менаџера. Е кукавци, па јел има у њима и мало стида па да спасу и себе и нас од оваквих њихових бедних и јадних анализа. Дајте радницима поштене плате да људи више не иду ко слепци и ходају ко зомбији до судњег дана.

Sluzbenik

pre 9 godina

Ima tu svakakvih slucajeva,od neradnika,hvataca krivina i laznih invalida do ljudi kojima su stvarno trebali slobodni dani.Ja sam jedini put u svojoj karijeri uzeo lazno bolovanje i to kad sam cerku pratio na fakultet u Beograd,da smestim dete,jer supruga nije vozac.Nije mi zao,hteo sam da koristim godisnji odmor,uredno sam ga zatrazio jos mesec i po dana ranije,sef je nesto mudrovao o "potrebama sluzbe",ni hoce ni nece i na kraju sam preko prijatelja izdejstvovao bolovanje.I nije mi zao ni jedan sekund bilo.Naravno,"sluzba" nije nista pretrpela.

ekonomista

pre 9 godina

a pise da je ovo bilo predstavljeno nemackim kompanijama. Sto Vucic ne usme ove podatke da pokaze "potencijalnim investitorima" kako je Srbija "super zemlja za investicije".

Milos

pre 9 godina

Pa naravno kad stranci koji zapošljavaju radnike ovde plaćaju ih 250e i ako imaju srece, pa moraju da rade još dva posla kako bi preživeli, a doktori posle 10 godina učenja i specijalizacije imaju platu od koje ne može da se živi i sad očekujete da će svi da budu pošteni = glupi, da pošteno rade i zarade platu od koje ne mogu da prežive?! Kod nas je ceo sistem zasnovan na muvanju i muljanju pa što bi u ovoj oblasti bilo drugačije?

Coffee room

pre 9 godina

Prvo mora da se odvoji efektivan o teorijskog rada. Mnogi poslovi koji zahtevaju osmo cadovno radno vreme mogu da se odrade za 2-3 sata efektivnog rada, to mislim na "intelektualni " rad. Fizicki rad je nesto drugo, kod njega je problem "norma" koja je cesto prevelika. A istina u celoj prici je uvek "negde izmedju" niti poslodavci treba toliko da "pritiskaju" radnike, niti radnici treba da se neprofesionalno odnose prema poslu. Cinjenica je da su kod nas svi radnici slabo placeni i to je cinjenica koju niko ne moze da opovrgne. Nije bitno cime se bavi, da li radi u "Maxiju" na kasi i prima 28000 ili leti u Air Serbiji i prima 230000. Plate moraju da se povecaju i tacka i mnogi problemi ce biti reseni, ali onda nece razni "dobrotvori" iz inostranstva da dolaze ovde i da nas izrabljuju kao Vijetnamce i Kineze, a na kraju vracamo se na krivca u celoj situaciji a to su politicari tj vlade svih "trecih zemalja" sveta, koji to dozvoljavaju. Ta kazu kod nas i u Kini itd itd, alo minimalac 1000 e, sta bi bilo, investitori bi se pokusali povuci u druge zemlje, ali kada bi videli da vise takvih nema opet bi se vratili i bili zadovoljni da sada od jednog para patika zarade 30$ a ne 80$. I tacka, tako je jednostavno, svi koji kazu drugacije prodaju maglu za velike pare.

Isterivac botova

pre 9 godina

Obrazlozenje je u najmanju ruku jako glupo. Koliko realno ima onih koji idu na selo da obavljaju sezonske poslove? 1000, 5000?
A drugo, pa to su ocigledno vredni ljudi cim su spremni na 40 stepeni da beru visnje za 10, 15 evra? Pa ko bi lud to zamenio sa dobrim radnim mestom sa normalnim uslovima?
Cinjenica je da u Srbiji ima mnogo vise ljudi kojima mesecima i godinama kasni plata i da je to pravi uzrok. Jer niko nije lud da seodrekne 35% plate od 20, 30, 50000 i vise. Plus sto su svi u kreditima..

Misirac

pre 9 godina

Radna navika i disciplna na radu se uči i stiče od starijih kolega.Ako te iste kolege spavaju na poslu i vuku se po bolovanjima po pola god.sta nov radnik ima i može da nauči.Naravno da plata igra glavnu ulogu.

che

pre 9 godina

Motivacija za rad je zarada. Obzirom na prosecnu platu i da najveci broj ljudi prima oko 25.000 kakvu motivaciju, inovativnost, i kreativnost mozete da ocekujete? Ovo je anketa za drugi svet...neprimenljivo u Srbiji.

3cp0

pre 9 godina

... kada radnici budu imali plate bar 1000€, sa sadašnjm cenama na tržištubroba i usluga... Poboljšaće se kvalitet rada, urednost, motovisanost... produktivnost. Još ako se seljaku omogući pristojna zarada u odnosu na uloženi rad... Sve će doći na svoje mesto.
Ovako, poslodavci očekuju da radimo k'o Švabe, a da nas plaćaju k'o Kineze... Od čega da školujemo decu, lečimo roditelje i sebe, priuštimo sebi po koji sirotinjski godišnji odmor, jel od 200-300€?

Nev

pre 9 godina

Dali je ovo radjeno globalno ili podeljeno shodno dali je javna sluzba/drzavna firma ili privatna, koja vrsta posla je u pitanju (rizicna ili ne) i sl. Isto tako treba porediti uslove na poslu onih koji se porede jer sigurno nije isto raditi kod privatnika na tezgi u NS (ili bile gde u unutrasnjosti sa zescom klimom) ili na Jadranu tokom zimskih meseci. Isto tako treba porediti broj dozvoljenih dana na odmoru jer neki privatnici namerno zakidaju i to pravo radnicima skracujuci im pravo na odmor ili ih uslovljavaju da uzmu odmor kad njima odgovara. I ono sto je najvaznije plate radnika, socijalno, uredjenost drzavne uprave tj. potrebno vreme da se odrade obicna papirologija recimo za pasos i slicno.....
Bez toga ovo je glupost.

rale72

pre 9 godina

Pa normalno da cu na lazna bolovanja kad strani poslodavac daje platu od 15.000 din.i to kasni 6 meseci.dajte radniku normalnu platu da bi koliko/toliko mogao sa njom da prezivi pa nece biti laznih bolovanja,ali posto je kod nas skoro pa robovlasnicki sistem,tesko ce se tome stati na put.

Sanja

pre 9 godina

Ovo istrazivanje je fantasticno! Poslodavci bi stvarno trebali da shvate sa kakvim kadrom imaju posla i da cuvaju ono sto vredi, ali oni su isuvise bahati, ne znaju da cene rad i trud, pa onda i treba da propadaju! I ove strane firme, dodje napravi milionsku fabriku na vrh male cuke i onda trazi strucni kadar medju stocarima, neka su im rekli!

ajveks

pre 9 godina

Naravno da ovo pisu oni koji nemaju veze o zivotu kao ni dana radnog staza,pogledajte ove sto vode drzavu koliko imaju radnog staza i koji su im prvi poslovi u zivotu.

Božić

pre 9 godina

Živeći u zemlji u kojoj se kod radnika neguju osobine prosečnog poltrona ili partijskog nesposobnjakovića, a ne te navedene bajkovite kategorije, šta smo drugo mogli da očekujemo. Zemlja u kojoj je radnik potpuno obespravljen, na granici siromaštva i margini društva u čijem su centru kriminalci, političari i "aktivisti", ništa drugo ne može očekivati.

bajagibahat

pre 9 godina

kad je sve izvrnuto, 10 godina rada i nisam isao ni dan na bolovanje, da promenom poslodavca krece hajcenje radnika, pa operacije od pretezkih radova, sledeca promena poslodavca al naravno inostrani.. malo je bolje...

miXajlo

pre 9 godina

8 godina kao preduzetnik, otprilike 20 dana odmora ukupno i 5 dana bolovanja.
10 godina u multinacionalki, svake godine mi propadalo 7-10 dana odmora, neplaceno prekovremeno, imao dva bolovanja, jedno od 3 dana zbog visoke temperature i drugo 10 dana zbog psihickih problema usled mobinga.
Vratio sam se u preduzetnike, nema puno para ali mi je bar glava zdrava...

David Icke

pre 9 godina

Loše ste informisani, na zapadu ovako funkcioniše, uzmete bolovanje, posle izvesnog vremena dođu nadležni organi da vide da li ste kod kuće ako niste i ne dokažete da ste bili kod doktora, plaćate kaznu i ukida vam se pomoć, to znam sigurno, a za 1 mesec to ide na teret poslodavca e tu nisam siguran, još nešto lični lekar može da vam produži bilovanje do 12 meseci tek onda ako niste izlečeni idete na komisiju