Nedelja, 25.08.2013.

09:02

10 najplaćenijih IT zanimanja

Izvor: Tanjug

10 najplaæenijih IT zanimanja IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

Pepi

pre 10 godina

Jedna od najplacenijih IT pozicija je dizajner algoritama za trgovinu na berzama. Tu godisnje plate lako prelaze 300 000 a za specijaliste idu i preko milion. Pogledajte oglase Goldman Sachs i slicne.

S

pre 10 godina

Tekst počne lepo, sa interesantnim informacijama, a onda se pretvori u nešto što liči u plaćeni oglas i reklamu, sa sve cenama usluga...

Bivši ITA student

pre 10 godina

Ne znam zašto pljujete ITAcademy kada se niste školovali kod njih. Ja sam zavšio 2011. i mogu da potvrdim da ovu ne tako malu platu (oko 1500e mesečno osnova) dugujem njima, prezadovoljan sam. Ali ako ne vežbaš i ne radiš samostalno ništa ne pada sa neba.

brm

pre 10 godina

IT sutručnjak se ne postaje dobijanjem neke diplome, Ljudi su kod nas opsednuti papirom. Imate na internetu izvore znanja koje nećete steći ni u jednoj akademiji. A dalje, rad, praksa,...zavisi od vas koliko se uporni i voljni da radite na sebi. Ako niste fanatik koji je zaljubljen u ovaj posao, vaš maksimalni domet je nešto preko prosečne plate u Srbiji. Ovo nisu poslovi iz kojih dobijete diplomu i radite do kraja života. Morate sve vreme i da učite da ne ispadnete iz toga. To je zanat koji mora da se voli i nije lak.

Banezi

pre 10 godina

Ekonomska( a i logicka) racunica je sledeca : IT sektor ce u narednih desetak godina da dozivi procvat , dakle profitirace onaj ko otvori IT "akademiju " :-)

zile

pre 10 godina

kukaju poslodavci kako nema kvalitetnih ljudi u srbiji a to nije tacno. za sebe smatram da sam kvalitetan ali ako mi ponudi manje od 1000e necu ni da razmatram. a desavalo mi se da misli da moze da me zaposli za 500-600e a sutra kuka kako ne moze da nadje radnika. pa za koje pare mislite da nabavite it strucnjaka koji sedeci u srbiji moze da radi za bilo koju usa ili evropsku firmu kao da se tamo nalazi? i znam puno i programera i linux administratora i it menadzera i ne znam nikoga ko radi za manje od 1000e, a znam neke koji rade i za preko 3000e.
it luduje takvim tempom da, dzabe ako si zavrsio fax ili ne, stanes da radis na sebi. to sto znas danas za par godina je nista. moras svakodnevno da kupis nova znanja. ali to ces dobro naplatiti

mrfreedom

pre 10 godina

"IT Akademija" ovim tekstom pokusava da manipulise i namami nove djake u svoju malu skolicu. Sam tekst je vrlo manipulativan jer izostavlja bitne stavke. Oni tamo na tom kursu daju samo osnove, jer i ne mogu vise od toga za tako kratko vreme. I to je ok, u pocetku ljudima i treba najvise podstreka da se pokrenu. Ali nivo znanja za te plate koje oni pominju se stice nakon godina i godina napornog rada i desetina projekata. Sem ako neko nije bas super talentovan, ali takav sigurno nece kod njih doci. Npr u moju firmu nikada ne bih uzeo PHP programera sa manje od 5 godina iskustva ali i tada bi morao da pokaze prilicno dobre reference. Cak i za Photoshop 3 godine iskustva je malo.
Posao nije nimalo lak i potrebno je da se ima i ljubav i talenat za njega. Ali da, moguce je nakon dosta godina rada (celodnevnog) doci u dobar tim i na dobru poziciju, ili sopstvenom vizijom napraviti neki znacajan projekat, i uzivati u plodovima svoga rada.

Veliki brat

pre 10 godina

Kad pročitate kako je nasato DMS iz Novog Sada, to je jedan od recepata za uspeh.

Skupite ljude i napravite firmu (umesto da svako ušteđevinu potroši na auto ili garsonjeru), kad se firma malo razvije, prodate je jakoj stranoj firmi (u slučaju DMS prodat je španskom Telvent-u koga je kasnije kupio Schneider).
Još jedan dokaz da nisu svi profesori univerziteta teoretičari i da ne umeju da naprave dobar biznis.

Ključna stvar je što stupendiraju studente koji moraju u početku bar DVA sata svaki dan da provode u firmi, da bi pri kraju studija bili u firmi već po 6 sati i imali stipendiju 400 evra (dakle, prosečna plata u Srbiji).

Tako dobijete zaposlenog koji je poprilično već upoznat sa poslom, ima neko iskustvo, a ima i motiv da se u toku studija ozbiljno usavršava u znanju, za razliku od onih koji uče samo da bi položili ispite.


Na žalost, u Srbiji je ovakvih firmi VEOMA MALO, jer naši privatnici hoće gotovog stručnjaka zajedno sa iskustvom, pa kukaju na fakultete kako su loši i studente uče samo neku teoriju, a sami su nespremni da daju neke stipendije (pa makar i 100e mesečno) i da omoguće studentima da neko vreme provode kod njih u firmi. A tek o platama da ne pričam.

Takođe, voleo bih da vidim u komentarima i iskustva nekih koji su bolje upoznati sa radom i platama u ComTrade Group, S&T Group, Ssseco SEE, Combis, ABSoft i sličnim firmama.

nino

pre 10 godina

IT, ti bez faksa zaradjujes 2000 eur mesecno u Srbiji. To je 6 prosecnih plata. To prakticno znaci da ces za 6 godina zaraditi ono sto ljudi u Srbiji u proseku zarade za citav radni vek. Sjajno! Cestitam, mada ti i zavidim.
Onda je ok 10.000 u Americi, gde je prosecna plata 10 puta veca nego kod nas. To potpuno opravdava tezu da je uciti za neko IT zanimanje vise nego isplativo pa cak i kod nas, ali i da fax u toj struci nije presudan.

IT

pre 10 godina

Narucen tekst. Problem u .RS je taj sto su mesta kao sto su CIO, PM, IT manager rezervisana za ljude sa vezama... uz casne izuzetke, retko ko ume taj posao da radi.. koliko sam se samo politickih prica naslusao od razlicit IT managera...

Nisam zavrsio fakultet, poceo sa 400e, 10god kasnije ( i mnoooogo neprepsavanih noci ) imam 1500 + na dodatke i bonuse jos 500.. sto zavisi i od uspeha firme... verujem da retko mogu preko toga sem ako ne odem u management ili prekograne... tako da te price "zavrshish njihov faks i ceka te posao do 5000eur zvuci neozbiljno"

petarAndroid

pre 10 godina

@programer
Sto se odmah ljutis? Ja nesto ne nadjoh na njihovim sajtovima akreditovane programe za mobilne platforme. Mozda mozes da mi pomognes. Postoji li nesto slicno na Megatrendu, Singidunumu ili na ETFu? Verujem da je ETF najbolji u tome, ali ako treba da se plati da pitam i za ova dva privatna.

programer

pre 10 godina

@petarAndroid

Pročitaj malo pažljivije moj prethodni komentar. Dakle, za FTN i RAF znam da se sigurno izučava programiranje mobilnih aplikacija, dok za ostale fakultete koji se bave programiranjem (između ostalog) nisam siguran. Poenta je da ovo što piše u članku nije tačno - IT Academy nije jedino mesto gde se razvoj mobilnih aplikacija izučava, već da postoje i fakulteti na kojima se mogu steći takva znanja.

maks

pre 10 godina

Ta zanimanja su precenjena. Poljoprivreda i uzgoj hrane su zapostavljene grane jer zarad mira u kuci drzave limitiraju cenu hrane pa tako poljoprivreda nema perspektivu. Doci ce dan kada kako kaze lik sa poljoprivrednog kada ce jesti tastaturu i android aplikaciju odstampanu na papiru.

petarAndroid

pre 10 godina

@programer

A kako ti druze mozes da napises "sigurno" i "nisam siguran" i da ti to bude komentar. Jel imaju ili nemaju smerove za mobilne aplikacije?

programer

pre 10 godina

Ne razumem kako možete da napišete da je jedino mesto u Srbiji gde se može naučiti razvoj mobilnih aplikacija - IT Academy, kada se razvoj za Android platformu sigurno izučava i na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu (FTN) i na Računarskom fakultetu (RAF), dok za ETF, MATF i FON nisam siguran, a plus se na ovim mestima dobija fakultetska diploma, a i stiču se dosta šira znanja o programiranju od nekog kursa.

Зоран

pre 10 godina

"Radim kao Project Manager u top svetskom brendu u Kaliforniji i plata mi je $160.000 bruto. To je otprilike $10.600 mesecno. Kazem "otprilike" jer su ovde sve uradili da zakomplikuju koliko zaradjujes."

Не верујем ти. Моја жена док радила ѕа болницу као лекар имала 160.000 бруто. Али место је било неразвијено, порези су мањи и није било у КАЛИФОРНИЈИ, која је позната по великим порезима. Имала је 9200 чисто месечно. Поред тога први пут чујем да се у Америци не зна нето јер ти неко компликује обрачун од бруто на нето. Може да се разликује од државе до државе, али не и да се не зна. Много си ми сумњив.

Ivan V

pre 10 godina

@ android.programer

Pet godina radis, jos si na pocetku. Drugo, lepo je to sto programiras za Android, ali moras paralelno da radis iOS i jos da dodas WebRTC. Nemoj da kukas, prouci sve ovo do poslednjeg bajta source koda, pa ces raditi jace projekte, odavde is .rs

Nele

pre 10 godina

"welcome to Srbija, 25. avgust 2013 13:01"

Lično mislim da je plata od 20.000 din prevelika za čoveka sa masterom koji piše reč "kompijuter"!

Hvala administratoru na objavi

pre 10 godina

@Kalifornija
>Uglavnom IT Project Manager ili Technical Project Manager je posao
>buducnosti ima ih sve vise i sve su trazeniji. Dosta ima ljudi iz
>Srbije da su Project Manageri ovde u silicijumskoj dolini i svi prolaze
>vise nego odlicno. Tako da bi to trebalo da se uvrsti na listu.

Sestra mi je otišla u London i tamo je Project Manager (Scrum Master). Odlično joj ide ali se zbog muževljeve karijere u decembru sele u San Francisco. Dobro bi joj došla pomoć u vezi snalaženja u novoj sredini, novih običaja, CV-ja, nalaženja smeštaja i posla i svega ostalog.

Kalifornija, ako si možda voljan da pomogneš, kontakt je goldilocks_telenormail.rs

PMI/PMP

pre 10 godina

Radim kao Project Manager u top svetskom brendu u Kaliforniji i plata mi je $160.000 bruto. To je otprilike $10.600 mesecno. Kazem "otprilike" jer su ovde sve uradili da zakomplikuju koliko zaradjujes.
Mislim da je Kalifornija trenutno strasno dobro mesto za IT strucnjake bilo koje vrste.
(Kalifornija, 25. avgust 2013 11:47)

Slicno je i Evropi sto se tice bruto plate za najbolje Project manager-e (oni koji vode jako velike projekte na kojima rade i po nekoliko stotina ljudi). Medjutim u Evropi su u vecini zemalja veliki porezi na plate, u vecini zemalja su na visoke plate izmedju 40 i 60 procenata. Koliki su porezi na plate u Kaliforniji?

CEO

pre 10 godina

Pa kad ste glupi pa svi Vi klinci pravite istu grasku.

Nije poenta kada si mlad na trosku roditelja da se sto pre zaposlis ko rob i radis za druge za neku platicu i trosis to na provod i prezivljavas dok se tamo neko bogati. Gde ces biti za 10 godina? Verovatno na istom.

Poenta je da nadjes nekoliko slicnih ljudi programera ili ljudi koji imaju dobre ideje i vizije i da sa njima napravis firmicu i posle 2 godine odricanja ubodes nesto dobro i krenes da zaradjujes milione.

Posle si ti gazda za koga rade takvi isti kao ti koji nisu na vreme imali viziju u glavi sta sve mozes ako radis na tome.

Poruka za sve mlade programere. Pocnite da razmisljate drugacije tj. kao ameri i imacemo gomilu milionera. Pustite te price rad za platu i trosenje svega na osnovne potrebe i eventualno jednom godisnje letovanje.

Zar ne bi zeleli da ulozite trud i rad u nesto dobro i posle nekoliko godina da vise ne razmisljate o tome gde cete i za koliko raditi?

welcome to Srbija

pre 10 godina

Ljudi koji rade za kompijuterom i do 10.000 evra, a ja sa masterom na poljoprivrednom fakultetu radim za 20.000 dinara. Sramota. Neka dođe do nestašice hrane i vode pa neka svi jedu tastature i zive od programiranja. SRAMOTA!!!!!

Utissak

pre 10 godina

Raspitajte se ljudi o IT academiji kod profesora,i ljudi koji rade u ozbiljnim kompanijama.moj drig je studirao,nije bio odusevljen.a i u razgovoru sa profesorima nisam dobio pozitivan odgovor.

Ivan Grozni

pre 10 godina

"Kako drzava dozvoljava da naziv Academy koriste firme koje daju kurseve!?" (Dutrich, 25. avgust 2013 12:03)

Dutrich, dao sam ti plus a da ni sam ne znam zašto, verovatno iz sažaljenja, jer ne znaš šta znači Akademija i čime se ona bavi i ko sve može i sme da koristi to ime za svoju "bašticu znanja". Ah, ta arogantna i sirova komunistička uniformisanost i danas na svakom koraku: "Zna se ko sme da se piše partija i kraj svake priče!" - titodebilizam pur. Od svega je najteže je ljudima izbrisati te duboko usađene crvene gluposti iz glava i kod nas će sad biti potrebni vekovi za to. Zato si i dobio moj plus. Nisi ti kriv, ni ti je to tvoje mišljenje i znanje.

Milan

pre 10 godina

Dobro je rekao Nikola Simic davno, zinulo vam dupe za pare.. Da nam bi hiljade evra i da idemo iz Srbije, a samo postajemo veci robovi nego sto jesmo, dajemo dusu za neku platu da bi kupili nove telefone, skupa auta, isli na ekskluzivna letovanja, pa se hvalili po facebook-u i sto veca plata to nam sladje da radimo, ne bi prekidali sa poslom... Zivim na selu, proizvodim svoju hranu, imam platu 400 evra u obliznjem gradicu i imam sve sto mi treba. Studirao sam u Beogradu i video sam sta je zivot na gradu za nas koji smo srednja klasa...

Naivno

pre 10 godina

Ako ce IT Akademija da nas vodi u svetlu buducnost, onda nam spasa nema... a vi je reklamirate, kao da je MIT! Govorim iz licnog iskustva, nazalost, nemam nijednu lepu rec za tu instituciju...

Ivan V

pre 10 godina

Ne znam sta se palite, ove pare mogu i u Srbiji da se zarade ako radis za strance, i to da ne izlazis iz kuce.
(freeman, 25. avgust 2013 11:55)

Slazem se, a i ja i par vecih ajkula koje znam drmaju cak i preko 5k+ baksa od kuce iz Srbije za poziciju Software Architect.

Mladi ljudi IT struke koji sada odlaze u USA nisu svesni da rade potpuno pogresnu stvar. Sada je u US postalo pravilo da se programeri i manageri srednjeg nivoa outsource-uju iz zemalja treceg sveta. Pritom plata zavisi pre svega od toga koliko vasi projekti donose kompaniji a ne od toga da li ste u zabacenom delu sveta u kome se lepo moze ziveti od 500 jura mesecno.

Naravno, postoji jedna mala zackoljica, kao Software Architect morate biti interdisciplinarni guru, dakle, morate biti jaki u svim IT koje su u trendu, ako jednu od njih ne poznajete toliko dobro da mozete upravljati timom ne mozete primirisati ovoj poziciji.

Ipak, najveci problem drzave Srbije je sto vecina nas koji radimo na ovaj nacin pare uopste ne unosimo u Srbiju, vec investiramo i reinvestiramo u sopstvene firme u inostranstvu.

Lep pozdrau za gosp. Simiča :)

android.programer

pre 10 godina

ovakvi clanci su uvreda za zdrav razum nas programera i celu nasu profesiju. Sramota, osecam se bedno jer iznosite neistine u sklopu reklame privatne firme koja placa ovaj clanak!
Da bih povecao sanse da mi objavite komentar, samo da iznesem istinite podatke:
Android programer u Srbiji koji je dobar, sto znaci da ima bar par godina Java backgrounda pre nego je poceo sa Androidom, a onda razvijao Android aplikacije bar dve godine, placen je oko 800-1300 eura neto u proseku, u BG nesto vise. Takvih ima u promilima. U sopstvenoj firmi od zimus pokusavamo da nadjemo bilo koga sa slicnim iskustvom, i jednostavno nema ljudi. Nema! Razumete?
Ovakvi ljudi se ne stvaraju preko noci, zavrsili oni nekakve akademije, fakultete ili sta vec. Tacka.
Plate u inostranstvu, samo jedan primer - u Nemackoj, konkretno Berlin i Hamburg, imao sam ponude da kao senior Android programer (sa 10ak uspesnih samostalno izvedenih projekata iza sebe na toj platformi, i svasta nesto drugo) radim za oko 50,000 eura godisnje, bruto! To dodje oko 3000 eura neto, u Berlinu, za senior Android poziciju! Tacka!
Dalje, pocetne plate u Srbiji za ovaj deo ITa su 30,000 do 40,000 dinara!
Prestanite sa obmanama o nama programerima! Ja radim full time preko pet godina, overtime mi je svake radne nedelje od 10 do 50% (neplacen, naravno), neretko i vikendom se zaglavi, kad se dogura tu gde sam sa iskustvom onda posla ima preko glave, ali i dalje vucem kredit za mali gradski auto star sedam godina i stanujem privatno, i neretko ne vidim dnevno svetlo sem ujutru kada idem na posao.
Samo molim da objavite ovo zarad ISTINE. HVALA.

milican

pre 10 godina

Ne znam zasto nisu objavili spisak svih zanimanja?! Bilo bi interesantno videti koja su. Ovako ostaje utisak da je jedino programiranje mobilnih aplikacija jedino u trendu.
Ja i pored pljuvanja ovakvih tekstova mislim da je dobro videti sta je na najrazvijenijem IT trzistu na svetu trazeno. Vecina poslova se moze ugovoriti i online. To znaci da smo i mi posredno na tom trzistu. Sto se tice ITAcademy mislim da je ok da im prikazu bar naziv u clanku ako su se potrudili da pripreme tekst a za to pretpostavljam ne dobijaju honorar.

Dare

pre 10 godina

Kodnas i us vijetu zaista vlada velika potraznja za programerima i IT strucnjacima svih profila. Ali, iluzorno je da se na bilo kom nasem fakultetu a narocito na IT akademiji moze steci adekvatno obrazovanje iz ovih oblasti. Radim u jednoj kompaniji koja konstantno trazi programere i svake nedelje nam na intervju dodje po 10ak kandidata sa raznim diplomama (sto privatnim, sto drzavnim) i sertifikatima a koji - pojma nemaju.
IT je vrlo specificna grana industrije koja se svakodnevno mijenja i ko ne zeli da svakodnevno uci, IT nije za njega. A ovi sto misle da ce za mjesec dana dobiti papir i da ce posao naci na osnovu njega. Ja sam prije 7 godina zavrsio informatiku na PMF-u, ali sam potpuni samouk sto se tice sadasnjeg zanimanja. I to je ujedno savjet za ostale - ako imate zelju da naucite nesto, tu vam je internet, cousera i slicni sajtovi, ucite, ucite i samo ucite. Mani te se IT akademija i ostalih bakraca.

BlackHawk

pre 10 godina

Sedite, ucite nekoliko godina, na koji god nacin hocete, radite, ucite, radite, ucite, pa cete da vidite kako su plate od 3000 eur + moguce. I te kako.

Dutrich

pre 10 godina

Ovo je znaci reklama za IT Academy iz Zemuna. Cisto da kazem: sve najgore za njih!!! Kako drzava dozvoljava da naziv Academy koriste firme koje daju kurseve!?

ITnestrucnjak

pre 10 godina

Muka mi je vise od ovih clanaka, sve ove plate su vezane za inostranstvo (10.000, 12.000, 14.000 ...) Kao sto je receno u prethodnim komentarima, neko ko se bavi iskljucivo tehnickim stvarima nema neke velike pare, vec ima neku pristojnu platu i to je to.

Mah2

pre 10 godina

Sve zavisi od ponude, potržnje i dodatne vrednosti koje stručnjak može da pruži. Isti profesionalac može da zarađuje 2 puta veću platu u Kaliforniji nego npr u Italiji.

Amos

pre 10 godina

@Xxx, verujem da moze, ti ustvari radis dva posla. Nije nemoguce da dva coveka zarade zajedno 6000 eur bruto, ili da jedan covek radi vise od duple smene pa da toliko zaradi. Samo je pitanje koliko dugo moze tako i ko ce ustvari jednog dana trositi te novce umesto njega.

linux

pre 10 godina

Ma ovo vam je klasican tekst (a i neki od komentara su) sa frljanjem nekim basnoslovnim ciframa. Uopste nije lako naci posao u IT struci, a naci dobro placen posao (po meni sve preko 800 evra) je jos teze.
Uvek cete vi naci te primere tipa "ovaj prima 5000 evra, onaj tamo 10000". Lepe su to cifre, ali su ekstremno retke. Ja ne znam nikoga iz IT-a ko ima vise od 1200 evra platu. Cak ni prijatelja od prijatelja ne poznajem. Imate vi i menadzera, inzenjera i doktora koji, tamo negde, rade i za vece cifre. Ali najveca masa njih radi za 500-700 evra platu. Da bi se izborili za neku mnogo vecu platu, vi stvarno treba da budete na neki nacin posebni: ili ste prvi uskocili u taj posao (prepoznali ste prvi priliku), ili ste izuzetan strucnjak (sto se ne postize na kursevima, vec konkretnim projektima), ili imate dobre veze i neke insajderske informacije koje vam garantuju da uskocite tamo gde treba i kada treba.
Verujem da ovi ljudi sto drze kurseve za android na IT akademiji rade za 500-600 evra. Zasto on ne bi otisao i radio privatno taj posao za 8000 evra? Lako je skidati kurseve sa youtube, nauciti engleski i onda to prezvakati nepismenom narodu i praviti se pametan. Napravi neku aplikaciju svojim rukama, pa je prodaj i obogati se od toga. To je mnogo vece umece.

xitam

pre 10 godina

Neko namerava da obori cene?! Pa nece moci. 600 e pocetne plate je malo, 800 minimum. Pocetkom vrka programiranje je bilo bedno placeno, dok smo radili za "domaxe gazde". Onda su dosli stranci i utrostrucili plate. Ne dozvolimo ponovo "gazdama" da obore cenu. A desava se to. Ima dosta particika koji se zaposljavaju po drzavnim firmama za 30,40.000 din. Tamo se nista ne radi i necete nista da naucite. Ne gledajte takve primere. Ne treba vam to u zivotu.

Kalifornija

pre 10 godina

Radim kao Project Manager u top svetskom brendu u Kaliforniji i plata mi je $160.000 bruto. To je otprilike $10.600 mesecno. Kazem "otprilike" jer su ovde sve uradili da zakomplikuju koliko zaradjujes.

Uglavnom IT Project Manager ili Technical Project Manager je posao buducnosti ima ih sve vise i sve su trazeniji. Dosta ima ljudi iz Srbije da su Project Manageri ovde u silicijumskoj dolini i svi prolaze vise nego odlicno. Tako da bi to trebalo da se uvrsti na listu.

Potreban Vam je PMP sertifikat i nekoliko godina radnog iskustva (moze i iz Srbije) i neka diploma fakulteta recimo ETF ili Saobracajni. Diploma se naravno priznaje samo se uzima potvrda na engleskom bas ako neko trazi ali uglavnom veruju na rec.

Mislim da je Kalifornija trenutno strasno dobro mesto za IT strucnjake bilo koje vrste.

Igor

pre 10 godina

CIO je direktorska pozicija i normalno je da na zapadu plata bude u ovom rasponu. Samim tim nije za poredjenje tipa - "je programiram 10 godina i imam platu 1500 evra, ovo je nemoguce". U jednoj velikoj firmi (5000+ ljudi) ima 3500 programera i samo 1 CIO, 1 CTO, 1 CEO ... Slicno je i sa System Architect. Potreban je samo jedan covek koji zna da osmisli i dokumentuje system do tancina, a posle 50 programera razvija software na osnovu specifikacija ovog arhitekte. Tako da je to sasvim normalno, a i nije nista IT specificno. Isto je i u masinstvu, npr u BMW-u - Chief Designer ima mnogo veliku platu, ali postoji samo jedan u firmi!

Miki

pre 10 godina

Losa reklama jos losije IT Akademije....to ce vam reci svako ko se zeznuo pa im dao pare za to sto oni nude...
Ne nasedajte na ove trikove ljudi(najlakse je vrbovati ljude koji nisu iz te oblasti, na tome se i zasniva njihov biznis), net je pun odlicnih materijala za ovu oblast

velja

pre 10 godina

Moj brat od ujaka studira na ETF-u smer Softverski inzenjering,dao je prvu godinu koja ga je kostala tricavih 185000 din posto je samofinansirajuci.Ove godine je skolarina 220000 dinara,a na kraju godine ide na 265000 dinara.Tako da su to super zanimanja ukoliko ste upali na budzet a takvih jako malo ili ste sin nekoga ko je spreman jako puno da ulozi u vas.

SW Architect

pre 10 godina

Gospodi iz IT Academy slabo ide posao pa su dali oglas. Nestrucno, neistinito, i pre svega neeticki napisano. Ove plate su i za USA ozbiljne. U Srbiji ne postoji CIO sa preko 5.000 € neto plate, a CSIO sa preko 3k. Ostali proporcionalno.

Zare

pre 10 godina

Dalek je put to žestoke IT plate. Ja sam u Srbiji počeo sa 400 EUR, toliko mi je bila prva plata kao početnika iako sam imao nešto iskustva. Nakon 7 godina došao sam do 1500 i čini mi se da jako teško to može ići iznad toga. Pri tome retko ko u mojoj firmi ima toliku platu ali ja sam do nje došao jakim zalaganjem, prekovremenim radom, polaganjem Microsoft ispita i sticanjem raznih sertifikata, itd. itd. Trenutno radim na odlasku u Nemačku i koliko vidim jako teško može da se dobije ugovor za više od 50 000 EUR (za početak, jer iako imaš iskustvo za Nemce si ipak neki došljak-početnik). A 50K godišnje bruto mu dodje 2700 EUR mesečno neto. E pa sad vidite koliko treba godina i dokazivanja do jedne žestoke plate koja po meni mora biti bar 5000 EUR mesečno (neto naravno).

fapril

pre 10 godina

IT Academy su najgori prevaranti..
ne upisujte nikakve kurseve,sami se snadjite..tutorijala na netu ima na stotine i stotine hiljada..knjiga takodje..
guglajte,ucite,guglajte,ucite!!!!

mm

pre 10 godina

Trebali ste sprovesti anonimne ankete u nasim firmama kolike daju plate za pojedine IT oblasti. Cim sam video da je clanak sastavila ITAkademija, svima je jasno o cemu se ovde radi. Znam nekoliko ljudi koji su naseli na njihove reklame, bacili velike pare na kurseve, koji su isto tako mogli nauciti sa neta.

Zuki

pre 10 godina

I onda mi dodju te mladjane kursadzije i traze hiljadu evra platu a e-mail ne umeju da sastave. O tehnickoj dokumentaciji da ne govorim.
Od Cobol-a do .Net-a promenio sam jedno desetak platformi i programskih jezika, po potrebi. A plata mi je iskljucivo zavisila od onoga sto umem da napravim a ne od izbora alata. Najvise zaradjujem sad kada se najmanje bavim tehnikalijama a najvise menadzerskim i konsultantskim poslovima. Tehnikalije odradjuju kursadzije za daleko manje para.
Razvijajte sposobnosti resavanja poslovnih problema, metodoloski pristup, komunikaciju i vestinu timskog rada. Alati se menjaju, problemi i primena ostaju manje vise isti. "IT zbog IT-a" je pogresan nacin razmisljanja. Resenje za problem a ne problem za resenje. I zapamtite, poslodavce cete retko impresionirati vasim tehnickim znanjem i resenjima jer oni o tome retko nesto vise znaju. Najpre cete postici efekat razumevanjem njihovih problema (projektnih zadataka) i komunikacijom svakodnevnim jezikom bez puno IT terminologije.

Danas zvezda sutra crna rupa

pre 10 godina

Sad i naredne sezone, kad zahvaljujući Intelu i AMD, MS izadje na mini tablete, ne bih se više kunuo u Android.

plate

pre 10 godina

Prvo treba reci da su ovo bruto plate na zapadu, cisto da se ne zbune ljudi jer se u Srbiji uglavnom govore neto plate. U zavisnosti od drzave i poreza one mogu cak i da se prepolove. Pri tome plate CIO-a mogu da bude i znacajno vece od navedenih, zavisi od kompanije, ali slazem da se je prosek u tom rangu. Plata navedena za Arhitektu je iznad proseka. Svaka od ovih funkcija zahteva mnogo rada i iskustva da se dostigne, CIO u velikim kompanijama (sa velikom hijerarhijom) prakticno ne moze imati manje od 45-50 godina (cast izuzecima).
Zanimanja koja nisu pomenuta su Project/Program manadzeri koji vode strateske i velike projekte (njima normalno raportiraju i Arhitekte i svi drugi eksperti tokom tog posla)

sarlo

pre 10 godina

Jos jedan tekst koji u osnovi ima reklamu za IT Academy. Nije dovoljno da se ova ustanova reklamira na klasican nacin vec se pokusava savremenim marketinskim trikovima i tekstovima gde se pominju velike zarade proturi prica o ovoj skolici. Perfidno.

Xxx

pre 10 godina

Jos jedan tekst koji u osnovi ima reklamu za IT Academy. Nije dovoljno da se ova ustanova reklamira na klasican nacin vec se pokusava savremenim marketinskim trikovima i tekstovima gde se pominju velike zarade proturi prica o ovoj skolici. Perfidno.
(sarlo, 25. avgust 2013 10:09)
A da li bi meni poverovao ako ti kazem da sam prosle godine mesecno zaradjivao oko 6.000 eura bruto kao medicinski tehnicar? Sve na racun. Nista crno. Treba samo znati kako. Ali mi je radni dan imao 16-17 sati. 3 slobodna dana u 6 meseci.

Big Brother

pre 10 godina

Jel je ovo trebalo da bude vest o najplacenijim zanimanjima ili reklama za IT Akademiju? Odvojili ste nesto manje od pola teksta za temu koja se odnosi na naslov, navodeci svega 3 zanimanja sa liste, a onda ste ostatak posvetili reklamiranju Fakulteta.

nekoIzMase

pre 10 godina

Ovakvi tekstovi su totalna glupost, istine ima u malim kolicinama, da neko dodje do ovih pozicija treba da ima odlicno "IT/tehnicko" obrazovanje i da je ulozio sebe poslednjih 10-15 godina u IT (to ukljucuje obrazovanje, rad, usavrsavanje)
Ova magla koju ITAcademy prodaje je smesna i navlaci im musterije, za godinu dana moze dosta da se nauci, ali tesko da moze da se postane IT strucnjak ili dobar programer, potrebne su godine mukotrpnog rada, ucenja , kicme i ociju...

Big Brother

pre 10 godina

Jel je ovo trebalo da bude vest o najplacenijim zanimanjima ili reklama za IT Akademiju? Odvojili ste nesto manje od pola teksta za temu koja se odnosi na naslov, navodeci svega 3 zanimanja sa liste, a onda ste ostatak posvetili reklamiranju Fakulteta.

nekoIzMase

pre 10 godina

Ovakvi tekstovi su totalna glupost, istine ima u malim kolicinama, da neko dodje do ovih pozicija treba da ima odlicno "IT/tehnicko" obrazovanje i da je ulozio sebe poslednjih 10-15 godina u IT (to ukljucuje obrazovanje, rad, usavrsavanje)
Ova magla koju ITAcademy prodaje je smesna i navlaci im musterije, za godinu dana moze dosta da se nauci, ali tesko da moze da se postane IT strucnjak ili dobar programer, potrebne su godine mukotrpnog rada, ucenja , kicme i ociju...

fapril

pre 10 godina

IT Academy su najgori prevaranti..
ne upisujte nikakve kurseve,sami se snadjite..tutorijala na netu ima na stotine i stotine hiljada..knjiga takodje..
guglajte,ucite,guglajte,ucite!!!!

sarlo

pre 10 godina

Jos jedan tekst koji u osnovi ima reklamu za IT Academy. Nije dovoljno da se ova ustanova reklamira na klasican nacin vec se pokusava savremenim marketinskim trikovima i tekstovima gde se pominju velike zarade proturi prica o ovoj skolici. Perfidno.

Zare

pre 10 godina

Dalek je put to žestoke IT plate. Ja sam u Srbiji počeo sa 400 EUR, toliko mi je bila prva plata kao početnika iako sam imao nešto iskustva. Nakon 7 godina došao sam do 1500 i čini mi se da jako teško to može ići iznad toga. Pri tome retko ko u mojoj firmi ima toliku platu ali ja sam do nje došao jakim zalaganjem, prekovremenim radom, polaganjem Microsoft ispita i sticanjem raznih sertifikata, itd. itd. Trenutno radim na odlasku u Nemačku i koliko vidim jako teško može da se dobije ugovor za više od 50 000 EUR (za početak, jer iako imaš iskustvo za Nemce si ipak neki došljak-početnik). A 50K godišnje bruto mu dodje 2700 EUR mesečno neto. E pa sad vidite koliko treba godina i dokazivanja do jedne žestoke plate koja po meni mora biti bar 5000 EUR mesečno (neto naravno).

SW Architect

pre 10 godina

Gospodi iz IT Academy slabo ide posao pa su dali oglas. Nestrucno, neistinito, i pre svega neeticki napisano. Ove plate su i za USA ozbiljne. U Srbiji ne postoji CIO sa preko 5.000 € neto plate, a CSIO sa preko 3k. Ostali proporcionalno.

Zuki

pre 10 godina

I onda mi dodju te mladjane kursadzije i traze hiljadu evra platu a e-mail ne umeju da sastave. O tehnickoj dokumentaciji da ne govorim.
Od Cobol-a do .Net-a promenio sam jedno desetak platformi i programskih jezika, po potrebi. A plata mi je iskljucivo zavisila od onoga sto umem da napravim a ne od izbora alata. Najvise zaradjujem sad kada se najmanje bavim tehnikalijama a najvise menadzerskim i konsultantskim poslovima. Tehnikalije odradjuju kursadzije za daleko manje para.
Razvijajte sposobnosti resavanja poslovnih problema, metodoloski pristup, komunikaciju i vestinu timskog rada. Alati se menjaju, problemi i primena ostaju manje vise isti. "IT zbog IT-a" je pogresan nacin razmisljanja. Resenje za problem a ne problem za resenje. I zapamtite, poslodavce cete retko impresionirati vasim tehnickim znanjem i resenjima jer oni o tome retko nesto vise znaju. Najpre cete postici efekat razumevanjem njihovih problema (projektnih zadataka) i komunikacijom svakodnevnim jezikom bez puno IT terminologije.

Miki

pre 10 godina

Losa reklama jos losije IT Akademije....to ce vam reci svako ko se zeznuo pa im dao pare za to sto oni nude...
Ne nasedajte na ove trikove ljudi(najlakse je vrbovati ljude koji nisu iz te oblasti, na tome se i zasniva njihov biznis), net je pun odlicnih materijala za ovu oblast

linux

pre 10 godina

Ma ovo vam je klasican tekst (a i neki od komentara su) sa frljanjem nekim basnoslovnim ciframa. Uopste nije lako naci posao u IT struci, a naci dobro placen posao (po meni sve preko 800 evra) je jos teze.
Uvek cete vi naci te primere tipa "ovaj prima 5000 evra, onaj tamo 10000". Lepe su to cifre, ali su ekstremno retke. Ja ne znam nikoga iz IT-a ko ima vise od 1200 evra platu. Cak ni prijatelja od prijatelja ne poznajem. Imate vi i menadzera, inzenjera i doktora koji, tamo negde, rade i za vece cifre. Ali najveca masa njih radi za 500-700 evra platu. Da bi se izborili za neku mnogo vecu platu, vi stvarno treba da budete na neki nacin posebni: ili ste prvi uskocili u taj posao (prepoznali ste prvi priliku), ili ste izuzetan strucnjak (sto se ne postize na kursevima, vec konkretnim projektima), ili imate dobre veze i neke insajderske informacije koje vam garantuju da uskocite tamo gde treba i kada treba.
Verujem da ovi ljudi sto drze kurseve za android na IT akademiji rade za 500-600 evra. Zasto on ne bi otisao i radio privatno taj posao za 8000 evra? Lako je skidati kurseve sa youtube, nauciti engleski i onda to prezvakati nepismenom narodu i praviti se pametan. Napravi neku aplikaciju svojim rukama, pa je prodaj i obogati se od toga. To je mnogo vece umece.

mm

pre 10 godina

Trebali ste sprovesti anonimne ankete u nasim firmama kolike daju plate za pojedine IT oblasti. Cim sam video da je clanak sastavila ITAkademija, svima je jasno o cemu se ovde radi. Znam nekoliko ljudi koji su naseli na njihove reklame, bacili velike pare na kurseve, koji su isto tako mogli nauciti sa neta.

android.programer

pre 10 godina

ovakvi clanci su uvreda za zdrav razum nas programera i celu nasu profesiju. Sramota, osecam se bedno jer iznosite neistine u sklopu reklame privatne firme koja placa ovaj clanak!
Da bih povecao sanse da mi objavite komentar, samo da iznesem istinite podatke:
Android programer u Srbiji koji je dobar, sto znaci da ima bar par godina Java backgrounda pre nego je poceo sa Androidom, a onda razvijao Android aplikacije bar dve godine, placen je oko 800-1300 eura neto u proseku, u BG nesto vise. Takvih ima u promilima. U sopstvenoj firmi od zimus pokusavamo da nadjemo bilo koga sa slicnim iskustvom, i jednostavno nema ljudi. Nema! Razumete?
Ovakvi ljudi se ne stvaraju preko noci, zavrsili oni nekakve akademije, fakultete ili sta vec. Tacka.
Plate u inostranstvu, samo jedan primer - u Nemackoj, konkretno Berlin i Hamburg, imao sam ponude da kao senior Android programer (sa 10ak uspesnih samostalno izvedenih projekata iza sebe na toj platformi, i svasta nesto drugo) radim za oko 50,000 eura godisnje, bruto! To dodje oko 3000 eura neto, u Berlinu, za senior Android poziciju! Tacka!
Dalje, pocetne plate u Srbiji za ovaj deo ITa su 30,000 do 40,000 dinara!
Prestanite sa obmanama o nama programerima! Ja radim full time preko pet godina, overtime mi je svake radne nedelje od 10 do 50% (neplacen, naravno), neretko i vikendom se zaglavi, kad se dogura tu gde sam sa iskustvom onda posla ima preko glave, ali i dalje vucem kredit za mali gradski auto star sedam godina i stanujem privatno, i neretko ne vidim dnevno svetlo sem ujutru kada idem na posao.
Samo molim da objavite ovo zarad ISTINE. HVALA.

Dutrich

pre 10 godina

Ovo je znaci reklama za IT Academy iz Zemuna. Cisto da kazem: sve najgore za njih!!! Kako drzava dozvoljava da naziv Academy koriste firme koje daju kurseve!?

Dare

pre 10 godina

Kodnas i us vijetu zaista vlada velika potraznja za programerima i IT strucnjacima svih profila. Ali, iluzorno je da se na bilo kom nasem fakultetu a narocito na IT akademiji moze steci adekvatno obrazovanje iz ovih oblasti. Radim u jednoj kompaniji koja konstantno trazi programere i svake nedelje nam na intervju dodje po 10ak kandidata sa raznim diplomama (sto privatnim, sto drzavnim) i sertifikatima a koji - pojma nemaju.
IT je vrlo specificna grana industrije koja se svakodnevno mijenja i ko ne zeli da svakodnevno uci, IT nije za njega. A ovi sto misle da ce za mjesec dana dobiti papir i da ce posao naci na osnovu njega. Ja sam prije 7 godina zavrsio informatiku na PMF-u, ali sam potpuni samouk sto se tice sadasnjeg zanimanja. I to je ujedno savjet za ostale - ako imate zelju da naucite nesto, tu vam je internet, cousera i slicni sajtovi, ucite, ucite i samo ucite. Mani te se IT akademija i ostalih bakraca.

Igor

pre 10 godina

CIO je direktorska pozicija i normalno je da na zapadu plata bude u ovom rasponu. Samim tim nije za poredjenje tipa - "je programiram 10 godina i imam platu 1500 evra, ovo je nemoguce". U jednoj velikoj firmi (5000+ ljudi) ima 3500 programera i samo 1 CIO, 1 CTO, 1 CEO ... Slicno je i sa System Architect. Potreban je samo jedan covek koji zna da osmisli i dokumentuje system do tancina, a posle 50 programera razvija software na osnovu specifikacija ovog arhitekte. Tako da je to sasvim normalno, a i nije nista IT specificno. Isto je i u masinstvu, npr u BMW-u - Chief Designer ima mnogo veliku platu, ali postoji samo jedan u firmi!

Naivno

pre 10 godina

Ako ce IT Akademija da nas vodi u svetlu buducnost, onda nam spasa nema... a vi je reklamirate, kao da je MIT! Govorim iz licnog iskustva, nazalost, nemam nijednu lepu rec za tu instituciju...

velja

pre 10 godina

Moj brat od ujaka studira na ETF-u smer Softverski inzenjering,dao je prvu godinu koja ga je kostala tricavih 185000 din posto je samofinansirajuci.Ove godine je skolarina 220000 dinara,a na kraju godine ide na 265000 dinara.Tako da su to super zanimanja ukoliko ste upali na budzet a takvih jako malo ili ste sin nekoga ko je spreman jako puno da ulozi u vas.

Kalifornija

pre 10 godina

Radim kao Project Manager u top svetskom brendu u Kaliforniji i plata mi je $160.000 bruto. To je otprilike $10.600 mesecno. Kazem "otprilike" jer su ovde sve uradili da zakomplikuju koliko zaradjujes.

Uglavnom IT Project Manager ili Technical Project Manager je posao buducnosti ima ih sve vise i sve su trazeniji. Dosta ima ljudi iz Srbije da su Project Manageri ovde u silicijumskoj dolini i svi prolaze vise nego odlicno. Tako da bi to trebalo da se uvrsti na listu.

Potreban Vam je PMP sertifikat i nekoliko godina radnog iskustva (moze i iz Srbije) i neka diploma fakulteta recimo ETF ili Saobracajni. Diploma se naravno priznaje samo se uzima potvrda na engleskom bas ako neko trazi ali uglavnom veruju na rec.

Mislim da je Kalifornija trenutno strasno dobro mesto za IT strucnjake bilo koje vrste.

BlackHawk

pre 10 godina

Sedite, ucite nekoliko godina, na koji god nacin hocete, radite, ucite, radite, ucite, pa cete da vidite kako su plate od 3000 eur + moguce. I te kako.

plate

pre 10 godina

Prvo treba reci da su ovo bruto plate na zapadu, cisto da se ne zbune ljudi jer se u Srbiji uglavnom govore neto plate. U zavisnosti od drzave i poreza one mogu cak i da se prepolove. Pri tome plate CIO-a mogu da bude i znacajno vece od navedenih, zavisi od kompanije, ali slazem da se je prosek u tom rangu. Plata navedena za Arhitektu je iznad proseka. Svaka od ovih funkcija zahteva mnogo rada i iskustva da se dostigne, CIO u velikim kompanijama (sa velikom hijerarhijom) prakticno ne moze imati manje od 45-50 godina (cast izuzecima).
Zanimanja koja nisu pomenuta su Project/Program manadzeri koji vode strateske i velike projekte (njima normalno raportiraju i Arhitekte i svi drugi eksperti tokom tog posla)

Nele

pre 10 godina

"welcome to Srbija, 25. avgust 2013 13:01"

Lično mislim da je plata od 20.000 din prevelika za čoveka sa masterom koji piše reč "kompijuter"!

xitam

pre 10 godina

Neko namerava da obori cene?! Pa nece moci. 600 e pocetne plate je malo, 800 minimum. Pocetkom vrka programiranje je bilo bedno placeno, dok smo radili za "domaxe gazde". Onda su dosli stranci i utrostrucili plate. Ne dozvolimo ponovo "gazdama" da obore cenu. A desava se to. Ima dosta particika koji se zaposljavaju po drzavnim firmama za 30,40.000 din. Tamo se nista ne radi i necete nista da naucite. Ne gledajte takve primere. Ne treba vam to u zivotu.

CEO

pre 10 godina

Pa kad ste glupi pa svi Vi klinci pravite istu grasku.

Nije poenta kada si mlad na trosku roditelja da se sto pre zaposlis ko rob i radis za druge za neku platicu i trosis to na provod i prezivljavas dok se tamo neko bogati. Gde ces biti za 10 godina? Verovatno na istom.

Poenta je da nadjes nekoliko slicnih ljudi programera ili ljudi koji imaju dobre ideje i vizije i da sa njima napravis firmicu i posle 2 godine odricanja ubodes nesto dobro i krenes da zaradjujes milione.

Posle si ti gazda za koga rade takvi isti kao ti koji nisu na vreme imali viziju u glavi sta sve mozes ako radis na tome.

Poruka za sve mlade programere. Pocnite da razmisljate drugacije tj. kao ameri i imacemo gomilu milionera. Pustite te price rad za platu i trosenje svega na osnovne potrebe i eventualno jednom godisnje letovanje.

Zar ne bi zeleli da ulozite trud i rad u nesto dobro i posle nekoliko godina da vise ne razmisljate o tome gde cete i za koliko raditi?

IT

pre 10 godina

Narucen tekst. Problem u .RS je taj sto su mesta kao sto su CIO, PM, IT manager rezervisana za ljude sa vezama... uz casne izuzetke, retko ko ume taj posao da radi.. koliko sam se samo politickih prica naslusao od razlicit IT managera...

Nisam zavrsio fakultet, poceo sa 400e, 10god kasnije ( i mnoooogo neprepsavanih noci ) imam 1500 + na dodatke i bonuse jos 500.. sto zavisi i od uspeha firme... verujem da retko mogu preko toga sem ako ne odem u management ili prekograne... tako da te price "zavrshish njihov faks i ceka te posao do 5000eur zvuci neozbiljno"

Amos

pre 10 godina

@Xxx, verujem da moze, ti ustvari radis dva posla. Nije nemoguce da dva coveka zarade zajedno 6000 eur bruto, ili da jedan covek radi vise od duple smene pa da toliko zaradi. Samo je pitanje koliko dugo moze tako i ko ce ustvari jednog dana trositi te novce umesto njega.

Ivan V

pre 10 godina

Ne znam sta se palite, ove pare mogu i u Srbiji da se zarade ako radis za strance, i to da ne izlazis iz kuce.
(freeman, 25. avgust 2013 11:55)

Slazem se, a i ja i par vecih ajkula koje znam drmaju cak i preko 5k+ baksa od kuce iz Srbije za poziciju Software Architect.

Mladi ljudi IT struke koji sada odlaze u USA nisu svesni da rade potpuno pogresnu stvar. Sada je u US postalo pravilo da se programeri i manageri srednjeg nivoa outsource-uju iz zemalja treceg sveta. Pritom plata zavisi pre svega od toga koliko vasi projekti donose kompaniji a ne od toga da li ste u zabacenom delu sveta u kome se lepo moze ziveti od 500 jura mesecno.

Naravno, postoji jedna mala zackoljica, kao Software Architect morate biti interdisciplinarni guru, dakle, morate biti jaki u svim IT koje su u trendu, ako jednu od njih ne poznajete toliko dobro da mozete upravljati timom ne mozete primirisati ovoj poziciji.

Ipak, najveci problem drzave Srbije je sto vecina nas koji radimo na ovaj nacin pare uopste ne unosimo u Srbiju, vec investiramo i reinvestiramo u sopstvene firme u inostranstvu.

Lep pozdrau za gosp. Simiča :)

Milan

pre 10 godina

Dobro je rekao Nikola Simic davno, zinulo vam dupe za pare.. Da nam bi hiljade evra i da idemo iz Srbije, a samo postajemo veci robovi nego sto jesmo, dajemo dusu za neku platu da bi kupili nove telefone, skupa auta, isli na ekskluzivna letovanja, pa se hvalili po facebook-u i sto veca plata to nam sladje da radimo, ne bi prekidali sa poslom... Zivim na selu, proizvodim svoju hranu, imam platu 400 evra u obliznjem gradicu i imam sve sto mi treba. Studirao sam u Beogradu i video sam sta je zivot na gradu za nas koji smo srednja klasa...

mrfreedom

pre 10 godina

"IT Akademija" ovim tekstom pokusava da manipulise i namami nove djake u svoju malu skolicu. Sam tekst je vrlo manipulativan jer izostavlja bitne stavke. Oni tamo na tom kursu daju samo osnove, jer i ne mogu vise od toga za tako kratko vreme. I to je ok, u pocetku ljudima i treba najvise podstreka da se pokrenu. Ali nivo znanja za te plate koje oni pominju se stice nakon godina i godina napornog rada i desetina projekata. Sem ako neko nije bas super talentovan, ali takav sigurno nece kod njih doci. Npr u moju firmu nikada ne bih uzeo PHP programera sa manje od 5 godina iskustva ali i tada bi morao da pokaze prilicno dobre reference. Cak i za Photoshop 3 godine iskustva je malo.
Posao nije nimalo lak i potrebno je da se ima i ljubav i talenat za njega. Ali da, moguce je nakon dosta godina rada (celodnevnog) doci u dobar tim i na dobru poziciju, ili sopstvenom vizijom napraviti neki znacajan projekat, i uzivati u plodovima svoga rada.

ITnestrucnjak

pre 10 godina

Muka mi je vise od ovih clanaka, sve ove plate su vezane za inostranstvo (10.000, 12.000, 14.000 ...) Kao sto je receno u prethodnim komentarima, neko ko se bavi iskljucivo tehnickim stvarima nema neke velike pare, vec ima neku pristojnu platu i to je to.

programer

pre 10 godina

Ne razumem kako možete da napišete da je jedino mesto u Srbiji gde se može naučiti razvoj mobilnih aplikacija - IT Academy, kada se razvoj za Android platformu sigurno izučava i na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu (FTN) i na Računarskom fakultetu (RAF), dok za ETF, MATF i FON nisam siguran, a plus se na ovim mestima dobija fakultetska diploma, a i stiču se dosta šira znanja o programiranju od nekog kursa.

zile

pre 10 godina

kukaju poslodavci kako nema kvalitetnih ljudi u srbiji a to nije tacno. za sebe smatram da sam kvalitetan ali ako mi ponudi manje od 1000e necu ni da razmatram. a desavalo mi se da misli da moze da me zaposli za 500-600e a sutra kuka kako ne moze da nadje radnika. pa za koje pare mislite da nabavite it strucnjaka koji sedeci u srbiji moze da radi za bilo koju usa ili evropsku firmu kao da se tamo nalazi? i znam puno i programera i linux administratora i it menadzera i ne znam nikoga ko radi za manje od 1000e, a znam neke koji rade i za preko 3000e.
it luduje takvim tempom da, dzabe ako si zavrsio fax ili ne, stanes da radis na sebi. to sto znas danas za par godina je nista. moras svakodnevno da kupis nova znanja. ali to ces dobro naplatiti

nino

pre 10 godina

IT, ti bez faksa zaradjujes 2000 eur mesecno u Srbiji. To je 6 prosecnih plata. To prakticno znaci da ces za 6 godina zaraditi ono sto ljudi u Srbiji u proseku zarade za citav radni vek. Sjajno! Cestitam, mada ti i zavidim.
Onda je ok 10.000 u Americi, gde je prosecna plata 10 puta veca nego kod nas. To potpuno opravdava tezu da je uciti za neko IT zanimanje vise nego isplativo pa cak i kod nas, ali i da fax u toj struci nije presudan.

milican

pre 10 godina

Ne znam zasto nisu objavili spisak svih zanimanja?! Bilo bi interesantno videti koja su. Ovako ostaje utisak da je jedino programiranje mobilnih aplikacija jedino u trendu.
Ja i pored pljuvanja ovakvih tekstova mislim da je dobro videti sta je na najrazvijenijem IT trzistu na svetu trazeno. Vecina poslova se moze ugovoriti i online. To znaci da smo i mi posredno na tom trzistu. Sto se tice ITAcademy mislim da je ok da im prikazu bar naziv u clanku ako su se potrudili da pripreme tekst a za to pretpostavljam ne dobijaju honorar.

Utissak

pre 10 godina

Raspitajte se ljudi o IT academiji kod profesora,i ljudi koji rade u ozbiljnim kompanijama.moj drig je studirao,nije bio odusevljen.a i u razgovoru sa profesorima nisam dobio pozitivan odgovor.

Veliki brat

pre 10 godina

Kad pročitate kako je nasato DMS iz Novog Sada, to je jedan od recepata za uspeh.

Skupite ljude i napravite firmu (umesto da svako ušteđevinu potroši na auto ili garsonjeru), kad se firma malo razvije, prodate je jakoj stranoj firmi (u slučaju DMS prodat je španskom Telvent-u koga je kasnije kupio Schneider).
Još jedan dokaz da nisu svi profesori univerziteta teoretičari i da ne umeju da naprave dobar biznis.

Ključna stvar je što stupendiraju studente koji moraju u početku bar DVA sata svaki dan da provode u firmi, da bi pri kraju studija bili u firmi već po 6 sati i imali stipendiju 400 evra (dakle, prosečna plata u Srbiji).

Tako dobijete zaposlenog koji je poprilično već upoznat sa poslom, ima neko iskustvo, a ima i motiv da se u toku studija ozbiljno usavršava u znanju, za razliku od onih koji uče samo da bi položili ispite.


Na žalost, u Srbiji je ovakvih firmi VEOMA MALO, jer naši privatnici hoće gotovog stručnjaka zajedno sa iskustvom, pa kukaju na fakultete kako su loši i studente uče samo neku teoriju, a sami su nespremni da daju neke stipendije (pa makar i 100e mesečno) i da omoguće studentima da neko vreme provode kod njih u firmi. A tek o platama da ne pričam.

Takođe, voleo bih da vidim u komentarima i iskustva nekih koji su bolje upoznati sa radom i platama u ComTrade Group, S&T Group, Ssseco SEE, Combis, ABSoft i sličnim firmama.

Banezi

pre 10 godina

Ekonomska( a i logicka) racunica je sledeca : IT sektor ce u narednih desetak godina da dozivi procvat , dakle profitirace onaj ko otvori IT "akademiju " :-)

brm

pre 10 godina

IT sutručnjak se ne postaje dobijanjem neke diplome, Ljudi su kod nas opsednuti papirom. Imate na internetu izvore znanja koje nećete steći ni u jednoj akademiji. A dalje, rad, praksa,...zavisi od vas koliko se uporni i voljni da radite na sebi. Ako niste fanatik koji je zaljubljen u ovaj posao, vaš maksimalni domet je nešto preko prosečne plate u Srbiji. Ovo nisu poslovi iz kojih dobijete diplomu i radite do kraja života. Morate sve vreme i da učite da ne ispadnete iz toga. To je zanat koji mora da se voli i nije lak.

maks

pre 10 godina

Ta zanimanja su precenjena. Poljoprivreda i uzgoj hrane su zapostavljene grane jer zarad mira u kuci drzave limitiraju cenu hrane pa tako poljoprivreda nema perspektivu. Doci ce dan kada kako kaze lik sa poljoprivrednog kada ce jesti tastaturu i android aplikaciju odstampanu na papiru.

programer

pre 10 godina

@petarAndroid

Pročitaj malo pažljivije moj prethodni komentar. Dakle, za FTN i RAF znam da se sigurno izučava programiranje mobilnih aplikacija, dok za ostale fakultete koji se bave programiranjem (između ostalog) nisam siguran. Poenta je da ovo što piše u članku nije tačno - IT Academy nije jedino mesto gde se razvoj mobilnih aplikacija izučava, već da postoje i fakulteti na kojima se mogu steći takva znanja.

Xxx

pre 10 godina

Jos jedan tekst koji u osnovi ima reklamu za IT Academy. Nije dovoljno da se ova ustanova reklamira na klasican nacin vec se pokusava savremenim marketinskim trikovima i tekstovima gde se pominju velike zarade proturi prica o ovoj skolici. Perfidno.
(sarlo, 25. avgust 2013 10:09)
A da li bi meni poverovao ako ti kazem da sam prosle godine mesecno zaradjivao oko 6.000 eura bruto kao medicinski tehnicar? Sve na racun. Nista crno. Treba samo znati kako. Ali mi je radni dan imao 16-17 sati. 3 slobodna dana u 6 meseci.

welcome to Srbija

pre 10 godina

Ljudi koji rade za kompijuterom i do 10.000 evra, a ja sa masterom na poljoprivrednom fakultetu radim za 20.000 dinara. Sramota. Neka dođe do nestašice hrane i vode pa neka svi jedu tastature i zive od programiranja. SRAMOTA!!!!!

Danas zvezda sutra crna rupa

pre 10 godina

Sad i naredne sezone, kad zahvaljujući Intelu i AMD, MS izadje na mini tablete, ne bih se više kunuo u Android.

Зоран

pre 10 godina

"Radim kao Project Manager u top svetskom brendu u Kaliforniji i plata mi je $160.000 bruto. To je otprilike $10.600 mesecno. Kazem "otprilike" jer su ovde sve uradili da zakomplikuju koliko zaradjujes."

Не верујем ти. Моја жена док радила ѕа болницу као лекар имала 160.000 бруто. Али место је било неразвијено, порези су мањи и није било у КАЛИФОРНИЈИ, која је позната по великим порезима. Имала је 9200 чисто месечно. Поред тога први пут чујем да се у Америци не зна нето јер ти неко компликује обрачун од бруто на нето. Може да се разликује од државе до државе, али не и да се не зна. Много си ми сумњив.

PMI/PMP

pre 10 godina

Radim kao Project Manager u top svetskom brendu u Kaliforniji i plata mi je $160.000 bruto. To je otprilike $10.600 mesecno. Kazem "otprilike" jer su ovde sve uradili da zakomplikuju koliko zaradjujes.
Mislim da je Kalifornija trenutno strasno dobro mesto za IT strucnjake bilo koje vrste.
(Kalifornija, 25. avgust 2013 11:47)

Slicno je i Evropi sto se tice bruto plate za najbolje Project manager-e (oni koji vode jako velike projekte na kojima rade i po nekoliko stotina ljudi). Medjutim u Evropi su u vecini zemalja veliki porezi na plate, u vecini zemalja su na visoke plate izmedju 40 i 60 procenata. Koliki su porezi na plate u Kaliforniji?

S

pre 10 godina

Tekst počne lepo, sa interesantnim informacijama, a onda se pretvori u nešto što liči u plaćeni oglas i reklamu, sa sve cenama usluga...

Mah2

pre 10 godina

Sve zavisi od ponude, potržnje i dodatne vrednosti koje stručnjak može da pruži. Isti profesionalac može da zarađuje 2 puta veću platu u Kaliforniji nego npr u Italiji.

Hvala administratoru na objavi

pre 10 godina

@Kalifornija
>Uglavnom IT Project Manager ili Technical Project Manager je posao
>buducnosti ima ih sve vise i sve su trazeniji. Dosta ima ljudi iz
>Srbije da su Project Manageri ovde u silicijumskoj dolini i svi prolaze
>vise nego odlicno. Tako da bi to trebalo da se uvrsti na listu.

Sestra mi je otišla u London i tamo je Project Manager (Scrum Master). Odlično joj ide ali se zbog muževljeve karijere u decembru sele u San Francisco. Dobro bi joj došla pomoć u vezi snalaženja u novoj sredini, novih običaja, CV-ja, nalaženja smeštaja i posla i svega ostalog.

Kalifornija, ako si možda voljan da pomogneš, kontakt je goldilocks_telenormail.rs

Ivan Grozni

pre 10 godina

"Kako drzava dozvoljava da naziv Academy koriste firme koje daju kurseve!?" (Dutrich, 25. avgust 2013 12:03)

Dutrich, dao sam ti plus a da ni sam ne znam zašto, verovatno iz sažaljenja, jer ne znaš šta znači Akademija i čime se ona bavi i ko sve može i sme da koristi to ime za svoju "bašticu znanja". Ah, ta arogantna i sirova komunistička uniformisanost i danas na svakom koraku: "Zna se ko sme da se piše partija i kraj svake priče!" - titodebilizam pur. Od svega je najteže je ljudima izbrisati te duboko usađene crvene gluposti iz glava i kod nas će sad biti potrebni vekovi za to. Zato si i dobio moj plus. Nisi ti kriv, ni ti je to tvoje mišljenje i znanje.

Pepi

pre 10 godina

Jedna od najplacenijih IT pozicija je dizajner algoritama za trgovinu na berzama. Tu godisnje plate lako prelaze 300 000 a za specijaliste idu i preko milion. Pogledajte oglase Goldman Sachs i slicne.

Ivan V

pre 10 godina

@ android.programer

Pet godina radis, jos si na pocetku. Drugo, lepo je to sto programiras za Android, ali moras paralelno da radis iOS i jos da dodas WebRTC. Nemoj da kukas, prouci sve ovo do poslednjeg bajta source koda, pa ces raditi jace projekte, odavde is .rs

petarAndroid

pre 10 godina

@programer

A kako ti druze mozes da napises "sigurno" i "nisam siguran" i da ti to bude komentar. Jel imaju ili nemaju smerove za mobilne aplikacije?

Bivši ITA student

pre 10 godina

Ne znam zašto pljujete ITAcademy kada se niste školovali kod njih. Ja sam zavšio 2011. i mogu da potvrdim da ovu ne tako malu platu (oko 1500e mesečno osnova) dugujem njima, prezadovoljan sam. Ali ako ne vežbaš i ne radiš samostalno ništa ne pada sa neba.

petarAndroid

pre 10 godina

@programer
Sto se odmah ljutis? Ja nesto ne nadjoh na njihovim sajtovima akreditovane programe za mobilne platforme. Mozda mozes da mi pomognes. Postoji li nesto slicno na Megatrendu, Singidunumu ili na ETFu? Verujem da je ETF najbolji u tome, ali ako treba da se plati da pitam i za ova dva privatna.

welcome to Srbija

pre 10 godina

Ljudi koji rade za kompijuterom i do 10.000 evra, a ja sa masterom na poljoprivrednom fakultetu radim za 20.000 dinara. Sramota. Neka dođe do nestašice hrane i vode pa neka svi jedu tastature i zive od programiranja. SRAMOTA!!!!!

Xxx

pre 10 godina

Jos jedan tekst koji u osnovi ima reklamu za IT Academy. Nije dovoljno da se ova ustanova reklamira na klasican nacin vec se pokusava savremenim marketinskim trikovima i tekstovima gde se pominju velike zarade proturi prica o ovoj skolici. Perfidno.
(sarlo, 25. avgust 2013 10:09)
A da li bi meni poverovao ako ti kazem da sam prosle godine mesecno zaradjivao oko 6.000 eura bruto kao medicinski tehnicar? Sve na racun. Nista crno. Treba samo znati kako. Ali mi je radni dan imao 16-17 sati. 3 slobodna dana u 6 meseci.

Danas zvezda sutra crna rupa

pre 10 godina

Sad i naredne sezone, kad zahvaljujući Intelu i AMD, MS izadje na mini tablete, ne bih se više kunuo u Android.

Ivan Grozni

pre 10 godina

"Kako drzava dozvoljava da naziv Academy koriste firme koje daju kurseve!?" (Dutrich, 25. avgust 2013 12:03)

Dutrich, dao sam ti plus a da ni sam ne znam zašto, verovatno iz sažaljenja, jer ne znaš šta znači Akademija i čime se ona bavi i ko sve može i sme da koristi to ime za svoju "bašticu znanja". Ah, ta arogantna i sirova komunistička uniformisanost i danas na svakom koraku: "Zna se ko sme da se piše partija i kraj svake priče!" - titodebilizam pur. Od svega je najteže je ljudima izbrisati te duboko usađene crvene gluposti iz glava i kod nas će sad biti potrebni vekovi za to. Zato si i dobio moj plus. Nisi ti kriv, ni ti je to tvoje mišljenje i znanje.

Зоран

pre 10 godina

"Radim kao Project Manager u top svetskom brendu u Kaliforniji i plata mi je $160.000 bruto. To je otprilike $10.600 mesecno. Kazem "otprilike" jer su ovde sve uradili da zakomplikuju koliko zaradjujes."

Не верујем ти. Моја жена док радила ѕа болницу као лекар имала 160.000 бруто. Али место је било неразвијено, порези су мањи и није било у КАЛИФОРНИЈИ, која је позната по великим порезима. Имала је 9200 чисто месечно. Поред тога први пут чујем да се у Америци не зна нето јер ти неко компликује обрачун од бруто на нето. Може да се разликује од државе до државе, али не и да се не зна. Много си ми сумњив.

maks

pre 10 godina

Ta zanimanja su precenjena. Poljoprivreda i uzgoj hrane su zapostavljene grane jer zarad mira u kuci drzave limitiraju cenu hrane pa tako poljoprivreda nema perspektivu. Doci ce dan kada kako kaze lik sa poljoprivrednog kada ce jesti tastaturu i android aplikaciju odstampanu na papiru.

Kalifornija

pre 10 godina

Radim kao Project Manager u top svetskom brendu u Kaliforniji i plata mi je $160.000 bruto. To je otprilike $10.600 mesecno. Kazem "otprilike" jer su ovde sve uradili da zakomplikuju koliko zaradjujes.

Uglavnom IT Project Manager ili Technical Project Manager je posao buducnosti ima ih sve vise i sve su trazeniji. Dosta ima ljudi iz Srbije da su Project Manageri ovde u silicijumskoj dolini i svi prolaze vise nego odlicno. Tako da bi to trebalo da se uvrsti na listu.

Potreban Vam je PMP sertifikat i nekoliko godina radnog iskustva (moze i iz Srbije) i neka diploma fakulteta recimo ETF ili Saobracajni. Diploma se naravno priznaje samo se uzima potvrda na engleskom bas ako neko trazi ali uglavnom veruju na rec.

Mislim da je Kalifornija trenutno strasno dobro mesto za IT strucnjake bilo koje vrste.

Ivan V

pre 10 godina

Ne znam sta se palite, ove pare mogu i u Srbiji da se zarade ako radis za strance, i to da ne izlazis iz kuce.
(freeman, 25. avgust 2013 11:55)

Slazem se, a i ja i par vecih ajkula koje znam drmaju cak i preko 5k+ baksa od kuce iz Srbije za poziciju Software Architect.

Mladi ljudi IT struke koji sada odlaze u USA nisu svesni da rade potpuno pogresnu stvar. Sada je u US postalo pravilo da se programeri i manageri srednjeg nivoa outsource-uju iz zemalja treceg sveta. Pritom plata zavisi pre svega od toga koliko vasi projekti donose kompaniji a ne od toga da li ste u zabacenom delu sveta u kome se lepo moze ziveti od 500 jura mesecno.

Naravno, postoji jedna mala zackoljica, kao Software Architect morate biti interdisciplinarni guru, dakle, morate biti jaki u svim IT koje su u trendu, ako jednu od njih ne poznajete toliko dobro da mozete upravljati timom ne mozete primirisati ovoj poziciji.

Ipak, najveci problem drzave Srbije je sto vecina nas koji radimo na ovaj nacin pare uopste ne unosimo u Srbiju, vec investiramo i reinvestiramo u sopstvene firme u inostranstvu.

Lep pozdrau za gosp. Simiča :)

BlackHawk

pre 10 godina

Sedite, ucite nekoliko godina, na koji god nacin hocete, radite, ucite, radite, ucite, pa cete da vidite kako su plate od 3000 eur + moguce. I te kako.

Ivan V

pre 10 godina

@ android.programer

Pet godina radis, jos si na pocetku. Drugo, lepo je to sto programiras za Android, ali moras paralelno da radis iOS i jos da dodas WebRTC. Nemoj da kukas, prouci sve ovo do poslednjeg bajta source koda, pa ces raditi jace projekte, odavde is .rs

xitam

pre 10 godina

Neko namerava da obori cene?! Pa nece moci. 600 e pocetne plate je malo, 800 minimum. Pocetkom vrka programiranje je bilo bedno placeno, dok smo radili za "domaxe gazde". Onda su dosli stranci i utrostrucili plate. Ne dozvolimo ponovo "gazdama" da obore cenu. A desava se to. Ima dosta particika koji se zaposljavaju po drzavnim firmama za 30,40.000 din. Tamo se nista ne radi i necete nista da naucite. Ne gledajte takve primere. Ne treba vam to u zivotu.

Milan

pre 10 godina

Dobro je rekao Nikola Simic davno, zinulo vam dupe za pare.. Da nam bi hiljade evra i da idemo iz Srbije, a samo postajemo veci robovi nego sto jesmo, dajemo dusu za neku platu da bi kupili nove telefone, skupa auta, isli na ekskluzivna letovanja, pa se hvalili po facebook-u i sto veca plata to nam sladje da radimo, ne bi prekidali sa poslom... Zivim na selu, proizvodim svoju hranu, imam platu 400 evra u obliznjem gradicu i imam sve sto mi treba. Studirao sam u Beogradu i video sam sta je zivot na gradu za nas koji smo srednja klasa...

Bivši ITA student

pre 10 godina

Ne znam zašto pljujete ITAcademy kada se niste školovali kod njih. Ja sam zavšio 2011. i mogu da potvrdim da ovu ne tako malu platu (oko 1500e mesečno osnova) dugujem njima, prezadovoljan sam. Ali ako ne vežbaš i ne radiš samostalno ništa ne pada sa neba.

velja

pre 10 godina

Moj brat od ujaka studira na ETF-u smer Softverski inzenjering,dao je prvu godinu koja ga je kostala tricavih 185000 din posto je samofinansirajuci.Ove godine je skolarina 220000 dinara,a na kraju godine ide na 265000 dinara.Tako da su to super zanimanja ukoliko ste upali na budzet a takvih jako malo ili ste sin nekoga ko je spreman jako puno da ulozi u vas.

zile

pre 10 godina

kukaju poslodavci kako nema kvalitetnih ljudi u srbiji a to nije tacno. za sebe smatram da sam kvalitetan ali ako mi ponudi manje od 1000e necu ni da razmatram. a desavalo mi se da misli da moze da me zaposli za 500-600e a sutra kuka kako ne moze da nadje radnika. pa za koje pare mislite da nabavite it strucnjaka koji sedeci u srbiji moze da radi za bilo koju usa ili evropsku firmu kao da se tamo nalazi? i znam puno i programera i linux administratora i it menadzera i ne znam nikoga ko radi za manje od 1000e, a znam neke koji rade i za preko 3000e.
it luduje takvim tempom da, dzabe ako si zavrsio fax ili ne, stanes da radis na sebi. to sto znas danas za par godina je nista. moras svakodnevno da kupis nova znanja. ali to ces dobro naplatiti

petarAndroid

pre 10 godina

@programer

A kako ti druze mozes da napises "sigurno" i "nisam siguran" i da ti to bude komentar. Jel imaju ili nemaju smerove za mobilne aplikacije?

petarAndroid

pre 10 godina

@programer
Sto se odmah ljutis? Ja nesto ne nadjoh na njihovim sajtovima akreditovane programe za mobilne platforme. Mozda mozes da mi pomognes. Postoji li nesto slicno na Megatrendu, Singidunumu ili na ETFu? Verujem da je ETF najbolji u tome, ali ako treba da se plati da pitam i za ova dva privatna.

fapril

pre 10 godina

IT Academy su najgori prevaranti..
ne upisujte nikakve kurseve,sami se snadjite..tutorijala na netu ima na stotine i stotine hiljada..knjiga takodje..
guglajte,ucite,guglajte,ucite!!!!

Zare

pre 10 godina

Dalek je put to žestoke IT plate. Ja sam u Srbiji počeo sa 400 EUR, toliko mi je bila prva plata kao početnika iako sam imao nešto iskustva. Nakon 7 godina došao sam do 1500 i čini mi se da jako teško to može ići iznad toga. Pri tome retko ko u mojoj firmi ima toliku platu ali ja sam do nje došao jakim zalaganjem, prekovremenim radom, polaganjem Microsoft ispita i sticanjem raznih sertifikata, itd. itd. Trenutno radim na odlasku u Nemačku i koliko vidim jako teško može da se dobije ugovor za više od 50 000 EUR (za početak, jer iako imaš iskustvo za Nemce si ipak neki došljak-početnik). A 50K godišnje bruto mu dodje 2700 EUR mesečno neto. E pa sad vidite koliko treba godina i dokazivanja do jedne žestoke plate koja po meni mora biti bar 5000 EUR mesečno (neto naravno).

linux

pre 10 godina

Ma ovo vam je klasican tekst (a i neki od komentara su) sa frljanjem nekim basnoslovnim ciframa. Uopste nije lako naci posao u IT struci, a naci dobro placen posao (po meni sve preko 800 evra) je jos teze.
Uvek cete vi naci te primere tipa "ovaj prima 5000 evra, onaj tamo 10000". Lepe su to cifre, ali su ekstremno retke. Ja ne znam nikoga iz IT-a ko ima vise od 1200 evra platu. Cak ni prijatelja od prijatelja ne poznajem. Imate vi i menadzera, inzenjera i doktora koji, tamo negde, rade i za vece cifre. Ali najveca masa njih radi za 500-700 evra platu. Da bi se izborili za neku mnogo vecu platu, vi stvarno treba da budete na neki nacin posebni: ili ste prvi uskocili u taj posao (prepoznali ste prvi priliku), ili ste izuzetan strucnjak (sto se ne postize na kursevima, vec konkretnim projektima), ili imate dobre veze i neke insajderske informacije koje vam garantuju da uskocite tamo gde treba i kada treba.
Verujem da ovi ljudi sto drze kurseve za android na IT akademiji rade za 500-600 evra. Zasto on ne bi otisao i radio privatno taj posao za 8000 evra? Lako je skidati kurseve sa youtube, nauciti engleski i onda to prezvakati nepismenom narodu i praviti se pametan. Napravi neku aplikaciju svojim rukama, pa je prodaj i obogati se od toga. To je mnogo vece umece.

Dutrich

pre 10 godina

Ovo je znaci reklama za IT Academy iz Zemuna. Cisto da kazem: sve najgore za njih!!! Kako drzava dozvoljava da naziv Academy koriste firme koje daju kurseve!?

CEO

pre 10 godina

Pa kad ste glupi pa svi Vi klinci pravite istu grasku.

Nije poenta kada si mlad na trosku roditelja da se sto pre zaposlis ko rob i radis za druge za neku platicu i trosis to na provod i prezivljavas dok se tamo neko bogati. Gde ces biti za 10 godina? Verovatno na istom.

Poenta je da nadjes nekoliko slicnih ljudi programera ili ljudi koji imaju dobre ideje i vizije i da sa njima napravis firmicu i posle 2 godine odricanja ubodes nesto dobro i krenes da zaradjujes milione.

Posle si ti gazda za koga rade takvi isti kao ti koji nisu na vreme imali viziju u glavi sta sve mozes ako radis na tome.

Poruka za sve mlade programere. Pocnite da razmisljate drugacije tj. kao ameri i imacemo gomilu milionera. Pustite te price rad za platu i trosenje svega na osnovne potrebe i eventualno jednom godisnje letovanje.

Zar ne bi zeleli da ulozite trud i rad u nesto dobro i posle nekoliko godina da vise ne razmisljate o tome gde cete i za koliko raditi?

mrfreedom

pre 10 godina

"IT Akademija" ovim tekstom pokusava da manipulise i namami nove djake u svoju malu skolicu. Sam tekst je vrlo manipulativan jer izostavlja bitne stavke. Oni tamo na tom kursu daju samo osnove, jer i ne mogu vise od toga za tako kratko vreme. I to je ok, u pocetku ljudima i treba najvise podstreka da se pokrenu. Ali nivo znanja za te plate koje oni pominju se stice nakon godina i godina napornog rada i desetina projekata. Sem ako neko nije bas super talentovan, ali takav sigurno nece kod njih doci. Npr u moju firmu nikada ne bih uzeo PHP programera sa manje od 5 godina iskustva ali i tada bi morao da pokaze prilicno dobre reference. Cak i za Photoshop 3 godine iskustva je malo.
Posao nije nimalo lak i potrebno je da se ima i ljubav i talenat za njega. Ali da, moguce je nakon dosta godina rada (celodnevnog) doci u dobar tim i na dobru poziciju, ili sopstvenom vizijom napraviti neki znacajan projekat, i uzivati u plodovima svoga rada.

Big Brother

pre 10 godina

Jel je ovo trebalo da bude vest o najplacenijim zanimanjima ili reklama za IT Akademiju? Odvojili ste nesto manje od pola teksta za temu koja se odnosi na naslov, navodeci svega 3 zanimanja sa liste, a onda ste ostatak posvetili reklamiranju Fakulteta.

Miki

pre 10 godina

Losa reklama jos losije IT Akademije....to ce vam reci svako ko se zeznuo pa im dao pare za to sto oni nude...
Ne nasedajte na ove trikove ljudi(najlakse je vrbovati ljude koji nisu iz te oblasti, na tome se i zasniva njihov biznis), net je pun odlicnih materijala za ovu oblast

Dare

pre 10 godina

Kodnas i us vijetu zaista vlada velika potraznja za programerima i IT strucnjacima svih profila. Ali, iluzorno je da se na bilo kom nasem fakultetu a narocito na IT akademiji moze steci adekvatno obrazovanje iz ovih oblasti. Radim u jednoj kompaniji koja konstantno trazi programere i svake nedelje nam na intervju dodje po 10ak kandidata sa raznim diplomama (sto privatnim, sto drzavnim) i sertifikatima a koji - pojma nemaju.
IT je vrlo specificna grana industrije koja se svakodnevno mijenja i ko ne zeli da svakodnevno uci, IT nije za njega. A ovi sto misle da ce za mjesec dana dobiti papir i da ce posao naci na osnovu njega. Ja sam prije 7 godina zavrsio informatiku na PMF-u, ali sam potpuni samouk sto se tice sadasnjeg zanimanja. I to je ujedno savjet za ostale - ako imate zelju da naucite nesto, tu vam je internet, cousera i slicni sajtovi, ucite, ucite i samo ucite. Mani te se IT akademija i ostalih bakraca.

milican

pre 10 godina

Ne znam zasto nisu objavili spisak svih zanimanja?! Bilo bi interesantno videti koja su. Ovako ostaje utisak da je jedino programiranje mobilnih aplikacija jedino u trendu.
Ja i pored pljuvanja ovakvih tekstova mislim da je dobro videti sta je na najrazvijenijem IT trzistu na svetu trazeno. Vecina poslova se moze ugovoriti i online. To znaci da smo i mi posredno na tom trzistu. Sto se tice ITAcademy mislim da je ok da im prikazu bar naziv u clanku ako su se potrudili da pripreme tekst a za to pretpostavljam ne dobijaju honorar.

IT

pre 10 godina

Narucen tekst. Problem u .RS je taj sto su mesta kao sto su CIO, PM, IT manager rezervisana za ljude sa vezama... uz casne izuzetke, retko ko ume taj posao da radi.. koliko sam se samo politickih prica naslusao od razlicit IT managera...

Nisam zavrsio fakultet, poceo sa 400e, 10god kasnije ( i mnoooogo neprepsavanih noci ) imam 1500 + na dodatke i bonuse jos 500.. sto zavisi i od uspeha firme... verujem da retko mogu preko toga sem ako ne odem u management ili prekograne... tako da te price "zavrshish njihov faks i ceka te posao do 5000eur zvuci neozbiljno"

nekoIzMase

pre 10 godina

Ovakvi tekstovi su totalna glupost, istine ima u malim kolicinama, da neko dodje do ovih pozicija treba da ima odlicno "IT/tehnicko" obrazovanje i da je ulozio sebe poslednjih 10-15 godina u IT (to ukljucuje obrazovanje, rad, usavrsavanje)
Ova magla koju ITAcademy prodaje je smesna i navlaci im musterije, za godinu dana moze dosta da se nauci, ali tesko da moze da se postane IT strucnjak ili dobar programer, potrebne su godine mukotrpnog rada, ucenja , kicme i ociju...

Zuki

pre 10 godina

I onda mi dodju te mladjane kursadzije i traze hiljadu evra platu a e-mail ne umeju da sastave. O tehnickoj dokumentaciji da ne govorim.
Od Cobol-a do .Net-a promenio sam jedno desetak platformi i programskih jezika, po potrebi. A plata mi je iskljucivo zavisila od onoga sto umem da napravim a ne od izbora alata. Najvise zaradjujem sad kada se najmanje bavim tehnikalijama a najvise menadzerskim i konsultantskim poslovima. Tehnikalije odradjuju kursadzije za daleko manje para.
Razvijajte sposobnosti resavanja poslovnih problema, metodoloski pristup, komunikaciju i vestinu timskog rada. Alati se menjaju, problemi i primena ostaju manje vise isti. "IT zbog IT-a" je pogresan nacin razmisljanja. Resenje za problem a ne problem za resenje. I zapamtite, poslodavce cete retko impresionirati vasim tehnickim znanjem i resenjima jer oni o tome retko nesto vise znaju. Najpre cete postici efekat razumevanjem njihovih problema (projektnih zadataka) i komunikacijom svakodnevnim jezikom bez puno IT terminologije.

ITnestrucnjak

pre 10 godina

Muka mi je vise od ovih clanaka, sve ove plate su vezane za inostranstvo (10.000, 12.000, 14.000 ...) Kao sto je receno u prethodnim komentarima, neko ko se bavi iskljucivo tehnickim stvarima nema neke velike pare, vec ima neku pristojnu platu i to je to.

programer

pre 10 godina

Ne razumem kako možete da napišete da je jedino mesto u Srbiji gde se može naučiti razvoj mobilnih aplikacija - IT Academy, kada se razvoj za Android platformu sigurno izučava i na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu (FTN) i na Računarskom fakultetu (RAF), dok za ETF, MATF i FON nisam siguran, a plus se na ovim mestima dobija fakultetska diploma, a i stiču se dosta šira znanja o programiranju od nekog kursa.

Amos

pre 10 godina

@Xxx, verujem da moze, ti ustvari radis dva posla. Nije nemoguce da dva coveka zarade zajedno 6000 eur bruto, ili da jedan covek radi vise od duple smene pa da toliko zaradi. Samo je pitanje koliko dugo moze tako i ko ce ustvari jednog dana trositi te novce umesto njega.

Naivno

pre 10 godina

Ako ce IT Akademija da nas vodi u svetlu buducnost, onda nam spasa nema... a vi je reklamirate, kao da je MIT! Govorim iz licnog iskustva, nazalost, nemam nijednu lepu rec za tu instituciju...

android.programer

pre 10 godina

ovakvi clanci su uvreda za zdrav razum nas programera i celu nasu profesiju. Sramota, osecam se bedno jer iznosite neistine u sklopu reklame privatne firme koja placa ovaj clanak!
Da bih povecao sanse da mi objavite komentar, samo da iznesem istinite podatke:
Android programer u Srbiji koji je dobar, sto znaci da ima bar par godina Java backgrounda pre nego je poceo sa Androidom, a onda razvijao Android aplikacije bar dve godine, placen je oko 800-1300 eura neto u proseku, u BG nesto vise. Takvih ima u promilima. U sopstvenoj firmi od zimus pokusavamo da nadjemo bilo koga sa slicnim iskustvom, i jednostavno nema ljudi. Nema! Razumete?
Ovakvi ljudi se ne stvaraju preko noci, zavrsili oni nekakve akademije, fakultete ili sta vec. Tacka.
Plate u inostranstvu, samo jedan primer - u Nemackoj, konkretno Berlin i Hamburg, imao sam ponude da kao senior Android programer (sa 10ak uspesnih samostalno izvedenih projekata iza sebe na toj platformi, i svasta nesto drugo) radim za oko 50,000 eura godisnje, bruto! To dodje oko 3000 eura neto, u Berlinu, za senior Android poziciju! Tacka!
Dalje, pocetne plate u Srbiji za ovaj deo ITa su 30,000 do 40,000 dinara!
Prestanite sa obmanama o nama programerima! Ja radim full time preko pet godina, overtime mi je svake radne nedelje od 10 do 50% (neplacen, naravno), neretko i vikendom se zaglavi, kad se dogura tu gde sam sa iskustvom onda posla ima preko glave, ali i dalje vucem kredit za mali gradski auto star sedam godina i stanujem privatno, i neretko ne vidim dnevno svetlo sem ujutru kada idem na posao.
Samo molim da objavite ovo zarad ISTINE. HVALA.

Nele

pre 10 godina

"welcome to Srbija, 25. avgust 2013 13:01"

Lično mislim da je plata od 20.000 din prevelika za čoveka sa masterom koji piše reč "kompijuter"!

SW Architect

pre 10 godina

Gospodi iz IT Academy slabo ide posao pa su dali oglas. Nestrucno, neistinito, i pre svega neeticki napisano. Ove plate su i za USA ozbiljne. U Srbiji ne postoji CIO sa preko 5.000 € neto plate, a CSIO sa preko 3k. Ostali proporcionalno.

sarlo

pre 10 godina

Jos jedan tekst koji u osnovi ima reklamu za IT Academy. Nije dovoljno da se ova ustanova reklamira na klasican nacin vec se pokusava savremenim marketinskim trikovima i tekstovima gde se pominju velike zarade proturi prica o ovoj skolici. Perfidno.

Utissak

pre 10 godina

Raspitajte se ljudi o IT academiji kod profesora,i ljudi koji rade u ozbiljnim kompanijama.moj drig je studirao,nije bio odusevljen.a i u razgovoru sa profesorima nisam dobio pozitivan odgovor.

Hvala administratoru na objavi

pre 10 godina

@Kalifornija
>Uglavnom IT Project Manager ili Technical Project Manager je posao
>buducnosti ima ih sve vise i sve su trazeniji. Dosta ima ljudi iz
>Srbije da su Project Manageri ovde u silicijumskoj dolini i svi prolaze
>vise nego odlicno. Tako da bi to trebalo da se uvrsti na listu.

Sestra mi je otišla u London i tamo je Project Manager (Scrum Master). Odlično joj ide ali se zbog muževljeve karijere u decembru sele u San Francisco. Dobro bi joj došla pomoć u vezi snalaženja u novoj sredini, novih običaja, CV-ja, nalaženja smeštaja i posla i svega ostalog.

Kalifornija, ako si možda voljan da pomogneš, kontakt je goldilocks_telenormail.rs

nino

pre 10 godina

IT, ti bez faksa zaradjujes 2000 eur mesecno u Srbiji. To je 6 prosecnih plata. To prakticno znaci da ces za 6 godina zaraditi ono sto ljudi u Srbiji u proseku zarade za citav radni vek. Sjajno! Cestitam, mada ti i zavidim.
Onda je ok 10.000 u Americi, gde je prosecna plata 10 puta veca nego kod nas. To potpuno opravdava tezu da je uciti za neko IT zanimanje vise nego isplativo pa cak i kod nas, ali i da fax u toj struci nije presudan.

Veliki brat

pre 10 godina

Kad pročitate kako je nasato DMS iz Novog Sada, to je jedan od recepata za uspeh.

Skupite ljude i napravite firmu (umesto da svako ušteđevinu potroši na auto ili garsonjeru), kad se firma malo razvije, prodate je jakoj stranoj firmi (u slučaju DMS prodat je španskom Telvent-u koga je kasnije kupio Schneider).
Još jedan dokaz da nisu svi profesori univerziteta teoretičari i da ne umeju da naprave dobar biznis.

Ključna stvar je što stupendiraju studente koji moraju u početku bar DVA sata svaki dan da provode u firmi, da bi pri kraju studija bili u firmi već po 6 sati i imali stipendiju 400 evra (dakle, prosečna plata u Srbiji).

Tako dobijete zaposlenog koji je poprilično već upoznat sa poslom, ima neko iskustvo, a ima i motiv da se u toku studija ozbiljno usavršava u znanju, za razliku od onih koji uče samo da bi položili ispite.


Na žalost, u Srbiji je ovakvih firmi VEOMA MALO, jer naši privatnici hoće gotovog stručnjaka zajedno sa iskustvom, pa kukaju na fakultete kako su loši i studente uče samo neku teoriju, a sami su nespremni da daju neke stipendije (pa makar i 100e mesečno) i da omoguće studentima da neko vreme provode kod njih u firmi. A tek o platama da ne pričam.

Takođe, voleo bih da vidim u komentarima i iskustva nekih koji su bolje upoznati sa radom i platama u ComTrade Group, S&T Group, Ssseco SEE, Combis, ABSoft i sličnim firmama.

Banezi

pre 10 godina

Ekonomska( a i logicka) racunica je sledeca : IT sektor ce u narednih desetak godina da dozivi procvat , dakle profitirace onaj ko otvori IT "akademiju " :-)

plate

pre 10 godina

Prvo treba reci da su ovo bruto plate na zapadu, cisto da se ne zbune ljudi jer se u Srbiji uglavnom govore neto plate. U zavisnosti od drzave i poreza one mogu cak i da se prepolove. Pri tome plate CIO-a mogu da bude i znacajno vece od navedenih, zavisi od kompanije, ali slazem da se je prosek u tom rangu. Plata navedena za Arhitektu je iznad proseka. Svaka od ovih funkcija zahteva mnogo rada i iskustva da se dostigne, CIO u velikim kompanijama (sa velikom hijerarhijom) prakticno ne moze imati manje od 45-50 godina (cast izuzecima).
Zanimanja koja nisu pomenuta su Project/Program manadzeri koji vode strateske i velike projekte (njima normalno raportiraju i Arhitekte i svi drugi eksperti tokom tog posla)

Igor

pre 10 godina

CIO je direktorska pozicija i normalno je da na zapadu plata bude u ovom rasponu. Samim tim nije za poredjenje tipa - "je programiram 10 godina i imam platu 1500 evra, ovo je nemoguce". U jednoj velikoj firmi (5000+ ljudi) ima 3500 programera i samo 1 CIO, 1 CTO, 1 CEO ... Slicno je i sa System Architect. Potreban je samo jedan covek koji zna da osmisli i dokumentuje system do tancina, a posle 50 programera razvija software na osnovu specifikacija ovog arhitekte. Tako da je to sasvim normalno, a i nije nista IT specificno. Isto je i u masinstvu, npr u BMW-u - Chief Designer ima mnogo veliku platu, ali postoji samo jedan u firmi!

mm

pre 10 godina

Trebali ste sprovesti anonimne ankete u nasim firmama kolike daju plate za pojedine IT oblasti. Cim sam video da je clanak sastavila ITAkademija, svima je jasno o cemu se ovde radi. Znam nekoliko ljudi koji su naseli na njihove reklame, bacili velike pare na kurseve, koji su isto tako mogli nauciti sa neta.

programer

pre 10 godina

@petarAndroid

Pročitaj malo pažljivije moj prethodni komentar. Dakle, za FTN i RAF znam da se sigurno izučava programiranje mobilnih aplikacija, dok za ostale fakultete koji se bave programiranjem (između ostalog) nisam siguran. Poenta je da ovo što piše u članku nije tačno - IT Academy nije jedino mesto gde se razvoj mobilnih aplikacija izučava, već da postoje i fakulteti na kojima se mogu steći takva znanja.

brm

pre 10 godina

IT sutručnjak se ne postaje dobijanjem neke diplome, Ljudi su kod nas opsednuti papirom. Imate na internetu izvore znanja koje nećete steći ni u jednoj akademiji. A dalje, rad, praksa,...zavisi od vas koliko se uporni i voljni da radite na sebi. Ako niste fanatik koji je zaljubljen u ovaj posao, vaš maksimalni domet je nešto preko prosečne plate u Srbiji. Ovo nisu poslovi iz kojih dobijete diplomu i radite do kraja života. Morate sve vreme i da učite da ne ispadnete iz toga. To je zanat koji mora da se voli i nije lak.

Mah2

pre 10 godina

Sve zavisi od ponude, potržnje i dodatne vrednosti koje stručnjak može da pruži. Isti profesionalac može da zarađuje 2 puta veću platu u Kaliforniji nego npr u Italiji.

PMI/PMP

pre 10 godina

Radim kao Project Manager u top svetskom brendu u Kaliforniji i plata mi je $160.000 bruto. To je otprilike $10.600 mesecno. Kazem "otprilike" jer su ovde sve uradili da zakomplikuju koliko zaradjujes.
Mislim da je Kalifornija trenutno strasno dobro mesto za IT strucnjake bilo koje vrste.
(Kalifornija, 25. avgust 2013 11:47)

Slicno je i Evropi sto se tice bruto plate za najbolje Project manager-e (oni koji vode jako velike projekte na kojima rade i po nekoliko stotina ljudi). Medjutim u Evropi su u vecini zemalja veliki porezi na plate, u vecini zemalja su na visoke plate izmedju 40 i 60 procenata. Koliki su porezi na plate u Kaliforniji?

Pepi

pre 10 godina

Jedna od najplacenijih IT pozicija je dizajner algoritama za trgovinu na berzama. Tu godisnje plate lako prelaze 300 000 a za specijaliste idu i preko milion. Pogledajte oglase Goldman Sachs i slicne.

S

pre 10 godina

Tekst počne lepo, sa interesantnim informacijama, a onda se pretvori u nešto što liči u plaćeni oglas i reklamu, sa sve cenama usluga...