Subota, 01.06.2013.

11:27

Samo je kod nas kubikaža luksuz

Srbija je jedina zemlja u regionu i jedna od retkih u Evropi, u kojoj se kubikaža motora uzima kao jedino merilo luksuza automobila.

Izvor: B92

Samo je kod nas kubikaža luksuz IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

Goran

pre 9 godina

U redu je zakon je los,to znamo i mi koji imamo ovakve automobile za koje placamo "porez na luksuz" i oni koji uzimaju te nase pare.A mi ocekujemo da oni "koji uzimaju pare" kazu "necemo da vise uzimamo pare".
Ko nam je kriv pa neznamo da se organizujemo i napisemo jednu zalbu ili sl.pa bar pokusamo na neki nacin da promenimo taj los zakon.
Oni ga bez nekog pritiska nece promeniti,jer mozda misle da je nama drago da placamo "luksuz" u kome zivimo .Lepo nama u luksuzu lepo njima sa nasim parama.
Sigurno da postoji neki zakonski put da se to promeni ,koji ja to neznam ,ako postoji neki pravnik neka to napise ,pa mozemo videti koliko nas ima ?
"zajedno smo jaci " :)

Miodrag Mitrović

pre 10 godina

Ja pokušavam da pokrenem pitanje zakona o zaštiti potrošača za sve nas koji smo bili vlasnici automobila pre donošenja zakona.
Država je donela zakone da recimo banke moraju da vrate kamate na ugovoreno čak se vraćaju i sredstva koja su naplaćena u tom periodu a mi koji smo kupili automobile smo kažnjeni retroaktivno i to nije povreda prava potrošača.
Ja sam kontaktirao organizaciju za zaštitu potrošača ali su mi odgovorili da moja primedba nije zakonski osnovana i da njihov pravni tim ne može da mi pomogne.
Sami treba da procenimo ko koga čuva i ko donosi zakone i kako ih primenjuje.
Nadam se da to neće još dugo biti na snazi.

gospodin Pendula

pre 10 godina

Ovde je, nažalost, sve lukzus (dranje). Preko javnog prevoza do garderobe ili tehnike.

U kući imamo Hondu Accord Type S i Mercedes ML450 (stoji u garazi neregistrovan) kupljeni dok je jos bilo posla i neke zarade... U to vreme niko nije ni obraćao pažnju na registraciju, bilo je povoljno.
Registracija je sada (u zavisnosti od agencija) oko 500€ za Hondu, dok za ML...

Zar se svuda u svetu auta ne oporeju spram ispuštenih co2 na 100kg?
Hibridi ne bi trebali ni da se oporezuju.

Stvarno bi trebalo nešto da se pokrene, jer dok narod ćuti njima je lepo.-

fgh

pre 10 godina

Voziti putnicki auto od preko 2000cm3 JESTE luksuz (proverite definiciju).
Ovi sto se zale da im tako oporezuju matore automobile (10 god i sl.) - pa mogli ste isto tako da kupite 10 god. star a manje kubikaze, nego volite uzivanje u brzini i da budete face, al' ako moze dzabe - tipicno balkanski.
Luksuz se zestoko oporezuje svuda u svetu, a ko hoce da se luksuzira nek pljune lovu - dosta kmecanja, sve face u Audijima i bembarama a placu ko devojcice.

Dzoni

pre 10 godina

Al zato svi sa dzipovima placaju 16000 dinara registraciju jer 99% ih vozi na INVALIDA..moj komsija vozi tuarega od 4200 kubika a placa manju registraciju nego ja za clia..uostalom pogledajte npr oglase na polovniautomobili.com za dzipove ciroki ..u SVAKOM OGLASU pise da se vodi na invalida..znaci javno pisu bez skrivanja i niko nista..to samo moze u zemlji srbistanu..t

Nebo

pre 10 godina

Vidim javljaju se ljudi sa komentarima kako treba izgleda samo nova kola da se voze, kako auta starija od deset godina treba zabraniti ili dodatno oporezovati.
Izgleda da su lako dosli do love i lako kupili nova kola pa su sad smekeri.
Druga ekipa nas poredi sa Nemackom.
Stvarno neverovatno.
Evo ja htedoh da kupim sebi polovan Renault Avantime jer je vrlo specifican auto kojih ima tek nekoliko u Srbiji ali taj auto nema ispod 2000ccm.
Svakako da nisam lud da drzavi dajem
600-700e za registraciju svake godine.

Max_NS_021

pre 10 godina

U BiH registracija Audi A8, 2009-to godište sa motorom 4.2 TDI u Long verziji (maksimum opreme) košta cca 500€. Kod nas samo 4 puta više, pa vi vidite...

Magomed

pre 10 godina

Ko se slaže da je i prevoz busom luksuz? Msm, jedan jbni smer košta 72 jadna Sirbistanska dinara!!!! 72, sedamdeset i dva ljudi moji jadni. A ako se pokvari bus na sred puta...sto je i cesto...sta onda? A busevi k'o septička jama, smrt za bele majice i dukseve!

SMEDEREVAC

pre 10 godina

Baš od takvih "BRILIJANTNIH" nameta,sav ADMINISTRATIVNI VIŠAK,LETUJE I IDE NA ZIMOVANJE,lečeći postraumatske poslovne traume i "sumljive "fleke na jetri.Kako ,promeniti zakon i ovaj "napaćen i preopterećen " kadar prepustiti životnoj stihiji bez BANJKOG VAZDUHA,NOĆNIH ŠETNJA PORED MORA I NISKOKALORIČNE SALATE S MASLINOVIM "DEVIČANSKIM" ULJEM?!

veterinar BG

pre 10 godina

Da je pravde,registracija bi se placala po kataloskoj vrednosti vozila,uvecana ili umanjena za neki koeficijent emisije stetnih gasova,a elektricna I hibridna vozila bi trebalo osloboditi tog nameta...

brezon

pre 10 godina

Nismo Japan, gde po zakonu vozila koja su stara 10 godina, idu pravac na otpad, bez obzira sto izgledaju "kao casa".
Za vozila koja su stara 20 godina i vise, da se placa samo godisnje osiguranje. Sto bi trebalo da je do max. 70e posto ipak govorimo o Srbiji. U Madjarskoj recimo, placaju samo 7000Ft to jeste 2800 din osiguranje za vozila koja su stara 20 i vise godina i gotovo, nema tehnickog i slicnih izdataka. Za motocikle postoji mogucnost registracije po mesecima. Imas tablicu opalis x koji mesecima zelis motor voziti, ispunis-uplatis-teraj. Ne moraju meseci ni biti povezani. Gde smo mi od ove logike. Juj juj juj.
Niko da prica o tome kako je skupo registracija prikolica za kola. Niko ne prica kako je skupo registrovati prikolicu za prevoz konja ili stoke. Prikolice sa ciradama sa dve osovine da ne govorimo. Niko ne prica da se omoguci registracija prikolica po mesecima kada zelis koristiti.
Takodje se ne prica da se uvede registracija po sezoni upotrebe motocikala. Ko bre vozi motor kroz 12 meseci? (ima takvih ali njih je manje od 5% od svih motorasa zajedno).
Za motocikle do 100 ccm bi trebalo biti registracija besplatna ali za pocetak ne bi bilo lose barem da se ukine na 49 ccm i 50 ccm , jel to nigde nema da se placa registracija na 49 ccm i na 50 ccm.
Po KW ne verujem da bi bilo mnogo pravednije. Recimo vlasnici sa 1400 ccm + turbo punjacem, ne bi bas bili veseli zbog registracije, jer turbo mnogo baci na kilowattazi tj. na snazi motora.

Vlada Milovic Genije

pre 10 godina

To im je prokleti izvor prihoda ! Nadam se da ce jednog dana prestati da nas muzu. Srbistan smo mi a ne Srbija. Sjase Murta pa uzjase Kurta. Zalosno gde zivimo.. Kubikaza...zato sam srecan sa kolima od 1400 kubika.

Ako i to nekog zanima

pre 10 godina

Pogledajte oporezivanje automobila u Singapuru. Kupiš jedan-platiš dva, a možda i tri. Porez je od 100-180% na cenu automobila, a pored toga se plaća i road tax u zavisnosti od kubikaže i starosti vozila (starija od 10 godina plaćaju kaznenu taksu). No, imajući u vidu gustinu naseljenosti u Singapuru, bez ovakvih bi gradske ulice verovatno postale neprohodne. A i taxi je tamo toliko jeftin da je posedovanje sopstvenog vozila besmisleno.
http://www.lta.gov.sg/content/ltaweb/en/roads-and-motoring/owning-a-vehicle/costs-of-owning-a-vehicle/tax-structure-for-cars.html

Obrlati i prozderi

pre 10 godina

@Mislite o tome
"Još kad bi uveli porez na emisiju štetnih gasova bili bi za primer drugima."

Reke pune flasa, drvece puno kesa, ulice otpadaka od dorucka. Ali neki Srbi su ipak posle 50 godina culi za ocuvanje covekove okoline. I bas im smetaju izduvni gasovi koji ne ostaju na zemlji. I bas bi da uzmu pare od nekoga po tom osnovu ! A kako bi bilo da kaznjavamo debele sto mnogo jedu ? Da li znate koliko nafte treba za 1 kg hleba ?

Iz zabavista u strucnjake

pre 10 godina

", kaže Uroš Erčević iz auto kuće "Naskar".

"Taj način, taj zakon o oporezivanju je prilično zastareo, možda je bio aktuelan do devedesetih godina, pošto su tada vozila sa većom kubikažom bila luksuznija"
ß
E moj strucnjak za automobile, gde si bio devedesetih ? Verovarno ni u planu.

Bojan

pre 10 godina

Jedan od mnogobrojnih primera zbog kojih jedan moj prijatelj britanac, koji zivi ovde, ne moze da razume zasto ovde, pored svih budalastina kojima smo izlozeni, nema nemira i demonstracija!

Swedenonline

pre 10 godina

Ali zato moze jeftino da se uziva u neliksuznom turbacu od 1998ccm tuniranom na 650ks, sve po normativima Simpsonovih (vlada RS). Ziveli konji, svih vrsta :p

lalle

pre 10 godina

I treba vlasnicima krseva od desetak godina naplacivati i osiguranje i porez jos i vise jer su takva vozila izvor zagadjivanja zivotne okoline. Da nisu nebi ih mogli na zapadu kupiti gotovo dzaba( citaj cistiti Nemacku od smeca). Kod novijih vozila je sistem preciscavanja doveden gotovo do savrsenstva i uticaj na zagadjivanje okoline je sveden na minimum i zato i treba kupce novijih vozila sa manjom kubikazom oslobadjati dazbina jos i vise.

seljak

pre 10 godina

Bisiceva, sedi jedan. NASA je manje razmatrala planove za let na mesec nego vi (eksperti) poreske propise. Pa videsmo kako prodjoste: advokati i lekari i dalje ne placaju porez, srecom ne prodjose vase promasene ideje oko poreza na imovinu. Dajte malo logike. Sreca pa je Vucic pametniji od svih Vas na gomilu, pa nece da prodaje Telekom kako bi peglao Vasu nesposobnost. Nego, naterajte poresku upravu i inspekcije da ne uzimaju mito neho da ganjaju utajivace poreza i "sivu" ekonomiju. Pa mozda nam krene.

Evo i rešenja

pre 10 godina

Recimo,registrujete na invalida i za 3.000ccm plaćate registraciju oko 20.000 dindži ili sredite na carini da Vam upišu da je auto 2.000ccm ili u auto koji je registrovan na 2.000ccm ubacite motor od 3.000ccm ili platite da Vam se luksuzni džip X6,Q7...pri registraciji tretira kao teretno vozilo ili ga vozite sa stranim pasošem na stranim tablicama(kao sportisti,pevaljke,biznismeni) i opet plaćate malu registraciju, a vozite veliku kubikažu i luksuzan automobil!Treba i ti ljudi od nečega da žive! Jel vidite da je Srbija zemlja mogućnosti! Samo ih treba iskoristiti na najbolji mogući način!!! :)))
Ne ljutite se na Srbiju i njene zakone. Srbija i njena policija znaju za sve ovo što sam naveo, ali to tolerišu!

Ekonomista

pre 10 godina

Taj porez na luksuz je uveden u zadnjih 5 ili 7 godina.Mercedes u to vreme nije imao ozbiljan dizel auto bez 2200 cbm a BMW je imao od 2000 cbm Pa vi sad razmislite koliki je deo trzista uzeo Mercedesu a da Delta auto je generalni uvoznik BMWa.Kako su radili tako ce i da zavrse.

Sale.MLS

pre 10 godina

Hoćete apsurde? Automobil marke Nissan, koji je proizveden u Engleskoj (što se vidi u broju šasije) se u jednoj carinarnici u Srbiji može ocariniti kao automobil poreklom iz EU (bez plaćanja carine) a u drugoj, udaljenoj 100ak km od prve, ne može jer je sedište Nissana u Japanu.
Opel Zafira, na primer, u Italiji se uglavnom vodi kao teretno vozilo jer ima rešetku iza zadnjih sedišta, pa ako je 2001. god. i treba vam potvrda da je euro 3, nećete je dobiti jer Agencija za bezbednost saobraćaja (koja verovatno ne postoji više nigde na svetu) kaže da je tom rešetkom promenjeno fabričko stanje vozila. Isto važi i za naknadno ugrađen plin (samo naknadno ugrađen, ne i za fabrički).
To oslobađanje od carine za EU vozila važi za benzince od 1000-3000 ccm i dizelaše od 1500-2500ccm. Znači za neku tamo npr. Opel Corsu 1.0 (900 i kusur ccm) će biti naplaćena carina 2.5%, jer to nije iz EU kao što je Opel Corsa 1.2!
Ako neko zna ko sve ovo smišlja, hteo bih da popričam sa čovekom, mislim da je jako zanimljiv lik!!!

lalle

pre 10 godina

DA NE ZABORAVIM! U SKANDINAVIJI vlasnik mercedesa starog desetak godina i jos kad je dizel placa godisnji porez blizu hiljadu Evra a vlasnik novog dizelasa do dve hiljade kubika 3 godine cini mi se da ni neplaca porez ali i ako ga placa to je smesno.

Blonk

pre 10 godina

Moram priznati da je ovo veoma glupo. Za novi SUV sa 1.6 motorom koji je placen 18 hiljada eura trosak prve registracije sa izradom nove saobracajne i tablica je ukupno iznosio 23 hiljade dinara. Novi golf recimo ima 1200 kubika a kosta 17 hiljada eura. Naravno da zakonodavci znaju koliko je ovo glupo necemo im ovde nista novo reci ali drzavi se takav model jednostavno vise isplati.

mix

pre 10 godina

imam touarega 3.2 fsi...204 000din registracija...star skoro 10 god...ima plin tako da ne zagadjuje aosolutno nista...zar nije logicnije da njemu bude reg 25000 ? svuda u svetu je tako...kao I to da je motor rezervni deo automobila kao npr branik...koju registraciju placamo putevi bi trebali da budu kao piste a ne....

Milica

pre 10 godina

"za proteklih pet godina sam samo za registraciju platio iznos koji višestruko premašuje tržišnu vrednost automobila koji vozim..." A da probate da promenite auto?

Glogoljub

pre 10 godina

Ovo nije istina, kubikaza se uzima u Beneluxu npr kao parametar kod cene osiguranja i registracije, uz proizvodnju ugljen-dioksida i konjske snage. Spomenuti Mercedes iz 2003 bi i tamo bilo skuplje osigurati no novi iste kubikaze, jednostavno vise zagadjuje okolinu. Ne bih ja olako prizivao primenu njihovih pravila u Srbiji, dosta bi se ljudi sokiralo cenom registracije i osiguranja pri registraciji svojih starih vozila sa EURO 2 motorima npr.

laki

pre 10 godina

kupio sam alfu 159 2.4jtd registracija je 77 000 dim, ali imam prijatelje na tehnickom pregledu i auto sam registrovao kao 1.9jtd 24 000 din, samo zbog 400 kubik cena je 3 puta veca.

Preddy Baer

pre 10 godina

Ovo navedeno u vesti i nije bas skroz tacno.

U Nemackoj je formula za racunanje godisnjeg poreza na kola sledeca:
(benzin/diesel/gas)*(EURO klasa za zagadjenje)*(svakih zapocetih 100 ccm)
U ovoj formuli, za prvi deo formule najmanje koeficijente imaju gas i benzin, najvece dieseli. Sto je veca EURO klasa, to je manji koeficijent. E onda dolazi deo vezan za kubikazu.

ONO STO JEDINO JESTE RAZLIKA IZMEDJU Srbije i Nemacke jeste da je kod njih kubikaza linearno promenljiv koeficijent (koliko zapocetih stotki ccm, toliko i koeficijenata) za razliku od nas gde je to eksponencijalno!

Po meni licno, ovoj formuli bi trebalo dodati jos jedan koeficijent: tezina vozila po osovini (i to ona veca), JERBO je upravo to sto najvise propasti puteve dugorocno gledano.

S druge strane, vecina proizvodjaca novih benzinaca vec nudi turbo motore sa kubikazom ispod 2000 ccm i motorima snage i preko 200 KS, sto je dovoljno cak i za sadashnje kolose (tezinski gledano). Kod dizelasa je situacija malko drugacija i trebalo bi ih "ravnopravno" gledati tim luksuz porezom tek iznad 2500-3000 ccm.

marko od bloka

pre 10 godina

A sto taj automobil >2000 cc I njegov vlasnik potrose benzina kao 3 prosecna automobila godisnje? Koliko oni ubace u budzet preko akciza I poreza na benzin? Po meni vece kubikaza treba da bude jeftinija registracija.

Pera

pre 10 godina

Ja kupujem samo automobile za koje imam dovoljno novac da ih oporezujem, registrujem i popravljam.Ako neko nema 46000 dinara neka vozi Yuga. Znaci gospodo ne kupujete automobile za cije odrzavanje nemate novac. Pera

marko

pre 10 godina

Neosporno je da je zakon naopak ali kupiti auto od preko 2000 kubika a pri tom ne uzeti u obzir registraciju i kukati na sav glas je malo glupo?!
Zato sam ja uzeo fabijicu, 1.4 ...registracija cirka 15.000, ugradio mu plin...potrosnja plina po gradu 9l (640 din na 100 km) i slatko se vozim... :)

Stanarevic

pre 10 godina

Najveci paradoks ovog zakona je to sto oni zbog kojih je u sustini uveden, dakle vlasnici skupih automobila, veoma lako mogu da ga "premoste" - svaki iole ozbiljan krimos, koji drzi do sebe, u komsiluku pronadje nekog invalida & da mu 100 eura da dzipcinu registruje na sebe, i potom mu izda ovlascenje za upravljanje vozilom. Objasnjenje - invalidi registruju vozila po povlascenoj stopi u odnosu na kubikazu, a u MUP-u niko prilikom registracije ne obraca paznju da li je to stvarno vozilo prilagodjeno za prevoz npr. nepokretnih osoba, ili pak bahata zverina za mangupiranje.

Ovako se ubijaju 2 muve jednim udarcem - ne samo da se auto od ~50K eura registruje po tarifi za ubogog Punta, vec se dobija i obezbedjen parking ispred samog ulaza svakog trznog centra, dakle na mestima predvidjenim za invalide, i to sasvim legalno...

Samo u zemlji Srbiji..

pre 10 godina

Da imamo gram mozga, porezovalo bi se po zagađenju, kao u dobrom delu Evrope, a osiguranje po 'konjaži'. Ovako neko upali Mercedesa, G2, Ladu ili sličnog 'leša' i na semaforu truje ljude iza sebe.

Šta će kad nema? Pa nek stavi cev auspuha u svoju kabinu a ne da truje ni krive ni dužne koji su se igrom slučaja našli iza njega.

Zuki

pre 10 godina

Da je motiv ekoloska zastita kriterijum bi bila emisija C02. Ili, da je motiv socijalna ravnoteza u podnosenju krize kriterijum bi bio "luksuz" odnosno vrednost automobila. Ali posto je motiv iskljucivo otimacina para od gradjana onda je ovaj kriterijum dobar ili los kao i svaki drugi. Mogli su recimo da pogledaju statistiku i da kazu da se beli automobili oporezuju najvise a tirkizni najmanje. Potpuno nebitno po kom osnovu ce da otmu pare.

tucke

pre 10 godina

Konjske snage su kod nas na vlasti i cerupaju narod iz petinih zila.A rodjeni su pre sramote i bezobrazluka ! A kakvi smo bolje zasluzili nismo ?

Miki

pre 10 godina

Sve je u Srbiji idiotsko tako i ovaj zakon. Zato mi imamo paradokse da na na primer ganc novi Audi A6 sa 2.0 TFSI motorom ili Mercedes E klase sa 1.8T motorom nisu luksuz i da je registracija za njih 27.000 dinara , i ako ta auta vrede 60-80.000 evra u zavisnosti od opreme, a da jedan auto star skoro 20 godina sa motorom vecim od 3000 kubika jeste , kao na primer Peugeot 607 koji se na oglasima prodaje za 500 evra jeste i da za njega registracija kosta 160.000 dinara.... Ludilo zivota u Srbiji....

Boki

pre 10 godina

Ako se ja dobro secam,kada je ovaj zakon uveden,bilo je receno da ce trajati "dok ne prodje kriza".
Ali,u ovoj zemlji se neke stvari ne menjaju,lazi,lazi i samo lazi.Zbog toga su i cene goriva ovakve kakve jesu,zbog toga hrana kosta koliko kosta,zbog toga nam otimaju pare na svakom koraku....
Ovo je banana drzava i takva ce ostati zauvek!

Mislite o tome

pre 10 godina

Pametan propis i potpuno ga podržavam.
Dodatno treba oporezovati diesel motore od 3l ili veće na putničkim vozilima.
Još kad bi uveli porez na emisiju štetnih gasova bili bi za primer drugima.
Jedna kršina od Golfa dizel izduva u atmosferu više štetnih gasova nego stari Ikarbusovi autobusi.
Svi mi to dišemo i onda na groblje pre vremena, ko od raka, ko od nečeg drugog.

Mita

pre 10 godina

gospodin koji je kupio mercedes sa preko 2000 kubika ga je iz tog razloga mnogo jeftinije platio nego sto bi trebao da to vozilo vredi.
(sasa, 1. jun 2013 11:41)

Da,ali samo u ovoj ludari.U kojoj zemlji na svetu je veći porez na kantu od 2-3 hiljade evra,u odnosu na auto od 30000 evra?I tako će sada na kraju biti i za ove poreze,što nam spremaju.Ima da deru sirotinju i srednju klasu,a bogataše neće da diraju,jer po nekoj našoj imbecilnoj logici,bolje je tako,jer tu ima više ljudi,pa i para.Kretenizam!Poenta u plaćanju poreza je da ga SVI PLAĆAJU,bez obzira na imovinsko stanje,a oni koji imaju više i plaćaju više.Kod nas je sve naglavačke,pa i porezi...

milan

pre 10 godina

Koliko je znam barem u Nemackoj, Holandiji i Austriji je kubikaza merilo za porez i osiguranje da kubikaza ide skoro redovno sa kvalitetom vozila ali sigurno nije merilo za registraciju vozila ta metoda me asocira na to da je taj zakon pisao neki stari zakoreli komunista koji je trazio nacin kako dodatno kazniti te koji voze bolja (?) auta.

max

pre 10 godina

Nasa takozvana drzava na njenu srecu moze uvek da racuna na lumpenproletarijat koji ce podrzavati ovakve kretenske zakone jerbo "tako mu i treba kad ima pare da kupuje mercedes".

Marko

pre 10 godina

Iz istog razloga niko i ne preregistruje kola na svoje ime, već ih vozi na 'ovlašćenje'.
Mislim da je upravo Dinkić govorio o tome, ali govorio je on mnogo toga...

Sojke

pre 10 godina

Koji je luksuz voziti auto star 10 godinaaaaaaa bez obzira na kubikazu ??? Nigde u svetu se registracija ne placa kao kod nas ... Kupis auto star 10 godina i placas registraciju kao avion da vozis ... Nije bitno u kakvom je stanju auto, koje je godiste , jedino je bitna kubikaza ... Vozimo raspad automobile, samo je bitno da ne prelaze 2.000 kubika ... Sramota !

Pauly Ester

pre 10 godina

Ovaj zakon je socijalistički i ne pospešuje promet koji je neophodan tržišnoj ekonomiji. Možda bi mladi ljudi i hteli da se potrude da rade više kad bi imali veću motivaciju da nešto stvore. Znam koliko su moji drugari u Austriji ulagali novca u sportske automobile...
Da malo mućnu glavom skontali bi da tim zakonom finansiraju tehnološki razvoj automobilske industrije strane države a smanjuju sebi zaradu od prodaje goriva. ;)

Gradjanin

pre 10 godina

Vlada godinama, decenijama nista ne radi.

Za regulisanje ovog propisa je potrebno 15 minuta: zaduzis nekog zaposlenog da prepise bilo koji zakon iz EU i resen problem.

Ali, i to im je tesko.

Miki

pre 10 godina

Ako bi smo hteli da oporezujemo luksuz, pravi je idiotizam vezivati luksuz za velicinu motora. Merilo luksuza je vrednost necega a ne velicina motora, felni, auspuha i slicno. Tako na primer vozilo vrednije od 50.000 evra sa motorom od 2000 kubika jeste luksuzno, dok vozilo staro preko 20 godina sa motorom i od 4000 kubika to nije...

Ganc novi Mercedes E klase ili BMW serije 5/7 jesu luksuzna vozila bez obzira koji motor nose, dok na primer neki Chevrolet sa motorom od 3000 kubika star 20 godina nikada nije bio luksuz niti moze biti.

U Rusiji na primer se luksuznim smatraju vozila od 100.000 evra i samo se ona oporezuju taksom na luksuz. A u Srbistanu je luksuz izgleda sve sto se kotrlja na 4 tocka.

NikolaC

pre 10 godina

...Kupio sam mercedes 2003. Godište, znači 10 godina star...
Kod nas je na zalost to i dalje novi auto za vecinu gradjana, jer se ovde voze automobili stariji i preko 20 god.

I sto bi mi vozili automobile preko 2000 kubika, cija je potrosnja strano luksuz za nase plate.

Marko

pre 10 godina

@Sasa Kupio ga je pre ovog idiotskog zakona... Na jesen ce se moci kupiti auto od preko 100.000 evra cija registracija ce kostati manje od 300 evra, dok ce ovaj nesretnik sto ima polovan auto od par hiljada evra placati porez na luksuz (zbog jednog decilitra vise). Od izbora do izbora dobijamo krajnje nesposobne vlastodrsce... Ovaj problem bi se mogao resiti za par dana, samo da se hoce, ali ne da im se... Ako se plase gubitka prihoda, dovoljno je pre stvaranja nove formule u istu uvrstiti sadasnji prihod. Problem je iskljucivo lenjost i mozda velika nestrucnost.

disco

pre 10 godina

Taj porez ranije nije postojao i zapravo je apsurdan je kad kupite kola placate porez (a za 99% kola koja se sada voze je placena i carina), placate registraciju svake godine i jos izdrzavate drzavu kroz akcize na gorivo i pdv koji na gorivo placate, a tu je i porez na prenos apsolutnih prava ako prodate polovan auto... dakle gomila poreza... Ovaj porez je smislio Seselj kada su SRS i SPS bili u velikoj ljubavi krajem 90tih, na zalost ni prepostene demokrate se nisu gadile istog pa su ga sve ovo godine i ostavile.

Onako

pre 10 godina

Jedino merilo treba da bude ukupna masa vozila jer ona je najveći krivac za uništavanje puteva, sve ostalo nema veze sa životom, naročito ne priča o zagađenju...

sasa x

pre 10 godina

Najpravednije bi bilo da se plaća po kataloškoj vrednosti vozila, slično kao što je kod carinjenja automobila,možda na početku godine da se utvrdi porez, ali to očigledno nekome ne odgovara, ili je komplikovano za te mozgove što džabalebare po ministarstvima...

Zaista ne razumem?

pre 10 godina

Može li neko da mi objasni koja je realna prednost veće kubikaže i zašto bi neko kupovao automobil s motorom veće kubikaže, ako i u samom ovom tekstu piše da danas vozila sa malom kubikažom imaju veliku snagu motora?

Skeptik

pre 10 godina

Gospođo Bisić, pozabavite se tim zakonom napokon, ako boga znate! Za proteklih pet godina sam samo za registraciju platio iznos koji višestruko premašuje tržišnu vrednost automobila koji vozim, odnosno duplo više nego što bih za registraciju istog automobila platio u Švajcarskoj ili nekoliko puta više nego što bih platio u zemljama u okruženju (bilo ex-YU ili EU).

Damir

pre 10 godina

"Savetnica u Ministarstvu finansija za poreski sistem Milica Bisić priznaje da je reč o zastarelom propisu, međutim, ne zna se kada će on biti promenjen."

Neće nikada. Uveo ga je Šešelj, pa je ovima posle njega bilo slatko, pa je onima posle njih bilo slatko, pa onima posle onih, i sada ovima posle onih. Svima je slatko...tako da sam gotovo siguran da im ne pada na pamet to da menjaju. A mnogo veca masa ljudi nije spremna ni hrabra da uzme g**nj*ve motke i razbije to, a kamo li nas šačica entuzijasta koji još vozimo automobile sa motorima većih zapremina.

Inače, da ispravim autora teksta - stavka "porez na luksuz" ne postoji. Sve je to, zvanično, deo stavke "porez na upotrebu vozila", samo što je za vozila do 1000 kubika to oko 500 dinara, a za vozila do 3000 kubika 67.000 (govorim o primeru vozila starosti preko 10 god. u oba slučaja).

Dr. Marko

pre 10 godina

Mozda se kategorija oporezivanja zove luksuzna i kubikaza naravno nema veze sa luksuzom, elem propis svakako ima smisla.

Evropska legislativa se godinama vec poradja ne bi li uvela slicne propise u cilju zastite zivotne sredine. Vozila sa vecom kubikazom, ne uvek ali, generalno vise trose. Zato je ovaj propis verovali ili ne, zapravo evropska avangarda.

Uprkos ovom slavnom izuzetku, i ja sam naravno misljenja da su nam mnogi propisi blako receno apsurdni i stoga stetni.

Sojke

pre 10 godina

Koji je luksuz voziti auto star 10 godinaaaaaaa bez obzira na kubikazu ??? Nigde u svetu se registracija ne placa kao kod nas ... Kupis auto star 10 godina i placas registraciju kao avion da vozis ... Nije bitno u kakvom je stanju auto, koje je godiste , jedino je bitna kubikaza ... Vozimo raspad automobile, samo je bitno da ne prelaze 2.000 kubika ... Sramota !

Gradjanin

pre 10 godina

Vlada godinama, decenijama nista ne radi.

Za regulisanje ovog propisa je potrebno 15 minuta: zaduzis nekog zaposlenog da prepise bilo koji zakon iz EU i resen problem.

Ali, i to im je tesko.

Boki

pre 10 godina

Ako se ja dobro secam,kada je ovaj zakon uveden,bilo je receno da ce trajati "dok ne prodje kriza".
Ali,u ovoj zemlji se neke stvari ne menjaju,lazi,lazi i samo lazi.Zbog toga su i cene goriva ovakve kakve jesu,zbog toga hrana kosta koliko kosta,zbog toga nam otimaju pare na svakom koraku....
Ovo je banana drzava i takva ce ostati zauvek!

Mita

pre 10 godina

gospodin koji je kupio mercedes sa preko 2000 kubika ga je iz tog razloga mnogo jeftinije platio nego sto bi trebao da to vozilo vredi.
(sasa, 1. jun 2013 11:41)

Da,ali samo u ovoj ludari.U kojoj zemlji na svetu je veći porez na kantu od 2-3 hiljade evra,u odnosu na auto od 30000 evra?I tako će sada na kraju biti i za ove poreze,što nam spremaju.Ima da deru sirotinju i srednju klasu,a bogataše neće da diraju,jer po nekoj našoj imbecilnoj logici,bolje je tako,jer tu ima više ljudi,pa i para.Kretenizam!Poenta u plaćanju poreza je da ga SVI PLAĆAJU,bez obzira na imovinsko stanje,a oni koji imaju više i plaćaju više.Kod nas je sve naglavačke,pa i porezi...

Marko

pre 10 godina

@Sasa Kupio ga je pre ovog idiotskog zakona... Na jesen ce se moci kupiti auto od preko 100.000 evra cija registracija ce kostati manje od 300 evra, dok ce ovaj nesretnik sto ima polovan auto od par hiljada evra placati porez na luksuz (zbog jednog decilitra vise). Od izbora do izbora dobijamo krajnje nesposobne vlastodrsce... Ovaj problem bi se mogao resiti za par dana, samo da se hoce, ali ne da im se... Ako se plase gubitka prihoda, dovoljno je pre stvaranja nove formule u istu uvrstiti sadasnji prihod. Problem je iskljucivo lenjost i mozda velika nestrucnost.

Damir

pre 10 godina

"Savetnica u Ministarstvu finansija za poreski sistem Milica Bisić priznaje da je reč o zastarelom propisu, međutim, ne zna se kada će on biti promenjen."

Neće nikada. Uveo ga je Šešelj, pa je ovima posle njega bilo slatko, pa je onima posle njih bilo slatko, pa onima posle onih, i sada ovima posle onih. Svima je slatko...tako da sam gotovo siguran da im ne pada na pamet to da menjaju. A mnogo veca masa ljudi nije spremna ni hrabra da uzme g**nj*ve motke i razbije to, a kamo li nas šačica entuzijasta koji još vozimo automobile sa motorima većih zapremina.

Inače, da ispravim autora teksta - stavka "porez na luksuz" ne postoji. Sve je to, zvanično, deo stavke "porez na upotrebu vozila", samo što je za vozila do 1000 kubika to oko 500 dinara, a za vozila do 3000 kubika 67.000 (govorim o primeru vozila starosti preko 10 god. u oba slučaja).

Bojan

pre 10 godina

Jedan od mnogobrojnih primera zbog kojih jedan moj prijatelj britanac, koji zivi ovde, ne moze da razume zasto ovde, pored svih budalastina kojima smo izlozeni, nema nemira i demonstracija!

Sale.MLS

pre 10 godina

Hoćete apsurde? Automobil marke Nissan, koji je proizveden u Engleskoj (što se vidi u broju šasije) se u jednoj carinarnici u Srbiji može ocariniti kao automobil poreklom iz EU (bez plaćanja carine) a u drugoj, udaljenoj 100ak km od prve, ne može jer je sedište Nissana u Japanu.
Opel Zafira, na primer, u Italiji se uglavnom vodi kao teretno vozilo jer ima rešetku iza zadnjih sedišta, pa ako je 2001. god. i treba vam potvrda da je euro 3, nećete je dobiti jer Agencija za bezbednost saobraćaja (koja verovatno ne postoji više nigde na svetu) kaže da je tom rešetkom promenjeno fabričko stanje vozila. Isto važi i za naknadno ugrađen plin (samo naknadno ugrađen, ne i za fabrički).
To oslobađanje od carine za EU vozila važi za benzince od 1000-3000 ccm i dizelaše od 1500-2500ccm. Znači za neku tamo npr. Opel Corsu 1.0 (900 i kusur ccm) će biti naplaćena carina 2.5%, jer to nije iz EU kao što je Opel Corsa 1.2!
Ako neko zna ko sve ovo smišlja, hteo bih da popričam sa čovekom, mislim da je jako zanimljiv lik!!!

mix

pre 10 godina

imam touarega 3.2 fsi...204 000din registracija...star skoro 10 god...ima plin tako da ne zagadjuje aosolutno nista...zar nije logicnije da njemu bude reg 25000 ? svuda u svetu je tako...kao I to da je motor rezervni deo automobila kao npr branik...koju registraciju placamo putevi bi trebali da budu kao piste a ne....

milan

pre 10 godina

Koliko je znam barem u Nemackoj, Holandiji i Austriji je kubikaza merilo za porez i osiguranje da kubikaza ide skoro redovno sa kvalitetom vozila ali sigurno nije merilo za registraciju vozila ta metoda me asocira na to da je taj zakon pisao neki stari zakoreli komunista koji je trazio nacin kako dodatno kazniti te koji voze bolja (?) auta.

Skeptik

pre 10 godina

Gospođo Bisić, pozabavite se tim zakonom napokon, ako boga znate! Za proteklih pet godina sam samo za registraciju platio iznos koji višestruko premašuje tržišnu vrednost automobila koji vozim, odnosno duplo više nego što bih za registraciju istog automobila platio u Švajcarskoj ili nekoliko puta više nego što bih platio u zemljama u okruženju (bilo ex-YU ili EU).

Miki

pre 10 godina

Ako bi smo hteli da oporezujemo luksuz, pravi je idiotizam vezivati luksuz za velicinu motora. Merilo luksuza je vrednost necega a ne velicina motora, felni, auspuha i slicno. Tako na primer vozilo vrednije od 50.000 evra sa motorom od 2000 kubika jeste luksuzno, dok vozilo staro preko 20 godina sa motorom i od 4000 kubika to nije...

Ganc novi Mercedes E klase ili BMW serije 5/7 jesu luksuzna vozila bez obzira koji motor nose, dok na primer neki Chevrolet sa motorom od 3000 kubika star 20 godina nikada nije bio luksuz niti moze biti.

U Rusiji na primer se luksuznim smatraju vozila od 100.000 evra i samo se ona oporezuju taksom na luksuz. A u Srbistanu je luksuz izgleda sve sto se kotrlja na 4 tocka.

Stanarevic

pre 10 godina

Najveci paradoks ovog zakona je to sto oni zbog kojih je u sustini uveden, dakle vlasnici skupih automobila, veoma lako mogu da ga "premoste" - svaki iole ozbiljan krimos, koji drzi do sebe, u komsiluku pronadje nekog invalida & da mu 100 eura da dzipcinu registruje na sebe, i potom mu izda ovlascenje za upravljanje vozilom. Objasnjenje - invalidi registruju vozila po povlascenoj stopi u odnosu na kubikazu, a u MUP-u niko prilikom registracije ne obraca paznju da li je to stvarno vozilo prilagodjeno za prevoz npr. nepokretnih osoba, ili pak bahata zverina za mangupiranje.

Ovako se ubijaju 2 muve jednim udarcem - ne samo da se auto od ~50K eura registruje po tarifi za ubogog Punta, vec se dobija i obezbedjen parking ispred samog ulaza svakog trznog centra, dakle na mestima predvidjenim za invalide, i to sasvim legalno...

Dr. Marko

pre 10 godina

Mozda se kategorija oporezivanja zove luksuzna i kubikaza naravno nema veze sa luksuzom, elem propis svakako ima smisla.

Evropska legislativa se godinama vec poradja ne bi li uvela slicne propise u cilju zastite zivotne sredine. Vozila sa vecom kubikazom, ne uvek ali, generalno vise trose. Zato je ovaj propis verovali ili ne, zapravo evropska avangarda.

Uprkos ovom slavnom izuzetku, i ja sam naravno misljenja da su nam mnogi propisi blako receno apsurdni i stoga stetni.

Evo i rešenja

pre 10 godina

Recimo,registrujete na invalida i za 3.000ccm plaćate registraciju oko 20.000 dindži ili sredite na carini da Vam upišu da je auto 2.000ccm ili u auto koji je registrovan na 2.000ccm ubacite motor od 3.000ccm ili platite da Vam se luksuzni džip X6,Q7...pri registraciji tretira kao teretno vozilo ili ga vozite sa stranim pasošem na stranim tablicama(kao sportisti,pevaljke,biznismeni) i opet plaćate malu registraciju, a vozite veliku kubikažu i luksuzan automobil!Treba i ti ljudi od nečega da žive! Jel vidite da je Srbija zemlja mogućnosti! Samo ih treba iskoristiti na najbolji mogući način!!! :)))
Ne ljutite se na Srbiju i njene zakone. Srbija i njena policija znaju za sve ovo što sam naveo, ali to tolerišu!

Miki

pre 10 godina

Sve je u Srbiji idiotsko tako i ovaj zakon. Zato mi imamo paradokse da na na primer ganc novi Audi A6 sa 2.0 TFSI motorom ili Mercedes E klase sa 1.8T motorom nisu luksuz i da je registracija za njih 27.000 dinara , i ako ta auta vrede 60-80.000 evra u zavisnosti od opreme, a da jedan auto star skoro 20 godina sa motorom vecim od 3000 kubika jeste , kao na primer Peugeot 607 koji se na oglasima prodaje za 500 evra jeste i da za njega registracija kosta 160.000 dinara.... Ludilo zivota u Srbiji....

veterinar BG

pre 10 godina

Da je pravde,registracija bi se placala po kataloskoj vrednosti vozila,uvecana ili umanjena za neki koeficijent emisije stetnih gasova,a elektricna I hibridna vozila bi trebalo osloboditi tog nameta...

SMEDEREVAC

pre 10 godina

Baš od takvih "BRILIJANTNIH" nameta,sav ADMINISTRATIVNI VIŠAK,LETUJE I IDE NA ZIMOVANJE,lečeći postraumatske poslovne traume i "sumljive "fleke na jetri.Kako ,promeniti zakon i ovaj "napaćen i preopterećen " kadar prepustiti životnoj stihiji bez BANJKOG VAZDUHA,NOĆNIH ŠETNJA PORED MORA I NISKOKALORIČNE SALATE S MASLINOVIM "DEVIČANSKIM" ULJEM?!

Pera

pre 10 godina

Ja kupujem samo automobile za koje imam dovoljno novac da ih oporezujem, registrujem i popravljam.Ako neko nema 46000 dinara neka vozi Yuga. Znaci gospodo ne kupujete automobile za cije odrzavanje nemate novac. Pera

Pauly Ester

pre 10 godina

Ovaj zakon je socijalistički i ne pospešuje promet koji je neophodan tržišnoj ekonomiji. Možda bi mladi ljudi i hteli da se potrude da rade više kad bi imali veću motivaciju da nešto stvore. Znam koliko su moji drugari u Austriji ulagali novca u sportske automobile...
Da malo mućnu glavom skontali bi da tim zakonom finansiraju tehnološki razvoj automobilske industrije strane države a smanjuju sebi zaradu od prodaje goriva. ;)

Zuki

pre 10 godina

Da je motiv ekoloska zastita kriterijum bi bila emisija C02. Ili, da je motiv socijalna ravnoteza u podnosenju krize kriterijum bi bio "luksuz" odnosno vrednost automobila. Ali posto je motiv iskljucivo otimacina para od gradjana onda je ovaj kriterijum dobar ili los kao i svaki drugi. Mogli su recimo da pogledaju statistiku i da kazu da se beli automobili oporezuju najvise a tirkizni najmanje. Potpuno nebitno po kom osnovu ce da otmu pare.

sasa x

pre 10 godina

Najpravednije bi bilo da se plaća po kataloškoj vrednosti vozila, slično kao što je kod carinjenja automobila,možda na početku godine da se utvrdi porez, ali to očigledno nekome ne odgovara, ili je komplikovano za te mozgove što džabalebare po ministarstvima...

marko od bloka

pre 10 godina

A sto taj automobil >2000 cc I njegov vlasnik potrose benzina kao 3 prosecna automobila godisnje? Koliko oni ubace u budzet preko akciza I poreza na benzin? Po meni vece kubikaza treba da bude jeftinija registracija.

disco

pre 10 godina

Taj porez ranije nije postojao i zapravo je apsurdan je kad kupite kola placate porez (a za 99% kola koja se sada voze je placena i carina), placate registraciju svake godine i jos izdrzavate drzavu kroz akcize na gorivo i pdv koji na gorivo placate, a tu je i porez na prenos apsolutnih prava ako prodate polovan auto... dakle gomila poreza... Ovaj porez je smislio Seselj kada su SRS i SPS bili u velikoj ljubavi krajem 90tih, na zalost ni prepostene demokrate se nisu gadile istog pa su ga sve ovo godine i ostavile.

Ekonomista

pre 10 godina

Taj porez na luksuz je uveden u zadnjih 5 ili 7 godina.Mercedes u to vreme nije imao ozbiljan dizel auto bez 2200 cbm a BMW je imao od 2000 cbm Pa vi sad razmislite koliki je deo trzista uzeo Mercedesu a da Delta auto je generalni uvoznik BMWa.Kako su radili tako ce i da zavrse.

Marko

pre 10 godina

Iz istog razloga niko i ne preregistruje kola na svoje ime, već ih vozi na 'ovlašćenje'.
Mislim da je upravo Dinkić govorio o tome, ali govorio je on mnogo toga...

brezon

pre 10 godina

Nismo Japan, gde po zakonu vozila koja su stara 10 godina, idu pravac na otpad, bez obzira sto izgledaju "kao casa".
Za vozila koja su stara 20 godina i vise, da se placa samo godisnje osiguranje. Sto bi trebalo da je do max. 70e posto ipak govorimo o Srbiji. U Madjarskoj recimo, placaju samo 7000Ft to jeste 2800 din osiguranje za vozila koja su stara 20 i vise godina i gotovo, nema tehnickog i slicnih izdataka. Za motocikle postoji mogucnost registracije po mesecima. Imas tablicu opalis x koji mesecima zelis motor voziti, ispunis-uplatis-teraj. Ne moraju meseci ni biti povezani. Gde smo mi od ove logike. Juj juj juj.
Niko da prica o tome kako je skupo registracija prikolica za kola. Niko ne prica kako je skupo registrovati prikolicu za prevoz konja ili stoke. Prikolice sa ciradama sa dve osovine da ne govorimo. Niko ne prica da se omoguci registracija prikolica po mesecima kada zelis koristiti.
Takodje se ne prica da se uvede registracija po sezoni upotrebe motocikala. Ko bre vozi motor kroz 12 meseci? (ima takvih ali njih je manje od 5% od svih motorasa zajedno).
Za motocikle do 100 ccm bi trebalo biti registracija besplatna ali za pocetak ne bi bilo lose barem da se ukine na 49 ccm i 50 ccm , jel to nigde nema da se placa registracija na 49 ccm i na 50 ccm.
Po KW ne verujem da bi bilo mnogo pravednije. Recimo vlasnici sa 1400 ccm + turbo punjacem, ne bi bas bili veseli zbog registracije, jer turbo mnogo baci na kilowattazi tj. na snazi motora.

tucke

pre 10 godina

Konjske snage su kod nas na vlasti i cerupaju narod iz petinih zila.A rodjeni su pre sramote i bezobrazluka ! A kakvi smo bolje zasluzili nismo ?

laki

pre 10 godina

kupio sam alfu 159 2.4jtd registracija je 77 000 dim, ali imam prijatelje na tehnickom pregledu i auto sam registrovao kao 1.9jtd 24 000 din, samo zbog 400 kubik cena je 3 puta veca.

Swedenonline

pre 10 godina

Ali zato moze jeftino da se uziva u neliksuznom turbacu od 1998ccm tuniranom na 650ks, sve po normativima Simpsonovih (vlada RS). Ziveli konji, svih vrsta :p

max

pre 10 godina

Nasa takozvana drzava na njenu srecu moze uvek da racuna na lumpenproletarijat koji ce podrzavati ovakve kretenske zakone jerbo "tako mu i treba kad ima pare da kupuje mercedes".

Magomed

pre 10 godina

Ko se slaže da je i prevoz busom luksuz? Msm, jedan jbni smer košta 72 jadna Sirbistanska dinara!!!! 72, sedamdeset i dva ljudi moji jadni. A ako se pokvari bus na sred puta...sto je i cesto...sta onda? A busevi k'o septička jama, smrt za bele majice i dukseve!

seljak

pre 10 godina

Bisiceva, sedi jedan. NASA je manje razmatrala planove za let na mesec nego vi (eksperti) poreske propise. Pa videsmo kako prodjoste: advokati i lekari i dalje ne placaju porez, srecom ne prodjose vase promasene ideje oko poreza na imovinu. Dajte malo logike. Sreca pa je Vucic pametniji od svih Vas na gomilu, pa nece da prodaje Telekom kako bi peglao Vasu nesposobnost. Nego, naterajte poresku upravu i inspekcije da ne uzimaju mito neho da ganjaju utajivace poreza i "sivu" ekonomiju. Pa mozda nam krene.

Vlada Milovic Genije

pre 10 godina

To im je prokleti izvor prihoda ! Nadam se da ce jednog dana prestati da nas muzu. Srbistan smo mi a ne Srbija. Sjase Murta pa uzjase Kurta. Zalosno gde zivimo.. Kubikaza...zato sam srecan sa kolima od 1400 kubika.

NikolaC

pre 10 godina

...Kupio sam mercedes 2003. Godište, znači 10 godina star...
Kod nas je na zalost to i dalje novi auto za vecinu gradjana, jer se ovde voze automobili stariji i preko 20 god.

I sto bi mi vozili automobile preko 2000 kubika, cija je potrosnja strano luksuz za nase plate.

Samo u zemlji Srbiji..

pre 10 godina

Da imamo gram mozga, porezovalo bi se po zagađenju, kao u dobrom delu Evrope, a osiguranje po 'konjaži'. Ovako neko upali Mercedesa, G2, Ladu ili sličnog 'leša' i na semaforu truje ljude iza sebe.

Šta će kad nema? Pa nek stavi cev auspuha u svoju kabinu a ne da truje ni krive ni dužne koji su se igrom slučaja našli iza njega.

Dzoni

pre 10 godina

Al zato svi sa dzipovima placaju 16000 dinara registraciju jer 99% ih vozi na INVALIDA..moj komsija vozi tuarega od 4200 kubika a placa manju registraciju nego ja za clia..uostalom pogledajte npr oglase na polovniautomobili.com za dzipove ciroki ..u SVAKOM OGLASU pise da se vodi na invalida..znaci javno pisu bez skrivanja i niko nista..to samo moze u zemlji srbistanu..t

Iz zabavista u strucnjake

pre 10 godina

", kaže Uroš Erčević iz auto kuće "Naskar".

"Taj način, taj zakon o oporezivanju je prilično zastareo, možda je bio aktuelan do devedesetih godina, pošto su tada vozila sa većom kubikažom bila luksuznija"
ß
E moj strucnjak za automobile, gde si bio devedesetih ? Verovarno ni u planu.

Onako

pre 10 godina

Jedino merilo treba da bude ukupna masa vozila jer ona je najveći krivac za uništavanje puteva, sve ostalo nema veze sa životom, naročito ne priča o zagađenju...

Max_NS_021

pre 10 godina

U BiH registracija Audi A8, 2009-to godište sa motorom 4.2 TDI u Long verziji (maksimum opreme) košta cca 500€. Kod nas samo 4 puta više, pa vi vidite...

lalle

pre 10 godina

DA NE ZABORAVIM! U SKANDINAVIJI vlasnik mercedesa starog desetak godina i jos kad je dizel placa godisnji porez blizu hiljadu Evra a vlasnik novog dizelasa do dve hiljade kubika 3 godine cini mi se da ni neplaca porez ali i ako ga placa to je smesno.

Obrlati i prozderi

pre 10 godina

@Mislite o tome
"Još kad bi uveli porez na emisiju štetnih gasova bili bi za primer drugima."

Reke pune flasa, drvece puno kesa, ulice otpadaka od dorucka. Ali neki Srbi su ipak posle 50 godina culi za ocuvanje covekove okoline. I bas im smetaju izduvni gasovi koji ne ostaju na zemlji. I bas bi da uzmu pare od nekoga po tom osnovu ! A kako bi bilo da kaznjavamo debele sto mnogo jedu ? Da li znate koliko nafte treba za 1 kg hleba ?

Blonk

pre 10 godina

Moram priznati da je ovo veoma glupo. Za novi SUV sa 1.6 motorom koji je placen 18 hiljada eura trosak prve registracije sa izradom nove saobracajne i tablica je ukupno iznosio 23 hiljade dinara. Novi golf recimo ima 1200 kubika a kosta 17 hiljada eura. Naravno da zakonodavci znaju koliko je ovo glupo necemo im ovde nista novo reci ali drzavi se takav model jednostavno vise isplati.

Mislite o tome

pre 10 godina

Pametan propis i potpuno ga podržavam.
Dodatno treba oporezovati diesel motore od 3l ili veće na putničkim vozilima.
Još kad bi uveli porez na emisiju štetnih gasova bili bi za primer drugima.
Jedna kršina od Golfa dizel izduva u atmosferu više štetnih gasova nego stari Ikarbusovi autobusi.
Svi mi to dišemo i onda na groblje pre vremena, ko od raka, ko od nečeg drugog.

Milica

pre 10 godina

"za proteklih pet godina sam samo za registraciju platio iznos koji višestruko premašuje tržišnu vrednost automobila koji vozim..." A da probate da promenite auto?

marko

pre 10 godina

Neosporno je da je zakon naopak ali kupiti auto od preko 2000 kubika a pri tom ne uzeti u obzir registraciju i kukati na sav glas je malo glupo?!
Zato sam ja uzeo fabijicu, 1.4 ...registracija cirka 15.000, ugradio mu plin...potrosnja plina po gradu 9l (640 din na 100 km) i slatko se vozim... :)

Zaista ne razumem?

pre 10 godina

Može li neko da mi objasni koja je realna prednost veće kubikaže i zašto bi neko kupovao automobil s motorom veće kubikaže, ako i u samom ovom tekstu piše da danas vozila sa malom kubikažom imaju veliku snagu motora?

Preddy Baer

pre 10 godina

Ovo navedeno u vesti i nije bas skroz tacno.

U Nemackoj je formula za racunanje godisnjeg poreza na kola sledeca:
(benzin/diesel/gas)*(EURO klasa za zagadjenje)*(svakih zapocetih 100 ccm)
U ovoj formuli, za prvi deo formule najmanje koeficijente imaju gas i benzin, najvece dieseli. Sto je veca EURO klasa, to je manji koeficijent. E onda dolazi deo vezan za kubikazu.

ONO STO JEDINO JESTE RAZLIKA IZMEDJU Srbije i Nemacke jeste da je kod njih kubikaza linearno promenljiv koeficijent (koliko zapocetih stotki ccm, toliko i koeficijenata) za razliku od nas gde je to eksponencijalno!

Po meni licno, ovoj formuli bi trebalo dodati jos jedan koeficijent: tezina vozila po osovini (i to ona veca), JERBO je upravo to sto najvise propasti puteve dugorocno gledano.

S druge strane, vecina proizvodjaca novih benzinaca vec nudi turbo motore sa kubikazom ispod 2000 ccm i motorima snage i preko 200 KS, sto je dovoljno cak i za sadashnje kolose (tezinski gledano). Kod dizelasa je situacija malko drugacija i trebalo bi ih "ravnopravno" gledati tim luksuz porezom tek iznad 2500-3000 ccm.

Nebo

pre 10 godina

Vidim javljaju se ljudi sa komentarima kako treba izgleda samo nova kola da se voze, kako auta starija od deset godina treba zabraniti ili dodatno oporezovati.
Izgleda da su lako dosli do love i lako kupili nova kola pa su sad smekeri.
Druga ekipa nas poredi sa Nemackom.
Stvarno neverovatno.
Evo ja htedoh da kupim sebi polovan Renault Avantime jer je vrlo specifican auto kojih ima tek nekoliko u Srbiji ali taj auto nema ispod 2000ccm.
Svakako da nisam lud da drzavi dajem
600-700e za registraciju svake godine.

Glogoljub

pre 10 godina

Ovo nije istina, kubikaza se uzima u Beneluxu npr kao parametar kod cene osiguranja i registracije, uz proizvodnju ugljen-dioksida i konjske snage. Spomenuti Mercedes iz 2003 bi i tamo bilo skuplje osigurati no novi iste kubikaze, jednostavno vise zagadjuje okolinu. Ne bih ja olako prizivao primenu njihovih pravila u Srbiji, dosta bi se ljudi sokiralo cenom registracije i osiguranja pri registraciji svojih starih vozila sa EURO 2 motorima npr.

lalle

pre 10 godina

I treba vlasnicima krseva od desetak godina naplacivati i osiguranje i porez jos i vise jer su takva vozila izvor zagadjivanja zivotne okoline. Da nisu nebi ih mogli na zapadu kupiti gotovo dzaba( citaj cistiti Nemacku od smeca). Kod novijih vozila je sistem preciscavanja doveden gotovo do savrsenstva i uticaj na zagadjivanje okoline je sveden na minimum i zato i treba kupce novijih vozila sa manjom kubikazom oslobadjati dazbina jos i vise.

Ako i to nekog zanima

pre 10 godina

Pogledajte oporezivanje automobila u Singapuru. Kupiš jedan-platiš dva, a možda i tri. Porez je od 100-180% na cenu automobila, a pored toga se plaća i road tax u zavisnosti od kubikaže i starosti vozila (starija od 10 godina plaćaju kaznenu taksu). No, imajući u vidu gustinu naseljenosti u Singapuru, bez ovakvih bi gradske ulice verovatno postale neprohodne. A i taxi je tamo toliko jeftin da je posedovanje sopstvenog vozila besmisleno.
http://www.lta.gov.sg/content/ltaweb/en/roads-and-motoring/owning-a-vehicle/costs-of-owning-a-vehicle/tax-structure-for-cars.html

gospodin Pendula

pre 10 godina

Ovde je, nažalost, sve lukzus (dranje). Preko javnog prevoza do garderobe ili tehnike.

U kući imamo Hondu Accord Type S i Mercedes ML450 (stoji u garazi neregistrovan) kupljeni dok je jos bilo posla i neke zarade... U to vreme niko nije ni obraćao pažnju na registraciju, bilo je povoljno.
Registracija je sada (u zavisnosti od agencija) oko 500€ za Hondu, dok za ML...

Zar se svuda u svetu auta ne oporeju spram ispuštenih co2 na 100kg?
Hibridi ne bi trebali ni da se oporezuju.

Stvarno bi trebalo nešto da se pokrene, jer dok narod ćuti njima je lepo.-

fgh

pre 10 godina

Voziti putnicki auto od preko 2000cm3 JESTE luksuz (proverite definiciju).
Ovi sto se zale da im tako oporezuju matore automobile (10 god i sl.) - pa mogli ste isto tako da kupite 10 god. star a manje kubikaze, nego volite uzivanje u brzini i da budete face, al' ako moze dzabe - tipicno balkanski.
Luksuz se zestoko oporezuje svuda u svetu, a ko hoce da se luksuzira nek pljune lovu - dosta kmecanja, sve face u Audijima i bembarama a placu ko devojcice.

Goran

pre 9 godina

U redu je zakon je los,to znamo i mi koji imamo ovakve automobile za koje placamo "porez na luksuz" i oni koji uzimaju te nase pare.A mi ocekujemo da oni "koji uzimaju pare" kazu "necemo da vise uzimamo pare".
Ko nam je kriv pa neznamo da se organizujemo i napisemo jednu zalbu ili sl.pa bar pokusamo na neki nacin da promenimo taj los zakon.
Oni ga bez nekog pritiska nece promeniti,jer mozda misle da je nama drago da placamo "luksuz" u kome zivimo .Lepo nama u luksuzu lepo njima sa nasim parama.
Sigurno da postoji neki zakonski put da se to promeni ,koji ja to neznam ,ako postoji neki pravnik neka to napise ,pa mozemo videti koliko nas ima ?
"zajedno smo jaci " :)

Miodrag Mitrović

pre 10 godina

Ja pokušavam da pokrenem pitanje zakona o zaštiti potrošača za sve nas koji smo bili vlasnici automobila pre donošenja zakona.
Država je donela zakone da recimo banke moraju da vrate kamate na ugovoreno čak se vraćaju i sredstva koja su naplaćena u tom periodu a mi koji smo kupili automobile smo kažnjeni retroaktivno i to nije povreda prava potrošača.
Ja sam kontaktirao organizaciju za zaštitu potrošača ali su mi odgovorili da moja primedba nije zakonski osnovana i da njihov pravni tim ne može da mi pomogne.
Sami treba da procenimo ko koga čuva i ko donosi zakone i kako ih primenjuje.
Nadam se da to neće još dugo biti na snazi.

fgh

pre 10 godina

Voziti putnicki auto od preko 2000cm3 JESTE luksuz (proverite definiciju).
Ovi sto se zale da im tako oporezuju matore automobile (10 god i sl.) - pa mogli ste isto tako da kupite 10 god. star a manje kubikaze, nego volite uzivanje u brzini i da budete face, al' ako moze dzabe - tipicno balkanski.
Luksuz se zestoko oporezuje svuda u svetu, a ko hoce da se luksuzira nek pljune lovu - dosta kmecanja, sve face u Audijima i bembarama a placu ko devojcice.

NikolaC

pre 10 godina

...Kupio sam mercedes 2003. Godište, znači 10 godina star...
Kod nas je na zalost to i dalje novi auto za vecinu gradjana, jer se ovde voze automobili stariji i preko 20 god.

I sto bi mi vozili automobile preko 2000 kubika, cija je potrosnja strano luksuz za nase plate.

lalle

pre 10 godina

I treba vlasnicima krseva od desetak godina naplacivati i osiguranje i porez jos i vise jer su takva vozila izvor zagadjivanja zivotne okoline. Da nisu nebi ih mogli na zapadu kupiti gotovo dzaba( citaj cistiti Nemacku od smeca). Kod novijih vozila je sistem preciscavanja doveden gotovo do savrsenstva i uticaj na zagadjivanje okoline je sveden na minimum i zato i treba kupce novijih vozila sa manjom kubikazom oslobadjati dazbina jos i vise.

Dr. Marko

pre 10 godina

Mozda se kategorija oporezivanja zove luksuzna i kubikaza naravno nema veze sa luksuzom, elem propis svakako ima smisla.

Evropska legislativa se godinama vec poradja ne bi li uvela slicne propise u cilju zastite zivotne sredine. Vozila sa vecom kubikazom, ne uvek ali, generalno vise trose. Zato je ovaj propis verovali ili ne, zapravo evropska avangarda.

Uprkos ovom slavnom izuzetku, i ja sam naravno misljenja da su nam mnogi propisi blako receno apsurdni i stoga stetni.

marko

pre 10 godina

Neosporno je da je zakon naopak ali kupiti auto od preko 2000 kubika a pri tom ne uzeti u obzir registraciju i kukati na sav glas je malo glupo?!
Zato sam ja uzeo fabijicu, 1.4 ...registracija cirka 15.000, ugradio mu plin...potrosnja plina po gradu 9l (640 din na 100 km) i slatko se vozim... :)

Mislite o tome

pre 10 godina

Pametan propis i potpuno ga podržavam.
Dodatno treba oporezovati diesel motore od 3l ili veće na putničkim vozilima.
Još kad bi uveli porez na emisiju štetnih gasova bili bi za primer drugima.
Jedna kršina od Golfa dizel izduva u atmosferu više štetnih gasova nego stari Ikarbusovi autobusi.
Svi mi to dišemo i onda na groblje pre vremena, ko od raka, ko od nečeg drugog.

Pera

pre 10 godina

Ja kupujem samo automobile za koje imam dovoljno novac da ih oporezujem, registrujem i popravljam.Ako neko nema 46000 dinara neka vozi Yuga. Znaci gospodo ne kupujete automobile za cije odrzavanje nemate novac. Pera

Ako i to nekog zanima

pre 10 godina

Pogledajte oporezivanje automobila u Singapuru. Kupiš jedan-platiš dva, a možda i tri. Porez je od 100-180% na cenu automobila, a pored toga se plaća i road tax u zavisnosti od kubikaže i starosti vozila (starija od 10 godina plaćaju kaznenu taksu). No, imajući u vidu gustinu naseljenosti u Singapuru, bez ovakvih bi gradske ulice verovatno postale neprohodne. A i taxi je tamo toliko jeftin da je posedovanje sopstvenog vozila besmisleno.
http://www.lta.gov.sg/content/ltaweb/en/roads-and-motoring/owning-a-vehicle/costs-of-owning-a-vehicle/tax-structure-for-cars.html

Zaista ne razumem?

pre 10 godina

Može li neko da mi objasni koja je realna prednost veće kubikaže i zašto bi neko kupovao automobil s motorom veće kubikaže, ako i u samom ovom tekstu piše da danas vozila sa malom kubikažom imaju veliku snagu motora?

laki

pre 10 godina

kupio sam alfu 159 2.4jtd registracija je 77 000 dim, ali imam prijatelje na tehnickom pregledu i auto sam registrovao kao 1.9jtd 24 000 din, samo zbog 400 kubik cena je 3 puta veca.

Milica

pre 10 godina

"za proteklih pet godina sam samo za registraciju platio iznos koji višestruko premašuje tržišnu vrednost automobila koji vozim..." A da probate da promenite auto?

Onako

pre 10 godina

Jedino merilo treba da bude ukupna masa vozila jer ona je najveći krivac za uništavanje puteva, sve ostalo nema veze sa životom, naročito ne priča o zagađenju...

marko od bloka

pre 10 godina

A sto taj automobil >2000 cc I njegov vlasnik potrose benzina kao 3 prosecna automobila godisnje? Koliko oni ubace u budzet preko akciza I poreza na benzin? Po meni vece kubikaza treba da bude jeftinija registracija.

Iz zabavista u strucnjake

pre 10 godina

", kaže Uroš Erčević iz auto kuće "Naskar".

"Taj način, taj zakon o oporezivanju je prilično zastareo, možda je bio aktuelan do devedesetih godina, pošto su tada vozila sa većom kubikažom bila luksuznija"
ß
E moj strucnjak za automobile, gde si bio devedesetih ? Verovarno ni u planu.

Sojke

pre 10 godina

Koji je luksuz voziti auto star 10 godinaaaaaaa bez obzira na kubikazu ??? Nigde u svetu se registracija ne placa kao kod nas ... Kupis auto star 10 godina i placas registraciju kao avion da vozis ... Nije bitno u kakvom je stanju auto, koje je godiste , jedino je bitna kubikaza ... Vozimo raspad automobile, samo je bitno da ne prelaze 2.000 kubika ... Sramota !

Mita

pre 10 godina

gospodin koji je kupio mercedes sa preko 2000 kubika ga je iz tog razloga mnogo jeftinije platio nego sto bi trebao da to vozilo vredi.
(sasa, 1. jun 2013 11:41)

Da,ali samo u ovoj ludari.U kojoj zemlji na svetu je veći porez na kantu od 2-3 hiljade evra,u odnosu na auto od 30000 evra?I tako će sada na kraju biti i za ove poreze,što nam spremaju.Ima da deru sirotinju i srednju klasu,a bogataše neće da diraju,jer po nekoj našoj imbecilnoj logici,bolje je tako,jer tu ima više ljudi,pa i para.Kretenizam!Poenta u plaćanju poreza je da ga SVI PLAĆAJU,bez obzira na imovinsko stanje,a oni koji imaju više i plaćaju više.Kod nas je sve naglavačke,pa i porezi...

Marko

pre 10 godina

@Sasa Kupio ga je pre ovog idiotskog zakona... Na jesen ce se moci kupiti auto od preko 100.000 evra cija registracija ce kostati manje od 300 evra, dok ce ovaj nesretnik sto ima polovan auto od par hiljada evra placati porez na luksuz (zbog jednog decilitra vise). Od izbora do izbora dobijamo krajnje nesposobne vlastodrsce... Ovaj problem bi se mogao resiti za par dana, samo da se hoce, ali ne da im se... Ako se plase gubitka prihoda, dovoljno je pre stvaranja nove formule u istu uvrstiti sadasnji prihod. Problem je iskljucivo lenjost i mozda velika nestrucnost.

Glogoljub

pre 10 godina

Ovo nije istina, kubikaza se uzima u Beneluxu npr kao parametar kod cene osiguranja i registracije, uz proizvodnju ugljen-dioksida i konjske snage. Spomenuti Mercedes iz 2003 bi i tamo bilo skuplje osigurati no novi iste kubikaze, jednostavno vise zagadjuje okolinu. Ne bih ja olako prizivao primenu njihovih pravila u Srbiji, dosta bi se ljudi sokiralo cenom registracije i osiguranja pri registraciji svojih starih vozila sa EURO 2 motorima npr.

mix

pre 10 godina

imam touarega 3.2 fsi...204 000din registracija...star skoro 10 god...ima plin tako da ne zagadjuje aosolutno nista...zar nije logicnije da njemu bude reg 25000 ? svuda u svetu je tako...kao I to da je motor rezervni deo automobila kao npr branik...koju registraciju placamo putevi bi trebali da budu kao piste a ne....

milan

pre 10 godina

Koliko je znam barem u Nemackoj, Holandiji i Austriji je kubikaza merilo za porez i osiguranje da kubikaza ide skoro redovno sa kvalitetom vozila ali sigurno nije merilo za registraciju vozila ta metoda me asocira na to da je taj zakon pisao neki stari zakoreli komunista koji je trazio nacin kako dodatno kazniti te koji voze bolja (?) auta.

Samo u zemlji Srbiji..

pre 10 godina

Da imamo gram mozga, porezovalo bi se po zagađenju, kao u dobrom delu Evrope, a osiguranje po 'konjaži'. Ovako neko upali Mercedesa, G2, Ladu ili sličnog 'leša' i na semaforu truje ljude iza sebe.

Šta će kad nema? Pa nek stavi cev auspuha u svoju kabinu a ne da truje ni krive ni dužne koji su se igrom slučaja našli iza njega.

Marko

pre 10 godina

Iz istog razloga niko i ne preregistruje kola na svoje ime, već ih vozi na 'ovlašćenje'.
Mislim da je upravo Dinkić govorio o tome, ali govorio je on mnogo toga...

Pauly Ester

pre 10 godina

Ovaj zakon je socijalistički i ne pospešuje promet koji je neophodan tržišnoj ekonomiji. Možda bi mladi ljudi i hteli da se potrude da rade više kad bi imali veću motivaciju da nešto stvore. Znam koliko su moji drugari u Austriji ulagali novca u sportske automobile...
Da malo mućnu glavom skontali bi da tim zakonom finansiraju tehnološki razvoj automobilske industrije strane države a smanjuju sebi zaradu od prodaje goriva. ;)

Skeptik

pre 10 godina

Gospođo Bisić, pozabavite se tim zakonom napokon, ako boga znate! Za proteklih pet godina sam samo za registraciju platio iznos koji višestruko premašuje tržišnu vrednost automobila koji vozim, odnosno duplo više nego što bih za registraciju istog automobila platio u Švajcarskoj ili nekoliko puta više nego što bih platio u zemljama u okruženju (bilo ex-YU ili EU).

Gradjanin

pre 10 godina

Vlada godinama, decenijama nista ne radi.

Za regulisanje ovog propisa je potrebno 15 minuta: zaduzis nekog zaposlenog da prepise bilo koji zakon iz EU i resen problem.

Ali, i to im je tesko.

Miki

pre 10 godina

Sve je u Srbiji idiotsko tako i ovaj zakon. Zato mi imamo paradokse da na na primer ganc novi Audi A6 sa 2.0 TFSI motorom ili Mercedes E klase sa 1.8T motorom nisu luksuz i da je registracija za njih 27.000 dinara , i ako ta auta vrede 60-80.000 evra u zavisnosti od opreme, a da jedan auto star skoro 20 godina sa motorom vecim od 3000 kubika jeste , kao na primer Peugeot 607 koji se na oglasima prodaje za 500 evra jeste i da za njega registracija kosta 160.000 dinara.... Ludilo zivota u Srbiji....

lalle

pre 10 godina

DA NE ZABORAVIM! U SKANDINAVIJI vlasnik mercedesa starog desetak godina i jos kad je dizel placa godisnji porez blizu hiljadu Evra a vlasnik novog dizelasa do dve hiljade kubika 3 godine cini mi se da ni neplaca porez ali i ako ga placa to je smesno.

seljak

pre 10 godina

Bisiceva, sedi jedan. NASA je manje razmatrala planove za let na mesec nego vi (eksperti) poreske propise. Pa videsmo kako prodjoste: advokati i lekari i dalje ne placaju porez, srecom ne prodjose vase promasene ideje oko poreza na imovinu. Dajte malo logike. Sreca pa je Vucic pametniji od svih Vas na gomilu, pa nece da prodaje Telekom kako bi peglao Vasu nesposobnost. Nego, naterajte poresku upravu i inspekcije da ne uzimaju mito neho da ganjaju utajivace poreza i "sivu" ekonomiju. Pa mozda nam krene.

Obrlati i prozderi

pre 10 godina

@Mislite o tome
"Još kad bi uveli porez na emisiju štetnih gasova bili bi za primer drugima."

Reke pune flasa, drvece puno kesa, ulice otpadaka od dorucka. Ali neki Srbi su ipak posle 50 godina culi za ocuvanje covekove okoline. I bas im smetaju izduvni gasovi koji ne ostaju na zemlji. I bas bi da uzmu pare od nekoga po tom osnovu ! A kako bi bilo da kaznjavamo debele sto mnogo jedu ? Da li znate koliko nafte treba za 1 kg hleba ?

Damir

pre 10 godina

"Savetnica u Ministarstvu finansija za poreski sistem Milica Bisić priznaje da je reč o zastarelom propisu, međutim, ne zna se kada će on biti promenjen."

Neće nikada. Uveo ga je Šešelj, pa je ovima posle njega bilo slatko, pa je onima posle njih bilo slatko, pa onima posle onih, i sada ovima posle onih. Svima je slatko...tako da sam gotovo siguran da im ne pada na pamet to da menjaju. A mnogo veca masa ljudi nije spremna ni hrabra da uzme g**nj*ve motke i razbije to, a kamo li nas šačica entuzijasta koji još vozimo automobile sa motorima većih zapremina.

Inače, da ispravim autora teksta - stavka "porez na luksuz" ne postoji. Sve je to, zvanično, deo stavke "porez na upotrebu vozila", samo što je za vozila do 1000 kubika to oko 500 dinara, a za vozila do 3000 kubika 67.000 (govorim o primeru vozila starosti preko 10 god. u oba slučaja).

Preddy Baer

pre 10 godina

Ovo navedeno u vesti i nije bas skroz tacno.

U Nemackoj je formula za racunanje godisnjeg poreza na kola sledeca:
(benzin/diesel/gas)*(EURO klasa za zagadjenje)*(svakih zapocetih 100 ccm)
U ovoj formuli, za prvi deo formule najmanje koeficijente imaju gas i benzin, najvece dieseli. Sto je veca EURO klasa, to je manji koeficijent. E onda dolazi deo vezan za kubikazu.

ONO STO JEDINO JESTE RAZLIKA IZMEDJU Srbije i Nemacke jeste da je kod njih kubikaza linearno promenljiv koeficijent (koliko zapocetih stotki ccm, toliko i koeficijenata) za razliku od nas gde je to eksponencijalno!

Po meni licno, ovoj formuli bi trebalo dodati jos jedan koeficijent: tezina vozila po osovini (i to ona veca), JERBO je upravo to sto najvise propasti puteve dugorocno gledano.

S druge strane, vecina proizvodjaca novih benzinaca vec nudi turbo motore sa kubikazom ispod 2000 ccm i motorima snage i preko 200 KS, sto je dovoljno cak i za sadashnje kolose (tezinski gledano). Kod dizelasa je situacija malko drugacija i trebalo bi ih "ravnopravno" gledati tim luksuz porezom tek iznad 2500-3000 ccm.

Magomed

pre 10 godina

Ko se slaže da je i prevoz busom luksuz? Msm, jedan jbni smer košta 72 jadna Sirbistanska dinara!!!! 72, sedamdeset i dva ljudi moji jadni. A ako se pokvari bus na sred puta...sto je i cesto...sta onda? A busevi k'o septička jama, smrt za bele majice i dukseve!

disco

pre 10 godina

Taj porez ranije nije postojao i zapravo je apsurdan je kad kupite kola placate porez (a za 99% kola koja se sada voze je placena i carina), placate registraciju svake godine i jos izdrzavate drzavu kroz akcize na gorivo i pdv koji na gorivo placate, a tu je i porez na prenos apsolutnih prava ako prodate polovan auto... dakle gomila poreza... Ovaj porez je smislio Seselj kada su SRS i SPS bili u velikoj ljubavi krajem 90tih, na zalost ni prepostene demokrate se nisu gadile istog pa su ga sve ovo godine i ostavile.

Bojan

pre 10 godina

Jedan od mnogobrojnih primera zbog kojih jedan moj prijatelj britanac, koji zivi ovde, ne moze da razume zasto ovde, pored svih budalastina kojima smo izlozeni, nema nemira i demonstracija!

Ekonomista

pre 10 godina

Taj porez na luksuz je uveden u zadnjih 5 ili 7 godina.Mercedes u to vreme nije imao ozbiljan dizel auto bez 2200 cbm a BMW je imao od 2000 cbm Pa vi sad razmislite koliki je deo trzista uzeo Mercedesu a da Delta auto je generalni uvoznik BMWa.Kako su radili tako ce i da zavrse.

Sale.MLS

pre 10 godina

Hoćete apsurde? Automobil marke Nissan, koji je proizveden u Engleskoj (što se vidi u broju šasije) se u jednoj carinarnici u Srbiji može ocariniti kao automobil poreklom iz EU (bez plaćanja carine) a u drugoj, udaljenoj 100ak km od prve, ne može jer je sedište Nissana u Japanu.
Opel Zafira, na primer, u Italiji se uglavnom vodi kao teretno vozilo jer ima rešetku iza zadnjih sedišta, pa ako je 2001. god. i treba vam potvrda da je euro 3, nećete je dobiti jer Agencija za bezbednost saobraćaja (koja verovatno ne postoji više nigde na svetu) kaže da je tom rešetkom promenjeno fabričko stanje vozila. Isto važi i za naknadno ugrađen plin (samo naknadno ugrađen, ne i za fabrički).
To oslobađanje od carine za EU vozila važi za benzince od 1000-3000 ccm i dizelaše od 1500-2500ccm. Znači za neku tamo npr. Opel Corsu 1.0 (900 i kusur ccm) će biti naplaćena carina 2.5%, jer to nije iz EU kao što je Opel Corsa 1.2!
Ako neko zna ko sve ovo smišlja, hteo bih da popričam sa čovekom, mislim da je jako zanimljiv lik!!!

Vlada Milovic Genije

pre 10 godina

To im je prokleti izvor prihoda ! Nadam se da ce jednog dana prestati da nas muzu. Srbistan smo mi a ne Srbija. Sjase Murta pa uzjase Kurta. Zalosno gde zivimo.. Kubikaza...zato sam srecan sa kolima od 1400 kubika.

brezon

pre 10 godina

Nismo Japan, gde po zakonu vozila koja su stara 10 godina, idu pravac na otpad, bez obzira sto izgledaju "kao casa".
Za vozila koja su stara 20 godina i vise, da se placa samo godisnje osiguranje. Sto bi trebalo da je do max. 70e posto ipak govorimo o Srbiji. U Madjarskoj recimo, placaju samo 7000Ft to jeste 2800 din osiguranje za vozila koja su stara 20 i vise godina i gotovo, nema tehnickog i slicnih izdataka. Za motocikle postoji mogucnost registracije po mesecima. Imas tablicu opalis x koji mesecima zelis motor voziti, ispunis-uplatis-teraj. Ne moraju meseci ni biti povezani. Gde smo mi od ove logike. Juj juj juj.
Niko da prica o tome kako je skupo registracija prikolica za kola. Niko ne prica kako je skupo registrovati prikolicu za prevoz konja ili stoke. Prikolice sa ciradama sa dve osovine da ne govorimo. Niko ne prica da se omoguci registracija prikolica po mesecima kada zelis koristiti.
Takodje se ne prica da se uvede registracija po sezoni upotrebe motocikala. Ko bre vozi motor kroz 12 meseci? (ima takvih ali njih je manje od 5% od svih motorasa zajedno).
Za motocikle do 100 ccm bi trebalo biti registracija besplatna ali za pocetak ne bi bilo lose barem da se ukine na 49 ccm i 50 ccm , jel to nigde nema da se placa registracija na 49 ccm i na 50 ccm.
Po KW ne verujem da bi bilo mnogo pravednije. Recimo vlasnici sa 1400 ccm + turbo punjacem, ne bi bas bili veseli zbog registracije, jer turbo mnogo baci na kilowattazi tj. na snazi motora.

Boki

pre 10 godina

Ako se ja dobro secam,kada je ovaj zakon uveden,bilo je receno da ce trajati "dok ne prodje kriza".
Ali,u ovoj zemlji se neke stvari ne menjaju,lazi,lazi i samo lazi.Zbog toga su i cene goriva ovakve kakve jesu,zbog toga hrana kosta koliko kosta,zbog toga nam otimaju pare na svakom koraku....
Ovo je banana drzava i takva ce ostati zauvek!

max

pre 10 godina

Nasa takozvana drzava na njenu srecu moze uvek da racuna na lumpenproletarijat koji ce podrzavati ovakve kretenske zakone jerbo "tako mu i treba kad ima pare da kupuje mercedes".

Miki

pre 10 godina

Ako bi smo hteli da oporezujemo luksuz, pravi je idiotizam vezivati luksuz za velicinu motora. Merilo luksuza je vrednost necega a ne velicina motora, felni, auspuha i slicno. Tako na primer vozilo vrednije od 50.000 evra sa motorom od 2000 kubika jeste luksuzno, dok vozilo staro preko 20 godina sa motorom i od 4000 kubika to nije...

Ganc novi Mercedes E klase ili BMW serije 5/7 jesu luksuzna vozila bez obzira koji motor nose, dok na primer neki Chevrolet sa motorom od 3000 kubika star 20 godina nikada nije bio luksuz niti moze biti.

U Rusiji na primer se luksuznim smatraju vozila od 100.000 evra i samo se ona oporezuju taksom na luksuz. A u Srbistanu je luksuz izgleda sve sto se kotrlja na 4 tocka.

sasa x

pre 10 godina

Najpravednije bi bilo da se plaća po kataloškoj vrednosti vozila, slično kao što je kod carinjenja automobila,možda na početku godine da se utvrdi porez, ali to očigledno nekome ne odgovara, ili je komplikovano za te mozgove što džabalebare po ministarstvima...

tucke

pre 10 godina

Konjske snage su kod nas na vlasti i cerupaju narod iz petinih zila.A rodjeni su pre sramote i bezobrazluka ! A kakvi smo bolje zasluzili nismo ?

gospodin Pendula

pre 10 godina

Ovde je, nažalost, sve lukzus (dranje). Preko javnog prevoza do garderobe ili tehnike.

U kući imamo Hondu Accord Type S i Mercedes ML450 (stoji u garazi neregistrovan) kupljeni dok je jos bilo posla i neke zarade... U to vreme niko nije ni obraćao pažnju na registraciju, bilo je povoljno.
Registracija je sada (u zavisnosti od agencija) oko 500€ za Hondu, dok za ML...

Zar se svuda u svetu auta ne oporeju spram ispuštenih co2 na 100kg?
Hibridi ne bi trebali ni da se oporezuju.

Stvarno bi trebalo nešto da se pokrene, jer dok narod ćuti njima je lepo.-

Swedenonline

pre 10 godina

Ali zato moze jeftino da se uziva u neliksuznom turbacu od 1998ccm tuniranom na 650ks, sve po normativima Simpsonovih (vlada RS). Ziveli konji, svih vrsta :p

Evo i rešenja

pre 10 godina

Recimo,registrujete na invalida i za 3.000ccm plaćate registraciju oko 20.000 dindži ili sredite na carini da Vam upišu da je auto 2.000ccm ili u auto koji je registrovan na 2.000ccm ubacite motor od 3.000ccm ili platite da Vam se luksuzni džip X6,Q7...pri registraciji tretira kao teretno vozilo ili ga vozite sa stranim pasošem na stranim tablicama(kao sportisti,pevaljke,biznismeni) i opet plaćate malu registraciju, a vozite veliku kubikažu i luksuzan automobil!Treba i ti ljudi od nečega da žive! Jel vidite da je Srbija zemlja mogućnosti! Samo ih treba iskoristiti na najbolji mogući način!!! :)))
Ne ljutite se na Srbiju i njene zakone. Srbija i njena policija znaju za sve ovo što sam naveo, ali to tolerišu!

SMEDEREVAC

pre 10 godina

Baš od takvih "BRILIJANTNIH" nameta,sav ADMINISTRATIVNI VIŠAK,LETUJE I IDE NA ZIMOVANJE,lečeći postraumatske poslovne traume i "sumljive "fleke na jetri.Kako ,promeniti zakon i ovaj "napaćen i preopterećen " kadar prepustiti životnoj stihiji bez BANJKOG VAZDUHA,NOĆNIH ŠETNJA PORED MORA I NISKOKALORIČNE SALATE S MASLINOVIM "DEVIČANSKIM" ULJEM?!

Max_NS_021

pre 10 godina

U BiH registracija Audi A8, 2009-to godište sa motorom 4.2 TDI u Long verziji (maksimum opreme) košta cca 500€. Kod nas samo 4 puta više, pa vi vidite...

Dzoni

pre 10 godina

Al zato svi sa dzipovima placaju 16000 dinara registraciju jer 99% ih vozi na INVALIDA..moj komsija vozi tuarega od 4200 kubika a placa manju registraciju nego ja za clia..uostalom pogledajte npr oglase na polovniautomobili.com za dzipove ciroki ..u SVAKOM OGLASU pise da se vodi na invalida..znaci javno pisu bez skrivanja i niko nista..to samo moze u zemlji srbistanu..t

Stanarevic

pre 10 godina

Najveci paradoks ovog zakona je to sto oni zbog kojih je u sustini uveden, dakle vlasnici skupih automobila, veoma lako mogu da ga "premoste" - svaki iole ozbiljan krimos, koji drzi do sebe, u komsiluku pronadje nekog invalida & da mu 100 eura da dzipcinu registruje na sebe, i potom mu izda ovlascenje za upravljanje vozilom. Objasnjenje - invalidi registruju vozila po povlascenoj stopi u odnosu na kubikazu, a u MUP-u niko prilikom registracije ne obraca paznju da li je to stvarno vozilo prilagodjeno za prevoz npr. nepokretnih osoba, ili pak bahata zverina za mangupiranje.

Ovako se ubijaju 2 muve jednim udarcem - ne samo da se auto od ~50K eura registruje po tarifi za ubogog Punta, vec se dobija i obezbedjen parking ispred samog ulaza svakog trznog centra, dakle na mestima predvidjenim za invalide, i to sasvim legalno...

Zuki

pre 10 godina

Da je motiv ekoloska zastita kriterijum bi bila emisija C02. Ili, da je motiv socijalna ravnoteza u podnosenju krize kriterijum bi bio "luksuz" odnosno vrednost automobila. Ali posto je motiv iskljucivo otimacina para od gradjana onda je ovaj kriterijum dobar ili los kao i svaki drugi. Mogli su recimo da pogledaju statistiku i da kazu da se beli automobili oporezuju najvise a tirkizni najmanje. Potpuno nebitno po kom osnovu ce da otmu pare.

Blonk

pre 10 godina

Moram priznati da je ovo veoma glupo. Za novi SUV sa 1.6 motorom koji je placen 18 hiljada eura trosak prve registracije sa izradom nove saobracajne i tablica je ukupno iznosio 23 hiljade dinara. Novi golf recimo ima 1200 kubika a kosta 17 hiljada eura. Naravno da zakonodavci znaju koliko je ovo glupo necemo im ovde nista novo reci ali drzavi se takav model jednostavno vise isplati.

veterinar BG

pre 10 godina

Da je pravde,registracija bi se placala po kataloskoj vrednosti vozila,uvecana ili umanjena za neki koeficijent emisije stetnih gasova,a elektricna I hibridna vozila bi trebalo osloboditi tog nameta...

Nebo

pre 10 godina

Vidim javljaju se ljudi sa komentarima kako treba izgleda samo nova kola da se voze, kako auta starija od deset godina treba zabraniti ili dodatno oporezovati.
Izgleda da su lako dosli do love i lako kupili nova kola pa su sad smekeri.
Druga ekipa nas poredi sa Nemackom.
Stvarno neverovatno.
Evo ja htedoh da kupim sebi polovan Renault Avantime jer je vrlo specifican auto kojih ima tek nekoliko u Srbiji ali taj auto nema ispod 2000ccm.
Svakako da nisam lud da drzavi dajem
600-700e za registraciju svake godine.

Miodrag Mitrović

pre 10 godina

Ja pokušavam da pokrenem pitanje zakona o zaštiti potrošača za sve nas koji smo bili vlasnici automobila pre donošenja zakona.
Država je donela zakone da recimo banke moraju da vrate kamate na ugovoreno čak se vraćaju i sredstva koja su naplaćena u tom periodu a mi koji smo kupili automobile smo kažnjeni retroaktivno i to nije povreda prava potrošača.
Ja sam kontaktirao organizaciju za zaštitu potrošača ali su mi odgovorili da moja primedba nije zakonski osnovana i da njihov pravni tim ne može da mi pomogne.
Sami treba da procenimo ko koga čuva i ko donosi zakone i kako ih primenjuje.
Nadam se da to neće još dugo biti na snazi.

Goran

pre 9 godina

U redu je zakon je los,to znamo i mi koji imamo ovakve automobile za koje placamo "porez na luksuz" i oni koji uzimaju te nase pare.A mi ocekujemo da oni "koji uzimaju pare" kazu "necemo da vise uzimamo pare".
Ko nam je kriv pa neznamo da se organizujemo i napisemo jednu zalbu ili sl.pa bar pokusamo na neki nacin da promenimo taj los zakon.
Oni ga bez nekog pritiska nece promeniti,jer mozda misle da je nama drago da placamo "luksuz" u kome zivimo .Lepo nama u luksuzu lepo njima sa nasim parama.
Sigurno da postoji neki zakonski put da se to promeni ,koji ja to neznam ,ako postoji neki pravnik neka to napise ,pa mozemo videti koliko nas ima ?
"zajedno smo jaci " :)