Subota, 11.05.2013.

10:10

Potpisan ugovor sa Majkrosoftom

Ivica Dačić i prvi čovek Majkrosofta Stiv Balmer potpisali su ugovor o saradnji te firme i Vlade Srbije o licenciranju i servisiranju računarskog softvera.

Izvor: RTS

Potpisan ugovor sa Majkrosoftom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

Zevs

pre 10 godina

Micro$oft do sada, iako je OGROMNA firma, nije bila sposobna da kreira novi fajl sistem, već koristi prepotopski NTFS. Nije da nije bilo pokušaja: projekat Longhorn iz koje se rodila Vista kada su odustali od razvoja novog fajl sistema, kao i projekat Win8 gde se odmah na početku projekta odustalo od razvoja novog fajl sistema. Verovatno sve što se može izmisliti na ovu temu su obavili developeri iz Linux zajednice i sve to pravno zaštitili GNU licencom, tako da su bukvalno zavezali ruke M$ kompaniji. Ako bi M$ poštovao GNU licencu, morao bi da otvori svoj kod, a tek tada bi se videlo šta M$ krije u svom kodu. Zato im source kod ostaje zatvoren.
Naš vajni Dačić je posetio i Oracle, ali izgleda da mu tada niko nije napomenuo da ova firma preporučuje instalaciju svojih proizvoda na Unix/Linux OS zbog boljeg rada istih - fino podešavanje svih mogućih parametara OS-a. Ova kompanija čak razvija i sopstvenu verziju Linux-a (baziranu na Red Hat-u).
Za kraj, dragi M$-ovci, nijedan super računar prošlosti, sadašnjosti, a verovatno i budućnosti, ne koriste M$ za svoj OS, već isključivo neki od mnogobrojnih Unix/Linux OSs. Uostalom, sam Unix je daleko stariji OS (a Linux je zasnovan na Unix-u) od M$-a. Unix je nastao i ostao ozbiljan OS, dok je M$ nastao kao igračka i pokušava da preraste u ozbiljan OS, ali mu te ne polazi za rukom. Jedino gde se M$ dobro kotira je kao gamerski OS, i tu mu je mesto.
P.S. Unix/Linux OSs su jedini koji mogu da rade u realnom vremenu.

Dusandevetdva

pre 10 godina

a ako treba pokazati prednosti ulaganja u IT sektor Eplu, guglu, pejpalu itd. zasto onda ne preduzme nesto u vezi toga sto je NBS odbila taj isti paypal (da gradjani mogu da naplacuju).

Gnusan

pre 10 godina

@IT Dream, то што си написао о трошковима града Минхена је по студији ХП-а, истој оној што је платио М$, а скупштина града Минхена одбацила као намештену и са лажним подацима? Одлично си подметнуо лажи, добио си чак плусиће.

Strahota

pre 10 godina

Mala dopuna. Ugovor sa Microsoft-om NIJE besplatan. Krajem prosle godine je sprovedena nabavka (javni tender) za odabir firme koja ce kao MS partner da implementira, odnosno nadogradi sisteme, odrzi obuku, da da sve one benefite koje MS pruza za EA (Enterprise Agreement) link: http://www.microsoft.com/Licensing/licensing-options/enterprise.aspx.

Na tenderu je pobedio konzorcijum SAGA i Informatika (a ponude je kako znam dao i Comtrade kao i jos neka firma). Vrednost ovog EA je oko 30 miliona dolara i placa se na 3 jednake godisnje rate. U ovom periodu Vlada, odnosno korisnici EA ugovora imaju sve nadogradnje i sve nove verzije koje MS izbaci na trziste.

Ono sto mnogi ne razumeju, nije poenta u nabavci i placanju licenci, vec sta za te pare dobijas. Svi spominju Open source (Linux), ali ajde da vidimo koliko kosta izrada poslovnih aplikacija za Windows i za Linux. Gde su ti Linux programeri koji ce da naprave softver za GIS (Mapinfo, ArcGis....koji rade na Windows platformi)... a da su za DZ ili makar nesto jeftiniji nego za MS. Neko je spomenuo razliku izmedju kucnog Linuxa i za kompanije. Gde su drajveri za raznu perifernu opremu, aplikacije...baze podadata. Jeste postoji MySql ali za koju kolicinu podataka?!

Naravno treba iskoristiti maksimum od MS produkata (uvesti eUpravu, smanjiti papirologiju, uvezati sve drzavne institucije da izmedju sebe razmenjuju podatke)... a slozicete se da je to najlakse ako SVI imaju isti sistem.

Statisticar

pre 10 godina

Jos jedno raspisanje novca budzetskih obveznika. Takav isti softver (Windows, Office, Visual Studio, ...) mogli su da licenciraju kod konkurenata, kineza za mnogo manje pare.

IT Dream

pre 10 godina

@IT Sector
Za migraciju 13000 radnih stanica, koja je trajala 10 godina, Minhen je spucao preko 60 miliona evra, odosno preko 4600 evra po radnoj stanici. Pri tome imaju još 2000 radnih stanica koje ostaju na Windows platformi. Brojevi koje su naveli kako bi pokazali "uštedu" su glupost. Spucali su 22 miliona evra na trening i tvrde da bi cena treninga da su ostali na Windows platformi bila ista :) Rad zaposlenih koji su radili na projektu nisu računali u cenu projekta, itd. HP je izračunao da bi ih ostanak na Windowsu koštao 34 miliona evra.
I jedna i druga studija treba da se uzmu sa rezervom, ali ceo koncept LiMux projekta smrdi od samog početka. Ljudi su za interne potrebe praktično razvijali sopstvenu distribuciju. Pri zapošljavanju novih ljudi ne možeš da tražiš poznavanje softvera - moraš da ih obučavaš. Tim koji je radio na projektu moraš da čuvaš radi održavanja. Svaki novi zaposleni u IT mora da provede vreme da se upozna sa projektom.

Za one koji su radili na projektu - ovo je sjajno, osigurali su posao za ceo život. Ukoliko se ipak nekim čudom desi da neko od njih nakon deset godina ostane bez posla - biće unemployable.

ICT

pre 10 godina

Licence su dobijene besplatno. Isto kao i pre 10 godina kad je Zoran Dj. dobio besplatne licence od Bila Gejtsa.

ICT je isti kao i svaki drugi business...ono sto vam zavrsava posao i u cemu nalazite racunicu je najbolje za vas.

Tako da prestanite sa tim sta je bolje, lepse i brze. Nisu ovo mobilni telefoni pa da se bijemo ko ima bolju kameru samsung ili apple.
Potpuno nepotrebna prica kao ko je bolji zvezda ili partizan.

p.s. naravno bolja je zvezda, realno :)

Sent from my iPad

pre 10 godina

Ono sto ce biti highlight je sastanak sa Appleovcima. Svi ovi ostali su vec zvanicno prisutni ovde, samo Apple nije (nemoj da mi neko pominje iStyle, Macolu i tako to drustvo).

Alfa

pre 10 godina

@(DraganChe, 11. maj 2013 18:13)
Ne, ne radim za IBM. Takodje nisam pomenuo IBM Mainframe (Z) koji jedini u IBM portfoliu muze korisnika za sw licence svaki mesec (govorimo o serverskoj infrastrukturi), vec IBM Power servere.

Tvoja poruka je na nivou Apple/Samsung fanboy prepucavanja.
IBM je tehnoloski najjaca IT kompanija na svetu hteo ti to da priznas ili ne tako da je glupo stavljati ih na 10x mesto iza EI Nis ali dobro, postujem tvoj izbor...

DraganChe

pre 10 godina

IBM i AIX (alternativno Linux on Power) i nema zime...
(Alfa, 11. maj 2013 14:14)

Brate, na čemu si ti? Da li ti znaš o čemu govoriš? U stvari, ti SIGURNO radiš u IBM-u u Beogradu. Naime, IBM rešenja su zamka. Licence i održavanje hardvera vas dovode u situaciju da radite samo za IBM. PAKLENO skupa greška. Čak su Windows i Microsoft rešenja SIĆA za IBM. IBM vas dovodi u poziciju tehnološke zavisnosti. Postajete njihov rob!

Moj izbor:
1. Linux
2. Microsoft rešenja
.
.
102. EI Niš
103. IBM

IT sektor

pre 10 godina

@Saigon

Ništa nije besplatno u suštini, niti ja nepričam o ceni kupovine programa, već o uštedi na duge staze i planiranju šta i kako sa resursima. Naravno da treba i platiti softver, kadrove koji vrše obuku, troškove obuke, troškove održavanja, kadrove za održavanje sistema (ako se posao dobija po struci a ne po partiskoj pripadnosti to bi trebalo da već postoji), stabilnost sistema, mogućnosti njegovo proširivanja, itd... i to isto isplanirati ne od danas za sutra, već za narednih deset godina... ovako uzmeš nešto zato što je jednostavnije, ali će nas debelo koštati...

Primera radi, samo grad Minchen je za 8 godina tranzicijie na Linux platformu uštedeo 11 milion €, iako je to relativno mala suma, ali sasvim dovoljno da se odradi još jedan veći projekat, recimo renoviranja kliničkog centra ili bolnice što bi bilo od opšteg interesa. S tim da će vremenom ušteda biti veća zbog činjenice da je hardverska zahtevnost OpenSorce varijanti manja od Microsoftovih rešenja, pa je potreba za novim hardverom manja.

takođe ja nisam reko da sam stručnjak, samo mislim da se malkice razumem u ovu tekatiku, ali vertovatno grešim...

Ovaj ugovor je samo promo za široke mase, koji ćemo mi otplaćivati posle dugo posle njihovog mandata, ali to je već politička priča, jer se sve u Srbiji radi za interes stranaka (bilo ja je to SPS, SNS, DS ili već neka treća partija) a ne nas običnih smrtnika.

DSS

pre 10 godina

Trazili ste, gledajte! Na sledecim izborima mislite svojim glavama. Pri tom svakako ne mislim na vaskrsnuce zutih. Po meni, trebali su ostati na DOS-u, i ovako je njihov rad besmislen tj. vestacki napravljena radna mesta.

Mirko

pre 10 godina

Hrvati su shvatili da mogu uštedeti milione dolara, koje uostalom i nemaju za bacanje, i sprovode sisteme sa softverom otvorenog koda, samo mi punimo masne guske. Vidi se da Ivica veze nema sa kompjuterima. Jedini razlog za ovo bi mogao da razumem u poenima koje bi mogli da dobijemo u zapadnom javnom mnjenju, ali isto to je i jeftinije moglo da se uradi. Tako da, nema opravdanja.

A.Vučić

pre 10 godina

@Iandeb
Totalno si u pravu.Ne samo oni,širom planete se GNU/Linux koristi, čak je bilo projekata u srbiji za uvodjenje besplatnog softvera.Čini mi se da kod nas političari dobiju milion,da bi spiskali desetine miliona NAŠIH evra ili dolara(odnosno milijarde dinara)

Uskoro odustajem

pre 10 godina

Dragi B92, gde je informacija o tome koliko novca ovo kosta? Mene interesuje to a ne hvalospevi o Dačićevim ekskurzijama.

DPolitika

pre 10 godina

Juce je bila vest sa naslovom Dovodi a danas vidimo da Odvodi.
Odvodi milione dolara u ekonomiju Sad-a.
Zar im nije bila dovoljna nasa investicija u US Stell, moramo jos da pomazemo.
Ekonomija Srbije zasniva se na pomoci stranim firmama kroz drzavne dilove umesto stvaranja okruzenja u kome moze da se posluje. Da li je taj novac mogao biti pametnije upotrebljen da naravno ali tada nebi mogli da se foliraju i prave vazni.
Nemam nista protiv Microsofta oni samo rade svoj posao ali ovi nasi foliranti koji gledaju samo sebe i kojima je sve tudje bolje treba ih na stub srama da nekazem nesto gore.
O linuxu i mogucnostima sta se sve moze napraviti od softvera za taj. novac pa i domaci OS.
A odnos drzave prema domacem ict-u se moze videti na svakom koraku pogledajte samo vesti zadnjih mesec dana samo razmisljaju o haracima i barijerama.

Komesar

pre 10 godina

Umesto da se stedi i podrzavaju nezavisni domaci developeri, on se bahato razbacuje poreskim novcem gradjana da bi kupio najskuplji softver na trzistu, i dodatno olaksao "posao" drzavnim parazitima. Sta je sledece, kupovima Iphone 4 za sluzbene telefone? A sve sto iz ovih ugovora mi mozemo da izvucemo, je da "narodna milicija" pocne da hapsi svakog ko ima piratsku kopiju office-a.

Iandeb

pre 10 godina

U vezi u komentarima spominjane Nemacke:

Postoje dva primera koja se cesto navode. Minhen je primer grada koji je sjajno prihvation resenja zasnovana na GNU\Linux platformi. Moze se procitati da su time sebi ustedeli oko 11 miliona evra (i to samo na licencama).

U Frajburgu je to isto pokusano, ali losa primena opensource tehnologija je dovela do toga da su je povukli iz upotrebe i vratili se na windows.

Sve se svodi na to da treba imati prave ljude, sposobne da procene potrebe i nacin na koji se se na njih odgovoriti.

Ja, iako koristim GNU\Linux dugo, nemam iluzije da je tako nesto moguce ugurati u vladine sisteme sve dok se ova zemlja zaista ne demokratizuje, a glas obrazovane javnosti (koju ne placa MS :-) ) ne bude dovoljno snazan. Do tada, slobodno neka koriste rupav sistem sa ko zna koliko backdoor-ova prema izvesnim obavestajnim sluzbama (makar) jedne velike zemlje na dalekom Zapadu.

Saigon

pre 10 godina

Kako lupaju ljudi o besplatnom softveru to je neverovatno, koji je to linux za enterprise besplatan? Sve sami strucnjaci, a potpisuju se kao IT sektor, instalirali kod kuce neki dzabe Linux pa misle to je to. Primeri koje navodite o upotrebi Linuxa je statisticka greska u odnosu na upotrebu Windows OSa. Edukujte se malo..

Neven

pre 10 godina

KOLIKO MI JE POZNATO U SRBIJI VEC POSTOJI MICROSFT-ov DEV CENTAR i nalazi se u Beogradu.
Ne znam zasto se pominje nekakav razvojni centar kada on vec postoji?
A opet,nije lose da drzavna administracija koristi Windows zbog lakoce koriscenja i prepoznatljivosti svuda,ali ne znam koliko ce to vredeti s obzirom na glomaznu i neefikasnu administraciju gde je papir i fascikle(folderi :) ) i dalje dominantan.

Strahota

pre 10 godina

Za neupucene, Nemacka je 2006-2007 presla na Suse (verzija Linuxa koji NIJE besplatan-to je nemacka firma) ali su vec krajem 2011. vecina vladinih institucija vracena na Windows okruzenje.

Ovo sto je Dacic potpisao je trebalo da se uradi jos 2006. godine, kada je istekao trogodisnji ugovor koji je pokojni Z.Djinjic sklopio sa Bilom. Sada je ovaj ugovor malo skuplji i kod nas je posao dobila firma Saga i Informatika da ovo sprovedu. Oni koji ne znaju, ovaj ugovor pored MNOGO povoljnije nabavke svih paketa Microsofta, drzavnim organima omogucava i laksu i bolju upotrebu svih MS produkata.

Naravno, samo da se sve to i sprovede na dobar nacin, a ne kao prosli put da diskovi i licene zavrse ispred SKC-a.

Sto se tice razvojnog centra MS u Srbiji, o njemu ce tek da se prica, samo sto ni Dacic ni ekipa oko njega nije svesna koij potencijal Srbija ima... a u nekim drzavnim organima sekretarice i dalje stampaju mailove da bi razni pomocnici i drzavni sekretari to procitali. Voleo bih da znam stepen IT pismenosti nasih drzavnih cinovnika!!! Sta ce i Ugovor sa MS kada i dalje koriste papir i lenjir.

aleks

pre 10 godina

interesantno kako kupuje nesto kao da mu pripada !!!!!
postoje konkursi za slicne stvari..., ah da srbija+konkursi=HEHEHEHE

vazno je da se jos jedno odelo slikalo

programer

pre 10 godina

Dodatna informacija za sve one koji pominju prelazak Nemacke na open source resenja. http://www.linuxjournal.com/content/german-open-source-experiment-things-not-going-plan Molim da ne lazemo ljude sa time da je Linux sveti gral i da postoji bilo kakva podrska koju bi neka ozbiljna drzavna institucija mogla da dobije u slucaju problema. Lepo je sto postoji open source resenje ali prostor za komercijalan software sigurno postoji. U nekim slucajevima se vise isplati platiti i dobiti uslugu i podrsku koja je placena. To je nesto sto Microsoft sigurno moze da pruzi. Ko bi to mogao da garantuje za Linux? RedHat? Budimo ozbiljni.

Vladan

pre 10 godina

Radim vise od 20 godina na BU. Sve ozbiljne numericke simulacije sam radio na Red Hat-u, sada na Fedori (linux, potpuno besplatan operativni sistem). Zasto ne koriste iskustva najrazvijenijih zemalja u Evropi. Kako rece Grigorije, pre nekoliko dana, nije skola magare. Ili jeste?!

environmentalist

pre 10 godina

Jao citam komentare i neverujem, posebno sto su ih ostavili edukovani u odnosu na prosek u Srbiji. Pa potpisao je iz istog razloga kao i gdin. Djindjic. Sta vi mislite da su ustupci oko Kosova i drugih politicko/finansijsko/ekonomskih pitanja for free! Nemackoj i drugim razvijenim zemljama se moze da sami biraju softvere ali ne i jadnicima poput nas. Heheh stvarno ste mnogooo naivni. Sto se tice nespospobne i glomazne administracije koja nece da koristi ni 30% mogucnosti softvera se slazem 100%.

Jovan

pre 10 godina

@Mirko

"Racunari su fiskalne kase, a kompjuteri nesto drugo...." ocito niste u IT vodama cim imate pogresnu predstavu ova dva pojma!

Brane212

pre 10 godina

Jel to neka protivusluga za neku američku naklonost oko Kosovske priče ?

Sad je otvoreni kod moderan, naročito zbog toga što stavlja konktrolu nad formatima podataka i programskom opremom ( i posredno standardima u pogledu istih) u ruke korisnika. A to je naročito važno ako je korisnik recimo država.

Šta će vam Majkrosoft sad, kad je daleko od svog zenita ?

Za suverenitet je sve važnija mogućnost kontrole softvera i podataka.
Ne ulazi otvoreni kod ( Linux/GNU itd) u upotrebu državnih struktura džaba...

sofronije

pre 10 godina

Ovo su pare iz Srbije a ne u Srbiju! Ivice da li si svestan sta radis? Nemci koriste platforme na Linuxu, jer hoce da usetede, jer hoce bezbedniji softver. A mi se rasipamo, prvo pa kod najjacih i najskupljih.

Sasa M.

pre 10 godina

I sta je tu dobro, sada ce poceti naplata softvera po srbiji za racun Majkrosofta. I mi smo srecni i uspesni, bravo Dacicu, koji sste vi prodavaci magle.

ivan

pre 10 godina

I ja sam pre neki dan potpisao u ime moje forme ugovor sa Microsoftom, za Gold partnera, pa niko nije objavio...JAKA STVAR...koja demagogoija joj...muka mi je!!!

Helios

pre 10 godina

O užasa, o smrada, o katastrofe. Bilo je puno jasnih znakova propasti a ne oporavka u koju nas vod DOS, pre svega DS, ali nedvosmislen je bio upravo stupidni čin rukovanja tadašnjeg premijera sa Bil Gejtsom. Usledile su somnambulne izjave o "mercedesu a ne fići" te su osiromašeni i sluđeni građani uvedeni u novi siklus pljačke i nebuloze. Pretpostavljam da sam ja samo jedan od desetina ili stotina informatički pismenih ljudi koji smo svim mogućim argumentima pokušali da sprečimo to ludilo. Pretpostavljam da sam ja samo jedan od stotina onih čiji bi negativni komentar o Zoranu Đinćiću bio 10 puta cenzurisan da bi možda jednom prošao. Uzalud, to se videlo kao "napad na demokratiju" (?) te smo, preko Comtrade i sl. ispumpali nekoliko stotina miliona dolara u zemlje NATO pakta ne bi li 10% od toga "zaradili" i još 10% dobili povratno-korupciono naši "lideri".
To je svestan i nameran zločin kupovanja nepotrebnog da bi se zaradio procenat - isto kao kompradori u Kini koji su pomagali britansku trgovinu opijumom protiv sopstvenog naroda!
I sada, jerbo ludilu nema kraja, ex-patriote a sada turboevropljani nam rade kriminalnu foru DSa! To zato što su ušli u već osmišljenu formulu maksimalnog odsisavanja para. Naime ovde se svake godine "iznajmljuje" software te se on mora kupovati svake godine! U godini jeftinije ali u deceniji 3 puta skuplje!

Dragomir

pre 10 godina

On je tamo otisao da dovede neke firme u Srbiji,da ovde ulazu.Ovaj ugovor je na korist majkrosoftu,sta mi imamo od toga?
Bolje da je zaposlio neku drzavnu firmu da mu odrzava racunare.A da ne pricam o licenciranju softvera,to moze dete od 10 godina,samo je potrebno imati novac kojim ce taj softver da se plati.Smesno.

matrix

pre 10 godina

Dok administracije bogatih država koriste linux, siromašna Srbija će da puni džepove Microsoft-u, a usput će, verovatno, lepo da tapacira i neke privatne džepove.

Ilija

pre 10 godina

I ja sam bas juce potpisao sporazum o saradnji sa mekdonaldsom: ja njima novac a oni meni dupli cizburger. Premijer je ocigledno sposoban biznismen bas kao i ja.

Nebojsa

pre 10 godina

I sve samo da bi se premijer Srbije slikao sa CEO-om Majkrosofta. A trend je da se napusta Majkrosoft i prelazi na druge platforme (grad Minhen vec deset godina koristi besplatni Linux i Open Office softver, i sve funkcionise besprekorno).

IT sektor

pre 10 godina

Nemci davno prešli na Linux platformu i OpenSorce u svim državnim ustanovama, kako što više uštedeli na duge staze, ali zato smo mi pametniji i bogatiji da možemo da priuštimo sebi win8 i novi office za državnu birokratiju, jer bože moj, naučiti raditi u novom programu koji je bespatan znatno teže, posebno kad za to treba plan i program koji je bi verovatno bio duži od njihovog mandata...

neny

pre 10 godina

Steta samo sto iza kompjutera sede polupismeni, zaposleni preko partijske linije. Moje (jednostavno) prezime su 3 puta pogresno napisali na izvodu iz maticne knjige rodjenih.

mrmlj

pre 10 godina

I sada ce pokusati da nas ubede da je sjajan posao to sto su platili ko zna kolike pare za windows 8 i microsoft office koji imaju dovoljno dobre alternative za kudikamo manje para. "Kale... Znaci brdo... Tu su bili Turci"

Strasno

pre 10 godina

Ovo je cisto prisiljavanje privrede da koristi veoma skule softvere ako zeli da radi posao sa drzavom, kao sto su npr. Tenderi. Svaki dokument stize u Microsoft formatu i takav i mora biti vracen ili je nevazeci. Cisto me zanima koje su kvalifikacije ljudi kojima su potrebni paketi radjeni za totlne debile

Dragoslav

pre 10 godina

Cime se budala ponosi toga se pametan stidi. Citam a ne verujem. Radujte se braco Srbi, najskuplji i najnepouzdaniji operativni sistemi bahato i na velika vrata i u velikim kolicinama ulaze u prebogatu zemlju dembeliju Srbiju.
Za neupucene, samo siromasne i nerazvijene zemlje u sistem javne uprave uvode najskuolje a najnepouzdanije sisteme. Sramota me je da moje pare kao poreskog obveznika koriste insittiucije, pojedinci koji su placeni da savetuju ovu karikaturu od premijera a da ne razumeju i ne smeju da kazu istinu makar pod laznim nadimkom iz nekog kafea koji ima dostupan internet.

Bojan

pre 10 godina

Dok Nemačka i skandinavske zemlje u svom siromaštvu prelaze na besplatne-open source sisteme, mi kupujemo skup licencirani softver po svetu, valjda ne znamo šta sa novcem...

Dusan

pre 10 godina

Jos jedna uspesna investicija srpske vlade u ekonomiju Sjedinjenih Americkih Drzava. Bravo! I najava nastavka investicija u ostale najvece svetske kompanije u svojoj oblasti (Majkrosoft No1. softverska kompanija, Oracle No 2. softverska kompanija, Apple No.1 kompanija po profitu - preko 40 milijardi dolara prihoda u prvom tromesecju 2013, cist profit oko 10 milijardi dolara). Odakle vam pare, Vlado Srbije, da kupujete po najskupljim "radnjama"? Za to vreme, vase investicije u nauku, obrazovanje, kulturu, zdravstvo ostaju na nivou od pola investicije u Majkrosoft. Samo vi jurite za datumima, putujte i troskarite po svetu. I nikako ne investirajte u nepoznato (citaj. nasu decu, njihovo obrazovanje i njihovo zdravlje). Pozdrav od ICT eksperta iz Evrope, rodjenog i skolovanog Beogradjanina.

ognjen

pre 10 godina

Dzaba softveri kad nema ko raditi na njemu...sto kaze Djordje Cvarkov iz Drzavnog posla:"ajde upali kompjuter konju jedan...pa nije ti to tamic pa da se na kljuc pali"!

Ivan

pre 10 godina

Pa za drugo sem Microsofta nije ni cuo. Pametne drzave poput Nemacke i Rusije razvijaju svoju distribuciju linux-a a ovaj trci u zagrljaj M$...

Mrso

pre 10 godina

Bravo care umesto da nateras nasu birokratiju malo da se pomuci i da nauci Linux i da posaljes nase ljude da to administriraju i otvoris barem neko radno mesto ti dajes Microsoftu milione i milione. Sumnjam da ti je na lepe oci dao sve te silne licence i softver. Ti da razgovaras sa predstavnicima Apple-a? Svi oni idu tamo gde su pare, gde je sigurna zarada a toga u Srbiji zbog takvih kao što si ti nema.

Dušan D.

pre 10 godina

Zašto je ovo vest? Ispada kao da Dačić dovodi fabriku Majkrosofta u Srbiju. Zapravo, Majkrosoft je samo jedna vrsta dobavljača. Kao što nije vest kada moja firma nabavlja sredstva za higijenu i time troši novac, tako i ovo nije ništa drugo nego davanje novca Majkrosoftu.

Amos

pre 10 godina

E moj ministre policije, pa gde si ti otisao da potpisujes ugovore za IT...
A kad vec jesi - ja kad idem na pijacu prvo obidjem sve tezge, pa onda 'sklapam ugovore'.
A ti vidim - prvo kupis, pa onda obilazis da vidis cene. Valjda imas para da ne moras brinuti. A ko zna, mozda Google i ostali nemaju nista zanimljivo da ponude.

gost

pre 10 godina

Ako implementirate i pola od ovog sto vecimate a ne koristite 80% zaposlenih u javnom sektoru su visak.
Sta cete vi dacicu u tom slucaju raditi sa Micom salterusom? Hocete li je vi otpustiti ili ce ona sama otici?
Promenite sistem omogucite privredi da zaradjuje i zaposljava, najlakse je trositi drzavne pare za projekte koji nece pokrenuti proizvodnju.

Ilija

pre 10 godina

I ja sam bas juce potpisao sporazum o saradnji sa mekdonaldsom: ja njima novac a oni meni dupli cizburger. Premijer je ocigledno sposoban biznismen bas kao i ja.

Dušan D.

pre 10 godina

Zašto je ovo vest? Ispada kao da Dačić dovodi fabriku Majkrosofta u Srbiju. Zapravo, Majkrosoft je samo jedna vrsta dobavljača. Kao što nije vest kada moja firma nabavlja sredstva za higijenu i time troši novac, tako i ovo nije ništa drugo nego davanje novca Majkrosoftu.

Ivan

pre 10 godina

Pa za drugo sem Microsofta nije ni cuo. Pametne drzave poput Nemacke i Rusije razvijaju svoju distribuciju linux-a a ovaj trci u zagrljaj M$...

Dusan

pre 10 godina

Jos jedna uspesna investicija srpske vlade u ekonomiju Sjedinjenih Americkih Drzava. Bravo! I najava nastavka investicija u ostale najvece svetske kompanije u svojoj oblasti (Majkrosoft No1. softverska kompanija, Oracle No 2. softverska kompanija, Apple No.1 kompanija po profitu - preko 40 milijardi dolara prihoda u prvom tromesecju 2013, cist profit oko 10 milijardi dolara). Odakle vam pare, Vlado Srbije, da kupujete po najskupljim "radnjama"? Za to vreme, vase investicije u nauku, obrazovanje, kulturu, zdravstvo ostaju na nivou od pola investicije u Majkrosoft. Samo vi jurite za datumima, putujte i troskarite po svetu. I nikako ne investirajte u nepoznato (citaj. nasu decu, njihovo obrazovanje i njihovo zdravlje). Pozdrav od ICT eksperta iz Evrope, rodjenog i skolovanog Beogradjanina.

Mrso

pre 10 godina

Bravo care umesto da nateras nasu birokratiju malo da se pomuci i da nauci Linux i da posaljes nase ljude da to administriraju i otvoris barem neko radno mesto ti dajes Microsoftu milione i milione. Sumnjam da ti je na lepe oci dao sve te silne licence i softver. Ti da razgovaras sa predstavnicima Apple-a? Svi oni idu tamo gde su pare, gde je sigurna zarada a toga u Srbiji zbog takvih kao što si ti nema.

Amos

pre 10 godina

E moj ministre policije, pa gde si ti otisao da potpisujes ugovore za IT...
A kad vec jesi - ja kad idem na pijacu prvo obidjem sve tezge, pa onda 'sklapam ugovore'.
A ti vidim - prvo kupis, pa onda obilazis da vidis cene. Valjda imas para da ne moras brinuti. A ko zna, mozda Google i ostali nemaju nista zanimljivo da ponude.

IT sektor

pre 10 godina

Nemci davno prešli na Linux platformu i OpenSorce u svim državnim ustanovama, kako što više uštedeli na duge staze, ali zato smo mi pametniji i bogatiji da možemo da priuštimo sebi win8 i novi office za državnu birokratiju, jer bože moj, naučiti raditi u novom programu koji je bespatan znatno teže, posebno kad za to treba plan i program koji je bi verovatno bio duži od njihovog mandata...

matrix

pre 10 godina

Dok administracije bogatih država koriste linux, siromašna Srbija će da puni džepove Microsoft-u, a usput će, verovatno, lepo da tapacira i neke privatne džepove.

ognjen

pre 10 godina

Dzaba softveri kad nema ko raditi na njemu...sto kaze Djordje Cvarkov iz Drzavnog posla:"ajde upali kompjuter konju jedan...pa nije ti to tamic pa da se na kljuc pali"!

gost

pre 10 godina

Ako implementirate i pola od ovog sto vecimate a ne koristite 80% zaposlenih u javnom sektoru su visak.
Sta cete vi dacicu u tom slucaju raditi sa Micom salterusom? Hocete li je vi otpustiti ili ce ona sama otici?
Promenite sistem omogucite privredi da zaradjuje i zaposljava, najlakse je trositi drzavne pare za projekte koji nece pokrenuti proizvodnju.

Strahota

pre 10 godina

Za neupucene, Nemacka je 2006-2007 presla na Suse (verzija Linuxa koji NIJE besplatan-to je nemacka firma) ali su vec krajem 2011. vecina vladinih institucija vracena na Windows okruzenje.

Ovo sto je Dacic potpisao je trebalo da se uradi jos 2006. godine, kada je istekao trogodisnji ugovor koji je pokojni Z.Djinjic sklopio sa Bilom. Sada je ovaj ugovor malo skuplji i kod nas je posao dobila firma Saga i Informatika da ovo sprovedu. Oni koji ne znaju, ovaj ugovor pored MNOGO povoljnije nabavke svih paketa Microsofta, drzavnim organima omogucava i laksu i bolju upotrebu svih MS produkata.

Naravno, samo da se sve to i sprovede na dobar nacin, a ne kao prosli put da diskovi i licene zavrse ispred SKC-a.

Sto se tice razvojnog centra MS u Srbiji, o njemu ce tek da se prica, samo sto ni Dacic ni ekipa oko njega nije svesna koij potencijal Srbija ima... a u nekim drzavnim organima sekretarice i dalje stampaju mailove da bi razni pomocnici i drzavni sekretari to procitali. Voleo bih da znam stepen IT pismenosti nasih drzavnih cinovnika!!! Sta ce i Ugovor sa MS kada i dalje koriste papir i lenjir.

Dragoslav

pre 10 godina

Cime se budala ponosi toga se pametan stidi. Citam a ne verujem. Radujte se braco Srbi, najskuplji i najnepouzdaniji operativni sistemi bahato i na velika vrata i u velikim kolicinama ulaze u prebogatu zemlju dembeliju Srbiju.
Za neupucene, samo siromasne i nerazvijene zemlje u sistem javne uprave uvode najskuolje a najnepouzdanije sisteme. Sramota me je da moje pare kao poreskog obveznika koriste insittiucije, pojedinci koji su placeni da savetuju ovu karikaturu od premijera a da ne razumeju i ne smeju da kazu istinu makar pod laznim nadimkom iz nekog kafea koji ima dostupan internet.

Bojan

pre 10 godina

Dok Nemačka i skandinavske zemlje u svom siromaštvu prelaze na besplatne-open source sisteme, mi kupujemo skup licencirani softver po svetu, valjda ne znamo šta sa novcem...

mrmlj

pre 10 godina

I sada ce pokusati da nas ubede da je sjajan posao to sto su platili ko zna kolike pare za windows 8 i microsoft office koji imaju dovoljno dobre alternative za kudikamo manje para. "Kale... Znaci brdo... Tu su bili Turci"

neny

pre 10 godina

Steta samo sto iza kompjutera sede polupismeni, zaposleni preko partijske linije. Moje (jednostavno) prezime su 3 puta pogresno napisali na izvodu iz maticne knjige rodjenih.

Nebojsa

pre 10 godina

I sve samo da bi se premijer Srbije slikao sa CEO-om Majkrosofta. A trend je da se napusta Majkrosoft i prelazi na druge platforme (grad Minhen vec deset godina koristi besplatni Linux i Open Office softver, i sve funkcionise besprekorno).

Vladan

pre 10 godina

Radim vise od 20 godina na BU. Sve ozbiljne numericke simulacije sam radio na Red Hat-u, sada na Fedori (linux, potpuno besplatan operativni sistem). Zasto ne koriste iskustva najrazvijenijih zemalja u Evropi. Kako rece Grigorije, pre nekoliko dana, nije skola magare. Ili jeste?!

Helios

pre 10 godina

O užasa, o smrada, o katastrofe. Bilo je puno jasnih znakova propasti a ne oporavka u koju nas vod DOS, pre svega DS, ali nedvosmislen je bio upravo stupidni čin rukovanja tadašnjeg premijera sa Bil Gejtsom. Usledile su somnambulne izjave o "mercedesu a ne fići" te su osiromašeni i sluđeni građani uvedeni u novi siklus pljačke i nebuloze. Pretpostavljam da sam ja samo jedan od desetina ili stotina informatički pismenih ljudi koji smo svim mogućim argumentima pokušali da sprečimo to ludilo. Pretpostavljam da sam ja samo jedan od stotina onih čiji bi negativni komentar o Zoranu Đinćiću bio 10 puta cenzurisan da bi možda jednom prošao. Uzalud, to se videlo kao "napad na demokratiju" (?) te smo, preko Comtrade i sl. ispumpali nekoliko stotina miliona dolara u zemlje NATO pakta ne bi li 10% od toga "zaradili" i još 10% dobili povratno-korupciono naši "lideri".
To je svestan i nameran zločin kupovanja nepotrebnog da bi se zaradio procenat - isto kao kompradori u Kini koji su pomagali britansku trgovinu opijumom protiv sopstvenog naroda!
I sada, jerbo ludilu nema kraja, ex-patriote a sada turboevropljani nam rade kriminalnu foru DSa! To zato što su ušli u već osmišljenu formulu maksimalnog odsisavanja para. Naime ovde se svake godine "iznajmljuje" software te se on mora kupovati svake godine! U godini jeftinije ali u deceniji 3 puta skuplje!

ivan

pre 10 godina

I ja sam pre neki dan potpisao u ime moje forme ugovor sa Microsoftom, za Gold partnera, pa niko nije objavio...JAKA STVAR...koja demagogoija joj...muka mi je!!!

Iandeb

pre 10 godina

U vezi u komentarima spominjane Nemacke:

Postoje dva primera koja se cesto navode. Minhen je primer grada koji je sjajno prihvation resenja zasnovana na GNU\Linux platformi. Moze se procitati da su time sebi ustedeli oko 11 miliona evra (i to samo na licencama).

U Frajburgu je to isto pokusano, ali losa primena opensource tehnologija je dovela do toga da su je povukli iz upotrebe i vratili se na windows.

Sve se svodi na to da treba imati prave ljude, sposobne da procene potrebe i nacin na koji se se na njih odgovoriti.

Ja, iako koristim GNU\Linux dugo, nemam iluzije da je tako nesto moguce ugurati u vladine sisteme sve dok se ova zemlja zaista ne demokratizuje, a glas obrazovane javnosti (koju ne placa MS :-) ) ne bude dovoljno snazan. Do tada, slobodno neka koriste rupav sistem sa ko zna koliko backdoor-ova prema izvesnim obavestajnim sluzbama (makar) jedne velike zemlje na dalekom Zapadu.

Strasno

pre 10 godina

Ovo je cisto prisiljavanje privrede da koristi veoma skule softvere ako zeli da radi posao sa drzavom, kao sto su npr. Tenderi. Svaki dokument stize u Microsoft formatu i takav i mora biti vracen ili je nevazeci. Cisto me zanima koje su kvalifikacije ljudi kojima su potrebni paketi radjeni za totlne debile

DPolitika

pre 10 godina

Juce je bila vest sa naslovom Dovodi a danas vidimo da Odvodi.
Odvodi milione dolara u ekonomiju Sad-a.
Zar im nije bila dovoljna nasa investicija u US Stell, moramo jos da pomazemo.
Ekonomija Srbije zasniva se na pomoci stranim firmama kroz drzavne dilove umesto stvaranja okruzenja u kome moze da se posluje. Da li je taj novac mogao biti pametnije upotrebljen da naravno ali tada nebi mogli da se foliraju i prave vazni.
Nemam nista protiv Microsofta oni samo rade svoj posao ali ovi nasi foliranti koji gledaju samo sebe i kojima je sve tudje bolje treba ih na stub srama da nekazem nesto gore.
O linuxu i mogucnostima sta se sve moze napraviti od softvera za taj. novac pa i domaci OS.
A odnos drzave prema domacem ict-u se moze videti na svakom koraku pogledajte samo vesti zadnjih mesec dana samo razmisljaju o haracima i barijerama.

Dragomir

pre 10 godina

On je tamo otisao da dovede neke firme u Srbiji,da ovde ulazu.Ovaj ugovor je na korist majkrosoftu,sta mi imamo od toga?
Bolje da je zaposlio neku drzavnu firmu da mu odrzava racunare.A da ne pricam o licenciranju softvera,to moze dete od 10 godina,samo je potrebno imati novac kojim ce taj softver da se plati.Smesno.

aleks

pre 10 godina

interesantno kako kupuje nesto kao da mu pripada !!!!!
postoje konkursi za slicne stvari..., ah da srbija+konkursi=HEHEHEHE

vazno je da se jos jedno odelo slikalo

Sasa M.

pre 10 godina

I sta je tu dobro, sada ce poceti naplata softvera po srbiji za racun Majkrosofta. I mi smo srecni i uspesni, bravo Dacicu, koji sste vi prodavaci magle.

Brane212

pre 10 godina

Jel to neka protivusluga za neku američku naklonost oko Kosovske priče ?

Sad je otvoreni kod moderan, naročito zbog toga što stavlja konktrolu nad formatima podataka i programskom opremom ( i posredno standardima u pogledu istih) u ruke korisnika. A to je naročito važno ako je korisnik recimo država.

Šta će vam Majkrosoft sad, kad je daleko od svog zenita ?

Za suverenitet je sve važnija mogućnost kontrole softvera i podataka.
Ne ulazi otvoreni kod ( Linux/GNU itd) u upotrebu državnih struktura džaba...

programer

pre 10 godina

Dodatna informacija za sve one koji pominju prelazak Nemacke na open source resenja. http://www.linuxjournal.com/content/german-open-source-experiment-things-not-going-plan Molim da ne lazemo ljude sa time da je Linux sveti gral i da postoji bilo kakva podrska koju bi neka ozbiljna drzavna institucija mogla da dobije u slucaju problema. Lepo je sto postoji open source resenje ali prostor za komercijalan software sigurno postoji. U nekim slucajevima se vise isplati platiti i dobiti uslugu i podrsku koja je placena. To je nesto sto Microsoft sigurno moze da pruzi. Ko bi to mogao da garantuje za Linux? RedHat? Budimo ozbiljni.

Komesar

pre 10 godina

Umesto da se stedi i podrzavaju nezavisni domaci developeri, on se bahato razbacuje poreskim novcem gradjana da bi kupio najskuplji softver na trzistu, i dodatno olaksao "posao" drzavnim parazitima. Sta je sledece, kupovima Iphone 4 za sluzbene telefone? A sve sto iz ovih ugovora mi mozemo da izvucemo, je da "narodna milicija" pocne da hapsi svakog ko ima piratsku kopiju office-a.

Jovan

pre 10 godina

@Mirko

"Racunari su fiskalne kase, a kompjuteri nesto drugo...." ocito niste u IT vodama cim imate pogresnu predstavu ova dva pojma!

environmentalist

pre 10 godina

Jao citam komentare i neverujem, posebno sto su ih ostavili edukovani u odnosu na prosek u Srbiji. Pa potpisao je iz istog razloga kao i gdin. Djindjic. Sta vi mislite da su ustupci oko Kosova i drugih politicko/finansijsko/ekonomskih pitanja for free! Nemackoj i drugim razvijenim zemljama se moze da sami biraju softvere ali ne i jadnicima poput nas. Heheh stvarno ste mnogooo naivni. Sto se tice nespospobne i glomazne administracije koja nece da koristi ni 30% mogucnosti softvera se slazem 100%.

sofronije

pre 10 godina

Ovo su pare iz Srbije a ne u Srbiju! Ivice da li si svestan sta radis? Nemci koriste platforme na Linuxu, jer hoce da usetede, jer hoce bezbedniji softver. A mi se rasipamo, prvo pa kod najjacih i najskupljih.

Saigon

pre 10 godina

Kako lupaju ljudi o besplatnom softveru to je neverovatno, koji je to linux za enterprise besplatan? Sve sami strucnjaci, a potpisuju se kao IT sektor, instalirali kod kuce neki dzabe Linux pa misle to je to. Primeri koje navodite o upotrebi Linuxa je statisticka greska u odnosu na upotrebu Windows OSa. Edukujte se malo..

Uskoro odustajem

pre 10 godina

Dragi B92, gde je informacija o tome koliko novca ovo kosta? Mene interesuje to a ne hvalospevi o Dačićevim ekskurzijama.

Strahota

pre 10 godina

Mala dopuna. Ugovor sa Microsoft-om NIJE besplatan. Krajem prosle godine je sprovedena nabavka (javni tender) za odabir firme koja ce kao MS partner da implementira, odnosno nadogradi sisteme, odrzi obuku, da da sve one benefite koje MS pruza za EA (Enterprise Agreement) link: http://www.microsoft.com/Licensing/licensing-options/enterprise.aspx.

Na tenderu je pobedio konzorcijum SAGA i Informatika (a ponude je kako znam dao i Comtrade kao i jos neka firma). Vrednost ovog EA je oko 30 miliona dolara i placa se na 3 jednake godisnje rate. U ovom periodu Vlada, odnosno korisnici EA ugovora imaju sve nadogradnje i sve nove verzije koje MS izbaci na trziste.

Ono sto mnogi ne razumeju, nije poenta u nabavci i placanju licenci, vec sta za te pare dobijas. Svi spominju Open source (Linux), ali ajde da vidimo koliko kosta izrada poslovnih aplikacija za Windows i za Linux. Gde su ti Linux programeri koji ce da naprave softver za GIS (Mapinfo, ArcGis....koji rade na Windows platformi)... a da su za DZ ili makar nesto jeftiniji nego za MS. Neko je spomenuo razliku izmedju kucnog Linuxa i za kompanije. Gde su drajveri za raznu perifernu opremu, aplikacije...baze podadata. Jeste postoji MySql ali za koju kolicinu podataka?!

Naravno treba iskoristiti maksimum od MS produkata (uvesti eUpravu, smanjiti papirologiju, uvezati sve drzavne institucije da izmedju sebe razmenjuju podatke)... a slozicete se da je to najlakse ako SVI imaju isti sistem.

Mirko

pre 10 godina

Hrvati su shvatili da mogu uštedeti milione dolara, koje uostalom i nemaju za bacanje, i sprovode sisteme sa softverom otvorenog koda, samo mi punimo masne guske. Vidi se da Ivica veze nema sa kompjuterima. Jedini razlog za ovo bi mogao da razumem u poenima koje bi mogli da dobijemo u zapadnom javnom mnjenju, ali isto to je i jeftinije moglo da se uradi. Tako da, nema opravdanja.

IT sektor

pre 10 godina

@Saigon

Ništa nije besplatno u suštini, niti ja nepričam o ceni kupovine programa, već o uštedi na duge staze i planiranju šta i kako sa resursima. Naravno da treba i platiti softver, kadrove koji vrše obuku, troškove obuke, troškove održavanja, kadrove za održavanje sistema (ako se posao dobija po struci a ne po partiskoj pripadnosti to bi trebalo da već postoji), stabilnost sistema, mogućnosti njegovo proširivanja, itd... i to isto isplanirati ne od danas za sutra, već za narednih deset godina... ovako uzmeš nešto zato što je jednostavnije, ali će nas debelo koštati...

Primera radi, samo grad Minchen je za 8 godina tranzicijie na Linux platformu uštedeo 11 milion €, iako je to relativno mala suma, ali sasvim dovoljno da se odradi još jedan veći projekat, recimo renoviranja kliničkog centra ili bolnice što bi bilo od opšteg interesa. S tim da će vremenom ušteda biti veća zbog činjenice da je hardverska zahtevnost OpenSorce varijanti manja od Microsoftovih rešenja, pa je potreba za novim hardverom manja.

takođe ja nisam reko da sam stručnjak, samo mislim da se malkice razumem u ovu tekatiku, ali vertovatno grešim...

Ovaj ugovor je samo promo za široke mase, koji ćemo mi otplaćivati posle dugo posle njihovog mandata, ali to je već politička priča, jer se sve u Srbiji radi za interes stranaka (bilo ja je to SPS, SNS, DS ili već neka treća partija) a ne nas običnih smrtnika.

DraganChe

pre 10 godina

IBM i AIX (alternativno Linux on Power) i nema zime...
(Alfa, 11. maj 2013 14:14)

Brate, na čemu si ti? Da li ti znaš o čemu govoriš? U stvari, ti SIGURNO radiš u IBM-u u Beogradu. Naime, IBM rešenja su zamka. Licence i održavanje hardvera vas dovode u situaciju da radite samo za IBM. PAKLENO skupa greška. Čak su Windows i Microsoft rešenja SIĆA za IBM. IBM vas dovodi u poziciju tehnološke zavisnosti. Postajete njihov rob!

Moj izbor:
1. Linux
2. Microsoft rešenja
.
.
102. EI Niš
103. IBM

A.Vučić

pre 10 godina

@Iandeb
Totalno si u pravu.Ne samo oni,širom planete se GNU/Linux koristi, čak je bilo projekata u srbiji za uvodjenje besplatnog softvera.Čini mi se da kod nas političari dobiju milion,da bi spiskali desetine miliona NAŠIH evra ili dolara(odnosno milijarde dinara)

IT Dream

pre 10 godina

@IT Sector
Za migraciju 13000 radnih stanica, koja je trajala 10 godina, Minhen je spucao preko 60 miliona evra, odosno preko 4600 evra po radnoj stanici. Pri tome imaju još 2000 radnih stanica koje ostaju na Windows platformi. Brojevi koje su naveli kako bi pokazali "uštedu" su glupost. Spucali su 22 miliona evra na trening i tvrde da bi cena treninga da su ostali na Windows platformi bila ista :) Rad zaposlenih koji su radili na projektu nisu računali u cenu projekta, itd. HP je izračunao da bi ih ostanak na Windowsu koštao 34 miliona evra.
I jedna i druga studija treba da se uzmu sa rezervom, ali ceo koncept LiMux projekta smrdi od samog početka. Ljudi su za interne potrebe praktično razvijali sopstvenu distribuciju. Pri zapošljavanju novih ljudi ne možeš da tražiš poznavanje softvera - moraš da ih obučavaš. Tim koji je radio na projektu moraš da čuvaš radi održavanja. Svaki novi zaposleni u IT mora da provede vreme da se upozna sa projektom.

Za one koji su radili na projektu - ovo je sjajno, osigurali su posao za ceo život. Ukoliko se ipak nekim čudom desi da neko od njih nakon deset godina ostane bez posla - biće unemployable.

ICT

pre 10 godina

Licence su dobijene besplatno. Isto kao i pre 10 godina kad je Zoran Dj. dobio besplatne licence od Bila Gejtsa.

ICT je isti kao i svaki drugi business...ono sto vam zavrsava posao i u cemu nalazite racunicu je najbolje za vas.

Tako da prestanite sa tim sta je bolje, lepse i brze. Nisu ovo mobilni telefoni pa da se bijemo ko ima bolju kameru samsung ili apple.
Potpuno nepotrebna prica kao ko je bolji zvezda ili partizan.

p.s. naravno bolja je zvezda, realno :)

Neven

pre 10 godina

KOLIKO MI JE POZNATO U SRBIJI VEC POSTOJI MICROSFT-ov DEV CENTAR i nalazi se u Beogradu.
Ne znam zasto se pominje nekakav razvojni centar kada on vec postoji?
A opet,nije lose da drzavna administracija koristi Windows zbog lakoce koriscenja i prepoznatljivosti svuda,ali ne znam koliko ce to vredeti s obzirom na glomaznu i neefikasnu administraciju gde je papir i fascikle(folderi :) ) i dalje dominantan.

Alfa

pre 10 godina

@(DraganChe, 11. maj 2013 18:13)
Ne, ne radim za IBM. Takodje nisam pomenuo IBM Mainframe (Z) koji jedini u IBM portfoliu muze korisnika za sw licence svaki mesec (govorimo o serverskoj infrastrukturi), vec IBM Power servere.

Tvoja poruka je na nivou Apple/Samsung fanboy prepucavanja.
IBM je tehnoloski najjaca IT kompanija na svetu hteo ti to da priznas ili ne tako da je glupo stavljati ih na 10x mesto iza EI Nis ali dobro, postujem tvoj izbor...

Sent from my iPad

pre 10 godina

Ono sto ce biti highlight je sastanak sa Appleovcima. Svi ovi ostali su vec zvanicno prisutni ovde, samo Apple nije (nemoj da mi neko pominje iStyle, Macolu i tako to drustvo).

DSS

pre 10 godina

Trazili ste, gledajte! Na sledecim izborima mislite svojim glavama. Pri tom svakako ne mislim na vaskrsnuce zutih. Po meni, trebali su ostati na DOS-u, i ovako je njihov rad besmislen tj. vestacki napravljena radna mesta.

Statisticar

pre 10 godina

Jos jedno raspisanje novca budzetskih obveznika. Takav isti softver (Windows, Office, Visual Studio, ...) mogli su da licenciraju kod konkurenata, kineza za mnogo manje pare.

Gnusan

pre 10 godina

@IT Dream, то што си написао о трошковима града Минхена је по студији ХП-а, истој оној што је платио М$, а скупштина града Минхена одбацила као намештену и са лажним подацима? Одлично си подметнуо лажи, добио си чак плусиће.

Dusandevetdva

pre 10 godina

a ako treba pokazati prednosti ulaganja u IT sektor Eplu, guglu, pejpalu itd. zasto onda ne preduzme nesto u vezi toga sto je NBS odbila taj isti paypal (da gradjani mogu da naplacuju).

Zevs

pre 10 godina

Micro$oft do sada, iako je OGROMNA firma, nije bila sposobna da kreira novi fajl sistem, već koristi prepotopski NTFS. Nije da nije bilo pokušaja: projekat Longhorn iz koje se rodila Vista kada su odustali od razvoja novog fajl sistema, kao i projekat Win8 gde se odmah na početku projekta odustalo od razvoja novog fajl sistema. Verovatno sve što se može izmisliti na ovu temu su obavili developeri iz Linux zajednice i sve to pravno zaštitili GNU licencom, tako da su bukvalno zavezali ruke M$ kompaniji. Ako bi M$ poštovao GNU licencu, morao bi da otvori svoj kod, a tek tada bi se videlo šta M$ krije u svom kodu. Zato im source kod ostaje zatvoren.
Naš vajni Dačić je posetio i Oracle, ali izgleda da mu tada niko nije napomenuo da ova firma preporučuje instalaciju svojih proizvoda na Unix/Linux OS zbog boljeg rada istih - fino podešavanje svih mogućih parametara OS-a. Ova kompanija čak razvija i sopstvenu verziju Linux-a (baziranu na Red Hat-u).
Za kraj, dragi M$-ovci, nijedan super računar prošlosti, sadašnjosti, a verovatno i budućnosti, ne koriste M$ za svoj OS, već isključivo neki od mnogobrojnih Unix/Linux OSs. Uostalom, sam Unix je daleko stariji OS (a Linux je zasnovan na Unix-u) od M$-a. Unix je nastao i ostao ozbiljan OS, dok je M$ nastao kao igračka i pokušava da preraste u ozbiljan OS, ali mu te ne polazi za rukom. Jedino gde se M$ dobro kotira je kao gamerski OS, i tu mu je mesto.
P.S. Unix/Linux OSs su jedini koji mogu da rade u realnom vremenu.

programer

pre 10 godina

Dodatna informacija za sve one koji pominju prelazak Nemacke na open source resenja. http://www.linuxjournal.com/content/german-open-source-experiment-things-not-going-plan Molim da ne lazemo ljude sa time da je Linux sveti gral i da postoji bilo kakva podrska koju bi neka ozbiljna drzavna institucija mogla da dobije u slucaju problema. Lepo je sto postoji open source resenje ali prostor za komercijalan software sigurno postoji. U nekim slucajevima se vise isplati platiti i dobiti uslugu i podrsku koja je placena. To je nesto sto Microsoft sigurno moze da pruzi. Ko bi to mogao da garantuje za Linux? RedHat? Budimo ozbiljni.

Saigon

pre 10 godina

Kako lupaju ljudi o besplatnom softveru to je neverovatno, koji je to linux za enterprise besplatan? Sve sami strucnjaci, a potpisuju se kao IT sektor, instalirali kod kuce neki dzabe Linux pa misle to je to. Primeri koje navodite o upotrebi Linuxa je statisticka greska u odnosu na upotrebu Windows OSa. Edukujte se malo..

Strahota

pre 10 godina

Za neupucene, Nemacka je 2006-2007 presla na Suse (verzija Linuxa koji NIJE besplatan-to je nemacka firma) ali su vec krajem 2011. vecina vladinih institucija vracena na Windows okruzenje.

Ovo sto je Dacic potpisao je trebalo da se uradi jos 2006. godine, kada je istekao trogodisnji ugovor koji je pokojni Z.Djinjic sklopio sa Bilom. Sada je ovaj ugovor malo skuplji i kod nas je posao dobila firma Saga i Informatika da ovo sprovedu. Oni koji ne znaju, ovaj ugovor pored MNOGO povoljnije nabavke svih paketa Microsofta, drzavnim organima omogucava i laksu i bolju upotrebu svih MS produkata.

Naravno, samo da se sve to i sprovede na dobar nacin, a ne kao prosli put da diskovi i licene zavrse ispred SKC-a.

Sto se tice razvojnog centra MS u Srbiji, o njemu ce tek da se prica, samo sto ni Dacic ni ekipa oko njega nije svesna koij potencijal Srbija ima... a u nekim drzavnim organima sekretarice i dalje stampaju mailove da bi razni pomocnici i drzavni sekretari to procitali. Voleo bih da znam stepen IT pismenosti nasih drzavnih cinovnika!!! Sta ce i Ugovor sa MS kada i dalje koriste papir i lenjir.

Ivan

pre 10 godina

Pa za drugo sem Microsofta nije ni cuo. Pametne drzave poput Nemacke i Rusije razvijaju svoju distribuciju linux-a a ovaj trci u zagrljaj M$...

Dragoslav

pre 10 godina

Cime se budala ponosi toga se pametan stidi. Citam a ne verujem. Radujte se braco Srbi, najskuplji i najnepouzdaniji operativni sistemi bahato i na velika vrata i u velikim kolicinama ulaze u prebogatu zemlju dembeliju Srbiju.
Za neupucene, samo siromasne i nerazvijene zemlje u sistem javne uprave uvode najskuolje a najnepouzdanije sisteme. Sramota me je da moje pare kao poreskog obveznika koriste insittiucije, pojedinci koji su placeni da savetuju ovu karikaturu od premijera a da ne razumeju i ne smeju da kazu istinu makar pod laznim nadimkom iz nekog kafea koji ima dostupan internet.

Vladan

pre 10 godina

Radim vise od 20 godina na BU. Sve ozbiljne numericke simulacije sam radio na Red Hat-u, sada na Fedori (linux, potpuno besplatan operativni sistem). Zasto ne koriste iskustva najrazvijenijih zemalja u Evropi. Kako rece Grigorije, pre nekoliko dana, nije skola magare. Ili jeste?!

IT sektor

pre 10 godina

Nemci davno prešli na Linux platformu i OpenSorce u svim državnim ustanovama, kako što više uštedeli na duge staze, ali zato smo mi pametniji i bogatiji da možemo da priuštimo sebi win8 i novi office za državnu birokratiju, jer bože moj, naučiti raditi u novom programu koji je bespatan znatno teže, posebno kad za to treba plan i program koji je bi verovatno bio duži od njihovog mandata...

Mrso

pre 10 godina

Bravo care umesto da nateras nasu birokratiju malo da se pomuci i da nauci Linux i da posaljes nase ljude da to administriraju i otvoris barem neko radno mesto ti dajes Microsoftu milione i milione. Sumnjam da ti je na lepe oci dao sve te silne licence i softver. Ti da razgovaras sa predstavnicima Apple-a? Svi oni idu tamo gde su pare, gde je sigurna zarada a toga u Srbiji zbog takvih kao što si ti nema.

Dusan

pre 10 godina

Jos jedna uspesna investicija srpske vlade u ekonomiju Sjedinjenih Americkih Drzava. Bravo! I najava nastavka investicija u ostale najvece svetske kompanije u svojoj oblasti (Majkrosoft No1. softverska kompanija, Oracle No 2. softverska kompanija, Apple No.1 kompanija po profitu - preko 40 milijardi dolara prihoda u prvom tromesecju 2013, cist profit oko 10 milijardi dolara). Odakle vam pare, Vlado Srbije, da kupujete po najskupljim "radnjama"? Za to vreme, vase investicije u nauku, obrazovanje, kulturu, zdravstvo ostaju na nivou od pola investicije u Majkrosoft. Samo vi jurite za datumima, putujte i troskarite po svetu. I nikako ne investirajte u nepoznato (citaj. nasu decu, njihovo obrazovanje i njihovo zdravlje). Pozdrav od ICT eksperta iz Evrope, rodjenog i skolovanog Beogradjanina.

Brane212

pre 10 godina

Jel to neka protivusluga za neku američku naklonost oko Kosovske priče ?

Sad je otvoreni kod moderan, naročito zbog toga što stavlja konktrolu nad formatima podataka i programskom opremom ( i posredno standardima u pogledu istih) u ruke korisnika. A to je naročito važno ako je korisnik recimo država.

Šta će vam Majkrosoft sad, kad je daleko od svog zenita ?

Za suverenitet je sve važnija mogućnost kontrole softvera i podataka.
Ne ulazi otvoreni kod ( Linux/GNU itd) u upotrebu državnih struktura džaba...

Helios

pre 10 godina

O užasa, o smrada, o katastrofe. Bilo je puno jasnih znakova propasti a ne oporavka u koju nas vod DOS, pre svega DS, ali nedvosmislen je bio upravo stupidni čin rukovanja tadašnjeg premijera sa Bil Gejtsom. Usledile su somnambulne izjave o "mercedesu a ne fići" te su osiromašeni i sluđeni građani uvedeni u novi siklus pljačke i nebuloze. Pretpostavljam da sam ja samo jedan od desetina ili stotina informatički pismenih ljudi koji smo svim mogućim argumentima pokušali da sprečimo to ludilo. Pretpostavljam da sam ja samo jedan od stotina onih čiji bi negativni komentar o Zoranu Đinćiću bio 10 puta cenzurisan da bi možda jednom prošao. Uzalud, to se videlo kao "napad na demokratiju" (?) te smo, preko Comtrade i sl. ispumpali nekoliko stotina miliona dolara u zemlje NATO pakta ne bi li 10% od toga "zaradili" i još 10% dobili povratno-korupciono naši "lideri".
To je svestan i nameran zločin kupovanja nepotrebnog da bi se zaradio procenat - isto kao kompradori u Kini koji su pomagali britansku trgovinu opijumom protiv sopstvenog naroda!
I sada, jerbo ludilu nema kraja, ex-patriote a sada turboevropljani nam rade kriminalnu foru DSa! To zato što su ušli u već osmišljenu formulu maksimalnog odsisavanja para. Naime ovde se svake godine "iznajmljuje" software te se on mora kupovati svake godine! U godini jeftinije ali u deceniji 3 puta skuplje!

Nebojsa

pre 10 godina

I sve samo da bi se premijer Srbije slikao sa CEO-om Majkrosofta. A trend je da se napusta Majkrosoft i prelazi na druge platforme (grad Minhen vec deset godina koristi besplatni Linux i Open Office softver, i sve funkcionise besprekorno).

Bojan

pre 10 godina

Dok Nemačka i skandinavske zemlje u svom siromaštvu prelaze na besplatne-open source sisteme, mi kupujemo skup licencirani softver po svetu, valjda ne znamo šta sa novcem...

Sasa M.

pre 10 godina

I sta je tu dobro, sada ce poceti naplata softvera po srbiji za racun Majkrosofta. I mi smo srecni i uspesni, bravo Dacicu, koji sste vi prodavaci magle.

environmentalist

pre 10 godina

Jao citam komentare i neverujem, posebno sto su ih ostavili edukovani u odnosu na prosek u Srbiji. Pa potpisao je iz istog razloga kao i gdin. Djindjic. Sta vi mislite da su ustupci oko Kosova i drugih politicko/finansijsko/ekonomskih pitanja for free! Nemackoj i drugim razvijenim zemljama se moze da sami biraju softvere ali ne i jadnicima poput nas. Heheh stvarno ste mnogooo naivni. Sto se tice nespospobne i glomazne administracije koja nece da koristi ni 30% mogucnosti softvera se slazem 100%.

Strahota

pre 10 godina

Mala dopuna. Ugovor sa Microsoft-om NIJE besplatan. Krajem prosle godine je sprovedena nabavka (javni tender) za odabir firme koja ce kao MS partner da implementira, odnosno nadogradi sisteme, odrzi obuku, da da sve one benefite koje MS pruza za EA (Enterprise Agreement) link: http://www.microsoft.com/Licensing/licensing-options/enterprise.aspx.

Na tenderu je pobedio konzorcijum SAGA i Informatika (a ponude je kako znam dao i Comtrade kao i jos neka firma). Vrednost ovog EA je oko 30 miliona dolara i placa se na 3 jednake godisnje rate. U ovom periodu Vlada, odnosno korisnici EA ugovora imaju sve nadogradnje i sve nove verzije koje MS izbaci na trziste.

Ono sto mnogi ne razumeju, nije poenta u nabavci i placanju licenci, vec sta za te pare dobijas. Svi spominju Open source (Linux), ali ajde da vidimo koliko kosta izrada poslovnih aplikacija za Windows i za Linux. Gde su ti Linux programeri koji ce da naprave softver za GIS (Mapinfo, ArcGis....koji rade na Windows platformi)... a da su za DZ ili makar nesto jeftiniji nego za MS. Neko je spomenuo razliku izmedju kucnog Linuxa i za kompanije. Gde su drajveri za raznu perifernu opremu, aplikacije...baze podadata. Jeste postoji MySql ali za koju kolicinu podataka?!

Naravno treba iskoristiti maksimum od MS produkata (uvesti eUpravu, smanjiti papirologiju, uvezati sve drzavne institucije da izmedju sebe razmenjuju podatke)... a slozicete se da je to najlakse ako SVI imaju isti sistem.

Neven

pre 10 godina

KOLIKO MI JE POZNATO U SRBIJI VEC POSTOJI MICROSFT-ov DEV CENTAR i nalazi se u Beogradu.
Ne znam zasto se pominje nekakav razvojni centar kada on vec postoji?
A opet,nije lose da drzavna administracija koristi Windows zbog lakoce koriscenja i prepoznatljivosti svuda,ali ne znam koliko ce to vredeti s obzirom na glomaznu i neefikasnu administraciju gde je papir i fascikle(folderi :) ) i dalje dominantan.

Dušan D.

pre 10 godina

Zašto je ovo vest? Ispada kao da Dačić dovodi fabriku Majkrosofta u Srbiju. Zapravo, Majkrosoft je samo jedna vrsta dobavljača. Kao što nije vest kada moja firma nabavlja sredstva za higijenu i time troši novac, tako i ovo nije ništa drugo nego davanje novca Majkrosoftu.

Amos

pre 10 godina

E moj ministre policije, pa gde si ti otisao da potpisujes ugovore za IT...
A kad vec jesi - ja kad idem na pijacu prvo obidjem sve tezge, pa onda 'sklapam ugovore'.
A ti vidim - prvo kupis, pa onda obilazis da vidis cene. Valjda imas para da ne moras brinuti. A ko zna, mozda Google i ostali nemaju nista zanimljivo da ponude.

matrix

pre 10 godina

Dok administracije bogatih država koriste linux, siromašna Srbija će da puni džepove Microsoft-u, a usput će, verovatno, lepo da tapacira i neke privatne džepove.

Iandeb

pre 10 godina

U vezi u komentarima spominjane Nemacke:

Postoje dva primera koja se cesto navode. Minhen je primer grada koji je sjajno prihvation resenja zasnovana na GNU\Linux platformi. Moze se procitati da su time sebi ustedeli oko 11 miliona evra (i to samo na licencama).

U Frajburgu je to isto pokusano, ali losa primena opensource tehnologija je dovela do toga da su je povukli iz upotrebe i vratili se na windows.

Sve se svodi na to da treba imati prave ljude, sposobne da procene potrebe i nacin na koji se se na njih odgovoriti.

Ja, iako koristim GNU\Linux dugo, nemam iluzije da je tako nesto moguce ugurati u vladine sisteme sve dok se ova zemlja zaista ne demokratizuje, a glas obrazovane javnosti (koju ne placa MS :-) ) ne bude dovoljno snazan. Do tada, slobodno neka koriste rupav sistem sa ko zna koliko backdoor-ova prema izvesnim obavestajnim sluzbama (makar) jedne velike zemlje na dalekom Zapadu.

Strasno

pre 10 godina

Ovo je cisto prisiljavanje privrede da koristi veoma skule softvere ako zeli da radi posao sa drzavom, kao sto su npr. Tenderi. Svaki dokument stize u Microsoft formatu i takav i mora biti vracen ili je nevazeci. Cisto me zanima koje su kvalifikacije ljudi kojima su potrebni paketi radjeni za totlne debile

mrmlj

pre 10 godina

I sada ce pokusati da nas ubede da je sjajan posao to sto su platili ko zna kolike pare za windows 8 i microsoft office koji imaju dovoljno dobre alternative za kudikamo manje para. "Kale... Znaci brdo... Tu su bili Turci"

Komesar

pre 10 godina

Umesto da se stedi i podrzavaju nezavisni domaci developeri, on se bahato razbacuje poreskim novcem gradjana da bi kupio najskuplji softver na trzistu, i dodatno olaksao "posao" drzavnim parazitima. Sta je sledece, kupovima Iphone 4 za sluzbene telefone? A sve sto iz ovih ugovora mi mozemo da izvucemo, je da "narodna milicija" pocne da hapsi svakog ko ima piratsku kopiju office-a.

Statisticar

pre 10 godina

Jos jedno raspisanje novca budzetskih obveznika. Takav isti softver (Windows, Office, Visual Studio, ...) mogli su da licenciraju kod konkurenata, kineza za mnogo manje pare.

ivan

pre 10 godina

I ja sam pre neki dan potpisao u ime moje forme ugovor sa Microsoftom, za Gold partnera, pa niko nije objavio...JAKA STVAR...koja demagogoija joj...muka mi je!!!

DPolitika

pre 10 godina

Juce je bila vest sa naslovom Dovodi a danas vidimo da Odvodi.
Odvodi milione dolara u ekonomiju Sad-a.
Zar im nije bila dovoljna nasa investicija u US Stell, moramo jos da pomazemo.
Ekonomija Srbije zasniva se na pomoci stranim firmama kroz drzavne dilove umesto stvaranja okruzenja u kome moze da se posluje. Da li je taj novac mogao biti pametnije upotrebljen da naravno ali tada nebi mogli da se foliraju i prave vazni.
Nemam nista protiv Microsofta oni samo rade svoj posao ali ovi nasi foliranti koji gledaju samo sebe i kojima je sve tudje bolje treba ih na stub srama da nekazem nesto gore.
O linuxu i mogucnostima sta se sve moze napraviti od softvera za taj. novac pa i domaci OS.
A odnos drzave prema domacem ict-u se moze videti na svakom koraku pogledajte samo vesti zadnjih mesec dana samo razmisljaju o haracima i barijerama.

Dragomir

pre 10 godina

On je tamo otisao da dovede neke firme u Srbiji,da ovde ulazu.Ovaj ugovor je na korist majkrosoftu,sta mi imamo od toga?
Bolje da je zaposlio neku drzavnu firmu da mu odrzava racunare.A da ne pricam o licenciranju softvera,to moze dete od 10 godina,samo je potrebno imati novac kojim ce taj softver da se plati.Smesno.

Ilija

pre 10 godina

I ja sam bas juce potpisao sporazum o saradnji sa mekdonaldsom: ja njima novac a oni meni dupli cizburger. Premijer je ocigledno sposoban biznismen bas kao i ja.

aleks

pre 10 godina

interesantno kako kupuje nesto kao da mu pripada !!!!!
postoje konkursi za slicne stvari..., ah da srbija+konkursi=HEHEHEHE

vazno je da se jos jedno odelo slikalo

DSS

pre 10 godina

Trazili ste, gledajte! Na sledecim izborima mislite svojim glavama. Pri tom svakako ne mislim na vaskrsnuce zutih. Po meni, trebali su ostati na DOS-u, i ovako je njihov rad besmislen tj. vestacki napravljena radna mesta.

IT Dream

pre 10 godina

@IT Sector
Za migraciju 13000 radnih stanica, koja je trajala 10 godina, Minhen je spucao preko 60 miliona evra, odosno preko 4600 evra po radnoj stanici. Pri tome imaju još 2000 radnih stanica koje ostaju na Windows platformi. Brojevi koje su naveli kako bi pokazali "uštedu" su glupost. Spucali su 22 miliona evra na trening i tvrde da bi cena treninga da su ostali na Windows platformi bila ista :) Rad zaposlenih koji su radili na projektu nisu računali u cenu projekta, itd. HP je izračunao da bi ih ostanak na Windowsu koštao 34 miliona evra.
I jedna i druga studija treba da se uzmu sa rezervom, ali ceo koncept LiMux projekta smrdi od samog početka. Ljudi su za interne potrebe praktično razvijali sopstvenu distribuciju. Pri zapošljavanju novih ljudi ne možeš da tražiš poznavanje softvera - moraš da ih obučavaš. Tim koji je radio na projektu moraš da čuvaš radi održavanja. Svaki novi zaposleni u IT mora da provede vreme da se upozna sa projektom.

Za one koji su radili na projektu - ovo je sjajno, osigurali su posao za ceo život. Ukoliko se ipak nekim čudom desi da neko od njih nakon deset godina ostane bez posla - biće unemployable.

ICT

pre 10 godina

Licence su dobijene besplatno. Isto kao i pre 10 godina kad je Zoran Dj. dobio besplatne licence od Bila Gejtsa.

ICT je isti kao i svaki drugi business...ono sto vam zavrsava posao i u cemu nalazite racunicu je najbolje za vas.

Tako da prestanite sa tim sta je bolje, lepse i brze. Nisu ovo mobilni telefoni pa da se bijemo ko ima bolju kameru samsung ili apple.
Potpuno nepotrebna prica kao ko je bolji zvezda ili partizan.

p.s. naravno bolja je zvezda, realno :)

sofronije

pre 10 godina

Ovo su pare iz Srbije a ne u Srbiju! Ivice da li si svestan sta radis? Nemci koriste platforme na Linuxu, jer hoce da usetede, jer hoce bezbedniji softver. A mi se rasipamo, prvo pa kod najjacih i najskupljih.

IT sektor

pre 10 godina

@Saigon

Ništa nije besplatno u suštini, niti ja nepričam o ceni kupovine programa, već o uštedi na duge staze i planiranju šta i kako sa resursima. Naravno da treba i platiti softver, kadrove koji vrše obuku, troškove obuke, troškove održavanja, kadrove za održavanje sistema (ako se posao dobija po struci a ne po partiskoj pripadnosti to bi trebalo da već postoji), stabilnost sistema, mogućnosti njegovo proširivanja, itd... i to isto isplanirati ne od danas za sutra, već za narednih deset godina... ovako uzmeš nešto zato što je jednostavnije, ali će nas debelo koštati...

Primera radi, samo grad Minchen je za 8 godina tranzicijie na Linux platformu uštedeo 11 milion €, iako je to relativno mala suma, ali sasvim dovoljno da se odradi još jedan veći projekat, recimo renoviranja kliničkog centra ili bolnice što bi bilo od opšteg interesa. S tim da će vremenom ušteda biti veća zbog činjenice da je hardverska zahtevnost OpenSorce varijanti manja od Microsoftovih rešenja, pa je potreba za novim hardverom manja.

takođe ja nisam reko da sam stručnjak, samo mislim da se malkice razumem u ovu tekatiku, ali vertovatno grešim...

Ovaj ugovor je samo promo za široke mase, koji ćemo mi otplaćivati posle dugo posle njihovog mandata, ali to je već politička priča, jer se sve u Srbiji radi za interes stranaka (bilo ja je to SPS, SNS, DS ili već neka treća partija) a ne nas običnih smrtnika.

gost

pre 10 godina

Ako implementirate i pola od ovog sto vecimate a ne koristite 80% zaposlenih u javnom sektoru su visak.
Sta cete vi dacicu u tom slucaju raditi sa Micom salterusom? Hocete li je vi otpustiti ili ce ona sama otici?
Promenite sistem omogucite privredi da zaradjuje i zaposljava, najlakse je trositi drzavne pare za projekte koji nece pokrenuti proizvodnju.

Jovan

pre 10 godina

@Mirko

"Racunari su fiskalne kase, a kompjuteri nesto drugo...." ocito niste u IT vodama cim imate pogresnu predstavu ova dva pojma!

DraganChe

pre 10 godina

IBM i AIX (alternativno Linux on Power) i nema zime...
(Alfa, 11. maj 2013 14:14)

Brate, na čemu si ti? Da li ti znaš o čemu govoriš? U stvari, ti SIGURNO radiš u IBM-u u Beogradu. Naime, IBM rešenja su zamka. Licence i održavanje hardvera vas dovode u situaciju da radite samo za IBM. PAKLENO skupa greška. Čak su Windows i Microsoft rešenja SIĆA za IBM. IBM vas dovodi u poziciju tehnološke zavisnosti. Postajete njihov rob!

Moj izbor:
1. Linux
2. Microsoft rešenja
.
.
102. EI Niš
103. IBM

ognjen

pre 10 godina

Dzaba softveri kad nema ko raditi na njemu...sto kaze Djordje Cvarkov iz Drzavnog posla:"ajde upali kompjuter konju jedan...pa nije ti to tamic pa da se na kljuc pali"!

Mirko

pre 10 godina

Hrvati su shvatili da mogu uštedeti milione dolara, koje uostalom i nemaju za bacanje, i sprovode sisteme sa softverom otvorenog koda, samo mi punimo masne guske. Vidi se da Ivica veze nema sa kompjuterima. Jedini razlog za ovo bi mogao da razumem u poenima koje bi mogli da dobijemo u zapadnom javnom mnjenju, ali isto to je i jeftinije moglo da se uradi. Tako da, nema opravdanja.

neny

pre 10 godina

Steta samo sto iza kompjutera sede polupismeni, zaposleni preko partijske linije. Moje (jednostavno) prezime su 3 puta pogresno napisali na izvodu iz maticne knjige rodjenih.

Alfa

pre 10 godina

@(DraganChe, 11. maj 2013 18:13)
Ne, ne radim za IBM. Takodje nisam pomenuo IBM Mainframe (Z) koji jedini u IBM portfoliu muze korisnika za sw licence svaki mesec (govorimo o serverskoj infrastrukturi), vec IBM Power servere.

Tvoja poruka je na nivou Apple/Samsung fanboy prepucavanja.
IBM je tehnoloski najjaca IT kompanija na svetu hteo ti to da priznas ili ne tako da je glupo stavljati ih na 10x mesto iza EI Nis ali dobro, postujem tvoj izbor...

Gnusan

pre 10 godina

@IT Dream, то што си написао о трошковима града Минхена је по студији ХП-а, истој оној што је платио М$, а скупштина града Минхена одбацила као намештену и са лажним подацима? Одлично си подметнуо лажи, добио си чак плусиће.

A.Vučić

pre 10 godina

@Iandeb
Totalno si u pravu.Ne samo oni,širom planete se GNU/Linux koristi, čak je bilo projekata u srbiji za uvodjenje besplatnog softvera.Čini mi se da kod nas političari dobiju milion,da bi spiskali desetine miliona NAŠIH evra ili dolara(odnosno milijarde dinara)

Uskoro odustajem

pre 10 godina

Dragi B92, gde je informacija o tome koliko novca ovo kosta? Mene interesuje to a ne hvalospevi o Dačićevim ekskurzijama.

Sent from my iPad

pre 10 godina

Ono sto ce biti highlight je sastanak sa Appleovcima. Svi ovi ostali su vec zvanicno prisutni ovde, samo Apple nije (nemoj da mi neko pominje iStyle, Macolu i tako to drustvo).

Zevs

pre 10 godina

Micro$oft do sada, iako je OGROMNA firma, nije bila sposobna da kreira novi fajl sistem, već koristi prepotopski NTFS. Nije da nije bilo pokušaja: projekat Longhorn iz koje se rodila Vista kada su odustali od razvoja novog fajl sistema, kao i projekat Win8 gde se odmah na početku projekta odustalo od razvoja novog fajl sistema. Verovatno sve što se može izmisliti na ovu temu su obavili developeri iz Linux zajednice i sve to pravno zaštitili GNU licencom, tako da su bukvalno zavezali ruke M$ kompaniji. Ako bi M$ poštovao GNU licencu, morao bi da otvori svoj kod, a tek tada bi se videlo šta M$ krije u svom kodu. Zato im source kod ostaje zatvoren.
Naš vajni Dačić je posetio i Oracle, ali izgleda da mu tada niko nije napomenuo da ova firma preporučuje instalaciju svojih proizvoda na Unix/Linux OS zbog boljeg rada istih - fino podešavanje svih mogućih parametara OS-a. Ova kompanija čak razvija i sopstvenu verziju Linux-a (baziranu na Red Hat-u).
Za kraj, dragi M$-ovci, nijedan super računar prošlosti, sadašnjosti, a verovatno i budućnosti, ne koriste M$ za svoj OS, već isključivo neki od mnogobrojnih Unix/Linux OSs. Uostalom, sam Unix je daleko stariji OS (a Linux je zasnovan na Unix-u) od M$-a. Unix je nastao i ostao ozbiljan OS, dok je M$ nastao kao igračka i pokušava da preraste u ozbiljan OS, ali mu te ne polazi za rukom. Jedino gde se M$ dobro kotira je kao gamerski OS, i tu mu je mesto.
P.S. Unix/Linux OSs su jedini koji mogu da rade u realnom vremenu.

Dusandevetdva

pre 10 godina

a ako treba pokazati prednosti ulaganja u IT sektor Eplu, guglu, pejpalu itd. zasto onda ne preduzme nesto u vezi toga sto je NBS odbila taj isti paypal (da gradjani mogu da naplacuju).