Utorak, 20.11.2012.

12:57

Železnica ukida vozove za Zagreb...

Zbog manjka novca i visokih tarifa koje Hrvatska naplaćuje za korišćenje pružne infrastrukture, Železnice Srbije od 9. decembra radikalno smanjuju broj vozova.

Izvor: Blic

Železnica ukida vozove za Zagreb... IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

marko

pre 11 godina

Pa kada se ukidaju toliki vozovi, cemu onda graditi PROKOP?
Stanovnici severne Vojvodine i sada putuju za Zagreb i Evropu iz Vinkovaca, Osijeka i Budimpeste.

FOX

pre 11 godina

Unistili su zeleznicu do yamog dna,niko u zatvoru nije a insajder ne sme uci u Nemanjinu 11 da pregleda rad preduzeca?Nacicete tamo Sojica kolko hocete a malo ce vam biti mesta u zatvorima!Necu o visku neradnika ni da pricam jer vecina ni ne dolazi na posao a prima vece plate nego masinovodja...Kumovska i rodbinska veza,mravinjak pun a sto do stola ko u tesnoj kozi...

dragan

pre 11 godina

Jel pre nekolko god tadasnji ministar Velja potpisao o zaednici zeleznica Srbije,Hrvatske,Slovenije ?Tad je nekoliko stotina sefova sa zs po dva meseca boravilo u ZG,moj komsija od dnevnica kupio kucu.

fijuuu u PM

pre 11 godina

Ne treba platiti, treba ukinuti liniju jer Srbija se saginjati nece.
Potrebno je ponuditi narodu obveznice zajma za brze pruge Srbije.

Marko

pre 11 godina

Iso sam vlakom vozom za bg 20 puta min.pa to je cirkus kolorado, pa sve molis Boga da je srpski restoran vagon pa vec poslije vinkovaca krene miso,corba pa u neko doba marsirala kralja petra garda i prica kom je sve ovo trebalo i al se nekad dobro jelo.steta!!!

justin

pre 11 godina

Najviše mi se sviđa Zadnja rečenica u tekstu.I postavlja se pitanje ŠTA ĆE I OSTALIMA BRZE PRUGE pošto je očigledno da ovaj problem ne tišti samo Srbiju.Železnice ,bar na struju bi trebalo da predstavljaju najekonomičniji prevoz pa ako baš cepidlačite i najekološkiji.

vozovi

pre 11 godina

Dakle, u poslednjih godinu dana ukinuto je:
1. Voz Beograd-Bec
2. Voz Beograd-Zagreb
3. Voz Beograd-Budimpesta
4. Autobuska linija Novi Sad-Aerodrom Beograd

Svaka cast. Sta je sledece?

Krivi smo mi

pre 11 godina

Tako i treba. Ako je kako moguće obiđite lopovski HŽ. Još malo pa će početi i stajaća mjesta naplaćivati. Banda lopovska. Oni kao štite nacionalni interes. Fuj. Sve to završi u džepovima debelih i masnih direktorčića.
I nemojte svoje skroz podcjenjovati. Ovaj je potez za svaku pohvalu.

Dragan Savić

pre 11 godina

Nažalost Železnice Srbije imaju vrlo lošu i za ovo Novo Doba nespremnu Media-Marketing službu koja bi trebala javnosti objašnjavati kako je železnica u stvari jedna skupa igračka.Napr.jedan novi putnički vagon u najosnovnijoj opremi košta oko 700.000 evra; jedna nova elektro lokomotiva oko 3 miliona evra; najnovija elektro garnitura marke STADLER 4,1 milona evra; jedan kilometar pruge-koloseka da se izgradi košta 1 milon US dolara (600.000 materijal + 400.000 ruke); jedna građevinska mašina za održavanje pruge košta u proseku oko 400.000 evra,i tako dalje,i tako dalje,...Kako neko misli da se od cene za putnički prevoz može sve ovo isplatiti i odplatiti?Poređenja radi na Železnicama Srbije samo je profitabilan prevoz putnika na Mokroj Gori zato jer je tamo karta 600 dinara ali za vožnju dugu 45 kilometara a na redovnoj liniji Barske pruge za 70-tak kilometara vožnje plati se samo oko 150 dinara.Kada se priča o broju zaposlenih-Železnica ima sada 18.500 radnika,tako da na jedan kilometar pruge ide 4,9 radnika. Poređenja radi u Francuskoj je 11, u Nemačkoj 9, od nas od razvijenijih zemalja Zapada manje imaju samo Španija i Portugalija po 4,5 radnika na kilometar pruge.Železnice Srbije su u 2001.g. imale ukupno 35.000 radnika i to je za 45% manje nego danas.Da li znate neko drugo Javno Preduzeće da je za ovoliko smanjilo broj zaposlenih a da u isto vreme nisu gubitasi?Lopov koji je opljačkao Železnicu(Šarančić)je pod istragom i nadajmo se da ga Vučić i Nikolić neće abolirati.

Lim

pre 11 godina

Nije mi jasno,sto se ne aktivira putnicki voz,makar jednom ili dva puta u toku dana,Beograd-Zvornik-Tuzla-Doboj-Banja luka -Bosanski Novi,preko Bosanske Krupe do Bihaca,i od Doboja za Zenicu,Sarajevo-Konjic,Mostar-Capljina,Kardeljevo.Mislim da bi dosta naroda koristilo ovu vezu.Jos kad bi vratili staru prugu,od Capljine preko Trebinja do Niksica,to bi bilo stvarno idealno,siguran sam da nebi bili u gubitku.To bi bilo interesantno i za turiste iz cijelog svijeta,jer to su predeli bogati po prirorodnoj ljepoti i lijepoj panorami.Zasto neko iz SRB/BIH/MNE vlasti nerazmisle o tome,i dogovore se na obostranu korist.

Sinisa

pre 11 godina

Dok do Budimpeste (400km) treba da putujem 10 sati, pre cu peske da idem nego vozom! Na zalost, zato ste propali. I do Zagreba kada sam trebao da idem nije mi se isplatio voz koji kroz Srbiju vise stoji nego sto ide.

bosanac

pre 11 godina

Nisu valjale nekadasnje JZ mastali o boljim rasturili onakvu zemlju,eh sada u torove pa mozemo i sa seoskim kolima,me treba nam zeljeznica.tuzno,jadno,zalosno

gt

pre 11 godina

Stvar je u tome što železnice drugih država imaju putnike i imaju profit i mogu da plaćaju drugim država za korišćenje infrastrukture jer im se isplati.

Naše železnice su potpuni krš, malo ljudi se vozi i prave milionske gubitke i naravno da nemaju pare da plaćaju.

Simerijanac Anarhista

pre 11 godina

a sto bi nasa zeleznica nekome naplatila koriscenje pruga kad se ona izdrzava iz budzeta? da pojasnim, od poreza koji drzava otme nama, ta ista drzava odvoji novac i da zeleznici, da ona slucajno ne bi naplatila nekome prolaz kroz srbiju.

Srednji Balkan more likely ;)

pre 11 godina

Nisu naknade za prolazak kroz Hrvatsku velike, nego Željeznice Srbije nemaju dovoljno novca, odnosno građani Srbije nemaju dovoljno novca da plate skuplju kartu. Cijena za srpske vlakove je ista kao i za mađarske, slovenske, ruske (linija Split-Moskva) i sl.
Srpska vlada bi trebala sufinancirati linije ukoliko ne želi da se ukinu željezničke veze Srbije sa srednjom Europom.
(ludi splićo, 20. novembar 2012 13:33)

Hahaha, ovo me je nasmejalo. Koja "srednja Europa"? Vi ste Balkan covece, sto bi iko isao preko Zagreba do Beca, Bratislave, Varsave. U "srednju Europu" se ide linijom preko Budimpeste. A ova linija Split - Moskva je tragikomedija, od septembra do juna uopste i nema putnika.

miroslav

pre 11 godina

kao radnik,neposredni ucesnik u odvijanju saobracaja pokusavam naci prave reci za "nase" poslovodstvo ali cak i psovka predstavlja samo blagi ukor spram onog sta oni rade.tolika kolicina neznanja,gluposti,bavljenja nebitnim stvarima,kriminala,sindikalnog mesetarenja,trosenja para,nepotizma, definitivno vodi u propast.verujte da to sto se ukidaju vozovi za vecinu njih ne predstavlja bitnu informaciju jer nemaju vremena od zderanja po hotelima,sindikalnog druzenja,igranja igrica na kompu,razmenjivanja recepata za kolace i olajavanja.niko od njih se ne pita zasto im radnici ne dobijaju htz opremu,zasto su vozovi prljavi,isarani bez grejanja a retko koji moze i da ode u evropu jer ih izbacuju na granici.nek mi neko objasni cime je to npr. gosp.baki andjelkovic zasluzio i sta ga je to preporucilo da bude u zs.zamislite njegov engleski u razgovoru sa nekim menadzerom iz neke ozbiljne zeleznice.Smesno.Tuzno.Zalosno.problem zs nije u izvrsnom osoblju,ljudima koji za smesne plate,svojim problemima,obavljaju opasan i odgovoran posao vec je problem u nemanjinoj 11,mravinjaku u kojoj vecina mrava svira violinu ,ceka podne da krene kuci a neko drugi za njih treba da zaradi platu.DOKLE...?

Ја

pre 11 godina

Ишао сам од Цириха за Београд возом!Не поновило се ником!од лопова ,вц да не спомињем,ма ...хорор!!!!!!!!!!

Mimi

pre 11 godina

Daj sta ukidate taj voz za Budimpestu. Mnogima je to jedina veza sa Evropom i jedini nacin da negde kulturno otputujete jer Pesta ima dobru vezu samostalim gradovima.

gile

pre 11 godina

Nista cudno, niti dramaticno. Razvoj pruzne infrastrukture je stao jos pre 25 godina, kada je uradjena ona bajkovita studija o brzim prugama. Od tada ni kilometar pruge nije renoviran, a to je ipak materijal koji ima svoj vek trajanja. To sto Srbija nije naplacivala koriscenje pruga inostranim zeleznicama govori dovoljno da je vise putnika islo iz Srbije ka inostranstvu nego obrnuto. Takav model biznisa je neodrziv i ovo je kad-tad moralo da se desi. Na kraju ce ostati samo Beovoz. Beogradski pasaluk. Da nije tuzno bilo bi smesno.

JIMIKO

pre 11 godina

Mislim da je sasvim dovoljno što Železnice Srbije a.d. ima cca 19.000 zaposlenih, nema potrebe da još imamo i železnicu..
(Dikh tu kava, 20. novembar 2012 14:25)
Takodje imamo EPS-Kosova koji nista nerade skoro isto toliko pa kad mogu oni mogu i ovi!!???

i tako...

pre 11 godina

"Naše Železnice još ne naplaćuju nadoknadu za korišćenje železničke infrastrukture." - - Ako moze neko da mi odgovori, od cega se onda placa odrzavanje te infrastrukture?? Da li ovo znaci da Mi placamo da stranci mogu da raubuju nase pruge??!!! WTF pa mi smo u stvari imucni!!!

crni domino

pre 11 godina

Eeee, polako napredujemo ka 1860 i nekoj godini! Tada smo imali samo prugu Beograd - Nis! Tako nam i treba kada zeleznicom upravljaju ministri mamlazi zadnjih 10 godina!
Sta vise od njih da ocekujemo neka mi neko kaze!
Sve polako ide u vrazju mater a pojedinci se hvale uspesima! Koji uspesi kod ovakve nesposobne vlasti! Sve same lazi i ćorci!

sto volim jednog cvorovica!

pre 11 godina

U isto vreme se ukida i linija iz Sarajeva za Budimpestu. Zavera ili regionalna kratkovidost u upravljanju, odaberite sami.

qwerty

pre 11 godina

Ocigledno nasi ljudi ne znaju da upravljaju zeleznicom ili se ponasaju macehinski. Predajte na upravu menadzmentu Nemacke zeleznice i da vidite kako ce cene, infrastruktura i usluga da se promene od korena. To bi znacilo procvat zeleznice kod nas, rasterecenje drumova i razvoj privrede.

zeleznicar

pre 11 godina

INTERESNE GRUPE AUTOBUSKOG PREVOZA ce platiti koliko god treba samo da se ukinu pojedini zeleznicki pravci.TAKODJE I KAMIONSKE INTERESNE GRUPE
PRE se isplatilo a sad se ne isplati???kako kome!!!otvorite zeleznicki saobracaj SUBOTICA BOGOJEVO VINKOVCI...pa cete da vidite dali ima putnika ili ne?Takodje i Teretni saobracaj.to sto sam zeleznicar i branim ,recete da lupam,ali kad sagledamo cinjenice...
problem je ulaganje u sistem.
Ne mozete kupiti auto a da ga ne odrzavate.u zeleznicu treba ozbiljno da se ulazu velike pare,koje posle decenijama traju.
Problem je sto se uvek neko nadje ko hoce da se osladi kod ulaganja...
i od tih 19000 radnika,kad bi ste znali koliko je samo IZVRSNE SLUZBE KOJA NOSI SAV POSAO ...

Goran

pre 11 godina

Vožnja vlakom Nikola Tesla, srpski restoran, hrvatsko društvo kojem se obavezno pridruže i Srbi na putu, uz Jelen pivo i srpsku rakiju...i vi sada to ukidate - Š T E T A ! ! ! ! !

Zvezdana

pre 11 godina

U vozu mogu komotnije da sedim, pružim noge, ustanem i prošetam kad osetim potrebu, ne moram da stojim na parkinzima ispred kafana ili u njima pijem nešto na silu zato što vozači imaju dil sa vlasnikom iste, ne moram da pijem tablete protiv povraćanja, ne moram da slušam turbo folk muziku...Radovala sam se kad je konačno uspostavljena direktna železnička veza Beograd-Sarajevo, a sad sam vrlo ogorčena ovim potezom.

milan

pre 11 godina

Putničke vozove treba potpuno ukinuti, jeftinije je autobusom, mnogo brže se stigne autobusom i autobus ne kasni po sat vremena. Samo avanturisti putuju vozom, i železnice Srbije su jedni od najvećih gubitaša. Ukinuti putničke vozove pod hitno
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (Đorđo Napolitano, 20. novembar 2012 14:33)

Cao Dammile, jel si i Saobracaj Odzake kupio pored Dunavprevoza pa ti je karta Bač-Novi Sad 560 dinara (60 km) malo? Eј, 560! O mesecnim kartama za djake i radnike ni necu. Covek dobio MONOPOL za citav Juznobacki Okrug. SRAMOTA! SRBIJO UGASI SE ! ODMA!

in..

pre 11 godina

@ splico
"Srpska vlada bi trebala sufinancirati linije ukoliko ne želi da se ukinu željezničke veze Srbije sa srednjom Europom."

Slazem se zato dajem predlog da se finansira brza pruga ka Budimpesti,posto je to jedini put ka srednjoj Evropi iz Srbije i Hrvatske.

Stole

pre 11 godina

U razvijenim zemljama železnica je pojam za brz, udoban, komforan i pouzdan prevoz, premda ne uvek i najjeftiniji. Autobus ne može da se poredi niti je ikada mogao. Železnica je pokrenula industrisku revoluciju i dala zamajac modernoj civilizaciji. Da bi se stekla slika o civilizovanosti jedne zemlje i jednog društva, dovoljno je baciti pogled na glavnu železničku stanicu glavnog grada, ništa više.

Dok drugi ulažu u železnicu, mi je ukidamo. Bravo, Srbijo.

tko?

pre 11 godina

HŽ Putnički prijevoz kroz dva tjedna raspisuje natječaj za nabavku 44 novih vlakova, odlučilo je danas Povjerenstvo za željeznicu.

netko griješi, ili HŽ ili ŽS

Đorđo Napolitano

pre 11 godina

Putničke vozove treba potpuno ukinuti, jeftinije je autobusom, mnogo brže se stigne autobusom i autobus ne kasni po sat vremena. Samo avanturisti putuju vozom, i železnice Srbije su jedni od najvećih gubitaša. Ukinuti putničke vozove pod hitno

expert

pre 11 godina

Koliko vidim, najavljuju i ukidanje jedne linije za Budimpeštu, a taj voz je najjeftinija veza Srbije sa celom Srednjom Evropom. Iz Budimpešte se posle za male pare mogu hvatati vozovi ka Beču, Pragu, Berlinu... Nadam se da to nije najava potpunog odsecanja Srbije od železničke mreže Evrope. Onda bi onaj ko ima da plati za avion putovao, a ko nema sedeo bi kući.

Душан

pre 11 godina

"Naše Železnice još ne naplaćuju nadoknadu za korišćenje železničke infrastrukture."

ako se one nase sklopocije uopste mogu nazvati tako.
(snicla, 20. novembar 2012 13:29)

Боже мили, ко све не коментарише овде? Знате ли ви људи, шта је ифраструктура? Какве шклопоције? У питању је пруга, а не локомотиве аман.
Железнице већ дуго не "живе" од путничког саобраћаја, баш због тога што се не улаже у инфраструктуру, џаба машине, кад је просечна брзина 50 км на сат, и мање, због пруга које су у очајном стању.
Железнице зарађују на теретном саобраћају, и треба првенствено водити рачуна да нас ту не "заобиђе" европа, а то се може решити само уз улагање у пругу, а не у машине. Ни један озбиљан ремонт није рађен још од 70 их година прошлог века.

snicla

pre 11 godina

"Naše Železnice još ne naplaćuju nadoknadu za korišćenje železničke infrastrukture."

ako se one nase sklopocije uopste mogu nazvati tako.

Mitar

pre 11 godina

Kada bi se vozovima putovalo brže, postojao bi i veći interes putnika za duže relacije. Ovako, kada imate jeftine avio prevoznike kojima se stiže 5-6 puta brže, vozovi su potpuno nekonkurentni. Problem železničkog saobraćaja u ovom regionu treba radikalno rešavati, jer Železnice Srbije idu u potpuni sunovrat.

Cirkus poslovanje

pre 11 godina

"Naša zemlja još uvek NE naplaćuje nadoknadu za korišćenje naših pruga" ?? Da li je ovo istinita informacija ili je prvoaprilska šala , ono najozbiljnije pitanje?

Milan

pre 11 godina

Informacija o ukidanju navedenih vozova je izasla jos pre par meseci.Nema veze,za divno cudo,sa najnovijim razvojem odnosa izmedju Srbije i Hrvatske.

Cela Srednja i Zapadna Evropa su dominantno oslonjene na vozove,a mi i ovo malo postojecih linija ka inostranstvu ukidamo.Mada,kada se sagleda vreme putovanja vozom i kada se pogledaju cene niskotarifnih avio prevoznika ka Svajcarskoj,Nemackoj i Austriji,postaje jasno zasto niko ne ide vozom.

ludi splićo

pre 11 godina

Nisu naknade za prolazak kroz Hrvatsku velike, nego Željeznice Srbije nemaju dovoljno novca, odnosno građani Srbije nemaju dovoljno novca da plate skuplju kartu. Cijena za srpske vlakove je ista kao i za mađarske, slovenske, ruske (linija Split-Moskva) i sl.
Srpska vlada bi trebala sufinancirati linije ukoliko ne želi da se ukinu željezničke veze Srbije sa srednjom Europom.

Marko

pre 11 godina

Hajde da ukinemo sve medjunarodne linije i ustedimo 100% troskova! Putujmo samo po Srbiji, ako moze - ruskim lokomotovama. Sramota. Pa valjda su mogli da probaju da sklope medjudrzavne sporazume, pre ukidanja vozova. Voz je nekad bio za sirotinju, po ceni karte. Komfor i brzina vozova se ne menja 30 godina, "poboljsava" se jedino cena karte: povratna karta za ZG je godinama unazad bila oko 5500 din (50€), samo par € manja od autobuske, ali ocigledno da ni to nije dovoljno da je lopovi iz Zeleznice smatraju "rentabilnom". Uvek su drugi krivi ("poskupeo tranzit"), u to ne sumnjam..

susjed biciklista

pre 11 godina

I ne treba mi vlak,svojim prijateljima u Srbiju otići ću na motoru ili biciklom,a ni opcija pješke nije isključena (300km sam od "granice").Poruka za vlastodršce:Vi možete ludovati,ali ljude i prijateljstva uništiti nećete!

susjed biciklista

pre 11 godina

I ne treba mi vlak,svojim prijateljima u Srbiju otići ću na motoru ili biciklom,a ni opcija pješke nije isključena (300km sam od "granice").Poruka za vlastodršce:Vi možete ludovati,ali ljude i prijateljstva uništiti nećete!

Cirkus poslovanje

pre 11 godina

"Naša zemlja još uvek NE naplaćuje nadoknadu za korišćenje naših pruga" ?? Da li je ovo istinita informacija ili je prvoaprilska šala , ono najozbiljnije pitanje?

Marko

pre 11 godina

Hajde da ukinemo sve medjunarodne linije i ustedimo 100% troskova! Putujmo samo po Srbiji, ako moze - ruskim lokomotovama. Sramota. Pa valjda su mogli da probaju da sklope medjudrzavne sporazume, pre ukidanja vozova. Voz je nekad bio za sirotinju, po ceni karte. Komfor i brzina vozova se ne menja 30 godina, "poboljsava" se jedino cena karte: povratna karta za ZG je godinama unazad bila oko 5500 din (50€), samo par € manja od autobuske, ali ocigledno da ni to nije dovoljno da je lopovi iz Zeleznice smatraju "rentabilnom". Uvek su drugi krivi ("poskupeo tranzit"), u to ne sumnjam..

Zvezdana

pre 11 godina

U vozu mogu komotnije da sedim, pružim noge, ustanem i prošetam kad osetim potrebu, ne moram da stojim na parkinzima ispred kafana ili u njima pijem nešto na silu zato što vozači imaju dil sa vlasnikom iste, ne moram da pijem tablete protiv povraćanja, ne moram da slušam turbo folk muziku...Radovala sam se kad je konačno uspostavljena direktna železnička veza Beograd-Sarajevo, a sad sam vrlo ogorčena ovim potezom.

expert

pre 11 godina

Koliko vidim, najavljuju i ukidanje jedne linije za Budimpeštu, a taj voz je najjeftinija veza Srbije sa celom Srednjom Evropom. Iz Budimpešte se posle za male pare mogu hvatati vozovi ka Beču, Pragu, Berlinu... Nadam se da to nije najava potpunog odsecanja Srbije od železničke mreže Evrope. Onda bi onaj ko ima da plati za avion putovao, a ko nema sedeo bi kući.

Stole

pre 11 godina

U razvijenim zemljama železnica je pojam za brz, udoban, komforan i pouzdan prevoz, premda ne uvek i najjeftiniji. Autobus ne može da se poredi niti je ikada mogao. Železnica je pokrenula industrisku revoluciju i dala zamajac modernoj civilizaciji. Da bi se stekla slika o civilizovanosti jedne zemlje i jednog društva, dovoljno je baciti pogled na glavnu železničku stanicu glavnog grada, ništa više.

Dok drugi ulažu u železnicu, mi je ukidamo. Bravo, Srbijo.

Goran

pre 11 godina

Vožnja vlakom Nikola Tesla, srpski restoran, hrvatsko društvo kojem se obavezno pridruže i Srbi na putu, uz Jelen pivo i srpsku rakiju...i vi sada to ukidate - Š T E T A ! ! ! ! !

Milan

pre 11 godina

Informacija o ukidanju navedenih vozova je izasla jos pre par meseci.Nema veze,za divno cudo,sa najnovijim razvojem odnosa izmedju Srbije i Hrvatske.

Cela Srednja i Zapadna Evropa su dominantno oslonjene na vozove,a mi i ovo malo postojecih linija ka inostranstvu ukidamo.Mada,kada se sagleda vreme putovanja vozom i kada se pogledaju cene niskotarifnih avio prevoznika ka Svajcarskoj,Nemackoj i Austriji,postaje jasno zasto niko ne ide vozom.

Mitar

pre 11 godina

Kada bi se vozovima putovalo brže, postojao bi i veći interes putnika za duže relacije. Ovako, kada imate jeftine avio prevoznike kojima se stiže 5-6 puta brže, vozovi su potpuno nekonkurentni. Problem železničkog saobraćaja u ovom regionu treba radikalno rešavati, jer Železnice Srbije idu u potpuni sunovrat.

ludi splićo

pre 11 godina

Nisu naknade za prolazak kroz Hrvatsku velike, nego Željeznice Srbije nemaju dovoljno novca, odnosno građani Srbije nemaju dovoljno novca da plate skuplju kartu. Cijena za srpske vlakove je ista kao i za mađarske, slovenske, ruske (linija Split-Moskva) i sl.
Srpska vlada bi trebala sufinancirati linije ukoliko ne želi da se ukinu željezničke veze Srbije sa srednjom Europom.

snicla

pre 11 godina

"Naše Železnice još ne naplaćuju nadoknadu za korišćenje železničke infrastrukture."

ako se one nase sklopocije uopste mogu nazvati tako.

crni domino

pre 11 godina

Eeee, polako napredujemo ka 1860 i nekoj godini! Tada smo imali samo prugu Beograd - Nis! Tako nam i treba kada zeleznicom upravljaju ministri mamlazi zadnjih 10 godina!
Sta vise od njih da ocekujemo neka mi neko kaze!
Sve polako ide u vrazju mater a pojedinci se hvale uspesima! Koji uspesi kod ovakve nesposobne vlasti! Sve same lazi i ćorci!

tko?

pre 11 godina

HŽ Putnički prijevoz kroz dva tjedna raspisuje natječaj za nabavku 44 novih vlakova, odlučilo je danas Povjerenstvo za željeznicu.

netko griješi, ili HŽ ili ŽS

milan

pre 11 godina

Putničke vozove treba potpuno ukinuti, jeftinije je autobusom, mnogo brže se stigne autobusom i autobus ne kasni po sat vremena. Samo avanturisti putuju vozom, i železnice Srbije su jedni od najvećih gubitaša. Ukinuti putničke vozove pod hitno
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (Đorđo Napolitano, 20. novembar 2012 14:33)

Cao Dammile, jel si i Saobracaj Odzake kupio pored Dunavprevoza pa ti je karta Bač-Novi Sad 560 dinara (60 km) malo? Eј, 560! O mesecnim kartama za djake i radnike ni necu. Covek dobio MONOPOL za citav Juznobacki Okrug. SRAMOTA! SRBIJO UGASI SE ! ODMA!

JIMIKO

pre 11 godina

Mislim da je sasvim dovoljno što Železnice Srbije a.d. ima cca 19.000 zaposlenih, nema potrebe da još imamo i železnicu..
(Dikh tu kava, 20. novembar 2012 14:25)
Takodje imamo EPS-Kosova koji nista nerade skoro isto toliko pa kad mogu oni mogu i ovi!!???

gile

pre 11 godina

Nista cudno, niti dramaticno. Razvoj pruzne infrastrukture je stao jos pre 25 godina, kada je uradjena ona bajkovita studija o brzim prugama. Od tada ni kilometar pruge nije renoviran, a to je ipak materijal koji ima svoj vek trajanja. To sto Srbija nije naplacivala koriscenje pruga inostranim zeleznicama govori dovoljno da je vise putnika islo iz Srbije ka inostranstvu nego obrnuto. Takav model biznisa je neodrziv i ovo je kad-tad moralo da se desi. Na kraju ce ostati samo Beovoz. Beogradski pasaluk. Da nije tuzno bilo bi smesno.

Душан

pre 11 godina

"Naše Železnice još ne naplaćuju nadoknadu za korišćenje železničke infrastrukture."

ako se one nase sklopocije uopste mogu nazvati tako.
(snicla, 20. novembar 2012 13:29)

Боже мили, ко све не коментарише овде? Знате ли ви људи, шта је ифраструктура? Какве шклопоције? У питању је пруга, а не локомотиве аман.
Железнице већ дуго не "живе" од путничког саобраћаја, баш због тога што се не улаже у инфраструктуру, џаба машине, кад је просечна брзина 50 км на сат, и мање, због пруга које су у очајном стању.
Железнице зарађују на теретном саобраћају, и треба првенствено водити рачуна да нас ту не "заобиђе" европа, а то се може решити само уз улагање у пругу, а не у машине. Ни један озбиљан ремонт није рађен још од 70 их година прошлог века.

qwerty

pre 11 godina

Ocigledno nasi ljudi ne znaju da upravljaju zeleznicom ili se ponasaju macehinski. Predajte na upravu menadzmentu Nemacke zeleznice i da vidite kako ce cene, infrastruktura i usluga da se promene od korena. To bi znacilo procvat zeleznice kod nas, rasterecenje drumova i razvoj privrede.

zeleznicar

pre 11 godina

INTERESNE GRUPE AUTOBUSKOG PREVOZA ce platiti koliko god treba samo da se ukinu pojedini zeleznicki pravci.TAKODJE I KAMIONSKE INTERESNE GRUPE
PRE se isplatilo a sad se ne isplati???kako kome!!!otvorite zeleznicki saobracaj SUBOTICA BOGOJEVO VINKOVCI...pa cete da vidite dali ima putnika ili ne?Takodje i Teretni saobracaj.to sto sam zeleznicar i branim ,recete da lupam,ali kad sagledamo cinjenice...
problem je ulaganje u sistem.
Ne mozete kupiti auto a da ga ne odrzavate.u zeleznicu treba ozbiljno da se ulazu velike pare,koje posle decenijama traju.
Problem je sto se uvek neko nadje ko hoce da se osladi kod ulaganja...
i od tih 19000 radnika,kad bi ste znali koliko je samo IZVRSNE SLUZBE KOJA NOSI SAV POSAO ...

i tako...

pre 11 godina

"Naše Železnice još ne naplaćuju nadoknadu za korišćenje železničke infrastrukture." - - Ako moze neko da mi odgovori, od cega se onda placa odrzavanje te infrastrukture?? Da li ovo znaci da Mi placamo da stranci mogu da raubuju nase pruge??!!! WTF pa mi smo u stvari imucni!!!

in..

pre 11 godina

@ splico
"Srpska vlada bi trebala sufinancirati linije ukoliko ne želi da se ukinu željezničke veze Srbije sa srednjom Europom."

Slazem se zato dajem predlog da se finansira brza pruga ka Budimpesti,posto je to jedini put ka srednjoj Evropi iz Srbije i Hrvatske.

sto volim jednog cvorovica!

pre 11 godina

U isto vreme se ukida i linija iz Sarajeva za Budimpestu. Zavera ili regionalna kratkovidost u upravljanju, odaberite sami.

vozovi

pre 11 godina

Dakle, u poslednjih godinu dana ukinuto je:
1. Voz Beograd-Bec
2. Voz Beograd-Zagreb
3. Voz Beograd-Budimpesta
4. Autobuska linija Novi Sad-Aerodrom Beograd

Svaka cast. Sta je sledece?

miroslav

pre 11 godina

kao radnik,neposredni ucesnik u odvijanju saobracaja pokusavam naci prave reci za "nase" poslovodstvo ali cak i psovka predstavlja samo blagi ukor spram onog sta oni rade.tolika kolicina neznanja,gluposti,bavljenja nebitnim stvarima,kriminala,sindikalnog mesetarenja,trosenja para,nepotizma, definitivno vodi u propast.verujte da to sto se ukidaju vozovi za vecinu njih ne predstavlja bitnu informaciju jer nemaju vremena od zderanja po hotelima,sindikalnog druzenja,igranja igrica na kompu,razmenjivanja recepata za kolace i olajavanja.niko od njih se ne pita zasto im radnici ne dobijaju htz opremu,zasto su vozovi prljavi,isarani bez grejanja a retko koji moze i da ode u evropu jer ih izbacuju na granici.nek mi neko objasni cime je to npr. gosp.baki andjelkovic zasluzio i sta ga je to preporucilo da bude u zs.zamislite njegov engleski u razgovoru sa nekim menadzerom iz neke ozbiljne zeleznice.Smesno.Tuzno.Zalosno.problem zs nije u izvrsnom osoblju,ljudima koji za smesne plate,svojim problemima,obavljaju opasan i odgovoran posao vec je problem u nemanjinoj 11,mravinjaku u kojoj vecina mrava svira violinu ,ceka podne da krene kuci a neko drugi za njih treba da zaradi platu.DOKLE...?

Dragan Savić

pre 11 godina

Nažalost Železnice Srbije imaju vrlo lošu i za ovo Novo Doba nespremnu Media-Marketing službu koja bi trebala javnosti objašnjavati kako je železnica u stvari jedna skupa igračka.Napr.jedan novi putnički vagon u najosnovnijoj opremi košta oko 700.000 evra; jedna nova elektro lokomotiva oko 3 miliona evra; najnovija elektro garnitura marke STADLER 4,1 milona evra; jedan kilometar pruge-koloseka da se izgradi košta 1 milon US dolara (600.000 materijal + 400.000 ruke); jedna građevinska mašina za održavanje pruge košta u proseku oko 400.000 evra,i tako dalje,i tako dalje,...Kako neko misli da se od cene za putnički prevoz može sve ovo isplatiti i odplatiti?Poređenja radi na Železnicama Srbije samo je profitabilan prevoz putnika na Mokroj Gori zato jer je tamo karta 600 dinara ali za vožnju dugu 45 kilometara a na redovnoj liniji Barske pruge za 70-tak kilometara vožnje plati se samo oko 150 dinara.Kada se priča o broju zaposlenih-Železnica ima sada 18.500 radnika,tako da na jedan kilometar pruge ide 4,9 radnika. Poređenja radi u Francuskoj je 11, u Nemačkoj 9, od nas od razvijenijih zemalja Zapada manje imaju samo Španija i Portugalija po 4,5 radnika na kilometar pruge.Železnice Srbije su u 2001.g. imale ukupno 35.000 radnika i to je za 45% manje nego danas.Da li znate neko drugo Javno Preduzeće da je za ovoliko smanjilo broj zaposlenih a da u isto vreme nisu gubitasi?Lopov koji je opljačkao Železnicu(Šarančić)je pod istragom i nadajmo se da ga Vučić i Nikolić neće abolirati.

Sinisa

pre 11 godina

Dok do Budimpeste (400km) treba da putujem 10 sati, pre cu peske da idem nego vozom! Na zalost, zato ste propali. I do Zagreba kada sam trebao da idem nije mi se isplatio voz koji kroz Srbiju vise stoji nego sto ide.

Đorđo Napolitano

pre 11 godina

Putničke vozove treba potpuno ukinuti, jeftinije je autobusom, mnogo brže se stigne autobusom i autobus ne kasni po sat vremena. Samo avanturisti putuju vozom, i železnice Srbije su jedni od najvećih gubitaša. Ukinuti putničke vozove pod hitno

Marko

pre 11 godina

Iso sam vlakom vozom za bg 20 puta min.pa to je cirkus kolorado, pa sve molis Boga da je srpski restoran vagon pa vec poslije vinkovaca krene miso,corba pa u neko doba marsirala kralja petra garda i prica kom je sve ovo trebalo i al se nekad dobro jelo.steta!!!

Srednji Balkan more likely ;)

pre 11 godina

Nisu naknade za prolazak kroz Hrvatsku velike, nego Željeznice Srbije nemaju dovoljno novca, odnosno građani Srbije nemaju dovoljno novca da plate skuplju kartu. Cijena za srpske vlakove je ista kao i za mađarske, slovenske, ruske (linija Split-Moskva) i sl.
Srpska vlada bi trebala sufinancirati linije ukoliko ne želi da se ukinu željezničke veze Srbije sa srednjom Europom.
(ludi splićo, 20. novembar 2012 13:33)

Hahaha, ovo me je nasmejalo. Koja "srednja Europa"? Vi ste Balkan covece, sto bi iko isao preko Zagreba do Beca, Bratislave, Varsave. U "srednju Europu" se ide linijom preko Budimpeste. A ova linija Split - Moskva je tragikomedija, od septembra do juna uopste i nema putnika.

Mimi

pre 11 godina

Daj sta ukidate taj voz za Budimpestu. Mnogima je to jedina veza sa Evropom i jedini nacin da negde kulturno otputujete jer Pesta ima dobru vezu samostalim gradovima.

Ја

pre 11 godina

Ишао сам од Цириха за Београд возом!Не поновило се ником!од лопова ,вц да не спомињем,ма ...хорор!!!!!!!!!!

justin

pre 11 godina

Najviše mi se sviđa Zadnja rečenica u tekstu.I postavlja se pitanje ŠTA ĆE I OSTALIMA BRZE PRUGE pošto je očigledno da ovaj problem ne tišti samo Srbiju.Železnice ,bar na struju bi trebalo da predstavljaju najekonomičniji prevoz pa ako baš cepidlačite i najekološkiji.

bosanac

pre 11 godina

Nisu valjale nekadasnje JZ mastali o boljim rasturili onakvu zemlju,eh sada u torove pa mozemo i sa seoskim kolima,me treba nam zeljeznica.tuzno,jadno,zalosno

Lim

pre 11 godina

Nije mi jasno,sto se ne aktivira putnicki voz,makar jednom ili dva puta u toku dana,Beograd-Zvornik-Tuzla-Doboj-Banja luka -Bosanski Novi,preko Bosanske Krupe do Bihaca,i od Doboja za Zenicu,Sarajevo-Konjic,Mostar-Capljina,Kardeljevo.Mislim da bi dosta naroda koristilo ovu vezu.Jos kad bi vratili staru prugu,od Capljine preko Trebinja do Niksica,to bi bilo stvarno idealno,siguran sam da nebi bili u gubitku.To bi bilo interesantno i za turiste iz cijelog svijeta,jer to su predeli bogati po prirorodnoj ljepoti i lijepoj panorami.Zasto neko iz SRB/BIH/MNE vlasti nerazmisle o tome,i dogovore se na obostranu korist.

Krivi smo mi

pre 11 godina

Tako i treba. Ako je kako moguće obiđite lopovski HŽ. Još malo pa će početi i stajaća mjesta naplaćivati. Banda lopovska. Oni kao štite nacionalni interes. Fuj. Sve to završi u džepovima debelih i masnih direktorčića.
I nemojte svoje skroz podcjenjovati. Ovaj je potez za svaku pohvalu.

gt

pre 11 godina

Stvar je u tome što železnice drugih država imaju putnike i imaju profit i mogu da plaćaju drugim država za korišćenje infrastrukture jer im se isplati.

Naše železnice su potpuni krš, malo ljudi se vozi i prave milionske gubitke i naravno da nemaju pare da plaćaju.

dragan

pre 11 godina

Jel pre nekolko god tadasnji ministar Velja potpisao o zaednici zeleznica Srbije,Hrvatske,Slovenije ?Tad je nekoliko stotina sefova sa zs po dva meseca boravilo u ZG,moj komsija od dnevnica kupio kucu.

Simerijanac Anarhista

pre 11 godina

a sto bi nasa zeleznica nekome naplatila koriscenje pruga kad se ona izdrzava iz budzeta? da pojasnim, od poreza koji drzava otme nama, ta ista drzava odvoji novac i da zeleznici, da ona slucajno ne bi naplatila nekome prolaz kroz srbiju.

fijuuu u PM

pre 11 godina

Ne treba platiti, treba ukinuti liniju jer Srbija se saginjati nece.
Potrebno je ponuditi narodu obveznice zajma za brze pruge Srbije.

FOX

pre 11 godina

Unistili su zeleznicu do yamog dna,niko u zatvoru nije a insajder ne sme uci u Nemanjinu 11 da pregleda rad preduzeca?Nacicete tamo Sojica kolko hocete a malo ce vam biti mesta u zatvorima!Necu o visku neradnika ni da pricam jer vecina ni ne dolazi na posao a prima vece plate nego masinovodja...Kumovska i rodbinska veza,mravinjak pun a sto do stola ko u tesnoj kozi...

marko

pre 11 godina

Pa kada se ukidaju toliki vozovi, cemu onda graditi PROKOP?
Stanovnici severne Vojvodine i sada putuju za Zagreb i Evropu iz Vinkovaca, Osijeka i Budimpeste.

Đorđo Napolitano

pre 11 godina

Putničke vozove treba potpuno ukinuti, jeftinije je autobusom, mnogo brže se stigne autobusom i autobus ne kasni po sat vremena. Samo avanturisti putuju vozom, i železnice Srbije su jedni od najvećih gubitaša. Ukinuti putničke vozove pod hitno

ludi splićo

pre 11 godina

Nisu naknade za prolazak kroz Hrvatsku velike, nego Željeznice Srbije nemaju dovoljno novca, odnosno građani Srbije nemaju dovoljno novca da plate skuplju kartu. Cijena za srpske vlakove je ista kao i za mađarske, slovenske, ruske (linija Split-Moskva) i sl.
Srpska vlada bi trebala sufinancirati linije ukoliko ne želi da se ukinu željezničke veze Srbije sa srednjom Europom.

susjed biciklista

pre 11 godina

I ne treba mi vlak,svojim prijateljima u Srbiju otići ću na motoru ili biciklom,a ni opcija pješke nije isključena (300km sam od "granice").Poruka za vlastodršce:Vi možete ludovati,ali ljude i prijateljstva uništiti nećete!

Marko

pre 11 godina

Hajde da ukinemo sve medjunarodne linije i ustedimo 100% troskova! Putujmo samo po Srbiji, ako moze - ruskim lokomotovama. Sramota. Pa valjda su mogli da probaju da sklope medjudrzavne sporazume, pre ukidanja vozova. Voz je nekad bio za sirotinju, po ceni karte. Komfor i brzina vozova se ne menja 30 godina, "poboljsava" se jedino cena karte: povratna karta za ZG je godinama unazad bila oko 5500 din (50€), samo par € manja od autobuske, ali ocigledno da ni to nije dovoljno da je lopovi iz Zeleznice smatraju "rentabilnom". Uvek su drugi krivi ("poskupeo tranzit"), u to ne sumnjam..

Srednji Balkan more likely ;)

pre 11 godina

Nisu naknade za prolazak kroz Hrvatsku velike, nego Željeznice Srbije nemaju dovoljno novca, odnosno građani Srbije nemaju dovoljno novca da plate skuplju kartu. Cijena za srpske vlakove je ista kao i za mađarske, slovenske, ruske (linija Split-Moskva) i sl.
Srpska vlada bi trebala sufinancirati linije ukoliko ne želi da se ukinu željezničke veze Srbije sa srednjom Europom.
(ludi splićo, 20. novembar 2012 13:33)

Hahaha, ovo me je nasmejalo. Koja "srednja Europa"? Vi ste Balkan covece, sto bi iko isao preko Zagreba do Beca, Bratislave, Varsave. U "srednju Europu" se ide linijom preko Budimpeste. A ova linija Split - Moskva je tragikomedija, od septembra do juna uopste i nema putnika.

snicla

pre 11 godina

"Naše Železnice još ne naplaćuju nadoknadu za korišćenje železničke infrastrukture."

ako se one nase sklopocije uopste mogu nazvati tako.

Goran

pre 11 godina

Vožnja vlakom Nikola Tesla, srpski restoran, hrvatsko društvo kojem se obavezno pridruže i Srbi na putu, uz Jelen pivo i srpsku rakiju...i vi sada to ukidate - Š T E T A ! ! ! ! !

tko?

pre 11 godina

HŽ Putnički prijevoz kroz dva tjedna raspisuje natječaj za nabavku 44 novih vlakova, odlučilo je danas Povjerenstvo za željeznicu.

netko griješi, ili HŽ ili ŽS

crni domino

pre 11 godina

Eeee, polako napredujemo ka 1860 i nekoj godini! Tada smo imali samo prugu Beograd - Nis! Tako nam i treba kada zeleznicom upravljaju ministri mamlazi zadnjih 10 godina!
Sta vise od njih da ocekujemo neka mi neko kaze!
Sve polako ide u vrazju mater a pojedinci se hvale uspesima! Koji uspesi kod ovakve nesposobne vlasti! Sve same lazi i ćorci!

Krivi smo mi

pre 11 godina

Tako i treba. Ako je kako moguće obiđite lopovski HŽ. Još malo pa će početi i stajaća mjesta naplaćivati. Banda lopovska. Oni kao štite nacionalni interes. Fuj. Sve to završi u džepovima debelih i masnih direktorčića.
I nemojte svoje skroz podcjenjovati. Ovaj je potez za svaku pohvalu.

fijuuu u PM

pre 11 godina

Ne treba platiti, treba ukinuti liniju jer Srbija se saginjati nece.
Potrebno je ponuditi narodu obveznice zajma za brze pruge Srbije.

milan

pre 11 godina

Putničke vozove treba potpuno ukinuti, jeftinije je autobusom, mnogo brže se stigne autobusom i autobus ne kasni po sat vremena. Samo avanturisti putuju vozom, i železnice Srbije su jedni od najvećih gubitaša. Ukinuti putničke vozove pod hitno
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (Đorđo Napolitano, 20. novembar 2012 14:33)

Cao Dammile, jel si i Saobracaj Odzake kupio pored Dunavprevoza pa ti je karta Bač-Novi Sad 560 dinara (60 km) malo? Eј, 560! O mesecnim kartama za djake i radnike ni necu. Covek dobio MONOPOL za citav Juznobacki Okrug. SRAMOTA! SRBIJO UGASI SE ! ODMA!

expert

pre 11 godina

Koliko vidim, najavljuju i ukidanje jedne linije za Budimpeštu, a taj voz je najjeftinija veza Srbije sa celom Srednjom Evropom. Iz Budimpešte se posle za male pare mogu hvatati vozovi ka Beču, Pragu, Berlinu... Nadam se da to nije najava potpunog odsecanja Srbije od železničke mreže Evrope. Onda bi onaj ko ima da plati za avion putovao, a ko nema sedeo bi kući.

in..

pre 11 godina

@ splico
"Srpska vlada bi trebala sufinancirati linije ukoliko ne želi da se ukinu željezničke veze Srbije sa srednjom Europom."

Slazem se zato dajem predlog da se finansira brza pruga ka Budimpesti,posto je to jedini put ka srednjoj Evropi iz Srbije i Hrvatske.

Milan

pre 11 godina

Informacija o ukidanju navedenih vozova je izasla jos pre par meseci.Nema veze,za divno cudo,sa najnovijim razvojem odnosa izmedju Srbije i Hrvatske.

Cela Srednja i Zapadna Evropa su dominantno oslonjene na vozove,a mi i ovo malo postojecih linija ka inostranstvu ukidamo.Mada,kada se sagleda vreme putovanja vozom i kada se pogledaju cene niskotarifnih avio prevoznika ka Svajcarskoj,Nemackoj i Austriji,postaje jasno zasto niko ne ide vozom.

Lim

pre 11 godina

Nije mi jasno,sto se ne aktivira putnicki voz,makar jednom ili dva puta u toku dana,Beograd-Zvornik-Tuzla-Doboj-Banja luka -Bosanski Novi,preko Bosanske Krupe do Bihaca,i od Doboja za Zenicu,Sarajevo-Konjic,Mostar-Capljina,Kardeljevo.Mislim da bi dosta naroda koristilo ovu vezu.Jos kad bi vratili staru prugu,od Capljine preko Trebinja do Niksica,to bi bilo stvarno idealno,siguran sam da nebi bili u gubitku.To bi bilo interesantno i za turiste iz cijelog svijeta,jer to su predeli bogati po prirorodnoj ljepoti i lijepoj panorami.Zasto neko iz SRB/BIH/MNE vlasti nerazmisle o tome,i dogovore se na obostranu korist.

Cirkus poslovanje

pre 11 godina

"Naša zemlja još uvek NE naplaćuje nadoknadu za korišćenje naših pruga" ?? Da li je ovo istinita informacija ili je prvoaprilska šala , ono najozbiljnije pitanje?

i tako...

pre 11 godina

"Naše Železnice još ne naplaćuju nadoknadu za korišćenje železničke infrastrukture." - - Ako moze neko da mi odgovori, od cega se onda placa odrzavanje te infrastrukture?? Da li ovo znaci da Mi placamo da stranci mogu da raubuju nase pruge??!!! WTF pa mi smo u stvari imucni!!!

JIMIKO

pre 11 godina

Mislim da je sasvim dovoljno što Železnice Srbije a.d. ima cca 19.000 zaposlenih, nema potrebe da još imamo i železnicu..
(Dikh tu kava, 20. novembar 2012 14:25)
Takodje imamo EPS-Kosova koji nista nerade skoro isto toliko pa kad mogu oni mogu i ovi!!???

Душан

pre 11 godina

"Naše Železnice još ne naplaćuju nadoknadu za korišćenje železničke infrastrukture."

ako se one nase sklopocije uopste mogu nazvati tako.
(snicla, 20. novembar 2012 13:29)

Боже мили, ко све не коментарише овде? Знате ли ви људи, шта је ифраструктура? Какве шклопоције? У питању је пруга, а не локомотиве аман.
Железнице већ дуго не "живе" од путничког саобраћаја, баш због тога што се не улаже у инфраструктуру, џаба машине, кад је просечна брзина 50 км на сат, и мање, због пруга које су у очајном стању.
Железнице зарађују на теретном саобраћају, и треба првенствено водити рачуна да нас ту не "заобиђе" европа, а то се може решити само уз улагање у пругу, а не у машине. Ни један озбиљан ремонт није рађен још од 70 их година прошлог века.

Stole

pre 11 godina

U razvijenim zemljama železnica je pojam za brz, udoban, komforan i pouzdan prevoz, premda ne uvek i najjeftiniji. Autobus ne može da se poredi niti je ikada mogao. Železnica je pokrenula industrisku revoluciju i dala zamajac modernoj civilizaciji. Da bi se stekla slika o civilizovanosti jedne zemlje i jednog društva, dovoljno je baciti pogled na glavnu železničku stanicu glavnog grada, ništa više.

Dok drugi ulažu u železnicu, mi je ukidamo. Bravo, Srbijo.

qwerty

pre 11 godina

Ocigledno nasi ljudi ne znaju da upravljaju zeleznicom ili se ponasaju macehinski. Predajte na upravu menadzmentu Nemacke zeleznice i da vidite kako ce cene, infrastruktura i usluga da se promene od korena. To bi znacilo procvat zeleznice kod nas, rasterecenje drumova i razvoj privrede.

bosanac

pre 11 godina

Nisu valjale nekadasnje JZ mastali o boljim rasturili onakvu zemlju,eh sada u torove pa mozemo i sa seoskim kolima,me treba nam zeljeznica.tuzno,jadno,zalosno

Mitar

pre 11 godina

Kada bi se vozovima putovalo brže, postojao bi i veći interes putnika za duže relacije. Ovako, kada imate jeftine avio prevoznike kojima se stiže 5-6 puta brže, vozovi su potpuno nekonkurentni. Problem železničkog saobraćaja u ovom regionu treba radikalno rešavati, jer Železnice Srbije idu u potpuni sunovrat.

sto volim jednog cvorovica!

pre 11 godina

U isto vreme se ukida i linija iz Sarajeva za Budimpestu. Zavera ili regionalna kratkovidost u upravljanju, odaberite sami.

Dragan Savić

pre 11 godina

Nažalost Železnice Srbije imaju vrlo lošu i za ovo Novo Doba nespremnu Media-Marketing službu koja bi trebala javnosti objašnjavati kako je železnica u stvari jedna skupa igračka.Napr.jedan novi putnički vagon u najosnovnijoj opremi košta oko 700.000 evra; jedna nova elektro lokomotiva oko 3 miliona evra; najnovija elektro garnitura marke STADLER 4,1 milona evra; jedan kilometar pruge-koloseka da se izgradi košta 1 milon US dolara (600.000 materijal + 400.000 ruke); jedna građevinska mašina za održavanje pruge košta u proseku oko 400.000 evra,i tako dalje,i tako dalje,...Kako neko misli da se od cene za putnički prevoz može sve ovo isplatiti i odplatiti?Poređenja radi na Železnicama Srbije samo je profitabilan prevoz putnika na Mokroj Gori zato jer je tamo karta 600 dinara ali za vožnju dugu 45 kilometara a na redovnoj liniji Barske pruge za 70-tak kilometara vožnje plati se samo oko 150 dinara.Kada se priča o broju zaposlenih-Železnica ima sada 18.500 radnika,tako da na jedan kilometar pruge ide 4,9 radnika. Poređenja radi u Francuskoj je 11, u Nemačkoj 9, od nas od razvijenijih zemalja Zapada manje imaju samo Španija i Portugalija po 4,5 radnika na kilometar pruge.Železnice Srbije su u 2001.g. imale ukupno 35.000 radnika i to je za 45% manje nego danas.Da li znate neko drugo Javno Preduzeće da je za ovoliko smanjilo broj zaposlenih a da u isto vreme nisu gubitasi?Lopov koji je opljačkao Železnicu(Šarančić)je pod istragom i nadajmo se da ga Vučić i Nikolić neće abolirati.

Zvezdana

pre 11 godina

U vozu mogu komotnije da sedim, pružim noge, ustanem i prošetam kad osetim potrebu, ne moram da stojim na parkinzima ispred kafana ili u njima pijem nešto na silu zato što vozači imaju dil sa vlasnikom iste, ne moram da pijem tablete protiv povraćanja, ne moram da slušam turbo folk muziku...Radovala sam se kad je konačno uspostavljena direktna železnička veza Beograd-Sarajevo, a sad sam vrlo ogorčena ovim potezom.

Simerijanac Anarhista

pre 11 godina

a sto bi nasa zeleznica nekome naplatila koriscenje pruga kad se ona izdrzava iz budzeta? da pojasnim, od poreza koji drzava otme nama, ta ista drzava odvoji novac i da zeleznici, da ona slucajno ne bi naplatila nekome prolaz kroz srbiju.

Marko

pre 11 godina

Iso sam vlakom vozom za bg 20 puta min.pa to je cirkus kolorado, pa sve molis Boga da je srpski restoran vagon pa vec poslije vinkovaca krene miso,corba pa u neko doba marsirala kralja petra garda i prica kom je sve ovo trebalo i al se nekad dobro jelo.steta!!!

gile

pre 11 godina

Nista cudno, niti dramaticno. Razvoj pruzne infrastrukture je stao jos pre 25 godina, kada je uradjena ona bajkovita studija o brzim prugama. Od tada ni kilometar pruge nije renoviran, a to je ipak materijal koji ima svoj vek trajanja. To sto Srbija nije naplacivala koriscenje pruga inostranim zeleznicama govori dovoljno da je vise putnika islo iz Srbije ka inostranstvu nego obrnuto. Takav model biznisa je neodrziv i ovo je kad-tad moralo da se desi. Na kraju ce ostati samo Beovoz. Beogradski pasaluk. Da nije tuzno bilo bi smesno.

Mimi

pre 11 godina

Daj sta ukidate taj voz za Budimpestu. Mnogima je to jedina veza sa Evropom i jedini nacin da negde kulturno otputujete jer Pesta ima dobru vezu samostalim gradovima.

Sinisa

pre 11 godina

Dok do Budimpeste (400km) treba da putujem 10 sati, pre cu peske da idem nego vozom! Na zalost, zato ste propali. I do Zagreba kada sam trebao da idem nije mi se isplatio voz koji kroz Srbiju vise stoji nego sto ide.

zeleznicar

pre 11 godina

INTERESNE GRUPE AUTOBUSKOG PREVOZA ce platiti koliko god treba samo da se ukinu pojedini zeleznicki pravci.TAKODJE I KAMIONSKE INTERESNE GRUPE
PRE se isplatilo a sad se ne isplati???kako kome!!!otvorite zeleznicki saobracaj SUBOTICA BOGOJEVO VINKOVCI...pa cete da vidite dali ima putnika ili ne?Takodje i Teretni saobracaj.to sto sam zeleznicar i branim ,recete da lupam,ali kad sagledamo cinjenice...
problem je ulaganje u sistem.
Ne mozete kupiti auto a da ga ne odrzavate.u zeleznicu treba ozbiljno da se ulazu velike pare,koje posle decenijama traju.
Problem je sto se uvek neko nadje ko hoce da se osladi kod ulaganja...
i od tih 19000 radnika,kad bi ste znali koliko je samo IZVRSNE SLUZBE KOJA NOSI SAV POSAO ...

Ја

pre 11 godina

Ишао сам од Цириха за Београд возом!Не поновило се ником!од лопова ,вц да не спомињем,ма ...хорор!!!!!!!!!!

gt

pre 11 godina

Stvar je u tome što železnice drugih država imaju putnike i imaju profit i mogu da plaćaju drugim država za korišćenje infrastrukture jer im se isplati.

Naše železnice su potpuni krš, malo ljudi se vozi i prave milionske gubitke i naravno da nemaju pare da plaćaju.

vozovi

pre 11 godina

Dakle, u poslednjih godinu dana ukinuto je:
1. Voz Beograd-Bec
2. Voz Beograd-Zagreb
3. Voz Beograd-Budimpesta
4. Autobuska linija Novi Sad-Aerodrom Beograd

Svaka cast. Sta je sledece?

marko

pre 11 godina

Pa kada se ukidaju toliki vozovi, cemu onda graditi PROKOP?
Stanovnici severne Vojvodine i sada putuju za Zagreb i Evropu iz Vinkovaca, Osijeka i Budimpeste.

FOX

pre 11 godina

Unistili su zeleznicu do yamog dna,niko u zatvoru nije a insajder ne sme uci u Nemanjinu 11 da pregleda rad preduzeca?Nacicete tamo Sojica kolko hocete a malo ce vam biti mesta u zatvorima!Necu o visku neradnika ni da pricam jer vecina ni ne dolazi na posao a prima vece plate nego masinovodja...Kumovska i rodbinska veza,mravinjak pun a sto do stola ko u tesnoj kozi...

miroslav

pre 11 godina

kao radnik,neposredni ucesnik u odvijanju saobracaja pokusavam naci prave reci za "nase" poslovodstvo ali cak i psovka predstavlja samo blagi ukor spram onog sta oni rade.tolika kolicina neznanja,gluposti,bavljenja nebitnim stvarima,kriminala,sindikalnog mesetarenja,trosenja para,nepotizma, definitivno vodi u propast.verujte da to sto se ukidaju vozovi za vecinu njih ne predstavlja bitnu informaciju jer nemaju vremena od zderanja po hotelima,sindikalnog druzenja,igranja igrica na kompu,razmenjivanja recepata za kolace i olajavanja.niko od njih se ne pita zasto im radnici ne dobijaju htz opremu,zasto su vozovi prljavi,isarani bez grejanja a retko koji moze i da ode u evropu jer ih izbacuju na granici.nek mi neko objasni cime je to npr. gosp.baki andjelkovic zasluzio i sta ga je to preporucilo da bude u zs.zamislite njegov engleski u razgovoru sa nekim menadzerom iz neke ozbiljne zeleznice.Smesno.Tuzno.Zalosno.problem zs nije u izvrsnom osoblju,ljudima koji za smesne plate,svojim problemima,obavljaju opasan i odgovoran posao vec je problem u nemanjinoj 11,mravinjaku u kojoj vecina mrava svira violinu ,ceka podne da krene kuci a neko drugi za njih treba da zaradi platu.DOKLE...?

justin

pre 11 godina

Najviše mi se sviđa Zadnja rečenica u tekstu.I postavlja se pitanje ŠTA ĆE I OSTALIMA BRZE PRUGE pošto je očigledno da ovaj problem ne tišti samo Srbiju.Železnice ,bar na struju bi trebalo da predstavljaju najekonomičniji prevoz pa ako baš cepidlačite i najekološkiji.

dragan

pre 11 godina

Jel pre nekolko god tadasnji ministar Velja potpisao o zaednici zeleznica Srbije,Hrvatske,Slovenije ?Tad je nekoliko stotina sefova sa zs po dva meseca boravilo u ZG,moj komsija od dnevnica kupio kucu.