Sreda, 12.09.2012.

11:26

"Gasprom neefikasna kompanija"

Šef ruske antimonopolske agencije Igor Artemijev ocenio je da je ruski gasni gigant Gasprom "neefikasna kompanija".

Izvor: Beta

"Gasprom neefikasna kompanija" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

23 Komentari

Sortiraj po:

nucky thompson

pre 11 godina

Gazprom je jedna od rjetkih svijetlih tacaka Ruskog poslovanja. Gazprom je sklopio dugorocne i multi bilionske ugovore sa firmama iz SAD, Kine, UK, Japana. Koliko je meni poznato Gazprom je sjajno uredjen strukturalno, u sirinu, tesko je naci bilo kakvu zamjerku (osim naravno umjesanosti drzave) na poslovanje Gazproma. Zelim im svu srecu u narednim poduhvatima, a sto se tice EU, to su mozda poslednji znaci i hvatanje za slamku. Ruse stvarno boli lijevo m*do sta EU misli o Gazpromui, ali bukvalno!

Kum

pre 11 godina

(London, 12. septembar 2012 15:24)
E svasta, sigurno ce gladovati a najveci su proizvodjac zitarica na planeti...to je prilicno losa logika. Naravno, ekonomije su isprepletane i medjusobno zavisne: trziste nema para Nemacka ne prodaje kola, pada proizvodnja Rusija ne prodaje naftu. Ipak, naftu moram da kupim da bih se grejao i bilo sta pravio a kola ne moram pa proizvodjac mora da me kreditira da bih ih menjao sto krace. Zasto? Pa da bi on imao sta da radi. Apsolutno svako bi se menjao sa Rusima a ne jednom su pokusali da im otmu resurse koje poseduju. EU je na granici kolapsa ma sta Vi mislili - odrzava se infuzijama ECB status quo jos neko vreme, proizvodnja ide nadole, EU privredno implodira a ne siri se vise. To slep vidi. Ceo geopoliticki projekat zvani EU bez kredita i potrosnje se opasno ljulja jer je na jeftinom novcu i nastao a ne na zdravim privrednim osnovama. Tehnoloski mnoge vanevropske nacije napreduju a nasuprot njima siroka industrijska baza Evrope (osim Nemacke i par zemalja jer njih bas iznad vode i odrzava EU) privredno nestaje.

Milos

pre 11 godina

@(Kum, 12. septembar 2012 12:35)
Kume, ocigledno da ne poznajes osnovne ekonomske kategorije! Profitabilnost i efokasnost su dve razlicite stvari! Naravno da je profit bitan, ali je bitno i kolika su sredstva koriscena za ostvarenje tog profita!

Beograđanin onaj stari

pre 11 godina

Al su uzjašili na Gasprom i Ruse:-)
Neće se Evropa oteti ruskom gasno naftnom zagrljaju jer prosto alternativa (Nabuko) ne postoji. To je priroda stvari, kao što će i Rusi većinom voziti nemačka auta.

Ludi Milojko

pre 11 godina

Papci obratite pažnju, profi za KVRTAL im je pao za 25% i iznosi oko 9 Mld$! Znači kvartalni PROFIT im je 9 Mld$!!Kolike su devizne rezerve NBS?? Inače prošle godine su imali najveći profit na svetu sa 44 Mld.$!! Ha, ha,ha profit ima je veći za 50% od GDP Srbije, a vi Evrofanatici samo slušajte Čedu jer za bolje nezbate!!

T.

pre 11 godina

Njih su sami Rusi vec kritikovali. Dok su zemlje centralne Azije, bivse clanise SSSR-a, sve povecale proizvodnju gasa, cesto i po nekoliko puta u odnosu na 1990 godine, proizvodnja gasa u Rusiji je ista kao i pre. Navodno ne istrazuju dovovoljno, samo crpe vec postojece izvore. Sto se tice prihoda to je ok, jer je u medjuvremenu cena nafte i gasa otisla u nebesa, ali je pitanje dokle ce to moci tako. Inace istrazivanja nafte su zapravo najskuplji deo cele price, pa postoji realna zabrinutost sta ce da bude kada postojeci izvori presuse.

London

pre 11 godina

@(Kum, 12. septembar 2012 14:01)

>> Dekret je juce potpisan i onemogucava Gaspromu da, cak i ako zeli,
>> podlegne pritisku EU u vezi sa istragom jer iza njega je stala
>> ruska drzava.
A Gazprom je do sada bipo privatna firma, je li? Nikakvog uticaja države?

>> ali i politickom uticaju koji EU na istoku Evrope usled manjka
>> novca polako ali sigurno gubi.
Na osnovu čega to zaključujete da EU "gubi uticaj" u istočnoj Evropi? Da li Poljska, Litvanija, Češka, Bugarska... hoće da izađu iz EU i vrate se u Sovjetski Savez? Baš bih voleo da vidim neki konkretan podatak koji potkrepljuje još jednu besmislenu teoriju zavere o tome kako EU je eto na kolenima pa sada ispod žita pokušava da napakosti "jakoj i moćnoj" Rusiji.

Sutra kada bi EU prestala da kupuje gas iz Rusije, Rusi bi i to malo što imaju da jedu izgubili i pomrli bi od gladi. Dakle, jednako oni drže jedni druge za**** i niko tu nije ni jadan ni glup, samo je činjenica da je EU i dalje u svakom pogledu (ekonomski, po političkom uticaju pa i vojno) gigant za Rusiju. I ostavite se priča o krizi, i sada kada su u velikoj krizi, u svakoj zemlji EU se mnogo bolje živi nego u Rusiji.

Peka

pre 11 godina

(Kum, 12. septembar 2012 12:35)

Pa kume, oni čupaju naftu i gas iz zemlje, što im je Bog dao, i dobijaju za to čistu lovu. Proizvođači automobila i bilo čega drugog troše ogroman novac na proizvodnju, usavršavanje, stalno modernizovanje istih. Onda su tu konkurencija, tržište, potrošači, servisna mreža, reklamiranje.... Pa ne daj Bože neke nesreće, dela koji je neispravan u čitavoj seriji od 100.000 i mora da se zameni...
Poređenje je stvarnoo nemoguće.

Kum

pre 11 godina

Pojedini nepismeni komentatori (prepoznace se vec) ne treba da komentarisu, posebno ovakve teme... Covek je samo rekao da ne treba davati novac kompaniji koja vec ima visak novca (samo nepravilno rasporedjen, da to tako nazovemo). Nista vise, nista manje
(keep the change, 12. septembar 2012 13:18)
--
Nisam se prepoznao u toj grupi. Svejedno, ova izjava je data bas u trenutku kada EU zeli da napadne ruski poslovni interes i ne treba da bude istrgnuta iz tog konteksta. Izjava nije tek tako bas sada data i to pogotovo ne Komersantu i zapravo se ne odnosi zaista na finansijsku pomoc jer Gasprom novca ima i previse vec na "politicku" u slucaju spora sa EU. Dekret je juce potpisan i onemogucava Gaspromu da, cak i ako zeli, podlegne pritisku EU u vezi sa istragom jer iza njega je stala ruska drzava. Cak onemogucava da Gasprom pod pritiskom preda neke dokumente u vezi sa svojim poslovanjem u EU ako ova to zatrazi. To je prava sustina iza ove vesti. Radi se naravno o novcu - mnogo novca ali i politickom uticaju koji EU na istoku Evrope usled manjka novca polako ali sigurno gubi. Zato se prave raketni stitovi i izmisljaju neprijatelji na istoku - ponestaje para pa cela ekipa mora da se drzi vise silom tj uz pomoc "spoljnih neprijatelja" nego milom na okupu.

Kum

pre 11 godina

Pa kume, oni čupaju naftu i gas iz zemlje, što im je Bog dao, i dobijaju za to čistu lovu. Proizvođači automobila i bilo čega drugog troše ogroman novac na proizvodnju, usavršavanje, stalno modernizovanje istih. Onda su tu konkurencija, tržište, potrošači, servisna mreža, reklamiranje.... Pa ne daj Bože neke nesreće, dela koji je neispravan u čitavoj seriji od 100.000 i mora da se zameni...
Poređenje je stvarnoo nemoguće.
(Peka, 12. septembar 2012 14:01)
Naravno, sasvim si u pravu - e bas zato je takav biznis unosan i neverovatno profitabilan. Nema neprestanog ulaganja u know-how, nema vodjenja racuna o zivotnom ciklusu proizvoda, nema ulaganja u trziste (benzin moramo da trosimo pa moramo), nema tehnicki aktivne konkurencije. Jedino mora da se vodi racuna o "knapiranju" ponude da bi se postigla najbolja cena. Ako imas resurse i znanje da napravis oruzje da ih branis na visokom si konju jer automobil, televizor i laptop mozes da kupis. Resurse moras da osvojis i kontrolises.

keep the change

pre 11 godina

Pojedini nepismeni komentatori (prepoznace se vec) ne treba da komentarisu, posebno ovakve teme... Covek je samo rekao da ne treba davati novac kompaniji koja vec ima visak novca (samo nepravilno rasporedjen, da to tako nazovemo). Nista vise, nista manje

athos

pre 11 godina

@Putin, Bog!!!!!!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (marko, 12. septembar 2012 11:55)

Smešni ste!

KNIN

pre 11 godina

Ovaj objekat sa slike me neverovatno poceca na Masonsku gradjevinu velika piramida na sredini i dve manje sa strane. I posle neko kaze kako su Rusi samostalni, bogati kako se njih nesto pita.Ocigledno je da veliki brat kontrolise sve na ovom svetu, verovatno je i Vladimir Putin jedan Masonski pijun postavljen da naivnom svetu u koji spadamo i mi Srbi maze oci toboznjom borbom za svetsku pravdu.

Kum

pre 11 godina

Ah, evo jos jednog "eksperta" koji prica o neefikasnosti - Gasprom je po profitu prosle godine bio prva kompanija u svetu. Intervjuisao ga je Komersant - list koji naravno Putinu i njegovoj politici cvrste ruke u odnosu na Zapad nije naklonjen. Naravno da se efikasnoscu ne moze velika firma meriti sa malom ili srednjom ali o losem poslovanju nema ni govora.
http://rt.com/business/news/gazprom-profit-list-forbes-391/
Kada ce jedan proizvodjac automobila ili aviona (neki od svetskih koncerna) napraviti ovoliki profit? Ne verujem da ce ikada.

Peka

pre 11 godina

(Kum, 12. septembar 2012 12:35)

Pa kume, oni čupaju naftu i gas iz zemlje, što im je Bog dao, i dobijaju za to čistu lovu. Proizvođači automobila i bilo čega drugog troše ogroman novac na proizvodnju, usavršavanje, stalno modernizovanje istih. Onda su tu konkurencija, tržište, potrošači, servisna mreža, reklamiranje.... Pa ne daj Bože neke nesreće, dela koji je neispravan u čitavoj seriji od 100.000 i mora da se zameni...
Poređenje je stvarnoo nemoguće.

keep the change

pre 11 godina

Pojedini nepismeni komentatori (prepoznace se vec) ne treba da komentarisu, posebno ovakve teme... Covek je samo rekao da ne treba davati novac kompaniji koja vec ima visak novca (samo nepravilno rasporedjen, da to tako nazovemo). Nista vise, nista manje

Kum

pre 11 godina

Pa kume, oni čupaju naftu i gas iz zemlje, što im je Bog dao, i dobijaju za to čistu lovu. Proizvođači automobila i bilo čega drugog troše ogroman novac na proizvodnju, usavršavanje, stalno modernizovanje istih. Onda su tu konkurencija, tržište, potrošači, servisna mreža, reklamiranje.... Pa ne daj Bože neke nesreće, dela koji je neispravan u čitavoj seriji od 100.000 i mora da se zameni...
Poređenje je stvarnoo nemoguće.
(Peka, 12. septembar 2012 14:01)
Naravno, sasvim si u pravu - e bas zato je takav biznis unosan i neverovatno profitabilan. Nema neprestanog ulaganja u know-how, nema vodjenja racuna o zivotnom ciklusu proizvoda, nema ulaganja u trziste (benzin moramo da trosimo pa moramo), nema tehnicki aktivne konkurencije. Jedino mora da se vodi racuna o "knapiranju" ponude da bi se postigla najbolja cena. Ako imas resurse i znanje da napravis oruzje da ih branis na visokom si konju jer automobil, televizor i laptop mozes da kupis. Resurse moras da osvojis i kontrolises.

Beograđanin onaj stari

pre 11 godina

Al su uzjašili na Gasprom i Ruse:-)
Neće se Evropa oteti ruskom gasno naftnom zagrljaju jer prosto alternativa (Nabuko) ne postoji. To je priroda stvari, kao što će i Rusi većinom voziti nemačka auta.

KNIN

pre 11 godina

Ovaj objekat sa slike me neverovatno poceca na Masonsku gradjevinu velika piramida na sredini i dve manje sa strane. I posle neko kaze kako su Rusi samostalni, bogati kako se njih nesto pita.Ocigledno je da veliki brat kontrolise sve na ovom svetu, verovatno je i Vladimir Putin jedan Masonski pijun postavljen da naivnom svetu u koji spadamo i mi Srbi maze oci toboznjom borbom za svetsku pravdu.

athos

pre 11 godina

@Putin, Bog!!!!!!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (marko, 12. septembar 2012 11:55)

Smešni ste!

Kum

pre 11 godina

Pojedini nepismeni komentatori (prepoznace se vec) ne treba da komentarisu, posebno ovakve teme... Covek je samo rekao da ne treba davati novac kompaniji koja vec ima visak novca (samo nepravilno rasporedjen, da to tako nazovemo). Nista vise, nista manje
(keep the change, 12. septembar 2012 13:18)
--
Nisam se prepoznao u toj grupi. Svejedno, ova izjava je data bas u trenutku kada EU zeli da napadne ruski poslovni interes i ne treba da bude istrgnuta iz tog konteksta. Izjava nije tek tako bas sada data i to pogotovo ne Komersantu i zapravo se ne odnosi zaista na finansijsku pomoc jer Gasprom novca ima i previse vec na "politicku" u slucaju spora sa EU. Dekret je juce potpisan i onemogucava Gaspromu da, cak i ako zeli, podlegne pritisku EU u vezi sa istragom jer iza njega je stala ruska drzava. Cak onemogucava da Gasprom pod pritiskom preda neke dokumente u vezi sa svojim poslovanjem u EU ako ova to zatrazi. To je prava sustina iza ove vesti. Radi se naravno o novcu - mnogo novca ali i politickom uticaju koji EU na istoku Evrope usled manjka novca polako ali sigurno gubi. Zato se prave raketni stitovi i izmisljaju neprijatelji na istoku - ponestaje para pa cela ekipa mora da se drzi vise silom tj uz pomoc "spoljnih neprijatelja" nego milom na okupu.

Ludi Milojko

pre 11 godina

Papci obratite pažnju, profi za KVRTAL im je pao za 25% i iznosi oko 9 Mld$! Znači kvartalni PROFIT im je 9 Mld$!!Kolike su devizne rezerve NBS?? Inače prošle godine su imali najveći profit na svetu sa 44 Mld.$!! Ha, ha,ha profit ima je veći za 50% od GDP Srbije, a vi Evrofanatici samo slušajte Čedu jer za bolje nezbate!!

Kum

pre 11 godina

Ah, evo jos jednog "eksperta" koji prica o neefikasnosti - Gasprom je po profitu prosle godine bio prva kompanija u svetu. Intervjuisao ga je Komersant - list koji naravno Putinu i njegovoj politici cvrste ruke u odnosu na Zapad nije naklonjen. Naravno da se efikasnoscu ne moze velika firma meriti sa malom ili srednjom ali o losem poslovanju nema ni govora.
http://rt.com/business/news/gazprom-profit-list-forbes-391/
Kada ce jedan proizvodjac automobila ili aviona (neki od svetskih koncerna) napraviti ovoliki profit? Ne verujem da ce ikada.

London

pre 11 godina

@(Kum, 12. septembar 2012 14:01)

>> Dekret je juce potpisan i onemogucava Gaspromu da, cak i ako zeli,
>> podlegne pritisku EU u vezi sa istragom jer iza njega je stala
>> ruska drzava.
A Gazprom je do sada bipo privatna firma, je li? Nikakvog uticaja države?

>> ali i politickom uticaju koji EU na istoku Evrope usled manjka
>> novca polako ali sigurno gubi.
Na osnovu čega to zaključujete da EU "gubi uticaj" u istočnoj Evropi? Da li Poljska, Litvanija, Češka, Bugarska... hoće da izađu iz EU i vrate se u Sovjetski Savez? Baš bih voleo da vidim neki konkretan podatak koji potkrepljuje još jednu besmislenu teoriju zavere o tome kako EU je eto na kolenima pa sada ispod žita pokušava da napakosti "jakoj i moćnoj" Rusiji.

Sutra kada bi EU prestala da kupuje gas iz Rusije, Rusi bi i to malo što imaju da jedu izgubili i pomrli bi od gladi. Dakle, jednako oni drže jedni druge za**** i niko tu nije ni jadan ni glup, samo je činjenica da je EU i dalje u svakom pogledu (ekonomski, po političkom uticaju pa i vojno) gigant za Rusiju. I ostavite se priča o krizi, i sada kada su u velikoj krizi, u svakoj zemlji EU se mnogo bolje živi nego u Rusiji.

Kum

pre 11 godina

(London, 12. septembar 2012 15:24)
E svasta, sigurno ce gladovati a najveci su proizvodjac zitarica na planeti...to je prilicno losa logika. Naravno, ekonomije su isprepletane i medjusobno zavisne: trziste nema para Nemacka ne prodaje kola, pada proizvodnja Rusija ne prodaje naftu. Ipak, naftu moram da kupim da bih se grejao i bilo sta pravio a kola ne moram pa proizvodjac mora da me kreditira da bih ih menjao sto krace. Zasto? Pa da bi on imao sta da radi. Apsolutno svako bi se menjao sa Rusima a ne jednom su pokusali da im otmu resurse koje poseduju. EU je na granici kolapsa ma sta Vi mislili - odrzava se infuzijama ECB status quo jos neko vreme, proizvodnja ide nadole, EU privredno implodira a ne siri se vise. To slep vidi. Ceo geopoliticki projekat zvani EU bez kredita i potrosnje se opasno ljulja jer je na jeftinom novcu i nastao a ne na zdravim privrednim osnovama. Tehnoloski mnoge vanevropske nacije napreduju a nasuprot njima siroka industrijska baza Evrope (osim Nemacke i par zemalja jer njih bas iznad vode i odrzava EU) privredno nestaje.

Milos

pre 11 godina

@(Kum, 12. septembar 2012 12:35)
Kume, ocigledno da ne poznajes osnovne ekonomske kategorije! Profitabilnost i efokasnost su dve razlicite stvari! Naravno da je profit bitan, ali je bitno i kolika su sredstva koriscena za ostvarenje tog profita!

T.

pre 11 godina

Njih su sami Rusi vec kritikovali. Dok su zemlje centralne Azije, bivse clanise SSSR-a, sve povecale proizvodnju gasa, cesto i po nekoliko puta u odnosu na 1990 godine, proizvodnja gasa u Rusiji je ista kao i pre. Navodno ne istrazuju dovovoljno, samo crpe vec postojece izvore. Sto se tice prihoda to je ok, jer je u medjuvremenu cena nafte i gasa otisla u nebesa, ali je pitanje dokle ce to moci tako. Inace istrazivanja nafte su zapravo najskuplji deo cele price, pa postoji realna zabrinutost sta ce da bude kada postojeci izvori presuse.

nucky thompson

pre 11 godina

Gazprom je jedna od rjetkih svijetlih tacaka Ruskog poslovanja. Gazprom je sklopio dugorocne i multi bilionske ugovore sa firmama iz SAD, Kine, UK, Japana. Koliko je meni poznato Gazprom je sjajno uredjen strukturalno, u sirinu, tesko je naci bilo kakvu zamjerku (osim naravno umjesanosti drzave) na poslovanje Gazproma. Zelim im svu srecu u narednim poduhvatima, a sto se tice EU, to su mozda poslednji znaci i hvatanje za slamku. Ruse stvarno boli lijevo m*do sta EU misli o Gazpromui, ali bukvalno!

KNIN

pre 11 godina

Ovaj objekat sa slike me neverovatno poceca na Masonsku gradjevinu velika piramida na sredini i dve manje sa strane. I posle neko kaze kako su Rusi samostalni, bogati kako se njih nesto pita.Ocigledno je da veliki brat kontrolise sve na ovom svetu, verovatno je i Vladimir Putin jedan Masonski pijun postavljen da naivnom svetu u koji spadamo i mi Srbi maze oci toboznjom borbom za svetsku pravdu.

Kum

pre 11 godina

Ah, evo jos jednog "eksperta" koji prica o neefikasnosti - Gasprom je po profitu prosle godine bio prva kompanija u svetu. Intervjuisao ga je Komersant - list koji naravno Putinu i njegovoj politici cvrste ruke u odnosu na Zapad nije naklonjen. Naravno da se efikasnoscu ne moze velika firma meriti sa malom ili srednjom ali o losem poslovanju nema ni govora.
http://rt.com/business/news/gazprom-profit-list-forbes-391/
Kada ce jedan proizvodjac automobila ili aviona (neki od svetskih koncerna) napraviti ovoliki profit? Ne verujem da ce ikada.

Ludi Milojko

pre 11 godina

Papci obratite pažnju, profi za KVRTAL im je pao za 25% i iznosi oko 9 Mld$! Znači kvartalni PROFIT im je 9 Mld$!!Kolike su devizne rezerve NBS?? Inače prošle godine su imali najveći profit na svetu sa 44 Mld.$!! Ha, ha,ha profit ima je veći za 50% od GDP Srbije, a vi Evrofanatici samo slušajte Čedu jer za bolje nezbate!!

athos

pre 11 godina

@Putin, Bog!!!!!!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (marko, 12. septembar 2012 11:55)

Smešni ste!

London

pre 11 godina

@(Kum, 12. septembar 2012 14:01)

>> Dekret je juce potpisan i onemogucava Gaspromu da, cak i ako zeli,
>> podlegne pritisku EU u vezi sa istragom jer iza njega je stala
>> ruska drzava.
A Gazprom je do sada bipo privatna firma, je li? Nikakvog uticaja države?

>> ali i politickom uticaju koji EU na istoku Evrope usled manjka
>> novca polako ali sigurno gubi.
Na osnovu čega to zaključujete da EU "gubi uticaj" u istočnoj Evropi? Da li Poljska, Litvanija, Češka, Bugarska... hoće da izađu iz EU i vrate se u Sovjetski Savez? Baš bih voleo da vidim neki konkretan podatak koji potkrepljuje još jednu besmislenu teoriju zavere o tome kako EU je eto na kolenima pa sada ispod žita pokušava da napakosti "jakoj i moćnoj" Rusiji.

Sutra kada bi EU prestala da kupuje gas iz Rusije, Rusi bi i to malo što imaju da jedu izgubili i pomrli bi od gladi. Dakle, jednako oni drže jedni druge za**** i niko tu nije ni jadan ni glup, samo je činjenica da je EU i dalje u svakom pogledu (ekonomski, po političkom uticaju pa i vojno) gigant za Rusiju. I ostavite se priča o krizi, i sada kada su u velikoj krizi, u svakoj zemlji EU se mnogo bolje živi nego u Rusiji.

Kum

pre 11 godina

Pojedini nepismeni komentatori (prepoznace se vec) ne treba da komentarisu, posebno ovakve teme... Covek je samo rekao da ne treba davati novac kompaniji koja vec ima visak novca (samo nepravilno rasporedjen, da to tako nazovemo). Nista vise, nista manje
(keep the change, 12. septembar 2012 13:18)
--
Nisam se prepoznao u toj grupi. Svejedno, ova izjava je data bas u trenutku kada EU zeli da napadne ruski poslovni interes i ne treba da bude istrgnuta iz tog konteksta. Izjava nije tek tako bas sada data i to pogotovo ne Komersantu i zapravo se ne odnosi zaista na finansijsku pomoc jer Gasprom novca ima i previse vec na "politicku" u slucaju spora sa EU. Dekret je juce potpisan i onemogucava Gaspromu da, cak i ako zeli, podlegne pritisku EU u vezi sa istragom jer iza njega je stala ruska drzava. Cak onemogucava da Gasprom pod pritiskom preda neke dokumente u vezi sa svojim poslovanjem u EU ako ova to zatrazi. To je prava sustina iza ove vesti. Radi se naravno o novcu - mnogo novca ali i politickom uticaju koji EU na istoku Evrope usled manjka novca polako ali sigurno gubi. Zato se prave raketni stitovi i izmisljaju neprijatelji na istoku - ponestaje para pa cela ekipa mora da se drzi vise silom tj uz pomoc "spoljnih neprijatelja" nego milom na okupu.

Milos

pre 11 godina

@(Kum, 12. septembar 2012 12:35)
Kume, ocigledno da ne poznajes osnovne ekonomske kategorije! Profitabilnost i efokasnost su dve razlicite stvari! Naravno da je profit bitan, ali je bitno i kolika su sredstva koriscena za ostvarenje tog profita!

Beograđanin onaj stari

pre 11 godina

Al su uzjašili na Gasprom i Ruse:-)
Neće se Evropa oteti ruskom gasno naftnom zagrljaju jer prosto alternativa (Nabuko) ne postoji. To je priroda stvari, kao što će i Rusi većinom voziti nemačka auta.

Kum

pre 11 godina

(London, 12. septembar 2012 15:24)
E svasta, sigurno ce gladovati a najveci su proizvodjac zitarica na planeti...to je prilicno losa logika. Naravno, ekonomije su isprepletane i medjusobno zavisne: trziste nema para Nemacka ne prodaje kola, pada proizvodnja Rusija ne prodaje naftu. Ipak, naftu moram da kupim da bih se grejao i bilo sta pravio a kola ne moram pa proizvodjac mora da me kreditira da bih ih menjao sto krace. Zasto? Pa da bi on imao sta da radi. Apsolutno svako bi se menjao sa Rusima a ne jednom su pokusali da im otmu resurse koje poseduju. EU je na granici kolapsa ma sta Vi mislili - odrzava se infuzijama ECB status quo jos neko vreme, proizvodnja ide nadole, EU privredno implodira a ne siri se vise. To slep vidi. Ceo geopoliticki projekat zvani EU bez kredita i potrosnje se opasno ljulja jer je na jeftinom novcu i nastao a ne na zdravim privrednim osnovama. Tehnoloski mnoge vanevropske nacije napreduju a nasuprot njima siroka industrijska baza Evrope (osim Nemacke i par zemalja jer njih bas iznad vode i odrzava EU) privredno nestaje.

T.

pre 11 godina

Njih su sami Rusi vec kritikovali. Dok su zemlje centralne Azije, bivse clanise SSSR-a, sve povecale proizvodnju gasa, cesto i po nekoliko puta u odnosu na 1990 godine, proizvodnja gasa u Rusiji je ista kao i pre. Navodno ne istrazuju dovovoljno, samo crpe vec postojece izvore. Sto se tice prihoda to je ok, jer je u medjuvremenu cena nafte i gasa otisla u nebesa, ali je pitanje dokle ce to moci tako. Inace istrazivanja nafte su zapravo najskuplji deo cele price, pa postoji realna zabrinutost sta ce da bude kada postojeci izvori presuse.

Peka

pre 11 godina

(Kum, 12. septembar 2012 12:35)

Pa kume, oni čupaju naftu i gas iz zemlje, što im je Bog dao, i dobijaju za to čistu lovu. Proizvođači automobila i bilo čega drugog troše ogroman novac na proizvodnju, usavršavanje, stalno modernizovanje istih. Onda su tu konkurencija, tržište, potrošači, servisna mreža, reklamiranje.... Pa ne daj Bože neke nesreće, dela koji je neispravan u čitavoj seriji od 100.000 i mora da se zameni...
Poređenje je stvarnoo nemoguće.

Kum

pre 11 godina

Pa kume, oni čupaju naftu i gas iz zemlje, što im je Bog dao, i dobijaju za to čistu lovu. Proizvođači automobila i bilo čega drugog troše ogroman novac na proizvodnju, usavršavanje, stalno modernizovanje istih. Onda su tu konkurencija, tržište, potrošači, servisna mreža, reklamiranje.... Pa ne daj Bože neke nesreće, dela koji je neispravan u čitavoj seriji od 100.000 i mora da se zameni...
Poređenje je stvarnoo nemoguće.
(Peka, 12. septembar 2012 14:01)
Naravno, sasvim si u pravu - e bas zato je takav biznis unosan i neverovatno profitabilan. Nema neprestanog ulaganja u know-how, nema vodjenja racuna o zivotnom ciklusu proizvoda, nema ulaganja u trziste (benzin moramo da trosimo pa moramo), nema tehnicki aktivne konkurencije. Jedino mora da se vodi racuna o "knapiranju" ponude da bi se postigla najbolja cena. Ako imas resurse i znanje da napravis oruzje da ih branis na visokom si konju jer automobil, televizor i laptop mozes da kupis. Resurse moras da osvojis i kontrolises.

keep the change

pre 11 godina

Pojedini nepismeni komentatori (prepoznace se vec) ne treba da komentarisu, posebno ovakve teme... Covek je samo rekao da ne treba davati novac kompaniji koja vec ima visak novca (samo nepravilno rasporedjen, da to tako nazovemo). Nista vise, nista manje

nucky thompson

pre 11 godina

Gazprom je jedna od rjetkih svijetlih tacaka Ruskog poslovanja. Gazprom je sklopio dugorocne i multi bilionske ugovore sa firmama iz SAD, Kine, UK, Japana. Koliko je meni poznato Gazprom je sjajno uredjen strukturalno, u sirinu, tesko je naci bilo kakvu zamjerku (osim naravno umjesanosti drzave) na poslovanje Gazproma. Zelim im svu srecu u narednim poduhvatima, a sto se tice EU, to su mozda poslednji znaci i hvatanje za slamku. Ruse stvarno boli lijevo m*do sta EU misli o Gazpromui, ali bukvalno!